Ik heb mijn Sony Linkbuds S verkocht aan een vriend die daar erg blij mee is, en dus had ik wat budget voor een nieuw speeltje; ik heb intussen de
Anker Soundcore Liberty 4 NC een paar weken in gebruik (de lichtblauwe, voor de verandering van al dat zwart

).
Deze claimt dat de ANC 98.5% of extern geluid tegen zou houden, maar dat soort claims, tja. Dat is uberhaupt vaak frequentie-specifiek. Maar de verschillende reviews
waren enthousiast, Picky Audio zet ze
op de 5e plek qua ANC en dichtbij de Sony's en zo, maar voor 1/3e van de prijs. Ik heb ze voor £80 gekocht, maar ik zag ze op amazon.nl voor €75.
Wat hebben ze:
- Adaptive ANC (versie 2.0), met optie tot omgevingsdetectie, dwz dat de omgeving gescand wordt. Ik heb dat uitgezet omdat het soms het geluid deed wegvallen en verder niets leek te doen.
- ANC manual, 5 settings
- specifieke ANC voor vervoersopties (trein, auto, bus etc)
- windreductie
De ANC is goed, beter dan de Soundcore A40 en vergelijkbaar met de Linkbuds S, misschien zelfs iets beter voor de hogere tonen. Ik heb ze in een Airbus A319 geprobeerd op de overtocht naar Schiphol en ze waren goed te doen voor vliegen. Ze zitten ook comfortabel, alhoewel ik ze nog al eens een beetje moet verplaatsen. De bediening is via gevoelige drukknoppen, waardoor je soms het idee krijgt dat je de oordop verder de gehoorgang induwt.
Ze hebben ook HearID, dan kan je je oren testen voor frequentiedips en de EQ daar automatisch op aanpassen, of je kunt zelf aan de slag met 22 templates of je custom EQ. Ook is een optie voor 360 degrees Spatial Audio, die de muziek iets helderder laat klinken maar ik vond het niet prettig. Is meer iets voor films/TV. Geluid is verder goed
Batterijduur tot aan 10u, +40u in de case, al is dat de maximum zonder ANC/LDAC etc. Ze hebben LDAC, maar dan gaat de batterijduur wel omlaag, van 8 uur of zo naar 5-6 uur, en als je LDAC selecteert dan kan je geen multipoint Bluetooth doen. Keuzes, keuzes

. Ze hebben steeltjes waardoor ik ze goed kan gebruiken op de fiets samen met deze touwtjes, hoef ik niet bang te zijn dat ze uitvallen:
gambieter in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic". Oh, en wireless charging.
De transparancy mode kan specifiek op voice worden ingesteld. Deze schijnt minder goed te zijn, maar ik gebruik deze niet.
Al met al een goed product, zeker voor de prijs. Geen complete ANC, maar ja, 1/3e van de prijs van een Bose QC II earbuds/Sony WF-1000xm5/Airpods Pro 2!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.