Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Gisteravond viel mij bij het beluisteren van Pink Floyd's "Shine on you crazy diamond (parts I-V)" bij 4 min 36 vervorming op. Zou dat 'clipping' kunnen zijn i.v.m. te weinig vermogen van de amp?
http://nwavguy.blogspot.nl/2011/09/more-power.html

Setup:
FLAC file op PC
Foobar2000 (WASAPI driver)
FiiO X3 als usb DAC/AMP op 'low gain' op max. volume
Beyer DT-880 (250Ohm)

De FiiO zou zo'n 30mW leveren aan 300Ohm.
De DT-880 heeft een gevoeligheid van 96dB/mW

Ik heb bewust voor de low gain setting gekozen omdat ik dit o.h.a. zuiverder vind klinken.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die FLAC van een remaster is dan kan het goed zijn dat de vervorming in het bron materiaal zit.
Eenvoudig te checken door het via een andere manier af te spelen.
En zo kun je voor de rest elke stap van de keten testen door een alternatief te gebruiken indien voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Bedankt voor je reactie. Ik zal er eens verder induiken.

Ik kan het nummer bijvoorbeeld afspelen via de PC geluidskaart en versterker met headphones out.
Die versterker (Rotel RA-971MKII) levert zeker voldoende vermogen.

Verder heb ik nog beschikking over een andere hoofdtelefoon (38Ohm / 100dB/mW) waarmee dit fenomeen me i.c.m. de FiiO X3 niet eerder is opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tweakerharrie schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:07:
De 770 pro is gewoon erg goed en je hoort dan alles. Geluidskaarten op laptops en geluidspoorten direct op een moederbord kunnen wisselen van kwaliteit. Je hoort vaak ruis en bijgeluiden. Als jij met een 770 pro verschillen hoort in laptops/geluidskaarten is het misschien tijd voor een usb geluidskaart. Tegen de 100 euro zit in je op een hoge geluidskwaliteit.
Eens. Ik heb een Fiio E10k gekocht. Misschien geen audiofiel produkt maar een aangenaam prijskaartje en geluid wat beduidend beter is dan de laptops die ik in huis heb. De nieuwe A3 kun je ook nog naar kijken
Jorruchie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:33:
Het zal ongetwijfeld een goede hoofdtelefoon worden/zijn, maar wat is de toegevoegde waarde van zo'n frequentiebereik? De bandbreedte van het menselijk gehoor is 'slechts' zo'n 20Hz - 20kHz.
Dat verschilt nogal per individu. Ik heb vorig jaar 's gekeken wat mijn bereik is door wat tonen te maken in audacity. Boven de 16.5khz hoor ik het niet meer. Zal de leeftijd zijn. Onderaan kom ik tot 22hz

[ Voor 27% gewijzigd door Wijnands op 22-01-2016 15:47 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Klopt helemaal. Vandaar de dubieuze meerwaarde van een bereik tot 50kHz imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Laatst online: 12:08
Ik heb eens even gekeken, en ik ben nu 'backer'. Uiteindelijk blijft het wel een beetje een gok, omdat ik ze nog nooit heb beluisterd.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 11:00

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Ja, sowieso een gok. Scheelt wel dat er een bonafide bedrijf achter zit.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:11:
Als die FLAC van een remaster is dan kan het goed zijn dat de vervorming in het bron materiaal zit.
Eenvoudig te checken door het via een andere manier af te spelen.
En zo kun je voor de rest elke stap van de keten testen door een alternatief te gebruiken indien voorhanden.
Ik kan er niet helemaal mijn vinger op leggen.

Het nummer bevat veel dynamiek en na het rustige intro gaan de registers open. Dat klinkt niet helemaal 'strak' in mijn beleving. Ook op de SACD versie is dit hoorbaar, maar minder opvallend omdat deze zachter is afgemixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer eens opzoek naar een hoofdtelefoon. Maximaal zit ik te denken aan 75 euro. Ik zag dat je tegenwoordig ook al gaming headsets, sommige over USB, hebt voor een paar tientjes :P. Ik ben de redelijk bassvolle Denon AH-1100 gewend en een goede bass is zeker gewenst. Wat overigens ook een must is een closed back, lichte hoofdtelefoon, stevige constructie, want dagelijks gebruik, en vervangbare earpads. Iemand zo even een goede hoofdtelefoon in zijn hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:42
Is het voor thuisgebruik of voor onderweg? Ik gebruik zelf al jaren een Koss PortaPro. Kost rond de 30-40 euro, is licht, heeft vervangbare earpads, een redelijk warm geluid en is bijna niet kapot te krijgen. Het is wel een semi-open design dus geluid van buiten wordt niet heel goed geweerd. Het lekken van geluid valt me wel reuze mee voor een semi-open design dus als het je daar vooral om gaat is het wellicht een goede kanshebber.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdmiralSnipe schreef op zondag 24 januari 2016 @ 01:19:
Is het voor thuisgebruik of voor onderweg? Ik gebruik zelf al jaren een Koss PortaPro. Kost rond de 30-40 euro, is licht, heeft vervangbare earpads, een redelijk warm geluid en is bijna niet kapot te krijgen. Het is wel een semi-open design dus geluid van buiten wordt niet heel goed geweerd. Het lekken van geluid valt me wel reuze mee voor een semi-open design dus als het je daar vooral om gaat is het wellicht een goede kanshebber.
Bedankt voor je snelle reactie. Het is voor thuisgebruik. Ik zie dat deze on-ear is dat ben ik niet gewend. Heb eigenlijk altijd over-ear exemplaren gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 01:27:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Het is voor thuisgebruik. Ik zie dat deze on-ear is dat ben ik niet gewend. Heb eigenlijk altijd over-ear exemplaren gehad.
De Creative Aurvana Live komt uit de meeste reviews ook goed naar voren en is wel over-ear. Er zit dezelfde driver in als in een Denon AH-D1001. De D1001 drivers zijn 40mm waar de AH-D1100 (die jij hebt) over 50mm drivers beschikt. De AH-D1100 legt meer nadruk op bass, die volgens sommigen te erg aanwezig is (zie metingen: AH-D1100 / AH-D1001). De bouwkwaliteit van de CAL schijnt wel erg plasticky te zijn, dus dat is weer wat minder...

pricewatch: Creative Aurvana Live! (Zwart)

Heb je on-ear trouwens wel eens geprobeerd? De Porta Pro weegt zo weinig dat je 'm amper voelt zitten en klemt ook niet hard op je oren. Ik merk er nog minder van dan wanneer ik m'n (over-ear) HD650 op heb.

[ Voor 9% gewijzigd door AdmiralSnipe op 24-01-2016 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
AdmiralSnipe schreef op zondag 24 januari 2016 @ 02:41:
[...]

De Creative Aurvana Live komt uit de meeste reviews ook goed naar voren en is wel over-ear. Er zit dezelfde driver in als in een Denon AH-D1001. De D1001 drivers zijn 40mm waar de AH-D1100 (die jij hebt) over 50mm drivers beschikt. De AH-D1100 legt meer nadruk op bass, die volgens sommigen te erg aanwezig is (zie metingen: AH-D1100 / AH-D1001). De bouwkwaliteit van de CAL schijnt wel erg plasticky te zijn, dus dat is weer wat minder...

Heb je on-ear trouwens wel eens geprobeerd? De Porta Pro weegt zo weinig dat je 'm amper voelt zitten en klemt ook niet hard op je oren. Ik merk er nog minder van dan wanneer ik m'n (over-ear) HD650 op heb.
Chicane noemde de AH-1100 redelijk bassvol, dat is volgens mij een understatement. Als ik die metingen zo zie dan zijn het echte bassmonsters hoor.

Vergelijk maar eens met de volgende koptelefoons:
http://www.innerfidelity.com/images/BeatsMixr2014.pdf
http://www.innerfidelity.com/images/BeatsSoloII2014.pdf
http://www.innerfidelity.com/images/DenonAHD1100.pdf

De koptelefoons van Beats hebben minder bass dan de AH-1100. En Beats staat volgens mij nou niet bekend om het neutrale geluid ;)

De Denon AH-D1001 of Creative Aurvana Live zou ik dus willen afraden. Aan de grafiek te zien zijn die bijna neutraal terwijl Chicane aan zijn bassmonsters gewend is. Ik zou op zoek gaan naar een andere koptelefoon die echt als basszwaar bekend staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Voor op het werk heb ik gister deze koptelefoon besteld:

http://www.bol.com/nl/p/s...on-zwart/9200000032881704

Ik werkte eerder met bedrade in ear Sennheiser doppen maar hoop hier toch een stuk meer plezier van te hebben qua comfort en geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Jammer dat de Sony MDR-XB500 niet meer gemaakt wordt. Dat was ook een mooie kanshebber geweest voor rond de 50 euro.

http://www.innerfidelity.com/images/SonyMDRXB500.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
BertP schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:23:
Voor op het werk heb ik gister deze koptelefoon besteld:

http://www.bol.com/nl/p/s...on-zwart/9200000032881704

Ik werkte eerder met bedrade in ear Sennheiser doppen maar hoop hier toch een stuk meer plezier van te hebben qua comfort en geluid :)
Wat een GIGANTISCH ding zeg. Heb er hier een review van gevonden:
http://www.tomsguide.com/...adphones,review-2959.html

Qua geluid is het zeker niet iets wat mij aan zou staan. Extreem harde bassen die alle overige tonen overstemmen. Ik verwacht dat de bass veel harder is dan je gewend bent van je Sennheisers.
En qua comfort schrijven ze in de review juist dat het tegenvalt. De clamping force zou erg hoog zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
dusty-2011 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:28:
[...]

Wat een GIGANTISCH ding zeg. Heb er hier een review van gevonden:
http://www.tomsguide.com/...adphones,review-2959.html

Qua geluid is het zeker niet iets wat mij aan zou staan. Extreem harde bassen die alle overige tonen overstemmen. Ik verwacht dat de bass veel harder is dan je gewend bent van je Sennheisers.
En qua comfort schrijven ze in de review juist dat het tegenvalt. De clamping force zou erg hoog zijn.
Lekker dan, koopt die jongen net helemaal blij een nieuwe headphone, trap jij zijn aankoop meteen de grond in. En niet eens gebaseerd op eigen ervaring. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Negakinu schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:33:
[...]

Lekker dan, koopt die jongen net helemaal blij een nieuwe headphone, trap jij zijn aankoop meteen de grond in. En niet eens gebaseerd op eigen ervaring. ;)
Haha, ik kan het wel hebben hoor :) Ik heb aardig wat reviews gelezen en toevallig ken ik ook iemand die het product zelf heeft en op basis van de reviews en zijn persoonlijke ervaring heb ik besloten om de headphone te kopen. Mocht hij echt echt niet bevallen kan ik hem uiteraard altijd nog retour sturen, maar daar ga ik voorlopig even niet vanuit ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BertP op 25-01-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorruchie schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:08:
Ik kan er niet helemaal mijn vinger op leggen.

Het nummer bevat veel dynamiek en na het rustige intro gaan de registers open. Dat klinkt niet helemaal 'strak' in mijn beleving. Ook op de SACD versie is dit hoorbaar, maar minder opvallend omdat deze zachter is afgemixt.
Let wel dat bij het vergelijken van versies het vrij belangrijk is om de luidheid van de versies zoveel mogelijk gelijk te trekken. Als er verschillen in het geluidsniveau zijn dan is de kans groot dat je de luidere versie beter vindt klinken. Als je het geluid kan meten in dB kan helpen zodat je het meer nauwkeurig op elkaar kan afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Ik heb sterk het idee dat het in de opname zit, want ik ben het bij andere nummers nog niet tegengekomen.
Ook in de zachtere SACD FLAC opname is het aanwezig, maar het lijkt wat minder opvallend. Helaas geen dB apparatuur hier, dus ik vertrouw maar op mijn oren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 17:31
Jorruchie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:09:
Ik heb sterk het idee dat het in de opname zit, want ik ben het bij andere nummers nog niet tegengekomen.
Ook in de zachtere SACD FLAC opname is het aanwezig, maar het lijkt wat minder opvallend. Helaas geen dB apparatuur hier, dus ik vertrouw maar op mijn oren. ;)
Upload anders even het nummer en link even naar je post wat je probleem beschrijft, dan wil ik ook wel proberen te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:37
Aangezien ik de "schurft" heb aan snoertjes wil ik graag een draadloos (bluetooth) headphone kopen voor onderweg op mijn phone (galaxy note 5) In het verleden heb ik reeds headphones gehad met infrarood en radiosignaal (+15 jaar geleden) en dit was allemaal bagger.

Om nu weer een miskoop te voorkomen. Hoe zit dat tegenwoordig met bluetooth. Geen ruis, wegvallend signaal? tia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 09:52
Misschien dat jullie mij willen helpen? Ik ben bereid om nog is een stevig budget uit te geven aan een hoofdtelefoon (of headset, al heb ik de mic niet nodig).
Budget: € 200 - 350
Maar als zeer belangrijke eisen: comfort (urenlang gebruik) en ik zou echt graag een usb (digitale audio) hebben, geen 3,5 audiojack (analoog). Het is enkel voor gebruik op laptop thuis, hoeft dus ook niet noodzakelijk geschikt voor onderweg te zijn. Liefst on-ear of over-ear. Ook belangrijk: gesloten, niet open. :-)
Doel: muziek en video, geen games

[ Voor 3% gewijzigd door VeterisVulpes op 28-01-2016 18:53 ]

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 15:27
VeterisVulpes schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:47:
Misschien dat jullie mij willen helpen? Ik ben bereid om nog is een stevig budget uit te geven aan een hoofdtelefoon (of headset, al heb ik de mic niet nodig).
Budget: € 200 - 350
Maar als zeer belangrijke eisen: comfort (urenlang gebruik) en ik zou echt graag een usb (digitale audio) hebben, geen 3,5 audiojack (analoog). Het is enkel voor gebruik op laptop thuis, hoeft dus ook niet noodzakelijk geschikt voor onderweg te zijn. Liefst on-ear of over-ear. Ook belangrijk: gesloten, niet open. :-)
Doel: muziek en video, geen games
Wat heb je al geprobeerd?
Ik zou zeggen probeer eens de BeyerDynamic DT770. Wel analoog, maar is dat echt een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
Analoog probeer ik inderdaad wat te vermijden, bij voorkeur dus echt usb. Ik hoef het apparaat nooit aan te sluiten op een mobiel toestel.
Ik was bijvoorbeeld aan het denken aan
pricewatch: Sony MDR-1ADAC (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Kan iemand wat zeggen over de M50x vs de M40x? Ik kan dusver heel weinig verschil vinden tussen de twee, maar de M40x is wel €70,- goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:15

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

VeterisVulpes schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:26:
Analoog probeer ik inderdaad wat te vermijden, bij voorkeur dus echt usb. Ik hoef het apparaat nooit aan te sluiten op een mobiel toestel.
Wat wil je bereiken door een usb headset te kiezen ipv 'gewoon' analoog?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:52
KetchupFTW schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:35:
Kan iemand wat zeggen over de M50x vs de M40x? Ik kan dusver heel weinig verschil vinden tussen de twee, maar de M40x is wel €70,- goedkoper.
M40X heeft iets neutralere klank, M50X heeft meer boomy bass. Voor de rest lopen ze inderdaad niet heel fel uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 17:11
Ik heb een Sony MDR 1A en die bevalt prima de luxe :) Om misschien toch nog dat beetje extra eruit te halen dacht ik aan een Creative Sound Blaster Labs E5. Heeft iemand er misschien al een mening over en nog liever ervaring mee?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
bartvl schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:51:
[...]

Wat wil je bereiken door een usb headset te kiezen ipv 'gewoon' analoog?
Niet afhankelijk zijn van de geluidskaart (maar een simpel onboard gevalletje) en, gezien de prijscategorie, wat futureproof zijn. Zeker op de Mac's zie ik die jack-poort op termijn nog wel is verdwijnen, en dan kan je een adapter gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 17:07
Ik ben nu al een paar weken rondjes aan het draaien en heb toch het gevoel dat ik wat advies kan gebruiken. Zoals zoveel ben ik op zoek naar een koptelefoon. Voorop gesteld, ik ben geen audiofiel, ik maak op dit moment gebruik van een Logitech Z906 speakerset en die anderhalve keer dat ik een koptelefoon op heb is dit een Steelseries Siberia v2. Beide bevallen eigenlijk prima.

Nu ga ik binnenkort op reis en daarbij horen een paar vluchten van ~13 uur. Dat leek mij een prima excuus om een fatsoenlijke koptelefoon te kopen zodat ik tijdens de vlucht wat films kan kijken en muziek kan luisteren, en wellicht zelfs wat stilte kan creeën zodat ik een poging kan wagen ook nog wat te slapen. Hierom zit ik (ondanks dat ik weet dat dit de geluidskwaliteit niet ten goede komt) te kijken naar een koptelefoon met active noise cancelling.

Samengevat: Over-ear, ANC (tenzij iemand me kan overtuigen dat dit ook voor dit doel totaal overbodig is, budget: 150-200 maar bereid dit op te rekken getuige mijn eigen shortlist. Doel: films en rock/country muziek (Pearl Jam, Audio Slave, Queen, Eagles, Lacuna Coil, etc)

Ik heb momenteel de volgende shortlist:
pricewatch: Bose QuietComfort 25 voor Android (Zwart)
Op de lijst gekomen vanwege zijn fenomenale noise cancelling, de enige die ik heb kunnen proberen bij de Media Markt gisteren. Audio zou tegenvallen, maar heb hier in de praktijk niks van gemerkt, of ben daar niet gevoelig genoeg voor. Uiteindelijk laten liggen omdat de audio kwaliteit instort zodra de batterij op is en hij gebruikt AAA, veel liever opladen.

pricewatch: Sony MDR-ZX770BN (Zwart)
Betrekkelijk goedkoop, niet kunnen proberen. Sony als brand heb ik wel vertrouwen in, comfort lijkt ong op dezelfde lijn te liggen als de Bose. ANC heb ik twijfels bij, lijkt beduidend minder dan de Bose, moeilijk inschatten of deze voldoet voor het vliegtuig. Bovendien heeft deze voor mij nutteloze tech (bluetooth-wireless) waardoor ik het idee heb dat er betere headphones zijn voor het geld. Oplaadbare accu (micro usb kabel) is m.i. een groot voordeel. Niet kunnen proberen bij Media Markt, verkoper raadde hem sterk af vanwege slechte ANC en matige kwaliteit (weet niet hoeveel waarde ik moet hechten aan zijn oordeel)

pricewatch: Sony MDR-1RNC (Zwart)
Op het moment de sterkste kandidaat. Op de lijst gekomen omdat ik een headphones zocht die de sterke punten van de twee bovenstaanden combineert. Ik begrijp dat de ANC in de buurt komt van de Bose, geluids kwaliteit beter dan Bose, oplaadbare accu. Audio kwaliteit zakt niet in zonder ANC. Ook niet kunnen proberen bij de MM.

Iemand die mij nog wat meer inzicht kan verschaffen? Zie ik wat over het hoofd? Zou de goedkope Sony wellicht prima voldoen voor mij of biedt de MDR-1RNC toch duidelijk meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:15

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Tsja, ik zou dan misschien eerder voor in-ears gaan. Ik heb Shure in-ears, die isoleren als een malle :).
Voordeel is dat het veel compacter is, wellicht wel praktisch op reis.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:30

CeesKees

I rest my Kees

Oraijon schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:41:

pricewatch: Sony MDR-ZX770BN (Zwart)
Betrekkelijk goedkoop, niet kunnen proberen. Sony als brand heb ik wel vertrouwen in, comfort lijkt ong op dezelfde lijn te liggen als de Bose. ANC heb ik twijfels bij, lijkt beduidend minder dan de Bose, moeilijk inschatten of deze voldoet voor het vliegtuig. Bovendien heeft deze voor mij nutteloze tech (bluetooth-wireless) waardoor ik het idee heb dat er betere headphones zijn voor het geld. Oplaadbare accu (micro usb kabel) is m.i. een groot voordeel. Niet kunnen proberen bij Media Markt, verkoper raadde hem sterk af vanwege slechte ANC en matige kwaliteit (weet niet hoeveel waarde ik moet hechten aan zijn oordeel)
Ik heb bovengenoemde headphones een week of 3 in gebruik nu.
En ik kan je melden dat de ANC prima werkt.

Ik heb het getest in auto en trein, in de auto (op een regenachtige dag in de file, ruitenwissers aan, optrekken, remmen) niets aan omgevingsgeluid waargenomen. In de trein hoor je ook niets van de treingeluiden. Ook als je op een station staat te wachten, een heel stuk minder herrie.

Binnenkort (maart) ga ik ook vliegen (lange vluchten) en kan ik de ANC ook in een vliegtuig voor je testen.

Ik heb deze trouwens voor EUR 105,-- bij amazon.it besteld. Krijg ook nog 15,-- terug van Sony.

Wellicht een idee.

Oh ja, bluetooth.. Werkt geweldig! Heerlijk zo'n draadloos bestaan!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
bartvl schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:51:
Tsja, ik zou dan misschien eerder voor in-ears gaan. Ik heb Shure in-ears, die isoleren als een malle :).
Voordeel is dat het veel compacter is, wellicht wel praktisch op reis.
Heb ik overwogen, maar vind die dingen nooit fijn voor lang gebruik. Wil iets waarmee ik 8 uur kan zitten zonder dat het gaat irriteren :)
CeesKees schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:58:
[...]

Ik heb bovengenoemde headphones een week of 3 in gebruik nu.
En ik kan je melden dat de ANC prima werkt.

Ik heb het getest in auto en trein, in de auto (op een regenachtige dag in de file, ruitenwissers aan, optrekken, remmen) niets aan omgevingsgeluid waargenomen. In de trein hoor je ook niets van de treingeluiden. Ook als je op een station staat te wachten, een heel stuk minder herrie.

Binnenkort (maart) ga ik ook vliegen (lange vluchten) en kan ik de ANC ook in een vliegtuig voor je testen.

Ik heb deze trouwens voor EUR 105,-- bij amazon.it besteld. Krijg ook nog 15,-- terug van Sony.

Wellicht een idee.

Oh ja, bluetooth.. Werkt geweldig! Heerlijk zo'n draadloos bestaan!
Op zich ook al fijn dat er iemand positief is over die headphones. Hoewel het wel weer meer twijfel brengt want ik zat al serieus te kijken naar die duurdere Sony :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Tsja, waar woon je?
Je mag ze zo even een uurtje testen hoor.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
CeesKees schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:09:
Tsja, waar woon je?
Je mag ze zo even een uurtje testen hoor.
Amersfoort, is dat toevallig in de buurt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

3 kwartier sturen. Ben bang van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Oh well.
Eens kijken of er nog meer Tweakers zijn met insight voor ik de knoop doorhak. Jouw ervaringen over met name de ANC boezemt wel vertrouwen in. Helpt in dit geval wellich ook om niet audiofiel te zijn waardoor ik wss ook minder veeleisend ben over de sound :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:47
Als je futureproof wilt zijn zou ik juist niet voor een hoofdtelefoon met ingebouwde DAC gaan, dan ben je daar namelijk compleet afhankelijk van. Neem dan een losse DAC/Amp (Fiio E10K bijvoorbeeld) met de al eerder genoemde DT770.
Dan kan je in de toekomst altijd nog van DAC of hoofdtelefoon veranderen om het geluid naar jouw voordeel aan te passen...
VeterisVulpes schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:40:
[...]

Niet afhankelijk zijn van de geluidskaart (maar een simpel onboard gevalletje) en, gezien de prijscategorie, wat futureproof zijn. Zeker op de Mac's zie ik die jack-poort op termijn nog wel is verdwijnen, en dan kan je een adapter gaan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
KetchupFTW schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:35:
Probeer ze wel eerst voor je ze aanschaft, de M50x was voor mij niet geschikt, had het gevoel dat mijn schedel door winzip werd gehaald... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
VeterisVulpes schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:40:
[...]

Als ik iets wel zie verdwijnen op Mac's, dan zijn het de USB poorten wel ;)

Met analoog ben je het meest flexibel, mocht er geen jack poort meer op een mac zitten, kun je altijd wel een DAC aansluiten erop, met daarop weer de koptelefoon. Tevens ben je voor een DT770 een stuk minder geld kwijt.
Jack is gewoon DE standaard voor consumenten head-fi en aangezien Apple dat ook gebruikt op al hun producten, zie ik ze dat niet snel veranderen.
VeterisVulpes schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:26:
Verder kan ik je helaas niets vertellen over die Sony, ik heb wel een aantal Sony's opgehad en vond het zelf niet prettig zitten. Meestal dat plastic nepleer als earpads, veel te warm en zweterig. Dus probeer voor je het koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:09
Ossi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:16:
[...]

Probeer ze wel eerst voor je ze aanschaft, de M50x was voor mij niet geschikt, had het gevoel dat mijn schedel door winzip werd gehaald... :+
Kwa comfort bedoel je ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ja, mijn hoofd werd gecomprimeerd met die M50x. Ik weet niet hoe de M40 is trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb momenteel een pricewatch: Beats by Dr. Dre Beats Pro (Wit) en wil het graag vervangen.
De voordelen van deze Beats:
• Bass
De nadelen:
• Bouwkwaliteit
• Na een paar uur niet de meest comfortabele koptelefoon.

Wat ik zoek is een gesloten koptelefoon die na een paar uur dragen nog steeds comfortabel is, en redelijk bass-heavy is. ANC is geen must maar zou ik wel erg fijn vinden. Mijn budget is rond de 400,-. Het zal voornamelijk achter de PC, achter de TV, of icm met mijn telefoon/tablet gebruikt worden. Het hoeft niet mee de deur uit.

Mijn huidige selectie:
pricewatch: Bose QuietComfort 25 voor Android (Zwart)
• De beste ANC?
• Niet de beste geluidskwaliteit. Maar ja, ik kom van een Beats af, bijna alles zal wel beter zijn.

pricewatch: Sony MDR-1RNC (Zwart)
• De ANC schijnt redelijk goed te zijn (iig niet veel slechter dan die van de QC25).
• Wat meer bass dan de QC25.

Sennheiser HD630 VB
• Variabel in te stellen bass, en goede geluidskwaliteit.
• Geen ANC, maar het is wel een gesloten over-ear koptelefoon.

Dus, iemand nog tips?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 13:46
Ik heb de Audio Technica ANC-9, en die bevalt me ook erg goed. Vergeleken met de QC15 vond ik het geluid toen vele mate prettiger klinken, wat warmer, en een wat vollere bass.

Moet wel zeggen dat ik hem behalve in echt rumoerige omgevingen niet veel meer op heb, ik geef dan toch de voorkeur aan de AKG K550 door zijn neutralere geluidsbeeld en veel grotere soundstage. Als je echter op zoek bent naar Bass, is dat geen aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Oraijon schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:24:
Oh well.
Eens kijken of er nog meer Tweakers zijn met insight voor ik de knoop doorhak. Jouw ervaringen over met name de ANC boezemt wel vertrouwen in. Helpt in dit geval wellich ook om niet audiofiel te zijn waardoor ik wss ook minder veeleisend ben over de sound :D
Goedkope setjes zullen inderdaad voldoende zijn lijkt me, gezien de frequentierespons (gekleurde tonen van headphone) niet echt een rol spelen voor je, als ik je post lees. Nadeel wel van een goedkoop setje is dat de bouwkwaliteit altijd vrij goedkoop aanvoelt.

Zelf zou ik voor die duurdere sony versie gaan die je zei. Het geluid is vergelijkbaar met de bose quietcomfort 25, maar ik vind de sony warmer klinken: meer bass, maar de hoge tonen komen ook beter tot hun recht, de QC25 is vrij kil in geluid imo. Ook voelen de kussens van de sony beter aan (persoonlijk) gezien ze zeer weinig klemmen rond de oren. Voor rock lijkt me die sony de betere keuze, voor klassieke muziek zou ik eerder voor de bose QC25 kiezen.
Chester schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:45:
Ik heb momenteel een pricewatch: Beats by Dr. Dre Beats Pro (Wit) en wil het graag vervangen.
De voordelen van deze Beats:
• Bass
De nadelen:
• Bouwkwaliteit
• Na een paar uur niet de meest comfortabele koptelefoon.

Wat ik zoek is een gesloten koptelefoon die na een paar uur dragen nog steeds comfortabel is, en redelijk bass-heavy is. ANC is geen must maar zou ik wel erg fijn vinden. Mijn budget is rond de 400,-. Het zal voornamelijk achter de PC, achter de TV, of icm met mijn telefoon/tablet gebruikt worden. Het hoeft niet mee de deur uit.
De sony denk ik dat het beste aan je wensen zal voldoen, alhoewel de M50X nog meer bass levert (persoonlijk te boomy voor mij, maar dat moet je echt zelf horen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Ossi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:06:
[...]

Ja, mijn hoofd werd gecomprimeerd met die M50x. Ik weet niet hoe de M40 is trouwens.
Heb je klein hoofd misschien ik vind hem wel redelijk zitten :+ M40 is lichter en minder degelijk en wat neutraler sound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Amdwarrior schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:59:
[...]

Heb je klein hoofd misschien ik vind hem wel redelijk zitten :+ M40 is lichter en minder degelijk en wat neutraler sound
Ik denk eerder het tegenovergestelde :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Jorruchie schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:51:
Gisteravond viel mij bij het beluisteren van Pink Floyd's "Shine on you crazy diamond (parts I-V)" bij 4 min 36 vervorming op. Zou dat 'clipping' kunnen zijn i.v.m. te weinig vermogen van de amp?
http://nwavguy.blogspot.nl/2011/09/more-power.html

Setup:
FLAC file op PC
Foobar2000 (WASAPI driver)
FiiO X3 als usb DAC/AMP op 'low gain' op max. volume
Beyer DT-880 (250Ohm)

De FiiO zou zo'n 30mW leveren aan 300Ohm.
De DT-880 heeft een gevoeligheid van 96dB/mW

Ik heb bewust voor de low gain setting gekozen omdat ik dit o.h.a. zuiverder vind klinken.
goed nieuws voor jou. Het zit niet tussen je oren :). Ik hoorde het zelf ook. De master die jij stuurde is volgens mij ook een remaster, kan dat kloppen? Het hele geluid uit dat nummer staat me niet zo aan, mijn versie is iets beter maar die heeft op andere plekken in het nummer weer vervorming.

ik heb ook al heel lang moeite gehad een goede master te vinden van Pink Floyd. Alle downloads vielen eigenlijk tegen. Slechte dynamiek en vervorming. Ik durf ook niet zo goed zomaar een cd te kopen met het risico dat het van een slechte master komt. Misschien is er wel niets beters te krijgen maar dat lijkt mij sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Ossi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:23:
[...]

Ik denk eerder het tegenovergestelde :+
Oww :P Welke heb je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
De BeyerDynamic DT770 pro 80Ohm. Die had ook flinke druk, maar dat was met bij buigen prima op te lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 09:20
vandaag sennheiser 958 ontvangen, geluid is op zich prima (weinig bass alleen) maar hij heeft vaak last van static noise wanneer er geen geluid is. Ik denk dat ie kapot/ niet goed is. Het wordt minder erg als ik windows geluid op <20 zet, maar nog wel storend aanwezig als je erop gaat letten.

[ Voor 23% gewijzigd door TI_Observer op 30-01-2016 11:30 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:22
sheez88 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:28:
vandaag sennheiser 958 ontvangen, geluid is op zich prima (weinig bass alleen) maar hij heeft vaak last van static noise wanneer er geen geluid is. Ik denk dat ie kapot/ niet goed is. Het wordt minder erg als ik windows geluid op <20 zet, maar nog wel storend aanwezig als je erop gaat letten.
Lijkt me erg sterk. Waar sluit je het op aan? 9/10 wordt ruis veroorzaakt door de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 09:20
Solictice schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:06:
[...]

Lijkt me erg sterk. Waar sluit je het op aan? 9/10 wordt ruis veroorzaakt door de bron.
ok, probleem gevonden, als ik smart volume uitzet voor mijn xonar dg geluidskaart werkt ie perfect; al is de bass nog steeds erg flat/zwak vergeleken met mijn steelseries 5h koptelefoon. Er dreunt literally niets met deze muziek op (default equalizer) YouTube: Mega Bass Test !! Warning ! By: NeRoN.

[ Voor 29% gewijzigd door TI_Observer op 30-01-2016 12:54 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
Ben dan toch voor de pricewatch: Sony MDR-1ADAC (Zwart) gegaan, al heb ik wel eerst uitvoerig getest gezien de feedback.
Ook handig is dat ik deze headset rechtstreeks via lightening-connector (meegeleverd) kan aansluiten op mijn iPhone, en via USB met de laptop. Ja ik weet het, de jack was eigenlijk ook goed genoeg geweest. :)
Eigenwijsheid hé :-)
Zeer comfortabel aan mijn oren.

Moet wel zeggen dat ik € 340 er niet voor over had gehad. Bij Art & Craft staat hij momenteel voor € 249 incl verzending (België). Ook nog een beetje prijzig, maar tot 31/01/2016 is er een Sony cashback van € 30 op deze headset. Dat maakt het prijskaartje € 219. Voor mij acceptabel! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Na 10+ jaar heb ik mijn HD650 eens wat gepimped.
Verf bladerde van hoofdband en de verf op de metalen rooster was er helemaal afgesleten.
Tevens een nieuwe hoofdband op gezet.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZcdML53ovX12qYuJirgIVHAV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/djJDeTU21bm8mrxs5wDUTBU8/full.jpg

Ga het nog wel een keer overdoen in de nabije toekomst, verf is nog wat vlekkerig.
Heb het niet in de beste conditie gespoten, verf moest bij 20+ graden gespoten worden (was onder 10) en de volgende keer in wat beter verlichte ruimte spuiten.

* ScrooLoose is er wel happy mee :)

Ga binnen kort ook nog eens een keer zelf een kabeltje maken en sleeven, heb al wat van die Sennheiser plugjes van Ebay gehaald.
Niet omdat het moet maar omdat het kan :+

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Heilige Kaas schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 08:04:[...]goed nieuws voor jou. Het zit niet tussen je oren :). Ik hoorde het zelf ook. De master die jij stuurde is volgens mij ook een remaster, kan dat kloppen? Het hele geluid uit dat nummer staat me niet zo aan, mijn versie is iets beter maar die heeft op andere plekken in het nummer weer vervorming.

ik heb ook al heel lang moeite gehad een goede master te vinden van Pink Floyd. Alle downloads vielen eigenlijk tegen. Slechte dynamiek en vervorming. Ik durf ook niet zo goed zomaar een cd te kopen met het risico dat het van een slechte master komt. Misschien is er wel niets beters te krijgen maar dat lijkt mij sterk.
Ah, ik ben blij dat jij het ook hoort ! Er staat niet expliciet bij dat het een remaster is, maar er zijn zoveel uitvoeringen van het album 'Wish You Were Here' dat dit vermoedelijk het geval zal zijn.

Ik ga eens op zoek naar een studioversie van het nummer dat net zo goed klinkt als de live uitvoeringen op 'Pulse' en 'Delicate Sound of Thunder'. Wish me luck! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Jorruchie schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:21:
[...]

Ah, ik ben blij dat jij het ook hoort ! Er staat niet expliciet bij dat het een remaster is, maar er zijn zoveel uitvoeringen van het album 'Wish You Were Here' dat dit vermoedelijk het geval zal zijn.

Ik ga eens op zoek naar een studioversie van het nummer dat net zo goed klinkt als de live uitvoeringen op 'Pulse' en 'Delicate Sound of Thunder'. Wish me luck! :9
Laat het me weten als je die hebt gevonden. Ik hou van Pink Floyd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Sure ! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Henk schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:08:
[...]

Ik heb de Audio Technica ANC-9, en die bevalt me ook erg goed. Vergeleken met de QC15 vond ik het geluid toen vele mate prettiger klinken, wat warmer, en een wat vollere bass.

Moet wel zeggen dat ik hem behalve in echt rumoerige omgevingen niet veel meer op heb, ik geef dan toch de voorkeur aan de AKG K550 door zijn neutralere geluidsbeeld en veel grotere soundstage. Als je echter op zoek bent naar Bass, is dat geen aanrader.
Dietaahhhpro schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:12:
[...]
De sony denk ik dat het beste aan je wensen zal voldoen, alhoewel de M50X nog meer bass levert (persoonlijk te boomy voor mij, maar dat moet je echt zelf horen).
Tnx voor de tips. Uiteindelijk maar een lading koptelefoons in de winkel geprobeerd. Uiteindelijk is het de HD 630 geworden.
+Klinkt best goed
+Variabele bass werkt beter dan verwacht. Bij de genres waar ik veel bass wil hebben, heb ik dat ook.
+Stiekem toch best handig dat er knoppen op zitten om m'n telefoon te bedienen (volume, play/pause, skip track)
+Ze voelen heel erg stevig aan
-Vaste kabel
-De oorschelpen zijn best lomp

En holy shit wat zit de HD 700 fijn...

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:18
Ik heb onlangs een 2 hands Sennheiser Momentem on ear (1e generatie) gekocht. Mooi ding, moet alleen wennen aan het geluid. Vooral de stemmen lijken wat weg te vallen, het middengebied lijkt wat minder uitgesproken bij deze hoofdtelefoon. Kan dat kloppen? Of zou er wat mis zijn met mijn hoofdtelefoon? Het kabeltje zonder microfoon is nl defect, doet het alleen als ik er aan morrel.
Ik ben me er overigens van bewust dat de momentum een heel ander geluid heeft dan bijvoorbeeld de Audio-technica ATH-M50X die ik ook heb, veel meer laid back. Dat zocht ik ook, maar het geluid valt me toch wat tegen.

[ Voor 22% gewijzigd door musicfreak op 31-01-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Rednas_N schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:13:
[...]

Ik heb eens even gekeken, en ik ben nu 'backer'. Uiteindelijk blijft het wel een beetje een gok, omdat ik ze nog nooit heb beluisterd.
Nou, de reacties van mensen die ze even hebben kunnen testen zijn tot nog toe overweldigend positief!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 16:53
GEEN DOLBY SURROUND GELUID MET LOGITECH SOFTWARE

Afbeeldingslocatie: http://gaming.logitech.com/assets/47829/g430-gaming-headset-images.png

Afbeeldingslocatie: https://img.informatique.nl/750/53490105.jpg

Hoi.

Ik ben nieuw hier, leuk topic.

Ik heb sinds een week een Logitech headset G430 7.1 dolby surround.

Als ik de headset via het bijgeleverde USB audiokaartje aansluit word de headset standaard door Windows 8.1 herkent en worden de standaard Windows drivers geïnstalleerd, daarmee geeft de headset een fantastisch dolby surround geluid.

De Logitech G430 software kun je downloaden bij Logitech, De software ziet er mooi en gelikt uit jammer genoeg geen Dolby Digital Surround ondersteuning, het lijkt meer op stereo met een ruimtelijke zweem.

Heel vreemd als ik de Logitech software weer verwijder dan word de headset weer door Windows opnieuw geïnstalleerd en heb ik weer fantastisch dolby surround geluid.

Een firmware update maakt het nog veel erger dan krijg ik zachte vervormde robotachtige klanken.

Via de hoofdtelefoon uitgang van mijn notebook geeft de headset ook perfecte dolby surround geluid. De geluidskaart van de notebook ondersteund ook Dolby Digital Plus surround.

Heel vreemd je zou toch fantastisch geluid verwachten met de bijbehorende Logitech software?

Hebben we hier nu te maken met een software issu of een conflict met mijn computer?

Zijn er meer hobbyisten op dit forum met dezelfde headset?

Lex

[ Voor 56% gewijzigd door LEX63 op 01-02-2016 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

musicfreak schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:19:
Ik heb onlangs een 2 hands Sennheiser Momentem on ear (1e generatie) gekocht. Mooi ding, moet alleen wennen aan het geluid. Vooral de stemmen lijken wat weg te vallen, het middengebied lijkt wat minder uitgesproken bij deze hoofdtelefoon. Kan dat kloppen? Of zou er wat mis zijn met mijn hoofdtelefoon? Het kabeltje zonder microfoon is nl defect, doet het alleen als ik er aan morrel.
Ik ben me er overigens van bewust dat de momentum een heel ander geluid heeft dan bijvoorbeeld de Audio-technica ATH-M50X die ik ook heb, veel meer laid back. Dat zocht ik ook, maar het geluid valt me toch wat tegen.
Volgens deze grafiek zouden ze niet zover uit elkaar moeten liggen imo.
http://graphs.headphone.c...tonSelection=Update+Graph
Morrelen aan een kabeltje klinkt niet heel erg overtuigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Jorruchie schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:51:
Volgens deze grafiek zouden ze niet zover uit elkaar moeten liggen imo.
http://graphs.headphone.com/index.php?graphID\[0]=4193&graphID\[1]=4313&graphID\[2]=&graphID\[3]=&scale=30&graphType=0&buttonSelection=Update+Graph
Morrelen aan een kabeltje klinkt niet heel erg overtuigend.
Dat morrelen om zowel links als rechts geluid te krijgen moest alleen met het kabeltje zonder afstandsbediening hè, niet bij degene met. Dus ik ga er een beetje vanuit dat het geluid wat ik met die kabel hoor ook is hoe het moet zijn.
Maar inderdaad, die grafieken lijken best op elkaar. Terwijl ik zonder overdrijving kan stellen dat het een soort van dag en nacht verschil in geluid is tussen de Momentum en ATH-M50X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

In diverse reviews lees je dat de kabel met afstandsbediening vrij snel kapot gaat. Het is me nu niet helemaal duidelijk met welke kabel je nu luistert en wat tegenvallende resultaten ervaart. Om eventuele randverschijnselen uit te sluiten zou ik een recht-toe-recht-aan kabel aansluiten en kijken of dit het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
musicfreak schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:14:
[...]

Dat morrelen om zowel links als rechts geluid te krijgen moest alleen met het kabeltje zonder afstandsbediening hè, niet bij degene met. Dus ik ga er een beetje vanuit dat het geluid wat ik met die kabel hoor ook is hoe het moet zijn.
Maar inderdaad, die grafieken lijken best op elkaar. Terwijl ik zonder overdrijving kan stellen dat het een soort van dag en nacht verschil in geluid is tussen de Momentum en ATH-M50X.
Weet je zeker dat dit 2ehands "koopje" in goede conditie is? Als één van de twee kabels al niet goed werkt... Is dat al geen reden om de koopovereenkomst te ontbinden? Een belangrijk onderdeel wat erbij zat (de kabel) werkt al niet.

Hoeveel heb je er 2ehands voor betaald als ik vragen mag? Het is nu niet bepaald zo dat de koptelefoon nieuw duur is. Hij kost maar 99 euro (was vroeger 200 euro): pricewatch: Sennheiser Momentum On-Ear (Zwart)

Ik heb deze koptelefoon zelf en er komt naar mijn mening echt een heerlijk geluid uit hoor. De treble is mooi in balans met het middenbereik. De bass is iets harder dan het middenbereik, maar niet overdreven hard ofzo. Het middenbereik is dus iets zachter dan de bass maar wordt naar mijn mening heel goed weergegeven. Veel detail in het middenbereik, goede separatie, natuurlijk klinkende instrumenten.

Ik ben echt dik tevreden met mijn Momentum On-ear. Toen ie nog niet ingespeeld was was de bass nog een tikje aan de losse kant, dat was beter na inspelen. Jij hebt hem 2ehands gekocht, dan zou inspelen niet meer nodig moeten zijn. Dan blijft er alleen nog maar "brain burn in" over, het inspelen van je hersenen (wennen aan het geluid).

Zelfs bij m'n meest bassy platen kan ik met de Momentum On-ear de stemmen echt prima horen. Danger Mouse - Black is een voorbeeld van een heel bassy plaat. De vocals komen echt prima tot z'n recht met de Momentum.

[ Voor 5% gewijzigd door dusty-2011 op 01-02-2016 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
Dietaahhhpro schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:12:
[...]

Goedkope setjes zullen inderdaad voldoende zijn lijkt me, gezien de frequentierespons (gekleurde tonen van headphone) niet echt een rol spelen voor je, als ik je post lees. Nadeel wel van een goedkoop setje is dat de bouwkwaliteit altijd vrij goedkoop aanvoelt.

Zelf zou ik voor die duurdere sony versie gaan die je zei. Het geluid is vergelijkbaar met de bose quietcomfort 25, maar ik vind de sony warmer klinken: meer bass, maar de hoge tonen komen ook beter tot hun recht, de QC25 is vrij kil in geluid imo. Ook voelen de kussens van de sony beter aan (persoonlijk) gezien ze zeer weinig klemmen rond de oren. Voor rock lijkt me die sony de betere keuze, voor klassieke muziek zou ik eerder voor de bose QC25 kiezen.

[...]

Na veel tobben en twijfelen toch maar de duurdere sony besteld bij Amazon, ben benieuwd. Moet donderdag-vrijdag binnen komen.

Dank voor de adviezen iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Oraijon schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:51:
[...]

Na veel tobben en twijfelen toch maar de duurdere sony besteld bij Amazon, ben benieuwd. Moet donderdag-vrijdag binnen komen.

Dank voor de adviezen iig :)
Ben benieuwd wat je ervan vindt, ik hoor het wel, gezien het stilaan bij mij ook begint te kriebelen voor iets nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Heilige Kaas schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:31:[...] Laat het me weten als je die hebt gevonden. Ik hou van Pink Floyd. :)
Ik geef het op. :'(
Zelfs een flac rip van de prestigieuze Nimbus Records vinyl uitvoering klinkt niet overtuigend imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Jorruchie schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:01:
In diverse reviews lees je dat de kabel met afstandsbediening vrij snel kapot gaat. Het is me nu niet helemaal duidelijk met welke kabel je nu luistert en wat tegenvallende resultaten ervaart. Om eventuele randverschijnselen uit te sluiten zou ik een recht-toe-recht-aan kabel aansluiten en kijken of dit het probleem oplost.
De kabel met afstandsbediening deed het niet helemaal goed. Ik zeg bewust deed, want toen ik hem vanavond wat steviger aandraaide (dat kan blijkbaar, was eerst bang om iets te beschadigen) werkte hij wel goed. Bij de kabel zonder AB hoeft dit overigens niet.
dusty-2011 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 00:35:
[...]
Hoeveel heb je er 2ehands voor betaald als ik vragen mag? Het is nu niet bepaald zo dat de koptelefoon nieuw duur is. Hij kost maar 99 euro (was vroeger 200 euro): pricewatch: Sennheiser Momentum On-Ear (Zwart)
50 euro, valt mee dus. :)
Ik heb deze koptelefoon zelf en er komt naar mijn mening echt een heerlijk geluid uit hoor. De treble is mooi in balans met het middenbereik. De bass is iets harder dan het middenbereik, maar niet overdreven hard ofzo. Het middenbereik is dus iets zachter dan de bass maar wordt naar mijn mening heel goed weergegeven. Veel detail in het middenbereik, goede separatie, natuurlijk klinkende instrumenten.

Ik ben echt dik tevreden met mijn Momentum On-ear. Toen ie nog niet ingespeeld was was de bass nog een tikje aan de losse kant, dat was beter na inspelen. Jij hebt hem 2ehands gekocht, dan zou inspelen niet meer nodig moeten zijn. Dan blijft er alleen nog maar "brain burn in" over, het inspelen van je hersenen (wennen aan het geluid).

Zelfs bij m'n meest bassy platen kan ik met de Momentum On-ear de stemmen echt prima horen. Danger Mouse - Black is een voorbeeld van een heel bassy plaat. De vocals komen echt prima tot z'n recht met de Momentum.
Ik heb dat nummer van Danger mouse eens beluisterd. En ik hoor daarbij eigenlijk hetzelfde als bij andere nummers: het hoog maar vooral het midden vind ik vrij dun klinken. En dat merk ik vooral bij stemmen. Het geluid heeft minder impact dan bij andere hoofdtelefoons die ik gebruikt heb. Ik luisterde bijv. ook naar No more fear of flying van Gary brooker, en The harder they come van Joe Jackson. Dat klonk naar mijn mening op de Audio-technica maar ook op de Sony MDR-1A een stuk lekkerder dan op de Momentum.
Het laag van de Momentum vind ik overigens, zeker voor zo'n compacte hoofdtelefoon, wel erg lekker klinken. Mooi vol en warm, echt prima gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
musicfreak schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:53:
[...]

De kabel met afstandsbediening deed het niet helemaal goed. Ik zeg bewust deed, want toen ik hem vanavond wat steviger aandraaide (dat kan blijkbaar, was eerst bang om iets te beschadigen) werkte hij wel goed. Bij de kabel zonder AB hoeft dit overigens niet.
Sorry om het zo te zeggen, maar dit klinkt echt alsof je dit tweedehands "koopje" (lees: troep) terug moet sturen en je geld terug moet eisen. De euvels die jij aangeeft te hebben (moeten morren met een kabel om links en rechts geluid te hebben, met een andere kabel moet je de kabel weer wat steviger aandraaien) bestaan bij een nieuw product allemaal niet. Het lijkt er dus sterk op dat je een product in slechte staat hebt ontvangen. Mogelijkerwijs is het zelfs een namaakproduct. Op de verpakking van het product staan security labels waarmee je zou kunnen controleren of het een namaakproduct is (een minuutje werk). Als er geen security label opstaat is het sowieso namaak. Namaakproducten zien er vaak ook iets anders uit.

Hier een aantal dingen om op te letten, bij een vergelijking van echt en namaak:
http://www.head-fi.org/t/...momentums/30#post_9985579
Dit is voor de over-ear Momentum, niet voor de on-ear. Maar kijk eens goed naar de koptelefoon of ie wel echt is.

50 euro is best veel voor een koptelefoon waarvan beide kabels niet goed werken. Helemaal als je hem nieuw (in perfecte staat dus) voor 100 euro kunt kopen.

"Ik heb dat nummer van Danger mouse eens beluisterd. En ik hoor daarbij eigenlijk hetzelfde als bij andere nummers: het hoog maar vooral het midden vind ik vrij dun klinken. En dat merk ik vooral bij stemmen. Het geluid heeft minder impact dan bij andere hoofdtelefoons die ik gebruikt heb"
Dat kan ik dus niet beamen. Persoonlijk vind ik Danger Mouse - Black echt prima klinken op de Momentum On-ear. Er zit flink wat laag in, maar het midden en hoog zijn naar mijn mening ook keurig.

Net even naar Gary Brooker - No More Fear of Flying. Nummer ken ik niet, weet ook niet hoe het op andere koptelefoons klinkt. Maar ik vond het wel prima klinken. Joe Jackson - The harder they come ken ik ook niet, maar vond het heel mooi klinken op de Momentum.

Misschien dat je eens langs kunt gaan bij de Mediamarkt ofzo om je tweedehands product te vergelijken met een nieuwe Momentum On-ear? (Let op, als ze de tweede generatie verkopen, mag het geluid iets afwijken van jouw 1e generatie product. Maar de verschillen moeten niet al te groot zijn.) Misschien dat er toch iets mis met je aankoop, misschien is hij kapot, of anders namaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorruchie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:25:
Ik geef het op. :'(
Zelfs een flac rip van de prestigieuze Nimbus Records vinyl uitvoering klinkt niet overtuigend imo.
Wel eens stil gestaan dat de mix zelf wel eens niet perfect kan zijn?
Of het is bewust zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Dat zou inderdaad kunnen.
In de regel klinken studio opnamen beter dan live registraties, maar dat is in dit specifieke geval andersom.

Ik ben allang blij dat de FiiO X3 voldoende vermogen heeft om de DT-880 aan te sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Laatst online: 12:08
SannrHerr schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:16:
[...]

Nou, de reacties van mensen die ze even hebben kunnen testen zijn tot nog toe overweldigend positief!
Inderdaad, de Kickstarter gaat op zich wel goed volgens mij. Ik lees met regelmaat de comments van de Kickstarter. Dave (diegene die de het hele feestje gestart heeft) heeft naar Edwin (een van de backers, volgens mij Nederlands en misschien ook wel hier actief) een prototype opgestuurd dat gebruikt is op de CES. Hij is er tot nu toe best enthousiast over als ik z'n reacties lees.

Even een quote (https://www.kickstarter.c...12372223#comment-12372222):
VERY IMPORTANT NOTE: Please bear in mind that creator promised to get our Kickstarter version neutral/flat sounding. The prototype clearly isn’t, which makes it very hard to compare A/B’ng these to other headphones I own. It does give me a good taste and an overall impression on what kind of product and sound to expect of the final product.
I wish I had much more time with the Electrostatz then I did today. Lots of notes on my table here and a few enquiries to make (@Dave) first before posting my review.
First take on the Electrostatz and a few highlights of todays listening hours, mainly on mobile devices:
* These headphones (hybrid driver) headphones are FAST, ACCURATE and DETAILED (even at lower volumes)
* Very light and easy to drive, even from my smartphone and tablet it’s a joy to listen to
* >>CURRENT<< tuning of the sound to me (again I am no engineer!) focus is midcentric with plenty of sparkle in the upper region. There is good body in the bass department, not prominent (no bass ‘monster') yet impressive deep, hard hitting and tight response
* More than average soundstage (width and depth), slightly out of the head presentation (I would prefer a bit forward tilt) Quite an achievement considering the fact that these are closed back cans
* The nitpicker in me discovered a few minor issues, which are cosmetic or practical ones to address prior to production, will check with Dave for improvements. I do not consider any of them to be a tradeoff.
After day one, I can confirm what others have said about the value for money the Electrostatz have to offer, they are without a doubt amazing headphones. Personally I'm very glad M+J decided to make the KS edition more neutral/flat tuning, keeping this standard in mind I expect it to make these even better.
The Electrostatz were a real pleasure to listen to and I’m eager to do some more (extensive) listening hours before the weekend and post my essay-style review.
Daarnaast heeft hij ook nog een afbeelding toegevoegd, ik vind het er mooi uitzien allemaal.
Afbeeldingslocatie: https://nijhof.biz/wp-content/uploads/2016/02/Mitchell-and-Johnson_Electrostatz-prototype.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Rednas_N op 03-02-2016 10:00 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Het verbaasd me eigenlijk dat de teller niet hoger staat. Wellicht omdat het een Brits bedrijf is, in plaats van een stel Amerikanen? Of het knudde promofilmpje, hahaha.

[ Voor 11% gewijzigd door SannrHerr op 03-02-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdmiralSnipe schreef op zondag 24 januari 2016 @ 02:41:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Maar ik wil toch echt weer een over-ear. Ben het gewend en als het evenveel kost :) dan is de keuze helemaal makkelijk. Die plastic kwaliteit is ook een minpunt, zeker als je ziet dat mijn AH-1100 juist kapot is gegaan door gescheurd plastic. Verder vind ik het ook een musthave om vervangbare hoofdkussens te hebben. Ik draag die dingen zo vaak dat ze snel slijten.
dusty-2011 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:13:
[...]

Chicane noemde de AH-1100 redelijk bassvol, dat is volgens mij een understatement. Als ik die metingen zo zie dan zijn het echte bassmonsters hoor.

Vergelijk maar eens met de volgende koptelefoons:
http://www.innerfidelity.com/images/BeatsMixr2014.pdf
http://www.innerfidelity.com/images/BeatsSoloII2014.pdf
http://www.innerfidelity.com/images/DenonAHD1100.pdf

De koptelefoons van Beats hebben minder bass dan de AH-1100. En Beats staat volgens mij nou niet bekend om het neutrale geluid ;)

De Denon AH-D1001 of Creative Aurvana Live zou ik dus willen afraden. Aan de grafiek te zien zijn die bijna neutraal terwijl Chicane aan zijn bassmonsters gewend is. Ik zou op zoek gaan naar een andere koptelefoon die echt als basszwaar bekend staat.
Klopt hij was eigenlijk te bassvol heb de EQ zo ingesteld dat er minder bassen werden weergegeven. Ondanks dat ben ik toch wel fan van de warme klank met een goede bass. Het is jammer dat ik de Audio-Technica te duur vind. Ik denk overigens dat je gelijk hebt als je nu eenmaal dit soort bassvolle headphones gewend bent je niet opeens moet overstappen op een hele neutraal klinkende variant. De Creative Aurvana Live stond voorheen ook hoog op mijn lijstje maar na het nalezen van mijn eigen aantekeningen die toen ook al afgeschreven omdat meerdere mensen o.a. op Head-fi spraken over onvoldoende bass. Het is nog niet zo gemakkelijk om een lekkere headphone te vinden voor weinig geld :P.

Of misschien moet ik maar een headset halen die zijn nu eenmaal gemaakt voor urenlang gamen/ computeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 18:14:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Maar ik wil toch echt weer een over-ear. Ben het gewend en als het evenveel kost :) dan is de keuze helemaal makkelijk. Die plastic kwaliteit is ook een minpunt, zeker als je ziet dat mijn AH-1100 juist kapot is gegaan door gescheurd plastic. Verder vind ik het ook een musthave om vervangbare hoofdkussens te hebben. Ik draag die dingen zo vaak dat ze snel slijten.

[...]

Klopt hij was eigenlijk te bassvol heb de EQ zo ingesteld dat er minder bassen werden weergegeven. Ondanks dat ben ik toch wel fan van de warme klank met een goede bass. Het is jammer dat ik de Audio-Technica te duur vind. Ik denk overigens dat je gelijk hebt als je nu eenmaal dit soort bassvolle headphones gewend bent je niet opeens moet overstappen op een hele neutraal klinkende variant. De Creative Aurvana Live stond voorheen ook hoog op mijn lijstje maar na het nalezen van mijn eigen aantekeningen die toen ook al afgeschreven omdat meerdere mensen o.a. op Head-fi spraken over onvoldoende bass. Het is nog niet zo gemakkelijk om een lekkere headphone te vinden voor weinig geld :P.

Of misschien moet ik maar een headset halen die zijn nu eenmaal gemaakt voor urenlang gamen/ computeren.
Al eens gekeken naar de Teufel Massive? Weet niet of die vervangbare hoofdkussens heeft. Heeft wel aardige user reviews. En het schijnen echte bassmonsters te zijn. Er zijn ook hele positieve professionele reviews. Maar ook ééntje die wat minder positief is:
Massive ist nicht nur der Name, sondern auch der Klang: Im Tieftonbereich trägt der Teufel ganz schön dick auf, klingt dabei aber durchaus nuanciert und präzise. Bässe kommen eher etwas weich als knackig rüber. Mitten- und Hochtonbereich sind weitaus weniger stark ausgeprägt und klingen schlicht leiser – im Vergleich zum Bass etwas zu leise, wodurch der Kopfhörer insgesamt unausgewogen und etwas undifferenziert und muffig klingt. Freunde des fetten Klangs werden sich damit sicher wohlfühlen, wer mehr Auflösung, Dynamik und ein breiteres Klangbild liebt, lässt die Finger vom Massive..
http://www.computerbild.d...-Kopfhoerer-11734804.html

Desalniettemin is het misschien wel een hele fijne koptelefoon indien je een echte bassliefhebber bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-10 09:52
Weet iemand hier toevallig een winkel die de Beyerdynamic DT-880 premium/edition verkoopt en heeft liggen zodat ik hem op mijn hoofd kan zetten? (In de buurt van driehoek Amsterdam/Delft/Utrecht zou leuk zijn)

Mijn oude Sennheiser HD590 is overleden en ik ben bang dat de Beyerdynamics te hard op mijn hoofd drukken. De HD590 klemt eigenlijk helemaal niet maar 'zit' gewoon op je hoofd. Ik ben ook nog eens een zeikerd dus dat klemmen is al snel teveel :+
Ik heb nu een HD215 op mijn hoofd en mijn hersens worden mijn neus uit geperst.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
leecher schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:27:
Weet iemand hier toevallig een winkel die de Beyerdynamic DT-880 premium/edition verkoopt en heeft liggen zodat ik hem op mijn hoofd kan zetten? (In de buurt van driehoek Amsterdam/Delft/Utrecht zou leuk zijn)

Mijn oude Sennheiser HD590 is overleden en ik ben bang dat de Beyerdynamics te hard op mijn hoofd drukken. De HD590 klemt eigenlijk helemaal niet maar 'zit' gewoon op je hoofd. Ik ben ook nog eens een zeikerd dus dat klemmen is al snel teveel :+
Vanwaar de dt-880? De hd590 is echt een compleet andere koptelefoon dan de dt880. De 880 is veel neutraler en helderder. De hd590 heeft een hele donkere klank.
Als je in dezelfde hoek iets zoekt past de dt990 beter bij je. Alleen is dat een minder goede koptelefoon dan de 880.
De fidelio x2 is helder maar basvol, dus ook te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:27
Tone Control in Haarlem heeft een DT880 op voorraad. Heb daar zelf van het weekend ene DT770 PRO 80 gekocht. Prima winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

de gewone DT880 klemt ongeveer soortgelijk als de HD590. De DT880PRO klemt een stuk harder.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Dank voor de reacties. Haarlem is voor mij prima aan te rijden.
Heilige Kaas schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:21:
[...]

Vanwaar de dt-880? De hd590 is echt een compleet andere koptelefoon dan de dt880. De 880 is veel neutraler en helderder. De hd590 heeft een hele donkere klank.
Als je in dezelfde hoek iets zoekt past de dt990 beter bij je. Alleen is dat een minder goede koptelefoon dan de 880.
De fidelio x2 is helder maar basvol, dus ook te overwegen.
Dat het anders is dan de hd590 is geen bezwaar. Het is nooit mijn favoriet geweest, prima geluid maar wat zuinig met de bass naar mijn smaak. Ik had daarvoor een HD212Pro en die heb ik ook echt versleten. Die koptelefoon was 1/3 van de prijs van de hd590 maar ik vond er mooier geluid in zitten. Laag midden hoog, het was allemaal aanwezig. Ik was destijds niet heel blij met de hd590 maar wegens budgettaire redenen blijven gebruiken. Ik was gewend aan de gesloten hd212pro (ondanks het niet-bestaande comfort) en het open karakter van de hd590 viel mij tegen. Nu ben ik er al jaren aan gewend en leek mij een semi-open koptelefoon een mooie middenweg, dat is een van de redenen waarom ik bij de dt880 uit kwam.

Ik heb een hele tijd geleden ook om advies gevraagd om een hd590 opvolger maar toen heb ik hem nog kunnen redden met een soldeerbout. Gaat hem nu niet meer worden want een van de flinterdunne draadjes naar de spoel in de driver is afgebroken. Het advies was toen een Beyerdynamic custom one pro. Ik heb daar naar zitten kijken maar heb mijn twijfels bij het comfort. Die beugel ziet er hetzelfde uit als die van de 770/880/990 pro's en die schijnen wat strakker te zitten dan de premium/edition versies.

Ik zal eens kijken naar de fidelio x2. Andere tips zijn ook welkom. Budget zeg €300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
leecher schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:46:
Dank voor de reacties. Haarlem is voor mij prima aan te rijden.

[...]

Dat het anders is dan de hd590 is geen bezwaar. Het is nooit mijn favoriet geweest, prima geluid maar wat zuinig met de bass naar mijn smaak. Ik had daarvoor een HD212Pro en die heb ik ook echt versleten. Die koptelefoon was 1/3 van de prijs van de hd590 maar ik vond er mooier geluid in zitten. Laag midden hoog, het was allemaal aanwezig. Ik was destijds niet heel blij met de hd590 maar wegens budgettaire redenen blijven gebruiken. Ik was gewend aan de gesloten hd212pro (ondanks het niet-bestaande comfort) en het open karakter van de hd590 viel mij tegen. Nu ben ik er al jaren aan gewend en leek mij een semi-open koptelefoon een mooie middenweg, dat is een van de redenen waarom ik bij de dt880 uit kwam.

Ik heb een hele tijd geleden ook om advies gevraagd om een hd590 opvolger maar toen heb ik hem nog kunnen redden met een soldeerbout. Gaat hem nu niet meer worden want een van de flinterdunne draadjes naar de spoel in de driver is afgebroken. Het advies was toen een Beyerdynamic custom one pro. Ik heb daar naar zitten kijken maar heb mijn twijfels bij het comfort. Die beugel ziet er hetzelfde uit als die van de 770/880/990 pro's en die schijnen wat strakker te zitten dan de premium/edition versies.

Ik zal eens kijken naar de fidelio x2. Andere tips zijn ook welkom. Budget zeg €300.
Die DT880 heeft niet meer bass dan de HD590. Misschien nog wel iets minder. De DT880 heeft wel meer treble dan de HD590.

Waarom koop je niet een gesloten koptelefoon, die ook wat meer bass heeft? Zoals bijvoorbeeld de Sony MDR-1A? pricewatch: Sony MDR-1A (Zwart)
Dat is echt een geweldige koptelefoon voor degenen die net iets meer bass willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Ai dat zou wel zonde zijn. Die Sony heb ik zo mijn twijfels over. Leren oorkussens ben ik geen fan van en ik vind zo gauw geen vervangers. Ik ga dat ding hele dagen dragen dus het is handig als de oorkussens op elke hoek van de straat zijn te krijgen bij wijze van spreken. Ik heb meerdere velours kussens versleten met mijn hd590.

Ook al is het een open koptelefoon, hoe zou de hd590 zich verhouden tot de hd650?

[ Voor 11% gewijzigd door leecher op 10-02-2016 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ leecher

Kijk ook zeker ns naar een 2dehandse Sennheiser HD540 Ref. I/II of Sennheiser HD560 Ovation I/II.
Die klinken zelfs nog beter dan een HD600 in ieder geval neutraler en zeker helemaal beter dan de HD650.
Zitten bovendien ontzettend comfortabel.

edit

Ik lees dus dat je de hd590 te weinig bass vond hebben dan zou ik geen hd540 of hd560 aanraden dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Van wat ik er van lees, zou de HD580 moeten lijken op de HD600 qua geluid, en zou de HD590 wat meer moeten lijken op de HD650.

Een DT880 zou nog wat neutraler/kouder moeten zijn dan een HD600, en de HD650 is weer wat donkerder dan een HD600, dus de DT880 lijkt inderdaad niet een zeer logische keuze. Dan zou je eerder naar een DT770 moeten kijken, denk ik, of inderdaad de Fidelio X2, alhoewel die ook vrij neutraal zou moeten zijn. Of wellicht de voorgestelde MDR-1A, want een gesloten koptelefoon zal je inderdaad eerder wat meer bas geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Vandaag bij Tonecontrol in Haarlem geweest en de Beyerdynamics mogen beluisteren. Eerst de custom one pro opgehad maar dat vond ik niks. Klonk mij in de oren als een goedkope hoofdtelefoon, zelfs vergelijkbaar met de hd215. De prijs voor de custom one pro is naar mijn idee 3x te hoog voor het geluid dat je krijgt. Het zou een bassvolle koptelefoon moeten zijn maar daar heb ik weinig van gemerkt.

Daarna de dt880 pro (250ohm) opgehad en die vond ik direct mooi. Omdat dusty zei dat er waarschijnlijk minder bass in zou zitten was ik positief verrast omdat ik deze zeker vond dat deze aanwezig was. Daarna de dt990 geprobeerd en die vond ik ook wel aardig en heb toen een paar keer gewisseld tussen de koptelefoons om te vergelijken. De 990 had nog iets meer bass naar mijn idee maar hij was ook wat scheller bij de hogere tonen en dat vond ik minder mooi.

Klemkracht van de edition versie was inderdaad net iets minder dus heb uiteindelijk de dt880 edition meegenomen. Het comfort is vergelijkbaar met de hd590, wellicht dat ik hem nog een haartje naar buiten buig maar waarschijnlijk is dat niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
leecher schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:20:
Vandaag bij Tonecontrol in Haarlem geweest en de Beyerdynamics mogen beluisteren. Eerst de custom one pro opgehad maar dat vond ik niks. Klonk mij in de oren als een goedkope hoofdtelefoon, zelfs vergelijkbaar met de hd215. De prijs voor de custom one pro is naar mijn idee 3x te hoog voor het geluid dat je krijgt. Het zou een bassvolle koptelefoon moeten zijn maar daar heb ik weinig van gemerkt.

Daarna de dt880 pro (250ohm) opgehad en die vond ik direct mooi. Omdat dusty zei dat er waarschijnlijk minder bass in zou zitten was ik positief verrast omdat ik deze zeker vond dat deze aanwezig was. Daarna de dt990 geprobeerd en die vond ik ook wel aardig en heb toen een paar keer gewisseld tussen de koptelefoons om te vergelijken. De 990 had nog iets meer bass naar mijn idee maar hij was ook wat scheller bij de hogere tonen en dat vond ik minder mooi.

Klemkracht van de edition versie was inderdaad net iets minder dus heb uiteindelijk de dt880 edition meegenomen. Het comfort is vergelijkbaar met de hd590, wellicht dat ik hem nog een haartje naar buiten buig maar waarschijnlijk is dat niet eens nodig.
Hmmm.... Het kan ook te maken hebben met de geluidsapparatuur waar je de koptelefoon op aansluit. Heb je exact dezelfde geluidsapparatuur gebruikt als waar je je HD590 op aansloot? Indien je een andere versterker hebt gebruikt kan het geluid veel donkerder of bassvoller zijn. Andersom kan een andere versterker ook juist minder bass hebben natuurlijk.

Ik was niet de enige die zei dat de DT880 waarschijnlijk niet de beste keuze was. Kijk bijvoorbeeld maar naar de post van henkie196 hierboven. Die vond de DT880 ook geen logische keuze.

Maar dat maakt allemaal niet uit natuurlijk. Als jij de koptelefoon die je gekocht hebt mooi vindt klinken dan is alles goedgekomen. :)

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen naar aanleiding van een langere luistersessie thuis. Hoor je thuis weer andere dingen dan in de shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Ik heb hier niet dezelfde spullen als in de winkel maar ik hoor zo gauw geen verschil. Daar hing hij aan een los versterkertje aan een imac en hier heb ik hem momenteel rechtstreeks in mijn geluidskaart (creative x-fi xtreme music) geprikt. Misschien dat ik verschil kan horen als ik die spullen naast elkaar zou zetten maar nu hoor ik het niet. Het is nou niet bepaald een Orpheus 2 opstelling maar als je niet beter weet dan mis je het ook niet he 8)

Dat terzijde, zou een Fiio E10k versterkertje nog verschil gaan maken of laat ik hem lekker aan mijn geluidskaart hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

leecher schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:49:
Dat terzijde, zou een Fiio E10k versterkertje nog verschil gaan maken of laat ik hem lekker aan mijn geluidskaart hangen?
Gefeliciteerd met je aankoop! Ik heb 'm zelf ook. :*)
Als je geen kraakjes, plopjes of ruis hoort en de geluidskaart levert voldoende vermogen dan is dat niet direct nodig lijkt me.

• leecher
Als ik het volume naar 50% breng krijg ik gehoorschade (standaard staat ie op 20%) dus daar ligt het niet aan. Ik lees alleen heel vaak dat een losse dac voor betere geluidskwaliteit kan zorgen maar goed dan gaat het meestal om een vergelijking met onboard systemen.

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Een externe DAC/AMP is minder gevoelig voor interferentie aangezien deze buiten de PC behuizing zit.
Daarnaast zijn er voordelen te behalen in gebruiksgemak en kan een hoge kwaliteit DAC chip en goede AMP een mooier geluid opleveren.

Wellicht kun je hier iets mee?
http://nwavguy.blogspot.n...d-headphone-ampsdacs.html

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 19:09

MikeVM

- Baloo -

ik zou mijn verzameling willen uitbreiden, hierbij is mijn oog gevallen op de Philips Fidelio X1

ik lees er goede dingen over, en ik denk dat hij wel past met mijn sound-preferences.
maar wat is de nieuwwaarde nog van de X1?
en wat is de waarde van een tweedehandse x1.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leecher schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:45:
Ik lees alleen heel vaak dat een losse dac voor betere geluidskwaliteit kan zorgen maar goed dan gaat het meestal om een vergelijking met onboard systemen.
En als je zoiets leest heeft het altijd nut om even na te gaan wat de motivatie voor deze persoon is om zoiets te vertellen. Is het iemand die zulke producten probeert te verkopen of iemand die daadwerkelijk een positieve ervaring heeft met oplossen van een gebrek in haar/zijn bestaande opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:21:
En als je zoiets leest heeft het altijd nut om even na te gaan wat de motivatie voor deze persoon is om zoiets te vertellen. Is het iemand die zulke producten probeert te verkopen of iemand die daadwerkelijk een positieve ervaring heeft met oplossen van een gebrek in haar/zijn bestaande opstelling.
Zelfs al is het niet van iemand die niet iets probeert te verkopen, kun je over het algemeen niks betrouwbaars eruit halen.

Het grootste verschil dat ik heb gemerkt is vooral er kleine verschillen lijken te zitten in de frequentie weergave van de ene met de andere. De ene heeft wat meer bas dan de andere, bv. Qua geluidskwaliteit heb ik nooit echt veel verschil gemerkt.

Dat gezegd hebbende, ik heb een versterker met DAC module, en gebruik al jaren de DAC in de PC niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik ben op zoek naar een draadloze hoofdtelefoon voor mijn Raspberry pi (XBMC met HifiBerry Digi+) om films en series te kijken. De geluidskwaliteit moet goed zijn, maar ik ben niet heel kritish. Verder moet hij niet te zwaar zijn. Na 2 uur wil ik geen last krijgen van m'n hoofd.

Ik dacht eerst aan de Sennheiser RS165. Wat denken jullie daarvan? Andere suggesties? Budget is max 160 euro. Liever rond de 130.

[ Voor 5% gewijzigd door Montu op 15-02-2016 15:36 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik zoek een beetje een all rounder qua headset. Ik wil hem gaan gebruiken voor gamen/muziek en het gebruik zal tussen reizen en achter mijn pc zitten.

Momenteel kijk ik naar de Sennheiser HD 25-1 II. Hebben jullie nog tips of aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Booyaa schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:22:
Ik zoek een beetje een all rounder qua headset. Ik wil hem gaan gebruiken voor gamen/muziek en het gebruik zal tussen reizen en achter mijn pc zitten.

Momenteel kijk ik naar de Sennheiser HD 25-1 II. Hebben jullie nog tips of aanraders?
Ook al eens naar de On-Ear Momentum M2 gekeken? Die kun je opvouwen, zodat ie erg klein is. Handig met reizen. Heeft een metalen hoofdband die je makkelijk zelf kunt oprekken indien de druk op de oren wat aan de hoge kant is. Gewoon flink uitrekken een aantal keren en dan wordt ie snel losser. Bij die Momentum is het heel simpel om de clamping force naar wens te verminderen.

De Sennheiser HD 25-1 II heeft net als de Momentum On-ear out-of-the-box een wat hoge clamping force. Niet ideaal voor hele lange game-sessies. Weet niet of je die ook zo makkelijk kunt oprekken. Misschien wel, moet je even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Jirachi schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:36:
Ik ben op zoek naar een draadloze hoofdtelefoon voor mijn Raspberry pi (XBMC met HifiBerry Digi+) om films en series te kijken. De geluidskwaliteit moet goed zijn, maar ik ben niet heel kritish. Verder moet hij niet te zwaar zijn. Na 2 uur wil ik geen last krijgen van m'n hoofd.
Hoe wil je die daar op aansluiten? Of heb je er nog iets tussen zitten?

Pagina: 1 ... 81 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.