Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 17:52
Hoi,

Ik heb inmiddels al zeker 10 verschillende Bluetooth oordopjes uitgeprobeerd en zonder uitzondering lopen ze niet synchroon met het beeld op mijn laptop en desktop en smartphone.

Ik heb oordopjes geprobeerd die werden geadverteerd als 'low latency' maar dat lijkt niets te doen.

Wel ik heb ik nog oudere backbeat fit oordopjes, die ik gebruik om mee hard te lopen. Die werken perfect met mijn laptop en lopen volledig synchroon.

Ik heb geen idee waarom die wel doen wat ze moeten doen en al die andere units niet.

Kan iemand mij oordopjes aanraden waarvan je zeker weet dat ze synchroon lopen met het beeld? Ze moeten wel draadloos zijn overigens en het moeten wel dingen zijn zijn die je in je oren kunt doen dus geen ouderwetse koptelefoon met een stellage op je hoofd. :+

De rest van de kwaliteit van de dopjes interesseert me geen bal, alleen synchroon lopen is belangrijk.

Liever geen noise cancelling overigens daar word ik depressief van.

Beste antwoord (via Nachtschade op 10-06-2023 00:25)

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 15:45
Gek dat je op Android hier ook issues mee hebt. Mijn ervaring is dat Android die Bluetooth latency wel voor elkaar heeft maar Windows heeft geen clue. Aangezien ik het gepruts beu was de soundcore vr p10 gekocht. Vaak in promotie op amazon voor 60 a 70 euro. Usb c dongle erin en genieten van audio video die gewoon altijd perfect sync is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Welk OS draai je op je laptop?
Windows / Linux / macOS?
Wat is je budget?

[ Voor 16% gewijzigd door Juup op 05-06-2023 18:32 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Win 11, Win 10, Android

Budget is maximaal zo'n 50 Euro het echt niet anders kan.

[ Voor 57% gewijzigd door Nachtschade op 05-06-2023 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En welke had je dan zelf al geprobeerd en voldoen niet volgens jou? :)

Ter indicatie: mijn QCY T5 hebben een low latency modus, maar die moet je apart aanzetten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verder: op je laptop cq telefoon ook alle geluidsbewerking uitgezet? Wil ook nogal eens schelen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

De player hoort de delay van de Bluetooth te berekenen en dan de video te vertragen zodat t weer klopt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
The Eagle schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:33:
En welke had je dan zelf al geprobeerd en voldoen niet volgens jou? :)
Een hele reeks door de maanden heen van Amazon en Bol.

De laatste waren deze twee:

https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details
Ter indicatie: mijn QCY T5 hebben een low latency modus, maar die moet je apart aanzetten.
Okay... Dat is niet iets waar ik rekening mee heb gehouden. Is dat een mechanisch knopje of een software iets of een driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
BCC schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:34:
De player hoort de delay van de Bluetooth te berekenen en dan de video te vertragen zodat t weer klopt.
Okay. Maar hoe weet de Player welke oordopjes je gebruikt of überhaupt dat je een koptelefoon gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-09 13:07
Ik heb deze: https://www.amazon.nl/Sou...dpeats%2Caps%2C163&sr=8-7

En die bevallen prima, heel af en toe een quirk dat ze uitgaan terwijl je ze in hebt (volgens mij registreert hij dan per ongeluk dat je hem 'aanraakt').

Daar zit een 'game-mode' op, waarbij de latency verwaarloosbaar laag is. Doorgaans hoef ik hem niet in gamemode te zetten omdat de latency al laag genoeg is.

De oordopjes zijn een stuk goedkoper geweest, misschien in je 'wishlist' zetten, en een keer een aanbieding afwachten. Volgens mij heb ik er ~38 en ~43 euro voor betaald (2 setjes, vrouwlief is er ook heel tevreden mee).

Overigens kan geluidslatency ook zeker met het verbonden bronapparaat te maken hebben zoals hierboven al gezegd wordt.

Ik gebruik ze icm een One Plus 9 Pro (lage latency) en mijn Linux Laptop (waar de latency iets hoger is).

PS: Microfoon is overigens niet heel goed, maar daar vroeg je ook niet perse om.

[ Voor 24% gewijzigd door FireDrunk op 05-06-2023 18:45 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik het de Air3 Deluxe HS van dat merk, ook met game mode (review). Moet via de app worden aangezet. Nadeel van de app is dat je je moet registreren, maar daar heb ik dan weer een gratis TrueAir2 setje aan overgehouden ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
FireDrunk schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:41:

En die bevallen prima, heel af en toe een quirk dat ze uitgaan terwijl je ze in hebt (volgens mij registreert hij dan per ongeluk dat je hem 'aanraakt').

Daar zit een 'game-mode' op, waarbij de latency verwaarloosbaar laag is. Doorgaans hoef ik hem niet in gamemode te zetten omdat de latency al laag genoeg is.

De oordopjes zijn een stuk goedkoper geweest, misschien in je 'wishlist' zetten, en een keer een aanbieding afwachten. Volgens mij heb ik er ~38 en ~43 euro voor betaald (2 setjes, vrouwlief is er ook heel tevreden mee).

Overigens kan geluidslatency ook zeker met het verbonden bronapparaat te maken hebben zoals hierboven al gezegd wordt.

Ik gebruik ze icm een One Plus 9 Pro (lage latency) en mijn Linux Laptop (waar de latency iets hoger is).

PS: Microfoon is overigens niet heel goed, maar daar vroeg je ook niet perse om.
Die had ik toevallig ook al in de lijst staan om als volgende te proberen.

Ik heb net van de dopjes die ik hier nog heb ook een game mode gevonden. (Ik ben geen gamer dus dingen die zo heten registreren niet bij mij). Die heb ik aangezet en daar werd het beter van maar toen ik een andere film probeerde was het weer slecht dus ik vind het maar gepruts. Bij deze dopjes dan.

En ik snap het ook niet van bij de Backbeat fit werkt het echt perfect en dat ding is al 8-10 jaar oud en daar hoef ik geen speciale modus voor te selecteren.

Moet jij bij die SoundPeats telkens opnieuw de game modus aanzetten of onthoudt 'ie dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Nu online

BCC

Nachtschade schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:36:
[...]

Okay. Maar hoe weet de Player welke oordopjes je gebruikt of überhaupt dat je een koptelefoon gebruikt?
YouTube: Bluetooth & Sync - Computerphile

Software ftw 👍 Het zit in de bluetooth spec welke de backbit netjes implementeert en de ander blijkbaar niet. Of er is iets raars in je os, maar aangezien het op Android ook niet werkt …

[ Voor 20% gewijzigd door BCC op 05-06-2023 19:21 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Nachtschade schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:56:
[...]

Die had ik toevallig ook al in de lijst staan om als volgende te proberen.

Ik heb net van de dopjes die ik hier nog heb ook een game mode gevonden. (Ik ben geen gamer dus dingen die zo heten registreren niet bij mij). Die heb ik aangezet en daar werd het beter van maar toen ik een andere film probeerde was het weer slecht dus ik vind het maar gepruts. Bij deze dopjes dan.

En ik snap het ook niet van bij de Backbeat fit werkt het echt perfect en dat ding is al 8-10 jaar oud en daar hoef ik geen speciale modus voor te selecteren.

Moet jij bij die SoundPeats telkens opnieuw de game modus aanzetten of onthoudt 'ie dat?
Elke keer aanzetten, maar dat is 3 keer tappen op het linker oortje...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
FireDrunk schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:14:
[...]

Elke keer aanzetten, maar dat is 3 keer tappen op het linker oortje...
Okay ja, dat vind ik echt volstrekt waardeloos.

Ik wil gewoon iets dat werkt zonder moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nachtschade schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:28:
[...]

Okay ja, dat vind ik echt volstrekt waardeloos.

Ik wil gewoon iets dat werkt zonder moeilijk doen.
Durf bij de QCY T5 ook niet te zeggen of die modus aan blijft. Gok van niet, kost meer accu dus sneller leeg, dat zet je niet default aan. Die LL mode gebruikt een gemiddelde gebruiker meestal niet altijd.

Wie er dan moeilijk doet mag je zelf bepalen ;)

Maar waar komt die harde behoefte aan LL vandaan? Kijk je zoveel films ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De game mode verkort de batterijduur, vandaar dat die apart moet worden aangezet.

Je eisen en je budget passen niet bij elkaar. De perfecte buds en goedkoop gaat niet goed samen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik kwam dit tegen: https://www.soundguys.com/best-gaming-earbuds-69238/
Bij gaming is die LL een vereiste. Sommige gaming earbuds lijken het standaard te hebben. Maar check de individuele reviews zou ik zeggen.
Overigens heeft hun top pick, de razor hammerhead hyperspeed ( :+) ook de eigenschap dat je LL mode apart aan moet zetten. Zelfde manier als bij de QCY en vele anderen. Lijkt dus redelijk standaard te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
The Eagle schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:49:
[...]

Durf bij de QCY T5 ook niet te zeggen of die modus aan blijft. Gok van niet, kost meer accu dus sneller leeg, dat zet je niet default aan. Die LL mode gebruikt een gemiddelde gebruiker meestal niet altijd.

Wie er dan moeilijk doet mag je zelf bepalen ;)

Maar waar komt die harde behoefte aan LL vandaan? Kijk je zoveel films ofzo?
Nee, maar al kijk ik maar 3 films per jaar met oordopjes in, die drie wil ik dan wel in sync zien. Dat is toch niet vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
gambieter schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:49:
De game mode verkort de batterijduur, vandaar dat die apart moet worden aangezet.

Je eisen en je budget passen niet bij elkaar. De perfecte buds en goedkoop gaat niet goed samen.
Maar mijn buds hoeven niet perfect te zijn, ze hoeven alleen maar synchroon te lopen met het beeld. En mijn backbeat fits kostten destijds +/- 80 Euro ofzo.

Maar goed; laat maar weten welke buds, ongeacht prijs, perfect synchroon lopen met beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
The Eagle schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:56:
Ik kwam dit tegen: https://www.soundguys.com/best-gaming-earbuds-69238/
Bij gaming is die LL een vereiste. Sommige gaming earbuds lijken het standaard te hebben. Maar check de individuele reviews zou ik zeggen.
Overigens heeft hun top pick, de razor hammerhead hyperspeed ( :+) ook de eigenschap dat je LL mode apart aan moet zetten. Zelfde manier als bij de QCY en vele anderen. Lijkt dus redelijk standaard te zijn :)
Dat zal best maar het is niet per se nodig, want nogmaals op mijn oude Backbeat Fits werkt het perfect zonder dat ik een of andere modus moet selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nachtschade schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:36:
Maar mijn buds hoeven niet perfect te zijn, ze hoeven alleen maar synchroon te lopen met het beeld. En mijn backbeat fits kostten destijds +/- 80 Euro ofzo.
Je vind het al te veel werk om game mode aan te zetten voor die paar keer dat je TV kijkt?

Ik heb net de Soundpeats TrueAir2 even geprobeerd. Die is vaak voor €30-40 te krijgen als je wacht op een aanbieding, en die doen ze vaak.

Disney+ aangezet, Welcome to Wrexham.
- Zonder game mode zie je dat de mondbewegingen niet gesynchroniseerd zijn met het geluid, als ouwe playback op Toppop.
- Game mode aangezet in de app (openen, naar setup gaan, en aanklikken, heeel veel werk), en de synchronisatie van mondbewegingen en geluid is goed.

Oftewel: zat mogelijkheden.
Nachtschade schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:37:
Dat zal best maar het is niet per se nodig, want nogmaals op mijn oude Backbeat Fits werkt het perfect zonder dat ik een of andere modus moet selecteren.
Dan gebruik je die ouwe Backbeat Fits toch? Anders begint het toch een beetje op zeuren te lijken.

Er zijn oplossingen, en nee, je moet er wat voor doen.

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 06-06-2023 03:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Probleem zit 'm allemaal in licenties voor de codecs. Mijn Sennheiser PXC 550s hadden niet zo'n hele erge vertraging, maar mijn Sony WH1000XM4s weer wel. Daarnaast zit er ook nog een enorm verschil tussen Windows en MacOS, want MacOS heeft dan weer een bepaalde codec die Windows niet heeft (ivm licenties), dus sommige draadloze oortjes/koptelefoons hebben veel lagere latency icm MacOS.

De enige manier om écht weinig latency te hebben is een ouderwetse koptelefoon met een eigen 2.4GHz dongle, maar dat is ook niet ideaal (want die kun je dan niet ook met je telefoon gebruiken bijv).
Daarnaast kan het in Windows helpen om Audio Enhancements uit te zetten voor je apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
* knip *
De toonzetting mag wel wat vriendelijker.

[ Voor 94% gewijzigd door S1NN3D op 06-06-2023 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Oon schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 05:04:
Probleem zit 'm allemaal in licenties voor de codecs. Mijn Sennheiser PXC 550s hadden niet zo'n hele erge vertraging, maar mijn Sony WH1000XM4s weer wel. Daarnaast zit er ook nog een enorm verschil tussen Windows en MacOS, want MacOS heeft dan weer een bepaalde codec die Windows niet heeft (ivm licenties), dus sommige draadloze oortjes/koptelefoons hebben veel lagere latency icm MacOS.

De enige manier om écht weinig latency te hebben is een ouderwetse koptelefoon met een eigen 2.4GHz dongle, maar dat is ook niet ideaal (want die kun je dan niet ook met je telefoon gebruiken bijv).
Daarnaast kan het in Windows helpen om Audio Enhancements uit te zetten voor je apparaat.
Het zou eigenlijk mooi zijn als er een soort van database is met testresultaten. Er is wel een Nederlandse gast die allerlei dopjes test en de resultaten online gooit maar die negeert dit vertragingsprobleem grotendeels.

Ik heb inderdaad ook gelezen dat Apple dit beter voor elkaar heeft. Dat is dan wel voor het eerst dat Apple iets beter doet. Maar daarvoor ga ik niet overstappen op een Mac.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Nachtschade schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:40:
[...]

Het zou eigenlijk mooi zijn als er een soort van database is met testresultaten. Er is wel een Nederlandse gast die allerlei dopjes test en de resultaten online gooit maar die negeert dit vertragingsprobleem grotendeels.

Ik heb inderdaad ook gelezen dat Apple dit beter voor elkaar heeft. Dat is dan wel voor het eerst dat Apple iets beter doet. Maar daarvoor ga ik niet overstappen op een Mac.
Voor die info is er Rtings. Als je daar aan de rechterkant op Add Column klikt kun je 'Type' toevoegen en dan filteren op 'In-Ear', en als je onder Add Column op 'Latency' zoekt kun je voor iedere codec een filter toevoegen. Daarna kun je diezelfde kolommen gebruiken in de tabelweergave om te sorteren op laagste latency.

De laagste latency voor SBC en aptX is de EPOS GTW 270 Hybrid, met 100ms en 108ms. aptX HD en aptX-LL worden alleen door B&W doppen gebruikt en de aptX-LL latency is 115, de HD is al meteen 231.

Wat je dan meteen ziet is dat SBC over het algemeen een stuk lagere latency heeft dan aptX.

Als het je echt alleen om latency gaat is dus die EPOS een goede keuze, maar eigenlijk zijn er gewoon geen draadloze oortjes met vertraging die acceptabel is voor film/TV kijken of gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je de handleiding van die EPOS bekijkt dan zie je dat die LL alleen via de speciale dongle geleverd wordt; voor muziek via BT lijkt ie dat niet te oen. Zo heb ik er meer gezien, zie ook de link van soundguys die ik eerder gaf. Heb je dus alsnog niet heel veel aan, tenzij je overal die LL dongle kunt gebruiken.

Maar feitelijk heb je dan oordopjes met een aparte USB geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Het is dan toch wel frappant dat mijn backbeat fits perfect werken. En die werken ook icm elke apparaat en elke software waarmee ik ze heb geprobeerd door de jaren heen. Daar zit iets in wat gewoon juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Nu online

BCC

Nachtschade schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:57:
Het is dan toch wel frappant dat mijn backbeat fits perfect werken. En die werken ook icm elke apparaat en elke software waarmee ik ze heb geprobeerd door de jaren heen. Daar zit iets in wat gewoon juist is.
BCC schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:11:
[...]

YouTube: Bluetooth & Sync - Computerphile

Software ftw 👍 Het zit in de bluetooth spec welke de backbit netjes implementeert en de ander blijkbaar niet. Of er is iets raars in je os, maar aangezien het op Android ook niet werkt …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nachtschade schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:57:
En wat vermoedelijk relatief duur was om te implementeren, waardoor de fabrikanten dat niet standaard meer doen ;)
Als dat idd zo is kun je hoog en laag springen, maar ga je mogelijk niet vinden wat je zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
The Eagle schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:04:
[...]

En wat vermoedelijk relatief duur was om te implementeren, waardoor de fabrikanten dat niet standaard meer doen ;)
Als dat idd zo is kun je hoog en laag springen, maar ga je mogelijk niet vinden wat je zoekt ;)
Dat zou natuurlijk kunnen en dat is uiteraard prima om vast te stellen maar het zou mooi zijn om er precies de vinger op te kunnen leggen hoe en wat.

Ik ben een jaar geleden ook al eens op zoek geweest naar dopjes zonder vertraging en heb toen niets gevonden en nu dus weer niet. Het verbaast mij dat dit niet meer een ding is dan het nu lijkt te zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FlameDB
Gek dat je op Android hier ook issues mee hebt. Mijn ervaring is dat Android die Bluetooth latency wel voor elkaar heeft maar Windows heeft geen clue. Aangezien ik het gepruts beu was de soundcore vr p10 gekocht. Vaak in promotie op amazon voor 60 a 70 euro. Usb c dongle erin en genieten van audio video die gewoon altijd perfect sync is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
FlameDB schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:24:
Het probleem deed zich iig vorig jaar voor op Android (11 toen nog) met verschillende setjes. Ik heb het recent niet meer gecheckt. Het gaat me ook voornamelijk om dat het werkt op mijn laptop. Ik wil mijn laptop meenemen op fiets vakantie en eventueel 's avonds film of serie kunnen kijken. Ik ging er ook tot voor het openen van dit topic vanuit dat als de dopjes het niet op de laptop correct deden dat ze het dan nergens correct deden. Maar ik heb inmiddels wel het een en ander geleerd.

Zo'n dongle valt te overwegen maar dat is weer extra meenemen en die past dan vast niet in mijn laptop als de laptop in de case zit.

Jij bent 100% tevreden met die Soundcore? Want 70 Euro.. het valt voor mij te overwegen maar dan moet het wel optimaal zijn.

edit: suffe vraag wellicht maar die dongle past dus in een Thunderbolt poort? Ik heb net een andere laptop en heb voor het eerst nu 2 van die poorten. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Nachtschade op 07-06-2023 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlameDB
Nachtschade schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:38:
[...]

Het probleem deed zich iig vorig jaar voor op Android (11 toen nog) met verschillende setjes. Ik heb het recent niet meer gecheckt. Het gaat me ook voornamelijk om dat het werkt op mijn laptop. Ik wil mijn laptop meenemen op fiets vakantie en eventueel 's avonds film of serie kunnen kijken. Ik ging er ook tot voor het openen van dit topic vanuit dat als de dopjes het niet op de laptop correct deden dat ze het dan nergens correct deden. Maar ik heb inmiddels wel het een en ander geleerd.

Zo'n dongle valt te overwegen maar dat is weer extra meenemen en die past dan vast niet in mijn laptop als de laptop in de case zit.

Jij bent 100% tevreden met die Soundcore? Want 70 Euro.. het valt voor mij te overwegen maar dan moet het wel optimaal zijn.

edit: suffe vraag wellicht maar die dongle past dus in een Thunderbolt poort? Ik heb net een andere laptop en heb voor het eerst nu 2 van die poorten. :*)
De dongle meenemen hoeft geen issue te zijn, die zit gewoon in de case zelf van de oordopjes. De case is amper groter dan de gemiddelde case met oordopjes, dus dat is al geen issue.

Ik kan het in ieder geval sterk aanraden. Het past op alles met de USB c dongle, op je smartphone, (moderenere) laptops, je pc zal ook wel een USB c poort hebben. Worst case koop je een USB-C naar USB-a adapter voor vijf euro en dat probleem is ook van de baan.

Ivm je thunderbolt vraag; moet volgens mij werken ja, maar durf ik niet met 100% zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
FireDrunk schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:41:

Ik heb deze net getest maar ik vind ze net als de rest volstrekt waardeloos.

Het geluid en beeld loopt echt niet synchroon. Ja, als je 'game mode' gebruikt is het beter maar nog steeds niet synchroon.

Dus deze gaan ook weer terug.

Volgens mij moet ik vaststellen dat low latency voor mij niet acceptabel is en dat het no latency moet zijn. Of in ieder geval laag genoeg dat het onmogelijk is om vast te stellen.

Ik kan echt niet genieten van een film op deze manier. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ergens krijg ik het idee dat je probleem meer in Windows zit dan in iets anders.

Heb je die latency met een bedrade koptelefoon ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:06

dragonhaertt

@_'.'

Speel die film gewoon met VLC af en dan stel je de synchronisatie van het geluid zelf in.

De optie om het met software op te lossen is al eerder geopperd, dus waarom heb je dat nog niet geprobeerd?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
The Eagle schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:24:
Ergens krijg ik het idee dat je probleem meer in Windows zit dan in iets anders.
Lijkt me sterk want ik heb het bij zowel Win 10 als Win 11. En die laatste is een kakelverse installatie.
Heb je die latency met een bedrade koptelefoon ook?
Ik neem aan van niet maar van bedrade koptelefoons heb ik 10 jaar geleden al afscheid genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
dragonhaertt schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:33:
Speel die film gewoon met VLC af en dan stel je de synchronisatie van het geluid zelf in.

De optie om het met software op te lossen is al eerder geopperd, dus waarom heb je dat nog niet geprobeerd?
Ik heb hier al op gereageerd maar een of andere mod vond het nodig om dat te verwijderen.

Dus nogmaals: ik zoek oordopjes die het zelf correct doen. Dat ik het met software kan fixen weet ik ook wel maar dat zoek ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Nachtschade schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:48:
[...]

Ik heb hier al op gereageerd maar een of andere mod vond het nodig om dat te verwijderen.

Dus nogmaals: ik zoek oordopjes die het zelf correct doen. Dat ik het met software kan fixen weet ik ook wel maar dat zoek ik dus niet.
Dan moet je je budget maar vergroten.
50e is zelfs voor bedrade dopjes niet echt veel geld.

Je kan niet van alle walletjes eten.

Goed
Makkelijk
Goedkoop

Pick two

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
dragonhaertt schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:08:
[...]

Dan moet je je budget maar vergroten.
50e is zelfs voor bedrade dopjes niet echt veel geld.

Je kan niet van alle walletjes eten.

Goed
Makkelijk
Goedkoop

Pick two
Ik heb hierboven ook al aan iemand gevraagd welke dopjes dan wel werken en die buiten mijn budget vallen maar die persoon heeft geen antwoord gegeven. Ga jij dat wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Nachtschade schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:09:
[...]

Ik heb deze net getest maar ik vind ze net als de rest volstrekt waardeloos.

Het geluid en beeld loopt echt niet synchroon. Ja, als je 'game mode' gebruikt is het beter maar nog steeds niet synchroon.

Dus deze gaan ook weer terug.

Volgens mij moet ik vaststellen dat low latency voor mij niet acceptabel is en dat het no latency moet zijn. Of in ieder geval laag genoeg dat het onmogelijk is om vast te stellen.

Ik kan echt niet genieten van een film op deze manier. :'(
Het antwoord is dus simpel. Het ligt niet aan de dopjes.
Zojuist dit filmpje gebruikt: YouTube: Audio Video Sync Test

De latency is echt vrijwel 0.

Ik denk echt dat je het op andere plekken moet zoeken.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
FireDrunk schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:21:
[...]

Het antwoord is dus simpel. Het ligt niet aan de dopjes.
Zojuist dit filmpje gebruikt: YouTube: Audio Video Sync Test

De latency is echt vrijwel 0.

Ik denk echt dat je het op andere plekken moet zoeken.
"Vrijwel" 0 is voor mij echt niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nachtschade schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:23:
[...]

"Vrijwel" 0 is voor mij echt niet acceptabel.
Dan zul je dus aan de slag moeten om uit te vissen waar je probleem zit. En dan niet bij de dopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
The Eagle schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:24:
[...]

Dan zul je dus aan de slag moeten om uit te vissen waar je probleem zit.
Ja, als ik dat wist dan had ik dit topic niet hoeven openen.
En dan niet bij de dopjes :)
Maar bij de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Software |:(
Nachtschade schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:19:
[...]

Ik heb hierboven ook al aan iemand gevraagd welke dopjes dan wel werken en die buiten mijn budget vallen maar die persoon heeft geen antwoord gegeven. Ga jij dat wel doen?
Nee dank je.

knipje
Je lijkt niet echt bereid om de opties die genoemd worden uit te testen, en wil ook niet netjes vragen hoe je de oorzaak van je probleem kan vinden.
Je bent al heilig ervan overtuigd dat het aan de dopjes ligt.
Als je het advies van mensen niet op prijs stelt zullen mensen ook niet bereid zij nog meer advies te geven.

[ Voor 31% gewijzigd door teacher op 08-06-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
knip, voortaan graag een post report

[ Voor 94% gewijzigd door teacher op 08-06-2023 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Je kan eens kijken of een andere bluetooth ontvanger werkt.
Check andere telefoons met dezelfde dopjes, misschien heb je gewoon pech, en zijn zowel je telefoon als desktop uitgerust met een poep bluetooth ontvanger.
En wat hier al gesuggereerd wordt, probeer wat andere players.

Als alle dopjes met alle players slecht werken, ligt het waarschijnlijk aan het verzendende apparaat... Ofwel software ofwel hardware.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
dragonhaertt schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:36:
[...]

Software |:(

[...]

Nee dank je.

We zijn geen slaafjes die maar moeten doen wat je zegt.
Nieman hoeft hier iets te doen. Maar jij stelt dat mijn budget te laag is maar als ik vraag wat dan een werkende optie buiten mijn budget zou zijn dan geef je niet thuis. Dus daar heb ik dan niets aan.
Je lijkt niet echt bereid om de opties die genoemd worden uit te testen
Welke opties precies?
en wil ook niet netjes vragen hoe je de oorzaak van je probleem kan vinden.
Welk probleem? Het is heel simpel: mijn backbeat fit dopjes werken perfect, andere dopjes niet. Als iemand weet wat er precies in de backbeat fit dopjes zit dan ga ik daar wel naar op zoek maar dan kan niemand zeggen helaas. Dus vraag ik naar andere mogelijke perfect werkende oordopjes.
Je bent al heilig ervan overtuigd dat het aan de dopjes ligt.
Waar moet het anders aan liggen dan?
Als je het advies van mensen niet op prijs stelt zullen mensen ook niet bereid zij nog meer advies te geven.
Welk advies precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
FireDrunk schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:45:
Je kan eens kijken of een andere bluetooth ontvanger werkt.
Check andere telefoons met dezelfde dopjes, misschien heb je gewoon pech, en zijn zowel je telefoon als desktop uitgerust met een poep bluetooth ontvanger.
En wat hier al gesuggereerd wordt, probeer wat andere players.

Als alle dopjes met alle players slecht werken, ligt het waarschijnlijk aan het verzendende apparaat... Ofwel software ofwel hardware.
Het ligt aan de dopjes. Meerdere mensen op pagina 1 van dit topic bevestigen dat.

Alles wat jij uitgetest wilt zien heb ik al lang en breed uitgetest. 2 laptops, verschillende OS'en, desktop, etc. Verschillende bronnen, VLC, Potplayer, Youtube, etc.

Het ligt echt aan de dopjes. In mijn Backbeat Fit zit klaarblijkelijk technologie die niet in de meeste andere dopjes zit en ik zoek dus andere dopjes waarin dat wel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
knip, dit voegt niets toe

[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 08-06-2023 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

als ik hier kijk naar de backbeat fit:
https://www.rtings.com/he...ics/backbeat-fit-wireless
Dan staat er dit:
Bluetooth Version
3.0
Multi-Device Pairing
2 Devices
NFC Pairing
No
Line of Sight Range
85 ft
Default Latency
179 ms
aptX Latency
N/A
aptX(LL) Latency
N/A
These wireless headphones use the older Bluetooth 3.0 protocol and are a bit limited compared with more recent devices. There are reports of some compatibility issues with newer phones, including the iPhone X. They don't support NFC and have to be paired by holding the power button, but they remember the last device they were paired with and can easily switch between them.

Like most Bluetooth headphones, the Plantronics BackBeat Fit have too much latency for watching videos. They don't support the lower latency aptX codec.
Het lijkt er op dat je ouwe trouwe setje dus juist een hele hoge latency heeft. Kennelijk zoek je dus iets met een aptX(LL) codec.

Als ik even filter kom ik op deze uit: https://www.aptx.com/products/hp-elite-wireless-earbuds

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 08-06-2023 21:03 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Als de hele tijd mijn posts worden verwijderd dan blijven mensen dezelfde vragen stellen die al lang en breed beantwoord zijn.knip, nee, we verwijderen geen waardevolle informatie, alleen lompe frustratieposts zoals deze knip

Ik zoek wel een ander forum.

Toch bedankt aan de mensen die wel behulpzaam zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door teacher op 08-06-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
teacher schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:57:
als ik hier kijk naar de backbeat fit:
https://www.rtings.com/he...ics/backbeat-fit-wireless
Dan staat er dit:

[...]

Het lijkt er op dat je ouwe trouwe setje dus juist een hele hoge latency heeft. Kennelijk zoek je dus iets met een aptX(LL) codec.
Ja, en toch zijn ze echt perfect. 100% goed goed synchroon. dus dit:
Like most Bluetooth headphones, the Plantronics BackBeat Fit have too much latency for watching videos.
Klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

wat heb jij dan gevonden qua latency? Ik bedoel, rtings staat best hoog aangeschreven en ik vertrouw eigenlijk wel op hun informatie.

Wat me wel opvalt als ik even rondklik bij wireless headsets dat er verschillende latency's worden genoemd voor verschillende bronnen. Als ik kijk bij wat zij als "beste earbud" noemen (de quiet comfort II truly wireless) dan staat er bij bluetooth:
Bluetooth Version
5.3
Multi-Device Pairing
No
NFC Pairing
No
Line Of Sight Range
316.60 ft (96.50 m)
PC Latency (SBC)
173 ms
PC Latency (aptX)
N/A
PC Latency (aptX HD)
N/A
PC Latency (aptX-LL)
N/A
iOS Latency
25 ms
Android Latency
75 ms
The Bose QuietComfort 2's Bluetooth performance is decent. They don't support multi-device or NFC pairing, but their latency is quite low on Android and iOS devices, making them a solid choice for streaming video. Their PC latency is higher, and you'll notice that your audio and visuals fall out of sync. Latency can vary depending on the app and device you're using.
Het beste kan je dus op ios devices kijken, en ik heb met de ios / airpod pro echt geen -voor mij-merkbare latency. Maar da's ander budget, dat snap ik ook.

[ Voor 66% gewijzigd door teacher op 08-06-2023 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
teacher schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:10:
[...]

wat heb jij dan gevonden qua latency? Ik bedoel, rtings staat best hoog aangeschreven en ik vertrouw eigenlijk wel op hun informatie.
Ja, niks. Ik weet alleen dat deze oordopjes perfect synchroon werken. Dus als latency vertraging betekent: deze hebben dat dus niet. En ik heb toevallig twee exact dezelfde paar en beide werken, wat dat betreft, echt perfect op elk systeem en met elke bron waarin ik ze ooit heb getest.

En je mag gerust langskomen om het te verifiëren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:58
Nachtschade schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:22:
[...]

Ja, niks. Ik weet alleen dat deze oordopjes perfect synchroon werken. Dus als latency vertraging betekent: deze hebben dat dus niet. En ik heb toevallig twee exact dezelfde paar en beide werken, wat dat betreft, echt perfect op elk systeem en met elke bron waarin ik ze ooit heb getest.

En je mag gerust langskomen om het te verifiëren. :)
Dat jij de latency niet opmerkt betekent niet dat die er niet is. Het feit dat het audiosignaal verpakt wordt in een codec, draadloos verzonden wordt en dan door de oordopjes weer omgezet wordt naar geluid betekent gewoon dat daar tijd overheen gaat. Hoeveel? Dat heeft RTings blijkbaar keurig gemeten.

De software meet (zonder dat je het merkt) deze vertraging en compenseert dan de video om ervoor te zorgen dat audio en video synchroon lopen. Deze meetwijze wordt blijkbaar niet door alle hardware evengoed ondersteund en dat lijkt nu te zijn waar je tegenaan loopt.

Welke oordopjes beter zijn weet ik niet, maar het kan wel eens de moeite waard zijn om zelf beter uit te zoeken waarom de ene set wel werkt en de andere niet, in plaats van blijven beweren dat deze oordopjes geen vertraging hebben, wat gewoon niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
phpn3rd schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:45:
[...]

Dat jij de latency niet opmerkt betekent niet dat die er niet is. Het feit dat het audiosignaal verpakt wordt in een codec, draadloos verzonden wordt en dan door de oordopjes weer omgezet wordt naar geluid betekent gewoon dat daar tijd overheen gaat. Hoeveel? Dat heeft RTings blijkbaar keurig gemeten.

De software meet (zonder dat je het merkt) deze vertraging en compenseert dan de video om ervoor te zorgen dat audio en video synchroon lopen. Deze meetwijze wordt blijkbaar niet door alle hardware evengoed ondersteund en dat lijkt nu te zijn waar je tegenaan loopt.

Welke oordopjes beter zijn weet ik niet, maar het kan wel eens de moeite waard zijn om zelf beter uit te zoeken waarom de ene set wel werkt en de andere niet, in plaats van blijven beweren dat deze oordopjes geen vertraging hebben, wat gewoon niet mogelijk is.
Ik beweer niet dat ze geen vertraging hebben.

Ik merk geen vertraging. Dat komt door iets wat er in zit. Wat? Geen idee. Iets met codecs of iets dergelijks. Het maakt mij niet uit wat het is, als ik het maar in andere andere dopjes vind. Hoe ik dat moet onderzoeken? Geen flauw idee. Ik heb al 10 verschillende dopjes getest en teruggestuurd. Als je een betere wijze van testen hebt dan hoor ik het graag hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Nachtschade op 08-06-2023 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
teacher schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:10:

Het beste kan je dus op ios devices kijken, en ik heb met de ios / airpod pro echt geen -voor mij-merkbare latency. Maar da's ander budget, dat snap ik ook.
Ik had dit nog niet gezien maar het is toch wel bijzonder dat dit bij Apple zo goed werkt en dat het bij andere sets dus uitzonderlijk is als het werkt. Ik heb klaarblijkelijk puur geluk dat de dopjes die ik perfect vond destijds voor hardlopen ook precies 'dat' in zich hebben dat er voor zorgt dat ze fantastisch synchroon lopen. Ik heb vorig jaar een hele reeks films gezien tijdens mijn vakantie en de dopjes deden het perfect en dat was op een gare Surface 4 met Windows 10. Net nog even geprobeerd op mijn splinternieuwe Zenbook 3 met Win 11 op een Youtube filmpje van twee mensen die close-up een dialoog podcast voeren en ze werken perfect. Geen enkele merkbare vertraging. En het werkt precies zoals in het filmpje van pagina 1 van dit topic. Ik doe de oordopjes aan terwijl het filmpje loopt, dan zie je een pauze van een half ogenblik en daarna werkt het zoals het moet.

Dat is dus precies wat ik wil. Mijn Backbeats zijn oud en de batterij gaat niet lang meer mee en ik wil ze ook het liefst sparen om er nog zo lang mogelijk mee te kunnen hardlopen. Daarom heb ik destijds de allerlaatste set nog gekocht op reserve die ik ergens kon vinden. Derhalve zoek ik dus extra dopjes voor het kijken naar beelden.

Die Airpods zijn me inderdaad echt te duur, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

jouw oude vertrouwde dopjes zijn bluetooth 3.0.
Dat zijn deze ook allemaal: categorie: Hoofdtelefoons

Dit zijn de aptx ll dopjes die ontworpen zijn voor lage latency:
categorie: Hoofdtelefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Dat ze Bluetooth 3.0 zijn had ik inderdaad ook vastgesteld net. Zou dat relevant zijn?

Ik was inderdaad ook al op zoek naar oude oordopjes met 3.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlameDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Nachtschade schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 23:40:
Dat ze Bluetooth 3.0 zijn had ik inderdaad ook vastgesteld net. Zou dat relevant zijn?

Ik was inderdaad ook al op zoek naar oude oordopjes met 3.0.
Ik zou eerder naar oordopjes met Bluetooth 5.3 zoeken. Hoe nieuwer hoe beter.

Kies gewoon oordopjes van een bekend kwaliteits merk en blijf weg bij goedkope merken die wellicht de vertraging niet (juist) doorsturen i.t.t. je huidige oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Ik had deze al in bestelling naar aanleiding van je tip. Ze komen als het goed is vandaag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
RepareerDroid schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:17:
[...]
Ik zou eerder naar oordopjes met Bluetooth 5.3 zoeken. Hoe nieuwer hoe beter.

Kies gewoon oordopjes van een bekend kwaliteits merk en blijf weg bij goedkope merken die wellicht de vertraging niet (juist) doorsturen i.t.t. je huidige oordopjes.
Ik heb geen idee wat een bekend kwaliteitsmerk is qua oordopjes eigenlijk. Maar ik heb er al verschillende geprobeerd van allerlei verschillende merken.

Qua Bluetooth: het is wel een feit dat de enige doordoppen, tot dusverre, die correct de vertraging compenseren voor mij oude Bluetooth 3.0 dopjes zijn. Vandaar de vraag of dat er mee te maken kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Nachtschade schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:24:
[...]

Ik heb geen idee wat een bekend kwaliteitsmerk is qua oordopjes eigenlijk. Maar ik heb er al verschillende geprobeerd van allerlei verschillende merken.
Je kan eens door deze lijst lopen (gesorteerd op populariteit, waardoor minder hoog aangeschreven merken doorgaans wegzakken naar onder): categorie: Hoofdtelefoons

Dus merken als Sony, Bose, Samsung, Apple, Jabra, JBL, Sennheiser.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Nachtschade schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:24:
Qua Bluetooth: het is wel een feit dat de enige doordoppen, tot dusverre, die correct de vertraging compenseren voor mij oude Bluetooth 3.0 dopjes zijn. Vandaar de vraag of dat er mee te maken kan hebben.
Er zijn tegenwoordig misschien meer prijsvechters in het budget kamp dan 10-15 jaar geleden (3.0 tijdperk) die allemaal op dingen bezuiningen waaronder mogelijk dit. De meeste oordopjes worden niet gemaakt voor TV kijken, wel voor gaming maar dat werkt dus meestal met behulp van een speciale mode die je iedere keer moet inschakelen.

Anker Soundcore is ook een kwaliteits merk, dus hopelijk werken je nieuwe oordopjes wel zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
Nachtschade schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:22:
[...]

Ik had deze al in bestelling naar aanleiding van je tip. Ze komen als het goed is vandaag aan.
als persoon die zich ook ergert aan audio video sync kan ik alleen maar zeggen, once you go 2.4ghz wireless, you never go back :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
FlameDB schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:03:
[...]

als persoon die zich ook ergert aan audio video sync kan ik alleen maar zeggen, once you go 2.4ghz wireless, you never go back :D
Ik hoop het enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Orion84 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:42:
[...]
Je kan eens door deze lijst lopen (gesorteerd op populariteit, waardoor minder hoog aangeschreven merken doorgaans wegzakken naar onder): categorie: Hoofdtelefoons

Dus merken als Sony, Bose, Samsung, Apple, Jabra, JBL, Sennheiser.
Misschien kun je aangeven waarom die wel synchroon lopen dan en welke precies en waarom?

Ik heb iig Jabra, JBL en Sennheiser geprobeerd en dat was allemaal huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nachtschade schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:37:
[...]

Misschien kun je aangeven waarom die wel synchroon lopen dan en welke precies en waarom?

Ik heb iig Jabra, JBL en Sennheiser geprobeerd en dat was allemaal huilen.
Geen idee, maar je vroeg wat bekende merken waren. Maar blijkbaar is dat (al dan niet door de hardware/software waarmee jij het combineert) dus ook geen garantie.

Zelf heb ik geen enkel probleem met mijn Jabra dopjes op Windows 11, met het eerder aangehaalde AV Sync test filmpje op YouTube. Maar zoals al meermaals is genoemd is het waarschijnlijk vaak de combinatie van hard en software die de problemen veroorzaakt, niet puur het type dopjes.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Orion84 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:40:
[...]

Geen idee, maar je vroeg wat bekende merken waren. Maar blijkbaar is dat (al dan niet door de hardware/software waarmee jij het combineert) dus ook geen garantie.

Zelf heb ik geen enkel probleem met mijn Jabra dopjes op Windows 11, met het eerder aangehaalde AV Sync test filmpje op YouTube. Maar zoals al meermaals is genoemd is het waarschijnlijk vaak de combinatie van hard en software die de problemen veroorzaakt, niet puur het type dopjes.
Nee, andere software en hardware is niet relevant. Uitgebreid getest op verschillende systemen, met verschillende bronnen en verschillende OS'en. Bovendien heb ik dopjes die het perfect doen in al die settings.

Maar ik hoor graag welke Jabra dopjes het precies zijn die het volgens jou ook goed doen.

Daarbij wel de vraag: is de vertraging niet merkbaar of nauwelijks merkbaar?

Want misschien zit daar het issue. Ik wil geen vertraging, niet 'een klein beetje' vertraging. Wellicht is dat voor anderen acceptabel, voor mij niet. Dan ga ik wel een boek lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:47
Nachtschade schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:47:
[...]

Nee, andere software en hardware is niet relevant. Uitgebreid getest op verschillende systemen, met verschillende bronnen en verschillende OS'en. Bovendien heb ik dopjes die het perfect doen in al die settings.

Maar ik hoor graag welke Jabra dopjes het precies zijn die het volgens jou ook goed doen.

Want misschien zit daar het issue. Ik wil geen vertraging, niet 'een klein beetje' vertraging. Wellicht is dat voor anderen acceptabel, voor mij niet. Dan ga ik wel een boek lezen.
Draadloos zit altijd vertraging op, hoe je het wendt of keert, welk merk je ook pakt, ook op je oude doppen. Als je geen vertraging wil moet je bedraad gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

[...]

Zowel waar het wel werkt als waar het niet werkt kan dat door de combinatie komen. Je hebt volgens mij eerder in dit topic ook al dopjes genoemd waarvan andere gebruikers aangaven dat ze die dopjes zelf zonder problemen gebruiken.
Elite 65t.

Tsja, hoe definieer je dat? Ik heb er geen meetinstrumenten aan gehangen, het is dus puur mijn observatie. Als ik die testvideo op youtube bekijk dan matcht het geluid gewoon met het oplichten van de rode cirkel. Belangrijkste uiteindelijk is dat het dusdanig is dat je je er niet aan stoort, maar kan best zijn dat de een zich al stoort bij 50ms en een ander zich pas stoort bij meer dan 300ms (en allerlei varianten daar tussenin. Met ook nog het risico dat hoe meer je er op gaat letten, hoe groter de kans dat je iets van een vertraging merkt en je daar aan gaat ergeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Misschien dat je het van iemand anders, die verder geen deel heeft genomen in de discussie, wel aanneemt: er bestaat geen draadloze audio overdracht ZONDER vertraging, ik durf zelfs te zeggen dat zelfs met kabeltje er een vertraging is, heel minimiem (paar MS), maar geen (=0) vertraging bestaat niet.

Dus komt er op neer dat je of het apparaat met de laagst mogelijke vertraging zoekt, rekening houdende dat het ook aan de zender ligt, en dat accepteert. OF je lost het in de mediaplayer op, 1x audio delay instellen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Quantor schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:02:
[...]

Misschien dat je het van iemand anders, die verder geen deel heeft genomen in de discussie, wel aanneemt: er bestaat geen draadloze audio overdracht ZONDER vertraging, ik durf zelfs te zeggen dat zelfs met kabeltje er een vertraging is, heel minimiem (paar MS), maar geen (=0) vertraging bestaat niet.

Dus komt er op neer dat je of het apparaat met de laagst mogelijke vertraging zoekt, rekening houdende dat het ook aan de zender ligt, en dat accepteert. OF je lost het in de mediaplayer op, 1x audio delay instellen en klaar.
Inderdaad. Kort door de bocht is het met draad tot 10ms en met bluetooth vanaf 10ms.

Het handmatig instellen in de mediaplayer zou niet hoeven gezien dit automatisch kan als het gecommuniceerd wordt door de oordopjes. Blijkbaar doet de Backbeat FIT dit beter dan bepaalde andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
MusicMaikel schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:54:
[...]

Draadloos zit altijd vertraging op, hoe je het wendt of keert, welk merk je ook pakt, ook op je oude doppen. Als je geen vertraging wil moet je bedraad gaan luisteren.
Zeker niet het geval. Mijn Backbeat Fits doen het perfect. Je mag het komen verifiëren. Iets in die doppen (codec? ander soort technologie? Bluetooth variant?) zorgt ervoor dat de fysieke vertraging volledig wordt ondervangen en je er niets van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Orion84 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:54:
[...]
Zowel waar het wel werkt als waar het niet werkt kan dat door de combinatie komen. Je hebt volgens mij eerder in dit topic ook al dopjes genoemd waarvan andere gebruikers aangaven dat ze die dopjes zelf zonder problemen gebruiken.

[...]
Elite 65t.

[...]
Tsja, hoe definieer je dat? Ik heb er geen meetinstrumenten aan gehangen, het is dus puur mijn observatie. Als ik die testvideo op youtube bekijk dan matcht het geluid gewoon met het oplichten van de rode cirkel. Belangrijkste uiteindelijk is dat het dusdanig is dat je je er niet aan stoort, maar kan best zijn dat de een zich al stoort bij 50ms en een ander zich pas stoort bij meer dan 300ms (en allerlei varianten daar tussenin. Met ook nog het risico dat hoe meer je er op gaat letten, hoe groter de kans dat je iets van een vertraging merkt en je daar aan gaat ergeren.
Je laatste geeft wel aan hoe de vork in de steel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Quantor schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:02:
[...]

Is echt niet waar. In het begin van dit topic is een filmpje gepost waarin het precies wordt getoond. Daar zie je ook een filmpje draaien en als de oordopjes aan gaan dan pauzeert het filmpje en is vervolgens alles in sync. Zo werkt dat ook bij mij oude dopjes, precies identiek. En dat zoek ik dus ook in nieuwe dopjes.

Ik kan er niet de vinger op gelegd krijgen wat er in mijn oude dopjes zit dat zorgt dat dit perfect werkt dus is het een trial and error zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sommige mensen zijn meer praktisch dan theoretisch.
Denk dat @RepareerDroid waarschijnlijk het dichstbij de oorzaak van jouw praktische ervaring met jouw oude doppen zit.

Succes met zoeken!

Als je toch wat meer theoretische achtergrond wilt, op een duidelijke manier geschreven:
https://www.clickx.be/ach...3/bluetooth-audio-codecs/

[ Voor 28% gewijzigd door Quantor op 09-06-2023 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Quantor schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:05:
Sommige mensen zijn meer praktisch dan theoretisch.
Denk dat @RepareerDroid waarschijnlijk het dichstbij de oorzaak van jouw praktische ervaring met jouw oude doppen zit.
Wat bedoel je dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Wat ik zelf als enige kan verzinnen, als leek zijnde, is dat de kwaliteit van het geluid van mijn oude Backbeat fit oordoppen beperkt is tov nieuwere oordoppen en dat als gevolg daarvan het databestand dat draadloos moet worden doorgegeven een heel stuk kleiner is qua volume waardoor het voor "het systeem waar de Backbeats mee werken" gemakkelijk is om alles te verwerken en op die manier de bron perfect in te kunnen lichten over hoe lang het beeld moet vertragen zodat de draadloos verzonden audio na verwerking perfect synchroon loopt. Na zoveel dopjes te hebben getest klinkt dit voor mij als meest logische. En de conclusie is dan vervolgens dat perfect synchroon lopen een niche is die of heel duur is (en/of Apple) met fantastisch geluid of ouderwets is met matig geluid.

Of dus hopelijk met de dongle optie die nu nog in bestelling staat. Niet het goedkoopst maar ook niet heel duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtschade
FlameDB schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:24:
Aangezien ik het gepruts beu was de soundcore vr p10 gekocht. Vaak in promotie op amazon voor 60 a 70 euro. Usb c dongle erin en genieten van audio video die gewoon altijd perfect sync is.
Deze doen het perfect. _/-\o_

Weliswaar alleen met de dongle inderdaad. Als ik ze zonder dongle pair dan zijn ze net als al die andere dopjes out of sync maar met de dongle werkt het perfect.

Bedankt voor de tip FlameDB. O+

Bij deze kan ik iedereen die ook helemaal klaar is met een klein beetje of een heleboel merkbare vertraging deze dopjes aanraden.

En als iemand dit topic ooit leest en kan vertellen en aantonen waarom mijn 10 jaar oude gare Backbeat Fit dopjes met Bluetooth 3.0 verbinding ook gewoon perfect werken dan hoor ik dat heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-09 12:11
Nachtschade schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 00:31:
[...]

..knip...

En als iemand dit topic ooit leest en kan vertellen en aantonen waarom mijn 10 jaar oude gare Backbeat Fit dopjes met Bluetooth 3.0 verbinding ook gewoon perfect werken dan hoor ik dat heel graag.
De buffergrootte bepaald de vertraging in hoge mate. Hoogstwaarschijnlijk hebben die oude dopjes geen of een zeer kleine buffer. De buffer is nodig voor de fout-correctie.

[ Voor 4% gewijzigd door JoStad op 10-06-2023 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
JoStad schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:10:
[...]

De buffergrootte bepaald de vertraging in hoge mate. Hoogstwaarschijnlijk hebben die oude dopjes geen of een zeer kleine buffer. De buffer is nodig voor de fout-correctie.
Kun je dat wat beter uitleggen?

Ik zou aannemen dat met een kleinere buffer er minder informatie kan worden verwerkt en vastgehouden voordat het nodig is en dat daarom de vertraging juist niet gecompenseerd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-09 12:11
Nachtschade schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:24:
[...]

Kun je dat wat beter uitleggen?

Ik zou aannemen dat met een kleinere buffer er minder informatie kan worden verwerkt en vastgehouden voordat het nodig is en dat daarom de vertraging juist niet gecompenseerd kan worden.
Het kost wat tijd om bijv een 1K buffer te vullen. Het is gewoon een regel dat kleinere buffers minder latency geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlameDB
Nachtschade schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 00:31:
[...]

Deze doen het perfect. _/-\o_

Weliswaar alleen met de dongle inderdaad. Als ik ze zonder dongle pair dan zijn ze net als al die andere dopjes out of sync maar met de dongle werkt het perfect.

Bedankt voor de tip FlameDB. O+

Bij deze kan ik iedereen die ook helemaal klaar is met een klein beetje of een heleboel merkbare vertraging deze dopjes aanraden.

Graag gedaan en geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Inmiddels is de Soundcore 4 weken mee op fietsvakantie geweest en kan ik zeggen dat ze echt perfect zijn om er TV mee te kijken op een laptop. Ik kan ze dus iedereen van harte aanraden die niet houdt van ongesynchoniseerd beeld en geluid. Negeer al die "low latency" onzin. Want low latency is nog steeds latency en dat merk je en dat is gewoon waardeloos.

Verder was ik na een week mijn wandeloordopjes verloren. Gelukkig zijn ze een paar dagen later gevonden en naar me opgestuurd en doen ze het nog perfect. Maar de laatste 20 wandelingen heb ik dus ook met de Soundcore moeten doen en ik ben ook zeer tevreden over de kwaliteit van het geluid voor wat betreft het beluisteren van muziek. Ik had ze daar niet voor gekocht maar ze voldoen zeker.

Ik heb eigenlijk maar twee klachten.

Het grootste nadeel is touchpads ipv buttons. Ik kan daar echt niet mee overweg. Om een of andere reden zijn zo goed als alle oordopjes van de afgelopen jaren daarmee uitgerust. Ik vind dat echt onbegrijpelijk. Wat een kutdesign is dat zeg. Weinig aan te doen helaas. :'( Een ander, klein, nadeel is dat het erg lastig is om de dongle in en uit de case te halen tenzij je kindervingertjes tot je beschikking hebt.

Maar afgezien daarvan zijn ze fantastisch. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 20:00
zie dit topic nu voor het eerst en ik zou willen dat men allemaal net zo ongevoelig zou zijn voor dergelijke latency als wat ik soms merk van anderen, met gamen, met streamen, met alles wat iets van synchronisatie zou moeten hebben merk ik als er meer latency bij komt als wat ik ervaar met 2,4GHZ op mijn oude vertrouwde Steelseries arctis pro wireless headset. gooi ik de audio vanaf de GO-XLR ipv met 3.5mm jack direct de transceiver in, terug naar de PC en via USB naar de transceiver box wordt de latency al zo erg dat ik er hoofdpijn van krijg. en dat zal max 30ms bovenop de al aanwezige latency (volgens Rtings 33ms) zijn. Bleutooth headset of trage andere draadloze verbinding voel ik gelijk misselijkheid opkomen en soms zelfs duizeligheid ongeacht de codec. +/-100 ms is gewoon een hel.

en om het latency gevoeligheid kracht bij te zetten, bedrade koptelefoon direct uit go-xlr geen probleem, de audio uit de go-xlr met de 3.5mm jack naar de PC en dan vanuit de PC naar die zelfde bedrade headset... ook geen probleem, maar merk die latency al wel. (p.s. denk dat de go-xlr ook wel een 10 a 20ms latency zal toevoegen)

en dan de link terug naar OP zijn verhaal.... geef er mee dus aan dat voor sommigen het net aan een grens kan zijn en dat 10ms verschil dan gigantisch kan voelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tvdl2000 op 23-07-2023 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Even weer verder hier...

Inmiddels zoek ik eigenlijk ook bluetooth speakers die net als de in dit topic gevonden oordopjes 0 latency hebben.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Voor welke toepassing? Waarom moet de vertraging beperkt blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Gewoon, zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
Voor zover ik weet bestaat dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
FlameDB schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:10:
Voor zover ik weet bestaat dit niet.
Lijkt inderdaad niet te bestaan.

Voorlopig doe ik het met een Soundcore Motion+ Die heeft een vrij lage latency en dat is redelijk acceptabel voor bij YT filmpjes, bij gebrek aan beter.

Ik vind het wel redelijk absurd dat hier blijkbaar geen markt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Omdat 0 latency bij BT niet kan, en als je het wel wilt je ook bedraad aan kunt sluiten. Er is nou eenmaal een stukje conversie van het signaal nodig naar een draadloos protocol (en vv in dopjes / speakers weer naar analoog). En dat kost tijd :)

Hier staan wat oorzaken weergegeven, evenals dingen die de latency kunnen beinvloeden: https://us.soundcore.com/...-to-fix-headphone-latency
Why Is There a Delay on My Headphone?
It is necessary to understand latency before digging into the causes of delay when using headphones. Latency refers to the time it takes for audio data to travel from its origin (mobile device, television, game console, or personal computer) to its destination (earphones, headphones, or speakers).

Bluetooth latency for fully wireless headphones can range from 100 to 300 milliseconds, with a 34-millisecond ideal delay (aptX Low Latency). Each link in a Bluetooth audio chain has a transmitter and receiver. This audio transmission "travels" with a certain bandwidth.

Bandwidth is the road, and audio file size represents the traffic. When traffic exceeds road capacity, jams form (more time is required to complete the transmission), and if there isn't enough bandwidth to transmit a large audio file (lossless audio), audio stutter and lag will occur.
Dus aan een beetje latency of delay ontkom je helaas niet.

De juiste codec (aptX Low Latency) kan helpen, maar geeft nog steeds geen garanties - lees de rest van het artikel over andere factoren die de boel kunne beinvloeden.

Als jij die 34ms ook als hinderlijk ervaart ben ik bang dat je niet beter gaat krijgen - zo ver lijkt de technologie simpelweg nog niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
0 latency bestaat niet, zelfs een volledig bedrade analoge keten heeft vertraging. Maar elke omzetting vergergert dat inderdaad wel zoals @The Eagle zegt, zeker als je het digitaal is met allerlei verbeteringen en dergelijke.
Het gaat er om of het hoorbaar is en een groot deel van de consumentenmarkt stelt blijkbaar niet zulke hoge eisen. Wanneer de eisen aan vertraging hoog zijn gaat men over het algemeen niet zuiver één interface versnellen maar zorgen dat ze op elkaar afgestemd worden. Je moet dan dus gaan zorgen dat je de vertraging van het beeld gelijk kunt gaan zetten aan de vertraging van je geluid. Dat is weer een andere zoektocht maar dat zou je probleem oplossen ongeacht wat voor doppen of koptelefoon je gebruikt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
The Eagle schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:15:
Omdat 0 latency bij BT niet kan, en als je het wel wilt je ook bedraad aan kunt sluiten.
Dat kan prima. Lees het topic gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Gonadan schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:23:
Je moet dan dus gaan zorgen dat je de vertraging van het beeld gelijk kunt gaan zetten aan de vertraging van je geluid.
Nee! :o
Dat is weer een andere zoektocht maar dat zou je probleem oplossen ongeacht wat voor doppen of koptelefoon je gebruikt.
Nee hoor, dat is exact de zoektocht. De anker VR P10 die mij zijn aangeraden in dit topic doen dat, als enige, perfect. Nu nog hopen dat iemand eens gewone luidsprekers maakt met dezelfde functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 21:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nachtschade schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:56:
[...]

Dat kan prima. Lees het topic gewoon door.
Hiermee beweer je feitelijk dat de universele constante (= c, in de volksmond snelheid van het licht) oneindig is. Het is wetenschappelijk bewezen dat dat niet het geval is, dus ik denk niet dat je hier iemand van jouw gelijk gaat overtuigen.

Jij merkt geen vertraging, dat is heel wat anders dan dat er geen vertraging is. Álles kost tijd, hoe meer stapjes en hoe meer draadloos, hoe langer het duurt. Jouw oude oordopjes compenseerden hier 'automatisch' (automagisch?) voor, maar dat doet niet elk apparaat.

Jij zoekt dus een apparaat dat deze compensatie automatisch doet, niet een apparaat zonder vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Icephase schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:26:
[...]

Hiermee beweer je feitelijk dat de universele constante (= c, in de volksmond snelheid van het licht) oneindig is. Het is wetenschappelijk bewezen dat dat niet het geval is, dus ik denk niet dat je hier iemand van jouw gelijk gaat overtuigen.

Jij merkt geen vertraging, dat is heel wat anders dan dat er geen vertraging is. Álles kost tijd, hoe meer stapjes en hoe meer draadloos, hoe langer het duurt. Jouw oude oordopjes compenseerden hier 'automatisch' (automagisch?) voor, maar dat doet niet elk apparaat.

Jij zoekt dus een apparaat dat deze compensatie automatisch doet, niet een apparaat zonder vertraging.
En als je het topic had gelezen dan had je kunnen weten dat we dit al lang en breed en tot in den treure hadden vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 21:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nachtschade schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:11:
[...]

En als je het topic had gelezen dan had je kunnen weten dat we dit al lang en breed en tot in den treure hadden vastgesteld.
En tóch blijf je steeds hangen in je eigen, onjuiste, waarheid. Het levert onduidelijkheid op, dus het is wel degelijk nodig blijkbaar om de nuance aan te blijven brengen.

De toon mag wel wat dankbaarder naar iedereen die je hier probeert te helpen wat mij betreft.

[ Voor 10% gewijzigd door Icephase op 06-12-2023 17:58 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.