I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Even mezelf quoten want nu wat verder met de zoektocht. En eigenlijk voldoen alle drie de opties net niet met wat ik wil en zoek. het begon uiteraard gericht op sporten, maar bedacht mij ook dat het wel handig zou zijn als de earbuds ook prima zouden volstaan in meetings, calls, en buiten. En dan is sporten ondergeschikt, maar nog steeds wel een item wat die moet doen.Wicked-Game schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:38:
Ben in de markt voor een nieuw setje TWS die gericht zijn op metname het sporten. Op het moment heb ik een goedkoop setje van QCY met een earhook welke nu toch wat gebreken begint te vertonen. Heb al wat onderzoek gedaan naar sport TWS en kom eignelijk uit op de volgende shortlist tot +/- 120,- euro range.
- Sennheiser Sport True Wireless
- Jabra Elite 7 Active
- Soundcore X10
Van de 3 neig ik sterk naar de Sennheiser, gewoon omdat het een no-nonsense earbud is met dito geluid. De Jabra is daarentegen sterk in zijn app integratie en functionaliteiten. De Soundcore is het goedkoopste, ivm een 30,- euro kortingscoupon. Hierbij is de X10 met een earhook wat met sporten wel handig kan zijn.
Zoals altijd veel +/- en kom niet helemaal tot de definitieve keuze. Iemand hierin nog wat tips / aanbevelingen?
Eerst even de punten waarom de 3 toch afvallen:
De Jabra Elite 7 Active had de beste papieren, ANC, goede pasvorm, sport gerelateerd en dito app. Maar de recensies zijn helaas vernietigend. Latency issues, earbuds die ermee stoppen etc. etc. En menig Jabra fan die de 75t bijv. had snakt terug naar die kwaliteit. het weerhoud mij er nu van hier nog verder naar te kijken.
De Soundcore is een wat vreemde eend in de bijt, ja gericht op sporten maar bijv. de A40 is veel beter en tikt veel boxes beter aan. Qua merk heb ik alleen geen klik....
Dan blijft Senheiser Sport True Wireless over, die veel dingen goed doet maar bijv. ook dingen niet heeft zoals bijv. ANC.
Dus de zoektocht met een bredere blik ingestoken en ik blijf nu een beetje hangen op een paar opties:
- Sennheiser True Wireless Momentum 3. Qua sporten kan dit, aangezien ze ook wings meeleveren (wel iets kleiner dan de Sport). ANC is ok maar er zijn betere, App is goed en laatste zelfs geupdate met nieuwe features en de sound quality is buiten gewoon goed.
- Beats Fit Pro, toch wat meer op sport gericht. Redelijke ANC, iets minder weer qua calls/meetings. Qua merk heb ik alleen niet zoveel met beats.
- Bose Quitecomfort Earbuds II, de duurste van de 3 maar wel eentje die ik zeker als kanshebber acht. ANC zou een van de beste moeten zijn in de markt. Bose ooit gehad als oordopjes met draad en die waren toen al geweldig qua sound.
Van de 3 heb ik de grootste voorkeur voor de Sennheiser en Bose. Beiden respectable merken met dito reviews.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
In [Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC) hebben we het over de Bose. Het zijn fantastische earbuds, zo comfortabel en de ANC is niet van deze wereld zo goed.Het geluid is ook top, zelfs al heeft het alleen SBC/AAC bluetooth codecs, geen AptX of LDAC. Maar voor sporten, nee, zou ik niet doen. Daar zitten ze voor mij niet stabiel genoeg, wel voor normale bezigheden, maar niet voor sporten. Ze gaan namelijk veel minder diep de gehoorgang in (wat ze ook veel prettiger maakt). Ze zuigen zich wel vast, maar ik kan het niet aanraden; teveel kans dat je er eentje verliest en daar zijn ze te duur voor.Wicked-Game schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:08:
- Bose Quitecomfort Earbuds II, de duurste van de 3 maar wel eentje die ik zeker als kanshebber acht. ANC zou een van de beste moeten zijn in de markt. Bose ooit gehad als oordopjes met draad en die waren toen al geweldig qua sound.
Van de 3 heb ik de grootste voorkeur voor de Sennheiser en Bose. Beiden respectable merken met dito reviews.
Ik zou voor sporten juist wat simpelers kopen, zoals die X10, en dan een tweede setje voor de andere dingen kopen.
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 21-06-2023 00:48 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
maar wat @gambieter zegt is natuurlijk wel waar, kost helaas veel als je er eentje kwijtraakt!
Fitness (weight lifting, cardio, body weight). Eigenlijk niet te extreme movements, m.u.v. hardlopen op een band.Frieda schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:35:
@Wicked-Game welke sport doe je? Ik heb de Bose QCII en geen probleem met sporten, als de ringen goed strak in je oorschelp zitten vallen ze er bij mij iig nooit uit![]()
maar wat @gambieter zegt is natuurlijk wel waar, kost helaas veel als je er eentje kwijtraakt!
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Dan kan ik me echt niet voorstellen dat ze uit je oren vallen eerlijk gezegd. Je kan er echt een flink potje mee headbangenWicked-Game schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:43:
[...]
Fitness (weight lifting, cardio, body weight). Eigenlijk niet te extreme movements, m.u.v. hardlopen op een band.
Nu twijfel ik om de nieuwe xm5 van sony te halen, maar wat een belachelijk hoeveelheid geld... 320 euro.
Heb nu de samsung pro buds gehaald en de audio kwaliteit valt tegen.
Hoelang gaan zulke buds nou mee met batterij kwaliteit? Ik wil niet straks 320 euro tikken voor een product dat max 3-4 jaar mee zal gaan.
Nou, die zijn goed bevallen, maar nu is het linker oordopje kapot. RHA lijkt helaas ter zielen, maar ik lees op de site dat ze een MMCX connector gebruiken. Kan ik daar gewoon andere dopjes aanhangen en het bluetooth deel blijven gebruiken?DRAFTER86 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:51:
[...]
Thanks voor de tip! Net T20 Wireless besteld voor 115,-. Ben benieuwd!
Of zijn er anderszins aan te raden alternatieven? De 'losse' draadloze dopjes die je veel ziet lijken me eerlijk gezegd helemaal niets....
ik ben in de markt voor een nieuwe goed draagbare koptelefoon.
Voor de TEAMS vergaderingen thuis en telefonie gebruik ik de Jabra Evolve 75. Ben ik zeer tevreden over.
Wanneer ik onderweg ben wil ik ook hands-free kunnen bellen. Ik ben dus op zoek naar een kleine (in-ear?) koptelefoon waarvan de microfoon zeer goed is, ik weet dat dit een compromis is bij de kleinere in-ears.
Ik heb zoveel mogelijk posts teruggelezen en de ervaringen zijn wisselend. #bomenbos
Kan iemand mij een duwtje de goede richting op geven voor een budget van 100-150 euro?
Edit:
Ik heb uiteindelijk de Jabra elite 7 pro gekocht.
Deze zijn direct teruggestuurd. De linker bud werkte niet. Waardeloos. Vertrouwen is direct weg voor Jabra.
[ Voor 12% gewijzigd door Boomster op 11-08-2023 16:32 ]
ING rentepunten winkel, €223,- en 4000 punten. Nu weer uitverkocht maar regelmatig is er weer voorraad.UltraInstinct schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:59:
Nu twijfel ik om de nieuwe xm5 van sony te halen, maar wat een belachelijk hoeveelheid geld... 320 euro.
Hoe gaat de garantie en wie levert de oordoppen? Ik heb gekeken en zie de witte op voorraad maar verder staat er geen enkel informatie.-MD- schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 21:03:
[...]
ING rentepunten winkel, €223,- en 4000 punten. Nu weer uitverkocht maar regelmatig is er weer voorraad.
Heb de MTW SENNHEISER bij bol.com gekocht voor 220 euro maar dan kan ik voor die prijs de sony halen of voor 170 euro bij ing de sennheiser.
goeie tip! enig idee van welke regelmaat? dagen, weken, maanden? ik wil m’n zee aan rentepunten voor deze dopjes maar eens gaan aanwenden-MD- schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 21:03:
[...]
ING rentepunten winkel, €223,- en 4000 punten. Nu weer uitverkocht maar regelmatig is er weer voorraad.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Ik had een tab open op mijn telefoon en vernieuwde die een aantal keer per dag. Na twee dagen ineens voorraad. Geen inside info, dus succes
ze zijn er weer! maar 1 minder nu dus, na dagen obsessief die tab refreshen-MD- schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:05:
@CynicRelief je mag @Yonix bedanken, hij is schuldig aan deze aanslag op mijn banksaldo (als je HK toegang hebt: Yonix in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 126")
Ik had een tab open op mijn telefoon en vernieuwde die een aantal keer per dag. Na twee dagen ineens voorraad. Geen inside info, dus succes.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
https://www.head-fi.org/threads/sony-wf-1000xm5.968488/
Laatste opvallende detail is dat men beter geluid ervaart met ANC ingeschakeld als er met de app is ingelogd met een Sony account. Ben zelf niet zo'n purist, maar dat zou wel vrij bizar zijn als dat intentioneel is ingebouwd. Mijn ervaring is wel dat (gekoppeld met mijn telefoon) de combinatie WiFi ingeschakeld en dan LDAC & Beste audiokwaliteit voor BT connectie een no-go is. Kennelijk interfereren die frequenties met elkaar.
ja , ik heb ook al ondervonden dat geluidskwaliteit met ANC heel erg verschilt van ANC uit, met ANC gek genoeg veel en veel beter (verschil is echt dag en nacht); beetje vreemd wel; ik krijg em ook nog niet gepaired met een 2e device (aha, dit moet middels de app, ok dan); vooralsnog kwa bedieningsgemak is het bepaald geen Apple-ervaring, maar kwa geluid echt top (als in: overear ruimtelijk, retestrak midden, geen earsplitting highs en geen overstuurde bass) en dat telt imho; bediening went wel na poosje is de ervaring iha-MD- schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:27:
@CynicRelief Dat heeft dan bij aanzienlijk langer geduurd dan bij mij, maar fijn dat het toch nog gelukt is! Hier kun je best wel wat ervaringen lezen:
https://www.head-fi.org/threads/sony-wf-1000xm5.968488/
Laatste opvallende detail is dat men beter geluid ervaart met ANC ingeschakeld als er met de app is ingelogd met een Sony account. Ben zelf niet zo'n purist, maar dat zou wel vrij bizar zijn als dat intentioneel is ingebouwd. Mijn ervaring is wel dat (gekoppeld met mijn telefoon) de combinatie WiFi ingeschakeld en dan LDAC & Beste audiokwaliteit voor BT connectie een no-go is. Kennelijk interfereren die frequenties met elkaar.
[ Voor 6% gewijzigd door CynicRelief op 07-09-2023 22:06 ]
Edit: is deze webshop betrouwbaar? https://eardopes.nl/produ...ro?variant=43884372426974
[ Voor 39% gewijzigd door Adaptix op 17-10-2023 21:14 ]
Je zou altijd nog Samsung Nederland een berichtje kunnen doenAdaptix schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:12:
In welke Nederlandse webshop kan ik het beste Comply foam tips bestellen for Samsung Galaxy Buds2 Pro?
Edit: is deze webshop betrouwbaar? https://eardopes.nl/produ...ro?variant=43884372426974
En ongerelateerd, ik heb een letshuoer (letsshower) s12 pro gekocht, en voor 100 euries is dat echt een geweldige IEM
[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 20-10-2023 23:41 ]
Chaling ru8 helaas bedraad en geen accu
Fiio brt7 alleen zijn daar de reviews niet zo lovend van
Qudelix-5K helaas geen 4,4mm poort
Ik ben opzoek naar nieuwe in ear oortjes die fijn zijn voor op de fiets. Ik had de JBL Live Pro oortjes, en deze hadden in de app een speciale stand voor wind onderdrukking wat erg fijn was. Deze zijn helaas een tijdje terug overleden, en nu heb ik van bol de JBL live pro 2 oortjes als vervanging gekregen, maar de ANC hierop versterkt de ruis van de wind alleen maar waardoor ze onbruikbaar zijn op de fiets.
Vraag is simpel, heeft er iemand ervaring met in ear dopjes waarbij de ANC enigszins werkt op de fiets. Het hoeft echt niet 100% af te sluiten, maar wel fijn als ik gewoon m'n podcastje kan horen onderweg naar werk.
Max budget zit ergens tussen de 150 en 200 euro.
Het is de ANC die het probleem is. De wind setting is vaak het verminderen van de ANC sterkte. Dat is net toegevoegd bij de laatste firmware update van mijn Earfun Air Pro 3. Verder doen de Soundcore earbuds dat goed, zoals de Liberty NC4, de A40 en ik heb ook de Life P3, die heeft geen aparte setting maar de wind is niet problematisch. Ik gebruik alleen steeltjes op de fiets zodat ik ze met een touwtje kan verbinden (zie gambieter in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic")T_elic schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:15:
Hallo,
Ik ben opzoek naar nieuwe in ear oortjes die fijn zijn voor op de fiets. Ik had de JBL Live Pro oortjes, en deze hadden in de app een speciale stand voor wind onderdrukking wat erg fijn was. Deze zijn helaas een tijdje terug overleden, en nu heb ik van bol de JBL live pro 2 oortjes als vervanging gekregen, maar de ANC hierop versterkt de ruis van de wind alleen maar waardoor ze onbruikbaar zijn op de fiets.
Vraag is simpel, heeft er iemand ervaring met in ear dopjes waarbij de ANC enigszins werkt op de fiets. Het hoeft echt niet 100% af te sluiten, maar wel fijn als ik gewoon m'n podcastje kan horen onderweg naar werk.
Max budget zit ergens tussen de 150 en 200 euro.
Dat de JBL Live Pro 2 bagger is, is me nu ook duidelijk. Dat is echt een miskoop.
Verder maken de eartips wel uit. Ik heb wat Spinfits gekocht en die helpen echt. Helaas kunnen ze de JBLs niet veel beter maken..
@T_elic probeer de JBL eens zonder de adaptive ANC. Ik heb gemerkt dat de EQ bijvoorbeeld niet werkte met Adaptive ANC.
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 29-10-2023 21:52 ]
Ik heb zelf de Q5k sinds dit vorig weekend, nadat een maatje van me er erg lovend over was. Geweldig ding! Kan ook in een een mode waarbij de accu niet gebruikt word, perfect voor kantoor gebruik. Ook allemaal EQ spul, mocht je dat handig vinden. Mocht je dit niet zo trekken zou ik voor de fiio's gaan denk ik. Betere batterij en langere duur dacht ikPractics schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:37:
Heb momenteel een Sennheiser IE600 met een ibasso DC04PRO echter ben ik niet helemaal onder de indruk en begin mij te storen aan de dac. Deze slurpt telefoon/tablet leeg en geen ios ondersteuning voor Apple. Nu dus eigenlijk opzoek naar iets meer instel mogelijkheden en liefst met bluetooth en een eigen accu. Iemand hier toevallig goede suggestie?
Chaling ru8 helaas bedraad en geen accu
Fiio brt7 alleen zijn daar de reviews niet zo lovend van
Qudelix-5K helaas geen 4,4mm poort
[ Voor 10% gewijzigd door Danny Phantom op 29-10-2023 01:21 ]
Thanks voor je antwoord! Ik zal nog eens in de app kijken, maar volgens mij kan je bij de 2 dus niet anc uit zetten. Je kan switchen tussen anc of omgevingsgeluid, en beide geven gewoon heel veel ruis. Zal morgen nog eens uitzoeken of in anc ergens uit kan zettengambieter schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:06:
[...]
Het is de ANC die het probleem is. De wind setting is vaak het verminderen van de ANC sterkte. Dat is net toegevoegd bij de laatste firmware update van mijn Earfun Air Pro 3. Verder doen de Soundcore earbuds dat goed, zoals de Liberty NC4, de A40 en ik heb ook de Life P3, die heeft geen aparte setting maar de wind is niet problematisch. Ik gebruik alleen steeltjes op de fiets zodat ik ze met een touwtje kan verbinden (zie gambieter in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic")
Dat de JBL Live Pro 2 bagger is, is me nu ook duidelijk. Dat is echt een miskoop.
Verder maken de eartips wel uit. Ik heb wat Spinfits gekocht en die helpen echt. Helaas kunnen ze de JBLs niet veel beter maken..
@T_elic probeer de JBL eens zonder de adaptive ANC. Ik heb gemerkt dat de EQ bijvoorbeeld niet werkte met Adaptive ANC.
Je hebt ook OFF? Ze liggen op mijn werk, zal morgen eens kijken. Maar het gaat erom dat je de ANC manueel zet, niet op Adaptive.T_elic schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:57:
Thanks voor je antwoord! Ik zal nog eens in de app kijken, maar volgens mij kan je bij de 2 dus niet anc uit zetten. Je kan switchen tussen anc of omgevingsgeluid, en beide geven gewoon heel veel ruis. Zal morgen nog eens uitzoeken of in anc ergens uit kan zetten
Net even gekeken en je hebt gelijk. De lay-out is wat anders dan bij de 1, het is nu een off-switch geworden. Ik ga van de week even kijken hoe dit op de fiets klinkt, voor nu bedankt voor je hulp!gambieter schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:29:
[...]
Je hebt ook OFF? Ze liggen op mijn werk, zal morgen eens kijken. Maar het gaat erom dat je de ANC manueel zet, niet op Adaptive.
Ik ben op zoek naar oordopjes voor het thuiswerken. Ik heb een Pixel 8 pro en Google Pixel buds pro, maar die zijn niet fijn om uren per dag in je oren te hebben.
Ik ben eigenlijk op zoek naar oordopjes die je niet in je oor kanaal stopt maar gewoon in je oor, vergelijkbaar met een Apple airpods gen 3 (stem style). Er is geen budget en ik wil ook geen koptelefoon over mijn hoofd.
Die zijn er zat. Welke heb je zelf al gevonden? Soundpeats, Soundcore, 1More, Edifier, etc. Nu is het zo algemeen en heb je zelf niets geprobeerd.Desaf schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:35:
Goedemiddag,
Ik ben op zoek naar oordopjes voor het thuiswerken. Ik heb een Pixel 8 pro en Google Pixel buds pro, maar die zijn niet fijn om uren per dag in je oren te hebben.
Ik ben eigenlijk op zoek naar oordopjes die je niet in je oor kanaal stopt maar gewoon in je oor, vergelijkbaar met een Apple airpods gen 3 (stem style). Er is geen budget en ik wil ook geen koptelefoon over mijn hoofd.
@Desaf precies wat @gambieter zegt, wat heb je zelf al uitgezocht. Dit forum is niet bedoeld om als helpdesk te gebruiken zonder dat je zelf deelt wat je gedaan hebt.Desaf schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:35:
Goedemiddag,
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Jawel ik heb de soundcore liberty 4 nc geprobeerd maar die had een slechte verbinding en gingen toch in mijn oorkanaal. Ik ben gewoon op zoek naar een paar opties voor een goede kwaliteit oordopjes zonder dat ze in je oor gaan, voornamelijk voor teams en bellen. Ze mogen best 150 euro of meer kosten.PaT schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:56:
[...]
@Desaf precies wat @gambieter zegt, wat heb je zelf al uitgezocht. Dit forum is niet bedoeld om als helpdesk te gebruiken zonder dat je zelf deelt wat je gedaan hebt.
Ik heb in het verleden een iPhone gehad en toen de Apple airpods 3 gehad. Die bevielen prima.
[ Voor 6% gewijzigd door Desaf op 14-12-2023 19:33 ]
Ja, de Liberty 4 NC is met eartips, dat is toch duidelijk van de foto's en beschrijving?Desaf schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:25:
Jawel ik heb de soundcore liberty 4 nc geprobeerd maar die had een slechte verbinding en gingen toch in mijn oorkanaal. Ik ben gewoon op zoek naar een paar opties voor een goede kwaliteit oordopjes zonder dat ze in je oor gaan, voornamelijk voor teams en bellen. Ze mogen best 150 euro of meer kosten.
Ik heb in het verleden een iPhone gehad en toen de Apple airpods 3 gehad. Die bevielen prima.
Je moet zoeken naar semi in-ear/open fit. De Samsung Buds Live zijn heel comfortabel en zeer goed geprijsd tegenwoordig. Edifier heeft de W320TN, Soundpeats de Air3 HS deluxe, Air3, Air4 Lite, Air4, TrueAir2. Zat keuze en onderzoeksmateriaal, een paar van de verkeerde soort noemen is geen zoeken. Je kunt de Airpods 3 ook gewoon op Android gebruiken.
Voor Teams of bellen, tja. Uitproberen.
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 15-12-2023 02:58 ]
De Soundpeats Air4 Lite is denk ik precies wat je zoekt. Check anders even scarbir.com- hij noemt ze half-inears.Desaf schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:25:
[...]
Jawel ik heb de soundcore liberty 4 nc geprobeerd maar die had een slechte verbinding en gingen toch in mijn oorkanaal. Ik ben gewoon op zoek naar een paar opties voor een goede kwaliteit oordopjes zonder dat ze in je oor gaan, voornamelijk voor teams en bellen. Ze mogen best 150 euro of meer kosten.
Ik gebruik nu slaap dopjes van pluggerz en die zitten lekker vandaar dat ik hier op uit kwam.
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en hoe de "fit" van de iems is?
En hoe de isolatie is etc.
[ Voor 4% gewijzigd door Monkeyk2010 op 23-12-2023 14:34 ]
Noise-cancelling vind ik niet meer belangrijk (op de xm4's werkte die toch maar nauwelijks). Maar wel dat ze draadloos zijn.
Welke oordopjes zijn dan aan te raden, qua geluidskwaliteit?
Meest logische zou zijn de Sony wf-1000xm5, tenzij je ontevreden was met de voorgangers. Lees anders dit artikel ook eens:Raymond schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:29:
Ik ben bang dat ik mn wf-1000xm4 ben kwijt geraakt. Dus ik ben me aan het orienteren op nieuwe oordopjes.
Noise-cancelling vind ik niet meer belangrijk (op de xm4's werkte die toch maar nauwelijks). Maar wel dat ze draadloos zijn.
Welke oordopjes zijn dan aan te raden, qua geluidskwaliteit?
review: Elf luxe in-ears - Om in je oren te knopen - Update
Dan betaal je de hoofdprijs voor iets wat veel goedkopere oordopjes ook doen (goed geluid). Bij Sony zal dan de WF-C500 (geen ANC) al voldoen, of als je wat beters wilt, de Linkbuds S. Mbt de WF-1000xm5, je moet houden dan die foam eartips.swhnld schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:03:
Meest logische zou zijn de Sony wf-1000xm5, tenzij je ontevreden was met de voorgangers. Lees anders dit artikel ook eens:
review: Elf luxe in-ears - Om in je oren te knopen - Update
Sennheiser heeft de CX en de CX Plus, de eerste heeft geen ANC. En Sennheiser claimt het beste geluid te hebben. Zelf heb ik net de 1More Evo gekocht voor de helft van de prijs (een heel kortdurende aanbieding) en daar is het geluid ook erg mooi (niet zo bass-dominated) en de ANC is wel goed.
[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 05-02-2024 15:13 ]
Ik vraag me wel af of die goedkopere varianten een vergelijkbare geluidskwaliteit leveren?
Mij bekruipt het gevoel dat de "topmodellen" naast de beste anc, ook het beste geluid leveren, als ik alle reviews een beetje bekijk.
Anoniem: 1221402
Ik ben dus op zoek naar iets wat goed past, evt met zo'n extra vleugel voor in de oren. Wat door weer en wind kan, met een budget tot €200,-. Tot slot goede EQ mogelijkheden voor een referentie harman curve met iets meer bass (of gewoon een set die stock al direct goed is). Ik vind de EQ van Sony geweldig, daarmee kon ik de geluidscurve goed instellen voor een redelijke referentie harman curve met iets meer bass dan standaard (via frequency response van RTINGS).
Soundcore heeft goede oordopjes, vaak met wat veel bas, maar als je er eentje met HearID neemt (Liberty 4NC, A40, nieuwe p40i) dan kun je ook aparte eartips nemen. Ik heb nu de Soundcore A40 in met SpinFit eartips, die zijn vaak beter dan de meegeleverde. Wel wat duurder, maar een stuk flexibeler en bewegen mee. De Spinfit Omni is hun nieuwe wapen en gaat wat dieper, ik gebruik zelf de CP1025 die wat minder diep gaat (vind ik prettiger). Ze hebben allemaal een Wind Noise Reduction mode, welke buiten helpt, en minstens IPX4.Anoniem: 1221402 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:33:
Mijn wf-sp800n begint een beetje aan het einde van zijn tijd te komen, er komen steeds vaker vreemde geluiden uit of het stoort steeds vaker bij bepaalde situaties. Zal na 3.5 jaar bijna aan vervanging toe zijn. Destijds was Sony wel één van de koplopers met earbuds, goede bass en ANC. Nou zijn mijn oren best lastig, de wf-1000mx3 bijvoorbeeld viel regelmatig uit met elk dopje. Veel oordopjes getest voordat ik bij de juiste kwam die niet steeds er uit vielen.. Ik zal vast niet de enige met het probleem zijn, dus vandaar mijn vraag hier.
Ik ben dus op zoek naar iets wat goed past, evt met zo'n extra vleugel voor in de oren. Wat door weer en wind kan, met een budget tot €200,-. Tot slot goede EQ mogelijkheden voor een referentie harman curve met iets meer bass (of gewoon een set die stock al direct goed is). Ik vind de EQ van Sony geweldig, daarmee kon ik de geluidscurve goed instellen voor een redelijke referentie harman curve met iets meer bass dan standaard (via frequency response van RTINGS).
En ze zijn een stuk goedkoper. Ik ben er erg tevreden mee, heb ze alle drie (Liberty 4NC, A40, p40i).
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 22-03-2024 17:58 ]
Ah tof, bedankt! De liberty 4NC komt redelijk overheen met mijn wf-sp800n, paar kleine tweaks in EQ nodig om de rest naar wens te stellen. De flink betere ANC in de bass is ook meer dan welkom. Ik zal die spinfit omnis eens testen, volgens mij zal iets dieper beter passen in mijn oor.gambieter schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:41:
[...]
Soundcore heeft goede oordopjes, vaak met wat veel bas, maar als je er eentje met HearID neemt (Liberty 4NC, A40, nieuwe p40i) dan kun je ook aparte eartips nemen. Ik heb nu de Soundcore A40 in met SpinFit eartips, die zijn vaak beter dan de meegeleverde. Wel wat duurder, maar een stuk flexibeler en bewegen mee. De Spinfit Omni is hun nieuwe wapen en gaat wat dieper, ik gebruik zelf de CP1025 die wat minder diep gaat (vind ik prettiger).
En ze zijn een stuk goedkoper. Ik ben er erg tevreden mee, heb ze alle drie (Liberty 4NC, A40, p40i).
Alleen even opletten met de pasvorm. De Spinfit hebben ronde vorm (deels flexibel), maar de 4NC hebben een soort van ovale vorm, meer hoekig. De Spinfits passen daar niet op. Nu zijn de meegeleverde oordopjes daarvan wel goed, zelfde voor de p40i. Bij andere merken (JBL, 1More) zijn de meegeleverde oordopjes een stuk slechter.Anoniem: 1221402 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:10:
Ah tof, bedankt! De liberty 4NC komt redelijk overheen met mijn wf-sp800n, paar kleine tweaks in EQ nodig om de rest naar wens te stellen. De flink betere ANC in de bass is ook meer dan welkom. Ik zal die spinfit omnis eens testen, volgens mij zal iets dieper beter passen in mijn oor.
:fill(white):strip_exif()/f/image/aIpLUwaj52GqG1J8R0arDpri.png?f=user_large)
@Anoniem: 1221402 hier kun je het verschil zien tussen de A40 met Spinfit CP1025, en de Liberty 4NC met de meegeleverde eartips.
Hoezo kun je het volume tijdens het bellen niet veranderen? Misschien niet via de oortjes, maar wel gewoon met de volume knoppen op je telefoon.cosmos81 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:09:
Newbee oordopjes gebruiker hier. Sinds enkele dagen een setje Soundcore Liberty 4NC in gebruik, deze bevallen mij op zich prima. Echter het volume met telefoneren is voor mij net wat te zacht, kan helaas het volume dan niet harder of zachter zetten ? Absolut volume in de ontwikkelaarsopties al uit en aangezet maar helaas, misschien kan het ook aan mijn mobieltje (Google Pixel 4A/5G) liggen ?
Klopt, helaas blijkt het geluid met telefoneren dan toch nog net wat te zacht voor mij.RepareerDroid schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:48:
[...]
Hoezo kun je het volume tijdens het bellen niet veranderen? Misschien niet via de oortjes, maar wel gewoon met de volume knoppen op je telefoon.
Uiteindelijk erg tevreden met de 4nc. De ovale vorm zit mij toch wat beter dan standaard rond. Moet links nog wel eens bijstellen, maar die is altijd al moeilijker met oordopjes. Tijdens sporten, fietsen, wandelen vallen ze er in ieder geval niet uit. Heb links de medium maat, maar eigenlijk moet ik nog een maat tussen M en L hebben.gambieter schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:26:
[Afbeelding]
@Anoniem: 1221402 hier kun je het verschil zien tussen de A40 met Spinfit CP1025, en de Liberty 4NC met de meegeleverde eartips.
Fijn geluid ook, veel bass en een nauwkeurige test voor je voorkeuren. Ik ben wel van wat extra bass, dus de test in de app kwam van zichzelf al uit op de juiste EQ met net nog wat extra bass, met de mids en treble neutraal zoals ze stock zijn (volgens rtings).
Noise cancelling is ook flink beter dan de wf-sp800n die ik eerder had. Kon er nog net 1 scoren voor 65 euro, kort daarna waren ze terug naar 85 gegaan. Wat een kwaliteit voor dopjes van 65 euro. Goed dat ik even hier kwam vragen, had al zo'n vermoeden dat de kwaliteit niet meer enkel bij de grote dure spelers lag zoals enkele jaren terug Sony de koploper was. De 40-50 uur aan accu is ook niet mis.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1221402 op 30-03-2024 13:14 ]
Ik gebruik dit om oordopjes niet kwijt te raken bij het fietsen mochten ze los komen te zitten: gambieter in "[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)"Anoniem: 1221402 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:03:
Uiteindelijk erg tevreden met de 4nc. De ovale vorm zit mij toch wat beter dan standaard rond. Moet links nog wel eens bijstellen, maar die is altijd al moeilijker met oordopjes. Tijdens sporten, fietsen, wandelen vallen ze er in ieder geval niet uit. Heb links de medium maat, maar eigenlijk moet ik nog een maat tussen M en L hebben.
Ja, de kwaliteit van de ANC is goedNoise cancelling is ook flink beter dan de wf-sp800n die ik eerder had. Kon er nog net 1 scoren voor 65 euro, kort daarna waren ze terug naar 85 gegaan. Wat een kwaliteit voor dopjes van 65 euro. Goed dat ik even hier kwam vragen, had al zo'n vermoeden dat de kwaliteit niet meer enkel bij de grote dure spelers lag zoals enkele jaren terug Sony de koploper was. De 40-50 uur aan accu is ook niet mis.
Die 40-50 uur totaal (9 uur in de buds) haal je alleen als je geen LDAC gebruikt, dat slurpt batterij, zeker samen met ANC. Als je multipoint wil gebruiken, dan kun je geen LDAC gebruiken, terug naar AAC. Niets mis mee
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 30-03-2024 20:16 ]
Ik wil ze graag hebben voor bij het wandelen, mountainbiken en hardlopen, maar ben nu continue aan het k$tten om ze weer goed in te krijgen. Ik kan snappen dat als ik aan het eten ben tijden wandelen dat het wat lastig is door de kauwbeweging maar ook zonder werken ze zich er heel snel uit.
Wat is nu de truuk precies? Grotere maar die strakker zit of juist kleiner zodat ze dieper klemmen.
Begon met sony 1000xM3, toen samsung (type weet ik ff niet meer), daarna no-name#1, nu no-name #2, allemaal hetzelfde liedje.
Ik neem aan dat je van al die doppen ook verschillende maten eartips hebt geprobeerd? Als je te kleine eartips gebruikt dan klemmen ze niet goed (uiteraard) maar als ze te groot zijn dan drukken ze zichzelf uit je oor. En dan kan het ook zo zijn dat je gehoorgang zo nauw is, óf juist zo groot, dat eigenlijk niks goed past. In dat geval kun je proberen de juiste maat eartips te vinden (moet wel passend zijn voor de buds die je hebt). Die van Spinfit zijn goed aangeschreven, maar verder staat Ali vol met die dingen dus de kans is groot dat je wat kunt vinden.superduper schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:58:
Ik raak echt gruwelijk gefrustreerd door mijn zoektoch naar in-ears die wel blijven zitten. Inmiddels 4 setjes verder met alle mogelijk maten dopjes, maar ze flikkeren er allemaal uit, soms al na 3 stappen.
Ik wil ze graag hebben voor bij het wandelen, mountainbiken en hardlopen, maar ben nu continue aan het k$tten om ze weer goed in te krijgen. Ik kan snappen dat als ik aan het eten ben tijden wandelen dat het wat lastig is door de kauwbeweging maar ook zonder werken ze zich er heel snel uit.
Wat is nu de truuk precies? Grotere maar die strakker zit of juist kleiner zodat ze dieper klemmen.
Begon met sony 1000xM3, toen samsung (type weet ik ff niet meer), daarna no-name#1, nu no-name #2, allemaal hetzelfde liedje.
Alternatief zijn earbuds die gemaakt zijn voor gebruik tijdens sporten. Die hebben vaak haken meegeleverd waarmee de doppen extra gefixeerd kunnen worden
Dank voor de tip. Die zijn wel enormmm prijzig met ~30/paar. Aangezien ik ook nog niet weet welke maat ik dan precies nodig heb, duur gokjeRaymond schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:19:
Ik heb op mijn sony XM4's tips van comply zitten. Die moet je eerst een beetje indrukken en dan pas het oordopje in je oor stoppen. Daar zetten die tips weer uit. Bij mij klemmen die wel heel goed vast (ik kan er prima mee hardlopen). Maargoed, in de praktijk blijkt dat veel dingen bij mij veel minder problematisch zijn dan bij anderen
Ik heb ze voor 25 via amazon, er zitten 3 paar in een pakje. De maat vind ik kloppen met de standaard-tips.superduper schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:23:
[...]
Dank voor de tip. Die zijn wel enormmm prijzig met ~30/paar. Aangezien ik ook nog niet weet welke maat ik dan precies nodig heb, duur gokje
Dus als je gewoonlijk een L op je in-ears hebt zitten, heb je ook L nodig van comply.
Zijn idd nu wel 30:
Comply TrueGrip Pro Memory Foam Tips für alle Jabra True Wireless Ohrhörer Large schwarz https://amzn.eu/d/i5RNxca
(Er staat jabra bij, maar ze zij ook passend voor de sony xm)
[ Voor 18% gewijzigd door Raymond op 18-04-2024 15:34 ]
Ik heb mijn WF-SP800N denk ik ook zo'n 3,5 jaar inmiddels. Ik ben er super tevreden mee, maar begin ook steeds vaker vreemde geluiden te horen of dat een van de twee oortjes even wegvalt of dat het contact met het doosje niet goed gaat waardoor ze niet uitgaan. Daarnaast zijn de 'schelpen' (oorhaken?) inmiddels aan beide kanten afgescheurd (en ik kan geen nieuwe vinden online, wat wel zonde is qua repareerbaarheid) waardoor ze bij activiteit niet stevig meer blijven zitten.Anoniem: 1221402 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:33:
Mijn wf-sp800n begint een beetje aan het einde van zijn tijd te komen, er komen steeds vaker vreemde geluiden uit of het stoort steeds vaker bij bepaalde situaties. Zal na 3.5 jaar bijna aan vervanging toe zijn. Destijds was Sony wel één van de koplopers met earbuds, goede bass en ANC.
Ik gebruikte ze voor hardlopen/fitness en op kantoor/in de trein. Voor op kantoor/in de trein wil ik eigenlijk een goede koptelefoon gaan kopen, maar voor hardlopen liever oortjes. Ben bang dat ik op zoek moet naar redelijk goedkope nieuwe, want dit gaat nu niet meer helaas. Toch jammer dat Sony niet echt goede reserve onderdelen weet te leveren.
Ik kijk nu naar de WF-C500 oordopjes puur voor het sporten, om het geld te stoppen in de koptelefoon voor de goede muziek. Echter hebben deze geen oorhaken dus ik betwijfel of ze echt goed zijn voor hardlopen. In de beschrijving staat wel dat ze voor sporten zijn, maar ik kan dat niet goed inschatten. Iemand deze oortjes in bezit?
Foam moet je wel liggen, ik heb ook wat Comply's liggen en Sonicfoam, maar ik kan niet tegen dat volle gevoel (watten) in mijn oren. Ik kan de Spinfit eartips van harte aanbevelen, die gebruik ik op meerdere earbuds om de minder goede meegeleverde eartips te vervangen.Raymond schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:32:
Ik heb ze voor 25 via amazon, er zitten 3 paar in een pakje. De maat vind ik kloppen met de standaard-tips.
Dus als je gewoonlijk een L op je in-ears hebt zitten, heb je ook L nodig van comply.
Zijn idd nu wel 30:
Comply TrueGrip Pro Memory Foam Tips für alle Jabra True Wireless Ohrhörer Large schwarz https://amzn.eu/d/i5RNxca
(Er staat jabra bij, maar ze zij ook passend voor de sony xm)
Ik ben een fan van de soundcore liberty 4 nc, al zal het niet stevig genoeg zijn voor hardlopen vermoed ik. In ieder geval niet bij mij, maar bij mijn oren zit nooit iets echt stabiel.DennisCle schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:31:
[...]
Ik heb mijn WF-SP800N denk ik ook zo'n 3,5 jaar inmiddels. Ik ben er super tevreden mee, maar begin ook steeds vaker vreemde geluiden te horen of dat een van de twee oortjes even wegvalt of dat het contact met het doosje niet goed gaat waardoor ze niet uitgaan. Daarnaast zijn de 'schelpen' (oorhaken?) inmiddels aan beide kanten afgescheurd (en ik kan geen nieuwe vinden online, wat wel zonde is qua repareerbaarheid) waardoor ze bij activiteit niet stevig meer blijven zitten.
Ik gebruikte ze voor hardlopen/fitness en op kantoor/in de trein. Voor op kantoor/in de trein wil ik eigenlijk een goede koptelefoon gaan kopen, maar voor hardlopen liever oortjes. Ben bang dat ik op zoek moet naar redelijk goedkope nieuwe, want dit gaat nu niet meer helaas. Toch jammer dat Sony niet echt goede reserve onderdelen weet te leveren.
Ik kijk nu naar de WF-C500 oordopjes puur voor het sporten, om het geld te stoppen in de koptelefoon voor de goede muziek. Echter hebben deze geen oorhaken dus ik betwijfel of ze echt goed zijn voor hardlopen. In de beschrijving staat wel dat ze voor sporten zijn, maar ik kan dat niet goed inschatten. Iemand deze oortjes in bezit?
Wellicht de net nieuwe soundcore sport x20? Ik vermoed dat die qua geluid hetzelfde zal zijn als de liberty, dus veel bass net als de Sony, maar met een veel betere ANC en iets meer treble wat bij de Sony best muted is zonder EQ.
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Ik zou dan juist goedkoper gaan. Je zegt niet hoe belangrijk ANC is voor je? De Soundcore Liberty 4NC is genoemd, maar ook de 1more Evo is mooi geluid in mijn ervaring en die kosten minder dan de helft als die topmodellen en kunnen dus makkelijker vervangen worden, en heeft een erg goede app met HearID.Pharminepulse schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:27:
Ik heb sinds afgelopen september de Sennheiser Momentum True wireless 3, hiervoor had ik de nr2 en daarvoor de bedrade CX300/400. Eigenlijk altijd wel bij sennheiser gebleven dus. De true nr 2 gingen 2 jaar mee en kreeg daarna accuproblemen, als in na 20 minuten zijn ze weer leeg, daarvoor in plaats de true 3 gekocht, maar lijken nu na ongeveer een half jaar een defect te hebben, lijm laat los en geluid is een heel stuk lager aan de rechter in ear. ik vond om de 2 jaar nieuwe in ears kopen wel prima, maar om nu na een half jaar weer €300 neer te leggen gaat me een beetje te ver en sennheisers retourneren lijkt nogal een gedoe zo te lezen, wil daarnaast ook zsm weer in bezit zijn van in ears. Ik ben dus nu opzoek naar oortjes die lang mee gaan, maar vooral ook comformtabel zitten en daarnaast een goede geluidskwaliteit hebben. Ik heb rond de periode dat ik de true 2 kocht ook de sony wf1000 xm3 gekocht, na vergelijken met de true 2, de laatste gehouden vanwege comfort vooral. Is het comfort van de XM4 en 5 beter dan de 3? Ik krijg niet helemaal duidelijk hoe de bouwkwaliteit is tegenover de true 3. Iemand mogelijk ervaring met de Sennheiser true 4 of kan ik echt beter naar een ander merk kijken? ik heb oa ook gekeken naar de Jabra elite 10 en de Bose quiet comfort earbuds, maar bij beide lijken snel defect te raken. Kwam ook nog de Denon Perl pro tegen, waar ook de geluidskwaliteit erg goed schijnt te zijn, maar na heel wat zoeken krijg ik ook niet duidelijk wat de bouwkwaliteit is, iemand ervaring met de denon of suggesties voor andere in ears dan ik genoemd heb?
De Jabra Elite 10 schijnt comfortabel te zijn, maar heeft geen hoge kwaliteit codecs (alleen SBC/AAC).
In basis is het geluid fijn, en kan ik er ook goed mee bellen. Dus ben ik basis over de primaire functies heel tevreden. Ik heb echter 1 probleem. De oortjes hebben een soort Touch controls, waarbij het aanraken van de buds aan de buitenzijde van je oor, allerlei acties verrichten. De acties die bijvoorbeeld plaatsvinden is het ophangen van een telefoongesprek of het stoppen van audiobook/video/muziek.
De buds blijven in basis redelijk zitten, maar je moet echt wel om de 10 minuten even aandukken, om te zorgen dat ze er niet uitvallen.
Nu kan je wear app het touch deel blokkeren, maar dit werkt dan alleen op dat moment, en op het moment dat je opnieuw de buds via bluetooth verbind, moet je opnieuw naar de wear app om te zorgen dat hij touch blokkeerd. Het typische is dat de instelling van blokkeren in de wear app wel blijft staan, maar het pas werkt als je de wear app even hebt geopend na het verbinden via bluetooth.
Dus wat nu de vervelende routine is: Als ik aan het bellen ben, en ik merk dat ik de buds moet aandrukken, moet ik eerst even de wear app openen voordat ik ze aanraak anders hang ik per ongelijk op.
Wat ik al heb geprobeerd, ik heb een stuk zwarte plakband op maat gesneden om precies het touch deel af te dekken. Maar daar gaat de touch doorheen.
Heeft iemand een goed idee om het touch deel permanent uit te schakelen?
Goed advies, zelf de Soundcore Liberty 4NC gehad voor het geld meer dan prima vond alleen het geluidsvolume met telefoneren in bv een auto wat te zacht voor mij tevens beviel de tik-bediening mij niet. Daarna een paar Oppo Enco X, stond versteld wat voor geluid hieruit kwam vond het een stuk zuiverder klinken als bij de 4NC, telefoneren ook prima, de slide/touch bediening vond ik ook vele malen fijner. Tenslotte de Jabra Elite 10, wat een (premium) geluid ! Ondanks alleen (SBC/AAC) miste ik LDAC vd 4NC totaal niet, geluidskwaliteit/volume meer dan prima ook op hogere volumes zuiver, klik bediening vind ik vele malen veel fijner, ANC is wat minder maar voor mij voldoende, hoef niet helemaal afgesloten vd buitenwereld te zijn. Belkwaliteit super in alle omstandigheden. Tenslotte het draagcomfort dat was van alle voorgenoemde het fijnste: je voelt ze op den duur niet meer, deze zijn zeer comfortabel.gambieter schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:28:
[...]
Ik zou dan juist goedkoper gaan. Je zegt niet hoe belangrijk ANC is voor je? De Soundcore Liberty 4NC is genoemd, maar ook de 1more Evo is mooi geluid in mijn ervaring en die kosten minder dan de helft als die topmodellen en kunnen dus makkelijker vervangen worden, en heeft een erg goede app met HearID.
De Jabra Elite 10 schijnt comfortabel te zijn, maar heeft geen hoge kwaliteit codecs (alleen SBC/AAC).
Klopt allemaal. Er is geen "beste" keuze, het hangt af van wat belangrijk is voor de user. Voor mij is bellen, latency of transparancy totaal onbelangrijk, ik gebruik ze voor ANC en muziek en comfort. Maar voor anderen is dat weer andersom.cosmos81 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:36:
Goed advies, zelf de Soundcore Liberty 4NC gehad voor het geld meer dan prima vond alleen het geluidsvolume met telefoneren in bv een auto wat te zacht voor mij tevens beviel de tik-bediening mij niet. Daarna een paar Oppo Enco X, stond versteld wat voor geluid hieruit kwam vond het een stuk zuiverder klinken als bij de 4NC, telefoneren ook prima, de slide/touch bediening vond ik ook vele malen fijner. Tenslotte de Jabra Elite 10, wat een (premium) geluid ! Ondanks alleen (SBC/AAC) miste ik LDAC vd 4NC totaal niet, geluidskwaliteit/volume meer dan prima ook op hogere volumes zuiver, klik bediening vind ik vele malen veel fijner, ANC is wat minder maar voor mij voldoende, hoef niet helemaal afgesloten vd buitenwereld te zijn. Belkwaliteit super in alle omstandigheden. Tenslotte het draagcomfort dat was van alle voorgenoemde het fijnste: je voelt ze op den duur niet meer, deze zijn zeer comfortabel.
Wel heel belangrijk zijn de eartips. Mijn veel gebruikte earbuds hebben Spinfits, zo veel comfortabeler dan de meegeleverde eartips. Ben op zich heel benieuwd naar de Jabra Elite 10, net te duur om te proberen. De Sony WF-1000xm5 met de foam-achtige eartips loop ik met een grote boog omheen.
Iemand een goed alternatief voor iets met een mooi vol geluid tot €300?
Heb je dan geen enkel onderzoek gedaan voor de aanschaf? Dat de WF-1000xm5 problematisch kan zijn is allang bekend. Mensen vinden ze fantastisch of walgelijk slecht, geen middenweg.Ruudje88 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:57:
Ik heb vandaag de Sony WF-1000XM5 gekocht bij MediaMarkt in de aanbieding maar de pasvorm en geluidskwaliteit schieten tekort voor mijn doen. Het echte volle geluid met lage bas tonen van mijn vorige Bose earplugs mis ik en het voelt net alsof ze elk moment uit mijn oren gaan vallen 😅.
Iemand een goed alternatief voor iets met een mooi vol geluid tot €300?
Welke alternatieven heb je bekeken? Zat keuzes, Sennheiser heeft net wat nieuws uit.
Het nadeel bij oordopjes is dat je ze zelf niet kan testen en ze daardoor op de gok koopt met wat vertrouwen vanuit die reviews.
Ik zou de Bose QC Ultra nog kunnen overwegen maar ook dat is een gok.
Kijk volgende keer ook naar gebruikersreviews, niet alleen de standaard websites. De Sony WF-1000xm series doet aan een soort van memory foam doppen, en die werken of heel goed of helemaal niet.Ruudje88 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:01:
Jawel, als in reviews waar deze veelal de hemel in geprezen worden.
Het nadeel bij oordopjes is dat je ze zelf niet kan testen en ze daardoor op de gok koopt met wat vertrouwen vanuit die reviews.
Ik zou de Bose QC Ultra nog kunnen overwegen maar ook dat is een gok.
uitvoering: Sony WF-1000XM5 (Zwart)
Als het je om geluid gaat en niet om ANC, dan wordt Sennheiser vaak aangeprezen. Ik ben zelf heel tevreden over mijn Soundcore dopjes, maar ook over de 1More Evo; ouder topmodel van ze, maar geluid is mooi helder en niet zo overdreven bas zoals zoveel ANC oordopjes tegenwoordig hebben.
Persoonlijk koop ik juist wat goedkopere dopjes, kun je wat meer uitproberen. Maar dan wel de eartips vervangen met Spinfit dopjes, zoveel betere pasvorm.
Dat zou je eventueel nog kunnen proberen met de Sony's? Zie dit artikel, is een goede review website: https://www.loudnwireless...cements-silicone-and-foam
En dit zijn de Spinfits voor de XM5: https://spinfit-eartip.co.../productdetail/99?lang=en
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 25-05-2024 23:23 ]
Ik was over de geluidskwaliteit van de Sony XM4 wel te spreken. Als je de dopjes goed in je oor hebt, klinken ze echt goed. De ANC van de XM4 is ook best goed. Nadeel voor mij was dat ik ze nog geregeld even moest aandrukken. Zelfs met de kleinste tips waren ze voor mij net aan de grote kant.
Ik vind ANC een toegevoegde waarde maar hoef hierin niet perse het beste onder de zon (Bose?). Ik gebruik mijn dopjes vooral voor het luisteren naar muziek en wil dan ook graag dopjes met goede geluidskwaliteit.
Tijdens mijn zoektocht kom ik dan geregeld de Denon Perl Pro tegen. Ik ben benieuwd of hier mensen rondhangen die ook deze dopjes gebruiken en mij kunnen vertellen of deze inderdaad de moeite waard zijn. Ik hecht meer waarde aan de mening van mijn medetweakers dan aan de mening van veelal gesponsorde reviews.
Na wat opzoeken terecht gekomen bij de Yanyin Canon II, dewelke een stuk boven mijn initiële budget lagen maar goed, ik wil ze zeker eens een kans geven. Benieuwd of ‘high end’ IEM’s van een, voor mij onbekend merk, een hoorbaar verschil gaan geven op een gewone smartphone.
Een aparte DAP aankopen krijg ik thuis niet verkocht, denk ik.
Uiteindelijk €300 betaald op AliExpress (coupon + cashback). Als ze aankomen post ik zeker een review.
Keep on running
Mocht daar geen bevredigende oplossing uitkomen, dan ga ik denk ik toch voor de Denon Perl Pro. Ik ben verder heel tevreden over Sony (goed geluid en goede ANC) maar ik lees te vaak dat mensen de XM5 niet lekker vinden zitten.
Ze blijven alleen uit mijn oren vallen, dus ben ik op zoek naar een oplossing daarvoor. De bijgeleverde eartips heb ik allemaal geprobeerd.
Ik heb verder geen ervaring met dergelijke earbuds, dus ik heb geen referentie naar een pasvorm die wel werkt. Soms denk ik dat de vorm van mijn oor gewoon niet geschikt is.
Ik lees hier goede ervaringen over SpinFit en ik vond online ook Comply Foam als optie.
Ik wil alleen liever niet zomaar van alles bestellen. De juiste maat vinden is al ingewikkeld genoeg, denk ik.
Is er iemand die de gouden tip voor me heeft?
Je hebt hier twee mogelijke issues, de stock eartips van de Soundcore zijn wat ondiep en mogelijk de pasvorm van jouw oren. Ik heb de Liberty 4NC (zie [Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC), specifiek gambieter in "[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)"), en heb samen met andere users daar geexperimenteerd.Brrrtje? schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:12:
Ik heb de Soundcore Liberty 4 en ik ben zeer tevreden over de geluidskwaliteit.
Ze blijven alleen uit mijn oren vallen, dus ben ik op zoek naar een oplossing daarvoor. De bijgeleverde eartips heb ik allemaal geprobeerd.
Ik heb verder geen ervaring met dergelijke earbuds, dus ik heb geen referentie naar een pasvorm die wel werkt. Soms denk ik dat de vorm van mijn oor gewoon niet geschikt is.
Ik lees hier goede ervaringen over SpinFit en ik vond online ook Comply Foam als optie.
Ik wil alleen liever niet zomaar van alles bestellen. De juiste maat vinden is al ingewikkeld genoeg, denk ik.
Is er iemand die de gouden tip voor me heeft?
Zie hier een foto van drie Spinfit opties, met de stock eartips ernaast getoond. Links de Liberty 4NC met de Spinfit CP100 erop (veel beter dan de stock eartips), midden de JBL Live Pro 2 met de Spinfit Omni, en rechts de 1More Evo met de Spinfit CP1025 (ondiepere eartips).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XskA3UdgBhSiPmxtl9zHSZzp.jpg?f=user_large)
Deze werken allemaal beter voor mij dan de stock eartips.
Qua Comply of andere foam, daar moet je van houden. Het geeft bij mij het gevoel dat ik watten in mijn oor heb en het gaat sneller pijn doen. Anderen zweren erbij. Maar voor mij geen optie. De Sony WF-1000XM5 heeft een soort van foam eartips en daar zie je hetzelfde, mensen vinden het of goed, of vreselijk. Zie een paar posts eerder hier.
Qua maat: ik hou dezelfde maat aan, medium. Dat werkt voor mij goed.
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 24-07-2024 12:29 ]
Kleine update. Ze hebben de buds vervangen (wel mijn eigen case terug).Gadgeteer schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:46:
Kleine update. Ik mag mijn XM4's met accu problemen opsturen naar ERS (Sony's repair partner). Ben heel benieuwd wat hier uitkomt.
Mocht daar geen bevredigende oplossing uitkomen, dan ga ik denk ik toch voor de Denon Perl Pro. Ik ben verder heel tevreden over Sony (goed geluid en goede ANC) maar ik lees te vaak dat mensen de XM5 niet lekker vinden zitten.
Heb wel de Denon besteld, komen als het goed is vanmiddag binnen. De Sony gaan dan maar richting V&A.
Ik had niet gedacht dat ik passende kon vinden, maar het is me daar wel gelukt. Het zijn de JBL Live Pro 2 TWS geworden.
Nu is München te ver om even naar toe te rijden (wel een aanrader!). Weet iemand of er in Nederland ook shops zijn, waar dat kan?
If it does not kill u, it makes u stronger
o.a. hifiklubben heeft demo modellen voor in-ears, ik weet niet of ze een hele range van een merk hebben liggenRedbull4u schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 07:43:
Vorig jaar waren we op vakantie in München. In de stad is een JBL shop waar je alle JBL in-ears kon passen. Werden daarna netjes schoon gemaakt met alcohol.
Ik had niet gedacht dat ik passende kon vinden, maar het is me daar wel gelukt. Het zijn de JBL Live Pro 2 TWS geworden.
Nu is München te ver om even naar toe te rijden (wel een aanrader!). Weet iemand of er in Nederland ook shops zijn, waar dat kan?
Ze zijn bij Amazon te koop voor ronde de 20 euro.
Het zijn misschien niet de allerbeste doppen maar gezien de prijs/kwaliteit verhouding doen ze het zeer goed. Overall kan ik zeggen dat ze prettig in het oor passen en voor langere tijd comfortabel aanvoelen. De geluidskwaliteit is boven verwachting, 6 to 8 uur speeltijd voordat ze moeten worden opgeladen. In totaal 30 uur speeltijd voordat de case moet worden opgeladen.
Zie hier voor een Engelse review.
Ik zie inderdaad wel vaker positieve verhalen erover op Britse websites.
[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 24-09-2024 13:18 ]
Iemand ervaring met deze specifieke use cases in combinatie met de uitvoering: Sony WF-1000XM5 (Zwart)?jantje888 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:48:
Ik overweeg de uitvoering: Sony WF-1000XM5 (Zwart) aan te schaffen die ik ook voor bellen (Samsung Android) en online meetings (Teams en Google Meet op een Windows laptop) wil gebruiken, beide in rustige omgeving. Voor bellen komt ie goed uit de tests. Mijn twijfel zit met name op het vlak van online meetings via een (Windows) laptop (in rustige omgeving wederom). 'Audio enhancements' uitschakelen zou nodig zijn, levert dat vervolgens een prima gesprekskwaliteit op in jullie ervaring?
Hier is online genoeg over te vinden. In deze review hebben ze bijvoorbeeld een hoop microfoon opnames in verschillende omgevingen:jantje888 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:57:
[...]
Iemand ervaring met deze specifieke use cases in combinatie met de uitvoering: Sony WF-1000XM5 (Zwart)?
https://www.soundguys.com/sony-wf-1000xm5-review-95465/
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Verder is Aaron X aan te raden voor geluidssamples, die heeft veel vergelijkingsmateriaal en doet goede testen met wind en omgevingslawaai.P1nGu1n schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:45:
Hier is online genoeg over te vinden. In deze review hebben ze bijvoorbeeld een hoop microfoon opnames in verschillende omgevingen:
https://www.loudnwireless.com/blog
Klopt. Maar het gaat me vooral over de werking via (Windows) systemen in combinatie met Teams en Google Meet. Dergelijke reviews/vergelijkingen zijn doorgaans over bellen via telefoon, maar ik lees ook dat dit niet representatief is voor (Windows) laptops en online meetings. Zie ook mijn omschrijving in jantje888 in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic"P1nGu1n schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:45:
[...]
Hier is online genoeg over te vinden. In deze review hebben ze bijvoorbeeld een hoop microfoon opnames in verschillende omgevingen:
Wat ik mis is multipoint en (een vorm van) ANC. Op basis van de ervaringen hier en mijn eigen ervaring met een Soundcore koptelefoon, heb ik met de Amazon-aanbieding de Soundcore Liberty 4NC aangeschaft.
Vind de Airpods qua geluid en gebruiksgemak eigenlijk wel prima, ANC doet het ook meer dan goed genoeg voor mij. Echter waar ik op vastloop momenteel is ENC, wat ze niet echt fatsoenlijk hebben. Bij bellen via iPhone is het ietsje beter maar ik gebruik ze ook veel voor Teams Calls, dus via mijn laptop. (Windows)
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die een goed alternatief hebben met ENC wat ook overeenkomt voor de rest met de Airpods Pro 2 qua rest? Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer.
Ik kwam online ook DunRock Bubble oordopjes tegen die goed gereviewed werden. Op Bol ook een berg aan posifitieve ervaringen. Is er iemand bekend met deze oordopjes toevallig?
Basically wil ik gewoon redelijk af kunnen sluiten op het werk, hoeft niet volledig stil te zijn.
Teams e.d. calls kunnen doen zonder dat degene aan de andere lijn het gesprek van 3 bureaus verder op kan volgen en een beetje leuk geluid voor muziek.
Wat zijn goede opties die jullie hebben getest? Tevens ook dus de vraag of er iemand met die DunRock bekend is?
https://www.amazon.nl/dp/B001EZWO5O
https://www.amazon.nl/dp/B001RNO8ZW
Of is er al iets beters voor dat geld?
Product uit 2009…Saturnus schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:16:
Wat denken we van de onderstaande Sennheiser CX 400-II Precision producten? Uit de reviews krijg ik er een namaak-gevoel bij.
https://www.amazon.nl/dp/B001EZWO5O
https://www.amazon.nl/dp/B001RNO8ZW
Of is er al iets beters voor dat geld?
Check de pricewatch, sinds 2017 geen normaal prijsverloop dus sindsdien waarschijnlijk end of life met alleen gelukszoekers die nog van hun restpartijen af hopen te komen. De gemiddelde prijs van die dingen was jarenlang €55-60, dus een dumpprijs bij Amazon is in die zin niet vreemd.
Kan het namaak zijn? Zeg nooit nooit, maar niet realistisch. Het is al niet logisch om de budgetmodellen na te gaan maken, maar als je dan na 10-15 jaar nog steeds met voorraad zit dan heb je iets fout gedaan…
Komen ook gewoon uit de Sennheiser store.B64 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 23:10:
Product uit 2009…
Check de pricewatch, sinds 2017 geen normaal prijsverloop dus sindsdien waarschijnlijk end of life met alleen gelukszoekers die nog van hun restpartijen af hopen te komen. De gemiddelde prijs van die dingen was jarenlang €55-60, dus een dumpprijs bij Amazon is in die zin niet vreemd.
Kan het namaak zijn? Zeg nooit nooit, maar niet realistisch. Het is al niet logisch om de budgetmodellen na te gaan maken, maar als je dan na 10-15 jaar nog steeds met voorraad zit dan heb je iets fout gedaan…

Ik had niet verwacht dat het geluid zo goed zou zijn, en ze vallen niet snel uit, en zitten prettig. En momenteel maar £30 (€35-40), en met een app met 10-band equalizer, firmware updates, en als gadget geeft de case visueel aan hoeveel procent batterij de buds nog hebben. Ze doen max 10u, en de microfoon schijnt ook redelijk goed te zijn (niet iets wat mij echt interesseert).
Ik heb intussen al een exemplaar kado gegeven aan mijn zwager en schoonzus, en ze zijn er blij mee
Ja een restpartij namaak misschien. 🤣B64 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 23:10:
[...]
Product uit 2009…
Ik kreeg het idee omdat dat erboven staat, en ernaast de 'verkoper' (SpeelgoedparadijS en Jao Tech-Service) dat die Sennheiser-pagina een soort index/catalogus is en niet de leverancier.gambieter schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 00:44:
[...]
Komen ook gewoon uit de Sennheiser store.
Los hiervan, is dit nog the way to go of is er voor hetzelfde of iets meer veel beter te krijgen?
Bose heeft zulke ook, maar dan met bijna een nulletje achter de prijs zag ik. Heb ze zelf niet geprobeerd, ik heb alleen een use case met ANCgambieter schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 01:21:
Ik ben geinteresseerd geraakt in open earbuds, om toch gewaar te zijn van de omgeving/verkeer. Aangezien ik de bone conduction dingen niets doen voor mij (zitten niet prettig), en ik een bril draag, had ik geen interesse in die dingen die over je oorschelp gaan. Ik heb de Tozo Open Earrings geprobeerd, en was prettig verrast.
[Afbeelding]
Ik had niet verwacht dat het geluid zo goed zou zijn, en ze vallen niet snel uit, en zitten prettig. En momenteel maar £30 (€35-40), en met een app met 10-band equalizer, firmware updates, en als gadget geeft de case visueel aan hoeveel procent batterij de buds nog hebben. Ze doen max 10u, en de microfoon schijnt ook redelijk goed te zijn (niet iets wat mij echt interesseert).
Ik heb intussen al een exemplaar kado gegeven aan mijn zwager en schoonzus, en ze zijn er blij mee
Klopt. De Bose schijnen fantastisch te zijn, maar belachelijk duur. De Tozo's zijn niet perfect, maar ik was echt prettig verrast door de prijs/prestatie verhouding. Ik heb ze nu even niet (mijn koppeltje aan mijn schoonzus gegeven toen ik op bezoek was), maar ga een nieuw setje bestellen.Frieda schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:59:
Bose heeft zulke ook, maar dan met bijna een nulletje achter de prijs zag ik. Heb ze zelf niet geprobeerd, ik heb alleen een use case met ANC
- Samsung Galaxy Buds 3 Pro totheden
- Samsung Galaxy Buds 2 Pro Zwart
- Samsung Galaxy Buds+
- Samsung Gear IconX in-ears 2018
- JBL E25BT (eerste Bluetooth in-ears)
- Creative EP-660
Mijn vrouw heeft de Galaxy Buds 2 Pro Paars.
Ik vind de Buds 3 Pro een zeer goede headset en de accuduur is goed, ben nog nooit accuduur te kort gekomen. Ik gebruik het in combinatie met mijn S24 Ultra. Ik gebruik de Buds 3 Pro standaard als geluid op de computer via een Bluetooth dongle.
[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 05-01-2025 11:23 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Met onze mattie ChatGPT gesproken en die kwam met een lijstje. Moondrop CHU II gekozen. Vergeleken met de nog meer budget JBL T110:Saturnus schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:17:
Los hiervan, is dit nog the way to go of is er voor hetzelfde of iets meer veel beter te krijgen?
* Meer in balans, voelt als hogere resolutie
* Behoorlijk betere soundstage
* Beter hoog, soms iets teveel, dus met EQ breng ik dat 1-2dB omlaag.
* Laag niet overdreven aanwezig en midden niet overdreven afwezig ondanks dat het een zogenaamde V-geluid heeft.
Zeker een stap vooruit. Grootste zorg gaat de bouwkwaliteit zijn, en daarmee levensduur. Jammer dat de kabel doorzichtig/grijs/zilver is terwijl de oordoppen zwart zijn. De oordoppen zijn ook stukken zwaarder dan de typische plastic doppen, maar tot nu toe niet storend. Ook de kabel die door versterkt plastic boven om de oren heen loopt is niet echt storend. De kabel zit hierdoor minder in de weg.
En game over. Geluid rechts is merkbaar lager dan links. Dat komt door een filter aan het einde van de tube. Die schoonblazen enz. en het geluid is weer okay voor een uurtje, dan weer ongebalanceerd. Nu in het 'debuggen' zo vaak het rubber eraf moeten halen dat die kapot gescheurd is. Dat ongebalanceerde lees je in de meeste negatieve reviews. Slechte QA van Moondrop dus.Saturnus schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:20:
Grootste zorg gaat de bouwkwaliteit zijn, en daarmee levensduur.
Heb je in de pricewatch al gezocht ook die kenmerken? Het aanbod is heel beperkt.gostevie schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 07:29:
Ik ben op zoek naar gewone in-ear headphones met kabel die ietsje beter zijn dan de standaard meuk die je voro 15 Euro op Amazon kan kopen. Ik wou eigenlijk Sennheiser CX80 kopen maar die zijn er alleen met 3,5 mm jack en ik ben op zoek naar in-ear phones met een USB aansluiting. Heeft iemand een tip? Ik luister vooral naar electronische muziek / techno. Volume control is ook een must.
Als alternatief kun je kiezen voor een verloop van USB (ik neem aan USB-C) naar jack. Die zijn er ook van een paar Euro met een cheapo DAC, tot audiofiel...
Samsung heeft ook in-ears bekabeld zonder convertor naar USB-Cgostevie schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 07:29:
Ik ben op zoek naar gewone in-ear headphones met kabel die ietsje beter zijn dan de standaard meuk die je voro 15 Euro op Amazon kan kopen. Ik wou eigenlijk Sennheiser CX80 kopen maar die zijn er alleen met 3,5 mm jack en ik ben op zoek naar in-ear phones met een USB aansluiting. Heeft iemand een tip? Ik luister vooral naar electronische muziek / techno. Volume control is ook een must.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Bedankt, heb via de pricewatch een paar gevonden met 2 goede reviews en kosten 40 Euro, perfect!B64 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 07:42:
[...]
Heb je in de pricewatch al gezocht ook die kenmerken? Het aanbod is heel beperkt.
Als alternatief kun je kiezen voor een verloop van USB (ik neem aan USB-C) naar jack. Die zijn er ook van een paar Euro met een cheapo DAC, tot audiofiel...
Voor welke ben je gegaan en tevreden van na ~3 maand gebruik?gostevie schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 14:37:
[...]
Bedankt, heb via de pricewatch een paar gevonden met 2 goede reviews en kosten 40 Euro, perfect!
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie