• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
h4ze schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:16:
[...]

Ik ga hem toch maar eens omruilen, Het zit me niet lekker.
Als je hem hard zet komt er echt een hard gekraak uit, Ik weet niet of je ooit een woofer o.i.d hebt gehoord waarbij de + en - verkeerd zit, En dat de coil tegen de magneet slaat. Zon soort geluid is het.
Lijkt me een defectje. Heb je hem al eens aan een andere bron gehangen? Steek hem in eens direct in een receiver en kijk of hij het daar ook doet. Dan sluit je in ieder geval de Fiio/Creative combo uit.

too old, too cold

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 21:13
Heilige Kaas schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:32:
Voor degene die zich vervelen:
https://www.goldenears.philips.com/

Ik kreeg het al moeilijk bij silver bij het kopje details. Is een bitrate test maar hmm. Kan al lastig de 128kbps onderscheiden van de 'reference' van de website. Wat zal dat zijn? 320 kbps?

Morgen in ieder geval maar opnieuw proberen.

Wel even een accountje aanmaken! je bent er aardig lang mee bezig.
Ik heb het laatst even geprobeerd maar wat duurt dat lang zeg...
Het begin is wel makkelijk maar ik moet nog maar eens verder gaan.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Negakinu schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:18:
[...]

Lijkt me een defectje. Heb je hem al eens aan een andere bron gehangen? Steek hem in eens direct in een receiver en kijk of hij het daar ook doet. Dan sluit je in ieder geval de Fiio/Creative combo uit.
Bij de fiio creative combo heb ik nergens last van maar dat gaat ook niet hard genoeg.
Bij de receiver gaat het dan juist kraken, Gisteren een heel album van bob marley zitten luisteren zonder problemen, Daarna klik ik wat mauro picotto nummers aan met hetzelfde volume etc en gelijk een kraak.
Zodra er wat punch in een nummer zit gebeurt het.

YouTube: Mauro Picotto - Motion het begin van dit nr bijvoorbeeld.

edit: ik heb er eens een video van gemaakt.
https://www.dropbox.com/s...lcz88/20140227_135940.mp4

dit filmpje is van een random iemand op youtube.
YouTube: Teufel Aureol Real Sound Test und Bericht
Die lijkt harder en zuiver te spelen.

Plusje voor teufel daar een nieuwe al onderweg is. :)

[ Voor 18% gewijzigd door h4ze op 27-02-2014 17:26 ]

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
Mooneater schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:51:
Hmm.. heb ik eindelijk besloten om de ultieme budget basshead koptelefoon te kopen (XB500),
heeft sony ze ge discontinued :(

Weet er iemand een (budget) alternatief? 50 euro voor een belachelijke hoeveelheid bas klonk zo leuk... ;)
Vandaag op de iBood hunt de Denon AH-D401 voor 50e gekocht (winkelwaarde 150e), die zou ook flink bas moeten hebben (waarschijnlijk geen XB500 range bass), maar het was een deal die ik niet kon laten liggen :9~
Zodra ik hem binnen heb (half maart), zal ik zeker even rapporteren.
Afbeeldingslocatie: http://www.multi-markt.pl/allegro/images/Denon/AH-D401/DENON-AH-D401-baner.jpg

Overigens kwam ik tijdens een zoektocht op head-fi de JVC HA-M77X tegen, deze schijnt ook belachelijke hoeveelheden bas te hebben. Misschien hierna maar eens proberen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Mooneater op 28-02-2014 11:17 . Reden: Kleiner plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:01
Ik heb een vraag over de beyerdynamic custom one pro. Ik lees overal dat ze gesloten zijn, maar op een paar sites, zoals Amazon, is het niet duidelijk.

Custom Sound Slider to change the sound anytime (closed, semi open, open design)
Customizable Style: easily change color of the headband, ear pads, ear cups plates design, detachable cable... Crazy or Cool ? Style and look!
New Velocity Drivers at 16 ohm, suitable for smart phone, ipad, tablets, home audio or pro audio devices
Variable Noise Reduction, adjust the Sound Slider for deeper bass and block out noises, or adjust to hear just a little ouside sound, you design it!
Quality. Made in Germany. Two year warranty by beyerdynamic USA

Dit zijn de specs die op amazon.com staan. Zoals je ziet, staat er bij het eerste punt dat je met de slider het geluid kan aanpassen en dan staat er tussen haakjes 'closed, semi-open, open design).. Wat bedoelen ze hier precies mee? Je kan met die slider toch alleen de bass aanpassen?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
WouterT13 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:01:
Ik heb een vraag over de beyerdynamic custom one pro. Ik lees overal dat ze gesloten zijn, maar op een paar sites, zoals Amazon, is het niet duidelijk.
Dat is inderdaad alleen voor de bass.

Afbeeldingslocatie: http://north-america.beyerdynamic.com/uploads/pics/CustomOnePro_CustomSoundSlider.jpg

Zoals je kunt zien is de achterkant gesloten, achter het schuifje zitten een aantal gaatjes waarmee je kunt bepalen hoeveel lucht er doorheen kan.

Weet iemand trouwens of er koptelefoons zijn die je van open naar closed kunt veranderen en vice versa?
Bijvoorbeeld met een soort luxaflex design?

[ Voor 11% gewijzigd door AdmiralSnipe op 01-03-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
AdmiralSnipe schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:41:
[...]

Dat is inderdaad alleen voor de bass.

[afbeelding]

Zoals je kunt zien is de achterkant gesloten, achter het schuifje zitten een aantal gaatjes waarmee je kunt bepalen hoeveel lucht er doorheen kan.
ah zo wordt het bedoeld! Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Ik ben op zoek naar een koptelefoon en hoopte hier wat advies te kunnen winnen. Ik heb een klein beetje een idee van wat ik zoek; een gesloten koptelefoon die vooral goed comfortabel zit, aangedreven kan worden zonder extra hardware en in de prijsrange van 100-150 euro valt. Tot nu toe heb ik het altijd gedaan met een AKG K 172 HD, welke ik ooit goedkoop kon krijgen. Deze is nu aan vervanging toe en bovendien had ik het idee dat zowel het comfoort als de geluidsqualiteit een stuk beter konden.

Ik volg dit topic al een tijdje met een schuin oog en heb hier vaak de DT770 voorbij zien komen. Volgens mij word deze niet meer gemaakt, maar ik heb op zich niks tegen tweede hands. Is dit nog steeds een solide keus, of is dit model ondertussen vervangen door iets beters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heilige Kaas schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:32:
Voor degene die zich vervelen:
https://www.goldenears.philips.com/

Ik kreeg het al moeilijk bij silver bij het kopje details. Is een bitrate test maar hmm. Kan al lastig de 128kbps onderscheiden van de 'reference' van de website. Wat zal dat zijn? 320 kbps?

Morgen in ieder geval maar opnieuw proberen.

Wel even een accountje aanmaken! je bent er aardig lang mee bezig.
erg fijne tip! Dank je voor het posten :)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:19
kaesve schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 21:08:
Ik volg dit topic al een tijdje met een schuin oog en heb hier vaak de DT770 voorbij zien komen. Volgens mij word deze niet meer gemaakt, maar ik heb op zich niks tegen tweede hands. Is dit nog steeds een solide keus, of is dit model ondertussen vervangen door iets beters?
Dat de DT-770 niet meer gemaakt zou worden hoor ik hier voor het eerst, waar komt die 'info' vandaan?
Bij alle muziekwinkels waar ik geregeld kijk is'ie ook nog gewoon verkrijgbaar, dus ik denk dat je info niet klopt :) Zou ook erg raar zijn, volgens mij is het zo'n beetje de populairste hoofdtelefoon die Beyer maakt.

[ Voor 26% gewijzigd door Wormaap op 02-03-2014 10:05 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 20:36
Negakinu schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:25:
[...]

EDIT: Oh, en blijf weg van die Teufel Massive. Die stamt uit een tijd dat Teufel nog geen idee had hoe een goede koptelefoon hoort te klinken.
Daar kwam ik ook achter. Wat een bagger!
Stuur ze morgen direct terug naar Teufel.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Er zijn 2 versies van de DT770.

De DT770 (premium?) is volgens mij de oudere versie:

Afbeeldingslocatie: http://www.performanceaudio.com/images/products/34/1500/18457.jpg

De DT770 PRO is de nieuwe versie:

Afbeeldingslocatie: http://europe.beyerdynamic.com/uploads/pics/DT770PRO_80_3c_01.jpg

Het lijkt erop dat de premium versie inderdaad discontinued is, deze staat namelijk niet meer op de site van Beyerdynamic.

De PRO versie heeft een ietwat ander design, volgens mij was de hoofdband iets aangepast waardoor de PRO versie wat strakker zit.
Weet zo niet of er ook verschil zit tussen de geluidskwaliteit van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
AdmiralSnipe schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:41:
[...
Weet iemand trouwens of er koptelefoons zijn die je van open naar closed kunt veranderen en vice versa?
Bijvoorbeeld met een soort luxaflex design?
Dit heb ik zelf nog niet gezien. De Brainwavz HM5 hebben wel open en gesloten cups, die je zelf kunt vervangen door een kliksysteem. Dit geld ook voor de Fischer Audio FA-003 en de YOGA CD880. De open cups zijn van Mp4nation.net

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Negakinu schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:28:
[...]

Dit heb ik zelf nog niet gezien. De Brainwavz HM5 hebben wel open en gesloten cups, die je zelf kunt vervangen door een kliksysteem. Dit geld ook voor de Fischer Audio FA-003 en de YOGA CD880. De open cups zijn van Mp4nation.net
Lijkt me wel interessant, mits goed uitgevoerd.
Dat je met een schuifje een roostertje aan de achterkant open en dicht kan laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
Wormaap schreef op zondag 02 maart 2014 @ 10:05:
[...]

Dat de DT-770 niet meer gemaakt zou worden hoor ik hier voor het eerst, waar komt die 'info' vandaan?
Bij alle muziekwinkels waar ik geregeld kijk is'ie ook nog gewoon verkrijgbaar, dus ik denk dat je info niet klopt :) Zou ook erg raar zijn, volgens mij is het zo'n beetje de populairste hoofdtelefoon die Beyer maakt.
Heh, inderdaad.. ik weet zelf ook niet zo goed hoe ik daar op kwam. Wel heb ik hier een aantal keer DT 770 varianten voorbij zien komen voor ~130 euro. Toen ik recent de koptelefoon zocht (op de pricewatch, amazon) vond ik weinig aanbod van de 80ohm variant en waren ze bovendien significant duurder dan 130e. Maar ik maakte mijn conclusie duidelijk te snel :p Op bax shop staat hij gewoon voor 135 euro, dus heb ik hem daar maar meteen besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
kaesve schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:19:
[...]

Heh, inderdaad.. ik weet zelf ook niet zo goed hoe ik daar op kwam. Wel heb ik hier een aantal keer DT 770 varianten voorbij zien komen voor ~130 euro. Toen ik recent de koptelefoon zocht (op de pricewatch, amazon) vond ik weinig aanbod van de 80ohm variant en waren ze bovendien significant duurder dan 130e. Maar ik maakte mijn conclusie duidelijk te snel :p Op bax shop staat hij gewoon voor 135 euro, dus heb ik hem daar maar meteen besteld :)
Wist helemaal niet dat ze zo goedkoop waren! Ik zit er ook over te denken ze te kopen, aangezien ze aardig wat goedkoper zijn dan de COPs. Ik zit te denken aan de 80 Ohm versie. Hij zal thuis worden gebruikt (aan een vintage-versterker) of onderweg in combinatie met mijn telefoon. Ik vroeg me dus af of 80Ohm goed is voor mobiel gebruik zonder portable amp? Op internet lees ik namelijk verschillende verhalen.
Sorry, maar ik ben nog een beetje een leek op headphone-gebied _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
Excuses als aankoopadvies hier niet gewenst is. Jullie krijgen er in ieder geval een review voor terug :)

Ik zat te kijken naar een over-ear koptelefoon van rond de €40-€60, uiteraard voor het luisteren van muziek. Ik zat zelf te denken aan een Philips CitiScape Uptown of een Sennheiser HD 439. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of een andere aanrader heeft in deze prijscategorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Balance schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:04:
Excuses als aankoopadvies hier niet gewenst is. Jullie krijgen er in ieder geval een review voor terug :)

Ik zat te kijken naar een over-ear koptelefoon van rond de €40-€60, uiteraard voor het luisteren van muziek. Ik zat zelf te denken aan een Philips CitiScape Uptown of een Sennheiser HD 439. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of een andere aanrader heeft in deze prijscategorie?
2 totaal verschillende koptelefoons. Lees je eerst eens in over gesloten/open en bepaal dan wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reis dagelijks 3 uur met het OV en zoek daarvoor een koptelefoon (voor bij mijn ipod touch en Iphone).

Omdat ik in het OV zit moet het een gesloten koptelefoon zijn. Ik twijfel tussen de volgende 3 modellen:

Beyerdynamic DT-770 pro 32 of 80 ohm (ik wil geen versterker gebruiken)
Audio-Technika ATH-M50x
Sennheiser HD 25-1 II

Ik luister voornamelijk naar Jazz, Soul en Reggae muziek.
Budget: ongeveer 150 euro
Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 21:43:
Ik reis dagelijks 3 uur met het OV en zoek daarvoor een koptelefoon (voor bij mijn ipod touch en Iphone).

Omdat ik in het OV zit moet het een gesloten koptelefoon zijn. Ik twijfel tussen de volgende 3 modellen:

Audio-Technika ATH-M50x
Sennheiser HD 25-1 II

Heb zelf de DT770 250 ohm en de Sennheiser HD 25-1 II.
Vind de DT770 over het algemeen fijner om naar te luisteren voor lange periodes aangezien ik deze prettiger vind zitten. Kan wat schel zijn voor bepaalde muziek, maar is voor de rest vrij neutraal.
De Sennheiser HD 25-1 II is speelser in geluid door de de wat hardere bas. Voor reizen vind ik HD 25 dan wel weer handiger.

De ATH-M50 kan ik helaas niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu

Audio-Technika ATH-M50x
Sennheiser HD 25-1 II

De Sennheiser Momentum lijkt me geschikter voor je. Zeker als eerste hoofdtelefoon. Muzikaal en warm geluid en super portable en comfortabel. :) Ik zelf zweer bij mijn HD25-1 II maar echt comfortabel is hij niet. Er bestaan wel velour pads voor die het comfort naar een hoger niveau tillen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Ik heb inderdaad de velour pads op de HD25-1 ii zitten, veel lekkerder. Minder bass misschien, maar ik ben meer voor comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij Mediamarkt geweest en daar de Sennheiser Momentum getest, zat prima, maar qua prijs net een tikkeltje te duur. Richt echt op 150.

Weet iemand waar ik in A'dam deze 3 koptelefoons zou kunnen beluisteren? Bij Mediamarkt hadden ze alle 3 de koptelefoons niet :(

Ik gebruik overigens op dit moment klipsch s4i (oordopjes) en die zijn best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
Net mn nieuwe Teufel Aureol Real binnen, Deze speelt mooi kraakvrij, En deze zit ook veel strakker.
(ik denk dat de 1e niet echt een nieuwe was :/ ) En de Creative xfi zen2 + Fiio E6 blijft zwak.
Zal echt aan de speler liggen dan denk ik. Al met al ben ik een happy camper nu. 8)
Ook teufel service is wel goed, Vandaag een nieuwe binnen en de oude moet ik nog op de post doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13

Audio-Technika ATH-M50x
Sennheiser HD 25-1 II

Ik vroeg me ook af of je voor de 80 Ohm versie een versterker nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
WouterT13 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:35:
[...]

Ik vroeg me ook af of je voor de 80 Ohm versie een versterker nodig hebt.
Niet perse. De meeste telefoons en mp3 spelers zouden dit wel aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
h4ze schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:46:
Net mn nieuwe Teufel Aureol Real binnen, Deze speelt mooi kraakvrij, En deze zit ook veel strakker.
(ik denk dat de 1e niet echt een nieuwe was :/ ) En de Creative xfi zen2 + Fiio E6 blijft zwak.
Zal echt aan de speler liggen dan denk ik. Al met al ben ik een happy camper nu. 8)
Ook teufel service is wel goed, Vandaag een nieuwe binnen en de oude moet ik nog op de post doen.
Top! Super goede service inderdaad. _/-\o_ En dump die Zen en koop gewoon een cheape Sansa Clip Zip op Ebay! :) 16 or 32gb microSD erin, Rockbox erop installeren en je bent blij.

http://www.ebay.nl/itm/Sa...ayers&hash=item3f30efd5ed

[ Voor 14% gewijzigd door Negakinu op 04-03-2014 16:45 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
Ik was sowieso al aan het kijken naar een andere mp3 speler, Deze heeft ook de meest waardeloze touchscreen ooit, En ondersteund geen flac boven een bepaalde bitrate, Weet iemand hoe dit bij de Sansa is? Hij ondersteund wel flac volgens de site maar er staat niet bij of dit ook maar tot een bepaalde bitrate is.
Is de Clip+ trouwens net zo goed? alleen kleiner scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
h4ze schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:59:
Ik was sowieso al aan het kijken naar een andere mp3 speler, Deze heeft ook de meest waardeloze touchscreen ooit, En ondersteund geen flac boven een bepaalde bitrate, Weet iemand hoe dit bij de Sansa is? Hij ondersteund wel flac volgens de site maar er staat niet bij of dit ook maar tot een bepaalde bitrate is.
Is de Clip+ trouwens net zo goed? alleen kleiner scherm?
Bij FLAC hoef je je echt geen zorgen meer te maken over het aantal bits. 16 of 24 bit flac; het verschil hoor je echt niet. Ik ben zelf een groot fan van Cowon, relatief duur maar het werkt geweldig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
kjast schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:07:
[...]

Bij FLAC hoef je je echt geen zorgen meer te maken over het aantal bits. 16 of 24 bit flac; het verschil hoor je echt niet. Ik ben zelf een groot fan van Cowon, relatief duur maar het werkt geweldig :).
Dat maakt me ook niet zoveel uit het gaat er meer om dat ik niet telkens alles hoef om te zetten.
Bij de creative moet je alles eerst omzetten 8)7 En bijna alles in mn collectie is hoger dan dat die Creative wil afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipsie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-11-2020
Ik ben op zoek naar een koptelefoon naast mijn Bose QC15. Ik vind dit een hele fijne koptelefoon alleen als ik hem langer dan 4 uur op heb krijg ik heel snel hoofdpijn. Ook het batterij gebruik is niet heel fijn. Ik wil deze graag thuis gebruiken voor muziek (met name rock en af en toe wat pop). Ik eerst zelf de gok genomen en een Beyerdynamic DT770 Pro besteld. Na deze even op gehad te hebben is dit niet de pasvorm die ik zoek. Heb zelf nogal grote oren en hij leunt nog een klein deel op m'n oorschelpen. Ook de hoofdband zit of te strak of te los waardoor hij naar beneden schuift.
Ik ben dus opzoek naar het volgende:
- Comfortabele koptelefoon
- Budget: 100-200
- Voor muziek (rock en pop) en in mindere maten gamen
- Ben nu gewend aan gesloten koptelefoons maar open is ook een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
h4ze schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:42:
[...]

Dat maakt me ook niet zoveel uit het gaat er meer om dat ik niet telkens alles hoef om te zetten.
Bij de creative moet je alles eerst omzetten 8)7 En bijna alles in mn collectie is hoger dan dat die Creative wil afspelen.
daarvoor raad Negakinu (o.a.) aan om Rockbox op de Sandisk speler te zetten. Dat is een vervangend OS, dat bijna alles qua audioformaten en bitrates kan afspelen, en vrij energie efficiënt ook :)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Negakinu schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:41:
[...]

Top! Super goede service inderdaad. _/-\o_ En dump die Zen en koop gewoon een cheape Sansa Clip Zip op Ebay! :) 16 or 32gb microSD erin, Rockbox erop installeren en je bent blij.

Kun je altijd nog zeggen dat je iets uit Israel hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Negakinu schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:41:
[...]

Liever zou ik een Clip+ halen dan een Clip Zip.

Clip Zip vind ik niet zo fijn als mijn Clip+ :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
Ik heb gisteren overigens mijn DT 770 PRO 80ohm binnen gekregen. Wat een geluid _/-\o_ Hij zit suuper comfortabel bij mij en klinkt een heel stuk beter dan wat ik gewend ben O+ Zeer tevreden dus met mijn aankoop! Die Sansa mp3-spelers zien er trouwens interessant uit voor onderweg. Ik heb ze wel eens gezien, maar wist niet dat ze zo betaalbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
h4ze schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:42:
Mijn grootste probleem met m'n Creative Zen was dat die alleen maar aan de computer op wilde laden en dan uiteraard niet muziek wil afspelen terwijl die aan de computer hangt. Gelukkig heeft m'n Sansa Fuze dat probleem niet (allicht, daar heb ik het op uitgekozen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Touchdomex schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:28:
[...]

Liever zou ik een Clip+ halen dan een Clip Zip.

Clip Zip vind ik niet zo fijn als mijn Clip+ :'(
Ik vind de Zip juist fijner. Door het iets grotere scherm kun je binnen Rockbox veel meer van je library zien. Verder zijn de spelers gelijk aan elkaar. Zelfde uitgangsvermogen, zelfde geluid, zelfde batterijduur met Rockbox.

Afbeeldingslocatie: http://teebark.com/wp-content/uploads/2013/01/rockbox_clip-300x236.jpg

Ik heb zelf een Fuze. Clip, Clip+ en Zip trouwens.

Er bestaat nu ook een Sansa Sport, beetje steviger broertje van de Zip. Die ga ik ook maar eens aanschaffen. :)

V.l.n.r. Clip, Clip+, Zip, Sport
Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/f/f2/900x900px-LL-f2dc6edf_sansa_clip_generations.jpeg

[ Voor 37% gewijzigd door Negakinu op 05-03-2014 17:49 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Negakinu schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:42:
[...]

Ik vind de Zip juist fijner. Door het iets grotere scherm kun je binnen Rockbox veel meer van je library zien. Verder zijn de spelers gelijk aan elkaar. Zelfde uitgangsvermogen, zelfde geluid, zelfde batterijduur met Rockbox.

[afbeelding]

Ik heb zelf een Fuze. Clip, Clip+ en Zip trouwens.

Er bestaat nu ook een Sansa Sport, beetje steviger broertje van de Zip. Die ga ik ook maar eens aanschaffen. :)

V.l.n.r. Clip, Clip+, Zip, Sport
[afbeelding]
Kijk een Sansa Sport is meer up my alley! OLED! O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Touchdomex schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:53:
Kijk een Sansa Sport is meer up my alley! OLED! O+
Uh. Op de Sansa Sport zit zo'n bagger TFT-LCD scherm. -O-

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

SirNobax schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:07:
[...]

Uh. Op de Sansa Sport zit zo'n bagger TFT-LCD scherm. -O-

[...]
Ziet eruit als Oled :/ Stelletje fuckers :/ Die Oled was echt geniaal. Het kan aan mijn aarsch corroderen of album art erbij zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 29-09 19:02
Ja, precies. Ik zie ook liever een iets grotere variant van dat monochrome OLED scherm wat op de Clip(+) zit, dan een flets lcd-tft kleurenscherm.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
Clip Zip is besteld.
Toch maar voor de zip gegaan voor het wat grotere scherm en knoppen.
Die sport ziet er het leukst uit vind ik alleen niet in nl te koop?

iemand een Zen Xfi 2 kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 21:12

sphere

Debian abuser

Apart dat amazon.de de K550 aanbiedt voor 119. Kan echter niks raars ontdekken.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Touchdomex schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:16:
[...]

Ziet eruit als Oled :/ Stelletje fuckers :/ Die Oled was echt geniaal. Het kan aan mijn aarsch corroderen of album art erbij zit of niet.
Ik ben ook fan van de oldschool Clip OLED, maar de TFT op de Zip stoort me niet. Uiteindelijk gaat het om de performance en het gebruiksgemak.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort een nieuwe hoofdtelefoon aanschaffen, alleen heb ik daar een beetje hulp bij nodig.
Ik heb een bedrag te besteden van ongeveer 275-300 euro. Dus ongeveer wat de BEATS by Dre Studio MK2 waard zijn.
Alleen wil ik dan iets meer kwaliteit voor mijn geld dan dat de Studio biedt. Want voor mijn gevoel betaal je meer voor de naam Beats dan dat je voor de kwaliteit betaald. 8)7
Ik heb hier een klein lijstje die ik wel interessant vind wat vinden jullie hiervan of hebben jullie nog aanraders?
- Parrot Zik 350,- (is deze kwalitatief ook beter dan de nieuwe Studio?) :?
- B&W P5 - 299,-
- Philips Fidelio L2 - 275,-
- AKG K550 - 159,99,-
- Harman Kardon NC - 299,99,-
- KEF M500 - 299,99,-
- Sennheiser Momentum - 299,99,-
- Marshall Monitor - 199,-

Graag hoor ik van jullie welke jullie denken dat de beste is of eventuele andere aanraders _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://media.t3.com/img/resized/pa/xl_Parrot_Zik_headphones_624.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 11-10 19:09

MikeVM

- Baloo -

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 10:55:

Graag hoor ik van jullie welke jullie denken dat de beste is of eventuele andere aanraders _/-\o_
vertel eens wat meer over jouw muziekkeuze, of je van bass houd, of net neutraal, welke koptelefoon had je hiervoor? ga je hem enkel thuis gebruiken of ook op mobile devices, ga je heb dragen buitenshuis?

ikzelf heb een zwak voor de P5, fidelio en de momentum. zeker als je een headphone die ook als portable moet dienen.

met jouw budget zou ik de p5 gekocht hebben, maar dat is dan ook de enige die ik persoonlijk getest heb, en erg onder de indruk over was.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeVM op 08-03-2014 12:07 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeVM schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:04:
[...]

vertel eens wat meer over jouw muziekkeuze, of je van bass houd, of net neutraal, welke koptelefoon had je hiervoor? ga je hem enkel thuis gebruiken of ook op mobile devices, ga je heb dragen buitenshuis?

ikzelf heb een zwak voor de P5, fidelio en de momentum. zeker als je een headphone die ook als portable moet dienen.

met jouw budget zou ik de p5 gekocht hebben, maar dat is dan ook de enige die ik persoonlijk getest heb, en erg onder de indruk over was.
Ten eerste bedankt voor je reactie!

Mijn muziek keuze is eigenlijk erg breed. Ik luister van alles van John Mayer naar Avici en dan terug naar Drake. Pop Hiphop House maar ook akoestische muziek. John Legend, Calvin Harris, Chris Brown NE-YO en Mumford & Sons. Eigenlijk houd ik alleen niet van hardcore, heavy metal en dubstep.

Ik ga hem voornamelijk het reizen, op school (op een iphone) en thuis gebruiken (voor films en muziek). dus een beetje afgesloten worden van de omgeving is ook best fijn.

Misschien dat je zo een indruk krijgt dit is mn spotify favorieten afspeellijst (p.s waarschijnlijk werkt dit weer niet.) 8)7
<iframe width="200" height="25" src="https://embed.spotify.com/follow/1/?uri=spotify%3Aartist%3A53XhwfbYqKCa1cC15pYq2q&size=basic" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden;" allowtransparency="true"></iframe>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Heb je voorkeur voor Over-Ear of On-Ear? Dat is wel een groot verschil namelijk, voornamelijk qua comfort.

Voor On-Ear zou ik de B&W P5 aanraden, erg mooi ding met een warme sound. Qua comfort vind ik hem niet super geweldig, maar dat vind ik eigenlijk van geen een on-ear headphone.

Over-Ear zijn de Sennheiser Momentum en de Philips Fidelio L2 beide goede keuzes. Hoewel ik de L2 nog nooit heb gehoord, vond ik de L1 een prima headphone. De Momentum is ook een goede keus, hoewel dit een relatief klein model is. Een beetje tussen Over-ear en On-ear in.

Waar je verder nog naar zou kunnen kijken: BeyerDynamic Custom One Pro of de BeyerDynamic DT770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solictice schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:24:
Heb je voorkeur voor Over-Ear of On-Ear? Dat is wel een groot verschil namelijk, voornamelijk qua comfort.

Voor On-Ear zou ik de B&W P5 aanraden, erg mooi ding met een warme sound. Qua comfort vind ik hem niet super geweldig, maar dat vind ik eigenlijk van geen een on-ear headphone.

Over-Ear zijn de Sennheiser Momentum en de Philips Fidelio L2 beide goede keuzes. Hoewel ik de L2 nog nooit heb gehoord, vond ik de L1 een prima headphone. De Momentum is ook een goede keus, hoewel dit een relatief klein model is. Een beetje tussen Over-ear en On-ear in.

Waar je verder nog naar zou kunnen kijken: BeyerDynamic Custom One Pro of de BeyerDynamic DT770.
Het liefste over-ear omdat het toch iets lekkerder zit en voor me gevoel heb ik dan minder last van omgevingsgeluiden.
Ik heb dus nog alleen de Sennheiser Momentum on-ear en B&W P5 getest deze gaven inderdaad een goed geluid ben benieuwd naar de over-ear van Momentum. Beetje jammer dat de Mediamarkt (Cruquius) weinig goede koptelefoons heeft om te testen.
Enige idee waar ik deze hoofdtelefoons die in mijn lijstje staan kan testen?
Ik ga ze zeker even opzoeken bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Dan zou je inderdaad eens de Momentum over-ear moeten testen. Qua isolatie maakt on-ear of over-ear eigenlijk niets uit, het ligt echt per hoofdtelefoon verschillend. De B&W P5 bijvoorbeeld sluit erg goed af.

Om te testen wordt het wat lastiger, als de lokale MM deze niet heeft liggen. Je kunt eens kijken wat de lokale hifi-winkels hebben liggen qua headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 21:12

sphere

Debian abuser

@milan de k550 kan je ook op amazon.de halen voor ~ 120

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb sinds kort de Audio Technica ATH-M50x. Ik vind in vergelijking met de M50 dat de soundstage wat is verbeterd, alles klinkt wat ruimtelijker, en de bas klinkt wat strakker. Daarnaast viel me vooral op dat de hoge tonen wat minder schel klinken dan bij de M50. Groot pluspunt is de korte kabel, fantastisch voor portable gebruik. Ik gebruik de M50x met een Clip Zip, iPod Classic en iPhone 5 en naast een Sennheiser HD595 en Ultimate Ears TripleFi 10.

Ik was op zoek naar een gesloten hoofdtelefoon en twijfelde erg tussen de M50x en de BeyerDynamic DT770 80 ohm, maar vond de DT770 zonder versterker te weinig power geven, alles klonk erg vlak, wat met versterker zeker niet zo was, maar ik wil niet met een versterker rondlopen. Het moet voor mij wel portable blijven. Daarnaast komt er dan nog zo een euro of 100 bij en dat heb ik er echt niet voor over.

Bottom line, als je in de prijsklasse tot 200 euro op zoek bent naar een gesloten hoofdtelefoon die je zonder versterker kunt gebruiken, kan ik de M50x van harte aanbevelen. Imo is dit zelfs de enige serieuze kandidaat.

Voor degene die het interesseert, ik heb een Spigen Neo Hybrid om mijn iPhone 5 en de korte kabel van de M50x past daar prima in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Massdrop: DarkVoice 336SE OTL Headphone Amp
Specifications
  • Tubes Used : 6N8P, 6N5P
  • Frequency Response: +/-1dB 10Hz~20kHz
  • Distortion: <=2% Output impedance: 32 to 600 ohm
  • Power handling capacity: 1W
  • Output terminal: 6.3mm Stereo Jack (RCA Jack for Preamp)
  • Input terminal: RCA Jack
  • Power supply: 110V, 220~240V version (Note:110V will delay 3-5 days delivery)
  • Case dimension: 290(L) *160(W) *135(D) mm

[ Voor 62% gewijzigd door TheNephilim op 11-03-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
Hehe ik had de clip binnen en had er gelijk wat nummers op gezet en maar luisteren, En weer veeeels te zacht. 8)7 Blijkt dat alle mp3 spelers in de EU een 85DB limiet hebben. Rockbox heeft dat mooi verholpen.
Maar die xfi gaat dus waarschijnlijk ook harder met uk/us firmware. (en andere spelers)

Wel vet dat rockbox, Ondersteund zelfs de replay gain info bij flac bestanden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

Afbeeldingslocatie: http://belfastdad.com/wp-content/uploads/2013/12/bushmills-x-grado-labs-headphones-set.jpg
Want!

De oorschelpen zijn gemaakt van oude whiskyvaten :D

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:56:
[afbeelding]
Want!

Klinken die Grado's dan ook zeer bezopen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Fordox schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:56:
[afbeelding]
Want!

400$ :(

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
h4ze schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:05:
Hehe ik had de clip binnen en had er gelijk wat nummers op gezet en maar luisteren, En weer veeeels te zacht. 8)7 Blijkt dat alle mp3 spelers in de EU een 85DB limiet hebben. Rockbox heeft dat mooi verholpen.
Maar die xfi gaat dus waarschijnlijk ook harder met uk/us firmware. (en andere spelers)

Wel vet dat rockbox, Ondersteund zelfs de replay gain info bij flac bestanden. _/-\o_
Je kunt in de standaard firmware van de Clip onder "settings" je regio/region veranderen naar USA. Dan heb je weer max. volume.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Laatst online: 01:05
€288 is toch niet heel veel voor een dergelijke hoofdtelefoon? Ik ben wel eens benieuwd naar de prestaties van het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Dat is ook eigenlijk waar ik me zorgen om maak. Promotie, import en natuurlijk het fabriceren van de cans uit oude whiskyvaten kost allemaal geld (wat vervolgens niet in geluidskwaliteit gestopt kan worden).
De vraag is dus: is hij beter of slechter dan de vergelijkbare Grado koptelefoons in dat prijsbereik.

Tweede puntje is dat deze koptelefoons dicht lijken, terwijl volgens mij de meeste Grados open zijn?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
citruspers schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:20:
Dat is ook eigenlijk waar ik me zorgen om maak. Promotie, import en natuurlijk het fabriceren van de cans uit oude whiskyvaten kost allemaal geld (wat vervolgens niet in geluidskwaliteit gestopt kan worden).
De vraag is dus: is hij beter of slechter dan de vergelijkbare Grado koptelefoons in dat prijsbereik.

Tweede puntje is dat deze koptelefoons dicht lijken, terwijl volgens mij de meeste Grados open zijn?
Het is de eerste gesloten Grado ooit gemaakt. Het gesloten gedeelte is echter niet zoals bij "normale" gesloten hoofdtelefoons. Ze lekken daadwerkelijk veel geluid. ZIe ook de comments hier: http://www.innerfidelity....rst-closed-back-headphone

[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 12-03-2014 21:57 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
Tja als je die fles erbij leegdrinkt gaat hij waarschijnlijk steeds beter klinken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Ik heb een Beyerdynamic DT 250 250ohm op het oog. Hier heb ik waarschijnlijk een versterker voor nodig.

Het liefst heb ik een situatie waarbij ik een kastje op mijn bureau neerzet die kan schakelen tussen 2 audiobronnen (of beide bronnen tegelijk laat horen) en ik een mooie volume knop heb. De 2 bronnen zijn:

- Een desktop PC met een analoge audio out, USB of optical SPDIF
- Een macbook pro met een analoge audio out, USB of optical SPDIF

Het alternatief is de 80 ohms halen zonder voorversterker, maar dan moet ik alsnog een oplossing bedenken voor het wisselen tussen PC en laptop.

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 13-03-2014 17:06 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 11-10 19:09

MikeVM

- Baloo -

Gamebuster schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:05:
Ik heb een Beyerdynamic DT 250 250ohm op het oog. Hier heb ik waarschijnlijk een versterker voor nodig.

Het liefst heb ik een situatie waarbij ik een kastje op mijn bureau neerzet die kan schakelen tussen 2 audiobronnen (of beide bronnen tegelijk laat horen) en ik een mooie volume knop heb. De 2 bronnen zijn:

- Een desktop PC met een analoge audio out, USB of optical SPDIF
- Een macbook pro met een analoge audio out, USB of optical SPDIF

Het alternatief is de 80 ohms halen zonder voorversterker, maar dan moet ik alsnog een oplossing bedenken voor het wisselen tussen PC en laptop.
ikzelf heb de 250ohm, op een computer is hij te gebruiken zonder versterker. op een mobiele telefoon is hij wat zwaar, maar ik gebruik hem wel vaak op mn S5, dus het is te doen, maar hij mist wel wat punch dan.

op desktop heb ik hem op onboard als op een high-end XFI gebruikt.

zalige hoofdtelefoon als je van een neutraal geluid houd, die niet uitspringt in laag of hoog, maar toch nog warm is vergeleken met de echte saaie studio hoofdtelefoons.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus uiteindelijk een Beats By Dre Studio 2013 versie gekocht, niet helemaal blij mee vond de bas van de vorige studio net even een stuk fijner dan deze. Ik krijg niet gevoel dat ik echt in de muziek zit. Jammer.

Ga deze denk ik ook door verkopen en dan toch maar een Parrot Zik halen, veel positieve verhalen over gehoord maar eerst even testen deze keer ghehe 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:11

RnB

Die Parrot vond ik maar niks. Ik heb die beluisterd in de Mediamarkt met mijn eigen iPhone eraan vast (bedraad) en er zat weinig dynamiek in. Het klonk allemaal heel erg op de achtergrond en bassy was ie al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:30:
Die Parrot vond ik maar niks. Ik heb die beluisterd in de Mediamarkt met mijn eigen iPhone eraan vast (bedraad) en er zat weinig dynamiek in. Het klonk allemaal heel erg op de achtergrond en bassy was ie al helemaal niet.
Je bent de eerste die ik er negatief over hoor!
Dan ga ik m zeker eerst beluisteren.
Ik wil sowieso een headphone die er ook een beetje mooi uitziet en dan vond ik de Parrot Zik er wel strak uitzien.
Bij welke mediamarkt heb je ze beluisterd?
Heb je toevallig ooit al de nieuwe studio beluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat die inmiddels 235€ nog kost vroeger kostte de Parrot ZIK 350€ is die qua prijs/kwaliteit beter dan de Beats Studio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers, ik heb jullie hulp nodig om een koptelefoon te kiezen. Ik wil graag een koptelefoon om muziek mee te luisteren die ik thuis kan gebruiken, maar ook in de bus en in een studiezaal. Noise-cancellation is dus een must en hij moet makkelijk zijn om mee te nemen. Ik wil hem gebruiken voor mijn computer en telefoon. Bovendien wil ik hem kunnen aansluiten op mijn guitaar-versterker (als ik het goed heb heb je hier een 6.3mm plug nodig?) Ik luister vooral naar rock, hip-hop en shoegaze. Verder ligt mijn budget tussen de 100-150 euro.
Twee koptelefoons die mij interessant leken:
-AKG K 172 HD
-Sennheiser HD 380 Pro
Welke van deze twee zou ik moeten kiezen? Advies over andere modellen is natuurlijk ook welkom.
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ik zou een eenvoudig maar goed mengpaneel nemen zoals de Xenix, of duurdere Yamaha of Spirit.
Die hebben allemaal een heel behoorlijke koptelefoonuitgang.
Zo gebruiken studio's het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-10 19:07
Hallo mensen van Tweakers,
Ik zoek een goede koptelefoon die gemakkelijk voor onderweg (dus opvouwbaar) het liefst gesloten klankkast. Ik ga ze ondermeer gerbruiken in de trein thuis en op school. Mijn muzieksmaak is pop rock blues jazz en reggea (vrij uitgebreid dus) mijn budget is tot 200 euro.
Zelf had ik de audio technica ath m50x op het oog.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Op basis van je muziekkeuze en overige voorwaarden, opvouwbaar, gesloten en onder €200 lijkt de M50x de perfecte kandidaat. Je kunt ook voor de oudere M50 of M50s gaan. Die zijn wat goedkoper, maar minder handig voor onderweg door de lange kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
De_Klusjesman schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:51:
Op basis van je muziekkeuze en overige voorwaarden, opvouwbaar, gesloten en onder €200 lijkt de M50x de perfecte kandidaat. Je kunt ook voor de oudere M50 of M50s gaan. Die zijn wat goedkoper, maar minder handig voor onderweg door de lange kabel.
Behalve dat de m50 naar mijn mening niet helemaal geschikt is voor de genoemde muziek.
De zeer beperkte soundstage is erg zonde en ook als je van blues hou met van die mooie zware negerstemmen dan blijft er weinig meer van de stem over. Hij heeft een flinke dip in de bass waardoor zware stemmen erg 'dun' klinken.

Maar verder is hij wel perfect ja, Misschien toch de moeite waard om hem eens te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
Bedankt voor het advies allemaal.
De keuze is gemaakt. Ik heb wat reviews gelezen en gekeken en wauw ik ben meteen overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Heilige Kaas schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:01:
[...]

Behalve dat de m50 naar mijn mening niet helemaal geschikt is voor de genoemde muziek.
De zeer beperkte soundstage is erg zonde en ook als je van blues hou met van die mooie zware negerstemmen dan blijft er weinig meer van de stem over. Hij heeft een flinke dip in de bass waardoor zware stemmen erg 'dun' klinken.

Maar verder is hij wel perfect ja, Misschien toch de moeite waard om hem eens te luisteren.
De M50x klinkt iets anders (beter imho) dan de M50. Zo is de soundstage een stuk ruimer en is de bas strakker. De dip zit er overigens nog steeds in, maar ik denk dat velen niet eens zullen merken dat de dip er is.

Ik ben ook wel benieuwd welke koptelefoon jij zou adviseren.
Applepiez schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:25:
Bedankt voor het advies allemaal.
De keuze is gemaakt. Ik heb wat reviews gelezen en gekeken en wauw ik ben meteen overtuigd.
Gefeliciteerd! Welke is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik weet zelf niet welke koptelefoon ik eerder zou adviseren met zijn smaak. Ik heb niet zo heel veel gesloten koptelefoons gehoord. Waarschijnlijk zou ik de Denon d5000 aanraden maar volgens mij is die behoorlijk duur. Die klonk wel goed voor een gesloten koptelefoon en past wel bij die genres en mijn eigen smaak.

Over die dip, je zal het niet zomaar merken als je niet beter weet of juist een vol geluid niks vind. Ik ben zelf echter, nadat ik van mijn hd518 afkwam en opzoek ging naar een gesloten koptelefoon, toch flink teleurgesteld geweest in de m50. Meer detail, dat zeker maar de soundstage was een stuk minder en de stemmen klonken niet zo mooi meer. Oja en een 7khz spike die hem een scherp maakt. Ik geloof best dat de m50x dit verbeterd kan hebben. Zou erg mooi zijn! Misschien is die dip in de bas ook een design keuze die sommige mensen wel weer aanspreekt. Only one way to find out. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
De_Klusjesman schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:08:
[...]

De M50x klinkt iets anders (beter imho) dan de M50. Zo is de soundstage een stuk ruimer en is de bas strakker. De dip zit er overigens nog steeds in, maar ik denk dat velen niet eens zullen merken dat de dip er is.

Ik ben ook wel benieuwd welke koptelefoon jij zou adviseren.
Zelf zou ik dan voor een sennsheiser 25-II gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Slurpie schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:54:
[...]

Zelf zou ik dan voor een sennsheiser 25-II gaan.
Die heeft weer een probleem met het comfort, maar ook dit is persoonlijk natuurlijk. :) over het geluid durf ik niet zoveel te zeggen want dat is te lang geleden. Echter zijn veel mensen erg onder de indruk en wordt deze zeer veel gebruik. Ook Negakinu vindt dit een goede koptelefoon en zijn oordeel kan je zeker wel vertrouwen.

Ik bedenk me trouwens wel dat de Philips L1 wel goed klinkt. Hij is alleen wel iets minder isolerend dan de meeste gesloten koptelefoons en heeft een flinke bass.

Ik heb ook een keer de KRK kns8400 gehoord en deze vond ik beter dan de m50, hij lust echter wel een goede versterker en dat is vaak toch zonde in deze prijsklasse.

Edit:
Zo te zien is de m50x echt wel een verbetering ten opzichte van de oude m50. De bas gaat veel dieper door en de 7khz spike is flink afgenomen.
Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID%5B%5D=4313&graphID%5B%5D=2941&scale=20

[ Voor 28% gewijzigd door Heilige Kaas op 18-03-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje,
Produceert Fischer nog? Zo ja, hoe vind ik hun website?

Nevermind, opeens werkt de website die ik eerder vond gewoon.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:06
Ik bied mijn Denon D2000 te koop aan, zie vraag en aanbod indien geïnteresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Heilige Kaas schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:04:

Die heeft weer een probleem met het comfort, maar ook dit is persoonlijk natuurlijk. :) over het geluid durf ik niet zoveel te zeggen want dat is te lang geleden. Echter zijn veel mensen erg onder de indruk en wordt deze zeer veel gebruik. Ook Negakinu vindt dit een goede koptelefoon en zijn oordeel kan je zeker wel vertrouwen.
Heb een vrij groot hoofd en hij zit wel strak maar niet dat je echt last van krijgt naar mijn mening.
Is qua SQ en build een solide keuze voor zijn prijs.

Edit:
Zo te zien is de m50x echt wel een verbetering ten opzichte van de oude m50. De bas gaat veel dieper door en de 7khz spike is flink afgenomen.
[afbeelding]
Dat is nogal een verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
[...]

-

Edit:
[afbeelding]
Tja ik snap niet echt veel van die grafieken maar ik denk dat de m50x wel de perfecte kanidaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 09-10 17:23

FlyEragon

Alien Monkeys

Heeft er iemand ervaring met 32ohm impedantie headphones op een mobiele telefoon ? Ik zit er over te denken om de Saturn dagdeal te nemen. De Pioneer SE-MJ711 heeft een 32ohm impedantie en mijn huidge Sennheiser dopjes zijn 16ohm. Ik hoop niet dat het volume teveel gedempt wordt, of dat de telefoon moeite heeft met het aansturen van de koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
FlyEragon schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:13:
Heeft er iemand ervaring met 32ohm impedantie headphones op een mobiele telefoon ? Ik zit er over te denken om de Saturn dagdeal te nemen. De Pioneer SE-MJ711 heeft een 32ohm impedantie en mijn huidge Sennheiser dopjes zijn 16ohm. Ik hoop niet dat het volume teveel gedempt wordt, of dat de telefoon moeite heeft met het aansturen van de koptelefoon.
Daar heeft je telefoon geen moeite mee. Heb zelf op mijn telefoon een 70ohms koptelefoon en daar heeft ie ook geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 14:29
Heb hier de HD558 van Sennheiser dagelijks aan mijn telefoon en daar ondervind ik geen problemen met een ingangsimpedantie van 50 Ohm. Eerder dat ik het volume omhoog moet zetten omdat het een open koptelefoon is en de wind me de muziek wegneemt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 09-10 17:23

FlyEragon

Alien Monkeys

Prima dat is dus geen probleem. Jammer dat ik nauwelijks tot geen reviews kan vinden. Weet niet of ik er wat van moet verwachten i.v.m met mijn Sennheiser CX-250. Diepe bassen kan ik wel waarderen, maar het moet niet de midden en hoge tonen verdoezelen. Luister vaak rap en hiphop muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 09:45
Gister een Sennheiser HD 205II gekocht bij de MM.
Na veel modellen van Sennheiser te hebbben vergeleken en niet al te groot bugdet kwam ik dus op dit type uit. Het blijft lastig beoordelen in zo'n drukke omgeving met veel achtegrond gestamp van de MM.

In eerste instantie wilde ik voor de HD202 gaan en zag ik de HD 205II niet staan, maar die heeft een veel beter gebalanceerd geluid merkte ik en minder aanwezige bass en klonk net wat frisser.

Eenmaal thuis was ik toch aardig verrast dat een hoofdtelefoon van 33 euro toch een behoorlijk goed geluid neer kan zetten! Wel is het nog een behoorlijke oorklem, maar dat zal met de tijd minder worden.

En wat betreft bovenstaande Ohm verhaal, de HD 205II heeft ook 32 Ohm, maar merk dat ik het volume toch wel wat hoger moet zetten dan ik gewend ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 20:22
Voor de Ps3 heb ik een Pulse Elite headset die echt een geweldige ervaring biedt voor Games en Films.
Ook omdat er een soort Rumble feature in zit wat een bioscoops beleving simuleert.

Is er ook een vergelijkbare 6.3mm Headphone voor een Cinema set? of een Asus STX Essence (Gezien ik ook op PC game en films kijk. )

Budget rond de 150 Euro. (Liefst niet draadloos)

[ Voor 7% gewijzigd door Psyonara op 20-03-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou die m50 laten liggen en voor de Fidelio X1 gaan,die is echt heel goed en als je lekker veel bas erin wil veel beter alles van Beats voor maar 80 euro en dat is de M Audio Q40.dat is een beest!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 10:26
En weer een schaamteloze quote uit het Centraal Aanbiedingen-topic:
Carfanatic schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:40:
AKG K551 (wit)
[afbeelding]
slechts €100 bij redcoon, eerstvolgende in de pw is €199
pricewatch: AKG K551 (Wit)

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 03:36:
Ik zou die m50 laten liggen en voor de Fidelio X1 gaan,die is echt heel goed en als je lekker veel bas erin wil veel beter alles van Beats voor maar 80 euro en dat is de M Audio Q40.dat is een beest!!
M50 en x1 zijn appels met peren vergelijken. De ene koop je voor in een lawaaierige omgeving en de ander voor in een stille omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobod
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 18:59
iemand ervaring met de pioneer SE-MJ721? hij is nu 20 euro bij baxshop en ik dacht erover hem te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
thobod schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:52:
iemand ervaring met de pioneer SE-MJ721? hij is nu 20 euro bij baxshop en ik dacht erover hem te kopen
Ik vond hem vrij strak op mijn hoofd zitten (maar ik heb een vrij groot hoofd). Hij drukte daarbij fel op mijn oren, wat na een tijdje niet meer zo prettig zat...
Geluid was niet heel bijzonder, ik kan het me iig niet meer heel goed herinneren :) Niet opmerkelijk slecht of goed dus :P

Volgens dit topic op headfi: http://www.head-fi.org/t/...oxing-impressions-updated
is de bas inderdaad aanwezig, wat ik me kan herinneren kon je de bas aan de zijkant van 1 van de oordoppen aanpassen, wat inderdaad een verschil in bas gaf, maar niet heel schokkend.

Ik sluit me verder wel aan denk ik bij deze review: http://www.head-fi.org/products/pioneer-se-mj751

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké dit is offtopic, maar ik wil dit op zoveel mogelijk plekken vragen.
Ik ga een nieuwe geluidskaart, microfoon en koptelefoon aanschaffen
Voor de koptelefoon ga ik voor een Teufel Aureol Real
De microfoon twijfel ik nog. Het is erg fijn als ie het goed doet voor zingen én communicatie/livestreams. Bij Tonica (een muziekwinkel) raden ze aan om een USb microfoon te kopen.
De geluidskaart twijfel ik ook. Is het écht nodig om een studio geluidskaart én een gewone geluidskaart aan te schaffen als ik voor mijn gamen dingen als dolby wil en een geluidsomgeving die goed is voor gaming, maar ook met mijn keyboard wil sequencen met beter geluid dan de (heel erg slechte) ingebouwde speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb net mijn Audio Technica ATH-M50x binnen. Eerste indruk is dat het een grote, zware koptelefoon is. Dat had ik niet echt verwacht, hij is van plastic dus ik verwachtte een redelijk lichte koptelefoon. Niet dus. Zelfs de kabel is zwaar. Het gewicht is een beetje wennen, maar hij is zeker wel comfortabel. Die korte kabel is trouwens écht de ideale lengte voor mij :)

Geluid is zoals verwacht goed. Bas is misschien een beetje overweldigend, maar het vormt toch een clean geheel en bassen zijn toch "crisp".

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik heb een technische vraag over DACs.

Mijn UD 110 is een 32 bits geluidskaart. Ik gebruik Foobar met wasapi push ingesteld op 32 bits. Ik had met een vriend de discussie of het hiermee nou wel of niet 'veilig' was om digitale volume regeling te gebruiken (van foobar dus) en terwijl ik dacht van wel, gezien de dac 32 bits was, zei die vriend van mij dat dit alleen geldt als het bron bestand zelf ook hoger is dan 16 bits.

Nu de vraag aan jullie, wie weet hier meer over? Wordt de muziek upgesampeld naar 32 bits? Dit lijkt mij niet echt 'bitperfect' en dus van invloed op het geluid (hoorbaar of niet)

Trouwens: Voor de Bottlehead Crack bezitters. Ik heb een 8 tal aan 12au7 buisjes besteld en het is best leuk om hiermee te spelen. Twee waren onbruikbaar maar een selectie van 4 klinken erg lekker. De een wat helderder dan de andere. Een van de vier heeft een zeer lekkere bass. Ideaal als je hier dus net wat nadruk op wilt leggen. En ik heb er eentje van motorola en die klinkt gewoon echt veel beter dan die er standaard bij zat. Geweldige soundstage. Klinkt super met rock zoals rage against the machine etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roland RH-A7-RD
of
Teufel Aureol Real?
of toch een
Pioneer SE-A1000?

h e l p ;w;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:07:
Roland RH-A7-RD
of
Teufel Aureol Real?
of toch een
Pioneer SE-A1000?

h e l p ;w;
Ik vindt persoonlijk de Teufel Aureol Real een erg fijne koptelefoon met neutraal geluid.
Niet scherp in het hoog,fijne midrange,nadruk ligt niet op de bass.
breed geluid en goede diepte in het geluid voor een budget koptelefoon.
ontzettend licht en zit ontzettend comfortabel.

Ik ben ontzettend tevreden met de Aureol Real.
Verdient veel meer bekendheid deze koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:07:
[...]

Ik vindt persoonlijk de Teufel Aureol Real een erg fijne koptelefoon met neutraal geluid.
Niet scherp in het hoog,fijne midrange,nadruk ligt niet op de bass.
breed geluid en goede diepte in het geluid voor een budget koptelefoon.
ontzettend licht en zit ontzettend comfortabel.

Ik ben ontzettend tevreden met de Aureol Real.
Verdient veel meer bekendheid deze koptelefoon.
Heb er veel goeie dingen over gehoord hier ja. Is ie ook fijn voor gaming, als je dat uberhaupt doet?
Pagina: 1 ... 62 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.