[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Frieda schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:13:
@Jorgen Die ring moet strak in je oorschelp, dan valt het dopje precies in het buitenste stukje van je gehoorgang. Ik moest zelf ook even puzzelen met de juiste maat, heb uiteindelijk via de Bose app een extra set ringen en dopjes besteld voor m'n rechteroor. Ik draag nu medium ringen met links een medium dopje en rechts een XL dopje :)

Verbindingsproblemen ervaar ik zelf niet eigenlijk, misschien helpt een reset? Op de Bose site staat hoe je problemen kunt verhelpen, misschien dat eens doornemen?
Dan ga ik ze op die manier dragen ;)
Die had ik nog niet gecheckt, ga ik ook nazien, thx.

Edit: ook na de reset via https://www.bose.com/en_u...c_earbuds_ii/article.html laat links soms niets horen, of verliest hij de connectie.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 23-06-2023 14:00 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

gambieter schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:27:
[...]

Ik heb ook wat combinaties geprobeerd en voor mij werkte de medium eartip+ kleinste wing het beste. Geen verschil tussen beide oren tot nu toe, al hoor je wel vaak dat dit belangrijk kan zijn.

Ik heb op het web ook gelezen over problemen met Bluetooth verbindingen, het lijkt in een minderheid van gevallen te gebeuren. Mogelijk moet je ze omruilen. Gebeurt het met verschillende telefoons, @Jorgen ?
Ik heb maar 1 telefoon, maar er zijn hier nog wel tablets waar ik het mee kan testen.

Edit: tablet 1 vindt de oordopjes überhaupt niet.
Tablet 2 ga ik nu opladen en kan ik vanmiddag proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 23-06-2023 14:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:49

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Sinds een tijdje gebruik ik BeyerDynamic Free Byrd doppen naast een Bose NC700 (die gebruik ik nu vooral zakelijk voor zoom enzo).

Qua ANC goed, zolang je je gehoorgang maar goed afsluit, anders is het sowieso beperkt qua nut. Ze klinken goed, ik heb ze vooral voor muziek gekozen, onderdrukken de white noise machines die ze hier op kantoor (helaas) gebruiken erg goed en ze werken in het vliegtuig ook zeer prettig wat dat betreft.

Geluid is wat pittiger in het lage segment, naar op zich niet problematisch. Goed qua detail enzo elders, maar de puristen zullen rillen. Ze zien er groot uit, maar zitten heel comfortabel. De app en doppen zouden beter kunnen zijn met flexibele eq, ipv de vaste curves, maar ze klinken in de neutrale stand goed voor mij. Wel wat meer bas dan neutraal, maar daarover geen klachten hier.

Batterijduur is ook langer dan de meeste collega's, case is misschien aan de grote kant, maar op zich ok voor mij.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Heb nu de kans gehad om mijn collectie ANC oordopjes rigoreus te testen in vliegtuigen, ben namelijk naar Nieuw Zeeland gevlogen; 25 uur testtijd ;) . Moet ik wel erbij zeggen dat ik mijn Bose QC45 over-ears ook veelal heb gedragen. Ik zat 12 uur in een Boeing 777-300ER, een lawaaierig monster, en 13 uur in een Airbus A330-200, ook lawaaierig maar minder.

De resultaten:
- De Earfun Air Pro 3 voldoet niet. Er is wel wat demping, zodat je je muziek beter kunt horen zonder het keihard aan te zetten, maar je hoort gewoon veel te veel.
- De SoundCore A40 voldoet een beetje. Er is demping, maar het kan veel beter. De lage brom is wel weg, maar er blijft veel lawaai doorheen komen.
- De Sony Linkbuds S waren een prettige verrassing :) . Ik ben kritisch op ze bij gewoon gebruik (zie eerdere posts), maar in het vliegtuig zijn ze gewoon erg goed. Zodra je de tweede earbud in doet, valt opeens al het lawaai weg. Een prettige verrassing! Mijn oren zijn er ook meer aan gewend, dus zitten ook steeds beter.
- De Bose Earbuds II waren de winnaars *O* , ze zijn zelfs nog iets beter in ANC dan de over-ear QC45 in het vliegtuig. Maar de Bose app blijkt gewoon slecht te werken als je geen internet verbinding hebt, dan wil het kreng inloggen :( . Het profiel is niet lokaal opgeslagen, en je kunt dan tijdens de vlucht geen instellingen meer veranderen als je de touchcodes niet kent. Broddelwerk van de programmeurs.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:54

Nyarlathotep

Crawling Chaos

gambieter schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 00:51:
Heb nu de kans gehad om mijn collectie ANC oordopjes rigoreus te testen in vliegtuigen, ben namelijk naar Nieuw Zeeland gevlogen; 25 uur testtijd ;) . Moet ik wel erbij zeggen dat ik mijn Bose QC45 over-ears ook veelal heb gedragen. Ik zat 12 uur in een Boeing 777-300ER, een lawaaierig monster, en 13 uur in een Airbus A330-200, ook lawaaierig maar minder.

De resultaten:
- De Earfun Air Pro 3 voldoet niet. Er is wel wat demping, zodat je je muziek beter kunt horen zonder het keihard aan te zetten, maar je hoort gewoon veel te veel.
- De SoundCore A40 voldoet een beetje. Er is demping, maar het kan veel beter. De lage brom is wel weg, maar er blijft veel lawaai doorheen komen.
- De Sony Linkbuds S waren een prettige verrassing :) . Ik ben kritisch op ze bij gewoon gebruik (zie eerdere posts), maar in het vliegtuig zijn ze gewoon erg goed. Zodra je de tweede earbud in doet, valt opeens al het lawaai weg. Een prettige verrassing! Mijn oren zijn er ook meer aan gewend, dus zitten ook steeds beter.
- De Bose Earbuds II waren de winnaars *O* , ze zijn zelfs nog iets beter in ANC dan de over-ear QC45 in het vliegtuig. Maar de Bose app blijkt gewoon slecht te werken als je geen internet verbinding hebt, dan wil het kreng inloggen :( . Het profiel is niet lokaal opgeslagen, en je kunt dan tijdens de vlucht geen instellingen meer veranderen als je de touchcodes niet kent. Broddelwerk van de programmeurs.
Dat van die app van de Bose buds is wel minder. Al moet ik zeggen dat je tegenwoordig al voor erg weinig een WiFi verbinding hebt tijdens je intercontinentale vlucht (KLM wel in ieder geval).
Ook voor veel andere dopjes geldt inderdaad dat alle settings via een app verlopen.
Aan b.v. de Apple buds heb je niets zonder Iphone.

Zelf ben ik ook in de markt voor nieuwe dopjes. Ik wacht momenteel op de Sony WF-1000XM5 dopjes. De 4 serie kwam al erg goed uit de test. Als de 5 serie een goede verbetering is (wat ik wel verwacht) dan worden dat mijn nieuwe dopjes. En anders gewoon de 4 serie scoren, die ongetwijfeld wat in prijs gaat zakken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 08:59

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Uit interesse volg ik dit topic al even en het valt mij op dat het vooral om de " oude" A-merken gaat.Ik ben een fan van https://www.scarbir.com/ als ik (weer) eens een nieuw setje nodig heb. Omdat ze nogal eens kapot gaan (door onhandigheid meestal) of kwijtraken (ze zijn ook zo klein) wil ik niet te veel geld uitgeven aan oortjes.

Zelf heb ik nu voor thuis een Soundcore Q30 op mijn hoofd, een erg goede en vooral betaalbare koptelefoon met goede ANC. Geen Sony XM4 (die heeft mijn zoon die er wel geld aan uitgeeft) niveau maar ook niet veel slechter.

Tot vorige week had ik de Soundcore Life P3 voor onderweg, prima voor de prijs. Ik kan ze niet vergelijken met JBL, Sony, Apple of andere merken omdat ik die te duur vindt voor oortjes.
Nu heb ik net de 1more ComfoBuds Pro besteld als vervanger op advies van Scarbir. Ik ben heel benieuwd hoe die bevallen!

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Nyarlathotep schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:41:
Ook voor veel andere dopjes geldt inderdaad dat alle settings via een app verlopen.
Klopt, maar bijvoorbeeld bij Earfun kan je ook verbinding met de dopjes maken zonder internet, bij de Bose is alle functionaliteit weg zonder internet. Dat is een blunder.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:21:
[...]

Klopt, maar bijvoorbeeld bij Earfun kan je ook verbinding met de dopjes maken zonder internet, bij de Bose is alle functionaliteit weg zonder internet. Dat is een blunder.
Welke functie miste je dan eigenlijk? Zoveel kun je nu ook weer niet met die app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ga de Bose QC earbuds II terugsturgen. Ze zaten voor het grootste deel prima, geluid was fijn, maar de connectieproblemen bleven en soms reageerden ze helemaal niet, of totaal verkeerd. Van wat ik uit dit topic en op Reddit begreep was dat een bekend probleem bij sommige batches. Amazon kon niet vervangen, dus dan wordt het terugsturen. Hopelijk komt er in de komende weken/maanden een nieuwe goede deal voorbij en krijg ik een setje uit een andere batch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Frieda schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:38:
Welke functie miste je dan eigenlijk? Zoveel kun je nu ook weer niet met die app?
Het instellen van de ANC bijvoorbeeld, en de equalizer. Maar ook als je niet alle touch controls weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 10 juli 2023 @ 00:02:
Ik ga de Bose QC earbuds II terugsturgen. Ze zaten voor het grootste deel prima, geluid was fijn, maar de connectieproblemen bleven en soms reageerden ze helemaal niet, of totaal verkeerd. Van wat ik uit dit topic en op Reddit begreep was dat een bekend probleem bij sommige batches. Amazon kon niet vervangen, dus dan wordt het terugsturen. Hopelijk komt er in de komende weken/maanden een nieuwe goede deal voorbij en krijg ik een setje uit een andere batch.
Balen, je zou ook nog een case kunnen maken op de Bose pagina zelf voor reparatie, hoor daar ook goede berichten over. Hoef je ook niet op een nieuwe aanbieding te wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Frieda op 10-07-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 10 juli 2023 @ 00:08:
[...]

Het instellen van de ANC bijvoorbeeld, en de equalizer. Maar ook als je niet alle touch controls weet.
Oh, die equalizer gebruik ik echt nooit, ANC aan of uit op de linker (lang inhouden) en verder gebruik ik op de rechter alleen de volumeinstellingen (swipe omhoog/omlaag). Veel meer kun je ook niet instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:07
Ik lees ontzettend veel goeie dingen over de Bose QC earbuds II. Ik zou ze graag aanschaffen, maar ik vind ze echt te duur voor het gebruik dat ik voor ogen heb: met name wat klusjes in de tuin, in de bus en op reis. Geen uren per dag dus. Ik ben ook zeker geen audiofiel, maar hoop toch wel op oordopjes met redelijk goede noisecancelling en goede kwaliteit.
Welke oordopjes zouden jullie aanraden, met een budget van rond de €150? Ik overweeg de Pixel Buds Pro (ook iets boven budget), mede omdat ik een Google Pixel telefoon heb en ik het een fijn ecosysteem vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Frieda schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:26:
Oh, die equalizer gebruik ik echt nooit, ANC aan of uit op de linker (lang inhouden) en verder gebruik ik op de rechter alleen de volumeinstellingen (swipe omhoog/omlaag). Veel meer kun je ook niet instellen!
Je kunt twee extra profielen aanmaken die een bepaalde instelling hebben; de standaard profielen zijn 0/10 (transparancy) en 10/10 (noise cancellation), maar je kunt er dus ook eentje met 7/10 en eentje met 3/10 maken. Dat gaat via de app.
Joop34 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:35:
Ik lees ontzettend veel goeie dingen over de Bose QC earbuds II. Ik zou ze graag aanschaffen, maar ik vind ze echt te duur voor het gebruik dat ik voor ogen heb: met name wat klusjes in de tuin, in de bus en op reis. Geen uren per dag dus. Ik ben ook zeker geen audiofiel, maar hoop toch wel op oordopjes met redelijk goede noisecancelling en goede kwaliteit.
Welke oordopjes zouden jullie aanraden, met een budget van rond de €150? Ik overweeg de Pixel Buds Pro (ook iets boven budget), mede omdat ik een Google Pixel telefoon heb en ik het een fijn ecosysteem vindt.
Dan kun je dus ook naar de Sony Linkbuds S kijken. Anker heeft een Liberty 4NC uitgebracht, die schijnt ook wel aardig te zijn en onder de 100 euro te blijven voorlopig.

Let wel, ik ben geen fan van de Linkbuds S (zie eerder in dit topic), behalve in het vliegtuig.

[ Voor 46% gewijzigd door gambieter op 10-07-2023 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Frieda schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:24:
[...]

Balen, je zou ook nog een case kunnen maken op de Bose pagina zelf voor reparatie, hoor daar ook goede berichten over. Hoef je ook niet op een nieuwe aanbieding te wachten.
Dat had inderdaad ook gekund, maar ik wil graag vanaf de start een goed werkend product en niet meteen gedoe ;-) Dan maar even wachten. Voor je het weet is het weer Black Friday, of is er nog een zomeruitverkoop ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:13:
[...]

Je kunt twee extra profielen aanmaken die een bepaalde instelling hebben; de standaard profielen zijn 0/10 (transparancy) en 10/10 (noise cancellation), maar je kunt er dus ook eentje met 7/10 en eentje met 3/10 maken. Dat gaat via de app.

[...]
Ja had ik gezien, maar dat gebruik ik zelf dus eigenlijk nooit, heb 'm altijd of aan of uit staan, niet ergens op een stand ertussenin. Pas nog zo'n zelf ingesteld profiel verwijderd zelfs, alleen maar irritant om doorheen te scrollen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vond de ANC vd XM4's wel net wat beter, denk ik. Als Bose en Sony die nog verder weten te verbeteren hoor je straks echt helemaal niks meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop34
De Bose QC earbuds II zijn nu voor €199 bij Amazon. Voor die prijs heb ik ze toch maar besteld, ik ben heel benieuwd!

[ Voor 0% gewijzigd door Joop34 op 11-07-2023 09:59 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
Ik heb ze woensdagavond ontvangen. Mijn eerste indruk (even snel in de woonkamer testen) was erg goed: wat een fijne noisecanceling en de muziek klonk goed. Het leek me heerlijk om deze vandaag tijdens het werk nog eens goed uit te proberen.
De pasvorm voelt niet heel comfortabel. Ik heb de kleinste dopjes en bandjes gebruikt, maar alsnog voelt het als vrij veel druk in mijn oren. Blijkbaar heb ik kleine oren. Ik heb ze nu een uurtje in, maar dat houd ik niet heel lang vol op deze manier. Ik zag dat ik een alternatief setje dopjes kon bestellen. Misschien wil ik dat nog proberen.
Maar waar ik me vooral aan erger, is de mate van white noise. Ik heb mijn muziek niet heel hard staan, en hoor continu ruis op de achtergrond. Ook heb ik soms mijn muziek even helemaal uit: dan is de whitenoise overheersend. Ook met ANC uit.
Het valt me echt tegen, ik had er meer van verwacht. De noisecanceling op zich is echt fantastisch, maar op deze manier geen €200 waard voor mij. Ik ga nog wat langer testen, maar ik denk dat ik ze toch terug ga sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Joop34 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:48:
De pasvorm voelt niet heel comfortabel. Ik heb de kleinste dopjes en bandjes gebruikt, maar alsnog voelt het als vrij veel druk in mijn oren. Blijkbaar heb ik kleine oren. Ik heb ze nu een uurtje in, maar dat houd ik niet heel lang vol op deze manier. Ik zag dat ik een alternatief setje dopjes kon bestellen. Misschien wil ik dat nog proberen.
Maar waar ik me vooral aan erger, is de mate van white noise. Ik heb mijn muziek niet heel hard staan, en hoor continu ruis op de achtergrond. Ook heb ik soms mijn muziek even helemaal uit: dan is de whitenoise overheersend. Ook met ANC uit.
Het valt me echt tegen, ik had er meer van verwacht. De noisecanceling op zich is echt fantastisch, maar op deze manier geen €200 waard voor mij. Ik ga nog wat langer testen, maar ik denk dat ik ze toch terug ga sturen.
@Frieda had ook last van de pasvorm en heeft een extra setje gekocht met XS, zie eerder in dit topic.

De white noise was ook genoemd; ik kan me voorstellen dat dat een dealbreaker is. Ik zat vanmiddag in een restaurant en het was zo lawaaiig, dat ik voor het dessert de oordopjes indeed. Alleen de Bose werkten afdoende, en zelfs die hadden het moeilijk met het gekakel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
gambieter schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:14:
[...]

@Frieda had ook last van de pasvorm en heeft een extra setje gekocht met XS, zie eerder in dit topic.

De white noise was ook genoemd; ik kan me voorstellen dat dat een dealbreaker is. Ik zat vanmiddag in een restaurant en het was zo lawaaiig, dat ik voor het dessert de oordopjes indeed. Alleen de Bose werkten afdoende, en zelfs die hadden het moeilijk met het gekakel...
Ja, dat had ik gezien inderdaad. De pasvorm valt ongetwijfeld goed te krijgen. Maar de whitenoise blijft dan nog steeds een issue, en het voelt een beetje zonde om te investeren in een extra setje als ik toch niet tevreden ben over het product.

Hebben andere merken in jouw ervaring ook zoveel white noise door de noisecanceling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Geen Bose, dan kom je toch bij Sony uit. Bij de Sony Linkbuds S heb ik dus geen white noise, maar daar hoor ik juist mijn hartkloppen en mijn voetstappen doorklinken; in het vliegtuig zijn we wel heel goed. De Sony WF-1000xm4 schijnt ook heel goed te zijn, maar @Jorgen heeft aangegeven dat de pasvorm problematisch kan zijn.

Andere merken als Samsung (Buds 2 Pro) hebben ook goede reviews, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:47
Joop34 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:26:
[...]
Hebben andere merken in jouw ervaring ook zoveel white noise door de noisecanceling?
Ik heb geen last van white noise met mijn Technics eah-az60 dopjes en ze werkten prima in het vliegtuig naar Spanje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:11
gambieter schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:30:

Andere merken als Samsung (Buds 2 Pro) hebben ook goede reviews, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.
Ik heb deze pas geleden gekocht en kan deze zeker aanraden. Ik gebruik deze in combinatie met een S23 Ultra met de SSC codec en dit is een duidelijke verbetering tegenover de Galaxy Buds Pro die ik hiervoor had. De Buds Pro wilde ook nog graag uit je oor vallen, dat is met de Buds2 Pro opgelost: ze passen nog maar op 1 manier en ik hoef ze niet af en toe terug te drukken in mijn oor.

Dat reden dat ik voor de Buds Pro en nu Buds 2 Pro gegaan ben, is omdat deze "altijd" gratis bij Samsung toestellen worden weggeven. Zo had ik mijn Buds Pro voor 95 euro en nu 2 maanden geleden de Buds2 Pro voor 100 euro. :P
Marktplaats en Tweakers staan er vol mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
dehardstyler schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:54:
Ik heb deze pas geleden gekocht en kan deze zeker aanraden. Ik gebruik deze in combinatie met een S23 Ultra met de SSC codec
Dat is me te Apple: mijn earbuds moeten niet afhankelijk zijn van welke telefoon ik zo op wil gebruiken. Sony heeft LDAC nu vrijgegeven, Samsung moet dat ook maar gaan doen met hun codec.
Marktplaats en Tweakers staan er vol mee.
Da's handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:11
gambieter schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:29:
[...]

Dat is me te Apple: mijn earbuds moeten niet afhankelijk zijn van welke telefoon ik zo op wil gebruiken. Sony heeft LDAC nu vrijgegeven, Samsung moet dat ook maar gaan doen met hun codec.

[...]

Da's handig :)
Daar kan ik je inderdaad alleen maar gelijk in geven. :)
Ik hoop dat ze dat inderdaad gaan doen, maar kan geen plannen daarvoor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Joop34 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:48:
Ik heb ze woensdagavond ontvangen. Mijn eerste indruk (even snel in de woonkamer testen) was erg goed: wat een fijne noisecanceling en de muziek klonk goed. Het leek me heerlijk om deze vandaag tijdens het werk nog eens goed uit te proberen.
Jammer dat ze niet bevallen! Ik heb inderdaad zoals @gambieter aangeeft zo'n extra setje doppen en ringen besteld (via de Bose app doorklikken dan kost het niks) voor m'n rechteroor. Ik hoor zelf de white noise natuurlijk ook, maar vind het absoluut niet vervelend. Liever White noise dan een bak aan achtergrondgeluiden van kroegpubliek, collega's of het spoelen van mijn oude vaatwasser. Ik hoor trouwens geen white noise als de muziek aan staat, pas als ik de muziek uitzet. Hoe zacht heb je hem dan staan eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop34
Frieda schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:12:
[...]

Jammer dat ze niet bevallen! Ik heb inderdaad zoals @gambieter aangeeft zo'n extra setje doppen en ringen besteld (via de Bose app doorklikken dan kost het niks) voor m'n rechteroor. Ik hoor zelf de white noise natuurlijk ook, maar vind het absoluut niet vervelend. Liever White noise dan een bak aan achtergrondgeluiden van kroegpubliek, collega's of het spoelen van mijn oude vaatwasser. Ik hoor trouwens geen white noise als de muziek aan staat, pas als ik de muziek uitzet. Hoe zacht heb je hem dan staan eigenlijk?
Oh, ik wist niet dat ik ze gratis kon bestellen via de app. Dan ga ik dat zeker even proberen, thanks!
Ik heb mijn muziek dan op 10% staan ongeveer. Dat muziekniveau is voor mij fijn om mee te werken, maar dan komt de white noise er wel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

gambieter schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:30:
Geen Bose, dan kom je toch bij Sony uit. Bij de Sony Linkbuds S heb ik dus geen white noise, maar daar hoor ik juist mijn hartkloppen en mijn voetstappen doorklinken; in het vliegtuig zijn we wel heel goed. De Sony WF-1000xm4 schijnt ook heel goed te zijn, maar @Jorgen heeft aangegeven dat de pasvorm problematisch kan zijn.

Ik vond de ANC beter dan bij Bose. Maar ze zijn heel erg vergelijkbaar. Pasvorm vd Sony was niet geschikt voor mij inderdaad. Dat was bij Bose veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Intussen zie ik op meerdere websites de Soundcore Liberty 4 NC langskomen, waarvan geclaimd wordt dat die een veel betere ANC heeft dan de Soundcore A40 en de Liberty 4 (die pas net een paar maanden uit is), en is ook nog een stuk goedkoper. Daar klopt iets niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gisteren de Sony Linkbuds S ontvangen. Ik heb geen eerdere ervaring met ANC maar ben toch wat teleurgesteld. Met ANC ingeschakeld en geen muziek aan, hoor ik mensen in de omgeving weliswaar gedempt maar ik kan de gesprekken nog steeds volgen. Zet ik muziek aan, dan overstemt dat genoeg. Maar daarvoor zou ik geen ANC nodig hebben.

Op de fiets: de linkbuds schakelen regelmatig automatisch van mode (doorlaten van omgevingsgwluid en weer terug naar ANC). Wind geruis wordt redelijk gedempt en ik heb daar geen klachten over.

Ook vind ik dat de rechter bud duidelijk minder goed geluid filtert en minder helder speelt, maar ik heb nog niet geëxperimenteerd met andere maten dopjes.
Het valt me ook op de dat rechter bud sneller leeg gaat. Uit de nieuwverpakking was de linker op 100% en de rechter op 70%, herladen is oké en na een paar minuten zie ik alweer een paar procent verschil. Ik ga de accu in de gaten moeten houden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Mini-me schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:30:
Gisteren de Sony Linkbuds S ontvangen. Ik heb geen eerdere ervaring met ANC maar ben toch wat teleurgesteld. Met ANC ingeschakeld en geen muziek aan, hoor ik mensen in de omgeving weliswaar gedempt maar ik kan de gesprekken nog steeds volgen. Zet ik muziek aan, dan overstemt dat genoeg. Maar daarvoor zou ik geen ANC nodig hebben.

Op de fiets: de linkbuds schakelen regelmatig automatisch van mode (doorlaten van omgevingsgwluid en weer terug naar ANC). Wind geruis wordt redelijk gedempt en ik heb daar geen klachten over.

Ook vind ik dat de rechter bud duidelijk minder goed geluid filtert en minder helder speelt, maar ik heb nog niet geëxperimenteerd met andere maten dopjes.
Het valt me ook op de dat rechter bud sneller leeg gaat. Uit de nieuwverpakking was de linker op 100% en de rechter op 70%, herladen is oké en na een paar minuten zie ik alweer een paar procent verschil. Ik ga de accu in de gaten moeten houden denk ik.
Dat klinkt als een defect setje. Ik heb geen last gehad van wat jij beschrijft.

Verder doet geen enkele ANC earbuds gesprekken compleet verdwijnen, de Bose komen in mijn ervaring daar het dichtste bij, maar de meesten dempen het alleen maar. Het maakt wel een verschil: het beinvloed hoe hard je de muziek moet aanzetten om er geen last van te hebben. Beter ANC dan geen ANC.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 01-08-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:56:
[...]

Dat klinkt als een defect setje. Ik heb geen last gehad van wat jij beschrijft.

Verder doet geen enkele ANC earbuds gesprekken compleet verdwijnen, de Bose komen in mijn ervaring daar het dichtste bij, maar de meesten dempen het alleen maar. Het maakt wel een verschil: het beinvloed hoe hard je de muziek moet aanzetten om er geen last van te hebben. Beter ANC dan geen ANC.
ANC filtert duidelijk hoogfrequente "witte" ruis weg (afzuigkap, sissend geluid van pompen, etc) en lichte geluiden zoals het neerleggen van een pen, tikken op toetsenbord, etc.
Met stemgeluid en lagere tonen merk ik echt weinig verschil tussen de verschillende standen.

Wat betreft de pasvorm: ik heb het gevoel dat ik ze heel diep in mijn oren moet proppen, waardoor het platte deel als het ware naar buiten helt. Om ze te kunnen bedienen, moet ik mijn vinger ook iets draaien/kantelen of ik kan het platte deel niet aanraken. Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Mini-me schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:31:
ANC filtert duidelijk hoogfrequente "witte" ruis weg (afzuigkap, sissend geluid van pompen, etc) en lichte geluiden zoals het neerleggen van een pen, tikken op toetsenbord, etc.
Met stemgeluid en lagere tonen merk ik echt weinig verschil tussen de verschillende standen.

Wat betreft de pasvorm: ik heb het gevoel dat ik ze heel diep in mijn oren moet proppen, waardoor het platte deel als het ware naar buiten helt. Om ze te kunnen bedienen, moet ik mijn vinger ook iets draaien/kantelen of ik kan het platte deel niet aanraken. Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben?
Heb je de app gebruikt om de pasvorm te testen? Probeer verschillende eartips, dat kan een groot verschil maken. Waarschijnlijk moet je een grotere erop zetten.

Pasvorm is belangrijk voor de passieve NC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik die Linkbuds S zie dan zijn dat volgens mij siliconen tips. Daar luistert pasvorm al heel nauw voor passieve NC. Ik kan je uit eigen ervaring aanraden om naar foamtips te kijken. Da's memoryfoam, knijp je in bij het indoen en zet zich dan naar je gehoorgang. Dempt beter en veel beter zitcomfort. Is er in verschillende maten (en kost op Ali geen knoop) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Comfort is persoonlijk, ik vind foam tips minder prettig omdat het de oren zo vult. Maar zeker de moeite waard om uit te proberen. Comply is erg duur (maar schijnt wel goed te zijn). Zie verder eerder in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:50:
Als ik die Linkbuds S zie dan zijn dat volgens mij siliconen tips. Daar luistert pasvorm al heel nauw voor passieve NC. Ik kan je uit eigen ervaring aanraden om naar foamtips te kijken. Da's memoryfoam, knijp je in bij het indoen en zet zich dan naar je gehoorgang. Dempt beter en veel beter zitcomfort. Is er in verschillende maten (en kost op Ali geen knoop) :)
Goede tip. Moet ik rekening houden met de binnenmaat of is dat universeel?

Wat betreft definitie van gehoorgang: hoe diep pluggen jullie de tips in je oren? Vlak tegen trommelvlies of laat je ze liefst zo ver mogelijk naar buiten hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Mini-me schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:10:

Wat betreft definitie van gehoorgang: hoe diep pluggen jullie de tips in je oren? Vlak tegen trommelvlies of laat je ze liefst zo ver mogelijk naar buiten hangen?
Ik wil ze niet diep hebben, want dat irriteert mijn gehoorgang. Maar het is persoonlijke voorkeur.

De Sony Headphones app heeft een test om te checken of je een goede "seal" hebt. Gebruik die gewoon.

https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/00262839

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 01-08-2023 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mini-me schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:10:
[...]

Binnenmaat zal verschillend zijn. Maar ze zijn gewoon verkrijgbaar specifiek voor de Sony's:
https://eardopes.nl/produ...tips-voor-sony-linkbuds-s
https://www.complyfoam.co...ny-ear-tips-true-wireless
Die van Comply hebben ook een speciaal membraan om zooi in je driver tegen te gaan zie ik.
Even de binnenmaat opzoeken en dan gewoon via ALi bestellen zou ik zeggen :)
Ze moeten goed zitten. Met siliconentips heb je last vat dat effect, met foamtips minder. Jemoet wel wat aan ruimte overhouden volgens mij, anders heb je weinig laag.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:44:
[...]

Heb je de app gebruikt om de pasvorm te testen? Probeer verschillende eartips, dat kan een groot verschil maken. Waarschijnlijk moet je een grotere erop zetten.

Pasvorm is belangrijk voor de passieve NC.
Eartips vervangen met de XL maat en de app gebruikt om afsluiting te testen. Ik moet ze nu minder diep steken dan ik in eerste instantie deed maar nog steeds onder een vreemde schuine hoek.
Met de aangepaste eartips hoor ik alsnog weinig verschil tussen “off” en “ANC” voor geluiden in het middengebied (dus oa stemmen, tv, etc). Valt me toch echt wel tegen. Ik ben ook niet van plan om accessoires van 25-30€ te kopen die 2-3 maanden mee gaan op een apparaat van 130€, dat is uit verhouding.
Ondertussen eens vergeleken met een setje JBL Live Pro+ (49€). Daar had ik niet de juiste eartips maar de sensatie was hetzelfde. Zal dus wel aan mij liggen. Misschien stuur ik deze gewoon retour en neem ik een stel passive earbuds van 5€ van de action :X.

Vandaag op de fiets trouwens wel iets vervelend: iedere paar seconden dachten de earbuds dat ik er op drukte en schakelden ze de ANC mode om ofwel ging de muziek op pauze. En dat zonder er iets in de buurt was. Stemactivatie heb ik al afgezet want dat reageert ook continu op windgeruis. Herkennen jullie dit?

[ Voor 4% gewijzigd door Mini-me op 01-08-2023 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Mini-me schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:34:
Met de aangepaste eartips hoor ik alsnog weinig verschil tussen “off” en “ANC” voor geluiden in het middengebied (dus oa stemmen, tv, etc). Valt me toch echt wel tegen.
In dit geval zijn het je verwachtingen die onrealistisch zijn. Je zult echt in de hoogste prijsklasse moeten gaan zitten en zelfs dan is het niet volledig afgesloten.
Vandaag op de fiets trouwens wel iets vervelend: iedere paar seconden dachten de earbuds dat ik er op drukte en schakelden ze de ANC mode om ofwel ging de muziek op pauze. En dat zonder er iets in de buurt was. Stemactivatie heb ik al afgezet want dat reageert ook continu op windgeruis. Herkennen jullie dit?
Je moet de adaptive mode uitzetten. Niks automatisch laten doen.

Adaptive Sound Control is als Autocorrect. Altijd fout.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 01-08-2023 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:43:
[...]

In dit geval zijn het je verwachtingen die onrealistisch zijn. Je zult echt in de hoogste prijsklasse moeten gaan zitten en zelfs dan is het niet volledig afgesloten.
Misschien, maar wel flauw dat ze het noise Cancellation noemen en niet suppression of filtering. Tesla krijgt ook rechtzaken aan zijn broek wegens Autopilot claims ;).
Je moet de adaptive mode uitzetten. Niks automatisch laten doen.

Adaptive Sound Control is als Autocorrect. Altijd fout.
Dank, die optie wordt standaard aangezet en ik had niet gezien dat je die kunt afzetten. Morgen nog eens experimenteren.

Over de geluidskwaliteit ben ik overigens heel erg te spreken. Dat is tov goedkope instappers ook een heel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Mini-me schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:12:
Misschien, maar wel flauw dat ze het noise Cancellation noemen en niet suppression of filtering. Tesla krijgt ook rechtzaken aan zijn broek wegens Autopilot claims ;).
Nee hoor, ze zeggen niet "all external sound cancellation". En jij hebt een middenklasser gekocht, geen Ferrari ;)
Dank, die optie wordt standaard aangezet en ik had niet gezien dat je die kunt afzetten. Morgen nog eens experimenteren.

Over de geluidskwaliteit ben ik overigens heel erg te spreken. Dat is tov goedkope instappers ook een heel verschil.
Die is inderdaad goed, maar dat is met Sony eigenlijk altijd wel zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-04 21:09
Ik heb vrij lawaaierig bureau en ik wil het geluid soms kunnen afsluiten.
Ik heb de Sony WH-1000XM4 van mijn zoon geprobeerd en dit is perfect, zowel de geluidskwaliteit als de noise cancellation.

Nu twijfel ik tussen de Sony WH-1000XM5 en de WF-1000XM5.

Hoe is het verschil in geluidskwaliteit en de ANC tussen een over-ear en een in-ear?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Baron schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:41:
Ik heb vrij lawaaierig bureau en ik wil het geluid soms kunnen afsluiten.
Ik heb de Sony WH-1000XM4 van mijn zoon geprobeerd en dit is perfect, zowel de geluidskwaliteit als de noise cancellation.

Nu twijfel ik tussen de Sony WH-1000XM5 en de WF-1000XM5.

Hoe is het verschil in geluidskwaliteit en de ANC tussen een over-ear en een in-ear?
Dit is niet voor over-ears, daar is Het grote Headphones topic - Deel 2 voor. Maar in een vrij lawaaierige omgeving zou ik over-ears gebruiken, omdat die veel betere passieve blokkering doen. Samen met ANC werken ze erg goed. Alleen, in de zomer kan dat warm worden. En niet iedereen vind over-ears prettig.

Maar jouw situatie klinkt als over-ear.

Hou er wel rekening mee, de WH-1000xm4 en xm5 zijn behoorlijk verschillend, ook in pasvorm. Als de xm4 bevalt, gewoon de xm4 kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 02-08-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-06 05:31
Ik breek ook even hier in en ontvang graag jullie advies.
Ik ben op zoek naar In ears en denk eigenlijk niet veel eisen te hebben. Toch is het lastig om de geschikte doppen te vinden.
De zoekfunctie van oa tweakers is helaas niet toereikend.
Wat ik zoek: In ears die vooral goed zitten voor een langere periode. Ik heb relatief kleine oren en 1 gehoorgang is wat nauwer. Dan kom ik uit bij lichte versies zoals sleep buds (voor comfort) of met een earfin zoals sport buds. De buds met een 'stokje' zijn het meest pijnlijk, die worden het niet. Via de sleepbuds kun je niet altijd je eigen muziek afspelen en ik lees dat ze vaak geen ANC maar een variant hierop hebben. Bij de sportbuds staat vrijwel nergens het correcte gewicht wat filteren ook moeilijk maakt.

Waar ik ze voor gebruik:
Voor sporten of in de tuin werken en dan luister ik met name luisterboeken (goede fit). In de kantoortuin om stemmen te dempen, evt met een achtergrondmuziekje aan (moet ongeveer 2 a 3 uur zonder pijnlijke oren te gebruiken zijn). En in het vliegtuig.
Muziek hoeft niet subliem te klinken, daar gebruik ik een over-ear voor, maar het moet uiteraard wel aan te horen zijn.

Wat ik zelf gehad heb: Bose soundsports, helaas 2 sets in 6 maanden kapot gegaan. Garantie van Bose was top, maar ik zie het niet zitten elk half jaar te moeten wisselen. En natuurlijk gebeurt het altijd op een onhandig moment.
Huawei freebuds (had toen nog een huawei telefoon); doen het nog steeds prima, zijn intuïtief en handig in gebruik, maar doen binnen een half uur ontzettend pijn aan mijn oren.
Voor the time being cheapy occiam v80 buds gekocht voor 25,-. Doen het boven verwachting vrij goed, maar om te sporten blijven ze niet goed zitten.

Wat ik zelf gevonden heb:
Jabra Elite 7 Active
OneMelon Drops
Soundcore Liberty 3 Pro of Space A40
Sony WF-C700N
Golden Sound (3 verschillende versies/prijsklasse/kleuren met exact dezelfde omschrijving, gelijkend aan de OneMelon drops)

Mijn budget is rond de €150,- en gebruik met een Samsung telefoon.

[ Voor 11% gewijzigd door Too5 op 08-08-2023 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

In principe past alles wel en kun je prima lang en comfortabel dragen als je memory foam tips gebruikt. Zijn er ook heel klein. En worst case gebruik je twee verschillende maten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-06 05:31
The Eagle schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:07:
In principe past alles wel en kun je prima lang en comfortabel dragen als je memory foam tips gebruikt. Zijn er ook heel klein. En worst case gebruik je twee verschillende maten :)
Ook al geprobeerd, maar er blijft een hard stukje in m'n oorschelp prikken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:50
Als het gaat om puur audio kwaliteit welke zouden jullie kiezen de momentum true wireless 3 van sennheiser of de nieuwe sony oordoppen?

Via ing zijn de oordoppen even duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Van alle oordopjes die ik heb (Soundcore A40 & Liberty 4 NC, Galaxy Buds live, paar Soundpeats, Happy Plugs, Bose QC Earbuds II), moet ik zeggen dat ik de Soundcore A40 het prettigste vind zitten. Dat zijn mijn muziek-luisteren earbuds.

Je moet kiezen tussen LDAC of AAC+multipoint, maar ik vind de geluidskwaliteit met AAC goed genoeg.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 06-08-2023 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Vandaag even geschrokken want ik vond mijn doosje met Sony Linkbuds S nergens. In de app vind ik nergens een optie om ze te zoeken, bijv door een akoestisch signaal. Zodra ze in het doosje zitten, is er ook geen Bluetooth verbinding en kun je dus niet zien of ze binnen bereik zijn.
Mis ik iets aan de opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
@Mini-me : al dat soort opties werken alleen als er een Bluetooth verbinding is. Die is er niet als het doosje gesloten is.

Hoop dat je ze intussen gevonden hebt :)

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 18-08-2023 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:48:
@Mini-me: al dat soort opties werken alleen als er een Bluetooth verbinding is. Die is er niet als het doosje gesloten is.

Hoop dat je ze intussen gevonden hebt :)
Ik heb ze terug, inderdaad. De zorg was voor de volgende keer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik heb mijn Sony Linkbuds S verkocht aan een vriend die daar erg blij mee is, en dus had ik wat budget voor een nieuw speeltje; ik heb intussen de Anker Soundcore Liberty 4 NC een paar weken in gebruik (de lichtblauwe, voor de verandering van al dat zwart ;) ).

Afbeeldingslocatie: https://uk.soundcore.com/cdn/shop/files/3947Z61_600x.jpg?v=1687855937

Deze claimt dat de ANC 98.5% of extern geluid tegen zou houden, maar dat soort claims, tja. Dat is uberhaupt vaak frequentie-specifiek. Maar de verschillende reviews waren enthousiast, Picky Audio zet ze op de 5e plek qua ANC en dichtbij de Sony's en zo, maar voor 1/3e van de prijs. Ik heb ze voor £80 gekocht, maar ik zag ze op amazon.nl voor €75.

Wat hebben ze:
- Adaptive ANC (versie 2.0), met optie tot omgevingsdetectie, dwz dat de omgeving gescand wordt. Ik heb dat uitgezet omdat het soms het geluid deed wegvallen en verder niets leek te doen.
- ANC manual, 5 settings
- specifieke ANC voor vervoersopties (trein, auto, bus etc)
- windreductie
De ANC is goed, beter dan de Soundcore A40 en vergelijkbaar met de Linkbuds S, misschien zelfs iets beter voor de hogere tonen. Ik heb ze in een Airbus A319 geprobeerd op de overtocht naar Schiphol en ze waren goed te doen voor vliegen. Ze zitten ook comfortabel, alhoewel ik ze nog al eens een beetje moet verplaatsen. De bediening is via gevoelige drukknoppen, waardoor je soms het idee krijgt dat je de oordop verder de gehoorgang induwt.

Ze hebben ook HearID, dan kan je je oren testen voor frequentiedips en de EQ daar automatisch op aanpassen, of je kunt zelf aan de slag met 22 templates of je custom EQ. Ook is een optie voor 360 degrees Spatial Audio, die de muziek iets helderder laat klinken maar ik vond het niet prettig. Is meer iets voor films/TV. Geluid is verder goed :)

Batterijduur tot aan 10u, +40u in de case, al is dat de maximum zonder ANC/LDAC etc. Ze hebben LDAC, maar dan gaat de batterijduur wel omlaag, van 8 uur of zo naar 5-6 uur, en als je LDAC selecteert dan kan je geen multipoint Bluetooth doen. Keuzes, keuzes ;) . Ze hebben steeltjes waardoor ik ze goed kan gebruiken op de fiets samen met deze touwtjes, hoef ik niet bang te zijn dat ze uitvallen: gambieter in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic". Oh, en wireless charging.

De transparancy mode kan specifiek op voice worden ingesteld. Deze schijnt minder goed te zijn, maar ik gebruik deze niet.

Al met al een goed product, zeker voor de prijs. Geen complete ANC, maar ja, 1/3e van de prijs van een Bose QC II earbuds/Sony WF-1000xm5/Airpods Pro 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:19

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb sinds maart de B&W Pi7 S2 en ik hoop maar dat het exemplarisch is, maar de batterij is na een paar maanden al waardeloos. Zojuist uit de houder gehaald, volledig opgeladen want ze zitten er al de hele dag in -- maar na nog geen half uur al het pingeltje dat de batterij bijna leeg is en amper twee minuten later *poef*.

Meteen aangemeld voor reparatie/vervanging...

Gelukkig heb ik meerdere alternatieven. Ben begonnen met de Bowers & Wilkins Pi7 S2, een tijdje later de LG Tone Free T90 gekocht, vervolgens de collectie verder uitgebreid met de Bose QuietComfort Earbuds II en sinds een weekje ook de nieuwe Sony WF-1000XM5.

Beetje uit de hand gelopen zo. :+

[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 21-08-2023 21:58 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Wildfire schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:48:
Gelukkig heb ik meerdere alternatieven. Ben begonnen met de Bowers & Wilkins Pi7 S2, een tijdje later de LG Tone Free T90 gekocht, vervolgens de collectie verder uitgebreid met de Bose QuietComfort Earbuds II en sinds een weekje ook de nieuwe Sony WF-1000XM5.

Beetje uit de hand gelopen zo. :+
Ik herken dat, ik heb ook teveel earbuds en het jeukt nog steeds :p

Hoe bevalt de WF-1000xm5 t.o.v. de Bose QC II earbuds?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

gambieter schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:21:
[...]

Ik herken dat, ik heb ook teveel earbuds en het jeukt nog steeds :p

Hoe bevalt de WF-1000xm5 t.o.v. de Bose QC II earbuds?
Een tegenvaller. Zal vooral komen dat met geen enkel van de meegeleverde dopjes goed afsluiten. Ik merk als ik ze wat aangedrukt hou het geluid prima klinkt, maar als ik ze gewoon normaal in doe heeft de ANC veel minder effect en mis ik ook meer de lage tonen in het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Wildfire schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:35:
Een tegenvaller. Zal vooral komen dat met geen enkel van de meegeleverde dopjes goed afsluiten. Ik merk als ik ze wat aangedrukt hou het geluid prima klinkt, maar als ik ze gewoon normaal in doe heeft de ANC veel minder effect en mis ik ook meer de lage tonen in het geluid.
Dat is een echo van ervaringen in dit topic met de WF-1000xm4. Jammer, maar ik ga het risico niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

gambieter schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:02:
[...]

Dat is een echo van ervaringen in dit topic met de WF-1000xm4. Jammer, maar ik ga het risico niet nemen.
De Bose QuietComfort Earbuds II zijn hier absoluut de beste, de LG Tone Free T90's zijn tikje minder maar ook nog steeds zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 02-06 22:49
Welke ANC earbuds vinden jullie geschikt voor video? iOS + Soundcore A40 geeft toch wel issues met lipsync door de delay…

[ Voor 6% gewijzigd door Gluten Parody op 27-08-2023 16:57 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Gluten Parody schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:56:
Welke ANC earbuds vinden jullie geschikt voor video? iOS + Soundcore A40 geeft toch wel issues met lipsync door de delay…
Dit heeft niets met ANC te maken. Kijk eens hier: Oordopjes zonder vertraging. Negeer de TS aan het begin die nogalaan het zeuren was, er zijn goede voorstellen, zeker aan het einde.

Heb je de gaming mode aangezet? Dat verlaagt de latentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sound Rush®
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02-2024
Heb deze zojuist besteld voor €81,-

Dit worden überhaupt mijn eerste draadloze in-ears, ben erg benieuwd hoe ze mij gaan bevallen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:35
Zo te zien krijgen we binnekort nieuwe Bose Quietcomfort earbuds III.

Bose NL lijkt per ongeluk al een afbeelding online te hebben staan: https://www.bose.nl/nl_nl...ietcomfort-earbuds-3.html

Iets kleiner doosje, hip kleurtje. Hoop dat ze ook de microfoon verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Johan Bogle schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:29:
Ik hoop vooral dat ze het dekseltje van de charging case opnieuw ontwerpen. Want die is zo gammel en slecht ontworpen, ik heb er een stukje plakband op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Johan Bogle schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:29:
Zo te zien krijgen we binnekort nieuwe Bose Quietcomfort earbuds III.

Bose NL lijkt per ongeluk al een afbeelding online te hebben staan: https://www.bose.nl/nl_nl...ietcomfort-earbuds-3.html

Oh, ben benieuwd inderdaad! Goed gespot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:36:
[...]

Ik hoop vooral dat ze het dekseltje van de charging case opnieuw ontwerpen. Want die is zo gammel en slecht ontworpen, ik heb er een stukje plakband op zitten.
Wat doe je daarmee dan? Die is toch best stevig? Is bij jou de bovenkant losgekomen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Frieda schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:39:
Wat doe je daarmee dan? Die is toch best stevig? Is bij jou de bovenkant losgekomen oid?
Nee, die is niet stevig. Dat komt ook nasr voren in de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:58:
[...]

Nee, die is niet stevig. Dat komt ook nasr voren in de reviews.
Nog geen last van eerlijk gezegd, maar misschien komt dat dan binnenkort als ik ze wat langer in bezit heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Intussen zijn er een paar fabrikanten die proberen ANC oortjes zonder siliconen tips te maken. Zeg maar zoals de Galaxy Buds Live, waar de ANC niet meer dan een loudness is (betere bas en zo), maar niet effectief is omdat de gehoorgang niet wordt afgesloten. Meer comfort, dat wel.

De eerste die ik zag is de Soundpeats Air4 met AptX-adaptive, prijs zo rond de 60-70 euro. Reviews als op Scarbir geven aan dat de ANC niet echt werkt, en het geluid aanpast en niet op een positieve manier.

De tweede is de Edifier WT320TN. Die zijn momenteel iets van 110-120 euro, hebben SBC, AAC en LDAC codecs, en pinch controls; knijpen op de steeltjes dus! Batterijduur met ANC aan wel kort (3.5uur). Helaas zijn daar nog geen echte reviews van, dus moeilijk te zeggen of ze de moeite waard zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:39
Oh Bose, wat een raar bedrijf ben je toch.

Een aantal maanden geleden zijn m'n Soundsport oordopjes kapot gegaan (t.w.v. 99 euro). Dit was al een nieuw setje omdat daarvoor òòk een Soundsport setje kapot was gegaan. Enfin, na het aanmelden heb ik gloednieuwe Bose QC II oordopjes gekregen (t.w.v. ~275 euro). Het rechter oortje is nu ook weer kapot en krijg ik wèèr nieuwe.

Voor die 99 euro zit in inmiddels aan m'n vierde setje (inclusief dikke upgrade). Ik hoop voor ze dat ik een uitzondering ben, want hoewel het fantastische service is, is dat toch niet echt houdbaar zou je denken.

Ik ga bijna hopen dat m'n nieuwe setje weer kapot gaat tegen de tijd dat de QC III uit zijn ;)

• The Eagle

The Eagle

massaproductie, ik verwacht niet dat het meer dan 5 euro kost om die dopjes daadwerkelijk te maken. Qua R&D zijn de kosten er nu ook wel uit. Dus jij hebt je dopjes al lang 10x betaald. en simpelweg vervangen is goedkoper dan laten fixen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
De nieuwe QC Ultra staat inmiddels op de Bose site en de laadcase ziet er precies zo uit als de vorige versie, de aanpassingen lijken vooral softwarematig. Voor €350,- kun je ze nu reserveren voor levering in oktober. Ik wacht even af, misschien komt er nog een aanbieding :)

https://www.bose.nl/nl_nl...omfort-earbuds-ultra.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Er zou ook iets aan de microfoon zijn aangepast, maar vooralsnog klinkt het weinig “ultra”

Maar eens wat reviews afwachten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Johan Bogle schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:02:
Er zou ook iets aan de microfoon zijn aangepast, maar vooralsnog klinkt het weinig “ultra”

Maar eens wat reviews afwachten…
AptX adaptive codec/Snapdragon is toegevoegd, maar ik zie geen redenen voor een prijzige upgrade.

(ze hadden AptX support beloofd voor de QC II earbuds voor Q1 van 2023, maar het is nu al Q3 en niets te zien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 08:59

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Helemaal vergeten terug te komen op mijn nieuwe 1More Comfobuds Pro. Ik heb ze intussen een maand of 3 en ze bevallen zeer goed. In de trein hoor ik nog heel vaagjes alle geouwehoer om me heen, maar erg veel minder.
In het vliegtuig was het helemaal relaxed, beter dan mijn Soundcore Q30 en bijna net zo goed als de Sony Sony WH-1000XM4. Dit zijn dan wel headset ipv dopjes, maar de ANC van de 1More is relatief erg goed.

Het geluid van de oortjes zelf is ook erg goed, alhoewel ik zelf niet kan vergelijken met Airpods, JBL, Bose, etc. Vergeleken met mijn vorige QCY T1C en Soundcore Life P3 zijn ze een zeer duidelijke verbetering. Goed uitgebalanceerd en strak geluid.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
ovaal schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:55:
Helemaal vergeten terug te komen op mijn nieuwe 1More Comfobuds Pro. Ik heb ze intussen een maand of 3 en ze bevallen zeer goed. In de trein hoor ik nog heel vaagjes alle geouwehoer om me heen, maar erg veel minder.
In het vliegtuig was het helemaal relaxed, beter dan mijn Soundcore Q30 en bijna net zo goed als de Sony Sony WH-1000XM4. Dit zijn dan wel headset ipv dopjes, maar de ANC van de 1More is relatief erg goed.

Het geluid van de oortjes zelf is ook erg goed, alhoewel ik zelf niet kan vergelijken met Airpods, JBL, Bose, etc. Vergeleken met mijn vorige QCY T1C en Soundcore Life P3 zijn ze een zeer duidelijke verbetering. Goed uitgebalanceerd en strak geluid.
Ik heb die deze week een dag gehad en gelijk teruggestuurd, daar de rechter earbud kapot was; de batterij wilde eerst niet opladen en haalde uiteindelijk 100%, maar was gelijk naar 60%, 40% terwijl de linker earbud op 100-90% was in die tijd. Het geluid was redelijk maar ik vond ze niet erg comfortabel en moeilijk uit het doosje te halen; de ANC was redelijk maar niet zo sterk als ik had gehoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:03
Ik heb gisteren een paar Soundcore Life i3a besteld voor €37 op Amazon. In mijn laptoptas voor het werk zit een setje Jabra Elite 85T die ik nog steeds met volle tevredenheid gebruik (ik zou niet zonder NC kunnen), maar voor thuisgebruik was iets goedkoper nog wel handig. De Liberty 4 NC is heel interessant, maar voor de voorziene use-case te duur. Even Scarbir z'n tests erbij genomen en dan uiteindelijk op de Life i3a gevallen, het was ook een promoprijs op Amazon DE.

Maandag komt de i3a toe normaal gezien, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 12:40
Zijn er hier ook mensen die issues ervaring met de Sony WF-1000XM4? Ik deze oordoppen nu, uiteraard, net iets meer dan 2 jaar en ineens is de batterij leeg na 20 minuten luisteren.

Op Reddit is er een heel topic over, link

Ik heb bij Bol.com om garantie gevraagd, maarja ik zit net boven die twee jaar. Gezien de aanschafprijs (279 toendertijd) hoop ik dat ik via Europees garantierecht nog wat kan beginnen.

Mochten er veel mensen last van hebben kan ik een subtopic beginnen. Sony is natuurlijk nergens te vinden voor support (net als dat er al geen vervanging voor de oorkussentjes te krijgen zijn).

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Morgen is de release van de nieuwe Bose QuietComfort Ultra Earbuds. Ik heb een preorder staan bij Coolblue en ik haal ze morgen na werk op. Ik ben benieuwd, ik heb nu de Bose QuietComfort Earbuds II waar ik zeer tevreden over ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
TafkaP schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:00:
Zijn er hier ook mensen die issues ervaring met de Sony WF-1000XM4? Ik deze oordoppen nu, uiteraard, net iets meer dan 2 jaar en ineens is de batterij leeg na 20 minuten luisteren.

Op Reddit is er een heel topic over, link

Ik heb bij Bol.com om garantie gevraagd, maarja ik zit net boven die twee jaar. Gezien de aanschafprijs (279 toendertijd) hoop ik dat ik via Europees garantierecht nog wat kan beginnen.

Mochten er veel mensen last van hebben kan ik een subtopic beginnen. Sony is natuurlijk nergens te vinden voor support (net als dat er al geen vervanging voor de oorkussentjes te krijgen zijn).
Dat is inderdaad iets voor een apart topic in SF (Shopping Forum). Echter, batterijen zijn vaak uitgesloten omdat dit erg van het gebruik afhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Wildfire schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:14:
Morgen is de release van de nieuwe Bose QuietComfort Ultra Earbuds. Ik heb een preorder staan bij Coolblue en ik haal ze morgen na werk op. Ik ben benieuwd, ik heb nu de Bose QuietComfort Earbuds II waar ik zeer tevreden over ben. :)
Gaaf, ben benieuwd wat je ervan vindt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
Wildfire schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:14:
Ik hoor graag van je hoe de white noise is als noise canceling uit staat. Dat vond ik bij de quiet comfort II teveel storen waardoor ik ze terug heb gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Joop34 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:23:

[...]

Ik hoor graag van je hoe de white noise is als noise canceling uit staat. Dat vond ik bij de quiet comfort II teveel storen waardoor ik ze terug heb gestuurd.
Ik weet wat je bedoelt. Flink wat 'ruis' in transparante modus. Gelukkig gebruik ik die nooit dus voor mij geen probleem. Als ik het niet vergeet laat ik je wel weten of Bose dit heeft weten te verbeteren.

-- Edit: @Joop34 lijkt wel wat minder maar ik denk niet dat je daar tevreden mee gaat zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 10-10-2023 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
Wildfire schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:27:
[...]

Ik weet wat je bedoelt. Flink wat 'ruis' in transparante modus. Gelukkig gebruik ik die nooit dus voor mij geen probleem. Als ik het niet vergeet laat ik je wel weten of Bose dit heeft weten te verbeteren.

-- Edit: @Joop34 lijkt wel wat minder maar ik denk niet dat je daar tevreden mee gaat zijn.
Ah jammer! De transparante modus zou ik wel gebruiken op werk af en toe. Bedankt voor de update. Wat vind je er verder van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Joop34 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:02:
[...]

Ah jammer! De transparante modus zou ik wel gebruiken op werk af en toe. Bedankt voor de update. Wat vind je er verder van?
Nog maar even kort kunnen luisteren gisteravond. Eerste indruk is prima, in ieder geval zeker niet minder dan de QuietComfort II.

Voor iemand die ze ook buiten wil gebruiken moet je niet naar mijn ervaringen kijken, ik ben puur een binnenshuis-gebruiker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Wildfire schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:20:
[...]

Nog maar even kort kunnen luisteren gisteravond. Eerste indruk is prima, in ieder geval zeker niet minder dan de QuietComfort II.

Voor iemand die ze ook buiten wil gebruiken moet je niet naar mijn ervaringen kijken, ik ben puur een binnenshuis-gebruiker. :)
Is het de meerprijs tov de II waard vind je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Frieda schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:22:
[...]

Die meerprijs is vandaag met Prime 150 euro. Lijkt mij duidelijk dat het geen 150 euro verschil waard is.

https://www.amazon.nl/dp/...0a-21&ascsubtag=202538179

[ Voor 14% gewijzigd door Johan Bogle op 11-10-2023 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Frieda schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:22:
[...]

Gebaseerd op mijn korte ervaring van gisteravond, nee. En al zeker niet vanwege dat "immersive audio", ik vond dat juist afbreuk doen aan de audio ipv dat het "beter" zou klinken.

Maar goed... mijn collectie earbuds wordt nu echt te groot dus ik stop met uitbreiden. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 11-10-2023 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Johan Bogle schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:24:
[...]
Die meerprijs is vandaag met Prime 150 euro. Lijkt mij duidelijk dat het geen 150 euro verschil waard is.

https://www.amazon.nl/dp/...0a-21&ascsubtag=202538179
Je hebt ze al getest begrijp ik? Wat vind je ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Wildfire schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:25:
Maar goed... mijn collectie earbuds wordt nu echt te groot dus ik stop met uitbreiden. :+
Dat heb ik ook gezegd en ik heb nu ook de Soundcore P3 ;)

(en de over-ear Q20i als experiment)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Frieda schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:26:
[...]

Je hebt ze al getest begrijp ik? Wat vind je ervan?
dit is een ordinaire cashgrab van bose. Er is amper iets veranderd. Als jij 150 euro meer wil betalen voor ‘immersive audio’ (puur andere software), be my guest. Voor 199 voor de normale zou ik echt niet weten waarom iemand dezelfde met iets andere software voor 350 zou kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Johan Bogle schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:54:
dit is een ordinaire cashgrab van bose. Er is amper iets veranderd. Als jij 150 euro meer wil betalen voor ‘immersive audio’ (puur andere software), be my guest. Voor 199 voor de normale zou ik echt niet weten waarom iemand dezelfde met iets andere software voor 350 zou kopen
Die €199 is een aanbieding, normale prijs is €279. Maar verder ben ik het met je eens, er is erg weinig nieuw in de beschrijving en reviews te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Johan Bogle schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:54:
[...]
Precies waarom ik nieuwsgierig ben naar een vergelijking met de II door iemand die beide modellen heeft en kan vergelijken. De prijs moet ieder voor zich weten. Als het nieuwe model wel een grote verbetering is overweeg ik zeker om die aan te schaffen en dan verkoop ik een van mn II setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Frieda schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:27:
[...]

Precies waarom ik nieuwsgierig ben naar een vergelijking met de II door iemand die beide modellen heeft en kan vergelijken. De prijs moet ieder voor zich weten. Als het nieuwe model wel een grote verbetering is overweeg ik zeker om die aan te schaffen en dan verkoop ik een van mn II setjes.
Het is technisch volledig hetzelfde.

Dezelfde gebrekkige verbinding (enkelvoud) dezelfde oude bluetooth, hetzelfde geluid, microfoon nog steeds slecht.

Hoe verwacht jij een verbetering die een 75% hogere prijs rechtvaardigt? Je krijgt een extra codec en immersive audio en dat was het. Het is jou geld, maar Bose heeft zich er hier echt makkelijk van afgemaakt met de “ultra”.

Verder zijn er al volop reviews te vinden en die zeggen eigenlijk allemaal dat het amper een upgrade is toc de vorige (die dus 40% goedkoper is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Johan Bogle schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:36:
[...]
Het is technisch volledig hetzelfde.

Dezelfde gebrekkige verbinding (enkelvoud) dezelfde oude bluetooth, hetzelfde geluid, microfoon nog steeds slecht.

Hoe verwacht jij een verbetering die een 75% hogere prijs rechtvaardigt? Je krijgt een extra codec en immersive audio en dat was het. Het is jou geld, maar Bose heeft zich er hier echt makkelijk van afgemaakt met de “ultra”.

Verder zijn er al volop reviews te vinden en die zeggen eigenlijk allemaal dat het amper een upgrade is toc de vorige (die dus 40% goedkoper is)
Ik ben gewoon nieuwsgierig of die immersive audio mij meer brengt dan de vorige versie, je hoeft niet zo gepikeerd te doen hoor. Tegen Black Friday zal ik de reviews eens uitgebreid lezen als mensen ze voor langere tijd hebben gebruikt. Dan weet je toch pas echt hoe je het ervaart. Na een dag kun je dat nog niet zeggen. Of het moet echt dikke troep zijn en slechter dan de II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
@Johan Bogle de prijsvergelijking die je doet is oneerlijk. Het prijsverschil is veel minder, dit is heel even goedkoop op Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:23
Nou, deze aankoop was wel van heel korte duur. Ik had via ing rentepunten de wf-1000xm5 besteld als vervanging van mijn xm3's. Naast dat is zo goed als geen verschil in geluid hoorde blijkt dat de 5 geen windruisreductie meer heeft.

Als ik Google komt er uit dat Sony de passieve ruisreductie voldoende acht. Nou, als ik op de fiets zit denk ik daar toch echt anders over.

Jammer, want de vermindering in gewicht was wel erg goed te merken.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ja, de harde wind van de laatste dagen heeft me het ook op doen vallen hoe verschillend oordopjes op wind reageren. De JBL Live Pro 2hoor je de wind wel (er is geen aparte setting voor), maar de muziek blijft ook duidelijk hoorbaar, dus op zich gaat dat wel. Maar niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 12:01

Ryan1981

Je ne sais pas

Sinds gister ook de xm5. Jammer dat je de linker touch functies niet individueel kan toekennen en dat dubble/triple tap geblokkeerd zijn voor apps die ik niet gebruik (spotify/endel).

Verder Icm met mijn s21 ultra en prioriteit aan geluidskwalteit en ldac heb ik regelmatig dat de verbinding even hapert (geluid valt weg)

[ Voor 21% gewijzigd door Ryan1981 op 22-10-2023 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:16
ik ben ook op zoek naar dopjes die de wind kunnen weg filteren (fietsen) ik gebruik nu de samsung live oordoppen maar dat is niet te doen met fikse tegenwind....tenzij het kouder word en ik mijn muts erover heen heb.

ik heb de samsung buds pro 1 en 2 gehad die waren perfect maar was voor beide allergisch kreeg er oorontsteking van helaas.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste