nokie schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:23:
Eventjes de structuur uit het in ear topic gepikt, ik ben op zoek naar een nieuwe over ear. Ben al wat gaan luisteren, maar kan wel een duwtje in de rug gebruiken om mijn twijfel weg te nemen.
• Wat voor HP heb je nu, en hoe bevallen die?
Philips she3690 in ears (Mids komen veel te weinig door, voor de rest wel tevreden over prijs/performance) is het enige wat ik nog gebruik momenteel.
In het verleden ook:
Sennheiser HD 500 (heb ik nog, maar klinkt heel dof naar mijn gevoel, als dat het juiste woord is)
Sennheiser cx100 (heel lang tevreden over geweest, tot ze na een jaar of 10 2 keer kort na elkaar tussen de deur van mijn auto zijn gesukkeld)
Steelseries iets, kan me niet meer herinneren wat
Sony in ears, gingen snel kapot en eigenlijk ook niet tevreden over het geluid.
• wat zoek je nu?
Nieuwe over ears
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
ben een v-shape gewoon, maar wil liever neutraler dan dat, hoor de mids nu te weinig. niet dat ik iets volstrekt neutraal zoek, mag wel een beetje bassy zijn, een warmere klank vind ik niet verkeerd.
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Veel (voornamelijk maar zeker niet alleen progressive) rock/metal (Tool, porcupine tree, opeth, Mastodon, maar ook NIN, Rammstein, 5fdp, a7x...). Verder ook wel redelijk wat lichtere muziek (The National, Elbow, veel Belgische bands...). Weinig tot geen EDM, zeker geen hiphop of rap of zo. Dan nog eerder klassiek :-)
Bronmateriaal is 60% alac eigen CD rips, 30% Apple music (maar stijgend) en dan verder nog wat losse mp3's. Afspelen gebeurt met iPhone of laptop gewoonlijk (investering voor een degelijke amp voor thuis is toekomstmuziek en nog niet relevant).
• Hoe wil je jouw HP gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Voornamelijk op mijn bureau (zit alleen) maar ik reis ook veel voor het werk dus ook op het vliegtuig of op drukkere plaatsen.
• Heb je een merkvoorkeur?
Heb ik getest:
Beats studio: viel tegen
Bose quietcomfort: viel tegen
Beyerdynamic DT990 pro en DT770 pro 250 Ohm: klonken beide heel goed
Sennheiser HD380 pro en momentum 2.0: klonken ook goed
AKG 271 mkII: niet onder de indruk maar ook niet slecht
Denk dat dat de belangrijkste zijn die ik mij herinner.
• Wat is het budget?
100-200 euro
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe HP?
Eigenlijk twijfel ik momenteel tussen de Beyerdynamic 770 Pro en de Sennheiser HD380 Pro. Beide klinken best verschillend maar vind ze allebei goed. De Senn heeft als voordeel dat hij meer portable is en makkelijker aan te sturen (dacht 65 ohm) door mijn iPhone. Hij klinkt ook meer zoals ik gewoon ben (maar doet me daarom twijfelen of hij de investering waard is). De Beyer vond ik wel iets "uitdagender" klinken, ik hoorde veel meer detail en vond eigenlijk best leuk.
Op headfi krijgen ze allebei geen slechte kritieken dus ik vroeg me af wat jullie denken. In de winkel in de buurt kosten ze quasi evenveel, dus op budget maakt het niets uit. Dank bij voorbaat!