Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 12:40
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:06:
Via Aliexpress de KZ (Knowledge Zenith) ATE gekocht voor nog geen 20 euro. Gisteren is hij binnengekomen en het is echt bizar hoe goed het geluid is voor een IEM voor zo weinig geld. Bassen zijn diep, treble is helder en stemmen klinken meteen aangenaam. Vandaag via de app nog een backup exemplaar bijbesteld voor 7 (!) euro.
Hij ziet er ook nog eens meer dan prima uit en beslist veel duurder dan hij is. Echt een aanrader en deze tip wilde ik niet onthouden.

[afbeelding]
Vanwege alle enthousiaste verhalen en reviews ze ook maar besteld als back-up. Nu kosten ze €8 op AE. Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrinsPils schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:50:
[...]

Vanwege alle enthousiaste verhalen en reviews ze ook maar besteld als back-up. Nu kosten ze €8 op AE. Ben erg benieuwd :)
Ik gebruik ze nu dagelijks. Ben benieuwd naar je indrukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 11:47

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Via Aliexpress de KZ (Knowledge Zenith) ATE gekocht voor nog geen 20 euro. Gisteren is hij binnengekomen en het is echt bizar hoe goed het geluid is voor een IEM voor zo weinig geld. Bassen zijn diep, treble is helder en stemmen klinken meteen aangenaam. Vandaag via de app nog een backup exemplaar bijbesteld voor 7 (!) euro.
Hij ziet er ook nog eens meer dan prima uit en beslist veel duurder dan hij is. Echt een aanrader en deze tip wilde ik niet onthouden.

[afbeelding]
Zojuist ook drie setjes besteld. Voor mezelf, m'n broer en z'n medebandlid. Drummer en gitarist dus ben benieuwd hoe ze die test doorstaan :+

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoerdfoto schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:58:
[...]

Zojuist ook drie setjes besteld. Voor mezelf, m'n broer en z'n medebandlid. Drummer en gitarist dus ben benieuwd hoe ze die test doorstaan :+
Ik hoop dat ze bevallen! Ik heb zelf er faux (ook van Aliexpress) hybrid eartips op gezet voor een nog betere seal, maar ik vond de bijbehorende tips ook al prima eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:34:
...laat ik m'n 1964 Adel X2's er nog eens bij pakken. Toen ik ze zag wist ik meteen weer dat ik nog een pittig mailtje naar hun support moest gooien vanwege hun prototype-look :P Ben benieuwd naar hun reactie..
Goede ervaring met hun sopport: ze vonden het er zelf ook niet netjes uitzien en stuurden zelfs foto's van de normale looks van de X2 (alsnog niet verfijnd, maar beter dan de mijne) en wilden nieuwe opsturen, maar moet dan wel de oude retouren. An sich geen punt, maar ga dat niet met een dure optie met tracking doen want het geintje heeft me al genoeg gekost :+ Dus we babbelen daar nog even over maar dat zal wel goedkomen (stuur ze evt wel een foto van pakketje dat is gefrankeerd, maar vermeld in m'n reactie). Op alle audiomeuk die ik ongezien gekocht/gebacked heb is dit de enige misser die om retouren vraagt, dus alsnog goede score ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:34
Goeie nachtegaal, ik heb sinds kort mijn Sennheiser IE8's ingeruild voor een Shure 535 set. Allemachtig, wat een heerlijk geluid :)! EN in tegenstelling tot de IE8 blijven ze ook nog eens goed zitten. Ik heb lang geklooid met het zoeken naar goede doppen voro die IE8, maar nooit gevonden. Die 535 is in 1 keer raak. Ik speel keys in een aantal bands, en ook met hevig optreden (bewegen) blijft het zaakje goed zitten. Fantastisch spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:37:
[...]

Ik hoop dat ze bevallen! Ik heb zelf er faux (ook van Aliexpress) hybrid eartips op gezet voor een nog betere seal, maar ik vond de bijbehorende tips ook al prima eigenlijk.
Ondertussen binnen.. Wat op zich ook al bizar is! Met airmail gekomen.
En die kwaliteit.. Echt wauw. Ff wennen om het in je oor te prutsen maar briljant. Laag, hoog. Bas zoals je bas moet voelen, maar toch heerlijke mix.
Er zitten ook geleiders bij die om het laatste stuk kabel kunnen om je oor heen, maar die heb ik er nog niet aan.
En dat goudkleurige palletje op het snoer, vlakbij het oordopje, wat moet ik daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 20:12
Goede tip van die ATE's. Veel mensen vinden mijn SE210's interessant maar te duur. Nu kan ik ze dit als cadeau aanbieden.
Kabelbreuk gehad in mn SE210's vlak naast de jack-plug. Gezien dat de UE kabel ook past en die besteld. Die heeft er een met microfoon en ik moet vaak bellen. Geinig, een blauwe kabel aan de Shure dopjes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03-2024
Sjoerdfoto schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:47:
[...]

En die kwaliteit.. Echt wauw. Ff wennen om het in je oor te prutsen maar briljant. Laag, hoog. Bas zoals je bas moet voelen, maar toch heerlijke mix.
Er zitten ook geleiders bij die om het laatste stuk kabel kunnen om je oor heen, maar die heb ik er nog niet aan.
En dat goudkleurige palletje op het snoer, vlakbij het oordopje, wat moet ik daarmee?
Leuk om te horen dat ze goed bevallen. :)
Die palletjes zijn eigenlijk bedoeld als kleine gewichtjes zeg maar om de draad beter over je oor te houden. Bij duurdere IEM's gebruiken ze daar dikkere kabels voor, KZ lost het echter zo op en dat gaat ook prima. In het begin vond ik het lichtelijk irritant omdat je ze voelt als je beweegt maar na een dag merkte ik het eigenlijk al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 21:02
Hebbe jullie dat probleem met de foam tips van de ATE's? Ik bedoel dat als je ze erop schuift, dan zijn ze eigenlijk de groot en dan komt die plastice tube tegen je oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
Frostbiter schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:48:
Hebbe jullie dat probleem met de foam tips van de ATE's? Ik bedoel dat als je ze erop schuift, dan zijn ze eigenlijk de groot en dan komt die plastice tube tegen je oor.
Ik heb ze zelf nooit gebruikt, maar heb gelezen dat ze niet geweldig zijn inderdaad. De bijbehorende silicone tips vind ik dan wel weer prima. Als je zoekt op foam tips op bijv. Aliexpress kun je alternatieven vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Frostbiter schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:48:
Eigenlijk geen last van eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Zelf laatst een paar hybride ear tips besteld op ebay voor m'n VSonic VSD3's. Deze hadden een nog wat bredere opening dan de standaard tips en foams, maar ze passen wel. Het kwam de geluidskwaliteit ook ten goede: ze klinken nu een stuk ruimtelijker. Apart wat 1 mm kan uitmaken.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 14:08

[afbeelding]
_/-\o_

Was eigenlijk even aan het kijken voor een nieuw snoer voor m`n SE215 dopjes. Maar voor de prijs van nog geen halve meter Shure snoer heb ik nu 2 paar nieuwe dopjes met snoer :D

Ben benieuwd hoe ze klinken ten opzichte van de SE215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Chiel schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:29:
[...]

_/-\o_

Was eigenlijk even aan het kijken voor een nieuw snoer voor m`n SE215 dopjes. Maar voor de prijs van nog geen halve meter Shure snoer heb ik nu 2 paar nieuwe dopjes met snoer :D

Ben benieuwd hoe ze klinken ten opzichte van de SE215
Idem hier, maar dan het UE snoer besteld én deze dopjes. Binnenkort vergelijkingsmateriaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skid1973
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-03 10:21

skid1973

Plaats hier sterke one-liner..

Na een tijdje rondstruinen en doorlezen ook maar even mijn wensen hier neerzetten, op zoek naar wat tips:

• In-ears of oordopjes?
Nog geen in-ears gebruikt tot nu toe, altijd met redelijke budget earbuds gedaan vooral voor sporten (Sennheiser/Philips oa), thuis twee maal Sennheiser HD437 en de PX 100-II maar dus geen "vergelijk"..
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Mag best een beetje bass hebben maar niet al té opgeblazen, liever een wat natuurlijk klankbeeld vooral ook gezien het doel onder de motorhelm zullen middentonen extra belangrijk zijn schat ik in??
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Rock; van classic tot metal, van Dream Theater tot Pink Floyd, van Metallica/Maiden tot Boston. Nu en dan beetje blues of wat instrumentaals (Oldfield/Jarre)
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Hier komt het: ik rijd dagelijks 120 km woon-werk op de motor. In verband met windgeruis (lees: gebulder) rijd ik steevast met (standaard) dopjes in als gehoorbescherming. Wil dit dus gaan vervangen voor goede in-ears en dus mét muziek gaan rijden. Pasvorm ónder de helm en vooral noise isolation zijn dus het meest belangrijk! Geluidskwaliteit komt direct daarna uiteraard.
• Heb je een merkvoorkeur?
Niet echt.
• Wat is het budget?
Rond 60/70 euro, iets meer of minder voor het "ideale" setje mag.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Zie boven, pasvorm langere tijd onder de helm en goed blijven zitten is een must. Dus relatief weinig druk "op/in" de oren, snoertje over het oor kronkelen dus niet te dik of met extra beugeltje etc? Maar omdat het windgeruis (redelijk zware brom) ook tot redelijk niveau moet filteren / onderdrukken moeten ze wel goed isoleren. Eventueel kan dit nog extra met Foam of Hybrid tips versterkt worden? Microfoon en volumeregeling is gezien manier van dragen (snoertje onder de jas en met dikke handschoenen) zeker géén vereiste, eerder nadelig gezien prijs/kwaliteit? Gaat gebruikt worden met smartphone (Z1 compact) en Spotify premium op Hoge of Extreme kwaliteit.

Ik heb natuurlijk al wat rondgekeken;
- Sennheiser's CX3.00 of 5.00 lijken we aan de omschrijving te voldoen, wellicht iets te veel bass en de 5.00 zien er wat grover uit qua pasvorm onder de helm?
- Sony MDR-EX650AP komen ook goed uit de verf, lijken redelijke pasvorm maar het verkleuren van het koper is wellicht een probleem mochten ze onverhoopt keertje vochtig worden van regen/zweet etc?
- Heb nog een rijtje mogelijkheden, van de Philips Fidelio tot Sennheiser Momentum maar deze vallen wel wat duurder uit en lijken niet flexibel?
- Dan zijn er nog wat "exoten" zoals toch de Shure SE112 of de SE215, lees ook veel goede dingen over aantal modellen van RHA maar die zijn wat lastiger te verkrijgen?

Of kijk ik dan toch over een geweldige optie heen (JBL)?? Kortom, iets met bomen en bos, zeker omdat geluid redelijk te verklaren dan wel te testen is maar pasvorm redelijk individueel is en passen nu eenmaal erg lastig, hoop mede daarom op wat praktijk-ervaring of nuttige tips?? Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
skid1973 schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:02:
Na een tijdje rondstruinen en doorlezen ook maar even mijn wensen hier neerzetten, op zoek naar wat tips:

Ik heb natuurlijk al wat rondgekeken;
- Sennheiser's CX3.00 of 5.00 lijken we aan de omschrijving te voldoen, wellicht iets te veel bass en de 5.00 zien er wat grover uit qua pasvorm onder de helm?
- Sony MDR-EX650AP komen ook goed uit de verf, lijken redelijke pasvorm maar het verkleuren van het koper is wellicht een probleem mochten ze onverhoopt keertje vochtig worden van regen/zweet etc?
- Heb nog een rijtje mogelijkheden, van de Philips Fidelio tot Sennheiser Momentum maar deze vallen wel wat duurder uit en lijken niet flexibel?
- Dan zijn er nog wat "exoten" zoals toch de Shure SE112 of de SE215, lees ook veel goede dingen over aantal modellen van RHA maar die zijn wat lastiger te verkrijgen?

Of kijk ik dan toch over een geweldige optie heen (JBL)?? Kortom, iets met bomen en bos, zeker omdat geluid redelijk te verklaren dan wel te testen is maar pasvorm redelijk individueel is en passen nu eenmaal erg lastig, hoop mede daarom op wat praktijk-ervaring of nuttige tips?? Alvast bedankt voor de moeite!
Heb vroeger verschillende Sony-varianten (~50 euro), CX300 en AKG (ook ~50 euro) versleten. Alles bij elkaar een paar of 10. Jaar of 3 terug wilde ik er iets meer aan uit geven en dan ook langer met het setje doppen doen. Dat is gelukt; met de SE215. Geluid is prima in die prijsklasse en na 3 jaar heb ik alleen een nieuwe kabel en een setje tips nodig. Enige nadeel dat ik voor een motorrijder kan bedenken is dat ze wel echt afsluiten. Echt een soort van geluidsvacuum, weet niet of dat wenselijk is met verkeer om je heen. Maar ik ben geen motorrijden dus kan dat niet echt inschatten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
Atomsk schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:40:
Zelf laatst een paar hybride ear tips besteld op ebay voor m'n VSonic VSD3's. Deze hadden een nog wat bredere opening dan de standaard tips en foams, maar ze passen wel. Het kwam de geluidskwaliteit ook ten goede: ze klinken nu een stuk ruimtelijker. Apart wat 1 mm kan uitmaken.
Maakt soms erg veel verschil inderdaad. Ik heb zelf inmiddels door de jaren heen een heleboel tips en wat ik bijna standaard doe als ik een nieuwe IEM binnenkrijg is andere tips proberen. Hybrids geven een prima seal inderdaad, bij mij ook.
Soms gebruik ik ook tri-flangles die dieper je oor in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skid1973
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-03 10:21

skid1973

Plaats hier sterke one-liner..

Chiel schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:32:
[...]
Heb vroeger verschillende Sony-varianten (~50 euro), CX300 en AKG (ook ~50 euro) versleten. Alles bij elkaar een paar of 10. Jaar of 3 terug wilde ik er iets meer aan uit geven en dan ook langer met het setje doppen doen. Dat is gelukt; met de SE215. Geluid is prima in die prijsklasse en na 3 jaar heb ik alleen een nieuwe kabel en een setje tips nodig. Enige nadeel dat ik voor een motorrijder kan bedenken is dat ze wel echt afsluiten. Echt een soort van geluidsvacuum, weet niet of dat wenselijk is met verkeer om je heen. Maar ik ben geen motorrijden dus kan dat niet echt inschatten :)
Klinkt op zich goed.. Verkeer is toch lastig te horen met wind, motorgeluid etc dus brengt alleen maar rust met zich mee denk ik :) Vraag me vooral af of ze niet zullen knellen omdat er volgens mij flinke apparaten nog in de oorschelp hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
Merken jullie ook dat de nieuwe batches van de Sennheisers CX3.00 een stuk minder duurzaam zijn?
De oortjes hebben bij mij binnen 1 maand last van een soort van 'kabelbreuk' bij de aansluiting.
Een beetje druk hierop kan ervoor zorgen dat het linkeroortje minder of niet werkt. Indien niet aangeraakt werkt het nog. Ik heb dit nu al bij 2 stuks gehad, een vriend van mij heeft exact hetzelfde bij die van hem.
Voorheen had ik hier toch echt geen last van.

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die??
Sennheiser cx300

Kwa geluid en prijs 10/10. Echter is de duurzaamheid niet goed meer, zie bovenstaand verhaal.
Ik ben niet van plan iedere maand nieuwe oortjes te kopen.

• In-ears of oordopjes?
In ears

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
De bass mag van mij part wel iets harder zijn. Mijn huidige Sennheisers hebben een prima klankbeeld.

Over het algemeen muziek met nadrukkelijk lage tonen. Hardstyle,Hardcore,House,Techno. Maar minstens net zoveel 'normale' muziek. Ook luister ik wel eens rock/metal.

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ??
Het liefst overal. Ik gebruik mijn huidige tijdens het fitnessen, onderweg op de fiets, in de trein en ook als ik aan het werken ben achter mijn laptop. Mogelijk ga ik er ook wat mee hardlopen, maar gezien ik dit niet vaak doe is dit eerder een plus dan een vereiste./

Nee

• Wat is het budget?
Afhankelijk van de kwaliteit en vooral de duurzaamheid.

Ik ben bereid er tot zo'n 250 euro in te investeren mits ik dan een garantie heb of er vanuit kan gaan dat de oortjes het een paar jaar gaan volhouden.

Ik verwacht mooi geluid, die op zijn minst in de buurt komt van mijn huidige oortjes. (al zij het misschien met een licht andere klankbeeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 12:40
Sjoerdfoto schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:47:
[...]

Hier nu ook een paar dagen in gebruik. Kwaliteit valt zeker niet tegen, voor dopjes van €8 klinken ze echt heel goed. Ik heb teven JBL in ears van €80, maar ik vind het heel moeilijk om de betere aan te wijzen. Soms heb ik het idee dat de ATE's wat laag missen, maar op andere momenten is het weer top.

Vooralsnog het enige minpunt: de draad zit vrij snel in de knoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gisteren de Delta v2's van Trinity Audio binnengekregen en meteen in mijn oren gestopt :+
Luistert weer heerlijk, de bas heeft een tikje meer oomph (gunmetal filters, neutraal, mijn favo keuze in de oude Delta's). Zag wel een klein optisch dingetje op de shells, maar daar stuur ik nog wel een mailtje voor uit. Erg fijn dat je van kabels kunt wisselen, de braided kabel is echt super. Nu rustig 1 voor 1 de totaal 7 (!) filters uitproberen. Wilde nog even lezen of anderen hem al binnen hadden en hoe hij beviel, maar head fi is stuk :( Vanavond weer lekker luisteren O+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
2Dutch schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:48:
Gisteren de Delta v2's van Trinity Audio binnengekregen en meteen in mijn oren gestopt :+
Luistert weer heerlijk, de bas heeft een tikje meer oomph (gunmetal filters, neutraal, mijn favo keuze in de oude Delta's). Zag wel een klein optisch dingetje op de shells, maar daar stuur ik nog wel een mailtje voor uit. Erg fijn dat je van kabels kunt wisselen, de braided kabel is echt super. Nu rustig 1 voor 1 de totaal 7 (!) filters uitproberen. Wilde nog even lezen of anderen hem al binnen hadden en hoe hij beviel, maar head fi is stuk :( Vanavond weer lekker luisteren O+
Merk je nu een groot verschil tov de eerste versie? Maw, is het de moeite waard om de upgrade te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nu heb ik slechts een paar uurtjes met 1 setje filters en foamdopjes geluisterd, maar de verschillen met de vorige versie zijn sowieso geluidstechnisch niet enorm groot, het is subtiel. Het voordeel zit hem vooral in de meerdere filters + afneembare kabels. De nieuwe filters schijnen voor sommigen echt perfect te zijn: ben zelf ook benieuwd of ik van mijn eeuwige 'neutraal' af kom ;) Heb het zelf vooral gedaan voor het wisselen van kabels, er gaat dus binnenkort ook 1 van mijn oude Delta's richting Marktplaats/V&A. Een ander punt is dat er een bluetooth 'kabeltje' wordt ontwikkeld, waardoor de Delta v2's ook als draadloze in ears te gebruiken zijn. En als de accu leeg is stop je er gewoon weer even een kabeltje in. Dat vond ik ook wel een aankooprechtvaardiging ;)

Een must-have upgrade geluidstechnisch gezien is het niet vind ik, maar hij biedt wel veel extra's en blijft betaalbaar. Volgens mij wordt de oude versie niet meer verkocht. Als de filters ook los te bestellen worden kun je de oude ook nog wat verder naar je smaak maken indien nodig, maar ben bang dat de prijs voor die filters niet echt in verhouding zullen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door 2Dutch op 20-04-2016 10:57 . Reden: aanvullinkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
PrinsPils schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:16:
[...]

Hier nu ook een paar dagen in gebruik. Kwaliteit valt zeker niet tegen, voor dopjes van €8 klinken ze echt heel goed. Ik heb teven JBL in ears van €80, maar ik vind het heel moeilijk om de betere aan te wijzen. Soms heb ik het idee dat de ATE's wat laag missen, maar op andere momenten is het weer top.

Vooralsnog het enige minpunt: de draad zit vrij snel in de knoop :P
Dat ze soms wat laag missen kan misschien verholpen worden met andere tips. Beetje experimenteren met tips kan enorm schelen. Soms een kwestie van net een wat betere seal krijgen.

Ik gebruik bijv. eartips van mijn Hifiman RE-400 en dat maakt echt een wereld van verschil. De subbass is dan ook hoorbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Sylmaron op 20-04-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
2Dutch schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:21:
Nu heb ik slechts een paar uurtjes met 1 setje filters en foamdopjes geluisterd, maar de verschillen met de vorige versie zijn sowieso geluidstechnisch niet enorm groot, het is subtiel. Het voordeel zit hem vooral in de meerdere filters + afneembare kabels. De nieuwe filters schijnen voor sommigen echt perfect te zijn: ben zelf ook benieuwd of ik van mijn eeuwige 'neutraal' af kom ;) Heb het zelf vooral gedaan voor het wisselen van kabels, er gaat dus binnenkort ook 1 van mijn oude Delta's richting Marktplaats/V&A. Een ander punt is dat er een bluetooth 'kabeltje' wordt ontwikkeld, waardoor de Delta v2's ook als draadloze in ears te gebruiken zijn. En als de accu leeg is stop je er gewoon weer even een kabeltje in. Dat vond ik ook wel een aankooprechtvaardiging ;)

Een must-have upgrade geluidstechnisch gezien is het niet vind ik, maar hij biedt wel veel extra's en blijft betaalbaar. Volgens mij wordt de oude versie niet meer verkocht. Als de filters ook los te bestellen worden kun je de oude ook nog wat verder naar je smaak maken indien nodig, maar ben bang dat de prijs voor die filters niet echt in verhouding zullen zijn.
Oke, bedankt voor de info. Het leest zich aan, alsof het voor mij niet voldoende verschil geeft. Het filter-verhaal heb ik voldoende afgevangen door een equalizer. Het voordeel van de verwisselbare kabel zie ik niet zo 1,2,3. De mogelijkheid voor bluetooth is inderdaad wel makkelijk, maar zal wel een redelijke duit mogen kosten, vrees ik.

Vooralsnog ben ik erg tevreden over het geluid van de Delta 1, maar ik vind het wel jammer dat ik mezelf niet kan overtuigen nog een andere set te kopen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sppak schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:01:
Vooralsnog ben ik erg tevreden over het geluid van de Delta 1, maar ik vind het wel jammer dat ik mezelf niet kan overtuigen nog een andere set te kopen. :S
De reden dat ik 2 Delta's 1 heb is vanwege werk: ik luister overdag vele uurtjes muziek en toen ik de Delta had heb ik de Hyperion naar de missus doorgeschoven en gauw een 2e besteld :P Heb een Fiio vast aan de werkpc hagen met de dopjes, geen gesleur heen en weer. Had ze ook met de head fi-korting dus prima deal. Heb voor achter het bureau HD 600 maar na een tijd gaat m'n schedeldak zeer doen dus dan stap ik over naar de Delta's + als ik buiten bezig ben ofzo in de tuin luister ik graag muziek via in ears.

Het is stiekem wel jammer dat de 1 niet meer wordt verkocht nu, want de 2 is weer een slag duurder en als je niks geeft om de filters / kabels / BT snap ik heel goed dat je er "niks" aan hebt :)

Overigens weer +1 voor de support door Bob, zag wat kleine witte restjes op elk van de shells, fotootje gestuurd: het is wat 'ontsnapte' lijm, kan ik voorzichtig weghalen met een pinnetje oid, maar als ik daar geen zin in had/nieuwe dopjes wilde kon dat: kreeg het niet mooi genoeg schoon dus de nieuwe dopjes zijn onderweg.

[ Voor 35% gewijzigd door 2Dutch op 28-04-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Beste mede tweakers,

Wie kan mij advies geven. Ik heb al heel veel gelezen over allerlei in-ears en twijfel enorm tussen een aantal oordoppen.

Ik heb weinig referentie materiaal want ken alleen de standaard Apple en Samsung doppen en die zijn waardeloos in mijn ogen. Heb in het verleden eens Sony oordoppen gehad en klonken wel goed.
Heb nu al een jaartje de Sennheiser CX300ii en ook heb ik een setje Sennheiser MX475.
Ik hou van een V shaped geluid want ik stel een EQ ook altijd zo in valt me op.

De CX300ii vind ik heel goed maar soms zijn de hoge tonen wel eens wat hard. het midden is mij best maar zou wat beter kunnen. De bass vind ik voldoende al klinkt ie niet altijd even strak. De CX300ii kunnen bij bepaalde drukke muziek wel eens wat rommelig worden waardoor het niet zo goed meer klinkt. In het algemeen klinken ze goed.

De standaard Apple/samsung doppen vind ik te vlak klinken en totaal niet ruimtelijk als ik het goed zeg.
De MX475 klinken op zich goed maar voor mij te weinig bass/treble dus zit teveel aan de instellingen te klooien.

Wil het liefst een stapje hoger qua kwaliteit en de volgende in-ears kwam ik tegen op allerlei fora net als hier.

Sennheiser Momentum M2 IE
Sennheiser CX 5.00
RHA MA750i
Soundmagic E10
Shure 215
Sony MDR-EX650

De Momentums spreken mij het meest aan maar ik vraag mij af of het kwaliteits verschil groot genoeg is of dat ik net zo goed een goedkoper setje kan nemen zoals de CX5.00, Sony's of Soundmagic E10

Ook twijfel ik of ik misschien beter een over-ear kan nemen als de kwaliteit daarvan beter is. Luister alleen thuis naar muziek en bij sporten kan ik de cx300 wel gebruiken eventueel. Ben alleen bang dat een over-ear lastiger aan te sturen valt met de Galaxy S7 waarvan de output niet zo groot is.

Ik houd dus van een normale stevige bass (niet overdreven)
Helder geluid dus redelijk wat treble.
Warm geluid
Hou niet van "sibliance" oftwel gesiss, wat natuurlijk op de loer ligt bij hoge tonen.
Hou van een helder ruimtelijk of stereo geluid als ik het goed zeg.

Mijn budget is variabel maar zat te denken aan tussen de 50 en 100 euro.Ik luister namelijk niet heel vaak muziek maar ik hou wel van een beetje kwaliteit. Muziek genre is heel breed maar geen jazz,blues of metal.

Moeilijke vragen die al meerdere keren gesteld zijn en ik weet dat geluid een subjectief iets is maar elke input is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22

13art

Moderator Mobile
Ik geloof dat ik in jouw geval dan voor over The ear zou gaan. Denk iet dat met jouw budget aansturen een probleem gaat opleveren. Maar anders de vraag eens droppen in het headphone topic. Maar aangezien ik legio mensen op de fiets, sportschool, etc zie met over the ear, en het mij niet lijkt dat die allemaal dure hifi spullen hebben of extra versterkers gebruiken, moet het geen probleem zijn. En je kan altijd uittesten in winkels ed.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 18:31
Garret1410 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:00:

Warm geluid
Hou niet van "sibliance" oftwel gesiss, wat natuurlijk op de loer ligt bij hoge tonen.

Mijn budget is variabel maar zat te denken aan tussen de 50 en 100 euro.Ik luister namelijk niet heel vaak muziek maar ik hou wel van een beetje kwaliteit. Muziek genre is heel breed maar geen jazz,blues of metal.
Over-the-ear type (koptelefoons) hoofdtelefoons aansturen zal geen problemen opleveren in deze prijsrange. Meestal krijg je problemen met aansturen als de weerstand van de koptelefoon vergroot, zoals in het hogere segment. De normale consumenten koptelefoons zijn in deze prijsrange prima aan te sturen met je Samsung S7. Misschien zal wel de geluidskwaliteit verbeteren met een betere aansturing. Zelf heb ik niet gigantisch veel koptelefoons, dus kan je daarbij niet helpen.

Persoonlijk zou ik voor in-ears gaan gezien het draag gemak. Mocht je voor goedkope oordopjes gaan, zou ik in jouw geval voor de KZ HDS1 gaan. Voor die prijs verwacht je deze geluidskwaliteit absoluut niet. Ze sluiten perfect aan bij je wensen.
In het hogere segment zou ik waarschijnlijk naar de Philips Fidelio S1 kijken, maar vraag me af of er genoeg bass voor je inzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Garret1410 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:00:
Beste mede tweakers,

Wie kan mij advies geven. Ik heb al heel veel gelezen over allerlei in-ears en twijfel enorm tussen een aantal oordoppen.

Ik heb weinig referentie materiaal want ken alleen de standaard Apple en Samsung doppen en die zijn waardeloos in mijn ogen. Heb in het verleden eens Sony oordoppen gehad en klonken wel goed.
Heb nu al een jaartje de Sennheiser CX300ii en ook heb ik een setje Sennheiser MX475.
Ik hou van een V shaped geluid want ik stel een EQ ook altijd zo in valt me op.

De CX300ii vind ik heel goed maar soms zijn de hoge tonen wel eens wat hard. het midden is mij best maar zou wat beter kunnen. De bass vind ik voldoende al klinkt ie niet altijd even strak. De CX300ii kunnen bij bepaalde drukke muziek wel eens wat rommelig worden waardoor het niet zo goed meer klinkt. In het algemeen klinken ze goed.

De standaard Apple/samsung doppen vind ik te vlak klinken en totaal niet ruimtelijk als ik het goed zeg.
De MX475 klinken op zich goed maar voor mij te weinig bass/treble dus zit teveel aan de instellingen te klooien.

Wil het liefst een stapje hoger qua kwaliteit en de volgende in-ears kwam ik tegen op allerlei fora net als hier.

Sennheiser Momentum M2 IE
Sennheiser CX 5.00
RHA MA750i
Soundmagic E10
Shure 215
Sony MDR-EX650

De Momentums spreken mij het meest aan maar ik vraag mij af of het kwaliteits verschil groot genoeg is of dat ik net zo goed een goedkoper setje kan nemen zoals de CX5.00, Sony's of Soundmagic E10

Ook twijfel ik of ik misschien beter een over-ear kan nemen als de kwaliteit daarvan beter is. Luister alleen thuis naar muziek en bij sporten kan ik de cx300 wel gebruiken eventueel. Ben alleen bang dat een over-ear lastiger aan te sturen valt met de Galaxy S7 waarvan de output niet zo groot is.

Warm geluid

Moeilijke vragen die al meerdere keren gesteld zijn en ik weet dat geluid een subjectief iets is maar elke input is welkom.
Op zich zijn de Momentum On-ear koptelefoons wel een leuke match voor je. De 1e generatie is helaas moeilijk te vinden, maar als je er één zou kunnen vinden zou je die voor 50-100 euro op de kop kunnen tikken. De 2e generatie kost bijna overal 200 euro, maar via bijvoorbeeld amazon.de kun je hem voor 134,21 krijgen.
pricewatch: Sennheiser Momentum On-Ear G (M2) (Beige)

Deze koptelefoon heeft een helder en warm geluid. Een stevige bass maar ook aardig wat treble. Maar niet al te overdreven. Middentonen komen ook nog goed uit de verg. V-shaped sound dus. En toch helemaal geen sibilance, geen scherp klinkende hoge tonen. Het geluid is ook ruimtelijk.

Het is best een populair model trouwens. Dus het zou goed kunnen zijn dat je bij bepaalde winkels in de buurt al eens zou kunnen luisteren. Misschien bij een Mediamarkt, dat je daar al eens zou kunnen luisteren. Of bij de lokale hifi-winkel. Ik denk dat de koptelefoon een goede match zou zijn, maar even proberen voordat je hem koopt kan geen kwaad.

Ben alleen bang dat een over-ear lastiger aan te sturen valt met de Galaxy S7 waarvan de output niet zo groot is.
De Momentum koptelefoons zijn heel makkelijk aan te sturen. Ze hebben een impedantie van 18 Ohm dus ze gaan echt luid. Ze klinken een tikje zachter dan je Sennheiser MX475 maar er komt een veel beter geluid uit.

Overigens lijken de in-ears die je zelf opnoemt ook wel een goede match hoor. Voordeel van een koptelefoon is dat je een nog wat mooier geluid kunt verwachten en waarschijnlijk een langere levensduur. En een koptelefoon kun je gemakkelijk uitproberen in een winkel voordat je hem koopt. Maar In-ears schijn je in sommige speciaalzaken ook te kunnen uitproberen voordat je ze koopt (de wat duurdere modellen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Nu online
dusty-2011 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:22:
[...]

Op zich zijn de Momentum On-ear koptelefoons wel een leuke match voor je. De 1e generatie is helaas moeilijk te vinden, maar als je er één zou kunnen vinden zou je die voor 50-100 euro op de kop kunnen tikken. De 2e generatie kost bijna overal 200 euro, maar via bijvoorbeeld amazon.de kun je hem voor 134,21 krijgen.
pricewatch: Sennheiser Momentum On-Ear G (M2) (Beige)

Deze koptelefoon heeft een helder en warm geluid. Een stevige bass maar ook aardig wat treble. Maar niet al te overdreven. Middentonen komen ook nog goed uit de verg. V-shaped sound dus. En toch helemaal geen sibilance, geen scherp klinkende hoge tonen. Het geluid is ook ruimtelijk.

Het is best een populair model trouwens. Dus het zou goed kunnen zijn dat je bij bepaalde winkels in de buurt al eens zou kunnen luisteren. Misschien bij een Mediamarkt, dat je daar al eens zou kunnen luisteren. Of bij de lokale hifi-winkel. Ik denk dat de koptelefoon een goede match zou zijn, maar even proberen voordat je hem koopt kan geen kwaad.

Ben alleen bang dat een over-ear lastiger aan te sturen valt met de Galaxy S7 waarvan de output niet zo groot is.
De Momentum koptelefoons zijn heel makkelijk aan te sturen. Ze hebben een impedantie van 18 Ohm dus ze gaan echt luid. Ze klinken een tikje zachter dan je Sennheiser MX475 maar er komt een veel beter geluid uit.

Overigens lijken de in-ears die je zelf opnoemt ook wel een goede match hoor. Voordeel van een koptelefoon is dat je een nog wat mooier geluid kunt verwachten en waarschijnlijk een langere levensduur. En een koptelefoon kun je gemakkelijk uitproberen in een winkel voordat je hem koopt. Maar In-ears schijn je in sommige speciaalzaken ook te kunnen uitproberen voordat je ze koopt (de wat duurdere modellen dan).
Bedankt voor je reactie. Kwam op marktplaats wel een paar Momentums tegen voor 50 euro. Zal eens kijken en anders naar de mediamarkt om te zien of ik daar een koptelefoon kan testen.

Weet je ook hoe de cx5.00 of momentum M2 IE klinken tov de cx300ii. (Redelijk verschil?)
Of momentum M2 IE tov Momentum on ear die je opnoemt.
En zit er verschil in sound tussen Momentum on ear of over ear? Volgens Google wel, vandaar het prijsverschil denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
Garret1410 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:13:
[...]

Bedankt voor je reactie. Kwam op marktplaats wel een paar Momentums tegen voor 50 euro. Zal eens kijken en anders naar de mediamarkt om te zien of ik daar een koptelefoon kan testen.

Weet je ook hoe de cx5.00 of momentum M2 IE klinken tov de cx300ii. (Redelijk verschil?)
Of momentum M2 IE tov Momentum on ear die je opnoemt.
De CX 5.00 en Momentum In-ear zullen wel een stuk beter klinken. Veel nieuwere modellen en ze zijn een stuk duurder. Ik heb over de CX 5.00 en Momentum In-ear nog een interessant artikel (/review): http://headphone.guru/sen...ar-cx-5-00i-the-cx-2-00i/

De Momentum M2 IE is een model wat oorspronkelijk in de markt is gezet voor 100 euro. De Momentum On Ear is in de markt gezet voor 200 euro. Twee keer zo duur dus, en een koptelefoon klinkt vaak voor dezelfde prijs al een stukje beter dan een in-ear. In dit geval gaat het dus ook nog om een hoger gepositioneerd en twee keer zo duur model. één van de voordelen van de On Ear koptelefoon is dat er een helder geluid uitkomt met veel hoge tonen, zonder sibilance. De koptelefoon gaat heel hard zonder scherpe irritante hoge tonen. De Momentum M2 IE klinkt juist wat scherper en kan bij sommige platen wel last hebben van wat sibilance.

Als de Momentums op marktplaats in goede conditie zijn is een tweedehandsje voor 50 euro wel interessant denk ik. Zolang de koptelefoon in goede conditie is en niet snel kapot gaat kun je dan lang genieten van een kwalitatief beter geluid dan je krijgt met een in-ear van 50 euro.

De Momentum Over Ear gaat trouwens iets meer in de richting van een neutraal geluid (qua bassrespons), en heeft iets minder treble dan een neutraal geluid. De Momentum On Ear heeft zowel meer treble als meer bass dan de Over Ear en past daarom beter bij het soort geluid wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Voor mensen die nog betaalbare iem's zoeken met genoeg laag, zou dit nog wel wat kunnen zijn: http://www.gizmochina.com...d-wood-earphones-just-25/

Ik liep tegen deze review aan en volgens de review zit er veel laag in en is het geluid helder... Niet echt duur voor 25 dollar. Nogmaals, ik heb ze zelf niet maar het leek me wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
l3art schreef op donderdag 28 april 2016 @ 06:41:
Voor mensen die nog betaalbare iem's zoeken met genoeg laag, zou dit nog wel wat kunnen zijn: http://www.gizmochina.com...d-wood-earphones-just-25/

Ik liep tegen deze review aan en volgens de review zit er veel laag in en is het geluid helder... Niet echt duur voor 25 dollar. Nogmaals, ik heb ze zelf niet maar het leek me wel interessant.
Er staat wel het volgende in de review:
The 3.5mm headset jack is actually gold-plated to prevent any sound leakages.
Dat lijkt me een klein beetje onzin. Alsof er geluid zou lekken als de jack niet gold-plated is. Ik neem de review daardoor als geheel een beetje met een korreltje zout. Ook omdat ze wel erg positief overkomen, en niet zo kritisch zijn. Komt een beetje over als een slecht geschreven advertentie i.p.v. een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
dusty-2011 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:22:
[...]

Er staat wel het volgende in de review:
The 3.5mm headset jack is actually gold-plated to prevent any sound leakages.
Dat lijkt me een klein beetje onzin. Alsof er geluid zou lekken als de jack niet gold-plated is. Ik neem de review daardoor als geheel een beetje met een korreltje zout. Ook omdat ze wel erg positief overkomen, en niet zo kritisch zijn. Komt een beetje over als een slecht geschreven advertentie i.p.v. een review.
True. Maar ga maar eens googlen, ze worden door veel meer mensen/sites als zeer goed beoordeeld. Sowieso is het altijd verstandig, met welk product dan ook, om niet op 1 review af te gaan. Gizmochina is inderdaad niet de meest kritische. Maar goed was wel de eerste site waar ik deze iem's tegen kwam. Al zijn ze niet eens heel erg nieuw.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 28-04-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
l3art schreef op donderdag 28 april 2016 @ 06:41:

Zijn zeker mooie IEMs. Ik ben zelf aan het overwegen om de Shozy Zero aan te schaffen. Ook een mooie houten IEM waar men op Headfi erg positief over is. Wel wat duurder (rond de 50 euro). Een echte review ben ik nog niet tegengekomen, die wacht ik eerst even af, maar de reacties tot dusver zijn erg positief. Afbeeldingslocatie: http://penonaudio.com/image/cache/data/Shozy/Zero%20/SHOZY%20ZEROa-700x700.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Zijn die Symphonized Earphones ook ergens bij een Nederlands adres te koop?
Zit nu te shoppen voor een nieuw setje, en ik kijk ook een beetje op Aliexpress. Alleen daar is het aanbod een beetje overweldigend, heeft iemand hier nog goed advies voor?

Zit ook zo rond de 25-30 euro range te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 22:46

Christiano007

Ich bin der champion

Heb zelf net de Inateck BH1001 besteld, in-ear bluetooth doppen voor €32,- bij amazon.de

Inateck Bluetooth 4.1
Weatherproof
Stereo In-ear Headphones with 8 Hour Battery Life and Inline Microphone & Remote for iPhone, Samsung and More,
Apt-X Supported -
Comes in Carrying Case

Lees veel positieve verhalen, goede batterij, (spat)waterdicht en tevens APT-X en 4.1 bluetooth.

Krijg ze als het goed is dinsdag binnen.

YouTube: Inateck BH1001 Bluetooth Sport Earbuds Review
YouTube: Inateck BH1001 4.1 Bluetooth headphones review

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gnermo schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:38:
Zijn die Symphonized Earphones ook ergens bij een Nederlands adres te koop?
Zit nu te shoppen voor een nieuw setje, en ik kijk ook een beetje op Aliexpress. Alleen daar is het aanbod een beetje overweldigend, heeft iemand hier nog goed advies voor?

Zit ook zo rond de 25-30 euro range te kijken.
Geen idee, maar je kan Amazon.de of Amazon.co.uk nog proberen. Wellicht hebben ze van Symphonized ook nog een eigen eBay winkel?

Edit:
Bij de Symphonized webshop kan je ze ook gewoon bestellen. Kan je ook nog allemaal hippe kleurtjes kiezen voor de kabel. Verzendkosten 5 dollar. Lijkt me op zich prima.

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 29-04-2016 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zat nog even rond te kijken naar niet al te dure in ears van een fatsoenlijk merk met afstandsbediening. Bij mij slijten die dingen extreem snel, dus ik dacht dat een sport model misschien wat langer mee gaat. Ik vond dit: pricewatch: Sennheiser CX 686G SPORTS (Groen)

50 piek, niet al te overdreven bass (ik houd zelf van neutraal, dus dat komt goed uit), goed merk, Android afstandsbediening, klinkt allemaal goed. De grote vraag is alleen, hoe durable zijn die dingen in vergelijking met andere modellen die niet al te veel duurder zijn?

Mijn laatste in ear set was overigens ook een Sennheiser. Ik geloof een CX 2.00i. Of mogelijk 2.00G. Duurde niet lang voordat het rubber rond de draad overal gescheurd was. Momenteel heeft het op meerdere plekken draadbreuk. Ze hebben het minder lang vol gehouden dan mijn Pistons 2 en 3 of mijn Meelectronics M6 Pro (welke het overigens best lang volhield). Nu heb ik een goedkoop Philips ding van de AH, maar als je daar 1 keer op in slaap valt heb je al direct een draadbreuk. Enig idee wat ik van de nu gekozen Sennheiser mag verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
2Dutch schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:11:
[...]

De reden dat ik 2 Delta's 1 heb is vanwege werk: ik luister overdag vele uurtjes muziek en toen ik de Delta had heb ik de Hyperion naar de missus doorgeschoven en gauw een 2e besteld :P Heb een Fiio vast aan de werkpc hagen met de dopjes, geen gesleur heen en weer. Had ze ook met de head fi-korting dus prima deal. Heb voor achter het bureau HD 600 maar na een tijd gaat m'n schedeldak zeer doen dus dan stap ik over naar de Delta's + als ik buiten bezig ben ofzo in de tuin luister ik graag muziek via in ears.

Het is stiekem wel jammer dat de 1 niet meer wordt verkocht nu, want de 2 is weer een slag duurder en als je niks geeft om de filters / kabels / BT snap ik heel goed dat je er "niks" aan hebt :)

Overigens weer +1 voor de support door Bob, zag wat kleine witte restjes op elk van de shells, fotootje gestuurd: het is wat 'ontsnapte' lijm, kan ik voorzichtig weghalen met een pinnetje oid, maar als ik daar geen zin in had/nieuwe dopjes wilde kon dat: kreeg het niet mooi genoeg schoon dus de nieuwe dopjes zijn onderweg.
Ja, in jouw geval zie ik het nut van meerdere sets wel in. En volgens mij ben je wel een liefhebber/freak van dit soort dingen. Dat ben ik op zich ook wel, maar de 1 bevalt me zodanig goed, dus ik zie het nut niet zo.

Wat betreft de support van Bob, die is gewoon super, ik heb eenzelfde soort ervaring. Ik had 2 dopjes waar een beschadiging aan zat vanuit de productie, dus foto gemaild en kreeg een zakje met nieuwe dopjes. Helaas had ik 2 dagen later al rafels op de stoffe kabel na 3x gebruik. Bob gaf dat het uiteindelijk bij allemaal wel kan gebeuren. En op zich kan daar wel mee leven na langere tijd, maar na 3x luisteren al was me toch te snel. Bob stuurde me een compleet nieuwe set met een non-mic versie los erbij, als extra compensatie. In mijn ogen echt super goeie service van Bob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sppak schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:17:
Ja, in jouw geval zie ik het nut van meerdere sets wel in. En volgens mij ben je wel een liefhebber/freak van dit soort dingen. Dat ben ik op zich ook wel, maar de 1 bevalt me zodanig goed, dus ik zie het nut niet zo.

Wat betreft de support van Bob, die is gewoon super, ik heb eenzelfde soort ervaring.
Hou wel van een beetje met dopjes kloten ja ;) Ik gebruik die dingen ook echt veel en op een gegeven moment wilde ik wat anders dan Sennheisertjes die ik maar bleef vervangen: geef dan graag even een paar keer geld uit en dan vele jaren plezier van mijn spullen :)

Vind het knap dat zo'n nieuw merk het meteen goed doet: de dopjes verkopen goed, hij komt steeds met nieuwe dingen uit (kan het onderhand niet meer volgen), praat heel open over veel wat hij doet en als er iets is wordt er 0,0 gezeurd en wordt het netjes opgelost. Zo bouw je dus een trouwe klantenkring op.

64 Ears zal ik niet snel fan van worden: an sich is de support wel okee, maar ze hebben het bij hun Kickstarter bij de goedkopere opties zo verprutst met hun 1001 wijzigingen en een houding van ''wij weten het beter" dat ik met dat merk wel klaar ben. Mocht er iemand nog leuke dopjes willen en slordige afwerking niet boeien: heb de X2's nog. Fijne dopjes voor als je bas lekker vindt, maar je trommelvliezen heel wilt houden. Scheelt me de oude terugsturen + opnieuw douanekosten dokken.. Om ze vervolgens toch te koop te zetten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
  • Nu online
Even een update van mijn kant over de vraag welke in-ears (26april)

Ik heb op dit moment drie setjes in-ears

- Sennheiser CX 300 II
- Sennheiser Momentum M2 IE
- Sony MDR-EX650AP

Ik moet er nog wat uurtjes aan besteden maar voorlopig kan ik het volgende zeggen al ben ik geen audiofiel dus vergeef mijn woordkeus want ken het jargon niet echt.

CX300 II

Deze dopjes zijn goedkoop en toch komt er een heel goed geluid uit. Het geluid is erg intens. Het komt echt op je af en het lijkt alsof alles tonen overdreven versterkt zijn. Veel lage bass, veel hoge tonen en behoorlijk hoog midden. Sibliance oftewel gesliss is aanwezig bij deze doppen.Ook is het geluid een beetje vermoeiend na verloop van tijd omdat het zo intens is denk ik. Toch voor het geld echt goede doppen.
Groot nadeel is de rubber kabel die continu in de knoffel zit.

MDR-EX650

Qua geluid anders dan de CX300. Minder hoge tonen, meer mid en minder laag bass. wel een lekkere hoge bas dus bij een drum hoor je van die lekkere bassklappen. Vocaal erg goed en ik denk het meest neutraal van de drie. Geen last van gesliss wat prettig is en toch ook niet een dof geluid. Genoeg helderheid al is het iets minder dan de Momentums. Geluid is minder ruimtelijk/breed maar meer direct of small als ik het goed zeg.

Momentum M2 IE

Deze doppen zijn het duurst hebben ook de mooiste afwerking. Qua geluid had ik er meer van verwacht. Het is een echte V-shaped geluid. Midden is wat terug getrokken. Dus meer bass en hoge tonen maar niet overdreven hard zoals bij de CX300 waardoor het rustiger voor het oor is op langer termijn.
Geluid is ook het meest ruimtelijk en helder maar mist wel wat midden vind ik persoonlijk.

Tot dusver mijn snelle bevindingen. Waar ik het meest mee zit is het prijsverschil tussen de doppen. Zijn de Momentums het verschil van 70,- euro waard. De CX300 zijn gewoon erg goed en alleen als je heel kritisch luistert merk je verschil en komt het aan op voorkeur. De Sony's zijn iets goedkope maar missen de ruimtelijkheid maar zijn vocaal wel beter en de bass is lekker.

Too be continued...

Update 30 april.

Wat me het meest opgevallen is dat de Momentums het meest gedetailleerd klinken. Klanken of instrumenten blijven goed hoorbaar of onderscheidend ook al wordt het erg druk.

Kan het moeilijk omschrijven maar als ik het met kernwoorden zou moeten omschrijven dan zeg ik; warm en toch helder, gedetailleerd, smooth en niet hard klinkend.

Update 2 mei::

Ik ben er uit. De Momentums zijn zeker de betere zonder twijfel. Hoe langer ik luister hoe groter het verschil wordt. In het begin dacht ik dat de CX300 wel in de buurt zat maar als ze nu luister dan valt het tegen.

De Momentums zijn gewoon veel helderder en ruimtelijker. Veel meer detail en soms lijken bepaalde geluiden van achteren te komen. De bass en hoge tonen zijn gedoseerd en nooit over the top.

De Sony MDR-EX650AP zijn ook goed maar als ik een vergelijk moet maken dan zijn de Sony's meer de party speakers. Lekkere bass, goede vocaal en treble maar mist die helderheid. Dat bijna niet te horen tingeltje op de achtergrond of de adem van de zanger, dat mis je maar ze klinken best goed.
De Momentums zijn meer de HiFi speakers thuis, meer verfijnd.

Ik ben tevreden .

[ Voor 21% gewijzigd door Garret1410 op 02-05-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 17:55
Mijn Ortofon E-Q5 in-ears waar ik erg aan gehecht ben doen het nog maar aan 1 kant. Het garantietermijn is al lang geleden verlopen. Ik zou ze graag laten maken. Weet iemand een adres waar ik goedkoop een kabelbreuk voor mijn doppen kan laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:37
Ook maar eens in mijn eeuwige zoektocht naar het ultime paar in oodopjes wat besteld bij ome Alie...

- 2015 New High Quality Original KZ ED9
- KZ HDS2 Headphones
- 2015 New Arrival Original KZ ATE

Ben heel benieuwd hoe deze gaan klinken op mijn nieuwe LGV10 dacje :)

Ik gebruik nu Beats tour voor tijdens het sporten en Senheizer cx 300 voor op het werk ,,,
Maar die laatste vallen bijna uit elkaar

[ Voor 30% gewijzigd door oldsmelly op 01-05-2016 14:17 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
Heeft een van jullie ervaring met een dac en se215's? Word het geluid veel aangenamer? Heb namelijk nog nooit een dac gehad :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellykuh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-03 20:01
Ik heb een probleempje:

De audiojack van mijn Samsung Galaxy S5 is kapot. Mijn oortjes 'springen' er als het ware telkens uit bij een lichte beweging.
Nu kost het laten maken +/- 50 euro, maar heb ik niet veel zin om dat hiervoor uit te geven aangezien mijn abonnement over 3/4 maanden verloopt (en dus een andere telefoon mag uitzoeken). Ik was aan het kijken voor een bluetooth headset, aangezien ik dit een stuk langer kan gebruiken, maar heb hier niet zoveel verstand van. Heeft iemand tips hiervoor?

Of verbinding maken via bluetooth via een receiver (voor onderweg), waar je vervolgens oordopjes op aan kan sluiten?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frostbiter schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:46:
Heeft een van jullie ervaring met een dac en se215's? Word het geluid veel aangenamer? Heb namelijk nog nooit een dac gehad :o
een goede mp3-speler of een smartphone met een bovengemiddelde geluidskwaliteit is voldoende voor de se215's. Met name bij zwaardere hoofdtelefoons heb je heel wat winst met een dac. Bij een lichte in-ear véél minder.
De kwaliteit van de audio-chip / versterker in zo'n speler en de kwaliteit van de mp3 / aac / etc. bestanden is dan veel meer van invloed. Eventueel is er ook een stukje invloed van de app waarmee je op een smartphone de muziek afspeelt.

Niet dat je geen verschil kunt merken door een dac toe te voegen, maar dan ligt het meer aan de bron die je gebruikt. Als die zwaar beperkt is in puur het vermogen (en dat is dan wel héél sterk beperkt), heb je er zeker wat aan. Alleen is dat dus vrijwel nooit het geval.
Verder lijkt er mij niet al te veel te 'tunen' aan de SE215's. Die zijn af fabriek aardig sterk gericht op een bass-nadruk en een redelijk levendige weergave. Tenzij je een klein beetje het hoog wat beter tot z'n recht te laten komen of de bass een heel klein ietsje wilt temmen, zou ik geen reden. Wanneer je er vrij veel aan gaat bijstellen, dan ga je daarmee onvermijdelijk op een gegeven moment de sterke kanten van de Shure's ook missen.
Maar dat is slechts mijn mening ;) Wellicht dat iemand anders er nog een goede aanvulling op heeft.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bellykuh schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:22:
Ik heb een probleempje:

De audiojack van mijn Samsung Galaxy S5 is kapot. Mijn oortjes 'springen' er als het ware telkens uit bij een lichte beweging.
Nu kost het laten maken +/- 50 euro, maar heb ik niet veel zin om dat hiervoor uit te geven aangezien mijn abonnement over 3/4 maanden verloopt (en dus een andere telefoon mag uitzoeken). Ik was aan het kijken voor een bluetooth headset, aangezien ik dit een stuk langer kan gebruiken, maar heb hier niet zoveel verstand van. Heeft iemand tips hiervoor?
oordopjes waarin bluetooth zit verwerkt zijn er genoeg te vinden. En idem voor hoofdtelefoons. Zoek je een hoofdtelefoon of een in-ear set?
Of verbinding maken via bluetooth via een receiver (voor onderweg), waar je vervolgens oordopjes op aan kan sluiten?
Ook die optie bestaat.

Het hele punt is min of meer wat je zoekt (hoofdtelefoon of in-ears), wat je doel is met die set en wat je wensen zijn bij de geluidskwaliteit.
Voor een kwalitatief goed geluid betaal je namelijk behoorlijk voor een goede bluetooth techniek, accu etc. die in een miniatuur-behuizing moeten worden verwerkt. Denk dan aan bijvoorbeeld een pricewatch: Philips SHB7150 (Zwart)

Gaat het je simpelweg om wat muziek onderweg en is de geluidskwaliteit snel prima, dan heb je met bovenstaand niet veel te maken. De meest betaalbare sets in de PW voldoen dan wel. Wanneer je plan was om een set van een tientje te kopen, geef je in dat geval 20 à 25 euro uit, wat redelijk voordelig is t.o.v. die reparatie van de S5.

Wil je een betere geluidskwaliteit met een losse bluetooth ontvanger of een wat betere hoofdtelefoon/in-ear, dan loopt de prijs van de bluetooth techniek redelijk op. Denk er dan aan dat je al gauw 30 euro bijlegt. In-ears van rond de 25 euro zonder bluetooth zijn redelijk te vergelijken met de sets mét die ongeveer 20 euro duurder zijn.

Om je een voorbeeld te geven van een best leuke set: pricewatch: Sony SBH20 (Zwart) (ook in heel wat andere kleuren te koop) dan heb je daarmee een ontvanger en een simpele set in-ears. Later kun je die ontvanger opnieuw gebruiken, eventueel ook aan een audio-set thuis leggen, en de meegeleverde in-ears zijn best leuk.

Mocht je over een maand of 4 de S5 willen gaan verkopen, dan scheelt een reparatie je overigens ook wel redelijk in wat je er voor krijgt. Gecombineerd met dat je nu een goedkopere set in-ears/hoofdtelefoon kunt kopen, zou een reparatie dan nog wel eens de moeite kunnen zijn. Dat zou je kunnen uitrekenen door te kijken wat je aan een losse set in-ears/hoofdtelefoon uit geeft.
Stel dat je dan een set van een tientje goed vindt, dan scheelt je dat 20 euro met de genoemde Sony bluetooth set. Die drie tientjes daarbovenop om aan de reparatie van 50 euro te komen, krijg je waarschijnlijk wel terug uit de verkoop van de S5. Een goede S5 brengt echt wel meer op dan een Galaxy met een defect.

Zoiets zou ik je zeggen :) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellykuh
Bluepenguin schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:14:
[...]
Zoek je een hoofdtelefoon of een in-ear set?
[...]

Ook die optie bestaat.

Het hele punt is min of meer wat je zoekt (hoofdtelefoon of in-ears), wat je doel is met die set en wat je wensen zijn bij de geluidskwaliteit.
Ik wil verder met in-ears. Ik heb nu een tijdje een bluetooth hoofdtelefoon (Skullcandy Uproar Wireless), maar -ondanks het geluid- is dit niet echt mijn ding. ;)
Het is vooral voor onderweg, maar ik wil wel relatief goede in-ears hebben voor het luisterplezier :)
Mocht je over een maand of 4 de S5 willen gaan verkopen, dan scheelt een reparatie je overigens ook wel redelijk in wat je er voor krijgt. Gecombineerd met dat je nu een goedkopere set in-ears/hoofdtelefoon kunt kopen, zou een reparatie dan nog wel eens de moeite kunnen zijn. Dat zou je kunnen uitrekenen door te kijken wat je aan een losse set in-ears/hoofdtelefoon uit geeft.
Stel dat je dan een set van een tientje goed vindt, dan scheelt je dat 20 euro met de genoemde Sony bluetooth set. Die drie tientjes daarbovenop om aan de reparatie van 50 euro te komen, krijg je waarschijnlijk wel terug uit de verkoop van de S5. Een goede S5 brengt echt wel meer op dan een Galaxy met een defect.

Zoiets zou ik je zeggen :) Succes!
Dit heb ik eens gekeken, S5's worden nu aangeboden in zeer goede stand voor €200,-. De mijne heeft een paar deukjes in behuizing naast de jack-aansluiting. Dus ben bang dat die investering van +/- 50 euro nu voor mij niet zo veel nut heeft. :9

Naar zoiets als de Sony SBH20 was ik opzoek! Ik ben alleen benieuwd naar de kabellengte van de bijgeleverde oortjes.

Heel erg bedankt in ieder geval _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
Thanks voor de info! Kan ik ergens in de spec list van mijn telefoon vinden of mijn telefoon een redelijke ingebouwde dac heeft? Waar moet ik dan op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bellykuh schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:42:
[...]

Ik wil verder met in-ears. Ik heb nu een tijdje een bluetooth hoofdtelefoon (Skullcandy Uproar Wireless), maar -ondanks het geluid- is dit niet echt mijn ding. ;) Het is vooral voor onderweg, maar ik wil wel relatief goede in-ears hebben voor het luisterplezier :)
duidelijk! :)
Dit heb ik eens gekeken, S5's worden nu aangeboden in zeer goede stand voor €200,-. De mijne heeft een paar deukjes in behuizing naast de jack-aansluiting. Dus ben bang dat die investering van +/- 50 euro nu voor mij niet zo veel nut heeft. :9

Naar zoiets als de Sony SBH20 was ik opzoek! Ik ben alleen benieuwd naar de kabellengte van de bijgeleverde oortjes.
Dat is een versie van de pricewatch: Sony MDR-EX10LP (Zwart) (meestal verkocht rond de 10-15€ en dat geld waard) met een wat kortere kabel inderdaad.
Maar als je wilt is er met iedere in-earset wel iets te vinden op het netjes 'opvouwen' van de kabel om die gemakkelijk te gebruiken. Of anders de ontvanger in de jaszak / broekzak. Dan is die daarmee wel heel dicht bij de smartphone (en mis je dus de voordelen van de bluetooth), maar dat lijkt me in dit geval niet per sé een issue.

Houd er als je wilt overigens wel rekening mee dat bluetooth wel z'n beperkingen kent in audiokwaliteit. Zeker met de moderne smartphones, zoals de S5, en de modernere headsets kom je ver. Maar uiteindelijk blijft bluetooth zelf de beperking in bandbreedte en daarmee audio-kwaliteit.
Qua in-ears zou ik zelf denken aan de categorie tot een euro of 60-70 als maximum, omdat je daarboven wel audio-kwaliteit kan winnen, maar dat net niet goed via bluetooth door gaat komen.Voor hoofdtelefoons wisselt het wat meer per model en zullen enkele zware modellen meer power nodig hebben dan de ontvanger kan leveren; komt niet veel voor overigens.
Bluetooth is niet te onderschatten op zich voor alledaags gebruik, maar wanneer je de grenzen op zoekt, dan merk je ze wel op.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frostbiter schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:51:
[...]

Thanks voor de info! Kan ik ergens in de spec list van mijn telefoon vinden of mijn telefoon een redelijke ingebouwde dac heeft? Waar moet ik dan op letten?
mocht je de telefoon zeggen, dan kan ik wel kort voor je wat nazoeken. :) Als je zelf gaat kijken, dan is het goed te weten dat de meeste fabrikanten van smartphones de ingebouwde audio-chip en versterker van de SoC gebruiken. Een enkele fabrikant gebruikt een aanvullende chip, maar dat is niet de regel voor de betaalbaarder en middelrange toestellen. High-end zit het wat anders in elkaar. Op een forum als head-fi is zoeken op je telefoon een snelle en makkelijke eerste stap en anders op de audio/versterker chip. En anders biedt voor high-end telefoons ook iFixit vaak de nodige informatie over wat in de smartphone zit.
Specificaties zeggen helaas het halve verhaal in deze. Een losse Cirrus (of Wolfson) chip is overigens vrijwel altijd uitstekend.

Mocht je een recente iPhone hebben, dan is dat zoeken overigens niet echt nodig. Die zijn standaard prima op dit punt voor de meeste hoofdtelefoons en voor veel in-ears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellykuh
Bluepenguin schreef op maandag 02 mei 2016 @ 01:33:

Dat is een versie van de pricewatch: Sony MDR-EX10LP (Zwart) (meestal verkocht rond de 10-15€ en dat geld waard) met een wat kortere kabel inderdaad.
Maar als je wilt is er met iedere in-earset wel iets te vinden op het netjes 'opvouwen' van de kabel om die gemakkelijk te gebruiken. Of anders de ontvanger in de jaszak / broekzak. Dan is die daarmee wel heel dicht bij de smartphone (en mis je dus de voordelen van de bluetooth), maar dat lijkt me in dit geval niet per sé een issue.

Houd er als je wilt overigens wel rekening mee dat bluetooth wel z'n beperkingen kent in audiokwaliteit. Zeker met de moderne smartphones, zoals de S5, en de modernere headsets kom je ver. Maar uiteindelijk blijft bluetooth zelf de beperking in bandbreedte en daarmee audio-kwaliteit.
Qua in-ears zou ik zelf denken aan de categorie tot een euro of 60-70 als maximum, omdat je daarboven wel audio-kwaliteit kan winnen, maar dat net niet goed via bluetooth door gaat komen.Voor hoofdtelefoons wisselt het wat meer per model en zullen enkele zware modellen meer power nodig hebben dan de ontvanger kan leveren; komt niet veel voor overigens.
Bluetooth is niet te onderschatten op zich voor alledaags gebruik, maar wanneer je de grenzen op zoekt, dan merk je ze wel op.

Succes!
Nee inderdaad, het is meer een alternatief voor de headphone-jack, dus jaszak o.i.d. kan ook! Rond die prijs kom ik inderdaad ook uit, ik denk dat ik als oplossing toch ga kiezen voor een Sony SBH-serie (20 of hoger).

Heel erg bedankt in ieder geval ;)

PS. Ik zal eerst nog eens kijken of het niet vuil is o.i.d. wat de headphones uitplugt en hem goed schoonmaken! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bellykuh op 02-05-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 18:02
Beste Tweakers,

Ik zoek al een tijdje naar betaalbare en duurzame oordopjes niet niet om de maand kapot gaan door een kabel breuk :)

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die??
Half kapotte Xiaomi piston 3 :) en vind ze best goed klinken. Jammer genoeg zijn ze na 3 maanden overleden.. :( Daarvoor had ik de oordopjes die ik bij mijn telefoon kreeg (HTC) Die gingen om de maand kapot:)

• In-ears of oordopjes?
In ears

•Welke muziekgenres luister je het meest naar?
Ik luisteer erg vaak naar electro muziek en ik vind veel bass lekker klinken.

•Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of...?
Het liefst gebruik ik ze overal. Thuis, op school en op de fiets :*)

Nope :)

• Wat is het budget?
Het liefst blijf ik onder de 50 euro. Het is moeilijk om aan mijn ouders uit te leggen dat ik oordopjes van 100 euro nodig heb :P

Wat ik tot nu toe heb gevonden.Ik vind de RHA interessant omdat je er 3 jaar garantie bij krijgt :) Er zijn niet veel reviews erover te vinden op internet.

Duurzame oordopjes die niet om de paar maanden kapot gaan met veel bass :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Qua geluid ben ik wel enthousiast over de Anker Sportbuds

http://www.amazon.de/Anke...Headphones/dp/B016KEO7M6/

Jammer alleen dat ik na 2 weken al een kabelbreuk heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:08

SaN

Bergen jullie de in-ears wel goed op als je ze niet gebruikt? Ik snap echt niet hoe je na een maand al toe kan zijn aan nieuwe.

Ik weet nog dat dopjes een jaar of vijftien geleden echt niet goed te houden waren. Maar als ik nu naar mijn pistons kijk denk ik dat ik daar jaren mee kan doen. Die dingen zijn echt goed gemaakt. Zeker voor dat geld. En ik rol het draadje echt niet elke keer netjes op in een doosje oid.

Toegegeven, ik gebruik ze ook niet dagelijks of hele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
SaN schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:18:
Bergen jullie de in-ears wel goed op als je ze niet gebruikt? Ik snap echt niet hoe je na een maand al toe kan zijn aan nieuwe.

Ik weet nog dat dopjes een jaar of vijftien geleden echt niet goed te houden waren. Maar als ik nu naar mijn pistons kijk denk ik dat ik daar jaren mee kan doen. Die dingen zijn echt goed gemaakt. Zeker voor dat geld. En ik rol het draadje echt niet elke keer netjes op in een doosje oid.

Ik gebruik mijn oortjes dagelijks en heb zelfs een pouch waar ik ze in stop. :9 Toch gaan ze altijd kapot terwijl ik altijd netjes met mijn spullen omga :( |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik moet zeggen dat ik al veel oortjes heb versleten. Het gros doordat ik ze in doe als ik ga slapen. Dus veel kabelbreuk. Moet zeggen dat ik tot op heden nog geen enkel probleem heb gehad met de bekabeling van de Shure 215. Doen goed hun werk en worden niet echt ontzien of in hun pouch bewaard.
Schijnbaar toch wat betere kwaliteit ( en sowiezo dikker ) dan de Sennheisers die ik altijd had vroegahh

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerjunior
shaggy8675 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:47:
Ik moet zeggen dat ik al veel oortjes heb versleten. Het gros doordat ik ze in doe als ik ga slapen. Dus veel kabelbreuk. Moet zeggen dat ik tot op heden nog geen enkel probleem heb gehad met de bekabeling van de Shure 215. Doen goed hun werk en worden niet echt ontzien of in hun pouch bewaard.
Schijnbaar toch wat betere kwaliteit ( en sowiezo dikker ) dan de Sennheisers die ik altijd had vroegahh
Ik heb ook veel goede dingen gelezen over de SE215 :) Alleen is hij iets te duur :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sylmaron
SaN schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:18:

Hangt ook wel een beetje af van de dopjes zelf soms. Ik heb de Hifiman RE-400 gehad en best lang mee gedaan maar uiteindelijk zijn ze toch stuk gegaan. Nou is ook bekend dat die dopjes niet erg duurzaam qua bouw zijn helaas. Zelfde verhaal met de Etymotics HF5. Daardoor ben ik een beetje afgestapt van duurdere inears zonder een afneembare kabel maar ben ik ook naar goedkopere (vaak Chinese) alternatieven gaan kijken. Dat is op zich een leuke speurtocht.

Momenteel luister ik naar een KZ ZN1 mini die gebouwd is als een tank. :*) Natuurlijk niet zo gedetailleerd klinkend als de voorgenoemde dopjes maar deze gaan volgens mij jaren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
Zelf heb ik nu een aantal maanden de RHA 750i pricewatch: RHA MA750i (RVS) en ik ben er echt enorm tevreden mee. Uitstekende kwaliteit, de kabel is fijn. Een beetje lang maar flexibel en stevig. De speaker behuizing is van rvs en dus ook erg stevig maar niet zwaar. Maar dan het belangrijkste, de geluidskwaliteit. Ik ben hier enorm tevreden over. Dit is het niveau waarvan ik gewoon kan zeggen hier word ik blij van en kan ik iedere dag tevreden naar luisteren. Veel setjes gehad van rond de 40 euro en daar bleef ik altijd bij bepaalde nummers twijfelen of het nu het nummer was, de kwaliteit van het nummer of de speakers. Nu kan ik duidelijk zeggen dat het de setjes waren. Ik luister vooral veel piano muziek en dan vind ik het heel belangrijk dat er een goede balans aanwezig is tussen de bas, mid en treble. Bas moet zeer vloeiend overgaan in de mids om een realistische weergave te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
walletje-w schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:42:
Zelf heb ik nu een aantal maanden de RHA 750i pricewatch: RHA MA750i (RVS) en ik ben er echt enorm tevreden mee. Uitstekende kwaliteit, de kabel is fijn. Een beetje lang maar flexibel en stevig. De speaker behuizing is van rvs en dus ook erg stevig maar niet zwaar. Maar dan het belangrijkste, de geluidskwaliteit. Ik ben hier enorm tevreden over. Dit is het niveau waarvan ik gewoon kan zeggen hier word ik blij van en kan ik iedere dag tevreden naar luisteren. Veel setjes gehad van rond de 40 euro en daar bleef ik altijd bij bepaalde nummers twijfelen of het nu het nummer was, de kwaliteit van het nummer of de speakers. Nu kan ik duidelijk zeggen dat het de setjes waren. Ik luister vooral veel piano muziek en dan vind ik het heel belangrijk dat er een goede balans aanwezig is tussen de bas, mid en treble. Bas moet zeer vloeiend overgaan in de mids om een realistische weergave te zijn.
Bedankt voor je reactie.
De RHA m750 is een beter model dan wat ik in gedachte heb (s500). Ik hou het zeker in de gaten samen met de se215. Ik denk dat ik wat extra geld moet sparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat mijn Brainwavz S1 na anderhalf jaar overleden zijn ben ik momenteel druk op zoek naar nieuwe headphones.

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Momenteel heb ik een setje Brainwavz S1 in gebruik. Wat geluid betreft bevielen deze prima maar de bouw/duurzaamheid laat nogal te wensen over.
  • De bevestigingsclip was binnen no-time afgebroken.
  • De splitsing in het snoer is erg lomp en van rubber waardoor hij continu aan je kleding blijft hangen.
  • Het snoer valt niet soepel over je oren waardoor ze te los zitten of juist te strak. Als ze te los is vallen de doppen eruit en als ze te strak zitten worden ze eruit getrokken als je je hoofd draait of als de splitsing langs je kleding schuurt.
  • Ondanks dat de splitsing lomp is en solide oogt zit daar nu juist de kabelbreuk in.
Ik heb verder eerder Sennheiser (CX 300, CX300II en 2 x CX400II) gehad. Deze hielden het wel wat langer uit alleen bij de CX400II ging tot twee keer toe de volumeregeling in het snoer kapot.

• In-ears of oordopjes?
In ears.

Redelijk neutraal. De bass mag wel aanwezig zijn maar niet overheersen.
Ik heb momenteel thuis twee over-ears in gebruik; Philips Fidelio X2 en Beyerdynamic Custom One Pro. Vooral de Philips bevalt me qua klankbeeld erg goed.

In principe zo'n beetje alles behalve jazz, blues, en metal.

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken?
Hoofdzakelijk op de fiets (wielrennen, woon- werkverkeer) met hardlopen en in het OV.

Zolang het maar geen Brainwavz is.

• Wat is het budget?
Maximaal 100 euro.

Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
  • Een platte kabel is een pre, geen must.
  • Afneembare kabel zou mooi meegenomen zijn.
  • Gezien het gebruik tijdens het sporten moeten ze wel tegen een stootje kunnen.
  • Afstandsbediening in snoer gebruik ik niet en zie ik vooral als iets dat kapot kan gaan.
  • Ik zal ze hoofdzakelijk icm een Fiio X1 gebruiken dus compatibiliteit met iOs/Android is niet nodig.
  • Ik twijfel of de kabel over het oor nou niks voor mij is of dat dit gewoon een probleem van de Brainwavz was.
In-ears die tot nu toe op de shortlist staan:
Sennheiser Momentum In Ear
Fiio EX1
RHA-MA750
Philips Fidelio S2
Shure SE215

Iemand die mij zou kunnen helpen bij mijn keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:00
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:20:
Omdat mijn Brainwavz S1 na anderhalf jaar overleden zijn ben ik momenteel druk op zoek naar nieuwe headphones.

Momenteel heb ik een setje Brainwavz S1 in gebruik. Wat geluid betreft bevielen deze prima maar de bouw/duurzaamheid laat nogal te wensen over.
  • De bevestigingsclip was binnen no-time afgebroken.
  • De splitsing in het snoer is erg lomp en van rubber waardoor hij continu aan je kleding blijft hangen.
  • Het snoer valt niet soepel over je oren waardoor ze te los zitten of juist te strak. Als het te los is vallen de doppen eruit en als ze te strak zitten worden ze eruit getrokken als je je hoofd draait of als de splitsing langs je kleding schuurt.
  • Ondanks dat de splitsing lomp is en solide oogt zit daar nu juist de kabelbreuk in.
Ik heb verder eerder Sennheiser (CX 300, CX300II en 2 x CX400II) gehad. Deze hielden het wel wat langer uit alleen bij de CX400II ging tot twee keer toe de volumeregeling in het snoer kapot.

• In-ears of oordopjes?
In ears.

Redelijk neutraal. De bass mag wel aanwezig zijn maar niet overheersen.
Ik heb momenteel thuis twee over-ears in gebruik; Philips Fidelio X2 en Beyerdynamic Custom One Pro. Vooral de Philips bevalt me qua klankbeeld erg goed.

In principe zo'n beetje alles behalve jazz, blues, en metal.

Hoofdzakelijk op de fiets (wielrennen, woon- werkverkeer, met hardlopen en in het OV)

Zolang het maar geen Brainwavz is.

• Wat is het budget?
Maximaal 100 euro.

• Gezien het gebruik tijdens het sporten moeten ze wel tegen een stootje kunnen.
  • Afstandsbediening in snoer gebruik ik niet en zie ik vooral als iets dat kapot kan gaan.
  • Ik zal ze hoofdzakelijk icm een Fiio X1 gebruiken dus compatibiliteit met iOs/Android is niet nodig.
Sennheiser Momentum In Ear
Fiio EX1
RHA-MA750
Philips Fidelio S2
Shure SE215

Ik ga deze zeker volgen, ik heb ongeveer dezelfde opstelling als jij nu hebt. Enkel heb ik hiervoor de Monster Gratitude gehad, heerlijke dopjes en naar mijn mening best neutraal en helder. De plug is nu kapot en als het even meezit valt het onder de garantie, maar ben bang van niet (iets met 3 jaar geleden gekocht..). Ik ben benieuwd wat je keuze gaat zijn. Heb je ook al naar de 'Sennheiser Momentum In-Ear' gekeken?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Hiervoor hebben we V&A. Link naar V&A mag wel in je sign.

[ Voor 82% gewijzigd door 13art op 06-05-2016 21:10 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rednas_N schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:34:
[...]

Ik ga deze zeker volgen, ik heb ongeveer dezelfde opstelling als jij nu hebt. Enkel heb ik hiervoor de Monster Gratitude gehad, heerlijke dopjes en naar mijn mening best neutraal en helder. De plug is nu kapot en als het even meezit valt het onder de garantie, maar ben bang van niet (iets met 3 jaar geleden gekocht..). Ik ben benieuwd wat je keuze gaat zijn. Heb je ook al naar de 'Sennheiser Momentum In-Ear' gekeken?
Deze staat bovenaan in mijn shortlist (die trouwens niet op volgorde van voorkeur is ;)). 'Nadeel' van dit model is dat de afstandbediening in het snoer compatible is met iOs (de I) of Android (de G). Ik heb al in een aantal reviews terug zien komen dat deze niet (volledig) functioneert als je ze op een ander apparaat gebruikt. Dan heb ik dus afstandbediening erop zitten die ik niet verwacht te gebruiken, die daarnaast niet volledig te gebruiken is mocht ik dit incidenteel wel willen, en tenslotte waar ik in het verleden 2 sets van hetzelfde merk door weg heb kunnen gooien. Dat is voor mij ook precies de reden dat ik de RSA MA750 erop heb staan en niet de MA750i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:20:
.

Hoofdzakelijk op de fiets (wielrennen, woon- werkverkeer) met hardlopen en in het OV.

[

• Ik twijfel of de kabel over het oor nou niks voor mij is of dat dit gewoon een probleem van de Brainwavz was.

Shure SE215

Ik gebruik de Shure 215 icm de Fiio X1 en uiteraard FLAC bestanden. Moet zeggen dat ik het een erg fijne combinatie vindt. Degelijk, mooi helder geluid goede basweergave maar zeker geen Sennheiser of Beats bas :)

Het hardlopen met in ears is denk ik de enigste beperking. Je zal dan toch vaak het tikken van de kabel horen of omdat de 215 zo goed afsluiten, alles wat er in je hoofd resoneert en beweegt.

Voor de rest, geen moment spijt van gehad, na de inspeelperiode iig ;)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Laatst online: 12:00
In dit topic heb ik al een keer eerder gelezen over de Shozy Zero. Ik denk dat ik deze ga bestellen, ze zijn ongeveer 60$ inclusief verzendkosten. Ook op Head-Fi zijn ze erg enthousiast.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
Rednas_N schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:41:
In dit topic heb ik al een keer eerder gelezen over de Shozy Zero. Ik denk dat ik deze ga bestellen, ze zijn ongeveer 60$ inclusief verzendkosten. Ook op Head-Fi zijn ze erg enthousiast.
Ik overweeg hem ook nog steeds. Ik krijg echter deze week de Alpha & Delta D02 binnen van LendMeUrEars, wel een veel goedkopere inear, maar wil eerst even afwachten hoe die bevallen voor ik weer een aankoop doe. Vallen ze echt tegen dan schaf ik ook een Shozy Zero aan.

Edit: Net binnen en ze vallen beslist niet tegen. Midcentric, heldere hogere tonen maar niet scherp of schel. Bas die duidelijk aanwezig is bij een goede seal maar geen upper bass bloat. Prima oortjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.head-fi.org/content/type/61/id/1627435/width/500/height/1000/flags/LL

[ Voor 21% gewijzigd door Sylmaron op 10-05-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Iemand nog een suggestie voor in-ears die niet zo snel stuk gaan, en een Android compatible microfoon/afstandsbediening heeft, voor pak hem beet 50-60 euro? Hoe sterker hoe beter. Heel veel oordopjes gaan al stuk als je ook maar 1 keer erop in slaap valt. Dan heb je er direct al 10 draadbreuken in. Ik overweeg nu de Sennheiser CX 686G SPORTS. De Xiaomi Piston lijn gaat mij veel te snel stuk. En mijn CX 2.00G heeft het ook niet lang uitgehouden. De Meelectronics M6 Pro hield het nog wel redelijk lang vol bij mij. Maar daarbij moet je ook weer onderdelen los uit het buitenland bestellen als iets stuk is, en dat is me teveel gedoe. Leuk dat het vervangbaar is, maar ja.

Als het geluid nog wat neutraal zou dat ook leuk zijn, maar mijn voornaamste eis is dat het tegen een goede stoot kan, en als het ook maar even kan een afstandsbediening. De CX 686G lijkt te voldoen, maar ik weet niet hoe goed hij in de praktijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Amanoo op 10-05-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bledismauw
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:37
Standaard dopjes die vroeger nog wel bij een mobiel kreeg. Deze zijn inmiddels aan het einde van z'n latijn en wil graag wat beters.
• In-ears of oordopjes?
In-Ear
Lastig om hier als leek een goed antwoord op te geven. Ik ben op zoek oortjes die goed bij mijn muzieksmaak (zie hieronder) past. Ze hoeven geen neutraal geluid mee te geven het mag dus wel wat warmers zijn. Maar het hoeft geen bass only ding te zijn, de melodieën moeten er ook wel goed uitkomen.
De genres wat ik het meest naar luister is hiphop, r&b en grime. Af en toe luister ik naar wat house/deephouse.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Op de fiets en in het OV. De voorkeur gaat dan ook uit naar oortjes die zo min mogelijk geluid lekken. Ik heb er zelf een hekel aan dat je mee kan luisteren met iemand anders omdat de oortjes zoveel geluid lekken.
Nee
• Wat is het budget?
Rond de 50-75 euro.
Duurzaamheid (kabelbreuken) en beschikbaarheid in Nederland is een pre. Er zijn voldoende mooie oortjes die vanuit Amerika/China moet komen. Ik ben bang dat m'n huidige doppen dit niet gaat halen haha.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sennheiser CX 3.00 (Zwart)€ 35,49€ 35,49
1Sennheiser CX 5.00G (Zwart)€ 60,25€ 60,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 95,74

Ik zie veel goede verhalen over de Sennheiser 3.00 enkel ben ik bang dat hij teveel bass focust is en dat het geluid lekt. Zou dit een goede koop zijn of zou bijvoorbeeld toch de Sennheiser 5.00 of misschien een andere een betere keuze voor mij zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
2015 New High Quality Original KZ ED9 zijn binnen.

Pasvorm is niet zo geweldig, zelfs de grootste bijgeleverde dopjes zijn te klein.
Rendement is ook een heel stuk minder dan van mijn Beats en cx300, moet de V10 echt een stukje harder zetten voor eenzelfde geluidsniveau.

Het geluid is echter best goed, zeker gezien dat deze dopjes 9 hele euries kosten .
Midden en hoog goed zuiver, bas mag ietsjes meer zijn maar is zeker strak.

Ik luister voornamelijk rock en metal (disturbed, dream theater) maar ook zeker bowie en zappa.

Luister nu bijvoorbeeld naar Lazerus van David Bowie en dat klink goed strak met mooie stem en midden partij erg helder.

Kortom best goede dopjes, iets betere pasvorm en tikje meer rendement en ze waren echt op niveau.

Nog even wachten op de andere 2

- KZ HDS2 Headphones

Keep ya al posted

[ Voor 7% gewijzigd door oldsmelly op 12-05-2016 19:10 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
oldsmelly schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:01:
2015 New High Quality Original KZ ED9 zijn binnen.

Pasvorm is niet zo geweldig, zelfs de grootste bijgeleverde dopjes zijn te klein.
Rendement is ook een heel stuk minder dan van mijn Beats en cx300, moet de V10 echt een stukje harder zetten voor eenzelfde geluidsniveau.

Het geluid is echter best goed, zeker gezien dat deze dopjes 9 hele euries kosten .
Midden en hoog goed zuiver, bas mag ietsjes meer zijn maar is zeker strak.

Ik luister voornamelijk rock en metal (disturbed, dream theater) maar ook zeker bowie en zappa.

Luister nu bijvoorbeeld naar Lazerus van David Bowie en dat klink goed strak met mooie stem en midden partij erg helder.

Kortom best goede dopjes, iets betere pasvorm en tikje meer rendement en ze waren echt op niveau.

Nog even wachten op de andere 2

- KZ HDS2 Headphones

Keep ya al posted
Ik heb het gevoel dat de standaard tips die bij de KZ zitten bij de ED9 niet echt een optimale seal geven, iets dat wel nodig is om goed de bas te kunnen ervaren. Misschien ook omdat het zwaardere oortjes zijn. Ik heb er zelf andere opgezet die zachter van materiaal zijn en dieper het oor in gaan en heb daarmee diepe bass op de ED9. Het loont nogal om daarmee een beetje te experimenteren in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Sylmaron schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:36:
[...]

Ik heb het gevoel dat de standaard tips die bij de KZ zitten bij de ED9 niet echt een optimale seal geven, iets dat wel nodig is om goed de bas te kunnen ervaren. Misschien ook omdat het zwaardere oortjes zijn. Ik heb er zelf andere opgezet die zachter van materiaal zijn en dieper het oor in gaan en heb daarmee diepe bass op de ED9. Het loont nogal om daarmee een beetje te experimenteren in mijn ervaring.
Ok tnx ga ik zeker ff proberen. Kan je alle soorten dopjes erop zetten of moeten deze ook weer van KZ zijn ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
oldsmelly schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:42:
[...]

Ok tnx ga ik zeker ff proberen. Kan je alle soorten dopjes erop zetten of moeten deze ook weer van KZ zijn ?
Je kunt er van alles op proberen te zetten, als het past past het. :)
Het materiaal van de KZ dopjes is nogal hard vind ik waardoor je niet echt een seal krijgt bij de ED9, viel mij ook op. Bij de ATE bijv. had ik dan weer geen problemen.
Het is voor mij eigenlijk standaard dat ik bij nieuwe oortjes meteen andere tips probeer, zo kun je een beetje zoeken naar een betere combinatie. Op Aliexpress kun je als je zoekt op 'eartips' trouwens voor een paar schamele euro's hele goede tips krijgen die veel beter zijn dan de tips die je vaak standaard bij inears krijgt. Of gewoon de tips van je andere inears even proberen. Alleen even uitkijken dat je er niet te losse op zet die in je oor achter kunnen blijven. Op Headfi noemen ze dat tips switchen trouwens 'tiprolling' en eigenlijk doet iedereen het daar, meteen de tips vervangen.

Zelf heb ik deze er op zitten:
Afbeeldingslocatie: http://i1206.photobucket.com/albums/bb453/granturismophotobook/20160513_112857_zpse45wslm1.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Sylmaron op 13-05-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Ok cool

Ik krijg net 1 van de andere bestelde dopjes binnen de KZ ATE

En meteen even opgezet natuurlijk.....

Dit zijn meer "Monitor style" oordopjes dus het kabeltje gaat achter je oor langs.. is ff wennen.

Deze dopjes sluiten dus echt alles af en lijken mij dus perfect voor als ik op kantoor mij moet afsluiten voor de collega;s als ik me vast wil bijten in een lekker stukje c# ' :-)

Maar op het eerste gezicht / Geluid. klinken deze in het midden en hoog ongeveer hetzelfde als de ED9 maar is bas wat meer aanwezig wat ik op zich wel prettiger vindt klinken.
Het kan zijn dat het lijkt dat bas meer aanwezig is omdat deze dus echt alle geluid van buiten af afsluiten

Ga ze ergens vandaag wel even lekker testen met wat meer muziek maar op het eerste gehoor top dingetjes

[ Voor 7% gewijzigd door oldsmelly op 13-05-2016 13:57 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
Mooi om te lezen dat de ATE's bevallen. Over ear wen je snel genoeg aan hoor, voor mij was het ook even wennen met in doen maar werd snel tweede natuur. Moet zeggen dat ik zowel de ED9 als de ATE goed kan waarderen, ook al isoleren de ATE's beter inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
KZ ATE`s ook hier vandaag binnen, moeten nog even echt inspelen. Maar natuurlijk even geluisterd en natuurlijk verwachte ik wel iets vanwege de reviews die ik had gelezen. Op het moment heb ik alleen SE215`s om ze mee te vergelijken. Voor de prijs van 1 setje SE215`s koopt je dus iets van 12 setjes KZ ATE`s

Het geluid van de Shure`s springt meer je oor in, hoe gek dat ook klinkt :P De ATE`s zijn net iets vlakker, iets minder ruimtelijk, maar wel gedetailleerd. ATE`s gaan een tikje minder diep, ietsjepietsje minder crispy en strak. Maar ze klinken best wel muzikaal, over een paar weken doen ze vast niet heel veel onder voor de 215`s. Ze zitten lekker, eigenlijk beter dan de 215`s. Het snoer van de ATE`s is minder stevig en zal vast bnnen een jaar kapot gaan, het Shure snoer deed daar 3 jaar over en is nu vervangen. Maar 8 dollar noch wat, inclusief verzenden :D Ik krijg het gevoel dat ik 70 euro te veel heb betaald voor de Shure`s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Grappig, ik merk toch wel een groot verschil met de Se215's. Of inspelen echt verschil uitmaakt twijfel ik aan, maar de kwaliteit gaat niet richting de Se215's (niet dat het geluid slecht is overigens)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
Tomino schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:56:
Grappig, ik merk toch wel een groot verschil met de Se215's. Of inspelen echt verschil uitmaakt twijfel ik aan, maar de kwaliteit gaat niet richting de Se215's (niet dat het geluid slecht is overigens)..
Ze zitten er ook iets onder en als de ATE`s niet echt ingespeeld hoeven te worden dan zijn de 215`s wel beter, alleen nog wel veel te duur in verhouding :P

Ik heb heb trouwens een probleem met linker Shure dopje. Hij klinkt iets doffer en minder hard dan de rechter, heb op de SansaClip+ even met balance geprobeerd en het scheelt zo`n 4%. Op de ATE`s waren beide doppen gelijk dus gelukkig word ik niet doof aan 1 kant ;) Ben bang dat ondanks dat ik m`n oren echt goed schoon heb, er toch een vuiltje in het buisje is geschoten, maar ik zie er niks van en met dat schoonmaakstokje wat er bij zit komt er geen vuil uit, doppen lijken gewoon schoon. Keer met smaller geknipt wattenstaafje en alcohol proberen of zijn er betere manieren?

-edit
opgelost met alcohol en watjes :D

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/25h3hjp.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Chiel op 14-05-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Nu online
Bledismauw schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:47:
Standaard dopjes die vroeger nog wel bij een mobiel kreeg. Deze zijn inmiddels aan het einde van z'n latijn en wil graag wat beters.
• In-ears of oordopjes?
In-Ear
Lastig om hier als leek een goed antwoord op te geven. Ik ben op zoek oortjes die goed bij mijn muzieksmaak (zie hieronder) past. Ze hoeven geen neutraal geluid mee te geven het mag dus wel wat warmers zijn. Maar het hoeft geen bass only ding te zijn, de melodieën moeten er ook wel goed uitkomen.
De genres wat ik het meest naar luister is hiphop, r&b en grime. Af en toe luister ik naar wat house/deephouse.
Op de fiets en in het OV. De voorkeur gaat dan ook uit naar oortjes die zo min mogelijk geluid lekken. Ik heb er zelf een hekel aan dat je mee kan luisteren met iemand anders omdat de oortjes zoveel geluid lekken.
Nee
• Wat is het budget?
Rond de 50-75 euro.
Duurzaamheid (kabelbreuken) en beschikbaarheid in Nederland is een pre. Er zijn voldoende mooie oortjes die vanuit Amerika/China moet komen. Ik ben bang dat m'n huidige doppen dit niet gaat halen haha.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sennheiser CX 3.00 (Zwart)€ 35,49€ 35,49
1Sennheiser CX 5.00G (Zwart)€ 60,25€ 60,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 95,74

Ik zie veel goede verhalen over de Sennheiser 3.00 enkel ben ik bang dat hij teveel bass focust is en dat het geluid lekt. Zou dit een goede koop zijn of zou bijvoorbeeld toch de Sennheiser 5.00 of misschien een andere een betere keuze voor mij zijn?
Overweeg ook de Sony MDR-EX650AP. Deze zijn ook erg goed voor jouw muziek keuze. Vergeleken met de cx300ii is de sub bass minder aanwezig maar wel meer stevige bass en meer midden gebied.
Qua detail zijn ze wat minder dan bijvoorbeeld de Momentum in ear maar die zijn ook weer wat duurder.

Kabel zit trouwens ook niet snel in de knoop vergeleken met de rubber kabel van de cx300

Goed setje voor het geld. Ik ben uiteindelijk voor de Momentums gegaan omdat die toch weer een stapje hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
Na lang wikken en wegen toch besloten dat het kopen van een los linkeroortje voor de SE535 de moeite niet waard is. Ik dacht er een gevonden te hebben op Ebay maar die gast verstuurde niet naar NL. Dus maar mijn setje als reserveonderdelen te koop gezet.

In de tussentijd blijf ik wel rondkijken naar een linkerdopje maar vrees ik voor een te grote disparity tussen twee dopjes die vreemden zijn van elkaar.

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sylmaron
Nog even een tip voor degenen met een KZ ED9 die de gouden filters te bassig vinden maar de koperen te schel. Je kunt met een speld oid. heel makkelijk de zwarte foampjes uit de gouden filters halen. Ze klinken dan veel helderder maar behouden hun bass. Mogelijk kun je ze dan later ook zelfs weer terug plaatsen maar ik heb het risico niet genomen en bezit een backup ED9 maar heb nu dus de keuze uit 3 filters: goud met foam, goud zonder foam (dit is nu mijn standaard filter) en koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Sylmaron schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:30:
Nog even een tip voor degenen met een KZ ED9 die de gouden filters te bassig vinden maar de koperen te schel. Je kunt met een speld oid. heel makkelijk de zwarte foampjes uit de gouden filters halen. Ze klinken dan veel helderder maar behouden hun bass. Mogelijk kun je ze dan later ook zelfs weer terug plaatsen maar ik heb het risico niet genomen en bezit een backup ED9 maar heb nu dus de keuze uit 3 filters: goud met foam, goud zonder foam (dit is nu mijn standaard filter) en koper.
Cool tnx

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebrainfly
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-01-2022
Hey! Ik ben op zoek naar een paar goede doppen voor rond de 70 euro. Heb rond deze prijs range zo veel extreem verschillende meningen over alles gevonden, dat het moeilijk is tot een keuze te komen. Ik hou wel van een lichte bump in de bass (maar niet overpowering) en comfort en isolatie zijn belangrijk (gebruik ze namelijk op de fiets). Het liefst niet te veel een V-shaped frequency response; mids zijn ook belangrijk ;) Remote en mic zijn leuke bonussen maar zeker niet benodigdheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
thebrainfly schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 07:40:
Hey! Ik ben op zoek naar een paar goede doppen voor rond de 70 euro. Heb rond deze prijs range zo veel extreem verschillende meningen over alles gevonden, dat het moeilijk is tot een keuze te komen. Ik hou wel van een lichte bump in de bass (maar niet overpowering) en comfort en isolatie zijn belangrijk (gebruik ze namelijk op de fiets). Het liefst niet te veel een V-shaped frequency response; mids zijn ook belangrijk ;) Remote en mic zijn leuke bonussen maar zeker niet benodigdheden.
Ik heb zojuist deze week de Teufel Aureol Fidelit binnen gekregen en ik heb deze gekocht om precies dezelfde redenen die jij nu omschrijft. De oordopjes zien er ten eerste erg mooi uit, zo lijken ze duurder dan dat ze waard zijn. De bass is zeker aanwezig maar gelukkig niet in overvloed, het heeft daarbij precies de juiste balans met de hogere tonen. Ikzelf luister namelijk ook wel eens elektronische muziek (Trap, Glitch-hop, Electro) en de bass was mooi in harmonie met de hogere/midrange tonen. De oordopjes zelf zitten erg lekker maar dat kon ook niet anders; ik had namelijk 7 verschillende oorplugs om uit te kiezen. Onmogelijk dat er geen eentje tussen zit die niet zal passen in je oor. De isolatie is daarmee ook meteen opgelost omdat de plugs zo goed aansluiten op je oren hoor je direct veel minder van buiten. Ik heb hiervoor oordopjes gehad die noise-cancelling hadden en het heeft een vergelijkbaar effect! Ook vond ik het belangrijk dat ik op de fiets weinig last had van de wind, ik weet niet of jij daar ook last van hebt maar bij sommige oordopjes hoor je best goed de wind langs je oordopjes gaan. Bij deze is dat dus niet zo omdat ze ten eerste niet ver uit je oor steken (dat betekend niet dat ze diep je oor in gaan) en ten tweede dat het een aerodynamische stijl bevat. Ja het is V-shaped maar dat compenseert het weer omdat er een clipje word meegeleverd. Met het clipje en goede comfort blijven de oordopjes zelfs bij het sporten gewoon in zitten! Helaas geen remote of microfoon maar dat maakt de oordopjes daarin tegen alleen maar lichter (trekt niet naar beneden door extra gewicht).
De oordopjes zijn nu nog in de aanbieding voor 80 euro (iets boven je budget) maar ze zijn het echt waard _/-\o_ ! Ben nog van plan om nog een goede review hierover te schrijven dus dat zegt al wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
pricewatch: Philips SHE3900 (Wit)

Wat een tegenvallers.
Zou een soort opvolger of voortzetting van SHE3590 moeten zijn.

SHE3590 heeft een hele diepe bass op een lage frequentie. Deze frequentie is vrij smal waardoor sommige nummers wel eens bas missen. De SHE3900 heeft ongeveer dezelfde lage frequentie en breedte daarvan, maar minder volume. Bas is daardoor veel afwezig.

SHE3590 had een middentonengebied dat niet echt aanwezig was. Dat kon prima omdat de bas en treble sterk aanwezig waren. Zodoende kon je die smaak hebben of ontwikkelen. Nu de bas mist bij de SHE3900 en ook de treble meer afgevlakt is, komen automatisch de middentonen iets meer uit. Bepaald positief kan ik er niet over zijn. Zoals nu wel duidelijk is, de hoge tonen die de SHE3590 had zijn ook niet meer herkenbaar aanwezig in de SHE3900.

Vaak willen de doppen ook niet lekker sluiten. Ze zitten in je oor, maar je hebt het gevoel alsof er ergens nog een opening zit.

Het meest erge, na enkele dagen al was de balans tussen links en rechts verstoord. Volume uit de rechter dop was aanzienlijk lager dan uit de linker. Na proberen schoon te maken van het rooster (dat niet eens zichbaar vies was), schudden, slaan is de balans iets beter geworden, maar rechts is nog steeds zachter.

Waardeloze in-ears. 'Do not buy' is het advies. Die van mij gaan spoedig terug naar de mediamarkt. Misschien een tweede kans voor een nieuwe set, maar waarschijnlijk ga ik ergens SHE3590's scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Hallo tweakers,
ik was afgelopen week op zoek naar in-ear oortjes, waarna de Xiaomi Piston V3 me wel een leuke keuze leek. Ik heb een paar reviews gelezen, beide hier op tweakers, en de meeste zijn er erg positief over. Alleen toen ik ze op banggood wou bestellen zag ik ook de Xiaomi Hybrid Dual Drivers staan. Alleen toen ik hier op zocht zag ik echt maar nauwelijks reviews, de paar die ik zag waren dan weer super positief, zelf op mi.com zie ik alleen maar de piston v3 staan in plaats van de Dual Drivers.
Ik zag dat in dit topic Tigerblood erg positief is over de Dual Drivers is, maar voor de rest hoor ik er echt erg weinig over.
Mijn vraag is dan of ik dan de V3 of de Dual Drivers moet kiezen. Het kleine prijsverschil maakte me niks uit. Zelf hou ik vooral van een goede bas, maar een realistische geluidsweergave, bouwkwaliteit en hoe hij zit is wel belangrijker. Ik heb zelf niet zo veel ervaring (lees geen) met verschillende en goede audioapparatuur dus mijn eisen zijn ook niet zo hoog. Als indicatie luister ik naar Swedish House Maffia, Alan Walker, David Guetta, Kygo, Avicci enzovoort, dus niet echt te veel speciaals.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
markdm schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:56:
Hallo tweakers,
ik was afgelopen week op zoek naar in-ear oortjes, waarna de Xiaomi Piston V3 me wel een leuke keuze leek. Ik heb een paar reviews gelezen, beide hier op tweakers, en de meeste zijn er erg positief over. Alleen toen ik ze op banggood wou bestellen zag ik ook de Xiaomi Hybrid Dual Drivers staan. Alleen toen ik hier op zocht zag ik echt maar nauwelijks reviews, de paar die ik zag waren dan weer super positief, zelf op mi.com zie ik alleen maar de piston v3 staan in plaats van de Dual Drivers.
Ik zag dat in dit topic Tigerblood erg positief is over de Dual Drivers is, maar voor de rest hoor ik er echt erg weinig over.
Mijn vraag is dan of ik dan de V3 of de Dual Drivers moet kiezen. Het kleine prijsverschil maakte me niks uit. Zelf hou ik vooral van een goede bas, maar een realistische geluidsweergave, bouwkwaliteit en hoe hij zit is wel belangrijker. Ik heb zelf niet zo veel ervaring (lees geen) met verschillende en goede audioapparatuur dus mijn eisen zijn ook niet zo hoog. Als indicatie luister ik naar Swedish House Maffia, Alan Walker, David Guetta, Kygo, Avicci enzovoort, dus niet echt te veel speciaals.
Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik voor de Piston 3 gaan. Ik heb geen ervaring met de Piston 3 (wel de 2) en ook niet met die "Hybrid Dual Drivers", maar waarom ik niet voor de laatste zou gaan is het volgende: ik ga ervan uit dat de "moving iron dual unit" een balanced armature driver is van chinese makelij gezien de prijs. Deze zijn dikwijls van twijfelachtige kwaliteit, zeker als ze gebruikt worden voor het laagsegment zoals beweerd wordt op de site. Veel vervorming, maar ook veel spreiding tussen de drivers. Het is dus moeilijk in te schatten hoe jouw oortjes gaan klinken.

Bij moving coil systemen is de kwaliteit gewoon veel zekerder. Zeker omdat de Piston 2 (en waarschijnlijk ook de 3) een goede reputatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Seers schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:16:
[...]

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik voor de Piston 3 gaan. Ik heb geen ervaring met de Piston 3 (wel de 2) en ook niet met die "Hybrid Dual Drivers", maar waarom ik niet voor de laatste zou gaan is het volgende: ik ga ervan uit dat de "moving iron dual unit" een balanced armature driver is van chinese makelij gezien de prijs. Deze zijn dikwijls van twijfelachtige kwaliteit, zeker als ze gebruikt worden voor het laagsegment zoals beweerd wordt op de site. Veel vervorming, maar ook veel spreiding tussen de drivers. Het is dus moeilijk in te schatten hoe jouw oortjes gaan klinken.

Bij moving coil systemen is de kwaliteit gewoon veel zekerder. Zeker omdat de Piston 2 (en waarschijnlijk ook de 3) een goede reputatie hebben.
Bedankt voor de reactie, dan ga ik gewoon voor de piston 3 :)

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:58
markdm schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:56:
Hallo tweakers,
Heb zowel de V3 als de hybrid, ik vind de V3 beter, de hybrid de mindere van de twee. Moet er nog erg aan wennen, op het moment luister ik weer al een tijdje naar de piston 2.1. Die heeft wel een V shape curve, aangezette bas en hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Ik had de Piston 2.0 en de heb de Piston 3.0.
De 2.0 heeft een enorm aangezette bass en hoge tonen. Misschien meer U dan V-shaped ;)
De 3.0 is oprecht een goede keuze voor de prijs de prijs (heb er ongeveer 12 euro voor betaald).
Op head-fi zijn ze niet echt positief over de hybrids.

Mocht je goede oortjes zoeken kan je ongestraft voor de Piston 3.0 gaan.

Heb verder nog een hele rits aan Aziatische in-ears gekocht. Met de Zero Audio Carbo Tenore aan kop voor 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
Pastapipo schreef op maandag 23 mei 2016 @ 03:48:
Ik had de Piston 2.0 en de heb de Piston 3.0.
De 2.0 heeft een enorm aangezette bass en hoge tonen. Misschien meer U dan V-shaped ;)
De 3.0 is oprecht een goede keuze voor de prijs de prijs (heb er ongeveer 12 euro voor betaald).
Op head-fi zijn ze niet echt positief over de hybrids.

Mocht je goede oortjes zoeken kan je ongestraft voor de Piston 3.0 gaan.

Heb verder nog een hele rits aan Aziatische in-ears gekocht. Met de Zero Audio Carbo Tenore aan kop voor 25 euro.
Waar heb je die Carbo Tenore gekocht als ik vragen mag? Ik heb deze vaak genoemd zien worden maar ze zelf nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Sylmaron schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:11:
[...]

Waar heb je die Carbo Tenore gekocht als ik vragen mag? Ik heb deze vaak genoemd zien worden maar ze zelf nog niet kunnen vinden.
Heb ze via Amazon.co.jp gekocht (direct van de fabrikant) gezien ik momenteel in Japan zit. Ze verzenden echter ook naar Nederland. Via Chrome even de website vertalen en bestellen zoals je gewend bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
Pastapipo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 02:28:
[...]

Heb ze via Amazon.co.jp gekocht (direct van de fabrikant) gezien ik momenteel in Japan zit. Ze verzenden echter ook naar Nederland. Via Chrome even de website vertalen en bestellen zoals je gewend bent ;)
Ik ga eens kijken. Thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 09:10
sennheiser-mx-475-in-ear-oordopjes-zwart

Laatst zulke oordopjes gekocht, ben ze helaas kwijt geraakt.
Zoek varianten op deze misschien iets "goedkoper" omdat ik toch altijd wel slordig ben met mijn oordoppen.
Maar wel hecht aan een beetje kwaliteit. Die Sennheisers waren wel echt fijn.
Daarvoor had ik de goedkopere sennheisers maar die kabels waren echt helemaal ruk en gingen non stop kapot.

Misschien koop ik gewoon wel nog ene keer die sennheisers mx475.
Maar als er andere tips zijn graag!

[ Voor 3% gewijzigd door Joostje123 op 26-05-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
Joostje123 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:02:
sennheiser-mx-475-in-ear-oordopjes-zwart

Laatst zulke oordopjes gekocht, ben ze helaas kwijt geraakt.
Zoek varianten op deze misschien iets "goedkoper" omdat ik toch altijd wel slordig ben met mijn oordoppen.
Maar wel hecht aan een beetje kwaliteit. Die Sennheisers waren wel echt fijn.
Daarvoor had ik de goedkopere sennheisers maar die kabels waren echt helemaal ruk en gingen non stop kapot.

Misschien koop ik gewoon wel nog ene keer die sennheisers mx475.
Maar als er andere tips zijn graag!
Ik weet niet in hoeverre je openstaat voor oordopjes van Chinese makelijk maar op AliExpress kun je de Venture Electronics Monk kopen voor een paar schamele euro's. Ze klinken echt bijzonder goed, veel beter dan de prijs doet vermoeden. Dit is dan ook de reden dat ze vaak uitverkocht zijn. Ze hebben dan ook hun eigen topic op Headfi. Ik heb ze zelf ook over laten komen en dit is echt wel een aanradertje. Venture Electronics is trouwens een bedrijf dat high-end oordopjes e.d. maakt maar dan in de categorie rond de 100 euro of meer.

http://nl.aliexpress.com/...15-48e1-b0d4-f090cb84a359

[ Voor 6% gewijzigd door Sylmaron op 27-05-2016 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Sylmaron schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:40:
[...]

Ik weet niet in hoeverre je openstaat voor oordopjes van Chinese makelijk maar op AliExpress kun je de Venture Electronics Monk kopen voor een paar schamele euro's. Ze klinken echt bijzonder goed, veel beter dan de prijs doet vermoeden. Dit is dan ook de reden dat ze vaak uitverkocht zijn. Ze hebben dan ook hun eigen topic op Headfi. Ik heb ze zelf ook over laten komen en dit is echt wel een aanradertje. Venture Electronics is trouwens een bedrijf dat high-end oordopjes e.d. maakt maar dan in de categorie rond de 100 euro of meer.

http://nl.aliexpress.com/...15-48e1-b0d4-f090cb84a359
Ik heb ze ook. Ze klinken echt goed, echter moet ik wel zeggen ze erg weinig bass hebben.
Mocht je daar veel waarde aan hechten, is de VE Monk niets voor jou.
Dan kan je beter voor de Apple earpods gaan op de vraag & aanbod pagina van tweakers :P
Pagina: 1 ... 17 ... 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie