“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”
Als je iets "mist" in het geluid kun je dat nog wel wat aanpassen via een Fiio met EQ, maar het kan ook zo zijn dat het geluid uit de koptelefoon toch niet helemaal bij je past. Zelf had ik bij Dt 990's zoiets van: hmm, het bevalt me niet, het is vermoeiend..en toen ik overstapte op de HD 600's had ik zoiets van: yeah, klinkt gewoon perfect, heerlijk relaxed voor mij. Weet niet of de m50x's in verschillende ohm-versies komen en jij er eentje hebt die eigenlijk versterkt moet worden ,maar je hem nu direct aan je pc hebt hangen waardoor hij niet alles kan laten horen zeg maarZornar schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:46:
Het is intrinsieke bedoeld als desktop setup, maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien.
Zou je keuze ook af laten hangen van bedieningsgemak (een mooie grotere volumedial werkt op je bureau fijner dan volume +/--toetsen) en de aansluitopties op je muziek(bronnen). Een DAC..tsja als je daarover gaat praten: zelf vind ik het vooral handig om ruis/kraakjes weg te halen, op mijn werk heb ik een of ander superbrak onboard audiogedoetje en zelfs mijn MBP gaf via de jack af en toe een plop/kraakje.. Daar ben ik met de Aune (thuis) en Fiio (werk) in ieder geval vanaf. Veel versterkertjes hebben ook een dac ingebouwd, ben je meteen klaar. En via USB heb je ook nog eens het gemak dat je hem op al je pc's wel kunt aansluiten: toekomstbestendig.
[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 06-01-2016 11:44 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Probeer ze allebeiMooneater schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:53:
[...]
Nee nog niet, de 80 Ohm komt met velour earpads geloof ik, in tegenstelling tot de 32 Ohm. Ik twijfel alleen of de 80 Ohm wel wil icm mijn telefoon / macbook.
Ik heb wel gisteren de Sony MDR-1A geprobeerd in de Saturn in Hamburg, en die klonk ook goed. Hoewel het aanbod in deze Saturn heel groot is, is het gros ervan Philips of Sennheiser (geen beyerdynamic helaas). Ook meteen even de Sennheiser 558 en 598 geprobeerd, die klonken ook erg mooi (maar zijn open).
Dus het lijkt de Beyerdynamic 770dt te worden vs de Sony MDR-1A
Probeer de BeyerDynamic DT770 eens, vind ik persoonlijk toch beter klinken dan de AT M50X. Dat de M50X je hoofd ook nog eens wil samenpersen deed m ook geen goed. Maar misschien heb jij een heel smal hoofd, dat kan natuurlijk ookpieterbeun schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:38:
Als ik een merk zou aanraden, 100% audio technica.
Ik heb veel verschillende koptelefoons gehad en geprobeerd, maar audiotechnica is naar mijn mening (een van) het beste merk. Ik gebruik zelf de M50X (140,-). echt SUPER geluid. beter geluid kan je niet krijgen voor koptelefoons, zeker niet voor dat geld !!
De m50X zit bij mij perfect en kan ik uren dragen zonder problemen
pieterbeun schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:36:
DT770 heb ik ook getest, zeker een erg goede koptelefoon. Enige nadeel vond ik dat de bass een beetje zwak was naar mijn mening.
De m50X zit bij mij perfect en kan ik uren dragen zonder problemengroot hoofd,klein hoofd geen probleem
Hmm, waar? Bax-shop heeft ze beiden nog wel op voorraad, maar ik vind het niet zo netjes om lukraak wat te bestellen en dan weer terug te sturen. In Groningen en omstreken is Beyerdynamic ook erg lastig om te beluisteren helaas (heb nog geen winkel ermee gevonden).Ossi schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:46:
[...]
Probeer ze allebeiIk vind mijn DT770 80Ohm fijn klinken op de laptop, maar dat is geen macbook, geen idee of er zoveel verschil zit in geluid wat dat betreft. Ook op de telefoon klinkt het goed
Op een Duits forum las ik iemand die de Sony MDR-1A had vergeleken met de DT 770 80 Ohm, en die kwam uit op de Sony MDR-1A. Ik vond deze zelf ook zeer meevallen, dus ik denk dat het toch de MDR-1A gaat worden.
Ja vergelijken van koptelefoons is erg lastig in het hele land, maar ik kon in Groningen ook bijna nergens terecht. Uiteindelijk voor de DT770 gegaan op basis van reviews van mensen op dit forum en andere fora. Tot nu toe geen spijt van gehadMooneater schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:37:
[...]
Hmm, waar? Bax-shop heeft ze beiden nog wel op voorraad, maar ik vind het niet zo netjes om lukraak wat te bestellen en dan weer terug te sturen. In Groningen en omstreken is Beyerdynamic ook erg lastig om te beluisteren helaas (heb nog geen winkel ermee gevonden).
Op een Duits forum las ik iemand die de Sony MDR-1A had vergeleken met de DT 770 80 Ohm, en die kwam uit op de Sony MDR-1A. Ik vond deze zelf ook zeer meevallen, dus ik denk dat het toch de MDR-1A gaat worden.
Als je wilt zou je eventueel wel mijn DT770 mogen proberen, laat maar weten via PB
Groningen stad: bij Tonika (https://tonika.nl/). Daar heb ik ze niet lang terug nog zelf zien hangen.Mooneater schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:37:
[...]
Hmm, waar? Bax-shop heeft ze beiden nog wel op voorraad, maar ik vind het niet zo netjes om lukraak wat te bestellen en dan weer terug te sturen. In Groningen en omstreken is Beyerdynamic ook erg lastig om te beluisteren helaas (heb nog geen winkel ermee gevonden).

Hoppakee. Yarland P100. Doet het fantastisch!
[ Voor 4% gewijzigd door SannrHerr op 06-01-2016 16:22 ]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Veel winkels staan het ook niet toe dat je hoofdtelefoons terugstuurt om geld terug te krijgen. Een grote uitzondering is Amazon, en het mooie is dat die ook nog eens teruggestuurde hoofdtelefoons tegen een gereduceerde prijs verkoopt. Dan vind ik het zelf ook wat minder lastig om zo'n exemplaar weer terug te sturen als hij niet bevalt. Zo heb ik onlangs de Sony MDR100AAP (jawel, de 'gele tip' van een paar pagina's terug) en de Panasonic HD10 teruggestuurd omdat ze toch niet bevielen. De 1e was te weinig levendig naar mijn smaak, en de Panasonic vond ik te terughouden in het midden. We'een fantastisch mooie bouwkwaliteit overigens.Mooneater schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:37:
ik vind het niet zo netjes om lukraak wat te bestellen en dan weer terug te sturen.
Wat de Sony betreft, dat is eigenlijk best een maf ding als je kijkt naar al die kleuren waarin hij beschikbaar is. Je zou dan een fun sound/V shaped geluid verwachten, maar niks is minder waar. Dat ding is behoorlijk neutraal. In dat opzicht verwacht ik dat de MDR-1A wat warmer en minder neutraal klinkt. Moet zeggen dat ook ik best benieuwd ben naar deze hoofdtelefoon.
Andere grote aanrader: de Philips A5Pro. Een uitgebreidere indruk van deze hoofdtelefoon volgt nog.
Bij mediamarkt en Saturn wel inderdaad, maar bij bax-shop heb je 60 dagen niet goed, geld terug garantieglnk schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:57:
Volgens mij nemen ze hoofdtelefoons niet eens terug omdat het je oor aanraakt. En dat is viesss. Althans dat staat in hun algemene voorwaarden
Paar jaar terug nog eentje retour gestuurd naar bax, geen probleem. Sowiso is even checken bij een webwinkel of ze het doen wel handig.Mooneater schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:38:
[...]
Bij mediamarkt en Saturn wel inderdaad, maar bij bax-shop heb je 60 dagen niet goed, geld terug garantie
Recent heeft mijn pa bij Bax nog een 770 80 ohm omgeruild voor een 32 ohm, geen probleem en heel snel geregeld.
Shure al bekeken? Of moet dit dreunende bassen worden?Mooneater schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:53:
[...]
Nee nog niet, de 80 Ohm komt met velour earpads geloof ik, in tegenstelling tot de 32 Ohm. Ik twijfel alleen of de 80 Ohm wel wil icm mijn telefoon / macbook.
Ik heb wel gisteren de Sony MDR-1A geprobeerd in de Saturn in Hamburg, en die klonk ook goed. Hoewel het aanbod in deze Saturn heel groot is, is het gros ervan Philips of Sennheiser (geen beyerdynamic helaas). Ook meteen even de Sennheiser 558 en 598 geprobeerd, die klonken ook erg mooi (maar zijn open).
Dus het lijkt de Beyerdynamic 770dt te worden vs de Sony MDR-1A
[ Voor 25% gewijzigd door Wijnands op 07-01-2016 13:18 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
O god, nog meer keus[b]Wijnands schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:16:
Shure al bekeken? Of moet dit dreunende bassen worden?
Dreunende bassen houd ik inderdaad wel van. Welke Shure had je in gedachten?
Shurely de MDR-1AMooneater schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:26:
[...]
O god, nog meer keus
Deze klinkt er iig echt lekker op
https://soundcloud.com/thomas-cook-966393029/be-bold (wat erna komt klinkt ook wel lekker qua bass https://soundcloud.com/alexandra-jara-4/chunky-original-mix)
[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 07-01-2016 20:39 ]
Dan moet je niet bij Shure zijn. Dit is waarschijnlijk een goede optie voor je. Ik vind 'm niet slecht behalve dat de bas dusdanig sterk aanwezig is dat ik er acuut heel agressief van wordt. Dat betekend meestal dat 'ie prima is voor de bas liefhebbers.Mooneater schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:26:
[...]
O god, nog meer keus
http://www.teufelaudio.nl...eufel-massive-p15386.html
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Ik ben voorlopig nog niet van plan een dac/amp er bij te kopen voor 100 euro.
Wat is jullie mening?
De X2 zou inderdaad wat meer bass moeten hebben. Ik heb zelf alleen de X1 kunnen horen, dus ik durf geen echt gefundeerde mening te geven.Assix schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:56:
Ik overweeg mijn Sennheiser HD 598 te vervangen voor een Philps Fidelio X2, dit omdat ik de Sennheiser HD 598 toch iets te neutraal vind. Ik gebruik de koptelefoon voornamelijk voor gamen, films en het luisteren van muziek (House, R&B etc.).
Ik ben voorlopig nog niet van plan een dac/amp er bij te kopen voor 100 euro.
Wat is jullie mening?
Persoonlijk zou ik niet mijn HD598 vervangen voor een X2. Ik luister redelijk gevarieerde muziek, waarbij een neutrale headphone soms gewoon prettiger is. Dan liever beide headphones houden
Just do it.
Tja 240 euro voor de X2 of 120 euro als ik m'n HD598 verkoop. Dat verschil is mij net iets te groot. Ik heb gehoord dat de X2 meer bass heeft, maar zeker ook niet bass-heavy dus hij lijkt me wel perfect! 2 headphones zijn echt overbodig voor mij.Solictice schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:33:
[...]
Ik luister redelijk gevarieerde muziek, waarbij een neutrale headphone soms gewoon prettiger is. Dan liever beide headphones houden
In dat geval kan het wel eens een goede keus zijn ja. Ik vind wel dat de HD598 veel voller klinkt als hij wordt aangestuurd door een goede versterker. Zelf gebruik ik hem in combinatie met een Schiit Vali, dan klinkt hij echt stukker warmer.Assix schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:03:
[...]
Tja 240 euro voor de X2 of 120 euro als ik m'n HD598 verkoop. Dat verschil is mij net iets te groot. Ik heb gehoord dat de X2 meer bass heeft, maar zeker ook niet bass-heavy dus hij lijkt me wel perfect! 2 headphones zijn echt overbodig voor mij.
Eigenlijk zijn beide headphones gewoon prima keuzes, het is maar net wat je wilt en waar je voorkeur ligt. Probeer de X2 wel eerst uit voordat je je HD598 verkoopt, je weet maar nooit.
Welke van de 2 klinkt volgens jou beter zonder dac/amp? Ik heb goede onboard sound op m'n moederbord en meer zit er voorlopig ook even niet in. Ik heb volgens mij gelezen dat de DT880 meer profiteert van een dac/amp dan de X2 en dat de treble voor sommige mensen echt helemaal niet prettig is bij de DT880.Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:05:
[...]
Ik blijf het moeilijk vinden te kiezen tussen de X2 en de DT880, het zijn beide fantastische headphones, maar wel verschillend van karakter.
Dan neig ik toch zeker naar de X2, vooral omdat bij games en films dat spectaculaire mij juist heel welkom lijkt. Bedankt voor al je info! 😁Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:48:
[...]
De X2 is echter iets spectaculairder en absoluut warmer van sound, erg mooi, maar of het net zo neutraal is als de DT880 dat weet ik nog zo net niet.
Verwijderd
Prima keus wat mij betreft, zo gebruik ik m'n X2 dus ook.Assix schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 23:05:
Dan neig ik toch zeker naar de X2, vooral omdat bij games en films dat spectaculaire mij juist heel welkom lijkt. Bedankt voor al je info! 😁
Daar kwam ik inderdaad ook al achter, de enige optie die je dan hebt. Bestellen > bevalt het niet binnen 14 dagen, retour sturen.Mooneater schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:37:
[...]
pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)
pricewatch: Audio-Technica ATH-A500X (Zwart)
pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 32 Ohm (Zwart)
Hier zat ik een beetje naar te kijken.
Maar luisteren ergens in de winkel omgeving Groningen zou zelf zo makkelijk zijn x)
Gelukkig kan ik Audio Technica wel beluisteren bij Hifi Corner, maar voor Beyerdynamic heb je gewoon pech
Verwijderd
Heel lang geleden was mijn favoriete hoofdtelefoon de nog steeds verkrijgbare Beyer Dynamic 990 Pro. En dat is hij tot de dag van vandaag gebleven.
In die tijd werkte ik als reporter bij een lokaal radiostation. We werden geacht zelf de hardware te hebben om op pad te gaan.
Mijn "uitrusting" bestond uit het beste wat ik me toen kon veroorloven: een Uher "Report" 2-spoor draagbare bandrecorder, een Sennheiser MD 421 dynamische microfoon en dus een Beyer Dynamic 990 Pro hoofdtelefoon. Eens thuis werd het klankmateriaal gemonteerd/gemixt op een paar Revox A77 bandrecorders. Dat was toen vaak nog knippen en plakken van bandjes.
Het grootste pluspunt van de Beyer Dynamic 990 Pro, die van mij en van weleer toch, zullen sommigen misschien beschouwen als een nadeel: je hoort hem nauwelijks. Daarmee bedoel ik: hij gaf het geluid weer zoals het was. Geen opgepompte bassen, geen gestroomlijnde hoge tonen. Neutraal, zoals het hoort (vind ik toch).
De hoofdtelefoon is inmiddels total loss. Ik ga er een nieuwe kopen. Ik ben benieuwd!
Grappig dat je dit aangeeft, dan zou de DT880 nog "beter" bij je wensen moeten passen.Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:12:
Hallo, ik ben nieuw hier.
Heel lang geleden was mijn favoriete hoofdtelefoon de nog steeds verkrijgbare Beyer Dynamic 990 Pro. En dat is hij tot de dag van vandaag gebleven.
In die tijd werkte ik als reporter bij een lokaal radiostation. We werden geacht zelf de hardware te hebben om op pad te gaan.
Mijn "uitrusting" bestond uit het beste wat ik me toen kon veroorloven: een Uher "Report" 2-spoor draagbare bandrecorder, een Sennheiser MD 421 dynamische microfoon en dus een Beyer Dynamic 990 Pro hoofdtelefoon. Eens thuis werd het klankmateriaal gemonteerd/gemixt op een paar Revox A77 bandrecorders. Dat was toen vaak nog knippen en plakken van bandjes.
Het grootste pluspunt van de Beyer Dynamic 990 Pro, die van mij en van weleer toch, zullen sommigen misschien beschouwen als een nadeel: je hoort hem nauwelijks. Daarmee bedoel ik: hij gaf het geluid weer zoals het was. Geen opgepompte bassen, geen gestroomlijnde hoge tonen. Neutraal, zoals het hoort (vind ik toch).
De hoofdtelefoon is inmiddels total loss. Ik ga er een nieuwe kopen. Ik ben benieuwd!

De DT 990 is inderdaad niet echt neutraal te noemen:Brilsmurfffje schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:23:
[...]
Grappig dat je dit aangeeft, dan zou de DT880 nog "beter" bij je wensen moeten passen.
[afbeelding]
http://s7.postimg.org/6oywl4vyj/graph_Compare_php.png
De midbass is ongeveer even hard als op de Momentum On-Ear. De treble is nog wat harder dan die van de Momentum On-Ear. De correcte benaming voor de DT990 is "V-shaped", met zowel boosted bass als boosted treble. De midrange daarentegen is recessed.
Ter vergelijking heb ik er ook een Sennheiser HD600 ingezet, dat is wel een vrij neutraal model.
Zo zie je maar weer dat mensen toch gewend raken aan een zekere kleuring in het geluid, en dat dan vervolgens als neutraal gaan zien. Aan de grafiek valt toch echt af te lezen dat het een echte V-shaped koptelefoon is die niet voor een neutraal geluid gaat.
Zie ook:
http://www.head-fi.org/t/...n-dt770-dt990-models-more
DT990
The DT990 is a fully open headphone with very impressive bass. Though the treble is more pronounced in the whole line up of headphones. I classify this headphone as their fun and bassy one. One thing to note that the DT990 has the most recessed midrange of all three lines.
- 32Ohm
The 32Ohm model for this headphone follows like the previous two lines. It sounds very much like the 600Ohm models, but has a far less refined tone to it. The bass in this model also seems a little sloppy compared to its other two incarnation and is slower sounding as well. The soundstage is still smaller like the other two lines, but bigger than the 32Ohm DT880. The midrange is fuller than the 250Ohm model, but is a lot more hollow sounding than the 32Ohm DT880. The soundstage is also wider than the 32Ohm DT880 with better imaging.
- 250Ohm
The treble us a bit far too pronounced and covers the midrange, though it has better detail and extension over the other DT770 and DT880 models. It’s somewhat strident and can cause ear fatigue quite quickly for those who are sensitive to treble. The midrange, as stated above, is very shallow to almost nonexistent. Maybe that’s overstating it, but it’s very shallow sounding, but what can be heard is very detailed and transparent. The 250Ohm DT880 has a much fuller midrange, but the DT990’s has more detail and transparency to it. The bass is very prominent and takes over the sound. It makes the headphone sound darker. The impact on the bass is very impressive for an open headphone and it has more extension than the 250Ohm DT880, but lacks it’s texturing and layering. The soundstage easily beats the 250Ohm DT880 as this ohm rating of the DT990 is much wider and deeper sounding.
- 250Ohm (PRO)
The pro version follows the trend of the other two lines pro variants with a smaller soundstage, more bass, and more clamp. The treble seems smoother also because of the increased clamping force and aids the mids in coming forward. Bass seems to have gained impact but now there’s slightly more bass. Even more bass than the 600Ohm model, but not as controlled. The treble is smoother now from the added bass as it gets masked a tiny bit. The mids gain some body and the lower mids are more audible.
- 600Ohm
The 600Ohm model is the definitive version of the DT990 and has the smoothest treble of the DT990 line. It’s also the most detailed treble of all three lines and offers the most extension. The midrange of this model is close to the 250Ohm DT880 and is rather shallow, but far more improved over the 250Ohm DT990. The DT990 600Ohm’s mids are a little bit more transparent and detailed over its 250Ohm counterpart, but not nearly as full sounding as the 600Ohm DT880. The DT990 still has a slightly more detailed midrange over the 600Ohm DT880. Bass on this model is just insane. It has so much impact and is so tight and controlled sounding it makes you question that’s it’s an open headphone. Also the bass is very snappy and fast, far faster sounding than the other DT990 variants. Really just the most impactfull and controlled bass I’ve heard from an open headphone. The soundstage also beats all the DT770 and DT880 models and is pretty wide and deep. The imaging though is just a bit better than the 600Ohm DT880, but not by much.
Dit bevestigd het beeld van de grafieken. Recessed midrange (die aanzienlijk zachter is dan de overige tonen), boosted bass, boosted treble. V-shaped en totaal niet neutraal.
[ Voor 64% gewijzigd door dusty-2011 op 09-01-2016 21:57 ]
Nogmaals zeer veel dank voor de gastvrijheid!Ossi schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:49:
[...]
Ja vergelijken van koptelefoons is erg lastig in het hele land, maar ik kon in Groningen ook bijna nergens terecht. Uiteindelijk voor de DT770 gegaan op basis van reviews van mensen op dit forum en andere fora. Tot nu toe geen spijt van gehad
Als je wilt zou je eventueel wel mijn DT770 mogen proberen, laat maar weten via PB
Na de DT770 te hebben beluisterd, heb ik hem meteen besteld.
Ze komen aankomende week binnen, dus dan kan ik kijken hoe ze bij langere luistersessies voldoen. Ik ben benieuwd!
Dat is toch wel wat je vaker ziet. Op basis van de wens voor neutraliteit, zou ik zelf ook eerder een HD600, DT880 of Focal Spirit Pro aanbevelen. De DT990 kwam op mij nooit neutraal over, maar ik heb ze ook nooit voor een langere periode beluistert.dusty-2011 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:51:
Zo zie je maar weer dat mensen toch gewend raken aan een zekere kleuring in het geluid, en dat dan vervolgens als neutraal gaan zien. Aan de grafiek valt toch echt af te lezen dat het een echte V-shaped koptelefoon is die niet voor een neutraal geluid gaat.
Heb je er meerdere besteld?Mooneater schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:43:
[...]
Nogmaals zeer veel dank voor de gastvrijheid!
Ze komen aankomende week binnen, dus dan kan ik kijken hoe ze bij langere luistersessies voldoen. Ik ben benieuwd!
En graag gedaan, ik weet hoe moeilijk het is om te kiezen
Ik denk ééntje voor het linkeroor en ééntje voor het rechteroor
Preciesdusty-2011 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:41:
[...]
Ik denk ééntje voor het linkeroor en ééntje voor het rechteroor
Iets met "a pair of headphones" en dat heel raar in het Nederlands zeggen... (hoewel dat ook weer maar 1 paar is. Maar dan wel weer headphoneS. Nouja).
In totaal 1 (een, één) koptelefoon besteld
[ Voor 17% gewijzigd door Mooneater op 11-01-2016 14:02 ]
Ik was al in bezit van een Audio-Technica ATH-AD900X (38Ω).
De soundstage is in het voordeel van de Audio-Technica. De Beyer klinkt wat meer "in your face" en wint het in de detailering en in het laag. Voor klassiek, jazz en live registraties neig ik naar de Audio-Technica; voor blues, rock, metal en deep house komt de Beyer in beeld. Kortom de DT 880 is een welkome aanvulling op mijn verzameling.

Ik maak normaal gebruik van Audioengine A5+ speakers, had wel nog een Sennheiser HD 439 liggen maar daarvan vond ik de kwaliteit een stuk minder tegenover mijn speakers.
Na lang gezoek ben ik op het volgende uitgekomen.
Sennheiser HD 598
Schiit Modi 2 Uber
Schiit Vali 2
Het zit aangesloten via Audioquest Forest optical op mijn pc.
De Modi 2 zit verbonden met de Vali 2 dmv een kort QED Performance Audio Graphite kabeltje.
Mijn eerste indruk was wow, zoveel detail heb ik nog nooit gehoord en was al helemaal te spreken over de soundstage wat je toch wel mist bij de speakers.
Hieronder nog een plaatje van de stack.

Heel erg vet!D4jackal schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 00:23:
Zo, ik heb mijzelf ook eens op de headphones gegooid.
Ik maak normaal gebruik van Audioengine A5+ speakers, had wel nog een Sennheiser HD 439 liggen maar daarvan vond ik de kwaliteit een stuk minder tegenover mijn speakers.
Sennheiser HD 598
Schiit Modi 2 Uber
Schiit Vali 2
Het zit aangesloten via Audioquest Forest optical op mijn pc.
De Modi 2 zit verbonden met de Vali 2 dmv een kort QED Performance Audio Graphite kabeltje.
Mijn eerste indruk was wow, zoveel detail heb ik nog nooit gehoord en was al helemaal te spreken over de soundstage wat je toch wel mist bij de speakers.
Hieronder nog een plaatje van de stack.
[afbeelding]
Ben erg benieuwd naar de Vali 2. Ik heb zelf de Vali 1, ook icm met een HD598, maar ik heb behoorlijk wat ruis. Ook als ik de behuizing aanraak gaat hij ''piepen'' voor een aantal seconde. Is dat bij de Vali 2 ook?
Enjoy!
Je raakt echt kneiterverwend door een goede koptelefoon. Heb best redelijke speakers staan (Argon Octave 5A), maar m'n Sennheiser op m'n oren (of Trinity Delta als m'n schedeldak zeer begint te doen) is toch lekkerder. Dat Schiit-spul schijnt zeer okee te zijn, lees er veel goeds over overal. Heb je d'r het standaard buisje in gelaten of nog zelf een andere erin gestopt om een beetje mee te spelen? Hoeft niet duur te zijn maar kan het een en ander nog wat detailrijker/warmer/wat jij wilt maken. Maar mooie setup zoD4jackal schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 00:23:
Sennheiser HD 598
Schiit Modi 2 Uber
Schiit Vali 2
[afbeelding]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Klinkt niet bepaald als kwaliteitSolictice schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:20:
[...]
Heel erg vet!
Ben erg benieuwd naar de Vali 2. Ik heb zelf de Vali 1, ook icm met een HD598, maar ik heb behoorlijk wat ruis. Ook als ik de behuizing aanraak gaat hij ''piepen'' voor een aantal seconde. Is dat bij de Vali 2 ook?
Enjoy!
Helaas een veel voorkomend probleem bij tubeamps.
Sinds ik nieuwe speakers heb (Quadral Platinum M5's) luister ik liever weer daarnaar dan naar koptelefoon...2Dutch schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:49:
[...]
Je raakt echt kneiterverwend door een goede koptelefoon. Heb best redelijke speakers staan (Argon Octave 5A), maar m'n Sennheiser op m'n oren (of Trinity Delta als m'n schedeldak zeer begint te doen) is toch lekkerder. Dat Schiit-spul schijnt zeer okee te zijn, lees er veel goeds over overal. Heb je d'r het standaard buisje in gelaten of nog zelf een andere erin gestopt om een beetje mee te spelen? Hoeft niet duur te zijn maar kan het een en ander nog wat detailrijker/warmer/wat jij wilt maken. Maar mooie setup zo
Ik heb geen rare geluiden als ik hem aanraak of verplaats.
Ruis hoor ik niet, heb alleen een heel zachte brom als ik hem op high gain zet en geen muziek heb draaien.
Maar ik heb hem op low staan en op 1/2 volume, dan staat hij al hard genoeg.
Maar dit schijnt normaal te zijn met buizen.
@2Dutch
Ja ik ben benieuwd hoe lang ik er over doe voordat ik een nieuwe hoofdtelefoon wil omdat er toch betere zijn.
Heb er nu het standaard buisje inzitten, maar ik heb een Philips JAN 6922 besteld. Dus ik ben benieuwd.
Verder ben ik er heel tevreden mee vooral voor de prijs wat het kost.
[ Voor 6% gewijzigd door D4jackal op 12-01-2016 12:31 ]
Ja, qua geld kost dat financieel niet duur.D4jackal schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:25:
Lees meer van dit moois op: http://www.taalkabaal.nl/versprekingen.html
Verwijderd
Iemand advies hierover? Ben opzoek naar een nieuwe headphone die ik kan aansluiten op mijn pricewatch: Audioengine D1rolandos582 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:14:
[...]
Daar kwam ik inderdaad ook al achter, de enige optie die je dan hebt. Bestellen > bevalt het niet binnen 14 dagen, retour sturen.
pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)
pricewatch: Audio-Technica ATH-A500X (Zwart)
pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 32 Ohm (Zwart)
Hier zat ik een beetje naar te kijken.
Maar luisteren ergens in de winkel omgeving Groningen zou zelf zo makkelijk zijn x)
Gelukkig kan ik Audio Technica wel beluisteren bij Hifi Corner, maar voor Beyerdynamic heb je gewoon pech
Luister eigenlijk veel POP/Top40/Dance/R&B.
De DT770 ziet er wel interessant uit, budget tot €300,-
Zelf luisteren is het beste advies om je te gevenrolandos582 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:03:
[...]
Iemand advies hierover? Ben opzoek naar een nieuwe headphone die ik kan aansluiten op mijn pricewatch: Audioengine D1
Luister eigenlijk veel POP/Top40/Dance/R&B.
De DT770 ziet er wel interessant uit, budget tot €300,-
Smaak in audio speelt een zeer grote rol in de aanschaf ervan. Wat voor de ene mooi klinkt, klinkt voor de andere heel kil, ... Zelf testen wat bij jouw wensen past is erg belangrijk en zou ik zeker eens proberen.
[ Voor 11% gewijzigd door Flipking94 op 12-01-2016 20:37 ]
Verwijderd
Heb gisteren de Sony MDR 100AAP beluisterd in de Mediamarkt.
Ik kwam eigenlijk om de Sony MDR 1A en de Sennheiser Urbanite XL te beluisteren maar dat ging niet wat de luisteropstelling was brak / stuk.
De Sony MDR 100AAP kon ik zonder tussenkomst van hun luisteropstelling rechtstreeks op m'n smartphone aansluiten.
Ik heb 'm beluisterd met een LG G2 smartphone en het viel me op de het maximale volume niet zo heel hard was. Op zich prima voor de dagelijkse portie muziek, maar voor de momenten dat ik even wil 'feesten' vind ik het wat aan de zachte kant.
Als ik nu deze koptelefoon samen met de Sony MDR 1A, de Beyerdynamic DT770 Pro, en de Sennheiser urbanite XL in de vergelijker zet en naar de volgende eigenschappen kijk dan vraag ik me af of dat wat kan zeggen over het te verwachten maximale volume. ( voornamelijk i.c.m. een LG G2 smartphone en/of een Acer Aspire 6920 laptop )
Dit omdat ik de Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm overweeg, maar bang ben dat die nog veel minder volume zal geven dan de beluisterde Sony MDR 100AAP.
Iemand die daar wat over kan zeggen?
Sony MDR 100AAP: Impedantie: 24Ohm Gevoeligheid: 103dBSPL/mW
Sony MDR 1A: Impedantie: 28 Ohm Gevoeligheid: 105dBSPL/mW
Beyerdynamic DT770 pro: Impedantie: 32 Ohm Gevoeligheid: 96dBSPL/mW
Beyerdynamic DT770 pro: Impedantie: 80 Ohm Gevoeligheid: 96dBSPL/mW
Sennheiser Urbanite XL: Impedantie: 18 Ohm Gevoeligheid: ???
Linkje naar de vergelijker:
http://tweakers.net/price...530;423536;426699;467012/
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2016 12:26 . Reden: typo's ]
Maar dat zijn ook geen kleine relatief eenvoudige desktopspeakertjes meer he..da's valsspelenrodie83 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:24:
Sinds ik nieuwe speakers heb (Quadral Platinum M5's) luister ik liever weer daarnaar dan naar koptelefoon...
Geniet er lekker van
De quest naar lekker geluid...hehe. Jezelf echt een vast budget geven anders ga je echt faillietD4jackal schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:25:
@2Dutch
Ja ik ben benieuwd hoe lang ik er over doe voordat ik een nieuwe hoofdtelefoon wil omdat er toch betere zijn.
Heb er nu het standaard buisje inzitten, maar ik heb een Philips JAN 6922 besteld. Dus ik ben benieuwd.
De Beyers zullen minder volume geven dan de Sony.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:07:
Als ik nu deze koptelefoon samen met de Sony MDR 1A, de Beyerdynamic DT770 Pro, en de Sennheiser urbanite XL in de vergelijker zet en naar de volgende eigenschappen kijk dan vraag ik me af of dat wat kan zeggen over het te verwachten maximale volume. Dit omdat ik de Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm overweeg, maar bang ben dat die nog veel minder volume zal geven dan de beluisterde Sony MDR 100AAP.
Dus als je al voor een DT770 gaat, pak dan de 32 Ohm variant.
Verwijderd
Oké, thanks.Jorruchie schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:50:
[...]
De Beyers zullen minder volume geven dan de Sony.
Dus als je al voor een DT770 gaat, pak dan de 32 Ohm variant.
Is dit iets wat je zelf in de praktijk ervaren hebt, of maak je dat op uit de gegevens?
Heb ik het bij het juiste eind als ik zeg dat de hoogste volumes behaald worden met een lage Impedantie en een hoge gevoeligheid, of is dat wat te simpel gedacht?
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2016 13:10 ]
Ik ervaar het dagelijks doordat ik een 38 Ohm en een 250 Ohm aansluit op dezelfde bron.
Of de K553, maar die dingen zijn in NL niet te krijgen
Ik ben zelf in het bezit van de MDR-1A en hou er ook wel van om muziek hard te zetten. Wanneer ik deze plug in mijn iPhone 6s kan ik hem niet op max zetten omdat ik dan oorpijn krijg. Voor mij gaat hij dus hard zat.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:09:
[...]
Oké, thanks.
Is dit iets wat je zelf in de praktijk ervaren hebt, of maak je dat op uit de gegevens?
Heb ik het bij het juiste eind als ik zeg dat de hoogste volumes behaald worden met een lage Impedantie en een hoge gevoeligheid, of is dat wat te simpel gedacht?
Bijkomend voordeel, je kan hem al redelijk hard zetten zonder dat andere mensen er last van hebben.
Te gebruiken met:
- iPhone 6 Plus
- iMac
- Draaitafel aangesloten via Schitt Magni Uber
Belangrijke punten:
- closed (gebruik hem ook op het werk)
- budget 200-300 euro
- luister voornamelijk naar rock, pop, singer/songwriter, alt.country maar ook klassiek en andere stijlen komen soms voorbij
Wat er nu op mijn lijstje staat zijn de volgende modellen:
Sony MDR-1A
Sennheiser Momentum 2.0 i
Philips X2 (maar eigenlijk weer niet omdat hij open is....)
Eventueel nog andere suggesties? Ben niet zo thuis in andere merken. Heb nu wel de AKG 451 waar ik wel redelijke tevreden mee ben.
Ik zou voor de DT770 80ohm gaan, maar ligt er ook aan of je het voor onderweg gebruikt. De 80Ohm heeft een veel langer snoer dan de 32Ohm en veel fijnere earpads. Velour ipv nepleer. Daarnaast gaat de 80Ohm hard genoeg om doof van te worden.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:07:
Ben me aan het oriënteren op een nieuwe over-ear gesloten koptelefoon van 100 a 200 euro en denk aan een Beyerdynamic DT770 pro 32 of 80 Ohm, een Sony MDR 1A, of een Sennheiser Urbanite XL.
Ik kwam eigenlijk om de Sony MDR 1A en de Sennheiser Urbanite XL te beluisteren maar dat ging niet wat de luisteropstelling was brak / stuk.
De Sony MDR 100AAP kon ik zonder tussenkomst van hun luisteropstelling rechtstreeks op m'n smartphone aansluiten.
Ik heb 'm beluisterd met een LG G2 smartphone en het viel me op de het maximale volume niet zo heel hard was. Op zich prima voor de dagelijkse portie muziek, maar voor de momenten dat ik even wil 'feesten' vind ik het wat aan de zachte kant.
Als ik nu deze koptelefoon samen met de Sony MDR 1A, de Beyerdynamic DT770 Pro, en de Sennheiser urbanite XL in de vergelijker zet en naar de volgende eigenschappen kijk dan vraag ik me af of dat wat kan zeggen over het te verwachten maximale volume. ( voornamelijk i.c.m. een LG G2 smartphone en/of een Acer Aspire 6920 laptop )
Dit omdat ik de Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm overweeg, maar bang ben dat die nog veel minder volume zal geven dan de beluisterde Sony MDR 100AAP.
Verwijderd
Oke duidelijk.Jorruchie schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:13:
Dat is een juiste conclusie, welke is te onderbouwen met natuurkundige principes.
Ik ervaar het dagelijks doordat ik een 38 Ohm en een 250 Ohm aansluit op dezelfde bron.
Bedankt.
Tnx. Ik ga 'm eens bekijken.Henk schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:20:
Vast omdat ik er zelf zo gek op ben, maar ik zou in dat lijstje met headphones ook even de AKG K550 opnemen![]()
Of de K553, maar die dingen zijn in NL niet te krijgen![]()
Bedankt voor je reactie.neonite schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:22:
[...]
Ik ben zelf in het bezit van de MDR-1A en hou er ook wel van om muziek hard te zetten. Wanneer ik deze plug in mijn iPhone 6s kan ik hem niet op max zetten omdat ik dan oorpijn krijg. Voor mij gaat hij dus hard zat.
Bijkomend voordeel, je kan hem al redelijk hard zetten zonder dat andere mensen er last van hebben.
Klinkt goed!
Dit was zeker niet het geval met die Sony MDR100AAP icm. een LG G2. Die combi kon ik met gemak voluit open zetten, en zorgde daarbij zeer zeker niet voor oorpijn.
Heb je toevallig ook de MDR 1A en de DT770 Pro 32 Ohm kunnen vergelijken op max volume?
Ben benieuwd hoeveel (of weinig) deze twee koptelefoons op dat vlak van elkaar verschillen.
-EDIT-
Nog ff de laatste reactie meepakken.
Ik wil hem onderweg op m'n telefoon gebruiken, en zo af en toe op de laptop.Ossi schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:02:
[...]
Ik zou voor de DT770 80ohm gaan, maar ligt er ook aan of je het voor onderweg gebruikt. De 80Ohm heeft een veel langer snoer dan de 32Ohm en veel fijnere earpads. Velour ipv nepleer. Daarnaast gaat de 80Ohm hard genoeg om doof van te worden.
Lang snoer vind ik daarom een minpunt. Kan hem altijd verlengen wanneer nodig. Een lang snoer inkorten voor onderweg is weer heel wat anders.
Dat verschil in earpads ben ik idd. bekend mee. Daarom ook dat ik ook de 80 Ohm overweeg.
I.c.m. wat voor een apparaat gebruik jij de 80 Ohm? Ook op een mobiel wordt je er doof van?
Misschien ligt het wel aan m'n telefoon ( LG G2 ) ipv aan die sony dat het niet zo hard gaat?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2016 17:16 . Reden: toevoeging laatste reaktie/quote ]
De vuistregels hoe lager de impedantie hoe harder het volume, en hoe hoger de gevoeligheid kloppen in de praktijk wel aardig. Er zitten wat haken en ogen aan, zoals dat de gevoeligheid en de impedantie bij één frequentie wordt gemeten, en de frequentierespons dus ook invloed heeft.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:07:
Ben me aan het oriënteren op een nieuwe over-ear gesloten koptelefoon van 100 a 200 euro en denk aan een Beyerdynamic DT770 pro 32 of 80 Ohm, een Sony MDR 1A, of een Sennheiser Urbanite XL.
Hier kan je van een aantal koptelefoons precies opzoeken hoe hard ze klinken:
http://www.innerfidelity.com/headphone-data-sheet-downloads
Sony-MDR1R als voorbeeld:
Volts RMS required to reach 90dB SPL: 0.024 Vrms
Impedance @ 1kHz: 31 Ohms
Power Needed for 90d BSPL 0.02 mW
Een Sony-MDR1R klinkt hard.
Beyerdynamic DT 880 32 ohm als voorbeeld:
Volts RMS required to reach 90dB SPL: 0.125 Vrms
Impedance @ 1kHz: 33 Ohms
Power Needed for 90d BSPL 0.47 mW
Klinkt een stuk zachter als de Sony.
http://www.innerfidelity.com/images/SennheiserUrbaniteXL.pdf
Volts RMS required to reach 90dB SPL: 0.041 Vrms
Impedance @ 1kHz: 23 Ohms
Power Needed for 90d BSPL 0.07 mW
Klinkt iets minder hard als de Sony maar nog steeds redelijk hard.
Z'n kleine broertje de Urbanite (On-ear) die gaat stukken harder:
Volts RMS required to reach 90dB SPL: 0.018 Vrms
Impedance @ 1kHz: 22 Ohms
Power Needed for 90d BSPL 0.01 mW
Zien we ook terug in de specs: Urbanite XL heeft 110db gevoeligheid (@ 1 kHz & 1 Vrms ). Urbanite heeft 118 db gevoeligheid (@ 1 kHz & 1 Vrms)
Voor aansluiten op een telefoon die niet zo hard gaat is 115+dB sensitivity @ 1 kHz & 1 Vrms echt ideaal. Dan kun je lekker discotheekje of live-concert spelen. De 110dB sensitivity @ 1 kHz & 1 Vrms van de Urbanite XL kan er ook nog wel mee door, kun je het niveau van een danscafé wel halen.
De Sony-MDR1R met 105 dB/mW sensitivity (let op: anders gemeten, per mW) gaat bijna even hard als de Urbanite (On-ear).
De Beyerdynamic DT770 pro met slechts 96dBSPL/mW wil je vermijden. Zeker het 80 Ohm model. Het ligt geheel in de lijn der verwachting dat je het 80 Ohm model véél te zacht vind klinken, en het andere model nog steeds te zacht.
Let erop dat verschillende fabrikanten de gevoeligheid anders aanduiden (dBSPL/mW of @ 1 kHz & 1 Vrms als voorbeelden) en dat ze de waardes zelf meten, en de waardes dus niet per se vergelijkbaar zijn.
De beste manier blijft nog altijd zelf ergens gaan luisteren naar de koptelefoon door hem op je eigen telefoon aan te sluiten.
[ Voor 6% gewijzigd door dusty-2011 op 13-01-2016 17:56 ]
Zijn er nog meer gebruikers van de FiiO X1 hier? Ik heb zelf een low-impedance koptelefoon, de Sennheiser Momentum On-Ear.Amdwarrior schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:23:
Misschien vreemde vraag maar ik heb 2 low impedance koptelefoons zal aparte koptelefoon versterker veel uitmaken ? Ik heb zo idee dat ie op mijn Fiio X1 wat power te kort komt.
http://www.innerfidelity....nnheiserMomentumOnEar.pdf
Volgens bovenstaande datasheet heeft die 0.11 mW power nodig om 90 decibel te produceren. De koptelefoon heeft een impedantie van 18 Ohm, laten we dat voor het gemak afronden naar 16 Ohm. De FiiO X1 produceert op 16 Ohm zo'n 100 mW power heb ik gehoord. Dus... Er is slechts 0.11 mW nodig om een enorm luide 90 decibel te produceren, maar de X1 levert vrolijk bijna duizend keer zoveel power, 100mW. Begrijp ik het dan verkeerd, als ik concludeer dat een low-impedance koptelefoon echt kneiter- en kneiterhard gaat met een FiiO X1, hard genoeg om heel snel doof te worden?
De Sennheiser Momentum On-ear gaat met een normale mp3-speler of telefoon al ontzettend hard, en naar verluidt produceren die maar 10 of hooguit 20 mW (bij 16 Ohm).
Nog een vraag, is het met een combo van een FiiO X1 en een Momentum On-ear mogelijk om zacht naar muziek te luisteren? Hoe zacht is het volume dan op minimaal niveau? Is het dan ook echt fluisterstil?
Welke FiiO X1 gebruiker kan mijn vragen beantwoorden??
Als het voor voornamelijk onderweg is, dan zou ik de dt770 uit je hoofd zetten. Veel te lomp. Helemaal de 80 ohm door het snoer van drie meter ofzo. Ik gebruik m alleen op de laptop op kantoor. Wel even getest op de telefoon en daar vind ik m prima op klinken. Als je echt heel hard luistert dan wens ik je veel plezier bij de KNO arts over x jaarVerwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:06:
[...]
Ik wil hem onderweg op m'n telefoon gebruiken, en zo af en toe op de laptop.
Lang snoer vind ik daarom een minpunt. Kan hem altijd verlengen wanneer nodig. Een lang snoer inkorten voor onderweg is weer heel wat anders.
Dat verschil in earpads ben ik idd. bekend mee. Daarom ook dat ik ook de 80 Ohm overweeg.
I.c.m. wat voor een apparaat gebruik jij de 80 Ohm? Ook op een mobiel wordt je er doof van?
Misschien ligt het wel aan m'n telefoon ( LG G2 ) ipv aan die sony dat het niet zo hard gaat?
Aan de andere kant, door de redelijk goede geluidsisolatie, heb je ook minder volume nodig om je omgevingsgeluid te overstemmen.
Verwijderd
Mooie reply!dusty-2011 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:49:
[...]
De vuistregels hoe lager de impedantie hoe harder het volume, en hoe hoger de gevoeligheid kloppen in de praktijk wel aardig....
-KNIP-
Kan ik zeker wat mee.
Bedankt daarvoor.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2016 21:04 ]
Toevallig kon ik die 1A - G2 combo testen en op max is ie meer dan hard genoeg (niet goed meer voor je gehoor iig maar ook weer niet direct pijnlijk). De 100A heb ik icm een Sony Walkman (NWA-20 denk ik) kunnen beluisteren en op 80% leek het ook niet bepaald hard. Maar de eerste is thuis getest en tweede in rumoerige MM ...Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:03:
[...]
Mooie reply!
Kan ik zeker wat mee.
Bedankt daarvoor.
CIjfers die ik gevonden heb over de 100A: "128mV om 94dB te halen" (en dan zal er vast wel iemand zijn die het om kan rekenen

Wilde nog een keer terug om de 100A te testen met eigen muziek aangezien ie wat meer geschikt leek als portable (qua omvang; voor een on-ear) maar blijkbaar was m'n eerste indruk erover aardig kloppend aan de reden te zien waarom een andere tweaker hem retour gestuurd heeft.
Oja, een commentaar op de 1A die ik een paar keer gelezen heb: blijkbaar hoor je aardig veel windruis bij gebruik buiten de deur (als er een windje staat).
[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 14-01-2016 14:17 ]
Dat is ongeveer even hard klinkend als de Beyerdynamic DT 880 32 ohm (90dB SPL: 0.125 Vrms). Niet erg hard dus. Een Sony-MDR1R bijvoorbeeld heeft maar 24 mV nodig om 90 dB te halen. Dat verklaart wel waarom hij de 100A veel te zacht vond klinken.apis29 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:08:
[...]
CIjfers die ik gevonden heb over de 100A: "128mV om 94dB te halen"
Als ze het over Vrms hebben dan wel ja maar volgens mij is het gewone milivolt nog(?). Het irritante van de reviews op digitalversus is dat de ene reviewer hier helemaal niks over zegt en de ander de ene keer wel en de andere keer niet cijfers over geeft. Tot nu toe heb ik geen enkele gevonden die ook op die lijst van innerfidelity staat.dusty-2011 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:56:
[...]
Dat is ongeveer even hard klinkend als de Beyerdynamic DT 880 32 ohm (90dB SPL: 0.125 Vrms). Niet erg hard dus. Een Sony-MDR1R bijvoorbeeld heeft maar 24 mV nodig om 90 dB te halen. Dat verklaart wel waarom hij de 100A veel te zacht vond klinken.
Ah, hier is de eerste: Klipsch Reference On-Ear
Volts RMS required to reach 90dB SPL: 0.040 Vrms
Impedance @ 1kHz: 35 Ohms
Power Needed for 90d BSPL 0.05 mW
Broadband Isolation in dB (100Hz to 10kHz): -19 dBr
172mV voor 94dB bij digitalversus
http://www.lesnumeriques....h-ear-on-p28309/test.htmlThe Sony MDR-100A delivers a relatively powerful sound with very little distortion. Indeed, it takes just 128 mV to reach 94 dB, which is quite sufficient for use with the vast majority of mobile sources (music players, smartphones, tablets ...). To give an order of magnitude, it is the same power as that requested by the Beats Solo 2 Wireless and 10 mV more than a B & O Play H7.
[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 14-01-2016 22:50 ]
Lijkt mij van wel dat het over Vrms gaat. Vrms is gewoon wat je met bijna alle AC voltmeters meet. Zeg maar de standaardmaat. Waarom zouden ze een andere pakken? Wat denk jij dan dat ze pakken? Peak voltage?apis29 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:43:
[...]
Als ze het over Vrms hebben dan wel ja maar volgens mij is het gewone milivolt nog(?)
FYI, de 80Ohm is in deze een gulden middenweg. Die is bijvoorbeeld ook nog best goed te gebruiken met een telefoon.Jorruchie schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:13:
Dat is een juiste conclusie, welke is te onderbouwen met natuurkundige principes.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Dat ligt er dus maar net aan hoe hard je wilt dat het gaat. Als je ervan houdt om af en toe even te 'feesten' dan kun je beter niet 80 Ohm pakken. Ook voor oudere of klassieke muziek heb je waarschijnlijk niet genoeg power.Leo1010 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:10:
[...]
FYI, de 80Ohm is in deze een gulden middenweg. Die is bijvoorbeeld ook nog best goed te gebruiken met een telefoon.
Zelfs tussen de lage impedantie-modellen onderling zitten er grote verschillen in hoe hard ze klinken:
Sony-MDR1R:
Volts RMS required to reach 90dB SPL: 0.024 Vrms
Impedance @ 1kHz: 31 Ohms
Power Needed for 90d BSPL 0.02 mW
Beyerdynamic DT 880 32 ohm:
Volts RMS required to reach 90dB SPL: 0.125 Vrms
Impedance @ 1kHz: 33 Ohms
Power Needed for 90d BSPL 0.47 mW
Indien je dan toch echt een 80 Ohm-model wilt kun je je maar beter verzekeren dat het een heel hard klinkend exemplaar is. Want sommige 80 Ohm-modellen zul je nauwelijks kunnen horen.
Heb hem vandaag opgehaald bij het postkantoor. Ik had hem natuurlijk al bij Ossi beluisterd, maar ook een rustige (langere) luistersessie bij mij thuis is zeker een succes.Mooneater schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:43:
[...]
Nogmaals zeer veel dank voor de gastvrijheid!
De DT770 komt aankomende week binnen, dus dan kan ik kijken hoe ze bij langere luistersessies voldoen. Ik ben benieuwd!
Ik heb de 80 Ohms versie gekocht, en ik heb niet het idee dat ze echt heel zacht zijn. Ik heb natuurlijk geen idee hoe hard de 32 Ohm kan, maar op mijn MacBook Pro en op mijn smartphone (Jiayu S3) stellen ze niet teleur.
Als je echt extreme volumes wil behalen, dan ga je dat niet redden met de 80 Ohm, dat merk ik wel. Als ik mijn macbook pro op 100% zit, dan is het voor mij echt net onplezant, het is dan nog niet zo erg dat het echt pijnlijk word. Bij de 32 Ohm vermoed ik dat het dan echt heel naar zal zijn.
Kortom, wat mij betreft hard genoeg
Enige aandachtspuntje is dat hij na een tijdje wat klemt op de kaakspieren (hij zit niet strak om mijn hoofd integendeel, hij zit heel comfortabel). Wat overnachts oprekken verhelpt dat hopelijk.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Zelf gebruik ik een Beyerdynamic DT770 Pro 250 Ohm. Als versterkertje heb ik er een Schiit Magni aan hangen. Ik heb geen onboard geluidskaart in mijn computer zitten, maar gebruik het onboard geluid van mijn moederbord. Dat is een Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3.
Dat klinkt op zich redelijk, al ben ik niet heel erg tevreden over de combi Magni en DT770Pro 250 Ohm.
Maargoed, daar gaat mijn vraag eigenlijk niet helemaal over.
Voor mijn vriendin heb ik met kerst een Beyerdynamic Custom One Pro Plus gekocht. Zij gebruikt deze op haar computer. Momenteel zonder versterker en rechtstreeks op haar moederbord. Ze heeft dus ook geen geluidskaart in haar pc.
Dat klinkt ok, maar niet meer dan dat. Zojuist heb ik even haar koptelefoon op mijn Magni geplugt en dat klinkt al stukken beter. De koptelefoon komt veel meer tot zijn recht.
Nu zit ik echter met het volgende en weet niet zo goed welke kant ik op moet.
Ik wil haar geluid verbeteren op haar pc. Nu kan ik een aantal dingen doen:
• Mijn Magni aan haar pc hangen en zelf wat nieuws kopen.
• Mijn Magni aan haar pc hangen en er de Schiit Modi DAC bij kopen en zelf wat nieuws kopen.
• Een geluidskaart voor haar pc kopen, bv een Asus Essence.
• Een andere amp/DAC combi voor haar kopen. Bijvoorbeeld een Fiio E10k.
De eerste optie zie ik niet zo zitten, aangezien het dan op haar pc alsnog minder klinkt dan met de Magni en haar Beyer op mijn pc. Dat is een aanname van mij overigens. Mijn onboard geluid heeft een Realtek ALC889 codec volgens de specs. Ik neem aan dat dat de DAC is?
Haar moederbord is een goedkoop moederboard en ik verwacht dat het onboard van haar computer gewoon een stuk minder is, maar aangezien specs ontbreken is dat niet hard te maken helaas.
De 2de optie zou wel een goede zijn denk ik, aangezien ze dan waarschijnlijk beter geluid heeft dan dat ze nu op mijn computer haar COP gebruikt. Ook dat is een aanname, want ik denk dat de Schiit modi DAC stukken beter is dan die van mijn onboard geluidskaart. Nadeel is dat me dat 125 euro kost plus dat ik een nieuwe versterker moet kopen.
De derde optie heb ik zitten bekijken en die leek me eerst wel wat. Nu las ik echter een en ander over output impedance en dat je daarmee eigenlijk toch zeker onder de 2 Ohm zou moeten blijven. Die geluidskaart van Asus zou op 10 zitten las ik ergens, dus ik weet niet of dat wel een hele goede optie is.
De vierde optie klinkt ook interessant, echter vermoed ik dat die Fiio E10k een stuk minder is dan de Schiit Magni en modi DAC. Ik kan hem niet in de buurt uittesten in elk geval.
Optie 1 en optie 3 vallen denk ik af.
Dan blijven optie 2 en optie 4 over. Optie 2 is een stuk duurder dan optie 4 aangezien ik zelf dan ook een nieuwe headphone amp moet kopen en die bij voorkeur een heel stuk beter is dan de Magni.
Optie 4 kan ik weinig over zeggen aangezien ik die niet kan beluisteren hier.
Al met al weet ik het zo 123 even niet meer wat nou de beste optie is om het geluid van mijn vriendin op haar computer aanzienlijk te verbeteren in gebruik met haar Custom One Pro Plus.
Iemand die me wat tips kan geven wellicht?
Misschien zie ik dingen over het hoofd?
Het mag gerust wat kosten, als ik er zelf op vooruit ga (en dus mijn Magni aan haar geef en er de Modi bij koop van 125 euro) zit ik aan max 400-500 euro te denken. Dat zou betekenen dat ik een amp moet vinden voor max 375 euro die AANZIENLIJK beter is dan de Magni en die mijn 250 Ohmse Beyer prima aan kan sturen.
Als ik er niet op vooruit ga dan zo een beetje rond de 200 euro ofzo? Dat is dus waarschijnlijk een amp/DAC combo.
Zijn er meer opties? Amp/DAC combi's die ik niet gezien heb voor max 200 euro?
=edit=
Als ik er een amp aan ga hangen dan moet dat er een zijn in combi met een DAC; haar moederbord was een goedkoop ding en heeft naar alle waarschijnlijkheid een bagger onboard geluid.
[ Voor 7% gewijzigd door vosss op 16-01-2016 16:54 ]
Is het volume op 100% ook hard genoeg om bij een (actie)film alle dialogen mee te krijgen? En hoe zit het met gaming? Gaat het daarvoor hard genoeg? En oude muziek?Mooneater schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:34:
[...]
Heb hem vandaag opgehaald bij het postkantoor. Ik had hem natuurlijk al bij Ossi beluisterd, maar ook een rustige (langere) luistersessie bij mij thuis is zeker een succes.
Ik heb de 80 Ohms versie gekocht, en ik heb niet het idee dat ze echt heel zacht zijn. Ik heb natuurlijk geen idee hoe hard de 32 Ohm kan, maar op mijn MacBook Pro en op mijn smartphone (Jiayu S3) stellen ze niet teleur.
Als je echt extreme volumes wil behalen, dan ga je dat niet redden met de 80 Ohm, dat merk ik wel. Als ik mijn macbook pro op 100% zit, dan is het voor mij echt net onplezant, het is dan nog niet zo erg dat het echt pijnlijk word. Bij de 32 Ohm vermoed ik dat het dan echt heel naar zal zijn.
Kortom, wat mij betreft hard genoeg![]()
Enige aandachtspuntje is dat hij na een tijdje wat klemt op de kaakspieren (hij zit niet strak om mijn hoofd integendeel, hij zit heel comfortabel). Wat overnachts oprekken verhelpt dat hopelijk.
Ik heb zelf een Momentum On-Ear (18 Ohm en heel gevoelig) en bij recente muziek is volume 50/100 vaak al wat jij "net onplezant" noemt. Bij "Icona Pop - All Night" bijvoorbeeld is 50/100 echt meer dan hard genoeg.
Maar bij oudere muziek moet om hetzelfde luisterniveau te behalen de volumeknop vaak omhoog, naar 70/100 bijvoorbeeld. Voor gaming is een niveau van 70/100 of 80/100 ook niet uitzonderlijk. En bij het kijken van films gaat het niveau vaak ook ruim boven de 50/100, naar 70/100 bijvoorbeeld.
Dus dat lijkt me wel een potentieel nadeel van zo'n 80 Ohm model. Dat niet alles even hard gemixt is, of met evenveel dynamiek. Voor een muzieknummer als "Icona Pop - All Night" zal het maximum niveau waarschijnlijk al te hard zijn. Maar je hebt niet de vrijheid om het niveau te verhogen bij oude muziek, games of films. Tenzij je er een amp bij koopt natuurlijk. Dan gaat het kostenplaatje wel omhoog.
Ik ben zelf een tevreden gebruiker van een DT770 Pro 80 met een Fiio E10k, andere dac's heb ik echter niet geprobeerd.vosss schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:48:
• Een andere amp/DAC combi voor haar kopen. Bijvoorbeeld een Fiio E10k.
Het verschil tussen rechtstreeks via een computer en via de E10k is al heel groot. Ik kan me voorstellen dat een dac van enkele honderden euro's nog iets beter of anders klinkt, maar het verschil tussen die dac's zal lang niet zo groot zijn als het grote verschil tussen onboard audio en de Fiio E10k.
En qua volume? Kan dat hard zat met zo een Fiio E10k?easyriider schreef op zondag 17 januari 2016 @ 00:16:
[...]
Ik ben zelf een tevreden gebruiker van een DT770 Pro 80 met een Fiio E10k, andere dac's heb ik echter niet geprobeerd.
Het verschil tussen rechtstreeks via een computer en via de E10k is al heel groot. Ik kan me voorstellen dat een dac van enkele honderden euro's nog iets beter of anders klinkt, maar het verschil tussen die dac's zal lang niet zo groot zijn als het grote verschil tussen onboard audio en de Fiio E10k.
Die Beyer COPP is slechts 16 ohm, dus die zou harder gaan dan jouw 80 ohm volgens mij.
In elk geval als ik haar en die 250 ohm van mij afwissel op mijn Magni dan merk ik dat ik hem met de mijne een stuk harder moet zetten voor hetzelfde volume.
Misschien dat ik gewoon zo een Fiio E10k koop en maar eens kijk of het wat is; zo duur zijn die dingen nou ook weer niet.
Dan kan ik altijd later nog een keer upgraden en misschien vindt zij het helemaal niet meer nodig dan.
Bedankt voor de info in elk geval
Ik ervaarde het als klemmen en heb ook regelmatig flink zitten buigen aan die koptelefoonMooneater schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:34:
[...]
Ik heb zelf een Fiio X1 in gebruik, in combinatie (gehad) met Beats Solo2 (33 Ohm?), Philips M1MkII (16 Ohm?), Shure Srh840 (44 Ohm) , Shure Srh1440 (37 Ohm) en Shure SE215 (20 Ohm).dusty-2011 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:08:
[...]
Zijn er nog meer gebruikers van de FiiO X1 hier? Ik heb zelf een low-impedance koptelefoon, de Sennheiser Momentum On-Ear.
http://www.innerfidelity....nnheiserMomentumOnEar.pdf
Volgens bovenstaande datasheet heeft die 0.11 mW power nodig om 90 decibel te produceren. De koptelefoon heeft een impedantie van 18 Ohm, laten we dat voor het gemak afronden naar 16 Ohm. De FiiO X1 produceert op 16 Ohm zo'n 100 mW power heb ik gehoord. Dus... Er is slechts 0.11 mW nodig om een enorm luide 90 decibel te produceren, maar de X1 levert vrolijk bijna duizend keer zoveel power, 100mW. Begrijp ik het dan verkeerd, als ik concludeer dat een low-impedance koptelefoon echt kneiter- en kneiterhard gaat met een FiiO X1, hard genoeg om heel snel doof te worden?
De Sennheiser Momentum On-ear gaat met een normale mp3-speler of telefoon al ontzettend hard, en naar verluidt produceren die maar 10 of hooguit 20 mW (bij 16 Ohm).
Nog een vraag, is het met een combo van een FiiO X1 en een Momentum On-ear mogelijk om zacht naar muziek te luisteren? Hoe zacht is het volume dan op minimaal niveau? Is het dan ook echt fluisterstil?
Welke FiiO X1 gebruiker kan mijn vragen beantwoorden??
Al deze koptelefoons waren/zijn goed te doen met de X1.
Zeker niet te luid, allemaal van niet te horen tot te luid in te stellen. Er is dan ook een 100 traps volume, dus je kunt het naar wens instellen. Ik had eerder het gevoel, dat ik bij de zwaardere koptelefoons wat power tekort kwam, hoewel dat ook erg afhankelijk is van de beluisterde muziek/opname en het wel/niet ingeschakeld hebben van volumebegrenzing.
Naar mijn mening hoef je je in ieder geval totaal niet druk te maken over te luide uitgang.
Even Magna Hifi contacteren. Zij verkopen Audio-GD en kunnen ook eea. repareren.croiky schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:36:
Is er een of kent iemand een kundige hobby-ist die het leuk vindt om een koptelefoonversterker te repareren? Zoja, stuur me ff een DM. Heb hier een Audio-GD SA31 die om de een of andere reden overstuurt.
Heeft iemand ervaring mee met het merk Meze?
https://www.mezeheadphone...sics-gold-wood-headphones
Heb wel een paar reviews gevonden,hier is er een http://headmania.org/2015...assics-headphones-review/ maar als ik verder lees ben ik toch argwanend over hun kwaliteit .Maar deze geeft wel een positieve indruk https://www.youtube.com/watch?v=kkpsOzfUlJY .
Thx voor het antwoordDGonlag2 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 02:47:
[...]
Ik heb zelf een Fiio X1 in gebruik, in combinatie (gehad) met Beats Solo2 (33 Ohm?), Philips M1MkII (16 Ohm?), Shure Srh840 (44 Ohm) , Shure Srh1440 (37 Ohm) en Shure SE215 (20 Ohm).
Al deze koptelefoons waren/zijn goed te doen met de X1.
Zeker niet te luid, allemaal van niet te horen tot te luid in te stellen. Er is dan ook een 100 traps volume, dus je kunt het naar wens instellen. Ik had eerder het gevoel, dat ik bij de zwaardere koptelefoons wat power tekort kwam, hoewel dat ook erg afhankelijk is van de beluisterde muziek/opname en het wel/niet ingeschakeld hebben van volumebegrenzing.
Naar mijn mening hoef je je in ieder geval totaal niet druk te maken over te luide uitgang.
Vandaag de hele dag op werk opgehad, en ik had nergens last van, heerlijk!Ossi schreef op zondag 17 januari 2016 @ 23:11:
[...]
Ik ervaarde het als klemmen en heb ook regelmatig flink zitten buigen aan die koptelefoonNu zit ie erg fijn
Tsja, dat hangt er maar net vanaf wat je wensen/toepassingen zijn. E.e.a. is sterk afhankelijk van de uitgangsimpedantie van je bron waar je de hoofdtelefoon op aansluit. Vandaar dat sommige modellen worden geleverd in verschillende versies (b.v. 32Ω, 250Ω en 600Ω).Leo1010 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:10:
[...]FYI, de 80Ohm is in deze een gulden middenweg. Die is bijvoorbeeld ook nog best goed te gebruiken met een telefoon.
Voor portable gebruik wil je o.h.a. een hoog gevoelige (>100 dB/mW) hoofdtelefoon met een lage impedantie (16-32Ω). Voor thuisgebruik op een traditionele versterker (met een hoge uitgangsimpedantie) liever een model met een zeer hoge impedantie (600Ω). Met een goede hoofdtelefoon versterker zijn deze kengetallen 'an sich' wat minder relevant.
Bron: http://nwavguy.blogspot.n...dphone-amp-impedance.html
https://www.kickstarter.c...ref=backer_project_update
Ben benieuwd!
Frequency Response Chart
Frequency range:- Up to 50,000Khz
Hi Res Audio:-Product conforms to Hi Res standard defined by Japan Audio Society and will carry the Hi Res Audio logo in production.
Speaker types:- Hybrid Electrostatz ( trade marked) Technology system
Speaker diameter:- 40 30 e-stat + 40 mm dome type
Acoustic system- closed
Sound Pressure level:- 115 db
T.H.D:- 0.5%
Impedance:- 32 Ohms
Design Components:- Cups, unique hand turned cherry wood,polished to a smooth finish
Connectivity-: Detachable braided cable 1.2m- 3.5mm gold plated jack.
Weight:-269 gm
Accessories:-6.3mmm connection, Carry bag ( Fabric)
Can be used with PC and iPod ( A KS member specifically asked)
Product conforms to Hi Res standard defined by Japan Audio Society and will carry the Hi Res Audio logo in production.
Klinkt imho een beetje als marketing bullsh*t.
Schijnt door derden gemeten te zijn. Kwestie van afwachten.Jorruchie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:52:
Hetzelfde geldt voor high resolution audio.
Alles boven de 16-bit/44.1kHz is bij afspelen niet waarneembaar, dus zonde van de ruimte.
Lees dit (ook voor mij) ontluisterende betoog.
Ondersteuning van high resolution audio (24-bit/192kHz) was destijds voor mij één van de redenen om voor een FiiO X3 DAP te gaan. Dit argument valt dus af maar gelukkig zijn er nog genoeg wapenfeiten om voor dit apparaat te kiezen.
Rest mij nog mijn verzameling high res audio files te downsampelen zodat ik, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit, onderweg kan beschikken over meer muziek.
http://graphs.headphone.c...tonSelection=Update+Graph
Sennheiser HD600 (12Hz-39kHz) vs Sennheiser HD800 (6Hz-51kHz)
Die bevalt namelijk super qua geluidskwaliteit, comfort en bouwkwaliteit. Ook volume kan zelfs op mijn smartphone meer dan hard zat. (nexus 5 met weinig omgevingsgeluid op 50%, macbook pro op de zaak vaak op 20% volume)
Ik vind alleen de draad ongemakkelijk lang voor gebruik op de fiets. (verder benaderd de DT770pro voor mij perfectie voor mijn usecases, al kan het natuurlijk nog comfortabeler met minder 'clamping').
De C.O.P. valt buiten budget.
Mocht er een variant met detachable mic zijn, dan is het budget 250 a 275
Iemand tips?
Is de Philips Fidelio L2BO dan niets voor jou? Vrij neutrale klank zoals de dt770 pro, maar erg degelijke headphone, ook handig voor onderweg. Dan zit je aan 180 euro.eL_Jay schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:50:
Ben op zoek naar een concurrent voor de DT770 pro 80 ohm.
Die bevalt namelijk super qua geluidskwaliteit, comfort en bouwkwaliteit. Ook volume kan zelfs op mijn smartphone meer dan hard zat. (nexus 5 met weinig omgevingsgeluid op 50%, macbook pro op de zaak vaak op 20% volume)
Ik vind alleen de draad ongemakkelijk lang voor gebruik op de fiets. (verder benaderd de DT770pro voor mij perfectie voor mijn usecases, al kan het natuurlijk nog comfortabeler met minder 'clamping').
Iemand tips?
pricewatch: Philips Fidelio L2BO (Zwart)
Buiten het bereik van het menselijk gehoor; niet buiten het bereik van andere apparatuur.Jorruchie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:15:
In welke zin buigt de curve pas later af bij een groter frequentie bereik?
http://graphs.headphone.c...tonSelection=Update+Graph
Sennheiser HD600 (12Hz-39kHz) vs Sennheiser HD800 (6Hz-51kHz)
Edit: Zat uitleg online te vinden waarom hoger beter KAN zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door SannrHerr op 20-01-2016 18:23 ]
Koop een jackplug voor een kleine 5 euro (REAN NYS231BG is goed, als je een L-plug wil kun je de Neutrik NTP3RC nemen), knip je kabel op lengte en soldeer de nieuwe jackplug eraan.eL_Jay schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:50:
Ben op zoek naar een concurrent voor de DT770 pro 80 ohm.
Iemand tips?
Eventueel als bonus kun je er nog een REAN NYS240BG bijkopen en die op je afgeknipte stuk kabel zetten zodat je hem weer op originele lengte kan brengen.
Bedankt voor je constructieve bijdrage.SannrHerr schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:19:
[...]Buiten het bereik van het menselijk gehoor; niet buiten het bereik van andere apparatuur.
Edit: Zat uitleg online te vinden waarom hoger beter KAN zijn.
Voor de Hi Res standaard moet je (aan de transducerzijde) de 40 kHz halen. Voor de rest is niet gespecificeerd (voor zover ik weet) hoe je dit moet meten, en wanneer het precies "halen" is. Dan komt het erop neer dat er boven de ruisvloer nog output moet zijn op 40 kHz. Als je een beetje fatsoenlijke meetapparatuur hebt haal je dit wel met alles dat los en vast zit qua koptelefoons. Meten zal waarschijnlijk in het open veld gebeuren in plaats van ingekoppeld zoals normaal.Jorruchie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:52:
Product conforms to Hi Res standard defined by Japan Audio Society and will carry the Hi Res Audio logo in production.
Zonder nadere toelichting is zo'n frequentieresponsie pure inktverspilling, en is de marketingafdeling vrij een getal te kiezen dat net wat groter is dan het voorgaande model.
Die is helaas halfopen. Daar zijn mijn vriendin/collegae/OVgebruikers niet zo blij meeDietaahhhpro schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:13:
[...]
Is de Philips Fidelio L2BO dan niets voor jou? Vrij neutrale klank zoals de dt770 pro, maar erg degelijke headphone, ook handig voor onderweg. Dan zit je aan 180 euro.
pricewatch: Philips Fidelio L2BO (Zwart)
Ben ik niet handig genoeg voor + zit nog in garantie.Seers schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:29:
[...]
Koop een jackplug voor een kleine 5 euro (REAN NYS231BG is goed, als je een L-plug wil kun je de Neutrik NTP3RC nemen), knip je kabel op lengte en soldeer de nieuwe jackplug eraan.
Eventueel als bonus kun je er nog een REAN NYS240BG bijkopen en die op je afgeknipte stuk kabel zetten zodat je hem weer op originele lengte kan brengen.
Ibood heeft nu een paar leuke aanbiedingen voor een draadloze gamingheadset (MadCats Freq M) en Beyer's DTX 102 iE of de philips Fidelio S2. Ik denk dat die ik die maar ga aanschafffen voor samen 80 euro.
Compleet anders dan mijn initiele vraag, maar voor die prijs houd ik nog geld over voor een 2de DT770 voor thuis (als die weer eens in de korting zijn, gebruik de huidige DT770 voornamelijk op kantoor).
En in ears zijn wellicht toch wat handiger voor op de fiets ook al zijn ze minder comfy.
Daarnaast is een wireless headset voor gaming wel handiger met het oog op de Zotac steambox die hier in de woonkamer gaat komen.
Toch bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door eL_Jay op 21-01-2016 12:09 ]
Vooral omdat het gros van de geluidschips ook AFAIK maar 20 - 20.000 Hz doet..Jorruchie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:52:
Dat is opzich wel goed gevangen in die Hi Res standaard, dat de hele keten (van opnamemicrofoon tot headphone) tot 40 kHz moet kunnen.Brilsmurfffje schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:50:
[...]
Vooral omdat het gros van de geluidschips ook AFAIK maar 20 - 20.000 Hz doet..
Maarja, het is niet noodzakelijk dat je hier je koptelefoon op aansluit.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.