Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56
Nog even een late Black friday aanbieding: Tot 1 december 12 uur krijg je met code blackfriday15 25% korting op alle AIAIAI hoofdtelefoons en op hun onderdelen. Zie http://aiaiai.dk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
musicfreak schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:54:
[...]

Dat is een van de extra's van de plus versie. 8) De andere is een extra kabel met afstandsbediening.
Ow die kabel is ook wel handig.

Hopelijk gaat ie het goed doen op haar pc, anders moet ik op zoek naar een nieuwe headphone amp.
Eigenlijk zou ik dat sowieso doen, maar ik vind ze vooral erg duur zodra het iets beter dan instapmodelletjes wordt.

Voor minder geld kan ik mijn Marantz PM53 laten repareren; die laat mijn DT770 Pro 250 ohm een heel stuk beter zingen dan die Schiit Magni. Ik zou bijna zeggen dat de combi met die Marantz een perfecte is en de combi met die Magni een hele belabberde. Dat dingetje krijgt louter positieve reviews, maar ik vind hem ronduit matig.

We zullen wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
@ houstyn

Voor je budget zou ik de Beyer DT1350 eens testen. Ik heb de 770 pro, de 990 pro en de dt1350. Deze laatste klinkt erg goed en is niet zo groot als de 770 en 990. Ideaal voor reizen kantoor enzovoort.
Erg mooie weergave en verstelbare beugel als je even een gesprek wil voeren zonder hem af te zetten.

Enige nadeel is dat na aantal uren de 1350 minder lekker zet dan de 770 omdat die kussentjes heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Gratis FiiO e5 voor de liefhebber, op te halen in Arnhem. PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Even een cross-post met het dopjes topic omdat de Sennheiser Momentum On-ear (1e generatie) ook prima geschikt is voor studio/thuisgebruik. Zo vlak voor Sinterklaas heb ik hem gevonden voor 99 euro (nieuw):
pricewatch unsorted: Sennheiser Momentum On Ear zwart Hoofdtelefoon

Zo goedkoop hem ik nog niet eerder gezien. 99 Euro is zeker een goede prijs voor deze koptelefoon die oorspronkelijk 200 euro kostte. De reviews waren in ieder geval erg lovend, en vonden 200 euro al een goede prijs.
Let er wel op dat de kabel niet superlang is (1.4 meter) en de plug een 3.5mm exemplaar is. Maar een langere kabel aansluiten met een andere plug is natuurlijk mogelijk (het is een koptelefoon met detachable cable, je kunt er vanalles op aansluiten). Een verlengkabel is ook mogelijk. En er zijn verloopstukjes voor 3.5mm plugs om er grotere plugs van te maken.
De prijs van 99 euro is een aanbieding. Het zou goed kunnen dat na sinterklaas de prijs omhoog gaat, zou ook kunnen dat ie op 99 euro blijft staan. Maar wil je zeker zijn van de prijs kun je maar het beste snel handelen ;)
Via de officiele Sennheiser webshop zijn alle accessoires voor deze koptelefoon nog te koop. Zo kun je een reservekabel kopen, of reserve ear pads.
http://nl-nl.sennheiser.com/shop-landingspagina Zoek bij Accessoires & Onderdelen naar Momentum.

Ik heb er zelf in ieder geval eentje besteld. We zullen zien of de reviews terecht waren!

Link naar een review: YouTube: Sennheiser Momentum On-ear Review - Best Casual Listening On-ear Headphone?

[ Voor 5% gewijzigd door dusty-2011 op 05-12-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Gebruik al bijna een jaar mijn Beyerdynamic DT990 meerdere uren per dag, enorm tevreden mee maar helaas al wel wat probleempjes mee gehad.
Expres bij de lokale muziekwinkel gehaald ivm garantie, geen verkeerde keuze dus.
Tijdje terug ratelde de linker driver bij bepaalde lage frequenties, even de pad er af gehaald en er zat wat haar onder maar na dit verwijderd te hebben was het geratel er nog steeds.
Dit is netjes hersteld, driver is volgens de winkel opnieuw gesoldeerd en verder geen problemen er meer mee gehad totdat de linker driver het eergisteren 's avonds opeens niet meer dee ('s ochtends nog wel).
Dus, zometeen nog maar even bij de winkel langs, hopelijk kunnen ze het zelf herstellen maar volgens hun zou het vergoeden ze maar tot 60 euro als hij moet worden opgestuurd.
Ik kan wel een beetje solderen en de koptelefoon is vrij modulair dus als de driver gaar is vervang ik m zelf wel gewoon.
Was sowieso wan plan om m om te bouwen, andere pads, ander kleurtje en een microfoon er in te zetten maar ik wil eigenlijk eerst wat anders voordat ik potienteel m'n DT990 sloop.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 05:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:04:
[...]

Gedurende jouw garantieperiode niet zelf gaan knutselen en je garantie onherroepelijk verliezen. :+

Of de shop daar nu trek in heeft of niet, tijdens jouw garantie hebben zij maar zorg te dragen voor een correct werkend product.
Als zij de Beyer niet willen opsturen vanwege het geld, dan mogen zij je ook het aankoopbedrag restitueren, of een nieuwe aanbieden.
Zo werken die dingen namelijk volgens de wet. ;)

Uit eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen dat Beyer's robuuste hoofdtelefoons zijn, je zal een maandagmorgen model hebben gekregen.
Ja inderdaad als het buiten mijn schuld om is stuk gegaan dan moeten ze het gewoon repareren ook al kost het ze 100.000 euro bij wijze van spreken :+.
En nee ik trek m natuurlijk binnen de garantie periode zelf nog niet open, zou zonde zijn want het is een heel mooi stukje techniek :9.

Hij is nu via de winkel opweg naar Belgie, nog niks over die 60 euro gehoord deze keer dus het zal wel goed zitten, staat ook niks over in hun garantievoorwaarden.

Geweldige winkel van binnen trouwens. _/-\o_
https://www.google.com/ma...!3e2!7i13312!8i6656?hl=nl

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
In het zustertopic heb ik wat bevindingen en een stuk of twintig foto's geplaatst van de pricewatch: Sennheiser Momentum On-Ear (Zwart)

Link naar de foto's: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45403250

Nu in de aanbieding voor 99 euro! Valt ook prima thuis te gebruiken, niet alleen voor on-the-go dus.

[ Voor 8% gewijzigd door dusty-2011 op 08-12-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

RnB

Super man, bedankt voor de tip!
Ik wilde de Momentum On-Ear niet kopen, omdat ik hem voor het geld niet heel speciaal vond klinken (maar wel ontzettend comfie op mijn hoofd vond zitten), maar voor onder de €100,- is het een hele leuke deal!

Ik zal m voornamelijk voor onderweg in de trein en thuis op de bank gebruiken, wanneer anderen tv kijken. Dat moet wel goed komen met deze headphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
RnB schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:00:
Super man, bedankt voor de tip!
Ik wilde de Momentum On-Ear niet kopen, omdat ik hem voor het geld niet heel speciaal vond klinken (maar wel ontzettend comfie op mijn hoofd vond zitten), maar voor onder de €100,- is het een hele leuke deal!

Ik zal m voornamelijk voor onderweg in de trein en thuis op de bank gebruiken, wanneer anderen tv kijken. Dat moet wel goed komen met deze headphone.
Leuk dat ik meteen iemand blij maak! :) Ik had dezelfde tip op 4 december ook al geplaatst (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45385867). Hij is nog steeds in de aanbieding voor 99 euro, maar het kan dus zijn dat dit een tijdelijke aanbieding is. Indien je zeker weet dat je hem wilt hebben zou ik hem vanavond dus meteen bestellen. Je weet nooit wanneer de aanbieding eindigt.
Voor een on-ear koptelefoon zit ie inderdaad ontzettend comfortabel. Ik heb zelfs wel eens over-ears gedragen die minder comfortabel zaten. Echt comfortabele over-ears zitten voor lange luisterperioden wel nog iets beter, maar voor een on-ear valt er niets te klagen. Ik krijg er geen rode oren van. Ook ademen de ear pads heel goed, m'n oren gaan niet zweten.
Ik denk dat deze koptelefoon an-sich wel 200 euro waard is, alleen al vanwege de goede treble-resolutie. De hoge tonen zijn echt mooi en gedetailleerd, zonder sibilance. Je kunt dus ook oude films uit de jaren '60 en '70 kijken zonder dat de stemmen te scherp klinken. In het algemeen gesteld is de resolutie van de koptelefoon gewoon goed, je hoort veel details (zeker voor een enhanced bass model is de hoeveelheid detail indrukwekkend). Maar ik kan me voorstellen dat als je niet specifiek gelet hebt op de (treble) resolutie dat je hem dan misschien te duur vond. Maar voor 100 euro is het in ieder geval een koopje!
In de trein zul je wel nog wat omgevingsgeluid horen denk ik. Op zich niet zo erg, tenzij je echt alleen maar de muziek wilt horen. De koptelefoon dempt het omgevingsgeluid wel een beetje, maar natuurlijk lang niet zo goed als een model met active noise cancellation dat kan.

In de Sennheiser shop kun je alle accessoires vinden:
http://nl-nl.sennheiser.com/shop-landingspagina
Zoek op Momentum.
Je kunt bijvoorbeeld een reserve kabel kopen (dezelfde die zit bijgeleverd). Of een kabel voor Apple-producten (zit ook bijgeleverd). Je kunt er ook een kabel voor Android kopen (die is officieel voor de 2e generatie, maar ik weet vrijwel zeker dat ie met de 1e generatie ook prima zal werken). Ook kun je de originele ear pads kopen in de juiste kleur. Ik weet niet hoe lang de ear pads meegaan (tussen de 2 en 8 jaar afhankelijk van gebruik denk ik) maar het kan geen kwaad een reserve-paar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

RnB

Ja, het hoog en het laag is erg goed, maar ik vind m in het midden erg leeg. Stemmen klinken hierdoor ver weg en snares vallen wat weg. Vandaar dat ik de €199,- teveel vond.

Maar voor €99,- kijk ik er toch anders tegenaan, een equalizertje zal wel iets kunnen opvangen.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg en verdere tips, ik kan m morgen afhalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
RnB schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:49:
Ja, het hoog en het laag is erg goed, maar ik vind m in het midden erg leeg. Stemmen klinken hierdoor ver weg en snares vallen wat weg. Vandaar dat ik de €199,- teveel vond.

Maar voor €99,- kijk ik er toch anders tegenaan, een equalizertje zal wel iets kunnen opvangen.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg en verdere tips, ik kan m morgen afhalen. :)
De koptelefoon reageert naar mijn idee goed op een equalizer. Het is zeker mogelijk om de hoge en de lage tonen wat zachter te zetten door middel van EQ, en het middenbereik zo wat meer naar voren te laten komen. Al zou ik het zonde vinden om de mooie hoge tonen te zeer in volume te laten dalen, de bass een beetje verminderen kan ik wel inkomen (indien je meer van een neutraal geluid bent), maar de hoge tonen zie ik als een groot pluspunt van de koptelefoon. Let er wel op dat het omhoog zetten van tonen in een equalizer gevaarlijk is (dan kan er bij luid gemixte tracks vervorming optreden) maar tonen omlaag zetten gaat altijd. Tonen omhoogzetten wordt meestal alleen gedaan in combinatie met een negatieve pre-amp.
Overigens is het bij bepaalde mp3-spelers wel mogelijk om tonen omhoog te zetten in de equalizer, die doen dan automatisch een negatieve pre-amp instellen om vervorming tegen te gaan.

Ik merk trouwens na inspelen dat de bass een tikje gecontroleerder is geworden (misschien omdat de koptelefoon wat losser is gaan zitten? of omdat de drivers wat gerelaxt zijn). Het middenbereik lijkt iets meer naar voren te zijn gekomen. Geen hele grote verschillen hoor. Ik denk dat de koptelefoon prima te beluisteren is zonder inspelen, maar hij wordt misschien nog een tikje beter na zo'n 10 uur inspelen.
Een nummer wat na inspelen duidelijk een tikje anders klinkt is bijvoorbeeld "The Eagles - Hotel California (live)". Daar was de bass net iets gretiger voor inspelen, nu vind ik hem juist wat beheerster.
En dat terwijl ik voor de meeste producten niet eens echt geloof in het inspelen verhaal. Maar bij deze koptelefoon merk ik toch een verschil.

Golden Ears is vrij positief over de koptelefoon:
http://en.goldenears.net/GR_Headphones/44454
Transparency / coloration op +2 is een goed resultaat. Dynamics op +2 is een goed resultaat. High resolution op +2,5 is een goed tot zeer goed resultaat.
Treble relative to midrange zetten ze op +0, dit geeft aan dat ze vinden dat de treble goed in balans is. Treble texture op +2 soft, dit geeft aan dat de treble niet scherp klinkt. Deze resultaten voor de treble zijn geen reden om de hoge tonen in de equalizer te verminderen. Dus zoals ik hierboven al zei doe dat niet teveel, dat is zonde.
Bass relative to midrange zetten ze op +1,5. Dat geeft een duidelijke bassnadruk aan, maar geeft ook aan dat deze niet extreem is. Vele in-ears halen +3 of +3,5. Het is dus wel een enhanced bass model, maar het valt aan de andere kant ook wel weer mee. Een score van +1,5 bij golden ears valt over het algemeen wel goed te corrigeren met een equalizer.

[ Voor 24% gewijzigd door dusty-2011 op 08-12-2015 19:26 ]

Verwijderd

Het zijn leuke tijden om nu goedkoop legendarisch goede hoofdtelefoons te kopen voor weinig.

Inmiddels de AKG K451 binnen. Dit was de What-Hifi Product of the Year 2013 van beste hoofdtelefoon. Voor € 180 was deze leuk, voor de opruimprijs van nu van rond de € 55 is die nog veel leuker!

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2dhb7lh.png

Ik was al een tijd op zoek naar een goede en compacte hoofdtelefoon voor onderweg. Dat was niet makkelijk, want voor je het weet heb je een veel te groot lomp ding op je hoofd wat ik absoluut niet wil voor onderweg in de trein of op straat. Alleen zocht ik wel een veel betere geluidskwaliteit dan dopjes, niet teveel achteruit voor thuis (Beyer DT880) en in ears irriteren mij te veel.

De AKG K451 is het geworden en die bevalt nog veel beter dan verwacht. Compact, draagt comfortabel en opvallend helder geluid in combinatie met een bijzonder volwassen basgeluid. Bouwkwaliteit voelt stevig aan en komt met een mooi etui en een reservekabel + adapter. Wel moest deze AKG even flink inspelen, want deze klonk in het begin erg donker.

Aanrader in deze koopjestijd!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oB1tFML.jpg?1

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:49:
Het zijn leuke tijden om nu goedkoop legendarisch goede hoofdtelefoons te kopen voor weinig.

Inmiddels de AKG K451 binnen. Dit was de What-Hifi Product of the Year 2013 van beste hoofdtelefoon. Voor € 180 was deze leuk, voor de opruimprijs van nu van rond de € 55 is die nog veel leuker!

[afbeelding]

Ik was al een tijd op zoek naar een goede en compacte hoofdtelefoon voor onderweg. Dat was niet makkelijk, want voor je het weet heb je een veel te groot lomp ding op je hoofd wat ik absoluut niet wil voor onderweg in de trein of op straat. Alleen zocht ik wel een veel betere geluidskwaliteit dan dopjes, niet teveel achteruit voor thuis (Beyer DT880) en in ears irriteren mij te veel.

De AKG K451 is het geworden en die bevalt nog veel beter dan verwacht. Compact, draagt comfortabel en opvallend helder geluid in combinatie met een bijzonder volwassen basgeluid. Bouwkwaliteit voelt stevig aan en komt met een mooi etui en een reservekabel + adapter. Wel moest deze AKG even flink inspelen, want deze klonk in het begin erg donker.

Aanrader in deze koopjestijd!

[afbeelding]
Ik weet het niet hoor. Ik kan er nergens een frequency response van vinden, maar de AKG K450 lijkt mij veel te donker: http://www.innerfidelity.com/images/AKGK450.pdf
Serieus gebrek aan treble in vergelijking met de Momentum On-ear. De AKG K451 is misschien beter maar dat weet ik niet.
Ik vond wel deze review: http://www.head-fi.org/pr...eadset-black/reviews/9159
The K451's are (very) muddy in the mid and high's, far too bass heavy, boxy and echoic, present a cramped-to-the-point-of-claustrophobia sound stage about as big as a postage stamp and are nothing even close to transparent or detailed. My £25 koss porta pros that make these seem over priced. My (admitadly much more expensive) Bayerdymanic p50t's make these look just plain silly.
UPDATE: I just some comparison listening between theses and the 5 other pairs of headphones i own. No amount of burn it will improve these to an acceptable level - they're awful. I'm returning them. :-(

http://www.head-fi.org/pr...eadset-black/reviews/8296
It's like there's two drivers and the bass one is driven at twice the level of the mid/highs.

http://www.head-fi.org/t/...do-they-just-need-burn-in
Anyway, on first listen I'm very disappointed -- the treble sounds incredibly muffled, especially compared with my earphones (RHA MA-350s) which sound crystal clear in the highs, to my ear.
Well I just received a reply from AKG (very quick of them, to be fair) saying they are genuine. Am pretty gutted, I was really looking forward to these being my next workhorse 'phones. Guess that'll teach me to buy before auditioning. :(

I don't know if you bought the k451 yet, but beleive me, such a disappointment.

Great reaview, and I cannot complete one song hearing with them!!!

the just lay on my closet and the money is gone...

User reviews vertellen natuurlijk nooit het hele verhaal, maar in dit geval is een aanzienlijk deel zeer negatief. Er zijn ook wel wat positieve reviews te vinden, maar de mensen die negatief zijn vinden het wel een hele slechte koptelefoon. Om die reden zou ik hem toch niet kunnen aanraden. Ook omdat de http://www.innerfidelity.com/images/AKGK450.pdf AKGK450 volgens de grafiek wel een heel groot gebrek aan treble heeft, en verschillende user reviews lijken te bevestigen dat de AKGK451 ook een groot gebrek aan treble heeft.

En de positieve critic reviews van deze koptelefoon zijn naar mijn mening niet echt van goede kwaliteit:
http://www.trustedreviews.com/akg-k451-review
Ze geven hem een 9/10. Op basis van wat? Zomaar wat dingen die in de review staan
- matige soundstage
- matige separatie
- bass erg hard
- te weinig treble

En dan de conclusie van de reviewer van Trusted Reviews: indien je "higher fidelity sound" wilt moet je gewoon een Momentum kopen!! Hahaha, daar kon ik dan wel om lachen. Gelukkig is de momentum in de aanbieding voor 99 euro: pricewatch: Sennheiser Momentum On-Ear (Zwart)
Je geeft een beetje meer geld uit, maar dan krijg je wel "higher fidelity sound". Daar kan ik me wel in vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door dusty-2011 op 11-12-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:07
Head hifi zo ik sowiezo nooit serieus nemen dat is meer reviews site gemaakt door fabrikanten zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dusty-2011 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:17:
Ik merk trouwens na inspelen dat de bass een tikje gecontroleerder is geworden (misschien omdat de koptelefoon wat losser is gaan zitten? of omdat de drivers wat gerelaxt zijn). Het middenbereik lijkt iets meer naar voren te zijn gekomen. Geen hele grote verschillen hoor. Ik denk dat de koptelefoon prima te beluisteren is zonder inspelen, maar hij wordt misschien nog een tikje beter na zo'n 10 uur inspelen.
Kwestie dat je oren wennen aan het geluid. Meeste mensen vergeten dat je gehoor veel gevoeliger is dan dat materiaal van een headset zo snel kan 'slijten' dat je het na 10 uur kan horen. Anders zou je headset na bijv. 1000 uur al helemaal versleten moeten zijn (en niet meer om aan te horen). Als je verkouden of vermoeid bent of een alcoholisch drankje op hebt is je gehoor al anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:57:
[...]

Kwestie dat je oren wennen aan het geluid. Meeste mensen vergeten dat je gehoor veel gevoeliger is dan dat materiaal van een headset zo snel kan 'slijten' dat je het na 10 uur kan horen. Anders zou je headset na bijv. 1000 uur al helemaal versleten moeten zijn (en niet meer om aan te horen). Als je verkouden of vermoeid bent of een alcoholisch drankje op hebt is je gehoor al anders.
Je hebt op zich een punt, dat zaken als verkoudheid, vermoeidheid of alcoholische drank een rol kunnen spelen. Maar die drie factoren is in dit geval geen sprake van. Ik heb de afgelopen weken ook veel naar mijn hifi-set geluisterd en die hoorde ik ook steeds hetzelfde.
Verder is het denk ik algemeen bekend dat de Momentum In-ears zoals zoveel koptelefoons na een tijdje dragen wat minder hard op de oren gaan duwen. En ik merk dat hoe harder ze op de oren duwen hoe sterker de bass wordt. Dus het is normaal dat de bass iets minder sterk wordt na verloop van tijd.
Verder is er een verschil tussen het verslijten van drivers, of het inspelen van drivers. Tijdens de eerste uren dat je luistert naar de koptelefoon moeten de drivers nog een beetje relaxen. Dat is geen slijtage. Dat ze in het begin een beetje veranderen wil niet zeggen dat je ze na 1000 uur kunt weggooien.
Verder ben ik het 100% met je eens dat je bij een nieuwe koptelefoon moet wennen aan het geluid, je oren/hersenen moeten echt wennen aan een nieuw geluid, waardoor je de koptelefoon in het begin misschien anders beoordeeld dan na wat langer luisteren. Maar los daarvan, hoor ik bij deze koptelefoon bij verschillende tracks een duidelijk verschil met toen die nieuw was. Ook bij het spelen van Star Wars: Battlefront merk ik een verschil. De explosies veroorzaakt door de thermal imploders zijn iets minder hard geworden.
Dit terwijl ik nooit echt zo geloofd heb in het inspelen verhaal hoor. Maar in dit geval heb ik zelf wel een verschil gehoord, dus heb ik dat hier ook benoemd.

Ik heb net even naar een stuk van een live-concert gekeken en geluisterd (Madonna, Sticky and Sweet Tour 2009, DTS - 1536 kb/s). Dit maakte veel indruk met de Momentum On-ear. Mooi ruimtelijk geluid, grote soundstage, veel detail. De bass was het hele concert goed hoorbaar, maar niet overdreven hard. En het was een gedetailleerde bass met textuur.
Als je dit live-concert gehoord hebt kan je niet tot een andere conclusie komen dan dat deze koptelefoon voor 99 euro echt een koopje is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dusty-2011 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:58:
[...]

Ik weet het niet hoor. Ik kan er nergens een frequency response van vinden, maar de AKG K450 lijkt mij veel te donker etc
Ach ja. Er zijn altijd wel negatieve reviews te vinden van paar ze!Kerds. Zo heb je ook genoeg mensen als je even zoekt die Sennheiser vinden klinken als natte dozen. Senn = no fun / geen emotie. Die Momentum 2 heb ik ook bekeken maar te groot en te lomp. Ik wil niet met zo'n groot geval onderweg op mijn hoofd zitten.

Het gaat met reviews altijd om de grote getallen en gemiddelden. Op Amazon.co.uk scoort deze bijna de vijf volle sterren over een flink aantal geverifieerde reviews.. Dat zegt mij altijd meer dan een paar losse reviews, of die What-Hifi Award natuurlijk. Haters gonna hate.

De frequentie karakteristiek van deze AKG loopt van een bijzonder lekker laag (voor die prijs) 11 Hz op tot 29.5 kHz. Die bas is echt fenomenaal goed terwijl er ook meer dan hoog en midden is zodat het totaal niet vermoeiend is. Het is geen Beats. :o

Ik ben blij met mijn AKG. Het is precies wat ik zocht: heerlijk compacte hoofdtelefoon met een volwassen en levendig geluid voor onderweg vanaf je smartphone. Is vergeeflijk in lagere bitrates al speel ik het meeste lossless af.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/5bwolz.png

Afbeeldingslocatie: http://www.akg.waw.pl/images/akg_k451_1.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:36:
[...]

Ach ja. Er zijn altijd wel negatieve reviews te vinden van paar ze!Kerds. Zo heb je ook genoeg mensen als je even zoekt die Sennheiser vinden klinken als natte dozen. Senn = no fun / geen emotie. Die Momentum 2 heb ik ook bekeken maar te groot en te lomp. Ik wil niet met zo'n groot geval onderweg op mijn hoofd zitten.

Het gaat met reviews altijd om de grote getallen en gemiddelden. Op Amazon.co.uk scoort deze bijna de vijf volle sterren over een flink aantal geverifieerde reviews.. Dat zegt mij altijd meer dan een paar losse reviews, net die What-Hifi Award natuurlijk ook. Haters gonna hate.

De frequentie karakteristiek van deze AKG loopt van een bijzonder lekker laag (voor die prijs) 11 Hz op tot 29.5 kHz. Die bas is echt fenomenaal goed terwijl er ook meer dan hoog en midden is zodat het totaal niet vermoeiend is. Het is geen Beats. :o

Ik ben blij met mijn AKG. Het is precies wat ik zocht: heerlijk compacte hoofdtelefoon met een volwassen en levendig geluid voor onderweg vanaf je smartphone.

[afbeelding]
De koptelefoon heeft in ieder geval de afgelopen jaren nooit 180 euro gekost. Het is een model wat volgens de pricewatch in 2012 al voor onder de 100 euro te koop was. De huidige prijs van 60 euro is maar 20 euro minder dan je in april 2012 betaalde (toen betaalde je 80 euro). Dat vind ik nou bepaald geen enorme aanbieding hoor. Terwijl je in je post doet alsof het één van de beste hoofdtelefoons ooit is die nu spectaculair in prijs gezakt is. Het is altijd al een budgetmodel geweest en hij is nu zo'n 20 euro goedkoper dan 3 jaar geleden. Dus dat is in ieder geval al iets waar ik over val.

Dan vind ik persoonlijk die aanbieding van de Momentum On-ears beter hoor. Die was oorspronkelijk 200 euro, en is nu voor 99 euro te koop. Deze Momentum On-ear is een echt midrange model, veel luxer en veel beter geluid dan de budgetmodellen. Maar hij is nu sterk afgeprijsd en wel voor een budgetprijs te koop (vanwege de lancering van de Momentum On-ear 2.0).
En volgens de review van Trusted Reviews krijg je met de Momemtun-lijn koptelefoons in ieder geval wel "higher fidelity sound". Dat is ook logisch aangezien ze in de review schrijven dat de AKG maar matige separatie heeft en een matige soundstage. Terwijl de Momentums goede separatie en een grote soundstage hebben. Ze hebben ook een hogere resolutie, waardoor je meer detail kunt horen.

Je claim dat de AKG's oplopen tot 29.5 KHz zegt mij niets. Ten eerste hoor ik boven de 19 KHz niks, dus de tonen daarboven interesseren me niet zo. De tonen van 5 KHz tot 19 KHz die ik wel kan horen die interesseren me wel. En als ik dan de grafiek van de AKG K450 bekijk http://www.innerfidelity.com/images/AKGK450.pdf dan zijn die tonen veel te zacht.

Al met al liep je naar mijn persoonlijke mening erg hard van stapel met "Het zijn leuke tijden om nu goedkoop legendarisch goede hoofdtelefoons te kopen voor weinig" nadat een budgetmodelletje 20 euro goedkoper werd dan 3 jaar geleden.

Verder begrijp ik niet goed waarom je de Momentum On-ear groot en lomp noemt. Het is echt een compact en licht koptelefoontje hoor. Weegt maar 160 gram en is echt niet groot te noemen. De 1e generatie is niet opvouwbaar, de 2e generatie is wel opvouwbaar. Bij de 1e generatie moet je dus een iets groter draagetui meenemen, maar no big-deal. Het draagetui van de 2e generatie is helemaal piepklein natuurlijk.
Verder lees ik in de user reviews veel negatieve verhalen over de bouwkwaliteit van die AKG.
Ook de styling van de AKG spreekt me niet zo aan, ze zien er naar mijn mening niet zo mooi uit als de Momentums.

[ Voor 10% gewijzigd door dusty-2011 op 12-12-2015 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dusty-2011 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:56:
[...]

De koptelefoon heeft in ieder geval de afgelopen jaren nooit 180 euro gekost. Het is een model wat volgens de pricewatch in 2012 al voor onder de 100 euro te koop was. De huidige prijs van 60 euro is maar 20 euro minder dan je in april 2012 betaalde (toen betaalde je 80 euro). Dat vind ik nou bepaald geen enorme aanbieding hoor. Terwijl je in je post doet alsof het één van de beste hoofdtelefoons ooit is die nu spectaculair in prijs gezakt is. Het is altijd al een budgetmodel geweest en hij is nu zo'n 20 euro goedkoper dan 3 jaar geleden. Dus dat is in ieder geval al iets waar ik over val.

Dan vind ik persoonlijk die aanbieding van de Momentum On-ears beter hoor. Die was oorspronkelijk 200 euro, en is nu voor 99 euro te koop. Deze Momentum On-ear is een echt midrange model, veel luxer en veel beter geluid dan de budgetmodellen. Maar hij is nu sterk afgeprijsd en wel voor een budgetprijs te koop (vanwege de lancering van de Momentum On-ear 2.0).
En volgens de review van Trusted Reviews krijg je met de Momemtun-lijn koptelefoons in ieder geval wel "higher fidelity sound". Dat is ook logisch aangezien ze in de review schrijven dat de AKG maar matige separatie heeft en een matige soundstage. Terwijl de Momentums goede separatie en een grote soundstage hebben. Ze hebben ook een hogere resolutie, waardoor je meer detail kunt horen.

Je claim dat de AKG's oplopen tot 29.5 KHz zegt mij niets. Ten eerste hoor ik boven de 19 KHz niks, dus de tonen daarboven interesseren me niet zo. De tonen van 5 KHz tot 19 KHz die ik wel kan horen die interesseren me wel. En als ik dan de grafiek van de AKG K450 bekijk http://www.innerfidelity.com/images/AKGK450.pdf dan zijn die tonen veel te zacht.

Al met al liep je naar mijn persoonlijke mening erg hard van stapel met "Het zijn leuke tijden om nu goedkoop legendarisch goede hoofdtelefoons te kopen voor weinig" nadat een budgetmodelletje 20 euro goedkoper werd dan 3 jaar geleden.

Verder begrijp ik niet goed waarom je de Momentum On-ear groot en lomp noemt. Het is echt een compact en licht koptelefoontje hoor. Weegt maar 160 gram en is echt niet groot te noemen. De 1e generatie is niet opvouwbaar, de 2e generatie is wel opvouwbaar. Bij de 1e generatie moet je dus een iets groter draagetui meenemen, maar no big-deal. Het draagetui van de 2e generatie is helemaal piepklein natuurlijk.
Verder lees ik in de user reviews veel negatieve verhalen over de bouwkwaliteit van die AKG.
Ook de styling van de AKG spreekt me niet zo aan, ze zien er naar mijn mening niet zo mooi uit als de Momentums.
Prijzen fluctueren flink, in de pricewatch heeft de AKG K451 ook flink meer gekost. De originele adviesprijs lag rond de 180 euro.

Je vergelijkt steeds met de Sennheiser Momentum On-ear, maar dat is iets voor een andere doelgroep. Want die is voor mij te groot en te lomp. Niet opvouwbaar zoals de AKG, dus groot om mee te nemen. En het on-ear ontwerp lekt volgens reviews en ook bij winkels als Coolblue wel geluid wat ik niet praktisch vind onderweg in de trein of bus. Niet iedereen hoeft mee te genieten met mijn muziek. Ik ben een liefhebber van een strakke bas en de K451 gaat met 11 Hz ook een stuk dieper zonder vermoeiend te worden.

De AKG K451 is absoluut legendarisch, met voorloper K450 zijn ze flink in de prijzen gevallen. Beiden zijn op rij Product of the Year van What-Hifi voor oa. de geluidskwaliteit en het design heeft ook nog eens de reddot design award gewonnen. Het sobere, compacte en minimalistische van de K451 spreekt mij veel meer aan, maar dat is natuurlijk smaak. Die Sennheiser vindt ik nu weer veel te bling bling met al dat chroom en gekleurde kabeltjes. Keep it simple.

Het hoeft geen battle Sennheiser vs. AKG te worden hoor. Het zijn hoofdtelefoons voor verschillende doelgroepen.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2iqlsoo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Leuk dat ze op Whats hifi awards hebben genomen maar die site staat nou niet echt bekend om neutraal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amdwarrior schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:23:
Leuk dat ze op Whats hifi awards hebben genomen maar die site staat nou niet echt bekend om neutraal te zijn.
Dat zeggen natuurlijk vooral de verliezers die naast de pot piesen. Losers gonna hate.

Inmiddels is de What Hi-Fi beste portable on-ear hoofdtelefoon Award 2015 ook bekend: de AKG Y50.
Ook een leuke portable invouwbaar model. Wel wat groter dan mijn AGK K451.

YouTube: Best portable on-ear headphones 2015 - AKG Y50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 09:53:
[...]

Prijzen fluctueren flink, in de pricewatch heeft de AKG K451 ook flink meer gekost. De originele adviesprijs lag rond de 180 euro.

Je vergelijkt steeds met de Sennheiser Momentum On-ear, maar dat is iets voor een andere doelgroep. Want die is voor mij te groot en te lomp. Niet opvouwbaar zoals de AKG, dus groot om mee te nemen. En het on-ear ontwerp lekt volgens reviews en ook bij winkels als Coolblue wel geluid wat ik niet praktisch vind onderweg in de trein of bus. Niet iedereen hoeft mee te genieten met mijn muziek. Ik ben een liefhebber van een strakke bas en de K451 gaat met 11 Hz ook een stuk dieper zonder vermoeiend te worden.

De AKG K451 is absoluut legendarisch, met voorloper K450 zijn ze flink in de prijzen gevallen. Beiden zijn op rij Product of the Year van What-Hifi voor oa. de geluidskwaliteit en het design heeft ook nog eens de reddot design award gewonnen. Het sobere, compacte en minimalistische van de K451 spreekt mij veel meer aan, maar dat is natuurlijk smaak. Die Sennheiser vindt ik nu weer veel te bling bling met al dat chroom en gekleurde kabeltjes. Keep it simple.

Het hoeft geen battle Sennheiser vs. AKG te worden hoor. Het zijn hoofdtelefoons voor verschillende doelgroepen.

[afbeelding]
De Momentum On-ear 2e generatie is gewoon opvouwbaar, zoals ik eerder ook al zei. En de Momentum On-ear is nooit groot en lomp geweest.

Dat de Momentum On-ear een beetje geluid lekt dat klopt wel. En de isolatie van omgevingsgeluid is matig. Dat zie je dan ook terugkomen in alle reviews. Maar daar houden de minpunten dan ook op. De bouwkwaliteit is namelijk uitstekend, het draagcomfort is erg goed, en de geluidskwaliteit is subliem.
Ik denk niet dat de AKG K451 echt voor een andere doelgroep is dan de Momentum On-Ear hoor. Het is voor dezelfde doelgroep, met als uitzondering dat de AKG zich meer richt op mensen die wat minder te besteden hebben, en de Momentum meer een luxe-product is met betere geluidskwaliteit en bouwkwaliteit dat zich richt op mensen die wat meer geld over hebben voor een koptelefoon.
Misschien dat het design van de AKG's een award heeft gewonnen, maar die awards neem ik nooit zo serieus. Ik kan letterlijk honderden andere modellen koptelefoons aanwijzen die er vrijwel hetzelfde uitzien. Waarom hebben die honderden andere modellen dan geen award gewonnen?
De Momentums, of je ze nu mooi of lelijk vindt, zien er tenminste wel anders uit dan andere koptelefoons.

Overigens zou een Momentum On-ear die niet lekt en beter isoleert niet per se een beter klinkende koptelefoon opleveren. Vaak klinken koptelefoons die een beetje geluid lekken een stuk opener en ruimtelijker. De Momentum On-ear klinkt voor een sealed on-ear koptelefoon dan ook heel erg open en ruimtelijk. Voor mij persoonlijk zou het geen verbetering zijn als die karakteristiek zou verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 11:00

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Heilige Kaas schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 00:10:
Gratis FiiO e5 voor de liefhebber, op te halen in Arnhem. PM
Mijn dank is groot!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:39:
[...]

Dat zeggen natuurlijk vooral de verliezers die naast de pot piesen. Losers gonna hate.

Inmiddels is de What Hi-Fi beste portable on-ear hoofdtelefoon Award 2015 ook bekend: de AKG Y50.

Losers gonna hate. Wat een sterk argument.

De AKG Y50 is echt een basshead model trouwens. Geen normale koptelefoon, maar echt een model voor degenen die de beats oorverdovend hard willen. Veel hardere beats dan de Momentum On-ears (die an sich al vrij bassy zijn) en ja, ook veel hardere beats dan de Sennheiser Urbanite. Als je toch in de markt bent voor een bassy koptelefoon dan ben je veel beter af met de Urbanite hoor. Die hebben een grote nadruk op de bass, maar hebben ook een bass die accuraat is, textuur heeft, en lekker snel en punchy is. De AKG Y50 is echt het tegenovergestelde, die wil je bij ieder nummer het idee geven dat je in een nachtclub staat met keiharde BOOM BOOM BOOM.

De Momentum On-ears die klinken nog beter dan de Urbanite IMO. De Momentums klinken helderder, en hebben meer treble, wat ik mooier vindt. De Urbanites gaan wel nóg harder dan de Momentums (bij gelijk volume van je telefoon/mp3-speler). De Urbanites isoleren ook noemenswaardig beter dan de Momentums.
Qua isolatie is het volgende bekend:
Momentum On-ear: 7dB isolatie
AKG K450: 9 dB isolatie
Urbanite: 20 dB isolatie

Qua isolatie zul je tussen de Momentum On-ear en de AKG K450 waarschijnlijk niet veel verschil merken, al is het een lichte overwinning voor de AKG. De Urbanite behoort wel tot de categorie koptelefoons die goed isoleren, met 20 dB isolatie. Jammer alleen dat ik ze lang niet zo helder en mooi vindt klinken als de Momentums.

De Momentum 2.0 Over-ear heeft trouwens de EISA award gewonnen voor beste koptelefoon. Nu geef ik niet veel om awards, maar dit is wel een hele grote. Geen award die zomaar even door één site gegeven kan worden. EISA Awards are chosen annually by Expert Groups representing nearly 50 prominent Photography, Hi-Fi, Home Theatre Audio, Home Theatre Display & Video, In-Car Electronics and Mobile Devices magazines from up to 22 European countries Het is dus niet zo dat zomaar één site of magazine het een goede koptelefoon vond. Dit is dus zeker een award om te koesteren en waar Sennheiser trots op mag zijn. Het geeft ook aan dat het product ontzettend goed gereviewed moet zijn in deze magazines, want anders wordt een product niet eens genomineerd.

[ Voor 16% gewijzigd door dusty-2011 op 13-12-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:39:
[...]

Hoe oud ben je :/

Ik koop liever koptelefoon die ik zelf getest heb met eigen muziek ipv commericele websites die al moeite hebben wat verschil tussen hoge en lage tonnen zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel grappig om te lezen hoe je zo je eigen keuze hier probeert te promoten als beste keuze voor iedereen. Helaas, de beste headphone van de wereld bestaat niet, het ligt er helemaal aan waar je die voor wilt gebruiken, wat je muzikale voorkeur is en hoeveel je ervoor over hebt. Jij blij met je Momentum, ik met de K451, prima toch.

De AKG K451 bevalt mij uitstekend omdat ik een compacte, goed isolerende headphone voor onderweg zocht met een mooi compleet geluid zonder snel vermoeiend te worden. En dat is gelukt want ik heb nog geen beter model gezien in deze context. En leuk om te zien dat K450 en K451 zo vol in de prijzen zijn gevallen en zo geschiedenis hebben geschreven als 'legendary'. BTW, die EISA-award van Sennheiser gaat over een ander en groter model, appels en peren.

Is er niets geluidstechnisch beter, natuurlijk wel. Mijn Grado SR80 klinkt al meer open en ruimtelijker maar lekt alles, echt iedereen kan rondom je heen meegenieten. Wel geeft de Grado enorm veel fun met een flinke punchy bass, sprankelend helder, zo muzikaal als het maar kan zijn. De 'typische Grado sound' wordt dat wel genoemd en de K451 heeft er ook wel wat van weg.

Je moet ervan houden, anderen geven weer de voorkeur aan de rust en het neutrale van Sennheiser die anderen dan weer saai noemen. Ieder zijn voorkeur.

Zo'n Grado is ook leuk voor een mod.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/kbrmnq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:56:
[...]

Ik vind het wel grappig om te lezen hoe je zo je eigen keuze hier probeert te promoten als beste keuze voor iedereen. Helaas, de beste headphone van de wereld bestaat niet, het ligt er helemaal aan waar je die voor wilt gebruiken, wat je muzikale voorkeur is en hoeveel je ervoor over hebt. Jij blij met je Momentum, ik met de K451, prima toch.

De AKG K451 bevalt mij uitstekend omdat ik een compacte, goed isolerende headphone voor onderweg zocht met een mooi compleet geluid zonder snel vermoeiend te worden. En dat is gelukt want ik heb nog geen beter model gezien in deze context. En leuk om te zien dat K450 en K451 zo vol in de prijzen zijn gevallen en zo geschiedenis hebben geschreven als 'legendary'. BTW, die EISA-award van Sennheiser gaat over een ander en groter model, appels en peren.

Is er niets geluidstechnisch beter, natuurlijk wel. Mijn Grado SR80 klinkt al meer open en ruimtelijker maar lekt alles, echt iedereen kan rondom je heen meegenieten. Wel geeft de Grado enorm veel fun met een flinke punchy bass, sprankelend helder, zo muzikaal als het maar kan zijn. De 'typische Grado sound' wordt dat wel genoemd en de K451 heeft er ook wel wat van weg.

Je moet ervan houden, anderen geven weer de voorkeur aan de rust en het neutrale van Sennheiser die anderen dan weer saai noemen. Ieder zijn voorkeur.

Zo'n Grado is ook leuk voor een mod.

[afbeelding]
De Momentum On-ear heb ik zeker weten nooit de beste headphone ter wereld genoemd. Die headphones zitten in een totaal andere prijsklasse (3000-5000 euro).
Maar er zijn ontzettend veel verschillende klasses headphones. En de Momentum On-ear zit zowel qua geluid als qua prijs minstens één of twee klasses hoger dan de AKG K451.

Die EISA-award is exact voor het model dat ik in mijn post beschreef:
"De Momentum 2.0 Over-ear heeft trouwens de EISA award gewonnen voor beste koptelefoon."
Dus ik weet niet waarom je me hier de les probeert te lezen. Misschien eerst de post waarop je reageert eens goed doorlezen?
De Momentum On-ear en Momentum Over-ear klinken natuurlijk niet exact hetzelfde. Het zijn 2 verschillende modellen. Maar ze zijn ook allebei Momentum-koptelefoons, en er zijn er ook grote overeenkomsten. Ik kan je aanraden om zelf eens langs te gaan bij een hifi-zaak en ze allebei met elkaar te vergelijken. Je zult de verschillen horen, maar je zult ook heel veel overeenkomsten horen.
Verder kan er maar één koptelefoon de hoofdprijs pakken, en wie er verder genomineerd was wordt niet eens bekend gemaakt.
De Momentum On-ear 2.0 heeft in de hifi-magazines in Europa ook erg sterke reviews gekregen hoor.

De AKG K451 is net als de AKG K450 en de Momentum On-ear niet sterk isolerend. Er zit niet eens veel verschil in isolatie tussen deze modellen, de verschillen (7dB of 9dB isolatie) zijn niet echt de moeite waard. Als je goede isolatie wilt zijn er veel betere andere modellen:
- Sennheiser Urbanite: 20 dB isolatie
- AKG K81DJ: 15 dB isolatie
- AKG K581: 16 dB isolatie
- AKG K619: 16 dB isolatie
- Beats Mixr 2014: 15 dB isolatie
- Beats Solo II 2014: 17 dB isolatie
- Philips Fidelio M1: 18 dB isolatie
- Samsung Level On: 21 dB isolatie
- Sennheiser HD 25-1 II: 16 dB isolatie
- V-Moda XS: 13 dB isolatie

Dit zijn zomaar wat modellen die allemaal stukken beter isoleren dan de AKG K451 en de Momentum On-ear. Voor de goede isolatie hoef je die AKG K451 niet te kopen dus. Als goede isolatie echt een belangrijk punt is, dan ben je met de Samsung Level On (21 dB isolatie) véél beter af. AKG zelf heeft ook veel modellen in hun aanbod die stukken beter isoleren dan die AKG K451. Die Philips Fidelio M1 met 18 dB isolatie doet het ook heel goed, en die klinken ook nog eens echt stukken beter dan de AKG K451. Wel met een iets andere prijs natuurlijk. Al komt de Fidelio M1 bij een vergelijking met de Momentum On-ear wel wat treble tekort, de Momentum On-ear met zijn luidere treble staat me meer aan. De Fidelio M1 ziet er ook stukken degelijker uit dan die AKG K451, vandaar dat ze ook een veel hogere prijs vragen.

"Je moet ervan houden, anderen geven weer de voorkeur aan de rust en het neutrale van Sennheiser die anderen dan weer saai noemen."
Lang niet alle Sennheiser koptelefoons zijn neutraal. Zo heeft Sennheiser al jarenlang een groot aanbod aan DJ-koptelefoons die allesbehalve neutraal zijn. Vaak hebben de DJ-modellen een best flinke nadruk op de mid-bass. Ook heeft Sennheiser de Urbanite en Urbanite XL, modellen die ook niet neutraal te noemen zijn. En de Momentum On-ear is ook geen neutrale koptelefoon. De Momentum Over-ear komt iets dichter in de buurt van een neutraal geluid, maar is ook niet echt neutraal natuurlijk.

Je ziet dat ik goed op de hoogte ben, en helemaal niet de Momentum On-ear als allerbeste koptelefoon voor iedereen probeer neer te zetten. Ik heb hem wel gepromoot, maar dat is simpelweg omdat ie flink afgeprijs was naar 99 euro, en dat is echt een koopje.
Ik kreeg eerder het idee dat jij iedereen met de AKG K451 wil opzadelen, ook deze post weer door hem "legendary" te noemen. Er zijn maar een aantal koptelefoons die ik "legendary" zou willen noemen en die zitten in de 3000-5000 euro prijsklasse. Die AKG K451 heeft genoeg minpunten, het is een matige koptelefoon die al jarenlang voor een budgetprijsje verkocht wordt. Gegeven de lage prijs zal niet iedereen zich er een buil aan vallen, maar "legendary" lijkt me een beetje overdreven voor een koptelefoon die in de simpelste zaken als "soundstage" en "separation" nou niet echt uitblinkt.

Ik wou het hier eigenlijk bij laten :) Ik stel voor dat we er geen oeverloze discussie van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
dusty-2011 schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:27:
Ik stel voor dat we er geen oeverloze discussie van gaan maken.
Goed plan. Het topic lijkt alleen nog maar over AKG K451 vs. Momentum On-ear te gaan. Jullie zijn beiden erg tevreden met jullie keuzes. Prima, maar dat is nu wel duidelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:23
dusty-2011 schreef op zondag 13 december 2015 @ 00:00:
[...]

Losers gonna hate. Wat een sterk argument.

De AKG Y50 is echt een basshead model trouwens. Geen normale koptelefoon, maar echt een model voor degenen die de beats oorverdovend hard willen. Veel hardere beats dan de Momentum On-ears (die an sich al vrij bassy zijn) en ja, ook veel hardere beats dan de Sennheiser Urbanite. Als je toch in de markt bent voor een bassy koptelefoon dan ben je veel beter af met de Urbanite hoor. Die hebben een grote nadruk op de bass, maar hebben ook een bass die accuraat is, textuur heeft, en lekker snel en punchy is. De AKG Y50 is echt het tegenovergestelde, die wil je bij ieder nummer het idee geven dat je in een nachtclub staat met keiharde BOOM BOOM BOOM.
Heb de Y50 hier, zocht wat compacts/gesloten voor aan de computer als mn vriendin erbij zit (die gaat huilen als ik een open hoofdtelefoon op heb... en voor onderweg.

Bass is er wel flink ja, maar voor mijn gevoel lang niet zo overdreven als je hier omschrijft.
Wel jammer dat hij minder luxe geleverd wordt dan de K451, gewoon simpele etui, 1 knopje in snoer... Had hem wel als '2e kansje' bij CB, dus lang niet volle pond voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1NN3D schreef op maandag 14 december 2015 @ 07:29:
[...]

Goed plan. Het topic lijkt alleen nog maar over AKG K451 vs. Momentum On-ear te gaan. Jullie zijn beiden erg tevreden met jullie keuzes. Prima, maar dat is nu wel duidelijk. ;)
Helemaal goed plan, eens zullen we het toch niet worden. :)

Er zijn immers genoeg andere leuke en legendarische headphones voor ieder budget te vinden. Het komt toch vooral uit op zelf luisteren en zelf beoordelen, het is allemaal geen exacte wetenschap. Muziek is emotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren (en dames),

Ook ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon en terwijl ik dit topic doorspit drop ik alvast mijn specificaties en budget en laat ik me graag adviseren

Droge zaken:
- over mijn oren (....ok ik geef het toe heb best grote oren vergeleken met die van jou, dus op de oren is zeker een optie)
- gesloten (+optie voor open)
- met mic en liefst ook volume regelaar
- 1 draad (geen V hals)
- liefst compact

Waar luister ik naar?
- youtube/vimeo vids
- klassiek/hiphop/drum&bass

Waarmee ?
- macbook / laptop
- iphone

Budget
- 100-150 euro

Overig
- maak zo nu en dan gebruik van flexwerk plekken

Enige koptelefoon die ik in handen heb gehad en op mijn hoofd maar niet aangesloten:
Marshall monitor (alleen is dit een redelijk oud model en oude audio techniek?)

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://www8.pcmag.com/media/images/386823-marshall-monitor-inline.jpg?thumb=y
Afbeeldingslocatie: http://spindlemagazine.com/wp-content/uploads/2013/04/535920_552170864827962_874336449_n.jpg

Heeft iemand ervaring met de
Sennheiser URBANITE of de Sennheiser Momentum

Afbeeldingslocatie: http://cnet1.cbsistatic.com/hub/i/r/2014/09/03/f63868af-7304-449a-871e-74b7efd4e9ff/thumbnail/770x433/3753afac911420855050004b9d3ea8ed/sennheiser-urbanite-xl-headphones02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cnet4.cbsistatic.com/hub/i/r/2015/01/23/a962ccbf-d0ff-4227-ab99-6f0d80be7050/thumbnail/770x433/adbdf46996fcb141f9815768e967703d/sennheiser-momentum-2nd-gen-product-photos-07.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 16:38
Ik heb een koptelefoon gekocht (Bose QuietComfort 25) voor thuis. Voornamelijk met als doel rustig te kunnen werken en studeren zonder last te hebben van omgevingsgeluiden. Ik houd van het luisteren naar muziek maar wel op zacht volume. Ik luister veel naar klassiek, opera en metal maar ben geen enorme audiofiel

Nou heb ik me vantevoren ingelezen en voornamelijk geconcentreerd op draagcomfort want ik vind koptelefoons vaak na een tijd niet prettig meer zitten (en in-ear dingen vind ik al helemaal een gruwel) en deze krijgt overal erg goede reviews op draagcomfort. Ik heb de koptelefoon nu echter 1 dag in huis en ik vind hem heel strak zitten. Zo strak dat ik hem vanochtend na ongeveer 20 minuten heb afgezet en nu nog steeds lichte hoofdpijn heb. Ik heb volgens mij geen uitzonderlijk groot hoofd oid dus ik vind het vreemd dat mijn ervaring zo enorm afwijkt van de reviews op het internet.

Vandaar, voor ik hem terugstuur hier een vraag. Kan iemand mij vertellen of zo'n koptelefoon wellicht een kwestie is van wennen? Of moet hij direct goed zitten en kan ik hem beter terugsturen en op zoek gaan naar een nieuwe koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 13:46
Leekah schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:51:
Ik heb een koptelefoon gekocht (Bose QuietComfort 25) voor thuis. Voornamelijk met als doel rustig te kunnen werken en studeren zonder last te hebben van omgevingsgeluiden. Ik houd van het luisteren naar muziek maar wel op zacht volume. Ik luister veel naar klassiek, opera en metal maar ben geen enorme audiofiel

Nou heb ik me vantevoren ingelezen en voornamelijk geconcentreerd op draagcomfort want ik vind koptelefoons vaak na een tijd niet prettig meer zitten (en in-ear dingen vind ik al helemaal een gruwel) en deze krijgt overal erg goede reviews op draagcomfort. Ik heb de koptelefoon nu echter 1 dag in huis en ik vind hem heel strak zitten. Zo strak dat ik hem vanochtend na ongeveer 20 minuten heb afgezet en nu nog steeds lichte hoofdpijn heb. Ik heb volgens mij geen uitzonderlijk groot hoofd oid dus ik vind het vreemd dat mijn ervaring zo enorm afwijkt van de reviews op het internet.

Vandaar, voor ik hem terugstuur hier een vraag. Kan iemand mij vertellen of zo'n koptelefoon wellicht een kwestie is van wennen? Of moet hij direct goed zitten en kan ik hem beter terugsturen en op zoek gaan naar een nieuwe koptelefoon?
Met een strakke koptelefoon is het deels wennen (Bij mijn AT ANC-9 had ik dat ook, die zit overigens nog iets strakker, in jouw geval dus geen aanrader), maar voelen blijf je hem altijd. En na 20 minuten al zo'n houten hoofd hebben, is volgens mij niet echt iets waar je ooit aan gaat wennen.

Een koptelefoon die ik in de regel iedereen (behalve echte bass-heads) durf aan te raden is de AKG K550. Prachtig geluid, zit heerlijk op je hoofd, en zeker voor thuis een ideaal ding. Als ik een nadeel moet noemen; het snoer is niet verwisselbaar :/ Verder geen Noise Cancelling, maar het geld wat je daarmee uitspaart kun je in een leuke DAC stoppen zoals de Audioquest dragonfly 1.2 of de Fiio K1/Q1/E17k ;)

Over noise cancelling; hoeveel geluid heb je in je huis, en wat voor muziek luister je? Kun je niet gewoon met goede noise isolation af? Moet het per se een over-ear zijn, of zijn in-ears ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
Henk schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:31:
[...]

Met een strakke koptelefoon is het deels wennen (Bij mijn AT ANC-9 had ik dat ook, die zit overigens nog iets strakker, in jouw geval dus geen aanrader), maar voelen blijf je hem altijd. En na 20 minuten al zo'n houten hoofd hebben, is volgens mij niet echt iets waar je ooit aan gaat wennen.

Een koptelefoon die ik in de regel iedereen (behalve echte bass-heads) durf aan te raden is de AKG K550. Prachtig geluid, zit heerlijk op je hoofd, en zeker voor thuis een ideaal ding. Als ik een nadeel moet noemen; het snoer is niet verwisselbaar :/ Verder geen Noise Cancelling, maar het geld wat je daarmee uitspaart kun je in een leuke DAC stoppen zoals de Audioquest dragonfly 1.2 of de Fiio K1/Q1/E17k ;)

Over noise cancelling; hoeveel geluid heb je in je huis, en wat voor muziek luister je? Kun je niet gewoon met goede noise isolation af? Moet het per se een over-ear zijn, of zijn in-ears ook een optie?
Ik was er al bang voor dat ik er niet aan zou gaan wennen. Ik heb zelf bedacht dat het nare gevoel wellicht ook door de ANC zou kunnen komen, dat wil ik vanmiddag nog even testen voor de zekerheid. Als dat zo is gaat hij nog steeds terug maar dan weet ik in ieder geval zeker dat ANC voor mij geen optie is.

De AKG K550 zal ik eens bekijken (als ik thuis ben). Thanks voor dat advies alvast!

Geluid in huis valt opzich wel mee hoor. Het is alleen een klein huis en ik zit samen met mijn partner in de woonkamer vaak achter onze PC's. Beiden een mechanisch toetsenbord, leefgeluiden etc. Kan ik over het algemeen prima mee leven alleen studeer ik naast mijn werk in de avonduren en dan heb ik nog wel eens volle concentratie nodig. Het is niet mogelijk om terug te trekken omdat het huis zo klein is. Noise isolation is waarschijnlijk ook voldoende, ik gebruik wel eens de koptelefoon van mijn partner (ook niet lang omdat hij na een paar uur hoofdpijn geeft, dat is de Shure SRH440) en dan heb ik alleen bij de echt zachtere stukken in mijn muziek last, ook als ik de muziek niet te hard zet (want dat vind ik niet fijn).

Ik luister tijdens het werken voornamelijk naar klassiek / opera, als ik niet werk ook naar metal en jazz en soms wat random andere genres. In-ears vind ik tot nu toe verschrikkelijk. Het maakt niet uit hoe klein de dingetjes zijn die ik erop zet, na een paar uur krijg ik meestal oorpijn (misschien ben ik ook wel gewoon een zeikerd hoor ;-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je kan proberen de hoofdband iets op te rekken om het klemmen van de koptelefoon wat te verminderen, maar als de hoofdband van plastic is, heb je niet veel marge om het ruimer te maken.

Voor comfort vind ik persoonlijk meestal koptelefoons met zo'n suspsension band (zie bv. zoiets) het meest comfortabel, maar dat kan natuurlijk ook sterk persoonlijk zijn.

Bedoel je met hoofdpijn overigens echt hoofdpijn van binnenuit, of is het meer pijn aan je schedel?

Mijn huidige koptelefoon doet, als ik niet heel precies hem op mijn hoofd zet, ook na iets van 20 minuten al pijn op m'n schedel.

Hoofdpijn heb ik ook wel eens gekregen bij het luisteren met een bepaalde koptelefoonversterker. Deze gaf een boost op bepaalde frequenties, en kennelijk kan ik daar helemaal niet tegen, want ook bij lagere volumes kreeg ik daar eerst oorpijn (gevoel van geluidsdruk op m'n oor) en na een uur ook hoofdpijn). Mijn huidige koptelefoon is ook niet fijn bij wat hogere volumes (afhankelijk van het liedje), maar geeft me in ieder geval geen oor- en hoofdpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
henkie196 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:18:
Je kan proberen de hoofdband iets op te rekken om het klemmen van de koptelefoon wat te verminderen, maar als de hoofdband van plastic is, heb je niet veel marge om het ruimer te maken.

Voor comfort vind ik persoonlijk meestal koptelefoons met zo'n suspsension band (zie bv. zoiets) het meest comfortabel, maar dat kan natuurlijk ook sterk persoonlijk zijn.

Bedoel je met hoofdpijn overigens echt hoofdpijn van binnenuit, of is het meer pijn aan je schedel?

Mijn huidige koptelefoon doet, als ik niet heel precies hem op mijn hoofd zet, ook na iets van 20 minuten al pijn op m'n schedel.

Hoofdpijn heb ik ook wel eens gekregen bij het luisteren met een bepaalde koptelefoonversterker. Deze gaf een boost op bepaalde frequenties, en kennelijk kan ik daar helemaal niet tegen, want ook bij lagere volumes kreeg ik daar eerst oorpijn (gevoel van geluidsdruk op m'n oor) en na een uur ook hoofdpijn). Mijn huidige koptelefoon is ook niet fijn bij wat hogere volumes (afhankelijk van het liedje), maar geeft me in ieder geval geen oor- en hoofdpijn.
Het is de druk waar ik last van heb. Bij mijn oren voelt het als een licht vacuum en voor de rest als een lichte maar constante druk. Die druk gaat steeds meer irriteren tot het gewoon echt niet meer fijn zit. Na afzetten blijf ik er zelfs nog wel een uurtje last van hebben en het kan wel hoofdpijn (van binnenuit) veroorzaken. Ik heb hem nu getest zonder ANC en dan heb ik er iets minder last van maar niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:59:
Heren (en dames),

Ook ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon en terwijl ik dit topic doorspit drop ik alvast mijn specificaties en budget en laat ik me graag adviseren

Droge zaken:
- over mijn oren (....ok ik geef het toe heb best grote oren vergeleken met die van jou, dus op de oren is zeker een optie)
- gesloten (+optie voor open)
- met mic en liefst ook volume regelaar
- 1 draad (geen V hals)
- liefst compact

Waar luister ik naar?
- youtube/vimeo vids
- klassiek/hiphop/drum&bass

Waarmee ?
- macbook / laptop
- iphone

Budget
- 100-150 euro

Overig
- maak zo nu en dan gebruik van flexwerk plekken

Enige koptelefoon die ik in handen heb gehad en op mijn hoofd maar niet aangesloten:
Marshall monitor (alleen is dit een redelijk oud model en oude audio techniek?)

Alvast bedankt!

[afbeelding]
[afbeelding]

Heeft iemand ervaring met de
Sennheiser URBANITE of de Sennheiser Momentum

[afbeelding]
[afbeelding]
De Sennheiser Momentum Over-Ear is een beetje boven je budget. De Sennheiser Momentum On-Ear is momenteel in de aanbieding voor 99 euro: pricewatch: Sennheiser Momentum On-Ear (Zwart)
Die koptelefoon zou ik je willen aanraden! Boven de Sennheiser Urbanite, vooral omdat je aangeeft naar klassieke muziek te luisteren! Klassieke muziek klinkt op de Momentum On-ear heel goed, heel helder en gedetailleerd, met mooie hoge tonen. De Sennheiser Urbanite heeft de treble veel zachter en is daardoor minder geschikt voor klassieke muziek. De Urbanite heeft niet genoeg "air" voor klassieke muziek, de Momentum On-ear heeft dat wel. Ook heeft de Momentum On-ear een grotere soundstage dan de Urbanite.
Voor hiphop en drum n bass is de Urbanite wel prima. Maar die genres klinken ook prima op de Momentum On-ear.
Ik ben zelf eigenaar van de Momentum On-ear. Hier twee links naar wat impressies van me:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45389243
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45403250
In de tweede link staan ook een stuk of 20 foto's van de rood-zwarte koptelefoon die nu in de aanbieding is voor 99 euro. Voor die 99 euro krijg je een drieknops-afstandsbediening die prima werkt met je iphone! En een detachable cable. Als je in de Sennheiser Shop onder Accessoires op Momentum zoekt (http://nl-nl.sennheiser.com/shop-landingspagina) dan vind je alle accessoires. Daar kun je dus een nieuwe kabel met afstandsbediening bestellen, of nieuwe ear pads, etc.
Hier trouwens nog een eerlijke review van de Urbanite: http://headphone.guru/sennheiser-urbanite-on-ear-headphone/

De Urbanite XL is een over-ear exemplaar. Die is denk ik ook prima geschikt voor hiphop en drum n bass. Die is nu voor zo'n 130 euro te koop. Dat model zou ik ook in de gaten houden. Heeft iets meer treble dan de Urbanite denk ik. Daardoor denk ik ook iets meer geschikt voor klassieke muziek. Al denk ik niet dat ie voor klassiek echt geoptimaliseerd is. Maar als over-ear de voorkeur heeft boven on-ear moet je zeker ook naar de Urbanite XL kijken. Volgens deze review http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2467285,00.asp klinken classical tracks wel aardig op de Urbanite XL. Zet hem dus maar op je short-list.

Je geeft aan grote oren te hebben. Over-ears gaan prima samen met grote oren, maar alleen indien de ear pads groot genoeg zijn. De Momentum Over-ear 1e generatie heeft vrij kleine ear pads, en valt dan sowieso af denk ik. De Momentum Over-Ear M2 (2e generatie) heeft een stuk grotere ear pads, en past misschien wel goed. Die kost echter wel 250-300 euro en ligt dus ver boven je budget.
Of de Urbanite XL goed zit met jouw oren weet ik niet. Hangt er vanaf hoe groot je oren zijn.
Een over-ear koptelefoon die goed zit is echt circumaural, hij zit rondom je oren. Dan ervaar je de beste geluidskwaliteit, een goede seal, de beste bassrespons, en het meeste draagcomfort. Een over-ear koptelefoon die niet goed zit die zit niet echt rondom je oren, maar zit bovenop de randen van je oren. Dan ervaar je mindere geluidskwaliteit, minder goede seal en je ervaart minder bass. Het draagcomfort is dan vaak ook slecht, na een tijdje gaan de randen van je oren pijndoen.
Het is dus verstandig om, indien je oren echt groot zijn, voor aanschaf van een over-ear koptelefoon hem ergens uit te testen. Draag hem dan minstens een half uur en test of ie goed zit.

Een on-ear koptelefoon en grote oren gaat denk ik meestal wel goed samen. Je oren steken dan misschien boven en onder uit, maar dat maakt niet zoveel uit denk ik. In principe moet je dan net zo goed nog een goede seal hebben, goede bassrespons en goed draagcomfort. On-ear koptelefoons kunnen wel een probleem zijn indien je oren ver naar buiten staan (flaporen), dan drukken ze vaak wat hard op je oren.
Overigens valt bij de Momentum On-ear de druk die die op je oren uitoefent makkelijk aan te passen. Het is een stalen hoofdband die ontzettend buigzaam is. Als je hem een aantal keren flink oprekt (zodat die bijna horizontaal is) dan drukt ie al wat minder hard op je oren. Dat kun je zo vaak herhalen als je wilt. Pas wel op dat je hem niet té los maakt, zodat ie bij een lichte beweging zomaar van je hoofd afvalt.
Verder wil ik nog opmerken dat de Momentum On-ear's ear pads gevuld zijn met memory foam. Ze onthouden als het ware je oren, wat ervoor zorgt dat ie na een tijdje dragen nóg comfortabeler zit.

Hier http://www.innerfidelity.com/headphone-data-sheet-downloads kun je trouwens meetgegevens opzoeken van de Momentum On-ear, Momentum Over-Ear M2, Urbanite en Urbanite XL.

@D vd V: dit is geen vervolg van de Sennheiser vs. AKG discussie, laat dat duidelijk zijn. Dit is puur bedoeld om alex777 advies te geven over z'n nieuwe koptelefoon.

[ Voor 27% gewijzigd door dusty-2011 op 15-12-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leekah schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:14:
[...]

Het is de druk waar ik last van heb. Bij mijn oren voelt het als een licht vacuum en voor de rest als een lichte maar constante druk. Die druk gaat steeds meer irriteren tot het gewoon echt niet meer fijn zit. Na afzetten blijf ik er zelfs nog wel een uurtje last van hebben en het kan wel hoofdpijn (van binnenuit) veroorzaken. Ik heb hem nu getest zonder ANC en dan heb ik er iets minder last van maar niet veel.
Dat klinkt als wennen aan de noise cancelling techniek. Het klopt dat je een hele lichte druk voelt, dat is door de faseomkering. Probeer het eens een week uit, grote kans dat je de klachten dan weggaan. Wat ook helpt is om het te proberen zonder dat je muziek beluistert. Voelt de headband echt te strak is dan kun je ook een replacement pad kiezen die dunner is. Op eBay en Amazon zijn die als aftermarktet prima te vinden. Het is het uitproberen waard.

Anders moet je misschien naar een andere NC-techniek kijken, bijvoorbeeld de AKG N60NC.
Mooi compact ontwerp die ook in de prijzen is gevallen als best product.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/20apiyd.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:05:
[...]

Dat klinkt als wennen aan de noise cancelling techniek. Het klopt dat je een hele lichte druk voelt, dat is door de faseomkering. Probeer het eens een week uit, grote kans dat je de klachten dan weggaan. Wat ook helpt is om het te proberen zonder dat je muziek beluistert. Voelt de headband echt te strak is dan kun je ook een replacement pad kiezen die dunner is. Op eBay en Amazon zijn die als aftermarktet prima te vinden. Het is het uitproberen waard.

Anders moet je misschien naar een andere NC-techniek kijken, bijvoorbeeld de AKG N60NC.
Mooi compact ontwerp die ook in de prijzen is gevallen als best product.

[afbeelding]
Als ik noise cancelling uit heb staan heb ik hetzelfde dus lijkt me niet dat het daar aan kan liggen? Ik vind het voor zo'n duur product een iets te groot risico om iets op Amazon te bestellen. Als het het probleem niet oplost kan ik hem ook niet meer terugsturen ;-)

Ik ga de AKG bekijken, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dusty-2011 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:35:
[...]

.......

Hier http://www.innerfidelity.com/headphone-data-sheet-downloads kun je trouwens meetgegevens opzoeken van de Momentum On-ear, Momentum Over-Ear M2, Urbanite en Urbanite XL.

@D vd V: dit is geen vervolg van de Sennheiser vs. AKG discussie, laat dat duidelijk zijn. Dit is puur bedoeld om alex777 advies te geven over z'n nieuwe koptelefoon.
Bedankt, alvast voor je uitgebreide reactie ik zoek het een en ander even uit. De urbanite XL ziet er verleidelijk uit voor die prijs (jammer dat de Momentum's niet in prijs zijn verlaagd). Moet even het geluid horen van de hoofdtelefoons.
Feit dat de sennheiser smet mic komt is top, dit klopt toch of zijn het alleen volume regelaars

Ervaring met Sony's??
Vandaag namelijk iets aandachtiger gekeken naar mede fietsers (in 020) met koptelefoon en zag best een aantal Sony's (naast de gebruikelijke beats).

Anyway, thx

ps: ben in de sennheiser outlet aan het neuzen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Goed. Nu ik al enkele maanden geniet van een Beyerdynamic DT 990 Edition (250Ohm), wou ik mijn ervaringen tot nu toe ook even delen in dit topic.

Daar waar ik eerst erg fan was van mijn Sennheiser HD558 werd deze voor mij, nadat ik aan een bril moest, vrij irritant voor gebruik. Door de bril werd de druk op de oren iets te groot, waarbij het gewoon niet meer comfortabel zat voor een langere luistersessie. Lenzen zijn en waren uit den boze B).
Destijds kwamen de wel bekende Philips X1 en AKG's voorbij als alternatief, maar zo ook de Beyerdynamics. Na lang afwegen, de knoop doorgehakt en de DT 990 besteld.
Bij ontvangst viel me direct de lage 'clamping force' en de zachte oorschelpen op, heerlijk. Ondanks dat de koptelefoon eerst vrij groot aanvoelt springt toch wel echt comfortable zit eruit. Persoonlijk tot nu toe de fijnst zittende hoofdtelefoon die ik heb mogen proberen :)

Qua geluid is het niet te vergelijken met een Sennheiser HD55x. De DT 990 heeft een ruime en tevens heldere soundstage en klinkt rustiger in mid en high. Een neutrale sound. Alhoewel het lage wel iets minder aanwezig is tenopzichte van een Sennheiser. Dat laatste was eerst even wennen, niet dat ik een bass-head was, maar dat verschil hoorde ik wel gelijk. Nu een aantal maanden verder, is de bass weergave voor mij meer dan voldoende.

Daarnaast een beetje geexperimenteerd met Op-Amp rolling op mijn HT Omega eClaro geluidskaart. Tot nu toe is de OPA2134 Op-Amp hierin mijn favoriet i.c.m. de DT 990. Overigens ben ik nog wel benieuwd als een losse Headphone Amp nog meer uit de DT 990 kan halen, maar dat is misschien iets voor later.

Overall, de DT 990 is een zeer fijne hoofdtelefoon en daarbij misschien ook wel gelijk een aanrader voor brildragers :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:56:
[...]

Bedankt, alvast voor je uitgebreide reactie ik zoek het een en ander even uit. De urbanite XL ziet er verleidelijk uit voor die prijs (jammer dat de Momentum's niet in prijs zijn verlaagd). Moet even het geluid horen van de hoofdtelefoons.
Feit dat de sennheiser smet mic komt is top, dit klopt toch of zijn het alleen volume regelaars
De Sennheiser Momentum, Momentum On-Ear, Urbanite en Urbanite XL komen allemaal met een microfoon ja. Let erop dat je het Apple-Model koopt (aangeduid met een I) en niet het Android-model (G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:56:
[...]

Ervaring met Sony's??
Vandaag namelijk iets aandachtiger gekeken naar mede fietsers (in 020) met koptelefoon en zag best een aantal Sony's (naast de gebruikelijke beats).

Anyway, thx

ps: ben in de sennheiser outlet aan het neuzen
Moet je nog rekening houden met anderen? Lijkt me dat on-ears meer geluid lekken dan over-ear?
Heb zelf sindskort de MDR-1A van Sony, drum n bass & hiphop klinken super. Klassiek luister ik vrijwel nooit maar had wel wat getest van Janine Jansen (Prokofiev) en klonk wel ok, volgens dit commentaar uit een review zal dat ook wel goed zitten:
"Le casque délivre donc de très bonnes performances sur toutes les musiques acoustiques, le jazz, la musique classique, mais pas seulement ! Car les basses ne sont pas en reste : elles assoient la musique avec fermeté. Solides et précis, les toms, la grosse caisse et la basse s'en donnent à cœur joie sans jamais étouffer le reste du spectre. On regrette toutefois les médiums, sérieusement en retrait. Le MDR-1A, comme beaucoup de MDR là encore, manque un peu de chaleur, ce qui peut presque être plus considéré comme une signature sonore que comme un défaut en soi."

Nu zijn de prijzen in NL nog steeds aan de hoge kant, al is er nu wel €20 cashback wat ze bij BOL tegen de €170 zou maken (als BOL onder de voorwaarden valt tenminste; ze adverteren er wel mee).
Een veelgelezen kritiek op deze Sony is dat de bass af en toe teveel kan zijn (kan ik niet ontkennen, maar is wel te corrigeren via EQ) en de head-fi topics doorgelezen hebbend vinden een aantal die dat te storend vonden aan de 1A dit onderdeel bij de MDR-100AA (H.Ear On) beter verzorgd (gecontrolleerder).
Nu wil het dat deze wel heel scherp geprijsd is op Amazon.fr, nl. €107! waar je bovendien nog 20% Cashback op krijgt al zal dat waarschijnlijk als voorwaarde hebben dat je in Frankrijk woont.
De catch is alleen dat die prijs geldt voor de meest opvallende kleur :+ http://www.amazon.fr/Sony...creativeASIN%3DB014R2VSHA Die kleur zou me niet zo zeer storen als het ook daadwerkelijk neon-geel zou zijn ipv lime; wilde ze nog gaan beluisteren (en in het echt bekijken) om een vergelijk te maken maar nog niet van gekomen.

Wel één punt nog: geen volume regelaar bij beiden (wel mic).

Momentum On-Ear was trouwens toch €89 refurbished bij Senheiser? Over-ear niet helaas (en 2.0 zou beter moeten zijn)
(ook verrassend?: "The Momentum On-Ear was retired from the Wall of Fame with the introduction of the somewhat better sounding Sennheiser Urbanite.")

Nog twee 1A reviews waar specifiek op bepaalde liedjes wordt ingegaan:Grafiekjes: http://ko.goldenears.net/board/5532177

€156 hier na cashback. Maar idealiter blijft natuurlijk dat je ze eerst zelf heb kunnen horen voor welke dan ook je koopt (niet dat ik deze heb gehoord voor ik ze kocht)

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 16-12-2015 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dusty-2011 en apis9, bedankt weer voor de info.

Ik ga van de week evene langs mediamarkt ik zie online dat de Urbanite XL daar zelfs 129 euro is en ik zie daar ook verschillende sony MDR-1's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56
Bij Amazon.fr is de Urbanite XL zelfs 106 euro, zag ik op https://nl.pepper.com/aan...r-eur10579-amazonfr-15954
apis29 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:40:
Nu wil het dat deze wel heel scherp geprijsd is op Amazon.fr, nl. €107! waar je bovendien nog 20% Cashback op krijgt al zal dat waarschijnlijk als voorwaarde hebben dat je in Frankrijk woont.
De catch is alleen dat die prijs geldt voor de meest opvallende kleur :+ http://www.amazon.fr/Sony...creativeASIN%3DB014R2VSHA Die kleur zou me niet zo zeer storen als het ook daadwerkelijk neon-geel zou zijn ipv lime; wilde ze nog gaan beluisteren (en in het echt bekijken) om een vergelijk te maken maar nog niet van gekomen.
Nog ontzettend bedankt voor deze tip, ik heb de gele versie bij Amazon.fr besteld. Voor het onlinecashbackformulier moet je een Sony.fr account hebben, dat werkt alleen met een Franse postcode. Die 20 euro geldt ook in NL, maar of Sony Nederland een aankoop op Amazon.fr accepteerd?? Sowieso een mooie deal, en ik ga die cashback gewoon proberen te claimen.

[ Voor 80% gewijzigd door musicfreak op 16-12-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
musicfreak schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:35:Nog ontzettend bedankt voor deze tip, ik heb de gele versie bij Amazon.fr besteld. Voor het onlinecashbackformulier moet je een Sony.fr account hebben, dat werkt alleen met een Franse postcode. Die 20 euro geldt ook in NL, maar of Sony Nederland een aankoop op Amazon.fr accepteerd?? Sowieso een mooie deal, en ik ga die cashback gewoon proberen te claimen.
:) ben benieuwd. Dat zijn wel de betere prijzen ja waarvoor ie leuk is meegenomen; nu is ie alweer hoger. Zelf de 1A voor net iets meer dan €130 bij Amazon UK (wat een jaar eerder nog €20 goedkoper zou zijn met de koers van toen). Wilde de 100A gaan bekijken in de MM maar die 'gele' kleur was niet uitgestald :+ . Als ie over een tijdje weer voor rond de €100 te krijgen is pak ik hem vast ook wel mee nog.
Oja, de Franse actie is voor 20%(!), niet voor 20 euro cashback. De €20 is een Sony Benelux actie ...
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:22:
@dusty-2011 en apis9, bedankt weer voor de info.

Ik ga van de week evene langs mediamarkt ik zie online dat de Urbanite XL daar zelfs 129 euro is en ik zie daar ook verschillende sony MDR-1's
Was ook even snel langs de MM geweest om de 100A te beluisteren. Die was daar aangesloten op een
Sony walkman met 4 liedjes erop (mischien hi-res bestanden) en even snel Calvin Harris - I Need You Know geluisterd maar de bas was ver te zoeken met volume op ~80-85% (was wel rumoerig daar; niet dat ie op 80% al keihard was [limiter?]). Op de 1A via m'n telefoon een overdaad aan bas bij deze track via google music en nu op m'n laptop wel iets veel aan bas maar niet meer storend. Kwam een stuk minder dynamisch/levendig over iig de 100A ... (maar zoals gezegd niet bepaald goede luisteromgeving om een vergelijk te maken). Toevallig hadden ze hier toch ook de 1A die er volgens de website niet zou zijn (van het weekend maar wat muziek meenemen).
Amazon UK user reviews: 75% heeft ze gratis gehad :+

Normale track for bass test: Petter - STHLM (maar Outkast - Southernplayalisticadillacmuzik viel me nu ook wel op als een basstrack en natuurlijk Opgezwolle - Hoedenplank. Zag in een van de reviews nog dat Mobb Deep - Shook Ones Pt.II was gebruikt)

Bij iets mainstreams als Hozier - Take Me to Church was de bass wel nadrukkelijk aanwezig/storend op de 1A maar dat wordt hier verklaard: http://www.soundonsound.c...icles/mix-review-0215.htm ("the reverb–saturated mix")

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 16-12-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
apis29 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:52:

Bij iets mainstreams als Hozier - Take Me to Church was de bass wel nadrukkelijk aanwezig/storend op de 1A maar dat wordt hier verklaard: http://www.soundonsound.c...icles/mix-review-0215.htm ("the reverb–saturated mix")
Heb dat nummer net beluisterd met de Momentum On-ear en vond de bass niet storend aanwezig. Maar misschien dat wij een andere opvatting hebben van wat storend is. Ik vond de bass met de Momentums mooi geproportioneerd.

(ook verrassend?: "The Momentum On-Ear was retired from the Wall of Fame with the introduction of the somewhat better sounding Sennheiser Urbanite."))
Dat is de mening van één reviewer, die ik absoluut niet deel. Zo vind ik de Momentum On-ear stukken helderder en transparanter klinken, met meer "air" en meer treble. De reviewer daar vind dat de Momentum On-ears teveel treble hebben. Die mening deel ik niet. De treble van de Momentum On-ear vind ik precies goed. De meetresultaten geven ook niet aan dat er teveel treble is:
Golden Ears zet treble relative to midrange netjes op een 0. Dit geeft aan géén extra treble. Precies in balans.
http://www.innerfidelity....nnheiserMomentumOnEar.pdf
Uit de frequentierespons van innerfidelity valt duidelijk af te lezen dat de treble niet te hard is t.o.v. de midrange.
De respons van de Urbanite vind de reviewer "more even", en dat van de Momentum On-ear "more uneven". Daar ben ik het niet mee eens:
http://www.innerfidelity.com/images/SennheiserUrbanite.pdf
Ik zie juist dat de Urbanite een groot tekort aan treble heeft. De Urbanite is zeker "more uneven" dan de Momentum. Het grote tekort aan hoge tonen van de Urbanite kunnen we moeilijk als neutraal gaan omschrijven.
Verder geeft de reviewer aan dat de Momentum geen folding mechanisme heeft, maar de 2e generatie heeft dat wel. Wordt tijd dat ie die eens reviewt zou ik zeggen, en hem snel weer op de Wall Of Fame zet. Misschien dat ie dit keer wel hoort dat de Urbanite veel te weinig treble heeft.

Zie hier een eerlijke review van de Sennheiser Urbanite:
http://headphone.guru/sennheiser-urbanite-on-ear-headphone/
Die koptelefoon heeft toch wel wat tekortkomingen hoor.
De Urbanite XL is wel beter dan de Urbanite denk ik. Die heeft ook aanzienlijk meer treble.

• apis29
  • Niet online
dusty-2011 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:41:
[...]Heb dat nummer net beluisterd met de Momentum On-ear en vond de bass niet storend aanwezig. Maar misschien dat wij een andere opvatting hebben van wat storend is. Ik vond de bass met de Momentums mooi geproportioneerd.
.
Dat was met de MDR-1A natuurlijk, niet met de Momentum. Bij 9 van de 10 nummers heb je geen (over)last van de bas bij dat model maar bij een nummer als dat bijv. wel ... De 100A zou een stuk neutraler moeten zijn.

• dusty-2011
apis29 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:37:
[...]

Dat was met de MDR-1A natuurlijk, niet met de Momentum. Bij 9 van de 10 nummers heb je geen (over)last van de bas bij dat model maar bij een nummer als dat bijv. wel ... De 100A zou een stuk neutraler moeten zijn.
Weet ik. Maar als ik het grafiekje bekijk:
http://ko.goldenears.net/board/5532177
zie ik geen reden om aan te nemen dat de MDR-1A zoveel bassier is.
Vergelijk zelf:
Mid-bass hump lijkt even groot te zijn. Maar de Momentum On-ear heeft meer sub-bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
Hoi medetweakers,

Ik ben op zoek naar een comfortabele headphone voor op mijn werk (zodat mijn collega niet meegeniet), ik draag de koptelefoon over het algemeen 8+ uur per dag.

Ik heb eerder een Ultrasone 580 gehad, maar deze was te strak op mijn hoofd (ook na oprekken). Op het moment luister ik naar een Philips shp8500 (net als ten tijde van mijn vorige post 2 jaar geleden), die nodig aan vervanging toe is.

Ik had zelf de volgende kandidaten bedacht, maar hoor graag of jullie nog ideeen hebben:
- Audio Technica ATH-M50x
- Beyerdynamic dt-770
- Beyerdynamic Custom One Pro

De eerste twee krijgen soms het commentaar dat ze wat strak zitten... geen idee of dat waar is though...
Ik woon in Groningen, daar is niet veel te passen, maar kom regelmatig langs Hamburg, waar in de Saturn een hoop te passen hangt! Moet je wel weten wat je wil natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:04

nFo

Mooneater schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:49:
Hoi medetweakers,

Ik ben op zoek naar een comfortabele headphone voor op mijn werk (zodat mijn collega niet meegeniet), ik draag de koptelefoon over het algemeen 8+ uur per dag.

Ik heb eerder een Ultrasone 580 gehad, maar deze was te strak op mijn hoofd (ook na oprekken). Op het moment luister ik naar een Philips shp8500 (net als ten tijde van mijn vorige post 2 jaar geleden), die nodig aan vervanging toe is.

Ik had zelf de volgende kandidaten bedacht, maar hoor graag of jullie nog ideeen hebben:
- Beyerdynamic dt-770

De eerste twee krijgen soms het commentaar dat ze wat strak zitten... geen idee of dat waar is though...
Ik woon in Groningen, daar is niet veel te passen, maar kom regelmatig langs Hamburg, waar in de Saturn een hoop te passen hangt! Moet je wel weten wat je wil natuurlijk...
Die Beyerdynamic Custom One Pro vind ik niet zo geweldig, misschien eerst goed inburnen.
Maar die had ik terug gestuurd, vond mijn oude Denon AH-2000 veel beter klinken.

Op Head-fi staat trouwens een nieuwe buyers guide 2015:
http://www.head-fi.org/a/head-fi-buying-guide-introduction

Staan leuke alternatieven in, waar ik niet aan gedacht heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
nFo schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:03:
[...]

Die Beyerdynamic Custom One Pro vind ik niet zo geweldig, misschien eerst goed inburnen.
Maar die had ik terug gestuurd, vond mijn oude Denon AH-2000 veel beter klinken.

Op Head-fi staat trouwens een nieuwe buyers guide 2015:
http://www.head-fi.org/a/head-fi-buying-guide-introduction

Staan leuke alternatieven in, waar ik niet aan gedacht heb. :)
Het gros van wat daar genoemd word gaat een beetje mijn budget te boven ;)
Vond je ze wel lekker zitten? de Denon AH-2000 zijn ook net 1 kwaliteitsklasse hoger vemoed ik, dus niet zo gek dat de beyerdynamic COP het daartegen aflegt :)

Het gaat mij dus overigens vooral om het comfort, met liefst een beetje bas. Ik zag dat je bij de COP ook de bas kan uitzetten, wat ook erg aantrekkelijk klinkt voor de uurtjes waarin er rustig gewerkt moet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 20:22
Mooneater schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:49:
Hoi medetweakers,

- Beyerdynamic dt-770

Ik heb zelf de BeyerDynamic Custom One Pro, daarvoor had ik ook de Ultrasone HFI-580. Deze was inderdaad een erg strak op het hoofd. Ik vond zelf de ATH-M50 niet erg comfortabel, ook was ik niet onder de indruk van de sound.
BeyerDynamic staat bekend om het comfort, zeker de 770/880/990 series. Ik heb niet vaak gelezen dat mensen deze headphones oncomfortabel vinden (behalve de DT 770M, drummer headphone die klemt als een bankschroef). De Custom One Pro zit qua comfort op hetzelfde niveau, als je de plastic earpads vervangt voor die van de 770.

Overigens, naar wat voor sound ben je op zoek? De HFI-580 vond ik vrij bassheavy, met schelle hoge tonen. Geen fijne combinatie achteraf gezien. De Custom One Pro is veel smoother, wel stevig qua bass maar geen onprettige hoge tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
Solictice schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:07:
[...]

Ik heb zelf de BeyerDynamic Custom One Pro, daarvoor had ik ook de Ultrasone HFI-580. Deze was inderdaad een erg strak op het hoofd. Ik vond zelf de ATH-M50 niet erg comfortabel, ook was ik niet onder de indruk van de sound.
BeyerDynamic staat bekend om het comfort, zeker de 770/880/990 series. Ik heb niet vaak gelezen dat mensen deze headphones oncomfortabel vinden (behalve de DT 770M, drummer headphone die klemt als een bankschroef). De Custom One Pro zit qua comfort op hetzelfde niveau, als je de plastic earpads vervangt voor die van de 770.
Dat klinkt goed!
Overigens, naar wat voor sound ben je op zoek? De HFI-580 vond ik vrij bassheavy, met schelle hoge tonen. Geen fijne combinatie achteraf gezien. De Custom One Pro is veel smoother, wel stevig qua bass maar geen onprettige hoge tonen.
De HFI-580 was inderdaad erg schel, en sterke sub-bass. Met een EQ kreeg ik de hoge tonen wel gecorrigeerd, waarna de sound OK was (behalve dan dat hij langzaam mijn hoofd inelkaar drukte).
Ik ben op zoek naar een bass-heavy sound (ik merk dat ik daar toch het meest op let). De Philips Fidelio X1 bijvoorbeeld vond ik wel warm, maar niet heel veel bas hebben, terwijl de HFI-580 wel veel sub-bass had, maar niet veel "punch".

Wat me steeds meer en meer aanspreekt is de mogelijkheid van de COP om de bass aan en uit te zetten. 8 uur lang een feestje op je hoofd is heel gaaf, maar misschien toch ook wat vermoeiend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 20:22
Mooneater schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:13:
[...]

Dat klinkt goed!

[...]

De HFI-580 was inderdaad erg schel, en sterke sub-bass. Met een EQ kreeg ik de hoge tonen wel gecorrigeerd, waarna de sound OK was (behalve dan dat hij langzaam mijn hoofd inelkaar drukte).
Ik ben op zoek naar een bass-heavy sound (ik merk dat ik daar toch het meest op let). De Philips Fidelio X1 bijvoorbeeld vond ik wel warm, maar niet heel veel bas hebben, terwijl de HFI-580 wel veel sub-bass had, maar niet veel "punch".

Wat me steeds meer en meer aanspreekt is de mogelijkheid van de COP om de bass aan en uit te zetten. 8 uur lang een feestje op je hoofd is heel gaaf, maar misschien toch ook wat vermoeiend ;)
Ik vind het zelf een handige functie, zeker omdat het geen software matige aanpassingen zijn. Zelf zet ik hem ''normaal'' op stand 3 (als 1=geen bass, 4=maximaal). Bij sommige artiesten, Pendulum bijvoorbeeld, dan zet ik hem op maximaal, terwijl bij andere artiesten ik hem juist op stand 2 zet.

Het is wat mij betreft wel een vereiste om de DT770 stoffen earpads er bij te halen, de standaard pleathers gaan toch wat snel zweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:34
Ben voor mijn vriendin op zoek naar een BT koptelefoon tussen de €100,- en €200,-. Wat zijn de ervaringen tegenwoordig? Is het te doen?

Natuurlijk ben ik volledig op de hoogte dat een bedrade koptelefoon een veel beter geluid produceert, maar ik hoop dat de APTX de vertraging minimaal maakt? Ze is absoluut geen audiofiel en het zal vooral gebruikt worden via zone 2 van de reciever met een BT transmitter om tv te kijken en af en toe eens Spotify of YT.

Eerst zat ik naar de Plantronics Backbeat Pro te kijken, maar ik ben bang dat de koptelefoon vervelend zwaar wordt en het al snel warm wordt bij warmer weer. Daarna naar de AKG 45 BT gekeken, maar die is toch al aardig verouderd. De opvolger 50 BT is imo te lelijk voor woorden en gaat volgens de reviews te ver in de bas.

Nu heb ik de Plantronics Backbeat Sense op het oog aangezien die volgens de reviews licht is en een neutraal geluid geeft.

http://www.digitaltrends....cs-backbeat-sense-review/

Volgens veel reviews het beste wat je nu voor die prijs kan kopen, maar helaas weinig user reviews en weinig bass. Geen opties om hem zelf te gaan testen ergens dus in het ergste geval moet ik gebruik maken van de "koop op afstand" regeling, maar eigenlijk hoop ik dat iemand me wat advies dan wel een ervaring wil delen over BT koptelefoons in deze prijsklasse.

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 21-12-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Kan iemand me helpen?
Ik heb nu een Turtle Beach Earforce X12 en ik merk dat de bass en het geluid wat beter klinkt als ik de headphones wat meer tegen mijn oren aan druk. Ze moeten dus wat strakker zitten...
Weet iemand hoe ik dit doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-10 21:18
Mees789 schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:19:
als ik de headphones wat meer tegen mijn oren aan druk.
Zo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
hahah klopt, maar ik heb mijn handen ook nodig voor mijn muis en toetsenbord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Mees789 schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:14:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.hummelman.com/image/large/b320077.jpg

:+

Maar sommige headphones hebben een metalen hoofdband die bijgebogen kan worden. Maar als ik het zo zie is die van jou er niet een van. Dan kan je er verder weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:04

nFo

Mooneater schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:15:
[...]

Vond je ze wel lekker zitten? de Denon AH-2000 zijn ook net 1 kwaliteitsklasse hoger vemoed ik, dus niet zo gek dat de beyerdynamic COP het daartegen aflegt :)

Het gaat mij dus overigens vooral om het comfort, met liefst een beetje bas. Ik zag dat je bij de COP ook de bas kan uitzetten, wat ook erg aantrekkelijk klinkt voor de uurtjes waarin er rustig gewerkt moet worden :)
Zat wel aardig goed dacht ik, Denon 2000 was toen rond de €250,- dacht ik.
Ik ga de Blue Mo-Fi is even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-10 21:18
Mees789 schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:14:
[...]

http://www.head-fi.org/t/435809/jvc-ha-rx700-mods

Je zou dit kunnen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Thnx, dit zou misschien weleens kunnen helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
Mees789 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:33:
[...]

Thnx, dit zou misschien weleens kunnen helpen
Die mod zorgt ervoor dat de speakers verder weg van het oor komen te zitten. Waardoor de bass minder boomy is. Tegenovergestelde effect dus vergeleken met de koptelefoon aandrukken, waardoor de speakers dichterbij het oor komen, en de bass boomier wordt.
De mod zou je probleem dus als het goed is alleen maar verergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
dusty-2011 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:00:
[...]

Die mod zorgt ervoor dat de speakers verder weg van het oor komen te zitten. Waardoor de bass minder boomy is. Tegenovergestelde effect dus vergeleken met de koptelefoon aandrukken, waardoor de speakers dichterbij het oor komen, en de bass boomier wordt.
De mod zou je probleem dus als het goed is alleen maar verergeren.
Mmmm... ik zie het nu ook
Ik ga eens rondkijken voor headphones die ik buiten gaming ga gebruiken, misschien is dat beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Mooneater schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:15:
[...]

;) uit de gids: '... but the MDR-1A remains one of the most comfortable closed headphones currently available.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Sinds begin dit jaar luister ik met veel plezier naar een combi van Audio Technica ATH-AD900X en een FiiO X3. Het merendeel van mijn muziek collectie bestaat uit flac bestanden die vanaf de PC m.b.v. een WASAPI driver via Foobar2000 worden afgespeeld. De Fiio wordt hierbij dus ingezet als USB DAC.

Het klinkt op zich prima, maar ik heb het idee dat het geluid nog wat transparanter c.q. opener kan.
Daarom ben ik me gaan verdiepen in het aanbod van headphone DAC's / AMP's, maar deze zoektocht mondt helaas uit in besluiteloosheid. Mede omdat er in de buurt van Bergen op Zoom geen HiFi zaak is waar de diverse combinaties te beluisteren zijn.

Ik heb de Fiio E10K overwogen, rondgekeken op http://www.headfonia.com/, het helaas gesloten
Hifi uit China topic doorgespit, maar ik kom er niet aan uit. :?

Is er iemand die op basis van eigen ervaringen een goed advies kan geven?
Mijn budget ligt zo rond de €150 max. €200,-

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jorruchie schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:01:
Sinds begin dit jaar luister ik met veel plezier naar een combi van Audio Technica ATH-AD900X en een FiiO X3. Het merendeel van mijn muziek collectie bestaat uit flac bestanden die vanaf de PC m.b.v. een WASAPI driver via Foobar2000 worden afgespeeld. De Fiio wordt hierbij dus ingezet als USB DAC.

Het klinkt op zich prima, maar ik heb het idee dat het geluid nog wat transparanter c.q. opener kan.
Daarom ben ik me gaan verdiepen in het aanbod van headphone DAC's / AMP's, maar deze zoektocht mondt helaas uit in besluiteloosheid. Mede omdat er in de buurt van Bergen op Zoom geen HiFi zaak is waar de diverse combinaties te beluisteren zijn.

Ik heb de Fiio E10K overwogen, rondgekeken op http://www.headfonia.com/, het helaas gesloten

Ik zou als ik jou was eens massdrop.com bekijken. Die hebben nagenoeg altijd wel een aardige usb DAC (evt inc amp) in jouw prijsrange in de aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42

Je kan eens kijken naar de ODAC. Deze is ontworpen door een gast (nwavguy) die de audiofielen uitlachte met hun dure spullen. Zulk soort mensen zie je heel veel, echter hij had de kennis en de ballen om een versterker en later een DAC te ontwerpen die technisch exact doet wat een DAC en versterker moet doen.
Ik heb zijn spullen nooit beluisterd, maar ook in dit draadje zijn er Tweakers die zijn spullen hebben. Je kan kijken of je het bij hun kan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
apis29 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:49:
[...]

;) uit de gids: '... but the MDR-1A remains one of the most comfortable closed headphones currently available.''
Ik heb net eergisteren de COP besteld, maar bevalt die niet dan weet ik waar ik moet kijken ;) thnx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

rodie83 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 07:33:[...]Ik zou als ik jou was eens massdrop.com bekijken. Die hebben nagenoeg altijd wel een aardige usb DAC (evt inc amp) in jouw prijsrange in de aanbieding.
Russel88 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:25:[...]Je kan eens kijken naar de ODAC. Deze is ontworpen door een gast (nwavguy) die de audiofielen uitlachte met hun dure spullen. Zulk soort mensen zie je heel veel, echter hij had de kennis en de ballen om een versterker en later een DAC te ontwerpen die technisch exact doet wat een DAC en versterker moet doen.
Thanks voor de tips! De ODAC zie ik inderdaad vaak voorbij komen en de "no non sense" engineering kan ik zeker waarderen. Er zijn verschillende set-ups mogelijk: een losse O2 amp en de ODAC of een gecombineerd appraat de O2 + ODAC (rev b).

Het zou mooi zijn als hiervoor een Massdrop komt: https://www.massdrop.com/buy/massdrop-o2-odac :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
In A'dam zit hdphns, misschien dat je daar eens langs kunt gaan. Ze hebben ook een zeer ruime retour termijn, dus je kan het ook gewoon wat langer thuis proberen.

De FiiO X3 is op zich vrij goed, maar ik vind hem wel vrij donker qua klank. Als je van die donkere klank houdt, kun je waarschijnlijk beter die FiiO E10K proberen (alhoewel ik niet weet of hun versterkers / DACs ook zo donker van klankkleur zijn).

De O2 en ODAC zijn volgens de reacties (en ontwerp) neutraal van klank. Dat klinkt mooi, maar als je van een warmer / donkerder geluid houdt, dan kan het wat schel klinken (alhoewel uiteraard je hoofdtelefoon daar de grootste invloed op heeft). Ik kan het zelf wel waarderen, en relatief wat meer nadruk op het midden en hoog kan de perceptie geven van wat gedetaileerder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

De FiiO X3 heeft een Wolfson WM8740 DAC chip, welke inderdaad vrij warm/donker klinkt.
De FiiO E10 had exact dezelfde chip en deze is in de E10K vervangen door een Texas Instruments PCM5102 DAC. Dit zou een meer open en gedetailleerd geluid opleveren en dat is waarnaar ik op zoek ben. http://www.headfonia.com/fiio-e10k-classic-reborn/2/

Er is echter zoveel meer dan de FiiO portable DAC/AMP combinaties. Aangezien ik al een X3 heb, ben ik eigenlijk wel benieuwd wat een andere DAC en/of AMP kunnen betekenen.

Dus het is inderdaad een goed idee om eens te gaan luisteren bij hdphns en bezien of er winst is te behalen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine update:

- nog geen koptelefoon aangeschaft
- gister bij de MM langs geweest, helaas was de Marshall monitor niet meer aanwezig (nu zie ik ook online geen Marshall koptelefoon meer)
- wel de Sennheiser Urbanite XL op gehad (en tracks klassiek, hoedenplank, supersharpshooter beluisterd) en dat klink veel belovend
- ook de Sennheiser Momentum opgehad
- bose (299 euro) zat heerlijk en geluid was OK
- ook sony MDR 1A en sony MDR-10RBTB (bluetooth? maar heb hem met snoer uitgeprobeerd), wat me direct opviel was het verschil tussen de Urbanite XL en sony's, sony's klonken veel "zachter"

- welke AKG passen in mijn budget en zijn aan te raden?

Door het vele browsen ben ik ook benieuwd geraakt naar en waar in Amsterdam kan ik ze uitproberen:
Audio-Technica ATH-M50x (alleen hoe koppel ik hier een mic aan? en welke mic snoer is iPhone/iOS compatible of werkt het niet zo?)
en uit nieuwsgierigheid
Master & Dynamic MH40 (ver buiten mijn budget)

Groet,

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tijdje terug voor zo'n 16 euro een kortere kabel voor m'n HD600 gehaald, werkte prima, maar de sleeving was wat ruw (dat spul wat je ook om gesleevede kabels in een pc ziet), dus ik denk ik bestel een soepelere. Trek ik heel voorzichtig de kabel uit m'n sennheiser..blijft er 1 pinnetje achter. Wtf denk ik: nog voorzichtiger 2e stekkertje loshalen: idem verhaal :X Ze gingen er al vrij lastig in toen, maar het is blijkbaar erin en nooit meer normaal eruit :+ Nu de veel dunnere, maar soepele blauwe kabel aangesloten, idem prijs, stekkertjes werken wel beter (krijg ze er makkelijker in). Ziet er wel wat mooier uit zo, blauw matcht mooi met het HD600-logo op de koptelefoon zelf. Maar goed, mixed feelings. Deze kabel komt niet van idem shop, hopelijkt blijft ie werken :P

-update-
ebay-seller van de brakke kabel was erg verbaasd, maar had duidelijke foto's meegestuurd en hij deed totaal niet moeilijk en hij stuurt een nieuwe kabel op..die gaat tzt direct marktplaats op, ben erg happy met de soepelere kabel van de andere seller :)

[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 05-01-2016 11:08 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:50:
Even een kleine update:

- nog geen koptelefoon aangeschaft
- gister bij de MM langs geweest, helaas was de Marshall monitor niet meer aanwezig (nu zie ik ook online geen Marshall koptelefoon meer)
- wel de Sennheiser Urbanite XL op gehad (en tracks klassiek, hoedenplank, supersharpshooter beluisterd) en dat klink veel belovend
- ook de Sennheiser Momentum opgehad
- bose (299 euro) zat heerlijk en geluid was OK
- ook sony MDR 1A en sony MDR-10RBTB (bluetooth? maar heb hem met snoer uitgeprobeerd), wat me direct opviel was het verschil tussen de Urbanite XL en sony's, sony's klonken veel "zachter"

- welke AKG passen in mijn budget en zijn aan te raden?

Door het vele browsen ben ik ook benieuwd geraakt naar en waar in Amsterdam kan ik ze uitproberen:
Audio-Technica ATH-M50x (alleen hoe koppel ik hier een mic aan? en welke mic snoer is iPhone/iOS compatible of werkt het niet zo?)
en uit nieuwsgierigheid
Master & Dynamic MH40 (ver buiten mijn budget)

Groet,
Het is met headphones toch dat je vooral zelf moet bepalen wat goed voor jezelf klinkt. Een ander kan dat nooit zo goed doen. Wanneer je de Bose comfortabel vindt + het geluid OK dan klinkt dat als een match!

De Bose Soundtrue AE van ca. 180 euro is ook een goede allrounder. Het is een wat gekleurde headphone met een eigen sound, helemaal gemaakt om voor de grootste groep mensen mooi vol te laten klinken. Met de laatste update is het design er ook flink op vooruit gegaan. Helemaal geen verkeerde keuze.

http://www.digitalversus....ound-ear-p20972/test.html

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/o6gwvm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loo9100
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-09 23:36
Dubbel met headphone

[ Voor 103% gewijzigd door FeaR op 24-12-2015 07:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 05:20 ]

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 05:01:
[...]Een Philips X2 met een no-bullshit basic O2 dac zou voor mij de meest rationele investering zijn als je iets moois zoekt. ;)
Sounds good! :9~

• henkie196
  • Niet online
Jorruchie schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:05:
De FiiO X3 heeft een Wolfson WM8740 DAC chip, welke inderdaad vrij warm/donker klinkt.
De FiiO E10 had exact dezelfde chip en deze is in de E10K vervangen door een Texas Instruments PCM5102 DAC. Dit zou een meer open en gedetailleerd geluid opleveren en dat is waarnaar ik op zoek ben. http://www.headfonia.com/fiio-e10k-classic-reborn/2/
Ik vraag me altijd af of dat inderdaad de DAC chip is die zo'n donker geluid heeft, of dat ze bij FiiO de X3 zelf zo getuned hebben (met EQ, DAC, of versterker).

De versterker van de X3 is naar mijn idee altijd prima geweest, qua detail heb ik nooit bijzonder veel verschil kunnen horen tussen verschillende DACs. Maar dat moet je vooral zelf ervaren / horen, natuurlijk ;)
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 05:01:
Andere dac's dan een O2 lijken mij ronduit zonde van de investering, zo je er al iets op vooruit gaat.
Wel een echte verbetering vind ik een Philips X2, een soortgelijke ruimtelijkheid als de ATH-AD900X, maar met een warmere en toch sprankelende klank.
Daar kan voor mij geen Sennheiser tegenop.

Een Philips X2 met een no-bullshit basic O2 dac zou voor mij de meest rationele investering zijn als je iets moois zoekt. ;)
Je weet dat de O2 alleen een versterker is? ;)
De DAC is de ODAC (of als gecombineerd, de O2+ODAC).

Verwijderd

...

Last van audiofiele neigingen? :P
Het punt is dat er vaak ontzettend moeilijk over DAC gedaan wordt terwijl het een kwestie is van kwalitatief goede DAC converters en elektronica die in verhouding staat wat je er voor betaalt. In dat opzicht is niet altijd de kwaliteit evenredig gelinkt met de prijs en is nog maar de vraag in hoeverre een aparte DAC beter klinkt dan een reguliere AV set van het midden of hogere prijssegment. Persoonlijk heb ik daar mijn twijfels bij immers is er genoeg concurrentie op die markt die ervoor zorgt dat ze wel degelijk hun best doen om de beste prijs/prestatie verhouding te bereiken. Met een DIY oplossing valt evt nog wel wat te winnen.

Lastige is idd dat je niet zomaar overal 101 modellen met elkaar kan vergelijken en zelf testen. Want zelf testen is zeker aan te bevelen. Is het niet in een winkel dan kan je altijd nog bij mensen langs in de buurt die zo'n model hebben waar je in geïnteresseerd bent.

Ander punt is dat typisch de invloed van DAC en versterking in de keten niet de zwakste schakels zijn en met kwaliteit van de headset de meeste verbetering van kwaliteit valt te winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:12:
Ander punt is dat typisch de invloed van DAC en versterking in de keten niet de zwakste schakels zijn en met kwaliteit van de headset de meeste verbetering van kwaliteit valt te winnen.
Sowieso is met de speakers (koptelefoon, in-ears) het meeste te halen in gewenste klank en gewenste geluidskwaliteit. De DAC en de versterking maken misschien merkbare, maar veel kleinere verschillen.

Maar een moeilijk aan te sturen koptelefoon kan wel profijt hebben van een betere versterker.
Of een gevoelige in-ear kan ook zeker baat hebben bij een versterker / DAC die weinig ruis geeft.

Voor Jorruchie kan een wat neutralere DAC/versterker wellicht wel wat voordeel geven. Omdat de mids wat weg lijken te vallen op de X3, kan een wat neutralere DAC/versterker in ieder geval voor de perceptie wel wat gedetailleerder klinken. Je krijgt dan meer dBs op die frequenties bij hetzelfde volume, waardoor je dus beter kan horen wat er daar gebeurd.

Voor mij klinkt muziek waarin de bas meer benadrukt wordt (of dat nu door de koptelefoon of de DAC of de versterker komt) al snel wat wollig, zelfs als het detail er wel is als je er écht op gaat letten.

Voor de aansturing zelf, kun je denk ik best erop vertrouwen dat de X3 je koptelefoon goed genoeg aanstuurt. De versterker is zeker één van de sterke punten van de X3.

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:41
Jorruchie schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:57:
[...]

[...]

Thanks voor de tips! De ODAC zie ik inderdaad vaak voorbij komen en de "no non sense" engineering kan ik zeker waarderen. Er zijn verschillende set-ups mogelijk: een losse O2 amp en de ODAC of een gecombineerd appraat de O2 + ODAC (rev b).

Het zou mooi zijn als hiervoor een Massdrop komt: https://www.massdrop.com/buy/massdrop-o2-odac :Y)
Ander optie in die price range zijn schiit dac + eventueel amp.
http://www.head-fi.org/t/...iew-magni-modi-vs-o2-odac

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:12:
[...]
Last van audiofiele neigingen? :P
Ja ik vrees van wel... Ben me nu een beetje aan het oriënteren op Audioquest Diamond kabels
Kost een paar centen ($695,-), maar dan heb je ook wat. Zilveren door de elfen bij maanlicht gesmeedde kabels en dat hoor je ! :+

Nee, zonder gekheid. De overstap van een Cowon i7 i.c.m. House of Marley IEM's naar de FiiO X3 en Audiotechnica ATH-AD900X was gigantisch. Nu kom ik op een punt dat het "wow! effect" een beetje weg is en vraag me af wat de beste upgrade is bij een beperkt budget.

Ik denk dat de Philips Fidelio X2, of Beyerdynamic DT-880 wel goede kanshebbers zijn welke ik eerst 'ns ga beluisteren op de X3.
Allen bedankt voor de input, wordt zeer gewaardeerd ! d:)b

Verwijderd

henkie196 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:49:
Je weet dat de O2 alleen een versterker is? ;)
De DAC is de ODAC (of als gecombineerd, de O2+ODAC).
Uiteraard, ik moet ook geen antwoord meer geven zo vroeg in de ochtend als ik m'n koffie nog niet op heb. :+

De ODAC + O2 liggen onder m'n pc op wieltjes (en zie ik dus zelden) terwijl de Audioengine D1 op een andere pc zit aangesloten.
Verwarrend voor een nog slaperig hoofd, maar eenmaal wakker ben ik met de ODAC en de D1 eigenlijk net zo tevreden.

De D1 is de laatste jaren een rocksolid en nifty dacje gebleken, nooit spijt van gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
Mooneater schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:11:
[...]

Ik heb net eergisteren de COP besteld, maar bevalt die niet dan weet ik waar ik moet kijken ;) thnx :D
de Beyerdynamic Custom One Pro nu een week in gebruik gehad, en het geluid valt me toch wel erg tegen. Er is prima bas (zeker met de schuif open), maar de mids en highs blijven voor mij een beetje "dof" klinken (hoop dat ik het goed uitleg). Vermoedelijk dat nog wat langer gebruik mij hier wel aan laat wennen, maar ik ben er niet naar om na lang zoeken genoegen te nemen met "wel ok", dus de COPs zijn weer terug naar de winkel.

Dus... weer redelijk terug bij af. Komend weekend ben ik in Hamburg, dan daar eens bij de Saturn kijken, die hebben veel koptelefoons on display. Hopen dat ik iets moois zie.

Ik heb overigens 2 jaar geleden ook een blauwe maandag de "Plantronics 780" (een gameheadset) gehad, deze was nogal oncomfortabel voor mijn wat grote oren, maar het geluid was absurd kristalhelder - ik had soms het idee dat het geluid van buiten de headset zelf kwam, heet dit soundstage, of is dat weer iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbs
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 13:28
Mooneater schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:05:
[...]

de Beyerdynamic Custom One Pro nu een week in gebruik gehad, en het geluid valt me toch wel erg tegen. Er is prima bas (zeker met de schuif open), maar de mids en highs blijven voor mij een beetje "dof" klinken (hoop dat ik het goed uitleg). Vermoedelijk dat nog wat langer gebruik mij hier wel aan laat wennen, maar ik ben er niet naar om na lang zoeken genoegen te nemen met "wel ok", dus de COPs zijn weer terug naar de winkel.

Dus... weer redelijk terug bij af. Komend weekend ben ik in Hamburg, dan daar eens bij de Saturn kijken, die hebben veel koptelefoons on display. Hopen dat ik iets moois zie.

Ik heb overigens 2 jaar geleden ook een blauwe maandag de "Plantronics 780" (een gameheadset) gehad, deze was nogal oncomfortabel voor mijn wat grote oren, maar het geluid was absurd kristalhelder - ik had soms het idee dat het geluid van buiten de headset zelf kwam, heet dit soundstage, of is dat weer iets anders?
Heb je de Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm al geprobeerd? Net iets goedkoper en als ik deze vergelijking mag geloven beter dan de Custom One Pro op de punten die je niet bevielen.

http://www.head-fi.org/t/...one-pros-quick-comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
wdbs schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:15:
[...]

Heb je de Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm al geprobeerd? Net iets goedkoper en als ik deze vergelijking mag geloven beter dan de Custom One Pro op de punten die je niet bevielen.

http://www.head-fi.org/t/...one-pros-quick-comparison
Nee nog niet, de 80 Ohm komt met velour earpads geloof ik, in tegenstelling tot de 32 Ohm. Ik twijfel alleen of de 80 Ohm wel wil icm mijn telefoon / macbook.

Ik heb wel gisteren de Sony MDR-1A geprobeerd in de Saturn in Hamburg, en die klonk ook goed. Hoewel het aanbod in deze Saturn heel groot is, is het gros ervan Philips of Sennheiser (geen beyerdynamic helaas :P). Ook meteen even de Sennheiser 558 en 598 geprobeerd, die klonken ook erg mooi (maar zijn open).

Dus het lijkt de Beyerdynamic 770dt te worden vs de Sony MDR-1A :)

[ Voor 0% gewijzigd door Mooneater op 05-01-2016 12:23 . Reden: 25 ohm moet natuurlijk 32 ohm zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tg1997
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-05 12:48
Beste tweakers,
Even een vraag over de Audio-Technica ATH-M50x. Is deze koptelefoon neutraal of is de bas sterk. En hoe is dit in vergelijking met de m40x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-10 19:53
Ik vind de bass van de m50x (iets te) sterk aanwezig, de hoge tonen worden hierdoor een beetje benadeeld, maar dat is uiteraard mijn mening. Ik ben eerder voorstander van de sony mdr-1AB die het beter doet met een lichte kleuring in de middellage tot middelhoge tonen.

Voor echt neutrale geluidskwaliteit kan ik je niet verder helpen, daar zullen leden die meer ervaring hebben opgedaan wel een antwoord op weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:16
tg1997 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:24:
Beste tweakers,
Even een vraag over de Audio-Technica ATH-M50x. Is deze koptelefoon neutraal of is de bas sterk. En hoe is dit in vergelijking met de m40x?
Ik raad je aan om een keer bij de Mediamarkt een paar te testen, is erg handig als je een goede wilt vinden want iedereen heeft een andere geluidsbeleving ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
tg1997 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:24:
Beste tweakers,
M40x is neutraler of shure shr440 die is nu 80 Euro koopje vooral in combinatie met goede dac :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Jochemd13 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:25:
[...]

Ik raad je aan om een keer bij de Mediamarkt een paar te testen, is erg handig als je een goede wilt vinden want iedereen heeft een andere geluidsbeleving ;)
Mediamarkt heeft geen Audio-Technica maar Shure wel volgens mij denken ze serieus dat Shure daar heel exotisch merk is daar :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbeun
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:42
Als ik een merk zou aanraden, 100% audio technica.
Ik heb veel verschillende koptelefoons gehad en geprobeerd, maar audiotechnica is naar mijn mening (een van) het beste merk. Ik gebruik zelf de M50X (140,-). echt SUPER geluid. beter geluid kan je niet krijgen voor koptelefoons, zeker niet voor dat geld !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Morgen of overmorgen krijg ik een Yarland P100 binnen. Ben benieuwd. Eens vergelijken met mijn X-Can V2.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Iemand nog interesse in een behuizingloze O2 of O2 printplaten?

Let me know. :)

Over een tijdje komt er misschien (als ik zin heb) een mini review over de Audiolab M-DAC. Heb mijn portemonnee vandaag van heel wat geld ontdaan. :(

Hebben jullie al ervaringen? Of heeft iemand al de filters eens vergeleken?
De luistersessie in de winkel beviel goed met de Fidelio X2 en M-DAC. Ook even kort de Grado PS500-e opgehad maar die liet minder indruk achter dan de RS2i. Hij was een stuk neutraler dan de rs2i maar nog steeds niet neutraal genoeg om écht voor vanalles goed te zijn.
De RS2i had weliswaar minder bass, maar hij was wel meer 'airy' en dus erg goed in waar grado's goed in zijn. De rock zoals NIN of RATM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Heilige Kaas schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:46:
Iemand nog interesse in een behuizingloze O2 of O2 printplaten?

Let me know. :)
So, we meet again!

Wat heb je precies liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zornar
  • Laatst online: 23-01 00:27
Hallo luitjes,

Ik heb sinds kort de audio technica ath-m50x's en ben nu eigenlijk opzoek naar een amp en misschien een dac. Het is intrinsieke bedoeld als desktop setup, maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Heb wat onderzoek gedaan naar de produkten van Fiio, en ben tot nu toe uitgekomen op de e12a of de e10k. Ik wil eigenlijk max zo'n 175 uitgeven aan het totaal. Is er iemand met een soort gelijke "setup" die mij enigszins wat advies kan geven over wat wel en wat niet een verstandige keuze is, en eventuele alternatieven.

Alvast vriendelijk bedankt 8)
Pagina: 1 ... 79 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.