Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:19:
[...]

Heb er veel goeie dingen over gehoord hier ja. Is ie ook fijn voor gaming, als je dat uberhaupt doet?
Ik heb ze zelf nog niet voor games gebruikt. Maar door de brede soundstage zijn ze ook uitstekend voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 12:10

ktf

Heilige Kaas schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:36:
Ik heb een technische vraag over DACs.
[...]
Nu de vraag aan jullie, wie weet hier meer over? Wordt de muziek upgesampeld naar 32 bits? Dit lijkt mij niet echt 'bitperfect' en dus van invloed op het geluid (hoorbaar of niet)
Je moet je serieus niet zo druk maken om dingen :P

16-bit betekend dat de ruisgrens op -90dBFS ligt. Als je met Foobar een bereik van digitaal 30dB dempt, dan is er een kans dat je dat waarneemt, en daarom is het een goed idee om op 24- of 32-bit uit te voeren. Echter, ik schat dat de kans 90% is dat Foobar een hardware control gebruikt en dat dit dus sowieso een non-issue is.

Wat betreft afrondfouten: die van 32-bit (wat een 24-bit precisie met 8-bit 'orde van grootte beschrijving' is) ligt 144dB onder het volume van het geluid, beter nog dan -144dBFS. Als ik je dan vertel dat de allerbeste audioapparatuur (ook pro-spul meegerekend) niet beter haalt dan ~ 125dB, welke komt door een beperking van moeder natuur, dan lijkt het me dat je rustig kan gaan slapen, want die afrondfout ligt ~ 20dB lager. Nog belangrijker, die afrondfout verzuipt lang en breed in de -90dB dither van het 16-bit bronbestand.

Er zijn veel belangrijkere dingen om je druk over te maken :+

[ Voor 4% gewijzigd door ktf op 25-03-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:23:
[...]

Ik heb ze zelf nog niet voor games gebruikt. Maar door de brede soundstage zijn ze ook uitstekend voor games.
Tof :P Op het moment heb ik een goedkope `gaming headset´ met virtual dolby surround. De virtual surround werkt voor mij goed hiermee. Nu wil ik een Asus DGX geluidskaartje kopen, de Aureol Real en een modmic.
Hoeveel blijer zal ik daarmee zijn? Zou het surround effect nog goed werken in verband met mijn competitive gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
ktf schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:42:
[...]

Je moet je serieus niet zo druk maken om dingen :P

16-bit betekend dat de ruisgrens op -90dBFS ligt. Als je met Foobar een bereik van digitaal 30dB dempt, dan is er een kans dat je dat waarneemt, en daarom is het een goed idee om op 24- of 32-bit uit te voeren. Echter, ik schat dat de kans 90% is dat Foobar een hardware control gebruikt en dat dit dus sowieso een non-issue is.

Wat betreft afrondfouten: die van 32-bit (wat een 24-bit precisie met 8-bit 'orde van grootte beschrijving' is) ligt 144dB onder het volume van het geluid, beter nog dan -144dBFS. Als ik je dan vertel dat de allerbeste audioapparatuur (ook pro-spul meegerekend) niet beter haalt dan ~ 125dB, welke komt door een beperking van moeder natuur, dan lijkt het me dat je rustig kan gaan slapen, want die afrondfout ligt ~ 20dB lager. Nog belangrijker, die afrondfout verzuipt lang en breed in de -90dB dither van het 16-bit bronbestand.

Er zijn veel belangrijkere dingen om je druk over te maken :+
Haha, ik snap je punt. Maar me er ook weinig zorgen over en gebruik gewoon lekker de volume control van Foobar. Ben niet zo'n doorgewinterde audiofiel met kristallen bij mijn aansluitingen en viltjes op mijn ramen.

Was gewoon benieuwd, vind de technologie zelf erachter wel interessant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:02
Dan vind je dit artikel misschien interessant. Dat legt uit waarom 44.1/16 volledig prima is voor muziekweergave en laat in de tussentijd ook een hoop concepten van digitale audio zien :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dankjewel. Ik zal het eens een keer op mijn gemak doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:18

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Heilige Kaas schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:57:
Dankjewel. Ik zal het eens een keer op mijn gemak doornemen.
Deze video van dezelfde man is ook erg goed: http://xiph.org/video/vid2.shtml

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 14:29
Interessant artikel. Ik vind het altijd leuk dat mensen sample frequentie gelijk nemen als welke frequentie het menselijk oor waar kunnen nemen. Met andere woorden, sample rates boven 18 kHz zijn niet nodig :) _o-

Ik probeer mijn muziek zoveel mogelijk van originele CDs in 44.1 kHz / 16 bit als FLAC files te bewaren. Verder kom ik een hoop SACDs of nog 'betere' kwaliteit tegen. Iemand een programmaatje waarmee je veel flac files in 1x naar 44.1/16 kunt converteren? Met Audacity lukt het 1 voor 1, maar niet (dat ik weet) als batch. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:46:
[...]

Tof :P Op het moment heb ik een goedkope `gaming headset´ met virtual dolby surround. De virtual surround werkt voor mij goed hiermee. Nu wil ik een Asus DGX geluidskaartje kopen, de Aureol Real en een modmic.
Hoeveel blijer zal ik daarmee zijn? Zou het surround effect nog goed werken in verband met mijn competitive gaming?
Ik zou het eerst gewoon bij je onboard geluidskaart houden.
Kun je later altijd nog een losse geluidskaart kopen.

Negakinu kan je vast meer vertellen over de game ervaring met deze koptelefoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:16:
[...]

Ik zou het eerst gewoon bij je onboard geluidskaart houden.
Kun je later altijd nog een losse geluidskaart kopen.

Negakinu kan je vast meer vertellen over de game ervaring met deze koptelefoon. ;)
Bij onboard geluidskaart houden? Nah..Liever niet. Die DGX kost maar 30 +/- en volgens reviews geeft deze een tamelijke kwaliteitsboost voor die prijs
Daarnaast heeft ie dolby surround, en de digi surround van mijn onboard is echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-10 19:07
ik heb vandaag de ath m50x binnen gekregen mijn eerste indruk is wauw wat een top dingen zeg!
Maar ik heb een vraagje: Moet ik deze headphones ook inspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
V-moda XS test door Jude (Head-fi)
YouTube: V-MODA XS - Head-Fi TV

Ben benieuwd, wil m sowieso eerst zelf testen voordat ik hem koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Jolke schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:24:
Ik probeer mijn muziek zoveel mogelijk van originele CDs in 44.1 kHz / 16 bit als FLAC files te bewaren. Verder kom ik een hoop SACDs of nog 'betere' kwaliteit tegen. Iemand een programmaatje waarmee je veel flac files in 1x naar 44.1/16 kunt converteren? Met Audacity lukt het 1 voor 1, maar niet (dat ik weet) als batch. Iemand?
Met foobar kan je best makkelijk converteren. Ik weet sowieso dat cd voor cd werkt maar of je ook meerdere albums van verschillende bitrate in losse mappen kan krijgen weet ik niet. Maar het is het proberen waard. Gewoon de juiste flac encoder ergens vandaan toveren en rechterklik covert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ok, thanks, ga ik proberen! Hier en daar 'vind' ik alleen de 24/192 versie van albums...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Heb mijn Custom One Pro geupdate met valour pads van de DT770. Zit toch echt een stukje lekkerder. Tevens een V-Moda audio kabel aangeschaft ter vervanging van de originele kabel, die al 2 keer kapot was gegaan.

Album
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ElPpRW0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RM814fB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
Solictice schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:17:
Heb mijn Custom One Pro geupdate met valour pads van de DT770. Zit toch echt een stukje lekkerder. Tevens een V-Moda audio kabel aangeschaft ter vervanging van de originele kabel, die al 2 keer kapot was gegaan.
Ziet er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 11:07

Amiet01

Master_A

Ik ben momenteel op zoek naar een relatief goede koptelefoon voor het kijken van films in de avond (het liefst draadloos). Het budget is ongeveer 100-150 euro, en ik heb dus twee koptelefoons gezien die interessant lijken: de Sennheiser RS180 en de Sony MDR DS6500, beiden draadloos. Nou is de RS180 een open koptelefoon, wat denk ik zou moeten resulteren in een ruimtelijker geluid bij films. Aan de andere kant lees ik over de DS6500 dat deze zeer goed tot zn recht komt bij films door de (virtuele) cinema surround sound. Ook heeft de Sony een optische ingang, welke de Sennheiser niet heeft. Op den duur komt er ook een Home Cinema set waar de koptelefoon dan op aangesloten zal worden (nu dus gewoon onversterkt vanaf de tv). De Home Cinema set kan (waarschijnlijk?) al uit zichzelf virtuele surround creëren, mocht dat een issue zijn. De Sony is momenteel goedkoper te vinden, dus mijn voorkeur gaat daar naar uit tenzij er ervaringen zijn van mensen die zeggen dat de Sennheiser veel beter is en dus zijn meerwaarde waard is. Graag hoor ik jullie ervaringen met de koptelefoons.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Solictice: wat is het device wat in de twee foto naast de headphones ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Jolke schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:02:
Aan z'n signature en het blauwe stipje te zien is het een Fiio E07K:

Afbeeldingslocatie: http://www.fiio.com.cn/UploadFiles/main/Images/2012/11/20121124111444.jpg

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 11-10 22:34
Amiet01 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:17:
Ik ben momenteel op zoek naar een relatief goede koptelefoon voor het kijken van films in de avond (het liefst draadloos). Het budget is ongeveer 100-150 euro, en ik heb dus twee koptelefoons gezien die interessant lijken: de Sennheiser RS180 en de Sony MDR DS6500, beiden draadloos...
Ik zou ipv Sony MDR DS6500 liever een MDR-1R nemen. Deze heeft een veel betere geluidskwaliteit en is onwijs comfortabel maar je moet dan wel een redelijke geluidsbron hebben en is uiteraard bedraad ipv draadloos. Laten we dan maar even beginnen hoe je de headphones wil gaan aansturen :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
AdmiralSnipe schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:19:
[...]

[afbeelding]
Ah, portable headphones versterker... duidelijk, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Sir_Hendro schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:23:
[...]

Ik zou ipv Sony MDR DS6500 liever een MDR-1R nemen. Deze heeft een veel betere geluidskwaliteit en is onwijs comfortabel maar je moet dan wel een redelijke geluidsbron hebben en is uiteraard bedraad ipv draadloos. Laten we dan maar even beginnen hoe je de headphones wil gaan aansturen :)
In eerste instantie zal de koptelefoon direct op de bron (televisie) aangesloten worden, middels tulp of optische kabel (afhankelijk van koptelefoon keuze). Aangezien dit dus op een afstand gebruikt zal worden voor de tv, is het handig om geen kabel te hebben ivm afstand en bewegingsvrijheid. Nu weet ik zelf maar al te goed dat een kabel altijd beter is, maar de draadloze kwaliteit van de genoemde koptelefoons wordt in de reviews als erg goed beoordeeld.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Jolke schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:02:
AdmiralSnipe schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:19:
[...]

[afbeelding]
Jolke schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:04:
[...]

Ah, portable headphones versterker... duidelijk, thnx!
Yepyep, de Fiio E07K it is. Op het moment gebruik ik hem via AUX (Galaxy Note II als bron) maar heb via JDSlabs.com een usb kabeltje besteld, zodat ik hem ook als DAC kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de Teufel Aureol Real besteld! Hoop dat het wat word. En hoop dat mijn mp3 speler 'm aan kan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een koptelefoon (goh :P). Tot nu toe heb ik alleen 'dopjes' gebruikt en ik vond het tijd om daar verandering in te brengen. Ik ga het vooral gebruiken om radio te luisteren in het ov, series kijken in de trein en om te gamen. Ik luister eigenlijk altijd naar 3fm qua radio, redelijke top-40 muziek dus. Daarom wil ik ten eerste een die gesloten is, zodat de rest geen last van mij heeft en vice versa. Dat hij gemakkelijk te vervoeren is, is een pre, maar niet noodzakelijk. Ik heb altijd wel ruimte in mijn tas, maar hij zal ook niet gigantisch goed beschermd kunnen worden. Daarom is het wel eigenlijk noodzakelijk dat hij tegen een (flinke) stoot kan. Amplifier moet ik al helemaal niet hebben. Laatste wens is dat hij redelijk onopvallend is, ik hoef niet met een kermis op mijn hoofd te lopen.

Mijn budget loopt tot €160 maximaal. Eerst was ik van plan om er een van ~€80 te kopen, maar door een onvoorziene financiële meevaller is het budget aardig vergroot. Ik heb echter geen idee of ik werkelijk het verschil ga horen met goedkopere modellen, omdat ik vooral radio ga luisteren. Nou heb ik tijdens de reis altijd wel een goede ontvangst, maar het lijkt me niet dat je hierbij maximale kwaliteit hebt. Het is waarschijnlijk beroerde kwaliteit :X Is het dan verstandig om hier zoveel geld aan uit te geven (nee denk ik)?

Na dit topic een beetje te hebben doorgelezen en wat reviews te hebben opgezocht, heb ik gemerkt dat de pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) lovende kritieken heeft ontvangen. Als ik vraag of dit een goede koptelefoon is, zal ik natuurlijk een bevestigend antwoord krijgen. Is het echter voor mij ook de beste keuze, gezien ik geen FLAC's luister? In zou denk ik dan voor iets kunnen gaan van een paar tientjes :P Zoiets werd mij bijvoorbeeld aangeraden: pricewatch: Philips SHP8000/10 (Zilver, Zwart) (deze is dan wel half-open).

Ik ga komende week sowieso even grasduinen in de Mediamarkt om een algemeen gevoel te krijgen voor deze dingen, want ik ben echt een complete leek :)

[ Voor 4% gewijzigd door Beroemdheid op 31-03-2014 21:52 ]

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Amiet01 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:10:
[...]

In eerste instantie zal de koptelefoon direct op de bron (televisie) aangesloten worden, middels tulp of optische kabel (afhankelijk van koptelefoon keuze). Aangezien dit dus op een afstand gebruikt zal worden voor de tv, is het handig om geen kabel te hebben ivm afstand en bewegingsvrijheid. Nu weet ik zelf maar al te goed dat een kabel altijd beter is, maar de draadloze kwaliteit van de genoemde koptelefoons wordt in de reviews als erg goed beoordeeld.
Nee precies. Als je hem niet voor een PC / laptop gebruikt maar voor een echte TV dan is het inderdaad wel handing om draadloos te nemen. Van wat ik begrijp heeft deze dus een eigen audio processing unit wat ook wederom weer handig is. De standaard koptelefoonaansluiting van een TV geeft meestal niet zo goede geluidskwaliteit maar via optisch kan je het in hoge kwaliteit naar de sound chip van de wireless station sturen die het vervolgens weer draadloos streamed naar de headset. Lijkt me dan ook een prima keuze voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Sir_Hendro schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:03:
[...]

Nee precies. Als je hem niet voor een PC / laptop gebruikt maar voor een echte TV dan is het inderdaad wel handing om draadloos te nemen. Van wat ik begrijp heeft deze dus een eigen audio processing unit wat ook wederom weer handig is. De standaard koptelefoonaansluiting van een TV geeft meestal niet zo goede geluidskwaliteit maar via optisch kan je het in hoge kwaliteit naar de sound chip van de wireless station sturen die het vervolgens weer draadloos streamed naar de headset. Lijkt me dan ook een prima keuze voor je :)
Oke dat is duidelijk. Enige waar ik een beetje mee zit is het volgende. Direct op de tv via optisch zal geen "surround" opleveren doordat er alleen 2.0 output is. Direct op het apparaat aansluiten kan wel, maar dan moet je dus de hele tijd gaan switchen tussen outputs wanneer je de koptelefoon wil gebruiken. Tzt zal er een receiver komen waar alle hdmi aansluitingen op zullen komen en de receiver zal dus alle surround dingen processen. Hebben de meeste receivers een goede processing voor virtueel surround op de koptelefoonaansluiting? Ik denk dat het een betere beleving is voor een film via de virtuele surround, maar ik denk dat jullie het in dit topic niets zullen vinden :p

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Amiet01 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:57:
[...]

Oke dat is duidelijk. Enige waar ik een beetje mee zit is het volgende. Direct op de tv via optisch zal geen "surround" opleveren doordat er alleen 2.0 output is. Direct op het apparaat aansluiten kan wel, maar dan moet je dus de hele tijd gaan switchen tussen outputs wanneer je de koptelefoon wil gebruiken. Tzt zal er een receiver komen waar alle hdmi aansluitingen op zullen komen en de receiver zal dus alle surround dingen processen. Hebben de meeste receivers een goede processing voor virtueel surround op de koptelefoonaansluiting? Ik denk dat het een betere beleving is voor een film via de virtuele surround, maar ik denk dat jullie het in dit topic niets zullen vinden :p
Als het goed is kan de TV gewoon digitaal geluid doorsturen naar een receiver of in dit geval je draadloze koptelefoon zonder dat de originele stream wordt aangepast.

Ik zelf speel altijd films af op mijn PC en voor koptelefoons had ik een mooie optie die ik kon aanzetten. Iets van Dolby Headphones ofzo, ik zal even kijken hoe dat ook alweer heet. Dat klonk echt onwijs goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Sir_Hendro schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:14:
[...]

Als het goed is kan de TV gewoon digitaal geluid doorsturen naar een receiver of in dit geval je draadloze koptelefoon zonder dat de originele stream wordt aangepast.

Ik zelf speel altijd films af op mijn PC en voor koptelefoons had ik een mooie optie die ik kon aanzetten. Iets van Dolby Headphones ofzo, ik zal even kijken hoe dat ook alweer heet. Dat klonk echt onwijs goed.
Digitaal geluid stuurt hij wel uit, maar als het geluid vanuit een HDMI input komt dan alleen 2.0. 5.1 DD stuurt hij alleen uit vanuit tv zender en interne mediaspeler.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Amiet01 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 08:43:
[...]

Digitaal geluid stuurt hij wel uit, maar als het geluid vanuit een HDMI input komt dan alleen 2.0. 5.1 DD stuurt hij alleen uit vanuit tv zender en interne mediaspeler.
Sommige apparaten gaan inderdaad spelen met het binnenkomende signaal. De meeste apparaten kunnen echter bij de audio settings het digitale geluid op "passthrough" zetten waardoor deze niet wordt behandeld maar direct doorgestuurd naar je audio apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Yes, hij is binnen. Ik heb zojuist het nieuwe topmodel van Audeze binnen gekregen om te reviewen. De LCD-4. Het is een open model en hij ziet er schitterend uit. Ik mag nog geen foto's plaatsen van Audeze.

De MSRP is $8999

Erg slechte 1 april grap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een tip voor een geluidskaart bij de Aureol onder de 60 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij test koptelefoons dat is gaaf hoe kom je daar aan die job...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Beroemdheid schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:49:
Ik ga komende week sowieso even grasduinen in de Mediamarkt om een algemeen gevoel te krijgen voor deze dingen, want ik ben echt een complete leek :)
Neem in dat geval zelf een goede Telefoon / MP3 speler mee met echte 320kbps danwel FLAC/WAV bestanden, en krijg ze zover dat je daarmee mag testen.

In de paar filialen die ik ken is de geluidsinstallatie om te huilen, dus veel meer als "zit ie lekker" en "ziet er goed uit" heb ik er nooit uit kunnen halen bij de MM.

Als je echt wilt testen ga dan op zoek naar een muziekwinkel in de buurt. Bij de mediamarkt koop je beats of koptelefoons tot 60 a 70 euro, voor het duurdere segment zou ik naar een speciaalzaak gaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Beroemdheid schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:49:
Ik ben op zoek naar een koptelefoon (goh :P). Tot nu toe heb ik alleen 'dopjes' gebruikt en ik vond het tijd om daar verandering in te brengen. Ik ga het vooral gebruiken om radio te luisteren in het ov, series kijken in de trein en om te gamen. Ik luister eigenlijk altijd naar 3fm qua radio, redelijke top-40 muziek dus. Daarom wil ik ten eerste een die gesloten is, zodat de rest geen last van mij heeft en vice versa. Dat hij gemakkelijk te vervoeren is, is een pre, maar niet noodzakelijk. Ik heb altijd wel ruimte in mijn tas, maar hij zal ook niet gigantisch goed beschermd kunnen worden. Daarom is het wel eigenlijk noodzakelijk dat hij tegen een (flinke) stoot kan. Amplifier moet ik al helemaal niet hebben. Laatste wens is dat hij redelijk onopvallend is, ik hoef niet met een kermis op mijn hoofd te lopen.

Mijn budget loopt tot €160 maximaal. Eerst was ik van plan om er een van ~€80 te kopen, maar door een onvoorziene financiële meevaller is het budget aardig vergroot. Ik heb echter geen idee of ik werkelijk het verschil ga horen met goedkopere modellen, omdat ik vooral radio ga luisteren. Nou heb ik tijdens de reis altijd wel een goede ontvangst, maar het lijkt me niet dat je hierbij maximale kwaliteit hebt. Het is waarschijnlijk beroerde kwaliteit :X Is het dan verstandig om hier zoveel geld aan uit te geven (nee denk ik)?

Na dit topic een beetje te hebben doorgelezen en wat reviews te hebben opgezocht, heb ik gemerkt dat de pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) lovende kritieken heeft ontvangen. Als ik vraag of dit een goede koptelefoon is, zal ik natuurlijk een bevestigend antwoord krijgen. Is het echter voor mij ook de beste keuze, gezien ik geen FLAC's luister? In zou denk ik dan voor iets kunnen gaan van een paar tientjes :P Zoiets werd mij bijvoorbeeld aangeraden: pricewatch: Philips SHP8000/10 (Zilver, Zwart) (deze is dan wel half-open).

Flac of niet, een goede koptelefoon is een goede koptelefoon. Heb zelf geen Audio Technica trouwens, wel vaak gehoord en schaf er misschien ook binnenkort één aan. Heb hier wel een Grado SR80i. Die Audio Technica klinkt echt vele malen beter dan zo'n Philips ding. Het is natuurlijk je eigen keus maar het verschil zal absoluut te horen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
kjast schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:34:
Als je echt wilt testen ga dan op zoek naar een muziekwinkel in de buurt. Bij de mediamarkt koop je beats of koptelefoons tot 60 a 70 euro, voor het duurdere segment zou ik naar een speciaalzaak gaan ;).
Bij MM verkopen ze ook betere / duurdere merken als Sennheiser, AKG, Denon, Shure en B&W hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
warp schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:26:
[...]

Bij MM verkopen ze ook betere / duurdere merken als Sennheiser, AKG, Denon, Shure en B&W hoor. ;)
De omgeving is alleen niet zo geschikt om te luisteren. Heb een keer bij Hobo Hifi gezeten in een afgesloten luister ruimte met een bakkie koffie, een aantal sennheisers en verschillende dac/amps op mijn eigen laptop met mijn eigen muziek.

Dat is dé manier om een bepalen of het nu wel slim is om 300 euro ergens voor neer te tellen. Persoonlijk zou ik ook geen auto kopen als ik er alleen in heb gezeten in de showroom, misschien paar meter voor en achteruit rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

+1 ja. Een speciaalzaak is altijd fijner, veel deskundiger personeel ook (natuurlijk). Ook veel meer ruimte om de boel te testen ja, afgesloten ruimte, je eigen muziek, etc. Media Markt is afschuwelijk om koptelefoons te testen IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Thomasx4 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:29:
+1 ja. Een speciaalzaak is altijd fijner, veel deskundiger personeel ook (natuurlijk). Ook veel meer ruimte om de boel te testen ja, afgesloten ruimte, je eigen muziek, etc. Media Markt is afschuwelijk om koptelefoons te testen IMO.
De mediamarkt gebruikt een iPod shuffle, deze wordt aangesloten op een versterkertje ter grootte van een pocket. Vanaf hier gaat het naar een grote splitter die het signaal splitst over de 30+ koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
De mediamarkt in Arnhem heeft volgens mij wel een goede versterker. Voor zover mogelijk met die bagger muziek klonk dat wel echt lekker.
alleen toch vreemd. De hd700 van sennheiser had een flinke knallende bass en toen ik daarna bij hobo de hd700 luisterde was hij in een keer saai. Ze gooien dus ook nog een flinke EQ over de koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Uit ervaring (ik werk op de headphones afdeling in de Mediamarkt Middelburg) kan ik het volgende zeggen:

Elke MediaMarkt/Saturn heeft een ander systeem. Hier in Middelburg was het eerst een McVoice versterker die een USB reader als input had. Vervolgens werd deze veelste veel gesplit.

Nu is het een ander systeem (complete rebuild gehad) en zit er per meter een versterker met een SD kaart als bron. Hier zitten maar 4 headphones maximaal op aangesloten.

Natuurlijk stellen die versterkertjes helemaal niets voor, maar ik heb het idee dat het niet veel slechter kan dan een signaal dat 30keer gesplitst is.
Overigens blijft de muziek die er op staat vrij waardeloos. Heb het een keer zitten vervangen (met veel moeite; die dingen kunnen niets aan behalve mp3 en op die PC's in de winkel kunnen we vrijwel niets) om er na een week achter te komen dat m'n collega's het allemaal er af hebben gegooid omdat er een nieuwe HitZone cd was. Heel fijn... Had er een (naar mijn idee) mooie mix qua genres opgezet. Van Above&Beyond en Deadmau5 tot Eric Clapton tot Pearl Jam en zelfs Opeth.

Persoonlijk gebruik ik het liefst de klant zijn eigen bron of mijn telefoon. Eventueel in combinatie met m'n Fiio E07K die ik toch altijd mee heb voor de meer geïnteresseerde en serieuze klant. Heb al meerdere mensen gehad die het toch erg leuk vonden om de verschillen te horen via een goede bron. Zeker bij headphones als de HD598/ Shure SRH840 / Philly X1.

TL;DR
MediaMarkt is gewoon crap om te luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de Teufel binnen! Klinkt aardig mooi, maar ik mis iets. Maar toen ik op mijn moeder's geluidskaart luisterde, was het geluid een stuk beter.
Dus lijkt het mij een goed idee om een Xonar DGX te halen.
Wat denken jullie ??? :s

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Kort vraagje:
Ik ga mijn "Little Dot MK III Headphone Tube Amplifier & PreAmp" uit 2011 wegdoen. Reden is dat ik simpelweg liever op de bank naar mijn Focals luister dan achter de PC zit met de Little Dot. Op HT Forum werd gezegd dat ik er 120 euro voor kan krijgen, is dat een goed geschatte waarde of...?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
De buren hebben een nette review voor budget/midrange headsets:
http://nl.hardware.info/r...geluid-voor-circa-70-euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
FeaR schreef op donderdag 03 april 2014 @ 08:03:
Kort vraagje:
Ik ga mijn "Little Dot MK III Headphone Tube Amplifier & PreAmp" uit 2011 wegdoen. Reden is dat ik simpelweg liever op de bank naar mijn Focals luister dan achter de PC zit met de Little Dot. Op HT Forum werd gezegd dat ik er 120 euro voor kan krijgen, is dat een goed geschatte waarde of...?
Als ik even op ebay rond kijk staan ze nieuw voor rond de 200 dollar.
Die van jou is een paar jaartjes oud dus waarschijnlijk kun je er wel 100-120 euro voor krijgen als de amp er nog netjes uitziet en geen gebreken vertoont.
Zitten de boekjes en doos er ook nog bij?
Ik ben zelf nog op zoek naar een amp voor m'n HD650, en zit een beetje te kijken naar de Bottlehead crack, maar misschien is zo'n Little Dot ook wel mooi om mee te beginnen.
Staat hij nu al in de verkoop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, een vraag aan de kenners:
Ik vroeg me af of al bekend is welke driver er in de Brainwavz HM9 zit, en of er al clones/rebrands ergens gespot zijn die fatsoenlijk (zonder visa/mastercard) te betalen zijn met Skrill/iDeal etc?

Ik heb al even gezocht (hier en op head-fi.org), maar kon het zo 123 nog niet vinden. En amazon.co.uk heb ik nog geen betaal manier gevonden (zonder visa/MC) waar je zonder een voucher kan werken (en dus geen restandjes hier en daar overhoud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
AdmiralSnipe schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:09:
[...]

Die van jou is een paar jaartjes oud dus waarschijnlijk kun je er wel 100-120 euro voor krijgen als de amp er nog netjes uitziet en geen gebreken vertoont.
Ik ben zelf nog op zoek naar een amp voor m'n HD650, en zit een beetje te kijken naar de Bottlehead crack, maar misschien is zo'n Little Dot ook wel mooi om mee te beginnen.
De crack is duurder dan je zou denken! Houd hier rekening mee. Ik heb hem toen eens gekocht met 25% korting via massdrop maar er komen best een hoop verzendkosten en belasting bij.
Totaal bedrag wat ik heb betaald weet ik niet meer precies, als je wil zou ik dat nog kunnen nazoeken.

Verder moet je ook de skills of spullen hebben om er een te bouwen, (tenzij je iemand als mij inhuurt :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasx4 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:29:
Helaas betaal je bij audiozaken ook wel de prijs daarvoor. Een paar tientjes is bij een hoofdtelefoon van 100 euro al een berg geld, maar het kan zelfs meer zijn dan twee tientjes. Ik vind het niet netjes om ergens te gaan luisteren en dan online te bestellen tegen de laagste prijs. Bij MM en Saturn kun je tenminste wel even rustig zonder gestoord te worden luisteren. Een hoofdtelefoon moet je trouwens toch zelf horen dus aan het personeel heb je in dat geval niet bijzonder veel.

Zie net dat er een nieuwe Creative Aurvana Live! is versie 2. Deze is flink duurder dan de vorige versie zeg met zijn 110 euro. De vorige versie moest rond de 50 of iets meer kosten dacht ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

AdmiralSnipe schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:09:
[...]
Het gaat alleen om de amp met buizen, de rest heeft de verhuizing niet overleefd denk ik. Staat is verder helemaal in orde, wellicht wat stoffig omdat hij zo weinig wordt gebruikt. Ik heb hem nog niet in de verkoop staan aangezien ik eerst de prijs wilde checken, maar je bent vrij mee een bericht te sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
FeaR schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:14:
[...]

Het gaat alleen om de amp met buizen, de rest heeft de verhuizing niet overleefd denk ik. Staat is verder helemaal in orde, wellicht wat stoffig omdat hij zo weinig wordt gebruikt. Ik heb hem nog niet in de verkoop staan aangezien ik eerst de prijs wilde checken, maar je bent vrij mee een bericht te sturen ;)
*blauwe lettertjes* hier heb je vraag en aanbod voor ;) :o
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:43:
[...]

Helaas betaal je bij audiozaken ook wel de prijs daarvoor. Een paar tientjes is bij een hoofdtelefoon van 100 euro al een berg geld, maar het kan zelfs meer zijn dan twee tientjes. Ik vind het niet netjes om ergens te gaan luisteren en dan online te bestellen tegen de laagste prijs. Bij MM en Saturn kun je tenminste wel even rustig zonder gestoord te worden luisteren. Een hoofdtelefoon moet je trouwens toch zelf horen dus aan het personeel heb je in dat geval niet bijzonder veel.

Zie net dat er een nieuwe Creative Aurvana Live! is versie 2. Deze is flink duurder dan de vorige versie zeg met zijn 110 euro. De vorige versie moest rond de 50 of iets meer kosten dacht ik.
Al is die MM wel luidruchtiger. Maar ik zie je punt.

Heb 'ergens gehoord' dat de cal 2 minder goed is dan de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
Heilige Kaas schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:19:
[...]

De crack is duurder dan je zou denken! Houd hier rekening mee. Ik heb hem toen eens gekocht met 25% korting via massdrop maar er komen best een hoop verzendkosten en belasting bij.
Totaal bedrag wat ik heb betaald weet ik niet meer precies, als je wil zou ik dat nog kunnen nazoeken.

Verder moet je ook de skills of spullen hebben om er een te bouwen, (tenzij je iemand als mij inhuurt :+ )
Dat is ook de reden dat ik zit te twijfelen om niet eerst wat goedkopers te halen.
De crack schijnt erg goed te pairen met een HD650 maar met verzendkosten naar Europa en belasting komt er inderdaad aardig wat bij de prijs op.
Ik heb ooit wel eens gesoldeerd op de middelbare school ( :*) ) maar dat in elkaar zetten lijkt me niet zo'n probleem.
Heb ook al zitten kijken naar de Aune T1 maar vraag me af of ik dan veel verschil ga horen met de geluidskaart waar ik de koptelefoon nu op aangesloten heb (standaard Realtek HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh! Heb iets gevonden in de Teufel Aureol Real dat me niet zo aanstaat! Hij heeft tamelijk wat sibilance?! Kan dit aan mijn geluidskaart liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:50:
Uh! Heb iets gevonden in de Teufel Aureol Real dat me niet zo aanstaat! Hij heeft tamelijk wat sibilance?! Kan dit aan mijn geluidskaart liggen?
Dat is heel goed mogelijk.
Wat voor geluidskaart heb je?
Ik heb op m'n PC 2 hoofdtelefoon ingangen, één aan de voorkant en één aan de achterkant.
Wanneer ik een hoofdtelefoon op de voorste poort aansluit hoor ik allemaal geknetter en geruis, waarschijnlijk vangt deze poort geluiden van de computer op o.i.d. want het klinkt ook luider wanneer er een harde schijf gaat laden.
De achterste aansluiting heeft dit niet.
Heb je de koptelefoon al eens aangesloten op je mobiel of een ander apparaat?
Als je het bij meerdere apparaten waarneemt kan het aan de koptelefoon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdmiralSnipe schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:58:
[...]

Dat is heel goed mogelijk.
Wat voor geluidskaart heb je?
Ik heb op m'n PC 2 hoofdtelefoon ingangen, één aan de voorkant en één aan de achterkant.
Wanneer ik een hoofdtelefoon op de voorste poort aansluit hoor ik allemaal geknetter en geruis, waarschijnlijk vangt deze poort geluiden van de computer op o.i.d. want het klinkt ook luider wanneer er een harde schijf gaat laden.
De achterste aansluiting heeft dit niet.
Heb je de koptelefoon al eens aangesloten op je mobiel of een ander apparaat?
Als je het bij meerdere apparaten waarneemt kan het aan de koptelefoon liggen.
Ik heb er met mijn MP3 speler een stuk minder last van, wel schelle tonen maar geen pijnlijke sibilance tonen. De schelle tonen komen hierbij door de MP3 bestandjes. Ik heb mijn koptelefoon in mijn toetsenbord, die naar de achterkant van mijn on-board geluidskaart gaat. Realtek® ALC892 is de onboard die mijn Asus Sabertooth 990FX r2.0 heeft.
Zou een dedicated geluidskaart mijn 'probleem' fixen? Zo ja, welke, op een max budget van 80 euro? (ik heb behoefte aan virtual surround aangezien ik game, dat is wel een benodigdheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 11:09
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:01:
[...]

Ik heb er met mijn MP3 speler een stuk minder last van, wel schelle tonen maar geen pijnlijke sibilance tonen. De schelle tonen komen hierbij door de MP3 bestandjes. Ik heb mijn koptelefoon in mijn toetsenbord, die naar de achterkant van mijn on-board geluidskaart gaat. Realtek® ALC892 is de onboard die mijn Asus Sabertooth 990FX r2.0 heeft.
Zou een dedicated geluidskaart mijn 'probleem' fixen? Zo ja, welke, op een max budget van 80 euro? (ik heb behoefte aan virtual surround aangezien ik game, dat is wel een benodigdheid)
Onboard geluidskaart heeft last van de stroomschommelingen die door je PC gaan (vandaar dat het echte pro-spul ook vaak zijn eigen omvormer heeft). Oplossing is inderdaad een dedicated geluidskaart.
Welke het beste voor je is durf ik je zo 123 niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RzrBck schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:17:
[...]

Onboard geluidskaart heeft last van de stroomschommelingen die door je PC gaan (vandaar dat het echte pro-spul ook vaak zijn eigen omvormer heeft). Oplossing is inderdaad een dedicated geluidskaart.
Welke het beste voor je is durf ik je zo 123 niet te zeggen.
veel mensen zeggen deze pricewatch: Asus Xonar U7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
Als je de hooftelefoon direct op je moederbord aansluit, heb je er dan nog last van?
Misschien wordt het signaal wel verstoord door het toetsenbord.
Een dedicated geluidskaart is al snel beter dan onboard meuk maar ik heb er niet zo veel verstand van dus kan zo niet vertellen wat je het beste kunt halen.

Heb wel positieve berichten gelezen over asus Xonar en Creative X-Fi kaarten, misschien dat daar wat tussen zit.

pricewatch: Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express

pricewatch: Asus Xonar DX/XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdmiralSnipe schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:25:
Als je de hooftelefoon direct op je moederbord aansluit, heb je er dan nog last van?
Misschien word het signaal wel verstoord door het toetsenbord.
Een dedicated geluidskaart is al snel beter dan onboard meuk maar ik heb er niet zo veel verstand van dus kan zo niet vertellen wat je het beste kunt halen.

Heb wel positieve berichten gelezen over asus Xonar en Creative X-Fi kaarten, misschien dat daar wat tussen zit.

pricewatch: Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express

pricewatch: Asus Xonar DX/XD
Ach wat ga niet eens proberen 'm direct op mijn moederbord aan te sluiten. Ik grijp gewoon een nieuwe geluidskaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Laatst online: 24-09 22:10
Wat ook kan is een dac nemen die je in een usb poort kan pluggen. Het digitale geluid wordt dan naar analoog vertaald door de dac en dan naar je headphones gestuurd.

Voorbeeld met wat info: http://www.head-fi.org/t/...-impression-final-thought

Ben zelf wel erg tevreden met deze FiiO E17 waarmee dit kan. Er zullen vast nog wel meer van dit soort usb dacs zijn. Ik had eerst mijn headphones gewoon aan het mobo hangen maar nu via de dac ging ik er goed op vooruit in geluid. Later nog wat meer toen ik de bijpassende amp erbij kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BorisG schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:32:
Wat ook kan is een dac nemen die je in een usb poort kan pluggen. Het digitale geluid wordt dan naar analoog vertaald door de dac en dan naar je headphones gestuurd.

Voorbeeld met wat info: http://www.head-fi.org/t/...-impression-final-thought

Ben zelf wel erg tevreden met deze FiiO E17 waarmee dit kan. Er zullen vast nog wel meer van dit soort usb dacs zijn. Ik had eerst mijn headphones gewoon aan het mobo hangen maar nu via de dac ging ik er goed op vooruit in geluid. Later nog wat meer toen ik de bijpassende amp erbij kocht.
Probleem met DACs is, is dat er geen DAC met virtual surround is- voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:50:
Ik heb zelf ook de Teufel Aureol Real nu vier maanden ongeveer.
Heb nooit last van sibilance hier. Ik sluit hem altijd aan op m'n Logitech setje van mijn pc en ik gebruik geen geluidskaart.
In combinatie met de smartphone heb ik er ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stravincy schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:47:
[...]

Ik heb zelf ook de Teufel Aureol Real nu vier maanden ongeveer.
Heb nooit last van sibilance hier. Ik sluit hem altijd aan op m'n Logitech setje van mijn pc en ik gebruik geen geluidskaart.
In combinatie met de smartphone heb ik er ook geen last van.
Hm. Misschien moet ik contact op nemen met Teufel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wie weet is het wel een probleem met enkel jouw Teufel, Rottenbrains.

Ik zou verder wel gewoon ff achterin prikken als ik jou was. Ik heb zelf namelijk exact die moederbord gehad en de geluidskaart klonk best goed. Maar dit is erg lang geleden en toendertijd met de hd518 en deze is alles behalve sibilance gevoelig.

Gevoeligheid voor sibilance verschilt ook enorm per persoon.

En @ AdmiralSnipe, zeer waarschijnlijk ga jij wel een verbetering van het geluid opmerken met die Aune T1. Ten eerste bypassed hij de standaard DAC al en heb je een veel betere voeding voor je versterker, dus minder ruis e.d.
Ik heb ook een hele tijd zitten kijken om de Aune T1 te halen, lijkt me toch wel heel gaaf. Had zelfs alvast wat extra 6992 buisjes gehaald die wel goed zouden moeten zijn.

Primaire functie van die Aune T1 is de DAC dus dan zou je nog extra winst (uiteindelijk) met de Crack kunnen hebben.
Mocht je hem bestellen, laat het dan even weten. Die buisjes die ik hier heb doe ik toch niks en ik heb altijd al de Aune T1 eens willen beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:49:
[...]

Hm. Misschien moet ik contact op nemen met Teufel?
Hoe lang heb je hem nu? Misschien moet ie nog wat "ingespeeld" worden?
Ik heb niet heel veel verstand van audio hoor, dus ik weet sowieso niet of dit "inspelen" zou kunnen helpen bij dit probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stravincy schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:55:
[...]

Hoe lang heb je hem nu? Misschien moet ie nog wat "ingespeeld" worden?
Ik heb niet heel veel verstand van audio hoor, dus ik weet sowieso niet of dit "inspelen" zou kunnen helpen bij dit probleem. :)
Een dagje +/-
Op mijn mp3 speler klinkt ie echter zonder sibilance. Alleen maar schelheid door de slechte geluidsprocessor/bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of de V-Moda BoomPro in de Teufel Aureol Real past?

[ Voor 240% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Negakinu schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:18:
Psssst... Mymemory.co.uk heeft de Sansa Clip Zip 4gb voor 31 euro. Dat is echt een hele dikke aanbieding voor een super goede mp3 speler. Check de reviews. Hele lineaire headphone-out die je direct in je amp kunt prikken zonder de negatieve gevolgen van double amping. Prijs in Nederland ligt rond de 60 euro. Ik heb er gisteren eentje besteld. Ze hebben wel alleen de rode en paarse, de andere kleuren zijn al uitverkocht. Ik heb een rode besteld. http://www.mymemory.co.uk/Sansa/All-Products

[afbeelding]
Wil er toch een gaan bestellen om sowieso een goede library in de auto te hebben via jack naar line in op de autoradio.

http://www.mymemory.co.uk...lip-Zip-MP3-Player---Grey

Nu hebben ze dus de 8GB in de aanbieding voor dat geld. Lijkt me de beste deal tot nu toe. Vanavond maar ff bestellen :)

Is het beter om voor een refurbished te gaan?

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickG op 06-04-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 11:50
Ik heb een paar dagen geleden precies die speler op precies die site besteld, inderdaad een goede deal!

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Shit, nu is die out of stock |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:47
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:05:
Iemand enig idee of de V-Moda BoomPro in de Teufel Aureol Real past?
Ik gebruik de http://europe.beyerdynamic.com/shop/custom-headset-gear.html met mijn teufal. Wel een beetje aangepast. rubber bij het plugje is iets te dik om in de teufel te passen, maar dat is met een stanley mesje in ongeveer 2 min weg gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

perpixel schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:17:
[...]

Ik gebruik de http://europe.beyerdynamic.com/shop/custom-headset-gear.html met mijn teufal. Wel een beetje aangepast. rubber bij het plugje is iets te dik om in de teufel te passen, maar dat is met een stanley mesje in ongeveer 2 min weg gehaald.
Haha, oké bedankt. Ookal heb ik net besloten de buigbare laptop/skype microfoon te kopen voor 3 euro, deze klinkt erg goed voor VOIP naar wat ik gehoord heb op mictests. En omdat ie niet voor mijn mond zit vangt ie mijn adem minder op. Maar alsnog bedankt man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tweetal weken geleden mijn lokale MM binnengestapt om een RS 180 van Sennheiser te kopen, was niet meer op stock en gingen ze voor me bestellen. Nu blijkt dat deze niet meer leverbaar is, omdat er blijkbaar een opvolger op komst is, maar ik vind hier niets van terug.
Iemand die weet of dit correct is of is dit een fabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 19:09

MikeVM

- Baloo -

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:42:
[...]
Probleem met DACs is, is dat er geen DAC met virtual surround is- voor zover ik weet.
op zich is elke DAC singlechannel, dus in een stereo DAC, zitten 2 DAC's, voor elk kanaal moet er dus een aparte DAC zijn. (wil je goed geluid hebben)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Mijn Lumia 1020 heeft ook Dolby Headphone en dat klinkt gaaf! Niet de beste kwaliteit en perfectie maar zeker wel een heerlijke sound om naar te luisteren.

Dus ik ben ook wel benieuwd. Wat is het best wat er te krijgen is voor Dolby Headphone qua dacs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 19:09

MikeVM

- Baloo -

Heilige Kaas schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 01:03:
Mijn Lumia 1020 heeft ook Dolby Headphone en dat klinkt gaaf! Niet de beste kwaliteit en perfectie maar zeker wel een heerlijke sound om naar te luisteren.

Dus ik ben ook wel benieuwd. Wat is het best wat er te krijgen is voor Dolby Headphone qua dacs?
nja, volgens mij is dolby headphone gewoon stereosignaal wat er naar de koptelefoon verstuurd word, dus dan heb je met elke DAC genoeg, mits je de dac Dolby geluid voedt.

maar in de praktijk? cant help you. geen ervaring mee.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeVM schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 01:49:
[...]
nja, volgens mij is dolby headphone gewoon stereosignaal wat er naar de koptelefoon verstuurd word, dus dan heb je met elke DAC genoeg, mits je de dac Dolby geluid voedt.

maar in de praktijk? cant help you. geen ervaring mee.
Dolby Headphone is wel degelijk verschillend per geluidskaart/geluidschip. En het geeft (niet voor iedereen, maar voor mij tenminste) wel degelijk een handig en mooi 'nep-surround' effect in games en films :P Daarnaast maakt het (Alweer voor mij iniedergeval) geluid een stuk lichter op de oren, al weet ik niet hoe dat nou weer werkt. Misschien doordat het nooit 1 geluid in maar 1 can afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Graag jullie advies voor de aanschaf van een nieuwe koptelefoon:

Ik ben op zoek naar een over-ear met noise cancellation, voornamelijk voor vliegreizen. Ik heb nu simpele in-ears voor het sporten en een Sennheiser HD500. De laatste heeft teveel bas. Qua klankbeeld het liefst neutraal of iets warm. Hoog mag niet te scherp zijn. Ik luister naar veel verschillende muziekstijlen.

Ik heb geen merkvoorkeur, liever een goede bang for the buck dan een specifiek merk. Via whathifi wat voor mij onbekende merken opgedoken (Goldring, Back Box) maar deze kan ik nergens terugvinden of alleen met erg hoge importkosten (Able planet).

Budget is rond de € 100 / € 125. Goede noise cancellation is minstens zo belangrijk als de geluidskwaliteit. Aanleiding van de zoektocht was de T350 aanbieding en de Klipsch Mode M40, maar de reviews zijn erg wisselend en ik twijfel over het uiterlijk van beide koptelefoons.

Pre's (geen musts):
- Makkelijk te vervoeren
- Werkt zowel met ANC aan als uit, dus als de batterij leeg is kan er nog steeds muziek geluisterd worden
- Verwijderbare kabels
- Geen Beats/Bose
- Geen in-ears :)

Ben benieuwd naar jullie mening.

[ Voor 3% gewijzigd door Taigu op 10-04-2014 00:25 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op donderdag 10 april 2014 @ 00:21:
Graag jullie advies voor de aanschaf van een nieuwe koptelefoon:

Ik ben op zoek naar een over-ear met noise cancellation, voornamelijk voor vliegreizen. Ik heb nu simpele in-ears voor het sporten en een Sennheiser HD500. De laatste heeft teveel bas. Qua klankbeeld het liefst neutraal of iets warm. Hoog mag niet te scherp zijn. Ik luister naar veel verschillende muziekstijlen.

Ik heb geen merkvoorkeur, liever een goede bang for the buck dan een specifiek merk. Via whathifi wat voor mij onbekende merken opgedoken (Goldring, Back Box) maar deze kan ik nergens terugvinden of alleen met erg hoge importkosten (Able planet).

Budget is rond de € 100 / € 125. Goede noise cancellation is minstens zo belangrijk als de geluidskwaliteit. Aanleiding van de zoektocht was de T350 aanbieding en de Klipsch Mode M40, maar de reviews zijn erg wisselend en ik twijfel over het uiterlijk van beide koptelefoons.

Pre's (geen musts):
- Makkelijk te vervoeren
- Werkt zowel met ANC aan als uit, dus als de batterij leeg is kan er nog steeds muziek geluisterd worden
- Verwijderbare kabels
- Geen Beats/Bose
- Geen in-ears :)

Ben benieuwd naar jullie mening.
Hmm...Met goeie noise canceling weet ik het niet goed, anders zou ik de Teufel Aureol Real zo aanraden...Ik weet dat er laatst bij de action een fantastisch goeie koptelefoon (voor de prijs tenminste) was voor 20 euro. Had active noise canceling, zat lekker en klonk aardig goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Dank, in die prijscategorie had ik o.a. deze gevonden:

http://www.lindy.co.uk/au...ncelling-headphones-p2139
http://www.jaycar.co.uk/p...8&form=CAT2&SUBCATID=1015
http://www.allekabels.nl/...NCELLING-TECHNOLOGIE.html

Qua budget het proberen waard, maar ik wil liever wat meer uitgeven met wat meer zekerheid om de komende vluchten wat prettiger beleven :)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Offtopic: is de kwaliteit van een SD kaart voor bijvoorbeeld de Sansa Clip nog erg van belang zoals dat bij beeld is? Ik heb voor de GoPro er eentje van 16gb gekocht van Sandisk Extreme zodat het beeld goed was. Is dat ook minimaal de kwaliteit die je wilt voor een mediaplayer?

En gekocht :D
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=181030333670

Hier, nog goedkoper. Vraagt hij geen verzendkosten :/
http://www.ebay.nl/itm/4G...ash=item2c69baf749&_uhb=1

Och, die 2,50 euro.

[ Voor 36% gewijzigd door PatrickG op 11-04-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Voor NC blijven die dure Bose de beste. Niet qua geluidskwaliteit maar qua NC niveau. Voor een bedrag tot 150 zou ik dan toch eerder voor NC in ears gaan denk ik. Volgens mij is het erg lastig om goede NC headphones voor dat bedrag te krijgen. Die starten vanaf 250 euro geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Ik ben het eens met Sir_Hendro, als je goede NC wilt zit je toch bij Bose. Er zijn wel andere merken, maar dan lever je qua NC flink in.

Ik denk dat je beter naar goed isolerende in-ears kan gaan kijken, of een goed isolerende hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je weet dat het het verkeerde topic is, post de vraag dan ook niet.

[ Voor 62% gewijzigd door FeaR op 14-04-2014 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:28
Na al een ruime tijd zonder koptelefoon te zitten wil ik er toch weer eentje aanschaffen.

Ik zoek een gesloten over ear koptelefoon waarbij de draad vervangen kan worden.
Mijn vorige was een Shure SRH240, waar ik gewoon tevreden over was, maar omdat er een kabelbreuk was, komt er nu nog alleen nog maar geluid uit de linker kant kwam. Wat toch vrij sonde is.
Ik luister verschillende muziekstijlen maar vooral rock (AC/DC en varianten) al kan ik ook wel genieten van bijvoorbeeld avicii of awolnation met een lekkere bass.

Merk maakt me niet uit zolang er gewoon maar goed geluid uit komt. Wel moet het er ook een beetje oke uitzien aangezien ik hem ook voor onderweg wil gebruiken. Budget is om en nabij de 50 euro.

Ikzelf was uitgekomen bij deze pricewatch: Spire X2 Aurel (Zwart)
waar deze review toch vrij positief was. http://techgage.com/artic...celling-headphones-review

Maar als ik de specificaties van de x2 aurel vergelijk met die van mijn vorige, Shure, dan heeft de x2 een minimale frequentie van 100hz tegen 10 hz van shure en een maximale frequentie van 10khz tegen 20khz van shure. Gevoeligheid ligt beiden op 99DB.
Is dat niet een erg groot verschil? Of maken die getallen weinig uit?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rox92 schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:16:
Na al een ruime tijd zonder koptelefoon te zitten wil ik er toch weer eentje aanschaffen.

Ik zoek een gesloten over ear koptelefoon waarbij de draad vervangen kan worden.
Mijn vorige was een Shure SRH240, waar ik gewoon tevreden over was, maar omdat er een kabelbreuk was, komt er nu nog alleen nog maar geluid uit de linker kant kwam. Wat toch vrij sonde is.
Ik luister verschillende muziekstijlen maar vooral rock (AC/DC en varianten) al kan ik ook wel genieten van bijvoorbeeld avicii of awolnation met een lekkere bass.

Merk maakt me niet uit zolang er gewoon maar goed geluid uit komt. Wel moet het er ook een beetje oke uitzien aangezien ik hem ook voor onderweg wil gebruiken. Budget is om en nabij de 50 euro.

Ikzelf was uitgekomen bij deze pricewatch: Spire X2 Aurel (Zwart)
waar deze review toch vrij positief was. http://techgage.com/artic...celling-headphones-review

Maar als ik de specificaties van de x2 aurel vergelijk met die van mijn vorige, Shure, dan heeft de x2 een minimale frequentie van 100hz tegen 10 hz van shure en een maximale frequentie van 10khz tegen 20khz van shure. Gevoeligheid ligt beiden op 99DB.
Is dat niet een erg groot verschil? Of maken die getallen weinig uit?

Alvast bedankt !
Normaal gesproken maken die getallen niet veel uit wanneer ze beneden de 20hz en boven de 20khz uitkomen, maar daar onder lijkt mij een slecht idee; het menselijk gehoor gaat van 20hz tot 20khz, en producers rekenen daarop en als je dus een koptelefoon van 100hz-10khz gebruikt zal je veel geluiden horen.
Ik ben geen pro op dit gebied tho, dit lijkt me gewoon logisch
justmy2cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Zelfs dan zegt dat nog niks. Als die 100hz-10khz met +/- 1db is gemeten dan is dat alsnog erg netjes. Maar dit is niet gegeven dus je weet het niet.

Als ze zeggen dat een koptelefoon tot 10hz gaat dan kan dat misschien wel zo zijn, maar dan wel 20db minder dan op 1khz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:45:
Zelfs dan zegt dat nog niks. Als die 100hz-10khz met +/- 1db is gemeten dan is dat alsnog erg netjes. Maar dit is niet gegeven dus je weet het niet.

Als ze zeggen dat een koptelefoon tot 10hz gaat dan kan dat misschien wel zo zijn, maar dan wel 20db minder dan op 1khz.
Hm, raar, wij hebben op school geleerd dat frequentie niet in een (direct) verband staat met de luidheid van een geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 07:21:
[...]
Hm, raar, wij hebben op school geleerd dat frequentie niet in een (direct) verband staat met de luidheid van een geluid.
Die aangehaalde +/- 1 dB is een verzwakking van 1 dB ten opzichte van de rest van de frequentie. Moge duidelijk zijn dat die getallen dan representatiever zijn dan wanneer er gemeten wordt bij -6 dB of nog lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Solictice schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 18:10:
Ik ben het eens met Sir_Hendro, als je goede NC wilt zit je toch bij Bose. Er zijn wel andere merken, maar dan lever je qua NC flink in.

Ik denk dat je beter naar goed isolerende in-ears kan gaan kijken, of een goed isolerende hoofdtelefoon.
Allen bedankt voor de adviezen. De Bose is buiten budget en in-ears niet wenselijk omdat ik tijdens vliegen daardoor meer last van mijn oren krijg. Uiteindelijk ben ik voor een extreem goedkope variant gegaan, Panther Active Zen / Aero 7 / Nakamichi NC 40. Niet echt HiFi, maar de reviews zijn redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:28
Bedankt voor de info!
Zoiets dacht ik al maar toch maar even gevraagd voor de zekerheid.

Iemand nog een goed alternatief voor dat budget ?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

Mijn Urbeats by dr.dre zijn vandaag kapot gegaan en ik vond deze wel goed maar nu ben ik opzoek naar nieuwe in ear oordopjes , maar ik ben eigenlijk niet vanplan om meer dan 100- te besteden , ik heb veel goeie reviews over sennheiser gelezen maar ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit , ik luister vooral rap, hardstyle en de dagelijkse top 40 muziek , iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 21:53
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:52:
Hallo tweakers,

Mijn Urbeats by dr.dre zijn vandaag kapot gegaan en ik vond deze wel goed maar nu ben ik opzoek naar nieuwe in ear oordopjes , maar ik ben eigenlijk niet vanplan om meer dan 100- te besteden , ik heb veel goeie reviews over sennheiser gelezen maar ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit , ik luister vooral rap, hardstyle en de dagelijkse top 40 muziek , iemand tips??
stttt over dr.dre hier :X :X
maar inear is niet de juiste plek hier de topic hier onder wel

Het Algemene in-ear en oordopjes topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 19:49
Hallo allemaal!

Is er iemand die mij kan vertellen wat audio kwaliteit gericht een betere keus voor mij zal zijn tussen:
De Philips Citiscape Downtown
De Philips Citiscape Uptown

Nu luister ik graag naar Hardstyle en Hardcore. Van plan om hem ook thuis te gebruiken om te luisteren naar muziek of om een spelletje mee te spelen.

Als de Downtown nou het zelfde of sterker zelfs, nog iets beter geluidsweergave geeft voor waar ik naar luister dan de Uptown, dan neem ik die want die vind ik toch iets mooier denk ik.

( Hoop dat dit in het goede topic is gepost. ) Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLMarcel194 schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:20:
[...]

stttt over dr.dre hier :X :X
maar inear is niet de juiste plek hier de topic hier onder wel

Het Algemene in-ear en oordopjes topic
Niks mis met Dr.Dre, veel mis met het koptelefoonmerk dat zijn naam draagt. Heel veel mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Muddy schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:51:
Hallo allemaal!

Is er iemand die mij kan vertellen wat audio kwaliteit gericht een betere keus voor mij zal zijn tussen:

Nu luister ik graag naar Hardstyle en Hardcore. Van plan om hem ook thuis te gebruiken om te luisteren naar muziek of om een spelletje mee te spelen.

Als de Downtown nou het zelfde of sterker zelfs, nog iets beter geluidsweergave geeft voor waar ik naar luister dan de Uptown, dan neem ik die want die vind ik toch iets mooier denk ik.

Ik ken ze niet, maar wat heb je zelf al kunnen vinden hierover? Verwacht hier namelijk geen voorgekouwd antwoord op je vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muddy schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:51:
Hallo allemaal!

Kan je hier niet veel over zeggen; alleen maar dat ik qua bas een betere ervaring heb gehad bij on-ear koptelefoons, maar heb niet veel on-ears gehad/geprobeerd dusja daar is dat.

Daarnaast raad ik je aan ze allebij te bestellen bij Amazon oid zodat je ze allebij kan uitproberen en je favoriet kan houden en de ander terugsturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
Jolke schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:11:
[...]

Ik ken ze niet, maar wat heb je zelf al kunnen vinden hierover? Verwacht hier namelijk geen voorgekouwd antwoord op je vragen ;)
Hoi, nou ik heb al wel redelijk wat kunnen vinden en dat is dat de drivers van de uptowns iets meer bass leveren dan de downtowns, hoewel ik juist ook weer hoor dat de on-ear koptelefoons overall al betere bass kunnen doorgeven. De mid's en high's zijn ze geloof ik vrij wel het zelfde.
Maarja, dat is wat ik hoor van reviews van youtube enz. Verschilt ook nog best erg.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:52:
[...]

Kan je hier niet veel over zeggen; alleen maar dat ik qua bas een betere ervaring heb gehad bij on-ear koptelefoons, maar heb niet veel on-ears gehad/geprobeerd dusja daar is dat.

Daarnaast raad ik je aan ze allebij te bestellen bij Amazon oid zodat je ze allebij kan uitproberen en je favoriet kan houden en de ander terugsturen.
Nou dat vind ik een top tip maar kost me dat niet geld dan? wanneer ik ze terug wil sturen?
En mag je de koptelefoons dan uberhaupt gebruiken of nemen ze de koptelefoons dan niet meer aan ( ja, zo'n ervaring heb ik al meerdere malen gehad :) )

En dan Amazon.com of .de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muddy schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:44:
[...]

Hoi, nou ik heb al wel redelijk wat kunnen vinden en dat is dat de drivers van de uptowns iets meer bass leveren dan de downtowns, hoewel ik juist ook weer hoor dat de on-ear koptelefoons overall al betere bass kunnen doorgeven. De mid's en high's zijn ze geloof ik vrij wel het zelfde.
Maarja, dat is wat ik hoor van reviews van youtube enz. Verschilt ook nog best erg.

[...]

Nou dat vind ik een top tip maar kost me dat niet geld dan? wanneer ik ze terug wil sturen?
En mag je de koptelefoons dan uberhaupt gebruiken of nemen ze de koptelefoons dan niet meer aan ( ja, zo'n ervaring heb ik al meerdere malen gehad :) )

En dan Amazon.com of .de?
Gebruik zelf nooit Amazon, maar heb vaker gehoord van mensen die daar koptelefoons bestellen om te testen en dan weer kosteloos terug te sturen dusja. Denk niet dat .com of .de uitmaakt, maar dat weet ik niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:28:
[...]

Gebruik zelf nooit Amazon, maar heb vaker gehoord van mensen die daar koptelefoons bestellen om te testen en dan weer kosteloos terug te sturen dusja. Denk niet dat .com of .de uitmaakt, maar dat weet ik niet precies.
Oke, thnx anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
Dat uitproberen geldt niet alleen voor Amazon.
Bij Nederlandse webshops geldt de wet kopen op afstand en heb je dus gewoon bedenktijd.
Volgens mij vallen koptelefoons bij de meeste webshops niet onder hygiëne producten en mag je ze gewoon retour sturen binnen de bedenktermijn.

Pagina: 1 ... 63 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.