Suggesties voor betaalbare oortjes met een lange batterijduur? Ik heb tot nu toe gevonden:
• Edifier TWS1 Pro (11 uur, ~€42 op AliExpress)
review
• SoundPEATS Sonic (12 uur, ~€45 op Amazon.nl)
review
• Sony WF-C500 (10 uur, ~€50 op Amazon.nl)
review
• QCY T17 (7,5 uur, ~€30 op Amazon.nl)
review
• Edifier X3s (8 uur, ~€32 op AliExpress)
review
• Anker Soundcore Life A3i (9 uur zonder ANC, ~€44 op Amazon.nl)
review
Ik heb al een Edifier TWS1 Pro en ik weet niet of ik überhaupt nog oortjes met <10 uur batterijduur wil. Ik heb een hekel aan de "batterij leeg bliep". De Edifier is op zich goed maar ik vraag me dus af of er iets beters is. De SoundPEATS vind ik tamelijk lelijk en dat Superman logo helpt niet. Ziet er best slick uit in het doosje, maar in je oor? De Sony klinkt niet zo best volgens de review. En de rest is dus <10 uur speelduur. Er is ook nog de Samsung Galaxy Buds+ (11 uur) die volgens de
review <$100 is maar in de PW staat voor €150.
Mijn persoonlijke ervaring:
Redmi Airdots (weet niet meer precies welke versie): op zich goed geluid maar niet helemaal neutraal. Laat ook permanent een zachte ruis horen. Opladen is prettig: gooi de oortjes in de case en ze maken altijd contact. Plus je ziet direct dat ze opladen aan de LEDs op de oortjes zelf. Batterijduur is meestal okay. De oortjes uit de lader pulken kan wel tricky zijn.
Edifier TWS1 Pro: ook goed geluid, neutraler en zonder ruis. Goede batterijduur, al is de schaduwzijde natuurlijk dat ze i.c.m. een kussen/helm zeer oncomfortabel zijn omdat ze meer uitsteken. Het opladen is wel spijtig: je kan de oortjes makkelijk in de case gooien zonder dat ze echt verbinding maken. En wat dit problematischer maakt is de positionering van de indicatorLEDs op de oortjes zelf. Je moet de case van links en van rechts bekijken om te verifiëren dat de oortjes echt opladen. En daarna check je het waarschijnlijk NOG een keer voor het geval de verbinding is verbroken door het draaien van de case. Ze zijn wel iets makkelijker uit de lader te halen.
QCY T5: wat moet ik ervan zeggen. Klinkt geweldig. Geen ruis. Comfortabel. De "batterij leeg bliep" is aanzienlijk minder irritant dan bij de Redmi (subtieler en na de eerste bliep gaan ze nog best een poosje door) Maar de batterijduur: het rechteroortje is meestal (letterlijk, niet overdreven) na +/- 10 minuten leeg. De linkerkant gaat dan nog uren door, maar de accu in mijn rechteroortje is blijkbaar een maandagmorgenmodel.

En op diverse apparaten werken ze gewoon niet. Of ze maken geen verbinding, of ze maken verbinding maar er komt geen geluid uit. Opladen: bijna perfect. Je gooit ze erin en ze landen altijd op de juiste plek. En je haalt ze er makkelijk uit! Maar helaas: er is een probleem met de contacten zelf. Anders dan de Edifier en Redmi moest ik bij de QCY (tot de batterij in het rechteroortje zo gaar was dat ik stopte ze te gebruiken) regelmatig met een speld over de contacten krassen om ze verbinding te laten maken.
[Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 10-12-2022 09:32]