[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Hoewel ik uitermate tevreden ben over mijn Sony 1000XM4 over-ear koptelefoon, heb ik nu na een flinke poos toch de behoefte aan een draadloos in-ear setje mét ANC.

Ik ben dat gesleep met de XM4 gewoon beu. Kep lang, krullend haar, en de koptelefoon is al warm. Vooral het formaat gewoon te lomp. Mijn voornaamste eis is een goeie ANC, dus ik stond op het punt om de XM5 in-ears te kopen, totdat ik de quicktest zag van de JBL Tour Pro 3. Als ik de Tweakers quicktest moet geloven zijn deze JBL's dé in-ears die ik moet hebben (beter nog dan de XM5 van Sony en de QC van Bose en Pi8 van B&W). Andere reviews online zeggen ook dat het goed is, maar schetsen een totaal afwijkend beeld van de accuduur t.o.v. Tweakers...Ik heb een JBL performance audio set in mijn auto (fabrieksaf), en ik heb een draadloze JBL Flip 3. Ik ben gewoon tevreden over JBL, dus ik denk dat ik de gok ga wagen...

Echter, ik heb nu Shure SE215 in-ears met schuimen oordoppen die ik veel prettiger vind dan siliconen; er wordt maar 1 setje meegeleverd bij de JBL Tour Pro 3...Misschien ligt het aan mij, maar reserve schuimdopjes zijn niet te vinden? Iemand al ervaringen met deze Tour Pro 3, en misschien ook wat EQ-settings om een zo goed mogelijk geluid te verkrijgen?

Je kunt em tot en met 30 september het beste direct bij JBL zelf bestellen, want dan krijg je een gratis travel case erbij:
https://www.jbl.nl/noise-...=noise-cancelling-earbuds

[ Voor 17% gewijzigd door Deathchant op 20-09-2024 16:40 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb net nog wat eerdere berichten aangepast.

Modbreak:Graag de tekstvakken en topicreports gebruiken waarvoor ze zijn.
Ruzie maken in het topic en dat vervolgens blijven doen in de TR's is NIET de bedoeling.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 20-09-2024 17:59 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
@Deathchant Ik ben juist geen JBL earbuds fan, maar dat is gebaseerd op de Live Pro 2 earbuds. De implementatie van de ANC is bagger, heel veel EQ-shift en je kunt alleen goede bas hebben met veel ANC (dus niet met adaptive ANC als je niet in een lawaaierige omgeving bent), en de windgevoeligheid is slecht, dwz met wind worden ze onbruikbaar. De meegeleverde eartips deden pijn, ik kan ze nu wel gebruiken met Spinfit Omni's en de ANC handmatig doen.

De beste ANC blijft voor mij Bose, maar qua prijs/prestatie verhouding zijn de merken als Soundcore goed te doen. Ik vind de Tour Pro 3 gewoon veel te duur :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@gambieter Thanks voor de uitleg. In hoeverre kun je een andere serie (binnen hetzelfde merk) vergelijken met de ander? Die Tour Pro 3 is de top of the bill, dus ik zou verwachten dat ie vergelijkbaar is met de Bose en Sony.

Ik ben niet zo bekend met websites als rtings.com, dus ik ken hun betrouwbaarheid niet goed. Maar als ik deze review bekijk: https://www.rtings.com/he...ra-earbuds-truly-wireless
en dan zie wie daar mede auteur van is (Yannick Khong), dan heb ik mijn twijfels...die gast heeft op zijn eigen website in het verleden een hoop verteld over micro-contrast in lenzen (ik zit in de fotografie) en hoe dat in verhouding staat met het aantal lenselementen....en hoe hij dus bepaalde lenzen beoordeelt vond ik aannemelijk, maar tegelijkertijd ook vrij pseudo-wetenschappelijk....Maar ja, je mag je eigen mening hebben en die op je eigen website verkondigen natuurlijk....ik kan het niet goed uitleggen, maar something felt off...

Anyway, ik heb gister met JBL gebeld én gechat en ze zeiden allebei hetzelfde: de schuimen dopjes zijn (nog) niet los te krijgen, dus als je een reservepaar schuimen dopjes wilt hebben (wat onherroepelijk eens nodig gaat zijn) dan heb je dus pech.

Die schuimen dopjes vind ik bij de Shure SE215 wel echt een grote pre: het sluit veel beter af en komt echt nooit los.

Ik wil vooral de 1000XM4 over-ear ermee vervangen, dus het zal voornamelijk tijdens het reizen zijn. Dus ANC moet echt gewoon goed zijn en ik wil ook goeie geluidskwaliteit. Belkwaliteit vind ik een stuk minder van belang. Wind....tja, mijn huidige XM4 is ook niet windproof ofzo, maar met in-ears verhoog ik die kans wel omdat mijn haren eroverheen vallen ;) Prijs boeit me niet. Als het 300 euro is en ik heb daarmee alles wat ik wil then so be it.
Ik wil alleen geen 300 euro uitgeven en ik kan niet eens een simpel schuimen vervangdopje kopen.

Zou je dan adviseren om toch nog effe te wachten met die JBL of zou je dan toch een XM5 in-ear of Bose aanraden?

[ Voor 22% gewijzigd door Deathchant op 21-09-2024 12:03 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Deathchant schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:44:
@gambieter Thanks voor de uitleg. In hoeverre kun je een andere serie (binnen hetzelfde merk) vergelijken met de ander? Die Tour Pro 3 is de top of the bill, dus ik zou verwachten dat ie vergelijkbaar is met de Bose en Sony.
Kan ik niet zeggen :) . Ik zou even wachten op reviewers als Aaron X die sound samples met en zonder ANC laten horen, en concurrenten erbij.

Prijs zegt helaas niet alles, de Jabra's waren vaak duur maar met ANC hebben ze echt een inhaalslag moeten maken en halen Bose, Sony, Apple nog niet bij, en B&W is vaak nog duurder en hun ANC was slecht volgens alle reviews. Ik heb de dure Creative Aurvana Ace 2 (gekocht voor 10% van de £165 prijs door een mazzeltje) en de ANC is slechter dan de £40 Soundcore P40i (en zelfs meer windgevoelig dat de JBL en de app is bagger).
Anyway, ik heb gister met JBL gebeld én gechat en ze zeiden allebei hetzelfde: de schuimen dopjes zijn (nog) niet los te krijgen, dus als je een reservepaar schuimen dopjes wilt hebben (wat onherroepelijk eens nodig gaat zijn) dan heb je dus pech.

Die schuimen dopjes vind ik bij de Shure SE215 wel echt een grote pre: het sluit veel beter af en komt echt nooit los.
Comply zal wel met een compatible memory foam komen. Ik kan nergens de nozzle zien bij reviews, maar de kans is groot dat er al compatible foams zijn. Er wordg maar 1 foam meegeleverd, als dat niet jouw maat is, dan heb je pech?
Ik wil vooral de 1000XM4 over-ear ermee vervangen, dus het zal voornamelijk tijdens het reizen zijn. Dus ANC moet echt gewoon goed zijn en ik wil ook goeie geluidskwaliteit. Belkwaliteit vind ik een stuk minder van belang. Wind....tja, mijn huidige XM4 is ook niet windproof ofzo, maar met in-ears verhoog ik die kans wel omdat mijn haren eroverheen vallen ;) Prijs boeit me niet. Als het 300 euro is en ik heb daarmee alles wat ik wil then so be it.
Ik wil alleen geen 300 euro uitgeven en ik kan niet eens een simpel schuimen vervangdopje kopen.
Reizen = trein of bus? Daar zullen ze wel goed voor zijn, goed in de lage frequenties ANC, behoorlijk in de mid ANC, maar stemmen schijnt het nog wat achter te lopen op Bose/Sony.
Zou je dan adviseren om toch nog effe te wachten met die JBL of zou je dan toch een XM5 in-ear of Bose aanraden?
Ik zou zelf nog even wachten tot er meer ervaringen zijn, een paar firmware updates e.d.

Ook moet de grootte je liggen. De Technics AZ-serie krijgt veel positieve reviews, en ik kocht de AZ60M2 in de aanbieding op Amazon, maar wat niet duidelijk werd uit de reviews was dat het grote joekels zijn! Nu was er een van de twee earbuds defect, dus geretourneerd en geld teruggevraagd.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 21-09-2024 13:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bose heeft ook een nieuw setje uit ter vervanging van de QCII. die zijn nu 200 euro. Binnenkort komen er weer Amazon days aan, misschien kun je dan even kijken wat ze daar kosten @Deathchant. Als je nog ergens de QCII kunt vinden voor een schappelijke prijs zijn die ook prima! de Ultra versie heeft immersion sound wat wel echt beter klinkt als je muziek luistert, maar geen betere ANC dan de QCII.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Frieda schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:32:
Bose heeft ook een nieuw setje uit ter vervanging van de QCII. die zijn nu 200 euro. Binnenkort komen er weer Amazon days aan, misschien kun je dan even kijken wat ze daar kosten @Deathchant. Als je nog ergens de QCII kunt vinden voor een schappelijke prijs zijn die ook prima! de Ultra versie heeft immersion sound wat wel echt beter klinkt als je muziek luistert, maar geen betere ANC dan de QCII.
Als het gaat om ANC, dan is Bose nog steeds een van de leidende merken. Maar er is geen foam voor hun nozzle, vziw. Edit: er is een Comply voor Bose nu: https://www.complyfoam.co...ultra-and-quietcomfort-ii. Ik ben zelf geen fan van foam (mijn gehoorgang wil geen wattengevoel), maar het werkt voor anderen.

De QC II is nog steeds mijn favoriet voor vliegtuig/trein.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 21-09-2024 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:04:
[...]

Als het gaat om ANC, dan is Bose nog steeds een van de leidende merken. Maar er is geen foam voor hun nozzle, vziw.

De QC II is nog steeds mijn favoriet voor vliegtuig/trein.
misschien geen foam, maar wel 5 verschillende maten dopjes en ringen. Als je de goede maat draagt voel je ze echt nauwelijks zitten, en dat vind ik persoonlijk prettiger dan foam :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Frieda schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:42:
misschien geen foam, maar wel 5 verschillende maten dopjes en ringen. Als je de goede maat draagt voel je ze echt nauwelijks zitten, en dat vind ik persoonlijk prettiger dan foam :)
Net een edit gedaan, er is wel foam voor de Bose nu ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@gambieter Je zegt dat Bose één van de leidende merken op het gebied van ANC is....Geldt dat voor in-ears of over-ears?

Toen ik de over-ear XM4 kocht heb ik de over-ear Bose QC ook beluisterd en ik vond de ANC van de XM4 toch echt (een stuk) overtuigender...Ik vond een vrij groot verschil tussen die 2 waarneembaar, en niet maar een "marginaal" verschilletje. De XM4 is bass-heavy, maar die op -5 zetten en het geluid is prima!

Helaas test je in-ears niet zomaar even vanwege hygiëne e.d.

@Frieda thanks voor de reminder. Ik zal idd even wachten dan. Sowieso verstandig, want misschien komen komende dagen nog wel meer reviews van de JBL Tour Pro 3 online.

Mocht idd blijken dat de Bose QC Ultra 95% van de JBL biedt en 100 euro (of meer) goedkoper is, dan is de Bose een betere keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Even voor de volledigheid: er zijn dus 3 varianten in-ears met ANC van Bose nu:

- De Quietcomfort II: de vorige versie (hier heb ik 2 setjes van, prima)
- De Quietcomfort: huidige "basic" versie (deze zelf nog niet getest)
- De Quietcomfort Ultra: de huidige versie met immersion mode (heb ik 1 setje van, prima en de immersion mode heeft wel meerwaarde als je het geld er voor over hebt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Deathchant schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:48:
@gambieter Je zegt dat Bose één van de leidende merken op het gebied van ANC is....Geldt dat voor in-ears of over-ears?

Toen ik de over-ear XM4 kocht heb ik de over-ear Bose QC ook beluisterd en ik vond de ANC van de XM4 toch echt (een stuk) overtuigender...Ik vond een vrij groot verschil tussen die 2 waarneembaar, en niet maar een "marginaal" verschilletje. De XM4 is bass-heavy, maar die op -5 zetten en het geluid is prima!
Zowel over-ear als earbuds, maar de earbuds zelfs meer in mijn ervaring. Ik heb een collega die geen volumeknop heeft, en de Bose zijn de enige earbuds die hem stil krijgen ;)

Met over-ears heb ik de Sony xm3 en de Bose NC700 en QC45, en de QC45 is de beste in het vliegtuig, dat is waar ik deze vooral voor gebruik. Ik heb de Sony xm5 earbuds niet gehad, wel het model daaronder (Linkbuds S), en daar waar die goed waren in het vliegtuig, vond ik ze minder goed in dagelijke gebruik/verkeer.

Maar alles hangt af van je gehoor, oren, omgevingen en verwachtingen. Er is geen beste, er is een beste voor iedereen maar die hoeft niet dezelfde te zijn :)
Frieda schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:28:
Even voor de volledigheid: er zijn dus 3 varianten in-ears met ANC van Bose nu:

- De Quietcomfort II: de vorige versie (hier heb ik 2 setjes van, prima)
- De Quietcomfort: huidige "basic" versie (deze zelf nog niet getest)
- De Quietcomfort Ultra: de huidige versie met immersion mode (heb ik 1 setje van, prima en de immersion mode heeft wel meerwaarde als je het geld er voor over hebt)
Ja, ze zijn niet best in naamgeving ;) . Er is ook nog de QuietComfort earbuds, dwz de QC1, zelfde naam als de nieuwe.

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 22-09-2024 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:12

Wildfire

Joy to the world!

Ik moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben over de nieuwe JBL Tour Pro 3. Alleen jammer dat die memory foam eartips voor geen meter passen bij mij, in die zin dat ze absoluut niet goed afsluiten wat voor de ANC een ramp is. Ik ben dus beperkt tot de siliconen variant maar die werken gelukkig echt prima. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Wildfire schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:17:
Ik moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben over de nieuwe JBL Tour Pro 3. Alleen jammer dat die memory foam eartips voor geen meter passen bij mij, in die zin dat ze absoluut niet goed afsluiten wat voor de ANC een ramp is. Ik ben dus beperkt tot de siliconen variant maar die werken gelukkig echt prima. :)
Ze zien er absoluut aantrekkelijk uit, ook met de case die voor bediening en voor doorzetten geluid kan dienen. Maar te duur voor een impulsaankoop ;) (al heb ik dat ook gezegd over de Bose QCII en toen heeft @Frieda me weten te overtuigen in dit topic :+ )

Ik ben net gaan wandelen met de Bose QC II, dat doe ik normaal met andere oordopjes. Het verschil is echt duidelijk met verkeerslawaai op een drukke weg vlakbij, met de Bose hoor je ze zo goed als niet, met de Soundcore Liberty 4NC zoeven ze en de motor is hoorbaar, met de Earfun Air Pro 4 en de Soundcore A40 hoor je de auto's wel, maar gedempt. Baas boven baas. Maar ze zitten iets minder comfortabel bij het lopen, daar ga ik toch eerder voor de andere oordopjes. Ook voor veiligheid, ik hoor liever wel iets van het verkeer :)

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 22-09-2024 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dank voor jullie ervaringen. Ik zal nog even wachten op die amazon days.
Ik zal komende weken nog wel effe slepen met de over-ear XM4.

Nogmaals, het geld boeit me niet zo. Als het 300 euro moet kosten, so be it. Maar ik wil niet zoveel geld uitgeven aan iets waarvan de eartips niet los te krijgen zijn.

Ik zie in ieder geval genoeg reviews waarbij de Bose QC ultra en Sony XM5 aan elkaar gewaagd zijn; bij de ene review komt de Bose beter uit, bij de andere de Sony, en er zijn genoeg reviews die idd aangeven dat qua ANC de Bose uiteindelijk de betere overall is, waar de Sony in de hogere frequenties nog beter ruis onderdrukt.

De specifieke brom van een vliegtuig is niet de geluidsbron waar ik het meeste mee in aanraking kom. Dat zou hooguit 1x/jaar zijn. Ik ga het vooral gebruiken in trein/bus/station/woonwerk/autoverkeer op provinciale wegen/mensen-geroezemoes zeg maar, en ik wil de muziek niet te hard moeten zetten.

Vandaar dat ik dus in eerste instantie aan de XM5 dacht, waarbij de Tour Pro 3 volgens de Tweakers quicktest bij de top 3 hoort en dus ook een optie is. Eerlijk is eerlijk: dat schermpje van de Tour Pro 3 is niet waar ik ze voor zou kopen. Over-ears zijn gewoon makkelijker uit te proberen in de winkels, in-ears/earbuds niet vanwege hygiene.
Wellicht dat Bose/Sony nog met een opvolger gaan komen komende herfst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Deathchant schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:24:
Ik zie in ieder geval genoeg reviews waarbij de Bose QC ultra en Sony XM5 aan elkaar gewaagd zijn
Klopt, samen met de Airpods Pro 2 zijn ze de top bij de meeste reviews. De Sony heeft een soort van foam eartip, en er zijn meerdere topics van mensen die dat niet fijn vinden. Heb je foam al gebruikt? Voor mij werkt het niet omdat het mijn gehoorgang irriteert en het gevoel van watten in het oor geeft, bij anderen werkt het fantastisch. Dat is iets waar je over na moet denken :)
Wellicht dat Bose/Sony nog met een opvolger gaan komen komende herfst?
Bose niet, die hebben de Ultra net uitgebracht en die doen een paar jaar over upgrades, qua xm6 is er speculatie maar dat zou dan volgend jaar worden: https://www.whathifi.com/...s-price-rumours-and-leaks

Je kunt overwegen eerst een Soundcore Liberty 4 NC of Earfun Air Pro 4 te kopen, of misschien de wat goedkopere Earfun Air 2 NC die net uit is. Dan kun je het eerst uitproberen op je reizen?

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 23-09-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

gambieter schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:01:
[...]

Klopt, samen met de Airpods Pro 2 zijn ze de top bij de meeste reviews. De Sony heeft een soort van foam eartip, en er zijn meerdere topics van mensen die dat niet fijn vinden. Heb je foam al gebruikt? Voor mij werkt het niet omdat het mijn gehoorgang irriteert en het gevoel van watten in het oor geeft, bij anderen werkt het fantastisch. Dat is iets waar je over na moet denken :)

[...]

Bose niet, die hebben de Ultra net uitgebracht en die doen een paar jaar over upgrades, qua xm6 is er speculatie maar dat zou dan volgend jaar worden: https://www.whathifi.com/...s-price-rumours-and-leaks
Ik heb nu naast mijn over-ear XM4 ook jarenlang de Shure SE215 in-ears gebruikt (had ik al in mijn eerste post aangegeven ;) ), die hebben ook foam eartips, en ik heb de large ervan. Ik heb nog een heel pak reserve schuimpjes ;) Ik vind het heel prettig: het maakt een goeie seal en ze blijven gewoon goed zitten, beter dan siliconen.

Ik slaap overigens al bijna 2 jaar met custom-made in-ears (van Pluggerz, siliconen) vanwege onze luidruchtige buren, dus die gevoelige gehoorgang heb ik tijdens de eerste 2 weken met die custom in-ears al aan kunnen wennen en heb ik nu dus totaal geen last meer van.

OK dus Sony en Bose komen allebei met niks nieuws. Dan zal ik de amazon dagen even afwachten en mijn keuze vooral op prijs baseren, aangezien je met alledrie geen miskoop doet (alhoewel ik nu stiekem wel benieuwd ben naar dat mega comfort wat iedereen bij Bose zo goed vindt ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Deathchant schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:13:
Ik slaap overigens al bijna 2 jaar met custom-made in-ears (van Pluggerz, siliconen) vanwege onze luidruchtige buren, dus die gevoelige gehoorgang heb ik tijdens de eerste 2 weken met die custom in-ears al aan kunnen wennen en heb ik nu dus totaal geen last meer van.
Lucky you! Dan is de Sony waarschijnlijk de betere keuze voor je, meer keuze van foam tips dan de JBL.
OK dus Sony en Bose komen allebei met niks nieuws. Dan zal ik de amazon dagen even afwachten en mijn keuze vooral op prijs baseren, aangezien je met alledrie geen miskoop doet (alhoewel ik nu stiekem wel benieuwd ben naar dat mega comfort wat iedereen bij Bose zo goed vindt ;) )
Dat mega comfort zal juist wel zijn dat men geen foam eartips hoeft te gebruiken. De nieuwe Airpods 4 zijn nog een stapje verder, alleen maar semi in-ear en toch wordt er geclaimd dat ze 50% van de ANC halen van de Airpods 2 Pro. Maar ja, het blijven semi in-ears, dus buitensluiten is gewoon moeilijker. Ik heb de Samsung Galaxy Live en daar werkt de ANC gewoon niet (alleen meer bas), en de Edifier W320TN waar het een beetje werkt. Comfortabel, dat wel, maar onvoldoende voor mijn doel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

gambieter schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:35:
[...]

Lucky you! Dan is de Sony waarschijnlijk de betere keuze voor je, meer keuze van foam tips dan de JBL.

[...]

Dat mega comfort zal juist wel zijn dat men geen foam eartips hoeft te gebruiken. De nieuwe Airpods 4 zijn nog een stapje verder, alleen maar semi in-ear en toch wordt er geclaimd dat ze 50% van de ANC halen van de Airpods 2 Pro. Maar ja, het blijven semi in-ears, dus buitensluiten is gewoon moeilijker. Ik heb de Samsung Galaxy Live en daar werkt de ANC gewoon niet (alleen meer bas), en de Edifier W320TN waar het een beetje werkt. Comfortabel, dat wel, maar onvoldoende voor mijn doel :)
Ja heb ik dan wel geluk mee inderdaad. Maar ja, het ene merk is het andere niet qua eartips he. Ik was vooral impressed van de quicktest van Tweakers waarbij duidelijk geformuleerd werd dat de ANC (i.c.m. schuimen eartips) de beste van ze allemaal was en dat het geluid ook nog eens uitstekend was. Dus ik dacht "dit is een win-win voor me".

Maar ja, JBL heeft van allerlei modellen wél reserve eartips te koop, maar van de Tour Pro 3 niet....Misschien is dat wel omdat het nu nog allemaal net nieuw is en in de loop van de tijd nog moet uitkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Deathchant schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:39:
Maar ja, JBL heeft van allerlei modellen wél reserve eartips te koop, maar van de Tour Pro 3 niet....Misschien is dat wel omdat het nu nog allemaal net nieuw is en in de loop van de tijd nog moet uitkomen?
Ja, dat speelt zeker mee. Je zou de redacteur die de review schreef kunnen vragen om een foto van de nozzle zonder eartips/foam. Dan weet je of het een erg afwijkende is. Verder heeft @Wildfire ze hier, misschien kan die een foto plaatsen en heeft hij andere dopjes ter vergelijking?

Als ik deze video van JBL bekijk, zijn het gewoon vergelijkbare nozzles met de JBL Live Pro 2, en daar zijn Comply foam tips voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

gambieter schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:44:
[...]

Ja, dat speelt zeker mee. Je zou de redacteur die de review schreef kunnen vragen om een foto van de nozzle zonder eartips/foam. Dan weet je of het een erg afwijkende is. Verder heeft @Wildfire ze hier, misschien kan die een foto plaatsen en heeft hij andere dopjes ter vergelijking?

Als ik deze video van JBL bekijk, zijn het gewoon vergelijkbare nozzles met de JBL Live Pro 2, en daar zijn Comply foam tips voor te krijgen.
Ja precies, misschien wilt Wildfire dat delen met ons? Maar goed, voor Sony en Bose zijn die Comply foams ook te vinden (ik las dat de Sony meegeleverde "foams" niet altijd even comfy waren....).

EDIT: ik heb Sjef Weller (reviewer) even een DM gestuurd. Wellicht wordt de review nog wel aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 23-09-2024 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Deathchant schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:57:
[...]

Ja precies, misschien wilt Wildfire dat delen met ons? Maar goed, voor Sony en Bose zijn die Comply foams ook te vinden (ik las dat de Sony meegeleverde "foams" niet altijd even comfy waren....).

EDIT: ik heb Sjef Weller (reviewer) even een DM gestuurd. Wellicht wordt de review nog wel aangepast.
Ik heb hier wel het e.e.a. ter vergelijking :P

Bowers & Wilkins Pi7 S2, LG Tone Free T90, Bose QuietComfort Earbuds II, Final ZE8000, Sony WF-1000XM5, Bose QuietComfort Ultra Earbuds, Bowers & Wilkins Pi8 en natuurlijk de JBL Tour Pro 3.

Ja complete onzinnige overkill. Elke keer op zoek naar beter, bovenstaand is ook de volgorde dat ik ze ooit aangeschaft heb. :P

Ik zal zo eens een fotootje maken van de Tour Pro 3 zonder eartips.

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 23-09-2024 17:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Wildfire schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:37:
Ik heb hier wel het e.e.a. ter vergelijking :P

Bowers & Wilkins Pi7 S2, LG Tone Free T90, Bose QuietComfort Earbuds II, Final ZE8000, Sony WF-1000XM5, Bose QuietComfort Ultra Earbuds, Bowers & Wilkins Pi8 en natuurlijk de JBL Tour Pro 3.

Ja complete onzinnige overkill. Elke keer op zoek naar beter, bovenstaand is ook de volgorde dat ik ze ooit aangeschaft heb. :P

Ik zal zo eens een fotootje maken van de Tour Pro 3 zonder eartips.
Ik ken het gevoel :+ . Op mijn bureau op het werk liggen nu Soundcore Sport X20 en Space A40, JBL Live Pro 2, Earfun Air Pro 4, Edifier W320TN en 1More Evo, en een gevonden merkloos setje dat nog niemand geclaimd heeft. Zie ook gambieter in "[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)" ;)

Vind je de Tour Pro 3 qua ANC beter dan de Bose en Sony, of vergelijkbaar?

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 23-09-2024 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

gambieter schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:28:
[...]

Ik ken het gevoel :+ . Op mijn bureau op het werk liggen nu Soundcore Sport X20 en Space A40, JBL Live Pro 2, Earfun Air Pro 4, Edifier W320TN en 1More Evo, en een gevonden merkloos setje dat nog niemand geclaimd heeft. Zie ook gambieter in "[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)" ;)

Vind je de Tour Pro 3 qua ANC beter dan de Bose en Sony, of vergelijkbaar?
De Sony's zijn hier niet in gebruik, ook met aftermarket eartips krijg ik die dingen gewoon niet goed afsluitend waardoor ANC voor geen meter werkt...

De Tour Pro 3 heb ik nog maar een paar dagen in gebruik, maar ik zou zeggen dat ze op zijn minst de Bose QuietComfort Ultra Earbuds evenaren en ik neig ernaar om te zeggen dat ze zelfs nèt een tikje beter zijn -- afhankelijk van hoe goed ze je oren kunnen afsluiten natuurlijk. Met de XL siliconen eartips gaat het hier prima. De foam eartips, die nog beter zouden zijn voor ANC, werken hier voor geen meter, ik krijg daar gewoonweg in zijn geheel geen goede afsluiting mee.

Oh -- en zoals alle earbuds met spatial audio, ik vind het waardeloos en gebruik het niet. Zowel bij films als muziek is het zeker geen vooruitgang, ook niet met de JBL Pro Tour 3.

@Deathchant

Kreeg ze zo 1-2-3 niet veel beter op de foto maar hoop dat het duidelijk genoeg is zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/oortje1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/oortje2.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 23-09-2024 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Wildfire schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:36:
De Sony's zijn hier niet in gebruik, ook met aftermarket eartips krijg ik die dingen gewoon niet goed afsluitend waardoor ANC voor geen meter werkt...
Dat is waarom ik die nooit heb begeerd.
De Tour Pro 3 heb ik nog maar een paar dagen in gebruik, maar ik zou zeggen dat ze op zijn minst de Bose QuietComfort Ultra Earbuds evenaren en ik neig ernaar om te zeggen dat ze zelfs nèt een tikje beter zijn -- afhankelijk van hoe goed ze je oren kunnen afsluiten natuurlijk. Met de XL siliconen eartips gaat het hier prima. De foam eartips, die nog beter zouden zijn voor ANC, werken hier voor geen meter, ik krijg daar gewoonweg in zijn geheel geen goede afsluiting mee.
Klinkt goed. Dat zal de keuze voor @Deathchant moeilijker maken!

Kreeg ze zo 1-2-3 niet veel beter op de foto maar hoop dat het duidelijk genoeg is zo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er inderdaad hetzelfde uit qua formaat en vorm e.d. als de JBL Live Pro 2. Dan is de kans groot dat er compatibele Comply's e.d. zijn. Dit is de nozzle van de JBL Live Pro 2 met daarnaast een Spinfit omni eartip (medium size).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRe1DAMGCEnCgbSIPBVh7Xz8-Sk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mbywB3hN60hU7VNI1yjiKFXp.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 23-09-2024 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
@Wildfire Mooie collectie! :) Hoe zitten de JBLs vast in je oor als ik vragen mag? Ik zie op de foto niet echt iets speciaals zoals Bose dat heeft met de ringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Frieda schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:49:
@Wildfire Mooie collectie! :) Hoe zitten de JBLs vast in je oor als ik vragen mag? Ik zie op de foto niet echt iets speciaals zoals Bose dat heeft met de ringen?
De JBL's krijgen het voor elkaar met enkel die eartips. De Bose's hebben inderdaad nog zo'n ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hehe, jullie hebben gewoon allebei last van G.A.S. :D

Bedankt voor de foto's en jullie ervaring. Tja, als Bose en JBL vergelijkbaar zijn qua ANC, dan neig ik toch naar de JBL, vanwege de LDAC highres audio (heb ik nu met de Sony XM4 ook)....Then again, zou ik het missen....?
@Wildfire vind je qua comfort de Bose fijner dan de JBL?

Ik zal vast en zeker ook wel met siliconen tips uit de voeten kunnen denk ik. Eerst eens datgene wat standaard erbij komt proberen. Ik kan immers altijd nog die Comply dingen bijkopen.

Misschien kan ik je wel "helpen" door een setje over te kopen mocht ik voor de Bose QC ultra gaan of voor de Sony ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 23-09-2024 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Deathchant schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:13:
Hehe, jullie hebben gewoon allebei last van G.A.S. :D
Wat is G.A.S.?
Bedankt voor de foto's en jullie ervaring. Tja, als Bose en JBL vergelijkbaar zijn qua ANC, dan neig ik toch naar de JBL, vanwege de LDAC highres audio (heb ik nu met de Sony XM4 ook)....Then again, zou ik het missen....?
Zie de video in gambieter in "[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)" LDAC is een batterijvreter en vereist een goede verbinding, maar of het echt beter klinkt hangt van veel andere omstandigheden af ;) . De Bose klinken zeker zo goed als de LDAC earbuds, Bose doet heel erg aan sound processing. Ik heb LDAC uitgeschakeld op mijn Soundcores omdat het de batterijduur flink verminderde, en de JBLs zonder LDAC klinken goed met AAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Deathchant schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:13:

De JBL's heb ik nog maar een paar dagen en tot nu kan ik zeggen dat ze prima zitten. Die van Bose ook. Geen klachten hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@gambieter G.A.S. = gear acquiry syndrome ;)
Ok dus LDAC hoeft niet perse een reden te zijn om te prioritiseren.
Ok ik laat het even marineren ;) Amazon dagen zijn toch zo hier en als ik dat mis dan is er nog steeds black friday.
@Wildfire
Collega van me heeft de Sony XM4 en hij is absoluut niet tevreden over de eartips....Nou zouden die wel heel wat beter zijn op de XM5, maar goed. Als beiden gewoon goed zitten, dan geloof ik 't wel. Alleen heeft de Bose geen multipoint lees ik...dus als ik van telefoon naar laptop wil gaan dan moet ik dus een disconnect op het ene apparaat doen en een connect naar t andere....op zich kan ik daar wel mee leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dit is misschien wel nuttig voor je, gisteren gepubliceerd:

Aaron X vergelijkt de WF-1000xm5, Samsung Pro3, Bose QC Ultra, Bose QC (de nieuwe, genaamd 2nd gen) en de Apple Airpods Pro 2.

Multipoint en Bose is een beetje onduidelijk, de Bose QC II earbuds heeft het maar er wordt soms nog steeds geclaimd dat het afwezig is.

• Frieda
  • Niet online
ik vind multipoint bij de Bose setjes niet zo lekker werken inderdaad. het is een beetje hit & miss, soms werkt het en soms loopt de hele boel vast. bij telefoons werkt het wel goed maar mijn werklaptop disconnect vaak en dan kan ik niet automatisch terugswitchen. maar dat ligt ook deels aan mijn laptop.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Sjef Weller kwam nog bij me in de lucht: de JBL Tour Pro 2 eartips passen gewoon op de JBL Tour Pro 3 en vice versa. Goed nieuws dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04 20:09
Ik ben aan het oriënteren voor wat nieuws. Ik heb nu de WF1000XM3 van Sony maar dat is op de fiets niet te doen met het windgeruis, dus ik zoek in-ears waarbij het wel acceptabel is.
Ik heb ook de WH-1000XM4 in bezit waarbij het wel gaat met fietsen maar dat is zo'n kolossaal ding naar mijn mening dat ik hem daarom vaak toch laat liggen.
Waar ik nu voor namelijk naar kijk zijn de o.a. JBL tour 3, Pixel buds 2 pro en de toch ook de Sony WF1000XM5. Toevallig iemand hier met deze in-ears en ook (25km per uur) fietst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Snoekebeest schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:58:
Ik ben aan het oriënteren voor wat nieuws. Ik heb nu de WF1000XM3 van Sony maar dat is op de fiets niet te doen met het windgeruis, dus ik zoek in-ears waarbij het wel acceptabel is.
Ik heb ook de WH-1000XM4 in bezit waarbij het wel gaat met fietsen maar dat is zo'n kolossaal ding naar mijn mening dat ik hem daarom vaak toch laat liggen.
Waar ik nu voor namelijk naar kijk zijn de o.a. JBL tour 3, Pixel buds 2 pro en de toch ook de Sony WF1000XM5. Toevallig iemand hier met deze in-ears en ook (25km per uur) fietst?
Wind noise reduction (WNR) is best wel moeilijk voor ANC earbuds, de microfoons pikken de windgeluiden op en versterken die. Veel van de WNR settings op earbuds verminderen de ANC sterkte om die effecten te verminderen, en proberen de muziek te versterken. Dat is een setting die je hebt op de Earfun en 1More earbuds, het is daar een aparte ANC setting (maximaal, balanced, wnr). Soundcore doet dat anders, WNR is een aparte setting, niet gekoppeld aan de ANC instelling en dat werkt in mijn ervaring beter dan de WNR oplossingen van Earfun en 1More.

Ik fiets zelf met de Soundcore Sport X20, die hebben WNR en met de Spinfit Omni eartips werkt dat erg goed. Die hebben oorhaakjes waardoor ze stabiel zitten en niet uit mijn oor kunnen vallen.

Even out of the box denken: op de fiets is geluidskwaliteit niet het belangrijkste, zeker niet met wind, waarom dan hele dure earbuds kopen? Ik zou eerder een extra setje kopen dat daar goed voor is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Soundcore heeft de Liberty 4 Pro uitgebracht. Dat is niet de opvolger van de 4 NC of de 4, maar van de Liberty 3 Pro, een stemless ontwerp. Ze hebben echter de steeltjes format van de 4 NC serie gebruikt. De case heeft nu bediening, zoals JBL, al is het minder geraffineerd. Ze kosten $130/£130, weet niet wat de euro kosten zijn. Heeft pinch controls en je kunt je vinger over de steel schuiven voor volume. Er zijn dual drivers voor beter geluid, allerlei (nutteloze) gadgets zoals hartslagmeter. en een luchtdruk adaptatie voor ANC in het vliegtuig (heeft mijn Sony XM3 koptelefoon ook). IPX5 rating.

Wat goed is, is dat de nozzle weer normaal formaat is en dus veel makkelijker met andere eartips kan worden gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wl5WJ_JWUj87vCphq2nuR44iBPY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7fFxgcUBcBOcOvQ55yKctBrB.webp?f=user_large

Wat reviews:
Soundguys review
Picky Audio: YouTube: Soundcore Liberty 4 Pro (RANKED against 28 Earbuds)
Aaron X: YouTube: Soundcore Liberty 4 Pro Review vs the REST! 🤔 (Nothing, Earfun)

Als ik het zo bekijk is het echter geen echte verbetering. De ANC is bij Aaron X eerder slechter dan de Liberty 4 NC, geluid is iets beter maar de case e.d. zijn het extra geld niet echt waard. De bediening lijkt me wel veel beter, maar dat is ook geen £130 waard.

Dat is de adviesprijs, maar eens aankijken hoe die zich ontwikkelen gaat :)

[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 04-10-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:57

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Knoop doorgehakt en de Soundcore Space A40 besteld. Ik heb de blauwe uitvoering. Weer eens wat anders dan zwart of wit.
Als het goed is worden ze vandaag geleverd. Zal met de tijd mijn ervaring ermee delen.

[ Voor 21% gewijzigd door Sepp14 op 10-10-2024 11:07 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik had gehoopt op een Sony of JBL deal in de Amazon Prime days, maar helaas....Dan wacht ik tot Black Friday, want er zijn nog steeds niet meer reviews van de JBL Tour Pro 3 bijgekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Deathchant schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:27:
Ik had gehoopt op een Sony of JBL deal in de Amazon Prime days, maar helaas....Dan wacht ik tot Black Friday, want er zijn nog steeds niet meer reviews van de JBL Tour Pro 3 bijgekomen....
Bij Amazon-UK deed men wel alsof er aanbiedingen waren van Sony, maar de prijzen zijn hetzelfde als de weken ervoor... Ik zou geen aanbiedingen van de ultra-nieuwe buds verwachten, ook niet op Black Friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-04 21:12
Ik vind veel lovende recensies over DunRock bubble maar hier in topic vind ik er niks van terug. Niemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
superiscch schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:33:
Ik vind veel lovende recensies over DunRock bubble maar hier in topic vind ik er niks van terug. Niemand ervaring mee?
Nog nooit van gehoord. Er zijn zat "naamloze" merken die opkomen en weer verdwijnen. Je zult ze uit moeten proberen, iemand moet het risico nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-04 21:12
gambieter schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:40:
[...]

Nog nooit van gehoord. Er zijn zat "naamloze" merken die opkomen en weer verdwijnen. Je zult ze uit moeten proberen, iemand moet het risico nemen :)
Op bol hebben ze bijna 600 reviews, via Google vind je er ook wel wat.

Ik was eigenlijk op zoek naar reviews over de JBL Tour pro 2 en kwam deze tegen 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Wel handig voor de Soundcore geinteresseerden: YouTube: Soundcore Liberty Compared (4 Pro vs 4NC vs 4 vs 3 Pro)

Picky Audio vergelijkt de Liberty 3 Pro, Liberty 4, Liberty 4 NC en de nieuwe Liberty 4 Pro. Evolutie, geen revolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-04 16:11
gambieter schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:16:
Ik fiets zelf met de Soundcore Sport X20, die hebben WNR en met de Spinfit Omni eartips werkt dat erg goed. Die hebben oorhaakjes waardoor ze stabiel zitten en niet uit mijn oor kunnen vallen.
Werkt de transparency mode op de X20 een beetje fatsoenlijk?
Ik zoek een nieuw setje in-ears waarbij ik me tijdens hardlopen (en evt WW fietsen) ook nog enigszins bewust ben van het verkeer. En die natuurlijk goed blijven zitten met hardlopen.
Wil geen open-ear want die heeft weer teveel nadelen mbt geluidskwaliteit met name gebrek van de lage tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Mainuz schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:03:
Werkt de transparency mode op de X20 een beetje fatsoenlijk?
Ik zoek een nieuw setje in-ears waarbij ik me tijdens hardlopen (en evt WW fietsen) ook nog enigszins bewust ben van het verkeer. En die natuurlijk goed blijven zitten met hardlopen.
Wil geen open-ear want die heeft weer teveel nadelen mbt geluidskwaliteit met name gebrek van de lage tonen.
Dit is de Picky Audio review: YouTube: WOW! Soundcore Sport X20 (VS the BEST Workout Earbuds)

Ik heb net de X20 even in transparency mode gezet. Het werkt, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal over de transparency mode. Ik gebruik het nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

gambieter schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:32:
[...]

Bij Amazon-UK deed men wel alsof er aanbiedingen waren van Sony, maar de prijzen zijn hetzelfde als de weken ervoor... Ik zou geen aanbiedingen van de ultra-nieuwe buds verwachten, ook niet op Black Friday.
Hmmm jammer....Maar goed, ik heb niet perse haast, dus ik kan wachten op wat meer reviews. De textuele reviews die ik lees, zijn toch wel anders dan die van Tweakers.net...Die laatste is vooral zeer lovend en positief, en noemt zelfs dat het Sony en Bose verslaat qua geluidskwaliteit én ANC, waar andere reviewers zeggen dat ze "mee kunnen gaan met de rest".

De Bose QC Ultra wordt over het algemeen als beste beschouwd qua ANC (buiten de tweakers review dan), maar ik hoor en lees ook reviews over dat de Bose een soort van ruis- of sisgeluid maken bij de ANC, en dat bij de Bose wel vaker uitvalt...Dus alle opties (Bose, Sony, JBL) liggen nog open ;) De Sony's koop ik alleen als ik echt goeie foam eartips ervoor kan krijgen (collega heeft een XM4 en die foamtips waren echt aant afbrokkelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldo vivaldi
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:25
Snoekebeest schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:58:
Ik heb de JBL tour 3 nu een paar dagen en met ANC uit heb ik geen last van windgeruis tijdens het fietsen (25km/h). Met ANC aan is het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
ronaldo vivaldi schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:52:
Ik heb de JBL tour 3 nu een paar dagen en met ANC uit heb ik geen last van windgeruis tijdens het fietsen (25km/h). Met ANC aan is het niet te doen.
Hm, dat is hetzelfde als met de JBL Live Pro 2. Dan hebben ze dat nog steeds niet opgelost, blunder van JBL.

Dit zou een verplicht onderdeel van tests en reviews moeten zijn bij ANC headphones en earbuds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldo vivaldi
gambieter schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:22:
[...]

Hm, dat is hetzelfde als met de JBL Live Pro 2. Dan hebben ze dat nog steeds niet opgelost, blunder van JBL.

Dit zou een verplicht onderdeel van tests en reviews moeten zijn bij ANC headphones en earbuds.
De ANC is wel dermate goed dat ik mij daarmee niet in het verkeer durf te begeven. Dus ik kan er wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
ronaldo vivaldi schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:02:
[...]

De ANC is wel dermate goed dat ik mij daarmee niet in het verkeer durf te begeven. Dus ik kan er wel mee leven.
zit er een transparency mode op eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Frieda schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:23:
zit er een transparency mode op eigenlijk?
dat is standaard. Alleen krijg je dan vaak een versterkt/vervormd geluid van buiten, zeker in verkeer, zou ik niet graag horen. Dan liever ANC uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:45:
[...]

dat is standaard. Alleen krijg je dan vaak een versterkt/vervormd geluid van buiten, zeker in verkeer, zou ik niet graag horen. Dan liever ANC uit?
bij Bose heb je alleen maar digitale transparency als je de ANC uitzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Frieda schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:48:
bij Bose heb je alleen maar digitale transparency als je de ANC uitzet ;)
Dat was dan ook een van de klachten over Bose, dat de ANC niet uitkon, alleen op 0 kon worden gezet ;)

Andere merken doen wel transparancy. In de JBL Tour Pro 3 review op de Frontpage wordt gezegd dat de Tranparancy erg goed is, maar ik weet niet of dat in verkeer getest is.

Ik heb de Bose QC II vorige week weer eens in het vliegtuig vergeleken met de Soundcore Sport X20 en de Earfun Air Pro 4, en die zijn zo matig in vliegtuigen vergeleken met de Bose.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 14-10-2024 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:02:
[...]

Dat was dan ook een van de klachten over Bose, dat de ANC niet uitkon, alleen op 0 kon worden gezet ;)

Andere merken doen wel transparancy. In de JBL Tour Pro 3 review op de Frontpage wordt gezegd dat de Tranparancy erg goed is, maar ik weet niet of dat in verkeer getest is.

Ik heb de Bose QC II vorige week weer eens in het vliegtuig vergeleken met de Soundcore Sport X20 en de Earfun Air Pro 4, en die zijn zo matig in vliegtuigen vergeleken met de Bose.
wat is er dan mis met digitale transparency? als je het helemaal uit zou zetten zou je toch je oren afgesloten hebben door de doppen en sowieso minder horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldo vivaldi
gambieter schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:02:
[...]

De ambient aware modus werkt inderdaad prima, maar ook hiermee heb ik last van windgeruis of de fiets. Alleen als ik anc uitzet heb ik er geen last van. Zal morgen eens testen met de schuimrubberen tips.

Nb Auracast werkt echt fantastisch!

[ Voor 6% gewijzigd door ronaldo vivaldi op 14-10-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Frieda schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:46:
wat is er dan mis met digitale transparency? als je het helemaal uit zou zetten zou je toch je oren afgesloten hebben door de doppen en sowieso minder horen?
Als ik de omgeving wil horen, dan doe ik mijn oordopjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 22:38
Sepp14 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:27:
Knoop doorgehakt en de Soundcore Space A40 besteld. Ik heb de blauwe uitvoering. Weer eens wat anders dan zwart of wit.
Als het goed is worden ze vandaag geleverd. Zal met de tijd mijn ervaring ermee delen.
Zelf gebruik ik al jaren over-ear (JBL) maar door overmatig gebruik krijg ik door het klemmen hoofdpijn.

Daarom een setje in-ear erbij om af te wisselen. In de zoektocht naar in-ear kom ik deze inderdaad regelmatig tegen. Voor mij is het wel belangrijk GEEN gezeik te hebben met pairing op zowel smartphone als desktop. Daarom wil vind ik fast pairing wel belangrijk.

Van de A40 vind ik niet dat ze dit hebben, is dat correct dat deze geen fast pairing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:57

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Galactic schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:29:
[...]

Zelf gebruik ik al jaren over-ear (JBL) maar door overmatig gebruik krijg ik door het klemmen hoofdpijn.

Daarom een setje in-ear erbij om af te wisselen. In de zoektocht naar in-ear kom ik deze inderdaad regelmatig tegen. Voor mij is het wel belangrijk GEEN gezeik te hebben met pairing op zowel smartphone als desktop. Daarom wil vind ik fast pairing wel belangrijk.

Van de A40 vind ik niet dat ze dit hebben, is dat correct dat deze geen fast pairing hebben?
Gebruik ze alleen met telefoon. Haal ze uit de case, in mijn oor en zet de muziek aan. En ze doen het altijd. Geen gezeik met dat ze niet connecten.
Als dat het is wat je bedoelt. Telefoongesprekken zijn ook goed, ik ben helder te verstaan.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 22:38
Sepp14 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:32:
[...]

Gebruik ze alleen met telefoon. Haal ze uit de case, in mijn oor en zet de muziek aan. En ze doen het altijd. Geen gezeik met dat ze niet connecten.
Als dat het is wat je bedoelt. Telefoongesprek zijn ook goed, ben helder te verstaan.
Het zou ook aan mijn huidige telefoon kunnen liggen hoor, maar mijn over-ear 1 op de 10 keer dagen koppelt die niet (vaak in de drukke morgend, altijd op het verkeerde moment natuurlijk) en dan is het een gedoe om hem verbonden te krijgen. Ik denk niet dat wat jij bedoelt de fast pairing is. Dan lijk ik toch vaak bij een Sony of JBL uit te komen, daar staat het op de productpagina vermeld.

JBL Live Pro 2 TWS zit ik het meeste naar te kijken, kan ik momenteel aankopen voor 71 euro. Alleen die glossy stick staat me tegen, en dat is puur de looks inderdaad, maar ik ben "alergisch" voor hoogglans. Om die reden zou ik naar de "Tune" serie kijken heeft negens hoogglans, maar dan zou ik voor een "downgrade" meer gaan betalen, aangezien ik deze niet zo scherp geprijsd kan aankopen :D

Is het effectief hoogglans of semi-hoogglans, niet altijd goed te zien op videos dat ik heb gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 15:54

BLACKfm

o_O

Ik heb net de tour 3 aangeschaft voor 240 euro bij JBL. Je zou kunnen vragen binnen je vriendenkring of zij een ING rekening hebben, dan kunnen ze met rentepunten een 20% kortingscode aanvragen voor 1000 rentepunten.

Ik weet niet welke prijzen je verwacht had bij prime days of gaat verwachten bij Black friday e.d., maar 60 euro korting zal je daar vast niet zo snel vinden ;).

(Als ik iets van JBL wil hebben dan kijk ik eigenlijk altijd eerst bij de rentepunten winkel van ING of ze het hebben, daar is het vaak goedkoper dan elders. En anders dus de 20% kortingscode, die hebben ze al jáááren)

[ Voor 14% gewijzigd door BLACKfm op 15-10-2024 13:28 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

BLACKfm schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:25:
[...]

Ik heb net de tour 3 aangeschaft voor 240 euro bij JBL. Je zou kunnen vragen binnen je vriendenkring of zij een ING rekening hebben, dan kunnen ze met rentepunten een 20% kortingscode aanvragen voor 1000 rentepunten.

Ik weet niet welke prijzen je verwacht had bij prime days of gaat verwachten bij Black friday e.d., maar 60 euro korting zal je daar vast niet zo snel vinden ;).

(Als ik iets van JBL wil hebben dan kijk ik eigenlijk altijd eerst bij de rentepunten winkel van ING of ze het hebben, daar is het vaak goedkoper dan elders. En anders dus de 20% kortingscode, die hebben ze al jáááren)
Oh ja ik dacht gewoon dat er (zoals dat normaliter wel vaker is op BF) zo'n beetje álle elektronica met korting te krijgen zal zijn, zo ook de JBL Tour Pro 3. Die rentepunten is idd wellicht een optie (kep ook ING). Ik hoop alleen dat er wat meer uitgebreidere reviews uitkomen (vergelijkingen met XM5 en Bose QC Ultra), aangezien ze al bijna 2 maanden te krijgen zijn. Alle losse reviews die er zijn schetsen een ander beeld dan de T.net quickreview...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Laatst online: 24-04 10:59
Deathchant schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:37:
[...]

Oh ja ik dacht gewoon dat er (zoals dat normaliter wel vaker is op BF) zo'n beetje álle elektronica met korting te krijgen zal zijn, zo ook de JBL Tour Pro 3. Die rentepunten is idd wellicht een optie (kep ook ING). Ik hoop alleen dat er wat meer uitgebreidere reviews uitkomen (vergelijkingen met XM5 en Bose QC Ultra), aangezien ze al bijna 2 maanden te krijgen zijn. Alle losse reviews die er zijn schetsen een ander beeld dan de T.net quickreview...
Ik lift even een stukje mee op dit. Ik ben ook aan het kijken voor in-ears en twijfel ook tussen deze drie. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Bose omdat ik al goede ervaringen heb met dit merk. Over de Sony lees ik wat batterijproblemen en over de JBL lees je inderdaad nog niet bijzonder veel, zeker geen vergelijken inderdaad met Sony en/of Bose.
Volgens mij kan je geen echt foute keus maken met één van deze drie maar ben er nog niet over uit :-)

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Deathchant schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:37:
[...]

Oh ja ik dacht gewoon dat er (zoals dat normaliter wel vaker is op BF) zo'n beetje álle elektronica met korting te krijgen zal zijn, zo ook de JBL Tour Pro 3. Die rentepunten is idd wellicht een optie (kep ook ING).
Er zal vast wel korting zijn, maar verwacht je dat die t.o.v. retail (€300) veel meer zal zijn dan die 20% via de ING.

Dat je nog wacht op meer reviews kan, maar als je niet meer vind dan zullen er vast ook wel niet meer komen.

De 'Quicktest' van tweakers laat volgens mij met bepaalde objectieve geluidstesten een redelijk goed beeld zien. De rest van wat ik allemaal voorbij heb zien komen praten gewoon over generieke eigenschappen en wat de reviewer zelf wel goed of niet goed vond klinken. Die ervaring laat ik toch liever aan mijn eigen oren over moet ik zeggen. Als het niet zou bevallen kan het gewoon weer retour.

[ Voor 4% gewijzigd door BLACKfm op 16-10-2024 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Black Friday is goed voor aanbiedingen als er nieuwe modellen uitkomen. Ik kocht mijn Sony MDR-1000x op BF 2017, een paar maanden eerder was de opvolger uitgekomen (WH-1000xm2). Je zult dus eerder aanbiedingen krijgen op de Tour Pro 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

martin484 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:39:
[...]

Ik lift even een stukje mee op dit. Ik ben ook aan het kijken voor in-ears en twijfel ook tussen deze drie. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Bose omdat ik al goede ervaringen heb met dit merk. Over de Sony lees ik wat batterijproblemen en over de JBL lees je inderdaad nog niet bijzonder veel, zeker geen vergelijken inderdaad met Sony en/of Bose.
Volgens mij kan je geen echt foute keus maken met één van deze drie maar ben er nog niet over uit :-)
BLACKfm schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:46:
[...]

Er zal vast wel korting zijn, maar verwacht je dat die t.o.v. retail (€300) veel meer zal zijn dan die 20% via de ING.

Dat je nog wacht op meer reviews kan, maar als je niet meer vind dan zullen er vast ook wel niet meer komen.

De 'Quicktest' van tweakers laat volgens mij met bepaalde objectieve geluidstesten een redelijk goed beeld zien. De rest van wat ik allemaal voorbij heb zien komen praten gewoon over generieke eigenschappen en wat de reviewer zelf wel goed of niet goed vond klinken. Die ervaring laat ik toch liever aan mijn eigen oren over moet ik zeggen. Als het niet zou bevallen kan het gewoon weer retour.
Ik reageer even op jullie beiden ;)
Wat ik lees/hoor tot nu toe:

JBL Tour Pro 3
- ANC: nieuwe koning (T.net), maar andere reviews zeggen dat het zich kan "gewoon" kan meten met de Sony & Bose
- Geluidskwaliteit: overstijgt de Sony én Bose (T.net), maar andere reviews zeggen dat het zich kan meten met de Sony & Bose
- Comfort: zeer goed (T.net), maar andere reviews zeggen dat het gewoon goed is, met soms wat gefreubel om het goed te krijgen, en dat de foamtips niet altijd even prettig zitten.

Sony XM5
- ANC: uitstekend, maar of ze de Bose overstijgen of net niet is praktisch 50-50 in reviews. Sony zou meer high frequency eruit filteren (maar komt door foamtips, die je voor de Bose natuurlijk ook kunt kopen)
- Geluidskwaliteit: on par met Bose, alleen minder bass-heavy (of niet, beetje 50-50 wat reviews zeggen)
- Comfort: scoort wat minder qua comfort, zowel de fit alswel de kwaliteit van de foamtips

Bose QC Ultra
- ANC: uitstekend, maar of ze de Sony overstijgen of net niet is praktisch 50-50 in reviews. Bose zou meer mid & low frequency eruit filteren en bij sommige reviews zou de ANC een sissend geluid produceren, maar ook niet alle reviews zeggen dat...
- Geluidskwaliteit: on par met Sony, alleen wat bass-heavy (of niet, beetje 50-50 wat reviews zeggen)
- Comfort: meest comfortabel qua pasvorm en ook eartips (consistent over bijna alle reviews)

Verder las ik dat gebruikers vaak issues hebben met uitvallende (connectie, niet fysiek) oortjes bij de Bose.

Ik snap dat je idd zelf moet proberen, maar ja, in-ears kun je niet in de mediamarkt passen/proberen.

Ik zoek dus nog meer ervaringen met die JBL als het gaat om ANC en mogelijke bijgeluiden, mogelijke connection issues en het comfort t.o.v. Sony.
Ik kijk vooral naar ANC en het comfort, dat moet echt gewoon goed zijn. Op de 2e plaats kijk ik naar de geluidskwaliteit (die is met elke app die de fabrikant meelevert wel wat te tweaken, het minste bij Bose als ik het goed begrijp) en dáárna pas naar overige features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Ik mengde mij alleen maar in de 'discussie' vanwege de mogelijke aanbiedingsprijs voor de JBL :).

Maar wat betreft comfort ga ik het meemaken, ze komen vanmiddag/vanavond binnen met DHL. Ik kan hooguit mijn ervaring delen.

Ik heb momenteel de Samsung Buds Pro (eerste generatie) en die bevallen mij op zich prima. Stoor mij er alleen aan dat die na een uurtje of 4 de geest geven en dat ik in het rechteroor vaak het siliconen dopje nog in mijn oor heb zitten als ik ze snel moet uitdoen omdat iemand mij wat vraagt.
Die ANC (voor zover die A er in zit) vind ik veel te mager voor een kantooromgeving. Als ik niks luister (overgang tussen muzieknummers) hoor ik ondertussen gewoon de radio op de achtergrond of die bellende collega.
Comfort is key, maar voor de rest verwacht ik alleen maar vooruitgang. Een snelle zoektocht brengt mij voor de gevestigde merken niet snel onder de 200 euro en de nieuwe JBL Tour 3 Pro was na 5 minuten reviews kijken voor 240 euro een nobrainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
@Deathchant je bent het veel te ver aan het doordenken. Geen enkele set earbuds is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
gambieter schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:39:
@Deathchant je bent het veel te ver aan het doordenken. Geen enkele set earbuds is perfect.
Idd! En elk oor (en hersens/zenuwstelsel) is ook weer anders qua vorm en “gedrag”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
de Boses hebben inderdaad white noise als de ANC aanstaat, sissen zou ik het niet willen noemen. Het klinkt meer als de achtergrondkraak van een LP. Zodra je gaat bellen of muziek luisteren is de white noise niet meer te horen. Persoonlijk stoor ik me er niet aan, na een halve minuut valt het me al niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Frieda schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:32:
de Boses hebben inderdaad white noise als de ANC aanstaat, sissen zou ik het niet willen noemen. Het klinkt meer als de achtergrondkraak van een LP. Zodra je gaat bellen of muziek luisteren is de white noise niet meer te horen. Persoonlijk stoor ik me er niet aan, na een halve minuut valt het me al niet meer op.
De Bose QC II hebben dat ook. Aangezien ik altijd muziek aan heb staan merk ik het niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Nou, gezien ik dan nu de JBL Tour 3 oortjes in heb gehad vallen mij een paar dingen op:

- Ze zijn voor mij lastig uit de case te halen als je worstenvingers hebt. Ik krijg niet echt goede grip en moet meerdere keren grijpen om er vat op te krijgen. Dit vind ik persoonlijk een behoorlijke designflaw. De magneet die ze op hun plek houd is misschien wat aan de sterke kant, al kan dat ook een voordeel zijn, ze zullen er niet zo snel uit zichzelf uitvallen.

- De installatie was vrij pijnloos (eerst 2 updates, 1x de oortjes en 1x de case) en de gehoortest om beter afgestemd geluid te krijgen lijkt mij een prima toevoeging. Geen idee of het echt helpt, maar ik ben rechts blijkbaar goed doof voor de hoge tonen XD (maar dat wist ik al).

- Ritje in de auto was een verademing. Ik wou de dopjes gebruiken om te luisteren wat ik op/via de radio aan het luisteren was, maar vanwege android auto schakelde die niet over. De ANC ging echter wel aan en kon het gesprek (het was een soort podcast) prima horen. Het windgeruis en rijgeluid was echter 100% weg, het klonk alsof ik stil stond. Dus voor zover die ervaring helemaal top.
Een collega die nu op kantoor achter mij zit te bellen kan ik nog lichtelijk horen, in ieder geval een stuk minder dan met de Samsung Buds pro het geval was. De radio die ook aan staat hoor ik zo goed als niet.

Zou ik dus heel zacht wat muziek op de oortjes hebben staan dan hoor ik eigenlijk niks anders.

Helemaal stil is het dus niet, maar voornamelijk constante geluiden (stofzuiger komt net langs) worden goed weggefiltert en gesprekken flink gedempt.

Maar ik acht dat die 'beperking' gewoon komt omdat er altijd wel wat geluid binnenkomt, al is het maar via de huid.

- Het doosje met het scherm is handig voor snelle acties, ik vind het aan de andere kant ook wel weer een dingetje wat vast snel beschadigt kan raken. Een schreenprotectortje of iets zou wel handig zijn.
Het scherm is helder en reageert op zich snel genoeg. Het lijkt echter met 10hz/fps ofzo te bewegen, dus het wisselen tussen de opties voelt niet vloeiend, maar wisselen gaat zonder vertraging. Je moet soms wel ietsjes harder drukken.

Ik moet nog wel even spelen met de touchcontrols van de oordopjes, maar ze reageren wel snel. Ik vind het wel vervelend dat alles wordt aangegeven met een stem wat je insteld kwa ANC, Ambient of praatmodus.

Maar wellicht is het in de app in te stellen (niet naar gekeken, zal vanzelf wel wennen.

Wellicht kan ik daar ook instellen dat het volume is in te stellen via de touchbediening. Het tikken op de dopjes om het volume omhoog of omlaag te doen vind ik een fijne feature op de Samsung Buds, dus mis ik nu nog op de JBL.

Verder een 'bug' die ik heb is dat het volume op '13' (~80%) het hoogst is, maar ik wel kan verhogen naar 16 (max), maar dat het geluid dan juist weer zachter wordt. Al is standje 13 (als dat de max zou moeten voorstellen) ook wel erg luid. Wellicht werkt dat gewoon niet lekker met mijn mobiel (S22 ultra).

Voor zover je ze wilt zien kun je berichten van je mobiel ook op het scherm van het doosje weergeven, maar het doosje ligt in principe plat. Het kan ook rechtop staan (op de usb poort), maar dan staat het niet stabiel.
Dus als je het wilt gebruiken om berichten te zien is liggend niet de ideale positie voor het doosje.

[ Voor 5% gewijzigd door BLACKfm op 17-10-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:22
Ik was zelf op zoekt naar voor mij betaalbare (sport) dopjes ter opvolging van mijn Mpow Flame 2. Daar heb ik jarenlang plezier van gehad met hardlopen, maar die gaven helaas de geest dat ze niet meer wilde verbinden.

Toen uitgekomen bij Soundcore Liberty 4 NC. Betaalbaar, uitstekende geluidskwaliteit voor mij, maar vooral ook gewoon een hele fijne app. Helaas zaten ze niet stevig genoeg voor het hardlopen, maar ik vond het zonde om ze weer weg te doen. Heb er ook Spinfits voor gekocht maar dat verbeterde het dragen maar een kleon beetje. Dus ik gebruik ze bij het wandelen, fietsen en op het werk.

Voor het hardlopen dus daarna uitgekomen bij de Soundcore X20, mede omdat ik de app zo fijn vond en door de oorhaakjes zou deze wel goed moeten blijven zitten. En ze zitten heerlijk. Geluidskwaliteit is wel minder dan de 4NC, maar voor hardlopen voldoende. ANC ook minder maar ook dat gebruik ik niet bij het hardlopen. Kortom, gewoon 2x blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

BLACKfm schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:46:
Nou, gezien ik dan nu de JBL Tour 3 oortjes in heb gehad vallen mij een paar dingen op:

- Ze zijn voor mij lastig uit de case te halen als je worstenvingers hebt. Ik krijg niet echt goede grip en moet meerdere keren grijpen om er vat op te krijgen. Dit vind ik persoonlijk een behoorlijke designflaw. De magneet die ze op hun plek houd is misschien wat aan de sterke kant, al kan dat ook een voordeel zijn, ze zullen er niet zo snel uit zichzelf uitvallen.

- De installatie was vrij pijnloos (eerst 2 updates, 1x de oortjes en 1x de case) en de gehoortest om beter afgestemd geluid te krijgen lijkt mij een prima toevoeging. Geen idee of het echt helpt, maar ik ben rechts blijkbaar goed doof voor de hoge tonen XD (maar dat wist ik al).

- Ritje in de auto was een verademing. Ik wou de dopjes gebruiken om te luisteren wat ik op/via de radio aan het luisteren was, maar vanwege android auto schakelde die niet over. De ANC ging echter wel aan en kon het gesprek (het was een soort podcast) prima horen. Het windgeruis en rijgeluid was echter 100% weg, het klonk alsof ik stil stond. Dus voor zover die ervaring helemaal top.
Een collega die nu op kantoor achter mij zit te bellen kan ik nog lichtelijk horen, in ieder geval een stuk minder dan met de Samsung Buds pro het geval was. De radio die ook aan staat hoor ik zo goed als niet.

Zou ik dus heel zacht wat muziek op de oortjes hebben staan dan hoor ik eigenlijk niks anders.

Helemaal stil is het dus niet, maar voornamelijk constante geluiden (stofzuiger komt net langs) worden goed weggefiltert en gesprekken flink gedempt.

Maar ik acht dat die 'beperking' gewoon komt omdat er altijd wel wat geluid binnenkomt, al is het maar via de huid.

- Het doosje met het scherm is handig voor snelle acties, ik vind het aan de andere kant ook wel weer een dingetje wat vast snel beschadigt kan raken. Een schreenprotectortje of iets zou wel handig zijn.
Het scherm is helder en reageert op zich snel genoeg. Het lijkt echter met 10hz/fps ofzo te bewegen, dus het wisselen tussen de opties voelt niet vloeiend, maar wisselen gaat zonder vertraging. Je moet soms wel ietsjes harder drukken.

Ik moet nog wel even spelen met de touchcontrols van de oordopjes, maar ze reageren wel snel. Ik vind het wel vervelend dat alles wordt aangegeven met een stem wat je insteld kwa ANC, Ambient of praatmodus.

Maar wellicht is het in de app in te stellen (niet naar gekeken, zal vanzelf wel wennen.

Wellicht kan ik daar ook instellen dat het volume is in te stellen via de touchbediening. Het tikken op de dopjes om het volume omhoog of omlaag te doen vind ik een fijne feature op de Samsung Buds, dus mis ik nu nog op de JBL.

Verder een 'bug' die ik heb is dat het volume op '13' (~80%) het hoogst is, maar ik wel kan verhogen naar 16 (max), maar dat het geluid dan juist weer zachter wordt. Al is standje 13 (als dat de max zou moeten voorstellen) ook wel erg luid. Wellicht werkt dat gewoon niet lekker met mijn mobiel (S22 ultra).

Voor zover je ze wilt zien kun je berichten van je mobiel ook op het scherm van het doosje weergeven, maar het doosje ligt in principe plat. Het kan ook rechtop staan (op de usb poort), maar dan staat het niet stabiel.
Dus als je het wilt gebruiken om berichten te zien is liggend niet de ideale positie voor het doosje.
Dus het klinkt alsof de kleinigheidjes wel te overzien zijn bij verder goeie fit, ANC en geluidskwaliteit?
Heb je de foamtips ook al geprobeerd?

@gambieter Ja wellicht wel ja (zit soms een beetje in mijn bloed dat overdenken ;) ) either way, zal ik geen buil vallen aan de TP3 of de XM5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Deathchant schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:40:
@gambieter Ja wellicht wel ja (zit soms een beetje in mijn bloed dat overdenken ;) ) either way, zal ik geen buil vallen aan de TP3 of de XM5.
Voor mij is de gevoeligheid bij wind een deal-breaker voor de JBL. Ik gebruik mijn earbuds veel voor wandelen en ik heb geen zin om eerst het weerbericht te moeten checken! Bij de Sony zijn de verhalen over slechte fit me te frequent.

Ik zit te wachten op goede aanbiedingen voor de Jabra Elite 10 of de Sennheiser Momentum 4. Niet dat ik iets nodig heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-04 17:15
@gambieter schrijft in zijn recensie dat de Bose QuietComfort Earbuds II "Niet groots voor telefoongesprekken" zijn. Kan je dat wat nader toelichten?

Ik heb belangstelling voor een paar in-ears. Afgezien van een paar niet werkende Jabra's die snel retour gingen zouden het mijn eerste in-ears zijn. Misschien valt er rond Black Friday wat te scoren. Ik wil er mee bellen terwijl ik wandel of huishoudelijk werk doe en eigenlijk ook graag ANC voor de broodnodige rust. Ik heb een Bose hoofdtelefoon (waarmee ik niet kan bellen) en die heeft een uitstekende ANC. Dat is dus mijn referentiekader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Bitzer schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:43:
@gambieter schrijft in zijn recensie dat de Bose QuietComfort Earbuds II "Niet groots voor telefoongesprekken" zijn. Kan je dat wat nader toelichten?

Ik heb belangstelling voor een paar in-ears. Afgezien van een paar niet werkende Jabra's die snel retour gingen zouden het mijn eerste in-ears zijn. Misschien valt er rond Black Friday wat te scoren. Ik wil er mee bellen terwijl ik wandel of huishoudelijk werk doe en eigenlijk ook graag ANC voor de broodnodige rust. Ik heb een Bose hoofdtelefoon (waarmee ik niet kan bellen) en die heeft een uitstekende ANC. Dat is dus mijn referentiekader.
De Bose QC II is uitstekend voor luisteren met de ANC, maar de microfoon is niet zo goed. De stemweergave is een beetje vervormd en klinkt onnatuurlijk, zeker in lawaaierige condities buiten (wind, verkeer). Op Soundguys is een review met geluidssamples: https://www.soundguys.com...-earbuds-ii-review-78772/

Zie ook deze Reddit thread en de Rtings review met sound samples.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 01-11-2024 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
gambieter schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 00:22:
[...]

De Bose QC II is uitstekend voor luisteren met de ANC, maar de microfoon is niet zo goed. De stemweergave is een beetje vervormd en klinkt onnatuurlijk, zeker in lawaaierige condities buiten (wind, verkeer). Op Soundguys is een review met geluidssamples: https://www.soundguys.com...-earbuds-ii-review-78772/

Zie ook deze Reddit thread en de Rtings review met sound samples.
Duidelijk. De Bose kan het dus niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
@Bitzer je hoort je eigen stem wat blikkerig, robot-achtig. dat komt door de digitale geluidsomzetting. ik heb er zelf geen moeite mee, zit constant met de oortjes in op Teams te bellen voor het werk. met een simpel usb-setje met een draad klinkt het wel natuurlijker ja, maar het is niet zo dat je de ander niet kunt verstaan. na een week was ik gewend aan het geluid en dan valt het niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Bitzer schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:06:
Duidelijk. De Bose kan het dus niet worden.
Als ik ga wandelen wil ik juist niet bellen ;) . Veel earbuds zijn niet fantastisch voor bellen, hou daar rekening mee.

Zie ook gambieter in "[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)", daar link ik naar reviews van Aaron X en Picky Audio waar ze specifiek keken naar de earbuds die het beste zijn voor bellen.

Verder is het wat Frieda zegt, hoe belangrijk is het om perfect te klinken? Het zal ook afhangen van je mobiele verbinding etc.

[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 01-11-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
Gelukkig hoef ik ook niet dagelijks te bellen onder het lopen maar het kan voorkomen dat het handig is dit te kunnen combineren en niet te hoeven kiezen voor het een of het ander.

Gebaseerd op de Picky Audio video lijkt mij de Soundcore Liberty 4 NC wel wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bitzer
Vandaag heb ik mijn Soundcore Liberty 4 NC ontvangen en hierbij een eerste indruk:

ik heb net een uur met iemand gebeld, die vond het geluid goed, en ik was goed verstaanbaar. NC aan of uit maakte wat verschil, zonder NC vond hij het wat natuurlijker klinken, met NC wat meer 'processed'. Dat vond ook een ander met wie ik eerder belde. Goed verstaanbaar maar wat 'processed'. Ik had de NC aan.

De Noise Canceling zou ik zo niet willen noemen. Het is een Noise Reduction, niet te vergelijken met de kwaliteit van de Noise Reduction van de Bose. De computer waar ik nu achter zit verdwijnt, het geluid van de magnetron word wat verminderd. Dit is ook ongeveer wat ik verwacht had. Ik ben nog benieuwd wat het in de auto doet.

Muziek afspelen viel me reuze mee. Ik denk dat ik hier nog wel wat plezier aan kan beleven, ik heb meteen wat MP3's op de geheugenkaart gezet.

Als iemand nog een goede muziek-app weet waarmee ik de muziek per map kan kiezen om af te spelen?

Een minpuntje, op de oortjes zitten aanraakvlakjes voor de bediening. Misschien moet het nog wennen maar tot nu toe heb ik ze niet kunnen hanteren zonder die vlakjes aan te raken en onbedoeld iets te doen. Ik heb de functies al uit gezet in de app, maar toen ik ze indeed voor een telefoongesprek raakte ik het weer aan en werd meteen de verbinding verbroken. Dat is niet handig.

Ik ben nog aan het experimenteren met de siliconen dopjes. Ik kreeg de tip dat de werking het duidelijkst word met muziek afspelen.

En tenslotte, ze zitten in een net opbergdoosje met chique verlichting binnen in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@BLACKfm Heb jij in de afgelopen tijd nog verdere ervaringen die je wilt delen m.b.t. de JBL Tour Pro 3?
De schuimen oordopjes vs siliconen, of the ANC kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Deathchant schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:07:
@BLACKfm Heb jij in de afgelopen tijd nog verdere ervaringen die je wilt delen m.b.t. de JBL Tour Pro 3?
De schuimen oordopjes vs siliconen, of the ANC kwaliteit?
Niet echt ontwikkelingen. Ik heb de foam tips niet gebruikt, dus een vergelijking daarin kan ik niet maken. De ANC is voor mij prima en haalt veel 'ruis' en omgevingsgeluid weg. Als er echter geen muziek op staat hoor je nog wel zachtjes het gepraat van collega's in mijn geval.

Ik speel veel af op hoog volume en dat drukt naar mijn idee de accutijd wel een beetje. Zo mogelijk ook in samenhang met de ANC.

Ik heb nog geen (werk) dag gezeten dat de accu lees is geraakt van de dopjes, maar kom vaak genoeg in de buurt, die 8 uur zullen dus vast meer worden aangetikt als je niet op vol volume en zo mogelijk ook geen toeters en bellen als EQ of ANC gebruikt. De dopjes liggen soms ook gewoon buiten de doos (heb ze niet de volle 8 uur in).

Ik ben niet zo'n poweruser dat ik het in de gaten ga houden hoeveel tijd ik er weer bij krijg met een paar minuten laden, maar ik zie het tot op heden nog niet als een probleem.

Sommige functies gebruik in verder niet, zoals de mogelijkheid van 'talk through'.

Als de Pro tour 2 enige gelijkenissen heeft dan zou ik die voor een derde van de prijs (103 euro via JBL en ING Kortingscode van 20%) voor die gaan. Behalve dat dit eigenlijk mijn eerste dure setje dopjes is heb ik niet het idee dat het de prijs waard is. Maar wellicht ben ik dan ook geen purist :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-03 13:54
Na flink wat research te hebben gedaan een keuze gemaakt voor noise cancelling oordopjes: Technics AZ80.
Ik ben niet 100% blij met mijn aankoop maar vraag me af of dat aan het merk/type ligt, of dat dat simpelweg met het " concept" van noise cancelling te maken heeft. En of, in dat laatste geval, ik met andere merken hetzelfde zou ervaren.

Wat valt tegen:

- De dopjes passen goed, sluiten goed af, zitten fijn. Als ik ermee ga lopen hoor ik echter diepe dreunen bij elke stap. Niet heel prettig. Ik zie wel eens mensen sporten met oordopjes. Ik kan me niet voorstellen dat dat fijn is. Dat moeten dan wel dopjes zonder NC (die niet volledig afsluiten) zijn, toch?
Zelf was ik niet van plan te gaan sporten met de Technics' maar had wel verwacht dat dat gewoon zou kunnen. Dit valt dus wel wat tegen.

- De NC is ok en soms best fijn. Het voegt echter wat ruis toe (minimaal, maar toch) en de geluidskwaliteit wordt iets minder met NC aan t.o.v. uit. Ook is het simpelweg niet altijd nodig. Soms wil ik dus eigenlijk luisteren zonder NC, bijvoorbeeld als ik in een stille ruimte ben.
Zodra ik het echter uit zet, hoor ik meteen lage frequenties en gesuis van (denk ik) stromend bloed. Hetzelfde wanneer ik mijn vingers in mijn oren doe.
Niet heel fijn als je muziek wil luisteren. Ik doe dan snel de NC maar weer aan, waarmee het gesuis zo goed als weg is.
Ik had echter niet voorzien dat je ALTIJD NC aan moet hebben om lekker te kunnen luisteren en vind dat wel een manco.

Doe ik iets fout of werken NC-dopjes nou eenmaal zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gezien de effecten die je beschrijft zou ik andere eartips proberen. En dan met name foam tips. Zit veel lekkerder, zet zich naar je oren.
Daar zou het eerste effect vermoedelijk mee verdwenen kunnen zijn, en het suizen van het tweede ook.
Dat NC wat laag weghaalt is een bekend fenomeen, dat hebben de meeste wel vziw.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Black Friday week is begonnen bij Amazon. In de UK zie ik aanbiedingen voor Jabra Elite 8/Elite 10 (gen1), Denon Perl en Perl Pro, de Soundcore Liberty 4 Pro, de nieuwe Bose Quietcomfort Gen 2 earbuds, Sennheiser Momentum 4, de Melomania m100 etc. Ik wil ze allemaal :p

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
BPTBPTBPT schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:11:
- De dopjes passen goed, sluiten goed af, zitten fijn. Als ik ermee ga lopen hoor ik echter diepe dreunen bij elke stap. Niet heel prettig. Ik zie wel eens mensen sporten met oordopjes. Ik kan me niet voorstellen dat dat fijn is. Dat moeten dan wel dopjes zonder NC (die niet volledig afsluiten) zijn, toch?
Het heeft inderdaad met volledig afsluiten te maken. Ik merk het bij andere earbuds soms ook, even losdraaien is vaak voldoende. Dat is ook de kracht van de Bose earbuds, die kunnen de ANC doen zonder afsluiting.
- De NC is ok en soms best fijn. Het voegt echter wat ruis toe (minimaal, maar toch) en de geluidskwaliteit wordt iets minder met NC aan t.o.v. uit. Ook is het simpelweg niet altijd nodig. Soms wil ik dus eigenlijk luisteren zonder NC, bijvoorbeeld als ik in een stille ruimte ben.
Dat is EQ-shift, het effect van de geluidsprocessing door de ANC. Vaak krijg je meer bas door de ANC; op mijn JBLs is er alleen bas met ANC handmatig vol aan.
Doe ik iets fout of werken NC-dopjes nou eenmaal zo?
Het is inderdaad niets vreemd. Misschien zijn je verwachtingen wat te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

gambieter schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:34:
[...]

Het heeft inderdaad met volledig afsluiten te maken. Ik merk het bij andere earbuds soms ook, even losdraaien is vaak voldoende. Dat is ook de kracht van de Bose earbuds, die kunnen de ANC doen zonder afsluiting.

[...]

Dat is EQ-shift, het effect van de geluidsprocessing door de ANC. Vaak krijg je meer bas door de ANC; op mijn JBLs is er alleen bas met ANC handmatig vol aan.

[...]

Het is inderdaad niets vreemd. Misschien zijn je verwachtingen wat te hoog.
Nou, ik moet zeggen dat ik dat "warble" geluid ook hoor met mijn Sony over-ear 1000XM4, kep dat ook in mijn review erbij gezet.
Ik wist ook niet dat dat normaal was...Maar het hoort dus een beetje bij ANC begrijp ik.

Damn, geen blackfriday aanbieding voor die JBL Tour Pro 3. Dus ik ga het via de ING rentepunten doen.

EDIT: done! Maandag komen ze binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:28:
Black Friday week is begonnen bij Amazon. In de UK zie ik aanbiedingen voor Jabra Elite 8/Elite 10 (gen1), Denon Perl en Perl Pro, de Soundcore Liberty 4 Pro, de nieuwe Bose Quietcomfort Gen 2 earbuds, Sennheiser Momentum 4, de Melomania m100 etc. Ik wil ze allemaal :p
Herkenbaar! Ik werd getriggerd door de aanbieding op de Perl Pro. Maar ja, ik heb ze niet echt nodig. Twijfel twijfel.

Inmiddels zijn de zwarte Pro bij Bol uitverkocht helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Deathchant schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:54:
Nou, ik moet zeggen dat ik dat "warble" geluid ook hoor met mijn Sony over-ear 1000XM4, kep dat ook in mijn review erbij gezet.
Ik wist ook niet dat dat normaal was...Maar het hoort dus een beetje bij ANC begrijp ik.
Je eigen voetstappen horen is niet universeel. Ik heb er geen last van met mijn Soundcore of JBL earbuds, een beetje met mijn Earfun Air Pro 4, en had het heel erg met mijn Sony Linkbuds S (ook mijn hartslag om de een of andere reden). Bij de Earfun helpt het ietsjes los draaien, is mijn ervaring. Bij de Sony's kreeg ik het niet beter, die heb ik verkocht en de nieuwe eigenaar is er heel blij mee. Het zal dus ook wel persoonlijk kunnen zijn :)
Damn, geen blackfriday aanbieding voor die JBL Tour Pro 3. Dus ik ga het via de ING rentepunten doen.

EDIT: done! Maandag komen ze binnen ;)
Ik ben benieuwd :)

Er was recent een firmware update voor mijn JBL Live Pro 2 en het lijkt alsof de windgevoeligheid iets minder is geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 22-11-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
Het zijn nog best fikse kortingen op de Soundcore waarmee ik inmiddels al heel wat uren telefoongesprekken heb gedaan. Qua mezelf terughoren bij het spreken heb ik wel een beetje een afgesloten oor beleving om het zo uit te drukken.

Buiten, met niet heel luide muziek word het geluid van voorbijrijdende auto's prettig verminderd maar niet onhoorbaar, wel zo veilig misschien. Ik heb het dan over enkele auto's, geen heel drukke weg.

Twee keer is mijn rechter oortje uit het oor gevallen, beide keren terwijl terwijl ik bij het aanrecht stond. Het ging nog goed maar als het in de afwas valt is het denk ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-04 13:12

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ik zit ook nog steeds te wachten op meer ervaringen van de JBL Tour Pro 3. Pas op want er dolen ook allemaal fake reviews rond, zoals deze (links is Bol, rechts is Mediamarkt):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgOxzf5ZQ7PS1cUaR-Oqmg6hht0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KNXU4gBVJuvuE2tHkngOKpfE.png?f=fotoalbum_large

Verder misschien een kleine offtopic vraag (sorry), maar wat vinden jullie, als je in-ears van 300 euro koopt, en ze blijken niet in je oren te passen. Moet je ze dan kunnen terugsturen? Ik meen me te herinneren dat ik ergens las dat dit met die JBL oortjes kon, maar ik zie eigenlijk bij geen enkele webshop dat ze ook oortjes terugnemen. Ik vind 300 euro dan wel een groot risico.

[ Voor 22% gewijzigd door Ohmarinus op 22-11-2024 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ohmarinus schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:55:
Verder misschien een kleine offtopic vraag (sorry), maar wat vinden jullie, als je in-ears van 300 euro koopt, en ze blijken niet in je oren te passen. Moet je ze dan kunnen terugsturen? Ik meen me te herinneren dat ik ergens las dat dit met die JBL oortjes kon, maar ik zie eigenlijk bij geen enkele webshop dat ze ook oortjes terugnemen. Ik vind 300 euro dan wel een groot risico.
Bij Amazon (UK) kun je ze terugsturen? Ik heb de Technics AZ60M2 teruggestuurd. Nu waren die defect (links deed niets), maar ik heb ze ook teruggestuurd als ze niet bevielen. En in Nederland is er de WKOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ohmarinus schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:55:
[...]

Ik zit ook nog steeds te wachten op meer ervaringen van de JBL Tour Pro 3. Pas op want er dolen ook allemaal fake reviews rond, zoals deze (links is Bol, rechts is Mediamarkt):
[Afbeelding]
Hoe zie je in deze 2 gevallen dat het fake is?

Tja, 300 euro is en blijft een smak geld....Je mag het product op deugdelijkheid testen, en daarvoor MOET je gewoon de eartips in je oor doen. We hebben de wet koop op afstand hiervoor. Wanneer blijkt dat die Tour Pro 3 me echt niet bevallen zoals ik verwacht had, stuur ik ze gewoon terug hoor (maar ik vermoed dat alles wel ok is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Deathchant schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:08:
[...]

Hoe zie je in deze 2 gevallen dat het fake is?
In dit geval is het wel vrij duidelijk, ik was er nog meer tegengekomen op andere sites ook. Elke keer exact hetzelfde verhaal, maar herschreven met net andere bewoordingen :) Waarbij de volgorde van de dingen die genoemd worden ook nog hetzelfde is.
Tja, 300 euro is en blijft een smak geld....Je mag het product op deugdelijkheid testen, en daarvoor MOET je gewoon de eartips in je oor doen. We hebben de wet koop op afstand hiervoor. Wanneer blijkt dat die Tour Pro 3 me echt niet bevallen zoals ik verwacht had, stuur ik ze gewoon terug hoor (maar ik vermoed dat alles wel ok is).
Ja, het ding is echter dat veel webshops in hun retourvoorwaarden hebben staan dat objecten die met het lichaam in contact komen buiten de retourvoorwaarden vallen. Ik zoek dat in dit gevallen toch altijd even uit van tevoren want ik heb al eens gehad dat een winkel de oordopjes niet wilde terugnemen die ik had gekocht.

Maarja, alsnog, ik wil ze graag kopen, maar ben nog geen goeie deal tegengekomen. Max ICT verkoopt ze voor 264 euro ofzoiets (uit mijn hoofd) maar die webwinkel had niet zulke goede recensies op Tweakers, dus ik wacht nog even tot een andere winkel ook een Black Friday aanbieding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

gambieter schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:00:
[...]

Bij Amazon (UK) kun je ze terugsturen? Ik heb de Technics AZ60M2 teruggestuurd. Nu waren die defect (links deed niets), maar ik heb ze ook teruggestuurd als ze niet bevielen. En in Nederland is er de WKOA.
Zoals in mijn andere reactie hierboven ook vermeld, veel winkels excluderen in-ears van hun retourbeleid zoals Max ICT ook doet, vandaar dat ik geen gebruik heb gemaakt van hun aanbieding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMnNM9WmoHyx_P_YrQhDtVkFfD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7azWlcfQHBz6B0budwopneQq.png?f=fotoalbum_large

Vrijwel alle webshops die ik heb bekeken hanteren min of meer dezelfde regels kwa retourneren van in-ears helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:07
Bij bol.com heb ik wel in-ears kunnen retourneren zonder problemen, al heb ik de voorwaarden er niet op nageslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ohmarinus schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:16:
[...]

In dit geval is het wel vrij duidelijk, ik was er nog meer tegengekomen op andere sites ook. Elke keer exact hetzelfde verhaal, maar herschreven met net andere bewoordingen :) Waarbij de volgorde van de dingen die genoemd worden ook nog hetzelfde is.

[...]

Ja, het ding is echter dat veel webshops in hun retourvoorwaarden hebben staan dat objecten die met het lichaam in contact komen buiten de retourvoorwaarden vallen. Ik zoek dat in dit gevallen toch altijd even uit van tevoren want ik heb al eens gehad dat een winkel de oordopjes niet wilde terugnemen die ik had gekocht.

Maarja, alsnog, ik wil ze graag kopen, maar ben nog geen goeie deal tegengekomen. Max ICT verkoopt ze voor 264 euro ofzoiets (uit mijn hoofd) maar die webwinkel had niet zulke goede recensies op Tweakers, dus ik wacht nog even tot een andere winkel ook een Black Friday aanbieding heeft.
Ah ok, to be honest had ik daar nog niet naar gekeken...Ach ja, ik ga er vanuit dat t wel goed komt. Overigens, doe jezelf idd een lol en koop alsjeblieft niks bij Max ICT. Is al jaren 1 grote ellende, zowel versturen als aftersales. Gewoon van wegblijven.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste