Omdat de feestmaand er toch weer aan zit te komen, wil ik mezelf eens een leuk cadeautje geven, en een nieuwe koptelefoon mag wel weer eens.
Ik gebruik nu nog een
pricewatch: Philips SHP2000 (Zwart), maar, na alle jaren veel gebruikt te zijn, begint het goedkope plastic her en der te scheuren, niet prettig. Ook is het geluid "wel okay", maar, daar is ook alles mee gezegd.
Iets nieuws is dus wel wenselijk, ik luister vooral metal in ongeveer al zijn soorten, van black naar progressive, maar [progressive]rock, punkrock, de Skyrim OST en soms oude oude pop wordt ook gedraaid. Gamen gebeurd ook vrij veel, ook weer vanalles wat, vooral shooters en racers, bijna altijd met muziek op de achtergrond.
90% van de tijd, als het niet meer is, zal hij aangesloten zijn op een wat oudere Kenwood A-47 versterker, maar ik zou het erg prettig vinden als mijn Rockboxed Sansa Clip+ er ook mee overweg kan. Mijn telefoon hoeft er niet persé mee overweg te kunnen, geluid van de Clip vind ik toch beter.
Liefst een gesloten over-ear koptelefoon, die makkelijk uren gedragen kan worden. Nu overleef ik die Philips ook al uren, dus ik neem aan dat ik niet verwend ben

Opvouwbaarheid en looks zijn van ondergeschikt belang. Vervangbare meuk is wel zo prettig, net als stevigheid.
Budget houdt op rond de 200 euro, liever ietsjes eronder.
Zelf heb ik, uiteraard, de
pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro (Zwart) al gevonden. Zelf lijkt hij mij perfect voor mijn eisen: lekker stevig, gesloten, comfortabel en zijn geluidskwaliteit wordt overal bejubeld. Dat de bass makkelijk aan te passen is lijkt mij gezien mijn muziekkeuze ook een fijne toevoeging. Enige nadeeltje is dat de kabel ietwat kortjes is, maar, een goedkoop verlengkabeltje kan daar wel verandering in brengen.
pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) is ook een populair model, maar, als ik even door dit topic lees, lees ik eigenlijk weinig positieve berichten. Geluid zou goed zijn, maar de bouwkwaliteit wat minder en hij zou nogal oncomfortabel zijn. Wel is de prijs iets leuker dan die van de COP en een 3m kabel kan ik ook zeker gebruiken.
pricewatch: Sony MDR-1R (Zwart) kan ook leuk zijn, maar ik weet eerlijk gezegd niet echt wat ik ervan moet denken. De verhalen zijn wel positief, maar, die van de M50 en COP lijken qua geluid positiever te zijn. Ook krijg ik weinig vertrouwen van de website, teksten als "Gemixt door de muziektoppers van nu
De MDR-1R is gemaakt voor de muziek van nu, met medewerking van toonaangevende artiesten. U hoort de pompende baslijnen en de hoge noten zoals ze zijn bedoeld" geven mij rillingen over mijn rug

De muziek van nu is namelijk allerminst mijn muziek
Zelf neig ik dus naar de COP, is dat een goed idee, of is er een beter idee?
People as things, that’s where it starts.