• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:31

RnB

Brecht35 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:30:
Na heel wat reviews gelezen te hebben en rondkijken op internet de Beats Studio Wireless gekocht. Komt nogal veel kritiek op, maar de 2e generatie met minder bass vind ik wel degelijk aangenaam. Draagcomfort is echt subliem. Ik kan 'm nog altijd omruilen binnen de 30 dagen, raden jullie iets anders aan?

Noise cancelling, bluetooth en draagcomfort zijn zeer belangrijk(ik draag een bril en de Beats Studio zijn 1 van de weinige hoofdtelefoons waar ik geen last van heb). Voor m'n Studio Wireless heb ik €290 betaald, dus veel meer dan dat wil ik zeker niet uitgeven.
Je koopt iets, bent er tevreden mee, maar vraagt toch advies voor alternatieven?

Wat hierboven gezegd word, de Bose QC 35 is fantastisch. Qua noise cancelling en draagcomfort is er naar mijn mening geen betere kandidaat. Ik vond de Studio niet lekker op mijn hoofd zitten en qua geluid was ik niet impressed.

Als je de tijd en zin hebt, zou ik deze zeker eens opzetten en beluisteren.

• Brecht35
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-10 19:27
RnB schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:20:
[...]

Je koopt iets, bent er tevreden mee, maar vraagt toch advies voor alternatieven?

Wat hierboven gezegd word, de Bose QC 35 is fantastisch. Qua noise cancelling en draagcomfort is er naar mijn mening geen betere kandidaat. Ik vond de Studio niet lekker op mijn hoofd zitten en qua geluid was ik niet impressed.

Valt beetje zwaar op m'n hoofd na een tijdje. Denk dat ik de QC35 ga proberen. :)

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-11 15:38
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een koptelefoon maar zie door de bomen het bos niet helemaal meer ;)

Ik heb eerder de audio-technica athm40x gehad, deze beviel me erg goed maar is helaas kapot gegaan. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe koptelefoon. Mijn budget is ongeveer €160. Ik lees op internet nog steeds veel positieve verhalen over de audio-technica maar ik vraag me af of er betere koptelefoons te krijgen zijn als ik 50€ meer uit geef.

Dingen die voor mij een must zijn:
Vervangbare kabel
Closed back zodat mijn omgeving geen geluid hoort
Over ear, ik ga de koptelefoon lang achter elkaar dragen en vaak krijg je bij on ear sneller last.
Goed geluidsdicht, liever geen active noise canselling omdat ik daar vaak negatieve verhalen over lees in deze prijs range, maar goede passive noise canselling is fijn.
Robuust, inklappen is een pre. Ik wil de koptelefoon graag in mijn rugzak mee kunnen nemen.

Hebben jullie nog tips of adviezen?

Oost west 127.0.0.1 best

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-11 21:19
draak42 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:58:
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een koptelefoon maar zie door de bomen het bos niet helemaal meer ;)

Ik heb eerder de audio-technica athm40x gehad, deze beviel me erg goed maar is helaas kapot gegaan. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe koptelefoon. Mijn budget is ongeveer €160. Ik lees op internet nog steeds veel positieve verhalen over de audio-technica maar ik vraag me af of er betere koptelefoons te krijgen zijn als ik 50€ meer uit geef.

Dingen die voor mij een must zijn:
Vervangbare kabel
Closed back zodat mijn omgeving geen geluid hoort
Over ear, ik ga de koptelefoon lang achter elkaar dragen en vaak krijg je bij on ear sneller last.
Goed geluidsdicht, liever geen active noise canselling omdat ik daar vaak negatieve verhalen over lees in deze prijs range, maar goede passive noise canselling is fijn.
Robuust, inklappen is een pre. Ik wil de koptelefoon graag in mijn rugzak mee kunnen nemen.

Hebben jullie nog tips of adviezen?
Dan zou ik voor de ATHM50X gaan. Daar hoor ik veel goede verhalen over. Beyerdynamics (DT770 bijv) zijn ook goed maar ik vind de earcups persoonlijk iets te groot en te rond. Ik heb zelf de Custom One Pro liggen met stoffen oorkussens van Beyerdynamic, heeft ook goede bas maar is niet zo heel bekend.

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
@Alexknl Ik heb de DT770/32, maar die hebben geen afneembare kabel, wat een wens van @roeier00 was.
Heeft de Custem One Pro dat wel?
Verder was ik, zoals een paar keer eerder aangegeven in dit topic, persoonlijk (keyword) niet zo onder de indruk van de M50X nadat ik al die ophemelende reviews had gelezen.
YMMV, maar ik zou de genoemde heapdhones of meer zeker eens gaan testen bij een verkoper :)

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-11 21:19
striner schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:57:
@Alexknl Ik heb de DT770/32, maar die hebben geen afneembare kabel, wat een wens van @roeier00 was.
Heeft de Custem One Pro dat wel?
Verder was ik, zoals een paar keer eerder aangegeven in dit topic, persoonlijk (keyword) niet zo onder de indruk van de M50X nadat ik al die ophemelende reviews had gelezen.
YMMV, maar ik zou de genoemde heapdhones of meer zeker eens gaan testen bij een verkoper :)
O dat wist ik niet van de DT770. De Custom One Pro heeft inderdaad een afneembare kabel.
Inderdaad even testen is niet verkeerd.

@roeier00 Let wel, als je koptelefoons in winkels test zijn deze vaak aangesloten op een versterker, waardoor het geluid beter klinkt. Als je hem dan met je smartphone gebruikt zou het iets kunnen tegen vallen.

• striner
@Alexknl Dat laatste is vooral het geval bij hoofdtelefoons met hoge weerstand zoals de DT770/250 of DT770/80 (250 ohm en 80 ohm). De Custom One Pro heeft 16 ohm weerstand, dus is makkelijker aan te sturen door een mobiel.
Wat ik bedoel te zeggen is, let hier ook goed op voor of tijdens het testen :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

striner schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:57:
Dat is waar, maar tegelijkertijd heeft beyerdynamic heel stevige kabels waardoor ze niet zomaar stuk gaan. Ik heb in al de tijd dat ik mijn DT770Pro heb (sinds 2004) de kabel nog nooit hoeven vervangen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:53
Blijf weg bij M50X weg zo gigantisch overrated mensen die altijd beats afzeiken kwamen altijd met M50X aanzetten als beter alternatief,terwijl ze beide overvloed aan bass hebben. Ik heb Shure shr 440 ook verwijderbare kabel maar na al die jaren vindt ik het nog steeds aanrader zeker nu die 80€ is (moest in het beginnen heel erg wennen aan de bass vanwege zijn neutrale profiel maar bass is redelijk diep en strak ooit daarna M50x daarna gekocht vanwege die reviews wat een miskoop zelfde geldt voor Shure se215 al reviews laaiend enthousiast zelden zo slecht geluid voor die prijs enorme boomy bas total geen impact maar gewoon extreem luide nep bas middelmatige trebble die klonken vreselijk slap

Wat ik vooral mis bij de M50X was sub bass mis bass is er boomy en trebble klonk vreselijk nep en overdreven

[ Voor 37% gewijzigd door Amdwarrior op 05-07-2017 21:44 ]

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-11 22:58
@Amdwarrior klopt, de M50X is nogal overrated. De M40 schijnt wel een stuk beter te zijn. De SRH440 vond ik zelf erg oncomfortabel, drukte heel erg tegen de oren aan en ging snel pijn doen, maar dat kan ook aan het exemplaar dat ik had liggen. Heb daarna de SRH840 gehad, die was qua geluidskwaliteit en comfort toch een stuk beter naar mijn ervaring.

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Ik ben opzoek naar goede in-ears voor rond de 20euro

Heb de Xiaomi Piston 3 gehad, maar helaas kapot gegaan.

Luister een mix van muziek soorten, knopjes/mic niet perse nodig.

Iemand suggesties voor goede inears in deze prijs categorie ?

Bedankt!

- Heb de KZ ED2 op het oog iemand enig idee ervaring hiermee ?

[ Voor 11% gewijzigd door LockeJohn op 24-07-2017 19:13 ]

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

@LockeJohn zeker de tekst in de rode balk hieronder niet gelezen?

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Verwijderd

Hallo,

Ik heb eigenlijk jaren vrijstaand gewoond, en altijd volledig surround sound gehad. Nu heb ik echter een (niet super geïsoleerde) tussenwoning gekocht. Nu al besloten om mijn surround in te krimpen naar een stereo zonder subwoofer om de overlast te beperken ( ;w ), maar daarnaast wil ik voor het gamen en films kijken ook terug kunnen vallen op een koptelefoon.

Ik heb een Xbox One (X wanneer die uitkomt), game graag in parties met kameraden dus een microfoon zou fijn zijn. Omwille de xbox, moet er dus ook een mogelijkheid van draad zijn. Maar voor films wil ik de ruimte hebben om de koptelefoon draadloos aan te sluiten. Daarnaast draag ik een bril.

Ik wil op korte termijn naar een winkel om even te luisteren en kijken of het daadwerkelijk fijn zit, alleen zou ik graag even advies willen naar welke modellen ik uit moet kijken en welke ik juist moet vermijden. Waar moet ik op letten? Ik heb een budget van max. €280,-

Zelf zat ik te kijken naar een JBL Everest 700 Elite (wel jammer dat de zwarte duurder is dan de witte..) of de SONY H.ear on MDR-100ABN zwart. Tips? Advies?

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Dit is misschien een beetje vloeken in de kerk in dit topic, maar ik heb een gaming headset gekocht voor naast mijn AKG K240 :+.
Deze beauty:
Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gearbest.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/05/22/source-img/20170522102132_64498.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BdyHPO2.png
Met LED verlichting (:D), USB aansluiting, leer, metaal en ingebouwde microfoon.
En dat voor, schrik niet, 25 euro inclusief verzenden (+/- 2 week).
Ben normaal nogal anti-gaming headset, maar deze kon ik niet laten liggen.
Hier gekocht: http://www.gearbest.com/gaming-headphones/pp_635518.html

Gewoon voor de leuk en voor er bij, ben erg benieuwd wat ik voor dat geld krijgt. Deze is pas net uit dus nog weinig reviews maar ik heb wat reviews van andere headsets van dit merk gelezen en die waren best positief.
De 3.5mm ingang op m'n laptop is stuk dus daar kan ik deze sowieso voor gebruiken, en ik moest nog een nieuwe microfoon kopen en een versterker voor mijn K240 aangezien die soms niet hard genoeg gaat, vooral tijdens het gamen op Discord (VOIP). Dus als ie bevalt kan ik deze gewoon voor het gamen gebruiken. Laat hier wel weten hoe ie bevalt.

hoidoei

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-11 16:16
Zit de koptelefoon in de headset zelf ingebouwd? Ben benieuwd hoe dat dan gaat met het opvangen van geluid. Lijkt mij dat dat niet goed kan zijn. Ben benieuwd wat je er van vind! Want ik ben ook opzoek naar een nieuwe usb headset :)

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Martiveen schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:04:
Zit de koptelefoon in de headset zelf ingebouwd? Ben benieuwd hoe dat dan gaat met het opvangen van geluid. Lijkt mij dat dat niet goed kan zijn. Ben benieuwd wat je er van vind! Want ik ben ook opzoek naar een nieuwe usb headset :)
Ik geloof dat de microfoon het gleufje rechts onder is. Las wel dat ie veel omgevings geluid kan oppikken, maar met Discord is dat niet echt een probleem want die heeft goede stem herkenning.

hoidoei

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Ok, ik kwam net iets tegen waar ik toch wel erg om moest lachen:

http://www.rtings.com/headphones/graph#279/529

Uit deze review: http://www.rtings.com/hea...ser/momentum-2-0-wireless

Phase Error 126.26 °
Driver Mismatch (Phase) 349.01 °

Doen ze gewoon kapotte koptelefoons testen bij Rtings, of is die Wireless koptelefoon nou echt zo slecht? Of is de complete grafiek gewoon onzin, en zijn het niet de echte testresultaten?

Toen ik vervolgens de vragen onder de review doorlas moest ik nog harder lachen:

Vraag: How do these sound compare to the wired model? Is it the same?
Antwoord van Rtings: They are very close. The wired model has slightly less distortion and phase error, but there's a good chance you won't notice the difference. On the other hand, the wireless model has active noise-cancelling which improves the isolation, but a consequence of increased isolation is decreased openness in Soundstage. Unfortunately, you can't disable the noise-cancelling on while using them wirelessly.

Ok, slightly less phase error dus. Hier is de grafiek van het wired model:
http://www.rtings.com/headphones/graph#277/529
Hier een vergelijkingsgrafiek: http://www.rtings.com/headphones/graph#279/529/277
Op welke wereld is dit een klein verschil?

En ik maar denken dat Rtings een betrouwbare website is. Als de grafiek klopt en ze zoiets een klein verschil in kwaliteit vinden, dan weet ik niet of ik de site nog serieus moet nemen. En als de grafieken complete onzin zijn, nou wie neemt complete onzin serieus??

Jammer hoor, er zijn al zo weinig websites waar alles serieus met cijfers en grafieken getest wordt.

Btw, de Sony MDR-1A wat nu mijn favoriete koptelefoon is en ik veel naar luister heeft wel gewoon normale grafieken en komt best goed uit de test: http://www.rtings.com/headphones/reviews/sony/mdr-1a-mdr1a

[ Voor 5% gewijzigd door dusty-2011 op 02-08-2017 04:23 ]

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
dusty-2011 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 04:03:
Ok, ik kwam net iets tegen waar ik toch wel erg om moest lachen:

http://www.rtings.com/headphones/graph#279/529

Uit deze review: http://www.rtings.com/hea...ser/momentum-2-0-wireless

Phase Error 126.26 °
Driver Mismatch (Phase) 349.01 °

Doen ze gewoon kapotte koptelefoons testen bij Rtings, of is die Wireless koptelefoon nou echt zo slecht? Of is de complete grafiek gewoon onzin, en zijn het niet de echte testresultaten?

[...]
Voordat ze hun berekeningen op de data loslaten moeten ze wel eerst de fase ontvouwen. Anders krijg je dus dat 179 - (-179) = 358 graden verschil is, terwijl het natuurlijk 2 graden moet zijn. Zo te zien draait de versterker sowieso de fase om maarja, dat lijkt me niet zo boeiend. Maakt het meten wel wat moeilijker.

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 11:57

skndd

aka skeej

Ik was op het forum eigenlijk op zoek wat info over Grados, maar ik zie nu dat er nog geen opmerking is gemaakt over de Massdrop x HiFiMan HE-4XX?

Afbeeldingslocatie: https://www.innerfidelity.com/images/styles/600_wide/public/Massdrop_HiFiMANHE4XX_Photo_Main.jpg?itok=RpNdwBHh

https://www.massdrop.com/...lanar-magnetic-headphones

$169,99 + $15,00 shipping (en natuurlijk evt importkosten) voor planar magnetics; mooie deal.

Drop is om 15:00 live gegaan. Er worden 2500 exemplaren verkocht.

Getest en gemeten door Tyll van Innerfidelity en Marv van SBAF:
https://www.innerfidelity...lanar-magnetic-headphones
http://www.superbestaudio...nts-and-impressions.4815/

Frequentieresponsvergelijking met de Sennheiser HD800S:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/311277599643009024/342441092551278603/output.png

• Amdwarrior
Heb je voor planar magnetics niet een vrij krachtige koptelefoon versterker nog ?

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11 22:33
Amdwarrior schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:06:
Heb je voor planar magnetics niet een vrij krachtige koptelefoon versterker nog ?
Direct op je laptop of telefoon zou ik niet doen, al werkt t wel gewoon prima. Maar hifiman is bezig geweest om die dingen steeds efficienter te maken voor lichte versterkers en mp3 spelers enzo.

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Bah, wat maken ze er op de Duitse site www.kopfhoerer.de een vreselijk potje van wat betreft hun meetresultaten. Werkelijk zowat alle koptelefoons komen bij hun als "bassmonsters" uit de test, als je tenminste naar de grafieken kijkt.

Volgens mij wordt hier op tweakers de Sennheiser HD650 wel vaker als "ongeveer neutraal" omschreven. Dus ik heb de meetgegevens van kopfhoerer netjes in een plaatje gezet en vergeleken met Rtings.com (rechtsonder):
https://i.cubeupload.com/j3nmDY.png

Zo zie je maar weer dat de meetgegevens van verschillende sites vaak heel verschillend zijn.

Kijken we naar de 3-banden grafiek van kopfhoerer dan komt de HD 650 als een bassmonster van jewelste over.
Bij de 30-banden grafiek staat 100 Hz op 5.78 dB en 1KHz op 0.56 dB. 5 KHz op -4.54 dB. Dat zou duiden op een behoorlijk basszware koptelefoon.

De grafiek van Rtings zou dan weer aangeven dat de bass juist wat zachter is dan neutraal, en dan met name de subbass. En dat de mids licht forward zijn t.o.v. neutraal.

Nog wat andere sites:
http://reference-audio-an.../hp/sennheiser-hd-650.php
https://www.innerfidelity.com/images/SennheiserHD650.pdf

Ik ben wel benieuwd welke site de tweakers hier het vaakst naar kijken wat betreft de plots, en welke ze het betrouwbaarst vinden?

Kopfhoerer zou ik qua betrouwbaarheid in ieder geval helemaal onderaan zetten. Met namen hun 3-band grafiek van de frequentierespons laat altijd een zwaar vertekend beeld t.o.v. de werkelijkheid zien.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:45
Goudstalen schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 01:28:
@Amdwarrior klopt, de M50X is nogal overrated. De M40 schijnt wel een stuk beter te zijn. De SRH440 vond ik zelf erg oncomfortabel, drukte heel erg tegen de oren aan en ging snel pijn doen, maar dat kan ook aan het exemplaar dat ik had liggen. Heb daarna de SRH840 gehad, die was qua geluidskwaliteit en comfort toch een stuk beter naar mijn ervaring.
Smaken verschillen natuurlijk. Wat ik zelf prettig vind aan de m50x is de strakke en natuurlijke manier waarop het geluid wordt weergegeven. Dat maakt het een koptelefoon die voor studiogebruik en dj goed werkt. Als. Je een upgraded geluid wil (boom boom vervorming ;) moet je deze vooral niet nemen. De bron moet ook goed zijn overigens. En om dit nu serieus te vergelijken met beats rommel, zoals sommigen doen...

mixing a drink and music

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-11 22:48

MikeVM

- Baloo -

RnB schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:20:
[...]

vergeet ook de Sony MDR1000x niet. deze is volgens sommige reviewers beter dan de Bose.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:45
Iemand hetnieuws gevolgd over denieuwe pioneer lijn headphones? Ben wel benieuwd, ik zoek naast mijn audiotechnica mx50 een tweede goedeDJ koptelefoon, ik wilde de 80Ohm dt770;

Maardie nieuwe pioneers zijn wellicht ook een alternatief, als is de topper wel duur zeg (zoals van hen gewend). Iemand ervaring met de vorige serie? Ze komen zelden terug in de top5lijstjes DJ headphones, zegt wellicht ook wel wat :-)

mixing a drink and music

Verwijderd

Hee hoi mede tech fanaten!

Ik ben opzoek naar een nieuwe over-ear wireless hoofdtelefoon met Noice cancelling.
Mijn budget is max 200.

Ik overweeg de JBL EVEREST elite 750NC. Waar ik voor 199 nieuw aan kan komen ipv 299 nieuw.
Of de Sony MDR-100abn Waar ik voor 192 aan kan komen ipv 280-350 euro. Ook nieuw.
Wat raden jullie aan?
Zijn er nog andere suggesties?

Alvast bedankt :)

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Met de twee genoemde producten heb ik geen ervaring. Ik ben zelf content met pricewatch: Denon AH-GC20 (Zilver, Zwart). Ik heb deze destijds vergeleken met pricewatch: Bose QuietComfort 25 voor Apple (Zwart) en pricewatch: Sennheiser Momentum Wireless (Zwart) en vond het geluid van de Denon me meer aanspreken.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-11 10:10
Ik heb toevallig net de Sony van een mede tweaker overgenomen, nog iets te vroeg om een volledig oordeel te hebben (eerste acculading nog), maar pasvorm/comfort zijn voor mij heel goed, geluid is zo persoonlijk (en ik heb het gevoel dat ze nog wat ingebrand moeten worden) maar iets warmer en 'bassier' dan ik gewend ben van m'n vorige hele neutrale studiokoptelefoon (Superlux). NC (is voor mij niet zo relevant) werkt ook erg goed (m.u.v. stemmen).

Je zegt €192 nieuw, maar ik heb de mijne voor veel minder overgenomen (in de verpakking nog) omdat hij bij de Experia XZ weggeven werd. Genoeg aanbod en dan is het een prijs/waarde verhouding waar er maar weinig aankomen.

Overigens zat in mijn geselecteerde groepje kandidaten ook de Plantronics Backbeat Pro 2, moet €194 kosten

[ Voor 7% gewijzigd door Frenz64 op 10-09-2017 17:28 ]

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 21:26
Vandaag mijn steelseries arctic 7 binnengekregen maar ben er totaal niet tevreden over. 7.1 klinkt in games (overwatch en battlefield 1) alsof ik ergens in een galmende badkamer sta, ontzettend hol en blikkerig. In stereo is het geluid beter. Zijn er hier meer ervaringsdeskundigen.. Doe ik misschien wat verkeerd?

Verwijderd

Frenz64 schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:25:
Ik heb toevallig net de Sony van een mede tweaker overgenomen, nog iets te vroeg om een volledig oordeel te hebben (eerste acculading nog), maar pasvorm/comfort zijn voor mij heel goed, geluid is zo persoonlijk (en ik heb het gevoel dat ze nog wat ingebrand moeten worden) maar iets warmer en 'bassier' dan ik gewend ben van m'n vorige hele neutrale studiokoptelefoon (Superlux). NC (is voor mij niet zo relevant) werkt ook erg goed (m.u.v. stemmen).

Je zegt €192 nieuw, maar ik heb de mijne voor veel minder overgenomen (in de verpakking nog) omdat hij bij de Experia XZ weggeven werd. Genoeg aanbod en dan is het een prijs/waarde verhouding waar er maar weinig aankomen.

Overigens zat in mijn geselecteerde groepje kandidaten ook de Plantronics Backbeat Pro 2, moet €194 kosten
Thanks voor je berichtje! Comfort is belangrijk en dat zit dus wel goed. Dit wordt hem. Ik ken Niemand in mijn omgeving die hm heeft dus overkopen kan niet en marktplaats vertrouw ik niet ook icm garantie. Kan hem via ING rentenpunten kopen voor 192 en ook nog eens in mn favo kleur (wat op marktplaats ook niet kan). Ps hopelijk heb jij ook veel plezier aan jou headphone :)

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-11 10:10
Yw, ik heb 'm op as we speak, dus dat komt wel goed.

Als je kleur en garantie belangrijk vindt is dat ook de beste optie, jij ook veel luistergenot toegewenst

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 17:17
Goedemorgen!

Mijn vader gaf gisteren aan graag een mooie nieuwe koptelefoon voor thuis te zoeken, zijn oude (20jr...) Senheisser heeft het begeven.

Hij luistert graag filmmuziek, klassiek, maar ook soul, jazz etc. Redelijk gevarieerd dus. Gaat vooral via de PC en laptop zijn voor thuisgebruik, dus uiterlijk maakt niet uit, comfort wel voor langdurig ophouden. SImpel kabeltje lijkt me de beste deal te geven qua geluidskwaliteit in dit budget, dus geen draadloos. Ook wil hij hem aansluiten op de platenspeler met voorversterker.

Budget is ongeveer 200 euro, waarvan max 40 a 50 euro voor een bijpassend usb-dacje/ versterker. Na wat onderzoek kom ik tot de volgende shortlist

- Beyer DT770pro 80ohm - 145euro in NL - perfecte soundstage, goed draagcomfort met velours earpads
- Beyer DT 880 - duurder, rond de 180 euro, de upgrade waard?
- Philips Fidelio X2 - nu voor 150 euro op Amazon.es - lijkt me een topdeal, lees er ook in dit topic niks dan lyrische reviews over

Goede shortlist of laat ik wat liggen? Neig nu naar de Philips alhoewel ik een zwak heb voor de Beyers...

Had gedacht om dit dan te combineren met een leuk USBdacje om het volle potentieel er uit te halen, bijv van Fiio. Suggesties?

Thnx voor het meedenken alvast!

edit om het wat logischer te maken ;-)

[ Voor 38% gewijzigd door Isaja op 12-09-2017 12:09 ]

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-11 09:29
FrankoNL schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:20:
Vandaag mijn steelseries arctic 7 binnengekregen maar ben er totaal niet tevreden over. 7.1 klinkt in games (overwatch en battlefield 1) alsof ik ergens in een galmende badkamer sta, ontzettend hol en blikkerig. In stereo is het geluid beter. Zijn er hier meer ervaringsdeskundigen.. Doe ik misschien wat verkeerd?
Dit is volgens mij de eerste vraag die ik over een gaming headset zie in dit topic, geen idee of daar een apart topic voor is. Gezien de weinige reacties die je hier op krijgt zit je mogelijk verkeerd.

Jouw ervaringen wat het geluid betreft zou niet moeten kloppen met een koptelefoon van dit budget. Goed het is geen Hi-Fi, maar blikkerig zou het niet moeten klinken. Ik vermoed dat er geluidsprocessing dingetjes aanstaan in je geluidsdrivers. Die kunnen het geluid dermate vergallen dat ik ze liever kwijt dan rijk ben. Mijn advies, zoek in de programmatjes die meegeleverd zijn bij de headset, speel daar met alle instellingen.

• Ossi
Isaja schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:46:
Goedemorgen!

Mijn vader gaf gisteren aan graag een mooie nieuwe koptelefoon voor thuis te zoeken, zijn oude (20jr...) Senheisser heeft het begeven.

Hij luistert graag filmmuziek, klassiek, maar ook soul, jazz etc. Redelijk gevarieerd dus. Gaat vooral via de PC en laptop zijn voor thuisgebruik, dus uiterlijk maakt niet uit, comfort wel voor langdurig ophouden. SImpel kabeltje lijkt me de beste deal te geven qua geluidskwaliteit in dit budget, dus geen draadloos. Ook wil hij hem aansluiten op de platenspeler met voorversterker.

Budget is ongeveer 200 euro, waarvan max 40 a 50 euro voor een bijpassend usb-dacje/ versterker. Na wat onderzoek kom ik tot de volgende shortlist

- Beyer DT770pro 80ohm - 145euro in NL - perfecte soundstage, goed draagcomfort met velours earpads
- Beyer DT 880 - duurder, rond de 180 euro, de upgrade waard?
- Philips Fidelio X2 - nu voor 150 euro op Amazon.es - lijkt me een topdeal, lees er ook in dit topic niks dan lyrische reviews over

Goede shortlist of laat ik wat liggen? Neig nu naar de Philips alhoewel ik een zwak heb voor de Beyers...

Had gedacht om dit dan te combineren met een leuk USBdacje om het volle potentieel er uit te halen, bijv van Fiio. Suggesties?

Thnx voor het meedenken alvast!

edit om het wat logischer te maken ;-)
Ik vermoed dat zijn huidige Sennheiser een open systeem is, misschien dat je het typenummer kunt vermelden hier?
Van de koptelefoons die je post is volgens mij alleen de DT880 open, tussen open en gesloten zit toch wel enorm veel verschil qua geluidservaring. Dus eerst zou ik eens bepalen of hij een open of gesloten systeem heeft en wat hij graag zou willen. Gesloten zou ik alleen nemen als anderen last hebben van jouw geluid of wanneer jij last hebt van andermans geluid.

Indien hij graag bij Sennheiser blijft, dan is de HD598 volgens mij ook een erg goede optie. Ik vind m heerlijk zitten, geluid is mooi. Maar is een open systeem, dat was voor mij een dealbreaker. De BeyerDynamics zitten een stukje strakker op het hoofd dan de losse Sennheisers. Dat vindt niet iedereen even fijn.

• Isaja
Ossi schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:44:
[...]

Ik vermoed dat zijn huidige Sennheiser een open systeem is, misschien dat je het typenummer kunt vermelden hier?
Van de koptelefoons die je post is volgens mij alleen de DT880 open, tussen open en gesloten zit toch wel enorm veel verschil qua geluidservaring. Dus eerst zou ik eens bepalen of hij een open of gesloten systeem heeft en wat hij graag zou willen. Gesloten zou ik alleen nemen als anderen last hebben van jouw geluid of wanneer jij last hebt van andermans geluid.

Indien hij graag bij Sennheiser blijft, dan is de HD598 volgens mij ook een erg goede optie. Ik vind m heerlijk zitten, geluid is mooi. Maar is een open systeem, dat was voor mij een dealbreaker. De BeyerDynamics zitten een stukje strakker op het hoofd dan de losse Sennheisers. Dat vindt niet iedereen even fijn.
Heeft even geduurd voor ik hem te pakken had ;-) Thanks voor het meedenken! Hij gaf aan dat hij het heel belangrijk vind dat hij een filmpje kan kijken op de bank zonder dat anderen er last van hebben, dus dan vallen de open systemen af (DT880, HD598)

Hebben we dus over de Philips X2 en de Beyer DT770. Nu lees ik dat de laatste goed isoleert, maar dat sommigen aangeven dat de Philips toch behoorlijk kan lekken. Ervaringen hier?

• Ossi
Isaja schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:42:
[...]

Heeft even geduurd voor ik hem te pakken had ;-) Thanks voor het meedenken! Hij gaf aan dat hij het heel belangrijk vind dat hij een filmpje kan kijken op de bank zonder dat anderen er last van hebben, dus dan vallen de open systemen af (DT880, HD598)

Hebben we dus over de Philips X2 en de Beyer DT770. Nu lees ik dat de laatste goed isoleert, maar dat sommigen aangeven dat de Philips toch behoorlijk kan lekken. Ervaringen hier?
De X2 is inderdaad een open koptelefoon, net als de DT880 en HD598, dus die valt dan automatisch af.
Met zijn wensen kom je automatisch op een gesloten koptelefoon. Zoals bijvoorbeeld de DT770.
Met de DT770 doe je op zich geen miskoop, heb m zelf ook en ben er ontzettend tevreden over, maar koptelefoons zijn enorm persoonlijk. Wat de een fijn vindt zitten, geeft de ander koppijn.

In jouw geval zou ik niet eens kijken naar een DAC, ik gebruik de DT770 80 Ohm zonder aparte versterker en vind m heel goed klinken op een telefoon en pc/laptop. Je moet alleen nog kijken naar welke kabellengte gewenst is. De 80 Ohm en hoger heeft 3 meter aan kabel, dat is soms best lastig. De 32 Ohm heeft 1,5m aan kabel, wat misschien weer te kort is? Te korte kabel is makkelijker te verlengen dan een te lange kabel in te korten is.

[ Voor 3% gewijzigd door Ossi op 19-09-2017 14:22 ]

• Isaja
Ossi schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:22:
[...]

De X2 is inderdaad een open koptelefoon, net als de DT880 en HD598, dus die valt dan automatisch af.
Met zijn wensen kom je automatisch op een gesloten koptelefoon. Zoals bijvoorbeeld de DT770.
Met de DT770 doe je op zich geen miskoop, heb m zelf ook en ben er ontzettend tevreden over, maar koptelefoons zijn enorm persoonlijk. Wat de een fijn vindt zitten, geeft de ander koppijn.

In jouw geval zou ik niet eens kijken naar een DAC, ik gebruik de DT770 80 Ohm zonder aparte versterker en vind m heel goed klinken op een telefoon en pc/laptop. Je moet alleen nog kijken naar welke kabellengte gewenst is. De 80 Ohm en hoger heeft 3 meter aan kabel, dat is soms best lastig. De 32 Ohm heeft 1,5m aan kabel, wat misschien weer te kort is? Te korte kabel is makkelijker te verlengen dan een te lange kabel in te korten is.
Perfect, aangezien hij alleen voor thuisgebruik gaat zijn is een lange kabel geen bezwaar. Hij gaat hem bestellen en ik laat jullie nog weten hoe dat hij bevalt, merci!! _/-\o_

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-11 14:40
Net voor 99 euro de b&w p5 s2 gekocht. Bedraad, dat wel. Scheelt 200 euro met de wireless versie. Ik vind het verschil wel heel groot. Voor thuisgebruik, hij zit prima

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-11 22:48

MikeVM

- Baloo -

bij sommige muzieknummers speelt klanken zich enkel links of rechts af, bij stereo luidsprekers komen deze geluiden altijd terecht in beide oren, maar bij een hoofdtelefoon heb je dit niet. is hier een term voor?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Amdwarrior
Soundstage?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MikeVM schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:01:
bij sommige muzieknummers speelt klanken zich enkel links of rechts af, bij stereo luidsprekers komen deze geluiden altijd terecht in beide oren, maar bij een hoofdtelefoon heb je dit niet. is hier een term voor?
(gebrek aan) crossfeed, kanaalscheiding

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 22-09-2017 19:56 ]

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-10 15:26
Heeft iemand last van de (bekende?) haarscheurtjes in de hoofdband van de Sony MDR1000?

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Ik zoek al een tijdje naar een oplossing om zonder pijn een headphone te kunnen dragen. Ik ben 8 jaar geleden geopereerd aan een speekselkliertumor waarbij mijn rechter oor volledig van mijn hoofd gescheiden is geweest. Sindsdien verdraagt mijn rechter oor geen druk meer. Nu zit ik meestal met de linkerschelp op mijn oor en de rechter boven mijn andere oor, niet heel comfortabel. In-ear doppen vond ik al nooit heel comfortabel zitten dus die vallen sowieso af.

Een bone conducation headphone lijkt mij een goede oplossing. Ik lees echter veel wisselende ervaringen, zowel op het gebied van geluidskwaliteit als op het gebied van draagcomfort (vooral in combinatie met een bril en laat ik die nou net hebben). Ik zou hem vooral gebruiken op kantoor om muziek te kunnen luisteren en thuis af en toe voor het kijken van filmpjes. Voor mij is draagcomfort belangrijker dan geluidskwaliteit.

Tot nu toe vind ik eigenlijk alleen Aftershokz die zulke headphones verkoopt. En een aantal veel goedkopere modellen op Banggood etc. De Chinese modelletjes hebben aardige reviews maar ik ben bang dat daar het draagcomfort toch minder van is. Maar Aftershokz zijn wel weer erg prijzig om aan te schaffen zonder dat ik weet of het werkt. Dillema's.

Zijn er hier mensen met ervaring met bone conduction headphones? Hoe is het draagcomfort tegenover 'normale' headphones?

Kleine aanvulling: het operatiegebied loopt door onder mijn oor en ter hoogte van mijn oorlel zit een nieuwe tumor. Door de operatie kan ik ook in mijn oor geen druk verdragen.

[ Voor 6% gewijzigd door zoenvisje op 27-09-2017 13:20 ]

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-11 22:54
Wat vind je van over ear koptelefoon met hele dikke padding bij de oren zodat alleen de kussens op je schedel komen? Er zijn namelijk wel een aantal modellen met onwijs dikke kussens :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:53
Zijn in-ears een optie?

Zo'n bone-conduction zal toch ook drukken, verwacht ik?

• zoenvisje
Sir_Hendro schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:14:
[...]

Wat vind je van over ear koptelefoon met hele dikke padding bij de oren zodat alleen de kussens op je schedel komen? Er zijn namelijk wel een aantal modellen met onwijs dikke kussens :)
Dat zou misschien ook een optie zijn, echter loopt het operatiegebied wel door onder mijn oor en zit er op hoogte van mijn oorlel een nieuwe tumor. Misschien moet ik dat nog even in mijn post erbij zetten.

Zo'n bone conduction headphone lijkt me daarom dus ideaal, omdat die alleen boven mijn oor langs zal gaan. Maar de vele uiteenlopende reviews doen me dan weer twijfelen. Ik ken verder ook niemand met zo'n headphone ofzo.

• zoenvisje
Raymond schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:18:
Zijn in-ears een optie?

Zo'n bone-conduction zal toch ook drukken, verwacht ik?
Druk boven of voor mijn oor is geen probleem. Brillen gaan ook goed, zolang het pootje achter niet teveel naar mijn oor toe gebogen wordt.

Het probleem is dus vooral mijn oor zelf, in mijn oor en het gebied rond mijn oorlel (daar zit een nieuwe tumor).

• Ossi
zoenvisje schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:05:
Ik zoek al een tijdje naar een oplossing om zonder pijn een headphone te kunnen dragen. Ik ben 8 jaar geleden geopereerd aan een speekselkliertumor waarbij mijn rechter oor volledig van mijn hoofd gescheiden is geweest. Sindsdien verdraagt mijn rechter oor geen druk meer. Nu zit ik meestal met de linkerschelp op mijn oor en de rechter boven mijn andere oor, niet heel comfortabel. In-ear doppen vond ik al nooit heel comfortabel zitten dus die vallen sowieso af.

Een bone conducation headphone lijkt mij een goede oplossing. Ik lees echter veel wisselende ervaringen, zowel op het gebied van geluidskwaliteit als op het gebied van draagcomfort (vooral in combinatie met een bril en laat ik die nou net hebben). Ik zou hem vooral gebruiken op kantoor om muziek te kunnen luisteren en thuis af en toe voor het kijken van filmpjes. Voor mij is draagcomfort belangrijker dan geluidskwaliteit.

Tot nu toe vind ik eigenlijk alleen Aftershokz die zulke headphones verkoopt. En een aantal veel goedkopere modellen op Banggood etc. De Chinese modelletjes hebben aardige reviews maar ik ben bang dat daar het draagcomfort toch minder van is. Maar Aftershokz zijn wel weer erg prijzig om aan te schaffen zonder dat ik weet of het werkt. Dillema's.

Zijn er hier mensen met ervaring met bone conduction headphones? Hoe is het draagcomfort tegenover 'normale' headphones?
Ik wist helemaal niet van het bestaan van zulke koptelefoons af. Bijzondere techniek!
Ik heb deze link eens doorgelezen:
https://www.everydayheari...ne-conduction-headphones/

De vraag die in mij opkomt en die ik nog niet beantwoord zie, is hoort de omgeving ook het geluid dat hier uitkomt?

Ik zou zeggen: "Niet van de benauwde en wees een trendsetter!" Nu kan ik natuurlijk niet in jouw financiën kijken, maar ik vind €100 euro voor de duurste uit de test nou niet schrikbarend hoog.

• zoenvisje
Ossi schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:24:
[...]

Ik wist helemaal niet van het bestaan van zulke koptelefoons af. Bijzondere techniek!
Ik heb deze link eens doorgelezen:
https://www.everydayheari...ne-conduction-headphones/

De vraag die in mij opkomt en die ik nog niet beantwoord zie, is hoort de omgeving ook het geluid dat hier uitkomt?

Ik zou zeggen: "Niet van de benauwde en wees een trendsetter!" Nu kan ik natuurlijk niet in jouw financiën kijken, maar ik vind €100 euro voor de duurste uit de test nou niet schrikbarend hoog.
De omgeving hoort wel wat ja. Voor zover ik weet niet veel meer of minder dan bij gemiddelde normale koptelefoons.

Mijn inkomen wordt aangevuld met een Wajong dus €100 is voor mij wel wat aan de hoge kant. De koptelefoon die ik nu al ruim 10 jaar gebruik heb ik toen gewonnen (een van SteelSeries), daar was ik maar wat blij mee! Helaas duurde dat plezier maar kort door die tumor.

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 03-11 10:05
Momenteel ben ik in het bezit van een Sennheiser HD-598 (thuis) en een Beyerdynamic DT-880 250Ω Pro (werk). Nu ik beide minstens een jaar in bezit heb, kan ik een aantal zaken concluderen:

- Ik had wat betreft de DT-880 eigenlijk voor de Legend moeten gaan; hij zit nét iets te strak naar mijn smaak. De Sennheiser is een stuk comfortabeler. Ook de coiled cable zit af een toe een beetje in de weg.

- Ook wat betreft de sonische aspecten geef ik over het algemeen de voorkeur aan de Sennheiser. Dit geluid klinkt in mijn oren warmer/voller. Ik heb het idee dat de Beyerdynamic een stukje scheller / harder in de treble is.

Vanwege bovenstaande redenen ben ik sterk aan het overwegen mijm Beyerdynamic te vervangen, maar de vraag in natuurlijk: waarvoor? Wat ik inmiddels wel heb opgemerkt is dat niets zo persoonlijk is als geluidsbeleving. Daarom zou ik eerst grofmazig op wat meer objectievere gronden een voorselectie willen maken.

Als ik een frequency response curve van de DT-880 opzoek, dan zie ik inderdaad een paar pieken rond de 10kHz en 20kHz:

Afbeeldingslocatie: https://www.innerfidelity.com/images/140321_Blog_HarmanResponseFR_DT880250Ohm.jpg

Dit verklaart waarschijnlijk wel the brightness die ik ervaar. Dit terwijl de Sennheiser juist een vrij forse dip heeft:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.head-fi.org/a/1449440_thumb.png

Dit ziet er dan ook wel weer raar uit, aangezien treble volgens mij ook wel verantwoordelijk is voor de detail.

Klopt mijn vooronderstelling dat ik daar van een beetje op zou moeten letten? Ik ben als vervanger aan het kijken naar de Sennheiser HD-650 of de Hifiman HE-400S. Sluiten deze een beetje aan bij mijn bovengenoemde wensen/ervaringen?

Het is echt voor muziek. Veelal (indie) rock, blues en een beetje metal/acoustisch/EDM/klassiek.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-10 20:37

Fordox

00101010

Voor detail moet je kijken naar andere plots dan de frequency response, al geeft de frequency response wel een hogere gemiddelde amplitude in de frequenties na 1500Hz. Dat verklaar al best veel.
Ook ishet handig om de metingen te pakken van 1 bron. Dan heb je geen testfout door verschillend meet apparatuur te gebruiken.

Bij Innerfidelity https://www.innerfidelity...yerdynamicDT880250ohm.pdf en https://www.innerfidelity.com/images/SennheiserHD598.pdf
kun je de 30Hz square waves, 300 hz square waves en de impulse response goed zien.

In mijn ogen zou de Beyerdynamic ook iets scheller zijn in geluid vanwege de square waves. De initiële piek is iets hoger dan die van Sennheiser, maar tegelijkertijd herstelt hij zich ook sneller. Je hebt minder last van ringing en 'hangende' hoge tonen. Daardoor zou je eigenlijk ook meer detail terug kunnen horen in de Beyerdynamic.
Datzelfde zie je ook terug in de impuls response. In de impuls response zie je namelijk eerst de eerste piek, en daarna een negatieve piek naar beneden. De tweede piek is in verhouding bij Beyerdynamic lager dan de eerste, maar in die van de Sennheiser is hij in zn algeheel minder negatief.
Daarna heb je kleine golfjes erachteraan die hetzelfde vertellen als de ringing van de blokgolven. Gezien dit nu gaat over een pulse, kan het zijn dat je hierdoor de Sennheisers iets warmer ervaart en de Beyerdynamic iets meer natuurgetrouw klinkt.

Om eerlijk te zijn lijken deze koptelefoons ook best veel op elkaar qua klank als ik dit zo zie. Misschien ligt het aan de aansturing van je koptelefoon die ze zo duidelijk verschillend laten klinken. Ik denk dat vervanging van de koptelefoon niet nodig is maar misschien moet je kijken waar je het mee aanstuurt.

Edit: Ik ben relatief nieuw in het lezen van dit soort respons plots, maar ik heb geoefent :) Als iemand fouten zit in mijn conclusie, vertel het graag, dan kan ik er ook van leren.

[ Voor 5% gewijzigd door Fordox op 27-09-2017 14:59 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• HarmoniousVibe
Thuis, met de Sennheiser, gebruik ik de Xonar Essence One. Deze is uiteraard beter dan de FiiO E17 Alphen die ik hier op kantoor heb, maar ik luister ook weer niet op dusdanige volumeniveau's dat de amp een beperkende factor wordt. Zelfs op mijn FiiO kan ik nog zonder extra gain op een zeer hoog volume luisteren.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Fordox

Fordox

00101010

Volume en gain hebben niet veel invloed op het karakteristiek van de geluidsoutput ;)
Probeer je FiiO eens thuis en je zal best veel verschil horen in je Sennheiser.

• HarmoniousVibe
Zolang je nog genoeg headroom hebt doet een amp er niet veel toe, maar het is beide natuurlijk ook een DAC met bijvehorende circuitry. Dat zal hem dan misschien toch wel zijn idd.

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Kan iemand mij advies geven voor een goede wireless hoofdtelefoon? Ik wil hem gebruiken voor het kijken van series/films en voor youtube/muziek streamen vanaf m'n iPhone/iPad. Wellicht dat ik hem ook eens wil gebruiken voor een potje gamen op m'n PC.

Het is dus geen hoofdtelefoon om muziek te luisteren als ik onderweg ben. Looks zijn dus niet heel belangrijk.

Mijn budget is 200 euro, maar minder is beter. Surround geluid zou ook mooi zijn, als dat mogelijk is.

PC Specs

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Fordox schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:58:
Voor detail moet je kijken naar andere plots dan de frequency response, al geeft de frequency response wel een hogere gemiddelde amplitude in de frequenties na 1500Hz. Dat verklaar al best veel.
Ook ishet handig om de metingen te pakken van 1 bron. Dan heb je geen testfout door verschillend meet apparatuur te gebruiken.

Bij Innerfidelity https://www.innerfidelity...yerdynamicDT880250ohm.pdf en https://www.innerfidelity.com/images/SennheiserHD598.pdf
kun je de 30Hz square waves, 300 hz square waves en de impulse response goed zien.

In mijn ogen zou de Beyerdynamic ook iets scheller zijn in geluid vanwege de square waves. De initiële piek is iets hoger dan die van Sennheiser, maar tegelijkertijd herstelt hij zich ook sneller. Je hebt minder last van ringing en 'hangende' hoge tonen. Daardoor zou je eigenlijk ook meer detail terug kunnen horen in de Beyerdynamic.
Datzelfde zie je ook terug in de impuls response. In de impuls response zie je namelijk eerst de eerste piek, en daarna een negatieve piek naar beneden. De tweede piek is in verhouding bij Beyerdynamic lager dan de eerste, maar in die van de Sennheiser is hij in zn algeheel minder negatief.
Daarna heb je kleine golfjes erachteraan die hetzelfde vertellen als de ringing van de blokgolven. Gezien dit nu gaat over een pulse, kan het zijn dat je hierdoor de Sennheisers iets warmer ervaart en de Beyerdynamic iets meer natuurgetrouw klinkt.

Om eerlijk te zijn lijken deze koptelefoons ook best veel op elkaar qua klank als ik dit zo zie. Misschien ligt het aan de aansturing van je koptelefoon die ze zo duidelijk verschillend laten klinken. Ik denk dat vervanging van de koptelefoon niet nodig is maar misschien moet je kijken waar je het mee aanstuurt.

Edit: Ik ben relatief nieuw in het lezen van dit soort respons plots, maar ik heb geoefent :) Als iemand fouten zit in mijn conclusie, vertel het graag, dan kan ik er ook van leren.
Zonder naar blokgolfresponsies te kijken zou ik toch meer de conclusies trekken uit wat andere gedeeltes van de frequentierespons. Ik kijk hiervoor overigens naar de ongecompenseerde curves (de grijze in je pdf's)

1) 100-1000 Hz. In de DT880 zie je een vrij horizontale lijn, terwijl de HD598 een licht aflopende curve heeft. Hoe dit stuk loopt bepaalt veel grondtonen van instrumenten en stemmen. Alhoewel het niet zoveel lijkt te zijn is dit zeker hoorbaar.
2) Het verloop na de eerste piek. De DT880 heeft een stuk nettere piek, ook als je het vergelijkt over meerdere metingen. Zal waarschijnlijk te maken te hebben met de grotere oorschelpen van de DT880. De DT880 heeft een vrij horizontaal verloop en daardoor zit het gebied tussen 5-8 kHz redelijk vol. Dit kan wat heftig klinken. De uitsmijter is dan het piekje op 10 kHz. Bij de HD598 is dat gebied wat meer teruggetrokken dus dit zal wat minder "rijk" klinken hier.

Deze twee dingen gecombineerd maken de HD598 wat warmer en wel wat prettiger (de DT880 kan echt kaal klinken soms). De DT880 heeft niet zo'n geprononceerde piek als de DT770 maar er zit wel gewoon veel hoog in.

Als je wel van de pasvorm en alles houd van de DT880 zou ik je wel een DT1990 (inclusief die 1 ja) willen aanraden. Deze heeft meer laag maar niet echt overdreven. Krijg je gratis met rechte kabel erbij. Is wel een stapje omhoog qua budget.

• RoyK
  • Laatst online: 08:16

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben een blije eigenaar geworden van een Audio Technica M40x. Ik had de M50x besteld en kwam daarna op een boel videos terecht waar men de M40x boven de M50x prijzen. Ook van mensen die de M50x goed hebben gereviewd. Er zit toch 40 euro tussen de twee. Dus ook de M40x maar besteld en als eerst getest. Ik vind het helemaal prima klinken. Ik heb de M50x nog in de doos gelaten en retour aangemeld. Die 40 euro bespaar ik kraag. Er zal vast niet zo heel veel verschil tussen zitten, toch? :D

Ik zag op youtube dat mensen andere ear pads bestellen voor deze headphone. In zijn geval op amazon en ik zie dat Aliexpress ook van alles heeft. Hebben jullie ook andere pads erop gezet? Ik zal de koptelefoon vrij veel op hebben. (paar uur per dag)

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 01-10-2017 16:28 ]

Mijn portfolio op Instagram

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Weet iemand waar je goede kabels kan halen voor je koptelefoon om te vervangen?

Mijn grado SR60i heeft een defecte kabel/stervende kabel. Voordat ik zelf ga knutselen ben ik benieuwd of mensen weten waar je dit soort kabels vandaan kan plukken? Gewoon soldeerklaar. Dat je ze alleen maar hoeft vast te zetten aan je koptelefoon en gaan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 20:32
Touchdomex schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:43:
Weet iemand waar je goede kabels kan halen voor je koptelefoon om te vervangen?

Mijn grado SR60i heeft een defecte kabel/stervende kabel. Voordat ik zelf ga knutselen ben ik benieuwd of mensen weten waar je dit soort kabels vandaan kan plukken? Gewoon soldeerklaar. Dat je ze alleen maar hoeft vast te zetten aan je koptelefoon en gaan.
De supercheap optie: een donor koptelefoon bij de action halen en die lossolderen?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

NESFreak schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:46:
[...]

De supercheap optie: een donor koptelefoon bij de action halen en die lossolderen?
Het mag wel een beetje kwaliteit hebben :+ Ik wil niet elke maand nieuwe kabels erop solderen :P

Als ik de huidige kabels kan vervangen voor dezelfde maar dan korter zou het perfect zijn. Alleen uberhaupt Grado in NL kom je niet veel tegen laat staan dat soort dingen :+

Toch eventjes een foto :$

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5YCb1I5iHBXXlPAqHvA13E1Y/thumb.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Touchdomex op 01-10-2017 21:49 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 16:28
kabeltje van Sennheiser HD25 oid pakken? Of een upgrade kabel daarvoor. Dat is zo de eerste hoofdtelefoon die me te binnen schiet die ook een aparte kabel per oorschelp heeft en er zijn zat losse onderdelen voor te vinden.

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Al enige tijd luister ik met veel plezier naar mijn Beyer Dynamic DT880 i.c.m. een FiiO X3 DAC/AMP naar vele muziek stijlen. Op het moment word ik erg blij van het warme geluid van een "Gibson Les Paul '58" in de handen van Mark Knopfler.

Zijn er headphones waar dit fantastische geluid nog beter naar voren komt?
Ik luister thuis, dus 'lekkende' open headpones zijn geen probleem.

Alvast bedankt voor de tips!

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Verwijderd

Jorruchie schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:28:
Al enige tijd luister ik met veel plezier naar mijn Beyer Dynamic DT880 i.c.m. een FiiO X3 DAC/AMP naar vele muziek stijlen. Op het moment word ik erg blij van het warme geluid van een "Gibson Les Paul '58" in de handen van Mark Knopfler.

Zijn er headphones waar dit fantastische geluid nog beter naar voren komt?
Ik luister thuis, dus 'lekkende' open headpones zijn geen probleem.
Ik weet niet welk album of nummer je voor ogen hebt, maar voor deze stijl lijkt de Philips Fidelio X2 mij geknipt.
Het is een hele andere koptelefoon dan de eerder etherisch klinkende DT880, maar het zijn wel de twee waar ik het meest aan gehecht ben. ;)

De X2 voegt meer directe body en ruimtelijkheid toe die deze muziek lekker laat rocken.
De prijs van de Fidelio X2 is zo te zien stevig gezakt en het zou mij niet verbazen als hij op dit moment wordt uitgefaseerd, maar voor slechts €145,- op Amazon.de eigenlijk geen geld. :P

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:59:
kabeltje van Sennheiser HD25 oid pakken? Of een upgrade kabel daarvoor. Dat is zo de eerste hoofdtelefoon die me te binnen schiet die ook een aparte kabel per oorschelp heeft en er zijn zat losse onderdelen voor te vinden.
Die heeft wel weer eigen plugjes dus mag ik die eerst netjes loshalen en daarna weer solderen. Liever zou ik die stap overslaan. Al zijn de kabels die ik tegen kom wel weer mooi. Anders maybe toko's eens mailen of ze ook gewoon zonder de plugjes kunnen leveren.

Al kom ik nu wel kitjes tegen om de kabel netjes af te werken. Dat kan ik ook doen natuurlijk. Dan is een eigen kabel knutselen niet eens een gek idee als ik alles netjes kan verpakken.

[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 02-10-2017 07:12 ]

• Fordox

Fordox

00101010

Mijn Philips Fidelio L1 begint het nu ook op te geven na 6 jaar intensief gebruik :(
Eerst was het schroefje dat een oorschelp vasthoud geknapt. Dat is gerepareerd door er een nieuw schroefje in te zetten, maar nu laten de oorkussens los en dat is niet makkelijk te fixen in dit model :( het geluid en de kabel zijn allemaal nog exact zoals het hoort.

Misschien dat ik maar de X2 bestel

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-11 16:51

TimvH

Kletsmajoor

RoyK schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:27:
Ik ben een blije eigenaar geworden van een Audio Technica M40x. Ik had de M50x besteld en kwam daarna op een boel videos terecht waar men de M40x boven de M50x prijzen. Ook van mensen die de M50x goed hebben gereviewd. Er zit toch 40 euro tussen de twee. Dus ook de M40x maar besteld en als eerst getest. Ik vind het helemaal prima klinken. Ik heb de M50x nog in de doos gelaten en retour aangemeld. Die 40 euro bespaar ik kraag. Er zal vast niet zo heel veel verschil tussen zitten, toch? :D

Ik zag op youtube dat mensen andere ear pads bestellen voor deze headphone. In zijn geval op amazon en ik zie dat Aliexpress ook van alles heeft. Hebben jullie ook andere pads erop gezet? Ik zal de koptelefoon vrij veel op hebben. (paar uur per dag)
Ik heb de M40x ook al voor een langere tijd, ookal heb ik de M50x nooit gehoord. Ik kan je wel vertellen dat je zeker geen slechte keus hebt gemaakt.
Ja, er zijn betere koptelefoons, maar daar betaal je dan ook een stuk meer voor.
De M40x is op een niet al te hoog volume heerlijk om naar te luisteren en alles behalve vermoeiend, maar als ik het op hoger volume luister met een redelijke dac/amp combo hoor je het geluid toch wel minder worden. Als ik de Monolith M1060(O+) moet vergelijken met de M40x merk ik voornamelijk dat het hoog niet vervormd bij hoger volume, het geluid wat gedetailleerder is en de bass strakker. Maar deze is dan ook een factor 3 duurder.
Verder kan ik je aanraden op de Brainwavz pads erop te smijten, tot nu toe de best klinkende en meest comfortabele pads die ik heb gehad op de M40x

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bedankt! De 50x is middels onderweg terug naar de webwinkel. Ik vind de M40x echt prima klinken voor nog geen 100 euro. Ik zou graag een beetje bas eraf willen halen maar kan zo 123 geen equalizer vinden in Windows 10. ik kom zelf van de mac af en soms nog een beetje zoekende. Gebruiken jullie daar een tool voor? Ik ga vanavond eens kijken of Asus daar zelf wat voor levert ivm mijn moederbord.

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

RoyK schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:59:
Bedankt! De 50x is middels onderweg terug naar de webwinkel. Ik vind de M40x echt prima klinken voor nog geen 100 euro. Ik zou graag een beetje bas eraf willen halen maar kan zo 123 geen equalizer vinden in Windows 10. ik kom zelf van de mac af en soms nog een beetje zoekende. Gebruiken jullie daar een tool voor? Ik ga vanavond eens kijken of Asus daar zelf wat voor levert ivm mijn moederbord.
Foobar2000, doet alles wat je wil, mis je toch nog iets dan kan je het 9 van de 10 keer vinden in de enorme lijst met plugins.
Misschien een beetje een spartaanse interface maar je kan het programma helemaal aanpassen naar je eigen smaak.
Tenzij je natuurlijk Spotify/Youtube etc. gebruikt.
Daar is het programma dus net niet voor gemaakt.
Mijn setup:
Foobar2k setup 2-10-17

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

dank je Tim, ik doelde meer op een equalizer die gewoon in algemeen het audio een beetje bediend. ik gebruik spotify idd, game hier en daar wat... :)

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

RoyK schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:53:
dank je Tim, ik doelde meer op een equalizer die gewoon in algemeen het audio een beetje bediend. ik gebruik spotify idd, game hier en daar wat... :)
Dan kan ik Viper4Windows of Equalizer APO aanraden.
V4W is net wat makkelijker te bedienen maar al 4 jaar niet geüpdatet en ondersteunt enkel Stereo.
Equalizer APO heb ik zelf nog nooit gebruikt maar als ik zo zie wat het allemaal kan zou ik toch deze eerst proberen.

• Heilige Kaas
Tim_ofzo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:06:
[...]

Dan kan ik Viper4Windows of Equalizer APO aanraden.
V4W is net wat makkelijker te bedienen maar al 4 jaar niet geüpdatet en ondersteunt enkel Stereo.
Equalizer APO heb ik zelf nog nooit gebruikt maar als ik zo zie wat het allemaal kan zou ik toch deze eerst proberen.
Ik heb enkel ervaring met equalizer apo maar ik vind de kwaliteit uitstekend.
Niks om te klagen.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de app APO ook meerdere keren voorbij zien komen in de zoektocht naar een equalizer. Gisterenavond gelijk geprobeerd. Helaas starte de app niet op. Misschien een foutje. Vanavond probeer ik het even opnieuw.

• Fordox

Fordox

00101010

RoyK schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:13:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de app APO ook meerdere keren voorbij zien komen in de zoektocht naar een equalizer. Gisterenavond gelijk geprobeerd. Helaas starte de app niet op. Misschien een foutje. Vanavond probeer ik het even opnieuw.
Heb je je pc gerestart? Bij mij doet hij het gewoon goed.

• striner
@zoenvisje ik lees net je requirements voor een koptelefoon met niet veel druk. Ik ben zelf een paar jaar in het bezit van een Sennheiser HD439 en vind die lekker licht zitten, ik denk mede omdat de hoofdband vrij breed is, en niet van ijzer zoals bij mijn Beyderynamic DT770, dat zich in een bepaalde vorm probeert terug te duwen (= meer druk).
Helaas is de HD 439 niet meer te koop, en het blijft een persoonlijke ervaring, maar ik zou zeggen probeer eens een andere uit de HD4xx of nabijgelegen serie?
De wat goedkopere Sennheisers (HD1xx en HD2xx) geven altijd goede geluidskwaliteit, maar zien er alleen wat minder mooi uit. Ik weet helaas niet hoe het met draagcomfort bij die modellen zit.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Fordox schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:20:
[...]

Heb je je pc gerestart? Bij mij doet hij het gewoon goed.
Jazeker, ik ga het vanavond nog een keer proberen. Misschien gewoon even een pech gevalletje!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Iemand wat tips voor een open headphone voor het gamen / muziek luisteren? Geluid lekken maakt me niks uit. Variatie van muziek is heel breed en ben geen fan van bass-heavy phones.

Ik neig zelf naar de beyerdynamics custom one pro maar weet niet of jullie nog suggesties hebben.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Booyaa schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:03:
Iemand wat tips voor een open headphone voor het gamen / muziek luisteren? Geluid lekken maakt me niks uit. Variatie van muziek is heel breed en ben geen fan van bass-heavy phones.

Ik neig zelf naar de beyerdynamics custom one pro maar weet niet of jullie nog suggesties hebben.
Ik had uiteindelijk een AKG K812 gekozen, maar dat is nogal een wisselvallig gewaardeerde koptelefoon... Je zou de K712, etc ook kunnen beluisteren...

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 04-10-2017 17:18 ]

• Clinlio
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-11 17:55
Tim_ofzo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:03:
[...]
Verder kan ik je aanraden op de Brainwavz pads erop te smijten, tot nu toe de best klinkende en meest comfortabele pads die ik heb gehad op de M40x
Zorgt dit ervoor dat het geluid veel verandert? Heb zelf ook een M40x en denk erover om de standaard pads te vervangen.

• 418O2
  • Laatst online: 13:05
Ik ben begonnen met rustig rondkijken naar een nieuwe kantoor koptelefoon. Ik heb nu een mdr1x van 3 jaar oud (gratis bij een Xperia z gekregen), maar ik wil eigenlijk wat nieuws.

Ik heb hele harde oren (ooit aan geopereerd) en wil iets over-ears. Daarbij is het vaak luidruchtig op kantoor (wordt veel 'overlegd') dus isolatie is wel handig (noise cancelling helpt niet tegen spraak toch?). Ze hangen aan een pc

Ik zit zelf te kijken naar een dt990, zijn er nog andere waar ik naar zou moeten kijken? Budget max 250 euro.

• Booyaa
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:10:
Ik ben begonnen met rustig rondkijken naar een nieuwe kantoor koptelefoon. Ik heb nu een mdr1x van 3 jaar oud (gratis bij een Xperia z gekregen), maar ik wil eigenlijk wat nieuws.

Ik heb hele harde oren (ooit aan geopereerd) en wil iets over-ears. Daarbij is het vaak luidruchtig op kantoor (wordt veel 'overlegd') dus isolatie is wel handig (noise cancelling helpt niet tegen spraak toch?). Ze hangen aan een pc

Ik zit zelf te kijken naar een dt990, zijn er nog andere waar ik naar zou moeten kijken? Budget max 250 euro.
Dt990 is open toch? Geluid lekt wel een beetje dan en dempt niet zo heel goed

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11 20:37
DT990 met impedantie van 250ohm aan je pc op de zaak ?
Ik werk in een soort gelijke omgeving, open kantoortuin waar heel wat gepraat wordt, mijn keuze is een Sony MDR-1000X geworden. Geen kabeltje, bluetooth en noise cancellation, spraak wordt niet perfect uitgefilterd maar het scheelt echt enorm. Al staat er zachtjes muziek aan hoor echt niets meer, al staan ze naast me te praten.

• 418O2
kosz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:22:
DT990 met impedantie van 250ohm aan je pc op de zaak ?
Ik werk in een soort gelijke omgeving, open kantoortuin waar heel wat gepraat wordt, mijn keuze is een Sony MDR-1000X geworden. Geen kabeltje, bluetooth en noise cancellation, spraak wordt niet perfect uitgefilterd maar het scheelt echt enorm. Al staat er zachtjes muziek aan hoor echt niets meer, al staan ze naast me te praten.
Mja dat is niet het beste hè...

Mdr1000x en Bose qc35 zijn het beste denk ik. Dan moet het budget maar omhoog

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11 20:37
Ga eens een middag naar een audio zaak, kopje koffie erbij en wat modellen testen. Ben zelf bij hifi klubben geweest, dat is me prima bevallen. Ik had 4 modellen op mijn shortlist staan, erg fijn om ze op deze manier te vergelijken.

• 418O2
kosz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:26:
Ga eens een middag naar een audio zaak, kopje koffie erbij en wat modellen testen. Ben zelf bij hifi klubben geweest, dat is me prima bevallen. Ik had 4 modellen op mijn shortlist staan, erg fijn om ze op deze manier te vergelijken.
Ben komende week in Haarlem, zal er eens langsgaan. Bedankt voor de tip

• wiemelen
  • Nu online

Ben zelf ook aan't rondkijken en kwam de Focal Listen tegen. Deze is er in bekabelde en wireless versie.
Gezien ik thuis ook al Focal luidsprekers heb, wil ik ze zeker gaan beluisteren. De reviews zijn over het algemeen ook heel lovend.
En met je budget van 250euro zit je wel goed dan.

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Clinlio schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:51:
[...]

Zorgt dit ervoor dat het geluid veel verandert? Heb zelf ook een M40x en denk erover om de standaard pads te vervangen.
Eerlijk is eerlijk, ik heb ze niet een op een vergeleken want de stock pads waren echt verschrikkelijk oncomfortabel imo.
Maar het verandert de akoestiek wel, en dan niet in negatieve zin.
Dit alles is alleen wel iets van 2 jaar terug dus ik kan zo niet zeggen wat het precies doet met het geluid, maar alleen al voor comfort zou ik de pads veranderen.
Krijg al rillingen als ik aan die stock pads moet denken :+

Voor de prijs kan je als je het mij vraagt het best de Fidelio X2 pakken van Philips.
Geweldige koptelefoon die vervangen is door de X2HR met als enigste verschil de pads en de hoofdband.
Voor 150 echt een koopje!

[ Voor 37% gewijzigd door TimvH op 04-10-2017 23:30 ]

• Ossi

Dus je wil een niet-bass-heavy koptelefoon, die ook nog open is en dan kom je met de BD COP die precies het tegenovergestelde is van wat jij zoekt? :P

Maar wat al aangeraden is, de Philips Fidelio X2 lijkt mij voor jou een goede keuze :)

• Amdwarrior

akg q701 !!!!!!!
Ik heb de Quincy Jones versie en met gamen is dat zo heerlijk zo verschrikkelijk grote soundstage en is niet bas zwaar :P

• Heilige Kaas
Ossi schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:46:
[...]

Dus je wil een niet-bass-heavy koptelefoon, die ook nog open is en dan kom je met de BD COP die precies het tegenovergestelde is van wat jij zoekt? :P

Maar wat al aangeraden is, de Philips Fidelio X2 lijkt mij voor jou een goede keuze :)
De X2 is niet bass light. Meeste akg wel.
Ik zou de x2 wel willen benoemen als lekker warm, nooit te veel bass, maar zeker niet weinig.

Ik vind de x2 geweldig. Bizar goede koptelefoon. Maar misschien toch eerst even testen/vergelijken.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
Amdwarrior schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:45:
[...]

akg q701 !!!!!!!
Ik heb de Quincy Jones versie en met gamen is dat zo heerlijk zo verschrikkelijk grote soundstage en is niet bas zwaar :P
Doe dan de opvolger, de K712. Die is op alle vlakken net even iets beter geworden. Toegegeven, hij mist het Q-labeltje, maar verder... ;)

• Amdwarrior
Henk schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:24:
[...]

Doe dan de opvolger, de K712. Die is op alle vlakken net even iets beter geworden. Toegegeven, hij mist het Q-labeltje, maar verder... ;)
ik heb hem van Tweaker overgenomen voor mooi bedragje :P

• Booyaa
  • Niet online
Thanks voor de tips! Zie alleen dat de X2 alleen via Amazon.de nog 150€ is. Hij is alleen nog op bol.com voor 210 te krijgen. Is dat het geld nog waard of kan ik voor een paar tientjes wat beters krijgen?

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:26

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Waarom koop je hem niet gewoon bij amazon?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Booyaa
  • Niet online
Dwarlorf schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:44:
Waarom koop je hem niet gewoon bij amazon?
Ga ik doen. Ik was even in de war met iets. Iedereen bedankt in ieder geval ;)

• HarmoniousVibe
Ik heb de knoop doorgehakt en de Fostex T50rp MK3 (Planar Magnetic) gekocht. Heb ze een aantal malen kunnen uitproberen van een collega van me en ze klinken echt geweldig. Vind het op zich wel jammer dat ik geen Mayflower (prefab mod van deze headphones) kon kopen zonder heel wat risico op een BTW-aanslag en forse vertraging op te lopen. Ben niet de handigste maar ik zal me maar even gaan oriënteren op vervangende ear pads. Er zijn volgens mij geen standaard maten of wel? Is er een manier waarop ik erachter kan komen of bepaalde pads passen? Of moet ik me dan puur baseren op reviews en gebruikerservaringen?

• Amdwarrior
HarmoniousVibe schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:11:
Ik heb de knoop doorgehakt en de Fostex T50rp MK3 (Planar Magnetic) gekocht. Heb ze een aantal malen kunnen uitproberen van een collega van me en ze klinken echt geweldig. Vind het op zich wel jammer dat ik geen Mayflower (prefab mod van deze headphones) kon kopen zonder heel wat risico op een BTW-aanslag en forse vertraging op te lopen. Ben niet de handigste maar ik zal me maar even gaan oriënteren op vervangende ear pads. Er zijn volgens mij geen standaard maten of wel? Is er een manier waarop ik erachter kan komen of bepaalde pads passen? Of moet ik me dan puur baseren op reviews en gebruikerservaringen?
Planar Magnetic heeft toch vrij dure koptelefoon versterker nodig? Of is het weer zoveelste onzin fabeltje op head fi

Ben ook erg benieuwd naar deze koptelefoon helemaal omdat Planar Magnetic is ben toch wel benieuwd naar zoiets :9~

• HarmoniousVibe
Amdwarrior schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:53:
[...]

Planar Magnetic heeft toch vrij dure koptelefoon versterker nodig? Of is het weer zoveelste onzin fabeltje op head fi

Ben ook erg benieuwd naar deze koptelefoon helemaal omdat Planar Magnetic is ben toch wel benieuwd naar zoiets :9~
Ze zijn niet heel makkelijk te driven, maar mijn collega heeft een Schiit Fulla 2 en dat gaat prima. Zelf heb ik een (nog veel krachtigere) Asus Xonar Essence One dus daar ben ik zelf niet bang voor.

• Amdwarrior
HarmoniousVibe schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 23:04:
[...]

Ze zijn niet heel makkelijk te driven, maar mijn collega heeft een Schiit Fulla 2 en dat gaat prima. Zelf heb ik een (nog veel krachtigere) Asus Xonar Essence One dus daar ben ik zelf niet bang voor.
heb zelf Auzentech geluidskaart alleen zo plus Fulla 2 voor low impendace spul :P

Soundstage goed?

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:24
Iemand nog bekend met deze oldtimer ? Zoek er al een tijdje na voor een goede prijs. Geluid is redelijk maar lekt wel ontzettend. Kwa comfort is er niks dat zelf maar dichtbij komt. Heb ze wel eens 12 uur opgehad en je hebt amper het idee dat je de koptelefoon op hebt.

Hd

Sennheiser hd590

• Heilige Kaas
Bartosy schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 23:29:
Iemand nog bekend met deze oldtimer ? Zoek er al een tijdje na voor een goede prijs. Geluid is redelijk maar lekt wel ontzettend. Kwa comfort is er niks dat zelf maar dichtbij komt. Heb ze wel eens 12 uur opgehad en je hebt amper het idee dat je de koptelefoon op hebt.

[afbeelding]

Sennheiser hd590
Ik heb deze ooit een keer geluisterd. Kijk anders eens naar een hd518, deze lijkt qua ontwerp er op dus denk dat hij voor jou goed moet zitten.
Ik vond m iig heerlijk zitten.
Heel warm en vol geluid. Hij is wel een stuk minder wollig dan de hd590.
Pagina: 1 ... 87 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.