I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
uitvoering: Apple AirPods Pro (2e generatie) met USB-c-oplaadcase (Wit)gambieter schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:13:
Wat heb je zelf al gevonden? Voor aankoopadvies is een apart forumdeel, maar ook daar moet je zelf eerst aan de slag.
Dit n.a.v. review: Elf luxe in-ears - Om in je oren te knopen - Update
Die Sony die als beste eruit komen vind ik lelijk
Dit is een ervaringen topic. Open anders een topic in Beeld en geluid koopadvies, maar dan moet je wel veel beter beslagen ten ijs komen. "die vind ik lelijk" is een persoonlijk criterium.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
tja alles kan kapot, soms heb je mazzel.. soms niet! en je leest ook vaak alleen de slechte recensies he, mensen die al jaren plezier hebben van hun spullen posten dat vaak niet. ikzelf heb nu 4 sets Bose en tot nu toe is er maar 1 paar stukgegaan, die heb ik zelf in de wasmachine meegewassen. daar kunnen ze blijkbaar niet tegenVeertien14 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:23:
Hoelang doen jullie met een setje in ears? In 2 en half jaar tijd is de sennheiser twm 3 en gisteravond 4 defect geraakt, geen geluid meer uit de rechter in ear, en het velletje tussen de earfoam en de dop ligt bij beide modellen los. Ik zie ook niet echt een alternatief als ik reviews na lees van oa de sony mx5, bose quiet comfort ultra of bijv de jabra elite pro, elk heeft hoop slechte reviews met vaak dezelfde klachten die genoemd worden of is uit productie. Lijkt dan wel of het de twm4 retourneren en weer aanschaffen wordt. Heb ook de Denon pearl pro, maar is te groot en krijg ze vaak met moeite uit het doosje en vallen sneller uit mn oren dan de sennheiser.
Ik heb meerdere setjes oordopjes (veel te veel, zie gambieter in "[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)"Veertien14 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:23:
Hoelang doen jullie met een setje in ears? In 2 en half jaar tijd is de sennheiser twm 3 en gisteravond 4 defect geraakt, geen geluid meer uit de rechter in ear, en het velletje tussen de earfoam en de dop ligt bij beide modellen los. Ik zie ook niet echt een alternatief als ik reviews na lees van oa de sony mx5, bose quiet comfort ultra of bijv de jabra elite pro, elk heeft hoop slechte reviews met vaak dezelfde klachten die genoemd worden of is uit productie. Lijkt dan wel of het de twm4 retourneren en weer aanschaffen wordt. Heb ook de Denon pearl pro, maar is te groot en krijg ze vaak met moeite uit het doosje en vallen sneller uit mn oren dan de sennheiser.
Ik lees wel dat Sennheiser vaker problemen heeft (bijvoorbeeld Amazon reviews), en zelfs als je meeneemt dat dat een biased sampling is, geeft het toch te denken. Mijn aanpak is geweest om niet continu de dure merken te kopen, maar juist goedkoper te gaan. Van mijn ANC earbuds voor dagelijks gebruik zijn juist de Earfun Air Pro 4/JBL Live Pro 2 voor kantoor en Soundcore A40 voor wandelen, allemaal < 100 euro.
Al moet ik zeggen dat ik nu steeds vaker de clip-on/earring earbuds pak (heb de Soundcore Pearl Clip pro en POP Clip, en de Tozo Earring), die hebben geen ANC maar zijn zoveel comfortabeler omdat ze geen druk op de gehoorgang geven. Maar die zijn off-topic hier
Videoreview van Aaron X, die ze eerst met de Bose QC Ultra had vergeleken, maar zoals in het begin van deze video blijkt, na een opmerking van een zekere "gambieter" (goh, wie zou dat zijn
Ze zijn voorlopig goedkoper dan de Bose, maar alleen direct verkrijgbaar bij Skullcandy. In het VK £99, via Amazon vanaf 1 mei £130. Dat is vergelijkbaar met de actieprijs van de Bose QC2024, die normaal £179 kosten maar momenteel £129. Persoonlijk zou ik dan eerder de Bose kopen.
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 23-04-2025 17:53 ]
Wat leuk gambieter!gambieter schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:49:
Iets compleet anders: Skullcandy (wat een naam) heeft Bose ingehuurd voor hun nieuwe ANC earbuds: de Method 360 ANC. Het lijkt erop dat dit een afgeleide is van de Bose QC2024 earbuds (niet de Ultra), met een heel erg grote en onhandige case.
Videoreview van Aaron X, die ze eerst met de Bose QC Ultra had vergeleken, maar zoals in het begin van deze video blijkt, na een opmerking van een zekere "gambieter" (goh, wie zou dat zijn), deze ook vergeleken heeft met de QC2024 buds:
[YouTube: Better in some ways! 🤔 Skullcandy Method 360 ANC review vs Bose QC Earbuds (2024)]
Ze zijn voorlopig goedkoper dan de Bose, maar alleen direct verkrijgbaar bij Skullcandy. In het VK £99, via Amazon vanaf 1 mei £130. Dat is vergelijkbaar met de actieprijs van de Bose QC2024, die normaal £179 kosten maar momenteel £129. Persoonlijk zou ik dan eerder de Bose kopen.
De Bose Quietcomfort is op Amazon.nl overigens 159,- euro, de Ultra 229,- euro. Dat maakt de business case weer anders hier
[ Voor 5% gewijzigd door Frieda op 23-04-2025 23:07 ]
Eerste ervaringen zijn: indrukwekkende ANC en een heel heldere geluidskwaliteit. Nog niet voldoende tijd mee kunnen doorbrengen, maar vandaag is de eerste dag op kantoor ermee. Ze vervangen mijn oude getrouwe Jabra Elite 85T die ik al een tijd gebruik.
Of het schermpje op de case voor mij functie of gimmick gaat worden, dat weet ik nog niet. Wel handig dat je de status van de batterij (case/links/rechts) kan aflezen.
Edit: de ANC lijkt me, met de foam eartips, dichtbij het niveau te zitten van mijn WH-1000XM4 die ik thuis gebruik. Indrukwekkend.
[ Voor 9% gewijzigd door Drwho1 op 28-04-2025 10:42 ]
De JBL Live Beam 3 worden goed gereviewd op tweakers. Heeft iemand persoonlijk basic fit/trein-ervaringen met deze oordoppen?
[ Voor 17% gewijzigd door dabor op 04-05-2025 16:12 ]
Dit is niet bedoeld om naar ervaringen te vragen, maar om ze te delen. Heb je het topic al doorgelezen? Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.dabor schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:07:
Iemand die wellicht goeie oordoppen met ANC kan aanraden zodat ik de veel te luide muziek in de Basic Fit kan handelen? Ik heb momenteel de Sony Linkbuds Fit, en ondanks dat ik de ANC initieel okay vond, ben ik er ondertussen best wel een beetje klaar mee. Voornamelijk de mids lijken amper gedempt te worden.
De JBL Live Beam 3 worden goed gereviewd op tweakers. Heeft iemand persoonlijk basic fit/trein-ervaringen met deze oordoppen?
Bose heeft de beste ANC, zeker met de QC Ultra (maar ook prijzig). Maar die zijn vaak niet zo geschikt voor gebruik in de sportschool, omdat ze daar niet secuur genoeg zitten. Van de sport-specifieke ANC earbuds zijn de Soundcore Sport X20 wel aardig, maar je moet er geen wonderen van verwachten.
Bij de 100-200 euro prijsklasse moet je niet op complete stilte rekenen. Het hangt altijd van de fit af. Dempen van mids en vooral highs is vooral passieve isolatie en dat moet via de fit.
[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 04-05-2025 17:05 ]
- Die koker is in het begin echt moeilijk onhandig. Het is onnatuurlijk om de kant met de ring eraan naar je toe te houden, want dat lijkt op de achterkant, maar als je die naar je toe houdt, pak je, blijkt, met je rechterhand je rechter earbud en met je linker je linker earbud. Dat is ook makkelijker met in je oren stoppen, halve slag draaien en hij zit goed in je oor. Zelfde verhaal voor terugstoppen in de koker. In het begin gedraag je je als een kruising tussen een goochelaar en een jongleur maar oefening baart kunst!
- Het geluid is echt heel, heel, heel erg bass-heavy. Zodanig dat ik het basprofiel uit de equalizer niet eens verdraag in m'n oren! En ik ben echt niet vies van een beetje bas. Ik vind het standaard profiel ook niet heel lekker dus ben zelf met de equalizer aan de slag gegaan tot het naar mijn smaak (en gehoor) was en het goed vond klinken. Gelukkig is die optie er!
- ANC werkt heel goed, maar niet zo perfect als de sets van Bose die ik heb (QCII en Ultra). Valt mij gek genoeg vooral op bij stemgeluid en hoge tonen. Tussen nummers door hoor je eigenlijk gewoon mensen praten. Weliswaar gedempt, maar je hoort ze wel. Bij mijn Bose sets hoor je een stuk minder, maar dan heb je dus wel weer die white noise/ruis. Die heeft de Skullcandy weer niet.
- Pairen is even zoeken maar eigenlijk valt het wel mee als je het doorhebt, RTFM dus
- Wat wel echt mega kut is, is de keiharde stem die je hoort als je van ANC naar transparent gaat of als je settings in de app gebruikt. Die tettert echt op vol volume in je oren. Ik begrijp dat Skullcandy hier een softwarefix voor aan het maken is. Tot die er is heb ik de bediening voor ANC uitgezet op de earbuds, zodat ik er niet per ongeluk tegenaan tik. Helaas kun je het omroepen van het batterijpercentage niet uitschakelen als je ze indoet.
- Persoonlijk vind ik het geluid niet zo lekker ruimtelijk klinken als dat van de Bose QCII of de Ultra. Ik hoor het verschil heel duidelijk. Het is ook niet met de equalizer op te lossen.
Ook daar de opmerking over de overdreven bas.
[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 08-05-2025 22:03 ]
Leuk om te lezen, dank voor de tip!gambieter schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:03:
@Frieda Soundguys heeft een vergelijkend review geschreven van de Method 360 met de Bose QC2024: https://www.soundguys.com...etcomfort-earbuds-137416/
Ook daar de opmerking over de overdreven bas.
Sinds dat ik nieuwe buren heb met een zwembad/toekomstig vijvertje die aan het begin de pomp 's nachts aan lieten staan, en ik het idee had dat ik naast een lopende kraan moest gaan slapen, heb ik de Soundcore A20 sleepbuds gekocht. Die gebruiken passieve isolatie, heel dun voor zijslapers en met white/andere noise, etc, en dat werkt niet eens zo slecht (al wil ik liever niets in mijn oren hebben). De buren gedragen zich na wat duidelijke communicatie
Soundcore is nu een kickstarter begonnen voor de opvolger, de A30: https://www.kickstarter.c...t-smart-anc-sleep-earbuds
De A20, maar dan met ANC en snurkmaskering. Hier een video review van Picky Audio, want zoals gebruikelijk heeft Soundcore het vol gestopt met opties die lang niet altijd duidelijk zijn:
Ik zit al even op Amazon te schuimen, maar lijk niet meteen iets geschikt te vinden en al helemaal niet eentje waar de Tour Pro 3 op een lijst staan. Sonicfoam SF1 komt nog het meest in de buurt, maar niet beschikbaar.
Iemand die...tips...heeft?
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 11-06-2025 20:04 ]
JBL zelf?Drwho1 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:27:
Mijn meegeleverde foam eartips bij de JBL Tour Pro 3' daar is aan één tip de binnenkant van gescheurd, zeg maar de voering gelost. Nu ben ik op zoek naar andere foam eartips, maar dat lijkt niet zo eenvoudig. De vorm van de tip is ovaal met op z'n breedste punt 6.5mm en dat lijkt wel wat afwijkend.
Ik zit al even op Amazon te schuimen, maar lijk niet meteen iets geschikt te vinden en al helemaal niet eentje waar de Tour Pro 3 op een lijst staan. Sonicfoam SF1 komt nog het meest in de buurt, maar niet beschikbaar.
Iemand die...tips...heeft?
https://www.jbl.nl/RP-JBL...PLACEMENTKITTOURPRO3.html
Alleen, op dit moment niet leverbaar. Ik wil zelf een setje proberen op mijn Tour pro 2.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Goeie tip, die hou ik in de gaten. Die Comply zien er ook wel interessant uit, maar zoals @gambieter zei wel aan de prijs. Nog even twijfelen, voorlopig de gewone silicone tips er terug op.Marc H schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:01:
[...]
JBL zelf?
https://www.jbl.nl/RP-JBL...PLACEMENTKITTOURPRO3.html
Alleen, op dit moment niet leverbaar. Ik wil zelf een setje proberen op mijn Tour pro 2.
even mezelf quoten: de update is inmiddels binnen en de keihard krijsende stem is gereduceerd tot een acceptabel decibelniveau!Frieda schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:23:
Ik heb dus de Method 360 ANC van Skullcandy besteld, gewoon omdat het kan (en vanwege de panterprint). Ik heb alleen vergelijkingsmateriaal met de Bose QCII en de Ultra. Mijn mening op een rij:Kortom: nog wat urgente kinderziektes wat betreft het omroepgeluid op te lossen door Bose en Skullcandy. Maar je hebt zeker een toffe gadget! Die koker ziet er echt leuk uit en door de ribbeltjes heb je een goede grip, in tegenstelling tot de gladde laadcases van Bose. Is het een miskoop? Zeker niet. Maar ik zou wel even wachten met de aanschaf tot de software een update heeft gehad. Voor perfecte, top-notch ANC, zou ik toch wat meer geld uitgeven voor wat anders. Anders is dit een leuke set voor relatief weinig geld!
- Die koker is in het begin echt moeilijk onhandig. Het is onnatuurlijk om de kant met de ring eraan naar je toe te houden, want dat lijkt op de achterkant, maar als je die naar je toe houdt, pak je, blijkt, met je rechterhand je rechter earbud en met je linker je linker earbud. Dat is ook makkelijker met in je oren stoppen, halve slag draaien en hij zit goed in je oor. Zelfde verhaal voor terugstoppen in de koker. In het begin gedraag je je als een kruising tussen een goochelaar en een jongleur maar oefening baart kunst!
- Het geluid is echt heel, heel, heel erg bass-heavy. Zodanig dat ik het basprofiel uit de equalizer niet eens verdraag in m'n oren! En ik ben echt niet vies van een beetje bas. Ik vind het standaard profiel ook niet heel lekker dus ben zelf met de equalizer aan de slag gegaan tot het naar mijn smaak (en gehoor) was en het goed vond klinken. Gelukkig is die optie er!
- ANC werkt heel goed, maar niet zo perfect als de sets van Bose die ik heb (QCII en Ultra). Valt mij gek genoeg vooral op bij stemgeluid en hoge tonen. Tussen nummers door hoor je eigenlijk gewoon mensen praten. Weliswaar gedempt, maar je hoort ze wel. Bij mijn Bose sets hoor je een stuk minder, maar dan heb je dus wel weer die white noise/ruis. Die heeft de Skullcandy weer niet.
- Pairen is even zoeken maar eigenlijk valt het wel mee als je het doorhebt, RTFM dus
- Wat wel echt mega kut is, is de keiharde stem die je hoort als je van ANC naar transparent gaat of als je settings in de app gebruikt. Die tettert echt op vol volume in je oren. Ik begrijp dat Skullcandy hier een softwarefix voor aan het maken is. Tot die er is heb ik de bediening voor ANC uitgezet op de earbuds, zodat ik er niet per ongeluk tegenaan tik. Helaas kun je het omroepen van het batterijpercentage niet uitschakelen als je ze indoet.
- Persoonlijk vind ik het geluid niet zo lekker ruimtelijk klinken als dat van de Bose QCII of de Ultra. Ik hoor het verschil heel duidelijk. Het is ook niet met de equalizer op te lossen.
Betere ANC, betere microfoon, betere Spatial Audio en wireless charging, als ik zo snel even zie. En weer £299, dus ~€350?
Hun prijzen zijn altijd helemaal gestoord bij de lancering van producten. Goed om in de gaten te houden voor de Amazon daysgambieter schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:48:
Intussen heeft Bose de QC Ultra Gen2 aangekondigd.
[YouTube: Bose QuietComfort Ultra 2 earbuds launched! 🔥🔥🔥]
Betere ANC, betere microfoon, betere Spatial Audio en wireless charging, als ik zo snel even zie. En weer £299, dus ~€350?
Ah, daar is mijn verjaardagscadeaugambieter schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:48:
Intussen heeft Bose de QC Ultra Gen2 aangekondigd.
[YouTube: Bose QuietComfort Ultra 2 earbuds launched! 🔥🔥🔥]
Bose was mijn favoriet totdat ik de JBL Tour Pro 3 kocht. Benieuwd of Bose met de Ultra 2 de ANC genoeg weet te verbeteren om de JBL voorbij te gaan. Zal een gevecht in de marge worden vermoed ik.
Alhoewel een nieuwe LG OLED voor op de slaapkamer ook op mijn wenslijst staat.
[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 13-06-2025 21:32 ]
Dat is de passieve isolatie. Betere ANC, maar het geeft mij een verstopte oren gevoel. Als het voor je werkt, prachtig, maar niet voor iedereen. Dat is ook waarom de Sony WF-1000 xm5 een love it or hate it is voor mensen.Drwho1 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:17:
Ondertussen enkele dagen terug op de siliconen eartips op mijn Tour Pro 3 en ik merk wel een aardig verschil in ANC met de foam tips, op kantoor hoor ik terug meer -in de verte- druk bellende collega's. Eerste keer dat ik earbuds heb met foam, niet verwacht dat het verschil zo groot kon zijn.
Whatsapp met klantendienst JBL/Harman is doodlopend spoor: BE krijgt ze niet op voorraad (of toch onbekend) en shipping vanuit NL naar Benelux daar wil logistiek niet in mee.
Omdat ik geen factuur kan voorleggen (overgekocht van 2dehands via iemand die ze van het bedrijf had) kan er ook nergens tegemoet gekomen worden om alsnog te shippen. Ik wilde ze gewoon kopen, rekende zelfs niet op een tegemoetkoming (want geen factuur) maar helaas. Hun service centrum EasyRepair hebben ze ook niet, support heeft wel moeite gedaan.
Dan zal ik moeten uitwijken naar 3de partij foam tips van Comply waarschijnlijk.
Ik heb mijn bestelde setje foam tips al binnen. (sorryDrwho1 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:17:
Ondertussen enkele dagen terug op de siliconen eartips op mijn Tour Pro 3 en ik merk wel een aardig verschil in ANC met de foam tips, op kantoor hoor ik terug meer -in de verte- druk bellende collega's. Eerste keer dat ik earbuds heb met foam, niet verwacht dat het verschil zo groot kon zijn.
Wat een belachelijke situatie daar bij JBL, trouwens.
[ Voor 3% gewijzigd door Marc H op 21-06-2025 17:00 ]
Je zit nu moeilijk te doen over een tientje, voor earbuds die 25x zo duur zijn als dat tientjeDrwho1 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:42:
Dan zal ik moeten uitwijken naar 3de partij foam tips van Comply waarschijnlijk.
Idem hier; passieve isolatie op mijn IEMs i.c.m. foam tips is echt top, maar ik heb vaak last -en om de ene of de andere reden uitsluitend aan m'n rechter oor- van dat verstopte gevoel, alsof ik in een vliegtuig zit, ik moet, om het te counteren ofwel m'n rechter IEM half uit m'n oor laten, maar dan is er geen passieve isolatie meer aan die kant, of m'n onderkaak wat naar links verschuiven waardoor het drukverschil weg is... en dat voelt gewoon raar aan, je ziet het amper maar het voelt aan alsof ik met een scheve bek zit.gambieter schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:36:
[...]
Dat is de passieve isolatie. Betere ANC, maar het geeft mij een verstopte oren gevoel. Als het voor je werkt, prachtig, maar niet voor iedereen. Dat is ook waarom de Sony WF-1000 xm5 een love it or hate it is voor mensen.
Jammer genoeg zit ik al aan de kleinste maat van tips ook... nauwe gehoorgangen...
Siliconen tips geven minder bas en minder passieve isolatie.
Heb me ondertussen uit nieuwsgierigheid de Nothing Ears in huis gehaald; m'n eerste setje TWS met ANC (zelfs AANC) en moet zeggen dat het goed bevalt, geluidskwaliteit is dik in orde (voor TWS in deze prijsklasse) dankzij de uitgebreide EQ-settings en wat ik top vind, is dat je EQ settings blijven behouden als je naar een ander apparaat switcht: de buds blijven geconnecteerd via de app en nemen daarvan de settings over, compleet los van of je ze op dat moment gebruikt met een compleet ander toestel dan datgene waar de app op draait.
De ANC is gemiddeld maar voldoende... voor sommige frequenties best goed eigenlijk bvb: laatst zat ik in bad en ik moest kijken naar de kraan om te zien of het water nog stroomde want ik kon het niet horen.
[ Voor 5% gewijzigd door PinusRigida op 25-06-2025 10:55 ]
Dit is waar Bose heel goed werkt: silicone eartips and prachtige ANC. Maar wel duur.PinusRigida schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:24:
Siliconen tips geven minder bas en minder passieve isolatie.
Maar als je nog Bose earbuds wilt hebben, mooie kans.
op Amazon.nl ivm Prime Day zelfde prijsgambieter schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:29:
Voor hen die gaan vliegen vanaf Schiphol, de Bose QC Ultra 1st Gen earbuds waren er €199 afgelopen vrijdag. Ik heb getwijfeld, maar gebruik mijn QC II al te weinig en alhoewel beter, niet zoveel beter.
Maar als je nog Bose earbuds wilt hebben, mooie kans.
(nog) Niet Nu wel in het VK, voor £199
Hm, de Skullcandy/Bose Method 360 nog maar voor £80. Dat begint aantrekkelijk te worden!
[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 08-07-2025 02:41 ]
Interessant speelgoed
he leuk! die case went vanzelfgambieter schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:29:
@Frieda Ik heb de Skullcandy gekocht, voor £80 wilde ik het wel proberen. Die case is wel heel groot en onhandig. En de prompt was inderdaad heel luid voor de firmware update aamgebracht was!
Interessant speelgoed
"Primer", de lichtbruin.Frieda schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:08:
he leuk! die case went vanzelfwelke kleur heb je gekocht?
fijn dat ze jou ook bevallen! ik gebruik die set vooral voor thuiswerken en tv kijken 's avonds laat zodat dat de buren er geen last van hebben. hoor je echt je eigen voetstappen? ik hoor dat dus totaal niet!gambieter schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:20:
Ok, heb de Skillcandy/Bose hybride Method 360 ANC een aantal dagen gebruikt. De ANC is inderdaad minder goed met stemmen, en ik hoor mijn voetstappen teveel bij het wandelen. Verder goede earbuds, slechte case. Meer voor op kantoor
Wandelen is goed voor mijn bloed suikerspiegel (diabetes) en ik sta(m)p redelijk door. Dan hoor je dat wel, ook afhankelijk van de muziek. Was ook origineel mijn probleem met de Sony Linkbuds, maar daar kwam toen ook nog mijn hartslag bij. Het is te doen maar ik heb betere ANC earbuds voor wandelenFrieda schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:52:
fijn dat ze jou ook bevallen! ik gebruik die set vooral voor thuiswerken en tv kijken 's avonds laat zodat dat de buren er geen last van hebben. hoor je echt je eigen voetstappen? ik hoor dat dus totaal niet!
Ook zijn de Meyhod 360 earbuds niet groots met wind, al is het ook weer niet te storend.
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 12-07-2025 20:19 ]
Flink groen lachen toen ik de douanekosten nog mocht aftikken wat me meer heeft gekost dan de aankoop van de tips zelf. 8,15€ btw + 19,50€ formaliteiten.
Mijn ervaring:
- In het begin had ik enorm last van mijn oren bij de Tour Pro 3 (ik gebruik de memory foam dopjes). Misschien drukte ik ze te hard in. Dat ben ik gewend met mijn oorplugs voor het slapen. Later verminderde de pijn en momenteel vind ik ze eigenlijk comfortabel genoeg zitten. Ik doe ze wel zo'n beetje hele dag op! Van 's ochtends vroeg in de trein, de hele dag op werk, tot 's avonds op de bank streamend. De QC Ultra 2 gebruik ik nu zo'n twee dagen en ik moet zeggen dat ook dat wat irriteert. Dat heeft me toch verrast, want ze liggen naar mijn idee vanwege de siliconen dopjes iets losser in het oor.
- Mijn prioriteit is de ANC-functionaliteit. Audiokwaliteit is voor mij iets minder belangrijk. Ik ben er nog niet over uit welke ANC beter is maar ze liggen in ieder geval heel dicht bij elkaar. Ik merkte wel duidelijk verschil toen iemand bij mij thuis een luchtbed aan het oppompen was met een elektrische pomp. Pokkeherrie. Daar deed de Bose het merkbaar beter vond ik. Voor normaal geluid, bijv. pratende mensen of televisie, is het verschil denk ik een stuk kleiner maar neig ik ook meer naar de Bose. De Bose heeft wel twee nadelen t.o.v. de JBL. De ANC van Bose gaat ten eerst gepaard met meer constante ruis en uit het linkeroortje lijken soms vreemde geluidjes te komen. Die ruis lijkt op een soort hele lichte white noise (op zich kalmerend voor mijn tinitus, maar constant is dat teveel) en op internet lees ik dat meer mensen die geluidjes hebben opgemerkt. Die geluidjes zijn heel subtiel en ook niet de hele tijd.
- Bediening vind ik van de JBL denk ik iets fijner. Om te switchen tussen de verschillende modi moet je bij de Bose iets langer drukken. Net vervelend.
- De 'aware' modus van Bose is naar mijn mening beter dan de soortgelijke modus van JBL. Die laatste is me net iets te schel en de audiokwaliteit is in die modus mogelijk iets minder goed (al kan het ook zijn dat ik teveel met mijn instellingen daarin heb zitten spelen). Wat in ieder geval zeker is, is dat ik in de aware modus van Bose naar haarfijn Drum and Bass kan luisteren en tegelijkertijd alsof ik geen oortjes op had een gesprek met iemand kan hebben.
- Beoordeling van de audiokwaliteit laat ik liever aan een ander. Mijn lekenoordeel is dat ik de Bose denk ik net iets voller en warmer vind klinken. Kan ook te maken hebben met juist een bas die te hard staat.
Alhoewel ik erg positief ben over de Bose, is draagcomfort en batterijduur nog wel iets waardoor ik de JBL niet helemaal van tafel wil schuiven. Ohja, ben ook gehecht geraakt aan dat touchscreen doosje van de JBL
There you go!
Even een setje foam tips bestellen en dan zitten ze ook perfect in je orenontwaseming schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 23:34:
Hi! Ik heb de JBL Tour Pro 3 nu zo'n twee weken in huis en heb nu ook de Bose QuietComfort Ultra 2 earbuds gehaald. Een van de twee gaat terug naar de winkel.
Mijn ervaring:
- In het begin had ik enorm last van mijn oren bij de Tour Pro 3 (ik gebruik de memory foam dopjes). Misschien drukte ik ze te hard in. Dat ben ik gewend met mijn oorplugs voor het slapen. Later verminderde de pijn en momenteel vind ik ze eigenlijk comfortabel genoeg zitten. Ik doe ze wel zo'n beetje hele dag op! Van 's ochtends vroeg in de trein, de hele dag op werk, tot 's avonds op de bank streamend. De QC Ultra 2 gebruik ik nu zo'n twee dagen en ik moet zeggen dat ook dat wat irriteert. Dat heeft me toch verrast, want ze liggen naar mijn idee vanwege de siliconen dopjes iets losser in het oor.
- Mijn prioriteit is de ANC-functionaliteit. Audiokwaliteit is voor mij iets minder belangrijk. Ik ben er nog niet over uit welke ANC beter is maar ze liggen in ieder geval heel dicht bij elkaar. Ik merkte wel duidelijk verschil toen iemand bij mij thuis een luchtbed aan het oppompen was met een elektrische pomp. Pokkeherrie. Daar deed de Bose het merkbaar beter vond ik. Voor normaal geluid, bijv. pratende mensen of televisie, is het verschil denk ik een stuk kleiner maar neig ik ook meer naar de Bose. De Bose heeft wel twee nadelen t.o.v. de JBL. De ANC van Bose gaat ten eerst gepaard met meer constante ruis en uit het linkeroortje lijken soms vreemde geluidjes te komen. Die ruis lijkt op een soort hele lichte white noise (op zich kalmerend voor mijn tinitus, maar constant is dat teveel) en op internet lees ik dat meer mensen die geluidjes hebben opgemerkt. Die geluidjes zijn heel subtiel en ook niet de hele tijd.
- Bediening vind ik van de JBL denk ik iets fijner. Om te switchen tussen de verschillende modi moet je bij de Bose iets langer drukken. Net vervelend.
- De 'aware' modus van Bose is naar mijn mening beter dan de soortgelijke modus van JBL. Die laatste is me net iets te schel en de audiokwaliteit is in die modus mogelijk iets minder goed (al kan het ook zijn dat ik teveel met mijn instellingen daarin heb zitten spelen). Wat in ieder geval zeker is, is dat ik in de aware modus van Bose naar haarfijn Drum and Bass kan luisteren en tegelijkertijd alsof ik geen oortjes op had een gesprek met iemand kan hebben.
- Beoordeling van de audiokwaliteit laat ik liever aan een ander. Mijn lekenoordeel is dat ik de Bose denk ik net iets voller en warmer vind klinken. Kan ook te maken hebben met juist een bas die te hard staat.
Alhoewel ik erg positief ben over de Bose, is draagcomfort en batterijduur nog wel iets waardoor ik de JBL niet helemaal van tafel wil schuiven. Ohja, ben ook gehecht geraakt aan dat touchscreen doosje van de JBLQua grootte niet eens zoveel verschil tussen die doosjes.
There you go!
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nee, ik heb KZ IEM's. Maar je moet even kijken wat de binnendiameter is van je tips, cq de buitendiameter van je dopjes waar de tips op gaan. Is vrij standaard. En dan een paar via Ali bestellen of desnoods spinrite ofzo. Is maar dat ze ook in je casing passen.ontwaseming schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:44:
Hey @The Eagle ah thanks. Heb jij ze ook? Weet jij welke foam tips erop passen? En merk jij ook best wel sterke ruis (white noise) bij die Bose?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
En de app wil me niet meer inloggen. Dat zou niet zo erg zijn, maar zonder de app kun je niet switchen naar normal mode. Met ambient mode en met noise cancelling heb ik veel te veel windruis.Heel irritant dus.
Ik ga maar eens orienteren op iets nieuws denk ik.
Aangaande de app, verwijderen, buds resetten (meestal is er een mNier om ze te resetten zonder app), veebinding helemaal verwijderen uit de bluetooth lijst en opnieuw probwrwn. Of een andere telefoon gebruiken.
Dat heb ik dus met elke nc oordopjes tegenwoordig, gebruik eigen foam opzetstuk want anders geen goede seal.Pnnnkk schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:46:
Ik had nieuwe tips besteld voor mijn dopjes (realme earbuds nogwat). Zitten prima in mijn oor, beter dan wat er eerst opzat. Maar nu passen ze niet meer in de oplaadcase.![]()
En de app wil me niet meer inloggen. Dat zou niet zo erg zijn, maar zonder de app kun je niet switchen naar normal mode. Met ambient mode en met noise cancelling heb ik veel te veel windruis.Heel irritant dus.
Ik ga maar eens orienteren op iets nieuws denk ik.
Blijkbaar zijn mijn oren te diep om een goede seal te krijgen.
Ik kan niet zo heel gauw duidelijk vinden wat het verschil is tov de vorige 360 ANC, zelfde specs. Misschien weet iemand anders hier meer? Zo te zien alleen nu in zwart en wit te pre-orderen.
Mocht iemand een gokje willen wagen, met de code GET40 krijg je 40% korting op zowel de nieuwe als de oude set t/m zondag.
Volgens hun chatbot heeft de 540 adjustable noise-canceling levels. Dat zou dus alleen een software ding zijn denk ik? Maar ik dacht eigenlijk dat de 360 dat ook had. Ik heb m al een tijdje niet gebruikt, zal straks eens kijken.gambieter schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:50:
Ik kan er niets extra's over vinden. Irritant is dat Skullcandy ook overears met het nummer 540 heeft, dat maakt zoeken moeilijk. De specs lijken niet echt anders.
[ Voor 12% gewijzigd door Frieda op 23-10-2025 19:37 ]
Ja, de Method 360 heeft ook de adjustable ANC, sinds de app-update.Frieda schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 19:35:
Volgens hun chatbot heeft de 540 adjustable noise-canceling levels. Dat zou dus alleen een software ding zijn denk ik? Maar ik dacht eigenlijk dat de 360 dat ook had. Ik heb m al een tijdje niet gebruikt, zal straks eens kijken.
Eigen website wel ipx5
Mediamarkt geen ipx5
Bol geen ipx5
Neem aan van wel aangezien eigen leverancier het in de specs heeft staan
Bij de Mediamarkt staat wel IPX5, je moet even op "toon alle details" klikken.Shadwo schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:59:
Weet iemand of de Soundcore Liberty 4 Pro ipx5 waterbestendig is? Ik lees conflicterende informatie op verschillende sites:
Eigen website wel ipx5
Mediamarkt geen ipx5
Bol geen ipx5
Neem aan van wel aangezien eigen leverancier het in de specs heeft staan
Ik zie het nu inderdaad, het stond gewoon verkeerd bij productbeschrijving.gambieter schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:30:
[...]
Bij de Mediamarkt staat wel IPX5, je moet even op "toon alle details" klikken.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Je kunt op zoek gaan naar ervaringen in het topic. Het is meer voor ANC en niet zozeer gericht op sport earbuds.
Zoals eerder aangegeven: Bose zit relatief losjes en ondiep in je oor, dat gaat niet goed gaan met hardlopen. Kijk eens naar de Soundcore Sport X20.
[ Voor 70% gewijzigd door gambieter op 24-11-2025 18:26 ]
Maar hardlopen is wel meer dan gewoon gebruik. Het is ook belangrijk te weten hoe de stappen echoen in het hoofd. Picky Audio doet zijn oordopjes tests ook in de sportschool met gewichtheffen en het daarbij behorende zweten, en met hardlopen, dus daar kan @Juancho ook op zoek gaan.Frieda schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:06:
Als je de Bose oordopjes goed passend maakt met de juiste maat ringen en dopjes vallen ze (iig bij mij) niet heel gemakkelijk uit de oren.
Ik gebruik ze op de fiets, en daar ook nooit losgekomen, goede ANC en geluid. Heb wel de eartips vervangen voor de Spinfit Omni.vinom schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:42:
+1 voor de Soundcore X20. Daar heb ik al zoveel uren mee hardgelopen. Die zijn er bij mij never nooit uitgevallen, goede fit en prima geluid voor het geld.
[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 24-11-2025 19:18 ]
Goede vraag. Het doel is ervaringen delen, vragen stellen, problemen oplossen, finetunen, etc. Alles behalve aankoop in de breedste zin van het woord. Voor aankoopadvies hebben we een speciaal forum en voor alles rondom de aankoop zelf en wat daarbij hoort zoals garantie, levering, korting, cashback, enz, hebben we ook specifieke forums.Juancho schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:12:
[...]
Ook als ik specifiek geïnteresseerd ben in Tweakers die de Sennheiser Momentum Sport al gebruiken en liefst specifiek met hardlopen? Want wat is anders het doel van dit topic? ;)
Your Friendly Neighborhood Moderator
Interessant, ben benieuwd naar jouw ervaring! Heb je enig idee warom de vorige Sony’s niet goed bij jou pasten?Wildfire schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:38:
Sony heeft de WF-1000XM6 uitgebracht. Ik heb ze zojuist besteld, ik hoop dat deze mij wel goed passen want zelfs met andere dopjes pasten de voorgangers mij gewoon niet. Als deze wel goed passen ben ik benieuwd, ik gebruik ze alleen binnenshuis en ze moeten het dan opnemen tegen de JBL Tour Pro 3, Bose QuietComfort Ultra en Ultra 2 earbuds.
Zelf heb ik lastige oren waardoor veel niet goed blijven zitten. Tot nu toe ben ik kwa pasvorm het meest content met de Sennheiser Momemtum Sports, maar dat is dan puur stabiliteit. De Bose QC Ultra’s 2 heb ik sinds kort ook in bezit en is echt mega fijn voor op kantoor - echter raken deze ook makkelijker los bij mijn linkeroor specifiek, heb namelijk helaas een oor waarin het richeltje voor waar het stabiliteit-finnetje niet in blijft zitten. Als ik ga lopen of in de sportschool ben moet ik nog veel de oortjes goed doen. De ANC is het echter waard!
Maar goed, terug bij jou, ben benieuwd naar je ervaringen helemaal omdat je verschillende andere doppen ook hebt!
Ik zal ze wel niet kunnen terugsturen omdat ze even in m'n oren hebben gezeten, anders gingen ze terug. Dan maar op de V&A met een klein beetje korting. EDIT: blijkbaar accepteert Coolblue wel retouren van earbuds, dus zojuist aangemeld.mrbvdb schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 07:51:
[...]
Interessant, ben benieuwd naar jouw ervaring! Heb je enig idee warom de vorige Sony’s niet goed bij jou pasten?
Zelf heb ik lastige oren waardoor veel niet goed blijven zitten. Tot nu toe ben ik kwa pasvorm het meest content met de Sennheiser Momemtum Sports, maar dat is dan puur stabiliteit. De Bose QC Ultra’s 2 heb ik sinds kort ook in bezit en is echt mega fijn voor op kantoor - echter raken deze ook makkelijker los bij mijn linkeroor specifiek, heb namelijk helaas een oor waarin het richeltje voor waar het stabiliteit-finnetje niet in blijft zitten. Als ik ga lopen of in de sportschool ben moet ik nog veel de oortjes goed doen. De ANC is het echter waard!
Maar goed, terug bij jou, ben benieuwd naar je ervaringen helemaal omdat je verschillende andere doppen ook hebt!
Conclusie: voor mijn oren zijn ze waardeloos. Nauwelijks iets van noise cancellation te merken, ik hoor alles in m'n omgeving bijna praktisch nog hetzelfde. Natuurlijk ook de andere maten foam eartips geprobeerd, maakt geen verschil. Het is echt de vorm van de earbuds zelf dat het probleem is volgens mij.
Ik weet niet wat Sony doet met de pasvorm van deze dingen, maar net zoals de voorganger zijn ze dus voor mij ieder geval waardeloos. Ik blijf bij mijn Bose en JBL earbuds, die werken tenminste goed en zorgen voor goede noise cancellation.
[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 13-02-2026 20:52 ]
Dat had ik dus bij m'n Sennheiser MOMENTUM sport. Die kreeg ik gewoon niet fijn in de oren, wat ik ook probeerde. Ik heb ondertussen m'n Jabara Elite Sport eens goed schoongemaakt en toen was het geluid een stuk beter, maar ze zijn nog altijd wel een keer toe aan vervanging.Wildfire schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:12:
[...]
Ik zal ze wel niet kunnen terugsturen omdat ze even in m'n oren hebben gezeten, anders gingen ze terug. Dan maar op de V&A met een klein beetje korting. EDIT: blijkbaar accepteert Coolblue wel retouren van earbuds, dus zojuist aangemeld.
Conclusie: voor mijn oren zijn ze waardeloos. Nauwelijks iets van noise cancellation te merken, ik hoor alles in m'n omgeving bijna praktisch nog hetzelfde. Natuurlijk ook de andere maten foam eartips geprobeerd, maakt geen verschil. Het is echt de vorm van de earbuds zelf dat het probleem is volgens mij.
Ik weet niet wat Sony doet met de pasvorm van deze dingen, maar net zoals de voorganger zijn ze dus voor mij ieder geval waardeloos. Ik blijf bij mijn Bose en JBL earbuds, die werken tenminste goed en zorgen voor goede noise cancellation.
Maar ondanks het grote aanbod vind ik het maar verdomd lastig. Ik vind touch knoppen ook 3x niks, ik gebruik ze voornamelijk voor hardlopen en dan zijn fysieke knoppen gewoon vele prettiger. De Jabras hebben dat. De Sonu, Bose, Sennheiser... Allemaal touch bediening.
Voor kantoor etc gebruik ik toch altijd m'n sony wh-1000xm4 en dat werkt perfect.
Misschien toch maar weer Jabras kopen dan tis alleen jammer dat ze gestopt zijn met oortjes te maken.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Mijn WF-1000XM5's vielen ook uit mijn oor en sloten ook niet goed af waardoor het geluid en NC nogal belabberd waren. Forums staan er ook redelijk vol mee en het schijnt met 3rd party tips wel iets beter te zijn.Wildfire schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:12:
[...]
Ik zal ze wel niet kunnen terugsturen omdat ze even in m'n oren hebben gezeten, anders gingen ze terug. Dan maar op de V&A met een klein beetje korting. EDIT: blijkbaar accepteert Coolblue wel retouren van earbuds, dus zojuist aangemeld.
Ik vraag mij altijd wel af hoe deze bluetooth oortjes getest worden, frequenties meten met een aparaat geeft nog geen praktijksituaties.
De fit blijft heel persoonlijk. Ik kan geen foam verdragen dus Sony valt al af, maar ook de Bose en Skullcandy Bose clones zitten niet fantastisch en vallen snel uit, zelfs met de grootste wings en eartips. Mijn JBL Live Pro 2 zitten muurvast, maar anderen weer wat minder. De tests gebeuren meestal met optimale fit.Ruudje88 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:25:
Mijn WF-1000XM5's vielen ook uit mijn oor en sloten ook niet goed af waardoor het geluid en NC nogal belabberd waren. Forums staan er ook redelijk vol mee en het schijnt met 3rd party tips wel iets beter te zijn.
Ik vraag mij altijd wel af hoe deze bluetooth oortjes getest worden, frequenties meten met een aparaat geeft nog geen praktijksituaties.
JBL heeft die vervanging setjes niet altijd op voorraad.
Haha, dacht dat ik een exoot was die geen solide fit had met de Bose dopjes! Ergens toch fijn om te lezen dat ik niet de enige bengambieter schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:10:
[...]
De fit blijft heel persoonlijk. Ik kan geen foam verdragen dus Sony valt al af, maar ook de Bose en Skullcandy Bose clones zitten niet fantastisch en vallen snel uit, zelfs met de grootste wings en eartips. Mijn JBL Live Pro 2 zitten muurvast, maar anderen weer wat minder. De tests gebeuren meestal met optimale fit.
Ik vind het wel boeiend maar ook jammer dat een juiste fit toch lastig blijkt. Vooral NC is toch erg bepalend door de fit wat het moeilijk maakt. Soms zijn alternatieve tips fijner voor een betere fit, maar merk ik dan weer op dat de kwaliteit van de NC daalt.
Goed, ik ben wel tevreden met de dopjes die ik nu heb, al zou ik het toch het allermooist vinden als er een combinatie was van de NC van Bose en de openheid die ik ervaar met Sennheiser. Misschien ooit, maar het moment lijkt er nu in ieder geval zeker niet te zijn.
Maar man, wat een drama tegenwoordig om fatsoenlijke dopjes (met mijn eisen/wensen die ik al eens noemde) te vinden. En naar mijn weten heb ik doodnormale oren...
Misschien toch ook maar eens kijken naar iets als de Shokz OpenFit 2+, maar dan zijn ze wel echt puur voor het hardlopen. En anders wellicht toch ook maar eens de Sony WF-1000XM5 proberen (dus niet de nieuwe 6).
[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 23-02-2026 16:09 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Wel zo slim?Juancho schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:25:
En anders wellicht toch ook maar eens de Sony WF-1000XM5 proberen (dus niet de nieuwe 6).
nieuws: Webwinkels halen hoofdtelefoons met mogelijk schadelijke stoffen uit ...
https://images.ad.nl/NTMx...-mail-naar-s-quekel-ad-nl
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Ik loop nu al bijna 4 jaar hard met de Jabra Elite 7 Active rond. Zweten, regen, lange hardloopsessies van uren. Als het zo heftig is allemaal... dan heb ik het toch al te pakken lijkt me
No one knows what TheTeek is
https://consumer.huawei.com/nl/headphones/freebuds-pro-5/
Ik gebruik ook de foam tips. Maar wat ik echt vervelend vind is dat de foam tips enkel in de default maat meegeleverd is, waar de siliconen tips in S-M-L meegeleverd zijn. De foam tips krijgen wat mij betreft veel te snel scheurtjes en ik heb al onder garantie een nieuw paar gekregen van Harman/JBL. Echter nu krijgen ze weer scheurtjes...Dus de kwaliteit is niet heel geweldig. Daarnaast moet ik ze vaak opnieuw aandrukken in mijn oor omdat de pasfit niet goed is. Ik zou graag een maatje L willen van deze foam tips.Marc H schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:13:
Ik gebruik de JBL Tour pro 2 met de foam tips van de Tour pro 3. Zitten geweldig en sluiten ook vrij goed af. Grootste voordeel is echter dat de oordopjes met de foam tips gewoon in de case passen, wat vaak met 3rd party tips een probleem is.
JBL heeft die vervanging setjes niet altijd op voorraad.
Iemand (foam)tips?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Zo zie je maar weer, dat de tips iets persoonlijks is.Deathchant schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:47:
[...]
Ik gebruik ook de foam tips. Maar wat ik echt vervelend vind is dat de foam tips enkel in de default maat meegeleverd is, waar de siliconen tips in S-M-L meegeleverd zijn. De foam tips krijgen wat mij betreft veel te snel scheurtjes en ik heb al onder garantie een nieuw paar gekregen van Harman/JBL. Echter nu krijgen ze weer scheurtjes...Dus de kwaliteit is niet heel geweldig. Daarnaast moet ik ze vaak opnieuw aandrukken in mijn oor omdat de pasfit niet goed is. Ik zou graag een maatje L willen van deze foam tips.
Iemand (foam)tips?
De foam tips die ik sinds eind juni gebruik zijn nog steeds perfect. Het aantal keren dat er één uit mijn oor is gevallen is op één hand te tellen. Opnieuw aandrukken is ook iets wat maar sporadisch voorkomt, meestal als ik wat gegeten heb. Door het kauwen komen ze soms wat losser te zitten.
En ik gebruik ze toch vrij regelmatig, maar niet dagelijks.
De 5 pro zien er veelbelovend uit, gezien de eerste berichten hiervan. Ga jij deze bestellen of heb je ze al in gebruik? Ben benieuwd naar je ervaring.Juancho schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:05:
De Huawei website is nu trouwens ook geupdate met de nieuwe 5 Pro die deze week uitkomt. Ziet er volgens mij heel goed uit qua specs en de prijs valt me behoorlijk mee. Ben benieuwd!
https://consumer.huawei.com/nl/headphones/freebuds-pro-5/
Na een heel aantal oortjes in het top segment te hebben gebruikt, is voor mij de Senheiser momentum 4 de uitblinker. qua geluid en Noise cancelling bevallen ze super.
Nou ik zou ze misschien van iemand die ze mocht testen van Huawei voordelig kunnen overnemen. Maar hij is zo razend enthousiast dat dit gelijk zijn to go oortjes zijn geworden. Zijn review komt binnenkort, ik zal die dan hier even posten.Aloysxda schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 16:07:
[...]
De 5 pro zien er veelbelovend uit, gezien de eerste berichten hiervan. Ga jij deze bestellen of heb je ze al in gebruik? Ben benieuwd naar je ervaring.
Na een heel aantal oortjes in het top segment te hebben gebruikt, is voor mij de Senheiser momentum 4 de uitblinker. qua geluid en Noise cancelling bevallen ze super.
Maar ik lees enorm veel hele positieve berichten dus ik heb ze zelf net ook besteld bij bol.com (die ze volgens mij puur aanbieden namens Huawei zelf). Aangezien ik nog voor bijna het aankoopbedrag aan bonnen had liggen vond ik dit een hele mooie en nuttige aankoop. Als ze namelijk bevallen gaan ze enorm veel gebruikt worden, met name met hardlopen maar wellicht ook wat vaker op kantoor ipv de overears van Sony. Die zijn ook top hoor, maar zeker straks in de lente/zomer met warm weer willen die grote oorwanten best voor zweet zorgen, gewoon niet prettig.
Als ik ze maandag heb ga ik ze even een paar dagen testen met werk (online meetings, muziek luisteren, ANC etc). Helaas kan ik ze denk ik niet testen met sporten (dit moet ik bol.com nog navragen) vanwege hygiëne redenen. Maar misschien mag dat alsnog omdat ze sowieso bij retour sturen nieuwe siliconen oortips bij het product voegen.
Ik twijfel alleen nog of ik ook de nieuwe Samsung Galaxy Buds4 Pro wil gaan testen. Schijnen ook hele goede te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 06-03-2026 23:58 ]
1. Case is erg dun en klein dus perfect om mee te nemen onderweg!
2. De oortjes zelf vind ik minder mooi maar dat komt omdat ik totaal niet van hoogglans houdt. Maargoed, het zijn oortjes, dat valt bijna niet op dus geen deal breaker. Mijn Jabra's zijn mat (bijna zelfde blauwe kleur) en dat vind ik gewoon mooier/strakker. Door het hoogglans zijn de oortjes ook erg glad! Ik heb al een paar keer gehad dat ze uit mijn vingertjes glibberden toen ik ze uit de case haalde
3. Het pootje vind ik overigens wel weer erg stijlvol
4. Pasvorm, voor mij echt een gedoe altijd want ze moeten gewoon direct makkelijk en diep genoeg in het oor passen en daarnaast niet gaan irriteren. De FreeBuds Pro 5 zijn daarin echt top! Vergelijkbaar met hoe fijn ik mijn Jabra's vindt, je doet ze in en verder geen gedraait en gezoek naar een fijne fit. Hoe anders was dat met de Sennheisers, dat waren echt lompe ronde dopjes die ik met geen mogelijkheid diepgenoeg in mijn oorkanaal kreeg. Ik heb nu nog als test maat M rubberen dopjes, die zitten prima. Naast pasvorm lijken de dopjes ook stevig genoeg te zitten
5. Het was even een gedoe om de app te installeren, die ga je niet vinden in de Google Playstore. De Samsung store heeft het overigens wel. Koppelen met BT ging snel en makkelijk, ik heb gelijk mijn 3 apparateren gekoppeld en daar tussen switchen werkt snel en easy waarbij je ook een voorkeursapparaat kan aangeven
6. Handig zijn de 3 geluidsbeheersingen: uit/bewustzijn/ANC. Bewustzijn heeft nog weer 3 specifieke opties en je kan daarnaast ook nog zelf meer/minder ruis doorlaten. ANC heeft ook 4 opties (slimme duel core/gezellig/algemeen/ultra) dus ook weer genoeg uit te kiezen. Je kan niet buiten de app om van 1 van de 3 opties nog een suboptie kiezen. Die stel je dus in in de app en die optie wordt gebruikt.
7. Ruimtelijk geluid, ik vind het vreselijk voor muziek maar als je bijv. een film kijkt in het vliegtuig lijkt me dat juist wel weer een gave extra functie. je kan het ook instellen dat het mee beweegt met je hoofdbeweging
8. Bediening is erg uitgebreid met zowel gebaren (knijpen/tikken/ingeknepen houden/ingedrukt houden/vegen of met het hoofd (zelf geen fan van, maar het kan). Dit zorgt in praktijk dat je het zo goed mogelijk naar wens kan instellen. Met hardlopen vind ik touchknoppen bijv. niks dus de knijpoptie is toch. Helaas kan het volume hoger/lager alleen via een swipe langs het steeltje. Zal vast prima werken, maar ik ben gewent bij de Jabra's om een knop ingedruk te houden. Maar deze FreeBuds Pro 5 bieden wel veel meer opties om te kunnen bedienen
9. Kwaliteit muziek is erg goed! Er zijn zoals altijd wat standaard programma's die je kan kiezen maar die vind ik vaak niks. Er is gelukkig een 10-bands EQ die je zelf kan instellen, voor mijn specifieke genre Trance/progressive/house stel ik de EQ bands eigenlijk altijd in met een soort van V-curve. Als ik deze setting gebruikt klinkt de muziek erg helder, goede balans in laag/mid/high en kan ik altijd nog wat bij sturen als bijv. de sub/mid bass meer naar voren moet komen. Wel heel irritant dat de bands niet tonen waar het daadwerkelijk op staat
10. Je hebt ook nog specifrieke scenario's die je kan kiezen zoals film/podcast/game etc.
11. je kan meerdere profielen instellen, ook dat is erg prettig! Wat wel mega irritant is dat je ze niet kan hernoemen!
Hoewel ik de dopjes echt maar kort uit de doos heb getest ben ik nu al wel zo overtuigd dat ik ze ook houdt. Dat moet ook wel want als je ze koopt bij bol.com (wat ik gedaan heb vanwege cadeaubonnen) worden ze gezien als een hygiëne product. Dat wil zeggen dat gebruik, dus in je oren stoppen en evt. retour sturen, niet is toegestaan. Let daar dus op! Wat ik dan wel gek vond is dat dit bij Sennheiser (gelukkig) wel kon. Dat je ze niet met een zware workout mag testen ivm zweet etc snap ik. Maar gewoon thuis, met wat muziek/lopen/online meetings etc... hoe moet je de dopjes anders testen?
Ik ben benieuwd hoe ze straks met hardlopen zijn, ik zal deze post dan nog even aanvullen.
Edit: ondertussen de hardlooptraining gehad met de dopjes en ook dat ging eigenlijk top! De oortjes zitten behoorlijk stevig vast en ik had ook amper de neiging om ze even wat vaster in het oor te drukken. En mijn training bestond ook nog uit korte intervals op hoog tempo dus helemaal top dat ze dan ook stevig vast blijven zitten. Qua muziek ook heel goed, ze klinken erg goed in balans (na mijn EQ tweaks) en het laag komt eigenlijk ook heel verrassend goed door ondanks dat het met hardlopen altijd wat minder is vanwege het gestamp van je voeten op de ondergrond, ademhaling etc. Maar meer dan de Jabra's kwam het laag goed tot zijn recht. Niet te want ook het mid/high bleef mooi in balans. Ik denk dat ik het nog wel iets verder ga tweaken om het perfecter in balans te krijgen, maar dat is waarschijnlijk de producer in mij
Eigenlijk is de ANC en andere opties gewoon TE goed voor het doorlaten van geluid bij wat harder volume. Wellicht logisch, immers het blijven in-ears, maar toch, de jabra's van mij laten wel meer door met hetzelfe volume op standje ANC uit. Voor mij is dit overigens geen issue omdat ik normaal ook altijd wel de bewustzijn modus aan heb staan zodat ik van beide wat heb. En op drukkere wegen, als ik daar al hardloop, zet ik de muziek sowieso altijd al zachter.
Nog wat kiekjes...
:strip_exif()/f/image/YYtGyIEaQepV1LabjwogTw2b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C5fLsjovz6OIC70DoBFKqabP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LaeARDqcMGJrb2wyEyH1vMgG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5U3aCfNyvV5K3zOsUu5S1iHd.jpg?f=fotoalbum_large)
Bewustzijn ga ik later vandaag testen met hardlopen, maar ik kan nu al wel zeggen dat de ANC echt formidabel is. Veel beter dan mijn Jabra's, het is oprecht vrijwel geheel stil.
[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 09-03-2026 18:13 ]
Ben net als jij heel benieuwd naar je ervaringen na hardlopen.
Ik had mijn post de vorige keer al wat aangepast maar ik heb gister weer een hardloop run gedaan, intervals, dus flinke sprintjes en dus kans op beweging van het oortje. Maar de Huawei bleef stevig zitten dus die is op dat gebied gewoon heel geschikt voor hardlopen. Ik had dit keer de slider voor doorlaten geluid bijna helemaal op gezet voor het awereness programma en toen hoorde ik al een stuk meer door de oortjes heen dan de vorige keer toen de slider iets over de helft stond. Dus dat is prima voor mij, dan heb je 3 prima standen die je on the go kan gebruiken: uit/bewustzijn/ANC.Aloysxda schreef op maandag 9 maart 2026 @ 21:57:
Bedankt voor je uitgebreide review van de Huawei buds 5. Klinkt allemaal heel positief vooral de geluidskwaliteit en noise cancelling.
Ben net als jij heel benieuwd naar je ervaringen na hardlopen.
Ik moet nog wel steeds erg wennen aan de bediening van muziek tijdens het hardlopen. Ik had op de Jabra's 1 optie: de fysieke druk knop die ook feedback gaf. Ik blijf dat het beste vinden voor tijdens hardlopen, maar helaas stappen vrijwel alle makers hier vanaf.
Bij de Huawei ga ik mezelf aanleren OF de druktoets te gebruiken (helaas geen feedback maar een zacht geluidje die je niet door de muziek heen hoort) of het tikken op de bovenkant van het oortje. Dat laatste gaat nu nog 8 van de 10x niet goed. Zeker het 3x tappen lukt me niet nog echt terwijl ik juist vorige/volgende het meest gebruik.
Het irritante is ook dat het knijpen in de oortjes of het tikken op het oortje niet dezelfde functie heeft. Bijv. stel ik graag in dat 3x tappen/drukken linkeroortje vorige inhoudt en bij het rechteroortje volgende. Dat werkt niet gelijk:
Knijpen: 2x knijpen = volgend nummer / 3x knijpen = vorig nummer / 1x knijpen is pauze/afspelen
Tikken: 3x tikken linkeroortje = vorig nummer / 3x tikken rechteroortje is volgend nummer / 2x tikken is pauze/afspelen
Dat is dus best verwarrend dus wat ik al zei, ik ga zelf denk ik het knijpen gewoon constant gebruiken.
Maar verder nogmaals enorm te spreken over deze oortjes! Absoluut een aanrader
Hebben deze oortjes van Huawei deze optie niet?
Ik had hiervoor de Buds 2 en 3 Pro en de Airpods Pro 3 waarvan ik de eerste 2 matig vind en de Airpods wel goed vond, vooral de ANC maar kon niet wennen aan IPhone.
En vergeet niet de importkosten/btw bij aankoop, heeft het nog eens verdubbeld in aankoop voor mij.gambieter schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:43:
Tja, de grote naam in foam eartips is Comply. Op hun website geven ze aan dat de TrueGrip™ TWo-230-A Memory Foam Ear Tips compatible zijn met de JBL Tour Pro 3 en hebben S/M/L. Alleen is Comply duur, maar ja, je wilt wat speciaal
Ondertussen aan mijn 2de paar foam tips toe van het comply setje, dus ik moet alweer beginnen uitkijken naar een nieuwe set. Maar verder wel tevreden van, ze doen wat moet.
De replacement tips voor de TP3 kan ik in belgië nog steeds niet direct kopen bij JBL en shippen vanuit NL doen ze niet.
Ik heb ze 3 dagen geleden ook besteld, maar ik ben nu wel huiverig nu ik de post van mijn bovenbuurman leesgambieter schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:43:
Tja, de grote naam in foam eartips is Comply. Op hun website geven ze aan dat de TrueGrip™ TWo-230-A Memory Foam Ear Tips compatible zijn met de JBL Tour Pro 3 en hebben S/M/L. Alleen is Comply duur, maar ja, je wilt wat speciaal
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
En ze hebben geen foam tips in maat LDrwho1 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 14:06:
[...]
En vergeet niet de importkosten/btw bij aankoop, heeft het nog eens verdubbeld in aankoop voor mij.![]()
Ondertussen aan mijn 2de paar foam tips toe van het comply setje, dus ik moet alweer beginnen uitkijken naar een nieuwe set. Maar verder wel tevreden van, ze doen wat moet.
De replacement tips voor de TP3 kan ik in belgië nog steeds niet direct kopen bij JBL en shippen vanuit NL doen ze niet.
Gelijk binnen komende update geïnstalleerd.
Pasvorm, geluid, noise cancelling, app, allemaal super.
Juancho nogmaals bedankt voor je uitgebreide review!
[ Voor 10% gewijzigd door Aloysxda op 13-03-2026 19:53 ]
N.a.v. alle berichten kon ook ik het niet laten, vandaag kwamen de Huawei Freebuds Pro 5 ook bij mij binnen. Eerst nog even eten enzo, daarna eens kijken (luisteren) of ze hier inderdaad ook zo goed bevallenAloysxda schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:52:
Kon het niet laten. Door alle positieve berichten zijn een uur geleden de Huawei buds 5 bij me bezorgd. In 1 woord: grandioos.
Gelijk binnen komende update geïnstalleerd.
Pasvorm, geluid, noise cancelling, app, allemaal super.
Juancho nogmaals bedankt voor je uitgebreide review!
-- Edit: eerste indruk, prima! Moest alleen wel meteen naar de large eartips switches, de mediums sloten niet goed af.
Alleen jammer dat je een APK moet downloaden voor de Huawei app, moest eerst apparaatbeveiliging en Chrome beveiliging aanpassen om de APK te kunnen openen. Ik begrijp wel waarom, gezien de situatie van Huawei wereldwijd dat ze vermeden worden door allerlei overheden en instanties, daarom zullen ze niet in de Play Store terecht kunnen...
[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 14-03-2026 23:04 ]
[ Voor 56% gewijzigd door Juancho op 15-03-2026 10:10 ]
Tevens is het me opgevallen dat de Huawei niet gaat irriteren in de oren na een tijdje. Om deze reden kon ik de Sennheiser maximaal een uur inhouden