I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Sony Linkbuds S doen dat prima, voor mij. Ook met helm op (die extra ruis veroorzaken).Michel242186 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:50:
ik ben ook op zoek naar dopjes die de wind kunnen weg filteren (fietsen) ik gebruik nu de samsung live oordoppen maar dat is niet te doen met fikse tegenwind....tenzij het kouder word en ik mijn muts erover heen heb.
ik heb de samsung buds pro 1 en 2 gehad die waren perfect maar was voor beide allergisch kreeg er oorontsteking van helaas.
Ik gebruik ze wel altijd met muziek of spraak, en kan me voorstellen dat zonder audio de ruis iets meer doorklinkt.
De windsetting van de Soundcore Liberty 4NC is ook goed, en de Earfun Air Pro 3 heeft een aparte windsetting gekregen in de laatste firmware update (0.5.1). Wat het vooral doet is de ANC wat verminderen, aangezien de ANC de windgeluiden versterkt.Mini-me schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:09:
Sony Linkbuds S doen dat prima, voor mij. Ook met helm op (die extra ruis veroorzaken).
Ik gebruik ze wel altijd met muziek of spraak, en kan me voorstellen dat zonder audio de ruis iets meer doorklinkt.
De Soundcore Life P3 heeft geen aparte windsetting, maar doet het toch redelijk. De JBL Live Pro 2 blijft gewoon slecht, zelfs met andere eartips.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
WF-1000XM4
Simpel fluiten, in/uit checken in het ov of luide pieptonen etc verstoord de werking waardoor omgevingsgeluid willekeurig uit/aan of blijft uitgeschakeld.
Twee exemplaren getest en uiteindelijk retour gestuurd 2 jaar geleden.
WF-1000XM5
Deze aangeschaft en moet zeggen het zijn geweldige oortjes net als de XM4, enige nadeel was formaat van de XM4.
Nieuwe versie en nog steeds identieke problemen met de XM5.
Sony zelf is niet bepaald behulpzaam en wil het niet begrijpen, het lijkt mij een algemene probleem van Sony's transparantie modus en lijkt dus eigenlijk gewoon een feature
Destijds via de ING Rentepuntenwinkel gekocht, dus heb maar een e-mailbericht gestuurd.
Gelukkig had ik hier mijn Sony WF-1000XM3 nog in de kast liggen; daar nog nooit problemen mee gehad.
Update (16-12-2023)
F*cking hell, ik koop dus nooit meer iets bij de ING Rentepuntwinkel. ING zegt: 'Je moet bij Touch Incentive zijn, want zij hebben het product geleverd.' Vervolgens zegt Touch Incentive: 'Nee, je moet een reparatieaanvraag indienen bij CE Repair, want het betreft een product van Sony.' Daar kan ik het product niet eens aanmelden, omdat het modelnummer niet voorkomt in hun library. What. The. F*ck.
Nu zit ik met een defect product van € 220 wat ik niet eens aan kan melden ter reparatie.

[ Voor 39% gewijzigd door Yonix op 16-12-2023 09:34 ]
Ik twijfel of de 60 euro meerprijs van de Jabra elite 10 het waard is, ben voornamelijk op zoek naar oortjes die goed zitten, goede ANC heeft voor trein/vliegtuig en goede gesprekskwaliteit voor bellen/Teams, maar ik vind het zo lastig vergelijken.
De tweakers roundup vergelijkt alleen de Jabra Elite 10 met de WF-1000XM5, of kan ik er 'blind' vanuit gaan dat de Jabra Elite 10 het wel iets beter doet dan de Linkbuds-S omdat het gewoon een andere categorie is?
Ik heb zelf nu de over-Ears van Sony (WH-1000XM3) dus ben wel redelijk verwend qua noise cancellation.
Jabra heeft altijd een wat mindere reputatie gehad aangaande ANC, die hebben een inhaalslag moeten maken. Het gaat er vaak om of ze goed zijn in een bepaalde frequentie spectrum (laag, mid) of goed over het hele spectrum (zoals Bose).Jamesl schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:15:
Iemand ervaring met de Jabra elite 10 vs. linkbuds S?
Ik twijfel of de 60 euro meerprijs van de Jabra elite 10 het waard is, ben voornamelijk op zoek naar oortjes die goed zitten, goede ANC heeft voor trein/vliegtuig en goede gesprekskwaliteit voor bellen/Teams, maar ik vind het zo lastig vergelijken.
De tweakers roundup vergelijkt alleen de Jabra Elite 10 met de WF-1000XM5, of kan ik er 'blind' vanuit gaan dat de Jabra Elite 10 het wel iets beter doet dan de Linkbuds-S omdat het gewoon een andere categorie is?.
Maar onderschat het belang van de eartips niet. Ik heb de Jabra Elite 4 active geprobeerd, en die voelden alsof ik watten in mijn oor stopte, en de JBL Live Pro 2 heeft schurende eartips, gewoon pijnlijk om te dragen. De Linkbuds S waren goed in het vliegtuig maar minder fijn in normaal gebruik. Goede eartips make or break een setje.
Een goede site is van Aaron X: https://www.loudnwireless.com/. Die heeft samples van ANC, microfoon etc, en als je lid wordt kun je zelf vergelijkingen maken ($1/maand). Je kunt zijn reviews over de Linkbuds S en Jabra 10 opzoeken:
https://www.loudnwireless...active-review-vs-the-rest
https://www.loudnwireless...the-point?rq=Linkbuds%20s
Verder heeft RTINGS veel grafiekjes en test informatie over frequentie responses, ANC etc:
https://www.rtings.com/he...linkbuds-s-truly-wireless
https://www.rtings.com/he...ra/elite-10-true-wireless
Kijk ook of ze een windsetting hebben, of dat je het ANC niveau kan aanpassen. Dat kon beloof ik niet bij ee Linkbuds S?
Ik heb die ook, en de Bose QC45 en NC700. Die winnen altijd.Ik heb zelf nu de over-Ears van Sony (WH-1000XM3) dus ben wel redelijk verwend qua noise cancellation
Tja, de enige ANC die in mijn ervaring echt de strijd aan kan gaan met de over-ears is Bose. De Sony xm4 en xm5 earbuds wil ik niet vanwege de foam-achtige eartips van Sony, foam werkt niet voor mij (heb Sonicfoam en Comply geprobeerd). Ook hier weer de eartips; ik heb wat setjes Spinfit CP1025 M/ML gekocht en die maken earbuds echt beter als ze passen (met de CPA2 converter voor de JBL Live Pro 2).
Ik vind de Soundcore Liberty 4 NC zeker zo goed als de Linkbuds S en een stuk goedkoper
[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 21-12-2023 16:06 ]
Ik weet niet of je positief of negatief was met 'watten in je oor' over de Jabra 4.
Ook de ANC schijnt sterk verbeterd te zijn lees ik.
Thanks voor de website, ik ga eens lezen.
En anders maar gewoon eens wat uitproberen, terugsturen kan denk ik altijd nog wel
Heel negatief. Ik heb ze terug gestuurd.Jamesl schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:44:
Ik weet niet of je positief of negatief was met 'watten in je oor' over de Jabra 4.
Ik was ook niet onder de indruk van ANC of geluidskwaliteit.
Heeft iemand een tip hoe ik het moet instellen? Ik ben geen kenner, maar hoor het verschil wel goed.
De linkbuds zijn al verkocht, anders zou ik terug naar die gaan.
[ Voor 9% gewijzigd door Too5 op 30-12-2023 18:17 ]

ik kom ze namelijk niet echt tegen
[ Voor 38% gewijzigd door Geckoo op 03-01-2024 15:27 ]
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Niemand wil die meer tegenwoordig, dus worden ze niet ontworpen. Zonder ANC zijn ze er wel, maar niet met ANC. Ik gebruik dit voor earbuds met steeltjes: https://www.amazon.co.uk/dp/B0BVQ5GKY2Geckoo schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:24:
Heb jullie suggesties voor in-ear doppen met ANC maar die met elkaar verbonden zitten? dus niet losse buds/airpods maar dat ze met elkaar verbonden zijn?
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p2SNSQxFEfjfrkKVpuprF0bW.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 03-01-2024 17:16 ]
Voor mijn gevoel zo ongeveer alles geprobeerd, van firmware updaten, alles opladen, telefoon herstarten, meerdere keren resetten en opnieuw pairen van de oordopjes, meerdere telefoons (zelf S21FE, mijn vrouws Nokia 8.1), verschillende settings qua codecs en ANC, Android BT HW offloading aan/uit - niks lijkt te helpen

Ze zitten verder prima en als ze even geluid geven klinkt dat prima, maar ik vrees dat ik ze terug moet sturen. Iemand hier soortgelijke ervaring of een oplossing voor deze in-ears?
Met andere BT headsets nooit problemen ervaren, overigens lijkt de A40 het icm mijn laptop wel redelijk prima te doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Thedr op 25-01-2024 15:24 ]
Het kan ook zijn dat je een defect paar hebt ontvangen.
[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 25-01-2024 15:54 ]
De firmware update kwam inderdaad direct binnen, die is nu 4.19 geloof ik. Heb inderdaad ook al geprobeerd om LDAC aan en uit te zetten (en ja, ook in de losse BT settings van mijn telefoon).gambieter schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:49:
Ik heb de A40 en die doet het gewoon goed met verschillende telefoons en laptop. Kijk eens in de Soundcore app hoe hij ingesteld is. Ga naar Settings (het tandwieltje rechts boven in de app), klik op Sound Mode en zeg LDAC. Bij mij resulteerde dat in een firmware update naar 4.xx, terwijl ze geleverd werden met 3.xx. Daarna kun je LDAC weer uitzetten als je dat wilt (want minder goed voor batterijduur).
Het kan ook zijn dat je een defect paar hebt ontvangen.
Als dat het verschil niet maakt, dan contact opnemen met de verkoperThedr schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:42:
De firmware update kwam inderdaad direct binnen, die is nu 4.19 geloof ik. Heb inderdaad ook al geprobeerd om LDAC aan en uit te zetten (en ja, ook in de losse BT settings van mijn telefoon).
Ja, reeds gedaan inderdaad. Heb ook een support request ingeschoten direct bij Soundcore, maar verwacht daar niet veel van eerlijk gezegd.gambieter schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:44:
[...]
Als dat het verschil niet maakt, dan contact opnemen met de verkoper
LDAC & AAC codecs, ANC met verschillende niveaus (mild, sterk, wind noise reduction en adaptive), 5 maten van ovale eartips, een instelbaar geluidsprofiel, en een geluid dat default niet al te veel bass heeft maar mooi klinkt en geen vervorming heeft met ANC. Straks even uitgeprobeerd en de ANC werkt goed op een drukke weg, de auto's zijn vooral zoef. Ze zitten ook wel prettig en stabiel.
De eartips vind ik wat minder prettig, maar die heb ik gelijk vervangen door een setje Spinfits CP1025, en de on-ear touch controles zijn beperkt instelbaar, maar werken wel goed en een groot oppervlak om op te tikken.
Al met al veelbelovend
https://www.loudnwireless...sound-quality-difference-
Heeft een ANC etc vergelijking met de Sony WF1000xm4.
[ Voor 48% gewijzigd door gambieter op 29-01-2024 23:14 ]
Mijn zoon kwam gisteren binnen dat een van zn buds niet goed werken. Gedempt geluid en als je tegen de bud duwde kreeg je een piep/fluittoon te horen.
Buds al een hard reset gegeven, grill en mics schoongemaakt. Maar blijft hetzelfde.
Wat gedempt geluid bij de linker bud en random piep/fluittoon als je de bud aanraakt terwijl ie in je oor zit.
Ik vind de piep/fluittoon beetje lijken of als een mic met een speaker rond gaat zingen.
Deze piep is eigenlijk bij alle sound modes; ik verwacht echter dat bij normal mode de mic uit staat.
Buds zitten nu al verpakt in een doosje voor retourzending naar Amazon. Maar was benieuwd of dit een herkenbaar ding is.
Mijn zoon is heel erg te spreken over de a40; maar als het vaker voorkomt (kan echter niks vinden op internet), dan kunnen we beter een andere zoeken.
Die pieptoon hoor ik soms ook als ik ze op een bepaalde manier uit de case haal, alsof het de "Find Device" pieptonen aanzet (zie de app). Maar niet zoals jullie dat horen. Het kan zijn dat geluid en pieptoon niet gerelateerd zijn.Krypt schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:01:
Toch even een vraagje aan de mensen met een soundcore a40.
Mijn zoon kwam gisteren binnen dat een van zn buds niet goed werken. Gedempt geluid en als je tegen de bud duwde kreeg je een piep/fluittoon te horen.
Maar klinkt als een defect, het is zeker niet standaard. Ik heb ze nu al bijna een jaar of zo en ze werken goed.
Als het om geld terug krijgen gaat, dan zou je de Liberty 4 NC kunnen overwegen van Soundcore. Die zijn imo beter, bijna hetzelfde geprijsd, alleen met steeltjes en drukknoppen, niet met aanraakgevoelige vlakken.
[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 01-02-2024 13:14 ]
In een vliegtuig is zo'n WH-1000MX prima, maar zo veel vind ik het niet verschillen met mijn Airpods pro 2. Bij beide kan ik me nog storen aan huilende baby's als ik geen muziek op heb. Met muziek op is het een stuk beter te doen. De Sony heb ik dus al verkocht, en vind de Airpods Pro 2 het geld dubbel en dwars waard, voor mij zelfs de beste koop ooit. Wel in combinatie met een appel apparaat.
Om te slapen heb ik zelf vaak rustgevende geluiden aan staan op een google speaker of telefoon. De sleapbuds van Bose staan nog op mijn lijstje voor incidenteel gebruik. Er bestaat volgens mij geen alleskunner op dit gebied.
[ Voor 4% gewijzigd door TereZz op 01-02-2024 13:34 ]
Ik heb op lange vluchten zowel de Bose QC45 en de QC II earbuds bij me. Beiden zijn uitstekend, maar niets kan alles tegenhouden. De koptelefoon is wel prettiger voor langduriger gebruik dan de earbuds, dwz transatlantisch of naar Azie en verder zijn de koptelefoons imo beter.TereZz schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:34:
Zelf mijn ervaringen:
In een vliegtuig is zo'n WH-1000MX prima, maar zo veel vind ik het niet verschillen met mijn Airpods pro 2. Bij beide kan ik me nog storen aan huilende baby's als ik geen muziek op heb. Met muziek op is het een stuk beter te doen. De Sony heb ik dus al verkocht, en vind de Airpods Pro 2 het geld dubbel en dwars waard, voor mij zelfs de beste koop ooit. Wel in combinatie met een appel apparaat.
Klopt, en zoveel mensen, zoveel wensen. De Soundcore Liberty 4NC doen het ook niet slecht voor het vliegtuiggeluid (motoren etc), maar daardoor worden stemmen juist merkbaarder in mijn ervaring. Recent zat ik vlakbij een paar kwetteraars en dan is de Bose toch veel beter.Om te slapen heb ik zelf vaak rustgevende geluiden aan staan op een google speaker of telefoon. De sleapbuds van Bose staan nog op mijn lijstje voor incidenteel gebruik. Er bestaat volgens mij geen alleskunner op dit gebied.
Goedemorgen!gambieter schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:36:
Alhoewel ik me eigenlijk had voorgenomen om geen earbuds meer te kopen (en er een paar te verkopen), kon ik het dit weekend toch niet laten. De 1More Evo, hun topmodel en Airpods-concurrent uit 2022 was origineel zo rond de £170 toen ze uitkwamen, waren al omlaag naar £130, en 1More deed er £50 vanaf. Er was ook nog een 10% korting voucher, dus ze waren nog maar £67, en da's geen geld voor een topmodel, zelfs al zijn ze uit 2022
LDAC & AAC codecs, ANC met verschillende niveaus (mild, sterk, wind noise reduction en adaptive), 5 maten van ovale eartips, een instelbaar geluidsprofiel, en een geluid dat default niet al te veel bass heeft maar mooi klinkt en geen vervorming heeft met ANC. Straks even uitgeprobeerd en de ANC werkt goed op een drukke weg, de auto's zijn vooral zoef. Ze zitten ook wel prettig en stabiel.
De eartips vind ik wat minder prettig, maar die heb ik gelijk vervangen door een setje Spinfits CP1025, en de on-ear touch controles zijn beperkt instelbaar, maar werken wel goed en een groot oppervlak om op te tikken.
Al met al veelbelovend
https://www.loudnwireless...sound-quality-difference-
Heeft een ANC etc vergelijking met de Sony WF1000xm4.
Mag ik vragen waar je de spinfit CP1025 en eventueel de CPA2 adapter hebt gekocht?
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Amazon UK (daar woon ik). Ze zijn moeilijker te krijgen tegenwoordig.blueman85 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 05:15:
Goedemorgen!
Mag ik vragen waar je de spinfit CP1025 en eventueel de CPA2 adapter hebt gekocht?
SpinFit CP1025: https://www.amazon.co.uk/dp/B0B5ZTKDF4
SpinFit CP1025 & CPA2: https://www.amazon.co.uk/dp/B0B68N44R9
Probleem zit hem in de grootte, ik heb M/ML nodig.
[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 10-02-2024 11:31 ]
@Geckoo dit kan interessant voor je zijn: CMF Buds and Neckband Pro launch with low prices, ANC and advanced connectivityGeckoo schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:24:
Heb jullie suggesties voor in-ear doppen met ANC maar die met elkaar verbonden zitten? dus niet losse buds/airpods maar dat ze met elkaar verbonden zijn?
[Afbeelding]
CMF is een prijsvechter onderdeel van Nothing, en die komen binnenkort uit met de Neckband Pro:

Ze komen later deze maand in Nederland uit.
ANC lijkt ook ietsje anders, maar dat moet ik nog even verder uittesten. Ik kan zonder muziek aan met de QCII bijvoorbeeld de vaatwasser nog wel horen rommelen op de achtergrond maar hoor het gepiep niet als ie klaar is, en met de Ultra's hoor ik de vaatwasser helemaal niet meer maar het gepiep juist weer wel.
De rest is volgens mij exact hetzelfde gebleven, de buds en case zijn net zo groot en ik heb ook geen aanpassingen aan de ringen en dopjes gespot.
Beste bang voor je buck krijg je nu echt met de QCII denk ik. De prijs is enorm gedaald en die zijn ook nog steeds top wat mij betreft, maar als je wat meer centjes hebt stuk te slaan aan deze hobby zou ik voor de nieuwe gaan
Ik gebruik de grootste foampads die er bij zitten, op advies van de app en dat werkt super qua afsluiting.
Wel heb ik 1 vraag waar ik niet uitkom, misschien dat iemand het weet.
Als ik de noisecancelling aan heb staan is het geluid mooi vol, ook met geluid van buitenaf aan. Als ik echter de modus aanzet waarin hij geen van beide doet is het geluid een beetje vlak. Is dit een instelling die ik verkeerd heb staan, of is dit by design?
Om deze reden heb ik nu altijd de noisecancelling aan staan, maar eigenlijk is dat niet altijd nodig en zou ik liever voor langere batterijduur gaan.
Wie het weet mag het zeggen
Hmm, das wel jammer, want waarom zou ANC nodig zijn om een volle bas te krijgen? Dat doen in-ears zonder ANC toch ook niet?gambieter schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:32:
Dat is by design, @Fairy . Bij de JBL Live 2 Pro is dat nog erger: de bas is alleen mooi als je hem op manual ANC zet en op de max sterkte. Bij het processen van het geluid wordt de bas versterkt, omdat de ANC juist die frequenties vermindert.
Apart, maar het zij dan maar zo.
Omdat ANC vooral de lage tonen verminderd, want dat zijn vaak de meest storende repeterende geluiden/frequenties. Die worden daarna in de mix versterkt door de earbuds, om te compenseren dat alle lage tonen minder worden. Dit noemen ze ook vaak de V-shaped tuning: veel bas en treble toevoegen.Fairy schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:32:
Hmm, das wel jammer, want waarom zou ANC nodig zijn om een volle bas te krijgen? Dat doen in-ears zonder ANC toch ook niet?
Apart, maar het zij dan maar zo.
De ANC is niet nodig voor de bas, maar met ANC voegt de tuning veel extra bas toe om te compenseren. Zonder ANC is dat niet nodig.
Je kunt hier zien wat de ANC doet op de Sony (van Rtings.com):
:fill(white):strip_exif()/f/image/2ddobdYrvXPCgbtDpfWtRIxg.png?f=user_large)
Het grootste effect is op de lage frequenties, dus die worden extra gecompenseerd.
[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 28-03-2024 13:16 ]
Ah top, dank voor je duidelijke uitleg!gambieter schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:14:
[...]
Omdat ANC vooral de lage tonen verminderd, want dat zijn vaak de meest storende repeterende geluiden/frequenties. Die worden daarna in de mix versterkt door de earbuds, om te compenseren dat alle lage tonen minder worden. Dit noemen ze ook vaak de V-shaped tuning: veel bas en treble toevoegen.
De ANC is niet nodig voor de bas, maar met ANC voegt de tuning veel extra bas toe om te compenseren. Zonder ANC is dat niet nodig.
Je kunt hier zien wat de ANC doet op de Sony (van Rtings.com):
[Afbeelding]
Het grootste effect is op de lage frequenties, dus die worden extra gecompenseerd.
De Youtube reviewer Picky Audio noemt de verandering van het geluid met ANC de EQ-shift, en hij benoemt dat in zijn reviews van ANC earbuds.
[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 28-03-2024 14:09 ]
Jabra updated its Elite earbuds with an LE Audio case, improved ANC and more
De Jabra 10 Elite en Jabra 8 zijn de topmodellen van dit bekende merk, met de 10 heel erg comfortabel en de 8 heel erg stabiel voor sporte. Ze maksn de case een soort Airfly, je kunt de case in een 3.5mm of usb-c aansluiting pluggen en dan transmit de case het geluid naar de earbuds. Helaas hebben ze nog seeds geen high-definition codec toegevoegd, alleen SBC en AAC.
Maar dan dit bericht: Jabra will no longer make its Elite wireless earbuds or headphones. Ze stoppen met het maken koptelefoons en earbuds.
Oftewel, verwacht geen updates of vernieuwing meer. Ik zou dus zeker geen Jabra meer kopen...
Ik heb jaren geleden de eerste gen gehad en had mooi geluid maar een vervelend probleem, 1 week standby tijd.
Heeft gen 4 dit probleem ook?
Gebruik nu de Jabra elite 10 en die heeft volgens de handleiding 345 dagen standby tijd en dat is wel lekker.
Maar maak me zorgen omdat Jabra nu stopt om uit te kijken naar andere merken zoals Sennheiser.
Jabra zelf blijft bestaan en de app wordt zeker nog een aantal jaar ondersteund. Wat dat betreft hoef je nog niet naar alternatieven te zoeken.Hell-Slave schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:50:
Ik heb een vraag over de Sennheiser Momentum True Wireless 4.
Ik heb jaren geleden de eerste gen gehad en had mooi geluid maar een vervelend probleem, 1 week standby tijd.
Heeft gen 4 dit probleem ook?
Gebruik nu de Jabra elite 10 en die heeft volgens de handleiding 345 dagen standby tijd en dat is wel lekker.
Maar maak me zorgen omdat Jabra nu stopt om uit te kijken naar andere merken zoals Sennheiser.
Standby tijd wordt zo goed als nooit getest in reviews en Sennheiser deelt die informatie zo te zien niet, dus tenzij een gebruiker dat uitgeprobeerd heeft in de paar maanden sinds de TW4 release is dat onbekend.
Nu geniet ik nog van m'n doppjes maar eens zullen de batterijen minder worden en dan heb ik wel een alternatief nodig, dus vroeg me af of Sennheiser nu eindelijk het probleem onder de knie heeft.RepareerDroid schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:08:
[...]
Jabra zelf blijft bestaan en de app wordt zeker nog een aantal jaar ondersteund. Wat dat betreft hoef je nog niet naar alternatieven te zoeken.
Standby tijd wordt zo goed als nooit getest in reviews en Sennheiser deelt die informatie zo te zien niet, dus tenzij een gebruiker dat uitgeprobeerd heeft in de paar maanden sinds de TW4 release is dat onbekend.
P.S. Jabra geeft in hun specs keurig de standby tijd aan.
Sennheiser is in verhouding erg duur, er is zoveel keuze. Daar zou ik me dan niet meer druk om maken, gewoon kijken wat tegen die tijd als je Jabra's kapot gaan, wat er beschikbaar is.Hell-Slave schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:30:
Nu geniet ik nog van m'n doppjes maar eens zullen de batterijen minder worden en dan heb ik wel een alternatief nodig, dus vroeg me af of Sennheiser nu eindelijk het probleem onder de knie heeft.
Ik heb dopjes van Bose, 1More, verschillende Soundcores en die lopen niet leeg.
Even een reactie op een oude post van jegambieter schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:10:
Ik heb mijn Sony Linkbuds S verkocht aan een vriend die daar erg blij mee is, en dus had ik wat budget voor een nieuw speeltje; ik heb intussen de Anker Soundcore Liberty 4 NC een paar weken in gebruik (de lichtblauwe, voor de verandering van al dat zwart).
[Afbeelding]
Deze claimt dat de ANC 98.5% of extern geluid tegen zou houden, maar dat soort claims, tja. Dat is uberhaupt vaak frequentie-specifiek. Maar de verschillende reviews waren enthousiast, Picky Audio zet ze op de 5e plek qua ANC en dichtbij de Sony's en zo, maar voor 1/3e van de prijs. Ik heb ze voor £80 gekocht, maar ik zag ze op amazon.nl voor €75.
Wat hebben ze:
- Adaptive ANC (versie 2.0), met optie tot omgevingsdetectie, dwz dat de omgeving gescand wordt. Ik heb dat uitgezet omdat het soms het geluid deed wegvallen en verder niets leek te doen.
- ANC manual, 5 settings
- specifieke ANC voor vervoersopties (trein, auto, bus etc)
- windreductie
De ANC is goed, beter dan de Soundcore A40 en vergelijkbaar met de Linkbuds S, misschien zelfs iets beter voor de hogere tonen. Ik heb ze in een Airbus A319 geprobeerd op de overtocht naar Schiphol en ze waren goed te doen voor vliegen. Ze zitten ook comfortabel, alhoewel ik ze nog al eens een beetje moet verplaatsen. De bediening is via gevoelige drukknoppen, waardoor je soms het idee krijgt dat je de oordop verder de gehoorgang induwt.
Ze hebben ook HearID, dan kan je je oren testen voor frequentiedips en de EQ daar automatisch op aanpassen, of je kunt zelf aan de slag met 22 templates of je custom EQ. Ook is een optie voor 360 degrees Spatial Audio, die de muziek iets helderder laat klinken maar ik vond het niet prettig. Is meer iets voor films/TV. Geluid is verder goed
Batterijduur tot aan 10u, +40u in de case, al is dat de maximum zonder ANC/LDAC etc. Ze hebben LDAC, maar dan gaat de batterijduur wel omlaag, van 8 uur of zo naar 5-6 uur, en als je LDAC selecteert dan kan je geen multipoint Bluetooth doen. Keuzes, keuzes. Ze hebben steeltjes waardoor ik ze goed kan gebruiken op de fiets samen met deze touwtjes, hoef ik niet bang te zijn dat ze uitvallen: gambieter in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic". Oh, en wireless charging.
De transparancy mode kan specifiek op voice worden ingesteld. Deze schijnt minder goed te zijn, maar ik gebruik deze niet.
Al met al een goed product, zeker voor de prijs. Geen complete ANC, maar ja, 1/3e van de prijs van een Bose QC II earbuds/Sony WF-1000xm5/Airpods Pro 2!

Ik twijfel ook nog over de soundcore A40 voornamelijk vanwege draagcomfort. Het model met een steeltje lijkt mij minder prettig. Maargoed, de Liberty4NC zou eigenlijk op alle vlakken beter zijn wat ik lees..
[ Voor 3% gewijzigd door ndonkersloot op 08-07-2024 20:50 ]
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Het hangt er vanaf wat het belangrijkste voor je is. De A40 zit het prettigste (zeker met Spinfits), de touchbediening is het beste van de twee Soundcores, en de geluidskwaliteit is vergslijkbaar. De HearID is V1 en minder uitgebreid dan de Liberty 4NC. Maar de ANC is beduidend minder dan de 4NC of de Linkbuds S, en de app support meer basic. Fijne oordopjes voor wandelen.ndonkersloot schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:47:
Even een reactie op een oude post van je. Ik heb zelf de Linkbuds S gehad die helaas vrij snel kapot zijn gegaan, ze gaan retour en twijfel nu over de Liberty 4NC. Ik vond het geluid van de Linkbuds S erg goed, hoe vond jij de Liberty in dat opzicht t.o.v. de Linkbuds S?
Ik twijfel ook nog over de soundcore A40 voornamelijk vanwege draagcomfort. Het model met een steeltje lijkt mij minder prettig. Maargoed, de Liberty4NC zou eigenlijk op alle vlakken beter zijn wat ik lees..
De Liberty 4NC heeft beduidend betere ANC dan de A40, en is vergelijkbaar met de Linkbuds S. De steeltjes zitten OK. App support is veel beter, de ANC is meer instelbaar en de HearID is v2 en weer beter. Beter in de trein en zo, alhoewel ik de Linkbuds S beter vond in het vliegtuig. Maar beiden verliezen van de Bose QC II.
Qua batterijduur vergelijkbaar;voor beiden geld dat LDAC er wel stevig in hakt, en dual connection kan niet samen met LDAC.
Je doet met beiden geen miskoop
Ik gebruik ze voornamelijk in een kantoor omgeving, daar is ANC fijn om me als het nodig is af te kunnen zonderen. De ANC zal weinig in het reizen gebruikt worden, voornamelijk stem en televisie geluiden dke wat gedempt mogen worden. Daarnaast regelmatig 's avonds in bed. Ik vond transparancy mode op de Linkbuds S ook een nuttige en veel gebruikte functie.gambieter schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:37:
[...]
Het hangt er vanaf wat het belangrijkste voor je is. De A40 zit het prettigste (zeker met Spinfits), de touchbediening is het beste van de twee Soundcores, en de geluidskwaliteit is vergslijkbaar. De HearID is V1 en minder uitgebreid dan de Liberty 4NC. Maar de ANC is beduidend minder dan de 4NC of de Linkbuds S, en de app support meer basic. Fijne oordopjes voor wandelen.
De Liberty 4NC heeft beduidend betere ANC dan de A40, en is vergelijkbaar met de Linkbuds S. De steeltjes zitten OK. App support is veel beter, de ANC is meer instelbaar en de HearID is v2 en weer beter. Beter in de trein en zo, alhoewel ik de Linkbuds S beter vond in het vliegtuig. Maar beiden verliezen van de Bose QC II.
Qua batterijduur vergelijkbaar;voor beiden geld dat LDAC er wel stevig in hakt, en dual connection kan niet samen met LDAC.
Je doet met beiden geen miskoop
De A40 trekt me voornamelijk doordat het een vergelijkbaar ontwerp heeft als de Linkbuds maar ben bang dat het te grote downgrade is kwa geluid en dat de Liberty het op dat vlak beter doet.
Keuzes keuzes keuzes...
Mbt Soundcore, reviews zijn niet altijd even positief over transparancy mode. Ik gebruik het totaal niet.
Ik zal eens een overzichtje posten van wat ik heb en heb geprobeerd (en teruggestuurd vanwege teleurstelling/defect). Heel belangrijk zijn de eartips, wat er meegeleverd wordt is vaak bagger.
[ Voor 51% gewijzigd door gambieter op 08-07-2024 22:16 ]
Bedankt voor je reactiesgambieter schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:12:
Mijn favoriete earbuds voor kantoor zijn de 1More Evo, die zijn erg goed in stemmen wegfilteren (maar niet goed in het vliegtuig). En die hebben geen steeltjes.
Mbt Soundcore, reviews zijn niet altijd even positief over transparancy mode. Ik gebruik het totaal niet.
Ik zal eens een overzichtje posten van wat ik heb en heb geprobeerd (en teruggestuurd vanwege teleurstelling/defect). Heel belangrijk zijn de eartips, wat er meegeleverd wordt is vaak bagger.
Ik heb altijd de standaard tips gebruikt nog nooit spinfits ervaren, ik zie dat ze op amazon te koop zijn maar €20,- voor tips vind ik best veel geld .
That is "false economy" , verkeerde zuinigheid. De eartips zijn erg belangrijk voor een goede seal (ANC, geluid) en comfort. De spinfits zijn het waard, je krijgt twee setjes voor die prijs. Ik heb er vier (2x2) en die zitten op mijn meest gebruikte buds.ndonkersloot schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:29:
Bedankt voor je reacties. Die 1More Evo zien er ook goed uit zeg ..
Ik heb altijd de standaard tips gebruikt nog nooit spinfits ervaren, ik zie dat ze op amazon te koop zijn maar €20,- voor tips vind ik best veel geld .
Het tweede paar heb ik net teruggestuurd omdat de rechterkant het niet deed en ik die ook niet aan de praat kreeg met alle tips en trucs die ik kon vinden.
Maar wat is nu dan wijsheid? Toch maar weer liberty 4nc bestellen of weer op zoek naar iets anders?
Als ze goed bevielen, waarom niet? Er zijn ook zat andere goede earbuds, maar daarvan weet je niet of ze jou net goed bevallen. En reviews zeggen niet alles, ik had de Technics AZ60M2 besteld die heel goede reviews krijgen voor comfort en ANC, en die bleken veel groter dan verwacht te zijn, zaten niet lekker en de linker earbud gaf continu lawaai/defect. Dus teruggestuurd en geld terug, dodged a bullet.Pnnnkk schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:19:
Ik heb twee paar liberty 4 NC's gehad het afgelopen jaar. Met het eerste paar was ik superblij tot er een vrachtwagen overheen is gereden, daar bleken ze niet tegen te kunnen.
Het tweede paar heb ik net teruggestuurd omdat de rechterkant het niet deed en ik die ook niet aan de praat kreeg met alle tips en trucs die ik kon vinden.
Maar wat is nu dan wijsheid? Toch maar weer liberty 4nc bestellen of weer op zoek naar iets anders?
In de Transparancy Mode klinken stemmen te dof, maar voor gebruik in het verkeer i.c.m. windgeluid beperking is het wel een fijne optie.gambieter schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:12:
Maar hoe was de ANC?gambieter schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:07:
[...]
ik had de Technics AZ60M2 besteld die heel goede reviews krijgen voor comfort en ANC, en die bleken veel groter dan verwacht te zijn, zaten niet lekker en de linker earbud gaf continu lawaai/defect. Dus teruggestuurd en geld terug, dodged a bullet.
Ik heb de CP100/CP100+ niet geprobeerd. Bij de CP1025 heb ik de M/ML gekocht en die komen goed overeen met de gemiddelde M van de meeste oordopjes, dwz goed vergelijkbaar. Dus wat draag je normaal, M of L?ndonkersloot schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:31:
Ik ben tochaar voor de liberty 4 nc gegaan, komt morgen binnen. Even kijken hoe de fit is, maar neig er sterk naar om ook een setje Spinfits CP100+ te kopen om toch eens te proberen. Wel lastig om te bepalen welk formaat, M of L. @gambieter heb jij CP100 wel eens gebruikt en kan je iets zeggen over het formaat in vergelijking met de standaard dopjes?
Bij de Linkbuds S droeg ik M, maar eerlijk gezegd had L een betere fit maar die kon ik niet langdurig dragen zonder wat irritatie. Wellicht dat dit met spinfit wel gaat door betere comfort..gambieter schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:40:
[...]
Ik heb de CP100/CP100+ niet geprobeerd. Bij de CP1025 heb ik de M/ML gekocht en die komen goed overeen met de gemiddelde M van de meeste oordopjes, dwz goed vergelijkbaar. Dus wat draag je normaal, M of L?
Ik lees dat de Liberty 4 NC doppies vrij ondiep zijn en de CP100 een stuk dieper. Blijft gewoon lastig, ik denk dat ik gewoon maar voor M ga en het beste hoop. Op reddit lees je best wat verhalen dat mensen de CP100 zonder adapter op de Liberty krijgen, dat is de reden dat ik voor die wil gaan. We gaan het meemaken
[ Voor 3% gewijzigd door ndonkersloot op 12-07-2024 22:46 ]
ndonkersloot schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:45:
Bij de Linkbuds S droeg ik M, maar eerlijk gezegd had L een betere fit maar die kon ik niet langdurig dragen zonder wat irritatie. Wellicht dat dit met spinfit wel gaat door betere comfort..
Ik lees dat de Liberty 4 NC doppies vrij ondiep zijn en de CP100 een stuk dieper. Blijft gewoon lastig, ik denk dat ik gewoon maar voor M ga en het beste hoop. Op reddit lees je best wat verhalen dat mensen de CP100 zonder adapter op de Liberty krijgen, dat is de reden dat ik voor die wil gaan. We gaan het meemaken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/aIpLUwaj52GqG1J8R0arDpri.png?f=user_large)
Dit is uit een ander topic, vergslijking van de Spinfit CP1025 met de Liberty 4 NC dopjes. Die zijn inderdaad veij ondiep, daar houd ik van
Deels naar aanleiding van deze review heb ik nu ook deze dopjes. In donkerblauw, nog mooiergambieter schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:10:
ik heb intussen de Anker Soundcore Liberty 4 NC een paar weken in gebruik (de lichtblauwe, voor de verandering van al dat zwart).
[Afbeelding]
[..]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L5ABaGQotPklutcTM1Aa1D0z.jpg?f=user_large)
Mijn achtergrond: ik heb een paar Sony WF-1000XM3's, al jaren. Klinken goed, maar qua fit waardeloos voor mij. Verschillende eartips zonder succes geprobeerd en daardoor de dopjes niet meer gebruikt. Dus teruggegaan naar mijn Sennheiser CX-400 II's waar ik ondertussen mijn tweede paar van heb (samen 10+ jaar in gebruik). Ik gebruik ze echter het meeste op plekken waar de kabel uitrollen wat onhandig is, helemaal met de recente aanschaf van een 3,5mm-loze telefoon
Ik dacht dat een beroerde fit inherent is aan de elektronica die de vorm van draadloze dopjes beïnvloedt. Tot ik recent een paar AirPods 2 Pro probeerde; die zaten meteen goed! De speurtocht naar reviews begon en zo kwam ik deze tegen (en via jouw post het kanaal Picky Audio, die heeft me ook veel geholpen).
Nog getwijfeld over de Nothing Ear. Die zouden volgens reviews nog beter moeten klinken, maar wel voor 60 euro meer en zo vaak ben ik ook weer niet van plan de dopjes te gebruiken. Eigenlijk wilde ik voor de normale Liberty 4 gaan (omdat die iets kleiner zijn en iets beter zouden klinken), maar nadat ik bij GSMpunt de "SoundCore Liberty 4 Draadloze Oordopjes Noise Cancelling Blauw" besteld had bleek het bij ontvangst om een paar 4 NC's te gaan

Gelukkig ben ik er zeer tevreden over! Ze zitten, net als de AirPods, meteen goed in mijn oren en klinken goed. Heel fijn! De touch controls vind ik prettig en de app werkt uitstekend. Ze verbinden ook razendsnel, met zowel mijn telefoon als de configuratie-app.
Ter vergelijking zou ik de geluidskwaliteit van de andere dopjes die ik (in bezit/geleend) heb zo rangschikken:
- Sennheiser CX-400 II (bedraad) 7/10
- AirPods Pro 2 8/10
- Soundcore Liberty 4NC 8,5/10
- Sony WF-1000XM3 9/10
En dan te bedenken dat de Soundcores bijna een derde van die andere twee kosten.
:strip_exif()/f/image/18AyrpFBbI3XaJC65rk6Qobh.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/QtftVCrhJyffDbxAGLzgcINh.jpg?f=fotoalbum_medium)
Foto 1 = naast de case van de Sony's.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Dit is wel een interessant topic op Reddit waar iemand flink aan de gang is gegaan voor betere eartips voor de Liberty 4NC: https://www.reddit.com/r/...ty_4_nc_ear_tips_solution
Omdat ik ook JBL Live Pro 2 earbuds heb en Soundcore p40i die beiden goed de CPA2 adapter kunnen gebruiken, en de CP1025 te ondiep is op de JBL Live Pro 2, heb ik uiteindelijk maar een gokje gewaagd en de Spinfit CP100 en Spinfit Omni besteld. Die zijn beiden iets dieper dan de CP1025; de CP100 schijnt op de Liberty 4NC te passen, de Omni op de JBL. Worth a try
[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 19-07-2024 01:57 ]
Ik heb vandaag mijn bestelling Spinfits binnen gekregen. Een paar CP100+ M en een paar CP100+ L.
Ik gebruikte de Liberty 4NC met de stock L tips en kon niet echt een lekkere fit krijgen. Daardoor vond ik het geluid en noise cancelation tegen vallen.
De CP100(+) past prima op de Liberty 4NC, kost wel wat moeite maar lukte me in ongeveer 1 minuutje. Vind het eigenlijk wel fijn zo, ze zitten echt stevig vast.
Ik heb eerst de M erop gezet en... Wow, wat een fijne fit, meteen goed. Geluid een stuk prettiger en noise cancelation vele male sterker. Het lijken net andere dopjes
Ik ben benieuwd wat ik er over een paar weken van zeg, maar nu dol enthousiast.
Edit:
Ohja en in de case passen ze ook gewoon nog perfect.
:strip_exif()/f/image/81HJZ7ShBZeQJKfy4PrOhhV3.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/DeHwSXmvfbNY8vPVtPbrQaPN.jpg?f=fotoalbum_medium)
Zoals beloofd hier een overzicht van mijn uit de hand gelopen hobby mbt ANC earbuds
Bose QC II: 9/10. What Hi-fi? review. Pricewatch: product: Bose QuietComfort Earbuds II
Geluid: 8/10. Mooi geluid, heeft wel wat extra bas nodig, equalizer in app heeft drie standen (bas, midden en treble). Heeft AAC en SBC, AptX is lang geleden beloofd maar gaat waarschijnlijk nooit komen nu er een opvolger is. Simpele 3-band equalizer.
ANC: 10/10. De beste, verslaat nogal eens mijn Bose QC45 over-ears! Perfect voor vliegtuig en kantoor.
Batterijduur: 8/10. Ongeveer 6 uur voor de oortjes en meerdere ladingen in de case. Het dekseltje van de case is fragiel, ik heb er een plakbandje op zitten. Geen wireless charging.
Comfort: 8/10. Bose is niet voor niets een topmerk. Comfortabel; wel een beetje white noise van de ANC als je geen muziek op hebt staan.
Eartips: 8/10. Meegeleverde zitten goed en irriteren niet. Je moet wel de goede vleugel kiezen, ik had eerst de kleinste en dan zaten ze niet stabiel. Met de middelste nu wel.
App: 5/10. Werkt op zich goed, je kunt twee extra ANC profielen maken qua sterkte. App vereist wel ingelogd zijn en internetverbinding, en is nogal snel de verbinding kwijt.
1More Evo: 8/10. Scarbir review. Niet in de Pricewatch.
Geluid: 8/10. Mooi neutraal geluid, bij te stellen met profielen. Heeft LDAC, AAC en SBC. Heeft equalizer in app.
ANC: 7/10. Werkt goed op kantoor tegen stemmen en heeft een wind noise reduction setting. Minder geschikt voor vliegtuig.
Batterijduur: 8/10. Ongeveer 6 uur voor de oortjes en meerdere ladingen in de case. Goed te doen, zelfs met LDAC is batterijduur goed. Heeft wireless charging.
Comfort: 8/10. Beetje vreemde pasvorm, maar zitten verder prettig. Weinig opties voor on-ear bediening, geen volume optie in te stellen.
Eartips: 6/10. De meegeleverde eartips zijn matig tot redelijk, heb ze vervangen door Spinfits CP1025 en dan zit het bij mij goed.
App: 8/10. Goede app, al zitten sommige dingen wat onhandig verstopt. Meerdere ANC settingen (hoog, laag, wind noise reduction (WNR), adaptive).
Soundcore Liberty 4NC: 8/10. Scarbir review. Pricewatch: product: Soundcore Liberty 4 NC
Geluid: 8/10. Goed geluid, veel bas, bij te stellen met equalizer, profielen en met HearID (frequentietest). Heeft LDAC, AAC en SBC. LDAC en multipoint kunnen niet samen.
ANC: 8/10. Werkt goed buiten bij verkeer en heeft een aparte wind noise reduction optie. Geschikt voor vliegtuig, minder goed voor kantoor/stemmen.
Batterijduur: 7/10. Geadverteerde met 9 uur voor de oortjes en meerdere ladingen in de case, maar LDAC en ANC verlagen dat behoorlijk. Heeft wireless charging.
Comfort: 7/10. Hebben steeltjes en dat kan door zwaartekracht de seal wat minder maken na een tijdje, maar zitten verder prettig. On-ear controls zijn wat ongevoelig, waardoor je soms de earbud dieper het oor in drukt.
Eartips: 8/10. De meegeleverde eartips zijn goed, hebben wel vreemde pasvorm dus niet makkelijk te vervangen door alternatieven. Heb er nu Spinfit CP1025 met de CPA2 adapter opzitten, dat is een verbetering. Ga nu ook de Spinfit CP100 proberen, die wordt aanbevolen.
App: 9/10. Zeer goede app. Veel ANC settingen (hoog, laag, wind, adaptive), HearID etc. Een voorbeeld van hoe een app zou moeten zijn! LDAC en multipoint kunnen niet samen.
Soundcore Space A40: 7/10. Scarbir review. Pricewatch: product: Soundcore Space A40
Geluid: 7/10. Goed geluid, niet te bass heavy zoals veel Soundcore earbuds, bij te stellen met HearID, profielen etc. Heeft LDAC, AAC en SBC.
ANC: 5/10. Heeft een wind noise reduction setting. Niet geschikt voor vliegtuig, redelijk in verkeer, matig op kantoor. Vooral goed voor wandelingen.
Batterijduur: 8/10. Ongeveer 6 uur voor de oortjes en meerdere ladingen in de case. LDAC en ANC verlagen dat behoorlijk. Heeft wireless charging.
Comfort: 9/10. Zitten comfortabel, goed voor langer gebruik. Zitten gewoon fijn!
Eartips: 6/10. De meegeleverde eartips zijn redelijk, heb ze vervangen door Spinfits CP1025 en dan zit het bij mij goed.
App: 7/10. Goede app. Bruikbare ANC settingen (hoog, medium, laag, wind, adaptive), HearID v1 etc. LDAC en multipoint kunnen niet samen. Minder uitgebreide mogelijkheden dan voor latere Soundcore earbuds.
Soundcore Sport X20: 6/10 (*). Gekocht voor specifiek doel (fietsen) en score daaraan aangepast. Yahoo review. Niet in de pricewatch.
Geluid: 5/10. Redelijk geluid, niet veel bas; AAC en SBC codecs. Gekocht voor op de fiets, omdat ze ANC en een flexibele oorhaak hebben.
ANC: 5/10. Heeft een wind noise reduction setting. Niet geschikt voor vliegtuig, voor gebruik in verkeer. Vergelijkbaar met de Soundcore A40.
Batterijduur: 8/10. Ongeveer 6 uur voor de oortjes en meerdere ladingen in de case. Geen wireless charging.
Comfort: 7/10. Zitten stabiel, goed voor fietsen.
Eartips: 5/10. De meegeleverde eartips zijn redelijk, heb ze vervangen door Spinfits CP1025 en dan zit het bij mij goed.
App: 7/10. Goede app. Bruikbare ANC settingen (hoog, medium, laag, wind, adaptive), HearID v1. Minder uitgebreide mogelijkheden dan voor latere Soundcore earbuds.
Creative Aurvana Ace 2: 6/10. Soundguys review. Niet in de Pricewatch.
Geluid: 8/10. Mooi geluid, mits ANC aangezet. Goede equalizer met profielen of handmatig instelbaar. SBC, AAC en LDAC codecs.
ANC: 4/10. De ANC is matig en niet instelbaar. Geen wind noise reduction, dus niet bruikbaar in erg winderige omstandigheden.
Batterijduur: 7/10. Doet ongeveer 6 uur met de buds en ongeveer 18 uur extra in de case. Geen wireless charging.
Comfort: 7/10. Zitten prettig en redelijk stabiel (mits met goede eartips).
Eartips: 4/10. De meegeleverde eartips zijn matig, wel meerdere maten maar nogal grote stappen tussen de eartips, heb ze vervangen door Spinfits CP1025 en dan zit het bij mij goed.
App: 2/10. Matig en instabiel, crasht regelmatig op mijn Android telefoon. Start erg langzaam op, niet zoveel op in te stellen behalve de equalizer.
JBL Live Pro 2: 6/10. What Hi-fi? review. Pricewatch: product: JBL Live Pro 2TWS
Geluid: 7/10. Erg goed voor mensen die van veel bas houden. Klinken verder goed. Je moet de ANC handmatig op vol zetten voor bas en voor effect van de equalizer, als je deze op adaptive laat staan heb je alleen bas als je in een lawaaierige omgeving bent! Heb het op Twitter aan JBL gevraagd en het is geen bug, het is een ontwerpkeuze. Een erg slechte. SBC en AAC codecs, geen high-definition codecs.
ANC: 6/10. Qua ANC goed (had 8/10 kunnen krijgen), maar heel erg gevoelig voor wind noise. Bijna onbruikbaar in windere omstandigheden buiten, je hoort dan je muziek niet meer.
Batterijduur: 7/10. Ongeveer 6-7 uur in de buds en 3 ladingen in de case. Heeft wireless charging.
Comfort: 6/10. Zitten goed en bruikbaar met betere eartips.
Eartips: 2/10. Meegeleverde eartips deden pijn in mijn oren. Kan gebruikt worden met eartips van de Soundcore P40i, of met Spinfit CP1025 en de CPA2 adapter. Heb de Spinfit Omni besteld, die zijn bedoeld voor de Live Pro 2.
App: 7/10. Goede app, zat in te stellen en stabiel. Beetje langzaam met verbinding maken.
Soundcore P40i: 6/10. Scarbir review. Pricewatch: product: Soundcore P40i
Geluid: 5/10. Heel erg bass-heavy geluid, heeft equalizer nodig. SBC en AAC codecs, geen high-definition codecs.
ANC: 4/10. ANC is niet zo sterk, maar bruikbaar met muziek aan. Heeft een wind noise reduction setting.
Batterijduur: 8/10. Zo'n 8+ uur in de earbuds en meerdere ladingen in de case. Geen wireless charging.
Comfort: 6/10. Zitten OK, kunnen een beetje los gaan zitten door gewicht steeltjes.
Eartips: 6/10. Meegeleverde eartips zijn OK. Door formaat connector heb ik de Spintfit CPA2 adapter gebruikt met de CP1025 earbuds, dan is het beter.
App: 9/10. Zoals met de Soundcore Liberty 4 NC, gewoon uitstekende app met veel instellingen, stabiel etc.
Edifier w320tn: 4/10 (*). Zijn semi-in-ear, geen eartips, dus ANC zal minder zijn. Headphonecheck review. Pricewatch: unsorted: Edifier W320TN - In-ear TWS actieve noise cancellation oordopjes / ...
Geluid: 4/10. SBC en LDAC codecs, maar gebruik van LDAC maakt dat de batterij maar ruim een uurtje meegaat!
ANC: 5/10 *. Geen grootse ANC, maar verrassend goed voor semi in-ear buds. De ANC doet echt wat, maar is onvoldoende in lawaaierige omgevingen. Maar gebrom koelkast e.d. haalt het weg.
Batterijduur: 1/10. Belachelijk laag. Zelfs met SBC codec en ANC aan, maar max 3 uur batterij. Echt teleurstellend. Geen wireless charging.
Comfort: 7/10. Semi in-ear, zitten losjes maar goed voor hen die geen eartips kunnen gebruiken.
Eartips: N/A. Semi in-ear, dus geen eartips.
App: 3/10. App is bruikbaar maar spartaans. Geen equalizer, alleen een paar profielen zonder duidelijkheid wat die doen.
Samsung Galaxy Live: 4/10 (*). Zijn semi-in-ear, geen eartips, dus ANC zal minder zijn. Scarbir review. Pricewatch: product: Samsung Galaxy Buds Live
Geluid: 8/10. Goed geluid, zeker voor semi in-ears. Prettige bas, mits met ANC aan en de bas instelling, anders matiger. SBC en AAC codecs, geen high-definition codecs.
ANC: 1/10. Doet niet veel, is meer een loudness om de bas hoger te zetten. Teleurstellend, zelfs voor een semi in-ear.
Batterijduur: 6/10. 5-6 uur per lading, case met een paar extra ladingen. Heeft wireless charging.
Comfort: 9/10. Zitten erg prettig en stabiel, zeker met grotere earwings (apart bestellen). Goed voor hen die geen eartips in de gehoorgang aan kunnen.
Eartips: N/A. Semi in-ear, dus geen eartips.
App: 6/10. Afdoende, maar niet speciaal.
1More PistonBuds Pro Q30: 3/10. Soundguys review. Niet in de Pricewatch.
Geluid: 6/10. Met de juiste eartips is het nog wel te doen. Maar die worden niet meegeleverd. SBC en AAC codecs.
ANC: 2/10. Instabiele ANC, kan snel overladen worden en schakelt dan uit. Kan ook te maken hebben met draagdetectie, maar betekent dat de buds in de case terug moeten en weer verbinden moeten maken.
Batterijduur: 4/10. 3-5 uur per lading, maar afhankelijk van gebruik. Case met een paar extra ladingen; zijn wat lastiger uit de case te halen. Geen wireless charging.
Comfort: 3/10. Zelfs met betere eartips zitten ze niet lekker in mijn oren, losjes en dat helpt de muziek en ANC niet.
Eartips: 2/10. Doen pijn in mijn oren. Door de grote ovale vorm van de connector ook moeilijk om alternatieve eartips te vinden, ik heb de eartips van de Soundcore P40i gebruikt.
App: 5/10. Zelfde app als voor de 1More Evo, maar heeft minder opties.
Gehad maar verkocht/weggegeven/teruggestuurd wegens defect of ongeschikt:
- Sony Linkbuds S: Goede earbuds, zeker voor vliegtuig. Had alleen wat last van het horen van mijn hart kloppen en mijn voetstappen bij lopen. Verkocht.
- Soundcore P3: Geluid goed, veel bas, maar merkte niet veel van ANC. Weggegeven.
- Earfun Air 3 Pro: Deden het wel aardig maar ik vond de ANC tegenvallen, en zaten wat losjes. Verkocht.
- Jabra Elite 4 Active: Alsof je je oren vol watten zitten. ANC viel erg tegen. Teruggestuurd.
- 1More Comfobuds Pro: Defect maar eartips waren ook vreselijk, deden pijn. Teruggestuurd.
- Technics EAH-AZ60M2: Teruggestuurd wegens defect. Geen nieuwe gevraagd omdat ze verrassend groot en oncomfortabel waren, dat bleek niet uit de reviews.
- Donner Dobuds One: heel goedkope buds, maar zaten erg onprettig. Eartips niet fijn, ANC matig. Teruggestuurd.
De batterijduur met enkel ANC is ook nog rond de 8 uur, dus wat mij betreft is de accuduur minstens een 8/10, want sowieso langer dan de meeste concurrenten.gambieter schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 03:07:
Soundcore Liberty 4NC: 8/10. Scarbir review. Pricewatch: product: Soundcore Liberty 4 NC
Geluid: 8/10. Goed geluid, veel bas, bij te stellen met equalizer, profielen en met HearID (frequentietest). Heeft LDAC, AAC en SBC. LDAC en multipoint kunnen niet samen.
ANC: 8/10. Werkt goed buiten bij verkeer en heeft een aparte wind noise reduction optie. Geschikt voor vliegtuig, minder goed voor kantoor/stemmen.
Batterijduur: 7/10. Geadverteerde met 9 uur voor de oortjes en meerdere ladingen in de case, maar LDAC en ANC verlagen dat behoorlijk. Heeft wireless charging.
Comfort: 7/10. Hebben steeltjes en dat kan door zwaartekracht de seal wat minder maken na een tijdje, maar zitten verder prettig. On-ear controls zijn fysieke knopjes en vereisen soms wat kracht, waardoor de earbud dieper het oor in wordt gedrukt.
Eartips: 8/10. De meegeleverde eartips zijn goed, hebben wel vreemde pasvorm dus niet makkelijk te vervangen door alternatieven. Heb er nu Spinfit CP1025 met de CPA2 adapter opzitten, dat is een verbetering. Ga nu ook de Spinfit CP100 proberen, die wordt aanbevolen.
App: 9/10. Zeer goede app. Veel ANC settingen (hoog, laag, wind, adaptive), HearID etc. Een voorbeeld van hoe een app zou moeten zijn! LDAC en multipoint kunnen niet samen.
Anker geeft ook aan wat de LDAC batterijduur is:
LDAC On (ANC Off): 6 hours/30 hours
LDAC On (ANC On): 5 hours/25 hours
On-ear controls zijn geen fysieke knopjes maar touch bediening. Je kan met de achterkant van je hand er over vegen en het registreert nog een aanraking. In je oor duwen is dus niet nodig.
Persoonlijk had ik de bediening ook als afzonderlijk onderdeel toegevoegd. Sommige oordopjes hebben zijn zeer vervelend te bedienen en ook kun je niet bij alle oordopjes het volume afstellen of niet eens de bediening fatsoenlijk aanpassen in de app. Bij de 4NC is dat in principe allemaal goed geregeld, maar kun je helaas niet de game mode of spatial audio activeren met een knop. Dit kan alleen via de app, terwijl dit bij andere oordopjes wel via de knoppen kan.
Ik vind het wat minder aangezien ik LDAC+ANC gebruik. Ieder zijn meningRepareerDroid schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:06:
De batterijduur met enkel ANC is ook nog rond de 8 uur, dus wat mij betreft is de accuduur minstens een 8/10, want sowieso langer dan de meeste concurrenten.
Anker geeft ook aan wat de LDAC batterijduur is:
LDAC On (ANC Off): 6 hours/30 hours
LDAC On (ANC On): 5 hours/25 hours
Corrected. Ze zijn in mijn ervaring nogal ongevoelig en hit and miss. Ze zijn beter op mijn andere Soundcores.On-ear controls zijn geen fysieke knopjes maar touch bediening. Je kan met de achterkant van je hand er over vegen en het registreert nog een aanraking. In je oor duwen is dus niet nodig.
Die game mode gebruik ik nooit. Ik had geen zin om nog meer categories te vullen, maar de 4NC zou bij controls maar 5/10 krijgen ivm ongevoeligheidPersoonlijk had ik de bediening ook als afzonderlijk onderdeel toegevoegd. Sommige oordopjes hebben zijn zeer vervelend te bedienen en ook kun je niet bij alle oordopjes het volume afstellen of niet eens de bediening fatsoenlijk aanpassen in de app. Bij de 4NC is dat in principe allemaal goed geregeld, maar kun je helaas niet de game mode of spatial audio activeren met een knop. Dit kan alleen via de app, terwijl dit bij andere oordopjes wel via de knoppen kan.
Ik heb nu de Spinfit Omni op de JBL Live Pro 2 gezet, dat was een gepruts. Ik zou daar eerder de CP100 aanraden, die past daar heel goed op.
De CP100 zitten nu op de Soundcore Liberty 4NC en de P40i. Het was wel even werk om de CP100 op de 4NC te krijgen, maar ze zijn veel beter dan de stock eartips.
[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 21-07-2024 15:44 ]
Maar je geeft de 1More Evo wel een 8/10 ondanks de mindere accuduur met enkel ANC en omdat er ook met LDAC nog meer dan een uur vanaf gaat zou de accuduur korter moeten zijn dan de 4NC met LDAC+ANC. Dit zie ik ook terug in een aantal reviews van de Evo.gambieter schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:31:
[...]
Ik vind het wat minder aangezien ik LDAC+ANC gebruik. Ieder zijn mening
Ik gebruik die ook LDAC + ANC, niet gemerkt dat die korter is.RepareerDroid schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:42:
Maar je geeft de 1More Evo wel een 8/10 ondanks de mindere accuduur met enkel ANC en omdat er ook met LDAC nog meer dan een uur vanaf gaat zou de accuduur korter moeten zijn dan de 4NC met LDAC+ANC. Dit zie ik ook terug in een aantal reviews van de Evo.
Maar ik heb geen zin om te gaan millimeteren over de getallen. Jij mag er wat anders van vinden.
Nu toch maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor de in-ears en kom al snel bij de Bose QC terecht omdat comfort en ANC hier absoluut uitspringt (voor mij ook van grote waarde).
Nu zie ik hier veel de QC 2 voorbij komen ipv de Ultra. Nu begrijp ik er dat in de Ultra een aantal software updates zitten, maar zijn dit significante updates om voor de Ultra te gaan? Ik luister namelijk voornamelijk podcasts en Spotify, is het dan die 100€ extra waard?
Daarnaast is het stukje comfort voor mij belangrijk, denk tijdens het werken, vliegtuig, etc. Ik verwacht (na de berichten hier en reviews dat de QC (ultra en 2) een prima keuze is
[ Voor 21% gewijzigd door Bandeleros op 21-07-2024 21:39 ]

De QC II is zeker geen miskoop, nog steeds niet. Ik heb 2 setjes QC II en 1 Ultra, alledrie prima bruikbaar en de ANC is echt top, de Ultra heeft dus alleen de immersion extra en nog een extra codec (die mijn Samsung S24 Ultra telefoon niet ondersteunt overigens).
Ik denk dat ik dan voor de QC2 ga gezien de updates van de Ultra niet van toegevoegde waarde zijn voor mij. Als er ook niks veranderd in de BT, app oid dan zie ik voor mij geen rede.
Gebruiken jullie de QC met zijn origine dopjes of zetten jullie hier ook de Spinfit op?
Je krijgt er 3 verschillende maten dopjes en ringen bij in het doosje, als die niet goed passen kun je via de Bose app gratis een set met XS en XL maten doppen en ringen bestellen. Ik gebruik zelf links een XL dop en rechts een M dop, en voor beide oren de M maat ring. Maar probeer het vooral uit in je eigen oren! Hier geen behoefte aan alternatieve merken dopjes, ook geen idee of ze zouden passen eigenlijkBandeleros schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:31:
Bedankt beide, gezien jullie ervaringen er waardevol informatie. Ik heb op dit moment de Apple Pro, maar ik krijg ze maar niet lekker in mijn oor.
Ik denk dat ik dan voor de QC2 ga gezien de updates van de Ultra niet van toegevoegde waarde zijn voor mij. Als er ook niks veranderd in de BT, app oid dan zie ik voor mij geen rede.
Gebruiken jullie de QC met zijn origine dopjes of zetten jullie hier ook de Spinfit op?
De originele dopjes zijn goed, veel beter dan wat veel merken meeleveren.
[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 22-07-2024 21:37 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XskA3UdgBhSiPmxtl9zHSZzp.jpg?f=user_large)
Deze werken allemaal beter voor mij dan de stock eartips. Ik gebruik standaard medium eartips, dus ook medium Spinfits (M/ML bij de CP1025).
En een collega is blij met de 1More Q30 en heeft ze van me gekocht voor £25
[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 24-07-2024 12:33 ]
Grappig hoe meningen kunnen verschillen.gambieter schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 03:07:
@ndonkersloot : Er zitten nu Spinfit eartips op elke bud die ik gebruik, op de semi in-ears en de Bose QCII na. Zoals je van Bose kunt verwachten, die leveren goed spul. Ik snap niet dat fabrikanten hun eartips leveren met zullen bagger eartips!
Zoals beloofd hier een overzicht van mijn uit de hand gelopen hobby mbt ANC earbuds
Bose QC II: 9/10. What Hi-fi? review. Pricewatch: product: Bose QuietComfort Earbuds II
Geluid: 8/10. Mooi geluid, heeft wel wat extra bas nodig, equalizer in app heeft drie standen (bas, midden en treble). Heeft AAC en SBC, AptX is lang geleden beloofd maar gaat waarschijnlijk nooit komen nu er een opvolger is. Simpele 3-band equalizer.
ANC: 10/10. De beste, verslaat nogal eens mijn Bose QC45 over-ears! Perfect voor vliegtuig en kantoor.
Batterijduur: 8/10. Ongeveer 6 uur voor de oortjes en meerdere ladingen in de case. Het dekseltje van de case is fragiel, ik heb er een plakbandje op zitten. Geen wireless charging.
Comfort: 8/10. Bose is niet voor niets een topmerk. Comfortabel; wel een beetje white noise van de ANC als je geen muziek op hebt staan.
Eartips: 8/10. Meegeleverde zitten goed en irriteren niet. Je moet wel de goede vleugel kiezen, ik had eerst de kleinste en dan zaten ze niet stabiel. Met de middelste nu wel.
Geluid van de Bose is voor mij juist veel te bass heavy, standaard eq ik dat flink omlaag. Ik heb ook nog een HD800s die ik met eq juist veel meer laag heb gegeven, maar de Bose overdrijft wel heel erg naar mijn smaak.
NC van de Sony 1000x (ja de 1e versie nog) vind ik beduidend beter dan die van Bose. Als ik echt nc wil dan zet ik dus de Sony op, ook op het vliegtuig.
De eartips van de Bose geven mij irritatie in de gehoorgang: uiteinden van de siliconen tips zijn net ff te scherp vormgegeven, het maakt niet uit welke maat ik neem.
Meegeleverde tips en pasringen heb ik veel mee lopen prutsen maar nog nooit een 100% lekker zittend resultaat mee gehaald. Vooral bij mijn rechteroor wil de earbud zich nog wel eens loswerken.
Ik ben dus juist op zoek naar beter zittende in-ears met betere nc..
Altijd zo_Dekker schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:36:
Grappig hoe meningen kunnen verschillen.
Ik vermoed dat jij meer zal hebben aan een winkel waar je kunt passenIk ben dus juist op zoek naar beter zittende in-ears met betere nc..
En ze zijn inderdaad een prettige verrassing, alhoewel ze eigenlijk nergens de beste zijn, is het wel een erg goede combinatie en voor iemand die gewoon een goed setje zoekt.
Earfun Air Pro 4: 8/10. Scarbir review. Niet in de Pricewatch.
Geluid: 7/10. Degelijk geluid, maar heeft wel flink wat EQ bijstelling nodig, ik gebruik een beetje extra bas en veel extra treble, anders klinkt het wat doods. Heeft dus AAC, SBC, AptX Adaptive/Lossless en LDAC, en ook LC3 codec (maar incompatible met andere codecs). Als je LDAC gebruikt, dan is er geen multipoint. Veel EQ presets maar weinig bruikbaar, en 10-band equaliser met profielen, en een optie om het aan je gehoor via een test aan te passen, maar dat werkte imo niet echt.
ANC: 7/10. Heeft 5 settings, maar eigenlijk heb je alleen maar wat aan Strong en Wind Noise Reduction. De andere doen niets speciaals. ANC is goed maar wat minder dan de Soundcore Liberty 4 NC, maar respectabel. De WNR setting vermindert de ANC sterkte wat, en er is EQ-shift (dwz het geluid verandert door de ANC. EQ ftw!).
Batterijduur: 8/10. Ongeveer 7 uur voor de oortjes met ANC en AptX, en meerdere ladingen in de case. Heeft wireless charging.
Comfort: 9/10. Ze zitten gewoon goed, ondanks steeltjes zijn ze licht en bewegen niet in mijn oor, zeker niet met de Spinfits. De touchbediening werkt goed, maar geeft geen goed hoorbare toontjes waardoor je soms niet weet of je een, twee of drie keer gedrukt hebt. De controls zijn naar keuze in te stellen.
Eartips: 7/10. Meegeleverde zijn niet slecht, maar kan beter. Heb ze vervangen door Spinfit Omni's, die zijn gewoon beter voor geluid en ANC.
App: 8/10. Heeft alles aan boord, maar is wat rommelig en door de grote hoeveelheid aan opties nogal een kerstboom. Soundcore doet dat beter, de app heeft eigenlijk wat opruiming nodig. Ik kan me voorstellen dat mensen er wat wanhopig van worden! Ik ken de app en daarom geen probleem.
Ik ben er zeer tevreden mee
Als ik de gevoeligheid van de tip controls vergelijk met wat je hier beschrijft komt dat niet echt met mijn ervaring. Denk dat er een keer een update is geweest want de controls zijn bij mij behoorlijk gevoelig. Bij een kleine aanraken reageren ze al. Hierdoor doen ze eigenlijk altijd precies wat ik wil. Ik gebruik voornamelijk enkel en dubbel tab. Als aanvulling, de pieptoon die je hoort bij een aanraking vind ik ook handig omdat je dan precies hoort wat je doet, mocht een tap onverhoeds toch niet geregistreerd worden omdat je niet op de goede plek zit met de vinger.gambieter schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 03:07:
[
Comfort: 7/10. Hebben steeltjes en dat kan door zwaartekracht de seal wat minder maken na een tijdje, maar zitten verder prettig. On-ear controls zijn wat ongevoelig, waardoor je soms de earbud dieper het oor in drukt.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Het was aan het begin inderdaad slechter, een firmware update heeft het verbeterd. Maar vergeleken met de andere Soundcores die ik heb (A40, P40i) is het minder gevoelig en ook van tijd tot tijd hit en miss.13art schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:40:
Als ik de gevoeligheid van de tip controls vergelijk met wat je hier beschrijft komt dat niet echt met mijn ervaring. Denk dat er een keer een update is geweest want de controls zijn bij mij behoorlijk gevoelig. Bij een kleine aanraken reageren ze al. Hierdoor doen ze eigenlijk altijd precies wat ik wil. Ik gebruik voornamelijk enkel en dubbel tab. Als aanvulling, de pieptoon die je hoort bij een aanraking vind ik ook handig omdat je dan precies hoort wat je doet, mocht een tap onverhoeds toch niet geregistreerd worden omdat je niet op de goede plek zit met de vinger.
Ik herken dat niet echt. Als het oordopje mijn aanraking niet registreert is dat volgens mij omdat ik m'n vinger niet op de goede plek leg. Maar goed ik kan dan weer niet vergelijken met de A40/P40i.gambieter schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:54:
[...]
Het was aan het begin inderdaad slechter, een firmware update heeft het verbeterd. Maar vergeleken met de andere Soundcores die ik heb (A40, P40i) is het minder gevoelig en ook van tijd tot tijd hit en miss.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Daarom neem ik online reviews ook altijd met een korreltje zout. Aangaande ANC zijn de Aaron X goed, want die laat geluidsfragmenten horen die de passieve en actieve NC laten horen, wat vergelijking mogelijk maakt. Maar dan nog: mileage may vary, hoe het bij mensen in hun eigen oren werkt kan flink verschillen.
Zelfs die frequentiegrafieken kunnen niet weergeven hoe het in iemands eigen oren werkt. Bij mij heeft Bose wat extra bas en mid nodig, anderen zeggen juist extra treble.
[ Voor 63% gewijzigd door gambieter op 17-08-2024 12:53 ]
Dit is ook precies mijn ervaring. Daarnaast is de accuduur ondanks de LDAC 'drain' nog altijd de beste van alle setjes, iets wat gambieter ook niet ervaart. Wellicht heeft gambieter een maandagochtendexemplaar?13art schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:40:
[...]
Als ik de gevoeligheid van de tip controls vergelijk met wat je hier beschrijft komt dat niet echt met mijn ervaring. Denk dat er een keer een update is geweest want de controls zijn bij mij behoorlijk gevoelig. Bij een kleine aanraken reageren ze al. Hierdoor doen ze eigenlijk altijd precies wat ik wil. Ik gebruik voornamelijk enkel en dubbel tab. Als aanvulling, de pieptoon die je hoort bij een aanraking vind ik ook handig omdat je dan precies hoort wat je doet, mocht een tap onverhoeds toch niet geregistreerd worden omdat je niet op de goede plek zit met de vinger.
De pieptoon vind ik ook handig, al vind ik een omroepster duidelijker bij het wisselen tussen de NC-transparantie modes e.d.
We weten het nu wel. Kun je ook inhoudelijk bijdragen ipv dit gezeur? Plaats je eigen review ipv alleen maar te klagen dat er wat milde kritiek is op je favoriete earbuds.
[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 20-09-2024 17:50 ]
*knip*gambieter schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:14:
[...]
We weten het nu wel. Kun je ook inhoudelijk bijdragen ipv dit gezeur? Plaats je eigen review ipv alleen maar te klagen dat er wat milde kritiek is op je favoriete earbuds.
https://www.rtings.com/he...berty-4-nc-truly-wireless
"They work with a light touch and are smart enough not to register accidental commands when readjusting the buds."
"The Anker Liberty 4 NC have very good battery performance. "
https://www.rtings.com/he...earbuds-ii-truly-wireless
"The Bose QuietComfort II's battery performance is decent. "
https://www.scarbir.com/tws/soundcore-liberty-4-nc-review
"The controls are exceptional for ANC earbuds as well. The touch panels in the top of the stems respond quickly, and you can setup the controls entirely to your liking. The brilliant free Soundcore app for Android and iPhone gives you all freedom do setup the single tap, double tap, triple tap and long-hold commands on both sides of the earbuds."
Vergeleken met de A40:
"Battery life and quick charging are better..."
Het zijn niet alleen de muzikanten of de oordopjes, maar ook de toon die de muziek maakt. Graag niet meer reageren op elkaar, maar enkel op het onderwerp.
[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 18-09-2024 20:50 ]
Van Anker zelf:
https://www.reddit.com/r/...ttery_life_clarification/
Dat is niet slecht, maar ook niet groots. Het is een probleem van LDAC, alleen klinken de Liberty 4 NC minder goed met AAC.Normally, the Liberty 4 NC earbuds can play around 8 hours with ANC on and 10 hours without ANC with 50% volume but the playing time may vary slightly based on the music content. If you use the earbuds to make/receive a call, the time will be shorter as the mic feature consumes more power than only used to play the music.
The battery time is as below for your reference:
Normal mode: up to 8 hours on a single charge/32 hours with the charging case.
Noise-canceling mode: Up to 6 hours on a single charge/24 hours with a charging case.
Transparency mode: Up to 6 hours on a single charge/24 hours with a charging case.
Call: Up to 4.5 hours on a single charge/18 hours with a charging case.
LDAC normal: Up to 4 hours.
LDAC ANC/3D Surround-Sound: About 2.5 hours.
Ik ging vandaag een lekker stuk lopen met de L4NC, en ze begonnen op 100%, en na ruim een uur wandelen LDAC/ANC/60% volume zat ik op ~70% batterij. Niets mis mee maar ook niet fantastisch. De 2.5u in de post hierboven is te pessimistisch, maar het zal niet veel meer dan 4 uur zijn op de hoogste settings. Misschien dat Adaptive ANC nog iets helpt. Mensen die testen op een iPhone (en dat doen er zat in de online reviews), die zullen alleen AAC gebruiken en dat is gewoon energiezuiniger.
[ Voor 0% gewijzigd door Jorgen op 20-09-2024 17:54 ]
Picky Audio heeft wel aardige reviews en geeft meestal wel goed advies. Hier kun je over debatteren
Of een audio codec je nu pakt of niet is heel persoonlijk. Feit is wel dat LDAC en AptX een mogelijkheid in zich hebben om een grotere bandbreedte te gebruiken voor de audio overdracht. Dus minder compressie.gambieter schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:26:
Even wat anders. Niet specifiek voor ANC earbuds, maar wel Bluetooth. We hebben het vaker over high-quality codecs als LDAC, de AptX familie en ook Samsung heeft er eentje specifiek voor Samsung devices. Maar maakt het echt uit?
[YouTube: Is Bluetooth High-Res Even Worth It?]
Picky Audio heeft wel aardige reviews en geeft meestal wel goed advies. Hier kun je over debatteren
Maar een slechte headset met slechte versterkers en slechte drivers zal nooit een goede headset worden door de toevoeging van LDAC en AptX. Al willen de fabrikanten je doen geloven dat dat toverformules zijn die altijd HD klinken. Het blijft een bluetooth overdracht met zijn beperkingen. Vaak op hardware met beperkingen.
uitvoering: Bowers & Wilkins Pi8 (Zwart)
Hmmm.... kopen of niet? De Pi7 S2 viel wat tegen, zeker de batterijduur ging daar al vrij snel rap achteruit. Maar qua geluidskwaliteit èn ANC is men toch erg positief over deze Pi8'tjes.
Maarruh... €399 is wel verrekt duur, zelfs de top-of-the-line Bose QC Ultra earbuds zijn ruim €150 goedkoper.
[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 22-08-2024 00:03 ]
Picky Audio heeft er al een videoreview van geplaatst: YouTube: Almost Redeemed... Bowers & Wilkins Pi8 (VS the BEST)Wildfire schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 00:02:
nieuws: Bowers & Wilkins presenteert luxe Pi6- en Pi8-in-ears
uitvoering: Bowers & Wilkins Pi8 (Zwart)
Hmmm.... kopen of niet? De Pi7 S2 viel wat tegen, zeker de batterijduur ging daar al vrij snel rap achteruit. Maar qua geluidskwaliteit èn ANC is men toch erg positief over deze Pi8'tjes.
Maarruh... €399 is wel verrekt duur, zelfs de top-of-the-line Bose QC Ultra earbuds zijn ruim €150 goedkoper.
Conclusie: ontzettend veel beter dan de Pi7 S2 (maar dat was niet zo moeilijk), maar nog steeds niet de beste. Vergelijkbaar met de Sennheiser Momentum 4 earbuds, maar 150 euro of zo duurder. En die zijn al veel te duur imo.
Bij Bose kun je nog zeggen: de ANC is zoveel beter dat het een rechtvaardiging zou kunnen zijn van de hoge prijs, maar hier?
Ben wel benieuwd naar de accutijd met ANC. Die 12 uur nogwat van de Bose QC Ultra zonder ANC uit de Tweakers review heb ik ook nog nooit gehaald. En heb met ANC aan meestal zo'n 5-6 uur luistertijd.
Ja, dat is een leuke functionaliteit. Jabra heeft ook zoiets gedaan met hun Gen 2 van de Jabra Elite 8 en 10, waar de case een vervanger is waar je nu nog een Airfly Pro of zo voor moet kopen.Frieda schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 01:20:
die Pi8 heeft dan wel weer de functionaliteit van je apparaat aansluiten op het doosje en dan je geluidskwaliteit kunnen opkrikken. zowel Samsung als Apple telefoons zijn beperkt in ondersteunde codecs dus dit kan best een interessante feature zijn!En multipoint ondersteuning. Mijn Bose Ultra setje snapt daar niks van. De QCII kan het wel met 1 ander apparaat.
Ben wel benieuwd naar de accutijd met ANC. Die 12 uur nogwat van de Bose QC Ultra zonder ANC uit de Tweakers review heb ik ook nog nooit gehaald. En heb met ANC aan meestal zo'n 5-6 uur luistertijd.
Ik zou ook graag dat reviews specifieke aandacht zouden geven aan Wind Noise Reduction. Mijn JBL Live Pro 2 en Creative Aurvana Ace 2 zijn bijna onbruikbaar met stevige wind.
Bose maakt prachtige ANC producten, maar hun update policies zijn bagger. De QC II zou al een jaar geleden AptX ondersteuning moeten hebben(gaat nooit meer komen), en de multipoint ondersteuning kwam ook pas laat. Dat zou een harde eis moeten zijn tegenwoordig. Dat de Ultra earbuds dat nog niet hebben is schandalig voor de prijs.
Het is echter moeilijk om de hoge prijzen van B&W, Apple etc te rechtvaardigen. Bij Apple heb je nog de hele structuur waar de users embedded zijn, maar dat is bij Android niet zo. Zelfde bij over-ears: ik kan de prijs van de Bose nog een beetje rechtvaardigen door comfort en ANC (maar heb de NC700 en QC45 ook pas gekocht toen ik ze voor de helft van de prijs kon kopen), maar als ik zie wat een Soundcore Q20i van £40 kan vergeleken met een £300+ Sony, dan is de prijs/prestatie verhouding gewoon te goed voor de Soundcore.
Dat gezegd hebbende, ik zou de B&W of top-Jabra's best willen hebben. Maar alleen als ik ze kan krijgen zoals ik de Aurvana Ace 2 kreeg: voor £17.50 ipv de normale £165 prijs
Bij deze ook mijn ervaringen. Na een tijd oordopjes van QCY met zo'n kabeltje er tussen te hebben gebruikt overgestapt naar een setje uitvoering: Jabra Elite 85t (Titanium, Zwart). Vlak nadat ik deze had gekocht kwam de uitvoering: Jabra Elite 7 Pro (Titanium, Zwart) uit. Deze uitgeprobeerd, maar weer teruggestuurd.
Ik vond de geluidskwaliteit van de 85t beter, hij klonk voller en had een warmer geluid, maar vooral de noisecancelling scheelde flink.
Niet alleen filterde hij omgevingsgeluid veel beter weg (volgens de Jabra klantenservice omdat de 85t een aparte chip hiervoor had terwijl het bij de 8 pro softwarematig gebeurde), ik miste ook de mogelijkheid om de hoeveelheid NC in te stellen. Gek dat ze dat bij de opvolger weggelaten hebben.
Bij veel draadloze hoofdtelefoons / oordopjes kan je via een schuifje kiezen tussen noisecancelling en transparantiemodus. De 85t heeft ook een transparantiemodus, maar de NC is in 8 stappen instelbaar. En dat vind ik prettig omdat ik op de maximuminstelling ik teveel druk op m'n oren ervaar. Zet 'm dus altijd 1 of twee tandjes terug, en dat doet hij het nog steeds erg goed.
Kortom, helemaal blij met mijn Jabra's
[ Voor 6% gewijzigd door musicfreak op 24-08-2024 10:48 . Reden: Elite 7 pro ipv 8 pro ]
Bedoel je de Elite 7 Pro? Er is namelijk geen Elite 8 Pro, alleen de Elite 8 Active.musicfreak schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:14:
Leuk topic om door te lezen!
Bij deze ook mijn ervaringen. Na een tijd oordopjes van QCY met zo'n kabeltje er tussen te hebben gebruikt overgestapt naar een setje uitvoering: Jabra Elite 85t (Titanium, Zwart). Vlak nadat ik deze had gekocht kwam de Elite 8 pro uit. Deze uitgeprobeerd, maar weer teruggestuurd.
Mijn ervaring met Jabra is dat ze erg diep de gehoorgang ingaan, is dat met de 85t ook zo? Edit: ik zie dat dit meer als de Jabra Elite 10 is qua build, die schijnen veel comfortabeler te zijn en niet zo diep het oor in te gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 23-08-2024 01:30 ]
Oeps, inderdaad, bedoelde de 7 pro. Heb het hierboven aangepast.gambieter schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:27:
Bedoel je de Elite 7 Pro? Er is namelijk geen Elite 8 Pro, alleen de Elite 8 Active.
Mijn ervaring met Jabra is dat ze erg diep de gehoorgang ingaan, is dat met de 85t ook zo? Edit: ik zie dat dit meer als de Jabra Elite 10 is qua build, die schijnen veel comfortabeler te zijn en niet zo diep het oor in te gaan.
Ik vind de 85t niet diep m'n gehoorgang in gaan. Zou wat mij betreft wel iets dieper mogen, omdat ze dan waarschijnlijk nog meer afsluiten. Dit met de originele ovale rubberen tips, eargels zoals Jabra ze noemt.
Heb nog even gekeken of de Elite 10 Gen 2 wel weer een instelbare ANC heeft maar dat kon ik niet opmaken uit de gebruiksaanwijzing op https://www.jabra.com/nl-...ages/jabra-elite-10-gen-2
Wat onderbelicht lijkt is de kwaliteit van de microfoon.
Vaak is het dat, de speaker goed is maar een belabberde kwaliteit van microfoon.
Heb zelf vaak maar 1 earbud in en als ik wordt gebeld dan ben ik vaak slecht te verstaan. Hoe is de microfoon kwaliteit van de vaak genoemde soundcore a40?
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Dat is een andere usercase dan de mijne: ik koop ze puur voor muziek (wandelen, kantoor, reizen, huiskamer) en niet voor telefoneren, test dit dan ook niet. Meer moderne oortjes kunnen inderdaad mono doen met maar een oortje in, ik durf dat niet te zeggen van de Soundcore A40. Scarbir en Soundguys letten daar vaak wel op, heb je de reviews daar bekeken? Zelfde voor Aaron X, die heeft vaak sound samples.Sepp14 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:00:
Volg dit topic met interesse.
Wat onderbelicht lijkt is de kwaliteit van de microfoon.
Vaak is het dat, de speaker goed is maar een belabberde kwaliteit van microfoon.
Heb zelf vaak maar 1 earbud in en als ik wordt gebeld dan ben ik vaak slecht te verstaan. Hoe is de microfoon kwaliteit van de vaak genoemde soundcore a40?
Aaron X is niet al te positief over de mic van de A40. Samples op deze pagina.
Picky Audio deed begin dit jaar een uitgebreide test: YouTube: Best Earbuds For PHONE CALLS In 2024 (Budget & Premium)
Aaron X ook: YouTube: 2024 BEST Earbuds for Call Quality Ranked! (Tested in NOISY Public P...
@Sepp14 Welke dopjes gebruik je nu? Ik kan eventueel wel een sample voor je opnemen.
[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 25-08-2024 21:00 ]
Gebruikte de https://www.bol.com/nl/nl...rt/9300000005790600/?s2a=.
Deze waren qua geluid goed. Hoef ze nooit hoger te zetten dan 15% qua geluidsvolume. Alleen als je gaat bellen is het of je in een holle ruimte zit. Zelfs als ik in een stille ruimte ben zonder bijgeluiden. De ontvangende partij ervaart dat. Zelf hoor ik een helder geluid.
Ze zijn helaas uit het leven gestort, laden niet meer in de case op, wel aan de netvoeding.
Hele dure earbuds wil ik ook niet ivm werkzaamheden buiten.
Nu gebruik ik voor nood een paar Action earbuds. Het gaat, ik zet ze niet te hard anders krijg ik teveel last van mijn tinnitus.
Daarom de vraag over de microfoon.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Bij dergelijke merkloze spullen weet je echt niet wat je krijgt, ik zou er ver weg van blijven.
Ik weet niet wat de "werkzaamheden buiten" zijn, maar dan zou ik naar de IPX rating kijken, en als je bang bent ze te verliezen, naar buds met oorhaakjes (sport) te kijken, of misschien bone conduction, zie artikels als deze: https://treblehealth.com/...dphones-review-blog-2022/
Ik heb zelf geen ervaring met bone conduction, maar heb de Soundcore X20 met oorhaakjes, voor het fietsen. Met Spinfit Omni eartips zijn die erg fijn.
[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 27-08-2024 19:39 ]
In de zomer van 2023 kwam een onderdeel los te zitten, dus heb ik m'n oortjes teruggestuurd naar de winkel. Binnen een aantal weken kreeg ik een nieuw paar oortjes. Ik hoopte de rit voor een aantal jaar uit te zitten, maar eind juli van dit jaar begon het linker oortje te piepen bij het aanzetten van de noise cancelling. Opnieuw teruggestuurd naar de winkel, want voor zo'n prijs kan dat gewoon niet. Vandaag te horen gekregen dat ze niet gerepareerd kunnen worden, maar dat ze ook niet vervangen kunnen worden. Dus ik heb m'n aankoopbedrag teruggekregen.
Ik heb online gekeken of er mensen waren die ook problemen hadden met de oortjes. Helaas waren het er genoeg en sommigen waren zelfs al bezig met hun 6e paar.
Ik ga me eens goed verdiepen in dit topic en meelezen. Misschien dat ik wel aanraders voorbij zie komen.
[ Voor 7% gewijzigd door RobinNL op 27-08-2024 19:23 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Werk veel op locatie buiten met collega's. Dan heb ik meestal 1 oortje in voor muziek en telefoon. Omdat ik vaak met handschoenen werk vindt ik het vervelend om die steeds uit te doen voor de telefoon. Het is meer voor het gemak. Als er anc op zit , mooi meegenomen. Is geen must voor mij. Wel dat ze goed blijven zitten en niet bij iedere hoofdbeweging losser komen te zitten. In ear met een steel heb ik volgens mij nog niet gehad met zo een eartip. Wel de harde in ear, die ervaarde ik als vervelend in mijn oor. Zaten ook erg los.
Denk wel dat ik voor de soundcore ga, welke het worden weet ik nog niet de earbuds of de liberty.
Dank voor de info.
[ Voor 4% gewijzigd door Sepp14 op 28-08-2024 10:11 ]
Het schijnt dat de ANC net zo goed of zelfs nèt wat beter is dan van de Bose QuietComfort Ultra Earbuds, en dat wil wat zeggen.
Kortom... een setje is onderweg. Had toch nog een kortingsbon van €60 liggen van Coolblue dus de prijs wat net wat meer overkomelijk.
Wat ik mis is informatie over windgevoeligheid. De JBL Live Pro 2 is nutteloos met wind, omdat de ANC de windgeluiden versterkt; zelfde voor de Creative Aurvana Ace 2, gisteren nog geprobeerd.
Soundcore heeft een zeer goede wind noise reduction implementatie, Earfun en 1More redelijk goed. JBL in mijn ervaring niet, Bose moet ik weer eens proberen.
Edit: ik zie nu pas dat je link daar ook naar verwijst
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 18-09-2024 00:51 ]
Dat was mijn linkje dan ookgambieter schreef op woensdag 18 september 2024 @ 00:48:
@Wildfire De redactie heeft er net een review over geplaatst: review: JBL Tour Pro 3 - De nieuwe anc-koning
Maar dat was je uiteindelijk ook opgevallen zie ik nu
Ja, voordeel voor mij is dat ik daar niet op hoef te letten, ik gebruik ze alleen binnenshuis.Wat ik mis is informatie over windgevoeligheid.