AMD1800 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:01:
Ik ben in de markt voor een nieuwe draadloze noise-cancelling over-ear koptelefoon. Ik was zojuist bij de mediamarkt via bluetooth aan het luisteren naar de Bose QC 35 II. Echter, de verbinding werd continu na een paar minuten verbroken. Heeft dit met mijn telefoon (Nexus 5) te maken?
Dat denk ik niet. Bij de Mediamarkt heb je zoveel apparaten staan die een bluetooth signaal uitzenden dat mijn Motorola telefoon daar laatst ook niet kon verbinden met ene bluetooth speaker toen ik hem er naast hield.
Dat je de Bose hoofdtelefoon niet zo gedetailleerd vind klinken kan ik wel enigszins volgen. Ik weet niet of je met het niet heldere alleen het gedetailleerde bedoeld, ik vind de Bose hoofdtelefoon namelijk een te aanwezig en vooral scherp hoog hebben. Nose cancelling hebben ze bij Bose echter uitstekend in de vingers.
Zelf ben ik onlangs een behoorlijke tijd bezig geweest om een goede hoofdtelefoon met BT en NC te vinden. Dat viel nog niet mee.
Ik had al de Teufel Mute (de bedrade versie) in mijn bezit toen ik de Mute BT ging bestellen. De 'gewone' Mute beviel me erg goed; mooi gedetailleerd hoog en een verder rustig geluidsbeeld. Niet zo 'in your face'. Ik gebruik deze Mute op mijn werk en daar vind ik deze klank zeker een voordeel. De noise cancelling vind ik prettig werken. De Bose (en bijvoorbeeld ook de Sony WH-1000XM2 van wat ik lees) doet het beter maar voor mij voldoet het. Het is een over ear hoofdtelefoon en ik luister muziek, dat houdt sowieso al geluid tegen. Als m'n collega's zachtjes praten dan heb ik de NC niet eens aan staan,
Een diepe bas hebben de Mutes overigens niet, het zijn vrij neutrale hoofdtelefoons en dat is naar mijn idee een voordeel.
Na mijn goede ervaringen met de Mute heb ik de BT versie besteld. Ik wilde immers een hoofdtelefoon met zowel BT als NC. Gek genoeg vond ik deze minder goed klinken, ik miste het detail van de gewone Mute. Nu moeten sommige hoofdtelefoons en speakers even inspelen, wellicht zit het hem daar in. Ik had ondertussen echter ook een Sennheiser Urbanite XL binnen gekregen, en die klonk gelijk geweldig. Echt een heel mooi gedetailleerd hoog, meer 'hifi' dan andere bluetooth hoofdtelefoons die ik gehoord heb. Alleen geen noise cancelling, dus voor jou geen optie denk ik.
Aangezien die Urbanite een uitlopend model is kon ik hem goedkoop kopen, de Mute heb ik op Marktplaats gekocht.
Sennheiser heeft nog de
pricewatch: Sennheiser HD 4.50 BTNC (Zwart) in het het assortiment, voor rond de 130 euro te bestellen op Ebay of Eglobalcentral. Deze heb ik ook beluisterd, en klinkt niet verkeerd (heeft behoorlijk wat bas, maar wat minder detail). Ik vond de noise cancelling niet zo fijn werken, kreeg last van een drukkend gevoel op mijn oren. Dat is echter voor ieder verschillend.
De JBL E65BTNC ken ik niet. Wel de E55BT, aan het design te zien kunnen er best dezelfde drivers in zitten. Vond hem wel aardig klinken maar niet super. Heb geen ervaring met NC van JBL.
Een andere optie nog is de
pricewatch: Plantronics BackBeat Pro 2 (Bruin, Titanium). Is een degelijk ding, je kan zien dat 'ie in een hogere prijsklasse zit dan bijvoorbeeld de Sennheiser 4.50. De bas lijkt echter wat te overheersen als ik de reviews mag geloven, en ook de NC is niet zo geweldig.
De Sony die je noemt heeft overigens ook niet zo'n beste noise cancelling.
Als ik dit zo teruglees dan is het dus best een lastige. Goede NC hoofdtelefoons zijn wat duurder, en als je dan ook nog een mooi geluid wil... Je zou de Teufel kunnen bestellen, je kan hem toch testen. Laat hem dan wel een paar nachtjes inspelen.
Of ga voor mijn route en koop twee hoofdtelefoons.