..
[ Voor 95% gewijzigd door xxxneoxxx op 03-06-2015 20:06 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 95% gewijzigd door xxxneoxxx op 03-06-2015 20:06 ]
[ Voor 4% gewijzigd door init6 op 04-06-2015 08:09 ]
Nicetweakerharrie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:45:
[afbeelding]
Voorbeeld zoals de mic vastzit aan de 990 pro. De 770 heeft zelfde beugel.
hoidoei
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Waarom niet iets minder? Als je de sennheiser sound fijn vind dat kan je kijken naar de hd558.Sj44k13 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:15:
. Zijn er nog goede alternatieven of kan ik bijvoorbeeld beter iets meer geld uitgeven?
Hoezo die dan? Het prijsverschil is nihil namelijk. Of bedoel je omdat de 558 meer bas heeft?Heilige Kaas schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 06:30:
[...]
Waarom niet iets minder? Als je de sennheiser sound fijn vind dat kan je kijken naar de hd558.
[ Voor 71% gewijzigd door Cobiwan op 12-06-2015 08:15 ]
Ja de 558 is een stukkie warmer en heeft een fijn geluid.Sj44k13 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:14:
[...]
Hoezo die dan? Het prijsverschil is nihil namelijk. Of bedoel je omdat de 558 meer bas heeft?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,95 | € 180,95 |
1 | MSI H97 GAMING 3 | € 108,- | € 108,- |
1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 377,50 | € 377,50 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 87,- | € 87,- |
1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 33,50 | € 33,50 |
1 | Noctua NH-D14 | € 62,95 | € 62,95 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 52,95 | € 52,95 |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,19 | € 13,19 |
1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 56,95 | € 56,95 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 104,99 | € 104,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.077,98 |
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Hij is heel open en voor zover ik me herinner niet dof. Maar het is al een tijd geleden, weet vooral nog dat ik wel onder de indruk was. Ga hem gewoon eens luisteren, dat is altijd de beste optie. En dan bij voorkeur in een hifi zaak, dat je er even op zn minst 20 minuten voor uittrekt.Sj44k13 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:18:
Wel minder dof dan de momentum?
Be nice, You Assholes :)
[ Voor 3% gewijzigd door Abraxas1 op 20-06-2015 17:35 ]
It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -
DT880 of DT990?Abraxas1 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 17:29:
Ben op zoek naar een nieuwe headphones om mijn oude Philips SBC HP 600 te vervangen,
hij wordt gebruikt op mijn AV Receiver en mijn FiiO X3 2nd Gen DAP.
Heb zelf naar de Audio-Technica ATH-M50x en AKG K550 en de Sony MDR-1RNC gekeken.
Kom er zelf niet meer uit de keuze is zo groot.
Wil tot ongeveer € 250 uitgeven.
zakelijke laptop heeft geen mic uit? Alleen geluid..Sj44k13 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:58:
Dus het moet usb hebben? Je kan ook een Asus u3 of zo gebruiken, dat is een usb geluidskaart / headphone amp.
Waarom niet nog een pc360?
3DDude schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:37:
[...]
zakelijke laptop heeft geen mic uit? Alleen geluid..
Is niet handig in combinatie met die microfoon?
Ik zoek gewoon een geschikte headphone, aangezien mijn sennheiser gewoon thuis blijft. Een losse geluidskaart is ook weer extra gedoeSj44k13 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:52:
Dan kan je alsnog voor een asus u3 gaan oid. Dan heb je wel een microfoon/headphone uitgang.
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 23-06-2015 22:06 ]
De COP heeft geen microfoon. Die op de afbeeldingen zichtbaar is, is een accessoire.SurfBoy schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:28:
Ik zat nog even verder te kijken naar headsets en kreeg net toevallig een mailtje van de baxshop dat er flinke kortingen waren. Ik ging dus even naar Beyerdynamic kijken op de hoop dat de 770 in de korting was, maar neeZag wel dat de Beyerdynamic Custom One Pro met korting was. Dus ik ging even kijken en ik zag dat deze headset wel een microfoon heeft. Jullie ervaringen met deze headset?
[ Voor 61% gewijzigd door nFo op 28-06-2015 16:18 ]
Bedankt, geluid zit wel goed zo zien, ook voor niet dj's.ronaldme schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:08:
[quote]nFo schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:13:
Iemand evaring met de Philips A5 Pro ?
Zag een cashback van € 150,- dus de helft korting is wel nice.
Wil de Denon AH-2000 vervangen, is nu aardig vies geworden en een ophang punt afgebroken.
Kan op youtube geen goede reviews vinden, wel een paar op tweakers maar zoek een meer uitgebreide review.
kijk eens op
http://www.head-fi.org/t/...on-owners-and-impressions
[ Voor 99% gewijzigd door kaluro2 op 29-06-2015 10:35 ]
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
[ Voor 9% gewijzigd door rodie83 op 29-06-2015 13:28 ]
Er lijkt wel een plus versie van de COP te zijn die wel een snoer met microfoontje heeft:SurfBoy schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:28:
Ik zat nog even verder te kijken naar headsets en kreeg net toevallig een mailtje van de baxshop dat er flinke kortingen waren. Ik ging dus even naar Beyerdynamic kijken op de hoop dat de 770 in de korting was, maar neeZag wel dat de Beyerdynamic Custom One Pro met korting was. Dus ik ging even kijken en ik zag dat deze headset wel een microfoon heeft. Jullie ervaringen met deze headset?
Custom One Pro Plus is inderdaad ook niet gek, bass aanpassen is wel fijn.Ossi schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:33:
[...]
Er lijkt wel een plus versie van de COP te zijn die wel een snoer met microfoontje heeft:
http://www.thomann.de/nl/beyerdynamic_custom_one_pro_plus_wh.htm
Ik ben ondertussen ook druk op zoek naar een koptelefoon voor op kantoor. Momenteel zitten we met 8 man op een kamertje en dat is vaak al druk, maar we gaan straks verhuizen naar zo'n geweldige kantoortuin met 30 man op een grote kamerNu zit ik alleen af en toe met earbuds of in-ear dopjes muziek te luisteren, maar dat is eigenlijk niet genoeg.
In eerste instantie wilde ik actieve noisecancelling zodat ik niemand meer zou horen, maar dat blijkt meer voor constant geluid te zijn en niet voor stemmen in je omgeving. Ik had het idee om voor deze te gaan: http://tweakers.net/price...ica-ath-anc9-(zwart).html maar die plannen heb ik maar in de ijskast gezet.
Het laatste jaar aan posts in dit topic heb ik doorgelezen en daar komen eigenlijk maar een paar modellen constant naar voren:
http://tweakers.net/price...stom-one-pro-(zwart).html
http://tweakers.net/price...50-ohm-(grijs-zwart).html
http://tweakers.net/price...-dt-880-pro-(zilver).html
http://tweakers.net/price...s-fidelio-x2-(zwart).html
De 880 en 770 in verschillende weerstanden. De 880 lijkt open te zijn en dus hoorbaar voor collega's, die valt dan eigenlijk af.
De Philips stond eigenlijk al op de wishlist, maar toen las ik een review dat deze ook hoorbaar is voor collega's en valt daarmee ook af.
De COP en DT770 spreken mij momenteel erg aan, de COP zou comfortabeler worden met de DT770 pads begreep ik (velour ipv nepleer).
Voordeel van de COP is dat de kabel vervangbaar is en de instelbare bass. Ook heb je bij thomann.de een COP plus versie met een snoer met microfoon. Dat lijkt mij erg handig ivm sporadische Skype gesprekken met enkele collega's die ver weg zitten.
http://www.thomann.de/nl/...ustom_one_pro_plus_wh.htm wit
of iets duurder de zwarte:
http://www.thomann.de/nl/...c_custom_one_pro_plus.htm
De muziekstijlen waar ik op kantoor vooral naar luister zijn dance en soundtracks via youtube. Niet bepaald de beste bronnen, maar ik heb geen zin in vele Gigabytes aan muziek op mijn werk-laptop.
Heeft iemand ervaring met de COP plus en werkt dat microfoontje goed genoeg om een gesprek te voeren via Skype?
Zijn er nog andere koptelefoons die het overwegen waard zijn? Budget is lastig te bepalen, maar ergens tussen de 100 en 250, maar liefst rond de 150e. Een andere pre is toch wel een verwisselbare kabel en daarmee valt toch de DT770 weer af.
[ Voor 94% gewijzigd door nFo op 01-07-2015 23:44 ]
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Jammer dat ie niet is bevallen, had m ook nog overwogen toen ik jouw bericht las. Helaas geldt dus ook voor dit product, dat zodra er een beroemdheid aan de naam gekoppeld wordt, dat het overpriced wordt en bijna altijd tegenvalt.nFo schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:38:
Philips A5 Pro terug gestuurd is niks, hoofdband klemt te veel en te small.
Nog vrij veel plastic voor € 299,-.
En had nog een andere stoffen oor dinges gekocht, maar dat is het goedkoopste leenbakker tapijt.
Geluid is top erg helder, maar nog te weinig bass ?
Uit trekt koord is wel tof, komt het niet in de knoop zoals vroegah...
Dus weer op zoek naar een echte hoofdtelefoon, geen Armin bij de buren uitvoerig.
[...]
Custom One Pro Plus is inderdaad ook niet gek, bass aanpassen is wel fijn.
Zag hem ook bij bax:
http://www.bax-shop.nl/st...custom-one-pro-plus-zwart
Ja ziet er leuk uit die A5 Pro, maar kwaliteit valt tegen, scharnieren zijn gewoon van plastic, hoofdband ook ect.Ossi schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:11:
[...]
Jammer dat ie niet is bevallen, had m ook nog overwogen toen ik jouw bericht las. Helaas geldt dus ook voor dit product, dat zodra er een beroemdheid aan de naam gekoppeld wordt, dat het overpriced wordt en bijna altijd tegenvalt.
Ik ben er nog steeds niet over uit wat het gaat worden, maandag maar eens wat hifi zaken langs in Groningen, zolang het maar niet 3 miljoen graden is zoals nu
Ik ben ook zeker benieuwd naar die koptelefoon, maar ook naar het microfoontje wat er bij zit. Een Skype gesprek kunnen voeren zou wel fijn zijn.nFo schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:47:
[...]
Ja ziet er leuk uit die A5 Pro, maar kwaliteit valt tegen, scharnieren zijn gewoon van plastic, hoofdband ook ect.
Geluid is wel erg mooi,wel weinig bass, misschien eerst nog even inburnen.
Inmiddels die Beyerdynamic Custom Pro Plus besteld bij bax, laat wel weten of bevalt.
Ja die Custom pro binnen, maar van het geluid wordt ik niet blij van.Ossi schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:35:
[...]
Ik ben ook zeker benieuwd naar die koptelefoon, maar ook naar het microfoontje wat er bij zit. Een Skype gesprek kunnen voeren zou wel fijn zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 04-07-2015 11:54 ]
Hmm dat klinkt ook niet best mannFo schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 01:02:
[...]
Ja die Custom pro binnen, maar van het geluid wordt ik niet blij van.
Mids zijn niet best, nogal hollow, bass is goed als je het op 2 zet Linear bass.
Misschien de m50 is proberen.
Ik ga morgen eens naar twee hifi zaken in Groningen, de COP blijft op mijn shortlist staan, maar ik heb het idee dat er toch wat productieverschillen zijn aangezien de reviews elkaar toch vaak tegenspreken.nFo schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 01:02:
[...]
Ja die Custom pro binnen, maar van het geluid wordt ik niet blij van.
Mids zijn niet best, nogal hollow, bass is goed als je het op 2 zet Linear bass.
Misschien de m50 is proberen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
bij de P7 heb ik exact hetzelfde qua druk op bovenop me hoofd, ging wel weg na een maandje ofzo (eeltvorming hoofd op hoofd?Ossi schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:08:
Vandaag bij twee hifi zaken geweest in Groningen en ik ben er nog steeds niet uit...
De B&W P7 beluisterd en hoewel die erg fijn klinkt en erg goed isoleert (inkomend en uitgaand) geeft hij toch teveel druk op mijn schedel en zit niet lekker genoeg. Het is een plaatje om te zien verder. De controls in dat snoer voelen wel erg goedkoop aan en zitten mij te dicht bij de koptelefoon. Het snoer is helaas niet vervangbaar. .....
Ik lees net dat ik het iets te onduidelijk heb verwoord, met druk op de schedel bedoel de zijkant van mijn schedel, dus boven mijn orenmartijnkoevoets schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:43:
[...]
bij de P7 heb ik exact hetzelfde qua druk op bovenop me hoofd, ging wel weg na een maandje ofzo (eeltvorming hoofd op hoofd?)
snoer is overigens wel vervangbaar, wordt zelfs standaard met een tweede kabel zonder controls geleverd.
jep, pads zijn afneembaar en zitten vastgeklikt met twee magneetjesOssi schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:27:
[...]
...
Ik zag het snoer in de koptelefoon gaan, zag er niet vervangbaar uit, moet je dan de pads verwijderen of zoiets?
[ Voor 11% gewijzigd door nFo op 08-07-2015 19:04 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Deadlockk op 08-07-2015 21:50 ]
Update: Matrix binnen gekregen en eerste luisterervaring (totaal niet ABX getest verder, dus lees dit als niet meer dan een persoonlijke ervaring):rodie83 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:25:
Kunnen we in dit topic trouwens ook koptelefoonversterkers bespreken? Ik vind het er zelf wel bij passen namelijk. Ik verwacht deze week een Matrix M-Stage HPA2 (USB). Volgens de wat meer audiofiele community op Head-Fi zou deze erg goed samengaan met de Q701. Overigens niet de reden dat ik hem heb gekocht; ik vind het vermogen van m'n huidige Denon DA300 USB (volgens specs 50mW/32Ω) toch net niet voldoende om mijn Q701 helemaal tot z'n recht te laten komen. De Matrix (besteld via Massdrop) doet maar liefst 400mW/60Ω, en ik ben dus verschrikkelijk benieuwd hoe dat, afgezien van enorm veel meer volume kunnen leveren, gaat klinken.
Dat wordt straks dus even een paar dingen uitproberen:
- Denon als DAC, Matrix als versterker;
- Matrix als DAC én versterker
[ Voor 3% gewijzigd door rodie83 op 08-07-2015 23:18 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Ossi op 13-07-2015 19:28 ]
Ik had zelf laatst eens een hoofdtelefoonversterker gekocht, beetje als probeersel om te zien of het verschil uit maakte. Was een mooi portable dingetje van Vorzüge, kon ik mooi met met m'n DAPs rondlopen en deze dan gebruiken om de wat zwaardere koptelefoon aan te sturen. Helaas was er iets raars met de unit, eerst kreeg ik last van een gevoel van hoge druk op m'n oren (ook bij lage volumes), wat uiteindelijk ontaardde in een koppijn.rodie83 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:14:
Update: Matrix binnen gekregen en eerste luisterervaring (totaal niet ABX getest verder, dus lees dit als niet meer dan een persoonlijke ervaring):
Volgens mij zijn er op youtube wel filmpjes te vinden hoe je de kussentjes kunt verwijderen, daarna nieuwe kopen voor 20 euro of ff een sopje en je bent klaarUberdude schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 19:23:
heb hier een dt-770pro liggen en ik vroeg me af hoe ik het beste de kussentjes schoon kon maken, want ze zijn van het gebruik nogal vies geworden. komt vooral door de haargel denk ik
Kan dit ook met de kussentjes van de q701 en mag je een beetje 'kneden'?Sponz schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:44:
Fijnwasmiddel, even een paar uur laten weken (koud) , uitspoelen en laten drogen.
[ Voor 90% gewijzigd door Sponz op 18-07-2015 19:20 ]
[ Voor 38% gewijzigd door witeken op 20-07-2015 11:21 ]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
De Maranzt pompt 800 mw in 32Ohm volgens de specs. Helaas vertelt dat niet zoveel wat daarvan over blijft als je een koptelefoon neemt met een hogere impedantie, maar mijn vermoeden is dat het tot aan 300 Ohm meer dan voldoende zal zijn.coob schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:52:
Ik ben ook op zoek!
Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Marantz HD-Dac1 en nu wil ik daar wel een mooie koptelefoon bij.
Ik word echter na 2 dagen reviews lezen langzaamaan gek.
Er mankeert (natuurlijk) altijd wel wat aan een koptelefoon in de reviews en waar de ene lovend is over een bepaald model is de ander dat weer totaal niet.
En even luisteren ergens? Niks in de buurt zover ik weet.
En dan nog de impedantie van het ding.
Ik ga hem voornamelijk gebruiken aan de DAC maar zo af en toe aan een mobiel of tablet is ook wel handig natuurlijk.
Wat ik me nu afvraag, is de 80ohms versie van de DT-770 Pro nu anders/minder van geluid dan de 250ohms versie?
Vandaag had een vriend een Beyer T70 bij maar daar werd ik niet heel blij van op de tablet.
Helaas niet op mijn DAC kunnen proberen want hij was het 6mm verloopje vergeten.
Zat wel heel erg comfortabel op mijn hoofd.
Verder lijkt me een Audio-Technica ATH-A900X ook erg mooi maar duurder dan ik uit wil geven.
Of een Sennheiser Momentum 2.0 over ear, al is die meer als portable bedoeld.
Wel goede reviews.
Denon HiFi AH-MM400 lijkt me ook nog wel wat maar ook duur.
Iemand tips?
[ Voor 4% gewijzigd door rodie83 op 25-07-2015 23:51 ]
Sowieso wil ik eerst wel eens zien of een koptelefoon wel mijn ding is en om dan te beginnen met een DT-770 lijkt me niet zo verkeerd.rodie83 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:45:
[...]
De Maranzt pompt 800 mw in 32Ohm volgens de specs. Helaas vertelt dat niet zoveel wat daarvan over blijft als je een koptelefoon neemt met een hogere impedantie, maar mijn vermoeden is dat het tot aan 300 Ohm meer dan voldoende zal zijn.
De DT770's hebben per Ohm model verschillende drivers en klinken vermoedelijk dus allen anders, maar ik ben geen ervaringsexpert.
Ik wil je niet aanvallen verder, maar die Marantz is een duur apparaat en de koptelefoons die je noemt zijn weliswaar niet slecht, maar met zo'n versterker erachter wil je toch wel iets meer? Sennheiser HD600/650 vind ik eerder passen bij je Marantz, maar dat is weer zinloos op een mobiel of tablet.
Maar goed, voor ik van alles verder vertel, wat zoek je precies (open/closed, on ear/over ear), welke muziek luister je graag en vooral, wat is je budget precies? En uit eigen interesse, waarvoor gebruik je die Marantz precies?
[ Voor 11% gewijzigd door coob op 26-07-2015 08:12 ]
Verwijderd
Heb hier de Audio Technica ATH-AD900X hangen, de open versie zeg maar.coob schreef op zondag 26 juli 2015 @ 08:05:
[...]
De Audio-Technica ATH-A900X vind ik ook mooi maar zoals ik al zei, wil ik het eerst maar eens proberen met een DT-770.
Geen idee wat de "hoge stroomwaarden" uit de DAC moeten doen, maar je hebt ze in ieder geval niet nodig voor een 600 ohms koptelefoon, en al helemaal niet voor actieve elementen zoals hier beschreven. Maar mooi verhaal. Jammer dat essentiële informatie zoals de uitgangsimpedantie en hoeveel stroom hij dan kan leveren, ofwel hoeveel vermogen bij verschillende impedanties niet gegeven is.coob schreef op zondag 26 juli 2015 @ 08:05:
[...]
Edit-
Dit zegt Marantz trouwens zelf over het vermogen van de DAC (zegt eigenlijk niets maar goed).
De HD-DAC1 is zo krachtig dat deze versterker zelfs audiofiele hoofdtelefoons met een hoge impedantie tot maar liefst 600 ohm met het grootste gemak aankan. En dit allemaal dankzij de drietrapsversterkingsregeling, de Marantz HDAM-SA2-modules, een audiofiele DAC met hoge stroomwaarden (CS4398), en de vaste en variabele RCA-uitgangen van topkwaliteit. Deze versterker is zo krachtig, dat u niet alleen de hoofdtelefoon erop kunt aansluiten, maar ook uw geïntegreerde hifiversterker of een paar actieve luidsprekers of eindversterkers.
[ Voor 4% gewijzigd door IkBenBeter op 28-07-2015 12:55 ]
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
[ Voor 3% gewijzigd door coob op 28-07-2015 20:37 ]
Nope, ook niet. Ik heb wereldwijd alleen een Grado kabel gevonden. Van 15 meter.....overtones schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:08:
Check allekabels . nl eens
Custom One Pro nemen, kan je het instellen.coob schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:48:
DT 770 is binnen.
Ik vind dat er wel erg veel laag in zit.
Volgens mij is de 880 open en de 990 semi gesloten.coob schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:05:
Ik neig naar de DT-880 Pro.
Schijnt een stuk milder te zijn in het laag?
Semi open lekt ook niet zo heel veel geluid begrijp ik?
[ Voor 32% gewijzigd door Ossi op 28-07-2015 22:43 ]
Nee, de 880 is semi-open en de 990 is compleet open, wel hebben beiden veel meer treble dan de 770Ossi schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:43:
[...]
Volgens mij is de 880 open en de 990 semi gesloten.
Heb je m ook aangesloten gehad op een stereotoren of iets dergelijks?coob schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 06:20:
Van de 770 word ik niet blij iig.
Veel te bonkig geluid dat ding.
Hoe is de bas van de 880 vergeleken met de 770?
Niks getuned, gewoon alles vlak op een Marantz HD Dac1.Ossi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:30:
[...]
Heb je m ook aangesloten gehad op een stereotoren of iets dergelijks?
Kijk ook nog even in de geluidsinstellingen in Windows, op mijn laptop stond schijnbaar in de eigenschappen van mijn koptelefoonuitgang de optie voor Dolby aan. Dat gaf echt vreselijk slecht geluid, nadat ik dat heb uitgezet vond ik het geluid erg fijn.
Is dit iets, of te kort:amazon?IkBenBeter schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:53:
Misschien niet de beste plaats om dit te vragen, maar weet iemand waar je een korte 3.5mm female naar 6.3mm male kabel kan kopen? Het is dus eigenlijk dit pricewatch: Microconnect 6.3mm - 3.5mm ,maar dan in kabel vorm.
[ Voor 3% gewijzigd door coob op 29-07-2015 22:14 ]
Volgens Beyerdynamic kan je ze bij deze winkels in Nederland krijgen: http://europe.beyerdynami...h/spareparts/edt70nl.html De meesten zijn volgensmij wel fysieke winkels.coob schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:10:
Net was een vriend van me hier met zijn T70.
Zijn T70 klinkt een beetje iel in het laag terwijl mijn DT770 te veel aan laag heeft.
Op een gegeven moment hebben we de kussentjes eens gewisseld en jezus, wat een verschil!
Zijn micro velours pads halen net het teveel aan laag bij de DT770 weg.
Precies goed met die pads!
We waren het er beiden over eens dat de 770 zelfs mooier klonk met die pads dan de T70!
Die is wat hard/scheller dan de 770.
Zijn pads op de 770 maakte wel meer verschil dan mijn pads op de zijne.
De T70 kreeg wel iets meer laag door mijn pads maar minder effect dan andersom!?
Morgen even pads bestellen.
-eehm, waar vind ik die micro velour pads?
Die is in de 770 meer vooraanstaand. Dat is een gesloten hoofdtelefoon he, dan krijg je dat.coob schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 06:20:
Van de 770 word ik niet blij iig.
Veel te bonkig geluid dat ding.
Hoe is de bas van de 880 vergeleken met de 770?
Een gesloten HT hoeft toch niet per definitie meer bas te hebben?CyBeR schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:34:
[...]
Die is in de 770 meer vooraanstaand. Dat is een gesloten hoofdtelefoon he, dan krijg je dat.
De DT770/880 zijn qua onderdelen nagenoeg hetzelfde maar qua geluid duidelijk anders. Ik heb ze beide en van alle hoofdtelefoons heb ik m'n DT880Pro het liefst op.
Nee en dat zei ik ook niet, maar wat er is gaat altijd net iets anders klinken dan bij een open hoofdtelefoon.coob schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:20:
[...]
Een gesloten HT hoeft toch niet per definitie meer bas te hebben?
Nou, dat zei je juist wel, letterlijk.CyBeR schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:33:
[...]
Nee en dat zei ik ook niet, maar wat er is gaat altijd net iets anders klinken dan bij een open hoofdtelefoon.
Nee, alleen dat die wat meer naar voren komt dan in een open hoofdtelefoon die vaak wat 'lichter' klinkt. Het is een beetje moeilijk om te omschrijven.coob schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:58:
[...]
Nou, dat zei je juist wel, letterlijk.
"Die is in de 770 meer vooraanstaand. Dat is een gesloten hoofdtelefoon he, dan krijg je dat."
Ik zou ze allemaal gewoon gaan testen in een winkel in de buurt, zo kom je er achter wat je nou het beste vind.Russel88 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 07:50:
Hoi,
Ik wil graag een hoofdtelefoon aanschaffen voor de metro en kantoor. Het zal afgespeeld worden via m'n telefoon en ik zal 'm niet thuis aan een versterker aansluiten.
Ik wil een aantal hoofdtelefoons testen voordat ik er eentje aanschaf. Budget is max 200. Mag ietsjes meer zijn, als de kwaliteti beduidend beter is. De kandidaten die ik gevonden heb:
- Senheiser Momentum On ear 2.0 (http://www.trustedreviews...omentum-2-0-on-ear-review)
- B&W P3 (http://www.whathifi.com/bw/p3/review)
- B&O BeoPlay H2 (http://www.whathifi.com/bo/beoplay-h2/review)
- Philips Fidelio M1MKII (http://www.whathifi.com/philips/fidelio-m1mkii/review)
Over de Philips twijfel ik. Volgens mij is deze minder dan de concurenten en kan ik beter een andere testen of deze gewoon skippen.
Enige suggesties of aanraders?
Mag ik vragen hoe je tot die conclusie bent gekomen?Russel88 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:14:
Coolblue beschouwt hoofdtelefoons als hygiëne producten en mogen niet geruild worden.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ik had een medewerker gemaild. Misschien zijn ze wel coulant als je er eentje besteld. In m'n mail had ik het over 4 koptelefoons8088 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:44:
[...]
Mag ik vragen hoe je tot die conclusie bent gekomen?
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Hebben ze ze niet gewoon ergens in 1 van hun winkels hangen?Russel88 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:14:
Mmmhhh hoofdtelefons vergelijken wordt lastiger dan ik dacht. Coolblue beschouwt hoofdtelefoons als hygiëne producten en mogen niet geruild worden.
Hifiklubben en Correct hebben de Momentum niet op voorraad en Correct is dat ook niet van plan.
Morgen even hifiklubben bellen. M'n lijst heb ik gewijzigd. De Denon m400 ziet er zo mooi uit, dat ik de prijsverhoging er wel voor over heb. Echter wil ik wel bekijken of het geluidskwalitiet ook een stuk beter is.
[ Voor 9% gewijzigd door Kwabbernoot op 04-08-2015 11:50 ]
[ Voor 32% gewijzigd door Scorp op 05-08-2015 17:19 ]
SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq