• usr101
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-11 08:28
Ik gebruik al jaren een AKG K511 als primaire hoofdtelefoon op de computer en daar altijd wel best tevreden over geweest. Ze zitten comfortabel en ze klinken best OK voor wat ik ervoor betaald heb. De laatste tijd is er een slecht contact van de kabel/plugje en moet wat prutsen aan de plug om mijn rechterkanaal werkend te krijgen. Daarom zou ik een budget-hoofdtelefoon erbij willen kopen. Mijn budget is tussen de 20 en 30 euro.
Ik dacht eerst al aan een HD201, omdat ik al heb gehad en ze wel goed vind klinken. In vergelijking met mijn AKGs vind ze echter niet zo comfortabel.
Zelf kwam ik al uit op de volgende hoofdtelefoons:

- Monoprice Premium 8323: goed geluid, een ander voordeel is de ontkoppelbare kabel (een kapotte kabel/plugje is vaak de reden waarom ik de hoofdtelefoon moet afschrijven) maar zitten naar het schijnt oncomfortabel (zien er eigenlijk ook zo uit)
- HD201: voor 't geld klinken ze gewoon goed
- Superlux HD681

Ik heb zelf uit dit prijssegment ook al HD202 gehad, maar daar was ik nooit echt zo tevreden over. Wat zijn nog aanraders in dit prijssegment?

Aan de andere kant wil ik ook wel een duurdere hoofdtelefoon overwegen (50 a 70 euro), mits deze degelijker gebouwd zijn(wellicht in dit segment iets te veel gevraagd), comfortabeler zitten en een ontkoppelbare kabel hebben (maar ergens denk ik dan weer dat 't beter is om te wachten totdat ik zoiets als een 598 zou kunnen aanschaffen).

Qua muziek luister ik pop, new wave, alternative rock, singer-songwriter, klassieke muziek. Hoofdtelefoon zal voornamelijk op de onboard geluidskaart van mijn laptop en op mijn iPod nano aangesloten worden.

[ Voor 9% gewijzigd door usr101 op 29-01-2017 21:56 ]

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11 22:33
usr101 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:19:
Ik gebruik al jaren een AKG K511 als primaire hoofdtelefoon op de computer en daar altijd wel best tevreden over geweest. Ze zitten comfortabel en ze klinken best OK voor wat ik ervoor betaald heb. De laatste tijd is er een slecht contact van de kabel/plugje en moet wat prutsen aan de plug om mijn rechterkanaal werkend te krijgen. Daarom zou ik een budget-hoofdtelefoon erbij willen kopen. Mijn budget is tussen de 20 en 30 euro.
Ik dacht eerst al aan een HD201, omdat ik al heb gehad en ze wel goed vind klinken. In vergelijking met mijn AKGs vind ze echter niet zo comfortabel.
Zelf kwam ik al uit op de volgende hoofdtelefoons:

- Monoprice Premium 8323: goed geluid, een ander voordeel is de ontkoppelbare kabel (een kapotte kabel/plugje is vaak de reden waarom ik de hoofdtelefoon moet afschrijven) maar zitten naar het schijnt oncomfortabel (zien er eigenlijk ook zo uit)
- HD201: voor 't geld klinken ze gewoon goed
- Superlux HD681

Ik heb zelf uit dit prijssegment ook al HD202 gehad, maar daar was ik nooit echt zo tevreden over. Wat zijn nog aanraders in dit prijssegment?

Aan de andere kant wil ik ook wel een duurdere hoofdtelefoon overwegen (50 a 70 euro), mits deze degelijker gebouwd zijn(wellicht in dit segment iets te veel gevraagd), comfortabeler zitten en een ontkoppelbare kabel hebben (maar ergens denk ik dan weer dat 't beter is om te wachten totdat ik zoiets als een 598 zou kunnen aanschaffen).

Qua muziek luister ik pop, new wave, alternative rock, singer-songwriter, klassieke muziek. Hoofdtelefoon zal voornamelijk op de onboard geluidskaart van mijn laptop en op mijn iPod nano aangesloten worden.
Als je wilt rekken tot 50 euro zou je kunnen kijken naar een tweedehands hd518, of beter een hd558. (eerste is heerlijk en warm, maar niet echt neutraal, heeft geweldige soundstage en seperation maar wel distortion dingetjes. Dit is mijn eerste koptelefoon waar het allemaal mee begon. hd558 is wel echt een stuk neutraler en beter.) Het comfort van de hd 515-650's is echt geweldig.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 20:01
Hey jongens, hopelijk kunnen jullie mij helpen,

ik zit in een studentenkamer waardoor ik vaak in de latere uurtjes aangewezen ben op een headset. Ik heb nu bijna 2 jaar de Kingston HyperX Cloud II die voor zijn prijs goed geluid geeft.

Ik heb echter ook een Scarlet focusright 2i2 audio DAC staan voor mijn speakers en daar kan deze hyperX niet in (ook niet met verloop).

Nu zat ik er aan te denken misschien headphones te halen naast mijn headset voor een betere beleving in games/muziek/films. Welke ik gevonden heb is een review guide op deze site:
http://www.head-fi.org/t/...peakers-ether-c-1-1-added

Hieruit en uit andere reviews kwam ik op:
Beyerdynamics DT770 pro 80 Ohm: http://www.bax-shop.nl/st...oten-studio-hoofdtelefoon
Beyerdynamics DT990 pro 32 Ohm (waar te koop?)
AKG K612 pro: http://www.bax-shop.nl/st...2-pro-studiohoofdtelefoon
€99 (wel 100-150ohm dus wellicht niet veel volume).
Sennheiser 598: ~€100 tijdens black friday. Ik vond deze zelf te plastic in de winkel en zeker niet €150+ waard qua stevigheid/oorkussens. Zou hem daarom alleen halen als die zwaar in de aanbieding is.

Qua gesloten/open oorschelpen heb ik altijd gesloten gehad en dat heeft eigenlijk ook wel mijn voorkeur. Volgens de review hierboven zijn de Sennheiser 598 en de beyerdynamics DT990 alleen beter in games (zoals CS:GO) dan de DT-770 die eigenlijk mijn voorkeur had.

Tips/suggesties?

Edit:
De DT-770 schijnen heel lastig te zijn in bijvoorbeeld counterstrike, ik neig toch naar de DT-990 32OHM: https://www.musicstore.de...n-open/art-REC0008185-000

De AKG 701 is hier ook nog te koop:
https://www.musicstore.de...f-Open/art-REC0004221-000

Volgende big contender: pricewatch: Philips Fidelio X2 (Zwart)

Voor €180

[ Voor 22% gewijzigd door Santee op 30-01-2017 15:09 ]

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-11 09:29
Santee schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:03:
Hey jongens, hopelijk kunnen jullie mij helpen,

ik zit in een studentenkamer waardoor ik vaak in de latere uurtjes aangewezen ben op een headset. Ik heb nu bijna 2 jaar de Kingston HyperX Cloud II die voor zijn prijs goed geluid geeft.

Ik heb echter ook een Scarlet focusright 2i2 audio DAC staan voor mijn speakers en daar kan deze hyperX niet in (ook niet met verloop).

Nu zat ik er aan te denken misschien headphones te halen naast mijn headset voor een betere beleving in games/muziek/films. Welke ik gevonden heb is een review guide op deze site:
http://www.head-fi.org/t/...peakers-ether-c-1-1-added

Hieruit en uit andere reviews kwam ik op:
Beyerdynamics DT770 pro 80 Ohm: http://www.bax-shop.nl/st...oten-studio-hoofdtelefoon
Beyerdynamics DT990 pro 32 Ohm (waar te koop?)
AKG K612 pro: http://www.bax-shop.nl/st...2-pro-studiohoofdtelefoon
€99 (wel 100-150ohm dus wellicht niet veel volume).
Sennheiser 598: ~€100 tijdens black friday. Ik vond deze zelf te plastic in de winkel en zeker niet €150+ waard qua stevigheid/oorkussens. Zou hem daarom alleen halen als die zwaar in de aanbieding is.

Qua gesloten/open oorschelpen heb ik altijd gesloten gehad en dat heeft eigenlijk ook wel mijn voorkeur. Volgens de review hierboven zijn de Sennheiser 598 en de beyerdynamics DT990 alleen beter in games (zoals CS:GO) dan de DT-770 die eigenlijk mijn voorkeur had.

Tips/suggesties?

Edit:
De DT-770 schijnen heel lastig te zijn in bijvoorbeeld counterstrike, ik neig toch naar de DT-990 32OHM: https://www.musicstore.de...n-open/art-REC0008185-000

De AKG 701 is hier ook nog te koop:
https://www.musicstore.de...f-Open/art-REC0004221-000

Volgende big contender: pricewatch: Philips Fidelio X2 (Zwart)

Voor €180
Ik heb zelf de DT770 80Ohm en vind m erg fijn, maar ik kan je niet vertellen hoe hij het doet in games.
Heb met een luistersessie de DT990 320Ohm opgehad en vond m erg comfortabel en fijn klinken, nadeel is alleen dat hij open is.

Mijn vriendin heeft de Sennheiser HD598 en hoewel hij erg prettig zit en best prima klinkt. Miste hij voor mijn gevoel toch wel wat punch en vond ik m erg goedkoop aanvoelen. Maar dat vind ik van alle Sennheisers trouwens. In tegenstelling tot de BeyerDynamics die toch echt gebouwd zijn als tanks.

De Philips X2 zijn de meeste mensen ook enorm tevreden over, dus volgens daar zul je je ook geen buil aan vallen.

Je zult voor jezelf dus eerst duidelijkheid moeten zien te krijgen of je een open of gesloten koptelefoon wilt. Als je dat eenmaal weet, dan kun je wat meer focussen op specifieke modellen.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 20:01
Ossi schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:26:
[...]

Ik heb zelf de DT770 80Ohm en vind m erg fijn, maar ik kan je niet vertellen hoe hij het doet in games.
Heb met een luistersessie de DT990 320Ohm opgehad en vond m erg comfortabel en fijn klinken, nadeel is alleen dat hij open is.

Mijn vriendin heeft de Sennheiser HD598 en hoewel hij erg prettig zit en best prima klinkt. Miste hij voor mijn gevoel toch wel wat punch en vond ik m erg goedkoop aanvoelen. Maar dat vind ik van alle Sennheisers trouwens. In tegenstelling tot de BeyerDynamics die toch echt gebouwd zijn als tanks.

De Philips X2 zijn de meeste mensen ook enorm tevreden over, dus volgens daar zul je je ook geen buil aan vallen.

Je zult voor jezelf dus eerst duidelijkheid moeten zien te krijgen of je een open of gesloten koptelefoon wilt. Als je dat eenmaal weet, dan kun je wat meer focussen op specifieke modellen.
Dankjewel! Ik heb besloten voor een open koptelefoon te gaan. De DT-770 vallen af omdat ik overal tegen kom dat die in games als CS:GO helemaal niet fijn is, je kan heel lastig richting bepalen etc. Voor muziek is het echt een perfecte optie. DT-990 heb ik ook laten afvallen, de curve is V shaped, dus eigenlijk teveel bass (wat niet heel erg is), maar ook veel te veel treble, veel mensen krijgen zelfs hoofdpijn ervan. Dat risico wil ik niet lopen. De Fidelio X2 kwam ik al eerder tegen, alleen €250 vind ik veel te duur, maar via ING voor €180 vind ik eigenlijk wel te doen _/-\o_

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-10 21:07
Ik ben in de markt voor een hoofdtelefoon voor het kijken van films op blu-ray. De enige die dit goed aanbiedt lijkt de Sony HW700DS. Nu kost het ding 380-500 euro. Dat bedrag vind ik te hoog om blind te besteden. Ik wil wel graag weten of de hoofdtelefoon 5.1 en 7.1 audio naar mijn tevredenheid kan weergeven voordat ik dat eraan uitgeef. Ik wil het niet proberen in een speciaalzaak, zonder het daar te kopen als ik tevreden ben, omdat het elders veel goedkoper is (Amazon.de, € 380). Heeft iemand een tip voor me hoe ik het dan wel kan testen?

Zijn er nog directe concurrenten voor deze hoofdtelefoon (die lossless surround audio slikken)? Ik kon er na uren zoeken nul vinden.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-11 13:21
RobvG schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:46:
Ik ben in de markt voor een hoofdtelefoon voor het kijken van films op blu-ray. De enige die dit goed aanbiedt lijkt de Sony HW700DS. Nu kost het ding 380-500 euro. Dat bedrag vind ik te hoog om blind te besteden. Ik wil wel graag weten of de hoofdtelefoon 5.1 en 7.1 audio naar mijn tevredenheid kan weergeven voordat ik dat eraan uitgeef. Ik wil het niet proberen in een speciaalzaak, zonder het daar te kopen als ik tevreden ben, omdat het elders veel goedkoper is (Amazon.de, € 380). Heeft iemand een tip voor me hoe ik het dan wel kan testen?

Zijn er nog directe concurrenten voor deze hoofdtelefoon (die lossless surround audio slikken)? Ik kon er na uren zoeken nul vinden.
Ik zou toch een hd650 of beyer t90 overwegen met zon budget.
5.1 kan volgens mij nooit goed werken met speakers zo dicht op je oren, maar geen ervaring mee verder.
Wel met de beyer t90 ook met films klinkt ie geweldig :)

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-10 21:07
Goofy1978 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:17:
[...]

Ik zou toch een hd650 of beyer t90 overwegen met zon budget.
5.1 kan volgens mij nooit goed werken met speakers zo dicht op je oren, maar geen ervaring mee verder.
Wel met de beyer t90 ook met films klinkt ie geweldig :)
Voor zover ik de gelezen/bekeken reviews zie doet die Sony dat dus wel goed. Hij is ook gemaakt voor films. Stereo schijnt hij wat minder te zijn. Ik zoek er dus 1 die ook die audiosporen slikt, zoals die Sony doet.

• BW1985
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-07 15:55
Goedemiddag heren,

Ik ben op dit moment op zoek naar een headset dat 7.1 heeft en ik wil het primair gebruiken voor gamen en specifiek voor Rainbow six Siege.
Daar is geluid een heel belangerijk onderdeel.
Ik heb zelf zitten kijken naar de Astro A50 gen 4 maar omdat een vriend een audiofiel is en hij tegen me zei dat je beter een fatsoenelijke headphone kan kopen en een Senheiser GX1000 met een microphone mod ben ik toch verder gaan kijken ernaar.
Zijn er nog mensen die ook zo`n setup hebben en wat zijn je ervaringen ernaar?
En welke headphone raden jullie mij aan ?
Maximaal 300 euro wil ik eraan besteden aan een headphone waar ik jaren plezier van zal moeten hebben.

Als ik niet in de juiste topic zit zal ik mijn post verplaatsen naar de juiste topic.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:34
Afgelopen week na ruim een jaar bedenktijd mijn Beyerdynamic 770 Pro (80ohm) vervangen door een Beyerdynamic 1770 Pro (250 ohm). Doordat ik niet zeker wist of het ging bevallen wou ik hem graag uitproberen en uiteindelijk terecht gekomen bij earsunlimited in Delft.

Doordat ik aannam dat mijn Samsung S6 deze 250 ohm niet zou kunnen aansturen, had ik aangenomen dat ik een amp/dac nodig zou hebben. Toen ik daadwerkelijk de 1770 probeerde was ik blijelijk verrast dat mijn telefoon amper problemen had met deze koptelefoon.

Ik heb zowel zonder als met een Chord Mojo en IFI DSD kunnen proberen, maar uiteindelijk ben ik met alleen de koptelefoon naar huis gegaan. Het eerste waar ik tegenaan liep was het geluid. De Chord Mojo was duidelijk niet mijn ding, ivm met mijn muzieksmaak (vocal trance), waarbij het geluid veel te vlak en saai werd. De IFI DSD Black gaf voor mijn muzieksmaak een veel betere kwaliteit, echter het formaat van dat ding... dat kan je amper portable noemen....

Uiteindelijk zonder amp/dac naar huis gegaan. Ja het is een verbetering, maar niet zo spectaculair als de switch van 770 naar 1770. _/-\o_ . Uiteindelijk zou ik wel een amp/dac willen, maar op dit moment hebben ze allemaal pro/cons.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/9f6e490d1b1429582c5627749558d5cb.jpg

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Cardinal schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:57:
Afgelopen week na ruim een jaar bedenktijd mijn Beyerdynamic 770 Pro (80ohm) vervangen door een Beyerdynamic 1770 Pro (250 ohm).
...
Hoe ervaar jij het comfort met de DT 1770 Pro ten opzichte van de DT 770 Pro? Is de 'clamp force' enigzins vergelijkbaar? Op het Head-Fi forum wordt er genoemd dat ze een andere meetgraad bij Beyerdynamic hanteren in tegenstelling tot hun eerdere modellen. Ik was even benieuwd als jij dezelfde ervaring had, dat het vergelijkbaar is tussen de twee. Bvd :)

I browse with Vivaldi

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:34
Ik vind het een verbetering ten opzicht van mijn 770 Pro. Hij klemt veel beter, wat je pas opmerkt op het moment dat ik mijn oude 770 weer opzet, die voelt een beetje losjes aan, maar dat kan ook door het vele gebruik zijn.

Het klemmen ervaar ik niet als vervelend of te strak. Het schermt wel geluid nog beter af dan zijn voorganger, wat ik heerlijk vind. Ik merk dat collegas minder klagen over mijn volume en ik bemerk dat ik hun met lager volume kan dempen.

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dank voor je bericht! De DT 770 Pro is al een beste poos één van mijn favorieten m.b.t. hoofdtelefoons (ook als brildrager), maar ik ben wel nieuwsgierig geworden naar de DT 1770 Pro :)

I browse with Vivaldi

• Robyrq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 12:44
Ik ben op zoek naar nieuwe koptelefoon omdat de kabel van m'n huidige versleten is en deze niet kan worden vervangen. Ik gebruik hem voornamelijk voor het luisteren naar muziek (Drum and bass, dance/elektronisch en hip hop/r&b) en het kijken van films en series. De ideale kandidaat zit comfortabel, heeft een lange (3 meter of langer) en/of afneembare kabel en heeft een gesloten ontwerp. Graag zou ik hier maximaal 150 euro aan uitgeven.

Nu heb ik m'n oog laten vallen op de Sony MDR-1A. Het enige probleem is dat de kabel maar 1.5 meter lang is, waar ik liever een kabel van 3 meter zou zien. Er zijn officiële kabels te koop (Sony muc-s30um1) maar die hebben minimaal een prijskaartje van 80 euro en dat vind ik toch net iets te veel. Het voornaamste probleem is dat je niet elke kabel kan aansluiten op de koptelefoon door het ontwerp van Sony (meeste jacks zijn te kort).

Ik vraag me af of het een goed idee is om een onofficiële 3m kabel of verlengkabel te kopen en of dit veel invloed gaat hebben op de geluidskwaliteit (het is een beetje zonde om een redelijk bedrag uit te geven aan een koptelefoon met een de kabel als bottleneck).

Suggesties voor een andere koptelefoon zijn ook zeer welkom. Ik heb op dit moment voor op werk een Sony MDR-ZX750BN en daar ben ik best tevreden over. Maar misschien dat een ander merk (nog) meer kwaliteit biedt voor de prijs (Audio-Technica ATH-MSR7 bijvoorbeeld?).

• Terko
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-11 14:44
Hallo,

Sinds afgelopen zaterdag heb ik een bril gekregen.
Mijn on-ear koptelefoon zit hierdoor niet lekker meer, aangezien de koptelefoon druk zet op de brilpootjes.

Nu wil ik graag een andere koptelefoon aanschaffen, aangezien ik dit toch fijner vind dat oordoppen.
Zijn er mensen (met een bril!!) die ervaring hebben met een over-ear koptelefoon? Hebben jullie ook last van de brilpootjes?

Aangezien ik een budget heb van €50 zat ik zelf hier aan te denken, goede keuze? Ik luister vooral EDM, trap en house.
https://www.hoofdtelefoon...ny-mdr-zx770ap-zwart.html

[ Voor 3% gewijzigd door Terko op 09-03-2017 13:32 ]

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Robyrq schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:15:
Ik ben op zoek naar nieuwe koptelefoon omdat de kabel van m'n huidige versleten is en deze niet kan worden vervangen. Ik gebruik hem voornamelijk voor het luisteren naar muziek (Drum and bass, dance/elektronisch en hip hop/r&b) en het kijken van films en series. De ideale kandidaat zit comfortabel, heeft een lange (3 meter of langer) en/of afneembare kabel en heeft een gesloten ontwerp. Graag zou ik hier maximaal 150 euro aan uitgeven.

Nu heb ik m'n oog laten vallen op de Sony MDR-1A. Het enige probleem is dat de kabel maar 1.5 meter lang is, waar ik liever een kabel van 3 meter zou zien. Er zijn officiële kabels te koop (Sony muc-s30um1) maar die hebben minimaal een prijskaartje van 80 euro en dat vind ik toch net iets te veel. Het voornaamste probleem is dat je niet elke kabel kan aansluiten op de koptelefoon door het ontwerp van Sony (meeste jacks zijn te kort).

Ik vraag me af of het een goed idee is om een onofficiële 3m kabel of verlengkabel te kopen en of dit veel invloed gaat hebben op de geluidskwaliteit (het is een beetje zonde om een redelijk bedrag uit te geven aan een koptelefoon met een de kabel als bottleneck).

Suggesties voor een andere koptelefoon zijn ook zeer welkom. Ik heb op dit moment voor op werk een Sony MDR-ZX750BN en daar ben ik best tevreden over. Maar misschien dat een ander merk (nog) meer kwaliteit biedt voor de prijs (Audio-Technica ATH-MSR7 bijvoorbeeld?).
Dat hoor je niet, gebruik al 25 jaar een 5 meter verlengkabel. Als je dat wel zou horen, dan moeten alle muzikanten in de studio op een kluitje staan. Nee, zie ook het zilvere elven kabel topic. Want ik zou ook zeker geen 5000 euro dure kabel kopen, een goed afgeschermde kabel is prima.

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Beste Tweakers,

Wat zijn op dit moment de beste goedkope earbuds?
Kwam laatst n Chinees merk tegen met ook afneembare kabel meen ik (weet ik niet zeker) maar ben de naam even kwijt. Was geen xiaoimi, deze heb ik nu en bevallen prima maar hebben hun langste tijd gehad (west en test)

Dus heeft iemand aanbevelingen voor onder de 20€ ?

Thx!

• MasterStig
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:02
LockeJohn schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:08:
Beste Tweakers,

Wat zijn op dit moment de beste goedkope earbuds?
Kwam laatst n Chinees merk tegen met ook afneembare kabel meen ik (weet ik niet zeker) maar ben de naam even kwijt. Was geen xiaoimi, deze heb ik nu en bevallen prima maar hebben hun langste tijd gehad (west en test)

Dus heeft iemand aanbevelingen voor onder de 20€ ?

Thx!
Die met een afneembare kabel zijn misschien KZ's AZE? Lijken een beetje op Shure's maar hebben geen afneembare kabel. Heb er wel veel goede verhalen over gelezen. Ikzelf gebruik Rock Zircons en ben daar zeer tevreden over (ongeveer 12 eu). Check ook www.audiobudget.com, daar worden veel Chinese oortjes getest.

• LockeJohn
MasterStig schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:37:
[...]

Die met een afneembare kabel zijn misschien KZ's AZE? Lijken een beetje op Shure's maar hebben geen afneembare kabel. Heb er wel veel goede verhalen over gelezen. Ikzelf gebruik Rock Zircons en ben daar zeer tevreden over (ongeveer 12 eu). Check ook www.audiobudget.com, daar worden veel Chinese oortjes getest.
Thx! waren idd de KZ AZE die ik tegen kwam.
Thx zal die site checken!

Heb je jou Rock Zircons toevallig ook via een chinese site bested ? Aliexpress oid ?
Ze zeggen daar gratis verzending met post, maar moet je dan nog invoerkosten betalen ?

[ Voor 14% gewijzigd door LockeJohn op 12-03-2017 13:41 ]

• MasterStig
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:02
LockeJohn schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:40:
[...]

Thx! waren idd de KZ AZE die ik tegen kwam.
Thx zal die site checken!

Heb je jou Rock Zircons toevallig ook via een chinese site bested ? Aliexpress oid ?
Ze zeggen daar gratis verzending met post, maar moet je dan nog invoerkosten betalen ?
Ik heb ze via Aliexpress besteld, onder de 22 euro hoef je geen invoerkosten te betalen.

• LockeJohn
MasterStig schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:54:
[...]

Ik heb ze via Aliexpress besteld, onder de 22 euro hoef je geen invoerkosten te betalen.
Cool bedankt!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik zoek een headphone om vooral muziek mee te luisteren en films mee te kijken. Budget ligt rond de 100 euro. Zit zelf naar een Audio Technica m40x te kijken, maar wellicht hebben jullie een beter idee voor een headphone?

Thanks!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:03
Voor de liefhebbers:

Sony MDR-1000X is weer in zwart en beige te koop via ING rentepunten. Bespaart je dik 120 Euro!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:53:
Beste Tweakers,

Ik zoek een headphone om vooral muziek mee te luisteren en films mee te kijken. Budget ligt rond de 100 euro. Zit zelf naar een Audio Technica m40x te kijken, maar wellicht hebben jullie een beter idee voor een headphone?

Thanks!
Voor onderweg of gewoon puur thuis?

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Iemand bekend met de Avantree Audition Pro? Leek me een leuke over-ear headphone, hoort een hele lange batterijduur te hebben (40 uur) en schijnt verder goed te zijn.

hoidoei

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 13:51
Brammos85 schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:47:
Voor de liefhebbers:

Sony MDR-1000X is weer in zwart en beige te koop via ING rentepunten. Bespaart je dik 120 Euro!
Bedankt voor de tip! Besteld :) heb de koptelefoon een paar maand geleden bij de media markt getest, was gelijk verkocht.

* Knul kan niet wachten

Verwijderd

Amdwarrior schreef op zondag 2 april 2017 @ 19:36:
[...]

Voor onderweg of gewoon puur thuis?
Puur thuis. Sorry voor de late reactie.
Hoe zit dat trouwens met die modellen van Audio Technica, kunnen we binnenkort iets nieuws verwachten of behouden ze altijd hetzelfde uiterlijk en updaten ze alleen de audio zelf?

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:09:
[...]

Puur thuis. Sorry voor de late reactie.
Hoe zit dat trouwens met die modellen van Audio Technica, kunnen we binnenkort iets nieuws verwachten of behouden ze altijd hetzelfde uiterlijk en updaten ze alleen de audio zelf?
In Audio wereld gaat het niet zo snel als in pc wereld dus geen idee. Waarop gaan je hem aansluiten ik ben eerlijk gezegd niet zo fan van Ath m50x zijn broertje de m40x schijnt beter te klinken m50x vond ik treble wat irritant aanwezig en bas wat boomy

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 05:22 ]

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-10 12:37
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:44:
[...]

Kijk dan ook eens naar de Beyer DT880 die op dit moment bij CD-ROM-LAND voor een schijntje van de prijs te koop is.
Met gebruik vd actiecode komt (volgens de mailing van vandaag) de prijs op "slechts" €149,-

Dit is met stip een van de fijnste nog betaalbare headphones die ik ken en laat de eerder genoemde Audio Technica alle hoeken vd kamer zien, om nog maar niet eens te spreken van de meest poezelige fit op je hoofd.
De DT880 is in alle opzichten een totale topper en iedere euro meerprijs boven je gestelde budget waard. _/-\o_
Is het mogelijk om deze actiecode met mij te delen? Ik maak thuis veel muziek in ableton en zocht al een tijdje een vervanger voor de dt770 pro.. de 880 schijnt beter te zijn voor mixing doeleinden :)

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 05:22 ]

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-10 21:03
Sneezzer schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:43:
Iemand ervaring met house of marley liberate xlbt?
Voor doorsnee muziek, en regelmatig los in een tas?

Edit: ik heb ze maar besteld, voor 65,- in de opruiming en redelijk goede reviews lijkt het me het proberen waard. Tevens zowel bluetooth als met draad dus oude apparatuur kan ik ook gewoon blijven luisteren.
Even een korte update, ik heb ze nu ruim een halfjaar in bezit en ben er meer dan tevreden over (ik ben geen audiofiel, maar gewoon een luisteraar van doorsnee muziek en audioboeken). De accu gaat bij mij circa 15uur mee en als hij onverhoopt toch leeg is, kan ik nog altijd via de draad verder luisteren.
Het geluid is voor mij gewoon goed (heb hem eigenlijk nooit echt hard aan, maar hij kan iig. harder dan dat ik prettig vind zonder te vervormen (hij zal vast ergens gaan vervormen, maar dan staat hij mij dus al te hard). De oorkussens vallen bij mij goed over mijn oren heen en lang luisteren is geen probleem (een lange vlucht van 14u continue op mijn hoofd gehad zonder last).

Dus voor de aankoopprijs van 65,- zeker heel goed en het dubbele vind ik ze eigenlijk ook waard.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-11 08:17
Hoi muziekliefhebbers,

even een berichtje m.b.t. advies.

Ik ben een actieveling en sport dus graag, voornamelijk krachttraining. Verder zal ik de koptelefoon voornamelijk op fiets (volume zacht, daar ik medeweggebruikers wil horen aankomen) en tijdens laptopgebruik, werk en thuis.

Na wat research gedaan te hebben zoek ik een relatief klein model, daar ik een klein hoofd heb (7 inch omtrek van new era baseball pet) en sowieso niet houd van een grote koptelefoon. Voorkeur gaat dus uit naar on-ear, ben overigens brildragend.

De Shure se 215 earbuds gehad maar voorkeur gaat nu i.v.m. het draagcomfort uit naar een on-ear. De shure's bevielen wel goed qua sound maar qua draagcomfort dus niet.

Shortlist tot nu toe:

V moda XS (179 euro)
B&W P5 S2 (149 euro)

Hebben jullie nog adviezen welke koptelefoons ik nog zou kunnen gaan beluisteren? Mijn muzieksmaak is heel divers, van klassiek (Philip Glass tijdens studeren) tot en met hardstyle (Brennan Heart, tijdens een workout).

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
@MrGab heb wel eens mensen gezien met, en gehoord over de Sennheiser HD 25-1 II.
Misschien waard die eens uit te proberen ergens?
Volgens mij is die wel juist goed in het isoleren van geluid van buitenaf, en dat is nou net iets wat je niet zoekt helaas.

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-11 08:17
striner schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:15:
@MrGab heb wel eens mensen gezien met, en gehoord over de Sennheiser HD 25-1 II.
Misschien waard die eens uit te proberen ergens?
Volgens mij is die wel juist goed in het isoleren van geluid van buitenaf, en dat is nou net iets wat je niet zoekt helaas.
Thanks voor de tip, idd een mooi maatje en prima prijsje (duurder mag wel, maar dan moet de kwaliteit ook echt super zijn)
Voor wat betreft isolerende omgevingsgeluid...op mijn werk kan dat handig zijn en op de fiets weer minder, maar dan is het volume sowieso lager

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:00
@MrGab
De Philips Fidelio M2BT is bij bol.com in de aanbieiding voor 139 Euro. Voor die prijs een zeer goede hoofdtelefoon en zit strak op je oren. In mijn geval misschien wat te strak, maar ik heb een dik hoofd met 58cm omtrek.

Sluit goed af (misschien wat te goed voor verkeersdeelname), en geluidsweergave is zeer goed.

Edit:
Gisteren voor de eerste keer op een warme dag mee gefietst (2x 45 minuten). Geluid is super; ik kan nu zelfs de zachtere nummers goed horen, en hoef het volume niet belachelijk hoog te zetten. Het suizen van de wind is veel minder hinderlijk nu, en ik hoor het overig verkeer nog even goed als met oordopjes in.

Je oren warmen aardig op in dat tijdsbestek, maar draagcomfort is nog best goed. Overigens niet aan te raden voor joggers want doordat hij strak op je hoofd staat, hoor je elke stap.

[ Voor 69% gewijzigd door Flozem op 30-05-2017 09:48 ]

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik heb nu een Sennheiser HD 598 die ik bijna alleen gebruik op 't werk om muziek te luisteren en om niet afgeleid te worden. Voorheen zat ik altijd op rustige plekken, maar aangezien ik nu al een tijdje op een nieuwe werkplek zit waar het geluidsniveau van gesprekken frequenter en luidruchtiger is voldoet deze vanwege het open karakter eigenlijk niet meer.

Ik ben nu dus op zoek naar een gesloten hoofdtelefoon die omgevingsgeluid gewoon goed kan dempen, bijna overal komt de Beyerdynamic DT 770 Pro naar voren als de hoofdtelefoon met het grootste dempingsvermogen, deze bevindt zich ook in de prijs klasse waarin ik zoek (max 200 euro). Dat lijkt me op zich een prima kandidaat, het enige waar ik me misschien zorgen over maak is het karakter qua bass wat hij schijnt te hebben.

Ik twijfel alleen of ik het waard is van de varianten 23/80/250Ohm de 80Ohm variant te kiezen zonder losse DAC/Amp of die extra investering toch te doen (bijvoorbeeld met een Fiio K1), maar ik zat te denken om de 80Ohm eerst zonder te proberen. Maar dan weet ik natuurlijk ook niet wat ik mis qua kwaliteit :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Ossi
defiant schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:38:
Ik heb nu een Sennheiser HD 598 die ik bijna alleen gebruik op 't werk om muziek te luisteren en om niet afgeleid te worden. Voorheen zat ik altijd op rustige plekken, maar aangezien ik nu al een tijdje op een nieuwe werkplek zit waar het geluidsniveau van gesprekken frequenter en luidruchtiger is voldoet deze vanwege het open karakter eigenlijk niet meer.

Ik ben nu dus op zoek naar een gesloten hoofdtelefoon die omgevingsgeluid gewoon goed kan dempen, bijna overal komt de Beyerdynamic DT 770 Pro naar voren als de hoofdtelefoon met het grootste dempingsvermogen, deze bevindt zich ook in de prijs klasse waarin ik zoek (max 200 euro). Dat lijkt me op zich een prima kandidaat, het enige waar ik me misschien zorgen over maak is het karakter qua bass wat hij schijnt te hebben.

Ik twijfel alleen of ik het waard is van de varianten 23/80/250Ohm de 80Ohm variant te kiezen zonder losse DAC/Amp of die extra investering toch te doen (bijvoorbeeld met een Fiio K1), maar ik zat te denken om de 80Ohm eerst zonder te proberen. Maar dan weet ik natuurlijk ook niet wat ik mis qua kwaliteit :)
Dat is precies de situatie waarin ik m gebruik. Ik heb zelf de 80 Ohm gekocht. De 32 versie heeft maar een kort snoer, niet handig voor aan een werkplek. Zelf gebruik ik geen dac/amp en hij bevalt mij uitstekend. Ik zou het gewoon doen!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:45
Ik zoek met een collega een koptelefoon die lekker afsluit zodat je echt in de muziek zit) en waar andere ook geen last van hebben. Over ear dus.
Redelijk goede bouwkwaliteit ook.
We kennen de audiotechnica ath m50x, eigenlijk zoiets maar dan een zwaardere en diepere bass.
Prijs 150, met wat uitloop. Iemand wat suggesties?

mixing a drink and music

• Ossi
Boefmans schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:33:
Ik zoek met een collega een koptelefoon die lekker afsluit zodat je echt in de muziek zit) en waar andere ook geen last van hebben. Over ear dus.
Redelijk goede bouwkwaliteit ook.
We kennen de audiotechnica ath m50x, eigenlijk zoiets maar dan een zwaardere en diepere bass.
Prijs 150, met wat uitloop. Iemand wat suggesties?
BeyerDynamic DT770, of als je nog meer bass wil, dan de BeyerDynamic Custom One Pro.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:12
Flozem schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:39:
@MrGab
De Philips Fidelio M2BT is bij bol.com in de aanbieiding voor 139 Euro. Voor die prijs een zeer goede hoofdtelefoon
Ben het helemaal eens met deze tip! Heb heel wat bluetooth hoofdtelefoons getest, en deze steekt er echt bovenuit. Bij mij zit hij alleen juist net iets te los... ;) De Plantronics backbeat pro klinkt bijvoorbeeld ook best goed echter de muziek klinkt daarbij toch wat gemaakter, wat metalig. De Philips is simpelweg muzikaal met een erg mooi geluid, iets aan de warme kant maar daar houd ik wel van. Jammer dat Philips hem niet meer maakt, ik zou snel m'n slag slaan voordat 'ie uitverkocht is.
Het enige wat ik me afvraag is hoe oud de voorraad is, i.v.m. de accu.

Is bluetooth niet nodig dan is een DT770 pro (en dan vooral de 250 ohms) ook echt een top hoofdtelefoon. Een van de weinige hoofdtelefoons waar ik echt het gevoel had dat ik naar goede luidsprekers aan het luisteren was ipv naar een hoofdtelefoon. Vind hem een flinke klap beter dan de Custom one pro die ik ook uitgeprobeerd heb.

• striner
Ingaande op de posts over de Beyerdynamic DT770, ik heb er zelf eentje, en wel de 32 ohm. Verkozen boven de 80 ohm omdat ik hem voornamelijk zou gebruiken op laptop op werk of via telefoon (makkelijker aan te sturen). Qua geluid heeft ie goede bas, maar imo is hij niet boomy. Daarbij heeft hij ook erg aanwezige hoge tonen, iets dat een boel andere koptelefoons missen. Qua isolatie is ie top.
Zie voor een wat uitgebreidere uitleg en review over mijn keuze hier

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Boefmans schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:33:
Ter informatie: Als over ear voor jou gelijk staat met goede geluidsdemping dan moet ik je teleurstellen. Voor geluidsdemping heb je een gesloten hoofdtelefoon nodig. De meeste hoofdtelefoons zijn open en dat geldt ook voor de meeste over ear types.

Dat gezegd hebbende: De BeyerDynamic DT770 (over ear) die al werd genoemd is wel een gesloten type en heeft de reputatie dat ie bass heavy is. Zelf heb ik een Sennheiser HD 25-II die ook gesloten is, maar juist on ear, maar die vindt jij waarschijnlijk te neutraal.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

downtime schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 01:24:
[...]

Ter informatie: Als over ear voor jou gelijk staat met goede geluidsdemping dan moet ik je teleurstellen. Voor geluidsdemping heb je een gesloten hoofdtelefoon nodig. De meeste hoofdtelefoons zijn open en dat geldt ook voor de meeste over ear types.
Tegelijkertijd heb ik een Bowers & Wilkins P3 die on-ear is en compleet onhoorbaar is als je 'm niet op hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:45
downtime schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 01:24:
[...]

Dat gezegd hebbende: De BeyerDynamic DT770 (over ear) die al werd genoemd is wel een gesloten type en heeft de reputatie dat ie bass heavy is. Zelf heb ik een Sennheiser HD 25-II die ook gesloten is, maar juist on ear, maar die vindt jij waarschijnlijk te neutraal.
Dank je, en de anderen. Ik geef de tip door.
Ik weet inderdaad het verschil tussen open en gesloten, had ik even moeten melden :) (zelf heb ik beide soorten in gebruik, ik vind overigens de bass van de mx50 prima maar collega is hiphop luisteraar).

mixing a drink and music

• Sieben580
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-11 22:34
De bose QC35 is nu voor 279 euro te koop op amazon.de

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
MrGab schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:13:
Na wat research gedaan te hebben zoek ik een relatief klein model, daar ik een klein hoofd heb (7 inch omtrek van new era baseball pet) en sowieso niet houd van een grote koptelefoon. Voorkeur gaat dus uit naar on-ear, ben overigens brildragend.
Brildragend? Neem dan iig geen HD25 of een andere 'strakke' headphone. Binnen de kortste keren zet je óf je bril, óf je headphone af.

Mijn teerbeminde heeft een Bose QuitComfort, die zit heerlijk, ook na langere tijd met bril op. Mooi bijkomend voordeel voor tijdens het werk: noise cancelling. Wat een uitkomst voor geroezemoes.

Tot slot, ga naar een audiozaak en probeer verschillende headphones! Wat de één heerlijk vindt, vindt de ander juist verschrikkelijk. Zowel qua klank en pasvorm.

4800wp zuid - pvoutput.org

• tripkees
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-04-2023
iemand hier ervaring met het vervangen ear pads sennheiser hd 25-1 II?

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:22
tripkees schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:45:
iemand hier ervaring met het vervangen ear pads sennheiser hd 25-1 II?
Vrij eenvoudig toch? :)

• tripkees
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-04-2023
Thanks!! Lang gezocht op internet en youtube, deze niet gezien.

• infernix
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-10 12:53
Weet iemand of er iets als dit:
Afbeeldingslocatie: https://storage6.static.itmages.com/i/17/0531/s_1496235772_4014900_2f59fc2438.png
te vinden is in NL of BE? 6 uur rijden is wel erg ver, al is het wel heel verleidelijk met zo'n assortiment om te testen _/-\o_

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:13

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

infernix schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:06:
[afbeelding]
te vinden is in NL of BE? 6 uur rijden is wel erg ver, al is het wel heel verleidelijk met zo'n assortiment om te testen _/-\o_
De roze vrienden in Goes hebben wel het een en ander om te testen, maar niet zo uitgebreid als bij Thomann..

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

• striner
infernix schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:06:
[afbeelding]
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar bij Music Store in Keulen hebben ze ook een klein muurtje met e.e.a. ophangen, zie video @1:30
Ligt iets dichter bij de NL grens ;)

[ Voor 3% gewijzigd door striner op 31-05-2017 15:46 ]

• infernix
  • Laatst online: 24-10 12:53
striner schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:44:
[...]

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar bij Music Store in Keulen hebben ze ook een klein muurtje met e.e.a. ophangen, zie video @1:30
Top, heel rack met ultrasones, net wat ik zoek. Thanks!

• Heilige Kaas
Iemand die een gedeelde bestelling wil plaatsen?
Verzendkosten zijn best hoog. Neem zelf denk ik een he400i
http://store.hifiman.com/index.php/2017-fathersday

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:50

FeaR

In GoT we trust

Iemand hier ervaring met de Oehlback HP stand?
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/217259/files/113347832/image.jpg

Achtergrond:
Ik maak al meerdere jaren gebruik van een AKG Headphone stand, zie FeaR in "Het grote Headphones topic", maar op één of andere manier is de rubber laag heel plakkerig geworden. Afdoen met water leidt tot niets. Ook ontvettende middelen als afwasmiddel laten het plakkerige terug doen komen. Tijd voor een nieuwe Headphone Stand dus.

Nu wil ik best wat uitgeven, maar op één of andere manier vind ik €119,- voor een Sieveking Sound Omega Headphone Stand toch te veel voor de simpliciteit van de stand. Voor de helft van het geld haar je een model gelijkwaardig aan de Omega in huis. Natuurlijk is het dan van een ander merk, maar dat moet met dit product mijns inziens niet veel maken. Tussenweg zou nog de Rooms Headphone stand zijn van zo'n 80 euro. Maar op één of andere manier is zo'n Oehlbach natuurlijk wel weer eens wat anders.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ossi
FeaR schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:56:
[afbeelding]

Achtergrond:
Ik maak al meerdere jaren gebruik van een AKG Headphone stand, zie FeaR in "Het grote Headphones topic", maar op één of andere manier is de rubber laag heel plakkerig geworden. Afdoen met water leidt tot niets. Ook ontvettende middelen als afwasmiddel laten het plakkerige terug doen komen. Tijd voor een nieuwe Headphone Stand dus.

Nu wil ik best wat uitgeven, maar op één of andere manier vind ik €119,- voor een Sieveking Sound Omega Headphone Stand toch te veel voor de simpliciteit van de stand. Voor de helft van het geld haar je een model gelijkwaardig aan de Omega in huis. Natuurlijk is het dan van een ander merk, maar dat moet met dit product mijns inziens niet veel maken. Tussenweg zou nog de Rooms Headphone stand zijn van zo'n 80 euro. Maar op één of andere manier is zo'n Oehlbach natuurlijk wel weer eens wat anders.
Ironisch dat je daar de goede afwerking prijst en dat nu blijkt dat het van dat spul is dat plakkerig wordt...
Wel balen natuurlijk. Ik kijk zelf ook wel eens naar stands, maar vind ze altijd te duur.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nu wil ik best wat uitgeven, maar op één of andere manier vind ik €119,- voor een Sieveking Sound Omega Headphone Stand toch te veel voor de simpliciteit van de stand. Voor de helft van het geld haar je een model gelijkwaardig aan de Omega in huis.
Da's zeker teveel geld. Op Amazon.com staan ze voor minder dan 3 tientjes.

Ik zat met hetzelfde dilemma. Ik heb 5 hoofdtelefoons waardoor een stand van € 119,- echt nicht im frage kwam. Daarnaast vind ik die Omega's gewoon lelijk. Ik ben nog steeds zoekende maar red me vooralsnog met een stel Sennheiser HH10's. Het is basic maar een stuk betaalbaarder.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:50

FeaR

In GoT we trust

Ossi schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:12:
[...]
Ironisch dat je daar de goede afwerking prijst en dat nu blijkt dat het van dat spul is dat plakkerig wordt...
Wel balen natuurlijk. Ik kijk zelf ook wel eens naar stands, maar vind ze altijd te duur.
De afwerking was toen ook goed. Toen wist ik nog niet dat het ding na 4,5 jaar gaat plakken. Al twijfel ik of het aan de stand ligt of dat mijn schoonmaakster iets met een verkeerd goedje heeft gedaan.
downtime schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:24:
[...]

Da's zeker teveel geld. Op Amazon.com staan ze voor minder dan 3 tientjes.
Dat is al een veel betere prijs. Nadeel vind ik wel dat er niet echt een mooie plek is om de kabel neer te leggen. Dat heeft de Oehlbach ook niet, maar de andere gelinkte stand wel. Aan de andere kant, €30,- is niet al te veel geld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Heilige Kaas
[afbeelding]

Achtergrond:
Afdoen met water leidt tot niets. Ook ontvettende middelen als afwasmiddel laten het plakkerige terug doen komen. Tijd voor een nieuwe Headphone Stand dus.
En wat nu als je het verft? Mooi maken in iedere kleur die je wil en eventueel met een harde blanke lak nabewerken.

Altijd goedkoper dan een nieuwe stand en zeker een heel stuk duurzamer!

• Mrmoves
  • Laatst online: 05-11 21:22
Zojuist flink dit forum doorgespit, Kan nog niet of veel vinden over de:
Oppo PM-3
Mensen ervaringen hier mee? Zo ja, waar heb je deze geprobeerd?
Ben er erg benieuwd naar, krijgt super reviews :O :D

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-11 21:18
Wifimedia heeft hem, werd nog gepromoot van de week.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Welke headphone, buiten de bose, heeft goede active noise cancelling in het vliegtuig ? Ik wil die irritante vliegtuig brom niet horen...

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11 21:46

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Sennheiser volgens mij, maar je moet echt even reviews opzoeken voor wat betreft de kwaliteit van de NC in de praktijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sbakker1982 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:00:
Welke headphone, buiten de bose, heeft goede active noise cancelling in het vliegtuig ? Ik wil die irritante vliegtuig brom niet horen...
Ik dacht dat de Sony MDR-1000X momenteel de belangrijkste concurrent van de Bose is. Kost ook ongeveer hetzelfde.

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2019 08:34 ]

• musicfreak
Leuk vraag! Ik zou je een andere Philips willen aanraden, de pricewatch: Philips SHL3260 (Zwart).

Deze is wat duurder (al kan je ook beredeneren dat Wehkamp de 3160 extreem goedkoop aanbied momenteel) maar er zijn op Head-fi maar liefst 20 pagina's volgeschreven met ook de nodige mods om de 3160 nog beter te laten klinken. Zie https://www.head-fi.org/f...errated-headphone.697813/
Wellicht zijn dit soort modificaties ook bij de 3260 mogelijk, je zou ze beiden kunnen kopen (beiden voor 56 euro nu bij Wehkamp) en dan zit je voor de komende jaren goed! :) De frequentie karakteristiek van de 3260 is wel anders dan de 3160, ze zullen waarschijnlijk andere drivers hebben.

De Sony zou ik niet zo snel kopen, die vind ik een stuk minder neutraal klinken dan de Philips. Da's ook zonder mods gewoon een lekker gebalanceerd ding.

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2019 08:34 ]

• musicfreak
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 07:36:
In de pricewatch staan ze als over-ear maar dat klopt niet. Ik heb in het verleden weinig succes gehad met on-ears gezien die mijn oor onnatuurlijk plat drukken en het komt de isolatie ook niet ten goede.
Oeps, ik had helemaal over je harde eis van on-ear heengelezen. Dan vallen beide Philipsen af.

Qua gesloten hoofdtelefoon voor een goede prijs kan ik de Superlux HF-662 EVO aanraden. Geen geld voor goed geluid, in zwart en wit leverbaar. En ook nog eens goed modbaar, was net vandaag van plan het vilt te vervangen door 3 laags toiletpapier. Tsja, je verzint het niet... }:O

[ Voor 15% gewijzigd door musicfreak op 13-06-2017 09:17 ]

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-11 21:17
Ik ben op zoek naar een nieuwe allround koptelefoon en mijn oog is gevallen op de Bowers & wilkins P3. Deze koptelefoon is op het moment gunstig geprijsd (€95,-) en er wordt overwegend positief over geschreven. Het "warmere" geluid wordt veel genoemd en dat spreekt mij over het algemeen erg aan. Daarnaast vind ik het een waanzinnig mooie koptelefoon om te zien :)

Mijn twijfel zit hem echter in mijn gebruiksdoelen:

- Mobiel: Gekoppeld aan mijn iPhone voor spotify streaming
- Muziek via mijn PC: Gekoppeld aan een Realtek ALC1150. Hoge kwaliteit MP3 en Flac (EDM, Rock, Top40)
- Games via mijn PC: Singleplayer casual gaming (FPS, 3rd person actiespul etc)

Is deze koptelefoon goed bruikbaar voor al deze doelen, of hebben jullie nog argumenten om het toch vooral niet te doen? :P

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-11 21:18
De Sony in je lijstje ziet er ook uit als een on-ear?
Go retro, AKG K240 of de MKII variant!

Of beter nog never change a winning team, zo lastig is je vertrouwde SHP8000 toch ook weer niet te krijgen bij Amazon.de, en prima binnen je budget. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 07:36:
[...]
De SHL3260 is volgens mij on-ear. In ieder geval on mijn formaat oren. Na nadere inspectie lijkt de SHL3160 dat ook gewoon te zijn. In de pricewatch staan ze als over-ear maar dat klopt niet.

• legioen12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-02-2022
Sorry verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door legioen12 op 13-06-2017 15:41 ]

• striner
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:17:
Na zes jaar trouwe dienst heeft mijn Philips SHP8000/10 het begeven. Ik was altijd zeer te spreken over deze budget hoofdtelefoon maar hij is helaas niet meer te verkrijgen voor een schappelijke prijs. Gezien de links in de ts dood zijn (of outdated als je ze via google probeert te benaderen) daarom deze vraag.

Budget
Onder de 50 a 60 euro. 70 en heel misschien 80 als de meerprijs het ruimschoots waard is.

Gebruik
Mijn koptelefoon is voornamelijk gebruikt aan mijn pc of op het werk. Voor onderweg prefereer ik oortjes, al zal de koptelefoon ook wel eens tussen werk en thuis of op lange reizen meegenomen worden.

Qua muziek ligt mijn smaak breed. Van de sublieme Dire Straits gitaarklanken tot simpel bass EDM gestamp. Ik zoek geen koptelefoon die excelleert in een bepaald genre en verwacht het ook niet voor dit budget.

Eisen
Gezien mijn flaporen doet alles behalve over-ear al snel pijn. Gezien het feit dat ik er makkelijk uren mee wil door brengen op het werk is over-ear dan ook een harde eis. Mijn oren zijn relatief groot.

Ik beschouw mezelf niet als audiofiel, maar kan slecht geluid niet hebben. Mijn SPH8000 voldeden altijd prima, al zou de kenner zijn neus er voor op halen. Geluid moet gewoon degelijk tot goed zijn. Of de bass versterkt of onderdrukt wordt is secundair zolang het met een EQ te corrigeren is.

Weinig lekkage is een groot voordeel, gezien het feit dat ik de collega's in mijn nabije omgeving niet tot last wil zijn.

Ookal wou ik dat het anders was, design speelt een rol. Gezien het feit dat ik hem op het werk op wil heb ik liever geen gigantische koptelefoon met schreeuwerig design. Strak en subtiel zijn de toverwoorden.

Eigen bevindingen
Mijn oog ligt op de volgende drie hoofdtelefonen:

Philips SHL3160
Edifier H850
Sony MDR-ZX770AP

Ik betwijfel of de schelpen van de Philips groot genoeg zijn. In combinatie met de volgens mij solide band is dit mijn minste voorkeur.

De Edifier's lijken prima geluid te hebben en het design is ook niet verkeerd, maar de smalle ronde hoofdband maakt me aan het twijfelen. Inplugbare kabel is een leuk pluspunt.

Persoonlijk neig ik momenteel naar de Sony. Naar mijn mening zijn ze het mooiste en het geluid schijnt degelijk te zijn. Whathifi beoordeelt ze ook prima https://www.whathifi.com/sony/mdr-zx660ap/review

Vraag
Wat is naar jullie mening de beste koop gezien mijn budget en eisen? Heb ik koptelefoons over het hoofd gezien of persoonlijke aanraders? Zaken die ik overduidelijk over het hoofd zie?

Bij voorbaat dank.
Meestal kun je bij Media Markt wel voor een paar tientjes een goedkope over-ear Sennheiser krijgen. Ik zie op de website nu alleen de HD-205 II staan, maar ik meen dat er vroeger ook nog een andere is geweest, meestal in zo'n graaibak :P

Verwijderd

Ik heb gisteren wat Bluetooth koptelefoons getest. Ligt het aan mij of kan het geluid minder zacht dan gewenst? Minimaal twee blokjes nodig op mijn iPhone voor geluid en dan is het geluid alsnog erg hard.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

FeaR schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:32:
De afwerking was toen ook goed. Toen wist ik nog niet dat het ding na 4,5 jaar gaat plakken. Al twijfel ik of het aan de stand ligt of dat mijn schoonmaakster iets met een verkeerd goedje heeft gedaan.
Je ziet het ook wel eens bij oudere stereosets. Maatje van me had een sony-setje met zo'n rubberrised knop die ook 'vergaan' leek, grote plakzooi, heel ranzig. Kreeg ie met geen mogelijkheid meer netjes.. Als er een scheikundige iets zinnigs over kan zeggen... :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:05

ralpje

Deugpopje

Ah, híer zitten de kenners ;)

Ik ben op zoek naar een headphone. Voornamelijk voor gebruik op het werk of 's avonds thuis op de bank als ik wat zit te surfen. Gezien mijn gebruik (ik heb een Surface Pro 4 (die ik ook op kantoor echt mobiel gebruik)en een smartphone) kies ik waarschijnlijk graag voor Bluetooth zodat ik niet aan een draadje vastzit. Om diezelfde reden zou het fijn zijn als het ding 'inklapbaar' is en in m'n laptoptas meekan.

Ik doe nu nog wel eens muziek met een KZ ATE setje in-ears (die me prima bevallen), maar zoek naar een niet in-ear alternatief. Kunnen bellen met de headphone is leuk, maar geen must. Daar heb ik eventueel een Plantronics Bluetooth headset voor. Qua muzieksmaak zit ik redelijk in de 'pop/rock' hoek en mijn gehoor is niet heel best, dus het hoeft niet volledig audiofiel verantwoord te zijn.

Mijn budget is ongeveer 50 euro. Bij coolblue (bijvoorbeeld) kom ik dan een https://www.hoofdtelefoon...0392-940547529.1483129960 of https://www.hoofdtelefoon...0392-940547529.1483129960 tegen. Maar: ik heb geen ervaring met die dingen en kan dus ook niet inschatten of dit wat is. En wellicht is er wel een Ali-express variant die vergelijkbaar maar goedkoper is, of even duur maar beter....

Wat zouden jullie suggesties zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door ralpje op 26-06-2017 10:52 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• HenkdeFries
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 08:58
Mrmoves schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:21:
Zojuist flink dit forum doorgespit, Kan nog niet of veel vinden over de:
Oppo PM-3
Mensen ervaringen hier mee? Zo ja, waar heb je deze geprobeerd?
Ben er erg benieuwd naar, krijgt super reviews :O :D
Bij amazon.co.uk kost die 397-410 euro ipv belachelijke bedragen in nederland.(of voor 365 bij tweakers V&A) In die prijsklasse zijn er ook veel hele goede alternatieven van Fostex, Beyerdynamic, Sennheiser, AKG. Of heb je specifiek de Oppo gekozen omdat het een Planar koptelefoon is?

Forum :
https://www.head-fi.org

Review:
https://www.innerfidelity...fortable-mobile-headphone

Goeie kritische reviewer

[ Voor 38% gewijzigd door HenkdeFries op 26-06-2017 18:39 ]

• HenkdeFries
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 08:58
ralpje schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:48:
Ah, híer zitten de kenners ;)

Ik ben op zoek naar een headphone. Voornamelijk voor gebruik op het werk of 's avonds thuis op de bank als ik wat zit te surfen. Gezien mijn gebruik (ik heb een Surface Pro 4 (die ik ook op kantoor echt mobiel gebruik)en een smartphone) kies ik waarschijnlijk graag voor Bluetooth zodat ik niet aan een draadje vastzit. Om diezelfde reden zou het fijn zijn als het ding 'inklapbaar' is en in m'n laptoptas meekan.

Ik doe nu nog wel eens muziek met een KZ ATE setje in-ears (die me prima bevallen), maar zoek naar een niet in-ear alternatief. Kunnen bellen met de headphone is leuk, maar geen must. Daar heb ik eventueel een Plantronics Bluetooth headset voor. Qua muzieksmaak zit ik redelijk in de 'pop/rock' hoek en mijn gehoor is niet heel best, dus het hoeft niet volledig audiofiel verantwoord te zijn.

Mijn budget is ongeveer 50 euro. Bij coolblue (bijvoorbeeld) kom ik dan een https://www.hoofdtelefoon...0392-940547529.1483129960 of https://www.hoofdtelefoon...0392-940547529.1483129960 tegen. Maar: ik heb geen ervaring met die dingen en kan dus ook niet inschatten of dit wat is. En wellicht is er wel een Ali-express variant die vergelijkbaar maar goedkoper is, of even duur maar beter....

Wat zouden jullie suggesties zijn?
Wat zoek je vooral in een koptelefoon? Over ear, on ear?

Vooral zoeken naar merken zoals Beyerdynamic,AKG, Sennheiser,Philips of Sony. In die prijsklasse zijn er met die merken niet al te veel verschillen en gezien jouw prijsklasse en gebruik lijkt mij comfort vooral het beste.

Heb in die prijsklasse alleen de Sony MDR-V55 ooit een tijdje gehad, zeer te spreken over de geluidskwaliteit van deze headphones, alleen de comfort laat wat te wensen over tijdens langdurig gebruik.

edit : Philips SHP9500S ook een goede aanrader waarschijnlijk een van de meest comfortable koptelefoons die er zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door HenkdeFries op 27-06-2017 19:35 ]

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 20:33
Ik zit te twijfelen of ik de Bose QC35 zal kopen, comfort vind ik wel heel belangrijk. Heb de p5 van B&W gehad. Subliem geluid, perfecte balans. Maar deed na een half uur gewoon pijn aan mijn oren. Destijds voor een leuke prijs gekocht, maar na een half jaar dus ook weer verkocht. Kan de Bose QC35 via het werk voor 300 euro aanschaffen. Maar vind 300 euro zo veel! Iemand die me kan overtuigen om er toch gewoon voor te gaan?

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:23

Jrz

––––––––––––

Zojuist al het schuim en pads vervangen van mn hd580. Van ebay voor in totaal < 10 euro gekocht:

* nieuwe earpads
* nieuwe pads die tegen de speaker aanzitten
* nieuwe headband.

5min. werk, en mn hd580 ziet er weer als nieuw uit. Hij was echt mega goor, en is inmiddels ca 15 jaar oud :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:48
swoutr schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:28:
Ik zit te twijfelen of ik de Bose QC35 zal kopen, comfort vind ik wel heel belangrijk. Heb de p5 van B&W gehad. Subliem geluid, perfecte balans. Maar deed na een half uur gewoon pijn aan mijn oren. Destijds voor een leuke prijs gekocht, maar na een half jaar dus ook weer verkocht. Kan de Bose QC35 via het werk voor 300 euro aanschaffen. Maar vind 300 euro zo veel! Iemand die me kan overtuigen om er toch gewoon voor te gaan?
Gewoon de meest comfortabele HP op de markt, vind ik en vind het internet ;)
Na de laatste update kun je de NC ook nog 'uit - laag - maximaal' zetten.

• striner
Via deze site wordt de Sennheiser HD6xx, een variatie op de HD650, aangeboden voor 250 dollar. Max 7500 stuks, en er zijn er nu al >4000 geclaimd.
Zat zelf erg te twijfelen, want deze dingen schijnen echt goed geluid te geven, alleen denk ik dat ik niks heb aan open headphones omdat ik zowel thuis als op werk niemand wil storen met mijn geluid.
https://www.massdrop.com/buy/massdrop-sennheiser-hd6xx

Verwijderd

striner schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:17:
Via deze site wordt de Sennheiser HD6xx, een variatie op de HD650, aangeboden voor 250 dollar. Max 7500 stuks, en er zijn er nu al >4000 geclaimd.
Heb er erg in dat met wat pech het eindbedrag op € 315,73 kan komen. ;)
invoercalculator.nl

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2017 11:39 ]

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:44

RnB

swoutr schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:28:
Wat grappig, ik zat in precies hetzelfde schuitje.

Ik ben ooit begonnen met een QC 15 en die was qua draagcomfort subliem.
Voor de geluidskwaliteit hoefde je het niet te doen, want die was verschrikkelijk.
Ik heb toen een tiental andere headphones gehad, tot aan de B&W P5 Wireless van gister, en geen enkele kon de Bose overtreffen op draagcomfort.

Dit heeft mij, naast de actie van Amazon, overgehaald om weer een Bose QC in huis te halen.
Goed, de geluidskwaliteit is nog steeds niet on par met de B&W, maar deze is wel enorm verbeterd als ik dit vergelijk met mijn QC 15.

En voor die €300,- haal je ook de, in mijn ogen, beste ANC in huis, die je via de Bose Connect app kunt instellen in sterkte.

• swoutr
RnB schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:10:
[...]

Wat grappig, ik zat in precies hetzelfde schuitje.

Ik ben ooit begonnen met een QC 15 en die was qua draagcomfort subliem.
Voor de geluidskwaliteit hoefde je het niet te doen, want die was verschrikkelijk.
Ik heb toen een tiental andere headphones gehad, tot aan de B&W P5 Wireless van gister, en geen enkele kon de Bose overtreffen op draagcomfort.

Dit heeft mij, naast de actie van Amazon, overgehaald om weer een Bose QC in huis te halen.
Goed, de geluidskwaliteit is nog steeds niet on par met de B&W, maar deze is wel enorm verbeterd als ik dit vergelijk met mijn QC 15.

En voor die €300,- haal je ook de, in mijn ogen, beste ANC in huis, die je via de Bose Connect app kunt instellen in sterkte.
Thnx voor de reacties, steeds meer overtuigd dat ik hem gewoon moet halen, maar het blijft in een keer 300 euro uitgeven aan wat geluid. Ga er jaren plezier van hebben maar toch blijft het veel geld. Wil hem voornamelijk gebruiken voor mijn iphone en macbook op het werk. En daarnaast af en toe voor een spelletje op de pc. Nu nog even mezelf overtuigen om dalijk gewoon op het OK knopje te drukken bij het pinnen.

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zat zelf erg te twijfelen, want deze dingen schijnen echt goed geluid te geven, alleen denk ik dat ik niks heb aan open headphones omdat ik zowel thuis als op werk niemand wil storen met mijn geluid.
De HD600 en HD650 hebben gewoon goede geluidskwaliteit, ik ken de HD6xx verder niet, maar als dat daar op lijkt, is het op zich wel een goede deal. Tot invoerrechten er overheen komen, dan is het opeens duurder als een HD600 of HD650 normaalgesproken (de laatste keer dat ik die prijzen controleerde, in ieder geval).

Thuis zou een open koptelefoon nog wel kunnen werken, als het een redelijk stille omgeving verder is, zodat je het geluid niet zo hard hoeft te zetten. Maar als het wat onrustiger is / kan zijn, of je hebt liever wat meer volume tijdens het luisteren, dan kun je beter voor een gesloten koptelefoon gaan. Op het werk is een open koptelefoon niet aan te bevelen.

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:00
swoutr schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:33:
[...]

Thnx voor de reacties, steeds meer overtuigd dat ik hem gewoon moet halen, maar het blijft in een keer 300 euro uitgeven aan wat geluid. Ga er jaren plezier van hebben maar toch blijft het veel geld. Wil hem voornamelijk gebruiken voor mijn iphone en macbook op het werk. En daarnaast af en toe voor een spelletje op de pc. Nu nog even mezelf overtuigen om dalijk gewoon op het OK knopje te drukken bij het pinnen.
Voor zover 't wat scheelt: hij is 286 bij Amazon.de incl verzending ;)

Ik heb zelf de QC15 en zelfs ik overweeg over te stappen vanwege de verbeteringen qua geluid, maar ook 't draadloze. Het zijn gewoon toppers qua draagcomfort en NC.

• swoutr
Worsteneter schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:38:
[...]

Voor zover 't wat scheelt: hij is 286 bij Amazon.de incl verzending ;)

Ik heb zelf de QC15 en zelfs ik overweeg over te stappen vanwege de verbeteringen qua geluid, maar ook 't draadloze. Het zijn gewoon toppers qua draagcomfort en NC.
Aah thnx! Scheelt 14 euro, Maar denk dat ik hem toch haal op mijn werk, heb ik namelijk ook direct 3 jaar garantie, en eventueel wat gemakkelijker mocht er ooit iets mis mee zijn.

• Thomas de Jong
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-10 21:03
Striner, en voor een ieder die interesse heeft om de Sennheiser HD6XX te kopen! (waaronder ik in het verleden :Y )!

We zijn het snel eens dat dit inderdaad een van de beste open ear koptelefoons zijn.

Echter, als je goed leest en begrijpt welke haken en ogen deze koop mogelijk meebrengt dan veranderd je enthousiasme misschien wel direct in verbazing. :?

- Mocht je besluiten de HD 6XX te gaan kopen, is dit alleen mogelijk met creditcard (en ja ook via PayPal alleen mogelijk met creditcard). Nu ben ik peroonlijk wel in bezit van een creditcard maar de volgende dingen zag ik ook:

- Er staat helemaal onderaan de pagina vermeld dat Massdrop schat dat de headset pas op 18 december 2017 zal kunnen worden verscheept.

Direcht hierachter staat geschreven dat Massdrop verwacht dat de postbode dan op maandag 25 december '17 bij je thuis komt.

Zoals je misschien nog wel weet vieren wij als democratisch-christelijk Nederland :)F op die dag na het weekend 1ste kerstdag. o<:)

Dit gaat ook betekenen dat je ook rekening moet houden met de gewoonte van nog veel landgenoten om 50-100 kerstkaarten te sturen naar familie en vage kennisen. Dit natuurlijk tot blijdschap van je overwerkte postdistributeurs.

Ik zou er dan ook niet raar van opkijken dat, als het niet meezit, je dan pas de headset in begin januari 2018 ontvangt. (6 maanden vanaf nu) :Z

- De HD 6XX heeft hiernaast een impedantie van 300 Ohm. Dit is dusdanig veel dat je een bijpassende versterker moet kopen wat ongeveer, na mijn huidige ervaring, minimaal 200 euro gaat kosten. Deze versterker zal dan voor een thuissituatie afdoende moeten zijn.
De headset werkt inderdaad zoals beschreven ook zonder versterking, maar dan zou je net zo goed zo'n headset kunnen dragen die altijd misbruikt in computerlokalen van scholen liggen. :F

- Hiernaast benoem je in je post ook al het 'open ear' euvel van de headset. Ik kan zelfs mijn persoonlijke ervaring hierin delen:
Ik heb 3 jaar lang voor mijn werk als samplemixer de echte originele SH HD 650 met plezier mogen dragen achter mijn mengpaneel welke stond in een geluidsgedempte kamer. Soms zat er een destijdse collega van mij ongeveer op 3 a 4 meter afstand zonder headset, en ze kon volgens haar "meegenieten" van het gehele frequentiebereik van de SH HD 650. Wel iets om rekening mee te houden dus.

- Deze headset levert een super helder en kristalhelder geluidsbeeld in een zeer stille omgeving. Maar mocht je ergens zijn met veel omgevinggeluiden om je heen, dan is de extra rug voor de headset en daarbovenop de 200 voor een versterker volgens mij zeker niet waard.

Verder... geen idee, ik heb zelf in het verleden wel erg goede ervaringen gehad binnen mijn werk.
Maar bovenstaande punten zijn voor mij zeker de reden geweest tot verandering van mijn keuze.

Ik heb namelijk verder gekeken naar andere aanboden van Massdrop en Sennheiser:
https://www.massdrop.com/buy/43107

De Sennheiser PC37X {Gaming edition?} kwam als eerst naar voren.
Deze headset kost beduidend minder nml: $119,99,-

Pluspunten wat ik heb kunnen ondervinden aan mijn fysieke test die ik vandaag heb gedaan in de Media Markt!

- Ook open ear, maar veel discreter (minder hoorbaar door omstanders)
- Zeer werkbare impendantie van 50 ohm wat betekent dat een goede geisoleerde interne geluidskaart op je pc of mediabox vaak voldoende is.
- En toch met de 50 ohm valt de headset zeker binnen de categorie Audiophile en is daarom ook zeer goed te verrijken met een goede dedicaded versterker ertussen!
- Microfoon is een extra welke je kan wegschuiven, deze is ook door Sennheiser ontwikkelt dus van goede kwaliteit.
- Ontwerp is simplistischer in positieve zin en voelt robuuster dan de HD 6XX, en is tot mijn grote vreugd niet zo overdreven opvallend met RGB lampjes van die vreselijke ernstig felle kleuren (kuch Razor) en past bijna altijd wel bij de rest van je elektronica met de kleur uniforme kleur zwart.
De HD 6XX heeft namelijk zoals je weet een donker blauwige met oorkappen met de uber-gaas look, wat misschien niet zo goed strookt binnen je huidige perfectie. :P

Er wordt zoals je kunt lezen uitbundig geadverteerd dat deze headset puur gemaakt zijn voor 'gamers' Ik kan een ding met zekerheid raden: dit is gedaan om de groep 'Hardcore gamers' ook te interesseren.
Dit doen videokaart leveranciers zoals Sappire bijvoorbeeld ook als ze een eigen merk koeler op een stock reference kaart plakken.

Er zou mogelijk een kleine tweak zijn gedaan zodat lage frequenties en basstonen meer aanwezig zijn.
Dit is voor mij persoonlijk een duidelijke pluspunt omdat ik veel elektronische muziek luister zoals Deephouse en Techno en alles daartussen.

De 'massdrop' aantallen van de Sennheiser PC37X zijn al bereikt dus de korting van 40% is al verrekend.
Het grote voordeel is dat deze headset veel sneller geleverd kan worden dan de HD 6XX.
Namelijk binnen een week zou je de headset thuis moeten hebben.
Dit is snel gerekend minstens 5 en een halve maand eerder. _O-

Ik heb na lang research, vergelijkingen en gevoed door eigen ervaring met volle overtuiging de keus gemaakt de Sennheiser PC37X headset te bestellen en heb er; met verzendkosten+BTW+evenuele verwerkingskosten, maar 124,66 euro voor hoeven te betalen!

Zoals je op de Massdrop pagina kunt lezen is deze headset technisch gelijk aan de Sennheiser PC 373D.
Als je op pricewatch zoekt naar dat model zal je de goedkoopste online vinden voor de hoofdprijs van 215,00 euro. d:)b

Zo, ik ben alweer veel te lang met deze post aan de gang.
Ook zal de post wel weer vol stijl en taalfouten staan :Y erbij de officiele Disclaimer

Mensen en andere lezers, moge de toekomst met u zijn.

Grz,

T.J. de Jong

Oh, en hier nog een filmpje over versterkers e.d.!

• striner
Bovenstaande meneer heeft zijn huiswerk gedaan! ;) _/-\o_
Thanks voor alle info, ik was zelf niet helemaal voornemens de HD6XX aan te schaffen en had daardoor ook niet verder naar specs als impedantie gekeken, maar leek me leuk dit even aan te stippen in dit topic.
Toch goed om andere invalshoeken te lezen, ga zo door!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ApoC schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:35:
Ik ben op zoek naar een nieuwe allround koptelefoon en mijn oog is gevallen op de Bowers & wilkins P3. Deze koptelefoon is op het moment gunstig geprijsd (€95,-) en er wordt overwegend positief over geschreven. Het "warmere" geluid wordt veel genoemd en dat spreekt mij over het algemeen erg aan. Daarnaast vind ik het een waanzinnig mooie koptelefoon om te zien :)

Mijn twijfel zit hem echter in mijn gebruiksdoelen:

- Mobiel: Gekoppeld aan mijn iPhone voor spotify streaming
- Muziek via mijn PC: Gekoppeld aan een Realtek ALC1150. Hoge kwaliteit MP3 en Flac (EDM, Rock, Top40)
- Games via mijn PC: Singleplayer casual gaming (FPS, 3rd person actiespul etc)

Is deze koptelefoon goed bruikbaar voor al deze doelen, of hebben jullie nog argumenten om het toch vooral niet te doen? :P
't is een on-ear, dus of dat geschikt is voor gamen (langere tijd) is de vraag. Maar ik heb ook een P3 en daar ben ik uitermate tevreden over. Zodanig zelfs dat toen m'n vorige stuk ging, ik er nog een heb gekocht. Ik gebruik die voornamelijk mobiel (iPhone) en soms aan m'n laptop. Enorm pluspunt voor mij voor gebruik onderweg is dat 'ie nauwelijks geluid lekt als je 'm op hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 09:32

nFo

Massdrop x Sennheiser HD 6XX Headphones

If you know audio gear, you know the Sennheiser HD 650. The company’s flagship from 2003 to 2009, this open-back headphone has shown serious staying power. Praised for its richly detailed, effortlessly enjoyable sound, it remains one of the most talked-about products on Head-Fi today—and is still widely considered among the best headphones under $1,000. So when we teamed up with Sennheiser on its first-ever community-driven design partnership, the HD 650 was a natural place to start. A new revision of the popular all-rounder, the Massdrop x Sennheiser HD 6XX has that same great sound plus a few updates, and a price that makes it even easier to love.

[ Voor 77% gewijzigd door nFo op 29-06-2017 00:33 ]

• Raymond
  • Laatst online: 08:53
Ik snap niet wat dat betekent?

• striner
@nFo kijk eens ongeveer 3-10 posts terug, daar hebben we deze al besproken :P
Anyway, ik kreeg vanochtend een mailtje dat de prijs nu nog verder is gezakt naar 200 dollar plus 15 dollar shipping, dus misschien nu wel interessant voor een aantal mensen?

en @Raymond wat snap je niet?
Het is een variant op de Sennheiser HD650, met een iets ander kabeltje, maar wel een stuk goedkoper.

• Raymond
  • Laatst online: 08:53
@striner eerst stond er alleen een linkje naar een loginpagina en de tekst was nogal kryptisch.
Ik moet wel bekennen dat ik de discussie die erboven staat, compleet had gemist :P

• thi181
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 18:17
de Massdrop x Sennheiser HD 6XX heeft een prijsverlaging gekregen en kost nu $199.99

• striner
Leest nou echt niemand een aantal eerdere posts in deze thread voordat ze iets posten?
Ik heb dit ook al aangegeven letterlijk 2 posts eerder.
Sorry, ik wil niet boos overkomen, maar vind het een beetje vervelend :P

• thi181
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 18:17
Sorry ben net op werk aangekomen en zag het bericht op massdrop

• Brecht35
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-10 19:27
Na heel wat reviews gelezen te hebben en rondkijken op internet de Beats Studio Wireless gekocht. Komt nogal veel kritiek op, maar de 2e generatie met minder bass vind ik wel degelijk aangenaam. Draagcomfort is echt subliem. Ik kan 'm nog altijd omruilen binnen de 30 dagen, raden jullie iets anders aan?

Noise cancelling, bluetooth en draagcomfort zijn zeer belangrijk(ik draag een bril en de Beats Studio zijn 1 van de weinige hoofdtelefoons waar ik geen last van heb). Voor m'n Studio Wireless heb ik €290 betaald, dus veel meer dan dat wil ik zeker niet uitgeven.

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-11 21:19
Brecht35 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:30:
Na heel wat reviews gelezen te hebben en rondkijken op internet de Beats Studio Wireless gekocht. Komt nogal veel kritiek op, maar de 2e generatie met minder bass vind ik wel degelijk aangenaam. Draagcomfort is echt subliem. Ik kan 'm nog altijd omruilen binnen de 30 dagen, raden jullie iets anders aan?

Noise cancelling, bluetooth en draagcomfort zijn zeer belangrijk(ik draag een bril en de Beats Studio zijn 1 van de weinige hoofdtelefoons waar ik geen last van heb). Voor m'n Studio Wireless heb ik €290 betaald, dus veel meer dan dat wil ik zeker niet uitgeven.
Ik ken die Beats Solo Wireless niet, maar ik weet wel dat de Bose QC35 een van de beste is voor jou eisen. Sublieme noise cancelling en geweldige geluidskwaliteit. Droogcomfort is echt goed door de schuine binnenkant. Ben benieuwd wat je van de Beats vind.
Pagina: 1 ... 86 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.