Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ik heb voor 75 euro een nieuwe HD215 gekocht van Sennheiser. Deze klinkt niet slecht! Lijkt beetje op de 990 pro.

Ik heb ook een 770 pro, DT1350 en 990 pro. En numark redline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 07:34:
[...]

Ik heb de Philips Fidelio X2 hier sinds kort (review volgt!) en ben er heel erg enthousiast over! Bouwkwaliteit is dik in orde en het geluid is in één woord fantastisch. Als er vragen zijn hoor ik het graag, is ook meteen input voor de review ;)
Oh my god I want them!!

Als ik geld overhou van het backpacken dan haal ik ze. Heb de hd580(bijna hd600) en de x1 en ben dik tevreden over beide! Meer nog dan de hd650.

Anyway ben benieuwd naar je review. Heb je een hoge impedance versterker? Heb zelf namelijk de bottlehead crack waar ik erg tevreden mee ben en hoewel het niet zou moeten klinkt de x1 er ook prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 22:50
Ben ook zeer benieuwd naar de Fidelio X2. Zeker in vergelijking tot de Fidelio L2, daar zijn al een hoop goede verhalen over (L2 zou het zelfs beter doen als de X1). Vond hem zelf ook erg goed klinken (beter dan een Sennheiser van 2x de prijs).

Wat zou de prijs van de X2 worden? Rond de 300?

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb ik een blogpost gemaakt met wat achtergrondinformatie en de vaste spullen die ik in huis heb. Ik heb nu ook de A5-PRO liggen dus ook daar komt nog een review van :)
Nu nog tijd vinden en vooral bij de X2 is het heel lastig om je niet mee te laten slepen door de muziek ;)

Edit: de prijs van de X2 is inderdaad € 300.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Heilige Kaas schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:14:
[...]

Oh my god I want them!!

Als ik geld overhou van het backpacken dan haal ik ze. Heb de hd580(bijna hd600) en de x1 en ben dik tevreden over beide! Meer nog dan de hd650.
De 580 en x1 zijn volgens mij wat meer gefocussed op bas dan de uber neutrale 650, toch?

De 650 staat eigenlijk nog altijd op mijn verlanglijstje, maar sinds ik een x1 gehoord heb ben ik toch ook gaan twijfelen eigenlijk. Zoals ze het op head fi mooi omschrijven; more fun sounding. Geen overdreven bas, maar iig wat minder neutraal als een 650 van wat ik zo gehoord heb.

Edit; voor de liefhebbers (ze zullen er vast zijn..) bij 1dayfly nu in de aanbieding: Monster Inspiration koptelefoon met noise cancelling. 99 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door xxxneoxxx op 17-10-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
xxxneoxxx schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:16:
[...]

De 580 en x1 zijn volgens mij wat meer gefocussed op bas dan de uber neutrale 650, toch?
Hmm dat is niet helemaal waar. De hd580 en hd600 delen dezelfde driver. Deze koptelefoons zijn meer aan de neutrale kant dan de hd650. De hd650 is warmer. Geen van de twee is superieur en de keuze ligt in je eigen voorkeur.

De x1 is meer als de hd650 dan de hd600. Welke van de twee hier superieur is, is in mijn mening afhankelijk van een aantal dingen (waaronder voorkeur). Technisch is de hd650 beter, MAAR de reden dat ik de x1 als zo goed beschouw is omdat deze met mindere randapparatuur (Dac en amp) veel beter werkt dan de hd650. Dus de hd650 is wel beter, maar alleen wanneer je een hoop geld spendeert in de rest van de apparatuur. Dit maakt de x1 een veel betere budget keuze.

Nu die review eerder gequote zegt dat de x2 beter kan zijn dan de hd600 en dus ook de hd650 ben ik erg benieuwd. Als deze koptelefoon met simpele apparatuur hetzelfde kan bereiken als de sennheisers met de bottlehead crack dan zal het zeker een killer koptelefoon worden, een die je weerhoud van het uitgeven van een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Mildpower schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:10:
beyerdynamic dt 990 pro gekozen.

Straks maar even de pc aansluiten op de versterker en dan genieten van de mp3's flacs
Moest eventjes :P

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik ben al een tijdje op zoek naar een headset/headphone (ik gebruik nu oordopjes die erg nodig aan vervanging toe zijn), en heb veel goede dingen gelezen over de pricewatch: Sennheiser Sennheiser U 320. Ik vind het zelf wat aan de prijzige kant, maar als de kwaliteit zo is dat het een paar jaar mee gaat, is het geen probleem dit bedrag te besteden.
Ik heb echter wel een paar vragen die ik niet zo snel ergens anders kon vinden. Namelijk, hoe zit het met de warmte? Worden je oren/hoofd erg warm na lang gebruik, of wordt de warmte voldoende afgevoerd?

Ik zag ook dat de pricewatch: Sennheiser PC 360 G4ME goede reviews kreeg, maar ook dat er wat nadelen aanzitten. Deze is ook wat prijziger dan de U 320.

Ik zal het voornamelijk voor games en films gebruiken, en ben nu dus erg aan het twijfelen tussen deze twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Metalkai schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:07:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een headset/headphone (ik gebruik nu oordopjes die erg nodig aan vervanging toe zijn), en heb veel goede dingen gelezen over de pricewatch: Sennheiser Sennheiser U 320. Ik vind het zelf wat aan de prijzige kant, maar als de kwaliteit zo is dat het een paar jaar mee gaat, is het geen probleem dit bedrag te besteden.
Ik heb echter wel een paar vragen die ik niet zo snel ergens anders kon vinden. Namelijk, hoe zit het met de warmte? Worden je oren/hoofd erg warm na lang gebruik, of wordt de warmte voldoende afgevoerd?

Ik zag ook dat de pricewatch: Sennheiser PC 360 G4ME goede reviews kreeg, maar ook dat er wat nadelen aanzitten. Deze is ook wat prijziger dan de U 320.

Ik zal het voornamelijk voor games en films gebruiken, en ben nu dus erg aan het twijfelen tussen deze twee.
Je kan ook nog de Custom One Pro nemen van Beyerdynamic. Hier kan je een microfoon tussen de kabel zetten. Voordeel is dat je de microfoon kan verwijderen en zo een echte koptelefoon hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Metalkai schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:07:
Ik vind het zelf wat aan de prijzige kant, maar als de kwaliteit zo is dat het een paar jaar mee gaat, is het geen probleem dit bedrag te besteden.
Hou altijd in gedachte dat prijzig zeer relatief is in audio. Voor de gemiddelde consument is 100 euro al ondenkbaar. Voor jou is 100 euro prijzig. Anderen kijken niet eens naar headphones onder de 100 euro.

Wat betreft hitte, het zijn velvet/stoffen earpads dus dat moet wel lukken en zeker in Nederland.
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:20:
Je kan ook nog de Custom One Pro nemen van Beyerdynamic. Hier kan je een microfoon tussen de kabel zetten. Voordeel is dat je de microfoon kan verwijderen en zo een echte koptelefoon hebt.
Dat is ietsje buiten budget denk ik... de One Pro + mic loopt tegen de 200 euro aan.

Edit:
199 om precies te zijn. http://www.thomann.de/nl/...epro_b_heatset_bundle.htm

[ Voor 11% gewijzigd door Shamalamadindon op 18-10-2014 16:30 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:20:
Deze is inderdaad nog wat prijziger, en een microfoon erbij hebben is niet zo'n probleem bij de Sennheiser. Van wat ik gelezen heb is het mogelijk deze omhoog te draaien waardoor het dus niet meer voor je gezicht zit, en dat mute de microfoon ook automatisch.
Leo1010 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:21:
[...]

Hou altijd in gedachte dat prijzig zeer relatief is in audio. Voor de gemiddelde consument is 100 euro al ondenkbaar. Voor jou is 100 euro prijzig. Anderen kijken niet eens naar headphones onder de 100 euro.

Wat betreft hitte, het zijn velvet/stoffen earpads dus dat moet wel lukken en zeker in Nederland.
Zeker, als ik soms headphones zie met prijzen van €400 denk ik zelf dat het belachelijke prijzen zijn, maar ja, ikzelf betaal waarschijnlijk weer belachelijke prijzen voor computer hardware. Het is maar net waar je je prioriteiten legt.
Ik zat eerst ook naar hele goedkope headphones te kijken, maar ik heb eigenlijk ook geen zin om elke paar maanden een nieuwe te moeten kopen. Dan kan ik beter een iets duurder model nemen.

Mooi om te horen dat het met de warmte waarschijnlijk wel goed zal zitten. Ik heb heel vroeger een paar headphones gehad waar ik zo'n warm hoofd van kreeg dat ik er gewoon hoofdpijn van kreeg, en hoop dat dit keer te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Voordeel van de One Pro is dat deze veel metaal bevat en dus zeer robuust is. Tevens is de kabel te vervangen alsmede het hoofdkussen en de oor kussentjes.
Had zelf eerst gekeken naar de HD598 maar deze is bijna helemaal van plastic, iets wat na verloop van tijd toch stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:29:
Had zelf eerst gekeken naar de HD598 maar deze is bijna helemaal van plastic, iets wat na verloop van tijd toch stuk gaat.
Ik heb de sennheiser hd580, eerste generatie, tweedehand gekocht. Deze koptelefoon is in 1993 op de markt gekomen en is helemaal van plastic, toch is hij helemaal heel. Plastic is dus niet altijd slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heilige Kaas schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:43:
[...]

Ik heb de sennheiser hd580, eerste generatie, tweedehand gekocht. Deze koptelefoon is in 1993 op de markt gekomen en is helemaal van plastic, toch is hij helemaal heel. Plastic is dus niet altijd slechte kwaliteit.
Dat is nog het "oude" plastic, tegenwoordig is het allemaal wat slapper, zoek maar op hoeveel mensen wel niet last hebben van scheurende HD598's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:11

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik ken de winkel verder niet, maar nu in de aanbieding voor 169,-:
http://www.avtrader.nl/sp...elefoon/sennheiser-hd-598

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 10:41
Heb zonet de laatste 10 pagina's doorgelezen en reviews zitten lezen maar ben nog steeds niet 100% zeker.

Ik ben op zoek naar een koptelefoon die voornamelijk thuis gebruikt zal worden. Zowel op een PC met geluidskaart/versterker als op een laptop. Ik zou ook graag de mogelijkheid hebben om hem zonder versterker op een iPhone te gebruiken maar dit zal zeer zelden voorkomen.

In eerste instantie zal hij gebruikt worden om te gamen maar ik ben ook van plan om er minstens even vaak mee naar muziek te luisteren. Muziekstijl gaat van RATM tot Solomun tot Ludovico Einaudi dus eigenlijk zo goed als alles. Ik zit ook op een appartement dat ik deel met 2 vrienden dus best een gesloten hoofdtelefoon maar hier ben ik nog niet zeker van.

De koptelefoons die ik nu overwogen heb:

Sennheiser HD598
Beyerdynamic DT770 Pro 80Ohm
Beyerdynamic DT990
Beyerdynamic COP
AKG K550
ATH M50X

Budget ligt dus rond de 150 euro met 200 euro als bovengrens. Momenteel wint de BD DT770Pro omdat deze zeer goed zou zitten, gesloten is, er zeer neutraal uitziet (geen Razer-achtige gametoestanden), verkrijgbaar is in 80Ohm wat gebruik op de weg mogelijk maakt, veel bass heeft, en in het algemeen er gewoon keer op keer zeer goed uitkomt.

Hij zou op vlak van positionering iets te veel bass hebben maar dat zou enkel storen tijdens gamen waar ik zelf een EQ kan gebruiken om de bass iets te minderen.

Wat denken jullie? Juiste keuze of zijn er nog koptelefoons die ik zeker eens moet bekijken. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Ik heb een DT770 Pro en ik kan je garanderen dat wat betreft comfort het de beste koptelefoon is die je ooit op je hoofd gehad hebt.

Hou wel in gedachten dat er 3m kabel aan hangt dus voor mobiel gebruik wat minder praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Dan kan je beter de COP nemen. Lijkt erg op de DT770 qua sound, alleen kortere (removable) kabel en je kan de bass zelf regelen dmv schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
Wat betreft mobiel gebruik denk ik enkel aan trein. Wanneer ik stap gebruik ik altijd in-ear dopjes. De COP viel voor mij initieel af omdat hij er iets goedkoper uitziet en leren earcups heeft. Die van de DT770 zien er echt geniaal uit, heb ze nog niet opgehad. Wat betreft de verwijderbare kabel, daar heb ik lang over zitten twijfelen maar ik heb nog geen verhalen gelezen over slechte kabelkwaliteit bij de 770Pro dus ik verwacht wel dat die even lang als de koptelefoon meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

n0valyfe schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:23:
Wat betreft mobiel gebruik denk ik enkel aan trein. Wanneer ik stap gebruik ik altijd in-ear dopjes. De COP viel voor mij initieel af omdat hij er iets goedkoper uitziet en leren earcups heeft. Die van de DT770 zien er echt geniaal uit, heb ze nog niet opgehad. Wat betreft de verwijderbare kabel, daar heb ik lang over zitten twijfelen maar ik heb nog geen verhalen gelezen over slechte kabelkwaliteit bij de 770Pro dus ik verwacht wel dat die even lang als de koptelefoon meegaat.
De COP is 16 ohm dus ook door je iPod makkelijker aan te sturen, verder kan je de velours pad van de DT770 ook op de COP zetten. Constructie van beide hoofdtelefoons is gelijk.

Verder is de COP ontwikkeld om naar muziek te luisteren ipv muziek te analyseren, Het geluid is daardoor net wat aangenamer vind ik. Muziek klinkt lekkerder zonder direct te klinken ala beats.

Verder hou je van een brede selectie aan muziek. De COP heeft schuifjes waarmee je de bas kan regelen en dus heb je altijd de hoeveelheid bas die je prettig vind. Deze schuifjes werken beter dan een EQ.

Ik heb hier ook een ATH-M50 en die kussentjes zitten imho echt waardeloos ivm een COP die heeft heerlijk zachte kussentjes waar die van de M50 hard en stug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Brilsmurfffje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:33:
[...]

De COP is 16 ohm dus ook door je iPod makkelijker aan te sturen, verder kan je de velours pad van de DT770 ook op de COP zetten. Constructie van beide hoofdtelefoons is gelijk.
Maar is dit ook de bedoeling? Je kunt dt880/990 pads ook op een dt770 zetten, maar alhoewel het wel past is dat niet de bedoeling omdat ze stiekem toch anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/8/8d/8d61c8dd_COP1of1.jpeg

Je krijgt een ander geluidsbeeld iets warmer met iets meer bass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Seers schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:43:
[...]

Maar is dit ook de bedoeling? Je kunt dt880/990 pads ook op een dt770 zetten, maar alhoewel het wel past is dat niet de bedoeling omdat ze stiekem toch anders zijn.
De pads van de DT880/DT990 schijnen het geluid van de COP erg te veranderen, in negatieve zin. De pads van de DT770 maken echter weinig verschil uit. Behalve dat ze stukken beter zitten.
Ik heb het zelf ook gedaan met mijn COP, tevens een V-Moda kabel in gebruik, ook dat maakt ietsje uit qua geluid maar dan moet je heel erg kritisch gaan luisteren.

Zie een eerdere post van mij:
Solictice schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:17:
Heb mijn Custom One Pro geupdate met valour pads van de DT770. Zit toch echt een stukje lekkerder. Tevens een V-Moda audio kabel aangeschaft ter vervanging van de originele kabel, die al 2 keer kapot was gegaan.

Album
[afbeelding]
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Seers schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:43:
[...]

Dat heb ik ooit per ongeluk gedaan en moet je inderdaad niet doen. Ze lijken hetzelfde en ze zijn even groot, maar ze zijn van een ander materiaal gemaakt waardoor de afsluiting niet meer klopt. Een DT770 met 880/990 pads klinkt nergens naar omdat de lage tonen opeens compleet pleite zijn.

De Custom One Pro is gesloten dus dat zou gewoon goed moeten gaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:36

aex351

I am the one

n0valyfe schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:57:
<knip>
De koptelefoons die ik nu overwogen heb:

Sennheiser HD598
Beyerdynamic DT770 Pro 80Ohm
Beyerdynamic DT990
Beyerdynamic COP
AKG K550
ATH M50X

Budget ligt dus rond de 150 euro met 200 euro als bovengrens. Momenteel wint de BD DT770Pro omdat deze zeer goed zou zitten, gesloten is, er zeer neutraal uitziet (geen Razer-achtige gametoestanden), verkrijgbaar is in 80Ohm wat gebruik op de weg mogelijk maakt, veel bass heeft, en in het algemeen er gewoon keer op keer zeer goed uitkomt.

Hij zou op vlak van positionering iets te veel bass hebben maar dat zou enkel storen tijdens gamen waar ik zelf een EQ kan gebruiken om de bass iets te minderen.

Wat denken jullie? Juiste keuze of zijn er nog koptelefoons die ik zeker eens moet bekijken. Alvast bedankt!
Zelf heb ik van de week de M50X gekocht (op blind vertrouwen van het internet en goed geluk) en ik ben er wel blij mee. Ik heb begrepen dat hoe hoger de gewaardeerde weerstand (Ohm) van de koptelefoon hoe meer power in de vorm van een versterker/apparaat (laptop/telefoon) je nodig hebt voor een goede aansturing. In combinatie met een telefoon/laptop ligt de maximale weerstand dan al snel op 30 Ohm. Als dat veel impact heeft op de geluidskwaliteit dan is het zonde om een DT770 te kopen zonder daarbij een versterker te gebruiken.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
De DT770/80 heeft inderdaad baat bij een versterker maar de 80 Ohm variant zou dit niet echt nodig hebben om bruikbaar te zijn wat bij de 250 en 600 Ohm variant wel het geval zou zijn. Wil je er echt alles uithalen dan is een versterker kennelijk wel aangeraden. Tot dan gebruik ik hem zonder ofwel laat ik hem met een verlengkabel via de vaste versterker onder de tv lopen. Dus PC -> Versterker -> hoofdtelefoon wat een goede 10m kabel is. Ook niet ideaal.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een kleine moderne/design versterker die enkel versterkt. Ik dacht dat dit voor 150 euro wel mogelijk moest zijn gezien een design versterker met basis functionaliteiten geen 350 euro meer moet kosten. Ik heb me hier tot nu toe kennelijk in vergist.

Ik dacht iets in de aard van dit maar dan goedkoper:

https://www.nuforce.com/i...id=678:ha-200&Itemid=2710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRX2.5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2023
n0valyfe schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:12:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een kleine moderne/design versterker die enkel versterkt. Ik dacht dat dit voor 150 euro wel mogelijk moest zijn gezien een design versterker met basis functionaliteiten geen 350 euro meer moet kosten. Ik heb me hier tot nu toe kennelijk in vergist.

Ik dacht iets in de aard van dit maar dan goedkoper:

https://www.nuforce.com/i...id=678:ha-200&Itemid=2710
Shiit Magni 125,-
Shiit Asgard II 249,-
Ifi Nano ICAN 169,- design? ook portable te gebruiken
Ifi Micro ICAN 249,- design?

Ik heb zelf de Ifi Nano iDSD, DAC en tevens een lichte versterker, erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Als ik weer thuis ben (paar dagen) kan ik wel een Objective 2 in elkaar solderen. Heb nog een paar kits liggen. Scheelt je geld ten opzichte van uit Amerika bestellen.

Verder is 125 voor een schiit magni erg duur. Kosten 99$ in Amerika dacht ik. Verder heb ik niet veel schiit gehoord, alleen lyr en valhalla maar daar was ik zeker niet over te spreken. Volgens mij is het een rave merk geworden (voor amerikanen) vanwege het american made bla bla meer is beter gezwets van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hoeveel kosten die kits? En heb je ook die dacs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen DAC's

Hoeveel zo'n kit kost weet ik niet precies. Is al tijd geleden dat ik ze heb gekocht en afhankelijk van de onderdelen. Heb bijvoorbeeld meer kits en pcb's dan behuizingen.

En nee geen DAC's helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:14
Ik heb sinds drie weken de Audio Technica m50x bl en ben er zeer blij mee. Wat een machtig geluid hebben die dingen zeg! Ik vind het ook een hele comfortabele koptelefoon. Hoe langer ik hem op heb en gebruik, hoe lekkerder hij gaat zitten. De koptelefoon wordt met gemak aangestuurd door een iphone of andere smartphone (met Meizu getest). Ook heb ik hem voor de gein aangesloten op mijn PS4 en hoewel mijn verwachtingen laag waren, werd ik verbaasd door het waanzinnige geluid! Ik speelde nooit games met een headset omdat ik een redelijke home cinema set heb staan, maar nu mag ik ook graag even met de koptelefoon op gamen. Kortom ik ben tevreden. ;)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10475392_680806821972769_1099678932_n.jpg?oh=b0c88243e08a663395dac2a48093d2c5&oe=545006DD&__gda__=1414467341_b012563963a19761f608cc631700329d Vandaag deze 2 puppy's binnen gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
2 stuks nog wel! Waar ga je ze voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 22:23
Dit weekend mijn nieuwe drumstel opgebouwd en in gebruik genomen. Wat een herrie komt daaruit! :P
Zoveel dat ik met open headphones de muziek helemaal niet meer hoor, waarmee ik wil meespelen. Tijd dus om te orienteren op de gesloten headphones voor in-house toepassingen.

Als ik snel even orienteer via PW (verwisselbare kabel, <100 euro, over-ear, half of helemaal gesloten, Sennheiser) dan lijk ik met een HD439 weinig verkeerd te kunnen doen.
Ik heb een zwak voor Sennheiser, zeker na de recentelijke aanschaf van een HD558. Tips voor eventueel andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Solictice schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:50:
2 stuks nog wel! Waar ga je ze voor gebruiken?
Een voor in de game kamer en een voor vrouwlief's computer, Allebij voor 80 euro op de kop kunnen tikken 2e hands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
theuberdude14 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:10:
[...]

Een voor in de game kamer en een voor vrouwlief's computer, Allebij voor 80 euro op de kop kunnen tikken 2e hands
Mooie deal! Veel plezier er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat is een redelijke prijs voor een HD580 koptelefoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriaan10
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-06 15:55
heeft iemand ervaring met de http://tweakers.net/product/392831/jbl-synchros-e50-bt/ .
ik hoor u mening graag.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:59
Ik luister nog steeds met veel plezier naar de Ultrasone HFI-780, enkel beginnen de pads een beetje te scheuren.
Ik weet dat Ultrasone losse pads verkoopt, enkel vroeg ik me af of hier mensen zijn die andere pads gebruiken en/of aanraden.

Ik lees op het internet dat de "Beyerdynamic Velour Padded Earcushions" ook moeten passen, heeft iemand hier ervaring mee?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jolke schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:28:
Dit weekend mijn nieuwe drumstel opgebouwd en in gebruik genomen. Wat een herrie komt daaruit! :P
Zoveel dat ik met open headphones de muziek helemaal niet meer hoor, waarmee ik wil meespelen. Tijd dus om te orienteren op de gesloten headphones voor in-house toepassingen.

Als ik snel even orienteer via PW (verwisselbare kabel, <100 euro, over-ear, half of helemaal gesloten, Sennheiser) dan lijk ik met een HD439 weinig verkeerd te kunnen doen.
Ik heb een zwak voor Sennheiser, zeker na de recentelijke aanschaf van een HD558. Tips voor eventueel andere merken?
Beyer DT770M is gemaakt voor precies dat doel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Thanks voor de tip. Beetje ver boven budget atm.

Kennis van me had een crappy gesloten headphone voor 2 tientjes meegenomen (weet het merk niet eens), maar die heb ik snel aan de kant gegooid. Was wel gesloten, maar wat een qudt-geluid kwam daar uit!
Dit weekend mijn mengpaneel en versterker maar even naar beneden slepen en proberen. Dan moet er wel meer geluid uit komen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Rednas_N schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:22:
Ik luister nog steeds met veel plezier naar de Ultrasone HFI-780, enkel beginnen de pads een beetje te scheuren.
Ik weet dat Ultrasone losse pads verkoopt, enkel vroeg ik me af of hier mensen zijn die andere pads gebruiken en/of aanraden.

Ik lees op het internet dat de "Beyerdynamic Velour Padded Earcushions" ook moeten passen, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik had op mijn HFI-580 de earpads van een Shure SRH-940 geplaatst. Volgens mij zijn de 580 en de 780 qua formaat hetzelfde, dus zou moeten passen.
Ik vond ze een stuk lekkerder zitten dan de stock pads in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:59
Solictice schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:04:
[...]

Ik had op mijn HFI-580 de earpads van een Shure SRH-940 geplaatst. Volgens mij zijn de 580 en de 780 qua formaat hetzelfde, dus zou moeten passen.
Ik vond ze een stuk lekkerder zitten dan de stock pads in ieder geval.
Bedankt voor je reactie, volgens mij moeten die pads dan inderdaad ook op die van mij passen. Hoe vind je het geluid daardoor klinken als je het vergelijkt met de standaard pads?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Rednas_N schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 18:30:
[...]

Bedankt voor je reactie, volgens mij moeten die pads dan inderdaad ook op die van mij passen. Hoe vind je het geluid daardoor klinken als je het vergelijkt met de standaard pads?
Het is al een poosje geleden, heb de HFI-580 niet meer in mijn bezit. Maar wat ik me er van herinner merkte ik weinig tot geen verschil qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 09:40
Jolke schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:34:
Thanks voor de tip. Beetje ver boven budget atm.
Ik heb gehoord dat Superlux voor weinig geld behoorlijke geluidskwaliteit heeft. Een aantal van hun modellen ook zeer geschikt voor luide omgevingen. Misschien hier eens naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Haha, hoezo design gejat van Beyerdynamic :P

http://www.thomann.de/nl/superlux_hd660.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/bdb/243085/8038112_800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Haha een kopie inderdaad, had hem ook al zien langskomen. Reviews zijn echter wel erg lovend over de koptelefoons, prijs/kwaliteit zou zeer goed te noemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:48
Heb ook nog een Superlux liggen (HD 681), ding lijkt sprekend op een AKG.
Voor het geld dat je er voor moet neerleggen zijn het prima hoofdtelefoons.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:22
Vandaag de Focal Spirit One voor een aantrekkelijke prijs bij Hificorner.nl: http://hificorner.nl/hoof...s/on-ear/focal-spirit-one

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Met een mengpaneel ertussen en alles op max gaat het net om met een HD558 op te drummen - en de muziek nog erbij te horen. Sommige nummer zijn gewoon zachter opgenomen. Het is niet alles, maar even rondkijken bij Thomann. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Beste headphone lovers niet schrikken! Wat denken jullie van dit ding?

pricewatch: HQ Products HP136HF (Zwart)

Ziet er voor de prijs redelijk solide uit niet? Wat betreft bouwkwaliteit/vormgeving.

Reden dat ik jullie mening vraag is omdat een klant om 50 goedkope headphones gevraagd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 18:49

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Gisteren de dynamat mod toegepast op m'n Sony MDR-1R, die had ik gratis bij mn telefoon anderhalf jaar geleden, dus what the heck :P Wat een verschil, niet verwacht dat het zoveel uit zou maken. Kan er niet helemaal de vinger op leggen maar de bass lijkt echt een bak strakker en heeft meer 'punch' (niet te verwarren met boemerige bass), precies wat ik miste aan de koptelefoon (heb ook nog een HD25 en een DT770Pro).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Voor wie nog een focal one wil, 99 euro nu.
http://www.iear.nl/specif...Focal_Spirit_One_wit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

https://www.massdrop.com/...hnica-ath-m50x-headphones

Als er nog mensen zijn die een M50x willen hebben. Met verzendkosten vanaf massdrop nu voor omgerekend 112 euro :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Touchdomex schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:37:
https://www.massdrop.com/...hnica-ath-m50x-headphones

Als er nog mensen zijn die een M50x willen hebben. Met verzendkosten vanaf massdrop nu voor omgerekend 112 euro :)
Daar komen nog behoorlijke kosten bij waardoor het een stuk minder interessant word.
Er komen nog invoerrechten bij en belasting. Volgens mij iets van ongeveer 17 euro plus 21%

Hier een calculator:
http://www.invoercalculator.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Heilige Kaas schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:48:
[...]

Daar komen nog behoorlijke kosten bij waardoor het een stuk minder interessant word.
Er komen nog invoerrechten bij en belasting. Volgens mij iets van ongeveer 17 euro plus 21%

Hier een calculator:
Met die prijs is het nog steeds 10/20 euro goedkoper dan de normale prijs.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Heilige Kaas schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:48:
[...]

Hier een calculator:
Dat is alleen als je pech hebt, heb al enkele keren bij massdrop iets besteld en ook al een koptelefoon uit japan en daar moest ik steeds niets voor bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
lucjuh8 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:07:
[...]

Dat is alleen als je pech hebt, heb al enkele keren bij massdrop iets besteld en ook al een koptelefoon uit japan en daar moest ik steeds niets voor bijbetalen.
Oh dan heb je geluk! Ik heb twee keer uit Amerika besteld en beide moeten bijbetalen.
Welke verzendmethode gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Heilige Kaas schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:49:
[...]

Oh dan heb je geluk! Ik heb twee keer uit Amerika besteld en beide moeten bijbetalen.
Welke verzendmethode gebruik jij?
Koptelefoon (ATH-ES700, $ 130, echt een koopje) was via SAL (economy air mail) uit Japan en massdrop was gewoon de standaard van hen, geen idee wat het was, PostNL heeft het bij mij geleverd. Je moet schijnbaar wat geluk hebben bij de douane, de controles zijn vrij random, de verzendmethode maakt volgens mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
V-Moda Audio Only kabel binnen, verschilt zeker in kwaliteit met de originele kabel van de COP. Geluid lijkt meer "open" te zijn, maar dat zal wel tussen de oren zitten ;) Pads van een DT770 zijn onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 17:53
Ik wil graag een nieuwe headphone kopen voor rond de 150 euro, ik wil voornamelijk gebruiken voor bij mijn laptop en mijn Cowon C2 mp4 speler. Ik luister naar rock, dance, pop en akoestische muziek. Is het ook nodig om een losse DAC aanteschaffen of is een onboard geluidskaart ook prima. Welke headphone is volgens jullie de beste en veiligste keuze

deze headphones heb ik op het oog

pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)
+Veel bang for bug
+Goed en eerlijk geluid
+Opvouwbaar handig om mee me nemen
+Zonder versterker te gebruiken
-volgens sommigen een beetje overhypt

pricewatch: Sennheiser HD 558 (Zwart)
+Ik heb zelf goede ervavringen met Sennheiser
+Goede soundstage
+Ruimtelijk geluid
+modbaar
-Je hebt een verloop nodig om hem in een 3.5 mm headplug te kunnen gebruiken
-Open design iedereen kan mee genieten van jouw muziek

pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)
+goed geluid
+earpads
-minder goed te gebruiken zonder versterker

pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro (Zwart)
+alles is te vervangen
+instelbare bass poort
+Goed geluid

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

matt1991 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 19:07:
Ik wil graag een nieuwe headphone kopen voor rond de 150 euro, ik wil voornamelijk gebruiken voor bij mijn laptop en mijn Cowon C2 mp4 speler. Ik luister naar rock, dance, pop en akoestische muziek. Is het ook nodig om een losse DAC aanteschaffen of is een onboard geluidskaart ook prima. Welke headphone is volgens jullie de beste en veiligste keuze

pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)
+Veel bang for bug
+Goed en eerlijk geluid
+Opvouwbaar handig om mee me nemen
+Zonder versterker te gebruiken
-volgens sommigen een beetje overhypt

+Goede soundstage
+Ruimtelijk geluid
+modbaar

pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)
+goed geluid
+earpads
-minder goed te gebruiken zonder versterker

pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro (Zwart)
+alles is te vervangen
+instelbare bass poort
+Goed geluid
Ik heb zowel de COP als de ATH-M50, de COP zit veel comfortabeler en voelt ook degelijker. De oorkussentjes van de M50 zijn heel stug, stijf en ondiep in vergelijking met de COP. De kussens van de DT770 passen ook op de COP.
Als het specifiek voor muziek is dan zou ik voor de COP gaan omdat deze naar mijn mening meer klinkt als een speaker. Het geluid zit wat meer rond je hoofd in vergelijking met de M50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk

Sennheiser HD 558

Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm

Beyerdynamic Custom One Pro
De Sennheiser is zoals je al aangeeft een open koptelefoon, dit heeft voordelen maar zeker ook nadelen. Niet alleen kan iedereen horen wat jij hoort, maar jij kan ook alles om je heen horen. Hierom zou ik er goed over nadenken of dat ideaal is in de situatie waarvoor je hem zou willen gebruiken.

De Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm heeft zich al bewezen als een oerdegelijke hoofdtelefoon. Zelf gebruik ik hem ook zonder versterking, dat klinkt prima en heeft wat mij betreft voldoende punch.

De Beyerdynamic Custom One Pro is (bijna?) net zo degelijk als de DT770. Vervangbare kabel en verstelbare bass poorten zijn een pro.

Zelf heb ik de overweging moeten maken tussen de DT770 en de COP en ben ik voor de DT770 gegaan omdat ik deze voor een goede prijs kon krijgen ten opzichte van de COP. Plus dat ik zeer voor de velour pads ben en ik als ik de COP zou aanschaffen die er dus ook nog los bij zou moeten kopen wat het prijsverschil voor mij nog groter maakte.

Ik hoop dat je er wat mee kunt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

[...]

+Goede soundstage
+Ruimtelijk geluid
+modbaar

[...]
Ik kan je wat over de Sennheiser vertellen - zie ook deze review (productreview: Sennheiser HD 558 (Zwart) review door Jolke met tips waar je goede kabeltjes kunt kopen voor weinig.

Open karakter van een headphone heb ik persoonlijk als nadeel ervaren bij het spelen van instrumenten (gitaar, drum), maar prettig als je op de fiets zit. In het OV is het vervelend dat je de mensen duidelijk hoort praten, dus zet je de muziek harder - maar dan kunnen zij mee luisteren en lijk jij ineens de aso. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 17:53
Jolke schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:33:
[...]

Ik kan je wat over de Sennheiser vertellen - zie ook deze review (productreview: Sennheiser HD 558 (Zwart) review door Jolke met tips waar je goede kabeltjes kunt kopen voor weinig.

Open karakter van een headphone heb ik persoonlijk als nadeel ervaren bij het spelen van instrumenten (gitaar, drum), maar prettig als je op de fiets zit. In het OV is het vervelend dat je de mensen duidelijk hoort praten, dus zet je de muziek harder - maar dan kunnen zij mee luisteren en lijk jij ineens de aso. :)
Klinken de Sennheisers ook goed op een onboard Realtek DAC zonder versterker

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik gebruik 'em alleen voor mijn telefoon of met mengpaneel (versterker) bij een drumstel.
Even quick net aan mijn desktop geprobeerd met onboard sound, en dat klinkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 16:06
Heb er zelf een aantal van aageschaft voor vrienden en broertje.
Ik ben zelf in het bezit van een Beyerdynamic DT770M en op mijn werk ligt de niet M versie.

Ik moet zeggen die superlux komt toch akelig dichtbij. Iets meer laag dan mij lief is maar dat is smaak.

En dat voor die prijs. En hij heeft een krul snoer. Daar ben ik wel weer fan van.

Ohwja en er komt zat volume uit de DT770 zonder versterker. Ja van mijn iphone is het natuurlijk niet zo veel. Maar als ik achter de mengtagel sta of ik steek hem in mij geluidskaart mis ik helemaal niks zonder versterker.

[ Voor 14% gewijzigd door Hogu op 10-11-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 08:10
Ik heb altijd in ear oordoppen gehad van Sennheiser, maar nu ben ik opzoek naar on ear headphones welke het geluid van buiten volledig afsluiten en ook andersom, maar waar moet ik dan specifiek naar zoeken noise canceling of iets anders?

[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 11-11-2014 07:08 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 16:37

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Hari-Bo schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 07:08:
Ik heb altijd in ear oordoppen gehad van Sennheiser, maar nu ben ik opzoek naar on ear headphones welke het geluid van buiten volledig afsluiten en ook andersom, maar waar moet ik dan specifiek naar zoeken noise canceling of iets anders?
Geen open koptelefoon nemen is belangerijk!
verder zou ik een paar koptelefoons opzoeken in de pricewatch en dan reviews op gaan zoeken (op internet staat vaak of de koptelefoon goed het geluid afsluit.

Anders eens naar een winkel die koptelefoons verkoopt en daar een paar uitproberen, dan weet je gelijk welke goed klinken ;)

Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hari-Bo schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 07:08:
Wil je bijvoorbeeld ook in het vliegtuig het motorgeluid weg hebben? Dan moet je idd naar noise-cancelation kijken. Anders lijken me gesloten headphones een prima keuze.
Maar zoals Djesse8999 al aangaf, probeer verschillende modellen uit, in bijv. de MediaMarkt, met je eigen muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Jolke schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:32:
[...]

Wil je bijvoorbeeld ook in het vliegtuig het motorgeluid weg hebben? Dan moet je idd naar noise-cancelation kijken. Anders lijken me gesloten headphones een prima keuze.
Maar zoals Djesse8999 al aangaf, probeer verschillende modellen uit, in bijv. de MediaMarkt, met je eigen muziek.
Geen vliegtuig geluid, maar wel volledig af kunnen sluiten van de buitenwereld thuis.
Bedankt voor de tips ga eens even het internet afstruinen voor een mooi model. :)

EDIT: Als ik dit artikel lees kan ik beter gaan voor noise isolating gaan waarschijnlijk ook iets goedkoper te vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Hari-Bo op 11-11-2014 12:30 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ook ik zoek een goede headphone ter vervanging van mijn Sony XB-500.
Ik wil deze vooral buitenshuis gebruiken, vandaar dat ik eigenlijk op on-ears uit kom.
geluidskwaliteit is daabij erg belangrijk dus mijn budget heb ik zo rond 200 eur vastgesteld.

waar ik zelf tussen twijfel is de Sennheiser Urbanite of de V-moda XS. beide krijgen vrij goede reviews, met hier en daar een wat mindere. het lastige is dat ik ze nergens kan beluisteren of nergens ben tegengekomen rond Amsterdam.

Heeft iemand ervaring met beide? ik denk dat ze vrij gelijkwaardig zijn alleen is de Urbanite een betere keus voor meer Bass en de V-moda meer neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Na wat zoeken is mijn oog gevallen op de Beyerdynamic DT 770 PRO maar ik ben nu in dubio welke versie ik zal aanschaffen de 32/80/250 ohm. Ik wil deze voornamelijk gebruiken in combinatie met mijn Yamaha yht-s401.
Hoe kan ik erachter komen welke versie hier het best voor geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hoe hoger de ingangsimpedantie is, hoe meer je moet versterken. De vraag is dan eerder hoeveel 'versterking' komt er uit die yht?
Anders zou ik zo laag mogelijk gaan zitten, dan kan je 'm ook met andere devices gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Persoonlijk heb ik de 80ohm versie, die werkt zonder problemen met een Nexus 5 en een Asus Xonar U7 DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Jolke schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:59:
Hoe hoger de ingangsimpedantie is, hoe meer je moet versterken. De vraag is dan eerder hoeveel 'versterking' komt er uit die yht?
Anders zou ik zo laag mogelijk gaan zitten, dan kan je 'm ook met andere devices gebruiken.
Als ik de output power specs erbij pak 250 W total power: 50 W x 3 (6ohms, 1kHz, 10 % THD) + 100 W subwoofer (3ohms, 100Hz, 10 % THD).
Maar hoe kan ik nu bepalen welke headphone het meeste geschikt is met het aantal ohms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Hari-Bo schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:56:
[...]

Als ik de output power specs erbij pak 250 W total power: 50 W x 3 (6ohms, 1kHz, 10 % THD) + 100 W subwoofer (3ohms, 100Hz, 10 % THD).
Maar hoe kan ik nu bepalen welke headphone het meeste geschikt is met het aantal ohms?
Je hebt de output specs van je headphone jack nodig in plaats die van de speakers. Heb even snel gezocht maar lijkt in de officiele handleiding van je typenummer niet te staan. Van ondere types in de serie zie ik vaak 470 ohm voorbij komen zoals hier.

Ik weet niet hoe de onderlinge verschillen tussen de koptelefoons liggen qua geluidskwaliteit maar je versterker kan ze met gemak allemaal aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een mening over de Philips A1-Pro ?
Lees er praktisch geen reviews over.
Ben nu in het bezit van de Philips SHL3300... fantastisch geluid, maar mijn oren zweten eraf binnen 10 minuten.

Ik luister veel stijlen zoals Trance, Rock, Blues etc

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Omdat de feestmaand er toch weer aan zit te komen, wil ik mezelf eens een leuk cadeautje geven, en een nieuwe koptelefoon mag wel weer eens.

Ik gebruik nu nog een pricewatch: Philips SHP2000 (Zwart), maar, na alle jaren veel gebruikt te zijn, begint het goedkope plastic her en der te scheuren, niet prettig. Ook is het geluid "wel okay", maar, daar is ook alles mee gezegd.

Iets nieuws is dus wel wenselijk, ik luister vooral metal in ongeveer al zijn soorten, van black naar progressive, maar [progressive]rock, punkrock, de Skyrim OST en soms oude oude pop wordt ook gedraaid. Gamen gebeurd ook vrij veel, ook weer vanalles wat, vooral shooters en racers, bijna altijd met muziek op de achtergrond.

90% van de tijd, als het niet meer is, zal hij aangesloten zijn op een wat oudere Kenwood A-47 versterker, maar ik zou het erg prettig vinden als mijn Rockboxed Sansa Clip+ er ook mee overweg kan. Mijn telefoon hoeft er niet persé mee overweg te kunnen, geluid van de Clip vind ik toch beter.

Liefst een gesloten over-ear koptelefoon, die makkelijk uren gedragen kan worden. Nu overleef ik die Philips ook al uren, dus ik neem aan dat ik niet verwend ben :+ Opvouwbaarheid en looks zijn van ondergeschikt belang. Vervangbare meuk is wel zo prettig, net als stevigheid.

Budget houdt op rond de 200 euro, liever ietsjes eronder.

Zelf heb ik, uiteraard, de pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro (Zwart) al gevonden. Zelf lijkt hij mij perfect voor mijn eisen: lekker stevig, gesloten, comfortabel en zijn geluidskwaliteit wordt overal bejubeld. Dat de bass makkelijk aan te passen is lijkt mij gezien mijn muziekkeuze ook een fijne toevoeging. Enige nadeeltje is dat de kabel ietwat kortjes is, maar, een goedkoop verlengkabeltje kan daar wel verandering in brengen.

pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) is ook een populair model, maar, als ik even door dit topic lees, lees ik eigenlijk weinig positieve berichten. Geluid zou goed zijn, maar de bouwkwaliteit wat minder en hij zou nogal oncomfortabel zijn. Wel is de prijs iets leuker dan die van de COP en een 3m kabel kan ik ook zeker gebruiken.

pricewatch: Sony MDR-1R (Zwart) kan ook leuk zijn, maar ik weet eerlijk gezegd niet echt wat ik ervan moet denken. De verhalen zijn wel positief, maar, die van de M50 en COP lijken qua geluid positiever te zijn. Ook krijg ik weinig vertrouwen van de website, teksten als "Gemixt door de muziektoppers van nu
De MDR-1R is gemaakt voor de muziek van nu, met medewerking van toonaangevende artiesten. U hoort de pompende baslijnen en de hoge noten zoals ze zijn bedoeld" geven mij rillingen over mijn rug :+ De muziek van nu is namelijk allerminst mijn muziek :P

Zelf neig ik dus naar de COP, is dat een goed idee, of is er een beter idee?

People as things, that’s where it starts.

• Solictice
Het voordeel van de COP is dat je zelf kan bepalen hoeveel bass er is, dit gebruik ik zelf toch regelmatig. Zeker als je switched van muziekgenre. Tevens is het naar mijn mening de meest comfortabele headphone van de drie.

Je kan de kabel van de COP makkelijk vervangen, heb ik zelf ook gedaan. Moet je even zoeken in dit topic voor wat foto's (onnodig om die elke zoveel pagina's weer te posten).

[ Voor 10% gewijzigd door Solictice op 20-11-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de Philips A1-PRO en de AKG-Y50 (what hifi award) geprobeerd op mijn mp3 -speler (Cowon S9 en FIIO E7K).

Maar het geluid viel heel erg tegen . Vooral schel, en totaal gebrek aan warm geluid
Ben ervan overtuigd dat deze koptelefoons beter presteren op een volwaardige stereotoren.

Maar waar moet ik bij een koptelefoon op letten om hem fatsoenlijk op een mp3-speler te laten klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:51:
Ik heb gisteren de Philips A1-PRO en de AKG-Y50 (what hifi award) geprobeerd op mijn mp3 -speler (Cowon S9 en FIIO E7K).

Maar het geluid viel heel erg tegen . Vooral schel, en totaal gebruik aan warm geluid
Ben ervan overtuigd dat deze koptelefoons beter presteren op een volwaardige stereotoren.

Maar waar moet ik bij een koptelefoon op letten om hem fatsoenlijk op een mp3-speler te laten klinken?
Kijken wat reviews ervan zeggen. Over het algemeen hebben koptelefoons met een hoge weerstand een goede versterker nodig, maar eennlage weerstand wil ook niet altijd zeggen dat het makkelijk te versterken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je zou echter verwachten dat een FiiO E7 zelf een koptelefoon met behoorlijk hoge impedantie nog wel redelijk goed aan zou moeten kunnen sturen. Van wat ik ervan hoor is dat best een goede amp voor het geld.

Als de koptelefoon nog helemaal nieuw is, zou je kunnen proberen of die na een paar uur muziek draaien beter gaat klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:01:
Je zou echter verwachten dat een FiiO E7 zelf een koptelefoon met behoorlijk hoge impedantie nog wel redelijk goed aan zou moeten kunnen sturen. Van wat ik ervan hoor is dat best een goede amp voor het geld.

Als de koptelefoon nog helemaal nieuw is, zou je kunnen proberen of die na een paar uur muziek draaien beter gaat klinken.
Ja ik had ook iets meer van mijn FiiO verwacht. Maar ik zal ze een paar uur laten inspelen. Misschien dat het helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-08-2017
Ik heb zelf de Shure SRH840 twee maanden geleden aangeschaft.
Prima koptelefoon, ik ben er erg blij mee. Klinkt erg neutraal maar qua draagcomfort is 'ie wel wat minder. Persoonlijk vind ik het wel te doen qua comfort maar anderen schijnen er meer last van te hebben.

Toen ik zelf voor een koptelefoon ging kijken had kwam ik ook op de ath-m50x uit, maar omdat ik op head-fi.org toch wel aardig wat negatieve reviews las besloot ik toch maar om voor de Srh840 te gaan.
De Shure SRH840 is een erg neutraal klinkende koptelefoon, genoeg bas mooie mids en cymbals e.d. komen ook mooi uit de verf :)

Wat erg irritant is als je een koptelefoon wilt kopen is het meningsverschil op sites zoals head-fi waardoor ik altijd ga twijfelen en nooit echt op een duidelijke conclusie uitkom :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
LarsK schreef op zondag 23 november 2014 @ 01:00:
Ik heb zelf de Shure SRH840 twee maanden geleden aangeschaft.
Prima koptelefoon, ik ben er erg blij mee. Klinkt erg neutraal maar qua draagcomfort is 'ie wel wat minder. Persoonlijk vind ik het wel te doen qua comfort maar anderen schijnen er meer last van te hebben.

Toen ik zelf voor een koptelefoon ging kijken had kwam ik ook op de ath-m50x uit, maar omdat ik op head-fi.org toch wel aardig wat negatieve reviews las besloot ik toch maar om voor de Srh840 te gaan.
De Shure SRH840 is een erg neutraal klinkende koptelefoon, genoeg bas mooie mids en cymbals e.d. komen ook mooi uit de verf :)

Wat erg irritant is als je een koptelefoon wilt kopen is het meningsverschil op sites zoals head-fi waardoor ik altijd ga twijfelen en nooit echt op een duidelijke conclusie uitkom :S
Je kan de pads van de 840 vervangen met die van de 940 bijvoorbeeld. Die zijn van valour en zitten misschien wat beter.

En dat er verschillende meningen zijn op head-fi, maar ook hier, komt omdat het persoonlijke smaak is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-08-2017
Solictice schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:07:
[...]

Je kan de pads van de 840 vervangen met die van de 940 bijvoorbeeld. Die zijn van valour en zitten misschien wat beter.

En dat er verschillende meningen zijn op head-fi, maar ook hier, komt omdat het persoonlijke smaak is :)
Ja dat ga ik misschien in de toekomst ooit nog doen, maar ik heb niet echt last van het draagcomfort, het is meer dat anderen er soms wel last van hebben.
Ik heb op head-fi ook mods gelezen waarbij de headband ook wordt vervangen, ga ik misschien ook ooit maar naar kijken. :)

Ja het is ook logisch dat een koptelefoon keuze heel persoonlijk is, maar irritant is het wel als je er een uit wil zoeken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door LarsK op 23-11-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:51:
[...]

Ja ik had ook iets meer van mijn FiiO verwacht. Maar ik zal ze een paar uur laten inspelen. Misschien dat het helpt :)
Heb je de Fiio al vaker gebruikt? Heb hier zelf een e17 en tsjah.. Het ding geeft geluid vrij neutraal weer zeg maar. Schijnt wel vrij normaal te zijn bij fiio's. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
hallo heren en dames, ik ben een trotse eigenaar van een dt-770 pro 80 ohm en binnenkort een dt-990 pro 250 ohm alleen mijn arme moederbordje heeft met de 770 al moeite om het helder aan te sturen. Ik ben een beetje rond aan het kijken geweest en ik kan niet echt een goedkope usb dac/amp combo vinden. Enigste wat een beetje interessant was was een combo van een een shiit modi en magni.

Heeft iemand hier ervaring mee of een andere optie voor 200 euro of minder

Koptelefoons zijn alleen voor desktop gebruik, vooral muziek bewerking

[ Voor 7% gewijzigd door Uberdude op 24-11-2014 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hari-Bo schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:56:
[...]

Goede vraag hoe je dat bepaalt, maar daarom zou ik ook de voorkeur geven aan een lage ingangsimpedantie. Zachter zetten kan je altijd nog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 18:49

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
henkie196 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:01:

Nee dat kan een E7 niet, daar moet je de E17 voor hebben. Mijn 250 Ohm DT770Pro klinkt ook voor geen meter als ik hem aan de E7 hang.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Wat zou een mooie gesloten over-ear koptelefoon zijn voor veel verschillende muziek stijlen (maar geen electro/dance/dupstep etc)?

mijn budget ligt rond de 100-150 euro.

zou de pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro (Zwart) wat zijn?

daar lees ik namelijk veel goeds over.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Djesse8999 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:43:
Wat zou een mooie gesloten on-ear koptelefoon zijn voor veel verschillende muziek stijlen (maar geen electro/dance/dupstep etc)?

alvast bedankt!
Deze zijn over ear niet on ear, weet niet of dat iets uit maakt. Ben zelf een beyer fan, heb de customs ook op mn bol gehad en qua geluid en pasvorm
heb ik er niks negatiefs over te zeggen. Ben alleen niet zo'n fan van het uiterlijk maar dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-10 01:21
Djesse8999 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:43:
Wat zou een mooie gesloten on-ear koptelefoon zijn voor veel verschillende muziek stijlen (maar geen electro/dance/dupstep etc)?

alvast bedankt!
Heb zelf een akg k550, en gezien de muziek die je niet van plan bent te gaan luisteren zou dat zomaar een mooie combi kunnen zijn. Wel een over ear ipv on ear. Er staat een review van de k550 op innerfidelity, zoek hem eens op zou ik zeggen! Succes met de zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Ik bedoelde over-ear :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Dan zie ik zelf niet veel andere opties, buiten de Custom One Pro.
Heb hem zelf ook en ben tot op heden zeer tevreden over de geluidskwaliteit en het comfort.
Voor 158 Euro ( Bax-shop is de goedkoopste momenteel ) is het geen slechte deal, wel zou ik de standaard kabel meteen vervangen door een V-Moda Audio Only Cable, aangezien de standaard kabel erg kort en snel stuk gaat.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Onlangs heb ik een AKG Q701 koptelefoon gekocht. Mooi ding, mooi geluid. Momenteel heb ik deze aangesloten op mijn AV receiver - ondertussen al een oud beestje, een Harman Kardon AVR 145. De bron is mijn HTPC, optisch aangesloten op de receiver en de muziekbestanden zijn danwel FLAC, danwel zelf geripte 320 CBR mp3's. Toch heb ik ergens het gevoel dat ik nog niet het maximale uit de koptelefoon haal.

Ik merk dat, als ik de koptelefoon heb aangesloten, ik het volume van de receiver aanzienlijk hoger moet zetten dan wanneer ik muziek over de boxen afspeel (volumemeting gaat in decibels, ter vergelijking, boxen voor mooi luistervolume op -36dB, om de koptelefoon vergelijkbaar te krijgen moet ie op -20dB). Is dit normaal/herkenbaar of is dit juist een teken dat de AV/receiver eigenlijk niet voldoende power heeft om de Q701 goed aan te sturen?

Overal op internet valt te lezen dat een dergelijke koptelefoon veel baat heeft bij een goede (koptelefoon)versterker en dat een goede versterker er voor zou zorgen dat de koptelefoon meer tot zijn recht komt en dan pas echt kan 'shinen'. Maar DAC/Headphone amps zijn er in allerlei prijsklasses en ik raak er eerlijk gezegd maar niet wijs uit of een DAC/amp combo van pak 'm beet 250 (en meer wil er ook echt niet aan kwijt) euro nou een verbetering gaat opleveren t.o.v. mijn huidige situatie.

Kan iemand hier eens een lichtje over schijnen?

• TweakedTea
Een AV/Receiver is niet specifiek gemaakt om een hoofdtelefoon aan te sturen, vaak worden de eindtrappen d.m.v een weerstand door gelinkt naar de 6.3MM Jack. Het kan dus zijn dat je versterker harder moet staan om het zelfde geluidsniveau te behalen. ( Wet van Ohm, weerstanden etc. )

Wil je een versterker specifiek voor je hoofdtelefoon, kijk dan eens naar FiiO of zoek op Ebay naar een Indeed G2, Bravo V2 of Little Bear P1 ( mits je van buizen houdt bij die laatste drie versterkers ).

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TweakedTea schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:33:
Een AV/Receiver is niet specifiek gemaakt om een hoofdtelefoon aan te sturen, vaak worden de eindtrappen d.m.v een weerstand door gelinkt naar de 6.3MM Jack. Het kan dus zijn dat je versterker harder moet staan om het zelfde geluidsniveau te behalen. ( Wet van Ohm, weerstanden etc. )

Wil je een versterker specifiek voor je hoofdtelefoon, kijk dan eens naar FiiO of zoek op Ebay naar een Indeed G2, Bravo V2 of Little Bear P1 ( mits je van buizen houdt bij die laatste drie versterkers ).
Maar op welke wijze zou zo een versterker (ik zou dan meteen AMP/DAC combo nemen) het geluid daadwerkelijk verbeteren? De meest fantastische termen zie ik rondvliegen op internet (meer 'soundstage', 'transparanter', noem maar op). Ik vraag me eigenlijk af hoe groot dat verschil nou echt is i.v.m. mijn AV-receiver. En ja, ik snap dat uitproberen het beste zou werken, maar helaas geen winkel dus die al die exotische amps heeft staan voor het uitproberen :|.

Ik ben dus eigenlijk een beetje op zoek naar mensen die in een vergelijkbaar schuitje hebben gezeten en kunnen aangeven wat zij er wel/niet bij hebben gewonnen :).
Pagina: 1 ... 69 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.