Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik heb vandaag de iBasso DX50 binnengekregen. Mooi apparaatje! Komt erg goed geluid uit. Het is nog even spelen om de USB DAC functionaliteit goed te benutten, maar daar kom ik nog wel uit. Tot zover deels offtopic.

Ik heb daar nu mijn Sennheiser CX300 en de HD201 op aangesloten gehad. De HD201 klinkt weer verrassend goed voor dat budget, de CX300 klinkt echt bagger.
Ik begin toch steeds meer benieuwd te worden in welke opzichten een DT770 beter/anders gaat klinken dan een (10x goedkopere) HD201. Weet iemand in regio Eindhoven een winkel waar de DT770 beluisterd kan worden?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:02
Dat goud valt idd een beetje tegen. Mooi zilver chrome of mat zwart was mooier. Ik hoef er in ieder geval niet de hele dag naar kijken als die op mijn hoofd zit 8)7

Hij is wel erg praktisch moet ik zeggen. Hij is in klapbaar en de oortjes zijn ook draaibaar om hem confortabel om de nek te dragen ;)

gekantelde oortjes: http://g01.a.alicdn.com/k...db15622dc1d0c52c6efdc53fa

ingeklapt: http://g01.a.alicdn.com/k...546d5a78667540d8c8d9a7509

op aliexpress staan inmiddels al een een aantal advertenties, prijs is wel aanzienlijk hoger dan normale prijs :p goedkoopste die ik kon vinden is $108

[ Voor 51% gewijzigd door IseT op 24-01-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
henkie196 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:23:
[...]

Ik zou na de ervaring met de 3.x GUI van de X3 toch eerst de X5 willen proberen of het wat beter werkt, want dat was niet echt geweldig.
[...]
GUI van de x3 en de x5 zijn wel anders, enige grote minpunt wat ik veel lees dat het ontzettend wennen is aan het scroll wheel van de x5.
henkie196 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:23:
Heb gisteren toevallig een DT770 in een winkel kunnen proberen, maar kreeg best veel onzuiverheden in de muziek naar mijn idee. Het werd wel wat beter toen ik de koptelefoon in m'n FiiO X3 stopte (zat eerst in een Naim apparaat), maar het bleef wat onzuiver naar mijn idee. Wat artifacts of ruis of iets dergelijks, geen idee hoe ik het moet omschrijven.

Daarna nog eens een Beyerdynamic T1 geprobeerd; was in ieder geval mooi zuiver en goede soundstage. Het herinnerde me eraan dat het in sommige opzichten makkelijker is met een koptelefoon om een goed geluid te krijgen, want je hebt geen last van kamer akoestiek e.d. Helaas een tikkeltje van een mid-bass hump op die T1, is niet mijn smaak.

Maar goed, dit is ook gebaseerd op even een kwartiertje luisteren, dus is niet volledig.
Welk Ohm variatie? De 32 Ohm vond ik zelf ook slordig, de 250 Ohm is naar mijn idee zuiver. En hij heeft idd wel een goede AMP nodig. Heb zelf de fiio e12 voor protable gebruik en op werk.

En de T1 moet ook wel beter zijn voordat prijsverschil. Zou de zelfde vergelijking zijn als de HD589 en de HD800.
Remcom00 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:22:
[...]

Die Modmic kwam ik ook al tegen, eens kijken waar die op uit komt met verzendkosten.
Die V-moda is wel wat flashy maar ook goedkoper, thanks :).
Anders koop ga ik wel op zoek naar een ghetto mod :+.
De Modmic wilt nog wel eens op massdrop voorbijkomen.
Op head-fi heb je diverse getto mic mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Slurpie schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:49:
[...]

En de T1 moet ook wel beter zijn voordat prijsverschil. Zou de zelfde vergelijking zijn als de HD589 en de HD800.

[...]
Gevaarlijke vergelijkingen met geld. Er zijn te veel producten in deze markt die voor veel geld worden verkocht maar niet de geluidskwaliteit bieden die erbij hoort. Een T1 ken ik (helaas) niet persoonlijk, maar de T5p die voor eenzelfde bedrag de toonbank over gaat zou ik zeker onder de DT-770 Pro plaatsen, zowel qua bouwkwaliteit als geluidskwaliteit. En de DT-770 is niet echt mijn lievelingskoptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Seers schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 15:59:
[...]

Gevaarlijke vergelijkingen met geld. Er zijn te veel producten in deze markt die voor veel geld worden verkocht maar niet de geluidskwaliteit bieden die erbij hoort. Een T1 ken ik (helaas) niet persoonlijk, maar de T5p die voor eenzelfde bedrag de toonbank over gaat zou ik zeker onder de DT-770 Pro plaatsen, zowel qua bouwkwaliteit als geluidskwaliteit. En de DT-770 is niet echt mijn lievelingskoptelefoon.
Bedoelde er alleen maar mee aan te geven dat je juist kritischer moet zijn bij duurdere producten.
Over de T5p het valt me bij Beyer vaak op zodra ze lager impedantie hebben dat de geluidskwaliteit vaak ook wat minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is de Custom OnePro van Beyerdynamic veel beter dan de Sennheiser HD25-1 II? De Sennheiser is mijn huidige koptelefoon en ik heb last van kabelbreuk. Ik weet dat ik een nieuwe kabel kan kopen, maar die zijn ook niet goedkoop, dus zoek eigenlijk een upgrade van de HD25-1 II. Max budget 250/300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
RekZ schreef op zondag 25 januari 2015 @ 01:14:
Is de Custom OnePro van Beyerdynamic veel beter dan de Sennheiser HD25-1 II? De Sennheiser is mijn huidige koptelefoon en ik heb last van kabelbreuk. Ik weet dat ik een nieuwe kabel kan kopen, maar die zijn ook niet goedkoop, dus zoek eigenlijk een upgrade van de HD25-1 II. Max budget 250/300 euro.
Heb zowel de HD25-1 II als een DT 770.
Het geluid is wel anders hoewel ik denk dat de COP dichter bij de HD25-1 II komt dan de DT770. Beter tja vind de Beyer wel comfortabler, maar hij is totaal niet portable.

Als je een beetje handig bent kan je ook een nieuwe connector op de HD25-1 II kabel solderen. Of dit eventueel ergens laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Slurpie schreef op zondag 25 januari 2015 @ 01:48:
[...]

Heb zowel de HD25-1 II als een DT 770.
Het geluid is wel anders hoewel ik denk dat de COP dichter bij de HD25-1 II komt dan de DT770. Beter tja vind de Beyer wel comfortabler, maar hij is totaal niet portable.

Als je een beetje handig bent kan je ook een nieuwe connector op de HD25-1 II kabel solderen. Of dit eventueel ergens laten doen.
Bedankt voor je reactie. Ik ben geen held in solderen en ga het ook niet laten doen denk ik. Ondanks ik niet ontevreden ben over de HD25-1 II ben ik op zoek naar nog een stapje hoger in geluidskwaliteit. Die DT770 valt dan ook af zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
RekZ schreef op zondag 25 januari 2015 @ 02:27:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik ben geen held in solderen en ga het ook niet laten doen denk ik. Ondanks ik niet ontevreden ben over de HD25-1 II ben ik op zoek naar nog een stapje hoger in geluidskwaliteit. Die DT770 valt dan ook af zo te lezen.
Kabels bij http://www.thomann.de/nl/sennheiser_koptelefoon_kabel.html zijn wat goedkoper dan op de officiele site.

De DT770 is een stuk minder bassig en naar mijn mening wat opener dan de HD25.

Maar wil je een gesloten/open koptelefoon, On-ear of Over-ear. Vervangbare kabel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Slurpie schreef op zondag 25 januari 2015 @ 02:39:
[...]

Kabels bij http://www.thomann.de/nl/sennheiser_koptelefoon_kabel.html zijn wat goedkoper dan op de officiele site.

De DT770 is een stuk minder bassig en naar mijn mening wat opener dan de HD25.

Maar wil je een gesloten/open koptelefoon, On-ear of Over-ear. Vervangbare kabel een must.
Gesloten/open/over/on maakt mij eigenlijk niet veel uit. Ik gebruik de headphone puur alleen thuis achter mijn laptop of als ik een film kijk op tv, ik zit er niet mee in het OV of iets dergelijks. Ik wil alleen het gevoel hebben dat ik er qua geluidskwaliteit op vooruit ga t.o.v. mijn huidige HD25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RekZ schreef op zondag 25 januari 2015 @ 02:55:
Gesloten/open/over/on maakt mij eigenlijk niet veel uit. Ik gebruik de headphone puur alleen thuis achter mijn laptop of als ik een film kijk op tv, ik zit er niet mee in het OV of iets dergelijks. Ik wil alleen het gevoel hebben dat ik er qua geluidskwaliteit op vooruit ga t.o.v. mijn huidige HD25
Probeer dan eens de Beyer DT880, die zit ongelooflijk lekker en klinkt beter dan alles wat ik hier aan het rek heb hangen.
Waaronder een DT770 en een DT990, Sennheiser en AKG.

Het is vreemd dat de DT880 in dit rijtje logisch lijkt voor te komen, maar wel van een totaal andere klasse is.
Na ruim een jaar nog steeds niet op uitgekeken, geen eendagsvlieg dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:40:
[...]

Heb jij naast de X1 de nieuwe X2 al kunnen vergelijken??
Mijn X2 is nu binnen (Amazon.es) en het lijkt wel of er een subwoofertje zit ingebouwd, wat een verschil met bijv. de treble happy AKG.

Ruimtelijk is die X2 wel, maar als ik de bass vanaf 60Hz een paar dB temper, dan wordt het (magistrale) geluid er wel stukker beter op imho.
Ja heb ondertussen al 2 X2's gehoord. Vergeleken met de x1 vind ik m een stuk neutraler. De bass vind ik echt wel lekker en verschilt enorm per nummer. Zit nooit in de weg. Hij lijkt in ieder geval strakker en dieper te gaan dan wat ik tot nu toe heb gehoord.
Ik denk dat je misschien even moet wennen? Omdat je misschien niet gewend ben dat je bass zo diep gaat. Vooral vergeleken met akg.

X1 heeft een andere treble en metingen zeggen dat hij een paar db meer bass heeft. Ik heb ze niet naar elkaar vergeleken. Ik heb hem nog wel liggen tot iemand m over wil kopen. Alleen geen zin om te gaan vergelijken. :P

op een of andere manier lijkt de tweede x2 meer treble te hebben dan de eerste die ik had. Helaas moet die al terug naar bol.com voordat ik hem uit Spanje binnen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bartvl schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:29:
Ik heb vandaag de iBasso DX50 binnengekregen. Mooi apparaatje! Komt erg goed geluid uit. Het is nog even spelen om de USB DAC functionaliteit goed te benutten, maar daar kom ik nog wel uit. Tot zover deels offtopic.
Hoe is die GUI van de DX50? Ik weet dat het een gedeeltelijke touchscreen bediening is, maar vraag me af hoe dat werkt met dat relatief kleine schermpje. Ik zit op een smartphone met een veel groter scherm al constant naast dingen te klikken met m'n worstenvingers en kan me niet voorstellen dat dat beter gaat worden met zo'n klein schermpje.
Slurpie schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:49:
GUI van de x3 en de x5 zijn wel anders, enige grote minpunt wat ik veel lees dat het ontzettend wennen is aan het scroll wheel van de x5.
Zal het waarschijnlijk toch wel zelf uit moeten proberen. Misschien een X5 en een DX90 bestellen en dan een tijdje naast elkaar vergelijken en dan eentje terug te sturen. Fysieke winkels met deze DAPs heb ik nog niet kunnen vinden, in ieder geval.
Welk Ohm variatie? De 32 Ohm vond ik zelf ook slordig, de 250 Ohm is naar mijn idee zuiver. En hij heeft idd wel een goede AMP nodig. Heb zelf de fiio e12 voor protable gebruik en op werk.

Geen idee welke ohm versie het was, eigenlijk. Moest de X3 wel redelijk luid zetten om er een beetje normaal volume uit te krijgen, maar dat zegt niet alles, meen ik. Er werd wel iets gezegd van een 600 ohm, maar ik dacht dat dat over de T1 ging.
Heilige Kaas schreef op zondag 25 januari 2015 @ 09:15:
Ja heb ondertussen al 2 X2's gehoord. Vergeleken met de x1 vind ik m een stuk neutraler. De bass vind ik echt wel lekker en verschilt enorm per nummer. Zit nooit in de weg. Hij lijkt in ieder geval strakker en dieper te gaan dan wat ik tot nu toe heb gehoord.
Ik denk dat je misschien even moet wennen? Omdat je misschien niet gewend ben dat je bass zo diep gaat. Vooral vergeleken met akg.
Wat neutraal is, is toch een beetje anders per persoon. Ik persoonlijk kan er misschien op de lange duur wel aan wennen, maar iets dat bass heavy is, zal in mijn oren nooit neutraal klinken. Bass extension kan even goed neutraal zijn, overigens, het gaat meer om het relatieve volume t.o.v. andere frequenties. Mijn subwoofer bv. is vrij vlak van zichzelf en geeft daarmee meer een neutrale indruk zolang ik de sub niet te hard zet t.o.v. de vloerstaanders.

[ Voor 21% gewijzigd door henkie196 op 25-01-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Nou, heb nu ook een Fidelio X2 gekocht in Spanje. Had eerst een B&W P7 (bijna twee keer zo duur).

De Fidelio is een stuk neutraler, de bas ook, vooral in vergelijking met de B&W en de Sony hoofdtelefoons van de laatste jaren.

Tot nu toe de beste hoofdtelefoon die ooit heb gehad (zo'n 13...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
RekZ schreef op zondag 25 januari 2015 @ 02:55:
[...]

Dan heb je naast de COP ook de andere opties:
AKG 702/701/550
Beyerdynamic DT 880
Philips Fidelio X2
Sennheiser HD600
henkie196 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 09:22:
[...]
Zal het waarschijnlijk toch wel zelf uit moeten proberen. Misschien een X5 en een DX90 bestellen en dan een tijdje naast elkaar vergelijken en dan eentje terug te sturen. Fysieke winkels met deze DAPs heb ik nog niet kunnen vinden, in ieder geval.
Weet dat hdphns luister mogelijkheden heeft. Daarbij kan je ze daar bestellen en na een jaar nog terug sturen ;)
henkie196 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 09:22:
[...]

Geen idee welke ohm versie het was, eigenlijk. Moest de X3 wel redelijk luid zetten om er een beetje normaal volume uit te krijgen, maar dat zegt niet alles, meen ik. Er werd wel iets gezegd van een 600 ohm, maar ik dacht dat dat over de T1 ging.
De T1 is inderdaad 600 Ohm maar je hebt ook een 600 Ohm versie van de 770. Net als de 880 en de 990.
Zou goed kunnen dat je X3 niet genoeg vermogen had voor de 600Ohm versie van de 770. De T1 is veel efficiënter dus heeft daarom ook minder vermogen nodig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Thanks Bhagavad en Slurpie, zal binnenkort eens op zoek gaan naar die modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Slurpie schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:07:
Weet dat hdphns luister mogelijkheden heeft. Daarbij kan je ze daar bestellen en na een jaar nog terug sturen ;)
Ik weet dat je er kan gaan luisteren, maar Amsterdam is niet echt in de buurt.
De T1 is inderdaad 600 Ohm maar je hebt ook een 600 Ohm versie van de 770. Net als de 880 en de 990.
Zou goed kunnen dat je X3 niet genoeg vermogen had voor de 600Ohm versie van de 770. De T1 is veel efficiënter dus heeft daarom ook minder vermogen nodig,
Had eigenlijk gehoopt dat ze in die winkel ook koptelefoonversterkers zouden hebben, maar helaas. Maakt het vergelijk inderdaad wellicht niet helemaal eerlijk. Aan de andere kant moet je dan voor zo'n relatief goedkope koptelefoon toch behoorlijk in versterking investeren om het beste er uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
henkie196 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:24:
[...]

Ik weet dat je er kan gaan luisteren, maar Amsterdam is niet echt in de buurt.
Zit er dan idderdaad bijna niks anders op om ze te bestellen en daarna 1 terug te sturen.
henkie196 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:24:
[...]

Had eigenlijk gehoopt dat ze in die winkel ook koptelefoonversterkers zouden hebben, maar helaas. Maakt het vergelijk inderdaad wellicht niet helemaal eerlijk. Aan de andere kant moet je dan voor zo'n relatief goedkope koptelefoon toch behoorlijk in versterking investeren om het beste er uit te halen.
Vind het persoonlijk altijd lastig te vergelijken. Heb zelf een fiio e12 je merkt het verschil wel als er wat extra vermogen achter zit. Dit ook bij een HD25 die maar 70 ohm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een Fiio E07K/E17/E17K kunnen proberen met een DT770/250?

Fiio adviseert op haar website zelf om koptelefoons van maximaal 150ohm te gebruiken met deze combo's. De E12 met een losse DAC zou dan uitkomst bieden (tot 300ohm), maar ik gebruik liever een combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:48:
Heeft iemand een Fiio E07K/E17/E17K kunnen proberen met een DT770/250?

Fiio adviseert op haar website zelf om koptelefoons van maximaal 150ohm te gebruiken met deze combo's. De E12 met een losse DAC zou dan uitkomst bieden (tot 300ohm), maar ik gebruik liever een combo.
Heb zelf de E12 en die heeft meer dan genoeg vermogen over.
Voordeel van losse DAC en AMP dat je de DAC niet altijd nodig hebt.
Misschien heb je her wat aan: http://www.head-fi.org/t/...fier-make-my-setup-better

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 16:57
Hoe zit het eigenlijk met de impedantie als je een onboard (ACL892) geluidskaart wilt gebruiken? Doet een DT 770 80 ohm het daar prima op, of is dat al te zwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slurpie schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:50:
[...]
Heb zelf de E12 en die heeft meer dan genoeg vermogen over.
Voordeel van losse DAC en AMP dat je de DAC niet altijd nodig hebt.
Misschien heb je her wat aan: http://www.head-fi.org/t/...fier-make-my-setup-better
Daar heb je ook een punt. Misschien dat ik eerst die E12 bestel en dan later een portable DAC.
pirke schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:56:
Hoe zit het eigenlijk met de impedantie als je een onboard (ACL892) geluidskaart wilt gebruiken? Doet een DT 770 80 ohm het daar prima op, of is dat al te zwaar?
De 250 ohm versie die ik hier heb is best luisterbaar als ik deze direct op mijn Macbook aansluit. De DT770 is gevoelig genoeg om een oorverdovend volume te produceren. Waar het goed mis gaat zijn de lage tonen, daar blijft bijna niks van over.

De 80 ohm versie doet dat misschien beter, maar gezien mijn resultaten en het bestaan van een 32 ohm versie, vermoed ik toch sub-optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Mr Speakers Mad Dog zijn binnengekomen die ik had besteld. 8)

ben nu even aan het uittesten en ze klinken echt goed.
geweldige diepte en je kunt elk instrument goed van elkaar onderscheiden.
Ook geweldig om meerdere lagen in de muziek te horen.

met cowon d2 + fiio e6 klinken ze al goed gewoon.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Fostex rebrand of zo?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
pirke schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:56:
Dat is meer dan genoeg opzich.
Niet echt een rebrand, aangezien hij zwaar gemod is. Gebaseerd op een Fostex T50RP.

[ Voor 6% gewijzigd door Slurpie op 28-01-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Thanks, google kan mij geen antwoord geven op de simpele vraag: "recommended headphone impedance ACL892" ...

Ga ik er trouwens iets van merken als ik een simpele externe amp met de 250 ohm versie pak? Behalve dat ik dan ook een volume draaiknop heb ipv keyboard knoppen :)

Mijn oude 75 euro headset met geïntegreerde amp is overleden (de hond heeft er helaas mee lopen spelen), en ben nu dus op zoek naar iets anders.

[ Voor 21% gewijzigd door pirke op 29-01-2015 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

pirke schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 00:43:
Thanks, google kan mij geen antwoord geven op de simpele vraag: "recommended headphone impedance ACL892" ...

Ga ik er trouwens iets van merken als ik een simpele externe amp met de 250 ohm versie pak? Behalve dat ik dan ook een volume draaiknop heb ipv keyboard knoppen :)
Behalve een hoger volume ga je er niets van merken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Zojuist de DT770 80 ohm besteld, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Ik zoek nog een USB AMP van maximaal 60 euro voor m'n DT990 Pro 250ohm, ik heb nu een Creative Soundblaster Play omdat de 3.5mm ingang van m'n laptop stuk is, gaat een fatsoenlijke AMP ook betere geluidskwaliteit opleveren?
Tweedehands of uit China is geen probleem.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Remcom00 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:01:
Ik zoek nog een USB AMP van maximaal 60 euro voor m'n DT990 Pro 250ohm, ik heb nu een Creative Soundblaster Play omdat de 3.5mm ingang van m'n laptop stuk is, gaat een fatsoenlijke AMP ook betere geluidskwaliteit opleveren?
How about deze: http://www.amazon.co.uk/C...8-18&keywords=usb+DAC+AMP ?
(£5 verz.)

En meteen ook nog een vraagje aan anderen. Ik ben zelf ook op zoek in die price-range, maar dan voor mijn desktop. Zou ik dan beter een interne kaart kunnen nemen Xonar DX (116dB), of toch ook een externe USB DAC (die ik eventueel ook nog elders kan gebruiken), maar of dat beter of slechter zou klinken dan de Asus? 105dB is minder, maarja specs he wat zegt dat. (ik heb nu zo'n 95dB.)

Mijn koptelefoon is een Sennheiser HD595 en die heeft geen AMP nodig wat volume betreft.

[ Voor 41% gewijzigd door jesper86 op 29-01-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Remcom00 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:01:
schiit fulla ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Nice.

(maar daar komt dan nog wel BTW en overige bij neem ik aan. Uit de UK geen last van.)
Europese site: http://www.schiit-europe....la-dac-headphone-amp.html
Of via: http://www.sonority-audio.nl/schiit-313.html

Edit: Hier zijn ze niet geweldig enthousiast over de SMSL M2 en zelfs klachten over uitvallen:
http://www.amazon.com/SMS...?ie=UTF8&showViewpoints=1

Daar zal een SCHIIT (wat een naam) met 2 jaar garantie wss beter scoren, maar is dus ook duurder.

[ Voor 79% gewijzigd door jesper86 op 29-01-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
jesper86 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:36:
Nice.

(maar daar komt dan nog wel BTW en overige bij neem ik aan. Uit de UK geen last van.)
Europese site: http://www.schiit-europe....la-dac-headphone-amp.html
Of via: http://www.sonority-audio.nl/schiit-313.html

Edit: Hier zijn ze niet geweldig enthousiast over de SMSL M2 en zelfs klachten over uitvallen:
http://www.amazon.com/SMS...?ie=UTF8&showViewpoints=1

Daar zal een SCHIIT (wat een naam) met 2 jaar garantie wss beter scoren, maar is dus ook duurder.
De schiit heeft ook veel meer uitgangs vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
130mW vs 200mW bij 32 ohms, geen idee of dat veel verschil is. :|

Maar meer vermogen heb ik dus niet nodig, ik vraag me vooral af hoe de geluidskwaliteit zal zijn van zulke apparaatjes in verhouding met een interne pci kaart ?

Weet iemand dat ? :-(

Want voor hetzelfde geld heb je ook een pricewatch: Asus Xonar Xonar Phoebus Solo.
Of de pricewatch: Asus Xonar DX/XD dus voor 60,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Bedankt voor de linkjes :).
Nu nog ff uitzoeken of de DT990 ook echt veel beter gaat klinken met een duurdere DAC dan dat ik nu heb.
Anders haal ik gewoon een FIIO van MP4nation, maar ik wou eerst ff verder kijken.
Wil namelijk eigenlijk iets in de richting van een Focusrite Scarlet qua grootte, portable boeit me niet.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:39
Van de week maar eens een Sennheiser HD650 kopen, voor op mijn FiiO x1 + E12. Hoop dat 't mooi geluid geeft, en een stap voorwaarts is tegen over mijn srh840.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
DonRoger schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:32:
Van de week maar eens een Sennheiser HD650 kopen, voor op mijn FiiO x1 + E12. Hoop dat 't mooi geluid geeft, en een stap voorwaarts is tegen over mijn srh840.
Heb je de HD650 van tevoren geluisterd? Het verschil in 'smaak' tussen de srh840 en de hd650 is echt enorm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Heilige Kaas schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:44:
[...]

Heb je de HD650 van tevoren geluisterd? Het verschil in 'smaak' tussen de srh840 en de hd650 is echt enorm. :P
Nee haha, ik las inderdaad dat het een groot verschil is. Zeer positief tot zeer negatief :p volgens de een was het niet mooi met bv klassiek, terwijl de ander het weer helamaal fantastisch vond. Misschien maar een gokje wagen dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanavond een sandisk sansa clip+ aangeschaft.
Klinkt fantastisch! klinkt helderder dan mijn cowon d2.

klinkt goed met mijn mr speakers mad dog (fostex t50rp mod)
En met fiio e6 eraan nog beter.

Ik ben ontzettend blij met m'n mad dog.
Heeft warme en donkere sound maar ook niet te.
bass heeft goede impact en body maar niet teveel en diepte is goed.
bass is boomvrij en klinkt ontzettend strak.
midden klinkt mooi vol.
hoog ook.
ontzettend wijde soundstage.
gelaagheid is super je kan instrument goed onderscheiden.

door de planar magnet drivers is de sound ontzettend precies en snel.

ik denk zeker wel de beste gesloten koptelefoon voor 300 euro en daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:23:
vanavond een sandisk sansa clip+ aangeschaft.
Klinkt fantastisch! klinkt helderder dan mijn cowon d2.

klinkt goed met mijn mr speakers mad dog (fostex t50rp mod)
En met fiio e6 eraan nog beter.

Ik ben ontzettend blij met m'n mad dog.
Heeft warme en donkere sound maar ook niet te.
bass heeft goede impact en body maar niet teveel en diepte is goed.
bass is boomvrij en klinkt ontzettend strak.
midden klinkt mooi vol.
hoog ook.
ontzettend wijde soundstage.
gelaagheid is super je kan instrument goed onderscheiden.

door de planar magnet drivers is de sound ontzettend precies en snel.

ik denk zeker wel de beste gesloten koptelefoon voor 300 euro en daarboven.
Lekkere cans zijn die Mad Dog's indd, ik zat te twijfelen tussen die en HD650 ( twee totaal verschillende cans, ik weet het :P :9 ). Maar ik ben toch voor de 650s gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDNZN
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-10 08:14
Welke raden jullie aan aan een basshead tot de 150,00? Geen merkvoorkeur. Liefst wel afneembare kabel on of over ear maakt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 11:06
Kwam hier toevallig terecht. Leuk een topic in het Nederlands voor de verandering. Zit meestal op de headphones subreddit en op head-fi etc.

Heb op het moment een DT 990 pro en ben op zoek naar een wat meer balanced sound.
Zijn er hier mensen die de Fidelio X2 hebben en zo ja, wat zijn jullie ervaringen ermee? Lees en hoor over het algemeen hele goeie dingen. Zit dus te overwegen om me Beyers te verkopen en dan wat bij te leggen voor de X2's.
SamsungDaan schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:47:
Welke raden jullie aan aan een basshead tot de 150,00? Geen merkvoorkeur. Liefst wel afneembare kabel on of over ear maakt niet uit
Ligt eraan of je een open of gesloten headphone wilt hebben. Gesloten zou je kunnen kijken naar de Beyerdynamic DT 770 (gesloten) of de DT 990 pro (open) die ik zelf heb. Ik ben blij met me 990 pro maar wil een wat meer gebalanceerd geluid hebben. De bass is heel lekker, maar de mids vallen wat weg tussen zeer aanwezige highs en lows. (geen detachable cable, moet je ook niet willen voor een bedrag onder de 150 denk ik)

[ Voor 17% gewijzigd door OllyNL op 31-01-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
SamsungDaan schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:47:
Technics RP-DH1200 :)

- On ear (klemt wel vrij stevig)
- Afneembaar krulsnoer
- Het laag is vooral bij housemuziek echt perfect, je krijgt echt een "live" gevoel daarmee.
- Het laag dus.
- Hij heeft veel laag.
- Te koop voor rond de 100~120 euro.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41H5M7RP58L.jpg
OllyNL schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:55:
Kwam hier toevallig terecht. Leuk een topic in het Nederlands voor de verandering. Zit meestal op de headphones subreddit en op head-fi etc.

Heb op het moment een DT 990 pro en ben op zoek naar een wat meer balanced sound.
Zijn er hier mensen die de Fidelio X2 hebben en zo ja, wat zijn jullie ervaringen ermee? Lees en hoor over het algemeen hele goeie dingen. Zit dus te overwegen om me Beyers te verkopen en dan wat bij te leggen voor de X2's.

[...]
Ik heb de X2's beluisterd, en het laag heeft echt heel veel "ooompff". Het gaat niet zo hard als bij een X1 maar er zit echt veel meer punch in dan een DT990 durf ik wel te beweren, alhoewel ik díe niet naast elkaar heb beluisterd. Maar naast de DT880 doet het midden (voornamelijk stemmen) iets heel raars wat ik niet helemaal kan plaatsen. De DT880 is veel platter maar het staat ook veel meer solide. Heb je al eens naar de laatste gekeken (als je toch al een DT990 hebt is het een mooie voor je verzameling toch)?

[ Voor 73% gewijzigd door Seers op 31-01-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ja je kan kijken naar de DT880. Die is een stuk beter dan de dt990, maar klinkt vooral lekker met een goede buizenversterker.

Als je geen (goede) versterker heb zou ik voor de x2 gaan. De x2 is eigenlijk sowieso al beter dan de dt880.

Veel oomph heeft ie wel. Maar imo heeft hij gewoon een goede kick maar is het niet te hard. Hij is iig minder warm dan de dt990 en een heel stuk neutraler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Na 200 uur is die "oomph" bij de Fidelio X2 weg. Of ik dat nu mooier vind weet ik eigenlijk niet. Het is erg neutraal.

Vooral als je het vergelijkt met de Sony line-up met ingebouwde bas-boost valt het verschil op. De Fidelio is veel neutraler, meer detail (in vergelijking met de MDR-1A nu, ongeveer even duur), maar heeft veel minder bas.

Belangrijk wordt het bij zo'n goede hoofdtelefoon als de X2 dat je een goed opgenomen CD hebt. Je merkt veel verschil met bijv. "remasterde" CD's en de originele (waarbij de originele vaak beter klinken).

[ Voor 25% gewijzigd door D-TECH op 31-01-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Seers schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:40:

Ik heb de X2's beluisterd, en het laag heeft echt heel veel "ooompff". Het gaat niet zo hard als bij een X1 maar er zit echt veel meer punch in dan een DT990 durf ik wel te beweren, alhoewel ik díe niet naast elkaar heb beluisterd. Maar naast de DT880 doet het midden (voornamelijk stemmen) iets heel raars wat ik niet helemaal kan plaatsen. De DT880 is veel platter maar het staat ook veel meer solide. Heb je al eens naar de laatste gekeken (als je toch al een DT990 hebt is het een mooie voor je verzameling toch)?
Ok thanks for the info. Heb niks te klagen over de bass bij me 990. Het is meer dat ik de mids mis. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Maar sinds ik een ttpod-t1e heb aangeschaft, merk ik dat ik die soundsignature prettiger vindt. Tight controlled bass, mids die goed naar voren komen en redelijk smoothe highs.

En ja DT 880 zou dus ook kunnen, maar voel ik toch minder voor in vergelijking met de fidelio X2 na wat ik heb gelezen. Mensen die zelfs super Senn fan zijn geven aan dat de X2 over de hd-6xx heen gaat qua performance, met natuurlijk wel wat meer bass, maar controlled. Met als kanttekening dat de 600 serie beter opschaalt met duurdere dac/amps etc. Maar heb geen behoefte aan 1000+ eu aan amps. Heb op het moment een Fiio E17 die het geweldig doet, al zal ik ooit wel een keer upgraden naar bijvoorbeeld een nfb 15 of die Schiit M/M stack.

Kan je me vertellen wat je bedoelt met dat de x2 iets raars doet in de mids? Nog niet eerder over gehoord, dus ben benieuwd. :)
Heilige Kaas schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:19:
Ja je kan kijken naar de DT880. Die is een stuk beter dan de dt990, maar klinkt vooral lekker met een goede buizenversterker.

Als je geen (goede) versterker heb zou ik voor de x2 gaan. De x2 is eigenlijk sowieso al beter dan de dt880.

Veel oomph heeft ie wel. Maar imo heeft hij gewoon een goede kick maar is het niet te hard. Hij is iig minder warm dan de dt990 en een heel stuk neutraler.
Goeie kick is perfect. En ben juist op zoek naar een wat neutrale headphone aangezien de mids ontbreken bij me dt 990, en ik dat toch irritanter vindt dan ik dacht bij aanschaf.
Zal binnenkort is kijken of ik ergens kan luisteren naar dit wondertje van Philips :)
D-TECH schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:33:
Na 200 uur is die "oomph" bij de Fidelio X2 weg. Of ik dat nu mooier vind weet ik eigenlijk niet. Het is erg neutraal.

Vooral als je het vergelijkt met de Sony line-up met bas-boost valt het verschil op! De Fidelio is veel neutraler, meer detail (in vergelijking met de MDR-1A nu, ongeveer even duur), maar heeft veel minder bas.
Zolang de bass goed gecontroleerd en punchy is, ben ik tevreden. Als ik eventueel wat meer bass zou willen kan ik met de eq van me E17 wat meer bass d'r in pompen. Maar zoals ik eerder aangaf, ben juist op zoek naar wat meer neutraals. In het begin dacht ik jaaaa, meeeer bass. Nu denk ik nee, ik wil een balanced sound, met eventueel goeie punchy bass, als de rest er maar niet onder lijdt.

Thx voor de suggesties en opmerkingen! :)

Edit:
D-TECH schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:33:

Belangrijk wordt het bij zo'n goede hoofdtelefoon als de X2 dat je een goed opgenomen CD hebt. Je merkt veel verschil met bijv. "remasterde" CD's en de originele (waarbij de originele vaak beter klinken).
Heb alleen maar flac kwaliteit audio in f2k staan en spotify premium (320 mp3's)

[ Voor 5% gewijzigd door OllyNL op 31-01-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 05:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Dat is vreemd. Heb de X2 nu drie weken en de bas is niet echt duidelijk aanwezig. Nu verandert de hoofdtelefoon best wel na een week (zeg 100 uur). En misschien is het ook een kwestie van wennen.

Op welke CD doel je precies? Dan kan ik even luisteren met TIDAL.

Edit: gebruik trouwens een Schiit Fulla als DAC.

[ Voor 10% gewijzigd door D-TECH op 31-01-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
D-TECH schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:20:
Dat is vreemd. Heb de X2 nu drie weken en de bas is niet echt duidelijk aanwezig. Nu verandert de hoofdtelefoon best wel na een week (zeg 100 uur). En misschien is het ook een kwestie van wennen.

Op welke CD doel je precies? Dan kan ik even luisteren met TIDAL.

Edit: gebruik trouwens een Schiit Fulla als DAC.
Ik ben een beetje bang dat er wat verschil zit tussen de headphones ofzo. Mijn tweede X2 leek mij meer treble te hebben dan mijn eerste. Het kan allemaal burn-in zijn ofzo maar toch. Jammer genoeg heb ik ze niet naast elkaar kunnen beluisteren.

Verder: Hoe bevalt tidal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:14:
[...]

Nu ik alweer meerdere dagen met een X2 leef wordt het wel een lastig verhaal.
Ja de X2 klinkt zeer verslavend lekker en punchy, maar zeker niet met iedere cd even aangenaam.
De bass kan onaangenaam overheersend worden en ik beleef dat niet echt als "neutraal".
Sommige cd's worden zelfs ronduit storend en dan helpt het als ik het laag vanaf zo'n 60Hz een paar dB trim.

De DT880 had een soortgelijke positief verrassende werking op mij toen ik die voor het eerst beluisterde, alleen is dat gevoel altijd gebleven, wélke muziek/cd ik de headphone ook voerde. ;)
Nooit werd het met de 880 ook maar ergens onaangenaam.

De DT880 klinkt op een zeer aangename manier helder en vooral zuiver en aan ruimtelijkheid geen tekort.
De "sluier" waar bij Sennheisers wel eens over wordt gesproken is bij de DT880 in ieder geval geheel afwezig.

Zet je de X2 echter op dan merk je dat ruimtelijkheid een nieuwe dimensie krijgt die zeker erg verleidelijk is.
Je zit met de X2 echter wel duidelijk óp het podium met de zangers op je schoot en instrumenten er omheen, terwijl je met de DT880 op een iets realistischer afstand zit.
Daardoor lijkt de DT880 misschien minder ruimtelijk dan de X2, het is echter niet als oordeel bedoeld maar als een nuchtere constatering.

Wat je aangenamer of eerlijker vindt moet je zelf maar bepalen. :)
Voor de ultieme kick pak ik voorlopig de X2, voor een eerlijker geluid nog steeds de DT880.
Thx voor je impressies. Interessant. Zou je zeggen dat de mids verstoort worden door de bass? . En zo ja, in welke albums/muziek? Want aanwezige punchy bass vindt ik prima, als het niet doorbloed naar de rest.

Ben benieuwd ook hoe je er over een week of 2 tegen aan kijkt (als je 100 uur verder bent of zo)
Weet namelijk nog steeds niet of ik in het hele burn-in verhaal moet geloven. Denk zelf meer dat het wennen aan is, maar ja, ben geen expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

OllyNL schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:56:
Weet namelijk nog steeds niet of ik in het hele burn-in verhaal moet geloven. Denk zelf meer dat het wennen aan is, maar ja, ben geen expert.
Burn-in is echt geen onzin. De eigenschappen van een luidspreker veranderen meetbaar tijdens de inspeelperiode. Veel merken wijzen je er ook op dat het geluid pas na een tijdje optimaal is. Ik heb meerdere malen een vergelijking met identieke hoofdtelefoons kunnen doen (o.a. Sony MDR-E888, Sennheiser MX400, Sennheiser HD201 en AKG550), en de verschillen zijn duidelijk hoorbaar tussen wel ingespeeld en niet ingespeeld. Het zou eigenlijk wel interessant zijn om eens wat metingen te kunnen doen, door bijvoorbeeld de frequentiecurve met pink noise te bekijken en vervormingswaarden bij bepaalde signalen te vergelijken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Burn in.. Lastige discussie. Even geleden een artikel gelezen (op head-fi/headfonia? Ergens..?) met metingen van een koptelefoon vóór en na z.g. burn in. Mooie graphs erbij en.. 0 verschil.
Las laatst op head-fi op het forum een stukje van iemand die het had over "mental burn-in", als in, je oren gaan het geluid anders ervaren aan de hand van hoe lang je de koptelefoon gebruikt en je hersens aan het geluid uit die koptelefoon wennen. Is misschien ook wat voor te zeggen. Maar we gaan wat offtopic. :P

Edit: ah, het was Innerfidelity schijnbaar. Dat kon ook nog natuurlijk. Thanks Slurpie!

[ Voor 8% gewijzigd door xxxneoxxx op 01-02-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Exirion schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:05:
[...]

Burn-in is echt geen onzin. De eigenschappen van een luidspreker veranderen meetbaar tijdens de inspeelperiode. Veel merken wijzen je er ook op dat het geluid pas na een tijdje optimaal is. Ik heb meerdere malen een vergelijking met identieke hoofdtelefoons kunnen doen (o.a. Sony MDR-E888, Sennheiser MX400, Sennheiser HD201 en AKG550), en de verschillen zijn duidelijk hoorbaar tussen wel ingespeeld en niet ingespeeld. Het zou eigenlijk wel interessant zijn om eens wat metingen te kunnen doen, door bijvoorbeeld de frequentiecurve met pink noise te bekijken en vervormingswaarden bij bepaalde signalen te vergelijken :)
Ik geloof je wel, heb het zelf alleen nooit ervaren en er ook nergens bewijs van gezien. Tot de tijd dat het onherroepelijk is bewezen, blijf ik sceptisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Denk zelf dat het vanuit de hersenen komt. Als ik bijvoorbeeld een drukke dag heb gehad op het werk klinkt de muziek een stuk minder, terwijl ik dan toch gewoon relaxt in de bank zit.

Zit je in de tuin met mooi weer klinkt het opeens geweldig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Exirion schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:05:
[...]
Het zou eigenlijk wel interessant zijn om eens wat metingen te kunnen doen, door bijvoorbeeld de frequentiecurve met pink noise te bekijken en vervormingswaarden bij bepaalde signalen te vergelijken :)
Gelukkig hebben we Tyll van innerfidelity om dit te doen.
http://www.innerfidelity.com/content/measurement-and-audibility-headphone-break

Persoonlijk vind ik dit wel een bewijs dat er geen sprake is van break in. Denk dat het ook heel erg tussen de oren zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
OllyNL schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:58:
[...]

En ja DT 880 zou dus ook kunnen, maar voel ik toch minder voor in vergelijking met de fidelio X2 na wat ik heb gelezen. Mensen die zelfs super Senn fan zijn geven aan dat de X2 over de hd-6xx heen gaat qua performance, met natuurlijk wel wat meer bass, maar controlled. Met als kanttekening dat de 600 serie beter opschaalt met duurdere dac/amps etc. Maar heb geen behoefte aan 1000+ eu aan amps. Heb op het moment een Fiio E17 die het geweldig doet, al zal ik ooit wel een keer upgraden naar bijvoorbeeld een nfb 15 of die Schiit M/M stack.

Kan je me vertellen wat je bedoelt met dat de x2 iets raars doet in de mids? Nog niet eerder over gehoord, dus ben benieuwd. :)

[...]
Ik kan mijn vinger er niet precies op leggen wat ik er raar aan vind, maar het doet denken aan dat links er rechts uit fase staat. Ik wil niet beweren dát dit het geval is, maar daar doet het me aan denken. Daardoor krijg je een enorm breed geluidsveld, maar het doet me onnatuurlijk aan. Al met al klinkt het, zeker met jazzy dingen enorm ruimtelijk en indrukwekkend, maar uiteindelijk geef ik toch de voorkeur aan de DT880 in deze.

Maar misschien moet ik de X1, X2 en DT880 nogmaals naast elkaar houden voor een preciezere omschrijving. Maar ik ben nog niet overtuigd van de X2 (overigens ben ik dat wel van de X1 :o ).
xxxneoxxx schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:53:

Las laatst op head-fi op het forum een stukje van iemand die het had over "mental burn-in", als in, je oren gaan het geluid anders ervaren aan de hand van hoe lang je de koptelefoon gebruikt en je hersens aan het geluid uit die koptelefoon wennen. Is misschien ook wat voor te zeggen. Maar we gaan wat offtopic. :P
Had het laatst met oordopjes (IE800) die echt een stuk minder vervelend klonken na een weekend wapperen. Maar hier heb ik niet uitsluitend naar geluisterd, ik wissel de hele tijd van headfone/in-ear. Hierdoor heb ik het "mental burn-in" eigenlijk wel uitgeschakeld.

Maar sowieso gaan je hersenen wel staan naar een bepaalde "sound", maar dit gebeurt doorgaans in een kwartiertje ofzo. Maar dan zijn voornamelijk frequentieresponsgerelateerde zaken, liefst met een soepel verloop.

[ Voor 24% gewijzigd door Seers op 01-02-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
En hoe past de pricewatch: Sennheiser Momentum (Aluminium, Bruin) in dit rijtje? Kost net zoiets, maar heeft die ook hetzelfde niveau geluidskwaliteit, of moet die het meer hebben van zijn looks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
jesper86 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:18:
En hoe past de pricewatch: Sennheiser Momentum (Aluminium, Bruin) in dit rijtje? Kost net zoiets, maar heeft die ook hetzelfde niveau geluidskwaliteit, of moet die het meer hebben van zijn looks?
Over het algemeen wordt deze veel minder beoordeeld in vergelijking met alle andere modellen hier (X2, DT880 etc.)

Overigens heeft de DT880 een impedantie van 250 Ohm, de Fidelio X2 heeft 32 Ohm. Er kan dus een flink verschil zitten tussen deze twee als je dezelfde DAC gebruikt.

Vind tot nu toe de Fidelio X2 verreweg het beste, voor het geld al helemaal (189 euro in Spanje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Jaja, mijn HD650 is binnen! Wat een goed ding is dit al, en dan heeft ie nog geen burn-in gehad! Ben er zeer blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Okee goed om te weten.

Volgens de site is de DT880 verkrijgbaar in smaken 32, 250, en 600 ohm:
http://europe.beyerdynami...asure/dt-880-edition.html

Of is de DT880 'Edition' weer wat anders? Er is namelijk ook de 'PRO' versie die volgens de site duurder moet zijn maar in de pricewatch goedkoper is. Met een meer 'analytical' sound.

http://europe.beyerdynami...eadphones/dt-880-pro.html

*Maar de X2 vond ik al erg interessant ja, en ziet er mooier uit ook dan de Bayer, al was de X1 nog mooier!

[ Voor 9% gewijzigd door jesper86 op 01-02-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
DonRoger schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:05:
Jaja, mijn HD650 is binnen! Wat een goed ding is dit al, en dan heeft ie nog geen burn-in gehad! Ben er zeer blij mee.
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
D-TECH schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:52:
[...]

Over het algemeen wordt deze veel minder beoordeeld in vergelijking met alle andere modellen hier (X2, DT880 etc.)

Overigens heeft de DT880 een impedantie van 250 Ohm, de Fidelio X2 heeft 32 Ohm. Er kan dus een flink verschil zitten tussen deze twee als je dezelfde DAC gebruikt.

Vind tot nu toe de Fidelio X2 verreweg het beste, voor het geld al helemaal (189 euro in Spanje).
HO-LY-SHIT! 189 EU? Uhhh, ik ga over een paar maandjes maar ff een weekje Spanje doen dan :p
Wat ziek zeg. Misschien een Spaanse webshop te vinden die m opstuurt?
jesper86 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:18:
Als je op zoek bent naar een gesloten koptelefoon (geen overlast voor de mensen om je heen etc.) is dit wel een hele goeie. Hij is portable, en dat zou ik van mijn DT 990 niet zeggen, al neem ik m wel mee op vakantie bijvoorbeeld, maar niet in de sportschool. (ttpod-t1e hiervoor)
Slurpie schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 23:37:
[...]

Gelukkig hebben we Tyll van innerfidelity om dit te doen.
http://www.innerfidelity.com/content/measurement-and-audibility-headphone-break

Persoonlijk vind ik dit wel een bewijs dat er geen sprake is van break in. Denk dat het ook heel erg tussen de oren zit.
Ik denk het ook. Heb het zelf in ieder geval nog nooit ervaren dat een koptelefoon anders ging klinken. Maar wie weet is er bij bepaalde drivers wel sprake van.
Seers schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:16:
[...]

Ik kan mijn vinger er niet precies op leggen wat ik er raar aan vind, maar het doet denken aan dat links er rechts uit fase staat. Ik wil niet beweren dát dit het geval is, maar daar doet het me aan denken. Daardoor krijg je een enorm breed geluidsveld, maar het doet me onnatuurlijk aan. Al met al klinkt het, zeker met jazzy dingen enorm ruimtelijk en indrukwekkend, maar uiteindelijk geef ik toch de voorkeur aan de DT880 in deze.

Maar misschien moet ik de X1, X2 en DT880 nogmaals naast elkaar houden voor een preciezere omschrijving. Maar ik ben nog niet overtuigd van de X2 (overigens ben ik dat wel van de X1 :o ).

[...]
Ok interessant. Misschien een defect in jouw specifieke exemplaar? Mocht je ze nog allemaal A-B testen, ben ik heel benieuwd naar je bevindingen :)

Had gister nog de review van Tyll gekeken over de X2, maakt me wel enthousiast moet ik zeggen, ook omdat ie gelijk op z'n wall of fame ging :)
Hij noemt m ook neutral-ish voor de oren, met goeie bass. Klinkt als wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Heb de Fidelio X2 kunnen vinden voor 230 EU. (amazon.it) Damn, voor dat bedrag kon ik m niet laten liggen.
Bij deze mijn Beyerdynamic DT 990 pro in de verkoop. (3 maanden oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken de webshop niet maar zie hem hier in NL voor €214: https://www.companic.nl/p...ts_id=6097894&ref=beslist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Is er eigenlijk nog verschil met de X1? Die is vast ergens goedkoop te vinden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:23
Ik ben in de afgelopen 2 jaar een paar keer veranderd van headphone. Ik ben nu een maand in het bezit van de beoplay h6 en deze bevalt erg goed. Ik las later dat de beoplay h8 uitkomt maar heb zelf geen interesse in wireless/noise cancelling headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Nice thanks. Niet op voorraad alleen daar. En bestel ook liever bij amazon, dan bij een webshop waar ik echt nog nooit van heb gehoord.
jesper86 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:26:
Is er eigenlijk nog verschil met de X1? Die is vast ergens goedkoop te vinden. O-)
De X2 is in alle opzichten beter. Bouwkwaliteit, comfort, sound.
Zie review van Tyll (Z'n beetje de opperbaas in headphoneworld)
http://www.innerfidelity.com/content/boss-philips-fidelio-x2
Staat ook een filmpje onderaan pagina 2 of 3 als je te lui bent om de hele review te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ah, okay, thanks. Ik dacht, die heeft misschien ergens een mega deal weten te scoren, haha.. Maar de hd650 blijkt al jaren redelijk prijsvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
OllyNL schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:37:
[...]

Nice thanks. Niet op voorraad alleen daar. En bestel ook liever bij amazon, dan bij een webshop waar ik echt nog nooit van heb gehoord.
Nog nooit van de winkel gehoord, en van de winkel hoor je ook niks mocht er iets mis gaan. :X
http://tweakers.net/shopr...valkenswaard/shopreviews/
[...]

De X2 is in alle opzichten beter. Bouwkwaliteit, comfort, sound.
Zie review van Tyll (Z'n beetje de opperbaas in headphoneworld)
http://www.innerfidelity.com/content/boss-philips-fidelio-x2
Staat ook een filmpje onderaan pagina 2 of 3 als je te lui bent om de hele review te lezen.
Ah kijk, die site ben ik al eens eerder terecht gekomen bij het informeren over DACs. En leek er wel verstand van te hebben ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
jesper86 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:20:
[...]

Nog nooit van de winkel gehoord, en van de winkel hoor je ook niks mocht er iets mis gaan. :X
http://tweakers.net/shopr...valkenswaard/shopreviews/

[...]

Ah kijk, die site ben ik al eens eerder terecht gekomen bij het informeren over DACs. En leek er wel verstand van te hebben ja. ;)
Hahaha ja daarom dus. Las ook wat over gebruikte producten dus ik hou m wel lekker bij amazon.
En ja, die man heeft absoluut verstand van zaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
xxxneoxxx schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:18:
[...]

Ah, okay, thanks. Ik dacht, die heeft misschien ergens een mega deal weten te scoren, haha.. Maar de hd650 blijkt al jaren redelijk prijsvast.
Ohh hahahaha nee, was dat maar zo :+
Ja klopt, echt heel veel omlaag gaat hij niet nee ( vooral voor een product wat al een jaar of 12 oud is ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockonstratos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Heeft er iemand ervaring met de Kingston Hyper X Cloud gaming headset? Ik ben erg benieuwd naar deze headset, maar hoor liever van 'echte' mensen hun eigen ervaringen :)

mvg,

Lockonstratos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Lockonstratos schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:31:
Heeft er iemand ervaring met de Kingston Hyper X Cloud gaming headset? Ik ben erg benieuwd naar deze headset, maar hoor liever van 'echte' mensen hun eigen ervaringen :)

mvg,

Lockonstratos.
Schijnt 1 vd betere te zijn onder de gaming headsets. Maar je kan beter gewoon een goeie koptelefoon kopen die voor gamen en muziek geweldig (beter voor alle 2) is en er een losse mic aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Niet online
OllyNL schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:55:
[...]

Schijnt 1 vd betere te zijn onder de gaming headsets. Maar je kan beter gewoon een goeie koptelefoon kopen die voor gamen en muziek geweldig (beter voor alle 2) is en er een losse mic aan hangen.
Kan ik me helemaal bij aansluiten. Zelf gebruik ik de HD598 + Antlion Modmic

Alleen ben je volgens mij al vrij snel best prijzig uit als je echt de kwalitatieve verbetering wilt hebben. Denk dat de gestelde headset een kwalitatief betere oplossing is dan een cheap headphone + cheap mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Lockonstratos schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:31:
Let wel dat er binnenkort geloof ik een nieuwe versie hiervan komt. Misschien beter om dat even af te wachten.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-10 00:00

freddy0519

It hurts when IP

Heeft er iemand ervaring met de Audio Technica ATH-M30X? Over de grotere broer, de M50X kan je veel terugvinden, maar aangezien de M30X in de aanbieding staat bij Bax-Shop en ik de deal zeer interessant vind, wou ik toch even jullie ervaringen/meningen hierover weten :)

http://www.bax-shop.nl/st...foon/product-details.html

[ Voor 4% gewijzigd door freddy0519 op 04-02-2015 11:35 ]

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Even googelend concludeer ik 69€ is geen ongebruikelijke prijs, dus neem de tijd. Je kan het ding altijd bestellen om eens te luisteren hoe hij bevalt.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 04-02-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Mephisteus schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:02:
[...]

Kan ik me helemaal bij aansluiten. Zelf gebruik ik de HD598 + Antlion Modmic

Alleen ben je volgens mij al vrij snel best prijzig uit als je echt de kwalitatieve verbetering wilt hebben. Denk dat de gestelde headset een kwalitatief betere oplossing is dan een cheap headphone + cheap mic.
Misschien wel ja. Ligt een beetje aan wat hij wil uitgeven. Als ie wat extra kan uitgeven heb je gelijk een betere ervaring op het gebied van muziek, film en games. Heb op het moment de DT 990 pro met een zalman clip on mic (6eu) Spraak geluid is prima, niet goed, maar ook niet slecht of zo. Heb wel net vanochtend me modmic 4.0 binnen gekregen. (screw you postnl douane medewerkers! 20 eu extra moeten betalen want kwam van massdrop uit de VS) Verder is me fidelio X2 onderweg vanuit Italië, dus de 990 staat te koop. V&A aangeboden: Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart) (nog geen 3 maanden oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
US is bijna altijd douane geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Had ik ook wel verwacht, maar wist niet dat het totaal van btw en douanerechten 20 euro zou zijn.. :(
En stiekem hoopte ik natuurlijk dat ie er gewoon doorheen zou komen want niet alles wordt bekeken dacht ik. Maar goed, door massdrop nog steeds goedkoper aangezien ik via antlion zelf meer had moeten betalen en ook de douane bullshit weer. Anyway, mic klinkt wel goed van wat ik zelf kon horen. Vanavond op teamspeak maar is kijken of ze het verschil horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 16:37
OllyNL schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:10:
[...]

Had ik ook wel verwacht, maar wist niet dat het totaal van btw en douanerechten 20 euro zou zijn.. :(
En stiekem hoopte ik natuurlijk dat ie er gewoon doorheen zou komen want niet alles wordt bekeken dacht ik. Maar goed, door massdrop nog steeds goedkoper aangezien ik via antlion zelf meer had moeten betalen en ook de douane bullshit weer. Anyway, mic klinkt wel goed van wat ik zelf kon horen. Vanavond op teamspeak maar is kijken of ze het verschil horen.
Ze hebben ook een reseller in de UK... Dan weet je tenminste waar je aan toe bent qua bedrag. http://www.limexb360.co.uk/modmic-with-mute-button.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
iBasch schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:13:
[...]

Ze hebben ook een reseller in de UK... Dan weet je tenminste waar je aan toe bent qua bedrag. http://www.limexb360.co.uk/modmic-with-mute-button.html
Goed om te weten maar ben nog steeds goedkoper uit bij massdrop, zelfs met de 20 euries aan douane en btw. Kom namelijk op 73 euro uit met de extra clamps en shipping naar Nederland bij deze reseller. ( bij massdrop betaalde ik 7 dollar shipping vanuit Amerika ) Bij massdrop was ik uiteindelijk 43 eu kwijt, + de 20 euro extra douanekosten = 63eu.

Scheelt uiteindelijk maar een tientje nu, maar als je toevallig niet bij de controle zit, scheelt het 30 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

Ik had mn modmic zonder douane kosten, beat that! :9
En ja, direct besteld vanuit hun eigen webshop dus niet tweedehands.

Mijn Philips Fidelio L1 heeft een scheur in het nepleer waar de memory foam zit bij je oren :( Een grap was wat uit de hand gelopen.. My bad dus niets tegen het bouwkwaliteit van Philips.
Hij zit nog steeds goed alleen is t wel lelijk.

Misschien dat ik later ook voor een X2 ga :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Fordox schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:22:
Ik had mn modmic zonder douane kosten, beat that! :9
En ja, direct besteld vanuit hun eigen webshop dus niet tweedehands.

Mijn Philips Fidelio L1 heeft een scheur in het nepleer waar de memory foam zit bij je oren :( Een grap was wat uit de hand gelopen.. My bad dus niets tegen het bouwkwaliteit van Philips.
Hij zit nog steeds goed alleen is t wel lelijk.

Misschien dat ik later ook voor een X2 ga :)
Damn nice. You lucky bastard :P
De mijne is ook gewoon nieuw trouwens, als je dacht dat massdrop een 2e hands ding is of zo.

Me fidelio X2 waarschijnlijk zaterdag binnen. Zal me bevindingen ook hier delen als daar vraag naar is. Ook t.o.v. me DT 990 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Met tweedehands bedoel ik via een reseller, misschien verkeerd verwoord ;)

Let me know! Misschien ga ik voor exact dezelfde set-up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Fordox schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:28:
Met tweedehands bedoel ik via een reseller, misschien verkeerd verwoord ;)

Let me know! Misschien ga ik voor exact dezelfde set-up :)
Ok ok :)

En ja, zal dan een korte "review" plaatsen in 2 delen of zo. Deel 1 na een uurtje of 10 luisteren en dan nog een edit eraan vast plakken na een uur of 50-70. X2 schijnt namelijk toch veel te veranderen (for the better) Zelfs mensen die Burn-in bullshit vonden, ik ben daar in principe 1 van, zeggen toch dat de X2 na z'n 100 uur (nog) beter klinkt dan daarvoor. Tightere bass en de mids die meer naar voren komen etc. Ben benieuwd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Dat ben ik ook :)

Ik draai zo nu en dan wel eens dubstep, lijkt me jammer als alle bass verloren gaat door het open koptelefoon concept. Dus als je dat wilt testen na een fatsoenlijke periode zou ik dat op prijs stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockonstratos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Leo1010 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:24:
[...]

Let wel dat er binnenkort geloof ik een nieuwe versie hiervan komt. Misschien beter om dat even af te wachten.
Klopt, ik zag op hun website Feb 2015 staan. Denk dat ik dan nog een weekje of 2 wacht met kopen dan. Voor de anderen die mijn budget afvroegen, die is ietsje meer dan €100. De cloud had ik juist in het oog omdat hij overal positieve feedback heeft gekregen, de andere headsets van die prijsklasse hebben gemixte feedback gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
OllyNL schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:58:
[...]

Ok ok :)

En ja, zal dan een korte "review" plaatsen in 2 delen of zo. Deel 1 na een uurtje of 10 luisteren en dan nog een edit eraan vast plakken na een uur of 50-70. X2 schijnt namelijk toch veel te veranderen (for the better) Zelfs mensen die Burn-in bullshit vonden, ik ben daar in principe 1 van, zeggen toch dat de X2 na z'n 100 uur (nog) beter klinkt dan daarvoor. Tightere bass en de mids die meer naar voren komen etc. Ben benieuwd in ieder geval.
Ik geloof er eigenlijk ook niet in, maar bij de X2 is er duidelijk een verandering. In het begin waren de treble en mids soms "grainy", alsof ze vanaf een LP werden afgespeeld, dacht bijna dat er iets mis was. Dit is nu bij dezelfde liedjes niet meer het geval na 130 uur, dus er is wel iets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannymanny
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 11:57
Vandaag mijn Philips Fidelio L2 ontvangen!
Eerste indruk: erg positief!
Via ING rentepunten winkel hebben ze me €160 gekost.

mannymanny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
D-TECH schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 17:22:
[...]

Ik geloof er eigenlijk ook niet in, maar bij de X2 is er duidelijk een verandering. In het begin waren de treble en mids soms "grainy", alsof ze vanaf een LP werden afgespeeld, dacht bijna dat er iets mis was. Dit is nu bij dezelfde liedjes niet meer het geval na 130 uur, dus er is wel iets veranderd.
Grappig dat jij dat ook hebt. Is toch een ding bij deze headphones dan. Heb je ze 's nachts ook laten inbranden of puur en alleen door de uren die je muziek geluisterd hebt? Sommige mensen zeggen pink noise etc.

[ Voor 3% gewijzigd door OllyNL op 05-02-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
OllyNL schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:25:
[...]

Me fidelio X2 waarschijnlijk zaterdag binnen. Zal me bevindingen ook hier delen als daar vraag naar is. Ook t.o.v. me DT 990 pro.
Ben heel benieuwd wat de verschillen zijn tussen de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

Ik zit hier met een Sennheiser HD205 en voor onderweg (op de fiets) en op 't werk heb ik een Sony MX-ZR100. Beide geen dure producten maar ik vind dat ze beide prima geluid hebben (de Sennheiser heeft wel wat voller geluid en sluit een stuk beter af).

Maar wat ik me dan afvraag: in hoeverre is een koptelefoon die een veelvoud van die twee kost nog zoveel beter? Ik zie hier koptelefoons voorbij komen van 60 euro, 100 euro of meer dan 200 euro. Ik wil net als iedereen gewoon prima geluid maar wil geen ~100 euro neertellen voor een koptelefoon omdat ik het idee heb dat de kwaliteit niet zó veel beter is (voor mijn gevoel dan).

Iemand hier die daar wat duidelijkheid over kan verschaffen? :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 16:37

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Dan zou ik eens naar de Mediamarkt ofzo gaan en wat duurdere koptelefoons beluisteren.

http://lifehacker.com/are...orth-the-money-1597964432

Ben zelf van de goedkope Action koptelefoontjes naar de Sennheiser CX300II gegaan, toen die kapot gingen ben ik naar de DT770 PRO 80Ohm overgestapt.

Het verschil tussen de goedkope (<30) en duurdere (>80) is _ENORM_ , maar het is in mijn mening een exponentieel verband, de el-cheapo earphones en de CX300II waren een hele nieuwe wereld, de DT770 PRO klonk beter dan de CX300II, maar het verschil was wat minder dan bij de el-cheapo en de CX300II.

EDIT-
Ook zit de DT770 Pro heerlijk door de velour oorkussens :9

[ Voor 4% gewijzigd door Djesse8999 op 05-02-2015 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Of iets het waard is voor jou kun je alleen zelf bepalen. Het beste kun je inderdaad gaan luisteren, liefst naar muziek die je goed kent, zodat je de verschillen kan horen. Ik had vroeger een setje Sennheiser CX400II in-ears (toendertijd ~50 euro) en dat klonk altijd wel goed, maar toen die overleden heb ik eens gezocht naar wat beters en kwam uit op een VSonic GR07 (ook in-ear, zo rond de 120 euro). Toen klonken de CX400s opeens modderig en zonder detail.

Over het algemeen mag je verwachten meer detail en strakkere weergave te krijgen van duurdere koptelefoons. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het op het werk of op de fiets zoveel uit gaat maken, aangezien je dan normaalgesproken toch niet aandachtig naar de muziek luistert en het meer achtergrond geluid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 16:37
SomerenV schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 01:53:
Maar wat ik me dan afvraag: in hoeverre is een koptelefoon die een veelvoud van die twee kost nog zoveel beter?
  • Looks;
  • Comfort;
  • Details in geluid;
  • Soundstage;
  • Duurdere koptelefoons hebben vaak een hogere weerstand, schaalt beter mee met versterkers (vooral tube amps die een wat hogere noise floor hebben).
Tot aan de HD598, DT990, K701 kun je denk ik best wat verbetering horen, daarna krijg je echt te maken met diminishing returns. En met de 50 ohm weerstand op de HD598 kun je die ook nog prima op een mobile device gebruiken, bij een hogere weerstand ga je eigenlijk toch naar een DAC/amp kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Slurpie schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 01:40:
[...]

Ben heel benieuwd wat de verschillen zijn tussen de 2.
Zal de verschillen zeker posten. Als Italië nou ff op schiet m,et bezorgen :9
SomerenV schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 01:53:
Ik zit hier met een Sennheiser HD205 en voor onderweg (op de fiets) en op 't werk heb ik een Sony MX-ZR100. Beide geen dure producten maar ik vind dat ze beide prima geluid hebben (de Sennheiser heeft wel wat voller geluid en sluit een stuk beter af).

Maar wat ik me dan afvraag: in hoeverre is een koptelefoon die een veelvoud van die twee kost nog zoveel beter? Ik zie hier koptelefoons voorbij komen van 60 euro, 100 euro of meer dan 200 euro. Ik wil net als iedereen gewoon prima geluid maar wil geen ~100 euro neertellen voor een koptelefoon omdat ik het idee heb dat de kwaliteit niet zó veel beter is (voor mijn gevoel dan).

Iemand hier die daar wat duidelijkheid over kan verschaffen? :)
Ben zelf van diverse goedkope koptelefoons, onder andere de hd 205, die ik nog heb liggen hier, naar de duurdere gegaan. Verschil is gigantisch. Je hebt geen idee haha. Heb net voor de grap me hd 205 uit het stof gehaald en vergeleken met me beyers (dt 990) Verschil is gigantisch. En damn wat zitten die on-ears vervelend. Ik zou zeggen ga een keer naar een winkel waar je ze kan testen. Het verschil tussen een koptelefoon van 30-50 euro en een paar van 150-250 eu is huge.

Diminishing returns zetten in zo gauw je mid-fi prijzen verlaat. Zeg rond de 250/300 euro.
Fidelio X2's bijvoorbeeld, zijn voor mij de grens qua wat ik de komende jaren ga uitgeven. Heb ze kunnen vinden voor 230 euro. Ze worden de beste koptelefoons voor onder 600 tot 800eu genoemd door velen. Best wel een ding dus.
iBasch schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:53:
[...]
  • Looks;
  • Comfort;
  • Details in geluid;
  • Soundstage;
  • Duurdere koptelefoons hebben vaak een hogere weerstand, schaalt beter mee met versterkers (vooral tube amps die een wat hogere noise floor hebben).
Tot aan de HD598, DT990, K701 kun je denk ik best wat verbetering horen, daarna krijg je echt te maken met diminishing returns. En met de 50 ohm weerstand op de HD598 kun je die ook nog prima op een mobile device gebruiken, bij een hogere weerstand ga je eigenlijk toch naar een DAC/amp kijken.
Zet zeker niet in na de hd 598, dt 990 etc. Zou eerder zeggen na de hd- 6x0, he-400, X2's etc. Maar misschien is dat subjectief.
Pagina: 1 ... 72 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.