Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
RichardQG schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:23:
Ik weet niet of het hier de bedoeling is om om aankoop advies te vragen, maar ik ben op zoek naar een headset voor muziek (ik luister vooral naar trance en progressive/electro/deep house), films (voornamelijk actie/adventure) en games (zowel fps als third-person als strategy). Eigenlijk dus een allround headset.
Ik krijg van mijn ouders 50 euro om er een te kopen, maar ik kan er eventueel zelf nog wat bijvoegen, dus het budget is zo'n 50-100 euro, afhankelijk van het bang-voor-buck gehalte.

Nou heb ik niet zoveel (lees: helemaal geen) ervaring met headsets, dus een vriend van mij stuurde de volgende links:
https://teksyndicate.com/...-make-your-own-50-or-less
https://teksyndicate.com/...uck-150-replacement-guide
Nou zitten daar best wel een paarte interessante headsets tussen. Op het eerste gezicht zou ik een van die Sennheisers nemen (heb ik namelijk wel eens van gehoord ;)).

In de video's word er best wel veel onderscheid gemaakt tussen open en gesloten headsets. Ik wilde de headset vooral op mijn kamer op mijn laptop gebruiken en daar is het wel redelijk stil. MAAR mijn laptop maakt tijdens het gamen ook geluid en niet zo'n klein beetje ook. :'( Ik heb net een app op mijn telefoon geïnstalleerd om de geluidsintensiteit te meten en wanneer de fans vol aan staan komt het geluid (bij mijn oren) zelfs op de 60 decibel te liggen. Nou geeft notebookcheck echter iets anders aan.

Nou is mijn vraag aan jullie of ik een open of gesloten koptelefoon moet kopen en dan welke jullie het best lijk voor mij.
Moderne games hebben een ENORME dynamic range. Een spel als Dragon: Age Inquisition is een gedeelte van de tijd fluisterstil, op andere momenten doet het je bijna pijn aan je oren. Steeds meer games hebben zo'n enorme dynamic range (Far Cry 4, Watch Dogs, etc.). Op de stille momenten ga je zeer zeker last hebben van de 50 tot 60 dB die je laptop maakt. Ik heb een stille PC die maximaal 40 dB produceert onder load, en ik kan de fans zachtjes horen onder het gamen, dankzij de enorme dynamic range. Met een open headset. Ik kan je dan ook alleen maar een gesloten headset aanraden. 50 tot 60 dB is heel veel geluid, hoe meer je daar van kunt dempen hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10 22:15
dusty-2011 schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:42:
[...]

Moderne games hebben een ENORME dynamic range. Een spel als Dragon: Age Inquisition is een gedeelte van de tijd fluisterstil, op andere momenten doet het je bijna pijn aan je oren. Steeds meer games hebben zo'n enorme dynamic range (Far Cry 4, Watch Dogs, etc.). Op de stille momenten ga je zeer zeker last hebben van de 50 tot 60 dB die je laptop maakt. Ik heb een stille PC die maximaal 40 dB produceert onder load, en ik kan de fans zachtjes horen onder het gamen, dankzij de enorme dynamic range. Met een open headset. Ik kan je dan ook alleen maar een gesloten headset aanraden. 50 tot 60 dB is heel veel geluid, hoe meer je daar van kunt dempen hoe beter.
Oke, in dat geval neem ik zeker een gesloten headset. Ik zat dan te denken aan de Sennheiser HD419.
Twee andere headsets uit deze serie, de HD 429/439 lijken open, maar er staat bij specificaties wel: "klankkast: gesloten". Of is dit iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:48
Zou iemand mij kunnen adviseren? Ik weet gelukkig wel al redelijk wat ik wil. Ik heb de volgende eisen:

- Budget van max 200 euro.
- Gesloten
- Over ears
- Afneembare kabel is wel handig denk ik.

Ik luister voornamelijk classic rock, soms wat metal. Verder wil ik er ook graag een filmpje mee kunnen kijken. Ik heb (nog) geen versterker.

Wat ik misschien nog wel het belangrijkste vind is de pasvorm. Ik heb vaak met koptelefoons dat ik er na een tijdje last van krijg. Ze moeten niet te hard op mijn hoofd drukken en ik heb het liefst mijn oren compleet vrij. Ik zal de koptelefoon voornamelijk thuis gebruiken maar soms ook onderweg (trein).

Ik heb veel goeds gelezen over de Audio-Technica ATH-M50X dus dat lijkt me een redelijke kandidaat. Verder heb ik ooit de AKG K 272 HD op gehad en ik vond deze erg fijn zitten. Helaas ben ik niet in de gelegenheid geweest om er echt goed naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 11:22
Wacht zelf op het moment op mijn Sony MDR-1A deze schijnt fantastisch comfort te hebben!
maar het is nog even wachten op de postbode |:(
Verder werd deze redelijk positief getest voor onder de 200 euro in het silver.

[ Voor 22% gewijzigd door lappiehero op 23-12-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:22
Wiebeltje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:16:
Zou iemand mij kunnen adviseren? Ik weet gelukkig wel al redelijk wat ik wil. Ik heb de volgende eisen:

- Budget van max 200 euro.
- Gesloten
- Over ears
- Afneembare kabel is wel handig denk ik.

Ik luister voornamelijk classic rock, soms wat metal. Verder wil ik er ook graag een filmpje mee kunnen kijken. Ik heb (nog) geen versterker.

Wat ik misschien nog wel het belangrijkste vind is de pasvorm. Ik heb vaak met koptelefoons dat ik er na een tijdje last van krijg. Ze moeten niet te hard op mijn hoofd drukken en ik heb het liefst mijn oren compleet vrij. Ik zal de koptelefoon voornamelijk thuis gebruiken maar soms ook onderweg (trein).

Ik heb veel goeds gelezen over de Audio-Technica ATH-M50X dus dat lijkt me een redelijke kandidaat. Verder heb ik ooit de AKG K 272 HD op gehad en ik vond deze erg fijn zitten. Helaas ben ik niet in de gelegenheid geweest om er echt goed naar te luisteren.
De M50x is een prima gesloten koptelefoon met een beetje extra bass maar niet teveel. Hij is perfect voor onderweg door goed te werken zonder versterker en zeer isolerend en opvouwbaar. Ik heb hem zelf ook en hoewel ik nu aan de Sennheiser HD 650 zit is het een fantastische koptelefoon voor zijn prijs en lekker portable. Ik heb geen ervaring met de AKG K 272 HD maar ik denk niet dat je de mist in kan gaan met de M50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Je kunt mogelijk wel in de zomer last hebben van oververhitting maar dat is op te lossen door andere pads er op te doen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Leo1010 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:24:
Je kunt mogelijk wel in de zomer last hebben van oververhitting maar dat is op te lossen door andere pads er op te doen.
Niet echt... De M50 zijn net zoals de Sony MDR-7506 van die semi-over ear headphones. Ze gaan wel over je oor heen, maar een oor van normale grootte raakt de randen van de kussens. Dit zorgt er automatisch voor dat het warmer wordt. Zoals Wiebeltje al zegt wil hij dit liever ook niet.

Prachtige kandidaat is eigenlijk gewoon (weer) een Beyerdynamic DT-770 (80 ohm), alhoewel deze minder meeneembaar is omdat hij niet in te vouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Ik heb een m50x trust me, met stoffen pads word het veel minder warm.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Cyleo schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:39:
[...]

Ik heb de mdr-1r al bijna 2 jaar (destijds bij mijn xperia Z gekregen) en ik vind hem echt geweldig. Hoe het geluid hoort te klinken is natuurlijk altijd erg persoonlijk, en na 2 jaar ben je er dus ook wel flink aan gewend maar ik zou zeggen: Geef hem wat tijd ;)
theuberdude14 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 23:53:
lijkt mij dat dat geluidschipje op je mobo er een beetje moeite mee heeft (Realtek ALC892)
Hmm, tja ik kan hem verkopen voor 100 euro (heb ook al een koper) en het geld in een nieuw beeldscherm stoppen. :D
Echter ben ik aan de andere kant ook wel benieuwd... De enige audiobronnen die ik heb zijn mijn OnePlus One en mijn computer (Realtek ALC892). Ik kan wel een AMP/DAC kopen (die namen ooit eens horen vallen maar ik ben nog niet actief op zoek gegaan), of een geluidskaart voor de pc kopen. Anyways, als ik de Sony hou, dan wil ik er wel van profiteren, en er dus beter geluid uit laten komen dan er nu uit komt.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Nice! Vandaag zag ik dat de DT770 Pro 32ohms weer op voorraad is bij Bax.. Zat al hele tijd te twijfelen, nu een 80 ohms op m'n kop van een vriend van me, maar ik moet dan mijn laptop best hard zetten en de kabel is super lang, wat ik als redelijk irritant ervaar.

De 32ohms versie heeft wel andere oor kussens dus ik heb direct een setje velours erbij besteld. Als het goed is dus morgen al geleverd, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Veel plezier met je aankoop! Lange kabel is voor een echte Tweaker geen probleem, beetje modskills ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Cyleo schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:39:
[...]

Ik heb de mdr-1r al bijna 2 jaar (destijds bij mijn xperia Z gekregen) en ik vind hem echt geweldig. Hoe het geluid hoort te klinken is natuurlijk altijd erg persoonlijk, en na 2 jaar ben je er dus ook wel flink aan gewend maar ik zou zeggen: Geef hem wat tijd ;)
Ik heb em ook bij mijn telefoon gekregen destijds, en onlangs de 'dynamat mod' gedaan, die doet echt wonderen voor het laag en midlaag. Niet zozeer in hoeveelheid, maar meer de 'strakheid' ervan.

Het enige jammere vind ik dat ze niet zo goed isoleren door de bass port aan de bovenkant van de schelpen. Daardoor hoor je alles en iedereen om je heen ook nog als je in de trein zit bijvoorbeeld. Daar is mijn HD25 toch iets beter in, en gebruik ik de MDR 1R vooral thuis.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Noise Cancelling van Philips. Eind januari komt de komt de Philips Fidelio NC1 op de markt met onder andere:
- 40 mm drivers
- On Ear with memory foam
- In-line mic
- hard case with easy folding

Ben zelf momenteel op zoek naar een NC Koptelefoon en gezien de fidelio's erg goede koptelefoons zijn. heeft Philips al een stapje voor bij mij!

Hieronder youtube promo film en review van Techradar.

http://www.youtube.com/watch?v=SB0hrbUoq2k
http://www.techradar.com/...oise-cancellation-1264030

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
mdoe schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:19:
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Noise Cancelling van Philips. Eind januari komt de komt de Philips Fidelio NC1 op de markt met onder andere:
- 40 mm drivers
- On Ear with memory foam
- In-line mic
- hard case with easy folding

Ben zelf momenteel op zoek naar een NC Koptelefoon en gezien de fidelio's erg goede koptelefoons zijn. heeft Philips al een stapje voor bij mij!

Hieronder youtube promo film en review van Techradar.

http://www.youtube.com/watch?v=SB0hrbUoq2k
http://www.techradar.com/...oise-cancellation-1264030
Deze review is niet echt positief: http://www.tomsguide.fr/a...s-fidelio-nc1,2-1612.html

Volgens mij zijn alleen de Fidelio L2 en X2 uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdoe schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:19:

Kijk eens naar Bose Quietcomfort, is al jaren in testen met afstand de beste noice cancelling headphone die er te krijgen is. Recent is een nieuw model uitgekomen. Ik heb het vorige model en het is de meest comfortabele headphone die ik ken. Niet goedkoop, zeker wanneer je die ook nog gaat customizen.

http://www.tomsguide.com/...adphones,review-2356.html

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/S/P/454633/original/bose-design.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/S/T/454637/original/bose-color-selector.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe

mdoe

Be Awesome Instead

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 11:53:
[...]
Kijk eens naar Bose Quietcomfort, is al jaren in testen met afstand de beste noice cancelling headphone die er te krijgen is. Recent is een nieuw model uitgekomen. Ik heb het vorige model en het is de meest comfortabele headphone die ik ken. Niet goedkoop, zeker wanneer je die ook nog gaat customizen.
Ja ik heb de Bose Quietcomforts gezien inderdaad. Maar ben geen fan van de over-ear modellen. Die worden mij met NC te warm en dat vind ik niet zo fijn. Tevens ook de AAA batterijen vind ik niet top en de muziekkwaliteit is minder / geen zonder de NC.

Je hebt dan weer wel de Soundtrue's maar die ken ik nog niet zo goed.

@D-TECH: helaas ben ik niet zo goed in Frans :)

Be Awesome Instead

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 20:13

E-Rick

I love it :7

Ik was al een tijdje op zoek naar een standaard voor mijn Fidelio X1, maar kon niets vinden dat ik echt mooi vond. De omega-style standaarden kwamen nog het meest in de buurt. Uiteindelijk zelf iets ontworpen en uitgeprint op m'n 3D-printer. Print-tijd was bijna 20 uur. Ik ben er blij mee:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l1mrSeNl.jpg

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:43
Ben opzoek naar een goede headset voor maximaal 80/90 euro ter vervanging van de goedkope oortjes die ik nu heb. Mijn muzieksmaak is vrij breed, eigenlijk alles, behalve de echte klassieke en hardcore muziek. Daarnaast wil ik hem gebruiken voor mijn playstation 4 en films. Muziek is natuurlijk veruit het allerbelangrijkst, maar vormgeving neem ik ook nog wel mee in de keuze. Zal de headphone voornamelijk thuis gebruiken.

Deze kwam ik tot nu toe zelf tegen in mijn zoektocht:
pricewatch: AKG Y50 (Zwart) akg y50 (jammer van de grootte letters op de zijkant)
pricewatch: Sony MDR-10RC (Zwart) Sony MDR-10RC
pricewatch: Philips CitiScape Uptown (Bruin) Philips CitiScape Uptown
pricewatch: Sennheiser HD 518 (Zwart) Sennheiser HD 518
pricewatch: Philips Bluetooth stereo headset (Zwart) Philips Philips Bluetooth stereo headset
pricewatch: Sony Gold Wireless Headset Sony Gold Wireless Headset

Daarnaast weet ik niet goed of de beste keus een open of gesloten headphone is en wat de voor- en nadelen precies zijn, aangezien hier niet echt een grootte elektronica zaak om de hoek zit is het ook lastig testen voor mij. En wat is trouwens de kwaliteit van de sennheiser headphone van 2 tientjes (hd 201) in vergelijking met bovenstaande headphones? Zouden jullie mij kunnen helpen/adviseren?

[ Voor 16% gewijzigd door Matedeor op 30-12-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Voordeel van open:
- Zeer grote "soundstage".
- Geluid klinkt meer "om het hoofd".
- Extra luxe.

Nadelen van open:
- Iedereen kan meegenieten met jou muziek, mocht dit geen probleem zijn dan is het geen nadeel.
- Je hoort je omgeving ook goed, dus niet geschikt voor luidruchtige locaties zoals OV of stad.

Voordelen van gesloten:
- Omgeving heeft minder/geen last van jou muziek.
- Jij hebt dus ook minder/geen last van de omgeving.

Nadelen van gesloten:
- Kan erg warm worden rond je oren ( geen beluchting die je met open designs wel meer hebt ).
- Geluid klinkt meer "in het hoofd".

Voordeel van Wireless hoofdtelefoon:
- Geen kabel waar je je nek over kunt breken ;)
- Makkelijker om mee te nemen, hoef je geen kabel op te rollen.
- Werkt met veel telefoons en computers.

Nadelen van Wireless hoofdtelefoon:
- Kwaliteit van het geluid gaat er op achteruit.
- Niet echt veel keuze. ( Mijn mening )

Je bijdrage is niet slecht, zelf zou ik kiezen voor de pricewatch: Sennheiser HD 518 (Zwart)
Dit omdat je aangeeft dat je hem thuis gaat gebruiken en omdat de prijs binnen je budget past :>

[ Voor 12% gewijzigd door TweakedTea op 30-12-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Saturnus schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:20:
Dus het gaat om pianomuziek.
Budget van rond de 40 euro.
Heel erg exotische modellen die 3 weken er over doen uit China liever niet.
Laatste kick voor de aankoop.
Sennheiser HD219 is nog steeds de enige kandidaat op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
@Saturnus

Gewoon gaan voor die Sennheiser HD219, past binnen je budget en als het nog steeds de enige kandidaat is zou ik hem gewoon kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En gedaan!
Morgen binnen als de indicatie klopt.

Ik ben benieuwd.
Het enige vergelijkingsmateriaal hier is een oude Stanton DJ PRO 2000S. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:43
TweakedTea schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:50:
Voordeel van open:
- Zeer grote "soundstage".
- Geluid klinkt meer "om het hoofd".
- Extra luxe.

Nadelen van open:
- Iedereen kan meegenieten met jou muziek, mocht dit geen probleem zijn dan is het geen nadeel.
- Je hoort je omgeving ook goed, dus niet geschikt voor luidruchtige locaties zoals OV of stad.

Voordelen van gesloten:
- Omgeving heeft minder/geen last van jou muziek.
- Jij hebt dus ook minder/geen last van de omgeving.

Nadelen van gesloten:
- Kan erg warm worden rond je oren ( geen beluchting die je met open designs wel meer hebt ).
- Geluid klinkt meer "in het hoofd".

Voordeel van Wireless hoofdtelefoon:
- Geen kabel waar je je nek over kunt breken ;)
- Makkelijker om mee te nemen, hoef je geen kabel op te rollen.
- Werkt met veel telefoons en computers.

Nadelen van Wireless hoofdtelefoon:
- Kwaliteit van het geluid gaat er op achteruit.
- Niet echt veel keuze. ( Mijn mening )

Je bijdrage is niet slecht, zelf zou ik kiezen voor de pricewatch: Sennheiser HD 518 (Zwart)
[...]
Dit omdat je aangeeft dat je hem thuis gaat gebruiken en omdat de prijs binnen je budget past :>
Bedankt voor deze uitgebreide uitleg! :) .
Denk dat ik voor de Sennheiser kies, als alternatieven zie ik echter deze iets goedkopere modellen nog staan, waarvan de laatste draadloos is. Zijn deze modellen redelijke alternatieven, of lever je dan veel in kwaliteit in?

pricewatch: Sennheiser HD 419 (Zwart) Sennheiser HD 419
pricewatch: Sennheiser HD 439 (Grijs, Zwart) Sennheiser HD 439
pricewatch: Sennheiser HD 449 (Zwart) Sennheiser HD 449
pricewatch: Sennheiser RS 120 II (Zwart) Sennheiser RS 120 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Je zult er redelijk op achteruit gaan, persoonlijk ( ver buiten je budget ) heb ik de HD600,HD650 en de HD595/598 redelijk hoog op de lijst staan.

De voorgestelde pricewatch: Sennheiser HD 518 (Zwart) lijkt mij dan het beste. Hij past in je budget, comfort is goed en hij ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:21

Zenix

BOE!

Ali_van_G schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:05:
http://www.amazon.es/Phil...-Alámbrico/dp/B00MRUPSHQ/

Amazon.es verkoopt de fidelio x2 voor 227 euro. Een erg mooie prijs. Zit sterk te overwegen om hem te kopen voor die prijs. Heb alleen nog een vraag voor de koptelefoon.

Ik game op mijn ps4 met de volgende setup:
-astro mixamp
-dt 770 pro 80 ohm met detachable cable mod
-vmoda boomsound microphone cable

Omdat de dt 770 een gesloten koptelefoon is kan ik mezelf slecht verstaan tijdens voicechat wat ik vervelend vind. De x2 is een open koptelefoon. Kan ik mezelf met de x2 wel goed verstaan met voicechat?

Hoe verhoudt het geluid van de x2 zich tot de dt770?
Bedankt voor de tip van Amazon Spanje. Ik ga mijn Mediamarkt bestelling maar annuleren dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 15:10

StrongArmLance

Endless flow

Matedeor schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:22:
Ben opzoek naar een goede headset voor maximaal 80/90 euro ter vervanging van de goedkope oortjes die ik nu heb. Mijn muzieksmaak is vrij breed, eigenlijk alles, behalve de echte klassieke en hardcore muziek. Daarnaast wil ik hem gebruiken voor mijn playstation 4 en films. Muziek is natuurlijk veruit het allerbelangrijkst, maar vormgeving neem ik ook nog wel mee in de keuze. Zal de headphone voornamelijk thuis gebruiken.

Deze kwam ik tot nu toe zelf tegen in mijn zoektocht:
pricewatch: AKG Y50 (Zwart) akg y50 (jammer van de grootte letters op de zijkant)
pricewatch: Sony MDR-10RC (Zwart) Sony MDR-10RC
pricewatch: Philips CitiScape Uptown (Bruin) Philips CitiScape Uptown
pricewatch: Sennheiser HD 518 (Zwart) Sennheiser HD 518
pricewatch: Philips Bluetooth stereo headset (Zwart) Philips Philips Bluetooth stereo headset
pricewatch: Sony Gold Wireless Headset Sony Gold Wireless Headset

Daarnaast weet ik niet goed of de beste keus een open of gesloten headphone is en wat de voor- en nadelen precies zijn, aangezien hier niet echt een grootte elektronica zaak om de hoek zit is het ook lastig testen voor mij. En wat is trouwens de kwaliteit van de sennheiser headphone van 2 tientjes (hd 201) in vergelijking met bovenstaande headphones? Zouden jullie mij kunnen helpen/adviseren?
Ik heb de philips citiscape uptown, een ontzettend fijn ding, zit goed etc, misschien esthetisch niet even mooi als mijn vorige (Monster DNA onzin) maar erg goed geluid, zeker voor de prijs.

En aangezien de analoge volume regelaar in de nieuwste versies er niet meer bij zit en is vervangen door een Mic en een play knop (die fungeert als vorige pauze play en volgende) zijn er eigenlijk geen nadelen.

Ik kan hem iig aanraden.

Ik vind het geluid van deze beter dan Sennheiser HD202 en 201 (de oude modellen), al zijn die voor die prijs ook erg goed.

Mocht je vragen hebben of foto's willen van de philips moet je het maar even zeggen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door StrongArmLance op 31-12-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10 12:41
D-TECH schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:42:
[...]

Deze review is niet echt positief: http://www.tomsguide.fr/a...s-fidelio-nc1,2-1612.html

Volgens mij zijn alleen de Fidelio L2 en X2 uitstekend.
Blijkbaar hadden ze in eerste instantie een defecte of in ieder niet helemaal goed werkende model getest. In dezelfde test wordt een update gegeven (op 30-11-2014) met een verbeterde versie van de koptelefoon waarbij de problemen in ieder geval minder waren, zie tekst hieronder (Google translate):

Edit (on 11/17/2014): We tested a previous version of the helmet on 30/11/2014. This had serious problems, especially in terms of insulation waves. By then the result of telephone interference especially audible with a phone connected Edge. Since our previous test, Philips has corrected the problem. If the fault is not entirely eliminated, especially when a smartphone is similar to the helmet, it was significantly reduced. With this hardware correction, active noise cancellation Fidelio NC1 becomes really effective. Therefore we decided to test the headset again in its corrected version, the one that is currently for sale and reassess our judgment, the Fidelio NC1 was improved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
TweakedTea schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:56:
Je zult er redelijk op achteruit gaan, persoonlijk ( ver buiten je budget ) heb ik de HD600,HD650 en de HD595/598 redelijk hoog op de lijst staan.

De voorgestelde pricewatch: Sennheiser HD 518 (Zwart) lijkt mij dan het beste. Hij past in je budget, comfort is goed en hij ziet er goed uit :)
En je kan de 518 nog 'modden' zodat deze meer op de 558/598 lijkt: https://www.google.nl/sea...=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ted_W schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:30:
[...]

Blijkbaar hadden ze in eerste instantie een defecte of in ieder niet helemaal goed werkende model getest. In dezelfde test wordt een update gegeven (op 30-11-2014) met een verbeterde versie van de koptelefoon waarbij de problemen in ieder geval minder waren, zie tekst hieronder (Google translate):

Edit (on 11/17/2014): We tested a previous version of the helmet on 30/11/2014. This had serious problems, especially in terms of insulation waves. By then the result of telephone interference especially audible with a phone connected Edge. Since our previous test, Philips has corrected the problem. If the fault is not entirely eliminated, especially when a smartphone is similar to the helmet, it was significantly reduced. With this hardware correction, active noise cancellation Fidelio NC1 becomes really effective. Therefore we decided to test the headset again in its corrected version, the one that is currently for sale and reassess our judgment, the Fidelio NC1 was improved.
Ja zag het ook. Ben zelf van mening dat NC niet zo denderend klinkt. Een goede koptelefoon als de Sony MDR-10RC isoleert in de trein ook geweldig, zonder NC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:29
Heb vandaag wat headphones geluisterd in de muziekzaak. Toch altijd mooi spul.

De Beyerdynamic 770 en 880
De Audio Technica AD500X AD700 en gesloten versie.

Ik ben verkocht door de comfort van de Audio Technica's en daarbij de grote soundstage.
https://www.youtube.com/watch?v=w9XJ6rYIYi4

Heb gekozen voor de Audio Technica AD-900X omdat ik deze toch voor een hele mooie prijs heb kunnen vinden. Kan niet wachten tot dat ze binnen komen.

Ga ze gebruiken incombinatie met een clip-on mic voor gaming(CS:GO) en muziek (Alternative rock en beetje top 40)

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Laatst online: 10:22
Ik heb een Sennheiser HD 650 en een O2 amplifier gekocht van twee verschillende tweakers hier. Samen met een UD120 DAC is het toch wel een hemel. Ik heb ook de ATH M50 en de Superlux 668B. De andere twee zijn stuk voor stuk geweldige koptelefoons maar komen niet in de buurt van de HD 650. Ik vind dat de Superlux een te overheersende bas heeft en niet heel precies is. De ATH-M50 heeft wat minder bas (Naar mijn smaak net iets te veel maar in vergelijking met veel populaire koptelefoons niet) maar levert door zijn gesloten design net iets te veel in op het gebied van soundstage. Qua comfort is de Superlux vreselijk, het ding zit matig en de pads zijn ook niet fijn. Toch voor ongeveer 40 euro krijg je heel erg veel waar voor je geld en ik zou hem wel zeker aanraden aan mensen die een hoofdtelefoon willen met het beste geluid onder de 80 euro. De M50 zit in verhouding een stuk comfortabeler, hoewel door het gesloten design het wel erg warm wordt voor de oren na een uurtje of twee. De 650 is qua comfort helemaal geweldig, het is bijna niet te merken dat hij op je hoofd zit. Het enige nadeel is dat de 650 echt laat merken wanneer je muziek lage kwaliteit is, ik luister een bepaalde artiest waar sommige albums alleen in 192 kbps te vinden zijn en dat is wel te horen met de 650. Stuk voor stuk headphones die waar voor je geld zijn maar in het geval van headphones is goed te merken dat duurder meestal beter is. (Een paar merken/modellen uitgezonderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
The Unbelievabl schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:18:
Qua comfort is de Superlux vreselijk, het ding zit matig en de pads zijn ook niet fijn. Toch voor ongeveer 40 euro krijg je heel erg veel waar voor je geld en ik zou hem wel zeker aanraden aan mensen die een hoofdtelefoon willen met het beste geluid onder de 80 euro.
Ik heb zelf de AKG K-240 pads gekocht voor de superlux. Ik vind ze prima zitten. Moet wel zeggen dat het bedrag van de pads (€ 22 excl verzendkosten) idioot hoog zijn tov de prijs van de koptelefoon. Ze zitten er een stukje beter door.

Heb zelf een Sennheiser Amperior (en HD25), Grado Alessandro MS1i en Superlux 668b, maar gebruik de Superlux het meeste achter de pc. Vind zelf dat de bass helemaal niet zo erg aanwezig is. Vind hem zelf bass light met een realtek soundkaart, met mijn dac/amp is het geluid (en bas) een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebest106
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2024
The Unbelievabl schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:18:
Het enige nadeel is dat de 650 echt laat merken wanneer je muziek lage kwaliteit is, ik luister een bepaalde artiest waar sommige albums alleen in 192 kbps te vinden zijn en dat is wel te horen met de 650. Stuk voor stuk headphones die waar voor je geld zijn maar in het geval van headphones is goed te merken dat duurder meestal beter is. (Een paar merken/modellen uitgezonderd).
Vindt het altijd zo jammer als mensen niets anders willen draaien als hoge kwaliteit muziek, waarom zou een dure headphone gevoed moeten worden met hoge kwaliteit muziekbestanden. Ik heb meestal meer plezier in het ontspannen luisteren naar Spotify, dan naar muziek met een hoge samplerate. Dit laatste zorgt meestal voor te veel focus op de muziek waardoor het genieten op de achtergrond verdwijnt.

Maar in jou geval is het een gebrek aan aanbod en dat is het wel eens mooi om te horen wat voor een potentie er nog in de headphone zit.

Bij mij draait minimaal 95% van de tijd Spotify over de headphone-amp en stereoset en dit verveelt nooit ;). en het eindeloze aanbod aan muziek draagt hier alleen maar aan bij.

Ben het met je eens dat een headphone amp en een externe dac zorgen voor een sterk verbeterd geluidsbeeld, die verbetering is vele malen groter dan het verschil tussen de verschillende muziekkwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat hoge kwaliteit vele malen beter klinkt dan mp3.Flac en 24 bit muziek is zoveel beter zonder kwaliteitsverlies want mp3 is zware compressie.....en een dac in je arsenaal is gewoon onmisbaar in mijn ogen.Als ik zonder dac een film kijk via mn versterker en hem daarna in mijn dac doe,schrik je gewoon hoeveel beter het klinkt maar daarom ook eerst ervaren,dan weet je genoeg....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Vandaag de Philips Fidelio X2 binnengekregen. Eerste impressie Wauw! In vergelijking met mijn HD555 een veel betere bass en ik hoor een stuk meer. Ik las dat deze nog wel even wat moet inspelen, maar nu vind ik hem al erg goed klinken. Ik dacht dat de HD555 goed was, maar dit is een ander niveau. Ik heb lang getwijfeld gezien het natuurlijk best veel geld is voor een koptelefoon, maar ben blij dat ik toch de knoop door heb gehakt.

Duurde overigens maar paar dagen vanuit Spanje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Laatst online: 10-10 17:31
Zenix schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:18:
Vandaag de Philips Fidelio X2 binnengekregen. Eerste impressie Wauw! In vergelijking met mijn HD555 een veel betere bass en ik hoor een stuk meer. Ik las dat deze nog wel even wat moet inspelen, maar nu vind ik hem al erg goed klinken. Ik dacht dat de HD555 goed was, maar dit is een ander niveau. Ik heb lang getwijfeld gezien het natuurlijk best veel geld is voor een koptelefoon, maar ben blij dat ik toch de knoop door heb gehakt.

Waarom van uit spanje? Hoeveel koste hij daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Heilige Kaas schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:25:
[...]

Waarom van uit spanje? Hoeveel koste hij daar?
http://www.amazon.es/Phil...3%A1mbrico/dp/B00MRUPSHQ/

Een stuk goedkoper dan hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotuns
  • Laatst online: 29-06-2023
Zenix schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:18:

Hoeveel was je kwijt aan verzendkosten en is er nog kans dat je bij de douane extra moet betalen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 21:13
Is gewoon europa Jotuns, douane heb je dan nooit last van ;) Verzendkosten kan ik niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Jotuns schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:39:
[...]

Hoeveel was je kwijt aan verzendkosten en is er nog kans dat je bij de douane extra moet betalen? :)
5 euro verzendkosten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb eindelijk mijn Koss PortaPro van Ebay binnen en het lijken de originele. Ga dit weekend nog eens uitgebreid inspecteren als ik daar de tijd voor heb maar de klank is wel goed.

Echter is de bouwkwaliteit wel fragiel :X De looks zijn wel lekker retro :9~

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Na een AKG K-550 gekocht te hebben was ik zo enthousiast dat ik voor een lage prijs een K-551 heb gescoord voor op het werk. Die klonk direct op een notebook aangesloten al heel behoorlijk, maar het kon natuurlijk wel beter. Sinds een tijdje heb ik er nu een Cambridge Audio DacMagic XS bij.

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/images/IMG_4544_2.jpg

Een aanrader :) Mooi compact metalen kastje met een erg goed geluid. Heeft een minimale uitgangsimpedantie dus ook met hoofdtelefoons met een lage impedantie een strakke weergave.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotuns
  • Laatst online: 29-06-2023
Nice, bedankt! Ook gelijk besteld. Ben zeer benieuwd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10 08:35
Jotuns schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:39:
[...]

Kan niet want vrije handel van goederen binnen Europa. Douanekosten heb je alleen kans op buiten Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.xKoster
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 11:01
Exirion schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:12:
Sinds een tijdje heb ik er nu een Cambridge Audio DacMagic XS bij.

Een aanrader :) Mooi compact metalen kastje met een erg goed geluid. Heeft een minimale uitgangsimpedantie dus ook met hoofdtelefoons met een lage impedantie een strakke weergave.
Exirion,Heb jij toevallig ook de Audioquest Dragonfly geluisterd? of heb je de DacMagic XS zo gekocht? ik zit namelijk nog te twijfelen tussen die 2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

D.xKoster schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:05:
Exirion,Heb jij toevallig ook de Audioquest Dragonfly geluisterd? of heb je de DacMagic XS zo gekocht? ik zit namelijk nog te twijfelen tussen die 2....
Ik heb er ook tussen getwijfeld. In sommige reviews wordt gezegd dat de Dragonfly nog iets beter zou zijn, maar waarom blijft vaag. De DacMagic XS wordt ook hier en daar met 5 sterren beoordeeld. Daar komt nog bij dat ze op dezelfde single-chip oplossing (ES9023) zijn gebaseerd dus ik denk dat dat het vooral tussen de oren van de reviewers zit ;) Ik vind 'm erg goed klinken en heb vergeleken met een topmodel Yamaha preamp en Arcam receiver in huis, dus met het geluid zit het wel goed.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Exirion schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:38:
[...]

Ik heb er ook tussen getwijfeld. In sommige reviews wordt gezegd dat de Dragonfly nog iets beter zou zijn, maar waarom blijft vaag. De DacMagic XS wordt ook hier en daar met 5 sterren beoordeeld. Daar komt nog bij dat ze op dezelfde single-chip oplossing (ES9023) zijn gebaseerd dus ik denk dat dat het vooral tussen de oren van de reviewers zit ;) Ik vind 'm erg goed klinken en heb vergeleken met een topmodel Yamaha preamp en Arcam receiver in huis, dus met het geluid zit het wel goed.
De chip zegt niet alles. Zo heb je DAC's van 50 dollar met dezelfde chip als een DAC van 800 euro.
Nou zou er vast een hoop oplichterij zijn dus duurder is niet altijd beter. Naast de DAC chip zelf zijn er heel veel andere componenten met een belangrijke invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Heilige Kaas schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:21:
De chip zegt niet alles. Zo heb je DAC's van 50 dollar met dezelfde chip als een DAC van 800 euro.
Nou zou er vast een hoop oplichterij zijn dus duurder is niet altijd beter. Naast de DAC chip zelf zijn er heel veel andere componenten met een belangrijke invloed.
Ik zei toch duidelijk dat het een single-chip oplossing betreft, met typenummer erbij. DAC en versterker in 1 dus, met vooral de connectoren er omheen. Niks wat verder de geluidskwaliteit noemenswaardig kan beinvloeden.

Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.static.flickr.com/8285/7726254604_fa44f39804_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.xKoster
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 11:01
Exirion schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:38:
[...]

Bedankt voor je antwoord, Ik ga hem zeker eens luisteren. En je hebt gelijk, als deze voor jou oren goed klinkt wat moet je nog meer hebben..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Hallo allemaal,

Ik zit er over na te denken mijn logitech headset (G930) te gaan vervangen voor iets wat meer gefocust is op geluidskwaliteit. Ik heb op deze logitech headset na alleen maar zeer matige goedkope koptelefoons gehad en ben dus ook een complete noob op dit gebied... Al dat gepraat over Dac's gaat mij echt de pet te boven.
Ik zou graag wat advies willen over wat eventueel een goede koptelefoon zou zijn voor mij. Ik gebruik hem voornamelijk voor het gamen, luisteren naar spotify en het kijken van films en series.

Mijn budget kan ik strekken tot 200 + euro, maar voor minder is altijd mooi :+ .
Hebben jullie nog wat meer informatie nodig, vraag gerust! ik waardeer de tijd en moeite.

[ Voor 6% gewijzigd door Assix op 10-01-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:06
hermitassix schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:51:
Hallo allemaal,

Ik zit er over na te denken mijn logitech headset (G930) te gaan vervangen voor iets wat meer gefocust is op geluidskwaliteit. Ik heb op deze logitech headset na alleen maar zeer matige goedkope koptelefoons gehad en ben dus ook een complete noob op dit gebied... Al dat gepraat over Dac's gaat mij echt de pet te boven.
Ik zou graag wat advies willen over wat eventueel een goede koptelefoon zou zijn voor mij. Ik gebruik hem voornamelijk voor het gamen, luisteren naar spotify en het kijken van films en series.

Mijn budget kan ik strekken tot 200 + euro, maar voor minder is altijd mooi :+ .
Hebben jullie nog wat meer informatie nodig, vraag gerust! ik waardeer de tijd en moeite.
Als je jezelf alle ellende met DAC's wilt besparen is de Philips Fidelio L2 wel een optie. Stijlvol, geweldig geluid én gemakkelijk aan te sturen. Gewoon in de hoofdtelefoonuitgang prikken en gaan. Weet niet wat er nog meer voor makkelijk aan te sturen hoofdtelefoons in die prijsklasse zitten behalve de Beyerdynamic Custom One Pro. Die krijgt over het algemeen wel minder lovende reviews máár is wel goedkoper.

/edit Zie nu je budget pas. Dan zou ik ook nog de Philips Fidelio X2 aan je lijstje toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Randy op 10-01-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ik hoor wel dat de Fidelio X2 een stuk beter is dan de L2. De X2 is wat neutraler en ook minder analytisch/warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
D-TECH schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 15:59:
Ik hoor wel dat de Fidelio X2 een stuk beter is dan de L2. De X2 is wat neutraler en ook minder analytisch/warmer.
Ik ben echt in de verste verte geen audiophile te noemen. Is de X2 dan niet een wat overdreven stap, gezien ik van een logitech gaming headset kom? Zou de L2 of een Sennheiser niet al een grote stap vooruit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:06
hermitassix schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:14:
[...]

Ik ben echt in de verste verte geen audiophile te noemen. Is de X2 dan niet een wat overdreven stap, gezien ik van een logitech gaming headset kom? Zou de L2 of een Sennheiser niet al een grote stap vooruit zijn?
Niet iedere willekeurige Sennheiser is geweldig. Alles in de prijsklasse rond de 150 - 200 is een gigantische stap vooruit maar er steken wel een aantal modellen bovenuit. De Philips Fidelio L2, Beyerdynamic DT770 en Custom One Pro en modellen als de Sennheiser Momentum en Sennheiser HD598 eten zo'n gaming headset als ontbijt, lunch en diner. ;)

Belangrijk is wel om te letten op de impedantie (weerstand). Zelf probeer ik het onder de 70ohm te houden. Ik merkte bij mijn Sennheiser HD25-1-II, wat ook een aanrader is, dat ik met mijn Macbook Pro soms richting het maximale volume ging dus veel meer dan dat wil je niet. Het is altijd wel in de specificaties terug te vinden. Ga je hoger zitten qua impedantie dan haal je met een onboard geluidskaart niet het maximale uit je hoofdtelefoon en moet je al snel richting hoofdtelefoon versterkers gaan kijken, en dat is zonde want die dingen zijn niet goedkoop. Dan kun je beter meer geld aan een hoofdtelefoon besteden of het in je zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
hermitassix schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:14:
[...]

De Fidelio L2 en de X2 is het beste wat nu op de markt is voor je geld. Ze zijn allebei even goed, maar op een andere manier.

L2: half-open, meer treble, meer bas. Deze is niet neutraal, en is een beetje scherp (je oren wennen hier vanzelf aan, ook wel inbranden/inspelen genoemd), dit zorgt ervoor dat de muziek een lekkere punch heeft en de hoge tonen heel erg levendig worden weergegeven. Ideaal voor films, rock, electro en genres die wat sneller gaan. Ook bij het gamen hoor je alle details door die boost.

X2: open, neutraal geluid met een lichte bas-boost. Deze is volledig open, de driver kan dus minder druk zetten waardoor deze minder bas heeft dan de L2. Hij heeft dus een mindere punch. Dit moet echt vanuit de apparatuur komen die je gebruikt. Ook het beluisteren van MP3'tjes zit er niet in bij de X2, bij de L2 gaat het nog wel, vanwege die ingebouwde EQ.

De X2 is vooral voor de audiofiel die thuis in de stoel gaat zitten om muziek te luisteren. De L2 is voor al dat andere, dus films, gamen etc. Daarnaast is de L2 lichter, als je de X2 opzet zie je er een beetje idioot uit door de erg grote headband, dat is dus alleen voor thuis. :P

Hoop dat je er wat aan hebt :)

[ Voor 17% gewijzigd door D-TECH op 10-01-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
D-TECH schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:31:
[...]

De Fidelio L2 en de X2 is het beste wat nu op de markt is voor je geld. Ze zijn allebei even goed, maar op een andere manier.

L2: half-open, meer treble, meer bas. Deze is niet neutraal, en is een beetje scherp (je oren wennen hier vanzelf aan, ook wel inbranden/inspelen genoemd), dit zorgt ervoor dat de muziek een lekkere punch heeft en de hoge tonen heel erg levendig worden weergegeven. Ideaal voor films, rock, electro en genres die wat sneller gaan. Ook bij het gamen hoor je alle details door die boost.

X2: open, neutraal geluid met een lichte bas-boost. Deze is volledig open, de driver kan dus minder druk zetten waardoor deze minder bas heeft dan de L2. Hij heeft dus een mindere punch. Dit moet echt vanuit de apparatuur komen die je gebruikt. Ook het beluisteren van MP3'tjes zit er niet in bij de X2, bij de L2 gaat het nog wel, vanwege die ingebouwde EQ.

De X2 is vooral voor de audiofiel die thuis in de stoel gaat zitten om muziek te luisteren. De L2 is voor al dat andere, dus films, gamen etc. Daarnaast is de L2 lichter, als je de X2 opzet zie je er een beetje idioot uit door de erg grote headband, dat is dus alleen voor thuis. :P

Dit helpt zeker! Voor mij valt die X2 dan sowieso af, aangezien ik de koptelefoon echt voor alles ga gebruiken en ik heb nogal een heel klein hoofd dus dat is anders ook niet ideaal...
Die L2 ziet er zeer interessant uit. Die Beyerdynamic Custom One Pro's zien er ook wel goed uit. Helaas vind ik die Sennheiser HD 598 echt spuuglelijk... :X .

Super bedankt voor jullie tips, nu weet ik tenminste in welke richting ik het moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Als ik zou moeten kiezen tussen de Fidelio L2 en de Beyerdynamic Custom One Pro's is de Fidelio L2 duidelijk de betere.

Op head-fi.org heb je trouwens een uitgebreid forum met reviews, erg handig. De Fidelio L2 is beter dan de meeste koptelefoons van 400 euro, dus voor die 185 (bij Bol) is dat gewoon super voordelig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
D-TECH schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:43:
Als ik zou moeten kiezen tussen de Fidelio L2 en de Beyerdynamic Custom One Pro's is de Fidelio L2 duidelijk de betere.

Op head-fi.org heb je trouwens een uitgebreid forum met reviews, erg handig. De Fidelio L2 is beter dan de meeste koptelefoons van 400 euro, dus voor die 185 (bij Bol) is dat gewoon super voordelig :)
Zeker het overwegen waard. Het is wel jammer dat hij dus bijna alleen maar bij Bol.com te koop is voor een mooie prijs, over het algemeen is de service van bol.com namelijk belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
hermitassix schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:36:
[...]

Zeker het overwegen waard. Het is wel jammer dat hij dus bijna alleen maar bij Bol.com te koop is voor een mooie prijs, over het algemeen is de service van bol.com namelijk belabberd.
pricewatch: Philips Fidelio L2BO (Zwart)

Zie hem ook op andere adressen voor ongeveer dezelfde prijs staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
D-TECH schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:41:
[...]

pricewatch: Philips Fidelio L2BO (Zwart)

Zie hem ook op andere adressen voor ongeveer dezelfde prijs staan.
Oops, het was mij zelfs helemaal niet gelukt hem in de pricewatch te vinden 8)7 .
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 22:50
[...]

Heb zelf de Fidelio L2 en vindt hem zelf vrij neutraal - ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Ik vond de L2 beter dan de X1, die vond ik vrij "donker" (en vooral groot/zwaar). X2 heb ik niet gehoord, maar die zal ongetwijfeld iets beter zijn vanwege zijn grotere driver. Was in de veronderstelling dat de X2 juist meer bass had dan de L2.

Veel headphones hebben een bloat aan bass en verder weinig. Fidelio L2 is naar mijn idee een fool proof headphone, doet het goed op alle muziek en alle geluidspelers, plug & play. En nooit een bloat aan bass - altijd strak en gecontroleerd - en dus belangrijk - geen moe hoofd na het luisteren. Mooi helder/sprankelend en stemmen goed te verstaan.

Nadeel is - op mindere aparatuur - een scherp randje qua treble. Beetje korrelig en niet heel luchtig. Maargoed nu vergelijk ik een headphone met vloerstanders van 30kg per stuk 8) Verschil tussen een receiver of op een PC/mobiel/mp3 speler is goed te horen op deze headphones. Hoe duurder de apparatuur des te minder wordt het scherpe randje - het is dus niet de fout van de headphone 8)

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ben aan het kijken naar een DragonFly v1.2 voor mijn laptop.
Mijn hoofdtelefoon is een ATH-50s.
Is de Dragonfly de juiste optie? of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Is er nog animo voor Objective 2 versterkertjes? Graag PM
Zo ja dan bestel ik binnenkort weer onderdelen en kan ik er weer wat maken. Vandaag een gemaakt voor mijzelf, helaas zonder behuizing maar die maak ik zelf.
Ik denk dat ik er nog een ga maken en die in mijn CD speler bouw. Zou een leuke upgrade zijn. Even uitzoeken hoe dat zit met de aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Toch maar de Dragonfly besteld. En vandaag binnen gekregen
Top ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 22-09 19:56
[...]

Als ik dit zo lees dan de X2 compleet anders dan de X1. Deze laatste is juist een alleskunner. Bas klinkt goed, onafhankelijk waar je em op aansluit. Hij staat er juist om bekend geen voorkeur te hebben voor apparatuur. En hij is uitermate geschikt voor gamen door het goed positioneren van geluidsbronnen.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe

mdoe

Be Awesome Instead

in relatie tot de uitstekende fidelio's van Philips

Komt de NC1. Contact gehad met Philips en Eind januari wordt hij leverbaar in NL.

Afbeeldingslocatie: http://www.journaldugeek.com/files/2014/09/Philips-noise-cancelling-headphones-NC1_Image-2_KI-469x540.jpg

Prijs 250,00 EURO (schatting)

Paar specificaties. Volle specs zijn te vinden op de website van Philips:
- Drivers van 40 mm (in de P5 van B&W zitten ook 40 mm)
- 40 uur Noice Cancelling
- Opladen via USB
- 191 gram
- Harde casing voor het reizen
- In-line Mic met afstandsbediening
- On Ear with memory foam.
- Audio performance en bereik (7 -25k Hz) (107 dB gevoeligheid)

TechRadar Review http://www.techradar.com/...oise-cancellation-1264030

Persoonlijk: Zelf ben ik erg benieuwd omdat ik momenteel aan het zoeken ben naar een NC headphone (e.g. AKG 495 - Bose Q15 - etc.)
en de kwaliteit van de Fidelio vind ik erg goed! Ook het design van de koptelefoon staat me erg aan dat incl. features als on-ear, top! over ear wordt mij helaas te warm.

[ Voor 12% gewijzigd door mdoe op 14-01-2015 07:47 . Reden: Image edit ]

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Paar dagen terug mijn Schiit Fulla binnen gekregen, na een kritische luister sessie tot de volgende conclusie gekomen: Super!

Laag, midden en hoog klinken neutraal, veel meer diepte in het algemeen en zeer stil ( lees: kan goed overweg met lage impedantie hoofdtelefoons/oortjes ). Heb de Audioquest Dragonfly van een vriend geleend en ook beluisterd, ik vond deze ook lekker klinken maar valt wel buiten de prijs klasse van de Schiit Fulla, terwijl de Fulla beter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
D-TECH schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:43:

Om het iets te nuanceren (want je kan overal wel iemand vinden die hoofdtelefoon x beter vind dan hoofdtelefoon y & z die wel 2x zo duur zijn), ze zijn beter in bepaalde dingen die jij belangrijk vindt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Binnenkort krijg ik de L2. Dus kan ik die met de x1 en x2 vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Ik heb de Fidelio L2 beluisterd, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Ik ga er voornamelijk films meekijken en muziek luisteren. Zijn jullie bekend met de Sennheiser HD 598?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hermitassix schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:47:
Ik heb de Fidelio L2 beluisterd, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Ik ga er voornamelijk films meekijken en muziek luisteren. Zijn jullie bekend met de Sennheiser HD 598?
De HD598 hangt hier helemaal achterin het rek, dat moet toch genoeg zeggen.

Daarvoor hangen oa een K701, K551, DT770, DT990, DT880 en een gereserveerd plekje voor de X2 die onderweg is as we speak. O-)

De HD598 is zeker niet slecht, maar kan mij desondanks in saaiheid niet bekoren.
Voorlopig is de DT880 mijn grote favoriet en man wat zit die lekker.

In tegenstelling tot de Senn, die mij heel snel in fit gaat irriteren, ik haal hem wel eens van mijn hoofd om te checken of hij niet toevallig verkeerd om zit.
Dat blijkt dan niet zo te zijn. :+
Dat de HD598 zo lelijk is zie je gelukkig niet als je hem op hebt. ;)
Nee, het is niet mijn ding.

Erg benieuwd ben ik naar de nieuwe Audeze EL-8, een hele andere klasse dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 22:23
Mijn goede ervaring is een HD598 links te laten liggen en een HD558 te kopen. Die bevalt me nog steeds (na 2 jaar) supergoed en met een simpele mod kun je de HD558 laten klinken als een HD598, maar zonder de extra 50 euro uit te geven. Bovendien is de HD558 zwart en niet beige. :)

Bedenk ook even of je een gesloten, half open of open headphone wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:08
Zojuist een trotse eigenaar van een Shure SHR1840 hoofdtelefoon
(http://www.shure.com/amer...onal-open-back-headphones) .

Het was een risico om deze hoofdtelefoon aan te schaffen. Er zijn geen winkels in Nederland waar je de hoofdtelefoon zou kunnen uitproberen of het aan je eisen voldoet. De enige referentie die ik had waren de internetreviews op diverse websites.

Het is ook de enige hoofdtelefoon in deze prijsklasse. Merendeel loopt op tot 300 euro, daarna maak je gelijk een stap naar de duizend euro. Er zit dus een gat van zo'n 700 euro. De kwaliteit van geluid en comfort is voor elk individue ook anders. Veel mensen zijn blij met een stevige bass, andere weer mensen weer helemaal niet.

Ik ben zelf een groot voorstander van open-hoofdtelefoons omdat het comfortable op je hoofd zit, zonder het gevoel dat na lang dragen je oren in de brand staan of dat je zo'n benauwd gevoel krijg. Daarnaast is het ruimtelijk-geluid ontzettend aangenaam om naar te luisteren. Met name bij het kijken van films, series en concerten is het een verademing.

De soundstage van de hoofdtelefoon is subliem. Je hoort echt instrumenten die ik voorheen niet kon horen. Met name in de midden- en hoge tonen blinkt deze hoofdtelefoon uit van al het andere wat ik heb beluisterd in mijn leven. En dat zijn er behoorlijk wat, van dit van flinke namen binnen de muziekindustrie

De lage-tonen en de bass-response is zeer accuraaat. Er is een lekker bass-weergave maar het is geen bass-monster. Als je een liefhebber hiervan ben, dan zou ik je een gesloten-hoofdtelefoon aanraden. Bijvoorbeeld de Shure 1540 versie of iets dergelijks. Ik ben zelf geen voorstander van zo'n zware bass omdat het benauwend werkt, het overstemt alles. Zeker ook als je muziek op een laag volume hebt staan tijdens dat je aan het gamen ben of iets dergelijks

Deze hoofdtelefoon kan makkelijk mee doen in kwaliteit met hoofdtelefoons die duizend euro kosten. Het zijn allemaal duurzame componenten die gebruikt zijn in het vervaardigen van dit product.

Andere voordelen:

- Kabel is vervangbaar
- Oorkussens zijn vervangbaar

Al met al een hoofdtelefoon waar je jaren plezier van kan hebben.

Ik ben zelf ook in bezit van een Beyerdynamic 770 en een 990. Maar dit is toch wel een stapje hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
iriseyoufall schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:28:

Het is ook de enige hoofdtelefoon in deze prijsklasse. Merendeel loopt op tot 300 euro, daarna maak je gelijk een stap naar de duizend euro. Er zit dus een gat van zo'n 700 euro.
Zijn er wel meer van ongeveer 400 a 600 euro.
HiFi Man He-500
HiFi Man He-400
Grado RS2E

Nieuwe AUDEZE EL-8

Alleen om ze te luisteren in Nederland is knap lastig.

Maar ben wel met je eens dat er na 300 het rap richting de 1000 gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
Slurpie schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:38:
[...]

Zijn er wel meer van ongeveer 400 a 600 euro.
HiFi Man He-500
HiFi Man He-400
Grado RS2E

Nieuwe AUDEZE EL-8

Alleen om ze te luisteren in Nederland is knap lastig.

Maar ben wel met je eens dat er na 300 het rap richting de 1000 gaat :P
Precies. Een behoorlijke niche in de markt. De eerste drie genoemde vallen qua prestaties wat tegen. De Audeze EL-8 wordt wel goed over gesproken. De eerste vergelijken met de Sennheiser 650 zijn gemaakt. Blijf het een vreemde vergelijking vinden maar toch. Er is toch een behoorlijk prijsverschil tussen de twee, de materialen gebruikt in de Audeze EL-8 zijn van veel betere kwaliteit (metaal-frame met hout). We weten allemaal dat de Sennheiser 650 een mooi geluid geeft maar qua bouwkwaliteit wat te wensen over laat.

http://www.head-fi.org/t/743713/audeze-el-8/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dat van die prestaties vind ik zelf altijd het moeilijkst in te schatten. Op Head-Fi kun je heel veel ervaringen van mensen lezen met heel veel verschillende koptelefoons, maar hoe of dat dat allemaal zich vertaald naar wat ik er van zou vinden is weer heel lastig in te schatten.

Van die koptelefoons die Slurpie hierboven noemt, vindt je heel veel lyrische verhalen, maar dat zegt mij allemaal niks. Ik zoek bv. een neutrale koptelefoon, maar er zijn genoeg mensen te vinden die alle bovenstaande opties neutraal noemen.

Een HE-400 werd ook de eerste paar maanden de hemel in geprezen, en pas daarna kwamen er mondjesmaat wat verhalen over dat de treble misschien toch niet helemaal zo goed was. Of mensen die een Audeze LCD-2 hartstikke neutraal vinden, terwijl die toch een redelijk aangedikte (en wat slordige) bas zou hebben en ook een piek in de treble. En dan natuurlijk de mensen die meteen een dikke koptelefoon aanschaffen en vervolgens het maar niks vinden omdat het niet zoals een Beats klinkt, die dus veel en ongecontroleerde bas gelijkstellen aan geluidskwaliteit.

Luisteren is inderdaad een probleem, maar er zijn kennelijk wel (NL) internetwinkels te vinden waar je iets kan kopen en dan weer terug kan sturen als het toch niet is wat je zocht. Maar dan nog zit je vaak met een beperkt assortiment waar je uit kan kiezen.

Zelfde idee met wat hogere kwaliteit DAPs, trouwens. Moeilijk verkrijgbaar en allemaal met hun eigen sound (en ook nog eens met uiteenlopende bruikbaarheid van de GUI e.d.). Vraag me bij die dingen ook af waarom je voor een neutrale sound gecombineerd met een beetje geluidskwaliteit ook meteen richting de 400-500 of hoger moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:05:
Dat van die prestaties vind ik zelf altijd het moeilijkst in te schatten. Op Head-Fi kun je heel veel ervaringen van mensen lezen met heel veel verschillende koptelefoons, maar hoe of dat dat allemaal zich vertaald naar wat ik er van zou vinden is weer heel lastig in te schatten.

Van die koptelefoons die Slurpie hierboven noemt, vindt je heel veel lyrische verhalen, maar dat zegt mij allemaal niks. Ik zoek bv. een neutrale koptelefoon, maar er zijn genoeg mensen te vinden die alle bovenstaande opties neutraal noemen.

Een HE-400 werd ook de eerste paar maanden de hemel in geprezen, en pas daarna kwamen er mondjesmaat wat verhalen over dat de treble misschien toch niet helemaal zo goed was. Of mensen die een Audeze LCD-2 hartstikke neutraal vinden, terwijl die toch een redelijk aangedikte (en wat slordige) bas zou hebben en ook een piek in de treble. En dan natuurlijk de mensen die meteen een dikke koptelefoon aanschaffen en vervolgens het maar niks vinden omdat het niet zoals een Beats klinkt, die dus veel en ongecontroleerde bas gelijkstellen aan geluidskwaliteit.

Luisteren is inderdaad een probleem, maar er zijn kennelijk wel (NL) internetwinkels te vinden waar je iets kan kopen en dan weer terug kan sturen als het toch niet is wat je zocht. Maar dan nog zit je vaak met een beperkt assortiment waar je uit kan kiezen.

Zelfde idee met wat hogere kwaliteit DAPs, trouwens. Moeilijk verkrijgbaar en allemaal met hun eigen sound (en ook nog eens met uiteenlopende bruikbaarheid van de GUI e.d.). Vraag me bij die dingen ook af waarom je voor een neutrale sound gecombineerd met een beetje geluidskwaliteit ook meteen richting de 400-500 of hoger moet kijken.
vreemd hier http://www.head-fi.org/t/...sion-2-6-4-13#user_index2 wordt juist de he-400 goed beoordeelt.

Er zijn inderdaad wel meerdere revisions van de eerst klonk blijkbaar donker en een beetje saai.

PS

Staat nu een sennheiser hd 590 op marktplaats http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Had er zelf 40 euro op geboden kreeg daarna mail dat ie er 45 euro voor wou hebben.
maar heb er toch vanaf gezien omdat ik al genoeg koptelefoons heb.

Schijnt een oude sennheiser flagship te zijn.
heeft meer bass dan de hd580/hd600
Negakinu is ook helemaal enthousiast over deze koptelefoon.
zoek maar n's in dit topic.

dus biedt 45 euro en wie weet is ie voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Voor dat geld ga ik toch een poging wagen. Reviews zijn in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:42:
[...]

vreemd hier http://www.head-fi.org/t/...sion-2-6-4-13#user_index2 wordt juist de he-400 goed beoordeelt.

Er zijn inderdaad wel meerdere revisions van de eerst klonk blijkbaar donker en een beetje saai.
Ja, dat blijft een lastig verhaal met die revisions. Want ik vind mij ook totaal niet in het verhaal wat er staat bij de Shure SHR-1840. Want de bass-is toch echt wel punchy en lekker aanwezig. Het is geen Beats by Dre maar hij is echt niet bass-shy zoals wordt beweerd in het artikel. Beetje vreemd. Misschien toch ook een andere revisie.

[ Voor 4% gewijzigd door Lootbox op 21-01-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Tja, zoveel mensen, zoveel meningen. Ik zie in die review post ook staan dat de HD800 het meest neutraal zou zijn, en Tyll van InnerFidelity zegt dat ook. Op basis van de informatie die ik had kunnen filteren uit de verschillende threads had ik alleen eerder begrepen dat de HD800 juist wat naar de warme kant neigde.

Er zijn kennelijk ook een behoorlijk aantal mensen die vinden dat er geen negatieve geluiden mogen zijn over een koptelefoon, want ieder heeft toch z'n eigen smaak. Of in ieder geval zeggen een aantal dat als ze een koptelefoon niet fijn vinden klinken, dat ze dan liever niks zeggen om niemand voor de borst te stoten. En dat geeft wel een vertekend beeld als je zo de reacties en reviews door leest, want je leest dan al gauw alleen maar positieve dingen.

Het maakt het allemaal vrij lastig om er wijs uit te worden en de conclusie is toch altijd dat je eigenlijk zelf moet gaan luisteren. Maar dan moet je weer makkelijk iets kunnen beluisteren, of in een winkel, of door iets hier in de buurt op het internet te bestellen zodat je het binnen 14 dagen weer terug kan sturen. En dan zit je dus weer met het beperkte aanbod van winkels die duurdere koptelefoons verkopen. Waardoor je dus weer op het internet gaat zoeken om toch maar de juiste koptelefoon te kunnen vinden op basis van reviews.
En... het cirkeltje is rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BowToThePrince
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-07 11:59
Beste mede-tweakers,

Ik ben van plan om een koptelefoon te kopen. mijn budget is max 200 euro. Na wat kijken op het internet ben ik uit gekomen op deze drie:

Audio-technica ATH-M50x
Bose SoundTrue Around-ear
Philips Fidelio L2B0

Mijn muziek smaak is erg breed. Maar wil hem ook veel gebruiken voor luisterboeken en colleges kijken. Dus heb hem dan vaak lang op mijn hoofd. Ook zijn dit soms best wel brakke audio bestanden. Iemand ervaringen met deze drie of nog toevoegingen aan het lijstje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

BowToThePrince schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:43:
Beste mede-tweakers,

Ik ben van plan om een koptelefoon te kopen. mijn budget is max 200 euro. Na wat kijken op het internet ben ik uit gekomen op deze drie:

Audio-technica ATH-M50x
Bose SoundTrue Around-ear
Philips Fidelio L2B0

Mijn muziek smaak is erg breed. Maar wil hem ook veel gebruiken voor luisterboeken en colleges kijken. Dus heb hem dan vaak lang op mijn hoofd. Ook zijn dit soms best wel brakke audio bestanden. Iemand ervaringen met deze drie of nog toevoegingen aan het lijstje ?
Schrap de ATH-M50x en zet daar de Custom OnePro van Beyerdynamic neer, heb ze beide en ik vind de Beyer een stuk prettiger zitten en klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Ben benieuwd waarom de eerste 3 in prestaties tegen zouden vallen? Heb zelf de grado gehoord en die vond ik niet tegenvallen. de HIFIMEN's moet ik nog een keer beluisteren.

De Audeze wordt goed over gesproken omdat het Audeze is. De verwachting zijn hoog en mensen hebben nog maar kort kunnen luisteren.
Sowieso is het allemaal heel persoonlijk, hoe een koptelefoon zit, hoe neutraal je hem vind klinken en dat soort dingen.
Daarom is luisteren en proberen zo belangrijk.
Maar er is vaak wel een algemeen beeld te vormen waardoor het zoek gebeid wel wat kleiner gemaakt kan worden. Zeker tot de 200 euro is enorm veel keus.

Ben nu zelf ook op zoek naar een Dap. keuze ligt tussen zoeken naar een 2ehands AK100 of IBasso dx 50/90 of een Fiio X5 / X3.

PS: Het prijs verschil tussen een HE-400 en een LCD2 is wel gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Brilsmurfffje schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 22:12:
[...]

Schrap de ATH-M50x en zet daar de Custom OnePro van Beyerdynamic neer, heb ze beide en ik vind de Beyer een stuk prettiger zitten en klinken :)
De COP staat idd bekend als vreselijk comfy, die AT vond ik daar, ook in dit topic, een stuk minder in uit blinken.

Zelf heb ik de COP, en dat ding zit gewoon heerlijk, ik zou hem de hele dag op kunnen hebben, lekker warme oren :+ Fijne is ook dat je de bass makkelijk kan aanpassen, vind ik zelf wel prettig voor mijn brede muzieksmaak.

Brakke audiobestanden hoor je er wel duidelijk mee, maar, ik denk dat ongeveer iedere koptelefoon uit deze klasse dat zal laten horen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Slurpie schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:36:
Sowieso is het allemaal heel persoonlijk, hoe een koptelefoon zit, hoe neutraal je hem vind klinken en dat soort dingen.
Daarom is luisteren en proberen zo belangrijk.
Maar er is vaak wel een algemeen beeld te vormen waardoor het zoek gebeid wel wat kleiner gemaakt kan worden. Zeker tot de 200 euro is enorm veel keus.

Ben nu zelf ook op zoek naar een Dap. keuze ligt tussen zoeken naar een 2ehands AK100 of IBasso dx 50/90 of een Fiio X5 / X3.
Heb zelf een FiiO X3. Komt goed geluid uit, stuurt m'n VSonic GR07s ietsjes beter aan dan m'n Sansa Fuze, is een stuk schoner als ik de line out op de stereo aansluit dan de Fuze (de Fuze geeft behoorlijk wat artifacts in de muziek op die manier).

De GUI heeft een flinke update gehad van 2.x naar 3.x, meer in de stijl van de X5, maar ik vind het persoonlijk niet een onverdeelde vooruitgang. In 3.x (en op de X5) is men naar grote icoontjes gegaan, maar persoonlijk vind ik vooral dat dit de informatiedichtheid minder maakt zonder dat het duidelijker wordt. Het is mij namelijk niet helemaal duidelijk welke icoontjes waarvoor zijn.

Het grootste probleem dat ik met de 3.3 GUI heb, is nog wel dat als ik terugga van het scherm dat toont welk liedje nu speelt naar de playlist, dat de playlist dan op de plek blijft waar je de laatste keer gebleven bent in de playlist, het gaat dus niet automatisch naar het liedje dat nu speelt. Dat was voor mij voldoende reden om terug te gaan naar de 2.1 firmware. Wellicht dat ze dit nog fixen, FiiO is vrij actief met het blijven updaten van de firmware.

Mijn grootste probleem met de X3 is dat het geluid een redelijke V-vorm heeft. Wat aangedikte bas, redelijk relaxte treble en vrij weinig in het midden. Dat laatste begint me langzamerhand steeds meer tegen te staan (het eerste stond me vanaf het begin al tegen), dus wil zelf ook wel eens kijken naar een DX90 of X5, maar ja die wil je dan ook wel eens eerst proberen en luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik ben me ook aan het oriënteren op een dergelijke DAP. Op dit moment lijkt het de DX50 te gaan worden. De meeste reviews waarderen hem beter dan de X3, op het ontbreken van USB-DAC functionaliteit na. Deze USB-DAC functionaliteit is reeds toegevoegd, dus is het verschil tussen beiden nog wat groter geworden.

Op dit moment beschik ik enkel over Sennheiser dopjes, het versterker gedeelte levert voor mij dan ook niet zo heel veel extra. Ik twijfel of ik eerst een headphone upgrade doe (waarschijnlijk Beyerdynamic DT880) of eerst DAP, zodat ik tevens een DAC voor mijn HT-pc heb. Ik heb alleen nog nergens USB-DAC reviews voorbij zien komen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
Slurpie schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:36:
[...]

Ben benieuwd waarom de eerste 3 in prestaties tegen zouden vallen? Heb zelf de grado gehoord en die vond ik niet tegenvallen. de HIFIMEN's moet ik nog een keer beluisteren.

De Audeze wordt goed over gesproken omdat het Audeze is. De verwachting zijn hoog en mensen hebben nog maar kort kunnen luisteren.

[...]
(Persoonlijke mening) Probleem bij de Hifimen's:
- Soundstage valt wat tegen.
- Geluid in de lage regionen kan wat beter. En in het hoge wat cleaner.
- Gewicht. Behoorlijk zwaar op je hoofd.
- Vele vinden hem niet comfortable zitten. Klemt behoorlijk, de headband heeft maar een heel dun kussentje. Als je het een uurtje volhoudt, dan ben je echt een diehard. Het is niet zoals mijn Shure 1840 die ik gewoon makkelijk 16 uur op een dag op kan houden.
- De bijgeleverde kabel is kwalitatief wel goed, maar twist behoorlijk. Begint snel aan te ergeren.

Een aantal van deze punten komen ook overeen van de recensies van andere gebruikers.

Over Grado heb ik te weinig informatie om echt een eigen oordeel te vormen. De Hifimen's heb ik persoonlijk beluisterd, de Grado nog niet. Ik kan daar enkel een beeld over scheppen door wat reviews te hebben gelezen. En dan kijk je ook naar dingen zoals:

- Is de kabel makkelijk vervangbaar?
- Het gewicht, wat is gedaan voor het draagcomfort?
- Zijn de Earpads vervangbaar?
- Wat voor type hoofdtelefoon is het? Open/Closed, On-ear/Over-Ear.
- Wat is het frequenctie-bereik en response?
- Is het makkelijk aan te sturen?

Een algemeen oordeel "De prijs en wat krijg je ervoor terug?"

En op een aantal punten voldoet het niet aan mijn voorkeuren. Niet voor de gevraagde prijs. Maar over de geluidskwaliteit van de genoemde type Grado hoofdtelefoon kan ik niet oordelen. Dat zou best goed kunnen zijn. Alle Grado hoofdtelefoons zien er ook mooi uit, met dat hout. De hoeveelheid aan informatie (recensies) op het internet rondom het genoemde type Grado hoofdtelefoon valt ook wat tegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Lootbox op 22-01-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:29
Op het moment dat ik voor 100 euro goede headphones wil kopen om muziek te luisteren en te gamen, welke koptelefoons zijn voor mij dan interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beavbusi schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:02:
Op het moment dat ik voor 100 euro goede headphones wil kopen om muziek te luisteren en te gamen, welke koptelefoons zijn voor mij dan interessant?
Zeker de Teufel Aureol Real.
Ding heeft breed geluid en dus goed voor games.
Muziek klinkt ook geweldig maar verwacht geen dreun bass.

http://www.teufelaudio.nl...n-aureol-real-p12277.html

en hier nog een volledig zwarte versie.

http://www.teufelaudio.nl...black-edition-p15120.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 14:04
Onlangs eigenaar van twee hoofdtelefoons:

Master & Dynamic MH40
Deze gebruik ik icm Meridian Explorer 2 DAC (op werk/thuis) en met mijn iPhone 6 Plus. Geluid is goed en is lekker comfortabel. Behoorlijk vooruitgang ten opzichte van de Beats Solo HD. Ik zat eerst te kijken naar de Beats Studio, wat ook mooi geluid gaf en lekker comfortabel is, maar toch wat bass-heavy. En bouwkwaliteit van de MH40 is gewoon stukken beter: geen plastiek onderdelen. Andere pluspunten waren voor mij:

- geen active noise cancelling. Geen gedoe met opladen enzo
- Verwisselbare kabels
- Over-ears
- Niet perse een losse AMP nodig

Een klein minpuntje is dat het geluid beetje lekt.

Audeze LCD-XC
Compleet andere prijsklasse uiteraard, maar het is echt een super hoofdtelefoon. Ik hoor zo veel meer details en is super helder. Gebruik het nu alleen nog met de Meridian DAC, maar volgende week komt mijn Woo Audio WA7 binnen. Kan alleen maar verwachten dat het geluid dan nog mooier zal klinken. Enige minpunt is dat het erg zwaar is: ik hou het ongeveer 1-2 uurtjes vol als ik rechtop zit zonder met mijn hoofd te leunen. Ik "lig" dan ook vaak in me stoel om naar de LCD-XC te luisteren, dan kan ik wel uren er naar luisteren. Voor de rest weinig over te zeggen behalve dat het geluid echt super mooi is. Mooi warm geluid, kan de instrumenten goed onderscheiden en hoor ook dingen die ik nooit eerder heb gehoord in dezelfde muziekstuk.

Zelf zit ik nog te kijken naar een andere hoofdtelefoon kabel voor de LCD-XC, met name de Black Dragon V2 Premium van Moon Audio. Heeft iemand hier ervaringen mee? Op HeadFi zijn ze erg lovend erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dinh schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:05:
Zelf zit ik nog te kijken naar een andere hoofdtelefoon kabel voor de LCD-XC, met name de Black Dragon V2 Premium van Moon Audio. Heeft iemand hier ervaringen mee? Op HeadFi zijn ze erg lovend erover.
Ik zou het niet zomaar bestellen, ga eerst eens ergens een kabel uitproberen of bestel bij een winkel waar je het terug kan sturen.

Ik zelf kan mij niet echt voorstellen dat wanneer een kabel fatsoenlijk is ontworpen hij een effect heeft op het geluid. Ik heb zelf meegemaakt dat bij de Fidelio X1 een kabel van 3 Ohm op een koptelefoon van 32 ohm wel een effect had, hier ging het echter over een slechte kabel. Mijn FiiO kabel klonk een stuk beter, maar mijn standaard kabel die ik nog had liggen van 2 euro klonk ook beter.

Verder weet je niets over de uitgangsimpedantie van de Woo Audio (kon zelf niks vinden zo snel). Ik kan me voorstellen dat dit ook invloed heeft op het effect van een andere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
henkie196 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:59:
[...]

Mijn grootste probleem met de X3 is dat het geluid een redelijke V-vorm heeft. Wat aangedikte bas, redelijk relaxte treble en vrij weinig in het midden. Dat laatste begint me langzamerhand steeds meer tegen te staan (het eerste stond me vanaf het begin al tegen), dus wil zelf ook wel eens kijken naar een DX90 of X5, maar ja die wil je dan ook wel eens eerst proberen en luisteren.
Dat had ik ook gelezen, voor mijn muziek smaak is dat niet eens zo erg, maar ben toch meer van het neutraler geluid. Bij http://hdphns.com/ kan je ze beluisteren. Wil ik ook nog eens maar heb redelijk mijn zinnen na lezen van reviews op een x5 gezet.
iriseyoufall schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:59:
[...]

(Persoonlijke mening) Probleem bij de Hifimen's:
- Soundstage valt wat tegen.
- Geluid in de lage regionen kan wat beter. En in het hoge wat cleaner.
- Gewicht. Behoorlijk zwaar op je hoofd.
- Vele vinden hem niet comfortable zitten. Klemt behoorlijk, de headband heeft maar een heel dun kussentje. Als je het een uurtje volhoudt, dan ben je echt een diehard. Het is niet zoals mijn Shure 1840 die ik gewoon makkelijk 16 uur op een dag op kan houden.
- De bijgeleverde kabel is kwalitatief wel goed, maar twist behoorlijk. Begint snel aan te ergeren.

Een aantal van deze punten komen ook overeen van de recensies van andere gebruikers.
Deze helaas nog nooit mogen ervaren ben namelijk wel heel erg benieuwd.
Zover ik heb gelezen zijn de i-varianten een stuk beter. Maar dan ook wel weer wat duurder.
iriseyoufall schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:59:

Over Grado heb ik te weinig informatie om echt een eigen oordeel te vormen. De Hifimen's heb ik persoonlijk beluisterd, de Grado nog niet. Ik kan daar enkel een beeld over scheppen door wat reviews te hebben gelezen. En dan kijk je ook naar dingen zoals:

- Is de kabel makkelijk vervangbaar?
- Het gewicht, wat is gedaan voor het draagcomfort?
- Zijn de Earpads vervangbaar?
- Wat voor type hoofdtelefoon is het? Open/Closed, On-ear/Over-Ear.
- Wat is het frequenctie-bereik en response?
- Is het makkelijk aan te sturen?

Een algemeen oordeel "De prijs en wat krijg je ervoor terug?"

En op een aantal punten voldoet het niet aan mijn voorkeuren. Niet voor de gevraagde prijs. Maar over de geluidskwaliteit van de genoemde type Grado hoofdtelefoon kan ik niet oordelen. Dat zou best goed kunnen zijn. Alle Grado hoofdtelefoons zien er ook mooi uit, met dat hout. De hoeveelheid aan informatie (recensies) op het internet rondom het genoemde type Grado hoofdtelefoon valt ook wat tegen.
Kabels zijn naar mening altijd te vervangen
Heb meerdere Grado's geprobeerd en vond ze allemaal vrij licht. Reden dat ik er geen 1 heb aangeschat is dat ik de Beyerdynamic 770 toch wat prettiger vond qua geluid. Grado heeft toch een vrij specifiek geluid.

Valt inderdaad heel erg tegen is ook een vrij nieuwe zover ik begreep.
Dinh schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:05:

Audeze LCD-XC

Ben zelf heel erg benieuwd naar deze koptelefoon maar ligt voor mij buiten budget de komende tijd.

Andere kabel, tja zit naar mijn idee toch meer in je hoofd dan in de kabel of het wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 12:15
Is iemand deze al in het wild tegen gekomen?

http://cdn01.androidautho...-headphones-4-710x710.png

Zijn sinds 20 jan verkrijgbaar in china dus ik hoop dat ze binnekort ook te importeren zijn. Ik ben erg benieuwd naar reviews en verkrijgbaarheid van deze headphones. Op papier ziet het er uit als een erg goeie headphone met mooie looks!

[ Voor 13% gewijzigd door IseT op 23-01-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Ik zoek een comfortabele over-ear headphone voor thuis achter de computer, moet het liefst een microfoon bij zitten, budget tot 200 maar het liefst rond de 100.
Als er standaard geen microfoon bij zit dan moet ik die dus nog apart kopen, dus dan het liefsts tot 150 euro.
Qua geluid het liefst redelijk neutraal tot v-shaped, maar niet te extreem.
Ben meer van de oordopjes dan van de headphones, heb al 8 paar IEM's gehad van 20 tot 80 euro maar daar merk ik dat er niet te veel bass in moet zitten.
Van alle oordopjes die ik heb gehad zijn de Brainwavz S1 (die ik nu altijd gebruik) en de M2 (aardig gelijk aan de HM3 die ik ook heb gehad) qua geluid mijn favoriet.

Ik heb vorig jaar de Sennheiser Momentum On-ear gekocht, de Beyerdynamics Custom One Pro waren toen ook een optie maar helaas voor de Sennheiser gegaan :P.
De Beyerdynamics zijn nog steeds een optie, ook omdat je er een microfoon in kunt steken alleen zijn die microfoons erg duur.
De DT770 of 990 lijken me ook wel wat, heb ik vorig jaar ook al op gehad maar toen niet gekocht omdat ze wat te groot waren maar nu maakt me de grote niet meer uit.
De Brainwavz HM5 heb ik sinds de release ook al op het oog maar steeds voor iets anders gegaan, die zijn ook nog steeds een optie.
De ATH-M50X trekt mij op de een of andere manier niet echt, heb ook liever wat groters maar die zijn ook een optie.
De Kingston HyperX cloud nijg ik nog het meest naar, omdat daar een microfoon in zit en ze het goedkoopste zijn, en ze qua geluid nog best aardig schijnen te zijn.

Welke headphones zou ik nog meer moeten overwegen?
Dingen uit het buitenland kopen is geen probleem.
En zijn er ook aparte microfoons te koop die ik op de headphone zelf kan zetten?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Ik ben super tevreden met mijn DT770.. COP lijkt me ook wel relaxed.. Voordeel vind ik dat het lekker gesloten is en ik dus geen last van omgevingsgeluiden heb. Kan me wel voorstellen dat als je het gaat gebruiken om te gamen + teamspeaken dat je dan redelijk gaat schreeuwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Remcom00 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:24:
Welke headphones zou ik nog meer moeten overwegen?

En zijn er ook aparte microfoons te koop die ik op de headphone zelf kan zetten?
- akg 550 is misschien of Phillips fidelo series.

Voor mics kan je kijken naar de http://v-moda.com/boompro-microphone/ of de http://www.modmic.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
IseT schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:36:
Is iemand deze al in het wild tegen gekomen?

http://cdn01.androidautho...-headphones-4-710x710.png

Zijn sinds 20 jan verkrijgbaar in china dus ik hoop dat ze binnekort ook te importeren zijn. Ik ben erg benieuwd naar reviews en verkrijgbaarheid van deze headphones. Op papier ziet het er uit als een erg goeie headphone met mooie looks!
Goud met rode stiksels :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Slurpie schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:09:
Of de AKG K551 want die heeft een remote met mic in het snoer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Slurpie schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:03:
Dat had ik ook gelezen, voor mijn muziek smaak is dat niet eens zo erg, maar ben toch meer van het neutraler geluid. Bij http://hdphns.com/ kan je ze beluisteren. Wil ik ook nog eens maar heb redelijk mijn zinnen na lezen van reviews op een x5 gezet.
Ik zou na de ervaring met de 3.x GUI van de X3 toch eerst de X5 willen proberen of het wat beter werkt, want dat was niet echt geweldig.
Kabels zijn naar mening altijd te vervangen
Heb meerdere Grado's geprobeerd en vond ze allemaal vrij licht. Reden dat ik er geen 1 heb aangeschat is dat ik de Beyerdynamic 770 toch wat prettiger vond qua geluid. Grado heeft toch een vrij specifiek geluid.

Valt inderdaad heel erg tegen is ook een vrij nieuwe zover ik begreep.
Heb gisteren toevallig een DT770 in een winkel kunnen proberen, maar kreeg best veel onzuiverheden in de muziek naar mijn idee. Het werd wel wat beter toen ik de koptelefoon in m'n FiiO X3 stopte (zat eerst in een Naim apparaat), maar het bleef wat onzuiver naar mijn idee. Wat artifacts of ruis of iets dergelijks, geen idee hoe ik het moet omschrijven.

Daarna nog eens een Beyerdynamic T1 geprobeerd; was in ieder geval mooi zuiver en goede soundstage. Het herinnerde me eraan dat het in sommige opzichten makkelijker is met een koptelefoon om een goed geluid te krijgen, want je hebt geen last van kamer akoestiek e.d. Helaas een tikkeltje van een mid-bass hump op die T1, is niet mijn smaak.

Maar goed, dit is ook gebaseerd op even een kwartiertje luisteren, dus is niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Scr33x0r schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:19:
Ik ben super tevreden met mijn DT770.. COP lijkt me ook wel relaxed.. Voordeel vind ik dat het lekker gesloten is en ik dus geen last van omgevingsgeluiden heb. Kan me wel voorstellen dat als je het gaat gebruiken om te gamen + teamspeaken dat je dan redelijk gaat schreeuwen :)
Ben voor de DT990 (250 ohm) gegaan, de open variant van de DT770.
Was bij de plaatselijke muziekwinkel te krijgen voor 138, net zo duur als de goedkoopste webshop, en mocht ie niet bevallen dan kan ie binnen 8 dagen terug.
Net 5 minuten op en bevalt tot nu toe erg goed.

Erg fijn in balans, luister soms ook muziek met aardig wat bas (Mr. Carmack bijvoorbeeld) maar ik mis de bas helemaal niet.
Draag normaal altijd IEM's, maar een open koptelefoon klinkt echt heel anders dan zo'n krappe dichte IEM, erg fijn tot nu toe.
Slurpie schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:09:
[...]

Voor mics kan je kijken naar de http://v-moda.com/boompro-microphone/ of de http://www.modmic.com/
Die Modmic kwam ik ook al tegen, eens kijken waar die op uit komt met verzendkosten.
Die V-moda is wel wat flashy maar ook goedkoper, thanks :).
Anders koop ga ik wel op zoek naar een ghetto mod :+.

hoidoei

Pagina: 1 ... 71 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.