[Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:51

XanderDrake

Build the future!

XanderDrake schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:09:
Zo! Ik ben toe aan mijn derde setje Goedkope TWS, nadat ik mijn QCYs ben vergeten in het vakje van een vliegtuigstoel tijdens de skivakantie |:( . Ik heb direct een setje Haylou's besteld, de technisch superieure GT1 Plus. Hieronder volgt mijn mini review, vergeleken met mijn QCY TS1's uit 2018. Xiaomi lijkt iets met deze dopjes te maken hebben maar ik kan niet achterhalen wat. Ze lijken iig op Xiaomi Reddots, maar niet hetzelfde merk :?

Kosten: Gekocht direct van Haylou op Aliexpress. 21€, let op dat je de GT1+/plus koopt want anders heb je de oudere Pro. Stukje duurder dan de 16€ die ik heb neergelegd voor mij TS1's maar ik wilde ook weer eens wat nieuws.
Design en Hardware: Veel mooier dan mijn TS1s, echt minimalistisch en rond, meer premium materiaal. Het doosje van de GT1+ is nog kleiner en heeft een deksel, allebei beter dan de TS1. Voorzien van de Qualcomm QCC3020 chipset, welke een stukje beter is officieel, maar dat merk je alleen in iets langere accutijd en een paar features zoals noise cancelling en aptX ondersteuning.
Comfort: Beter dan de TS1, want iets ronder en past iets beter in mijn oren. Zit ook een stuk beter in mijn oren tijdens het hardlopen.
Geluid: Erg goed. Moeilijk om te zeggen of ze beter zijn dan de TS1. Dat was ook mijn grote verbazing over de TS1's: hoe goed ze klonken voor de prijs. Daar kan de GT1+ niet makkelijk overheen gaan, maar ze doen een goede poging: geluid is rijk en ruimtelijk en vol. De Noise cancelling lijkt goed zijn werk te doen, maar als TWS dopjes goed in je oren zitten dan heb je sowieso weinig last van. AptX upgrade, dat hoor ik niet terug. Ik luister niet de juiste muziek om dat soort nuances op te pikken, plus ik ben niet zo'n audiofiel.
Bediening: Beduidend slechter dan de TS1!! Heeft dus geen fysieke knoppen, waar de TS1s dat wel hebben. Het is echt een stuk meer gekloot; je moet op de juiste plek en met de juiste impact drukken om het juiste effect te hebben, en dat werkt gewoon niet lekker als je loopt of fietst. Je hebt wel iets meer bedieningsopties, maar dat compenseert het niet echt.
Compatibility: Slechter! Ik gebruik de GT1+'s icm mijn Xiaomi Mi 9T met Bluetooth 5 en mijn TomTom Cardio Spark sportwatch, met BT4.2. Bereik met Mi 9T is goed, vergelijkbaar met TS1s, maar de GT1+ heeft iets stabielere verbinding zo lijkt het. Met mijn sportwatch is het echt een heel stuk slechter! Granted met de TS1s was het al niet heel goed, maar nog nét bruikbaar. De GT1+s stotteren alleeeen maar in drukke gebieden tijdens het hardlopen. Dus ik twijfel of ik ze daarvoor ga gebruiken in de toekomst...
Duurzaamheid Context: Mijn TS1's begonnen richting het einde (na een jaar intens gebruik) toch te slijten: er zat iets los in de ene dop en de andere dop laadde uiteindelijk niet goed op. Ik denk dat de GT1+ door het gebrek aan bewegende onderdelen het iets beter gaat doen. Hopelijk heeft het missen van openingen aan de buitenkant van de dopjes door het gebrek van de fysieke knop een positief effect op weerstand tegen regen en andere vocht.

Conclusie: Ik denk dat de GT1+ iets beter is dan de TS1, al met al bekeken. Technisch en qua design zijn ze beter, maar het missen van fysieke knoppen is een domper en ze spelen niet netjes met mijn oudere sportwatch.
Voor de prijs moet je zelf kijken wat beter is, want ik zou de oudere QCY's zeker niet negeren!
Nou super mooi, we zijn twee jaar verder en ik gebruik deze Haylou's nog steeds. We zijn een hele corona pandemie samen doorgekomen, met veel meetings en calls ;) Ik ben nog best tevreden, het design bleek dus duurzaam genoeg. De accu tijd begint wel iets te minderen, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik dacht dat deze post grappig maar nutteloos zou zijn, immers; kleine kans dat deze TWS dopjes nog te krijgen zijn. Wat blijkt: Wrong!
Je kan ze zelfs in NL kopen :o Wat mij betreft is het een aanrader!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 19:03
Ligt het aan mij of kun je bij de QCY modellen niet echt een rangorde ontdekken? Ik had mij ogen/oren gericht op de t13 maar zie ook dat er een t17 is. Sorteren naar prijs levert weinig verschil, op de ANC en ENC modellen na. De t18 lijkt ook binnenkort uit te komen met Snapdragon chip. ANC (hoewel ik er niet veel van hoef te verwachten) lijkt mij ook wel fijn, dus een HT03 valt ook nog te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:56

greatgonzo

schit-te-rend!

Iemand ervaring met deze?

https://a.aliexpress.com/_uhyTMz

Ik zoek namelijk draadloze dopjes die niet uitvallen tijdens het hardlopen, en wil het eigenlijk onder de €25 houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:14
greatgonzo schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:00:
Iemand ervaring met deze?

https://a.aliexpress.com/_uhyTMz

Ik zoek namelijk draadloze dopjes die niet uitvallen tijdens het hardlopen, en wil het eigenlijk onder de €25 houden
Waarom deze niet van Lenovo? Dat zou ik meer vertrouwen dan een merkloos setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 13:10
Hoi allemaal!

Ik heb een jaar geleden dezelfde vraag gesteld voor leuk geprijsde in ear (draadloos) oortjes en daar kwam de QCY T5 uit. Waanzinnige oortjes, maar vaak genoeg verbind er maar 1 oortje wat tot irritatie zorgt (terug in de case doen, opnieuw verbinden en soms werkt dat nog steeds niet).

Op het moment heb ik de Apple AirPods Pro van een maat gekregen en die klinken net iets beter dan de QCY. Het geluid is naar mijn idee wat warmer en het gebruiksgemak is subliem (ik heb een iPhone dus dat verwachtte ik al).

Toch ben ik van het uitproberen en ik zoek toch een soort hybride vorm van bovenstaande oortjes..

Budget: als het het waard is dan onbeperkt :)

Wat zoek ik?

- warm geluid, maar wel vol (QCY vond ik net iets te “metaalachtig” klinken vergeleken met de AirPods Pro)
- In-ear, maar wel met een extra poort zodat er geen druk opgebouwd wordt in je oor (wat de AirPods Pro wel heeft, maar de QCY niet).
- goed voor diverse genres (hardstyle want sport en warme nummers zoals My reason - Jamie)
- niet al te groot formaat (formaat van de QCY is wel de Max)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Knamix schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:15:
Hoi allemaal!

Ik heb een jaar geleden dezelfde vraag gesteld voor leuk geprijsde in ear (draadloos) oortjes en daar kwam de QCY T5 uit. Waanzinnige oortjes, maar vaak genoeg verbind er maar 1 oortje wat tot irritatie zorgt (terug in de case doen, opnieuw verbinden en soms werkt dat nog steeds niet).

Op het moment heb ik de Apple AirPods Pro van een maat gekregen en die klinken net iets beter dan de QCY. Het geluid is naar mijn idee wat warmer en het gebruiksgemak is subliem (ik heb een iPhone dus dat verwachtte ik al).

Toch ben ik van het uitproberen en ik zoek toch een soort hybride vorm van bovenstaande oortjes..

Wat zoek ik?

- warm geluid, maar wel vol (QCY vond ik net iets te “metaalachtig” klinken vergeleken met de AirPods Pro)
- In-ear, maar wel met een extra poort zodat er geen druk opgebouwd wordt in je oor (wat de AirPods Pro wel heeft, maar de QCY niet).
- goed voor diverse genres (hardstyle want sport en warme nummers zoals My reason - Jamie)
Mijn persoonlijke mening, helemaal naar aanleiding van jouw ervaringen: alles wat goedkoop is gaat tegenvallen in vergelijking met de Airpods. Ik heb de T5's ook, en de Haylou GT1 plus. Leuke fijne oortjes, maar ik raak ze niet meer aan sinds ik tweedehands Airpods (eerste model) heb. En dat met een Android telefoon. Geluid is beter, comfort is beter, verbinding is beter, accuduur is beter. Koop Airpods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 18:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Knamix schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:15:
Hoi allemaal!

Wat zoek ik?

Als ik het signatuur dat je omschrijft zo inschat, denk ik dat de nieuwe LinkBuds S je ook wel zal bevallen. Niet goedkoop, maar zijn hun geld wel waard. Dynamisch signatuur en zijn volgens Sony de kleinste earbuds met ANC. Zijn met 48 g ook best licht. Bas is punchy, terwijl ook specifieke secties van het hoog wat benadrukt is. In de app kan je dit wat bijstellen naar eigen voorkeur. Met een beetje tuning zijn de LinkBuds S wel in staat zijn tot een mooi warm geluid.

Qua minder-mainstream opties zou je je kunnen oriënteren op de Earfun Free Pro 2, waar het accent vooral op het laag licht, en het hoog wat understated is, wat een warm geluid tot gevolg heeft. Niet voor mensen die van gedetaIlleerde focals houden, maar wel voor de basheads en liefhebbers van een warmere weergave.

[ Voor 15% gewijzigd door RaJitsu op 27-05-2022 17:15 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 29-05 13:10
RaJitsu schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:09:
[...]

Als ik het signatuur dat je omschrijft zo inschat, denk ik dat de nieuwe LinkBuds S je ook wel zal bevallen. Niet goedkoop, maar zijn hun geld wel waard. Dynamisch signatuur en zijn volgens Sony de kleinste earbuds met ANC. Zijn met 48 g ook best licht. Bas is punchy, terwijl ook specifieke secties van het hoog wat benadrukt is. In de app kan je dit wat bijstellen naar eigen voorkeur. Met een beetje tuning zijn de LinkBuds S wel in staat zijn tot een mooi warm geluid.

Qua minder-mainstream opties zou je je kunnen oriënteren op de Earfun Free Pro 2, waar het accent vooral op het laag licht, en het hoog wat understated is, wat een warm geluid tot gevolg heeft. Niet voor mensen die van gedetaIlleerde focals houden, maar wel voor de basheads en liefhebbers van een warmere weergave.
Hoe zit het met de pasvorm? Ik heb zelf wijde oren (“flaporen”) en het lijkt er op dat de Linkbud S tegen je oorschelp zit.

Wellicht kan dat tot irritatie leiden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Knamix schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 18:33:
[...]

Hoe zit het met de pasvorm? Ik heb zelf wijde oren (“flaporen”) en het lijkt er op dat de Linkbud S tegen je oorschelp zit.

Wellicht kan dat tot irritatie leiden?
De LinkBuds S blijven in je oor zitten op basis van de wrijving van de eargels.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik had de FIIL T1 en vond deze geweldig geluid hebben. Ben ze helaas kwijt op dit moment.
Enige nadeel van de FIIL T1 was dat ze bij sporten (hardlopen / steppen) niet echt blijven zitten.

Dus eigenlijk zoek ik de FIIL T1 kwaliteit maar dan met oorhaken.

Iemand enig advies?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:26:
Ik had de FIIL T1 en vond deze geweldig geluid hebben. Ben ze helaas kwijt op dit moment.
Enige nadeel van de FIIL T1 was dat ze bij sporten (hardlopen / steppen) niet echt blijven zitten.

Iemand enig advies?
Dat is eigenlijk de Earfun free pro, zelfde hardware, iets meer bassy tuning, rubberen sportwings en zonder app, wel kortere accuduur, vrij beroerde NC en duurder.
Anders is de Fiil T1XS nog een gegadigde ook voorzien van rubberen sportwings.

Geluidskwaliteit is echt top van die Fiil T1 Lite, draagcomfort ook prima en bij mij blijven ze gelukkig wel in m'n oren zitten, IP X7 is ook een groot pluspunt.
Helaas is de accu van mijn linker oortje overleden waardoor ik nu al een tijdje mono luister, hoewel het merendeel gesproken podcasts betreft gaat dit toch irriteren zeker omdat ze echt heel lekker klinken met muziek.
Gezien de reacties op scarbir.com ben ik zeker niet de enige waarbij 1 oortje al na een paar maanden spontaan de geest geeft, in de app gaat de accustatus van mijn linker oortje binnen 10 seconden van 100 naar 0% en dan rest slechts stilte :(
Die bagger QC en een foute batch gewoon op de markt zetten samen met een nogal onwillige verkopende Chinees wbt garantie/productiefout zorgen ervoor dat ik niet spontaan een nieuw setje T1's gekocht heb.
Ben dus ook nog steeds zoekende naar iets vergelijkbaars of beters met hetzelfde draagcomfort, compact doosje en die echt ver boven de prijs uitstijgende geluidskwaliteit, heb het budget ook al wat opgerekt.
Ik wil geen staafjes langs m'n oorlellen, de formfactor van de T1 Lite beviel heel goed, baal d'r echt van dat ie spontaan stuk ging.

The search continues...

@Cyberpope Realiseer me (na mijn nachtelijke post) nu dat je met oorhaken die dingen bedoelt die over je oor hangen, niet van die rubber opzetlugs om het oortje zelf om de passing te verbeteren...

[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 17-07-2022 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Cyberpope schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:26:

Iemand enig advies?
KZ ZS10pro of ZEX met de bijbehorende earhooks en foamtips? Blijft echt wel zitten hoor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

The Eagle schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:04:
[...]

KZ ZS10pro of ZEX met de bijbehorende earhooks en foamtips? Blijft echt wel zitten hoor :)
Ja, die zit ik nu te bekijken op amazon. Wel iets duurder als via Ali, maar snel binnen en kan retour.
Lastig is wel dat ik van earhooks niet kan vinden of deze waterdicht zijn.

Voor mijn steppen ben ik nu ook aan het kijken op bone-conductor oortjes. Is dat iets?
Via amazon zijn ze wat prijzig en kan geen website vinden met goede reviews.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 17-07-2022 14:45 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

The Eagle schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:04:
[...]

De earhooks zijn dus niet water of zelfs zweetproof. En gezien ik met dit weer en het sporten druip van het zweet, gaat het hem dat dus niet worden gok ik zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Zo.. De earhooks heb ik laten vallen. Maar soduju wat klinken de KS ZEX goed zeg.
Krankzinnig voor dat geld. Zwaar onder de indruk. Zelf in klassieke muziek klinkt het gewoon goed.

Nu nog even via ali (niet gevonden via amazon) het draadloze snoertje vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Wie o wie kan mij helpen..?? Ik ben op zoek naar een voordelig setje draadloze oortjes. Ik zal deze alleen op vakantie (stand/zwembad/vliegtuig) gebruiken. Belangrijk dat ze goed zitten en een redelijke batterijduur. Prijs max eu35.

Heb de Huawei freebuds 3i gevonden en de Xiaomi buds 3. Verder zie ik in dit topic ook QCY langskomen. Dit zegt mij echter niets.

Heeft iemand ervaring in dit segment en kan mij adviseren welk model de beste prijs/kwaliteit verhouding biedt? Uiteraard hoeft dit niet beperkt te blijven tot de opties hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 21:10

red bull

Keeps me awake !

mobile12 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:30:
Wie o wie kan mij helpen..?? Ik ben op zoek naar een voordelig setje draadloze oortjes. Ik zal deze alleen op vakantie (stand/zwembad/vliegtuig) gebruiken. Belangrijk dat ze goed zitten en een redelijke batterijduur. Prijs max eu35.

Heb de Huawei freebuds 3i gevonden en de Xiaomi buds 3. Verder zie ik in dit topic ook QCY langskomen. Dit zegt mij echter niets.

Heeft iemand ervaring in dit segment en kan mij adviseren welk model de beste prijs/kwaliteit verhouding biedt? Uiteraard hoeft dit niet beperkt te blijven tot de opties hierboven.
scarbir.com dat gaat je helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-06 16:54
mobile12 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:30:

Ik was gisteren op zoek naar precies hetzelfde, in-ears. Na dit topic kwam ik uit op de QCY T13.
https://www.scarbir.com/tws/qcy-t13-review
Voor 30 euro inc verzenden vanuit Nederland hier
https://www.qcy.nl/en/qcy-t13.html

Als ik ze binnen heb zal ik wel laten weten hoe ze bevallen maar las eerder in dit topic ook wel tevreden ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Sebastiaannn schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:42:
[...]

Ik was gisteren op zoek naar precies hetzelfde, in-ears. Na dit topic kwam ik uit op de QCY T13.
https://www.scarbir.com/tws/qcy-t13-review
Voor 30 euro inc verzenden vanuit Nederland hier
https://www.qcy.nl/en/qcy-t13.html

Als ik ze binnen heb zal ik wel laten weten hoe ze bevallen maar las eerder in dit topic ook wel tevreden ervaringen.
Bedankt voor jouw reactie. Ik ben erg benieuwd hoe deze bevallen. De specs en review zijn in ieder geval erg positief! Hopelijk kun je me snel iets laten weten zodat ik deze tijdig kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Cyberpope schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:07:
Zo.. De earhooks heb ik laten vallen. Maar soduju wat klinken de KS ZEX goed zeg.
Krankzinnig voor dat geld. Zwaar onder de indruk. Zelf in klassieke muziek klinkt het gewoon goed.

Nu nog even via ali (niet gevonden via amazon) het draadloze snoertje vinden.
Waarom de earhooks laten vallen? Draadloze snoertje heb ik ook, maar is eigenlijk alleen maar ellende. Zelf om je oor buigen, gaat nooit goed maar erg lastig goed te krijgen. Verder niet in evenwicht, zakt naar 1 kant, en snel leeg. Daarbij nog steeds om je oor heen, net als de reguliere kabel en de BT earhooks.

En de AZ09pro earhooks zouden ook sweatproof moeten zijn :)
https://kz-audio.com/kz-az09-pro.html

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 04-08-2022 20:28 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

The Eagle schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:24:
[...]

Waarom de earhooks laten vallen? Draadloze snoertje heb ik ook, maar is eigenlijk alleen maar ellende. Zelf om je oor buigen, gaat nooit goed maar erg lastig goed te krijgen. Verder niet in evenwicht, zakt naar 1 kant, en snel leeg. Daarbij nog steeds om je oor heen, net als de reguliere kabel en de BT earhooks.

Ik (hoop weer) maak lange tochten en kan dan ook in de zeikende regen terecht komen.
En zweet nogal veel dan. En 50 euro alleen voor de oorhaken? Beetje zout.

Vandaar. En toch maar het draadloze snoertje besteld. Wellicht ben ik net zo ontevreden als jij. Maar nu met draadje (gaat ook om het oor) vind ik ze goed zitten. Dus had het risico genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
The Eagle schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:24:
[...]

Vandaag de KZ AZ09 Pro besteld, de reviews zijn in ieder geval positief. Wat betreft sweatproof, daar zijn de reviews niet tevreden over. Bij het zweten ontstaat er vocht wat dan in de C-connectoren druppelt, en dan ontstaat er soort 'kortsluiting' en valt het geluid weg. Ben heel benieuwd of dat ook werkelijk zo is.

Ik ga de AZ09 Pro gebruiken met de KZ Zex, en deze geven inderdaad een geweldig geluid!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebastiaannn
mobile12 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

Bedankt voor jouw reactie. Ik ben erg benieuwd hoe deze bevallen. De specs en review zijn in ieder geval erg positief! Hopelijk kun je me snel iets laten weten zodat ik deze tijdig kan bestellen.
Ik heb ze nu binnen en mijn eerste indruk is positief. Ik vind ze echt prima klinken voor het geld, heb altijd oordopjes van 30 euro omdat ik ze altijd veel te snel sloop of verlies en deze doen qua geluidskwaliteit mee in de top van de dopjes die ik over de jaren versleten heb. Warm geluid met volle bass die niet overheerst en behoorlijk volle soundstage. Gaan zo hard als je redelijkerwijs zou willen en klinken dan nog steeds goed.
Betreft comfort is het wel een stapje terug van een dopje met een draad eraan omdat er een groter en zwaarder stuk uit je oor steekt. Opvallend is dat ie in het rechteroor bij mij echt top zit maar de linker met alle dopjes die erbij zaten en die ik nog had liggen steeds net niet helemaal lekker zit. Zo zie je ook maar hoe persoonlijk dat is. Kan verder geen vergelijking maken met andere true wireless dopjes.
De touch controls werken prima, connecten gaat goed, het doosje lijkt prima, ze zien er niet bijzonder mooi maar wel acceptabel uit. Kan natuurlijk niks zeggen over de duurzaamheid van het product maar met van die slijtende accu's erin verwacht ik toch niet dat ze eeuwig mee gaan.
ANC en transparancy mode zijn vast wel nice maar ik luister muziek op de fiets van en naar m'n werk en af en toe in het OV en dat werkt prima zo. Gewoon prima tevreden met die dingen, waarschijnlijk tot ik er een keer 's nachts in het donker met een zatte kop er ééntje uit m'n oor laat vallen en mezelf vervloek dat ik geen dopjes met een draadje ertussen heb genomen. Maargoed daarom ben ik blij dat deze niet al te duur zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Sebastiaannn op 05-08-2022 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobile12
Sebastiaannn schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:36:
[...]

Ik heb ze nu binnen en mijn eerste indruk is positief. Ik vind ze echt prima klinken voor het geld, heb altijd oordopjes van 30 euro omdat ik ze altijd veel te snel sloop of verlies en deze doen qua geluidskwaliteit mee in de top van de dopjes die ik over de jaren versleten heb. Warm geluid met volle bass die niet overheerst en behoorlijk volle soundstage. Gaan zo hard als je redelijkerwijs zou willen en klinken dan nog steeds goed.
Betreft comfort is het wel een stapje terug van een dopje met een draad eraan omdat er een groter en zwaarder stuk uit je oor steekt. Opvallend is dat ie in het rechteroor bij mij echt top zit maar de linker met alle dopjes die erbij zaten en die ik nog had liggen steeds net niet helemaal lekker zit. Zo zie je ook maar hoe persoonlijk dat is. Kan verder geen vergelijking maken met andere true wireless dopjes.
De touch controls werken prima, connecten gaat goed, het doosje lijkt prima, ze zien er niet bijzonder mooi maar wel acceptabel uit. Kan natuurlijk niks zeggen over de duurzaamheid van het product maar met van die slijtende accu's erin verwacht ik toch niet dat ze eeuwig mee gaan.
ANC en transparancy mode zijn vast wel nice maar ik luister muziek op de fiets van en naar m'n werk en af en toe in het OV en dat werkt prima zo. Gewoon prima tevreden met die dingen, waarschijnlijk tot ik er een keer 's nachts in het donker met een zatte kop er ééntje uit m'n oor laat vallen en mezelf vervloek dat ik geen dopjes met een draadje ertussen heb genomen. Maargoed daarom ben ik blij dat deze niet al te duur zijn.
Inmiddels hier ook binnen en wat een verschil met het setje wat mij vrouw deze week bij de Action heeft gehaald voor eu10 :*) . Echt verschil in geluid door via de app de instellingen te wijzigen. Voor nu helemaal blij en ben erg benieuwd naar de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Laatst online: 14:20
[...]

De T13 heeft geen ANC toch? Althans volgens de site van QCY hebben alleen de HT01C en de HT03 dat

Ik ben nu wat verder aan het lezen en lees bij de T13 wel "quad noise cancelling microphones for calling". Waarbij de nadruk dan op de laatste 2 woorden ligt

[ Voor 4% gewijzigd door louzy82 op 12-08-2022 16:10 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
louzy82 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:08:
[...]

De T13 heeft geen ANC toch? Althans volgens de site van QCY hebben alleen de HT01C en de HT03 dat

Ik ben nu wat verder aan het lezen en lees bij de T13 wel "quad noise cancelling microphones for calling". Waarbij de nadruk dan op de laatste 2 woorden ligt
Nee die heeft inderdaad geen ANC.

Ik denk dat ik het verwarrend verwoord heb in mijn post, wat ik bedoelde is dat zaken als ANC en transparancy mode vast wel toffe features zijn om te hebben maar dat ik ze voor mijn gebruik niet mis en ik er daarom liever voor kies om wat goedkopere dopjes te gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Sebastiaannn op 12-08-2022 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Sebastiaannn schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:25:
[...]

Nee die heeft inderdaad geen ANC.

Ik denk dat ik het verwarrend verwoord heb in mijn post, wat ik bedoelde is dat zaken als ANC en transparancy mode vast wel toffe features zijn om te hebben maar dat ik ze voor mijn gebruik niet mis en ik er daarom liever voor kies om wat goedkopere dopjes te gebruiken.
oh sorry, verkeerd gelezen/geinterpreteerd. Mea Culpa

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

[...]

Dat is een goed punt. Zijn er al goedkope TWS dopjes met transparancy mode?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
XanderDrake schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:28:
[...]

Dat is een goed punt. Zijn er al goedkope TWS dopjes met transparancy mode?
Volgens fanatieke blogger Aartjan schijnen deze dan wel goed te zijn
https://aartjan.nl/blog/1more-comfobuds-anc-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Sebastiaannn schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 08:50:
[...]

Volgens fanatieke blogger Aartjan schijnen deze dan wel goed te zijn
https://aartjan.nl/blog/1more-comfobuds-anc-review/
Ook nr 1 op Scarbir (onder 100 euro)
Link

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Inmiddels heb ik de wat tegenvallende QCY T4 (slecht Bluetooth bereik en instabiele verbinding) ingeruild voor de T17C. En ik ben weer helemaal happy voor een euro of 18 :)
Je moet er niet mee willen bellen, want de microfoon is nog steeds waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Edmin schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:48:
Inmiddels heb ik de wat tegenvallende QCY T4 (slecht Bluetooth bereik en instabiele verbinding) ingeruild voor de T17C. En ik ben weer helemaal happy voor een euro of 18 :)
Je moet er niet mee willen bellen, want de microfoon is nog steeds waardeloos.
Ja, daar gaat kennelijk een bedrag in zitten om dat goed voor elkaar te krijgen die voor veel fabrikanten niet te legitimeren is. De mainstream-merken maken daar wel goede stappen in de afgelopen twee jaar. Een merk als Earfun stelt in het marketing-verhaal dat ze dit ook wel doen, maar in de praktijk zetten ze duidelijk mindere prestaties neer. En dan is Earfun nog een van de fabrikanten die opties aanbiedt die wat hoger in de prijs liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door RaJitsu op 13-08-2022 11:57 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Ik heb zelf nu net de Xiaomi Redmi Buds pro 3 besteld. Deze hebben ANC en Multipoint en dat voor 50 euro.

Ze komen eind deze week binnen en zal mijn ervaring ermee binnenkort ook weleens vermelden hier.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

louzy82 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:10:
Ik heb zelf nu net de Xiaomi Redmi Buds pro 3 besteld. Deze hebben ANC en Multipoint en dat voor 50 euro.

Ze komen eind deze week binnen en zal mijn ervaring ermee binnenkort ook weleens vermelden hier.
Mooi dat er al betaalbare TWSen zijn met ANC verkrijgbaar zijn, maar ik lees dat deze Xiaomi Redmi's niet de beste implementatie van ANC bezitten. Ik ben benieuwd naar jou ervaringen en/of een review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
De meningen zijn erover verdeeld, bij de ene reviewer/blog schijnt de ANC goed te zijn, de andere is wat minder enthousiast.
Blogger Aart jan, eerder genoemd in dit topic toen betreffende de 1more comfubuds, is ook enthousiast over de Xiaomi buds en de ANC daarvan, zie Link

Ik heb ook de QCY HT03 en 1more comfobuds pro overwogen maar de Xiaomi heeft ook multipoint en dat lijkt me toch wel handig ook.

[ Voor 29% gewijzigd door louzy82 op 15-08-2022 13:27 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
louzy82 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:05:
De meningen zijn erover verdeeld, bij de ene reviewer/blog schijnt de ANC goed te zijn, de andere is wat minder enthousiast.
Blogger Aart jan, eerder genoemd in dit topic toen betreffende de 1more comfubuds, is ook enthousiast over de Xiaomi buds en de ANC daarvan, zie Link

Ik heb ook de QCY HT03 en 1more comfobuds pro overwogen maar de Xiaomi heeft ook multipoint en dat lijkt me toch wel handig ook.
*edit, mijn opmerking over de ANC wat aangepast*

Ik heb de Redmi Buds 3 pro ontvangen.
Geluid, connectiviteit en multipoint werken goed en na wat gefreubel met de juiste dopjes en positionering in mijn oor merk ik ook wel wat van de ANC al ben ik daar nog niet heel erg van onder de indruk

Het is mijn eerste ervaring met ANC, ik verwachtte niet ineens een oase van rust maar wellicht wel iets meer dan wat ik tot nu toe ervaar.

[ Voor 18% gewijzigd door louzy82 op 23-08-2022 09:44 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

louzy82 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:20:
[...]

Geluid, connectiviteit en multipoint werkt goed maar ANC doet helemaal niets.... Ik merk 0,0 verschil tussen of dat uit of aan staat...
Dit is mijn eerste ervaring met ANC, nu had ik niet de verwachting dat dit een oase van stilte zou creëren maar op zn minst wel iets..
Ik ga ze dan ook terugsturen en iets anders proberen
Weet je wel zeker dat de ANC aan staat? Zelfs de goedkoopste ANC-ondersteunende oortjes merk je een verschil in, tenzij ze slecht afsluiten. Maar aangezien deze RedMi's eargels gebruiken moet dit afsluiten geen probleem zijn.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
RaJitsu schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:39:
[...]

Weet je wel zeker dat de ANC aan staat? Zelfs de goedkoopste ANC-ondersteunende oortjes merk je een verschil in, tenzij ze slecht afsluiten. Maar aangezien deze RedMi's eargels gebruiken moet dit afsluiten geen probleem zijn.
Na wat uitgebreider experimenteren, ook met andere dopjes en wat meer draaien om ze in mijn oor te krijgen merk ik wel wat van de ANC.

ik pas mijn vorige post ook ff aan.

[ Voor 24% gewijzigd door louzy82 op 23-08-2022 09:42 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ja ik lees ook dat ANC en transparancy modus alleen goed werken als je je TWS diep in je oren drukt. Deze features werken alleen goed als de geluidsisolatie optimaal is, logischerwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

De transparancymodus zou aardig moeten werken aangezien je vooral het geluid van buiten moet horen. Druk je ze niet goed aan, dan hoor je als het goed is nog het geluid van buiten, maar dan op een meer natuurlijke manier...

Ik gebruik zelf de Samsung Live Buds nog regelmatig. De ANC werkt alleen als je toevallig oren hebt waarbij dit concept goed afsluit. De reden dat ik ze veel gebruik is echter het comfort en juist het feit dat ze niet goed afsluiten waardoor je een soort van open-geluidservaring hebt. En ook de transparantiemodus is niet echt nodig. Ondertussen is het geluid en de microfoon top.

Hoop dat Samsung dit concept niet opgegeven heeft en bijv. ze zonder ANC en wat deliberate implementaties toepast in functie van een open design. Maar goed, nieuwe concepten in tech staan mensen vaak niet erg open voor. Ondanks dat focal minorities anders doen vermoeden.

B.S.U.R.

• Agadir
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 23:06
louzy82 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:20:
[...]

*edit, mijn opmerking over de ANC wat aangepast*

Geluid, connectiviteit en multipoint werken goed en na wat gefreubel met de juiste dopjes en positionering in mijn oor merk ik ook wel wat van de ANC al ben ik daar nog niet heel erg van onder de indruk

Het is mijn eerste ervaring met ANC, ik verwachtte niet ineens een oase van rust maar wellicht wel iets meer dan wat ik tot nu toe ervaar.
Zijn deze oordoppen geschikt om te dragen tijdens hardlopen of in de sportschool? Niets vervelender dan oordoppen die steeds uit je oor vallen.

• louzy82
Agadir schreef op donderdag 29 september 2022 @ 04:20:
[...]

Zijn deze oordoppen geschikt om te dragen tijdens hardlopen of in de sportschool? Niets vervelender dan oordoppen die steeds uit je oor vallen.
Ik kan je hier geen goed antwoord op geven want ik heb ze daar nog niet voor gebruikt.
In de sportschool verwacht ik wel want ik heb ze ook in tijdens het klussen.

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
louzy82 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:14:
[...]

Na wat uitgebreider experimenteren, ook met andere dopjes en wat meer draaien om ze in mijn oor te krijgen merk ik wel wat van de ANC.

ik pas mijn vorige post ook ff aan.
Hier nog even op terugkomend.

De ANC werkt best redelijk (als de dopjes echt diep in de oren zitten).
Soms doet het voor mn gevoel vrij weinig en soms werkt het echt heel goed. dat zal ook afhankelijk zijn van het soort geluid.
Bijv. Bellen/ online meetings in de auto gaan super. Dan hoor ik heel duidelijk de stemmen en valt het omgevingsgeluid echt goed weg.

Dus al met al ben ik heel tevreden met mijn aanschaf

[ Voor 4% gewijzigd door louzy82 op 29-09-2022 09:23 ]

Louzy#2475

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Agadir schreef op donderdag 29 september 2022 @ 04:20:
[...]

Wat voor de een werkt hoeft niet perse voor de ander te werken. Oren zijn immers uniek. Zekerheid voor sporten heb je eigenlijk alleen als je iets met vinnen of haken gebruikt.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een leuk zetje goedkope draadloze oortjes, max +/- 25 euro, ik heb mijn oog laten vallen op uitvoering: QCY T13 (Zwart). Tegenover de uitvoering: QCY T2C (Zwart) heeft deze bijv. passieve noise cancelling, verder is de accu duur wat langer en is deze IPX5 sproeidicht. Een ander voordeel (geen blocker) is dat deze USB-C ondersteunt, want het wel handig maakt met de opladers van de telefoons die we hier in huis hebben.

Is er een reden om verder te zoeken of is dit de beste optie voor dit budget?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:05
Ik heb de Soundpeats Air 3 besteld. Een aantal jaar geleden de QCY QS2 gehad. Die bevielen op zich prima al had ik op een gegeven moment connectieproblemen. Het feit dat ze in-ear waren vond ik niet super chill, liever hoor ik nog wat van de omgeving. Vandaar de Soundpeats Air 3 eens proberen. Gevonden via scarbir.com, dank voor die link :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Gynnad schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:50:
Ik ben op zoek naar een leuk zetje goedkope draadloze oortjes, max +/- 25 euro, ik heb mijn oog laten vallen op uitvoering: QCY T13 (Zwart). Tegenover de uitvoering: QCY T2C (Zwart) heeft deze bijv. passieve noise cancelling, verder is de accu duur wat langer en is deze IPX5 sproeidicht. Een ander voordeel (geen blocker) is dat deze USB-C ondersteunt, want het wel handig maakt met de opladers van de telefoons die we hier in huis hebben.

Ik heb beide en de 13 zijn beter dan de 2. Voor het kleine prijsverschil zou ik sowieso voor de 13 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
ilfamo schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:41:
[...]

Ik heb beide en de 13 zijn beter dan de 2. Voor het kleine prijsverschil zou ik sowieso voor de 13 gaan.
Thanks voor je reactie! Waar zit volgens jou vooral het verschil in?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Gynnad schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 23:27:
[...]

Thanks voor je reactie! Waar zit volgens jou vooral het verschil in?
Het blijft persoonlijk maar ik vind het geluid prettiger. Verder zijn beide meer dan prima voor de prijs maar de betere geluidskwaliteit is voor mij wel de doorslag om de 13 aan te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 06:08
Gynnad schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:50:

Ik heb sinds een dik jaar de qcy t13 in gebruik.
Hiervoor heb ik 2 andere modellen qcy gehad, welk model weet ik niet meer precies.

De qcy t13 is absoluut het beste model wat ik al had. Bij vorige modellen verloor het oortje (ik draag er telkens slechts 1 op de fiets) regelmatig verbinding met de telefoon. Zeer vervelend wanneer je aan het fietsen bent en de telefoon in de rugzak zit.
De t13's hebben eigenlijk de verbinding nog nooit verloren. Ze klinken goed. Ik zou ze direct opnieuw kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Iemand bekend er mee of qcy t13 ook werkt met Iphone SE 2016, die heeft nl BT 4.2 en niet BT 5.x die voor qcy t13 in de Tweakers pricewatch erbij staat. Op hun product pagina staat er niks over.

Heb er geen enkele ervaring mee, kom vanaf en snoer... en gebruik BT maar heel weinig.

[ Voor 21% gewijzigd door route99 op 06-11-2022 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

route99 schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:04:
Iemand bekend er mee of qcy t13 ook werkt met Iphone SE 2016, die heeft nl BT 4.2 en niet BT 5.x die voor qcy t13 in de Tweakers pricewatch erbij staat. Op hun product pagina staat er niks over.

Heb er geen enkele ervaring mee, kom vanaf en snoer... en gebruik BT maar heel weinig.
Is gewoon backwards compatible.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 16:50
Momenteel heb ik een paar oortjes van QCY en heb in het verleden de true engine 3Se's gehad. Beiden bevielen/bevallen uitstekend.

Ik ben nu echter op zoek naar oordopjes met een case die draadloos te laden is. Iemand ervaringen?

Budget is maximaal €40,-.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Suggesties voor betaalbare oortjes met een lange batterijduur? Ik heb tot nu toe gevonden:
• Edifier TWS1 Pro (11 uur, ~€42 op AliExpress) review
• SoundPEATS Sonic (12 uur, ~€45 op Amazon.nl) review
• Sony WF-C500 (10 uur, ~€50 op Amazon.nl) review
• QCY T17 (7,5 uur, ~€30 op Amazon.nl) review
• Edifier X3s (8 uur, ~€32 op AliExpress) review
• Anker Soundcore Life A3i (9 uur zonder ANC, ~€44 op Amazon.nl) review

Ik heb al een Edifier TWS1 Pro en ik weet niet of ik überhaupt nog oortjes met <10 uur batterijduur wil. Ik heb een hekel aan de "batterij leeg bliep". De Edifier is op zich goed maar ik vraag me dus af of er iets beters is. De SoundPEATS vind ik tamelijk lelijk en dat Superman logo helpt niet. Ziet er best slick uit in het doosje, maar in je oor? De Sony klinkt niet zo best volgens de review. En de rest is dus <10 uur speelduur. Er is ook nog de Samsung Galaxy Buds+ (11 uur) die volgens de review <$100 is maar in de PW staat voor €150.

Mijn persoonlijke ervaring:

Redmi Airdots (weet niet meer precies welke versie): op zich goed geluid maar niet helemaal neutraal. Laat ook permanent een zachte ruis horen. Opladen is prettig: gooi de oortjes in de case en ze maken altijd contact. Plus je ziet direct dat ze opladen aan de LEDs op de oortjes zelf. Batterijduur is meestal okay. De oortjes uit de lader pulken kan wel tricky zijn.

Edifier TWS1 Pro: ook goed geluid, neutraler en zonder ruis. Goede batterijduur, al is de schaduwzijde natuurlijk dat ze i.c.m. een kussen/helm zeer oncomfortabel zijn omdat ze meer uitsteken. Het opladen is wel spijtig: je kan de oortjes makkelijk in de case gooien zonder dat ze echt verbinding maken. En wat dit problematischer maakt is de positionering van de indicatorLEDs op de oortjes zelf. Je moet de case van links en van rechts bekijken om te verifiëren dat de oortjes echt opladen. En daarna check je het waarschijnlijk NOG een keer voor het geval de verbinding is verbroken door het draaien van de case. Ze zijn wel iets makkelijker uit de lader te halen.

QCY T5: wat moet ik ervan zeggen. Klinkt geweldig. Geen ruis. Comfortabel. De "batterij leeg bliep" is aanzienlijk minder irritant dan bij de Redmi (subtieler en na de eerste bliep gaan ze nog best een poosje door) Maar de batterijduur: het rechteroortje is meestal (letterlijk, niet overdreven) na +/- 10 minuten leeg. De linkerkant gaat dan nog uren door, maar de accu in mijn rechteroortje is blijkbaar een maandagmorgenmodel. :/ En op diverse apparaten werken ze gewoon niet. Of ze maken geen verbinding, of ze maken verbinding maar er komt geen geluid uit. Opladen: bijna perfect. Je gooit ze erin en ze landen altijd op de juiste plek. En je haalt ze er makkelijk uit! Maar helaas: er is een probleem met de contacten zelf. Anders dan de Edifier en Redmi moest ik bij de QCY (tot de batterij in het rechteroortje zo gaar was dat ik stopte ze te gebruiken) regelmatig met een speld over de contacten krassen om ze verbinding te laten maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 10-12-2022 09:32 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Iemand ervaring met de SoundPEATS Life doppen?
Ik zoek een kadootje voor een iPhone persoon, dus ben op zoek naar een set doppen met AAC support. Het verwarrende is dat in de Scarbir review staat dat ze AAC support hebben. Op de product pagina staat er niets meer over, maar in de Google cache van 5 december (kan ik helaas niet meer vinden) stond het nog wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 20:00
Geen ervaring met bovenstaande uitvoeringen, maar ik heb inmiddels een tijdje de Fiil T1 Lite en die vind ik bijzonder goed voor het geld. Het geluid vind ik zelf beter dan een Sony XM3 koptelefoon en ze hebben een grote soundstage, ze verbinden snel en goed, low latency, hebben lange accuduur, laden snel op en de case is compact. Het enige nadeel is dat tijdens bellen ik niet heel goed te verstaan ben voor de tegenpartij. Verder heb ik wat ervaringen met verschillende QCY, Sony en Edifier doppen, maar ik kan deze Fiil zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:16
Nadat één oortje van mijn qcy qy19 is plat gereden heb ik recent de qcy t13 gekocht. Ze hebben mij positief verrast. De t13 gaat langer mee en heeft een stabielere verbinding. De geluidskwaliteit is prima al heb ik niet het idee dat ze beter klinken. Met de qy19 kon ik geen telefoongesprek voeren maar ook dit gaat goed met de t13. Al met al meer verbetering dan verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Na de geweldig klinkende Fiil T1 Lite waarvan helaas het linker dopje al vrij snel niet meer wilde opladen en er slechts 1 werkende overbleef heb ik al tijden geleden de SoundPEATS Free2 Classic aangeschaft en moet zeggen dat deze dopjes enorm goed bevallen.
Draagcomfort is beter dan de Fiil, ze zijn kleiner, steken minder uit je oren, blijven goed zitten en de accuduur is merkbaar langer.
Op gemiddeld volume haal ik ruim 8 uur, opladen gaat snel en heb geen hinderlijk Chinees geblaat meer in m'n oor, je kan er goed mee in slaap vallen en dan verbruiken ze ook vrijwel niets meer.
Je wordt dus niet wakker van een "battery low" melding o.i.d.
De bediening is ook erg prettig en trefzeker, waar de Fiil nog wel eens op tilt wilde gaan door wat damp of stoom uit een pannetje reageert de SoundPEATS echt alleen maar op aanraking en dat gaat altijd goed, de Fiil was hypergevoelig maar zelfs liggend op een kussen heb ik bij deze nog geen "ghost touch" meegemaakt.
De geluidskwaliteit is prima, zeker voor <30 euro, nou was ik natuurlijk wel flink verpest door de neutrale klankkleur en het diepe laag van de T1 Lite maar met een klein tikje eq in het mid-laag zijn dit hele fijne allrounders
(Maar de Fiil T1 Lite klonk wel echt beter, helaas (is?) was de QC van Fiil , ik had de Chinese, mogelijk is de int. versie beter, om te huilen en begaven ze het destijds bij bosjes. Lees en huiver in de comments op Scarbir over spontaan overlijden van 1 van de 2 of beide dopjes)

Qua microfoon en bellen verrassen de SoundPEATS ook in positieve zin, in een supermarkt is het natuurlijk drama wegens alle achtergrondgeluiden maar zelfs in m'n oude Japanse rammelbak youngtimer van 25 lentes kan je prima een gesprek voeren en klinkt mijn stem helder en duidelijk zonder storende bijgeluiden.

75% van wat ik luister is spraak maar zelfs mijn kritische oor vind muziek (en dan voornamelijk dub-techno, drum 'n bass en progressive psy-trance, nogal bass heavy allemaal) meer dan acceptabel op die SoundPEATS in dagelijks gebruik.

Ik had deze aangeschaft om snel weer stereo te kunnen luisteren, eigenlijk als overbruggingssetje maar ze bevallen dusdanig dat de haast om een vergelijkbare of betere dan de T1 Lite te zoeken er nu al een flink aantal maanden vanaf is.
Ondertussen hou ik Scarbir wel met een half oog in de gaten voor iets wat significant beter gaat klinken in de categorie 50 - 100 euro maar alles onder de 7 uur accuduur sla ik over, een beetje stamina is toch wel erg fijn en went snel.

Tijdens muziek luisteren val ik sowieso niet in slaap dus dat maakt de grootte dan ook minder relevant, de Free2 Classic's zijn heerlijk klein en het compacte doosje past makkelijk overal in, ook in de kleine pocket van je jeans.

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 17-02-2023 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik heb mijn Fiil T1 setje weer gevonden en gebruik ze ook nog. En ze doen het ook nog.
En ja, die blijven een geweldig geluid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Cyberpope schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:31:
Ik heb mijn Fiil T1 setje weer gevonden en gebruik ze ook nog. En ze doen het ook nog.
En ja, die blijven een geweldig geluid hebben.
Doet me denken aan de Free Pro van Earfun. Is het dezelfde? Daar was ik zelf ook erg enthousiast over. Waarschijnlijk het setje dat ik het langst gebruikt heb.

B.S.U.R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Heb recent de QCY-t17s.
Een paar uur en afwisseling tussen spraak en muziek beluisterd, prima.
Eerste indruk met opgebeld worden op mijn Iphone SE (2016) lijkt goed.
https://www.qcy.nl/nl/qcy-t17s.html?id=265952984

Het hardlopen: Op zich prima, viel er niet uit of zo. Een stukje met geruis v/e drukke weg iets verderop was minder dan met mijn Iphone bedrade set . Het was zondag vrijwel windstil, dus hoe het vandaag geklonken zou hebben met veel meer wind?
Ik had wel het idee dat ik het rubber in het oor wat hoorde bewegen op de achtergrond, dat was met het M-type, dus binnenkort het L-type proberen.

Opgeteld: Voor mij lijkt dit OK, verder zal ik ze niet zoveel gebruiken, ben nu vrij na mijn werkzame leven, hoef hem echt niet de hele dag in mijn oren te hebben. Maar dat die snoertjes toch uiteindelijk stuk gingen, vond ik niet handig. De oortjes komen imho veel minder belasting tegen (snoer) want geen snoer... dus.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:00
Ik heb sinds 4 jaar de QCY T1C in gebruik, het linkeroortje doet het echter niet meer zo goed. Tijd voor nieuwe dus. Ik zoek iets vergelijkbaars qua prijs/kwaliteit, alleen wat vlakker (dus die minder uitsteken) en zonder knop aan de buitenkant. En bij voorkeur zonder lampje.
Mijn huidige dopjes gebruik ik wel eens in bed (zijslaper) en als je er dan op drukt/gaat liggen, stopt de muziek/podcast. Dat wil ik met de nieuwe voorkomen.
We hebben hier thuis ook een setje van soundpeats (model: airpod imitatie), dat zijn ook prima oortjes, maar niet om mee in bed te liggen.
Heeft iemand een suggestie? Op de website van QCY en Soundpeats vind ik het moeilijk inschatten hoe dik de in ear dopjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

XanderDrake schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:41:
Super mooi, we zijn twee jaar verder en ik gebruik deze Haylou's nog steeds. We zijn een hele corona pandemie samen doorgekomen, met veel meetings en calls ;) Ik ben nog best tevreden, het design bleek dus duurzaam genoeg. De accu tijd begint wel iets te minderen, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik dacht dat deze post grappig maar nutteloos zou zijn, immers; kleine kans dat deze TWS dopjes nog te krijgen zijn. Wat blijkt: Wrong!
Je kan ze zelfs in NL kopen :o Wat mij betreft is het een aanrader!
Het is een klein wonder, maar we zijn weer een jaar verder en mijn Haylou's GT1 Plus doen het nog steeds. Na drie jaar aan intensief gebruik kan ik vertellen dat ik nog nooit zo lang achter elkaar dezelfde headset/plugs heb gebruikt _/-\o_ Meestal zijn de accu's op, kabels of plugs kapot voor de 3 jaar voorbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Draadloze oortjes, geweldig in theorie maar ik zou die van mij (Edifier TWS1 Pro) kapot willen trappen.

Altijd gelazer met connecten, altijd gelazer met pairen, niet opladen als je het case deksel niet sluit, altijd op moeten laden, erom moeten denken om ook de case op te laden, maar gewoon onvergeeflijk is de betrouwbaarheid. Iedere keer als de muziek overslaat irriteer ik me kapot aan die dingen.

En doordat ik weet dat het ieder moment weer kan gaan stotteren kan ik niet meer genieten van de muziek. Het rare is dat ik dit probleem pas sinds enkele weken of misschien een paar maanden heb volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Mentalist schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:38:
Draadloze oortjes, geweldig in theorie maar ik zou die van mij (Edifier TWS1 Pro) kapot willen trappen.

Altijd gelazer met connecten, altijd gelazer met pairen, niet opladen als je het case deksel niet sluit, altijd op moeten laden, erom moeten denken om ook de case op te laden, maar gewoon onvergeeflijk is de betrouwbaarheid. Iedere keer als de muziek overslaat irriteer ik me kapot aan die dingen.

En doordat ik weet dat het ieder moment weer kan gaan stotteren kan ik niet meer genieten van de muziek. Het rare is dat ik dit probleem pas sinds enkele weken of misschien een paar maanden heb volgens mij.
Geprobeerd ze te resetten? Maar als je het helemaal niet meer vertrouwt, is er niets aan te doen. Je kan ook voor ChiFi-IEMs gaan. Iets waar ik recent wat meer opties van geprobeerd heb. Hoe dan ook veel beter geluid dan met TWS.

Overigens heb ik nooit problemen met TWS-opties die de laatste jaren uitgekomen zijn.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

RaJitsu schreef op zondag 9 april 2023 @ 15:10:
[...]

Geprobeerd ze te resetten? Maar als je het helemaal niet meer vertrouwt, is er niets aan te doen. Je kan ook voor ChiFi-IEMs gaan. Iets waar ik recent wat meer opties van geprobeerd heb. Hoe dan ook veel beter geluid dan met TWS.

Overigens heb ik nooit problemen met TWS-opties die de laatste jaren uitgekomen zijn.
Hoe bedoel je resetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:43
@Mentalist Ik vermoed een factory reset uitvoeren. Ik heb even in de handleiding gekeken, zie wel 'clear pairing records' maar geen specifieke factory reset optie. Zou het wissen van de koppelingsgegevens :) sowieso even proberen:

When the earbuds are powered on and interconnected, and not connected with any Bluetooth device, press and hold the touch button of the left or right earbuds for 8 seconds to clear pairing records of both earbuds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

musicfreak schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:44:
@Mentalist Ik vermoed een factory reset uitvoeren. Ik heb even in de handleiding gekeken, zie wel 'clear pairing records' maar geen specifieke factory reset optie. Zou het wissen van de koppelingsgevgevens :) sowieso even proberen:

When the earbuds are powered on and interconnected, and not connected with any Bluetooth device, press and hold the touch button of the left or right earbuds for 8 seconds to clear pairing records of both earbuds.
Heb het gedaan, ook de earbuds opnieuw met elkaar gepaired zoals beschreven in de handleiding. Nu zien of het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Wat musicfreak dus zei. Maakt waarschijnlijk geen verschil aangezien het niet om gerelateerde data gaat, maar wie weet dat het beter gaat wanneer je ze opnieuw koppelt als nieuw apparaat.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

RaJitsu schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:06:
Wat musicfreak dus zei. Maakt waarschijnlijk geen verschil aangezien het niet om gerelateerde data gaat, maar wie weet dat het beter gaat wanneer je ze opnieuw koppelt als nieuw apparaat.
Met de laptop is het gestotter minder erg (herstelt sneller) dan met de telefoon, maar het is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik merk nu wel na 1,5 jaar de soundpeats te hebben dat ze wat kuren krijgen soms maken ze geen verbinding met de telefoon of soms dan blijven ze spelen terwijl ze terug in het doosje zitten. Heb de contactjes an schoon gemaakt etc en opnieuw gereset en gekoppeld. Op zich qua batterijduur perfect

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:25
Heb al ruim een een jaar of 5 de QCY-QY31 voor het sporten. En die bevallen uitstekend, toch merk ik nu wel wat degradatie in wat dingen. De batterijduur lijkt nu toch wel flink lager te liggen, en haal soms met pijn en moeite 3 uurtjes aan audio.

Tijd dus voor wat nieuws. Ik kwam o.a. de volgende 2 lenovo's tegen:

- Lenovo LP75
https://afinjo.nl/lenovo/...s-lp75-6932773427095.html
- Lenovo XT80
https://www.joom.com/nl/p...=6386c3b273f0415863c7bb8f

Iemand ervaring met een van deze 2?

Mogen eventueel ook andere aanraders zijn. Idealiter zoek ik dus een setje met een earhook voor het sporten.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmancer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb recentelijk Bluetooth dopjes gekocht van Samsung (live Buds) maar deze hebben ontzettende last van storing, Als ik de telefoon in mn hand heb ik is er doorgaans niks aan de hand, maar gaat de telefoon in mn broekzak is er instant storing. Iemand een idee wat daar aan te doen is?

Dit is vooral buiten trouwens in de trin als ik zit nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Mesmancer schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 00:02:
Ik heb recentelijk Bluetooth dopjes gekocht van Samsung (live Buds) maar deze hebben ontzettende last van storing, Als ik de telefoon in mn hand heb ik is er doorgaans niks aan de hand, maar gaat de telefoon in mn broekzak is er instant storing. Iemand een idee wat daar aan te doen is?

Dit is vooral buiten trouwens in de trin als ik zit nergens last van.
Apart probleem. Ik heb deze oortjes ook liggen maar deze problemen totaal niet. Ik kan ook niets bedenken dat anders is in de trein vs wanneer je gewoon rondloopt buiten. Heb je de mogelijkheid het te testen met een andere telefoon? Ik ga ervan uit dat je met andere TWS-oortjes geen last hebt?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmancer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-12-2024
RaJitsu schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:33:
[...]

Apart probleem. Ik heb deze oortjes ook liggen maar deze problemen totaal niet. Ik kan ook niets bedenken dat anders is in de trein vs wanneer je gewoon rondloopt buiten. Heb je de mogelijkheid het te testen met een andere telefoon? Ik ga ervan uit dat je met andere TWS-oortjes geen last hebt?
Ik heb het met twee telefoons geprobeerd, mn oude Oneplus 6 en mn nieuwe Samsung A54. Beiden hebben hetzelfde probleem. Codecs gewisseld, ook geen soelaas, mn oude JBL oortjes ook geprobeerd en die hebben überhaupt maar één codec, en die storen ook.

Of het is domweg de regio, maar dat lijkt me stug (Rijnmond / Rotterdam en omstreken) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Mesmancer schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:41:
[...]

Ik heb het met twee telefoons geprobeerd, mn oude Oneplus 6 en mn nieuwe Samsung A54. Beiden hebben hetzelfde probleem. Codecs gewisseld, ook geen soelaas, mn oude JBL oortjes ook geprobeerd en die hebben überhaupt maar één codec, en die storen ook.

Of het is domweg de regio, maar dat lijkt me stug (Rijnmond / Rotterdam en omstreken) ;)
Codecs hebben in de praktijk weinig invloed op de connectiekwaliteit. In theorie is het wel zo dat hogere kwaliteits-codecs gevoeliger zouden moeten zijn, maar onder normale omstandigheden merk ik dat verschil ook niet.

Ik heb verder zeer goedkope 30 euro oortjes tot high-end oortjes van 400+ getest (overigens ook specifiek de Live Buds, een van mijn favoriete ervaringen). Connectie is nooit een probleem sinds de tweede generatie in-ears.

Ik zat dus te denken aan een defect van je Live Buds. Maar aangezien je zegt dat je JBL's het ook hebben.... Ik kan ook niet bedenken wat het verschil is tussen de trein en wanneer je buiten bent. Heel extreem zou je kunnen denken aan storende signalen, maar dat lijkt me voor een hele omgeving (ik neem aan dat je met 'buiten' bedoelt dat je gewoon wandelt en niet een klein stukje van 100 m^2) erg sterk.

Ik durf het dus niet te zeggen wat het is...

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Mesmancer schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:41:
[...]

Ik neem aan dat je je telefoon in je broekzak hebt op moment van storing?
Gebeurt het ook wanneer je je telefoon in je andere broekzak draagt, aan de andere kant zegmaar, en probeer ook eens je binnenzak van een jas oid.
Kan zijn dat het oortje wat "master" speelt aan de andere kant van je lichaam zit dan je telefoon, dan moet het BT signaal dwars door je homp vlees, 80% water en bot. Vooral dat water kan een behoorlijk negatief effect hebben op de verbinding.
Bij zitten loopt de rechte lijn van je telefoon naar een oortje waarschijnlijk niet dwars door je lichaam heen, net als wanneer je de telefoon in je hand houd.
Probeer ook eens of het scheelt of je de bovenkant of de onderkant eerst in je broekzak steekt, kan zijn dat de BT antenne net aan de verkeerde kant zit op de manier waarop je hem nu in je broekzak steekt.

[ Voor 15% gewijzigd door PalingDrone op 26-05-2023 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adaptix
  • Laatst online: 29-11-2024
Wie heeft er ervaring met Kappa in-ears die je met korting bij de BP kan kopen via een spaaractie?

Link: https://www.bp.com/nl_nl/...ices/promoties/Kappa.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Adaptix schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:11:
Wie heeft er ervaring met Kappa in-ears die je met korting bij de BP kan kopen via een spaaractie?

Link: https://www.bp.com/nl_nl/...ices/promoties/Kappa.html
Ziet er uit als een of ander goedkoop prul Chinees setje met een Kappa logo er op.
3 uur gebruiksduur indien volledig opgeladen, ik zou er geen cent voor over hebben iig.
Minder dan 5,5 a 6 uur gaat snel irriteren en voor ietsje meer dan die echt zwaar overpriced 14,99 die ze hiervoor durven vragen heb je al iets wat wel goed klinkt.
Check scarbir.com en zoek daar iets van <25 euro, gegarandeerd dat je daar blijer van wordt dan van deze brol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adaptix
  • Laatst online: 29-11-2024
PalingDrone schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 03:17:
[...]

Ziet er uit als een of ander goedkoop prul Chinees setje met een Kappa logo er op.
3 uur gebruiksduur indien volledig opgeladen, ik zou er geen cent voor over hebben iig.
Minder dan 5,5 a 6 uur gaat snel irriteren en voor ietsje meer dan die echt zwaar overpriced 14,99 die ze hiervoor durven vragen heb je al iets wat wel goed klinkt.
Check scarbir.com en zoek daar iets van <25 euro, gegarandeerd dat je daar blijer van wordt dan van deze brol.
Bedankt voor je advies. Dan kan ik beter daar een sporttas kopen als ik weer een volle spaarkaart heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FC Tweakers
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-02 12:08
Ik heb een jaar geleden zo'n draadloze set OOQE Pro X9 aangeschaft (via De Telegraaf webshop).

Conclusie in 1 zin: goedkoop, maar alle waar naar zijn geld.
-De accucapaciteit (speelduur) is uitstekend de pasvorm is prima (ze zijn er nooit uitgevallen). Tot zo ver de positieve punten.
-Geluidstechnisch stelt het niet veel voor. Vooral de basweergave is beneden de maat. Deze klinkt overstuurd, zelfs bij matige volumes.
-Soms valt de bluetooth-verbinding weg, maar te sporadisch om van een groot probleem te spreken.
-Noise canceling is overigens een wassen neus, die is er gewoon niet.
Na een paar maanden viel het volume van rechterdopje terug tot nog maar een paar procent, en dat was niet softwarematig op te lossen. Van een factory reset of firmware-update hebben ze al helemaal nooit gehoord.

Binnen 2 weken kreeg ik echter een nieuwe set toegestuurd, dus dat is netjes opgelost.
Zou ik het een volgende keer kopen? Nee. Maar gezien de nette garantie voel ik me ook niet bekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

XanderDrake schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:55:
[...]

Het is een klein wonder, maar we zijn weer een jaar verder en mijn Haylou's GT1 Plus doen het nog steeds. Na drie jaar aan intensief gebruik kan ik vertellen dat ik nog nooit zo lang achter elkaar dezelfde headset/plugs heb gebruikt _/-\o_ Meestal zijn de accu's op, kabels of plugs kapot voor de 3 jaar voorbij zijn.
We zijn weer een jaar verder, en ik ben weer bij mijn traditionele update aangekomen. Ja ze doen het nog, ik gebruik ze nog dagelijks. Als ik ze gebruik voor teleconferences gaat de accu wel snel er doorheen. Maar na vier jaar van intensief gebruik mag dat ook wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Haha, dan doe ik ook een duit in het zakje over de SoundPEATS Free2 Classics.

Worden dagelijks nog vele uren gebruikt, val er mee in slaap en merk eigenlijk geen vermindering van accuduur.
Wel zijn die gaas achtige filtertjes gesneuveld/weg, ondanks dat klonten ze niet dicht door oorsmeer oid en klinkt alles nog even goed. (al begint het SoundPEATS logo op het rechter dopje te verdwijnen maar dat boeit mij echt niet, een neutraal zwart dopje is ook best)
De SoundPEATS Free2 Classic is dus ook nog steeds een aanrader wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos81
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 23:55
Newbee oordopjes gebruiker hier. Sinds enkele dagen een setje Liberty 4NC in gebruik, deze bevallen mij op zich prima. Echter het volume met telefoneren is voor mij net wat te zacht, kan helaas het volume dan niet harder of zachter zetten ? Absolut volume in de ontwikkelaarsopties al uit en aangezet maar helaas, misschien kan het ook aan mijn mobieltje (Google Pixel 4A/5G) liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-05 02:20
Welke dirt cheap <20 TWS zouden jullie momenteel aanraden? Eentje die niet in-ear is. Draag al best vaak IEMs dus ik wil even wat rust voor het binnen-oor maar waarmee ik wel lang podcasts kan luisteren tijdens het afwassen en huishouden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 21:10

red bull

Keeps me awake !

TTMJ! schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:47:
Welke dirt cheap <20 TWS zouden jullie momenteel aanraden? Eentje die niet in-ear is. Draag al best vaak IEMs dus ik wil even wat rust voor het binnen-oor maar waarmee ik wel lang podcasts kan luisteren tijdens het afwassen en huishouden :P
Haylou X1c https://www.scarbir.com/t...s-like-earbuds-aliexpress

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:33
Ik had deze gekocht :
Haylou X1c Echte Draadloze Oordopjes Bt5.3
https://a.aliexpress.com/_EzM8PKf
Voor 13 euro.

Plaatje :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLmUqU802fft5DopeNLUulgi1Zo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2UHkxgn8pcimxLUeBCiIqxt.jpg?f=fotoalbum_large

Heel klein grappig oplaadboxje waar ze in zaten (4x3cm?)
Eerst opgeladen daarna getest.
Alles werkte prima.
Enige minpunt was dat het geluid wat te schril is, veel in de hoge tonen ook.

Nadat ik in mijn mp3 app (pi music) de equalizer wat afgesteld had, was het beter.

Toch zijn mijn QCY-t6 dopjes qua geluidskwaliteit beter, maar misschien heeft dat ook te maken met de vorm van de dopjes en hoe ik ze in doe.
De bediening gaat makkelijk en vlot. Misschien wel te makkelijk, ze reageren snel als je er even aan zit

Helaas is het contactje van de ene dopje van de QCY-t6 wat brak, vandaar deze gekocht.

Conclusie : de Haylou X1c zijn volgens mij prima dopjes, ik moet alleen wennen aan het geluid maar misschien nog meer hoe ik ze precies in moet doen. Dat maakt natuurlijk ook veel uit voor het geluid

Edit : ik had het linker dopje in mijn rechteroor en andersom }:O :o
Geluid nu beter

[ Voor 70% gewijzigd door Harribo op 15-05-2024 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

https://www.scarbir.com/tws/jlab-go-air-pop-review

https://www.techradar.com/reviews/jlab-go-air-pop

product: JLab GO Air POP True Wireless

Voor €23 zeker het geld waard. Comfortabel, lange batterijduur en klinken beter dan je zou verwachten voor dat geld. Techradar review is spot-on imho.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 18-08-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb voor €40 op Amazon refurbished Creative Aurvana Ace oortjes gekocht. (uitverkocht inmiddels) Waarschijnlijk gewoon door een andere klant teruggestuurd. Doosje etc zat er allemaal bij.

Alles gedesïnfecteerd, want van "refurbishing" is geen sprake. On a related note, wie stuurt oordopjes terug met oorsmeer? Bah.

Gelukkig zaten er meerdere eartips bij.

Ik had ze gekocht voor twee dingen: ik was nieuwsgierig naar de MEMS drivers, of die echt zoveel beter klinken. En ze hebben ANC, leek me handig in het vliegtuig. Alle oortjes die ik heb hebben geen ANC.

Ik probeer de ANC uit, ik tap op het oortje en ik hoor FLUIT. Zo verschrikkelijk hard dat ik het nog voel.

Never-fucking-nooit meer iets met ANC voor mij. Gehoorschade gegarandeerd. Waarom is dit niet verboden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Fluit hoort niet. Die zijn teruggestuurd met defect en niet refurbished. Je bent gewoon opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

The Eagle schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 23:20:
Fluit hoort niet. Die zijn teruggestuurd met defect en niet refurbished. Je bent gewoon opgelicht.
Ook niet als je per ongeluk op de microfoon tapt? Ik weet niet waar de microfoon(s) zitten maar ik gok dat ik per ongeluk daarop tapte en de ANC een oorverdovende correctie uitspuugde daarvoor.

Oortjes worden wel vaker teruggestuurd omdat ze niet goed passen en/of de geluidskwaliteit tegenvalt. (subjectief) Treurig als deze daadwerkelijk defect zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 01-01-2025 00:43 . Reden: Amazon is idd niet relevant, sorry ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een anc hoort geen harde piep te geven. Punt.

En wat Amazon betreft: doet hier niet terzake lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

The Eagle schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 23:50:
Een anc hoort geen harde piep te geven. Punt.

En wat Amazon betreft: doet hier niet terzake lijkt me :)
Voorzichtig nog eens getest. Ik denk dat het rondzingen in ambient mode is. (met twee taps op het linker oortje cycle je door ANC off, ambient, ANC on)

Heel erg oppassen met deze dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Mentalist schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 01:57:
[...]

Voorzichtig nog eens getest. Ik denk dat het rondzingen in ambient mode is. (met twee taps op het linker oortje cycle je door ANC off, ambient, ANC on)

Heel erg oppassen met deze dingen.
Rondzingen hoort ook niet te kunnen bij ANC/Ambient mode tenzij er iets grondig defect is.
Zou wat zijn wanneer je snoeiharde tegenfase in je oren krijgt zonder dat het oorspronkelijke geluid tot binnen doordringt...
Persoonlijk zou ik deze retourneren wegens ernstig kaduuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:14
Ik gebruik al een tijdje de QCY T20 en ze bevallen echt uitermate goed. Geen gezeik met tips en de combinatie van fit en gewicht maken ze echt goed om te dragen. Probleem is dat ze vooral binnen goed hun werk doen en buiten wat minder ivm wind. Nu zag ik de nieuwe HT10 met ANC en die lijken wel interessant. Heeft iemand deze toevallig al in gebruik? En wat is de ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:37

pino85

Im just a Bird in the Sky

Zijn er toevallig mensen hier die al ervaringen hebben met de Earfun air pro 4 icm een smartwatch om muziek af te spelen, dan wel gebeld te worden?

https://www.scarbir.com/tws/earfun-air-pro-4-review

Edit;

Of eventueel met andere oortjes en een smartwatch?

[ Voor 13% gewijzigd door pino85 op 15-01-2025 20:21 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

XanderDrake schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:38:
[...]

We zijn weer een jaar verder, en ik ben weer bij mijn traditionele update aangekomen. Ja ze doen het nog, ik gebruik ze nog dagelijks. Als ik ze gebruik voor teleconferences gaat de accu wel snel er doorheen. Maar na vier jaar van intensief gebruik mag dat ook wel!
De traditionele jaarlijkse update van mijn setje GT1 plus. Niet kapot te krijgen. Ik had problemen met de accu maar dat bleek alleen aan het rechter oortje te liggen: deze fungeerde als de base station voor de andere dop en dat trok hem harder leeg. Simpelweg met links inloggen op mijn telefoon verhielp dat euvel. Tot volgend jaar *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

PalingDrone schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 03:57:
[...]

Rondzingen hoort ook niet te kunnen bij ANC/Ambient mode tenzij er iets grondig defect is.
Zou wat zijn wanneer je snoeiharde tegenfase in je oren krijgt zonder dat het oorspronkelijke geluid tot binnen doordringt...
Persoonlijk zou ik deze retourneren wegens ernstig kaduuk.
Nu is het me gelukt om het probleem te reproduceren. Als ANC aanstaat en ik druk op het siliconen dinges van het linker oortje op een bepaalde manier dan gaat ie fluiten. Als ie dat doet wanneer ie in je oor zit.. auw auw auw.

Sample (laag volume, maar zet voor de zekerheid je eigen volume ook laag voor je gaat luisteren!)

En retourneren, ja, heb je welliswaar gelijk, maar dan stuurt de verkoper ze weer naar iemand anders die dan mogelijk gehoorschade oploopt.

Afgezien van die fluit klinken ze wel goed. Ik heb ANC nu uitgezet in de app en in de app ingesteld dat ANC niet terug in te schakelen is via de touch buttons. Dus kan ik het niet per ongeluk weer aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vervolg: nog eens iets getest. Met een stukje electrical tape op de microfoon die het dichtste bij de speaker zit fluit ie niet meer. Maar na een paar keer testen met/zonder tape is het fluiten nu totaal niet meer te reproduceren. :?

Naar mijn idee werkt de ANC (ook zonder plakband) nu iets minder goed. Maar zelfs mèt plakband werkt de ANC nog wel.

De geluidskwaliteit lijkt iets minder te zijn nu, maar ik kan er niet precies de vinger opleggen. Iets minder bas? Dit zit mogelijk gewoon tussen mijn oren. :P

Dit artikel is wel interessant: https://www.engadget.com/...r-the-bass-214131547.html

In het kort: de nieuwe generatie MEMS drivers van xMEMS, Cypress, heeft geen hybride setup met een magnetische speaker meer nodig en producten worden in 2025 verwacht.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste