Ik heb zelf een HD598 en een HD700, en ik heb niet het idee dat het elkaar heel veel ontloopt. Misschien komt dat doordat de HD598 al een erg goede soundstage heeft hoor, en het allebei Sennheisers zijn, maar ik had iets meer van de HD700 verwacht. Mijn Woo Audio DAC/amp is overigens nog wel onderweg, dus waarschijnlijk gaat het verschil daarmee beter hoorbaar zijn. Wel blind (of doof) gekocht aangezien ik geen mogelijkheid tot uitproberen had, maar de reviews zijn erg goed.OllyNL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:12:
[...]
Zet zeker niet in na de hd 598, dt 990 etc. Zou eerder zeggen na de hd- 6x0, he-400, X2's etc. Maar misschien is dat subjectief.
Dat is apart. Sowieso is de hd-700 een aparte keus, maar ik geloof je wel als je zegt dat ze niet erg voor elkaar onder doen. Maar je bent wel de 1e die ik dat heb horen zeggen daniBasch schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:22:
[...]
Ik heb zelf een HD598 en een HD700, en ik heb niet het idee dat het elkaar heel veel ontloopt. Misschien komt dat doordat de HD598 al een erg goede soundstage heeft hoor, en het allebei Sennheisers zijn, maar ik had iets meer van de HD700 verwacht. Mijn Woo Audio DAC/amp is overigens nog wel onderweg, dus waarschijnlijk gaat het verschil daarmee beter hoorbaar zijn. Wel blind (of doof) gekocht aangezien ik geen mogelijkheid tot uitproberen had, maar de reviews zijn erg goed.
Edit: Reden voor mij ook om de fidelio X2 te halen i.p.v bijvoorbeeld een hd-6x0 is dat ik er juist geen dure Amp/Dac voor nodig hebt. Algemeen bekend dat als je uit die Senns het beste wilt halen je toch redelijk dure amps nodig hebt. Me E17 gaat absoluut voldoende zijn voor de X2;s.
Het verschil gaat/zou zeker moeten plaatsvinden na het aansluiten van je amp.
Voor mij was het verschil in ieder geval het tegenovergestelde van diminishing returns toen ik de hd-600 hoorde (met amp) ivm me dt 990 en oudere Senns. Maar als gezegd, iedereen ervaart het anders. Maar de consensus is toch dat na de 250-300 euro de deminishing returns pas inzetten. Niet al bij een hd 598 of een dt 990
[ Voor 10% gewijzigd door OllyNL op 05-02-2015 13:33 ]
De HD700 zit (letterlijk) tussen de HD650 en de HD800 in, maar qua prijs dichter bij de HD650 (ik had een goede deal, nieuw €400) en heeft toch wat meer detail en betere soundstage (en met amp hopelijk nog beterOllyNL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:31:
[...]
Dat is apart. Sowieso is de hd-700 een aparte keus, maar ik geloof je wel als je zegt dat ze niet erg voor elkaar onder doen. Maar je bent wel de 1e die ik dat heb horen zeggen danMag ik vragen waarom de hd-700 en niet de hd-600 of 650?
Edit: Reden voor mij ook om de fidelio X2 te halen i.p.v bijvoorbeeld een hd-6x0 is dat ik er juist geen dure Amp/Dac voor nodig hebt. Algemeen bekend dat als je uit die Senns het beste wilt halen je toch redelijk dure amps nodig hebt. Me E17 gaat absoluut voldoende zijn voor de X2;s.
Het verschil gaat/zou zeker moeten plaatsvinden na het aansluiten van je amp.
Voor mij was het verschil in ieder geval het tegenovergestelde van diminishing returns toen ik de hd-600 hoorde (met amp) ivm me dt 990 en oudere Senns. Maar als gezegd, iedereen ervaart het anders. Maar de consensus is toch dat na de 250-300 euro de deminishing returns pas inzetten. Niet al bij een hd 598 of een dt 990
De HD700 kan in ieder geval wel een tube amp gebruiken, vandaar dat ik nu wacht op de Woo Audio WA7. Ben benieuwd.
Ik weet dat ie er tussen in zit natuurlijkiBasch schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:03:
[...]
De HD700 zit (letterlijk) tussen de HD650 en de HD800 in, maar qua prijs dichter bij de HD650 (ik had een goede deal, nieuw €400) en heeft toch wat meer detail en betere soundstage (en met amp hopelijk nog beter). De voornaamste reden was toch het relatief kleine prijsverschil.
De HD700 kan in ieder geval wel een tube amp gebruiken, vandaar dat ik nu wacht op de Woo Audio WA7. Ben benieuwd.
Hele mooie amp inderdaad
Woo echt super mooi. Hoe zit dat nou met tubes, gaan die lang mee en/of veranderen ze misschien van geluid door de tijd heen? Het lijkt me zo breekbaar, en zullen vervangende altijd verkrijgbaar zijn?
Ik ben ook wel van het 'analoge' geluid dus lijkt me heel erg mooi.
Tubes geven juist coloration aan het geluid. Meestal wil je dit juist niet. Is een kwestie van voorkeur natuurlijk. Maar voor bepaalde headphones werkt dit heel erg goed. Je kan bijvoorbeeld een hele koude, analytische headphone wat warmer maken door een tube amp d'r aan te hangen. Maar warm klinkende headphones + tube amps is meestal niet wat je wil.jesper86 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:51:
Woo echt super mooi. Hoe zit dat nou met tubes, gaan die lang mee en/of veranderen ze misschien van geluid door de tijd heen? Het lijkt me zo breekbaar, en zullen vervangende altijd verkrijgbaar zijn?
Tube amps vergen wel wat onderhoud hier en daar. Maar zijn wel leuk omdat je dus ook kan experimenteren met verschillende kwaliteit tubes in je amp. (tube rolling)
Dat dacht ik ook, dat bedoel ik dus met analoog geluid. Verschillende smaakjes, en meestal warm. Maar goed punt inderdaad dat al warme headphones misschien iets te warm kunnen gaan klinken. Maar dat perfecte foutloze super heldere vind ik meestal niks.
Niet dat ik er meteen 1 ga halen, eerst maar is een goede beginners setup. Anders kan ik het verschil niet waarderen ook.
Maar ik blijf nieuwsgierig, er is zóveel moois.
Niet dat ik er meteen 1 ga halen, eerst maar is een goede beginners setup. Anders kan ik het verschil niet waarderen ook.
Tube amps zijn inderdaad wel wat duurder dan solid state, maar op zich zou een Schiit modi + vali naar mijn idee niet verkeerd zijn voor een beginners tube setje.jesper86 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:35:
Dat dacht ik ook, dat bedoel ik dus met analoog geluid. Verschillende smaakjes, en meestal warm. Maar goed punt inderdaad dat al warme headphones misschien iets te warm kunnen gaan klinken. Maar dat perfecte foutloze super heldere vind ik meestal niks.
Niet dat ik er meteen 1 ga halen, eerst maar is een goede beginners setup. Anders kan ik het verschil niet waarderen ook.Maar ik blijf nieuwsgierig, er is zóveel moois.
Ja klopt. Kan een hele dure hobby worden. Ik zou eerst maar voor een paar headphones gaan waar je geen amp voor nodig hebt. En als je verliefd wordt op een paar waar je wel een amp nodig hebt, kan je beter gelijk wat goeds halen want van een budget am/dac combo (fiio bijvoorbeeld) ga je uiteindelijk toch upgraden naar de inevitable schiit stack http://schiit.com/ of iets anders moois.jesper86 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:35:
Niet dat ik er meteen 1 ga halen, eerst maar is een goede beginners setup. Anders kan ik het verschil niet waarderen ook.Maar ik blijf nieuwsgierig, er is zóveel moois.
Waarom noemt iedereen hier schiit? Hebben ze dat zelf gehoord? Want ik werd ook wel erg enthousiast van de marketing van schiit, maar toen ik een valhalla te horen kreeg was ik toch wel even flink van mening veranderd, zelfs in zo'n zin dat ik dacht van hoe durven ze hier zoveel geld voor te vragen. Vervormd laag en over het algemeen gewoon een heel erg tegenvallen geluid.
Maar los van dat hoeven tubes niet perse het geluid te kleuren. Er bestaan ook hele transparante designs. De enige reden dat solid state zo populair is geworden is dat het zo goedkoop is. Tubes verdienen nog wel een plekje in de audiofiele wereld.
Elk type heeft zo zijn eigen voor en nadelen
Maar los van dat hoeven tubes niet perse het geluid te kleuren. Er bestaan ook hele transparante designs. De enige reden dat solid state zo populair is geworden is dat het zo goedkoop is. Tubes verdienen nog wel een plekje in de audiofiele wereld.
Die Vali ziet er inderdaad interessant uit, maar dat is inderdaad zonder DAC, en dat is voor mij nu juist 't belangrijkste gezien mijn gebrekkige moederbord-geluid. Ik vind het maar vervelend dat ze die Shiit DAC speciaal in aparte kastjes willen stoppen eigenlijk.
Ik heb toch op de eerste plaats de DragonFly op het oog, daarna 'eventueel' nieuwe headphones, en dàn kan ik altijd nog gaan spelen met aparte kastjes.
Shiit zijn de mening inderdaad over verdeeld, zoals met alles eigenlijk, maar prijs/kwaliteit schijnt het wel goed te zitten .. áls het dus een beetje je smaak is.
Ik heb toch op de eerste plaats de DragonFly op het oog, daarna 'eventueel' nieuwe headphones, en dàn kan ik altijd nog gaan spelen met aparte kastjes.
Shiit zijn de mening inderdaad over verdeeld, zoals met alles eigenlijk, maar prijs/kwaliteit schijnt het wel goed te zitten .. áls het dus een beetje je smaak is.
Ik zat ook te twijfelen om voor een Schiit stack te gaan. Uiteindelijk gegaan voor de Woo Audio WA7. Redelijk compact met ingebouwde DAC. Design vind ik ook super mooi.
De M&D MH40 klinkt icm Meridian Explorer wat te helder voor mijn smaak. Maar met de WA7 klinkt het veel mooier, warmer en voller. Dit is mijn eerste tube AMP en wordt zeker niet mijn laatste. Kortom ik kan de WA7 zeker aanraden.
De M&D MH40 klinkt icm Meridian Explorer wat te helder voor mijn smaak. Maar met de WA7 klinkt het veel mooier, warmer en voller. Dit is mijn eerste tube AMP en wordt zeker niet mijn laatste. Kortom ik kan de WA7 zeker aanraden.
Ja wat mij opvalt is dat iedereen schiit loopt te zeggen en ik bang ben dat ze het niet eens gehoord hebben.
Met mijn (beperkte) ervaring is schiit helemaal geen bang for your buck.
Ik hoor graag van mensen die daadwerkelijk zelf (buizen) versterkers van schiit hebben
Ik hoor graag van mensen die daadwerkelijk zelf (buizen) versterkers van schiit hebben
Relatief weinig geld, goed spul wat blijk uit de reviews. Maar magni 2 en modi 2 is gewoon goed spul voor relatief weinig geld. En valhalla 2 is er al een tijdje, zal ook wat beter zijn dan de 1e versie neem ik aan. Maar ik gaf alleen een voorbeeld. NFB 15 is bijvoorbeeld ook interessant.Heilige Kaas schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:28:
Waarom noemt iedereen hier schiit? Hebben ze dat zelf gehoord? Want ik werd ook wel erg enthousiast van de marketing van schiit, maar toen ik een valhalla te horen kreeg was ik toch wel even flink van mening veranderd, zelfs in zo'n zin dat ik dacht van hoe durven ze hier zoveel geld voor te vragen. Vervormd laag en over het algemeen gewoon een heel erg tegenvallen geluid.
Verwijderd
Thans hou ik mij zo’n 45 jaar bezig met HiFi en aanverwante (muzikale) zaken.. Bij TUBE AMPS en DACS gaan de haartjes in mijn nek altijd overeind staan vanwege het hoge bullshit gehalte. En vele HiFi- en muziekliefhebbers hebben met mij deze eigenschap.
Laten we wel wezen, wat moet je in hemelsnaam nu met buizen in je AMP en/of DAC? Het is een overbodig stukje nostalgie uit lang vervlogen tijden dat vandaag de dag geen enkel voordeel meer biedt. Het lijkt allemaal zo romantisch met het rembrandtachtige schijnsel van een buisje. Je kunt de electronen zien dansen. Het zal allemaal wel. Mij zakt er echter de broek van af.
Tegenwoordig hebben we headphones, waar we 20 jaar geleden alleen maar van konden dromen. Beyerdynamic met o.a. de Tesla 1 en Tesla 90. Sennheiser met o.a. de HD800 en HD700. Die worden het beste aangestuurd met een Transistor Amp van een degelijk merk met een goede no-nonsense reputatie en een prima service, zoals SPL, Lehmann, Burson etc.
Laten we wel wezen, wat moet je in hemelsnaam nu met buizen in je AMP en/of DAC? Het is een overbodig stukje nostalgie uit lang vervlogen tijden dat vandaag de dag geen enkel voordeel meer biedt. Het lijkt allemaal zo romantisch met het rembrandtachtige schijnsel van een buisje. Je kunt de electronen zien dansen. Het zal allemaal wel. Mij zakt er echter de broek van af.
Tegenwoordig hebben we headphones, waar we 20 jaar geleden alleen maar van konden dromen. Beyerdynamic met o.a. de Tesla 1 en Tesla 90. Sennheiser met o.a. de HD800 en HD700. Die worden het beste aangestuurd met een Transistor Amp van een degelijk merk met een goede no-nonsense reputatie en een prima service, zoals SPL, Lehmann, Burson etc.
Ik snap het wel waarom sommige mensen liever die dingen hebben, of kabels die echt iets aan je geluid veranderen: zij vinden het mooier klinken.
Klinkt het zoals het hoort? Nee. Maar, hoe erg is dat? Koptelefoons klinken ook allemaal wat anders, zodat er voor iedereen wat anders is. Een goede koptelefoon bouwer moet, denk ik, prima een perfect neutrale koptelefoon kunnen bouwen, misschien bestaat die zelfs al wel, maar, lang niet iedereen zal die mooi vinden klinken.
Klinkt het zoals het hoort? Nee. Maar, hoe erg is dat? Koptelefoons klinken ook allemaal wat anders, zodat er voor iedereen wat anders is. Een goede koptelefoon bouwer moet, denk ik, prima een perfect neutrale koptelefoon kunnen bouwen, misschien bestaat die zelfs al wel, maar, lang niet iedereen zal die mooi vinden klinken.
People as things, that’s where it starts.
Heb zelf de Magni-1 en Modi-1 te leen gehad. Vond het vrij veel bang hebben en vervormd laag had ik geen last van.Heilige Kaas schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:46:
Ja wat mij opvalt is dat iedereen schiit loopt te zeggen en ik bang ben dat ze het niet eens gehoord hebben.
Alleen voor dat geld kan ik ook een degelijke 2e hands AV versterker naast mijn pc zetten die meer vermogen heeft en het werk net zo goed dan wel niet beter kan doen.
Voor portable wel een amp gehaald.
Welke DAC gebruikt er dan buizen? En voor een AMP, tja als hij goed klinkt dat maakt het mij niet uit of hij met buizen of zonder buizen is.Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:38:
Nostalgie speelt wel een grote rol in de audiofiele wereld. Waarom wordt vinyl door veel audiofielen zo geroemd? Is het technische gezien beter dan digitaal?
Vinyl heeft geen/minder last van de Loudness War, alleen daarom klinken ze vaak al beter dan de CD.
Over "remasters" maar niet te beginnen, kriebels krijg ik ervan.
Verwijderd
Het maakt uit of je vanuit je hangmat lichtbeneveld aan het luisteren bent, desnoods met toegevoegde digitale galm van het Concertgebouw, of dat je zo gewetensvol mogelijk achter een kamerbreed mengpaneel zit.VasZaitsev schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:51:
De hoofdtelefoon uit de laatste categorie zal zo neutraal moeten zijn dat de persoon in de hangmat het kille geluid misschien niet meer om aan te horen vindt.
Het is maar net wat het uiteindelijke doel is, het maakt een technisch perfecte en neutrale hoofdtelefoon niet slecht voor de hangmat, hooguit minder geschikt.
Grappig, want de meeste vinyl platen van nu worden rechtstreeks vanaf de CD gehaald en geperst. Dat was vroeger wel anders.VasZaitsev schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:58:
Vinyl heeft geen/minder last van de Loudness War, alleen daarom klinken ze vaak al beter dan de CD.
Je kan nu nog steeds CD's vinden met een goede dynamic range hoor.
Van de CD hoe kom je daar nou bij? Neem aan dat ze toch gewoon een digitale master gebruiken .. Een beetje achterstevoren om een kreupele kopie van cd te gaan rippen als de master gewoon op een usb stick kan bij wijze van.
Ik denk meer dat hij bedoeld dat veel muziek als bij het masteren al 'slecht' word opgenomen, en daardoor dus een vinyl pers geen extra kwaliteit oplevert. Er zullen zat bands zijn die met een hoog hipster gehalte niks geven om kwaliteit maar wel hun muziek op lp leveren.
Muziek als de dire straits zal denk ik ook niet beter klinken op lp omdat die gemasterd zijn voor CD, en de originele niet geremasterde cd's klinken ook gewoon ontzettend goed.
Edit: Even een voorbeeldje: ik heb een LP van Selah Sue gekocht, hoor je zo'n typisch vinyl kraakje in het begin van het album. Dat is gewoon opgenomen voor op de CD.
Muziek als de dire straits zal denk ik ook niet beter klinken op lp omdat die gemasterd zijn voor CD, en de originele niet geremasterde cd's klinken ook gewoon ontzettend goed.
Edit: Even een voorbeeldje: ik heb een LP van Selah Sue gekocht, hoor je zo'n typisch vinyl kraakje in het begin van het album. Dat is gewoon opgenomen voor op de CD.
[ Voor 15% gewijzigd door Heilige Kaas op 07-02-2015 11:28 ]
Ook al is de master hetzelfde dan nog is vaak de DR anders:
http://wiki.hydrogenaud.i...ssed_sound_mastered_to_CD
Dus ze zullen vaak tweaks door voeren om het goed op vinyl te krijgen. Maar dat meer noodzaak dan om audiofiel te laten zijn.
Zijn hier trouwens ook mensen met een planar/ortho dynamic koptelefoons en zijn deze inderdaad ruimtelijker dan dynamisch?
http://wiki.hydrogenaud.i...ssed_sound_mastered_to_CD
Dus ze zullen vaak tweaks door voeren om het goed op vinyl te krijgen. Maar dat meer noodzaak dan om audiofiel te laten zijn.
Zijn hier trouwens ook mensen met een planar/ortho dynamic koptelefoons en zijn deze inderdaad ruimtelijker dan dynamisch?
Mijn Grado SR80i's hebben na jaren trouwe dienst de geest gegeven, ben op zoek naar vervangers. Vond de bass van Grado altijd wat te underpowered en te neutraal, al vond ik het algehele "neutrale" geluid van de koptelefoon wel fijn. Vond ook de helderheid van de hogere tonen aangenaam, en ben nu eigenlijk op zoek naar een waardige vervanger, maar dan een gesloten koptelefoon. Luister eigenlijk van alles, maar primair rock in het algemeen en veel elektronische muziek (techno, experimentele dingen). Neig naar de Audio Technica m50x, zijn er nog andere koptelefoons het overwegen waard?
Prijs maakt niet zo veel uit, maar wil gewoon weer echt een goede koptelefoon, dus ik ben een beetje aan het kijken naar koptelefoons tussen de 150 en 300 euro. 300 is ook wel echt het maximale. Liefst met 3,5mm jack, kabel die los kan, en geschikt voor zowel mobiel gebruik (in een laptop of smartphone) als aan een versterker (verloopje van 3,5mm naar grote jack heb ik). Zoek dus naar een koptelefoon met enigszins neutrale en accurate weergave, maar wel een meer aanwezige bass dan Grado heeft. Hopelijk heeft iemand nog tips.
E: Zat ook naar de AIAIAI TMA-1 te kijken, die wel vrij goed scoort in reviews, is dat misschien wat? Ben sowieso van plan om alles van te voren even te beluisteren, maar goed, tips en ervaringen zijn dus welkom!
Prijs maakt niet zo veel uit, maar wil gewoon weer echt een goede koptelefoon, dus ik ben een beetje aan het kijken naar koptelefoons tussen de 150 en 300 euro. 300 is ook wel echt het maximale. Liefst met 3,5mm jack, kabel die los kan, en geschikt voor zowel mobiel gebruik (in een laptop of smartphone) als aan een versterker (verloopje van 3,5mm naar grote jack heb ik). Zoek dus naar een koptelefoon met enigszins neutrale en accurate weergave, maar wel een meer aanwezige bass dan Grado heeft. Hopelijk heeft iemand nog tips.
E: Zat ook naar de AIAIAI TMA-1 te kijken, die wel vrij goed scoort in reviews, is dat misschien wat? Ben sowieso van plan om alles van te voren even te beluisteren, maar goed, tips en ervaringen zijn dus welkom!
[ Voor 8% gewijzigd door Thomas op 07-02-2015 14:49 ]
Een sennheiser hd25-II.?
Ben er voor rock/metal zeer tevreden over. Wel een aanwezig Bass maar niet te aanwezig voor de rest vrij neutraal.
Ben er voor rock/metal zeer tevreden over. Wel een aanwezig Bass maar niet te aanwezig voor de rest vrij neutraal.
Klinkt alsof je een X2 wil. Heb de mijne net vanochtend binnen gekregen. Ongelooflijk goed geluid. Voelt bijna alsof ik ze gestolen heb voor het geld dat ik heb betaald. (230 eu)Thomasx4 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:45:
Mijn Grado SR80i's hebben na jaren trouwe dienst de geest gegeven, ben op zoek naar vervangers. Vond de bass van Grado altijd wat te underpowered en te neutraal, al vond ik het algehele "neutrale" geluid van de koptelefoon wel fijn. Vond ook de helderheid van de hogere tonen aangenaam, en ben nu eigenlijk op zoek naar een waardige vervanger, maar dan een gesloten koptelefoon. Luister eigenlijk van alles, maar primair rock in het algemeen en veel elektronische muziek (techno, experimentele dingen). Neig naar de Audio Technica m50x, zijn er nog andere koptelefoons het overwegen waard?
Zal nog een uitgebreidere 'review' plaatsen maar daar is het nu nog te vroeg voor. Eerst 5 a 6 uur zijn geweldig in ieder geval. Comfort, bouwkwaliteit en de sound zijn allemaal top, top notch.
Zijn ook low-impedance. Ze kunnen echt door alles ge-powered worden. Heb wel een E17 die net iets meer umpf geeft, maar het verschil is niet gigantisch.
Plaatjes
Edit: Hier ook wat leesvoer over deze koptelefoon.
Edit nummer 2: Nog een keer geswitched naar unamped uit me pc met f2k en spotify. Geluid is goed zonder, net hard genoeg (voor mij) Maar toch echt een stuk beter met me E17, verbazingwekkend genoeg.
Zal het morgen nog via OTG kabel op me telefoon proberen met usb player.
[ Voor 8% gewijzigd door OllyNL op 07-02-2015 23:39 ]
@thomas
Ik zou echt eerst ff luisteren bij een hobo hifi naar verschillende koptelefoons. Als je van een grado afkomt dan denk dat je enorm teleurgesteld kan zijn als je een gesloten koptelefoon op doet. De grado's zijn enorm 'luchtig' met een goede live ervaring en gesloten kan dat maar moeilijk evenaren.
Gesloten kan ik je verder niet bij helpen,
X2 is wel een goede headphone maar met minder treble dan de sr80 dus weet niet of je dat zoekt. Als ik je beschrijving lees dan zou ik jou de ps500 aanraden maar ben bang dat die buiten budget is.
Ik zou echt eerst ff luisteren bij een hobo hifi naar verschillende koptelefoons. Als je van een grado afkomt dan denk dat je enorm teleurgesteld kan zijn als je een gesloten koptelefoon op doet. De grado's zijn enorm 'luchtig' met een goede live ervaring en gesloten kan dat maar moeilijk evenaren.
Gesloten kan ik je verder niet bij helpen,
X2 is wel een goede headphone maar met minder treble dan de sr80 dus weet niet of je dat zoekt. Als ik je beschrijving lees dan zou ik jou de ps500 aanraden maar ben bang dat die buiten budget is.
Ik heb net een Sennheiser Urbanite gekocht voor mijn onderweg geluister. Tot zover tevreden over het geluid, maar moet m nog wel even lekker inluisteren.
Ga jij maar eens even lekker inluisteren ja.rodie83 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:11:
Ik heb net een Sennheiser Urbanite gekocht voor mijn onderweg geluister. Tot zover tevreden over het geluid, maar moet m nog wel even lekker inluisteren.
[YouTube: http://youtu.be/wHYcza8E3g8]
Leuke headcans hoor.
Ik had op Inner Fidelity al gelezen dat je écht de reclame eens moest bekijken. Had ik nog niet gedaan. En nu ik het wel heb gedaan wou ik dat ik het niet had gedaanjesper86 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:52:
[...]
Ga jij maar eens even lekker inluisteren ja.
[video]
Leuke headcans hoor.
Hmm wel een goeie headphone doet m een beetje te kort. Mensen verkopen hun hd-6x0 series en houden de X2. Philips heeft echt een mega goeie koptelefoon gefabriceerd die bij senn of beyer 500/600 eu zou kosten.Heilige Kaas schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:37:
Donker? Weet niet wat voor X2's jij hebt, maar ze zijn absoluut warm van klank.Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:49:
[...]
De X2 is uitgesproken donker van klank, daarmee vergeleken is de AKG 550 het luchtige tegendeel.
Verwijderd
Ik ken geen mensen, die hun HD-6x0 series verkopen t.b.v. de X2. Wel heb ik uitgebreid naar de X2 kunnen luisteren. Allereerst de Hohe Messe van Bach en daarna o.a. het Adagio uit Mahler 10 en veel meer. Ik kan niet anders zeggen, dat de X2 in (klassieke) muziek zwaar tegenvalt.
Akoestische instrumenten klinken over de hele linie vervormd en onrealistisch. Met name blaas en strijkinstrumenten zijn onderling nauwelijks van elkaar te onderscheiden. Tokkelinstrumenten (harp) lijken meer op een rauwe basgitaar. Koorzang is ook ver beneden de maat. Vrouwenstemmen klinken eerder als een soort “gekrijs”. Klassiek bepaald uiteindelijk de kwaliteit van een hoofdtelefoon, omdat deze het moeilijkste is weer te geven.
De X2 is kwalitatief meer een "Beats by Dre" dan een hoogwaardige HiFi hoofdtelefoon.;. De klank is inderdaad warm, maar dat is inherent aan een hoofdtelefoon, die teveel vervormd. Een THD van 0.1 % (volgens opgave van Philips) is hoog. Dat moet je niet willen. Voor 500 Euro heb je echter ook een Beyer Tesla 90 met een THD van 0.05 %. In dat opzicht is 230 Euro voor een X2 weggegooid geld. De X2 zal dan ook geen "toppertje" worden.
Akoestische instrumenten klinken over de hele linie vervormd en onrealistisch. Met name blaas en strijkinstrumenten zijn onderling nauwelijks van elkaar te onderscheiden. Tokkelinstrumenten (harp) lijken meer op een rauwe basgitaar. Koorzang is ook ver beneden de maat. Vrouwenstemmen klinken eerder als een soort “gekrijs”. Klassiek bepaald uiteindelijk de kwaliteit van een hoofdtelefoon, omdat deze het moeilijkste is weer te geven.
De X2 is kwalitatief meer een "Beats by Dre" dan een hoogwaardige HiFi hoofdtelefoon.;. De klank is inderdaad warm, maar dat is inherent aan een hoofdtelefoon, die teveel vervormd. Een THD van 0.1 % (volgens opgave van Philips) is hoog. Dat moet je niet willen. Voor 500 Euro heb je echter ook een Beyer Tesla 90 met een THD van 0.05 %. In dat opzicht is 230 Euro voor een X2 weggegooid geld. De X2 zal dan ook geen "toppertje" worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2015 04:22 ]
Tja, als je zo'n Duitse Beyer hebt valt de Philips tegen. De metingen (van o.a. Alpha-audio) laten zien dat ie neutraal is afgesteld. Hoe een harp dan als een basgitaar klinkt kan ik niet verklaren.
https://www.alpha-audio.n...fidelio-x2-hoofdtelefoon/
Verwijderd
Er zullen zelfs vinyl persingen van mp3's op de markt zijn.jesper86 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:12:
Van de CD hoe kom je daar nou bij? Neem aan dat ze toch gewoon een digitale master gebruiken .. Een beetje achterstevoren om een kreupele kopie van cd te gaan rippen als de master gewoon op een usb stick kan bij wijze van.
Maar je hebt ook audiofielen die grof geld betalen voor vinyl dat nog niet in de buurt van een digitaal apparaat heeft gestaan. Alles nog met magneetband opgenomen, analoog afgemixed en gemastered.
Daartussen is een heel scala aan prutserij tot goed vakmanschap. Welke techniek er gebruikt is zeg vaak op zich zelf niets.
Als luisteraar maakt het niet uit want je hoort zelf wel wat je goed vind klinken en wat niet.
Ik kan je al niet serieus nemen omdat je de X2 een beats by dre koptelefoon noemt. Ik lig echt stuk te gaan van het lachen hier. Of je hebt naar een gloednieuwe niet ingeburnde X2 geluisterd in een winkel. Of niet langer dan een uurtje. Of je hebt simpelweg een defecte unit gehad. Heb m al z'n 30 a 40 uur op me hoofd en waar jij het over hebt is echt onzin. Kan perfect alle instrumenten onderscheiden.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 01:10:
Ik ken geen mensen, die hun HD-6x0 series verkopen t.b.v. de X2. Wel heb ik uitgebreid naar de X2 kunnen luisteren. Allereerst de Hohe Messe van Bach en daarna o.a. het Adagio uit Mahler 10 en veel meer. Ik kan niet anders zeggen, dat de X2 in (klassieke) muziek zwaar tegenvalt.
En ja, heb veel berichten gelezen op diverse fora over mensen die hun amps in combinatie met hd-600 etc verkopen en de X2 houden met een bescheiden amp.
Heb ook naar veel beyers geluisterd, heb zelf nog steeds een Dt 990, maar ik vindt de highs earpiercing bij heel veel muziek. Dit hebben alle beyers, dus ja, als je dat prettig vindt zit je inderdaad goed met je T90. X2 is trouwens vrij neutraal en neigt naar warm. Absoluut geen Dre koptelefoon

Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen of je een defecte unit beluisterd hebt?
Heb zelf ook veel koptelefoons beluisterd en voor dit level van kwaliteit, moet ik echt veeeel meer uitgeven als ik wat beters wil (voor mijn smaak in ieder geval)
Edit: Zit nog een beetje door reviews te lezen om iets te vinden waar je het over had, maar kan het niet vinden. X2 wordt overal beschouwd als bizar goed, helemaal voor de prijs. En de X2 is al een "toppertje". Ze gaan als warme broodjes over de toonbank na alle lovende reviews van onder andere Tyll.
[ Voor 5% gewijzigd door OllyNL op 09-02-2015 10:00 ]
Omdat Gustav een wat apart gehoor heeft misschienD-TECH schreef op maandag 09 februari 2015 @ 08:28:
Tja, als je zo'n Duitse Beyer hebt valt de Philips tegen. De metingen (van o.a. Alpha-audio) laten zien dat ie neutraal is afgesteld. Hoe een harp dan als een basgitaar klinkt kan ik niet verklaren.
Vind de vocals, bass, sub-bass, clarity en highs (eindelijk geen cringe bij bepaalde highs) echt geweldig hier. Maar goed, je kan ook niet verwachten dat iemand een koptelefoon even beluisterd een goed oordeel kan vellen. Daarvoor heb je meer tijd nodig.
Ik heb de hd650 met crack+speedball verkocht omdat ik de x2 mooier vind klinken. Het is een koptelefoon die voor mij neutraal staat afgestemd, de koptelefoon is ook ontwikkeld met wat een heel team aan luisteraars als neutraal en prettig ervaart.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 01:10:
Ik ken geen mensen, die hun HD-6x0 series verkopen t.b.v. de X2. .
Is de koptelefoon een 'referentie' detail kanon? Nee, maar het is wel een koptelefoon die alles heeft wat échte hifi koptelefoon moet hebben zonder slecht te gaan klinken.
Misschien heb je wel gelijk dat beyers beter klinken, maar wanneer ik de highend beyers beluister krijg ik bijna pijn in mijn oren van de schelle hoge tonen en de S tonen erger ik me mateloos aan. Tjah misschien omdat ik jong ben dat mijn gehoor bij hoge tonen nog niet achteruit is gegaan. ik weet natuurlijk niet hoe oud jij bent maar het zou een verklaring kunnen zijn
In vergelijking met een Sony MDR-Z7 is de Fidelio X2 juist totaal niet donker te noemen. Ook in vergelijking met de B&W P7 is de Fidelio neutraal te noemen.
De bas gaat wel erg diep (zij het met wat distortion), maar ook als je de metingen bekijkt is deze niet bas-heavy.
De bas gaat wel erg diep (zij het met wat distortion), maar ook als je de metingen bekijkt is deze niet bas-heavy.
Zaterdag hier in de buurt een Saturn ingelopen om naar een mogelijk nieuwe headphone te kijken. Daar kwam ik bedrogen uit: behalve de Beats by Dre geen enkele bedrade headphone te zien, alles draadloos! Geen idee of het aan dat filiaal lag, maar ik heb geen enkele Sennheiser. AKG, Philips headphone gezien van een hogere klasse.
Ik denk dat de x2 wel in de klasse warm valt doordat hij een boost in de lage registers heeft en een klein dal in de hoge registers.
Of dat dan meteen niet meer neutraal is is nog maar de vraag, want veel andere (o.a. de hogere beyers, AKG) headphones hebben een dal in het laag en een boost in het hoog.
Verschillende smaken en verschillende oren
Of dat dan meteen niet meer neutraal is is nog maar de vraag, want veel andere (o.a. de hogere beyers, AKG) headphones hebben een dal in het laag en een boost in het hoog.
Verschillende smaken en verschillende oren
Herkenbaar, hetzelfde hier bij een XL mediamarkt. (zelfde concern)Jolke schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:53:
Zaterdag hier in de buurt een Saturn ingelopen om naar een mogelijk nieuwe headphone te kijken. Daar kwam ik bedrogen uit: behalve de Beats by Dre geen enkele bedrade headphone te zien, alles draadloos! Geen idee of het aan dat filiaal lag, maar ik heb geen enkele Sennheiser. AKG, Philips headphone gezien van een hogere klasse.
Uiteindelijk bij een audiospeciaal zaak een aantal koptelefoon kunnen luisteren. Uiteindelijk voor een Audio Technica AD900X gegaan.
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Ze hadden hier in de Mediamarkt wel een Sennheiser Momentum en Urbanite staan, samen met wat Sony en Philips spul van series die ik niet direct herkende.
Voor hoger spul zul je over het algemeen toch wel naar een audio zaak moeten gaan. En zelfs daar kan het lastig te vinden zijn.
Over de verschillende meningen over de X2, ik denk dat een gedeelte daarvan ook is waar mensen op letten en wat iemand als neutraal ervaart. En ik denk dat er ook redelijk wat hype is rond de X2, waardoor af en toe het stukje "in deze prijsklasse" er vanaf lijkt te vallen. Of het stukje "als je van deze en die stijl muziek houdt".
Metingen zeggen ook niet alles volgens mij. Mijn Audio Physics zouden een volledig vlakke frequency response hebben volgens de metingen, en daar kan ik het wel mee eens zijn. Maar vervolgens zie ik een frequency response van iets als een Beyerdynamic T1 die ook redelijk vlak is (tot 1-2 kHz, in ieder geval), en dat klinkt voor mij als een mid-bass hump. Tja, wat moet ik daar dan mee, hoe moet ik dat vergelijken?
Daarnaast lijken de dingen die Gustav omschrijft mij niet zozeer of iets wel of niet neutraal is, maar meer dingen als de attack en decay waar men het wel eens over heeft.
Voor hoger spul zul je over het algemeen toch wel naar een audio zaak moeten gaan. En zelfs daar kan het lastig te vinden zijn.
Over de verschillende meningen over de X2, ik denk dat een gedeelte daarvan ook is waar mensen op letten en wat iemand als neutraal ervaart. En ik denk dat er ook redelijk wat hype is rond de X2, waardoor af en toe het stukje "in deze prijsklasse" er vanaf lijkt te vallen. Of het stukje "als je van deze en die stijl muziek houdt".
Metingen zeggen ook niet alles volgens mij. Mijn Audio Physics zouden een volledig vlakke frequency response hebben volgens de metingen, en daar kan ik het wel mee eens zijn. Maar vervolgens zie ik een frequency response van iets als een Beyerdynamic T1 die ook redelijk vlak is (tot 1-2 kHz, in ieder geval), en dat klinkt voor mij als een mid-bass hump. Tja, wat moet ik daar dan mee, hoe moet ik dat vergelijken?
Daarnaast lijken de dingen die Gustav omschrijft mij niet zozeer of iets wel of niet neutraal is, maar meer dingen als de attack en decay waar men het wel eens over heeft.
Na een goed uurtje trein met de Urbanite ben ik behoorlijk positief over deze koptelefoon. Er zit inderdaad wat meer bas in dan ik hiervoor had (TDK ST700), maar ik ervaar het niet als overdadig. Belangrijker vind ik dat het midden gewoon heel goed en scherp blijft. Het hoog lijkt me iets minder aanwezig, zeker als ik het vergelijk met mijn AKG Q701 die ik gebruik voor thuis luisteren. Vind ik niet persé erg: zeer aanwezige highs zijn imo fijn voor het meer analytische luisteren, maar minder plezierig voor lekker wegsukkelen bij je favoriete plaatjes. De Q701 dwingt je als het ware om goed te luisteren, bij de Urbanite glij je lekker in een warm badje.
De klankkleur is dus vrij warm, waar de Q701 me meer neutraal voorkomt. Ook qua soundstage, detail en transparantie wint de Q701 in principe. Toch vind ik dat helemaal geen probleem: de Q701 is bij vlagen zó gedetailleerd dat het soms een vermoeiende werking heeft. Je moet er zegmaar echt voor gaan zitten. De Urbanite heeft als een groot voordeel dat de weergave gewoon 'scherp' is en dat je heus wel alles hoort wat je kan horen, maar dat allemaal niet zo op de voorgrond doet zoals de Q701. Dat maakt het voor mij een ideale koptelefoon voor onderweg, waar de Q701 fantastisch blijft voor thuis. Bovendien is het ding (zoals het lijkt) zeer stevig gebouwd en is de passieve geluidsonderdrukking erg goed. Wel zo plezierig in de trein.
Mochten mensen nog wat willen weten over de Urbanite / Q701, vraag me rustig
De klankkleur is dus vrij warm, waar de Q701 me meer neutraal voorkomt. Ook qua soundstage, detail en transparantie wint de Q701 in principe. Toch vind ik dat helemaal geen probleem: de Q701 is bij vlagen zó gedetailleerd dat het soms een vermoeiende werking heeft. Je moet er zegmaar echt voor gaan zitten. De Urbanite heeft als een groot voordeel dat de weergave gewoon 'scherp' is en dat je heus wel alles hoort wat je kan horen, maar dat allemaal niet zo op de voorgrond doet zoals de Q701. Dat maakt het voor mij een ideale koptelefoon voor onderweg, waar de Q701 fantastisch blijft voor thuis. Bovendien is het ding (zoals het lijkt) zeer stevig gebouwd en is de passieve geluidsonderdrukking erg goed. Wel zo plezierig in de trein.
Mochten mensen nog wat willen weten over de Urbanite / Q701, vraag me rustig
[ Voor 3% gewijzigd door rodie83 op 09-02-2015 14:18 ]
Heb die Urbanites laatst ook even kort beluisterd. Te kort voor een uitgebreide indruk, maar het viel me wel meteen op dat de bas vrij los is. Snelle bas kan de Urbanite niet volgen, klinkt dan meer als een voorbij rijdende trein dan het snel pompen van de bas drum op een drumstel. Dat kom ik wel vaker tegen, ken het vooral van subs die meer geschikt zijn voor films dan voor muziek en die snelle bas dus niet kan volgen.
Overigens had de Momentum hetzelfde probleem.
Overigens had de Momentum hetzelfde probleem.
[ Voor 7% gewijzigd door henkie196 op 09-02-2015 14:44 ]
Dank u, dank u. Heb precies het zelfde.Heilige Kaas schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:56:
[...]
Ik heb de hd650 met crack+speedball verkocht omdat ik de x2 mooier vind klinken. Het is een koptelefoon die voor mij neutraal staat afgestemd, de koptelefoon is ook ontwikkeld met wat een heel team aan luisteraars als neutraal en prettig ervaart.
Is de koptelefoon een 'referentie' detail kanon? Nee, maar het is wel een koptelefoon die alles heeft wat échte hifi koptelefoon moet hebben zonder slecht te gaan klinken.
Misschien heb je wel gelijk dat beyers beter klinken, maar wanneer ik de highend beyers beluister krijg ik bijna pijn in mijn oren van de schelle hoge tonen en de S tonen erger ik me mateloos aan. Tjah misschien omdat ik jong ben dat mijn gehoor bij hoge tonen nog niet achteruit is gegaan. ik weet natuurlijk niet hoe oud jij bent maar het zou een verklaring kunnen zijn
De X2's zijn goed in alles. Maar als je bijvoorbeeld sublieme mids wil, moet je ergens anders kijken. Meeste headphones doen een paar dingen heel goed, en de rest redelijk. Deze doet alles goed, en blinkt uit in sub-bass. (persoonlijke mening) Beste allrounder van het moment in en boven deze prijscategorie.
Je hebt gelijk. Maar het bullshit gehalte klonk zo hoog, voor mij althans, dat ik het echt niet trok. Zeker als je begint met 'deze vallen in dezelfde categorie als Beats'. Je had me moeten zien gieren vanochtend, ging echt kapot van het lachen. Ongelofelijk. Wat een naïviteit.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:00:
[...]
Ik wil nog steeds meer cd's beluisteren die integer zijn opgenomen voor ik harde uitspraken doe, maar "neigt naar warm" is net zo'n understatement als dat "Beats by Dre" aan de overdreven kant is.![]()
Niet één van mijn hoofdtelefoons geeft zo donker weer als deze X2.
Goed jij noemt het dan graag "warm", ik doe daar voor deze keer een pondje bij.
Grappig is dat de genoemde review van Jaap Veenstra (bekend uit het grote elfentopic hier) het ook zo'n neutrale weergever vindt, maar tussen neus en lippen door wel melding maakt van:
"De vervorming in het laag vinden we een tikkie hoog met 7,5% op 60 Hz." (quote Jaap Veenstra)
Dat blijkt dus precies het register te zijn waar ik eerder moeite mee had.
Het repertoire dat Gustav hier opvoert heb ik gisteren al op de X2 beluisterd en daar vond ik geen opvallend negatieve uitschieters, maar ik wil het ook nog even op de DT880 horen.![]()
Het is wel handig als hij meldt over welke uitvoeringen het gaat??
[...]
Ik heb er niet zo'n behoefte aan hebben mijn mening te laten bepalen door andere reviewers en het hebben van een afwijkende mening hoeft niet noodzakelijk te leiden tot persoonlijk aanvallen, dat is niet echt sjiek.
Ik herken wat Gustav inbrengt, al schuift hij verder op dan voor mij strikt nodig is, dat neemt niet weg dat ik zijn mening respecteer.![]()
De eerdere cd die ik amper aan te horen noemde met de X2 was "Watermark van Enya", niet echt mijn favoriete muziek maar hij lag voor het grijpen omdat het doosje als onderzetter dient.![]()
Klassiek, instrumentaal, Jazz klinkt tot nu toe uitstekend en zeer ruimtelijk, maar elektronisch aangezette bassen vind ik eerlijk gezegd niet om aan te horen.
Ik ben er nog niet uit of de X2 het diepere laag gewoon beter kan weergeven dan andere headphones, of dat er sprake is van een kunstmatig oppompen van bassen.
Voor mij is (klinkt) de koptelefoon absoluut vrij neutraal, met wat warmte erin, blijf hierbij.
Warm - Good bass, adequate low frequencies, adequate fundamentals relative to harmonics. Not thin. Also excessive bass or mid bass. Also, pleasantly spacious, with adequate reverberation at low frequencies. Also see Rich, Round. Warm highs means sweet highs.
En over je door reviews laten leiden, natuurlijk moet je je eigen mening vormen, dat doe ik ook. Maar heb me wel laten leiden bij de aankoop door alle positieve reviews. Laten we de vergelijking maken met imdb. Vaak zijn films die boven een 8 krijgen echt heel goed. Maar omdat smaken nou eenmaal verschillen, kan gustav de film niet goed vinden, wil niet zeggen dat het een slechte film is. En natuurlijk als je puur klassiek luistert, is er een betere koptelefoon te vinden. Maar vond de vergelijking met de Beyers wel grappig, want mijn oren gaan echt kapot bij trompet en andere hoge tonen in klassiek en jazz bijvoorbeeld, bij Beyers. Dit is heerlijk smooth op de X2.
Heb niet het idee dat de bass 'kunstmatig wordt opgepompt'. Weet niet hoe lang je al luistert, maar ik merk nu al dat de bass iets strakker wordt en een beetje settled.(40 a 50 uur)
Eens.D-TECH schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:22:
In vergelijking met een Sony MDR-Z7 is de Fidelio X2 juist totaal niet donker te noemen. Ook in vergelijking met de B&W P7 is de Fidelio neutraal te noemen.
Kijk even bij http://hdphns.com/nl/henkie196 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:27:
Ze hadden hier in de Mediamarkt wel een Sennheiser Momentum en Urbanite staan, samen met wat Sony en Philips spul van series die ik niet direct herkende.
Daar kan je een luisterafspraak maken etc. Ze hebben zo goed als alles daar.
De mediamarkt in Duitsland heeft trouwens wel zo goed als alles. Geen audeze, hifiman etc. Maar wel alle Senns, Akg's etc. Was daar vorige maand en dacht leuk, ff luisteren met alles naast elkaar, was de set-up stuk..
Heb net een paar uurtjes klassiek beluisterd met Tidal. Wat opvalt is het grote verschil in kwaliteit van de opname's, soms klinkt iets ronduit verschrikkelijk (de stukken die Gustav opnoemde bijv.), en soms heel goed (Sakari Oramo).
Misschien dat de Beyerdynamics slecht gemasterde muziek toch redelijk afspelen? Anders zou ik het ook niet weten.
Misschien dat de Beyerdynamics slecht gemasterde muziek toch redelijk afspelen? Anders zou ik het ook niet weten.
THD-cijfers niet uitgezet als functie van de frequentie en het ingangs- of uitgangsniveau zijn volledig irrelevant.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 01:10:
De X2 is kwalitatief meer een "Beats by Dre" dan een hoogwaardige HiFi hoofdtelefoon.;. De klank is inderdaad warm, maar dat is inherent aan een hoofdtelefoon, die teveel vervormd. Een THD van 0.1 % (volgens opgave van Philips) is hoog. Dat moet je niet willen. Voor 500 Euro heb je echter ook een Beyer Tesla 90 met een THD van 0.05 %.
Nou, de metingen laten anders gewoon zien dat er relatief erg veel energie in het laag (50~100 Hz) aanwezig is. Buiten dat heb ik nog wel wat twijfels over deze metingen met een piepschuimen hoofd, vooral wat de THD betreft. Die lijkt namelijk niet echt onder de 0.5 % te komen, maar tenzij ze dit ding echt frituren moet het er toch wel onder komen. De "spikes" die er bovenuit steken (rond 3k) geven me ook de indruk dat dat andere oorzaken heeft dan de headphone zelf.D-TECH schreef op maandag 09 februari 2015 @ 08:28:
Nou nou, niet alle Beyers hè. Maar op een DT990 zal trompet wel érg "hot" klinken, veel meer dan neutraal genoemd kan worden.OllyNL schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:50:
[...]
Heb ook naar veel beyers geluisterd, heb zelf nog steeds een Dt 990, maar ik vindt de highs earpiercing bij heel veel muziek. Dit hebben alle beyers, dus ja, als je dat prettig vindt zit je inderdaad goed met je T90. X2 is trouwens vrij neutraal en neigt naar warm. Absoluut geen Dre koptelefoon
Maar ik had dus ook een X2 waar ik niet geheel kapot van was. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar metingen van zo'n 100 X2's, zowel SPL als THD als functie van frequentie. Want misschien zijn de onderlinge verschillen wel enorm.
Ook veel klassiek geluisterdD-TECH schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:27:
Heb net een paar uurtjes klassiek beluisterd met Tidal. Wat opvalt is het grote verschil in kwaliteit van de opname's, soms klinkt iets ronduit verschrikkelijk (de stukken die Gustav opnoemde bijv.), en soms heel goed (Sakari Oramo).
Maar inderdaad, als iets slecht gemasterd is, hoor je het gelijk. Maar moet zeggen dat me 990 dit ook wel had.
Heb ze (kort) geprobeerd en ben er niet zo weg van. Klinken op zich goed, heb het idee dat de soundstage niet erg goed is, had het gevoel dat het allemaal vrij ver weg was en nooit "dichtbij" kwam. Ga nog maar eens verder kijken, hier in een hifi zaakje waar ik toendertijd ook mijn Grado heb gehaald, hebben ze een aantal modellen van Beyerdynamic en B&W hangen die me wel interessant lijken.OllyNL schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:56:
[...]
Klinkt alsof je een X2 wil. Heb de mijne net vanochtend binnen gekregen. Ongelooflijk goed geluid. Voelt bijna alsof ik ze gestolen heb voor het geld dat ik heb betaald. (230 eu)
Zal nog een uitgebreidere 'review' plaatsen maar daar is het nu nog te vroeg voor. Eerst 5 a 6 uur zijn geweldig in ieder geval. Comfort, bouwkwaliteit en de sound zijn allemaal top, top notch.
Zijn ook low-impedance. Ze kunnen echt door alles ge-powered worden. Heb wel een E17 die net iets meer umpf geeft, maar het verschil is niet gigantisch.
Plaatjes
Edit: Hier ook wat leesvoer over deze koptelefoon.
Edit nummer 2: Nog een keer geswitched naar unamped uit me pc met f2k en spotify. Geluid is goed zonder, net hard genoeg (voor mij) Maar toch echt een stuk beter met me E17, verbazingwekkend genoeg.
Zal het morgen nog via OTG kabel op me telefoon proberen met usb player.
Heb hier nog een B&W P7 liggen, in vergelijking met de Fidelio X2 heeft de P7 een flinke bas-boost met soms ear-piercing highs. Daar wen je wel aan na verloop van tijd, maar echt lekker wordt het nooit. Met klassiek wel mooi trouwens (net als de Beyerdynamic).Thomasx4 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:59:
[...]
Heb ze (kort) geprobeerd en ben er niet zo weg van. Klinken op zich goed, heb het idee dat de soundstage niet erg goed is, had het gevoel dat het allemaal vrij ver weg was en nooit "dichtbij" kwam. Ga nog maar eens verder kijken, hier in een hifi zaakje waar ik toendertijd ook mijn Grado heb gehaald, hebben ze een aantal modellen van Beyerdynamic en B&W hangen die me wel interessant lijken.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met de soundstage, deze is bij de P7 een stuk minder (de mids, vooral stemmen, blijven achter).
Voordeel van de P7 is dat deze klinkt als een "open" model, zonder dat er geluid lekt. Dat is ideaal in bepaalde situaties. Heb soms last van geluid dat naar binnen lekt bij de Fidelio, de P7 sluit juist erg goed af.
[ Voor 4% gewijzigd door D-TECH op 09-02-2015 23:26 ]
Ben wel benieuwd. Moet zeggen dat die P7 wel enigszins buiten mijn prijsklasse ligt. Zat te kijken naar een P5, maar neig meer naar deze; http://www.wilbert.nl/hoo...mic-dt-990-hoofdtelefoon- (linkje werkt nietD-TECH schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:25:
[...]
Heb hier nog een B&W P7 liggen, in vergelijking met de Fidelio X2 heeft de P7 een flinke bas-boost met soms ear-piercing highs. Daar wen je wel aan na verloop van tijd, maar echt lekker wordt het nooit. Met klassiek wel mooi trouwens (net als de Beyerdynamic).
Ik weet niet precies wat je bedoelt met de soundstage, deze is bij de P7 een stuk minder (de mids, vooral stemmen, blijven achter).
Voordeel van de P7 is dat deze klinkt als een "open" model, zonder dat er geluid lekt. Dat is ideaal in bepaalde situaties. Heb soms last van geluid dat naar binnen lekt bij de Fidelio, de P7 sluit juist erg goed af.
Als eerste laten we de discussie leuk houden.
Als je dan kijkt naar een beyer: pdf warning
Zie je ook dat hij in het hoog in een piek heeft. maar voor de rest wel vlakker is.
Heb de X2 zelf nog niet kunnen luisteren maar zoals beschreven is het een goede all-rounder voor een goede prijs.
Is het de koptelefoon per uitstek? Nee elk ieders gehoor is anders. Tenzij je een mensen met een absoluut gehoor naast elkaar zet, en zelfs dan is het een kwestie van smaak en muziekkeuze.
Daarnaast is het ook nog een open koptelefoon. Dat is voor mij al gauw een issue aagezien ik ze veel op me werk en thuis achter de laptop in de huiskamer gebruik. En mijn muzieksmaak is zodanig dat daar de omgeving niet blij wordt dat ze mee mogen luisteren.
Als ik de metingen bekijk van : innerfidelity dan zie ik toch een redelijke basshump. Geen grote maar degelijk aanwezig.D-TECH schreef op maandag 09 februari 2015 @ 08:28:
Zie je ook dat hij in het hoog in een piek heeft. maar voor de rest wel vlakker is.
Heb de X2 zelf nog niet kunnen luisteren maar zoals beschreven is het een goede all-rounder voor een goede prijs.
Is het de koptelefoon per uitstek? Nee elk ieders gehoor is anders. Tenzij je een mensen met een absoluut gehoor naast elkaar zet, en zelfs dan is het een kwestie van smaak en muziekkeuze.
Daarnaast is het ook nog een open koptelefoon. Dat is voor mij al gauw een issue aagezien ik ze veel op me werk en thuis achter de laptop in de huiskamer gebruik. En mijn muzieksmaak is zodanig dat daar de omgeving niet blij wordt dat ze mee mogen luisteren.
De DT990 kan je ook in de pro uitvoering halen netals de DT880 die zijn wat goedkoper, zie er alleen wat minder fancy uit voor de rest hetzelfde.Thomasx4 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:41:
[...]
Ben wel benieuwd. Moet zeggen dat die P7 wel enigszins buiten mijn prijsklasse ligt. Zat te kijken naar een P5, maar neig meer naar deze; http://www.wilbert.nl/hoo...mic-dt-990-hoofdtelefoon- . Ook even naar de DT860 luisteren, die is toch wel weer een stuk betaalbaarder.
Welke Beyers niet dan? En ja, zou kunnen dat er wat verschil zit in elke X2. Maar dat zou niet heel veel kunnen zijn. En the burn-in is real met de X2. Was een non-believer, maar het lijkt echt zo te zijn. Probeer een keer naar een exemplaar te luisteren waar al 100+ uur op de teller staat.Seers schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:18:
[...]
THD-cijfers niet uitgezet als functie van de frequentie en het ingangs- of uitgangsniveau zijn volledig irrelevant.
[...]
Nou, de metingen laten anders gewoon zien dat er relatief erg veel energie in het laag (50~100 Hz) aanwezig is. Buiten dat heb ik nog wel wat twijfels over deze metingen met een piepschuimen hoofd, vooral wat de THD betreft. Die lijkt namelijk niet echt onder de 0.5 % te komen, maar tenzij ze dit ding echt frituren moet het er toch wel onder komen. De "spikes" die er bovenuit steken (rond 3k) geven me ook de indruk dat dat andere oorzaken heeft dan de headphone zelf.
[...]
Nou nou, niet alle Beyers hè. Maar op een DT990 zal trompet wel érg "hot" klinken, veel meer dan neutraal genoemd kan worden.
Maar ik had dus ook een X2 waar ik niet geheel kapot van was. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar metingen van zo'n 100 X2's, zowel SPL als THD als functie van frequentie. Want misschien zijn de onderlinge verschillen wel enorm.
Soundstage is iets minder breed dan van me Beyers, maar niet veel. En ja, ieder z'n ding natuurlijk. Ik heb het niet zo met Grado's.Thomasx4 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:59:
[...]
Heb ze (kort) geprobeerd en ben er niet zo weg van. Klinken op zich goed, heb het idee dat de soundstage niet erg goed is, had het gevoel dat het allemaal vrij ver weg was en nooit "dichtbij" kwam. Ga nog maar eens verder kijken, hier in een hifi zaakje waar ik toendertijd ook mijn Grado heb gehaald, hebben ze een aantal modellen van Beyerdynamic en B&W hangen die me wel interessant lijken.
Mijn 990 pro staat te koop. Maar 3 maanden in gebruik gehad. V&A aangeboden: Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart) (nog geen 3 maanden oud)Thomasx4 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:41:
[...]
Ben wel benieuwd. Moet zeggen dat die P7 wel enigszins buiten mijn prijsklasse ligt. Zat te kijken naar een P5, maar neig meer naar deze; http://www.wilbert.nl/hoo...mic-dt-990-hoofdtelefoon- (linkje werkt niet, DT990) . Ook even naar de DT860 luisteren, die is toch wel weer een stuk betaalbaarder.
Je mag komen luisteren. Koffie staat klaar.
X2 metingen zijn niet helemaal zoals ze klinken. Raar maar waar. Op je hoofd klinkt ie vrij neutraal/warm, met goeie bass, maar zit de mids bijvoorbeeld niet in de weg. Mijn Beyers hadden zo goed als geen mids.Slurpie schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:44:
Als eerste laten we de discussie leuk houden.
[...]
Als ik de metingen bekijk van : innerfidelity dan zie ik toch een redelijke basshump. Geen grote maar degelijk aanwezig.
[...]
De DT990 kan je ook in de pro uitvoering halen netals de DT880 die zijn wat goedkoper, zie er alleen wat minder fancy uit voor de rest hetzelfde.
Bij de X2 is alles goed aanwezig, maar daardoor blinkt ie niet persé uit in iets specifieks, maar is wel goed in alles. Subbass is wel echt bizar goed moet ik zeggen.
Maar idd, open is dan niet handig.
Willen jullie ervaringen delen over verschillende muziek streaming diensten?
Dan kan dat vanaf nu hier:
Het grote HiFi muziek streaming topic
Dan kan dat vanaf nu hier:
Het grote HiFi muziek streaming topic
Dat is opzich niet raar, omdat het jouw luister ervaring is. Als de response afwijkt met wat jouw oren prettig vinden dan is dat alleen maar mooi.OllyNL schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 00:35:
[...]
X2 metingen zijn niet helemaal zoals ze klinken. Raar maar waar. Op je hoofd klinkt ie vrij neutraal/warm, met goeie bass, maar zit de mids bijvoorbeeld niet in de weg. Mijn Beyers hadden zo goed als geen mids.
Bij de X2 is alles goed aanwezig, maar daardoor blinkt ie niet persé uit in iets specifieks, maar is wel goed in alles. Subbass is wel echt bizar goed moet ik zeggen.
Maar idd, open is dan niet handig.
En als je de meting goed leest is hij inderdaad vrij neutraal alleen met een basshump. Dat wordt vaak aangegeven als een warm geluid.
Had dit bij meerdere mensen gelezen ook. Dacht dat ook Tyll dit aangaf in zijn review.Slurpie schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:50:
[...]
Dat is opzich niet raar, omdat het jouw luister ervaring is. Als de response afwijkt met wat jouw oren prettig vinden dan is dat alleen maar mooi.
En als je de meting goed leest is hij inderdaad vrij neutraal alleen met een basshump. Dat wordt vaak aangegeven als een warm geluid.
Me X2's worden echt beter met de dag. Heel nice. Kon ze gisteravond/nacht gewoon niet weg leggen en zat uiteindelijk tot 3 uur 's ochtend te luisteren..
Zoals al eerder aangegeven in dit topic, A'dam (hdphns) is me net even wat te ver weg om zo even langs te rijden.OllyNL schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:38:
Kijk even bij http://hdphns.com/nl/
Daar kan je een luisterafspraak maken etc. Ze hebben zo goed als alles daar.
De mediamarkt in Duitsland heeft trouwens wel zo goed als alles. Geen audeze, hifiman etc. Maar wel alle Senns, Akg's etc. Was daar vorige maand en dacht leuk, ff luisteren met alles naast elkaar, was de set-up stuk..
Gisteren wel even een mediamarkt binnengelopen bij m'n werk in de buurt, en daar hadden ze ook van alles staan. Even kort geluisterd (via m'n FiiO X3) naar een B&W P5 en P7, de P7 lijkt op de eerste indruk redelijk bass heavy en heeft ook behoorlijk sterk hoog. Beetje V-shape, dus. De P5 heeft alleen het laag, maar lijkt het treble grotendeels te missen. Wel geven ze beiden het laag veel beter weer als een Senn Momentum, waardoor ik het idee krijg dat die Momentums tamelijk duur zijn voor de geluidskwaliteit die je er van terug krijgt.
Ook een Denon ADH700 (geloof dat dat het juiste nummertje was), maar die klonk tamelijk tizzy, zoals men dat noemt. Veel extra 'tizz' in het treble. Wellicht dat die beter klinkt als het op een flinke versterker wordt aangesloten. Ook redelijk bass heavy, trouwens.
Een Shure 1840 ook even kort beluistert, maar kon er vrij weinig van zeggen omdat er behoorlijk wat omgevingslawaai was en dit open koptelefoons zijn. Leek me qua neutraliteit wel meer mijn ding te zijn.
Verwijderd
Sinds een week bezitter van de Shure SRH840 (100,- van Marktplaats gehaald). Ik zou zeggen: absolute no-brainer.
Hiervoor had ik een AKG K601 (open) maar gezien het gemekker van de dames thuis toch maar weer overstag gegaan voor een gesloten variant. Geluidstechnisch vond ik de AKG ook niet optimaal voor wat ik luister: hiphop/ trap/ black&death metal. Gezien de 2 laatstgenoemde genres kan ik mij wel iets voorstellen bij het gemekker
Hiervoor had ik een AKG K601 (open) maar gezien het gemekker van de dames thuis toch maar weer overstag gegaan voor een gesloten variant. Geluidstechnisch vond ik de AKG ook niet optimaal voor wat ik luister: hiphop/ trap/ black&death metal. Gezien de 2 laatstgenoemde genres kan ik mij wel iets voorstellen bij het gemekker
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 14:05 ]
Ik ben zelf op zoek naar headphones die ik vooral op mijn Microsoft Surface Pro zal aansluiten. Ik realiseer me dat dit absoluut niet de mooiste kwaliteit qua audio zal geven, maar zo zal het eerst wel gaan voor mij. Ik heb op dit moment verschillende headphones en in ears. Van de headphones heb ik een Sennheiser HD 201 en een Astro A40 headphones die eigenlijk vooral gewoon voor gaming is. Qua in ears heb ik als enige noemenswaardige de Sennheiser CX300 II. Maar ik ben niet tevreden hoe mijn muziek (Hip hop, Michael Jackson, Singer/Songwriter, beetje Metal zoals Iron Maiden en Marilyn Manson) klinkt dan op de Surface.
Ik ben op zoek naar headphones die gewoon lekker goed klinken met een krachtige bass. Ik heb alleen geen idee wat zoiets mag kosten. Het liefst wil ik ook niet hoger dan 150 gaan. Het liefst eronder zelfs. Het allermooiste zou draadloos zijn (want ik ben zo'n persoon die bang is dat de headphones ingang van de Surface na een tijdje bye bye gaat) maar ik denk dat je dan dik boven de 150 komt en ik betwijfel hoe die kwaliteit is. Of heb ik het mis?
Beetje advies/hulp zou super zijn.
Ik ben op zoek naar headphones die gewoon lekker goed klinken met een krachtige bass. Ik heb alleen geen idee wat zoiets mag kosten. Het liefst wil ik ook niet hoger dan 150 gaan. Het liefst eronder zelfs. Het allermooiste zou draadloos zijn (want ik ben zo'n persoon die bang is dat de headphones ingang van de Surface na een tijdje bye bye gaat) maar ik denk dat je dan dik boven de 150 komt en ik betwijfel hoe die kwaliteit is. Of heb ik het mis?
Draadloos wordt wat lastiger, maar de pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) valt binnen je budget, is relatief bass heavy (het kan nog erger met Beats) maar wordt overal geroemd. Ook vrij lage impedantie waardoor ie het op je Surface ook goed zal doen.devilsnight schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:39:
Ik ben zelf op zoek naar headphones die ik vooral op mijn Microsoft Surface Pro zal aansluiten. Ik realiseer me dat dit absoluut niet de mooiste kwaliteit qua audio zal geven, maar zo zal het eerst wel gaan voor mij. Ik heb op dit moment verschillende headphones en in ears. Van de headphones heb ik een Sennheiser HD 201 en een Astro A40 headphones die eigenlijk vooral gewoon voor gaming is. Qua in ears heb ik als enige noemenswaardige de Sennheiser CX300 II. Maar ik ben niet tevreden hoe mijn muziek (Hip hop, Michael Jackson, Singer/Songwriter, beetje Metal zoals Iron Maiden en Marilyn Manson) klinkt dan op de Surface.
Eens. Je kan ook nog kijken naar de beyerdynamic cop.rodie83 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:08:
[...]
Draadloos wordt wat lastiger, maar de pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) valt binnen je budget, is relatief bass heavy (het kan nog erger met Beats) maar wordt overal geroemd. Ook vrij lage impedantie waardoor ie het op je Surface ook goed zal doen.
Thanks, jullie allebei 
Ik ga er eens rustig naar kijken. Tja Beats....zijn die net zo belabberd als de in-ears? Want wat vond ik die Tours triest slecht vergeleken met mijn Sennheiser CX 300 II's. Hoe dan ook vallen Beats nooit binnen mijn budget.
Ik zie net de post boven mijn eerste post over de Shure SRH840 . Daar ga ik ook eens naar kijken dan.
Ik ga er eens rustig naar kijken. Tja Beats....zijn die net zo belabberd als de in-ears? Want wat vond ik die Tours triest slecht vergeleken met mijn Sennheiser CX 300 II's. Hoe dan ook vallen Beats nooit binnen mijn budget.
Ik zie net de post boven mijn eerste post over de Shure SRH840 . Daar ga ik ook eens naar kijken dan.
[ Voor 17% gewijzigd door devilsnight op 12-02-2015 16:37 ]
Graag gedaan. Je hebt betere kwaliteit geluid etc bij deze 2/3 opties, dan je bij beats zal krijgen. Al moet ik eerlijk zeggen dat de beats solo 2 blijkbaar qua geluid inmiddels wel redelijk zijn. Reviewdevilsnight schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:35:
Thanks, jullie allebei
Met dit soort koptelefoons moet je wel al rekening houden met hoe goed het materiaal is wat je luistert + hoe goed de audiochip is. Zoals ik heb geschreven in mijn review van de COP laat iig die, dus ik denk de Audio Technica ook wel, behoorlijk goed horen wanneer je muziek recht uit de loudness-war komt, en wanneer je audiochip niet echt tof is.
Van een Surface Pro zou je denken dat iig de hardware kant wel goed moet zijn.
Dat is waar. Voor muziek die je veel luistert gewoon flac downloaden. En de rest minimaal 320 kbps. (spotify 'extreme' quality)VasZaitsev schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:49:
Met dit soort koptelefoons moet je wel al rekening houden met hoe goed het materiaal is wat je luistert + hoe goed de audiochip is. Zoals ik heb geschreven in mijn review van de COP laat iig die, dus ik denk de Audio Technica ook wel, behoorlijk goed horen wanneer je muziek recht uit de loudness-war komt, en wanneer je audiochip niet echt tof is.
Ik zal in het begin vooral de headphones gebruiken op de Surface, maar ik zal het vrij gauw daarna ook gaan gebruiken voor mijn Galaxy S4 wanneer ik ga reizen of gewoon thuis in mijn vrije tijd. Ik vind het zo apart dat bij veel headphones staat: Geschikt voor Ipod, Iphone etc. Terwijl het ook gewoon geschikt is pretty much elke audio device toch?VasZaitsev schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:49:
Die Beats Solo 2 zien er wel mooi uit trouwens, design hebben ze wel kaas van gegeten. De review is ook niet mals trouwens inderdaad. Voorheen deed ik niets met Spotify,maar ik ben er de laatste tijd wel een beetje mee bezig. Volgens mij kun je met gratis gebruik geen audiokwaliteit kiezen he?
[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 12-02-2015 16:59 ]
Mijn COP klinkt behoorlijk slecht op mijn Lumia 820. Weet natuurlijk niet hoe een Galaxy S4 klinkt, maar ik zou weinig verwachten.
Voor portable muziek luisteren kan ik echt nog een ouderwetse MP-3 speler aanraden, zeker als je leuke oortjes of een leuke koptelefoon gebruikt.
De Beats, tja, voor mensen die serieuze koptelefoons hebben, hebben ze een heel groot imagoprobleem. En on-ear moet je echt liggen vind ik, ik vind het echt afschuwelijk zitten, anderen vinden het wel prettig.
Voor portable muziek luisteren kan ik echt nog een ouderwetse MP-3 speler aanraden, zeker als je leuke oortjes of een leuke koptelefoon gebruikt.
De Beats, tja, voor mensen die serieuze koptelefoons hebben, hebben ze een heel groot imagoprobleem. En on-ear moet je echt liggen vind ik, ik vind het echt afschuwelijk zitten, anderen vinden het wel prettig.
Nou ik moet je eerlijk zeggen, ik heb een Iriver H10 en dus een Galaxy S4 en heb daar allerlei Hip hop nummers op geluisterd, maar ook Michael Jackson met nummers zoals Billie Jean en met een aangepaste EQ setting wint de S4 het aan alle kanten bij mij met mijn Sennheiser CX 300 II. Maar maar maar...ik denk als ik de EQ uit zet en gewoon de setting op default/normal zet en dan vergelijk met de Iriver, dat de laatste wel wint. Eigenlijk wel leuk om eens te testen deze week.VasZaitsev schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:06:
Mijn COP klinkt behoorlijk slecht op mijn Lumia 820. Weet natuurlijk niet hoe een Galaxy S4 klinkt, maar ik zou weinig verwachten.
Is het soweso over het algemeen niet beter om EQ eerst uit te zetten, zeker na de aankoop van nieuwe headphones?
Ik heb mijn EQ's altijd uit, ik denk dat als je een goede bron hebt, iets goeds hebt wat je koptelefoon prik geeft en een goede koptelefoon hebt, je echt geen EQ nodig hebt, tenzij je smaak anders is en bijv. toch meer bass in een nummer wilt, maar dat is persoonlijke smaak.
En hoe goed oortjes het doen zegt vrij weinig over hoe goed een leuke koptelefoon het doet, als ik mijn Pistons gebruik, of mijn SHP-2000, klinkt mijn Lumia 820 nauwelijks slechter dan mijn Clip+, en in een blinde test zal ik soms ook zeker moet gokken, maar, mijn COP klinkt echt compleet anders dan op mijn Clip+. Alle dynamiek is weg, bass is weg, het klinkt echt slecht.
En hoe goed oortjes het doen zegt vrij weinig over hoe goed een leuke koptelefoon het doet, als ik mijn Pistons gebruik, of mijn SHP-2000, klinkt mijn Lumia 820 nauwelijks slechter dan mijn Clip+, en in een blinde test zal ik soms ook zeker moet gokken, maar, mijn COP klinkt echt compleet anders dan op mijn Clip+. Alle dynamiek is weg, bass is weg, het klinkt echt slecht.
Ja EQ uit. (eerst)
Samsung heeft over het algemeen vrij goeie ingebouwde audiochips. Je kan m altijd nog modden en dan viper4android d'r op zetten. Schijnt heel nice te zijn, maar heb dit zelf niet op me note 3. Gebruik usb audio player pro (betaald) vaak in combinatie met een otg kabel zodat me Fiio ook functioneert als dac. Kan ook zonder otg kabel, maar dan doet je dac niks. En volgens mij dubbel amp je dan, wat niet wenselijk is. Anyway, voor jou met een cop of audiotechnica, gewoon inpluggen en gaan.
Vindt on-ear ook vreselijk zelf, maar ik gaf alleen maar even aan dat ze tegenwoordig (de beats) niet zo slecht meer zijn. Maar als ik over straat loop en zie mensen (jonge gastjes of douchebags in de gym) met beats lopen, kan ik er niks aan doen dan te denken, gast, had ff wat research gedaan.
Samsung heeft over het algemeen vrij goeie ingebouwde audiochips. Je kan m altijd nog modden en dan viper4android d'r op zetten. Schijnt heel nice te zijn, maar heb dit zelf niet op me note 3. Gebruik usb audio player pro (betaald) vaak in combinatie met een otg kabel zodat me Fiio ook functioneert als dac. Kan ook zonder otg kabel, maar dan doet je dac niks. En volgens mij dubbel amp je dan, wat niet wenselijk is. Anyway, voor jou met een cop of audiotechnica, gewoon inpluggen en gaan.
Vindt on-ear ook vreselijk zelf, maar ik gaf alleen maar even aan dat ze tegenwoordig (de beats) niet zo slecht meer zijn. Maar als ik over straat loop en zie mensen (jonge gastjes of douchebags in de gym) met beats lopen, kan ik er niks aan doen dan te denken, gast, had ff wat research gedaan.
Meestal zijn de DAC's in moderne telefoons wel ok. Helaas geldt dat niet altijd voor de hoeveelheid prik die ze kunnen uitsturen via de koptelefoonuitgang. Neem daarom per definitie een koptelefoon met lage impedantie voor mobiel gebruik - anders kan je er tegenaan lopen dat je volume niet hard genoeg kan en je met een extra DAC/versterkertje moet gaan lopen. Dat vinden sommigen geen probleem, maar ik vind het een hard bezwaar.
Daarnaast: we raden je al best duur spul aan. Enthousiastelingen hier natuurlijk, ik ook. Maar dat hoeft voor jou niet zo te zijn. Ga dus wel even bij jezelf na hoe serieus je muziek luistert en hoe je bronmateriaal is voordat je teveel geld uitgeeft. Als je gewoon vulling wil met veel bas kan het namelijk een stuk goedkoper, en is je vraag even legitiem.
Daarnaast: we raden je al best duur spul aan. Enthousiastelingen hier natuurlijk, ik ook. Maar dat hoeft voor jou niet zo te zijn. Ga dus wel even bij jezelf na hoe serieus je muziek luistert en hoe je bronmateriaal is voordat je teveel geld uitgeeft. Als je gewoon vulling wil met veel bas kan het namelijk een stuk goedkoper, en is je vraag even legitiem.
[ Voor 3% gewijzigd door rodie83 op 12-02-2015 18:16 ]
Guys,
De nieuwe Cloud II van kingston is uit, hoewel die gewoon goed is, lees ik ook dat de plantronics gamecom 788 7.1, betere surround heeft etc. Dit zijn nu de twee modellen waardoor ik twijfel, kan iemand mij ietsjes wijzer maken ?
BVD!
De nieuwe Cloud II van kingston is uit, hoewel die gewoon goed is, lees ik ook dat de plantronics gamecom 788 7.1, betere surround heeft etc. Dit zijn nu de twee modellen waardoor ik twijfel, kan iemand mij ietsjes wijzer maken ?
BVD!
Dat komt door EU-regulatie, die het maximale volume van telefoons en mp3-spelers e.d. heeft ingeperkt. Voordat die regulatie bestond had je met vrijwel iedere mp3-speler en telefoon een enorm volume geschikt voor koptelefoons met hoge Ohm waarden.rodie83 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:15:
Meestal zijn de DAC's in moderne telefoons wel ok. Helaas geldt dat niet altijd voor de hoeveelheid prik die ze kunnen uitsturen via de koptelefoonuitgang.
Een vriend van mij die zelf Beats By Dre Studios heeft zweert bij deze dingen, maar hij weet dat ik dit soort bedragen er niet voor ga uitgeven. Hij gaf me echter wel een link van Marktplaats en als deze legitiem is, dan is dat echt alles behalve duur. Het gaat dan ook om de Solo 2:
http://www.dgmoutlet.nl/p...20koptelefoon%20-%20Zwart
Zelfs als ik ze zou mailen....hoe kunnen ze mij een bewijs tonen dat dit echte en geen fakes zijn?
Zelfs als ik ze zou mailen....hoe kunnen ze mij een bewijs tonen dat dit echte en geen fakes zijn?
Als het te goed lijkt om waar te zijn...devilsnight schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:19:
Een vriend van mij die zelf Beats By Dre Studios heeft zweert bij deze dingen, maar hij weet dat ik dit soort bedragen er niet voor ga uitgeven. Hij gaf me echter wel een link van Marktplaats en als deze legitiem is, dan is dat echt alles behalve duur. Het gaat dan ook om de Solo 2:
Oftewel, ik zou het niet doen. 40-50 euro besparing, best leuk, maar ik zie niet helemaal in hoe alleen beschadige doos die korting kan geven.
[ Voor 6% gewijzigd door rodie83 op 12-02-2015 22:25 ]
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb voor mezelf ook altijd de regel...bij twijfel niet doen. Sowieso ook safer om bij een echte winkel te halen.rodie83 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:22:
[...]
Als het te goed lijkt om waar te zijn...
Oftewel, ik zou het niet doen. 40-50 euro besparing, best leuk, maar ik zie niet helemaal in hoe alleen beschadige doos die korting kan geven.
Na lang twijfelen heb ik uiteindelijk voor de nieuwe Sennheiser Momentum 2.0 Around-ear Wireless (Black) gekozen. Mede doordat de gewone bedrade iPhone versie nog steeds niet beschikbaar is en deze draadloze versie weer op voorraad was. Na een zoektocht voor een betaalbare headphones stand, heb ik besloten om een custom built stand te maken om de M2's netjes te kunnen opbergen na gebruik.
Op Head-Fi wordt deze nieuwe headphones al meer besproken, ze zijn natuurlijk pas recent uitgebracht tijdens CES 2015. Bluetooth 4.0 met APT-X, ANC en NFC maken het interessant voor on-the-go gebruik, maar mogelijkheid blijft bestaan om de headphones met een kabel te gebruiken! Daarnaast zijn de iets grotere ear cups en het foldable design een groot pluspunt in vergelijking met de eerste generatie Momentums.

Sennheiser Momentum 2.0 Around-ear Wireless by hwels, on Flickr
Op Head-Fi wordt deze nieuwe headphones al meer besproken, ze zijn natuurlijk pas recent uitgebracht tijdens CES 2015. Bluetooth 4.0 met APT-X, ANC en NFC maken het interessant voor on-the-go gebruik, maar mogelijkheid blijft bestaan om de headphones met een kabel te gebruiken! Daarnaast zijn de iets grotere ear cups en het foldable design een groot pluspunt in vergelijking met de eerste generatie Momentums.

Ziet er heel nice uit! Wat vindt je van het geluid, ook in vergelijking met eerdere koptelefoons etc?InsjaHH schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:04:
Na lang twijfelen heb ik uiteindelijk voor de nieuwe Sennheiser Momentum 2.0 Around-ear Wireless (Black) gekozen. Mede doordat de gewone bedrade iPhone versie nog steeds niet beschikbaar is en deze draadloze versie weer op voorraad was. Na een zoektocht voor een betaalbare headphones stand, heb ik besloten om een custom built stand te maken om de M2's netjes te kunnen opbergen na gebruik.
[afbeelding]
En waar heb je die stand van gemaakt? Ben zelf aan het kijken om het van hout te maken aangezien ik nog wat hout over had van me zelfgemaakte bureau. Maar dit ziet er wel erg strak uit.
Ik wil mijn DT990 Pro gaan customizen, zoiets dus:

Wel een ander kleurenschema, ben er nog niet over uit.
Wil eigenlijk ook op een of andere manier een microfoon implementeren, misschien een microfoon er aan hangen, en de kabel deels sleeven tot de laatste 10cm. Zodat ik niet twee losse kabels heb.
Alles is redelijk makkelijk uit elkaar te halen, drivers zijn zo los te solderen.

Iemand al eens eerder zoiets gedaan?
Heb blijft een koptelefoon van 140 euro dus ik wil het eerst wel rustig uitpluizen.
Ideeen zijn ook welkom, ben nu een beetje in Photoshop aan het klooien met ontwerpen.
Kan er ook wel een logo oid op sprayen, gewoon met een mes op een stuk papier uitsnijden en dan overheen sprayen.

Wil eigenlijk ook op een of andere manier een microfoon implementeren, misschien een microfoon er aan hangen, en de kabel deels sleeven tot de laatste 10cm. Zodat ik niet twee losse kabels heb.
Alles is redelijk makkelijk uit elkaar te halen, drivers zijn zo los te solderen.
Heb blijft een koptelefoon van 140 euro dus ik wil het eerst wel rustig uitpluizen.
Ideeen zijn ook welkom, ben nu een beetje in Photoshop aan het klooien met ontwerpen.
Kan er ook wel een logo oid op sprayen, gewoon met een mes op een stuk papier uitsnijden en dan overheen sprayen.
[ Voor 10% gewijzigd door Remcom00 op 14-02-2015 00:11 ]
hoidoei
Wel leuk om een beetje mee te experimenteren, maar doe voorzichtig inderdaad!Remcom00 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:06:
Ik wil mijn DT990 Pro gaan customizen, zoiets dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
Qua mic kan je gewoon een modmic 4.0 of vmoda boom pro kopen.
Heb zelf de modmic. Heel nice. Plak m op de zijkant van me beyers. En op me X2 heb ik m zonder baseclamp en gewoon direct op de metalen gril. Klinkt ook vrij goed van wat ik hoor. Kan je ook zelf beoordelen want ik was er gister bij assetto
Ik heb een reactie ontvangen. Het is dat het niet in de buurt is, anders was ik langsgegaan. Te risicovol om alleen foto's te zien. Dit is de reactie:rodie83 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:22:
[...]
Als het te goed lijkt om waar te zijn...
Artikel is nieuw origineel en met factuur.
U kunt ook bij bestelling of bij afhalen als het nodig is uw bedrijf gegevens invullen voor de btw teruggaaf.
Dit artikel hebben we nog op voorraad.
Als u op onderstaande link klikt zit u direct bij het artikel op onze site.
http://www.dgmoutlet.nl/p...-koptelefoon-_-Zwart.html
we hebben ook meerdere types beschikbaar.
als u het artikel voor 16.00 uur besteld heeft u het de volgende dag in huis.
Het is mogelijk om het artikel te bezichtigen en af te halen in ons magazijn.
U kunt hier ook pinnen.
Wij zijn er op maandag t/m vrijdag van 10:00 - 17:00 op zaterdag zijn wij er van 10:00 tot 15:00 op onderstaand adres:
Kelvinweg 13
3208 KC Spijkenisse
Er zijn heel veel neppe beats in omloop. Zou het er persoonlijk niet op wagen. Zijn bijna (lees: eigenlijk niet) van echt te onderscheiden.
[ Voor 11% gewijzigd door D-TECH op 15-02-2015 17:36 ]
Qua geluidskwaliteit waarschijnlijk ook niet...
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
AdmiralSnipe schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:50:
Qua geluidskwaliteit waarschijnlijk ook niet...
De Solo HD2 blijkt wel enorm te zijn verbeterd volgens Tyll
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Ik wou net zeggen, de haat versus Beats zit diep in dit topic bij sommigen. Ik ken/heb ze ook niet, maar ik vind het wel jammer. Je kan er alleen echt wat over zeggen als je ze geluisterd hebt. Daarnaast zijn de reviews van de Solo HD2 gewoon ok te noemen. Innerfidelity is er zelfs superpositief over en heeft ze op de wall of fame staan. En velen roemen Innerfidelity om z'n goede reviews.Fordox schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:19:
[...]
![]()
De Solo HD2 blijkt wel enorm te zijn verbeterd volgens Tyll
Voor sommigen zal het geluid van een Beats dus juist zijn wat ze willen, zonde dan om op voorhand de Beats hier af te schieten omdat het Beats zijn en er een soort van hekel bestaat aan mensen die ermee rond lopen.
[ Voor 9% gewijzigd door rodie83 op 16-02-2015 15:57 ]
Thanks! Geluid is zoals mijn verwachting ontzettend goed, het overtreft zelfs hun eerste generatie Momentums door iets meer hoog maar nog altijd niet overheersend of scherp. Het is erg prettig om naar te luisteren en de bas en mids zijn duidelijk aanwezig maar ik heb het nooit al teveel ervaren, onder welke omstandigheden ook en diversiteit aan muziek genres.OllyNL schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:52:
Ziet er heel nice uit! Wat vindt je van het geluid, ook in vergelijking met eerdere koptelefoons etc?
En waar heb je die stand van gemaakt? Ben zelf aan het kijken om het van hout te maken aangezien ik nog wat hout over had van me zelfgemaakte bureau. Maar dit ziet er wel erg strak uit.
Het zijn mijn eerste duurdere kwaliteit headphones, dus heel veel vergelijking heb ik niet. Hier zijn twee YouTube reviews die mijn keuze mede hebben geholpen. Het zijn overigens wel reviews over de eerste generatie (https://www.youtube.com/watch?v=DFwAK0MrIKI & https://www.youtube.com/watch?v=FldiDmeztik).
Na het luisteren van de eerste generatie bij mijn lokale MediaMarkt, was ik eigenlijk al overtuigd. Vervolgens werden de tweede generatie uitgebracht met zoals ik al zei iets grotere ear cups, wireless connectivity & foldable design... eindconclusie mag duidelijk zijn
Meer informatie over de custom built stand staat op mijn Flickr, inclusief onderdelen en inspiratie sources. Ik ben erg van een minimalistisch en strak design.
Ik moet jullie eerlijk zeggen...ik was helemaal niet van plan om voor Beats te gaan, maar na die review die hier was geplaatst werd ik toch wel erg benieuwd. De Solo 2's dus.
In een...tja....i guess...gekke bui besloot ik ze te 'kopen' bij Bol.com. Goed uitproberen met de mogelijk te retourneren als ze echt niet naar wens zijn en pas achteraf betalen. Uiteraard zeer netjes mee omgaan. Maar ik weet niet of ze retour gaan.
Heb een paar uur flink geluisterd naar muziek vandaag, van Michael Jackson tot allerlei Hiphop, paar nummers van Marilyn Manson. Paar Bruce Springsteen nummers, paar nummers van Maria Mena enzovoort. Ik vind zelf dat de bass echt niet te krachtig is, hij is echt precies goed bij MJ en Hiphop, geen overkill waardoor je je oren opblaast. En dan juist bij de muziek waar de bass minder duidelijk moet zijn, is dat dan ook het geval. Ik ben qua audio termen geen kei, dus ik ga het niet eens proberen, ze bevallen mij in elk geval erg goed tot nu toe.
Op zowel de Surface als Galaxy S4 geen EQ hoeven aanzetten, tenzij de 'normaal' setting bij de 'SoundAlive' optie wel als EQ gezien wordt. Want als ik die op automatisch zet..vind ik het wel wat minder goed klinken. Het enige waar ik nog niet over uit ben is het comfort. Ze zitten nogal straks om mijn hoofd heen, het valt niet fijn over de oren heen zoals andere headphones en dit lijkt een wat drukkend gevoel te geven. Gewenning misschien? Ik kijk het even aan.
Verder vind ik ze ook mooi en met zoiets zou ik nog wel in de trein gaan zitten. NIET omdat het Beats zijn, maar omdat ze niet zo heel groot zijn zoals vele andere headphones wel en persoonlijk hou ik daar niet zo van.
In een...tja....i guess...gekke bui besloot ik ze te 'kopen' bij Bol.com. Goed uitproberen met de mogelijk te retourneren als ze echt niet naar wens zijn en pas achteraf betalen. Uiteraard zeer netjes mee omgaan. Maar ik weet niet of ze retour gaan.
Heb een paar uur flink geluisterd naar muziek vandaag, van Michael Jackson tot allerlei Hiphop, paar nummers van Marilyn Manson. Paar Bruce Springsteen nummers, paar nummers van Maria Mena enzovoort. Ik vind zelf dat de bass echt niet te krachtig is, hij is echt precies goed bij MJ en Hiphop, geen overkill waardoor je je oren opblaast. En dan juist bij de muziek waar de bass minder duidelijk moet zijn, is dat dan ook het geval. Ik ben qua audio termen geen kei, dus ik ga het niet eens proberen, ze bevallen mij in elk geval erg goed tot nu toe.
Op zowel de Surface als Galaxy S4 geen EQ hoeven aanzetten, tenzij de 'normaal' setting bij de 'SoundAlive' optie wel als EQ gezien wordt. Want als ik die op automatisch zet..vind ik het wel wat minder goed klinken. Het enige waar ik nog niet over uit ben is het comfort. Ze zitten nogal straks om mijn hoofd heen, het valt niet fijn over de oren heen zoals andere headphones en dit lijkt een wat drukkend gevoel te geven. Gewenning misschien? Ik kijk het even aan.
Verder vind ik ze ook mooi en met zoiets zou ik nog wel in de trein gaan zitten. NIET omdat het Beats zijn, maar omdat ze niet zo heel groot zijn zoals vele andere headphones wel en persoonlijk hou ik daar niet zo van.
[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 17-02-2015 01:58 ]
Wat ik zou willen zien...
Beyerdynamic DT880 met 3,5 kabel aansluiting zowel links als rechts. Dat je zowel links, rechts als Y kan aansluiten. Jammer dat Beyerdynamic daar (nog) niet aan wilt beginnen. Dat had de koptelefoon gelijk top of the list gemaakt voor de komende 5 jaar wat mij betreft.
Beyerdynamic DT880 met 3,5 kabel aansluiting zowel links als rechts. Dat je zowel links, rechts als Y kan aansluiten. Jammer dat Beyerdynamic daar (nog) niet aan wilt beginnen. Dat had de koptelefoon gelijk top of the list gemaakt voor de komende 5 jaar wat mij betreft.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Dat is imo toch wel hét probleem bij on-ears, om goed stevig te zitten, moeten ze behoorlijk drukken, en vrij klein contact oppervlak + toch redelijk gevoelige oren = niet lekker of zelfs pijnlijk.devilsnight schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 01:56:
Zelf ben ik van mening dat een goede koptelefoon eigenlijk direct lekker moet zitten, zeker als je hem veel draagt. Dat is ook een van de belangrijkste redenen geweest om de COP te nemen: erg comfy.
Op zich begrijp ik wel waar Beats haar slechte naam vandaan heeft onder audio enthousiastelingen.
Ten eerste zijn die dingen altijd endorsed geweest door een rapper. Het is vaak lastig die gasten enigzins serieus te nemen gezien de muziek. Sta je in je clip met handjes met dollars te wapperen in een groepje in bikini dansende vrouwen. Tsjah. 
Ten 2e; de eerste generatie van die meuk had een prijs waar 10% bestond uit manufacturingcosts, 30% aan schreeuwerige reclames en omkoopacties om maar zoveel mogelijk celebs ermee te laten lopen.
Dat zag je ook af aan prijs/kwaliteit verhouding, deze was nml zoek. Tevens was het bij 1st gen zo dat de bas vnml overheerste (suggereert de naam ook een beetje) en op personal audio vlak is een vcruve geluid meestal wel fijn, maar alleen lage frequenties boosten (met een slogan erbij: like it was meant to sound of iets in die trant) maakt het niet veel beter voor audiofielen.
Daarbij werden de dingen mainstream en letterlijk iedere jongere liep rond met zo'n ding om z'n nek als fashion accesoire. (of nog beter; een goedkope kopie ervan) M.a.w; het ging sowieso niet meer over de geluidskwaliteit maar het werd een raar soort status symbool. Al met al is het niet raar dat audiofielen er vervolgens denigerend over doen. Wat op zich jammer is. Waarom? M.i. zou je nml een headphone moeten beoordelen op geluid, en niet op merk. De laatste generatie van de Beats headphones zijn schijnen wel meer value for money te hebben en schijnen daadwerkelijk een beter geluid te hebben. En laten wel wel wezen; bij bijv. Vmoda's speelt uiterlijk ook een grote rol (verwisselbare schildjes op een headphone - waitwhat?) dus om Beats bij voorbaat te disqualificeren of weg te zetten als "slecht" is ook niet echt eerlijk.
Ten 2e; de eerste generatie van die meuk had een prijs waar 10% bestond uit manufacturingcosts, 30% aan schreeuwerige reclames en omkoopacties om maar zoveel mogelijk celebs ermee te laten lopen.
Daarbij werden de dingen mainstream en letterlijk iedere jongere liep rond met zo'n ding om z'n nek als fashion accesoire. (of nog beter; een goedkope kopie ervan) M.a.w; het ging sowieso niet meer over de geluidskwaliteit maar het werd een raar soort status symbool. Al met al is het niet raar dat audiofielen er vervolgens denigerend over doen. Wat op zich jammer is. Waarom? M.i. zou je nml een headphone moeten beoordelen op geluid, en niet op merk. De laatste generatie van de Beats headphones zijn schijnen wel meer value for money te hebben en schijnen daadwerkelijk een beter geluid te hebben. En laten wel wel wezen; bij bijv. Vmoda's speelt uiterlijk ook een grote rol (verwisselbare schildjes op een headphone - waitwhat?) dus om Beats bij voorbaat te disqualificeren of weg te zetten als "slecht" is ook niet echt eerlijk.
Hebben mensen hier ervaring met de AKG k 545? Qua geluidsweergave en draagcomfort? Kan maar 1 post vinden over de k 545 in dit topic maar geeft verder geen informatie...
Mejor así
Kijk hier evenResteleiro schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:02:
Hebben mensen hier ervaring met de AKG k 545? Qua geluidsweergave en draagcomfort? Kan maar 1 post vinden over de k 545 in dit topic maar geeft verder geen informatie...
Voor het grootste deel mee eens. Rappers moet je sowieso niet serieus nemen, nou ja...niet de commerciele rap van tegenwoordig. Maar je hebt ook rappers die over diepe onderwerpen praten, dingen die je aan het denken zetten. Uiteraard is een Dr. Dre nooit zo'n rapper geweest en is hij ook nog eens meer bekend vanwege zijn werk als producer. Hoe dan ook, het is absoluut waar. Ik heb zelf dan alleen de In-ears genaamd Tours getest en ik vond ze vreselijk slecht, vergeleken met mijn 40 euro kostende Sennheiser's CX300 waren ze troep....bizar wat een verschil er in zat. Ik heb verder nooit andere Beats by Dre getest.xxxneoxxx schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:44:
Op zich begrijp ik wel waar Beats haar slechte naam vandaan heeft onder audio enthousiastelingen.Ten eerste zijn die dingen altijd endorsed geweest door een rapper. Het is vaak lastig die gasten enigzins serieus te nemen gezien de muziek. Sta je in je clip met handjes met dollars te wapperen in een groepje in bikini dansende vrouwen. Tsjah.
Ten 2e; de eerste generatie van die meuk had een prijs waar 10% bestond uit manufacturingcosts, 30% aan schreeuwerige reclames en omkoopacties om maar zoveel mogelijk celebs ermee te laten lopen.Dat zag je ook af aan prijs/kwaliteit verhouding, deze was nml zoek. Tevens was het bij 1st gen zo dat de bas vnml overheerste (suggereert de naam ook een beetje) en op personal audio vlak is een vcruve geluid meestal wel fijn, maar alleen lage frequenties boosten (met een slogan erbij: like it was meant to sound of iets in die trant) maakt het niet veel beter voor audiofielen.
Volgens die reviewer van de eerste Solo's, waren die echt slecht, maar hij is zeer te spreken over de Solo 2's en ik moet zeggen, ik ook. Ook qua comfort lijkt het gewenning te zijn, want na gisteren en vandaag merk ik al een stuk minder....irritatie om het maar zo te noemen. I think these are keepers
Ben het eens met bovenstaande.
Heb zelf alleen de k550 gehoord van die serie. Enige wat ik moet opmerken is dat de K550 bij mij met een klein hoofd en bril niet goed afsluit, hij zit niet echt strak en zowel met als zonder bril heb je niet altijd een volledige seal wat je ook kan horen.
Verder is vond ik de k550 veel beter dan de m50 in terms of soundstage.
Heb zelf alleen de k550 gehoord van die serie. Enige wat ik moet opmerken is dat de K550 bij mij met een klein hoofd en bril niet goed afsluit, hij zit niet echt strak en zowel met als zonder bril heb je niet altijd een volledige seal wat je ook kan horen.
Verder is vond ik de k550 veel beter dan de m50 in terms of soundstage.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.