Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik een maand geleden begonnen ben met HiFi (Denon AVR X-1000 & KEF C3's) vonden mijn ouders het wel tijd voor een koptelefoon voor 's avonds, xD. Ze hadden nog een Sennheiser HD540 Reference II in de kast liggen, even gauw aan m'n iPhone geprobeerd, want ik dacht, dat zal wel meevallen. Mijn moeder was er namelijk lyrisch over. Maar, ze had gelijk, wat een geluid!

Blij dat ik dus geen extra geld uitgegeven heb voor een nieuw paar, deze kan ik gewoon gebruiken voor nop, en anders had het me toch weer een 100 á 150 euro gekost schat ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:56
Dames en heren,

Mijn ''dopjes'' zijn overleden en aangezien dit m'n 6e paar was wil ik overstappen op een goede headphone. Maar wil ik het gelijk goed doen en wil naar het bluetooth segment springen. Echter heb ik het apparaatje ook nog wel eens nodig op mijn laptop, maar die ondersteund alleen een 3,5mm jack (of is het nou 2,5 mm :S) invoer.

Ik ben nu al een paar dagen aan het zoeken maar ik kom er niet lekker uit ... Bestaan er headphone varianten die én BT ondersteunen én een afneembare kabel hebben? Of is dit erg optimistisch bedacht?
Of bestaat of zit dit dan in het >€500 segment?

[ Voor 5% gewijzigd door CuBras op 17-04-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 14:29
Wellicht dat de verzendkosten naar Duitsland vs. Engeland/USA wat goedkoper zijn, waardoor je eerder voor .de zou kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
CuBras schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:02:
Dames en heren,

Mijn ''dopjes'' zijn overleden en aangezien dit m'n 6e paar was wil ik overstappen op een goede headphone. Maar wil ik het gelijk goed doen en wil naar het bluetooth segment springen. Echter heb ik het apparaatje ook nog wel eens nodig op mijn laptop, maar die ondersteund alleen een 3,5mm jack (of is het nou 2,5 mm :S) invoer.

Ik ben nu al een paar dagen aan het zoeken maar ik kom er niet lekker uit ... Bestaan er headphone varianten die én BT ondersteunen én een afneembare kabel hebben? Of is dit erg optimistisch bedacht?
Als je het vanuit een audio standpunt gaat bekijken, zullen er geen echt ''goede'' bluetooth hoofdtelefoons zijn. Met bluetooth zit je sowieso altijd met een slechtere verbinding dan met kabel, daarkomt bij dat je met een accu/batterijen zit.
Je laptop zal overigens gewoon 3,5mm hebben ;)

Ik denk dat je het beste eerst eens een budget moet stellen, en dan eens gaan kijken wat er zowel met bluetooth als gewoon te krijgen valt. Bij de MM/Saturn hebben ze meestal wel een aantal bluetooth hoofdtelefoons hangen, sowieso gewone headphones :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
[b]Thom_das schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:44 hoewel ik juist ook weer hoor dat de on-ear koptelefoons overall al betere bass kunnen doorgeven. De mid's en high's zijn ze geloof ik vrij wel het zelfde.
Meestal is on-ear juist minder bas; minder afgesloten dan over-ears waardoor bas moeilijker is te genereren.

De V-Moda XS zijn binnen trouwens. Heerlijke dingen! Klein, helder geluid en precies genoeg bass met een lekker diepte sub-bass. Later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CuBras schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:02:
Dames en heren,

Weet je wat je dan kan doen; koop een goeie koptelefoon naar keuze, een draagbare stereo bluetooth adapter (+/- 40 euro, meer dan 70 euro hieraan uitgeven is echt niet nodig)) en een kabeltje lang genoeg om jou de adapter te laten plaatsen waar je maar wilt (kort kabeltje als je deze op je koptelefoon wilt hebben, dus) Heb je soort van wireless. Natuurlijk geeft dit niet veel voordeel als je 'm toch al met een draagbaar apparaat gebruikt, als je niet met een klein dingetje aan je koptelefoon wilt zitten.

Edit: Heb hier trouwens zelf nog een vraag over; ik ben op zoek naar een manier om draadloos geluid vanaf mijn geluidskaart naar mijn bedraadde koptelefoon af te spelen. Als ik gewoon een bluetooth verbinding opzet en een bluetooth apparaatje aan mijn koptelefoon zet, dan zit er toch een audio chip in het apparaatje aan mijn koptelefoon? Kan het uberhaupt wel om het geluid van je geluidskaart draadloos af te spelen zonder een draadloze koptelefoon aan te schaffen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:40:

Edit: Heb hier trouwens zelf nog een vraag over; ik ben op zoek naar een manier om draadloos geluid vanaf mijn geluidskaart naar mijn bedraadde koptelefoon af te spelen. Als ik gewoon een bluetooth verbinding opzet en een bluetooth apparaatje aan mijn koptelefoon zet, dan zit er toch een audio chip in het apparaatje aan mijn koptelefoon? Kan het uberhaupt wel om het geluid van je geluidskaart draadloos af te spelen zonder een draadloze koptelefoon aan te schaffen?
Hoewel bluetooth natuurlijk sub-optimaal blijft, zijn er zeker mogelijkheden voor. Denk dan aan pricewatch: Nokia BH-221 Zwart en pricewatch: Jabra Clipper Bluetooth Stereo Headset Zwart bijvoorbeeld.
Je zult er beter in-ears dan zware hoofdtelefoons mee aan kunnen sturen, maar het werkt wel. Alleen bij een hoge impedantie zal e.e.a. niet werken.
En verwacht niet teveel van het 'audio'-gehalte van de aansturing die de ontvanger heeft. De genoemde Nokia en Jabra zijn niet verkeerd voor het geld, maar dat is het dan ook.
Verder zal je niet altijd het geluid in een optimaal (voor de geluidskwaliteit) compressieformaat versturen vanaf de laptop naar de ontvanger, ook dat kan in de geluidskwaliteit schelen. Voor simpel luisteren onderweg uitstekend geschikt, maar voor een audiofiel / enthousiasten liefhebber niet geschikt.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluepenguin schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 00:19:
[...]

Hoewel bluetooth natuurlijk sub-optimaal blijft, zijn er zeker mogelijkheden voor. Denk dan aan pricewatch: Nokia BH-221 Zwart en pricewatch: Jabra Clipper Bluetooth Stereo Headset Zwart bijvoorbeeld.
Je zult er beter in-ears dan zware hoofdtelefoons mee aan kunnen sturen, maar het werkt wel. Alleen bij een hoge impedantie zal e.e.a. niet werken.
En verwacht niet teveel van het 'audio'-gehalte van de aansturing die de ontvanger heeft. De genoemde Nokia en Jabra zijn niet verkeerd voor het geld, maar dat is het dan ook.
Verder zal je niet altijd het geluid in een optimaal (voor de geluidskwaliteit) compressieformaat versturen vanaf de laptop naar de ontvanger, ook dat kan in de geluidskwaliteit schelen. Voor simpel luisteren onderweg uitstekend geschikt, maar voor een audiofiel / enthousiasten liefhebber niet geschikt.
Ik ben van plan een verwisselbare optie te hebben voor mijn Aureol REal als ik even wil dansen of beneden bezig ben met dingen als afwassen en toch nog de muziek van mijn computer hoor. Maar waarschijnlijk is dit ook al opgelost met de Clip+ die ik binnenkort krijg, in termen van op par liggen met wat ik gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-04 11:48
Mooi prijsje op wat lijkt een nieuwe HD-600 -> http://www.elektronicadea...heiser-hd-600-koptelefoon

[ Voor 3% gewijzigd door croiky op 18-04-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42
Heb zelf sinds kort de Jabro Revo Wireless (bluetooth dus, maar heeft ook een kabel erbij).
Ben zeer te spreken over het geluid! Mooi, vol geluid en voldoende bas.

Had hiervoor een Sennheiser HD25-II en heb de Triple-Fi van Ultimate Ears als in-ears (maar die lijken onlangs te zijn overleden door zweet :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:54

OMX2000

By any means necessary...

Misschien niet een vraag voor deze topic. Maar ik heb deze week even een Sennheiser Momentum mogen proberen. Collega had hem aan iMac hangen, en dat klonk heel goed. Maar aan mijn MacBook Pro early 2011 viel het geluid tegen. Nu las ik hier en daar dat de DAC van de MBP niet zo goed was, en dat mensen 200-300 euro uitgeven aan een externe DAC/AMP. Iemand hier ervaring mee en liefst ook advies hierover. Ik vind het namelijk nogal jammer om een 200+ koptelefoon aan te schaffen die niet zo mooi gaat klinken in het dagelijks gebruik waar ik hem voor wil aanschaffen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
OMX2000 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 08:14:
Misschien niet een vraag voor deze topic. Maar ik heb deze week even een Sennheiser Momentum mogen proberen. Collega had hem aan iMac hangen, en dat klonk heel goed. Maar aan mijn MacBook Pro early 2011 viel het geluid tegen. Nu las ik hier en daar dat de DAC van de MBP niet zo goed was, en dat mensen 200-300 euro uitgeven aan een externe DAC/AMP. Iemand hier ervaring mee en liefst ook advies hierover. Ik vind het namelijk nogal jammer om een 200+ koptelefoon aan te schaffen die niet zo mooi gaat klinken in het dagelijks gebruik waar ik hem voor wil aanschaffen.
Anderen zeggen juist weer dat de Macbook niet zo'n slechte heeft. Maar een DAC hoeft niet zo duur te zijn hoor. Een Stoner Acoustics UD110 usb dac kost 48 dollar. En hier zijn ze er aardig enthousiast over volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

PatrickG schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 11:21:
[...]

Anderen zeggen juist weer dat de Macbook niet zo'n slechte heeft. Maar een DAC hoeft niet zo duur te zijn hoor. Een Stoner Acoustics UD110 usb dac kost 48 dollar. En hier zijn ze er aardig enthousiast over volgens mij :)
Thx voor de tip. Heb en mail gestuurd naar Stoner Acoustics

...en antwoord
Thanks for showing interest in UD110. Unfortunately, the UD110 are completely out of stock. Please stay tuned with us for the coming products, we assure that the coming product will definitely amaze you.

[ Voor 23% gewijzigd door OMX2000 op 20-04-2014 13:39 . Reden: Antwoord toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark16
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-05-2014
Heeft iemand een idee waar je ergens in NL de V-Moda M-100 zou kunnen testen met je eigen muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Mark16 schreef op zondag 20 april 2014 @ 15:05:
Heeft iemand een idee waar je ergens in NL de V-Moda M-100 zou kunnen testen met je eigen muziek?
Nergens, althans ik heb hem nog nooit in een fysieke winkel kunnen vinden. De M-80 is voor zover ik weet op een plek te beluisteren maar die is niet te vergelijken met de M-100.

EDIT: de XS is overigens net uit; ik weet niet of je per-se een over-ear zoekt. Aanrader, in mijn ogen het beste uit de M-100 en M-80 gecombineerd ;).

[ Voor 16% gewijzigd door kjast op 20-04-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 19:09

MikeVM

- Baloo -

is niet helemaal ontopic, maar is toch wel interessant voor de gamers onder ons..
25 april komt de ModMic 4.0 uit.
YouTube: ModMic 4.0 tiny sound test/review/discussion and updates on doings

ik ga er direct 1 bestellen..

[ Voor 16% gewijzigd door MikeVM op 20-04-2014 17:53 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
OMX2000 schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:08:
[...]

Thx voor de tip. Heb en mail gestuurd naar Stoner Acoustics

...en antwoord

[...]
Er zijn vast nog wel meer alternatieven. Die moeten ze hier wel kennen :)

Bijvoorbeeld een creative x-fi hd usb geluidskaart. Die kun je vaak redelijk goedkoop tweedehands krijgen. Vast niet zo goed als een stoner acoustics, maar als je iets goedkoops wilt perse en gelijk.

Je kan de koptelefoon kopen en gewoon op termijn zo'n stoner acoustics dac.
Dat zou mijn advies zijn. Als je veel te besteden hebt zijn er nog veel meer dacs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

PatrickG schreef op zondag 20 april 2014 @ 18:21:
[...]

Er zijn vast nog wel meer alternatieven. Die moeten ze hier wel kennen :)

Bijvoorbeeld een creative x-fi hd usb geluidskaart. Die kun je vaak redelijk goedkoop tweedehands krijgen. Vast niet zo goed als een stoner acoustics, maar als je iets goedkoops wilt perse en gelijk.

Je kan de koptelefoon kopen en gewoon op termijn zo'n stoner acoustics dac.
Dat zou mijn advies zijn. Als je veel te besteden hebt zijn er nog veel meer dacs.
Dat advies had ik in mijn hoofd. Eerst koptelefoon en ff afwachten wat stoner acoustics gaan uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net flink aan het zoeken geweest naar de Philips Fidelio X1 en op Amazon.it staat hij voor € 190,-
Inclusief verzendkosten is dit rond € 199,-

Om anderen het zoeken te besparen zou ik dit graag aan de pricewatch willen toevoegen, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:36:
Net flink aan het zoeken geweest naar de Philips Fidelio X1 en op Amazon.it staat hij voor € 190,-
Inclusief verzendkosten is dit rond € 199,-

Om anderen het zoeken te besparen zou ik dit graag aan de pricewatch willen toevoegen, kan dat?
offtopic:
het is hier eigenlijk wat offtopic, maar als je de moeite en tijd er in zou willen steken, dan zou je in Pricewatch een topic kunnen openen en vragen of amazon.it in de PW kan worden opgenomen.
Het antwoord zal waarschijnlijk in de hoek liggen van (overdreven gesteld) geen iDeal beschikbaar en we richten ons expliciet op de Nederlandse en Vlaamse markt, dus we kunnen niet de halve wereld in de PW opnemen. Anders zouden ook alle andere amazon sites (es, co.uk etc.), eBay etc. er in opgenomen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
Ik zou mensen Pricenoia aanbevelen. Vul het product in en de prijzen op alle Amazon sites worden naast elkaar gezet. Het overzicht is ander idd snel zoek.

Ik ben iig blij dat ik de X1 voor 172 euro van Amazon.de heb kunnen halen.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
PjotrStroganov schreef op maandag 21 april 2014 @ 14:07:
Ik zou mensen Pricenoia aanbevelen. Vul het product in en de prijzen op alle Amazon sites worden naast elkaar gezet. Het overzicht is ander idd snel zoek.

Ik ben iig blij dat ik de X1 voor 172 euro van Amazon.de heb kunnen halen.
Met rentepunten via ING is hij nog wat goedkoper... rond de 150e ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
OMX2000 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 08:14:
Houd er rekening mee dat je bij die ud110 nog een versterker nodig hebt! Het is slechts een dac en er direct een koptelefoon op aansluiten levert alsnog matige resultaten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark16
kjast schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:35:
[...]

Nergens, althans ik heb hem nog nooit in een fysieke winkel kunnen vinden. De M-80 is voor zover ik weet op een plek te beluisteren maar die is niet te vergelijken met de M-100.

EDIT: de XS is overigens net uit; ik weet niet of je per-se een over-ear zoekt. Aanrader, in mijn ogen het beste uit de M-100 en M-80 gecombineerd ;).
Klopt idd. Ik las al dat de M-80 veel neutraler klinkt en ik ben juist op zoek naar een koptelefoon met een goede bass (luister veel trance, hardtrance, techno etc). Die XS heb ik ook naar zitten kijken maar aangezien ik niet gebonden ben aan bepaald budget en ik een zo goed mogelijke bassweergave wil hebben lijkt de M-100 me toch een betere keuze. Als ik daarvoor een over-ear moet nemen ipv een on-ear, so be it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Mark16 schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:38:
Klopt idd. Ik las al dat de M-80 veel neutraler klinkt en ik ben juist op zoek naar een koptelefoon met een goede bass (luister veel trance, hardtrance, techno etc). Die XS heb ik ook naar zitten kijken maar aangezien ik niet gebonden ben aan bepaald budget en ik een zo goed mogelijke bassweergave wil hebben lijkt de M-100 me toch een betere keuze. Als ik daarvoor een over-ear moet nemen ipv een on-ear, so be it :)
Wat geluid betreft geeft de M-100 juist een minder goede bassweergave omdat hij veel te veel bass geeft. Niet dat dat perse slecht is, ik vindt het een heerlijke koptelefoon; maar soms en zeker als ik de koptelefoon lang op heb is het simpelweg too much. Op een gegeven moment wordt ik er min of meer "moe" van.

De XS heeft overigens ook een heerlijke diepe en punchy bass (absoluut niet neutraal) en wat mij betreft precies genoeg. Ik kan echter begrijpen dat je meer wilt dan dat.

Realiseer je wel dat extra bass ten koste gaat van de andere frequenties.

Heb toegang tot je enig referentiemateriaal? Als je een aanschaf in de prijs category van de M-100 overweegt zou ik zeker proberen de Sennheiser Momentum over-ear ergens te testen. Als je geluk hebt kun je de on-ear ook testen; dat geeft een goede indicatie van het verschil tussen on-ear en over-ear. De V-Moda LP2 is overigens absoluut geen vergelijkingsmateriaal.

[ Voor 4% gewijzigd door kjast op 21-04-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark16
kjast schreef op maandag 21 april 2014 @ 22:06:
[...]

Wat geluid betreft geeft de M-100 juist een minder goede bassweergave omdat hij veel te veel bass geeft. Niet dat dat perse slecht is, ik vindt het een heerlijke koptelefoon; maar soms en zeker als ik de koptelefoon lang op heb is het simpelweg too much. Op een gegeven moment wordt ik er min of meer "moe" van.

Ok, dat wist ik niet. Ik heb o.a. op head-fi tientallen reviews gelezen en daar had vrijwel iedereen het erover dat alleen de mid enigszins onderdrukt wordt en dat hij 'non-fatique' is.
Helaas geen toegang tot referentiemateriaal. Zou inderdaad wel graag die Momentums ergens beluisteren. Heb jij enig idee waar dat kan? Heb trouwens in het verleden wel de V-Moda Bass Freq in-ear dopjes gehad en die waren top! (totdat ze stuk gingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Mark16 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:33:
Ok, dat wist ik niet. Ik heb o.a. op head-fi tientallen reviews gelezen en daar had vrijwel iedereen het erover dat alleen de mid enigszins onderdrukt wordt en dat hij 'non-fatique' is.
Helaas geen toegang tot referentiemateriaal. Zou inderdaad wel graag die Momentums ergens beluisteren. Heb jij enig idee waar dat kan?
Dat non-fatique blijft persoonlijk uiteraard; maar ik heb er sneller last van bij koptelefoons met veel bass, zeker als ik EDM luister. De mids hebben inderdaad wat te leiden onder de lage tonen. Is dat erg? Geen idee; voor mij niet.

EDM / Dance / House etc. heeft toch weinig baat bij "zo natuurgetrouwe weergave"; het blijven electronische tonen. Maar als ik Jazz luister wil ik wel graag echt die contra-bas horen :).

De Momentums zijn her en der te beluisteren in de betere muziekwinkel; detailhandel dus, niet de mediamarkt.

[ Voor 10% gewijzigd door kjast op 22-04-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:33
Media Markt Leeuwarden heeft een over ear momentum aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Cruquius ook volgens mij, maar je kan niet je eigen bron aansluiten... Tenzij de verkoper hem wilt loskoppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark16
Laat ik nu net vlakbij Cruquius wonen. Thx guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, kan een koptelefoon na bepaalde tijd sibilance vertonen terwijl die er eerder nog niet was? Gewoon een vraag, denk dat het toch maar weer aan mijn oren ligt tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:39:
Hm, kan een koptelefoon na bepaalde tijd sibilance vertonen terwijl die er eerder nog niet was? Gewoon een vraag, denk dat het toch maar weer aan mijn oren ligt tho.
Je bedoelt sibilantie? Wat is de staat van je kabel / connector? Wat voor kwaliteit audiofiles heb je; Flacs op 192khz <-- indien dat het geval is probeer het dan eens met 48khz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:58
Ben ik de enige die het niet lukt een account op head-fi.org aan te maken of zijn er meer met problemen? De Captcha accepteert nooit mijn invoer, maar geeft ook niet aan dat deze fout is. Ik krijg echter wel steeds weer een nieuwe. Ik heb er ook al eens melding van gemaakt, maar nooit wat van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kjast schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:18:
[...]

Je bedoelt sibilantie? Wat is de staat van je kabel / connector? Wat voor kwaliteit audiofiles heb je; Flacs op 192khz <-- indien dat het geval is probeer het dan eens met 48khz.
Sibilantie ja, muziek van spotify, en het lag gewoon aan mijn oren. Heb er ondertussen al geen last meer van :v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Heeft iemand hier ervaring met de Schiit Vali? Door de ontzettend wisselende meningen/reviews op internet ben ik gaan twijfelen of dit wel een goede aankoop zou zijn. Schijnbaar zou hij heel erg last hebben van ''ringing/microphonics''.
Ik wil hem gebruiken voornamelijk met mijn HD 598, maar ook af en toe met de Custom One Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Weet iemand of een versterker met deze specs mbt de koptelefoonaansluiting mijn Beyerdynamic DT770 Pro 250 ohm een beetje aan kan sturen?
Headphone amplifier
Suitable Headphone Impedance 16-300Ω
Maximum output power 140mW (RL=32Ω, THD+N=1%)
Maximum output voltage swing 3.6Vrms
Minimum THD+N 0.002% (RL=32Ω, Pout=50mW)
THD+N(@1kHz) 0.020%
Frequency response 20-20kHz±0.6dB
Input sensitivity 1.1Vrms
Noise <10μV
Gain(@1kHz) 6dB
DAC(inside VX1)
Maximum output voltage swing 2.44rms@1kHz
THD+N(@1kHz) 0.0082% (96kHz sampling rate)
Noise <25μV
SNR 101dB
Die getallen zeggen me allemaal niks en mijn Marantz PM53 heeft de geest gegeven en ik weet nog niet of ik die ga laten repareren of niet.

Kan iemand iets met die getallen? En zou zoiets vergelijkbaars uit mijn Beyer kunnen halen als mijn oude Marantz? Het gaat dus met name om die 250 ohm denk ik zo.

Bedankt alvast :)

[ Voor 3% gewijzigd door vosss op 27-04-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
Ik heb hulp nodig met het vinden van de meest juiste koptelefoon. Ik ben nu al een paar weken opzoek, maar kan nog niet echt het geen vinden wat ik zoek. Ik ben opzoek naar vervanging van mijn Shure SE215 earbuds. Ik heb er al een hoop uitgeprobeerd en daar kwamen de volgende wensen naar voren:

* Gesloten: De koptelefoon is bedoeld voor onderweg naar werk. Een open koptelefoon kan ik niet gebruiken omdat de gehele coupe dan kan meegenieten en dat is niet de bedoeling. Daarnaast wil ik hem op kantoor gaan gebruiken.
* over-ear: ik heb persoonlijk een hekel aan lekkend geluid en vind een over-ear het meest comfortabel en aansluitend bij mijn wensen.
* Comfortabel: Hij moet lekker zitten, waarmee ik voornamelijk bedoel niet te zwaar en het is de bedoeling dat hij af moet wegens oververhitte oren.

Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor onderweg in de trein, waar ik hem aansluit op een galaxy S4.

Welke heb ik geprobeerd:
* Bose QuietComfort 15: Zat prima, geluid was ok, maar ben er niet over uit wegens de druk op de oren die wordt opgebouwd op het moment dat je hem opzet van de actieve NC. Ik weet niet of je er aan went, maar vond het vrij irritant. Daarnaast het feit dat er batterijen in moeten was een minpunt. Echter nog steeds de beste keus die ik op dit moment heb kunnen vinden.
* Shure SHR940/840: ik heb beide kunnen proberen, waar de 940 veel beter in de smaak viel qua geluid en comfort, echter de bouwkwaliteit van de 940 laat te wensen over. Zeker gezien de hoeveelheid issues die op head-fi.org staan.

Iemand suggesties voor een koptelefoon die voldoet aan deze wensen lijst en de moeite waard is om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:33
Cardinal schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:05:
Ik heb hulp nodig met het vinden van de meest juiste koptelefoon. Ik ben nu al een paar weken opzoek, maar kan nog niet echt het geen vinden wat ik zoek. Ik ben opzoek naar vervanging van mijn Shure SE215 earbuds. Ik heb er al een hoop uitgeprobeerd en daar kwamen de volgende wensen naar voren:

* Gesloten: De koptelefoon is bedoeld voor onderweg naar werk. Een open koptelefoon kan ik niet gebruiken omdat de gehele coupe dan kan meegenieten en dat is niet de bedoeling. Daarnaast wil ik hem op kantoor gaan gebruiken.
* over-ear: ik heb persoonlijk een hekel aan lekkend geluid en vind een over-ear het meest comfortabel en aansluitend bij mijn wensen.
* Comfortabel: Hij moet lekker zitten, waarmee ik voornamelijk bedoel niet te zwaar en het is de bedoeling dat hij af moet wegens oververhitte oren.

Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor onderweg in de trein, waar ik hem aansluit op een galaxy S4.

Welke heb ik geprobeerd:
* Bose QuietComfort 15: Zat prima, geluid was ok, maar ben er niet over uit wegens de druk op de oren die wordt opgebouwd op het moment dat je hem opzet van de actieve NC. Ik weet niet of je er aan went, maar vond het vrij irritant. Daarnaast het feit dat er batterijen in moeten was een minpunt. Echter nog steeds de beste keus die ik op dit moment heb kunnen vinden.
* Shure SHR940/840: ik heb beide kunnen proberen, waar de 940 veel beter in de smaak viel qua geluid en comfort, echter de bouwkwaliteit van de 940 laat te wensen over. Zeker gezien de hoeveelheid issues die op head-fi.org staan.

Iemand suggesties voor een koptelefoon die voldoet aan deze wensen lijst en de moeite waard is om uit te proberen.
Heb je nog een prijsklasse/range waar je aan zit te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ja, meer dan 300 euro wordt een beetje teveel van het goede of er moet een verdomd goede reden voor zijn.

Daarnaast heb ik gemerkt dat ik de koptelefoons wil uitproberen, maar op dit moment heb ik alleen het in de de MM kunnen proberen. Het probleem is ook dat bij de Sony MDR of Beyerdynamic praktisch niet te vinden zijn dan behalve webshops, nou weet ik echter niet waar je de betere muziekwinkels kan vinden, maar die staan in ieder geval niet in de pricewatch. (omgeving amersfoort - amsterdam)

Edit:In de topic start stonden een paar winkels genoemd, die moet ik sowieso maar uitproberen.

[ Voor 32% gewijzigd door Cardinal op 28-04-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Bax shop heeft Beyers liggen volgens mij. Althans daar heb ik de mijne gekocht en de DT770 Pro voldoet in elk geval aan al je eisen en kost slechts de helft van je maximale budget :)

Mocht iemand nog antwoord weten op mijn vorige vraag dan hou ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardinal schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:05:

Welke heb ik geprobeerd:

Haha ik gebruik een open koptelefoon en niemand heeft ooit last van me..Maar ik luister dan ook best zachtjes vergeleken met anderen </3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
vosss schreef op maandag 28 april 2014 @ 18:28:
Bax shop heeft Beyers liggen volgens mij. Althans daar heb ik de mijne gekocht en de DT770 Pro voldoet in elk geval aan al je eisen en kost slechts de helft van je maximale budget :)

Mocht iemand nog antwoord weten op mijn vorige vraag dan hou ik me aanbevolen :)
Dan is alleen de vraag een DT770 80ohm of 250ohm. In beide gevallen ga ik waarschijnlijk ook een headphone amp (Fiio E07K denk ik) nodig hebben, alleen twijfel ik nog of de DT770 wel geschikt is om mee te reizen. Iemand ervaring mee?
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 02:14:
[...]
Haha ik gebruik een open koptelefoon en niemand heeft ooit last van me..Maar ik luister dan ook best zachtjes vergeleken met anderen </3
Ik vermoed dat ik andere ben, gezien ik een hekel heb aan treingeluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:47
kjast schreef op maandag 21 april 2014 @ 22:06:
[...]

De XS heeft overigens ook een heerlijke diepe en punchy bass (absoluut niet neutraal) en wat mij betreft precies genoeg. Ik kan echter begrijpen dat je meer wilt dan dat.

Heb toegang tot je enig referentiemateriaal? Als je een aanschaf in de prijs category van de M-100 overweegt zou ik zeker proberen de Sennheiser Momentum over-ear ergens te testen. Als je geluk hebt kun je de on-ear ook testen; dat geeft een goede indicatie van het verschil tussen on-ear en over-ear. De V-Moda LP2 is overigens absoluut geen vergelijkingsmateriaal.
Ik heb ook een m-100, maar omdat ik zoals 80% van de nederlanders een groter dan gemiddeld hoofd heb met bijbehorende groter dan gemiddelde oren heb ik ook de xl pads besteld. Voor mij hielp dit met de bass weergave en vind ik hem nu niet meer overpowered.

Daar moet ik dan wel bij vermelden dat ik wel iemand ben die de lagere tonen wel meer kan waarderen (in welke muziek soort dan ook).

Ik heb ook een teufel aureol real en waar ik deze eerst opzetten als ik langere tijd iets wou luisteren (vanwege luistermoeheid) heb ik dat nu helemaal niet op. Laatst door omstandigheden (ik zat boven en moest de deurbel kunnen horen) nog een tijdje de teufel opgehad, maar die kon me nu niet echt meer bekoren.

Over de stoner acoustic. Ik heb er ook 1tje, maar kan me niet voorstellen dat er heel veel verschil tussen zit met een andere dac. Hij werkt goed en was betaalbaar, maar als ze op dit moment moeilijk te krijgen zijn zou ik gewoon opzoek gaan naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Cardinal; ik heb een open-headphone (HD558 Sennheiser) en ik heb em gekocht om veilig door het verkeer te kunnen fietsen. Maar daar heb ik wel spijt van. Vanochtend nog met een snelheid van 30 naar mijn werk gefietst, maar dan zit ik wel schizofreen om me heen te kijken omdat ik denk dat er een auto direct achter me zit - blijkt dan de wind te zijn. Ook moet ik het volume best opschoreven om lekker te kunnen luisteren onderweg - er gaat best wel wat sound verloren naar de omgeving.
Ook in het OV heb ik snel van omgevingsgeluid. Ik had dus liever een half-gesloten headphone gehad. Nou ja, ik ben nu aan het sparen voor een volgende :)

Als je em op je telefoon wilt aansluiten, zou ik een zo laag mogelijke impedantie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
Solictice schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 12:00:
Heeft iemand hier ervaring met de Schiit Vali? Door de ontzettend wisselende meningen/reviews op internet ben ik gaan twijfelen of dit wel een goede aankoop zou zijn. Schijnbaar zou hij heel erg last hebben van ''ringing/microphonics''.
Ik wil hem gebruiken voornamelijk met mijn HD 598, maar ook af en toe met de Custom One Pro.
Heb deze even in bezit gehad maar werkte niet voor de koptelefoons die ik heb. Naar mijn smaak heb je voor de Vali een neutrale koptelefoon nodig tenzij je van (veel) warmte en (veel) laag houdt. Ik vond het ''ringing'' heel erg meevallen. Hoorde het alleen eventjes bij het insteken van de jack. Dat kan aan mijn exemplaar liggen of het is toch een opgeblazen phenomeen. Een leuk ding verder hoor. Ik ken jouw beide koptelefoons niet dus kan weinig zeggen over of het goed zou samen gaan. En dan nog, smaken verschillen zo enorm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
croiky schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:19:
[...]

Heb deze even in bezit gehad maar werkte niet voor de koptelefoons die ik heb. Naar mijn smaak heb je voor de Vali een neutrale koptelefoon nodig tenzij je van (veel) warmte en (veel) laag houdt. Ik vond het ''ringing'' heel erg meevallen. Hoorde het alleen eventjes bij het insteken van de jack. Dat kan aan mijn exemplaar liggen of het is toch een opgeblazen phenomeen. Een leuk ding verder hoor. Ik ken jouw beide koptelefoons niet dus kan weinig zeggen over of het goed zou samen gaan. En dan nog, smaken verschillen zo enorm..
Toevallig dat ik gisteren op het merk Schiit stuitte. Dat instap dingetje van hun, de Magni geloof ik; hoe zou zoiets zich verhouden tot het gebruik van een oude Marantz PM53 versterker in combi met een DT 770 Pro van 250 ohm?

Daar klinkt de Beyer geweldig op en ik wil er eigenlijk niet op achteruit gaan. Ik heb echter nog nooit met losse headphone amps gewerkt en dus ook nul ervaring mee.

Tevens kan ik nergens achterhalen wat die Marantz via de headphone kan leveren; dus hoe de specs zich verhouden tot bv een headphone amp van Schiit zou ik niet weten.

Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Jolke schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:56:
Als je em op je telefoon wilt aansluiten, zou ik een zo laag mogelijke impedantie nemen.
Het gaat in alle waarschijnlijkheid een Beyerdynamic DT770 Pro 80ohm worden. De doorslag was eigenlijk de eigenschappen van de 80ohm, met het feit dat hij was meer bassy is dan de 250ohm variant.

[ Voor 56% gewijzigd door Cardinal op 29-04-2014 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 15:52
Srry dat ik zo kom binnen vallen, maar na het forum doorgespit te hebben bij ik bij het grote headphone topic uitgekomen.
Verrasend genoeg ben ik jawel, opzoek naar een nieuwe headphone.
Ik heb niet de meeste verstand van audio, daarom vraag ik hier ook jullie hulp.
Verstand heb ik er niet van, maar van mooi geluid kan natuurlijk iedereen genieten.

Als eerste wil ik zeggen dat ik weet dat jullie vaak aanraden om naar een goede zaak te gaan.
Alleen hier bij mij in het dorp of in de buurt heb je niet zo veel zitten, daarom gaat mijn voorkeur toch altijd uit naar webshops.

Dan is natuurlijk altijd belangrijk wat voor muziek luister je vooral.
Dit is toch wel voornamelijk van het genre hardstyle, house en hardcore.
Een leuke niet overdreven bas is dus wel leuk.
Zelf ben ik wat aan het zoeken geweest, maar ik heb totaal geen idee of de door mij uitgekozen headphone van een beetje kwaliteit zijn en wel geschikt zijn voor het soort muziek dat ik luister.

De volgende had ik zelf een beetje uitgezocht:

pricewatch: Sony MDR-1RNC (Zwart)

pricewatch: Sony MDR-1R (Zwart)

pricewatch: Sennheiser HD7 DJ (Zwart)

pricewatch: Pioneer HDJ-2000 (Zilver, Zwart)

pricewatch: Audio-Technica ATH-M50 (Zwart)

Het is misschien ook even handig om te melden waar ik deze op ga aansluiten.
Dit zal toch voornamelijk mijn pc zijn.
Met nu nog de onboard chip van de MSI Z77A-GD80, maar ik ben wel van plan om te kijken voor een geluidskaart.
Budget gaat zo beetje tot 300,- , maar vind een prijs-kwaliteitsverhouden ook belangrijk.

Ik hoop dat jullie mij hier advies over kunnen geven en eventueel met mij een geschikte headphone kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
master-arjan schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:23:
Srry dat ik zo kom binnen vallen, maar na het forum doorgespit te hebben bij ik bij het grote headphone topic uitgekomen.
Verrasend genoeg ben ik jawel, opzoek naar een nieuwe headphone.
Ik heb niet de meeste verstand van audio, daarom vraag ik hier ook jullie hulp.
Verstand heb ik er niet van, maar van mooi geluid kan natuurlijk iedereen genieten.

Als eerste wil ik zeggen dat ik weet dat jullie vaak aanraden om naar een goede zaak te gaan.
Alleen hier bij mij in het dorp of in de buurt heb je niet zo veel zitten, daarom gaat mijn voorkeur toch altijd uit naar webshops.

Dan is natuurlijk altijd belangrijk wat voor muziek luister je vooral.
Dit is toch wel voornamelijk van het genre hardstyle, house en hardcore.
Een leuke niet overdreven bas is dus wel leuk.
Zelf ben ik wat aan het zoeken geweest, maar ik heb totaal geen idee of de door mij uitgekozen headphone van een beetje kwaliteit zijn en wel geschikt zijn voor het soort muziek dat ik luister.

De volgende had ik zelf een beetje uitgezocht:

Budget gaat zo beetje tot 300,- , maar vind een prijs-kwaliteitsverhouden ook belangrijk.

Ik hoop dat jullie mij hier advies over kunnen geven en eventueel met mij een geschikte headphone kunnen vinden.
De Sony's zou ik niet aanraden voor jouw muzieksmaak. Het zijn goede headphones, maar sowieso heb je geen Noise Cancelling nodig (denk ik) en is de MDR-1R niet echt een bassy headphone.

De Senn HD7 is erg nieuw, nog geen ervaring mee. Als ik deze review lees word ik er niet echt enthousiast van.

De ATH-M50 staat goed bekend maar ik heb hem maar heel eventjes kunnen horen, dus kan er geen goede mening over geven.

Echter, je geeft aan dat je budget tot €300 gaat, dan is de ATH-M50 wel een relatief goedkope optie. Je zou eens kunnen kijken naar de BeyerDynamic Custom One Pro / DT 770. Beide goede headphones met flink wat bass.
Het is misschien ook even handig om te melden waar ik deze op ga aansluiten.
Dit zal toch voornamelijk mijn pc zijn.
Met nu nog de onboard chip van de MSI Z77A-GD80, maar ik ben wel van plan om te kijken voor een geluidskaart.
Persoonlijk zou ik het gebruik van een geluidskaart afraden, je kunt naar mijn idee beter je geld spenderen aan een leuke DAC/AMP combo. Fiio heeft een aantal leuke apparaten. Het voordeel hiervan is dat ze (via USB) extern van je PC werken, veel minder ruis en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
Ik zal vanavond rustig kijken naar de BeyerDynamic of eventueel en andere optie.
Als die ATH-M50 een goede bass heeft voor het genre dan is deze ook misschien een optie.
Ook sta ik open voor een DAC/AMP i.p.v. een geluidskaart als dit beter/een meerwaarde heeft.

Misschien deze dan:
http://www.fiio.com.cn/pr...28262517&MenuID=105026003
aangezien hij alleen bij mn pc gaat gebruikt worden.

[ Voor 22% gewijzigd door master-arjan op 30-04-2014 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
vosss schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 17:36:
[...]

Toevallig dat ik gisteren op het merk Schiit stuitte. Dat instap dingetje van hun, de Magni geloof ik; hoe zou zoiets zich verhouden tot het gebruik van een oude Marantz PM53 versterker in combi met een DT 770 Pro van 250 ohm?

Daar klinkt de Beyer geweldig op en ik wil er eigenlijk niet op achteruit gaan. Ik heb echter nog nooit met losse headphone amps gewerkt en dus ook nul ervaring mee.

Tevens kan ik nergens achterhalen wat die Marantz via de headphone kan leveren; dus hoe de specs zich verhouden tot bv een headphone amp van Schiit zou ik niet weten.

Iemand? :)
Zelf heb ik de Magni niet gehoord maar na erover te hebben gelezen is mijn indruk dat ie wat bright/schreeuwerig kan zijn. Denk niet dat het mooiste combinatie is voor een 770 en zou eerder Vali nemen. Je zal dat zelf moeten uitproberen. Ik heb een oude Marantz PM80 MKII en als de jouwe daar op lijkt is ie nogal donker/warm qua weergave. Lijkt me idealer voor de 770. Die Beyer heeft toch 'hete' treble?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
master-arjan schreef op woensdag 30 april 2014 @ 06:31:
Ik zal vanavond rustig kijken naar de BeyerDynamic of eventueel en andere optie.
Als die ATH-M50 een goede bass heeft voor het genre dan is deze ook misschien een optie.
Ook sta ik open voor een DAC/AMP i.p.v. een geluidskaart als dit beter/een meerwaarde heeft.

Misschien deze dan:
http://www.fiio.com.cn/pr...28262517&MenuID=105026003
aangezien hij alleen bij mn pc gaat gebruikt worden.
De E10 is erg populair en inderdaad perfect voor bij je PC. Zelf gebruik ik de E07K, die in principe hetzelfde doet, enkel met accu & aux ingang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
Tevreden over je E07K?
dan gaat het de E10 of E07K worden, ga er dan even vanuit dat beide van dezelfde kwaliteit zijn.

Ga ik nu alleen nog een bijpassende headphone erbij zoeken die geschikt is voor hardstyle, house en hardcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@master-arjan: verrassend veel budget voor als je niet veel verstand van audio hebt. :P

* Jolke is enigszins jaloers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
het budget is groot als je een zeer goede baan heb en nog thuis woon :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
master-arjan schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:43:
Tevreden over je E07K?
dan gaat het de E10 of E07K worden, ga er dan even vanuit dat beide van dezelfde kwaliteit zijn.

Ga ik nu alleen nog een bijpassende headphone erbij zoeken die geschikt is voor hardstyle, house en hardcore.
Ik ben er tevreden over ja. Volgens mij heeft de E07K als voordeel dat je de bass/treble wat meer kan aanpassen. De E10 is qua versterker weer iets beter.
Ik denk dat je het beste je zelf kan afvragen of het een voordeel zou zijn dat je hem portable kan gebruiken (ik gebruik hem icm m'n Galaxy Note II).

Je zou eens wat audiozaakjes afkunnen gaan om te kijken welke headphones hun hebben, of even bellen en specifiek vragen naar de ATH-M50 / BeyerDynamic DT770 (of Custom One Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
master-arjan schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:11:
het budget is groot als je een zeer goede baan heb en nog thuis woon :p
Ah daar gaat het dus fout bij mij, beiden niet van toepassing :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
Ervaringen met de Pioneer HDJ-2000?

Eventueel de Sennheiser HD589 voor hardstyle ( goede / volle bass ) ?

Lees toch op verschillende site's dat de ATH-M50 een neutraal klinkende headphone is met een leuke bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
croiky schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:01:
[...]

Zelf heb ik de Magni niet gehoord maar na erover te hebben gelezen is mijn indruk dat ie wat bright/schreeuwerig kan zijn. Denk niet dat het mooiste combinatie is voor een 770 en zou eerder Vali nemen. Je zal dat zelf moeten uitproberen. Ik heb een oude Marantz PM80 MKII en als de jouwe daar op lijkt is ie nogal donker/warm qua weergave. Lijkt me idealer voor de 770. Die Beyer heeft toch 'hete' treble?
Geen idee. Wel vind ik het geluid wat er uit de Beyer komt in combi met die Marantz erg lekker klinken.

Ik ben geen kenner, dus ik weet niet of die beyer hete treble heeft.
Die Vali is dat niet met buizen erin? Daar heb ik helemaal geen ervaring mee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
De fiio E10 kan ik hier in NL niet zo snel vinden, dan gaat het toch de E07K worden.

Kwa headphone denk ik toch de ATH-M50 of ATH-M50x, puur omdat ik nu op nog meer site's lees dat hij een leuke bass heeft, een warm midden en helder is met vocals en high.
Vind ik deze ook niet zo snel ergens op voorraad.
Maar vind toch ook hele goeie reacties over BeyerDynamic.
Of iemand moet beter ervaringen hebben met de Sennheiser HD589 of Pioneer HDJ-2000/1500.
Het geheel gaat natuurlijk wel voor hardstyle/hardcore gebruikt worden.

[ Voor 11% gewijzigd door master-arjan op 30-04-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
master-arjan schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:05:
De fiio E10 kan ik hier in NL niet zo snel vinden, dan gaat het toch de E07K worden.

Kwa headphone denk ik toch de ATH-M50 of ATH-M50x, puur omdat ik nu op nog meer site's lees dat hij een leuke bass heeft, een warm midden en helder is met vocals en high.
Vind ik deze ook niet zo snel ergens op voorraad.
Maar vind toch ook hele goeie reacties over BeyerDynamic.
Of iemand moet beter ervaringen hebben met de Sennheiser HD589 of Pioneer HDJ-2000/1500.
Het geheel gaat natuurlijk wel voor hardstyle/hardcore gebruikt worden.
Hd589? ben je niet verward met iets anders ofzo? HD598? in dat geval is dat geen koptelefoon die je wilt hebben voor hardstyle.

Kijk eens naar de philips fidelio L1. Deze kan je soms nog wel eens bij de media markt luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 09:40
master-arjan schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:12:
Ervaringen met de Pioneer HDJ-2000?

Eventueel de Sennheiser HD589 voor hardstyle ( goede / volle bass ) ?

Lees toch op verschillende site's dat de ATH-M50 een neutraal klinkende headphone is met een leuke bass.
Ik denk dat je de Sennheiser HD598 bedoelt. Zelf heb ik deze koptelefoon en bass heavy vind ik hem totaal niet. Hij is zeer licht in de bass en het is een open koptelefoon waarbij veel omgevingsgeluid niet handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
vosss schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:35:
[...]

Geen idee. Wel vind ik het geluid wat er uit de Beyer komt in combi met die Marantz erg lekker klinken.

Ik ben geen kenner, dus ik weet niet of die beyer hete treble heeft.
Die Vali is dat niet met buizen erin? Daar heb ik helemaal geen ervaring mee :X
Het is een tijdje geleden dat ik 'n 770 had. Als ik het goed heb is die wat treble betreft nog het beste te doen tov 880/990. Vali heeft buisjes ja. Soort van miniaturen: http://www.schiit-europe....cten/magni-product-2.html

Spring in het diepe en als ie niet bevalt stuur je het terug. Moet probleemloos kunnen op basis van bedenktijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Jolke schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:48:
[...]
Ah daar gaat het dus fout bij mij, beiden niet van toepassing :|
Welkom bij de club. :P

M.b.t. de bassy-koptelefoon discussie:
Jammer dat de JVC s500 hier niet uitgebracht is. De sub bass in de koptelefoon blaast de concurrentie in dezelfde prijsklasse echt helemaal weg. :P (in het kader van: EDM / Hardstyle)

En om dan ook nog eens iets nuttigs bij te dragen i.p.v. alleen te lurken in dit topic; bij amazon.de zijn op dit moment, en nog voor erg korte tijd (5 uurtjes nog, of totdat ze op zijn) 2 phones flink afgeprijsd:

Philips SHB-9100 -> 49 euro (bluetooth, geen idee of het wat is..)
B&W P5 -> 179 euro

Via:
http://www.amazon.de/Ange..._gb27?ie=UTF8&node=872398

Zelf geen interesse, maar goed, allicht iemand anders hier wel. sharing is caring enzulks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Toch maar de Schiit Magni gekocht gisteren bij Sonority Audio.
Bij producten stond op voorraad; tijdens bestellen van niet. Mailtje achter de bestelling aangegooid of ze konden zeggen wanneer ze verwachten te leveren, maar nog niks gehoord. Zullen wel gesloten zijn denk ik dan ivm bevrijdingsdag of iets.

Morgen maar eens afwachten.

Ik ben alvast benieuwd hoe mijn Beyer 770 250 ohm klinkt met zo een dedicated versterkertje tegenover de Marantz. Als het beduidend minder is laat ik alsnog die Marantz versterker repareren denk ik.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
xxxneoxxx schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:24:

Philips SHB-9100 -> 49 euro (bluetooth, geen idee of het wat is..)
Je geeft het antwoord zelf al, bluetooth ;w

[ Voor 3% gewijzigd door kjast op 05-05-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Bluetooth kan natuurlijk een optie zijn als je echt draadloos wilt zijn. RF is ook een optie. Wel moet de kwaliteit van je muziek en de doorvoorsnelheid van de betreffende techniek bij elkaar passen.

Houd rekening met een kleine vertraging tussen device en headphone bij zulke technieken. Dat hoeft voor muziek luisteren geen probleem te zijn, maar voor het zelf spelen van instrumenten icv de headphone kan dit vervelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:35
Voor de geinteresseerden: Sennheiser heeft momenteel een cashback van 25 euro op de Momentum (on-ear en over-ear) wanneer je een review schrijft:
http://nl-nl.sennheiser.com/review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
En een AKG tegenover een Audio-Technica en Beyerdynamic voor de hardstyle (bass)?

pricewatch: AKG K 550 (Zwart)

vs

pricewatch: Audio-Technica ATH-M50 (Zwart)

vs

http://tweakers.net/produ...70-pro-%28grijs-zwart%29/

[ Voor 13% gewijzigd door master-arjan op 06-05-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Heb je zelf al wat onderzoek gedaan? Op head-fi is voldoende informatie te vinden over bassy headphones. Op deze site komt vaak de Ultrasone HFI-580 langs als het over een betaalbare koptelefoon met behoorlijke hoeveelheid bass gaat. Misschien zou je daar eens naar kunnen kijken.

Zelf heb ik sinds een paar dagen de Beyerdynamic DT770 pro 80Ohm, hij bevalt me prima. Weet niet of het is waar een basshead naar zoekt, maar hij heeft behoorlijke bass die wel enigszins in verhouding is met de rest. Ik denk dat een koptelefoon met meer bass uit verhouding gaat klinken (zoals bijvoorbeeld de Sony MDR-XB500 die ik ook in bezit heb).

[ Voor 16% gewijzigd door Omaatjehenk op 06-05-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
De Beyerdynamic Custom One Pro kun je misschien ook op je shortlist zetten; daar kun je de bas zelf nog bijregelen met een schuifje verder open of dicht en van wat ik ervan begreep geeft die ook een flinke berg bas.

Overigens nog geen reactie van Sonority-Audio; in een eerdere reactie via marktplaats gaven ze aan in een verhuizing te zitten, dus ik wacht het maar gewoon even geduldig af.

Of nee; ik wacht het gewoon af. Niet geduldig. Want dat heb ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Persoonlijk zou ik de Custom One Pro aanraden. Ik ben in bezit geweest van de HFI-580 maar heb deze vervangen door de COP. Voornaamste reden was het ''metalige'' geluid van de Ultrasone. De bass was zeer zeker sterk aanwezig, maar het is geen headphone met een natuurlijk geluid. Daarnaast is de COP stukken comfortabeler (en een detachable kabel :) )

Ik heb zeker plezier gehad van de Ultrasone HFI-580, maar in my opinion blaast de COP hem compleet uit het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Solictice schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:40:
Persoonlijk zou ik de Custom One Pro aanraden. Ik ben in bezit geweest van de HFI-580 maar heb deze vervangen door de COP. Voornaamste reden was het ''metalige'' geluid van de Ultrasone. De bass was zeer zeker sterk aanwezig, maar het is geen headphone met een natuurlijk geluid. Daarnaast is de COP stukken comfortabeler (en een detachable kabel :) )

Ik heb zeker plezier gehad van de Ultrasone HFI-580, maar in my opinion blaast de COP hem compleet uit het water.
Zelf heb ik ook overwogen de COP te kopen, toch voor de dt770 pro gegaan na meerdere reviews en vergelijkingen te hebben gelezen. Bijvoorbeeld deze, plus dat de dt770 al jaren (decennia?) lang zeer gewaardeerd wordt en zich heeft bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Omaatjehenk schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:47:
[...]

Zelf heb ik ook overwogen de COP te kopen, toch voor de dt770 pro gegaan na meerdere reviews en vergelijkingen te hebben gelezen. Bijvoorbeeld deze, plus dat de dt770 al jaren (decennia?) lang zeer gewaardeerd wordt en zich heeft bewezen.
Ik heb ook lang zitten twijfelen tussen die twee en durf geen ''winnaar'' te kiezen. Ben uiteindelijk maar voor de COP gegaan omdat ik deze bij de lokale speciaalzaak kon kopen. (en die konden niet een DT770 voor mij regelen zonder direct deze te moeten kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
Ok de DT 770 gaat het worden, alleen welke versie is aan te raden.
32/80/250 ohm?

Deze wilde ik gaan gebruiken met de fiio olympus e10 of een andere amp/dac max 100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Zelf heb ik de 770 Pro in de 250 ohm variant. Op een telefoon komt er geluid uit, maar dat is het dan ook wel.

Daar heb je echt een amp voor nodig. Op mijn Marantz PM53 stereoversterker deed ie het prima; tot dat ding de geest gaf. Zoals ik al zei heb ik een Schiit Magni gekocht en wacht nog op de levering.

Die lijkt mij op papier beter dan de fiio. :)

Als je voornamelijk zonder amp wilt luisteren zou ik zeggen neem de 80 ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
Wacht ik even met bestellen tot jij je schiit magni heb.

Hij gaat toch alleen maar i.c.m. een amp gebruikt worden.

Maar mijn signaal komt van mijn pc dus dat is of spdif/toslink of usb.

Dus een dac nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door master-arjan op 06-05-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
master-arjan schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:31:
Ok de DT 770 gaat het worden, alleen welke versie is aan te raden.
32/80/250 ohm?

Deze wilde ik gaan gebruiken met de fiio olympus e10 of een andere amp/dac max 100,-
De 80Ohm versie heeft iets meer bass dan de 250Ohm versie, de 32Ohm versie klinkt een stuk minder (naar wat ik heb horen zeggen, dus hier heb ik zelf geen ervaring mee). De 250Ohm is iets neutraler, maar ik denk dat met jouw behoefte de 80Ohm de voorkeur heeft. Ikzelf gebruik de 80Ohm versie op het moment zonder amp rechtstreeks op m'n geluidskaart (Creative SoundBlaster Audigy 2) en krijg er geweldig geluid uit. Vanavond zal ik hem eens op m'n versterker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
master-arjan schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:58:
Wacht ik even met bestellen tot jij je schiit magni heb.

Hij gaat toch alleen maar i.c.m. een amp gebruikt worden.

Maar mijn signaal komt van mijn pc dus dat is of spdif/toslink of usb.

Dus een dac nodig.
Mijn signaal komt ook van mn pc af. Gewoon via jack -> 2x tulp.
Zo ging het ook naar mn Marantz en dat klonk meer dan prima.

Of ik die DAC van Schiit ook nodig heb moet nog blijken. Geen idee.

Zodra ik de Magni heb zal ik het wel ff laten weten hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om deze week een Beyerdynamic DT 770 Pro (250ohm) aan te schaffen. Ik ga hem thuis gebruiken icm mijn marantz versterker voor muziek. Echter wil ik hem ook onderweg kunnen gebruiken samen met mijn Sansa Clip zip (incl. rockbox)

Nu wordt in dat geval een amp wel noodzakelijk en ik vraag me af of een Fiio E6 hiervoor voldoende is?
Budget voor de versterker is helaas beperkt en het moet natuurlijk wel portable blijven. Hij moet samen met de Sansa Clip in mijn broekzak passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 00:23:
Ik ben van plan om deze week een Beyerdynamic DT 770 Pro (250ohm) aan te schaffen. Ik ga hem thuis gebruiken icm mijn marantz versterker voor muziek. Echter wil ik hem ook onderweg kunnen gebruiken samen met mijn Sansa Clip zip (incl. rockbox)

Nu wordt in dat geval een amp wel noodzakelijk en ik vraag me af of een Fiio E6 hiervoor voldoende is?
Budget voor de versterker is helaas beperkt en het moet natuurlijk wel portable blijven. Hij moet samen met de Sansa Clip in mijn broekzak passen.
Waarom niet de 80Ohm versie als je hem portable wil gebruiken? Puur uit nieuwsgierigheid =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Laatst online: 21:22
Time magazine heeft onlangs ruim 3.000 type headphones van 18 merken getest, bevindingen zijn hier te lezen:
http://time.com/74886/best-headphones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omaatjehenk schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 01:16:
Waarom niet de 80Ohm versie als je hem portable wil gebruiken? Puur uit nieuwsgierigheid =p
De 250Ohm versie schijnt iets beter te klinken volgens veel reviews, bij de 80Ohm versie ligt de nadruk wat meer op de lage tonen. En ik wil hem inderdaad ook portable gebruiken, maar voornamelijk thuis incl. met mijn stereo versterker en daar schijnt de 250Ohm versie weer het beste baat bij te hebben.

edit: wat je zelf dus al zei een paar post naar boven :P
Overigens heb ik zelf alleen de 250Ohm versie kunnen beluisteren maar die vond ik direct al geweldig klinken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
Dus voor mijn gebruik gaat het dus mooi de 80Ohm versie worden ;D

Nu nog een mooie amp/dac erbij.

[ Voor 21% gewijzigd door master-arjan op 07-05-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
Hij komt als het goed is vandaag binnen.

Nu kwam ik een amp tegen die in een 5,25" bay past.

pricewatch: Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B

Heb totaal geen idee of dit wat is, of andere merken dit ook hebben van een betere kwaliteit?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hij is binnen, wat een mooi ding.
Stevige bouwkwaliteit en mooie sound.
Zeker geen miskoop.

[ Voor 27% gewijzigd door master-arjan op 08-05-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 17:06

TradeMarkNL

Videoproducer
Mooi topic! Ik zoek al tijden een goeie studio-headphone voor over de oren. Mag best wat kosten, maar liefst niet te groot zodat-ie ook nog enigszins mee te nemen is. Blijft altijd lastig omdat het zo moeilijk te achterhalen is of een koptelefoon op langere termijn lekker zit...

[ Voor 28% gewijzigd door TradeMarkNL op 08-05-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Fromz schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 06:29:
Time magazine heeft onlangs ruim 3.000 type headphones van 18 merken getest, bevindingen zijn hier te lezen:
http://time.com/74886/best-headphones/
En bedankt... die gaan we op de vrijdag namiddag lezen was korter dan ik dacht :)

Verbaast me niet dat de Beats van Dre als eennalaatste staan!

[ Voor 3% gewijzigd door Jolke op 08-05-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
vosss schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 23:07:
[...]

Zodra ik de Magni heb zal ik het wel ff laten weten hier :)
Al binnen?

Iemand anders goede suggesties voor een amp/dac die gebruikt gaat worden i.c.m. de DT770 PRO 80Ohm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 18:49

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
E7(k)? Moet je wel redden met 80Ohm lijkt me.

Mijn DT770 250Ohm klinkt nog wat magertjes op de E7. Voor 250Ohm zou je toch wel minimaal een E11 moeten hebben, of een E17 als je er een DAC bij wil.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
Als ik idd de specs lees dan heeft de schiit toch meer vermogen op 80Ohm.

http://schiit.com/products/magni
i.c.m.
http://schiit.com/products/modi

http://www.head-fi.org/pr...d-dac-headphone-amplifier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Elke versterker heeft meer power op een lager vermogen. Recht evenredig met de weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
master-arjan schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:23:
[...]

Al binnen?

Iemand anders goede suggesties voor een amp/dac die gebruikt gaat worden i.c.m. de DT770 PRO 80Ohm?
Nee nog niet; hij staat in backorder in Amerika. Naar verwachting wordt ie begin volgende week geleverd bij Sonority Audio en die sturen hem dan door.

Ik verwacht/hoop hem midden komende week/eind komende week binnen te krijgen en dan zal ik wel even laten weten hoe de 250 ohms variant klinkt.

Let wel, mijn enige vergelijking is dezelfde DT770 Pro op een Nokia Lumia 620 en op een Marantz PM53 stereoversterker. Ik heb nul ervaring met headphone amps.

Ik laat het nog weten in elk geval; misschien dat dat je keus wat makkelijker maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
TradeMarkNL schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:28:
Mooi topic! Ik zoek al tijden een goeie studio-headphone voor over de oren. Mag best wat kosten, maar liefst niet te groot zodat-ie ook nog enigszins mee te nemen is. Blijft altijd lastig omdat het zo moeilijk te achterhalen is of een koptelefoon op langere termijn lekker zit...
Ik weet niet wat voor budget je in gedachten had, maar voor studio gebruik hebben volgens mij Shure, BeyerDynamic en KRK best leuke headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
En ook Sony heeft een serie hoofdtelefoons die geschikt is voor 'studio gebruik' (al zijn speakers veel gebruikt in audio-opname studio's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
Voor Magni (en Modi) liefhebbers: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 23:03
Misschien een gevaarlijk onderwerp, maar ik ben toch benieuwd..

Ik ben sindskort in het bezit van een Sennheiser HD 800 en ik ben er erg blij mee.
Nu lees ik overal (vooral op Head-Fi) dat de meegeleverde kabel niet top is en je die beter kan vervangen.
Is dit nou een broodje aap verhaal? En zo niet, naar wat voor kabels moet ik dan kijken?

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madass
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 19:11
Avioto schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:13:
Misschien een gevaarlijk onderwerp, maar ik ben toch benieuwd..

Ik ben sindskort in het bezit van een Sennheiser HD 800 en ik ben er erg blij mee.
Nu lees ik overal (vooral op Head-Fi) dat de meegeleverde kabel niet top is en je die beter kan vervangen.
Is dit nou een broodje aap verhaal? En zo niet, naar wat voor kabels moet ik dan kijken?
Ja, kabels maken geen reet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
madass schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:13:
[...]

Ja, kabels maken geen reet uit.
Kleine nuancering; misschien voor de Sennheisers. Bij bijvoorbeeld de Philips x1's heeft het wel degelijk nut de kabel te vervangen schijnbaar, gezien Philips een kabel meegeleverd blijkt te hebben met wel een erg hoge weerstand. :P Maar goed, dit is denk ik de enige uitzondering die ik zo 1-2-3 weet. :)
Voor de rest is het inderdaad vrij zeldzaam dat erg dure kabels significante invloed hebben op geluidskwaliteit naar mijn ervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door xxxneoxxx op 10-05-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik ben van mening dat de kabel invloed kan hebben op het geluid. Maar meer dat er verschil zit tussen een slechte kabel en eentje die gewoon goed is. Zo heeft de kabel van de fidelio x1 bijna 3 ohm weerstand en mijn fiio kabel heeft een merkbare invloed op het geluid. Het lijkt beter, maar daarnaast probeerde ik het ook met een action kabeltje en ook die gaf een 'verbetering'. Ik ben hier erg genuanceerd want de verschillen zijn niet groot.
Bij een luxe headphone als de hd800 verwacht ik dat de kabel gewoon goed is. Of er dan nog verschillen zijn... Nooit geprobeerd maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ja, dat inderdaad. Bij de Philips X1 lijkt het erop alsof iemand tijdens het productie/ontwikkelproces heeft liggen slapen. Er is gewoonweg een slechte kabel meegeleverd. Tenminste, een kleine nuance- eentje die niet matched bij de headphones. En met niet matchend bedoel ik: een verschil dat bijna iedereen hoort. Met de standaard kabel is het geluid niet sprankelend en klinkt het 'veiled', en met een vervangende kabel leven ze helemaal op.

Verder zit er uiteraard verschil tussen kwaliteit van de kabels, maar ik denk dat de gemiddelde sterveling niet het verschil zal horen tussen een goed werkende 3 euro action kabel, en een 80 euro monster kabel bij een normale koptelefoon. Op Head-fi willen ze nogal eens meegevoerd worden op de hype train met z'n alleen, waardoor stellingen vaak vrij snel als waarheid aangenomen worden. Het is daarom handiger om gewoon op je eigen oren te vertrouwen denk ik als op een willekeurig iemand op een forum. Dus bij twijfel, gewoon kijken of je ergens bij een hi-fi zaak misschien je eigen phones uit kan proberen met een andere kabel, in het achterhoofd houdend dat er ook zoiets bestaat als het placebo effect. :P
Pagina: 1 ... 64 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.