Cee schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:18:
Besten, ik heb nu nog een jack op mijn s10 telefoon maar overweeg vast over te stappen naar draadloze oortjes. Ik kom er alleen niwt uit wat de beste oplossing is voor het switchen tussen een. Macbook en een android telefoon.
Met airpods kun je switchen tussen verschillende apparaten, maar op je samsung moet je hem steeds opnieuw aanmelden bij bluetooth. Niet echt handig als de telefoon gaat en hij ziet je oortjes niet. Hoe gaat dat met bv samsung buds? Kunnen die wel switchen? Of zijn er andere oplossingen? Ik kan er niets over vinden maar ik kan toch niet de enige zijn die hier tegenaanloopt?
Hopelijk hebben jullie advies!
Zo te lezen zoek je iets dat meestal 'multipoint connectivity' wordt genoemd.
Als je in de specificaties kijkt op de website van de fabrikant, dan staat dat meestal ook ergens aangegeven. Bijv. voor de Jabra Elite 7 Pro in-ears,
https://www.jabra.nl/bluetooth-headsets/jabra-elite-7-pro , dan staat onderaan op de pagina de specificatie sheet. Het staat er dan als 'te verbinden met tot 2 apparaten', een vrij onopvallende manier om het te beschrijven.
Sony is wat duidelijker met bijv. de CH520
https://www.sony.nl/headp...es2#multipoint-connection
En biedt ook een redelijke beschrijving van hoe het zou werken bij hun headsets:
https://www.sony.nl/elect...1000xm4/articles/00249936
Zover mijn kennis gaat zijn de chips, enginering etc. om multipoint écht goed soepel te laten werken wel in de regel wat kostbaarder om te maken voor een fabrikant. (in vergelijking met een oordopje die één verbinding tegelijk aan kan)
In de afgelopen paar jaar heb ik er zelf niet veel ervaring mee opgedaan met nieuwe modellen hoofdtelefoons of oordopjes, maar voorheen was het bij betaalbaarder sets vaak wel iets minder goed uitgevoerd. Vaker uitvallende verbindingen etc.. Dat zou natuurlijk wel beter kunnen zijn geworden in de afgelopen jaren, maar vermoedelijk blijft het een beetje 'alle waar naar het geld'.
En stel dat je bijv. muziek op de laptop aan hebt en een binnenkomende oproep krijgt op de telefoon, hoe snel wisselt de headset dan automatisch etc.
Een deel van de fabrikanten zet multipoint ondersteuning duidelijk op de productpagina (bijv. Bose of JBL).
Anders kan het even zoeken zijn om er achter te komen, dus een handleiding bekijken of bijv. via chat op de website van een fabrikant navragen.
In de PriceWatch is het een optie om mee te zoeken:
categorie: Hoofdtelefoons
Dat maakt het gelukkig makkelijker

Al zou ik bij een deel van de betaalbaarder sets (<30 euro) me afvragen of dat klopt en zo ja, hoe goed het werkt. Dus dan kom je weer terug op de productpagina van de fabrikant en eventuele reviews.
Verder, een deel van de oordopjes vraagt wel om op de telefoon of tablet dan een app van de fabrikant te gebruiken om het netjes in te stellen - het naar voorkeur te laten werken, andere headsets hebben out-of-the-box zonder app een vaste manier er voor.
Verder blijft in het algemeen dat je bij de huidige draadloze oordopjes vaak zaken hebt zoals firmware updates, eventuele bluetooth issues en dat de accu's kunnen slijten (maar vaak lastig te vervangen zijn).
Dus ja, er zijn zeker opties met multipoint, maar bijv. een usb-c naar 3,5mm adapter of een set oordopjes met usb-c kan ook alternatief zijn dat simpeler werkt.
Bijv.
uitvoering: Samsung USB-C Earphones EO-IC100 (Zwart)
en
uitvoering: Samsung USB-C naar 3.5mm Jack Adapter Wit
Kwestie van voorkeur
[
Voor 44% gewijzigd door
Bluepenguin op 11-05-2023 01:15
]
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)