• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-11 00:17
Kan iemand mij helpen, ik weet niet goed welke keuze ik moet maken (temeer omdat ik beide koptelefoons niet gehoord heb, ik weet dat dat advies nummer 1 is, maar beiden zijn slecht beschikbaar...)

Ik kan geen keuze maken tussen de Audio-Technica ATH-AR3BT & de JBL Everest 300.

Waar ik naar opzoek ben is draadloos en comfort, budget is max 100 euro.
De JBL heeft een pricedrop gemaakt van 150 naar 100 omdat de nieuwe 310 nu uitgebracht is.
Audio Technica ken ik vooral van hun (erg goede) draaitafels.

Plus JBL: Dikke earpads dus erg comfortabel
Plus AT: Merk heeft zich goed gevestigd en staat voor (audio)kwaliteit

Kan iemand me verlossen?

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:42
Ik zou JBL ontwijken dat staat bij mij bekend om middelmatig spul vroeger was het echt een audio merk tegenwoordig heb ik het idee dat het meer lifestyle product is geworden.

Het helpt ook niet echt mee dat Harman(nog zo bedrijf dat tegenwoordig alleen maar lifestyle troep op de markt brengt) eigenaar is van JBL

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-11 00:17
Amdwarrior schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:38:
Ik zou JBL ontwijken dat staat bij mij bekend om middelmatig spul vroeger was het echt een audio merk tegenwoordig heb ik het idee dat het meer lifestyle product is geworden.

Het helpt ook niet echt mee dat Harman(nog zo bedrijf dat tegenwoordig alleen maar lifestyle troep op de markt brengt) eigenaar is van JBL
Mjah, dat gevoel heb ik ook. Geldt trouwens ook voor de goedkopere lijn van AKG, dat is gewoon rebranded JBL spul.
Ik heb ze gewoon beiden besteld, degene die ik het minst vind stuur ik dan wel terug...

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 17:15

Remcom00

hij is gek

Dr Pro schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:17:
Kan iemand mij helpen, ik weet niet goed welke keuze ik moet maken (temeer omdat ik beide koptelefoons niet gehoord heb, ik weet dat dat advies nummer 1 is, maar beiden zijn slecht beschikbaar...)

Ik kan geen keuze maken tussen de Audio-Technica ATH-AR3BT & de JBL Everest 300.

Waar ik naar opzoek ben is draadloos en comfort, budget is max 100 euro.
De JBL heeft een pricedrop gemaakt van 150 naar 100 omdat de nieuwe 310 nu uitgebracht is.
Audio Technica ken ik vooral van hun (erg goede) draaitafels.

Plus JBL: Dikke earpads dus erg comfortabel
Plus AT: Merk heeft zich goed gevestigd en staat voor (audio)kwaliteit

Kan iemand me verlossen?
Ik heb wel eens een soortgelijke JBL opgehad maar ik vond het echt 3x niks. Audiotechnika is wel echt een gevestigd merk dus denk dat je daar wel goed mee zit.

hoidoei

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:50

RoyK

Hobby tekenaar

Na een stevig weekje mag ik toch wel zeggen dat de Audio Technica M40X me enorm bevalt! Ik ben blij met de keuze. Ik ben een beetje gaan rondsnuffelen naar een mooie headphone stand en er een paar gevonden. Ben wel benieuwd of jullie er ook 1 gebruiken en zoja, welke?

Mijn portfolio op Instagram

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10 22:15
Voor mensen die fan zijn van de Sennheiser HD580, HD600 & HD650 familie van hoofdtelefoons: Sennheiser lijkt nu (onaangekondigd?) met de HD660S te komen (http://nl-nl.sennheiser.com/headphones-audiophile-high-end-hd-660-s en http://nl-be.sennheiser.c...iophile-high-end-hd-660-s) Blijkbaar direct leverbaar ;)

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Booyaa schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:54:
[...]

Ga ik doen. Ik was even in de war met iets. Iedereen bedankt in ieder geval ;)
Door wat andere dingen wou ik hem wat later kopen maar nu is hij bij amazon ook weer €200.

Dus ik ben nog steeds opzoek naar een headset die niet echt bass heavy is maar wel goed gebruikt kan worden voor gaming / muziek.

Nog steeds voor die Fidelio x2 gaan? Nu is hij verkrijgbaar rond de ~200 a 250, of is voor dat geld een betere beschikbaar? (De k712 misschien?)

Verwijderd

Booyaa schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:53:
[...]
Door wat andere dingen wou ik hem wat later kopen maar nu is hij bij amazon ook weer €200.
Er zijn van die dingen in het leven waarover je ook niet zo lang moet blijven twijfelkutten. :+
De X2 is trouwens nog steeds op Amazon.de te koop, al is de prijs wel gestegen naar €164,95, een stijging van bijna €20,-

Nog steeds een stuk minder dan ik voor mijn eerste X2 betaalde, die in die tijd op Amazon.es scherp werd aangeboden.
Dus ik ben nog steeds opzoek naar een headset die niet echt bass heavy is maar wel goed gebruikt kan worden voor gaming / muziek.
Nog steeds voor die Fidelio x2 gaan? Nu is hij verkrijgbaar rond de ~200 a 250, of is voor dat geld een betere beschikbaar? (De k712 misschien?)
Deze AKG is met zijn wat scherpe analytische/steriele klank niet echt te vergelijken met de Philips X2.

Heb hier trouwens meerdere headphones hangen, waaronder deze AKG.
Mooie headphone daar niet van, maar voor urenlang relaxed luisterplezier zet ik liever de X2 op m'n hoofd die in deze prijscategorie de te kloppen winnaar is. _/-\o_

Nav dit topic heb ik de meest recente reviews mbt deze X2 op Amazon.de nog eens doorgelezen en het viel op dat er voor het eerst enkele negatieve kanttekeningen werden geplaatst mbt de meest recente productie van deze Philips.
Misschien van een no-name fake fabrikant??
Het lijkt nml. wel op imitatie.

Ik werd benieuwd en heb voor dit geld een tweede laten aanrukken O-) , maar die blijkt al net zo fraai te zijn gemaakt en in geen enkel detail te verschillen van mijn eerste, ook de klank is wederom identiek en niets op aan te merken.
De doos, de hoofdband, de print, de oorschelpen, de klank, etc., etc. het klopt allemaal.

Ik heb wel bij Amazon.de zelf besteld en niet via een vd overige aanbieders daar, dat lijkt mij meteen de beste garantie voor een origineel exemplaar.
Je kunt natuurlijk wachten tot de prijs misschien weer gaat zakken, maar het kan ook zijn dat hij volgende week helemaal niet meer leverbaar blijkt. ;)

• JayJayGolden
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-06-2024
Hallo mensen~

Ik heb momenteel een fidelio x2, en al hoewel ik dit een fantastisch ding vind, merkte ik na het proberen van een aantal chifi in ears via mijn pc, ik toch wat detail mis in mijn games en muziek. Ikzelf denk dat dit ligt aan dat de fidelios niet goed op mijn koppie passen en achter mijn oor net een beetje ruimte over laten.
Ben dus op zoek naar een vervangende kampioen. de geluidskleur van de x2 vind ik zeer aangenaam; warm, maar punchy en rauw wanneer dat nodig is. Ik ben zeer gevoelig voor sibilance. Soundstage en comfort zijn ook erg belangrijk. Weet dat dit klinkt als erg veel van het goeie, en dat ik ergens zou moeten compenseren (waar ik met de x2 compenseer met een slechte pasvorm) maaarr..suggesties?

en ja is voornamelijk voor thuisgebruik, ook al zou het een plus zijn als ze ook portable gebruikt kunnen worden, want dan kan ik van mijn in ear probleem af.

Wat koptelefoons die ik op oog heb: Meze 99 classics, meze 99 neo, Momentum 2.0 over ear, Beyerdynamic DT 1350, B&W p7, Beyerdynamic 990 pro/premium.

[ Voor 14% gewijzigd door JayJayGolden op 17-10-2017 20:36 ]

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11 22:33
JayJayGolden schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:56:
Hallo mensen~

Ik heb momenteel een fidelio x2, en al hoewel ik dit een fantastisch ding vind, merkte ik na het proberen van een aantal chifi in ears via mijn pc, ik toch wat detail mis in mijn games en muziek. Ikzelf denk dat dit ligt aan dat de fidelios niet goed op mijn koppie passen en achter mijn oor net een beetje ruimte over laten.
Ben dus op zoek naar een vervangende kampioen. de geluidskleur van de x2 vind ik zeer aangenaam; warm, maar punchy en rauw wanneer dat nodig is. Ik ben zeer gevoelig voor sibilance. Soundstage en comfort zijn ook erg belangrijk. Weet dat dit klinkt als erg veel van het goeie, en dat ik ergens zou moeten compenseren (waar ik met de x2 compenseer met een slechte pasvorm) maaarr..suggesties?

en ja is voornamelijk voor thuisgebruik, ook al zou het een plus zijn als ze ook portable gebruikt kunnen worden, want dan kan ik van mijn in ear probleem af.

Wat koptelefoons die ik op oog heb: Meze 99 classics, meze 99 neo, Momentum 2.0 over ear, Beyerdynamic DT 1350, B&W p7, Beyerdynamic 990 pro/premium.
Anything gesloten valt al af als je eenzelfde niveau van soundstage en openheid wil.
Qua omschrijving van wat je wil denk ik richting de senns hd650. Echter vind je portemonnee dat waarschijnlijk niet leuk gezien je er een aardige versterker aan moet hangen.

Wat gebruik je als bron?

• JayJayGolden
Heilige Kaas schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:30:
[...]

Anything gesloten valt al af als je eenzelfde niveau van soundstage en openheid wil.
Qua omschrijving van wat je wil denk ik richting de senns hd650. Echter vind je portemonnee dat waarschijnlijk niet leuk gezien je er een aardige versterker aan moet hangen.

Wat gebruik je als bron?
Weet dat ik sws wat soundstage verlies vergeleken met de fidelio x2. Gebruik voor portable een fiio x3 gen 3 als bron, en als thuis bron een creative USB HD. Ik gebruik wel virtual surround (Dolby atmos) bij het gamen.
Zelf vind ik dat bij het gebruiken van in ears met virtual surround er niet veel openheid verloren gaat, enige probleem hier is comfort en het plafond van de geluidskwaliteit die je hiermee kan krijgen, dus weet niet in hoeverre soundstage uit maakt bij gebruik van virtual surround.

Ben eigenlijk wel opzoek naar een closed headphone met een redelijke soundstage, zodat ik van mijn chifi gelddump af kan.

• Heilige Kaas
JayJayGolden schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:38:
[...]

Weet dat ik sws wat soundstage verlies vergeleken met de fidelio x2. Gebruik voor portable een fiio x3 gen 3 als bron, en als thuis bron een creative USB HD. Ik gebruik wel virtual surround (Dolby atmos) bij het gamen.
Zelf vind ik dat bij het gebruiken van in ears met virtual surround er niet veel openheid verloren gaat, enige probleem hier is comfort en het plafond van de geluidskwaliteit die je hiermee kan krijgen, dus weet niet in hoeverre soundstage uit maakt bij gebruik van virtual surround.

Ben eigenlijk wel opzoek naar een closed headphone met een redelijke soundstage, zodat ik van mijn chifi gelddump af kan.
Hmm die meze audio classic heb ik ook gehoord (erg kort) had een prima geluid, ook warm en vol, echter geen verbetering tov de fidelio x2. Maar als kanttekening ben ik wel lichtelijk allergisch voor closed back.
Ik zou zeggen, probeer deze eens uit. Aantal winkels hebben m wel liggen.
Maar als je dan weer kijkt voor gaming dan zijn dit soort warme lekkere koptelefoons gewoon minder geschikt. Je wilt het liefst iets richting AKG, helder en duidelijk. Misschien moet je eens kijken richting een senn hd 558? Ik had de 518, 580 en 650 en de 580 was favoriet voor gaming. (De hd 580 is eigenlijk een hd600). Qua geluid komt de hd558 daar dicht in de buurt. Deze senns hebben een goede scheiding in de soundstage dus voor gaming wel interessant.
Wellicht is het voor competative gaming misschien zelfs beter als je virtual surround uit zet?

• JayJayGolden
Heilige Kaas schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:55:
[...]

Hmm die meze audio classic heb ik ook gehoord (erg kort) had een prima geluid, ook warm en vol, echter geen verbetering tov de fidelio x2. Maar als kanttekening ben ik wel lichtelijk allergisch voor closed back.
Ik zou zeggen, probeer deze eens uit. Aantal winkels hebben m wel liggen.
Maar als je dan weer kijkt voor gaming dan zijn dit soort warme lekkere koptelefoons gewoon minder geschikt. Je wilt het liefst iets richting AKG, helder en duidelijk. Misschien moet je eens kijken richting een senn hd 558? Ik had de 518, 580 en 650 en de 580 was favoriet voor gaming. (De hd 580 is eigenlijk een hd600). Qua geluid komt de hd558 daar dicht in de buurt. Deze senns hebben een goede scheiding in de soundstage dus voor gaming wel interessant.
Wellicht is het voor competative gaming misschien zelfs beter als je virtual surround uit zet?
Met virtual surround uit merk ik echt weer helemaal niet waar dingen vandaan komen, ook niet met de fidelio x2's. daarnaast is het geluid dan zo dichtbij dat het snel vermoeid, wat ik altijd al raar heb gevonden
Enige echte probleem wat ik heb met de x2 is dat er een bepaalde frequentie ergens in het treble gebied weg valt, wat voetstappen met een beetje 'tippe tappe' geluid en dergelijke een beetje laat weg vallen. bijv widowmaker's hoge hakken in Overwatch.

weet niet zeker of dit aan mij ligt of aan de koptelefoon. hoor het met mijn in ears wel goed. denk dat het iets te maken heeft met isolatie eigenlijk.

edit: en ja wou kijken of ik ergens in de buurt van groningen de meze kon uitproberen.

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:02
Ik ben op zoek naar advies! Ik heb op dit moment een Sennheiser HD 558 (incl. de welbekende foam mod :D) en een Kingston HyperX Cloud 2 Headset (als ik het goed heb heeft deze beyerdynamic drivers ook).
Ik ben op dit moment op zoek naar iets anders, wat waarschijnlijk een gesloten hoofdtelefoon zal gaan worden.
Qua geluid vind ik de HD558 minder vol klinken, bijv. laag zou wel wat minder plat mogen klinken.

Ik heb mijzelf al georiënteerd op een Beyerdynamic DT770 (zou dan om de 32 of 80 OHM versie gaan) en Audio-Technica ATH-M50X (DT770 al beluisterd, de 80 OHM versie – op een OnePlus 5 met Spotify als bron voor de audio met drum ‘n’ bass muziek, even een hardstyle track nog tussendoor en even lekker een gouwe ouwe van Duran Duran die even snel in me op kwam :+ klonk al voller en prettiger om naar te luisteren naar mijn idee ook al moet het natuurlijk nog ingespeeld worden).

De laatste spreekt (helaas niet kunnen beluisteren :'() mij dan weer aan vanwege een verwisselbare audiokabel en makkelijk mee te nemen (koptelefoon is inklapbaar bijv.) wat ideaal zou zijn voor tijdens het reizen en op school wat betreft meenemen.

Koptelefoon gaat thuis gebruikt worden voor gaming (games zoals BF, PUBG en RL) en muziek luisteren (luister van alles, zoals aangegeven), op reis en op school voor muziek, aangesloten op een onboard Realtek ALC1150, laptop met ook weer Realtek Onboard Audio en zoals eerder aangegeven qua smartphone op een OnePlus 5. Ook een vraag: Wat zit hier dan ook qua comfort het beste?

Iemand ervaring met beide of een van de koptelefoons gehad? Zoja, wat is aan te raden op basis van dit? Ieder zijn smaak qua geluid is natuurlijk verschillend, maar ik denk dat ik op basis van dit wel een idee heb gegeven :).

Uiteindelijk zal ik zelf wel de keuze moeten maken natuurlijk maar zal wel wat kunnen met advies / ervaringen om mijn keus te kunnen maken O-).

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb een DT770PRO. Die heb ik al sinds 2004 en ik heb daar nog steeds de originele kabel aan zitten. Beyer kabels zijn stevig; die maak je niet zomaar stuk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-11 13:21
In geval van kabelbreuk kun je er ook gewoon een nieuwe aan solderen.
Das goedkoper dan een overpriced afneembare kabel van de fabrikant zelf.

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
gerbenp schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:47:
-- Ik heb mijzelf al georiënteerd op een Beyerdynamic DT770 (zou dan om de 32 of 80 OHM versie gaan) ...
Denk er even aan dat de 32 Ohm versie standaard komt met nep-leren oorkussens, waar de 80 Ohm versie geleverd wordt met velours oorkussens. De velours oorkussens zijn overigens los verkrijgbaar.
Tevens is de kabel korter bij de 32 Ohm versie (1.6m i.t.t. 3m voor de 80 Ohm versie)

Over de Audio-Technica kan ik persoonlijk niks nuttigs zeggen, behalve dat het van horen zeggen goede hoofdtelefoons zijn. Voor mobiel gebruik is de DT770 met vaste kabel alles behalve praktisch, maar het comfort is absoluut een pluspunt.

I browse with Vivaldi

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-11 09:29
gerbenp schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:47:
Ik ben op zoek naar advies! Ik heb op dit moment een Sennheiser HD 558 (incl. de welbekende foam mod :D) en een Kingston HyperX Cloud 2 Headset (als ik het goed heb heeft deze beyerdynamic drivers ook).
Ik ben op dit moment op zoek naar iets anders, wat waarschijnlijk een gesloten hoofdtelefoon zal gaan worden.
Qua geluid vind ik de HD558 minder vol klinken, bijv. laag zou wel wat minder plat mogen klinken.

Ik heb mijzelf al georiënteerd op een Beyerdynamic DT770 (zou dan om de 32 of 80 OHM versie gaan) en Audio-Technica ATH-M50X (DT770 al beluisterd, de 80 OHM versie – op een OnePlus 5 met Spotify als bron voor de audio met drum ‘n’ bass muziek, even een hardstyle track nog tussendoor en even lekker een gouwe ouwe van Duran Duran die even snel in me op kwam :+ klonk al voller en prettiger om naar te luisteren naar mijn idee ook al moet het natuurlijk nog ingespeeld worden).

De laatste spreekt (helaas niet kunnen beluisteren :'() mij dan weer aan vanwege een verwisselbare audiokabel en makkelijk mee te nemen (koptelefoon is inklapbaar bijv.) wat ideaal zou zijn voor tijdens het reizen en op school wat betreft meenemen.

Koptelefoon gaat thuis gebruikt worden voor gaming (games zoals BF, PUBG en RL) en muziek luisteren (luister van alles, zoals aangegeven), op reis en op school voor muziek, aangesloten op een onboard Realtek ALC1150, laptop met ook weer Realtek Onboard Audio en zoals eerder aangegeven qua smartphone op een OnePlus 5. Ook een vraag: Wat zit hier dan ook qua comfort het beste?

Iemand ervaring met beide of een van de koptelefoons gehad? Zoja, wat is aan te raden op basis van dit? Ieder zijn smaak qua geluid is natuurlijk verschillend, maar ik denk dat ik op basis van dit wel een idee heb gegeven :).

Uiteindelijk zal ik zelf wel de keuze moeten maken natuurlijk maar zal wel wat kunnen met advies / ervaringen om mijn keus te kunnen maken O-).
DT770 = Yay!
M50x = Nay!

Kleine aanvulling, ik ben ontzettend tevreden met DT770 80 Ohm, comfort is goed (eerste tijd wel wat moeten bijbuigen zodat ie iets minder strak is. Geluidkwaliteit vind ik heel erg fijn.
De M50x was voor mij een schedelsplijter, als mijn hoofd in een bankschroef geplaatst werd, dat was met bijbuigen echt niet meer te fixen. Geluid vond ik best leuk klinken trouwens, maar als je hoofd niet al te klein is, dan is het gauw afzien.

Ondertussen ben ik me toch eens aan het inlezen over draadloze koptelefoons, want ondertussen ben ik die snoeren wel een beetje zat. Misschien het overwegen waard als je denkt er ook last van te gaan hebben, zeker aangezien 3,5mm jack aan het uitsterven is helaas :(

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Was zelf ook lang geleden aan het twijfelen tussen deze 2. Uiteindelijk getest bij Music Store Keulen en de M50x viel me tegen na alle hype die ik erover hoorde. Toen de DT770 32 gepakt (heb nog even getwijfeld over de Custom One Pro) en daarna idd de velours oorschelpen nabesteld (mijn oren werden beetje warm van dat leer).
Let wel dat die velours oorschelpen lichtjes meer geluid doorlaten, maar niet enorm veel meer.
Zie voor meer achtergrond info mijn review :)

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:02
Hmm, als ik het zo lees dan denk ik dat het de DT770 gaat worden :*).

Maar kan ik beter voor een 32 OHM variant gaan of de 80 OHM variant gaan, op dit punt twijfel ik nog zelf..
Ik zelf denk dat ik voor de 80 OHM variant ga, dan heb ik sowieso al velours earpads waar ik zelf ook prettigere ervaringen mee heb (op mijn HD 558 zitten ze ook) en ik denk dat ik het toch vaak achter de computer zal gebruiken (met Realtek ALC1150, misschien dat ik er een andere geluidskaart in plaats of zelfs een focusrite 2i2 ga aanschaffen vanwege dat ik misschien mijn speakers - logitech z906 - ook wil gaan vervangen een keer naar studio speakers) en soms op mijn smartphone (OnePlus 5) en laptop (Dell Inspiron 15 7559, Realtek audiochip ALC3246).

@Ossi Lever je veel in op kwaliteit met de 80 ohm variant wat betreft tonen die minder worden of valt dit mee als je hem op een mobiel apparaat aansluit? Zie dat jij ook een OnePlus toestel hebt en vroeg me dit af (neem aan zonder EQ en dergelijke :P).

Mooie aanbieding bij Coolblue nu ook, als je de DT770 aanschaft krijg je hier ook Beyerdynamics in-ears bij voor diegene die nog interesse hebben ook 8).

• NLMarcel194
  • Laatst online: 01-11 12:08
DT990 pro 250 ohm gisteren linker driver uit gevallen ...
vandaag maar mailtje er uit gestuurd naar baxshop

heb DT990 al van 2015 en bevallen erg goed
nu maar wacht op antwoord morgen

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-11 18:45
B&O H6 voor €112. Laagste prijs in Nederland is €259. Lijkt een ontzettend goede deal.

• Ossi
gerbenp schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:47:
Hmm, als ik het zo lees dan denk ik dat het de DT770 gaat worden :*).

Maar kan ik beter voor een 32 OHM variant gaan of de 80 OHM variant gaan, op dit punt twijfel ik nog zelf..
Ik zelf denk dat ik voor de 80 OHM variant ga, dan heb ik sowieso al velours earpads waar ik zelf ook prettigere ervaringen mee heb (op mijn HD 558 zitten ze ook) en ik denk dat ik het toch vaak achter de computer zal gebruiken (met Realtek ALC1150, misschien dat ik er een andere geluidskaart in plaats of zelfs een focusrite 2i2 ga aanschaffen vanwege dat ik misschien mijn speakers - logitech z906 - ook wil gaan vervangen een keer naar studio speakers) en soms op mijn smartphone (OnePlus 5) en laptop (Dell Inspiron 15 7559, Realtek audiochip ALC3246).

@Ossi Lever je veel in op kwaliteit met de 80 ohm variant wat betreft tonen die minder worden of valt dit mee als je hem op een mobiel apparaat aansluit? Zie dat jij ook een OnePlus toestel hebt en vroeg me dit af (neem aan zonder EQ en dergelijke :P).

Mooie aanbieding bij Coolblue nu ook, als je de DT770 aanschaft krijg je hier ook Beyerdynamics in-ears bij voor diegene die nog interesse hebben ook 8).
Ik heb nog nooit de 32 Ohm gehoord. Persoonlijk geloof ik niet dat je echt verschil zal merken. Met de 250 Ohm misschien wel. Ik heb ook een DT990 250 Ohm op de OnePlus One gehad en ook daar kwam prachtig geluid uit. Laat je dus niet zo bang maken door berichten over versterkers etc. De kans is volgens mij groter dat ze het met versterker beter vinden klinken omdat het gewoon iets harder staat. ;)
Hier zal ongetwijfeld een boel mensen anders over denken, maar soit.

Er zijn maar weinig werelden zo verziekt door malafide verkopers dan de muziekwereld. Zie het Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht-topic. ;)

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:43
flyingdutchboy schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:45:
Net voor 99 euro de b&w p5 s2 gekocht. Bedraad, dat wel. Scheelt 200 euro met de wireless versie. Ik vind het verschil wel heel groot. Voor thuisgebruik, hij zit prima
Goeie prijs, waar heb je hem gehaald?

• Amdwarrior
Ossi schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:31:
[...]

Ik heb nog nooit de 32 Ohm gehoord. Persoonlijk geloof ik niet dat je echt verschil zal merken. Met de 250 Ohm misschien wel. Ik heb ook een DT990 250 Ohm op de OnePlus One gehad en ook daar kwam prachtig geluid uit. Laat je dus niet zo bang maken door berichten over versterkers etc. De kans is volgens mij groter dat ze het met versterker beter vinden klinken omdat het gewoon iets harder staat. ;)
Hier zal ongetwijfeld een boel mensen anders over denken, maar soit.

Er zijn maar weinig werelden zo verziekt door malafide verkopers dan de muziekwereld. Zie het Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht-topic. ;)
bij sommige koptelefoons merk je het wel hoor aparte koptelefoon versterker muziek wordt dynamischer mist je muziek hebt met goed veel dynamiek

Maar daar heb je inderdaad geen exotische versterker van 500€ voor nodig

Kabels blijft inderdaad lachwekkend

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-10 15:26
Oppernerd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 01:06:
B&O H6 voor €112. Laagste prijs in Nederland is €259. Lijkt een ontzettend goede deal.
Ziet er inderdaad goed uit. Weet alleen niet of het prijsverschil het waard is om toch de Senheiser PXC550 te kopen die ik op het oog heb, kijkend naar alleen de geluidskwaliteit. Wel weer jammer dat je niet met Paypal kan betalen :(

[ Voor 4% gewijzigd door Frostbiter op 24-10-2017 18:46 ]

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

gerbenp schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:47:
Zelf heb ik ervaring met een Audio Technica ATH-AD900X (38Ω/ 100dB/mW) en een Beyerdynamic DT880 (250Ω / 96 dB/mW). Grosso modo is de Audio Technica vergelijkbaar met jouw HD558. Dergelijke headphones met een lage impedantie / hoge gevoeligheid zijn gemakkelijker aan te sturen, dus hebben geen extra versterking nodig. Voor een mobiele telefoon of laptop zou de 32Ω versie daarom de betere keuze zijn, desnoods met losse velours earpads.

Voor een (geluidskaart met -) headphone amp of receiver neigt mijn voorkeur naar de 250Ω versie. Dit aangezien hiermee een hogere elektronische dempingsfactor wordt bereikt. Het geluid klinkt daardoor aanmerkelijk 'strakker'. Voor gecombineerd gebruik zou 80Ω de gulden middenweg zijn.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:44

Thomg

Aww yiss

NLMarcel194 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:55:
DT990 pro 250 ohm gisteren linker driver uit gevallen ...
vandaag maar mailtje er uit gestuurd naar baxshop

heb DT990 al van 2015 en bevallen erg goed
nu maar wacht op antwoord morgen
Bij mij is net de linkerdriver ook half uitgevallen, niet kabelbreuk lijkt me, dan is wat trekken aan de 3'5 jack een tijdelijke fix.
Mijne is van half 2014... dus net buiten garantie ;(.
Laat maar weten wat ze zeggen!
Wel beetje jammer, ik vind dit echt een heerlijk ding.

Besluit weer te werken na een paar uur :/
Kan niet klagen iig, vraag me af of dit bij meerderen voorkomt.

[ Voor 17% gewijzigd door Thomg op 25-10-2017 02:03 ]

• JayJayGolden
Hier ben ik weer met een wat kleinere selectie headphones; Meze 99 classic, Onkyo 900M Final Sonorous II/III en de M&D mh40

Enige reden om, kijkend naar reviews, niet blindelings voor de sonorous te gaan lijkt te zijn dat sommige reviewers vinden dat ie niet rythmisch genoeg is. Soundstage is gigantisch voor een closed design, en zou nog meer dan acceptabel zijn als ie open was.

De mh40 heeft echt zeer verdeelde meningen, iemand die hier ervaring mee heeft?

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-11 14:42
Thanks, gelijk besteld. Het is een 2nd generation btw _/-\o_

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
ik zie hem nu voor 180?

• VChunky
Nog steeds 112 :)

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:03
Bedankt voor de tip! Een hele mooie prijs voor een geweldige koptelefoon.

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-10 07:53
weet iemand welke impedantie koptelefoon ik moet gaan gebruiken? Ik wil hem met me iphone SE / computer en versterker gaan gebruiken.
Voor mobiel zeggen ze een impedantie van 32ohm. Maar me versterker heeft een 330mV / 330Ohm uitgang (Technics SU-Z1).
Ik zat zelf te denken aan een beyerdynamic 80Ohm ?

mijn pc

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 03-11 10:05
Heb de pads van mijn Fostex T50rp mk3 vervangen door de Shure 1540 Alcantara Ear Pads (HPAEC1540). Veel te duur hier in Europa, maar wel echt een enorme verbetering qua comfort. Het is een soort memory foam dus ze nemen precies de vorm van de contouren van je hoofd aan.

Gear
A/V gear
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XGBWtBUVu4Df21uU8FKgvfFG/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fi1JqwggDh9HV7Vgj0poLcRZ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2kU7t7QsZkXm7pFbhN3Bvt4J/thumb.jpg

Ben al met al érg tevreden over deze headphones. Sonisch gezien de beste die ik momenteel heb en met de nieuwe pads ook qua comfort erg goed, alhoewel niet zo goed als de Sennheiser HD 598.

[ Voor 16% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-10-2017 18:48 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:28
Rusky schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:39:
weet iemand welke impedantie koptelefoon ik moet gaan gebruiken? Ik wil hem met me iphone SE / computer en versterker gaan gebruiken.
Voor mobiel zeggen ze een impedantie van 32ohm. Maar me versterker heeft een 330mV / 330Ohm uitgang (Technics SU-Z1).
Ik zat zelf te denken aan een beyerdynamic 80Ohm ?
Ik heb zelf een Sennheiser HD-25-1-II die ~80 Ohm impedantie heeft. Met mijn iPhone is het geluid wel zachter dan wanneer ik de koptelefoon i.c.m. met MacBook gebruik, maar op de MacBook en Pioneer mixer gaat hij dan wel weer veel te hard. Als ik jou was zou ik voor 80 Ohm gaan, omdat het niet te hoog en niet te laag is voor jouw geluidsbronnen. Het zit er net tussenin.

• Amdwarrior
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:40:
Heb de pads van mijn Fostex T50rp mk3 vervangen door de Shure 1540 Alcantara Ear Pads (HPAEC1540). Veel te duur hier in Europa, maar wel echt een enorme verbetering qua comfort. Het is een soort memory foam dus ze nemen precies de vorm van de contouren van je hoofd aan.

Gear
A/V gear
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Ben al met al érg tevreden over deze headphones. Sonisch gezien de beste die ik momenteel heb en met de nieuwe pads ook qua comfort erg goed, alhoewel niet zo goed als de Sennheiser HD 598.
Paar vraagjes heeft deze koptelefoon ook een diepe bas niet overheersend en hoe is de soundstage ? Zit er na te denken om deze ook te halen :P

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 03-11 10:05
Amdwarrior schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:03:
[...]

Paar vraagjes heeft deze koptelefoon ook een diepe bas niet overheersend en hoe is de soundstage ? Zit er na te denken om deze ook te halen :P
Van de 3 hoofdtelefoons die ik heb (deze, de Beyerdynamic DT 880 Pro 250Ω en de Sennheiser HD 598), heeft de Fostex het meeste bass. Echt héél diep zou ik hem niet willen noemen, maar zeker meer aanwezig dan bij de andere headphones. Ik vond dat de Beyerdynamic iets teveel focus op de treble had, dus ik vind het zo wel prima.

Qua soundstage is hij vrij open, maar niet zo open als de DT-880, ondanks dat de Fostex wel meer geluid naar buiten lekt.

Alles bij elkaar genomen ben ik er zéér tevreden over en beschouw ik het als mijn favoriete headphones. En dat voor slechts €150.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• JayJayGolden
Heb eergister in Amsterdam de Denon AH-MM400 uitgeprobeerd, en ik kreeg geluid te horen waar ik echt blij van werd via mijn fiio x3 gen 3.
Ik zou ze per direct aanschaffen, als ik niet de Master & Dynamic MH40 zag voor 260 euro.

Is het kwaliteitsverschil tussen de twee groot genoeg, of kan de Denon AH-MM400 nog prima competitie leveren koptelefoons in zijn oude prijsmarge (400~ euro), en is het verschil tussen de twee eigenlijk gewoonweg sound signature?

Als het verschil in SQ wel zodanig is, kan iemand die van het geluid van de MM400 hield ook van het geluid van de MH40 houden?

• VChunky
Pierre_nr1 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:00:
[...]

Bedankt voor de tip! Een hele mooie prijs voor een geweldige koptelefoon.
Ik heb 'm inmiddels binnen en zeer blij mee! Voor deze prijs kan daar echt niets tegenop >:)

De prijs is logischerwijs ook weer gecorrigeerd bij Amazon...

• Pierre_nr1
VChunky schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:24:
[...]

Ik heb 'm inmiddels binnen en zeer blij mee! Voor deze prijs kan daar echt niets tegenop >:)

De prijs is logischerwijs ook weer gecorrigeerd bij Amazon...
Is het inderdaad de 2nd edition, zoals geadverteerd? Ik ontvang 'm morgen. Ben heel benieuwd!

• VChunky
Pierre_nr1 schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:10:
[...]

Is het inderdaad de 2nd edition, zoals geadverteerd?
Jazeker!

• Pierre_nr1
Top! Is de bas een beetje aanwezig? Dat was namelijk een minpunt van de 1e editie.

• VChunky
Pierre_nr1 schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:05:
[...]

Top! Is de bas een beetje aanwezig? Dat was namelijk een minpunt van de 1e editie.
Ik luister veel muziek met redelijk wat bas en heb tot nu toe niets te klagen. Wel nu rechtstreeks vanaf iPhone en meestal onderweg. Vergelijken met de 1e editie kan ik niet.
Nu vooral onder de indruk van bouwkwaliteit en draagcomfort... Met een goede DAC voor onderweg die ik nog niet heb, kan ik het geluid denk ik beter beoordelen.

• Pierre_nr1
VChunky schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:44:
[...]

Ik luister veel muziek met redelijk wat bas en heb tot nu toe niets te klagen. Wel nu rechtstreeks vanaf iPhone en meestal onderweg. Vergelijken met de 1e editie kan ik niet.
Nu vooral onder de indruk van bouwkwaliteit en draagcomfort... Met een goede DAC voor onderweg die ik nog niet heb, kan ik het geluid denk ik beter beoordelen.
Ik gebruik thuis de Fiio A5 DAC, die is echt geweldig en geeft een enorme goede boost aan het geluid. Ik zal mijn ervaringen met de H6 delen als ik 'm binnen heb.

• Heilige Kaas
Pierre_nr1 schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:10:
[...]

Is het inderdaad de 2nd edition, zoals geadverteerd? Ik ontvang 'm morgen. Ben heel benieuwd!
Lucky mensen. Ik ontvang hem woensdag pas, net nadat ik op vakantie ga.
Ben erg benieuwd. Ben wel kritisch op zo'n merk als dit, maar we gaan het zien. Reviews zijn acceptabel, maar wisselend.
Ik hoop dat hij vooral goed speelt vanaf een mobieltje, gezien ik voor thuis al de heerlijke Fidelio X2 heb.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
VoorDJ hoofdtelefoon, twijfel ik tussen:

v-moda-crossfade-m100
beyerdynamic-dt-770 pro 80 ohm

Of zelfs de pioneer hdx-10. Die laatste is wel erg duur en ik kan er geen reviews over vinden. Nu heb ik ookgeen haast maar toch. Kent iemand dat ding al?

mixing a drink and music

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-10 20:37

Fordox

00101010

Boefmans schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:33:
VoorDJ hoofdtelefoon, twijfel ik tussen:

v-moda-crossfade-m100
beyerdynamic-dt-770 pro 80 ohm

Of zelfs de pioneer hdx-10. Die laatste is wel erg duur en ik kan er geen reviews over vinden. Nu heb ik ookgeen haast maar toch. Kent iemand dat ding al?
De V-moda is een prachtige koptelefoon met heerlijk geluid. Alleen is het geluid dat hij geeft niet bepaald natuurgetrouw. Als je wil DJ'en kan het dus voor jou prachtig klinken door de V-moda, maar als je het ergens anders op afspeelt, kan het teleurstellend zijn.
Een Beyerdynamic is een stuk meer eerlijk qua geluid.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Boefmans
txs. De hipheidsfactor vande V-moda is wel hoger :-)

Nu dusnog de keuze tussen de BD en de pioneer. maarmoet geduld hebben voor reviews vreesik.

mixing a drink and music

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:28
Boefmans schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:19:
txs. De hipheidsfactor vande V-moda is wel hoger :-)

Nu dusnog de keuze tussen de BD en de pioneer. maarmoet geduld hebben voor reviews vreesik.
Waarom geen Sennheiser HD-25-1-II? Er kan weinig aan kapot en alle onderdelen zijn vervangbaar (eigenlijk net zoals de Beyerdynamic), maar hij is veel lichter (140 gram) dan de Beyerdynamic (270 gram). Vooral als je lang bezig bent met draaien is de HD-25-1-II erg handig. Qua geluid is de DT-770 wat meer georiënteerd op de bass dan de HD-25-1-II.

Enige minpunt is dat de HD-25-1-II niet erg comfortabel is als je een bril hebt en 'm langer op hebt. Vandaar dat ik ook nog een keer de DT-770 wil kopen :P

• Boefmans
Ik heb al een audiotechnica m40x (geloof ik), ik wil er een naast met iets meer bass vandaar :-)

mixing a drink and music

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-11 14:40
forto schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:18:
[...]

Late reactie. Maar goed, Smits arnhem. Nog 3 dagen lees ik

Goeie prijs, waar heb je hem gehaald?

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-11 16:45
JayJayGolden schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:30:
Heb eergister in Amsterdam de Denon AH-MM400 uitgeprobeerd, en ik kreeg geluid te horen waar ik echt blij van werd via mijn fiio x3 gen 3.
Ik zou ze per direct aanschaffen, als ik niet de Master & Dynamic MH40 zag voor 260 euro.

Is het kwaliteitsverschil tussen de twee groot genoeg, of kan de Denon AH-MM400 nog prima competitie leveren koptelefoons in zijn oude prijsmarge (400~ euro), en is het verschil tussen de twee eigenlijk gewoonweg sound signature?

Als het verschil in SQ wel zodanig is, kan iemand die van het geluid van de MM400 hield ook van het geluid van de MH40 houden?
Ik heb de Denon MM-400 ook een tijd gehad. Geluid vond ik ook top.
Ik bracht 'm terug omdat de inklap mechanisme heel erg los was. En durfde geen nieuwe te halen, bang dat het een euvel wat terug zou komen na een aantal maanden/jaar gebruik.

Volgens mij had ik er 300 Euries voor betaald. Prijs wisselt best wel. Dan 400, dan weer 300. Een kennis zei dat ie 'm bij Cool Blue een keer voor onder de 300 zag.

• Heilige Kaas
Amdwarrior schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:23:
[...]
Kabels blijft inderdaad lachwekkend
Nou, ik heb wel een serieus en groot verschil gehoord.
Mij lijkt dat exotische kabels totale onzin zijn. Maar een goede stevige kwaliteit kabel van meer dan €5 is wel wenselijk.
De standaard kabel van fidelio x1 meette een 3 ohm weerstand, best veel. Ik kreeg een fiio kabel om te reviewen en deze verbeterde de kwaliteit van de koptelefoon best goed. Vooral strakkere bas.

Misschien moet ik t zo verwoorden. Goede kabels bestaan niet, slechte wel.

• forto
Thanks, ik zie het. Hoe bevalt hij? Ik lees af en toe over wat overdreven bas?
Ik ga vandaag even proberen m te beluisteren iig.

• Pierre_nr1
Heilige Kaas schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:55:
[...]

Lucky mensen. Ik ontvang hem woensdag pas, net nadat ik op vakantie ga.
Ben erg benieuwd. Ben wel kritisch op zo'n merk als dit, maar we gaan het zien. Reviews zijn acceptabel, maar wisselend.
Ik hoop dat hij vooral goed speelt vanaf een mobieltje, gezien ik voor thuis al de heerlijke Fidelio X2 heb.
Ik moet zeggen, prima geluid. Helder en vooral gebalanceerd. Vooral de hoge en midden tonen worden goed en zuiver weergegeven, de bass is zeker aanwezig en doet wat het doen moet, namelijk op de achtergrond blijven. Ik zou er geen €200,- + voor over hebben, denk ik, maar voor €118,-(incl. Verzendkosten) is dit een meer dan uitstekende koop.
De koptelefoon is redelijk licht en zit prima, bijna onmerkbaar zelfs. Niet inklapbaar maar compact genoeg om mee op reis te nemen.

Trouwens, ik zie op diverse Youtube unboxing filmpjes dat daar een stoffen reispouch bij zit. Bij die van mij dus niet, alleen een kabeltje en een klein boekje. Is dat bij jullie ook zo?

Update : lees net op head-fi.org dat de reispouch niet meer bijgeleverd worden. B&O is blijkbaar aan het bezuinigen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre_nr1 op 09-11-2017 11:33 ]

• JayJayGolden
Russel88 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:43:
[...]

Ik heb de Denon MM-400 ook een tijd gehad. Geluid vond ik ook top.
Ik bracht 'm terug omdat de inklap mechanisme heel erg los was. En durfde geen nieuwe te halen, bang dat het een euvel wat terug zou komen na een aantal maanden/jaar gebruik.

Volgens mij had ik er 300 Euries voor betaald. Prijs wisselt best wel. Dan 400, dan weer 300. Een kennis zei dat ie 'm bij Cool Blue een keer voor onder de 300 zag.
Heb er ondetussen al een opgepikt voor 160 euro van iemand die 'm een weekje gebruikt had. Alles zat nog in de verpakken behalve 1 kabeltje en de koptelefoon zelf. Prima deal lijkt me. Geluid is fantastisch. Soundstage is niet erg diep, maar wel erg breed. Dat vind ik zelf mooier/fijner in de meeste gevallen. Veel fijner voor gamen dan mijn Fidelio x2, die ik trouwens door de prijs heb kunnen houden :P

Het inklap mechanisme heb ik wel vertrouwen in. 't is soms wat zorgwekkend, maarja.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-11 16:45
JayJayGolden schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:27:
[...]

Heb er ondetussen al een opgepikt voor 160 euro van iemand die 'm een weekje gebruikt had. Alles zat nog in de verpakken behalve 1 kabeltje en de koptelefoon zelf. Prima deal lijkt me. Geluid is fantastisch. Soundstage is niet erg diep, maar wel erg breed. Dat vind ik zelf mooier/fijner in de meeste gevallen. Veel fijner voor gamen dan mijn Fidelio x2, die ik trouwens door de prijs heb kunnen houden :P

Het inklap mechanisme heb ik wel vertrouwen in. 't is soms wat zorgwekkend, maarja.
Mooie deal.
Ik had na de Denon ook nog een aantal andere koptelefoons getest. Oa Fidelio, Momentum maar geen van allen kwam in de buurt van de Denon qua geluidskwaliteit. En het is gewoon een erg mooie koptelefoon.

Doordat m'n huidige koptelefoon geen 3,5 mm aansluiting meer heeft ben ik aan het kijken naar een bluetooth koptelefoon en wacht totdat de B&W PX hier beschikbaar is. Maar tot nu toe is de Denon toch de beste koptelefoon die ik tot nu toe uitgetest heb.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 09:32

nFo

Massdrop x Sennheiser HD 6XX binnen, klinken erg lekker moet ik zeggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1wxhi5YEtdNJGmJNNVm5EwFQ/full.png

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-10 07:53
Ik ben op zoek naar een gesloten / over ear koptelefoon van 100 / 200 euro.
Ik zit zelf te kijken naar de DT770 of de Momentum G.
Probleem is dat ik geen idee waar ik deze eventueel kan gaan luisteren?
Of hebben jullie een beter idee? Ik luister graag naar Pink Floyd / The Cure / Dire Straits ed

mijn pc

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:19
Hobo Hifi had een paar jaar geleden een behoorlijk assortiment Beyer Dynamic in winkels, luisterklaar. Zo te zien voeren ze het merk helemaal niet meer.

Bij muziekwinkels, zoals Keymusic, maak je ook wel een kans denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Marcel op 16-11-2017 14:54 ]

• Bledismauw
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11 10:38
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma als de mensen hierboven qua keuze koptelefoons. Ben nu wel een beetje klaar met de gaming headsets. Voorheen een Roccat Kave gehad die in mijn optiek wel goed klonk maar door een kabelbreuk defect was. Daarna een paar wat goedkopere headsets gehad maar ook daarmee gedoe met de kabels(kabelbreuk en een kabel los getrokken wat niet de bedoeling was). Inmiddels drie jaar gebruik gemaakt van een draadloze headset namelijk de Corsair H2100 wat in mijn oren prima klinkt en lekker zit maar niks bijzonders, wil ik nu wel (wat meer) kwaliteit.

De koptelefoon wordt gebruikt bij de PC en op dit moment heb ik geen amp of dac. Muziek die geluisterd wordt is voornamelijk bass heavy denk hierbij aan hiphop,R&B en house. Ook zal ik het voor gaming gebruiken. Het gaat een gesloten, over the ear koptelefoon worden en heb hier ongeveer 150 - max 200 euro voor over.

Ben inmiddels tot een lijst van drie koptelefoons gekomen, maar heb nog niet de mogelijkheid gehad om deze te luisteren.

pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)

Voordeel:
Comfort earpads (velour).
V-shape geluid wat voor de genres die ik luister zeker niet slecht zal zijn.
Goedkoopste van de drie.

Nadeel:
Kabel kan niet los.
Geen mic mod.

pricewatch: Beyerdynamic CUSTOM STUDIO (Zwart)

Voordeel:
Kabel kan los.
Comfort earpads (velour).
Bass is aan te passen

Nadeel:
Headband drukkend als ik de reviews mag geloven.
Geen mic mod.

pricewatch: v-moda Crossfade M-100 (Zwart)

Voordeel:
Past volgens mij het best bij mij qua sound(bassheavy).
Mic mod.
Bouwkwaliteit.
Kabel kan los.

Nadeel:

Comfort maar op te lossen door XL earpads.
Prijs.

Uiteindelijk zal ik zelf de knoop moeten doorhakken maar hebben jullie advies / ervaringen met 1 of meerdere van deze koptelefoons?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Bledismauw als je geen Mic Mod kan plaatsen is de V-Moda BoomPro wellicht een oplossing als je koptelefoon een verwisselbare 3,5mm kabel heeft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Bledismauw
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11 10:38
Tsurany schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:51:
@Bledismauw als je geen Mic Mod kan plaatsen is de V-Moda BoomPro wellicht een oplossing als je koptelefoon een verwisselbare 3,5mm kabel heeft.
Aah ja ik zie nu hoe het werkt, de V-Moda M100 heeft volgens mij daar de ruimte al standaard voor maar dan kan dit volgens mij ook bij de Beyerdynamic Custom Studio. Bedankt voor de tip!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bledismauw schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:00:
[...]

Aah ja ik zie nu hoe het werkt, de V-Moda M100 heeft volgens mij daar de ruimte al standaard voor maar dan kan dit volgens mij ook bij de Beyerdynamic Custom Studio. Bedankt voor de tip!
Jup, dat is inderdaad een prima combinatie :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-11 20:20
Iemand een idee of de Quietcomfort 35 II bij een winkel mee gaat in de black friday sales?

• Fordox

Fordox

00101010

https://www.hifiklubben.n...utm_content=NADVISOHP50RE
Misschien een prijsfout, maar ik gok het erop :+

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-11 08:09
Oef, voor dat geld zou ik er eentje kopen zelfs al heb ik hem niet nodig.

must. . . resist . .

Edit: niet gelukt :+

[ Voor 11% gewijzigd door Raymond op 24-11-2017 01:45 ]

• Fordox

Fordox

00101010

Bijzonder, alle NAD HP50 zijn nu van de site af. Hopelijk krijg ik hem nog wel dan.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-11 17:02
Heeft iemand de B&W PX al getest? Ik ben er erg benieuwd naar maar tot nu toe nog geen fatsoenlijk momentje gevonden om de audio zaak binnen te wandelen.

De reviews zijn goed, de specs zijn prima en het ding ziet er erg aantrekkelijk uit.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Raymond
Fordox schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:40:
Bijzonder, alle NAD HP50 zijn nu van de site af. Hopelijk krijg ik hem nog wel dan.
Ik kreeg net een mailtje met de factuur. Dus ik reken er wel op :)

• Booyaa
  • Niet online
Fordox schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:40:
Voor hoeveel stond hij erop

• Raymond
Booyaa schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:24:
[...]

Voor hoeveel stond hij erop
€50

• Booyaa
  • Niet online
Lekker prijsje! Jammer dat ik hem net gemist heb

• forto
50 euro😮
Lijkt een foutje. Jammer, ook gemist..

[ Voor 16% gewijzigd door forto op 24-11-2017 13:46 ]

• Fordox

Fordox

00101010

Het is ook maar de vraag wie van ons 2 hem krijgt. Ik heb hem namelijk gekocht van het 'verkoophoekje' waar de demomodellen staan (in dit geval een nieuw product in het rood, kennelijk geen populaire kleur :+). De link die ik had gepost had ik later gevonden, wat een gewoon product uit hun voorraad was.

Ik heb ook al een order bevestiging gehad en wacht nu op de mail dat ie verzonden wordt. Ik voel al een mail aankomen over mn terug gestortte geld..

[ Voor 7% gewijzigd door Fordox op 24-11-2017 14:37 ]

• Raymond
Fordox schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:36:
Ik heb ook al een order bevestiging gehad en wacht nu op de mail dat ie verzonden wordt. Ik voel al een mail aankomen over mn terug gestortte geld..
Ook een factuur? Die kreeg ik later vandaag. Geeft me wel vertrouwen dat'ie komt :)

• Fordox

Fordox

00101010

Nee dat niet, maar dat komt wss omdat ik m van het verkoophoekje heb.

• Raymond
Laatste offtopic/slowchatpost: daarnet bericht van versturen gekregen :)

Ttack/trace geeft aan dat het ding uit denemarken moet komen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Raymond op 24-11-2017 23:59 ]

• Fordox

Fordox

00101010

Raymond schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:32:
Laatste offtopic/slowchatpost: daarnet bericht van versturen gekregen :)

Ttack/trace geeft aan dat het ding uit denemarken moet komen :)
:( En ik maar wachten, ik heb nog niks vernomen. Ik ben bijna jaloers :+ Ook omdat ik al een tijdje kijk naar een nieuwe koptelefoon omdat mn Philips L1 nu aan elkaar hangt met ducttape :')
Hij lag wel in een winkel in Rotterdam, dus waarschijnlijk is het proces van bestellen anders.

[ Voor 21% gewijzigd door Fordox op 25-11-2017 00:51 ]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49
Fordox schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 00:21:
Hij lag wel in een winkel in Rotterdam, dus waarschijnlijk is het proces van bestellen anders.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het dan idd wat langer duurt dan bij bestellingen uit het centrale magazijn.

• Fordox

Fordox

00101010

Update: Factuur is binnen :D
Ik ben best wel hyped nu :p

Verwijderd

Beats by Dre Studio 3 gekocht en de volume is zeer laag :(

Mijn Beats Solo 2 was luider...

Echter is de audio kwaliteit van de studio3 wel vooruit gegaan.

• Fordox

Fordox

00101010

Ik heb de NAD Viso HP50 binnen :D

Ik moet wel wennen vanaf een Philips Fidelio L1, gezien de oorkussens van de Philips een stuk dieper zijn. Met deze NAD's rust de koptelefoon wel deels op je oorschelp en kaakspieren. Maar dit heb ik wel vaker gemerkt bij high-end koptelefoons die niet alleen voor thuisgebruik zijn bedoeld.

Verder over het design: Ze zijn kleiner dan ik had verwacht. Ook lichter en op mn hoofd lijken ze wel vierkant. Hier een foto:
Afbeeldingslocatie: http://application.denofgeek.com/pics/tv/list/cyberman/05.jpg
:+
Zonder gein: Ze zijn wel erg vierkant op je hoofd. Het deel dat op je hoofd rust is echt plat en het deel dat de speakers vasthoud is recht naar beneden.
De kabel is een platte 3,5mm die ik best vind lijken op de Beats In-ear dopjes en de kabels zijn ook niet braided/sleeved.
Bouwkwaliteit verder: Dikke prima! Alles is aluminium in de constructie en het glossy deel is plastic. Best prima in elkaar gezet :) Leuke bijkomstigheid: Je kan de kabel uit de set halen en in de andere oorschelp doen. Best grappig en het geeft een heel symmetrische look.
Hij is ook licht en zit goed stevig op mn hoofd (misschien ietsje té, maar dat zal zich wel recht trekken in gebruik). Hij zit ook zo stevig dat ik ermee kan headbangen :9

Geluid:
Dikke prima, zo'n beetje wat je verwacht in deze prijsklasse :) Ik heb op het moment helaas geen externe DAC of een geluidskaart aangesloten op mn pc waarmee ik het kan testen, maar de detail die ik gewend ben van de Philips L1 zit er zeker in, met nog een beetje meer.
Waar de Philips L1 een beetje analytisch geluid had, heeft de NAD iets meer warm geluid, wat een leukere luister ervaring is voor mij :) Wanneer je wat meer ruimtelijk geluid hebt, klinkt de NAD ook een heel stuk fijner. Het verschil met de L1 is in totaal niet heel erg zwart en wit, maar dat verwacht ik ook niet gezien kwaliteit exponentieel is in verhouding met prijs.

Gezien het draagcomfort en de vierkante look die je krijgt, zou ik er geen 300 euro voor over hebben. Maar ik ben zeeeeeer tevreden voor de 50 euro die ik ervoor heb neergelegd :D

• forto
Leuke review, het zijn niet de best gestylde ht's nee maarja.. Baal nu helemaal dat ik de aanbieding ben misgelopen😂

[ Voor 39% gewijzigd door forto op 27-11-2017 19:33 ]

• Raymond
Die van mij is vandaag binnengekomen, vanuit denemarken :D

Eerste indruk: No way dat dit een €300 hoofdtelefoon is! Beugeltje en constructie is prima, maar dat plastic (ik heb een rooie) is echt te goedkoop voor woorden. Die verloopplug van 3,5 naar 1/4" is een schande. Die kreeg ik 25 jaar terug bij een hoofdtelefoon van een knaak. Als ze het goed hadden willen doen, hadden ze daar ook gewoon een kabel voor bijgeleverd, of iig een connector die je kan schroeven.

Dit is een €100 hoofdtelefoon op basis van look&feel.

Wel een leuk setje accessoires erbij (opbergzak, kabel voor Apple, vliegtuigstekker en gewone kabel).

Ik ga ff op zoek naar mn hoofdtelefoonversterker en wat muziek luisteren :)

• Amdwarrior
Raymond schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:50:

Eerste indruk: No way dat dit een €300 hoofdtelefoon is! Beugeltje en constructie is prima, maar dat plastic (ik heb een rooie) is echt te goedkoop voor woorden. Die verloopplug van 3,5 naar 1/4" is een schande. Die kreeg ik 25 jaar terug bij een hoofdtelefoon van een knaak. Als ze het goed hadden willen doen, hadden ze daar ook gewoon een kabel voor bijgeleverd, of iig een connector die je kan schroeven.

Wel een leuk setje accessoires erbij (opbergzak, kabel voor Apple, vliegtuigstekker en gewone kabel).

Sennheiser hd6xx?

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:58
Nee gaat over die NAD PH50.

Had de aanbieding ook voorbij zien komen. Maar niet aan gewaagd, heb namelijk al een HD650 en NAD heb ik nog nooit iemand over gehoord betreffende koptelefoons (weet wel dat ze erg goede versterkers/dacs hebben).

Had al verwacht dat het een typisch duur merknaam op een middelmatige koptelefoon plakken zou zijn, maar dat wordt hier dus ook bevestigd. Voor 50 lijkt het me inderdaad wel een leuk setje.

• Raymond
Reviews van deze hoofdtelefoon zijn op zich prima, schijnt ook wel samen met een goed merk ontwikkeld te zijn.

Ik luister er nu een tijdje naar. Met het geluid is niks mis, an sich. Ik hoor geen schokkende dingen.

Ik verwacht wel dat hij het aflegt tegen een sennheiser of beyer van 300 euro. Ikzelf heb een Beyerdynamic DT931, die kostte minder dan die €300 en klinkt beter (nadeel daarvan vind ik dat'ie teveel hoog heeft). Het ding lijkt in het buitenland (Amerika) een $180 te kosten, die prijs past er veel beter bij.

Voor €50 is het een koopje en veel waar voor het geld.

• forto
Op marktplaats struikel je ineens over de Nad’s. Voor woekerprijzen als je weet wat ze er voor hebben betaald🤔

• Fordox

Fordox

00101010

Raymond schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:50:

Yep, daar ben ik het ook mee eens. Zit hij bij jou wel comfortabel op de oren?
Ik kies achteraf wel mn L1 boven de NAD, puur op draagcomfort en bouwkwaliteit alleen.

• Raymond
Wel comfy, maar nog wel strak. Het was wel een verlichting om te wisselen naar mn dt931, die zit veel losser.

Dat is wmb een stuk nieuwigheid :) Dus daar maak ik me geen zorgen over. Volgens mij is hij ook bedoeld als mobiele hoofdtelefoon/headset en dat mag ook wat strakker zitten. Ik heb hem een uurtje opgehad en dat was gewoon prima.

• Fordox

Fordox

00101010

Ik begin er nu ook steeds meer aan te wennen :) Het gladde plastic zorgt er ook voor dat ik makkelijk mn ModMic kan monteren.

Ik heb m ook vergeleken met een MDR-1000x dat ongeveer hetzelfde geprijst is (net geen 300e), en ik vind de NAD toch wel een heel stuk fijner klinken. Maar dat mag ook wel, gezien de 1000x een wireless koptelefoon is met Active Noise Cancellation. Draagcomfort tussen beide is ook vergelijkbaar.

Ook heb ik een equalizer profiel ingesteld met APO 1.2 waardoor hij iets meer fun klinkt. Nu merk ik pas dat 50 euro voor dat geluid echt de beste deal is die ik ooit heb gemaakt :)

• Heilige Kaas
Hallo!

Ik wil nog even mijn ervaringen delen mbt de b&o h6.

Lees hier de review:
productreview: Bang & Olufsen BeoPlay H6 Gen.2 (Zwart) review door Heilige Kaas

Concreet: uitstekende koptelefoon! Zelfs voor 200 euro, en voor de actieprijs bijzonder goed.

• musicfreak
Via de prijsalert die ik had ingesteld werd ik net gewezen op de verlaagde prijs voor de pricewatch: Focal Listen Wireless (Zwart). Deze bluetooth hoofdtelefoon kost momenteel bij Wifimedia 169 euro. Eind november was hij ook rond deze prijs maar het is niet een hoofdtelefoon die vaak in de aanbieding is, ook niet bij bijvoorbeeld Amazon.

Ik zat er al een tijdje op te azen omdat ik een neutraal klinkende bluetooth hoofdtelefoon zoek, wat deze volgens deze review van de bedrade versie op Head-fi is. Nu is het te hopen dat de Bluetooth versie gelijk klinkt.

Ik weet niet hoe lang de aanbieding van de Focal geldig is, hij is nl. onderdeel van de Green Monday actie van Wifimedia en het is inmiddels dinsdag... Zou dus niet te lang aarzelen als je interesse hebt. Ik heb hem in ieder geval succesvol kunnen bestellen.

Een beetje terzijde:
Naast de Focal heb ik bij eGlobal voor 125 euro de Sennheiser 4.50 BTNC besteld, die binnenkort aankomt. Een van deze gaat mijn hoofdtelefoon voor op de fiets worden. Focal is een fabrikant die bekend staat om hun goede luidsprekers, ik verwacht dat de geluidskwaliteit van de Listen beter is dan de Sennheiser. De 4.50 is namelijk hun 'budget' hoofdtelefoon met noise cancelling. Die noise cancelling vind ik alleen wel erg prettig, dus ik ben benieuwd wat de doorslag gaat geven.

[ Voor 29% gewijzigd door musicfreak op 12-12-2017 08:02 ]

• Ossi
musicfreak schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:56:
Via de prijsalert die ik had ingesteld werd ik net gewezen op de verlaagde prijs voor de pricewatch: Focal Listen Wireless (Zwart). Deze bluetooth hoofdtelefoon kost momenteel bij Wifimedia 169 euro. Eind november was hij ook rond deze prijs maar het is niet een hoofdtelefoon die vaak in de aanbieding is, ook niet bij bijvoorbeeld Amazon.

Ik zat er al een tijdje op te azen omdat ik een neutraal klinkende bluetooth hoofdtelefoon zoek, wat deze volgens deze review van de bedrade versie op Head-fi is. Nu is het te hopen dat de Bluetooth versie gelijk klinkt.

Ik weet niet hoe lang de aanbieding van de Focal geldig is, hij is nl. onderdeel van de Green Monday actie van Wifimedia en het is inmiddels dinsdag... Zou dus niet te lang aarzelen als je interesse hebt. Ik heb hem in ieder geval succesvol kunnen bestellen.

Een beetje terzijde:
Naast de Focal heb ik bij eGlobal voor 125 euro de Sennheiser 4.50 BTNC besteld, die binnenkort aankomt. Een van deze gaat mijn hoofdtelefoon voor op de fiets worden. Focal is een fabrikant die bekend staat om hun goede luidsprekers, ik verwacht dat de geluidskwaliteit van de Listen beter is dan de Sennheiser. De 4.50 is namelijk hun 'budget' hoofdtelefoon met noise cancelling. Die noise cancelling vind ik alleen wel erg prettig, dus ik ben benieuwd wat de doorslag gaat geven.
Noisecancelling op de fiets? :X ;w

• musicfreak
Vandaag zijn er diverse Beoplay producten in de aanbieding bij Amazon.de, waaronder de H4 en H7 Bleutooth hoofdtelefoon voor 189 of 199 euro en de H5 inears voor 149 euro.
Prijsvergelijking met NL: https://tweakers.net/pric...re/619365;1125391;619415/.

• Boefmans
https://www.theverge.com/...-x10-dj-headphones-review

was ik al bang voor: prima bouwkwaliteit dus, goed geluid, maar niet voor die toepassing geschikt :-)

Nu dus de twijfel:

V-moda crossfade m100 of
beyerdynamic dt770 pro 80 ohm

is dus voor DJing, ook om lekker zelf van de muziek te genieten natuurlijk.
Ik heb al een audiotechnica ath-mx50, voldoet prima, ik zoek er een bij, liefst met iets meer bass.

[ Voor 41% gewijzigd door Boefmans op 21-12-2017 14:28 ]

mixing a drink and music

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-11 09:07
Paar dagen terug op Schiphol de AKG N60 Wireless voor 170€ gekocht. Volgens mij is die normaal rond de €300 en hebben ze de prijs van de bedrade versie gebruikt!

Dit is dus een noise canceling headphone. De NC werkt heel prima, maar ik hoor heel zacht een soort digitale ruis als ik geen muziek afspeel. Zoals bij een PC die niet goed geaard is en op goedkope boxjes is aangesloten als je begrijpt wat ik bedoel.. Weet niet of dat zo hoort :?
Boefmans schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:25:
https://www.theverge.com/...-x10-dj-headphones-review

was ik al bang voor: prima bouwkwaliteit dus, goed geluid, maar niet voor die toepassing geschikt :-)

Nu dus de twijfel:

V-moda crossfade m100 of
beyerdynamic dt770 pro 80 ohm

is dus voor DJing, ook om lekker zelf van de muziek te genieten natuurlijk.
Ik heb al een audiotechnica ath-mx50, voldoet prima, ik zoek er een bij, liefst met iets meer bass.
Ik heb de beyerdynamic dt770 pro 250 ohm. Erg tevreden mee, al is het midden misschien net wat minder aanwezig dan bij andere koptelefoons.
Ik weet niet wat de eisen aan een DJ hoofdtelefoon zijn, maar het is wel een erg simpel ding zonder noemswaardige features behalve goed geluid en goede bouwkwaliteit. Je kunt niet één oorschelp scheefdraaien om er met 1 oor naar te luisteren bijv. maar je kunt wel gemakkelijk 1 schelp op je slapen zetten zodat dat oor vrij is..

[ Voor 55% gewijzigd door Menesis op 03-01-2018 21:51 ]

Mixed Reality dev

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-11 16:19

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Menesis schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:47:
Dit is dus een noise canceling headphone. De NC werkt heel prima, maar ik hoor heel zacht een soort digitale ruis als ik geen muziek afspeel. Zoals bij een PC die niet goed geaard is en op goedkope boxjes is aangesloten als je begrijpt wat ik bedoel.. Weet niet of dat zo hoort :?
Yep, dat is normaal.
Ik heb de beyerdynamic dt770 pro 250 ohm. Erg tevreden mee, al is het midden misschien net wat minder aanwezig dan bij andere koptelefoons.
Dat ligt er helemaal aan aan wat voor versterker je hem aansluit. 250 ohm vereist wel een behoorlijke versterker om hem helemaal 'lekker' aan te sluiten, prik je hem in een mobiele telefoon dan zal het midden inderdaad wat magertjes klinken (heb 'm zelf ook).
Ik weet niet wat de eisen aan een DJ hoofdtelefoon zijn, maar het is wel een erg simpel ding zonder noemswaardige features behalve goed geluid en goede bouwkwaliteit. Je kunt niet één oorschelp scheefdraaien om er met 1 oor naar te luisteren bijv. maar je kunt wel gemakkelijk 1 schelp op je slapen zetten zodat dat oor vrij is..
Voor puur dj'en zou ik voor de Sennheiser HD25 gaan, onverwoestbaar, onderdelen zijn los verkrijgbaar voor als je toch wat sloopt, en veel lossere schelpen (Ik heb zowel met mijn DT770 gedj'ed als met mijn HD25 en die laatste is toch echt veel fijner voor dj'en, ook qua geluidsbeeld).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1 ... 88 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.