• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Ik bezit sinds een paar dagen de V Moda Crossfade Wireless en ik lees her en der dat je audio moet 'inwerken' ? Ik vroeg me af of mensen mij hier kunnen helpen want op internet vind ik allemaal websites met 'dit is de beste headset van 2016' etc...

En zijn er hier mensen die een aparte audio speler gebruiken bij een headset(zoals de FiiO X5)?

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
weszz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:21:
Ik bezit sinds een paar dagen de V Moda Crossfade Wireless en ik lees her en der dat je audio moet 'inwerken' ? Ik vroeg me af of mensen mij hier kunnen helpen want op internet vind ik allemaal websites met 'dit is de beste headset van 2016' etc...
De term die je zoekt is 'inspelen'. Soms moeten speakers een aantal uren gespeeld hebben om het materiaal soepel te maken en hun daadwerkelijke geluid te geven. En ik heb stiekem ook wel het idee dat het soms de eindgebruiker is die moet wennen aan het geluid ;)
En zijn er hier mensen die een aparte audio speler gebruiken bij een headset(zoals de FiiO X5)?
Dat schiet met een draadloze koptelefoon niet zoveel op, die hebben namelijk sowieso hun eigen versterker bij zich, en als het een bluetooth koptelefoon is, ook nog eens zijn eigen DAC. Het enige wat de bron dus eigenlijk hoeft te doen, is het doorsturen van het mp3'tje, simpel gezegd. Hierbij heb je 0 profijt van een betere AMP of DAC.

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:32

KRAI.7

Bwoah...

Vraagje: wie gebruikt zijn Bose QC35 ook voor games en hoe bevalt dat? Ik wil namelijk een koptelefoon kopen voor muziek, games en films maar ik kan niet zoveel specifieke ervaringen vinden op het gebied van gaming.

Het liefst ervaringen met racegames en actiegames/shooters op de PS4, waarbij voor mij alleen het geluid belangrijk is, ik doe toch nooit wat met de microfoon. :)

Alvast bedankt!

• Donkeykong12
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-10 14:31
Even een vraagje. Ben van plan om een Bose QC35 aan te schaffen, maar nu heb ik het probleem dat mijn PC geen bluetooth heeft (had ik nou toch maar een moederbord ingebouwd met bluetooth). Heeft iemand misschien opties voor een bluetooth dongle die werkt en niet te duur is (de QC35 is al zo duur)? Ik hoef er geen 10 meter mee te kunnen lopen, want zo groot is mijn kamer toch niet.

Alvast Bedankt!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:17

charrel

Cortisol4life..

• Donkeykong12
Ja captain obvious :9 , ik weet wel waar ik dongles kan vinden, heb alleen op verschillende plaatsen gelezen dat mensen problemen hadden met verbinden, daarom hoopte ik hier gewoon iemand te vinden die iets heeft wat sowieso werkt. dan hoef ik niet eerst 50 van die dingen te kopen voordat ik eentje heb die werkt.

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-11 21:18
Die extra info had je er misschien even direct bij moeten vermelden dan. ;)

Anyway, volgens dit draadje zou de Asus dongle wel werken nu.

• Donkeykong12
troftnom schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:07:
Die extra info had je er misschien even direct bij moeten vermelden dan. ;)

Anyway, volgens dit draadje zou de Asus dongle wel werken nu.
Idd, in mijn hoofd was het al wat duidelijker, dankjewel, dan ga ik die maar eens proberen. Dankjewel!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 09:34
Heeft iemand enig idee of Philips nog aan een nieuwe fidelio-reeks werkt? Ik denk dan vooral aan een L3 als opvolger van de L2. De L2 is namelijk bijna niet meer te krijgen, en als, dan voor een belachelijke prijs.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:09
AIAIAI brengt een draadloze headband naar Kickstarter :)

• Ozbro89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-11 20:55
Mannen,

Ik twijfel tussen de G933 en de Astro a40 TR. Prijsverschil ongeveer 90 euro.

Welke raden jullie aan voor all around gebruik? Voornamelijk gaming?

Alvast bedankt!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:04
De Musical fidelity MF-100 is vandaag tijdens de iBood hunt flash sale te koop voor nog een tientje minder dan laatst, 30 euro dus plus 6 euro verzendkosten. De MF-200 kwam net langs tijdens de hunt zelf, wellicht op een later moment nogmaals.

Zie http://www.ibood.com/nl/n...elity-mf-100-on-ears.html

[ Voor 27% gewijzigd door musicfreak op 23-11-2016 09:11 ]

• dj1982
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-11 14:46
keko12 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:06:
Heeft iemand enig idee of Philips nog aan een nieuwe fidelio-reeks werkt? Ik denk dan vooral aan een L3 als opvolger van de L2. De L2 is namelijk bijna niet meer te krijgen, en als, dan voor een belachelijke prijs.
Geen idee, maar wat is het verschil tussen de L-serie en de X-serie? Ik heb een paar maanden geleden een zo goed als nieuwe X2 aangeschaft voor minder dan wat de L2 bij bol.com moet kosten, en ben er ontzettend tevreden mee.

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 09:34
dj1982 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:04:
[...]

Geen idee, maar wat is het verschil tussen de L-serie en de X-serie? Ik heb een paar maanden geleden een zo goed als nieuwe X2 aangeschaft voor minder dan wat de L2 bij bol.com moet kosten, en ben er ontzettend tevreden mee.
Hij is slechter :) (maar toch meen ik dat). De L2 is vooral kleiner en half gesloten en door die beide punten geschikter voor onderweg. De X2 is eigenlijk echt voor thuis.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
Voor mijn vader ben ik op zoek naar een goede koptelefoon. Hij heeft veel in-ear gebruikt en on-ear koptelefoons, maar dat bevalt hem niet.

Na veel goedkope opties is die op het punt: Nog 1x gewoon een goede koptelefoon.

Kleine greep uit zijn veel geluisterde muziek:
Trance/dance, Armin, Tiesto, Moby, Oscar and the Wolves, Kensington.

De eisen/wensen:
Over-ear schelpen (liefst closed, zodat omgeving niet hoeft mee te genieten)
Luisteren voor in de woonkamer (receiver), terras en slaapkamer (spotify)
Draadloos
NC wenselijk, want hij kan zich storen aan zijn omgeving :P Maar geluidskwaliteit is belangrijker

Budget: ~ 350 verwacht ik.

Waar ik zelf op kwam:
Bose QC35 (verrassend)
Sony MDR1000X

Nu ben ik absoluut geen audiofiel dus kan lastig advies geven. Dus mochten jullie betere/handigere opties hebben... Mij de MM in Leeuwarden kan je volgens mij niet testen helaas. Hij heeft nog nooit NC gehad.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:48
Waah schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:30:
Waar ik zelf op kwam:
Bose QC35 (verrassend)

Mij de MM in Leeuwarden kan je volgens mij niet testen helaas. Hij heeft nog nooit NC gehad.
Deze kun je prima testen in de MM hoor. Ik zou zeggen: doen! 😉

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11 22:33
dj1982 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:04:
[...]

X2 is inderdaad echt voor thuis. Als je loopt met een x2 op, of er staat een zuchtje wind, dan gaat het rooster op de oorschelp 'zoemen'.

• dj1982
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-11 14:46
keko12 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:37:
[...]

Hij is slechter :) (maar toch meen ik dat). De L2 is vooral kleiner en half gesloten en door die beide punten geschikter voor onderweg. De X2 is eigenlijk echt voor thuis.
Ah, dat half-open had ik niet door, met dat gaas op de achterkant lijkt de L2 vrij veel op de X2, maar die ga je inderdaad niet buiten of in de trein opzetten...

Verwijderd

Ik heb zojuist de volgende headset besteld:
https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Nu wil ik logischerwijs hier het maximale uithalen, echter zie ik bij de geluidskaarten door de bomen het bos niet meer. Zou een wat simpelere geluidskaart al volstaan of raden jullie eerder een model als een Asus ROG Phoebus aan? (https://www.alternate.nl/...l/product/1081447?lk=9517)

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-11 09:29
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:48:
Ik heb zojuist de volgende headset besteld:
https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Nu wil ik logischerwijs hier het maximale uithalen, echter zie ik bij de geluidskaarten door de bomen het bos niet meer. Zou een wat simpelere geluidskaart al volstaan of raden jullie eerder een model als een Asus ROG Phoebus aan? (https://www.alternate.nl/...l/product/1081447?lk=9517)
Ziet er goed uit, ik vond de AudioTechnica MX50 erg fijn klinken, hij voelde alleen alsof je hoofd in een bankschroef zit, ik hoop dat dat met deze beter is!
Verder zou ik het eerst eens proberen hoe het nu klinkt, kun je daarna altijd nog eens verder kijken.

*edit* "hoofd" schrijf je niet als "hoeft" natuurlijk

[ Voor 3% gewijzigd door Ossi op 29-11-2016 15:36 ]

Verwijderd

Ossi schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:04:
[...]

Ziet er goed uit, ik vond de AudioTechnica MX50 erg fijn klinken, hij voelde alleen alsof je hoeft in een bankschroef zit, ik hoop dat dat met deze beter is!
Verder zou ik het eerst eens proberen hoe het nu klinkt, kun je daarna altijd nog eens verder kijken.
Nja ik heb dus begrepen om er echt waar voor je geld uit te halen dat een geluidskaart geen overbodige luxe is. Ik heb laatst deze upgrade kit geinstalleerd: https://www.alternate.nl/...l/product/1229748?lk=9527

Maar los daarvan weet ik dus niet of de onboard soundcard kwaliteit genoeg bied voor een headset van zo'n kaliber. Ben enorm benieuwd naar de geluidskwaliteit, qua comfort doet ie het goed in reviews. Ik gebruik momenteel een USB headset, Corsair Void 7.1 om precies te zijn. Dus een upgrade zal het altijd zijn. Echt zou het zonde zijn als ik een dergelijk bedrag neerleg voor zo'n headset en er dan niet het fijne uit haal.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2016 15:13 ]

• Ossi
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:12:
[...]

Nja ik heb dus begrepen om er echt waar voor je geld uit te halen dat een geluidskaart geen overbodige luxe is. Ik heb laatst deze upgrade kit geinstalleerd: https://www.alternate.nl/...l/product/1229748?lk=9527

Maar los daarvan weet ik dus niet of de onboard soundcard kwaliteit genoeg bied voor een headset van zo'n kaliber. Ben enorm benieuwd naar de geluidskwaliteit, qua comfort doet ie het goed in reviews. Ik gebruik momenteel een USB headset, Corsair Void 7.1 om precies te zijn. Dus een upgrade zal het altijd zijn. Echt zou het zonde zijn als ik een dergelijk bedrag neerleg voor zo'n headset en er dan niet het fijne uit haal.
Ik luister al een hele tijd naar een BeyerDynamic DT770 80 Ohm koptelefoon op de onboard geluidskaart van een werk pc. Daarvoor een tijdje op een laptop, ik vind het echt goed klinken. Daarom raad ik je aan om gewoon eens lekker te luisteren en te genieten van je nieuwe koptelefoon. Mocht je iets missen in het geluid of juist bepaalde tonen teveel aanwezig vinden, dan lekker met de equalizer spelen. Mocht je DAN nog iets missen, dan zou je een dedicated geluidskaart kunnen proberen. Zonde om direct alweer een flinke smak geld uit te geven voor iets wat je misschien al enorm goed vindt klinken. Laat je niet gek praten door audiofielen die elke smak geld weer een flinke verbetering vinden, zonder voor jezelf eerst te bepalen of het al goed is. Vergeet niet dat het een verdubbeling van de kosten is, is het ook een verdubbeling van geluidskwaliteit? :)

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:56
oohh schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:34:
AIAIAI brengt een draadloze headband naar Kickstarter :)
Ben hier heen erg in geïnteresseerd, maar heb de AIAIAI nog nooit geprobeerd. Zou graag ergens gaan luisteren, liefst ook ergens waar ze S02 en S04 hebben voor demo. Iemand een idee waar dat kan? Woon in Delft, maar uurtje met de trein vind ik geen probleem.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
Nilsepils schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 10:14:
[...]

Ben hier heen erg in geïnteresseerd, maar heb de AIAIAI nog nooit geprobeerd. Zou graag ergens gaan luisteren, liefst ook ergens waar ze S02 en S04 hebben voor demo. Iemand een idee waar dat kan? Woon in Delft, maar uurtje met de trein vind ik geen probleem.
Ik heb ze weleens gezien bij de Apple Store, en volgens mij ook bij de MediaMarkt. Het vervelende is dan wel, dat ze daar dan maar één versie hebben. Ze hebben waarschijnlijk dus geen headbands en drivers die je kunt verwisselen. Misschien dat Bax-Shop in Goes wel alle modules heeft staan? :)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
remzor schreef op zondag 27 november 2016 @ 02:10:
[...]

Deze kun je prima testen in de MM hoor. Ik zou zeggen: doen! 😉
En gekocht :P hij was snel verkocht aan de Noise Cancelling :-)
Maar de MM had hem enkel in zilver, dus naar een andere winkel gegaan.

Nu komt die opeens met een nieuwe eis (natuurlijk). Hij wil ook naar de receiver kunnen luisteren (om zo TV via de koptelefoon te hebben). Hij dacht dat dit wel zou werken, want de receiver heeft bluetooth.. maar geen bluetooth transmitter. (geef dan ook duidelijk aan wat je gebruiksdoel is :X )

Anyway, wat is een beetje betaalbare bluetooth transmitter die je op de koptelefoon-aansluiting kan aansluiten? Zodat hij TV kan kijken met koptelefoon op?

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Waah schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:37:
[...]
Anyway, wat is een beetje betaalbare bluetooth transmitter die je op de koptelefoon-aansluiting kan aansluiten? Zodat hij TV kan kijken met koptelefoon op?
De Samsung level link is een van de enige die ik zo kan bedenken. Hij doet wat jij nodig hebt maar hij werkt ook andersom, je kan ook via bluetooth van bv. je telefoon naar dit apparaatje uitzenden en dan op een versterker of speaker aansluiten. Ik heb m zelf en de geluidskwaliteit is niets op aan te merken, gewoon goed. Het enige probleem is hem te vinden binnen Nederland, een tijdje geleden stond die nog te koop bij de mediamarkt maar ondertussen is die daar uitverkocht.

Ik had m ooit gekocht omdat de koptelefoon aansluiting op mijn telefoon stuk was maar dit is ondertussen gemaakt.

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Waah schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:37:
[...]

Ik heb van het weekend deze besteld: https://nl.aliexpress.com...34-4c7a-9cd9-8984aacc1829

http://www.avfoto.nl

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:48
Als het een recent model TV is zou je kunnen proberen de hoofdtelefoon rechtstreeks te pairen met de TV. Bij mij werkt het vlekkeloos namelijk met een Samsung HU7500 TV.

• Donkeykong12
Hallo Tweakers,

Ik ben van plan om een wireless headphone aan te schaffen (weet dat ik dit in mijn vorige reactie ook al heb gezegd, maar nu heb ik eindelijk het geld bij elkaar).
Nou ben ik aan het twijfelen tussen de bose QC35, sony MDR100ABN, en de sony MDR1000X.
De prijzen van deze apparaten verschillen nogal en ik wil eigenlijk niet onnodig teveel betalen.
De bose heb ik bij een elektronikazaak kunnen uitproberen en deze beviel mij wel.
Echter, voordat de 1000X uitkwam was de MDR100AABN een soort van de tegenhanger van de bose.
Na wat onderzoek lees ik eigenlijk dat de MDR100ABN wat 'levendiger' geluid heeft, door een aanwezigere bass.
Ik ben zelf niet zo'n fan van hiphop/techno muziek, maar ik zou wel eens willen weten hoe de MDR100ABN klinkt. Ik heb eens even gezocht, maar heb nog geen winkel kunnen vinden in de buurt waar ik ze kon testen.
Nou lees ik hier op de fora veel termen als 'een tijdje uitgeprobeerd, maar toch weer teruggestuurd'.
Mijn vraag is nu: is het mogelijk om een hoofdtelefoon aan te schaffen via bijvoorbeeld Coolblue, deze even te beluisteren en ook weer terug te sturen als hij niet bevalt.
Ik heb een even rondgezocht, maar kon alleen hun voorbeeld over een gebruikte pan vinden...
Mocht de MDR100ABN niet bevallen, dan zou ik de MDR1000X ook wel willen proberen.
Het extra geld wil ik hier graag voor uitgeven, want door de nieuwe dienstregeling in Limburg (Hallo Arriva), mag ik per dag 2x25 minuten extra op een station doorbrengen.

Alvast bedankt voor de informatie

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 11:57

E-Rick

I love it :7

Donkeykong12 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:13:
Hallo Tweakers,

[.....]
Mijn vraag is nu: is het mogelijk om een hoofdtelefoon aan te schaffen via bijvoorbeeld Coolblue, deze even te beluisteren en ook weer terug te sturen als hij niet bevalt.
Ik heb een even rondgezocht, maar kon alleen hun voorbeeld over een gebruikte pan vinden...
Mocht de MDR100ABN niet bevallen, dan zou ik de MDR1000X ook wel willen proberen.
Het extra geld wil ik hier graag voor uitgeven, want door de nieuwe dienstregeling in Limburg (Hallo Arriva), mag ik per dag 2x25 minuten extra op een station doorbrengen.

Ik zou zeggen: bel ze op. De klantenservice van coolblue is tot middernacht bereikbaar.

Choose life

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10 21:08
Donkeykong12 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:13:
Hallo Tweakers,

Ik ben van plan om een wireless headphone aan te schaffen (weet dat ik dit in mijn vorige reactie ook al heb gezegd, maar nu heb ik eindelijk het geld bij elkaar).
Nou ben ik aan het twijfelen tussen de bose QC35, sony MDR100ABN, en de sony MDR1000X.
De prijzen van deze apparaten verschillen nogal en ik wil eigenlijk niet onnodig teveel betalen.
De bose heb ik bij een elektronikazaak kunnen uitproberen en deze beviel mij wel.
Echter, voordat de 1000X uitkwam was de MDR100AABN een soort van de tegenhanger van de bose.
Na wat onderzoek lees ik eigenlijk dat de MDR100ABN wat 'levendiger' geluid heeft, door een aanwezigere bass.
Ik ben zelf niet zo'n fan van hiphop/techno muziek, maar ik zou wel eens willen weten hoe de MDR100ABN klinkt. Ik heb eens even gezocht, maar heb nog geen winkel kunnen vinden in de buurt waar ik ze kon testen.
Nou lees ik hier op de fora veel termen als 'een tijdje uitgeprobeerd, maar toch weer teruggestuurd'.

Bij bol.com mag je het terugsturen als het niet bevalt, ook als je het geprobeerd hebt.

/edit

Ik heb de QC35 gekocht (toevallig vandaag in de aanbieding bij amazon.it €279), maar vind dit echt de beste die ik op heb gehad. Heb als vergelijking de MDR1000 en de PXC550 van Sennheiser geprobeerd maar qua draagcomfort, gebruikersgemak en Noise Cancelling beviel de Bose mij het best.

De Sony heeft inderdaad een wat voller geluid maar het draagcomfort vond ik echt minder. De touch controls van zowel de Sony als de Sennheiser zijn een mooie gimmick maar voor mij (n=1) geen toegevoegde waarde.

[ Voor 12% gewijzigd door BertP op 15-12-2016 13:47 ]

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:45
Kijk ook eens naar de nieuwe Teufel Mute BT, misschien een erg interessante optie voor €200: https://www.teufelaudio.nl/koptelefoons/mute-bt-p16262.html

Verbinding kan via kabel en BT, is tegelijk een headset en ANC kan aan- en uitgeschakeld worden. Bovendien 8 weken op proef.

[ Voor 29% gewijzigd door Thedr op 15-12-2016 13:53 ]

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik zoek een portable headphone versterker die ik "gewoon" via jackplug van 3,5 mm kan aansluiten, dus zowel de in- en de uitgang.
Budget tot zo'n 80 euro.
Op internet is heel veel te vinden maar de aansluitingsmogelijkheden zijn nogal eens een probleem.
Heeft iemand misschien een goede tip voor me aub?

Ik wil hem tussen mijn sansa mp3 speler en mijn Sennheiser koptelefoon gebruiken.

tot zover zijn me de volgende opgevallen:

creative sound blaster E1 en de FiiO K1 maar die is alleen via usb aan te sluiten blijkbaar...

----
edit: ik zit hier dus fout! Sorry, waar kan ik wel terecht? De topic warning is nogal onduidelijk namelijk :)
Mogelijk topic openen hiervoor in wearables etc.?

[ Voor 28% gewijzigd door Daniel36 op 16-12-2016 16:37 ]

• Heilige Kaas
Wat mij betreft mogen portable amps wel in dit topic.

Wat voor koptelefoon sluit je er op aan en waarom wil je een extra koptelefoonversterker?

Dubbele versterking is niet het beste voor de kwaliteit (zowel je speler als portable amp)

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Heilige Kaas schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:21:
Wat mij betreft mogen portable amps wel in dit topic.

Wat voor koptelefoon sluit je er op aan en waarom wil je een extra koptelefoonversterker?

Dubbele versterking is niet het beste voor de kwaliteit (zowel je speler als portable amp)
Ik hoop betere geluidskwaliteit te bereiken met een portable amplifier, de koptelefoon is een Sennheiser HD429s.
Maar misschien kan ik beter op zoek naar een andere koptelefoon of mp3 speler hoor.
Ben eigenlijk gewoon benieuwd :)

Ik heb overigens ook een topic geopend inmiddels:

Portable headphone amplifier aanschaffen

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel36 op 16-12-2016 17:30 ]

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-11 14:12
Daniel36 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:28:
[...]

Ik hoop betere geluidskwaliteit te bereiken met een portable amplifier, de koptelefoon is een Sennheiser HD429s.
Maar misschien kan ik beter op zoek naar een andere koptelefoon of mp3 speler hoor.
Ben eigenlijk gewoon benieuwd :)

Ik heb overigens ook een topic geopend inmiddels:

Portable headphone amplifier aanschaffen
Ik zou niet een versterker kopen van 80 euro voor een koptelefoon van minder geld. Uit mijn ervaring bepaalt de koptelefoon voor 90% het geluid. Ik adviseer om dit geld te gebruiken om een betere koptelefoon te kopen of iniedergeval te sparen voor een duurdere. Sowieso is een portable amp best een gedoe, ik zal er niet aan beginnen maar als jij het wil kan het natuurlijk wel.

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 11:58
Om het verhaal van The Unbelievabl iets tegen te spreken, recent heb ik een wat duurdere koptelefoon gekocht samen met portable versterker/dac. Natuurlijk ook wat a/b tests gedaan met en zonder de versterker en dat maakt wel degelijk een groot verschil. Ik zou zelfs zover durven te gaan dat kopen van zo'n koptelefoon zonder versterker geldverspilling is, omdat je bij lange na niet het maximale potentieel eruit haalt.
Na aanschaf heb ik de versterker/dac combo ook nog eens getest met mijn oude koptelefoon (goedkoper dan de versterker zelf). Ook hier was tot mijn verbazing een aanzienlijk kwaliteitsverschil hoorbaar, zij het niet zo significant als bij de duurdere koptelefoon.

Dit allemaal gezegd hebbende, is het natuurlijk wel degelijk zo dat je over het algemeen meer waar voor je geld krijgt als je investeert in de hoofdtelefoon. Stop daar dan ook het meeste geld in. Zelf gebruik ik als vuistregel om maximaal 50% van de kosten van de speakers/hoofdtelefoon aan de versterker te spenderen. Dus met een koptelefoon van €200, is een Dragonfly van ongeveer €100 wel een aardige investering en veel meer zou echt zonde van het geld zijn.

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Beide alvast bedankt voor jullie antwoord.
Ik overweeg nu om een Fiio A3 te kopen en dan later de koptelefoon te upgraden.

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-11 14:12
Imo62 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:44:
Om het verhaal van The Unbelievabl iets tegen te spreken, recent heb ik een wat duurdere koptelefoon gekocht samen met portable versterker/dac. Natuurlijk ook wat a/b tests gedaan met en zonder de versterker en dat maakt wel degelijk een groot verschil. Ik zou zelfs zover durven te gaan dat kopen van zo'n koptelefoon zonder versterker geldverspilling is, omdat je bij lange na niet het maximale potentieel eruit haalt.
Na aanschaf heb ik de versterker/dac combo ook nog eens getest met mijn oude koptelefoon (goedkoper dan de versterker zelf). Ook hier was tot mijn verbazing een aanzienlijk kwaliteitsverschil hoorbaar, zij het niet zo significant als bij de duurdere koptelefoon.

Dit allemaal gezegd hebbende, is het natuurlijk wel degelijk zo dat je over het algemeen meer waar voor je geld krijgt als je investeert in de hoofdtelefoon. Stop daar dan ook het meeste geld in. Zelf gebruik ik als vuistregel om maximaal 50% van de kosten van de speakers/hoofdtelefoon aan de versterker te spenderen. Dus met een koptelefoon van €200, is een Dragonfly van ongeveer €100 wel een aardige investering en veel meer zou echt zonde van het geld zijn.
Dan heb jij misschien betere oren dan ik of beter getraind, ik hoor niet heel veel verschil. :+ Ik vind je vuistregel wel een hele goede waar ik het ook zeer mee eens ben!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-11 22:54
nvm...

[ Voor 101% gewijzigd door Sir_Hendro op 01-03-2017 12:11 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb hier een gloednieuwe (gesealed in doos) Steelseries Siberia 840 liggen. Hoeveel denken jullie dat ik hiervoor kan krijgen? En zijn er eventueel mensen geintresseerd?

Heb hem al op V&A aangeboden maar steeds geen reacties...

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb vandaag mijn nieuwe headphone binnen, de pricewatch: Teufel Aureol Real (Wit). Later op de dag komt nog de V-Moda BoomPro om er een headset van te maken. Ik had hiervoor de pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset die het toch aardig wat jaren heeft uitgehouden maar deze was wel aan vervanging toe.

Ik ben blij dat ik voor de deze ben gegaan, ik zat nog te denken aan de veel duurdere pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro Plus (Wit) maar ik weet niet of dat verstandig zou zijn geweest. Ik verwacht namelijk dat dit voor mij overkill zou zijn en ik te weinig verschil zou horen tussen de Aureol Real en de Custom One Pro Plus.
Ik wilde ook graag een open headphone omdat ik benieuwd was of dit echt een meer open ervaring zou geven. Daarnaast ventileert dit ook wat beter en krijg ik het, als het goed is, minder snel warm.

Deze keuze voor de Aureol Real is voornamelijk op basis van de goede ervaringen in het topic en het feit dat voor deze prijsklasse weinig anders te verkrijgen was waar de V-Moda BoomPro op aangesloten kon worden. Ik hoop wel dat ik met deze twee onderdelen bij elkaar meer waar voor mijn geld heb gekregen dan met een losse headset van ~110 euro. Hij zit in ieder geval prima, valt mooi over mijn oren heen.

Nu vraag ik mij af of het zin heeft om een geluidskaart te kopen en niet langer de Realtek ALC892 van mijn moederbord (pricewatch: ASRock P67 Pro3 te gebruiken. Ik zag dat op Vraag en Aanbod regelmatig X-Fi geluidskaarten voorbij komen voor rond de 15 euro en oudere SoundBlaster kaarten voor 5-10 euro. Zou dit echt een stap vooruit zijn of een marginaal verschil geven?

Ik zit nu wat verder te zoeken en wellicht is een geluidskaart al de moeite waard puur om CMSS-3D of SBX Pro Studio te kunnen gebruiken. Ik speel voornamelijk games en luister eigenlijk weinig tot geen muziek.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 03-01-2017 14:05 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Heilige Kaas
Ik heb ook een vraag mbt geluidskaart. Voorheen was ik een van degene die hier op t forum veel wist, maar nu ben ik er al een hele tijd uit.
Back to basic, nog maar 1 koptelefoon en mijn Audiolab m-dac verkocht.

Ik zag een FiiO dacje voor 40 euro. De K1. Is dit op het moment het slimste om te halen of zal ik voor iets anders gaan? Wil mijn fidelio x2 er direct op aansluiten.

P.s. Behuizingsloze o2 versterkers in de aanbieding. (Eventueel kan ik een 'design' versterker maken. Heb er al een lange tijd een willen verwerken in een stuk hout.

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Heilige Kaas schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:34:
Ik zag een FiiO dacje voor 40 euro. De K1. Is dit op het moment het slimste om te halen of zal ik voor iets anders gaan? Wil mijn fidelio x2 er direct op aansluiten.

P.s. Behuizingsloze o2 versterkers in de aanbieding. (Eventueel kan ik een 'design' versterker maken. Heb er al een lange tijd een willen verwerken in een stuk hout.
Ik heb geen ervaring met de K1, maar ben nog altijd tevreden met mijn FiiO X3 dac/muziekspeler.
Als je al een O2 versterker hebt, waarom dan niet combineren met een mooie ODAC?
http://nwavguy.blogspot.n...-desktop-amp-oda-dac.html :P

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• Heilige Kaas
X3 is helaas buiten mijn pricerange.
En een o2 + odac is een beetje overkill voor de x2. Dat ding draait overal op als een zonnetje. :)

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11 11:28
Heeft iemand ervaring met de Sony MDR ZX770AP? Wordt op bol.com verkocht voor €45 (https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch).

Kan er online eigenlijk niks over vinden en is ook bijna nergens te verkrijgen. Zal het buiten de wireless connectiviteit en noise canceling geen verschil hebben met de BN variant?

Andere aanrader in deze prijsklasse? Gaat vooral gebruikt worden voor films en games.

[ Voor 5% gewijzigd door Pepper92 op 04-01-2017 22:26 ]

• Kixpo
  • Laatst online: 15:33
Iemand ervaring met de duurzame koptelefoon van Gerrard Street? https://www.gerrardst.nl/

• musicfreak
Kixpo schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:13:
Iemand ervaring met de duurzame koptelefoon van Gerrard Street? https://www.gerrardst.nl/
Ik zou zeggen zoek even binnen dit topic op Gerrard...

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Heilige Kaas schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:14:
X3 is helaas buiten mijn pricerange.
En een o2 + odac is een beetje overkill voor de x2. Dat ding draait overal op als een zonnetje. :)
Dus eigenlijk ben je gewoon dik tevreden met wat je hebt? ;)
Geweldig, dat komt men hedentendage steeds minder tegen.

• Kixpo
  • Laatst online: 15:33
musicfreak schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:08:
[...]

Ik zou zeggen zoek even binnen dit topic op Gerrard...
Daar kan ik alleen iets vinden over de hoge prijs, niet over de kwaliteit...

• musicfreak
Kixpo schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:17:
[...]
Daar kan ik alleen iets vinden over de hoge prijs, niet over de kwaliteit...
Oh, excuses...

• Heilige Kaas
Jorruchie schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:39:
[...]

Dus eigenlijk ben je gewoon dik tevreden met wat je hebt? ;)
Geweldig, dat komt men hedentendage steeds minder tegen.
Hmm ja. Haha. Groot deel wel, maar in onboard soundcard is defect en via mijn monitor is m nét niet. Dus ja hij draait qua versterker overal prima op, maar dan moet de dac nog redelijk zijn.

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-11 23:04
Heilige Kaas schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:34:
Ik heb ook een vraag mbt geluidskaart. Voorheen was ik een van degene die hier op t forum veel wist, maar nu ben ik er al een hele tijd uit.
Back to basic, nog maar 1 koptelefoon en mijn Audiolab m-dac verkocht.

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een Audioquest Dragonfly Black v.1.5 USB DAC/hoofdtelefoonversterker. Deze weet mij in combinatie met de Bowers & Wilkins P5 V2 nog steeds dagelijks te verbazen. Weet niet wat je budget is, prijs is €100,-.

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Ik heb een AKG K240 koptelefoon, en ik zoek daar een versterker voor om een beter geluid te krijgen.
Welke kan ik het beste kopen, voor een euro of 50?
Of is dit onzin voor deze koptelefoon?
Heb al gekeken op Thomann.de en Baxshop maar ik weet niet waar ik voor moet gaan.

hoidoei

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Remcom00 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:40:
Ik heb een AKG K240 koptelefoon, en ik zoek daar een versterker voor om een beter geluid te krijgen.
Welke kan ik het beste kopen, voor een euro of 50?
Of is dit onzin voor deze koptelefoon?
Heb al gekeken op Thomann.de en Baxshop maar ik weet niet waar ik voor moet gaan.
Congrats! :)F
De koptelefoon heeft een impendantie van 55Ω.
Die lijkt me vrij makkelijk aan te sturen en dus niet heel veel baat te hebben bij een versterker.
Wat mis je aan je huidige set-up? Volume, klankkleur, etc.?

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Jorruchie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:17:
[...]

Congrats! :)F
De koptelefoon heeft een impendantie van 55Ω.
Die lijkt me vrij makkelijk aan te sturen en dus niet heel veel baat te hebben bij een versterker.
Wat mis je aan je huidige set-up? Volume, klankkleur, etc.?
Thanks!
Hij is wel wat mager qua volume maar om daar nou speciaal een AMP voor te kopen vind ik ook weer zo wat.
Qua geluid ben ik tevreden, was op zoek naar een comfortabele, open koptelefoon met een neutraal geluid en dat doet ie er goed.
Lastig, ik wil best een AMP kopen als het geluid daar beter van wordt maar ik zou dus zo niet kunnen zeggen wat er beter moet (op volume na) :P

hoidoei

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Heilige Kaas schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:25:
[...]
Hmm ja. Haha. Groot deel wel, maar in onboard soundcard is defect en via mijn monitor is m nét niet. Dus ja hij draait qua versterker overal prima op, maar dan moet de dac nog redelijk zijn.
Wellicht een een externe geluidskaart, zodat je 'm ook nog kunt gebruiken voor het aansturen van een actieve speakerset? Zoiets: productreview: Asus Xonar U7 review door Freeze-Oh

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Remcom00 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:57:
[...]

Thanks!
Hij is wel wat mager qua volume maar om daar nou speciaal een AMP voor te kopen vind ik ook weer zo wat.
Qua geluid ben ik tevreden, was op zoek naar een comfortabele, open koptelefoon met een neutraal geluid en dat doet ie er goed.
Lastig, ik wil best een AMP kopen als het geluid daar beter van wordt maar ik zou dus zo niet kunnen zeggen wat er beter moet (op volume na) :P
Oké, dus je mist iets volume begrijp ik.
Plug je de koptelefoon hoofdzakelijk in een versterker of PC line-out of b.v. in een iPod, of smarthpone?

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Jorruchie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:06:
[...]

Oké, dus je mist iets volume begrijp ik.
Plug je de koptelefoon hoofdzakelijk in een versterker of PC line-out of b.v. in een iPod, of smarthpone?
Alleen in m'n PC, voor de rest gebruik ik IEM's.
Misschien dat ik dan voor een euro of 30 ook prima iets uit China kan halen, of iets tweedehands, als het alleen voor meer volume is.
Even wat reviews zoeken.
Bijvoorbeeld http://www.banggood.com/B...1118927.html?rmmds=search
http://www.gearbest.com/speakers/pp_295530.html?wid=21

hoidoei

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Dan zou ik voor een externe USB DAC / AMP gaan.
Heb je gelijk de mogelijke inteferentie met PC componenten uitgesloten.
Persoonlijk zou ik niet voor een Chinese el cheapo variant gaan maar iets zoeken in de prijsrange rond de €75,-, wellicht hier in V&A, bijvoorbeeld: http://www.headfonia.com/fiio-e10k-classic-reborn/
Die extra investering t.o.v. de Chinese el cheapo verdient zich lang en breed terug in de jaren luisterplezier en gebruiksgemak. Heb je gelijk een leuk verjaardagskado. :Y)

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Jorruchie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:29:
Dan zou ik voor een externe USB DAC / AMP gaan.
Heb je gelijk de mogelijke inteferentie met PC componenten uitgesloten.
Persoonlijk zou ik niet voor een Chinese el cheapo variant gaan maar iets zoeken in de prijsrange rond de €75,-, wellicht hier in V&A, bijvoorbeeld: http://www.headfonia.com/fiio-e10k-classic-reborn/
Die extra investering t.o.v. de Chinese el cheapo verdient zich lang en breed terug in de jaren luisterplezier en gebruiksgemak. Heb je gelijk een leuk verjaardagskado. :Y)
Zoiets dacht ik ook ja, doe ik dat mooi :).
Zie het maar als investering.
Wil dit jaar sowieso nog iets in de richting van een HD6xx in huis halen.
Had een DT990 maar die is overleden :(
FIIO is ook een merk wat ik al jaren voorbij zie komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Remcom00 op 06-01-2017 21:39 ]

hoidoei

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Remcom00 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:38:
[...]
FIIO is ook een merk wat ik al jaren voorbij zie komen.
Ik ook, mijn X3 staat meestal als USB DAC/AMP op mijn bureau i.c.m. een 250Ω DT880.
Het apparaat doet het ook prima 'on the go' als audio speler i.c.m. IEM's, een portable speaker of in de auto via de line-out. De GUI is niet zo fancy als een iPhone o.i.d., maar het geluid is echt klasse.

Let op: Als je wilt upgraden naar een HD600 300Ω, dan kan een FiiO E10 weleens onderbemeten zijn.
Wellicht vooraf even navragen / uitproberen bij Bax o.i.d.?

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Jorruchie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:15:
[...]

Ik ook, mijn X3 staat meestal als USB DAC/AMP op mijn bureau i.c.m. een 250Ω DT880.
Het apparaat doet het ook prima 'on the go' als audio speler i.c.m. IEM's, een portable speaker of in de auto via de line-out. De GUI is niet zo fancy als een iPhone o.i.d., maar het geluid is echt klasse.

Let op: Als je wilt upgraden naar een HD600 300Ω, dan kan een FiiO E10 weleens onderbemeten zijn.
Wellicht vooraf even navragen / uitproberen bij Bax o.i.d.?
Hou ik in gedachten.
Even rustig de tweedehands markt in de gaten halen, op zoek naar iets onder de 100 euro wat ook een HD600 aan kan sturen.
Wil in ieder geval upgraden dit jaar, weet nog niet of het een HD600 word. DT880 is ook een optie.
Bedankt voor de hulp d:)b

hoidoei

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Anytime. 300Ω zal waarschijnlijk nog net lukken. Anders kun je nog switchen naar high gain.
Ik was even in de war met de 600Ω versie Beyers, waar je echt flink wat oomphf tegenaan moet gooien.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Jorruchie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:05:
Anytime. 300Ω zal waarschijnlijk nog net lukken. Anders kun je nog switchen naar high gain.
Ik was even in de war met de 600Ω versie Beyers, waar je echt flink wat oomphf tegenaan moet gooien.
Een algemene opmerking: als je met "oomphf" bedoelt dat je er wat volume uit kan halen, dan is het aantal ohm niet zo interessant, maar wel de gevoeligheid. De gevoeligheid is wel afhankelijk van de weerstand, maar niet uitsluitend. Bij gelijk vermogen speelt een DT880 bijvoorbeeld al 6 dB zachter dan een T1. Dus dat is dezelfde ratio als tussen een 150 en 600 ohm headphone als ze dezelfde efficientie zouden hebben.

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Seers schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:48:
[...]

Een algemene opmerking: als je met "oomphf" bedoelt dat je er wat volume uit kan halen, dan is het aantal ohm niet zo interessant, maar wel de gevoeligheid. De gevoeligheid is wel afhankelijk van de weerstand, maar niet uitsluitend. Bij gelijk vermogen speelt een DT880 bijvoorbeeld al 6 dB zachter dan een T1. Dus dat is dezelfde ratio als tussen een 150 en 600 ohm headphone als ze dezelfde efficientie zouden hebben.
^Je opmerking over gevoeligheid klopt, maar met oomphf doel ik op uitgangsvoltage van de bron; in dit geval dus de USB DAC/AMP.

Aangezien TS wil upgraden naar 250Ω-300Ω headphones met ~98 dBSPL/mW, is het m.i. raadzaam om nu alvast een apparaat aan te schaffen dat minimaal 2V RMS uitstuurt.

• daanNL
Weet iemand wat, gemiddeld genomen, het uitgangsvolume (volt) van een een onboard laptop geluidskaartje is?

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:52
Ben in de markt voor een nieuw hoofdtelefoon. Een aantal eisen:

- Goede geluidskwaliteit
- Over ear, sluit me graag af.
- Comfortabel
- Oog wil ook wel wat
- Enigszins portable
- Budget rond de 200 euro.
- Moet er wat jaartjes mee vooruit kunnen.

De Hoofdtelefoon ga ik op mijn werk gebruiken, af en toe op reis, maar ook thuis om even lekker een muziek je te luisteren. Eventueel misschien wat gaming. Hoofdmoot is muziek.

Nu ben ik na wat onderzoek een aantal leuke hoofdtelefoon tegen gekomen:

- Audio-Technica MSR7
- Sennheiser Momentum 2
- en misschien wel de Sony MDR-1A

Ik ga proberen ze beide te beluisteren. Zijn er hier mensen met ervaringen voor beide hoofdetelefoons? Of 1 van deze 2? De Sennheiser is iets meer "bassy" als de audio technica als ik het goed heb. Ik heb niet dat het idee dat je met 1 van de 2 een miskoop doet, maar ben toch op zoek naar ervaringen.

Edit; sony toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk84 op 11-01-2017 14:07 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Luuk84 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:16:

- Goede geluidskwaliteit
- Comfortabel
- Oog wil ook wel wat
- Enigszins portable

De Hoofdtelefoon ga ik op mijn werk gebruiken, af en toe op reis, maar ook thuis om even lekker een muziek je te luisteren. Eventueel misschien wat gaming. Hoofdmoot is muziek.

- Audio-Technica MSR7
- Sennheiser Momentum 2

Ik ga proberen ze beide te beluisteren. Zijn er hier mensen met ervaringen voor beide hoofdetelefoons? Of 1 van deze 2? De Sennheiser is iets meer "bassy" als de audio technica als ik het goed heb. Ik heb niet dat het idee dat je met 1 van de 2 een miskoop doet, maar ben toch op zoek naar ervaringen.
Beyerdynamic Custom One Pro, zeer comfortabel en de bass slider werkt echt merkbaar. Verder heeft deze koptelefoon 0 scherpte en kan je het volume ver opvoeren zonder dat hij scherpe tonen voortbrengt, hier hebben sommige koptelefoons last van.

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 07-11 21:46

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ben ook in de markt voor een headphone. Ik ben er na wat luisteren wel uit dat het de B&W P7 wireless moet gaan worden. Ik ga hem voornamelijk thuis gebruiken om muziek te luisteren, maar het moet wireless omdat ik hem ook voor de TV wil gebruiken. Gelukkig kan hij ook met een kabel gebruikt worden voor muziek.

Nu ben ik wel iets gevoelig voor goede geluidskwaliteit. Dus ik wil deze graag uitbreiden met een DAC. Ik zal dan voornamelijk lossless muziek luisteren via mijn Macbook Pro. Ik kom in dit topic veelal deze tegen:

-Dragonfly USB red
-FiiO X3
-En ik vond een goede recensie van de NuPrime Encore mDSD

Die laatste is wat goedkoper. Hoe moet ik de verschillen tussen deze drie inschatten, gezien in combinatie met de Bowers & Wilkins P7?

[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 11-01-2017 15:30 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Luuk84
Brilsmurfffje schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:50:
[...]

Beyerdynamic Custom One Pro, zeer comfortabel en de bass slider werkt echt merkbaar. Verder heeft deze koptelefoon 0 scherpte en kan je het volume ver opvoeren zonder dat hij scherpe tonen voortbrengt, hier hebben sommige koptelefoons last van.
Bedankt voor de tip. Ik vind de koptelefoon er echter niet geweldig uit zien. Nu is dit geen major selling point, maar ik vind het wel enigszins belangrijk.

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:14:

Nu ben ik wel iets gevoelig voor goede geluidskwaliteit. Dus ik wil deze graag uitbreiden met een DAC. Ik zal dan voornamelijk lossless muziek luisteren via mijn Macbook Pro. Ik kom in dit topic veelal deze tegen:

-Dragonfly USB red
-FiiO X3

Die laatste is wat goedkoper. Hoe moet ik de verschillen tussen deze drie inschatten, gezien in combinatie met de Bowers & Wilkins P7?
Ik zou voor de Dragonfly gaan. NuPrime ken ik niet en een X3 is een DAP die ook als DAC kan worden ingezet, maar daardoor krijg je wel weer extra kabels. Dragonfly is plug&play op een USB poort.

• daanNL
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:14:
Ik ben ook in de markt voor een headphone. Ik ben er na wat luisteren wel uit dat het de B&W P7 wireless moet gaan worden. Ik ga hem voornamelijk thuis gebruiken om muziek te luisteren, maar het moet wireless omdat ik hem ook voor de TV wil gebruiken. Gelukkig kan hij ook met een kabel gebruikt worden voor muziek.

-Dragonfly USB red
-FiiO X3

Als je puur de wireless versie van de P7 overweegt ten behoeve van gebruik bij TV kijken moet je even beseffen dat deze via bluetooth werkt. Ik ken geen tv's die dit kunnen versturen naar een hoofdtelefoon (correct me if i'm wrong). Daarnaast is draadloos via bluetooth mij afgeraden voor het kijken van film/tv vanwege de vertraging die dit met zich mee brengt. Ik zou dit even verder uit zoeken als ik jou was voor je tot aankoop overgaat.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Goed punt, maar ik vond deze guide op de site van Samsung. Dus ik dacht al vrij makkelijk dat het zou moeten kunnen.

Het gaat alleen om af en toe even wat TV te kijken, geen films. Latency (zolang het binnen de perken blijft) is dan niet zo'n punt.

[ Voor 27% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 12-01-2017 16:35 ]

• daanNL
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:34:
Goed punt, maar ik vond deze guide op de site van Samsung. Dus ik dacht al vrij makkelijk dat het zou moeten kunnen.

Het gaat alleen om af en toe even wat TV te kijken, geen films. Latency (zolang het binnen de perken blijft) is dan niet zo'n punt.
Ah, n.a.v. jouw bericht toch eens kijken of het met mijn Sony tv ook werkend te krijgen is _/-\o_

• daanNL
Sinds een week heb ik mijn Bowers & Wilkins P5 aangesloten op een Dragonfly Black. Werkelijk zeer tevreden met het geluid. Wel loop ik er tegenaan dat ik het volume nooit hoger dan 4 hoef te zetten (op een schaal van 100). Deze hoofdtelefoon heeft een impendantie van 22 ohm. Waarschijnlijk is dat het "probleem".

Weet iemand of hier een oplossing voor is (anders dan aanschaf van nieuwe apparatuur ;)). Ik heb nu namelijk de keuze tussen muziek uit, muziek aan, muziek hard en nog harder...

• Heilige Kaas
@daanNL

In je muziekprogramma het volume lager zetten?

Edit: misschien ff googlen. Als je smd kan solderen kan je misschien de gain lager zetten.

[ Voor 45% gewijzigd door Heilige Kaas op 12-01-2017 22:40 ]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

daanNL schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:57:
[...]
Ah, n.a.v. jouw bericht toch eens kijken of het met mijn Sony tv ook werkend te krijgen is _/-\o_
Daarbij lees ik in diverse recensies van wireless headsets dat ze ook gekocht worden om mee TV te kijken, dus dat zal best wel werken.

• daanNL
Heilige Kaas schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:36:
@daanNL

In je muziekprogramma het volume lager zetten?

Edit: misschien ff googlen. Als je smd kan solderen kan je misschien de gain lager zetten.
Daar heb ik het volume dan al op 50% gezet. Risico is anders dat het contrast te groot wordt tussen overige windowsgeluiden, YouTube e.d. Ik ben me er al een paar keer van kapot geschrokken..

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

daanNL schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:26:
[...]
Daar heb ik het volume dan al op 50% gezet. Risico is anders dat het contrast te groot wordt tussen overige windowsgeluiden, YouTube e.d. Ik ben me er al een paar keer van kapot geschrokken..
Zoek eens naar Foobar2000 i.c.m. WASAPI drivers. Daarmee zet je die hele Windows meuk buiten spel.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jorruchie schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:49:
[...]

Zoek eens naar Foobar2000 i.c.m. WASAPI drivers. Daarmee zet je die hele Windows meuk buiten spel.
Wasapi is een goede keus voor je audiokwaliteit maar zodra je exclusive acces gebruikt in je audioprogramma hoor je andere dingen dus helemaal niet meer. Even mee opletten dus :)

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

rodie83 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:41:
[...]
Wasapi is een goede keus voor je audiokwaliteit maar zodra je exclusive acces gebruikt in je audioprogramma hoor je andere dingen dus helemaal niet meer. Even mee opletten dus :)
Precies, daarom ben ik er ook zo blij mee! ;)

• botech
  • Laatst online: 11:07
Ik ben aan het kijken om een headphone te kopen, en wel de B&W P5 wireless. Ik zou deze (draadloos) willen gebruiken bij mijn iPhone en iPad maar ook om te luisteren via mijn receiver. Nu heb ik hier een vraag over waar ik tot nu toe nog geen antwoord op heb gevonden. Ik kan de P5 aansluiten via de bijgeleverde kabel en zo luisteren maar zou het ook mogelijk zijn om via bluetooth te luisteren via de receiver? het gaat hier over de Denon AVR-X4200W en deze heeft bluetooth. Iemand die misschien uit eigen ervaring kan bevestigen of dit werkt?

• Luuk84
Luuk84 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:16:

- Goede geluidskwaliteit
- Comfortabel
- Oog wil ook wel wat
- Enigszins portable

- Audio-Technica MSR7
- Sennheiser Momentum 2
- en misschien wel de Sony MDR-1A

Edit; sony toegevoegd.
Voor de geïnteresseerden: de sony valt af, te Bass-heavy naar mijn mening, hij zit overigens wel heerlijk. Lekkerder als de MSR7. Wel een lekkere sound, maar teveel bass in sommige gevallen. De mid's en high's zijn dan een stuk minder aanwezig in tegen stelling tot de MSR7 die weer aan de mid en high kant zit en een stuk minder bass. Overigens is deze er wel. Maar meer een punch als een lange "dreun". Wat me ook echt niet bevalt bij de sony: waarom moeten ze nou weer een ander stekkertje gebruiken als de standaard :/

De MSR7 klinkt super, misschien minder laidback, want je hoort veel details in het hoog (misschien soms wat "scherp" in zijn geluid?), dus misschien kan hij wat vermoeiender zijn als je hem lang draagt. Maar man, wat een kwaliteit. Je hoort zoveel meer details als in de sony.

De momentum 2 moet ik nog proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk84 op 17-01-2017 09:53 ]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb recent een aantal headphones beluisterd. In alle gevallen heb ik een paar 320kb MP3's afgespeeld en wat Spotify extreme kwaliteit streams gepakt. Dus niet heel erg wetenschappelijk aangepakt ;)

Bowers & Wilkins P7 (bedraad geluisterd/iPhone 7, is er ook wireless). B&W geluid, dus goed vertegenwoordigd in het midden en ietsjes warm, maar wel erg fraai. Mooie detaillering vond ik, prettig om naar te luisteren.

Bose Quietcomfort 35. Alleen via iPhone 7/Bluetooth beluisterd. Noise cancelling is top, zodra je hem opzet is het een stuk stiller (maar niet alle geluiden vallen weg). Muzikaal is er weinig mis mee, zeker voor een Bose klonk het nog allemaal best neutraal eigenlijk, maar je mist ook wel wat detail ten opzichte van de B&W. De Bose zat het meest comfortabel op de oren trouwens. de lichtste van het stel lijkt het wel. Ik snap dat mensen deze kopen voor reizen/vliegtuig.

Sennheiser Momentum 2.0 wireless. Alleen via iPhone 7/Bluetooth beluisterd. Ben best liefhebber van Senheiser maar deze vond ik veel te bass-heavy. Wel veel detail verder, op niveau van de B&W gevoelsmatig. Maar toch niet voor mij denk ik.

Tot zover mijn korte evaluatie. Ik ga zelf gevoelsmatig voor de B&W, aangezien noise cancelling voor mij niet direct nodig is (vooral thuisgebruik). Ik vond die muzikaal het mooiste klinken. Ik wil dit dan in de toekomst nog eens uitbreiden met een DAC misschien, maar dat zien we tzt wel.

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-11 21:31
Beste Tweakers,

Ik zoek op korte termijn een koptelefoon en heb helaas weinig tijd om vele modellen te gaan testen.
Gisteren heb ik enkele modellen bij de Mediamarkt (Den Haag) kunnen beluisteren.
Het valt mij nog steeds op dat je veel modellen niet kan uitproberen. Hoe kun je een keuze maken, als je een model niet eens kan uitproberen!

Ik had voorheen altijd de Sennheiser HD 201 en een soorgelijke uitvoering van Sennheiser in grijs. Toen vond ik deze koptelefoon prima. Behalve dat het draad veelste lang was en daardoor kinkjes in de kabel kwamen te zitten, waardoor het geluid uitviel.

Laatst sloot ik mijn Senneheier 201 op mijn Ipod aan en ik merkte gelijk dat het geluid, zo intens lelijk was.
Tijd voor een betere koptelefoon.

Ik wil mijn koptelefoon vooral gaan gebruiken: tijdens het fietsen, reizen (trein/vakantie) of voor op bed.
  • Mijn budget is maximaal 100 euro (120 euro maar dan moet ie echt echt heeel goed zijn)
  • Open koptelefoon: liefst eentje die niet al teveel geluid doorlaat.
  • Over ear.
  • Draad: zeker geen lang draad
  • Noise cancelling. Niet.
Mijn muziekkeuze: Techno, Medicine songs, Electro, Alternatieve Rock, Minimal, Avant Garde, Sing and Songwriters rock/folk, Werelds, Ambient, Noise, Reagge, GOA, Ska.

Ik luister voorlopig van mijn ipod en ik denk dat mijn mp3 snelheid rond de 256-320 ligt.

Ik heb de Sony MDR1A B1 (109 euro) bij de MediaMarkt getest en viel mij gelijk op dat hij lekker op het hoofd zat.

Dit model staat overigens niet op MediaMarkt (en op Tweakers).

Dit model schijnt veel bas te hebben. Ik ben zelf nog niet achter in hoeverre ik bass hinderlijk vind. Op de Sennheiser 201 had ik nauwelijks bass. Ik heb de bass functie niet gemist. Teveel bass hoef ik ook niet.

Hebben jullie voor mij nog andere suggesties, gelet op mijn muziekkeuze.
Ik luister het meest naar: techno, medicine songs, werelds, ambient.

Als het kan modellen die ik kan testen (Den Haag).

bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door noud op 17-01-2017 14:28 ]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hij is niet over-ear (meer on-ear) maar de Bowers & Wilkins P3 is nu te vinden voor prijzen vanaf 99 euro en voor dat geld ga je bijna niet iets beters vinden denk ik. Zie deze korte review https://www.hifi.nl/artikel_pagina2/7386/Prestaties.html

Als het meer bass heavy moet zijn, misschien eens bij Beats kijken. Maar daarmee heb ik zelf minder ervaring.

Misschien kun je hier ook iets mee: http://www.trustedreviews.com/best-headphones_round-up

• noud
Bedankt voor je reply.
Ik bedoel over ear. De koptelefoonschelp moet over mijn oor liggen en niet erop. En ik wil juist geen teveel bass.

• Ossi
noud schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:33:
Bedankt voor je reply.
Ik bedoel over ear. De koptelefoonschelp moet over mijn oor liggen en niet erop. En ik wil juist geen teveel bass.
Als ik je muziekvoorkeuren zo zie, dan zou ik je juist wel een goede bass willen aanraden. Let wel, een goede strakke bas. Geen rommelende bass wat je in goedkope koptelefoons hebt. Maar het blijft persoonlijke voorkeur natuurlijk :)

Weet je zeker dat je een open model wilt? Je hoort alles van buitenaf er doorheen en iedereen buitenaf hoort jouw muziek. Persoonlijk denk ik dat je met jouw voorkeuren beter af bent met een gesloten koptelefoon. B&W P7, AudioTechnica m50x, BeyerDynamic DT770. Eventueel met de equalizer de bass iets omlaag zetten als je er echt last van hebt.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Alleen noem je nu een paar modellen op die ruim 3x boven budget komen ;)

Kon je nog wat met mijn linkje van die round-up noud?

• troftnom
Alleen die P7 is 3x te duur, de rest valt wel mee. Die round up helpt hem niet echt denk ik, enige betaalbare kom je terug uit bij de HD201. ;)

@noud
Je geeft aan dat je hem direct wil gebruiken (dus zonder hoofdtelefoon versterker), dan moet je in ieder geval een model nemen die makkelijk aan te sturen valt. Voor het fietsen lijkt me een open hoofdtelefoon inderdaad wel beter, hoor je tenminste nog wat om je heen. Die MDR1A is dan wel weer gesloten, maar voor die prijs zeker niet verkeerd (er is op het moment ook nog een 20 euro cashback van Sony), staat trouwens wel op tweakers hoor.

Misschien is de AKG 240 wat voor je? Ook zonder versterker nog goed aan te sturen blijkbaar en valt mooi in je budget plus semi-open.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die AKG 240 Studio is inderdaad goed gevonden :) krijgt ook prima recensies.

• noud
Exuses voor de vertaging...

Hoi, haha nooit meer de HD201 ;).

Ik bedoelde de Sony MDR1A B1 en niet de Sony MDR-1A. Ik vond het vreemd dat de Sony MDR1A B1 bij de Mediamarkt 110 euro kost en bij andere winkels 150 euro.

Op Tweakers staat nu (heel toevallig ;) de AKG 240 te koop voor 40 euro. In de winkel kost hij 80 euro.

Ik ga morgen voor de laatste keer naar de MediaMarkt, om dit beter uit te zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door noud op 21-01-2017 16:00 ]

• troftnom
noud schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:54:
Ik bedoelde de Sony MDR1A B1 en niet de Sony MDR-1A. Ik vond het vreemd dat de Sony MDR1A B1 bij de Mediamarkt 110 euro kost en bij andere winkels 150 euro.
Is dat niet gewoon dezelfde dan? Lijkt me sterk dat Sony twee verschillende hoofdtelefoons op de markt brengt die nauwelijks verschillen van modelnr, kan verder ook niets specifieks vinden over een MDR1A B1...

Prijs van de zwarte MDR-1A fluctueert nogal op het moment, vorige week nog 129 euro bij Coolblue, deze week een dag voor die prijs bij de Mediamarkt. Doorsnee prijs lijkt wel 149 euro te zijn.

• noud
Vandaag ben ik bij de Mediamarkt geweest. De verkoper dacht dat er geen verschil was tussen die twee Sony modellen. Zeker weet ik het nog niet. De Sony MDR1A B1 kostte nu met cashback in totaal 130 euro.

• musicfreak
De MDR-1A is nu bij Amazon.fr in de aanbieding voor 99 euro (dagdeal). Verzending is gratis naar NL, je kan op de Franse Amazon site met de logingegevens van elke andere Amazon site.
Zie https://www.amazon.fr/Son...-Res-Audio/dp/B00N3WWG4U/

• noud
Bedankt, maar ik heb hem echt tegen het einde van deze week nodig. Bedankt voor de tip.Ik heb de MDR-1A al gekocht. (nog ongeopend gelaten).

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-10 19:05

UTADDICT

NERF

Vandaag bij de Mediamarkt (BTW actie) de Bose QC35 opgehaald. Wat een geweldig ding zeg! Ik stap over van een QC25, en ik moet zeggen dat het geluid ook is verbeterd. Ik ervaar (maar persoonlijk) een wat rijker geluid, meer detail en minder 'plat', ook de lage en middentonen zijn nu wat fijner hoorbaar.

Sowieso qua verbinden (en met de Bose app) echt een verademing tov bekabeld, zeker gezien ik een iPhone 7 bezit en dat geklooi met dat koppelstuk om een koptelefoon aan te kunnen sluiten nu verleden tijd is.

In de Mediamarkt nog wel lang getwijfeld tussen de Bose QC35 en de Sony MDR 1000X. Die laatste is een 10-tje duurder, en qua geluid misschien NET iets beter. Echter vind ik de pasvorm van de Sony vele malen minder comfortabel en ziet de Bose (ondanks geen metalen elementen) er gewoon beter uit, naast het verschil in gewicht wat ik echt behoorlijk vond. Daarom toch uiteindelijk voor de Bose gekozen. Geen metalen elementen maar de kwaliteit van de koptelefoon voelt toch erg goed, en daar had ik al goede ervaringen mee met de QC25.

[ Voor 9% gewijzigd door UTADDICT op 27-01-2017 11:55 ]

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-11 09:17
*kijkt naar de topicwarning

Over dopjes praten doe je hier:
Het Algemene in-ear en oordopjes topic

[ Voor 91% gewijzigd door teacher op 27-01-2017 18:34 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.