Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
..

[ Voor 95% gewijzigd door xxxneoxxx op 03-06-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Iemand hier die ervaring met Sony MDR-1RBT? of de mk2? Ik lees eigenlijk vooral hier op tweakers (andere plekken not so much) dat er mensen zijn welke een achtergronds piep ervaren. Nu zou ik deze headphones voor 90% voor muziek gebruiken (zonder stiltes), ik vraag mij af of het probleem dan als storend gezien kan worden?

[ Voor 4% gewijzigd door init6 op 04-06-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Afbeeldingslocatie: http://besidesdata.nl/990pro.jpg

Voorbeeld zoals de mic vastzit aan de 990 pro. De 770 heeft zelfde beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

tweakerharrie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:45:
[afbeelding]

Voorbeeld zoals de mic vastzit aan de 990 pro. De 770 heeft zelfde beugel.
Nice :D.
Ik ben ook in het bezit van een DT990, ik ben van plan om m helemaal uit elkaar te trekken, microfoon te intregreren en over te spuiten :P.
Nog even uitplannen hoe ik dat precies ga doen.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ik wou de koptelefoon van de 770 en de 990 zoveel als kon intact houden en de beugel is van aluminium en daar heb ik een klein gaatje in geboord. Het snoertje gaat bovenlangs omdat de microfoon verplicht rechts moest (daar zit het membraam en paste niet anders) maar dat is gewoon met drukknopen.
Mijn Beyer DT1350 vond ik te duur om een gat in te boren :-)

Qua geluidskwaliteit is dat de beste van mijn drie van Beyer maar deze heeft andere kussens en na een paar uur zit hij minder prettig. De 770 en de 990 kan je echt uren en uren op zonder klachten vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een goede koptelefoon om te gebruiken met mijn nieuwe Sound Blaster Z. Op dit moment gebruik ik een oude Creative Fatality nogwat en die is niet echt briljant. Ik ga hem gebruiken voor gamen, muziek en af en toe misschien een serie/film. Qua muziek luister ik van alles, waaronder soms hiphop etc.

Mijn oog is gevallen op de Sennheiser HD 598. Deze heb ik gisteren in de Mediamarkt beluisterd, maar daar had ik het probleem dat er veel lawaai is, waardoor je hem niet echt goed kunt checken. Ik maakte gebruik van mijn Galaxy s4 telefoon met een Asus xonar U3 geluidskaartje en het viel mij op dat ik niet heel veel bas hoorde, maar bij sommige nummers dan weer wel. Heeft dit te maken met het open koptelefoon design in combinatie met het lawaai en dat ik de koptelefoon met mijn telefoon aanstuurde?

De koptelefoon klonk wel veel helderder dan de Sennheiser momentum, die mij een beetje tegenviel en hij zat ook veel lekkerder. In de trein, onderweg en op mijn werk gebruik ik de pricewatch: Sennheiser MM 400-X die best prima geluid produceert en voor mij genoeg bas. De HD 598 zou minimaal even "harde" bas als die koptelefoon moeten hebben of liever iets meer.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Op internet zijn de meningen verdeeld over de bas van de HD 598. Zijn er nog goede alternatieven of kan ik bijvoorbeeld beter iets meer geld uitgeven?

Als ik eindelijk een keuze heb kunnen maken moet ik ook nog gaan kijken voor een alternatieve microfoon voor bij skype. Mogelijk wordt dat de "beamforming microphone" van bij mijn geluidskaart, maar die klonk bij een korte test een beetje hol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Morgen komt de A3 Pro binnen :) Samen met de korting van bol.com en de philips cashback komt ie op een prijs uit van 95 euro, wat normaal 200 euries is :) Geen slechte deal lijkt me...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Sj44k13 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:15:
. Zijn er nog goede alternatieven of kan ik bijvoorbeeld beter iets meer geld uitgeven?
Waarom niet iets minder? Als je de sennheiser sound fijn vind dat kan je kijken naar de hd558.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Heilige Kaas schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 06:30:
[...]

Waarom niet iets minder? Als je de sennheiser sound fijn vind dat kan je kijken naar de hd558.
Hoezo die dan? Het prijsverschil is nihil namelijk. Of bedoel je omdat de 558 meer bas heeft?

[ Voor 71% gewijzigd door Cobiwan op 12-06-2015 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Sj44k13 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:14:
[...]

Hoezo die dan? Het prijsverschil is nihil namelijk. Of bedoel je omdat de 558 meer bas heeft?
Ja de 558 is een stukkie warmer en heeft een fijn geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Wel minder dof dan de momentum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik zit erover na te denken om binnenkort een nieuwe headset te kopen. Dit is vooral voor muziek luisteren en gamen. Nou zat ik te denken aan de
- http://tweakers.net/price...50-ohm-(grijs-zwart).html
- http://tweakers.net/price...h-g35-gaming-headset.html

Het liefst zou ik ook graag gelijk een microfoon willen. Stel dat het de Beyerdynamic wordt, dan zou ik er eventueel nog de ModMic bij kunnen kopen.
- ModMic

Hebben jullie nog andere suggesties? Ik zou graag wel redelijke geluids kwaliteit willen hebben.

Omgeving waar het in gebruikt gaat worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1MSI H97 GAMING 3€ 108,-€ 108,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 377,50€ 377,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 87,-€ 87,-
1TP-Link TL-WDN4800€ 33,50€ 33,50
1Noctua NH-D14€ 62,95€ 62,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 52,95€ 52,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,19€ 13,19
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
1Crucial MX100 256GB€ 104,99€ 104,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.077,98

Het liefst zou ik onder de 150 euro willen blijven, eventueel met modmic erbij. Dit gaat niet met de Beyerdynamic.
Ik hoor graag een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb net de A3 pro binnen van Philips. Als je hem via Bol.com besteld, waar die 170 euro kost, kun je via Philips nog 75 euro terugvragen en heb je voor 95 euro een geweldige koptelefoon in huis :D . Voor het overige geld heb je makkelijk een modmic :P .

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Sj44k13 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:18:
Wel minder dof dan de momentum?
Hij is heel open en voor zover ik me herinner niet dof. Maar het is al een tijd geleden, weet vooral nog dat ik wel onder de indruk was. Ga hem gewoon eens luisteren, dat is altijd de beste optie. En dan bij voorkeur in een hifi zaak, dat je er even op zn minst 20 minuten voor uittrekt.
Krijg je vaak nog een bakje thee ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Het is de 598 geworden die ik gisteren bij de hobo hifi heb kunnen luisteren. Prachtig geluid komt daaruit! Heb ook een urbanites gehoord en een ander merk, maar de urbanites zat heel strak en het voelde of hij vacuüm zoog om mijn oor. De andere koptelefoon leek me te veel focussen op lage tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:01

3DDude

I void warranty's

In het verleden heb ik een Sennheiser HD598 gehad, nu een Sennheiser PC360 met microfoon.

Ik zoek voor op het werk ook een goede headphone, met microfoon (om telkens mijn eigen mee te nemen word vervelend). Zal ook gebruikt worden voor Skype / Lync
Nadeel: werklaptop heeft geen microfoon in: Ik zal dus een USB iets moeten aanschaffen.

Hebben jullie tips:
De Sennheiser over the ear headphones vind ik lekker zitten.
Ik zoek wel iets voor over the ears.
Budget is ongeveer 200 - 250 euro.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dus het moet usb hebben? Je kan ook een Asus u3 of zo gebruiken, dat is een usb geluidskaart / headphone amp.

Waarom niet nog een pc360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Ben op zoek naar een nieuwe headphones om mijn oude Philips SBC HP 600 te vervangen,
hij wordt gebruikt op mijn AV Receiver en mijn FiiO X3 2nd Gen DAP.
Heb zelf naar de Audio-Technica ATH-M50x en AKG K550 en de Sony MDR-1RNC gekeken.

Kom er zelf niet meer uit de keuze is zo groot.
Wil tot ongeveer € 250 uitgeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Abraxas1 op 20-06-2015 17:35 ]

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Abraxas1 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 17:29:
Ben op zoek naar een nieuwe headphones om mijn oude Philips SBC HP 600 te vervangen,
hij wordt gebruikt op mijn AV Receiver en mijn FiiO X3 2nd Gen DAP.
Heb zelf naar de Audio-Technica ATH-M50x en AKG K550 en de Sony MDR-1RNC gekeken.

Kom er zelf niet meer uit de keuze is zo groot.
Wil tot ongeveer € 250 uitgeven.
DT880 of DT990?

Ik vind zelf de ATH-M50 niet zo heel comfortabel zitten en hij heeft ook relatief ondiepe oorschelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Sj44k13 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:58:
Dus het moet usb hebben? Je kan ook een Asus u3 of zo gebruiken, dat is een usb geluidskaart / headphone amp.

Waarom niet nog een pc360?
zakelijke laptop heeft geen mic uit? Alleen geluid..

Is niet handig in combinatie met die microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dan kan je alsnog voor een asus u3 gaan oid. Dan heb je wel een microfoon/headphone uitgang.
3DDude schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:37:
[...]

zakelijke laptop heeft geen mic uit? Alleen geluid..

Is niet handig in combinatie met die microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Sj44k13 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:52:
Dan kan je alsnog voor een asus u3 gaan oid. Dan heb je wel een microfoon/headphone uitgang.

[...]
Ik zoek gewoon een geschikte headphone, aangezien mijn sennheiser gewoon thuis blijft. Een losse geluidskaart is ook weer extra gedoe ;).

Ik denk als ik dan toch een nieuwe aanschaf dan gelijk ene geschikte. :)
Maar ga ernaar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:55
Tijdje hier al de AKG Q701 liggen/op mn hoofd zitten. Maar is 2e hands en vind het toch wel prettig om even verse pads erop te zetten... maar waar kan ik die krijgen :P
Enige wat ik zo kan vinden is Thomann, voor 25 euro/stuk, maar volgens een review zijn die niet zwart.

Ebay/Amazon zullen ook wel wat hebben, maar ook veel namaak of andere merken met eigen spul, weet niet wat daar nu interessant van is.

Zit ook nog met die 2 stelelastieken, die zijn uitgerekt en doen weinig meer, die moet ik eigenlijk ook nog 2 hebben en een keer een tutorial zoeken om die te vervangen...

edit: AKG stuurt me naar CE repair, daar kom ik incl verzenden op 67 euro... vind ik wat veel.

Andere optie, deze Q701 verkopen en gewoon een nieuwe kopen :P Beetje afhankelijk van wat ik hier 2e hands nog voor kan vangen... Is wel alles weer goed en fris.

[ Voor 18% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 23-06-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik zat nog even verder te kijken naar headsets en kreeg net toevallig een mailtje van de baxshop dat er flinke kortingen waren. Ik ging dus even naar Beyerdynamic kijken op de hoop dat de 770 in de korting was, maar nee :( Zag wel dat de Beyerdynamic Custom One Pro met korting was. Dus ik ging even kijken en ik zag dat deze headset wel een microfoon heeft. Jullie ervaringen met deze headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 20:22
SurfBoy schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:28:
Ik zat nog even verder te kijken naar headsets en kreeg net toevallig een mailtje van de baxshop dat er flinke kortingen waren. Ik ging dus even naar Beyerdynamic kijken op de hoop dat de 770 in de korting was, maar nee :( Zag wel dat de Beyerdynamic Custom One Pro met korting was. Dus ik ging even kijken en ik zag dat deze headset wel een microfoon heeft. Jullie ervaringen met deze headset?
De COP heeft geen microfoon. Die op de afbeeldingen zichtbaar is, is een accessoire.

Voor de rest is de COP een heerlijke headphone. Erg comfortabel, lekker stevig geluid en zo stevig als een tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 21:04
Ik heb een vraagje waar ik maar geen antwoord voor kan vinden.

Zijn er headphones die makkelijk tussen (bluetooth) bronnen kan schakelen?
Ik zoek een headphone die ik kan gebruiken voor mijn tablets (Xperia Z en Z2), PS4 en TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 19:48

nFo

Iemand evaring met de Philips A5 Pro ?
Zag een cashback van € 150,- dus de helft korting is wel nice.
Wil de Denon AH-2000 vervangen, is nu aardig vies geworden en een ophang punt afgebroken.
Kan op youtube geen goede reviews vinden, wel een paar op tweakers maar zoek een meer uitgebreide review.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1401692137.jpeg

[ Voor 61% gewijzigd door nFo op 28-06-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
[quote]nFo schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:13:
Wil de Denon AH-2000 vervangen, is nu aardig vies geworden en een ophang punt afgebroken.
Kan op youtube geen goede reviews vinden, wel een paar op tweakers maar zoek een meer uitgebreide review.

kijk eens op

http://www.head-fi.org/t/...on-owners-and-impressions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

ronaldme schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:08:
[quote]nFo schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:13:

kijk eens op

http://www.head-fi.org/t/...on-owners-and-impressions
Bedankt, geluid zit wel goed zo zien, ook voor niet dj's.
Even bestellen bij bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

-

[ Voor 99% gewijzigd door kaluro2 op 29-06-2015 10:35 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kunnen we in dit topic trouwens ook koptelefoonversterkers bespreken? Ik vind het er zelf wel bij passen namelijk. Ik verwacht deze week een Matrix M-Stage HPA2 (USB). Volgens de wat meer audiofiele community op Head-Fi zou deze erg goed samengaan met de Q701. Overigens niet de reden dat ik hem heb gekocht; ik vind het vermogen van m'n huidige Denon DA300 USB (volgens specs 50mW/32Ω) toch net niet voldoende om mijn Q701 helemaal tot z'n recht te laten komen. De Matrix (besteld via Massdrop) doet maar liefst 400mW/60Ω, en ik ben dus verschrikkelijk benieuwd hoe dat, afgezien van enorm veel meer volume kunnen leveren, gaat klinken :).

Dat wordt straks dus even een paar dingen uitproberen:
- Denon als DAC, Matrix als versterker;
- Matrix als DAC én versterker

[ Voor 9% gewijzigd door rodie83 op 29-06-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:21
SurfBoy schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:28:
Er lijkt wel een plus versie van de COP te zijn die wel een snoer met microfoontje heeft:
http://www.thomann.de/nl/beyerdynamic_custom_one_pro_plus_wh.htm

Ik ben ondertussen ook druk op zoek naar een koptelefoon voor op kantoor. Momenteel zitten we met 8 man op een kamertje en dat is vaak al druk, maar we gaan straks verhuizen naar zo'n geweldige kantoortuin met 30 man op een grote kamer :X Nu zit ik alleen af en toe met earbuds of in-ear dopjes muziek te luisteren, maar dat is eigenlijk niet genoeg.

In eerste instantie wilde ik actieve noisecancelling zodat ik niemand meer zou horen, maar dat blijkt meer voor constant geluid te zijn en niet voor stemmen in je omgeving. Ik had het idee om voor deze te gaan: http://tweakers.net/price...ica-ath-anc9-(zwart).html maar die plannen heb ik maar in de ijskast gezet.

Het laatste jaar aan posts in dit topic heb ik doorgelezen en daar komen eigenlijk maar een paar modellen constant naar voren:
http://tweakers.net/price...stom-one-pro-(zwart).html
http://tweakers.net/price...50-ohm-(grijs-zwart).html
http://tweakers.net/price...-dt-880-pro-(zilver).html
http://tweakers.net/price...s-fidelio-x2-(zwart).html

De 880 en 770 in verschillende weerstanden. De 880 lijkt open te zijn en dus hoorbaar voor collega's, die valt dan eigenlijk af.
De Philips stond eigenlijk al op de wishlist, maar toen las ik een review dat deze ook hoorbaar is voor collega's en valt daarmee ook af.
De COP en DT770 spreken mij momenteel erg aan, de COP zou comfortabeler worden met de DT770 pads begreep ik (velour ipv nepleer).

Voordeel van de COP is dat de kabel vervangbaar is en de instelbare bass. Ook heb je bij thomann.de een COP plus versie met een snoer met microfoon. Dat lijkt mij erg handig ivm sporadische Skype gesprekken met enkele collega's die ver weg zitten.
http://www.thomann.de/nl/...ustom_one_pro_plus_wh.htm wit
of iets duurder de zwarte:
http://www.thomann.de/nl/...c_custom_one_pro_plus.htm

De muziekstijlen waar ik op kantoor vooral naar luister zijn dance en soundtracks via youtube. Niet bepaald de beste bronnen, maar ik heb geen zin in vele Gigabytes aan muziek op mijn werk-laptop.

Heeft iemand ervaring met de COP plus en werkt dat microfoontje goed genoeg om een gesprek te voeren via Skype?

Zijn er nog andere koptelefoons die het overwegen waard zijn? Budget is lastig te bepalen, maar ergens tussen de 100 en 250, maar liefst rond de 150e. Een andere pre is toch wel een verwisselbare kabel en daarmee valt toch de DT770 weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Philips A5 Pro terug gestuurd is niks, hoofdband klemt te veel en te small.
Nog vrij veel plastic voor € 299,-.
En had nog een andere stoffen oor dinges gekocht, maar dat is het goedkoopste leenbakker tapijt.

Geluid is top erg helder, maar nog te weinig bass ?
Uit trekt koord is wel tof, komt het niet in de knoop zoals vroegah...

Dus weer op zoek naar een echte hoofdtelefoon, geen Armin bij de buren uitvoerig.
Ossi schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:33:
[...]

Er lijkt wel een plus versie van de COP te zijn die wel een snoer met microfoontje heeft:
http://www.thomann.de/nl/beyerdynamic_custom_one_pro_plus_wh.htm

Ik ben ondertussen ook druk op zoek naar een koptelefoon voor op kantoor. Momenteel zitten we met 8 man op een kamertje en dat is vaak al druk, maar we gaan straks verhuizen naar zo'n geweldige kantoortuin met 30 man op een grote kamer :X Nu zit ik alleen af en toe met earbuds of in-ear dopjes muziek te luisteren, maar dat is eigenlijk niet genoeg.

In eerste instantie wilde ik actieve noisecancelling zodat ik niemand meer zou horen, maar dat blijkt meer voor constant geluid te zijn en niet voor stemmen in je omgeving. Ik had het idee om voor deze te gaan: http://tweakers.net/price...ica-ath-anc9-(zwart).html maar die plannen heb ik maar in de ijskast gezet.

Het laatste jaar aan posts in dit topic heb ik doorgelezen en daar komen eigenlijk maar een paar modellen constant naar voren:
http://tweakers.net/price...stom-one-pro-(zwart).html
http://tweakers.net/price...50-ohm-(grijs-zwart).html
http://tweakers.net/price...-dt-880-pro-(zilver).html
http://tweakers.net/price...s-fidelio-x2-(zwart).html

De 880 en 770 in verschillende weerstanden. De 880 lijkt open te zijn en dus hoorbaar voor collega's, die valt dan eigenlijk af.
De Philips stond eigenlijk al op de wishlist, maar toen las ik een review dat deze ook hoorbaar is voor collega's en valt daarmee ook af.
De COP en DT770 spreken mij momenteel erg aan, de COP zou comfortabeler worden met de DT770 pads begreep ik (velour ipv nepleer).

Voordeel van de COP is dat de kabel vervangbaar is en de instelbare bass. Ook heb je bij thomann.de een COP plus versie met een snoer met microfoon. Dat lijkt mij erg handig ivm sporadische Skype gesprekken met enkele collega's die ver weg zitten.
http://www.thomann.de/nl/...ustom_one_pro_plus_wh.htm wit
of iets duurder de zwarte:
http://www.thomann.de/nl/...c_custom_one_pro_plus.htm

De muziekstijlen waar ik op kantoor vooral naar luister zijn dance en soundtracks via youtube. Niet bepaald de beste bronnen, maar ik heb geen zin in vele Gigabytes aan muziek op mijn werk-laptop.

Heeft iemand ervaring met de COP plus en werkt dat microfoontje goed genoeg om een gesprek te voeren via Skype?

Zijn er nog andere koptelefoons die het overwegen waard zijn? Budget is lastig te bepalen, maar ergens tussen de 100 en 250, maar liefst rond de 150e. Een andere pre is toch wel een verwisselbare kabel en daarmee valt toch de DT770 weer af.
Custom One Pro Plus is inderdaad ook niet gek, bass aanpassen is wel fijn.
Zag hem ook bij bax:
http://www.bax-shop.nl/st...custom-one-pro-plus-zwart

[ Voor 94% gewijzigd door nFo op 01-07-2015 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik ben op zoek naar een 3.5mm jack kabel(male to male( met een ingebouwde remote voor de iPhone. Of een adapter met soortgelijke functionaliteit. Ik vind alleen oude producten die niet langer te koop zijn(van oa Griffin, Belkin, iLuv), of de dure Beats RemoteTalk. Zo'n kabeltje zou toch makkelijk verkrijgbaar moeten zijn voor een normale prijs, iemand een idee? Ik zoek dus zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.belkin.com/images/product/F8Z452_03/STD1_F8Z452_03.jpg

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 21:39

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik zou zoiets op ebay kopen, een snelle search levert al veel op voor denk ik normale prijzen.
male-female
male-male

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
nFo schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:38:
Philips A5 Pro terug gestuurd is niks, hoofdband klemt te veel en te small.
Nog vrij veel plastic voor € 299,-.
En had nog een andere stoffen oor dinges gekocht, maar dat is het goedkoopste leenbakker tapijt.

Geluid is top erg helder, maar nog te weinig bass ?
Uit trekt koord is wel tof, komt het niet in de knoop zoals vroegah...

Dus weer op zoek naar een echte hoofdtelefoon, geen Armin bij de buren uitvoerig.

[...]

Custom One Pro Plus is inderdaad ook niet gek, bass aanpassen is wel fijn.
Zag hem ook bij bax:
http://www.bax-shop.nl/st...custom-one-pro-plus-zwart
Jammer dat ie niet is bevallen, had m ook nog overwogen toen ik jouw bericht las. Helaas geldt dus ook voor dit product, dat zodra er een beroemdheid aan de naam gekoppeld wordt, dat het overpriced wordt en bijna altijd tegenvalt.

Ik ben er nog steeds niet over uit wat het gaat worden, maandag maar eens wat hifi zaken langs in Groningen, zolang het maar niet 3 miljoen graden is zoals nu :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ossi schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:11:
[...]

Jammer dat ie niet is bevallen, had m ook nog overwogen toen ik jouw bericht las. Helaas geldt dus ook voor dit product, dat zodra er een beroemdheid aan de naam gekoppeld wordt, dat het overpriced wordt en bijna altijd tegenvalt.

Ik ben er nog steeds niet over uit wat het gaat worden, maandag maar eens wat hifi zaken langs in Groningen, zolang het maar niet 3 miljoen graden is zoals nu :')
Ja ziet er leuk uit die A5 Pro, maar kwaliteit valt tegen, scharnieren zijn gewoon van plastic, hoofdband ook ect.
Geluid is wel erg mooi,wel weinig bass, misschien eerst nog even inburnen.
Inmiddels die Beyerdynamic Custom Pro Plus besteld bij bax, laat wel weten of bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
nFo schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:47:
[...]

Ja ziet er leuk uit die A5 Pro, maar kwaliteit valt tegen, scharnieren zijn gewoon van plastic, hoofdband ook ect.
Geluid is wel erg mooi,wel weinig bass, misschien eerst nog even inburnen.
Inmiddels die Beyerdynamic Custom Pro Plus besteld bij bax, laat wel weten of bevalt.
Ik ben ook zeker benieuwd naar die koptelefoon, maar ook naar het microfoontje wat er bij zit. Een Skype gesprek kunnen voeren zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ossi schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:35:
[...]

Ik ben ook zeker benieuwd naar die koptelefoon, maar ook naar het microfoontje wat er bij zit. Een Skype gesprek kunnen voeren zou wel fijn zijn.
Ja die Custom pro binnen, maar van het geluid wordt ik niet blij van.
Mids zijn niet best, nogal hollow, bass is goed als je het op 2 zet Linear bass.
Misschien de m50 is proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 04-07-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
nFo schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 01:02:
[...]

Mids zijn niet best, nogal hollow, bass is goed als je het op 2 zet Linear bass.
Hmm dat klinkt ook niet best man :(
Vandaag een review over de B&W P7 gelezen, die lijkt mij ook wel wat, maar die prijs :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
nFo schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 01:02:
[...]

Ik ga morgen eens naar twee hifi zaken in Groningen, de COP blijft op mijn shortlist staan, maar ik heb het idee dat er toch wat productieverschillen zijn aangezien de reviews elkaar toch vaak tegenspreken.

Verder vandaag ff in de Mediamarkt gekeken, maar daar hadden ze maar bar weinig variatie. Philips (geen fidelio), Sennheiser, Bose en SMS Audio. Die laatste ken ik niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Vandaag bij twee hifi zaken geweest in Groningen en ik ben er nog steeds niet uit...
De B&W P7 beluisterd en hoewel die erg fijn klinkt en erg goed isoleert (inkomend en uitgaand) geeft hij toch teveel druk op mijn schedel en zit niet lekker genoeg. Het is een plaatje om te zien verder. De controls in dat snoer voelen wel erg goedkoop aan en zitten mij te dicht bij de koptelefoon. Het snoer is helaas niet vervangbaar.

Ook een Senheiser 419 geprobeerd, maar dat klonk echt nergens naar, wel erg licht, maar ook erg plasticig.

Tevens de door velen geprezen Audio-Technica M50x geprobeerd en vind m erg fijn klinken, maar hij drukt enorm hard onder mijn oren, vooral op de kaakspieren en een beetje op de nekspieren. Dus deze valt ook af, geen idee hoe de M70x is helaas.

Ook de Sennheiser 598 beluisterd, die klonk ook erg fijn, maar is helaas open, denk dat mijn collega's het teveel horen. Tevens is de kleur echt spuuglelijk beige met rood.
Daarna een BeyerDynamic beluisterd, de DT660, geen idee of deze ook in verschillende weerstanden is en dus ook niet welke ik dan heb gehad en hoewel hij wel redelijk neutraal klonk, drukte hij zwaar bovenop mijn hoofd. Deze koptelefoon is wel erg lelijk trouwens...

Daarna de BeyerDynamic DT990 beluisterd, de 600 ohm variant, maar je merkt gewoon dat een telefoon niet gemaakt is om deze aan te sturen, het geluid was wat dun en miste wat kracht. Tevens zat deze koptelefoon wel erg lekker! Heerlijk licht en dat velour is ook erg fijn en zacht. Nadeel is dat deze ook weer open is en dus geluid naar buiten gooit.

Weet iemand of de DT770 hetzelfde zit en voelt als de DT990?

Helaas niet de Custom One Pro kunnen beluisteren, ik denk dat die samen met de DT770 pads erg fijn kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DT770/880/990 zijn qua vorm identiek. Het verschil zit 'm in de mate van openheid.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Laatst online: 13-10 20:22
Qua comfort zullen de DT 770/880/990 ook heel erg overeenkomen. Ik vind zelf de COP met DT770 pads nagenoeg gelijk aan de DT770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-10 19:21
Ossi schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:08:
Vandaag bij twee hifi zaken geweest in Groningen en ik ben er nog steeds niet uit...
De B&W P7 beluisterd en hoewel die erg fijn klinkt en erg goed isoleert (inkomend en uitgaand) geeft hij toch teveel druk op mijn schedel en zit niet lekker genoeg. Het is een plaatje om te zien verder. De controls in dat snoer voelen wel erg goedkoop aan en zitten mij te dicht bij de koptelefoon. Het snoer is helaas niet vervangbaar. .....
bij de P7 heb ik exact hetzelfde qua druk op bovenop me hoofd, ging wel weg na een maandje ofzo (eeltvorming hoofd op hoofd? :P)
snoer is overigens wel vervangbaar, wordt zelfs standaard met een tweede kabel zonder controls geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
martijnkoevoets schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:43:
[...]

bij de P7 heb ik exact hetzelfde qua druk op bovenop me hoofd, ging wel weg na een maandje ofzo (eeltvorming hoofd op hoofd? :P)
snoer is overigens wel vervangbaar, wordt zelfs standaard met een tweede kabel zonder controls geleverd.
Ik lees net dat ik het iets te onduidelijk heb verwoord, met druk op de schedel bedoel de zijkant van mijn schedel, dus boven mijn oren :)
Ik zag het snoer in de koptelefoon gaan, zag er niet vervangbaar uit, moet je dan de pads verwijderen of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-10 19:21
Ossi schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:27:
[...]
...
Ik zag het snoer in de koptelefoon gaan, zag er niet vervangbaar uit, moet je dan de pads verwijderen of zoiets?
jep, pads zijn afneembaar en zitten vastgeklikt met twee magneetjes :) binnen zie je dan een 2.5 mm(?) jack zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Goed ja is even kijken, ben nog niet helemaal uit wat de volgende gesloten koptelefoon wordt.
Teufel heeft ook een nieuwe zag ik: Teufel Massive.
http://www.teufelaudio.nl...eufel-massive-p15386.html
Ziet er voor € 99,- degelijker uit dan de A5Pro.

Ook op innerfideltiy staan leuke suggesties;
http://www.innerfidelity....ealed#4YshCRXLKo6rssSf.97

Die Oppo PM-3 is de goedkoopste met planar magnetic drivers, ben wel benieuwd hoe dat klinkt. :)

[ Voor 11% gewijzigd door nFo op 08-07-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadlockk
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-08 17:09
Hi,

Ik weet niet of dit hier thuishoort of in aankoopadvies, dus op goed geluk..

Ik ben op zoek naar een nieuwe headset en ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb zo'n 15 jaar geleden m'n eerste sennheiser PC 150 gekocht en heb sindsdien elke keer als hij kapot was een nieuwe PC151 gekocht. pricewatch: Sennheiser PC 151

Wat ik fijn vind is dat ik nog omgevingsgeluid kan horen. We lannen vaak bij iemand in huis dus dan kan ik mooi iedereen in de kamer + het gamegeluid horen.
Ik woon inmiddels samen met mijn vriendin en we gamen ook samen. Doordat de PC151 on-ear en vrij open is kan ik gemakkelijk haar "lokaal horen" en de andere lui waarmee we gamen via teamspeak.

Ik ben benieuwd wat een goede vervanger zou zijn voor de PC151. Iets met wat betere geluidskwaliteit zou ook fijn zijn, maar is geen mega-vereiste. Ik luister niet vaak muziek achter mijn thuispc.
(Ik heb op m'n werk een SHURE SRH750DJ liggen waar ik muziek mee luister als ik me af wil zonderen. pricewatch: Shure SRH750DJ (Zilver)

Ik lees veel positieve ervaringen in dit topic met de Kingston HyperX cloud. Ook in de meest recente hardware.info test (tussen 80 en 100) euro komt hij er als beste uit.
http://nl.hardware.info/r...en-kingston-hyper-x-cloud
In een review op tweakers lees ik dat de cups "gesloten" zijn. productreview: Kingston HyperX Cloud Zwart review door Frozen

Ik vroeg me af hoe goed ze daadwerkelijk geluid isoleren. Als er iemand een meter van je af zit en die praat op normaal volume kun je die persoon dan horen?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

En hebben jullie andere suggesties?
Ik overweeg ook de Sibera V3 http://nl.hardware.info/r...en-steelseries-siberia-v3
Gedeeltelijk open schelpen.

(Budget max 100 euro, moet mijn omgeving kunnen horen, goede geluidskwaliteit is een pre want ik draai er zelden muziek op, goede mic is wel belangrijk, 7.1 geluid boeit me niet, draagcomfort is belangrijk (geen zware headset) en ik heb een klein hoofd).

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Deadlockk op 08-07-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
rodie83 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:25:
Kunnen we in dit topic trouwens ook koptelefoonversterkers bespreken? Ik vind het er zelf wel bij passen namelijk. Ik verwacht deze week een Matrix M-Stage HPA2 (USB). Volgens de wat meer audiofiele community op Head-Fi zou deze erg goed samengaan met de Q701. Overigens niet de reden dat ik hem heb gekocht; ik vind het vermogen van m'n huidige Denon DA300 USB (volgens specs 50mW/32Ω) toch net niet voldoende om mijn Q701 helemaal tot z'n recht te laten komen. De Matrix (besteld via Massdrop) doet maar liefst 400mW/60Ω, en ik ben dus verschrikkelijk benieuwd hoe dat, afgezien van enorm veel meer volume kunnen leveren, gaat klinken :).

Dat wordt straks dus even een paar dingen uitproberen:
- Denon als DAC, Matrix als versterker;
- Matrix als DAC én versterker
Update: Matrix binnen gekregen en eerste luisterervaring (totaal niet ABX getest verder, dus lees dit als niet meer dan een persoonlijke ervaring):

Het verschil in output is goed waar te nemen. Bas is rijker/voller en in het algemeen is het geluid wat minder schel. Warmer wellicht? In elk geval voor mijn idee minder vermoeiend en dat heeft ongetwijfeld met dat wat schelle te maken. Wat mij betreft duidelijk verhaal: Matrix stuurt m'n Q701 inderdaad véél beter aan dan de Denon. De Denon redt het gewoon niet schijnbaar. Waar de Denon op 85-95% van z'n max volume moest zo nu en dan (en dus richting schel gaat) wil je de Matrix niet veel verder draaien dan 40%. Overduidelijk is dat het hogere gespecificeerde vermogen van de Matrix ook echt daadwerkelijk zo werkt in de praktijk.

Dan qua DAC: Opzich niks mis met de DAC van de Matrix. Heb wel het gevoel dat als ik de Denon gebruik als DAC en de Matrix puur als versterker ik een soort van 'best of two worlds' heb - de Denon DAC lijkt iets analytischer dan die van de Matrix, die wat vlakker lijkt. Val me er echter niet op aan: dit is alleen maar gevoel en ik vermoed dat in een ABX ik ze nooit uit elkaar ga houden :P

[ Voor 3% gewijzigd door rodie83 op 08-07-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Vandaag de BeyerDynamic DT770 pro 80Ohm besteld bij Bax. Als het goed is krijg ik m morgen eind van de dag. Ik laat nog weten hoe die bevalt :)

133 euro lijkt mij een prima prijs :o

[ Voor 12% gewijzigd door Ossi op 13-07-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 21:40
Ik blijf de BeoPlay H6 nog altijd de mooiste en beste koptelefoon vinden die er is.. Alles aan dat ding is gewoon top! (mijn mening). Voor iedereen die nog advies nodig heeft; ga eens bij de B&O winkel langs en probeer hem! Zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
rodie83 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:14:
Update: Matrix binnen gekregen en eerste luisterervaring (totaal niet ABX getest verder, dus lees dit als niet meer dan een persoonlijke ervaring):
Ik had zelf laatst eens een hoofdtelefoonversterker gekocht, beetje als probeersel om te zien of het verschil uit maakte. Was een mooi portable dingetje van Vorzüge, kon ik mooi met met m'n DAPs rondlopen en deze dan gebruiken om de wat zwaardere koptelefoon aan te sturen. Helaas was er iets raars met de unit, eerst kreeg ik last van een gevoel van hoge druk op m'n oren (ook bij lage volumes), wat uiteindelijk ontaardde in een koppijn.

Maar ook buiten dat kon ik ook zo gauw geen verbetering horen op de hoofdtelefoon (een HE-560) als ik de versterker gebruikte t.o.v. de aansturing direct uit de DAP (een DX90, hoofdzakelijk), of zoals aangestuurd met de hoofdtelefoon uit van m'n gewone stereo versterker. Hoofdtelefoonversterker is dus weer retour gegaan (leek sowieso een defect, of er is iets zeldzaams met m'n oren, maar dan nog heb ik daar kennelijk alleen last van bij die versterker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
heb hier een dt-770pro liggen en ik vroeg me af hoe ik het beste de kussentjes schoon kon maken, want ze zijn van het gebruik nogal vies geworden. komt vooral door de haargel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Uberdude schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 19:23:
heb hier een dt-770pro liggen en ik vroeg me af hoe ik het beste de kussentjes schoon kon maken, want ze zijn van het gebruik nogal vies geworden. komt vooral door de haargel denk ik
Volgens mij zijn er op youtube wel filmpjes te vinden hoe je de kussentjes kunt verwijderen, daarna nieuwe kopen voor 20 euro of ff een sopje en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Fijnwasmiddel, even een paar uur laten weken (koud) , uitspoelen en laten drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
Bedankt voor de tips, ze zijn weer lekker zacht en ruiken fris :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6broxqvm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Sponz schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:44:
Fijnwasmiddel, even een paar uur laten weken (koud) , uitspoelen en laten drogen.
Kan dit ook met de kussentjes van de q701 en mag je een beetje 'kneden'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

weet niet wat voor stof dat is maar kneden kan geen kwaad. mijn hd580 kussens zijn nog steeds orgineel... na 3 was beurten.

[ Voor 90% gewijzigd door Sponz op 18-07-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel313
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 15:30
Gebruik sinds een half jaar de Sennheiser RS 180, prima kwaliteit voor iets wat draadloos. Zit er aan te denken om voor een Schiit stack te gaan, Modi 2 en Magni 2.

Nu heeft mijn pc als ik het zo lees (en hoor) een vrij degelijke geluidksaart: Realtek ALC1150 met "Purity Sound™ 2" op een Asrock moederbord. In hoeverre gooi ik geld weg? DAC is mooi spul maar het moet meerwaarde bieden

LAAG8 Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De zender van de RS180 verstuurt het geluid digitaal en dat wordt in de koptelefoon weer omgezet naar analoog en versterkt. Dus een goede DAC en versterker ervoor geeft geen meerwaarde lijkt me.

In combinatie met een bedrade hoofdtelefoon is het natuurlijk een ander verhaal. Ik gebruik een FiiO E10K DAC/versterker met een DT770 pro 80 en daar luister ik regelmatig met veel luisterplezier naar, een prima combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

HD 595 is toegekomen, en na de eerste liedjes van Hybrid Theory via One m8 merk ik eerlijk gezegd niet al te veel verschil met mijn vorige koptelefoon van misschien 30 euro of zo.

Wel een prachtig ding.

Edit: De review van een tweaker maakt heel wat duidelijk. Mijn pc is besteld, is het nodig dat ik er nog een geluidskaart bij koop? Moederbord: pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6.

[ Voor 38% gewijzigd door witeken op 20-07-2015 11:21 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 00:01

DMZ

Hallo mensen,

Ik zoek een nieuwe koptelefoon nadat mijn PhilipsSHP2500s letterlijk uit elkaar zijn gevallen, het plastic prut. Nu ben ik een fervent gamer en besteed ik niet zoveel tijd aan kritish zijn over muziek. Ik heb echter wel de enorm belangrijke voorwaarde dat het nieuwe paar onverwoestbaar moet zijn (en dan praat ik over AK47 onverwoestbaar).

Na dit topic te hebben doogezocht kom ik de DT770(80 Ohm genoeg voor onboard geluid op een AsRock Z77, of is 32 ohm beter?) vaak tegen als stevige koptelefoon, en de Kingston Cloud X is volgens sommigen ook een goedkoper stevig alternatief.

De vraag is hier, zijn dit de beste opties wat betreft degelijkheid en geschiktheid voor gamen, en zijn er alternatieven die ik over het hoofd heb gezien?

Qua muziek luister ik van alles en nog wat, tussen Nightwish en Katy perry in, en ik geef de vookeur aan helderheid boven bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:24
Ik ben ook op zoek!

Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Marantz HD-Dac1 en nu wil ik daar wel een mooie koptelefoon bij.
Ik word echter na 2 dagen reviews lezen langzaamaan gek.
Er mankeert (natuurlijk) altijd wel wat aan een koptelefoon in de reviews en waar de ene lovend is over een bepaald model is de ander dat weer totaal niet.
En even luisteren ergens? Niks in de buurt zover ik weet.

En dan nog de impedantie van het ding.
Ik ga hem voornamelijk gebruiken aan de DAC maar zo af en toe aan een mobiel of tablet is ook wel handig natuurlijk.

Wat ik me nu afvraag, is de 80ohms versie van de DT-770 Pro nu anders/minder van geluid dan de 250ohms versie?
Vandaag had een vriend een Beyer T70 bij maar daar werd ik niet heel blij van op de tablet.
Helaas niet op mijn DAC kunnen proberen want hij was het 6mm verloopje vergeten.
Zat wel heel erg comfortabel op mijn hoofd.

Verder lijkt me een Audio-Technica ATH-A900X ook erg mooi maar duurder dan ik uit wil geven.
Of een Sennheiser Momentum 2.0 over ear, al is die meer als portable bedoeld.
Wel goede reviews.
Denon HiFi AH-MM400 lijkt me ook nog wel wat maar ook duur.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
coob schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:52:
Ik ben ook op zoek!

Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Marantz HD-Dac1 en nu wil ik daar wel een mooie koptelefoon bij.
Ik word echter na 2 dagen reviews lezen langzaamaan gek.
Er mankeert (natuurlijk) altijd wel wat aan een koptelefoon in de reviews en waar de ene lovend is over een bepaald model is de ander dat weer totaal niet.
En even luisteren ergens? Niks in de buurt zover ik weet.

En dan nog de impedantie van het ding.
Ik ga hem voornamelijk gebruiken aan de DAC maar zo af en toe aan een mobiel of tablet is ook wel handig natuurlijk.

Wat ik me nu afvraag, is de 80ohms versie van de DT-770 Pro nu anders/minder van geluid dan de 250ohms versie?
Vandaag had een vriend een Beyer T70 bij maar daar werd ik niet heel blij van op de tablet.
Helaas niet op mijn DAC kunnen proberen want hij was het 6mm verloopje vergeten.
Zat wel heel erg comfortabel op mijn hoofd.

Verder lijkt me een Audio-Technica ATH-A900X ook erg mooi maar duurder dan ik uit wil geven.
Of een Sennheiser Momentum 2.0 over ear, al is die meer als portable bedoeld.
Wel goede reviews.
Denon HiFi AH-MM400 lijkt me ook nog wel wat maar ook duur.

Iemand tips?
De Maranzt pompt 800 mw in 32Ohm volgens de specs. Helaas vertelt dat niet zoveel wat daarvan over blijft als je een koptelefoon neemt met een hogere impedantie, maar mijn vermoeden is dat het tot aan 300 Ohm meer dan voldoende zal zijn.

De DT770's hebben per Ohm model verschillende drivers en klinken vermoedelijk dus allen anders, maar ik ben geen ervaringsexpert.

Ik wil je niet aanvallen verder, maar die Marantz is een duur apparaat en de koptelefoons die je noemt zijn weliswaar niet slecht, maar met zo'n versterker erachter wil je toch wel iets meer? Sennheiser HD600/650 vind ik eerder passen bij je Marantz, maar dat is weer zinloos op een mobiel of tablet.

Maar goed, voor ik van alles verder vertel, wat zoek je precies (open/closed, on ear/over ear), welke muziek luister je graag en vooral, wat is je budget precies? En uit eigen interesse, waarvoor gebruik je die Marantz precies?

[ Voor 4% gewijzigd door rodie83 op 25-07-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
rodie83 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:45:
[...]

De Maranzt pompt 800 mw in 32Ohm volgens de specs. Helaas vertelt dat niet zoveel wat daarvan over blijft als je een koptelefoon neemt met een hogere impedantie, maar mijn vermoeden is dat het tot aan 300 Ohm meer dan voldoende zal zijn.

De DT770's hebben per Ohm model verschillende drivers en klinken vermoedelijk dus allen anders, maar ik ben geen ervaringsexpert.

Ik wil je niet aanvallen verder, maar die Marantz is een duur apparaat en de koptelefoons die je noemt zijn weliswaar niet slecht, maar met zo'n versterker erachter wil je toch wel iets meer? Sennheiser HD600/650 vind ik eerder passen bij je Marantz, maar dat is weer zinloos op een mobiel of tablet.

Maar goed, voor ik van alles verder vertel, wat zoek je precies (open/closed, on ear/over ear), welke muziek luister je graag en vooral, wat is je budget precies? En uit eigen interesse, waarvoor gebruik je die Marantz precies?
Sowieso wil ik eerst wel eens zien of een koptelefoon wel mijn ding is en om dan te beginnen met een DT-770 lijkt me niet zo verkeerd.
Het moet dan wel een gesloten, over ear type zijn zodat de rest van de familie geen last van me heeft en ik niet van hun als ik hem gebruik.
Muziekcollectie die ik heb is heel breed, van Pink Floyd en Dire Straits tot Kari Bremnes en Norah Jones maar ook bv AC/DC en 3 Doors Down draai ik regelmatig.
Wel behoorlijk wat in Hi-res trouwens.

De Marantz heb ik gekocht als upgrade voor de Dac in de Bluesound in mijn (analoge) stereo set maar ook om de TV en HTPC goed aan te kunnen sluiten in de set.

Budget vind ik moeilijk.
Als ik straks helemaal blij wordt van een koptelefoon kan ik altijd nog upgraden.
Zo'n DT-770 is zo gek duur niet en is dan ook zo weer verkocht lijkt me.
Verder vraag ik me af of de verschillen zo groot zijn met een duurder model?
Gaan de meerkosten niet meer in de luxere materialen zitten die gebruikt worden in de koptelefoon?

Kon ik ze maar eens ergens beluisteren

De Sennheiser Momentum 2.0 over ear lijkt me ook nog wel wat maar dat is meer een portable ding heb ik het idee?
De Audio-Technica ATH-A900X vind ik ook mooi maar zoals ik al zei, wil ik het eerst maar eens proberen met een DT-770.
Als ik de reacties lees van mensen die er voor het eerst een op hebben moet dat geweldig klinken.
Er staat trouwens ook nog een dikke nieuwe Denon HD600 te koop in alleen een beschadigde doos..
Lijkt me ook mooi.

Ik weet het niet...

Edit-
Dit zegt Marantz trouwens zelf over het vermogen van de DAC (zegt eigenlijk niets maar goed).

De HD-DAC1 is zo krachtig dat deze versterker zelfs audiofiele hoofdtelefoons met een hoge impedantie tot maar liefst 600 ohm met het grootste gemak aankan. En dit allemaal dankzij de drietrapsversterkingsregeling, de Marantz HDAM-SA2-modules, een audiofiele DAC met hoge stroomwaarden (CS4398), en de vaste en variabele RCA-uitgangen van topkwaliteit. Deze versterker is zo krachtig, dat u niet alleen de hoofdtelefoon erop kunt aansluiten, maar ook uw geïntegreerde hifiversterker of een paar actieve luidsprekers of eindversterkers.

[ Voor 11% gewijzigd door coob op 26-07-2015 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coob schreef op zondag 26 juli 2015 @ 08:05:
[...]
De Audio-Technica ATH-A900X vind ik ook mooi maar zoals ik al zei, wil ik het eerst maar eens proberen met een DT-770.
Heb hier de Audio Technica ATH-AD900X hangen, de open versie zeg maar.
Ruimtelijk niet te vergelijken met de Beyer DT-770.
De Beyer plaatst je echt midden tussen de instrumenten, waar de ATH-AD900X meer gepaste afstand neemt en bijzonder ruimtelijk klinkt, bijna zoals in een kathedraal.

"Ruimtelijk" zal de ATH-AD900X lastig te kloppen zijn.

De ATH-AD900X is echter aan de irritant scherpe kant, ik vind het daardoor geen fijne headphone om lang op te hebben, het ding gaat letterlijk veel teveel op je oren zitten.
Uit deze twee zou ik dan toch liever voor de Beyer DT-770 kiezen waar ik het best een lange tijd mee heb uitgehouden. ;)

De Beyer DT-880 sla ik hoger aan, maar helaas voor jou is dat niet een gesloten type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb een DT-770 pro 250 Ohm gescoord via marktplaats.
Inc nieuwe pads, dus ik heb iets om te proberen.
En dat bedoel ik nou met de verschillen tussen de "betere" modellen.
Het is meer dat het geluid en comfort je moet liggen bij de verschillende merken en types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
coob schreef op zondag 26 juli 2015 @ 08:05:
[...]

Edit-
Dit zegt Marantz trouwens zelf over het vermogen van de DAC (zegt eigenlijk niets maar goed).

De HD-DAC1 is zo krachtig dat deze versterker zelfs audiofiele hoofdtelefoons met een hoge impedantie tot maar liefst 600 ohm met het grootste gemak aankan. En dit allemaal dankzij de drietrapsversterkingsregeling, de Marantz HDAM-SA2-modules, een audiofiele DAC met hoge stroomwaarden (CS4398), en de vaste en variabele RCA-uitgangen van topkwaliteit. Deze versterker is zo krachtig, dat u niet alleen de hoofdtelefoon erop kunt aansluiten, maar ook uw geïntegreerde hifiversterker of een paar actieve luidsprekers of eindversterkers.
Geen idee wat de "hoge stroomwaarden" uit de DAC moeten doen, maar je hebt ze in ieder geval niet nodig voor een 600 ohms koptelefoon, en al helemaal niet voor actieve elementen zoals hier beschreven. Maar mooi verhaal. Jammer dat essentiële informatie zoals de uitgangsimpedantie en hoeveel stroom hij dan kan leveren, ofwel hoeveel vermogen bij verschillende impedanties niet gegeven is.

Overigens is de DT 770 Pro gewoon een mooie headphone. Er is wel het een-en-ander op aan te merken, maar het is gewoon een hele goede basis om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBeter
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-08 13:30
Misschien niet de beste plaats om dit te vragen, maar weet iemand waar je een korte 3.5mm female naar 6.3mm male kabel kan kopen? Het is dus eigenlijk dit pricewatch: Microconnect 6.3mm - 3.5mm ,maar dan in kabel vorm.

[ Voor 4% gewijzigd door IkBenBeter op 28-07-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:28
Check allekabels . nl eens

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
DT 770 is binnen.
Ik vind dat er wel erg veel laag in zit. :(

[ Voor 3% gewijzigd door coob op 28-07-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBeter
Nope, ook niet. Ik heb wereldwijd alleen een Grado kabel gevonden. Van 15 meter..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

coob schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:48:
DT 770 is binnen.
Ik vind dat er wel erg veel laag in zit. :(
Custom One Pro nemen, kan je het instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik neig naar de DT-880 Pro.
Schijnt een stuk milder te zijn in het laag?
Semi open lekt ook niet zo heel veel geluid begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
coob schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:05:
Ik neig naar de DT-880 Pro.
Schijnt een stuk milder te zijn in het laag?
Semi open lekt ook niet zo heel veel geluid begrijp ik?
Volgens mij is de 880 open en de 990 semi gesloten.

Schijnbaar heb ik het verkeerd :)

Natuurlijk wel allebei het proberen waard :)
Ik heb de DT990 ook opgehad en hij zat echt heerlijk, een stuk minder clamping force dan mijn DT770. Maar ik wilde gesloten zodat ik mij lekker af kan sluiten voor mijn collega's.

[ Voor 32% gewijzigd door Ossi op 28-07-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBeter
Ossi schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:43:
[...]

Volgens mij is de 880 open en de 990 semi gesloten.
Nee, de 880 is semi-open en de 990 is compleet open, wel hebben beiden veel meer treble dan de 770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Van de 770 word ik niet blij iig.
Veel te bonkig geluid dat ding.
Hoe is de bas van de 880 vergeleken met de 770?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
coob schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 06:20:
Heb je m ook aangesloten gehad op een stereotoren of iets dergelijks?
Kijk ook nog even in de geluidsinstellingen in Windows, op mijn laptop stond schijnbaar in de eigenschappen van mijn koptelefoonuitgang de optie voor Dolby aan. Dat gaf echt vreselijk slecht geluid, nadat ik dat heb uitgezet vond ik het geluid erg fijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ossi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:30:
[...]

Heb je m ook aangesloten gehad op een stereotoren of iets dergelijks?
Kijk ook nog even in de geluidsinstellingen in Windows, op mijn laptop stond schijnbaar in de eigenschappen van mijn koptelefoonuitgang de optie voor Dolby aan. Dat gaf echt vreselijk slecht geluid, nadat ik dat heb uitgezet vond ik het geluid erg fijn. :)
Niks getuned, gewoon alles vlak op een Marantz HD Dac1.
Van een Bluesound naar de DAC. Alles in FLAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Laatst online: 03-09 16:48
IkBenBeter schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:53:
Misschien niet de beste plaats om dit te vragen, maar weet iemand waar je een korte 3.5mm female naar 6.3mm male kabel kan kopen? Het is dus eigenlijk dit pricewatch: Microconnect 6.3mm - 3.5mm ,maar dan in kabel vorm.
Is dit iets, of te kort:amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Net was een vriend van me hier met zijn T70.
Zijn T70 klinkt een beetje iel in het laag terwijl mijn DT770 te veel aan laag heeft.
Op een gegeven moment hebben we de kussentjes eens gewisseld en jezus, wat een verschil!
Zijn micro velours pads halen net het teveel aan laag bij de DT770 weg.
Precies goed met die pads!
We waren het er beiden over eens dat de 770 zelfs mooier klonk met die pads dan de T70!
Die is wat hard/scheller dan de 770.
Zijn pads op de 770 maakte wel meer verschil dan mijn pads op de zijne.
De T70 kreeg wel iets meer laag door mijn pads maar minder effect dan andersom!?
Morgen even pads bestellen.

-eehm, waar vind ik die micro velour pads?

[ Voor 3% gewijzigd door coob op 29-07-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBeter
coob schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:10:
Net was een vriend van me hier met zijn T70.
Zijn T70 klinkt een beetje iel in het laag terwijl mijn DT770 te veel aan laag heeft.
Op een gegeven moment hebben we de kussentjes eens gewisseld en jezus, wat een verschil!
Zijn micro velours pads halen net het teveel aan laag bij de DT770 weg.
Precies goed met die pads!
We waren het er beiden over eens dat de 770 zelfs mooier klonk met die pads dan de T70!
Die is wat hard/scheller dan de 770.
Zijn pads op de 770 maakte wel meer verschil dan mijn pads op de zijne.
De T70 kreeg wel iets meer laag door mijn pads maar minder effect dan andersom!?
Morgen even pads bestellen.

-eehm, waar vind ik die micro velour pads?
Volgens Beyerdynamic kan je ze bij deze winkels in Nederland krijgen: http://europe.beyerdynami...h/spareparts/edt70nl.html De meesten zijn volgensmij wel fysieke winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

coob schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 06:20:
Die is in de 770 meer vooraanstaand. Dat is een gesloten hoofdtelefoon he, dan krijg je dat.

De DT770/880 zijn qua onderdelen nagenoeg hetzelfde maar qua geluid duidelijk anders. Ik heb ze beide en van alle hoofdtelefoons heb ik m'n DT880Pro het liefst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
CyBeR schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:34:
[...]

Die is in de 770 meer vooraanstaand. Dat is een gesloten hoofdtelefoon he, dan krijg je dat.

De DT770/880 zijn qua onderdelen nagenoeg hetzelfde maar qua geluid duidelijk anders. Ik heb ze beide en van alle hoofdtelefoons heb ik m'n DT880Pro het liefst op.
Een gesloten HT hoeft toch niet per definitie meer bas te hebben?
De DT990 heeft ook een behoorlijke piek in het laag maar is toch een open HT.
De T70 heeft juist een dip in het laag en is een gesloten HT.
De DT880 heeft wel een mooi vlak frequentieverloop.
Denk dat ik een keer een 880 erbij neem.
Lijkt me een erg mooie HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

coob schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:20:
[...]

Een gesloten HT hoeft toch niet per definitie meer bas te hebben?
Nee en dat zei ik ook niet, maar wat er is gaat altijd net iets anders klinken dan bij een open hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
CyBeR schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:33:
[...]

Nee en dat zei ik ook niet, maar wat er is gaat altijd net iets anders klinken dan bij een open hoofdtelefoon.
Nou, dat zei je juist wel, letterlijk.
"Die is in de 770 meer vooraanstaand. Dat is een gesloten hoofdtelefoon he, dan krijg je dat."

Maar ik ben wel eens benieuwd hoe nu een open koptelefoon klinkt.
Vooral het "luchtige" lijkt me erg aangenaam.
Ik ken alleen geen hifi zaak meer in de buurt.
Alles is failliet gegaan de laatste jaren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

coob schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:58:
[...]

Nou, dat zei je juist wel, letterlijk.
"Die is in de 770 meer vooraanstaand. Dat is een gesloten hoofdtelefoon he, dan krijg je dat."
Nee, alleen dat die wat meer naar voren komt dan in een open hoofdtelefoon die vaak wat 'lichter' klinkt. Het is een beetje moeilijk om te omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 11-10 11:42
Hoi,

Ik wil graag een hoofdtelefoon aanschaffen voor de metro en kantoor. Het zal afgespeeld worden via m'n telefoon en ik zal 'm niet thuis aan een versterker aansluiten.
Ik wil een aantal hoofdtelefoons testen voordat ik er eentje aanschaf. Budget is max 200. Mag ietsjes meer zijn, als de kwaliteti beduidend beter is. De kandidaten die ik gevonden heb:

- Senheiser Momentum On ear 2.0 (http://www.trustedreviews...omentum-2-0-on-ear-review)
- B&W P3 (http://www.whathifi.com/bw/p3/review)
- B&O BeoPlay H2 (http://www.whathifi.com/bo/beoplay-h2/review)
- Philips Fidelio M1MKII (http://www.whathifi.com/philips/fidelio-m1mkii/review)

Over de Philips twijfel ik. Volgens mij is deze minder dan de concurenten en kan ik beter een andere testen of deze gewoon skippen.
Enige suggesties of aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:25
Russel88 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 07:50:
Hoi,

Ik wil graag een hoofdtelefoon aanschaffen voor de metro en kantoor. Het zal afgespeeld worden via m'n telefoon en ik zal 'm niet thuis aan een versterker aansluiten.
Ik wil een aantal hoofdtelefoons testen voordat ik er eentje aanschaf. Budget is max 200. Mag ietsjes meer zijn, als de kwaliteti beduidend beter is. De kandidaten die ik gevonden heb:

- Senheiser Momentum On ear 2.0 (http://www.trustedreviews...omentum-2-0-on-ear-review)
- B&W P3 (http://www.whathifi.com/bw/p3/review)
- B&O BeoPlay H2 (http://www.whathifi.com/bo/beoplay-h2/review)
- Philips Fidelio M1MKII (http://www.whathifi.com/philips/fidelio-m1mkii/review)

Over de Philips twijfel ik. Volgens mij is deze minder dan de concurenten en kan ik beter een andere testen of deze gewoon skippen.
Enige suggesties of aanraders?
Ik zou ze allemaal gewoon gaan testen in een winkel in de buurt, zo kom je er achter wat je nou het beste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Die Sennheiser en B&W ga je wel makkelijk kunnen testen. Die wordt vrij veel aangeboden. Die andere wordt lastiger denk ik.

Kijk ook eens naar Audiotechnica en Beyerdynamic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Mmmhhh hoofdtelefons vergelijken wordt lastiger dan ik dacht. Coolblue beschouwt hoofdtelefoons als hygiëne producten en mogen niet geruild worden.
Hifiklubben en Correct hebben de Momentum niet op voorraad en Correct is dat ook niet van plan.
Morgen even hifiklubben bellen. M'n lijst heb ik gewijzigd. De Denon m400 ziet er zo mooi uit, dat ik de prijsverhoging er wel voor over heb. Echter wil ik wel bekijken of het geluidskwalitiet ook een stuk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Russel88 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:14:
Coolblue beschouwt hoofdtelefoons als hygiëne producten en mogen niet geruild worden.
Mag ik vragen hoe je tot die conclusie bent gekomen?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
8088 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:44:
[...]

Mag ik vragen hoe je tot die conclusie bent gekomen?
Ik had een medewerker gemaild. Misschien zijn ze wel coulant als je er eentje besteld. In m'n mail had ik het over 4 koptelefoons :) ik kan dan best begrijpen dat ze dit liever niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Aha, begrijpelijk inderdaad. In hun algemene voorwaarden wordt er niets over vermeld en bij de uitzonderingen worden enkel in-ears expliciet genoemd. En bij hun 'tweedekansjes' staan behoorlijk wat teruggestuurde koptelefoons. Vandaar mijn verbazing.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Russel88 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:14:
Mmmhhh hoofdtelefons vergelijken wordt lastiger dan ik dacht. Coolblue beschouwt hoofdtelefoons als hygiëne producten en mogen niet geruild worden.
Hifiklubben en Correct hebben de Momentum niet op voorraad en Correct is dat ook niet van plan.
Morgen even hifiklubben bellen. M'n lijst heb ik gewijzigd. De Denon m400 ziet er zo mooi uit, dat ik de prijsverhoging er wel voor over heb. Echter wil ik wel bekijken of het geluidskwalitiet ook een stuk beter is.
Hebben ze ze niet gewoon ergens in 1 van hun winkels hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Is er een gesloten equivalent voor de Grado SR60? Minimalistische vintage looks - níet shiny, sub €100 bang for buck, licht/klein/on ear, maar dan geschikt voor op de fiets en in de bieb :)?

Qua model komt WeSC in de buurt - uit de film '500 days of summer', maar belabberde reviews, zeker voor de gangbare prijs van 50+. Ook Urbanears.

Heeft de Koss PortaPro hetzelfde probleem als de Grado? Te open?

De Audio-Technica ATH-WS55 is goedkoop, maar ook een beetje mwah in geluid en uiterlijk.

Niks komt echt in de buurt van de Grado's en ik twijfel sterk om ze eigenwijs toch de kopen en om va mijn mede reizigers en studenten ook mede luisteraars te maken. Zeker na deze tweakerreactie.

Huidige ears; SoundMagic PL30, Xiaomi Pistons 2, Monoprice 8323.

[ Voor 9% gewijzigd door Kwabbernoot op 04-08-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Ik vind de Koss PortaPro best meevallen, zeker als je in een trein zou zitten met omgevingsgeluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:28
Hey Tweakers,

Ik ben al een poosje op zoek naar een headset met een paar eisen, echter kan ik weinig tot niets vinden waar ik tevreden mee ben. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Wat ik zoek is namelijk een headset voor op m'n werk. Deze zal voornamelijk gebruikt worden voor het beluisteren van muziek, dan wel eigen library als internetradio.
Hierbij zoek ik dus een headset met de volgende features/functionaliteiten:
- Wireless (bluetooth)
- Docking Station
- Stereo Headset (er zijn veeel mono varianten van wat ik zoek, mainly voor telefoon).
- Als het even kan met een microfoon.
- Ergens tussen de 40,00 en 100,00
- Graag zwart van kleur, niet te 'massive'.

Tot nu toe heb ik er slechts 1 gevonden, verschillende reviews, ene erg goed, andere wat minder. Daar zou ik nog mee kunnen leven aangezien de prijs meevalt, echter is hij ook niet te krijgen binnen Nederland. Het gaat hier om de Franse Beewi BBH300.
Afbeeldingslocatie: http://beewi-bbh300.com/images/index_b_46b.gif

Kunnen jullie me helpen een soort gelijke headset te vinden en/of adviseren?

EDIT: Ik heb via een webshop uit de UK, die initieel niet naar NL verzond, toch kunnen fixen dat ze deze kant op zenden. Echter zijn de kosten per verzending 18 pond (25 euro).
Zijn er mensen die toevallig ook geïnteresseerd zijn? Per zending kunnen er 10 mee, wat idealiter neer komt op ong. 60,00 euro per stuk inclusief verzending naar NL. Ik reis veel met de trein en kom op veel stations door heel Nederland (Alles tussen R'dam, A'dam -> tot Zwolle, Deventer) dus dat laatste stukje zal ook wel loslopen.

Nog even wat specs

Dit ding is in mijn ogen echt ideaal. Mochten er gelijkgestemden zijn let me know!

[ Voor 32% gewijzigd door Scorp op 05-08-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webdoc
  • Laatst online: 17-03 04:19

Webdoc

Echte Männer fahren Mercedes

Nou nou... was zelf al drie dagen in de weer met naar een close-to-pro headset te zoeken en kwam er niet uit... maar ben blijkbaar niet de enige :P Het is dan ook echt vrij lastig :/ Te veel keus dunkt mij...

Anyhow, na deze pagina te hebben doorgelezen moet ik concluderen dat mijn zoektocht voor een niet-klein deel overeenkomt met die van velen. Wellicht kunnen jullie toch even wat advies geven, vooral mensen die een of meerdere van deze al hebben gehad.

Wat wil ik? Een goede koptelefoon voor het luisteren van muziek achter de PC. Helaas vooral MP3 (dan wel 320kbps), maar steeds meer FLAC ook. Tijdens werk vooral Trance muziek, maar ook Klassiek en zo nu een dan wat Pop/lomp hitje. Ik zit nu op een Asus Xonar DSX i.c.m. met een Sharkoon SR set. Daarvoor had ik een Sennheiser PC350 en nog wat andere Sennheisers.

Idealerwijs moet het een gesloten, over-ear model zijn, maar een goede open headset (zoals, bijvoorbeeld, de Sennheiser HD 598 die er toch wel ERG comfortabel uitziet!) moet ook kunnen. Per slot van rekening zit it toch meestal alleen in de kamer dus als je zegt: Jongen, open is betere muziek-beleving!! dan kijk ik daar ook even naar. Had ooit vroeger een open model... en toen werkte ik WEL in een kantoor.... ;)

Op dit moment is dit mijn shortlist:

Beyerdynamic DT770 (32Ohm), Shure SRH 840, Shure SRH 940, AKG K550 en sinds vandaag ook wellicht Audio-Technica ATH-M50X. Allemaal zo rond de 150-180 EUR.

Bass is belangrijk, maar wel "helder" niet dat je hoofd er van gaat bonken. Moet gewoon zuiver en schoon klinken allemaal, goed genoeg om bij geliefde muziek kippevel te krijgen :D Muziek is een emotioneel gebeuren voor mij dus dat is wellicht het belangrijkste.

Daarnast vraag of je een andere geluids-kaart zou aanraden, en zo ja welke. Mag wat kosten. En - tot slot ben ik aan het overwegen om een Fiio E18 Headphone Amp te kopen. Wellicht in plaats van een geluidskaart...? Wat denk je? :) Dank :)

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

Pagina: 1 ... 76 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.