Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:48
Heilige Kaas schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:20:
Ik ben van mening dat de kabel invloed kan hebben op het geluid. Maar meer dat er verschil zit tussen een slechte kabel en eentje die gewoon goed is. Zo heeft de kabel van de fidelio x1 bijna 3 ohm weerstand en mijn fiio kabel heeft een merkbare invloed op het geluid.
Een kabel die over pakweg 2 meter 3 ohm weerstand geeft, is dan ook simpelweg ongeschikt als audiokabel. Dat is echt belachelijk veel en is gewoon een productiefout.

Ik ben het met je eens dat tussen kabels met een voldoende lage weerstand (iedere speakerkabel die je in de bouwmarkt koopt) je geen hoorbaar effect meer zou moeten waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
xxxneoxxx schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:58:
Dus bij twijfel, gewoon kijken of je ergens bij een hi-fi zaak misschien je eigen phones uit kan proberen met een andere kabel, in het achterhoofd houdend dat er ook zoiets bestaat als het placebo effect. :P
Ik ben het op zich wel met je eens, maar dikke kabel met een sjieke aansluiting ziet er doorgaans beter uit dan een dunne dropveter.

Ik had als mijn Beyer 770 Pro een vervangbare kabel had ook eentje gekocht met een deftige plug eraan.

Het oog wil immers ook wat en met een deftige plug eraan en een wat dikke kabel ziet die koptelefoon van 150 euro er in een keer uit als een die veel duurder is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 23:03
Zo te zien hoef ik geen extra geld uit te geven voor een kabel, ik ga er maar vanuit dat je bij zo'n dure koptelefoon een goede kabel meegeleverd krijgt. Ik verbaas me wel vaker wat er allemaal op Head-Fi voorbij komt.

Bedankt allemaal :)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-10 07:55
Is er hier toevallig iemand die me kan vertellen of ik ergens in Twente de Sennheiser Momentum (over ear) kan testen? Als ik me niet vergis komt Saturn eind deze maand/begin volgende maand met een btw actie. Voor de tijd wil ik hem graag ergens getest hebben. De MM in Enschede had alleen de on-ears aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:23
Gewoon beniewd, maar hoe hoor je dat je een slechte kabel (met hoge weerstand) hebt? Hoor je dat in een bepaald ferequentiebereik meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Jolke schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:57:
Gewoon beniewd, maar hoe hoor je dat je een slechte kabel (met hoge weerstand) hebt? Hoor je dat in een bepaald ferequentiebereik meer?
Het klinkt bij de fidelio x1 alsof hij gewoon minder goed word versterkt. Een beetje wolliger geluid. Iets meer alsof er een kussen overheen zit. Zo zou je het kunnen zien. Met een andere kabel wat beter hoog en een 'opener' geluidsbeeld.

Maar al met al een verschil van zo'n 5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ok, dus met slechte kabels zouden de hoge tonen gevoeliger zijn dan de lagere tonen... even de kabel doormeten die ik er nu tussen heb. Ergens via eBay gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:35
Cwookie schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:21:
Is er hier toevallig iemand die me kan vertellen of ik ergens in Twente de Sennheiser Momentum (over ear) kan testen? Als ik me niet vergis komt Saturn eind deze maand/begin volgende maand met een btw actie. Voor de tijd wil ik hem graag ergens getest hebben. De MM in Enschede had alleen de on-ears aangesloten.
Je zou even de Mediamarkt in Hengelo kunnen bellen of die toevallig de over-ears hebben aangesloten. Die hebben een wat grotere 'audiohoek' dan Enschede, dus wie weet.
Overigens, als je rentepunten van de ING hebt, dan kun je hem daar ook aardig voordelig bestellen.
En vergeet de 25 euro cashback niet die je van Sennheiser krijgt wanneer je een review schrijft (zie mijn eerdere post in dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Jolke schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:24:
Ok, dus met slechte kabels zouden de hoge tonen gevoeliger zijn dan de lagere tonen... even de kabel doormeten die ik er nu tussen heb. Ergens via eBay gehaald.
Het is voor mijn gevoel meer het hele bereik weet niet of het specifiek de hoge tonen zijn maar het geluid wordt wel iets helderder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jommeke
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Op Kickstarter is er project van een Canadese startup die een houten hoofdtelefoon maakt. Hoe goed ze klinken is natuurlijk niet te zeggen maar mooi zijn ze wel. En relatief uniek.

Er zijn er nog een beperkt aantal beschikbaar aan de "early bird" prijs van 225 CA dollar. Komt op 165 euro met verzending.

Lijkt mij een scherpe prijs. De hoofdtelefoon heeft RCA aansluitingen direct op de hoofdtelefoon zodat eenvoudig de kabel kan vervangen indien nodig. Dat is denk ik wel uniek.

Zie;
https://www.kickstarter.c...canadian-maple-headphones

Als men aan 35 000 CAD komt zal men gratis uw naam er in graveren. En bij 40 000 CAD een kabel van hogere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ziet er opzich wel leuk uit maar ik heb mijn vraagtekens bij de RCA aansluiting. Erg grote aansluitingen voor een klein ogende koptelefoon. Daar komt bij dat als ze het doen voor upgradability dat de meeste high end kabels knoeperts van aansluitingen erop hebben zitten.

Wat wel echt uniek is. (ik heb het nog nooit gezien in een high end headphone) is de titanium driver.

[ Voor 16% gewijzigd door Heilige Kaas op 12-05-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heilige Kaas schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:43:
Ziet er opzich wel leuk uit maar ik heb mijn vraagtekens bij de RCA aansluiting. Erg grote aansluitingen voor een klein ogende koptelefoon. Daar komt bij dat als ze het doen voor upgradability dat de meeste high end kabels knoeperts van aansluitingen erop hebben zitten.
Zo te zien is er genoeg ruimte voor een redelijke plug. Alles wat groter is dan dit is pure onzin en extra plastic dus of je dat nou wilt…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 15:52
Ergens gelezen:

"
Veel mensen denken dat een USB DAC beter is dan bv de optische/coax uitgang op een (onboard) sound card, maar dat is is dus niet altijd zo. De meeste USB DACs werken volgens de USB audio 1.0 standaard en zijn in feite aan de USB bus geslaved. De DAC past zich aan de USB bus aan. Het resultaat is veel clock jitter en dus geen hi-end kwaliteit
Daarnaast werkt de USB interface slechts op 12Mb/s (full speed) ipv van 480Mb/s (hi-speed), wat bij hogere sample rates en 24bit audio al snel tot problemen met bandbreedte leidt. Het gevolg daarvan vertaalt zich in hinderlijke pops en clicks. De Fiio DACs (= USB audio 1.0) hebben hier ook last van.

USB audio 2.0 werkt met asynchronous (isochronous) endpoints. In feite wordt de sample clock door de DAC zelf geleverd en past de driver op de PC zich hierop aan. USB audio 2.0 kan ook multichannel audio (>64 kanalen) leveren omdat de USB interface zelf hi-speed is.

Helaas ondersteund Windows geen USB audio 2.0, dus zit je altijd aan een 3rd party driver vast. Microsoft heeft te kennen gegeven dat er geen klanten zijn die om audio 2.0 vragen. Valt in de categorie dat 640kB geheugen voor iedereen genoeg moet zijn.
Bij Apple en Linux begrijpen ze de klant wel en die platforms bieden dus native support voor USB audio 2.0.
"
Als ik nu een DAC neem en deze aansluit op mijn mobo met toslink en het geluid laat komen via de realtek HD audio zooi, gaat deze dan 2.0 uitsturen of valt dit niet onder een driver van een 3rd partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:07

TradeMarkNL

Videoproducer
Solictice schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:00:
[...]

Ik weet niet wat voor budget je in gedachten had, maar voor studio gebruik hebben volgens mij Shure, BeyerDynamic en KRK best leuke headphones.
Mwah, max van 200 oid. Die 840 van Shure schijnt wel goed te zijn, maar die vind ik wel erg groot. De 440 is net iets kleiner, wellicht dat dat een goede optie is. Binnenkort eens wat reviews doorspitten. Of natuurlijk de klassieke Sony 7506.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Jommeke schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:38:
Er zijn er nog een beperkt aantal beschikbaar aan de "early bird" prijs van 225 CA dollar. Komt op 165 euro met verzending.

Lijkt mij een scherpe prijs. De hoofdtelefoon heeft RCA aansluitingen direct op de hoofdtelefoon zodat eenvoudig de kabel kan vervangen indien nodig. Dat is denk ik wel uniek.
Houdt er rekening mee dat je nog ~50 euro importkosten mag aftikken bij de douane. Daarnaast: een koptelefoon waarvan ik de kabel niet kan vervangen komt er hier niet in. Dat is vrij standaard bij de duurdere koptelefoons.

Maar RCA... RCA 8)7 ik moet serieus dozen overhoop gaan halen om die nog te vinden hier in huis.

EDIT: de high end range heeft nog wel behoorlijk wat werk nodig. Wel een vrij lange vlakte op de lage tonen..
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/001/799/895/466f69bf86c6608282156dd862ad04af_large.png?1395849562

[ Voor 33% gewijzigd door kjast op 12-05-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:24
Jolke schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:24:
Kabels met een hoge impedantie t.o.v. koptelefoon zorgen voor een spanningsdeling. Maar de impedantie van een koptelefoon is niet vlak over het frequentiebereik, maar heeft rond de resonantiefrequentie (tussen de 50 en 100 Hz zeg maar) een piek. Hierdoor is het verlies hier wat minder en krijg je dus meer output daar. Zelfde effect is dat de resonantie nu minder goed elektrisch gedempt is. Dus dat kun je wel ervaren als wolliger/meer laag.

Bij dopjes is dit wel heel anders, maar gezien de topicpointer zal ik daar niets over zeggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ok, thanks, Seers.

@Jommeke, een RCA aansluiting?! 8)7 Heb nog genoeg kabels hier liggen, maar dat ziet er niet uit zeg zo'n rode en witte plug aan de zijkant. Bovendien heb je ook aan elke kant een kabel lopen. Ik vind het juist wel handig om aan 1 kant een kabel te hebben en zo wat flexibeler te zijn (lees: dat ik niet de hele tijd mijn headphone van mijn hoofd trek, omdat ik weer eens aan de kabels blijf hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Op mijn werk is het erg rumoerig. Veel collega's hebben daarom noise cancelling headphones gekocht om zich toch te kunnen concentreren. Ik heb een AKG en een Bose geprobeerd en gemerkt dat dit een wereld van verschil maakt. Ik was echt onder de indruk. Ik schrok bijvoorbeeld toen een netwerk installateur "opeens" naast mij stond, terwijl hij al een paar minuten bezig was met de netwerkpatches op 1,5 meter afstand naast mij.

Wat alle noise cancelling headphones gemeen hebben, is dat ze relatief duur zijn. Nu stuitte ik echter op deze Digitech: http://www.jaycar.com.au/productView.asp?ID=AA2088

Afbeeldingslocatie: http://www.jaycar.com.au/products_uploaded/productLarge_16131.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jaycar.com.au/products_uploaded/productLarge2_16131.jpg

Ik heb een andere, gesloten headphone van Digitech en dat is een rebrand van de Yoga, die ook ge-rebrand is door Fischer Audio. Daar ben ik zeer tevreden over, dus ik hoop dat dit ook een rebrand is van een goede headphone. Echter kan ik nergens headphones vinden die er op lijken en ik kan geen betrouwbare reviews vinden.

Weet iemand of dit een rebrand van een bekender merk is? En heeft iemand ervaringen met deze noise cancelling headphone of weet betrouwbare reviews te vinden?

Ik heb dus al een gesloten, goed isolerende headphone. Ik ben specifiek op zoek naar active noise-cancelling, zodat ik hem eventueel ooit ook in het vliegtuig/openbaar vervoer kan gebruiken. Ik zit dus niet te wachten op een discussie of een goede, gesloten headphone ook een oplossing voor mijn probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
SlaadjeBla schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:39:

[...]

Ik heb dus al een gesloten, goed isolerende headphone. Ik ben specifiek op zoek naar active noise-cancelling, zodat ik hem eventueel ooit ook in het vliegtuig/openbaar vervoer kan gebruiken. Ik zit dus niet te wachten op een discussie of een goede, gesloten headphone ook een oplossing voor mijn probleem kan zijn.
Goed dat je dat punt hier aanhaalt, voorkomt een hoop off-topic gezwets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik gebruik mijn volumeknop altijd als noisecancelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
vosss schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 18:01:
Ik gebruik mijn volumeknop altijd als noisecancelling :P
Dat is handig ja, dan ben je over een jaar of 10 zo doof dat je het helemaal niet meer nodig hebt.

Altijd blijven uitkijken met je gehoor!! Als ik soms hoor hoe hard sommige mensen hun oortjes hebben staan in de bus dan kan dat echt niet goed zijn.
Lees anders eens wat verhalen over tinnitus, en dan vooral geschreven door mensen die er zelf last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:23
Heilige Kaas schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:04:
[...]

Dat is handig ja, dan ben je over een jaar of 10 zo doof dat je het helemaal niet meer nodig hebt.

Altijd blijven uitkijken met je gehoor!! Als ik soms hoor hoe hard sommige mensen hun oortjes hebben staan in de bus dan kan dat echt niet goed zijn.
Lees anders eens wat verhalen over tinnitus, en dan vooral geschreven door mensen die er zelf last van hebben.
Ik vraag me dan ook af of die mensen nog geen gehoorschade hebben opgelopen.
Soms hoor je de muziek van iemand die aan de andere kant van de bus zit en dan zelfs boven het geronk van de bus uit...
Wanneer er veel omgevingsgeluid om je heen zit klinkt de muziek zachter waardoor je het volume bijna automatisch harder zet.
Wanneer je het volume even hoog zet in een stille ruimte zul je waarschijnlijk schrikken van het hoge volume.
Zoals Heilige Kaas al aangeeft is het niet alleen doofheid waarmee je te maken kunt krijgen.
Veel muzikanten kampen door langdurig luide muziek met Tinnitus.
Ik loop zelf bijna een half jaar rond met krakende/ploppende oren met een soort ruis en piep erbij na een avondje in de kroeg waar de muziek veel te luid stond, geen idee of het nog over gaat.
Een goede isolerende hoofdtelefoon heeft wel degelijk nut, als je je gehoor goed wilt houden.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Nouja ik gebruik mijn hoofdtelefoon alleen maar binnenshuis, bv als mijn vriendin tv zit te kijken en ik zit te gamen of muziek op heb staan.

Het is een gesloten hoofdtelefoon, dus ik heb sowieso eigenlijk al geen last meer van die tv zodra het geluid heel zacht staat van mn Beyer.

offtopic:
Overigens krijg ik net een mailtje van Sonority Audio dat mijn Schiit Magni niet eind vorige week/begin deze week geleverd gaat worden aan hun vanuit Amerika, maar dat de nieuwe voorraad hopelijk deze week verstuurd gaat worden uit Amerika en dan met 1 week binnen zijn zodat ze hopelijk eind volgende week kunnen leveren.

:{

Als ik dat geweten had dan had ik op 4 mei een andere amp gekocht. Jammer dat er nog altijd bedrijven zijn die hun voorraadstatus op de site volledig niet onder controle hebben; want hij was (en is overigens nog steeds) gewoon op voorraad volgens hun site, ook al heb ik reeds aangegeven dat dat dus kennelijk niet het geval is.

Het zal allemaal wel los lopen als ik zie wat voor duur spul ze verkopen qua hifi enzo, daar heb ik het volste vertrouwen in. Waar ik echter niet van hou is dat ik 130 euro aftel voor iets wat op voorraad zou zijn en dat het dan vervolgens 3 weken duurt voordat men kan leveren. Dat is echt niet meer van deze tijd.

OT: mijn rechteroor heb ik 20 jaar geleden al verneukt met een stel subs in de auto, dus mn koptelefoon heb ik nooit echt hard staan; ik bedoelde het meer als grapje. Als ik de tv door mn muziek heen hoor dan zet ik hem iets harder en dan hoor ik de tv niet meer. Qua volume blijft het allemaal binnen de perken hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Review van mijn V-Moda XS:
http://tweakers.net/produ...09/v-moda-xs-(zwart).html

tldr; Conclusie
De V-Moda XS is een topper in zijn klasse. Als je op zoek bent naar een kleine, comfortabele, handzame en kwalitatief goede koptelefoon die ook nog eens in een jaszak past dan kan ik de XS van harte aanbevelen.

Kortom: mijn in-ears liggen stof te happen tegenwoordig; portable to the max!
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24217842/IMAG0013.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door kjast op 14-05-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
SlaadjeBla schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:39:
Op mijn werk is het erg rumoerig. Veel collega's hebben daarom noise cancelling headphones gekocht om zich toch te kunnen concentreren. Ik heb een AKG en een Bose geprobeerd en gemerkt dat dit een wereld van verschil maakt. Ik was echt onder de indruk. Ik schrok bijvoorbeeld toen een netwerk installateur "opeens" naast mij stond, terwijl hij al een paar minuten bezig was met de netwerkpatches op 1,5 meter afstand naast mij.

Wat alle noise cancelling headphones gemeen hebben, is dat ze relatief duur zijn. Nu stuitte ik echter op deze Digitech: http://www.jaycar.com.au/productView.asp?ID=AA2088

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb een andere, gesloten headphone van Digitech en dat is een rebrand van de Yoga, die ook ge-rebrand is door Fischer Audio. Daar ben ik zeer tevreden over, dus ik hoop dat dit ook een rebrand is van een goede headphone. Echter kan ik nergens headphones vinden die er op lijken en ik kan geen betrouwbare reviews vinden.

Weet iemand of dit een rebrand van een bekender merk is? En heeft iemand ervaringen met deze noise cancelling headphone of weet betrouwbare reviews te vinden?

Toevallig heb ik deze. :D
Op vakantie in Australie gekocht.
Ik ben er zeer tevreden over. Als je de NC aan hebt staan heeft het geluid meer body.
Uit klinkt het een beetje vlak. De NC vind ik goed, maar houdt er rekening mee dat stemmen niet veel gedempt worden. Achtergrond geluiden dempt het behoorlijk goed.
Het is een 2de generatie NC headfone van Digitech.
En een 2de generatie is meestal beter ;)
Weet verder niet of het een rebrand is van het een of ander.

Wat wel een nadeel kan zijn is dat de speakers relatief dichtbij staan.
Als ik de koptelefoon een tijd op heb, dan voel zit soms de binnenkant tegen je oren.
Het is minder geworden nu hij iets losser zit. En je merkt het pas als je hem 2 uur op hebt..
Maar dat kan irritant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Wat een toeval :D Bedankt voor de beschrijving.

Zojuist dus voor 35 euro een noise cancelling headphone gekocht. Hij zal vast niet de kwaliteit van Bose halen (al voelde de bouwkwaliteit daarvan ook niet fantastisch), maar voor dat geld kan ik mij er geen buil aan vallen.

Hier is hij te koop vanuit de UK. Dat scheelt mogelijk weer invoerrechten en verzendtijd.

Overigens hoeft hij individuele stemmen niet te dempen. Het gaat om achtergrondrumoer, van voornamelijk mannelijke, dus lage, stemmen.

[ Voor 14% gewijzigd door SlaadjeBla op 15-05-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
SlaadjeBla schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:25:
Wat een toeval :D Bedankt voor de beschrijving.

Zojuist dus voor 35 euro een noise cancelling headphone gekocht. Hij zal vast niet de kwaliteit van Bose halen (al voelde de bouwkwaliteit daarvan ook niet fantastisch), maar voor dat geld kan ik mij er geen buil aan vallen.

Hier is hij te koop vanuit de UK. Dat scheelt mogelijk weer invoerrechten en verzendtijd.

Overigens hoeft hij individuele stemmen niet te dempen. Het gaat om achtergrondrumoer, van voornamelijk mannelijke, dus lage, stemmen.
Dat weerhield mij er ook van de bose te kopen.
200 tot 300 euro neerleggen en het gevoel hebben dat hij het binnen een jaar begeeft.
Ik heb ook al veel profijt gehad van de standaard 3.5 kabel. Er zijn er al 3 stukgegaan op reis :X
Maar kabel vervangen is goedkoper dan hele koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Voor mij ook nooit meer een heaphone zonder vervangbare kabel! Dat blijft vaak de zwakker schakel zo'n kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik gebruik mijn koptelefoon alleen thuis achter mijn computer. Dus de kabel zal zo snel niet stuk gaan neem ik aan, want ik ben er gewoon zuinig op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Dat zou je denken, maar ik ben al talloze keren over mijn kabel gerold met mijn bureaustoel. Het nadeel van een lange kabel. Blijkbaar kan hij een hoop hebben.

De Bose die ik op mijn hoofd heb gehad voelde heel slapjes aan. Je kon hem heel eenvoudig torseren/wrikken. Er zat totaal geen stevigheid in de hoofdband. Ik denk dat gewichtsbesparing belangrijker was dan robuustheid. Niet wat ik had verwacht van dat merk en die prijs, maar wellicht valt het in praktijk allemaal mee. Ik heb hem slechts een uurtje op mijn hoofd gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door SlaadjeBla op 15-05-2014 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
An mijn DT770 Pro zit ook een lange kabel, maar dat is een met zo een krul ern als een oude telefoon dat ook had.

En die steek ik in op mn bureau en haalt de grond niet. Ik zou prima naar de koelkast kunnen lopen met dat ding op mn knarretje; dat haalt die kabel wel, maar dan lebbert die denk ik uit en dan komt ie ook tot de grond en kan ik er ook overheen rollen met mn stoel. Dus dat doe ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Heb dat ook een paar keer gehad met lange kabels: denk je even van je bureau weg te kunnen lopen, terugkomen en over je draad heenrollen. Dat gaat een paar keer goed, maar de meeste kabels trekken dat minder.
Ik heb mijn headphones mee onderweg en die gooi ik nog wel eens in mijn tas, kabel er los omheen. Dat is ook niet best voor je kabel. Verder de plug die in je device gaat (bij mij de telefoon) en in je binnenzak zit, dat zet ook nogal wat krachten op de plug. Heb de headphone nu ruim een jaar en heb al 3 kabels versleten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietseBrouwer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-12-2022
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:26:
Is er toevallig iemand die ervaring heeft met de Sony MDR-V55? Of erover heeft gehoord? Ik ben er bijna zeker van deze komende week te gaan kopen, na ze zelf nog eens aangevoeld te hebben.
Ik weet niet of ik nog op tijd ben, maar ik heb zelf de MDR-V55 en ik ben er super blij mee. heerlijk geluid en goede pasvorm. Ik zeg doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decentsauce
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-11-2024
Voor het rumoerige studie plein en onderweg was ik van plan om een headset aan te schaffen met active noise canceling zodat ik mij beter kan concentreren. Ook merk ik dat rustige muziek al heel snel overstemd wordt door omgevingsgeluid. Daarnaast werd ik er een beetje moe van om telkens mijn Sennheiser HD515 mee te nemen vanwege de 3m kabel die er aan zit. :X

Ik ben dus gaan zoeken met de eisen: ANC, korte kabel, gesloten, over ear, redelijke kwaliteit geluid en het liefste niet boven de €150. Na een tijdje gezocht te hebben kwam ik bij de Sony MDR-ZX750BN. pricewatch: Sony MDR-ZX750BN (Zwart)

Het probleem is dat ik veel tegenstrijdige dingen online hoor en ik zoek iemand die ervaring heeft met deze koptelefoon. (Of een betrouwbare bron) De een zegt dat de noise cancelling niet goed is terwijl de ander weer zegt dat de koptelefoon on ear is ipv over ear en dan zijn er weer andere mensen die er geen problemen mee hebben. :? Als je bij Sony besteld heb ik wel een maand bedenktijd maar het liefste zou ik van tevoren willen weten of het iets is. Ik ben nog langs alle winkels hier geweest maar zag hem nergens liggen dus op die manier kan ik hem niet testen.

Ik had trouwens ook nog gekeken naar de pricewatch: Logitech UE 6000 (Wit) maar las dat de ANC daarvan niet zo goed was dus die heb ik van de lijst gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
zeef schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:36:
Ik zoek een paar in-ears voor mijn iPhone met Spotify. Heb nu de 'high end' van Apple maar de bas valt me zwaar tegen. Ben geen veel/dagelijks gebruiker, maar 't is meer voor tijdens het vliegen naar de vakantie en zo af en toe tijdens een fietstourtochtje. Dacht eerst aan de Sennheiser CX400ii maar lees daar hier wisselende berichten over. Muziekkeuze tijdens die momenten is veelal dance of andere boenke boenke muziek.

Oh wijze in-ear community, met welke dopjes gaat uw community manager zijn trommelvliezen martelen? :)
Volgens mij zit je in het verkeerd topic.
Het Algemene in-ear en oordopjes topic hier maak je meer kans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31
oeps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:49

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Decentsauce schreef op maandag 19 mei 2014 @ 04:11:
Voor het rumoerige studie plein en onderweg was ik van plan om een headset aan te schaffen met active noise canceling zodat ik mij beter kan concentreren. Ook merk ik dat rustige muziek al heel snel overstemd wordt door omgevingsgeluid. Daarnaast werd ik er een beetje moe van om telkens mijn Sennheiser HD515 mee te nemen vanwege de 3m kabel die er aan zit. :X

Ik ben dus gaan zoeken met de eisen: ANC, korte kabel, gesloten, over ear, redelijke kwaliteit geluid en het liefste niet boven de €150. Na een tijdje gezocht te hebben kwam ik bij de Sony MDR-ZX750BN. pricewatch: Sony MDR-ZX750BN (Zwart)

Het probleem is dat ik veel tegenstrijdige dingen online hoor en ik zoek iemand die ervaring heeft met deze koptelefoon. (Of een betrouwbare bron) De een zegt dat de noise cancelling niet goed is terwijl de ander weer zegt dat de koptelefoon on ear is ipv over ear en dan zijn er weer andere mensen die er geen problemen mee hebben. :? Als je bij Sony besteld heb ik wel een maand bedenktijd maar het liefste zou ik van tevoren willen weten of het iets is. Ik ben nog langs alle winkels hier geweest maar zag hem nergens liggen dus op die manier kan ik hem niet testen.

Ik had trouwens ook nog gekeken naar de pricewatch: Logitech UE 6000 (Wit) maar las dat de ANC daarvan niet zo goed was dus die heb ik van de lijst gehaald.
Noise cancelling werkt vooral goed met continu geluid, zoals bijvoorbeeld als je in een vliegtuig zit. Als je naast een kinderdagverblijf met buitenspeelruimte gaat zitten helpt het weinig :P

Dan kan je er verder maar beter voor zorgen dat je een goede isolerende over-ear koptelefoon hebt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decentsauce
Chiron schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:53:
[...]

Noise cancelling werkt vooral goed met continu geluid, zoals bijvoorbeeld als je in een vliegtuig zit. Als je naast een kinderdagverblijf met buitenspeelruimte gaat zitten helpt het weinig :P

Dan kan je er verder maar beter voor zorgen dat je een goede isolerende over-ear koptelefoon hebt.
Ik vraag me eigenlijk ook af hoeveel nut ze zouden hebben bij het gezang van vogels gezien daar nog een redelijk ritme in zit. Heb bij de buren een boom vol vogels wat mij elke dag van mijn studie af houdt. Daarnaast is het geluid op het studieplein een redelijk eindje weg waardoor het meer een waas is. Zou dat beter gefilterd worden dan stemmen die dicht in de buurt zijn of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:56
Decentsauce schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:31:
[...]

Ik vraag me eigenlijk ook af hoeveel nut ze zouden hebben bij het gezang van vogels gezien daar nog een redelijk ritme in zit. Heb bij de buren een boom vol vogels wat mij elke dag van mijn studie af houdt. Daarnaast is het geluid op het studieplein een redelijk eindje weg waardoor het meer een waas is. Zou dat beter gefilterd worden dan stemmen die dicht in de buurt zijn of maakt dat niet uit?
Hahahaha. Niet beledigend bedoeld maar toen ik je stukje las over die vogels moest ik wel heel hard lachen. Is toch wel apart dat natuurgeluiden, waar velen geld voor over hebben om te horen, als vervelend wordt ervaren door je.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Op zich wel een punt dat je hier hebt, tikkitrugjaap: ik denk dat eenvoudiger is aan het vogelgeluid te wennen dan een ANC die het zingen van een vogel weet te cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:56
Jolke schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:51:
Op zich wel een punt dat je hier hebt, tikkitrugjaap: ik denk dat eenvoudiger is aan het vogelgeluid te wennen dan een ANC die het zingen van een vogel weet te cancelen.
Dat niet alleen. Ik moest ook erg lachen om zijn "gadverdamme, natuur" achtige opmerking. Is zijn goed recht natuurlijk maar ik vond het wel grappig.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decentsauce
1 vogel maakt mij niet uit, 5 ook niet, maar hier is het op het punt dat het echt zo hard is dat ik met mijn raam dicht en kussen op het oor de vogels nog steeds hoor. Mij lijkt het juist makkelijker om aan ANC te wennen omdat dat tenminste constant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Decentsauce schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:29:
1 vogel maakt mij niet uit, 5 ook niet, maar hier is het op het punt dat het echt zo hard is dat ik met mijn raam dicht en kussen op het oor de vogels nog steeds hoor. Mij lijkt het juist makkelijker om aan ANC te wennen omdat dat tenminste constant is.
Als het een constant gekwetter is, zul je wellicht profijt hebben van ANC. Het best zou je een headphone kunnen lenen om dat uit te proberen, want ANC werkt het best met lage tonen.

Verder werd de opmerking gemaakt dat je net zo goed een isolerende, dichte headphone kunt gebruiken, maar het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Waarom geen gesloten, over-ear ANC headphone? Best of both worlds! Ben benieuwd wat je gaat doen en hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even een Sony MDR-S70AP op gehad.

Tikkie krap voor een grote kop
Tamelijk open qua omgevingsgeluid maar je lekt weinig naar je omgeving.

Geluid is prettig muzikaal en zeker niet overdreven bassig. Zang klinkt iets warm, instrumenten detail is goed aanwezig en ook de meer gecompliceerde stukken worden geen brij. Prettig om langer naar te luisteren voor allround muziek, geen goede keus voor de bas verslaafden.
Een gek ding, hogere damesstemmen krijgen een beetje een slis.

Al met al toch geen gek ding in die prijsklasse.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decentsauce
SlaadjeBla schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:39:
[...]

Als het een constant gekwetter is, zul je wellicht profijt hebben van ANC. Het best zou je een headphone kunnen lenen om dat uit te proberen, want ANC werkt het best met lage tonen.

Verder werd de opmerking gemaakt dat je net zo goed een isolerende, dichte headphone kunt gebruiken, maar het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Waarom geen gesloten, over-ear ANC headphone? Best of both worlds! Ben benieuwd wat je gaat doen en hoe het bevalt.
Ik had ook in eerste instantie verwacht dat die headphone van Sony dat was maar toen bleek hij on-ear te zijn ipv over-ear wat hier op Tweakers (en andere sites) staat. Wat mij ook opviel was dat sommige headphones niet meer werken zonder batterij erin en het fijne aan die Sony was dat die wel nog werkte zonder batterijen.

Ik kwam pricewatch: Monster Inspiration Over-Ear Active Noise Cancelling (Titanium) nog tegen maar als je naar de winkels gaat staat er dat hij geen ANC heeft terwijl dat wel op Tweakers aangegeven staat. |:(

Een headphone die ik al eerder gevonden had was de pricewatch: Icybox BigCityVibes (Zwart) maar daar kan ik echt bijna niks over vinden. Het enige was een review van iemand die niet snapte waarom er batterijen in moesten en ook niet wist wat ANC was. :F

Ik weet niet of iemand anders een suggestie heeft voor een over-ear, closed headphone met ANC want ik denk dat ik anders maar de pricewatch: Sony MDR-ZX750BN (Zwart) haal met de gedachte dat ik hem nog altijd terug kan sturen als het niet bevalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANC en over ear blijft altijd een compromis. Verder doet ANC het beter met regelmatig geluiden. Is een gesloten over-ear met goede isolatie niet een beter idee? Voor de kantoortuin voldoet mijn beyer prima.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 12:10

ktf

Ondertussen heb ik mijn Sennheiser HD595 alweer meer dan 4 jaar en gebruik hem nog steeds veel, soms 10 uur per dag. Ik heb echter pasgeleden een setje studiomonitors gekocht en nu begin ik de gebreken wel enigszins te horen. Tijd voor een nieuwe dus.

Ik zoek een koptelefoon die zeker zo comfortabel is (meerdere uren op moet zonder problemen kunnen), geen versterker nodig heeft (ik gebruik hem soms op locatie, dan is meer 'apparatuur' niet wenselijk) en beter klinkt dan mijn HD595.

Na eens rondgekeken te hebben heb ik enkel de Shure SHR1440, de Sennheiser HD600 en de Sennheiser HD650 gevonden. Heeft iemand meer suggesties in die prijsklasse (rond of onder de 300 euro)? Ik heb vrij grote oren.

[ Voor 3% gewijzigd door ktf op 20-05-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Als je écht zulk goede comfort wil dan zit je bij sennheiser sowieso goed. Hoe die Shures zitten voor langere tijd weet ik niet.

Persoonlijk zou ik als ik jou was eerder overwegen een hd598 te halen in plaats van een hd600 of hd650. Deze is makkelijker aan te sturen. Let er wel op dat deze veel helderder is dan een hd595. Mocht je een iets donkerder geluid willen dan kan je ook de hd 558 overwegen, ik denk dat dit wel een upgrade is maar dat zou je zelf even goed moeten vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRX2.5
  • Laatst online: 22-12-2023
Morgenochtend om 8.00u is de Philips X1 in de aanbieding op amazon.de, geen idee wat de prijs gaat doen maar als het onder de € 200,00 is dan heb je veel hoofdtelefoon voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:45
Ik ben op zoek naar een goede hoofdtelefoon (overear) met een goede kwaliteit. Ik was erg gecharmeerd van het principe NC zoals bij de Bose QC15. Het geluid vond ik eigenlijk ronduit slecht. Ik had redelijk goed geluid verwacht, maar het was echt slecht.. misschien lag het wel aan de testinstallatie bij de mediamarkt.

Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Worsteneter schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 02:09:
Ik ben op zoek naar een goede hoofdtelefoon (overear) met een goede kwaliteit. Ik was erg gecharmeerd van het principe NC zoals bij de Bose QC15. Het geluid vond ik eigenlijk ronduit slecht. Ik had redelijk goed geluid verwacht, maar het was echt slecht.. misschien lag het wel aan de testinstallatie bij de mediamarkt.

Heeft iemand nog tips?
In principe, behoorlijk afhankelijk van wat voor hoofdtelefoon / speakers je gewend bent, is een Bose QC15 niet echt slecht te noemen qua geluidsweergave.
Je zou eens kunnen kijken of er bij jou in de buurt een aantal Apple resellers is gevestigd. Bij die winkels ook een populaire hoofdtelefoon en wordt vaak gekoppeld aan een iPod Touch. Mocht je e.e.a. netjes vragen dan kun je vaak wel een hoofdtelefoon met je eigen portable speler uitproberen.
Zou dan wel bellen van tevoren of men de QC15 ook echt als demo-model heeft.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:45
Bluepenguin schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:11:
[...]

In principe, behoorlijk afhankelijk van wat voor hoofdtelefoon / speakers je gewend bent, is een Bose QC15 niet echt slecht te noemen qua geluidsweergave.
Je zou eens kunnen kijken of er bij jou in de buurt een aantal Apple resellers is gevestigd. Bij die winkels ook een populaire hoofdtelefoon en wordt vaak gekoppeld aan een iPod Touch. Mocht je e.e.a. netjes vragen dan kun je vaak wel een hoofdtelefoon met je eigen portable speler uitproberen.
Zou dan wel bellen van tevoren of men de QC15 ook echt als demo-model heeft.
Dat van een Apple reseller is wel een goede tip! Bij de Mediamarkt klonk de bose demo erg mooi, maar je eigen muziek ging via zo'n half gaar kabeltje incl kabelbreuk en toen klonk het nergens naar.. ben daarom opzoek naar een ECHTE test zonder geluid via een raar systeem ;)

Even kijken deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik zie hem hier niet vaak voorbij komen maar als je ANC wenst is de Sennheiser PXC-450 ook zeker een aanrader!

Makkelijk aan te sturen, goede ANC, goede geluidskwaliteit en kan ook (zonder ANC) spelen als de batterij leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb op dit moment de Sennheiser HD 25-1 II, twwedehands gekocht. Ik ben er zeer tevreden mee qua geluid/comfort etc. Ook de demping van het omgevingsgeluid is erg prettig.

Nu zijn er wel een paar dingen. De haak 3.5mm plug (heet dat zo?) gaat een beetje stuk bij het gedeelte waar de kabel de daadwerkelijke plug in gaat. Ook de aansluiting waar de kabel de oorschelp in gaat is niet helemaal lekker. Vaak moet ik hem opnieuw aandrukken of een beetje wrikken om hem weer geluid te krijgen. Meestal is het rechts maar links begint nu ook.

Nu weet ik dat er voor deze koptelefoon reserveonderdelen zijn te krijgen maar ik vraag me af of ik niet beter gewoon een nieuwe kan kopen. Dit zou 140 euro zijn maar dan heb ik wel een nieuwe natuurlijk.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Op eBay heb je volgens mij voor een klein bedrag een nieuwe kabel, zo plug en play. Als het puur op de jack plug en de connectoren van de oorschelp gaat, zou ik dat lekker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Bvelleko schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:13:
Ik zie hem hier niet vaak voorbij komen maar als je ANC wenst is de Sennheiser PXC-450 ook zeker een aanrader!

Makkelijk aan te sturen, goede ANC, goede geluidskwaliteit en kan ook (zonder ANC) spelen als de batterij leeg is.
Ik heb ook gekeken naar ANC en vrijwel iedere reviewer spreekt teleurgesteld over deze Sennheiser. Op vrijwel alle vlakken moet hij het afleggen tegen voordeligere concurrenten. Heb je zelf ervaring met deze headphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

PatrickG schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:14:
Op eBay heb je volgens mij voor een klein bedrag een nieuwe kabel, zo plug en play. Als het puur op de jack plug en de connectoren van de oorschelp gaat, zou ik dat lekker doen.
Ik zal eens gaan kijken waar ik dat allemaal kan vinden. Alleen dat onderdeel vervange kost waarschijnlijk neit zo veel

Enige nadeel is dat ik niet zeker weet of het aan de connectoren van de oorschelp ligt of misschien aan het gedeelte in de oorschelp zelf

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
SlaadjeBla schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:41:
[...]

Ik heb ook gekeken naar ANC en vrijwel iedere reviewer spreekt teleurgesteld over deze Sennheiser. Op vrijwel alle vlakken moet hij het afleggen tegen voordeligere concurrenten. Heb je zelf ervaring met deze headphone?
Heb hem zelf idd al een paar jaar nu. Eerst voornamelijk mobiel gebruikt icm een Nationite S:Flo2 maar nu voornamelijk thuis direct op mijn pc via een Auzentech X-Fi Bravura geluidskaart.

Persoonlijk ben ik zeer te spreken over de geluidskwaliteit maar moet ook eerlijk toegeven dat ik hem niet met veel apparaten op de zelfde source heb vergeleken. Vanzelfsprekend is hij beter dan veel headsets en dopjes maar dat is ook niet echt eerlijk vergelijken.

Ben wel benieuwd hoe hij het aflegt tegen andere koptelefoons (met of zonder ANC). Denk dat hij in vergelijking met Bose's of Sony's nog wel eens kan winnen. Wederom, alleen door het 1 op 1 te vergelijken weet je zoiets zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 09:46
Beste allen,

Ik stond bijna op het punt de Klipsch Status aan te schaffen: pricewatch unsorted: Klipsch Status Black design hoofdtelefoon (http://www.mediamarkt.nl/...7,1024417.html?langId=-11)

Ik gebruik mijn koptelefoon veel tijdens het werk, maar wil er ook graag mee kunnen bellen met mijn smartphone. Voordat ik deze daadwerkelijk bestelde deed ik nog één keer een check om te zien of het een universele microfoon was, maar die blijkt dus alleen met iPhones/iOS te werken. Zelf heb ik echter een HTC One/Android.

Na wat zoekwerk vond ik echter het volgende topic: https://community.klipsch...-headphones-and-thoughts/

Waarin iemand zegt dat de kabel van de Status vervangbaar is. Daarnaast heeft hij het nog over 3rd party kabels die je zou kunnen gebruiken, waardoor het wel met android zou werken. Omdat ik verder niet genoeg thuis ben in deze wereld vroeg ik me af of jullie weten of een 3rd party kabel erbij aanschaffen een zinnige oplossing zou zijn (en zo ja, moet dat van een goed merk zijn of maakt dat niet uit), of dat ik beter kan zoeken naar een andere koptelefoon.

Ik weet bijvoorbeeld niet of zo'n kabeltje nou nog uitmaakt voor de geluidskwaliteit (hoewel me dat niet echt het geval lijkt?).

Hoop dat jullie hier meer over weten!

Edit/toevoeging:
Als alternatief zou ik dan waarschijnlijk gaan voor de Sony MDR 10 RBT (pricewatch: Sony MDR-10RBT (Zwart), als klooien met kabeltjes een slecht idee is, of als die Klipsch het gedoe niet waard is ten opzichte van de Sony.

[ Voor 16% gewijzigd door Jesserr op 05-06-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Nou ik heb EINDELIJK een bericht dat mijn Schiit Magni verzonden is.

Net in een feestweekend natuurlijk. Dus pas dinsdag in huis.
Men had kennelijk problemen met de leverancier van hun europa adapters bij Schiit.

Zodra ik hem heb post ik mijn bevindingen in combinatie met mijn Beyer DT770 Pro 250 ohm nog even hier.
Dus mocht iemand daar nog op zitten te wachten (sinds 4 mei :X ), ik heb hem bijna! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:20
Ik heb een vraag die wellicht niet vaak voorkomt in deze topic.
Ik luister graag naar muziek, maar volg ook graag goed TV en films.
Helaas ben ik met mijn gehoor aan één kant geheel doof. (single sided deafness)
Mijn andere gehoorgang (operatie gehoorgang) gaat hard achteruit, waardoor ik gebruik maak van een gehoorapparaat. Voorheen maakte ik gebruik, om de TV goed te kunnen volgen, van de Sennheiser RS 4200-II. Op zich een mooie draadloze koptelefoon met goed geluid. Voor mijn gehoorgang helaas geen juiste optie. Dat zelfde geldt voor een oordopje die in mijn gehoor gaat irriteren.
Nu ben ik op zoek naar een draadloos alternatief. Voor slechthorende is er ook ruime keuze zo kwam ik ook bij de Stereo4one SSh-WL-214 hoofdtelefoon uit. De techniek hierachter spreekt mij wel aan, maar werkt het ook zoals het beschreven wordt? Dat is eigenlijk ook gelijk mijn vraag aan jullie die kennis en ervaring hebben met koptelefoons. De prijs van rond de 169,- is best fors. Andere optie zou anders de Amplicomms Stereo luisterhulp HS 1200 kunnen zijn die goedkoper is. Ik vraag me af zijn er binnen deze prijsklasse geen draadloze alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Mabili schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:05:
De techniek hierachter spreekt mij wel aan, maar werkt het ook zoals het beschreven wordt? Dat is eigenlijk ook gelijk mijn vraag aan jullie die kennis en ervaring hebben met koptelefoons. De prijs van rond de 169,- is best fors.
Ik denk dat testen in dit geval de beste optie is. Om heel eerlijk te zijn geloof ik niet zo in stereo-koptelefoons met 2 losse drivers; stereo/ruimte wordt ook bepaald door een goede vorm van de "klankkast". Bijkomend punt is dat de drivers klein zijn omdat er simpelweg meer in de earcup gepropt moeten worden; dat komt de geluidskwaliteit niet ten goede.

Kijk ook eens naar de 5.1 gaming headphones; die hebben een gelijksoortige opbouw (soms wel 3 drivers / oor) en er zijn er een paar die goedkoper zijn...

Luister je on-the-go of vanaf je computer? In dat laatste geval kan ik je adviseren eens te kijken naar de opkomende HRTF OPEN-AL drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Is dit topic ook voor headsets?

Ik zit te denken over de aanschaf van een draadloze headset. Ik zoek een headset die natuurlijk goed zit en earcups heeft die volledig over je oren vallen. Een volumewieltje die het geluid in Windows bedient zou leuk zijn. Ik hoef eigenlijk geen surroundeffecten aangezien games dit prima zelf kunnen icm 2.0 speakers. Ik wil absoluut geen 'echte' 7.1 headset (met meerdere kleine drivers per oor).

Dit zijn de headsets waartussen ik twijfel:

pricewatch: Corsair Vengeance 2100
pricewatch: Logitech Wireless Gaming Headset G930
pricewatch: Creative Sound Blaster Tactic3D Rage Wireless
pricewatch: Creative SoundBlaster Tactic3D Omega Gaming Headset
pricewatch: Razer Chimaera

Ik neig momenteel het meeste naar de Corsair Vengeance 2100. De Logitech G930 komt ongeveer op hetzelfde neer maar is duurder, en ik heb gevonden dat de 2100 betere en grotere drivers heeft dan de G930.

Mijn oog viel ook op de headsets van Creative, die een stuk goedkoper zijn, maar ik kon er eigenlijk erg weinig informatie over vinden, wat ik dus wat lastig vind.

Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik van de Razer Chimaera moet denken. Ik heb het gevoel dat de 2100 en de G930 van betere kwaliteit zijn, maar ook hier kon ik geen goede vergelijkingen vinden.

Momenteel heb ik een Creative Fatality (zodat je weet wat ik nu gewend ben).
Iemand nog goede tips?

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 07-06-2014 20:48 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Het topic is niet echt bedoeld voor headsets denk ik. Wat ik echter zou aanraden is een goeie desk microfoon en dan headphones uit dit topic :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mavamaarten op 07-06-2014 20:52 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 21:53
Mavamaarten schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:52:
Het topic is niet echt bedoeld voor headsets denk ik. Wat ik echter zou aanraden is een goeie desk microfoon en dan headphones uit dit topic :)
of een mic die aan je headphone kan bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
NLMarcel194 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 04:31:
Zoals bijvoorbeeld een V-Moda BoomPro die werkt met bijna alle headphones :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:59

Sorbo

Uw hulp in huis!

Een combinatie van een goeie Headphones + een Blue desktopmicrofoon of V-Moda BoomPro kan ik ook zeker aanraden boven de headsets die je uitgezocht hebt.

- De corsair is qua geluid in orde, maar is nogal aan de zware (en warme) kant. Tevens, en n=1, lijkt de headset vrij storend te werken op t 2.4 GHz spectrum. Een vriend heeft de headset, en heeft tijdens het gebruik van de headset regelmatig problemen met het niet reageren van zijn muis. Niet erg handig natuurlijk. Ik vond de oorschelpen aan de krappe kant, maar ze passen bij mij nog net om mn oren.

-Beide creatives zou ik totaal niet aan durven raden. Ik heb zelf de bedrade variant, die hetzelfde ontwerp gebruikt, en de headset zit abominabel slecht. Na een uurtje krijg ik pijn aan mijn oren, omdat de headset erg kleine schelpen gebruikt, die qua materiaal bedoeld lijken om over je oren te vallen, maar dit totaal niet doen.Geluid van de mijne is in orde, microfoon is erg gevoelig (bijna vervelend gevoelig), maar ervaring met de draadloze versies heb ik niet.

-De chimaera is erg lomp. Zit goed op zich, maar is zwaar en erg groot. De verstelbaarheid is ondermaats, dus je moet een redelijk groot hoofd hebben voor ie fijn zit. Geen slechte headset, en de meegeleverde stand/dock is een leuke oplossing, maar ik zou hem eerst een keer goed proberen te passen.

Kijk eens of je een leuke set headphones kan vinden met een verwisselbare kabel, en overweeg eens om daar een BoomPro op aan te sluiten. Dan heb je een redelijke microfoon, een beter geluid dan je uit deze headsets zult krijgen, en een setup die qua muziek al een stuk leuker klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mavamaarten schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:52:
Ik weet niet of dat wel handig is voor gaming? Misschien lul ik onzin maar bijna iedereen gebruikt voor gaming gewoon een headset.

NLMarcel194 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 04:31:
[...]

kjast schreef op zondag 08 juni 2014 @ 10:14:
[...]

Zoals bijvoorbeeld een V-Moda BoomPro die werkt met bijna alle headphones :).
Ja, maar bestaan daar wel draadloze varianten van dan? Want aan draadloze headphones met een bedrade mic eraan heb je natuurlijk niet zo veel :+

Sorbo schreef op zondag 08 juni 2014 @ 10:25:
Een combinatie van een goeie Headphones + een Blue desktopmicrofoon of V-Moda BoomPro kan ik ook zeker aanraden boven de headsets die je uitgezocht hebt.

- De corsair is qua geluid in orde, maar is nogal aan de zware (en warme) kant. Tevens, en n=1, lijkt de headset vrij storend te werken op t 2.4 GHz spectrum. Een vriend heeft de headset, en heeft tijdens het gebruik van de headset regelmatig problemen met het niet reageren van zijn muis. Niet erg handig natuurlijk. Ik vond de oorschelpen aan de krappe kant, maar ze passen bij mij nog net om mn oren.

-Beide creatives zou ik totaal niet aan durven raden. Ik heb zelf de bedrade variant, die hetzelfde ontwerp gebruikt, en de headset zit abominabel slecht. Na een uurtje krijg ik pijn aan mijn oren, omdat de headset erg kleine schelpen gebruikt, die qua materiaal bedoeld lijken om over je oren te vallen, maar dit totaal niet doen.Geluid van de mijne is in orde, microfoon is erg gevoelig (bijna vervelend gevoelig), maar ervaring met de draadloze versies heb ik niet.

-De chimaera is erg lomp. Zit goed op zich, maar is zwaar en erg groot. De verstelbaarheid is ondermaats, dus je moet een redelijk groot hoofd hebben voor ie fijn zit. Geen slechte headset, en de meegeleverde stand/dock is een leuke oplossing, maar ik zou hem eerst een keer goed proberen te passen.

Kijk eens of je een leuke set headphones kan vinden met een verwisselbare kabel, en overweeg eens om daar een BoomPro op aan te sluiten. Dan heb je een redelijke microfoon, een beter geluid dan je uit deze headsets zult krijgen, en een setup die qua muziek al een stuk leuker klinkt.
Bedankt voor je advies. Ik zoek toch eigenlijk vooral een draadloze headset omdat ik dan niet meer zit te kloten met zo'n draad. Voor muizen een ramplanken vind ik draadloos grote onzin aangezien die altijd gewoon op je bureau blijven liggen (die heb ik dan dus ook gewoon bedraad), maar een headset zit op je kop, dus daar heeft het wel een grote meerwaarde imho.

Ik ben al wel 5x over het draad van mijn Creative Fatality gestruikeld en heb deze 5x weer aan elkaar gesoldeerd, maar ik besef dat een draadloze headset daarom misschien wat handiger is ;)

Weet iemand toevallig ook hoe bovenstaande headsets zich verhouden tot de Creative Fatality, de headset die ik nu gebruik? Ik vind deze headset voor dat geld (€30 of zo) eigenlijk verrassend goed. Zijn de Creative Tactic3D headsets echt zo slecht, of zijn ze altijd nog een stuk beter dan de Fatality?

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 08-06-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen de Beats by dr. Dre Mixr en de SMS Audio Street by 50 on ear. Ik let vooral op geluidskwaliteit, design en degelijkheid.
Heeft iemand een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 14:14:
Ik zit te twijfelen tussen de Beats by dr. Dre Mixr en de SMS Audio Street by 50 on ear. Ik let vooral op geluidskwaliteit, design en degelijkheid.
Heeft iemand een advies?
Neem dan geen van beide.

Beyerdynamic Custom One Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brilsmurfffje schreef op zondag 08 juni 2014 @ 14:17:
[...]

Neem dan geen van beide.

Beyerdynamic Custom One Pro?
Waarom geen van beide? Ik bedoel gewoon welke het beste is op deze vlakken. Ik zoek een mooie hoofdtelefoon, dus niet de Beyerdynamic Custom One Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:59

Sorbo

Uw hulp in huis!

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 14:20:
[...]

Waarom geen van beide? Ik bedoel gewoon welke het beste is op deze vlakken. Ik zoek een mooie hoofdtelefoon, dus niet de Beyerdynamic Custom One Pro
Beide headphones zijn in de markt gezet om een imago te verkopen, en niet als kwalitatieve headset. Hoewel ze zeker niet slecht zullen klinken, zijn ze veel te duur voor wat ze bieden, en kun je met hetzelfde budget een hoofdtelefoon halen waar je 10x meer waarde voor je geld krijgt.

Dit topic richt zich toch wat meer op kwaliteitsheadphones, dus een onderbouwde redenering waarom je voor één van de twee door jou uitgekozen headphones zou moeten kiezen zul je waarschijnlijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorbo schreef op zondag 08 juni 2014 @ 14:25:
[...]

Beide headphones zijn in de markt gezet om een imago te verkopen, en niet als kwalitatieve headset. Hoewel ze zeker niet slecht zullen klinken, zijn ze veel te duur voor wat ze bieden, en kun je met hetzelfde budget een hoofdtelefoon halen waar je 10x meer waarde voor je geld krijgt.

Dit topic richt zich toch wat meer op kwaliteitsheadphones, dus een onderbouwde redenering waarom je voor één van de twee door jou uitgekozen headphones zou moeten kiezen zul je waarschijnlijk niet vinden.
Ah zo'n topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 14:14:
Heeft iemand een advies?
speelt advocaat van de "duivel" in het topic
Grotendeels afhankelijk van je persoonlijke voorkeur denk ik qua geluidsweergave. De Beats hebben wat meer mid-bass nadruk, niet veel meer maar wel iets, en klinken* als het ware wat soepeler. De SMS hoofdtelefoon heeft een wat helderder geluid. Verder: ben je gevoelig voor een nadrukkelijke trebble of niet al te 'zuivere' treble weergave, dan kunnen de SMS Audio hoofdtelefoons scherp klinken.
Binnen de Beats serie is de Mixr wel één van de betere hoofdtelefoons. Samen met de Amerikaanse Executive en de nieuwe Studio stukken meer de moeite dan eerdere Beats by Dre hoofdtelefoons.

Een behoorlijk groot deel van de Mediamarkt en Saturn winkels heeft zowel de SMS als Beats hoofdtelefoons liggen. Ik zou je aanraden om daar eens binnen te stappen en zelf te luisteren. Liefst ook op een rustig tijdstip, zodat je kunt vragen of je met een eigen mp3-speler naar die twee hoofdtelefoons mag luisteren.

Zelf zou ik geen van beide hoofdtelefoons kopen (net zoals velen in dit topic), maar dat neemt niet weg dat het een goede keuze kan zijn voor jou.
Ik denk dat je vooral ook zult moeten kijken naar hoe de Mixr op je hoofd zit, want voor veel mensen klemt deze hoofdtelefoon nét even teveel om comfortabel te zijn voor langer luisteren.

Wat betreft jouw focus op design en degelijkheid naast de geluidsweergave: design en wat je mooi vindt is erg persoonsgebonden, daar kunnen we je dus lastig bij helpen.
Degelijkheid hangt van het gebruik af, simpel gezegd: gebruik je de hoofdtelefoons op een voorzichtige en rustige manier, dan zul je met geen van twee tegen problemen aanlopen. Wil je er bij wijze van spreken mee gaan sporten? >> niet doen, zweet en regen beschadigen beide hoofdtelefoons sneller dan je lief is.

Veel mensen vinden de volgende hoofdtelefoons qua ontwerp en geluid ook aantrekkelijk:
pricewatch: B&W P3 (Aluminium, Wit) (bestaat ook in het zwart, en is zeer vaak bij Apple premium resellers als iCentre te beluisteren i.c.m. een iPod Touch. Een enkele Mediamarkt / Saturn heeft deze ook liggen.
pricewatch: Bose OE2 (Wit) is comfortabel en ook vaak bij een Apple specialist bij de iPod's te vinden

Tot slot is er een wat nieuwere hoofdtelefoon van Sennheiser, die volgens velen een prachtige balans heeft tussen design en geluidskwaliteit: http://tweakers.net/product/318689/sennheiser-momentum/
Heel anders qua ontwerp dan de SMS of Beats, maar wel met aandacht voor de looks gemaakt. :)

P.S. mocht je ergens een hoofdtelefoon willen gaan beluisteren, dan is het vaak handig om van tevoren te bellen of men die als demo heeft ;)

*mijn eigen ervaring met het luisteren naar de Beats en SMS hoofdtelefoons. Kan voor jou dus wat anders uitpakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Bluepenguin op 08-06-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 22-09 19:56
Mooie post Bluepenguin.

Ik heb verder niets nuttigs toe te voegen aan een eventuele aanbeveling. Echter, de neerbuigende manier waarop iemand zijn keuze wordt beoordeeld vind ik not done. Bovenstaande reactie daarentegen is perfect. Het laat een gebalanceerde vergelijking zien inclusief een paar suggesties voor andere merken die in lijn zijn met de verwachtingen van de gebruiker.

Dit topic richt zich overigens niet alleen op kwaliteitsheadphones, aangezien voor elk budget wel een geschikte headphone is te vinden. Zelfs voor budgetten onder de 50 euro.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
PjotrStroganov schreef op zondag 08 juni 2014 @ 17:46:
Mooie post Bluepenguin.

Ik heb verder niets nuttigs toe te voegen aan een eventuele aanbeveling. Echter, de neerbuigende manier waarop iemand zijn keuze wordt beoordeeld vind ik not done. Bovenstaande reactie daarentegen is perfect. Het laat een gebalanceerde vergelijking zien inclusief een paar suggesties voor andere merken die in lijn zijn met de verwachtingen van de gebruiker.

Dit topic richt zich overigens niet alleen op kwaliteitsheadphones, aangezien voor elk budget wel een geschikte headphone is te vinden. Zelfs voor budgetten onder de 50 euro.
Als iemand het topic een beetje had doorgelezen dan had hij deze reactie al een paar keer voorbij zien komen.

De reden hiervoor is simpel. Ze zijn te duur. Veel "design" koptelefoons zijn qua geluids kwaliteit slechter dan de niet "design" modellen/ Merken.

Heeft vrij weinig met budget te maken in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 22-09 19:56
Slurpie schreef op zondag 08 juni 2014 @ 17:58:
[...]

Als iemand het topic een beetje had doorgelezen dan had hij deze reactie al een paar keer voorbij zien komen.

De reden hiervoor is simpel. Ze zijn te duur. Veel "design" koptelefoons zijn qua geluids kwaliteit slechter dan de niet "design" modellen/ Merken.

Heeft vrij weinig met budget te maken in dit geval.
Maar wat heeft dat te maken met de keuze die hij wil maken? De stijl/aanzien van die headphones hebben waarschijnlijk zijn voorkeur en wil binnen die selectie een keuze maken. Suggesties zijn goed, maar probeer em iig te helpen als hij niet is geïnteresseerd in die suggesties.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:49

Nox

Noxiuz

Tja, hij wil zijn keuze afwegen op bouwkwaliteit, uiterlijk en geluidskwaliteit. Pick two en je kan een goede keuze maken.

De tweaker zal kiezen voor geluid en degelijkheid, een jongere voor uiterlijk en net wat erover blijft.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

NoxiuZ schreef op zondag 08 juni 2014 @ 19:09:
De tweaker zal kiezen voor geluid en degelijkheid, een jongere voor uiterlijk en net wat erover blijft.
Is "tweaker" nu al het tegenovergestelde van "jongere" geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
NoxiuZ schreef op zondag 08 juni 2014 @ 19:09:
En toch blijf ik het maf vinden dat die Beats dingen als "hip" worden gezien; het blijft een hoop Chinees plastic met windtunnelfactor van een flatgebouw. Daarnaast, iedereen heeft ze al.. in mijn ogen juist een reden om ze niet te kopen.

Wat geluidskwaliteit betreft zijn de nieuwere Beats nog niet eens zo heel slecht, ze zijn alleen inderdaad veel te duur qua prijs/performance. Ik denk overigens dat de Beats bij Youtube-geluid prettiger klinken dan bijv. de Sennheiser Momentum simpelweg omdat ze een stuk vergevingsgezinder zijn (er gaan erg veel detail verloren door de "Blubber-Beats-EQ").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel Bluepenguin!
Ik heb de Beats Mixr van een vriend van me al een kwartiertje geprobeerd.
@ de rest, ik vind dat er nog geen hoofdtelefoons op de markt zijn die het mooie design van de Beats en SMS kunnen evenaren, vandaar mijn keuze uit één van deze twee, en het budget doet er voor mij niet zo toe.
Ik denk overigens dat ik voor de SMS audio street by 50 on ear ga, vanwege het prijsverschil met de Beats Mixr, en vanwege de recensies die ik lees over de geluidskwaliteit.
Dank u allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 21:51:
@ de rest, ik vind dat er nog geen hoofdtelefoons op de markt zijn die het mooie design van de Beats en SMS kunnen evenaren, vandaar mijn keuze uit één van deze twee.
Ik ben nu toch wel benieuwd, wat is er zo mooi aan? Leg eens uit :). Wat heeft een SMS / Beats wat een Grado of V-Moda niet heeft? (of andersom, welke lelijke aspecten hebben die wel)

EDIT: Overigens, wat geluidskwaliteit betreft is SMS inderdaad een stuk beter dan Beats.

[ Voor 23% gewijzigd door kjast op 08-06-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:51
kjast schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:31:
[...]

Ik ben nu toch wel benieuwd, wat is er zo mooi aan? Leg eens uit :). Wat heeft een SMS / Beats wat een Grado of V-Moda niet heeft? (of andersom, welke lelijke aspecten hebben die wel)

EDIT: Overigens, wat geluidskwaliteit betreft is SMS inderdaad een stuk beter dan Beats.
Vraag ik me ook af. Beats vind ik persoonlijk maar lelijk eruitzien (dat glimmende plastic en het algehele design). Zelf heb ik voor onderweg een AKG K518DJ, leuk ding voor de prijs, en ziet er imho erg goed uit (maar niet opvallend, wat waarschijnlijk de reden achter een Beats kopen is).

Bijvoorbeeld zo'n B&W vind ik er ook vele malen beter uit zien.

Overigens is m'n AKG K518DJ weer kapot (verschillende versleten, maar ik ga er dan ook als een hond mee om...).

Dus op zoek naar een bluetooth koptelefoon (headset hoeft niet, maar als het niet zo'n erg groot gamer ding is dan mag het wel).
Wat raadden jullie aan als goede bluetooth koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het kan aan mij liggen, maar ik vind het sowieso een beetje maf om met van die lompe over-ears rond te lopen. Doe mij maar gewoon in-ears voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:51
Compizfox schreef op zondag 08 juni 2014 @ 23:37:
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het sowieso een beetje maf om met van die lompe over-ears rond te lopen. Doe mij maar gewoon in-ears voor onderweg.
Tja, over ears vind ik ook een beetje groot, maar on-ears zijn goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 21:51:
Dankjewel Bluepenguin!
Ik heb de Beats Mixr van een vriend van me al een kwartiertje geprobeerd.
Veel luisterplezier alvast met je nieuwe hoofdtelefoon! :)

DGonlag2 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:41:
[...]

Dus op zoek naar een bluetooth koptelefoon (headset hoeft niet, maar als het niet zo'n erg groot gamer ding is dan mag het wel).
Wat raadden jullie aan als goede bluetooth koptelefoon?
Bij bluetooth hoofdtelefoons handt het heel sterk af van je budget wat er mogelijk is. Plus de laptop / mobiele telefoon die je als bron gebruikt.
Mocht budget geen enkel punt zijn, dan is wellicht de Philips M1BT een interessante optie. Lijkt qua geluid zeer sterk op de M1 en daar zijn de nodige positieve reviews van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
PjotrStroganov schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:14:
[...]

Maar wat heeft dat te maken met de keuze die hij wil maken? De stijl/aanzien van die headphones hebben waarschijnlijk zijn voorkeur en wil binnen die selectie een keuze maken. Suggesties zijn goed, maar probeer em iig te helpen als hij niet is geïnteresseerd in die suggesties.
Hij vroeg om advies. En wat ik al eerder aangaf dat het niet de eerste keer is dat dit soort koptelefoons wegens prijs/kwaliteit wordt afgeraden.
Enige wat dan als advies telt als hij niet verder wilt kijken is luister en en bepaal wat je zelf het lekkerste vind klinken. Is naar mijn mening niks persoonlijks.
PjotrStroganov schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:14:
[...]

Is het verkeerd om iemand op andere koptelefoons te attenderen? En er bleek niks uit zijn post dat hij alleen maar interesse had in die 2 koptelefoons. Wel dat zijn eerste keuze zou zijn. Maar niet dat hij niet openstond voor andere ideeën En zelfs dan nog is het toch alleen maar goed bedoeld dat hij voor het zelfde geld wss betere geluidskwaliteit kan krijgen?

Voor de duidelijkheid als iemand een bepaald design voor ogen heeft is prima, en zijn keuze tussen bepaalde koptelefoons heeft waar hij niet van af wilt wijken vind ik prima. Betekend niet dat gelijk een persoonlijke aanval is. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en eisen. En zeker betreft design is dat een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vreemd. Vandaag kabelbreuk geconstateerd op mijn 1 jaar en zo'n 3 maanden oude Grado SR80i... Als ik iets niet had verwacht was dit het. Morgen even langs de winkel, geven gelukkig 2 jaar garantie en zijn volgens mij wel fijn met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Thomasx4 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:56:
Vreemd. Vandaag kabelbreuk geconstateerd op mijn 1 jaar en zo'n 3 maanden oude Grado SR80i... Als ik iets niet had verwacht was dit het. Morgen even langs de winkel, geven gelukkig 2 jaar garantie en zijn volgens mij wel fijn met garantie.
Ik had ooit een grado uit Amerika en daarvan was de kabel kapot gegaan. Ze waren toen nog niet actief in Nederland dus stuurde ze een compleet nieuwe op vanuit de USA d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 11:22
Iemand tips voor een goede vervanger van de Teufel Aureol Massive?

Het geluid van de hoofdtelefoon bevalt mij goed maar ik het probleem is dat hij aan in kant niet meer goed afsluit. Daarnaast vind ik de flexibiliteit van de hoofdtelefoon ook gewoon vervelend soms, dit is wat een de videotest van de redactie ook werd getoond dat het allemaal heel fragiel wordt.

Zelf zet ik te kijken naar de Sennheiser hd518, dit is omdat ik denk dat veel meer geld uitgeven niet nodig is de koptelefoon zal vooral gebruikt worden i.c.m. mijn macbook air of mijn pc met een Xonar DX.

Hebben er mensen nog meer tips? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Brilsmurfffje schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:23:
[...]

Ik had ooit een grado uit Amerika en daarvan was de kabel kapot gegaan. Ze waren toen nog niet actief in Nederland dus stuurde ze een compleet nieuwe op vanuit de USA d:)b
Lijkt me ook niet dat een kabel van een Grado kapot hoort te gaan (ookal gebruik ik een redelijk intensief, uiteraard wel voorzichtig mee). Ga er vanuit dat ze hem gewoon repareren/vervangen. Grado is volgens mij zelf de slechtste al niet, winkel is ook erg behulpzaam zover ik heb ervaren. Ga morgen gewoon even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Laatst online: 01-10 12:10

ktf

Thomasx4 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 23:14:
Lijkt me ook niet dat een kabel van een Grado kapot hoort te gaan
Nee, lijkt me ook niet. Ik heb hier een Sennheiser aan mijn bureau hangen, en ik rijd met mijn bureaustoel vrij regelmatig over de kabel heen. Je kunt het niet meer echt 'per ongeluk' noemen, maar regelmatig vergeet ik de lengte kabel die ik niet nodig heb op te hangen aan de bijgeleverde koptelefoonhouder, dat ligt dan op de (harde) vloer.

Ondanks dat ik dus al een keer of 800 met mijn volle gewicht op die stoel over die kabel heen gereden ben is er nog geen spoor van kabelbreuk te bespeuren. Zo hoort het m.i. te zijn: onverwoestbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Demmit; is mijn Schiit Magni EINDELIJK geleverd, was ik op het werk en dus bij de buren afgegeven en die zijn pas na 2100 thuis ofzo.

Het zit ook niet mee. :')

=edit=
Goed. Net binnen. Eerste reactie: ronduit teleurstellend. Dat ding mist absoluut het vermogen om mijn DT770 Pro een beetje te laten "zingen".

Jammer maar helaas. Ik denk dat ik dan toch maar mijn oude Marantz PM53 ga laten repareren. Dit klinkt nergens naar.

Nouja nergens naar is overdreven, maar het mist van alles. Het klinkt allemaal heel kaal en leeg en dof en gaat trouwens ook niet eens heel hard.

Ik vraag me af hoe je hier 600 ohms koptelefoons mee zou moeten aansturen :X

Godverdomme ik baal echt zeg. En dan zit ik daar al dus vanaf 4 mei op te wachten. Ik had ondertussen al lang en breed die Marantz kunnen laten repareren. Nee dit zou echt een goeie headphone amp zijn. Okay niet heel duur, 130 euro inc verzenden, maar volgens de vele reviews kwam ie toch heel erg goed uit de bus.

Nou die hebben dan nooit een headphone op een ouderwetse hifiversterker gehad denk ik dan }:|

:( :'(

[ Voor 74% gewijzigd door vosss op 10-06-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik heb mijn PM53 nog een keer aangezet en waarempel die deed het toevallig. Even om en om uitgetest.

Het verschil is enorm, al hoort mijn vriendin het niet. Maargoed, zij moet er niet naar luisteren, dat moet ik doen.

Ik wilde eik die PM53 nu laten staan, maar het euvel van wegvallende kanalen stak alweer de kop op helaas.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
vosss schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:04:
Nouja nergens naar is overdreven, maar het mist van alles. Het klinkt allemaal heel kaal en leeg en dof en gaat trouwens ook niet eens heel hard.

Ik vraag me af hoe je hier 600 ohms koptelefoons mee zou moeten aansturen :X

Godverdomme ik baal echt zeg. En dan zit ik daar al dus vanaf 4 mei op te wachten. Ik had ondertussen al lang en breed die Marantz kunnen laten repareren. Nee dit zou echt een goeie headphone amp zijn. Okay niet heel duur, 130 euro inc verzenden, maar volgens de vele reviews kwam ie toch heel erg goed uit de bus.

Nou die hebben dan nooit een headphone op een ouderwetse hifiversterker gehad denk ik dan }:|
Er gaat niets boven een Marantz :-D. Het verbaast me niets dat je de Magni suf vindt te klinken; hij is vrij "neutraal" ten opzichte van een Marantz.

De Magni is iets van 0.5 Ampere / 140 mV niet? De 80 Decibel moet je wel halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
kjast schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:15:
[...]

Er gaat niets boven een Marantz :-D. Het verbaast me niets dat je de Magni suf vindt te klinken; hij is vrij "neutraal" ten opzichte van een Marantz.

De Magni is iets van 0.5 Ampere / 140 mV niet? De 80 Decibel moet je wel halen...
Geen idee. Dit zijn de specs:
Frequency Response: 20Hz-20Khz, -0.1db, 2Hz-200KHz, -3dB
Maximum Power, 32 ohms: 1.2W
Maximum Power, 50 ohms: 1.0W
Maximum Power, 300 ohms: 260mW
Maximum Power, 600 ohms: 130mW
THD: Less than 0.005%, 20Hz-20KHz, at 1V RMS
IMD: Less than 0.007%, CCIF
SNR: Greater than 100db, unweighted, referenced to 1V RMS
Crosstalk: -70dB, 20 Hz-20KHz
Output Impedance: Less than 0.1 ohms
Gain: 5 (14db)
Topology: Fully discrete FET/bipolar, Class AB, DC coupled throughout
Protection: standard failsafe DC power input and muting relay
Power Supply: "wall wart" style 16VAC transformer, regulated +/- 15V rails
Power Consumption: 4W
Size: 5 x 3.5 x 1.25"
Weight: 1 lb
Voor de volledigheid, er hangt dus een 250 ohmse koptelefoon aan. Wellicht dat lagere ohmz beter klinken, ik heb geen idee. Mijn eerste ingeving was: "dat ding mist oempff".

Maargoed, niks zo persoonlijks als gehoor, dus er zullen ongetwijfeld heel veel tevreden klanten zijn ook.

Ik had van te voren dagen aan een stuk allerhande reviews zitten lezen en deze kwam toch links en rechts wel als serieuze kandidaat uit de bus. Lovende woorden tot en met. Dus de gok maar genomen. Nog nooit eerder een headphone amp gehad, dus ik had wel al wat twijfels. Niet geheel onterecht zo blijkt nu.

Ik ga denk ik eens contact opnemen met Marantz Nederland of die een adres hebben waar ik tegen een schappelijke prijs mijn Marantz kan laten reviseren.

[ Voor 8% gewijzigd door vosss op 10-06-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
vosss schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:30:
Voor de volledigheid, er hangt dus een 250 ohmse koptelefoon aan. Wellicht dat lagere ohmz beter klinken, ik heb geen idee. Mijn eerste ingeving was: "dat ding mist oempff".
Met een 250 ohm koptelefoon kan je dan ongeveer 85 decibel halen, moet genoeg zijn. Maar verkijk je ook niet op de "Marantz Sound Signature" om dat zo maar even te noemen; iedere amp geeft zijn eigen geluid. Het kan ook een stukje gewenning zijn. Toen ik overging van een goedkopere bass-heavy koptelefoon naar een echt goede koptelefoon moest ik ook even wennen.. nu wil ik nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
kjast schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:18:
[...]

Met een 250 ohm koptelefoon kan je dan ongeveer 85 decibel halen, moet genoeg zijn. Maar verkijk je ook niet op de "Marantz Sound Signature" om dat zo maar even te noemen; iedere amp geeft zijn eigen geluid. Het kan ook een stukje gewenning zijn. Toen ik overging van een goedkopere bass-heavy koptelefoon naar een echt goede koptelefoon moest ik ook even wennen.. nu wil ik nooit meer terug.
Ik geef de Magni nog een kans, maar ik verwacht niet dat het aan gewenning beter wordt. Die Marantz klinkt echt veel en veel beter. Dieper, voller, mooier, strakker, harder, zuiverder etc. Eigenlijk gewoon alles klinkt beter zegmaar.

Ik hoor het overduidelijk. Mijn vriendin hoort geen enkel verschil. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verbaast mij eerlijk gezegd niks.
Ik ben benieuwd waar jij de reviews heb gelezen? Voornamelijk op Head-Fi?

Ik heb namelijk het idee dat het gros van de Amerikanen bezwijken onder de mooie marketing die Schitt neerzet met zijn 'Made in America' en more power = better...

Zelf had ik eens de Schitt nogwat, de goedkopere buizenversterker met 4 buizen gehoord en ik kon net zo goed luisteren via mn laptop's line out. Dat was echt drie keer niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Je hebt een DM terug :+

Onder meer op Head-fi inderdaad.

Nou wil ik niet zeggen dat bv mijn Nokia Lumia net zo goed klinkt met de Beyer 770, maar veel scheelt het allemaal niet. Het kan wat harder en het klinkt iets beter met de Schiit, maar niet heel veel.

Persoonlijk valt het me echt tegen in elk geval. Ik heb hem nu weer op mn kop en bij elk nummer, maakt niet uit welk genre, mis ik iets. Het klinkt aardig, maar daar heb je dan ook alles mee gehad.

En rechtstreeks met mn 250 ohms koptelefoon op mn mobiel klinkt niet onaardig.
Dan had ik voor 135 euro toch wel meer dan gewoon aardig verwacht als ik eerlijk ben, maar misschien is dat onredelijk, ik heb geen idee. Ik heb nooit een headphone amp gehad dus geen vergelijk helaas.
Pagina: 1 ... 65 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.