Toon posts:

[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Je ziet ze steeds meer: oordopjes met active noise-cancellation (ANC). Daar waar dit bij over-ear/on-ear koptelefoons al lang bestaat en bijna de standaard geworden is, is dat bij oordopjes/in-ears nog wat onduidelijker. De verschillen in prijzen van de verschillende merken en types geeft al aan dat er grote verschillen verwacht kunnen worden in wat gedempt wordt, en omdat het oordopjes zijn moet het allemaal in veel minder ruimte gedaan worden, en de batterij weer niet leeg zuigen.

Ik ga binnenkort naar Nieuw Zeeland, en ik heb prachtige ANC koptelefoons van Bose (QC45, NC700) en Sony (WH-1000xm3). Maar die zijn wat minder geschikt voor slapen, dus ben ik ook geinteresseerd in ANC oordopjes. Ik heb me al verdiept in reviews e.d., en wat gekocht, dus aankoopadvies is het niet, maar toch wel nuttig om te horen wat kan en wat niet. Voor hen die graag de beste noise cancellation willen hebben is geluidskwaliteit niet altijd het meest belangrijkste, en er zijn ook heel veel oordopjes zonder ANC. Vandaar dat het me wel nuttig en leuk lijkt om hier een ervaringen en discussie topic te hebben voor deze kategorie.

Ik zal deze startpost nog wat verder aanvullen, als iemand graag mede-topicstarter wil zijn en daar mee wil helpen, graag :)

Afwegingen voor de aanschaf van bepaalde ANC earbuds:
- hoe sterk is de ANC, dwz alleen mild dempen of echt storend geluid bijna onhoorbaar maken? Je kunt vaak niet hetzelfde verwachten als bij over-ear koptelefoons, maar het is wel belangrijk!
- batterijduur, zeker met ANC aan.
- draagcomfort; voor goede noise concellation zijn die opzetstukjes nodig, maar ik ben er geen fan van aangezien mijn gehoorgang snel geirriteerd/ontstoken raakt en ook snel vol loopt met oorsmeer en vuil. Is foam beter? Hoe zwaar zijn de earbuds?
- codecs: is het alleen SBC/AAC (de minimale standaarden) of is er ook een versie van AptX/AptX-adaptive of LDAC?
- zit je specifiek in het Apple ecosysteem? Dat maakt de codecs minder belangrijk aangezien het daar toch AAC zal zijn. Als je op Android zit, dan kan AAC soms problematisch zijn en hickups geven, werd elders geclaimd. AptX en LDAC zijn wel fijn voor Android.

Bluetooth versie 5.0 of hoger, en USB-c zijn nu wel standaard. Maar goed om te checken :) .

[Voor 27% gewijzigd door gambieter op 22-05-2023 13:58]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Ik zal zelf aftrappen.

Ik heb al langer twee setjes Samsung Galaxy Buds Live. Die claimen ANC te hebben, maar het zijn semi-inears, dus die sluiten uberhaupt niet goed af, waardoor omgevingsgeluid makkelijk binnen komt. De ANC is compleet onmerkbaar, het is meer een soort loudness waarmee je meer bas krijgt en het geluid wat mooier klinkt. Maar geen echte ANC earbuds :) .

Ik heb afgelopen week een setje Earfun Air Pro 3 earbuds gekocht (ik zie ze niet in de Pricewatch). Die doen wel aan ANC voor lage frequenties, maar niet voor hogere frequenties, en ik vond ze teleurstellend. In de bus merkte ik wel het verschil tussen de ANC aan en uit, het dempte verschillende geluiden maar bij lange na niet tot op het niveau van de ANC koptelefoons. Ze zitten OK, maar ik wil ze nog met foam opzetstukjes proberen, zoals die van Comply. De standaard opzetstukjes vind ik wat minder prettig.

Ik krijg deze week de Sony Linkbuds S binnen. Ik was geinteresseerd geraakt in de nieuwe WF-C700n waar nogal lyrische reviews over staan online, maar die stonden er ook over de WH-C720N over ear (zogenaamde WH-1000xm5 concurrent), en dat bleek echt onzin te zijn, de ANC was echt een stuk slechter. En daar ben ik bij de WF-C700N ook bang voor, zie bijvoorbeeld deze review waar ze de tests laten zien van de ANC:

Deze review vond ik ook interessant:

In beide videos wordt er gekeken naar hoe de Sony's omgaan met externe geluiden, en niet alleen wat tekst "oh ze zijn zo goed" wordt gepost, maar ze echt vergelijkend testen.

Ik zou het liefste de Bose QuietComfort II earbuds hebben, maar die vind ik echt te duur; de Sony WF-1000xm4 is ook een kampioen, maar duur en daar zijn vaak verhalen over gebrek aan comfort over te horen.

[Voor 37% gewijzigd door gambieter op 22-05-2023 03:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:37
Ik heb altijd veel plezier gehad van m’n Jabra Elite 85t.

Waar de pasvorm van andere oordopjes bij mij niet zo comfortabel was, zaten deze erg goed.

Ik ben niet zo’n audiofiel, maar het geluid beviel me ook en de verschillende ANC instellingen werkte ook goed. Instelbaar via de app van Jabra. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:07
Ik heb zelf de Airpods Pro 2 maar ook wat andere apparaten met ANC, een paar ervaringen van mij:
  • Je moet echt een goede afsluiting van de oordoppen in je oren hebben wil de ANC goed werken. Bij de Airpods kan je dit via je telefoon testen en zitten er meerdere maten opzetstukjes bij. Ze verschuiven wel eens in het gebruik dus soms moet je ze even terug op hun plek duwen.
  • ANC op earbuds is altijd een minimaal effect, maar de Airpods doen echt wel iets. Op een hotelkamer kon ik een constant geluid van een airco unit toch beter negeren met deze dingen in. Verwacht niet veel meer dan dat, je gaat er geen baat bij hebben in een vliegtuig bijvoorbeeld (koop dan een goede set Bose over-ears).
  • De omgeving waarin deze dingen geluiden moeten uitfilteren is dusdanig 'druk' dat meer dan een klein beetje demping technisch bijna niet haalbaar is. Over-ears creëren een afgesloten ruimte om je oren en de passieve demping gecombineerd met ANC is dan veel effectiever. Het blijft zo dat voornamelijk constante geluiden in lage- tot middenfrequenties er uit gehaald worden.
  • Gewicht: licht maar daardoor schuiven ze ook wel eens in je oren. Let op, dit is heel afhankelijk van de vorm van je oren/gehoorgang dus mijn ervaringen zijn niet representatief voor anderen.
  • Wil je ermee slapen? Airpods zijn door het uitstekende 'steeltje' hier erg onhandig voor denk ik. Ze gaan opgeladen ook maar zo'n 6 uur mee dus niet genoeg voor een volle nacht rust. De demping is ook dusdanig dat je niet afgesloten bent van je omgeving. Om mee te slapen zou ik echt hiervoor bedoelde buds aanraden (zelf geen ervaring mee maar een goede vriendin heeft ze) of gewoon foam earplugs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:11
Sony LinkBud S hebben geen volledige noise cancelling in mijn oren. Maar wat het wel aan noise cancelling doet is voor mij voldoende om geen last van pratende mensen te hebben in de trein. Overigens kan ik mensen die direct tegen me praten ook totaal niet horen. Ze doen wel best wat qua noise cancelling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Exactor it schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:55:
Sony LinkBud S hebben geen volledige noise cancelling in mijn oren. Maar wat het wel aan noise cancelling doet is voor mij voldoende om geen last van pratende mensen te hebben in de trein. Overigens kan ik mensen die direct tegen me praten ook totaal niet horen. Ze doen wel best wat qua noise cancelling.
Ik verwacht ook geen volledige noise-cancelling, ik wil wel graag dat het geluid minder wordt :) . Voor mij zijn de oordopjes vooral in specifieke omstandigheden, ik zal vooral de ANC koptelefoons gebruiken. Ik vind ook de sensatie van iets in mijn gehoorgang onprettig; vaak zat zal ik gewone semi-in ears gebruiken (zie ook mijn eerdere topic [Bluetooth oordopjes, niet in-ear] Ervaringen & Discussie)

De Earfun Air 3 Pro zal zeker voldoen voor veel mensen, ik wil iets meer ;)

Ik vond de twee video's in gambieter in "[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)" echt heel nuttig, ben benieuwd of ik dat ook ga merken.
Archer_VC10 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:06:
Ik heb zelf de Airpods Pro 2 maar ook wat andere apparaten met ANC, een paar ervaringen van mij:
  • Je moet echt een goede afsluiting van de oordoppen in je oren hebben wil de ANC goed werken. Bij de Airpods kan je dit via je telefoon testen en zitten er meerdere maten opzetstukjes bij. Ze verschuiven wel eens in het gebruik dus soms moet je ze even terug op hun plek duwen.
  • ANC op earbuds is altijd een minimaal effect, maar de Airpods doen echt wel iets. Op een hotelkamer kon ik een constant geluid van een airco unit toch beter negeren met deze dingen in. Verwacht niet veel meer dan dat, je gaat er geen baat bij hebben in een vliegtuig bijvoorbeeld (koop dan een goede set Bose over-ears).
  • De omgeving waarin deze dingen geluiden moeten uitfilteren is dusdanig 'druk' dat meer dan een klein beetje demping technisch bijna niet haalbaar is. Over-ears creëren een afgesloten ruimte om je oren en de passieve demping gecombineerd met ANC is dan veel effectiever. Het blijft zo dat voornamelijk constante geluiden in lage- tot middenfrequenties er uit gehaald worden.
  • Gewicht: licht maar daardoor schuiven ze ook wel eens in je oren. Let op, dit is heel afhankelijk van de vorm van je oren/gehoorgang dus mijn ervaringen zijn niet representatief voor anderen.
  • Wil je ermee slapen? Airpods zijn door het uitstekende 'steeltje' hier erg onhandig voor denk ik. Ze gaan opgeladen ook maar zo'n 6 uur mee dus niet genoeg voor een volle nacht rust. De demping is ook dusdanig dat je niet afgesloten bent van je omgeving. Om mee te slapen zou ik echt hiervoor bedoelde buds aanraden (zelf geen ervaring mee maar een goede vriendin heeft ze) of gewoon foam earplugs.
Het is voor mij ook wel om in slaap te vallen. Ik wil het gewoon uitproberen :)

[Voor 55% gewijzigd door gambieter op 22-05-2023 13:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:42
Ik had een tijdje Apple Airpods Pro, die dingen zijn echt magisch goed. Helder geluid en de ANC werkte bijna perfect. Je moet gewoon voelen om te kijken of de stofzuiger aan is.
Dus ik begrijp niet echt hoe @Archer_VC10 kan zeggen dat het minder werkt. Het werkt minder goed als gehoorbescherming, daar werken over-ears wat beter. Maar dat mag je doel niet zijn met deze producten.

Vooral de transparancy mode van de airpods pro werkten best goed, je verloor niet zo heel veel van de "richting" en het geluid bleef aardig helder. Zeker fijn met bellen.

Helaas was ik allergisch voor het materiaal waar de dopjes van gemaakt waren en heb ik nu Sony over-ear wh-1000 en de ANC werkt daar echt veel minder goed. Ook transparency is gewoon ongemakkelijk om aan te hebben.

Slapen met in-ears zou ik afraden. Je oren zo lang afsluiten kan niet goed zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
jeroen3 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:40:
Slapen met in-ears zou ik afraden. Je oren zo lang afsluiten kan niet goed zijn.
Je spreekt tegen iemand die vaak zat verstopte oren heeft gehad en ook nu weer aan het druppelen is met speciale olijfolie. Afgesloten oren is een onderdeel van mijn leven, ik heb ooit wel eens vanuit de VS teruggevlogen met een gehoorgangontsteking. Ik wens het niemand toe :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb door de jaren heen wat goedkopere setjes geprobeerd, dat was allemaal drama, zowel qua geluid als noisecancelling, maar vooral qua pasvorm.

Eind vorig jaar zag ik hier in Utrecht een hifi winkel waar je in ears kon uitproberen, daar werd ik blij van. Pasvorm is erg belangrijk. Ik kreeg meteen de duurste B&O in mijn handen maar die zaten voor geen meter, Sony was ok, Jabra mwah. Echt superenthousiast werd ik van de Sennheiser momentum TW3. Primair gekozen omdat ze gewoon echt als gegoten zitten, geluid is ook fantastisch. ANC zocht ik niet direct maar bevalt prima, als ik in bed lig te lezen met een muziekje op cancelt hij ook het bijgeluid van mijn eigen ademhaling. Kantoortuinherrie filteren ze ook prima weg. ANC heeft ook verschillende standen, maar ik heb ze altijd standaard staan.

Ik heb me niet zo in alle codec specs verdiept, volgens mij zijn de hoge kwaliteit bluetooth audio en multi-connect met de laatste update toegevoegd (die kon ik meteen doen toen ik ze kocht).

Maar mijn advies zou toch vooral zijn: zoek een winkel waar je verschillende kan passen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:52
Sinds vorige week gebruik ik de JBL live pro 2.
Ik heb nagenoeg geen ervaring met ANC maar ik ben wel positief verrast.
Een drukke kantooromgeving, stofzuiger, gillende kinderen, werkt uitstekend. Het geluid is niet volledig verdwenen maar wel zeer sterk op de achtergrond.
Ik gebruik ze ook om mee te slapen als ik halverwege de nacht wakker wordt van een snurkende ega, de ANC is dan zeker niet voldoende maar ik gebruik het dan in combinatie met brown noise.

Accuduur met ANC heb ik niet volledig getest maar wel een uur of 7 gebruik gemaakt van ANC in combinatie met brown noise, dat gaat prima.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Jheroun schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:26:
Echt superenthousiast werd ik van de Sennheiser momentum TW3.
...
Ik heb me niet zo in alle codec specs verdiept, volgens mij zijn de hoge kwaliteit bluetooth audio en multi-connect met de laatste update toegevoegd (die kon ik meteen doen toen ik ze kocht).
Die heeft AptX-adaptive, dat is gewoon goed :) . Vergelijkbare prijs als de Sony WF-1000xm4, hier in het VK is 'ie ~£200 bij Amazon.
Maar mijn advies zou toch vooral zijn: zoek een winkel waar je verschillende kan passen.
Goed advies, maar dat is moeilijk tegenwoordig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:38:

Zeker, daarom had ik de hoop ook al opgegeven, maar ik heb kennelijk een ingewikkeld gevormd binnenoor. Bij mijn vriendin zaten ze allemaal prima, die is uiteindelijk voor een of ander B&O topmodel gegaan waar zij ook zeer over te spreken is. Zij belt er veel mee, ook in trein en auto en ondanks de prijs is ze blij dat ze de investering gedaan heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik had een tijdje Apple Airpods Pro, die dingen zijn echt magisch goed. Helder geluid en de ANC werkte bijna perfect. Je moet gewoon voelen om te kijken of de stofzuiger aan is.
Dus ik begrijp niet echt hoe @Archer_VC10 kan zeggen dat het minder werkt. Het werkt minder goed als gehoorbescherming, daar werken over-ears wat beter. Maar dat mag je doel niet zijn met deze producten.
Ik heb andere ervaring met de Airpods Pro, met de standaard en met foamtips. Redelijke noise cancelling, prima voor muziek en uitstekend voor bellen. Vind hier de noise cancelling meer alsof het geluid wel bestaat, maar achter een dun voorzetwandje. Wegfilteren is er niet bij. Ik kan me niet voorstellen dat ze zijn opgewassen tegen vliegtuigmotoren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Is dat misschien een verschll tussen 1st en 2nd gen Airpod Pro? Apple zegt zelf dat de ANC een belangrijk verschil is tussen de generaties.

Edit: ik zie dat het allebei om 2e generatie gaat. De persoonlijke ervaringen wisselen wel vaker in de reviews :)

[Voor 29% gewijzigd door gambieter op 22-05-2023 16:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Archer_VC10
Mijn ervaring met ANC gaat terug naar mijn eerste headset voor gebruik met vliegen (sportvliegtuigen) en die kocht ik in 2002. In 2008 een nieuwere, betere gekocht en op die twee heb ik ruim 1500 vlieguren zitten. Vijf jaar terug een Bose QC35 gekocht, vooral voor gebruik in airliners. Als je daarna een setje Airpods Pro in je oren stopt dan valt op dat ze echt een goed geluid bieden voor in-ears, dat de ANC nog verrassend goed werkt, maar als we kijken naar hoeveel demping dit biedt, het niet in de buurt komt van de andere opties waar ik ervaring mee heb. Maar misschien ben ik geen standaard klant voor dit soort spul ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:42
@FirePuma142 wellicht dat de in-ears op lage frequenties slechter werken dan over ears?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Het is deels wat je gewend bent. Ik heb Bose en Sony over-ears (NC700, QC45 vs WH-1000xm3 en MDR-1000x). Eerste keer dat ik vloog met de NC700 vond ik het tegenvallen vergeleken met de xm3, maar dat was meer het verschil tussen supergoed en heel erg goed.

Verwachtingsmanagement ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Archer_VC10
gambieter schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:38:
Bij Hifi Klubben kon dit altijd wel, hopelijk nog steeds.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 08:43

PnD

like in Pinda ^_^

Ora et Labora schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:35:
Sinds vorige week gebruik ik de JBL live pro 2.
Ik heb nagenoeg geen ervaring met ANC maar ik ben wel positief verrast.
Een drukke kantooromgeving, stofzuiger, gillende kinderen, werkt uitstekend. Het geluid is niet volledig verdwenen maar wel zeer sterk op de achtergrond.
Ik gebruik ze ook om mee te slapen als ik halverwege de nacht wakker wordt van een snurkende ega, de ANC is dan zeker niet voldoende maar ik gebruik het dan in combinatie met brown noise.

Accuduur met ANC heb ik niet volledig getest maar wel een uur of 7 gebruik gemaakt van ANC in combinatie met brown noise, dat gaat prima.
Hier ook de live pro 2. Werkt echt wel goed om hetgeen je luistert goed te verstaan in een drukke omgeving.

Hoge tonen hoor je het beste erdoorheen als je erop let.

Een groot deel van de ervaring wordt bepaald hoe goed ze in je gehoorgang blijven zitten en de boel geluidsdicht afsluiten. Mijn linkeroor gaat dat veel beter dan rechts waar ik ze regelmatig moet aandrukken.

Al mijn oude & nieuwe systemen

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Ik heb de Sony Linkbuds S binnen, en vast wat geprobeerd. Je hoort daar veel duidelijker het verschil tussen de ANC en Transparancy/Off als ik het vergelijk met de Earfun Air Pro 3. Er komt nog wel wat geluid doorheen, maar het is een stuk minder. De Sony Headphones app heeft een optie om te testen of je de juiste grootte ooropzetstukjes gebruikt, dwz of er geluid lekt, ik moet de grootste hebben.

Ik heb nu memory foam opzetstukjes besteld, want die siliconen dingen in mijn oor, dat blijf ik onprettig vinden. Maar de Sony's zijn wel mooi, maar de update naar 2.02 firmware duurt wel lang zeg!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:13

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik test nogal wat TWS-opties, eigenlijk altijd met ANC. Ik vraag me af hoeveel opties überhaupt uitgebracht zijn zonder ANC.
gambieter schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 02:03:
Ik heb de Sony Linkbuds S binnen, en vast wat geprobeerd. Je hoort daar veel duidelijker het verschil tussen de ANC en Transparancy/Off als ik het vergelijk met de Earfun Air Pro 3. Er komt nog wel wat geluid doorheen, maar het is een stuk minder. De Sony Headphones app heeft een optie om te testen of je de juiste grootte ooropzetstukjes gebruikt, dwz of er geluid lekt, ik moet de grootste hebben.

Ik heb nu memory foam opzetstukjes besteld, want die siliconen dingen in mijn oor, dat blijf ik onprettig vinden. Maar de Sony's zijn wel mooi, maar de update naar 2.02 firmware duurt wel lang zeg!
De duurdere opties doen het zeker als het om ANC gaat gewoon beter dan de goedkopere opties in de regel (terwijl dit voor geluid niet perse zo is). Maar hierbij is een goede afsluiting natuurlijk ook van belang. Wat verwacht je van de 2.02 update?

Ik heb de LinkBuds S ook, en de ANC daarvan is inderdaad best goed, maar ook nog altijd een stap lager dan wat hoger geprijsde opties.

Probleem met die foamen eartips zou overigens wel kunnen zijn dat je LinkBuds S' niet meer in hun case passen. Ben er eigenlijk vrij zeker van dat dit het geval zou zijn, als ik naar de case kijk. Dit is overigens in de meeste gevallen zo.

De Buds Live heb overigens ook, en de ANC daarvan is best goed, mits ze perfect in je oor passen. Zo niet, dan merk je het inderdaad niet. In mijn linkeroor passen ze perfect en merk ik de ANC dus wel :) Voor ANC is het gewoon een slecht concept. En misschien in het algemeen wel, omdat het lastiger is ze goed te laten passen. Samsung zou het niet moeten doen, maar ik hoop dat ze het nog eens proberen met deze boontjes en dan zonder ANC en die besparing stoppen in betere drivers. De audioervaring icm SCC en het meer open-geluid (onbedoeld) is namelijk er goed.

Earfun doet voor lager geprijsde opties (hoewel die duidelijk ambities hebben geen budgetmerk te zijn) vaak erg goed, maar ik heb geen recente opties meer gerest. De Free 2 Pro was de laatste, en ondanks dat die best aardig presteerde, vond ik de eerste versie fijner omdat deze een neutraler karakter had, terwijl de ANC goed genoeg was.

Een andere favoriet van mij is de Soundcore Liberty 3 Pro. De ANC is niet zo extreem als die van de LinkBuds S. Hiermee bedoel ik dat bijv. luide geluiden door de LinkBuds S beter tegengegaan worden. Meer algemene prestaties, uitbannen van lage en hoge monotone geluiden gebeurt ongeveer gelijkwaardig. Maar de Liberty 3 Pro zit gewoon erg comfortabel voor mij persoonlijk terwijl het qua geluid, zeker voor mensen die zelf niet goed kunnen tunen, over veel meer opties beschikt voor het kiezen van presets.

Mocht de microfoon relevant zijn, dan kan niets boven de Sony's die uitgerust zijn met de op de QN1 gebaseerde 'Clear call with AI'-construct. Dat is dus de LinkBuds-serie (en ook de XM5 over-ear). De Sony WF-C700N heb ik ook getest, maar die is gewoon ontworpen voor een lagere prijsklasse. Zeker als het verschil met de LinkBuds S die natuurlijk in prijs gezakt is acceptabel is voor je, zou je gewoon daarvoor moeten gaan, of de Liberty 3 Pro als je verder niets tegen het ontwerp hebt.

Wat toevoegingen voor de OP zouden overigens kunnen zijn dat rond codecs, Samsung-gebruikers vanaf One UI 4.0 kunnen profiteren van 'Samsung Scalable/Seemless Codec', wat Samsung's eigen hoge kwaliteits codec is en toegepast wordt in Samsung audio-apparatuur.

Verder dat voor mensen die een TWS-optie op een computer gebruiken er ook opties zijn als de Jabra Evolve Buds en de Poly Voyager Free 60+ UC die een losse dongle hebben waarmee de kwaliteit van inkomende audio een stuk beter is, en daarnaast deze ook in orde blijft wanneer je ook de microfoon gebruikt tegelijkertijd. Ik weet niet hoe dit op MAC of Linux werk, maar op Windows wordt je natuurlijk op het Handsfree AG-profiel gezet wanneer je bijv. gaat (beeld-) bellen, waarmee inkomende audiokwaliteit vrij treurig wordt.

[Voor 12% gewijzigd door RaJitsu op 25-05-2023 09:07]

B.S.U.R.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:41
gambieter schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:32:
Is dat misschien een verschll tussen 1st en 2nd gen Airpod Pro? Apple zegt zelf dat de ANC een belangrijk verschil is tussen de generaties.

Edit: ik zie dat het allebei om 2e generatie gaat. De persoonlijke ervaringen wisselen wel vaker in de reviews :)
Ik heb een Sony WH1000XM5 en de AirPods Pro 2. Recent naar Turkije heen en weer gevlogen en op de heenweg de Sony gebruikt (ivm ontstoken gehoorgang) en op de terugweg de AirPods. Ja, er is zeker verschil en de Sony is beter qua ANC. Alleen voldoen de AirPods eigenlijk wel prima en ze zijn zeker opgewassen tegen het rumoer in een vliegtuig. Ik geef er de voorkeur aan omdat ze een stuk minder lomp zijn dan de Sony. Tot voorkort gebruikte ik ze ook regelmatig tegen het gesnurk van mijn partner, naar tevredenheid. Van het stokje heb ik met slapen niet echt last.

http://emiellensink.nl

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
RaJitsu schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:37:
Ik test nogal wat TWS-opties, eigenlijk altijd met ANC. Ik vraag me af hoeveel opties überhaupt uitgebracht zijn zonder ANC.
Dank, allemaal nuttige opmerkingen, goed om de ervaringen te horen!

Ik vind de Galaxy Buds Live goed werken als gewone oordopjes, ik vind in-ear dopjes minder prettig. Ik vind ze alleen niks als ANC oordopjes, ik merk geen enkel verschil.

Verder klopt het aangaande de memory foams voor veel oordopjes, ze passen dan vaak niet in de case. Dat wordt dus afnemen etc, ietwat onhandig maar als het prettiger zit.
Emiel L schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:21:
Ik heb een Sony WH1000XM5 en de AirPods Pro 2. Recent naar Turkije heen en weer gevlogen en op de heenweg de Sony gebruikt (ivm ontstoken gehoorgang) en op de terugweg de AirPods. Ja, er is zeker verschil en de Sony is beter qua ANC. Alleen voldoen de AirPods eigenlijk wel prima en ze zijn zeker opgewassen tegen het rumoer in een vliegtuig. Ik geef er de voorkeur aan omdat ze een stuk minder lomp zijn dan de Sony. Tot voorkort gebruikte ik ze ook regelmatig tegen het gesnurk van mijn partner, naar tevredenheid. Van het stokje heb ik met slapen niet echt last.
Dat "lomper" is ook een reden voor mij om de ANC dopjes te proberen, maar ik moet zeggen dat qua comfort de koptelefoons me goed bevallen.
RaJitsu schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:37:
Wat verwacht je van de 2.02 update?
Ik geloof dat daar de multipoint BT en zo inzit. Maar ik verwachtte niets speciaals, gewoon een opmerking over hoe lang het duurde om te updaten. Soms denk je dat het vastgelopen is :p
Wat toevoegingen voor de OP zouden overigens kunnen zijn dat rond codecs, Samsung-gebruikers vanaf One UI 4.0 kunnen profiteren van 'Samsung Scalable/Seemless Codec', wat Samsung's eigen hoge kwaliteits codec is en toegepast wordt in Samsung audio-apparatuur.
Goed punt, ik zal dat eens testen op mijn Samsung S6 lite tablet, mijn foons zijn Sony/Pixel.

[Voor 19% gewijzigd door gambieter op 25-05-2023 16:25]

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:13

RaJitsu

B.S.U.R.

gambieter schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:11:

Ik geloof dat daar de multipoint BT en zo inzit. Maar ik verwachtte niets speciaals, gewoon een opmerking over hoe lang het duurde om te updaten. Soms denk je dat het vastgelopen is :p
Ah, die is echt al heel lang uit.

Zie ook: nieuws: Sony voegt multipoint toe aan drie modellen draadloze oordopjes

[Voor 8% gewijzigd door RaJitsu op 25-05-2023 16:34]

B.S.U.R.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Ja, maar ik heb ze pas sinds maandag, en ze kwamen nog met de oude firmware geleverd :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb pas de Bose QuietComfort II aangeschaft, was erg tevreden over de ANC van de over-ear NC700 maar daar kreeg ik toch wel last van na een paar uur dragen.

Eerste indruk van de QCII is heel goed. Ik moest wel even klooien met de juiste pasvorm. Mijn linkeroor zat vrij snel goed, voor het rechteroor heb ik de extra set met ringen en dopjes besteld. Die moet nog binnenkomen. Volgens de check in de Bose app zitten ze wel goed, maar rechts voelt gewoon iets losser. Als je met je hoofd schudt blijven de oordopjes er gewoon inzitten, waar ik de NC700 al voelde schuiven als ik even bukte.

Het geluid is top (natuurlijk afhankelijk van de bron en de kwaliteit van de muziek), ANC ben ik ook erg tevreden over. Het klinkt wel iets anders dan de NC700. Vooral met bellen vind ik het geluid wat blikkerig klinken, de stem van de ander aan de telefoon maar ook je eigen stem via de ANC. Dat heeft de NC700 veel minder. Daarnaast is bij de NC700 het geluid rechts een fractie harder, bij de QCII zit dat precies in het midden.

Bij koppelen aan de TV is er een fractie vertraging tussen beeld en geluid bij de QCII, de NC700 loopt volledig synchroon.

Koppelen aan de laptop voor calls op Teams heb ik nog niet geprobeerd, dat doe ik op een later moment.

Batterijduur is te kort imho, de QCII kun je de hele dag dragen omdat je ze niet zo voelt zitten. Maar dan is wel ineens de accu leeg. Luxeprobleem dus! :p

All in all hebben zowel de NC700 als de QCII voor- en nadelen, maar bij allebei is de ANC echt perfect en daar gaat het mij in eerste instantie om! Qua draagcomfort ga ik dan toch voor de QCII.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Frieda schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:12:
All in all hebben zowel de NC700 als de QCII voor- en nadelen, maar bij allebei is de ANC echt perfect en daar gaat het mij in eerste instantie om! Qua draagcomfort ga ik dan toch voor de QCII.
Ik wil die QCII ook heel graag proberen/hebben, maar ik hik toch tegen de prijs aan. Ik draag mijn over-ears graag op kantoor en als ik 's avonds thuiswerk, maar ik weet niet of ik de QCII's genoeg zou gebruiken om de aanschafprijs te rechtvaardigen. De QCII's zijn £279, de oude QC buds zijn £160-200. Te veel voor impulsaankoop ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:18:
[...]

Ik wil die QCII ook heel graag proberen/hebben, maar ik hik toch tegen de prijs aan. Ik draag mijn over-ears graag op kantoor en als ik 's avonds thuiswerk, maar ik weet niet of ik de QCII's genoeg zou gebruiken om de aanschafprijs te rechtvaardigen. De QCII's zijn £279, de oude QC buds zijn £160-200. Te veel voor impulsaankoop ;)
Als je er al zo lang tegenaan hikt is het geen impulsaankoop meer :p

Je mag ze ook terugsturen naar Bose he, als ze niet bevallen.
Ik heb ze overigens ook met korting gekocht, zijn nu €250,- bij Bose zelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Frieda schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:22:
Als je er al zo lang tegenaan hikt is het geen impulsaankoop meer :p
_o- . Zo kun je alles goedpraten :p
Je mag ze ook terugsturen naar Bose he, als ze niet bevallen.
Ik heb ze overigens ook met korting gekocht, zijn nu €250,- bij Bose zelf.
Oh ja, op de Bose site zijn ze £229. Jij bent me aan het verleiden :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:45:
[...]

_o- . Zo kun je alles goedpraten :p

[...]

Oh ja, op de Bose site zijn ze £229. Jij bent me aan het verleiden :p
Ja weet je, ik zat er ook zo tegenaan te hikken als jij, en met die prijsdaling en m'n vakantiegeld op de rekening dacht ik fuck it, ik kan ze altijd nog terugsturen. Maar dat gaan ze niet :p Als je het geld niet kan missen moet je het sowieso niet doen natuurlijk. Je komt er maar op één manier achter of ze bevallen of niet!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Frieda schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:49:
Ja weet je, ik zat er ook zo tegenaan te hikken als jij, en met die prijsdaling en m'n vakantiegeld op de rekening dacht ik fuck it, ik kan ze altijd nog terugsturen. Maar dat gaan ze niet :p Als je het geld niet kan missen moet je het sowieso niet doen natuurlijk. Je komt er maar op één manier achter of ze bevallen of niet!
Ik heb het geld, maar ik heb ook vier ANC koptelefoons, 5 non-ANC earbuds en 2 ANC earbuds :p . Noem het maar een uit de hand gelopen hobby :+

Dat kunnen terugsturen maakt het extra verleidelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Frieda schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:49:
Ik haat je :+ . Ik heb net de bestelling gedaan, ze waren £229.95 op de Britse Bose website (£50 goedkoper dan Amazon etc prijs), met de coupon PEOPLEVALUE10 ging er nog eens 10% vanaf, dus £206.96. Da's een kwart goedkoper en ik mag ze uitproberen :p . Kan ik ze mooi testen op reis naar Nieuw-Zeeland!

Ik heb intussen de Earfun Air Pro 3 en Sony Linkbuds S wat meer gebruikt. Bij de Sony heb ik erg dat mijn stappen doorklinken in mijn hoofd als ik loop, dat heb ik niet echt met de Earfun?

Ik heb de large memory foam intussen binnen, maar ik ben intussen toch naar de medium siliconen tip overgestapt (mijn oren doen moeilijk), vraag me af of ik daar meer mee kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
gambieter schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 01:37:
[...]

Ik haat je :+ . Ik heb net de bestelling gedaan, ze waren £229.95 op de Britse Bose website (£50 goedkoper dan Amazon etc prijs), met de coupon PEOPLEVALUE10 ging er nog eens 10% vanaf, dus £206.96. Da's een kwart goedkoper en ik mag ze uitproberen :p . Kan ik ze mooi testen op reis naar Nieuw-Zeeland!

Ik heb intussen de Earfun Air Pro 3 en Sony Linkbuds S wat meer gebruikt. Bij de Sony heb ik erg dat mijn stappen doorklinken in mijn hoofd als ik loop, dat heb ik niet echt met de Earfun?

Ik heb de large memory foam intussen binnen, maar ik ben intussen toch naar de medium siliconen tip overgestapt (mijn oren doen moeilijk), vraag me af of ik daar meer mee kan.
Heb je tips (pun not intended) voor welke eartips fijn zjin? Ik begin steeds meer aan het geluid van mijn Sony WF-1000xm4 gehecht te raken en de ANC daarop is heel erg fijn. Alleen wat ik erg rot vind zijn die foams in mijn gehoorgang. Heb de test doorlopen, moet de middelste maat hebben. S en L zitten ook te los en te vast.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Jorgen schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 03:27:
Heb je tips (pun not intended) voor welke eartips fijn zjin? Ik begin steeds meer aan het geluid van mijn Sony WF-1000xm4 gehecht te raken en de ANC daarop is heel erg fijn. Alleen wat ik erg rot vind zijn die foams in mijn gehoorgang. Heb de test doorlopen, moet de middelste maat hebben. S en L zitten ook te los en te vast.
Nog niet; te kort en ik heb dus te grote foamtips gekocht. Ik heb ze bij SonicFoam via Amazon gekocht (de SF2 voor de Sony en de SF1 voor de Earfun), en heb net de klantenservice gemaild. Je krijgt een gratis pakketje als je een foto opstuurt van je earbuds met de foamtips erop, ik heb uitgelegd dat ik graag mediums krijg (en of er misschien nog ruil mogelijk is). Ik kan ze volgens mij gewoon terugsturen via Amazon, maar aangezien ik er al wat geprobeerd heb, vind ik dat niet erg correct richting de shop. Eerst even de klantenservice de kans geven :)

Ik moet zeggen dat de memory foam misschien wel minder geschikt is dan die siliconen dingetjes, foam vult de gehoorgang meer op en dat vind ik geen prettig gevoel. Wil je foam kopen (want dat heeft de WF-1000xm4 toch al?) of gewone tips?

[Voor 25% gewijzigd door gambieter op 30-05-2023 03:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
gambieter schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 03:42:
[...]

Nog niet; te kort en ik heb dus te grote foamtips gekocht. Ik heb ze bij SonicFoam via Amazon gekocht (de SF2 voor de Sony en de SF1 voor de Earfun), en heb net de klantenservice gemaild. Je krijgt een gratis pakketje als je een foto opstuurt van je earbuds met de foamtips erop, ik heb uitgelegd dat ik graag mediums krijg (en of er misschien nog ruil mogelijk is). Ik kan ze volgens mij gewoon terugsturen via Amazon, maar aangezien ik er al wat geprobeerd heb, vind ik dat niet erg correct richting de shop. Eerst even de klantenservice de kans geven :)

Ik moet zeggen dat de memory foam misschien wel minder geschikt is dan die siliconen dingetjes, foam vult de gehoorgang meer op en dat vind ik geen prettig gevoel..
Ik zie dat ze ook via Amazon.nl te krijgen zijn. Ik vind ruim € 90 wel een heleboel geld.

Via Reddit las ik dat Comply TrueGrip Pro Memory Foam en A-Focus aan te raden waren. Prijzen schieten echt alle kanten op van € 7 voor 16 paar tot € 25 euro voor 1 setje SML.

Edit: het materiaal an sich maakt me niet zoveel uit, zolang het geluid en de ANC maar uitstekend blijven en de pijn uit mijn gehoorgangen verdwijnt. Ik ben ze nu een week aan het proberen en dat is gewoon niet opgelost.

[Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2023 03:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Jorgen schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 03:50:
Ik zie dat ze ook via Amazon.nl te krijgen zijn. Ik vind ruim € 90 wel een heleboel geld.
Ja, ik zie dat ze alleen US/UK leveren, dus alles anders is import.
Via Reddit las ik dat Comply TrueGrip Pro Memory Foam en A-Focus aan te raden waren. Prijzen schieten echt alle kanten op van € 7 voor 16 paar tot € 25 euro voor 1 setje SML.
Comply heeft inderdaad een goede reputatie maar is schreeuwensduur in vergelijking, en verwarrend in types.
Edit: het materiaal an sich maakt me niet zoveel uit, zolang het geluid en de ANC maar uitstekend blijven en de pijn uit mijn gehoorgangen verdwijnt. Ik ben ze nu een week aan het proberen en dat is gewoon niet opgelost.
Je zou siliconen tips kunnen proberen? Als ze compatible zijn met de Linkbuds S, zouden ze moeten passen. Ik dacht dat de WF-1000xm4 meer foam dingetjes heeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
gambieter schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:04:
[...]

Ja, ik zie dat ze alleen US/UK leveren, dus alles anders is import.

[...]

Comply heeft inderdaad een goede reputatie maar is schreeuwensduur in vergelijking, en verwarrend in types.

[...]

Je zou siliconen tips kunnen proberen? Als ze compatible zijn met de Linkbuds S, zouden ze moeten passen.
Thanks @gambieter Ik zal eens kijken wat ik vinden kan gemaakt van siliconen.

Met mijn PTSS en andere klachten is ontprikkelen in een stille wereld met rustige muziek me wel geld waard, maar ik heb nog zoveel meer dingen nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Jorgen schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:07:
Thanks @gambieter Ik zal eens kijken wat ik vinden kan gemaakt van siliconen.

Met mijn PTSS en andere klachten is ontprikkelen in een stille wereld met rustige muziek me wel geld waard, maar ik heb nog zoveel meer dingen nodig.
Als je "wf-1000xm4 tips silicon" intikt op Amazon.nl krijg je zat opties, van een tientje en hoger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
gambieter schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:18:
[...]

Als je "wf-1000xm4 tips silicon" intikt op Amazon.nl krijg je zat opties, van een tientje en hoger.
Thanks. Nu wil ik liever geen geïmporteerde Chinese weekmakers in mijn oren. Heb jij enig idee wat betrouwbare en gecontroleerde, gezonde merken zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Jorgen schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:31:
Thanks. Nu wil ik liever geen geïmporteerde Chinese weekmakers in mijn oren. Heb jij enig idee wat betrouwbare en gecontroleerde, gezonde merken zijn?
Nee, daar kan ik je niet mee helpen. Ik denk dat je dan toch bij de duurdere merken als Comply moet zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
gambieter schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:35:
[...]

Nee, daar kan ik je niet mee helpen. Ik denk dat je dan toch bij de duurdere merken als Comply moet zijn :)
Dank in elk geval! Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
De Sonicfoam customer service is zeer goed. Mag ze gratis terug sturen, retourlabel al gestuurd, refund al in gang gezet. Dat is klantenservice!

• Frieda
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 01:37:
[...]

Graag gedaan! :Y) Heb je ze al binnen?

Wat betreft de batterijduur van de Bose QuietComfort II, ik heb zojuist een playlist van 6 uur 18 minuten met ANC ingeschakeld afgespeeld, en hij riep pas tijdens het laatste nummer "battery low", best heel aardig dus! :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Frieda schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:38:
Graag gedaan! :Y) Heb je ze al binnen?
Maandag volgens BOSE.
Wat betreft de batterijduur van de Bose QuietComfort II, ik heb zojuist een playlist van 6 uur 18 minuten met ANC ingeschakeld afgespeeld, en hij riep pas tijdens het laatste nummer "battery low", best heel aardig dus! :)
Da's goed. Batterijduur hangt ook af van volume. Ik gebruik ze meestal niet zo lang, half uurtje of zo, dan even afdoen of wisselen.

[Voor 8% gewijzigd door gambieter op 31-05-2023 23:10]

• Frieda
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:09:
[...]

Maandag volgens BOSE.

[...]

Da's goed. Batterijduur hangt ook af van volume. Ik gebruik ze meestal niet zo lang, half uurtje of zo, dan even afdoen of wisselen.
ik had het volume maximaal zo rond 45%, da's echt zat met ANC aan voor mijn oren. Ben benieuwd wat je ervan vindt, en of je ze goed verdraagt in je oren! Meestal vergeet ik na een kwartiertje wel dat ik iets in m'n oren heb zitten, ik draag 's nachts ook vaak van die foam oordoppen om te kunnen slapen.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 16:40
Mijn ervaring met ANC:

Ik heb al een tijd de Sennheiser PXC550, die heeft niet heel geweldige ANC, maar doordat het over-ears zijn, houden ze toch wel veel geluid van buiten tegen.

Vorig jaar een setje in ears gekocht (Sennheiser CX Plus SE True Wireless) ter vervanging van een setje Tronsmart Spunky Beats. Deze hebben ook ANC, maar je merkt dat het hier een stuk minder goed werkt doordat je oor niet word afgesloten. Ik heb ook nog memory foam tips geprobeerd, dat werkte beter, maar vond dat niet fijn zitten. Het geluid is echter prima, transparency mode werkt goed en ze functioneren ook uitstekend als headset voor Teams meetings. Ik gebruik ze daardoor ook veel vaker dan de PXC550, die heb ik alleen nog maar op met stofzuigen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:47
Aangezien het voor mij ook tijd werd voor nieuwe in ears, hierbij wat info over mijn gekochte producten.
Ik gebruik trouwens een Iphone 13 Pro Max.

Ik bezit momenteel de Sennheiser true wireless momentum 2, nu voor bijna 3 jaar.
Deze in ears klinken in mijn ogen/oren goed! toen aangeschaft voor 300 euro.
maar wellicht dat het tijd wordt voor wat nieuws, aangezien de accu inmiddels ook wel op zou zijn?

Nu heb ik verschillende besteld namelijk:

Sony WF1000XM4
B&O Beoplay EQ
B&O Beoplay EX
B&W Pi7 S2

Ik zal kort vertellen wat me tegenviel en goed was.

Sony
Voordeel: geluidskwaliteit is goed, anc + app op lager niveau klikt dit goed, de pasvorm is een wel een beetje mwa net niet.
Nadeel: Zodra je volume naar max gooit vervormen de oortjes gigantisch, dit had ik ook bij de XM3.
Het geluid veranderd gewoon, alsof er een limit op zit. dit was voor mij wel echt een dik - punt.
aangekocht voor: 200

B&O Beoplay EQ
Voordeel: Geluidskwaliteit is top! vervormd niet, gebalanceerd geluid. App werkt goed, controls ook. ANC werkt goed.
Nadeel: Deze in ears zijn zo groot dat ze in me oor zitten met enkel het dopje, ze vallen mij dus heel snel uit. aangekocht voor: 95 euro.

B&O Beoplay EX
Voordeel: deze geluidskwaliteit is wel echt de beste van allemaal. goeie mooi lage tonen! hoog is helder, mids zijn prima. Ook de pasvorm is top! zit goed, vallen niet uit. controls werken goed, app ook.
Nadeel: ANC is niet top hoor, veel windruis nog. voelt alsof ze los zitten, maar dus niet zo is.
De prijs is wel echt een - punt. aangekocht voor: 350 euro.

B&W Pi7 S2
Voordeel: Kwaliteit is zelf goed, lage tonen klinken goed, hoge tonen is ook oke. pasvorm is goed! zit goed valt niet uit, ANC werkt mooi en goed!
Nadeel: de mid tonen zijn bleh, ook controls zijn niet aan te passen op de oortjes, app is saai en kunt weinig. Deze vielen mij flink tegen.
Aangekocht voor 325

Ik twijfel of ik de beoplay ex ga behouden, of dat ik met de sennheisers nog door doe.
Voornamelijk vanwege de prijs. ze klinken goed, maar is dit 350 euro waard...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:55
Hier lezen we vanalles over diverse oortjes. Zelf heb ik de Samsung Buds 2 Pro. qua anc kan ik zeggen dat dit perfect werkt. Echter op dit topic wordt hier niet over gesproken, verder niemand die deze met andere modellen heeft vergeleken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:45

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zat ook te kijken naar die Sony WF1000XM4 doppen. De XM5 zal later dit jaar (waarschijnlijk) uit komen dus ik wacht nog even. Ook omdat ik ze nu nog niet nodig heb.

Nu heb ik een hele andere vraag: Bestaat er zoiets als een 3.5" plug met dongle, waar je de dopjes dan mee kan verbinden? Ik maak nog al eens lange vliegtuigvluchten, maar die consoles hebben natuurlijk geen BT mogelijkheid; alleen maar bekabeld. Het zou leuk zijn als ik tóch de dopjes kan gebruiken, met een soort dongle...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Archer_VC10
Jazeker, de Airfly Pro werkt voor mij prima (https://www.twelvesouth.com/products/airfly) maar er zijn diverse andere opties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Aloysxda schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:47:
Hier lezen we vanalles over diverse oortjes. Zelf heb ik de Samsung Buds 2 Pro. qua anc kan ik zeggen dat dit perfect werkt. Echter op dit topic wordt hier niet over gesproken, verder niemand die deze met andere modellen heeft vergeleken?
Er zijn zoveel merken en opties tegenwoordig dat een verzameltopic niet alles zal coveren, totdat iemand er specifiek over begint. Het is niet bedoeld voor user-reviews, daar hebben we een aparte sectie voor :)

uitvoering: Samsung Galaxy Buds2 Pro (Grafiet, Zwart)
Archer_VC10 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:42:
Jazeker, de Airfly Pro werkt voor mij prima (https://www.twelvesouth.com/products/airfly) maar er zijn diverse andere opties.
Leuk dingetje, een Mifi voor geluid ;) . In Nederland vrij duur?

Maar ik zie op Amazon allemaal onbekende merken die een stuk goedkoper zijn. Beetje trial & error.

[Voor 21% gewijzigd door gambieter op 02-06-2023 17:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:45

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ja, je moet dus een BlueTooth transmitter hebben en niet de receiver (of beiden natuurlijk). Bol.com staat er ook vol mee zie ik nu, veel hakkiewakkie merken met slechte beoordelingen.
In ieder geval ben ik wel op weg geholpen, dus ik ga hier eens goed naar kijken :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 13:51

HaTe

haat niet

Ik heb zelf de Redmi Buds 4 Pro gekocht. Ook vergeleken met Airpods en vond ze niet echt onderdoen. Ik ben er dus blij mee voor het geld! (60 euro) De ANC was wel wat beter van Airpods.
Ik had mijn keuze gebaseerd op deze review: https://aartjan.nl/blog/r...view-airpods-pro-killers/

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Aloysxda schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:47:
Eigenlijk niet nee. Ik had zelf eigenlijk twee eisen: de ANC moet perfect zijn en ze moeten niet uit m'n oren vallen. Het laatste gebeurt mij nogal vaak omdat mijn kaakspieren bij praten en kauwen die dopjes uit m'n oren werken. En als je zo'n ding dan terugduwt hang je het gesprek op of zet je hem uit of whatever de aanraking doet. Bij de Bose wist ik al dat de ANC top is (gebaseerd op eigen ervaring met een over-ear model) en die extra ringen voor stabiliteit in het oor gaven echt de doorslag. Dus eerlijk gezegd heb ik de Buds 2 pro niet overwogen.
Had hiervoor de LG Tone Free DFP5, dat is echt troep vergeleken met de Bose QCII. Of met alles eigenlijk. Met ANC aan hoor je veel minder van je muziek of telefoongesprek dan met ANC uit en ze vielen constant uit mijn oren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarryButsers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:51
Nyarlathotep schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:32:
Nu heb ik een hele andere vraag: Bestaat er zoiets als een 3.5" plug met dongle, waar je de dopjes dan mee kan verbinden? Ik maak nog al eens lange vliegtuigvluchten, maar die consoles hebben natuurlijk geen BT mogelijkheid; alleen maar bekabeld. Het zou leuk zijn als ik tóch de dopjes kan gebruiken, met een soort dongle...
De B&W Pi7 S2 komt met een 3.5mm naar usb-c kabel.
Met dat kabeltje kun je de case van de B&W Pi7 S2 aan zowat elk apparaat aansluiten en de case functioneert als een bluetooth transmitter.

Je werkt op een tv die geen bluetooth heeft , een xbox controller , vliegtuig noem maar op.

Maar er bestaan zeker ook dongles die ook een bluetooth verbinding hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarryButsers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:51
*

[Voor 122% gewijzigd door BarryButsers op 02-06-2023 22:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:47
@Nyarlathotep De B&W Pi7 S2 heeft eens transmitter in het doosje zitten waar je de in ears ook mee oplaad.
Deze kun je met een kabel die erbij geleverd wordt in je case doen, en die stuurt bluetooth naar je ears.

Staat wel wat over op hun website!
Vraag is alleen, als je niet zovaak vliegt, heeft het dan een echte meerwaarde/prijs.

• Aloysxda
Een paar weken geleden, tijdens een vlucht van 4 uur de Samsung buds 2 pro de gehele vlucht in gehad met anc. Helemaal super. We zijn nu op het strand. Veel wind en spelende kinderen. Anc bewijst zich hier ook. Heerlijk.
Deze zijn echt de moeite waard om naar te kijken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
@Aloysxda heb je ook een Samsung telefoon? Er wordt op verschillende plekken namelijk opgemerkt dat het systeem beter werkt op Samsung-gekoppelde systemen, zowel vanwege de codecs maar ook de integratie met Bixby.

• Aloysxda
gambieter schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:27:
@Aloysxda heb je ook een Samsung telefoon? Er wordt op verschillende plekken namelijk opgemerkt dat het systeem beter werkt op Samsung-gekoppelde systemen, zowel vanwege de codecs maar ook de integratie met Bixby.
Had de S22 Ultra. Nu de Honor Magic 5 pro. Buds en app werken perfect

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:40
gambieter schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:27:
Samsung's oudere wearables en software componenten was dat inderdaad zo, maar nu draaien hun horloges gewoon Android ipv Tizen als besturingssysteem. Ook de bijbehorende apps zijn onderhanden genomen en je hoeft geen hele frameworks meer te installeren op een ander merk telefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-06 14:47
Aloysxda schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:48:
Een paar weken geleden, tijdens een vlucht van 4 uur de Samsung buds 2 pro de gehele vlucht in gehad met anc. Helemaal super. We zijn nu op het strand. Veel wind en spelende kinderen. Anc bewijst zich hier ook. Heerlijk.
Deze zijn echt de moeite waard om naar te kijken.
Hebben jullie de vlucht van 4 uur gekozen gebasseerd op de accuduur van de Buds 2 Pro?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Ik heb de Earfun Air Pro 3 en de Sony Linkbuds S nu twee weken gebruikt, met de meegeleverde tips en met SonicFoam tips. Mijn ervaringen:

- Earfun Air Pro 3: zitten goed met de foam tips, met de standaard tips krijg ik ze niet helemaal stabiel. De ANC is aardig maar niet heel sterk (nog niet in het vliegtuig geprobeerd), geluid is prettig en de app werkt goed. Equalizer met nuttige opties. Verandert echter ANC naar transparency en OFF, dus altijd van te voren controleren. Voor de prijs (£62, zeg €75) zeker niet slecht; BT 5.3, AptX-adaptive. Maar om nu te zeggen dat ze veel meer zijn dan mijn standaad non-ANC earbuds, nee.

- Sony Linkbuds S: teleurstellend. De ANC is goed, maar ik krijg ze niet stabiel/comfortabel. Lijkt op wat @Jorgen beschrijft voor de Sony WF-1000xm4. Als ik de meegeleverde tips gebruik zoals aangegeven, dan voelt vooral mijn rechteroor zich heel erg gevuld en gaat het gevoel niet weg; met de foam tips helaas hetzelfde gevoel. Ik ga ze laten uitproberen door een goede vriend die wel heel enthousiast is over Sony earbuds en deze graag wil proberen en eventueel overnemen. Geluid is goed, ANC is goed, maar ze zitten gewoon niet lekker.

Ik ben nu heel benieuwd wat de Bose Earbuds 2 gaan doen, die krijg ik op maandag geleverd :)

[Voor 3% gewijzigd door gambieter op 05-06-2023 01:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
gambieter schreef op maandag 5 juni 2023 @ 01:39:
Ik heb de Earfun Air Pro 3 en de Sony Linkbuds S nu twee weken gebruikt, met de meegeleverde tips en met SonicFoam tips. Mijn ervaringen:

- Earfun Air Pro 3: zitten goed met de foam tips, met de standaard tips krijg ik ze niet helemaal stabiel. De ANC is aardig maar niet heel sterk (nog niet in het vliegtuig geprobeerd), geluid is prettig en de app werkt goed. Equalizer met nuttige opties. Verandert echter ANC naar transparency en OFF, dus altijd van te voren controleren. Voor de prijs (£62, zeg €75) zeker niet slecht; BT 5.3, AptX-adaptive.

- Sony Linkbuds S: teleurstellend. De ANC is goed, maar ik krijg ze niet stabiel/comfortabel. Lijkt op wat @Jorgen beschrijft voor de Sony WF-1000xm4. Als ik de meegeleverde tips gebruik zoals aangegeven, dan voelt vooral mijn rechteroor zich heel erg gevuld en gaat het gevoel niet weg; met de foam tips helaas hetzelfde gevoel. Ik ga ze laten uitproberen door een goede vriend die wel heel enthousiast is over Sony earbuds en deze graag wil proberen en eventueel overnemen. Geluid is goed, ANC is goed, maar ze zitten gewoon niet lekker.

Ik ben nu heel benieuwd wat de Bose Earbuds 2 gaan doen, die krijg ik op maandag geleverd :)
Dank voor je mention.
Ik zag dat de Linkbuds S nu flink afgeprijsd zijn bij Amazon.de. € 117 nu. Dat is een mooie prijs ten opzichte van de XM4 natuurlijk. Als ik de reviews lees, dan hebben ze grotendeels (of zelfs helemaal) dezelfde opties als de XM4, en zijn de Linkbuds S kleiner en comfortabeler (edit: maar dat ervaar jij dus duidelijk anders - wat voor mij een reden is om niet over te stappen). De geluidskwaliteit en ANC zijn dan wel weer (iets?) minder.

Met mijn PTSS en flinke overbelasting vind ik het heel fijn om goede ANC te hebben en hoewel ik niet in elfensprookjes geloof, hecht ik wel veel waarde aan meetbare/hoorbare geluidskwaliteit. Wat zijn jouw ervaringen versus de dure XM4's?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Jorgen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 01:42:
Met mijn PTSS en flinke overbelasting vind ik het heel fijn om goede ANC te hebben en hoewel ik niet in elfensprookjes geloof, hecht ik wel veel waarde aan meetbare/hoorbare geluidskwaliteit. Wat zijn jouw ervaringen versus de dure XM4's?
Ik heb de xm4's niet, dus kan niet vergelijken :)

Ik kan je binnenkort wel de vergelijking tussen de Linkbuds S en de Bose QC Earbuds 2 geven. Die laatste hebben geen AptX of LDAC, al is AptX toegezegd via een firmware update (maar die had er in het eerste kwartaal van 2023 moeten zijn, en dat is al voorbij).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
gambieter schreef op maandag 5 juni 2023 @ 02:42:
[...]

Ik heb de xm4's niet, dus kan niet vergelijken :)

Ik kan je binnenkort wel de vergelijking tussen de Linkbuds S en de Bose QC Earbuds 2 geven. Die laatste hebben geen AptX of LDAC, al is AptX toegezegd via een dirmware update (maar die had er in het eerste kwartaal van 2023 moeten zijn, en dat is al voorbij).
O, ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de XM4's ook had. Dan is het lastig vergelijken.
Ik heb nu de "zilveren" maar ik denk erover ze alsnog om te ruilen voor de zwarte. Vind de kleur wat saai eigenlijk. Ik begin langzaamaan te wennen aan de vulling van mijn oorkanaal... maar ideaal is het nog niet. Daarom overwoog ik te downgraden naar de Buds, maar wat ik van het comfort lees wat jij beschrijft, plus de wat mindere geluidskwaliteit en ANC, maken me huiverig om dat te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Jorgen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 02:47:
O, ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de XM4's ook had.
Ik heb er wel over nagedacht, maar te duur en te risicovol, die problemen met draagcomfort lees ik wel vaker. Ik vermoed dat je een Sony oor nodig hebt :p
Daarom overwoog ik te downgraden naar de Buds, maar wat ik van het comfort lees wat jij beschrijft, plus de wat mindere geluidskwaliteit en ANC, maken me huiverig om dat te doen.
Ik denk niet dat je er wat mee opschiet. Dan zou ik eerder afwachten wat de Bose doen, dat is een heel ander concept.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
gambieter schreef op maandag 5 juni 2023 @ 02:55:
[...]

Ik heb er wel over nagedacht, maar te duur en te risicovol, die problemen met draagcomfort lees ik wel vaker. Ik vermoed dat je een Sony oor nodig hebt :p

[...]

Ik denk niet dat je er wat mee opschiet. Dan zou ik eerder afwachten wat de Bose doen, dat is een heel ander concept.
Alleen ook weer 80 euro duurder :P

Ik heb sowieso gevoelige oren. Voordat ik een fijne gaming headset gevonden had, was ik ook een heel stuk verder. Uiteindelijk ben ik bij een van (ik geloof) CoolerMaster uitgekomen, die exact hetzelfde is als een gewone hoofdtelefoon van Sony die ik al jaren heb.

Tja... ofwel wachten op de XM5, of Bose, of houden, of niks... Keuzes, keuzes

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Jorgen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 02:59:
Alleen ook weer 80 euro duurder :P
Met dank aan @Frieda heb ik ze dus een stuk goedkoper (£207 ipv £280), maar die aanbieding is weer voorbij :X , ook in Nederland. Op Amazon zijn de oude Bose earbuds €200, de Earbuds II zijn €257.

Maar even afwachten, mijn oren zijn ook vreemd en ik wil dus weten wat de Bose earbuds doen. Zal de ervaringen hier delen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
gambieter schreef op maandag 5 juni 2023 @ 03:11:
[...]

Met dank aan @Frieda heb ik ze dus een stuk goedkoper (£207 ipv £280), maar die aanbieding is weer voorbij :X , ook in Nederland. Op Amazon zijn de oude Bose earbuds €200, de Earbuds II zijn €257.

Maar even afwachten, mijn oren zijn ook vreemd en ik wil dus weten wat de Bose earbuds doen. Zal de ervaringen hier delen.
Fijn! Ik ben benieuwd. Wat is jouw ervaring met terugsturen, na proberen? Doen ze daar moeilijk over?

Ik hoop in elk geval op oordopjes met een evenwichtig geluidsprofiel en goede ANC. Ik hoef geen basshead-gedoe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
@Frieda w-o-w _/-\o_ . Die Bose QC Earbuds 2 zijn echt een klasse apart. De ANC is werkelijk op een ander niveau dan de Sony Linkbuds S, meer te vergelijken met de over-ear NC700. En zo comfortabel, voelt meer als een semi in-ear.

De app is nog steeds wat temperamentvol, en de case is lomp groot, en ik hoor wel iets van ruis zonder muziek en de ANC vol aan. Maar ik ben zeer onder de indruk. Dat zijn blijvertjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Jorgen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 03:12:
Fijn! Ik ben benieuwd. Wat is jouw ervaring met terugsturen, na proberen? Doen ze daar moeilijk over?

Ik hoop in elk geval op oordopjes met een evenwichtig geluidsprofiel en goede ANC. Ik hoef geen basshead-gedoe.
Geen ervaring met terugsturen :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:06:
@Frieda w-o-w _/-\o_ . Die Bose QC Earbuds 2 zijn echt een klasse apart. De ANC is werkelijk op een ander niveau dan de Sony Linkbuds S, meer te vergelijken met de over-ear NC700. En zo comfortabel, voelt meer als een semi in-ear.

De app is nog steeds wat temperamentvol, en de case is lomp groot, en ik hoor wel iets van ruis zonder muziek en de ANC vol aan. Maar ik ben zeer onder de indruk. Dat zijn blijvertjes.
Ja, lekker he? Ik ben er ook nog steeds erg tevreden over! :) Passen ze ook goed? Heb je helemaal geen last van je gehoorgang met deze?

Ik hoor idd ook white noise maar persoonlijk stoor ik me er niet aan, met de NC700 had ik best vaak white of brown noise aanstaan tegen geluiden van buitenaf als ik even geen zin had in muziek.

Je gaat ze niet terugsturen dus? :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Frieda schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:06:
Ja, lekker he? Ik ben er ook nog steeds erg tevreden over! :) Passen ze ook goed? Heb je helemaal geen last van je gehoorgang met deze?
Voelen bijna als een semi-inear, de standaard oordopjes. Heerlijk, ga vanavond een wat langere sessie doen.
Ik hoor idd ook white noise maar persoonlijk stoor ik me er niet aan, met de NC700 had ik best vaak white of brown noise aanstaan tegen geluiden van buitenaf als ik even geen zin had in muziek.
Het is geen probleem voor me.
Je gaat ze niet terugsturen dus? :p
Probeer ze maar eens van me af te pakken :+

Heb ze vandaag al de "collega zonder volume besef" challenge glansrijk horen verslaan :p

[Voor 6% gewijzigd door gambieter op 05-06-2023 21:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:10:
[...]

Voelen bijna als een semi-inear, de standaard oordopjes. Heerlijk, ga vanavond een wat langere sessie doen.

[...]

Het is geen probleem voor me.

[...]

Probeer ze maar eens van me af te pakken :+

Heb ze vandaag al de "collega zonder volume besef" challenge glansrijk horen verslaan :p
Nice, fijn dat je er blij mee bent, heb ik niet voor niks zo zitten pushen :p enjoy! :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Frieda schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:25:
Nice, fijn dat je er blij mee bent, heb ik niet voor niks zo zitten pushen :p enjoy! :)
Ik haat je niet meer :+ . Mooie timing, want die aanbieding is er al niet meer! d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
gambieter schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:21:
[...]

Geen ervaring met terugsturen :)
Houd je alles wat je probeert dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Topicstarter
Jorgen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:38:
Houd je alles wat je probeert dan?
Ja, of ik verkoop het weer door/geef het weg. Mijn broer heeft nu mijn WH-CH720N over-ear, en een vriend heeft interesse in de Linkbuds S.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee