Nou super mooi, we zijn twee jaar verder en ik gebruik deze Haylou's nog steeds. We zijn een hele corona pandemie samen doorgekomen, met veel meetings en callsXanderDrake schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:09:
Zo! Ik ben toe aan mijn derde setje Goedkope TWS, nadat ik mijn QCYs ben vergeten in het vakje van een vliegtuigstoel tijdens de skivakantie. Ik heb direct een setje Haylou's besteld, de technisch superieure GT1 Plus. Hieronder volgt mijn mini review, vergeleken met mijn QCY TS1's uit 2018. Xiaomi lijkt iets met deze dopjes te maken hebben maar ik kan niet achterhalen wat. Ze lijken iig op Xiaomi Reddots, maar niet hetzelfde merk
![]()
Kosten: Gekocht direct van Haylou op Aliexpress. 21€, let op dat je de GT1+/plus koopt want anders heb je de oudere Pro. Stukje duurder dan de 16€ die ik heb neergelegd voor mij TS1's maar ik wilde ook weer eens wat nieuws.
Design en Hardware: Veel mooier dan mijn TS1s, echt minimalistisch en rond, meer premium materiaal. Het doosje van de GT1+ is nog kleiner en heeft een deksel, allebei beter dan de TS1. Voorzien van de Qualcomm QCC3020 chipset, welke een stukje beter is officieel, maar dat merk je alleen in iets langere accutijd en een paar features zoals noise cancelling en aptX ondersteuning.
Comfort: Beter dan de TS1, want iets ronder en past iets beter in mijn oren. Zit ook een stuk beter in mijn oren tijdens het hardlopen.
Geluid: Erg goed. Moeilijk om te zeggen of ze beter zijn dan de TS1. Dat was ook mijn grote verbazing over de TS1's: hoe goed ze klonken voor de prijs. Daar kan de GT1+ niet makkelijk overheen gaan, maar ze doen een goede poging: geluid is rijk en ruimtelijk en vol. De Noise cancelling lijkt goed zijn werk te doen, maar als TWS dopjes goed in je oren zitten dan heb je sowieso weinig last van. AptX upgrade, dat hoor ik niet terug. Ik luister niet de juiste muziek om dat soort nuances op te pikken, plus ik ben niet zo'n audiofiel.
Bediening: Beduidend slechter dan de TS1!! Heeft dus geen fysieke knoppen, waar de TS1s dat wel hebben. Het is echt een stuk meer gekloot; je moet op de juiste plek en met de juiste impact drukken om het juiste effect te hebben, en dat werkt gewoon niet lekker als je loopt of fietst. Je hebt wel iets meer bedieningsopties, maar dat compenseert het niet echt.
Compatibility: Slechter! Ik gebruik de GT1+'s icm mijn Xiaomi Mi 9T met Bluetooth 5 en mijn TomTom Cardio Spark sportwatch, met BT4.2. Bereik met Mi 9T is goed, vergelijkbaar met TS1s, maar de GT1+ heeft iets stabielere verbinding zo lijkt het. Met mijn sportwatch is het echt een heel stuk slechter! Granted met de TS1s was het al niet heel goed, maar nog nét bruikbaar. De GT1+s stotteren alleeeen maar in drukke gebieden tijdens het hardlopen. Dus ik twijfel of ik ze daarvoor ga gebruiken in de toekomst...
Duurzaamheid Context: Mijn TS1's begonnen richting het einde (na een jaar intens gebruik) toch te slijten: er zat iets los in de ene dop en de andere dop laadde uiteindelijk niet goed op. Ik denk dat de GT1+ door het gebrek aan bewegende onderdelen het iets beter gaat doen. Hopelijk heeft het missen van openingen aan de buitenkant van de dopjes door het gebrek van de fysieke knop een positief effect op weerstand tegen regen en andere vocht.
Conclusie: Ik denk dat de GT1+ iets beter is dan de TS1, al met al bekeken. Technisch en qua design zijn ze beter, maar het missen van fysieke knoppen is een domper en ze spelen niet netjes met mijn oudere sportwatch.
Voor de prijs moet je zelf kijken wat beter is, want ik zou de oudere QCY's zeker niet negeren!
Ik dacht dat deze post grappig maar nutteloos zou zijn, immers; kleine kans dat deze TWS dopjes nog te krijgen zijn. Wat blijkt: Wrong!
Je kan ze zelfs in NL kopen
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca