Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
De ontwikkelingen met de draadloze in-ear koptelefoons gaan hard, en er zijn veel mooie producten. De meeste zijn echte in-ear versies met opzetstukjes van verschillende grootte, die beter afsluiten en daarmee ook beter geluid kunnen geven en het omgevingsgeluid kunnen verminderen :) .

Helaas kan ik dergelijke producten zelf niet gebruiken, mijn gehoorgang raakt zwaar geirriteerd als er iets ingaat, tot aan gehoorgangontsteking aan toe. Ik moet dus oordopjes hebben, dat gaat wel goed. Alleen zijn die een stuk minder makkelijk te vinden, zeker aangaande de engelstalige zoektermen niet zo'n mooi onderscheid maken als in de nederlandse taal met oordopjes. De Apple Airpods (niet de Pro) zijn voorbeelden van het type dat ik bedoel.

Mijn bedoeling met dit topic is het bespreken van Bluetooth oordopjes, liefst niet te duur. In Het Algemene in-ear en oordopjes topic wordt hier niet specifiek over gesproken en moeilijk te vinden van orodopjes. Ik wil ze voor het sporten, fietsen en OV gebruiken, en voor buiten in de tuin zitten zonder een on-ear of over-ear op te hoeven te doen. Het kunnen horen van omgevingsgeluiden is zeker bij fietsen en wandelen een voordeel, maar dan moeten ze wel goed blijven zitten.

Mijn eigen collectie:
pricewatch: Philips SHB4205 (Wit)
pricewatch: Samsung Galaxy Buds Live (Brons)
en ik heb op Ebay deze gescoord voor een laag prijsje:
pricewatch: Urbanista STOCKHOLM (Zwart)

- De Philips is matigjes, ik heb er twee maar kan er eentje niet meer vinden, en het geluid en de bediening zijn niet groots. Verder gaat het metalen roostertje voor de speaker snel kapot/weg, voor je het weet zit het in je oor. Ook zit die harde achterkant niet echt lekker in de nek.
- De Samsung Buds Live zijn mooi, goed geluid en zitten prettig. Alleen durf ik ze niet echt voor sporten te gebruiken omdat ze uit mijn oor kunnen vallen, is al een keer in de supermarkt gebeurt. Daar zijn ze te duur voor!
- De Urbanista Stockholm heeft geen fantastische reviews maar is gewoon een gokje. Vond het de 30 euro gok wel waard.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen met producten zoals die met een dunne kabel verbonden, a la pricewatch: Plantronics BackBeat Fit 2100 (Blauw, Grijs) (die vind ik te duur om te gokken), of vergelijkbare producten.

Ik hoop dat dit een apart topic waard is :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:13
Ik heb zelf de Bose Soundsport Free: pricewatch: Bose SoundSport Free Wireless (Zwart). Bij Amazon.es zijn ze nog een stuk goedkoper. Ik gebruik ze voor het hardlopen met mijn Garmin Forerunner 945 en normaal met mijn Galaxy S20. Bediening zit op het rechteroortje: 3 knoppen voor volumecontrole en pauzeren/skip vooruit/skip achteruit. De knoppen zijn een beetje zwaar om te bedienen, maar zelfs bij het hardlopen geeft het niet echt problemen. De tips liggen tegen de gehoorgang, maar er niet in. Je kunt ze uren dragen zonder dat het oncomfortabel wordt (ik kan ook niet zo goed tegen echte in-ears) en het geluid is meer dan prima, ook de bas is mooi. Als je ze niet te hard zet dan zijn omgevingsgeluiden goed te horen.

De opvolgers komen eind september/begin oktober: nieuws: Bose presenteert QC Earbuds met elf niveaus van noisecancellation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Die zien er goed uit maar zijn behoorlijk aan de prijs :)

Ik zag gisteren de OnePlus Buds, die gratis reclame kregen van de dombo's van US Customs die vonden dat het namaak Apple Airpods waren :+.

Waar deze in uitblinken is de batterijduur vergeleken met de concurrentie, maar een aantal features en firmware updates (?) vereisen een OnePlus telefoon. De commentaren over geluidskwaliteit en pasvorm zijn standaard voor het soort oordopjes.

Verder heb ik gekeken naar de Happy Plugs Air One. Reviews zijn niet erg positief, prijs is redelijk tot goed.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 15-09-2020 12:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:13
Ik heb altijd het idee dat de "Airpod"-style buds nogal snel uit je oren vallen bij sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Titanicfanatic schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:26:
Ik heb altijd het idee dat de "Airpod"-style buds nogal snel uit je oren vallen bij sporten.
Klopt, daarom was ik aan het kijken naar de Plantronics, die hebben de oorbevestiging.

Verder ook aan het kijken naar de JBL Tune 220TWS (pricewatch: JBL TUNE 220TWS (Zwart)). Die zijn nu zeer redelijk geprijsd (£60/€65).

Heb bij langer gebruik van mijn Galaxy Buds Live wel gemerkt dat hun Bluetooth bereik slecht is, als ik mijn telefoon in de broekzak stop krijg ik al drop-outs. Er moeten echt geen obstakels tussen zitten.

[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 16-09-2020 02:22 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik heb de pricewatch: Urbanista STOCKHOLM (Zwart) binnen sinds gisteren. Tweedehands, was niet "only opened once" zo te zien. Maar goed, prijs was laag (£25).

Blijven goed zitten met het sporten, bereik is beter dan de Galaxy Buds Live, en het geluid is goed voor wat je mag verwachten. Vallen dus helemaal niet tegen zolang je geen top hifi verwacht. Alleen is de batterijduur echt matig, max 2 uur bij normaal gebruik.

Wel moeten mijn oren nog even wennen, zeker mijn linker oor vond ze soms wat minder prettig zitten. Maar andere keren weer niet.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 28-09-2020 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Goed, heb me een beetje laten gaan in de verveling en heb nu vier sets aan oortjes :p . De Urbanista Stockholm zijn met hun 2 uur batterijduur echt te matig, en bij sporten is er altijd het risico dat ze uit het oor vallen, ook als je een gezichtsmasker opdoet (iets wat echt zo 2020 is ;) ). De Galaxy Buds Live zitten niet stabiel genoeg voor sporten en te duur om te verliezen.

Ook gaan al die verbindingen over SBC, dwz kwaliteit codec is redelijk maar niet groots.

Daarom twee andere gekocht:

- Ten eerste de pricewatch: Happy Plugs Air 1 Plus (Goud) (maar dan de gebroken wit versie). Deze hebben een flink langere batterijduur (er wordt 6.5 uur per lading geclaimd, met 5 extra ladingen in het de oplaad/opslagpod), en hebben AptX en AAC codecs voor verbinding. Ik heb de batterijduur nog niet uitgeprobeerd, maar het geluid is goed te noemen en ze zitten goed in mijn oren. Je krijgt er een rubber hoesje bij voor de oortjes voor iets betere afsluiting en draaggemak. Enige domme is dat ze het oplaaddoosje met lijm vastzetten in de verpakking (waar het al aardig vast geklemt zit), en dan moet je dat doosje eerst gaan schoonmaken. Ik heb hem bij Happy Plugs zelf gekocht, met 10% korting als je registreert (£81, dwz €90). De microfoon is niet groots. Net als al die touch-sensitive oortjes is het nogal eens hit-and-miss.

- Ten tweede een refurbished setje pricewatch: Plantronics BackBeat Fit 3100 (Blauw, Zwart), was maar £40 (€45) op eBay. Mooi afgewerkt, komen in een draagtasje met rits, wel wat bulkig maar ook met een USB-kabeltje erin. Geclaimde batterijduur 5 uur, met twee extra ladingen in het tasje. Zitten goed op het oor, goed voor hardlopers en fietsers. Geluid is matigjes tot redelijk, maar dat moge duidelijk zijn van de manier waarop ze ontworpen zijn, je moet omgevingsgeluid kunnen horen maar dat maakt vooral de bas erg moeilijk. Pairen gaat wel moeizaam, je moet ze uitzetten, aanzetten en dan de aan/uitknop ingedrukt houden de eerste keer, daar waar veel andere oortjes gelijk dat doen als het deksel open gaat. Al met al een mooie aankoop voor deze prijs :) .

Ik heb in ieder geval nu ook een verzameling ultrakorte microUSB en USB-C kabeltjes, 10-15 cm lang ;)

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 28-09-2020 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:49
Ik heb deze om mee te sporten:
https://www.amazon.com/Se...anufacturer/dp/B0034L3G8U
Helaas niet meer verkrijgbaar. Maar ik vind ze ideaal: Door de nekband blijven ze met sporten heel goed zitten. En door de vorm van de oordopjes, komt er nog steeds veel omgevingsgeluid binnen en kan je ze veilig buiten gebruiken.

Ik clip er gewoon een bluetooth ontvangertje aan en dan kan ik draadloos (iig geen draad tussen headphone en telefoon) luisteren. Nu met mn Garmin venu kan ik mooi zonder telefoon op zak gaan hardlopen en toch muziek luisteren.

edit:
Ik zie dat er een opvolger is:
https://www.amazon.com/dp/B00TEIIAZQ/ref=dp_prsubs_1?th=1

Tijdje terug was die er nog niet (ik kon iig niks vinden op de site van sennheiser). Goed nieuws! :)
edit2: toch niet goed nieuws:
https://tweakers.net/kopt...orts_p572641/vergelijken/

[ Voor 21% gewijzigd door Raymond op 28-09-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:36
Ik gebruik zelf de Jaybird Tarah Pro, maar we hebben ook de X4. De X4 heeft van die foam doppen OF gewone doppen. De Tarah Pro vind ik een prachtproduct, omdat je gemakkelijk de fit kan aanpassen naar over je oren (voor tijdens het sporten). Ik gebruik ze dagelijks voor sporten, muziek, bellen, etc. Geluid is niet het allerbeste, maar voor mij wel gewoon goed. Ik weet alleen niet zeker of de dopjes teveel in je oor gaan, maar vergeleken met de X4 bijvoorbeeld gaan ze amper je oor in.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 13:25

B64

Ik heb een setje Edifier TWS200 (maar dan de zwarte, voor 30-35 € besteld bij Ali met verscheping vanuit Spanje). Het geluid valt zeker niet tegen, vooral als je de bassen wat omhoog schuift met een equalizer, en je kunt er prima mee bellen.
Sporten zou ik er niet mee doen (bij mij valt met name de linker bud uit m'n oor als ik voorover buig) en met fietsen heb je zoveel last van windgeruis dat je de muziek niet meer hoort, maar daar had ik ze sowieso niet voor gekocht dus voor mij is dat geen minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ah mooi, ik zie dat het topic nu andere mensen trekt :)

Dat van het fietsen en uit oor vallen is ook een reden om verschillende types te hebben. Voor op bed liggen en naar muziek luisteren zijn de Galaxy Buds Live en de Happy Plugs Air 1 Plus heel goed, voor sporten en fietsen dan weer de Plantronics FIT3100. En als we weer naar kantoor terug gaan en gaan reizen, dan mijn grote monsters WH-1000xm3 en MDR1000x :)

Dit soort oordopjes zijn nu meer de uitzondering, dus goed om er een topic voor te hebben. Het idee van Happy Plugs om hun Air 1 Plus in beide versies (oordopje en in-ear) uit te brengen vind ik een mooi idee. Geef de keuze aan de koper.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 28-09-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:42
Ik wil ook geen echte in-ears, al twee keer mijn rechter Buds + om moeten ruilen omdat er oorsemmer in komt wat ik erniet meer uit krijg,plus dat ik het niet echt fijn vind zitten in mijn oor. Tevens sluit het niet goed af en krijg ik bijna geen diepe bas.

Ik heb ook de Samsung Buds Live. Ik gebruik ze met fietsen en heb dan niet het gevoel dat ze uit mijn oren gaan vallen. Wel is de Bluetooth verbinding echt matig als ik wandel of fiets. Al een paar omgeruild en die zijn iets beter. Wat ook helpt is de telefoon op Fligth mode zetten, maar nog steeds af en toe drop outs. Het geluid vind ik echt geweldig, de bas gaat zo diep en nu wil ik geen andere meer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
peptalk schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:45:
Ik heb ook de Samsung Buds Live. Ik gebruik ze met fietsen en heb dan niet het gevoel dat ze uit mijn oren gaan vallen. Wel is de Bluetooth verbinding echt matig als ik wandel of fiets. Al een paar omgeruild en die zijn iets beter. Wat ook helpt is de telefoon op Fligth mode zetten, maar nog steeds af en toe drop outs. Het geluid vind ik echt geweldig, de bas gaat zo diep en nu wil ik geen andere meer......
Het bluetooth bereik van de Buds Live is inderdaad bagger, telefoon in broekzak geeft al drop outs bij mij. Hoe vast ze zitten in je oor hangt af van je oor, dat las ik in meerdere reviews.

Dat is wel wat anders met de Plantronics FIT3100. Die is echt rotsvast en bijna net zo goed met afstand in huis door muren heen als mijn Sony WH1000-xm3 :p . Vanavond voor het eerst gedragen bij sporten, die werken erg goed. Dat is echt een koopje geweest voor €45 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:42
Ja dat is echt een koopje voor een paar Sony WH1000-xm3.

Ik heb de WF-1000XM3 gehad en die zijn qua bereik ook erg goed, maar die heb ik geretourneerd via de actie want ik vond ze te groot.

[ Voor 32% gewijzigd door peptalk op 29-09-2020 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb de Oneplus buds binnen. En ik heb ze gekocht n.a.v. Dave Lee YouTube: OnePlus Nord + Buds - Value Returns!

Hij prees dat het product relatief simpel is met niet al te veel features, maar dat het goed werkt. En dat laatste vind ik het belangrijkste, echter is dat bij mij helaas niet het geval. Als ik de oordopjes uit de box haal dan doen ze het heel vaak niet en moet ik de dopjes verplaatsen of in en uit mijn oor doen dat ze het op een gegeven moment doen. Ik snap dat het kan komen doordat de dopjes iets bevatten dat detecteert of die in je oor zit. Maar ik heb geturft bij 20x in en uit de doosje halen (met 5 seconden dicht in de box laten zitten om ze "uit" te zetten zoals in de handleiding staat):
1x oordopjes doen het allebei
3x 1 van de 2 oordopjes doen het initieel
16x geen van de oortjes doen het initieel

Ik besefte pas later dat als je de oortjes beweegt dat ze het dan wel doen, maar dat lijkt mij niet de bedoeling. Ik heb met de chat met Oneplus gesproken en die konden ook geen oplossing geven en adviseerde mij met mijn verkopende winkel een vervangen aan te vragen.

Dus mijn vraag: iemand anders Oneplus dopjes in bezit? En heb jij wel of niet hetzelfde probleem gehad?

Ik wil namelijk niet dat mijn vervangende dopjes ook weer problemen hebben en dat ik ze weer moet terugsturen als dit een veel voorkomend probleem is.

Verder even in het kort wat ik van de dopjes vind, punten zijn niet op volgorde:
+ Geluid, (erg goed voor zulke dopjes al ben ik geen expert)
+ pasvorm is redelijk goed voor mij (is uiteraard heel individueel)
+ Bouwkwaliteit van buds en box
+ Accuduur
+ Uiterlijk, box is mat grijs overigens
+ Geluid pauzeren door 1 dopje uit je oor halen. Als je binnen 3 minuten het weer in je oor doet gaat het geluid weer verder.

- geen geluid initieel uit box
- Zachte ruis hoorbaar als geluid zacht/geen geluid is ("Noise reduction feature"? Maar dit zouden ze hebben maar alleen voor bellen)

Ik vind het dus best goede dopjes, maar zoals het nu is zou het een deal breaker zijn voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 18-10-2020 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Meerdere tegelijk heet multipoint. Dat is dan ook je magische zoekterm :)

@gambieter en anderen: je zou ook hier even kunnen kijken: https://aartjan.nl/blog/apple-oortjes/ en dan voor weinig een BT clip er bij, al dan niet met multipoint :)

Overigens vind ik hier een behoorlijk vergelijk van wat jullie zoeken: https://aartjan.nl/blog/airpods-i10-tws-review/

[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 14-11-2020 19:58 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:50:
Meerdere tegelijk heet multipoint. Dat is dan ook je magische zoekterm :)

@gambieter en anderen: je zou ook hier even kunnen kijken: https://aartjan.nl/blog/apple-oortjes/ en dan voor weinig een BT clip er bij, al dan niet met multipoint :)

Overigens vind ik hier een behoorlijk vergelijk van wat jullie zoeken: https://aartjan.nl/blog/airpods-i10-tws-review/
Leuke site. Hij maakt alleen geen onderscheid tussen oordophes en in-ears :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet helemaal, meeste is in ear idd. Das ook het gros van de markt. In die laatste link staan wel het eea aan dopjes iig.

En verde: voor spprten schijn je tegenwoordig ook losse fins te kunnen krijgen, blijft het spul beter zitten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:00
Huawei Freebuds 3, net aangeschaft en zeer tevreden mee. Goed geluid, en bij mij blijven ze goed zitten, ook tijdens het hardlopen. Omdat het oordopjes zijn en dus niet helemaal afsluiten werkt de ANC niet goed, dus stel je daar niet zo veel van voor.

https://tweakers.net/kopt...s-3_p1060002/vergelijken/

[ Voor 13% gewijzigd door stroom op 11-12-2020 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zojuist de Teufel SUPREME IN gekocht. Ondanks 'IN' zijn het geen in-ears.

https://teufelaudio.nl/supreme-in-106114000

Gekocht als opvolger voor mijn AKG N200 welke steeds vaker begint te stotteren als m'n telefoon verder dan 50cm weg van de dopjes is. Antenne defect?

Ik zocht niet zozeer niet in-ear maar dopjes welke nog onderling zijn verbonden met een kabeltje zodat ik ze om m'n nek kan hangen als ik ze niet gebruik.

Ben heel benieuwd naar deze Teufel. Heb nog nooit eerder niet in-ears gebruikt en echt hele bruikbare reviews die diep ingaan op de geluidskwaliteit van deze Teufels kon ik ook niet vinden. Pluspunt accuduur tot 16 uur, dopjes gaan uit als je ze met de magneet aan elkaar klikt, bluetooth 5, aac en aptx. Minpunt micro-USB.

Hoop dat ik ze deze week nog binnen heb. Mag ze 8 weken proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door xabre16v op 12-10-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 11:03
Ik heb zelf de JBL Tune 225TWS, deze zitten goed in je oor en zitten er ook stevig in, kan hier mee hardlopen/sporten en ze vallen echt niet zomaar uit. Ik vind het geluid echt wel aardig en de batterij gaat aardig lang mee + opladen in de case gaat snel.

Enige nadeel is dat de oortjes als ze in de oplaadcase zitten gewoon langzaam leeglopen en de oplaadcase dus ook. Dat betekend dat als je ze een tijd niet hebt gebruikt gewoon compleet leeggelopen zijn (of ik doe iets verkeerd waar ik geen weet van heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Brubs schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:12:
Enige nadeel is dat de oortjes als ze in de oplaadcase zitten gewoon langzaam leeglopen en de oplaadcase dus ook. Dat betekend dat als je ze een tijd niet hebt gebruikt gewoon compleet leeggelopen zijn (of ik doe iets verkeerd waar ik geen weet van heb).
Dat doen mijn Plantronics 3100 ook, en niet eens zo langzaam. Ik zie het niet bij de Galaxy Buds Live of de Happy Plugs Air 1 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik quote deze even hier. Wat een idee :p

Pagina: 1