[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:13

RaJitsu

B.S.U.R.

gambieter schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:11:

Ik geloof dat daar de multipoint BT en zo inzit. Maar ik verwachtte niets speciaals, gewoon een opmerking over hoe lang het duurde om te updaten. Soms denk je dat het vastgelopen is :p
Ah, die is echt al heel lang uit.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MCJTt1B/Screenshot-20230525-162903-Headphones.jpg
Zie ook: nieuws: Sony voegt multipoint toe aan drie modellen draadloze oordopjes

[ Voor 8% gewijzigd door RaJitsu op 25-05-2023 16:34 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Jorgen schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 03:27:
Heb je tips (pun not intended) voor welke eartips fijn zjin? Ik begin steeds meer aan het geluid van mijn Sony WF-1000xm4 gehecht te raken en de ANC daarop is heel erg fijn. Alleen wat ik erg rot vind zijn die foams in mijn gehoorgang. Heb de test doorlopen, moet de middelste maat hebben. S en L zitten ook te los en te vast.
Nog niet; te kort en ik heb dus te grote foamtips gekocht. Ik heb ze bij SonicFoam via Amazon gekocht (de SF2 voor de Sony en de SF1 voor de Earfun), en heb net de klantenservice gemaild. Je krijgt een gratis pakketje als je een foto opstuurt van je earbuds met de foamtips erop, ik heb uitgelegd dat ik graag mediums krijg (en of er misschien nog ruil mogelijk is). Ik kan ze volgens mij gewoon terugsturen via Amazon, maar aangezien ik er al wat geprobeerd heb, vind ik dat niet erg correct richting de shop. Eerst even de klantenservice de kans geven :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjHFRWpCTWXM7jpKdyUGJ0xPU8k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tWuKraDuZ2S6Ln0fgRDMqJKo.jpg?f=user_large

Ik moet zeggen dat de memory foam misschien wel minder geschikt is dan die siliconen dingetjes, foam vult de gehoorgang meer op en dat vind ik geen prettig gevoel. Wil je foam kopen (want dat heeft de WF-1000xm4 toch al?) of gewone tips?

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 30-05-2023 03:49 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik heb mijn Sony Linkbuds S verkocht aan een vriend die daar erg blij mee is, en dus had ik wat budget voor een nieuw speeltje; ik heb intussen de Anker Soundcore Liberty 4 NC een paar weken in gebruik (de lichtblauwe, voor de verandering van al dat zwart ;) ).

Afbeeldingslocatie: https://uk.soundcore.com/cdn/shop/files/3947Z61_600x.jpg?v=1687855937

Deze claimt dat de ANC 98.5% of extern geluid tegen zou houden, maar dat soort claims, tja. Dat is uberhaupt vaak frequentie-specifiek. Maar de verschillende reviews waren enthousiast, Picky Audio zet ze op de 5e plek qua ANC en dichtbij de Sony's en zo, maar voor 1/3e van de prijs. Ik heb ze voor £80 gekocht, maar ik zag ze op amazon.nl voor €75.

Wat hebben ze:
- Adaptive ANC (versie 2.0), met optie tot omgevingsdetectie, dwz dat de omgeving gescand wordt. Ik heb dat uitgezet omdat het soms het geluid deed wegvallen en verder niets leek te doen.
- ANC manual, 5 settings
- specifieke ANC voor vervoersopties (trein, auto, bus etc)
- windreductie
De ANC is goed, beter dan de Soundcore A40 en vergelijkbaar met de Linkbuds S, misschien zelfs iets beter voor de hogere tonen. Ik heb ze in een Airbus A319 geprobeerd op de overtocht naar Schiphol en ze waren goed te doen voor vliegen. Ze zitten ook comfortabel, alhoewel ik ze nog al eens een beetje moet verplaatsen. De bediening is via gevoelige drukknoppen, waardoor je soms het idee krijgt dat je de oordop verder de gehoorgang induwt.

Ze hebben ook HearID, dan kan je je oren testen voor frequentiedips en de EQ daar automatisch op aanpassen, of je kunt zelf aan de slag met 22 templates of je custom EQ. Ook is een optie voor 360 degrees Spatial Audio, die de muziek iets helderder laat klinken maar ik vond het niet prettig. Is meer iets voor films/TV. Geluid is verder goed :)

Batterijduur tot aan 10u, +40u in de case, al is dat de maximum zonder ANC/LDAC etc. Ze hebben LDAC, maar dan gaat de batterijduur wel omlaag, van 8 uur of zo naar 5-6 uur, en als je LDAC selecteert dan kan je geen multipoint Bluetooth doen. Keuzes, keuzes ;) . Ze hebben steeltjes waardoor ik ze goed kan gebruiken op de fiets samen met deze touwtjes, hoef ik niet bang te zijn dat ze uitvallen: gambieter in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic". Oh, en wireless charging.

De transparancy mode kan specifiek op voice worden ingesteld. Deze schijnt minder goed te zijn, maar ik gebruik deze niet.

Al met al een goed product, zeker voor de prijs. Geen complete ANC, maar ja, 1/3e van de prijs van een Bose QC II earbuds/Sony WF-1000xm5/Airpods Pro 2!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 15:06

Geckoo

Good news, everyone!

Heb jullie suggesties voor in-ear doppen met ANC maar die met elkaar verbonden zitten? dus niet losse buds/airpods maar dat ze met elkaar verbonden zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EahsHmK7A046qsDnjbjLUKqx0GM=/i/2002105263.png

ik kom ze namelijk niet echt tegen

[ Voor 38% gewijzigd door Geckoo op 03-01-2024 15:27 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Geckoo schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:24:
Heb jullie suggesties voor in-ear doppen met ANC maar die met elkaar verbonden zitten? dus niet losse buds/airpods maar dat ze met elkaar verbonden zijn?
[Afbeelding]

Niemand wil die meer tegenwoordig, dus worden ze niet ontworpen. Zonder ANC zijn ze er wel, maar niet met ANC. Ik gebruik dit voor earbuds met steeltjes: https://www.amazon.co.uk/dp/B0BVQ5GKY2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pgo2lowJM-PkJasQDb2xRabIass=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p2SNSQxFEfjfrkKVpuprF0bW.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 03-01-2024 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Geckoo schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:24:
[Afbeelding]

@Geckoo dit kan interessant voor je zijn: CMF Buds and Neckband Pro launch with low prices, ANC and advanced connectivity

CMF is een prijsvechter onderdeel van Nothing, en die komen binnenkort uit met de Neckband Pro:
Afbeeldingslocatie: https://fdn.gsmarena.com/imgroot/news/24/03/cmf-buds-neckband-pro-announcement/inline/-1200/gsmarena_008.jpg
Ze komen later deze maand in Nederland uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Fairy schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:32:
Hmm, das wel jammer, want waarom zou ANC nodig zijn om een volle bas te krijgen? Dat doen in-ears zonder ANC toch ook niet?

Apart, maar het zij dan maar zo.
Omdat ANC vooral de lage tonen verminderd, want dat zijn vaak de meest storende repeterende geluiden/frequenties. Die worden daarna in de mix versterkt door de earbuds, om te compenseren dat alle lage tonen minder worden. Dit noemen ze ook vaak de V-shaped tuning: veel bas en treble toevoegen.

De ANC is niet nodig voor de bas, maar met ANC voegt de tuning veel extra bas toe om te compenseren. Zonder ANC is dat niet nodig.

Je kunt hier zien wat de ANC doet op de Sony (van Rtings.com):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFqENUPeXwD4nflHhQx_Prj5bB4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2ddobdYrvXPCgbtDpfWtRIxg.png?f=user_large
Het grootste effect is op de lage frequenties, dus die worden extra gecompenseerd.

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 28-03-2024 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
ndonkersloot schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:45:
Bij de Linkbuds S droeg ik M, maar eerlijk gezegd had L een betere fit maar die kon ik niet langdurig dragen zonder wat irritatie. Wellicht dat dit met spinfit wel gaat door betere comfort..
Ik lees dat de Liberty 4 NC doppies vrij ondiep zijn en de CP100 een stuk dieper. Blijft gewoon lastig, ik denk dat ik gewoon maar voor M ga en het beste hoop. Op reddit lees je best wat verhalen dat mensen de CP100 zonder adapter op de Liberty krijgen, dat is de reden dat ik voor die wil gaan. We gaan het meemaken :+ .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0S3zRlmKRdVN0-lvsFvZjCsE8E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aIpLUwaj52GqG1J8R0arDpri.png?f=user_large
Dit is uit een ander topic, vergslijking van de Spinfit CP1025 met de Liberty 4 NC dopjes. Die zijn inderdaad veij ondiep, daar houd ik van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-10 19:01

jacobras

Developer

gambieter schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:10:
ik heb intussen de Anker Soundcore Liberty 4 NC een paar weken in gebruik (de lichtblauwe, voor de verandering van al dat zwart ;) ).

[Afbeelding]

[..]
Deels naar aanleiding van deze review heb ik nu ook deze dopjes. In donkerblauw, nog mooier ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qxk-C03RIvSwECjOqLLeGt4s9YA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L5ABaGQotPklutcTM1Aa1D0z.jpg?f=user_large

Mijn achtergrond: ik heb een paar Sony WF-1000XM3's, al jaren. Klinken goed, maar qua fit waardeloos voor mij. Verschillende eartips zonder succes geprobeerd en daardoor de dopjes niet meer gebruikt. Dus teruggegaan naar mijn Sennheiser CX-400 II's waar ik ondertussen mijn tweede paar van heb (samen 10+ jaar in gebruik). Ik gebruik ze echter het meeste op plekken waar de kabel uitrollen wat onhandig is, helemaal met de recente aanschaf van een 3,5mm-loze telefoon }:|

Ik dacht dat een beroerde fit inherent is aan de elektronica die de vorm van draadloze dopjes beïnvloedt. Tot ik recent een paar AirPods 2 Pro probeerde; die zaten meteen goed! De speurtocht naar reviews begon en zo kwam ik deze tegen (en via jouw post het kanaal Picky Audio, die heeft me ook veel geholpen).

Nog getwijfeld over de Nothing Ear. Die zouden volgens reviews nog beter moeten klinken, maar wel voor 60 euro meer en zo vaak ben ik ook weer niet van plan de dopjes te gebruiken. Eigenlijk wilde ik voor de normale Liberty 4 gaan (omdat die iets kleiner zijn en iets beter zouden klinken), maar nadat ik bij GSMpunt de "SoundCore Liberty 4 Draadloze Oordopjes Noise Cancelling Blauw" besteld had bleek het bij ontvangst om een paar 4 NC's te gaan 8)7 Ze hebben de naam uitgeschreven en opgesplitst. Lekker handig, bij een product waar iedereen (inclusief de fabrikant) het duidelijk heeft over 4 of 4 NC.

Gelukkig ben ik er zeer tevreden over! Ze zitten, net als de AirPods, meteen goed in mijn oren en klinken goed. Heel fijn! De touch controls vind ik prettig en de app werkt uitstekend. Ze verbinden ook razendsnel, met zowel mijn telefoon als de configuratie-app.

Ter vergelijking zou ik de geluidskwaliteit van de andere dopjes die ik (in bezit/geleend) heb zo rangschikken:
- Sennheiser CX-400 II (bedraad) 7/10
- AirPods Pro 2 8/10
- Soundcore Liberty 4NC 8,5/10
- Sony WF-1000XM3 9/10

En dan te bedenken dat de Soundcores bijna een derde van die andere twee kosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9-pyMeg1HeBi92FVKX7rL7J_v4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18AyrpFBbI3XaJC65rk6Qobh.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LEzc6jMaLEhR6PuswZAY1inclo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QtftVCrhJyffDbxAGLzgcINh.jpg?f=fotoalbum_medium
Foto 1 = naast de case van de Sony's.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 16:31
@gambieter
Ik heb vandaag mijn bestelling Spinfits binnen gekregen. Een paar CP100+ M en een paar CP100+ L.

Ik gebruikte de Liberty 4NC met de stock L tips en kon niet echt een lekkere fit krijgen. Daardoor vond ik het geluid en noise cancelation tegen vallen.

De CP100(+) past prima op de Liberty 4NC, kost wel wat moeite maar lukte me in ongeveer 1 minuutje. Vind het eigenlijk wel fijn zo, ze zitten echt stevig vast.

Ik heb eerst de M erop gezet en... Wow, wat een fijne fit, meteen goed. Geluid een stuk prettiger en noise cancelation vele male sterker. Het lijken net andere dopjes :+ . Bedankt dat jij over Spinfits begon, want ik kende die nog niet.

Ik ben benieuwd wat ik er over een paar weken van zeg, maar nu dol enthousiast.

Edit:
Ohja en in de case passen ze ook gewoon nog perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejtZ0UOhttmAkh-fXNhpZnVt5_4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81HJZ7ShBZeQJKfy4PrOhhV3.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcqVDkqVY7PeV8oBlBrsd71oDGc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DeHwSXmvfbNY8vPVtPbrQaPN.jpg?f=fotoalbum_medium

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ter informatie van lezers: Zie hier een foto van drie Spinfit opties, met de stock eartips ernaast getoond. Links de Liberty 4NC met de Spinfit CP100 erop (veel beter dan de stock eartips), midden de JBL Live Pro 2 met de Spinfit Omni, en rechts de 1More Evo met de Spinfit CP1025 (ondiepere eartips).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMErFE06vNvlF-pAzRj941-yyyk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XskA3UdgBhSiPmxtl9zHSZzp.jpg?f=user_large
Deze werken allemaal beter voor mij dan de stock eartips. Ik gebruik standaard medium eartips, dus ook medium Spinfits (M/ML bij de CP1025).

En een collega is blij met de 1More Q30 en heeft ze van me gekocht voor £25 ;) . Ik vond ze niets, dus mooi zo!

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 24-07-2024 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:21

Wildfire

Joy to the world!

gambieter schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:28:
[...]

Ik ken het gevoel :+ . Op mijn bureau op het werk liggen nu Soundcore Sport X20 en Space A40, JBL Live Pro 2, Earfun Air Pro 4, Edifier W320TN en 1More Evo, en een gevonden merkloos setje dat nog niemand geclaimd heeft. Zie ook gambieter in "[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)" ;)

Vind je de Tour Pro 3 qua ANC beter dan de Bose en Sony, of vergelijkbaar?
De Sony's zijn hier niet in gebruik, ook met aftermarket eartips krijg ik die dingen gewoon niet goed afsluitend waardoor ANC voor geen meter werkt...

De Tour Pro 3 heb ik nog maar een paar dagen in gebruik, maar ik zou zeggen dat ze op zijn minst de Bose QuietComfort Ultra Earbuds evenaren en ik neig ernaar om te zeggen dat ze zelfs nèt een tikje beter zijn -- afhankelijk van hoe goed ze je oren kunnen afsluiten natuurlijk. Met de XL siliconen eartips gaat het hier prima. De foam eartips, die nog beter zouden zijn voor ANC, werken hier voor geen meter, ik krijg daar gewoonweg in zijn geheel geen goede afsluiting mee.

Oh -- en zoals alle earbuds met spatial audio, ik vind het waardeloos en gebruik het niet. Zowel bij films als muziek is het zeker geen vooruitgang, ook niet met de JBL Pro Tour 3.

@Deathchant

Kreeg ze zo 1-2-3 niet veel beter op de foto maar hoop dat het duidelijk genoeg is zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/oortje1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/oortje2.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 23-09-2024 18:43 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Wildfire schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:36:
De Sony's zijn hier niet in gebruik, ook met aftermarket eartips krijg ik die dingen gewoon niet goed afsluitend waardoor ANC voor geen meter werkt...
Dat is waarom ik die nooit heb begeerd.
De Tour Pro 3 heb ik nog maar een paar dagen in gebruik, maar ik zou zeggen dat ze op zijn minst de Bose QuietComfort Ultra Earbuds evenaren en ik neig ernaar om te zeggen dat ze zelfs nèt een tikje beter zijn -- afhankelijk van hoe goed ze je oren kunnen afsluiten natuurlijk. Met de XL siliconen eartips gaat het hier prima. De foam eartips, die nog beter zouden zijn voor ANC, werken hier voor geen meter, ik krijg daar gewoonweg in zijn geheel geen goede afsluiting mee.
Klinkt goed. Dat zal de keuze voor @Deathchant moeilijker maken!

Kreeg ze zo 1-2-3 niet veel beter op de foto maar hoop dat het duidelijk genoeg is zo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er inderdaad hetzelfde uit qua formaat en vorm e.d. als de JBL Live Pro 2. Dan is de kans groot dat er compatibele Comply's e.d. zijn. Dit is de nozzle van de JBL Live Pro 2 met daarnaast een Spinfit omni eartip (medium size).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRe1DAMGCEnCgbSIPBVh7Xz8-Sk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mbywB3hN60hU7VNI1yjiKFXp.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 23-09-2024 18:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Soundcore heeft de Liberty 4 Pro uitgebracht. Dat is niet de opvolger van de 4 NC of de 4, maar van de Liberty 3 Pro, een stemless ontwerp. Ze hebben echter de steeltjes format van de 4 NC serie gebruikt. De case heeft nu bediening, zoals JBL, al is het minder geraffineerd. Ze kosten $130/£130, weet niet wat de euro kosten zijn. Heeft pinch controls en je kunt je vinger over de steel schuiven voor volume. Er zijn dual drivers voor beter geluid, allerlei (nutteloze) gadgets zoals hartslagmeter. en een luchtdruk adaptatie voor ANC in het vliegtuig (heeft mijn Sony XM3 koptelefoon ook). IPX5 rating.

Wat goed is, is dat de nozzle weer normaal formaat is en dus veel makkelijker met andere eartips kan worden gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wl5WJ_JWUj87vCphq2nuR44iBPY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7fFxgcUBcBOcOvQ55yKctBrB.webp?f=user_large

Wat reviews:
Soundguys review
Picky Audio: YouTube: Soundcore Liberty 4 Pro (RANKED against 28 Earbuds)
Aaron X: YouTube: Soundcore Liberty 4 Pro Review vs the REST! 🤔 (Nothing, Earfun)

Als ik het zo bekijk is het echter geen echte verbetering. De ANC is bij Aaron X eerder slechter dan de Liberty 4 NC, geluid is iets beter maar de case e.d. zijn het extra geld niet echt waard. De bediening lijkt me wel veel beter, maar dat is ook geen £130 waard.

Dat is de adviesprijs, maar eens aankijken hoe die zich ontwikkelen gaat :)

[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 04-10-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-10 08:19

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Deathchant schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:27:
Ik had gehoopt op een Sony of JBL deal in de Amazon Prime days, maar helaas....Dan wacht ik tot Black Friday, want er zijn nog steeds niet meer reviews van de JBL Tour Pro 3 bijgekomen....
Ik zit ook nog steeds te wachten op meer ervaringen van de JBL Tour Pro 3. Pas op want er dolen ook allemaal fake reviews rond, zoals deze (links is Bol, rechts is Mediamarkt):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgOxzf5ZQ7PS1cUaR-Oqmg6hht0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KNXU4gBVJuvuE2tHkngOKpfE.png?f=fotoalbum_large

Verder misschien een kleine offtopic vraag (sorry), maar wat vinden jullie, als je in-ears van 300 euro koopt, en ze blijken niet in je oren te passen. Moet je ze dan kunnen terugsturen? Ik meen me te herinneren dat ik ergens las dat dit met die JBL oortjes kon, maar ik zie eigenlijk bij geen enkele webshop dat ze ook oortjes terugnemen. Ik vind 300 euro dan wel een groot risico.

[ Voor 22% gewijzigd door Ohmarinus op 22-11-2024 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-10 08:19

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

gambieter schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:00:
[...]

Bij Amazon (UK) kun je ze terugsturen? Ik heb de Technics AZ60M2 teruggestuurd. Nu waren die defect (links deed niets), maar ik heb ze ook teruggestuurd als ze niet bevielen. En in Nederland is er de WKOA.
Zoals in mijn andere reactie hierboven ook vermeld, veel winkels excluderen in-ears van hun retourbeleid zoals Max ICT ook doet, vandaar dat ik geen gebruik heb gemaakt van hun aanbieding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMnNM9WmoHyx_P_YrQhDtVkFfD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7azWlcfQHBz6B0budwopneQq.png?f=fotoalbum_large

Vrijwel alle webshops die ik heb bekeken hanteren min of meer dezelfde regels kwa retourneren van in-ears helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Gwaihir schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 19:05:
Goh.. heb net 'n heel klein doosje binnen gekregen - vond ik. (Mag nog niet open, want moet in de mand.) Maar ik kom dan ook van over ears :P .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cspG_nPXE_Limh6EPGXhpuLlYRc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5hB4ou23iVS9bgTDnUltRzKV.jpg?f=user_large
Ik vind dat wat groot ;) . In de Picky Audio review werd gezegd dat het wat zwaar en oncomfortabel was, en nogal diep het oor in ging. Voor mij reden om daar niet voor te gaan, maar ik ben benieuwd naar je ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTJ2
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 16:31
In forum gezocht maar geen ervaringen gevonden over DunRock® Bubble draadloze oordopjes met ANC noise cancelling. .Wordt via website verkocht door eardopes.nl.

Veel positieve reviews op bol.com maar niets hier.

Ik heb vanavond de gok gewaagd en ze besteld en zal de ervaringen delen als ze binnen zijn.

https://eardopes.nl/produ...le?variant=53172147421533

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZyvl6MZMt1tFnF9T6gtV3blfc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dv4a85CLbO1A92TCoesDNwhi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door MrTJ2 op 26-02-2025 21:08 . Reden: tikfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-10 20:46

Deathchant

Don't intend. Do!

Nu enkele maanden later met de JBL Tour Pro 3 ben ik nog steeds erg tevreden over de noise canceling en de geluidskwaliteit.

Wat wel echt jammer is, is dat de schuimen oortips al beginnen te "scheuren":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXmZBkZnp9eDmk06yW56jpacluc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWzsy0fWCPZ3kdknKK71lqnw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb contact opgenomen met JBL/Harman en ik heb een nieuw setje onder garantie gekregen. Ze gaven ook aan dat ze deze maar in 1 maat hebben, dus ik heb weer dezelfde gekregen.
Prima verder, maar de kwaliteit van deze schuimen oortips zijn gewoon slecht. Ik heb geen idee of 3rd party schuimpjes beter zijn.
Jammer dat JBL zo lang ná het uitbrengen van deze in-ears deze schuimen oortips niet in meerdere maten aanbiedt.

Verder zijn enkele zaken me nog opgevallen:
- de automatisch aanpassende noise canceling is op zich goed, maar af en toe heeft ie het mis, en dan is er een disbalans tussen de 2 oordopjes. Dus beter zet je dat gewoon uit.
- met LDAC aan, gaat de batterijduur een stuk sneller achteruit dan met andere codecs
- de functies van het schermpje van de oplaadcase doe ik eigenlijk verder helemaal niks mee; maar dat had ik wel voorspeld, want ik heb de boel gekocht puur op beste noise canceling en geluidskwaliteit.
- firmware/software updates duren lang en de oortjes moeten dan effe uit en weer aan.

In ieder geval scheelt het hebben van in-ears wat sleepwerk t.o.v. een headphone en is het een stuk makkelijker met lang haar. Ok, dat heeft weer andere nadelen, zoals dat ik voorzichtig zijn met mijn haren aan de kant gooien, want er zou wel een haar zich om de in-ear kunnen hebben gedraaid en em zo mee eruit gooien.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe het maar even hier :)
Dan weet je waarschijnlijk ook dat 'maar even hier' niet de juiste plek is. Aankoopadvies moet in het juiste subforum in een eigen topic.

Ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes. Misschien weten jullie wat.
Huidige oordopjes: uitvoering: LG Tone Free DFP9 (Zwart)
Toestel: iPhone 15
Deze oordopjes heb ik iets meer dan 3,5 jaar, eerst nog met een android toestel. Wat ik fijn vind bij deze: noise cancelling, goed omgevingsgeluid in settings, bass.
Maar de batterij is ondertussen niet zo goed meer, en nog ergerlijker, hij heeft moeite met koppelen met de telefoon. Soms doet 1 oordopje het en moet ik het eerst weer terug in het doosje stoppen en opnieuw eruit halen. Soms koppelt het helemaal niet en moet ik het verwijderen en weer opnieuw installeren. Als ik klaar ben met luisteren en ze terug doe in het doosje en later iets af wil spelen via de speaker pakt hij alsnog de oordopjes in het doosje. Dit gebeurt vaak genoeg dat het zeer irritant wordt. Tijdens het sporten zit ik soms eerst minuten te prutsen voordat ik wat kan doen.
Het moet ook goed werken met sporten. Tegen zweet en beweging kunnen. Laatste eis; ik wil niet met deze dingen rondlopen en het liefst ook geen wit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccHi4vIm9ij8pCdJLU7mpyB9tAA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x1aMpIm9oz18MlgzEnHhksoj.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 24-04-2025 14:33 ]

Pagina: 1