Aangezien je al een prima geluidskaart hebt, zou ik niet weten waarom je een nieuwe zou willen kopen. Geen idee of een headphone amp echt veel uit gaat maken.Webdoc schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:10:
Nou nou... was zelf al drie dagen in de weer met naar een close-to-pro headset te zoeken en kwam er niet uit... maar ben blijkbaar niet de enigeHet is dan ook echt vrij lastig
Te veel keus dunkt mij...
Anyhow, na deze pagina te hebben doorgelezen moet ik concluderen dat mijn zoektocht voor een niet-klein deel overeenkomt met die van velen. Wellicht kunnen jullie toch even wat advies geven, vooral mensen die een of meerdere van deze al hebben gehad.
Wat wil ik? Een goede koptelefoon voor het luisteren van muziek achter de PC. Helaas vooral MP3 (dan wel 320kbps), maar steeds meer FLAC ook. Tijdens werk vooral Trance muziek, maar ook Klassiek en zo nu een dan wat Pop/lomp hitje. Ik zit nu op een Asus Xonar DSX i.c.m. met een Sharkoon SR set. Daarvoor had ik een Sennheiser PC350 en nog wat andere Sennheisers.
Idealerwijs moet het een gesloten, over-ear model zijn, maar een goede open headset (zoals, bijvoorbeeld, de Sennheiser HD 598 die er toch wel ERG comfortabel uitziet!) moet ook kunnen. Per slot van rekening zit it toch meestal alleen in de kamer dus als je zegt: Jongen, open is betere muziek-beleving!! dan kijk ik daar ook even naar. Had ooit vroeger een open model... en toen werkte ik WEL in een kantoor....
Op dit moment is dit mijn shortlist:
Beyerdynamic DT770 (32Ohm), Shure SRH 840, Shure SRH 940, AKG K550 en sinds vandaag ook wellicht Audio-Technica ATH-M50X. Allemaal zo rond de 150-180 EUR.
Bass is belangrijk, maar wel "helder" niet dat je hoofd er van gaat bonken. Moet gewoon zuiver en schoon klinken allemaal, goed genoeg om bij geliefde muziek kippevel te krijgenMuziek is een emotioneel gebeuren voor mij dus dat is wellicht het belangrijkste.
Daarnast vraag of je een andere geluids-kaart zou aanraden, en zo ja welke. Mag wat kosten. En - tot slot ben ik aan het overwegen om een Fiio E18 Headphone Amp te kopen. Wellicht in plaats van een geluidskaart...? Wat denk je?Dank
Zelf heb ik de Beyerdynamic DT770 80 Ohm en dat klinkt echt goed op mijn laptop. Het nadeel is alleen dat hij toch wel flink drukt op mijn hoofd. De Audio-Technica ATH-M50x drukt nog harder op het hoofd, deze vond ik wel fijn klinken, maar de druk op het hoofd en ook vooral op de kaak was voor mij een no go. Misschien wel geschikt voor mensen met een heel klein of smal hoofd
De Sennheiser HD598 heb ik ook opgehad, erg fijne koptelefoon en zit ook erg fijn. Nadeel is dat ie dus heel erg open is. Een ander nadeel is dat hij standaard een 6,3mm jack aansluiting heeft en een verloop heeft naar 3,5mm, daardoor is hij bij de aansluiting enorm lomp en ook bijna 10cm lang
De Shure en de AKG niet kunnen luisteren helaas. Succes!