Op de digi+ zit een optical out en een rca ingang.SannrHerr schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:11:
[...]
Hoe wil je die daar op aansluiten? Of heb je er nog iets tussen zitten?
[ Voor 22% gewijzigd door Montu op 16-02-2016 21:24 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Op de digi+ zit een optical out en een rca ingang.SannrHerr schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:11:
[...]
Hoe wil je die daar op aansluiten? Of heb je er nog iets tussen zitten?
[ Voor 22% gewijzigd door Montu op 16-02-2016 21:24 ]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Bijvoorbeeld de RS 165 van Sennheiser, die heeft een RCA ingang.SannrHerr schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:43:
Beiden uitgangen.
Maar hoe wil je daar een hoofdtelefoon op aansluiten?
[ Voor 14% gewijzigd door SannrHerr op 17-02-2016 10:52 ]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Verwijderd
Al een keer kunnen proberen? Ik heb onlangs ook voor de fidelio x2 gekozen na (heel wat) uitgeprobeerd te hebben, hetgeen mij tzt over de streep trok was de Black Friday aanbieding van Amazon (€150) in combinatie met het voor mij juiste geluidsbeeld.leecher schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:46:
Ik heb een hele tijd geleden ook om advies gevraagd om een hd590 opvolger maar toen heb ik hem nog kunnen redden met een soldeerbout. Gaat hem nu niet meer worden want een van de flinterdunne draadjes naar de spoel in de driver is afgebroken. Het advies was toen een Beyerdynamic custom one pro. Ik heb daar naar zitten kijken maar heb mijn twijfels bij het comfort. Die beugel ziet er hetzelfde uit als die van de 770/880/990 pro's en die schijnen wat strakker te zitten dan de premium/edition versies.
Ik zal eens kijken naar de fidelio x2. Andere tips zijn ook welkom. Budget zeg €300.
[ Voor 14% gewijzigd door zoefies op 17-02-2016 14:04 ]
? RCA ingang lijkt me sterk, RCA uitgang zit er ook niet op de Digi+Jirachi schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:23:
[...]
Op de digi+ zit een optical out en een rca ingang.
Nee, precies. Coax via RCA-plug.troftnom schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:58:
[...]
? RCA ingang lijkt me sterk, RCA uitgang zit er ook niet op de Digi+
[afbeelding]
Nee ik heb de fidelio niet meer geprobeerd want de DT880 had eigenlijk gewoon de sound en comfort waar ik naar op zoek was. Het enige nadeel vind ik dat je de kabel niet even snel kan vervangen maar misschien is dat helemaal geen probleem. Ik heb tot nu toe Sennheiser koptelefoons gebruikt en die kabels gaan stuk als je er naar kijktVerwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:19:
[...]
Al een keer kunnen proberen? Ik heb onlangs ook voor de fidelio x2 gekozen na (heel wat) uitgeprobeerd te hebben, hetgeen mij tzt over de streep trok was de Black Friday aanbieding van Amazon (€150) in combinatie met het voor mij juiste geluidsbeeld.
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 6% gewijzigd door rolandos582 op 18-02-2016 22:23 ]
voor dat budget zou ik eerder kijken naar passive noise canceling (passive is een koptelefoon die heel goed afsluit, op een medium muziekniveau hoor je dan heel weinig van je ongeving.zoefies schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:47:
Hallo!
Ik ben op zoek naar een goedkope koptelefoon en heb eigenlijk maar 1 eis: noise cancelling. Met noise cancelling hoop ik de ventilatie, pratende mensen, hard typende mensen en dichtklappende deuren op kantoor minder goed te horen. Oké, daarnaast is het ook fijn als hij wel een beetje lekker zit wanneer je hem langere tijd op hebt.
De goedkoopste koptelefoon met noise cancelling is deze: pricewatch: HQ Products HP138HF (Zwart) en kost 22 euro.
Ik ben niet gewend aan geweldig zuiver geluid, dus zolang het geluid niet compleet bagger is, vind ik het prima.
Zou ik mijn doel bereiken met bovenstaande koptelefoon? Of zijn er redenen om te kijken naar een duurder exemplaar?
[ Voor 9% gewijzigd door MikeVM op 19-02-2016 00:09 ]
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Voor een groot deel eens. Voor 20 euro een prul met active noise cancelling kopen zou dom zijn. Daar zit dan misschien wel iets van noise cancelling op, maar dat zal niet goed werken (weinig noise verminderen). Bovendien is de kans groot dat het flinke hoofdpijn e.d. oplevert.MikeVM schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 00:01:
[...]
voor dat budget zou ik eerder kijken naar passive noise canceling (passive is een koptelefoon die heel goed afsluit, op een medium muziekniveau hoor je dan heel weinig van je ongeving.
als je active noise canceling kiest, dan vrees ik dat je dieper in je buidel moet tasten. ik kan niet geloven dat met voor 30 euro een koptelefoon kan fabriceren die goed geluid heeft, goede active noise canceling heeft, en zuinig omspringt met batterijen..
de beste active noise canceling hoofdtelefoon is ongetwijfeld de bose quiet comfort, deze is zeer populair omdat het goede noise canceling bied met een degelijke geluidskwaliteit. wel hangt hier een prijskaartje van 250 euro aan vast, maar die is het zeker waard.
ik weet uit eerste hand dat de concurenten al jaren toegeven dat de technologie van bose de beste is, en dat ze proberen het te evenaren..
iem's geven sowieso goede isolatie, maar ik stel zelf een normale hoofdtelefoon voor zonder noise canceling, maar eentje die heel goed isoleert..
dan moet je enkel nog een budget beslissen en dan kan je gerichter op zoek gaan.
uit mijn hoofd zou ik deze aanraden: pricewatch: Sennheiser HD 25-1 II (Zwart)
zeer goed geluid (bassheavy), zeer goed isolerend, en uitstekend goede bouwkwaliteit, deze dingen zijn zga onverwoestbaar..
voor een lager budget zou je kunnen kijken naar: pricewatch: Sennheiser HD 451 (Blauw, Zwart)
Ik zou ook voor een gesloten hoofdtelefoon gaan ipv low-end noise cancellation.zoefies schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:47:
daarnaast is het ook fijn als hij wel een beetje lekker zit wanneer je hem langere tijd op hebt.
Dank je wel voor je advies! Geen actieve noise cancelling voor zo'n laag budget dus. Klinkt prima!MikeVM schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 00:01:
[...]
voor dat budget zou ik eerder kijken naar passive noise canceling
- de bose quiet comfort, deze is zeer populair omdat het goede noise canceling bied met een degelijke geluidskwaliteit. wel hangt hier een prijskaartje van 250 euro aan vast,
- iem's
dan moet je enkel nog een budget beslissen
uit mijn hoofd zou ik deze aanraden: pricewatch: Sennheiser HD 25-1 II (Zwart)
zeer goed geluid (bassheavy), zeer goed isolerend, en uitstekend goede bouwkwaliteit, deze dingen zijn zga onverwoestbaar..
voor een lager budget zou je kunnen kijken naar: pricewatch: Sennheiser HD 451 (Blauw, Zwart)
Dank je wel, het is wel een optie die nog enigszins budget is. Toch spreekt het me niet zo heel erg aan om (voor dat bedrag) een koptelefoon van Samsung te kopen. En ik zie ook geen reviews op tweakers.dusty-2011 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 00:19:
Samsung Level On aan. Voor 72 euro kun je hem al bestellen op Amazon.de!
Over ear klinkt inderdaad comfortabel. En voor de echt warme dagen leg ik dan gewoon een set oordopjes op werk. 148 euro klinkt dan wel weer flink aan de prijs. Ik zat meer te denken richting de max 50 euro. Duurder vind ik gezien het doel (medium kwaliteit muziek en kunnen afsluiten van de omgeving) niet goed te verantwoorden.troftnom schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:45:
persoonlijk vind ik een over ear voor langere tijd comfortabeler...
Dat gezegd hebbende, de Sennheiser HD 25-1 II gebruik ik zelf in de trein en voldoet daar prima, isoleert goed genoeg.
de Audio-Technica ATH-M20x zouden misschien ook een optie zijn, ik weet alleen niet of ze ook goed zijn.zoefies schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:22:
[...]
Dank je wel voor je advies! Geen actieve noise cancelling voor zo'n laag budget dus. Klinkt prima!
Mijn budget is een paar tientjes voor nu. Het moet ook niet een te goede koptelefoon zijn want ik luister er youtube-kwaliteit muziek mee. Anders valt het slechte geluid alleen maar op vrees ik
Die HD 451 valt nog wel binnen budget, alleen staat daar bij de reviews dat de omgeving je muziek behoorlijk goed hoort, dus die hoofdtelefoon valt af voor op werk.
[...]
Dank je wel, het is wel een optie die nog enigszins budget is. Toch spreekt het me niet zo heel erg aan om (voor dat bedrag) een koptelefoon van Samsung te kopen. En ik zie ook geen reviews op tweakers.
[...]
Over ear klinkt inderdaad comfortabel. En voor de echt warme dagen leg ik dan gewoon een set oordopjes op werk. 148 euro klinkt dan wel weer flink aan de prijs. Ik zat meer te denken richting de max 50 euro. Duurder vind ik gezien het doel (medium kwaliteit muziek en kunnen afsluiten van de omgeving) niet goed te verantwoorden.
[ Voor 9% gewijzigd door williamf op 19-02-2016 20:39 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nope, niet nodig! Die audioengine is prima voor die koptelefoon. Zorg dat je hem aansluit via optisch of usb, voorkeur voor optisch.rolandos582 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:49:
Hoe zit het eigenlijk met de versterkers, heb nu een : pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)
Gebruik hem met pricewatch: Audioengine D1 + pricewatch: MSI X99A GODLIKE Gaming
Zou ik daar nog een losse headphone versterker aan moeten zetten, en waar moet ik dan aan denken?
Ja mijn D1 is met optical verbonden, dan pak je gewoon de 3.5mm plug aan de voorkant voor de headphone?Heilige Kaas schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:29:
[...]
Nope, niet nodig! Die audioengine is prima voor die koptelefoon. Zorg dat je hem aansluit via optisch of usb, voorkeur voor optisch.
Zit namelijk een DAC en versterker in.
ik ben nog steeds opzoek tocht en ik kan maar niet kiezen. Damn dit blijft lastig.dusty-2011 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:55:
[...]
Ook al eens naar de On-Ear Momentum M2 gekeken? Die kun je opvouwen, zodat ie erg klein is. Handig met reizen. Heeft een metalen hoofdband die je makkelijk zelf kunt oprekken indien de druk op de oren wat aan de hoge kant is. Gewoon flink uitrekken een aantal keren en dan wordt ie snel losser. Bij die Momentum is het heel simpel om de clamping force naar wens te verminderen.
De Sennheiser HD 25-1 II heeft net als de Momentum On-ear out-of-the-box een wat hoge clamping force. Niet ideaal voor hele lange game-sessies. Weet niet of je die ook zo makkelijk kunt oprekken. Misschien wel, moet je even opzoeken.
[ Voor 20% gewijzigd door Booyaa op 24-02-2016 21:01 ]
Yesrolandos582 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:30:
[...]
Ja mijn D1 is met optical verbonden, dan pak je gewoon de 3.5mm plug aan de voorkant voor de headphone?
Hmm okay top. Valt me op dat het prima geluid is, maar hij gaat niet oorverdovend doof. Op de hardste mode is hij wel lekker luid maar thats it. Komt dan door de 80 ohm dan of?
Ik vind de hoofdtelefoon er juist wel mooi uitzien / meer pro qua afwerking. Mooi strak zwart. Ziet er eerder als metaal uit dan plastic.CyBeR schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:31:
Ziet er wat minder pro uit dan de 770, maar dat 'ie een afneembare kabel heeft is dan wel weer + (hoewel mijn dt770-kabel uit 2004 nog nooit vervangen is.)
Ik heb de mijne eind december bij Thomann besteld. Ze versturen kosteloos naar Nederland. Ik zie dat ze op dit moment ook een licht voorraadprobleem hebben voor deze hoofdtelefoon. 4-3 verwachten ze weer nieuwe levering.http://www.thomann.de/nl/beyerdynamic_dt_1770_pro_250_ohm.htmCardinal schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:28:
Persoonlijk vind ik hem er mooier uitzien qua afwerking en uiterlijk, de afneembare kabel zou voor mij persoonlijk interessant zijn omdat ik mijn 770 overal mee naar toe sleep. Ondanks dat het een studio koptelefoon is gebruik ik hem thuis (gaming), onderweg (muziek en laptop) en op mijn werk (open werkvloer, dus geluidsdemping, calls en muziek).
De overduidelijke vraag is of de prijs van 5x zoveel de moeite waard is qua geluid. Reviews die ik lees zijn vrij lovend en nog maar weinig kritiek gezien. Het overgrote probleem is de beschikbaarheid. sowieso zijn beyerdynamics niet te vinden bij de mediamarkt, maar ook in de pricewatch is maar 1 leverancier met 26 weken levertijd
Ik zou hem bijvoorkeur natuurlijk eerst willen beluisteren als het ff kan, maar volgens mij zit er niet meer op dat bestellen via amazon (met gelijk een FIIO voor versterking wegens 250 ohm).
[ Voor 15% gewijzigd door Powerburner op 25-02-2016 01:36 ]
SELECT * FROM users WHERE clue > 0 ; 0 rows returned
Misschien kun je beter zoeken op versterker ipv DAC. Aangezien het voor een DAC niet uitmaakt wat voor koptelefoon je er op aansluit. Tenzij er een ingebouwde versterker in zit..Cardinal schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:12:
Ik ben wel benieuwd waar je de DAC vandaan hebt. Volgens de maker zou hij rond de 500 euro moeten kosten, maar de meeste shops beiden hem aan voor 600.
Ik had een aantal DACs op het oog, maar de FIIO valt al af, omdat die tot 150ohm gaan en niet de 250 die ik lijk nodig te hebben. Dan blijft over:
* Chord Mojo a 600 euro
* OPPO-HA2 a 400 euro.
waar het grootste probleem de verkrijgbaarheid lijkt te zijn.
Is ook eigenlijk zonde van je oren. Zit er geen gain switch op de onderkant/achterkant? En wat kan je doen qua instellingen?rolandos582 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:15:
[...]
Hmm okay top. Valt me op dat het prima geluid is, maar hij gaat niet oorverdovend doof. Op de hardste mode is hij wel lekker luid maar thats it. Komt dan door de 80 ohm dan of?
Ja tuurlijk, maar bij sommige nummers heb je gewoon die WAUW factor. Niet gekeken maar zal er even naar kijken. Maar volgens mij niet.Heilige Kaas schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:45:
Is ook eigenlijk zonde van je oren. Zit er geen gain switch op de onderkant/achterkant? En wat kan je doen qua instellingen?
Die heb ik hier vandaan: https://hdphns.com/chord-mojo.htmlCardinal schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:12:
Ik ben wel benieuwd waar je de DAC vandaan hebt. Volgens de maker zou hij rond de 500 euro moeten kosten, maar de meeste shops beiden hem aan voor 600.
Ik had een aantal DACs op het oog, maar de FIIO valt al af, omdat die tot 150ohm gaan en niet de 250 die ik lijk nodig te hebben. Dan blijft over:
* Chord Mojo a 600 euro
* OPPO-HA2 a 400 euro.
waar het grootste probleem de verkrijgbaarheid lijkt te zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Powerburner op 25-02-2016 20:50 ]
Voor zover ik kan zien heeft de D1 geen gainswitch. Bitrate kun je wel aanpassen, maar dat zal je niet meer volume/versterking geven.rolandos582 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:55:
[...]
Ja tuurlijk, maar bij sommige nummers heb je gewoon die WAUW factor. Niet gekeken maar zal er even naar kijken. Maar volgens mij niet.
Instellingen zijn poor, heb eigenlijk alleen de instellingen van mijn realtek en dat is puur het volume.
Kan wel aanpassen naar andere bitrate maar helpt dit? De D1 heeft voor zover ik weet geen software
[ Voor 29% gewijzigd door Powerburner op 26-02-2016 00:44 ]
Ik gebruik Spotify voor het afspelen van deze muziek, zou het beter zijn om gewoon muziek te downloaden en dan op die af te spelen?Powerburner schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 00:36:
[...]
Voor zover ik kan zien heeft de D1 geen gainswitch. Bitrate kun je wel aanpassen, maar dat zal je niet meer volume/versterking geven.
De Realtek software heeft geen optie voor volumeboost of loudness of zo. Wat je evt. wel zou kunnen doen is in AIMP/Winamp of waar je je muziek mee afspeelt de EQ aan kunnen zetten en dan met pre-amp het geluid softwarematig versterken.
[ Voor 103% gewijzigd door NldxFeelMyFury op 26-02-2016 12:10 ]
Of het de meerprijs waard is kan niemand behalve jezelf natuurlijk bepalen, maar hij klinkt echt wel een heel stuk beter dan een DT-770 in mijn oren.Cardinal schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:28:
Persoonlijk vind ik hem er mooier uitzien qua afwerking en uiterlijk, de afneembare kabel zou voor mij persoonlijk interessant zijn omdat ik mijn 770 overal mee naar toe sleep. Ondanks dat het een studio koptelefoon is gebruik ik hem thuis (gaming), onderweg (muziek en laptop) en op mijn werk (open werkvloer, dus geluidsdemping, calls en muziek).
De overduidelijke vraag is of de prijs van 5x zoveel de moeite waard is qua geluid. Reviews die ik lees zijn vrij lovend en nog maar weinig kritiek gezien. Het overgrote probleem is de beschikbaarheid. sowieso zijn beyerdynamics niet te vinden bij de mediamarkt, maar ook in de pricewatch is maar 1 leverancier met 26 weken levertijd
Ik zou hem bijvoorkeur natuurlijk eerst willen beluisteren als het ff kan, maar volgens mij zit er niet meer op dat bestellen via amazon (met gelijk een FIIO voor versterking wegens 250 ohm).
Hmm. Wat ik gebruik is AIMP met de youtube en soundcloud plugin die toegang hebben tot mijn afspeellijsten op die diensten. Dan kun je via je audiospeler op je pc je muziek beluisteren en de EQ pre-amp gebruiken.rolandos582 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 00:58:
[...]
Ik gebruik Spotify voor het afspelen van deze muziek, zou het beter zijn om gewoon muziek te downloaden en dan op die af te spelen?
Is soundcloud ook daadwerkelijk betere muziek ofzo dan? Vind spotify erg fijn, en heb toch de gratis premium versie. Wel lijkt de webplayer iets beter te klinken als app. Die link is wel geinig, veel soorten presets en het klinkt allemaal zo anders. Sommige zelfs erg raar maar dat ligt wss per muziek soort anders.Powerburner schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:50:
[...
Hmm. Wat ik gebruik is AIMP met de youtube en soundcloud plugin die toegang hebben tot mijn afspeellijsten op die diensten. Dan kun je via je audiospeler op je pc je muziek beluisteren en de EQ pre-amp gebruiken.
Wat je zou kunnen doen is als je Spotify in de browser gebruikt de plugin Ears Audio Toolkit voor Chrome downloaden. Daarmee kun je ook het geluid aanpassen. Alleen deze heeft geen pre-amp maar alleen EQ. En ik vind ook deze: https://chrome.google.com...hpjdajmlcnnblkgcefh?hl=nl waarmee je wel een pre-amp hebt. Dan zou dat wel kunnen. Ik heb die zelf nog niet uitgeprobeerd. Dit werkt natuurlijk alleen voor Spotify in de browser en niet voor de desktopapplicatie.
Oh sorry, het was niet mijn bedoeling om je te laten switchen van muziekdienst hoor. Gewoon bij Spotify blijven als dat prima werktrolandos582 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 02:08:
[...]
Is soundcloud ook daadwerkelijk betere muziek ofzo dan? Vind spotify erg fijn, en heb toch de gratis premium versie. Wel lijkt de webplayer iets beter te klinken als app. Die link is wel geinig, veel soorten presets en het klinkt allemaal zo anders. Sommige zelfs erg raar maar dat ligt wss per muziek soort anders.
Met die Ears Audio Toolkit moet je alles handmatig zelf instellen dus moet je beetje je wensen/presets kennen neem ik aan?
Haha nee ik switch ook niet zomaar, maar als het daadwerkelijk betere muziek geeft. Waarom niet hé.Powerburner schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:33:
[...]
Oh sorry, het was niet mijn bedoeling om je te laten switchen van muziekdienst hoor. Gewoon bij Spotify blijven als dat prima werkt![]()
Bij EARS toolkit moet je inderdaad je wensen weten of experimenteren. Ik gebruik het om de bas een beetje te boosten op youtube/soundcloud e.d.
Bij die Audio EQ (https://chrome.google.com...hpjdajmlcnnblkgcefh?hl=nl) kun je gewoon de EQ op de standaardinstelling laten staan en dan de pre-amp aan de linkerzijde naar boven schuiven voor meer volume.
Nou, op YouTube en SoundCloud zijn veel verschillende genres vertegenwoordigd hoor.rolandos582 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:38:
[...]
Haha nee ik switch ook niet zomaar, maar als het daadwerkelijk betere muziek geeft. Waarom niet hé.
Maar het is een andere dienst voor een ander genre toch?
Merk inderdaad wel dat hij harder gaat met de EQ omhoog, en met die bass boost krijg je meer bass maar soms komt er zoveel dat het net een boembox is
[ Voor 20% gewijzigd door Powerburner op 28-02-2016 19:03 ]
Klinkt eerder als een losgekomen kabeltje oid. Misschien op Youtube zoeken naar reparaties voor deze koptelefoon. Mogelijk is het zelf nog wel te fixenmasterrobo schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:56:
Mijn Sennheiser PC 360 g4me headset is zojuist stuk gegaan na 5 jaar gebruik (rechter oor doet het niet meer).
Nu ben ik op zoek naar iets vergelijkbaars, want vond deze wel erg goed klinken. Is de Sennheiser HD 558 of de Sennheiser HD 518 een goede keus? Zit er veel verschil tussen deze twee? Of wellicht een andere van een ander merk? Mijn budget zit zo rond de 130 euro.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2016 10:11 ]
Redelijk zacht? Ik word knetterdoof als ik m hard aan heb staan op de laptop. Of er is iets mis met je instellingen of je zou eens gezonder voor je oren moeten gaan levenVerwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:41:
Heren, ik zit met een klein dilemma. Ik heb vorige week een Beyerdynamics DT770 pro gehaald. Erg fijn ding voor het geld. Op mijn geluidskaart is het geluid erg matig (en redelijk zacht, maar dat is te verwachten). Wanneer ik hem op mijn normale HiFi set beluister klinkt het helemaal prima.
Ter illustratie: versterker = Marantz pm7005 en de Dac is een Musical Fidelity M1DAC. Oftewel, het is geen budget spul maar ook niet echt high-end.
Nu ben ik aan het twijfelen om een verlengkabel van 5m te kopen om zodoende mijn AMP+DAC te gebruiken voor pc gebruik (staan beidde in de woonkamer). Of kan ik beter een Fiio e10k kopen? Natuurlijk is het makkelijk om het hele spul op mijn bureau te hebben staan en ze kosten niet zoveel. Echter ben ik bang dat het geluid niet te vergelijken zal zijn met mijn normale DAC+AMP. Is dit een reële angst of vermoeden jullie dat er weinig verschil te horen zal zijn?
Verwijderd
Met zacht bedoel ik niet alleen het volume (wat ook niet super luid is) maar vooral dat de dynamiek is weg. Ook maak ik gebruik van een zeer matige realtek (acc897?) onboard geluidskaart.Ossi schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:49:
[...]
Redelijk zacht? Ik word knetterdoof als ik m hard aan heb staan op de laptop. Of er is iets mis met je instellingen of je zou eens gezonder voor je oren moeten gaan leven![]()
Maar eerst zou ik eens de instellingen allemaal langslopen in windows.
Klinkt alsof de uitgang van je onboard geluidskaart onvoldoende controle over de drivers van je koptelefoon heeft door een gebrek aan vermogen. (echter wel genoeg om een redelijk geluidsniveau te halen)Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:37:
[...]
Met zacht bedoel ik niet alleen het volume (wat ook niet super luid is) maar vooral dat de dynamiek is weg. Ook maak ik gebruik van een zeer matige realtek (acc897?) onboard geluidskaart.
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Verwijderd
Bedankt voor het meedenken. Echter was ik zelf ook al zoverhenri8096 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:13:
[...]
Klinkt alsof de uitgang van je onboard geluidskaart onvoldoende controle over de drivers van je koptelefoon heeft door een gebrek aan vermogen. (echter wel genoeg om een redelijk geluidsniveau te halen)
Wat waarschijnlijk een rommelig geluidsbeeld geeft. (geen details te onderscheiden)
Ik zou je dan een externe usb audiointerface aanraden (focusrite, presonus, steinberg, tascam, etc.).
Deze zouden voldoende vermogen moeten hebben om een hoog ohmige (is dat nederlands?)
koptelefoon aan te kunnen. Tevens zijn ze kwa geluidskwaliteit stukken beter dan onboard.
Ik heb dezelfde situatie, een DT-770 pro 80ohm met een audio interface en dat klinkt gewoon strak en dynamisch.
Een losse koptelefoonversterker zou eventueel ook kunnen echter dan versterk je wel de "matige realtek".
[ Voor 31% gewijzigd door freaky35 op 09-03-2016 14:47 ]
Verwijderd
haha goed punt. De kwaliteit moet echter in orde zijn omdat de verhouding anders 100% games / 0% muziek gaat worden (liever geen muziek, dan kwalitief teleurstellende muziek). Ik zal eens kijken of ik bij een wat bekendere webshop een V90 kan vinden, dankjewel consumentenwet.troftnom schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:34:
Ik denk dat het verschil in geluidskwaliteit nogal mee zal vallen, zeker gezien de toch ook weer niet low-end DAC/AMP die je op het oog hebt. Daarnaast heb je het over 80% games, misschien zie ik het te simpel (speel geen games) maar verwacht dat het daar ten opzichte van muziek toch om wat minder audiofiel materiaal gaat. Kan je die V90 ook niet ergen bestellen waar je hem terug kan sturen, mocht het niet bevallen?
En wie weet wat 2x 5m verlengkabel anders voor effect kan hebben op je geluidskwaliteit.
In dat geval, ga voor het kortste signaal pad.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:51:
[...]
Bedankt voor het meedenken. Echter was ik zelf ook al zover![]()
Concreet is de vraag meer: Wat is wijsheid: mijn marantz pm7005 + Musical fidelity m1dac (via usb aangesloten op pc) gebruiken icm een verlengsnoer van +-5m
Of
Zal ik voor 200 a 300,- een leuke budget dac/amp halen (zoals de musical fideltiy V90) maar ik ben bang dat de kwaliteit het niet gaat halen bij mijn marantz + musical fid DAC van een hogere prijsklasse.
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Heb de headset zojuist opengemaakt en kon geen defecten ontdekken. Alle draadjes zijn gewoon aangesloten. Misschien dat ik een kabelbreuk heb? Of de rechter speaker heeft het leven gelaten.Ossi schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:45:
[...]
Klinkt eerder als een losgekomen kabeltje oid. Misschien op Youtube zoeken naar reparaties voor deze koptelefoon. Mogelijk is het zelf nog wel te fixen
Net als velen in dit topic, ben ook ik op zoek naar een headset. Ik wil hem gebruiken voor werk en onderweg (incl. vliegtuig). Na me enigszins ingelezen te hebben, twijfel ik tussen Bose QuietComfort 25 voor Apple (Zwart) (prima noise cancelling, bedraad, goed geluid en goed beschikbaar), Denon AH-GC20 (Zwart) (goede noise cancelling, draadloos en prima geluid, niet heel goed beschikbaar) en Sennheiser Momentum Wireless (Zwart) (komt op alle onderdelen erg goed uit testen, maar is een stuk prijziger).MikeVM schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 00:01:
de beste active noise canceling hoofdtelefoon is ongetwijfeld de bose quiet comfort, deze is zeer populair omdat het goede noise canceling bied met een degelijke geluidskwaliteit. wel hangt hier een prijskaartje van 250 euro aan vast, maar die is het zeker waard.
ik weet uit eerste hand dat de concurenten al jaren toegeven dat de technologie van bose de beste is, en dat ze proberen het te evenaren..
de sennheiser is echt wel duur imho, 250 euro voor een hooftelefoon (voor onderweg) is echt al veel denk ik. als je veel in het vlieguig zit, dan zou ik vertrouwen op de bose, deze is licht, en gemaakt om mee te travelen. de denon kan ik mij niet over uitspreken, draadloos is echt een persoonlijke voorkeur,.Opi schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:34:
[...]
Net als velen in dit topic, ben ook ik op zoek naar een headset. Ik wil hem gebruiken voor werk en onderweg (incl. vliegtuig). Na me enigszins ingelezen te hebben, twijfel ik tussen Bose QuietComfort 25 voor Apple (Zwart) (prima noise cancelling, bedraad, goed geluid en goed beschikbaar), Denon AH-GC20 (Zwart) (goede noise cancelling, draadloos en prima geluid, niet heel goed beschikbaar) en Sennheiser Momentum Wireless (Zwart) (komt op alle onderdelen erg goed uit testen, maar is een stuk prijziger).
Mijn vragen aan jullie;
- Waarom zou ik vast houden aan een koptelefoon met bluetooth (zeker voor onderweg)?
- Is de Sennheiser Momentum Wireless (Zwart) het extra geld waard?
Gezien ik ze ook al op Facebook voorbij heb zien komen gaat er een significant deel naar marketing, denk dat het ook een groot deel van het geluid gaat uitmaken. Elke 'audiofiel' met zijn korte geluidspaden en bitperfect (zonder vervormingen) geluidsbronnen zal afschrikken van een koptelefoon die het geluid wat binnenkomt vervormt.Mees789 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:43:
Iemand een idee of de Ossic X goede headphones zouden kunnen zijn?
Het concept ziet er wel erg aantrekkelijk uit. Er is ook al meer dan een miljoen dollar opgehaald op Kickstarter (https://www.kickstarter.c...o-headphones-calibrated-t)
[ Voor 8% gewijzigd door Heilige Kaas op 14-03-2016 20:52 ]
Verwijderd
Het is vrij lastig om iets over headphones te zeggen als je hem niet gehoord hebt.Mees789 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:43:
Iemand een idee of de Ossic X goede headphones zouden kunnen zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door John Dude op 15-03-2016 13:54 ]
Sony MDR-1A.John Dude schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:35:
Vader zit vaak op de bank met een ipad of iphone muziek te luisteren/filmpjes te kijken. Hij is binnenkort jarig en gebruikt nu een Urbanears Plattan (is eigenlijk niks).
Ik zit nu dus te kijken voor een mooie headphone voor me pa voor thuis op de bank. Liefst closed-back over ear, geef niets om ANC, budget ronde de 300. Enige tips?
Ziet er goed uit! Zat zelf ook te kijken naar Sennheiser Momentum 2.0's en de Blue Lola. Veel keus op deze prijs.Aidacra schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:21:
[...]
Sony MDR-1A.
Erg comfortabel, goed geluid. Zeker een aanrader wat mij betreft!
iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014
[ Voor 4% gewijzigd door Remcom00 op 07-04-2016 19:24 ]
hoidoei
Stond ruim een jaar terug voor dezelfde keuze en ben voor de DT770 Pro 80 gegaan. Geen seconden spijt.Beat The Best schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:05:
Zoals meerderen hier, ben ik opzoek naar een "goede" koptelefoon. Ik gebruik hem voornamelijk voor onderweg en op school/thuis tijdens huiswerk. Dus het formaat is wel belangrijk. ik ben niet van plan hem te gebruiken voor mijn computer omdat ik daar al voorzien ben van een headset(of het geluid moet ontzettend goed zijn).
Ik heb een budget van 100-150 euro, en gebruik hem dus op tablet/mobiel/laptop. Tot zo ver kom ik uit op de volgende 2 opties.
DT 770 pro [135,-]
M50x [170,-] deze is ook 2e hands te verkrijgen.
Ik zie zelf het verschil niet, dan dat de OHMS wat verschillen. Ik luister voornamelijk naar trance Hardstyle en de top 40 van het moment. Dus een beetje bass is wel lekker, zolang het maar geen overkill is.
zijn er nog andere opties dan de hierboven benoemde?
Het voordeel van de m50x is dat hij makkelijker mee te nemen is, en wat kleiner in formaat. De 770 is best nog wel lomp[formaat]. De custom one ligt wel iets boven mijn budget. tot zo ver ik het verschil horen kan, zijn de hoge tonen wat beter bij de 770 in vergelijking van de m50x. de m50x schijnt dan weer met de bass ten opzichte van de 770. ik vind het een moeilijke keuze.eL_Jay schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:29:
[...]
Stond ruim een jaar terug voor dezelfde keuze en ben voor de DT770 Pro 80 gegaan. Geen seconden spijt.
Comfortabele koptelefoon met zeer goed geluid. M50x schijnt wat minder comfortabel op je hoofd te zitten. De DT770 zou ik echter niet aanraden voor gebruik on-the-go (3meter kabel). Dan kun je misschien eens naar de BEyer Custom One Pro kijken.
Ik neem de 770 soms mee op de fiets maar hij is imo echt te cumbersome voor mobiel gebruik. Ikzelf gebruik hem op kantoor, voor gaming en 'actief' muziek luisteren.Beat The Best schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:40:
[...]
Het voordeel van de m50x is dat hij makkelijker mee te nemen is, en wat kleiner in formaat. De 770 is best nog wel lomp[formaat]. De custom one ligt wel iets boven mijn budget. tot zo ver ik het verschil horen kan, zijn de hoge tonen wat beter bij de 770 in vergelijking van de m50x. de m50x schijnt dan weer met de bass ten opzichte van de 770. ik vind het een moeilijke keuze.
[ Voor 10% gewijzigd door eL_Jay op 20-04-2016 15:37 ]
dat was ook mijn conclusie. dan zou of de 770 pro 32 of de m50x een goede keuze zijn.eL_Jay schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:34:
[...]
Ik neem de 770 soms mee op de fiets maar hij is imo echt te cumbersome voor mobiel gebruik. Ikzelf gebruik hem op kantoor, voor gaming en 'actief' muziek luisteren.
Voor mobiel gebruik heb ik IEM's.
Ik denk dat elke goede (lompe) overear niet optimaal is voor jouw use-case.
Naar ik vernomen heb, hebben met name Iphones problemen om bijv de 80Ohm van de DT770Pro 80 van prik te voorzien (laat staan 250). Dus voor jou is 32 ohm mogelijk een betere keus.
Alleen de 80 ohm heeft 3 meter kabel, die van de 32 ohm is de helft korter.eL_Jay schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:29:
[...]
De DT770 zou ik echter niet aanraden voor gebruik on-the-go (3meter kabel). Dan kun je misschien eens naar de BEyer Custom One Pro kijken.
Eventuele aanrader als je mix-werk gaat doen, of acoustisch helder wil luisteren: de DT-150.easyriider schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:02:
[...]
Alleen de 80 ohm heeft 3 meter kabel, die van de 32 ohm is de helft korter.
Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!
Hoe is het comfort (met name clamping en de ergo van de kussens) t.o.v. de 770? Ziet er erg comfy uit maar op head-fi geven ze 'Potential comfort issues' aan als drawback.FreeLighting schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:09:
[...]
Eventuele aanrader als je mix-werk gaat doen, of acoustisch helder wil luisteren: de DT-150.
Deze is wel 250 ohm, maar wil zelfs nog werken met telefoons / interne kaartjes.
Na wat luisteren met een DT770 was ik verkocht toen ik de DT150 opzette
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
De clamping valt mee, en de ergo van de kussens heeft wat tijd nodig totdat het wat zachter is.eL_Jay schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:28:
[...]
Hoe is het comfort (met name clamping en de ergo van de kussens) t.o.v. de 770? Ziet er erg comfy uit maar op head-fi geven ze 'Potential comfort issues' aan als drawback.
Instelbaarheid ziet er goed uit en de schelpen lijken wat groter.
[ Voor 6% gewijzigd door FreeLighting op 21-04-2016 09:36 ]
Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!
Het is een overear kop telefoon icm noise cancelling werkt dat wel als je een bril ophebt, want de koptelefoon gaat over je bril en zorgt voor kleine openingen en is het nog wel comfortabel, z'on vreemde vraag lijkt me dat niet.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Dat bedoel ik inderdaad, maar goed om te horen zal dit weekend eens langs de winkel gaan of noise cancelling dan nog wel goed werkt als er een kleine opening is.Raymond schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:15:
Bedoel je soms over de pootjes van je bril?
Daar merk je niks van.
Tussen de pootjes van de bril en je hoofd daar zit gewoon een opening ook als je een over ear koptelefoon opdoet.Raymond schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:25:
Welke kleine opening?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
[ Voor 23% gewijzigd door nFo op 12-05-2016 22:26 ]
Neutraal is deze hoofdtelefoon absoluut niet, dat zie je duidelijk hier:nFo schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:18:
Ik heb nu een aantal maanden de; Pioneer HRM-7 die bevalt wel, zit lekker op de hoofd.
Drukt niet zo zwaar op het hoofd als de Blue Mo-fi, dat was net een bankschoef.
Mag misschien wat meer op het hoofd clampen.
Klinkt goed, mooi neutraal, bass misschien wat te weinig.
Afwerking is wat cheap, maar op de drivers is niet bezuinigd.
http://www.head-fi.org/pr...-headphones/reviews/13865
Dat zijn zijn de studio speakers; RM-07, niet de HRM-07.Dietaahhhpro schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:57:
[...]
Neutraal is deze hoofdtelefoon absoluut niet, dat zie je duidelijk hier:
http://pioneerproaudio.com/en/template/images/studio/studiospeakers/rm0705_pic_freq07.jpg
[ Voor 7% gewijzigd door nFo op 13-05-2016 17:34 ]
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Bij Line-out en een versterker heb je geen kwaliteitsverlies. Line-out betekend onversterkt signaal.
Het is al heeeel lang geleden dat ik ze gehoord heb, maar de Audeze LCD-2 klonk toch echt wel even heerlijk!nFo schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:24:
[...]
Iemand al planar magnetic headphones geprobeerd ? Dat zou de next level shit zijn.
Koptelefoon kopen die je nog nooit hebt gehoord en zonder vergelijking met andere koptelefoons die je nooit hebt gehoord is een grote gok. Er zijn koptelefoons van over de 1000 die ik zo onprettig vind dat ik liever oortjes van 20 euro in doe.
Verwijderd
Mogelijkheden waar je nog naar kunt kijken: als headset een Sennheiser G4ME Zero / One of een Astro A40 / A50 en voor compatibiliteit een Mixamp Pro. De A50 is wireless, de rest wired.Brainalyser1st schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 00:18:
Welke headset is compatible met de PS4 en PC en heeft ook een goede microfoon die helder klinkt en die niet stoort door draadloze kanalen o.i.d.? Het gaat mij om goed geluid maar ook met name om de kwaliteit van de microfoon.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq