Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Ik heb zelf de Schiit Vali waar ik erg tevreden mee bent. Ik merk een flink verschil met de Fiio E07K, vooral bij de HD598.
Heb wel begrepen dat de Vali een stuk warmer klinkt dan de Magni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakbanaan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-07 19:13
Hoi,

Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon. Aangezien ik daar niet bijzonder veel verstand van heb, vraag ik het aan jullie.

Budget: 30 - 70 euro (als dat mogelijk is)
Aansluitbaar op Iphone
Sterke kabel
Vervangbare kabel.

Ik ben absoluut geen audiofiel, gewoon een muziekliefhebber. Als het maar gewoon een goede geluidskwaliteit heeft, ben ik helemaal tevreden.

Graag een vervangbare kabel. De ervaring leert dat ik nogal eens wat wild kan zijn, en ik vind het zonde om de desbetreffende koptelefoon na één kabelbreukje al weg te gooien. Als het kan, graag een site waar ik losse kabels kan kopen.

Ik hoop dat ik duidelijk ben en dat jullie me kunnen helpen!

Heel erg bedankt alvast

Bob
Bakbanaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Bakbanaan schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:23:
Hoi,

Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon. Aangezien ik daar niet bijzonder veel verstand van heb, vraag ik het aan jullie.

Budget: 30 - 70 euro (als dat mogelijk is)
Aansluitbaar op Iphone
Sterke kabel
Vervangbare kabel.

Ik ben absoluut geen audiofiel, gewoon een muziekliefhebber. Als het maar gewoon een goede geluidskwaliteit heeft, ben ik helemaal tevreden.

Graag een vervangbare kabel. De ervaring leert dat ik nogal eens wat wild kan zijn, en ik vind het zonde om de desbetreffende koptelefoon na één kabelbreukje al weg te gooien. Als het kan, graag een site waar ik losse kabels kan kopen.

Ik hoop dat ik duidelijk ben en dat jullie me kunnen helpen!

Heel erg bedankt alvast

Bob
Bakbanaan
het is niet helemaal duidelijk of je on-ear of over-ear bedoeld en of de koptelefoon voor onderweg of thuis bedoeld is. Daarom van alles wat:

Op de rand van je budget zou ik de AKG k451 aanraden, een gesloten on ear koptelefoon, al 2 jaar op rij de beste koop volgens whathifi en een afneembare kabel voor gebruik met iphone. http://tweakers.net/pricewatch/293759/akg-k-451.html

De Philips citiscape downtown en uptown zijn ook veel aangeraden koptelefoons in deze prijsklasse, downtown is on ear en uptown is over ear. Ik weet niet hoe het met de kabel zit.
http://tweakers.net/price...ape-downtown-(bruin).html
http://tweakers.net/price...scape-uptown-(bruin).html

Voor open over-ear koptelefoons zijn de sennheiser HD449 en 439 goede keuzes binnen je budget, deze zijn wel voor thuis gebruik aangezien ze niet goed isoleren en veel geluid "lekken", hier zijn de kabels niet afneembaar.
http://tweakers.net/price...hd-439-(grijs-zwart).html
http://tweakers.net/price...eiser-hd-449-(zwart).html

Het beste advies is nog steeds: ga eens luisteren in een mediamarkt of dergelijke bij je in de buurt, dan weet je hoe comfortabel ze zijn en of het geluid je wel aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakbanaan
Allereerst, super bedankt voor de moeite die je hebt gedaan!

Om je vragen te beantwoorden: grotendeels thuis, en het liefst over ear, vind ik lekkerder zitten. Verwisselbare kabels zijn voor mij wel een must. Ik wil 'm niet na een kabelbreukje al hoeven weggooien. Mocht iemand nog suggesties hebben, ik hoor het graag! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:47
Iets boven budget, maar wel in de aanbieding (misschien zit er iets rek in?)

De teufal Aureol Real. Over-ear, verwisselbare kabel en redelijk breed gedragen als een goed presterende koptelefoon. Deze is wel open en isoleert dus niet goed.

Ik gebruik hem zelf regelmatig en ben er zeer tevreden mee.

http://www.teufelaudio.nl...n-aureol-real-p12277.html

Wat voor muzieksmaak heb je? (waar in het geluid spectrum liggen je prioriteiten? )

[ Voor 10% gewijzigd door perpixel op 17-06-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakbanaan
Ik luister alles wat tussen Nederlandstalig en klassiek en keiharde hardcore ligt, dus daar valt niet echt onderscheid in te maken helaas. Bedankt voor je suggestie! Ik neem 'm in overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:24
vosss schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:30:
[...]

Geen idee. Dit zijn de specs:

[...]

Voor de volledigheid, er hangt dus een 250 ohmse koptelefoon aan. Wellicht dat lagere ohmz beter klinken, ik heb geen idee. Mijn eerste ingeving was: "dat ding mist oempff".

Maargoed, niks zo persoonlijks als gehoor, dus er zullen ongetwijfeld heel veel tevreden klanten zijn ook.

Ik had van te voren dagen aan een stuk allerhande reviews zitten lezen en deze kwam toch links en rechts wel als serieuze kandidaat uit de bus. Lovende woorden tot en met. Dus de gok maar genomen. Nog nooit eerder een headphone amp gehad, dus ik had wel al wat twijfels. Niet geheel onterecht zo blijkt nu.

Ik ga denk ik eens contact opnemen met Marantz Nederland of die een adres hebben waar ik tegen een schappelijke prijs mijn Marantz kan laten reviseren.
Gebruik je de headphones uitgang van de Marantz PM53? Zo ja, wat is de impedantie daarvan (of weerstand)? Het zou zomaar kunnen dat je de extra opslingering die je hierdoor krijgt dat je die gewoon heel lekker vindt. Vaak is de headphone uitgang op een hifi-versterker gewoon parallel met je normale uitgangen maar dan met een weerstand geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Seers schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:55:
[...]

Gebruik je de headphones uitgang van de Marantz PM53? Zo ja, wat is de impedantie daarvan (of weerstand)? Het zou zomaar kunnen dat je de extra opslingering die je hierdoor krijgt dat je die gewoon heel lekker vindt. Vaak is de headphone uitgang op een hifi-versterker gewoon parallel met je normale uitgangen maar dan met een weerstand geschakeld.
Ja probeer dit eens. Als je zelf weinig verstand van elektronica hebt kan je wat hoge kwaliteits plaatjes van het headphone gedeelte maken en dan kan ik eens kijken of ik wat zie.
Dan zou het een kwestie zijn van weerstandje tussen de modi en je headphone. (ik denk nog dat t in de modi zit hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:45
Ik overweeg nu op hele korte termijn een bose quietcomfort 15 aan te schaffen voor 200 euro. De vorige keer dat ik er naar luisterde bij de mediamarkt viel hij tegen, maar dat was denk ik door de installatie want ik vond ze zelfs minder dan mijn cx175 in ears. Die bose kan toch nooit slechter zijn dan de cx175 in ear van sennheiser? Ik ga sowieso nog luisteren maar dit lijkt mij een goede koop, wat vinden jullie en wat vinden jullie van de bose in vergelijking met standaard sennheiser 'dopjes' oid.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Worsteneter schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:38:
Ik overweeg nu op hele korte termijn een bose quietcomfort 15 aan te schaffen voor 200 euro. De vorige keer dat ik er naar luisterde bij de mediamarkt viel hij tegen, maar dat was denk ik door de installatie want ik vond ze zelfs minder dan mijn cx175 in ears. Die bose kan toch nooit slechter zijn dan de cx175 in ear van sennheiser? Ik ga sowieso nog luisteren maar dit lijkt mij een goede koop, wat vinden jullie en wat vinden jullie van de bose in vergelijking met standaard sennheiser 'dopjes' oid.?
Zoek op bose in dit forum en je krijgt je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Heilige Kaas schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:41:
[...]

Zoek op bose in dit forum en je krijgt je antwoord.
Ik heb alles gelezen in dit forum mbt bose.
Mijn specifieke vragen kan ik niet beantwoorden op het gebash van bose :P

Vragen
- hoe verhoud de bose zich t.o.v. oordopjes van 30 euro? ik vond ze slechter, maar als iedereen unaniem zegt; het geluid is niet top notch maar zeker beter dan oordopjes van 30 euro, dan weet ik dat het aan het systeem lach
- 200 euro een goede prijs voor bose quietcomfort 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:48
Hoera, mijn NC headphone uit Australië (http://www.jaycar.com.au/productView.asp?ID=AA2088) is weer in stock en inmiddels verzonden. Ben benieuwd. Ik post de resultaten zodra ik hem binnen heb. Krijg hem hopelijk ook op tijd binnen om hem in het vliegtuig te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Worsteneter schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:07:
[...]

Ik heb alles gelezen in dit forum mbt bose.
Mijn specifieke vragen kan ik niet beantwoorden op het gebash van bose :P

Vragen
- hoe verhoud de bose zich t.o.v. oordopjes van 30 euro? ik vond ze slechter, maar als iedereen unaniem zegt; het geluid is niet top notch maar zeker beter dan oordopjes van 30 euro, dan weet ik dat het aan het systeem lach
- 200 euro een goede prijs voor bose quietcomfort 15?
€200 voor een nieuwe QC15 is zeker een goede prijs. Je moet je echter afvragen waar je de headphone voor wilt gebruiken. Vlieg je veel of reis je veel met de trein? Dan is de QC15 wellicht een goede keus.
Wil je maximale geluidskwaliteit voor je geld? Dan zou ik de Bose overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Solictice schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:52:
[...]

€200 voor een nieuwe QC15 is zeker een goede prijs. Je moet je echter afvragen waar je de headphone voor wilt gebruiken. Vlieg je veel of reis je veel met de trein? Dan is de QC15 wellicht een goede keus.
Wil je maximale geluidskwaliteit voor je geld? Dan zou ik de Bose overslaan.
NC is voor mij zeker wel een goede toevoeging. Ik reis paar keer per week ruim 2 uur met de trein maar ook voor studeren in de bieb lijkt mij het handig nu de UB's van tegenwoordig meer gebruikt worden als statussymbool waar je moet klessebessen over afgelopen weekend ;)

Ik lees meerdermalen dat het geluid minder is, maar het is toch nog wel gewoon goed én ook goed in vergelijking met bijvoorbeeld een cx-400 in ear oid?

Ik ben geen audiofiel maar ik merk wel het verschil tussen een standaard dopje en een wat duurder dopje en kan wel genieten van goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:23
Ik weet niet of NC zo goed werkt bij onregelmatig geluid, zoals praten in de achtergrond in de bieb of trein. Ik dacht altijd dat het voor constante monotone geluiden goed werkt.

Ik laat me hierover natuurlijk graag tegenspreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Jolke schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:54:
Ik weet niet of NC zo goed werkt bij onregelmatig geluid, zoals praten in de achtergrond in de bieb of trein. Ik dacht altijd dat het voor constante monotone geluiden goed werkt.

Ik laat me hierover natuurlijk graag tegenspreken ;)
Dat klopt, maar het dempt het geluid wel enigszins. Het gaat voornamelijk goed helpen tegen geblaas van oude laptops, het harde gezoem van de airco en het treingeluid. Dat weet ik en dat vind ik ook erg fijn, het gaat mij er meer om het geluid; dat is toch gewoon bovengemiddeld goed? Weliswaar kun je voor 300 euro een betere geluidskwaliteit krijgen maar het geluid is goed? ik vind een beetje scheve prijs/kwaliteitsverhouding niet erg, zeker aangezien er een hele goede NC op zit (waarom ik ook voor de bose zou kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Dan is er volgens mij weinig reden om het niet te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik ben nu 2 dagen eigenaar van een Bose QC15. Ik ben er helemaal tevreden mee. Het geluid is zeker niet topnotch maar wel een stuk beter dan alles wat ik hiervoor heb gehad. Helemaal tevreden met de bas, niet te overheersend noch te zwakjes. Midden is prima, hoog is goed. Maar voor enkel het geluid is de hoofdtelefoon gewoon te duur, maar toen kwam er NC.

God wat is dat fijn zeg die NC. Ik heb nog nooit zo heerlijk in de trein gezeten. Het is gewoon een oase van rust :D
Hij filtert veel weg, voornamelijk omgevingsgeluid, ruis etc. Gesprekken hoor je nog wel maar duidelijk gedempt. Als je hem af doet; wat een lawaai ineens! :P

Tot nu toe erg tevreden mee. Geluid is echt niet beste van het beste maar het klinkt heerlijk en de NC is helemaal fantastisch ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even mededelen dat ik voor rond de 100 euro een heerlijke klinkende headphone/headset tegen het het oor ben gelopen, Kingston HyperX Cloud pro. Na mijn idee kan deze zich meten met meerdere high end overpiced spul, blijkt ook uit de vele reviews.
https://www.google.nl/web...gston+hyperx+cloud+review

Ik gebruik zelf nu de leren oorkussens, na mijn idee is de Kingston HyperX Cloud pro redelijk neutraal en erg helder, de hoge, mid en laag worden goed weergegeven zonder rare bijeffecten, neutraal maar niet ten koste van een goede bass.

Nog een voordeel is dat je de headset puur als headphone kunt gebruiken omdat de mic er af kan. Verder zit de headset ook nog eens erg lekker en is niet zwaar, de leren band zit erg lekker om het hoofd en is uren uit te houden

Er zitten heel wat verloop stekkertjes bij en een lang verlengsnoer van 3 meter. Verder zitten er ook stoffen oorkussens die de base weer iets minder maakt en de boel wat droger laat klinken na mijn idee.

Ik voeg nog wel wat foto's toe verder. Ik wil dit mededelen omdat ik geen mooie reviews kan typen maar meer de bedoeling zo dat mensen weet van deze goede headset/headphone weet hebben.

Voor muziek, films en stereo gaming is deze headset goed maar surroundweergave zit er niet echt in met virtueel surround maar daar voor krijg je wel een betere geluidsweergave er voor terug.

Specs
pricewatch: Kingston HyperX Cloud

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
De beugeltjes kwamen mij al bekend voor.. Even zoeken, en ik zag een duidelijk overeenkomst met de Chinese takstar koptelefoons. Wat gerichter gezocht en.. Jawel. Blijkt een gerebrande Takstar pro 80. ;)

http://www.legitreviews.c...g-headset-review_142788/4

Maar nu met mic. Origineel voor vergelijk:
http://www.mp4nation.net/...studio-monitor-headphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik vind het design van die beugeltjes wel wat weghebben van Beyer Dynamic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_K_
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 10:08
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe headset en ben uitgekomen op de sennheiser pc 350 of de hyperx cloud. Heb nu een sennheiser pc 360 en ben hier heel tevreden van maar men pc staat nu onder en ik heb echt closed nodig nu.
Wat raden jullie me aan? (of misschien zelfs een totaal andere? budget is +- 100 eur)

edit: gebruik in combinatie met een asus xonar dgx (met headphone amp dus)

[ Voor 11% gewijzigd door M_K_ op 22-06-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M_K_ schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:56:
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe headset en ben uitgekomen op de sennheiser pc 350 of de hyperx cloud. Heb nu een sennheiser pc 360 en ben hier heel tevreden van maar men pc staat nu onder en ik heb echt closed nodig nu.
Wat raden jullie me aan? (of misschien zelfs een totaal andere? budget is +- 100 eur)

edit: gebruik in combinatie met een asus xonar dgx (met headphone amp dus)
PC350 is in alles iets minder volgens de hwi review vs de HyperX cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Q701 voor $150:

https://www.massdrop.com/...iophile-headphones?s=q701

Ik heb mijnes net besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Houd rekening met invoerkosten.
Iets van 21 euro plus zoveel %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Brilsmurfffje schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:54:
Ik vind het design van die beugeltjes wel wat weghebben van Beyer Dynamic
Ja, Takstar is een Chinees bedrijf, en die laten zich dan qua design weer vaak "inspireren" door Westerse bedrijven en producten. Waar Westerse bedrijven vaak weer een goedkope partij Chinese headphones kopen, er een ander logo'tje of kleurtje op smeren, en ze vervolgens voor 2 keer de inkoopsprijs op de Westerse markt brengen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 11:50
Heilige Kaas schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:43:
Houd rekening met invoerkosten.
Iets van 21 euro plus zoveel %
Haal je nu niet iets door elkaar? Onder de 21 euro mag je importeren, daarboven ga je betalen en mag je ook PostNL nog een tientje "servicekosten" betalen als je er uit gepikt wordt. Voor een chinese portofoon van 40 euro kwam ik uit op 60 euro ofzo :(

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
citruspers schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:52:
[...]

Haal je nu niet iets door elkaar? Onder de 21 euro mag je importeren, daarboven ga je betalen en mag je ook PostNL nog een tientje "servicekosten" betalen als je er uit gepikt wordt. Voor een chinese portofoon van 40 euro kwam ik uit op 60 euro ofzo :(
23 EURO maar liefst vrij importeren! En dat is excl verzendkosten.

Je kan wel kijken of je een verkoper in de EU kan vinden, daar heb je vrij verkeer van goederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:55:
[...]

Ja, Takstar is een Chinees bedrijf, en die laten zich dan qua design weer vaak "inspireren" door Westerse bedrijven en producten. Waar Westerse bedrijven vaak weer een goedkope partij Chinese headphones kopen, er een ander logo'tje of kleurtje op smeren, en ze vervolgens voor 2 keer de inkoopsprijs op de Westerse markt brengen. :P
Neemt niet weg dat de headset voor hier als nog een prima prijs prestatie heeft die zich kan meten met de wat duurdere headsets/headphones.

Ik heb trouwens het idee dat deze headset beter tot zijn recht komt via een versterker want ik vind dat de versterker iets beter presteren dan de x fi titanium uit 2008, nog wat helderder/schoner geluid via pure audio over de versterker. Nu denk ik dat een betere geluidskaart ook nog wat voordeel zal hebben?

Vergeleken met mijn Jamo speakers klinkt de headset wat natuurlijker, minder droog en neutraler, tikje aan de warme kant en een dynamischer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb m'n Grado SR80i terug, er zijn nieuwe kabels op gezet. Vraag me alleen af, ik geloof dat hij standaard (de 3,5mm plug) komt met 3 ringetjes, nu heeft hij er nog 2. Nouja, in ieder geval fijn om weer met m'n Grado te kunnen luisteren. Speakers die ik hier heb staan zijn nogal maf, ze staan in mijn ogen niet zo hard maar de bas hoor je in de rest van het huis keihard, dus 's nachts is dat geen optie als ik lekker wat wil beluisteren... Nu hoef ik tenminste niet meer met m'n flutoortjes te luisteren :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

En wat vinden we van de nu al 2 of 3 jaar oude Razer Kraken Pro?

Ik heb het ding dus meteen op release gekocht voor 110 euro oid, en is tot nu toe op geen enkel punt blijven steken qua kwaliteit, stevigheid, en geluid.

Hij valt me echt regelmatig op de grond (hard oppervlak) en heeft nog niet eens een schrammetje, zo ook is de kabel al honderden keren tussen mijn bureaulade's gekomen en deze zachte met vergulde uiteindes kabel geeft ook geen krimp of knik of die ongein.

De lederen oorschelpen met memory foam zijn na 2,5 jaar ook nog helemaal prima en ondertussen hebben ze m'n hoofd ook wel in het schuim staan wat zeer comfortabel is als je hem wat langer wilt gebruiken, ik kan het geluid in Windows op 50% zetten met een stevig liedje en dan hoort degene naast me vrijwel geen lawaai, iets wat dus ook omgekeerd wordt toegepast, ik hoor mijn omgeving niet, en dat is voor de meeste mensen heel fijn maar ik laat gewoon 1 schelp van m'n oor zodat ik kan horen als er wat gebeurt oid.

Het draagcomfort mag ik niet over klagen, heel licht het ding..

Geluid vind ik vanaf dag 1 al perfect, mijn CX200 II-Street dopjes hadden wel een week nodig voordat de bas er goed uitkwam (die klinken trouwens ook fenomenaal), maar de bas is goed gedoseerd en ook de hoge tonen komen er goed uit, je hoort gewoonweg meer detail in een liedje (welk dan ook).

Ik gebruik hem dus eigenlijk voor alles, zowel gamen als muziek en andere zooi wat met geluid te maken heeft, alleen de mic niet omdat deze ironisch genoeg echt VEEL te zacht is (ding zelf kan ik niet op 100% zetten want dat trekken mijn oren niet), als ik hem op 100% heb staan met mic boost op 30dB+ horen mensen me op Skype op een redelijk normaal niveau, maar dit zuigt natuurlijk qua ruis. Verder is de kwaliteit van de mic ook dik in orde, alleen gebruik ik nu dus een of andere luxe 1080p overpriced Sony Skype camera welke wel echt heel hard kan maar waar de kwaliteit toch weer wat tegenvalt voor de 100 euro die het ding gekost heeft, en zoals gezegd, de Razer heeft mij dus om en rond de 110 euro gekost en hij heeft al zeker 6000 uur geluid geproduceerd.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMuffinpopper
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 21:25
Ik heb net een nieuwe headset gekocht, namelijk de Turtle Beach Ear Force X12. Maar toen ik hem aansloot hoorde ik een licht geruis uit de speakers van de headset komen. Ik dacht eerst dat het door mijn computer kwam, misschien dat het bijvoorbeeld niet goed geaard is. Ik heb gecheckt of het misschien iets met de drivers heeft te maken; ik kon niks vinden. Dus ik besloot het op de andere computer uit te proberen; ook geruis. Daarna stak ik de headset met een usb telefoon oplader in het stopcontact omdat ik op internet las dat dat het zou kunnen verhelpen, maar er is nog steeds ruis.

Mijn vraag is dus: is mijn headset kapot of is dit te verhelpen?
Het is een constant geruis, als ik het geluid uitzet hoor ik het nog steeds, maar draai ik de volume omhoog, dan wordt het geruis wel iets harder.

(Ik wist niet zeker of dit de goede plek was om dit te posten, anders maak ik wel een nieuwe topic)

[ Voor 5% gewijzigd door McMuffinpopper op 02-07-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 20:13

E-Rick

I love it :7

Hoe sluit je m aan? Met usb of met Jack? Als je ruis hebt op usb dan ligt het waarschijnlijk aan je headset, als je ruis hebt op jack dan ligt het waarschijnlijk aan je computer. Probeer maar in dat laatste geval eens met een smartphone of een mp3-speler, om brakke pc-hardware uit te sluiten.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMuffinpopper
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 21:25
Met usb en jack. Als ik alleen de jack aansluit hoor ik geen ruis, maar het volume is dan veel te zacht, zelfs op de hoogste stand. Doe ik de usb erbij, dan hoor ik ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, ik heb een vraag waarvan ik hoop dat iemand mij hier kan helpen:

Ik ben op zoek naar een koptelefoon en ben op 't moment de Monoprice Bluetooth Hi-Fi Headphones (amazon link: http://www.amazon.com/Mon...-Headphones/dp/B00DU2BMLG) op het oog. Het lijkt me een zeer vette koptelefoon, maar ik weet niet goed hoe de kwaliteit van het geluid is, ben ook niet bekend met 't merk... Mijn prijsklasse kan tot de 100 euro gaan, deze kan ik voor €71 halen dus heeft iemand verstand van deze koptelefoon en kan diegene mij vertellen of het wat is (voor die prijs) of dat ik misschien beter voor een andere kan gaan (mijn enige eis is dat er een plug in de headphone zit om kabels makkelijk te kunnen wisselen)?

iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Het helpt natuurlijk als je vermeldt waarvoor je koptelefoon gaat gebruiken, welke muziek je gaat luisteren, welk device je gaat gebruiken om je headphone aan te koppelen, etc... iets met een glazen bol hebben we niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik 'm puur voor muziek luisteren op de fiets/bus/thuis. Mijn muzieksmaak is erg breed, van Coldplay tot Gorillaz tot The Kooks, dus iets wat een beetje gebalanceerd is voor meerdere genres zou wel fijn zijn. Apperaten die ik gebruik zijn mijn iPad 3, HTC One en Asus Laptop.

Ik snap dat de beste manier om er achter te komen is door ze uit te proberen, deze optie heb ik echter niet in mijn omgeving dus daarom vraag ik 't hier, misschien dat er mensen bekend zijn met de kwaliteit (en idd geschiktheid voor mijn voorkeuren) van de headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Brede muzieksmaak is natuurlijk relatief, maar wat je aangeeft klinkt iig naar rock-gebaseerde muziek. Het zou moeilijk worden als je naar metal en klassiek en jazz zou luisteren.

Ik heb zelf erg goede ervaring met een Sennheiser HD558 de afgelopen jaren. Maar of je zo'n opmerking direct gaat helpen, weet ik natuurlijk ook niet. :)

Je zult dus voor jezelf moeten beslissen wat je goed en niet goed vindt. Ik kan niet vertellen of je on-ear, over-ear fijn, of je noise-cancelation nodig hebt, en of je een open, half-open of gesloten device wilt hebben.
Dus ik raad je dan toch aan om verschillende headphones te proberen, bijv. bij MediaMarkt of Saturn.
Niet mogelijk? Dan kan je op pricewatch kijken wat een populaire headphone is en neemt de gok dat die goed is voor jou. Bij mij hielp dat ook, maar ik kwam van prut-dopjes af, dus alles klonk daarna al beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:58
Zijn er ook wat kleinere 3.5 jackplugs, mijn Neckband heeft een kreukel bij de plug en die wou ik vervangen. maar alle soldeer plugs zijn nogal groot, snap wel waarom maar wou weten of er ook compactere zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ja zeker.

Die zijn er. Dit is de eerste die ik tegen kom op ebay(.com) en als je ff zoekt zullen ze wel goedkoper worden.
http://m.ebay.com/itm/281243011459?nav=SEARCH

Verder is de hd558 zeker een goede aanrader. Alleen niet geschikt voor in de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Ooh thanks die is wel netjes :) heb alleen meer dan 10 jaar niet meer gesoldeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 23:40
Weet iemand hoe goed de Custom One Pro het geluid binnen houdt? Ik zit vaak in stille ruimtes met meerdere mensen te werken waardoor het erg belangrijk is dat er geen geluid uit 'lekt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Heilige Kaas schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 13:31:
[...]

Verder is de hd558 zeker een goede aanrader. Alleen niet geschikt voor in de bus.
Daar heb je idd een goed punt, in het OV is een open headphone niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Dat is ook onzin maar je moet er goed rekening mee houden. Ik heb altijd open koptelefoons in het OV en op de fiets gehad en dat gaat prima.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:48
Vonden je medereizigers dat ook?
Het hangt helemaal van het gewenste volume af en in hoeverre je het storend vindt dat je omgevingsgeluid kunt horen, maar ik zou een open hoofdtelefoon niet snel adviseren voor die situaties.

[ Voor 35% gewijzigd door SlaadjeBla op 06-07-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

SlaadjeBla schreef op zondag 06 juli 2014 @ 10:39:
Vonden je medereizigers dat ook?
Die vinden het geen probleem maar dat is puur afhankelijk van je volume... Als je hem op standje gehoorbeschadiging zet ja dan krijgt de rest er ook last van inderdaad...
Het hangt helemaal van het gewenste volume af en in hoeverre je het storend vindt dat je omgevingsgeluid kunt horen, maar ik zou een open hoofdtelefoon niet snel adviseren voor die situaties.
Het is net of je dat soort dingen erg vind. Vind je het geen probleem moet je vooral het meenemen als een optie.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-09 13:48
Even een klein verhaaltje over de Teufel Aureol Real, geweldige koptelefoon. Ik heb hem ongeveer een jaar geleden gekocht op aanraden van voornamelijk Negakinu (?) in dit topic. Ik ben er nog steeds ontzettend blij mee, dus bedankt voor het advies :D. Kort geleden kreeg ik een beetje met de kabel, de gevreesde kabelbreuk kwam naar boven. Gelukkig zit bij de Real een losse mini jack kabel, dus ik heb Teufel gemaild met de vraag om twee extra kabels te bestellen. Later kreeg ik een mailtje terug dat ze gratis 2 kabeltjes opgestuurd hadden, geweldig service :D

Overigens gebruik ik de koptelefoon op veel voor gamen en daarvoor heb ik nog een modmic (modmic.com) op de Real geplakt. Werkt ontzettend goed en ik zou het zeker aanbevelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Touchdomex schreef op zondag 06 juli 2014 @ 09:13:
Dat is ook onzin maar je moet er goed rekening mee houden. Ik heb altijd open koptelefoons in het OV en op de fiets gehad en dat gaat prima.
Ik zet mijn headphone altijd op normale volumes - check ook regelmatig hoe dat voor de medepasagiers klinkt, door even de headphone af te zetten en te luisteren. Waar het mij bij een open headphone juist mist gaat is het geluid van buiten dat ik hoor.
Op de fiets fluit de wind door de oren, alsof er continue een auto vlak achter je zit. En in het OV storen mij de gesprekken om me heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Even een heel andere vraag: iemand ervaring met bluetooth adapter, waarmee je van je headphones een wireless headset maakt?
De 3.5mm plug van mijn HD558 past niet ver genoeg in de Xperia V. De rand van de foon steeks net iets teveel uit, zodat ik de plug er niet helemaal in kan duwen.

Sony-Ericsson had die vroegâh, de MW600 bijvoorbeeld. Daarvoor kan ik alleen deze opvolgen MH100 vinden.

edit:
Haakje sluiten vergeten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jolke op 07-07-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliusjesse
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09-2024
Hallo,

Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon voor thuis gebruik. I luister vooral naar "top 40" muziek en ik speel af en toe een spelletje. Ik zat zelf te denken aan de Beyerdynamic Custom One Pro, de Audio Technica ATH-M50X of de Kingston HyperX Cloud. Ik heb geen van de drie gehoord, maar ik heb wel de HyperX Cloud op mijn hoofd gehad en die zat heel goed. Heeft iemand ervaring met alle drie? Ik gebruik nu een Philips SHP 6000 en dit begint vervelend te gaan zitten en ik ben wel toe aan een nieuwe. Zijn er misschien nog andere suggesties? Laat het me weten. Graag niet boven de 160 euro. Dat is eigenlijk al een beetje teveel.

Jules B

Edit: Ik heb geen geluidskaart en ben niet van plan er een te kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Juliusjesse op 07-07-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

Sick Nick

Drop the top!

Jolke schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:29:
Even een heel andere vraag: iemand ervaring met bluetooth adapter, waarmee je van je headphones een wireless headset maakt?
De 3.5mm plug van mijn HD558 past niet ver genoeg in de Xperia V. De rand van de foon steeks net iets teveel uit, zodat ik de plug er niet helemaal in kan duwen.

Sony-Ericsson had die vroegâh, de MW600 bijvoorbeeld. Daarvoor kan ik alleen deze opvolgen MH100 vinden.

edit:
De Sony SBH20 doet precies wat je wilt, klein, compact, media besturing.

Afbeeldingslocatie: http://techgc.net/wp-content/uploads/2013/01/SBH20-prodbeauty-orange.png

Tijdje gebruikt voor het hardlopen met Shure 535 in-ears (geniale doppen direct aangesloten op de bron) maar nu net een bluetooth koptelefoon ervoor gehaald, toch net iets prettiger om het draadje helemaal weg te hebben

Afbeeldingslocatie: http://www2.crutchfield.com.edgesuite.net/pix.crutchfield.com/ImageHandler/fixedscale/400/300/products/2013/50/158/x158700BTO-F.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21

edit:
Ik gebruik hiervoor zelf de Sony MW1. Poosje geleden gekocht via marktplaats en is een uitstekend ding. Wolfsson DAC en geintregreerde MP3-speler met microSD kaartje. Heeft destijds veel goede reviews gekregen, misschien nog eregns goedkoop te vinden. Heet ook vaak de Sony Smart Wireless BT Headset Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Thanks Sick Nick, de SBH20 heeft ook NFC, dat lijkt me erg prettig.
Ik lees in de review hier dat ook de muziek beter uit de verf komt, omdat het device beter versterkt. Dat zal met de ingangsimpedantie te maken hebben lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas

edit:
Dit is misschien een beter idee qua geluidskwaliteit. Zeer waarschijnlijk ook de goedkopere. ;)

Edit: Ik lees nu de rest en er zit wel wat in dat als het natuurlijk ook de kwaliteit kan verbeteren in sommige gevallen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Heilige Kaas op 07-07-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Net even zitten pielen, maar het ziet er raar uit. Het plugje van de headset van een Xperia V is qua afmetingen niets anders dan die van een headset van een Galaxy S. Toch komt de Android meteen met een melding van dat deze headset niet de buttons ondersteund worden.
Custom plug voor mijn HD558 is ook voorzien van 4 ringen en heeft exact dezelfde afmetingen als de andere headsets. De plug kan er dan ook net zover als de anderen. Dat zou dus geen probleem geven, maar toch wiebelt het plugje en daarmee heb ik slecht contact. Vreemd.

Anyway, ik ga toch maar even kijken naar een SBH20. €24 is niet teveel dacht ik, incl. verzenden. De WM1 is een uitgebreidere variant, incl. radio, RDS, MP3 speler en microSD kaartlezer ering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Seers schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:55:
[...]

Ja die gebruik ik. Wat die headphone uitgang precies doorgeeft heb ik al eens aan Marantz Nederland gevraagd, maar die konden me dat niet vertellen. In de documentatie wat ik van hun kreeg kon ik dat ook nergens terugvinden bij de specs helaas.

Hij is uit begin jaren 90 als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Heilige Kaas schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 07:17:
[...]

Ja probeer dit eens. Als je zelf weinig verstand van elektronica hebt kan je wat hoge kwaliteits plaatjes van het headphone gedeelte maken en dan kan ik eens kijken of ik wat zie.
Dan zou het een kwestie zijn van weerstandje tussen de modi en je headphone. (ik denk nog dat t in de modi zit hoor)
Het is mij even niet duidelijk of je nu foto's van de Marantz of van de Magni vraagt?

Ik kan ze morgenavond wel even maken in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
vosss schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 00:10:
[...]

Ja die gebruik ik. Wat die headphone uitgang precies doorgeeft heb ik al eens aan Marantz Nederland gevraagd, maar die konden me dat niet vertellen. In de documentatie wat ik van hun kreeg kon ik dat ook nergens terugvinden bij de specs helaas.

Hij is uit begin jaren 90 als ik het goed heb.
Je zou het natuurlijk zelf kunnen meten door met je computer bijvoorbeeld een constante toon van 150 Hz erdoorheen te sturen en de output van een kanaal t.o.v. de ground te meten, gewoon met een multimeter. Dit kun je doen door een jackplug erin te steken die nog niet is afgesoldeerd, of een kabeltje die je openknipt. Daarna soldeer je een weerstand van rond de 50 ohm ertussen en meet je de spanning over deze weerstand. Als de spanning hetzelfde is moet je een lagere weerstand kiezen, als de spanning nagenoeg 0 is een hogere.

Als je de spanningval over een bekende weerstand weet, en de totale spanning van de bron kun je de weerstand van de bron berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warboy
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-03 09:37
Hallo tweakers,

Ik zit in een gevalletje "door de bomen het bos niet meer zien". Mijn oude headset(Creative Fatality) heeft de geest gegeven doordat ik met een lompe actie de kabel heb gesplit..-.-
Nu ging ik eens op onderzoek uit naar een goede nieuwe headset voor mijn dagelijks gebruik en omdatik de creative wou laten voor wat het is ben ik dus naar alternatieven gaan kijken. Je leest wat reviews en struint forma's af. Mijn eeste conclusie was als je voor een gaming headset gaat doe dan de Steelseries Serberia V2. Mijn tweede conclusie tijdens mijn zoektoch was GA NIET VOOR EEN GAMING HEADSET.
Overal wat is las was, koop een goede headset met een losse mic. Ok dan doe ik dat toch!, maar dan komt de hamvraag wat is een goede headphone voor mijn doeleinden. En hier raakte ik de draad een beetje kwijt, ik ben zoals je misschien al hebt gemerkt een audiofile en begin nu een kijkje te nemen in die wereld.

Mijn budget gaat toch maximaal tot 160 euro. Minder is mooi meegenomen meer is geen optie.

De headphones die ik dus veel voorbij zie komen en goede reviews hebben zijn onder andere Beyerdynamic Custom One Pro, de Audio Technica ATH-M50X of de Kingston HyperX Cloud. Maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden op mijn vraag of ze geschikt zijn voor wat ik ermee wil doen.

Ik luister vooral naar "top 40" muziek en ik speel regelmatig een spelletje(WoT, BF, Rome2). Ook kijk ik veel series en films op de pc. Hiervoor zoek ik dus een geschikte headphone. Voor games moet het geluid gedetialeerd zijn maar niet tot het pro niveau, maar gewoon duidelijk. Voor films en series moet de bass krachtig zijn maar gebalanceerd. Ik ben naar mijn mening geen basshead. Ik ben niet van de bass en vind het fijn als geluid goed gebalanceerd is maar nog wel op de goede momenten krachtig zijn.

Ik weet dat je eigenlijk het zelf moet ervaren met de headsets maar ik heb die mogelijkheid niet echt. Dus zal ik het moeten doen met een duwtje in goede richting. Zijn de headphones die ik gevonden geschikt voor deze doeleinden of zijn en beter alternatieven.

De headphone wordt aangesloten op een Asrock Z87 Extreme4 met Realtek ALC1150 geluidschip.

Ik hoop dat mijn verhaal en bedoeling zo duidelijk zijn dat het mogelijk is voor jullie om mij van enigzins goede feedback kunnen voorzien.

Alvast bedankt voor het lezen en graag zie ik jullie feedback!

Mvg,
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Seers schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:33:
[...]

Je zou het natuurlijk zelf kunnen meten door met je computer bijvoorbeeld een constante toon van 150 Hz erdoorheen te sturen en de output van een kanaal t.o.v. de ground te meten, gewoon met een multimeter. Dit kun je doen door een jackplug erin te steken die nog niet is afgesoldeerd, of een kabeltje die je openknipt. Daarna soldeer je een weerstand van rond de 50 ohm ertussen en meet je de spanning over deze weerstand. Als de spanning hetzelfde is moet je een lagere weerstand kiezen, als de spanning nagenoeg 0 is een hogere.

Als je de spanningval over een bekende weerstand weet, en de totale spanning van de bron kun je de weerstand van de bron berekenen.
Als ik geen 2 linkerhanden en een multimeter had dan zou ik dat inderdaad kunnen doen ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Gisteravond nog maar eens een flinke tijd naar de Magni zitten te luisteren.

Ik gok zomaar dat ie voor een 80 ohms koptelefoon een stuk beter is.
Voor een beetje harder dan normaal volume moet ik dat ding al over de helft open draaien en echt hard wat soms wel eens lekker is bij bepaalde nummers trekt ie gewoon niet qua volume en zuiverheid.

Het ligt niet aan mn Beyer, dat weet ik zeker, op de Marantz swingt ie de pan uit. Op de Magni klinkt het allemaal erg ingetogen en slap.

Ik blijf er van balen dat ik een hele shitload aan reviews gelezen heb en dacht hiermee een goeie headphone amp te scoren. Jammer dus, want hij blijft tegenvallen.

Ik ga volgende week toch echt eens kijken of hier in de buurt iemand zit die mijn Marantz een servicebeurt kan geven/na kan kijken/repareren voor niet al te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Heilige Kaas schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:27:
[...]

Dit is misschien een beter idee qua geluidskwaliteit. Zeer waarschijnlijk ook de goedkopere. ;)

Edit: Ik lees nu de rest en er zit wel wat in dat als het natuurlijk ook de kwaliteit kan verbeteren in sommige gevallen. :)
Grado heeft geloof ik ook nog een BluTooth Neckband. zat ook al te overwegen tussen de Sony en etc toen mijn Jack Plug kabel breuk had.

Maar ik ga toch maar even solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:13

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik zat al een tijdje te twijfelen om een headphone te kopen, aangezien in-ear oordopjes niet altijd even comfortabel zitten. Ik zat in de eerste instantie te twijfelen tussen de Sennheiser HD 439 en 449. Vandaag beide beluisterd en de HD449 vond ik beter zitten dan de velourspads van de 439 (had ik niet verwacht).

Na nog een korte zoektocht door de modellen probeerde ik een Sennheiser RS 107 (draadloos) en die klonk toch een heel stuk mooier :D (maar goed, ook dubbel de prijs van de HD449). Hij hangt nu in de oplader, dus morgen ga ik even allerlei muziek beluisteren, maar ik was al aangenaam verrast in de winkel, dus ik verwacht dat dit een goede koop is geweest :)

[ Voor 1% gewijzigd door The Inquisitor op 15-07-2014 00:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Jolke schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:05:
Net even zitten pielen, maar het ziet er raar uit. Het plugje van de headset van een Xperia V is qua afmetingen niets anders dan die van een headset van een Galaxy S. Toch komt de Android meteen met een melding van dat deze headset niet de buttons ondersteund worden.
Custom plug voor mijn HD558 is ook voorzien van 4 ringen en heeft exact dezelfde afmetingen als de andere headsets. De plug kan er dan ook net zover als de anderen. Dat zou dus geen probleem geven, maar toch wiebelt het plugje en daarmee heb ik slecht contact. Vreemd.

Anyway, ik ga toch maar even kijken naar een SBH20. €24 is niet teveel dacht ik, incl. verzenden. De WM1 is een uitgebreidere variant, incl. radio, RDS, MP3 speler en microSD kaartlezer ering.
Klopt, er zijn 2 standaarden voor dopjes met microfoon/afstandbedieningfuncties. Je hebt de Apple standaard waar sinds kort Sony ook op over is als ik het goed heb, en de andere standaard die een beetje lijkt dood te bloeden maar vroeger juist heel populair was. Ik heb hier ook nog een paar bewaarde headsets die nu nergens meer op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:38
Cyleo schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:31:
[...]

Klopt, er zijn 2 standaarden voor dopjes met microfoon/afstandbedieningfuncties. Je hebt de Apple standaard waar sinds kort Sony ook op over is als ik het goed heb, en de andere standaard die een beetje lijkt dood te bloeden maar vroeger juist heel populair was. Ik heb hier ook nog een paar bewaarde headsets die nu nergens meer op werken.
Om daar even op in te haken, ik heb recent hier ook mee lopen prutsen, daarom:

De standaarden heten CTIA en OMTP. Er zijn simpele testjes om te kijken welke aansluiting je hebt op je dopjes/headphone (zelf ook met multimeter gecheckt). Zodra je dit weet kun je iets omsolderen of een converter bestellen. Zie ook:

http://handtokey.blogspot...eadphone-to-standard.html
http://forums.wpcentral.c...dards-omtp-ahj-apple.html

TLDR: er zijn twee standaarden, ze wisselen de positie van de ground en microphone om, multimeter kan je vertellen welke je hebt en converters zijn 3 euro op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Cyleo schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:31:
[...]

Ik vind het op zich niet erg dat er een nieuwe standaard komt, maar ik erger me aan het feit dat een 3.5mm plug gewoon niet goed meer past. Een 3-pins plug paste (vroegâh) gewoon in een 4-pins gaatje, nu moet ik em er zo half in hangen... nou ja, ik hoop dat de SBH20 snel binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRX2.5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2023
vosss schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:50:

Ik ga volgende week toch echt eens kijken of hier in de buurt iemand zit die mijn Marantz een servicebeurt kan geven/na kan kijken/repareren voor niet al te veel geld.
Ik weet niet waar je woont maar ik heb goede ervaringen met Dick van der Kraats uit Twello, die heeft onlangs mijn Sony ES versterker en CD speler weer werkend gekregen voor 76,-
www.dvanderkraats.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juliusjesse schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:23:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon voor thuis gebruik. I luister vooral naar "top 40" muziek en ik speel af en toe een spelletje. Ik zat zelf te denken aan de Beyerdynamic Custom One Pro, de Audio Technica ATH-M50X of de Kingston HyperX Cloud. Ik heb geen van de drie gehoord, maar ik heb wel de HyperX Cloud op mijn hoofd gehad en die zat heel goed. Heeft iemand ervaring met alle drie? Ik gebruik nu een Philips SHP 6000 en dit begint vervelend te gaan zitten en ik ben wel toe aan een nieuwe. Zijn er misschien nog andere suggesties? Laat het me weten. Graag niet boven de 160 euro. Dat is eigenlijk al een beetje teveel.

Jules B

Edit: Ik heb geen geluidskaart en ben niet van plan er een te kopen.
Zelf even luisteren ik weet alleen maar dat de Hyper X in stereo erg goed is voor zijn prijs, sterker nog deze kan tippen aan de wat durdere grado's of Beyers, ik ben dus bang dat je voor rond de 80-100 euro niets beter kunt vinden????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
The Inquisitor schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 00:07:
Na nog een korte zoektocht door de modellen probeerde ik een Sennheiser RS 107 (draadloos) en die klonk toch een heel stuk mooier :D
RS 170? In welk opzicht vind je hem mooier klinken?
Ben ook op zoek naar een draadloze koptelefoon voor af en toe bij de TV maar ben er nog niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Olaf van der Spek schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:41:
[...]

RS 170? In welk opzicht vind je hem mooier klinken?
Ben ook op zoek naar een draadloze koptelefoon voor af en toe bij de TV maar ben er nog niet echt uit.
Ik had dus eerst de HD439 en 449 geprobeerd (en nog wat Sony's enzo, maar die hadden een overdreven en overbodige bass imo). Toen ik daarna de RS170 probeerde was de geluidskwaliteit echt een stuk beter dan de 449. Ik zie mezelf niet als een muziekkenner/audiofiel, slechts een liefhebber, dus ik kan je weinig inhoudelijk vertellen over alle soorten tonen, soundstage en andere begrippen :D.

Wat ik wel heb gemerkt: bass klonk heel mooi, ik deed 'I See Fire' op (Ed Sheeran) en die basstonen halverwege die song klonken voor mij echt prachtig. Totaal niet overheersend maar wel mooi aanwezig. Klinkt niet als een harde 'punch' (alhoewel 'ie dat bij sommige songs wel kan weergeven). Ik denk dat je weinig aan deze uitleg hebt.... Het was voor mij in ieder geval al het eerste positieve punt van deze headphone.

Andere tonen, voor zover ik daar verstand van heb, klonken ook erg goed. Het volledige plaatje was gewoon écht goed. Elke song die ik opzette (had een playlist bij me met verschillende genres) klonken goed, en de ene zelfs nog beter dan de andere. Anders gesteld, toen ik de 449 op had dacht ik "dit is prima", maar ik was nog niet overtuigd. Toen ik de RS170 op had, had ik dat wel direct, gewoon al na een paar seconden.

Edit: en door de surround sound optie klinkt muziek heel anders. Ik heb films nog niet geprobeerd, maar van wat ik heb gelezen moet dat ook erg goed zijn. Als je wilt, kan ik dat best voor je testen :) Laat het maar weten

[ Voor 6% gewijzigd door The Inquisitor op 16-07-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:03
Ik heb even een vraagje, hebben mensen hier kennis over draagbare koptelefoon versterkers? Zoja wat raden jullie aan voor een beyerdynamic dt770 pro 80 ohms. Ik heb zelf al de fiio e6 gevonden en de PA2V2. Alleen weet ik niet echt wat ik nodig heb. Ik gebruik mijn ipod touch 3g en htc butterfly met spotify premium als muziek source. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
marijn13 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:00:
Ik heb even een vraagje, hebben mensen hier kennis over draagbare koptelefoon versterkers? Zoja wat raden jullie aan voor een beyerdynamic dt770 pro 80 ohms. Ik heb zelf al de fiio e6 gevonden en de PA2V2. Alleen weet ik niet echt wat ik nodig heb. Ik gebruik mijn ipod touch 3g en htc butterfly met spotify premium als muziek source. Wat raden jullie aan?
Ik raad je aan vooral niet te veel geld uit te geven, het kan zeker een bijdrage geven aan het geluid maar luisteren via je telefoon of ipod is niet ideaal gezien het geluid eerst via de eigen 'lage kwaliteit' versterker van de mp3 gaat en dan naar de externe versterker.

Als je het geld kan missen en benieuwd ben naar de verschillen kan je het gokje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn13
Ik heb ook gekeken naar een fiio eo7k die heeft volgens mij zelf een dac dus beter geluid? Wel een stuk duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
De E07K kan je aansluiten op je 30pin iPod aansluiting. Als je dat doet heb heeft het veel meer nut dan via headphone jack naar AUX in. Heb je wel weer een extra kabeltje voor nodig, de Fiio L9 is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn13
Ja dat is wel een goed idee, zijn er meer van zulke dac/amp combinaties? Die in de zelfde prijs categorie zitten? Ik zie dat de fiio alleen via 1 website beschikbaar zijn en via amazon versturen ze hem niet naar nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
The Inquisitor schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:50:
Elke song die ik opzette (had een playlist bij me met verschillende genres) klonken goed, en de ene zelfs nog beter dan de andere.
Apart dat de RS 170 zoveel beter is, de 449 is ook niet echt goedkoop. Waar heb je deze uitgeprobeerd?

Ik heb nu een HD 201 (de goedkoopste) en die voldoet in principe, maar vriendinlief kan niet met een snoer overweg...
De RS 110 en 120 schijnen niet zo geweldig te zijn en dan zit je al snel op een 170.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 20:13

E-Rick

I love it :7

marijn13 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:14:
Ja dat is wel een goed idee, zijn er meer van zulke dac/amp combinaties? Die in de zelfde prijs categorie zitten? Ik zie dat de fiio alleen via 1 website beschikbaar zijn en via amazon versturen ze hem niet naar nederland
amazon.de verstuurt gewoon naar NL hoor. Boven de €20,- zelfs geen verzendkosten.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn13
Op amazon.de zijn de duurder dan op een nederlandse site http://hdphns.com/nl/fiio-e07k.html . Zijn er alternatieven voor deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Olaf van der Spek schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:47:
[...]

Apart dat de RS 170 zoveel beter is, de 449 is ook niet echt goedkoop. Waar heb je deze uitgeprobeerd?

Ik heb nu een HD 201 (de goedkoopste) en die voldoet in principe, maar vriendinlief kan niet met een snoer overweg...
De RS 110 en 120 schijnen niet zo geweldig te zijn en dan zit je al snel op een 170.
Nouja, de RS170 is wel dubbel zo duur (althans in de MM), 80 vs 160 euro is een aardig verschil naar mijn mening. Op internet is de RS170 wat goedkoper te vinden, maar het verschil in prijs is nog steeds goed merkbaar. De 449 is ook zeker niet slecht, ik vond het prima geluid, maar wanneer je het vergelijkt met de 170.... :+ 110/120 heb ik overigens niet geprobeerd, dus daar kan ik weinig over zeggen. Behalve dat het duidelijk was (op uiterlijk) dat de 170 een stuk mooier was, waaronder meteen opladen wanneer je de headphone op het dock zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zo, hier is de SBH20 binnengekomen. Simpel en klein apparaatje en werkt gewoon goed out-of-the-box: bluetooth verbinding opbouwen met je telefoon en headset.
In combinatie met mijn Xperia V met NFC hoef ik alleen maar de apparaten tegen elkaar te houden, verder gaat het vanzelf. De meegeleverde headset is crap, maar met mijn HD558 klinkt het goed. Volume, play/pause en previous/next knoppen zitten op het device, zodat je niet meteen naar je telefoon hoeft te grijpen. Eén klein puntje is het gebruik van niet-sony headsets of 4-pins pluggen. Die werken niet goed, en zo moet je de plug er ook half uitsteken om een stereo-ontvangst te krijgen. De 4-pins die aan de custom kabel van mijn HD558 zit ga ik dus vervangen met een 3-pin - het headset gedeelte van de kabel deed het immer toch niet.
Binnenkort maar even een review plaatsen hierover. Mooi apparaatje, zeker voor 24 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
The Inquisitor schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:29:
[...]

Nouja, de RS170 is wel dubbel zo duur (althans in de MM), 80 vs 160 euro is een aardig verschil naar mijn mening. Op internet is de RS170 wat goedkoper te vinden, maar het verschil in prijs is nog steeds goed merkbaar. De 449 is ook zeker niet slecht, ik vond het prima geluid, maar wanneer je het vergelijkt met de 170.... :+ 110/120 heb ik overigens niet geprobeerd, dus daar kan ik weinig over zeggen. Behalve dat het duidelijk was (op uiterlijk) dat de 170 een stuk mooier was, waaronder meteen opladen wanneer je de headphone op het dock zet.
pricewatch: Sennheiser HDR 170 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 449 (Zwart)

De set is natuurlijk aardig wat duurder maar daar krijg je dan ook een basisstation *en* draadloze verbinding voor.

De 170 ziet er inderdaad stukken beter uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-07-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:10

n8n

Hi, ook zoekende naar een koptelefoon. Heb al een aantal gevonden waarvan ik denk ja maar allemaal laten ze wat steekjes vallen. Budget is rond de 100 euro en ik wil graag een vervangbare kabel of een koptelefoon met mic. (een vervangbare kabel waar ook kabels met mic's voor te vinden is natuurlijk het meest ideaal). Over- of on-ear maakt me niet zo veel uit, hoe het er uit ziet speelt wel mee naast natuurlijk een redelijk neutraal geluid.

Dusver gevonden:

Grado SR60(i/e)
Afbeeldingslocatie: http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/edaddba3de456d93cbc7fe5b05c732a16d5d53f2_0.jpg
+ Binnen budget
+ Schijnt een van de beste geluidskwaliteit/prijsratio’s te bieden
+ Vind dit erg mooi, lekker industrieel
- Lees aan de andere kant dat de bouwkwaliteit niet je van het is
- Kabel is niet te vervangen en ook geen mic. Wat wel kan is zelf met een soldeerbout aan de slag maar dan vind ik het weer jammer dat het een Y-kabel is (2 plekken aanpassen en solderen).
- Open kast niet erg prettig voor in de trein

Audio-Technica ATH-M40x Professional
Afbeeldingslocatie: http://cdn.audio-technica.com/cms/resource_library/product_images/b0c093aa56fd439d/med/ath_m40x_1_sq.jpg
+ Binnen budget
+ Zover te lezen goede geluidskwaliteit
+ DJ-kwaliteiten dus op te vouwen en draaibare schelpen, waarschijnlijk robuust
- Prioritaire aansluiting van de kabel aan de koptelefoon, geen replacement kabels met mic te vinden (valt dus al af in principe)

Sony MDR 7506
Afbeeldingslocatie: http://www.videoschoolonline.com/wp-content/uploads/2014/01/sony_MDR_7506.jpg
+ Binnen budget
+ Geroemd om de geluid/prijs verhouding
+ DJ-kwaliteiten dus op te vouwen en draaibare schelpen, waarschijnlijk robuust
- Geen vervangbare kabel, geen mic. Valt in principe af.

Marshall Monitor
Afbeeldingslocatie: http://im.ziffdavisinternational.com/pcmag/product/default/386822-marshall-monitor_wghs__320.png
+ Zien er wel oké uit
+ Vervangbare kabel én standaard een mic.
- Ben bang dat de materialen toch goedkoop aanvoelen/snel degraderen
- Niet veel vertrouwen in de geluidskwaliteit omdat het toch een 'fashion'-kopelefoon betreft
- Net buiten budget

Conclusie lijkt dat je voor een wat serieuzere koptelefoon met microfoon een ruim budget moet hebben als het überhaupt wel bestaat. Optie is natuurlijk ook om de mic geheel te laten varen en voor een model met vervangbare–microfoonloze–kabel te gaan, liever niet natuurlijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mocht je je koptelefoon veel buiten (dus op de fiets o.i.d.) willen gebruiken, dan kan je beter geen Grado sr60i nemen. Je hoort alles wat er om je heen gebeurt en iedereen die om je heen zit in bijv. de trein kan lekker meegenieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Op de fiets is dat veiligheidstechnisch juist een voordeel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n

n8n

CyBeR schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 12:36:
Op de fiets is dat veiligheidstechnisch juist een voordeel.
Ga toch voor de Audio Technica of Sony, verwisselbare kabel vind ik toch belangrijk dus waarschijnlijk de eerste. De mic. is voor aan de PS4 ook wel op te vangen door de koptelefoon via de versterker aan te sluiten bedenk ik net (hihi) waarmee het geluid ook beter zal zijn dan via de controller. Als mic gebruik ik dan het aftandse bijgeleverde ding wel.

Op de fiets gebruik ik altijd in-ears, ook niet al te veilig maar wel makkelijker. Koptelefoon vind ik meer voor tijdens het zitten (op een stoel).

Edit: lekker dan Sony, chat audio op de ps4 kan niet via de versterker wanneer een headset (of mic) is aangesloten ;( fml

[ Voor 9% gewijzigd door n8n op 26-07-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Olaf van der Spek schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:16:
[...]

pricewatch: Sennheiser HDR 170 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 449 (Zwart)

De set is natuurlijk aardig wat duurder maar daar krijg je dan ook een basisstation *en* draadloze verbinding voor.

De 170 ziet er inderdaad stukken beter uit.
Oh :')

Ik had de illusie dat ik een dure headphone had -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben opzoek voor naar een nieuwe over-head koptelefoon met gewoon goed gebalanceerd geluid en draagcomfort. Vervangbare kabel is pluspunt, maar geen must. Heb al een tijdje de pricewatch: AKG Mini K 450 (Zilver, Zwart) voor on te go. Maar zoek nu iets groters dus met meer draagcomfort en beter geluid voor thuisgebruik.

De akg's ben ik heel tevreden van, maar de bas kan bij sommige liedjes een beetje onbeheerst gaan klinken. Qua muziek luister ik van Beethoven, naar Deep Purple tot Mr. Carmack. Dus zoek koptelefoons die het gewoon goed doen met alle muziek. Neutraal is het begrip denk ik?

Zou online bestellen gewoon uit economische overwegingen en omdat de winkels in mijn buurt ofterwel enkel beats en co hebben of enkel exorbitante high-end. Budget zit rond de 130 euro. Zeg maar tussen 100 en 150.

Na wat rondsnuffelen kwam ik al bij volgende mogelijkheden uit die allemaal goed te verkrijgen zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1AKG K 550 (Zwart)€ 134,89€ 134,89
1Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)€ 138,61€ 138,61
1Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)€ 135,-€ 135,-
1KRK Systems KNS 8400 (Zwart)€ 118,-€ 118,-
1Philips Fidelio L1 (Zwart)€ 135,-€ 135,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,50

Mensen ervaringen met een van deze? No-go's in de lijst? Suggesties of alternatieven?
Ik hoor het graag,
Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
De DT-770 Pro zou ik voor thuis vervangen voor DT-990 Pro. Deze is een stuk lichter (qua gewicht) en de klemkracht is wat lager. Voor mij is dit in ieder geval de meest comfortabele koptelefoon die ik ooit gedragen heb. Echt neutraal is 'ie niet, voornamelijk in het hoog heeft hij een "randje". Dit geldt ook voor de DT-770 Pro trouwens. Als je geen nette aansturing heb kan het laag best wel "zwabberig" worden bij deze headphones.

Aan de andere kant ken ik een hoop koptelefoons die op het oor een stuk minder neutraal zijn dan DT-770/990 en die wel als zijnde neutraal geroemd worden, dus sja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG de 990 is ook maar 135 euro? Is wel 250 Ohm en moeilijk aan te sturen zonder amp. Zou een marantz 1060 dit goed doen?
De keuze lijkt voor mij nu te gaan naar de akg k550 omdat de dt 990 waarschijnlijk te moeilijk aan te sturen zijn? Zouden de dt 990's zoveel beter klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
K550 en ath-m50 zijn best goed te vergelijken, in dat opzicht wint de K550 het is veel gevallen. Kan echter wel warm worden in de zomer en als de pasvorm niet optimaal is kan het laag flink tegenvallen.

Voor de rest vind ik de dt-880 beter en neutraler klinken dat de dt-990. De dt-990 is wat wollig. Beyers hebben allemaal een wat scherper hoog, of je dit wat vind is persoonlijk. Wel illusie van meer detail maar sommigen kunnen er niet goed tegen. dt-880 heeft veel baat bij een versterker (heb hem eens met een simpel buizen versterkertje gehoord en dat was prachtig) Alsnog het overwegen waard zonder amp. Eventueel de 80 ohm versie dan.

KNS8400 ook leuk en lekker warm geluid maar zonder versterker komt die niet goed uit de verf. Minder goed dan dt-880, vergelijkbaar maar ander geluid als k-550.

L1 weet ik niet zeker of ik hem nou heb opgehad, maar volgens mij heeft die erg veel bas.

Je kan ook eens de Senn hd558 overwegen, deze koptelefoon is in mijn mening een alles kunner. Hij is niet bijzonder goed of gedetailleerd maar hij heeft wel iets waardoor je écht naar de muziek blijft luisteren. (begon zelf met de hd518 en de hd558 is een upgrade in elk opzicht)

L1 kan je luisteren bij media markts
KRK8400 bij gitaarzaken en dj zaken
beyers bij hobo hifi's (arnhem volgens mij alle drie)
K550 en m-50 nog nooit tegengekomen in een winkel, moeilijk te beluisteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:54:
OMG de 990 is ook maar 135 euro? Is wel 250 Ohm en moeilijk aan te sturen zonder amp. Zou een marantz 1060 dit goed doen?
De keuze lijkt voor mij nu te gaan naar de akg k550 omdat de dt 990 waarschijnlijk te moeilijk aan te sturen zijn? Zouden de dt 990's zoveel beter klinken?
Een Marantz 1060 zou hiervoor goed genoeg zijn. Wat ik dan wel zou doen is hem niet in het frontpaneel zetten (heeft 47 ohm in serie) maar verbinden met de speakeruitgangen. Dan zul je zelf een klein doosje in elkaar moeten knutselen die van normaal speakerdraad naar een 6.35mm jack gaat (of 3.5 als je wilt). In de headphoneingang aan de voorkant werkt het ook wel, maar dan is je elektrische demping wel naar de haaien, en dan heb je weer meer wollig laag (er zijn mensen die dit juist lekker vinden overigens). Als je hem in de speakeruitgangen zet spreekt het voor zich dat je voorzichtig doet met de volumeknop. ;)

De DT-990 klinkt behoorlijk gelijk aan een DT-770 (mijns inziens), hebben in ieder geval de zelfde signatuur. Alleen omdat de 990 open is en minder weegt zit hij comfortabeler en klinkt hij luchtiger. Daarom zou ik die prefereren.

@ Heilige Kaas: De DT-880 is veel mooier dan de 770/990, maar die is dan logischerwijs ook een stuk duurder (en buiten het budget).

[ Voor 6% gewijzigd door Seers op 26-07-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dat van die pasvorm ook gelezen, dat is slecht nieuws voor mij als brillendrager.

Ga eens zoeken dan waar ze de dt-990 hebben zodat ik eens kan luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Seers schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:27:
[...]

@ Heilige Kaas: De DT-880 is veel mooier dan de 770/990, maar die is dan logischerwijs ook een stuk duurder (en buiten het budget).
Oh dat wist ik even niet, ging er even vanuit dat een 880 tussen prijs van een 770 en 990 zou zitten. Ik zie nu ook dat de hd558 erg aan de bovenkant van je budget zit.

Ik zit trouwens te denken om het een en ander aan koptelefoons te verkopen om een backpack reis te financieren.

Ik heb een Alessandro MS-1 gekocht om te gaan modden, halverwege nooit meer aan toe gekomen. Dit betekend dat de mesh achterkant eruit is en het filt op de driver door is voor meer bas. Op deze manier is hij nog zeker niet op volle potentie maar ik had er simpelweg geen zin meer in. Hoeveel zou zoiets waard zijn? Eventueel een van jullie interested voor een mod project?

Verder gaat een hd518 van sennheiser weg en de hd650 of hd580. Ik denk de hd650 omdat de hd580 een wat grotere afwisseling is van de fidelio x1 en de hd650 meer oplevert.

Jullie krijgen voorrang, als ik terug kom van vakantie gaat alles op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 19:19:
Heb dat van die pasvorm ook gelezen, dat is slecht nieuws voor mij als brillendrager.

Ga eens zoeken dan waar ze de dt-990 hebben zodat ik eens kan luisteren...
En de Teufel Aureol Real? Ik heb 'm nu ruim een jaar en ben er nog steeds zeer tevreden over. Goed en neutraal geluid, comfortabel (zit voor mij als prima brildrager prima) en binnen budget. Hij is alleen niet zo mooi, maar als je er de deur niet mee uit gaat is dat niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er ook heel interessant uit, nu wil ik de volgende 3 beluisteren:
* Beyerdynamic DT 990 pro = 135 euro
*AKG k612 PRO = 138 euro
* Teufel Aureol Real = 99,99 euro
Alle drie zijn inclusief verzending. Iemand enig idee waar een van deze te beluisteren is in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Heilige Kaas schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 21:06:
[...]

Oh dat wist ik even niet, ging er even vanuit dat een 880 tussen prijs van een 770 en 990 zou zitten. Ik zie nu ook dat de hd558 erg aan de bovenkant van je budget zit.
ja, wat Beyer heeft gedaan met de lineupnamen is mij ook een raadsel. Je zou namelijk zeggen dan 770/880/990 in die volgorde oplopend in kwaliteit en prijs zijn. Echter zijn dus de 770/990 op eenzelfde prijsniveau en de 880 steekt er bovenuit qua prijs en klank.
Ik zit trouwens te denken om het een en ander aan koptelefoons te verkopen om een backpack reis te financieren.

Ik heb een Alessandro MS-1 gekocht om te gaan modden, halverwege nooit meer aan toe gekomen. Dit betekend dat de mesh achterkant eruit is en het filt op de driver door is voor meer bas. Op deze manier is hij nog zeker niet op volle potentie maar ik had er simpelweg geen zin meer in. Hoeveel zou zoiets waard zijn? Eventueel een van jullie interested voor een mod project?

Verder gaat een hd518 van sennheiser weg en de hd650 of hd580. Ik denk de hd650 omdat de hd580 een wat grotere afwisseling is van de fidelio x1 en de hd650 meer oplevert.

Jullie krijgen voorrang, als ik terug kom van vakantie gaat alles op V&A
Ik heb voornamelijk interesse in de hd650, maar het gedoe met een ms1 lijkt me ook wel interessant, heb nog nooit een hoofdtelefoon gemod. Zou ik wel een meetsetup in elkaar moeten sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Nu mijn decennia oude Pioneer Monitor 10 last heeft van een draadbreuk vlakbij de rechter oorschelp en deze koptelefoon niet altijd even comfortabel is (soms best zwaar, of misschien drukt het gewoon erg hard door vering van de hoofdband, in ieder geval krijg ik soms van langdurig gebruik hoofdpijn) zit ik toch te overwegen om een beetje degelijke nieuwe koptelefoon te kopen. Ik zat te denken aan een prijs rond de honderd euro, hoewel ik alles duurder dan honderd erg duur begin te vinden. Ik weet alleen niet echt waar ik naar op zoek ben, ik weet nog net dat je met een grote boog om Beats heen moet en dat Sennheiser wel goed is.

Ik gebruik het meestal in ruimtes waarin ik alleen mezelf kan storen. Wel slaapt er soms een huisgenoot een stuk overloop, een trapgat en een deur verderop, maar ik ga eruit dat ik niet aan de duizend decibel ga, dus lekken van geluid is denk ik niet zo'n groot probleem. Eigenlijk wil ik een zo goed mogelijke geluidskwaliteit, wat dat dan ook precies mag inhouden. Ik doe van alles, ik game toch wel met regelmaat (tegenwoordig vooral DotA2, wat minder Kerbal Space Program en Minecraft, vroeger was ik heel erg van de shooters, zoals diverse Battlefield games en Team Fortress 2). Als muziek luister ik van alles. Klassiek, Aurelio Voltaire, Beatles, RHCP, blaas bands, orkesten, Coldplay, Jonathan Coulton, Santana, Genesis/Phil Collins, boybands, cello's, ocarina, soms doet men aan wat modernere rendities van kerkmuziek... Ligt er net aan waar ik zin aan heb, en ik vergeet vast nog een hoop dingen te noemen die ik ook prima vind. Dingen als metal, AC/DC of Creedence Clearwater Revival zijn uitzonderingen waar ik het minder op heb. Volgens mij wil dat neerkomen op aardig wat diversiteit.

Ik ben niet van plan om met versterkers te gaan pieren, dat lijkt me moeilijk gedoe. De koptelefoon zal vooral gebruikt worden in combinatie met een Xfi Fatality XtremeGamer, welke ik lang geleden voor een prikkie op V&A kreeg en die ik vooral kocht omdat het veel beter was in het weergeven van de locatie van een geluidsbron in games dan de onboard geluidskaart, met name merkbaar op een (vrij goedkoop) Creative 5.1 setje. Op zich is het wel van enigszins belang dat ik dat ook bij de koptelefoon kan horen, al zie ik niet in hoe dat veel beter of slechtere kan dan met mijn huidige koptelefoon. Ik wil denk ik een over ear set. Dat heb ik nu ook en daar ben ik aan gewend geraakt.

Ik heb geen idee hoe zo'n heel verhaal zich nu vertaald naar een goede koptelefoon, dus ik hoop daarmee hier geholpen te kunnen worden. Overigens is het nog wel de vraag of ik niet toch besluit mijn Monitor 10 simpelweg te gaan repareren. Ik wil in ieder geval niet achteruit gaan op (geluids)kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Amanoo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:10:
Nu mijn decennia oude Pioneer Monitor 10 last heeft van een draadbreuk vlakbij de rechter oorschelp en deze koptelefoon niet altijd even comfortabel is (soms best zwaar, of misschien drukt het gewoon erg hard door vering van de hoofdband, in ieder geval krijg ik soms van langdurig gebruik hoofdpijn) zit ik toch te overwegen om een beetje degelijke nieuwe koptelefoon te kopen. Ik zat te denken aan een prijs rond de honderd euro, hoewel ik alles duurder dan honderd erg duur begin te vinden. Ik weet alleen niet echt waar ik naar op zoek ben, ik weet nog net dat je met een grote boog om Beats heen moet en dat Sennheiser wel goed is.

Ik gebruik het meestal in ruimtes waarin ik alleen mezelf kan storen. Wel slaapt er soms een huisgenoot een stuk overloop, een trapgat en een deur verderop, maar ik ga eruit dat ik niet aan de duizend decibel ga, dus lekken van geluid is denk ik niet zo'n groot probleem. Eigenlijk wil ik een zo goed mogelijke geluidskwaliteit, wat dat dan ook precies mag inhouden. Ik doe van alles, ik game toch wel met regelmaat (tegenwoordig vooral DotA2, wat minder Kerbal Space Program en Minecraft, vroeger was ik heel erg van de shooters, zoals diverse Battlefield games en Team Fortress 2). Als muziek luister ik van alles. Klassiek, Aurelio Voltaire, Beatles, RHCP, blaas bands, orkesten, Coldplay, Jonathan Coulton, Santana, Genesis/Phil Collins, boybands, cello's, ocarina, soms doet men aan wat modernere rendities van kerkmuziek... Ligt er net aan waar ik zin aan heb, en ik vergeet vast nog een hoop dingen te noemen die ik ook prima vind. Dingen als metal, AC/DC of Creedence Clearwater Revival zijn uitzonderingen waar ik het minder op heb. Volgens mij wil dat neerkomen op aardig wat diversiteit.

Ik ben niet van plan om met versterkers te gaan pieren, dat lijkt me moeilijk gedoe. De koptelefoon zal vooral gebruikt worden in combinatie met een Xfi Fatality XtremeGamer, welke ik lang geleden voor een prikkie op V&A kreeg en die ik vooral kocht omdat het veel beter was in het weergeven van de locatie van een geluidsbron in games dan de onboard geluidskaart, met name merkbaar op een (vrij goedkoop) Creative 5.1 setje. Op zich is het wel van enigszins belang dat ik dat ook bij de koptelefoon kan horen, al zie ik niet in hoe dat veel beter of slechtere kan dan met mijn huidige koptelefoon. Ik wil denk ik een over ear set. Dat heb ik nu ook en daar ben ik aan gewend geraakt.

Ik heb geen idee hoe zo'n heel verhaal zich nu vertaald naar een goede koptelefoon, dus ik hoop daarmee hier geholpen te kunnen worden. Overigens is het nog wel de vraag of ik niet toch besluit mijn Monitor 10 simpelweg te gaan repareren. Ik wil in ieder geval niet achteruit gaan op (geluids)kwaliteit.
Sennheiser heeft een geluid dat veel mensen lekker vinden klinken, je zou kunnen kijken naar de Beyer Dynamic Custom One Pro. Deze heeft een zeer hoog draagcomfort en een goed neutraal en helder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Brilsmurfffje schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:28:
[...]

Sennheiser heeft een geluid dat veel mensen lekker vinden klinken, je zou kunnen kijken naar de Beyer Dynamic Custom One Pro. Deze heeft een zeer hoog draagcomfort en een goed neutraal en helder geluid.
+1
Bovendien kan je hem zo bass-heavy maken als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n

n8n

Even verder gekeken en voor de AKG K451 gegaan, heeft wat ik wil (vervangbare kabel én een mic.) voor maar €69,-. Heeft bij verschillende reviews een goede beoordeling en toen was de koptelefoon nog 150–200 euro dus ik zal me er geen buil aan vallen. Ziet er ook nog eens aardig uit, alleen jammer dat het on-ear is maar we zien wel.

Afbeeldingslocatie: http://static.trustedreviews.com/94/000026607/4522_orh348w620/akg451.gif
Pagina: 1 ... 66 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.