• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Rick-Jan schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:46:
Volgens mij heb ik nu het juiste topic :p

In mijn eigen topic heb ik alleen maar meer mogelijke opties gekregen, misschien hier nog advies?

Rick-Jan in "Bluetooth Headset"

De volgende headphones heb ik gevonden:

pricewatch: Bose SoundLink on-ear Bluetooth Zwart (Zwart)

pricewatch: Denon AH-GC20 (Zwart)

pricewatch: Plantronics BACKBEAT PRO (Paars, Zwart)

AKG Y50BT

Ik zoek een Bluetooth headset voor mobiel gebruik, in trein e.d. via Spotify. Zoek een die buiten goede geluidskwaliteit degelijk en prettig om wat langer op te hebben.

Alvast bedankt :)
Destijds heb ik een drietal (https://tweakers.net/pric...are/463806;440594;415183/) overwogen, waaronder de AH-GC20. Uiteindelijk vond ik dat deze het meest aangename geluid had. Mijn omgeving ervaart geen lekken van geluid en bluetooth werkt prima. Dat gezegd hebbende, zou ik adviseren om ze te gaan luisteren.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-10 21:03
Terugkomende op mijn voorgaande post, ik zoek dus blijkbaar de Sennheiser MM100... helaas wordt deze sinds 2012 niet meer geleverd.

Dus moet ik toch nog even doorzoeken naar een alternatief.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Sneezzer
  • Laatst online: 27-10 21:03
Iemand ervaring met house of marley liberate xlbt?
Voor doorsnee muziek, en regelmatig los in een tas?

Edit: ik heb ze maar besteld, voor 65,- in de opruiming en redelijk goede reviews lijkt het me het proberen waard. Tevens zowel bluetooth als met draad dus oude apparatuur kan ik ook gewoon blijven luisteren.

[ Voor 50% gewijzigd door Sneezzer op 11-08-2016 11:08 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 11:00

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Rednas_N schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:51:
Sinds vandaag heb ik mijn koptelefoon van het Mitchell & Johnson Electrostatz Headphones Kickstarter project. Tot nu toe bevalt de koptelefoon erg goed. Het is een neutrale, heldere en lichte koptelefoon.

Hier nog wat afbeeldingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eerdaags ook even testen:

Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/bmhyhur1r/WP_20160815_19_43_20_Rich.jpg

(klik voor reusachtig)

[ Voor 6% gewijzigd door SannrHerr op 16-08-2016 23:36 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Sinds ik een nieuwe game-headset heb (corsair void wireless, met erg boomy, maar ook muddy geluid) merk ik hoe comfortabel ik een non-clamping koptelefoon vind. Ik vond de DT770 tot voor kort zeer comfortabel, maar nu begin ik me na 30 minuten al te ergeren aan de clamping.

Nu wil ik hier dus wat aan doen. Heeft iemand tips hoe ik dit met beleid kan oplossen? (kom zelf niet verder dan de hoofdband te brute-forcen.....

[ Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 22-08-2016 15:28 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tijdje lang (paar dagen) laten uitrekken door 'm op een set boeken o.i.d. te zetten. En volgende keer de non-pro kopen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik weet niet of de vraag hier in past, maar met welk apparaat spelen jullie muziek af? (ben gewoon benieuwd)

• eL_Jay
CyBeR schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:31:
Tijdje lang (paar dagen) laten uitrekken door 'm op een set boeken o.i.d. te zetten. En volgende keer de non-pro kopen.
De non-pro was volgens mij niet op 80 Ohm te krijgen en had toen een goede aanbieding voor DT770/80 pro (iets van 124 incl ofzo).
Hij staat nu in ieder geval lekker strak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/97KvaE1iN0hFVQQED5g3fMPG/thumb.jpg
Dat ik daar zelf niet op kon komen, in ieder geval een stuk beter dan mijn brute-force oplossing.
Berlinetta schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:25:
Ik weet niet of de vraag hier in past, maar met welk apparaat spelen jullie muziek af? (ben gewoon benieuwd)
Nexus 5x (onversterkt), MBPr13, PC (asus impact VII) Alles digitaal via 3.5mm.
offtopic:
Atm spotify (daarvoor had ik tidal Hifi en daarvoor deezer, kwam op spotify uit vanwege de lage prijs ('gratis' premium viavia)maar bovenal het aanbod, twijfel om terug te gaan naar deezer vanwege het imo 8)7 8)7 8)7 8)7 GUI design van spotify |:( ik kan serieus geen app opnoemen met een slechtere GUI)

[ Voor 41% gewijzigd door eL_Jay op 22-08-2016 17:13 ]

• Albinosaurus
  • Niet online
PC met een Auzentech X-Fi Bravura waarop een versterkte koptelefoonaanlsuiting zit. Ooit wil ik nog een dedicaded DAC en amp hebben maar dat als mijn verzameling aan koptelefoons voldoende is naar mijn wensen.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:05
Mijn IEM (Sony Xba h3/Shure Se215/Xiaomi hybride) op Fiio X1 deze vooral voor onderweg :P

Koptelefoons Grado sr60/Shure shr 440 op Auzentech 7.1 prelude (Shure krijgt echt een boost in het laag O+

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Of op de koptelefoonuitgang van m'n versterker (die op m'n PC aangesloten zit), of via een iBasso DX90.

Op reis ook een Sansa Fuze, maar die gebruik ik alleen voor IEMs, niet voor de koptelefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door henkie196 op 23-08-2016 07:26 ]

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11 22:33
Heel soms mijn telefoon.
Soms mijn cowon j3
Bijna altijd mijn audiolab m-dac. Vooral via de speakers, echt koptelefoon luisteren heb ik al een tijd niet gedaan. Binnenkort komt de hifiman he-350 binnen. Ben benieuwd hoe die zich verhoud tot de fidelio x2

[ Voor 55% gewijzigd door Heilige Kaas op 23-08-2016 08:59 ]

Verwijderd

PC met Bowers & Wilkins MM1 speakers. Prachtige sound voor zulke kleine speakers. Heeft ingebouwde DAC, zodat ik mijn Philips Fidelio X2 koptelefoon er kan opsluiten, waardoor ie nog beter klinkt dan met mijn smartphone (Huawei Mate 8 )

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

2Dutch schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:12:
Voor diegenen die net als ik wat schedelpijn krijgen bij een HD 600 (of andere headset): zelf dacht ik altijd dat het kwam door het gewicht. Nu had ik mijn vraag/opmerking toch eens gepost op head fi en daar kwam het simpele advies om het metalen deel van de koptelefoon voorzichtig wat naar buiten te buigen.
Thanks voor de tip. Ik dacht dat ik de HD-650 nog moest slijten voordat het wat losser gaat sitten. Maar vind die ook vrij strak... en inderdaad niet bij mijn oren.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

gitaarwerk schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:54:
Thanks voor de tip. Ik dacht dat ik de HD-650 nog moest slijten voordat het wat losser gaat sitten. Maar vind die ook vrij strak... en inderdaad niet bij mijn oren.
Hoop dat het goed werkt bij je, laat het even weten hier. Er werd een beetje skeptisch op gereageerd, maar goed mijn schedeldak has spoken for me :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-11 13:21
Sinds vandaag in het bezit van de beyerdynamic t90 gekocht bij bax shop in goes.
leuke zaak je kon alle modellen ook beluisteren natuurlijk.
koptelefoon is super wat gaat dat ding laag 5hz word opgegeven, en klinkt echt geweldig.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik kom er eigenlijk achter, dat ik mijn koptelefoon niet meer zo vaak onderweg meeneem. Omdat hij te groot is om onderweg in mijn tas te stoppen als ik aan ben gekomen op dw bestemming...

Ik gebruik een pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)
In combinatie met een iPod Touch 6th gen

Hebben meer mensen dit?

• Heilige Kaas
Je kan hem toch helemaal opvouwen? Misschien een grotere tas halen dan :)

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Berlinetta schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:05:
Ik kom er eigenlijk achter, dat ik mijn koptelefoon niet meer zo vaak onderweg meeneem. Omdat hij te groot is om onderweg in mijn tas te stoppen als ik aan ben gekomen op dw bestemming...

Ik gebruik een pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)
In combinatie met een iPod Touch 6th gen

Hebben meer mensen dit?
Daarom heb ik een Koss PortaPro :)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

PatrickG schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:26:
[...]

Daarom heb ik een Koss PortaPro :)
Same hier samen met een PX100 en PX100II.

PX100 beats Koss imho. Heb ze allemaal :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Weet iemand bij welke winkels je goede versterkers voor de desktop kan kopen? Van de gewone winkels moet je het in Nederland niet hebben voor audio. Twee versterkerwebshop die ik kan vinden verkoopt dan weer enkel spul wat op HiFi-installaties is gericht. Ik zou graag een vergelijkbaar model als deze willen kopen.
https://www.amazon.com/Ob...er-JDS-LABS/dp/B00E0DMCO0
Deze (die op dit ontwerp zijn gebaseeerd) staan er bekend om dat je topkwaliteit krijgt voor een redelijke prijs terwijl je bij veel andere merken belachelijk veel betaalt voor dezelfde kwaliteit, de reden dat de man/vrouw achter dit project dit heeft opgestart.
Op dit moment luister ik met een Sennheiser HD 598 maar de kans is groot dat ik er ook nog eens hoofdtelefoons op aan wil sluiten die een hogere gemiddelde impedantie hebben. Momenteel gebruik ik een simpel USB-geluidskaartje.

http://o2amp.wikia.com/wiki/Main_Page
In Zwitserland is er een winkel die het verkoopt maar dat zal zeker ook flink wat extra kosten? Het verzenden kost al aardig wat en ik weet niet hoe het zit met invoerrechten. Net even een mail gestuurd.
Goofy1978 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:42:
Sinds vandaag in het bezit van de beyerdynamic t90 gekocht bij bax shop in goes.
leuke zaak je kon alle modellen ook beluisteren natuurlijk.
koptelefoon is super wat gaat dat ding laag 5hz word opgegeven, en klinkt echt geweldig.
Ik heb 1 keer geluisterd naar het top open model (nu ja, van de gewone hoofdtelefoons ;)) van Sennheiser. Ik kon bij de gitaartonen de boventonen goed horen. Voor nu valt die buiten mijn budget maar als ik die ooit tweedehands voor een aardige prijs zou kunnen kopen...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 16:49 ]

• Goofy1978
Ik heb 1 keer geluisterd naar het top open model (nu ja, van de gewone hoofdtelefoons ;)) van Sennheiser. Ik kon bij de gitaartonen de boventonen goed horen. Voor nu valt die buiten mijn budget maar als ik die ooit tweedehands voor een aardige prijs zou kunnen kopen...
Na wat lezen op internet leken de Beyerdynamic T 90 en de Sennheiser HD650 me het meest geschikt idd.
De t90 nog wat meer omdat die vanaf 5hz word opgegeven en minder zou knellen, en hou erg van mooie bas in muziek.
Ben wel een sennheiser fan hoor heb 2 paar oordopjes en nog een draadloze koptelefoon van dat merk mooi spul.
Maar die t90 klinkt zo goed dat ik hem zelfs geneigd ben op te zetten met blu ray films, heb een svs sb2000 als subwoofer die ook best laag kan maar die t90 kan lager en met minder afval van volume.
Wel voel je een subwoofer met harde bassen ook met je lijf, dat gaat met een koptelefoon natuurlijk niet. :P

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:15:
Weet iemand bij welke winkels je goede versterkers voor de desktop kan kopen? Van de gewone winkels moet je het in Nederland niet hebben voor audio. Twee versterkerwebshop die ik kan vinden verkoopt dan weer enkel spul wat op HiFi-installaties is gericht. Ik zou graag een vergelijkbaar model als deze willen kopen.
https://www.amazon.com/Ob...er-JDS-LABS/dp/B00E0DMCO0
Deze (die op dit ontwerp zijn gebaseeerd) staan er bekend om dat je topkwaliteit krijgt voor een redelijke prijs terwijl je bij veel andere merken belachelijk veel betaalt voor dezelfde kwaliteit, de reden dat de man/vrouw achter dit project dit heeft opgestart.
Heb zelf mijn Aune T1 (erg blij mee) gehaald bij hifistudio79. Heeft sowieso wel wat keuze in koptelefoonversterkers. Heb ook wel eens gekeken naar die jdslabs, maar dichterbij dan de UK kwam ik niet. De gast die hifistudio runt is in ieder geval erg schappelijk en benaderbaar: site is misschien niet state of the art, maar hij reageerde erg vlot en behulpzaam via mail toen ik mijn Aune wilde bestellen en vroeg wanneer hij weer de zwarte versie binnen had. Mocht het in je buurt liggen, kun je misschien nog wel beluisteren?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• PatrickG
Touchdomex schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:39:
[...]

Same hier samen met een PX100 en PX100II.

PX100 beats Koss imho. Heb ze allemaal :+
Echt? Is die beter?
Ff opgezocht, iGrado schijnen nog beter te zijn... Al verwacht ik dat de Grado meer "lekken" dan een sennheiser. Althans, ik vind dat bij de koss wel meevallen en bij de Grado SR60 die ik ooit had was het belachelijk.

Is de PX100 beter dan de opvolger? De "II" schijnt overdreven bas te hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door PatrickG op 30-08-2016 23:45 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

PatrickG schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:38:
[...]

Echt? Is die beter?
Ff opgezocht, iGrado schijnen nog beter te zijn... Al verwacht ik dat de Grado meer "lekken" dan een sennheiser. Althans, ik vind dat bij de koss wel meevallen en bij de Grado SR60 die ik ooit had was het belachelijk.

Is de PX100 beter dan de opvolger? De "II" schijnt overdreven bas te hebben.
Nou ja ze hebben allemaal hun eigen voordelen en nadelen maar als ik op mijn hoofd uitga van geluid VS portability VS stevigheid wint de PX100 in mijn geval De bouwkwaliteit van de PX100II is weer beter dan die van de PX100 maar de klank van de PX100II is weer slechter.

Koss zit er overal tussenin qua klank maar met slechtere bouwkwaliteit imho dan de PX100 staat die onderaan.

Echter alle 3 klinken imho erg goed vooral voor dit soort koptelefoons. Heb ook een Grado SR60i en dat ding is de hemel op muzikaal gebied als je het vergelijkt met de rest.

Zoals je leest ben ik erg fan van een open back koptelefoon en in mijn situatie mag het niet open genoeg zijn. Volgende koptelefoon voor de desktop wordt ook een Grado of vergelijkbare koptelefoon.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• RobertL1984
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-04 22:31
Ik heb een paar jaar geleden een AKG K601 gekocht pricewatch: AKG K 601 (Grijs)

Nu is mijn receiver verplaatst naar de woonkamer en wil ik deze gebruiken om muziek te luisteren via mijn macbookpro. Die is echter niet krachtig genoeg voor het aan te sturen en heeft geen 6,3mm jackplug.
Enig idee/suggestie welke koptelefoonversterker (of andere oplossing) zou hier goed bij passen? :)

• DemanNL
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-10 20:09
Ik lees veel positiefs over de Teufel Aureol Real. Hoe is deze in vergelijking met de Sennheiser PC 360 G4ME? Heb momenteel de PC 360 en overweeg over te stappen naar een andere headphone voor gaming.

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 11:00

SannrHerr

Furor Teutonicus!

RobertL1984 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:46:
Nu is mijn receiver verplaatst naar de woonkamer en wil ik deze gebruiken om muziek te luisteren via mijn macbookpro.
Hier, allerhande reviews door een chagrijn: YouTube: Z Reviews

Mooie stack van Schiit is natuurlijk ook wel wat. Zeker gezien de kleur. ;)

Check ook spul van S.M.S.L.

[ Voor 3% gewijzigd door SannrHerr op 31-08-2016 17:49 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• PatrickG
Touchdomex schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 07:47:
[...]

Nou ja ze hebben allemaal hun eigen voordelen en nadelen maar als ik op mijn hoofd uitga van geluid VS portability VS stevigheid wint de PX100 in mijn geval De bouwkwaliteit van de PX100II is weer beter dan die van de PX100 maar de klank van de PX100II is weer slechter.

Koss zit er overal tussenin qua klank maar met slechtere bouwkwaliteit imho dan de PX100 staat die onderaan.

Echter alle 3 klinken imho erg goed vooral voor dit soort koptelefoons. Heb ook een Grado SR60i en dat ding is de hemel op muzikaal gebied als je het vergelijkt met de rest.

Zoals je leest ben ik erg fan van een open back koptelefoon en in mijn situatie mag het niet open genoeg zijn. Volgende koptelefoon voor de desktop wordt ook een Grado of vergelijkbare koptelefoon.
Ik heb nu weer een Philips M1 MKii gekocht via marktplaats.... :o :o :o Ik moet er nu eigenlijk eentje wegdoen.... O-)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

PatrickG schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:52:
[...]

Ik heb nu weer een Philips M1 MKii gekocht via marktplaats.... :o :o :o Ik moet er nu eigenlijk eentje wegdoen.... O-)
Welke doel je precies op? :o

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:18

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb nu een paar weken de Superlux HD-668 B voor de computer, en ze klinken erg goed. Maar ik vroeg mij af of de M40X grotere pads heeft? Want ik merk dat ik liever íets grotere heb ze zitten me nu net wel/niet tegen mijn oren aan voor mijn gevoel.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Verwijderd

2Dutch schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:11:
[...]

Heb zelf mijn Aune T1 (erg blij mee) gehaald bij hifistudio79. Heeft sowieso wel wat keuze in koptelefoonversterkers. Heb ook wel eens gekeken naar die jdslabs, maar dichterbij dan de UK kwam ik niet.
De gast die hifistudio runt is in ieder geval erg schappelijk en benaderbaar: site is misschien niet state of the art, maar hij reageerde erg vlot en behulpzaam via mail toen ik mijn Aune wilde bestellen en vroeg wanneer hij weer de zwarte versie binnen had. Mocht het in je buurt liggen, kun je misschien nog wel beluisteren?
Het is helaas best ver weg voor mij (pak hem beet 130 km. , ik woon in Noord-Brabant) maar ik houd het in gedachte. Ik kan eventueel eens een goedkoop treinkaartje kopen bij een drogisterij of zo. Vanzelfsprekend moet ik ofwel een versterker met een DAC hebben ofwel een aparte DAC erop aan kunnen sluiten. Hierbij vraag ik me af of dat een simpele geluidskaart volstaat (Soundblaster X-Fi Surround 5.1 pro, niet bepaald het beste maar ik had er snel 1 nodig en bij de Mediamarkt hadden ze belachelijk weinig).

• PatrickG
De Sennheiser HD25-1ii zit op de schopstoel als de Philips bevalt.

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik ben momenteel een beetje aan het rond snuffen voor een nieuwe headphone voor op het werk. Nu woon ik zelf in Zweden en kwam ik een aanbieding tegen van een AKG K550 voor rond de 100 euro. Ik heb veel reviews gelezen en deze komt best redelijk uit de tests. Zeggen jullie doen of is er een betere rond die prijs?

Upside down

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 20:33
Vraagje voor de audio puristen! Ik heb hier laatst al een keer gevraagd of het een goede koop was om via het werk voor de helft van de prijs een B&W P5 te kopen, dat werd zeer aangeraden. Nu zei een collega tegen me dat hij al 8 jaar een Sennheiser HD-25 heeft en dat dat zijn schatje is. Nu de vraag voor jullie. Een B&W P5 voor 150-, of een HD25 voor 125-, ?

Heb zelf even geluisterd en heb het idee dat de HD 25 eerlijker klinkt, wat minder bass maar wat eerlijker relaxter geluid. Daarintegen vond ik hem hemels zitten, en ben ik bang dat de P5 na wat langere tijd minder lekker gaat zitten.

Iemand tips / ervaringen?

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 17:49
Hoi allemaal,

Ik zoek een nieuwe headphone maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Open vs closed (qua kwaliteit) Anders dan dat het feit dan ze open zijn met de logisch bijkomende symptomen.

(flat) Response range, of juist niet?

Ik lees vaak over studio en flat response, en ik weet wel ongeveer wat dat inhoud.

Wat ik vooral belangrijk is dat ik elk instrument degelijk kan horen, en dat het geluid niet dof klinkt.

Mijn 10 euro headphones die ik nu hebt van een goedkope logitech >headset< klinken qua instrument weergave beter dan mijn Creative Gigaworks T40, waar ik de helft op lijk te 'missen'.

Als ik dingen lees over flat response krijg ik vooral tegenstrijdige berichten dat dit beter zou zijn voor studios en producers, maar niet voor gewoon muziek luisteren o.a. door lack of.bass.

Als ik dan eens nadenk lijkt mij dat een headphone met flat response juist veel beter, omdat je dan alsnog de bass kan verhogen dmv een equalizer?

Wie o wie helpt mij!

Ben van plan hem aan te sluiten op mijn Sound Blaster Z.

Liefst max rond de 200-250 €

Ik luister vooral film muziek, Trevor Morris, Mark Mancina, Star Trek/Wars/Orchestraal, dat soort dingen :p

Hoewel ik bass belangrijk vind (denk ik?) luister ik zelden 'boom boom bass' muziek als je begrijpt wat ik bedoel ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Marctraider op 07-09-2016 13:39 ]

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11 19:33
Marctraider schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:34:
Hoi allemaal,

Heb je al wat opties op het oog? Sennheiser, Philips Fidelio, AKG, Beyerdynamic... Misschien een shortlist maken.

Als je het over het scheiden van instrumenten hebt, dan kom je al vrij snel uit bij een open koptelefoon omdat die een betere soundstage hebben.

Nieuwe Sennheiser koptelefoons komen eraan:
https://www.reddit.com/r/...es_hd559_hd569_hd579_and/

De HD598 heeft een neutrale klank, prima soundstage en is erg comfortabel. Als de HD599 nog beter wordt... :o even de reviews afwachten dus.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Macbook: (spotify, flacjes, webradio) via een Aune T1 met HD 600's of Trinity Delta v2's
Onderweg: iPhone 5S, Spotify, Jaybird Bluebuds X
Werk: Fiio E7, Spotify via web en Trinity Deltra v2's
Gamebak: onboard audio en Sennheiser PC 360 :P

Heb wel eens zitten denken aan zo'n klein flac-spelertje ofzo, maar dat wordt dan weer los meeleuren en ik vind voor onderweg m'n telefoon eigenlijk wel prima. Denk ook niet dat ik er aan moet beginnen om losse versterkertjes en co te proberen, ken mezelf :P

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

In het kader van dit topic beperk ik me tot apparaten i.c.m. hoofdtelefoon gebruik.
Onderweg: FiiO X3 (flacs, mp3s)
Thuis: PC→ FiiO X3 usb DAC/AMP → Foobar / Spotify
Werk: PC→ SoundMAX prut onboard → Windhoos Media Player :(

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• henkie196
  • Niet online
Waarom niet gewoon de X3 ook op het werk gebruiken?

• Goofy1978
Marctraider schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:34:
Hoi allemaal,

Kijk ook eens naar Beyerdynamic die zijn erg comfortabel. :)
Als je hem zo op je soundblaster aansluit moet je wel een koptelefoon hebben met 50 ohm of lager.
anders hou je geen volume meer over.

[ Voor 59% gewijzigd door Goofy1978 op 07-09-2016 18:02 ]

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

henkie196 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:56:
Waarom niet gewoon de X3 ook op het werk gebruiken?
Kan wel uiteraard, maar ik vind idere dag portable luisteren een beetje gedoe met opladen en files kopieren naar een micro SD kaartje. Zeker in dit seizoen ga ik vaak op de fiets en neem dan liefst zo weinig mogelijk mee. Had hem op het werk graag als usb dac/amp ingezet, maar voor het installeren van de usb dac driver zijn administrator rechten benodigd. |:(
Dan zou ik hem veelal op het werk laten en thuis luisteren via mijn PC i.c.m. Asus Xonar DX geluidskaart.

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 03-11 10:05
Goofy1978 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:58:
[...]

Kijk ook eens naar Beyerdynamic die zijn erg comfortabel. :)
Als je hem zo op je soundblaster aansluit moet je wel een koptelefoon hebben met 50 ohm of lager.
anders hou je geen volume meer over.
Ik heb sindskort de DT-880 Pro naast mijn Sennheiser HD-598, maar het valt me wel op dat de Beyer véél strakker om mijn hoofd klemt. De Sennheiser voelde ik eigenlijk niet als ik er niet op lette. Hiermee wil ik niet zeggen dat de Beyerdynamic niet comfortabel is, maar het verschil viel me gewoon erg op.

Overigens heb ik de 250 ohm-versie en ik moet zeggen dat ik op mijn iPhone 5s nog een prima volume eruit krijg, al moet ik hem dan wel helemaal open zetten. Maar de versterking zal per apparaat natuurlijk verschillen dus YMMV.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• henkie196
  • Niet online
Jorruchie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:57:
Kan wel uiteraard, maar ik vind idere dag portable luisteren een beetje gedoe met opladen en files kopieren naar een micro SD kaartje. Zeker in dit seizoen ga ik vaak op de fiets en neem dan liefst zo weinig mogelijk mee. Had hem op het werk graag als usb dac/amp ingezet, maar voor het installeren van de usb dac driver zijn administrator rechten benodigd. |:(
Dan zou ik hem veelal op het werk laten en thuis luisteren via mijn PC i.c.m. Asus Xonar DX geluidskaart.
Oplader hoeft niet zoveel ruimte in te nemen (zit altijd in de tas bij mij), en micro SD kaartje vol zetten vind ik juist handig, dan kan ik ook zonder problemen dezelfde muziek meenemen of ik nu de Sansa Fuze, de FiiO X3, of de iBasso DX90 in de tas stop.

Maar ik heb thuis gewoon de DAC in mijn versterker, dus het scheelt wel dat ik niet echt de hele dag een portable hoef te gebruiken.

• Pino
  • Laatst online: 07-11 11:29
HarmoniousVibe schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:35:
[...]

Ik heb sindskort de DT-880 Pro naast mijn Sennheiser HD-598, maar het valt me wel op dat de Beyer véél strakker om mijn hoofd klemt. De Sennheiser voelde ik eigenlijk niet als ik er niet op lette. Hiermee wil ik niet zeggen dat de Beyerdynamic niet comfortabel is, maar het verschil viel me gewoon erg op.

Overigens heb ik de 250 ohm-versie en ik moet zeggen dat ik op mijn iPhone 5s nog een prima volume eruit krijg, al moet ik hem dan wel helemaal open zetten. Maar de versterking zal per apparaat natuurlijk verschillen dus YMMV.
De pro versie is dan ook bedoeld om steviger te klemmen, de edition versie klemt een stuk minder.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

HarmoniousVibe schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:35:
[...]
Ik heb sindskort de DT-880 Pro naast mijn Sennheiser HD-598, maar het valt me wel op dat de Beyer véél strakker om mijn hoofd klemt.
Difference compared to DT 880 PRO version

The DT 880 Edition headset for use at home and the DT 880 PRO studio headset: both are identical when it comes to sound. Identically designed acoustic transducers are used. However, the Edition models have a somewhat softer headband for enjoying music at home while the Pro headset has a slightly tighter fit on the head so that it doesn't move even in case of faster movements in everyday studio use. Moreover, the PRO version is supplied with a coiled cable and the Edition version with a straight cable.

Bron: http://europe.beyerdynamic.com/shop/dt-880-edition.html

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 17:49
iBasch schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:11:
[...]

Heb je al wat opties op het oog? Sennheiser, Philips Fidelio, AKG, Beyerdynamic... Misschien een shortlist maken.

Als je het over het scheiden van instrumenten hebt, dan kom je al vrij snel uit bij een open koptelefoon omdat die een betere soundstage hebben.

Nieuwe Sennheiser koptelefoons komen eraan:
https://www.reddit.com/r/...es_hd559_hd569_hd579_and/

De HD598 heeft een neutrale klank, prima soundstage en is erg comfortabel. Als de HD599 nog beter wordt... :o even de reviews afwachten dus.
Vind de AKG's er wel goed uit zien en lijken me comfortabel. Hoor alleen vaak dat ze een versterker nodig hebben, en anderen zeggen weer dat het overdreven wordt.

De Soundblaster Z heeft een redelijk degelijke Amp dacht ik.

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 03-11 10:05
Jorruchie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:21:
[...]

Difference compared to DT 880 PRO version

The DT 880 Edition headset for use at home and the DT 880 PRO studio headset: both are identical when it comes to sound. Identically designed acoustic transducers are used. However, the Edition models have a somewhat softer headband for enjoying music at home while the Pro headset has a slightly tighter fit on the head so that it doesn't move even in case of faster movements in everyday studio use. Moreover, the PRO version is supplied with a coiled cable and the Edition version with a straight cable.

Bron: http://europe.beyerdynamic.com/shop/dt-880-edition.html
Dat las ik inderdaad. Achteraf gezien had ik misschien beter the Edition-editie gewild, maar zoals ik al zei is het niet echt minder comfortabel; gewoon anders.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Goofy1978
Marctraider schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:21:
[...]

Vind de AKG's er wel goed uit zien en lijken me comfortabel. Hoor alleen vaak dat ze een versterker nodig hebben, en anderen zeggen weer dat het overdreven wordt.

De Soundblaster Z heeft een redelijk degelijke Amp dacht ik.
Heb ook een soundblaster z net even getest met een 250ohm beyerdynamic t90.
Hij speelt idd behoorlijk hard zelfs op 80% volume, alleen de bas is stukken minder dan op de versterker.
Zou het zelf niet aandurven met een 250 ohm klinkt niet zo gezond, al gaat het wel hard genoeg. :)

• Heilige Kaas
Hallo beste tweakers,

In het kort: Unieke koptelefoon besteld, wil jij kans of stuur ik m terug?

Ik heb een hele tijd geleden bij MassDrop de speciale HiFiMAN HE-350 besteld. Dit zou een zeer goede koptelefoon moeten zijn. Helaas zijn mijn oren niet meer wat het geweest is en switch ik een beetje van audio hobby naar fotografie.
De koptelefoon is nu net verzonden, ik was net te laat met annuleren. Ik kan het pakket weigeren, dan krijg ik mijn volledige bedrag terug, maar ik kan ook misschien iemand van jullie er blij mee maken. De koptelefoon is voor zover ik weet nergens anders te verkrijgen, of op zijn minst nu nog niet, en dat maakt hem redelijk uniek. Het enige wat ik er voor vraag is dat ik er zelf geen verlies op draai. Dus het volledige aankoopbedrag, plus de (waarschijnlijke) invoerkosten en eventuele verzendkosten naar jou toe.
Kosten van de order was 115 dollar. Als je zoek op internet zijn wat metingen en reviews al zeer lovend over toegestuurde review modellen.

Zou erg graag de koptelefoon willen testen, maar het is simpelweg het geld niet waard wetende dat ik er toch geen ultiem gebruik van kan maken. Heb toch nog een Fidelio x/2 liggen die het perfect doet op alle apparaten.

Zie ook mijn sig eens.

[ Voor 5% gewijzigd door Heilige Kaas op 16-09-2016 18:32 ]

• Amdwarrior
Hhhm ik heb wel interesse ik heb Schitt Magni 2 en ik lees
dat soundstage erg goed is ik heb nu 2 gesloten koptelefoons voor gamen niet ideaal :P

Deze heb je ier http://www.head-fi.org/pr...fiman-he350/reviews/15914 ?

• oldsmelly
  • Laatst online: 14:31
Afgelopen week de Sennheizer 598 gekocht samen met de uForce 3 Dac.
Wat een verademing met de vorige crappy game headphone....

Heerlijk open geluid en ook de dac is een aanwinst..

Alles nu overgezet naar flac of DSD (sacd) bestanden en geniet maar

MuziekLiefhebbert

• Amdwarrior
Welke had je hiervoor dan :P

• oldsmelly
Kingston HyperX

MuziekLiefhebbert

• Amdwarrior
Van gamingheadset naar een serieuze koptelefoon is ook een wereld van verschil voor muziek en gamen ook want in meeste games kan je gewoon surround simulatie instellen O-)

• oldsmelly
Amdwarrior schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:16:
[...]

Van gamingheadset naar een serieuze koptelefoon is ook een wereld van verschil voor muziek en gamen ook want in meeste games kan je gewoon surround simulatie instellen O-)
Ja zeker en in de games klinkt het ook allemaal veel beter :-)

De dac voegt ook echt iets toe, ik heb geluisterd met en zonder en dan DSD bestanden en het voegt net dat laatste beetje helderheid en spreiding van de instrumenten toe... Alleen duurt het soms 5 sec alvorens ik iets hoor das wel een beetje vreemd 8)7

MuziekLiefhebbert

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik ben op zoek naar over-ear headphones en mijn eisen zijn:

Zo licht mogelijk (gewicht)
Niet een hele strakke klem bij de oren
Draadloos...het liefst wel, maar kabel móet een optie zijn om ook te gebruiken (computer)
Bas hoeft niet extreem te zijn, liever zuivere neutrale sound.
Geluid moet het liefst niet lekken naar buiten
En hij moet niet gigantisch zijn op het hoofd, liefst niet veel groter als een on-ear model (dat is lastig..)

Budget, het liefst onder de €300.

Wat zijn jullie tips?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:07

sjaool

Every life should have 9 cats

Christiano007 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:47:
Ik ben op zoek naar over-ear headphones en mijn eisen zijn:

Zo licht mogelijk (gewicht)
Niet een hele strakke klem bij de oren
Draadloos...het liefst wel, maar kabel móet een optie zijn om ook te gebruiken (computer)
Bas hoeft niet extreem te zijn, liever zuivere neutrale sound.
Geluid moet het liefst niet lekken naar buiten
En hij moet niet gigantisch zijn op het hoofd, liefst niet veel groter als een on-ear model (dat is lastig..)

Budget, het liefst onder de €300.

Wat zijn jullie tips?
Om maar meteen met de eerste Tweakers vraag in huis te vallen. Wat heb je zelf allemaal al gevonden?

Iemand die als sinds 2001 lid van dit forum is zou dit toch moeten weten. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 02-10-2016 13:40 ]

"When you grow up your heart dies"

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

sjaool schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:39:
[...]

Om maar meteen met de eerste Tweakers vraag in huis te vallen. Wat heb je zelf allemaal al gevonden?

Iemand die als sinds 2001 lid van dit forum is zou dit toch moeten weten. ;)
Dat had ik verwacht, maar wilde gewoon alle opties van anderen weten zonder dat ik met een suggestie kwam :)

Wat ik gevonden heb zijn o.a.:

Sony H.ear On Wireless
bose quietcomfort 35

Maar heb het liefst iets wat nog iets kleiner is, weet niet of het mogelijk is want dan kom je al snel op on-ear en voor zover ik het allemaal lees hebben de meesten allemaal veel sound-leak.

De Hifiman Edition S lijken mij ook enorm comfortabele headsets, maar vind ze nog best wat geluid doorlaten, ook met die afneembare kap erop. En ogen ook érg groot.

Nu weet ik dat comfort en compact lastig is, maar ben benieuwd of jullie hier nog opties voor hebben?

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-11 08:17
wingsofgold schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:14:
Ook ik zoek een goede headphone ter vervanging van mijn Sony XB-500.
Ik wil deze vooral buitenshuis gebruiken, vandaar dat ik eigenlijk op on-ears uit kom.
geluidskwaliteit is daabij erg belangrijk dus mijn budget heb ik zo rond 200 eur vastgesteld.

waar ik zelf tussen twijfel is de Sennheiser Urbanite of de V-moda XS. beide krijgen vrij goede reviews, met hier en daar een wat mindere. het lastige is dat ik ze nergens kan beluisteren of nergens ben tegengekomen rond Amsterdam.

Heeft iemand ervaring met beide? ik denk dat ze vrij gelijkwaardig zijn alleen is de Urbanite een betere keus voor meer Bass en de V-moda meer neutraal.
Ben benieuwd welke koptelefoon je hebt gekocht...ik twijfel namelijk ook. Sennheiser momentum on ear of de v-moda xs....

Any thoughts waar ik beide kan beluisteren?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:07

sjaool

Every life should have 9 cats

Christiano007 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:36:
[...]
Dat had ik verwacht, maar wilde gewoon alle opties van anderen weten zonder dat ik met een suggestie kwam :)
;)

Als je geen last wil hebben van geluidslekkage kom je sowieso bij een gesloten koptelefoon uit en dan word de keuze al een redelijk stuk beperkter.

Ik zit zelf op dit moment niet zo in de over-ear koptelefoons omdat ik eigen alleen nog maar in-ears gebruik. En de laatste over-ears die ik gekocht heb zijn in principe zo lek als een mandje qua geluidslekkage. Het gaat hier om de Sennheiser HD580 Jubilee, de Alessandro MS-1 (made by Grado) en een Bluetooth koptelefoon van Syllable (die laatste is niet zo'n groot succes gebleken). :)

"When you grow up your heart dies"

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-11 18:16

Metro2002

Memento mori

Christiano007 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:36:
[...]

Wat ik gevonden heb zijn o.a.:

Sony H.ear On Wireless
bose quietcomfort 35

Maar heb het liefst iets wat nog iets kleiner is, weet niet of het mogelijk is want dan kom je al snel op on-ear en voor zover ik het allemaal lees hebben de meesten allemaal veel sound-leak.

De Hifiman Edition S lijken mij ook enorm comfortabele headsets, maar vind ze nog best wat geluid doorlaten, ook met die afneembare kap erop. En ogen ook érg groot.

Nu weet ik dat comfort en compact lastig is, maar ben benieuwd of jullie hier nog opties voor hebben?
Heb zelf de QC35 en die zijn niet enorm groot, ze zijn zelfs kleiner dan mijn sennheiser HD205 on ear koptelefoon die ik hiervoor had en zitten véél comfortabeler. Hij is tevens plat op te vouwen en er zit een harde carrycase bij. De noise cancelling van Bose is de beste die er op de markt te koop is en is echt zalig, als je dat eenmaal gewend bent wil je niks anders meer. Dure hoofdtelefoon maar wel een erg fijn ding. Zou hem zo weer opnieuw kopen. Geluidskwaliteit is gewoon goed te noemen en door de noise cancelling hoef je hem ook nooit hard te zetten.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Metro2002 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:10:
[...]

Heb zelf de QC35 en die zijn niet enorm groot, ze zijn zelfs kleiner dan mijn sennheiser HD205 on ear koptelefoon die ik hiervoor had en zitten véél comfortabeler. Hij is tevens plat op te vouwen en er zit een harde carrycase bij. De noise cancelling van Bose is de beste die er op de markt te koop is en is echt zalig, als je dat eenmaal gewend bent wil je niks anders meer. Dure hoofdtelefoon maar wel een erg fijn ding. Zou hem zo weer opnieuw kopen. Geluidskwaliteit is gewoon goed te noemen en door de noise cancelling hoef je hem ook nooit hard te zetten.
Gebruik je hem toevallig ook op de pc/laptop draadloos? Zo ja, hoe is het dan met de latency als je gamed?

En kun je ze ook gebruiken met de kabel als de accu leeg is?

[ Voor 3% gewijzigd door Christiano007 op 02-10-2016 21:55 ]

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Christiano007 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:54:
[...]

Gebruik je hem toevallig ook op de pc/laptop draadloos? Zo ja, hoe is het dan met de latency als je gamed?

En kun je ze ook gebruiken met de kabel als de accu leeg is?
Ik gebruik hem bijna uitsluitend op de pc draadloos en bij bv films of youtube filmpjes merk je niks van latency, lipsync is gewoon prima, in games merk je dat er een hele kleine vertraging in zit maar veel minder dan bij andere bluetooth producten die ik gebruikt heb en voor mij in elk geval geen enkel probleem / niet storend. Denk dat dit ook wel een beetje inherent aan bluetooth is en dat je er niet echt aan ontkomt maar de Boses doen het imho best goed qua latency.

Je kan ze ook gebruiken als de accu leeg is aan een kabel alleen is dan ook de DSP chip uit en klinkt het geluid iets vlakker. Je kan hem ook met ANC (en de DSP chip dus aan) gebruiken aan een kabel en daarmee heb je een nog langere accuduur (bluetooth en ANC 20 uur, alleen ANC en kabel 30 uur).Die accuduur haal je in de praktijk ook echt makkelijk, als je het volume niet helemaal opdraait haal je nog wel langer ook.

[ Voor 13% gewijzigd door Metro2002 op 02-10-2016 22:10 ]

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Metro2002 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 22:08:
[...]

Ik gebruik hem bijna uitsluitend op de pc draadloos en bij bv films of youtube filmpjes merk je niks van latency, lipsync is gewoon prima, in games merk je dat er een hele kleine vertraging in zit maar veel minder dan bij andere bluetooth producten die ik gebruikt heb en voor mij in elk geval geen enkel probleem / niet storend. Denk dat dit ook wel een beetje inherent aan bluetooth is en dat je er niet echt aan ontkomt maar de Boses doen het imho best goed qua latency.

Je kan ze ook gebruiken als de accu leeg is aan een kabel alleen is dan ook de DSP chip uit en klinkt het geluid iets vlakker. Je kan hem ook met ANC (en de DSP chip dus aan) gebruiken aan een kabel en daarmee heb je een nog langere accuduur (bluetooth en ANC 20 uur, alleen ANC en kabel 30 uur).Die accuduur haal je in de praktijk ook echt makkelijk, als je het volume niet helemaal opdraait haal je nog wel langer ook.
Top dankjewel voor de info

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb de Bose QC35 en 25 net bij de mediamarkt geprobeerd, er moet geen verschil qua comfort zitten maar voor mijn gevoel zat de 35 iets lekkerder.

Is er nog een alternatief qua comfort en gewicht wat vergelijkbaar is met de QC35 ? Prijs is namelijk wel erg veel. Mag ook wel een bedrade versie zijn.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Christiano007 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:26:
Heb de Bose QC35 en 25 net bij de mediamarkt geprobeerd, er moet geen verschil qua comfort zitten maar voor mijn gevoel zat de 35 iets lekkerder.

Is er nog een alternatief qua comfort en gewicht wat vergelijkbaar is met de QC35 ? Prijs is namelijk wel erg veel. Mag ook wel een bedrade versie zijn.
Hoe belangrijk vind je noise cancelling is de vraag denk ik meer. Er zijn zat hoofdtelefoons die ook comfortabel zitten en goedkoper zijn maar die komen qua NC niet in de buurt van de Bose maar als dat niet zo belangrijk is heb je natuurlijk een stuk ruimere keuze.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Metro2002 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:04:
[...]

Hoe belangrijk vind je noise cancelling is de vraag denk ik meer. Er zijn zat hoofdtelefoons die ook comfortabel zitten en goedkoper zijn maar die komen qua NC niet in de buurt van de Bose maar als dat niet zo belangrijk is heb je natuurlijk een stuk ruimere keuze.
Heb ook wat sennheisers geprobeerd (+- 200 euro) maar die voelden een stuk zwaarder. Het fijne aan de QC35 vond ik dat je hem amper óp je hoofd voelt.

Ik was wel redelijk onder de indruk van de NC , van mij hoeft het niet zo extreem maar het was wel prettig.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-11 09:29
Christiano007 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:38:
[...]

Heb ook wat sennheisers geprobeerd (+- 200 euro) maar die voelden een stuk zwaarder. Het fijne aan de QC35 vond ik dat je hem amper óp je hoofd voelt.

Ik was wel redelijk onder de indruk van de NC , van mij hoeft het niet zo extreem maar het was wel prettig.
Het klinkt alsof je al overtuigd bent, je moet alleen je portemonnee nog overtuigen :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Collega van me komt net aan met dit: http://gerrardst.nl

Een hoofdtelefoon huren :?

Ze hadden een foutje gemaakt en haar de schroeven niet meegestuurd (je krijgt 'm in onderdelen in een platte doos zodat 'ie door de brievenbus past) dus er goed naar luisteren was een beetje tricky, maar 't lijkt een nogal overdreven hoog te hebben, met juist wat minder midden. Laag was dan wel weer ok.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Ossi
CyBeR schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:47:
Collega van me komt net aan met dit: http://gerrardst.nl

Een hoofdtelefoon huren :?

Ze hadden een foutje gemaakt en haar de schroeven niet meegestuurd (je krijgt 'm in onderdelen in een platte doos zodat 'ie door de brievenbus past) dus er goed naar luisteren was een beetje tricky, maar 't lijkt een nogal overdreven hoog te hebben, met juist wat minder midden. Laag was dan wel weer ok.
Ik vind die connectors nogal lomp op de oorschelpen. Misschien wel duurzamer daardoor.
Ze vinden het gek om 300 euro voor een koptelefoon te betalen, dus ik vermoed dat ze hun koptelefoon met 300 euro modellen vergelijken. Of dat in de praktijk ook zo klinkt weet ik niet.

Verder kan ik er weinig over zeggen, want ik heb ze nooit geluisterd. Ik blijf nog wel lekker bij mijn BeyerDynamic DT770. Stuk goedkoper op de lange termijn en bevalt mij uitstekend :)

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
Ossi schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:25:
[...]

Ik vind die connectors nogal lomp op de oorschelpen. Misschien wel duurzamer daardoor.
Ze vinden het gek om 300 euro voor een koptelefoon te betalen, dus ik vermoed dat ze hun koptelefoon met 300 euro modellen vergelijken. Of dat in de praktijk ook zo klinkt weet ik niet.
Als je de prijzen page checkt, zie je dat ze 500 euro voor een 'lifetime' abbo vragen, inclusief reparaties. Dus die 300 euro is idd een aardig richtbedrag, als je bedenkt dat ze ook nog wel een jaar of 10 service incalculeren.
Verder kan ik er weinig over zeggen, want ik heb ze nooit geluisterd. Ik blijf nog wel lekker bij mijn BeyerDynamic DT770. Stuk goedkoper op de lange termijn en bevalt mij uitstekend :)
Dit. Voor die 500 koop je een mooie headphone en een amp, je moet wel een ongelofelijke kluns zijn wil je zo vaak je headphones slopen dat die gerrard rendabel wordt :P

• Ossi
Henk schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:46:
[...]

Als je de prijzen page checkt, zie je dat ze 500 euro voor een 'lifetime' abbo vragen, inclusief reparaties. Dus die 300 euro is idd een aardig richtbedrag, als je bedenkt dat ze ook nog wel een jaar of 10 service incalculeren.

[...]

Dit. Voor die 500 koop je een mooie headphone en een amp, je moet wel een ongelofelijke kluns zijn wil je zo vaak je headphones slopen dat die gerrard rendabel wordt :P
500 euro voor een lifetime abbo vond ik ook opmerkelijk. Helemaal voor een startup die mogelijk over een jaar al weer de deuren moet sluiten. Vraag me ook af hoeveel mensen dat nemen. Moet zeggen dat ik die schelpen er an sich wel comfortabel uit vind zien.
Let wel, er is geen dekking voor verlies of diefstal. Vraag me af of je dan een nieuwe koptelefoon moet kopen voor 500 euro, of dat je de daadwerkelijke kostprijs betaald van een paar tientjes :P

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Nou ik ga toch maar niet voor draadloos, ondanks dat de QC35 top zitten vind ik het teveel geld.

Nu zit ik te twijfelen tussen de volgende 2:

Sony MDR-1A
M40X

Nu lees ik dat de sony echt heel comfortabel zit , wat ik erg belangrijk vind. Maar hoe zit het met de sound leak ?

De M40X lees je genoeg positiefs over, maar deze klemt weer heel sterk?

Keuzes keuzes :P Kan ze helaas nergens testen want de Mediamarkt heeft ze beiden niet :')

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:52
Christiano007 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:11:
Nou ik ga toch maar niet voor draadloos, ondanks dat de QC35 top zitten vind ik het teveel geld.

Nu zit ik te twijfelen tussen de volgende 2:

Sony MDR-1A
M40X

Nu lees ik dat de sony echt heel comfortabel zit , wat ik erg belangrijk vind. Maar hoe zit het met de sound leak ?

De M40X lees je genoeg positiefs over, maar deze klemt weer heel sterk?

Keuzes keuzes :P Kan ze helaas nergens testen want de Mediamarkt heeft ze beiden niet :')
Ik heb ruim een half jaar de Sony MDR-1A en ben er erg tevreden over:

- goed geluid (iets bass heavy maar niet teveel)
- geen sound leak (gebruik hem voornamelijk op het werk)
- comfortabel
- comfortabel!
- comfortabel!!!

• rlsikosek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:44
V-Moda koptelefoons kan ik zeker aanraden! In combinatie met XL pads een hoog draagcomfort en het geluid is echt top! V-Moda heeft ook een Crossfade Wireless mochten jullie daar geïnteresseerd in zijn!

@MrGab, ik zou voor de V-Moda XS of M-100 gaan.

• eL_Jay
Waar kan ik een beyer dt770 non-pro kopen?

[ Voor 7% gewijzigd door eL_Jay op 10-10-2016 10:51 ]

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 16:34

BEVEL

s9.BeVeL

Hallo,
Ik zoek een over-ear headphone en geluidskaart.
Over het algemeen luister ik veel muziek en speel ik games.
Ik gebruik nu een Sennheiser HD 555 en onboard via VT2021 geluidskaart (
Gigabyte GA-Z77X-D3H)
Ik ben op zoek naar een goede upgrade hiervoor.
De headset wil ik absoluut nog gebruiken. De geluidskaart heeft dus prioriteit.
Het liefst heb ik een over-ear open headset.
Closed is op zich geen belemmering, maar ik hoor het liefst nog wat geluid om me heen.
Ik ben zeer tevreden over mijn huidige setup, maar aangezien ik dit al jaren gebruik ben ik toe aan wat vernieuwing.
Geen echte klachten dus. Maar ik sta open om blown-away te raken van een nieuwe headset.

Overigens weet ik niet precies of een geluidskaart echt veel verschil zal maken, maar ik lees op meerdere plekken dat dit geen overbodige luxe is

Zelf heb ik onderstaand gevonden:
pricewatch: Beyerdynamic DT 990 (32 Ohm) (Zilver)
scheelt het om hier bijv een 250ohm versie te nemen? of de 80 ohm?

pricewatch: Creative Sound Blaster Z (OEM)

is dit een goede combi of hebben jullie suggesties?
Budget is ca 300 euro.

• Goofy1978
BEVEL schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:48:
Hallo,
Gigabyte GA-Z77X-D3H)
Closed is op zich geen belemmering, maar ik hoor het liefst nog wat geluid om me heen.
Ik ben zeer tevreden over mijn huidige setup, maar aangezien ik dit al jaren gebruik ben ik toe aan wat vernieuwing.
Geen echte klachten dus. Maar ik sta open om blown-away te raken van een nieuwe headset.

Overigens weet ik niet precies of een geluidskaart echt veel verschil zal maken, maar ik lees op meerdere plekken dat dit geen overbodige luxe is

Budget is ca 300 euro.
Ik heb mn 250 ohm t90 ook wel eens in de sound blaster z geprobeerd, maar in de versterker klinkt hij echt veel beter de bas is dan veel mooier en voller.
Het klonk niet erg gezond in elk geval.
Geen 250 ohm in de soundblaster z zonder versterker is mn advies, maar of 80 ohm nog wel gaat weet ik niet, ik denk het wel 80 ohm zou beter moeten klinken dan 32 ohm met genoeg versterking.
32ohm is echt voor telefoons of tablets geschikt om met weinig stroom nog veel geluid te krijgen, op een versterker zou je hem stuk kunnen spelen als je het volume een keer per ongeluk vol open zet. :)
Misschien kun je de sounblaster z laten vallen en een usb koptelefoon versterker kopen die heeft geen problemen met 250 ohm. :)

Edit die zijn wat duurder dan ik dacht, en je krijgt ook weer een kastje extra bij de pc :X
Dan is de z met een 80 ohm misschien wel de betere keus, die sounblaster is wel erg goed vind ik er komt mooier geluid uit dan via hdmi van de pc zelf. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Goofy1978 op 15-10-2016 12:54 ]

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Hallo,
Gigabyte GA-Z77X-D3H)

Budget is ca 300 euro.
Het is misschien ietsje boven je budget maar als je per se een geluidskaart wilt gebruiken zou ik de Asus Xonar Essence STX II aanraden, de geluidsprestaties zijn geweldig en het heeft een goede ingebouwde versterker die een 250 ohm koptelefoon aan zal aankunnen.
https://tweakers.net/pric...xonar-essence-stx-ii.html

De Xonar is, naar mijn mening, een goede combi met de BD DT990 van 250 ohm maar nogmaals het is wel ietsje boven je budget (155 + 171 EUR).

• Albinosaurus
  • Niet online
Tim2010 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:21:
[...]

Het is misschien ietsje boven je budget maar als je per se een geluidskaart wilt gebruiken zou ik de Asus Xonar Essence STX II aanraden, de geluidsprestaties zijn geweldig en het heeft een goede ingebouwde versterker die een 250 ohm koptelefoon aan zal aankunnen.
https://tweakers.net/pric...xonar-essence-stx-ii.html

De Xonar is, naar mijn mening, een goede combi met de BD DT990 van 250 ohm maar nogmaals het is wel ietsje boven je budget (155 + 171 EUR).
Door dit te lezen begin ik me af te vragen hoe deze Xonar zich gaat meten met een Auzentech X-Fi Bravura. Ze hebben allebei headphone amps, redelijk high-end componenten maar eentje is nu zo een beetje 6 jaar oud.

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Bvelleko schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:54:
[...]

Door dit te lezen begin ik me af te vragen hoe deze Xonar zich gaat meten met een Auzentech X-Fi Bravura. Ze hebben allebei headphone amps, redelijk high-end componenten maar eentje is nu zo een beetje 6 jaar oud.
Je kan een review van de Xonar vinden op de website van de buren (*kuch* Hardware Info *kuch*) mocht je een idee willen krijgen hoe de Xonar presteert en dan zelf een vergelijking trekken met de Bravura.

• Goofy1978
Auzentech is faliet dus geen ondersteuning meer voor producten, zou die dus niet kopen.

• Albinosaurus
  • Niet online
Tim2010 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:00:
[...]

Je kan een review van de Xonar vinden op de website van de buren (*kuch* Hardware Info *kuch*) mocht je een idee willen krijgen hoe de Xonar presteert en dan zelf een vergelijking trekken met de Bravura.
Thanks! Hier staat de Bravura niet op maar wel de Prelude die volgens andere reviews weer wat beter is dan de Bravura. Mijn conclusie is dus dat de Xonar dan ook beter moet zijn dan de Bravura :D
Goofy1978 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:43:
Auzentech is faliet dus geen ondersteuning meer voor producten, zou die dus niet kopen.
Het gaat mij in dit geval ook niet om aankoopadvies (had ik even moeten aangeven) maar om de vraag of het voor iemand met een oude Auzentech kaart interessant is om te kijken naar een upgrade. Als je nu op zoek bent naar een PCI-E geluidskaart is deze Xonar volgens mij een hele goede keuze.

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 16:34

BEVEL

s9.BeVeL

Goofy1978 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:13:
[...]

Ik heb mn 250 ohm t90 ook wel eens in de sound blaster z geprobeerd, maar in de versterker klinkt hij echt veel beter de bas is dan veel mooier en voller.
Het klonk niet erg gezond in elk geval.
Geen 250 ohm in de soundblaster z zonder versterker is mn advies, maar of 80 ohm nog wel gaat weet ik niet, ik denk het wel 80 ohm zou beter moeten klinken dan 32 ohm met genoeg versterking.
32ohm is echt voor telefoons of tablets geschikt om met weinig stroom nog veel geluid te krijgen, op een versterker zou je hem stuk kunnen spelen als je het volume een keer per ongeluk vol open zet. :)
Misschien kun je de sounblaster z laten vallen en een usb koptelefoon versterker kopen die heeft geen problemen met 250 ohm. :)

Edit die zijn wat duurder dan ik dacht, en je krijgt ook weer een kastje extra bij de pc :X
Dan is de z met een 80 ohm misschien wel de betere keus, die sounblaster is wel erg goed vind ik er komt mooier geluid uit dan via hdmi van de pc zelf. :)
Dank!
Kun je mij een goede external DAC aanbevelen? dit is echt onbekend terrein voor mij.
Dan in combinatie met de 990Pro 250ohm.

• Goofy1978
BEVEL schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 13:17:
[...]

Dank!
Kun je mij een goede external DAC aanbevelen? dit is echt onbekend terrein voor mij.
Dan in combinatie met de 990Pro 250ohm.
Nee ik weet daar ook niet zoveel van om daar advies in te geven, weet dat sommigen wel koptelefoons tot 600 ohm aan kunnen.
Sluit mijn koptelefoon aan op een denon x2200 dat gaat ook prima. :)
Met koptelefoon versterkers ga je wel snel in de audiofielen richting en de prijzen daarvan lopen wel erg snel op.

• matthijsdgr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:24
Momenteel staat de sennheiser hd598 SE 119 euro op Amazon.it.

Er kwam iets van een 4,5 euro verzendkosten bij.

• ludacrash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 12:57
Hallo mede-Tweakers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik zoek een goede Bluetooth over-ear koptelefoon, bij voorkeur met noise-canceling voor op het kantoor.
Ik zal hem gaan gebruiken icm mijn iPhone.
Mijn muzieksmaak is erg divers dus het liefst heb ik een koptelefoon die zo ongeveer alle muziek wel goed en mooi afspeelt. Ik ben zeker geen audiofiel, gebruik dan ook hoofdzakelijk Spotify, maar hou wel van gewoon goed geluid.

Ik wil hier eigenlijk niet meer dan €150 voor kwijt zijn.

Nu heb ik 2 koptelefoons gevonden de mijn interesse hebben, namelijk:

Sony MDR-ZX770BN pricewatch: Sony MDR-ZX770BN (Zwart) (€100 bij Amazon.de)
Plantronics Backbeat Pro https://tweakers.net/pric...at-pro-(paars-zwart).html (€140 bij Amazon.de)

Nu lijkt de Plantronics de betere keus als je kijkt naar features en de noise-canceling schijnt wat beter te zijn.

Echter is de Plantronics wel 340 gram tegenover de 245 gram van de Sony. En heeft de Plantronics ronde earcups terwijl de Sony ovale heeft. Momenteel gebruik ik thuis een Audio Technica ATH-M50 met ovale earcups en deze zit wel goed, ik heb geen ervaring met ronde earcups.

Ik ben niet echt van plan de koptelefoon in het openbaar vervoer te dragen, dan gebruik ik liever in-ears ivm bulk qua meenemen. Misschien een keer in het vliegtuig op vakantie en verder voornamelijk thuis en op kantoor.

Heeft iemand misschien ervaring met een van deze of beide koptelefoons en kan mij van advies voorzien voor een keuze? Ik neig sterk naar de Plantronics vanwege de features maar twijfel hoofdzakelijk over het draagcomfort door het gewicht (+95 gram) en de ronde earcups.

Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom, zolang ze binnen het budget vallen, aangezien ik wel heb gemerkt dat er altijd wel een betere koptelefoon is voor "iets" meer geld en dat houdt nooit op :+ .

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Mensen hier ervaring met de V-Moda crossfire? Lees er goeie dingen over en er kan een microfoon in(los te kopen)

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-11 22:48

MikeVM

- Baloo -

als je dan toch geld wil uitgeven voor de source, investeer dan in een DAC/AMP combo. dit hoeft niet veel meer te kosten dan een goede geluidskaart.

SMSL M3/FIIO E10K

https://www.reddit.com/r/...acs_headphone_amplifiers/

[ Voor 8% gewijzigd door MikeVM op 24-10-2016 13:55 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:57
Ik heb wat moeilijkheden in mijn zoektocht naar een goede draadloze hoofdtelefoon om mijn Jabra Revo Wireless te vervangen.

Ik heb de Bose QC35 uitgeprobeerd, maar ik kan maar moeilijk gewoon worden aan de ANC. Het is alsof ik een druk op mijn hoofd begin te voelen die al snel onaangenaam is.
Erna de MDR-1000x geprobeerd, die al heel wat beter was, maar nog te zwaar qua gewicht naar mijn gevoel.

Uiteindelijk ben ik bij de B&W P5 Wireless uitgekomen, waarvan ik dacht: Héé, licht toestel en een stuk goedkoper! (Amazon UK < 280 ). Geen ANC, maar dat is dan wellicht in het algemeen niets voor mij.

Nu, gisteren komt de P5 toe. Bedraad klinkt dat ding echt super! Zodra ik echter de Bluetooth aanzet en pair met iPhone / iPad, hoor ik een licht gesis / gekraak in de rechter earcup.
Ik ben gewoon van Bluetooth headsets dat je een heel licht geruis hoort bij het activeren van Bluetooth, maar dit is een stuk prominenter aanwezig dan de Jabra of andere hoofdtelefoons.
Het gesis / gekraak is zelfs nog merkbaar bij het stiller afspelen van een video / track. Ook mijn vriendin hoort het bij het gebruiken van de P5.

Iemand nog met een P5 Wireless die dit ervaren heeft?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:59
Hoi allen, ik ga vandaag een wireless koptelefoon kopen. Het wordt de Bose QC35 of de B&W P7 Wireless. Budget is maximaal 400 euro.

Ik vind het belangrijk dat ik "goed" "zuiver" geluid heb met "voldoende" bass. Bovendien moet de koptelefoon goed zitten. Ik neig naar de Bose vanwege ANC, maar als men tips heeft om een ander model te overwegen dan hoor ik dat graag!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-11 22:48

MikeVM

- Baloo -

als noisecanceling belangrijk is, dan kwam je vroeger al heel snel uit op de QC35,
sinds kort is er ook de Sony MDR-1000X, die zou betere Noise Canceling hebben, en leuke features.

verder twijfel ik of meeste mensen Noise canceling nodig hebben. luister je meestal op laag volume? op luid volume, welke soort omgeving zit je?

de momentum wireless zijn ook de moeite om te bekijken.

als ik jou was zou ik zoveel mogelijk modellen uitproberen:
- Sennheiser Momentum Wireless
heeft zga alles wat je zoeket, ANC, goed geluid, goede battery life,
- Sony MDR1000X
wat mindere look, zeer goede ANC, de controls zijn hate it or love it
- Bose QC35
bewezen hoofdtelefoon, zeer goede ANC, goede battery life, geluidskwaliteit is volgens sommige wat minder. comfort zou ook zeer goed zijn bij bose
- B&W P7 Wireless
geluid zou zeer goed zijn, geen ANC, battery life is iets minder dan de andere 3 modellen

als ik blind moest kiezen zou ik voor de sennheiser gaan.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik had wat probleempjes met mijn Matrix Mini-i uit 2014, viel na een tijdje gebruik af en toe uit. Uitstekende support uit China stuurde een plaatje welke punten even opnieuw doorgesoldeerd moesten worden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7ZgJwi4.png

En weer gefixed! Ik zie nu trouwens ook dat binnen een jaar zelfs de shipping heen en terug binnen de garantie voorwaarden valt, dat kom je ook niet vaak tegen bij China audio. Zeer positief!
http://www.matrix-digi.co...-and-Support/service.html

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 16:28
Toch de stoute schoenen eens aangetrokken en aan de gang gegaan met het vervangen van de uitgerekte elastiekjes van m'n Q701.

Ergens gelezen dat haarelastiekjes goede vervangers zouden zijn. Vandaag dacht ik daar ineens aan in een winkel, setje gekocht...

Thuis gekomen hoofdtelefoon uit elkaar getrokken, oude elastiekjes los... en erachter gekomen dat die haardingen eigenlijk veel te dik zijn :p

Zijn die haarelastieken altijd zo dik? Of kan ik beter kijken naar een alternatief. Dikte moet ongeveer gelijk zijn aan die normale rubberen elastiekjes, goede mm doorsnede denk ik.

Wel irritant, kan hoofdtelefoon niet gebruiken tot ie weer in elkaar zit, maar kan hem zonder elastieken ook niet in elkaar zetten, en het is een vrij kwetsbaar geheel zo.

edit:
Via AKG (chat) doorgestuurd naar CE repairs. Daar staan ze in hun shop, denk ik, onder de K701.
Echter, dingen kost 4,60 /stuk. + 3,50 verzendkosten en 4,50 verwerkingskosten... ex BTW, totaal 20+ euro voor 2 bandjes die enkele centen per stuk zijn. Ergens moeten die mannen natuurlijk ook wel geld verdienen, maar 20 euro ...

[ Voor 18% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 07-11-2016 19:02 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Op m'n bureau is altijd wel een hoofdtelefoon in gebruik maar ik werd zat om de rest in een doos te moeten bewaren of rond te laten zwerven. Jaren geleden heb ik bij IKEA een keer opklapbare haken gekocht om een wasrek op te hangen in de bijkeuken. Het zijn nette dingen zonder scherpe randen, netjes afgerond en gepolijst.

Ze blijken prima te voldoen als hoofdtelefoonhaken ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/bjarnum-haak-opklapbaar__0095159_PE233553_S4.JPG

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xY85Olg1fygJJrW712cds9qT/full.jpg

Eindelijk een nette en compacte oplossing :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 19:41
Kan ik hier ook vragen naar feedback voor een nieuwe headphone? Misschien wat specifiekere kennis dan in het algemene aankoop advies topic.

* knip *

Nee, het is niet de bedoeling om je vraag te crossposten in meerdere topics. Verder in Nieuwe all-round koptelefoon. De Tweakers die willen reageren, kom je tegen in je eigen topic.

[ Voor 63% gewijzigd door S1NN3D op 07-11-2016 10:24 ]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:04
De MF-100, MF-200 en de MF-200b (met mini XLR stekker) hoofdtelefoons van Musical fidelity zijn momenteel in de aanbieding via iBood, tot en met 9 november. Vooral de 200 is interessant lijkt me, ook omdat 'ie voor maar een tientje meer wordt aangeboden dan de 100.

Voor 90 euro kan je 'm elders nieuw krijgen, maar 56 euro is toch weer een andere prijs. Voor een review, zie o.a. http://headfonics.com/201...-200-by-musical-fidelity/ en www.head-fi.org/products/...elity-mf200/reviews/13132.

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:56

Baggeraar

Wat een gebagger..

Ik heb sinds +-1.5 jaar een Beyerdynamic MMX300 headset. die heeft net zoals de meeste Beyer hoofdtelefoons de typische headband.
Nu heb ik de hoofdtelefoon niet vaak op gewoonweg omdat die naar mijn gevoel te veel om de oren 'spant'.. heeft iemand dezelfde ervaring hiermee?

Heb al geprobeerd om 'm als het ware uit te rekken, maar daar is ie te robuust voor :)

Aanraders voor lichtere hoofdtelefoons/waar naar kijken? (mic is niet echt een vereiste)

[ Voor 5% gewijzigd door Baggeraar op 07-11-2016 21:59 ]

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 19:41
@mod, oke prima. Heb uiteindelijk via internet een veel goedkopere gevonden waar ik wel een gokje op wil wagen. Schijnt heel goed te klinken (kan blijkbaar meekomen met koptelefoons van 150++ euro) maar de oorkussens zijn wel erg slecht, dus gelijk vervangende erbij gekocht voor een totaal van 40 euro :) Ben benieuwd

pricewatch: Superlux HD-668B (Zwart)
Pagina: 1 ... 84 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.