Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:24
ThomasXIV schreef op zondag 05 april 2015 @ 18:40:
Soort van besloten om een Beyerdynamic DT990 pro te kopen, weet iemand of dat ook te doen is op een mobiele telefoon (250 Ohm), of dat ik dan naar de DT990 600 Ohm moet gaan kijken? Zal hem zowel op m'n telefoon als op m'n versterker aansluiten, dus aan jullie de vraag :).
Ik heb afgelopen weekend de DT770 Pro 80 ohm variant beluisterd op mijn iPhone 5 en persoonlijk vond ik dat mijn telefoon niet genoeg power kon leveren voor een acceptabel volume. Dit was overigens wel een DT770 Pro met delimiter. Ik zelf zou zeggen dat een 250 ohm teveel gevraagd is (voor een iPhone 5 in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ga anders snel nog eens langs bij een hifi zaakje hier in utrecht waar ze de normale DT990's in alle uitvoeringen hebben (32 ohm, 250 ohm, 600 ohm). Zit stiekem ook nog te twijfelen of een SR325e niet wat is, alleen die is een stuk duurder en heeft ook z'n nadelen (volledig open, bas is een stuk minder krachtig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06
lappiehero schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:39:
Wacht zelf op het moment op mijn Sony MDR-1A deze schijnt fantastisch comfort te hebben!
maar het is nog even wachten op de postbode |:(
Verder werd deze redelijk positief getest voor onder de 200 euro in het silver.
Hoe bevalt hij tot dusverre?

Mijn max budget is 150 euro maar met wat geluk komt de prijs daar nog wel op. Ik heb confort hoog op mijn lijstje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 11:22
Outlandos schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:23:
[...]

Hoe bevalt hij tot dusverre?

Mijn max budget is 150 euro maar met wat geluk komt de prijs daar nog wel op. Ik heb confort hoog op mijn lijstje staan.
Hij bevalt mij tot zeer goed op het gebied van comfort! Geluid is goed naar mijn mening, hierbij merk ik alleen dat veel mensen zeggen dat hij erg veel bass heeft terwijl ik dit juist mee vindt vallen. Hiervoor had ik een Teufel Aureol Massive die achteraf eigenlijk alleen maar bass liet horen.

Gebruik hem overigens altijd i.c.m. mijn galaxy s3 of macbook air 2014 en de kabel met microfoon. Heb ook nog nooit andere koptelefoon langdurig gebruikt die duurder zijn geweest dan 100 euro. :$

Maar hij zit heerlijk en kan gerust een hele middag met de koptelefoon op bezig zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Tiuri schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:39:
[...]

Ik heb afgelopen weekend de DT770 Pro 80 ohm variant beluisterd op mijn iPhone 5 en persoonlijk vond ik dat mijn telefoon niet genoeg power kon leveren voor een acceptabel volume. Dit was overigens wel een DT770 Pro met delimiter. Ik zelf zou zeggen dat een 250 ohm teveel gevraagd is (voor een iPhone 5 in ieder geval).
Heb zelf de DT770 Pro 80 ohm nu 1 week. Zelfs mijn Nexus 5 hoeft maar op half volume om ruimschoots mijn tinnitus te versterken. Macbook staat ongeveer op 1 kwart volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:39
eL_Jay schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:48:
Heb zelf de DT770 Pro 80 ohm nu 1 week. Zelfs mijn Nexus 5 hoeft maar op half volume om ruimschoots mijn tinnitus te versterken. Macbook staat ongeveer op 1 kwart volume.
Is hij ondertussen wat ingespeeld? Je vond hem eerst wat schel. Wellicht helpt het inspelen iets?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
eL_Jay schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:48:
[...]

Dit was mijn ervaring en dit was een DT770 Pro mét delimiter en met de iPhone 5. Hier op engadget wordt er ook gemeld dat de iPhone 5 niet erg hard gaat: http://www.engadget.com/2...ne-vs-rivals-audio-tests/ misschien dat het dus die specifieke combinatie is.

Morgen ga ik eindelijk de 32 ohm variant beluisteren (en hopelijk ook aanschaffen). Misschien dat ik mijn Macbook Pro ook meeneem om te gebruiken als audiobron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Ik weet niet of het hier al eens voorbij is gekomen (ik ga niet alles teruglezen ;)) Maar ik heb zelf een bluetooth headphone van iT7, model iT7x2. Wellicht prijzig, maar goed geluid, zeer comfortabel, ongelofelijk lange batterijduur en niet bulky/lelijk, hoewel smaken verschillen natuurlijk. Dit is niet zomaar mijn eerste headphone ervaring en kan zeggen dat deze mij tot dusver het best bevalt! Wellicht iets voor hier :)

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Cass Casey schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:18:
[...]

Is hij ondertussen wat ingespeeld? Je vond hem eerst wat schel. Wellicht helpt het inspelen iets?
Hij klinkt waarschijnlijk geweldig aangezien al mijn andere audio devices nou als stront klinken. (echt letterlijk alles klinkt nu kut of net niet kut, niet dat ik high-end apparatuur had ofzo, gewoon goedkope consumentenmeuk)
Maar ik moet nu wel mijn headsets e.d. gaan vervangen :P.

Comfort ben ik nog niet helemaal uit, m.u.v. de clamping is de DT770 subliem qua comfort, mijn oren doen 0 pijn na 4 uur, maar mijn kaken wel een beetje.

Ik zit nu te twijfelen tussen eengradoo of nog een DT voor thuis. (budget 150).
Hij hoeft niet per se gesloten te zijn, maar mijn vriendin zit in dezelfde kamer vaak films te kijken terwijl ik zit te gamen, dus gesloten lijkt me wel beter.
offtopic:
Ben verhuisd van mijn computer hol naar de woonkamer om mijn vriendin minder te kort te doen ;)

Iemand die me op wat andere alternatieven voor een DT770 kan wijzen dan een AT m50x?

Ikzelf geloof niet in burn-in. (afaik is er geen enkele producent die het inbranden met whitenoise bekrachtigd)

Ik vermoed dat het schelle veroorzaakt werd door schrale streams. Stream nu deezer en dat klinkt significant beter dan spotify. (Ik heb geen FLAC). Ik vermoed ook regelmatig dat hij defect is doordat ik allemaal rare ruisjes, kraakjes en artefacts hoor, dit komt volgens mij omdat deze headphone ongenadig hard elke inferieuriteit in de source bloot legt.

[ Voor 9% gewijzigd door eL_Jay op 17-04-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
lappiehero schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:31:
[...]

Hij bevalt mij tot zeer goed op het gebied van comfort! Geluid is goed naar mijn mening, hierbij merk ik alleen dat veel mensen zeggen dat hij erg veel bass heeft terwijl ik dit juist mee vindt vallen. Hiervoor had ik een Teufel Aureol Massive die achteraf eigenlijk alleen maar bass liet horen.

Gebruik hem overigens altijd i.c.m. mijn galaxy s3 of macbook air 2014 en de kabel met microfoon. Heb ook nog nooit andere koptelefoon langdurig gebruikt die duurder zijn geweest dan 100 euro. :$

Maar hij zit heerlijk en kan gerust een hele middag met de koptelefoon op bezig zijn _/-\o_
Top, klinkt goed!

Te veel bass wil ik inderdaad ook niet, maar goed om te horen dat jij dat niet vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 05:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:08:
[...]

De DT880 vind ik in alle opzichten superieur aan de DT770, de laatste heb ik dan ook niet meer gebruikt nadat de 880 beproefd en goedgekeurd was. ;)
Wat houd dat semi-open precies in?
Een gesloten vind ik prettig omdat ik daarmee geen overlast veroorzaak., combineert een goede semi-open het beste van beide werelden*

*voor zover ik het begrijp is het geluid van een open beter, maar de demping van een gesloten vind ik dat ik nodig heb.

Overigens is comfort het aller belangrijkste, hij mag iets minder goed zijn dan de 770 als hij nog lekkerder zit.
De 770 zit erg goed, maar wordt wel erg warm, na een paar uur en mijn hoofd is nog steeds te dik ;). Klopt het dat alle gesloten warm worden aangezien het net oorwarmers zijn?

Zijn er modulaire headphones?

[ Voor 76% gewijzigd door eL_Jay op 17-04-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
lappiehero schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:31:
[...]

Ik twijfel alleen nog tussen de Sony MDR-1R en zijn opvolger, de Sony MDR-1A.

De eerste staat nu op amazon voor 110 en de tweede voor 180 euro. Wel een groot prijsverschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:39
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:08:
[...]

De DT880 vind ik in alle opzichten superieur aan de DT770, de laatste heb ik dan ook niet meer gebruikt nadat de 880 beproefd en goedgekeurd was. ;)
Ik ken de 880 niet, maar houdt wel in je gedacht dat het een andere prijsklasse is (bijna 100% duurder) en 250 Ohm impedantie, dus nauwelijks bruikbaar op een MacBook of MP3-player.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

eL_Jay schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:55:
[...]

Wat houd dat semi-open precies in?
Een gesloten vind ik prettig omdat ik daarmee geen overlast veroorzaak., combineert een goede semi-open het beste van beide werelden?*
Nee, maar bijna. De DT880 lekt wel degelijk geluid, doch minder dan een compleet open hoofdtelefoon zoals een DT990. Maar het verschil is redelijk miniem. Je hebt, als je een open hoofdtelefoon op hebt, het gevoel (qua geluid) alsof je niks op je hoofd hebt zitten, terwijl je bij een dichte hoofdtelefoon een merkbare afsluiting van de buitenwereld hebt. Bij de DT880 merk je wel dat je iets over je oren hebt zitten, maar het verschil wat dit betreft tussen de DT990 en DT880 is niet heel groot.

Als je echt afsluiting wilt en zo min mogelijk geluid wilt lekken moet je echt een gesloten hoofdtelefoon nemen, dus de DT770.

Overigens: in beide gevallen neem de pro versie. Goedkoper en een gekruld snoer.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 18-04-2015 00:46 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Ik ben uiteindelijk toch voor de Roland RH-300 gegaan. Vond hem net iets comfortabeler zitten dan de DT770 Pro 32 ohm maar veel belangrijker, toch ook echt beter klinken. Het is wel een beetje een alternatieve keuze, maar ook op Head-Fi zijn de paar reviews die ik kan vinden enthousiast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 16:37

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

CyBeR schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 00:45:
[...]
Overigens: in beide gevallen neem de pro versie. Goedkoper en een gekruld snoer.
Ik heb de DT770 pro gekocht, maar heb geen gekruld snoer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Djesse8999 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 18:57:
[...]

Ik heb de DT770 pro gekocht, maar heb geen gekruld snoer :S
Alleen die van 250 Ohm heeft een gekruld snoer, 80 Ohm een recht snoer van 3 mtr, 32 Ohm een recht snoer van 1.6 mtr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Gister bij de Media Markt de Bose QuietComfort 25 op gehad, helaas deed de autobooth het niet. De koptelefoon zelf zat wel erg lekker moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
CyBeR schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 00:45:
[...]
Ik heb nu 2 weken de 770 Pro 80Ohm en die bevalt dus zo goed dat ik thuis iets vergelijkbaars wil, alleen niet helemaal dezelfde zeg maar :p. Overigens wordt ie gelukkig met de dag comfortbaler (het klemmen wordt minder)
Maar uit je reactie maak ik op dat een 880 te asociaal is voor bijv de trein? (dat wil ik mijn vriendin niet aandoen).

Overigens is het verwachte thuisgebruik 20% muziek 80% gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

eL_Jay schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:38:
[...]

Maar uit je reactie maak ik op dat een 880 te asociaal is voor bijv de trein? (dat wil ik mijn vriendin niet aandoen).
Voor in de trein zeker ja, of je moet héél zachtjes luisteren.

Ik heb ze overigens beide en de DT880 klinkt wel iets fijner, maar de DT770 is wat permanent in m'n rugzak zit om mee te nemen.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 20-04-2015 16:44 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 05:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Vandaag de Sony MDR-1A ontvangen van Bax-shop.

Hij stond daar voor een slordige 300 euro op de website, daar heb ik ze op geattendeerd (normale prijs is 200 euro), en als reactie kreeg ik het aanbod om er eentje te bestellen voor 176,99 (dezelfde prijs als Amazon.de). Dat heb ik dus gedaan, en zie hier, een dag later al netjes bezorgd.

De eerste indruk is dat de koptelefoon enorm licht is, wat ik duidelijk als pluspunt ervaar.
Vervolgens de plug in mijn Moto X (2013) gedaan en toen viel het toch wat tegen. Ik heb viper4android als EQ erop staan (zo'n beetje de beste EQ voor telefoons die er bestaat) en daar stond nog een preset op die ik gebruikte voor mijn oordopjes (Klipsch i10x). Vervolgens heb ik deze preset uitgezet en was het geluid al wat beter, maar nog steeds vond ik de bass te aanwezig en soms echt 'los' van de rest klinken.

Toen heb ik v4a eraf gegooid en de ExtremeBeats mod geprobeerd, dat is een mod die het geluid beter maakt, zonder dat je zelf met instellingen hoeft te kloten. En tot mijn verbazing is het geluid echt beter. Nog steeds niet de WOW die ik ooit had met de overgang van normale oordopjes naar de in-ear's van Klipsch, maar alsnog een lekker, warm en ontspannen geluid.

YouTube: eXtremeBeats Featrues and Overview

De headset zit lekker, ook daar is niets mis mee.

Tot slot ga ik waarschijnlijk dit weekend de Bose comfort 25 bestellen, je krijgt er een risk free 30 dagen periode bij, waarbinnen je um zonder opgave van reden kunt terug sturen (ze komen um zelfs kosteloos ophalen). Het lijkt me leuk die headsets naast elkaar te horen en te kunnen testen, mocht de Bose echt beter klinken dan ben ik zelfs bereid die te houden en de Sony te verkopen, maar dan moet de Bose wel echt die WOW factor hebben.

Als ik nu een cijfer zou moeten geven voor de Sony is het 4/5 stars: geluid goed, comfort en design super. Voor 177 euro een prima prijs voor wat je krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 21-04-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Laatst online: 13-10 13:27
[b][message=44107908,noline]
Tot slot ga ik waarschijnlijk dit weekend de Bose comfort 25 bestellen, je krijgt er een risk free 30 dagen periode bij, waarbinnen je um zonder opgave van reden kunt terug sturen (ze komen um zelfs kosteloos ophalen). Het lijkt me leuk die headsets naast elkaar te horen en te kunnen testen, mocht de Bose echt beter klinken dan ben ik zelfs bereid die te houden en de Sony te verkopen, maar dan moet de Bose wel echt die WOW factor hebben.
Zorg dat je zowel de Bose als je nieuwe Sony even laat inspelen. Ik ben met de release van QC25 direct van de QC15 afgestapt en de kwaliteit en het geluid is echt stukken beter. Ik ben zeer tevreden met de QC25 en bevalt me erg goed, heerlijk met het openbaar vervoer of voor op kantoor. :) Succes met kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Metal Mark schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:29:
[...]

Zorg dat je zowel de Bose als je nieuwe Sony even laat inspelen. Ik ben met de release van QC25 direct van de QC15 afgestapt en de kwaliteit en het geluid is echt stukken beter. Ik ben zeer tevreden met de QC25 en bevalt me erg goed, heerlijk met het openbaar vervoer of voor op kantoor. :) Succes met kiezen.
Ja, dat kan er ook nog aan gelegen hebben waarom het geluid op het eerste gezicht niet geweldig was en nu wel, naast de verandering van EQ.

De QC25 lijkt me ook erg fijn, die noise canceling heb ik niet direct nodig, luister doorgaans in stille ruimtes, maar net was ik buiten en merk ik toch dat de wind stort, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:27:
Ik vind m'n DT880 opvallend veel lekkerder zitten dan m'n DT770, op zich al een hele prestatie.

Waarschijnlijk omdat de 770 een pro versie is met een bewust hogere klemdruk, zodat je in de studio lekker kunt headbangen en toch de cans niet kunt verliezen. :)
Mijn 880 heeft een modaler klemdruk en zit precies goed, de druk irriteert mij zelf na uren luisteren niet en warm worden doet het ook al niet.

De kussens hebben een zacht, open fabric structuur dat totaal niet zweet (het zal eerder absorberen), de 770 pro is leerachtig misschien wel kunstleer(??), dat sluit geweldig af als pluspunt, maar het wordt daardoor wel eerder benauwd.
Ik zou die pro versies juist niet meer kopen, tenzij je er een goede reden voor hebt.
Dat de pro versies iets goedkoper zijn zou ik niet laten meetellen in je keuze.
De oorkussens van de 770 pro en 880 pro zijn van vrijwel hetzelfde zachte velour gemaakt.

De 770 M heeft kussens van een soort leer en een hogere klemdruk om beter te kunnen isoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:11:
[...]

Nope, mijn DT770 pro 'limited edition' heeft een soort van zacht (kunst)leer, dat trouwens veel te snel craquelé begint te worden zie ik nu.
De hoofdtelefoon is van eind 2012, dat is dus best snel, 'limited' my ass.
Lelijke barstjes die ongetwijfeld binnenkort als zwartgrijze confetti rond de oortjes blijven plakken, lekker. :F

Het 'velours' van de DT880 ziet er beter uit en voelt ook fijner tijdens langer luisteren, je voelt het eigenlijk totaal niet. ;)
Maar dat is dan jouw "limited edition". Een normale DT770 Pro m.u.v. de 32 ohm en de M-versie hebben normale velours oorkussens die hetzelfde aanvoelen als de DT880 oorschelpen (maar het overigens niet zijn).

Overigens ligt de klemkracht erg samen met de grootte van je hoofd. Mijn hoofd is niet zo groot en ik vind de pro versies van de 770/880/990 perfect zitten. De non pro (Edition) zitten bij mij te los. Als ik wat naar voren buig met mijn hoofd (of achter) schuift de koptelefoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Nog even een update over de Sony MDR-1A. Na de verandering van EQ (en de invloed van het inspelen) ben ik echt fan van het geluid. De kabel die ik hier nog niet besproken heb is van hele goede kwaliteit. Je krijgt er 2 kabels bij die even lang zijn, het enige verschil is dat er een op de één een mic + knop zit om muziek op resume/pauze te zetten en gesprekken kunt aannemen.

Het engie nadeel van die knop is dat als ik Spotify op heb en op die knop druk om de muziek te pauzeren, hij dan de Rocket media player start....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ GJ007

Naar wat voor sound ben je opzoek?
Neutraal,veel bass,warme sound etc.
Als ik dat lijstje zie ben je opzoek naar een koptelefoon in de 150 euro prijsklasse?
Ik zou gaan voor SRH840 voor thuis en hd25 voor onderweg.
Er zijn meer opties voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik ben in de markt voor een nieuwe koptelefoon en portable dac/amp.
De combi zal thuis maar vooral op mijn werk gebruikt worden.
De portable dac/amps kunnen niet heel veel stroom leveren dus ik ben wat aan het twijfelen over een geschikte koptelefoon.

de dac zal wss een audioquest dragonfly of iets vergelijkbaars worden.

Ik wil graag een grote over ear open kop telefoon. en het liefst geen extra versterking buiten de usb powered dac/amp.

Qua comfort de sennheiser hd6xx serie zit heel fijn is te betalen maar ik ben bang dat deze phones meer vragen van de versterking.

Verder vind ik de philips fidelio x2 intressant. Zijn er nog andere merken waar ik mijn aandacht op zou moeten richten.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Je hebt in de gaten dat die Sennheiser een on-ear is?

Indien je hem thuis gaat gebruiken en voor langere tijd ophoudt zou ik voor de DT770 (wel 80Ohm) gaan, er bestaat geen comfortabelere koptelefoon voor die prijs.

[ Voor 30% gewijzigd door Shamalamadindon op 03-05-2015 04:09 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

Als ik dit lees;
De Shure tov de Beyer
productreview: Shure SRH840 (Zwart) review door Grabbels

Ik weer dat de sennheiser een on ear is, maar ben altijd wel content geweest met sennheiser. De 25 voelt als een 'safe' optie. En fijn dat alles vervangbaar is...

Zie dat zowel de Shure als de sennheiser bij de media markt liggen; laat ik nou net een cadeaubon van de mm gekregen te hebben...

Twijfel dus tussen de SRH840 en de sennheiser HD25... Iemand ervaring met deze 2?

Bedoeling is muziek en af en toe spelletje; eigenlijk voor thuis, MacBook en ipadje

[ Voor 56% gewijzigd door GJ007 op 03-05-2015 15:12 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
GJ007 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:08:
Als ik dit lees;
De Shure tov de Beyer

Ik weer dat de sennheiser een on ear is, maar ben altijd wel content geweest met sennheiser. De 25 voelt als een 'safe' optie. En fijn dat alles vervangbaar is...

Zie dat zowel de Shure als de sennheiser bij de media markt liggen; laat ik nou net een cadeaubon van de mm gekregen te hebben...

Twijfel dus tussen de SRH840 en de sennheiser HD25... Iemand ervaring met deze 2?

Bedoeling is muziek en af en toe spelletje; eigenlijk voor thuis, MacBook en ipadje
Zelf de HD25, Ja alles is vervangbaar. Wel tegen een prijs ;)
Hij is in verhouding tot een DT770 wat voller en gekleurder in het geluid. Wel een stuk minder wollig dan andere sennheisers naar mijn mening. (althans tot aan de 600 reeks).
Zelf geen ervaring met SRH840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Welke DT770 heb je het dan over? Ik vond persoonlijk de DT770 pro 80 ohm redelijk aangedikte mid-bass hebben. Zeker in vergelijking met een HD600. De HD25-1 II klonk mij vrij neutraal in de oren, maar is on-ear en dat moet je net liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 19:37
GJ007 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:08:
Als ik dit lees;
De Shure tov de Beyer

Ik heb de SRH840. Wat wil je weten? :)

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
henkie196 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:04:
Welke DT770 heb je het dan over? Ik vond persoonlijk de DT770 pro 80 ohm redelijk aangedikte mid-bass hebben. Zeker in vergelijking met een HD600. De HD25-1 II klonk mij vrij neutraal in de oren, maar is on-ear en dat moet je net liggen.
250 Ohm. En zonder versterker verlies je daar toch wel redelijk wat laag. Dan is hij zeker wat scheller dan de HD25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Een bepaalde verkoper heeft wat van zijn koptelefoons op Vraag & Aanbod gezet. Ik noem verder geen namen. O-)
Ze zijn allemaal in goede staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

bedankt voor de vele reacties allen!
@Just_A_User hoe is het gewicht van de shure? lees her en der dat die 'nogal' wat zwaarder is.

denk dat het de senieler HD 25-1 II en dan bij voorkeur de velours oorkussens.

ik zal even in het VA kijken ;)

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Heilige Kaas schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:09:
Een bepaalde verkoper heeft wat van zijn koptelefoons op Vraag & Aanbod gezet. Ik noem verder geen namen. O-)
Ze zijn allemaal in goede staat.
Een HD580 met HD600 drivers? is er dan qua geluid nog verschil met een normale HD600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Slurpie schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:55:
[...]

250 Ohm. En zonder versterker verlies je daar toch wel redelijk wat laag. Dan is hij zeker wat scheller dan de HD25
Ik vind de DT770 250 Ohm zonder fatsoenlijke versterking niet zozeer droppen in het laag, maar meer in het mid.. dan lijkt het net alsof je door een kussen heen luistert.

Ondertussen hou je wel het detail in het hoog, waardoor het misschien scheller lijkt.. maar ik vind mijn HD25 toch echt wel 'scheller' dan de DT770.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
henkie196 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:48:
[...]

Een HD580 met HD600 drivers? is er dan qua geluid nog verschil met een normale HD600?
Alle HD580 hebben dezelfde driver als de hd600. Het is namelijk zo dat gezien de HD580 zo'n succes was ze er een HD600 van hebben gemaakt.
Er is wel iets verschil in geluid, maar dit volgt uit het verschil in de bouw/materialen/grille. Op Head-fi zijn er zat vergelijkingen te vinden.

Ik vond de hd580 hetzelfde presteren als mijn hd650, ik vond hem zelfs net iets beter maar dat is een kwestie van smaak.
Ik heb zelf echter nooit de hd600 en hd580 naast elkaar geluisterd dus of er veel verschil in zit dat kan ik je niet vertellen.

Edit: er zijn wel iets van 3 generaties van de drivers, zowel voor de hd580/600 als de hd650. Voor zover ik weet zijn er geen superieure generaties.
Edit2:hierr kan je zien dat als je de driver als Spare Part wilt halen ze voor zowel de hd580 als de hd600 zijn

[ Voor 18% gewijzigd door Heilige Kaas op 07-05-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
GJ007 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:37:
bedankt voor de vele reacties allen!
@Just_A_User hoe is het gewicht van de shure? lees her en der dat die 'nogal' wat zwaarder is.

denk dat het de senieler HD 25-1 II en dan bij voorkeur de velours oorkussens.

ik zal even in het VA kijken ;)
Hij is wel wat zwaarder ja. Ik heb, toen ik ging luisteren naar verschillende hoofdtelefoons, er verschillende op gehad, en deze was uit die selectie de zwaarste, maar, in tegenstelling tot wat je misschien denkt, helemaal niet oncomfortabel. Ik vind 'zwaarder' dus zeker geen reden om op basis daarvan de Shure niet aan te schaffen.

Qua geluid ging hij de andere modellen voorbij, vandaar ook dat mijn keus daar op gevallen is. Prachtig geluid, comfortabel op je hoofd en op je oren. Nee, gewicht is zéker geen reden om deze hoofdtelefoon niet te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

Ga ze tzt beide proberen te beluisteren! Denk volgende week ergens

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe aanwinst! Een vintage sennheiser hd 540 reference 2.

Afbeeldingslocatie: http://extreme.pcgameshardware.de/attachments/632795d1362757365-kopfhoerer-mit-wechselbarem-kabel-bose-ae2-mikro-5402.jpg

Hij heet dus Reference maar is het dus ook echt.
Deze koptelefoon laat de opname precies horen zoals het bedoeld is.
Kan geen kleuring bekennen eigenlijk klinkt erg linear.
Slecht gemasterde muziek valt wel door de mand op deze headphone.

En bovendien zit ie echt ontzettend comfortabel en is ie ontzettend licht.

Is heel topic over op head-fi.

http://www.head-fi.org/t/...540-reference-are-so-good

De hd540II schijnt beter te klinken dan een hd600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:27:
Nieuwe aanwinst! Een vintage sennheiser hd 540 reference 2.

[afbeelding]

Hij heet dus Reference maar is het dus ook echt.
Deze koptelefoon laat de opname precies horen zoals het bedoeld is.
Kan geen kleuring bekennen eigenlijk klinkt erg linear.
Slecht gemasterde muziek valt wel door de mand op deze headphone.

En bovendien zit ie echt ontzettend comfortabel en is ie ontzettend licht.

Is heel topic over op head-fi.

http://www.head-fi.org/t/...540-reference-are-so-good

De hd540II schijnt beter te klinken dan een hd600.
Hoe weet je dan dat de muziek precies zo bedoeld is zoals jij hem hoort? Er zit ook nog iets van een versterker tussen die ook niet neutraal zal zijn lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:14
Just_A_User schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:35:
[...]

Hoe weet je dan dat de muziek precies zo bedoeld is zoals jij hem hoort? Er zit ook nog iets van een versterker tussen die ook niet neutraal zal zijn lijkt mij?
Dat weet hij niet. De enige manier waarop je muziek hoort zoals deze is bedoeld, is als je exact dezelfde apparatuur gebruikt als degene die de muziek heeft afgemixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:49
Heilige Kaas schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:34:
[...]

Alle HD580 hebben dezelfde driver als de hd600. Het is namelijk zo dat gezien de HD580 zo'n succes was ze er een HD600 van hebben gemaakt.
En wie hem hoort, snapt waarom. Dit is nog steeds mijn favoriet en alles wordt aan deze headphone getoetst. Ik ben zijn gelijke nog niet tegengekomen.

Hij is zeer open, dat kan een nadeel zijn afhankelijk van je gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik zie door de bomen het bos niet meer en heb echt hulp nodig bij de selectie van een goede hoofdtelefoon!

Ik wil het voornamelijk gebruiken voor films en gaming, dus een surround (voor zover dat echt werkt) zou een plus zijn. Ik ga het koppelen aan mijn PS4 en een Minix speler, dus draadloos is handiger in mijn situatie (bluetooth). Geen zin om met kabels te prutsen. Mijn budget is ongeveer rond de 100-150 euro. Meer dan 150 euro wil ik er niet aan uitgeven. Gemiddelde gebruiksduur zal een aantal uur zijn, thuis op de bank steeds. Muziek zal er niet op draaien. Dus echt specifiek voor entertainment van films en gaming.

Ik heb werkelijk geen enkele idee wat goed is, qua merk en kwaliteit. Sta dus voor alles open. Ik vond bijv. de JBL 50BT een mooi design hebben, en is draadloos. Maar geen surround, en geluidskwaliteit is een gok.

Dank alvast voor alle hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
SlaadjeBla schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 21:27:
En wie hem hoort, snapt waarom. Dit is nog steeds mijn favoriet en alles wordt aan deze headphone getoetst. Ik ben zijn gelijke nog niet tegengekomen.

Hij is zeer open, dat kan een nadeel zijn afhankelijk van je gebruik.
Definieer wat een gelijke zou moeten zijn. Ik heb wel een HD800 en die laat veel meer horen op het vlak van bass extensie en vooral details dan wat ik gehoord heb op een HD600 (voor mijn oren, uiteraard). Maar ja, kost ook zo'n 3-4x zoveel, dus op dat vlak is het ook niet gelijk.
AMD1800 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:03:
Dat weet hij niet. De enige manier waarop je muziek hoort zoals deze is bedoeld, is als je exact dezelfde apparatuur gebruikt als degene die de muziek heeft afgemixt.
Dat is ook nog maar de vraag. Als mixer zou je ook rekening moeten houden met hoe iets op andere systemen klinkt. Alhoewel ik me wel eens afvraag in hoeverre men daarmee rekening houdt. Als je hoort hoe sommige dingen gemixt worden, met clipping en al, dan heeft men kennelijk al niet eens rekening gehouden met de beperkingen van het bestandsformaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsdgr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 09:59
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:21:
Beste mensen, ik zie door de bomen het bos niet meer en heb echt hulp nodig bij de selectie van een goede hoofdtelefoon!

Ik wil het voornamelijk gebruiken voor films en gaming, dus een surround (voor zover dat echt werkt) zou een plus zijn. Ik ga het koppelen aan mijn PS4 en een Minix speler, dus draadloos is handiger in mijn situatie (bluetooth). Geen zin om met kabels te prutsen. Mijn budget is ongeveer rond de 100-150 euro. Meer dan 150 euro wil ik er niet aan uitgeven. Gemiddelde gebruiksduur zal een aantal uur zijn, thuis op de bank steeds. Muziek zal er niet op draaien. Dus echt specifiek voor entertainment van films en gaming.

Ik heb werkelijk geen enkele idee wat goed is, qua merk en kwaliteit. Sta dus voor alles open. Ik vond bijv. de JBL 50BT een mooi design hebben, en is draadloos. Maar geen surround, en geluidskwaliteit is een gok.

Dank alvast voor alle hulp! :)
ik heb momenteel een sennheiser rs165 (wireless) staan. hij doet wat hij moet doen. helaas heb ik momenteel een HD598 naast de RS165 liggen, en het verschil in kwaliteit is redelijk groot. ( dit verschil kan ook komen omdat de rs165 gesloten en de HD598 open is ).
Ik vrees dat je in deze prijsrange sneller tevreden zal moeten zijn.

Na het lezen van vele reviews heb ik bluetooth vermeden omwille van de audio delay/lag. Zelf ben ik redelijk gevoelig voor audio delay/lag tijdens films en series zien.
Daar moet je omwille van games/films misschien wel rekening mee houden.
De nieuwe wireless reeks van sennheiser ( radiogestuurd )( RS 165, RS175, RS185 ) heeft weinig audio lag, maar de prijs is net wat hoger dan je in gedachten had. ( de RS165 komt op €169, en is de goedkoopste uit de reeks. )

zelf zou ik toch naar een headphone met draad gaan, wat mij naadloos naar mijn volgende post brengt :+

Ik ben op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon. ( deze zal voornamelijk gebruikt worden voor Films/series )
Na verscheidene pagina's van dit topic te lezen viel mijn oog op de beyerdynamic DT990 Pro en DT880 pro.
wat is het verschil tussen beide headphones? De 880 pro is half open en de 990 pro is open. Alleen is het prijsverschil tussen de 2 wel redelijk groot. €149 voor de 990 pro tegen €215 voor de 880 pro.

Beide headphones hebben een impedantie van 250 ohm. zal ik ze met mijn logitech Z2300 kunnen aansturen, of zal ik een aparte headphone amp moeten kopen ( ik kijk films vanaf mijn desktop -> hdmi -> tv ). Al vind ik dat ze daar redelijk veel geld voor vragen.

moest er iemand zijn die ervaring heeft met 1 van deze, of beide headphones, dan hoor ik het graag.

[ Voor 16% gewijzigd door matthijsdgr op 11-05-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Waarom niet gewoon de hd598 houden? of is ie niet voor jou?

Even een vraag, hoe vind je de bass van de hd598 en hoe vind je de treble?
Als je die goed vind dan ga je de dt990 niet mooi vinden, die heeft een veel zwaardere en ook modderige bass, qua treble niveau weet ik het niet maar ik weet wel dat de dt990 een wat schellere treble kan hebben dan de hd598. De dt880 is beter in balans, maar die is ook duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsdgr
Ik vind de hd598 te neutraal. Voor muziek kan ik dit appreciëren, maar ik ben eerder een film/serie man. Daar mag de bass net wat extra hebben. (Persoonlijke keuze)
Misschien ben ik wat met een asus xonar dsx.
Deze zou wat meer punch aan mijn geluid kunnen geven?

[ Voor 34% gewijzigd door matthijsdgr op 11-05-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Kingston Hyperx Cloud aangeschaft voor mijn pc, ps4 (games) en voor muziek.
Op de pc klinkt deze headset gewoon normaal maar op de ps4 kan deze headset helemaal niet hard en is eerder te zacht met maximaal volume. Is dit een bekend probleem van de Kingston Hyperx cloud 1 via de ps4 controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:44
Ter info, uit het Centraal aanbiedingen topic. V2.0:
miyazakiman schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:11:
Custom one Pro (wit) voor 97 Euro bij Amazon ES. + 6 Euro verzend kosten

http://www.amazon.es/Beye...2&keywords=custom+one+pro

Pricewatch, goedkoopste is 140 (zwart) of 155 (wit).

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
matthijsdgr schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:45:
Ik vind de hd598 te neutraal. Voor muziek kan ik dit appreciëren, maar ik ben eerder een film/serie man. Daar mag de bass net wat extra hebben. (Persoonlijke keuze)
Misschien ben ik wat met een asus xonar dsx.
Deze zou wat meer punch aan mijn geluid kunnen geven?
Dan kan je ook beter voor de dt990 gaan, of een compleet andere koptelefoon natuurlijk.
Andere geluidskaart heeft nooit zo'n groot effect of het geluidsbeeld als een andere koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsdgr
Heilige Kaas schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:33:
[...]

Dan kan je ook beter voor de dt990 gaan, of een compleet andere koptelefoon natuurlijk.
Andere geluidskaart heeft nooit zo'n groot effect of het geluidsbeeld als een andere koptelefoon.
dat dacht ik al, maar dan kom ik terug op mijn vraag: kan ik met mijn Z2300 een DT990 aansturen met een deftig volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
matthijsdgr schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:23:
[...]

dat dacht ik al, maar dan kom ik terug op mijn vraag: kan ik met mijn Z2300 een DT990 aansturen met een deftig volume?
Ja, dat kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of deze post nou wel in dit topic hoort, maar anderen vroegen hier ook aankoopadvies voor hoofdtelefoons die voornamelijk onderweg gebruikt zullen worden en in het Wearables & Navigatie subforum is geen topic te vinden voor over ear hoofdtelefoons (enkel oordopjes), dus dan toch maar hier.

Ik ben op zoek naar een betaalbare hoofdtelefoon (< 75 euro) met toch (voor een niet-audiofiel) goede geluidskwaliteit. Ik luister naar rock muziek (Dire Straits, The Alan Parsons Project) en blues/blues rock (Eric Clapton, Stevie Ray Vaughan) muziek, in al deze muziek is de gitaar prominent aanwezig, dus de weergave daarvan is belangrijk (ik denk dat dit onder midden/hoog valt?), ik ben absoluut niet op zoek naar een hoofdtelefoon met overdreven bas en ik heb dus liever een hoofdtelefoon die een goed midden en hoog heeft ten koste van de bas. Verder zal de hoofdtelefoon vooral tijdens het reizen gebruikt worden (thuis heb je immers luidsprekers ;) ) en goede geluidsisolatie is daarom van belang, een over ear closed back hoofdtelefoon lijkt mij daarom een logische keus (ik heb momenteel goedkope Philips (niet in-ear) oordopjes en die hebben zeer slechte geluidsisolatie, waardoor ik tijdens een lange busreis (met pratende mensen en muziek uit een portable speaker :'( ) niks van mijn eigen muziek kon horen, zelfs als ik het volume op 3/4 van het maximale zette). Ik heb zelf al aardig wat gelezen op internet, maar zie door de bomen het bos niet meer :(

Zelf had ik de Audio Technica M30x gevonden, de M30 kreeg goede reviews en de M30x schijnt een versie hiervan te zijn met verbeterd comfort en geluidsisolatie. De M series blijken monitoring/studio hoofdtelefoons te zijn, dus ik weet niet of deze nou de beste keus zijn. Ik kwam ook nog de T400 tegen en het was niet duidelijk wat nou precies het verschil met de M30(x) is. Verder zag ik dat er een hoop verschillende Sennheiser modellen zijn van rond de 60 euro. De Grado SR60 schijnt heel goed te zijn (vooral voor rock), maar omdat dit een on ear model is, valt deze helaas af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Kan prima hier imo. :)

Het klinkt in mijn oren alsof je de professionelere koptelefoons van AKG wel wat kan vinden. Ik weet eerlijk gezegd geen types zo, maar de goedkopere van akg maakten wel indruk op mij.
Dus niet richting de pricewatch: AKG K 518 DJ (Zwart) maar richting de pricewatch: AKG K 172 HD qua ontwerp. Zo zagen ze er iig uit.

Kijk eens rond of ze die bij de betere audio zaak in de buurt hebben.

pricewatch: AKG K 171 MKII (Zwart)
pricewatch: AKG K 272 HD (Zwart)
pricewatch: AKG K 271 MK II (Zwart)

[ Voor 20% gewijzigd door Heilige Kaas op 13-05-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:33:
[...]

Kan prima hier imo. :)

Het klinkt in mijn oren alsof je de professionelere koptelefoons van AKG wel wat kan vinden. Ik weet eerlijk gezegd geen types zo, maar de goedkopere van akg maakten wel indruk op mij.
Dus niet richting de pricewatch: AKG K 518 DJ (Zwart) maar richting de pricewatch: AKG K 172 HD qua ontwerp. Zo zagen ze er iig uit.

Kijk eens rond of ze die bij de betere audio zaak in de buurt hebben.

pricewatch: AKG K 171 MKII (Zwart)
pricewatch: AKG K 272 HD (Zwart)
pricewatch: AKG K 271 MK II (Zwart)
Bedankt voor jouw reactie :)
Helaas heeft AKG tussen de 40 en de 80 euro enkel de volgende over ear hoofdtelefoons met gesloten klankkast (closed back): http://tweakers.net/categ...WikFFurAxI3RRE3MAeK19YCAA en van de K619 en K55 wordt gezegd dat ze een erg sterke bas hebben en dat ze eigenlijk niet al te best zijn voor andere muziek soorten dan electro/dance/hiphop etc. , dus juist wat ik niet wil :( Dan blijft de K915 nog over, daar kan ik maar weinig over vinden en ik heb om eerlijk te zijn mijn twijfels bij een draadloze hoofdtelefoon (zeker in deze prijsklasse).

Inmiddels heb ik op YouTube een review gekeken van de hele M series lineup (https://www.youtube.com/watch?v=rA-I_o9PLtM) en de reviewer is erg positief over de geluidskwaliteit en benadrukt ook hoe neutraal ze klinken (dus niet te veel bas en ook goede weergave van het midden/hoog lijkt mij dan?). Verder zegt hij dat het verschil tussen de M20x en M30x maar heel klein is, dus ik ga waarschijnlijk voor de M20x (die 20 euro goedkoper is). Het is nu voor mij kiezen tussen de de M20x (Audio Technica) en HD4z9 (Sennheiser), tenzij iemand hier nog andere suggesties heeft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Eventueel kan je tweedehands proberen. De AKG k272hd kan ik voor 50 krijgen, de akg k171 mkii voor 35.

Audio technica, daar ben ik niet bijzonder van te spreken. De soundstage (iets wat ik als belangrijk ervaar bij die muziek) is vrij slecht bij de ath m-50. Kan zijn dat het bij de overige types beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:32:
Eventueel kan je tweedehands proberen. De AKG k272hd kan ik voor 50 krijgen, de akg k171 mkii voor 35.

Audio technica, daar ben ik niet bijzonder van te spreken. De soundstage (iets wat ik als belangrijk ervaar bij die muziek) is vrij slecht bij de ath m-50. Kan zijn dat het bij de overige types beter is.
De AKGs die je noemt zijn helaas allemaal boven budget en ik heb liever geen 2de hands koptelefoon, ze krijgen inderdaad wel een stuk betere reviews dan de K619 en K55. Heb je misschien nog advies wat betreft de Sennheiser HD419, HD429, HD439 en HD439? Zouden deze geschikt zijn voor mijn gebruik?

EDIT: Ik zie dat er ook on ear hoofdtelefoons zijn die qua uiterlijk veel lijken op over ear modellen met (al dan niet nep)leren "kussens", dus niet zoals bijv. de Grado's, maar zoals de Sennheiser PX200 (http://tweakers.net/price...x-200-ii-%28zwart%29.html). Omdat deze toch wel een stuk compacter zijn dan de echte over ear modellen, vraag ik mij af hoe deze zich qua geluidsisolatie verhouden tot de echte over ear modellen. Omdat mijn hoofdtelefoon dus vooral onderweg gebruikt zal worden is compactheid natuurlijk ook handig.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
Nadat m'n mobiel een aantal keer is gevallen doordat ik bleef haken aan het snoer wil
ik graag een draadloze koptelefoon. Ik weet nu zo ongeveer elk merk uit m'n hoofd, maar
ik kan nergens een winkel vinden met fatsoenlijke testkoptelefoons. Weet iemand misschien of er in Zuid-Holland winkels zijn die alleen maar koptelefoons verkopen, of in ieder geval er veel hebben om te testen ?
Bij de Mediamarkt had ik gekeken naar de Skullcandy Hesh 2 wireless, die hebben ze alleen in de webshop en ik moet het maar op goed vertrouwen kopen zonder dat ik ze terug kan brengen werd mij daar verteld.
Ik ben ten einde raad, of moet ik het risico nemen en gewoon 1 bestellen op goed geluk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:57:
[...]

De AKGs die je noemt zijn helaas allemaal boven budget en ik heb liever geen 2de hands koptelefoon, ze krijgen inderdaad wel een stuk betere reviews dan de K619 en K55. Heb je misschien nog advies wat betreft de Sennheiser HD419, HD429, HD439 en HD439? Zouden deze geschikt zijn voor mijn gebruik?

EDIT: Ik zie dat er ook on ear hoofdtelefoons zijn die qua uiterlijk veel lijken op over ear modellen met (al dan niet nep)leren "kussens", dus niet zoals bijv. de Grado's, maar zoals de Sennheiser PX200 (http://tweakers.net/price...x-200-ii-%28zwart%29.html). Omdat deze toch wel een stuk compacter zijn dan de echte over ear modellen, vraag ik mij af hoe deze zich qua geluidsisolatie verhouden tot de echte over ear modellen. Omdat mijn hoofdtelefoon dus vooral onderweg gebruikt zal worden is compactheid natuurlijk ook handig.
De HD 419,429 en 439 zijn praktisch hetzelfde alleen kleine aanpassingen aan de behuizing en/of kabel. Voor het geld zijn het vrij fijne koptelefoons, vind ze zelf persoonlijk alleen wel basserig/wollig.

Onear kan ook vrij goed isoleren maar dat is vooral afhankelijk van de pads naar mijn mening. Velour lekt meer dan pleather.

Compactheid is bij onear ook vrij lastig vaak. De schelpen zijn wel kleiner, maar of er gevouwen kan worden is dan ook nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Voor op kantoor en de mobiele werkplek ben ik op zoek naar een paar compacte over ear headphones. Nu weet ik al vrij zeker dat het de PX-200II gaat worden, ik heb hem al eens beluisterd en ik vond het geluid prima voor zijn doel en prijsklasse, ook het compacte opvouwen is een plus.

Nu ben ik echter vergeten om te proberen hoe hij zit "op 1 oor", vooral als je de telefoon in de gaten moet houden is het praktisch om 1 oor vrij te hebben. Kan een van jullie me zeggen of dit blijft zitten?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgnl
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07 10:55
Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon, en eigenlijk wil ik daarbij ook gelijk een DAC/amp combinatie bij aanschaffen. Tot nu toe heb ik mijn muziek altijd geluisterd op een skullcandy hesh via spotify. En eindelijk heb ik genoeg budget om deze te vervangen.
De muziek luister ik via mijn laptop. In principe alles in FLAC, maar ik zou eigenlijk ook wel eens een CD'tje willen kunnen luisteren. Voor zover ik begrepen heb maakt het niet veel uit wat je gebruikt om een CD af te spelen wat kwaliteit betreft. Betekend dat dat de discdrive in mijn laptop gewoon voldoet? Of is het dan toch echt beter om een CD-speler aan te schaffen?

Ik zat zelf te denken aan een budget van €150 voor de headphones, en €100 voor de DAC/amp. Ik heb zelf natuurlijk wat bekeken. Mij leek voor de headphones de beyerdinamic DT770 pro 80ohm geschikt. Ik heb de lagere weerstand gekozen zodat ik hem incidenteel ook met mijn telefoon kan gebruiken. Als DAC/amp zie ik de Fiio e10 vaak terugkomen. Deze lijkt mij geschikt. Zou een DAC/amp een grote kwaliteits wintst opleveren, of kan ik dat geld beter in de koptelefoon steken?
Deze combinatie heeft volgensmij vrij veel bang for the buck, of zou het nog beter kunnen? Ik ben van plan om de headphone te bestellen bij een winkel waar ik hem kan terugsturen als het geluid me niet bevalt. Dit leek mij een goede manier van testen omdat ik er zo even goed de tijd voor kan nemen.

Mischien ook nog handig om even te vertellen naar wat voor muziek ik luister. Ik luister vooral naar (oudere) hiphop (Wu-tang clan, Public enemy,a tribe called quest) en rock/indie rock (Nirvana, Red Hot Chili Peppers, Rage Against The Machine, Temples, Tame Impala). Maar ook veel jazz en elektronische muziek. Ik zoek dus eigenlijk een mooi gebalanceerde headphone die veel genres mooi kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-10 15:14
Je kan ook eens naar deze Philips kijken, via ING rente punten winkel komen deze in de buurt van jou budget.

https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6492065#94254
en
https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6335012#72101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Beste Tweakers,
Ik ben opzoek naar een stel headphones om te gamen. Maar ook om muziek te luisteren.
Nu heb ik een aantal opties en zou ik het fijn vinden om hier wat input voor te krijgen.

Optie 1: "goedkope gaming headset Siberia v2 ( 60 euro) of Cloud hyper x
Optie 2: AKG 612 Pro - Voordelen zijn, beste headphones voor gamen ongeveer
Nadeel, je schijnt een versterker nodig te hebben om er alles uit te krijgen.
Optie 3 HD598 - Vriend van me heeft ze en is er heel enthousiast over. Goede allround koptelefoons.
Optie 4: Met dank aan jasper Fidelio x2 - beste allround koptelefoon die er ongeveer is.

Jullie moeten weten dat ik alles kapot krijg, mijn headset moet daarom van beton zijn of goedkoop.
Twijfel of ik hem ook wil gebruiken voor woon werk verkeer of is dat per definitie en slecht idee met zulke dure koptelefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 09:40
streafer schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:02:
Jullie moeten weten dat ik alles kapot krijg, mijn headset moet daarom van beton zijn of goedkoop.
Twijfel of ik hem ook wil gebruiken voor woon werk verkeer of is dat per definitie en slecht idee met zulke dure koptelefoons?
Kijk eens naar een Beyerdynamic DT770 Pro, niet stuk te krijgen die dingen. En mocht er dan toch iets stuk gaan is alles vervangbaar. Ik neem hem iedere dag mee in m'n tas en er is nog geen enkele vorm van schade zichtbaar of merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Niet online
Omaatjehenk schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:07:
[...]

Kijk eens naar een Beyerdynamic DT770 Pro, niet stuk te krijgen die dingen. En mocht er dan toch iets stuk gaan is alles vervangbaar. Ik neem hem iedere dag mee in m'n tas en er is nog geen enkele vorm van schade zichtbaar of merkbaar.
Wordt niet aangeraden voor gaming omdat de bass te overheersend is.

This is a heavy hitter. Very impressive for non-competitive gaming, especially if you wanna feel like you're in a movie theater. The bass is considerably super powered, and would make this a bad choice for competitive gaming. However, the soundstage depth and width is surprisingly large for a closed headphone. These also have some of the very best sense of distance when positioning sounds that I have heard. Too bad it's too wild in bass for hardcore FPS gaming. The finer details are pretty much sucked out because of the bass.

Maar toch alvast bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Als een DT770 Pro te bass heavy is voor gaming, lijkt me dat een Fidelio X2 dat helemaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
Jongens, ik heb jullie hulp nodig. Ik ben zelf in het bezit van de Bose QC25 met Noise Cancelling (NC) en nu is mijn vriendin ook opzoek naar een dergelijk over-ear koptelefoon met NC. Een minpuntje, ze wil er alleen geen 300 euro aan uitgeven, haar max ligt rond de 100.-. Heeft één van jullie ervaring met een goedkopere hoofdtelefoon met NC? Ik heb zelf alleen ervaring met QC15 en QC25 van Bose, maar niet van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Niet online
henkie196 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:58:
Als een DT770 Pro te bass heavy is voor gaming, lijkt me dat een Fidelio X2 dat helemaal is.
Hoe kom je daar bij? In de meeste reviews die ik lees over de X2 staat nergens dat hij bass heavy is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
streafer schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:34:
[...]

Hoe kom je daar bij? In de meeste reviews die ik lees over de X2 staat nergens dat hij bass heavy is?
Ik denk dat dit sarcastisch bedoeld is, kan uit eigen ervaring zeggen de Philips Fidelio X2 is geen Bass heavy hoofdtelefoon. Maar gewoon heerlijk Neutraal van alles precies genoeg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
streafer schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:34:
Het is ook een kwestie van wat mensen neutraal vinden. De DT770 pro is over het algemeen redelijk neutraal, maar ik vind degenen die ik gehoord heb wel wat extra mid-bass hebben. Ik heb zelf geen X2 gehoord, maar van alles wat ik er van gelezen heb, zou die meer bass hebben dan de DT770 pro. Misschien neutraal voor mensen die graag wat meer bass horen (wat de meerderheid van de mensen is), maar niet wat ik neutraal zou noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Niet online
henkie196 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:27:
[...]

Het is ook een kwestie van wat mensen neutraal vinden. De DT770 pro is over het algemeen redelijk neutraal, maar ik vind degenen die ik gehoord heb wel wat extra mid-bass hebben. Ik heb zelf geen X2 gehoord, maar van alles wat ik er van gelezen heb, zou die meer bass hebben dan de DT770 pro. Misschien neutraal voor mensen die graag wat meer bass horen (wat de meerderheid van de mensen is), maar niet wat ik neutraal zou noemen.
http://www.head-fi.org/pr...studio-headphones/reviews
Als je daar kijkt zie je toch echt wel dat hij bass heavy is.~

http://www.head-fi.org/products/philips-fidelio-x2/reviews
Hier blijkt juist dat de bass gedetailleerd is.

http://www.head-fi.org/t/...015-full-x2-review-update
Ook hier komt hij niet als bass heavy over maar gewoon als gebalanceerd.

Het is niet dat je input niet waardeer maar ik vraag me af welke reviews jij hebt gelezen.

Als er nog mensen meningen hebben over de AKG, hd 598 of "normale" gamingheadset hoor ik het graag!

[ Voor 4% gewijzigd door streafer op 23-05-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
streafer schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:36:

Het is niet dat je input niet waardeer maar ik vraag me af welke reviews jij hebt gelezen.
Ik heb niet specifiek reviews gelezen, maar meer de door een aantal threads bladerend krijg ik een bepaald idee bij verschillende koptelefoons. Ik geef zelf de voorkeur aan een neutraal geluid, maar ben wat allergisch geworden voor de mid-bass hump die veel speakers en koptelefoons lijken te hebben, en als mensen daarom zeggen dat iets warm, musikaal, of natuurlijk klinkt, dan denk ik al snel 'bass heavy'.

Jij denkt daar misschien anders over.

Merk overigens op dat gedetaileerde bass en gebalanceerd niet hetzelfde is als neutraal.

Maar goed, als ik de metingen op innerfidelity er eens bij pak, dan zie ik toch wel een behoorlijke mid-bass hobbel. De rest kan dan wel tamelijk neutraal zijn (alhoewel ik Tyll's neutraal ook al redelijk naar warm vind neigen, maar goed), maar die mid-bass hobbel is over het algemeen goed hoorbaar voor mij. Helaas hebben ze op innerfidelity geen metingen van de DT770 pro 80 Ohm, maar die heb ik gehoord en die is behoorlijk bass heavy.

/edit
Over je opmerking over of je deze koptelefoons zou willen gebruiken voor woon-werk verkeer, alleen de DT770 is closed back, de rest is open back en lekken daarmee veel geluid. Dus anderen zullen goed kunnen horen waar jij naar luistert, en jij zult de omgevingsgeluiden ook waarschijnlijk nog goed kunnen horen.

[ Voor 8% gewijzigd door henkie196 op 23-05-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske26
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-02-2021
Hallo iedereen,

Ik weet niet of ik hier precies goed zit maar ik heb een vraag met betrekking tot een headset voor een playstation 4.
Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede headset voor spellen als Call Of Duty. Maar door het grote aanbod, vele merken en nieuwe technologieen kom ik er niet meer uit.

Mijn wensen:
- Goed geluid: dit mag 2.0 zijn maar 7.1 is altijd mooi meegenomen mits het binnen het budget past.
- Comfort: ik speel maximaal 3 uur aan één stuk, normaal gesproken nooit langer. Echter vind ik het wel belangrijk dat de headset die tijd comfortabel dient te zitten.
- Gebruik: de headset dient makkelijk in gebruik te zijn dus niet teveel werk met alles instellen etc.
- Bedraad/draadloos: mag zowel bedraad als draadloos zijn, voorkeur gaat uit naar draadloos maar dit is geen moet.
- Budget: het maximum wat ik ervoor wil uitgeven ligt op €100,-.

Zoals ik al zei weet ik niet of ik op de goede plek ben. Indien er nog meer informatie is vereist laat het me weten.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

Groeten,
Rik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

streafer schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:36:
Als er nog mensen meningen hebben over de AKG, hd 598 of "normale" gamingheadset hoor ik het graag!
Toen ik de X2 hier binnenkreeg vond ik hem zeker 'a bit too much bass' hebben. ;)
Het kan zijn dat ik er intussen aan ben gewend, of dat er meer evenwicht is gekomen, maar hoewel de bass zeker in zeer ruime mate aanwezig is, is de bass strak, machtig en prominent, maar bovenal ruimtelijk.
Zeker als je het vergelijkt met de DT770pro, wat ik dus net heb gedaan met eenzelfde nummer.

Beide headphones geven de bass zeer overtuigend weer, maar waar de DT770 dat op een kleiner podium doet, krijg je bij de X2 veel meer het kathedraal gevoel, niks fake, maar overtuigend ruimtelijk en groots.

Voor games, waar je graag ruimtelijke info wilt lijkt mij dit headphone to beat, hands down.

De AKG's die ik heb kunnen zich zeker meten wat ruimtelijkheid betreft, maar missen de warmte van de X2 met hun treble happy weergave, daar kun je echt niet omheen.
De AKG's hebben een treble die wat storend op je oren kan gaan zitten.
De HD598 is mijn meest teleurstellende hoofdtelefoon, het is een saaie grijze muis die misschien hypercorrect weergeeft, maar voor mij zielloos en gaaaapp klinkt.

De DT880 is van een heel ander kaliber en ik vind het vreemd dat in de reeds genoemde Mad Lust Envy's Headphone Gaming Guide op head-fi.org de DT770 en de DT880 min of meer als gelijken worden weggezet, met ik meen de DT770 zelfs een streepje hoger.

Dat declasseert voor mij dan meteen het totaal van de rangschikkingen, want deze twee Beyers zijn zo verschillend als maar zijn kan, waarbij de DT880 voor mij veruit superieur is, al was het maar vanwege een bijna zijdezachte elektrostatische klank met een bijna verslavende ruimtelijkheid.
Ik heb ze hier beide hangen en het kiezen is niet erg moeilijk. :)
Maar goed de een is gesloten en de ander is half open, het kan zijn dat je daar rekening mee moet houden.

In deze categorie zou voor mij de keuze overzichtelijk gaan tussen een DT880 en de Philips X2, het zijn beide fantastische performers die mij nooit vervelen en beide poezelig zacht op het hoofd zitten.
In dat laatste opzicht heb ik de DT880 iets hoger zitten, omdat je die na uren nog steeds niet voelt, terwijl de Philips dan een beetje topzwaar begint te worden.
De aandrukkracht van de Philips is ook opvallend hoger en dat kan op een gegeven moment benauwd aanvoelen.

Waar de DT880 gelijkmatiger klinkt, maar nooit saai en helder briljant, maar zonder de scherpte van een AKG, is de Philips X2 qua klank iets extremer en warm en dat kan zeker verslavend werken.
Van beide zul je geen spijt gaan krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:26:
de reviewer is erg positief over de geluidskwaliteit en benadrukt ook hoe neutraal ze klinken (dus niet te veel bas en ook goede weergave van het midden/hoog lijkt mij dan?).
Pas op wanneer men beweert te spreken over hoe 'neutraal' een hoofdtelefoon klinkt. Heb zelf de ervaring dat er twee soorten "neutraal" bestaan op het internet.
1. je hoofdtelefoon klinkt levenloos, hoeveel bass of mid/hoog er in elke track zit, de koptelefoon is een track-killer (uit eigen ervaring: AKG-240S bijvoorbeeld)
2. de drivers kleuren uit zichzelf zo min mogelijk bij. niet veel meer of minder dan wat er al in de track zelf aanwezig is. mocht een track meer mid of bass hebben dan een andere track dan zul je dit horen.

Op Bax-shop verklaart bijvoorbeeld een reviewer dat de AKG 'neutraal' klinkt. Dat vind ikzelf misleidend.

[ Voor 10% gewijzigd door SoundByte op 26-05-2015 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Het voordeel vn de x2 is dat deze prima werkt direct op de laptop oid, de dt880 is een gebalanceerderde koptelefoon, maar deze komt het meest tot zijn recht op een fatsoenlijke versterker.
Ik heb hem eens op een simpele buizenversterker gehoord, dat klonk super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-10 11:39
Nadat vandaag mijn Logitech g430 headset kapot is gegaan, wil ik graag overstappen op een degelijke microfoon+headphones.

Ik zal vooral gamen of muziek luisteren, vandaar deze combinatie. Ik heb een B85M-E45 en ben geen audiofiel. Een amp lijkt me overdreven!

Ik lees veel terug over de DT770 Pro en ken deze al van werk. Welke versie wordt aangeraden? 250 of 80 ohm? En wie kan mij een mic aanraden? Als het kan niet meer dan 40/50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Weet iemand wat de impedantie is van een mobiel/iPad?? Ik ben namelijk van plan om een 16 Ohm koptelefoon te kopen (Philips A3 pro/A5 pro, goede actie van Philips :) ). Of zijn die helemaal geen 16 Ohm??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:50:
[...]

Als het per se een DT770 moet worden, waarom dan geen probleemloze one-size-fits-all 32Ohms?? ;)
80Ohm geeft geen enkel probleem met mijn Nexus 5.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leo1010 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 01:44:
[...]
80Ohm geeft geen enkel probleem met mijn Nexus 5.
Ok, dat is natuurlijk wel zo fijn. ;)

Mocht je echter met een ander toestel wel problemen met het geluidsvolume ondervinden, dan zou ik just-to-be-sure liever maar meteen voor de 32Ohms versie kiezen, de meerwaarde van 80Ohm (laat staan hoger) zie ik hier niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
pwillemske schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:23:
Weet iemand wat de impedantie is van een mobiel/iPad?? Ik ben namelijk van plan om een 16 Ohm koptelefoon te kopen (Philips A3 pro/A5 pro, goede actie van Philips :) ). Of zijn die helemaal geen 16 Ohm??
Impedantie van een mobiel / tablet hoeft niet direct te matchen met de impedantie van een koptelefoon. Normaalgesproken wil je dat de uitgangsimpedantie van een versterker (= in dit geval mobiel / tablet) zo laag mogelijk is. Vooral met koptelefoons met een lage impedantie (zoals die Philips, kennelijk), wil je dat je uitgangsimpedantie zo laag mogelijk is, omdat je anders ruis kan gaan horen. Met een hoge impedantie koptelefoon (zoals bv. een DT990 600 Ohm) zal dat normaalgesproken geen probleem meer vormen.

Voor hoge impedantie koptelefoons wil je meestal dat je versterker wat meer vermogen uit kan sturen om een voldoende hoog volume te krijgen. Dit is echter niet alleen afhankelijk van de impedantie van de koptelefoon, maar ook van de efficientie van de koptelefoon.

Voor wat betreft de discussie over koptelefoons voor gaming, zeker voor fps games is een open koptelefoon vaak wat meer geschikt in het creeeren van een richting van het geluid dan een gesloten koptelefoon (dus waar komt het geluid vandaan).

/edit
please correct me if I'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Bedankt voor de uitleg! Nu ik dit weet, is de Philips A3 pro een goede koptelefoon voor het geld NA de cashback?? (125 euro bij coolblue). Heeft iemand hier deze koptelefoon?? Zoja, wat zijn je ervaringen??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17

Kluus

Gang is alles

Gisteren mijn beyer 990 pro (250 Ohm) binnen gekregen en man, wat een geluid. Ik ben bang dat ik daar straks liever naar luister dan mijn Jamo 606's... Ik heb bewust voor een open koptelefoon gekozen omdat hij eigenlijk aleen voor thuisgebruik is, wanneer mijn vriendin (aan de andere kant van de kamer) aan het werk is of de kinderen op bed liggen, dus een beetje lek geluid is voor mij geen probleem.

Verder zal ik hem met name aansturen middels mijn Yamaha RX-V667 receiver en mijn synthesizer en die kunnen deze koptelefoon prima aan, maar eigenlijk valt het gebruik op mijn Macbook Pro tot nu toe ook niet tegen, op 75% geeft deze toch al een redelijk volume af en ook mijn Samsung Galaxy S6 kan hem aan (met volume maxed out, dat dan weer wel).

Al met al dus dik tevreden met deze aankoop en zelfs wat onverwachte meevallers.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ik heb de Beyer 770 pro, de 990 pro en de DT1350. Allemaal goede koptelefoons. Voor het gamen vind ik de 770 pro het beste omdat deze het lekkerste zit en goed klinkt. De DT1350 klinkt iets beter maar die gaat beetje zweten na een uur.
De 990 game ik thuis wel eens op maar op een lanparty gaat alleen de 770 pro mee. Ik heb een losse microfoon en via de beugel zit deze mooi vast aan de dt770.
Op de dt1350 is geen plaats voor de microfoon.

Op lange autoritten heb ik vaak de DT1350 mee. Is makkelijk mee te nemen en heeft handige transport hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
Metal Mark schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:08:
Jongens, ik heb jullie hulp nodig. Ik ben zelf in het bezit van de Bose QC25 met Noise Cancelling (NC) en nu is mijn vriendin ook opzoek naar een dergelijk over-ear koptelefoon met NC. Een minpuntje, ze wil er alleen geen 300 euro aan uitgeven, haar max ligt rond de 100.-. Heeft één van jullie ervaring met een goedkopere hoofdtelefoon met NC? Ik heb zelf alleen ervaring met QC15 en QC25 van Bose, maar niet van andere merken.
Iemand die mij kan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
tweakerharrie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:26:
Ik heb de Beyer 770 pro, de 990 pro en de DT1350. Allemaal goede koptelefoons. Voor het gamen vind ik de 770 pro het beste omdat deze het lekkerste zit en goed klinkt. De DT1350 klinkt iets beter maar die gaat beetje zweten na een uur.
De 990 game ik thuis wel eens op maar op een lanparty gaat alleen de 770 pro mee. Ik heb een losse microfoon en via de beugel zit deze mooi vast aan de dt770.
Op de dt1350 is geen plaats voor de microfoon.

Op lange autoritten heb ik vaak de DT1350 mee. Is makkelijk mee te nemen en heeft handige transport hoes.
Welke mic heb jij?? Ik ga de Philips A3 pro halen, maar moet wel een mic hebben (voor gaming, uiteraard). :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

pwillemske schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:27:
[...]

Welke mic heb jij?? Ik ga de Philips A3 pro halen, maar moet wel een mic hebben (voor gaming, uiteraard). :)
Ik zit met hetzelfde, heb een DT990 en die wil ik eigenlijk compleet uit elkaar halen, over spuiten en en mic er in bouwen, maar een losse mic is ook nog een optie.
Ik weet wel van de Modmic, maar die zijn slecht verkrijgbaar.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Ik weet dat men nog wel eens wat knutselt met de V-Moda Boompro maar ik heb geen idee of die in NL te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ik gebruik als microfoon een shure wm20. Dat is een nekband microfoon.

1. Hij kan los bij de koptelefoon in de nek gedragen en de microfoon is dan goed dicht bij je mond.

2. Er zit een schroefje in en ik heb een klein gaatje in mijn dt770 geboord en mijn wm20 zit vast aan de 770pro. In mijn 990 (zelfde beugel) zit ook een gaatje geboord want ik gebruik soms de 990 bij het gamen.

3. De wm20 is een schitterende microfoon, zelfs geschikt voor zingen. (...)

Nadeel, de wm20 heeft een voorversterker nodig. Daar heb ik geen gebrek aan.
Nog een nedeel: Je hebt 2 snoeren, 1 van de koptelefoon en 1 van de microfoon. Ik heb ze met kabelbinders samengevoegd. En gebruik een geleider haak want ik wil niet met mijn bureaustoel over snoeren rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

.

[ Voor 99% gewijzigd door MrVegeta op 03-06-2015 10:54 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Pagina: 1 ... 75 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.