Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Algemene in-ear en oordopjes topic

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ik heb vandaag de Philips SHB4205 binnengekregen:

Zoals ik in gambieter in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic" aangaf was er een Ebay verkoper die hem nieuw voor minder dan half prijs van de winkels aanbood, en ik heb er gelijk een tweede bijbesteld zodat ik er eentje op het werk kan laten liggen.

Dit is een uitkomst voor hen die die opzetstukjes niet kunnen verdragen; de dopjes zien er wat vreemd uit, maar zitten best stabiel zonder te irriteren. De geluidskwaliteit is redelijk tot goed te noemen, binnen wat er te verwachten valt van dergelijke oordopjes. Bas zou sterker mogen, maar voor de prijs verwachtte ik niet meer. Echter geen AptX, en ze halen maar 4 uur of zo op de batterij. Dus wat die HiRes audio is met SBC codec??

De halsband is OK, wel prettiger als je iets met een kraagje draagt om in te stoppen. Er zitten afstandsbedieningknopjes in die band, maar die zijn niet echt instinctief te noemen en onhandig geplaatst. Ik bel niet handsfree dus kan daar niet echt over oordelen, maar voor het doel (sporten en lopen zonder zo'n joekel van een koptelefoon) voldoet het zeker. Bereik is wat minder. Maar voor het geld heel tevreden mee tot nu toe :)

Kleine nadelen: kan maar aan 1 apparaat tegelijk gekoppeld zijn, en geen NFC. Maar ja, Bluetooth voor 21 euro.

gambieter wijzigde deze reactie 04-06-2018 01:09 (9%)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:33
Zijn er mensen hier die ook benieuwd zijn naar de oneplus bullets wireless?

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Eerste indruk van de sennheiser cx sport: klinkt dikke prima (vergelijkbaar met m'n jaybirds, iets helderder misschien), remote-knoppen zijn te plat (je voelt ze slecht) en ik ben geen fan van die vinnen :+ Ook heerlijk eigenwijs die dingen over ear ingestoken, dat zit veel beter dan naar beneden bungelend. Verpakking ook on point, daar heeft iemand met verstand van verpakkingen aan mogen werken: fijn. Grappig detail: er zit ook een functie via de remote op om alle 'gekoppelde' apparaten te wissen en direct in pairing te zetten. Wel grappig, zelf nog niet eerder gezien :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 05:38
Vorige week het vakantiegeld binnen gekregen, daarom besloten om een iets betere in ear aan te schaffen om aan te sluiten op mijn Fiio X1 mp3 speler. Gebruik nu voornamelijk Xiaomi pistons, waarvan de 3 ( de zwarte) mijn voorkeur heeft.

Budget gesteld zo rond de 100 euro, daar net iets boven gekomen ben namelijk na wat googlen en reviews te lezen uitgekomen op de Fiio F9 pro. Inclusief verzendkosten 115 euro.

Eerste indruk, na het passen van de diverse dopjes (6 soorten meegeleverd) zijn erg indrukwekkend. Mooi gebalanceerde sound, niet te overdreven bas en een zeer breed geluidsbeeld. Ga ze nog een nachtje aan mijn Linn voorversterker hangen en dan er eens serieus voor gaan zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 24-03 15:14
Van de week de Jaybird Freedom Special Edition binnen gekregen en vandaag geprobeerd. Helaas vallen ze met beide bijgeleverde dopjes direct uit mijn oren. Ik heb geen zin om de wingtips te gebruiken dus deze mogen helaas gelijk terug :(

Heeft iemand een goeie tip voor andere dopjes wanneer de Freedoms dus te klein zijn?

Eisen: Bluetooth, redelijke batterijduur (toch wel 4-5 uur minimaal), blijven ook zonder wingtips zitten.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18:34
quote:
LordLynx schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:39:
Van de week de Jaybird Freedom Special Edition binnen gekregen en vandaag geprobeerd. Helaas vallen ze met beide bijgeleverde dopjes direct uit mijn oren. Ik heb geen zin om de wingtips te gebruiken dus deze mogen helaas gelijk terug :(

Heeft iemand een goeie tip voor andere dopjes wanneer de Freedoms dus te klein zijn?

Eisen: Bluetooth, redelijke batterijduur (toch wel 4-5 uur minimaal), blijven ook zonder wingtips zitten.....
Andere opzetdopjes kopen? Er staan er enkele vermeld in dit topic.
Ik blijf me verbazen dat fabrikanten die accu en/of bediening zo aan het oor laten bungelen. Ik ben nog steeds blij met mijn JBL t110-bt's, maar dan vooral vanwege het ontwerp met de accu die op je schouder rust, qua geluid is er vast wat beters te krijgen.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

quote:
2Dutch schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:57:
Eerste indruk van de sennheiser cx sport: klinkt dikke prima (vergelijkbaar met m'n jaybirds, iets helderder misschien), remote-knoppen zijn te plat (je voelt ze slecht) en ik ben geen fan van die vinnen :+ Ook heerlijk eigenwijs die dingen over ear ingestoken, dat zit veel beter dan naar beneden bungelend. Verpakking ook on point, daar heeft iemand met verstand van verpakkingen aan mogen werken: fijn. Grappig detail: er zit ook een functie via de remote op om alle 'gekoppelde' apparaten te wissen en direct in pairing te zetten. Wel grappig, zelf nog niet eerder gezien :)
Ben ff wat weekjes verder en ze bevallen me qua geluid zeer goed. Ook bij 'normaal' dragen valt er niks uit m'n oren, de beide modules (BT links, remote/accu rechts) zijn erg licht. Nu heb ik sowieso wel een voorkeur voor sennheiser spul (mid/high-end), gebruik het voor gamen en casual luisteren al jaren, maar zoiets maar dan met betere remote (rubberised knoppen sennheiser, die je beter kunt voelen?) zou ik best aanschaffen als m'n jaybirds het begeven :)

On a related note zit ik complete wireless BT oordopjes van cellularline te testen (attitude) en alhoewel je er weinig van kunt verwachten voor de sub 80 euro, klinken ze dermate schel dat ik er gewoon niet naar kan luisteren. Instant turn off, lol :P

2Dutch wijzigde deze reactie 22-06-2018 17:15 (9%)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:44

Daniel36

niets.

Sinds enkele dagen heb ik de goedkope oordopjes van Rock, de Zircon.
Leuk dingetje.
Ten eerste is het geluid gewoon behoorlijk goed, met (te)veel bass imho maar dat heb ik altijd liever dan te weinig.
Verder ziet het er prima uit en is de kabel ook mooi en handig vanwege de braided structuur.
De tips (rubbertjes) bevielen me niet zo omdat ik grote (oren) gehoorgangen heb blijkbaar en ik vond de kleur daarvan ook niet mooi dus die heb ik omgewisseld voor de grotere tips van een Sennheiser cx 400.

Overall ben ik prima tevreden voor de smashing 9 euro die het setje gekost heeft.

Ik zit nu te kijken naar een bluetooth versterkertje/ontvanger zodat die in mijn borstzakje kan en mijn smartphone in mijn zak kan blijven zitten.
Via de nieuwe Fiio BTR1 https://nl.aliexpress.com...hoge/32833590528.htmlkwam ik op de Fiio μBTR http://www.ilounge.com/index.php/reviews/entry/fiio-btr en gezien het verschil in prijs van plm 25 euro ga ik de laatste maar eens bestellen denk ik.

ook niets.

• Sibrand
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
quote:
Daniel36 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:36:
Sinds enkele dagen heb ik de goedkope oordopjes van Rock, de Zircon.
Leuk dingetje.
Ten eerste is het geluid gewoon behoorlijk goed, met (te)veel bass imho maar dat heb ik altijd liever dan te weinig.
Verder ziet het er prima uit en is de kabel ook mooi en handig vanwege de braided structuur.
De tips (rubbertjes) bevielen me niet zo omdat ik grote (oren) gehoorgangen heb blijkbaar en ik vond de kleur daarvan ook niet mooi dus die heb ik omgewisseld voor de grotere tips van een Sennheiser cx 400.

Overall ben ik prima tevreden voor de smashing 9 euro die het setje gekost heeft.

Ik zit nu te kijken naar een bluetooth versterkertje/ontvanger zodat die in mijn borstzakje kan en mijn smartphone in mijn zak kan blijven zitten.
Via de nieuwe Fiio BTR1 https://nl.aliexpress.com...hoge/32833590528.htmlkwam ik op de Fiio μBTR http://www.ilounge.com/index.php/reviews/entry/fiio-btr en gezien het verschil in prijs van plm 25 euro ga ik de laatste maar eens bestellen denk ik.
https://m.geekbuying.com/...eceiver-White-381964.html

Dit niet wat voor je? Zelf goede ervaringen mee.

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-03 18:55
quote:
rinkel schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:07:
[...]

Reply op een oude post, maar ik heb ook de Awei a920BL gekocht. Ik gebruik ze voornamelijk in t vliegtuig en vliegveld. Ik vind het heerlijk om dan zonder draadje te luisteren. Ik heb ook een Sennheiser on-ear bluetooth, die zet ik dan meestal op als ik in t vliegtuig zit.

Ik had er eigenlijk niet zoveel van verwacht, maar ze vallen me niet tegen. De soundstage is niet al te best, bass is wat teveel, niet strak, maar toch is t helemaal niet onaardig. Al helemaal niet voor t geld.
Bouwkwaliteit is echt goed, op de controls na, dat is wat plasticerig.
Ik twijfel om misschien nog aan de a980 of a990, misschien hebben die een wat betere, minder aanwezige, bass.
Zo alweer een tijdje deze bt oordoppen in gebruik en ze werken nog steeds. Ik merk dat ik deze sneller pak dan mn bedrade sennheisers.
Ik ben nu n beetje aan t kijken naar volledig draadloze, al vind ik het wel handig dat ik die om mn nek kan hangen.

Ik kijk nu naar de meizu pop en de awei t5
De meizu is wel wat prijzig om even te proberen.

Maar misschien zijn de sennheiser cx6.00bt wel iets voor mij. Aangezien mijn bedrade sennheisers erg goed bevallen.

rinkel wijzigde deze reactie 06-08-2018 22:47 (4%)

• Rosmalen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 04-02 11:23
Ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes en heb redelijkerwijs het topic doorgespit maar zie door de bomen het bos niet.

Wat heb ik ooit gehad;
- Sennheiser CX300 II
- Apple dopjes
- Awei T11

Wat zijn de wensen;
- Zo goed mogelijk sluitende dopjes met uiteraard goed geluid
- Wil er graag mee hardlopen (maar is niet de hoofdmoot)
- Bluetooth vanwege iPhoneX, maar ook dit is geen must. Verloopje doet zijn werk ook.

Wat mag het kosten
Ik ben wel klaar met nét niet dopjes (zoals bijvoorbeeld de Awei die ik op AliExpress gekocht heb. Wil gewoon een keer 'investeren' en dan heb ik het niet of honderden euro's maar neem aan dat er voor een bedrag van max. 90,- / 100,- wel nette dopjes te koop zijn. De vraag is alleen "welke kan ik het best voor max. dat bedrag kopen"?

Hoop dat iemand kan helpen.

www.vdzande.com

• TheDude84
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 24-03 11:19
Graag wil ik via deze post mijn mede Tweakers bedanken voor het attenderen (in dit forum) op de Urbanfun in-ears.

In de afgelopen jaren heb ik aardig wat in-ears gehad van o.a. Sony, B&W, Sennheiser, Sure, UE, Bose en nog wel een paar die ik nu vergeet. Maar ik ben zeer positief verrast door deze in-ears. Ze hebben flink wat power, en mogen van mij net een tikje minder laag hebben, maar overall echt geweldig hoe ze klinken! En dat voor nog geen twee tientjes, bizar.

Nogmaals dank!

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 13:15
Deze gekocht mede naar aanleiding van deze post en de revieuws her en der.
Maar nu heb ik ze binnen met de bluetooth kabel erbij.
Ik gebruik ze met de Oneplus 6 Maar nu valt telkens de muziek weg en fade direct weer in. Soms paar keer achter elkaar soms enkele minuten geen probleem. Kan het ook niet reproduceren. De music player (pi music en google play) gaan ook allebei niet op pauze of stop ofzo.
Met een andere bluetooth headset (sena 10S) heb ik nergens last van.
Is er nog iets in te stellen wat ik over het hoofd zie ?

harley wijzigde deze reactie 18-09-2018 22:59 (9%)

...

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08:56
harley schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:58:
[...]

Ik gebruik ze met de Oneplus 6 Maar nu valt telkens de muziek weg en fade direct weer in. Soms paar keer achter elkaar soms enkele minuten geen probleem. Kan het ook niet reproduceren. De music player (pi music en google play) gaan ook allebei niet op pauze of stop ofzo.
Sorry, ik gebruik zelf al maanden de AirPods. Geen idee dus…

• Mollos_
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 24-03 20:26
Heeft iemand van jullie ervaring met de aanschaf van een Bluetooth kabel t.b.v. de SE215 van Shure? Natuurlijk heeft Shure zijn eigen model bluetooth kabel maar die is nog duurder dan waar ik de SE215 zelf voor in het verleden heb gekocht.

Nu zie ik op bijvoorbeeld op AliExpress verschillende modellen bluetooth kabels staan die geschikt zouden moeten zijn. Heeft een van jullie daar al ervaring mee en dan voornamelijk de geluidskwaliteit en accuduur?

Mollos_ wijzigde deze reactie 19-09-2018 15:52 (3%)

• Skinnyice
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:08
Mollos_ schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:54:
Heeft iemand van jullie ervaring met de aanschaf van een Bluetooth kabel t.b.v. de SE215 van Shure? Natuurlijk heeft Shure zijn eigen model bluetooth kabel maar die is nog duurder dan waar ik de SE215 zelf voor in het verleden heb gekocht.

Nu zie ik op bijvoorbeeld op AliExpress verschillende modellen bluetooth kabels staan die geschikt zouden moeten zijn. Heeft een van jullie daar al ervaring mee en dan voornamelijk de geluidskwaliteit en accuduur?
Heb hier wel naar zitten kijken maar uiteindelijk niet gedaan. Heb nu via Ali een paar copper/silver kabels voor 10/15 euro en dat is tot nu toe super. Met bluetooth (en zeker goedkope) ben ik bang dat de verbinding vaak wegvalt (Is misschien helemaal niet zo maar toch)

• Mollos_
Skinnyice schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:10:
[...]

Heb hier wel naar zitten kijken maar uiteindelijk niet gedaan. Heb nu via Ali een paar copper/silver kabels voor 10/15 euro en dat is tot nu toe super. Met bluetooth (en zeker goedkope) ben ik bang dat de verbinding vaak wegvalt (Is misschien helemaal niet zo maar toch)
Ik ben dan ook niet van plan het goedkoopste kabeltje te nemen maar één in een net iets hogere prijsklasse met een (schijnbaar) langere accuduur. Hopelijk ergens volgende maand binnen, dan laat ik het wel weten of het oke is. Op mijn werklaptop heb ik namelijk bluetooth zitten en een 3,5 mm jack. Ik heb de hoop dat de bluetooth geluidskwaliteit wat beter is aangezien de 3,5 mm jack echt bagger is.

En om nou te gaan investeren in een dure USB DAC op het werk vind ik ook een beetje veel van het goede.

• Skinnyice
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:08
Mollos_ schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:25:
[...]

Ik ben dan ook niet van plan het goedkoopste kabeltje te nemen maar één in een net iets hogere prijsklasse met een (schijnbaar) langere accuduur. Hopelijk ergens volgende maand binnen, dan laat ik het wel weten of het oke is. Op mijn werklaptop heb ik namelijk bluetooth zitten en een 3,5 mm jack. Ik heb de hoop dat de bluetooth geluidskwaliteit wat beter is aangezien de 3,5 mm jack echt bagger is.

En om nou te gaan investeren in een dure USB DAC op het werk vind ik ook een beetje veel van het goede.
Oke prima, ben benieuwd welke je haalt en hoe ze werken, we horen het graag van je!

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Mollos_ schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:54:

https://www.wifimedia.eu/nl/fiio-btr3.html dit misschien een optie ? Ik heb hem nu 1 week en bevalt mij prima plus ondersteuning voor AptX (HD) en Ldac van Sony 10 uur batterijduur haal je nooit met zo mmcx kabel. Die van AliExpress zijn vaak van wisselend kwaliteit (of je moet van Fiio of Shure zelf hebben) plus deze heeft echt goed geluid gebruikte hiervoor namelijk mijn Redmi note 3 audiojack maar die kwam echt power tekort leek het wel.

• Mollos_
Amdwarrior schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:58:
[...]

https://www.wifimedia.eu/nl/fiio-btr3.html dit misschien een optie ? Ik heb hem nu 1 week en bevalt mij prima plus ondersteuning voor AptX (HD) en Ldac van Sony 10 uur batterijduur haal je nooit met zo mmcx kabel. Die van AliExpress zijn vaak van wisselend kwaliteit (of je moet van Fiio of Shure zelf hebben) plus deze heeft echt goed geluid gebruikte hiervoor namelijk mijn Redmi note 3 audiojack maar die kwam echt power tekort leek het wel.
Ah, ziet er ook wel interessant uit. Wellicht als de kabel van AliExpress niet goed werkt dat ik daar nog eens naar kan kijken. Sowieso moet ik nog op zoek naar een bluetooth bron. Mijn telefoon ondersteunt geen APT-X en dat vind ik toch wel balen, mijn Sansa Clip + kan alleen bedraad en indien bluetooth goed werkt dan lijkt het mij wel ideaal om alles draadloos te proberen. Meeste muziek die ik luister zijn FLAC rips van albums die ik heb.
Skinnyice schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:24:
[...]

Oke prima, ben benieuwd welke je haalt en hoe ze werken, we horen het graag van je!
https://www.aliexpress.co...077&productId=32889050065
Deze heb ik in ieder geval besteld. Nu even afwachten of het iets is. Kan ik ze mooi aan mijn SE215's koppelen.

• Amdwarrior
  • Nu online
Mollos_ schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:17:
[...]

Ah, ziet er ook wel interessant uit. Wellicht als de kabel van AliExpress niet goed werkt dat ik daar nog eens naar kan kijken. Sowieso moet ik nog op zoek naar een bluetooth bron. Mijn telefoon ondersteunt geen APT-X en dat vind ik toch wel balen, mijn Sansa Clip + kan alleen bedraad en indien bluetooth goed werkt dan lijkt het mij wel ideaal om alles draadloos te proberen. Meeste muziek die ik luister zijn FLAC rips van albums die ik heb.
Twijfel of je het verschil kan horen met apt-x laat staan ldac met SE215 zelf ook gehad is niet echt heel gedetailleerd geluid luister nu muziek via Shure shr440 zoveel beter en goedkoper O-)

Maar als je android 8.0 hebt heb je standaard ldac. En apt-x kan je redelijk makkelijk unlocken als je smartphone snapdragon heeft.

Amdwarrior wijzigde deze reactie 24-09-2018 16:57 (3%)

• Mollos_
Amdwarrior schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:57:
[...]

Twijfel of je het verschil kan horen met apt-x laat staan ldac met SE215 zelf ook gehad is niet echt heel gedetailleerd geluid luister nu muziek via Shure shr440 zoveel beter en goedkoper O-)

Maar als je android 8.0 hebt heb je standaard ldac. En apt-x kan je redelijk makkelijk unlocken als je smartphone snapdragon heeft.
Ik heb thuis ook nog een SRH840 liggen van Shure, dus dat kan wel goed komen. Wilde alleen iets kleins en draagbaars hebben. Vandaar bluetooth oplossing met de SE215.

• Goemies
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21-02 12:54
Ben de Sennheiser CX 5.00G( pricewatch: Sennheiser CX 5.00G (Zwart) ) aan het overwegen.
Of de momentum ( pricewatch: Sennheiser Momentum In-Ear G (Zwart) )
Ben op zoek naar nieuwe in-ears nadat mn oude Sennheiser MM30i het langzaamaan opgeeft door een kabelbreukje.

Iemand anders nog tips of nieuwere versie die beter zou zijn dan wat ik nu op het oog heb?

Goemies wijzigde deze reactie 24-10-2018 13:15 (16%)

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:42
Goemies schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:58:
Ben de Sennheiser CX 5.00G( pricewatch: Sennheiser CX 5.00G (Zwart) ) aan het overwegen.
Of de momentum ( pricewatch: Sennheiser Momentum In-Ear G (Zwart) )
Ben op zoek naar nieuwe in-ears nadat mn oude Sennheiser MM30i het langzaamaan opgeeft door een kabelbreukje.

Iemand anders nog tips of nieuwere versie die beter zou zijn dan wat ik nu op het oog heb?
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik ben helemaal van Sennheiser in ears afgestapt.

Na lang zoeken en testen (let op, ik bel ALTIJD met headset dus een mic was een vereiste) is dit het geworden:

BeyerDynamic Byron - voor onderweg, op werk etc. Eigenlijk alles buiten. Ligt bijna nooit thuis.
1More Triple Driver - voor genieten van muziek, mijn Flac collectie. Gebruik ik in principe alleen als ik thuis ben. Wereld van verschil met alle vorige die ik heb gehad (en de legendarische Koss KSC-35 was vroeger mij favoriet).
JLAB Epic2 (heb ik al aantal jaren, ver voordat draadloos "normaal" werd) - voor sportschool. Gaat >15 uur mee, zonder dat je het 3 of 4x in een laaddoosje moet doen ofzo. Stevig, waterdicht, heel goed geluid en enorm comfortabel. Alleen de bluetooth verbinding is niet sterk.

Dan ook een vraag:
Ik lees niks recents meer in dit topic over Complyfoam of Symbio Hybrid ear tips. Is er iets nieuws wat beter is, of beter verkrijgbaar?

Jazco2nd wijzigde deze reactie 13-11-2018 22:29 (3%)

• Snoekebeest
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 24-03 22:06
harley schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:58:
[...]

Zit deze bluetooth dongel erbij; https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dWLK6Mp ? Met deze heb ik hetzelfde probleem.
Ik heb nu deze erbij en dan doet ie het een stuk beter oftewel het probleem is weg; https://www.aliexpress.co...042311.0.0.16264c4dVSUNoM
En ik heb deze in-ears; https://www.aliexpress.co...39aaa4be4844f0459503dd50e op de bass na zijn dit naar mijn mening zeer goede in-ears. De beste die ik ooit heb gehad.

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19:47
Snoekebeest schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:44:
[...]

Zit deze bluetooth dongel erbij; https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dWLK6Mp ? Met deze heb ik hetzelfde probleem.
Ik had juist minder problemen met bovenstaande.
Ik heb nu deze erbij en dan doet ie het een stuk beter oftewel het probleem is weg; https://www.aliexpress.co...042311.0.0.16264c4dVSUNoM
En veel meer met degene hierboven. Constant wegvallen, haperen. Vrijwel niet luisterbaar.

Bij mij was het redelijk reproduceerbaar bij de eerste. Als de bediening tegen huid (nek) aan kwam dan ging hij storen. Nu gebeurde dat niet heel vaak, dus het was te doen. Bij de tweede was het helaas niet te doen. Totdat ik mijn telefoon vorige week niet in mijn broekzak stak, maar in mijn binnenzak. Toen was het geheel opgelost, ongeacht waar de bediening van de bluetooth hangt.

Wellicht dat dit voor jullie ook iets op kan lossen...

Oneplus One Review & Specificaties

• poopeep
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 21-02 09:48
Jullie advies graag!

Ik zoek in-ears met een stevige kabel en het liefst met een bediening/mic (aan/uit/pauze). Mijn huidige oordopjes pauzeren telkens de muziek/podcast, ik denk dat dat door een beschadigde kabel komt. Word je helemaal leip van als dit 10x achter elkaar gebeurt. Soms doet ie het weer een tijdje ok.

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
In-ears van Sony met bediening/mic, bevielen prima maar de kabel begeeft het na een aantal keren blijven hangen.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst?
Maakt niet zoveel uit, graag goede balans voor spraak (podcasts).
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Vooral podcasts, en soms indiepop/-rock, synthwave
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
OV en op de fiets
• Heb je een merkvoorkeur?
nee, wel bij voorkeur verkrijgbaar bij een fysieke winkel zoals de Mediamarkt
• Wat is het budget?
Rond de €30,-, maar hangt er een beetje vanaf hoe lang ik ermee kan doen.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Stevige kabel/componenten, comfortabele oortjes en geluidskwaliteit moet OK zijn.

Ben benieuwd, bij voorbaat dank.

EDIT: ik heb nu deze: pricewatch: Sony MDR-EX15AP (Zwart)

poopeep wijzigde deze reactie 22-11-2018 16:38 (4%)
Reden: Toegevoegd welke oordopjes ik nu heb

• Schuimpje
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19-03 11:01

Schuimpje

Couch Warrior

Hoi hoi!

Ik ben opzoek naar nieuwe wireless in-ear oortjes voor het sporten/vrije tijd, aangezien mijn powerbeats 2 wireless het gisteren hebben begeven (zijn ook al 3,5 jaar oud).

Ik ben eens wat gaan rondkijken op het net en kwam deze tegen: Bose Soundsport Wireless
Is dit een goed setje? Heeft iemand hier ervaring mee?

Het genre muziek wat ik luister: Hardstyle/Rawstyle/Hardcore/Uptempo, oftewel veel bass en hoge BPM.

Ik hoor het graag!

PS4 Pro | Sony 55XE9305 | 2.0 B&W 685S2 + Denon PMA-30 | PSN: Drukfout

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:11
@Schuimpje beide zowel de eerste als de 2de staan hoog op mijn lijstje.
Voordeel van de eerste is het draadje dan kan je ze toch minder snel verliezen denk ik dan.
De tweede lijken mij erg zwaar?
Een derde optie vind ik AirPods maar dan wacht ik liever op de tweede versie.
Jij al een keuze gemaakt?

• Miep33
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 24-02 19:30
Ik ben op zoek naar BT noise cancelling in ears die lekker zitten. Ik wil ze gebruiken voor forenzen en kantoortuin.
Ik heb nu de Bose QC20 met draad en die bevallen geweldig, ik heb de nieuwe Sony WF-SP700N geprobeerd maar zat niet stevig en de NC viel erg tegen.
Eigenlijk wacht ik tot Bose de soundsport met NC maakt, gaat dit komen?
Anders iemand tips voor alternatieven?

• gekkemarc
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-03 10:14
Miep33 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 07:26:
Ik ben op zoek naar BT noise cancelling in ears die lekker zitten. Ik wil ze gebruiken voor forenzen en kantoortuin.
Ik heb nu de Bose QC20 met draad en die bevallen geweldig, ik heb de nieuwe Sony WF-SP700N geprobeerd maar zat niet stevig en de NC viel erg tegen.
Eigenlijk wacht ik tot Bose de soundsport met NC maakt, gaat dit komen?
Anders iemand tips voor alternatieven?
De koptelefoons en headsets van Bose met noise canceling zitten in de quietcomfort lijn. De opvolger van de QC20 is de QC30. deze is wat verbeterd met de noise canceling maar je zit wel met een soort kraag.

• Miep33
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 24-02 19:30
Ja die heb ik gezien. Maar ik zou graag zonder nekband hebben. Met de fijne wings van de QC20. Gaat Bose die nog maken of is er een goed alternatief met noise canceling?

• Rick13
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23-03 22:38
Een vraagje. Ik zoek een koptelefoon van max 200 euro. Het liefst minder...
Hij gaat gebruikt worden i.c.m. mijn iPad 2018 voor het bekijken/ beluisteren van video's.
Ik ben geen muziek liefhebber.
Het zou een groot voordeel zijn als de koptelefoon makkelijk mee te nemen is. Wat raden jullie aan?

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:30

l3art

Moderator Mobile
Rick13 schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:30:
Een vraagje. Ik zoek een koptelefoon van max 200 euro. Het liefst minder...
Hij gaat gebruikt worden i.c.m. mijn iPad 2018 voor het bekijken/ beluisteren van video's.
Ik ben geen muziek liefhebber.
Het zou een groot voordeel zijn als de koptelefoon makkelijk mee te nemen is. Wat raden jullie aan?
Er is een speciaal koptelefoon topic op GoT. Maar aangezien je de koptelefoon alleen voor je tablet wil gebruiken, zullen ze het daar waarschijnlijk zien als een wearable. Dus om je toch een suggestie te doen: product: AKG Y50BT

Maar wellicht ook handig om er bij te melden of je een on the ear of over the ear kop telefoon wil.
Die AKG heeft in ieder geval prima beoordelingen. gaat lang mee op 1 lading, en kan eventueel ook met een snoer aangesloten worden.

<-- <-- <-- Deze ruimte is te huur --> --> -->

• Negaiido
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19:42
Ik heb een paar Shure 535 In-ear monitors waar ik erg tevreden mee ben, echter ben ik zoek naar goede eartips.
De ear tips die inbegrepen zijn niet degene die erg lekker in mijn oren zitten.
Ik heb geprobeerd om double flanges van mijn triple flanges te maken wat resulteerde in brakke double flanges.
Zijn er ergens double flange eartips beschikbaar voor de Shure 535's? Ik kan ze namelijk nergens vinden.

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18:34
Negaiido schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:13:
Ik heb een paar Shure 535 In-ear monitors waar ik erg tevreden mee ben, echter ben ik zoek naar goede eartips.
Ik heb geprobeerd om double flanges van mijn triple flanges te maken wat resulteerde in brakke double flanges.
Zijn er ergens double flange eartips beschikbaar voor de Shure 535's? Ik kan ze namelijk nergens vinden.
ineargear.com maakt die. Maar je kunt natuurlijk ook even de binnen-diameter opmeten en welke willekeurige double flangs met dezelfde maat kopen.

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Negaiido schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:13:
Ik zweer bij de gele schuimpjes...

I am the great Cornholio!

• Negaiido
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19:42
zacht schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:45:
[...]

ineargear.com maakt die. Maar je kunt natuurlijk ook even de binnen-diameter opmeten en welke willekeurige double flangs met dezelfde maat kopen.
HaterFrame schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:32:
[...]

Ik zweer bij de gele schuimpjes...
Bedankt, ik zal dan wel even kijken of ik kan meten want ineargear.com is een beetje te duur voor mij.
Daarnaast heb ik een aantal dagen de gele schumpjes geprobeerd maar die sluiten gewoon niet goed af en zitten niet lekker.

• Amdwarrior
  • Nu online
Spinfit vind ik altijd wel goed passen of Sony hybrid tips

Overigens heeft Shure zelfde diameter als Etymotic dus veel minder keuzes in tips helaas

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:50
Voor de liefhebber van True Wireless IEM's misschien een aardige tip, want ik kon er niets over vinden op dit forum. Sinds een week gebruik ik de ERL2.0 van 'Electronic Research Lab'. Ze kosten zo'n €43 en dat is best een goede deal voor wat je krijgt. Versie 1 scheen problemen te hebben met de bluetooth verbinding, maar bij versie 2 heb ik daar tot op heden geen last van gehad. Ze blijven goed in m'n oren zitten en de klank is redelijk geblanceerd ook al is het hoog en laag ietwat gehyped. Ook het volume kan lekker hard, wat soms wel fijn is buiten.

• douwe.nl
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14:48
Schuimpje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:14:
Hoi hoi!

Ik ben opzoek naar nieuwe wireless in-ear oortjes voor het sporten/vrije tijd, aangezien mijn powerbeats 2 wireless het gisteren hebben begeven (zijn ook al 3,5 jaar oud).

Ik ben eens wat gaan rondkijken op het net en kwam deze tegen: Bose Soundsport Wireless
Is dit een goed setje? Heeft iemand hier ervaring mee?

Het genre muziek wat ik luister: Hardstyle/Rawstyle/Hardcore/Uptempo, oftewel veel bass en hoge BPM.

Ik hoor het graag!
Ik gebruik de kz zs5 voor precies die muziek en enkel wanneer ik ga sporten. Met de bt kabel doe je ongeveer 3 uur op een lading.

Geluid is keurig en de bas goed aanwezig zonder echt te overheersen.

Punt van aandacht in het afsluiten van de dopjes in je oren, vind ik soms minder waardoor er bas weg valt. Maar voor het geld gewoon erg goed.

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:28
Ik heb nu net een iPhone xs en vind de dongel vervelend. Maar toch als ik dan echt even muziek luister ben ik erg tevreden over de kwaliteit van de RHA 750i. Wat me dan doet besluiten toch gewoon maar verder te gaan met deze in ears omdat ik gewoon niet iets beters nodig heb qua geluid kwaliteit.

De dongel zorgt er in ieder geval voor dat ik minder snel kabelbreuk heb 😅

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online
douwe.nl schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:26:
[...]

Ik gebruik de kz zs5 voor precies die muziek en enkel wanneer ik ga sporten. Met de bt kabel doe je ongeveer 3 uur op een lading.

Geluid is keurig en de bas goed aanwezig zonder echt te overheersen.

Punt van aandacht in het afsluiten van de dopjes in je oren, vind ik soms minder waardoor er bas weg valt. Maar voor het geld gewoon erg goed.
Ik gebruik de ook ZS5 i.c.m. met de bluetooth kabel (de eerste versie, er is een nieuwere versie tegenwoordig) voor in de gym. Oortjes gaan lang genoeg mee voor een goede workout sessie. Bass is volop aanwezig maar overheerst niet. Afsluiting is soms een dingetje bij bepaalde bewegingen, maar met foam tips blijven ze een stuk beter zitten.

Tigerblood wijzigde deze reactie 06-01-2019 14:48 (7%)

• douwe.nl
Tigerblood schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Ik gebruik de ook ZS5 i.c.m. met de bluetooth kabel (de eerste versie, er is een nieuwere versie tegenwoordig) voor in de gym. Oortjes gaan lang genoeg mee voor een goede workout sessie. Bass is volop aanwezig maar overheerst niet. Afsluiting is soms een dingetje bij bepaalde bewegingen, maar met foam tips blijven ze een stuk beter zitten.
Welke foam tips heb jij dan ? Dat vind ik nog wel interessant

• jhijman
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12:14
Miep33 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:09:
Ja die heb ik gezien. Maar ik zou graag zonder nekband hebben. Met de fijne wings van de QC20. Gaat Bose die nog maken of is er een goed alternatief met noise canceling?
heb zelf de QC20 en heb een jaar geleden de QC30 gekocht. Super ding alleen microfoon voor telefoongesprekken is echt ruk. heb sinds kort de Bose Soundsport Free wireless en die vind ik tot nu echt top. Ziet er alleen niet uit met die dingen uit je oor maar ik mis de noice canceling nog niet. Zit er dagelijks mee op kantoor. De mic van de bose soundsport is een verademing, kan nu tenminste een telefoongesprek voeren met deze oortjes

• Tigerblood
  • Nu online
douwe.nl schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:36:
[...]

Welke foam tips heb jij dan ? Dat vind ik nog wel interessant
Chinese knock-off versies van de Comply T400. Ik koop ze meestal op Aliexpress bij deze reseller. Vorige keer kreeg ik er ook handige plastic mini doosjes bij waar je precies 4 tips in kan stoppen. Weet niet of dat nu nog zo is (aan de reviews onder feedback te zien wel). Ze hebben ook een rondere variant, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Tigerblood wijzigde deze reactie 07-01-2019 15:44 (19%)

• Jazco2nd
Tigerblood schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Chinese knock-off versies van de Comply T400. Ik koop ze meestal op Aliexpress bij deze reseller. Vorige keer kreeg ik er ook handige plastic mini doosjes bij waar je precies 4 tips in kan stoppen. Weet niet of dat nu nog zo is (aan de reviews onder feedback te zien wel). Ze hebben ook een rondere variant, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Dank hier was ik ook naar op zoek.
Ik begrijp dat er tegenwoordig ook hybride tips hebt, foam met een siliconenlaag zodat deze niet zoveel stof en troep aantrekt en het foam daardoor langer zijn eigenschappen behoud maar heb nog geen winkel gevonden die dat verkoopt.

Is iemand hier bekend met dergelijke hybride tips?

• shaggy8675
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:23

shaggy8675

Misantroop pur sang

Is er toevallig iemand bekend met de kosten van de reparatie van een Shure 535 met een gebroken ribbon cable?
Vandaag haalde ik de linker uit mijn oor en de behuizing brak open met als gevolg een gebroken ribbon cable...:(

• Amdwarrior
  • Nu online
shaggy8675 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:15:
Is er toevallig iemand bekend met de kosten van de reparatie van een Shure 535 met een gebroken ribbon cable?
Vandaag haalde ik de linker uit mijn oor en de behuizing brak open met als gevolg een gebroken ribbon cable...:(
Niet de moeite waard loopt waarschijnlijk in de honderden euro's voor die prijs heb je tegenwoordig betere alternatieven of Shure moet in een goede bui zijn.

• evert-jan46
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 23-01 20:33
Beste mensen,

Ik ben vrij nieuw op Tweakers. Nu heb ik mij puur aangemeld voor hulp bij mijn zoektocht naar foam eartips die passen bij mijn soundmagic E11C. De eartips die ze hebben meegeleverd zitten echt niet fijn. Dat komt voor een groot deel denk ik dat ik kleine oren heb.

Nu vroeg ik me af of jullie mij "tips" kunnen geven om foam ear"tips" voor een redelijke prijs te vinden. Met een redelijke prijs bedoel ik onder de 10 euro ;)

Alvast bedankt!

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:49
evert-jan46 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:12:
Beste mensen,

Ik ben vrij nieuw op Tweakers. Nu heb ik mij puur aangemeld voor hulp bij mijn zoektocht naar foam eartips die passen bij mijn soundmagic E11C. De eartips die ze hebben meegeleverd zitten echt niet fijn. Dat komt voor een groot deel denk ik dat ik kleine oren heb.

Nu vroeg ik me af of jullie mij "tips" kunnen geven om foam ear"tips" voor een redelijke prijs te vinden. Met een redelijke prijs bedoel ik onder de 10 euro ;)

Alvast bedankt!
Comply eartips: klik

Zag de E11C er niet tussen staan, dus maar even de E10 gepakt. Dus zou het voor de zekerheid nog even checken, maar ik zou zeggen dat de bovenstaande Comply varianten compatible moeten kunnen zijn. Comply is wel het bedrijf als het aankomt op foam tips en zijn her en der in Nederland ook verkrijgbaar. Doorgaans in setjes van 3 in de prijsklasse 15 tot 20 euro. Bij regelmatig gebruik houdt zo'n setje het minstens wel 3 maanden vol. Zelf gebruik ik m'n oortjes vrij weinig omdat ik doorgaans niet lang reis dus ik heb al langer dan een half jaar een setje in gebruik inmiddels met mijn IEM's.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Linius schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:45:
[...]

Comply eartips: klik

Zag de E11C er niet tussen staan, dus maar even de E10 gepakt. Dus zou het voor de zekerheid nog even checken, maar ik zou zeggen dat de bovenstaande Comply varianten compatible moeten kunnen zijn. Comply is wel het bedrijf als het aankomt op foam tips en zijn her en der in Nederland ook verkrijgbaar. Doorgaans in setjes van 3 in de prijsklasse 15 tot 20 euro. Bij regelmatig gebruik houdt zo'n setje het minstens wel 3 maanden vol. Zelf gebruik ik m'n oortjes vrij weinig omdat ik doorgaans niet lang reis dus ik heb al langer dan een half jaar een setje in gebruik inmiddels met mijn IEM's.
En iets verder naar boven in dit topic staat een linkje naar 'ali express' t400's voor minder dan 10 euro.
Heb ook goedkopere foam tips gehaald en die voldoen wel, maar ze slijten wel degelijk harder dan the real deal. Kwestie van voor jezelf nagaan of t de moeite waard is :)

• Jazco2nd
2Dutch schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:18:
[...]

En iets verder naar boven in dit topic staat een linkje naar 'ali express' t400's voor minder dan 10 euro.
Heb ook goedkopere foam tips gehaald en die voldoen wel, maar ze slijten wel degelijk harder dan the real deal. Kwestie van voor jezelf nagaan of t de moeite waard is :)
Ik begrijp dat de originele ook gewoon slijten. Het beste zouden de hybride tips zijn, foam met een laagje siliconen. Maar afgezien van wat verouderde eBay linkjes kan ik die nergens vinden.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Jazco2nd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:10:
Ik begrijp dat de originele ook gewoon slijten. Het beste zouden de hybride tips zijn, foam met een laagje siliconen. Maar afgezien van wat verouderde eBay linkjes kan ik die nergens vinden.
Goede hybridedopjes voor weinig zijn lastig. Je kunt proberen ze zelf te fabrieken, maar het is gedoe. Heb het zelf een tijdje gedaan maar het foam moet dan eigenlijk wat bijgesneden worden en eenmaal aan geprutst = sneller kapot, ondanks dat er siliconen omheen zit.. Ben daar nu weer vanaf gestapt en doe een rondje goedkoper foam...totdat de 'perfecte' oplossing zich aandient :+

• evert-jan46
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 23-01 20:33
Hartelijk dank @Linius . Ik ga er gebruik van maken!

Btw, is het trouwens ook zo dat foam eartips zorgen voor beter geluid? As I told you, ik ben erg nieuw op dit gebied;)

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19:49
shaggy8675 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:15:
Wat is er precies kapot ?
de 535 heeft toch los snoertje die je kan vervangen en eventueel kan je 1 earbud vervangen.
(laatste $92 volgens https://522bb370f5443d4fe.../163/Service_Fee_List.pdf)

De 530 die ik had kon dat helaas niet en bij kabelbreuk was het toen game over zegmaar.
En via shure nederland kreeg ik toen 15% korting op de aviesprijs voor een 535, niet de moeite waard dus.
(en heb ik uiteindelijk de 846 besteld)

DDX wijzigde deze reactie 23-01-2019 16:18 (12%)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:49
evert-jan46 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:02:
Hartelijk dank @Linius . Ik ga er gebruik van maken!

Btw, is het trouwens ook zo dat foam eartips zorgen voor beter geluid? As I told you, ik ben erg nieuw op dit gebied;)
Dat heb ik zelf niet echt ervaren. Maar het kan natuurlijk zijn dat je de oortjes anders ervaart doordat ze beter in je oor zitten.

• Sylmaron
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08-03 12:46
Jazco2nd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:10:
[...]

Die zijn er wel (Mandarines Symbio eartips) maar bij mijn weten zijn ze nogal duur. Zelf ook goede ervaringen met de Spinfits van Aliexpress. Deze zijn alleen van silicone maar ze kunnen roteren en zitten daardoor beter in mijn oren.

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:33
Ik heb net de Oneplus Bullets Wireless binnen en ik ben een beetje verbaasd over de reviews. Zo wordt er gezegd dat de bass zwaar ondermaats is. Maar in de nummers waar ik naar luister is de bass zeer duidelijk aanwezig. :?

Vind het een leuke dingetje :D

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sylmaron schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:41:
[...]

Die zijn er wel (Mandarines Symbio eartips) maar bij mijn weten zijn ze nogal duur. Zelf ook goede ervaringen met de Spinfits van Aliexpress. Deze zijn alleen van silicone maar ze kunnen roteren en zitten daardoor beter in mijn oren.
Heb die Symbio's een tijdje geprobeerd. Kort waren ze okee, maar het foam reageerde anders en niet zo fijn. Wel heb ik begrepen dat de versie die je nu krijgt net iets ander foam heeft..kan het proberen waard zijn voor die prijs :)

• Sylmaron
2Dutch schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:56:
[...]

Heb die Symbio's een tijdje geprobeerd. Kort waren ze okee, maar het foam reageerde anders en niet zo fijn. Wel heb ik begrepen dat de versie die je nu krijgt net iets ander foam heeft..kan het proberen waard zijn voor die prijs :)
Ik hou het voorlopig even op de Comply's. Mocht ik er teveel de balen van krijgen dat ze op den duur stuk gaan dan zal ik de Symbio's wel eens proberen. Wel goed dat ze blijven doorontwikkelen. :)

• gelukkie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:56
Wat is de ervaring net de levensduur (jaren) van de accu bij de BT in-ear setjes? Ik zit te kijken naar een RHA650/750 wireless, maar €100/€150 euro is vrij fors als de batterij al snel ‘op’ is. Ik ga de oortjes geen uren per dag gebruiken, eerder paar uur per week. Heb nu een set cx-400ii waar ik al een jaar of 8 mee doe, alleen die zijn nu wel aan vervanging toe.

• Korumera
  • Laatst online: 13:12
Net de Comply True Grip pro besteld voor mjin JBL Free earbuds, ben benieuwd. Heb de earbuds gister gekocht, maar ben geen fan van die silicone dingen die er bij zitten krijg er last van me oren van. Dus hoop dat deze wat beter zitten.

PSN: Korumera

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

gelukkie schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:19:
Wat is de ervaring net de levensduur (jaren) van de accu bij de BT in-ear setjes? Ik zit te kijken naar een RHA650/750 wireless, maar €100/€150 euro is vrij fors als de batterij al snel ‘op’ is. Ik ga de oortjes geen uren per dag gebruiken, eerder paar uur per week. Heb nu een set cx-400ii waar ik al een jaar of 8 mee doe, alleen die zijn nu wel aan vervanging toe.
Mijn jaybirds zijn van juni 2014 alweer :o De accuduur begint nu wel af te nemen. Of ik ooit de 8 uur gehaald heb..zou wel kunnen (gebruik laag volume, ongeveer 8 uur per week). Ik laad sowieso na 2 dagen, maar hij kruipt nu tot tegen de 4 uur en nu begint de behuizing (klepje waar accu achter zit) te scheuren :( Met kou is het vaak wel opletten, dan kan het ineens fors afnemen en is bijladen op het werk voor de zekerheid wel aan te raden. -edit- yep, vanmorgen vlakbij werk de battery low warning, op ongeveer 3 uur totaal al dus.

2Dutch wijzigde deze reactie 29-01-2019 10:51 (4%)

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

connos schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:32:
Voor de liefhebber van True Wireless IEM's misschien een aardige tip, want ik kon er niets over vinden op dit forum. Sinds een week gebruik ik de ERL2.0 van 'Electronic Research Lab'. Ze kosten zo'n €43 en dat is best een goede deal voor wat je krijgt. Versie 1 scheen problemen te hebben met de bluetooth verbinding, maar bij versie 2 heb ik daar tot op heden geen last van gehad. Ze blijven goed in m'n oren zitten en de klank is redelijk geblanceerd ook al is het hoog en laag ietwat gehyped. Ook het volume kan lekker hard, wat soms wel fijn is buiten.
[Afbeelding]
Waar heb je deze gekocht? Blijven ze inderdaad zo goed zitten als men wil doen geloven; m.a.w. zijn ze ook geschikt voor sporten? Ik kan helaas nog maar weinig reviews vinden.

Frontpagemoderatie Forum

• connos
Bor schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:28:
[...]
Waar heb je deze gekocht? Blijven ze inderdaad zo goed zitten als men wil doen geloven; m.a.w. zijn ze ook geschikt voor sporten? Ik kan helaas nog maar weinig reviews vinden.
Heb 'm hier gekocht. Ze blijven prima zitten bij het sporten. Je moet in het begin even zoeken naar de juist 'draai' in je oren anders heb je te weinig bass.

• Jazco2nd
connos schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:32:
[Afbeelding]
Geen AptX (HD). Erg jammer. SBC dateert nog van Bluetooth 2.0. Mijn Jlab Epic2 van ruim 3.5 jaar geleden doet ruim 12 uur op 1 lading. Ok daar zit nog een dun draadje tussen, maar daar zit de accu niet in. Ik begrijp daarom niet waarom de "true wireless" modellen zo kort meegaan op een accu. Vanwege de dubbele BT verbinding? (met de verzender en tussen de dopjes).

Jazco2nd wijzigde deze reactie 28-01-2019 22:10 (14%)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mag me tegen Sennheiser Momentum true wireless gaan aanbemoeien. Zou ze zelf niet snel kopen overigens (doe mij maar meer accuduur en draadje en inline remote), maar qua geluid zouden ze dikke prima moeten zijn. Dat je 2 blokken uit je horen hebt steken is weer een andere kant :+

Ben benieuwd :)

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Toch maar weer eens oordopjes gekocht. Puur voor gebruik met mobiele telefoon. De DAC en amp in m'n Moto X uit 2015 is niet geweldig dus maar voor bluetooth dopjes gegaan, De keus is gevallen op de AKG N200. AKG gekozen vanwege goede ervaringen met de K271 mk1 studio hoofdtelefoon die ik ook heb, welke een hele neutrale sound heeft.

Hier nog niet verkrijgbaar dus in Amerika besteld. Zodra ze binnen zijn zal ik mijn ervaringen posten. :)

Philips CD473 + AKG K240

• sassymousasi
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 16:54
Hey iedereen, ik hoop dat ik hier op de goede plek ben of dat iemand mij kan doorverwijzen. Mijn Sennheiser CX300 zijn kapot gegaan en ik wil graag een vervanger. Omdat ze plotseling zo in prijs zijn gestegen ben ik op zoek naar een alternatief. Ik heb 2 nieuwe earbuds gekocht, Sony en Marley, maar die dingen zijn zo ontzettend groot dat ze uit mijn oren vallen als ik een sjaal omheb en mijn hoofd beweeg of tegen mijn oorkanaal drukken omdat mijn sjaal strak om mijn hoofd zit. Tevens maakt dit het slapen met earbuds onmogelijk. Houdt iemand anders hier ook van kleine earbuds die een beetje degelijke audio kwaliteit hebben?

Na 2 verkeerde aankopen ben ik dus maar hier om wat advies te vragen anders ben ik volgend jaar nog steeds bezig om een goede aankoop te doen. In principe vind ik de budget (want dat waren CX300 toentertijd in ieder geval (30,-) nu plotseling 50,- :S ) Ik ben best bereid meer te betalen als de bouwkwaliteit ook omhoog gaat. Al mijn voorgaande oordopjes zijn met kabelbreuk kapot gegaan: 1 kant viel uit of met een bepaalde hoek doen ze het alleen. Als ik hier niet bij het juiste adres ben hoor ik het graag dan verwijder ik mijn post. Bedankt.

• Korumera
  • Laatst online: 13:12
connos schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:57:
[...]

Heb 'm hier gekocht. Ze blijven prima zitten bij het sporten. Je moet in het begin even zoeken naar de juist 'draai' in je oren anders heb je te weinig bass.
Thanks, enige vreemde aan die site is dat als je naar products gaat er 2 versies staan die het zelfde lijken. 1 setje is 42 euro en de andere 38, maar beide pagina's zijn voor 95% het zelfde behalve dat er bij 1 reviews staan.

Wou setje voor iemand kopen maar geen idee welke van de 2 ik nu moet hebben of dat het de zelfde zijn.

PSN: Korumera

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandaag de Momentum True Wireless in de oren gestopt. Ik ben geen persoon die zulke dopjes zelf zou kopen (liever draadje tussen en 2x zoveel accuduur zonder bijladen, minder logge plug in de oren). Maar ik ben aangenaam verrast door die dingen, dikke prima dat geluid, werken netjes met auto on, pairen is supersnel, en in case stoppen = disconnect. 1 dopje uit = pauze, weer uit de case is connecten met laatst geconnecte apparaat. Vermoed dat ze met foam nog wat lekkerder zitten dan met de (zeer flimsy) siliconen tips. Case is ook lekker onopvallend, voelt degelijk allemaal, USB-C laden.. Gaat een positieve review worden :+

Mag ze nog ruim 2 weken testen, van de week ook even een workout doen met de dopjes in, for good measure :)

2Dutch wijzigde deze reactie 04-02-2019 21:07 (11%)

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

connos schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:57:
[...]

Ik heb overwogen deze ook te kopen maar lees nu toch, ook op de officiele site, redelijk veel klachten over kwaliteit en het totaal niet reageren op support aanvragen. Nog steeds tevreden daar?

Frontpagemoderatie Forum

• connos
Bor schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:42:
[...]
Ik heb overwogen deze ook te kopen maar lees nu toch, ook op de officiele site, redelijk veel klachten over kwaliteit en het totaal niet reageren op support aanvragen. Nog steeds tevreden daar?
Waar heb je die klachten gelezen? Hier so far geen enkel probleem mee gehad.

• sassymousasi
sassymousasi schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:32:
Hey iedereen, ik hoop dat ik hier op de goede plek ben of dat iemand mij kan doorverwijzen. Mijn Sennheiser CX300 zijn kapot gegaan en ik wil graag een vervanger. Omdat ze plotseling zo in prijs zijn gestegen ben ik op zoek naar een alternatief. Ik heb 2 nieuwe earbuds gekocht, Sony en Marley, maar die dingen zijn zo ontzettend groot dat ze uit mijn oren vallen als ik een sjaal omheb en mijn hoofd beweeg of tegen mijn oorkanaal drukken omdat mijn sjaal strak om mijn hoofd zit. Tevens maakt dit het slapen met earbuds onmogelijk. Houdt iemand anders hier ook van kleine earbuds die een beetje degelijke audio kwaliteit hebben?

Na 2 verkeerde aankopen ben ik dus maar hier om wat advies te vragen anders ben ik volgend jaar nog steeds bezig om een goede aankoop te doen. In principe vind ik de budget (want dat waren CX300 toentertijd in ieder geval (30,-) nu plotseling 50,- :S ) Ik ben best bereid meer te betalen als de bouwkwaliteit ook omhoog gaat. Al mijn voorgaande oordopjes zijn met kabelbreuk kapot gegaan: 1 kant viel uit of met een bepaalde hoek doen ze het alleen. Als ik hier niet bij het juiste adres ben hoor ik het graag dan verwijder ik mijn post. Bedankt.
Ik ben inmiddels maar weer voor de CX300 gegaan. Als ze de volgende keer stuk gaan hoop ik bij Sennheiser een vervanging te krijgen. Het zijn toch wel echt goede oordopjes die perfect voor mij gemaakt lijken te zijn. Tevens heb ik simpelweg geen goede vervanger kunnen vinden.

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16:17
sassymousasi schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:50:
[...]

Ik ben inmiddels maar weer voor de CX300 gegaan. Als ze de volgende keer stuk gaan hoop ik bij Sennheiser een vervanging te krijgen. Het zijn toch wel echt goede oordopjes die perfect voor mij gemaakt lijken te zijn. Tevens heb ik simpelweg geen goede vervanger kunnen vinden.
Om mee te slapen zoek ik ook een setje met zo'n kleine formfactor.
Geluidskwaliteit speelt voor mij minder een rol omdat ik graag in slaap val met gesproken woord, voor muziek luisteren overdag is de maat voor mij niet doorslaggevend.
Na een paar oude (bij telefoon meegeleverde)Sony setjes versleten te hebben en een oud JBL oortelefoontje die beide lekker klein waren heb ik bij deze ook inmiddels een kabelbreuk in 1 oortje.
Gemiddeld gaan ze bij mij zo'n 1 a 1,5 jaar mee tijdens nachtgebruik.
De CX300 vind ik iets te prijzig voor slaapkamergebruik, ben je op je speurtocht nog andere kleine oortjes tegengekomen?
Ben wel benieuwd naar de alternatieven met mindere geluidskwaliteit die toch mooi compact zijn, ik speur al een tijdje maar tot nogtoe met weinig succes.
Wat ik zoek hoeft geeneens een microfoon te hebben, volumeregeling zou fijn zijn maar is ook niet essentieel.

• sassymousasi
PalingDrone schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:14:
[...]

Geluidskwaliteit speelt voor mij minder een rol omdat ik graag in slaap val met gesproken woord, voor muziek luisteren overdag is de maat voor mij niet doorslaggevend.
Na een paar oude (bij telefoon meegeleverde)Sony setjes versleten te hebben en een oud JBL oortelefoontje die beide lekker klein waren heb ik bij deze ook inmiddels een kabelbreuk in 1 oortje.
De CX300 vind ik iets te prijzig voor slaapkamergebruik, ben je op je speurtocht nog andere kleine oortjes tegengekomen?
Ben wel benieuwd naar de alternatieven met mindere geluidskwaliteit die toch mooi compact zijn, ik speur al een tijdje maar tot nogtoe met weinig succes.
Wat ik zoek hoeft geeneens een microfoon te hebben, volumeregeling zou fijn zijn maar is ook niet essentieel.
Je zou kunnen kijken naar een hoofdband waarmee je zou kunnen gaan slapen. Daar kwam ik eigenlijk altijd op uit, maar ik zocht ook naar oortjes die ik dagelijks kan gebruiken. Ik heb qua kleine oortjes alleen de Sennheiser kunnen vinden. Je zou op de MM 30i kunnen zoeken, die zijn ook klein maar een stuk goedkoper volgens de website van Sennheiser. Zou kunnen dat deze niet meer leverbaar zijn, maar ik heb niet grondig gezocht.

• Sylmaron
PalingDrone schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:14:
[...]

Zelf vind ik de Alpha & Delta D2 en de Tennmak Pro erg geschikt voor dit doel. Beide liggen vlak in het oor en ik kon met beide zonder pijnlijke oren in slaap vallen en weer wakker worden.

• sassymousasi
Sylmaron schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:34:
[...]

Zelf vind ik de Alpha & Delta D2 en de Tennmak Pro erg geschikt voor dit doel. Beide liggen vlak in het oor en ik kon met beide zonder pijnlijke oren in slaap vallen en weer wakker worden.
Zien er voor mij in ieder geval al te groot uit. Granted, heb ze niet geprobeerd, maar de ervaring leert dat hoe groter de "kop" achter het oortje zelf hoe minder lekker die ligt. De Creative EP630 en de Sennheiser CX300 hebben een hele kleine kop die bijna in zijn geheel in je oorbuis gaat, waardoor je er eigenlijk geen last van hebt. Tevens als je er dan op ligt wordt het oortje eigenlijk alleen maar verder je kanaal in geduwd, waardoor het speakertje niet tegen de wand aankomt waardoor er geen muziek meer uitkomt.

Maar goed, ik heb ze niet daadwerkelijk geprobeerd dus ik kan er volledig naast zitten.

• Sylmaron
sassymousasi schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:12:
[...]

Zien er voor mij in ieder geval al te groot uit. Granted, heb ze niet geprobeerd, maar de ervaring leert dat hoe groter de "kop" achter het oortje zelf hoe minder lekker die ligt. De Creative EP630 en de Sennheiser CX300 hebben een hele kleine kop die bijna in zijn geheel in je oorbuis gaat, waardoor je er eigenlijk geen last van hebt. Tevens als je er dan op ligt wordt het oortje eigenlijk alleen maar verder je kanaal in geduwd, waardoor het speakertje niet tegen de wand aankomt waardoor er geen muziek meer uitkomt.

Maar goed, ik heb ze niet daadwerkelijk geprobeerd dus ik kan er volledig naast zitten.
Ik moet zeggen dat ik er vroeger ook niet aan wilde, die modellen met de kabel over het oor. Maar gek genoeg vind ik ze nu juist comfortabeler. Ik weet niet of dat gewenning is, ik denk het wel.
Met name de A&D D2 is heel klein en plat en als je op je oor ligt voel je hem niet. Maar ik kan me ook voorstellen dat als je dit soort type inears niet gewend bent het er niet comfortabel uit ziet.

• PalingDrone
Sylmaron schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:56:
[...]

Ik moet zeggen dat ik er vroeger ook niet aan wilde, die modellen met de kabel over het oor. Maar gek genoeg vind ik ze nu juist comfortabeler. Ik weet niet of dat gewenning is, ik denk het wel.
Met name de A&D D2 is heel klein en plat en als je op je oor ligt voel je hem niet. Maar ik kan me ook voorstellen dat als je dit soort type inears niet gewend bent het er niet comfortabel uit ziet.
Voor overdag lijken die snoeren over je oor mij niet zo prettig aangezien ik brildragend ben en om mee te slapen idem.
Wanneer ik op mijn zij lig gaat een dun brillenpootje ook al irriteren boven mijn oor.
Die Creative EP630 ziet er een stuk beter uit, lijkt erg op het laatste setje wat ik had en qua afmetingen is zoiets voor mijn doel ideaal.

• Tigerblood
  • Nu online
@sassymousasi @PalingDrone

Ze zijn al wat ouder en daardoor niet meer overal te krijgen, maar misschien zijn de Xiaomi Mi Capsule dopjes iets voor jullie. Klein van formaat, best positieve recensies. Als je bij de reviews kijkt zie je een foto waarin te zien is dat het dopje in zijn geheel in de oorschelp te plaatsen is, zodat hij niet uitsteekt. Lijkt in dat opzicht veel op de aloude CX300/EP630 waar jullie het over hadden.

Tigerblood wijzigde deze reactie 13-02-2019 14:34 (29%)

• shaggy8675

shaggy8675

Misantroop pur sang

Nou, na veel mailen en zoeken is gebleken dat ik mijn Shure 535 niet gemaakt kan krijgen... Wel balen. Dus de overgebleven 535 doe ik maar in de verkoop.

Ik gebruik nu tijdelijk mijn oude Shure 215 die nog steeds prima werken, maar ben aan het kijken naar wat beters. Denk dat ik eens op pad ga voor de Campfire Audio Orion of wellicht de Polaris. Iemand hier bekend mee toevallig?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
shaggy8675 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:25:
Nou, na veel mailen en zoeken is gebleken dat ik mijn Shure 535 niet gemaakt kan krijgen... Wel balen. Dus de overgebleven 535 doe ik maar in de verkoop.

Ik gebruik nu tijdelijk mijn oude Shure 215 die nog steeds prima werken, maar ben aan het kijken naar wat beters. Denk dat ik eens op pad ga voor de Campfire Audio Orion of wellicht de Polaris. Iemand hier bekend mee toevallig?
Etymotic Er4/Er3 enorm veel detail staan ze bekend om is wel behoorlijk neutraal geluid dus verwacht geen overdreven bas of treble maar isolatie is echt extreem als je ze uit doet is gewoon wereld van verschil nog veel beter dan noise cancellation koptelefoon :P

Ik had hiervoor ook Shure Se215 aka bas monster maar bas in Er4 of Er3 veel strakker en vooral niet overheersend

• shaggy8675

shaggy8675

Misantroop pur sang

Amdwarrior schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:01:
[...]

Etymotic Er4/Er3 enorm veel detail staan ze bekend om is wel behoorlijk neutraal geluid dus verwacht geen overdreven bas of treble maar isolatie is echt extreem als je ze uit doet is gewoon wereld van verschil nog veel beter dan noise cancellation koptelefoon :P

Ik had hiervoor ook Shure Se215 aka bas monster maar bas in Er4 of Er3 veel strakker en vooral niet overheersend
Ik moet helaas wel een soortelijk model als de Shure hebben, ivm slapen met doppen in. Denk dat de Etymotics in m'n schedelpan belanden als ik me omdraai ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
shaggy8675 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 21:14:
[...]

Ik moet helaas wel een soortelijk model als de Shure hebben, ivm slapen met doppen in. Denk dat de Etymotics in m'n schedelpan belanden als ik me omdraai ;)
Ja geen goed idee dat

Misschien Audio technica ath e70?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vettigedennis
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19:41
Slapen met oordopjes in ligt toch helemaal niet fijn ?

Zelf heb ik de telefoon naast mn bed die zachtjes podcasts afspeelt.

Ik zou iig eerder gaan voor kleine bluetooth oordopjes ipv oortjes met kabel. Dat gaat nooit lang mee als je veel draait in bed lijkt me.

• shaggy8675

shaggy8675

Misantroop pur sang

Vettigedennis schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 21:52:

Ik zou iig eerder gaan voor kleine bluetooth oordopjes ipv oortjes met kabel. Dat gaat nooit lang mee als je veel draait in bed lijkt me.
Ik moet je zeggen dat dat heel erg meevalt in mijn geval althans.
In al die jaren pas 1 kabel versleten en dat kwam door dat ik ergens achter bleef haken. DIe kabels van shure zijn echt heel erg goed. En de vorm is erg prettig/anatomisch. Nooit geen problemen mee gehad iig.

• Amdwarrior
  • Nu online
Misschien en stel goedkope oordopjes kopen voor het slapen gaan een idee?

• shaggy8675

shaggy8675

Misantroop pur sang

Amdwarrior schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:02:
Misschien en stel goedkope oordopjes kopen voor het slapen gaan een idee?
Haha, zou kunnen, maar nee, wil beetje geluidskwaliteid ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vettigedennis
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19:41
Oke

Moet zeggen mijn Grado GR10 oortjes waren ook niet stuk te krijgen , heb die lang zeer intensief gebruikt. Ook wel eens mee in slaap gevallen maar vond het toch een eng idee. Een keer werd ik sochtens wakker en waren de oortjes uitgevallen en in een glas water gevallen wat naast mn bed op de grond stond. Kreeg zowat bijna een hartverlamming van de schrik XD maar ook dat hebben ze perfect overleefd.

Je hebt ook hoofdbanden met ingebouwde oortjes. Sleepphones heten die geloof ik. Misschien is dat ook wel fijn. Maar zal geen hifi geluid zijn.

Vettigedennis wijzigde deze reactie 01-03-2019 22:09 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PalingDrone
Vettigedennis schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 21:52:

Dat zou ik ook wel prettig vinden maar dan moet je slaapkamer wel in een hele rustige omgeving zijn...
Helaas ligt de A1 hier nogal vlakbij, die is eigenlijk alleen op zondag tussen 2 en 8 uur 's ochtends vrij stil, en omdat ik wel graag met het raam een beetje open slaap is zachtjes een podcast luisteren over een speakertje geen optie (nat wegdek of bepaalde windrichtingen maken het erger)
's Nachts wil er ook nog weleens een oude cargo Boeing met pakjes uit China laag overvliegen en dat zijn ook niet de stilste.
Wanneer je dan ook nog eens vrij licht slaapt zijn dopjes al snel een hele prettige oplossing.
Draaien doe ik sowieso niet/nauwelijks tijdens slaap en ben dus ook nog nooit verstrikt wakker geworden in de jaren dat ik met doppen in slaap.
Bluetooth heeft als nadeel dat ze vaak juist wat groter zijn of ergens inline een ontvanger zit en dat accu's altijd op het verkeerde moment leeg zijn.
Mijn nachtdoppen moeten daarom zo klein mogelijk zijn, goed isoleren en heeeel zachtjes kunnen.
De meesten die ik gehad heb gaan ondanks dit gebruik toch meestal wel minimaal 2 jaar mee, met een uitloop waarbij nog maar 1 kanaal het doet ;) Dat is het moment om de volgende te gaan bestellen.

• douwe.nl
Tigerblood schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Ze zijn 2 weken geleden binnen gekomen, wat een verschil zeg!

Past stukken beter en blijft goed zitten, sluit extern geluid veel beter af waardoor mn eigen muziek niet zo hard hoeft en het laag is een stuk strakker.

63ct well spend haha

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb flink zitten dubben de laatste tijd. M'n Bluebuds takelen af..accu zit net onder de 4 uur, klepje van 'laadkant' oortje spleet doormidden en lijmen is nooit ideaal (en mindere vochtseal nu). Nu beginnen ook de toetsen wat minder te reageren. Dus na veel dubben en me kapot-review-lezen heb ik de Jaybird Tarah Pro besteld.

--update-
Inmiddels de Tarah Pro's getest en na (gek genoeg?) een lekkere preset aangevinkt te hebben (klein tikje meer bas en verder klinkt het nu als m'n hd600) aan het testen geslagen. Foamtips passen er op, maar voor hun eigen vin/tip-oplossing zit er een kleine uitstulping op de dopjes. Ik draag over ear en met foamtips heb je geen afscherming over het uitstulpsel, helaas krijg ik geen comfortabele fit voor mekaar op deze manier en de standaard dopjes hebben geen goede seal of fit :( Toch mijn 2 centen voor die paar uur ;)

+ superlicht, het is dat er een draadje licht voelbaar in je nek zit maar anders...
+ accuduur (nog wel real life testen uiteraard)
+ voice prompt bij starten geeft accuniveau aan
+ goed voelbare knoppen, de kromming van de remote laten je vingers er prettig tegenaan vallen

- overige meldingen bliepjes, ipv 'connected' en 'power off' die nuttiger zijn
- niet ideaal als je foamtips gebruikt ivm scherpe uitstulping voor Jaybirds' eigen fin/tip-oplossing
- out of the box saai/detailarm klinkend

De 2e poging was de Optoma nuforce BE sport4: die is net wat minder qua accuduur, IPX-rating (5 ipv 7), maar wel gewoon micro-usb laden. Superlicht, maar die scheve insertion werkt bij mij niet, ook is het geluid net een tikje off (en sowieso niet ideaal omdat de seal niet lekker is). Dus die gaan ook retour.
Denk dat ik maar een nieuw paar Bluebuds X bestel _O-

2Dutch wijzigde deze reactie 16-03-2019 11:27 (66%)

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:21

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Mijn Velodyne vPulse zijn nu officieel overleden. Gekeken naar RHA en Shure voor vervaning, maar ik twijfel of bedraad nog wel de way to go is. Sowieso zit ik met het feit dat ik een remote in de kabel wil die in combinatie met Android werkt. Plus Bluetooth in-ear lonkt wel. Volledig in-ear, dus geen band om de nek. Alleen wat ga ik daar nu weer voor halen. Ergens kwijl ik weg bij iets als de Sennheiser Momentum True Wireless of als het toch met een kabeltje moet een AKG N5005 (zeker aangezien de laatste voor een leuke prijs te halen is bij de ING Rentepunten Shop). Maar aangezien ik niet weet of deze vorm van in-ear iets voor mij is wil ik een stapje lager beginnen. Iemand ervaring met de JBL Free X? Die zijn nu voor nog geen 80 euro te halen bij ING.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• shaggy8675

shaggy8675

Misantroop pur sang

FeaR schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:57:
Gekeken naar RHA en Shure voor vervaning, maar ik twijfel of bedraad nog wel de way to go is.
Je weet dat de meeste Shures ook gewoon onbedraad te kjrijgen zijn met remote?

• Decalies
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:52
FeaR schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:57:
... als het toch met een kabeltje moet een AKG N5005 (zeker aangezien de laatste voor een leuke prijs te halen is bij de ING Rentepunten Shop). Maar aangezien ik niet weet of deze vorm van in-ear iets voor mij is wil ik een stapje lager beginnen. Iemand ervaring met de JBL Free X? Die zijn nu voor nog geen 80 euro te halen bij ING.
Misschien had je het ook gezien, maar akg n5005 is weer op voorraad bij ING.
Ik ben overigens zelf behoorlijk enthousiast over flares pro. Beetje zelfde principe, zowel met kabel (3.5 mm jack) en Bluetooth. Ik heb versie 1 die inmiddels redelijk betaalbaar zijn.

• EJPostema
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:42
Heeft iemand van jullie ervaring met bellen via bleutooth true wireless in-ears? Ik heb voor mijn vriendin na enig research de rolfstone nova gekocht, maar dit valt toch een beetje tegen.

Ik vind het zelf fijne dingen, goed geluid etc. Maar tijdens het bellen hoor je enorm veel achtergrond geluid en zijn daarom eigenlijk niet bruikbaar in een rumoerige omgeving.

Ik ben daarom eigenlijk op zoek naar goede degelijke true wireless in ears waarmee je goed kan bellen. Geluidskwaliteit voor muziek maakt niet echt uit, dat luisterd ze bijna nooit

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18:59
Worden er nog in-ears met een J-cord / asymmetrisch snoer gemaakt? Ik kom van de Sennheiser CX300 II, maar die zijn nu op na een aantal jaar gebruik. De vervanger die ik had besteld via een derde partij op Bol was gewoon goedkope namaak, dus ik denk niet dat ik nog goede CX300's kan vinden.

Draadloos spreekt me niet aan, gewoon 3.5mm, maar liefst wel met een J-cord dus. Ik kan ze helaas niet vinden... heeft iemand een gouden tip?

2430Wp ZW

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:14
Iemand al ervaring met de Freebuds2 van Huawei? Ik zie ze zo nu en dan op internet voorbij komen maar helaas nog niet in NL shops.
Op papier ziet het er interessant uit maar alvorens ik zoveel (150 euro of meer) uitgeef aan zo iets, wil ik wel graag eerst weten of het iets is.

Deze schijnen ook prima te zijn om mee te bellen.
Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True