• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:21

Barbas

Gallego!

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:10:
[...]
Het is mij niet duidelijk of je keuze voor een K545 heel bewust is en waarom niet voor de K550 series??
Niet echt een bewuste keus. Volgens mij is de K545 wat kleiner dan de K550 die mij enorm lijkt en minder comfortabel om te dragen. Heb een vrij smalle kop namelijk :+

Bedankt voor je verhaal verder!

Mejor así

Verwijderd

Resteleiro schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:57:
Niet echt een bewuste keus. Volgens mij is de K545 wat kleiner dan de K550 die mij enorm lijkt en minder comfortabel om te dragen. Heb een vrij smalle kop namelijk :+
Hier op Amazon.de staan een paar aardige reviews die de verschillen tussen de K550/K551 en jouw K545 nader toelichten en ja de K545 is iets gekrompen.
Men is het er zo te lezen niet helemaal over eens welke van de twee hoofdtelefoons "beter" is, men spreekt elkaar op dezelfde details zelfs tegen, maar dat zie je bij reviews wel vaker. :+

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Het is mij niet duidelijk of je keuze voor een K545 heel bewust is en waarom niet voor de K550 series??
De K545 heeft volgens reviews de sound van de K550 serie en die is niet echt verkeerd. ;)

Tamelijk recent kon ik een K551 op Amazon scoren voor slechts €59,- en voor dat bedrag kon ik het weer eens niet laten. :+
De bouw is als een tank en het draagcomfort is vergelijkbaar met dat van de Beyers, zo geroemd om hun draagcomfort.
Zover het comfort rond de oren, de hoofdband zou van mij wel iets zachter en beter gepolsterd mogen zijn, die voelt naast de Philips en de Beyers aan de harde kant en is daardoor nadrukkelijker aanwezig.

Het is wel een grote headphone, voor thuisgebruik niet verkeerd.
Het zijn ook gesloten types en dat moet je wel letterlijk nemen, ik ken weinig hoofdtelefoons die beter afsluiten dan deze AKG's.
Dat heeft voor- en nadelen.

Opvallend vind ik dat de klank de open types erg goed benadert, op zich ben ik niet een grote fan van gesloten types, omdat zij soms wat claustrofobisch 'kunnen' klinken.
Dat doet deze AKG niet.

Wel zijn het wat ik maar "treble happy" hoofdtelefoons noem en als je van een warm geluid houdt, zoals bij de Philips Fidelio serie of de bekende Sennheisers, dan gaat deze AKG waarschijnlijk niet bevallen.
Het zijn analytisch klinkende gevalletjes die best fris en genadeloos klinken, ruimtelijk erg goed zijn en perfect zijn voor studiogebruik.
Ik kan mij bij deze AKG's wel voorstellen dat het uitgesproken voor- en tegenstanders zal aanspreken. ;)
Het laatste herken ik van mijn Q701's. Heerlijk bij 'mooi' opgenomen muziek. Je hoort echt alles. Alleen heb je dat analytische dan ook bij de wat mindere productiegoden. En dat is dan ook meteen genadeloos bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrn3
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-10 09:12
Hello,

Ik heb onlangs besloten op zoek te gaan naar een degelijke hoofdtelefoon. Ik luister relatief veel muziek in het openbaar vervoer, het is zeker ook handig thuis en tijdens vliegtuigreizen heb ik al gemerkt dat in-ears niet volstaan qua isolatie.
Ik luister vooral rock, een beetje dance en heel af en toe wat rap. Mijn budget ligt rond de €150.
Ik ben de voorbije week op zoek geweest naar en ben uitgekomen op de AT ATH-M50x en de Beyerdynamic DT 770 Pro 32 Ohm. 32 omdat ik niet van plan ben om een amp aan te schaffen.
Heb hier in Brussel al proberen testen, maar het is niet evident om beiden te vinden. Van wat ik gelezen heb zijn users qua sound iets meer overtuigd van de DT770's. Ze lijken me wel wat groter dan de M50x en vooral minder portable, wat ik wel belangrijk vind.
Dus: alle input over sound en portability voor beide modellen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jrn3 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:53:
Hello,

Ik heb onlangs besloten op zoek te gaan naar een degelijke hoofdtelefoon. Ik luister relatief veel muziek in het openbaar vervoer, het is zeker ook handig thuis en tijdens vliegtuigreizen heb ik al gemerkt dat in-ears niet volstaan qua isolatie.
Vergeet de Sennheiser HD25 niet.

Waarom is dat ding trouwens zo duur geworden? Volgens mij is er een tijd geweest dat je voor € 100-125 een HD25 kon scoren.

[ Voor 21% gewijzigd door downtime op 21-02-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrn3
downtime schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:16:
[...]

Vergeet de Sennheiser HD25 niet.

Waarom is dat ding trouwens zo duur geworden? Volgens mij is er een tijd geweest dat je voor € 100-125 een HD25 kon scoren.
Hm voor dezelfde prijs heb ik dan wel liever over-ears. Heb deze wel niet getest, maar vandaag AKG Y50's geprobeerd en dan vind ik over-ear echt comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Jrn3 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:53:
Hello,

Ik luister vooral rock, een beetje dance en heel af en toe wat rap. Mijn budget ligt rond de €150.
Ik ben de voorbije week op zoek geweest naar en ben uitgekomen op de AT ATH-M50x en de Beyerdynamic DT 770 Pro 32 Ohm. 32 omdat ik niet van plan ben om een amp aan te schaffen.
Heb hier in Brussel al proberen testen, maar het is niet evident om beiden te vinden. Van wat ik gelezen heb zijn users qua sound iets meer overtuigd van de DT770's. Ze lijken me wel wat groter dan de M50x en vooral minder portable, wat ik wel belangrijk vind.
Dus: alle input over sound en portability voor beide modellen zijn welkom!
De isolatie van een DT 770 Pro is niet echt hoog vergeleken met een normale in-ear. Dus als je echt isolatie zoekt, moet je of voor actieve noise cancelling gaan (werkt voor in vliegtuig heel goed), of voor een koptelefoon met hele goede passieve noise cancelling (maar meestal klinken die verschrikkelijk), of in ears, liefst met een "triple flange" of een foam dat uitzet als tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrn3
Seers schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:34:
[...]

De isolatie van een DT 770 Pro is niet echt hoog vergeleken met een normale in-ear. Dus als je echt isolatie zoekt, moet je of voor actieve noise cancelling gaan (werkt voor in vliegtuig heel goed), of voor een koptelefoon met hele goede passieve noise cancelling (maar meestal klinken die verschrikkelijk), of in ears, liefst met een "triple flange" of een foam dat uitzet als tip.
Bedankt voor de info! Voor de volledigheid: ik neig momenteel meer naar de M50x, dat was misschien niet duidelijk in mijn originele post :). Van wat ik lees ook goede geluidskwaliteit, inklapbaar en verwijderbare kabels, wat het toch meer portable maakt.
Gebruik zal bovendien vooral thuis, onderweg en in de metro zijn (zo gek veel vlieg ik nu op een jaar ook niet :) ). In-ears vind ik niet zo comfortabel en overweeg ik daarom ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Tamelijk recent kon ik een K551 op Amazon scoren voor slechts €59,- en voor dat bedrag kon ik het weer eens niet laten. :+

...

Wel zijn het wat ik maar "treble happy" hoofdtelefoons noem en als je van een warm geluid houdt, zoals bij de Philips Fidelio serie of de bekende Sennheisers, dan gaat deze AKG waarschijnlijk niet bevallen.
Het zijn analytisch klinkende gevalletjes die best fris en genadeloos klinken, ruimtelijk erg goed zijn en perfect zijn voor studiogebruik.
Dat was wel een mazzelkoopje dan :) Ik heb eerst een K550 gekocht en besloot toen voor 90 euro ook maar een K551 voor op het werk te kopen. Dat vond ik al een koopje. Wat geluid betreft heb je gelijk. Mijn K240-DF is neutraler en klinkt meer 'reference' dan de K550, maar de K550 klinkt gewoon heerlijk. Ik heb 'm thuis aangesloten op een Arcam AVR-300 versterker en dat klinkt geweldig. Het hoog is inderdaad subtiel gepiekt, en dat stelt eisen aan de kwaliteit van je bron en versterker. Mij stoort het niet, maar bij een wat mindere setup kan het misschien iets scherp klinken. M'n vriendin gebruikt 'm met een Pioneer A-30 en daar klinkt ie ook goed op (overigens heeft die een lagere uitgangsimpedantie dan mijn Arcam, dus strikt genomen is ie wat geschikter).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Jrn3 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:01:
[...]

Bedankt voor de info! Voor de volledigheid: ik neig momenteel meer naar de M50x, dat was misschien niet duidelijk in mijn originele post :). Van wat ik lees ook goede geluidskwaliteit, inklapbaar en verwijderbare kabels, wat het toch meer portable maakt.
Gebruik zal bovendien vooral thuis, onderweg en in de metro zijn (zo gek veel vlieg ik nu op een jaar ook niet :) ). In-ears vind ik niet zo comfortabel en overweeg ik daarom ook niet.
Voor de M50x gaat hetzelfde op. De in-ear (groene lijn) isoleert gewoon veel beter.

Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=6&graphID%5B%5D=2231&graphID%5B%5D=4313&graphID%5B%5D=3251&scale=30

Wat wél nog een optie is, is de DT 770M nemen, dit is een versie voor drummers met "extreme isolation against ambient noise." Getallen van 35 dB(A) worden geclaimed, terwijl de DT770 door Beyerdynamic zelf op 18 en 20 dB(A) worden gezet, dus dat is wel serieus verbeterd. De drivers lijken ook heel anders te zijn qua gevoeligheid. Misschien kun je de earpads van de 770M overzetten, maar geen garantie dat het dan ook zo goed werkt, bijvoorbeeld alleen al omdat de klemkracht van de DT770M een stuk hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:26
Ik hoop niet dat ik dit forum kaap met mijn volgende vraag, maar ik kan het niet meer terugvinden.

Ik heb een koptelefoon voor op mijn werk, maar wil deze thuis ook gebruiken bij het gamen. Nu heb ik ergens (ik dacht hier) voorbij zien komen dat je 'losse' microfoontjes kunt kopen die je op je koptelefoon kunt 'klikken; . Weet iemand of dat wat is en waar ik dat kan bestellen (of misschien beter, waar ik op moet zoeken 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

clip-on

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:37
BiggyB schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:00:
Ik hoop niet dat ik dit forum kaap met mijn volgende vraag, maar ik kan het niet meer terugvinden.

Ik heb een koptelefoon voor op mijn werk, maar wil deze thuis ook gebruiken bij het gamen. Nu heb ik ergens (ik dacht hier) voorbij zien komen dat je 'losse' microfoontjes kunt kopen die je op je koptelefoon kunt 'klikken; . Weet iemand of dat wat is en waar ik dat kan bestellen (of misschien beter, waar ik op moet zoeken 8)7 )
Er loopt nu een aanbieding voor de de Modmic, normaal $42.95 (muteless) of $49.95 (met mute button), bij massdrop $34.99 / $39.99. Is erg fijn, kan op elke headset geplakt worden.

https://www.massdrop.com/...-modmic-4?mode=guest_open

En anders is er ook nog een V-MODA BoomPro waar je naar kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
iBasch schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:11:
[...]

Er loopt nu een aanbieding voor de de Modmic, normaal $42.95 (muteless) of $49.95 (met mute button), bij massdrop $34.99 / $39.99. Is erg fijn, kan op elke headset geplakt worden.

https://www.massdrop.com/...-modmic-4?mode=guest_open

En anders is er ook nog een V-MODA BoomPro waar je naar kunt kijken.
Bedankt voor deze voorbeelden...ga daar eens verder naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:29
Dag beste tweakers,

Even een korte intro over mijn situatie.
Ik woon sinds kort in een appartement samen met mijn vriendin, de pc staat echter in de woonkamer nu. Dit heeft als nadeel dat ik tijdens mijn potjes CS:GO en Battlefield 4 niet meer mijn Teufel Concept D500 THX zijn ding mag laten doen op serieus volume.

Ik ben dus nu op zoek naar een nieuwe koptelefoon of headset.
- Budget max € 300 maar liever minder
- Goed geluid voor gamen en muziek ( doe beide +- 50% van de tijd achter pc ) muziek is type Blue stahli, Rammstein, slipknot, 30 seconds to mars, Tool, Hocico. Wat hardere muziek dus.
- Ik heb een grote kop ( dit i.v.m. pasvorm. )
- Auzentech x-meridian 7.1 2g geluidskaart ( topding helaas zijn ze falliet )
- Ik gebruik eigenlijk nooit een microfoon dus dit is geen vereiste.
- Het zou top zijn als hij ook werkt met mijn PS4

Ik zelf ben de volgende modellen tegengekomen die beter zijn gemiddeld lijken als ik zo de reacties en reviews lees.

AKG K702
AKG K612 PRO
Audio technica ATH-M50x
Beyerdynamic custom one pro
Beyerdynamic DT 880
Philips Fidelio L2BO
Sennheiser HD600
Audio-Technica ATH-A700X
Sennheiser G4ME Zero Black
Sennheiser PC 363D
SteelSeries H Wireless ( Draadloos vind ik wel iets hebben, evenals de dubbele accu )
Kingston HyperX Cloud II
Logitech G930

Ik hoop dat jullie mij een kant up kunnen sturen want er zijn zo ongelofelijk veel verschillende meningen en reviews te vinden, ik weet het niet meer.

B.v.d. voor jullie tijd

Gr Menno,

[ Voor 3% gewijzigd door Mschrijver88 op 24-02-2015 23:01 . Reden: Aantal extra koptelefoons toegevoegd die me ook erg intressant lijken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Mschrijver88 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:55:
Dag beste tweakers,

Even een korte intro over mijn situatie.
Ik woon sinds kort in een appartement samen met mijn vriendin, de pc staat echter in de woonkamer nu. Dit heeft als nadeel dat ik tijdens mijn potjes CS:GO en Battlefield 4 niet meer mijn Teufel Concept D500 THX zijn ding mag laten doen op serieus volume.

Ik ben dus nu op zoek naar een nieuwe koptelefoon of headset.

- Budget max € 300 maar liever minder
- Goed geluid voor gamen en muziek ( doe beide +- 50% van de tijd achter pc ) muziek is type Blue stahli, Rammstein, slipknot, 30 seconds to mars, Tool, Hocico. Wat hardere muziek dus.
- Ik heb een grote kop ( dit i.v.m. pasvorm. )
- Auzentech x-meridian 7.1 2g geluidskaart ( topding helaas zijn ze falliet )
- Ik gebruik eigenlijk nooit een microfoon dus dit is geen vereiste.
- Het zou top zijn als hij ook werkt met mijn PS4

Ik zelf ben de volgende modellen tegengekomen die beter zijn gemiddeld lijken als ik zo de reacties en reviews lees.
Per stuk:
AKG K702
Mooie koptelefoon, analytisch en erg precies, meer gerorienteerd op midden/hoog dan op laag. Past niet heel goed bij je muzieksmaak denk ik en is bovendien open (lekt véél geluid). Vriendin dus nog niet blij.
Audio technica ATH-M50
Beyerdynamic custom one pro
Gesloten, wat meer nadruk op bas. Voor jouw muziek en games lijkt me dat bijzonder geschikt. Ik zou deze twee absoluut verder onderzoeken als ik jou was.
Beyerdynamic DT 880
Lekt weer veel geluid. Verder voor muziek wel een goede keus, maar of het lekker loopt met de muzieksoorten die jij graag luistert, twijfelgeval. Er zijn redleijk wat mensen met Beyer's hier, die kunnen het beter zeggen denk ik.
Sennheiser G4ME Zero Black
Sennheiser PC 363D
SteelSeries H Wireless ( Draadloos vind ik wel iets hebben, evenals de dubbele accu )
Kingston HyperX Cloud II
Logitech G930
Niet doen. Gameheadsets zijn veel te duur voor wat ze bieden. Zeker met muziek is dat gewoon zonde.
Philips Fidelio L2BO
Ken ik niet, maar weer half-open. En dus vrouwonvriendelijk :P
Ik hoop dat jullie mij een kant up kunnen sturen want er zijn zo ongelofelijk veel verschillende meningen en reviews te vinden, ik weet het niet meer.

B.v.d. voor jullie tijd

Gr Menno,
Ik hoop dat je nu wat meer weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadeblast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:20
Beste allemaal,

Net als bovenstaande post twijfel ik tussen een aantal koptelefoons. Mijn budget is echter €150. Het liefste wil ik een afneembare kabel, gesloten, over ear koptelefoon. Dit omdat ik elke dag naar school en stage op en neer moet.

Gevonden:
-Beyerdynamic Custom One Pro
-Audio Technica ATH-M50x

Van de COP vindt ik het enorm tof dat ik een losse kabel kan kopen waaraan een microfoon zit voor thuis gebruik met gamen.

Zijn er nog alternatieven in deze prijscategorie? Hoe verhouden deze twee zich tegen elkaar? Ik hou zelf van warm geluid, maar van alle reviews wordt ik niet heel veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 11:53

r0_

Heeft er al iemand ervaring met een B&W P7 in een vliegtuig? Is dit te doen afgezien van het ontbreken van noise cancelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 08:46
r0_ schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:16:
Heeft er al iemand ervaring met een B&W P7 in een vliegtuig? Is dit te doen afgezien van het ontbreken van noise cancelling?
Ik heb met mijn P3 afgelopen jaar 2x 16 uur in een vliegtuig doorgebracht en dat was al goed te doen. Ik heb de P7 getest en het ding isoleert netjes! Ik hoorde het gekwaak van al het winkelend volk om me heen bijna niet meer. VEEL betere isolatie dan de P3!

Als je totale rust wil zul je wellicht voor een noise canceling moeten gaan...

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Mschrijver88
@rodie83

Bedankt voor je uitleg.

Ik heb mijn budget toch maar iets opgerekt anders blijft het knagen dat ik niet product X of Y had gekocht voor die paar tientjes extra.

Ik ga 99% zeker de sennheiser HD 650 halen, ik heb deze gisterenmiddag mogen beluisteren bij een hifi winkel 2 minuten om de hoek ( net verhuisd wist niet dat dat ze daar zaten )
Ze klinken en zitten echt fantastisch.

Ik ga ook de schiit Magni 2 uber en Mobi 2 uber halen iedereen is laaiend enthousiast over deze apparaatjes en dan kan mijn geluidskaart met pensioen.
Op deze manier kan ik de komende jaren weer vooruit.

Foto's volgen als het allemaal gereed is ( ook nog een nieuw bureau nodig etc )

[ Voor 5% gewijzigd door Mschrijver88 op 26-02-2015 13:31 ]

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 11:06
Maar die lekt toch ook geluid als een beest?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Shadeblast schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:07:
Beste allemaal,

Net als bovenstaande post twijfel ik tussen een aantal koptelefoons. Mijn budget is echter €150. Het liefste wil ik een afneembare kabel, gesloten, over ear koptelefoon. Dit omdat ik elke dag naar school en stage op en neer moet.

Gevonden:
-Beyerdynamic Custom One Pro
-Audio Technica ATH-M50x

Van de COP vindt ik het enorm tof dat ik een losse kabel kan kopen waaraan een microfoon zit voor thuis gebruik met gamen.

Zijn er nog alternatieven in deze prijscategorie? Hoe verhouden deze twee zich tegen elkaar? Ik hou zelf van warm geluid, maar van alle reviews wordt ik niet heel veel wijzer.
De COP heeft op standje 3 van de custom sound slider een lichte bassboost, echt heel warm vind ik hem niet, maar dat is natuurlijk zo subjectief als maar kan :+ De reden waarom ik hem genomen heb en niet de M50, is omdat de M50 toch minder lekker zou zitten dan de COP. Ook is die vervangbare kabel leuk. Eerdaags komt mijn V-Moda kabel binnen, gezien ik de standaard kabel een onding vind.

Qua gaming vind ik de COP ook erg prettig, race games klinken gewoon erg goed, zeker met de CSS op 4, shooters hebben veel detail, waardoor je bijv. voetstappen vrij goed kan onderscheiden van ander geluid, waardoor ik regelmatig uitgemaakt wordt voor hacker :+

People as things, that’s where it starts.

• Seers
OllyNL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:43:
Niet als je het vergelijkt met een Teufel Concept 500 THX. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1973
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 19:15

Andre1973

2030 Wp op Z & 2040 Wp SF ZW

Hallo,

Ik ben opzoek naar een goede dichte over-ear koptelefoon zonder snoer, met een compact zendstation met aansluiting op een 6,3 mm (eventueel 3, mm) jackplug dat werkt op (oplaadbare) batterijen / accu die geen of minimale vertraging heeft.
Ben deze:
pricewatch: TDK WR700 (Zilver, Zwart)

Al tegen gekomen, maar liefst heb ik een Sennheiser. geen bluetooth.
Gaat in en metaaldetector.

Iemand een idee? graag een berichtje. zit nl. meestal op een ander deel van het forum.

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
OllyNL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:43:
Het klopt idd dat hij lekt, maar dit is alsnog veel minder dan mijn speakerset zoals seers al zei:P
Ik vond tijdens mijn test van diverse modellen in de hifi zaak ( heerlijk het aanbod van zo'n winkel trouwens ) de open headsets lekkerder klinken. En dat is ook iets waard:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Mschrijver88 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 06:55:
[...]

Het klopt idd dat hij lekt, maar dit is alsnog veel minder dan mijn speakerset zoals seers al zei:P
Ik vond tijdens mijn test van diverse modellen in de hifi zaak ( heerlijk het aanbod van zo'n winkel trouwens ) de open headsets lekkerder klinken. En dat is ook iets waard:)
Die klinken ook beter :) Maar als me meisje naast me zit en ik ga muziek luisteren op me fidelio X2, kan ze zich niet meer concentreren op bijvoorbeeld studeren en peert ze m. Dus ik hoop voor je dat ze de soundleak niet irritant vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travolter
  • Laatst online: 22-06 14:02
Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon maar kom er niet echt uit en kan wel wat hulp gebruiken.
Ik zoek iets vrij polyvalent. Een hoofdtelefoon voor:

- alledaags muziek luisteren (binnen en buiten)
- om mee te gamen (counterstrike)
- en om in de fitness te gebruiken (ik weet niet of zweet een probleem kan vormen?).

Ze moeten zeker (bijna) geen sound leaken en goed isoleren. Ik wil mezelf goed kunnen afsluiten van de buitenwereld :P .

Daarbij ben ik ook iemand die veel om uiterlijk geeft, dus design is ook wel een belangrijke factor voor mij. Een simpel design graag, geen half vliegtuig op mijn hoofd als het kan.
Eventueel ook foldable, maar dat is nu geen prioriteit. Buildquality vind ik dan een veel belangrijkere factor.

Prijs tussen de 50-100euro.

Momenteel neig ik naar de ATH M40x. Maak ik hiermee de beste keuze of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

http://www.innerfidelity....all-fame-full-size-sealed
http://www.innerfidelity....-wall-fame-ear-pad-sealed

Kies er daar 1 van en je zit altijd goed :)
Je AudioTechnica is anders ook zeker geen verkeerde keuze.

[ Voor 12% gewijzigd door Fordox op 27-02-2015 16:03 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travolter
  • Laatst online: 22-06 14:02
Dankje voor de info. Tussen die lijstjes kwam ik toch weer terug uit op de ATH's. Dus nu is mijn vraag alleen nog of ik voor de M40X of de M50X zou gaan. Is het die 40euro meer waard om toch de M50X te nemen? Iemand die dit zou kunnen beargumenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidjedewitje
  • Laatst online: 04-10 08:56
Travolter schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:00:
Dankje voor de info. Tussen die lijstjes kwam ik toch weer terug uit op de ATH's. Dus nu is mijn vraag alleen nog of ik voor de M40X of de M50X zou gaan. Is het die 40euro meer waard om toch de M50X te nemen? Iemand die dit zou kunnen beargumenteren?
Op de vraag en aanbod pagina staan ook nog Audio Technica M50. Ik weet niet of je geinterreseerd bent in tweedehands, maar die kan je kopen voor 80-100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 11:22
Ik heb op het moment Sony mdr-1a en twijfel of ik bij deze koptelefoon graag een dac wil....
Het probleem is echter dat ik deze vooral gebruik i.c.m. Macbook Air en hier eigenlijk voor mp3tjes op heb staan.

Nu twijfel ik of het dan wel het geld waard is om bijvoorbeeld een Dragonfly 1.2 of Fiio E17 te kopen... Kan iemand hier iets nuttigs vertellen? Heeft iemand het idee wat de eventuele invloed van deze dac's op de accuduur van een macbook zouden kunnen zijn? (bij een externe HDD zie je het terug zakken van 12 naar 4 uur 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
lappiehero schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:51:
Ik heb op het moment Sony mdr-1a en twijfel of ik bij deze koptelefoon graag een dac wil....
Het probleem is echter dat ik deze vooral gebruik i.c.m. Macbook Air en hier eigenlijk voor mp3tjes op heb staan.

Nu twijfel ik of het dan wel het geld waard is om bijvoorbeeld een Dragonfly 1.2 of Fiio E17 te kopen... Kan iemand hier iets nuttigs vertellen? Heeft iemand het idee wat de eventuele invloed van deze dac's op de accuduur van een macbook zouden kunnen zijn? (bij een externe HDD zie je het terug zakken van 12 naar 4 uur 8)7 )
De exacte invloed op je batterijduur, daar kan ik je helaas niks over vertellen. Ik denk wel dat de Dragonfly minder stroom zal eten, die heeft immers geen schermpje. Overigens zullen beide minder erg zijn dan een externe schijf, dat eet echt aanzienlijk meer stroom.

Voor wat betreft audiokwaliteit: analoog geven onboardkaartjes niet altijd heel mooi geluid en daarnaast zijn ze vaak erg gevoelig voor ruis en storingen (ik hoor bijvoorbeeld op de analoge uitgang van mijn geluidskaart regelmatig wat zacht gezoem/gefluit). Ook de prik die zo'n uitgang kan leveren valt soms tegen, met als resultaat laag volume. Ik zou willen stellen dat je dat met een externe DAC/versterker beide goed kan uitsluiten.

Aan de andere kant, er is geen DAC op de wereld die van een slechte bron een brilliante bron maakt. Meestal zorgen aparte/goede DAC's voor een een wat helderder, transparanter geluid. Dat betekent overigens ook dat een goede DAC van een slechte bron een overduidelijk slechte bron kan maken. Het (hoorbare) effect van verschillende DAC's staat echter regelmatig ter discussie en wat de één denk te horen / hoort, is niet altijd wat de ander hoort.

Drie vragen dus wat mij betreft waar je rekening mee moet houden:

- Heb je nu last van ruis/storingen als je luistert?
- Heb je nu last van een te laag (maximaal) volume?
- Zijn je bronbestanden de moeite waard om door een DAC heen te halen?

Met name vraag 1 en 2 zijn belangrijk: die geven de noodzaak wat meer aan dan vraag 3. Bovendien kan je aan je bronnen altijd iets veranderen.

[ Voor 10% gewijzigd door rodie83 op 03-03-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 18:16

Ik gebruik een DragonFly v1.2 icm mijn laptop en een Grado SR80i. Als ik de aanschafwaarde als extraatje zou kunnen investeren in een betere koptelefoon, dan was ik bij nader inzien toch liever die weg ingeslagen.
Ik denk (hoop) wat verschil te horen met de Dragonfly v1.2, maar dan zou ik het alleen kunnen omschrijven als een fractie meer separation en detail. Of het slechts een placebo effect is durf ik niet te zeggen, maar de verschillen zijn echt minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Nu twijfel ik of het dan wel het geld waard is om bijvoorbeeld een Dragonfly 1.2 of Fiio E17 te kopen...
De Macbooks hebben al vrij goeie DACs en headphone outputs met bovendien een relatief lage uitgangsimpedantie. Als je bronmateriaal ook al niet geweldig is, dan denk ik dat het zonde van je geld is. Zelf heb ik op het werk een Lenovo met een vrij matige uitgang en daar gebruik ik dus wel een USB DAC. Thuis heb ik m'n AKG getest op iMacs en een Macbook Air, en je moet wel echt kritisch luisteren met goeie MP3 content (of liever lossless spul) om een investering van 150 te rechtvaardigen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

Net binnen!

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/esngow.jpg

Wat een comfort aan de oren!

Design, 40 mm drivers, impedantie 16 ohm, memory foam oorkussens en natuurlijk de Active Noise Cancelling (ANC), opladen met USB, afneembare 3.5 mm cable en inline remote was voor mij voldoende.

Je hoort mensen denken.. ANC, dan is Bose het beste. Reden waarom ik hier niet voor ben gegaan is de over-ear. wordt mij te warm aan de oren en vind ze te groot. verder vind ik ook het design van Bose niet goed.

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 18:41
Wou ook eens een headphone kopen... Damm dat is echt wel ingewikkelde zooi, ik zie na even wat inlezen al lang het bos door de bomen niet meer. Ik versta ook maar de helft van de termen, en de intro is wat karig met informatie, net zoals meeste sites die ik gelezen heb tot nu toe.

Warm, koud, nutraal, donker, licht, v of u shape sound sign e.d. zijn termen die regelmatig vallen overal, maar waar ik niet echt een duidelijk zicht op krijg wat ze eindelijk inhouden, wat voor invloed ze hebben op het geluid en welke ervaring ze geven. Bij uitbreiding wil ik best ook wel weten voor welke soort muziek of luisteraar ze geschikter zijn... Wil best wel bijleren, maar moet eerst ergens de informatie vinden, wat tot nu toe niet echt het geval is. Kan iemand me misschien even een linkje doorsturen waar al deze informatie duidelijk en helder omschreven staat?

Daarnaast zoek ik nog wel wat raad ivm soort headphone ik zou kopen, zodat ik tot een shortlist kan komen.
- Vorm factor zal persoonlijk zijn, op of over de oren. Ik draag een bril speelt dat veel rol?
- Gesloten of open is ook eentje waar ik nog niet uit blijk te geraken

Gesloten zou leuk zijn buiten, zelfs binnen, als ik mij eens lekker wil afsluiten van de buitenwereld en verzinken in de muziek, zonder mijn medemens te storen. Open lijkt mij dan ook wel leuk, tijdens films en games. Misschien moet ik toch voor 2 headsets gaan, eentje voor aan de computer en eentje voor de rest. Eentje open en eentje gesloten...

...

[ Voor 27% gewijzigd door Marsmillo op 04-03-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op head-fi hebben ze een glossary met wat uitleg over de verschillende termen.

Daarnaast zijn die termen ook allemaal vrij subjectief. Wat de één neutraal vindt, vindt een ander warm of juist licht (bright). Je kan je in algemene termen wel iets inlezen, maar uiteindelijk moet je toch gaan luisteren om voor jezelf ook een beetje een referentie te krijgen over hoe al die andere meningen zich relateren aan jouw eigen mening.

Plus dat je ook regelmatig ziet dat een bepaalde koptelefoon de hemel in geprezen ziet worden, terwijl dat misschien voor jou helemaal niet zo'n geweldige koptelefoon is.

Open of gesloten hangt er vanaf wat je met je koptelefoon denkt te willen gaan doen. Meenemen voor onderweg of op het werk -> gesloten, want met een open koptelefoon kan iedereen om je heen ook met je muziek meegenieten, en dat wordt meestal niet gewaardeerd. Open dus vooral voor thuis. Open geeft over het algemeen ook betere ventilatie voor je oren waardoor het minder snel erg warm wordt met de koptelefoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bij een laptop kun je beter een Fiio E10K nemen, die heeft geen accu en geen schermpje maar is verder vrijwel gelijk en veel goedkoper.

Tenzij de computer een goede dac en amp aan boord heeft is het verschil duidelijk te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hoi,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe koptelefoon, ik zoek er eentje met redelijk wat bas. Verder ga ik hem gebruiken voor gaming. Hij MOET compatibel zijn met telefoons/tablets. Ik zat te denken aan een:
pricewatch: Audio-Technica ATH-M40x (Zwart)
pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)
Mijn budget is rond/tot 150 euro, weten jullie iets beters voor het geld??

p.s. Ik vond dit geen topic waard aangezien ik nog niet echt iets zoek, over een paar maandjes pas. Maar wil me erin verdiepen ;) .

Alvast bedankt

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:25:
De Macbooks hebben al vrij goeie DACs en headphone outputs met bovendien een relatief lage uitgangsimpedantie. Als je bronmateriaal ook al niet geweldig is, dan denk ik dat het zonde van je geld is. Zelf heb ik op het werk een Lenovo met een vrij matige uitgang en daar gebruik ik dus wel een USB DAC. Thuis heb ik m'n AKG getest op iMacs en een Macbook Air, en je moet wel echt kritisch luisteren met goeie MP3 content (of liever lossless spul) om een investering van 150 te rechtvaardigen.
Apple positioneert zich ook als merk voor muzikanten. Dus in dat opzicht zou een A-merk laptop ook een A-merk geluidskaart (oftwel interne DAC) moeten hebben.

En er zwerven nog steeds verhalen rond dat onboard geluidskaarten altijd slechter zouden zijn. Ondertussen is de markt zover dat er qua DAC componenten het niet zo gek veel van elkaar scheelt en dat er in de gemiddelde onboard geluidskaart exact dezelfde componenten zitten als een losse DAC. Verschil kan dan zijn in de voeding en/of afscherming tegen storingen.

En de fabrikanten van DAC zijn ook niet te beroerd om de publieke opinie te sturen zodat ze meer producten verkopen en dus in tijdschriften of websites meehelpen om DACs op te hemelen terwijl in de praktijk de verschillen lang niet zoveel verschillen als beweert wordt. Dat wordt vaak ook nog eens versterkt door mensen die de investering in hun apparatuur maar al te graag willen bevestigen.

Niet dat een losse DAC nutteloos zou zijn. Maar een gezonde kritische houding door zelf het verschil te testen kan je geld uitsparen wat je niet uit hoeft te geven voor iets wat perse helemaal niet beter hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakehh
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:32
Ik zit te twijfelen om de ATH-m50x (witte) te kopen, maar is deze ook een beetje goed om cs go mee te spelen? Het is uiteraard geen open ear, wat wel beter schijnt te zijn maar ik vind de sennheiser hd598 bijvoorbeeld echt gewoon niet mooi, wellicht is de dt770 iets maar wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:18

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

pwillemske schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:57:
Hoi,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe koptelefoon, ik zoek er eentje met redelijk wat bas. Verder ga ik hem gebruiken voor gaming. Hij MOET compatibel zijn met telefoons/tablets. Ik zat te denken aan een:
pricewatch: Audio-Technica ATH-M40x (Zwart)
pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)
Mijn budget is rond/tot 150 euro, weten jullie iets beters voor het geld??

p.s. Ik vond dit geen topic waard aangezien ik nog niet echt iets zoek, over een paar maandjes pas. Maar wil me erin verdiepen ;) .

Alvast bedankt
http://www.bax-shop.nl/st...tudio-hoofdtelefoon-blauw zelfde type maar dan iets mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Toen ik een koptelefoon zocht, heb ik wel naar de M50x gekeken, maar door de niet al te beste verhalen over draagcomfort maar snel laten varen.

Zeker als je veel bass zoekt kun je kijken naar de COP, kan ook wel kinda goed overweg met telefoons.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Dankje! Ga ik zeker ff naar kijken (en ergens proberen te beluisteren natuurlijk ;) )
VasZaitsev schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:38:
Toen ik een koptelefoon zocht, heb ik wel naar de M50x gekeken, maar door de niet al te beste verhalen over draagcomfort maar snel laten varen.

Zeker als je veel bass zoekt kun je kijken naar de COP, kan ook wel kinda goed overweg met telefoons.
COP?? Waar staat dat voor?? Ik kan het nergens vinden in de pricewatch :X
-edit- bedoel je die beyerdynamic??

[ Voor 41% gewijzigd door pwillemske op 07-03-2015 14:42 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakehh
[...]

COP?? Waar staat dat voor?? Ik kan het nergens vinden in de pricewatch :X
Custom one pro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ja ik zag het nu ineens, ik dacht dat het een merk was :F

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakehh
pwillemske schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:42:
[...]

Ja ik zag het nu ineens, ik dacht dat het een merk was :F
Ik denk dat wij een beetje hetzelfde zoeken, dus ben erg benieuwd voor welke headphones jij gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Jakehh schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:43:
[...]

Ik denk dat wij een beetje hetzelfde zoeken, dus ben erg benieuwd voor welke headphones jij gaat
Ik ben nog rustig aan het rondkijken, ik ga hem/het waarschijnlijk in mei/juni pas kopen...maar die COP ziet er goed uit en belooft wel wat.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakehh
pwillemske schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:45:
[...]

Ik ben nog rustig aan het rondkijken, ik ga hem/het waarschijnlijk in mei/juni pas kopen...maar die COP ziet er goed uit en belooft wel wat.
Ik ben ook nog aan het rondkijken idd, wellicht komt er nog een mooie aanbieding binnenkort dus ik wacht ook nog ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou, ben op mijn zoektocht naar nieuwe headphones flink aan het twijfelen... Een Grado SR325e of een Beyerdynamic DT990. Beiden beluisterd, en ze hebben allebei zo hun sterktes en zwaktes. Ben bij Grado een beetje bang dat de bas het weer niet trekt (die is in m'n SR80i ook al gaan trillen), en aangezien ik hem o.a. voor muziekproductie e.d. wil gebruiken is de DT990 misschien een beter idee. Mis bij de Beyerdynamic alleen de "punch" en kraakheldere hoge tonen die Grado wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat je budget is maar qua prijs niveau ligt de T90 meer in de buurt van de Grado dan de DT990. Qua punch is de T90 een beest. Daarnaast is de T90 eenvoudiger aan te sturen (heeft minder energie nodig) dan de Grado. Die zou ik tenminste eerder in overweging nemen dan de DT990

Grado:
gevoeligheid in dBSPL/1 mW = 99,8
impedantie in ohm = 32
geluidsdrukniveau in dB = 100

vermogen in mW = 1,0471
voltage = 0,1831
stroom in mA = 5,7204
===========
T90:
102
250
100

0,6310
0,3972
1,5887

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
ThomasXIV schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:09:
Nou, ben op mijn zoektocht naar nieuwe headphones flink aan het twijfelen... Een Grado SR325e of een Beyerdynamic DT990. Beiden beluisterd, en ze hebben allebei zo hun sterktes en zwaktes. Ben bij Grado een beetje bang dat de bas het weer niet trekt (die is in m'n SR80i ook al gaan trillen), en aangezien ik hem o.a. voor muziekproductie e.d. wil gebruiken is de DT990 misschien een beter idee. Mis bij de Beyerdynamic alleen de "punch" en kraakheldere hoge tonen die Grado wel heeft.
Probeer eens een Beyerdynamic DT 150 (als je niet bijzonder veel geeft om uiterlijk). Is wel gesloten, maar heeft wel een lekkere "monitor" sound en klinkt behoorlijk luchtig (heel erg ongesloten dus) maar heeft wel een heerlijke punch _O_ Hoge tonen zijn een stuk minder scherp dan bij een DT990, maar zeer zeker niet afwezig.

Is wel wat zeldzamer, dus ergens proberen zal moeilijker zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.milongamusic.com/wordpress/wp-content/uploads/2014/07/106846.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Seers op 08-03-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Prijs van die DT 150 valt ook wel mee eigenlijk. De T90 vind ik te duur, heb m'n budget al iets opgeschroefd naar 400 euro, meer dan dat kan ik echt niet kwijt. Ga in ieder geval nog eens wat headphones beluisteren hier en daar, als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
ThomasXIV schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:06:
Prijs van die DT 150 valt ook wel mee eigenlijk. De T90 vind ik te duur, heb m'n budget al iets opgeschroefd naar 400 euro, meer dan dat kan ik echt niet kwijt. Ga in ieder geval nog eens wat headphones beluisteren hier en daar, als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!
Fidelio X2

Heb me 990's verkocht en deze ervoor in de plaats gekocht. Beste all-rounder van het moment. (in deze prijscategorie) Je kan hier niet fout mee gaan.

Reviews:

http://www.innerfidelity.com/content/boss-philips-fidelio-x2

http://www.techradar.com/...fidelio-x2-1281316/review

http://www.headfonia.com/philips-fidelio-x2-evolution-sound/

Enige minpuntje voor mij is dat me pads een klein beetje inkt bleeden. Ben blijkbaar 1 vd weinige die dit hebben. Heb met Philips contact gehad en ze gaan het voor me fixen. Ik neem aan dat ik dus nieuwe pads van ze krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

OllyNL schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:13:
[...]

Fidelio X2

Heb me 990's verkocht en deze ervoor in de plaats gekocht. Beste all-rounder van het moment. (in deze prijscategorie) Je kan hier niet fout mee gaan.

Reviews:

http://www.innerfidelity.com/content/boss-philips-fidelio-x2

http://www.techradar.com/...fidelio-x2-1281316/review

http://www.headfonia.com/philips-fidelio-x2-evolution-sound/

Enige minpuntje voor mij is dat me pads een klein beetje inkt bleeden. Ben blijkbaar 1 vd weinige die dit hebben. Heb met Philips contact gehad en ze gaan het voor me fixen. Ik neem aan dat ik dus nieuwe pads van ze krijg.
Fidelio X2 heb ik al getest en viel me eigenlijk tegen. Is al weer even terug, maar in mijn herinnering klonk hij wat te warm, en was ook niet zo helder als ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:43
Ben ik me lekker in aan het lezen op het gebied van hoofdtelefoons en zit ik wat naar het aanbod van AKG te kijken (Laatst de K612 op m'n kop gehad, klonk wel lekker, ook even snel vergeleken met de DT990). Zit ook gelijk wat te zoeken over versterkers... zoek ik net een afbeelding van de achterkant van m'n reciever, geen pre/tape/record out :/

Heeft wel als voordeel dat ik niet overhaast ineens geld uit ga geven :-)
Ook wel jammer dat de prijs van de K612 laatst ineens flink duurder is geworden. Toch marktplaats eens rustig in de gaten houden.

Voorlopig toch nog even bij m'n ondertussen goed oude Philips HP890 blijven. Die eigenlijk ook amper gebruikt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
ThomasXIV schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:28:
[...]

Fidelio X2 heb ik al getest en viel me eigenlijk tegen. Is al weer even terug, maar in mijn herinnering klonk hij wat te warm, en was ook niet zo helder als ik zou willen.
Hij is wel een beetje warm te noemen idd. Maar dat vindt ik heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
Dit weekend heb ik wat winkels binnen gelopen gewapend met mijn mp3 speler met wat muziek en test bestandjes van http://www.audiocheck.net/soundtests_headphones.php. Echter na 4 winkels had ik nog geen enkele van mijn shortlist gevonden... Dus ik zoek nog even verder naar een winkel, maar in tussentijd misschien wat advies vragen.

Na overal wat ingelezen te hebben, heb ik momenteel volgende op mijn lijstje staan:
Open::
  • Sennheiser HD558 (of de HD598 maar meerprijs misschien niet waard?)
  • Philips Fidelio X2 (gaat waarschijnlijk over budget zijn)
  • Philips Fidelio L1 (nog te koop? of is het tegenwoordig L2?)
Zijn mij ook aangeraden:
  • - Audio Technica ATH-AD500X
  • - Audio-Technica ATH-AD700X (gaat waarschijnlijk over budget zijn)
Gesloten:
  • - Beyerdynamic DT 770 Pro 32 Ohm
  • - Audio-Technica M40x (of de M50x) maar meerprijs misschien niet waard)
Is mij ook aangeraden:
  • - Sony MDR 7506
Ik heb verstaan dat door mij 2 nogal uiteenlopende gebruiksprofilen die ik voor ogen heb, 1 headphone niet aan alle eisen kan voldoen. Ik voor thuis gebruik, muziek, multimedia, games en films beter voor een open model ga en voor onderweg beter voor een gesloten model kies. Nu zou ik in eerste plaats eentje kopen voor thuis, ik zie wel wat ik later doe.

Wat meer info?
Oké, ik kom van dopjes... ik heb altijd dopjes in aan de computer om een gemiddeld volume.
Ik zou graag naar headphone overschakelen, die even gemakkelijk zit geen ruzie met de bril
Ik doe regelmatig aan voip als ik aan het gamen ben

Muziekspaak??
All-Over-The-Place
Echt waar, ik heb geen echt muziek voorkeur. Over het algemeen zou ik mezelf wel wat meer rockminded omschrijven dan een basshead. Maar aluwel... Radio staat hier altijd op StuBru of Nostalgie (België). Vele van de nummers in de tijdloze (http://tijdloze.stijnshome.be/) beluister ik graag en veel, maar daarnaast kan ik ook in periodes zeer jazzy en blues aangelegd zijn. En ik kan ook wel zeggen dat ik nogal vaak alternatieve en experimentele zaken beluister. Het gaat echt van Ambiant tot iets totaal anders als bvb What Cheer? Brigade.

Edit: Op mijn klein mp3 spelertje staat momenteel 3 albums van Timber Timbre en eentje van Perry Blake (The hole Broken Statue album live)

Edit: vergeet ik dyster te vermelden... Geweldig radio programma!
https://www.duyster-online.be/nl/playlist.php

Budget?
Ehmmm, rond 100 a 200 euro... 150?

[ Voor 6% gewijzigd door Marsmillo op 08-03-2015 22:39 . Reden: Opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Als je van een open ontwerp houdt kan ik je de Audio Technica ATH-AD900X van harte aanbevelen, welke ik sinds begin dit jaar in bezit heb.

Mijn muzieksmaak is eveneens zeer gevarieerd en iedere keer betrap ik mezelf op een grijns van oor tot oor als er een mooi stukje muziek voorbij komt. Met name bij muziek met veel dynamiek zoals Pink Floyd, Yo-Yo Ma en Einaudi is het echt genieten.

Ik luister meestal op de PC (foobar2000) via een externe DAC+AMP (FiiO X3) naar flac bestanden. Je zult merken dat je bron belangrijker wordt als je je hoofdtelefoon gaat upgraden.

Een open ontwerp lekt meer geluid, maar geeft een ruimelijker geluidsbeeld en je houdt toch nog iets contact met je omgeving. De ATH-AD900X is overigens net binnen het gestelde budget, mits je afstapt van de locale hifi zaken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
Goeie tip, zal deze ook eens bekijken.
Maar ik weet niet echt zeker of ik voor een model wil gaan die een externe DAC + AMP nodig heeft.

Ik neig momenteel naar de Sennheiser HD558. Lees er goeie zaken over, valt mee in prijs en zou een aangenaam geluid zijn en wat meer vergevingsgezind is in bron kwaliteit. De HD598 is wat duurder, maar naar wat ik versta is kwaliteit bijna het zelfde. Van de Philips Fidelio X2 hoor ik ook zeer goeie zaken.

Denk dat ik eerst voor een open model ga, vooral voor thuis gebruik aan computer, muziek, games, films. In een later stadium kan ik misschien nog een 2de model kopen voor onderweg, een gesloten model. Momenteel kan ik dat nog wel via oordopjes oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Ik denk dat je je geen buil zult vallen aan de modellen in je shortlist, maar ga niet alleen op adviezen en reviews van anderen af. Probeer je keuze te baseren op eigen voorkeur/waarneming.

Zo heb ik zelf kunnen ervaren dat een gesloten ontwerp voor thuisgebruik mij niet kan bekoren.
De Beyerdynamic DT 770 Pro 32 Ohm wordt (ook hier op dit forum) door menigeen geroemd en levert inderdaad goed geluid. Het feit dat je volledig afgesloten bent van de omgeving, een vrij kleine 'soundstage' ervaart en na een half uur met rooie oortjes zit, zorgde er bij mij echter voor dat ik hem nauwelijks gebruikte.

De ATH-AD900X is daarentegen lekker licht en open, i.v.m. de lage impendantie van 38Ω vrij gemakkelijk aan te sturen en heeft in principe geen versterking nodig. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Sennheiser HD600@300Ω.

Een externe DAC is minder gevoelig voor storingen in een pc behuizing. Het digitale signaal wordt nl. pas buiten de kast omgezet naar analoog. Ook zal de chip van een externe DAC over het algemeen beter zijn dan de onboard geluidschip (o.a. signaal/ruis verhouding). Ook hier geldt: als je zelf het verschil niet hoort is deze extra investering nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Marsmillo schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:35:
Goeie tip, zal deze ook eens bekijken.
Maar ik weet niet echt zeker of ik voor een model wil gaan die een externe DAC + AMP nodig heeft.

Ik neig momenteel naar de Sennheiser HD558. Lees er goeie zaken over, valt mee in prijs en zou een aangenaam geluid zijn en wat meer vergevingsgezind is in bron kwaliteit. De HD598 is wat duurder, maar naar wat ik versta is kwaliteit bijna het zelfde. Van de Philips Fidelio X2 hoor ik ook zeer goeie zaken.

Denk dat ik eerst voor een open model ga, vooral voor thuis gebruik aan computer, muziek, games, films. In een later stadium kan ik misschien nog een 2de model kopen voor onderweg, een gesloten model. Momenteel kan ik dat nog wel via oordopjes oplossen.
Hier de Fidelio X2 voor een mooie prijs. Zelf ook vanaf amazon.it me X2 besteld.
Nu niet in voorraad alleen, maar ik neem aan dat dat niet lang meer duurt.
Met de X2 zit je wel echt een paar stappen beter qua geluid dan de HD 558 etc.
Ook geen dure amp/dac nodig. Helemaal niet nodig zelfs, maar alleen net wat beter met een degelijke amp/dac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
Mocht ik nu nog eens winkels in mijn omgeving vinden die een van deze modelen verkoopt, kan ik gaan testen en kijken wat mij het gemakkelijkste aanvoelt enzo. Heb nu nog twee winkels die ik de komende dagen eens zal aandoen. Maar ik vrees er in ieder geval wel wat voor... zal eventueel online kopen moeten worden met terugsturen als het mij niet goed voelt.

Jammer.
Iemand tips van online winkels?
Is de amazon.it de goedkoopste tegenwoordig van de amazon winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Marsmillo schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:14:
Mocht ik nu nog eens winkels in mijn omgeving vinden die een van deze modelen verkoopt, kan ik gaan testen en kijken wat mij het gemakkelijkste aanvoelt enzo. Heb nu nog twee winkels die ik de komende dagen eens zal aandoen. Maar ik vrees er in ieder geval wel wat voor... zal eventueel online kopen moeten worden met terugsturen als het mij niet goed voelt.

Jammer.
Iemand tips van online winkels?
Is de amazon.it de goedkoopste tegenwoordig van de amazon winkels
Op dit moment is het de goedkoopste voor zover ik weet. Gaat normaal voor 300 eu. (de X2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:09:
Voorlopig toch nog even bij m'n ondertussen goed oude Philips HP890 blijven. Die eigenlijk ook amper gebruikt wordt...
Hoera voor impulsaankopen... zit nu met een AKG Q701 op m'n kop :+

Via marktplaats gekocht, samen met een Graham Slee versterker, voor een naar mijn idee erg nette prijs, nu maar wat meer met de koptelefoon op muziek luisteren, zullen de buren ook fijn vinden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeienavond,

Ik ben op zoek naar een goede koptelefoon om gewoon lekker muziek mee te luisteren. Ik heb thuis een computer waar ik het op luister en ik heb een mp3 speler.
De muziekstijlen die ik voornamelijk luister zijn old skool hiphop, drum n bass, de Eagles en jazz.

De Beyerdynamic Custom One Pro heb ik veel voorbij zien komen en veel lovende reacties over gezien. Alleen lees ik wel dat de hoge tonen te aanwezig kunnen, iets wat ik zelf erg vervelend vind. Ik ben echt een leek op het gebied van koptelefoons, dus ik kan niet heel specifiek aangeven wat ik zoek. In ieder geval vind ik het belangrijk dat alle tonen goed in balans zijn.

Mijn vraag is dan ook of deze koptelefoon geschikt genoeg is voor mijn soort gebruik en zo niet wat is dan een aanrader in dezelfde prijsklasse?
De M50X valt af trouwens, heb al meerdere reviews gelezen waarin staat dat na een tijdje dat ding op je kop te hebben het draagcomfort tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 23:08:
Goeienavond,

Ik ben op zoek naar een goede koptelefoon om gewoon lekker muziek mee te luisteren. Ik heb thuis een computer waar ik het op luister en ik heb een mp3 speler.
De muziekstijlen die ik voornamelijk luister zijn old skool hiphop, drum n bass, de Eagles en jazz.

De Beyerdynamic Custom One Pro heb ik veel voorbij zien komen en veel lovende reacties over gezien. Alleen lees ik wel dat de hoge tonen te aanwezig kunnen, iets wat ik zelf erg vervelend vind. Ik ben echt een leek op het gebied van koptelefoons, dus ik kan niet heel specifiek aangeven wat ik zoek. In ieder geval vind ik het belangrijk dat alle tonen goed in balans zijn.

Mijn vraag is dan ook of deze koptelefoon geschikt genoeg is voor mijn soort gebruik en zo niet wat is dan een aanrader in dezelfde prijsklasse?
De M50X valt af trouwens, heb al meerdere reviews gelezen waarin staat dat na een tijdje dat ding op je kop te hebben het draagcomfort tegenvalt.
Je zou de Beats Solo2 en Sennheiser Urbanite kunnen overwegen, waarbij de Beats nog iets meer bassheavy is dan de Urbanite, maar de Urbanite in de middenregionen wat mooier schijnt te zijn. Beide hebben in elk geval hun hoog niet zo vooraan staan. Beide zijn voor onderweg ook lekker makkelijk, gesloten dus geen lekgeluid en bovendien heel makkelijk om te 'driven', dus geen aparte dac/versterker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-10 11:20
Ik zoek een tweede hoofdtelefoon. Ik ben in het bezit van een Sennheiser HD 25-1 II en die bevalt me qua geluid erg goed dus wat dat betreft zou ik er zo nog een kopen. Echter, de tweede hoofdtelefoon gebruik ik vooral achter de pc, waar ik mijn bril ook echt wel nodig heb en een paar uur met een combinatie van HD 25 en bril is niet leuk.

Ik zoek dus een hoofdtelefoon in ongeveer die prijsklasse, met (uiteraard) goed neutraal geluid die vooral ook urenlang prettig zit icm een bril. On ear of over ear, open of gesloten is me in principe om het even. Ik heb goede ervaringen met Sennheiser maar ook dat is geen must.

Tips en ervaringen zijn erg welkom. Ik ga volgende week bij Bax langs, maar de meest cruciale factor is draagcomfort en dat test je niet in een kwartier.

[ Voor 16% gewijzigd door Brunniepoo op 18-03-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:22
Brunniepoo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:17:
Ik zoek een tweede hoofdtelefoon. Ik ben in het bezit van een Sennheiser HD 25-1 II en die bevalt me qua geluid erg goed dus wat dat betreft zou ik er zo nog een kopen. Echter, de tweede hoofdtelefoon gebruik ik vooral achter de pc, waar ik mijn bril ook echt wel nodig heb en een paar uur met een combinatie van HD 25 en bril is niet leuk.

Ik zoek dus een hoofdtelefoon in ongeveer die prijsklasse, met (uiteraard) goed neutraal geluid die vooral ook urenlang prettig zit icm een bril. On ear of over ear, open of gesloten is me in principe om het even. Ik heb goede ervaringen met Sennheiser maar ook dat is geen must.

Tips en ervaringen zijn erg welkom. Ik ga volgende week bij Bax langs, maar de meest cruciale factor is draagcomfort en dat test je niet in een kwartier.
BeyerDynamic heeft meerdere over-ear modellen die erg comfortabel zijn.

Open: DT880, DT990
Gesloten: DT 770 , Custom One Pro.

Bij Sennheiser zou je kunnen kijken naar een aantal open, over-ear modellen:
HD595, HD598, eventueel HD 600 of een hoger model. Ligt aan je budget natuurlijk.

Hoe deze klinken ten opzichte van de HD25-1 II durf ik niet te zeggen, ik heb de HD25 daarvoor te weinig beluisterd.

Zelf ben ik in bezit van de Beyer Custom One Pro en de Sennheiser HD598, en ook een bril. Heb met geen van beide problemen.

Als je toch langs Bax-Shop gaat, kan je misschien ook het centrum van Goes even in. Daar zit Echo Audio, waar ik zelf een aantal Beyers en anderen heb beluisterd.

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 23:08:

De COP heeft naar mijn idee geen overdreven hoge tonen. Dit is in vergelijking met een Senn HD598 en Shure SE215 in-ears. BeyerDynamic heeft wel die reputatie, maar is volgens mij het meeste aanwezig in de DT modellen.

[ Voor 63% gewijzigd door Solictice op 18-03-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Ik ga naar Antwerpen, niet naar Goes ;) Maar hartelijk dank, ik ga de genoemde modellen zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:15
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een Fidelio X2, hij is nu 204,99 euro bij de Mediamarkt.
Dus als je geen CC hebt en 'm gewoon in NL wilt halen wellicht een leuke deal.

~edit: Nou dat ging snel, nu al uitverkocht...

Zit nog een beetje te twijfelen om 'm te halen.
Heb nu een HD650 + Bottlehead Crack maar merk eigenlijk niet veel verschil tussen de HD650 + Crack naar PC en rechtstreeks op PC aansluiten.
Kan het eraan liggen dat de crack rechtstreeks zit aangesloten op de crappy 3.5mm poort van m'n PC? (ook veel ruis, is dus een cheapass ding).
Zou een DAC hier nog veel verschil in maken of moet je ook zonder DAC het verschil kunnen horen tussen mét en zonder Crack?

[ Voor 3% gewijzigd door AdmiralSnipe op 25-03-2015 21:49 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnvbml
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-09 13:29
Ik ben op zoek naar een mooie goeie koptelefoon. Laat ik een paar eisen noemen:
de koptelefoon moet er (redelijk) mooi uitzien.
Ik luister veel muziek in tussenuren en vaak buiten. Ik wil een redelijk mooi apparaat. Ik vind koptelefoons als de Beats solo 2, Bang and Olufsen H6 en de Bose Quietcomfort 25 mooi.
Design is dus redelijk belangrijke factor
Geluidskwaliteit is belangrijk, maar niet het belangrijkste
Ik ben geen audiophile, maar een beetje een mooi geluid is wel een pre. Ik luister muziek via deezer elite (dus CD-kwaliteit). Dit werkt nu alleen net sonos, maar ik denk dat je hier later profijt van krijgt. Ik wil wel graag noise-cancelling. Echter hoeft de geluidskwaliteit niet de beste in het segment te zijn. ohja, draadloos of met een draad maakt me niets uit.
Prijs
Simpel, maximaal 250€. Ik kan hem in Amerika bij best buy kopen, maar het liefste gewoon in Nederland
Welke koptelefoon raden jullie me aan? En is het waard om misschien door te sparen?
Volgende: Spotify VS Deezer 12-01 Spotify VS Deezer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:15
stijnvbml schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:42:
Ik ben op zoek naar een mooie goeie koptelefoon. Laat ik een paar eisen noemen:
de koptelefoon moet er (redelijk) mooi uitzien.
Ik luister veel muziek in tussenuren en vaak buiten. Ik wil een redelijk mooi apparaat. Ik vind koptelefoons als de Beats solo 2, Bang and Olufsen H6 en de Bose Quietcomfort 25 mooi.
Design is dus redelijk belangrijke factor
Geluidskwaliteit is belangrijk, maar niet het belangrijkste
Ik ben geen audiophile, maar een beetje een mooi geluid is wel een pre. Ik luister muziek via deezer elite (dus CD-kwaliteit). Dit werkt nu alleen net sonos, maar ik denk dat je hier later profijt van krijgt. Ik wil wel graag noise-cancelling. Echter hoeft de geluidskwaliteit niet de beste in het segment te zijn. ohja, draadloos of met een draad maakt me niets uit.
Prijs
Simpel, maximaal 250€. Ik kan hem in Amerika bij best buy kopen, maar het liefste gewoon in Nederland
Welke koptelefoon raden jullie me aan? En is het waard om misschien door te sparen?
Volgende: Spotify VS Deezer 12-01 Spotify VS Deezer
Als de looks van Beats je aanspreken is dit wellicht een optie:
Is wel een over-ear, dus relatief groot.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Solictice schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:24:

BeyerDynamic heeft meerdere over-ear modellen die erg comfortabel zijn.

Open: DT880, DT990
Gesloten: DT 770 , Custom One Pro.
Deze is het uiteindelijk geworden en een luistersessie van een uur of zes is in ieder geval comfortabel verlopen, dus dank voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:22
Brunniepoo schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:50:
[...]

Deze is het uiteindelijk geworden en een luistersessie van een uur of zes is in ieder geval comfortabel verlopen, dus dank voor het advies!
Veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Excuus, verkeerde topic...

[ Voor 93% gewijzigd door k-city op 26-03-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
k-city schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:35:
Weet iemand het verschil tussen de Sennheiser Momentum IEM en de Sennheiser IE60? Kwa prijs zijn ze vrijwel hetzelfde in Nederland, terwijl de IE60 in het buitenland een stuk duurder is. Er zijn echter veel goede recensies wat betreft de Momentum. Ik had hiervoor goedkoop een CX980 op de kop getikt en die bevielen uitstekend. Ze zijn echter stuk gegaan en ik wil er niet de volle prijs voor betalen.
Uit de topicstart:
In-ears vallen vast onder mobile-gebruik en moeten om die reden ook in dat subforum besproken worden...

Of duidelijker:
geen "dopjes"!

[ Voor 12% gewijzigd door rodie83 op 26-03-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de elastieken aan de band van een AKG koptelefoon?
Heb nu een Q701 en die dingen zijn redelijk uitgerekt. Kom op internet niet echt iets duidelijks tegen en ook geen vervangingsonderdelen anders dan haarelastiekjes van je vriendin jatten :p

Ivm 2e hands zat ik ook te denken om de oorkussens te vernieuwen... maar ook daar kom ik meerdere typen tegen in verschillende prijsklassen, of het zijn maar halve onderdelen. en dan heb je ook nog aftermarket spul van andere merken?
Is hier nog iets handigs mee te doen?

Verder klinkt het ding erg lekker, heb er ook een goede hoofdtelefoonversterker bij, dus kan weer jaren vooruit :-) (nu alleen nog een reciever met line-out :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik wil de DT 770 Pro 80 Ohm kopen voor gebruik op kantoor.

Output device is een 2 maanden oude macbook pro retina 13"" over de 3,5 mm.

Is de 80ohm versie aan te raden (en doet die het incidenteel ook op mijn nexus5?) of toch beter een 32 Ohm (zoals ze op Head FI aangeven?

Daarnaast iemand bekend met een zaak in Eindhoven waar ik de DT770 even zou kunnen testen/dragen?

De ath m50x is afgevallen vanwege een gebrek aan draagcomfort en matige bouwkwaliteit. De Custom One Pro lijkt me te zwaar.
meer info
Gesloten over-ear koptelefoon <150

[ Voor 26% gewijzigd door eL_Jay op 31-03-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:24
Ik ben inmiddels ook al een tijdje op de markt voor een nieuwe koptelefoon, maar ik blijf de keuze toch erg lastig vinden omdat ik niet bekend ben met de materie.

Mijn use case:
- Ik werk in een gedeelde kantooromgeving. Het is daarom belangrijk voor mij dat 1) andere mensen mijn muziek niet horen en 2) ik mij graag zo goed als mogelijk wil afsluiten van externe geluiden
- Daarnaast maak ik voor mijn werk meerdere keren per jaar lange vliegreizen, dus ook hier komt punt 2) van hierboven terug
- De muziek die ik beluister is heel divers (van deep house tot aan rock)

Gegeven deze punten had ik voor mijzelf al bedacht dat ik een gesloten koptelefoon wil (maar dat staat niet gelijk aan on ear?) en ik denk ook aan (actieve) noise cancelling.
Verder wil ik het liefst wel een koptelefoon en geen in-ear oordopjes.
Tot slot denk ik ook niet dat de absolute geluidskwaliteit voor mij leidend zal zijn, op dit moment heb ik een AKG K518 waarvan ik het geluid al prima vind (wel zijn de oorkussentjes versleten helaas). Thuis heb ik een Sonos Playbar en het geluid wat daar uitkomt vind ik ook al mooi. Ik denk dus niet dat ik veeleisend ben in die zin.
Draadloos zou een leuk pluspunt zijn, maar geen vereiste.

Mijn budget zou maximaal 300 euro zijn, maar dan moet dat wel een overcomplete koptelefoon zijn. Liever iets rond de 150 - 200 euro.

Nou vraag ik mij het volgende af:
- Met mijn bovenstaande use case, springen er dan echt koptelefoons uit?
- Matchen mijn aannames met mijn use case?

Zelf kwam ik automatisch al uit op de Sony MDR-ZX750BN, technisch gezien heeft deze koptelefoon volgens mij alles wat ik wil. Maar als blijkt dat een Bose QuietComfort 25 (of een andere koptelefoon) beter bij mijn use case zou passen dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005

Sorbo

Uw hulp in huis!

Tiuri schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:00:
Nou vraag ik mij het volgende af:
- Met mijn bovenstaande use case, springen er dan echt koptelefoons uit?
- Matchen mijn aannames met mijn use case?

Zelf kwam ik automatisch al uit op de Sony MDR-ZX750BN, technisch gezien heeft deze koptelefoon volgens mij alles wat ik wil. Maar als blijkt dat een Bose QuietComfort 25 (of een andere koptelefoon) beter bij mijn use case zou passen dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Open/Gesloten slaat puur op hoe de drivers "geisoleerd" zijn. Ook open hoofdtelefoons kunnen sluitende kussens rondom je oren hebben, maar zullen geluid lekken (in beide richtingen) door een "gebrek" aan afscherming van de driver zelf. Je hebt inderdaad dus gelijk, open/gesloten zegt niks over het formaat van je hoofdtelefoon, alleen over de eigenschappen. Voor in kantooromgevingen en vliegtuigen zit je met een gesloten hoofdtelefoon beter, deze lekt immers geen geluid naar buiten en isoleert veel beter dan een open variant.

De ZX750BN heb ik zelf gehad (gekregen als extratje bij de Z3 Compact), maar ik vond het 3x niks. Ok, de actieve noise cancelling werkte verrassend goed, maar de geluidskwaliteit was om te huilen (teveel bass, hele beperkte soundstage en er miste een hoop detail in het geluid). Tevens ben ik geen fan van on-ear hoofdtelefoons door hun beperktere comfort, maar dat is persoonlijk.

Met de QuietComforts heb ik geen ervaring, maar voor zover bij mij bekend is, is de ANC van de Bose sets altijd wel erg goed. Wonderen qua geluid hoef je niet te verwachten, maar een degelijke hoofdtelefoon zou het zeker moeten zijn. Ik weet niet of je bekend bent met Head-Fi, maar qua reviews van hoofdtelefoons kun je daar aardig terecht ;) http://www.head-fi.org/pr...uietcomfort-25-headphones

Als ik jou was zou ik even kijken naar de MDR-1RNC van Sony. Deze is wel full size, en vouwt zich niet compact op, maar is qua draagcomfort een waar genot. Ik heb zelf de goedkopere MDR-1R zonder noise cancelling, dus daar kan ik je niet in adviseren, maar qua geluid zijn deze al dik in orde. Head-Fi heeft ook hier een leuk artikel over:

http://www.head-fi.org/t/...entum-vs-harman-kardon-nc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
eL_Jay schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:36:
Ik wil de DT 770 Pro 80 Ohm kopen voor gebruik op kantoor.

Output device is een 2 maanden oude macbook pro retina 13"" over de 3,5 mm.

Is de 80ohm versie aan te raden (en doet die het incidenteel ook op mijn nexus5?) of toch beter een 32 Ohm (zoals ze op Head FI aangeven?

Daarnaast iemand bekend met een zaak in Eindhoven waar ik de DT770 even zou kunnen testen/dragen?
In Eindhoven heeft keymusic wel DT770s staan, maar misschien even bellen of ze deze ook in de winkel hebben liggen op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
henkie196 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:25:
[...]

In Eindhoven heeft keymusic wel DT770s staan, maar misschien even bellen of ze deze ook in de winkel hebben liggen op dat moment.
In Eindhoven hebben ze 0 beyers liggen :(
Misschien toch maar alle 3 wet koop op afstanden ;)
(zal wel geen hygisch artikel zijn)

M.b.t hier beneden. Zal ze eens bellen.

[ Voor 14% gewijzigd door eL_Jay op 31-03-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Volgens mij kun je ze ook wel bellen en vragen of ze een DT770 naar de winkel kunnen halen. Ik was er een aantal weken geleden en er werd mij verteld dat de DT770 een hardloper was en dat ze die momenteel niet in de winkel hadden, wat op mij de indruk gaf dat ze die normaal gesproken wel op voorraad zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebest106
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2024
Tiuri schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:00:
Ik ben inmiddels ook al een tijdje op de markt voor een nieuwe koptelefoon, maar ik blijf de keuze toch erg lastig vinden omdat ik niet bekend ben met de materie.
Als ik je eisen zo lees, dan kan ik je aanbevelen om bij AKG te blijven en dan te gaan voor een K550.
- dit is een gesloten koptelefoon
- licht van gewicht
- heerlijk sluitende oorkussens
- geen active noise canceling nodig de isolatie is gewoon goed te noemen (geen geluidlek naar buiten)
- een diepe bassweergave die nogal eens wil ontbreken bij een gesloten ontwerp
- een prima ruimtelijk beeld, zeker voor een gesloten headphone
- door het lage gewicht en de oorkussens kun je deze headphone zonder moeite 3+ uur dragen.

Dit alles ook nog eens in de door jou genoemde prijsklasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
thebest106 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:46:
[...]
- geen active noise canceling nodig de isolatie is gewoon goed te noemen (geen geluidlek naar buiten)
- een diepe bassweergave die nogal eens wil ontbreken bij een gesloten ontwerp
Deze koptelefoon heeft geen bijzonder goede isolatie en het verschil met ANC is groot. Vooral met bril.

Verder hebben juist gesloten koptelefoons een diepere basweergave dan open, in het geval van deze koptelefoon gaat het redelijk diep, maar hij klinkt niet bassig. Hij heeft een dip in de bas met gevolg 'dun' klinkende mannenstemmen. Het tegenovergestelde van de stem uit de bose reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Sorbo schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:16:
[...]

Met de QuietComforts heb ik geen ervaring, maar voor zover bij mij bekend is, is de ANC van de Bose sets altijd wel erg goed. Wonderen qua geluid hoef je niet te verwachten, maar een degelijke hoofdtelefoon zou het zeker moeten zijn. Ik weet niet of je bekend bent met Head-Fi, maar qua reviews van hoofdtelefoons kun je daar aardig terecht ;) http://www.head-fi.org/pr...uietcomfort-25-headphones
Dit is ook mijn probleem met de Bose koptelefoons. Qua budget zitten ze voor mij echt op het randje (en zou alles er goed aan moeten zijn), maar dat komt niet zo terug in de reviews, waar men meestal alleen maar lovend over de noise cancelling is.
Sorbo schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:16:
[...]
Als ik jou was zou ik even kijken naar de MDR-1RNC van Sony. Deze is wel full size, en vouwt zich niet compact op, maar is qua draagcomfort een waar genot. Ik heb zelf de goedkopere MDR-1R zonder noise cancelling, dus daar kan ik je niet in adviseren, maar qua geluid zijn deze al dik in orde. Head-Fi heeft ook hier een leuk artikel over:

http://www.head-fi.org/t/...entum-vs-harman-kardon-nc
Bedankt, de MDR-1RNC was ik nog niet eerder tegengekomen in mijn zoektocht. Ook de MDR-1R vind ik interessant, ondanks dat deze geen noise cancelling heeft (zie ook mijn vraag onderaan dit bericht).
Heilige Kaas schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:17:
[...]

Deze koptelefoon heeft geen bijzonder goede isolatie en het verschil met ANC is groot. Vooral met bril.

Verder hebben juist gesloten koptelefoons een diepere basweergave dan open, in het geval van deze koptelefoon gaat het redelijk diep, maar hij klinkt niet bassig. Hij heeft een dip in de bas met gevolg 'dun' klinkende mannenstemmen. Het tegenovergestelde van de stem uit de bose reclame.
Op basis van bovenstaande berichten: Kan een gesloten (over-ear) koptelefoon dermate goed isoleren zodat je praktisch geen noise cancelling nodig hebt in normale situaties (denk aan een redelijk rustige kantooromgeving)? Overigens zonder dat het onder het comfort hier onder moet leiden. Ik vind dat mijn AKG K518 dit al 'redelijk' doet, terwijl dit een on-ear model is. Wel begrijp ik dat in een vliegtuig actieve noise cancelling echt een must is als je in relatieve rust wil vliegen.

Ik ben dit in mijn vorige post vergeten te melden, maar ik ga de koptelefoon gebruiken in combinatie met een MacBook Pro 13" (kantoor omgeving) en iPhone 5 (vliegtuig). Ik weet dat ik rekening met houden met de impedantie van mijn bron en van de koptelefoon. Mijn AKG K518 (32 ohm impedantie) vind ik prima op deze apparaten klinken, zal dat ook zo zijn voor koptelefoons met een iets hogere impedantie: 48(/52) voor de MDR-1R(NC)? Voor de Bose QC-25 kan ik hem zo snel niet vinden, terwijl de MDR-ZX750BN die ik oorspronkelijk op het oog had een impedance heeft van 23 (50) heeft met NC aan (uit).

P.S. Ik draag geen bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005

Sorbo

Uw hulp in huis!

[b]Tiuri schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:57

[...]

Bedankt, de MDR-1RNC was ik nog niet eerder tegengekomen in mijn zoektocht. Ook de MDR-1R vind ik interessant, ondanks dat deze geen noise cancelling heeft (zie ook mijn vraag onderaan dit bericht).

[...]

Op basis van bovenstaande berichten: Kan een gesloten (over-ear) koptelefoon dermate goed isoleren zodat je praktisch geen noise cancelling nodig hebt in normale situaties (denk aan een redelijk rustige kantooromgeving)? Overigens zonder dat het onder het comfort hier onder moet leiden. Ik vind dat mijn AKG K518 dit al 'redelijk' doet, terwijl dit een on-ear model is. Wel begrijp ik dat in een vliegtuig actieve noise cancelling echt een must is als je in relatieve rust wil vliegen.
Noise cancelling werkt met name goed bij voorspelbaar, monotoon geluid als bijvoorbeeld een vliegtuig. In een kantooromgeving zul je weinig hebben aan noise cancelling, aangezien met name stemmen wat minder goed gefilterd kunnen worden.

Je zult met beide hoofdtelefoons in een kantooromgeving voldoende demping halen, en zeker met de muziek op een acceptabel volume zul je denk ik wel tevreden zijn met de demping. Onderweg in het vliegtuig is een ander verhaal, daar heeft de nc variant een duidelijk streepje voor. Of het jou de extra moeite en geld waard is moet je zelf bepalen :)

Ik heb zo geen hoofdtelefoons bij de hand met een lagere impedantie, maar ik heb met mijn iPhone 6 en desktop pc geen moeite om de hoofdtelefoon aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 16:37

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

ik kan met mijn telefoon ook gewoon een DT770 pro 80ohm aan sturen dus lager dan dat lijkt me geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Djesse8999 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:29:
ik kan met mijn telefoon ook gewoon een DT770 pro 80ohm aan sturen dus lager dan dat lijkt me geen probleem ;)
Ben benieuwd dan wat je er nog aan volume uithaalt. Ik heb m'n AKG Q701 ook wel aan m'n telefoon gehangen en met maximaal volume ingesteld komt er luisterbaar geluid uit, maar dat is alles. Totaal geen ruimte meer omhoog (zonder softwarematig ingrijpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02-2024
Na tig gaming headsets te hebben gehad ben ik het een beetje zat. Dat spul is allemaal marketing geneuzel. Ik ben nu geneigd een DT770 Pro te kopen met een Fiio Dac. Of hebben jullie andere tips voor headphones die ook goed zijn voor gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ex Nihilo schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:09:
Na tig gaming headsets te hebben gehad ben ik het een beetje zat. Dat spul is allemaal marketing geneuzel. Ik ben nu geneigd een DT770 Pro te kopen met een Fiio Dac. Of hebben jullie andere tips voor headphones die ook goed zijn voor gaming?
Ik heb een DT770 Pro die ik op m'n pc gebruik, werkt perfect voor gaming en ook heel belangrijk, ik kan hem uren ophebben zonder ergens last van te hebben.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsdgr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 09:59
Ik ben op zoek naar een wireless headphone voor tv/pc gebruik, en ik zou graag jullie advies hieromtrend horen.

Welke ik al heb gevonden:

sennheiser RS 170, RS 180 en de RS 175.

Qua prijs verschillen de RS 170 en 180 40€ op dit moment. Is deze meerprijs zijn geld waard?
Ik weet dat de RS170 gesloten is en de RS180 open.
De RS170 heeft virtual surround, al twijfel ik of virtual surround echt ga gebruiken.

Ik heb ook gelezen dat de RS170 45ms latency heeft. weet iemand of dit bij de RS175 beter of slechter is ( op de website van sennheiser staat er bij de RS175 low latency ... maar wat is low natuurlijk ).
Ik ben namelijk redelijk gevoelig aan lipsync die niet correct is.

De RS 175 kost het dubbele van de RS170. Is de kwaliteit van deze nieuwe reeks beter? De RS175 zou een digitale input hebben. Is dit een meerwaarde?

Zijn er andere merken/modellen die jullie zouden aanbevelen. aan budget dacht ik max €250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 16:37

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

rodie83 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:51:
[...]

Ben benieuwd dan wat je er nog aan volume uithaalt. Ik heb m'n AKG Q701 ook wel aan m'n telefoon gehangen en met maximaal volume ingesteld komt er luisterbaar geluid uit, maar dat is alles. Totaal geen ruimte meer omhoog (zonder softwarematig ingrijpen).
Meer dan genoeg (hoogste stand is wat te luid, maar je moet hem inderdaad wel harder zetten dan de meeste oordopjes).

Doe zelf veel CS:GO en gebruik meestal de DT770 pro, je kan de voetstappen mooi horen omdat 'ie mooi helder is en mijn oren worden niet oncomfortabel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:07
Ik ben zelf nog aan het kijken naar de astro mixamp pro. Om mijn headset aan te sluiten zodat ik in battlefield 4 voor de ps4 goed gebruik kan maken van het virtuele dolby sound.
Misschien heb je hier iets aan. Waarom de fiio als dac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Custom One pro, is een microfoon uitbreiding voor beschikbaar en oja, ik heb hem zelf ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Ik heb de afgelopen dagen naar wat koptelefoons geluisterd in de winkel. Op chronologische volgorde:

- Audio Technica ATH-M50X
- Sennheiser Momentum
- Bose QuietComfort 25
- Beyerdynamic DT770 Pro - 80 ohm (met limiter)
- Roland RH-300

Was eigenlijk direct vrij duidelijk dat een koptelefoon met actieve noise cancelling niets voor mij is. Vind het geluid mooi als er muziek speelt, maar in rust vind ik het gevoel op mijn oren niet prettig.

Het geluid van de ATH-M50X viel mij persoonlijk een beetje tegen. Wel veel details in de muziek maar vond het geheel wel vrij schel klinken. Een beetje te klinisch naar mijn smaak. Achteraf denk ik dat dit misschien iets met het mengpaneel (?) te maken had waar de koptelefoon ingestoken werd voordat er met een PC werd verbonden.

Vervolgens naar de Mediamarkt, daar de Sennheiser Momentum (over-ear versie) opgehad. Vond het geluid erg prettig om naar te luisteren maar ook weer niet heel bijzonder. Het verschilde voor mijn gevoel niet heel veel van mijn oude AKG K518. Omdat ik niet hele grote oren heb was de fit van de koptelefoon wel prettig.

Vervolgens in een andere winkel naar de Beyerdynamic DT770 Pro - 80 ohm versie geluisterd welke rechtstreeks op mijn telefoon werd aangesloten. Ik hoorde bij deze koptelefoon ook veel details, net als bij de ATH-M50X, maar het geluid klonk wel erg gedempt. De klank van het geluid was wel prettiger en minder klinisch/schel. Het volume van mijn iPhone 5 moest ook bijna naar maximaal voor een acceptabel geluidsniveau, ik denk dus dat door de relatieve hoge impedantie ik niet alles uit de koptelefoon haalde. Volgende week kan ik de 32 ohm versie beluisteren, ik ben benieuwd hoe het dan klinkt.

Tot slot een Roland RH-300 opgehad. Dit geluid was erg vol en prettig om naar te luisteren. Ik ben benieuwd hoe deze zich volgende week verhoudt ten opzichte van de 32 ohm versie van de DT770 Pro.

Dus weer een stuk wijzer:
- Geen actieve noise cancelling
- Absoluut geen geluidslek naar buiten toe (dus gesloten koptelefoon blijft de enige optie)

Eigenlijk heb ik nu nog de AIAIAI TMA-1 Studio, Shure SHR840 en Sony MDR-1R op mijn lijstje staan die ik graag zou willen beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Soort van besloten om een Beyerdynamic DT990 pro te kopen, weet iemand of dat ook te doen is op een mobiele telefoon (250 Ohm), of dat ik dan naar de DT990 600 Ohm moet gaan kijken? Zal hem zowel op m'n telefoon als op m'n versterker aansluiten, dus aan jullie de vraag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Je zal je telefoon al vrij hard moeten zetten bij de 250 ohms versie, dus de 600 ohms zou ik al helemaal niet doen (alhoewel het verschil kleiner is dan je denkt). De 250 ohms versie (Pro) is ook nog eens significant goedkoper, en als bonus vind ik hem lekkerder zitten, hij klemt iets harder maar de hoofdband is prettiger, wat steviger en niet "plakkerig".
Pagina: 1 ... 74 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.