Brrrtje? schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:12:
Ik heb de
Soundcore Liberty 4 en ik ben zeer tevreden over de geluidskwaliteit.
Ze blijven alleen uit mijn oren vallen, dus ben ik op zoek naar een oplossing daarvoor. De bijgeleverde eartips heb ik allemaal geprobeerd.
Ik heb verder geen ervaring met dergelijke earbuds, dus ik heb geen referentie naar een pasvorm die wel werkt. Soms denk ik dat de vorm van mijn oor gewoon niet geschikt is.
Ik lees hier goede ervaringen over SpinFit en ik vond online ook Comply Foam als optie.
Ik wil alleen liever niet zomaar van alles bestellen. De juiste maat vinden is al ingewikkeld genoeg, denk ik.
Is er iemand die de gouden tip voor me heeft?
Je hebt hier twee mogelijke issues, de stock eartips van de Soundcore zijn wat ondiep en mogelijk de pasvorm van jouw oren. Ik heb de Liberty 4NC (zie
[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC), specifiek
gambieter in "[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)"), en heb samen met andere users daar geexperimenteerd.
Zie hier een foto van drie Spinfit opties, met de stock eartips ernaast getoond. Links de Liberty 4NC met de Spinfit CP100 erop (veel beter dan de stock eartips), midden de JBL Live Pro 2 met de Spinfit Omni, en rechts de 1More Evo met de Spinfit CP1025 (ondiepere eartips).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XskA3UdgBhSiPmxtl9zHSZzp.jpg?f=user_large)
Deze werken allemaal beter voor mij dan de stock eartips.
Qua Comply of andere foam, daar moet je van houden. Het geeft bij mij het gevoel dat ik watten in mijn oor heb en het gaat sneller pijn doen. Anderen zweren erbij. Maar voor mij geen optie. De Sony WF-1000XM5 heeft een soort van foam eartips en daar zie je hetzelfde, mensen vinden het of goed, of vreselijk. Zie een paar posts eerder hier.
Qua maat: ik hou dezelfde maat aan, medium. Dat werkt voor mij goed.
[
Voor 3% gewijzigd door
gambieter op 24-07-2024 12:29
]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.