Verwijderd

Volume en geluidskwaliteit verbeteren zijn volgens mij wel twee verschillende dingen (hoewel het wel relatie met elkaar kan hebben als de versterker niet voldoende vermogen kan leveren).

Als ik zo naar de specs van de koptelefoon kijk heeft ie een behoorlijke gevoeligheid. Oftewel bij een standaard vermogen heeft de koptelefoon een bepaalde geluidsdruk. (105dB SPL/V). Verder heeft de koptelefoon een niet al te hoge impedantie (62) waardoor hij ook nog eens redelijk makkelijk is aan te sturen.

Je zou nog eens in de specificaties van de receiver kunnen kijken wat ie aan vermogen kan leveren op de headphone output. Afhanelijk daarvan kun je bepalen of je vermogen tekort komt. Let wel 105 is al redelijk luid. Gooi je er nog iets meer tegenaan dan zal je waarschijnlijk al snel op het maximum van je koptelefoon zitten (120 db?). Dat is al niet erg prettig luisteren meer. In het geval de receiver echt te weinig vermogen levert (en je het volume echt ver open hebt staan) is er kans op clipping. Dat wil je niet. Maar ik verwacht niet dat de receiver de bottle-neck is.

Op mijn versterker (max 4V op 600 ohm) (geen headphone amp) heb ik een een 600 Ohm (104 dB SPL/V) koptelefoon aangesloten. Ik moet het volume wel wat verder opendraaien (33-42 ipv 20-30 op een schaal van 100) maar dat is niet iets waar ik mij druk over maak. Bij een volume van rond de 50 houd ik het niet lang vol.

Geluidskwaliteit is altijd erg persoonlijk. Wellicht een kwestie van een paar reviews lezen en een 2-3 headphone versterkers kiezen en kijken of je die bij een audio zaak kan beluisteren met je koptelefoon. (Gelukkig zijn er nog audiozaken. Kost een paar tientjes meer maar dan krijg je wel de service er voor terug)

Edit:
Nog wat extra getallen voor een vergelijking waaruit blijkt dat je hoofdtelefoon toch niet zo effectief is als ik eerder dacht (dat krijg je met die fabrikanten die getallen presenteren om het mooier te willen laten lijken dan het is waardoor je altijd alert moet blijven en toch iets rekenwerk moeten uitvoeren):

Impedance (Ohms): 62 vs 600
Effectivity (dB/mW):93 vs 102
Level (mV): 1000 vs 1000
SPL (dB): 105.07 vs 104.23
Power (mW): 16.13 vs 1.67
Current (mA): 16.13 vs 1.67

Berekening op basis van deze site:
http://www.headphone-amplifier.com/calculator.htm

Zoals je kunt zien is je hoofdtelefoon toch meer veeleisend qua stroom en vermogen. Mijn verhaal blijft staan dat je de specs van je receiver moet opzoeken en kijken naar wat ie kan leveren (vooral voldoende stroom in jouw geval). 105 dB is al best behoorlijk hard dus heel veel meer dan dat zal je receiver niet hoeven te leveren (hoewel je altijd ruimte nodig hebt om bepaalde pieken op te kunnen vangen). Maar als je echt (veel) harder wil loopt het te gebruiken vermogen snel op. Desondanks betwijfel ik nog steeds of je een headphone amp nodig hebt. Of (al) je bron materiaal moet zijn opgenomen door iemand met een loudness fobie (maar dan is het beter volume leveling toe te passen).
Een ander punt is de impedantie van je receiver/versterker zelf. Ideaal is 0 tot 1 ohm maar moet in ieder geval kleiner zijn dan de impedantie van je hoofdtelefoon (max 1/8). Is deze groter dan onstaat er een voltage drop en zal je hoofdtelefoon minder hard klinken.

Headphone amps kunnen namelijk vrij hoge voltages leveren sommige volgens mij wel tot 10 volt (die de meeste (sowieso mobiele) aparaten niet kunnen leveren hoewel de mobiele apparaten ook niet altijd een solide stroomtoevoer kunnen garanderen).
Het vermogen dat hier in het bovengenoemde voorbeeld gebruikt wordt met je hoofdtelefoon is niet echt schokkend tenzij je richting de 110 - 120 dB wil. Ik kan me niet voorstellen dat je daar lang naar wilt luisteren. Tenzij je geluid niets vindt en graag snel doof wilt worden.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Weet iemand of het mogelijk is om een microfoon aan te sluiten op een bose qc25. Kon het nergens vinden. Ik vroeg me af of het mogelijk was om deze headset te gebruiken met gamen?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 22:50
Vraag me af wat het voordeel is van een headphone amp vs. een dedicated versterker.

Prijzen voor een headphone DAC zijn dusdanig dat menig versterker een goedkopere oplossing is. Overpriced of echt merkbaar verschil?

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Iemand een idee waarom een Sennheizer HD 558 hier 149 euro kost en via amazon omgerekend slechts 90 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 19:09

MikeVM

- Baloo -

Mystikal schreef op zondag 30 november 2014 @ 10:10:
Weet iemand of het mogelijk is om een microfoon aan te sluiten op een bose qc25. Kon het nergens vinden. Ik vroeg me af of het mogelijk was om deze headset te gebruiken met gamen?
modmic kan hier bij helpen.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
InfinityG35 schreef op zondag 30 november 2014 @ 12:49:
Vraag me af wat het voordeel is van een headphone amp vs. een dedicated versterker.

Prijzen voor een headphone DAC zijn dusdanig dat menig versterker een goedkopere oplossing is. Overpriced of echt merkbaar verschil?
Een DAC/AMP hoeft helemaal geen kostbare zaak te zijn, afgezien van de zogenaamde A-merken dan.
Ik gebruik zelf een Fubar IV Plus van Firestone Audio, welke ik via een toslink op de geluidsbron heb aangesloten. Misschien niet de allerduurste en 'allerbeste' DAC maar het geluid mag er zeker zijn, sowieso heeft deze een aparte volume regeling voor een hoofdtelefoon, dus ben ik niet afhankelijk van het nivo van de geludsbron. De DAC koste mij destijds zo'n 200 euro en dat is echt niet duur voor de geluidskwaliteit die het biedt. En zo zijn er nog veel meer merken DAC/AMPS te koop voor een fractie wat de A-merken ervoor durven te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ik heb een grote collectie, een dt990 pro, dt770 pro, dt1350 pro, HD25 en een Numark. Alles zonder microfoon en ik game af en toe en gebruik dan een losse microfoon, een WH20 XLR van Shure en dat is een nekband microfoon en past bij alles. Heeft wel een pre-amp nodig maar die heb ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 16:37

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Ik heb het gevoel dat met mijn DT770 pro 80 ohm rechts meer bas is dan links, kan dit kloppen?
Ik heb dit op mijn telefoon en op mijn versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Verdraaid. Nu je het zegt...

Kan placebo effect zijn maar rechts klinkt inderdaad alsof het net iets meer oomph heeft dan links.

P.S.
Weet er iemand trouwens ergens in Nederland de Objective2 + ODAC combo te koop? Ik kom eigenlijk alleen op buitenlandse sites uit en ik heb niet veel zin om nog eens een berg importheffing te gaan betalen.

P.P.S
Iemand suggesties voor mijn volgende headphone aankoop? Ik heb nu een DT770 Pro en een ATH-M50x.
Ik twijfel momenteel tussen de Custom One Pro en de Sennheiser HD 558.

[ Voor 20% gewijzigd door Shamalamadindon op 03-12-2014 17:04 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Leo1010 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:01:

Kan placebo effect zijn maar rechts klinkt inderdaad alsof het net iets meer oomph heeft dan links.
Ik heb mijn broertje gevraagd om de koptelefoon random bij mij op te zetten (dat ik niet weet wat links en rechts is) en 3x wist ik precies welke kant slecht was.
Mijn broertje hoorde het ook.
en het is getest op 3 apparaten.

Ik heb de koptelefoon gisteravond binnengekregen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Terug sturen zou ik zeggen. Ik heb een DT770Pro 250ohm en hoor geen verschil tussen links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

vosss schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:55:
Terug sturen zou ik zeggen. Ik heb een DT770Pro 250ohm en hoor geen verschil tussen links en rechts.
Ik gebruik hem voor mobiel gebruik dus 250omh word m niet denk ik :P

ik ga hem inderdaad gewoon terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

P.S.
Weet er iemand trouwens ergens in Nederland de Objective2 + ODAC combo te koop? Ik kom eigenlijk alleen op buitenlandse sites uit en ik heb niet veel zin om nog eens een berg importheffing te gaan betalen.

P.P.S
Iemand suggesties voor mijn volgende headphone aankoop? Ik heb nu een DT770 Pro en een ATH-M50x.
Ik twijfel momenteel tussen de Custom One Pro en de Sennheiser HD 558.
Ik zou kijken naar een stapje hoger, dus een HD650 of Q701, vooral als je een goede dac en amp gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Nieuwe Fidelio X2 schijnt ook goed te zijn. Als die net zo goed aangestuurd wordt als de x1 is dat erg veel bang for your buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens Kata
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 07:38
Ik ben al eventjes opzoek naar goede headphones, maar zie door de bomen het bos niet meer. Voor het mobiele gebruik heb ik al een jaar ongeveer Sennheiser IE80's en ben hier heel tevreden mee. Nu wil ik voor bij mijn PC een mooi paar headphones voor onder andere muziek, films en af en toe wat gaming.

Afweging die ik moet maken is open back vs closed back, lijkt me geen moeilijke want mijn pc staat afgezonderd dus heeft niemand last van mij. Daarnaast wil ik weten of het gebruik van een DAC/AMP echt veel verschil in geluidskwaliteit bied (en dus of ik voor hogere impedance headphones kies). Een suggestie voor DAC/AMP is dus ook welkom.

Bedrag wat ik voor headphones wil uitgeven is ongeveer 200 euro. Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahnmut
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-01 11:48
Beste Tweakers,

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Ik heb een kabelbreuk vlak achter het stekkertje van mijn koptelefoon. Het gaat om een Beyerdynamict50p (linkje naar een review, kan geen productpagina meer vinden). De aanschaf van deze koptelefoon was mijn eerste uitstap naar betere audio kwaliteit en er is een wereld van geluid voor mij opengegaan. Ik ga hem dan ook sowieso (laten) repareren.

Ik ben nu aan het twijfelen om heb door een audiozaak (ergens in Den Haag hopelijk) te laten repareren of het zelf te doen. De handleidingen en voorbeelden om dit te doen zijn gelukkig in overvloed te vinden alleen er zal natuurlijk altijd gesoldeerd moeten worden. Nu heb ik geen twee linker handen maar (redelijk) solderen heb ik nooit onder de knie kunnen krijgen. Ik zat te denken de hele kabel te vervangen door een wat steviger model met een stekkertje met een hoek. Heb nog niet geïnformeerd wat zoiets zou kosten om bij een audio zaak te laten doen, en of ze dat überhaupt doen.

Wat zouden jullie doen (meegewogen dat ik niet goed kan solderen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Er valt misschien via V&A een Tweaker te vinden die hier wat meer ervaring in heeft.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
P.S.
Hier verkopen ze de JDSlabs O2 in Nederland:
http://hdphns.com/nl/

Vanuit Engeland kan je gaan voor:
http://epiphany-acoustics.co.uk

De mijne heb ik van http://headnhifi.com/ uit Zwitserland. Deze kan verstuurd worden vanuit Duitsland en dan heb je geen import kosten. Deze is tevens het goedkoopste.

[ Voor 4% gewijzigd door Tk55 op 05-12-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10 20:36
Denken jullie dat dit een goede deal is? http://www.usedproductsgr...studio-hoofdtelefoon.html

Ik zoek headphones van max 120 euro. Ze zullen voornamelijk gebruikt worden voor het luisteren naar Rock, en naar Films/Series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

http://www.ebay.com/itm/K...g-Brand-New-/331397728061

Iemand enig idee of er neppe of namaak Koss Porta-Pro's zijn? Ik kan ze in NL nergens vinden maar op ebay lijken ze genoeg te zijn. Echter is het daar altijd twijfelen of ze echt of nep zijn.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:20
Mahnmut schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:58:
Beste Tweakers,

Nu heb ik geen twee linker handen maar (redelijk) solderen heb ik nooit onder de knie kunnen krijgen.
Begrijp ik het goed dat je alleen een ander stekkertje eraan wil hebben? Dat moet iedereen die niet letterlijk 2 linkerhanden heeft toch nog wel voor elkaar kunnen krijgen? Het is niet meer dan 2 draadjes solderen aan een stekkertje. Of begrijp ik het niet goed?

Een audiozaak waar je een nieuwe headphone koopt zou dit als service en uit dankbaarheid voor de bestelling tegen materiaalkosten (1 stekkertje) kunnen doen, zo weinig werk is dit.

edit: o, je wil de hele kabel vervangen. Dat maakt het qua materiaal iets duurder en afhankelijk van je headphone ook iets complexer, maar niet veel.

[ Voor 10% gewijzigd door SlaadjeBla op 06-12-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahnmut
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-01 11:48
SlaadjeBla schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 11:56:
[...]

edit: o, je wil de hele kabel vervangen. Dat maakt het qua materiaal iets duurder en afhankelijk van je headphone ook iets complexer, maar niet veel.
Dank voor het meedenken, ik ga inderdaad binnenkort maar eens langs een audiozaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Mahnmut schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 14:33:
[...]

Dank voor het meedenken, ik ga inderdaad binnenkort maar eens langs een audiozaak.
Waarom wil je de hele kabel eigenlijk vervangen? Eigenlijk zou ik dan contact met beyerdynamic opnemen of je een (complete) kabel kan kopen. Maar als de breuk bij de jackplugzijde zit (kan ik niet geheel opmaken uit je verhaal) wat is er dan mis met het minimaal inkorten van de kabel? Mooie neutrik L-plug eraan en je hebt weer een prachtverbinding: http://www.neutrik.com/en...ngle-stereo-plug/ntp3rc-b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Touchdomex schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 11:50:
http://www.ebay.com/itm/K...g-Brand-New-/331397728061

Iemand enig idee of er neppe of namaak Koss Porta-Pro's zijn? Ik kan ze in NL nergens vinden maar op ebay lijken ze genoeg te zijn. Echter is het daar altijd twijfelen of ze echt of nep zijn.

Ja er zijn zeker neppe in de omloop maar er staan diverse vergelijk foto's op internet. Als je dan kan aantonen bij paypal of ebay dat je een neppe hebt krijg je altijd geld terug. Al kan je natuurlijk beter voorkomen dan genezen. Had zelf echte van marktplaats, ook nog een leuk kleurtje. van Dr headphone ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Maar is dat veel werk om het aan te tonen of is je bron + product genoeg? Aangezien die van ebay erg gunstig geprijsd zijn vooral vanwege de verzendkosten :+ Foto's op de ebaypagina zeggen jammer genoeg te weinig om op voorhand te kunnen beoordelen.

Op Marktplaats staan op dit moment geen PortaPro's. Amazon staan ze ook maar daar zijn de prijzen ook wisselend. Liever haal ik het dan op ebay voor een vergelijkbare prijs.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Touchdomex schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 17:54:
[...]

Maar is dat veel werk om het aan te tonen of is je bron + product genoeg? Aangezien die van ebay erg gunstig geprijsd zijn vooral vanwege de verzendkosten :+ Foto's op de ebaypagina zeggen jammer genoeg te weinig om op voorhand te kunnen beoordelen.

Op Marktplaats staan op dit moment geen PortaPro's. Amazon staan ze ook maar daar zijn de prijzen ook wisselend. Liever haal ik het dan op ebay voor een vergelijkbare prijs.
Hmm prijs is zeker netjes. Volgens mij gewoon kwestie van bij paypal of geschil klikken en een zelfgemaakt foto sturen met een bron dat ie fake is.

Komen wel uit china wat opzich wel verdacht is. Maar zo gauw op de foto's valt mij niks op.

Zijn shop recensies zijn positief maar dat was voor de price drop (edit2 iedereen heeft de nylon kabel versie gehaald, niet de rubbere kabel versie). Toch wilt een shop niet vaak zijn 100% positive kwijt, maar de shop is ook weer zo nieuw dat het tactiek kan zijn om mensen op te gaan lichten.

[ Voor 14% gewijzigd door Heilige Kaas op 06-12-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Even een kort vraagje. Gaat een Beyer Custom One Pro het fatsoenlijk doen op een onboard geluidskaartje van een simpele pc?
Die is 80 ohm voor zover ik weet, maar aangezien ik een 250 ohm Beyer heb kan ik er niets van zeggen.

Het moet wel ook een beetje op tamelijk volume kunnen.

Gaat dat werken, of kan ik dan beter een DT770Pro 32ohm nemen in plaats daarvan?

Of gaat dat wellicht beter werken met een losse geluidskaart in de pc steken? Die heb ik waarschijnlijk nog wel ergens liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door vosss op 06-12-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Lijkt mij geen probleem te zijn, 80 ohm valt opzich nog wel mee. De COP wordt volgens mij ook aangeraden aan mensen met smartphone/mp3 speler, en die dingen hebben eerder problemen dan een pc.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 22:57:
Even een kort vraagje. Gaat een Beyer Custom One Pro het fatsoenlijk doen op een onboard geluidskaartje van een simpele pc?
Die is 80 ohm voor zover ik weet, maar aangezien ik een 250 ohm Beyer heb kan ik er niets van zeggen.
Het moet wel ook een beetje op tamelijk volume kunnen.
Mijn eigen DT 880 @250Ohm redt het dan net.
Aan de O2 verbonden krijg je ook bij opnames met een lager volume wel meer geluidsdruk.
Gaat dat werken, of kan ik dan beter een DT770Pro 32ohm nemen in plaats daarvan?
Heb dezelfde DT 770 en die doet het zonder versterking absoluut makkelijker op 32Ohm dan de DT 880 op 250Ohm.
Maar met de DT 880 maal ik niet meer om mijn DT770, of DT990, terwijl dat echt geen slechte cans zijn. ;)
De DT880 doet zijn ding in een andere categorie, hij heeft het beste van beide anderen in zich en voegt daar een vanzelfsprekend gemak aan toe.
Voor dit geld een moeilijk te kloppen allrounder imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Thanks voor de info, maar het gaat me nou juist om die 80 ohmse koptelefoon en of die het een beetje leuk doet op een onboard geluidschip. Ik heb zo even geen idee welk moederbord in die pc zit.

Ik zou het namelijk erg zonde vinden om 150 euro uit te geven en dan het gevoel krijgen dat ik er bij lange na niet alles uit haal wat erin zit. Dat gevoel heb ik als ik mijn 250ohmse koptelefoon aansluit rechtstreeks op mijn pc (overigens ook als ik die op de Schiit Magni aansluit, maar dat is een ander verhaal :X ).

Het gaat namelijk om een cadeautje voor mn vriendin en die gebruikt momenteel een Sennheiser HD205 en die is 32 ohm en gaat qua volume hard genoeg op haar pc.

De vraag is dus hoeveel zachter een 80 ohmse koptelefoon het gaat doen. Als daar ook nog een koptelefoonversterker bij moet wordt het wel een erg duur kerstcadeautje :P

Ergo: is er wellicht iemand in het huis die zowel een 32 ohmse koptelefoon als een 80 ohmse koptelefoon heeft en die rechtstreeks op een pc gebruikt waar geen losse geluidskaart in zit? En hoe het verschilt qua volume tussen die 2.

:)

=edit=
Wacht even, de Custom One Pro is helemaal geen 80 ohm zo te zien!?
Hoe kom ik daarbij dan vraag ik me af?! 8)7

Ik lees nu dat ie zelfs maar 16 ohm is, dus dat gaat waarschijnlijk meer dan prima werken rechtstreeks op een pc :)

Goed, ben ik meteen klaar voor de kerst voor mn vriendin :P

[ Voor 12% gewijzigd door vosss op 07-12-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Je bent er al uit, maar de volgende keer kun je het beste naar de (spannings)gevoeligheid kijken, dus het aantal dB/V. Kun je met de impedantie omrekenen van het rendement in dB/mW. Op deze manier krijg je een goed gevoel of hij in de buurt van de 205 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Heilige Kaas schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 18:51:
[...]

Hmm prijs is zeker netjes. Volgens mij gewoon kwestie van bij paypal of geschil klikken en een zelfgemaakt foto sturen met een bron dat ie fake is.

Komen wel uit china wat opzich wel verdacht is. Maar zo gauw op de foto's valt mij niks op.

Zijn shop recensies zijn positief maar dat was voor de price drop (edit2 iedereen heeft de nylon kabel versie gehaald, niet de rubbere kabel versie). Toch wilt een shop niet vaak zijn 100% positive kwijt, maar de shop is ook weer zo nieuw dat het tactiek kan zijn om mensen op te gaan lichten.
Precies dat laatste bekruipt mij ook een beetje. Kan alleen niets vinden nog op zijn username en fake. Alle bronnen vind ik met andere en oudere verpakkingen. Ach ja als je een geschil kan starten bij Ebay en hij verliest zijn rating lijkt mij dat alleen maar prima. Ebay is er ook niet op uit om dit soort oplichterij aan te moedigen door er niets tegen te doen.

Ik ga het gewoon proberen en anders sla ik ebay wel van HE JONG DIES NEP!

Zo besteld :) Omgerekend 31 euro. Lijkt mij niet heel verkeerd. Het is de red hot geworden met nylon.

Lekker de volgende open koptelefoon thuis O+

PX100II, Grado SR60i en straks de Koss PortaPro. Dan heb ik volgens mij de beste onder de 100 euro allemaal wel in huis.

[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 07-12-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Seers schreef op zondag 07 december 2014 @ 11:15:
Je bent er al uit, maar de volgende keer kun je het beste naar de (spannings)gevoeligheid kijken, dus het aantal dB/V. Kun je met de impedantie omrekenen van het rendement in dB/mW. Op deze manier krijg je een goed gevoel of hij in de buurt van de 205 zit.
Hoe doe ik dat precies? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
vosss schreef op zondag 07 december 2014 @ 15:38:
[...]

Hoe doe ik dat precies? :?
Ofwel je hebt mazzel, dan staat het direct in dB/V, (vrijwel altijd op 1 kHz trouwens), ofwel je rekent het om.

Bijvoorbeeld: De Sennheiser HD 205 heeft op de site (PDF specsheet) staan dat hij 112 dB/V uithoest. Aangezien deze "goed gaat" wil je dus een koptelefoon die eenzelfde gevoeligheid heeft. Bij de Beyerdynamic DT770 - 80 ohm staat het volgende:
Nominal SPL: 96 dB (measured @ 1 mW @ 500 Hz --- we hebben dus een verschil hier maar aangezien we niets beters hebben moeten we het voor lief nemen). 1 mW in 80 ohm kun je omrekenen met P = U²/R -> sqrt(0.001*80) = 283 mV. Nu moeten we nog "optellen" tot 1V. 20*10log(1000/283) = 11 dB, dus de gevoeligheid van de DT770 - 80 ohm is 96+11 = 107 dB/V. Dat is dus wel degelijk wat zachter. De 32 ohms versie kunnen we nu omrekenen (heeft zelfde dB/mW als de 80 ohm) door er 10*10log(80/32) bij op te tellen ( = 4 dB -> 111 dB/V). Let op dat bij vermogens/weerstanden 10*10log wordt gebruikt, en bij spanningen/stromen 20*10log.

Ik heb een aantal keren afgerond, ook tussendoor, maar dat is niet erg omdat:
- Er is spreiding tussen dezelfde producten (en uiteraard is die onbekend).
- De twee producten een andere meetfrequentie hebben.
- De twee producten een andere frequentierespons waardoor de luidheid anders "gevoeld" wordt.
- De uitgangsimpedantie van de geluidskaart wel eens niet gering kan zijn waardoor een 16 ohm bijna net zo hard speelt als een 32 ohm terwijl dat niet zo uit de losse berekening volgt.

Maar het gaat er een beetje om dat je in het juiste "bereik" zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Bedankt voor je berekening waar ik niks van snap :D

Het blijkt dat de Custom One Pro 16 ohm is en geen 80.
Wat dat veranderd aan de hele berekening die ongetwijfeld heel erg duidelijk is als je er verstand van hebt weet ik niet.

Ik denk dat ik maar gewoon de Custom One Pro koop voor haar voor de kerst. Dat of een nieuwe auto. Daar ben ik nog niet helemaal over uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Edit:k MIJN EXCUSES, rode blok niet gelezen. Dit hoort niet niet.

Kan iemand mij misschien verder helpen met het zoeken van een paar oordoppen?

Budget: tot de 30 euro
Apparaat: Oneplus One & Galaxy Note 3
Soort muziek: hardwell, john newman, katy perry, bollywood etc.
Short list:
Xiaomi Piston 2 (veel aangeraden: oa theverge, head-fi)
Panasonic TCM 125 (ook veel aangeraden: wirecutter, cnet)

Vaak gaan wel de kabeltjes kapot bij mij (heb mijn Philips 3590 dopjes in 1.5 jaar tijd wel 4 keer moeten wisselen, dus ik probeer mijn dopjes wel te halen bij een winkel met goede/makkelijke garantievoorwaarde)

Gebruik: voor het reizen, tijdens het studeren etc.
Patroon: levendig en bass sterk.

Of kan ik het beste gewoon weer de Philips 3590 nemen?

Verder dit is mijn shortlust, maar als je andere goede doppen kent, is dat van harte welkom. Play/pauze/volgende zin leuk, maar niet mijn meest voorname voorwaarden.

Ik gebruik nu de standaard Samsung dopjes en deze zitten gewoon niet lekker, ze doen pijn aan mijn oren na langer luisteren. Comfort, geluidskwaliteit, 'durability' zijn dus mijn meest voorname voorwaarden in volgorde.

[ Voor 3% gewijzigd door moh.moh op 07-12-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

moh.moh schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:00:
Kan iemand mij misschien verder helpen met het zoeken van een paar oordoppen?

Budget: tot de 30 euro
Apparaat: Oneplus One & Galaxy Note 3
Soort muziek: hardwell, john newman, katy perry, bollywood etc.
Short list:
Xiaomi Piston 2 (veel aangeraden: oa theverge, head-fi)
Panasonic TCM 125 (ook veel aangeraden: wirecutter, cnet)

Vaak gaan wel de kabeltjes kapot bij mij (heb mijn Philips 3590 dopjes in 1.5 jaar tijd wel 4 keer moeten wisselen, dus ik probeer mijn dopjes wel te halen bij een winkel met goede/makkelijke garantievoorwaarde)

Gebruik: voor het reizen, tijdens het studeren etc.
Patroon: levendig en bass sterk.

Of kan ik het beste gewoon weer de Philips 3590 nemen?

Verder dit is mijn shortlust, maar als je andere goede doppen kent, is dat van harte welkom. Play/pauze/volgende zin leuk, maar niet mijn meest voorname voorwaarden.

Ik gebruik nu de standaard Samsung dopjes en deze zitten gewoon niet lekker, ze doen pijn aan mijn oren na langer luisteren. Comfort, geluidskwaliteit, 'durability' zijn dus mijn meest voorname voorwaarden in volgorde.
Kijk eens naar het grote rode vierkant onderaan de pagina :)

Verder voor 35 euro kan je niet zoveel verwachten dus koop gewoon die waar je makkelijk aan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
Even een schaamteloze crosspost uit het Aankoopadvies forum, om ook van jullie expertise gebruik te kunnen maken.

Ik zoek een?
Headphones

Wat is je budget?
Rond de 100 Euro, iets meer is mogelijk als er veel meerwaarde is. Tweedehands is ook een optie

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk voor gebruik thuis, het luisteren naar muziek, films, series. Ik luister voornamelijk naar Rock

Wat heb je zelf al gevonden?
[i]
# Product Prijs Subtotaal
1 Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart) € 138,- € 138,-
1 Sony MDR-1R (Zilver) € 139,99 € 139,99
1 Sony MDR-7506 (Zwart) € 0,- € 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal € 277,99
/i]

Welke vragen heb je hier nog over?
Het design van Sony vind ik zeker een pluspunt, maar uiteindelijk gaat het om get geluid. Dus als jullie nog andere suggesties hebben graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teufel Aureol Real in de aanbieding op de website van Teufel Voor €79,99.

http://www.teufelaudio.nl...n-aureol-real-p12277.html

Ik heb hem nu 1 jaar en bevalt me goed.

neutrale sound,niet vel in het hoog,mooi midden,goede diepte in het geluid,breed geluid,ontzettend licht en ontzettend comfortabel.

Zeker een aanrader in de deze prijsklasse en ook daarboven.

PS

Met shopkorting krijg je nog 2,75% korting en met spaarwinkelen 3,5% korting.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dt-990 combineert niet lekker met rock.

Verder: Wil je Open of gesloten? Open is natuurlijker en lekker met rock maar gesloten dempt omgevingsgeluiden en heeft diepere bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 10:43

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:10:
Teufel Aureol Real in de aanbieding op de website van Teufel Voor €79,99.

http://www.teufelaudio.nl...n-aureol-real-p12277.html

Ik heb hem nu 1 jaar en bevalt me goed.

neutrale sound,niet vel in het hoog,mooi midden,goede diepte in het geluid,breed geluid,ontzettend licht en ontzettend comfortabel.

Zeker een aanrader in de deze prijsklasse en ook daarboven.
Deze post support ik ten volste! Helemaal fan van deze koptelefoon... en echt zo licht dat ik soms vergeet dat ik 'm op heb en weg loop van mijn bureau! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

triesvan schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:23:

Wat is je budget?
Rond de 100 Euro, iets meer is mogelijk als er veel meerwaarde is. Tweedehands is ook een optie

Voornamelijk voor gebruik thuis, het luisteren naar muziek, films, series. Ik luister voornamelijk naar Rock
http://nl.akg.com/akg-product-detail_nl/akg-y50blk.html :)

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
Heilige Kaas schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:15:
Dt-990 combineert niet lekker met rock.

Verder: Wil je Open of gesloten? Open is natuurlijker en lekker met rock maar gesloten dempt omgevingsgeluiden en heeft diepere bass.
Ik zat aan gesloten te denken, maar als een koptelefoon echt aangeraden wordt voor mijn muziekkeuze, dan ben ik bereid dat ook te overwegen.

@anderen

ik zal even naar de teufel en AKG kijken, bedankt voor de suggestie!

• Heilige Kaas
Ik ben opzoek naar een goede low budget headphone voor onder de boom. Onder de 15 euro in ieder geval. Is de pricewatch: Philips SHP2000 (Zwart)# de beste keuze of weten jullie waar ik beter voor kan gaan?

Helaas weet ik alleen veel over de andere kant het budget :P De echte bang for your buck weet ik zo ff niet. (Op superlux en PortaPro na maar deze zijn beide te duur)

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Heilige Kaas schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:01:
Ik ben opzoek naar een goede low budget headphone voor onder de boom. Onder de 15 euro in ieder geval. Is de pricewatch: Philips SHP2000 (Zwart)# de beste keuze of weten jullie waar ik beter voor kan gaan?

Helaas weet ik alleen veel over de andere kant het budget :P De echte bang for your buck weet ik zo ff niet. (Op superlux en PortaPro na maar deze zijn beide te duur)
Kun ook hier krijgen voor weinig
http://www.blokker.nl/nl/...ips-shp2000-hoofdtelefoon

• Heilige Kaas
Wow thanks! Ik ga meteen ff naar bestel hem meteen ff bij de blokker want dit is een behoorlijk goede deal!

[ Voor 4% gewijzigd door Heilige Kaas op 11-12-2014 14:28 ]

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:01:

Ik heb de shp2000 wel n's bij m'n vader gehoord.
Klinkt erg nice voor de prijs.

En een super koptelefoon die net iets boven het budget zat was de Renkforce CD-340.
Maar die is niet meer verkrijgbaar.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die SHP is best leuk, zeker voor die prijs. Gebruik de mijne al een paar jaar, hij is wel erg plastic fantastic, dus als je er vrij ruw mee omgaat, heeft ie geen lang leven.

People as things, that’s where it starts.

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 11:22
Weet iemand of je makkelijk een vervangbare kabel bij een koptelefoon kan kopen met microfoon? Het is voor de Xbox One en eventueel ook mijn telefoon. Kan zelf op het internet maar geen kabel vinden |:(

• Ali_van_G
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 21:02
lappiehero schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:51:
Weet iemand of je makkelijk een vervangbare kabel bij een koptelefoon kan kopen met microfoon? Het is voor de Xbox One en eventueel ook mijn telefoon. Kan zelf op het internet maar geen kabel vinden |:(
Ik gebruik de vmoda boomsound microphone in combinatie met de PS4. Weet niet of dit is wat je zoekt.

http://v-moda.com/boompro-microphone/

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 11:22
Ali_van_G schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:44:
[...]

Ik gebruik de vmoda boomsound microphone in combinatie met de PS4. Weet niet of dit is wat je zoekt.

http://v-moda.com/boompro-microphone/
Precies wat ik zoek dank u! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Binnenkort gaat de COP plaatsmaken voor een Hifiman HE-400. Dus mocht iemand nog een COP zoeken, ik zie de PM wel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
TweakedTea schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:49:
Binnenkort gaat de COP plaatsmaken voor een Hifiman HE-400. Dus mocht iemand nog een COP zoeken, ik zie de PM wel komen :)
Edit:
Af! Af! Mag niet de eerste paar maanden!

[ Voor 8% gewijzigd door Shamalamadindon op 12-12-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Hoezo mag niet :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellykuh
  • Laatst online: 27-09 11:55
Heeft er iemand ervaring met één of meerdere van deze headphones?

- Pioneer SE-MJ532
- Pioneer SE-MJ751
- Sony MDR-XB450APB
- Sony MDR-V55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Ik mag niets bij kopen aan koptelefoons de komende maanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakedTea schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:49:
Hoezo verkoop je de COP? Bevalt die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Jawel, alleen heb ik de Hifiman HE-400 gehoord en ben ik verliefd B)
Dus mocht iemand interesse hebben, ik hoor het wel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

Ben op zoek naar de Philips Fidelio NC1 headphones. Helaas nog zonder succes.

Is er iemand die hier meer van weet? Heb inmiddels ook al een vraag uit staan bij Philips zelf.

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
TweakedTea schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:08:
Jawel, alleen heb ik de Hifiman HE-400 gehoord en ben ik verliefd B)
Dus mocht iemand interesse hebben, ik hoor het wel d:)b
Hoe is het geluid van die Hifiman HE-400?

Ben zelf een beetje voorzichtig aan het rond kijken voor een koptelefoon voor thuis, maar ben een beetje op zoek naar iets neutraal klinkends. Gebruik momenteel eigenlijk alleen een VSonic GR-07 in-ear, welke qua klank lekker neutraal zijn, maar zou voor thuis iets willen dat wat meer in de buurt van luidspreker weergave komt (wat opener geluid, zullen we maar zeggen), maar wel neutraal is net als de GR-07s en m'n Audio Physics.

Ik heb hier en daar gelezen dat in de prijsklasse van die HE-400 een Stax SR-207 wel één van de meest natuurlijk klinkende is, maar wat iemand natuurlijk vindt klinken, vindt een ander waarschijnlijk weer te schel of te bas-heavy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Naar aanleiding van:
Bluepenguin schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:42:
[...]

Misschien nog even vragen in Het grote Headphones topic
De 219 is in ieder geval een hoofdtelefoon met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Licht en een aardig geluid.
Zo doende de vraag zoals in het Het Algemene in-ear en oordopjes topic gesteld:
Saturnus schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:45:
[...]

Met dit in gedachten een nieuwe vraag:

Ik zoek voor iemand een apparaat voor het goed weergeven van klassiek muziek, en dan met name pianomuziek.

Het budget is een euro of 40. De vraag is of het dan wellicht verstandig is over te stappen naar een koptelefoon in plaats van in-ears. Oordopjes vallen sowieso af.

Hierover was niets in het topic te vinden, tot nu toe.
Wie heeft een duw in de goede richting?
Dus het gaat om pianomuziek.
Budget van rond de 40 euro.
In-ears lijken ook af te vallen (daar is dit topic ook niet voor).
Heel erg exotische modellen die 3 weken er over doen uit China liever ook niet.
dusty-2011 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:54:
[...]

Voor klassieke muziek is het van belang dat de frequentierespons een beetje op een vlakke curve leidt. Het mag niet te boomy zijn. Verder wil je een helder geluid vol details. Je kunt eens denken aan de Sennheiser HD219 koptelefoon. Die past mooi binnen het budget en voldoet aan de eisen. http://en.goldenears.net/...heiser&document_srl=21900
Dit is tot nu toe de enige kandidaat op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Als je iets neutraals zoekt, dan zou ik de HE-400 als optie aanbevelen. Hij heeft een heerlijke bass die erg smooth verloopt en extreem laag gaat ( ben geen basshead maar bij nummers met een lage bass schrik je toch wel even ), het hoog kan soms iets scherp/schel zijn, maar dat ligt ook weer aan je gehoor en je gebruikte bron :) De mids zijn erg lekker alleen soms een beetje saai en teruggetrokken.

Voor de rest een prima hoofdtelefoon die veel waar voor je geld bied, als je een beetje extra opzij kan leggen, ga dan voor de HE-500, deze bied een iets neutraler geluidsbeeld, de HE-400 heeft daar in tegen veel te bieden voor 300 Euro.

*Offtopic* Beyerdynamic Custom One Pro en versterker staan in V&A.

[ Voor 36% gewijzigd door TweakedTea op 15-12-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 18:16
Mijn vriendin luisterde nu al een tijdje naar muziek met de standaard dopjes die je bij een telefoon krijgt. Na een aantal klachten over de fit van die waardeloze dingen, had ze besloten dat het toch maar eens tijd werd voor een koptelefoon.
Ze luistert veel naar Rock, soms wat Metal en incidenteel naar hardstyle(kan ze ook niets aan doen, ze komt uit Limburg). Aangezien de ruimte onder de kerstboom nog een beetje gevuld moest worden heb ik me maar opgeworpen om iets voor haar uit te zoeken.
Ik was op zoek naar on-ear gesloten headphones met een natuurgetrouw geluidsbeeld. Ze moesten gesloten zijn, want ze wil ze in haar werkkamer gebruiken. Ze zijn voor een dame, dus als ze er een beetje goed uit zouden zien dan scoor ik daar plus-punten mee. Het budget was ongeveer € 100.
Vol goede moed een rondje langs de lokale Hi-Fi winkels gedaan en daar het een en ander beluisterd.
  • Beyerdynamic dtx 501 p (€ 79,95)
Komt in een vormgeving die plezierig is voor het oog. Hij is relatief klein, is ook beschikbaar in het wit en de headband ziet er redelijk stevig uit. Zodra je hem vastpakt, dan verdwijnt de eerste optische indruk helaas; alles is van platic en voelt niet stevig aan. Ik zou ze niet met het volste vertrouwen in mijn tas gooien. Over de klank kan ik het volgende zeggen: De separation is goed, maar de klankkleur valt bij mij niet goed in de smaak. Het klinkt alsof het allemaal van ver moet komen. De bass klinkt punchy, de mids mis ik een beetje en de treble is ook afgeknepen. Al met al klinkt hij erg donker. Voor rock is hij gewoon niet helder genoeg. Ik snap niet waarom deze zulke goede reviews krijgt. Hij voelt plastic en klinkt als plastic.
  • Sony mdr-s70ap (€ 69,95)
Ook een kleinere on-ear headphone, maar deze keer van Sony. De vormgeving is leuk, hij is opvouwbaar en voelt solide aan. Het eerste wat ik op deze set luisterde was Alice in Chains – Nutshell. Dit nummer begint akoestisch en is all-over vrij rustig. Ik was verrast over hoe goed de Sony presteerde; over de gehele range klonk hij waanzinnig. Het midden sneed goed door de hele mix, de gitaar was goed te horen, de bass kwam er lekker door. Ook de lead gitaar en vooral wanneer de solo komt klonk hij lekker rauw. Toen het nummer afgelopen was, heb ik hem nog even opgehouden om te luisteren hoe hij presteert, wanneer het hele ensemble wat drukker wordt. Daarna dus Swing on this – Alice in Chains opgezet en meteen faalt de Sony onbeschrijfelijk hard. Zodra het wat drukker wordt lijkt de Sony niet te weten wat hij er mee aan moet en dumpt alles maar je oren in. Het was 1 grote puinhoop en de instrumenten zijn niet meer van elkaar te onderscheiden. Next!!!
  • Iets van JBL, geen idee wat (€ 99,95)
Hij was sowieso al te groot. Maar de verkoper stond erop dat ik naar zou luisteren. Dus ik heb hem even op gezet. Hij presteerde wel een stuk beter dan de voorgaande Sony, maar de klankkleur beviel me voor geen meter. Te warm, “gesluierd” en te donker naar mijn smaak.
  • B&W P3 (€ 199,95)
Heel gaaf design, niet te groot, beschikbaar in toffe kleurtjes en klinkt als een klok. Over het hele bereik klinkt hij zeer solide. Ze zouden slechts iets meer sprankeling en detail mogen hebben, maar sls hij € 50 goedkoper was geweest, dan had ik hem gekocht. Ik heb er niet heel erg aandachtig naar geluisterd omdat ze niet binnen het budget vielen. Als ze de sterren van de hemel hadden gespeeld, dan had ik het overwogen, maar dat was nou ook weer niet het geval.
  • 5. Musical Fidelity MF-100 (€ 149,95)
Ziet er solide uit, niet erg fashionable, maar de rode en blauwe ringen zijn wel een leuke toevoeging. De Bass was indrukwekkend, strak maar niet overdreven. De mids snijden er heerlijk doorheen, dus solo’s zijn tot in het uiterste detail te horen en de zangers houden hun rauwe randje. Wel is hij is vrij analytisch en mogelijk iets te schel in het hoog. Ik hoop dat het scherpe er nog een beetje “afslijt” bij het inspelen. De instrumenten zijn duidelijk van elkaar te onderscheiden, alleen het ruimtelijk beeld vond ik niet zo geweldig. Nu ben ik zelf een open koptelefoon gewend, dus misschien ben ik iets te kritisch. Al met al had deze koptelefoon de juiste balans. Hier is de keuze op gevallen, dus inmiddels ligt hij verpakt in een kerstpapiertje onder de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Een witte Custom One Pro misschien iets?

Afbeeldingslocatie: http://europe.beyerdynamic.com/shop/media/catalog/product/cache/5/image/650x650/602f0fa2c1f0d1ba5e241f914e856ff9/b/e/beyerdynamic-custom-one-pro-headphone-2_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
TweakedTea schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:32:
Als je iets neutraals zoekt, dan zou ik de HE-400 als optie aanbevelen. Hij heeft een heerlijke bass die erg smooth verloopt en extreem laag gaat ( ben geen basshead maar bij nummers met een lage bass schrik je toch wel even ), het hoog kan soms iets scherp/schel zijn, maar dat ligt ook weer aan je gehoor en je gebruikte bron :) De mids zijn erg lekker alleen soms een beetje saai en teruggetrokken.

Voor de rest een prima hoofdtelefoon die veel waar voor je geld bied, als je een beetje extra opzij kan leggen, ga dan voor de HE-500, deze bied een iets neutraler geluidsbeeld, de HE-400 heeft daar in tegen veel te bieden voor 300 Euro.
Zat eens te kijken door de Hifiman HE-400i thread op head-fi, maar daar krijg ik eerder de indruk dat de HE-400 vrij bass heavy is (er zijn altijd gradaties). Mijn ervaring is dat als veel mensen zeggen dat iets redelijk neutraal klinkt, dat ik het vaak toch nog bass heavy vind klinken. Op zich prima voor electronische muziek, maar dat is niet waar ik hoofdzakelijk naar luister. En schelle geluidsweergave is dan weer erg vermoeiend om naar te luisteren, vooral als ik metal luister (en dat is toch wel wat ik het meest luister).

Hoe is het draagcomfort trouwens voor jou met de HE-400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Laatst online: 12-10 18:16
henkie196 schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:07:
[...]

Hoe is het geluid van die Hifiman HE-400?

Ben zelf een beetje voorzichtig aan het rond kijken voor een koptelefoon voor thuis, maar ben een beetje op zoek naar iets neutraal klinkends. Gebruik momenteel eigenlijk alleen een VSonic GR-07 in-ear, welke qua klank lekker neutraal zijn, maar zou voor thuis iets willen dat wat meer in de buurt van luidspreker weergave komt (wat opener geluid, zullen we maar zeggen), maar wel neutraal is net als de GR-07s en m'n Audio Physics.

Ik heb hier en daar gelezen dat in de prijsklasse van die HE-400 een Stax SR-207 wel één van de meest natuurlijk klinkende is, maar wat iemand natuurlijk vindt klinken, vindt een ander waarschijnlijk weer te schel of te bas-heavy.
Ga eens naar Grado's luisteren.
Het is een beetje afhankelijk van hoeveel je wilt uitgeven, maar ik vind de SR80i best bang for buck. Ga je hoger dan klinkt het wel beter, maar de prijs stijgt harder dan het hoorbare verschil (naar mijn bescheiden mening)

Misschien nog ter toevoeging: Je zegt 'voor thuis', dus daar baseer ik het advies ook op. Het is een open design, dus je hebt heel veel sound leakage. Maar ik vind de open designs nu eenmaal veel beter klinken.

[ Voor 8% gewijzigd door newbreed op 15-12-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Comfort is goed, even wennen, maar best goed. Het is geen teddybeer die je op je hoofd zet B)
Luister nu al ongeveer 5 uur met tussen pauzes van 15 minuten op een zeer laag volume, klinkt als een huis. Was een beetje bass-heavy maar nu begint dat weg te trekken en begint hij steeds lekkerder te klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik ga de Fidelio x2 halen. De reviews zijn in ieder geval erg lovend. Zodra die binnen is en getest is zal ik mijn ervaringen delen en vergelijken met alles wat hieronder staat.

Dit wordt verkocht en ik geef jullie eerst een kans dus doe even een PM anders gaat t op marktplaats en V&A.

hd518, optisch niet al te best maar niks kapot en goed geluid.
hd580, goede staat
hd650, eerst ff luisteren want weet niet of hij 100% is. De hd580 klinkt imo beter
Allessandro ms-1 voor modprojectje, vilt is al achter de drivers vandaan, gaas voor en achter de driver is weg.
Fidelio X1. Super staat!

Verder doe ik heeeel misschien de Bottlehead Crack+Speedball weg als die niet lekker paart met de X2 (vanwege impedance)
Heb nog een FiiO E10 liggen,
Mijn Objective 2 kan denk ik ook weg, mits de bottlehead niet weg gaat. Hier heb ik sowieso nog een paar setjes van liggen die nog gemaakt kunnen worden. (door mij of jou ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
Heilige Kaas schreef op maandag 15 december 2014 @ 23:19:
Ik ga de Fidelio x2 halen. De reviews zijn in ieder geval erg lovend. Zodra die binnen is en getest is zal ik mijn ervaringen delen en vergelijken met alles wat hieronder staat.

Dit wordt verkocht en ik geef jullie eerst een kans dus doe even een PM anders gaat t op marktplaats en V&A.

hd518, optisch niet al te best maar niks kapot en goed geluid.
hd580, goede staat
hd650, eerst ff luisteren want weet niet of hij 100% is. De hd580 klinkt imo beter
Allessandro ms-1 voor modprojectje, vilt is al achter de drivers vandaan, gaas voor en achter de driver is weg.
Fidelio X1. Super staat!

Verder doe ik heeeel misschien de Bottlehead Crack+Speedball weg als die niet lekker paart met de X2 (vanwege impedance)
Heb nog een FiiO E10 liggen,
Mijn Objective 2 kan denk ik ook weg, mits de bottlehead niet weg gaat. Hier heb ik sowieso nog een paar setjes van liggen die nog gemaakt kunnen worden. (door mij of jou ;) )
DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Update: HE-400 bevalt goed, klink nu lekker rustig en de Mids/Bass weergave is nu een stuk neutraler. De hoogweergave wil ik niet schel noemen, eerder scherp B)

Mocht iemand interesse hebben, ik wil het volgende eerst aan jullie aanbieden.

Beyerdynamic Custom One Pro; Nieuwstaat, originele doos aanwezig, komt met V-Moda Audio Only Cable.
Little Bear P1; soortgenoot van de Indeed G2, alleen een andere naam :) Gemodificeerd d.m.v. Solderdude handleiding.

[ Voor 48% gewijzigd door TweakedTea op 16-12-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
newbreed schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:26:
Ga eens naar Grado's luisteren.
Het is een beetje afhankelijk van hoeveel je wilt uitgeven, maar ik vind de SR80i best bang for buck. Ga je hoger dan klinkt het wel beter, maar de prijs stijgt harder dan het hoorbare verschil (naar mijn bescheiden mening)

Misschien nog ter toevoeging: Je zegt 'voor thuis', dus daar baseer ik het advies ook op. Het is een open design, dus je hebt heel veel sound leakage. Maar ik vind de open designs nu eenmaal veel beter klinken.
De audio wereld is altijd erg sterk geweest met een beetje beter is een boel duurder. En beter is ook nog subjectief, vaak. Maar die SR80i's zien er wel interessant uit, zijn echter volgens mij niet meer in productie? Volgens mij is de opvolger de SR80e. Daarnaast zien die cups er wat klein uit, ziet er meer als een on-ear dan een over-ear uit.

Open of gesloten ben ik nog niet helemaal over uit. Ik zal de hoofdtelefoons vooral gebruiken als ik m'n vriendin niet wil vermoeien met mijn muziek of als ik het geluid van een TV serie wil buiten sluiten (dat leidt me altijd erg gauw af). Dus vanuit dat oogpunt zou een gesloten hoofdtelefoon wel beter zijn. Aan de andere kant luister ik nooit op hoge volumes, dus sound leakage zal niet heel gauw een probleem vormen.

Zal eens in de buurt kijken of ik ergens een geluidszaak kan vinden waar ze een aantal interessante hoofdtelefoons ook hebben, zodat ik eens kan gaan luisteren en voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Dan raad ik je de Beyerdynamic COP aan, als ik hem op zet hoor ik vrijwel niets en bij een laag volume ben je al afgesloten van de buitenwereld. Ook zit hij wel lekker, kan alleen beetje warm worden als je hem langer als een uur op hebt, maar hier heb ik zelf nooit last van gehad.

De HE-400/SR80e is zo open als maar kan, als je zoals mij in een ouder huis woont waar de deuren een beetje kraken, dan hoor je dit al snel als je hem op laag volume gebruikt, wil je dus geen last van de buitenwereld dan koop vooral geen HE-400 of SR80e maar zoek naar een gesloten hoofdtelefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakedTea op 16-12-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Van wat ik er van lees is de COP echter behoorlijk bass heavy, en dat is niet wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
De COP is totaal niet bass heavy, je kunt via de instelbare bass poort instellen hoe zwaar je de bass wil hebben. Op stand 2 ( gebruik ik hem altijd op ) is de bass wel aanwezig maar gewoon lekker, midden en hoog en bass zijn dan perfect in balans.

Stand 1: bijna geen bass aanwezig, nadruk op stemmen en hooggebied.
Stand 2: bass aanwezig, alles in balans. Hierdoor klinkt de hoofdtelefoon best neutraal en de bass is precies goed!
Stand 3: bass is nu meer aanwezig, nadruk wordt nu meer gelegd op het midden/laag gedeelte.
Stand 4: bass staat nu centraal, alle nadruk wordt gelegd op de laagweergave.

Je kunt dus zelf de bass instellen.

[ Voor 44% gewijzigd door TweakedTea op 16-12-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ik kan de Sennheiser hd 280 aanraden.
Comfortabel en uitstekend geluid!

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Laatst online: 10:22
Ik ben aan het kijken naar een HD 650 maar hier moet natuurlijk ook een goede AMP bij (En ook misschien een DAC). Zijn er nog aanbevelingen op dit gebied? Ik zat zelf te kijken naar een O2 of een Schiit Magni 2 (Uber) of Schiit Vali maar deze zijn in verhouding best duur omdat ze moeten worden geimporteerd. Ik ben benieuwd naar jullie advies.

[ Voor 3% gewijzigd door The Unbelievabl op 17-12-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik zie dat je de Sony mdr-1r in het zilver bij je opties hebt staan..deze kun je hier voor een hele scherpe prijs krijgen. http://www.typhone.nl/acc...-mdr-1r-bruin#?Module=128
triesvan schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:23:
Even een schaamteloze crosspost uit het Aankoopadvies forum, om ook van jullie expertise gebruik te kunnen maken.

Ik zoek een?
Headphones

Wat is je budget?

Wat heb je zelf al gevonden?
[i]
# Product Prijs Subtotaal
1 Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart) € 138,- € 138,-
1 Sony MDR-1R (Zilver) € 139,99 € 139,99
1 Sony MDR-7506 (Zwart) € 0,- € 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal € 277,99
/i]

Welke vragen heb je hier nog over?
Het design van Sony vind ik zeker een pluspunt, maar uiteindelijk gaat het om get geluid. Dus als jullie nog andere suggesties hebben graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Bij voorbaat excuus als mijn vraag hier niet hoort.

Ik probeer m'n pc en m'n tv te koppelen voor het kijken van films. De video werkt prima, maar hier komt mijn vraag. Ik heb de PX4 koptelefoon via toslink op de tv aangesloten, deze koptelefoon kan surround weergeven. De audio gaat echter niet in 5.1 naar de tv. Via streaming van PC naar TV heb ik wel surround weergave. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Hoort niet echt hier denk ik.

Dat gezegd, surround koptelefoons bestaan niet tenzij er daadwerkelijk meer dan 2 drivers in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Nou de X2 is binnen.

Prachtig apparaatje. Ben nu vooral even aan het kijken hoe die gaat op een OTL buizenversterker met hoge impedantie. Hier vergelijk ik de bottlehead crack met de Objective 2. Ik weet écht niet welke ik nou beter moet vinden. De crack klinkt lekkerder en realistischer, maar de bass is op de Objective 2 weer strakker en natuurlijker maar weer minder aanwezig.

Het klopt dus wel dat een lage impedantie headphone niet lekker gaat met een hoge uitgangsimpedantie versterker. Maarja het klinkt voor de rest wel heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Jack99 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:51:
Ik zie dat je de Sony mdr-1r in het zilver bij je opties hebt staan..deze kun je hier voor een hele scherpe prijs krijgen. http://www.typhone.nl/acc...-mdr-1r-bruin#?Module=128

[...]
Hartelijk bedankt voor de tip, ik kon de aanbieding niet weerstaan en heb hem gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
Jack99 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:51:

[...]
Geweldige aanbieding inderdaad. Heb helaas net 2 dagen geleden een MDR 1 via Marktplaats gekocht... :(

• Uberdude
Bedankt Heilige Kaas voor het verkopen van je e10 , zal hier wel even mee zoet zijn

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IIHWsBHl.jpg
sorry voor de crap foto, telefoon weet geen raad met weinig licht

[ Voor 23% gewijzigd door Uberdude op 18-12-2014 22:29 ]

• Heilige Kaas
theuberdude14 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:28:
Bedankt Heilige Kaas voor het verkopen van je e10 , zal hier wel even mee zoet zijn
Top! Hoop dat je er blij mee bent. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Saturnus schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:20:
Naar aanleiding van:
[...]

Zo doende de vraag zoals in het Het Algemene in-ear en oordopjes topic gesteld:

[...]

Dus het gaat om pianomuziek.
Budget van rond de 40 euro.
In-ears lijken ook af te vallen (daar is dit topic ook niet voor).
Heel erg exotische modellen die 3 weken er over doen uit China liever ook niet.

[...]

Dit is tot nu toe de enige kandidaat op de lijst.
Kick!
Sennheiser HD219 is nog steeds de enige kandidaat op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack99
triesvan schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:29:
[...]

Geweldige aanbieding inderdaad. Heb helaas net 2 dagen geleden een MDR 1 via Marktplaats gekocht... :(
Dat zal je net zien...evengoed veel plezier van je aanschaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack99
Graag gedaan! ik heb hem eergisteren binnen gekregen...fijne hoofdtelefoon.
lucjuh8 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:27:
[...]

Hartelijk bedankt voor de tip, ik kon de aanbieding niet weerstaan en heb hem gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Okee heren ik heb mijn mdr-1R binnen (bedankt). Hij heeft zich nog niet mogen insprelen, maar ik kan wel verklappen dat hij naar mijn mening vrij ruimtelijk klinkt. Als ik hem vergelijk met mijn hyperx cloud, kan ik vertellen dat de higher bass een stuk duidelijker is op de 1R. Persoonlijk vind ik het geluid over het algemeen minder warm klinken dan dat van de hyperx cloud. De hyperx klinkt namelijk wat "voller". Is de headset daarmee slechter? Tja... ik heb persoonlijk geen idee. Misschien wordt het eens tijd voor wat spul waarmee ik mijn audio op een mooiere manier afgespeeld kan krijgen. Momenteel gebruik ik de realtek chip op mijn asrock p67 extreme 4 (b3) mobo.

Ik heb moeite met het merken van verschillen. Hoe test ik? Ene koptelefoon ingeplugged in de pc, dan de andere inpluggen en de andere op het hoofd doen

[ Voor 12% gewijzigd door Frozen op 19-12-2014 22:27 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
lijkt mij dat dat geluidschipje op je mobo er een beetje moeite mee heeft (Realtek ALC892)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Frozen schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:24:
Okee heren ik heb mijn mdr-1R binnen (bedankt). Hij heeft zich nog niet mogen insprelen, maar ik kan wel verklappen dat hij naar mijn mening vrij ruimtelijk klinkt. Als ik hem vergelijk met mijn hyperx cloud, kan ik vertellen dat de higher bass een stuk duidelijker is op de 1R. Persoonlijk vind ik het geluid over het algemeen minder warm klinken dan dat van de hyperx cloud. De hyperx klinkt namelijk wat "voller". Is de headset daarmee slechter? Tja... ik heb persoonlijk geen idee. Misschien wordt het eens tijd voor wat spul waarmee ik mijn audio op een mooiere manier afgespeeld kan krijgen. Momenteel gebruik ik de realtek chip op mijn asrock p67 extreme 4 (b3) mobo.

Ik heb moeite met het merken van verschillen. Hoe test ik? Ene koptelefoon ingeplugged in de pc, dan de andere inpluggen en de andere op het hoofd doen
Ik heb de mdr-1r al bijna 2 jaar (destijds bij mijn xperia Z gekregen) en ik vind hem echt geweldig. Hoe het geluid hoort te klinken is natuurlijk altijd erg persoonlijk, en na 2 jaar ben je er dus ook wel flink aan gewend maar ik zou zeggen: Geef hem wat tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_van_G
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 21:02
http://www.amazon.es/Phil...-Alámbrico/dp/B00MRUPSHQ/

Amazon.es verkoopt de fidelio x2 voor 227 euro. Een erg mooie prijs. Zit sterk te overwegen om hem te kopen voor die prijs. Heb alleen nog een vraag voor de koptelefoon.

Ik game op mijn ps4 met de volgende setup:
-astro mixamp
-dt 770 pro 80 ohm met detachable cable mod
-vmoda boomsound microphone cable

Omdat de dt 770 een gesloten koptelefoon is kan ik mezelf slecht verstaan tijdens voicechat wat ik vervelend vind. De x2 is een open koptelefoon. Kan ik mezelf met de x2 wel goed verstaan met voicechat?

Hoe verhoudt het geluid van de x2 zich tot de dt770?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
theuberdude14 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 23:53:
lijkt mij dat dat geluidschipje op je mobo er een beetje moeite mee heeft (Realtek ALC892)
Zo slecht is on-board geluid van Realtek niet. Ik heb m'n ALC1150 aangesloten op een hifi-set en het klinkt echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:45:
[...]

De audio wereld is altijd erg sterk geweest met een beetje beter is een boel duurder. En beter is ook nog subjectief, vaak. Maar die SR80i's zien er wel interessant uit, zijn echter volgens mij niet meer in productie? Volgens mij is de opvolger de SR80e. Daarnaast zien die cups er wat klein uit, ziet er meer als een on-ear dan een over-ear uit.
De Grado SR80e is niet gewijzigd aan de buitenkant. Grado's zijn fijne headphones en klinken erg ruimtelijk met genoeg bas. De SR80 serie is echt de sweet spot wat prijs/performance betreft.

Leuke aan Grado is dat het ook een klein familiebedrijf is waar alles nog echt ambachtelijk met de hand in elkaar wordt gezet in Brooklyn, New York. Hier een mooie rondleiding, het is er een gezellige bende daar: http://youtu.be/L2ZpJHGYMC8

Mr Grado himself
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/t9xy88.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Grado's zijn on-ear maar dat is absoluut niet erg. Ik ben echt supertevreden met mijn SR60i's O+ Al jaren. Enige upgrade die ik zou doen is naar een grotere houten grado puur voor de look

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10 22:15
Ik weet niet of het hier de bedoeling is om om aankoop advies te vragen, maar ik ben op zoek naar een headset voor muziek (ik luister vooral naar trance en progressive/electro/deep house), films (voornamelijk actie/adventure) en games (zowel fps als third-person als strategy). Eigenlijk dus een allround headset.
Ik krijg van mijn ouders 50 euro om er een te kopen, maar ik kan er eventueel zelf nog wat bijvoegen, dus het budget is zo'n 50-100 euro, afhankelijk van het bang-voor-buck gehalte.

Nou heb ik niet zoveel (lees: helemaal geen) ervaring met headsets, dus een vriend van mij stuurde de volgende links:
https://teksyndicate.com/...-make-your-own-50-or-less
https://teksyndicate.com/...uck-150-replacement-guide
Nou zitten daar best wel een paarte interessante headsets tussen. Op het eerste gezicht zou ik een van die Sennheisers nemen (heb ik namelijk wel eens van gehoord ;)).

In de video's word er best wel veel onderscheid gemaakt tussen open en gesloten headsets. Ik wilde de headset vooral op mijn kamer op mijn laptop gebruiken en daar is het wel redelijk stil. MAAR mijn laptop maakt tijdens het gamen ook geluid en niet zo'n klein beetje ook. :'( Ik heb net een app op mijn telefoon geïnstalleerd om de geluidsintensiteit te meten en wanneer de fans vol aan staan komt het geluid (bij mijn oren) zelfs op de 60 decibel te liggen. Nou geeft notebookcheck echter iets anders aan.

Nou is mijn vraag aan jullie of ik een open of gesloten koptelefoon moet kopen en dan welke jullie het best lijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Gesloten kun je natuurlijk altijd en overal gebruiken. Open headsets zou ik eigenlijk voornamelijk een luxe noemen.

Even voor de duidelijkheid, microfoon, ja of nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de hand van je muziekstijl - ik heb ook die interesse - een AKG Y50 (http://tweakers.net/product/407717/akg-y50/). Erg fijn geluid, mooi gebalanceerd. Koptelefoon is zelf erg comfortabel en met microfoon en afstandsbediening voor je telefoon, misschien handig. Ook heel erg fijn dat hij opvouwbaar is.

Wat mij betreft een aanrader voor je! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien op het internationale fora head-fi.org: een wollen cover voor je headphones. Maak je headphone nice en cosy. En door het zachte wol nog comfortabeler met het dragen ook. Grappig idee.

Wie heeft er hier het wol al over zijn headphones getrokken?

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2jcslrt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2r6l379.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2cxb34n.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nee nog niet maar op zo'n Grado staat het wel erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10 22:15
Leo1010 schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:20:
Gesloten kun je natuurlijk altijd en overal gebruiken. Open headsets zou ik eigenlijk voornamelijk een luxe noemen.
Maar denk je dat ik met een open headset de fans van mijn laptop zal horen? Volgens Notebookcheck maken ze in full load zo'n 54 decibel aan geluid. Als ik dit met een open headset continu hoor, heb ik liever een gesloten headset, maar anders natuurlijk liever een open headset. Verder was ik niet van plan de headset in luidruchtige omgevingen te gebruiken (op het geluid van de laptop zelf natuurlijk na).
Even voor de duidelijkheid, microfoon, ja of nee?
Nee, in mijn laptop zit al een decent microfoon, dus ik hoef geen (overpriced) 'gaming headset'. ;)
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:42:
Aan de hand van je muziekstijl - ik heb ook die interesse - een AKG Y50 (http://tweakers.net/product/407717/akg-y50/). Erg fijn geluid, mooi gebalanceerd. Koptelefoon is zelf erg comfortabel en met microfoon en afstandsbediening voor je telefoon, misschien handig. Ook heel erg fijn dat hij opvouwbaar is.

Wat mij betreft een aanrader voor je! ;)
Hij ziet er inderdaad wel nice uit, maar het is wel een on-ear headset. Volgens mij zijn die meer iets voor onderweg en ik was niet echt van plan de headset verder mee te nemen dan van mijn slaapkamer naar mijn woonkamer. ;)
Dan lijkt een over-ear variant me wat geschikter. :P
Pagina: 1 ... 70 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.