[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

• Shadwo
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-02 16:32
gambieter schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:30:
[...]

Bij de Mediamarkt staat wel IPX5, je moet even op "toon alle details" klikken.
Ik zie het nu inderdaad, het stond gewoon verkeerd bij productbeschrijving.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z488UVI-JHr6w1vCmNXSKb1nLt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SojrNGKAS1R4fbm5shqQElQ2.png?f=fotoalbum_large

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Tja, ik zou gewoon de fabrikant aanhouden. IPX5 is niet waterdicht maar OK. Ik heb de 4NC, die zijn alleen IPX4 en die doen het al 2 jaar inclusief gebduik in de regen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Juancho Je bent inmiddels op de juiste plek voor algemene informatie rondom ANC oordopjes, maar voor gericht aankoopadvies moet je een eigen topic starten in forum: Beeld en geluid koopadvies. Zo houden we alle topics zuiver bij het onderwerp én krijgt jouw vraag straks de aandacht die het verdient. Als je daar een topic start krijg je ook een lijstje met vragen wat je zo uitgebreid mogelijk moet invullen, zodat wij precies weten wat je zoekt en al bekeken hebt en jij de beste antwoorden krijgt. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Niet het bedelen om ervaringen, maar om juist je eigen ervaringen te delen :)

Je kunt op zoek gaan naar ervaringen in het topic. Het is meer voor ANC en niet zozeer gericht op sport earbuds.

Zoals eerder aangegeven: Bose zit relatief losjes en ondiep in je oor, dat gaat niet goed gaan met hardlopen. Kijk eens naar de Soundcore Sport X20.

[ Voor 70% gewijzigd door gambieter op 24-11-2025 18:26 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:59
+1 voor de Soundcore X20. Daar heb ik al zoveel uren mee hardgelopen. Die zijn er bij mij never nooit uitgevallen, goede fit en prima geluid voor het geld.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je de Bose oordopjes goed passend maakt met de juiste maat ringen en dopjes vallen ze (iig bij mij) niet heel gemakkelijk uit de oren.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Frieda schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:06:
Als je de Bose oordopjes goed passend maakt met de juiste maat ringen en dopjes vallen ze (iig bij mij) niet heel gemakkelijk uit de oren.
Maar hardlopen is wel meer dan gewoon gebruik. Het is ook belangrijk te weten hoe de stappen echoen in het hoofd. Picky Audio doet zijn oordopjes tests ook in de sportschool met gewichtheffen en het daarbij behorende zweten, en met hardlopen, dus daar kan @Juancho ook op zoek gaan.
vinom schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:42:
+1 voor de Soundcore X20. Daar heb ik al zoveel uren mee hardgelopen. Die zijn er bij mij never nooit uitgevallen, goede fit en prima geluid voor het geld.
Ik gebruik ze op de fiets, en daar ook nooit losgekomen, goede ANC en geluid. Heb wel de eartips vervangen voor de Spinfit Omni.

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 24-11-2025 19:18 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Juancho schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:12:
[...]

Ook als ik specifiek geïnteresseerd ben in Tweakers die de Sennheiser Momentum Sport al gebruiken en liefst specifiek met hardlopen? Want wat is anders het doel van dit topic? ;)
Goede vraag. Het doel is ervaringen delen, vragen stellen, problemen oplossen, finetunen, etc. Alles behalve aankoop in de breedste zin van het woord. Voor aankoopadvies hebben we een speciaal forum en voor alles rondom de aankoop zelf en wat daarbij hoort zoals garantie, levering, korting, cashback, enz, hebben we ook specifieke forums.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Juancho
Modbreak:Het aankoopadvies in dit topic moet nu stoppen.
Ik heb de betreffende berichten verwijderd.

@ allen: Elkaar helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook daarvoor geldt: alleen in het aankoopadviessubforum

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 25-11-2025 12:35 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:11

Wildfire

Joy to the world!

Sony heeft de WF-1000XM6 uitgebracht. Ik heb ze zojuist besteld, ik hoop dat deze mij wel goed passen want zelfs met andere dopjes pasten de voorgangers mij gewoon niet. Als deze wel goed passen ben ik benieuwd, ik gebruik ze alleen binnenshuis en ze moeten het dan opnemen tegen de JBL Tour Pro 3, Bose QuietComfort Ultra en Ultra 2 earbuds.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• mrbvdb
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Wildfire schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:38:
Sony heeft de WF-1000XM6 uitgebracht. Ik heb ze zojuist besteld, ik hoop dat deze mij wel goed passen want zelfs met andere dopjes pasten de voorgangers mij gewoon niet. Als deze wel goed passen ben ik benieuwd, ik gebruik ze alleen binnenshuis en ze moeten het dan opnemen tegen de JBL Tour Pro 3, Bose QuietComfort Ultra en Ultra 2 earbuds.
Interessant, ben benieuwd naar jouw ervaring! Heb je enig idee warom de vorige Sony’s niet goed bij jou pasten?

Zelf heb ik lastige oren waardoor veel niet goed blijven zitten. Tot nu toe ben ik kwa pasvorm het meest content met de Sennheiser Momemtum Sports, maar dat is dan puur stabiliteit. De Bose QC Ultra’s 2 heb ik sinds kort ook in bezit en is echt mega fijn voor op kantoor - echter raken deze ook makkelijker los bij mijn linkeroor specifiek, heb namelijk helaas een oor waarin het richeltje voor waar het stabiliteit-finnetje niet in blijft zitten. Als ik ga lopen of in de sportschool ben moet ik nog veel de oortjes goed doen. De ANC is het echter waard!

Maar goed, terug bij jou, ben benieuwd naar je ervaringen helemaal omdat je verschillende andere doppen ook hebt!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:11

Wildfire

Joy to the world!

mrbvdb schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 07:51:
[...]

Interessant, ben benieuwd naar jouw ervaring! Heb je enig idee warom de vorige Sony’s niet goed bij jou pasten?

Zelf heb ik lastige oren waardoor veel niet goed blijven zitten. Tot nu toe ben ik kwa pasvorm het meest content met de Sennheiser Momemtum Sports, maar dat is dan puur stabiliteit. De Bose QC Ultra’s 2 heb ik sinds kort ook in bezit en is echt mega fijn voor op kantoor - echter raken deze ook makkelijker los bij mijn linkeroor specifiek, heb namelijk helaas een oor waarin het richeltje voor waar het stabiliteit-finnetje niet in blijft zitten. Als ik ga lopen of in de sportschool ben moet ik nog veel de oortjes goed doen. De ANC is het echter waard!

Maar goed, terug bij jou, ben benieuwd naar je ervaringen helemaal omdat je verschillende andere doppen ook hebt!
Ik zal ze wel niet kunnen terugsturen omdat ze even in m'n oren hebben gezeten, anders gingen ze terug. Dan maar op de V&A met een klein beetje korting. EDIT: blijkbaar accepteert Coolblue wel retouren van earbuds, dus zojuist aangemeld.

Conclusie: voor mijn oren zijn ze waardeloos. Nauwelijks iets van noise cancellation te merken, ik hoor alles in m'n omgeving bijna praktisch nog hetzelfde. Natuurlijk ook de andere maten foam eartips geprobeerd, maakt geen verschil. Het is echt de vorm van de earbuds zelf dat het probleem is volgens mij.

Ik weet niet wat Sony doet met de pasvorm van deze dingen, maar net zoals de voorganger zijn ze dus voor mij ieder geval waardeloos. Ik blijf bij mijn Bose en JBL earbuds, die werken tenminste goed en zorgen voor goede noise cancellation.

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 13-02-2026 20:52 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:08
Wildfire schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:12:
[...]

Ik zal ze wel niet kunnen terugsturen omdat ze even in m'n oren hebben gezeten, anders gingen ze terug. Dan maar op de V&A met een klein beetje korting. EDIT: blijkbaar accepteert Coolblue wel retouren van earbuds, dus zojuist aangemeld.

Conclusie: voor mijn oren zijn ze waardeloos. Nauwelijks iets van noise cancellation te merken, ik hoor alles in m'n omgeving bijna praktisch nog hetzelfde. Natuurlijk ook de andere maten foam eartips geprobeerd, maakt geen verschil. Het is echt de vorm van de earbuds zelf dat het probleem is volgens mij.

Ik weet niet wat Sony doet met de pasvorm van deze dingen, maar net zoals de voorganger zijn ze dus voor mij ieder geval waardeloos. Ik blijf bij mijn Bose en JBL earbuds, die werken tenminste goed en zorgen voor goede noise cancellation.
Dat had ik dus bij m'n Sennheiser MOMENTUM sport. Die kreeg ik gewoon niet fijn in de oren, wat ik ook probeerde. Ik heb ondertussen m'n Jabara Elite Sport eens goed schoongemaakt en toen was het geluid een stuk beter, maar ze zijn nog altijd wel een keer toe aan vervanging.

Maar ondanks het grote aanbod vind ik het maar verdomd lastig. Ik vind touch knoppen ook 3x niks, ik gebruik ze voornamelijk voor hardlopen en dan zijn fysieke knoppen gewoon vele prettiger. De Jabras hebben dat. De Sonu, Bose, Sennheiser... Allemaal touch bediening.

Voor kantoor etc gebruik ik toch altijd m'n sony wh-1000xm4 en dat werkt perfect.

Misschien toch maar weer Jabras kopen dan tis alleen jammer dat ze gestopt zijn met oortjes te maken.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-02 13:33
Wildfire schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:12:
[...]

Mijn WF-1000XM5's vielen ook uit mijn oor en sloten ook niet goed af waardoor het geluid en NC nogal belabberd waren. Forums staan er ook redelijk vol mee en het schijnt met 3rd party tips wel iets beter te zijn.

Ik vraag mij altijd wel af hoe deze bluetooth oortjes getest worden, frequenties meten met een aparaat geeft nog geen praktijksituaties.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ruudje88 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:25:
Mijn WF-1000XM5's vielen ook uit mijn oor en sloten ook niet goed af waardoor het geluid en NC nogal belabberd waren. Forums staan er ook redelijk vol mee en het schijnt met 3rd party tips wel iets beter te zijn.

Ik vraag mij altijd wel af hoe deze bluetooth oortjes getest worden, frequenties meten met een aparaat geeft nog geen praktijksituaties.
De fit blijft heel persoonlijk. Ik kan geen foam verdragen dus Sony valt al af, maar ook de Bose en Skullcandy Bose clones zitten niet fantastisch en vallen snel uit, zelfs met de grootste wings en eartips. Mijn JBL Live Pro 2 zitten muurvast, maar anderen weer wat minder. De tests gebeuren meestal met optimale fit.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:54

Marc H

- - Is wakker - -

Ik gebruik de JBL Tour pro 2 met de foam tips van de Tour pro 3. Zitten geweldig en sluiten ook vrij goed af. Grootste voordeel is echter dat de oordopjes met de foam tips gewoon in de case passen, wat vaak met 3rd party tips een probleem is.
JBL heeft die vervanging setjes niet altijd op voorraad.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• mrbvdb
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:10:
[...]

De fit blijft heel persoonlijk. Ik kan geen foam verdragen dus Sony valt al af, maar ook de Bose en Skullcandy Bose clones zitten niet fantastisch en vallen snel uit, zelfs met de grootste wings en eartips. Mijn JBL Live Pro 2 zitten muurvast, maar anderen weer wat minder. De tests gebeuren meestal met optimale fit.
Haha, dacht dat ik een exoot was die geen solide fit had met de Bose dopjes! Ergens toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben ;)

Ik vind het wel boeiend maar ook jammer dat een juiste fit toch lastig blijkt. Vooral NC is toch erg bepalend door de fit wat het moeilijk maakt. Soms zijn alternatieve tips fijner voor een betere fit, maar merk ik dan weer op dat de kwaliteit van de NC daalt.

Goed, ik ben wel tevreden met de dopjes die ik nu heb, al zou ik het toch het allermooist vinden als er een combinatie was van de NC van Bose en de openheid die ik ervaar met Sennheiser. Misschien ooit, maar het moment lijkt er nu in ieder geval zeker niet te zijn.

• Juancho
Moet waarschijnlijk toch nu echt nieuwe gaan kopen aangezien gister bij een halve marathon in flinke regen 1 dopje uitviel. Ligt nog te drogen, hopelijk doet die het straks weer, maar wil sowieso dan een nieuw paar want ik loop niet graag hard zonder een muziekje op.

Maar man, wat een drama tegenwoordig om fatsoenlijke dopjes (met mijn eisen/wensen die ik al eens noemde) te vinden. En naar mijn weten heb ik doodnormale oren...

Misschien toch ook maar eens kijken naar iets als de Shokz OpenFit 2+, maar dan zijn ze wel echt puur voor het hardlopen. En anders wellicht toch ook maar eens de Sony WF-1000XM5 proberen (dus niet de nieuwe 6).

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 23-02-2026 16:09 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• Juancho
Ik loop nu al bijna 4 jaar hard met de Jabra Elite 7 Active rond. Zweten, regen, lange hardloopsessies van uren. Als het zo heftig is allemaal... dan heb ik het toch al te pakken lijkt me ;).

• Juancho
Wellicht ga ik de Huawei FreeBuds Pro 5 testen binnenkort. Die komt binnenkort uit en via via zou ik dat kunnen doen. Ben benieuwd! Eerste indrukken zijn erg positief wat ik zo hoor. De Huawei FreeBuds Pro 4 schijnt ook al een hele goede te zijn geweest.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste