Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Mijn Sennheiser HD25 II is op na zeer intensief gebruik. Kussen op de hoofdband is aan het opkrullen en het schuim voor de driver is aan het vergaan. Verder heb ik nogal last van de aansluiting die niet goed aansluit waardoor het geluid aan 1 kant minder sterk is. Bekend probleem blij deze koptelefoon en na even aandrukken/rommelen werkt het weer

Nu lijkt het alsof ik ontevreden ben maar dat ben ik helemaal niet. Ik overweeg dus sterk om gewoon weer dezelfde te kopen en mijn oude te bewaren om onderdelen uit te ruilen (de kabel is bijvoorbeeld nog vrij nieuw).

Mijn vraag is vooral of ik niets over het hoofd zie. Vooral het losse contact probleem is iets waar ik tegen op zie. Is er een betere keuze?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neroshin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-05-2016
Ik heb sinds kort een DT 990 (250 ohm) en gebruik deze tijdens studio opnames (eigen werk, gitaar/bas, geen professionele opnames of dergelijke). Daarnaast ook wel voor games, muziek (lees metal) en het kijken van video's. Eerlijk gezegd ben ik nog niet zo bekend met hogere ohm headphones, maar de prijs kwaliteit verhouding van de DT 990 spoorde mij aan om 'm aan te schaffen. Ik werk veel met een Asus ROG laptop, die lekker vlot allround is te gebruimen, maar waar helaas een truttige realtek geluidskaart in zit. Kan iemand mij adviseren wat ik voor amp/dac kan gebruiken om mijn DT 990 optimaal te kunnen benutten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:16
Moby schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:51:
Mijn Sennheiser HD25 II is op na zeer intensief gebruik. Kussen op de hoofdband is aan het opkrullen en het schuim voor de driver is aan het vergaan. Verder heb ik nogal last van de aansluiting die niet goed aansluit waardoor het geluid aan 1 kant minder sterk is. Bekend probleem blij deze koptelefoon en na even aandrukken/rommelen werkt het weer

Nu lijkt het alsof ik ontevreden ben maar dat ben ik helemaal niet. Ik overweeg dus sterk om gewoon weer dezelfde te kopen en mijn oude te bewaren om onderdelen uit te ruilen (de kabel is bijvoorbeeld nog vrij nieuw).

Mijn vraag is vooral of ik niets over het hoofd zie. Vooral het losse contact probleem is iets waar ik tegen op zie. Is er een betere keuze?
Dat van die contacten aandrukken herken ik wel. Het geluid is soms niet altijd even hard (luid) door slecht contact. Bij mij had ik hier al vrij snel na aankoop last van, dus ik weet niet of een compleet nieuwe set je minder problemen gaat opleveren.

Kun je niet gewoon je oude HD-25-II 'upgraden' door nieuwe onderdelen te kopen? Sommige onderdelen zijn wel vrij duur, maar je kunt de originele ear pads voor 10 euro en het hoofdkussen voor 5 euro kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

oohh schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:01:
[...]

Dat van die contacten aandrukken herken ik wel. Het geluid is soms niet altijd even hard (luid) door slecht contact. Bij mij had ik hier al vrij snel na aankoop last van, dus ik weet niet of een compleet nieuwe set je minder problemen gaat opleveren.

Kun je niet gewoon je oude HD-25-II 'upgraden' door nieuwe onderdelen te kopen? Sommige onderdelen zijn wel vrij duur, maar je kunt de originele ear pads voor 10 euro en het hoofdkussen voor 5 euro kopen ;)
Ja heb ik ook over nagedacht en overweeg ik ook nog steeds. Hebben ze die contact problemen nou nooit eens opgelost met een revisie ofzo? De opvolger HD 26 is meteen weer zoveel duurder.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:46

Chiron

Moderator Discord
Het hele voordeel van de HD25 is dat je alle onderdelen los kan vervangen, ik heb zelf ook dat kabel probleem gehad, bij mij kwam het doordat de mantel stuk begon te gaan op de plek waar je hem in de hoofdband drukt/knikt, dat was nogal een scherp randje.

Nieuwe kabel erin en meteen met een hotglue pistool de kabel vastgelijmd in de bocht.

Kabel is een Oyaide Neo btw, in hip rood. De stekker past nu tevens weer in mn iphone SE-met-leren-case:

Afbeeldingslocatie: http://www.oyaide.com/_src/sc4554/HD25_withHD25.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Neroshin schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:15:
... Ik werk veel met een Asus ROG laptop, die lekker vlot allround is te gebruimen, maar waar helaas een truttige realtek geluidskaart in zit. Kan iemand mij adviseren wat ik voor amp/dac kan gebruiken om mijn DT 990 optimaal te kunnen benutten? :D
De Realtek onboard geluidskaart is te omzeilen door een goede USB DAC.
250Ω is vrij lastig aan te sturen, dus is een AMP/DAC combinatie aan te bevelen.
Die zijn er in vele soorten, maten en prijsklassen. Aangezien het een laptop betreft, verdient compactheid neem ik aan de voorkeur?

Dan zou je b.v. eens kunnen kijken (luisteren! ;) )naar de AudioQuest Dragonfly.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Ik zou voor een dt990 niet meer uitgeven dan wat de fiio e10k2 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neroshin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-05-2016
Top! Bedankt voor jullie reacties
Daar kan ik wel wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Goedendag,

Ik heb momenteel de Turtle Beach Earforce X12, wat dus een gaming headset is.
Ik wil een Audio Technica ATH-M50X (en een aparte microfoon)

Wordt gebruikt voor zowel gaming als muziek luisteren (Spotify)

Weet iemand of het de upgrade waard is? Is het kwaliteitsverschil in geluid echt merkbaar?
De ATH-M50X wil ik namelijk ook buitenshuis (zoals op de fiets) gebruiken, volgensmij moet dat gewoon lukken.

[ Voor 8% gewijzigd door Mees789 op 05-06-2016 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Van Turtle Beach naar ATH? Dat moet een zeer groot verschil zijn.

Zijn er nog meer mensen die de HifiMan HE-350 hebben gehaald? Ben erg benieuwd. Hij zal er wel over een week of twee zijn. (massdrop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126606

Ik heb inmiddels mijn philips fidelio M1 redelijk versleten. Het grootste nadeel van deze koptelefoon is dat veel onderdelen niet te vervangen zijn. Mijn earpads heb ik nu met tape vastzitten. Mocht iemand nog tips weten waar vervangen earpads voor de fidelio M1 te krijgen zijn dan lees ik dit graag!.

Deze week krijg ik een nieuwe koptelefoon binnen die volledig modulair is. Het idee is dat je deze high end koptelefoon huurt voor 5 euro per maand, als er iets kapot gaat dan krijg je dit onderdeel los opgestuurd en kan dit eenvoudig worden vervangen. Google maar als je interesse hebt, ik heb meegedaan aan het kickstarter project en ik heb het resultaat niet gezien of kunnen beluisteren. Maar daar komt gelukkig deze week verandering in!

Ik zal een review op tweakers plaatsen als ik de koptelefoon heb kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 20:20

WiXX

Kijk uit malloot een...

iBasch schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:01:
[...]

Mogelijkheden waar je nog naar kunt kijken: als headset een Sennheiser G4ME Zero / One of een Astro A40 / A50 en voor compatibiliteit een Mixamp Pro. De A50 is wireless, de rest wired.

Ik was zelf altijd onder de indruk van de Sennheiser microfoon (de G4ME 360 geloof ik), voordat ik deze had vervangen door een koptelefoon en Blue Yeti microfoon. De Astro heeft ook goede reviews.
Ik heb dezelfde vraag maar twijfel erg tussen de a50 en de nieuwe (nog uit te komen) tritton katana. Die laatste sluit je aan met HDMI waardoor blijkbaar de kwaliteit omhoog gaat.

Ik ben iemand die ook muziek luistert tijdens het gamen en dan graag naar diepe bass luistert.

Heeft iemand enig idee welke headset voor mij het beste zal zijn?

Ik heb nu een turtle beach px4 maar die gaat pijn doen na een uurtje of 2 en de bass is niet heel erg indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-06 16:14

MikeVM

- Baloo -

ik ben niet zo tevreden van de soundstage van mijn philips fidelio l2, wat ik heel jammer vind, want ik vind het de mooiste hoofdtelefoon op de markt en is ook heel degelijk gebouwd.

ik had de l2 mee op vakantie, samen met mijn shure se215 oordopjes. en tegen het einde van mijn vakantie heb ik enkel mijn oordopjes gebrukt, omdat ik daar wel echt kon genieten van het geluid.

nu vraag ik mij af, zou ik de l2 modden? (closed maken) of toch maar zoeken naar een andere on-ear can..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

WiXX schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:01:
[...]

Ik heb dezelfde vraag maar twijfel erg tussen de a50 en de nieuwe (nog uit te komen) tritton katana. Die laatste sluit je aan met HDMI waardoor blijkbaar de kwaliteit omhoog gaat.

Ik ben iemand die ook muziek luistert tijdens het gamen en dan graag naar diepe bass luistert.

Heeft iemand enig idee welke headset voor mij het beste zal zijn?

Ik heb nu een turtle beach px4 maar die gaat pijn doen na een uurtje of 2 en de bass is niet heel erg indrukwekkend.
Lijkt me sterk, ergens krijg je nog steeds een A/D conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
MikeVM schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:42:
nu vraag ik mij af, zou ik de l2 modden? (closed maken) of toch maar zoeken naar een andere on-ear can..
Closed back maken gaat hem zeker niet een betere soundstage opleveren. Closed back is meestal een slechtere soundstage, daarom gebruik ik altijd open.

Naar mijn ervaring geven oortjes soms ook een hele goede/betere soundstage. Dit schijnt een ander type/soort soundstage te zijn ofzo. Dus wie weet een persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

mijn dt250 vind ik dan wel weer leuk klinken, deze is dan wel iets neutraler en rustiger als de in ears. maar zeer leuk om uren op je hoofd te hebben. bij andere hoofdtelefoons vind ik vermoeiend om lang naar te luisteren. als het teveel bass of teveel high is..

modden dus niet, misschien eens de audio-technica mx 50 proberen of de momentum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 319464 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:51:
[...]

Lijkt me sterk, ergens krijg je nog steeds een A/D conversie.
USB, HDMI, het maakt allemaal weinig uit inderdaad - de conversie vind dan plaats in je headset(snoer).

Eerlijk gezegd zou ik zelf de DAC en versterking niet in de koptelefoon/headset zelf willen hebben, maar los. Geeft meer keuze qua DAC/versterker zelf en daarnaast kan je dan je koptelefoon/headset ook nog eens op apparaten gebruiken die alleen een 3,5mm jack hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Jorruchie schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:26:
Dan zou je b.v. eens kunnen kijken (luisteren! ;) )naar de AudioQuest Dragonfly.
Recentelijk heb ik de Denon AH-GC20 aangeschaft. Nu valt mijn oog op een tweetal DACs van AudioQuest (zie ook https://tweakers.net/pricewatch/compare/531515;531313/). Is de meerprijs van de Red dit waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Opi schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:18:
[...]

Recentelijk heb ik de Denon AH-GC20 aangeschaft. Nu valt mijn oog op een tweetal DACs van AudioQuest (zie ook https://tweakers.net/pricewatch/compare/531515;531313/). Is de meerprijs van de Red dit waard?
Ik zou zeggen van niet. De Red heeft imo als grootste voordeel dat deze een hogere output kan leveren. Dat is alleen handig voor koptelefoons met hoge impedantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

rodie83 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:28:
Ik zou zeggen van niet. De Red heeft imo als grootste voordeel dat deze een hogere output kan leveren. Dat is alleen handig voor koptelefoons met hoge impedantie.
Dank voor de reactie en toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:10

spartacusNLD

This is Sparta!!

TechCrunch: https://techcrunch.com/2016/06/12/nura-headphones/

The Verge: http://www.theverge.com/c...ckstarter-app-otoacoustic

Nura: Headphones that learn and adapt to your unique hearing

wat denken jullie hiervan? self learning headphones..? yeah rirght..

[ Voor 49% gewijzigd door spartacusNLD op 15-06-2016 23:48 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floydian
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Toevallig ben ik me ook aan het oriënteren voor een usb dac. Ik twijfel nog een beetje tussen een AudioQuest DragonFly black/red en een Cambridge DacMagic XS V2. Ik wil deze gebruiken voor twee hoofdtelefoons, een Sennheiser HD600 en Sennheiser Momentum.
De DragonFly Red zou als voordeel moeten hebben dat deze een hoger vermogen heeft, is dat voldoende voor de HD600 (300 ohm) of kan ik dan beter een extra hoofdtelefoon versterker gaan.

Is het mogelijk zijn om een usb dac op een tv te gebruiken, kan hierover niet zo snel iets vinden. Zou in ieder geval mooi zijn. Zo niet dan kan ik altijd nog kijken naar een handzame dac met een coax aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Floydian schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:53:
Toevallig ben ik me ook aan het oriënteren voor een usb dac. <knip>
Is het mogelijk zijn om een usb dac op een tv te gebruiken, kan hierover niet zo snel iets vinden. Zou in ieder geval mooi zijn. Zo niet dan kan ik altijd nog kijken naar een handzame dac met een coax aansluiting.
Als je TV audio uitstuurt over USB wel, maar meestal is dat HDMI, optisch en 3.5mm jack.
In dat geval zou een DAC/AMP met meerdere inputmogelijkheden een betere optie zijn dan een USB DAC.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorruchie op 17-06-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191708

Ik heb vandaag wat hoofdtelefoons binnen gekregen voor wat luistersessies, waaronder de Sony MDR 1A
Link:
https://tweakers.net/product/415216/sony-mdr-1a/

Omdat ik de hoofdtelefoon voornamelijk met mijn mobiel wil gebruiken en ik af en toe wel van een potje oorbeschadigend knallen houdt heb ik tijdens het uitkiezen van de modellen ook goed gelet op de weerstandswaarde en gevoeligheid e.d. van de hoofdtelefoons.
Nu viel me bij de Sony MDR 1A op dat er op de productpagina in de pricewatch hier op tweakers (zie linkje a.u.b.) te lezen is dat dit model 28 Ohm zou zijn, maar dat er op de doos en in de handleiding van Sony zelf te lezen is dat het een 48 Ohm model betreft.
Nu verwacht ik dat Sony er vast wel voor zorgt dat de technische specificaties op de doos en handleiding van hun product de juiste zijn en denk dus dat het een foutje op tweakers betreft.
Het betreft beide uitvoeringen, de zwarte en de zilveren.

Nu kan ik dit geloof ik zelf aanpassen in de pricewatch, maar ik ben niet erg actief hier op tweakers, en dan voelt het toch een beetje raar om op eigen houtje wat in de specs. te gaan zitten editten dus daarom eerst maar even dit berichtje.

Zijn er meer mensen die dit opgevallen is?
Klopt mijn bevinding, of zie ik iets over het hoofd?
Kan ik het ook ergens of bij iemand melden zodat tweakers het dan zelf aanpast?

Ik bedoel... Help!!! wat moet ik nu doen?!? ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 191708 op 17-06-2016 20:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Let er even op dat de weerstand en gevoeligheid met een korrel zout moet worden genomen.
Het beste is simpelweg uitproberen, of de resultaten van één reviewer onderling vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191708

Hmm... Sorry, misschien heb ik me zonet niet duidelijk genoeg verwoord.

Wat ik moet doen dat weet ik wel... De komende dagen lekker thuis op de bank luisteren en luisteren en, nou ja, je snapt het wel... en dan uiteindelijk beslissen welke er hier mag blijven. :)

Het ging me meer om het al dan niet aan (laten) passen van de info hier op tweakers als het juist is wat ik zeg wat betreft die 28 vs. 48 Ohm.

Het kan bij het uitzoeken van een hoofdtelefoon o.a. meewegen wat de weerstandswaarde is als je afspeelbron van het soort: "slappe hap " is, en dus leek het me voor mijn "medehoofdtelefoonoriënteerders" hier wel fijn dat de info die ze hier tot zich nemen zo veel mogelijk de juiste is... en dus vroeg ik me af hoe dit dan in dit geval geregeld kan worden.

TLDR:
Wat moet ik doen om te zorgen dat het in de pricewatch veranderd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:05
Floydian schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:53:
Toevallig ben ik me ook aan het oriënteren voor een usb dac. Ik twijfel nog een beetje tussen een AudioQuest DragonFly black/red en een Cambridge DacMagic XS V2. Ik wil deze gebruiken voor twee hoofdtelefoons, een Sennheiser HD600 en Sennheiser Momentum.
De DragonFly Red zou als voordeel moeten hebben dat deze een hoger vermogen heeft, is dat voldoende voor de HD600 (300 ohm) of kan ik dan beter een extra hoofdtelefoon versterker gaan.

Als je dit product hebt aangeschaft, kan je dan eens een review schrijven ervan of feedback hier posten? Ik heb nl ook een momentum en ben eveneens aan het overwegen om een dac aan te schaffen :). Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:32

SannrHerr

Furor Teutonicus!

De V1 is geloof ik van binnen precies hetzelfde als de V2. Wellicht dat de V1 voor een leuke(re) prijs te koop is tegenwoordig!?

Ik heb een Britse vriend de V1 voor mij gekocht heeft bij Richer Sounds. Nieuw. Kostte me geloof ik omgerekend €80,-

http://m.richersounds.com/#!/product/CAMB-DACMAGIC-XS
£50 ~ €65

Van harte aanbevolen.

Een oud-collega heeft 'm ook gekocht en gebruikt 'm oa. icm. zijn telefoon met een OTG kabeltje.

[ Voor 6% gewijzigd door SannrHerr op 19-06-2016 22:33 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:18

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Net te horen gekregen dat mijn Samson SR850´s volgende week binnenkomen, uit alles wat ik online heb gelezen ben ik best wel benieuwd naar de geluidskwaliteit. Iemand ervaringen met deze koptelefoon?

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Aanvulling:

https://techsupport.cambr...he-DacMagic-XS-V1-and-V2-
There is no difference between the two models, other than the new colour finishes.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Een audio product met 'magic' in de naam lijkt mij verdacht en dat het dan in verschillende kleuren verkrijgbaar is kan ook een teken zijn dat het medium kwaliteit in een high-end jasje is.
Dit type producten zou ik persoonlijk nooit blind kopen maar altijd eerst zelf beluisteren of deze het verschil maakt voor de prijs die het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Anoniem: 14038 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:40:Een audio product met 'magic' in de naam lijkt mij verdacht en dat het dan in verschillende kleuren verkrijgbaar is kan ook een teken zijn dat het medium kwaliteit in een high-end jasje is.
Wat een ongelofelijke non-argumenten. :F :O

De ene fabrikant heeft producten met codes, de ander geeft een leuke naam aan een product. Boycot je ook GoPro omdat vooral heel veel niet-pro's zo'n camera kopen? Wat een lulkoek.

V1 was er alleen in het zwart. V2 verschilt met V1 alleen qua uiterlijk. Vraag en aanbod. Jij koopt dus ook een telefoon als deze alleen in het zwart verkrijgbaar is? En het dan later een 'high-end jasje' noemen? Nogmaals: Wat een lulkoek.

[ Voor 65% gewijzigd door SannrHerr op 23-06-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
Ik ben nogal een audio leek dus daarom even een vraagje:

Ik wil een Beyerdynamic DT-770 aanschaffen (waarschijnlijk de 80 Ohm versie) en nu zie ik me af te vragen of die prima zal werken met mijn Logitech G51 set of dat ik beter een losse amp kan kopen, ik vermoed zelf dat laatste maar ben toch benieuwd naar de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 18:59
1shot1kill schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:54:
Ik ben nogal een audio leek dus daarom even een vraagje:

Ik wil een Beyerdynamic DT-770 aanschaffen (waarschijnlijk de 80 Ohm versie) en nu zie ik me af te vragen of die prima zal werken met mijn Logitech G51 set of dat ik beter een losse amp kan kopen, ik vermoed zelf dat laatste maar ben toch benieuwd naar de antwoorden.
Probeer het eerst, mocht je dan toch nog wat missen, kun je altijd nog een versterker kopen.
Ik mis niks btw, dus gebruik ook geen dac/amp voor mijn dt770 80 ohm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SannrHerr schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:23:
Wat een ongelofelijke non-argumenten.
Als je een beats headset bekijkt dan is middelmatige prul in een mooi jasje. En dat verschijnsel is in de audio(fiele) wereld niet uniek dus een beetje gezonde scepsis is op zijn plaats. IMHO zal een audio product primair aan zijn prestaties kunnen worden beoordeeld, secundair aan zijn betrouwbaarheid en wellicht tertiair aan de esthetische waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 14038 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:39:
Als je een beats headset bekijkt dan is middelmatige prul in een mooi jasje. En dat verschijnsel is in de audio(fiele) wereld niet uniek dus een beetje gezonde scepsis is op zijn plaats. IMHO zal een audio product primair aan zijn prestaties kunnen worden beoordeeld, secundair aan zijn betrouwbaarheid en wellicht tertiair aan de esthetische waarde.
Je initiële argumenten blijven redelijke non-argumenten. Cambridge audio is niet helemaal hetzelfde als Beats. En scepsis is prima, maar om iets meteen van de hand te doen omdat het in verschillende kleurtjes beschikbaar is en magic in de naam heeft, klinkt niet bijzonder goed onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

henkie196 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:54:
[...]

Je initiële argumenten blijven redelijke non-argumenten. Cambridge audio is niet helemaal hetzelfde als Beats. En scepsis is prima, maar om iets meteen van de hand te doen omdat het in verschillende kleurtjes beschikbaar is en magic in de naam heeft, klinkt niet bijzonder goed onderbouwd.
Dit dus. Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkie196 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:54:
Waar zeg ik dat ik het meteen van de hand doe?
Dat Cambridge een redelijke naam heeft is geen automatische garantie.
Enige wat ik zeg is zoiets niet blind te kopen maar het eerst te testen.
Dat laatste is aan te raden omdat ook niemand hier zijn/haar ervaringen van het product geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Anoniem: 14038 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:30:
Waar zeg ik dat ik het meteen van de hand doe?
Misschien niet expliciet, maar je reactie wekt wel sterk die suggestie bij mij op:
Anoniem: 14038 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:40:
Een audio product met 'magic' in de naam lijkt mij verdacht en dat het dan in verschillende kleuren verkrijgbaar is kan ook een teken zijn dat het medium kwaliteit in een high-end jasje is.
Dat een naam geen garantie is voor een goed produkt, en dat je zelf eerst moet luisteren lijkt me vanzelfsprekend, al was het alleen maar om te horen of er niet misschien een voor jezelf vervelende klankkleur aan het geluid wordt gegeven (wat theoretisch niet zou moeten, maar in mijn ervaring toch wel redelijk vaak gebeurd).

Ervaringen van anderen met dit soort produkten heb je niet zoveel aan, want wat een ander mooi vindt klinken, hoef jezelf niet ook mooi te vinden. En dan heb ik het nog maar even niet over de reacties die je dan mag verwachten of iemands ervaringen wel gebaseerd zijn op dubbel blinde testen.

[ Voor 13% gewijzigd door henkie196 op 24-06-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Anoniem: 14038 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:39:
[...]
IMHO zal een audio product primair aan zijn prestaties kunnen worden beoordeeld, secundair aan zijn betrouwbaarheid en wellicht tertiair aan de esthetische waarde.
Mee eens, maar volgens mij doe je precies het tegenovergestelde.
Anoniem: 14038 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:40:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Beste Tweakers

Sinds gisteren heeft mijn trouwe headphone sony mdr-10rc het helaas begeven. Ik heb hem al zovaak laten vallen dat het er eens van moest komen dat het kabeltje en het oor afgeknapt zijn tijdens de val op de vloer. Desalniettemin heeft de headphone het 4 jaren uitgezongen, een mooie leeftijd en ik heb er erg veel plezier van gehad.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe, degelijke headphone met ongeveer dezelfde geluidsweergave als de mdr-10rc. Deze keer wil ik wel over ear proberen, gezien on-ear na verloop van tijd toch begint te zweten/irriteren. Helaas is het erg moeilijk om een gelijke geluidskwaliteit te vinden, op grafiekjes van headfi.org afgaan heeft al helemaal geen positief resultaat.

Ik ben al verschillende keren gaan beluisteren in winkels, maar daar zitten vaak goedkope prulletjes of headphones waarbij je nog geen minuut moet luisteren om te weten dat het niets wordt. Een interessante winkel waar je menig merken en goede headphones kan beluisteren is een aanrader (liefst omgeving Limburg (Nederlands en Belgisch), nabij Eindhoven), gezien ik hier heb gelezen/ uit eigen ervaring ook weet dat beluisteren betreffende muziek zeer belangrijk is, gezien iedereen geluid anders ervaart... :)

Mijn budget is 200 euro, ik zit er liefst wat onder, behalve als het echt de moeite is (moet ik zelf horen). En ik zou dus graag een headphone met +- dezelfde soundstage als de sony mdr-10rc hebben. Ik weet het, dit is geen neutrale geluidsweergave, maar dat is net wat ik lekker vind klinken. Ik heb onlangs ook de audio-technica M50X (hier vrij populair) op gehad en die vond ik maar niets, te boomy bass en de band spant vrij strak. Ook de sony MDR-1r vond ik niet leuk klinken, de hoge tonen waren te scherp, de lage tonen te 'slap'.
Ik gebruik hem vooral op mijn gsm, een hoge weerstandsheadphone is dus best geen optie. Kabeltje prefereer ik boven draadloos. Noice cancelling of andere technieken maakt mij niet echt uit, zolang de hooftelefoon maar goed klinkt.
Zelf had ik de philips fidelio L2BO in gedachten en de sony mdr-10rbt, maar die heb ik allebei nog niet kunnen testen...

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen/adviseren met deze info.

BVD!
Dieter

[ Voor 5% gewijzigd door Flipking94 op 24-06-2016 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Dietaahhhpro schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:41:
Beste Tweakers

Ik ben al verschillende keren gaan beluisteren in winkels, maar daar zitten vaak goedkope prulletjes of headphones waarbij je nog geen minuut moet luisteren om te weten dat het niets wordt. Een interessante winkel waar je menig merken en goede headphones kan beluisteren is een aanrader (liefst omgeving Limburg (Nederlands en Belgisch), nabij Eindhoven), gezien ik hier heb gelezen/ uit eigen ervaring ook weet dat beluisteren betreffende muziek zeer belangrijk is, gezien iedereen geluid anders ervaart... :)
Bax-shop misschien? Online of Breda/Antwerpen.
http://www.bax-shop.be/nl/muziekwinkel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wellicht Keymusic in Eindhoven (voormalige Feedback). Die hebben vaak Beyerdynamic achtige zaken of kunnen deze voor je laten overkomen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Mijn budget is 200 euro, ik zit er liefst wat onder, behalve als het echt de moeite is (moet ik zelf horen). En ik zou dus graag een headphone met +- dezelfde soundstage als de sony mdr-10rc hebben. Ik weet het, dit is geen neutrale geluidsweergave, maar dat is net wat ik lekker vind klinken.
................
Zelf had ik de philips fidelio L2BO in gedachten en de sony mdr-10rbt, maar die heb ik allebei nog niet kunnen testen...
In dat geval kan de Philips X2 mij nog het meest bekoren met €230,- op Amazon.de net iets boven je budget, maar wát krijg je daar voor terug.

Ooit voor €227,- op Amazon.es gekocht en heb hem daarna niet meer voor die prijs gezien, ben je naar deze X2 op zoek wacht dan niet te lang. ;)
Hij bevalt mij zo goed dat ik overweeg er nog een bij te kopen. :+

Deze Philips zit mij nog steeds als gegoten en is ook voor langer luisteren uitstekend te verdragen, de ruimtelijkheid is ongehoord ultra-top, eigenlijk klopt alles aan deze headphone.

De Beyerdynamic DT 880 zit in alle versies net onder de €200,- en staat voor mij op een gedeelde 1e plaats in deze prijsklasse.
Het is echt een hele andere hoofdtelefoon en zit ongelooflijk comfortabel en poezelig zacht.
De klemming op het hoofd is minder strak dan de X2, ik vermoed dat je deze Beyer na een dag op nog steeds niet voelt, de DT880 lijkt ook minder zwaar dan de Philips.
Vanwege de lagere klemming misschien minder geschikt om te headbangen.

Het is een semi-open hoofdtelefoon en je bent daarmee niet 100% van je omgeving afgesloten, voor achter de pc vind ik dat juist perfect.
Deze hoofdtelefoon is lichter van klank maar nooit scherp, etherisch zou ik bijna zeggen, met het raffinement van een elektrostaat.
Een klank die mij nooit verveelt, maar die wellicht minder spectaculair is dan de uitbundiger en nadrukkelijk warmer Philips X2.
Dat laatste is voor mij geen disclaimer, ook deze Beyer klinkt verslavend plezierig en is in niets te vergelijken met de gesloten DT770 en de DT990 uit deze serie, die zijn van een ander kaliber.

Deze Beyers hangen hier alle drie, maar ik zal altijd de DT880 pakken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:32
hallo,

ik zit te overwegen om mijn mobiele audio te verbeteren, ik luister vooral via spotify premium en via een android tablet of gsm. daarbij gebruik ik de bose ae2w (bluetooth)

Geeft het een goede verbetering nu om een fiio e12 amp en daarbij bv een philips X2 aan te sluiten op een gsm of tablet? of is dit overkill. is dit ook een goede combinatie? voorkeur voor niet iem's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Ja het jammere is dat je vaak deze merken niet samen kunt testen in een bepaalde webshop, wat wel een perfect scenario zou zijn.. Beyerdynamic wordt toch wel erg vaak aangeraden zie ik, ik heb gezien dat ze in breda (antwerpen) wel een aantal beyerdynamics hebben. Ik ga hier dan toch eens kijken! De fidelio x2 ga ik proberen te beluisteren via bol.com en als het niets is gewoon terug opsturen.

Ik heb nog nooit een halfopen/open design ervaren, dus ik weet niet wat dat gaat geven. Ik heb ook liever wat kleuring in het geluid heb ik gemerkt dan vlak/neutraal. Een warme kleuring kan ik me erg in vinden. Ik hou de hoofdtelefoon vaak uren op, dus een comfortabele hoofdtelefoon die niet zo fel klemt is wel een plus. Headbangen doe ik eigenlijk niet, zoveel rock luister ik niet ;). Het is meer voor allround muziek, à la radio, maar ook voor gamen en films (op de pc).

Alvast bedankt voor jullie tips heren! In Jacky Claes ben ik vandaag even binnengesprongen, maar daar was maar weinig te vinden :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Let goed op, ik weet niet hoe Bol.com ermee omgaat, maar hoofdtelefoons worden nogal eens gezien als hygiene-producten. Die kan je dan niet zo makkelijk retourneren.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
@Dietaahhhpro Kijk ook even via Massdrop, mocht je toch blind gaan bestellen. Daar staan soms aantrekkelijke aanbiedingen tussen! Heb daar ooit een Grado sr60 op de kop getikt die wat dat betreft goed aansluit bij jouw wensen. Halfopen, warm geluid, licht en na meerdere uren nog steeds comfortabel :)

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:47
bartvl schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:06:
Let goed op, ik weet niet hoe Bol.com ermee omgaat, maar hoofdtelefoons worden nogal eens gezien als hygiene-producten. Die kan je dan niet zo makkelijk retourneren.
Good point. Ik weet niet hoe het bij Bol zit, maar bij Amazon kan je hoofdtelefoons in ieder geval wel uitproberen en terugsturen. Heb er zo een aantal geprobeerd voordat ik op m'n favoriet uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
musicfreak schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:24:
[...]

Good point. Ik weet niet hoe het bij Bol zit, maar bij Amazon kan je hoofdtelefoons in ieder geval wel uitproberen en terugsturen. Heb er zo een aantal geprobeerd voordat ik op m'n favoriet uitkwam.
Denk ook dat het bij amazon afhangt of je het via Amazon laat verschepen of via een aparte seller. Ga het toch even navragen bij bol.com of dit mogelijk is. Gezien hun klantvriendelijkheid veronderstel ik van wel, maar je weet nooit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
Dat zou kunnen inderdaad. Vind de prijzen bij Bol alleen vaak vrij hoog, i.t.t. Amazon.

Vanochtend heb ik op Ebay een element gekocht voor mijn platenspeler. Deze verkoper heeft ook een Phlips Fidelio X1 te koop voor 95 euro, ik vermoed de voorloper van de X2?

Vind de verzendkosten vrij fors maar goed als je geïnteresseerd ben wil ik 'm best bestellen en dat we dan de verzendkosten delen. De verkoper woont in Spanje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Jorruchie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:03:
Mee eens, maar volgens mij doe je precies het tegenovergestelde.
Volgens mij niet. :+ Als een product aangeprezen wordt met naam en kleurtjes dan gaat bij mij de bullshitmeter in het rood. Waarschijnlijk heb ik ook het https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1652943 in mijn achterhoofd.
Aanvullend bij de andere winkels:
Bij Thomann in Keulen hebben ze een muur met headsets. In Eindhoven bij I4 hebben ze ook nog wel wat headsets. (Zelf testen zou ik altijd aanbevelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Anoniem: 14038 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:00:[...]Volgens mij niet. :+ Als een product aangeprezen wordt met naam en kleurtjes dan gaat bij mij de bullshitmeter in het rood.
Natuurlijk moet je bepaalde claims met een korrel (pak?) zout nemen, maar een product afschrijven o.b.v. uiterlijke kenmerken/naamgeving is imo een brug te ver.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorruchie op 27-06-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
Anoniem: 14038 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:00:
[...]

Als een product aangeprezen wordt met naam en kleurtjes dan gaat bij mij de bullshitmeter in het rood.
offtopic:
Begrijpelijk. De 'Apple iPhone 6S Gold' is natuurlijk een stomme naam voor een product. Het is slimmer om de telefoon de 'Apple A15XX' te noemen. Dan kan je er vanuit gaan dat de kwaliteit een stuk beter is.

Ontopic: Kent iemand een goede tegenhanger van de AKG K701, maar dan met een voller laag en sublaag? Ik was destijds nogal negatief verrast door het gebrek daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Anoniem: 14038 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:00:
[...]

Volgens mij niet. :+ Als een product aangeprezen wordt met naam en kleurtjes dan gaat bij mij de bullshitmeter in het rood.
Dat lijkt me sterk, gezien vrijwel alle bekende videokaarten zulke kleurtjes en naam hebben. MSI lightning, MSI Gaming, Asus strix, Asus rog, Gigabyte windforce, ...
Ook met moederborden, koelers, voedingen, ... noem maar op komen er toch wel speciale namen en kleurtjes voor. Om een product daarop af te rekenen is wel een beetje trop vind ik.
Aanvullend bij de andere winkels:
Bij Thomann in Keulen hebben ze een muur met headsets. In Eindhoven bij I4 hebben ze ook nog wel wat headsets. (Zelf testen zou ik altijd aanbevelen.)
Thomann is me ook gepasseerd, maar ik dacht dat deze geen headsets hadden. Vandaar dat ik nu vooral was aan het kijken naar baxshop en keymusic in Antwerpen. Misschien dan toch overwegen om eens naar daar te gaan. Dan kan ik imposant ook eens binnenspringen in de musicstore daar in Keulen. Zouden ze daar ook een mooi assortiment hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Dietaahhhpro schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:48:
Thomann is me ook gepasseerd, maar ik dacht dat deze geen headsets hadden. Vandaar dat ik nu vooral was aan het kijken naar baxshop en keymusic in Antwerpen. Misschien dan toch overwegen om eens naar daar te gaan. Dan kan ik imposant ook eens binnenspringen in de musicstore daar in Keulen. Zouden ze daar ook een mooi assortiment hebben?
Jawohl, schau mal an ! oOo
https://www.thomann.de/de/hifi_kopfhoerer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Inderdaad een erg breed assortiment, alleen zie ik net dat thomann in Burgebrach ligt, dat is toch net iets té ver voor me voor een headphone.. Keulen gaat prima, maar Burgebrach is 400km... Jammer :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dietaahhhpro schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:48:
Keymusic in Den Haag en Eindhoven hebben niet zo'n heel breed assortiment aan hoofdtelefoons in de winkels zelf. Bax-shop in Antwerpen heeft een aardige selectie aan de muur hangen, kun je ook makkelijk even eraf halen en zelf proberen met je eigen mp3 speler / telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Die Fidelio X2 hebben ze ook in de rentepuntenwinkel van ING (180 euro), dus wie van die punten over heeft kan hem daar wat voordeliger dan elders halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ik heb een grado sr225i, sinds ik hem heb ratelt het een beetje links, terugbregen kon niet, want had het gekocht in de VS, kent iemand dit probleem? Wat kan de oorzaak zijn?

Heb laatst een sony ds6500 gekocht, omdat ik draadloos wou, maar weet nog niet zo goed wat ik moet denken van het geluid, het is best in your face, iemand suggesties om een beter beeld te krijgen?

Hoe kan ik de coax spdif in m'n pc aansluiten op de spdif optisch op de ontvanger? :P het gaat nu analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Ik sta op het punt een Bose Quietcomfort (QC) 25 over te nemen van iemand. In het buitenland gekocht, wel met bon voor €150. Grote redenen hiervoor zijn de goede active noise cancellation en de AA batterij. Toch handiger ipv een accu, vind ik.

Moet ik me zorgen maken om eventuele namaak / nep artikelen? En zo ja, hoe herken je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Manke schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:28:
ik heb een grado sr225i, sinds ik hem heb ratelt het een beetje links, terugbregen kon niet, want had het gekocht in de VS, kent iemand dit probleem? Wat kan de oorzaak zijn?

Heb laatst een sony ds6500 gekocht, omdat ik draadloos wou, maar weet nog niet zo goed wat ik moet denken van het geluid, het is best in your face, iemand suggesties om een beter beeld te krijgen?

Hoe kan ik de coax spdif in m'n pc aansluiten op de spdif optisch op de ontvanger? :P het gaat nu analoog.
Had je geen contact kunnen opnemen met grado en hem in nederland bij een van de resellers kunnen ruilen?
Kan dat nu niet alsnog als je de situatie uitlegt?

Daarnaast zijn grado's wel open te maken, staan honderden uitleg dingen op t internet hoe je dat doet. Wie weet zit er een stofje in de driver of tussen de driver en het witte gaas wat je zo kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Er zijn vaak wel mods te vinden van de verschillende hoofdtelefoons, maar over het algemeen verandert dat het geluidsbeeld niet heel drastisch, meer een beetje fine tunen, zeg maar. Tenzij je echt andere drivers erin wilt gaan zetten, maar dan kan je denk ik beter gewoon een andere koptelefoon halen.
Er zijn misschien wel verloopjes te vinden, maar voor dit soort dingen wordt het wel gauw duur. Ik zou dus zeggen dat het niet gaat. Maar de meeste moederborden hebben toch ook wel een optische uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Een kleine update;

Ik ben vandaag bij bax shop langsgeweest, te Antwerpen. Erg vriendelijk personeel en fijne winkel, ze hebben me daar echt goed vooruit geholpen. Ik heb daar beslist dat het uiteindelijk toch de audiotechnica M50X wordt, gezien ik waarschijnlijk zijn jongere broertje (M30X) heb beluisterd. Ik vond het een verademing om naar die hoofdtelefoon te luisteren. Ik heb er velen beluisterd, zoals de beyerdynamics reeks, beats, sony, AKG, pioneer, krk, rookit, ... maar ik kwam telkens terug bij de M50X. Een beetje bassboosted, maar dat is net wat ik graag hoor. Prachtig geluid komt uit dat beestje!

Allemaal alvast bedankt voor jullie advies, ik denk dat ik veel plezier met de nieuwe hoofdtelefoon ga beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 23:30
herofruit schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:23:
[...]

offtopic:
Begrijpelijk. De 'Apple iPhone 6S Gold' is natuurlijk een stomme naam voor een product. Het is slimmer om de telefoon de 'Apple A15XX' te noemen. Dan kan je er vanuit gaan dat de kwaliteit een stuk beter is.

Ontopic: Kent iemand een goede tegenhanger van de AKG K701, maar dan met een voller laag en sublaag? Ik was destijds nogal negatief verrast door het gebrek daaraan.
Ik ben geneigd om de AKG K550 te zeggen. :) Nog steeds geen basmonster maar wel een stap omhoog dan de K701, die wel echt heel erg "lean" is in het laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
Seers schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:07:
[...]

Ik ben geneigd om de AKG K550 te zeggen. :) Nog steeds geen basmonster maar wel een stap omhoog dan de K701, die wel echt heel erg "lean" is in het laag.
Thanks voor de tip. Men schrijft dat het een K701 is, maar dan in een gesloten behuizing. Ik ga eens kijken of ik 'm ergens kan beluisteren :)

[ Voor 9% gewijzigd door herofruit op 29-06-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Bedankt voor de suggesties.

Mijn moederbord is van 2007 en heeft geen optische uitgang.

Wat is jullie mening en ervaring met de ds6500? Heb deze aangesloten op de audio out van m'n monitor, is dat wellicht de oorzaak van het matige geluid?

[ Voor 47% gewijzigd door Manke op 29-06-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Als je de k701 mooi vind vanwege zijn soundstage dan moet je absoluut geen gesloten koptelefoon kopen. Dit beeld is zo anders.

Maar inderdaad luisteren is zeker een optie en altijd slim. De k550 is denk ik wel een (kleine) step down.

Wat misschien een goede optie is, voor zover ik mij herinner, is de beyer dt880. Qua prijs weet ik niet zo wat hij doet, maar een versterker erbij is wel gewenst.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Heilige Kaas op 29-06-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Manke schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:44:
Wat is jullie mening en ervaring met de ds6500? Heb deze aangesloten op de audio out van m'n monitor, is dat wellicht de oorzaak van het matige geluid?
De ds6500 ken ik niet, maar ik kan je wel adviseren om de signaalweg zo kort mogelijk te houden, dus op de uitgang van het moederbord / de geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Jorruchie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:47:
[...]

De ds6500 ken ik niet, maar ik kan je wel adviseren om de signaalweg zo kort mogelijk te houden, dus op de uitgang van het moederbord / de geluidskaart.
Ok.

Bedoel de Sony MDR-DS6500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Heb laatst een Sony MDR-DS6500 gekocht, omdat ik draadloos wou, maar weet nog niet zo goed wat ik moet denken van het geluid, het is best in your face, iemand suggesties om een beter beeld te krijgen?
Manke schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:44:
Mijn moederbord is van 2007 en heeft geen optische uitgang.
Heb deze aangesloten op de audio out van m'n monitor, is dat wellicht de oorzaak van het matige geluid?
Als ik dit zo lees ben je niet tevreden met je aankoop.
Voor dit budget zijn er serieus goede hoofdtelefoons te vinden, veelal bedraad.
Is retourneren geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Jorruchie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:18:
[...]

[...]

[...]

Als ik dit zo lees ben je niet tevreden met je aankoop.
Voor dit budget zijn er serieus goede hoofdtelefoons te vinden, veelal bedraad.
Is retourneren geen optie?
Met de bedraade hoofdtelefoon ben ik wel tevreden, op het geratel na, maar daar ga ik grado nog over contacteren.

Ik ga eerst nog kijken hoe het klinkt met een optische kabel. Sommige muziek was niet om aan te horen. Het was tweedehands, maar wel ongebruikt, dus ik hou het voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Oké, succes!
Voor de zekerheid: die schakelaars aan de zijkant van het basisstation staan goed?

input:analog / effect:off / compression: off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Na maanden research, twijfelen en nog meer research een paar weken geleden de Beyerdynamic DT880 250 Ω gekocht. Het werd of die of de Philips Fidelio X2 om mijn Sennheiser PXC 450 te vervangen. Uiteindelijk (zonder te luisteren) is mijn keuze op de Beyer gevallen omdat het draaicomfort erg hoog zou zijn.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Wat een verschil! De Sennheiser vond ik altijd al heel goed, zeker in vergelijking met andere koptelefoons zoals bijv die van Beats Audio maar de Beyer doet daar met gemak nog een schepje bovenop. Ovarall gezien klinkt de Sennheiser een stuk doffer waar het neigt naar rommelig als er veel dingen te horen zijn, de Beyer kan daar veel beter mee omgaan waar alle geluiden netjes te onderscheiden zijn.

Het draagcomfort is zeker ook een pluspunt waar ik soms gewoon vergeet dat ik koptelefoon op mijn hoofd heb. Alle andere koptelefoons die ik heb gehad of getest voelde ik overduidelijk zitten. Deze koptelefoon word ook zeker niet warm op je oren na uren gebruik.

Al met al ben ik dus zeer te spreken over deze koptelefoon waarover ik binnenkort even een review ga schrijven hier. Wat ik nog steeds niet weet is hoe deze koptelefoon zich verhoud met de eerder genoemde Philips. Ben nog van plan om die over een tijdje te gaan kopen als ik weer 'aan wat nieuws' toe ben.

Ik gebruik de koptelefoons rechtstreeks op mijn pc waar een Auzentech X-Fi Bravura geluidskaart in zit. Muziek is variërend van rock/metal, blues, techno, soundtracks en klassiek, allemaal als FLAC bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 10:13
Heeft iemand een goede tip voor me?

On Ears

- max prijs € 150,-
- Bluetooth
- moet goed vast zitten, gebruik met name
In sportschool
- goed geluid

Bron:

- iPhone
- Apple watch

Ben allemaal reviews aan het bekijken, 'aar zie door de bomen het bos niet meer. Wellicht iemand die hetzelfde gezocht en gevonden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 16:30

nFo

Op massdrop komt vandaag de; Fostex TH-X00 headphones.
Beter bekend vroegah als je Denon AH 2000/5000/7000 serie.
Met aangepaste drivers van de fostex TH900.
Die Denon AH 2000 heb ik lang mee gedaan, klonk altijd goed, dikke bass.
Mijne is wel afgebroken bij de scharnier.
https://www.massdrop.com/...eadphones?mode=guest_open

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZYBSMVpRkXNjBXUJN4xgPAd2/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 15-07-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:35
Mensen hier moeten me vast kunnen helpen :p

Ik heb een wired-usb GameCom 780 - Plantronics headset voor gamen, maaaar nu vroeg ik me af kan ik dat ding ook aan de praat krijgen op me nieuwe smart tv, bij films kijken? Als ik de USB inplug gebeurt er niks en herkent de tv niks, is er een manier om dit op te lossen?

Headset is echt top gewoon, zou perfect zijn voor films kijken ook namelijk.
** nu zie ik ook dat me samsung 49KS7000 geen 3.5 jack heeft, en geen USB dus pakt.. wtf

[ Voor 10% gewijzigd door FSXnoob op 14-07-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010

CeesKees

I rest my Kees

@Vedrano

Je moet dan een manier verzinnen om van JACK naar USB te gaan, zodat je daarop je hoofdtelefoon kunt aansluiten.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Vedrano schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:17:
Mensen hier moeten me vast kunnen helpen :p

Ik heb een wired-usb GameCom 780 - Plantronics headset voor gamen, maaaar nu vroeg ik me af kan ik dat ding ook aan de praat krijgen op me nieuwe smart tv, bij films kijken? Als ik de USB inplug gebeurt er niks en herkent de tv niks, is er een manier om dit op te lossen?

Headset is echt top gewoon, zou perfect zijn voor films kijken ook namelijk.
** nu zie ik ook dat me samsung 49KS7000 geen 3.5 jack heeft, en geen USB dus pakt.. wtf
Dit kan alleen door je koptelefoon kabel te slopen. Afknippen vlak na de usb poort en een jack plug op de kabel maken. (en dan hopen dat je tv een koptelefoon aansluiting heeft.)

Een omslachtige maar niet invasieve manier is kijken of je tv een digitale uitgang heeft. (coax of toslink oid) en die naar een computer sturen met een digitale ingang, vervolgens 'luisteren naar' aanzetten en je koptelefoon inpluggen. Ik heb dit nog nooit gedaan dus weet niet of er een vertraging in zit.

Wat CeesKees hierboven zegt kan in principe niet. Je kan verloopje van jack naar usb maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Heilige Kaas op 14-07-2016 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Ik zie in ieder geval dat iemand hier op zoek was naar een zelfde soort van aansluiten, heeft het zo te zien niet gevonden.

Aansluiten via een pc is inderdaad een vrij creatieve oplossing hiervoor hoewel ik me kan voorstellen dat beeld en geluid dan out of sync kunnen raken.

Denk dat het slopen/opbouwen van de kabel van je headset ook mogelijk is. Dan is het overigens wel nodig om te weten waar je headset over gaat naar analoog (meestal is dat vanaf het bedieningsgedeelte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-05 21:15
Van plan een AKG K712 aan te schaffen.
Gebruik aan de PC en af en toe eens mobiel(smartphone)

Zou gebruikt worden zonder voorversterker. Mss dat ik dit later nog aanschaf, maar zie er niet echt het nut van in als het niet zou nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 794923

Ik ben van plan om een Beyerdynamic DT 770 Pro te kopen maar ik weet nou niet welke ohm versie ik moet kiezen. De 32,80 of 250 ohm? Ik ga de headphone gebruiken op mijn computer thuis en ik luister vaak naar muziek met veel hoge noten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Anoniem: 794923 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:46:
Ik ben van plan om een Beyerdynamic DT 770 Pro te kopen maar ik weet nou niet welke ohm versie ik moet kiezen. De 32,80 of 250 ohm?
http://support.beyerdynam...-DT-770-for-which-source-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 18:59
Anoniem: 794923 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:46:
Ik ben van plan om een Beyerdynamic DT 770 Pro te kopen maar ik weet nou niet welke ohm versie ik moet kiezen. De 32,80 of 250 ohm? Ik ga de headphone gebruiken op mijn computer thuis en ik luister vaak naar muziek met veel hoge noten.
Er is al zoveel over deze koptelefoon geplaatst in dit topic. Ik vind de 80 Ohm goed klinken op mijn laptop en telefoon. Anderen zweren weer bij versterkers. Niets is zo persoonlijk als geluid volgens mij.
Dus probeer ze!

Nadeel van de 32 ohm koptelefoon is het kortere snoer. Als je nu al weet dat die te kort gaat zijn, dan zou je dus een verlengsnoer aan moeten schaffen voor de 32 ohm, terwijl de 80 ohm een fijn lang snoer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 607785

smoken schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:24:
Heeft iemand een goede tip voor me?

On Ears

- max prijs € 150,-
- Bluetooth
- moet goed vast zitten, gebruik met name
In sportschool
- goed geluid

Bron:

- iPhone
- Apple watch

Ben allemaal reviews aan het bekijken, 'aar zie door de bomen het bos niet meer. Wellicht iemand die hetzelfde gezocht en gevonden heeft?
Mijn keus voor alles buiten de deur:
http://www.teufelaudio.nl...s/teufel-airy-p15185.html
En je mag lang uitproberen, mooie bonus.
Vond hem de eerste twee weken tegenvallen, bijna teruggestuurd. Ging steeds beter klinken. Nu volledig tevreden 8)
Geen ervaring met Apple Watch en geen idee of dat wat uitmaakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 10:13
Anoniem: 607785 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:01:
[...]

Mijn keus voor alles buiten de deur:
En je mag lang uitproberen, mooie bonus.
Vond hem de eerste twee weken tegenvallen, bijna teruggestuurd. Ging steeds beter klinken. Nu volledig tevreden 8)
Geen ervaring met Apple Watch en geen idee of dat wat uitmaakt...
Heel erg bedankt voor je reactie!
Uiteindelijk heb ik een (zo goed als nieuwe) Sony 100ABN via Marktplaats gekocht.
Moet zeggen, super blij mee ... Beetje (te) groot voor de sportschool ... Dus dat moet ik dus nog even kijken of ik dat aan durf ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Laatst online: 17:05
Sinds vandaag heb ik mijn koptelefoon van het Mitchell & Johnson Electrostatz Headphones Kickstarter project. Tot nu toe bevalt de koptelefoon erg goed. Het is een neutrale, heldere en lichte koptelefoon.

Hier nog wat afbeeldingen:
Afbeeldingslocatie: https://nijhof.biz/wp-content/uploads/2016/08/IMG_20160803_164907.jpg
Afbeeldingslocatie: https://nijhof.biz/wp-content/uploads/2016/08/IMG_20160803_170555.jpg
Afbeeldingslocatie: https://nijhof.biz/wp-content/uploads/2016/08/IMG_20160803_164731.jpg

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Een electrostaat zonder de noodzaak voor een energiser of losse amp, dat lijkt vrij aantrekkelijk. Tenzij ze de energiser in de koptelefoon zelf hebben gebouwd, maar dan zou de koptelefoon waarschijnlijk ook een stuk zwaarder zijn. In ieder geval niet zo lelijk als een gemiddelde instap Stax.

Watvoor koptelefoon had je hiervoor en hoe vergelijkt deze daarmee?

[ Voor 24% gewijzigd door henkie196 op 04-08-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Voor diegenen die net als ik wat schedelpijn krijgen bij een HD 600 (of andere headset): zelf dacht ik altijd dat het kwam door het gewicht. Nu had ik mijn vraag/opmerking toch eens gepost op head fi en daar kwam het simpele advies om het metalen deel van de koptelefoon voorzichtig wat naar buiten te buigen. Blijkbaar zorgt klemkracht op de zijkant ook voor druk op de bovenkant van je schedeldak. Daar had ik zelf totaal niet bij stilgestaan, omdat ik geen last had van pijnlijke oren oid. Maar nu ik voorzichtig de boel naar buiten heb gebogen, heb ik veel minder last van schedeldakpijn :+ Wel even wennen aan het feit dat ie losser zit, maar fijn dat het comfort zo is verbeterd, want ik ben nog steeds erg blij met de 600's :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dat is toch typisch, want de klemdruk van de HD600 is, naar mijn idee, niet zo bijzonder hoog. Ik heb zelf alleen af en toe last van de hoofdband van m'n HD800, die dan net op een verkeerde plek rust op m'n hoofd en dan pijnlijk wordt. Heb nog steeds niet precies kunnen ontdekken hoe dat precies zitten moet om geen last te krijgen, soms is het uren lang goed, en soms kan ik maar niet de goede positie vinden.

Ik had hiervoor ook een HE-560, die had wel redelijk wat klemdruk, waardoor ik na een tijdje last van m'n kaak kreeg.

[ Voor 12% gewijzigd door henkie196 op 04-08-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Laatst online: 17:05
henkie196 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:38:
Een electrostaat zonder de noodzaak voor een energiser of losse amp, dat lijkt vrij aantrekkelijk. Tenzij ze de energiser in de koptelefoon zelf hebben gebouwd, maar dan zou de koptelefoon waarschijnlijk ook een stuk zwaarder zijn. In ieder geval niet zo lelijk als een gemiddelde instap Stax.

Watvoor koptelefoon had je hiervoor en hoe vergelijkt deze daarmee?
Ik heb naast deze koptelefoon de Philips Fidelio X2 nog. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat nou fijner luistert en wat niet. Ik vind de Philips Fidelio X2 iets warmer klinken. Ik ben er niet helemaal in thuis dus soms is het wel lastig omschrijven hoe iets klinkt. Groot verschil is wel dat de X2 een over-ear is en de nieuwe een on-ear.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Er staat op de doos juist dat het een circumaural koptelefoon is, wat volgens mij gewoon betekend dat hij over-ear zou moeten zijn. Maar goed, de ene over-ear is de andere niet, dus misschien valt deze dan gewoon wat klein. De cups lijken op de foto inderdaad wel wat klein (vergeleken met je hand).

[ Voor 14% gewijzigd door henkie196 op 05-08-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

voor diegene die geinteresseerd zijn, de Philips Fidelio L2 staan op massdrop voor een leuke prijs.
https://www.massdrop.com/...s-with-mic?referer=SM5JZP

een van de mooiste en degelijkste hoofdtelefoons die ik ooit gezien heb. sound is iets persoonlijk, maar hij is zeer geliefd bij de reviewers.

zelf een trotse eigenaar trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Bvelleko schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:58:
Na maanden research, twijfelen en nog meer research een paar weken geleden de Beyerdynamic DT880 250 Ω gekocht. Het werd of die of de Philips Fidelio X2 om mijn Sennheiser PXC 450 te vervangen. Uiteindelijk (zonder te luisteren) is mijn keuze op de Beyer gevallen omdat het draaicomfort erg hoog zou zijn.

-knip-

Al met al ben ik dus zeer te spreken over deze koptelefoon waarover ik binnenkort even een review ga schrijven hier. Wat ik nog steeds niet weet is hoe deze koptelefoon zich verhoud met de eerder genoemde Philips. Ben nog van plan om die over een tijdje te gaan kopen als ik weer 'aan wat nieuws' toe ben.
De DT880 is inderdaad een fijne hoofdtelefoon. Comfortabel, helder en een goede detaillering.
Het vergelijk met de Fidelio X2 is al een paar keer langs geweest op het forum en schijnt meer een V-shape geluid te hebben. Dus als je aan iets nieuws toe bent lijkt me dat zeker het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Rednas_N schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:51:
Sinds vandaag heb ik mijn koptelefoon van het Mitchell & Johnson Electrostatz Headphones Kickstarter project. Tot nu toe bevalt de koptelefoon erg goed. Het is een neutrale, heldere en lichte koptelefoon.

Hier nog wat afbeeldingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi! Die van mij heb ik laten vertragen tot na mijn vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
MikeVM schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:22:
voor diegene die geinteresseerd zijn, de Philips Fidelio L2 staan op massdrop voor een leuke prijs.
https://www.massdrop.com/...s-with-mic?referer=SM5JZP

een van de mooiste en degelijkste hoofdtelefoons die ik ooit gezien heb. sound is iets persoonlijk, maar hij is zeer geliefd bij de reviewers.

zelf een trotse eigenaar trouwens.
Let even op bij bestellingen van massdrop!
Bestellingen uit amerika worden bijna altijd onderschept door de douane en dan komen er invoerkosten bovenop.
Laatst geluk met een versterker van $100 + 15 dollar maar een week later moest ik €44 betalen voor een versterker van $150 + 20.
Daarnaast heb ik nog twee duurdere bestellingen uit amerika laten komen waar ik beide voor moest betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:40

Rick-Jan

always connected

Volgens mij heb ik nu het juiste topic :p

In mijn eigen topic heb ik alleen maar meer mogelijke opties gekregen, misschien hier nog advies?

Rick-Jan in "Bluetooth Headset"

De volgende headphones heb ik gevonden:

pricewatch: Bose SoundLink on-ear Bluetooth Zwart (Zwart)

pricewatch: Denon AH-GC20 (Zwart)

pricewatch: Plantronics BACKBEAT PRO (Paars, Zwart)

AKG Y50BT

Ik zoek een Bluetooth headset voor mobiel gebruik, in trein e.d. via Spotify. Zoek een die buiten goede geluidskwaliteit degelijk en prettig om wat langer op te hebben.

Alvast bedankt :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Laatst online: 10-05 10:00
Wat heb ik nu:
Sennheiser PMX-90.

Wat zoek ik, eigenlijk dezelfde hoofdtelefoon maar dan draadloos.
Ik heb deze gekocht omdat hij achter het hoofd langs zit ipv. over het hoofd, het geluid vind ikzelf prettig (tenzij je hem echt hard zet, maar daar wordt ik onderhand te oud voor ;-). Ik luister over het algemeen naar doorsnee muziek (van pop, rock tot '90's dance zeg maar).
Verder zal ik hem gemiddeld 3uur per dag op hebben.
Mijn budget zal zo rond de 75,- liggen maar is niet heel hard.
Ik heb al bij Sennheiser gekeken maar helaas bieden ze niet wat ik zoek...
Helaas ben ik totaal niet thuis in goede of slechte merken en soorten dus als jullie wat richting kunnen geven zou dat fijn zijn.
Ik hoef er geen bediening oid op te hebben, maar noise cancelling zou wel fijn zijn, maar geen must.

Overigens wil ik een hoofdband wel overwegen als er geen goed alternatief is voor het bovenstaande, maar in-ear valt af voor mij.

Ps. wat is het verschil tussen actieve en passieve noise canceling? (passief gewoon extra dikke vulling)?

[ Voor 9% gewijzigd door Sneezzer op 10-08-2016 11:37 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 20:20
Bij actieve noise cancelling zijn er microphones die het omgevingsgeluid opvangen. Een DSP berekent dan een signaal met tegengestelde phase, dat aan het geluid wordt toegevoegd. Hierdoor wordt het dus actief gedempt. Hier is dus een actieev schakeling aanwezig, en je zal dus een batterij of accu in je koptelefoon nodig hebben.

Bij passive noise cancelling probeert de koptelefoon gewoon omgevingsgeluid buiten te sluiten door isolatie. Het werkt ook wel, maar veel minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 607785

Rick-Jan schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:46:
Volgens mij heb ik nu het juiste topic :p

In mijn eigen topic heb ik alleen maar meer mogelijke opties gekregen, misschien hier nog advies?

Rick-Jan in "Bluetooth Headset"

De volgende headphones heb ik gevonden:

pricewatch: Bose SoundLink on-ear Bluetooth Zwart (Zwart)

pricewatch: Denon AH-GC20 (Zwart)

pricewatch: Plantronics BACKBEAT PRO (Paars, Zwart)

AKG Y50BT

Ik zoek een Bluetooth headset voor mobiel gebruik, in trein e.d. via Spotify. Zoek een die buiten goede geluidskwaliteit degelijk en prettig om wat langer op te hebben.

Alvast bedankt :)
Ik heb op deze gronden gekozen voor de AIRY

Pasvorm is zeer belangrijk en heel persoonlijk.
De enige manier is uitproberen hoe je hem wilt gebruiken.
Kijk dus even goed naar de retourregelingen voor je een hoofdtelefoon aanschaft....
Pagina: 1 ... 83 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.