Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Brilsmurfffje schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:28:
[...]

Sennheiser heeft een geluid dat veel mensen lekker vinden klinken, je zou kunnen kijken naar de Beyer Dynamic Custom One Pro. Deze heeft een zeer hoog draagcomfort en een goed neutraal en helder geluid.
Die Beyer Dynamic is wel wat duurder dan rond de honderd euro. Van Sennheiser zijn er trouwens ook honderdduizend koptelefoons rond dezelfde prijs, geen idee welk ik ervan zou willen. Wat is het verschil tussen al die modellen?

Ik denk dat als ik besluit inderdaad een nieuwe koptelefoon te kopen het een van deze wordt: http://tweakers.net/categ...hvraU5uCi0eWeKo8pVRji6_oB

EDIT: Ik laat nu mijn oog vallen op de AKG 272HD. Die lijkt normaal vrij prijzig te zijn, maar ik zie verscheidene winkels die hem voor rond de honderd euro verkopen. Onder de aanname dat dure producten vast beter zijn is dat misschien wel een optie. Hij is 240 gram lees ik online, en daarmee meer dan de helft lichter dan mijn Monitor 10.

[ Voor 40% gewijzigd door Amanoo op 28-07-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-05-2024
Hallo,

Ik probeer een nieuwe over-head koptelefoon te vinden. Een koptelefoon met goed draagcomfort, een mooi design en natuurlijk goed en helder geluid. Ik luister vooral naar dance muziek (house, hardstyle, etc.). Mijn budget ligt tussen de 100 en 200 euro. Ik heb al even wat rond gezocht maar heb nog niet echt wat kunnen vinden. De enige koptelefoon die mij opviel was de Audio-Technica ATH-M50x

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:23
Ik denk dat je een over-ear headphone bedoelt?
Heb zelf de HD558 van Sennheiser, die erg goed bevalt - op de openheid na - en binnen je budget ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 17:13

The Inquisitor

Greetings weaklings

Olaf van der Spek schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:16:
[...]

pricewatch: Sennheiser HDR 170 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 449 (Zwart)

De set is natuurlijk aardig wat duurder maar daar krijg je dan ook een basisstation *en* draadloze verbinding voor.

De 170 ziet er inderdaad stukken beter uit.
Hierop terugkomend, voor zover ik weet is het niet mogelijk om de HDR170 los te kopen, behalve als uitbreiding op de RS170 (kunnen 4 headphones op het dock), maar als je de HDR los koopt, heb je dus een dock nodig om te pairen, je krijgt er geen kabel bij afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-05-2024
Jolke schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:20:
Ik denk dat je een over-ear headphone bedoelt?
Heb zelf de HD558 van Sennheiser, die erg goed bevalt - op de openheid na - en binnen je budget ligt.
Ja, dat bedoelde ik. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Amanoo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:40:
[...]

Die Beyer Dynamic is wel wat duurder dan rond de honderd euro. Van Sennheiser zijn er trouwens ook honderdduizend koptelefoons rond dezelfde prijs, geen idee welk ik ervan zou willen. Wat is het verschil tussen al die modellen?

Ik denk dat als ik besluit inderdaad een nieuwe koptelefoon te kopen het een van deze wordt: http://tweakers.net/categ...hvraU5uCi0eWeKo8pVRji6_oB

EDIT: Ik laat nu mijn oog vallen op de AKG 272HD. Die lijkt normaal vrij prijzig te zijn, maar ik zie verscheidene winkels die hem voor rond de honderd euro verkopen. Onder de aanname dat dure producten vast beter zijn is dat misschien wel een optie. Hij is 240 gram lees ik online, en daarmee meer dan de helft lichter dan mijn Monitor 10.
De Beyer is wel van uitstekende kwaliteit, veel onderdelen zijn user replacable; earpads, kabels. Verder is er veel metaal gebruikt wat de duurzaamheid ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een steelseries siberia V2 gekocht. Tevreden over het geluid en de mic. Maar volumes mixen gaat op de een of andere manier niet. Sinds ik de driver heb geïnstalleerd is mijn volumemixer weg en met de software van steelseries kan ik de geluiden niet mixen. VB; wanneer ik een game opstart dempt mijn teamspeak volledig. Heel hinderlijk want wil beide volumes gewoon vol open hebben. Iemand een oplossing?

edit; nvm, opgelost :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb maargekozen om eens de AKG K272HD te proberen. Ik heb nog nooit gemerkt dat er zo'n ABSURD groot verschil in geluidskwaliteit zit tussen mijn PC en mijn mobiel zit. Op mijn telefoon klinkt alles maar dof en ver weg. Op mijn PC is het allemaal veel helderder, eigenlijk exact het tegenovergestelde van de telefoon. Een bass die zoveel merkbaarder is dan mijn Pioneer set, maar niet extreem aanwezig. Het geluid is simpelweg veel voller. Ook valt het gewicht mij op. Best licht ook, vergeleken met mijn Pioneer Monitor 10. Als ik na uren gamen geen hoofdpijn heb kan het wel eens een blijvertje zijn.

EDIT: en sinds dit bericht bijna nonstop zitten gamen. Hoofdpijn, was is dat? Ik heb geen zin om mijn Pioneer zo lang op te zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Amanoo op 31-07-2014 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Ik heb al een tijdje een AKG K550 echt een top ding!

Ik heb nu alleen een nieuwe PC gekocht. Het moederbord heeft Crappy onboard audio. En mijn Auzentech Pelude past nog wel maar eigenlijk niet lekker. De hete videokaart zit er recht boven (mATX kast) dus is niet ideaal.

Dus ben aan het kijken voor een DAC omdat ik dan geen audiokaart meer nodig heb. Nu is het alleen even de vraag welke. Ik zat al naar die Asus Xonar Essence One MKII te kijken maar die krengen zijn meteen 400 euro en waarschijnlijk ook overkill voor wat ik er mee doe.

Ik heb ook al even naar de Asus U7 gekeken. Maar die is denk ik net wat te slecht voor wat ik voor ogen heb. Heb ook nog wat producten van Fiio bekeken maar dat zijn eigenlijk media spelers (die X3 en X5) die ook een DAC optie hebben.

Heeft iemand anders nog een goede surgestie?

Kleine toevoeging. Ik wil hem ook voor mijn Logitech Z5500 speakers gebruiken en later eventueel Edifier S760D.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 01-08-2014 20:14 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Astennu schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:11:

Ik heb nu alleen een nieuwe PC gekocht. Het moederbord heeft Crappy onboard audio. En mijn Auzentech Pelude past nog wel maar eigenlijk niet lekker. De hete videokaart zit er recht boven (mATX kast) dus is niet ideaal.

Dus ben aan het kijken voor een DAC omdat ik dan geen audiokaart meer nodig heb. Nu is het alleen even de vraag welke. Ik zat al naar die Asus Xonar Essence One MKII te kijken maar die krengen zijn meteen 400 euro en waarschijnlijk ook overkill voor wat ik er mee doe.

Ik heb ook al even naar de Asus U7 gekeken. Maar die is denk ik net wat te slecht voor wat ik voor ogen heb. Heb ook nog wat producten van Fiio bekeken maar dat zijn eigenlijk media spelers (die X3 en X5) die ook een DAC optie hebben.

Kleine toevoeging. Ik wil hem ook voor mijn Logitech Z5500 speakers gebruiken en later eventueel Edifier S760D.
AudioEngine D1, kan je speakers aansluiten en aan de voorkant een koptelefoon. Ga hem zelf binnenkort ook aanschaffen omdat de dac uit mijn laptop kraakt en ruist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 02-10 14:03
En waarom kies je voor deze DAC? er zijn er nog al wat te krijgen namelijk :)

Edit:

Ik lees hier
http://www:head-fi.org/t/623753/review-audioengine-d1-dac-a-feature-packed-entry-dac

Dat hij feature wise vooral goed is en qua soundstage juist niet zo goed is. En dat is juist iets waar ik wel naar op zoek ben.
the sound is struggling to impress me later, it's coloration is becoming quite present, more than the E17 And a lot more than the cricri+, it's just a shame they lack the outputs such as RCA that the D1 have. I am hoping to look at some more DaCs in the price that have similar features but more transparent sound.
En hij schijnt ook 2 channel te zijn en niet 5.1.

[ Voor 98% gewijzigd door Astennu op 01-08-2014 22:31 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Astennu schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:11:

Bij de mediamarkt is op dit moment de Nuforce Udac 2 signature gold edition te krijgen voor 100 euro, deze kost normaal gesproken 400 dollar.
http://www.mediamarkt.nl/...gle&product_code=51076936

hier kan je speakers en een koptelefoon op aansluiten, de metingen van de standaard versie van deze dac zijn niet zo heel goed maar hij schijnt wel heel fijn te klinken voor de prijs. ( de standaard versie kost rond de 100 dollar, gold edition heeft er asynchrone usb bij dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 00:25
Dag iedereen,

Ik zou graag mijn 1e paar kwaliteitsheadphones aanschaffen. Hiertoe heb ik al wat onderzoek gedaan op het internet maar het blijkt wat moeilijk om een 'ideale' kandidaat te vinden. Ik ben ook wat nieuw in de audiowereld, wat dus helemaal niet helpt.

Mijn gebruik:
-thuis via pc (rechtstreeks op moederbord) => gaming (variabel, FPS maar ook MOBA en andere. Met aparte microfoon) en muziek (EDM, soms dubstep, pop, rock).
-mobiel op mijn htc m8 voor muziek.
Budget: rond de 150 euro

Na een boel onderzoek kwam ik uit op 2 voorname kandidaten, namelijk de BD custom one pro en de ATH m50x. Nu is de m50x iets makkelijker mee te nemen en ook iets universeler aangeraden, maar zou deze voor gaming (vooral fps) 'slecht' (ivm soundstage) zijn. De one pro zou daar dan iets beter scoren, maar is ook wat moeilijker mee te sleuren.

Nu vroeg ik mij af of ik hier nog iets vergeet en welke jullie mij eventueel zouden aanraden (andere voorstellen zijn natuurlijk ook welkom). Ik probeer open ear te vermijden aangezien ze toch ook wel op de bus of eventueel fiets zouden gebruikt worden.

Alvast bedankt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
De M50x schijnt overhyped te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door rgras op 03-08-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Iemand anders die ook een Sennheiser Momentum (on-ear) heeft?
Heb zelf de on-ear maar ik kan me voorstellen dat dit ook bij het normale model gebeurt.

Er zit namelijk om de hoofdband een rubberen randje en die is er bij mij nu helemaal af, meer mensen hier last van?
Anders maar ff achter garantie aan.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik zit dit topic nou al ewn tijdje te volgen. Misschien is het wat vloeken in de kerk wat ik ga vragen, maar hoe doen de onbekendere Chinese koptelefoons het tegenwoordig eigenlijk?

Ik heb een tijd terug namelijk veel gelezen over (sorry moet het toch noemen) in ears uit Azië. Setje besteld en ik was onder de indruk vd kwaliteit! Ik zit veel met mijn koptelefoon op muziek te produceren en weet wel wat goed klinkt.
Kortom, iemand ervaring met koptelefoons van Aziatische makelij? Budget ligt rond de 200 USD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 15:00
lucjuh8 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 14:51:
[...]

Bij de mediamarkt is op dit moment de Nuforce Udac 2 signature gold edition te krijgen voor 100 euro, deze kost normaal gesproken 400 dollar.
http://www.mediamarkt.nl/...gle&product_code=51076936

hier kan je speakers en een koptelefoon op aansluiten, de metingen van de standaard versie van deze dac zijn niet zo heel goed maar hij schijnt wel heel fijn te klinken voor de prijs. ( de standaard versie kost rond de 100 dollar, gold edition heeft er asynchrone usb bij dacht ik)
Als ik zo op internet kijk, zie ik nergens dat er behalve het fancy uiterlijk ook een beter geluid uit moet komen dan de standaard editie. Heb je misschien een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Shodan schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:02:
[...]

Als ik zo op internet kijk, zie ik nergens dat er behalve het fancy uiterlijk ook een beter geluid uit moet komen dan de standaard editie. Heb je misschien een link?
dit is normaal gesproken de special edition in een fancy jasje, met asynchrone usb als verbetering ten opzichte van de standaard versie. Ik zeg normaal gesproken omdat deze eerder is geïntroduceerd dan de special edition en vanaf dat de SE er was is deze met asynchrone usb, als de mediamarkt dus een zeer oude versie heeft zal deze geen asynchrone usb ingang hebben, even bellen lijkt mij de beste oplossing bij de webshop hadden ze hier geen antwoord voor. Zoals altijd geldt dat zelf luisteren het beste is.

hier een vergelijkingsreview van de special edition, de FiiO E10 en de HRT Headstreamer: http://www.soundandvision...adphone-amplifiers-page-3

De site van de Signature gold edition: http://signature.nuforce.com/udac2sge/index.php

[ Voor 4% gewijzigd door lucjuh8 op 04-08-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJDM
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-04-2022
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede headphone.
De twee die mij, na reviews en specs, wel interessant leken zijn:
BeyerDynamic Custom one pro black
Audio-Technica ATH-M50x.
De M50x heeft bij mij momenteel de voorkeur.

Zijn er mensen bekend met deze headphones, en wat vinden jullie er van?
Zijn er soms nog (betere) alternatieven?

Ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Ook ik ben op zoek naar een goede koptelefoon. Ik luister vooral naar Dance en House maar luister soms ook wel naar Latin, Top 40, Techno en Pop. Ik wil 'm vooral thuis gebruiken maar zo nu en dan ook onderweg.

Ik vind draad erg vervelend dus wil eigenlijk gaan voor een draadloze koptelefoon en een gesloten headphone lijkt mij ook het fijnst zitten. Ik ben een brildrager trouwens.

Wat zijn de voor- en nadelen hier van? Het draad daar gelaten :P

Wat zijn op dit moment een beetje de populaire headphones? Wat zijn de aanraders? Is Beats By Dre 2.0 wat ?

Mijn budget ligt rond de €150 - €250

Ik hoor graag van jullie! <3

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 16:51
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:46:
Hoi!

Ook ik ben op zoek naar een goede koptelefoon. Ik luister vooral naar Dance en House maar luister soms ook wel naar Latin, Top 40, Techno en Pop. Ik wil 'm vooral thuis gebruiken maar zo nu en dan ook onderweg.

Ik vind draad erg vervelend dus wil eigenlijk gaan voor een draadloze koptelefoon en een gesloten headphone lijkt mij ook het fijnst zitten. Ik ben een brildrager trouwens.

Wat zijn de voor- en nadelen hier van? Het draad daar gelaten :P

Wat zijn op dit moment een beetje de populaire headphones? Wat zijn de aanraders? Is Beats By Dre 2.0 wat ?

Mijn budget ligt rond de €150 - €250

Ik hoor graag van jullie! <3
Zoek je een over ear of on ear model?

Ik draag ook een bril en vindt over het algemeen on ear modellen niet fijn in gebruik omdat ze je oren tegen je brilpootjes aan drukken. Zal bij het ene model minder zijn dan bij de andere, maar dat geeft ook weer aan hoe goed de koptelefoon afsluit. Maar over het algemeen geen fijn gevoel.

Over ear heb ik eigenlijk geen last van, die (hoeven niet te) drukken niet zo erg.

Toch over het algemeen heb ik onderweg oordopjes (buds of in-ear) in i.c.m. m'n bril en thuis gaat de bril af om plaats te maken voor een koptelefoon.

Eigenlijk is het dus erg afhankelijk van wat je wilt.
Als je on ear wilt kun je beter eens bij de MediaMarkt gaan voelen hoe de modellen zitten.

Wil je Over-Ear dan zijn er denk ik aardige keuzes als de Parrot Zik en de Sony MDR-1RBT.
Wat betreft Beats: zullen vast aardige koptelefoons zijn en er qua design erg goed uit zien, maar qua geluid gaan ze het denk ik niet halen vergeleken met de bovenstaande merken, maar om daar zeker van te zijn zul je reviews moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 12-10 08:38

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Toevallig bezit ik een Beats by Dr Dre Studio Wireless (de nieuwe dus, zonder 'monster' toestanden) omdat dit eigenlijk de enige koptelefoon is (naast de Samsung Over Ear en de Zik) die bluetooth en noise cancelling bezit. En toevallig zijn al deze koptelefoons ongeveer net zo duur (als je althans de studio wireless in de aanbieding koopt, anders is hij wel erg overpriced).
'k Heb zelf nooit iets van 'beats' gehad, dus was wel wat bevooroordeeld door al het geschreeuw op internet. Maar eerlijk gezegd denk ik dat nog niemand van de schreeuwers deze headset (de nieuwe studio) zelf op zijn koppie gehad heeft. Hoewel ik zelf ook nooit de voorgangers op mijn koppie gehad heb, dus wellicht zijn die ook afschuwelijk. Maar bekijk aub alle headsets los van elkaar zelfs binnen een merk. Ik heb ook sennheisers gehad vroeger die verschrikkelijk waren maar ben er nu een fan van.

En ik kan zeggen, als je van simpel (dus geen rare gesture toestanden en apps en bliepjes - zoals de samsung en zik) houdt en je standaard je equalizer op ~ zet met je 'neutrale' sennheiser koptelefoon vervolgens veel omgevingsherrie (zoals buiten lopen/fietsen/kantoor met raam open) - dan zijn de nieuwe beats echt perfect. Stupid simple.
Ik gebruik 'm nu ook steeds meer terwijl ik voor mijn studio monitor (speakers) zit, vooral de bass is wat ruimer, dus met name pop/house/techno etc.. klinkt veel beter, zonder dat vooral de high tones aangetast worden. Je hoeft de koptelfoon dus ook niet snoei hard te zetten (want hard kan deze bluetooth - ik heb ook de motorola s305 en die komt niet eens bij nivo 1 van de beats) om toch de zware lows te voelen en highs te onderscheiden.
En ja, zelf met een scoorter achter mij en een tram naast mij kunnen genieten van de 'dire straits - money for nothing' incl intro muziek, en zang, dus de noise cancelling werkt onder druk echt goed en de mids zijn ook prima vertegenwoordigd.

Maar voor een stille ruimte (als je veel thuis of in een studio of op school in studieruimte ofzo waar het stil is) of klassiek (maar als je daar into was kijk je nieteens naar dit soort koptelefoons, al is het vanwege de bluetooth (geen lossless) of de noise cancelling (ruis)) zou ik deze headset niet aanraden. Of als je van een hoger gadget (meer instellingen en knopjes) gehalte houdt (dan is de zik en samsung wellicht een betere optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorenos
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09-2022
Goedenavond allemaal! :)

Ik heb misschien een beetje een gekke vraag... Maar ik zoek een koptelefoon om over mijn hoorapparaten te kunnen dragen. (zwaar slechthorend). Dus de schelpen moeten niet te klein zijn. Echter is dat af en toe moeilijk te zien op plaatjes, woon dan ook niet in de buurt van een mediamarkt of een dergelijke winkel. Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar gebruik gemaakt van de Senheiser HD419. Wat me qua geluidkwaliteit goed beviel, maar niet qua bouwkwaliteit. Zo is het kabeltje dan ook kaduuk. Nu ben ik bereid om maximaal ongeveer 100€ neer te leggen. Maar mocht er nu een type de halleluja zijn, en iets boven de prijs liggen. Kan ik er ook nog even over twijfelen.

Zelf luister ik veel naar instrumentale muziek, folk (o.a. met fluiten), pop en songwriter. Maar ook komen blues en elektronische muziek vaak voorbij. De muziek beluister ik of via mijn motorola G, of een ipod shuffle, of via mijn laptop. Ik vermoed dat ik vaak muziek wil luisteren terwijl ik op school werk. Dus een gesloten koptelefoon is wel een must.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Gaat dit over een BTE of ITE/CIC model?

Indien BTE heb je natuurlijk voornamelijk een grote omtrek nodig, wat ik dan kan bedenken is AKG K550, en in iets mindere mate ook wel Beyerdynamic DT-770

Als je ITE/CIC hebt dan is het meer dat de schelpen diep moeten zijn (zou ik zeggen), dus bijvoorbeeld Philips Fidelio X1 (alhoewel die buiten budget en buiten je eisen (open) vallen), of Denon D600 (maar die is weer erg prijzig) of wederom in iets mindere mate de Beyer DT-770.

Een andere invalshoek zou ook kunnen zijn door een koptelefoon als de Philips SHP2000 te nemen, en gewoon weer nieuw te kopen als het kabeltje breekt. Deze is namelijk niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerden soundmagic hp200 is in aanbieding op massdrop. Zelfs met douane erbij 100 euro goedkoper dan in europa!

Reviews lijken goed en zou qua klank aansluiten bij sennheiser hd650. Ik ga het gokje toch wagen denk ik!
(Je kan ze niet beluisteren hier in de buurt zover ik weet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorenos
Seers schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:42:
Gaat dit over een BTE of ITE/CIC model?

Indien BTE heb je natuurlijk voornamelijk een grote omtrek nodig, wat ik dan kan bedenken is AKG K550, en in iets mindere mate ook wel Beyerdynamic DT-770

Als je ITE/CIC hebt dan is het meer dat de schelpen diep moeten zijn (zou ik zeggen), dus bijvoorbeeld Philips Fidelio X1 (alhoewel die buiten budget en buiten je eisen (open) vallen), of Denon D600 (maar die is weer erg prijzig) of wederom in iets mindere mate de Beyer DT-770.

Een andere invalshoek zou ook kunnen zijn door een koptelefoon als de Philips SHP2000 te nemen, en gewoon weer nieuw te kopen als het kabeltje breekt. Deze is namelijk niet zo duur.
Pfoeh..wat een termen haha. Ik heb even op google gekeken, en volgens mij heb ik een BTE model. Ofwel op het oor. Een Phona Naida up 3. Deze maakt een beetje alien geluidjes als de omgeving rondom het oor afgesloten is. Maar als de muziek "hard" genoeg staat, hoor ik het niet meer. Ook is het maar wat zachtjes.

Waarom beveel je de akg en beyerdynamics aan? :) Zeker als je het vergelijkt met de Philips SHP2000? Dat hij snel te vervangen is als het kabeltje breekt, snap ik. Maar is de geluidskwaliteit niet veel minder dan de andere 2 modellen? En is er dan niet een gulden middenweg tussen deze 2 prijsklasses? :P

De soundsmagic HP200 leest heel erg mooi, maar helaas open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
sorenos schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:11:
[...]

Pfoeh..wat een termen haha. Ik heb even op google gekeken, en volgens mij heb ik een BTE model. Ofwel op het oor. Een Phona Naida up 3. Deze maakt een beetje alien geluidjes als de omgeving rondom het oor afgesloten is. Maar als de muziek "hard" genoeg staat, hoor ik het niet meer. Ook is het maar wat zachtjes.

Waarom beveel je de akg en beyerdynamics aan? :) Zeker als je het vergelijkt met de Philips SHP2000? Dat hij snel te vervangen is als het kabeltje breekt, snap ik. Maar is de geluidskwaliteit niet veel minder dan de andere 2 modellen? En is er dan niet een gulden middenweg tussen deze 2 prijsklasses? :P

De soundsmagic HP200 leest heel erg mooi, maar helaas open :)
Misschien off topic, maar kun je geen fm zender aan je hoorapparaat hangen en dan met iCom vanuit je mp3-speler streamen? Als dat model van jou twee microfoons heeft dan kan het zomaar dat geluid uit een koptelefoon niet zo goed werkt, het is dan beter direct in je hoorapparaat te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorenos
Haha, heel slim opgemerkt. Maar maar persoonlijke ervaring vind ik FM niet handig werken. Wel krijg ik in de toekomst nieuwe solo apparatuur waarmee ik ook beter aan kan koppelen. Wel o.a. via bluetooth. Goed dat je me hier aan herinnert. Even onthouden dat ik dus geen dure hoef te kopen :) thanks a lot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Misschien stomme vraag, maar kan je niet je koptelefoon uit doen en in ear oordopjes in doen? Of zie ik dit verkeerd?
Verder is het ook de vraag of je met een minder gehoor wel het geld moet uitgeven aan een kwalitatief betere koptelefoon. Kan je wel het verschil horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorenos
Nope zonder hoorapparaten hoor ik niks. Vandaar dat ik echt over het oor moet hebben :) en zal het verschil minder horen dan horenden. Maar ik kan wel het verschil merken :) daarom heb ik een gulden middenweg koptelefoon nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 23:03
Het enige wat ik kan bedenken is de AKG K701. Geweldige koptelefoon met behoorlijke forse schelpen. Maar dat is een aardig eind boven je budget. :/

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

sorenos schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 07:41:
Nope zonder hoorapparaten hoor ik niks. Vandaar dat ik echt over het oor moet hebben :) en zal het verschil minder horen dan horenden. Maar ik kan wel het verschil merken :) daarom heb ik een gulden middenweg koptelefoon nodig :)
Beyer Custom One Pro, iets boven budget, maar grote schelpen, gesloten en een vervangbare kabel. Tevens kan je ook de pad gemakkelijk vervangen en zijn onderdelen voor de koptelefoon via Beyer te bestellen. Hij is voornamelijk van metaal gemaakt, dus built to last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In navolging van vele anderen in dit topic ben ook ik op zoek naar een nieuwe koptelefoon. Momenteel heb ik een Razer Carcharias in gebruik die ik destijds gekocht heb als gamingheadset. Ik speel de laatste tijd echter steeds meer singleplayer games waarbij het geluid van de game minder belangrijk is (Minecraft, CitiesXL, Tropico, enz). Bij dat soort games vind ik het juist lekker om de muziek aan te zetten en hoewel de Carcharias prima voldoet als gamingheadset zit er niet echt muziek in.

De koptelefoon zal uitsluitend thuis gebruikt worden, hoofdzakelijk aan een desktop en incidenteel aan een laptop. Ik wil hem in eerste instantie rechtstreeks of via mijn Logitech Z-4 speakerset op de pc aansluiten. In een later stadium zal er dan hoogstwaarschijnlijk een dac/amp bij komen.

Naast de Carcharias gebruik ik voor het sporten de Sennheiser CX400 II Precision in-ears in combinatie met een Cowon iAudio D2. Deze combi klinkt qua geluid niet verkeerd maar ik heb wel het idee dat ik qua ruimtelijkheid iets mis. Daarnaast zijn dit qua zitcomfort ook geen dopjes die ik uren achter elkaar in kan hebben.

Ik ben op zoek naar een koptelefoon met de volgende eigenschappen:
- Budget: 150 - 200 euro. Ietsje meer kan indien het het geld waard is.
- Over ear: ivm meer draagcomfort. Wil hem wel een hele avond kunnen dragen.
- Gesloten of open: Heb niet direct een voorkeur. Gesloten is voor de omgeving niet noodzakelijk.
- Kabel: afneembaar is geen must maar wel een grote pre.
- Geluid: helder, de bass mag zeker wel aanwezig zijn maar niet ten koste gaan van de rest.
- Design: van ondergeschikt belang. Vind het wel mooier als de constructie te zien is ipv dat alles afgedekt is met plastic. Hoeft niet inklapbaar te zijn oid.

Muziek die ik luister:
Hoofdzakelijk:
- Indie (rock): Arctic Monkeys, The 1975, War on Drugs, The XX, Lana del Rey, Lorde, Editors, White Lies enz.
- Pop/rock: Coldplay, The Killers, Kings of Leon, R.E.M., Nirvana, Oasis, Pearl Jam enz.

Incidenteel:
- Rap: Eminem, Tupac.
- Hardstyle, minimal.
- Folk: Boy & Bear, Mumford & Sons, Bombay Bicycle Club, Of Monsters and Men.
- Pop: John Mayer, Jack Johnson, Ed Sheeran enz.

De koptelefoons die nu hoog op mijn lijstje staan:

- Beyerdynamic Custom One Pro (zwart) - zo'n beetje alles is te vervangen.
- AKG Q701 (Zwart) - geweldig design, meer bass dan de K701/702, iets boven budget.
- Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) - veel bang for buck.

Opties die wat lager staan:
- Beyerdynamic DT Pro 770/880/990 - geen afneembare kabel.
- Sennheiser HD 558/598 - goede ervaring met Sennheiser, design niet echt mijn ding.
- Sennheiser HD 25-II SVS (Zwart) misschien teveel studiokoptelefoon, te neutraal/weinig bass?
- AKG K701/702 - geweldig design, misschien teveel studiokoptelefoon, te neutraal/weinig bass?
- Philips Fidelio X1/00 (Zwart) - positieve reviews, mooi design, heb alleen niet echt iets met het merk Philips.

Ik ben me op dit moment nog volop aan het verdiepen in reviews e.d. Hopelijk kunnen jullie me aan de hand van mijn wensen en voorkeuren al helpen bepaalde koptelefoons weg te strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:32:

- AKG Q701 (Zwart) - geweldig design, meer bass dan de K701/702, iets boven budget.

- Sennheiser HD 25-II SVS (Zwart) misschien teveel studiokoptelefoon, te neutraal/weinig bass?
- AKG K701/702 - geweldig design, misschien teveel studiokoptelefoon, te neutraal/weinig bass?
Deze kan je al van je lijstje halen, de Q701 en K701/2 klinken absoluut geweldig, zeer ruimtelijk en open, maar door dehoge impendatie hebben ze echt een losse versterker nodig.

De Sennheiser is een on ear en ik vind hem persoonlijk voor geen meter zitten omdat hij heel je oorschelpen platdrukt.

Ik heb zowel de ATH-M50 als de Custom One Pro in mijn bezit en ik vind het draagcomfort van de Custom prettiger, hij klemt minder hard en de kussentjes zijn zachter, verder krijg ik er ook minder erge zweetoren in.
Op het gebied van geluid gaat mijn voorkeur ook uit naar de Custom One Pro omdat deze naar mijn beleving meer klinkt als een speaker, het geluid zit meer rond je hoofd dan in je hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Beste MedeTweakers,

Ik zoek een hoofdtelefoon voor thuis achter de iMac :) Een versterker komt later wel, eerst eens zorgen voor een goede hoofdtelefoon.

Eisen:
- Over Ear; i.v.m. draagcomfort, moet wel een hele avond op kunnen.
- Gesloten of open: Heb niet direct een voorkeur. Gesloten is niet noodzakelijk, aangezien hij voor binnen in huis is.
- Kabel: Liefst afneembaar, wel zo handig als deze stuk gaat!
- Geluid: Neutraal, bass mag aanwezig zijn als de rest ( hoog, midden ) hier niet op achteruit gaat.
- Design: Moet wel strak uitzien, is geen pre! ( niet een jaren 40 design ).

Muziek:
- Eric Clapton
- Eagles
- Mariah Carey
- Micheal Jackson
- Top 40

Top 40 is alleen als er echt een lekker nummer bij zit.

Hoofdtelefoons:
- Beyerdynamic Custom One Pro ( Zwart ) -> Alles is vervangbaar.
- Beyerdynamic DT Pro 770/880/990 -> Geen vervangbare kabel.
- Sennheiser HD 558 -> Goede ervaring met Sennheiser, alleen is het design niet erg mooi.
- Audio-Technica ATH-M50X ( Zwart ) -> Veel Bang for Buck :)

Budget: 150-200 Euro.

P.S. Heb ''grote'' oren, de huidige Sennheiser HD201 zit voor geen meter en kwaliteit is niet erg goed ( Geluid en Bouw )

[ Voor 68% gewijzigd door TweakedTea op 11-08-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dt880pro.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brilsmurfffje schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:38:
[...]

Deze kan je al van je lijstje halen, de Q701 en K701/2 klinken absoluut geweldig, zeer ruimtelijk en open, maar door dehoge impendatie hebben ze echt een losse versterker nodig.

De Sennheiser is een on ear en ik vind hem persoonlijk voor geen meter zitten omdat hij heel je oorschelpen platdrukt.

Ik heb zowel de ATH-M50 als de Custom One Pro in mijn bezit en ik vind het draagcomfort van de Custom prettiger, hij klemt minder hard en de kussentjes zijn zachter, verder krijg ik er ook minder erge zweetoren in.
Op het gebied van geluid gaat mijn voorkeur ook uit naar de Custom One Pro omdat deze naar mijn beleving meer klinkt als een speaker, het geluid zit meer rond je hoofd dan in je hoofd.
Bij de K701 had ik volgens mij al zoiets gelezen ja, hoopte dat het bij de Q701 niet zo zou zijn. Een losse dac/amp staat zeker op de planning voor de toekomst maar aangezien de Q701 al boven het budget zit is dat nu geen optie.

De Sennheiser HD 25-II SVS staat hier op Over Ear. Zag net inderdaad op de site van Sennheiser zelf dat het On Ear is. Die gaat er dus ook vanaf. ;)

Aan die zweetoren had ik nog niet gedacht maar dat is wel een hele goede. Ik ben iemand die het redelijk snel warm heeft dus dan is de BD COP zeker in het voordeel.

@ Tweakedtea:

Je bent toch niet mijn post aan het kopiëren hè? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
@LeoLoopneus

Nee, zo ben ik niet! :) Heb gewoon de zelfde eisen als U.

P.S. Je opbouw beviel me wel, dat heb ik alleen gejat O-)

[ Voor 35% gewijzigd door TweakedTea op 11-08-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakedTea schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:08:
@LeoLoopneus

Nee, zo ben ik niet! :) Heb gewoon de zelfde eisen als U.

P.S. Je opbouw beviel me wel, dat heb ik alleen gejat O-)
Haha, geen probleem hoor. ;) Hopelijk houden we er allebei een mooie hoofdtelefoon aan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Mooi en kwalitatief ;) Beyerdynamic Custom One Pro is na het lezen van reviews alleen maar hoger op de lijst gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteravond een Beyerdynamic Custom One Pro besteld. Kon niet langer wachten en na nog wat extra reviews gelezen te hebben was het voor mij eigenlijk vrij snel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 20:13

E-Rick

I love it :7

De heren hierboven zou ik sowieso aanraden om de Philips Fidelio X1 te gaan beluisteren (of op zijn minst wat reviews te lezen). Zeer comfortabel, erg goed geluid (maar omdat dit mijn enige fatsoenlijke headphone is kan ik niets zeggen over vergelijkingen met andere headphones).

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
@ LeoLoopneus

Gefeliciteerd met je aankoop! Denk dat ik hem ook maar bestel.

@ Topic
Aangezien ik toch denk aan een versterker voor mijn Beyerdynamic Custom One Pro, kan deze vraag ook maar meteen gesteld worden.

Ik heb de volgende versterker op het oog: Schiit Audio -> Magni *EDIT*
Gaat deze werken met de 16 Ohm van de Beyerdynamic Custom One Pro?

[ Voor 5% gewijzigd door TweakedTea op 12-08-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
TweakedTea schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:19:
Aangezien ik toch denk aan een versterker voor mijn Beyerdynamic Custom One Pro, kan deze vraag ook maar meteen gesteld worden.

Ik heb de volgende versterker op het oog: Valhalla Headphone Amplifier.
Gaat deze werken met de 16 Ohm van de Beyerdynamic Custom One Pro?
Waarom wil je een versterker kopen voor een koptelefoon met een impedantie van 16 ohm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
@kjast

Waarom? Omdat een iMac geen beste geluidskaart heeft en omdat het kan! 8)

Ik wil het volgende combineren;

Magni: http://schiit.com/products/magni
Modi: http://schiit.com/products/modi

DAC zal zeer zeker beter zijn dan mijn iMac.

[ Voor 34% gewijzigd door TweakedTea op 12-08-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Je kan ook alleen een losse DAC gebruiken.
Heb ik nu ook een versterker is niet nodig in jou geval.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
@michael3

Als er in de toekomst een andere hoofdtelefoon komt, dan is dit wel meegenomen.
Trouwens, kosten zijn ook niet extreem hoog en de recensies zijn zeer lovend + het design past bij mijn iMac.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakedTea op 13-08-2014 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Kijk ook eens naar de nieuwe fiio e10 als dac/amp combi. Stukje goedkoper.

http://headfonics.com/201...o-e10k-olympus-2-by-fiio/

[ Voor 31% gewijzigd door Heilige Kaas op 13-08-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TweakedTea:

Ik heb de mijne trouwens via Thomann.de besteld. Maandagavond besteld en vanochtend afgeleverd. Wat mij betreft zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
@LeoLoopneus

Bedankt voor de tip! Zal er vanavond even heen kijken. Heb nog niets besteld, laat mij even weten hoe hij klinkt.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Voor de twijfelaars:
http://headfonics.com/201...-one-pro-by-beyerdynamic/

Iemand die al ervaringen heeft met de nieuwe Fiio E10 Olympus II ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was toevallig onderstaande review aan het lezen. Die is in ieder geval erg positief.

Kan alleen niet echt winkels vinden waar die verkocht wordt.

Edit: Dat is dus dezelfde link die Heilige Kaas eerder al gaf. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
@LeoLoopneus

Ik heb de reviews gelezen, alleen het design is voor mij een misser. Heb een vrij kaal bureau, dus dan valt dit kleine monstertje wel op, vandaar de Schiit Modi en Magni, deze passen betreft design goed bij mijn iMac en het is toekomst klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:05:
Ik was toevallig onderstaande review aan het lezen. Die is in ieder geval erg positief.

Kan alleen niet echt winkels vinden waar die verkocht wordt.

Edit: Dat is dus dezelfde link die Heilige Kaas eerder al gaf. :+
Ik heb over de e10k geinformeerd bij hdphns.com (nl winkel).

Ze schatten eind augustus voor 89 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tk55 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:11:
[...]

Ik heb over de e10k geinformeerd bij hdphns.com (nl winkel).

Ze schatten eind augustus voor 89 euro.
Bedankt voor de info. Voor dat geld een hele interessante optie denk ik. En het salaris is dan ook weer binnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
@LeoLoopneus

Hoe bevalt je Beyerdynamic Custom One Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakedTea schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:08:
@LeoLoopneus

Hoe bevalt je Beyerdynamic Custom One Pro?
Hij staat er tot nu toe mooi bij in de doos. Heb hem op het werk af laten leveren en het is voor mij helaas nog geen tijd om naar huis te gaan.

Heb hem wel even uit de doos gehad en de eerste indruk is prima. Bouwkwaliteit is erg goed en hij zit een stuk comfortabeler op mijn hoofd dan de Carcharias. Heb hem natuurlijk nog maar wel enkele minuten op het hoofd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Iemand trouwens gehoord van dit merk; http://www.aedle.net/#vk0 ?

Ziet er wel heel erg strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:18:
[...]

Hij staat er tot nu toe mooi bij in de doos. Heb hem op het werk af laten leveren en het is voor mij helaas nog geen tijd om naar huis te gaan.

Heb hem wel even uit de doos gehad en de eerste indruk is prima. Bouwkwaliteit is erg goed en hij zit een stuk comfortabeler op mijn hoofd dan de Carcharias. Heb hem natuurlijk nog maar wel enkele minuten op het hoofd gehad.
Mocht je na een tijdje het idee hebben dat hij te warm wordt of gaat irriteren: je kunt de earpads vervangen met de earpads van de DT770. Die zijn van valour en zitten een stuk beter (vind ik).

Ik heb dat zelf ook gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ElPpRW0.jpg

TweakedTea schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:09:
Iemand trouwens gehoord van dit merk; http://www.aedle.net/#vk0 ?

Ziet er wel heel erg strak uit.
Op headfonia staat een review over de Aedle VK-1.

[ Voor 18% gewijzigd door Solictice op 13-08-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Solictice schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:07:
[...]

Mocht je na een tijdje het idee hebben dat hij te warm wordt of gaat irriteren: je kunt de earpads vervangen met de earpads van de DT770. Die zijn van valour en zitten een stuk beter (vind ik).
Let daarbij wel op dat je de DT770 pads neemt en niet de DT880/DT990 pads. Die zien er identiek uit en zijn dezelfde maat maar ze zijn gemaakt voor een open hoofdtelefoon. Die van de DT770 zijn voor een gesloten koptelefoon. Ik heb die fout een keer gemaakt met m'n DT770 toen ik nog niet wist dat ze verschilden, en dat klinkt dus nergens naar. Stond op het punt een nieuwe DT770pro te kopen toen ik me bedacht dat die pads mischien niet goed waren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
CyBeR schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:10:
[...]

Let daarbij wel op dat je de DT770 pads neemt en niet de DT880/DT990 pads. Die zien er identiek uit en zijn dezelfde maat maar ze zijn gemaakt voor een open hoofdtelefoon. Die van de DT770 zijn voor een gesloten koptelefoon. Ik heb die fout een keer gemaakt met m'n DT770 toen ik nog niet wist dat ze verschilden, en dat klinkt dus nergens naar. Stond op het punt een nieuwe DT770pro te kopen toen ik me bedacht dat die pads mischien niet goed waren :X
Very true! Gelukkig ben je er op tijd achter gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
@Solictice

Offtopic: Aedle VK-1; schijnt erg goed te klinken! Alleen is hij een beetje buiten budget :(

Ontopic: Hoe is de Beyerdynamic Custom One Pro, als je hem aan een versterker hangt ,met een goede DAC natuurlijk?

Ik denk aan de volgende combinatie:

Beyerdynamic Custom One Pro+ Schiit Magni & Schiit Modi

[ Voor 36% gewijzigd door TweakedTea op 13-08-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
TweakedTea schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:38:
@Solictice

Offtopic: Aedle VK-1; schijnt erg goed te klinken! Alleen is hij een beetje buiten budget :(

Ontopic: Hoe is de Beyerdynamic Custom One Pro, als je hem aan een versterker hangt ,met een goede DAC natuurlijk?

Ik heb een DT770 Pro 250 ohm aan een Schiit Magni hangen.
die Magni heb ik gekocht omdat mijn stereoversterker kuren heeft en omdat heel internet vol staat met lovende kritieken over die Magni.

Persoonlijk vind ik hem ronduit tegenvallen. Wellicht dat ie prima klinkt op een 80 ohms koptelefoon of op een ander merk of iets, maar het verschil tussen de Magni en mijn Marantz is enorm.

Ik heb hem nu een maandje of 2 schat ik en ik ben nog altijd teleurgesteld over dat ding.

Let wel, dit is mijn persoonlijke mening; het kan heel goed zijn dat ie jou prima bevalt. Mij in elk geval niet.
Jammer dat ik vaak op zondag denk owja, ik moest mijn Marantz nog wegbrengen voor reparatie. En dat is dat dus niet op zaterdag denk als de winkel open is :+

Verwijderd

Bedankt voor de tips mbt de velours pads. De standaard pads begonnen aan het einde inderdaad wat warm aan te voelen. Dan is het altijd handig om te weten dat die optie er is.

Mijn eerste indruk van de Beyerdynamic COP:
- Draagcomfort is erg hoog. In het begin had ik het idee dat ze wel erg klemden tov de Razer Carcharias. Als hij op mijn hoofd zit valt dit echter heel erg mee en is het juist fijner dan bij de Razer omdat hij veel beter op zijn plek blijft zitten.
- Geluid is fantastisch. Heb diverse soorten muziek geprobeerd (van The XX tot Stereophonics en van Sia tot Foofighters). Het geluid is zeer helder en gedetailleerd. Ik hoorde bijvoorbeeld in nummers van Foo Fighters een galm die ik nooit eerder gehoord had en bij een live-cd van John Mayer klinkt het publiek echt anders dan de zang en de instrumenten. Het is wat lastig uitleggen maar ik heb bij de COP meer het idee dat ik naar afzonderlijke bandleden luister ipv dat het als een massa klinkt. Ook het Variable Bass Reflex System werkt prima. Muziek klinkt echt anders op het moment dat je deze op een andere stand zet.

Let wel dat ik absoluut geen audiofiel ben en mijn vergelijkingsmateriaal redelijk beperkt is.

Wat ik wel een minpuntje vind is dat de bijgeleverd kabel redelijk aan de korte kant is (150 cm). Ik heb mijn pc rechts naast mijn bureau staan en die afstand is al te groot voor de kabel. Ik heb hem nu dan ook aangesloten via de afstandsbediening van mijn Logitech speakerset.

@ Solictice:

Heb jij je kabel ook vervangen voor een langer exemplaar? Zo ja, welke kabel heb je er nu aan zitten?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:09:
Bedankt voor de tips mbt de velours pads. De standaard pads begonnen aan het einde inderdaad wat warm aan te voelen. Dan is het altijd handig om te weten dat die optie er is.

Mijn eerste indruk van de Beyerdynamic COP:
- Draagcomfort is erg hoog. In het begin had ik het idee dat ze wel erg klemden tov de Razer Carcharias. Als hij op mijn hoofd zit valt dit echter heel erg mee en is het juist fijner dan bij de Razer omdat hij veel beter op zijn plek blijft zitten.
- Geluid is fantastisch. Heb diverse soorten muziek geprobeerd (van The XX tot Stereophonics en van Sia tot Foofighters). Het geluid is zeer helder en gedetailleerd. Ik hoorde bijvoorbeeld in nummers van Foo Fighters een galm die ik nooit eerder gehoord had en bij een live-cd van John Mayer klinkt het publiek echt anders dan de zang en de instrumenten. Het is wat lastig uitleggen maar ik heb bij de COP meer het idee dat ik naar afzonderlijke bandleden luister ipv dat het als een massa klinkt. Ook het Variable Bass Reflex System werkt prima. Muziek klinkt echt anders op het moment dat je deze op een andere stand zet.

Let wel dat ik absoluut geen audiofiel ben en mijn vergelijkingsmateriaal redelijk beperkt is.

Wat ik wel een minpuntje vind is dat de bijgeleverd kabel redelijk aan de korte kant is (150 cm). Ik heb mijn pc rechts naast mijn bureau staan en die afstand is al te groot voor de kabel. Ik heb hem nu dan ook aangesloten via de afstandsbediening van mijn Logitech speakerset.

@ Solictice:

Heb jij je kabel ook vervangen voor een langer exemplaar? Zo ja, welke kabel heb je er nu aan zitten?
Hier staan alle accessoires:
http://europe.beyerdynami...table/custom-one-pro.html

Om de kabel te verlengen is dit het gemakkelijkste:
http://europe.beyerdynami...ble-mini-jack-3-5-mm.html

Dit omdat de originele kabel in de koptelefoon geklemd wordt en ze hier geen langere versie van hebben.

• Solictice
Ik zou juist niet aanraden de stock kabel te gebruiken. Bij mij is deze twee keer kapot gegaan, op dezelfde plek, in 4 weken tijd (2 keer gratis vervangen, maar toch). Dit was bij thuis gebruik. Het is schijnbaar een vaker voorkomend probleem, want ik was niet de enige die terug kwam bij die winkel.

Het is inderdaad waar dat de originele zit vast geklemd, echter is dit gemakkelijk te omzeilen door een dunnere plug behuizing te gebruiken. Zie deze thread op Head-fi.

Zelf gebruik ik de V-Moda Audio Only cable. Deze is langer dan de originele kabel, maar past wel zonder problemen.

TweakedTea schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:38:
@Solictice

Ik gebruik mijn COP in combinatie met een Fiio E07K. Hoewel de COP een lage impedantie heeft, merk ik daadwerkelijk wel verschil. Sowieso in volume (direct aangesloten op mijn Note II gaat hij niet bijzonder hard) maar ook qua geluidskwaliteit. Ik heb het idee dat de instrumenten wat beter te onderscheiden zijn, en het geluid wat voller en warmer is. Blijft erg moeilijk om te zeggen natuurlijk.

Hoe hij klinkt met een Magni durf ik niet te zeggen, ik heb wel een Schiit Vali staan, daarmee klinkt hij nog warmer hoewel er wel wat meer ruis is. Ik gebruik de COP echter weinig thuis, omdat ik daar een HD598 voor heb, waar ik de Vali ook voor gekocht heb.

[ Voor 43% gewijzigd door Solictice op 14-08-2014 12:01 ]

Verwijderd

Aangezien ik er met googlen en allerlei tips & tricks nog steeds niet uit kom, een berichtje hier met de al veelgestelde vraag: welke headphones passen bij mij?

Situatie: ik zal hem vooral gebruiken voor in de auto i.c.m. mijn iPhone of hem thuis op Sonos aansluiten om de buren geluidsoverlast te besparen. Ik luister voornamelijk techno en deephouse.

Voorkeuren:
- fijn geluid, geen ruis & een goede bass (ben geen muzikant o.i.d. dus het hoeft ook weer niet té goed)
- draadloos (anders werkt het echt niet in de auto aangezien m'n telefoon aan de voorruit hangt)
- wil ermee kunnen bellen
- comfortabel genoeg voor zo'n 4 uur dragen per dag, ook met bril
- bediening volume & play/pause via de headphones (i.v.m. gebruik in het verkeer)

Budget:
Rond de 200 euro, maar voor iets goeds wil ik ook nog wel meer betalen.

Wie kan mij een aantal headphones tippen om naar te kijken? Dan ga ik eens ergens passen om te kijken welke goed zit en klinkt in mijn oren :-)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Solictice schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:51:
Ik zou juist niet aanraden de stock kabel te gebruiken. Bij mij is deze twee keer kapot gegaan, op dezelfde plek, in 4 weken tijd (2 keer gratis vervangen, maar toch). Dit was bij thuis gebruik. Het is schijnbaar een vaker voorkomend probleem, want ik was niet de enige die terug kwam bij die winkel.
Dat moet aan jou liggen want de enige beyerdynamic kabel die ik heb moeten vervangen, heb ik zelf gesloopt. (Zat nog net met 't bovenste puntje in een apparaat en toen tilde ik dat apparaat aan de andere kant op, waardoor dat voorste puntje dus precise af brak |:()

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2434/3600826138_6375f76b08_z.jpg

(Die bovenste is van m'n DT770Pro en die heb ik al 10 jaar en nog nooit hoeven vervangen.)

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 14-08-2014 13:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:25:
Aangezien ik er met googlen en allerlei tips & tricks nog steeds niet uit kom, een berichtje hier met de al veelgestelde vraag: welke headphones passen bij mij?

Situatie: ik zal hem vooral gebruiken voor in de auto i.c.m. mijn iPhone of hem thuis op Sonos aansluiten om de buren geluidsoverlast te besparen. Ik luister voornamelijk techno en deephouse.

Voorkeuren:
- fijn geluid, geen ruis & een goede bass (ben geen muzikant o.i.d. dus het hoeft ook weer niet té goed)
- draadloos (anders werkt het echt niet in de auto aangezien m'n telefoon aan de voorruit hangt)
- wil ermee kunnen bellen
- comfortabel genoeg voor zo'n 4 uur dragen per dag, ook met bril
- bediening volume & play/pause via de headphones (i.v.m. gebruik in het verkeer)

Budget:
Rond de 200 euro, maar voor iets goeds wil ik ook nog wel meer betalen.

Wie kan mij een aantal headphones tippen om naar te kijken? Dan ga ik eens ergens passen om te kijken welke goed zit en klinkt in mijn oren :-)
Je wilt een koptelefoon op terwijl je achter het stuur zit? Vraag me af of dat wel toegestaan is. Het zal de verkeersveiligheid in ieder geval niet ten goede komen denk ik.

• TweakedTea
@LeoLoopneus/Solictice

Heb de Beyerdynamic Custom One Pro besteld, alleen de &#^@ van PostNL komt net op het moment dat ik aan het stofzuigen ben, morgen komt het pakketje dan aan. ( Tijd: 13:41 terwijl op het internet staat 16:30 - 18:30 )

@Vosss

Waar heb je de Schiit Magni dan besteld, kan geen winkel in Nederland vinden.
Heb je er dan wel een DAC tussen zitten?

P.S. Mocht je je Schiit Magni weg doen, mits in nieuwstaat ( zonder krassen, butsen etc. ) dan wil ik hem wel overnemen. Stuur mij dan even een DM.

Verwijderd

Ik zou zeggen dan maar uurtje eerder/later stofzuigen ;)

• TweakedTea
@LeoLoopneus

Met twee hyperactieve honden ( Boxers ) en met de muziek op mijn Hi-Fi installatie aan, dan hoor je een postbode die op de deur klopt niet.( Schijnbaar weten ze niet hoe een trek-bel werkt ) :'(

Weer afwachten in spanning :9

Morgen dus maar braaf wachten in de gang tussen 12:00 - 14:00!

[ Voor 7% gewijzigd door TweakedTea op 14-08-2014 17:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:34:
[...]

Je wilt een koptelefoon op terwijl je achter het stuur zit? Vraag me af of dat wel toegestaan is. Het zal de verkeersveiligheid in ieder geval niet ten goede komen denk ik.
Ik rijd 2 uur per dag snelweg in een lawaaierige auto, dus ja. Als ik niet op de snelweg rijd of als het erg druk is, zet ik hem af of het volume laag genoeg zodat ik mijn omgeving kan horen.

• TweakedTea
@Marloes0508

Denk er aan, bijvoorbeeld: de Custom One Pro dempt geluiden van buiten af al wanneer deze uit staat ( gesloten hoofdtelefoon ), dus wanneer je dan muziek afspeelt om het geluid van de auto te onderdrukken, dan zal je niks horen van de buiten omgeving.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakedTea op 14-08-2014 17:31 ]

• M_K_
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 10:08
Hallo allemaal,
Ik ben nu zelf aan het zoeken naar een nieuwe headphone. Heb een tijdje geleden de kingston hyperx cloud gehad en heb deze moeten terugsturen omdat deze te klein was voor mijn hoofd. De band ging gewoon niet lang genoeg. Nu heb ik dus een beetje schrik bij het bestellen van een andere en wou ik jullie vragen om mij te helpen.

Zou het mogelijk zijn om snel even je headset te meten? Op de grootste maat de afstand van de hoofdband tot de onderste binnenkant van de oorschelp en de binnenafmeting van de oorschelp. Dit zou me zeer goed helpen bij het kiezen van een headset.

Even verduidelijken, deze maten bedoel ik dus:
https://drive.google.com/...abmFmSzg/edit?usp=sharing

De headphone waar ik nu aan het denken ben is de Beyerdynamic Custom One Pro of de dt770. Hier zou ik dus heel graag bovenstaande maten van willen weten.
Maar andere suggesties voor goede closed back headphones van €100 - €150 zijn ook welkom.

Alvast bedankt voor enige reactie!

Groeten,
Martijn

• TweakedTea
@M_K_

Morgen krijg ik mijn Beyerdynamic Custom One Pro binnen. Ik zal meteen even meten.

Ik zelf verkies de Beyerdynamic Custom One Pro boven de DT770, waarom?

- Vervangbare kabel
- Vervangbare Ear Pads
- Design kan aangepast worden aan je eigen smaak
- De instelbare Bassreflex

De DT770 is iets minder bass heavy, volgens de reviews, ik weet dit zelf niet want ik heb geen DT770 in bezit.

Advies: Zoek een Hi-Fi winkel in de buurt, informeer of zij deze twee hoofdtelefoon hebben en of je deze mag beluisteren/uitproberen.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 23:22

Vidra

Vragen?

M_K_ schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:11:
Hallo allemaal,
Ik ben nu zelf aan het zoeken naar een nieuwe headphone. Heb een tijdje geleden de kingston hyperx cloud gehad en heb deze moeten terugsturen omdat deze te klein was voor mijn hoofd. De band ging gewoon niet lang genoeg. Nu heb ik dus een beetje schrik bij het bestellen van een andere en wou ik jullie vragen om mij te helpen.

Zou het mogelijk zijn om snel even je headset te meten? Op de grootste maat de afstand van de hoofdband tot de onderste binnenkant van de oorschelp en de binnenafmeting van de oorschelp. Dit zou me zeer goed helpen bij het kiezen van een headset.

De headphone waar ik nu aan het denken ben is de Beyerdynamic Custom One Pro of de dt770. Hier zou ik dus heel graag bovenstaande maten van willen weten.
Maar andere suggesties voor goede closed back headphones van €100 - €150 zijn ook welkom.

Groeten,
Martijn
De Beyerdynamic DT 770 Pro's zijn echt top _/-\o_ zitten heerlijk en mooi geluid.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

M_K_ schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:11:
Hallo allemaal,

Groeten,
Martijn
17cm en de schelpen hebben een diameter van 6 cm.

Ik zou voor de Custom One Pro gaan, puur voor het feit dat deze niet als studiokoptelefoon in de markt gezet is maar als koptelefoon om muziek mee te luisteren.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 23:22

Vidra

Vragen?

TweakedTea schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:22:
@M_K_

Morgen krijg ik mijn Beyerdynamic Custom One Pro binnen. Ik zal meteen even meten.

Ik zelf verkies de Beyerdynamic Custom One Pro boven de DT770, waarom?

- Vervangbare kabel
- Vervangbare Ear Pads
- Design kan aangepast worden aan je eigen smaak
- De instelbare Bassreflex

De DT770 is iets minder bass heavy, volgens de reviews, ik weet dit zelf niet want ik heb geen DT770 in bezit.

Advies: Zoek een Hi-Fi winkel in de buurt, informeer of zij deze twee hoofdtelefoon hebben en of je deze mag beluisteren/uitproberen.
  • Closed diffuse-field studio headphone
  • "Bass reflex" technology for improved bass response
  • Comfortable fit due to rugged, adjustable, soft padded headband construction
  • Robust, easy serviceable construction as all parts are replaceable
  • Softskin, circumaural and replaceable ear pads
  • 3.0 m (9.8 ft.) straight cable (single-sided)
Earpads, kabel, etc is allemaal vervangbaar.

@HiFi-winkel: Bax Shop in Goes heeft ze doorgaans in de showroom.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• TweakedTea
@Vidra

Dankjewel voor het aanvullen.

Bij Bax Shop heb ik de Beyerdynamic Custom One Pro ook besteld, super zaak, makkelijk betalen en alles wat ik nodig had was op voorraad!

• M_K_
Brilsmurfffje schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:31:
[...]

17cm en de schelpen hebben een diameter van 6 cm.

Ik zou voor de Custom One Pro gaan, puur voor het feit dat deze niet als studiokoptelefoon in de markt gezet is maar als koptelefoon om muziek mee te luisteren.
Bedankt voor het meten!
Maar helaas is dit te klein voor me, dit lijk me ongeveer hetzelfde als de hyperx cloud en die was te klein. (men huidige sennheiser pc360 staat op +- 18.5 cm ingesteld. Dit lijkt misschien een klein verschil maar hierdoor drukt de oorschelp wel op een oorlel en dit is zeer oncomfortabel. De beyerdynamics zijn precies maar kleine headphones, want men pc360 gaat zelfs nog tot 20cm.

Iemand iedeëen voor headphones die groter zijn? :p
Ik begin te denken dat ik best gewoon opnieuw voor een sennheiser ga :p

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

M_K_ schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:58:
[...]

Bedankt voor het meten!
Maar helaas is dit te klein voor me, dit lijk me ongeveer hetzelfde als de hyperx cloud en die was te klein. (men huidige sennheiser pc360 staat op +- 18.5 cm ingesteld. Dit lijkt misschien een klein verschil maar hierdoor drukt de oorschelp wel op een oorlel en dit is zeer oncomfortabel. De beyerdynamics zijn precies maar kleine headphones, want men pc360 gaat zelfs nog tot 20cm.

Iemand iedeëen voor headphones die groter zijn? :p
Ik begin te denken dat ik best gewoon opnieuw voor een sennheiser ga :p
Mijn excuses ik heb verkeerd gemeten, ik meende mij nog te herinneren dat hij zo ver uitgeschoven kon worden. Ook had ik naar het midden van de pad gemeten. De lange afstand zoals hij in het plaatje getekend is is 19,5 à 20 cm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
@Brilsmurfffje

Klopt als een bus :)

Heb de Beyerdynamic Custom One Pro ontvangen, wat een beest!
Klinkt veel beter als ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakedTea schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:52:
@Brilsmurfffje

Klopt als een bus :)

Heb de Beyerdynamic Custom One Pro ontvangen, wat een beest!
Klinkt veel beter als ik had verwacht.
Heb je hem nu nog rechtstreeks aangesloten op je mbp? Ik heb hem gisteren ook weer de hele avond opgehad. :+ Heb het idee dat het ding zelf ook niet kapot te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
@LeoLoopneus

Hij zit nu direct op de iMac en toch is het geluid heel erg aangenaam! Misschien met een goede DAC en Amp dat dit monster nog veel beter gaat klinken. Kwaliteit is echt duits, zeer robuust en degelijk in elkaar gezet.

Heb hem voor de gein even aan mijn Arcam AVR300 gehangen, kippenvel gewoon..... _/-\o_
Komt natuurlijk ook door de ingebouwde DAC.

Conclusie: Meer als tevreden, zijn prijs nu al meer dan goed gedaan.

[ Voor 21% gewijzigd door TweakedTea op 15-08-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:26:
[...]

Ik rijd 2 uur per dag snelweg in een lawaaierige auto, dus ja. Als ik niet op de snelweg rijd of als het erg druk is, zet ik hem af of het volume laag genoeg zodat ik mijn omgeving kan horen.
Zou je eigenlijk een keer een nc koptelefoon moeten proberen..
Dempt lage geluiden en de rest hoor je wel.
Werkt waarschijnlijk fijn in een auto (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
@Solictice

Die V-Moda Audio Only Cable, waar heb je die vandaan gehaald? Verschepen voor een kabeltje is wel erg duur, ga niet 1-4 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TweakedTea:

Die V-Moda cable is (afhankelijk van de kleur) volgens mij 175 of 200 cm. Als je dus een veel langere kabel zoekt dan degene die er standaard bij zoekt dan heb je daar niet veel denk ik. Kan best dat je dat allang gezien had natuurlijk, maar dacht meld het toch even. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
@LeoLoopneus

Is meer omdat deze kabel net 20/40 CM te kort is en omdat de V-Moda Cable net is netter/sterker uitziet.
In ieder geval bedankt voor het melden! ;)

Kan geen genoeg krijgen van de Custom One Pro, heerlijk geluid en een hoop details, eerder nooit gehoord... _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door TweakedTea op 16-08-2014 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Ik had hem van de site die ik gelinked had. Was in totaal ongeveer €18, duurde ongeveer 1,5 week dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_K_
Brilsmurfffje schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:18:
[...]

Mijn excuses ik heb verkeerd gemeten, ik meende mij nog te herinneren dat hij zo ver uitgeschoven kon worden. Ook had ik naar het midden van de pad gemeten. De lange afstand zoals hij in het plaatje getekend is is 19,5 à 20 cm!
mmh, ze zouden dan misschien dan toch passen. Vandaag heb ik wel bij een kennis de Superlux HD 660 kunnen passen en bij deze had ik hetzelfde probleem als bij de kingston hyperx cloud. Deze waren net te klein voor mij. Hoe groot zijn deze vergeleken met de Beyerdynamics?

Ben vandaag even naar de mediamarkt in Eindhoven geweest om daar wat te passen en heb er de denen AH-D600 gepast en vond deze precies wel ZEER aangenaam om op te hebben. Weet iemand iets van de kwaliteit van deze? Als dit ook OK is denk ik om voor deze te gaan. Heb nog nooit zo een comfortabele headphones opgehad en dat is toch wel het belangrijkste voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
M_K_ schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:45:
[...]

mmh, ze zouden dan misschien dan toch passen. Vandaag heb ik wel bij een kennis de Superlux HD 660 kunnen passen en bij deze had ik hetzelfde probleem als bij de kingston hyperx cloud. Deze waren net te klein voor mij. Hoe groot zijn deze vergeleken met de Beyerdynamics?

Ben vandaag even naar de mediamarkt in Eindhoven geweest om daar wat te passen en heb er de denen AH-D600 gepast en vond deze precies wel ZEER aangenaam om op te hebben. Weet iemand iets van de kwaliteit van deze? Als dit ook OK is denk ik om voor deze te gaan. Heb nog nooit zo een comfortabele headphones opgehad en dat is toch wel het belangrijkste voor mij.
Als je hoofd goed past zit de D600 echt zalig ja, heel zacht. De sound staat mij persoonlijk niet aan, het is te extreem (te leeg midden, heel scherp hoog, bak laag). Als je hetzelfde soort sound zoekt maar wat "zachter" zou je eens naar de Philips Fidelio X1 moeten kijken. Deze is ook heel comfortabel, heeft ook de drivers onder een hoek staan en de kabel is ook verwisselbaar. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ M_K:

Misschien heb je iets aan onderstaande link?

http://www.hnny.nl/dealer...erkresult.php?id_merken=4

Zo te zien zijn er in Eindhoven vier locaties waar ze Beyerdynamics zouden moeten verkopen. Ook in Nuenen, Breda en Tilburg zitten nog een aantal winkels. Geen idee in hoeverre deze site klopt maar misschien dat één van die winkels modellen heeft liggen die je kunt passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:51
Het onmogelijke is blijkbaar toch mogelijk. Na een aanrijding is mijn Sennheiser HD25-1-II overleden. Stuk uit de oorschelp en de hoofdband doormidden. Schijnbaar kan de onoverwinnelijke hoofdtelefoon dus toch kapot. Maar goed, reparatie gaat bij Sennheiser meer dan 100 euro kosten dus dat feestje gaat niet door. Ik vroeg mij af of iemand nog mogelijk een goedkope onderdelen shop weet? Heb zelf tot nu toe nog niets kunnen vinden dus ik heb weinig hoop.

Mijn zoektocht naar een vervanger is dus min of meer al begonnen. Ik heb mij jarenlang gericht op gesloten hoofdtelefoons, mede door de isolatie (ik gebruikte de HD25 ook als dj-hoofdtelefoon) maar dat staat allemaal op een laag pitje en daar kan ik eventueel wel een el-cheapo hoofdtelefoon voor halen. Mijn blik is nu dan ook gericht op een comfortabele (!!!!) hoofdtelefoon. Echt lang kun je niet naar een HD25 luisteren voordat die begint te irriteren. Mijn top-5 shortlist bestaat tot nu uit:

1. Philips Fidelio L2
2. Philips Fidelio X1
3. Sennheiser Momentum
3. Beyerdynamic Custom One Pro
4. Beyerdynamic DT770 of DT990

Na wat uurtjes inlezen op Head-Fi bekruipt mij echter toch het gevoel dat ik een heleboel modellen over het hoofd zie omdat deze (veelal open) hoofdtelefoons normaal nooit in mijn straatje liggen. Het budget is max 200 euro, lager = beter. Heeft iemand nog tips? Speerpunten zijn dus draagcomfort, makkelijk aanstuurbaar en vanzelfsprekend geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Info:

Draagcomfort van de Beyerdynamic Custom One Pro is erg hoog, heb hem zelf ook.
Voordeel is dat hij erg goed isoleert ( ondanks passief ongeveer 18dB; gevonden op internet ), de basreflex kun je zelf aanpassen d.m.v. een schuifje op beide oorschelpen, alles is vervangbaar ( kabel, hoofdband, oorkussens etc. )

16 Ohm dus werkt met ongeveer alles wel.

Prijs is bij Bax Shop momenteel 144 Euro, goedkoper heb ik hem niet gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakedTea op 16-08-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je on of over ear? Je hebt van de Momentum volgens mij 2 versies waarvan de goedkoopste on ear is. De dure versie is over ear maar die valt dan weer niet echt in je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:46:
Wil je on of over ear? Je hebt van de Momentum volgens mij 2 versies waarvan de goedkoopste on ear is. De dure versie is over ear maar die valt dan weer niet echt in je budget.
Ah, ik zie het. Momentum valt dan af want ik wil het liefst over-ear nu. Tot nu toe lijkt geluidstechnisch gezien de Fidelio L2 de beste keus, ook qua comfort lijkt die erg hoog te scoren. Voldoet eigenlijk aan al mijn eisen. Eens zien of ik die ergens kan beluisteren hier in de buurt (Utrecht). De Custom One Pro is toch weer wat goedkoper dus die zie ik ook wel zitten. Dat zijn toch wel de twee belangrijkste kanshebbers tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
@Randy

Heb zelf ook gekeken naar de Fidelio L2, maar omdat de Custom One Pro zoveel features heeft toch maar de knoop doorgehakt om voor de Custom One Pro te gaan.

Hier onder vind je een review over beide hoofdtelefoons:

Custom One Pro: http://www.headfonia.com/...e-pro-definition-of-cool/
Fidelio L2: http://www.headfonia.com/...feat-fidelio-m1bt-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:11
Zou iemand me mogelijk kunnen helpen ?

Mijn headsetje is dood aan het gaan,en ik wil hem graag vervangen door een goed paar koptelefoons.

Mijn budget is rond de 100 euro,ik zat zelf te denken aan een Audio technika a50m of een Beyerdynamic custom one pro.

Wat offtopic,maar ik zoek ook nog een goede microfoon met usb om erbij te nemen.Weet iemand een leuke die rond de 25 euro ligt ?(alleen voor skype etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 22:50
Randy schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:52:
[...]

Ah, ik zie het. Momentum valt dan af want ik wil het liefst over-ear nu. Tot nu toe lijkt geluidstechnisch gezien de Fidelio L2 de beste keus, ook qua comfort lijkt die erg hoog te scoren. Voldoet eigenlijk aan al mijn eisen. Eens zien of ik die ergens kan beluisteren hier in de buurt (Utrecht). De Custom One Pro is toch weer wat goedkoper dus die zie ik ook wel zitten. Dat zijn toch wel de twee belangrijkste kanshebbers tot nu toe.
De mediamarkt op Hoog Catharijne heeft de Fidelio L2 hangen. Ik heb hem er afgelopen week beluisterd, klonk beter dan de A5 Pro. Semi open is duidelijk merkbaar, mooi ruimtelijk geluid. Zat ook erg lekker.

Er was geen andere koptelefoon die in de buurt kwam, wilde eerst de A5 Pro halen (vond ik beter klinken dan de JBL S700) maar het wordt absoluut de Fidelio L2.

[ Voor 9% gewijzigd door InfinityG35 op 17-08-2014 14:12 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Pagina: 1 ... 67 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.