Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
@NoelMakers1

Bij de Custom One Pro valt een losse microfoon aan te schaffen, deze kun je dan zelf naar wens insteken, gebruik je hem niet dan kun je hem ook weer er af halen. Wel makkelijk, hoef je niet te klooien met USB microfoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 20:39
Na het doorlezen van heel wat posts hier en de nodige reviews, heb ik het gevoel dat ik nog niet veel verder ben gekomen met het vinden van een ideale koptelefoon voor mij.

Ik ben op zoek naar een over ear koptelefoon om muziek mee te luisteren op mijn werk. Hoewel ik dat niet elke dag doe zijn er wel dagen bij waar ik nagenoeg de hele dag wil kunnen concentreren, en muziek en de isolatie helpt daar bij.

Helaas ben ik nog niet helemaal uit of een gesloten koptelefoon wel het prettigst is. Natuurlijk geeft dit de beste afsluiting van de wereld, maar dit is ook wel eens lastig merk ik nu al wel. (Collega’s die tegen je praten zonder dat je dan ook maar een woord verstaat). Ik gebruik nu meestal mijn Senheiser in-ears (CX-300 model van 7 jaar terug), wat op zich wel prima voor isolatie zorgt, maar vooral bij lange sessies wat vermoeide oren en vervelend opgesloten gevoel heeft.

Iemand die daar zijn/haar ervaring in dat opzicht kan delen?

Mijn budget voor een koptelefoon is €100,- ~ €150,-.

Eisen/wensen/voorkeuren:
1. Uitstekend draagcomfort (ook bij lange sessies)
2. Degelijke constructie, bij voorkeur onderdelen te vervangen en afneembare kabel (zonder krullen)
3. Fatsoenlijk geluid (voor de prijs) *
4. Ontwerp/looks boeien me niet zo veel (verkies een ‘gewoon zwart’ model over een flitsend ding)
5. In Nederlandse (web)winkel te koop

Qua muziek luister ik vooral naar techno/elctro en verwante dance stijlen (Drum&Bass, Dubstep, Trap, Minimal, etc). Een beetje bass mag er dus wel in het geluid zitten.

Headphones die ik ben tegengekomen die me wel wat lijken:
- Beyerdynamic Custom One Pro -> In veel opzichten lijk me deze erg nice. Maar zit misschien wat strak op het hoofd?
- Beyerdynamic DT 990 PRO -> Lijkt me erg lekker zitten, maar 250Ω lastig aan te sturen zonder amp. Krulsnoer :/
- Beyerdynamic DT 770 PRO 32/80Ω -> Beter aan te sturen, 32Ω geen velours pads en is weer wat duurder.
- Audio-Technica ATH-M50x -> Opvouwbaarheid verlaagt duurbaarheid wellicht, maar wel weer handig als ik hem toch in het weekeinde mee naar huis wil nemen.

Input / aansturing

Het grootste punt waar ik echter nog mee in de maag zit heeft te maken met het aansturen van de aan te schaffen koptelefoon. Dit zal vooral via de pc op mijn werk zijn, deze heeft alleen een onboard geluidskaart. Ik ben bang dat zo'n mooie headphones niet tot zijn recht komt.

Een beetje fatsoenlijke DAC (+ amp) loopt al snel aardig in de kosten. Die ik liever niet ook nog eens bovenop het budget voor de koptelefoon doe.

Zou ik er niet beter aan doen een goedkopere koptelefoon te kopen en een gedeelte van het budget besteden aan een USB DAC/amp? (En heeft iemand dan een suggestie?) Of zelfs genoegen nemen met een USB gaming headset oid?

Hopelijk kan iemand wat met deze elle lange tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Afhankelijk van hoe hard je wil draaien is 250 ohm prima aan te sturen. Het is een stuk makkelijker voor een slechte versterker omdat de kans dat je ruis en andere zachte bijgeluiden niet gaat horen.

Je oplossing is natuurlijk gewoon het nemen van een DT990 + DT770 en dan los een O2+Odac ding erbij, ben je voor de rest van je leven klaar als je nog wat earpads erbij besteld. Als ik zo je eisen lees staan de isolatie-eisen een beetje tegen elkaar. Mijn ervaring is dat collega's je wel vinden als ze je willen hebben, ook met gesloten koptelefoon/in ears in. De schrik die mensen hebben als je met een pen op een in-ear op koptelefoon tikt als ze verzonken in de muziek zitten, geweldig.

Denk er wel aan dat een open koptelefoon als DT990 betekent dat je collega's ook alles van jou kunnen horen (afhankelijk van je luisterniveau uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 20:39
Een DT990 + DT770 + O2+Odac zal wel leuk zijn, maar niet geheel binnen budget :'(

Dat collega's me wel weten vinden indien dat nodig is helemaal waar, al vind ik het soms toch wat asociaal zeker op dagen dat er maar 1 of 2 collega's op kantoor zitten :).

Ik gok dat de overlast van een open koptelefoon wel mee zal vallen, ik het het volume meestal niet zo heel erg hoog.
Een parttime collega gebruikt wel regelmatig een DT990, zal eens kijken of ik die een middagje kan proberen. Dan kom ik er meteen wel achter of die pc met onboard geluidskaart echt ruk klinkt of niet.

Is in de categorie open koptelefoons de Sennheiser HD 558 nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mafioso schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:56:
Een DT990 + DT770 + O2+Odac zal wel leuk zijn, maar niet geheel binnen budget :'(

Dat collega's me wel weten vinden indien dat nodig is helemaal waar, al vind ik het soms toch wat asociaal zeker op dagen dat er maar 1 of 2 collega's op kantoor zitten :).

Ik gok dat de overlast van een open koptelefoon wel mee zal vallen, ik het het volume meestal niet zo heel erg hoog.
Een parttime collega gebruikt wel regelmatig een DT990, zal eens kijken of ik die een middagje kan proberen. Dan kom ik er meteen wel achter of die pc met onboard geluidskaart echt ruk klinkt of niet.

De dingen die ik er over gelezen heb zijn overwegend positief.

http://www.head-fi.org/t/...-hd558-impressions-review

Ik zou gewoon eerst een goede koptelefoon kopen en pas een dac/amp erbij kopen als je merkt dat de onboard geluidskaart te brak is. Ik heb nu de Beyerdynamic COP en dit is al een hele vooruitgang tov mijn huidige Sennheiser CX400II en de CX300 die ik hiervoor gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mafioso schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:56:

De Custom One Pro klemt minder hard dan de ATH-M50, heb ze beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Een aantal maanden geleden een Beyerdynamic DT880 (250 Ohm vresie als het goed is) op de kop getikt, hoewel deze al meer dan prima geluid produceert blijf ik het gevoel houden dat ik er meer uit kan halen dan wat ik nu alleen met mijn telefoon/laptop/tablet doe.

Nu heb ik al wat rondgekeken, uit de zoektocht kwam als mediaspeler de Sansa Clip+ naar voren welke niet al te duur is. Dit zou mij dan meer bestedingsruimte bieden voor een betere portable versterker. Zelf zie ik hierin door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand hier tips voor een portable dab/amp combinatie, budget 100 a 150 euro, welke deze hoofdtelefoon recht toe doet?

(mocht ik in het verkeerde topic/forum zitten dan hoor ik dat graag en zal ik mijn vraag elders plaatsen, maar gezien hier de know-how ligt m.b.t. dit soort hoofdtelefoons wilde ik het hier posten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom blijven mensen hier hameren dat je perse een losse DAC/Amp nodig zou moeten hebben? Daar zit geen absolute zekerheid in namelijk.
Bij geluidskwaliteit is er sprake van een keten van onderdelen waarbij het gros ligt aan de kwaliteit van de geluidsreproductie oftewel de speakers/headset. De kans dat andere onderdelen de zwakste schakel blijken is vele malen lager.

Ook de bron van de muziek maakt een groot verschil als je het streamed, mp3...etc (lossy encoding) of FLAC, CD, Wav (lossless). (Platen/tape hebben geen DAC nodig uiteraard)
En hele dure headset gaat een brakke stream maar minimaal beter laten klinken. En vaak dan ook nog eens dat je meer fouten zal horen.

En een DAC is in deze context bijna altijd een geluidskaart waarbij de uitgang ook nog eens voorversterkt is. Er zijn wel echte losse DAC die een digitaal ingangssignaal hebben en een analoge uitgang maar da's heel specifiek spul dat in kleine oplages gemaakt wordt. De A klasse varianten zijn bijvoorbeeld fors aan de prijs.

En als je een specifiek headset model hebt wat meer dan gemiddeld stroom verbruikt dan kan mogelijk een bestaande voorversterker niet genoeg stroom leveren. Dat is na te gaan door de specificaties naast elkaar te leggen.

Waar kan je dan op letten bij een goed klinkende geluidskaart?
-Ruis/SNR (Speel niets af en draai de volumeknop helemaal open en wat hoor je dan?)
-THD oftwel vervorming. Alleen wordt hier nogal vaak met gesjoemeld. Deze cijfers zijn een mogelijke indicatie maar niet in beton gegegoten.
-Crosstalk (Ook wel soundstage genoemd) Geldt hetzelfde voor als met THD en kan je als grove indicatie gebruiken.
-type voorversterking zoals klasse A, AB of D welke elk hun bepaalde eigenschappen hebben, vaak vertaald naar prijsstelling

Dat je 96 of 192kHz zou kunnen halen is leuk maar voegt niets toe als je bron niet boven de 44.1kHz uit komt. Upsampling voegt niets toe. En voor het afspelen is het verschil tussen 16 bit en 24 bit van een 16 bit bron ook niet uitermate significant. (Voor opnemen is 24 bit wel weer handig ivm de ruisdrempel en quantisatieruis)
De prijsstelling of de merknaam is geen absolute geen garantie voor kwaliteit. Het is wel zo dat er heel wat concurrentie op deze markt is dus het is wel een mogelijk aanduiding van kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:10:

[verhaal]

Dat je 96 of 192kHz zou kunnen halen is leuk maar voegt niets toe als je bron niet boven de 44.1kHz uit komt. Upsampling voegt niets toe. En voor het afspelen is het verschil tussen 16 bit en 24 bit van een 16 bit bron ook niet uitermate significant. (Voor opnemen is 24 bit wel weer handig ivm de ruisdrempel en quantisatieruis)
De prijsstelling of de merknaam is geen absolute geen garantie voor kwaliteit. Het is wel zo dat er heel wat concurrentie op deze markt is dus het is wel een mogelijk aanduiding van kwaliteit.
Upsampling voegt niets toe. Dat is kort maar krachtig samengevat!

Mee eens dat je hele keten van apparatuur goed moet zijn, wil je hoge kwaliteit muziek kunnen horen.
De aanschaf van een Sennheiser HD558 was voor mij een reden om meer tijd en geld in mijn digitale muziekcollectie te stoppen. Ik hoorde alle 'digitale' vlekjes in mijn MP3 langskomen.
Nu spaar ik dan ook door voor de volgende stap, een goede audioset voor in de woonkamer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Waarom blijven mensen hier hameren dat je perse een losse DAC/Amp nodig zou moeten hebben? Daar zit geen absolute zekerheid in namelijk.
Bij geluidskwaliteit is er sprake van een keten van onderdelen waarbij het gros ligt aan de kwaliteit van de geluidsreproductie oftewel de speakers/headset. De kans dat andere onderdelen de zwakste schakel blijken is vele malen lager.
De headset heb ik dus al vervangen door na uitvoerig luisteren bij de audiozaak de Beyerdynamic aan te schaffen. Dit gaf inderdaad een enorme boost in performance, en daar ben ik bijzonder content mee. Echter moet ik nu het volume van mijn telefoon op max zetten voordat er een acceptabel volume uit de headset komt. Dit lijkt volgens mij op een gebrek aan power.
Ook de bron van de muziek maakt een groot verschil als je het streamed, mp3...etc (lossy encoding) of FLAC, CD, Wav (lossless). (Platen/tape hebben geen DAC nodig uiteraard)
En hele dure headset gaat een brakke stream maar minimaal beter laten klinken. En vaak dan ook nog eens dat je meer fouten zal horen.
Dit ben ik mij ook ter dege bewust, vandaar ook mijn opmerking over de Sansa clip+ welke lossless kan afspelen in tegenstelling tot mijn telefoon.

Deze combi van factoren en hetgeen ik op het internet tegen kom over het nodig zijn van een versterker voor een DT880 ben ik tot mijn vraag gekomen. Alleen zie ik door de vele mogelijkheden i.c.'m. gebrek aan kennis van portable amplifiers (voorkeur voor handzaam formaat zodat het ook op vakantie o.i.d. gebruikt kan worden) niet goed wat de beste prijs/kwaliteitscombinatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:10:
Sterker nog, 96 of 192 kHz is geeft alleen maar meer kans op ruis. Alles boven de ~22 kHz hoor je niet meer, de Nyquist frequentie is dus ~44kHz.

Zelf heb ik enkel 16 bit 44.1kHz. En om heel eerlijk te zijn werkt een goede 320kbps mp3 net zo goed aangezien ik toch meestal in de trein zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
drBunhead schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 18:15:
[...]

De headset heb ik dus al vervangen door na uitvoerig luisteren bij de audiozaak de Beyerdynamic aan te schaffen. Dit gaf inderdaad een enorme boost in performance, en daar ben ik bijzonder content mee. Echter moet ik nu het volume van mijn telefoon op max zetten voordat er een acceptabel volume uit de headset komt. Dit lijkt volgens mij op een gebrek aan power.
Nah, niet per sé. Waarschijnlijk een gebrek aan spanning aan de uitgang, maar aangezien het een 250 ohm koptelefoon is
[...]

Dit ben ik mij ook ter dege bewust, vandaar ook mijn opmerking over de Sansa clip+ welke lossless kan afspelen in tegenstelling tot mijn telefoon.

Deze combi van factoren en hetgeen ik op het internet tegen kom over het nodig zijn van een versterker voor een DT880 ben ik tot mijn vraag gekomen. Alleen zie ik door de vele mogelijkheden i.c.'m. gebrek aan kennis van portable amplifiers (voorkeur voor handzaam formaat zodat het ook op vakantie o.i.d. gebruikt kan worden) niet goed wat de beste prijs/kwaliteitscombinatie is.
De vraag is, moet de amp portable zijn dat je hem gebruikt tijdens het reizen, of moet hij portable zijn zodat je hem makkelijk mee kunt nemen?

Hoe dan ook, ik zie versterkers voor headphones/in ears eigenlijk in twee klassen vallen qua functie:
• de uitgangsimpedantie (en capaciteit eventueel) naar beneden halen
• de uitgangsspanning vergroten

Deze twee bijten elkaar nauwelijks, want als je een grote uitgangsspanning nodig hebt (zoals het geval is met de DT880 heb je vanwege de hoge impedantie helemaal geen lage uitgangsimpedantie nodig (alles onder de 25 ohm is wel best), en ook de ruis kun je waarschijnlijk toch niet horen.

Een lage uitgangsimpedantie is dan weer nodig bij laagimpedantie devices waarbij je toch geen grote spanning nodig hebt.

Vaak proberen fabrikanten deze dingen te verenigen door een gainknop toe te voegen. Maar waar jij op moet letten is dat de maximale uitgangsspanning lekker hoog is (> 5 Vrms). Zelf vind ik de O2 amp echt geweldig (heeft ook echt een hele lage ruisvloer) en deze kan tot 7 Vrms leveren. Hij is alleen niet echt draagbaar in de zin dat je hem tijdens je reis gebruikt denk ik.

Anders is een FiiO E12 nog wel wat voor je, die is wel echt portable. Maar als je er ooit in-ears aanhangt hoor je hem wel ruisen en dat de uitgangsimpedantie niet laag genoeg is (maar zoals gezegd, deze punten zijn voor jouw toepassing niet interessant).

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Even de Swiffer door dit topic halen! Beyerdynamic Custom One Pro presteert boven verwachtingen, nu al aan het nadenken over mijn volgende aanschaf :)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik wil graag een BT headset, zou het de moeite waard zijn te wachten op Philips' M2BT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben opzoek naar een no-nosense koptelefoon. Ik wil onder de 50 euro blijven. Goede kandidaten leken mij de HD 419 of de HD 205 II. Zijn er eventueel nog andere modellen waar ik naar zou kunnen kijken?

Update:
Ik heb vandaag de HD 419 gekocht. Klinkt goed, maar ik weet nu wel wat ze bedoelen met Punchy bass.
De bass is behoorlijk stevig, iets te voor mijn smaak.

[ Voor 29% gewijzigd door Coenen op 30-08-2014 20:59 ]

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 09:54
Iemand ergens al de nieuwe Bose Quietcomfort 25 gespot / gehoord?

Betere noise-cancelling, beter geluid, kleiner op te vouwen, speelt door met lege batterij, in zwart en wit verkrijgbaar en nu ook custom te builden qua kleurstelling. Een goede upgrade lijkt het, ik stond net op het punt er een te halen (oude model). Even wachten dus nog, en kijken wat dit met de prijs van het oude model doet.

http://www.cnet.com/products/bose-quietcomfort-25/

http://www.bose.com/contr...quietcomfort_25/index.jsp

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:01
Vraag, iemand ervaring met de Xiaomi Pistons V2?

Deze zouden erg goed zijn, heb net een originele binnen (denk ik, maar verpakking, roostertje, 12gram, clip, streepjescode, alles klopt).
Maar wat een baggergeluid vind ik.
Als ik ze vergelijk met mijn TDK's (2 voor €15 bij Ibood hunt), vergelijk met mijn Sennheisser c300, of mijn audiotechnica ATH-M50 (op volgorde van kwaliteit).
Mis ik iig ten opzichte van de TDK's:
- Weinig bas aanwezig
- géén vol geluid, klinkt beetje scherp
- héél aanwezig hoog (zeer irritant om naar te luisteren)
- dus iig compleet niet gebalanceerd geluid
- ze zitten niet lekker

Afgespeeld op een:
- SMSL DAC met headphone amp
- Nexus 5
- laptop

Ik heb deze gekocht bij Banngood, waar ze echt zouden moeten zijn. De verpakking en uiterlijk lijkt ook echt.
Nu is mijn vraag. Heeft iemand deze ook? Is mijn refferentie verkeerd, en is dit wat je krijgt? (dan vind ik ze wel nog duur voor wat je krijgt). / Gaat het geluid magisch opeens 30x beter worden na ingespeeld te zijn ... of zouden ze toch gewoon keihard nep zijn?

Gekocht bij Banggood
http://www.banggood.com/O...Smart-Phones-p-82744.html

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 13:43
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:50:
Iemand ergens al de nieuwe Bose Quietcomfort 25 gespot / gehoord?

Betere noise-cancelling, beter geluid, kleiner op te vouwen, speelt door met lege batterij, in zwart en wit verkrijgbaar en nu ook custom te builden qua kleurstelling. Een goede upgrade lijkt het, ik stond net op het punt er een te halen (oude model). Even wachten dus nog, en kijken wat dit met de prijs van het oude model doet.

http://www.cnet.com/products/bose-quietcomfort-25/

http://www.bose.com/contr...quietcomfort_25/index.jsp
Thanks hiervoor. Ik sta op het punt om of de Bose QC15 te kopen, of toch de Sony MDR-1BT of 10RBT (bluetooth, zonder NC)

Twee totaal verschillende modellen, maar het gemak van BT lijkt me erg prettig. Maar de noisecancelling lijkt me ook erg prettig (ik vlieg veel) In ieder geval nog een excuus om nog even te wachten.

Ze zeggen trouwens "Better sound" Maar ik kan dat niet terugvinden in harde specificaties (frequentiebereik, etc)

• JAHRASTAFARI
Aeon schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:02:
[...]

Thanks hiervoor. Ik sta op het punt om of de Bose QC15 te kopen, of toch de Sony MDR-1BT of 10RBT (bluetooth, zonder NC)

Twee totaal verschillende modellen, maar het gemak van BT lijkt me erg prettig. Maar de noisecancelling lijkt me ook erg prettig (ik vlieg veel) In ieder geval nog een excuus om nog even te wachten.

Ze zeggen trouwens "Better sound" Maar ik kan dat niet terugvinden in harde specificaties (frequentiebereik, etc)
Als je veel vliegt is de NC ideaal. Wat heb je aan goed geluid als het andere geluid er zo doorheen knalt. Voor goed/beter geluid moet je een andere koptelefoon hebben (bijv. Sennheiser 598), maar dan heb je eigenlijk weer een stille omgeving nodig.

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 13:43
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:06:
[...]
Als je veel vliegt is de NC ideaal. Wat heb je aan goed geluid als het andere geluid er zo doorheen knalt. Voor goed/beter geluid moet je een andere koptelefoon hebben (bijv. Sennheiser 598), maar dan heb je eigenlijk weer een stille omgeving nodig.
Helemaal waar. Alleen gebruik ik de koptelefoon ook achter mijn PC, onderweg (OV) en soms bij de TV. Dan is BT wel erg handig.

Ik zou er eigenlijk 2 moeten kopen... Maar daar heb ik geen budget voor. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
En daar gaat mijn tweede AKG q460 in 3 jaar, alleen deze keer buiten de garantie. Ben opeens een deel van het geluid (spraak) kwijt.

Over het geluid niet te klagen, maar de bouwkwaliteit is niet om over naar huis te schrijven. Vanavond kijken of het nog te repareren is, anders opzoek naar een nieuwer, degelijkere, headphone.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 11:31
benieuwd of Apple/Beats vanavond met iets nieuws komt aanzetten tijdens het Apple event: http://www.apple.com/live/

Verwijderd

Ik gebruik al jaren deze koptelefoon. Heeft mn vader nieuw gekocht in 1987/88 en zag een jaar of 13 terug bij Vogelzag in Eindhoven dat ze nog steeds te koop waren. Bevallen me heel goed. Is van JVC. Klinken warm en geen overdreven bass, zoals bij Sennheiser vaak t probleem is.. Klinkt zelfs goed als je muziek uit Music+, Spotify,Grooveshark etc over Bluetooth naar je versterker stuurt.

Afbeeldingslocatie: http://images61.fotosik.pl/910/189dfa16cdfe44f2.jpg

HA-D990 is het typenummer

Edit:
Grappig, staat zelfs nog steeds op de website vermeld.

http://support.jvc.com/co...Id=112&modelId=MODL001140

Heb hier nog het audio/video programma boekje van 87/88 liggen en daar staan ze dus ook in. Maar geen idee of de kwaliteit door de jaren heen veranderd is. Bij mij staat er nog in vermeld, 'Made in Japan'. Zal later wel veranderd zijn in PRC.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 11:28 ]

Verwijderd

kjast schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:54:
[...]

Sterker nog, 96 of 192 kHz is geeft alleen maar meer kans op ruis. Alles boven de ~22 kHz hoor je niet meer, de Nyquist frequentie is dus ~44kHz.

Zelf heb ik enkel 16 bit 44.1kHz. En om heel eerlijk te zijn werkt een goede 320kbps mp3 net zo goed aangezien ik toch meestal in de trein zit.
Vrouwen kunnen soms boven de 22k horen en kinderen/jong volwassenen tot 30 jaar. Heb Pioneer luidsprekers staan met supertweeters. Nou ik hoor daar dus helemaal niks uit komen, maar mn vriendin heeft haar oor er tegen gehouden en die hoort er wel degelijk iets uit komen. Dus ja er zijn mensen die boven 22k nog horen. Maar voor muziek zal het wel verwaarloosbaar zijn.

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 01:50
kjast schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:54:
[...]

Je haalt hier even twee dingen door elkaar. Namelijk 'frequency' en 'sampling rate'. Waar jij over praat is frequency maar de gene die jij quote heeft het over de sample rate.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
voor wie trouwens een vervangende kabeltje voor zijn akg headfones nodig heeft:
http://www.banggood.com/R...0-Headphone-p-937637.html

De kabel van mijn q460 was gesneuveld en heb net deze binnen als vervanging.
Doet het perfect. Heeft ook de 'speciale' bajonet (?) aansluiting.

• mickeyhouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 17:14
Jaartje geleden een Beats Solo gekocht, kon m voor weinig overnemen van een bekende.
Voor het "op de fiets naar werk" muziek prima te doen, maar verder een hoop laag en meer niet.

Na lang wikken en wegen gister een beyerdynamic DT 770 250 besteld.
Vanmiddag opgehaald en man man man man....
Eerst Spotify getest, puur omdat ik daar altijd naar luister.
Aardig, maar meer ook niet.

Weet je wat?
Laat ik de cd speler eens uit de kast halen en die proberen.

Stapel cd's erbij en ik zit nu al een paar uur onderuitgezakt in een stoel door mn cd's te bladeren welke ik nu weer moet luisteren.
Wat een geweldig geluid.
Ik hoor ineens dingen die ik nooit gehoord heb.
Nu al voor de volle 100% tevreden met mn aankoop.

Versterker is een Audiolab 8000S.
Cd speler een Philips blu-ray speler :)

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb een vraagje, heb nu een Grado SR80i, fijn ding, maar verschrikkelijk voor onderweg vanwege de open achterkant, en niet echt geschikt voor elektronische muziek (af en toe trekt hij de bas totaal niet). Gebruik nu vrij standaard oortjes voor onderweg, maar ben op zoek naar een koptelefoon. Hij moet gesloten zijn, tegen een stootje kunnen, en allround muziek kunnen afspelen (elk genre). Liefst rond de 150 euro, 200 is echt het maximale dat ik uit wil geven. Neig enorm naar een Audio Technica ATH-M50x, maar hebben jullie nog andere suggesties?

E: En nu ik toch bezig ben, hoe is de geluidskwaliteit t.o.v. een Grado SR80 (i, e)? Helderheid is het belangrijkst, en de Grado vind ik echt geweldig wat dat betreft. Heb al wel eens zo'n Audio Technica op gehad, dus weet dat het dik in orde is, maar hoe is de vergelijking side by side?

@: Hierboven, heerlijk is dat! Sowieso al een wereld van verschil of je een file op je telefoon/laptop/etc. afspeelt of via een versterker. heb er hier één aan een PC en platenspeler hangen, en dat klinkt vanaf een LP of .flac toch beter dan een standaard 320kbps MP3'tje op je smartphone :).

[ Voor 35% gewijzigd door Thomas op 13-09-2014 20:27 ]

Verwijderd

Heb nu een tijdje de oude HD540 Reference II van mijn ouders in gebruik, lag toch in de kast en zij deden er niets mee.

Nu begin ik mij mateloos te irriteren aan de ruis die er ontstaat bij het luisteren van muziek met een diepere bas.

Heeft iemand hier een oplossing voor, of is deze gewoon niet geschikt voor dit soort muziek? Mocht dat zo zijn, wat is dan een goede vervanger? (Budget max. €200,-).

• mickeyhouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 17:14
Wat is nou eigenlijk de meerwaarde van een headphone amp?
Ten opzichte van een "normale" audio versterker bedoel ik dan he.
Ik zie hele mooie setups voorbij komen met daarbij vaak mooie kleine amps, maar heeft t behalve het visuele nog meer toegevoegde waarde?

• Seers
mickeyhouse schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 21:42:
Wat is nou eigenlijk de meerwaarde van een headphone amp?
Ten opzichte van een "normale" audio versterker bedoel ik dan he.
Ik zie hele mooie setups voorbij komen met daarbij vaak mooie kleine amps, maar heeft t behalve het visuele nog meer toegevoegde waarde?
Een "normale" audioversterker met headphone out heeft de headphone jack parallel met de normale uitgangen maar dan met een weerstand in serie. Deze serieweerstand molt je dempingsfactor, geeft een wat meer "dreun" in het laag vaak wat mensen nog wel eens fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 10-10 21:00
DarkChylde schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:13:
voor wie trouwens een vervangende kabeltje voor zijn akg headfones nodig heeft:
http://www.banggood.com/R...0-Headphone-p-937637.html

De kabel van mijn q460 was gesneuveld en heb net deze binnen als vervanging.
Doet het perfect. Heeft ook de 'speciale' bajonet (?) aansluiting.
Je bracht me op een idee, gelukkig had ik nog een (veels te kort) kabeltje bij mijn hoofdtelefoon gekregen. Hiermee getest en het geluid was wel goed. Dus ook maar een vervangende kabel besteld.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou een Fiio E11 versterker bv geeft niet alleen een veel harder volume,maar zitten ook 2 EQ standen op waardoor je meer bas kan toevoegen en als je een basshead bent is dat verdomd handig.En zit nog een gain stand voor moeilijk aan te sturen koptelefoons waardoor ie nog harder kan dus het doet zoveel en dat is alleen nog maar een versterker,als je en dac/amp koopt zoals de Fiio E17 dan verbeterd het ook nog eens je geluid dus waarde heeft het zeker....en een Fiio e11 koop je al voor 60 $ op ebay en dan heb je nog maar de goedkoopste te pakken haha....
Nou morgen komt mn Fidelio L2 binnen dus ben benieuwd hoe die klinkt.....

• Dragonithe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-02 15:41
Hallo, mijn koptelefoon is laatst kapot gegaan en nu ben ik opzoek naar een nieuwe. Momenteel overweeg ik de beyerdynamic custom one pro, de shure srh840 en eventueel de soundmagic hp100.
Ik wil graag een koptelefoon met een redelijke isolatie, onder andere zodat ik deze in een bibliotheek kan gebruiken voor studeren.
Voor muziek luister ik vooral naar rock en (symphonic) metal, en soms wat ambient.
Een verwisselbare draad is ook een groot voordeel.

Echter een andere mogelijkheid is de bundel van de sony z3c met een sony MDR-ZX750, omdat mijn huidige telefoon (htc one x) misschien een beetje oud begint te worden.
Helaas is deze koptelefoon wel draadloos, en ik weet niet of daar een merkbare vertraging aan is te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 16:37

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Hallo iedereen,

Ik had een topic aangemaakt waarin ik vroeg wat een mooie koptelefoon is voor 100 euro, aangezien het me niet logisch lijkt om de hele TS van dat topic hier neer te zetten post ik de link.
Djesse8999 in "Over Ear Koptelefoon <100 euro"

Alvast bedankt voor de hulp!

• Seers
Ik zou zeggen de Beyerdynamic DT 770 Pro voldoet aan je eisen, en is ook een koptelefoon waar je niet fout mee kan gaan. Nieuw iets van 130 euro, maar moet tweedehands wel te vinden zijn voor 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Seers schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:12:
Ik zou zeggen de Beyerdynamic DT 770 Pro voldoet aan je eisen, en is ook een koptelefoon waar je niet fout mee kan gaan. Nieuw iets van 130 euro, maar moet tweedehands wel te vinden zijn voor 80 euro.
De DT 770 Pro zit inderdaad net iets boven mijn budget, ben geen fan van electronica van marktplaats dus 2e hands lijkt me niks.

De pricewatch: Shure SRH750DJ (Zilver) lijkt me ook een hele mooie/goede koptelefoon welke, als ik het zo lees, een hele neutrale klank heeft.

Heeft iemand ervaring met deze koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-08 13:05
Hallo mede tweakers,

Ik ben opzoek na in-ear oordopjes.
Nu is mijn vraag wat de beste zijn.
Ik wil er rond de 30 a 40 euro aan uitgeven.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

joey1990 schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:01:
Hallo mede tweakers,

Ik ben opzoek na in-ear oordopjes.
Nu is mijn vraag wat de beste zijn.
Ik wil er rond de 30 a 40 euro aan uitgeven.

Alvast bedankt!
Lees even de grote rode box onderaan de pagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
Brilsmurfffje schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:06:
Lees even de grote rode box onderaan de pagina ;)
Dat, plus crossposten is ook nogal :X

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Djesse8999 schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:03:
[...]

De DT 770 Pro zit inderdaad net iets boven mijn budget, ben geen fan van electronica van marktplaats dus 2e hands lijkt me niks.

De pricewatch: Shure SRH750DJ (Zilver) lijkt me ook een hele mooie/goede koptelefoon welke, als ik het zo lees, een hele neutrale klank heeft.

Heeft iemand ervaring met deze koptelefoon?
Het lijkt me niet de bedoeling dat een DJ koptelefoon een neutrale klank heeft, omdat hij gemaakt zou moeten zijn om de DJ te helpen met zijn mix. Vanwege de omgeving (veel laaggeweld doorgaans) is het belangrijk dat er meer laag in de koptelefoon zit.

Maar anders heb je wel de Shure SRH440, voor rond dezelfde prijs. Heeft ook mooie kritieken (maar ik heb 'm nooit beluisterd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 15:30
Voor de geinterresseerden, de logitech ue 6000 is in de aanbieding bij logitech op de website van 199,- euro voor 99,99 euro.

http://www.logitech.com/nl-nl/product/ue6000?crid=1001

heb zelf een ue 4000 on ear en deze bevalt prima, denk er echter wel over om te gaan upgraden naar de 6000.

En ja natuurlijk heb je betere headsets/koptelefoons maar als je zoals ik niet bereid bent om meer dan 100,- euro uit tegeven aan een headset/koptelefoon dan is deze prima.

[ Voor 6% gewijzigd door eppo666 op 22-09-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Hallo mede-tweakers.

Binnenkort ga ik op reis en neem mee mijn: Sony MDR-ZX750BN
Ik vroeg me af hoe ik deze headset het beste kan beschermen.
Er bestaat geen case of cover voor, dus ik vroeg me af of jullie me op weg konden helpen.
Alvast bedankt bij deze!

• Jolke
Gisteren een nieuw kabeltje voor mijn HD558 binnen uit Azië:

http://www.ebay.com/itm/N...8-Headphone-/261255113290

Zoals ik in mijn review (productreview: Sennheiser HD 558) al schreef is de originele kabel met een 6.3mm plug geleverd, plus een convertplug naar 3.5mm. Dit maakt het een nogal lomp grote plug.
Erg stevig kabeltje dit keer met een veer bij 3.5mm plug en erg flexibel maar toch een dikke kabel erbij. Kijken hoelang deze meegaat. :)

• Magic
  • Niet online
Jolke schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:01:
Gisteren een nieuw kabeltje voor mijn HD558 binnen uit Azië:

http://www.ebay.com/itm/N...8-Headphone-/261255113290

Zoals ik in mijn review (productreview: Sennheiser HD 558) al schreef is de originele kabel met een 6.3mm plug geleverd, plus een convertplug naar 3.5mm. Dit maakt het een nogal lomp grote plug.
Erg stevig kabeltje dit keer met een veer bij 3.5mm plug en erg flexibel maar toch een dikke kabel erbij. Kijken hoelang deze meegaat. :)
Thanks, ik ga deze ook bestellen, nog even denken over de lengte..., soms kom je dingen tegen waarvan je niet wist dat je ze nodig had :) Die lompe plug stoor ik me al aan sinds ik hem kocht :+

Nog een vraagje welke misschien niet in dit topic hoort, maar ik denk wel dat ik hier de meeste kans heb op een antwoord:

Ik gebruik sinds meer dan een jaar de configuratie ipad => lightning naar 30 pin connector => 30 pin connector naar 3,5mm => homemade objective 2 amp => sennheiser HD558

Altijd een perfect geluid gehad, tot de afgelopen weken, alle geluiden afgespeeld door mijn ipad hebben nu een echo. Ik heb het probleem tot de lightning naar 30 pin connector kunnen lokaliseren, echter uitwisselen van de connector met de versie van een collega heeft geen effect. Ik vermoed nu dat het probleem komt sinds IOS 8. Misschien heeft iemand van jullie een vergelijkbare configuratie die dit kan bevestigen?

De headphone uit geeft wel een prima geluid, maar op max volume wordt de ipad erg warm, en de batterij loopt veel sneller leeg.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Jolke
Da's fijn, weer iemand geholpen :)

Het was vanaf de aankoop een 'jammer' dat er een 6.3mm plug aanzat. Ik heb het met andere kabeltjes wel kunnen verbeteren (zie review), maar de kwaliteit van die kabeltjes was ver te zoeken.
Ik heb bewust voor 1.2m gekozen en dat had van mij nog korter gekund: ik gebruik de kabel hoofdzakelijk naar mijn SBH-20. Deze zit in mijn binnenzak, of hangt aan mijn hemd vast. De helft van het kabeltje was dus genoeg voor mij geweest.
Als ik een langere kabel nodig heb, wat voornamelijk thuis zal zijn naar de HiFi set of mengpaneel, gebruik ik de originele kabel van 3m. Bovendien heb ik dan geen verloopplug nodig.

• Magic
  • Niet online
Jolke schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:40:
Da's fijn, weer iemand geholpen :)

Het was vanaf de aankoop een 'jammer' dat er een 6.3mm plug aanzat. Ik heb het met andere kabeltjes wel kunnen verbeteren (zie review), maar de kwaliteit van die kabeltjes was ver te zoeken.
Ik heb bewust voor 1.2m gekozen en dat had van mij nog korter gekund: ik gebruik de kabel hoofdzakelijk naar mijn SBH-20. Deze zit in mijn binnenzak, of hangt aan mijn hemd vast. De helft van het kabeltje was dus genoeg voor mij geweest.
Als ik een langere kabel nodig heb, wat voornamelijk thuis zal zijn naar de HiFi set of mengpaneel, gebruik ik de originele kabel van 3m. Bovendien heb ik dan geen verloopplug nodig.
Precies mijn gedachte, ik heb voor de 1.8 gekozen, want dan kan ik mn ipad en behoren op tafel leggen als ik op de bank luister, en aan de pc is dat ook meer dan lang zat. 1.2 is me net te kort, en inderdaad, als ik langer nodig heb dan heb ik de origineel nog :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• JAHRASTAFARI
Sinds gisteren de Bose Quiet Comfort 25 in bezit. Ik weet: niet het beste geluid maar wel hele goede noise cancelling.

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/BluesoundNodeBoseQuietComfort25_zpsd74a226b.png~original

Eerste indrukken:
- Heerlijk comfort
- Mooi en stevig afgewerkt
- Uitstekende noise cancelling
- Geluid vind ik goed. Zeker niet op het niveau van een Sennheiser HD598 of zo (die ik erg goed vind), maar zeker ook niet matig of zo. Klinkt gewoon redelijk neutraal en open.

• Touchdomex
  • Laatst online: 08:26

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Koptelefoon
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2Oyu7VwJwGQlv9pzIAJmTo7T/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fiHYBcep1cZ5zGBKEeNgwTbk/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gFi6NSSPpnsdVhOhHIj2ccu7/thumb.jpg

Laatst op ebay gewonnen. Erg erg erg erg mooie headstand voor mijn grado O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Jolke
Headphone vind ik niet zo mooi, maar de standaard ziet er wel gaaf uit!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jolke schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:03:
Headphone vind ik niet zo mooi, maar de standaard ziet er wel gaaf uit!
Grado met gele sennheiser pads O+

Zeer typisch uiterlijk. Vooral voor binnen dus looks maken niets uit. Geluid daarentegen van dit ding O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Laatst online: 05-06 16:58
Help, ik zoek dringend een USB dac met headphone amp in 1 toestel. Mijn koptelfoon is de AKG 551, zou makkelijk aan te sturen zijn, ik luister steeds flac via mijn laptop, usb dus.

Ik overweeg:

- fiio E07K (budgetkoning?)
- schiit modi + magni (performance koning?)
- Jds Labs C5D (midrange?)

Ik vertrek binnenkort naar het buitenland en wil asap bestellen! :9 Kan er mij iemand in de goede richting duwen ... vooral voor elektronische muziek. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Laatst online: 11-07 16:23
Benga schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:01:
Help, ik zoek dringend een USB dac met headphone amp in 1 toestel. Mijn koptelfoon is de AKG 551, zou makkelijk aan te sturen zijn, ik luister steeds flac via mijn laptop, usb dus.

Ik overweeg:

- fiio E07K (budgetkoning?)
- schiit modi + magni (performance koning?)
- Jds Labs C5D (midrange?)

Ik vertrek binnenkort naar het buitenland en wil asap bestellen! :9 Kan er mij iemand in de goede richting duwen ... vooral voor elektronische muziek. Thx!
Vergeet absoluut de Audioquest Dragonfly v1.2 niet, vrijwel absoluut de beste prijs-kwaliteit.
De Schiit Modi + Magni heeft gemixte reviews, veel amerikanen vinden hem helemaal geweldig omdat ie in amerika gemaakt is maar er zijn ook veel tegenvallende reviews.
De Fiio heeft een een niet volledig neutraal geluid, ietsje naar het warme toe, als je een basshead bent zal je er wel erg tevreden over zijn.
Geen idee over de Jds labs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Misschien is de nieuwe Marantz HD-Dac1 wat voor je?

Afbeeldingslocatie: http://content.hifi-enthusiast.net/EventImages/11517.jpg

http://www.marantz.nl/nl/...nverters&productid=hddac1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 12-10 12:20
Beste medetweakers, ook ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon. Momenteel heb ik een HD590 waarmee ik meerdere kabels en kussens heb versleten en ik nu weer wat geluid mis aan de linker kant (lager volume). Een nieuwe kabel mocht deze keer niet baten. Ik kan een poging doen er een sitheiser van te maken, maar de kans zit erin dat het in de driver zelf zit omdat die meer dan eens op zijn flikker heeft gehad van een crashende geluidskaart met als gevolg een random geluid op 100% volume uit mijn Creative X-Fi Xtrememusic geluidskaart. Niveautje gehoorschade tenzij je de koptelefoon ASAP afzet. Ter indicatie, ik heb hem normaal op 7% staan en dat is hard genoeg. Daarnaast zijn de kussens weer praktisch versleten dus misschien wordt het toch een keer tijd voor een nieuwe.

Ik heb uiteraard al een beetje rond zitten kijken en kom dan bij een Sennheiser HD598 of Beyerdynamics 770/880/990 PRO. Jammer genoeg zijn de kabels van de Beyerdynamics permanent bevestigd aan de koptelefoon en ik vrees dat ik dan in notime met een soldeerbout aan de slag kan. Nu weet ik uit eerdere ervaring (deze en een andere Sennheiser koptelefoon) en wat lezen op het internet dat de kabels van Sennheiser sowieso niet veel soeps zijn qua duurzaamheid dus ook hier twijfels.

Ik vind het moeilijk een nieuw setje te vinden omdat ik bang ben dat ze minder goed zullen klinken dan de HD590. De meeste van jullie zullen dan waarschijnlijk zeggen; ga ergens luisteren naar koptelefoons, maar dat heeft geen zin. Als ik thuis kom zullen ze altijd anders klinken. Ter indicatie, ik ben een keer met een Sennheiser HD215 thuisgekomen omdat ik hem ter plekke wel mooi vond klinken. Vergeleken met de HD590 kan je meer genieten van een leeg doperwtenblik op je hoofd dan een HD215 :+

Ik ben dus op zoek naar een set die net zo goed klinkt (of beter) als een HD590. Gesloten of open maakt mij niet uit. Ik gebruik hem thuis meerdere uren per dag (regelmatig hele dagen) en moet daarom comfortabel zijn. De geluidsbron is zoals gezegd een Creative X-Fi xtrememusic, waarbij ik de bass in de drivers 25% omhoog heb gekrikt omdat er dan (naar mijn persoonlijke smaak) een fijn geluid uit komt. Eventueel (als het nodig is) is een miniamp ook een optie (FiiO E10?).
Budget ~€160

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dat is wel een enorm sexy ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Touchdomex schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:45:
[...]

Dat is wel een enorm sexy ding!
totdat je de prijs ziet -O-

799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Auw :'(

Al mogen ze wel deze ontwerpstijl naar de rest brengen ook de wat goedkopere :9~

[ Voor 18% gewijzigd door Touchdomex op 30-09-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
leecher schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:29:

Ik heb uiteraard al een beetje rond zitten kijken en kom dan bij een Sennheiser HD598 of Beyerdynamics 770/880/990 PRO. Jammer genoeg zijn de kabels van de Beyerdynamics permanent bevestigd aan de koptelefoon en ik vrees dat ik dan in notime met een soldeerbout aan de slag kan. Nu weet ik uit eerdere ervaring (deze en een andere Sennheiser koptelefoon) en wat lezen op het internet dat de kabels van Sennheiser sowieso niet veel soeps zijn qua duurzaamheid dus ook hier twijfels.
Vanwaar die liefde voor afhaalbare kabels? Ik hoor vaak het argument dat de koptelefoon altijd breekt bij de kabel, maar bij een degelijke kabel is me dat nog nooit gebeurd. Vaak gebeurt dit met oordopjes waar alles veel fragieler is.

Als je een steker in je koptelefoon hebt, heb je eigenlijk weer een nieuw probleem geïntroduceerd, namelijk een dikke en lange jackplug (of erger: mini XLR) in je hoofd die nog wat meer stress op het geheel zet omdat de arm groter is. Bij een degelijk ontwerp zal het óók allemaal wel heel blijven, maar dit geldt het zo goed voor een vaste kabel met trekontlasting.

Daarbij, bij Beyerdynamic tenminste, kun je voor ongeveer 20 euro een nieuwe kabel kopen en dan kun je inderdaad met de soldeerbout aan slag, maar zeker niet in "no time" (tenzij je houdt van kabels knippen ofzo).

Dat gezegd hebbende, ik denk dat de DT-990 Pro wel wat voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
De liefde voor afneembare kabel komt dus door het feit dat ze hier toch vrij snel stuk gaan. Ik loop bijvoorbeeld nog wel eens weg bij de pc met de koptelefoon op mijn hoofd, of hij blijft hangen achter een hoek van mijn bureau. Mijn konijn heeft zich ook wel eens toegang verschaft tot de spaghetti achter de computer en ja zo gebeurt er wel eens wat :+
Dan heb ik denk ik toch liever een plug&play verwisselbaar iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
leecher schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:33:
De liefde voor afneembare kabel komt dus door het feit dat ze hier toch vrij snel stuk gaan. Ik loop bijvoorbeeld nog wel eens weg bij de pc met de koptelefoon op mijn hoofd, of hij blijft hangen achter een hoek van mijn bureau. Mijn konijn heeft zich ook wel eens toegang verschaft tot de spaghetti achter de computer en ja zo gebeurt er wel eens wat :+
Ah, maar behalve je konijn is dit op te lossen met een krulsnoer.

Anders heb je nog Beyerdynamic Custom One Pro, of wellicht vind je een Philips Fidelio X1 wel wat (wel lichtelijk boven budget), deze hebben wel afneembare kabels en zitten ook erg comfortabel. De X1 heeft zelfs gekantelde drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

leecher schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:33:
Beyerdynamic CustomOne Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Seers schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:45:
[...]

Ah, maar behalve je konijn is dit op te lossen met een krulsnoer.

Anders heb je nog Beyerdynamic Custom One Pro, of wellicht vind je een Philips Fidelio X1 wel wat (wel lichtelijk boven budget), deze hebben wel afneembare kabels en zitten ook erg comfortabel. De X1 heeft zelfs gekantelde drivers!
Dat is een mooie tip, afneembare kabel en instelbare bass. Daar ga ik eens even verder naar kijken. Thx!

Die tip van het krulsnoer is ook tamelijk briljant trouwens. Daar had ik jaren eerder aan moeten denken :D

[ Voor 7% gewijzigd door leecher op 01-10-2014 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Afneembare kabels zijn nogals handig, als je veel wisselt van kabels. Thuis heb ik de originele kabel voor mijn Sennheiser HD558 voor het mengpaneel/computer met lompe verlooppluggen eraan en 3m aan kabel. Voor onderweg heb ik een kortere kabel.
Bij Sennheiser (tenminste bij de HD5X8 series) heb je een sleufje in 2.5mm jack zitten die je in de headphone vastklikt. Zodoende trek je deze er niet zo makkelijk uit. Vind ik wel een groot voordeel, zeker als de kabel aan het boordje van je jas blijft hangen bijvoorbeeld.
Krulsnoer voor thuis is wel een optie, niet voor onderweg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Jolke schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:14:
Afneembare kabels zijn nogals handig, als je veel wisselt van kabels. Thuis heb ik de originele kabel voor mijn Sennheiser HD558 voor het mengpaneel/computer met lompe verlooppluggen eraan en 3m aan kabel. Voor onderweg heb ik een kortere kabel.
Bij Sennheiser (tenminste bij de HD5X8 series) heb je een sleufje in 2.5mm jack zitten die je in de headphone vastklikt. Zodoende trek je deze er niet zo makkelijk uit. Vind ik wel een groot voordeel, zeker als de kabel aan het boordje van je jas blijft hangen bijvoorbeeld.
Krulsnoer voor thuis is wel een optie, niet voor onderweg :+
De custom one Pro heeft dit ook en bij mij is de kabel nog nooit los gekomen. Verder kan je hem ook met een tussenstukje nog omvormen tot headset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wat heeft de custom one pro ook? Een sleufje om de kabel vast te zetten, een 2.5mm jack, een krulsnoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorusgalama
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-10-2020
Hallo,

Ik ben een halfjaar geleden afgestudeerd als industrieel ontwerper bij de TU Delft en ik wil samen met een vriend proberen om een Nederlandse premium hoofdtelefoon op de markt te brengen.

Als input voor dit project kunnen we jullie ervaringen en adviezen ontzettend goed gebruiken! Vandaar dat ik zou willen vragen of er mensen zijn die mee willen doen aan een kort onderzoek (±20 min.) waarbij we wat vragen stellen over jullie gebruikservaringen en mogelijke frustraties rondom koptelefoons. Dit kan via Skype of telefoon.

Indien je interesse hebt kun je hier reageren of een mailtje sturen naar dorusgalama@gmail.com.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Laatst online: 05-06 16:58
lucjuh8 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:42:
[...]
Vergeet absoluut de Audioquest Dragonfly v1.2 niet, vrijwel absoluut de beste prijs-kwaliteit.
De Schiit Modi + Magni heeft gemixte reviews, veel amerikanen vinden hem helemaal geweldig omdat ie in amerika gemaakt is maar er zijn ook veel tegenvallende reviews.
De Fiio heeft een een niet volledig neutraal geluid, ietsje naar het warme toe, als je een basshead bent zal je er wel erg tevreden over zijn.
Geen idee over de Jds labs.
Thx voor de tips! Ik heb ondertussen een Odac + O2 besteld bij HDPHNS. Ik post asap de gebruikservaringen met de K551!

Afbeeldingslocatie: http://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/news/2013-02-20/TPU_front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Kyran
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 14:10
Goedendag Tweakers!

Ik ben van plan de O2 Amp + ODAC te bestellen, maar ben nog niet uit op welke koptelefoon er het beste bij past. Ik luister met name Electronica / Dubstep muziek en wil dus een koptelefoon waarbij de bass erg zuiver en goed klinkt! Maar ook wel eens nightcore / nightstep en J core waarbij veel hoge tonen in kunnen voorkomen.

Ik gebruikte vroeger de AKG K520 en de constructie was erg zwak, brak snel doormidden en kraakte veel. Dus ging over naar de Shure SRH 750DJ waarbij de geluidskwaliteit iets minder was, maar wel veel steviger en zwaarder. En durf niet echt terug te gaan naar een AKG koptelefoon als de bouwkwaliteit niet uitstekend is.

Ik heb geen vast bedrag en ben bereid om tot wel 400 euro te betalen. Als er veel verschil in geluidskwaliteit is wil ik best nog 100 euro bijleggen.

Om mijn eisen op te sommen:
- Zuivere bass
- goede bouw kwaliteit
- Niet te zwaar (sinds ik die toch wel 8 uur op een dag op heb)
- max 500 euro

Alvast bedankt,

Kyran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Frozen schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:02:
Pfff ik zit al dagen op headfi te kijken en lees reviews. Ik heb een weekje geleden bij ibood de denon adh 1100 besteld voor 55 euro. Echter zie ik overal op headfi blije mensen met de jvc s500 die nog meer portable dan de denon is ook. Echter zit volgens de reviews de jvc wel strak op het hoofd en kan je hem beter modden door er sw55 oorkussens op te doen. Dan zit hij lekker en is het geluid nog beter ook. Wat vinden jullie (voor veel thuisgebruik en voor in de trein en op de uni) de jvc of de denon?
http://www.head-fi.org/pr...0-b-black-japanese-import
http://www.head-fi.org/products/denon-ah-d1100/reviews
Helaas slecht nieuws:
Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/BGU5V.jpg

Link naar amazon, voor het geval dat je hem graag aan wilde klikken: http://www.amazon.com/Den...0042ETXRQ#customerReviews

Dus nu ben ik weer op zoek naar iets nieuws voor +- dezelfde prijs. Waarschijnlijk wordt dit dan een over ear headset.
pricewatch: Plantronics GameCom 788 7.1
Of iets in dezelfde trend. http://tweakers.net/categ...MTvVNrFCyMrOA8TLzlKxMjGoB

Ik heb momenteel geen enkel idee voor welke van de bovenstaande ik zal gaan. Daar ga ik nog even wat onderzoek naar doen!

[ Voor 29% gewijzigd door Frozen op 05-10-2014 19:01 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Hier een member van de s500 club.. Ik heb er zelf ooit eens ath pleathers bij gekocht. Want dit was eerst iets wat gehyped werd op head-fi. Inderdaad, de boel zit dan wat lekkerder. Geluid wordt ook iets ruimtelijker naar mijn idee, maar het is niet heel veel. Negatief: het geluid wordt verder erg beïnvloed omdat je je "seal" verliest. Klinkt minder "fun". Dus, de ATH pads liggen ongebruikt in de kast. De s500 zelf gebruik ik nog steeds vrij regelmatig. Heb geen andere pads geprobeerd tho. Het is een koptelefoon van destijds 6 tientjes en qua geluid kan ie gemakkelijk mee met duurder phones. Kan ik wel tig setjes pads kopen want er komen in het s500 topic op head-fi steeds andere voorbij die gehyped worden, maar dat lijkt mij ook wat overdreven voor een headphone van dat geld. ;)

Voor de rest vind ik het strak zitten wel meevallen. Tuurlijk, de phone is on-ear, dus ja, het zit op je oren i.p.v. er overheen. Maar het is niet te vergelijken met bijv. een goedkope sennheiser. De echt goedkope Sennheisers klemmen als een malle, dat doet de s500 zeker niet. Ik heb zelf best een rond hoofd en heb niet echt het idee dat de phones vervelend zitten na een tijdje. Plus, ze vouwen lekker klein op. Als je eens een city trip of zo doet; ideaal.

TL;DR: klemmen valt mee, maar als je niet tegen iets op je oren kan, kan je beter voor over ear gaan. Pads wisselen bij een s500 heeft weinig effect omdat het geluid achteruit holt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 09:40
_Kyran schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 13:10:

Om mijn eisen op te sommen:
- Zuivere bass
- goede bouw kwaliteit
- Niet te zwaar (sinds ik die toch wel 8 uur op een dag op heb)
- max 500 euro

Alvast bedankt,

Kyran
Een tijdje terug zocht ik een gesloten koptelefoon met een stevige bass, die geschikt is om overal mee naar toe te nemen en dus erg stevig is. Ik kwam uit bij Beyerdynamic DT770 Pro 80Ohm, de andere grote kanshebber was ook een Beyerdynamic, de Custom One Pro. Misschien kun je je eens inlezen over deze koptelefoons en kijken of je ze ergens kunt beluisteren. Tot zover bevalt de Beyer me erg goed en voldoet hij aan al mijn eisen (hij is enorm stevig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Omaatjehenk schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 01:01:
[...]

Een tijdje terug zocht ik een gesloten koptelefoon met een stevige bass, die geschikt is om overal mee naar toe te nemen en dus erg stevig is. Ik kwam uit bij Beyerdynamic DT770 Pro 80Ohm, de andere grote kanshebber was ook een Beyerdynamic, de Custom One Pro. Misschien kun je je eens inlezen over deze koptelefoons en kijken of je ze ergens kunt beluisteren. Tot zover bevalt de Beyer me erg goed en voldoet hij aan al mijn eisen (hij is enorm stevig).
Hij kan een klasse hoger kijken, de DT990 en DT880 waar ik denk dat de DT990 je meer zal aanspreken. Als je luistert via de versterker ga dan wel voor de 300 ohm versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Kyran
Omaatjehenk schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 01:01:
[...]

Dankje voor je reactie.

De DT 770 ziet er netjes uit, maar als ik op Bax-Shop kijk is die 250 Ohm. Is er een verschil tussen de 80 Ohm en de 250 Ohm koptelefoon?

Ik woon regio eindhoven en naast de mediamarkt weet ik niet echt winkels die mij de optie geven om koptelefoons uit te proberen. Als je nog een paar goede winkels weet zou ik het graag weten!
Brilsmurfffje schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:24:
[...]

Hij kan een klasse hoger kijken, de DT990 en DT880 waar ik denk dat de DT990 je meer zal aanspreken. Als je luistert via de versterker ga dan wel voor de 300 ohm versie
De DT 990 ziet er goed uit, maar kan alleen de 250 Ohm versie vinden.

Verder hoorde ik ook goede dingen over de AKG K701. Is het werkelijk een goede koptelefoon met goede bouwkwaliteit? Is er nog andere goede opties?
Ik ben niet persee opzoek naar een koptelefoon die ik met me ga meenemen naar school en dergelijke. Gewoon een goede voor thuis gebruik en niet anders.

Allebei bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Weet iemand of je andere oorkussens op de Sennheiser Momentum on-ears kunt zetten?
Heb ze nu al een tijdje, prima headphones maar ik krijg last als ik ze lang op heb, zit er over na te denken om ze te verkopen en over-ear headphones te kopen maar ze zijn aardig in prijs gezakt.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
_Kyran schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:31:
[...]

Dankje voor je reactie.

De DT 770 ziet er netjes uit, maar als ik op Bax-Shop kijk is die 250 Ohm. Is er een verschil tussen de 80 Ohm en de 250 Ohm koptelefoon?

Ik woon regio eindhoven en naast de mediamarkt weet ik niet echt winkels die mij de optie geven om koptelefoons uit te proberen. Als je nog een paar goede winkels weet zou ik het graag weten!

[...]

De DT 990 ziet er goed uit, maar kan alleen de 250 Ohm versie vinden.

Verder hoorde ik ook goede dingen over de AKG K701. Is het werkelijk een goede koptelefoon met goede bouwkwaliteit? Is er nog andere goede opties?
Ik ben niet persee opzoek naar een koptelefoon die ik met me ga meenemen naar school en dergelijke. Gewoon een goede voor thuis gebruik en niet anders.

Allebei bedankt voor jullie reacties!
Je kan ook eens kijken naar de Fidelio X2, deze is net nieuw dus die zal pas binnen een paar weken geleverd worden. Deze krijgt echter wel een enorm goed review op innerfidelity : http://www.innerfidelity.com/content/boss-philips-fidelio-x2
Hij staat op bol.com voor 300 : http://www.bol.com/nl/p/philips-x2/9200000032282727/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Laatst online: 05-04 22:22
Ik wil de audio technica ath-m50 headphones kopen. Alleen vind ik de prijs via tweakers pricewatch aan de hoge kant. Ik zie dat ik het bijvoorbeeld via Amazon voor 124 dollar kan kopen. via pricewatch kosten ze minimaal 150 euro. Toch een dikke 50 euro verschil.

Wat is jullie advies voor waar ik het beste de headphones kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ObiTewodros schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:24:
Ik wil de audio technica ath-m50 headphones kopen. Alleen vind ik de prijs via tweakers pricewatch aan de hoge kant. Ik zie dat ik het bijvoorbeeld via Amazon voor 124 dollar kan kopen. via pricewatch kosten ze minimaal 150 euro. Toch een dikke 50 euro verschil.

Wat is jullie advies voor waar ik het beste de headphones kan kopen?
Amazon heb je gezeur met de Douane als ze het al naar Nederland willen verzenden, je kan wel bij amazon.de kijken, daar bestel ik ook geregeld zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
_Kyran schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:31:
[...]

Dankje voor je reactie.

De 80Ohm versie heeft een iets aanwezigere bass, gezien je hiernaar opzoek lijkt te zijn kan ik je deze aanbevelen omdat ik zelf ervaring heb met deze koptelefoon. De eerste Philips Fidelio, de X1 had nogal wat problemen met de robuustheid zover ik me kan herinneren. Ik weet niet of dit bij de X2 is opgelost. Wel weet ik dat Beyerdynamic al decennia bekend staat om zeer robuuste koptelefoons die veelal om deze reden in studio's worden gebruikt.

Een ander merk waar je eens naar zou kunnen kijken is Ultrasone, ik weet zo uit m'n hoofd niet precies welke types maar ik weet wel dat deze een behoorlijke bass hebben.

Qua winkels is het misschien wat lastig beluisteren. Zelf woon ik in Enschede, hier zit een speciaalzaak die de Custom One Pro te beluisteren had, de DT770 echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Laatst online: 12-10 01:33
Hallo,

Na >10 jaar heeft mijn Beyerdynamic DT 131 hoofdtelefoon de geest gegeven: de kabel is doormidden gebroken. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon met als hoofddoel om muziek te luisteren -ca. 40% jazz/klassiek en 60% pop/rock- in mijn werkkamer achter de PC. Soms ook een filmpje als het laat is.

Mijn oude Beyerdynamic had op zich een fijn geluid (on ear, open constructie, geen zware bass), i.i.g. beter dan de oude Sennheiser die ik daarvoor gebruikte (maar die stamde uit de jaren '80). Het draagcomfort is niet het sterkste punt van de Beyerdynamic.

Nu zie ik dat de DT 131 nog steeds bij een paar winkels verkocht wordt dus ik zou hem opnieuw kunnen kopen. Of ik kan wat meer uitgeven voor een meer comfortabele en betere hoofdtelefoon. Alleen vraag ik me af of dat überhaupt wel zin heeft als je niet ook een hoofdtelefoonversterker erbij koopt. Nu plugde ik 'm gewoon voor in de PC.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
@ Omaatjehenk: zelf heb ik de Ultrasone HFI-780, een erg fijne koptelefoon. Deze heeft een redelijk aanwezige bass maar absoluut niet overdreven, en die bass is ook enorm fijn. Als je er iets meer bass bij wilt hebben kan je er heel goed een equalizer op zetten, maakt niet uit op welk niveau je de bass zet, hij blijft erg strak. Het is echter ook een heel erg felle koptelefoon, een beetje minder midrange en een enorm aanwezige treble. het voordeel hiervan is dat je ieder detail in de muziek kan horen maar het nadeel is dat het na een tijdje luisteren op hoog volume erg vermoeiend gaat worden. Deze koptelefoon heeft wel een lage impedantie waardoor een versterker niet heel veel toevoegt.

De koptelefoon is zeer stevig gebouwd, de koptelefoon is al meerder keren van mijn hoofd gerukt omdat deze nog vast zat aan de pc en nog geen spoortje van kabel slijtage. Deze heeft wel eens mij gereisd in een koffer en daar is een klein stukje van het scharnier gebarsten maar dat is 2 jaar later nog steeds stevig, volgens mij kan je er best mee gooien zonder dat deze stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Kyran
lucjuh8 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:53:
[...]
De koptelefoon is zeer stevig gebouwd, de koptelefoon is al meerder keren van mijn hoofd gerukt omdat deze nog vast zat aan de pc en nog geen spoortje van kabel slijtage. Deze heeft wel eens mij gereisd in een koffer en daar is een klein stukje van het scharnier gebarsten maar dat is 2 jaar later nog steeds stevig, volgens mij kan je er best mee gooien zonder dat deze stuk gaat.
Ik denk dat mensen een klein beetje het verkeerde idee hebben gekregen. Met goede bouwkwaliteit bedoelde ik niet nokia telefoons :P Ik gebruik deze uitsluitend thuis, maar wilde niet dat zoals de AKG K520 dat die tijdens normaal gebruik gewoon door midden brak.

Na het lezen van wat reviews en dergelijke lijkt de DT 990 Pro te zijn wat ik wil. Ik zal kijken of ik deze van te voren nog kan uitproberen.

Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Omaatjehenk schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:02:
[...]
De eerste Philips Fidelio, de X1 had nogal wat problemen met de robuustheid zover ik me kan herinneren.
Wait, what?! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Er zijn meerdere gevallen van wegvallen van het geluid zover ik weet. Misschien was dit alleen de eerste batch, maar dat zou je zelf moeten opzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

Ik heb zelf de L1, dat ding is enorm goed gebouwd.
Het enige probleem dat ik had was dat het geluid aan de linker kant luider was dan rechts... Opgelost na 2x omruilen, maar daarna is het echt een perfecte koptelefoon :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 09:24

John

🚀

Hoi,

Ik ben in sinds een paar maanden in bezit van de SteelSeries H Wireless en is het tijd voor een schoonmaak beurt. :)
Iemand tips hoe je de ear pads en de kussentjes van de band het best kan schoonmaken?

Plaatje: http://content.hwigroup.n...reless_gaming_headset.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
John schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:20:
Hoi,

Ik ben in sinds een paar maanden in bezit van de SteelSeries H Wireless en is het tijd voor een schoonmaak beurt. :)
Iemand tips hoe je de ear pads en de kussentjes van de band het best kan schoonmaken?

Plaatje: http://content.hwigroup.n...reless_gaming_headset.jpg
Zelf maak ik dat soort dingen schoon met ethanol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:39
He iedereen,

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van de Brainwavz R3 Ver. 2 (de nieuwe versie zonder memorywire) en hoewel deze in praktisch alle gevallen goed blijft zitten (gedragen over het oor) blijft het tijdens het hardlopen niet goed zitten. De draad buigt dan bijvoorbeeld wat naar boven waardoor hij van mijn oor af valt en zo de oordoppen uit mijn oor trekt.

Weten jullie of er zo iets bestaat als aftermarket earloops/earhooks zoals je ziet bij sport IEM? Ik kan zelf eigenlijk niks vinden terwijl mij het niet heel erg moeilijk lijkt om te maken als fabrikant toch? Gewoon stuk stevig, lichtelijk flexibel, plastic waar je je draad door kan halen en dat goed rond je oor blijft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 03:24

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Ik was al een tijdje op zoek naar een goede koptelefoon, en na flink neuzen in dit topic heb ik mij laten voorlichten bij tonka muziek in de stad Groningen. En na een half uur luisteren en passen. Heb ik de beyerdynamic dt 990 pro gekozen.
Thuis gelijk aan de stereo gehangen en een lp opgezet maar wat een geluid zeg!!

Straks maar even de pc aansluiten op de versterker en dan genieten van de mp3's

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Laatst online: 21:32
Toevallig stond er in de Consumentengids van oktober een test met hoofdtelefoons. Ze hadden 15 koptelefoons getest en de top drie bestond uit de volgende koptelefoons:

1. Bose SoundTrue around-ear
2. Philips Fidelio X1
3. Sennheiser HD 598

Misschien hebben jullie er iets aan, natuurlijk kan je het beste gewoon zelf gaan luisteren en dan je keuze maken in plaats van dit soort dingen te volgen. Het geeft in ieder geval wel een leuke indicatie.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Rednas_N schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:19:
Toevallig stond er in de Consumentengids van oktober een test met hoofdtelefoons. Ze hadden 15 koptelefoons getest en de top drie bestond uit de volgende koptelefoons:

1. Bose SoundTrue around-ear
2. Philips Fidelio X1
3. Sennheiser HD 598

Misschien hebben jullie er iets aan, natuurlijk kan je het beste gewoon zelf gaan luisteren en dan je keuze maken in plaats van dit soort dingen te volgen. Het geeft in ieder geval wel een leuke indicatie.
Ik neem de consumentenbond nooit zo serieus. Ze zijn daar of heel erg merkgetrouw, of ze gaan blind voor het goedkoopste merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:11

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik heb het artikel ook gelezen, hoewel het inderdaad de consumentenbond is, lijkt er best redelijk getest te zijn. Een groot deel blijft subjectief, vandaar een testpanel, maar het verhaal in het algemeen was zo slecht nog niet.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucjuh8 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:57:
[...]

Je kan ook eens kijken naar de Fidelio X2, deze is net nieuw dus die zal pas binnen een paar weken geleverd worden. Deze krijgt echter wel een enorm goed review op innerfidelity : http://www.innerfidelity.com/content/boss-philips-fidelio-x2
Hij staat op bol.com voor 300 : http://www.bol.com/nl/p/philips-x2/9200000032282727/
Ik heb de Philips Fidelio X2 hier sinds kort (review volgt!) en ben er heel erg enthousiast over! Bouwkwaliteit is dik in orde en het geluid is in één woord fantastisch. Als er vragen zijn hoor ik het graag, is ook meteen input voor de review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YadeRofl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06-2023
dit is niet de bedoeling: verkeerde forum, verkeerd topic

[ Voor 75% gewijzigd door teacher op 15-10-2014 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Laatst online: 21:32
.

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 15-10-2014 18:21 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Voor de liefhebbers:
Gershwin25 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:25:
Kijkshop: 25% korting op alle Philips hoofdtelefoons en bluetooth speakers t/m zondag 19 oktober.
Alleen geldig in de winkel, print onderstaande bon uit.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:11

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Heeft er iemand ervaring met zowel de Sennheiser HD598 als met de Beyerdynamic DT-880 (Pro)?

Ik ben op zoek naar een headphone voor vooral 'instrumentale' muziek (klassiek in vele varianten, rustige pop als Janne Schra, Jacqueline Govaert, etc.).

Wat ik zo lees heeft de DT880 een ongekleurde en heel brede respons, maar is deze ook 'muzikaal'? Of is dan toch de HD598 de betere keus ondanks de net wat mindere bass respons en hogere frequenties (los van het uiterlijk...)?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
bartvl schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:13:
Heeft er iemand ervaring met zowel de Sennheiser HD598 als met de Beyerdynamic DT-880 (Pro)?
Zelf ben ik in het bezit van de HD598 en de DT 770 Pro. De DT 880 pro heb ik nooit beluisterd dus daar kan ik niet meer over zeggen dan dat er op internet te vinden is. De HD598 heeft een zeer prettig geluid voor alles wat instrumentaal is. Het nadeel vind ik zelf dat er scheurtjes komen in het kussen van de hoofdband. De Beyerdynamic koptelefoons zijn zeer robuust en hier zal dit dus niet snel gebeuren (en mocht er toch iets gebeuren is ieder onderdeeltje te bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Ik heb mijn pricewatch: Denon AH-D401 (Zwart) via RMA teruggestuurd na 3 dagen omdat de interne versterker kapot is (wil niet meer opladen)

Ik vond die koptelefoon geweldig klinken en als de ingebouwde versterker aan stond klonk het al helemaal geweldig.

Weet iemand een goed alternatief voor de Denon? (rond de zelfde prijs)
Pagina: 1 ... 68 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.