[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:45:
[...]

dat is standaard. Alleen krijg je dan vaak een versterkt/vervormd geluid van buiten, zeker in verkeer, zou ik niet graag horen. Dan liever ANC uit?
bij Bose heb je alleen maar digitale transparency als je de ANC uitzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Frieda schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:48:
bij Bose heb je alleen maar digitale transparency als je de ANC uitzet ;)
Dat was dan ook een van de klachten over Bose, dat de ANC niet uitkon, alleen op 0 kon worden gezet ;)

Andere merken doen wel transparancy. In de JBL Tour Pro 3 review op de Frontpage wordt gezegd dat de Tranparancy erg goed is, maar ik weet niet of dat in verkeer getest is.

Ik heb de Bose QC II vorige week weer eens in het vliegtuig vergeleken met de Soundcore Sport X20 en de Earfun Air Pro 4, en die zijn zo matig in vliegtuigen vergeleken met de Bose.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 14-10-2024 17:09 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:02:
[...]

Dat was dan ook een van de klachten over Bose, dat de ANC niet uitkon, alleen op 0 kon worden gezet ;)

Andere merken doen wel transparancy. In de JBL Tour Pro 3 review op de Frontpage wordt gezegd dat de Tranparancy erg goed is, maar ik weet niet of dat in verkeer getest is.

Ik heb de Bose QC II vorige week weer eens in het vliegtuig vergeleken met de Soundcore Sport X20 en de Earfun Air Pro 4, en die zijn zo matig in vliegtuigen vergeleken met de Bose.
wat is er dan mis met digitale transparency? als je het helemaal uit zou zetten zou je toch je oren afgesloten hebben door de doppen en sowieso minder horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldo vivaldi
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:39
gambieter schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:02:
[...]

De ambient aware modus werkt inderdaad prima, maar ook hiermee heb ik last van windgeruis of de fiets. Alleen als ik anc uitzet heb ik er geen last van. Zal morgen eens testen met de schuimrubberen tips.

Nb Auracast werkt echt fantastisch!

[ Voor 6% gewijzigd door ronaldo vivaldi op 14-10-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Frieda schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:46:
wat is er dan mis met digitale transparency? als je het helemaal uit zou zetten zou je toch je oren afgesloten hebben door de doppen en sowieso minder horen?
Als ik de omgeving wil horen, dan doe ik mijn oordopjes uit :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:17
Sepp14 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:27:
Knoop doorgehakt en de Soundcore Space A40 besteld. Ik heb de blauwe uitvoering. Weer eens wat anders dan zwart of wit.
Als het goed is worden ze vandaag geleverd. Zal met de tijd mijn ervaring ermee delen.
Zelf gebruik ik al jaren over-ear (JBL) maar door overmatig gebruik krijg ik door het klemmen hoofdpijn.

Daarom een setje in-ear erbij om af te wisselen. In de zoektocht naar in-ear kom ik deze inderdaad regelmatig tegen. Voor mij is het wel belangrijk GEEN gezeik te hebben met pairing op zowel smartphone als desktop. Daarom wil vind ik fast pairing wel belangrijk.

Van de A40 vind ik niet dat ze dit hebben, is dat correct dat deze geen fast pairing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:20

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Galactic schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:29:
[...]

Zelf gebruik ik al jaren over-ear (JBL) maar door overmatig gebruik krijg ik door het klemmen hoofdpijn.

Daarom een setje in-ear erbij om af te wisselen. In de zoektocht naar in-ear kom ik deze inderdaad regelmatig tegen. Voor mij is het wel belangrijk GEEN gezeik te hebben met pairing op zowel smartphone als desktop. Daarom wil vind ik fast pairing wel belangrijk.

Van de A40 vind ik niet dat ze dit hebben, is dat correct dat deze geen fast pairing hebben?
Gebruik ze alleen met telefoon. Haal ze uit de case, in mijn oor en zet de muziek aan. En ze doen het altijd. Geen gezeik met dat ze niet connecten.
Als dat het is wat je bedoelt. Telefoongesprekken zijn ook goed, ik ben helder te verstaan.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:17
Sepp14 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:32:
[...]

Gebruik ze alleen met telefoon. Haal ze uit de case, in mijn oor en zet de muziek aan. En ze doen het altijd. Geen gezeik met dat ze niet connecten.
Als dat het is wat je bedoelt. Telefoongesprek zijn ook goed, ben helder te verstaan.
Het zou ook aan mijn huidige telefoon kunnen liggen hoor, maar mijn over-ear 1 op de 10 keer dagen koppelt die niet (vaak in de drukke morgend, altijd op het verkeerde moment natuurlijk) en dan is het een gedoe om hem verbonden te krijgen. Ik denk niet dat wat jij bedoelt de fast pairing is. Dan lijk ik toch vaak bij een Sony of JBL uit te komen, daar staat het op de productpagina vermeld.

JBL Live Pro 2 TWS zit ik het meeste naar te kijken, kan ik momenteel aankopen voor 71 euro. Alleen die glossy stick staat me tegen, en dat is puur de looks inderdaad, maar ik ben "alergisch" voor hoogglans. Om die reden zou ik naar de "Tune" serie kijken heeft negens hoogglans, maar dan zou ik voor een "downgrade" meer gaan betalen, aangezien ik deze niet zo scherp geprijsd kan aankopen :D

Is het effectief hoogglans of semi-hoogglans, niet altijd goed te zien op videos dat ik heb gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 15:54

BLACKfm

o_O

Deathchant schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:27:
Ik had gehoopt op een Sony of JBL deal in de Amazon Prime days, maar helaas....Dan wacht ik tot Black Friday, want er zijn nog steeds niet meer reviews van de JBL Tour Pro 3 bijgekomen....
Ik heb net de tour 3 aangeschaft voor 240 euro bij JBL. Je zou kunnen vragen binnen je vriendenkring of zij een ING rekening hebben, dan kunnen ze met rentepunten een 20% kortingscode aanvragen voor 1000 rentepunten.

Ik weet niet welke prijzen je verwacht had bij prime days of gaat verwachten bij Black friday e.d., maar 60 euro korting zal je daar vast niet zo snel vinden ;).

(Als ik iets van JBL wil hebben dan kijk ik eigenlijk altijd eerst bij de rentepunten winkel van ING of ze het hebben, daar is het vaak goedkoper dan elders. En anders dus de 20% kortingscode, die hebben ze al jáááren)

[ Voor 14% gewijzigd door BLACKfm op 15-10-2024 13:28 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:15

Deathchant

Don't intend. Do!

BLACKfm schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:25:
[...]

Ik heb net de tour 3 aangeschaft voor 240 euro bij JBL. Je zou kunnen vragen binnen je vriendenkring of zij een ING rekening hebben, dan kunnen ze met rentepunten een 20% kortingscode aanvragen voor 1000 rentepunten.

Ik weet niet welke prijzen je verwacht had bij prime days of gaat verwachten bij Black friday e.d., maar 60 euro korting zal je daar vast niet zo snel vinden ;).

(Als ik iets van JBL wil hebben dan kijk ik eigenlijk altijd eerst bij de rentepunten winkel van ING of ze het hebben, daar is het vaak goedkoper dan elders. En anders dus de 20% kortingscode, die hebben ze al jáááren)
Oh ja ik dacht gewoon dat er (zoals dat normaliter wel vaker is op BF) zo'n beetje álle elektronica met korting te krijgen zal zijn, zo ook de JBL Tour Pro 3. Die rentepunten is idd wellicht een optie (kep ook ING). Ik hoop alleen dat er wat meer uitgebreidere reviews uitkomen (vergelijkingen met XM5 en Bose QC Ultra), aangezien ze al bijna 2 maanden te krijgen zijn. Alle losse reviews die er zijn schetsen een ander beeld dan de T.net quickreview...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Laatst online: 13:15
Deathchant schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:37:
[...]

Oh ja ik dacht gewoon dat er (zoals dat normaliter wel vaker is op BF) zo'n beetje álle elektronica met korting te krijgen zal zijn, zo ook de JBL Tour Pro 3. Die rentepunten is idd wellicht een optie (kep ook ING). Ik hoop alleen dat er wat meer uitgebreidere reviews uitkomen (vergelijkingen met XM5 en Bose QC Ultra), aangezien ze al bijna 2 maanden te krijgen zijn. Alle losse reviews die er zijn schetsen een ander beeld dan de T.net quickreview...
Ik lift even een stukje mee op dit. Ik ben ook aan het kijken voor in-ears en twijfel ook tussen deze drie. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Bose omdat ik al goede ervaringen heb met dit merk. Over de Sony lees ik wat batterijproblemen en over de JBL lees je inderdaad nog niet bijzonder veel, zeker geen vergelijken inderdaad met Sony en/of Bose.
Volgens mij kan je geen echt foute keus maken met één van deze drie maar ben er nog niet over uit :-)

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Deathchant schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:37:
[...]

Oh ja ik dacht gewoon dat er (zoals dat normaliter wel vaker is op BF) zo'n beetje álle elektronica met korting te krijgen zal zijn, zo ook de JBL Tour Pro 3. Die rentepunten is idd wellicht een optie (kep ook ING).
Er zal vast wel korting zijn, maar verwacht je dat die t.o.v. retail (€300) veel meer zal zijn dan die 20% via de ING.

Dat je nog wacht op meer reviews kan, maar als je niet meer vind dan zullen er vast ook wel niet meer komen.

De 'Quicktest' van tweakers laat volgens mij met bepaalde objectieve geluidstesten een redelijk goed beeld zien. De rest van wat ik allemaal voorbij heb zien komen praten gewoon over generieke eigenschappen en wat de reviewer zelf wel goed of niet goed vond klinken. Die ervaring laat ik toch liever aan mijn eigen oren over moet ik zeggen. Als het niet zou bevallen kan het gewoon weer retour.

[ Voor 4% gewijzigd door BLACKfm op 16-10-2024 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Black Friday is goed voor aanbiedingen als er nieuwe modellen uitkomen. Ik kocht mijn Sony MDR-1000x op BF 2017, een paar maanden eerder was de opvolger uitgekomen (WH-1000xm2). Je zult dus eerder aanbiedingen krijgen op de Tour Pro 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

martin484 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:39:
[...]

Ik lift even een stukje mee op dit. Ik ben ook aan het kijken voor in-ears en twijfel ook tussen deze drie. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Bose omdat ik al goede ervaringen heb met dit merk. Over de Sony lees ik wat batterijproblemen en over de JBL lees je inderdaad nog niet bijzonder veel, zeker geen vergelijken inderdaad met Sony en/of Bose.
Volgens mij kan je geen echt foute keus maken met één van deze drie maar ben er nog niet over uit :-)
BLACKfm schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:46:
[...]

Er zal vast wel korting zijn, maar verwacht je dat die t.o.v. retail (€300) veel meer zal zijn dan die 20% via de ING.

Dat je nog wacht op meer reviews kan, maar als je niet meer vind dan zullen er vast ook wel niet meer komen.

De 'Quicktest' van tweakers laat volgens mij met bepaalde objectieve geluidstesten een redelijk goed beeld zien. De rest van wat ik allemaal voorbij heb zien komen praten gewoon over generieke eigenschappen en wat de reviewer zelf wel goed of niet goed vond klinken. Die ervaring laat ik toch liever aan mijn eigen oren over moet ik zeggen. Als het niet zou bevallen kan het gewoon weer retour.
Ik reageer even op jullie beiden ;)
Wat ik lees/hoor tot nu toe:

JBL Tour Pro 3
- ANC: nieuwe koning (T.net), maar andere reviews zeggen dat het zich kan "gewoon" kan meten met de Sony & Bose
- Geluidskwaliteit: overstijgt de Sony én Bose (T.net), maar andere reviews zeggen dat het zich kan meten met de Sony & Bose
- Comfort: zeer goed (T.net), maar andere reviews zeggen dat het gewoon goed is, met soms wat gefreubel om het goed te krijgen, en dat de foamtips niet altijd even prettig zitten.

Sony XM5
- ANC: uitstekend, maar of ze de Bose overstijgen of net niet is praktisch 50-50 in reviews. Sony zou meer high frequency eruit filteren (maar komt door foamtips, die je voor de Bose natuurlijk ook kunt kopen)
- Geluidskwaliteit: on par met Bose, alleen minder bass-heavy (of niet, beetje 50-50 wat reviews zeggen)
- Comfort: scoort wat minder qua comfort, zowel de fit alswel de kwaliteit van de foamtips

Bose QC Ultra
- ANC: uitstekend, maar of ze de Sony overstijgen of net niet is praktisch 50-50 in reviews. Bose zou meer mid & low frequency eruit filteren en bij sommige reviews zou de ANC een sissend geluid produceren, maar ook niet alle reviews zeggen dat...
- Geluidskwaliteit: on par met Sony, alleen wat bass-heavy (of niet, beetje 50-50 wat reviews zeggen)
- Comfort: meest comfortabel qua pasvorm en ook eartips (consistent over bijna alle reviews)

Verder las ik dat gebruikers vaak issues hebben met uitvallende (connectie, niet fysiek) oortjes bij de Bose.

Ik snap dat je idd zelf moet proberen, maar ja, in-ears kun je niet in de mediamarkt passen/proberen.

Ik zoek dus nog meer ervaringen met die JBL als het gaat om ANC en mogelijke bijgeluiden, mogelijke connection issues en het comfort t.o.v. Sony.
Ik kijk vooral naar ANC en het comfort, dat moet echt gewoon goed zijn. Op de 2e plaats kijk ik naar de geluidskwaliteit (die is met elke app die de fabrikant meelevert wel wat te tweaken, het minste bij Bose als ik het goed begrijp) en dáárna pas naar overige features.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Ik mengde mij alleen maar in de 'discussie' vanwege de mogelijke aanbiedingsprijs voor de JBL :).

Maar wat betreft comfort ga ik het meemaken, ze komen vanmiddag/vanavond binnen met DHL. Ik kan hooguit mijn ervaring delen.

Ik heb momenteel de Samsung Buds Pro (eerste generatie) en die bevallen mij op zich prima. Stoor mij er alleen aan dat die na een uurtje of 4 de geest geven en dat ik in het rechteroor vaak het siliconen dopje nog in mijn oor heb zitten als ik ze snel moet uitdoen omdat iemand mij wat vraagt.
Die ANC (voor zover die A er in zit) vind ik veel te mager voor een kantooromgeving. Als ik niks luister (overgang tussen muzieknummers) hoor ik ondertussen gewoon de radio op de achtergrond of die bellende collega.
Comfort is key, maar voor de rest verwacht ik alleen maar vooruitgang. Een snelle zoektocht brengt mij voor de gevestigde merken niet snel onder de 200 euro en de nieuwe JBL Tour 3 Pro was na 5 minuten reviews kijken voor 240 euro een nobrainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
@Deathchant je bent het veel te ver aan het doordenken. Geen enkele set earbuds is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:35
gambieter schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:39:
@Deathchant je bent het veel te ver aan het doordenken. Geen enkele set earbuds is perfect.
Idd! En elk oor (en hersens/zenuwstelsel) is ook weer anders qua vorm en “gedrag”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
de Boses hebben inderdaad white noise als de ANC aanstaat, sissen zou ik het niet willen noemen. Het klinkt meer als de achtergrondkraak van een LP. Zodra je gaat bellen of muziek luisteren is de white noise niet meer te horen. Persoonlijk stoor ik me er niet aan, na een halve minuut valt het me al niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Frieda schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:32:
de Boses hebben inderdaad white noise als de ANC aanstaat, sissen zou ik het niet willen noemen. Het klinkt meer als de achtergrondkraak van een LP. Zodra je gaat bellen of muziek luisteren is de white noise niet meer te horen. Persoonlijk stoor ik me er niet aan, na een halve minuut valt het me al niet meer op.
De Bose QC II hebben dat ook. Aangezien ik altijd muziek aan heb staan merk ik het niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Nou, gezien ik dan nu de JBL Tour 3 oortjes in heb gehad vallen mij een paar dingen op:

- Ze zijn voor mij lastig uit de case te halen als je worstenvingers hebt. Ik krijg niet echt goede grip en moet meerdere keren grijpen om er vat op te krijgen. Dit vind ik persoonlijk een behoorlijke designflaw. De magneet die ze op hun plek houd is misschien wat aan de sterke kant, al kan dat ook een voordeel zijn, ze zullen er niet zo snel uit zichzelf uitvallen.

- De installatie was vrij pijnloos (eerst 2 updates, 1x de oortjes en 1x de case) en de gehoortest om beter afgestemd geluid te krijgen lijkt mij een prima toevoeging. Geen idee of het echt helpt, maar ik ben rechts blijkbaar goed doof voor de hoge tonen XD (maar dat wist ik al).

- Ritje in de auto was een verademing. Ik wou de dopjes gebruiken om te luisteren wat ik op/via de radio aan het luisteren was, maar vanwege android auto schakelde die niet over. De ANC ging echter wel aan en kon het gesprek (het was een soort podcast) prima horen. Het windgeruis en rijgeluid was echter 100% weg, het klonk alsof ik stil stond. Dus voor zover die ervaring helemaal top.
Een collega die nu op kantoor achter mij zit te bellen kan ik nog lichtelijk horen, in ieder geval een stuk minder dan met de Samsung Buds pro het geval was. De radio die ook aan staat hoor ik zo goed als niet.

Zou ik dus heel zacht wat muziek op de oortjes hebben staan dan hoor ik eigenlijk niks anders.

Helemaal stil is het dus niet, maar voornamelijk constante geluiden (stofzuiger komt net langs) worden goed weggefiltert en gesprekken flink gedempt.

Maar ik acht dat die 'beperking' gewoon komt omdat er altijd wel wat geluid binnenkomt, al is het maar via de huid.

- Het doosje met het scherm is handig voor snelle acties, ik vind het aan de andere kant ook wel weer een dingetje wat vast snel beschadigt kan raken. Een schreenprotectortje of iets zou wel handig zijn.
Het scherm is helder en reageert op zich snel genoeg. Het lijkt echter met 10hz/fps ofzo te bewegen, dus het wisselen tussen de opties voelt niet vloeiend, maar wisselen gaat zonder vertraging. Je moet soms wel ietsjes harder drukken.

Ik moet nog wel even spelen met de touchcontrols van de oordopjes, maar ze reageren wel snel. Ik vind het wel vervelend dat alles wordt aangegeven met een stem wat je insteld kwa ANC, Ambient of praatmodus.

Maar wellicht is het in de app in te stellen (niet naar gekeken, zal vanzelf wel wennen.

Wellicht kan ik daar ook instellen dat het volume is in te stellen via de touchbediening. Het tikken op de dopjes om het volume omhoog of omlaag te doen vind ik een fijne feature op de Samsung Buds, dus mis ik nu nog op de JBL.

Verder een 'bug' die ik heb is dat het volume op '13' (~80%) het hoogst is, maar ik wel kan verhogen naar 16 (max), maar dat het geluid dan juist weer zachter wordt. Al is standje 13 (als dat de max zou moeten voorstellen) ook wel erg luid. Wellicht werkt dat gewoon niet lekker met mijn mobiel (S22 ultra).

Voor zover je ze wilt zien kun je berichten van je mobiel ook op het scherm van het doosje weergeven, maar het doosje ligt in principe plat. Het kan ook rechtop staan (op de usb poort), maar dan staat het niet stabiel.
Dus als je het wilt gebruiken om berichten te zien is liggend niet de ideale positie voor het doosje.

[ Voor 5% gewijzigd door BLACKfm op 17-10-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:27
Ik was zelf op zoekt naar voor mij betaalbare (sport) dopjes ter opvolging van mijn Mpow Flame 2. Daar heb ik jarenlang plezier van gehad met hardlopen, maar die gaven helaas de geest dat ze niet meer wilde verbinden.

Toen uitgekomen bij Soundcore Liberty 4 NC. Betaalbaar, uitstekende geluidskwaliteit voor mij, maar vooral ook gewoon een hele fijne app. Helaas zaten ze niet stevig genoeg voor het hardlopen, maar ik vond het zonde om ze weer weg te doen. Heb er ook Spinfits voor gekocht maar dat verbeterde het dragen maar een kleon beetje. Dus ik gebruik ze bij het wandelen, fietsen en op het werk.

Voor het hardlopen dus daarna uitgekomen bij de Soundcore X20, mede omdat ik de app zo fijn vond en door de oorhaakjes zou deze wel goed moeten blijven zitten. En ze zitten heerlijk. Geluidskwaliteit is wel minder dan de 4NC, maar voor hardlopen voldoende. ANC ook minder maar ook dat gebruik ik niet bij het hardlopen. Kortom, gewoon 2x blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

BLACKfm schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:46:
Nou, gezien ik dan nu de JBL Tour 3 oortjes in heb gehad vallen mij een paar dingen op:

- Ze zijn voor mij lastig uit de case te halen als je worstenvingers hebt. Ik krijg niet echt goede grip en moet meerdere keren grijpen om er vat op te krijgen. Dit vind ik persoonlijk een behoorlijke designflaw. De magneet die ze op hun plek houd is misschien wat aan de sterke kant, al kan dat ook een voordeel zijn, ze zullen er niet zo snel uit zichzelf uitvallen.

- De installatie was vrij pijnloos (eerst 2 updates, 1x de oortjes en 1x de case) en de gehoortest om beter afgestemd geluid te krijgen lijkt mij een prima toevoeging. Geen idee of het echt helpt, maar ik ben rechts blijkbaar goed doof voor de hoge tonen XD (maar dat wist ik al).

- Ritje in de auto was een verademing. Ik wou de dopjes gebruiken om te luisteren wat ik op/via de radio aan het luisteren was, maar vanwege android auto schakelde die niet over. De ANC ging echter wel aan en kon het gesprek (het was een soort podcast) prima horen. Het windgeruis en rijgeluid was echter 100% weg, het klonk alsof ik stil stond. Dus voor zover die ervaring helemaal top.
Een collega die nu op kantoor achter mij zit te bellen kan ik nog lichtelijk horen, in ieder geval een stuk minder dan met de Samsung Buds pro het geval was. De radio die ook aan staat hoor ik zo goed als niet.

Zou ik dus heel zacht wat muziek op de oortjes hebben staan dan hoor ik eigenlijk niks anders.

Helemaal stil is het dus niet, maar voornamelijk constante geluiden (stofzuiger komt net langs) worden goed weggefiltert en gesprekken flink gedempt.

Maar ik acht dat die 'beperking' gewoon komt omdat er altijd wel wat geluid binnenkomt, al is het maar via de huid.

- Het doosje met het scherm is handig voor snelle acties, ik vind het aan de andere kant ook wel weer een dingetje wat vast snel beschadigt kan raken. Een schreenprotectortje of iets zou wel handig zijn.
Het scherm is helder en reageert op zich snel genoeg. Het lijkt echter met 10hz/fps ofzo te bewegen, dus het wisselen tussen de opties voelt niet vloeiend, maar wisselen gaat zonder vertraging. Je moet soms wel ietsjes harder drukken.

Ik moet nog wel even spelen met de touchcontrols van de oordopjes, maar ze reageren wel snel. Ik vind het wel vervelend dat alles wordt aangegeven met een stem wat je insteld kwa ANC, Ambient of praatmodus.

Maar wellicht is het in de app in te stellen (niet naar gekeken, zal vanzelf wel wennen.

Wellicht kan ik daar ook instellen dat het volume is in te stellen via de touchbediening. Het tikken op de dopjes om het volume omhoog of omlaag te doen vind ik een fijne feature op de Samsung Buds, dus mis ik nu nog op de JBL.

Verder een 'bug' die ik heb is dat het volume op '13' (~80%) het hoogst is, maar ik wel kan verhogen naar 16 (max), maar dat het geluid dan juist weer zachter wordt. Al is standje 13 (als dat de max zou moeten voorstellen) ook wel erg luid. Wellicht werkt dat gewoon niet lekker met mijn mobiel (S22 ultra).

Voor zover je ze wilt zien kun je berichten van je mobiel ook op het scherm van het doosje weergeven, maar het doosje ligt in principe plat. Het kan ook rechtop staan (op de usb poort), maar dan staat het niet stabiel.
Dus als je het wilt gebruiken om berichten te zien is liggend niet de ideale positie voor het doosje.
Dus het klinkt alsof de kleinigheidjes wel te overzien zijn bij verder goeie fit, ANC en geluidskwaliteit?
Heb je de foamtips ook al geprobeerd?

@gambieter Ja wellicht wel ja (zit soms een beetje in mijn bloed dat overdenken ;) ) either way, zal ik geen buil vallen aan de TP3 of de XM5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Deathchant schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:40:
@gambieter Ja wellicht wel ja (zit soms een beetje in mijn bloed dat overdenken ;) ) either way, zal ik geen buil vallen aan de TP3 of de XM5.
Voor mij is de gevoeligheid bij wind een deal-breaker voor de JBL. Ik gebruik mijn earbuds veel voor wandelen en ik heb geen zin om eerst het weerbericht te moeten checken! Bij de Sony zijn de verhalen over slechte fit me te frequent.

Ik zit te wachten op goede aanbiedingen voor de Jabra Elite 10 of de Sennheiser Momentum 4. Niet dat ik iets nodig heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-04 17:15
@gambieter schrijft in zijn recensie dat de Bose QuietComfort Earbuds II "Niet groots voor telefoongesprekken" zijn. Kan je dat wat nader toelichten?

Ik heb belangstelling voor een paar in-ears. Afgezien van een paar niet werkende Jabra's die snel retour gingen zouden het mijn eerste in-ears zijn. Misschien valt er rond Black Friday wat te scoren. Ik wil er mee bellen terwijl ik wandel of huishoudelijk werk doe en eigenlijk ook graag ANC voor de broodnodige rust. Ik heb een Bose hoofdtelefoon (waarmee ik niet kan bellen) en die heeft een uitstekende ANC. Dat is dus mijn referentiekader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Bitzer schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:43:
@gambieter schrijft in zijn recensie dat de Bose QuietComfort Earbuds II "Niet groots voor telefoongesprekken" zijn. Kan je dat wat nader toelichten?

Ik heb belangstelling voor een paar in-ears. Afgezien van een paar niet werkende Jabra's die snel retour gingen zouden het mijn eerste in-ears zijn. Misschien valt er rond Black Friday wat te scoren. Ik wil er mee bellen terwijl ik wandel of huishoudelijk werk doe en eigenlijk ook graag ANC voor de broodnodige rust. Ik heb een Bose hoofdtelefoon (waarmee ik niet kan bellen) en die heeft een uitstekende ANC. Dat is dus mijn referentiekader.
De Bose QC II is uitstekend voor luisteren met de ANC, maar de microfoon is niet zo goed. De stemweergave is een beetje vervormd en klinkt onnatuurlijk, zeker in lawaaierige condities buiten (wind, verkeer). Op Soundguys is een review met geluidssamples: https://www.soundguys.com...-earbuds-ii-review-78772/

Zie ook deze Reddit thread en de Rtings review met sound samples.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 01-11-2024 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
gambieter schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 00:22:
[...]

De Bose QC II is uitstekend voor luisteren met de ANC, maar de microfoon is niet zo goed. De stemweergave is een beetje vervormd en klinkt onnatuurlijk, zeker in lawaaierige condities buiten (wind, verkeer). Op Soundguys is een review met geluidssamples: https://www.soundguys.com...-earbuds-ii-review-78772/

Zie ook deze Reddit thread en de Rtings review met sound samples.
Duidelijk. De Bose kan het dus niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
@Bitzer je hoort je eigen stem wat blikkerig, robot-achtig. dat komt door de digitale geluidsomzetting. ik heb er zelf geen moeite mee, zit constant met de oortjes in op Teams te bellen voor het werk. met een simpel usb-setje met een draad klinkt het wel natuurlijker ja, maar het is niet zo dat je de ander niet kunt verstaan. na een week was ik gewend aan het geluid en dan valt het niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Bitzer schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:06:
Duidelijk. De Bose kan het dus niet worden.
Als ik ga wandelen wil ik juist niet bellen ;) . Veel earbuds zijn niet fantastisch voor bellen, hou daar rekening mee.

Zie ook gambieter in "[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)", daar link ik naar reviews van Aaron X en Picky Audio waar ze specifiek keken naar de earbuds die het beste zijn voor bellen.

Verder is het wat Frieda zegt, hoe belangrijk is het om perfect te klinken? Het zal ook afhangen van je mobiele verbinding etc.

[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 01-11-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
Gelukkig hoef ik ook niet dagelijks te bellen onder het lopen maar het kan voorkomen dat het handig is dit te kunnen combineren en niet te hoeven kiezen voor het een of het ander.

Gebaseerd op de Picky Audio video lijkt mij de Soundcore Liberty 4 NC wel wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bitzer
Vandaag heb ik mijn Soundcore Liberty 4 NC ontvangen en hierbij een eerste indruk:

ik heb net een uur met iemand gebeld, die vond het geluid goed, en ik was goed verstaanbaar. NC aan of uit maakte wat verschil, zonder NC vond hij het wat natuurlijker klinken, met NC wat meer 'processed'. Dat vond ook een ander met wie ik eerder belde. Goed verstaanbaar maar wat 'processed'. Ik had de NC aan.

De Noise Canceling zou ik zo niet willen noemen. Het is een Noise Reduction, niet te vergelijken met de kwaliteit van de Noise Reduction van de Bose. De computer waar ik nu achter zit verdwijnt, het geluid van de magnetron word wat verminderd. Dit is ook ongeveer wat ik verwacht had. Ik ben nog benieuwd wat het in de auto doet.

Muziek afspelen viel me reuze mee. Ik denk dat ik hier nog wel wat plezier aan kan beleven, ik heb meteen wat MP3's op de geheugenkaart gezet.

Als iemand nog een goede muziek-app weet waarmee ik de muziek per map kan kiezen om af te spelen?

Een minpuntje, op de oortjes zitten aanraakvlakjes voor de bediening. Misschien moet het nog wennen maar tot nu toe heb ik ze niet kunnen hanteren zonder die vlakjes aan te raken en onbedoeld iets te doen. Ik heb de functies al uit gezet in de app, maar toen ik ze indeed voor een telefoongesprek raakte ik het weer aan en werd meteen de verbinding verbroken. Dat is niet handig.

Ik ben nog aan het experimenteren met de siliconen dopjes. Ik kreeg de tip dat de werking het duidelijkst word met muziek afspelen.

En tenslotte, ze zitten in een net opbergdoosje met chique verlichting binnen in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@BLACKfm Heb jij in de afgelopen tijd nog verdere ervaringen die je wilt delen m.b.t. de JBL Tour Pro 3?
De schuimen oordopjes vs siliconen, of the ANC kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Deathchant schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:07:
@BLACKfm Heb jij in de afgelopen tijd nog verdere ervaringen die je wilt delen m.b.t. de JBL Tour Pro 3?
De schuimen oordopjes vs siliconen, of the ANC kwaliteit?
Niet echt ontwikkelingen. Ik heb de foam tips niet gebruikt, dus een vergelijking daarin kan ik niet maken. De ANC is voor mij prima en haalt veel 'ruis' en omgevingsgeluid weg. Als er echter geen muziek op staat hoor je nog wel zachtjes het gepraat van collega's in mijn geval.

Ik speel veel af op hoog volume en dat drukt naar mijn idee de accutijd wel een beetje. Zo mogelijk ook in samenhang met de ANC.

Ik heb nog geen (werk) dag gezeten dat de accu lees is geraakt van de dopjes, maar kom vaak genoeg in de buurt, die 8 uur zullen dus vast meer worden aangetikt als je niet op vol volume en zo mogelijk ook geen toeters en bellen als EQ of ANC gebruikt. De dopjes liggen soms ook gewoon buiten de doos (heb ze niet de volle 8 uur in).

Ik ben niet zo'n poweruser dat ik het in de gaten ga houden hoeveel tijd ik er weer bij krijg met een paar minuten laden, maar ik zie het tot op heden nog niet als een probleem.

Sommige functies gebruik in verder niet, zoals de mogelijkheid van 'talk through'.

Als de Pro tour 2 enige gelijkenissen heeft dan zou ik die voor een derde van de prijs (103 euro via JBL en ING Kortingscode van 20%) voor die gaan. Behalve dat dit eigenlijk mijn eerste dure setje dopjes is heb ik niet het idee dat het de prijs waard is. Maar wellicht ben ik dan ook geen purist :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-03 13:54
Na flink wat research te hebben gedaan een keuze gemaakt voor noise cancelling oordopjes: Technics AZ80.
Ik ben niet 100% blij met mijn aankoop maar vraag me af of dat aan het merk/type ligt, of dat dat simpelweg met het " concept" van noise cancelling te maken heeft. En of, in dat laatste geval, ik met andere merken hetzelfde zou ervaren.

Wat valt tegen:

- De dopjes passen goed, sluiten goed af, zitten fijn. Als ik ermee ga lopen hoor ik echter diepe dreunen bij elke stap. Niet heel prettig. Ik zie wel eens mensen sporten met oordopjes. Ik kan me niet voorstellen dat dat fijn is. Dat moeten dan wel dopjes zonder NC (die niet volledig afsluiten) zijn, toch?
Zelf was ik niet van plan te gaan sporten met de Technics' maar had wel verwacht dat dat gewoon zou kunnen. Dit valt dus wel wat tegen.

- De NC is ok en soms best fijn. Het voegt echter wat ruis toe (minimaal, maar toch) en de geluidskwaliteit wordt iets minder met NC aan t.o.v. uit. Ook is het simpelweg niet altijd nodig. Soms wil ik dus eigenlijk luisteren zonder NC, bijvoorbeeld als ik in een stille ruimte ben.
Zodra ik het echter uit zet, hoor ik meteen lage frequenties en gesuis van (denk ik) stromend bloed. Hetzelfde wanneer ik mijn vingers in mijn oren doe.
Niet heel fijn als je muziek wil luisteren. Ik doe dan snel de NC maar weer aan, waarmee het gesuis zo goed als weg is.
Ik had echter niet voorzien dat je ALTIJD NC aan moet hebben om lekker te kunnen luisteren en vind dat wel een manco.

Doe ik iets fout of werken NC-dopjes nou eenmaal zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gezien de effecten die je beschrijft zou ik andere eartips proberen. En dan met name foam tips. Zit veel lekkerder, zet zich naar je oren.
Daar zou het eerste effect vermoedelijk mee verdwenen kunnen zijn, en het suizen van het tweede ook.
Dat NC wat laag weghaalt is een bekend fenomeen, dat hebben de meeste wel vziw.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Black Friday week is begonnen bij Amazon. In de UK zie ik aanbiedingen voor Jabra Elite 8/Elite 10 (gen1), Denon Perl en Perl Pro, de Soundcore Liberty 4 Pro, de nieuwe Bose Quietcomfort Gen 2 earbuds, Sennheiser Momentum 4, de Melomania m100 etc. Ik wil ze allemaal :p

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:31

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
BPTBPTBPT schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:11:
- De dopjes passen goed, sluiten goed af, zitten fijn. Als ik ermee ga lopen hoor ik echter diepe dreunen bij elke stap. Niet heel prettig. Ik zie wel eens mensen sporten met oordopjes. Ik kan me niet voorstellen dat dat fijn is. Dat moeten dan wel dopjes zonder NC (die niet volledig afsluiten) zijn, toch?
Het heeft inderdaad met volledig afsluiten te maken. Ik merk het bij andere earbuds soms ook, even losdraaien is vaak voldoende. Dat is ook de kracht van de Bose earbuds, die kunnen de ANC doen zonder afsluiting.
- De NC is ok en soms best fijn. Het voegt echter wat ruis toe (minimaal, maar toch) en de geluidskwaliteit wordt iets minder met NC aan t.o.v. uit. Ook is het simpelweg niet altijd nodig. Soms wil ik dus eigenlijk luisteren zonder NC, bijvoorbeeld als ik in een stille ruimte ben.
Dat is EQ-shift, het effect van de geluidsprocessing door de ANC. Vaak krijg je meer bas door de ANC; op mijn JBLs is er alleen bas met ANC handmatig vol aan.
Doe ik iets fout of werken NC-dopjes nou eenmaal zo?
Het is inderdaad niets vreemd. Misschien zijn je verwachtingen wat te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

gambieter schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:34:
[...]

Het heeft inderdaad met volledig afsluiten te maken. Ik merk het bij andere earbuds soms ook, even losdraaien is vaak voldoende. Dat is ook de kracht van de Bose earbuds, die kunnen de ANC doen zonder afsluiting.

[...]

Dat is EQ-shift, het effect van de geluidsprocessing door de ANC. Vaak krijg je meer bas door de ANC; op mijn JBLs is er alleen bas met ANC handmatig vol aan.

[...]

Het is inderdaad niets vreemd. Misschien zijn je verwachtingen wat te hoog.
Nou, ik moet zeggen dat ik dat "warble" geluid ook hoor met mijn Sony over-ear 1000XM4, kep dat ook in mijn review erbij gezet.
Ik wist ook niet dat dat normaal was...Maar het hoort dus een beetje bij ANC begrijp ik.

Damn, geen blackfriday aanbieding voor die JBL Tour Pro 3. Dus ik ga het via de ING rentepunten doen.

EDIT: done! Maandag komen ze binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:28:
Black Friday week is begonnen bij Amazon. In de UK zie ik aanbiedingen voor Jabra Elite 8/Elite 10 (gen1), Denon Perl en Perl Pro, de Soundcore Liberty 4 Pro, de nieuwe Bose Quietcomfort Gen 2 earbuds, Sennheiser Momentum 4, de Melomania m100 etc. Ik wil ze allemaal :p
Herkenbaar! Ik werd getriggerd door de aanbieding op de Perl Pro. Maar ja, ik heb ze niet echt nodig. Twijfel twijfel.

Inmiddels zijn de zwarte Pro bij Bol uitverkocht helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Deathchant schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:54:
Nou, ik moet zeggen dat ik dat "warble" geluid ook hoor met mijn Sony over-ear 1000XM4, kep dat ook in mijn review erbij gezet.
Ik wist ook niet dat dat normaal was...Maar het hoort dus een beetje bij ANC begrijp ik.
Je eigen voetstappen horen is niet universeel. Ik heb er geen last van met mijn Soundcore of JBL earbuds, een beetje met mijn Earfun Air Pro 4, en had het heel erg met mijn Sony Linkbuds S (ook mijn hartslag om de een of andere reden). Bij de Earfun helpt het ietsjes los draaien, is mijn ervaring. Bij de Sony's kreeg ik het niet beter, die heb ik verkocht en de nieuwe eigenaar is er heel blij mee. Het zal dus ook wel persoonlijk kunnen zijn :)
Damn, geen blackfriday aanbieding voor die JBL Tour Pro 3. Dus ik ga het via de ING rentepunten doen.

EDIT: done! Maandag komen ze binnen ;)
Ik ben benieuwd :)

Er was recent een firmware update voor mijn JBL Live Pro 2 en het lijkt alsof de windgevoeligheid iets minder is geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 22-11-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
Het zijn nog best fikse kortingen op de Soundcore waarmee ik inmiddels al heel wat uren telefoongesprekken heb gedaan. Qua mezelf terughoren bij het spreken heb ik wel een beetje een afgesloten oor beleving om het zo uit te drukken.

Buiten, met niet heel luide muziek word het geluid van voorbijrijdende auto's prettig verminderd maar niet onhoorbaar, wel zo veilig misschien. Ik heb het dan over enkele auto's, geen heel drukke weg.

Twee keer is mijn rechter oortje uit het oor gevallen, beide keren terwijl terwijl ik bij het aanrecht stond. Het ging nog goed maar als het in de afwas valt is het denk ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-04 13:12

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Deathchant schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:27:
Ik had gehoopt op een Sony of JBL deal in de Amazon Prime days, maar helaas....Dan wacht ik tot Black Friday, want er zijn nog steeds niet meer reviews van de JBL Tour Pro 3 bijgekomen....
Ik zit ook nog steeds te wachten op meer ervaringen van de JBL Tour Pro 3. Pas op want er dolen ook allemaal fake reviews rond, zoals deze (links is Bol, rechts is Mediamarkt):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgOxzf5ZQ7PS1cUaR-Oqmg6hht0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KNXU4gBVJuvuE2tHkngOKpfE.png?f=fotoalbum_large

Verder misschien een kleine offtopic vraag (sorry), maar wat vinden jullie, als je in-ears van 300 euro koopt, en ze blijken niet in je oren te passen. Moet je ze dan kunnen terugsturen? Ik meen me te herinneren dat ik ergens las dat dit met die JBL oortjes kon, maar ik zie eigenlijk bij geen enkele webshop dat ze ook oortjes terugnemen. Ik vind 300 euro dan wel een groot risico.

[ Voor 22% gewijzigd door Ohmarinus op 22-11-2024 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ohmarinus schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:55:
Verder misschien een kleine offtopic vraag (sorry), maar wat vinden jullie, als je in-ears van 300 euro koopt, en ze blijken niet in je oren te passen. Moet je ze dan kunnen terugsturen? Ik meen me te herinneren dat ik ergens las dat dit met die JBL oortjes kon, maar ik zie eigenlijk bij geen enkele webshop dat ze ook oortjes terugnemen. Ik vind 300 euro dan wel een groot risico.
Bij Amazon (UK) kun je ze terugsturen? Ik heb de Technics AZ60M2 teruggestuurd. Nu waren die defect (links deed niets), maar ik heb ze ook teruggestuurd als ze niet bevielen. En in Nederland is er de WKOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ohmarinus schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:55:
[...]

Ik zit ook nog steeds te wachten op meer ervaringen van de JBL Tour Pro 3. Pas op want er dolen ook allemaal fake reviews rond, zoals deze (links is Bol, rechts is Mediamarkt):
[Afbeelding]
Hoe zie je in deze 2 gevallen dat het fake is?

Tja, 300 euro is en blijft een smak geld....Je mag het product op deugdelijkheid testen, en daarvoor MOET je gewoon de eartips in je oor doen. We hebben de wet koop op afstand hiervoor. Wanneer blijkt dat die Tour Pro 3 me echt niet bevallen zoals ik verwacht had, stuur ik ze gewoon terug hoor (maar ik vermoed dat alles wel ok is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Deathchant schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:08:
[...]

Hoe zie je in deze 2 gevallen dat het fake is?
In dit geval is het wel vrij duidelijk, ik was er nog meer tegengekomen op andere sites ook. Elke keer exact hetzelfde verhaal, maar herschreven met net andere bewoordingen :) Waarbij de volgorde van de dingen die genoemd worden ook nog hetzelfde is.
Tja, 300 euro is en blijft een smak geld....Je mag het product op deugdelijkheid testen, en daarvoor MOET je gewoon de eartips in je oor doen. We hebben de wet koop op afstand hiervoor. Wanneer blijkt dat die Tour Pro 3 me echt niet bevallen zoals ik verwacht had, stuur ik ze gewoon terug hoor (maar ik vermoed dat alles wel ok is).
Ja, het ding is echter dat veel webshops in hun retourvoorwaarden hebben staan dat objecten die met het lichaam in contact komen buiten de retourvoorwaarden vallen. Ik zoek dat in dit gevallen toch altijd even uit van tevoren want ik heb al eens gehad dat een winkel de oordopjes niet wilde terugnemen die ik had gekocht.

Maarja, alsnog, ik wil ze graag kopen, maar ben nog geen goeie deal tegengekomen. Max ICT verkoopt ze voor 264 euro ofzoiets (uit mijn hoofd) maar die webwinkel had niet zulke goede recensies op Tweakers, dus ik wacht nog even tot een andere winkel ook een Black Friday aanbieding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

gambieter schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:00:
[...]

Bij Amazon (UK) kun je ze terugsturen? Ik heb de Technics AZ60M2 teruggestuurd. Nu waren die defect (links deed niets), maar ik heb ze ook teruggestuurd als ze niet bevielen. En in Nederland is er de WKOA.
Zoals in mijn andere reactie hierboven ook vermeld, veel winkels excluderen in-ears van hun retourbeleid zoals Max ICT ook doet, vandaar dat ik geen gebruik heb gemaakt van hun aanbieding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMnNM9WmoHyx_P_YrQhDtVkFfD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7azWlcfQHBz6B0budwopneQq.png?f=fotoalbum_large

Vrijwel alle webshops die ik heb bekeken hanteren min of meer dezelfde regels kwa retourneren van in-ears helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:17
Bij bol.com heb ik wel in-ears kunnen retourneren zonder problemen, al heb ik de voorwaarden er niet op nageslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ohmarinus schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:16:
[...]

In dit geval is het wel vrij duidelijk, ik was er nog meer tegengekomen op andere sites ook. Elke keer exact hetzelfde verhaal, maar herschreven met net andere bewoordingen :) Waarbij de volgorde van de dingen die genoemd worden ook nog hetzelfde is.

[...]

Ja, het ding is echter dat veel webshops in hun retourvoorwaarden hebben staan dat objecten die met het lichaam in contact komen buiten de retourvoorwaarden vallen. Ik zoek dat in dit gevallen toch altijd even uit van tevoren want ik heb al eens gehad dat een winkel de oordopjes niet wilde terugnemen die ik had gekocht.

Maarja, alsnog, ik wil ze graag kopen, maar ben nog geen goeie deal tegengekomen. Max ICT verkoopt ze voor 264 euro ofzoiets (uit mijn hoofd) maar die webwinkel had niet zulke goede recensies op Tweakers, dus ik wacht nog even tot een andere winkel ook een Black Friday aanbieding heeft.
Ah ok, to be honest had ik daar nog niet naar gekeken...Ach ja, ik ga er vanuit dat t wel goed komt. Overigens, doe jezelf idd een lol en koop alsjeblieft niks bij Max ICT. Is al jaren 1 grote ellende, zowel versturen als aftersales. Gewoon van wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

bcome schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:31:
Bij bol.com heb ik wel in-ears kunnen retourneren zonder problemen, al heb ik de voorwaarden er niet op nageslagen.
Ah ja de webwinkel die moeilijk deed was voor mij ook een koop via Bol.com helaas wilde ze deze retour niet aannemen. Ik had het al teruggezonden. De oortjes waren niet heel duur (dit is vijf jaar geleden ofzo en het waren bedrade oortjes) dus ik heb het erbij laten zitten omdat ik anders weer verzendkosten moest betalen :+

Maarja, sindsdien ben ik er wel wat voorzichtiger mee geworden haha. Gelukkig waren de Sony WF-SP800N oortjes die ik en tijdje daarna heb gekocht wel gewoon prima en die gebruik ik nu nog steeds maar na iets meer dan vier jaar ben ik wel toe aan wat nieuws en die Sony in-ears werken lang niet altijd even goed. Vaak disconnects, verbindt vaak met mijn computer terwijl ze gewoon in de case zitten en de verbinding met de case niet onderbroken is geweest (vergulde pins zijn helemaal mooi schoon ook)...

Dus ik heb wel goede hoop dat die JBL Tour Pro 3 in-ears een waardige vervanger gaan zijn. Hopelijk zijn er snel wat meer reviews, en helemaal hopelijk snel een mooie Black Friday aanbieding want de noise cancellation zou erg goed moeten zijn, ook volgens de review op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Deathchant schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:25:
[...]

Ah ok, to be honest had ik daar nog niet naar gekeken...Ach ja, ik ga er vanuit dat t wel goed komt. Overigens, doe jezelf idd een lol en koop alsjeblieft niks bij Max ICT. Is al jaren 1 grote ellende, zowel versturen als aftersales. Gewoon van wegblijven.
Ja, thanks voor de info. Ik had het bijna gedaan, maar voor de schamele 10% korting wilde ik het risico niet lopen met Max ICT :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Degene waar ik over twijfel is de Jabra Elite 10 (gen 1). Momenteel £139, is een vaak aanbevolen set earbuds vanwege comfort. Alhoewel geen AptX or LDAC. Ik heb ook naar de Denon Perl Pro gekeken, maar wat zijn die dingen groot.

Ik wil iets zonder steeltjes, met steeltjes heb ik er zat maar die willen door het gewicht van de steeltjes soms van positie veranderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep me afgelopen vrijdag de JBL Tour Pro 3 besteld en zaterdagavond binnen gekregen. Dit zijn mijn eerste indrukken na 6 uur intensief gebruik:

+ ANC en adaptive ANC zijn echt uitstekend; geen white noise of andere bijgeluiden, ook niet tijdens het lopen of eten (zoals bij de over-ear Sony 1000XM4) , en ik durf nog wel te beweren dat het on-par, zo niet, nóg beter werkt dan de over-ear XM4 van Sony
+ Spatial audio (ruimtelijk directioneel geluid) inclusief head tracking werkt goed zonder storende geluidsvervorming
+ Zeer uitgebreide JBL-app
+ Oplaadcase kan aan diverse apparaten, die usbc of een 3,5" koptelefoon ingang hebben, gekoppeld worden (met meegeleverde kabeltjes), waarbij de case als audiocaster dient; zo wordt elke gekoppelde, externe geluidsbron direct afspeelbaar op je oortjes. Denk aan een laptop, TV, PC en ook het entertainmentsysteempje in een vliegtuig.
+ Geluidskwaliteit is echt heel goed. In preset "studio" heb je al een behoorlijk fijn resultaat. Er is bijna geen verschil in geluidskwaliteit te merken met ANC aan/uit; wanneer deze aan staat, worden zowel bass en hoge tonen iets aanweziger. Wanneer je op hogere volumes luistert, kan het wel vermoeiend aan gaan voelen.

- goede seal (links) lastig te verkrijgen met foam tips. Dit komt door de maat (medium); de foam tips worden maar in 1 maat meegeleverd, ik had dus liever een L of XL gehad.
- personificatie van geluid en spatial audio kan niet gebruikt worden wanneer LDAC highres audio gekozen is (om eerlijk te zijn: ik heb LDAC nog niet echt perse nodig gehad en ondanks spatial audio erg goed werkt, heb ik zelf geen usecase ervoor).
- personificatie van geluid is bij elke poging anders zonder hoorbare verbetering, dus voor mij van weinig toegevoegde waarde.
- Private call mode in de JBL-app (1 oortje uitnemen en als dedicated microfoon gebruiken) heeft weinig praktisch nut: in een stille omgeving is er geen noodzaak om er eentje uit te nemen want de ander verstaat je gewoon goed, en in een drukke omgeving versta je door het omgevingsgeluid de ander niet goed.
- naast de Call Control (beide oortjes bedienbaar) je kunt maar één custom bediening per oortje instellen: óf ANC/Ambient control, óf Volume Control, óf Playback control met bij alledrie de bijbehorende, vaste tikpatronen.
- schermpje op de oplaadcase is wat laggy en het swipen "pakt" niet altijd even goed.
- de oplaadcase wankelt als ie rechtop staat; met het klepje open kan ie niet rechtop blijven en kiept dus om. Een geheel vlakke onderkant zou beter zijn.
- wanneer je een update doet van bijvoorbeeld de voice prompts, dan worden de oortjes via de app gereboot. Dit gaat (soms, niet elke keer) gepaard met oorverdovende piep- en kraakgeluiden onafhankelijk van je volumeinstelling. Erg vervelend, dus denk eraan je oortjes effe uit te nemen wanneer je gaat updaten. Wat ook vaak gebeurt is dat na deze reboot enkele settings weer terug op default staan, zoals je ear tip sound settings of de screensaver van de oplaadcase.
- het op gevoel vinden van de plek waar je moet tikken vergt gewenning; blijkbaar tik ik altijd lager, dus op het steeltje in plaats van op het ronde stuk dat je oor in gaat.

Wat neutralere punten waar ik nog een verdere mening over moet vormen:
0 Oplaadcase kan zeker 75% van de functionaliteit bedienen van de app bedienen, maar in de praktijk gebruik ik het nauwelijks omdat je teveel moet swipen (aantal beschikbare opties op het schermpje is in de app wel te customizen); de app blijf veel overzichtelijker. Het échte voordeel van deze case is zoals gezegd de auracastfunctionaliteit.

0 Ik twijfel aan de praktische werking van de foamtips; het foam is zo dun aangebracht, dat ik me niet kan voorstellen dat het zoveel uitmaakt t.o.v. de siliconen variant. Wellicht als er grotere maten foamtips meegeleverd zouden worden dat het merkbaarder was, maar ik merk het amper....Mijn Shure SE-215 in-ears hebben een VEEL dikkere foamtip die ook dieper het oor in gaan en die maken ALTIJD een goeie seal.

0 Accuduur: Zondag 24 november om 10:45 ingedaan met 100%. Om 16:45 uitgedaan met 43% L en 46% R. Mix van muziek mét en zonder ANC, zonder LDAC, en met 2 uur ambient-aware mode aan zodat ik met mijn ouders kon kletsen terwijl ik de oortjes in hield. Uiteindelijk om 16:45 uitgenomen en met deJBL app uitgezet en niet terug in de oplaadcase gedaan (dit zal ik wel effe snel moeten doen om ze weer aan te krijgen).

0 Windgeruis+ANC: gister was het onstuimig maar wel warm weer, dus ik heb een uurtje gewandeld met de ANC aan. Zodra de wind van achteren komt of van de zijkant waarbij deze direct tegen het oortje aanblaast, vind ik dat de ANC het verbazingwekkend goed reduceert! Wanneer de wind van voren komt en dus langs je gezicht gaat, dan hoor je de wind meer. Maar ik hoor veel meer windgeruis door de ANC heen bij het gebruik van de Sony 1000XM4 over-ear dan met deze JBL's, dus wat mij betreft is dit al een heel stuk beter!

0 Draagcomfort: ik heb de oortjes gister 6 uur ingehad (met meegeleverde foamtips) zonder onderbrekingen, en ze zijn me niet 1x los gaan zitten of uitgevallen, ook niet tijdens die stevige wind. Daarentegen kan ik niet zeggen dat ik helemaal niks voelde; na 6 uur deze dingen ingehad te hebben voelde ik toch wat discomfort door drukplekjes rond mijn gehoorgang.
Ik slaap overigens al 2 jaar met custom made in-ears tegen het geluid van onze buren, dus ik dacht dat mijn gehoorgang wel wat gewend was, maar het is toch heel anders.

0 Het hebben van LDAC: het aan/uitzetten van LDAC levert mijns inziens niet echt een zeer merkbaar kwaliteitsverschil op. Dus mijn vraag zou zijn bij welke toepassingen LDAC écht praktisch nut heeft?

Al met al zeer tevreden over deze in-ears so far. Komende vrijdag ga ik een lang weekend naar Londen en dan heb ik genoeg travel-time om ze verder uit te proberen. Ik ga dan ook die auracast proberen met mijn Anbernic RG35XX "gameboy". Deze heeft namelijk geen bluetooth en ik zou mijn Shure SE-215 mee moeten nemen (bedraad met 3,5" jack) om geluid te kunnen luisteren. Met die oplaadcase van de JBL kan ik deze aan de headphone jack van de Anbernic hangen en dan het geluid naar de oortjes streamen. Ik weet effe niet of ik ze dan moet unpairen van mijn telefoon en dat het dus tegelijkertijd kan, maar daar kom ik wel achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Muse schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:14:
[...]

Herkenbaar! Ik werd getriggerd door de aanbieding op de Perl Pro. Maar ja, ik heb ze niet echt nodig. Twijfel twijfel.

Inmiddels zijn de zwarte Pro bij Bol uitverkocht helaas.
Nu bij Klubben.. En nog steeds bij Amazon.

Twijfel, twijfel, inderdaad.. Kan me ergens niet voorstellen dat ik m'n grote Bose doppen af ga laten in het vliegtuig en wat is dan m'n rechtvaardiging?

Of is de ANC wel echt zo goed als QuietComfort II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:00
Gezien mijn vreemde oor vorm waarbij seal van mijn Anker Soundcore Liberty 4 NC niet helemaal goed afsluiten .

Ik zie dat nozle stuk breder is dan een gemiddelde oordopjes, wie iemand goede versie ervan? Ik heb goede ervaring met comply en spinfit maar beide hebben weer niet die breedte :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Amdwarrior schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:22:
Gezien mijn vreemde oor vorm waarbij seal van mijn Anker Soundcore Liberty 4 NC niet helemaal goed afsluiten .

Ik zie dat nozle stuk breder is dan een gemiddelde oordopjes, wie iemand goede versie ervan? Ik heb goede ervaring met comply en spinfit maar beide hebben weer niet die breedte :(
De Spinfit CP100 past met een beetje rekken op de Liberty 4NC. Ik gebruik die ook.

Zie ndonkersloot in "[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)" voor foto's van de CP100 op de Liberty 4NC. De nieuwere Liberty 4 Pro heeft een standaard formaat nozzle, dus veel meer keuze.

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 26-11-2024 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
gambieter schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:25:
[...]

De Spinfit CP100 past met een beetje rekken op de Liberty 4NC. Ik gebruik die ook.

Zie ndonkersloot in "[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)" voor foto's van de CP100 op de Liberty 4NC. De nieuwere Liberty 4 Pro heeft een standaard formaat nozzle, dus veel meer keuze.
Bedankt _/-\o_ Wel prijzig 1 paar 10 Euro maar gezien NC nu vrij zwak is met niet goed zittende fits neem ik het maar voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Amdwarrior schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:57:
Bedankt _/-\o_ Wel prijzig 1 paar 10 Euro maar gezien NC nu vrij zwak is met niet goed zittende fits neem ik het maar voor lief.
Ze zijn het waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
gambieter schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:25:
[...]

Is NC ook veel beter lijkt mij? Die meegeleverde tips zijn ook knap waardeloos merk ik wel of mijn oorkanaal zijn gewoon nogal afwijkende.

Ik gok tweede :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Amdwarrior schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:01:
Is NC ook veel beter lijkt mij? Die meegeleverde tips zijn ook knap waardeloos merk ik wel of mijn oorkanaal zijn gewoon nogal afwijkende.

Ik gok tweede :')
De NC is beter, niet perfect maar die Spinfit's zijn comfortabel. Ik heb ook een stabielere fit met de CP100.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Heb mezelf toch een Black Friday Week aankoop toegestaan ;) : de Jabra Elite 10 (Gen1) (RTINGS.com review), £139 voor de cacao (bruine) versie, en gelijk Spinfit Omni's erbij gekocht omdat niet iedereen gelukkig leek te zijn met de vreemd gevormde eartips. De Gen2 met de case die kan verbinden met audiobronnen was £45 duurder, en ik heb dat niet echt nodig. Omdat Jabra stopt met earbuds, is de laatste kopen niet echt een verschil imo.

Had ook gekeken naar:
- Denon Perl Pro (en Perl). Te groot
- Cambridge Audio Melomania m100 (erg windgevoelig)
- Soundcore Liberty 4 Pro (heb de 4NC al)
- Jabra Elite 8 (te diep in de oren, een Jabra probleem dat de Elite 10 niet heeft)
- Sony WF-1000xm5 (teveel slechte verhalen over comfort gehoord, zeker met de foam dopjes)
- Sennheiser Momentum 4 TWS (variabele verhalen en wat groot)

ik wilde iets zonder steeltjes, en liefst iets comfortabels. Daar wordt de Jabra Elite 10 vaak voor geprezen omdat het geen diepe fit heeft. Ik ben benieuwd, nu eerst aan het testen met de verschillende eartips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@gambieter Ik lees goede dingen over de JLab Audio GO Air POP; POP+ en POP ANC; waarbij de POP+ zelfs maar 19,99 zijn nu. Heb jij ervaring met het merk? Ik zoek iets dat ik met sporten en in een keramiekatelier kan gebruiken zonder dat ik me heel druk hoef te maken over hoe duur het product was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Jorgen schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:23:
@gambieter Ik lees goede dingen over de JLab Audio GO Air POP; POP+ en POP ANC; waarbij de POP+ zelfs maar 19,99 zijn nu. Heb jij ervaring met het merk? Ik zoek iets dat ik met sporten en in een keramiekatelier kan gebruiken zonder dat ik me heel druk hoef te maken over hoe duur het product was.
Zelf geen ervaring mee, maar ik zag dat de nieuwe ANC versie positieve reviews kreeg. Wel opletten, sommige modellen hebben nog een oude USB-A ingebouwde plug.

Je zou de sport versie kunnen nemen, die heeft oorhaken en kun je niet makkelijk verliezen: https://www.amazon.co.uk/dp/B0CYNFWD2R

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 30-11-2024 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:13:
- Denon Perl Pro (en Perl). Te groot
Goh.. heb net 'n heel klein doosje binnen gekregen - vond ik. (Mag nog niet open, want moet in de mand.) Maar ik kom dan ook van over ears :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Gwaihir schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 19:05:
Goh.. heb net 'n heel klein doosje binnen gekregen - vond ik. (Mag nog niet open, want moet in de mand.) Maar ik kom dan ook van over ears :P .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cspG_nPXE_Limh6EPGXhpuLlYRc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5hB4ou23iVS9bgTDnUltRzKV.jpg?f=user_large
Ik vind dat wat groot ;) . In de Picky Audio review werd gezegd dat het wat zwaar en oncomfortabel was, en nogal diep het oor in ging. Voor mij reden om daar niet voor te gaan, maar ik ben benieuwd naar je ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

gambieter schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 18:14:
[...]

Zelf geen ervaring mee, maar ik zag dat de nieuwe ANC versie positieve reviews kreeg. Wel opletten, sommige modellen hebben nog een oude USB-A ingebouwde plug.

Je zou de sport versie kunnen nemen, die heeft oorhaken en kun je niet makkelijk verliezen: https://www.amazon.co.uk/dp/B0CYNFWD2R
Is dat wat, oorhaken? Dat heb ik nog nooit gehad, maar lijkt me heel oncomfortabel.

Nu stelt mijn sport gelukkig niet heel veel voor qua drukke bewegingen. Het is vooral fitness. Dan wil ik ze natuurlijk niet ook verliezen. Ik zal er bijv. wel eens mee de hond uitlaten, maar ik ga er niet mee fietsen. Die ANC versie is overigens niet makkelijk te vinden, of mijn Google-Fu laat me volledig in de steek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Jorgen schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:35:
Is dat wat, oorhaken? Dat heb ik nog nooit gehad, maar lijkt me heel oncomfortabel.
Ik heb de Soundcore Sport X20, die oorhaken werken ook met mijn bril voor op de fiets en zijn comfortabel. Ik weet niet hoe flexibel de Jlab versie is.

Ik heb ooit de Plantronics BackBeat FIT 3100 gehad en die haken waren ook ok.
Die ANC versie is overigens niet makkelijk te vinden, of mijn Google-Fu laat me volledig in de steek.
Die komen pas in Q1 van 2025 naar Europa, dus niets mis met je Google-Fu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

gambieter schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:45:
[...]

Ik heb de Soundcore Sport X20, die oorhaken werken ook met mijn bril voor op de fiets en zijn comfortabel. Ik weet niet hoe flexibel de Jlab versie is.

Ik heb ooit de Plantronics BackBeat FIT 3100 gehad en die haken waren ook ok.
Dank! Dat is fijn om te weten.
[...]

Die komen pas in Q1 van 2025 naar Europa, dus niets mis met je Google-Fu ;)
Hahaha, dat is een opluchting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:27
Jorgen schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:35:
[...]

Nu stelt mijn sport gelukkig niet heel veel voor qua drukke bewegingen. Het is vooral fitness. Dan wil ik ze natuurlijk niet ook verliezen. Ik zal er bijv. wel eens mee de hond uitlaten, maar ik ga er niet mee fietsen. Die ANC versie is overigens niet makkelijk te vinden, of mijn Google-Fu laat me volledig in de steek.
Oorhaken ftw! Ik ben er maar wat blij met hardlopen. Ik heb ook de Soundcore X20. Daarvoor de Liberty 4NC, maar dat bleef niet lekker zitten tijdens sport. Heb wel beide setjes gehouden, aangezien de Liberty 4NC beter klinkt en prima bruikbaar is tijdens wandelen of fietsen. X20 klinkt voldoende maar top pasvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

vinom schreef op zondag 1 december 2024 @ 00:24:
[...]

Oorhaken ftw! Ik ben er maar wat blij met hardlopen. Ik heb ook de Soundcore X20. Daarvoor de Liberty 4NC, maar dat bleef niet lekker zitten tijdens sport. Heb wel beide setjes gehouden, aangezien de Liberty 4NC beter klinkt en prima bruikbaar is tijdens wandelen of fietsen. X20 klinkt voldoende maar top pasvorm.
Goed om te weten!

Ik zou graag een Sony WH-1000XM4 (over ear) voor de gewone dingen hebben en dan een goedkoop setje voor bij het keramiekatelier en de fitness. Dus het hoeft ook niet helemaal fantastisch te zijn. Geld weggooien evenmin natuurlijk Ik neem oorhaken in overweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
@Jorgen als ANC niet belangrijk is, dan heb je misschien meer kans op specifieke JLab feedback in Het Algemene in-ear en oordopjes topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

gambieter schreef op zondag 1 december 2024 @ 02:07:
@Jorgen als ANC niet belangrijk is, dan heb je misschien meer kans op specifieke JLab feedback in Het Algemene in-ear en oordopjes topic?
ANC zou zeker fijn zijn! 😊
Ik had gehoopt dat deze JLab's ook iets zouden hebben, maar daar moet ik dan helaas op wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Jorgen schreef op zondag 1 december 2024 @ 02:09:
ANC zou zeker fijn zijn! 😊
Ik had gehoopt dat deze JLab's ook iets zouden hebben, maar daar moet ik dan helaas op wachten.
Deze JLab Jbuds zijn wat duurder (£40 voor mij) maar met ANC en 9 uur batterij: https://www.amazon.co.uk/dp/B0CRBMJK52

Soundcore heeft de A3i die is £29 (ouder model): https://www.amazon.co.uk/dp/B09PMS6RMY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Door de conversie naar euro worden de eerste helaas 70 euro, maar die tweede zitten rond de 30, dus dat is een prijs die ik wel wil betalen. De reviews zien er goed uit! Hopelijk passen ze in mijn gehoorgang. Bij de dure Sony en Bose kreeg ik daar wel last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
@Jorgen Even opletten met de JLab: de ANC3 heeft alleen maar SBC als codec, dat maakt ze minder aantrekkelijk voor geluidskwaliteit. Dat maakt ze goedkoper (licenties?), check even welke codecs de anderen hebben. De Soundcore hebben altijd AAC. Dus even checken met JLab of ze in ieder geval AAC hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dank voor de tips @gambieter! Ik heb nu de Sony XM4 besteld voor wanneer een grotere hoofdtelefoon fijn is; en jouw tip van de Soundcore heb ik ook besteld. Ik ben zeer benieuwd of ze goed in mijn oren passen en hoe ze klinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Jorgen schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:21:
Dank voor de tips @gambieter! Ik heb nu de Sony XM4 besteld voor wanneer een grotere hoofdtelefoon fijn is; en jouw tip van de Soundcore heb ik ook besteld. Ik ben zeer benieuwd of ze goed in mijn oren passen en hoe ze klinken.
Soundcore is standaard bass-heavy, maar je kunt met EQs werken en HearID (maar mogelijk heeft deze dat niet). De Soundcore app is erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

gambieter schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:26:
[...]

Soundcore is standaard bass-heavy, maar je kunt met EQs werken en HearID (maar mogelijk heeft deze dat niet). De Soundcore app is erg goed :)
Als ik de bass gewoon naar normaal kan schroeven is het het fijnste. Ik hou meer van een evenwichtig geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik heb de Jabra Elite 10 (Gen1) een aantal dagen uitgeprobeerd, en ze zijn zeker niet slecht. Ze zijn niet de volle prijs waard, maar de Black Friday prijs is al een stuk redelijker (nog steeds niet goedkoop). Ze hebben een vreemde nozzle en vreemd gevormde eartips, maar ik ben het wel met de reviews eens: ze zijn comfortabel. Jabra earbuds gaan vaak nogal diep het oor in, maarbdeze niet.

Positief:
- de ANC is goed, zeker voor lage tonen.
- ze zijn heel comfortabel
- goed geluid, niet bass-heavy
- heeft Wind Noise Reduction (WNR) optie
- goede batterijduur
- de drukknoppen werken fijn en drukken de earbuds niet dieper het oor in

Negatief:
- de app is rommelig, opties te diep verborgen
- ANC is niet top, zeker voor de prijsklasse
- de WNR is maar matig, het moet niet hard waaien

Ik heb ze ook met de Spinfit Omni eartips geprobeerd, maar de meegeleverde eartips zijn gewoon goed. Verder moet je niet de Google Assistent selecteren voor interactie, want dan kun je het volume niet controleren met de drukknoppen (paar seconden ingedrukt houden). Als je de Google Assistant hebt geselecteerd, dan start die op met ingedrukt houden. Nu wil ik die Google Assistant liefst onthoofden dus meevallertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Deathchant schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:51:
Kep me afgelopen vrijdag de JBL Tour Pro 3 besteld en zaterdagavond binnen gekregen. Dit zijn mijn eerste indrukken na 6 uur intensief gebruik:

+ ANC en adaptive ANC zijn echt uitstekend; geen white noise of andere bijgeluiden, ook niet tijdens het lopen of eten (zoals bij de over-ear Sony 1000XM4) , en ik durf nog wel te beweren dat het on-par, zo niet, nóg beter werkt dan de over-ear XM4 van Sony
+ Spatial audio (ruimtelijk directioneel geluid) inclusief head tracking werkt goed zonder storende geluidsvervorming
+ Zeer uitgebreide JBL-app
+ Oplaadcase kan aan diverse apparaten, die usbc of een 3,5" koptelefoon ingang hebben, gekoppeld worden (met meegeleverde kabeltjes), waarbij de case als audiocaster dient; zo wordt elke gekoppelde, externe geluidsbron direct afspeelbaar op je oortjes. Denk aan een laptop, TV, PC en ook het entertainmentsysteempje in een vliegtuig.
+ Geluidskwaliteit is echt heel goed. In preset "studio" heb je al een behoorlijk fijn resultaat. Er is bijna geen verschil in geluidskwaliteit te merken met ANC aan/uit; wanneer deze aan staat, worden zowel bass en hoge tonen iets aanweziger. Wanneer je op hogere volumes luistert, kan het wel vermoeiend aan gaan voelen.

- goede seal (links) lastig te verkrijgen met foam tips. Dit komt door de maat (medium); de foam tips worden maar in 1 maat meegeleverd, ik had dus liever een L of XL gehad.
- personificatie van geluid en spatial audio kan niet gebruikt worden wanneer LDAC highres audio gekozen is (om eerlijk te zijn: ik heb LDAC nog niet echt perse nodig gehad en ondanks spatial audio erg goed werkt, heb ik zelf geen usecase ervoor).
- personificatie van geluid is bij elke poging anders zonder hoorbare verbetering, dus voor mij van weinig toegevoegde waarde.
- Private call mode in de JBL-app (1 oortje uitnemen en als dedicated microfoon gebruiken) heeft weinig praktisch nut: in een stille omgeving is er geen noodzaak om er eentje uit te nemen want de ander verstaat je gewoon goed, en in een drukke omgeving versta je door het omgevingsgeluid de ander niet goed.
- naast de Call Control (beide oortjes bedienbaar) je kunt maar één custom bediening per oortje instellen: óf ANC/Ambient control, óf Volume Control, óf Playback control met bij alledrie de bijbehorende, vaste tikpatronen.
- schermpje op de oplaadcase is wat laggy en het swipen "pakt" niet altijd even goed.
- de oplaadcase wankelt als ie rechtop staat; met het klepje open kan ie niet rechtop blijven en kiept dus om. Een geheel vlakke onderkant zou beter zijn.
- wanneer je een update doet van bijvoorbeeld de voice prompts, dan worden de oortjes via de app gereboot. Dit gaat (soms, niet elke keer) gepaard met oorverdovende piep- en kraakgeluiden onafhankelijk van je volumeinstelling. Erg vervelend, dus denk eraan je oortjes effe uit te nemen wanneer je gaat updaten. Wat ook vaak gebeurt is dat na deze reboot enkele settings weer terug op default staan, zoals je ear tip sound settings of de screensaver van de oplaadcase.
- het op gevoel vinden van de plek waar je moet tikken vergt gewenning; blijkbaar tik ik altijd lager, dus op het steeltje in plaats van op het ronde stuk dat je oor in gaat.

Wat neutralere punten waar ik nog een verdere mening over moet vormen:
0 Oplaadcase kan zeker 75% van de functionaliteit bedienen van de app bedienen, maar in de praktijk gebruik ik het nauwelijks omdat je teveel moet swipen (aantal beschikbare opties op het schermpje is in de app wel te customizen); de app blijf veel overzichtelijker. Het échte voordeel van deze case is zoals gezegd de auracastfunctionaliteit.

0 Ik twijfel aan de praktische werking van de foamtips; het foam is zo dun aangebracht, dat ik me niet kan voorstellen dat het zoveel uitmaakt t.o.v. de siliconen variant. Wellicht als er grotere maten foamtips meegeleverd zouden worden dat het merkbaarder was, maar ik merk het amper....Mijn Shure SE-215 in-ears hebben een VEEL dikkere foamtip die ook dieper het oor in gaan en die maken ALTIJD een goeie seal.

0 Accuduur: Zondag 24 november om 10:45 ingedaan met 100%. Om 16:45 uitgedaan met 43% L en 46% R. Mix van muziek mét en zonder ANC, zonder LDAC, en met 2 uur ambient-aware mode aan zodat ik met mijn ouders kon kletsen terwijl ik de oortjes in hield. Uiteindelijk om 16:45 uitgenomen en met deJBL app uitgezet en niet terug in de oplaadcase gedaan (dit zal ik wel effe snel moeten doen om ze weer aan te krijgen).

0 Windgeruis+ANC: gister was het onstuimig maar wel warm weer, dus ik heb een uurtje gewandeld met de ANC aan. Zodra de wind van achteren komt of van de zijkant waarbij deze direct tegen het oortje aanblaast, vind ik dat de ANC het verbazingwekkend goed reduceert! Wanneer de wind van voren komt en dus langs je gezicht gaat, dan hoor je de wind meer. Maar ik hoor veel meer windgeruis door de ANC heen bij het gebruik van de Sony 1000XM4 over-ear dan met deze JBL's, dus wat mij betreft is dit al een heel stuk beter!

0 Draagcomfort: ik heb de oortjes gister 6 uur ingehad (met meegeleverde foamtips) zonder onderbrekingen, en ze zijn me niet 1x los gaan zitten of uitgevallen, ook niet tijdens die stevige wind. Daarentegen kan ik niet zeggen dat ik helemaal niks voelde; na 6 uur deze dingen ingehad te hebben voelde ik toch wat discomfort door drukplekjes rond mijn gehoorgang.
Ik slaap overigens al 2 jaar met custom made in-ears tegen het geluid van onze buren, dus ik dacht dat mijn gehoorgang wel wat gewend was, maar het is toch heel anders.

0 Het hebben van LDAC: het aan/uitzetten van LDAC levert mijns inziens niet echt een zeer merkbaar kwaliteitsverschil op. Dus mijn vraag zou zijn bij welke toepassingen LDAC écht praktisch nut heeft?

Al met al zeer tevreden over deze in-ears so far. Komende vrijdag ga ik een lang weekend naar Londen en dan heb ik genoeg travel-time om ze verder uit te proberen. Ik ga dan ook die auracast proberen met mijn Anbernic RG35XX "gameboy". Deze heeft namelijk geen bluetooth en ik zou mijn Shure SE-215 mee moeten nemen (bedraad met 3,5" jack) om geluid te kunnen luisteren. Met die oplaadcase van de JBL kan ik deze aan de headphone jack van de Anbernic hangen en dan het geluid naar de oortjes streamen. Ik weet effe niet of ik ze dan moet unpairen van mijn telefoon en dat het dus tegelijkertijd kan, maar daar kom ik wel achter ;)
Net terug van weekendje Londen...Ik blijf erbij, de ruisonderdrukking is echt subliem. Ik durf echt wel te zeggen dat ie even goed of misschien wel wat beter is dan de over-ear XM4 van Sony en dat zegt wel wat!

De auracast werkt ook vlekkeloos. Kep met de 3,5" kabel het oplaadstation verbonden met mijn Anbernic RG35XX en kon gewoon draadloos genieten :)
Geen enkele keer "behoefte" gehad om LDAC in te schakelen; AAC is gewoon goed (en ik hoor het verschil niet echt...).

Ik heb 1x via de app alles ingesteld zoals ik het wil en nu geen omkijken meer naar. Ook alle functies van de case gebruik ik niet echt, dus voor mij is het puur visueel zien hoe vol de oortjes en de case nog zijn, maar that's it; voor de rest gebruik ik de app om wat te tweaken indien nodig. Maar het is vooral plug & play.

Wind was er genoeg in Londen & Canterbury, maar deze JBL's zijn een stuk beter met wind filteren dan de XM4 over-ear van Sony. Uiteraard filtert ie niet alles weg en hoor je zeker nog wel wind.
Ik heb lange haren, dus als mijn haren over de microfoontjes van de oortjes wrijven, dan wordt dat bij ambient-mode wel wat versterkt.

Ik heb eigenlijk bijna geen nadelen te noemen. Na lange sessies voelt mijn gehoorgang wel wat vermoeid aan moet ik zeggen, althans, met de schuimen oordopjes. Ik ben de Shure SE-215 gewend die echt een flink dikke schuim hebben (maat L of XL) en die zitten me prettiger voor langere sessies. Dus wat mij betreft wil ik graag een wat grotere versie proberen van deze meegeleverde schuimpjes, echter, lijken deze niet te krijgen bij JBL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb nu de Soundcore A3i een paar keer gebruikt, maar klopt het dat ik van de ANC niks/nauwelijks iets hoef te verwachten als het gaat om gesprekken van andere mensen of muziek die ergens draait? Ik kan het geluid van de afzuigkap bijv aardig verminderd krijgen met de ANC aan. Maar als ik op de computer als test een YouTube video afspeel dan is die nog altijd heel goed hoorbaar. Dat kan natuurlijk ook aan mijn verwachtingen van ANC liggen. Vergelijk ik het echter met mijn WH-1000XM4 (ik weet het, heel ander soort model hoolfdtelefoon en totaal andere prijsklasse) dan filtert deze ook heel veel gesprekken die zich naast en rondom mij bevinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ja, dat is normaal. De passieve isolatie ontbreekt, en het is een tienvoudig prijsverschil...

Mijn 1More Evo doen stemmen juist heel goed. Maar de meesten niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

gambieter schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:11:
Ja, dat is normaal. De passieve isolatie ontbreekt, en het is een tienvoudig prijsverschil...

Mijn 1More Evo doen stemmen juist heel goed. Maar de meesten niet.
Dank. Eerst leek het namelijk of hij überhaupt niks deed met de ANC, totdat ik die afzuigkap probeerde. Die werd best aardig gefilterd. :)

Nu nog eens ergens een fijne, zo natuurgetrouw mogelijke, equalizersetting proberen te vinden. Zo op het eerste gezicht is het in elk geval een mooi paar fijne dopjes voor weinig geld. Dus erg bedankt voor je tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Jorgen schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 00:47:
Dank. Eerst leek het namelijk of hij überhaupt niks deed met de ANC, totdat ik die afzuigkap probeerde. Die werd best aardig gefilterd. :)

Nu nog eens ergens een fijne, zo natuurgetrouw mogelijke, equalizersetting proberen te vinden. Zo op het eerste gezicht is het in elk geval een mooi paar fijne dopjes voor weinig geld. Dus erg bedankt voor je tip.
Mooi :) . Soundcore maakt goed spul, ik ben heel tevreden met mijn Space A40, Liberty 4NC, Sport X20 en p40i.

Heeft de A3i HearID in de app? Zo niet, dan de voorgeprogrammeerde EQs proberen, ik gebruik zelf meestal Acoustic omdat dit een redelijke V-shaped EQ geeft (bas en hoge tonen versterkt, mids neutraal). Ik hoor de hoge tonen wat minder, dat is waar HearID helpt.

In https://www.scarbir.com/tws/soundcore-life-a3i-review wordt een EQ suggestie gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 13-12-2024 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter

Dit lijkt me een interessant product, en tegelijkertijd nutteloos en schizofreen: open buds in earring stijl, zodat je de omgeving nog gewaar bent, met ANC zodat je de omgeving niet hoort... en LDAC codec etc, nog niet in Europa verkrijgbaar.

Ik ben benieuwd. Ik heb de Tozo Open Earrings, en die zijn goed. Zie gambieter in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic", die hebben natuurlijk geen ANC.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 25-02-2025 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTJ2
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-02 08:55
In forum gezocht maar geen ervaringen gevonden over DunRock® Bubble draadloze oordopjes met ANC noise cancelling. .Wordt via website verkocht door eardopes.nl.

Veel positieve reviews op bol.com maar niets hier.

Ik heb vanavond de gok gewaagd en ze besteld en zal de ervaringen delen als ze binnen zijn.

https://eardopes.nl/produ...le?variant=53172147421533

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZyvl6MZMt1tFnF9T6gtV3blfc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dv4a85CLbO1A92TCoesDNwhi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door MrTJ2 op 26-02-2025 21:08 . Reden: tikfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
MrTJ2 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:07:
In forum gezocht maar geen ervaringen gevonden over DunRock® Bubble draadloze oordopjes met ANC noise cancelling. .Wordt via website verkocht door eardopes.nl.

Veel positieve reviews op bol.com maar niets hier.

Ik heb vanavond de gok gewaagd en ze besteld en zal de ervaringen delen als ze binnen zijn.

https://eardopes.nl/produ...le?variant=53172147421533

[Afbeelding]
Voor dat geld zou ik gewoon een bekender merkproduct hebben gekocht. Er staat een review op AmazonUK en die vind het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTJ2
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-02 08:55
gambieter schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:12:
[...]

Voor dat geld zou ik gewoon een bekender merkproduct hebben gekocht. Er staat een review op AmazonUK en die vind het niets.
_/-\o_
Even de gerefereerde review opgezocht op Amazon UK en deze (1) persoon vindt het geluid teleurstellend en heeft het idee dat ze al gebruikt zijn en heeft ze teruggestuurd. Bijzonder. :?

Enfin, dit zijn mijn eerste 'oortjes' en ik ben geen audiofiel.
Ik zocht oortjes met active noise cancellation (ANC voor gebruik in vliegtuig bijvoorbeld) en die ik ook voor werk/online meetings kan gebruiken en op een aantal review sites (behalve op tweakers niets te vinden) kwamen deze er goed uit. Dus misschien ben ik naïef... maar ik vond het het proberen waard.

Inmiddels binnen 18 uur na bestellen ontvangen. Prima snel geleverd dus en de verpakking is ook prima.
Verpakking bevat doosje met oortjes, laadkabeltje en alternatieve dopjes en korte eenvoudige handleiding.
Doosje met oortjes met reset knopje.
Even aan oplader en dan proberen.

Oortjes zitten wat mij betreft prima in oor.
Er zitten dopjes met andere groottes in de verpakking maar voor mij niet nodig en dus niet geprobeerd.

Oortjes worden door telefoon (samsung) bluetooth snel gevonden en connect werkt soepel.
Dunrock app geinstalleerd en daarmee zijn wat instellingen te wijzigen.
Via app ANC aangezet en dat lijkt goed zijn werk te doen.

Muziek luisteren.... klassiek concert opgezet en klinkt in mijn oren prima.
En zoals gemeld..... ik ben geen audiofiel.

Even bellen en ervaren of ik goed verstaanbaar ben, werkt ook prima.
Connecten aan laptop werkt vervolgens prima na even disconnect van telefoon via knopje in doosje.

Komende week gebruiken in online (laptop) meetings.

De ultieme test wordt over een paar weken een lange vliegreis....

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-04 11:23
Ik zag dat de Denon Perl Pro in de aanbieding was voor €140, hiervoor altijd sennheisers gehad. Ik vind vooral de ANC erg goed bij de denon's, ik hoor de omgeving vrijwel niet meer, bij de TMW4 was dat nog een klein beetje. Het uithalen van de in ears uit het doosje van de denon is wel een gedoe vind ik doordat de buitenkant rond is, weinig grip. Geluid is verder prima naar mij idee. Wat mij wel gelijk opvalt en dat had ik ook met de sennheisers, de doppen in mn rechteroor blijven altijd goed zitten, in ears in mn linkeroor voelen altijd aan alsof ze er wat los in zitten, welke eartips ik ook probeer. Dit heb ik nu nog meer met de denons dan ik met de sennheisers had. Ik heb al gezocht op verschillende trefwoorden hier en op het internet maar krijg niet echt een duidelijk antwoord wat hier tegen te doen, iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Pharminepulse schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:11:
Ik zag dat de Denon Perl Pro in de aanbieding was voor €140, hiervoor altijd sennheisers gehad. Ik vind vooral de ANC erg goed bij de denon's, ik hoor de omgeving vrijwel niet meer, bij de TMW4 was dat nog een klein beetje. Het uithalen van de in ears uit het doosje van de denon is wel een gedoe vind ik doordat de buitenkant rond is, weinig grip. Geluid is verder prima naar mij idee. Wat mij wel gelijk opvalt en dat had ik ook met de sennheisers, de doppen in mn rechteroor blijven altijd goed zitten, in ears in mn linkeroor voelen altijd aan alsof ze er wat los in zitten, welke eartips ik ook probeer. Dit heb ik nu nog meer met de denons dan ik met de sennheisers had. Ik heb al gezocht op verschillende trefwoorden hier en op het internet maar krijg niet echt een duidelijk antwoord wat hier tegen te doen, iemand een idee?
Bekend probleem, bij mij gaat het ook om het linkeroor waar de fit nooit zo goed is als met het rechteroor. Heb er geen oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nu enkele maanden later met de JBL Tour Pro 3 ben ik nog steeds erg tevreden over de noise canceling en de geluidskwaliteit.

Wat wel echt jammer is, is dat de schuimen oortips al beginnen te "scheuren":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXmZBkZnp9eDmk06yW56jpacluc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWzsy0fWCPZ3kdknKK71lqnw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb contact opgenomen met JBL/Harman en ik heb een nieuw setje onder garantie gekregen. Ze gaven ook aan dat ze deze maar in 1 maat hebben, dus ik heb weer dezelfde gekregen.
Prima verder, maar de kwaliteit van deze schuimen oortips zijn gewoon slecht. Ik heb geen idee of 3rd party schuimpjes beter zijn.
Jammer dat JBL zo lang ná het uitbrengen van deze in-ears deze schuimen oortips niet in meerdere maten aanbiedt.

Verder zijn enkele zaken me nog opgevallen:
- de automatisch aanpassende noise canceling is op zich goed, maar af en toe heeft ie het mis, en dan is er een disbalans tussen de 2 oordopjes. Dus beter zet je dat gewoon uit.
- met LDAC aan, gaat de batterijduur een stuk sneller achteruit dan met andere codecs
- de functies van het schermpje van de oplaadcase doe ik eigenlijk verder helemaal niks mee; maar dat had ik wel voorspeld, want ik heb de boel gekocht puur op beste noise canceling en geluidskwaliteit.
- firmware/software updates duren lang en de oortjes moeten dan effe uit en weer aan.

In ieder geval scheelt het hebben van in-ears wat sleepwerk t.o.v. een headphone en is het een stuk makkelijker met lang haar. Ok, dat heeft weer andere nadelen, zoals dat ik voorzichtig zijn met mijn haren aan de kant gooien, want er zou wel een haar zich om de in-ear kunnen hebben gedraaid en em zo mee eruit gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik ben intussen meer gebruik aan het maken van open earbuds ("earrings"), zoals de Tozo Open Earring en de Soundpeats Pop Clip. Het geluid valt goed mee, erg comfortabel met niets in de gehoorgang, stabiel en goedkoop.

Maar geen ANC, dus op zich off-topic hier, maar bruikbaar afhankelijk van de omgeving :)

(en daarmee zullen de oordopjes etc langer meegaan)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 02-04-2025 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Ik doe het maar even hier :)
Dan weet je waarschijnlijk ook dat 'maar even hier' niet de juiste plek is. Aankoopadvies moet in het juiste subforum in een eigen topic.

Ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes. Misschien weten jullie wat.
Huidige oordopjes: uitvoering: LG Tone Free DFP9 (Zwart)
Toestel: iPhone 15
Deze oordopjes heb ik iets meer dan 3,5 jaar, eerst nog met een android toestel. Wat ik fijn vind bij deze: noise cancelling, goed omgevingsgeluid in settings, bass.
Maar de batterij is ondertussen niet zo goed meer, en nog ergerlijker, hij heeft moeite met koppelen met de telefoon. Soms doet 1 oordopje het en moet ik het eerst weer terug in het doosje stoppen en opnieuw eruit halen. Soms koppelt het helemaal niet en moet ik het verwijderen en weer opnieuw installeren. Als ik klaar ben met luisteren en ze terug doe in het doosje en later iets af wil spelen via de speaker pakt hij alsnog de oordopjes in het doosje. Dit gebeurt vaak genoeg dat het zeer irritant wordt. Tijdens het sporten zit ik soms eerst minuten te prutsen voordat ik wat kan doen.
Het moet ook goed werken met sporten. Tegen zweet en beweging kunnen. Laatste eis; ik wil niet met deze dingen rondlopen en het liefst ook geen wit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccHi4vIm9ij8pCdJLU7mpyB9tAA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x1aMpIm9oz18MlgzEnHhksoj.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 24-04-2025 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Wat heb je zelf al gevonden? Voor aankoopadvies is een apart forumdeel, maar ook daar moet je zelf eerst aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:13:
Wat heb je zelf al gevonden? Voor aankoopadvies is een apart forumdeel, maar ook daar moet je zelf eerst aan de slag.
uitvoering: Apple AirPods Pro (2e generatie) met USB-c-oplaadcase (Wit)
Dit n.a.v. review: Elf luxe in-ears - Om in je oren te knopen - Update
Die Sony die als beste eruit komen vind ik lelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Mjah, dat is niet echt vooronderzoek. Als je airpods wilt, gewoon airpods kopen :)

Dit is een ervaringen topic. Open anders een topic in Beeld en geluid koopadvies, maar dan moet je wel veel beter beslagen ten ijs komen. "die vind ik lelijk" is een persoonlijk criterium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-04 11:23
Hoelang doen jullie met een setje in ears? In 2 en half jaar tijd is de sennheiser twm 3 en gisteravond 4 defect geraakt, geen geluid meer uit de rechter in ear, en het velletje tussen de earfoam en de dop ligt bij beide modellen los. Ik zie ook niet echt een alternatief als ik reviews na lees van oa de sony mx5, bose quiet comfort ultra of bijv de jabra elite pro, elk heeft hoop slechte reviews met vaak dezelfde klachten die genoemd worden of is uit productie. Lijkt dan wel of het de twm4 retourneren en weer aanschaffen wordt. Heb ook de Denon pearl pro, maar is te groot en krijg ze vaak met moeite uit het doosje en vallen sneller uit mn oren dan de sennheiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Pharminepulse schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:23:
Hoelang doen jullie met een setje in ears? In 2 en half jaar tijd is de sennheiser twm 3 en gisteravond 4 defect geraakt, geen geluid meer uit de rechter in ear, en het velletje tussen de earfoam en de dop ligt bij beide modellen los. Ik zie ook niet echt een alternatief als ik reviews na lees van oa de sony mx5, bose quiet comfort ultra of bijv de jabra elite pro, elk heeft hoop slechte reviews met vaak dezelfde klachten die genoemd worden of is uit productie. Lijkt dan wel of het de twm4 retourneren en weer aanschaffen wordt. Heb ook de Denon pearl pro, maar is te groot en krijg ze vaak met moeite uit het doosje en vallen sneller uit mn oren dan de sennheiser.
tja alles kan kapot, soms heb je mazzel.. soms niet! en je leest ook vaak alleen de slechte recensies he, mensen die al jaren plezier hebben van hun spullen posten dat vaak niet. ikzelf heb nu 4 sets Bose en tot nu toe is er maar 1 paar stukgegaan, die heb ik zelf in de wasmachine meegewassen. daar kunnen ze blijkbaar niet tegen :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Pharminepulse schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:23:
Ik heb meerdere setjes oordopjes (veel te veel, zie gambieter in "[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)" :p ), en gebruik de meeste oordopjes niet elke dag, ik wissel graag af. Maar zoals Frieda al aangeeft, het is een kwestie van geluk/pech hebben.

Ik lees wel dat Sennheiser vaker problemen heeft (bijvoorbeeld Amazon reviews), en zelfs als je meeneemt dat dat een biased sampling is, geeft het toch te denken. Mijn aanpak is geweest om niet continu de dure merken te kopen, maar juist goedkoper te gaan. Van mijn ANC earbuds voor dagelijks gebruik zijn juist de Earfun Air Pro 4/JBL Live Pro 2 voor kantoor en Soundcore A40 voor wandelen, allemaal < 100 euro.

offtopic:
Al moet ik zeggen dat ik nu steeds vaker de clip-on/earring earbuds pak (heb de Soundcore Pearl Clip pro en POP Clip, en de Tozo Earring), die hebben geen ANC maar zijn zoveel comfortabeler omdat ze geen druk op de gehoorgang geven. Maar die zijn off-topic hier ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Iets compleet anders: Skullcandy (wat een naam) heeft Bose ingehuurd voor hun nieuwe ANC earbuds: de Method 360 ANC. Het lijkt erop dat dit een afgeleide is van de Bose QC2024 earbuds (niet de Ultra), met een heel erg grote en onhandige case.

Videoreview van Aaron X, die ze eerst met de Bose QC Ultra had vergeleken, maar zoals in het begin van deze video blijkt, na een opmerking van een zekere "gambieter" (goh, wie zou dat zijn :+ ), deze ook vergeleken heeft met de QC2024 buds:

Ze zijn voorlopig goedkoper dan de Bose, maar alleen direct verkrijgbaar bij Skullcandy. In het VK £99, via Amazon vanaf 1 mei £130. Dat is vergelijkbaar met de actieprijs van de Bose QC2024, die normaal £179 kosten maar momenteel £129. Persoonlijk zou ik dan eerder de Bose kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 23-04-2025 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:49:
Iets compleet anders: Skullcandy (wat een naam) heeft Bose ingehuurd voor hun nieuwe ANC earbuds: de Method 360 ANC. Het lijkt erop dat dit een afgeleide is van de Bose QC2024 earbuds (niet de Ultra), met een heel erg grote en onhandige case.

Videoreview van Aaron X, die ze eerst met de Bose QC Ultra had vergeleken, maar zoals in het begin van deze video blijkt, na een opmerking van een zekere "gambieter" (goh, wie zou dat zijn :+ ), deze ook vergeleken heeft met de QC2024 buds:

[YouTube: Better in some ways! 🤔 Skullcandy Method 360 ANC review vs Bose QC Earbuds (2024)]

Ze zijn voorlopig goedkoper dan de Bose, maar alleen direct verkrijgbaar bij Skullcandy. In het VK £99, via Amazon vanaf 1 mei £130. Dat is vergelijkbaar met de actieprijs van de Bose QC2024, die normaal £179 kosten maar momenteel £129. Persoonlijk zou ik dan eerder de Bose kopen.
Wat leuk gambieter! :) Ik vraag me wel af hoe de Skullcandy het doet tov de oude GCII. ik vind persoonlijk die ANC en de spraak namelijk iets beter dan van de Ultra. De Ultra pak ik eigenlijk alleen om muziek te luisteren op Immersion mode. Ik vind persoonlijk de bas van de Skullcandy wel mooi klinken zo in die video. Ik hou daar wel van. Misschien toch eens zo een panterprint kokertje bestellen! :)

De Bose Quietcomfort is op Amazon.nl overigens 159,- euro, de Ultra 229,- euro. Dat maakt de business case weer anders hier ;) De Skullcandy moet hier 119,95 euro kosten!

[ Voor 5% gewijzigd door Frieda op 23-04-2025 23:07 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste