Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:27
2Dutch schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:40:
M'n 16 euro kabeltje voor de HD 600 binnengekregen vandeweek: ziet er stevig uit, met degelijke adapter (6.3mm schroef je er gewoon op), stressrelief bij de plug, grote stekkertjes wat ik persoonlijk een pluspunt vindt (wat een gepiel trouwens met die dingen, pfff.. 3,5mm de volgende keer sennheiser? :P )
Het zwakke punt is vermoedelijk wel de sleeving die gaat slijten door schuren/ergens achter blijven haken. Maar dat zie ik tegen die tijd wel weer :)

Impressie:

[afbeelding]
Ligt het aan mij, of lijken de plugjes van de bovenste dikker dan van de onderste?

[ Voor 7% gewijzigd door Ossi op 25-09-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ossi schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:30:
[...]
Ligt het aan mij, of lijken de plugjes van de bovenste dikker dan van de onderste?
Dat lijkt op de foto idd zo, kan het wel eens nameten met 'n schuifmaat..die ligt hier nog ergens..
Volgens mij is het niet zo'n groot punt aangezien die pinnetjes in een soort opgerold veertje worden gedrukt, en de gaatjes zagen er ook groter uit dan de pinnetjes. Maar als ik raaskal hoor ik dat graag :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
2Dutch schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:43:
[...]

Dat lijkt op de foto idd zo, kan het wel eens nameten met 'n schuifmaat..die ligt hier nog ergens..
Volgens mij is het niet zo'n groot punt aangezien die pinnetjes in een soort opgerold veertje worden gedrukt, en de gaatjes zagen er ook groter uit dan de pinnetjes. Maar als ik raaskal hoor ik dat graag :+
Als het werkt, dan zal het geen probleem zijn :)
Dacht dat het net zulke aansluitingen waren als je met 3,5mm jack en 6,3mm jack hebt. Dan zou het er dus gewoon uitvallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ossi schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:23:
[...]
Als het werkt, dan zal het geen probleem zijn :)
Dacht dat het net zulke aansluitingen waren als je met 3,5mm jack en 6,3mm jack hebt. Dan zou het er dus gewoon uitvallen :P
Ga d'r vanuit van niet, ook nergens tegengekomen dat het kwaad kan. Overigens kun je hier goed zien hoe het werkt met die pinnetjes, best apart:

Zou zelf niet snel durven schroeven aan m'n HD 600 tho :P
Van mij hadden het ook normale 3,5 plugs mogen zijn hoor, veel praktischer toch? Naja je kunt niet alles hebben ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Waar heb je die kabel eigenlijk vandaan, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

henkie196 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:12:
Waar heb je die kabel eigenlijk vandaan, als ik vragen mag?
eBay: http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Dit is 't UK warehouse van die gast blijkbaar, qua kosten maakte 't elkaar niet zoveel uit en China is de ene keer snel, dan weer traag..dus 't UK-warehouse maar gepakt voor de zekerheid :)

Zoals ik al aangaf ziet het er goed uit, maar vraag ik me af hoe lang de sleeving het volhoudt, het schuurt een beetje als je wat heen en weer beweegt/schuift. Zal hier wel even spammen als dat gebeurt :+
Gelukkig op eBay ook genoeg keus in 1.2/1.5 meter met meer rubberachtige sleeves, en zelfs allerlei kekke kleuren.

[ Voor 26% gewijzigd door 2Dutch op 25-09-2015 19:07 ]

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:52

The_Scarabial

MTB for life!

Zijn er hier ervaringen met bleutooth headphones? Zit nu te kijken naar deze: House of Marley, Liberate XLBT,

leek me wel wat, maar kon in dit topic nog geen ervaringen ervan vinden. Is dit wat?

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:19
Misschien heb je hier wat aan? www.head-fi.org/products/the-house-of-marley-liberate-xl-bt

Er staan op head-fi best wat topics en reviews over bluetooth headphones. Ben zelf na de Creative Hitz WP380 en de Philips Fidelio M1BTBL uiteindelijk uitgekomen op de Plantronics backbeat pro.
Maar ik moet zeggen dat ik ook wel benieuwd ben naar de Marleys....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:52

The_Scarabial

MTB for life!

musicfreak schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:35:
Misschien heb je hier wat aan? www.head-fi.org/products/the-house-of-marley-liberate-xl-bt

Er staan op head-fi best wat topics en reviews over bluetooth headphones. Ben zelf na de Creative Hitz WP380 en de Philips Fidelio M1BTBL uiteindelijk uitgekomen op de Plantronics backbeat pro.
Maar ik moet zeggen dat ik ook wel benieuwd ben naar de Marleys....
Thnx!
Ben inmiddels eigenaar van een liberate xlbt, en vooralsnog bevalt het erg goed, vooral het feit dat ik beide kan doen (bedraad of BT).
Ik heb deze gekocht als vervanger van mijn Sennheiser HD447, omdat het draagcomfort tot een nulpunt gedaald was ivm. de earpads die waren versleten, wellicht zoek ik hier nog een paar nieuwe voor.

Qua geluid tot nu toe ook dik tevreden, maar ben op dit gebied snel tevreden. Zit een goede bass in, ook live gezongen nummers komen erg helder door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Top! Mijn quest is nog niet ten einde. De Backbeat pro's zijn vandaag weer retour gegaan, vond dat deze het geluid teveel oppoetsten, het werd een beetje hyper geluid. Langere tijd er naar luisteren was hierdoor wat vermoeiend. Ook vond ik hem vrij zwaar. Wellicht is de AKG Y45T wat voor me, die is in ieder geval een stuk lichter én lijkt redelijk neutraal te klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:58

CasGas

.

Kan iemand mij nog advies geven voor een USB dacje met buizenversterker erin?

Ik wil mijn Beyerdynamic 770 er mee aansturen, maar eventueel ook een klein paartje BA 25's. Ik doe het ook wel 50% voor het esthetische, het moet er echt mooi uit zien..

De Neuhaus Laboratories T-1 Amplifier staat bovenaan voor mij (http://www.macworld.com/a...ktop_amplifiers_dacs.html), maar als ik daar ook nog import overheen krijg dan ben ik wel goed te de sjaak. Verder ken ik niet echt andere merken die ook zoveel mogelijkheden hebben op een "dac'je"..

Iemand een idee?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 19:48

Zeeuw

5.6

Na 10 jaar trouwe dienst heb ik besloten mijn Sennheiser HD555 te vervangen. Mijn keus is gevallen op de Beyerdynamic DT990 250Ohm.

De Sennheiser heeft altijd goed zijn werk gedaan, al gingen de oorkussentjes vrij snel kapot. Het gele schuim kwam tevoorschijn, maar daar kon ik goed mee leven totdat de linker er afgelopen weekend definitief af viel. Verder nooit last van haarscheurtjes in het plastic gehad, al heb ik hem ook nooit ergens mee naartoe genomen. Puur en alleen desktop gebruik.

Na veel gelezen te hebben dus voor de DT990 gegaan.
- Ik wilde graag een open koptelefoon, dan kan ik de bel/telefoon horen, heeft een wijder geluidsbeeld, vaak heb ik de koptelefoon op zonder geluid af te spelen dus dan kan ik iig het omgevingsgeluid in de gaten houden. Tevens heeft niemand last van mijn muziek want ik zit alleen.
- Zachte kussentjes zoals mijn Sennheiser ipv pleather kussentjes.
- 1 centraal snoer ipv een Y-snoer.
- Gekruld snoer zodat ik er niet meer met m'n bureaustoel overheen rijd, wat met de Sennheiser nog wel eens gebeurde.
- Perfect zitcomfort, heb hem meerdere uren per dag op.

Ik las hier en daar dat de bass van de DT990 aanwezig zou zijn maar hier merk ik voorlopig nog niets van. Waarschijnlijk een kwestie van 'inspelen'?
Ik speel af op een onboard geluidskaart (MSI moederbord met Realtek ALC889 chipset), misschien dat deze de 250Ohm niet aan kan? Al lees ik hier dat het niet eens zo'n slechte keus is.
Op mijn iPhone 5 speelt hij nog verrassend luid en helder maar ook weer vrij vlak. Kan helaas niet op een receiver testen omdat ik die geen heb.

Ik ben niet op zoek naar een vette oorlelflapperende bass, maar nu merk je helemaal niets van de bass. Misschien dat een headamp verbetering biedt?

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Voor de mensen die wat highend audio willen uitproberen en binnenkort een keertje in Hong Kong zijn, daar op de luchthaven zit een winkeltje waar je het hele Westone en Shure oordopjes assortiment kan beluisteren maar ook de Sennheiser HD800 met bijbehorende Sennheiser versterker kan je gewoon uitproberen. Verder ligt het hele Astrell&Kern en Fiio assortiment er en hebben ze ook flink wat Audeze, KEF en AKG koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Zeeuw schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:55:
Ik las hier en daar dat de bass van de DT990 aanwezig zou zijn maar hier merk ik voorlopig nog niets van. Waarschijnlijk een kwestie van 'inspelen'?
Ik speel af op een onboard geluidskaart (MSI moederbord met Realtek ALC889 chipset), misschien dat deze de 250Ohm niet aan kan? Al lees ik hier dat het niet eens zo'n slechte keus is.
Op mijn iPhone 5 speelt hij nog verrassend luid en helder maar ook weer vrij vlak. Kan helaas niet op een receiver testen omdat ik die geen heb.

Ik ben niet op zoek naar een vette oorlelflapperende bass, maar nu merk je helemaal niets van de bass. Misschien dat een headamp verbetering biedt?
Hoe je de hoeveelheid bas ervaart hangt er natuurlijk ook af van wat je gewend bent te horen. Ik denk niet dat inspelen hier veel invloed op zal uit oefenen. Het kan wel zijn dat je er na een tijdje aan gewend bent geraakt, en dat het dan weer wel voldoende lijkt. Als je hier iets aan wilt doen, zou ik eerst met een equaliser wat gaan spelen. Geef de lage frequenties een paar dB er bij, kijk of dat beter klinkt voor jou.

Een versterker kan wat uitmaken als die het geluid wat kleurt, maar de equaliser lijkt me een goedkopere oplossing daarvoor. Ik zou van een betere versterker ook verwachten dat die de koptelefoon wat strakker aan stuurt, maar dat hoeft niet per sé ook verbetering te geven voor de DT990.

Als de onboard geluidskaart je koptelefoon luid genoeg kan afspelen, zou die 250 Ohm geen probleem moeten zijn.

Als je het idee van een koptelefoonversterker niet goed los kunt laten, zou je eens kunnen kijken naar wat FiiO versterkers. FiiO heeft een vrij warme house sound, en ze hebben een aantal best goedkope opties om het eens uit te proberen. Bij hdphns.com (NL webwinkel) hebben ze die bv. wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 19:48

Zeeuw

5.6

henkie196 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:42:
[...]

Hoe je de hoeveelheid bas ervaart hangt er natuurlijk ook af van wat je gewend bent te horen. Ik denk niet dat inspelen hier veel invloed op zal uit oefenen. Het kan wel zijn dat je er na een tijdje aan gewend bent geraakt, en dat het dan weer wel voldoende lijkt. Als je hier iets aan wilt doen, zou ik eerst met een equaliser wat gaan spelen. Geef de lage frequenties een paar dB er bij, kijk of dat beter klinkt voor jou.

Een versterker kan wat uitmaken als die het geluid wat kleurt, maar de equaliser lijkt me een goedkopere oplossing daarvoor. Ik zou van een betere versterker ook verwachten dat die de koptelefoon wat strakker aan stuurt, maar dat hoeft niet per sé ook verbetering te geven voor de DT990.

Als de onboard geluidskaart je koptelefoon luid genoeg kan afspelen, zou die 250 Ohm geen probleem moeten zijn.

Als je het idee van een koptelefoonversterker niet goed los kunt laten, zou je eens kunnen kijken naar wat FiiO versterkers. FiiO heeft een vrij warme house sound, en ze hebben een aantal best goedkope opties om het eens uit te proberen. Bij hdphns.com (NL webwinkel) hebben ze die bv. wel beschikbaar.
Bedankt voor je reactie!
Equalizer had ik ook geprobeerd maar het klonk meteen vervormd.

Inmiddels heb ik het probleem gevonden. Mijn headphone-output was altijd brak (gaf geen geluid, detecteerde niet eens iets als je er een plug in stak). Dus ik had de headphone in de centerspeaker output geklikt. Ik kon via de software gewoon hoofdtelefoon selecteren, dus nam aan dat het wel werkte.
Jarenlang zo met de Sennheiser geluisterd, kun je nagaan....
Maar naar aanleiding van dit vlakke geluid, toch maar eens met die brakke output aan de slag gegaan.
Wat een wereld van verschil! _/-\o_ Geweldig geluid nu, het geluid kan nu een stuk harder en de bass is duidelijk een stuk voller!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:33
Zeeuw schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:55:
Na 10 jaar trouwe dienst heb ik besloten mijn Sennheiser HD555 te vervangen. Mijn keus is gevallen op de Beyerdynamic DT990 250Ohm.

De Sennheiser heeft altijd goed zijn werk gedaan, al gingen de oorkussentjes vrij snel kapot. Het gele schuim kwam tevoorschijn, maar daar kon ik goed mee leven totdat de linker er afgelopen weekend definitief af viel. Verder nooit last van haarscheurtjes in het plastic gehad, al heb ik hem ook nooit ergens mee naartoe genomen. Puur en alleen desktop gebruik.

Na veel gelezen te hebben dus voor de DT990 gegaan.
- Ik wilde graag een open koptelefoon, dan kan ik de bel/telefoon horen, heeft een wijder geluidsbeeld, vaak heb ik de koptelefoon op zonder geluid af te spelen dus dan kan ik iig het omgevingsgeluid in de gaten houden. Tevens heeft niemand last van mijn muziek want ik zit alleen.
- Zachte kussentjes zoals mijn Sennheiser ipv pleather kussentjes.
- 1 centraal snoer ipv een Y-snoer.
- Gekruld snoer zodat ik er niet meer met m'n bureaustoel overheen rijd, wat met de Sennheiser nog wel eens gebeurde.
- Perfect zitcomfort, heb hem meerdere uren per dag op.

Zie dat je het al hebt opgelost maar een beetje inspelen kan denk ik geen kwaad. Zelf heb ik de DT770 en ik geloofde voorheen niet zo in inspelen maar hij klinkt nu (na vele uren) merkbaar beter dan toen ik hem uit de verpakking haalde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Sluw schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:30:
[...]

Zie dat je het al hebt opgelost maar een beetje inspelen kan denk ik geen kwaad. Zelf heb ik de DT770 en ik geloofde voorheen niet zo in inspelen maar hij klinkt nu (na vele uren) merkbaar beter dan toen ik hem uit de verpakking haalde!
Ik heb nu 9 maand de DT990, gebruik m minstens een uur of 3 per dag gemiddeld en hij is zeker beter gaan klinken.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf bouwen. En er is een redelijke scene van buizenversterker bouwers die je daar vast wel bij kunnen helpen.

Maar buizen maakt het geluid niet mooier of zo. Het kleurt het geluid en daar kun je van houden (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Buizenversterkers hoeven niet persé te kleuren. Er kleven voornamelijk andere voor en nadelen aan. Zelfde als PCM vs sigma delta DACs
In de praktijk zijn transistor versterkers wel bijna altijd neutraler.

Mocht je een kit vinden en hulp nodig hebben met bouwen, stuur me een PM. Vind het best leuk om te doen en heb ervaring.

[ Voor 18% gewijzigd door Heilige Kaas op 08-10-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op maandag 21 september 2015 @ 07:00:
[...]

Oooh inderdaad. Verkeerd gekeken. Je plugt je koptelefoon in dat ding. Zou idd werken. Ben benieuwd naar de geluidskwaliteit
Vandaag deze binnengekregen: http://www.lightinthebox....or-telefoon_p3163917.html

Werkt perfect! Geluid is niet minder als gewoon met bekabeling. BR is zo licht dat je hem makkelijk op de hoofdband kunt bevestigen van de koptelefoon zonder dat je er last van hebt. Wat een verademing om zonder "kabel" ( haha je hebt hem wel nodig uiteraard) naar muziek te kunnen luisteren met een goede koptelefoon.
Zowel voor de Aiaiai Young Guru koptelefoon alswel voor de oude tuner die ik heb werkt de BR. Bij de tuner Wel even via een tulp naar 3,5 mm jack plug gebruiken. Maar goed, voor nog geen 15€ mijn hoofdtelefoon draadloos gemaakt.

Nu nog even de batterijduur testen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Na lange tijd weer terug op het Forum, de Hifiman HE-400 bevalt nog altijd even goed, samen met de Schiit Fulla is dit een hele aangename combinatie.
Vanaf volgende week zal de Schiit Magni 2 en de Modi 2 zijn plekje innemen op het bureau, de Schiit Fulla zal onderweg gebruikt worden in combinatie met mijn Beyerdynamic Custom One Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als er nog iemand op zoek is naar een Sennheiser Urbanite: V&A aangeboden: Sennheiser Urbanite Black (Zwart)

Is in perfecte staat en komt ook nog met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
ik ben de laatste tijd steeds meer films aan het kijken middels een headset (corsair h2100) omdat ik het geluid veel strakker vind klinken tov mijn jbl surround set thuis.

Nu ik ervan overtuigd ben dat een headset voor mij de manier is om content te beleven ben ik op zoek naar een headset om alle media te consumeren.

de enige eis die ik heb is dat de headset draadloos is. Budget is ongeveer 250 euro.
Bestaan er headphones die in plaats van dolby surround virtualisatie ook gewoon echt surround doen? Dus een koptelefoon met meerdere speakers erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Hallo allemaal,

ik ben ook in de markt voor een nieuwe headphone, heb redelijk wat rondgekeken en wat headphones opgeschreven die ik wel eens wil beluisteren alvorens te kopen. Ik ga komende zaterdag naar de Musicstore in Keulen (misschien leuke winkel om toe te voegen aan de TS? Echt een mega winkel) en ben benieuwd of jullie nog ideetjes hebben voor bepaalde headphones die ik ook even moet beluisteren aan de hand van de beschrijving die ik nu ga geven.

Ik heb een kantoorbaantje in de ICT, en luister graag muziek. Ik heb nu een Sennheiser HD439 en Sennheiser oordopjes. De HD439 geeft goed geluid, maar laat toch net wat teveel geluid van buiten door. Ook heb ik het idee dat er net wat meer "oomph" in de bas mag. Als ik me volledig wil afsluiten moet ik het volume vrij hard zetten. De oordopjes zijn fijn, maar zoek iets met toch net wat meer immersie.
Ik luister vanalles: house, drum n bass, allerlei soorten metal, af en toe klassiek, triphop etc. Ik weet niet zeker of ik een "basshead" koptelefoon wil of een neutrale/flat koptelefoon om het geluid zo natuurlijk mogelijk weer te geven (daarom wil ik gaan vergelijken). Mijn budget ligt rond de 150 euro. Ik ben van plan de komende koptelefoons eens te beluisteren zaterdag:
- Audio Technica ATH-M50x (U-shape)
- Audio Technica ATH-M40x (flat)
- Shure SRH840 (flat)
- Beyerdynamic Custom One Pro (met een switch voor 4 verschillende bass levels)
- Sennheiser HD6 MIX

Nog ideetjes of tips van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 20:22
striner schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:42:
Hallo allemaal,

ik ben ook in de markt voor een nieuwe headphone, heb redelijk wat rondgekeken en wat headphones opgeschreven die ik wel eens wil beluisteren alvorens te kopen. Ik ga komende zaterdag naar de Musicstore in Keulen (misschien leuke winkel om toe te voegen aan de TS? Echt een mega winkel) en ben benieuwd of jullie nog ideetjes hebben voor bepaalde headphones die ik ook even moet beluisteren aan de hand van de beschrijving die ik nu ga geven.

Ik heb een kantoorbaantje in de ICT, en luister graag muziek. Ik heb nu een Sennheiser HD439 en Sennheiser oordopjes. De HD439 geeft goed geluid, maar laat toch net wat teveel geluid van buiten door. Ook heb ik het idee dat er net wat meer "oomph" in de bas mag. Als ik me volledig wil afsluiten moet ik het volume vrij hard zetten. De oordopjes zijn fijn, maar zoek iets met toch net wat meer immersie.
Ik luister vanalles: house, drum n bass, allerlei soorten metal, af en toe klassiek, triphop etc. Ik weet niet zeker of ik een "basshead" koptelefoon wil of een neutrale/flat koptelefoon om het geluid zo natuurlijk mogelijk weer te geven (daarom wil ik gaan vergelijken). Mijn budget ligt rond de 150 euro. Ik ben van plan de komende koptelefoons eens te beluisteren zaterdag:
- Audio Technica ATH-M50x (U-shape)
- Audio Technica ATH-M40x (flat)
- Shure SRH840 (flat)
- Beyerdynamic Custom One Pro (met een switch voor 4 verschillende bass levels)
- Sennheiser HD6 MIX

Nog ideetjes of tips van jullie?
Dat lijkt mij een prima lijstje om naar te luisteren. Zou zelf niet weten welke je nog meer zou kunnen beluisteren. Wellicht de DT-770. Maar ik denk dat de COP een betere keus is, gezien je muzieksmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:37
De laatste tijd ben ik een beetje aan het kijken hoe ik mijn audioervaring wat kan verbeteren. Nu is recent mijn telefoon, een Xperia Z3, gesneuveld. Een goed moment om eens te kijken naar een nieuwe smartphone/speler. Op zich beviel de Z3 mij goed, beter dan de Desire HD die ik daar voor lang heb gebruikt, maar ik heb het idee dat het toch een stuk beter kan.

Het eerst waar ik een beetje mee zit is de impedantie van mijn hoofdtelefoon. Ik heb een Sennheiser HD 25 II (70). Nadat ik een beetje heb gekeken naar wat er nodig is om ziets fatsoenlijk aan te sturen lees je dat rond de 20 smartphones vaak voldoende zijn, en bij meer dan 200 je iets beters nodig hebt. Hoe zit dat als je daar tussen zit? Als stelregel kwam ik tegen dat de output ongeveer 10 keer zo kein moet zijn als de impedantie van je hoofdtelefoon, maar die specs zijn voor smartphones nog niet makkelijk te vinden.

Zijn er smartphones waar dat goed mee lukt, of zou ik beter uit kunnen weken naar een smartphone met losse DAC/versterker? Dat laatste zou ik dan ook kunnen gebruiken voor mijn desktop. Of zou een dedicated player nog geschikter zijn? Of zelfs een andere hoofdtelefoon.

Weet er daarnaast iemand een site waar ze smartphones ook goed reviewen aan de hand van de audio?

Ik ben er ook nog niet helemaal overuit of dit het juiste topic is om dit te posten. :p Mocht dat niet zo zijn dan hoor ik dat ook graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
WilbertNeems schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:10:

Ik ben er ook nog niet helemaal overuit of dit het juiste topic is om dit te posten. :p Mocht dat niet zo zijn dan hoor ik dat ook graag. :)
Wearables, Navigatie en Overige

Hoofdtelefoons voor onderweg (mobiel gebruik) hebben namelijk een plaats gevonden in Wearables, Navigatie en Overige. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door jimz93 op 24-10-2015 08:12 ]

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb ondertussen alweer twee jaar de Philips Fidelio X1 en ik ben er nog steeds lyrisch over. Is er in de tussentijd iets uitgekomen wat de X1 overstijgt (helder, doch veel bass, open, episch draagcomfort)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Lastig te zeggen natuurlijk wat je zou vinden, er zijn in ieder geval wel diverse hoofdtelefoons tussen 200 en 1500 bijgekomen in die tijd, die zou je eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
begintmeta schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:05:
Lastig te zeggen natuurlijk wat je zou vinden, er zijn in ieder geval wel diverse hoofdtelefoons tussen 200 en 1500 bijgekomen in die tijd, die zou je eens kunnen proberen.
Die heb ik verdiend. ;)

Uiteraard heb ik reviews e.d. gelezen, maar voor mijn gevoel maak ik daar niet uit op dat er iets <€400 is uitgekomen wat in het verlengde ligt van de X1. Mijn vraag is dus: heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk heb ik een AKG 701 voor gamen en muziek luisteren en die bevalt me helemaal, ik heb hem al een paar jaar. Je moet wel een degelijke soundcard hebben, maar die heb ik dan ook een ASUS Essence STX, dan moet je geen aparte koptelefoon versterker hebben voor degelijk geluid. Het geluid is zeer goed en je kan tijdens het gamen ook perfect uitmaken waar de tegenstander zich situeert en daar gepast op anticiperen :) Er is een goede verhouding tussen bass en omgevingsgeluid ook zonder dat je aan de soundcard settings komt. Zeer zeker een aanrader, je kan de headphone kopen voor ongeveer 199 euro.
Ik heb ook een Senheiser RS-180 maar die valt wat minder mee op dat vlak, hij kan geen niet hogere volumes aan heb ik ondervonden, dan gaat hij snel kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Laatst online: 17:53
rgras schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:00:
Ik heb ondertussen alweer twee jaar de Philips Fidelio X1 en ik ben er nog steeds lyrisch over. Is er in de tussentijd iets uitgekomen wat de X1 overstijgt (helder, doch veel bass, open, episch draagcomfort)?
X2

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
vandaag dus naar Music Store geweest, helaas hingen een aantal van de headphones die ik wilde proberen niet op om te beluisteren :( ik was niet onder de indruk van de Audio Technica ATH-M50x, terwijl ik daar wel veel van verwachtte. Gelukkig lag ergens anders in de winkel de Beyerdynamic DT-770/32, en daar was ik erg van onder de indruk! Helaas kon ik niet de Custom One Pro proberen, daar was er nog maar 1 van, in doos.
Nu twijfel ik dus tussen die 2. Kan iemand mij vertellen hoe deze 2 klinken ten opzichte van elkaar?
Als ik onderstaande grafiek moet geloven is de COP een stuk slechter in hoge tonen bijvoorbeeld. Kan iemand dat beamen?

Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID%5B%5D=3931&graphID%5B%5D=2231&scale=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb de laatste tijd lekker veel uurtjes muziek kunnen luisteren, heerlijk, maar er is me iets opgevallen: na een tijd krijg ik een gevoelig schedeldakje :+ Bij de Sennheiser PC360's waarmee ik game heb ik er vrijwel geen last van (lichte headset), bij de BeyerDynamics kreeg ik er al heel rap last van, bij de HD 600's kan ik het langer volhouden. Er zit een bak padding op, dus ik vermoed dat het toch met gewicht en de bijbehorende druk op mijn koppie te maken heeft. Wissel nu dus bij dat gevoel naar de Trinity Delta's, maar vroeg me af of er hier mensen zijn met hetzelfde 'euvel' ? Misschien kunnen we tips uitwisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
striner schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:06:
vandaag dus naar Music Store geweest, helaas hingen een aantal van de headphones die ik wilde proberen niet op om te beluisteren :( ik was niet onder de indruk van de Audio Technica ATH-M50x, terwijl ik daar wel veel van verwachtte. Gelukkig lag ergens anders in de winkel de Beyerdynamic DT-770/32, en daar was ik erg van onder de indruk! Helaas kon ik niet de Custom One Pro proberen, daar was er nog maar 1 van, in doos.
Nu twijfel ik dus tussen die 2. Kan iemand mij vertellen hoe deze 2 klinken ten opzichte van elkaar?
Als ik onderstaande grafiek moet geloven is de COP een stuk slechter in hoge tonen bijvoorbeeld. Kan iemand dat beamen?

[afbeelding]
Definieer slechter. De frequency response grafiek toont alleen hoe luid bepaalde frequenties klinken. In dit geval lijkt het er dus op dat de DT770 meer bass en meer hoog weergeeft dan een COP, op dezelfde volumes. Of dat goed of slecht is, hangt af van je eigen voorkeuren.
2Dutch schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:24:
Heb de laatste tijd lekker veel uurtjes muziek kunnen luisteren, heerlijk, maar er is me iets opgevallen: na een tijd krijg ik een gevoelig schedeldakje :+ Bij de Sennheiser PC360's waarmee ik game heb ik er vrijwel geen last van (lichte headset), bij de BeyerDynamics kreeg ik er al heel rap last van, bij de HD 600's kan ik het langer volhouden. Er zit een bak padding op, dus ik vermoed dat het toch met gewicht en de bijbehorende druk op mijn koppie te maken heeft. Wissel nu dus bij dat gevoel naar de Trinity Delta's, maar vroeg me af of er hier mensen zijn met hetzelfde 'euvel' ? Misschien kunnen we tips uitwisselen :)
Ik heb een beetje hetzelfde probleem met de HD800 (ongeveer soortgelijke hoofdband als de HD600). Na een tijdje gaat dat best pijn doen bovenop m'n hoofd. Meestal vind ik zo'n suspension hoofdband een stuk comfortabeler, zelfs al is de koptelefoon zwaarder. Heb er eigenlijk nog niet iets voor gevonden, behalve af en toe een beetje verplaatsen om het drukpunt ergens anders te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

henkie196 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:40:
Ik heb een beetje hetzelfde probleem met de HD800 (ongeveer soortgelijke hoofdband als de HD600). Na een tijdje gaat dat best pijn doen bovenop m'n hoofd. Meestal vind ik zo'n suspension hoofdband een stuk comfortabeler, zelfs al is de koptelefoon zwaarder. Heb er eigenlijk nog niet iets voor gevonden, behalve af en toe een beetje verplaatsen om het drukpunt ergens anders te leggen.
Klinkt raar, maar toch fijn om te horen dat ik niet de enige ben ;) Ik zit inderdaad ook wat te schuiven, maar wilde even checken of ik niet een extreem gevoelig schedeldakje heb ofzo :P De betere koptelefoons zijn nu eenmaal wat zwaarder. Moet eerlijk bekennen dat ik niet zo thuis ben in koptelefoons met suspension hoofdbanden..nooit gehad of geprobeerd. Vooralsnog hou ik het verder maar even zo: de HD 600's klinken echt heerlijk, en heb pas nog een betaalbare tube-upgrade gedaan voor m'n Aune waardoor alles nog lekkerder/gedetailleerder klinkt, zelfs voor mijn oortjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Even haten op de reparatie dienst van Beyerdynamic: 72 euro voor het vervangen van een kabel en het terugsturen vanuit Duitsland. En dan reken ik het verzenden naar Duitsland nog niet eens mee.

Verder mis ik mijn DT880 wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
2Dutch schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:58:
Klinkt raar, maar toch fijn om te horen dat ik niet de enige ben ;) Ik zit inderdaad ook wat te schuiven, maar wilde even checken of ik niet een extreem gevoelig schedeldakje heb ofzo :P De betere koptelefoons zijn nu eenmaal wat zwaarder. Moet eerlijk bekennen dat ik niet zo thuis ben in koptelefoons met suspension hoofdbanden..nooit gehad of geprobeerd. Vooralsnog hou ik het verder maar even zo: de HD 600's klinken echt heerlijk, en heb pas nog een betaalbare tube-upgrade gedaan voor m'n Aune waardoor alles nog lekkerder/gedetailleerder klinkt, zelfs voor mijn oortjes :9
Wellicht als je meer / langer haar hebt dan ik, dat het dan ook niet zo'n issue is. Of misschien wat extra padding toevoegen aan de hoofdband, naar mijn idee is het niet zo dik.

Ik weet wel dat ik met mijn Syberia v2 koptelefoon (suspension) nooit last van m'n kop heb gehad. Wel hele warme oortjes na een tijdje.

Mijn Hifiman HE-560 is een stuk zwaarder (dan de Syberia, maar ook zwaarder dan de HD800), maar is ook suspension en daar heb ik ook nooit last mee gehad. Ook minder warme oortjes dan de Syberia, maar toch wel weer wat warmer dan de HD800. Wel is de klemkracht wat sterker en na een tijdje krijg ik er een beetje last van m'n jukbeenderen van.

De HD800 is het koelst aan m'n oren van het stel, klemt ook niet zo hard, maar die hoofdband is best pijnlijk.

Helaas vind ik het geluid van de HD800 ook het fijnst (de HE-560 is wat donker / v-shaped voor mijn smaak), dus voorlopig leef ik maar met het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

henkie196 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:17:
Mijn Hifiman HE-560 is een stuk zwaarder (dan de Syberia, maar ook zwaarder dan de HD800), maar is ook suspension en daar heb ik ook nooit last mee gehad. Ook minder warme oortjes dan de Syberia, maar toch wel weer wat warmer dan de HD800. Wel is de klemkracht wat sterker en na een tijdje krijg ik er een beetje last van m'n jukbeenderen van.
Het blijft lastig om de perfecte koptelefoon te vinden. Er is altijd wel een minpuntje ergens ;) Niet voor niets lees je heel vaak dat mensen echt meerdere koptelefoons hebben en lekker afwisselen :) Jij hebt ook een leuke set zo.

Heb toevallig geluk gehad met mijn PC360 Sennheisers: licht genoeg voor vele uren gamen zonder klachten, prima geluid, uitstekende mic en geen geklem (knarsend kraakbeen is brrrrr :X) en geen hete oren. Maar wilde nog eens een usb-mic/modmic scoren en dan de HD 600 met gamen proberen..voor een kortere sessie moet dat prima kunnen. Lekker decadent ;)

Even on a sidenote: heb hier nog relatief weinig gelezen over standaards voor koptelefoons. Zat er zelf aan te denken om zoiets als hieronder te halen, ik denk namelijk niet dat ik voor meer dan 1 goede koptelefoon ga (gaming headset hangt aan een Sennheiser klemhoudertje aan bureau):

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/61%2BRhTGZ2yL._SY355_.jpg

Maar heeft iemand toevallig nog geen goede tip voor een houder voor max 40 euro die er tijdloos uitziet en een mooi afgeronde bovenkant heeft zodat de padding niet raar vervormt? Misschien heb ik iets leuks gemist! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Zoiets misschien? Niet al te duur en ziet er nog best net uit. Goedkoper staan er ook, maar gezien de reviews is dat vaak een beetje hit-and-miss.

En inderdaad, de perfecte koptelefoons is moeilijk te vinden. Zo niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

henkie196 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:54:
Zoiets misschien? Niet al te duur en ziet er nog best net uit. Goedkoper staan er ook, maar gezien de reviews is dat vaak een beetje hit-and-miss.

En inderdaad, de perfecte koptelefoons is moeilijk te vinden. Zo niet onmogelijk.
Die donkere is wel mooi ja, even in de favo's gegooid. Het origineel is echt zwaar overpriced (120 euro..hatsjikkiedee :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Verneukt zo'n klemhouder niet je oorkussens en staat er niet continu spanning op het frame?
Ik ben wel erg tevreden met deze van mp4nation die af en toe in de aanbieding zijn voor zo'n 12 euro (of merkloos op Ebay). Die hangen zonder spanning en kun je met 1 hand zo eraf halen.

In het echt zien ze er beter uit. :) Een soort rubberized metaal.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.mp4nation.net/media/catalog/product/cache/1/image/700x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/t/h/ths_5_1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 26-10-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo audio Tweakers,

Ik ben op zoek naar een koptelefoon, ik zat zelf te denken aan de Beyerdynamic DT 990 (Pro).
De PRO is dus wat beter en zelfs wat goedkoper: pricewatch: Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart) tegenover de normale DT990 -> http://tweakers.net/product/253195/beyerdynamic-dt-990/

Ik heb nu zelf op mijn moederbord een ALC1150 onboard geluidskaart en een externe ASUS Xonar DX -> pricewatch: Asus Xonar DX/XD

De DT 990 heeft ook een 32Ohm variant, die kost echter €250, ipv €150. Ik twijfel hier over zodat deze gemakkelijk op de mobiele telefoon en op de laptop aangesloten kan worden. 32 Ohm zou beter moeten zijn voor de mobiel en laptop.

250 Ohm kan dmv een DAC/AMP waarvoor ik deze in gedachten had: pricewatch: FiiO E10K Olympus 2 Hoofdtelefoon versterker

Wat is verstandiger, om voor de €150 met DAC te gaan. Of toch maar alleen voor de 32Ohm koptelefoon (neem aan dat een DAC dan niet zoveel meerwaarde heeft)? En wat zal het verschil in kwaliteit dan zijn?

Ik hoor graag jullie mening. Ook alternatieve producten zijn welkom.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:17

Thompson

Beeromaniac

Ik heb zelf een Beyerdynamic DT880Pro 250Ohm. Al behoorlijk wat jaren.
Kan deze met mijn Samsung Galaxy S6 prima tot ruim genoeg volume aansturen.

Nu heb ik ook gelijk een vraag, mijn DT880Pro is inmiddels wel aan zijn zoveelste leven begonnen (keer draadbreuk, vieze pads, kapotte sidesupport etc. etc.). Is ook niet zo gek met 5 jaar lang dagelijks meerdere uren gebruik (lees; soms 12+ uur op een dag) en ook al de nodige reizen etc.

Nu twijfel ik heel erg voor het aanschaffen van een mooi home cinema systeem voor hier thuis. Maar als ik eerlijk ben naar mezelf toe, ga ik dat waarschijnlijk zelden echt benutten.

Nu is mijn oog dus in plaats daarvan gevallen op een hoogwaardige draadloze koptelefoon. Zodat ik deze gemakkelijk kan gebruiken bij pc/tc/telefoon.
Er zijn op het moment wat mij betreft slechts 2 serieuse kandidaten;

Sennheiser Momentum 2.0 wireless en de Sony MDR-1RBT

De Sennheiser RS220 valt helaas af omdat ik de koptelefoon ook op reis i.c.m. tablet/telefoon wil kunnen gebruiken.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Thompson schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:23:
Ik heb zelf een Beyerdynamic DT880Pro 250Ohm. Al behoorlijk wat jaren.
Kan deze met mijn Samsung Galaxy S6 prima tot ruim genoeg volume aansturen.

Nu heb ik ook gelijk een vraag, mijn DT880Pro is inmiddels wel aan zijn zoveelste leven begonnen (keer draadbreuk, vieze pads, kapotte sidesupport etc. etc.). Is ook niet zo gek met 5 jaar lang dagelijks meerdere uren gebruik (lees; soms 12+ uur op een dag) en ook al de nodige reizen etc.

Nu twijfel ik heel erg voor het aanschaffen van een mooi home cinema systeem voor hier thuis. Maar als ik eerlijk ben naar mezelf toe, ga ik dat waarschijnlijk zelden echt benutten.

Nu is mijn oog dus in plaats daarvan gevallen op een hoogwaardige draadloze koptelefoon. Zodat ik deze gemakkelijk kan gebruiken bij pc/tc/telefoon.
Er zijn op het moment wat mij betreft slechts 2 serieuse kandidaten;

Sennheiser Momentum 2.0 wireless en de Sony MDR-1RBT

De Sennheiser RS220 valt helaas af omdat ik de koptelefoon ook op reis i.c.m. tablet/telefoon wil kunnen gebruiken.
Kijk eens naar:
pricewatch: Sennheiser Urbanite XL Wireless (Zwart)
En
pricewatch: Sony MDR-HW700DS (Grijs, Zwart)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

De momentum is eigenlijk de wat serieuzere broer van de urbanite.

De HW700DS werkt ook met een basisstation, niet geschikt voor on the road dus.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Thompson schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:37:
[...]

De momentum is eigenlijk de wat serieuzere broer van de urbanite.

De HW700DS werkt ook met een basisstation, niet geschikt voor on the road dus.
Jaa, maar is ook flink wat goedkoper. (Sennheiser) Vraag me af of de momentum 2.0 wel zijn geld waar is, ook gezien de beperkte beschikbaarheid, en het prijsverschil vergeleken met de versie 1.

Werkt die met een basis station? (Sony) Ik las dat die via USB opgeladen moest worden. Kan je in dit filmpje ook zien: YouTube: Sony MDR-HW700DS unboxing Kan worden geladen met station, maar hoeft niet percé alternatieve usb is alsgoed is ook mogelijk, wel even nachecken.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

mirno schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:48:
[...]

Jaa, maar is ook flink wat goedkoper. (Sennheiser) Vraag me af of de momentum 2.0 wel zijn geld waar is, ook gezien de beperkte beschikbaarheid, en het prijsverschil vergeleken met de versie 1.

Werkt die met een basis station? (Sony) Ik las dat die via USB opgeladen moest worden. Kan je in dit filmpje ook zien: YouTube: Sony MDR-HW700DS unboxing Kan worden geladen met station, maar hoeft niet percé alternatieve usb is alsgoed is ook mogelijk, wel even nachecken.
Klopt, echter laat ik budget in dit geval nogal de vrije loop gaan omdat ik, als ik inderdaad overga op een draadloze koptelefoon, een surroundset van 2000+ euro voorlopig uitstel.

De Sony heeft geen Bluetooth, en daarmee dus ook beperkte mogelijkheden voor onderweg gemakkelijk te gebruiken.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Thompson schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:54:
[...]

Klopt, echter laat ik budget in dit geval nogal de vrije loop gaan omdat ik, als ik inderdaad overga op een draadloze koptelefoon, een surroundset van 2000+ euro voorlopig uitstel.

De Sony heeft geen Bluetooth, en daarmee dus ook beperkte mogelijkheden voor onderweg gemakkelijk te gebruiken.
Jaa, dat scheelt inderdaad nogal. Ik zou ook eens op andere sites dan Tweakers kijken voor een koptelefoon, van een speciaal merk wat je misschien uit het buitenland kan bestellen.

5.1 zou ik echter niet zo snel nemen voor puur muziek. De subwoofer vind ik vaak geen mooie toevoeging daaraan. Voor films en series is het echter een ander verhaal.
Zou dus zelf eerder voor 2.0 gaan, waarbij je voor €500 al een mooie set kan hebben. Ga je richting de €1000 met 2.0 is het nog weer mooier etc. Met 5.1 ben je toch per individuele box een stuk minder kwijt + sub, waardoor je voor dat geld altijd mindere audio hebt dan bij een 2.0 set (waarop geluid eigenlijk wordt geproduceerd).

Ook met koptelefoons, even op letten wat je wilt. Gesloten of (half) open koptels. Gesloten dan hebben de mensen om je heen er geen last van (en jij hoort meer om je heen) hoor je meer specifieke details, en zit je meer tussen de muziek in, wat het wat dynamischer maakt. Open koptelefoons hoor je wel dingen om je heen, veel opener geluid wat juist ook wel weer erg mooi is, krijg je een soort concert zaal idee ipv dat je er tussenin zit. Beide hebben zo hun kwaliteiten en het verschilt per koptelefoon natuurlijk ook sterk.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

BARACUS schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:18:
Verneukt zo'n klemhouder niet je oorkussens en staat er niet continu spanning op het frame?
Ik ben wel erg tevreden met deze van mp4nation die af en toe in de aanbieding zijn voor zo'n 12 euro (of merkloos op Ebay). Die hangen zonder spanning en kun je met 1 hand zo eraf halen.

In het echt zien ze er beter uit. :) Een soort rubberized metaal.

[afbeelding]
Snap je punt, het is inderdaad niet duidelijk hoeveel spanning er op de koptelefoon/kussens komt: dat zal ook wel per koptelefoon verschillen. Vermoed inderdaad dat je kussens harder slijten of iig minder puffy blijven. Die jij post is ook nice, oogt heel licht, zwaardere koptelefoons is geen punt? Als het draagstukje mooi afgerond is, zorgt dat ook weer voor een langer leven van je padding: zie soms vrij scherpe randen op die houders, lijkt me niet gezond.

Moet toch nog eerst staanders voor m'n desktopspeakers regelen (zet ze op vloerstaanders net achter bureau), want nu heb ik eigenlijk nog geen (handige) plek voor een koptelefoonstandaard..koptelefoon ligt nu op een foam matje op m'n rechterspeaker..beetje sneu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Wat is er ooit gebeurd met 'behind-the-head' headsets? Ik kon met moeite een paar maanden geleden nog 1 vinden bij de media markt.

Iemand nog suggesties voor een goed model?

Ter verduidelijking: Ik vind dat de headsets die de gemiddelde gamer gebruikt mijn oren veel te warm maken. Dat zit gewoon niet lekker. Een behind-the-head headset heeft dat veel minder erg omdat deze leunt op de bovenkant van je oor.

[ Voor 40% gewijzigd door B00st3r op 27-10-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-10 22:02
De Grado iGrado klinkt niet verkeerd, lijkt tegenwoordig eGrado te heten en heeft een voor mij wat te opvallend kleurtje gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
troftnom schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:58:
De Grado iGrado klinkt niet verkeerd, lijkt tegenwoordig eGrado te heten en heeft een voor mij wat te opvallend kleurtje gekregen.
Geen shipping buiten de VS en Mexico helaas...

Hij is ook open, is dat niet vervelend voor andere mensen om je heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-10 22:02
In nederland ook wel te koop online, o.a. hier zo te zien.

Inderdaad open, dus je moet wel rekening houden met je omgeving.
Ik heb de iGrado een keer voor een zacht prijsje kunnen aanschaffen, erg comfortabel is hij niet, maar dat komt ook door het behind-the neck model. Dat heeft toch niet echt mijn voorkeur, zeker niet als je hem lang op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Laatst online: 11-10 09:39
Ik wil graag een bluetooth hoofdtelefoon aanschaffen om films mee te kijken op mijn laptop/tablet. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag me af of het draadloos verzenden een dusdanige vertraging oplevert dat dit storend is bij films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 19:09

MikeVM

- Baloo -

er is een wedstrijd op de grado facebook om een hoofdtelefoon en platenspeler te winnen
- Grado Labs SR325e
- U-Turn Audio Orbit Plus with Black1 cartridge

http://grado.pgtb.me/snjQsK/jHSlq?w=40710409&e=106025370

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:32
Mooneater schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:26:
[...]

Geen shipping buiten de VS en Mexico helaas...

Hij is ook open, is dat niet vervelend voor andere mensen om je heen?
Ja, dat is best vervelend. Ik heb hem ook, geluid is prima. Toch gebruik ik hem nooit meer omdat hij TE open is naar mijn mening.

Mensen om me heen horen hem ook goed als ik muziekje luister :)

Ligt dus stof te happen in de kast ondanks het goede geluid (misschien maar eens te koop zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
2Dutch schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:20:
[...]

Snap je punt, het is inderdaad niet duidelijk hoeveel spanning er op de koptelefoon/kussens komt: dat zal ook wel per koptelefoon verschillen. Vermoed inderdaad dat je kussens harder slijten of iig minder puffy blijven. Die jij post is ook nice, oogt heel licht, zwaardere koptelefoons is geen punt? Als het draagstukje mooi afgerond is, zorgt dat ook weer voor een langer leven van je padding: zie soms vrij scherpe randen op die houders, lijkt me niet gezond.

Moet toch nog eerst staanders voor m'n desktopspeakers regelen (zet ze op vloerstaanders net achter bureau), want nu heb ik eigenlijk nog geen (handige) plek voor een koptelefoonstandaard..koptelefoon ligt nu op een foam matje op m'n rechterspeaker..beetje sneu :P
Gewicht moet geen punt zijn. Het hele frame veert ook mee als ik met mijn hand erop druk en blijft heel stabiel staan. Mijn philips x2 is de zwaarste en grootste hoofdtelefoon en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 20:13

E-Rick

I love it :7

Ik heb zelf een standaard ontworpen en 3D-geprint. Als je zelf een 3d-printer hebt kan je proberen m ook te printen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BIhpeUq.jpg?1%5D
(klikbaar voor thingiverse link)

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:16
E-Rick schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:31:
Ik heb zelf een standaard ontworpen en 3D-geprint. Als je zelf een 3d-printer hebt kan je proberen m ook te printen :)

[afbeelding]
(klikbaar voor thingiverse link)
Leuk ontwerp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welkom op got! Je post nu in een topic over headphones. Maak even een nieuw topic aan, en probeer je probleem iets duidelijker te omschrijven.

[ Voor 87% gewijzigd door teacher op 28-10-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Voor de geïnteresseerden: ik heb zojuist een review geplaatst voor de Beyerdynamic DT770 32 ohm :)
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:59
Eventjes de structuur uit het in ear topic gepikt, ik ben op zoek naar een nieuwe over ear. Ben al wat gaan luisteren, maar kan wel een duwtje in de rug gebruiken om mijn twijfel weg te nemen.

• Wat voor HP heb je nu, en hoe bevallen die?
Philips she3690 in ears (Mids komen veel te weinig door, voor de rest wel tevreden over prijs/performance) is het enige wat ik nog gebruik momenteel.

In het verleden ook:
Sennheiser HD 500 (heb ik nog, maar klinkt heel dof naar mijn gevoel, als dat het juiste woord is)
Sennheiser cx100 (heel lang tevreden over geweest, tot ze na een jaar of 10 2 keer kort na elkaar tussen de deur van mijn auto zijn gesukkeld)
Steelseries iets, kan me niet meer herinneren wat
Sony in ears, gingen snel kapot en eigenlijk ook niet tevreden over het geluid.

• wat zoek je nu?
Nieuwe over ears

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
ben een v-shape gewoon, maar wil liever neutraler dan dat, hoor de mids nu te weinig. niet dat ik iets volstrekt neutraal zoek, mag wel een beetje bassy zijn, een warmere klank vind ik niet verkeerd.

• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Veel (voornamelijk maar zeker niet alleen progressive) rock/metal (Tool, porcupine tree, opeth, Mastodon, maar ook NIN, Rammstein, 5fdp, a7x...). Verder ook wel redelijk wat lichtere muziek (The National, Elbow, veel Belgische bands...). Weinig tot geen EDM, zeker geen hiphop of rap of zo. Dan nog eerder klassiek :-)

Bronmateriaal is 60% alac eigen CD rips, 30% Apple music (maar stijgend) en dan verder nog wat losse mp3's. Afspelen gebeurt met iPhone of laptop gewoonlijk (investering voor een degelijke amp voor thuis is toekomstmuziek en nog niet relevant).

• Hoe wil je jouw HP gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Voornamelijk op mijn bureau (zit alleen) maar ik reis ook veel voor het werk dus ook op het vliegtuig of op drukkere plaatsen.

• Heb je een merkvoorkeur?
Heb ik getest:
Beats studio: viel tegen
Bose quietcomfort: viel tegen
Beyerdynamic DT990 pro en DT770 pro 250 Ohm: klonken beide heel goed
Sennheiser HD380 pro en momentum 2.0: klonken ook goed
AKG 271 mkII: niet onder de indruk maar ook niet slecht

Denk dat dat de belangrijkste zijn die ik mij herinner.

• Wat is het budget?
100-200 euro

• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe HP?
Eigenlijk twijfel ik momenteel tussen de Beyerdynamic 770 Pro en de Sennheiser HD380 Pro. Beide klinken best verschillend maar vind ze allebei goed. De Senn heeft als voordeel dat hij meer portable is en makkelijker aan te sturen (dacht 65 ohm) door mijn iPhone. Hij klinkt ook meer zoals ik gewoon ben (maar doet me daarom twijfelen of hij de investering waard is). De Beyer vond ik wel iets "uitdagender" klinken, ik hoorde veel meer detail en vond eigenlijk best leuk.

Op headfi krijgen ze allebei geen slechte kritieken dus ik vroeg me af wat jullie denken. In de winkel in de buurt kosten ze quasi evenveel, dus op budget maakt het niets uit. Dank bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
nokie schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:23:
Eventjes de structuur uit het in ear topic gepikt, ik ben op zoek naar een nieuwe over ear. Ben al wat gaan luisteren, maar kan wel een duwtje in de rug gebruiken om mijn twijfel weg te nemen.

Philips she3690 in ears (Mids komen veel te weinig door, voor de rest wel tevreden over prijs/performance) is het enige wat ik nog gebruik momenteel.

In het verleden ook:
Sennheiser HD 500 (heb ik nog, maar klinkt heel dof naar mijn gevoel, als dat het juiste woord is)
Sennheiser cx100 (heel lang tevreden over geweest, tot ze na een jaar of 10 2 keer kort na elkaar tussen de deur van mijn auto zijn gesukkeld)

• wat zoek je nu?
Nieuwe over ears

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
ben een v-shape gewoon, maar wil liever neutraler dan dat, hoor de mids nu te weinig. niet dat ik iets volstrekt neutraal zoek, mag wel een beetje bassy zijn, een warmere klank vind ik niet verkeerd.

Veel (voornamelijk maar zeker niet alleen progressive) rock/metal (Tool, porcupine tree, opeth, Mastodon, maar ook NIN, Rammstein, 5fdp, a7x...). Verder ook wel redelijk wat lichtere muziek (The National, Elbow, veel Belgische bands...). Weinig tot geen EDM, zeker geen hiphop of rap of zo. Dan nog eerder klassiek :-)

Bronmateriaal is 60% alac eigen CD rips, 30% Apple music (maar stijgend) en dan verder nog wat losse mp3's. Afspelen gebeurt met iPhone of laptop gewoonlijk (investering voor een degelijke amp voor thuis is toekomstmuziek en nog niet relevant).

• Hoe wil je jouw HP gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Voornamelijk op mijn bureau (zit alleen) maar ik reis ook veel voor het werk dus ook op het vliegtuig of op drukkere plaatsen.

Heb ik getest:

• Wat is het budget?
100-200 euro

Eigenlijk twijfel ik momenteel tussen de Beyerdynamic 770 Pro en de Sennheiser HD380 Pro. Beide klinken best verschillend maar vind ze allebei goed. De Senn heeft als voordeel dat hij meer portable is en makkelijker aan te sturen (dacht 65 ohm) door mijn iPhone. Hij klinkt ook meer zoals ik gewoon ben (maar doet me daarom twijfelen of hij de investering waard is). De Beyer vond ik wel iets "uitdagender" klinken, ik hoorde veel meer detail en vond eigenlijk best leuk.

Op headfi krijgen ze allebei geen slechte kritieken dus ik vroeg me af wat jullie denken. In de winkel in de buurt kosten ze quasi evenveel, dus op budget maakt het niets uit. Dank bij voorbaat!
De DT770pro heb je ook in 32Ohm en 80Ohm variant. Ik vind de 80Ohm prima aan te sturen door een laptop en ook op mijn telefoon klonk het goed. Je hoeft dus niet per se de 250Ohm te gebruiken. Ik vond zelf de DT990 ook erg fijn klinken, maar is helaas een open/semi-open model, dus hoor je meer van de achtergrondgeluiden. De DT770 is gesloten en isoleert veel beter, maar geeft ook een opgesloten gevoel, waar ik toch wel een hele tijd aan heb moeten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice

Heb ik getest:

• Wat is het budget?
100-200 euro
Ik heb zelf geen ervaring met de Sennheiser HD380, maar gezien je muziek smaak kan je eigenlijk niet fout gaan bij BeyerDynamic.
Het enige waar je rekening mee moet houden, is dat 250ohm nog wel eens een probleem kan vormen om direct op je telefoon aan te sluiten. Het hoeft geen probleem te vormen, maar het volume kan wel eens tegen vallen. Je zou dan kunnen kijken naar de 80 ohm DT770 of naar de Custom One Pro. Voordeel van de COP is dat je zelf de bass enigszins kan bepalen.

Je geeft aan dat er een winkel in de buurt is die de DT770 verkoopt, ik neem aan dat je hier al langs bent geweest om te proberen? If not, zo snel mogelijk doen. Uiteindelijk kan alleen jij bepalen welke headphone het meest geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik heb de DT770 pro en de HD380 wel eens gehoord in de winkel, maar verder niet.

Persoonlijk vond ik de DT770 pro wat bassy, maar verder wel ok, maar de HD380 vond ik vrij slecht klinken. Kan ook aan mij hebben gelegen.

Als je iets neutralers zoekt, maar wel gesloten, zou ik ook eens kijken naar de Focal Spirit Pro. Vond ik persoonlijk wat beter klinken dan een DT990 en DT770, maar ik heb ook een voorkeur voor neutralere koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

In het verleden ook:

• wat zoek je nu?
Nieuwe over ears

Heb ik getest:

• Wat is het budget?
100-200 euro

Ik ben toevallig laatst via allerleu forums en hifi/audio review sites op zoek geweest naar headphones.
Heb degene tot nu toe in een wenslijst gezet met wat info erbij,
Hier de wenslijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart)€ 148,-€ 148,-
1Philips Fidelio X2 (Zwart)€ 289,-€ 289,-
1Sennheiser HD 598 (Beige, Bruin, Zwart)€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 592,-

En mijn informatie in eigen woorden over de headphones:

Beyerdynamic DT990 PRO
Open geluid, goede Bas en Mid-Bass (geen overheersende bas) erg gevoelig bij treble audio, bij slechter gerecorde muziek (ook moderne) zal dit waarneembaar zijn, kwestie van te gedetailleerd geluid op deze frequentie. Afhankelijk van je gehoord voor details in hoog segment, goede opnames zullen hier dus weer duidelijker in uitspringen. (opname kwaliteit bij muziek is dus belangrijk) sommige oren kunnen die hoge tonen van de Beyerdynamic DT 990 PRO.
250Ohm, dus hier moet een DAC/Amplifier bij voor goede weergave, niet goed geschikt voor rechtstreekse aansluiting op b.v. telefoons.

Sennheiser HD 598
Minder bas dan de Beyerdynamic DT 990 Pro, geluid ook iets minder open. Geluid in hoog segment klinkt over het algemeen mooier wegens de gemiddelde opname kwaliteit (ongeacht .flac) veiligere keuze.
50Ohm, dus ook geschikt voor telefoons etc. hoewel bij een laptop/PC een DAC of amplifier evengoed wel verschil zal brengen in kwaliteit.

Philips Fidelio X2
Dit is een open koptelefoon. Hierbij geld ook een veilige keuze qua geluid, maar net een factor hoger dan de Sennheiser HD 598, dat is aan de prijs ook te zien. Er komt een mooi warm geluid uit, en wat meer gericht op bass. De midden en hoge tonen klinken erg "smooth" zodat het altijd goed klinkt, maar dus minder gericht op details in dat segment zoals bij de BeyerDynamic DT 990 PRO.
Goede balans.
30Ohm, maakt hem geschikter om mee te nemen dan de twee bovengenoemde modellen. Ook geld wederom weer met kwalitatief geluid, een DAC/Amplifier is altijd aan te raden op vaste locatie.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb ze inderdaad allebei beluisterd (aangesloten op mijn iPhone). De verkoper had alleen de DT 770 (en 990) 250 ohm op voorraad, en die was op zich aan te sturen (muziek hoeft voor mij ook niet luid te zijn), maar ik kan me voorstellen dat die wel baat heeft bij een dac/amp. Hij zei dat hij de 32 en 80 ohm versies veel minder vond, Hij raadde die niet aan.

Een open HP is gezien mijn gebruik niet echt een optie, denk ik. De 990 klonk inderdaad een pak ruimtelijker, maar op het vliegtuig heb ik er niet veel aan, vrees ik.

Ik neig steeds meer naar de dt770, zou alleen een manier moeten vinden om het verschil tussen de 32, 80 en 250 ohm versie te weten te komen. Een aparte dac/amp kopen is ook wel een investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
mirno schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:19:
[...]

Philips Fidelio X2
Dit is een gesloten koptelefoon, geluid zal dus minder open zijn dan bij de twee koptelefoons hierboven genoemd, omdat die "open " zijn. Hierbij geld ook een veilige keuze qua geluid, maar net een factor hoger dan de Sennheiser HD 598, dat is aan de prijs ook te zien. Er komt een mooi warm geluid uit, en wat meer gericht op bass. De midden en hoge tonen klinken erg "smooth" zodat het altijd goed klinkt, maar dus minder gericht op details in dat segment zoals bij de BeyerDynamic DT 990 PRO.
Goede balans.
30Ohm, maakt hem geschikter om mee te nemen dan de twee bovengenoemde modellen. Ook geld wederom weer met kwalitatief geluid, een DAC/Amplifier is altijd aan te raden op vaste locatie.
De X2 is toch echt een open hoofdtelefoon.

[ Voor 91% gewijzigd door BARACUS op 11-11-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:16
nokie schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:15:
[..]
Hij zei dat hij de 32 en 80 ohm versies veel minder vond, Hij raadde die niet aan.
Mooie verkoper dan. Geluid is persoonlijk toch. Dan kan best zijn dat hij het minder vind. Maar misschien hou jij juist wel van dat type geluid. 8)7

Zelf heb ik overigens de BeyerDynamic Custom One Pro. Heb ook de 770 en de 990 overwogen. De doorslag gaf bij mij het feit dat ik gemakkelijk de audioweergave kan aanpassen zonder te hoeven kloten met equalizers. Ben er nog steeds heel erg tevreden over. Heb wel eigenlijk direct de lederen earpads vervangen voor velours. (zie: http://www.bax-shop.nl/ko...ls.html#productinformatie)
Ik heb soms de hele dag de koptelefoon op (als ik thuis werk) zonder dat ik er last van heb of ga zweten (ook wel fijn)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb ze inderdaad allebei beluisterd (aangesloten op mijn iPhone). De verkoper had alleen de DT 770 (en 990) 250 ohm op voorraad, en die was op zich aan te sturen (muziek hoeft voor mij ook niet luid te zijn), maar ik kan me voorstellen dat die wel baat heeft bij een dac/amp. Hij zei dat hij de 32 en 80 ohm versies veel minder vond, Hij raadde die niet aan.

Een open HP is gezien mijn gebruik niet echt een optie, denk ik. De 990 klonk inderdaad een pak ruimtelijker, maar op het vliegtuig heb ik er niet veel aan, vrees ik.

Ik neig steeds meer naar de dt770, zou alleen een manier moeten vinden om het verschil tussen de 32, 80 en 250 ohm versie te weten te komen. Een aparte dac/amp kopen is ook wel een investering.
Geluid is altijd nogal persoonlijk en het went ook enorm, het zal sowieso een vooruitgang zijn op wat je nu hebt. Heb zelf dus ook nogal mijn twijfels over dat soort beweringen, want het is niet 1 op 1 precies te vergelijken. Ik zou lekker de 80Ohm nemen, hoef je ook geen DAC/AMP aan te schaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:16

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

BARACUS schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:15:
[...]

De X2 is toch echt een open hoofdtelefoon.
Goed dat je het zegt, dat is idd niet helemaal goed gegaan .

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Voor wie zelfs het beste van het beste nog niet goed genoeg is :X.

Sennheiser Orpheus voor 55k.

http://gizmodo.com/we-lis...-orpheus-headp-1741947676.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet eens een plug om hem direct op je auditieve cortex aan te sluiten. -O-

Verwijderd

De verkoper had alleen de DT 770 (en 990) 250 ohm op voorraad, en die was op zich aan te sturen, maar ik kan me voorstellen dat die wel baat heeft bij een dac/amp. Hij zei dat hij de 32 en 80 ohm versies veel minder vond, Hij raadde die niet aan. [.....]
Ik neig steeds meer naar de dt770, zou alleen een manier moeten vinden om het verschil tussen de 32, 80 en 250 ohm versie te weten te komen.
Ik heb hier van dit rijtje alweer een paar jaar de DT770, de DT990, de HD598 en een Fidelio X2.
Van deze is de Fidelio X2 met grote stip de allerfijnste hoofdtelefoon.
Hij zit geweldig en de klank is voor dit bedrag niet te kloppen, superruimtelijk, niet scherp en zonder ook maar dát aan detail te missen, het geluid is ronduit smooth en gelikt, een absolute topper.
(AKG's zijn bijv. supergedetailleerd maar het scherpe hoog wordt vaak al snel irritant.)

De DT770 is een hele fijne maar moet het op alle punten afleggen tegen de X2, voordeel is de prijs en de hoofdtelefoon is gesloten.
Met een DT770 zit je letterlijk tussen de artiesten, het klinkt aardig maar je mist daardoor diepte.

De DT990 vind ik zelf fijner klinken met een geloofwaardiger diepte van het podium dan de DT770, maar is wel (half)open, ook deze moet het ruim afleggen tegen de X2.
Ik zou van beide versies gewoon de meest onproblematische 32Ohm versie kopen, ik kan hier totaal geen hoorbaar verschil tussen de 32Ohm en de 250Ohm versie waarnemen.

De HD598 is een grijze muis die slaapverwekkend saai is en nergens in uitblinkt.
Ik vind hem ook niet lekker zitten en ik zal er geen traan om laten als hij hier verdwijnt, deze was in vergelijk met de anderen een grote miskoop.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 17:27 ]

• nokie
ok, dan ga ik morgen eens proberen bij Bax in Antwerpen langs te gaan (ze hebben daar volgens de website de 32 en de 80 ohm versies liggen), dat is iets verder maar nog redelijk in de buurt.

Ik zie dat ze naast de impedantie ook nog wel van pads verschillen en van kabel precies ook, dus als mijn iPhone de 80 Ohm voldoende kan aandrijven, zal het waarschijnlijk eerder daarvan afhangen welke ik kies. Tenzij ze mij met nog iets anders verrassen, natuurlijk.

• Ossi
nokie schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:55:
ok, dan ga ik morgen eens proberen bij Bax in Antwerpen langs te gaan (ze hebben daar volgens de website de 32 en de 80 ohm versies liggen), dat is iets verder maar nog redelijk in de buurt.

Ik zie dat ze naast de impedantie ook nog wel van pads verschillen en van kabel precies ook, dus als mijn iPhone de 80 Ohm voldoende kan aandrijven, zal het waarschijnlijk eerder daarvan afhangen welke ik kies. Tenzij ze mij met nog iets anders verrassen, natuurlijk.
Oh ja, goed punt. De 32 ohm variant heeft een flink kortere kabel dan de 80ohm variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Hoi,

Ik wil mijn vriendin een koptelefoon cadeau doen voor de kerst en kan wel wat input gebruiken eigenlijk.
Ze had een Sennheiser HD-205 die nu stuk is. Dat is natuurlijk een koptelefoon van drie keer niks. Geluid zeer matig (imo) en doet na een half uur al zeer aan je oorschelpen.

Nu die stuk is pakt ze dus vaak mijn Beyer DT770 Pro 250ohm, maar aangezien zij geen versterker bij haar pc heeft staan werkt dat allemaal niet zo heel tof.

Het geeft rechtstreeks vanaf haar pc in principe wel goed geluid, alleen lang niet hard genoeg.
Wat de output van dat onboard geluidskaartje is weet ik niet, maar gezien de 250 ohm kan dat wel kloppen dat het allemaal klinkt alsof je lang niet eruit haalt wat erin zit.

Goed, ik wil dus een nieuwe kopen voor haar en heb een lijstje met wensen.

Mijn eigen voorkeuren (ik betaal hem immers en ik wil geen rommel kopen :P ) zijn:
• Kabel moet vervangbaar zijn.
• Gesloten.
• Comfort moet on par met de DT770 Pro zijn.
• Het mag best wat kosten, maar geen 500 euro. Ik zat aan een max van 200 te denken.
• Het moet goed klinken rechtstreeks op een pc of telefoon.
• Geluidsbeeld van de DT 770 bevalt mij persoonlijk prima, maar buiten die Sennheiser die nu stuk is heb ik geen enkele ervaring met koptelefoons. Als het een beetje klinkt als de DT770 ben ik tevreden

Haar voorkeuren zijn:
• Ja nee ik hoef niet te horen wat om me heen gebeurd als ik muziek aan het luisteren ben hoor!
• Jouw koptelefoon klinkt best goed, alleen jammer dat ie niet wat harder kan.
• Hij moet wel een beetje lekker zitten. De jouwe zit wel lekker.
• Zo een krulsnoer is niet handig hoor, daar komen knopen in!

Ze luistert voornamelijk rap en dance/house-achtige muziek.

Met bovenstaand kwam ik zelf (misschien niet geheel onverwacht) uit op een Beyerdynamic Custom One Pro. Ik dacht uit mn hoofd dat die 32 Ohm is. Volgens mij moet dat op haar pc wel harder gaan dan mijn 250 ohmse toch?

Gezien haar muziekkeuze en wensen lijkt me dit een prima keus, maar aangezien ik niet heel veel verstand van koptelefoons heb vroeg ik me af of er wellicht andere interessante opties zijn die aan zowel haar als mijn wensen voldoen.

Iemand?

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 03:29:
[...]

Als het dan zo op een DT770 moet lijken, waarom dan niet deze?? ;)
Beyerdynamic DT-770 Pro 32 Ohm

Mocht een 32 Ohm nog steeds niet hard genoeg gaan (wat ik betwijfel) en je het risico op gehoorschade voor lief neemt, dan kun je eventueel ook nog een hoofdtefoonversterkertje overwegen.
Ik zou zeggen probeer eerst de 32 Ohm versie, die gaat hard genoeg. :)
Ja ik snap het ook niet... Koop inderdaad de 32 ohm of de 80 ohm. Nadeel van de 32ohm is het veel kortere snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ja dat was te verwachten natuurlijk :D

Ik was er vergeten bij te zetten dat ik eigenlijk niet 2 "dezelfde" koptelefoons wil hebben.

Blijven er nog andere opties over? Wellicht een half open/gesloten koptelefoon met erg hoog comfort en prima geluid binnen mijn budget? Er mag best iets van geluid weglekken wat mij betreft. Helemaal open lijkt me geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
vosss schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:10:
Ja dat was te verwachten natuurlijk :D

Ik was er vergeten bij te zetten dat ik eigenlijk niet 2 "dezelfde" koptelefoons wil hebben.

Blijven er nog andere opties over? Wellicht een half open/gesloten koptelefoon met erg hoog comfort en prima geluid binnen mijn budget? Er mag best iets van geluid weglekken wat mij betreft. Helemaal open lijkt me geen goed idee.
Custom One Pro, Philips X2, Shure SRH 1540 zijn allemaal opties in dat geval.

En anders gewoon een tweede DT-770, kan je eigenlijk niet fout mee gaan lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Dankje, ik zal eens naar die andere opties kijken die je noemt.

De Custom One Pro is 16 ohm en de DT770 is er in een 32 ohm variant.

Gaat die Custom One Pro dan zonder versterker merkbaar harder/beter klinken op een mobiele telefoon (Samsung Galaxy S5) dan een 32 ohmse?

=edit=
De Philips en de Shure vallen buiten mijn budget wat ik uit wil geven. De max ligt toch echt op 200 euro en dat vind ik eigenlijk al erg veel geld voor een cadeautje voor de kerst.

Als niet iemand nog andere opties heeft dan gaat de keuze denk ik tussen de COP en de 32 ohm DT770 zijn.
De Audiotechnica M50x heb ik ook nog naar gekeken. Volgens mij is die wat makkelijker om buitenshuis te gebruiken, maar daarvoor gaat de koptelefoon niet gebruikt worden. Dus die valt eigenlijk wel af denk ik.

Iemand nog andere opties die het bekijken waard zijn? :)

[ Voor 50% gewijzigd door vosss op 21-11-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
vosss schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:08:
Dankje, ik zal eens naar die andere opties kijken die je noemt.

De Custom One Pro is 16 ohm en de DT770 is er in een 32 ohm variant.

Gaat die Custom One Pro dan zonder versterker merkbaar harder/beter klinken op een mobiele telefoon (Samsung Galaxy S5) dan een 32 ohmse?

=edit=
De Philips en de Shure vallen buiten mijn budget wat ik uit wil geven. De max ligt toch echt op 200 euro en dat vind ik eigenlijk al erg veel geld voor een cadeautje voor de kerst.

Als niet iemand nog andere opties heeft dan gaat de keuze denk ik tussen de COP en de 32 ohm DT770 zijn.
De Audiotechnica M50x heb ik ook nog naar gekeken. Volgens mij is die wat makkelijker om buitenshuis te gebruiken, maar daarvoor gaat de koptelefoon niet gebruikt worden. Dus die valt eigenlijk wel af denk ik.

Iemand nog andere opties die het bekijken waard zijn? :)
Oh sorry, ik had het verkeerd gelezen. Ik dacht max €500 ipv €200 :P

Qua volume denk ik zelf dat je weinig tot geen verschil gaat horen tussen de COP en DT770 32ohm.
In vergelijking met de AT-M50 vind ik de Beyers leuker klinken, de AT's zijn wat vlakker/neutraler.

Keep in mind dat de COP met nep leren earpadskomt, en de DT 770 32ohm dacht ik ook. Dit is natuurlijk makkelijk te vervangen met de stoffen varianten :) Ik gebruik zelf ook de grijze DT 770 velour earpads op mijn COP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:08:

De COP klinkt wel (wat) harder. Dat heeft overigens niet alleen met het aantal Ohm te maken maar ook met de gevoeligheid van een koptelefoon. Ik denk dat een T90 ook een heel eind gaat komen op een mobieltje zonder extra versterker. (Het grootste voordeel van een hogere gevoeligheid is dat de batterijen veel minder belast worden.)

Of de COP ook beter gaat klinken weet ik niet maar waarschijnlijk zal het niet hoorbaar zijn (al dan niet door externe prikkels die voorkomen dat je de kleine nuances registreert).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
De gevoeligheid van beide is gelijk toch? Althans dat dacht.

[ Voor 16% gewijzigd door vosss op 21-11-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Solictice schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 13:55:
Keep in mind dat de COP met nep leren earpadskomt, en de DT 770 32ohm dacht ik ook. Dit is natuurlijk makkelijk te vervangen met de stoffen varianten :) Ik gebruik zelf ook de grijze DT 770 velour earpads op mijn COP.
Op internet lees ik dat de velour pads het geluidsbeeld veranderen van de COP. Herken jij die opmerking of kan je je daar niet in vinden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
vosss schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:37:
[...]

Op internet lees ik dat de velour pads het geluidsbeeld veranderen van de COP. Herken jij die opmerking of kan je je daar niet in vinden? :)
Het is mij niet opgevallen. Maar dan heb ik ook geen directe vergelijking gedaan eigenlijk. Ik heb wel gelezen dat de velours van de DT990 het geluid wel veranderen doordat die bedoeld zijn voor een open headphone.

Bewijs of het echt zo is, heb ik natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solictice schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:41:
Het is mij niet opgevallen. Maar dan heb ik ook geen directe vergelijking gedaan eigenlijk. Ik heb wel gelezen dat de velours van de DT990 het geluid wel veranderen doordat die bedoeld zijn voor een open headphone.
Bewijs of het echt zo is, heb ik natuurlijk niet.
Dat velours zit wel zo poezelig zacht dat je eventuele nadelen snel vergeten bent.
Ik heb het ook op mijn DT880 zitten en wat zit die ontzettend lekker. _/-\o_

Dat is meteen een aandachtspuntje tussen de pro en non-pro versies.
De pro versies zijn bedoeld voor stevig headbangen in de studio, waar de hoofdtelefoon onder alle omstandigheden vast moet blijven zitten.
Zo'n bankschroef heb je thuis niet echt nodig en daar ga je een minder tight beugel snel op prijs stellen.

De AT-M50 vind ik bijvoorbeeld totaal niet lekker zitten en zou voor mij alleen al om die reden meteen afvallen.
Zo lekker als een non-pro DT880 zit niet één hoofdtelefoon en van het bekende DT trio klinkt hij ook nog eens de beste met een gave zijdezachte klank. 8)
Nadeel kan zijn dat hij niet gesloten is, voor de klank zelf zou ik liever een open versie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:36

Thapous

Nee toch niet.

vosss schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:37:
[...]

Dit viel mij wel op inderdaad. Voor mijn gevoel is de bass iets minder doordat de pads iets meer 'open' lijken te zijn. (ze lekken iets meer geluid)

Ik ervaar dit echter niet per se als een nadeel. Maar das wel persoonlijk en kan voor jou ander zijn natuurlijk.

//Thapous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:50

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Voor de liefhebbers.

https://www.massdrop.com/...ge-series-sr80e-headphone

Massdrop heeft nu een bijzonder scherpe aanbieding op een Grado en bezorgt in NL. Enige waar je eventueel mee kan zitten is de Douane maar dan nog is het een erg nette aanbieding.

Als mijn SR60i niet nog zo goed was had ik hem echt wel direct besteld.

Mijn Grado is denk ik ook ondertussen bijna 5 jaar :) Echt heerlijke koptelefoon O+

[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 24-11-2015 20:09 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:19
Vandaag mijn Beyer Dynamic DT-990 Pro (250 ohm) ontvangen van Bax Shop. Wat een mooi geluid komt daaruit zeg! :9~ Een wereld van verschil met mijn oude Sennheiser 280.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 20:13

E-Rick

I love it :7

Vergeten jullie niet je favoriete beste koptelefoon te nomineren voor de Tweakers Awards? Tweakers Awards 2016 | Beste koptelefoon

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 13:45
Hi allemaal, Ik zit op dit moment met wat twijfels en misschien kunnen jullie mij hierbij helpen.

Ik zit te kijken voor een goede headset, en er zijn enkele modellen die mij aanspreken. Echter heeft elke headset wel een nadeel en ik ben meer op zoek naar wat persoonlijke ervaringen dan technische specificaties.

Wat info over mijn gewenste gebruik:
Mijn budget ligt ergens tussen de €250 en €300.
Ik luister vooral in de trein met smartphone, thuis achter de computer of op kantoor.
Ik luister naar zo goed als alle genres muziek, al laat ik Dance, R&B, Rap en Techno wat achterwege. Rock is wel het genre waar ik het meeste naar luister. (geen idee of dit veel verschil maakt voor het maken van een keuze)
Ik vind design en gebruiksgemak erg belangrijk. Daarom spreken de Sennheisers mij bijvoorbeeld niet aan als ik dat design bekijk.
Ik zou het fijn vinden om geluid uit de achtergrond te filteren.
Wireless lijkt me fijn, al wil ik niet al teveel afhankelijk zijn van de batterij, en dus ook een draad wil kunnen koppelen zonder veel op te offeren in geluidskwaliteit.
Wisselen tussen Smartphone en Laptop moet makkelijk gaan.

Waar ik tussen twijfel zijn:

- De Beats Studio 2
Mooi ontwerp, al heb ik ze nog nergens kunnen testen. Dit wil ik waarschijnlijk nog doen, maar als ik nu hoor dat het niets is heeft dat weinig meerwaarde. Het naamkaartje Beats spreekt me alleen iets minder aan op een of andere reden die ik niet op zou kunnen noemen.

- De Bose Quietcomfort 25 (ook geprobeerd in de winkel, erg onder de indruk van de noice cancelling)
Hierbij spreekt de AA batterij me echter totaal niet aan. Ik zie het niet zitten om constant deze te vervangen en laadt liever op met een kabeltje. Ook vind ik hem vrij "plasticy" overkomen op foto's en in de winkel.

- De Parrot Zik 2.0 (Het idee is om te wachten tot de 3.0 uitkomt, zodat deze hopelijk wat goedkoper wordt)
Het design vind ik geweldig. Ik kan hem alleen niet testen omdat ik geen winkels ken in Nederland in de buurt waar ze verkocht worden. Ook vraag ik me af of de app een voor- of nadeel is. Ook de accuduur is niet geweldig.

- Andere suggesties?

Het is een aardige lap tekst, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee. Ik schakel hierbij liever het forum van Tweakers in dan de nieuws websites door de persoonlijke ervaringen waar ik me beter bij in kan leven.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 11:00

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Rotzooi.

Even doorsparen en een Bowers & Wilkins P5 Wireless kopen. ;)

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Voor mijn vriendin is het de Beyerdynamic Custom One Pro Plus geworden.

Geen idee wat het verschil is tussen de Plus en de gewone. De gewone lijkt ook ineens nergens meer te koop.

Maargoed, ze wilde graag een witte. Dus dat beperkt de keuze nogal.

Hopelijk klinkt dat een beetje rechtstreeks op haar pc en als niet dan mag ze mijn Schiit Audio Magni headphone amp wel gebruiken, want die is achteraf toch veel te licht voor mijn eigen Beyerdynamic DT770 Pro 250 ohm :)

Wel tof, er zitten 16 verschillende plaatjes bij die je erin kan zetten. Custom en alles :7

Nu wachten tot kerst voordat ze hem krijgt. Terwijl ze weet dat ze een koptelefoon krijgt (maar niet welke) :D

Overigens weet ik ook wat ik krijg; een Nokia DT-903 charging pad voor mn telefoon :P

Leuk cadeautjes geven als je al weet wat je krijgt :+ :P

[ Voor 5% gewijzigd door vosss op 29-11-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-09 15:15
Ik heb een nieuwe Samsung Level Over (pricewatch: Samsung Level Over (Zwart) in Denemarken weten te bemachtigen voor €135. Goede aankoop of had ik voor €135 een betere kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
vosss schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:36:
Geen idee wat het verschil is tussen de Plus en de gewone. De gewone lijkt ook ineens nergens meer te koop.

Wel tof, er zitten 16 verschillende plaatjes bij die je erin kan zetten. Custom en alles :7
Dat is een van de extra's van de plus versie. 8) De andere is een extra kabel met afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
[Delete]

[ Voor 80% gewijzigd door Bvapple op 29-11-2015 21:57 ]

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Pagina: 1 ... 78 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.