Seers schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:40:
Ik heb de X2's beluisterd, en het laag heeft echt heel veel "ooompff". Het gaat niet zo hard als bij een X1 maar er zit echt veel meer punch in dan een DT990 durf ik wel te beweren, alhoewel ik díe niet naast elkaar heb beluisterd. Maar naast de DT880 doet het midden (voornamelijk stemmen) iets heel raars wat ik niet helemaal kan plaatsen. De DT880 is veel platter maar het staat ook veel meer solide. Heb je al eens naar de laatste gekeken (als je toch al een DT990 hebt is het een mooie voor je verzameling toch)?
Ok thanks for the info. Heb niks te klagen over de bass bij me 990. Het is meer dat ik de mids mis. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Maar sinds ik een ttpod-t1e heb aangeschaft, merk ik dat ik die soundsignature prettiger vindt. Tight controlled bass, mids die goed naar voren komen en redelijk smoothe highs.
En ja DT 880 zou dus ook kunnen, maar voel ik toch minder voor in vergelijking met de fidelio X2 na wat ik heb gelezen. Mensen die zelfs super Senn fan zijn geven aan dat de X2 over de hd-6xx heen gaat qua performance, met natuurlijk wel wat meer bass, maar controlled. Met als kanttekening dat de 600 serie beter opschaalt met duurdere dac/amps etc. Maar heb geen behoefte aan 1000+ eu aan amps. Heb op het moment een Fiio E17 die het geweldig doet, al zal ik ooit wel een keer upgraden naar bijvoorbeeld een nfb 15 of die Schiit M/M stack.
Kan je me vertellen wat je bedoelt met dat de x2 iets raars doet in de mids? Nog niet eerder over gehoord, dus ben benieuwd.

Heilige Kaas schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:19:
Ja je kan kijken naar de DT880. Die is een stuk beter dan de dt990, maar klinkt vooral lekker met een goede buizenversterker.
Als je geen (goede) versterker heb zou ik voor de x2 gaan. De x2 is eigenlijk sowieso al beter dan de dt880.
Veel oomph heeft ie wel. Maar imo heeft hij gewoon een goede kick maar is het niet te hard. Hij is iig minder warm dan de dt990 en een heel stuk neutraler.
Goeie kick is perfect. En ben juist op zoek naar een wat neutrale headphone aangezien de mids ontbreken bij me dt 990, en ik dat toch irritanter vindt dan ik dacht bij aanschaf.
Zal binnenkort is kijken of ik ergens kan luisteren naar dit wondertje van Philips

D-TECH schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:33:
Na 200 uur is die "oomph" bij de Fidelio X2 weg. Of ik dat nu mooier vind weet ik eigenlijk niet. Het is erg neutraal.
Vooral als je het vergelijkt met de Sony line-up met bas-boost valt het verschil op! De Fidelio is veel neutraler, meer detail (in vergelijking met de MDR-1A nu, ongeveer even duur), maar heeft veel minder bas.
Zolang de bass goed gecontroleerd en punchy is, ben ik tevreden. Als ik eventueel wat meer bass zou willen kan ik met de eq van me E17 wat meer bass d'r in pompen. Maar zoals ik eerder aangaf, ben juist op zoek naar wat meer neutraals. In het begin dacht ik jaaaa, meeeer bass. Nu denk ik nee, ik wil een balanced sound, met eventueel goeie punchy bass, als de rest er maar niet onder lijdt.
Thx voor de suggesties en opmerkingen!
Edit:
D-TECH schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:33:
Belangrijk wordt het bij zo'n goede hoofdtelefoon als de X2 dat je een goed opgenomen CD hebt. Je merkt veel verschil met bijv. "remasterde" CD's en de originele (waarbij de originele vaak beter klinken).
Heb alleen maar flac kwaliteit audio in f2k staan en spotify premium (320 mp3's)
[
Voor 5% gewijzigd door
OllyNL op 31-01-2015 16:01
]