Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:21
Webdoc schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:10:
Nou nou... was zelf al drie dagen in de weer met naar een close-to-pro headset te zoeken en kwam er niet uit... maar ben blijkbaar niet de enige :P Het is dan ook echt vrij lastig :/ Te veel keus dunkt mij...

Anyhow, na deze pagina te hebben doorgelezen moet ik concluderen dat mijn zoektocht voor een niet-klein deel overeenkomt met die van velen. Wellicht kunnen jullie toch even wat advies geven, vooral mensen die een of meerdere van deze al hebben gehad.

Wat wil ik? Een goede koptelefoon voor het luisteren van muziek achter de PC. Helaas vooral MP3 (dan wel 320kbps), maar steeds meer FLAC ook. Tijdens werk vooral Trance muziek, maar ook Klassiek en zo nu een dan wat Pop/lomp hitje. Ik zit nu op een Asus Xonar DSX i.c.m. met een Sharkoon SR set. Daarvoor had ik een Sennheiser PC350 en nog wat andere Sennheisers.

Idealerwijs moet het een gesloten, over-ear model zijn, maar een goede open headset (zoals, bijvoorbeeld, de Sennheiser HD 598 die er toch wel ERG comfortabel uitziet!) moet ook kunnen. Per slot van rekening zit it toch meestal alleen in de kamer dus als je zegt: Jongen, open is betere muziek-beleving!! dan kijk ik daar ook even naar. Had ooit vroeger een open model... en toen werkte ik WEL in een kantoor.... ;)

Op dit moment is dit mijn shortlist:

Beyerdynamic DT770 (32Ohm), Shure SRH 840, Shure SRH 940, AKG K550 en sinds vandaag ook wellicht Audio-Technica ATH-M50X. Allemaal zo rond de 150-180 EUR.

Bass is belangrijk, maar wel "helder" niet dat je hoofd er van gaat bonken. Moet gewoon zuiver en schoon klinken allemaal, goed genoeg om bij geliefde muziek kippevel te krijgen :D Muziek is een emotioneel gebeuren voor mij dus dat is wellicht het belangrijkste.

Daarnast vraag of je een andere geluids-kaart zou aanraden, en zo ja welke. Mag wat kosten. En - tot slot ben ik aan het overwegen om een Fiio E18 Headphone Amp te kopen. Wellicht in plaats van een geluidskaart...? Wat denk je? :) Dank :)
Aangezien je al een prima geluidskaart hebt, zou ik niet weten waarom je een nieuwe zou willen kopen. Geen idee of een headphone amp echt veel uit gaat maken.

Zelf heb ik de Beyerdynamic DT770 80 Ohm en dat klinkt echt goed op mijn laptop. Het nadeel is alleen dat hij toch wel flink drukt op mijn hoofd. De Audio-Technica ATH-M50x drukt nog harder op het hoofd, deze vond ik wel fijn klinken, maar de druk op het hoofd en ook vooral op de kaak was voor mij een no go. Misschien wel geschikt voor mensen met een heel klein of smal hoofd :P

De Sennheiser HD598 heb ik ook opgehad, erg fijne koptelefoon en zit ook erg fijn. Nadeel is dat ie dus heel erg open is. Een ander nadeel is dat hij standaard een 6,3mm jack aansluiting heeft en een verloop heeft naar 3,5mm, daardoor is hij bij de aansluiting enorm lomp en ook bijna 10cm lang :o

De Shure en de AKG niet kunnen luisteren helaas. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webdoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 04:19

Webdoc

Echte Männer fahren Mercedes

Dank voor de respons :) Zit helaas in een locatie waar even de winkel gaan om e.e.a. op mijn hoofd te zetten niet echt makkelijk is... dus die ervaringen (druk/hitte/etc.) moet ik een beetje 'raden' aan de hand van hoe hij er uit ziet en wat men zegt ove instelbaarheid. Hmm... wellicht toch maar eens in het weekend een tripje maken. En dan moet ik weer die klootzak zijn die in de winkel komt luisteren en dan toch z'n ding online koopt... ;) We kijken even verder.

Wat mij altijd een beetje ongerust maakt is als ik in Google de naam van een product begin te typen en het eerste wat ik zie is "[koptelefoon] cable replacement of [koptelefoon] pads worn out....

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 22:13
Voordat ik het vliegtuig instapte heb ik de sennheiser momentum m2 iei aangeschaft. Prima dingen qua geluid, maar ik vind de in-ears vreselijk irritant zitten. Ik zit dus te denken aan een headphone, en wel de akg k451.

Kan iemand mij vertellen of die headphones qua geluid een achteruitgang is tov de sennheisers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Overigens lijkt de Philips X2 bijna nergens meer (online) verkocht te worden? Klopt dit, of is deze offline nog wel her en der te vinden?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik zie dat Bol.com tegenwoordig Grado verkoopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

eL_Jay schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:27:
Ik zie dat Bol.com tegenwoordig Grado "verkoopt" :)
Bol.com is in dit geval alleen tussenpersoon. Ander bedrijf verkoopt ze.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:17:
[...]

Wil je een van de beste, nooit vermoeiende en super muzikale hoofdtelefoons, die detail ragfijn weergeven zonder een spoortje irritante scherpte, maar zonder ook maar even saai te worden, dan is de Beyer 880 van harte aanbevolen.
Aan deze zo subtiel sprankelende hoofdtelefoon is gewoon helemaal niets mis en zit poezelig zacht op je hoofd zonder ooit te gaan zweten.
Een absolute topper.
Enige nadeel voor mij is dan dat hij 250 ohm is en m'n telefoon dat niet zal trekken. In die combinatie gebruik ik tenslotte de koptelefoon het meeste en thuis luister ik verder doorgaans gewoon via goede speakers.

Ik heb een Sennheiser HD25-1 ii en twee Koss Porta Pro's. Die laatste vind ik ook ideaal voor autorijden en hardlopen, want je hoort alles om je heen gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Russel88 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 07:50:
Hoi,

Ik wil graag een hoofdtelefoon aanschaffen voor de metro en kantoor. Het zal afgespeeld worden via m'n telefoon en ik zal 'm niet thuis aan een versterker aansluiten.
Ik wil een aantal hoofdtelefoons testen voordat ik er eentje aanschaf. Budget is max 200. Mag ietsjes meer zijn, als de kwaliteti beduidend beter is. De kandidaten die ik gevonden heb:

- Senheiser Momentum On ear 2.0 (http://www.trustedreviews...omentum-2-0-on-ear-review)
- B&W P3 (http://www.whathifi.com/bw/p3/review)
Die onderste heb ik zelf en vind ik erg fijn. De bovenste heb ik nooit gehoord, alleen z'n voorganger en die is best ok maar klinkt imo minder lekker dan de B&W. Let wel dat de B&W aardig bass-heavy is; als je daar niet van houdt is de Momentum een beter idee.

Overigens, voor wat betreft je gebruik is de P3 best ideaal want er lekt bijna niks uit als je 'm op hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
CyBeR schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:22:
[...]

Die onderste heb ik zelf en vind ik erg fijn. De bovenste heb ik nooit gehoord, alleen z'n voorganger en die is best ok maar klinkt imo minder lekker dan de B&W. Let wel dat de B&W aardig bass-heavy is; als je daar niet van houdt is de Momentum een beter idee.

Overigens, voor wat betreft je gebruik is de P3 best ideaal want er lekt bijna niks uit als je 'm op hebt.
Bedankt voor je antwoord.
Van de week ben ik de MM ingewipt. Heel snel 2 koptelefoons getest. Philips A3 Pro en de Urbanite.
Van beide kreeg ik niet het wow effect. Billy Jean klonk wel lekker met de Urbanite. Komt denk ik door de extra bass effect.
Maar geluid via m'n WP8 toestel icm Spotify vond ik het geuidskwaliteit van een kwaliteits hoofdtelefoon tegen vallen. Ik wacht totdat ik een nieuwe toestel heb waarbij ik Flacs kan afspelen.
Ik verwacht dan beter geluidskwaliteit dan streamen met Spotify. Dan ga ik ook 2 koptelefoons bestellen en thuis op m'n gemak beluisteren. Op dit moment zijn de Momentum 2.0 On Ear en de Denon MM400 2 kandidaten die ik dan wil uit testen.

De P3 is in sommige zaken maar 100 Euries. Prijs is gewoon gehalveerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat geldt voor de witte, blauwe en rode omdat die uit het assortiment gaan. M.a.w., die worden niet meer gemaakt. De zwarte is nog gewoon 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:15:
[...]

Hoe dat, gewoon te koop in een 32 Ohm, 250 Ohm en 600 Ohm versie. ;)
Beyerdynamic DT 880 Edition 32 Ohm
O stom, ik zocht snel op de site van Beyer Dynamic en zag alleen 250 ohm, maar ik heb blijkbaar te snel gekeken. :)

Desondanks toch even te duur voor mij :)

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickG op 07-08-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickG schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:22:
[...]
O stom, ik zocht snel op de site van Beyer Dynamic en zag alleen 250 ohm, maar ik heb blijkbaar te snel gekeken. :)
Desondanks toch even te duur voor mij :)
Je kent het waarschijnlijk wel, je hebt net iets nieuws en bent er ineens reuze enthousiast over.
Het is ook mij niet vreemd. :+

Nu heb ik deze Beyer DT880 alweer een paar jaar en daarna is de verzameling alleen maar groter geworden, maar niet beter.
De Philips X2 was wel een verrassing, een totaal andere hoofdtelefoon, verslavend lekker, maar "beter" is voor mij nog steeds de te beantwoorden vraag.

De DT880 klinkt in ieder geval relaxed helder, sprankelend, verrassend onthullend en ruimtelijk, maar toch zijdezacht en zonder opdringerig te zijn en zonder de zo kenmerkende soms irritante scherpte van mijn eigen AKG's of Audio Technica.

Na jaren gebruik ben ik er nog steeds enthousiast over. :)

De prijs, tja.
Als je ziet wat er tegenwoordig voor een beetje high-end model wordt gevraagd, dan is deze Beyer zelfs goedkoop te noemen. ;)
De goedkopere alternatieven zijn maar weinig goedkoper, voor mij niet genoeg om een aankoop van het goedkopere alternatief te rechtvaardigen.

Types als Audeze zijn dan op hun beurt weer zoveel duurder (veelvouden), dat het de meerwaarde voor mij amper rechtvaardigt, zo zij al beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:58:
[...]

Op Amazon. de zie ik hem in ieder geval nog gewoon staan, helaas niet meer voor die aantrekkelijke €227,99. van acht maanden geleden. ;)

Ik zie nu dat MediaMarkt hem ook nog heeft.
Klopt, dat bedoel ik juist, het zijn ongeveer twee winkels, en verder nergens. Dat terwijl hij toch redelijk populair zou moeten zijn gezien de reviews etc. Dat verbaasde me!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Heey mannen (vrouwen?,

Ik heb op dit moment de pricewatch: Astro A50 Wireless & de pricewatch: Astro A40 Audio system 2015 Light

De a50 is prima, maar de microfoon is bagger. 2.5 jaar oud denk ik nu, dus ik dacht, haal nu gewoon de a40. Wireless valt me toch een beetje tegen na langere tijd. Maar de microfoon bagger kwaliteit is hetzelfde.

Nu ga ik denk ik dus gewoon de A40 terugsturen en een losse headphone + microfoon halen.

Het model vind ik erg mooi, en ook het geluid is prima. Maar ik ben dan ook niet anders gewend, wat zijn modellen waar ik aan moet denken?
Ik zit te kijken naar : pricewatch: Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm (Grijs, Zwart) (Niet heel mooi design tbh)
en bijvoorbeeld de : pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro (Zwart)

Maar heeft iemand nog een goed alternatief met mooi design (vergelijkbaar met de a40 of a50).
En goed geluid?

Budget tot €250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

rolandos582 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:01:
Heey mannen (vrouwen?,

Ik heb op dit moment de pricewatch: Astro A50 Wireless & de pricewatch: Astro A40 Audio system 2015 Light

De a50 is prima, maar de microfoon is bagger. 2.5 jaar oud denk ik nu, dus ik dacht, haal nu gewoon de a40. Wireless valt me toch een beetje tegen na langere tijd. Maar de microfoon bagger kwaliteit is hetzelfde.

Nu ga ik denk ik dus gewoon de A40 terugsturen en een losse headphone + microfoon halen.

Het model vind ik erg mooi, en ook het geluid is prima. Maar ik ben dan ook niet anders gewend, wat zijn modellen waar ik aan moet denken?
Ik zit te kijken naar : pricewatch: Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm (Grijs, Zwart) (Niet heel mooi design tbh)

Maar heeft iemand nog een goed alternatief met mooi design (vergelijkbaar met de a40 of a50).
En goed geluid?

Budget tot €250.
Hoe bedoel je dat de microfoon bagger is? Een maat van mij heeft hem en ik vind hem via teamspeak en skype altijd erg duidelijk klinken.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Frozen schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:05:
[...]

Hoe bedoel je dat de microfoon bagger is? Een maat van mij heeft hem en ik vind hem via teamspeak en skype altijd erg duidelijk klinken.
Krijg klachten in GTA V + CS GO & TS. Dat de microfoon static is, onduidelijk is of slecht klinkt. En ik kan geen oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

rolandos582 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:07:
[...]

Krijg klachten in GTA V + CS GO & TS. Dat de microfoon static is, onduidelijk is of slecht klinkt. En ik kan geen oplossing vinden.
Zou je eens online willen komen op ts? :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Frozen schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:12:
[...]

Zou je eens online willen komen op ts? :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Kan vanavond laat pas. Ben op dit moment op het werk hehe :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorst8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 08:04
Ik heb de A50 zelf ook, maar heb nog nooit iemand comentaar horen maken over de kwaliteit van de Mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Vorst8 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:15:
Ik heb de A50 zelf ook, maar heb nog nooit iemand comentaar horen maken over de kwaliteit van de Mic.
Mehh ik heb 2 mics, Mijn C920 + A50. A50 is het oude type, en als ik kijk bij mijn apparaten en ik zeg wat. Zie ik dat het geluid van mijn a50 mic ook maar 2 streepjes omhoog gaat. Bij de a40 is dit wel goed.

Het zou software matig kunnen zitten, maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorst8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 08:04
rolandos582 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:19:
[...]

Mehh ik heb 2 mics, Mijn C920 + A50. A50 is het oude type, en als ik kijk bij mijn apparaten en ik zeg wat. Zie ik dat het geluid van mijn a50 mic ook maar 2 streepjes omhoog gaat. Bij de a40 is dit wel goed.

Het zou software matig kunnen zitten, maar ik betwijfel het.
heb je de nieuwste drivers geinstaleerd, daar zit namelijk een oplossing in voor een mic bug (is van 23-6-2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Vorst8 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:49:
[...]

heb je de nieuwste drivers geinstaleerd, daar zit namelijk een oplossing in voor een mic bug (is van 23-6-2015)
Ik zie toevallig nieuwe driver updates voor windows 10. Vandaag gepost. Dus die ga ik zo eens even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
CyBeR schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:22:
[...]

Hoe vind je die p3 zitten? Heb er ook naar gekeken maar als ik 'm zie krijg ik het idee dat hij continu van je hoofd afglijdt.

En denk je dat het een vooruitgang is tov de sennheiser m2 iei (ik weet dat dit een headphone topic is maar ik wil het toch even vragen).

[ Voor 10% gewijzigd door jaihel op 08-08-2015 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CrimpyRex schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:58:
[...]

Hoe vind je die p3 zitten? Heb er ook naar gekeken maar als ik 'm zie krijg ik het idee dat hij continu van je hoofd afglijdt.
Hij zit prima stevig. Ik gebruik 'm altijd onderweg; voor thuis heb ik beyerdynamics :) De enige manier dat 'ie van m'n hoofd af is gegaan tot dusverre is als ik m'n hoofd ergens tegen stootte bij 't opstaan ofzo (en knappe hoofdtelefoon die dan blijft zitten.)
En denk je dat het een vooruitgang is tov de sennheiser m2 iei (ik weet dat dit een headphone topic is maar ik wil het toch even vragen).
Die ken ik niet, dus hoe dat klinkt weet ik niet. Maar ik neem aan dat die volledig afsluit waar de P3 wel nog wat omgevingsgeluid naar binnen laat zodat je nog enigszins door hebt wat er om je heen gebeurt als je 'm dus buitenshuis gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
CyBeR schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:22:
[...]

Hij zit prima stevig. Ik gebruik 'm altijd onderweg; voor thuis heb ik beyerdynamics :) De enige manier dat 'ie van m'n hoofd af is gegaan tot dusverre is als ik m'n hoofd ergens tegen stootte bij 't opstaan ofzo (en knappe hoofdtelefoon die dan blijft zitten.)

[...]

Die ken ik niet, dus hoe dat klinkt weet ik niet. Maar ik neem aan dat die volledig afsluit waar de P3 wel nog wat omgevingsgeluid naar binnen laat zodat je nog enigszins door hebt wat er om je heen gebeurt als je 'm dus buitenshuis gebruikt.
Bedankt! Hoe vind je de P3 zelf klinken? Raad je 'm aan voor een hoofdtelefoon tot 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik vind 'm heel fijn klinken. Zoals ik al eerder zei, wel wat nadruk op het laag ten koste van het midden dus als je anti-bass bent moet je 'm wellicht overslaan. Ik heb er €200 voor neergeteld en daar heb ik geen spijt van. Sterker nog, de mijne is na 3 jaar intensief (bijna dagelijks) gebruik stuk gegaan en ben ik nu voor €100 aan 't laten vervangen ipv iets anders te kopen; en ik denk er aan om ook nog zo'n blauwe in de aanbieding te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
CyBeR schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:32:
Ik vind 'm heel fijn klinken. Zoals ik al eerder zei, wel wat nadruk op het laag ten koste van het midden dus als je anti-bass bent moet je 'm wellicht overslaan. Ik heb er €200 voor neergeteld en daar heb ik geen spijt van. Sterker nog, de mijne is na 3 jaar intensief (bijna dagelijks) gebruik stuk gegaan en ben ik nu voor €100 aan 't laten vervangen ipv iets anders te kopen; en ik denk er aan om ook nog zo'n blauwe in de aanbieding te kopen.
Ik mag graag bas horen dus dat zit wel goed. Vindt het alleen wel lastig om te oordelen of hij beter klinkt dan mijn in-ears. Daarnaast, die prijs van 99 euro, is dat een tijdelijke prijs of een vaste prijs dat je weet? Dat zou mij iig wat meer tijd geven om na te denken wat ik precies wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is tijdelijk voor de rode, witte en blauwe. Die gaan uit 't assortiment en alleen de zwarte blijft over (en is nog gewoon €199). Coolblue is al weer terug naar €199 ook voor die modellen zag ik trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 17:39
Heeft er toevallig iemand, óf kent iemand toevallig iemand die, ervaring heeft met de Imperial Blutc?

Ik heb deze namelijk afgelopen donderdag gekocht via 1dayfly,.....maar begin me af te vragen of dat wel slim was.... Op zich zijn de meeste ervaringen op Amazon wel okay en ook op iBood en 1dayfly zeggen eerdere eigenaren verrast te zijn, maar het ontbreken van verdere ervaringen en het helemaal niet terug kunnen vinden op head-fi vind ik wel "vreemd".

Heb nu een Jabra Revo Wireless, en de Blutc zou deze moeten vervangen. Waarbij voor mijn gevoel "over the ear" het grootste voordeel zou moeten zijn voor mij (krijg na een uurtje last van de on-ear oorschelpen van de Jabra)

Anyhow: iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:42
Vraagje aan de audiofielen. Ik wil een headphone kopen, voornamelijk voor in het vliegtuig. Is ANC dan echt een must of een gadget waar je ook prima zonder kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:06
Dan kom je automatisch uit bij Bose(Sony heeft stuk mindere ANC) daar betaal je nog altijd voor de naam. En ANC kan bepaalde geluiden niet altijd goed filteren. Shure oordopjes filteren goed door isolatie en goed gebruik maken van oor tips die gebruikte ik altijd in het vliegtuig, Meer prijs voor ANC vind ik nooit echt de moeite waard aangezien meestal inlevert op geluids kwaliteit heb ik het idee

[ Voor 6% gewijzigd door Amdwarrior op 08-08-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
CyBeR schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 04:30:
Dat is tijdelijk voor de rode, witte en blauwe. Die gaan uit 't assortiment en alleen de zwarte blijft over (en is nog gewoon €199). Coolblue is al weer terug naar €199 ook voor die modellen zag ik trouwens.
Poeh, oke. Heel lastig dit. Toch bedankt! Mocht er iemand anders zijn die mij kan vertellen of de gemiddelde headphone beter klinkt dan de Sennheiser M2 IEI, dan hoor ik dat heel erg graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Iemand nog tips waar ik Grado's SR60i of e kan scoren?

Veel goedkopere internationale sellers (ebay) verzenden niet naar eu, en heel veel goedkoper wordt dat tezamen met de douanekosten niet. Ik heb geen hifishop in de buurt die ze verkoopt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
R
CrimpyRex schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:29:
[...]

Poeh, oke. Heel lastig dit. Toch bedankt! Mocht er iemand anders zijn die mij kan vertellen of de gemiddelde headphone beter klinkt dan de Sennheiser M2 IEI, dan hoor ik dat heel erg graag!
Even een mediamarkt binnenwippen?
Of eentje bestellen bij een webshop waarbij je m terug mag sturen als je er niet tevreden over bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Russel88 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:12:
R
[...]

Even een mediamarkt binnenwippen?
Of eentje bestellen bij een webshop waarbij je m terug mag sturen als je er niet tevreden over bent.
Goed idee, niet aan gedacht!

Ben ook op zoek naar een koptelefoon, wellicht hebben jullie een suggestie (prijs rond de 100 euro).

Het liefst heb ik een neutraal geluid, het mag iets neigen naar warm. Luister zelf redelijk veel indiepop, pop, blues en hier en daar wat r&b. Liever niet bass heavy, daar heb ik mijn in-ears voor. Moet verder comfortabel zitten, en niet mijn hele oren bedekken (on-ears dus). Had zelf de AKG Y50 op het oog, evenals de P3 zoals een paar posts eerder is gebleken, maar sta uiteraard open voor andere suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwabbernoot schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:37:
Iemand nog tips waar ik Grado's SR60i of e kan scoren?
Veel goedkopere internationale sellers (ebay) verzenden niet naar eu, en heel veel goedkoper wordt dat tezamen met de douanekosten niet. Ik heb geen hifishop in de buurt die ze verkoopt helaas.
Ik kom de hele Grado range anders op Amazon.de tegen. :)
Heb daar al meerdere headphones gekocht, geen enkel probleem verder.

Alhoewel, er zat een keer een Japans oplichtertje tussen die maar niet wilde leveren, maar wel elke keer weer een fake track & trace opstuurde.

Dat is toen door Amazon sneller en beter opgelost dan wij dat zouden kunnen, koudwatervrees is dus in het geheel niet nodig. :+
Het geld kreeg ik instant terug en de verkoper is van het platform verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Ik heb de SR60e besteld bij hifistudio79. Komt niet in de buurt van de Amerikaanse prijzen á $80/€73, maar beter dan de Hollandse €119.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
CrimpyRex schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:01:
[...]

Goed idee, niet aan gedacht!

Ben ook op zoek naar een koptelefoon, wellicht hebben jullie een suggestie (prijs rond de 100 euro).

Het liefst heb ik een neutraal geluid, het mag iets neigen naar warm. Luister zelf redelijk veel indiepop, pop, blues en hier en daar wat r&b. Liever niet bass heavy, daar heb ik mijn in-ears voor. Moet verder comfortabel zitten, en niet mijn hele oren bedekken (on-ears dus). Had zelf de AKG Y50 op het oog, evenals de P3 zoals een paar posts eerder is gebleken, maar sta uiteraard open voor andere suggesties.
Philips fidelio m1 mk2 heeft goede review op whathifi. Is wel ietjes duurder. 129 euro bij de mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

[eey mannen (vrouwen?,

En goed geluid?

Budget tot €250.
Probeer de Beyerdynamic MMX300 eens icm de mixamp!!

[ Voor 85% gewijzigd door Frank1973 op 09-08-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwabbernoot schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:33:
Ik heb de SR60e besteld bij hifistudio79. Komt niet in de buurt van de Amerikaanse prijzen á $80/€73, maar beter dan de Hollandse €119.
Goed gevonden, wel jammer dat hun assortiment beperkt is.
Heb je de headphone daar in real life kunnen uitproberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Nee, helaas. Ik heb geen grado dealer in de buurt. De plaatselijke hifishop had geen idee waar ik het over had.
Zij hebben hem zo te zien ook niet op voorraad.

[ Voor 18% gewijzigd door Kwabbernoot op 09-08-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Amdwarrior schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:48:
Dan kom je automatisch uit bij Bose(Sony heeft stuk mindere ANC) daar betaal je nog altijd voor de naam. En ANC kan bepaalde geluiden niet altijd goed filteren. Shure oordopjes filteren goed door isolatie en goed gebruik maken van oor tips die gebruikte ik altijd in het vliegtuig, Meer prijs voor ANC vind ik nooit echt de moeite waard aangezien meestal inlevert op geluids kwaliteit heb ik het idee
Bedankt voor je reactie, dan maar even goed overwegen of ik zo'n forse meerprijs wil betalen voor ANC. Het lijkt me wel relaxed overigens in het vliegtuig, niet de hele tijd dat motorgeluid, en dat je het ook kan filteren zonder dat je muziek luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
smoken schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:29:
Heeft er toevallig iemand, óf kent iemand toevallig iemand die, ervaring heeft met de Imperial Blutc?

Ik heb deze namelijk afgelopen donderdag gekocht via 1dayfly,.....maar begin me af te vragen of dat wel slim was.... Op zich zijn de meeste ervaringen op Amazon wel okay en ook op iBood en 1dayfly zeggen eerdere eigenaren verrast te zijn, maar het ontbreken van verdere ervaringen en het helemaal niet terug kunnen vinden op head-fi vind ik wel "vreemd".

Heb nu een Jabra Revo Wireless, en de Blutc zou deze moeten vervangen. Waarbij voor mijn gevoel "over the ear" het grootste voordeel zou moeten zijn voor mij (krijg na een uurtje last van de on-ear oorschelpen van de Jabra)

Geen ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 21:20
Ik zit met precies dezelfde issue, ik denk dat voor die 1 keer vliegen per jaar ik het eerst maar eens met een goede hoofdtelefoon zonder ANC probeer.
Blik1984 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:23:
[...]

Bedankt voor je reactie, dan maar even goed overwegen of ik zo'n forse meerprijs wil betalen voor ANC. Het lijkt me wel relaxed overigens in het vliegtuig, niet de hele tijd dat motorgeluid, en dat je het ook kan filteren zonder dat je muziek luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 22:59
Ik zit momenteel te kijken naar de Sennheiser XL Urbanite. Erg strak ding wat ook erg stevig gebouwd is. (Hekel aan die plastic hinges, die gaan vrijwel altijd kapot bij mij).

Voor mij zijn closed earcups een must, dus worden er al veel headphones weggefilterd.

Nu had ik echter een vraag met betrekking tot de mic. Ik vroeg mij namelijk af of de mic ook bruikbaar is op de PC (Voor gamen, denk aan teamspeak). Zo niet, dan heeft die mic geen toegevoegde waarde voor mij en sta ik eventueel open voor (betere) opties dan deze Urbanite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Alleen als je pc met een mic voor een telefoon om kan gaan. Elke Mac kan dat gewoon maar in de PC wereld is dat bepaald geen gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Scallius schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 02:20:
Ik zit momenteel te kijken naar de Sennheiser XL Urbanite. Erg strak ding wat ook erg stevig gebouwd is. (Hekel aan die plastic hinges, die gaan vrijwel altijd kapot bij mij).

Voor mij zijn closed earcups een must, dus worden er al veel headphones weggefilterd.

Nu had ik echter een vraag met betrekking tot de mic. Ik vroeg mij namelijk af of de mic ook bruikbaar is op de PC (Voor gamen, denk aan teamspeak). Zo niet, dan heeft die mic geen toegevoegde waarde voor mij en sta ik eventueel open voor (betere) opties dan deze Urbanite.
Ik heb zelf een urbanite en de microfoon werkt op de PC. Heb je natuurlijk wel een poortje op je geluidskaart nodig die uitgang/mic combineert of een splitkabel.

Ik zelf heb het getest met een splitkabel (dus van 1x 3,5mm female naar 2x 3,5mm male, roze en groen zegmaar en dat werkte prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 22:59
Ik heb een Gigabyte Sniper B6 moederbord. Werkelijk geen idee of die ondersteuning er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Kun je eigenlijk een hoofdtelefoon geluidservaring in een in-ear krijgen?
Ik zoek een geluid zoals de Sennheiser 600/650 en Philips x2 in een in-ear verpakking.

Ik heb geen ervaring met in-ears van 300 euro en die kun je ook nergens even goed testen.
Ik vind in-ear nogal opgesloten klinken in mijn oren en mis de diepe brede geluidservaring.

Wellicht dat ik iets zoek dat niet bestaat of qua aanschafprijs de moeite niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zo'n open hoofdtelefoon ervaring in een in-ear is volgens mij niet te krijgen. Er zijn wel in-ears die dichter in de buurt komen, maar het blijft over het algemeen relatief opgesloten t.o.v. een open hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Kwabbernoot schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:33:
Het werd toch een andere winkel en nu ben ik een wandelende speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Laatst online: 16-09 09:42
"Kun je eigenlijk een hoofdtelefoon geluidservaring in een in-ear krijgen?"

De Sennheiser 315 serie is best goed.
185 euro

http://tonika.nl/nl/hoofd...-in-ear-042406178365.html

[ Voor 28% gewijzigd door tweakerharrie op 16-08-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
henkie196 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:50:
Zo'n open hoofdtelefoon ervaring in een in-ear is volgens mij niet te krijgen. Er zijn wel in-ears die dichter in de buurt komen, maar het blijft over het algemeen relatief opgesloten t.o.v. een open hoofdtelefoon.
tweakerharrie schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:24:
"Kun je eigenlijk een hoofdtelefoon geluidservaring in een in-ear krijgen?"

De Sennheiser 315 serie is best goed.
185 euro

http://tonika.nl/nl/hoofd...-in-ear-042406178365.html
Ik zal wel even doorvragen in de dopjestopic.
Ik vrees dat de Shure se315 niet gaan voldoen. Dan zou ik sowieso voor de se535 gaan maar twijfel of zelfs dat soort geld mijn eisen gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwabbernoot schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:08:
Het werd toch een andere winkel en nu ben ik een wandelende speaker.
O hoe dat??
Probleem met de shop??

Wat is het nu geworden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
pinominie schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:33:
Ik zit met precies dezelfde issue, ik denk dat voor die 1 keer vliegen per jaar ik het eerst maar eens met een goede hoofdtelefoon zonder ANC probeer.

[...]
Voor 1 keer per jaar zou ik het ook niet doen. Ik zit echter de komende maand alleen al 20 uur in het vliegtuig, en dan is het wel het overwegen waard

Maar om nou 270 euro neer te leggen voor een koptelefoon, die ik verder ook niet heel veel gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
Een vraagje aan P3 eigenaars... Ikzelf ben muzikant en zou hem ook graag icm mijn keyboard gebruiken...

Denken jullie dat dit een goeie keuze zou zijn ? Ik heb dus wel een 3,5-->6,3mm adapter nodig.

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:46
Blik1984 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:23:
[...]

De NC van Bose is ongevenaard. Ik heb de QC15, de QC25 moet nog beter zijn. In elk geval kleiner op te bergen (wat handig zou zijn).

Ik gebruik die van mij in de trein, ik vind het een verademing en je komt een stuk minder vermoeid aan op bestemming. Hij filtert wel beter lage, monotone geluiden. Gepraat of gegil hoor je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik ben in de markt voor een nieuwe koptelefoon na jaren een Sennheiser PXC-450 gebruikt te hebben. Wil iets beters hebben met een open design.

Mijn oog is mede door dit topic door te lezen gevallen op een Beyerdynamic DT-880 (niet pro). Waar ik niet helemaal uit kom is de impedantie. Het gaat tussen de 250 Ω en 600 Ω versie waar ik tussen twijfel.

Verschillende bronnen weten met absolute zekerheid te zeggen dat de 600 Ω variant in alle opzichten beter is waar andere bronnen weer aangeven dat je bron daarvoor ook heel goed moet zijn.

Ik ga de koptelefoon hoofdzakelijk thuis op mijn pc gebruiken waar nu een Auzentech X-Fi Bravura in zit. Die heeft een headphone amp die ook tot 600 Ω gaat maar dan zit ik wel exact op de max als ik voor de 600 Ω versie ga. Kan niet echt duidelijk terug vinden of dat echt een issue is en/of dat nadelig is voor het volume of kwaliteit is. Iemand hier daarover wat meer kennis of bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05:41
BARACUS schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:08:
[...]

[...]

Ik zal wel even doorvragen in de dopjestopic.
Ik vrees dat de Shure se315 niet gaan voldoen. Dan zou ik sowieso voor de se535 gaan maar twijfel of zelfs dat soort geld mijn eisen gaat halen.
Als je de oortjes eerst wil proberen dan is dit misschien handig, http://www.shure.nl/stores/earphone-test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Zo. Ik heb net de Denon MM400 besteld. Ik ben benieuwd. Ik zocht een hoofdtelefoon voor onderweg en op kantoor. Goed geluid en het moet goed ogen. Uiteindelijk bij de mm400 terecht gekomen. Misschien dat ik de Momentum 2.0 ook bestel en deze ga vergelijken.
De Beoplay H6 vind ik ook vreselijk mooi, maar las dat deze helaas toch echt een versterker nodig heeft. Misschien wel beter zo, want m'n budget was 200 en met de Denon heb ik 'm al opgerekt naar 329. De H6 kost 400.
Op headfi wordt de MM400 vaak vergeleken met de P7, maar de P7 vind ik toch vrij lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede, betaalbare over-ear headphone voor op werk (kantoor).
Dit is mijn huidige situatie:
Ik heb thuis een Sennheiser HD 439. Goed ding, geeft mooi geluid, maar merk dat als ik wat EDM luister (ik luister overigens vanalles, van metal tot dance), de bas nét iets tekort schiet. Ik heb ook een setje Sennheiser CX 175 oordopjes, en die gaan iedere dag in mijn tas mee naar mijn werk en terug naar huis om daar soms op mijn telefoon of tablet te gebruiken.
Het is me nu al vaker gebeurd dat ik ze thuis vergeet, dus ben op zoek naar een headphone om op mijn werk te gebruiken en te kunnen laten liggen daar.
Het kan soms een beetje rumoerig zijn, dus een goed isolerende set heeft voorkeur (zowel voor mezelf als mijn medemens die mijn muziek niet hoeft mee te luisteren), al vind ik wel dat de stoffen oorkappen op mijn HD 439 fijner zitten dan leer.
De CX 175 oordopjes geven wel goede bas voor de prijs (~30 euro) maar was benieuwd of er ook headphones zijn van ~50 euro die ongeveer als de HD 439 klinken, maar dan met ietsje meer bas. Het hoeft geen Beats by Dre boemboemboem te zijn. Ik zie dat de HD 201 populair onder de goedkope is, maar dat die bas mist, en de HD 202 ook populair is, maar die weer wat meer open is.
Het hoeft niet eens per se Sennheiser te zijn, ik ben gewoon benieuwd wat een goede prijs/kwaliteit headphone is. Of toch maar nog een extra setje oordopjes kopen...? (dan verkas ik mezelf wel naar het desbeteffende forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Laatst online: 16-09 09:42
Niet heel erg duur (73 euro) maar een mooi klinkende gesloten koptelefoon.

De Sennheiser 215. Ik heb hem voor in de woonkamer, mijn studio is boven en daar heb ik de dure spullen.

https://www.hoofdtelefoon...PG1lr2qxMcCFUGfGwodfl0GPQ

Verwijderd

Ik ben opzoek naar nieuwe oorkussens voor mijn Denon D1100. Iemand toevallig een adresje? Op internet kom ik enkel een verkoper op eBay tegen uit China :/. Iets wat ik dagelijks op m'n oren heb moet van goede kwaliteit zijn en goed materiaal.

Na wat rond zoeken terecht gekomen bij http://www.thomann.de :), daar even verder kijken naar standaard oorkussens of van een ander merk met gelijke maten of misschien toch een DIY doen :). Het lijkt erop dat er geen vervangende oorkussens zijn voor dit model van Denon. Verder kan ik misschien aansluiting zoeken bij de Creative Aurvana Live en Denon 1001.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:48
Ik lees in dit topic veel over Superlux hoofdtelefoons, en wil er graag 2 bestellen bij Thomann.de.

De HD668b wordt veel geroemd, hier en elders, echter er wordt ook aangegeven dat hij wat analytisch klinkt en dat de bas weliswaar aanwezig is maar niet overdreven. Ik heb zelf een Grado SR80. Die bevallen me prima, maar ik mis soms wat bas.
Vandaar dat ik er aan dacht om de HD681 Evo en HD661 van Superlux te kopen. De 681 Evo staat goed bekend en de 661 ook. Voordeel is ook nog dat de 661 een gesloten hoofdtelefoon is. Ik kan alleen niet goed vinden hoe ze ten opzichte van elkaar presteren. Een beetje een fun sound zoals dat wordt genoemd vind ik niet erg, ook mag het wel wat aan de warme kant zijn. Vandaar dat ik twijfel of ik de 668b kan waarderen, aan de andere kant, dat is toch wel het exemplaar met de beste reviews... En om nou drie hoofdtelefoons te kopen, plus velours kussens voor de 668 vind ik ook wat overdreven.
Ik wil de hoofdtelefoon zoal thuis als buiten gebruiken, aangesloten op mijn Sony smartphone.

Hopelijk kunnen jullie me wat adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
musicfreak schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:35:
Ik lees in dit topic veel over Superlux hoofdtelefoons, en wil er graag 2 bestellen bij Thomann.de.

De HD668b wordt veel geroemd, hier en elders, echter er wordt ook aangegeven dat hij wat analytisch klinkt en dat de bas weliswaar aanwezig is maar niet overdreven. Ik heb zelf een Grado SR80. Die bevallen me prima, maar ik mis soms wat bas.
Vandaar dat ik er aan dacht om de HD681 Evo en HD661 van Superlux te kopen. De 681 Evo staat goed bekend en de 661 ook. Voordeel is ook nog dat de 661 een gesloten hoofdtelefoon is. Ik kan alleen niet goed vinden hoe ze ten opzichte van elkaar presteren. Een beetje een fun sound zoals dat wordt genoemd vind ik niet erg, ook mag het wel wat aan de warme kant zijn. Vandaar dat ik twijfel of ik de 668b kan waarderen, aan de andere kant, dat is toch wel het exemplaar met de beste reviews... En om nou drie hoofdtelefoons te kopen, plus velours kussens voor de 668 vind ik ook wat overdreven.
Ik wil de hoofdtelefoon zoal thuis als buiten gebruiken, aangesloten op mijn Sony smartphone.

Hopelijk kunnen jullie me wat adviseren.
Conrad heeft een aantal superlux modellen en gratis retourneren. Vanaf 50 en 75 euro zijn er kortingscodes te vinden.

hd660 vond ik een waardeloze verstopte klank hebben met slechte basweergave.
hd330 vond ik wel een succes. Een open hoofdtelefoon met ruimtelijk geluid en goede basweergave.

Beide hebben wel een irritante krulkabel maar dat is voor portable gebruik wel handig. De bouwkwaliteit is vrij goed maar de kussens zijn super slecht. De hd668b ken ik niet maar conrad heeft deze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Ik zoek een over of on ear hoofdtelefoon welke compatibel is met Android telefoons (gesprek voeren en muziek pauze/hervatten volumecontrol en vooruit/terug) ... ik had een half jaar terug de denon d340 op t oog voor 70 euro, maar die had dus niet de gewenste opties (enkel met apple).

Iemand tips voor tussen de 30 en 80 euro?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:48
BARACUS schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:01:
Conrad heeft een aantal superlux modellen en gratis retourneren. Vanaf 50 en 75 euro zijn er kortingscodes te vinden.
Klopt, maar helaas niet de 661 en 681 EVO...
hd660 vond ik een waardeloze verstopte klank hebben met slechte basweergave.
hd330 vond ik wel een succes. Een open hoofdtelefoon met ruimtelijk geluid en goede basweergave.
Dank voor je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:06:
[...]

Klopt, maar helaas niet de 661 en 681 EVO...

[...]

Dank voor je ervaringen!
De HD-330 schijnt erg goed te zijn en al helemaal voor die prijs: http://www.head-fi.org/t/...xperiences-and-discussion Ik zat er ook even naar te kijken, maar is niet gesloten dus voor mij geen goede optie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
smoken schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:29:

Tijdje geleden bovenstaande gevraagd, maar niemand had ervaringen (althans, geen reactie) dus kom ik met mijn eigen ervaring:

De BluTc van Imperial ziet er goed uit, lijkt een premium product maar als je beter op let valt het op kleine puntjes tegen. Zo vallen veel gebruikte materialen een beetje tegen, zoals bijvoorbeeld de padding van de earpads (zweet) en de headband, durf ik me af te vragen hoe lang de "chrome" look blijft bestaan aangezien het een laklaagje op plastic is en zijn er nog wat kleine details.

De pasvorm, dit neigt wel naar een iets groter hoofd, iets wat ik zelf niet heb...
Dus veel bewegen met de hoofdtelefoon op was er voor mij niet bij.

Het geluid is heel zeker erg mooi en eerlijk in, voor zover ik het kan inschatten, het gehele spectrum.
De bas is mooi diep, hoog is perfect. Ik hoorde veel details in de muziek en het geluid wist me écht te overtuigen en mee te nemen. Maar helaas hoorde ik (bij mijn exemplaar) een "kraak" in de vocals.
Een soort "randje" dat er om de stem heen kwam, maar er zeker niet thuis hoorde.

Daarnaast viel me op dat de Bluetooth verbinding met mijn iPhone 6 er zo nu en dan moeite mee had.

Al met al voldoende punten, voor mij althans, om hem retour te sturen en omdat de kraak in het geluid zat mocht dit via het antwoordnummer zonder verzendkosten (zeer netjes geregeld!). Als het goed is krijg ik morgen te horen of ik het volledige bedrag retour krijg, maar gezien de eerdere communicatie verwacht ik dat dit goed gaat komen.

Mijn zoektocht naar een nieuwe "grote" hoofdtelefoon heeft niet lang geduurd want bij dezelfde aanbieder kwam een nieuwe goede aanbieding. Dus snel alle reviews gelezen, op Head-Fi naar info gezocht (ook rechtstreeks met een eigenaar van dezelfde hoofdtelefoon) en toen bleek het echt een goede (aanbieding) te zijn, dus heb ik de: Magnat LZR980 besteld! Ben hier echt REUZE benieuwd naar, morgen komt hij binnen en na een week of wat zal ik mijn bevindingen van deze Headphone delen indien gewenst.

Daarnaast zojuist een nieuwe Shure SE215 op de kop weten te tikken voor 60euro..maar dat is voor een ander topic. En mijn Jabra Revo Wireless te koop gezet in V&A. Afstappen van Bluetooth en terug naar de geluidskwaliteit van een kabel ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door smoken op 02-09-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Ik heb toch een Denon AH-D340 aangeschaft.. dacht dat met de Denon app de bediening van de koptelefoon toch wel te kunnen gebruiken... dus niet.

Maar de kabel is wel te vervangen, weet iemand of (en zo ja: waar) er kabels zijn die specifiek met androidphones (Note 3) werken? (volumecontrol, mic, fw/rw en pause/play)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
B&W P5 is komend weekend maar 105 Euro in de Hifi Klubben fysieke winkels.
Ik heb de Denon MM400 teruggestuurd. Geluid was geweldig, maar comfort op m'n hoofd was niet geweldig.
Ik wacht nu op de Fidelio L2. Zat lang te twijfelen over de Beoplay H6. Qua uiterlijk is het een plaatje, maar het geluid kan toch niet tippen aan de Denon.
Hopelijk ka de Fidelio dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Afgelopen donderdag heb ik de Magnat LZR980 binnengekregen.
Gekocht tijdens een dagaanbieding voor "slechts" € 159,- (normale prijs is € 299,-).

Magnat is een merk dat velen zullen kennen, maar dan met name van speakers.
Afgelopen jaar zijn ze begonnen met het maken van hoofdtelefoons en de LZR 980 is het flagship model.
40mm "lasercut" drivers, premium materialen, en verf met een rubberrized coating maken het tot een stevige/degelijke hoofdtelefoon. De bemoeienissen van Pininfarina* zorgen voor een mooi design om al deze materialen tot 1 geheel te maken (al is dit natuurlijk smaak, en dus per persoon verschillend).
Zelf heb ik gekozen voor de compleet zwarte hoofdtelefoon, gewoon omdat ik dit het mooist vind.

(*Pininfarina HET design bedrijf achter vele auto's en dergelijke, met Ferrari als hun meest bekende werk)

Het geheel komt verpakt in een zeer mooie doos, welke gepasseerd is op de verpakking van een juweel.
Als je de bovenkant van de doos haalt, zie je de opbergcase van de hoofdtelefoon liggen. In de case zit naast de (ingeklapte) hoofdtelefoon de standaard kabel achter een klittenband en in een apart (vast) tasje in de case zit nog een adapter voor in vliegtuigen en een adapter van kleine naar grote jack-plug. In het deksel van de doos zit nog een boekje voor de garantie en in een apart vakje met een kabel waar een microfoon en bediening zit voor mobiel gebruik.

De LZR980 ziet er naar mijn smaak geweldig uit. Rubberrized verf welke matzwart is, en glossy lak achter de velours (!) earpads. Het inklapmechanisme is gemaakt van aluminium, net als het mechanisme om de hoofdtelefoon groter of kleiner te maken, en geeft een overtuigende "klik" wanneer je de LZR980 uitklapt. Volgens mij gaat dit niet snel stuk. De earpads zijn super comfortabel, aan de buitenkant een soort velours en aan daarachter memoryfoam. WEL is het zo dat een tijd duurt om gewend te raken aan de pasvorm. In eerste instantie voelt het logischer om hem verkeerd om op te zetten, tot je erachter komt dat de hoofdband niet midden op je hoofd moet, maar meer naar voren. Ik heb nu een uurtje of 5 ernaar geluisterd en ik merk dat de pasvorm steeds verder aanpast naar mijn hoofd.

Het geluid, dat waar het om gaat, baseer ik nu nog even op mijn eerste 3 nummers (net als mijn "review" op Head-fi). Ik zal mijn post later aanpassen en verdere ervaringen delen indien dit op prijs gesteld wordt.
Deze nummers zijn geluisterd via Spotify op Extreme Quality

Nummer 1; Dire Straits, Money for Nothing (Brothers in Arms, remastered)
In eerste instantie was ik teleurgesteld, het leek er op dat ik links (veel) meer geluid hoorde dan rechts. De kabel sluit je aan op de linker earpad en bij goedkopere hoofdtelefoons is het dan wel eens zo dat links inderdaad luider klinkt dan rechts,....ik was erg bang dat ik dit nu dus ook had bij een premium hoofdtelefoon.

Maar: na een minuut werd me duidelijk dat dit mijn (eerste) ervaring was met het ruimtelijke/stereo geluid van een premium hoofdtelefoon. De bas is niet overheersend maar strak, ik hoor instrumenten die ik nooit eerder gehoord heb, terwijl ik deze muziek erg veel luister.

Tweede nummer; Metallica, The Call of Ktulu (S&M)
Wederom erg ruimtelijk, maar nu voelt het alsof ik recht voor het podium sta (live album).
Het voelt (en ik vind dat "voelen" het geluid van de LZR980 beter omschrijft dan "klinken") alsof ik omgeven wordt door muziek.

Derde nummer; Pearl Jam, Just Breathe (Backspacer)
Hier kwam het echte gevoel, de "emotie" die goed geluid je kan geven...gewoon....WOW...
Als ik terugdenk aan het horen van de vocals tijdens dit nummer, ik kan er nu nog kippenvel van krijgen.
Alsof je naast de zanger staat en met hem meevoelt tijdens het zingen, gewoon super.

De LZR980 zal nog even nodig hebben om goed in te spelen, dat werd me na een paar uur al duidelijk. De bass krijgt iets meer "puch' maar blijft strak. Naar mijn mening is het een neutrale hoofdtelefoon die de muziek weergeeft zoals de artiest het bedoelt heeft.

Op Head-Fi is een gebruiker die vele hoofdtelefoons heeft, net zoals ik is hij van mening dat de LZR980 een topper is!

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/684/20998763078_cb49fb3fef_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5817/21186690505_d4f6bb9c46_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/753/21194525181_9bbd68b92d_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5744/20563998934_142da9da3d_z.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door smoken op 06-09-2015 13:05 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smoken schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:59:
De LZR980 zal nog even nodig hebben om goed in te spelen, dat werd me na een paar uur al duidelijk. De bass krijgt iets meer "puch' maar blijft strak. Naar mijn mening is het een neutrale hoofdtelefoon die de muziek weergeeft zoals de artiest het bedoelt heeft.
Geen enkele hoofdtelefoon is neutraal. Er is wel sprake van verschil in neutraliteit per hoofdtelefoon. Je zou op meetgrafieken af kunnen gaan maar het menselijk gehoor is vrij gevoelig (en persoonlijk) dus het zelf horen en vergelijken zal praktisch gezien beter werken.

Inspelen van audio apparatuur is een fabeltje dat ontstaat als je gehoor zich aanpast aan een nieuw geluid en je hersenen zich op aan passen. Die factor is vele malen meer van invloed dan materiaal dat zich vormt. Daarbij mag ik hopen dat een hoofdtelefoon van deze prijscategorie al 'ingespeeld' is bij het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Dank je voor bovenstaande reactie.

Of het nu wel of niet een fabeltje, daar is men het volgens mij nog niet over eens. Zie ook de uitgebreide test welke op inerfidelity gepubliceerd staat. Dat de verschillen niet groot als "dag en nacht" zijn, daar is men het wel over eens.

Voor mijn gevoel (!) is er toch echt wat in de bas veranderd, maar dat kan inderdaad ook gewenning zijn.

Neemt niet weg dat de LZR980 in mijn optiek een hoofdtelefoon is waar men zéker niet zomaar aan voorbij moet gaan.

Mocht iemand er meer info over wensen dan hoor ik het graag.

Kan iemand mij advies geven qua AMP voor de LZR980 icm iPhone 6 / MacBook Pro Retina (DAC is niet nodig)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

-klein schopje ;) -

Had na vele vele reviews 2 stuks koptelefoons op het oog, maar ben als eerste gegaan voor de goedkoopste optie: BeyerDynamic DT 990 Pro's. In het begin weinig geluisterd vanwege mooi weer (niks mis met het geluid! mooi detailrijk), maar nu ik hem lang op heb begint het comfort af te nemen: voel een vervelende druk bovenop mijn hoofd (ondanks beetje buigen van de band) en merk dat ik de koptelefoon te veel zit te verplaatsen omdat het net niet goed zit of niet 'gelijk' klinkt als hij recht zit. Heb soms vele vele uurtjes lang m'n PC360 Sennheiser gamingheadset op m'n bolletje er nergens last van. Dus ik denk dat ik vrijdagavond toch maar de HD600 ga bestellen en de Beyers terugstuur. Sowieso bij al m'n duurdere headsets van Sennheiser goed geluid + perfect comfort gehad, dus ik wil de gok zeker wel wagen voor een 'mooi' topmodel waar ik zeker 15+ jaar plezier van ga hebben :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:49:
Geen enkele hoofdtelefoon is neutraal. Er is wel sprake van verschil in neutraliteit per hoofdtelefoon. Je zou op meetgrafieken af kunnen gaan maar het menselijk gehoor is vrij gevoelig (en persoonlijk) dus het zelf horen en vergelijken zal praktisch gezien beter werken.
Inderdaad, als je de meetgrafieken op bv. innerfidelity bekijkt lijkt zo'n aflopende lijn niet bijzonder neutraal, maar kennelijk volgt het meestal wel een soort van compensatie lijntje dat ooit bedacht is om de gevoeligheid van het menselijk gehoor over het frequentiebereik aan te geven.
Inspelen van audio apparatuur is een fabeltje dat ontstaat als je gehoor zich aanpast aan een nieuw geluid en je hersenen zich op aan passen. Die factor is vele malen meer van invloed dan materiaal dat zich vormt. Daarbij mag ik hopen dat een hoofdtelefoon van deze prijscategorie al 'ingespeeld' is bij het testen.
Inspelen is altijd een wat controversieel onderwerp. Ik heb zelf wel het idee dat sommige speakers wel nog ingespeeld moeten worden. Dit is echter een kwestie van hooguit enkele uren, niet honderden uren zoals sommigen claimen, en is ook niet voor alle speakers nodig (voor speakers zelf eigenlijk bijna nooit, in mijn ervaring, bij in-ears bv. wel regelmatiger).
2Dutch schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:28:
-klein schopje ;) -

Had na vele vele reviews 2 stuks koptelefoons op het oog, maar ben als eerste gegaan voor de goedkoopste optie: BeyerDynamic DT 990 Pro's. In het begin weinig geluisterd vanwege mooi weer (niks mis met het geluid! mooi detailrijk), maar nu ik hem lang op heb begint het comfort af te nemen: voel een vervelende druk bovenop mijn hoofd (ondanks beetje buigen van de band) en merk dat ik de koptelefoon te veel zit te verplaatsen omdat het net niet goed zit of niet 'gelijk' klinkt als hij recht zit. Heb soms vele vele uurtjes lang m'n PC360 Sennheiser gamingheadset op m'n bolletje er nergens last van. Dus ik denk dat ik vrijdagavond toch maar de HD600 ga bestellen en de Beyers terugstuur. Sowieso bij al m'n duurdere headsets van Sennheiser goed geluid + perfect comfort gehad, dus ik wil de gok zeker wel wagen voor een 'mooi' topmodel waar ik zeker 15+ jaar plezier van ga hebben :)
De HD600 is voor mij wel een vrij comfortabele koptelefoon inderdaad. En gewoon goed geluid voor een redelijke prijs (de prijsklasse hierboven gaat de prijs echt heel erg hard omhoog).

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 22:10
Heb zelf nu al een tijd de HD600. Ik vind hem echt lekker zitten, ook met meerdere uren achter elkaar dragen zonder pijntjes oid en het geluid is prima (FiiO dac en amp setje). Beter dan mijn Grado koptelefoon voor onderweg (60i) Denk dat je geen spijt van de HD600 zal krijgen.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:11
Heb al jaren de 1e HD 202, maar merk nu dat ie zachter gaat als mn oordopjes. Heb ook een RS 110 1e editie die veel harder gaat/ging, maar dat is me een gek*t om dat ding op goeie band te krijgen, maar overweeg nu dus om een andere te kopen spoedig en vroeg me af of alle bedrade van 20,- en hoger gedempt zijn of veel weerstand bieden tov draadloze?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

GerritGluurbuur schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:19:
Heb zelf nu al een tijd de HD600. Ik vind hem echt lekker zitten, ook met meerdere uren achter elkaar dragen zonder pijntjes oid en het geluid is prima (FiiO dac en amp setje). Beter dan mijn Grado koptelefoon voor onderweg (60i) Denk dat je geen spijt van de HD600 zal krijgen.
Dat klinkt goed :) Toevallig heb ik vorige week een E07K (2e hands) gekocht voor op het werk, maar ook als backup voor m'n Aune T1 (buisjes :> ), dat zijn leuke dingetjes die Fiio's, en erg betaalbaar ook! Wordt wel even wennen: de beyers hadden zo'n mooi coiled snoertje, maar zat dan wel weer vast aan 1 kant. Aangezien kabels de zwakke plek zijn is het toch wel fijn dat je die bij de Sennheiser kunt vervangen mocht het nodig zijn. Ben sowieso wel voorzichtig met m'n spullen, maar toch :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 22:10
nice die FiiO heb ik ook samen met de amp waar je hem in kan docken (meen de E09K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

GerritGluurbuur schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:57:
nice die FiiO heb ik ook samen met de amp waar je hem in kan docken (meen de E09K)
Heel erg leuk dingetje ja, ben er ook heel blij erg mee, hij was echt nog als nieuw :)

Heb in dit topic een zoekopdracht naar custom kabels gedaan, maar kreeg geen ervaringen over vervangende kabels voor de HD 600 vanaf eBay: wil namelijk een kortere bestellen, zeg 1 tot 1,3 meter. En nee, ik geloof niet in kabels gesmeed door elfjes bij maanlicht, maar gewoon een normale, degelijke kabel maar dan gewoon een stukkie korter zodat ik geen 2m opgerold ergens op mijn bureau moet neerplempen :P Bij pro audioshop in NLD zag ik er eentje van 1,5 meter, die 50 euro kost, beetje onzin imho. Misschien heeft iemand hier goede ervaringen met een bepaalde seller?

-update-
Zelf de keuze gemaakt voor deze: http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Lengte is goed, ziet er stevig genoeg uit, prijs is te doen, en vanuit UK warehouse dus sneller binnen en geen vertraging/geneuzelkansen. Kwam op 17 euro uit, overleefbaar dacht ik zo :)

[ Voor 15% gewijzigd door 2Dutch op 16-09-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 11:04
Graag aankoopadvies gevraagd.

Ik zoek een hoofdtelefoon met:
- Bluetooth
- Een goede actieve noise cancelling
- Prijs onder de € 300,-

Mijn appartement heeft helaas geen al te goede geluidsisolatie, dus ik hoor het autoverkeer en langsfietsende/krijsende personen helaas erg goed in mijn woonkamer.
Dit is vervelend als ik een film aan het kijken ben, of muziek aan het luisteren ben.

Nu zijn er behoorlijk wat goede ANC hoofdtelefoons te verkrijgen, echter heb ik een voorkeur voor bluetooth.
Waarom?
-Mijn TV staat vier meter van mij vandaan, dus wordt een kabel al wat lastig. Ik zou hiervoor een Bluetooth adapter kunnen aanschaffen.
-Ik gebruik regelmatig mijn Xperia Z2 tablet, en deze heeft (heel onhandig) de 2,5 mm jack aan de onderzijde zitten. Een draadloze verbinding zou dus handiger zijn.

Ik ben geen audiofiel, maar wil wel graag een goede ANC. Niet eentje die simpelweg wat witte ruis genereert, maar daadwerkelijk het buitengeluid kan neutralizeren (auto's, stemmen).
Mocht de ANC ook kunnen werken zonder muziek te spelen zou dit helemaal mooi zijn.

Zelf ben ik na een paar avondjes zoeken uitgekomen op de volgende hoofdtelefoons:
-Plantronics Backbeat Pro
-Sennheiser MM 550-X
-Sony MDR-ZX770BN

Zijn er mensen die wellicht hier nog aanvullingen op hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:54
Al een keer in de winkel getest?

• Vimana
Jazeker, echter hebben de meeste mainstream electronica zaken voornamelijk de Beats hoofdtelefoons in hun assortiment, en de kleinere speciaalzaken hebben vrij weinig bluetooth hoofdtelefoons, laat staan meerdere die ik met elkaar kan vergelijken.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:54
Vimana schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:54:
[...]

Jazeker, echter hebben de meeste mainstream electronica zaken voornamelijk de Beats hoofdtelefoons in hun assortiment, en de kleinere speciaalzaken hebben vrij weinig bluetooth hoofdtelefoons, laat staan meerdere die ik met elkaar kan vergelijken.
Zelf weet ik niet of Bluetooth wel zo goed is. Moet het BT zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Aiaiai tma 1 young guru. Wil deze draadloos maken.
Dacht aan een bluetooth reciever, deze : http://www.miniinthebox.c...tvanger-wit-_p185400.html
Kan iemand mij bevestigen of dit wel gaat?

Het doel is om de muziek van bv mn ipad of foon naar de koptelefoon te sturen. Niet van de audio installatie naar de koptelefoon, dat is niet nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:41:
Ik heb een Aiaiai tma 1 young guru. Wil deze draadloos maken.
Dacht aan een bluetooth reciever, deze : http://www.miniinthebox.c...tvanger-wit-_p185400.html
Kan iemand mij bevestigen of dit wel gaat?

Het doel is om de muziek van bv mn ipad of foon naar de koptelefoon te sturen. Niet van de audio installatie naar de koptelefoon, dat is niet nodig.
Nee. Dat gaat niet werken. Je kan van een bedraad koptelefoon geen bt koptelefoon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Russel88 schreef op maandag 21 september 2015 @ 06:50:
[...]

Nee. Dat gaat niet werken. Je kan van een bedraad koptelefoon geen bt koptelefoon maken.
Volgens mij wil dat prima met dat apparaatje. Vraag is wel hoe lang die receiver het volhoudt op een lading batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
rodie83 schreef op maandag 21 september 2015 @ 06:54:
[...]

Volgens mij wil dat prima met dat apparaatje. Vraag is wel hoe lang die receiver het volhoudt op een lading batterijen.
Oooh inderdaad. Verkeerd gekeken. Je plugt je koptelefoon in dat ding. Zou idd werken. Ben benieuwd naar de geluidskwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de bt reciever kan ik eventueel een kleine powerbank pluggen( mini usb) om battery op te laden tijdens afspelen. Heb een bt reciever besteld. Ben benieuwd...

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

M'n 16 euro kabeltje voor de HD 600 binnengekregen vandeweek: ziet er stevig uit, met degelijke adapter (6.3mm schroef je er gewoon op), stressrelief bij de plug, grote stekkertjes wat ik persoonlijk een pluspunt vindt (wat een gepiel trouwens met die dingen, pfff.. 3,5mm de volgende keer sennheiser? :P )
Het zwakke punt is vermoedelijk wel de sleeving die gaat slijten door schuren/ergens achter blijven haken. Maar dat zie ik tegen die tijd wel weer :)

Impressie:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/141601/gadgets%20en%20gear/vervangendekabelHD600/2015-09-22%2017_opt_2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/141601/gadgets%20en%20gear/vervangendekabelHD600/2015-09-22%2017_opt.jpg

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vimana schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:04:

Zoekt ANC headset met Bluetooth

Zelf ben ik na een paar avondjes zoeken uitgekomen op de volgende hoofdtelefoons:
-Plantronics Backbeat Pro
-Sennheiser MM 550-X
-Sony MDR-ZX770BN

Zijn er mensen die wellicht hier nog aanvullingen op hebben?
Ik heb ongeveer dezelfde vraag, maar heb er in principe geen prijslimiet op gezet. Nu heb ik inmiddels uit de reviews begrepen dat de MX 550 geen hele goede ANC heeft. Sennheiser heeft een nieuwe heaset gelanceerd die dit wel heeft (Momentum). Alleen die is uit productie gehaald vanwege problemen met bluetooth. Op gizmodo (http://gizmodo.com/sennhe...work-well-with-1702879729) is daar een artikel over geschreven.

Zijn er nog andere opties?

• Vimana
BlauweFles schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:03:
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde vraag, maar heb er in principe geen prijslimiet op gezet. Nu heb ik inmiddels uit de reviews begrepen dat de MX 550 geen hele goede ANC heeft. Sennheiser heeft een nieuwe heaset gelanceerd die dit wel heeft (Momentum). Alleen die is uit productie gehaald vanwege problemen met bluetooth. Op gizmodo (http://gizmodo.com/sennhe...work-well-with-1702879729) is daar een artikel over geschreven.

Zijn er nog andere opties?
Ik heb enkele dagen geleden de Parrot Zik 2.0 gekocht.
Ben er zeer tevreden mee. Goed geluid (voor een BT headphone dan), zeer goede noice cancelling.

http://www.soundguys.com/parrot-zik-2-0-review-3414/

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Ik heb net een mooie Sony MDR-XB950AP gekocht (om mn XB700 te vervangen :'( :'( ;w )
Maar hier zit een 3.5mm jack aan die voor je telefoon moet werken, Ik gebruik hem daar alleen niet mee maar gewoon op de receiver waar een verlengkabel aan zit, Alleen als ik de plug er helemaal in duw kraakt er van alles, Haal ik hem net een stukje terug werkt het prima. De vraag zou dit gewoon moeten werken of moet ik voor dat soort stekkertjes een verloop of andere verlengkabel hebben? (of pech met die kabel want in mn mp3 speler werkt wel gewoon met de stekker er helemaal in)

• henkie196
  • Niet online
2Dutch schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:40:
M'n 16 euro kabeltje voor de HD 600 binnengekregen vandeweek: ziet er stevig uit, met degelijke adapter (6.3mm schroef je er gewoon op), stressrelief bij de plug, grote stekkertjes wat ik persoonlijk een pluspunt vindt (wat een gepiel trouwens met die dingen, pfff.. 3,5mm de volgende keer sennheiser? :P )
Het zwakke punt is vermoedelijk wel de sleeving die gaat slijten door schuren/ergens achter blijven haken. Maar dat zie ik tegen die tijd wel weer :)

Impressie:
[afbeelding]

[afbeelding]
Vanwaar had je een nieuwe kabel nodig voor de HD600?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

henkie196 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:45:
[...]

Vanwaar had je een nieuwe kabel nodig voor de HD600?
De standaard kabel is 3 meter, dat betekent een hele kluit kabels op m'n bureau, wilde een wat kortere, zodat het precies goed genoeg is om te luisteren achter het bureau zonder dat het te veel "cluttered" zeg maar. Praktisch oogpunt only :)

• henkie196
  • Niet online
Ik vermoedde al zoiets :) Was zelf ook naar zoiets op zoek, heb hier een ook een kabel van zo'n 3m aan m'n koptelefoon en dat is over het algemeen wat onpraktisch.1.5m zou fijner zijn.
Pagina: 1 ... 77 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.