Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
Heilige Kaas schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:17:
Tjah, en toen gingen mn customs mee de was in. 8)7
Kabeltje is ten dode opgeschreven, afwachten in spanning tot er een nieuwe kabel binnen komt dus. Ze zijn wel lekker schoon. :)
Hoe krijg je die de was mee in??? is niet bepaald de kleinste koptelefoon. Hopelijk doet hij het nog.
tip: leg hem in rijst zuigt al het vocht weg.
Heilige Kaas schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:17:
En mag ik vragen waarom je foobar niet echt audiofiel vindt? Ben benieuwd wat er voor andere goede alternatieven zijn. Foobar is natuurlijk wel erg basic. :)
Bij de eq heb je idd een knop om alles op 0 te zetten, ik bedoelde echter de "auto level" knop.
Vind geen computer audio speler echt audiofiel. Foobar is basic en daar houden audiofielen vaak van. Tenzij het op de voodoo aankomt. Afspelen is afspelen op een computer, gebeurt vrij weinig met de bits. Eventueel kan een driver van je geluidskaart iets raars doen met de conversie van digitaal naar analoog maar daar houdt het echt wel op.
Wijnands schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:46:
Als er iets sneller is dan foobar om hele grote collectie's mee te beheren hoor ik het graag. Verder vind ik de conversie functie erg netjes.
Zelf gebruik ik media-monkey was de eerste die mijn lib goed bij hield (90.000 nummers). Beheren van tags gaat vlot en anders doe ik dat met mp3tagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij is foobar zeker 4 keer sneller dan monkey. Verder vind ik de simpelheid van foobar wel heel prettig

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Slurpie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:41:
[...]

Hoe krijg je die de was mee in??? is niet bepaald de kleinste koptelefoon. Hopelijk doet hij het nog.
tip: leg hem in rijst zuigt al het vocht weg.
Hij bedoelt z'n custom in-ears (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QWieke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-08 12:50
Ik heb wat aankoop advies nodig.

Paar maanden geleden is m'n oude gaming headset kapot gegaan en ik zou deze nu graag willen vervangen met een goede kwaliteit koptelefoon voornamelijk bedoelt om mee naar muziek te luisteren (al zal ik ze ook voor gaming, video, etc gebruiken). De koptelefoon zal waarschijnlijk alleen maar met m'n desktop pc gebruikt worden (met theatron agrippa geluidskaart). Gemiddeld zal ik de koptelefoon zo'n 5 uur per dag gebruiken.

Heb de topic starter gelezen en ik neig op dit moment naar een studio, over-ear, closed koptelefoon van de €100 tot €150, heb op bax-shop.nl rondgekeken en ik twijfel op dit moment tussen de Beyerdynamic DT-770 Pro, AKG K-271 MKII en Roland RH-300 (uitgekozen op basis van prijs, populariteit en aantal bewegende onderdelen, ik vermoed dat beweegbare onderdelen zwakker zijn). Ben vervolgens naar reviews en frequentiemetingen gaan kijken maar daar ben ik niet veel wijzer van geworden, ik weet hier domweg te weinig van om ze goed te kunnen interpreteren (de reviews lijken ze constant met andere koptelefoons te vergelijken, iets waar ik weinig aan heb omdat ik die andere koptelefoons ook niet ken). Uiteraard hoeft de uiteindelijke koptelefoon niet van deze shortlist af te komen, dit is enkel hoever ik zelf ben gekomen.

Kleine greep uit m'n muziek smaak: Nine Inch Nails, Muse, Glitch Mob, Ed Harrison, Professor Kliq, Tomas Was Alone OST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QWieke schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:11:
Ik heb wat aankoop advies nodig.

Paar maanden geleden is m'n oude gaming headset kapot gegaan en ik zou deze nu graag willen vervangen met een goede kwaliteit koptelefoon voornamelijk bedoelt om mee naar muziek te luisteren (al zal ik ze ook voor gaming, video, etc gebruiken). De koptelefoon zal waarschijnlijk alleen maar met m'n desktop pc gebruikt worden (met theatron agrippa geluidskaart). Gemiddeld zal ik de koptelefoon zo'n 5 uur per dag gebruiken.

Heb de topic starter gelezen en ik neig op dit moment naar een studio, over-ear, closed koptelefoon van de €100 tot €150, heb op bax-shop.nl rondgekeken en ik twijfel op dit moment tussen de Beyerdynamic DT-770 Pro, AKG K-271 MKII en Roland RH-300 (uitgekozen op basis van prijs, populariteit en aantal bewegende onderdelen, ik vermoed dat beweegbare onderdelen zwakker zijn). Ben vervolgens naar reviews en frequentiemetingen gaan kijken maar daar ben ik niet veel wijzer van geworden, ik weet hier domweg te weinig van om ze goed te kunnen interpreteren (de reviews lijken ze constant met andere koptelefoons te vergelijken, iets waar ik weinig aan heb omdat ik die andere koptelefoons ook niet ken). Uiteraard hoeft de uiteindelijke koptelefoon niet van deze shortlist af te komen, dit is enkel hoever ik zelf ben gekomen.

Kleine greep uit m'n muziek smaak: Nine Inch Nails, Muse, Glitch Mob, Ed Harrison, Professor Kliq, Tomas Was Alone OST.
Heb je inwonenden? Zo ja, heb je hier last van als je ze hoort? Zo nee, neem geen closed maar open, komt over het algemeen beter geluid uit en zijn comfortabeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Als je voor open gaat zou je eens moeten kijken naar grado, vooral voor NIN en Muse. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QWieke
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:22:
[...]

Heb je inwonenden? Zo ja, heb je hier last van als je ze hoort? Zo nee, neem geen closed maar open, komt over het algemeen beter geluid uit en zijn comfortabeler
Er zijn geen inwonende, en ik moet toegeven dat open/closed een twijfelpunt voor me was. Vroeger had ik nog wel echte redenen voor een closed koptelefoon (ourders, luidruchtige pc) maar tegenwoordig niet meer, was terug gevallen op iets dat me bekend is. Maar als open echt zo veel beter is wil ik daar best voor gaan. Zou ik dan aan iets als de Beyerdynamic DT 990 Pro moeten denken?
Heilige Kaas schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:31:
Als je voor open gaat zou je eens moeten kijken naar grado, vooral voor NIN en Muse. :9~
Klinkt goed al zijn de twee Grado's die ik kon vinden in m'n price range (SR80i en SR60i) meer on-ear dan over-ear en on-ear heb ik nooit echt comfortabel gevonden. (Al zou ik het natuurlijk kunnen proberen en als het me niet bevalt ze terug sturen.) En NiN en Muse (hoe awesome die ook zijn) zijn slechts een onderdeel van m'n smaak, zouden die ook goed werken met muziek als Professor Kliq of Ed Harrison?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ken de theatron agrippa niet maar verreweg de meeste geluidskaarten zijn zo matig dat dit soort koptelefoons weing meer zullen opleveren dan de 60-100 euro klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QWieke schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:52:
[...]

Er zijn geen inwonende, en ik moet toegeven dat open/closed een twijfelpunt voor me was. Vroeger had ik nog wel echte redenen voor een closed koptelefoon (ourders, luidruchtige pc) maar tegenwoordig niet meer, was terug gevallen op iets dat me bekend is. Maar als open echt zo veel beter is wil ik daar best voor gaan. Zou ik dan aan iets als de Beyerdynamic DT 990 Pro moeten denken?
Ik weet het niet precies (Ben zelf ook nog maar net opzoek naar nieuwe ktelefoon). Maar heb gehoord dat de Teufel Aureol Real goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QWieke
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:42:
[...]

Ik weet het niet precies (Ben zelf ook nog maar net opzoek naar nieuwe ktelefoon). Maar heb gehoord dat de Teufel Aureol Real goed is
Mmm die ziet er heel interessant uit. De meeste reviews lijken er inderdaad zeer positief over te zijn, licht gewicht, goed geluid, afneembare kabel en goede prijs.

Ik ga ze proberen, zeker met de 8 weken proberen/niet-goed-geld-terug-garantie (gratis terugsturen), zo kan ik m'n eerste open koptelefoon proberen zonder er direct aan vast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Negakinu schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:14:
[...]

Teufel Aureol Real, onlangs een review sample binnen gekregen en ben er zeer over te spreken. Hij ziet er compleet anders uit dan hij klinkt. Mijn eerste indruk was "fashion headphone... ewww" maar de sound is ontzettend goed voor 100 euro. Onverwacht neutraal, het hoog is niet fel waardoor je nergens sibilance hoort en de bass heeft geen nadruk. Metingen zijn ook redelijk lineair. Echt onverwacht, vooral als je naar het uiterlijk en naar de vorige produkten van Teufel kijkt. Hij is comfortabel en heeft een brede soundstage die perfect werkt bij de meeste genres, films en games. Hij is tevens super licht waardoor je hem uren op kunt houden. Wel een beetje plastic qua bouwkwaliteit maar de sound en het comfort maken dit ruimschoots goed. Dit ding gaat hopelijk meer populariteit krijgen dit jaar. Binnenkort review op Headfonia.com

[afbeelding]

Hier trouwens alvast een link naar een goede review: http://www.alpha-audio.nl/2012/12/review-teufel-aureol-real/

Dit wordt trouwens mijn nieuwe standaard antwoord op de vraag "Welke hoofdtelefoon onder de 100 euro??" ;)
Van eerder uit deze thread :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QWieke schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:40:
[...]

Mmm die ziet er heel interessant uit. De meeste reviews lijken er inderdaad zeer positief over te zijn, licht gewicht, goed geluid, afneembare kabel en goede prijs.

Ik ga ze proberen, zeker met de 8 weken proberen/niet-goed-geld-terug-garantie (gratis terugsturen), zo kan ik m'n eerste open koptelefoon proberen zonder er direct aan vast te zitten.
Als je 'm geprobeert hebt kan je dan ff doorgeven hoe het geluid is voor films en games? Qua soundstage en immersie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QWieke
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:47:
[...]

Als je 'm geprobeert hebt kan je dan ff doorgeven hoe het geluid is voor films en games? Qua soundstage en immersie?
Dat zal ik doen, al heb ik op dit moment niets als referentie (nja, twee in-ear dopjes voor mobiel gebruik).

Ow en dit is m'n steam games lijst, laat maar horen als er een spel tussen staat waar je het mee getest wilt hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door QWieke op 08-02-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QWieke schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:59:
[...]

Dat zal ik doen, al heb ik op dit moment niets als referentie (nja, twee in-ear dopjes voor mobiel gebruik).

Ow en dit is m'n steam games lijst, laat maar horen als er een spel tussen staat waar je het mee getest wilt hebben.
Hmm...Niet toevallig nog BF3 of BF4 op origin? Kijk iniedergeval dan ff met Bioshock. Gaat er om of de bas leuk maar prettig is en of je een beetje kan bepalen waar je vijand zich bevind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QWieke
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:17:
[...]

Hmm...Niet toevallig nog BF3 of BF4 op origin? Kijk iniedergeval dan ff met Bioshock. Gaat er om of de bas leuk maar prettig is en of je een beetje kan bepalen waar je vijand zich bevind :P
Nah, ben geen fan van het militaire shooter genre, maar bioshock is nu binnen, nu nog wachten op de koptelefoon :). (Die zal dinsdag/woensdag aankomen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QWieke schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:30:
[...]

Nah, ben geen fan van het militaire shooter genre, maar bioshock is nu binnen, nu nog wachten op de koptelefoon :). (Die zal dinsdag/woensdag aankomen.)
Was ook nooit zo'n fan van militaire shooters, maar Battlefield bleek toch wel tof te zijn toen ik 't gratis kreeg van iemand die 'm over had. En de geluidseffecten en graphics zijn erg goed om je zooi te testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Iemand aanraders voor een headphone van 70 tot 100,-?
Wordt voornamelijk gebruik voor muziek (dance/house). En moet werken op mijn notebook en smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:31
Heilige Kaas schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:31:
NIN en Glitch Mob achtig spul luister ik zelf ook érg graag op de DT-990 Pro. Met name Glitch Mob heeft ontzettend veel power in de sound, en dat komt ontzettend vet naar voren op de 990 :)

Er is al een andere headphone besteld, maar misschien dat iemand anders nog wat aan m'n commentaar heeft.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:15

guReMcO

Praat mar frysk

Mijn trouwe Meelectronics HT-21 is op sterven na dood en ik zou graag wat hulp willen met het zoeken van een vervanger want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Eisen:
  • Duurzaam. De HT-21 word overal gebruikt thuis, in de bus en op school. Er word dus nogal wat mee gesjouwd.
  • Vind de sound van de HT-21 wel mooi dus iets soortgelijks zou mooi zijn of in ieder geval niet teveel bass.
  • Budget is ongeveer 40 euro max.
  • Het liefst een on-ear ontwerp. Ze hoeven niet compleet te isoleren want ik hoor graag wat er om me heen gebeurd.
  • In-ear's zitten niet lekker bij mij dus die vallen af.
Mijn muziek smaak is heel breed maar vooral bands als: Trivium, Metallica, NIN, Machinae Supremacy etc. Of voor de Spotify luisteraars: Mijn Spotify

Ik zat te denken aan een Sennheiser PX-100 II. De Koss Porta Pro zie ik ook vaak langs komen maar denk niet dat dat goed komt met mijn wat langere haar.

Suggesties zijn erg welkom. :)

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:53

spartacusNLD

This is Sparta!!

ik wilde de alom geprezen Audio Technica ATH-M50 gaan bestellen echter zie ik dat de verbeterde versie al te koop is namelijk de ATH-M50x

http://www.audio-technica.com.sg/products/ath-m50x/

http://www.thomann.de/nl/...MXjjKrCwrwCFeKWtAodoDMANw

of

http://www.dirkwitte.nl/n...-zwart-4961310095802.html

wat denken jullie? is het de extra euro's waard?

[ Voor 30% gewijzigd door spartacusNLD op 10-02-2014 22:41 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Wijnands schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:07:
Bij mij is foobar zeker 4 keer sneller dan monkey. Verder vind ik de simpelheid van foobar wel heel prettig
Hoe sneller?
Inladen van nummers of zoeken? Hopelijk niet afspelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
Ik gebruikte vroeger altijd Foobar maar ben sinds een jaar of twee over naar JRiver Media. Bevalt super goed! ASIO4ALL, WASAPI, VST plugin ondersteuning voor pro EQ, goede library met ziljoenen opties...

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Laatst online: 02-12-2021
spartacusNLD schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:40:
ik wilde de alom geprezen Audio Technica ATH-M50 gaan bestellen echter zie ik dat de verbeterde versie al te koop is namelijk de ATH-M50x
wat denken jullie? is het de extra euro's waard?
Het grootste verschil zit hem in de uitneembare kabel (wat echt een pre is!). Ik zag hem toevallig vorige week liggen bij bax en heb hem gelijk maar even vergeleken met mijn ath-m50 (ik ben op zoek naar een nieuwe on-ear). Kon weinig verschil ontdekken, in ieder geval niet noemenswaardig.

Misschien dat ik mijn m50 eerstdaags eens een diy uitneembare kabel ga geven... het lijkt zo makkelijk op internet.

[ Voor 10% gewijzigd door kjast op 11-02-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 10:26
Quote uit het Centraal aanbiedingen topic, misschien interessant:
Leo1010 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:20:
Dirk Witte Music Store heeft momenteel de Audio Technica ATH-M50S Hoofdtelefoon in de aanbieding. 2 tientjes goedkoper dan bij andere winkels.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Phr34k schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:06:
Quote uit het Centraal aanbiedingen topic, misschien interessant:

[...]
thanks toch maar deze besteld, verwisselbare kabel ga ik geen 30 euro extra voor dokken :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello_87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-07 16:51
Wellicht past de vergelijking die ik deze week heb geschreven ook in dit topic:

Razer vs. Sennheiser vs. Steelseries (vergelijking)

Hierin worden de Steelseries Siberia v2, de Razer Kraken Pro en de Sennheiser HD 439 vergeleken!

• timskiej
Zojuist ook de Audio Technica ATH-M50 gekocht.
Morgen afhalen, ik ben benieuwd :)
Slurpie schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:43:
[...]

Hoe sneller?
Inladen van nummers of zoeken? Hopelijk niet afspelen ;)
Grapjas! Vooral bibliotheek beheer gaat veel sneller.
Negakinu schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:18:
Ik gebruikte vroeger altijd Foobar maar ben sinds een jaar of twee over naar JRiver Media. Bevalt super goed! ASIO4ALL, WASAPI, VST plugin ondersteuning voor pro EQ, goede library met ziljoenen opties...
is het ook de $50 waard?

[ Voor 41% gewijzigd door Wijnands op 13-02-2014 12:19 ]

• Heilige Kaas
Vind het ook erg prijzig voor een muziek speler, vooral omdat ik geen bibliotheken gebruik maar alleen een file browser, en welke browser is er nou beter dan de browser van windows?

Wat zou de verdere meerwaarde zijn?

• Wormaap
ASIO, WASAPI en VST ondersteuning is in ieder geval niet de meerwaarde, want dat kan Foobar ook allemaal. Waarom je trouwens ASIO zou willen gebruiken voor je mediaplayer is mij een raadsel.

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 22:10
wat zijn hier de gedachten over good old winamp?

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 09:05

Copyman

Dode muis

Vanmiddag is hier de Audio Technica ATH-M50x bezorgd. Ik zit er inmiddels al de hele avond mee op m'n hoofd, maar ben nog niet overtuigd. Waar een boel reviews en fora roepen dat dit een bass heavy koptelefoon is, vind ik dit zelf niet het geval. Nu ben ik zelf een behoorlijke bass head en kan ik ergens wel begrijpen dat de lows/punch van deze koptelefoon voor een audiofiel al voldoende zijn, maar van mij mag het wel een tikkie harder/donkerder.

Kan iemand uit ervaring spreken welke koptelefoon meer punch heeft? Dan doel ik met name op de kicks bij EDM/Club/House/etc. Zit ik zeker al snel vast aan een Beats Studio?

Toevoeging: voor ik te snel conclusies trek; verbetert dit na een x aantal uur burn-in?

[ Voor 6% gewijzigd door Copyman op 13-02-2014 21:11 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Vorige week heb ik na het lezen van een zeer positieve thread op Head-fi de Audio technica ATH-ES700 via ebay besteld. In nederland was deze via Thoman verkrijgbaar voor 260 euro (denk ik) en op Ebay voor 130 dollar, wat neer komt op 110 euro incl. verzendkosten. Vanochtend het pakketje uit Japan een kleine week na bestelling in ontvangst mogen nemen.

Ik kan jullie vertellen dat het een redelijk neutrale koptelefoon is die iets naar het warme neigt. De bass is goed aanwezig en gaat diep maar is niet overweldigend(een bass-head zal er geen genoegen mee nemen). De midrange is zeer zuiver en goed aanwezig, stemmen van mannen en vrouwen klinken subliem en ook gitaar en piano klinken zeer natuurlijk. De treble is lichtjes minder dan ik gewend ben maar zeker niet afwezig, detail is er gelukkig nog volop aanwezig. Er zit niet heel veel ruimte in het geluid, het lijkt alsof de muziek echt in je hoofd zit maar het is niet echt storend. Ze zijn niet enorm comfortabel, je voelt ze eigenlijk alleen op je oren drukken en na een uur is het niet meer echt comfortabel te noemen, ik heb geen last van warme oren.

Ik kan deze alleen vergelijken met mijn Ultrasone HFI-780, de bas is ongeveer gelijk op de twee, de midrange is duidelijk veel meer aanwezig op de ES700, de treble is daarentegen op de Ultrasone juist veel meer aanwezig en soms zelfs een beetje agressief, deze heeft dan wel weer meer detail. Over het algemeen is de ES700 prettiger om naar te luisteren omdat de treble niet zo agressief is en de midrange veel meer aanwezig is. Als je van de Ultrasone naar de ES700 switched valt vooral de mindere treble op, andersom lijkt het geluid van de HFI 780 erg bright vergeleken met de Audio technica's.

Ik hoop dat deze korte review enkele mensen op de hoogte stelt van een goede on-ear koptelefoon die voor een schappelijke prijs op Ebay verkrijgbaar is.

• Heilige Kaas
Copyman schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:09:
Vanmiddag is hier de Audio Technica ATH-M50x bezorgd. Ik zit er inmiddels al de hele avond mee op m'n hoofd, maar ben nog niet overtuigd. Waar een boel reviews en fora roepen dat dit een bass heavy koptelefoon is, vind ik dit zelf niet het geval. Nu ben ik zelf een behoorlijke bass head en kan ik ergens wel begrijpen dat de lows/punch van deze koptelefoon voor een audiofiel al voldoende zijn, maar van mij mag het wel een tikkie harder/donkerder.

Kan iemand uit ervaring spreken welke koptelefoon meer punch heeft? Dan doel ik met name op de kicks bij EDM/Club/House/etc. Zit ik zeker al snel vast aan een Beats Studio?

Toevoeging: voor ik te snel conclusies trek; verbetert dit na een x aantal uur burn-in?
De m50 heeft opzich wel bass, de diepe soort, alleen klinkt hij erg 'dun' doordat hij een dal heeft rond de 100hz ofzo. Ik weet niet precies waar maar daardoor lijkt het wat schril te klinken. Bijvoorbeeld mannenstemmen klinken vlak en ik kan me voorstellen dat het lijkt alsof hij minder bass heeft bij elektronisch.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

heb de ATH-M50 vanmiddag binnen gehad, nummers als gunz for hire - kings of the underground klinken toch best goed vind ik :) ook ik ben iemand die van een harde bass houd.. 8) lijkt me raar dat het bij die van jou anders(slechter?) zou zijn de ATH-M50 x zou juist beter moeten zijn denk ik..

heb hiervoor een pioneer HDJ-1000 gehad en die klinkt toch een stuk slechter en heeft ook minder bass vind ik

ben dus na ongeveer 3 uurtjes luisteren best wel tevreden over de ATH-M50

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 13-02-2014 22:49 ]

• Copyman

Copyman

Dode muis

Heilige Kaas schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:28:
[...]

De m50 heeft opzich wel bass, de diepe soort, alleen klinkt hij erg 'dun' doordat hij een dal heeft rond de 100hz ofzo. Ik weet niet precies waar maar daardoor lijkt het wat schril te klinken. Bijvoorbeeld mannenstemmen klinken vlak en ik kan me voorstellen dat het lijkt alsof hij minder bass heeft bij elektronisch.
Lage tonen zijn idd wel hoorbaar en klinken vrij diep, maar de kicks vind ik behoorlijk aan de blikkerige kant (om het maar een naam te geven). Ik krijg dit ook niet echt opgekrikt met software EQ.
spartacusNLD schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:44:
[...]

heb de ATH-M50 vanmiddag binnen gehad, nummers als gunz for hire - kings of the underground klinken toch best goed vind ik :) ook ik ben iemand die van een harde bass houd.. 8) lijkt me raar dat het bij die van jou anders(slechter?) zou zijn de ATH-M50 x zou juist beter moeten zijn denk ik..

heb hiervoor een pioneer HDJ-1000 gehad en die klinkt toch een stuk slechter en heeft ook minder bass vind ik

ben dus na ongeveer 3 uurtjes luisteren best wel tevreden over de ATH-M50
De M50x zou qua geluid hetzelfde moeten zijn als de reguliere M50 (same sonic signature).

Als ik naar deadmau5 luister, bijvoorbeeld There Might Be Coffee, dan heb ik over mijn speakers heel wat meer bass in de kicks zitten. Nu is dit niet 1:1 te vergelijken met een koptelefoon, maar ik mis het wel. Als ik Noisia daar tegenover zet, vind ik het al iets beter worden, maar hun muziek staat er ook om bekend dat het volgestampt zit met bass (luister bijvoorbeeld Lilith's Club of Mundus Theme). ;)

Nog steeds niet overtuigd na een paar uur verder te zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 09:40
Als ik naar deadmau5 luister, bijvoorbeeld There Might Be Coffee, dan heb ik over mijn speakers heel wat meer bass in de kicks zitten. Nu is dit niet 1:1 te vergelijken met een koptelefoon, maar ik mis het wel. Als ik Noisia daar tegenover zet, vind ik het al iets beter worden, maar hun muziek staat er ook om bekend dat het volgestampt zit met bass (luister bijvoorbeeld Lilith's Club of Mundus Theme). ;)

Wat voor een speakers heb jij als referentie als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Copyman schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 23:15:
[...]

Lage tonen zijn idd wel hoorbaar en klinken vrij diep, maar de kicks vind ik behoorlijk aan de blikkerige kant (om het maar een naam te geven). Ik krijg dit ook niet echt opgekrikt met software EQ.

[...]

De M50x zou qua geluid hetzelfde moeten zijn als de reguliere M50 (same sonic signature).

dat klopt dat heb ik natuurlijk ook met met pricewatch: Logitech Speaker System Z623.. maar dat kan (mag?) je niet vergelijken met headphones zover ik weet :) (dan heb ik het alleen nog over de bass dan he.. vind de headphones veeel beter klinken dan mijn speakerset)

ik vind ze goed genoeg klinken voor als je savonds niet iedereen wakker wil maken maar wel ff wat harde muziek wil luisteren :P

en nog een voorbeeld met genoeg bass: Modeselektor - The Dark Side Of The Sun (Feat. Puppetmastaz)

licht het dan aan onze muziek keuze of kan deze headphone de ene soort bass beter weergeven dan de ander?

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 14-02-2014 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Als je deze meting kijkt zie je wat ik bedoel.
http://www.innerfidelity....ioTechnicaATHM50B2012.pdf

Je kan de proberen de 100 op te krikken met ongeveer 5db

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas heb ik geen verstand van. Hoorde wel goeie dingen over de XB serie van sony en de FA-011 schijnt ook heel diep te gaan. http://fischer-products.e...ct/product&product_id=129
BorisG schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:43:
wat zijn hier de gedachten over good old winamp?
De 2.x lijn was best goed. Daarna werd het al rap bloatware. De bibliotheek functie heb ik nooit in de vingers gekregen. Tegenwoordig, als je een hele simpele lichtgewicht speler wilt kun je net zo goed vlc pakken

[ Voor 49% gewijzigd door Wijnands op 14-02-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
Ik gebruik winamp al jaren, het is even wat dingen uitvinken bij custom installatie, maar de library ed werkt erg prettig vind ik. Verder kun je nog filters/smartviews toepassen om bijvoorbeeld te filteren op flac of recente toevoegingen tot de library bijvoorbeeld. Vind het nogsteeds een erg fijn programma, ben alleen niet op de hoogte van alternatieven en of het qua geluidskwaliteit nog uitmaakt. Gebruik me fiio dac en amp erbij (Qogir + E17 combinatie) met me Sennheiser HD 600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

...

Beyerdynamic DT770. Geweldige bassige koptelefoon. Zie ook de frequency response graph van de ATH-M50 vs DT 770 32Ohm van HeadRoom.

[ Voor 21% gewijzigd door Kanarie op 14-02-2014 19:03 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast

Burn-in is wat mij betreft complete onzin, bij sommige headphones maakt het heel iets uit, maar zeker niet het verschil tussen bass-heavy en bass.

De ATH-M50 is vrij bass-heavy maar tegelijkertijd wat bass-signature in mijn ogen niet echt geschikt voor EDM / House / Dnb. Het heeft voor mij in ieder geval nooit gewerkt.

Ik gebruikte voornamelijk mijn V-Moda M80 om naar dat soort muziek te luisteren, te meer vanwege het ruimtelijke effect dat ook belangrijk is bij dergelijke tracks. Een plaat van U2 of Coldplay daarentegen klinkt weer veel beter op de ATH-M50x.

Maar het blijft persoonlijk uiteraard... alhoewel ik me herken in je "punch" probleem. Een deel hiervan is ook te vinden in de extreme-lage-frequenty-bass die voel je meer dan dat je m hoort, check ook even of je MP3 speler dit wel aan kan. En de Beats studio zou ik vermijden..

Ik hoop dat de V-Moda XS een beetje snel op de markt komt.. mn M80 is nog steeds zoek met dank aan schiphol..

[ Voor 10% gewijzigd door kjast op 14-02-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 20:22
Een ervaring van mij, voor degene die op zoek is naar een goede closed-back headphone

De AKG K550 is een hoofdtelefoon die ik nu al een tijdje in gebruik heb, en is wat mij betreft het beste wat er te krijgen is als je op zoek bent naar een closed headphone.

De AKG K550 zit enorm comfortabel en er zit een fantastisch geluid in.

Heb al heel wat headphones versleten inmiddels en altijd was er wel wat mis mee naar mij inziens ofwel te strak op mijn hoofd, te weinig bas of sound leaking.

[ Voor 9% gewijzigd door Scorpio861 op 14-02-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Vanavond heb ik even wat settings doorlopen en met het volgende ben ik al een stuk meer tevreden:

Afbeeldingslocatie: http://www.mauricesnip.nl/etc/ath-m50x-win7-winamp.png

Dan doel ik op de +5 dB bij de lage tonen slider. Daarnaast heb ik Winamp altijd al op Rock staan, hier is dus niets veranderd.

Dit werkt allemaal prima op de PC, maar op mijn iPhone heb ik hier geen controle over en mis ik alsnog de bass in de kicks. Hier kan ik volgens mij uit concluderen dat de koptelefoon out of the box niet de bass heeft die ik graag wil en tevens van de koptelefoon verwacht. Nu las ik dat dit wel op is te lossen met portable amps (Fiio, NuForce, etc.), maar dan loop je de hele tijd weer met een amp rond... :P

Omaatjehenk schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 00:09:
[...]

Wat voor een speakers heb jij als referentie als ik vragen mag?
Een redelijke klassieker, de Logitech Z-340 2.1-speakerset. Niet 1:1 te vergelijken zoals ik al zei. ;)
spartacusNLD schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 00:20:
[...]

dat klopt dat heb ik natuurlijk ook met met pricewatch: Logitech Speaker System Z623.. maar dat kan (mag?) je niet vergelijken met headphones zover ik weet :) (dan heb ik het alleen nog over de bass dan he.. vind de headphones veeel beter klinken dan mijn speakerset)

ik vind ze goed genoeg klinken voor als je savonds niet iedereen wakker wil maken maar wel ff wat harde muziek wil luisteren :P

en nog een voorbeeld met genoeg bass: Modeselektor - The Dark Side Of The Sun (Feat. Puppetmastaz)

licht het dan aan onze muziek keuze of kan deze headphone de ene soort bass beter weergeven dan de ander?
Ik heb vanmiddag koptelefoons van collega's mogen proberen, namelijk: Beats Studio (vorig model), Sennheiser HD 25-SP II en een Audio Technica ATH-A700. De Beats Studio vind ik veel te bass focused, hij overstemt werkelijk alles met de lows (schijnt behoorlijk beter te zijn bij het nieuwe model Studio). De Sennheiser HD 25-SP II vond ik op zich prima presteren, maar begon na een uur flink in mijn oorschelp te knijpen. De Audio Technica ATH-A700 presteerde ook redelijk wat kicks betreft. Het mag van mij wel bassy out of the box zijn iig.
Heilige Kaas schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:02:
Als je deze meting kijkt zie je wat ik bedoel.
http://www.innerfidelity....ioTechnicaATHM50B2012.pdf

Je kan de proberen de 100 op te krikken met ongeveer 5db
Ah, ik zie het idd. En zie bovenaan m'n post. :)
Niet kunnen proberen helaas. Ik weet dat het niet mag meespelen in de keus naar een goede koptelefoon, maar ik vind de DT770 ook minder prettig ogen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Copyman schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:43:
Vanavond heb ik even wat settings doorlopen en met het volgende ben ik al een stuk meer tevreden:
Even afgezien van de wat beperkte equalizer die je gebruikt; +12dB op de lage frequenties moet echt niet nodig zijn. Tooth-rattling-bass zoals de Engelsen het noemen.

En voor het portable gedeelte zou ik er een Sansa clip bij aanschaffen (des noods via marktplaats, staan er zat op voor ~20a30 euro). Dan kan je optimaal je EQ regelen per frequence range (ipv enkel "laag"), zeker als je de clip rockboxed.

EDIT: om je en idee te geven van mijn EQ instellingen in dB voor de ATH-M50;
+1dB gecentreerd op 80Hz Wide
-2dB gecentreerd op 220Hz WIde
-1dB gecentreerd op 650Hz Wide
0dB gecentreerd op 3.0 kHz Wide
+1dB gecentreerd op 9kHz Wide

[ Voor 15% gewijzigd door kjast op 15-02-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ben op zoek naar een koptelefoon van rond de €75, mag iets meer of minder zijn. Dit topic een beetje doorgeplozen (al veel goeie tips, en dingen waar op te letten, bedankt! :) ), als ook talloze topics en reviews op head-fi.org. Gisteravond heb ik eindelijke de Superlux HD668 besteld bij Thormann.de, maar die bleek pas vanaf 18 maart leverbaar te zijn. Nu zit ik weer te twijfelen tussen de volgende koptelefoons. Heeft iemand tips/advies? Wil graag wat isolatie aangezien ik er ook op kantoor mee wil werken. Verder luister ik naar alles behalve metal en techno. Des te lichter des te beter, en comfort zeer belangrijk aangezien ik vaak urenlang muziek luister. Wil niet warme zweterig oortjes na een uur.

De opties:

- Superlux HD668 (38E bij Thormann)
- Superlux HD681 (28E bij Thomann) (Superlux schijnt beetje scherp geluid te hebben, waardoor kutte opnames kut klinken)
- AKG K240 (een klassieker volgens mij, met losse kabel) (97E bij Thormann)
- Creative Aurvana Live! (60E bij amazon.de) (komt erg plastic over).
- Teufel Aureol Real (99E aan de dure kant, wel velour pads, maar beetje plastic-achtig).
- Sony MDR V6 (zo rond de 78E bij amazon.co.uk) (ook een klassieker)
- Shure SRH 440 (99E)

Ik zou wat advies zeer op prijs stellen :) Volgens mij is het wel een beetje van "keuze maken, en niet meer omkijken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhomas
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-09 14:24

Waar heb je deze ATH-M50X precies vandaan als ik vragen mag? Ik zit zelf te twijfelen tussen de DT770pro (weet alleen niet welk model (ohm), en wat voor amp ik nodig zal hebben...) en de ATH-M50X (omdat ik dan met de verwisselbare kabel het voor zowel thuis als onderweg (OV) kan gebruiken).
Daarnaast is ATH-M50S wat goedkoper en direct leverbaar, terwijl ik de ATH-M50X niet echt gemakkelijk kan vinden (bax-shop zegt bijvoorbeeld dat hij pas over 20 weken te leveren is).

Ik heb voor een jaar lang de Steelseries Siberia V2 gehad. Voor een headset en voor de prijs was het voldoende, maar het is lang niet het geluidskwaliteit waar ik naar zoek.
Probleem alleen is dat ik totaal geen verstand van headphones voor derest heb. Ik heb natuurlijk zelf ook veel gebrowset om meer te weten te komen. Daaruit kwam dus DT770 of ATH-M50X, maar andere suggesties zijn ook welkom (wil het liefst onder de 200 euro blijven).

Ik zal de headphones voornamelijk gebruiken voor alle soorten muziek beluisteren, gamen en series kijken. En ik vind een beetje bass daarbij wel belangrijk (de Siberia V2 had totaal geen bass naar mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 21:13
Xhomas schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:10:
[...]

Waar heb je deze ATH-M50X precies vandaan als ik vragen mag? Ik zit zelf te twijfelen tussen de DT770pro (weet alleen niet welk model (ohm), en wat voor amp ik nodig zal hebben...) en de ATH-M50X (omdat ik dan met de verwisselbare kabel het voor zowel thuis als onderweg (OV) kan gebruiken).
Daarnaast is ATH-M50S wat goedkoper en direct leverbaar, terwijl ik de ATH-M50X niet echt gemakkelijk kan vinden (bax-shop zegt bijvoorbeeld dat hij pas over 20 weken te leveren is).

Ik heb voor een jaar lang de Sennheiser Siberia V2 gehad. Voor een headset en voor de prijs was het voldoende, maar het is lang niet het geluidskwaliteit waar ik naar zoek.
Probleem alleen is dat ik totaal geen verstand van headphones voor derest heb. Ik heb natuurlijk zelf ook veel gebrowset om meer te weten te komen. Daaruit kwam dus DT770 of ATH-M50X, maar andere suggesties zijn ook welkom (wil het liefst onder de 200 euro blijven).

Ik zal de headphones voornamelijk gebruiken voor alle soorten muziek beluisteren, gamen en series kijken. En ik vind een beetje bass daarbij wel belangrijk (de Siberia V2 had totaal geen bass naar mijn mening).
Sennheiser maakt geen Siberia V2, die is van Steelseries. ;)
De ATH-M50 heb ik nog nooit beluisterd maar als ik reviews mag geloven heeft de DT770 wat meer punch.
De DT770 heb ik wel beluisterd en heeft aardig wat bass, wat voor gamen en series kijken wel een voordeel kan zijn.
Ik heb ook meerdere keren gelezen dat de ATH-M50 bij lange luistersessies wat minder comfortabel gaat zitten.
De DT770's zijn waarschijnlijk wel wat lastiger aan te sturen dan de M50's (misschien een niet al te dure amp erbij).

[ Voor 4% gewijzigd door AdmiralSnipe op 15-02-2014 14:56 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhomas
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-09 14:24
AdmiralSnipe schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:53:
[...]

Sennheiser maakt geen Siberia V2, die is van Steelseries. ;)
De ATH-M50 heb ik nog nooit beluisterd maar als ik reviews mag geloven heeft de DT770 wat meer punch.
De DT770 heb ik wel beluisterd en heeft aardig wat bass, wat voor gamen en series kijken wel een voordeel kan zijn.
Ik heb ook meerdere keren gelezen dat de ATH-M50 bij lange luistersessies wat minder comfortabel gaat zitten.
De DT770's zijn waarschijnlijk wel wat lastiger aan te sturen dan de M50's (misschien een niet al te dure amp erbij).
Haha oeps, foutje gemaakt tijdens het typen (ik weet uiteraard wel dat ze van Steelseries zijn, heb het nu aangepast in de originele post :+ ).
En ik had inderdaad al vernomen dat de DT770 een amp nodig zou hebben, wat deze 'guide' ook aantoonde. (ik neem deze guide wel met een korreltje zout, maar volgens mij is hij nog wel redelijk).
Maar over een hoe dure/ wat voor amp hebben we het dan? En hoe bepaal je wat voor ohm model het beste is?
De DT770pro ziet er ook stukken comfyer uit voor thuisgebruik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

kjast schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:19:
[...]

Even afgezien van de wat beperkte equalizer die je gebruikt; +12dB op de lage frequenties moet echt niet nodig zijn. Tooth-rattling-bass zoals de Engelsen het noemen.

En voor het portable gedeelte zou ik er een Sansa clip bij aanschaffen (des noods via marktplaats, staan er zat op voor ~20a30 euro). Dan kan je optimaal je EQ regelen per frequence range (ipv enkel "laag"), zeker als je de clip rockboxed.

EDIT: om je en idee te geven van mijn EQ instellingen in dB voor de ATH-M50;
+1dB gecentreerd op 80Hz Wide
-2dB gecentreerd op 220Hz WIde
-1dB gecentreerd op 650Hz Wide
0dB gecentreerd op 3.0 kHz Wide
+1dB gecentreerd op 9kHz Wide
Ik ben ook een behoorlijke bass head. ;)

Het is ook niet de volle +12 dB, maar (inmiddels) +4 dB vanuit Windows en +4 dB in Winamp. Ik weet niet of je dit simpelweg bij elkaar op moet tellen, wat het totaal daadwerkelijk +8 dB maakt, of dat hier nog weer een andere logica achter zit.

Een losse media player heb ik niet nodig. Ik zit meer te denken aan een portable amp, zodat ik device-onafhankelijk de lows kan gainen (stel EQ is afwezig). Mijn oog is al gevallen op de FiiO E11.

Ik heb je settings even snel geprobeerd in EQu op de iPhone. Klinkt idd al iets beter, maar de bass head in mij wil nog wat meer bass. Een +4 dB in de 80-100 Hz range maakt dat al een stuk beter. :)
Xhomas schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:10:
[...]

Ik heb hem bij Thomann gekocht. Beetje een aparte aanpak qua registratie en koppeling van klantnummer, maar supersnelle levering! Ze leveren ook direct uit voorraad.

Distributie van Audio Technica binnen Nederland gebeurt voor zo ver ik weet vanuit Iemke Roos. Zij geven op Facebook aan dat ze binnenkort uit voorraad leverbaar zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Copyman op 15-02-2014 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Xhomas schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:24:
[...]

Haha oeps, foutje gemaakt tijdens het typen (ik weet uiteraard wel dat ze van Steelseries zijn, heb het nu aangepast in de originele post :+ ).
En ik had inderdaad al vernomen dat de DT770 een amp nodig zou hebben, wat deze 'guide' ook aantoonde. (ik neem deze guide wel met een korreltje zout, maar volgens mij is hij nog wel redelijk).
Maar over een hoe dure/ wat voor amp hebben we het dan? En hoe bepaal je wat voor ohm model het beste is?
De DT770pro ziet er ook stukken comfyer uit voor thuisgebruik inderdaad.
Misschien een Fiio??
De Fiio E11 zit bijvoorbeeld rond de 60 euro (of ligt dat boven je budget), maar ik weet niet of het veel verschil uitmaakt met een DT770 Pro.
Ik heb zelf ook nog geen amp halen dus wellicht dat iemand anders hier wat zinnigs over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Phillips Fidelio X1/00?

Heeft een goede focus op lage tonen, zonder een rotzooi van de rest te maken. Doet het tevens prima zonder krachtige amp op een PC, ik gebruik hem zelf op een E-MU0404 USB.

Wel een open design, met een (imho) wijd geluidsbeeld, geen idee of dat gewenst is bij jouw soort muziek. Lig misschien wel bij een Mediamarkt in je buurt, kan je hem zelf testen.

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 16-02-2014 16:57 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Denk dat een L1 beter gaat passen. Die heeft meer nadruk op de bass en is semi gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-04 11:48
Soldeer soldaat gezocht!

Ik wil mijn koptelefoon van XLR-connector voorzien. Kent iemand een degelijk adresje?

[ Voor 7% gewijzigd door croiky op 17-02-2014 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
De Audio Technica PRO700Mk2 is een bassmonster. Misschien is dat iets voor de Noisia fans hier? De AiAiAI TMA-1 ging voor mijn gevoel ook erg diep. Dieper dan de HD25-1 II iig.

Bass to the power of Two:
http://www.headfonia.com/...-power-of-two-pro700-mk2/

EDIT: Trouwens, Fiio X5 in de pocket. >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.head-fi.org/content/type/61/id/1041982/width/500/height/1000/flags/LL

[ Voor 21% gewijzigd door Negakinu op 17-02-2014 12:33 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
nice !

is het wat die fiio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Het is nog te vroeg om er iets uitgebreids over te zeggen. De geluidskwaliteit is in ieder geval op het niveau van mijn desktop Sabre dac en erg indrukwekkend. De bouwkwaliteit is uitmuntend en intimiderend. Het is echt een zwaar stuk zwart staal. Niet heel portable maar absoluut dodelijk in een straatgevecht. :D De UI is nog een beetje klungelig, met een paar rare navigatie issues. Het mist duidelijk de polish van een Zune of Apple UI. Ik heb tien dagen voor ik de review moet opleveren dus tot die tijd zijn de X5 en ik onafscheidelijk.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
hehe ok, we wachten met spanning de review af. Qua looks erg mooi in elk geval, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Klinkt iig al positief. Was de x5 nou boven de x3 geplaatst of eronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Aan de prijzen en specs (en naam) te zien staat de X5 boven de X3.

Specs X5

Specs X3

Ik vind persoonlijk het design van de X5 mooier, ziet er van de voorkant een stuk strakker uit.

Mike van Headfonia schrijft dat hij de X5 beter vindt klinken dan de X3 maar is toch niet echt een van van het apparaat door de onintuïtieve UI en redelijk vors formaat.

http://www.headfonia.com/better-but-fiio-x5/

[ Voor 22% gewijzigd door AdmiralSnipe op 17-02-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Negakinu schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:03:
[...]

Het is nog te vroeg om er iets uitgebreids over te zeggen. De geluidskwaliteit is in ieder geval op het niveau van mijn desktop Sabre dac en erg indrukwekkend. De bouwkwaliteit is uitmuntend en intimiderend. Het is echt een zwaar stuk zwart staal. Niet heel portable maar absoluut dodelijk in een straatgevecht. :D De UI is nog een beetje klungelig, met een paar rare navigatie issues. Het mist duidelijk de polish van een Zune of Apple UI. Ik heb tien dagen voor ik de review moet opleveren dus tot die tijd zijn de X5 en ik onafscheidelijk.
Ben heel benieuwd naar de review. Met welke andere dap's ga je hem vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Slurpie schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:58:
[...]

Ben heel benieuwd naar de review. Met welke andere dap's ga je hem vergelijken?
Sansa Clip, iPhone4, Fiio X3, Sony x1050, Cowon D2/X5/J3, iPod classic.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Negakinu schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:25:
[...]

Sansa Clip, iPhone4, Fiio X3, Sony x1050, Cowon D2/X5/J3, iPod classic.
Dat is een hele lijst. ben benieuwd wat je conclusie zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Zojuist de Audio-Technica ATH-M50s binnen gekregen :)
Eerste indruk: lange kabel met een fatsoenlijke connector die niet snel kapot zal gaan.

Ik luister voornamelijk House/Dance/EDM etc, dus er mag wel wat bass inzitten. Maar de ATH-M50s vind ik persoonlijk precies genoeg bass hebben :)

Heb weinig referentie materiaal met betrekking tot headphones. Dus over de verdere kwaliteit kan ik weinig zeggen behalve dat het imho goed klinkt :P

Draag comfort is goed. Ik voel hem niet echt zitten. Volgens mij worden je oren wel een beetje warm na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk ook uit naar de review. Ondertussen nog genoeg luister plezier aan mijn Clip+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
En nog een quote uit het Centraal aanbiedingen topic:
dennisvdweg schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:45:
De Philips SHL3200 koptelefoon nu bij Dixons €19,99

pricewatch: Philips SHL3200 (Grijs, Zwart)

Even een reviewtje schrijven en dan krijg je nog €5 korting.
En nog een, gaat om de Sony MDR-ZX300 voor € 14,99 vandaag bij Saturn:

[ Voor 27% gewijzigd door Phr34k op 20-02-2014 09:15 ]

5520 Wp op WZW PVOutput

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ben benieuwd naar je bevindingen van de FiiO X5. Heb zelf de X3, maar vind die een beetje een 'populaire' sound hebben. Redelijk bass heavy, dus. M'n Sansa Fuze klinkt een stuk neutraler. De X5 zou ook neutraler moeten klinken.

De UI van de X3 is (nog steeds) vrij clunky, maar helaas is in het hogere MP3 speler segment de UI over het algemeen niet zo geweldig. Niettemin werkt het op zich best goed voor de manier waarop ik hem gebruik. De Sansa UI vind ik dan wel weer fijn. De veel geroemde rockbox UI vind ik vooral fijn vanwege de kleinere fonts, custom GUIs en de (veel) fijnere schaalverdeling van het volume (in vergelijking met de Fuze UI, in ieder geval). De rockbox implementatie van shuffle vind ik dan weer ergerniswekkend.
Ben ik blij dat ik die X3 dan niet gekocht heb.

Voor mij heeft rockbox op de clip 2 grote voordelen
1. ik hoef flac niet meer te downsamplen
2. Batterij gaat enorm veel langer mee met flac

• Negakinu
Wijnands schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:05:
Ben ik blij dat ik die X3 dan niet gekocht heb.

Voor mij heeft rockbox op de clip 2 grote voordelen
1. ik hoef flac niet meer te downsamplen
2. Batterij gaat enorm veel langer mee met flac
De X3 klinkt goed met analytische in-ears en hoofdtelefoons. De GR07 bijvoorbeeld, deze heeft normaal niet veel bass, maar daar tegenover staat een hoog realisme en goede treble. De X3 geeft dat soort in-ears juist weer een beetje warmte. Ik kan me voorstellen dat als je al in-ears en hoofdtelefoons gebruikt die van zichzelf al warm zijn, de X3 overkill is.

Het is altijd een kwestie van de losse elementen van je rig op je persoonlijke smaak afstemmen. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Negakinu schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:58:
De X3 klinkt goed met analytische in-ears en hoofdtelefoons. De GR07 bijvoorbeeld, deze heeft normaal niet veel bass, maar daar tegenover staat een hoog realisme en goede treble. De X3 geeft dat soort in-ears juist weer een beetje warmte. Ik kan me voorstellen dat als je al in-ears en hoofdtelefoons gebruikt die van zichzelf al warm zijn, de X3 overkill is.

Het is altijd een kwestie van de losse elementen van je rig op je persoonlijke smaak afstemmen. :)
Laat ik nou net GR07s hebben. Die vond ik op de Fuze juist heel lekker klinken, neutraal, analytisch. De X3 kan de GR07s wat strakker aansturen wat het geluid ten goede komt, maar de extra bas had van mij niet gehoeven. Ik heb de X3 standaard op -2 bass staan en vind het nog steeds wat te veel van het goede.

Ik had de X3 eigenlijk gekocht om de line-out te kunnen gebruiken om muziek direct naar m'n versterker te kunnen versturen (normaal speel ik muziek van de PC of HTPC af, maar met de X3 zou ik die niet speciaal aan hoeven zetten). De Fuze is nogal ruizig als ik die op de versterker aansluit via de headphone uit. Het nadeel van het warme geluid van de X3 is dan nog wat merkbaarder, want de NAD DAC die ik normaalgesproken gebruik is ook vrij analytisch en neutraal, evenals de speakers. En in vergelijking met de NAD DAC klinkt de X3 vrij modderig; ik mis detail en het geluid is me te warm.

Een iBasso D50 zou van de omschrijvingen dan weer beter bij mijn smaak moeten passen. Maar die was meen ik Android based en al dat touchscreen gedoe wil ik niet op m'n mp3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon, Kan alleen nergens in breda een winkel vinden waar je simpelweg even kan luisteren. Dus ga ik deze eens proberen, http://www.teufelaudio.nl...n-aureol-real-p12277.html (is het niks stuur ik hem terug :P)
Weet iemand ook een andere shop(s) waar je zonder gezeur een koptelefoon kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Bax-shop is ook redelijk makkelijk volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
henkie196 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:50:
[...]

Een iBasso D50 zou van de omschrijvingen dan weer beter bij mijn smaak moeten passen. Maar die was meen ik Android based en al dat touchscreen gedoe wil ik niet op m'n mp3 speler.
Ik denk dat, als je de X3 echt te warm en modderig vindt, je de X5 wel gaat waarderen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dat was ook mijn gedachte. Vraag is alleen of ik de meerprijs er voor over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
Negakinu schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:19:
[...]
Net trouwens die Philips SHL-5605 (Downtown Denim Green) binnen gekregen. 24 euro na cashback actie, gekocht bij Wehkamp. Wat een verrassend leuk ding. Minimalistisch design, gesloten on-ear, flat cable met smartphone mic. Weer zo'n hoofdtelefoon met een trendy uiterlijk maar een redelijk audiofiel verantwoord geluid. O+ Het ding is zowaar relatief neutraal en transparant. Beetje splashy in de treble, en daardoor iets minder geschikt voor rock en metal (cymbalen springen er een beetje uit en hierdoor wordt het allemaal wat top heavy in de sound), maar verder heb ik voor 24 euro nul klachten. Ik luister nu naar Massive Attack als test cd en heb niet het gevoel dat ik naar 24 euro luister. Geen overdreven bass, mooie centrale soundstage die niet breed is (duh, on-ear gesloten) maar wel drie dimensionaal. Voor mensen die een bass monster zoeken helaas minder geschikt, alhoewel er zeker bass uit komt. Als ik de bass boost met mijn Headstage Arrow klinken dubstep en techno platen zeker niet mis. Hier komt de treble ook mooi tot zijn recht. Zeker even checken als je een portable zoekt, het uiterlijk je aanspreekt en je 24 euro in je portemonnee hebt.

Plus
+ 24 euro na Philips cashback actie
+ gebalanceerd geluid geschikt voor de meeste genres
+ minimalistisch en smaakvol casual design
+ genoeg metalen elementen in de constructie
+ prima isolatie, weinig lekkage
+ drie dimensionaal geluid, opmerkelijk in deze prijsklasse. Soundstage is compact maar ruimtelijk.

Min
- na een uur wordt de druk voelbaar. Comfortabeler dan mijn HD25-1 II though.
- treble is een beetje splashy, gevolg van weinig resolutie in de hogere regionen. Logisch voor deze prijs.
- Korte flat cable, hou ik persoonlijk niet van.
Negakinu, mag ik vragen of jij de cashback al ontvangen hebt? Heb deze toen ook besteld, maar het is nu al 6 weken na de bevestiging dat ik binnen 4 weken mijn cashback binnen zou moeten hebben...

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Phr34k schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:49:
[...]

Negakinu, mag ik vragen of jij de cashback al ontvangen hebt? Heb deze toen ook besteld, maar het is nu al 6 weken na de bevestiging dat ik binnen 4 weken mijn cashback binnen zou moeten hebben...
Goed dat je het zegt! Ik was het al helemaal vergeten. Ik heb het ook nog niet terug. Even bellen morgen. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 20:36
h4ze schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:04:
Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon, Kan alleen nergens in breda een winkel vinden waar je simpelweg even kan luisteren. Dus ga ik deze eens proberen, http://www.teufelaudio.nl...n-aureol-real-p12277.html (is het niks stuur ik hem terug :P)
Weet iemand ook een andere shop(s) waar je zonder gezeur een koptelefoon kan proberen?
Ik heb vandaag ook de Teufel Aureol Massive besteld via die link en ben zeer benieuwd naar het geluid. De reviews zijn lovend. :) Met deze actiecode vandaag nog 6% korting: ac-nl-6

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Nou even hier maar vragen want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een fatsoenlijke koptelefoon rond de 150 euro (Liefst zonder amp anders iets met 150 euro incl. amp)

Heb altijd headsets gebruikt maar merk toch dat het geluid gewoon niet perfect is. Heb momenteel de Siberia V-2.

Wat ik wil gaan doen is het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AEGWV4S.jpg
(Microfoon aangesloten zodat ik geen gezeik heb met desk-mics etc.)

Ik luister naar van alles en nogwat. Jazz, Funk, Hip hop, Electro het komt allemaal wel eens langs.

Open/Dichte headphones maakt verder niets uit omdat ik geen inwonende heb die daar last van hebben.

Ze zullen waarschijnlijk alleen worden gebruikt op mijn PC, Heel misschien op de laptop/mobiel soms.

Verder niets specifieks qua toon balans.

Heb zelf veel goeie dingen gehoord over DT770's en DT990's (zag ze hier ook al verschijnen) Alleen zegt de helft dat je er wel een amp voor moet hebben en de andere helft niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Plexcon op 25-02-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

die beyerdynamics hebben vaak een hele hoge impedantie. als je erop let dat dit niet te hoog is, heb je geen amp nodig.

en als mic: google even naar modmic.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Laatst online: 20-07 11:39
Hmm.. heb ik eindelijk besloten om de ultieme budget basshead koptelefoon te kopen (XB500),
heeft sony ze ge discontinued :(

Weet er iemand een (budget) alternatief? 50 euro voor een belachelijke hoeveelheid bas klonk zo leuk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Fordox schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:25:
die beyerdynamics hebben vaak een hele hoge impedantie. als je erop let dat dit niet te hoog is, heb je geen amp nodig.

en als mic: google even naar modmic.
Ja dat had ik ook inderdaad gezien. 80 ohm zal wel te veel zijn voor mijn PC met onboard geluidskaart. Of kan ik daar anders gewoon een USB soundcard voor kopen IPV een amp? (Die kosten namelijk al gauw 70/80 euro had ik gezien) Heb ook nog die USB soundcard die bij mijn siberia-v2 zat alleen zal die niet veel soeps zijn.
Heb nog niet veel verstand van alles dus ben nog een beetje alles door aan het lezen.

Die modmic was toch niet te leveren in Europa? Maar goed, Het gaat hier vooral om de koptelefoon en niet om de mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
ik heb gisteren na lang zoeken toch de Beats Mixr aangeschaft.
Ik zocht een stevige koptelefoon die makkelijk mee te nemen is en met een stevig geluid.
Ik heb hier positieve en negatieve dingen over gehoord, maar ik vind hem erg goed klinken.
Een ding wat ik nergens kon vinden op internet is het volgende: er zitten 2 inputs op Mixr , normaal bedoeld om het audio signaal door te lussen (daisy-chain)
Aangezien ik graag elektrisch gitaar speel met een backingtrack probeerde ik gisteren even om in de ene kant mijn mp3 te doen met backing track en in de andere input mijn gitaar versterker en voila, ik hoorde ze allebei, het werkt dus ook als dubbele input.
Echter begon mijn gitaar al snel te vervormen bij wat meer volume en vroeg me af of dit wel goed is voor de koptelefoon. Ik wil mijn nieuwe speeltje van ruim 200 euro niet meteen verknallen.
Weet iemand of dit schadelijk is??

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 08:06

anc

Hallo! Na heel lang zoeken en proberen hoop ik dat een van jullie de ervaring heeft om mij te kunnen helpen.

Wat ik in eerste instantie zocht is een gaming headset, echter daarin kan ik maar niet slagen.
Probleem: Ze zitten allemaal niet lekker, na een uur of soms sneller heb ik gewoon last van m'n oren of de huid eromheen... Het is het net niet.

Geluid begin ik steeds minder aandacht aan te schenken, moet wel oke zijn maar hoeft niet de top te zijn.
Nu weet ik dat headphones kwalitatief beter geluid opleveren dan een gaming headset en ik bij de headphone dus ook nog een microfoon moet zoeken. So be it!
En het geluid hoeft niet geisoleerd te zijn en dat ik omgevingsgeluid hoor is ook oke. Inmiddels leg ik compromisen op alle vlakken als het maar comfort maar goed zit.

Ik gebruik momenteel van logitech de H800 echter die kraken soms en dat is erg storend, maar deze zit wel goed!

Om een indruk te geven van voor soort ik geprobeerd heb:
Logitech G35 - Zwaar en niet comfortabel genoeg rondom de oren.
Plantronics 780 - Het type kussentjes gaan schuren rond m'n oren en krijg daardoor een irritatie.
Creative SoundBlaster Tactic3D Fury - Zelfde irritatie maar dan op de oren als de plantronics
UrbanEars - Drukt te hard op m'n oren, na een half uur tot uur begint het gewoon te tintelen. Deze heb ik geprobeerd om 2 weken te rekken door ze over mijn pc te hangen, maar dat heeft niet geholpen.
Sennheiser HD202 ii - Combinatie, ook na een uur rotgevoel en drukpunten zijn niet gelijk verdeeld.
Daarnaast heb ik bij de mediamarkt diverse headphones en headsets voor een minuut of 15 op gehad maar geen van alle gaf mij een idee van, YES dat is het. Daar zaten ook diverse dure headphones en headsets tussen van 150-300 euro.

Bij een HIFI zaak heb ik wel aangeboden gekregen om een x aantal headphones naar ze te mailen die ik zou willen proberen op een dag en dan zullen zij ervoor zorgen dat die er zijn. Maar ik weet niet meer waar ik naar moet kijken...
Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die dit probleem heeft.
Wie o wie heeft goede tips voor mij of nog liever specifieke headphones die het proberen waard zijn.
Budget: probeer ik niet over de 150 euro te gaan.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
anc schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:06:
Hallo! Na heel lang zoeken en proberen hoop ik dat een van jullie de ervaring heeft om mij te kunnen helpen.

Wat ik in eerste instantie zocht is een gaming headset, echter daarin kan ik maar niet slagen.
Probleem: Ze zitten allemaal niet lekker, na een uur of soms sneller heb ik gewoon last van m'n oren of de huid eromheen... Het is het net niet.

Geluid begin ik steeds minder aandacht aan te schenken, moet wel oke zijn maar hoeft niet de top te zijn.
Nu weet ik dat headphones kwalitatief beter geluid opleveren dan een gaming headset en ik bij de headphone dus ook nog een microfoon moet zoeken. So be it!
En het geluid hoeft niet geisoleerd te zijn en dat ik omgevingsgeluid hoor is ook oke. Inmiddels leg ik compromisen op alle vlakken als het maar comfort maar goed zit.

Ik gebruik momenteel van logitech de H800 echter die kraken soms en dat is erg storend, maar deze zit wel goed!

Plantronics 780 - Het type kussentjes gaan schuren rond m'n oren en krijg daardoor een irritatie.
Creative SoundBlaster Tactic3D Fury - Zelfde irritatie maar dan op de oren als de plantronics
UrbanEars - Drukt te hard op m'n oren, na een half uur tot uur begint het gewoon te tintelen. Deze heb ik geprobeerd om 2 weken te rekken door ze over mijn pc te hangen, maar dat heeft niet geholpen.
Sennheiser HD202 ii - Combinatie, ook na een uur rotgevoel en drukpunten zijn niet gelijk verdeeld.
Daarnaast heb ik bij de mediamarkt diverse headphones en headsets voor een minuut of 15 op gehad maar geen van alle gaf mij een idee van, YES dat is het. Daar zaten ook diverse dure headphones en headsets tussen van 150-300 euro.

Bij een HIFI zaak heb ik wel aangeboden gekregen om een x aantal headphones naar ze te mailen die ik zou willen proberen op een dag en dan zullen zij ervoor zorgen dat die er zijn. Maar ik weet niet meer waar ik naar moet kijken...
Wie o wie heeft goede tips voor mij of nog liever specifieke headphones die het proberen waard zijn.
Alvast bedankt.
Voor zover ik weet zijn de Bose AE2 zo ongeveer de meest comfortabele koptelefoons die er zijn, het geluid is niet top voor de prijs maar ook niet slecht. Deze zijn vaak wel te proberen bij de mediamarkt of een dergelijke winkel.
Bose AE2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
Haas schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:40:
[...]

Ik heb vandaag ook de Teufel Aureol Massive besteld via die link en ben zeer benieuwd naar het geluid. De reviews zijn lovend. :) Met deze actiecode vandaag nog 6% korting: ac-nl-6
Die in de link is niet de massive maar de real!!

Ik had hem gisteren binnen, En wat een fijn geluid heel wat anders dan het XB700 geweld dat ik gewend ben.
Ze gaan wat zacht voor mijn oren, Ze kraken ook hard als je ze wat harder probeert te zetten.
Ook is mn combi van mn xfi zen2 mp3 speler + Fiio E6 te zwak :?
Maar dat is allemaal wennen denk ik, Ze klinken echt lekker alsof ik naar mn speakers aan het luisteren ben. Buiten het volume mis ik kwa klank niks. Al had een hogere prijs niet erg gevonden als ze hem dan wat minder plastic hadden gemaakt. Ze zitten ook wel lekker en ik merk nu ook al dat ik minder snel luistermoe word. Dit is een blijver :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nef
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-02-2024

Nef

anc schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:06:

Alvast bedankt.
Met dit budget zou ik kijken naar de Beyerdynamic DT770. Deze schijnen ook (op uitzonderingen na) erg comfortabel te zijn. Moet je niet de 250 ohm variant halen, want dan heb je ook een AMP nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Nef schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:06:
[...]

Met dit budget zou ik kijken naar de Beyerdynamic DT770. Deze schijnen ook (op uitzonderingen na) erg comfortabel te zijn. Moet je niet de 250 ohm variant halen, want dan heb je ook een AMP nodig.
Als omgevingsgeluid geen probleem is, dan is de DT-990 ook de moeite waard. Die vind ik nog een stuk comfortabeler dan de DT-770. En het geluid vind ik zelf ook een stuk beter, maar daar verschillende meningen in dit topic nogal over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Bedankt voor de reacties tot zover!

Gaat het bij de Beyerdynamic DT990 om de 990 Pro of de 990 (32 Ohm) link

Idem bij de DT770 de Pro 80 ohm?

De Bose AE2 zal ik zeker proberen.

Het is niet de bedoeling dat er ook een AMP bij moet komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
anc schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:40:
Bedankt voor de reacties tot zover!

Gaat het bij de Beyerdynamic DT990 om de 990 Pro of de 990 (32 Ohm) link

Idem bij de DT770 de Pro 80 ohm?

De Bose AE2 zal ik zeker proberen.

Het is niet de bedoeling dat er ook een AMP bij moet komen :)
Die 32ohms klinken wel anders dan de 250 ohms.

80Ohm moet de gemiddelde telefoon wel aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
h4ze schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:22:
[...]

Ik had hem gisteren binnen, En wat een fijn geluid heel wat anders dan het XB700 geweld dat ik gewend ben.
Ze gaan wat zacht voor mijn oren, Ze kraken ook hard als je ze wat harder probeert te zetten.
Ook is mn combi van mn xfi zen2 mp3 speler + Fiio E6 te zwak :?
Als je het over de Teufel Real hebt, dan gaat er iets mis bij jou. Bij mij doet hij het prima onversterkt uit mijn Sansa Clip en vervormt absoluut niet. Kraken doet hij al helemaal niet, zelfs niet op hoog volume...

Afbeeldingslocatie: http://outletfreunde.de/wp-content/uploads/2013/04/teufel-aureol-real-schwarz-oder-weiss.jpg

Voor mensen die een beetje Duits spreken; ze snappen daar blijkbaar al een tijdje hoe goed de Real is. ;)
http://www.hifi-forum.de/viewthread-211-515.html

EDIT: Oh, en blijf weg van die Teufel Massive. Die stamt uit een tijd dat Teufel nog geen idee had hoe een goede koptelefoon hoort te klinken.

[ Voor 23% gewijzigd door Negakinu op 26-02-2014 16:34 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Slurpie schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:21:
[...]
Die 32ohms klinken wel anders dan de 250 ohms.

80Ohm moet de gemiddelde telefoon wel aan kunnen.
Het is vooral voor gebruik bij pc, dus dan zal dat ook wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
anc schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:27:
[...]

Het is vooral voor gebruik bij pc, dus dan zal dat ook wel goed gaan.
Dan zou je opzich ook een 250 ohms kunnen pakken, mijn DT770 is prima via de pc en mij macbook aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ik heb pas de Sennheiser RS 170 gekocht was eerst niet zo van de draadloze koptelefoons maar dit klinkt gewoon geweldig.
Heb er geen last van om ze een paar uur op te hebben, dat is met mn headset van big ben wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
Negakinu schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:25:
[...]

Als je het over de Teufel Real hebt, dan gaat er iets mis bij jou. Bij mij doet hij het prima onversterkt uit mijn Sansa Clip en vervormt absoluut niet. Kraken doet hij al helemaal niet, zelfs niet op hoog volume...
De Real idd, Ik denk dat ik het ook een beetje te gewend was die volumeknop open te draaien met mn oude koptelefoon, Een wereld van verschil zo ineens 8)7 Ik begin er aan te wennen Plus die creative speler gaat van zichzelf al heel zacht. Al kon die de oude 32ohm koptelefoon wel prima aan, zou het dan aan het verschil van 32Ohm t.o.v 50Ohm liggen of moet het dan juist makkelijker zijn voor de e6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
h4ze schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:34:
[...]

De Real idd, Ik denk dat ik het ook een beetje te gewend was die volumeknop open te draaien met mn oude koptelefoon, Een wereld van verschil zo ineens 8)7 Ik begin er aan te wennen Plus die creative speler gaat van zichzelf al heel zacht. Al kon die de oude 32ohm koptelefoon wel prima aan, zou het dan aan het verschil van 32Ohm t.o.v 50Ohm liggen of moet het dan juist makkelijker zijn voor de e6?
50ohm is meer weerstand dan 32ohm, dus de versterker moet iets harder werken voor hetzelfde volume. Het zal echter in de praktijk geen wereld van verschil zijn, aangezien de meeste mp3 spelers die weerstand wel aankunnen, zeker in combinatie met de E6. Volgens de specificaties van Fiio:

Output Power: 150mW (16Ω); 16mW (300Ω)
Headphone Impedance Range: 16 Ω ~ 300 Ω
SNR: ≥95dB (A weighted)
Distortion: <0.009% (10mW)
Frequency Range: 10Hz ~ 100kHz
Power Supply: Internal rechargeable Li-ion battery
Recharging: USB 5V DC 500mA
Size: 41mm x 40.2mm x 8mm
Weight: 16g

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Voor degene die zich vervelen:
https://www.goldenears.philips.com/

Ik kreeg het al moeilijk bij silver bij het kopje details. Is een bitrate test maar hmm. Kan al lastig de 128kbps onderscheiden van de 'reference' van de website. Wat zal dat zijn? 320 kbps?

Morgen in ieder geval maar opnieuw proberen.

Wel even een accountje aanmaken! je bent er aardig lang mee bezig.

• h4ze
Negakinu schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:45:
[...]

50ohm is meer weerstand dan 32ohm, dus de versterker moet iets harder werken voor hetzelfde volume. Het zal echter in de praktijk geen wereld van verschil zijn, aangezien de meeste mp3 spelers die weerstand wel aankunnen, zeker in combinatie met de E6. Volgens de specificaties van Fiio:

Output Power: 150mW (16Ω); 16mW (300Ω)
Headphone Impedance Range: 16 Ω ~ 300 Ω
SNR: ≥95dB (A weighted)
Distortion: <0.009% (10mW)
Frequency Range: 10Hz ~ 100kHz
Power Supply: Internal rechargeable Li-ion battery
Recharging: USB 5V DC 500mA
Size: 41mm x 40.2mm x 8mm
Weight: 16g
Ik ga hem toch maar eens omruilen, Het zit me niet lekker.
Als je hem hard zet komt er echt een hard gekraak uit, Ik weet niet of je ooit een woofer o.i.d hebt gehoord waarbij de + en - verkeerd zit, En dat de coil tegen de magneet slaat. Zon soort geluid is het.
Pagina: 1 ... 61 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.