Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MaartjeS11 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:20:
[...]

Ik denk dat ik voor deze ga! Ik vind ze ook bij Mediamarkt en Bol.com, daar heten ze exact hetzelfde maar dan zonder de B erachteraan (MDR-EX110AP). Is dat datzelfde? Ik kan zo geen verschillen ontdekken in ieder geval.
Die laatste B is van black, de rode heeft als laatste letter een R en de witte een ... tadaa W :)
Neem aan dat die dingen standaard zwart zijn dus verwacht dat zonder laatste letter ook gewoon zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:14

Grozno

acts without consequence!

Ik heb de Truthear x Crinacle Zero's en de Moondrop Chu's ondertussen beide in huis en beluisterd... Beide klinken absurd goed voor het geld. De Truthears zijn strakker in het laag, maar aan de grote kant in je oor. De Moondrops zijn ook duidelijk makkelijker aan te sturen, maar daarmee misschien wat gevoeliger voor ruis. De Moondrops zijn dus de meest toegankelijke optie, maar hebben dan weer geen vervangbare kabel.

[ Voor 17% gewijzigd door Grozno op 14-11-2022 20:33 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 16:58
Voor de Jabra gebruikers, ik ben sinds kort gebruiker van een evolve 75e (de in ear variant). Via het werk aangeschaft.
Ik heb wat moeite om aan het gebruik te wennen. Mijn casus
werklaptop op kantoor
privé laptop thuis
telefoon (android)

In de laptops druk ik die dongel anders kan ik geen multi-pair doen om teams calls en telefoontjes aan te nemen.

Nu ben ik redelijk vast geroest aan het gebruik van mijn one plus bullets wireless Z. waarmee ik met een simpele dubbel tap van apparaat kon switchen.
Ook zijn deze als ze om mijn nek hangen en in elkaar geklikt zijn gewoon uit en komen alle geluiden gewoon uit de laptop/ telefoon. Deze Jabra is altijd met BT verbonden waardoor de telefoon altijd de neiging heeft om alles via de jabra te sturen waardoor ik geen melding meer hoor.

Doe ik wat raars, over denk ik het teveel en krijgt automatisch de telefoon prio boven het media geluid van de laptop, heb ik instellingen fout staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:01
Sony WF-1000XM4 €165 bij amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:56

ZenTex

Doet maar wat.

Goedemorgen allen.

ik zoek advies over draadloze earbuds en dit lijkt mij het topic om advies te vragen.
Het is alweer bijna kerst dus dat betekent kado's uitzoeken.
Mijn vrouw is op zoek naar earbuds, en daar zoek ik dus advies over.

Nu heb ik in de pricewatch gesnuffeld, maar ja, iets met bomen en bos. we zijn ook in diverse winkels geweest, maar van doosjes bekijken word je ook weinig wijzer van.

Eisen zijn: active noise cancelling, voor thuiswerken, dus goede noise canceling is een pré, microfoon, redelijke accuduur, bekend en goed verkrijgbaar merk, (Sennheiser, B&O, Sony?)_geen "gaming" spul met zwaar overdreven bastonen, het is hoofdzakelijk voor thuiswerken/teleconferenties. Budget; rond de 150 Euro?
Ik

Earbuds zijn lastig uit te kiezen want je kunt ze niet uitproberen, specs zijn leuk, maar uiteindelijk gaat het ook om de geluidsweergave, vandaar dat ik hier deze vraag stel.

Bij voorbaat dank. :)

Edit: na wat onderzoek ben ik weinig wijzer geworden, maar schijnt men doorgaans positief te zijn over de Sony wf 1000xm4, dus ik heb de gok gewaagd en besteld.

[ Voor 8% gewijzigd door ZenTex op 25-11-2022 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-06 09:01
ZenTex schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 01:44:
Edit: na wat onderzoek ben ik weinig wijzer geworden, maar schijnt men doorgaans positief te zijn over de Sony wf 1000xm4, dus ik heb de gok gewaagd en besteld.
En? Ik ben zelf wel benieuwd naar wat je ervan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kan hier eventueel wel vragen, Zijn er meer mensen met Sony Linkbuds die alleen maar problemen heeft met connecties op de oordoppen? Het werkt echt niet meer fijn, verbinding wordt niet altijd opgebouwd/worden niet gevonden. Oordoppen al verwijderd van de telefoon.

Sinds de laatste firmware moet je beide oordoppen in hebben... Ja hallo... Dat doe ik nooit... Dat kon voorheen wel altijd namelijk.

Gaat om een iPhone 8 maar ga vanavond ook weer mijn Android opduikelen om wat te testen. Ben alleen benieuwd of ik alleen ben of niet...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:56

ZenTex

Doet maar wat.

Krilo_89 schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:59:
[...]

En? Ik ben zelf wel benieuwd naar wat je ervan vindt.
Was een kadotje voor m'n vrouw. Ik zelf ben niet thuis om ze uit te proberen dus ik moet afwachten tot ik feedback krijg.

Edit: 1e ervaringen.
Noise cancelling is very good though, can’t hear a fuck

Pretty weird though that I can’t hear anything around me

Can’t even hear myself typing
Met de noise cancelling zit het dus wel goed.

[ Voor 29% gewijzigd door ZenTex op 06-12-2022 05:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een paar draadloze oordopjes met zeer goede geluidskwaliteit en goede noise cancelling die ik ook in een stille omgeving zonder ruis kan gebruiken.

Dat laatste zal ik even toelichten: In mijn zoektocht naar een paar (premium) ANC oordopjes ben ik erachter gekomen dat de ANC functionaliteit bij veel oordopjes voor een constante lichte achtergrondruis zorgt. Ik snap hoe dat te maken heeft met hoe ANC werkt, maar het vervelende is dat dit bij veel modellen niet uit te schakelen is. Je hebt dus niet de keuze ze als 'domme' oordopjes te gebruiken. Óf ANC staat aan, met lichte witte ruis als gevolg en/of 'ambient / transparency mode' staat aan, gepaard met achtergrondruis omdat het geluid dat de microfoons oppikken wordt doorgegeven (inclusief elektronische ruis van de microfoons).

De oordopjes waar ik onderzoek naar heb gedaan zijn:
  • Sony WF-1000XM4
  • In bezit gehad en teruggestuurd. Doorgaans vrijwel geen ruis te horen, behalve bij telefoongesprekken waarbij de transparency mode geforceerd wordt. Dit leidt tot een storende hoeveelhuis ruis en gekraak.
  • Sennheiser Momentum True Wireless 3
  • Volgens ervaringen op Reddit en sommige reviews constant witte ruis te horen
  • Bose QuietComfort Earbuds II
  • Idem
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar oordopjes waarbij de ANC / transparency mode ook volledig uit te schakelen is, zodat ik geen ruis hoor die door de oordopjes zelf gegenereerd wordt. Helaas is dit niet iets dat doorgaans door reviewers benoemd wordt, omdat het blijkbaar iets is waar de meeste mensen zich simpelweg niet aan storen.

Ik heb de Sony's teruggestuurd met de verwachting dat andere merken dit beter zouden doen, maar nu lijkt het er zelfs op dat deze misschien nog het minst slecht waren op dit gebied. Liever alleen tijdens telefoongesprekken dan continu...

Apple Airpods Pro 2 schijnen dit probleem dan weer niet te hebben, maar ik heb geen Apple producten en dan is dat ook niet echt een logische keuze (geen firmware updates bv).

Is er misschien iemand anders die ook wat overgevoelig is voor ruisende koptelefoons en die een model gevonden heeft dat dit niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wouter schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:59:
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar oordopjes waarbij de ANC / transparency mode ook volledig uit te schakelen is, zodat ik geen ruis hoor die door de oordopjes zelf gegenereerd wordt. Helaas is dit niet iets dat doorgaans door reviewers benoemd wordt, omdat het blijkbaar iets is waar de meeste mensen zich simpelweg niet aan storen.
Bij de Redmi Buds 3 pro (ca 50 euro) kan de ANC uit, de software werkt niet altijd even briljant maar meestal wel.
Ze passen niet helemaal lekker in mijn oren, je kan een Oortelefoon optimalisatie test doen en rechts zit niet altijd goed maar soms ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19
[b]Wouter in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic"Apple Airpods Pro 2 schijnen dit probleem dan weer niet te hebben, maar ik heb geen Apple producten en dan is dat ook niet echt een logische keuze (geen firmware updates bv).
Niet heel nuttig voor je, maar ik kan wel bevestigen dat de Airpods Pro 2 praktisch geen ruis laten horen (of mijn oren pikken het niet meer op) en je kan op deze oordopjes de ANC ook geheel uit zetten.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 11:19
Wouter schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:59:

Sennheiser Momentum True Wireless 3Volgens ervaringen op Reddit en sommige reviews constant witte ruis te horen
[/list]

Is er misschien iemand anders die ook wat overgevoelig is voor ruisende koptelefoons en die een model gevonden heeft dat dit niet heeft?
Raar dat de Sennheiser constante ruis heeft. Ik heb zelf de Sennheiser CX true wireless en heb er niets van gemerkt (zal er nog eens beter op letten). Bij deze kun je de ANC uitzetten en/of ambient hearing inschakelen als je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hier toevallig mensen die gamen met draadloze in ears? Ik zoek in-ears zonder lag, bestaat dit?

[ Voor 5% gewijzigd door Jackson6 op 22-12-2022 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kleinelievewolff schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:53:
[...]
Raar dat de Sennheiser constante ruis heeft. Ik heb zelf de Sennheiser CX true wireless en heb er niets van gemerkt (zal er nog eens beter op letten). Bij deze kun je de ANC uitzetten en/of ambient hearing inschakelen als je wil.
Nou ik heb met wat moeite inmiddels de Sennheiser en Bose ook zelf kunnen uitproberen. Een beknopte vergelijking voor mensen die met dezelfde overweging zitten:
  • Sony WF-1000XM4
  • Geluidskwaliteit erg goed. Noise cancelling erg goed. Vrijwel geen achtergrondruis met ANC aan. Tijdens bellen wordt transparency mode echter geforceerd, wat tot veel achtergrondruis en gekraak leidt. Persoonlijk vind ik ze niet erg lekker zitten door de schuimrubberen tips (jeuk!) en vond ik ze lastig goed in m'n oren te krijgen, ook als ik eerst het schuimrubber samenknijp (veel draaien, duwen, bijstellen, zitten ze nou goed?). Zal ongetwijfeld makkelijker worden als je eraan went. ANC veroorzaakt een gevoel van onderdruk / vacuum in de oren.
  • Sennheiser Momentum True Wireless 3
  • Geluidskwaliteit heel erg goed. Beste van de drie. Noise cancelling aanwezig maar verre van indrukwekkend. Vrijwel geen achtergrondruis (uit de oordopjes zelf) met ANC. In transparency mode wel, maar deze wordt niet geforceerd tijdens het bellen. Bellen in aangename stilte is dus mogelijk, i.t.t. Sony en Bose. Gaan makkelijker in m'n oren dan de Sony's, maar heb met deze ook snel het gevoel dat ze niet helemaal lekker & stabiel zitten.
  • Bose QuietComfort Earbuds II
  • Noise cancelling zeer indrukwekkend. Wow. Duidelijk beter dan de Sony's en niet te vergelijken met de Sennheisers. Getest op een druk station, in de trein, naast een afzuigkap tijdens het koken en in een drukke supermarkt. Wat een rust. 90% van het omgevingsgeluid verdwijnt gewoon. Geluidskwaliteit erg goed, muziek klinkt gedetailleerd en vol. Pasvorm beste van de drie, zitten meteen lekker, zonder er aan te blijven draaien, duwen, etc. Geen vacuumgevoel in de oren bij ANC. Enige minpunt: Enorm hoge noise floor. Dus constante witte ruis te horen als er geen omgevingslawaai is. In alle standen (in ANC modus al harder dan de Sony's & Sennheisers in transparency mode). In zachte passages van muziek en tijdens telefoongsprekken zeer duidelijk te horen. Met veel omgevingsgeluid zijn ze erg stil, maar in stilte zijn ze erg luid... dat is behoorlijk jammer.
Ik kan niet goed tegen de achtergrondruis (noise floor). De ANC van de Bose is echter zó indrukwekkend dat ik nu toch naar deze neig voor als ik buiten de deur ben, i.c.m. een goedkoop (misschien een bedraad) paar voor thuis / om mee te bellen. Wel jammer dat er geen perfect paar lijkt te bestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter op 27-12-2022 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-06 18:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik moet toch weer eens op zoek naar in-ears. Ik wil Bluetooth, zonder draad ertussen, en het niet niet uitmaken welke ik als eerste aankoppel of dat ik maar 1 tegelijk aankoppel (tegenwoordig is dat standaard, ik vermoed een Bluetooth 5 functie).

Belangrijkste is dat ze niet al te wegwerp zijn. Die dingen van Xiaomi hebben zo'n wiebelend knopje dat vroeg of laat altijd eruit breekt. En het mesh bij het oorkanaal laat ook altijd los. Ik heb nu dingen van Motorola, die hebben een degelijk metalen mesh, maar links werkt all bijna niet meer, waarschijnlijk is er oorsmeer in gekomen. En ik kan het niet uit elkaar halen om het weer schoon te krijgen. Ik heb hem opengebroken, maar de speaker zit mooi in de gang verlijmd, dus dat schiet nog niet op. Idealiter zou ik zo'n metalen mesh hebben, en dan een constructie met wat schroefdraad of zo. Want ik blijf anders maar dopjes weggooien.

Qua geluid, zo neutraal mogelijk. Ik richt mij wel op tientjeswerk. 40 euro of zo misschien. 60 kan wellicht nog. Maar 100-200 is me echt teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:08
Amanoo schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 05:10:
Ik moet toch weer eens op zoek naar in-ears. Ik wil Bluetooth, zonder draad ertussen, en het niet niet uitmaken welke ik als eerste aankoppel of dat ik maar 1 tegelijk aankoppel (tegenwoordig is dat standaard, ik vermoed een Bluetooth 5 functie).

Belangrijkste is dat ze niet al te wegwerp zijn. Die dingen van Xiaomi hebben zo'n wiebelend knopje dat vroeg of laat altijd eruit breekt. En het mesh bij het oorkanaal laat ook altijd los. Ik heb nu dingen van Motorola, die hebben een degelijk metalen mesh, maar links werkt all bijna niet meer, waarschijnlijk is er oorsmeer in gekomen. En ik kan het niet uit elkaar halen om het weer schoon te krijgen. Ik heb hem opengebroken, maar de speaker zit mooi in de gang verlijmd, dus dat schiet nog niet op. Idealiter zou ik zo'n metalen mesh hebben, en dan een constructie met wat schroefdraad of zo. Want ik blijf anders maar dopjes weggooien.

Qua geluid, zo neutraal mogelijk. Ik richt mij wel op tientjeswerk. 40 euro of zo misschien. 60 kan wellicht nog. Maar 100-200 is me echt teveel.
Ik heb de Soundcore by Anker Life P2 Mini gisteren binnengekregen. Ik moet zeggen die klinken echt wel prima. Beetje bass erin maar niet overdreven, muziek klinkt gewoon goed. Hoewel dat altijd eigen smaak blijft. Verder wat touch control, 1x tappen voor next en 2x voor pauze. Ze kosten nu €27,99 bij Amazon.nl.
Wellicht is het wat voor je.

In vergelijking met mijn eerste generatie Airpods klinken ze eigenlijk beter. :D

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-06 18:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Jurgen_V schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:01:
[...]

Ik heb de Soundcore by Anker Life P2 Mini gisteren binnengekregen. Ik moet zeggen die klinken echt wel prima. Beetje bass erin maar niet overdreven, muziek klinkt gewoon goed. Hoewel dat altijd eigen smaak blijft. Verder wat touch control, 1x tappen voor next en 2x voor pauze. Ze kosten nu €27,99 bij Amazon.nl.
Wellicht is het wat voor je.

In vergelijking met mijn eerste generatie Airpods klinken ze eigenlijk beter. :D
Ik zie zo gauw niet dat ze open te maken zijn voor onderhoud. Ik zit nu aan Samsung Galaxy Buds te denken. Die zijn wel aardig onderhoudsvriendelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Amanoo schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:07:
[...]

Ik zie zo gauw niet dat ze open te maken zijn voor onderhoud. Ik zit nu aan Samsung Galaxy Buds te denken. Die zijn wel aardig onderhoudsvriendelijk.
Tegenwoordig los ik het oorsmeer probleem op door het silicone/rubberen dopje eraf te halen en dan het staafje wat overblijft met de mesh heel voorzichtig aan te raken met een wattenstaafje met wat lauwwarm water met gewone handzeep of shampoo erdoor.
Desnoods tip ik dat tuitje met mesh eventjes in dat bakje zeepwater maar echt slechts aanraken op het zeepwateroppervlak, niet onderdompelen uiteraard.
Je kan er voorzichtig over wrijven met een nat wattenstaafje totdat de mesh/grill doorweekt is en dan droog deppen met wat papier of een schoon en vers wattenstaafje om de boel weer goed droog te maken.

Met dat lauwwarme zeepwater los je oorsmeer goed op en hoef je de oortjes niet meer uit elkaar te slopen om ze weer schoon en goed werkend te krijgen.
De buitenkant clean ik zo af en toe met wat alcohol op een wattenstaafje en dan zijn ze weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxDoDge
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-06 12:24
Ik zit te kijken voor nieuwe oortjes om te kopen, nou heb ik al een headset van werk (Jabra nogwat etc) en zag dat ze ook Oortjes hebben.

Nu heb ik twee tegoedbonnen die ik wil gebruiken en dan de Jabra Elite Active 4 wil kopen.

Werkt noise canceling nou echt goed op producten als oortjes? En is Jabra een merk wat je wel of niet wilt als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding. Mijn vorige oortjes waren allemaal onder de 15 euro, dus verschil merk ik pas als ik echt goede krijg.

Alle feedback welkom _/-\o_ (ik zat er ook over te denken om een koopadvies thread aan te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoetma
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-03 11:45
NLxDoDge schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:16:
Ik zit te kijken voor nieuwe oortjes om te kopen, nou heb ik al een headset van werk (Jabra nogwat etc) en zag dat ze ook Oortjes hebben.

Nu heb ik twee tegoedbonnen die ik wil gebruiken en dan de Jabra Elite Active 4 wil kopen.

Werkt noise canceling nou echt goed op producten als oortjes? En is Jabra een merk wat je wel of niet wilt als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding. Mijn vorige oortjes waren allemaal onder de 15 euro, dus verschil merk ik pas als ik echt goede krijg.

Alle feedback welkom _/-\o_ (ik zat er ook over te denken om een koopadvies thread aan te maken).
Had je al iets gekozen? En inderdaad voor de Jabra gegaan? Zo niet, ANC kan heel goed werken in budget-oortjes. En zelfs passieve ruisonderdrukking kan goed werken als je de juiste optie te pakken hebt., waarbij custom eargels ook een oplossing kunnen zijn (al moet je wel kijken of ze in de case passen als je voor een TWS-optie gaat).
Jabra was tot iets meer dan een jaar een heel veilige keus. Nog steeds wel, zeker met de goede app. Maar de afgelopen anderhalf jaar or so zijn er wat stappen gezet door andere spelers waaronder Sony waarin Jabra toch niet helemaal mee lijkt te kunnen gaan, zowel in de lagere prijscategorieën als de hogere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-06 12:20
Inmiddels maak ik alweer meer dan een jaar naar tevredenheid gebruik van mijn AP Pro met Comply foam tips.

De tips isoleren goed, dragen comfortabel, maar de levensduur is niet heel goed plus schoonhouden is ook een dingetje.

Vandaar dat ik nu ook aan het kijken ben naar een duurzamere oplossing, op maat gemaakt, en kwam daar de naam Pluggerz tegen.

Ik ben dan ook benieuwd of hier tweakers zijn met ervaring met deze combinatie. Zaken als comfort, isolatie en dus duurzaamheid, betere alternatieven wellicht?

Dank!

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelP
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-06 00:41
Goedemiddag allen, ik heb de Galaxy Buds 2 echter ben ik vandaag, naar alle waarschijnlijkheid, de case verloren onderweg naar mijn werk.
Ik zal straks nog thuis kijken mocht ik het met mijn domme slaperige kop thuis zijn vergeten.
Indien het echt verloren is, weet iemand hoeveel het kost om een nieuwe case te bestellen via Samsung of een andere weg. En nee, ik ga niet de gok wagen op AliExpress, moet wel wat goeds hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxDoDge
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-06 12:24
Djoetma schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:23:
[...]

Had je al iets gekozen? En inderdaad voor de Jabra gegaan? Zo niet, ANC kan heel goed werken in budget-oortjes. En zelfs passieve ruisonderdrukking kan goed werken als je de juiste optie te pakken hebt., waarbij custom eargels ook een oplossing kunnen zijn (al moet je wel kijken of ze in de case passen als je voor een TWS-optie gaat).
Jabra was tot iets meer dan een jaar een heel veilige keus. Nog steeds wel, zeker met de goede app. Maar de afgelopen anderhalf jaar or so zijn er wat stappen gezet door andere spelers waaronder Sony waarin Jabra toch niet helemaal mee lijkt te kunnen gaan, zowel in de lagere prijscategorieën als de hogere.
Ik heb wat meer rond zitten kijken en zag ook de Redmi Buds 3 pro, voor 50 euro is dat wel iets wat ik wil proberen. Heb voorheen al Xiaomi (Redmi was als het goed is een dochtersmerk als ik me niet vergis) dingen gekocht, maar deze heeft ook Multipoint en ANC, de twee dingen die ik graag wil hebben bij mijn nieuwe oordoppen.

Custom ear gels? Ik wist niet eens dat dat bestond :? daar moet ik nog wat meer onderzoek naar doen dan.
Heb je hiervoor een recommandatie? Of eerst de normale tips proberen en anders switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoetma
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-03 11:45
NLxDoDge schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:22:
[...]

Ik heb wat meer rond zitten kijken en zag ook de Redmi Buds 3 pro, voor 50 euro is dat wel iets wat ik wil proberen. Heb voorheen al Xiaomi (Redmi was als het goed is een dochtersmerk als ik me niet vergis) dingen gekocht, maar deze heeft ook Multipoint en ANC, de twee dingen die ik graag wil hebben bij mijn nieuwe oordoppen.

Custom ear gels? Ik wist niet eens dat dat bestond :? daar moet ik nog wat meer onderzoek naar doen dan.
Heb je hiervoor een recommandatie? Of eerst de normale tips proberen en anders switchen?
Ik zou inderdaad eerst gewoon de meegeleverde eargels proberen. Die zijn voor de meesten al prima. Mocht je wat gecompliceerde oren hebben, kun je daar altijd nog naar kijken. Misschien van foam. Maar dan is het probleem vaak dat ze wel in je case moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeltje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-06 02:12
iemand ervaringen met in ear koptelefoons met bluetooth en films kijken op tv ?

en zo ja met welke koptelefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
eeltje schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:58:

Misschien kan je iets specifiekers zijn met wat je precies wil weten. Want je bent vast niet op zoek naar alleen een 'ja' + een merk.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeltje
13art schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:57:
[...]

Misschien kan je iets specifiekers zijn met wat je precies wil weten. Want je bent vast niet op zoek naar alleen een 'ja' + een merk.
eerlijk gezegd wel naar goede ervaringen dan. lees dat veel bt koptelefoons het niet goed doen met tv.
of helemaal niet.

een bluetooth koptelefoon die het goed doet ism lg, zonder vertragingen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-06 11:18
eeltje schreef op maandag 3 april 2023 @ 01:19:
[...]

eerlijk gezegd wel naar goede ervaringen dan. lees dat veel bt koptelefoons het niet goed doen met tv.
of helemaal niet.

een bluetooth koptelefoon die het goed doet ism lg, zonder vertragingen etc.
Er zijn dan 2 vragen belangrijk:
Welke versie Bluetooth ondersteund je LG?
En welke audio codecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeltje
swhnld schreef op maandag 3 april 2023 @ 05:59:
[...]

Er zijn dan 2 vragen belangrijk:
Welke versie Bluetooth ondersteund je LG?
En welke audio codecs?
bluetooth 5.0. tweede vraag wat lastiger tv 65uq79006la heeft webos 22 die zou mp3,flac,wav, ogg, wma
ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
eeltje schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:53:
[...]

bluetooth 5.0. tweede vraag wat lastiger tv 65uq79006la heeft webos 22 die zou mp3,flac,wav, ogg, wma
ondersteunen.
Het gaat met name om de audiocodec, AAC, AptX, LDAC, SBC, etc.
Mooi achtergrond artikel:
review: Bluetoothcodecs - Het moeras gedraineerd

Je kunt het LG hier vragen:
https://www.lg.com/nl/televisies/lg-65uq79006la

En daarna hier filteren erop:
categorie: Hoofdtelefoons

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
eeltje schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:58:

Ja.
Op een pas gekregen Samsung UE49M5670 (uit 2017) werkt bt richting simpele SoundPEATS Free2 Classic helemaal prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-06 23:06
Sodeju, m'n Bose Soundsport setje is vandaag stuk gegaan. Althans de rechter oordop, die geeft zeer laag volume. Eind 2021 gekocht dus nog binnen garantie. Ik krijg nu Bose QuietComfort Earbuds II ter vervanging, zonder kosten. Dat is een set van 299, terwijl ik m'n Soundsport voor 99 gekocht heb.

Zeer netjes is een understatement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-06 16:25
MichaelP schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:42:
Goedemiddag allen, ik heb de Galaxy Buds 2 echter ben ik vandaag, naar alle waarschijnlijkheid, de case verloren onderweg naar mijn werk.
Ik zal straks nog thuis kijken mocht ik het met mijn domme slaperige kop thuis zijn vergeten.
Indien het echt verloren is, weet iemand hoeveel het kost om een nieuwe case te bestellen via Samsung of een andere weg. En nee, ik ga niet de gok wagen op AliExpress, moet wel wat goeds hebben.
Nog gelukt? Ik ben gisteren de case van mijn Jabra Elite 65t verloren op de fiets :F Ik zie een spare case wel op de Jabra website, maar ik kan geen (NL) website te vinden die 'm verkoopt. Zoek ik naar het artikelnummer, dan kom ik meteen bij Ali terecht. Op zich wil ik voor €13,- best wat proberen, zeker omdat ze het verder nog prima doen.

Alleen als ik dan dit soort advertenties tegenkom, dan vind ik dat toch maf. Ik heb best de nodige "Alixperience", maar dit soort "we doen net of het volledig origineel is, maar dan voor 30 ipv 230" kan ik me niet herinneren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelP
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-06 00:41
Stalensnuitje schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:25:
[...]

Nog gelukt? Ik ben gisteren de case van mijn Jabra Elite 65t verloren op de fiets :F Ik zie een spare case wel op de Jabra website, maar ik kan geen (NL) website te vinden die 'm verkoopt. Zoek ik naar het artikelnummer, dan kom ik meteen bij Ali terecht. Op zich wil ik voor €13,- best wat proberen, zeker omdat ze het verder nog prima doen.

Alleen als ik dan dit soort advertenties tegenkom, dan vind ik dat toch maf. Ik heb best de nodige "Alixperience", maar dit soort "we doen net of het volledig origineel is, maar dan voor 30 ipv 230" kan ik me niet herinneren :?
Oh ja, het was minder dramatisch dan ik dacht.
Waarschijnlijk heb ik vlak voordat ik het huis verliet de oordopjes al in gedaan maar vergeten de case in mijn zak te te stoppen. Gevolg, er pas op mijn werk achter komen dat de case niet in mijn bezit was en lichte paniek totdat ik thuis kwam en de case op mijn bureau zag liggen... |:( :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-06 16:25
Ah, good for you d:)b Helaas voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zat op Amazon te bladeren en zag erg goedkope Chinese earbuds, en heb het maar eens geprobeerd:
https://www.amazon.co.uk/dp/B0BJCTH4NH
https://www.amazon.co.uk/dp/B0BLRQ944S
Beiden Bluetooth 5 (5.0 en 5.3), claimden het AAC codec the hebben en zo. En Amazon staat toe om ze terug te sturen.

Nou, ik was snel klaar. De goedkoopste (£9) heeft inderdaad AAC, maar is links veel hoger volume dan rechts (en lelijk geluid), en de duurste (£14) heeft geen AAC codec of HQ audio, terwijl de advertentie dat wel claimt. Die gaan dus beiden terug.

Ga wel een Soundpeats of zo kopen. Iets duurder maar dan weet je wat je krijgt ;)
Edit: weet je wat, ik heb al genoeg headphones en earbuds :p . Heb al twee paar Galaxy Buds Live (1 thuis, 1 op werk), Plantronics Fit3100 voor het fietsen, en Happy Plugs Air 1 Plus. En nu ik zo'n koordje heb gekocht kan ik die ook op de fiets dragen zonder bang te zijn dat ze uit het oor vallen ;)
Edit2: het is maar goed dat de paasvakantie voorbij is. Heb toch de Soundpeats Air3 Deluxe HS met LDAC support gekocht :+

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 17-04-2023 02:16 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 20:07

B64

gambieter schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:03:

Edit2: het is maar goed dat de paasvakantie voorbij is. Heb toch de Soundpeats Air3 Deluxe HS met LDAC support gekocht :+
Grappig, die heb ik afgelopen weekend ook besteld. Prima oortjes, alleen de app laat ik voor wat die is; die doet niks zonder accountregistratie en heb ik dus meteen maar weer verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Sinds kort de 1More Comfordbuds pro in huis. Ik was vooraf bang dat ze wellicht te weinig laag zouden hebben gezien het neutrale gekuidsprofiel. Echter de goede ANC en een aanbieding op Amazon hebben me toch overgehaald om ze aan te schaffen.
Tot nu toe totaal geen spijt. Te weinig laag? No way! Echter het laag wordt niet aangedikt zoals bijvoorbeeld bij veel V-shaped in ears wel het geval is. Maar zit er laag in een nummer dam hoor je dat echt wel. Maar niet meer en niet minder. Je hoort naar mijn idee echt de nummers zoals ze bedoeld zijn.
De ANC, ja die is inderdaad behoorlijk indrukwekkend. Een stuk beter dan mijn Soundcore Life P3 die ik heb liggen en die waren weer beter dan de Jabra 65T.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-05-2024

Cee

Besten, ik heb nu nog een jack op mijn s10 telefoon maar overweeg vast over te stappen naar draadloze oortjes. Ik kom er alleen niwt uit wat de beste oplossing is voor het switchen tussen een. Macbook en een android telefoon.
Met airpods kun je switchen tussen verschillende apparaten, maar op je samsung moet je hem steeds opnieuw aanmelden bij bluetooth. Niet echt handig als de telefoon gaat en hij ziet je oortjes niet. Hoe gaat dat met bv samsung buds? Kunnen die wel switchen? Of zijn er andere oplossingen? Ik kan er niets over vinden maar ik kan toch niet de enige zijn die hier tegenaanloopt?
Hopelijk hebben jullie advies!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Cee schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:18:
Besten, ik heb nu nog een jack op mijn s10 telefoon maar overweeg vast over te stappen naar draadloze oortjes. Ik kom er alleen niwt uit wat de beste oplossing is voor het switchen tussen een. Macbook en een android telefoon.
Met airpods kun je switchen tussen verschillende apparaten, maar op je samsung moet je hem steeds opnieuw aanmelden bij bluetooth. Niet echt handig als de telefoon gaat en hij ziet je oortjes niet. Hoe gaat dat met bv samsung buds? Kunnen die wel switchen? Of zijn er andere oplossingen? Ik kan er niets over vinden maar ik kan toch niet de enige zijn die hier tegenaanloopt?
Hopelijk hebben jullie advies!
Zo te lezen zoek je iets dat meestal 'multipoint connectivity' wordt genoemd.

Als je in de specificaties kijkt op de website van de fabrikant, dan staat dat meestal ook ergens aangegeven. Bijv. voor de Jabra Elite 7 Pro in-ears, https://www.jabra.nl/bluetooth-headsets/jabra-elite-7-pro , dan staat onderaan op de pagina de specificatie sheet. Het staat er dan als 'te verbinden met tot 2 apparaten', een vrij onopvallende manier om het te beschrijven.
Sony is wat duidelijker met bijv. de CH520 https://www.sony.nl/headp...es2#multipoint-connection
En biedt ook een redelijke beschrijving van hoe het zou werken bij hun headsets: https://www.sony.nl/elect...1000xm4/articles/00249936

Zover mijn kennis gaat zijn de chips, enginering etc. om multipoint écht goed soepel te laten werken wel in de regel wat kostbaarder om te maken voor een fabrikant. (in vergelijking met een oordopje die één verbinding tegelijk aan kan)
In de afgelopen paar jaar heb ik er zelf niet veel ervaring mee opgedaan met nieuwe modellen hoofdtelefoons of oordopjes, maar voorheen was het bij betaalbaarder sets vaak wel iets minder goed uitgevoerd. Vaker uitvallende verbindingen etc.. Dat zou natuurlijk wel beter kunnen zijn geworden in de afgelopen jaren, maar vermoedelijk blijft het een beetje 'alle waar naar het geld'.
En stel dat je bijv. muziek op de laptop aan hebt en een binnenkomende oproep krijgt op de telefoon, hoe snel wisselt de headset dan automatisch etc.

Een deel van de fabrikanten zet multipoint ondersteuning duidelijk op de productpagina (bijv. Bose of JBL).
Anders kan het even zoeken zijn om er achter te komen, dus een handleiding bekijken of bijv. via chat op de website van een fabrikant navragen.
In de PriceWatch is het een optie om mee te zoeken: categorie: Hoofdtelefoons
Dat maakt het gelukkig makkelijker :) Al zou ik bij een deel van de betaalbaarder sets (<30 euro) me afvragen of dat klopt en zo ja, hoe goed het werkt. Dus dan kom je weer terug op de productpagina van de fabrikant en eventuele reviews.
Verder, een deel van de oordopjes vraagt wel om op de telefoon of tablet dan een app van de fabrikant te gebruiken om het netjes in te stellen - het naar voorkeur te laten werken, andere headsets hebben out-of-the-box zonder app een vaste manier er voor.

Verder blijft in het algemeen dat je bij de huidige draadloze oordopjes vaak zaken hebt zoals firmware updates, eventuele bluetooth issues en dat de accu's kunnen slijten (maar vaak lastig te vervangen zijn).
Dus ja, er zijn zeker opties met multipoint, maar bijv. een usb-c naar 3,5mm adapter of een set oordopjes met usb-c kan ook alternatief zijn dat simpeler werkt.
Bijv. uitvoering: Samsung USB-C Earphones EO-IC100 (Zwart)
en uitvoering: Samsung USB-C naar 3.5mm Jack Adapter Wit
Kwestie van voorkeur :)

[ Voor 44% gewijzigd door Bluepenguin op 11-05-2023 01:15 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
@Cee In aanvulling op de excellente post van @Bluepenguin zit je met eventuele firmware updates van de oordopjes vast aan de bijbehorende applicaties. Dat betekent vaak een app op de mobiele telefoon die dat doet. Apple AirPods kun je bijvoorbeeld niet firmware updaten en geavanceerde functies gebruiken op Android, Sony daarentegen werkt goed op beide platforms.

Ook speelt nog dat een hogere versie Bluetooth invloed heeft op de multipoint ervaring. Zowel op telefoon, laptop als in de oortjes door verbeteringen van de Bluetooth standaard, maar ook van de chipontwerpen.

Zelf vind ik ook draagcomfort nog een dingetje. Er zijn veel verschillende pasvormen, en elk oor is anders, dus kijk daar ook naar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cee
  • Laatst online: 27-05-2024

Cee

Dank voor de enorm uitgebreide antwoorden. Heel fijn. Het zal duidelijk nog een puzzel worden. Ik zou toch denken dat ik niet de enige multiplatform gebruiker ben en dat het makkelijker te vinden zou moeten zijn... Helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

B64 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:02:
Grappig, die heb ik afgelopen weekend ook besteld. Prima oortjes, alleen de app laat ik voor wat die is; die doet niks zonder accountregistratie en heb ik dus meteen maar weer verwijderd.
Ik heb wel geregistreerd voor de firmware updates en de controle over de game mode/controls.

En ik kreeg nu een email dat als ik een review zou schrijven op het platform waar ik hem kocht, ik een gratis setje van de TrueAir2 earbuds ga krijgen. Dat hebben de AptX codec.

Aangezien ik tevreden ben met mijn Air3 Plus HS (T.net product review), heb ik dat met plezier gedaan en nu is de TrueAir2 onderweg :)

Edit: vandaag ontvangen, maar niet in orde; het linkeroortje wil niet laden. Bah, maar weer even contact opnemen :(

Edit2: goede klantenservice, ze hebben gelijk een nieuw setje opgestuurd. En die is wel goed. Ook gelijk even getest met nieuwe oortjes in oude case en andersom (of het de case of het oortje was), en het blijkt het oortje te zijn. Nu heb ik twee charging cases voor de Trueair2, en een rechteroortje voor als ik nog een keer een Vincent van Gogh na-aper een kadootje wil geven :+

Het geluid met AptX is goed :)

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 22-05-2023 00:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 19:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb een paar zilveren Sony WF 1000xm4 oortjes besteld. Is het normaal dat ze echt vreselijk zitten in mijn oor? Het voelt al na een paar tellen niet lekker meer. Ik heb ook de kleinere foampjes erop gehad. Dat past beter, maar dan zitten ze erg los. Ze klinken wel fijn. Ik doe vast iets verkeerd, maar het lijkt me niet dat je binnen een half liedje de dopjes al zat moet zijn.

Ik kan met gewone bekabelde oordopjes in een standaard model ze gewoon een uur in hebben zonder pijn of problemen. Ik heb wel nauwe gehoorgangen, maar volgens mij is met de ingang van mijn oor niks bijzonders.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jorgen schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:34:
Ik heb een paar zilveren Sony WF 1000xm4 oortjes besteld. Is het normaal dat ze echt vreselijk zitten in mijn oor? Het voelt al na een paar tellen niet lekker meer. Ik heb ook de kleinere foampjes erop gehad. Dat past beter, maar dan zitten ze erg los. Ze klinken wel fijn. Ik doe vast iets verkeerd, maar het lijkt me niet dat je binnen een half liedje de dopjes al zat moet zijn.

Ik kan met gewone bekabelde oordopjes in een standaard model ze gewoon een uur in hebben zonder pijn of problemen. Ik heb wel nauwe gehoorgangen, maar volgens mij is met de ingang van mijn oor niks bijzonders.
Ik heb net de Linkbuds S binnen, en in de Sony Headphones app kun je in de tutorial laten testen of ze goed zitten. Ik heb nu rechts L en links LL voor een goede afsluiting. Kijk eens wat die app zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 19:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

gambieter schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:43:
[...]

Ik heb net de Linkbuds S binnen, en in de Sony Headphones app kun je in de tutorial laten testen of ze goed zitten. Ik heb nu rechts L en links LL voor een goede afsluiting. Kijk eens wat die app zegt?
App zegt, met medium oordopjes, dat beide luchtdicht zijn. Ik kan zo groter en kleiner testen als dat zin heeft

Edit: alle maten getest. Ik moet medium hebben zegt de app. Hoe kan ik het comfort verhogen? Ik lees toch dat de meeste mensen er heel blij mee zijn, maar voor mij voelt dat nu toch nog echt niet zo...

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 22-05-2023 23:06 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 07:40
Na een Apple AirPods Pro 2 deceptie (ze zitten bij mij gewoon niet goed) ben ik nu aan de Sennheiser MOMENTUM True Wireless 3. Een gokje na het lezen van alle klachten op Reddit. Maar wat een geluidskwaliteit hebben die MTW3's. Krankzinnig goed!

Ze zitten ook aardig met de grootste oordopadapters. Misschien dat ik nog even kijk of ik betere tips kan vinden.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-06 13:24
Ben in de markt voor een nieuw setje TWS die gericht zijn op metname het sporten. Op het moment heb ik een goedkoop setje van QCY met een earhook welke nu toch wat gebreken begint te vertonen. Heb al wat onderzoek gedaan naar sport TWS en kom eignelijk uit op de volgende shortlist tot +/- 120,- euro range.

- Sennheiser Sport True Wireless
- Jabra Elite 7 Active
- Soundcore X10

Van de 3 neig ik sterk naar de Sennheiser, gewoon omdat het een no-nonsense earbud is met dito geluid. De Jabra is daarentegen sterk in zijn app integratie en functionaliteiten. De Soundcore is het goedkoopste, ivm een 30,- euro kortingscoupon. Hierbij is de X10 met een earhook wat met sporten wel handig kan zijn.

Zoals altijd veel +/- en kom niet helemaal tot de definitieve keuze. Iemand hierin nog wat tips / aanbevelingen?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wicked-Game schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:38:
Ben in de markt voor een nieuw setje TWS die gericht zijn op metname het sporten. Op het moment heb ik een goedkoop setje van QCY met een earhook welke nu toch wat gebreken begint te vertonen.
Puur voor het sporten (of fietsen etc) kun je dit overwegen: https://www.amazon.co.uk/dp/B0BVQ5GKY2
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/51G9SeqOfYL._AC_SX679_.jpg
Het werkt met alle oordopjes met steeltjes en zorgt ervoor dat je ze niet zo snel zult verliezen. Voor 2 euro per stuk, ik gebruik ze elke dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
gambieter schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:21:
[...]

Puur voor het sporten (of fietsen etc) kun je dit overwegen: https://www.amazon.co.uk/dp/B0BVQ5GKY2
[Afbeelding]
Het werkt met alle oordopjes met steeltjes en zorgt ervoor dat je ze niet zo snel zult verliezen. Voor 2 euro per stuk, ik gebruik ze elke dag :)
Had zeker kunnen werken, maar heb geen andere earbuds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wicked-Game schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:32:
Had zeker kunnen werken, maar heb geen andere earbuds.
Meer bedoeld om je keuzemogelijkheden te geven. Je hoeft zo geen specifieke sport-earbuds te kopen.

Ik gebruik deze kabels met mijn Soundpeats Air3 deluxe HS (€60 maar vaak in de aanbieding) en andere earbuds met steeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
gambieter schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:08:
[...]

Meer bedoeld om je keuzemogelijkheden te geven. Je hoeft zo geen specifieke sport-earbuds te kopen.

Ik gebruik deze kabels met mijn Soundpeats Air3 deluxe HS (€60 maar vaak in de aanbieding) en andere earbuds met steeltjes.
Ohw okay ja dan is het speelveld flink groter. Misschien wel iets te groot 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wicked-Game schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:02:
Ohw okay ja dan is het speelveld flink groter. Misschien wel iets te groot 8)
Die qual der wahl, zoals wijlen mijn vader heeft gezegd. Ik gebruik de draadjes met deze, ben er heel tevreden over (op de fiets en wandelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
Wicked-Game schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:38:
Ben in de markt voor een nieuw setje TWS die gericht zijn op metname het sporten. Op het moment heb ik een goedkoop setje van QCY met een earhook welke nu toch wat gebreken begint te vertonen. Heb al wat onderzoek gedaan naar sport TWS en kom eignelijk uit op de volgende shortlist tot +/- 120,- euro range.

- Sennheiser Sport True Wireless
- Jabra Elite 7 Active
- Soundcore X10

Van de 3 neig ik sterk naar de Sennheiser, gewoon omdat het een no-nonsense earbud is met dito geluid. De Jabra is daarentegen sterk in zijn app integratie en functionaliteiten. De Soundcore is het goedkoopste, ivm een 30,- euro kortingscoupon. Hierbij is de X10 met een earhook wat met sporten wel handig kan zijn.

Zoals altijd veel +/- en kom niet helemaal tot de definitieve keuze. Iemand hierin nog wat tips / aanbevelingen?
Even mezelf quoten want nu wat verder met de zoektocht. En eigenlijk voldoen alle drie de opties net niet met wat ik wil en zoek. het begon uiteraard gericht op sporten, maar bedacht mij ook dat het wel handig zou zijn als de earbuds ook prima zouden volstaan in meetings, calls, en buiten. En dan is sporten ondergeschikt, maar nog steeds wel een item wat die moet doen.

Eerst even de punten waarom de 3 toch afvallen:

De Jabra Elite 7 Active had de beste papieren, ANC, goede pasvorm, sport gerelateerd en dito app. Maar de recensies zijn helaas vernietigend. Latency issues, earbuds die ermee stoppen etc. etc. En menig Jabra fan die de 75t bijv. had snakt terug naar die kwaliteit. het weerhoud mij er nu van hier nog verder naar te kijken.

De Soundcore is een wat vreemde eend in de bijt, ja gericht op sporten maar bijv. de A40 is veel beter en tikt veel boxes beter aan. Qua merk heb ik alleen geen klik....

Dan blijft Senheiser Sport True Wireless over, die veel dingen goed doet maar bijv. ook dingen niet heeft zoals bijv. ANC.

Dus de zoektocht met een bredere blik ingestoken en ik blijf nu een beetje hangen op een paar opties:

- Sennheiser True Wireless Momentum 3. Qua sporten kan dit, aangezien ze ook wings meeleveren (wel iets kleiner dan de Sport). ANC is ok maar er zijn betere, App is goed en laatste zelfs geupdate met nieuwe features en de sound quality is buiten gewoon goed.

- Beats Fit Pro, toch wat meer op sport gericht. Redelijke ANC, iets minder weer qua calls/meetings. Qua merk heb ik alleen niet zoveel met beats.

- Bose Quitecomfort Earbuds II, de duurste van de 3 maar wel eentje die ik zeker als kanshebber acht. ANC zou een van de beste moeten zijn in de markt. Bose ooit gehad als oordopjes met draad en die waren toen al geweldig qua sound.

Van de 3 heb ik de grootste voorkeur voor de Sennheiser en Bose. Beiden respectable merken met dito reviews.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wicked-Game schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:08:
- Bose Quitecomfort Earbuds II, de duurste van de 3 maar wel eentje die ik zeker als kanshebber acht. ANC zou een van de beste moeten zijn in de markt. Bose ooit gehad als oordopjes met draad en die waren toen al geweldig qua sound.

Van de 3 heb ik de grootste voorkeur voor de Sennheiser en Bose. Beiden respectable merken met dito reviews.
In [Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC) hebben we het over de Bose. Het zijn fantastische earbuds, zo comfortabel en de ANC is niet van deze wereld zo goed.Het geluid is ook top, zelfs al heeft het alleen SBC/AAC bluetooth codecs, geen AptX of LDAC. Maar voor sporten, nee, zou ik niet doen. Daar zitten ze voor mij niet stabiel genoeg, wel voor normale bezigheden, maar niet voor sporten. Ze gaan namelijk veel minder diep de gehoorgang in (wat ze ook veel prettiger maakt). Ze zuigen zich wel vast, maar ik kan het niet aanraden; teveel kans dat je er eentje verliest en daar zijn ze te duur voor.

Ik zou voor sporten juist wat simpelers kopen, zoals die X10, en dan een tweede setje voor de andere dingen kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 21-06-2023 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@Wicked-Game welke sport doe je? Ik heb de Bose QCII en geen probleem met sporten, als de ringen goed strak in je oorschelp zitten vallen ze er bij mij iig nooit uit :)
maar wat @gambieter zegt is natuurlijk wel waar, kost helaas veel als je er eentje kwijtraakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Frieda schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:35:
@Wicked-Game welke sport doe je? Ik heb de Bose QCII en geen probleem met sporten, als de ringen goed strak in je oorschelp zitten vallen ze er bij mij iig nooit uit :)
maar wat @gambieter zegt is natuurlijk wel waar, kost helaas veel als je er eentje kwijtraakt!
Fitness (weight lifting, cardio, body weight). Eigenlijk niet te extreme movements, m.u.v. hardlopen op een band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wicked-Game schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:43:
[...]

Fitness (weight lifting, cardio, body weight). Eigenlijk niet te extreme movements, m.u.v. hardlopen op een band.
Dan kan ik me echt niet voorstellen dat ze uit je oren vallen eerlijk gezegd. Je kan er echt een flink potje mee headbangen :) Heb ze ook nooit ergens in de mouw van m'n trui zitten als ik die over m'n hoofd uittrek ofzo, gewoon de juiste maat ringen erop zodat ze goed in je oorschelp vastzitten. Heb zelf geen ervaring met hardlopen en deze QCII maar fitness moet goedkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:34
Mijn Sennheiser Momentum Wireless 3 is binnen 2 jaar defecten gaan tonen. Heb nog garantie en ze hebben het niet kunnen repareren dus ik krijg mijn 210 euro terug.

Nu twijfel ik om de nieuwe xm5 van sony te halen, maar wat een belachelijk hoeveelheid geld... 320 euro.

Heb nu de samsung pro buds gehaald en de audio kwaliteit valt tegen.
Hoelang gaan zulke buds nou mee met batterij kwaliteit? Ik wil niet straks 320 euro tikken voor een product dat max 3-4 jaar mee zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:02
DRAFTER86 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:51:
[...]

Thanks voor de tip! Net T20 Wireless besteld voor 115,-. Ben benieuwd!
Nou, die zijn goed bevallen, maar nu is het linker oordopje kapot. RHA lijkt helaas ter zielen, maar ik lees op de site dat ze een MMCX connector gebruiken. Kan ik daar gewoon andere dopjes aanhangen en het bluetooth deel blijven gebruiken?
Of zijn er anderszins aan te raden alternatieven? De 'losse' draadloze dopjes die je veel ziet lijken me eerlijk gezegd helemaal niets....

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-06 06:26
Dag allemaal,

ik ben in de markt voor een nieuwe goed draagbare koptelefoon.
Voor de TEAMS vergaderingen thuis en telefonie gebruik ik de Jabra Evolve 75. Ben ik zeer tevreden over.

Wanneer ik onderweg ben wil ik ook hands-free kunnen bellen. Ik ben dus op zoek naar een kleine (in-ear?) koptelefoon waarvan de microfoon zeer goed is, ik weet dat dit een compromis is bij de kleinere in-ears.

Ik heb zoveel mogelijk posts teruggelezen en de ervaringen zijn wisselend. #bomenbos

Kan iemand mij een duwtje de goede richting op geven voor een budget van 100-150 euro?

Edit:
Ik heb uiteindelijk de Jabra elite 7 pro gekocht.
Deze zijn direct teruggestuurd. De linker bud werkte niet. Waardeloos. Vertrouwen is direct weg voor Jabra.

[ Voor 12% gewijzigd door Boomster op 11-08-2023 16:32 ]

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-06 02:52
UltraInstinct schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:59:
Nu twijfel ik om de nieuwe xm5 van sony te halen, maar wat een belachelijk hoeveelheid geld... 320 euro.
ING rentepunten winkel, €223,- en 4000 punten. Nu weer uitverkocht maar regelmatig is er weer voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:34
-MD- schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 21:03:
[...]

ING rentepunten winkel, €223,- en 4000 punten. Nu weer uitverkocht maar regelmatig is er weer voorraad.
Hoe gaat de garantie en wie levert de oordoppen? Ik heb gekeken en zie de witte op voorraad maar verder staat er geen enkel informatie.

Heb de MTW SENNHEISER bij bol.com gekocht voor 220 euro maar dan kan ik voor die prijs de sony halen of voor 170 euro bij ing de sennheiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
@UltraInstinct dan moet je wat beter kijken. Er zijn meerdere manieren om die informatie te vinden, bijvoorbeeld door op de knop 'klantenservice' te drukken...

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
-MD- schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 21:03:
[...]

goeie tip! enig idee van welke regelmaat? dagen, weken, maanden? ik wil m’n zee aan rentepunten voor deze dopjes maar eens gaan aanwenden

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -MD-
@CynicRelief je mag @Yonix bedanken, hij is schuldig aan deze aanslag op mijn banksaldo (als je HK toegang hebt: Yonix in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 126")

Ik had een tab open op mijn telefoon en vernieuwde die een aantal keer per dag. Na twee dagen ineens voorraad. Geen inside info, dus succes :).

• CynicRelief
-MD- schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:05:
@CynicRelief je mag @Yonix bedanken, hij is schuldig aan deze aanslag op mijn banksaldo (als je HK toegang hebt: Yonix in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 126")

Ik had een tab open op mijn telefoon en vernieuwde die een aantal keer per dag. Na twee dagen ineens voorraad. Geen inside info, dus succes :).
ze zijn er weer! maar 1 minder nu dus, na dagen obsessief die tab refreshen 8), net op de deurmat en nu in-ear! eerste ervaring: zeer goed (waar ik in het verleden, op eerste gehoor, veel dopjes ofwel ielig, ofwel doffig, ofwel te bassy, vond); de matching app is wat rommelig, oftewel wennen, maar je kan er veel mee instellen

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• -MD-
@CynicRelief Dat heeft dan bij aanzienlijk langer geduurd dan bij mij, maar fijn dat het toch nog gelukt is! Hier kun je best wel wat ervaringen lezen:
https://www.head-fi.org/threads/sony-wf-1000xm5.968488/
Laatste opvallende detail is dat men beter geluid ervaart met ANC ingeschakeld als er met de app is ingelogd met een Sony account. Ben zelf niet zo'n purist, maar dat zou wel vrij bizar zijn als dat intentioneel is ingebouwd. Mijn ervaring is wel dat (gekoppeld met mijn telefoon) de combinatie WiFi ingeschakeld en dan LDAC & Beste audiokwaliteit voor BT connectie een no-go is. Kennelijk interfereren die frequenties met elkaar.

• CynicRelief
-MD- schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:27:
@CynicRelief Dat heeft dan bij aanzienlijk langer geduurd dan bij mij, maar fijn dat het toch nog gelukt is! Hier kun je best wel wat ervaringen lezen:
https://www.head-fi.org/threads/sony-wf-1000xm5.968488/
Laatste opvallende detail is dat men beter geluid ervaart met ANC ingeschakeld als er met de app is ingelogd met een Sony account. Ben zelf niet zo'n purist, maar dat zou wel vrij bizar zijn als dat intentioneel is ingebouwd. Mijn ervaring is wel dat (gekoppeld met mijn telefoon) de combinatie WiFi ingeschakeld en dan LDAC & Beste audiokwaliteit voor BT connectie een no-go is. Kennelijk interfereren die frequenties met elkaar.
ja , ik heb ook al ondervonden dat geluidskwaliteit met ANC heel erg verschilt van ANC uit, met ANC gek genoeg veel en veel beter (verschil is echt dag en nacht); beetje vreemd wel; ik krijg em ook nog niet gepaired met een 2e device (aha, dit moet middels de app, ok dan); vooralsnog kwa bedieningsgemak is het bepaald geen Apple-ervaring, maar kwa geluid echt top (als in: overear ruimtelijk, retestrak midden, geen earsplitting highs en geen overstuurde bass) en dat telt imho; bediening went wel na poosje is de ervaring iha

[ Voor 6% gewijzigd door CynicRelief op 07-09-2023 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adaptix
  • Laatst online: 29-11-2024
In welke Nederlandse webshop kan ik het beste Comply foam tips bestellen for Samsung Galaxy Buds2 Pro?

Edit: is deze webshop betrouwbaar? https://eardopes.nl/produ...ro?variant=43884372426974

[ Voor 39% gewijzigd door Adaptix op 17-10-2023 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Adaptix schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:12:
In welke Nederlandse webshop kan ik het beste Comply foam tips bestellen for Samsung Galaxy Buds2 Pro?

Edit: is deze webshop betrouwbaar? https://eardopes.nl/produ...ro?variant=43884372426974
Je zou altijd nog Samsung Nederland een berichtje kunnen doen

En ongerelateerd, ik heb een letshuoer (letsshower) s12 pro gekocht, en voor 100 euries is dat echt een geweldige IEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adaptix
  • Laatst online: 29-11-2024
* knip* Dit is niet de plek voor ervaringen met winkels, daarvoor hebben we de Shopreview.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 20-10-2023 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 16:37
Heb momenteel een Sennheiser IE600 met een ibasso DC04PRO echter ben ik niet helemaal onder de indruk en begin mij te storen aan de dac. Deze slurpt telefoon/tablet leeg en geen ios ondersteuning voor Apple. Nu dus eigenlijk opzoek naar iets meer instel mogelijkheden en liefst met bluetooth en een eigen accu. Iemand hier toevallig goede suggestie?

Chaling ru8 helaas bedraad en geen accu
Fiio brt7 alleen zijn daar de reviews niet zo lovend van
Qudelix-5K helaas geen 4,4mm poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_elic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-05 14:39
Hallo,

Ik ben opzoek naar nieuwe in ear oortjes die fijn zijn voor op de fiets. Ik had de JBL Live Pro oortjes, en deze hadden in de app een speciale stand voor wind onderdrukking wat erg fijn was. Deze zijn helaas een tijdje terug overleden, en nu heb ik van bol de JBL live pro 2 oortjes als vervanging gekregen, maar de ANC hierop versterkt de ruis van de wind alleen maar waardoor ze onbruikbaar zijn op de fiets.

Vraag is simpel, heeft er iemand ervaring met in ear dopjes waarbij de ANC enigszins werkt op de fiets. Het hoeft echt niet 100% af te sluiten, maar wel fijn als ik gewoon m'n podcastje kan horen onderweg naar werk.

Max budget zit ergens tussen de 150 en 200 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

T_elic schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:15:
Hallo,

Ik ben opzoek naar nieuwe in ear oortjes die fijn zijn voor op de fiets. Ik had de JBL Live Pro oortjes, en deze hadden in de app een speciale stand voor wind onderdrukking wat erg fijn was. Deze zijn helaas een tijdje terug overleden, en nu heb ik van bol de JBL live pro 2 oortjes als vervanging gekregen, maar de ANC hierop versterkt de ruis van de wind alleen maar waardoor ze onbruikbaar zijn op de fiets.

Vraag is simpel, heeft er iemand ervaring met in ear dopjes waarbij de ANC enigszins werkt op de fiets. Het hoeft echt niet 100% af te sluiten, maar wel fijn als ik gewoon m'n podcastje kan horen onderweg naar werk.

Max budget zit ergens tussen de 150 en 200 euro.
Het is de ANC die het probleem is. De wind setting is vaak het verminderen van de ANC sterkte. Dat is net toegevoegd bij de laatste firmware update van mijn Earfun Air Pro 3. Verder doen de Soundcore earbuds dat goed, zoals de Liberty NC4, de A40 en ik heb ook de Life P3, die heeft geen aparte setting maar de wind is niet problematisch. Ik gebruik alleen steeltjes op de fiets zodat ik ze met een touwtje kan verbinden (zie gambieter in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic")

Dat de JBL Live Pro 2 bagger is, is me nu ook duidelijk. Dat is echt een miskoop.

Verder maken de eartips wel uit. Ik heb wat Spinfits gekocht en die helpen echt. Helaas kunnen ze de JBLs niet veel beter maken..

@T_elic probeer de JBL eens zonder de adaptive ANC. Ik heb gemerkt dat de EQ bijvoorbeeld niet werkte met Adaptive ANC.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 29-10-2023 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Practics schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:37:
Heb momenteel een Sennheiser IE600 met een ibasso DC04PRO echter ben ik niet helemaal onder de indruk en begin mij te storen aan de dac. Deze slurpt telefoon/tablet leeg en geen ios ondersteuning voor Apple. Nu dus eigenlijk opzoek naar iets meer instel mogelijkheden en liefst met bluetooth en een eigen accu. Iemand hier toevallig goede suggestie?

Chaling ru8 helaas bedraad en geen accu
Fiio brt7 alleen zijn daar de reviews niet zo lovend van
Qudelix-5K helaas geen 4,4mm poort
Ik heb zelf de Q5k sinds dit vorig weekend, nadat een maatje van me er erg lovend over was. Geweldig ding! Kan ook in een een mode waarbij de accu niet gebruikt word, perfect voor kantoor gebruik. Ook allemaal EQ spul, mocht je dat handig vinden. Mocht je dit niet zo trekken zou ik voor de fiio's gaan denk ik. Betere batterij en langere duur dacht ik

[ Voor 10% gewijzigd door Danny Phantom op 29-10-2023 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_elic
gambieter schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:06:
[...]

Het is de ANC die het probleem is. De wind setting is vaak het verminderen van de ANC sterkte. Dat is net toegevoegd bij de laatste firmware update van mijn Earfun Air Pro 3. Verder doen de Soundcore earbuds dat goed, zoals de Liberty NC4, de A40 en ik heb ook de Life P3, die heeft geen aparte setting maar de wind is niet problematisch. Ik gebruik alleen steeltjes op de fiets zodat ik ze met een touwtje kan verbinden (zie gambieter in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic")

Dat de JBL Live Pro 2 bagger is, is me nu ook duidelijk. Dat is echt een miskoop.

Verder maken de eartips wel uit. Ik heb wat Spinfits gekocht en die helpen echt. Helaas kunnen ze de JBLs niet veel beter maken..

@T_elic probeer de JBL eens zonder de adaptive ANC. Ik heb gemerkt dat de EQ bijvoorbeeld niet werkte met Adaptive ANC.
Thanks voor je antwoord! Ik zal nog eens in de app kijken, maar volgens mij kan je bij de 2 dus niet anc uit zetten. Je kan switchen tussen anc of omgevingsgeluid, en beide geven gewoon heel veel ruis. Zal morgen nog eens uitzoeken of in anc ergens uit kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

T_elic schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:57:
Thanks voor je antwoord! Ik zal nog eens in de app kijken, maar volgens mij kan je bij de 2 dus niet anc uit zetten. Je kan switchen tussen anc of omgevingsgeluid, en beide geven gewoon heel veel ruis. Zal morgen nog eens uitzoeken of in anc ergens uit kan zetten
Je hebt ook OFF? Ze liggen op mijn werk, zal morgen eens kijken. Maar het gaat erom dat je de ANC manueel zet, niet op Adaptive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_elic
gambieter schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:29:
[...]

Je hebt ook OFF? Ze liggen op mijn werk, zal morgen eens kijken. Maar het gaat erom dat je de ANC manueel zet, niet op Adaptive.
Net even gekeken en je hebt gelijk. De lay-out is wat anders dan bij de 1, het is nu een off-switch geworden. Ik ga van de week even kijken hoe dit op de fiets klinkt, voor nu bedankt voor je hulp!

• Desaf
  • Laatst online: 21-01-2024
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar oordopjes voor het thuiswerken. Ik heb een Pixel 8 pro en Google Pixel buds pro, maar die zijn niet fijn om uren per dag in je oren te hebben.

Ik ben eigenlijk op zoek naar oordopjes die je niet in je oor kanaal stopt maar gewoon in je oor, vergelijkbaar met een Apple airpods gen 3 (stem style). Er is geen budget en ik wil ook geen koptelefoon over mijn hoofd.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Desaf schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:35:
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar oordopjes voor het thuiswerken. Ik heb een Pixel 8 pro en Google Pixel buds pro, maar die zijn niet fijn om uren per dag in je oren te hebben.

Ik ben eigenlijk op zoek naar oordopjes die je niet in je oor kanaal stopt maar gewoon in je oor, vergelijkbaar met een Apple airpods gen 3 (stem style). Er is geen budget en ik wil ook geen koptelefoon over mijn hoofd.
Die zijn er zat. Welke heb je zelf al gevonden? Soundpeats, Soundcore, 1More, Edifier, etc. Nu is het zo algemeen en heb je zelf niets geprobeerd.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Desaf schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:35:
Goedemiddag,

@Desaf precies wat @gambieter zegt, wat heb je zelf al uitgezocht. Dit forum is niet bedoeld om als helpdesk te gebruiken zonder dat je zelf deelt wat je gedaan hebt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Desaf
  • Laatst online: 21-01-2024
PaT schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:56:
[...]

@Desaf precies wat @gambieter zegt, wat heb je zelf al uitgezocht. Dit forum is niet bedoeld om als helpdesk te gebruiken zonder dat je zelf deelt wat je gedaan hebt.
Jawel ik heb de soundcore liberty 4 nc geprobeerd maar die had een slechte verbinding en gingen toch in mijn oorkanaal. Ik ben gewoon op zoek naar een paar opties voor een goede kwaliteit oordopjes zonder dat ze in je oor gaan, voornamelijk voor teams en bellen. Ze mogen best 150 euro of meer kosten.

Ik heb in het verleden een iPhone gehad en toen de Apple airpods 3 gehad. Die bevielen prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Desaf op 14-12-2023 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Desaf schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:25:
Jawel ik heb de soundcore liberty 4 nc geprobeerd maar die had een slechte verbinding en gingen toch in mijn oorkanaal. Ik ben gewoon op zoek naar een paar opties voor een goede kwaliteit oordopjes zonder dat ze in je oor gaan, voornamelijk voor teams en bellen. Ze mogen best 150 euro of meer kosten.

Ik heb in het verleden een iPhone gehad en toen de Apple airpods 3 gehad. Die bevielen prima.
Ja, de Liberty 4 NC is met eartips, dat is toch duidelijk van de foto's en beschrijving?

Je moet zoeken naar semi in-ear/open fit. De Samsung Buds Live zijn heel comfortabel en zeer goed geprijsd tegenwoordig. Edifier heeft de W320TN, Soundpeats de Air3 HS deluxe, Air3, Air4 Lite, Air4, TrueAir2. Zat keuze en onderzoeksmateriaal, een paar van de verkeerde soort noemen is geen zoeken. Je kunt de Airpods 3 ook gewoon op Android gebruiken.

Voor Teams of bellen, tja. Uitproberen.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 15-12-2023 02:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 20:07

B64

Desaf schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:25:
[...]

De Soundpeats Air4 Lite is denk ik precies wat je zoekt. Check anders even scarbir.com- hij noemt ze half-inears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 12:58
Ik zit met een dilemma, ik heb goede headphones maar zou graag een goede in-ear willen gebruiken. Echter irriteren de dopjes/tips me vrij snel dus zat ik te denken aan de pluggerz Custom-Fit Music 2-in-1.
Ik gebruik nu slaap dopjes van pluggerz en die zitten lekker vandaar dat ik hier op uit kwam.

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en hoe de "fit" van de iems is?
En hoe de isolatie is etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Monkeyk2010 op 23-12-2023 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik ben bang dat ik mn wf-1000xm4 ben kwijt geraakt. Dus ik ben me aan het orienteren op nieuwe oordopjes.
Noise-cancelling vind ik niet meer belangrijk (op de xm4's werkte die toch maar nauwelijks). Maar wel dat ze draadloos zijn.
Welke oordopjes zijn dan aan te raden, qua geluidskwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Raymond schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:29:
Ik ben bang dat ik mn wf-1000xm4 ben kwijt geraakt. Dus ik ben me aan het orienteren op nieuwe oordopjes.
Noise-cancelling vind ik niet meer belangrijk (op de xm4's werkte die toch maar nauwelijks). Maar wel dat ze draadloos zijn.
Welke oordopjes zijn dan aan te raden, qua geluidskwaliteit?
Meest logische zou zijn de Sony wf-1000xm5, tenzij je ontevreden was met de voorgangers. Lees anders dit artikel ook eens:
review: Elf luxe in-ears - Om in je oren te knopen - Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

swhnld schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:03:
Meest logische zou zijn de Sony wf-1000xm5, tenzij je ontevreden was met de voorgangers. Lees anders dit artikel ook eens:
review: Elf luxe in-ears - Om in je oren te knopen - Update
Dan betaal je de hoofdprijs voor iets wat veel goedkopere oordopjes ook doen (goed geluid). Bij Sony zal dan de WF-C500 (geen ANC) al voldoen, of als je wat beters wilt, de Linkbuds S. Mbt de WF-1000xm5, je moet houden dan die foam eartips.

Sennheiser heeft de CX en de CX Plus, de eerste heeft geen ANC. En Sennheiser claimt het beste geluid te hebben. Zelf heb ik net de 1More Evo gekocht voor de helft van de prijs (een heel kortdurende aanbieding) en daar is het geluid ook erg mooi (niet zo bass-dominated) en de ANC is wel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 05-02-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb nog twee setjes comply eartips liggen, dus dat komt goed.

Ik vraag me wel af of die goedkopere varianten een vergelijkbare geluidskwaliteit leveren?

Mij bekruipt het gevoel dat de "topmodellen" naast de beste anc, ook het beste geluid leveren, als ik alle reviews een beetje bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos81
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:36
Newbee oordopjes gebruiker hier. Sinds enkele dagen een setje Soundcore Liberty 4NC in gebruik, deze bevallen mij op zich prima. Echter het volume met telefoneren is voor mij net wat te zacht, kan helaas het volume dan niet harder of zachter zetten ? Absolut volume in de ontwikkelaarsopties al uit en aangezet maar helaas, misschien kan het ook aan mijn mobieltje (Google Pixel 4A/5G) liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1221402

Mijn wf-sp800n begint een beetje aan het einde van zijn tijd te komen, er komen steeds vaker vreemde geluiden uit of het stoort steeds vaker bij bepaalde situaties. Zal na 3.5 jaar bijna aan vervanging toe zijn. Destijds was Sony wel één van de koplopers met earbuds, goede bass en ANC. Nou zijn mijn oren best lastig, de wf-1000mx3 bijvoorbeeld viel regelmatig uit met elk dopje. Veel oordopjes getest voordat ik bij de juiste kwam die niet steeds er uit vielen.. Ik zal vast niet de enige met het probleem zijn, dus vandaar mijn vraag hier.

Ik ben dus op zoek naar iets wat goed past, evt met zo'n extra vleugel voor in de oren. Wat door weer en wind kan, met een budget tot €200,-. Tot slot goede EQ mogelijkheden voor een referentie harman curve met iets meer bass (of gewoon een set die stock al direct goed is). Ik vind de EQ van Sony geweldig, daarmee kon ik de geluidscurve goed instellen voor een redelijke referentie harman curve met iets meer bass dan standaard (via frequency response van RTINGS).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 1221402 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:33:
Mijn wf-sp800n begint een beetje aan het einde van zijn tijd te komen, er komen steeds vaker vreemde geluiden uit of het stoort steeds vaker bij bepaalde situaties. Zal na 3.5 jaar bijna aan vervanging toe zijn. Destijds was Sony wel één van de koplopers met earbuds, goede bass en ANC. Nou zijn mijn oren best lastig, de wf-1000mx3 bijvoorbeeld viel regelmatig uit met elk dopje. Veel oordopjes getest voordat ik bij de juiste kwam die niet steeds er uit vielen.. Ik zal vast niet de enige met het probleem zijn, dus vandaar mijn vraag hier.

Ik ben dus op zoek naar iets wat goed past, evt met zo'n extra vleugel voor in de oren. Wat door weer en wind kan, met een budget tot €200,-. Tot slot goede EQ mogelijkheden voor een referentie harman curve met iets meer bass (of gewoon een set die stock al direct goed is). Ik vind de EQ van Sony geweldig, daarmee kon ik de geluidscurve goed instellen voor een redelijke referentie harman curve met iets meer bass dan standaard (via frequency response van RTINGS).
Soundcore heeft goede oordopjes, vaak met wat veel bas, maar als je er eentje met HearID neemt (Liberty 4NC, A40, nieuwe p40i) dan kun je ook aparte eartips nemen. Ik heb nu de Soundcore A40 in met SpinFit eartips, die zijn vaak beter dan de meegeleverde. Wel wat duurder, maar een stuk flexibeler en bewegen mee. De Spinfit Omni is hun nieuwe wapen en gaat wat dieper, ik gebruik zelf de CP1025 die wat minder diep gaat (vind ik prettiger). Ze hebben allemaal een Wind Noise Reduction mode, welke buiten helpt, en minstens IPX4.

En ze zijn een stuk goedkoper. Ik ben er erg tevreden mee, heb ze alle drie (Liberty 4NC, A40, p40i).

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 22-03-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gambieter schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:41:
[...]

Soundcore heeft goede oordopjes, vaak met wat veel bas, maar als je er eentje met HearID neemt (Liberty 4NC, A40, nieuwe p40i) dan kun je ook aparte eartips nemen. Ik heb nu de Soundcore A40 in met SpinFit eartips, die zijn vaak beter dan de meegeleverde. Wel wat duurder, maar een stuk flexibeler en bewegen mee. De Spinfit Omni is hun nieuwe wapen en gaat wat dieper, ik gebruik zelf de CP1025 die wat minder diep gaat (vind ik prettiger).

En ze zijn een stuk goedkoper. Ik ben er erg tevreden mee, heb ze alle drie (Liberty 4NC, A40, p40i).
Ah tof, bedankt! De liberty 4NC komt redelijk overheen met mijn wf-sp800n, paar kleine tweaks in EQ nodig om de rest naar wens te stellen. De flink betere ANC in de bass is ook meer dan welkom. Ik zal die spinfit omnis eens testen, volgens mij zal iets dieper beter passen in mijn oor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 1221402 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:10:
Ah tof, bedankt! De liberty 4NC komt redelijk overheen met mijn wf-sp800n, paar kleine tweaks in EQ nodig om de rest naar wens te stellen. De flink betere ANC in de bass is ook meer dan welkom. Ik zal die spinfit omnis eens testen, volgens mij zal iets dieper beter passen in mijn oor.
Alleen even opletten met de pasvorm. De Spinfit hebben ronde vorm (deels flexibel), maar de 4NC hebben een soort van ovale vorm, meer hoekig. De Spinfits passen daar niet op. Nu zijn de meegeleverde oordopjes daarvan wel goed, zelfde voor de p40i. Bij andere merken (JBL, 1More) zijn de meegeleverde oordopjes een stuk slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0S3zRlmKRdVN0-lvsFvZjCsE8E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aIpLUwaj52GqG1J8R0arDpri.png?f=user_large
@Anoniem: 1221402 hier kun je het verschil zien tussen de A40 met Spinfit CP1025, en de Liberty 4NC met de meegeleverde eartips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
cosmos81 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:09:
Newbee oordopjes gebruiker hier. Sinds enkele dagen een setje Soundcore Liberty 4NC in gebruik, deze bevallen mij op zich prima. Echter het volume met telefoneren is voor mij net wat te zacht, kan helaas het volume dan niet harder of zachter zetten ? Absolut volume in de ontwikkelaarsopties al uit en aangezet maar helaas, misschien kan het ook aan mijn mobieltje (Google Pixel 4A/5G) liggen ?
Hoezo kun je het volume tijdens het bellen niet veranderen? Misschien niet via de oortjes, maar wel gewoon met de volume knoppen op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos81
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:36
RepareerDroid schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:48:
[...]
Hoezo kun je het volume tijdens het bellen niet veranderen? Misschien niet via de oortjes, maar wel gewoon met de volume knoppen op je telefoon.
Klopt, helaas blijkt het geluid met telefoneren dan toch nog net wat te zacht voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gambieter schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:26:
[Afbeelding]
@Anoniem: 1221402 hier kun je het verschil zien tussen de A40 met Spinfit CP1025, en de Liberty 4NC met de meegeleverde eartips.
Uiteindelijk erg tevreden met de 4nc. De ovale vorm zit mij toch wat beter dan standaard rond. Moet links nog wel eens bijstellen, maar die is altijd al moeilijker met oordopjes. Tijdens sporten, fietsen, wandelen vallen ze er in ieder geval niet uit. Heb links de medium maat, maar eigenlijk moet ik nog een maat tussen M en L hebben.

Fijn geluid ook, veel bass en een nauwkeurige test voor je voorkeuren. Ik ben wel van wat extra bass, dus de test in de app kwam van zichzelf al uit op de juiste EQ met net nog wat extra bass, met de mids en treble neutraal zoals ze stock zijn (volgens rtings).

Noise cancelling is ook flink beter dan de wf-sp800n die ik eerder had. Kon er nog net 1 scoren voor 65 euro, kort daarna waren ze terug naar 85 gegaan. Wat een kwaliteit voor dopjes van 65 euro. Goed dat ik even hier kwam vragen, had al zo'n vermoeden dat de kwaliteit niet meer enkel bij de grote dure spelers lag zoals enkele jaren terug Sony de koploper was. De 40-50 uur aan accu is ook niet mis.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1221402 op 30-03-2024 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 1221402 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:03:
Uiteindelijk erg tevreden met de 4nc. De ovale vorm zit mij toch wat beter dan standaard rond. Moet links nog wel eens bijstellen, maar die is altijd al moeilijker met oordopjes. Tijdens sporten, fietsen, wandelen vallen ze er in ieder geval niet uit. Heb links de medium maat, maar eigenlijk moet ik nog een maat tussen M en L hebben.
Ik gebruik dit om oordopjes niet kwijt te raken bij het fietsen mochten ze los komen te zitten: gambieter in "[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)"
Noise cancelling is ook flink beter dan de wf-sp800n die ik eerder had. Kon er nog net 1 scoren voor 65 euro, kort daarna waren ze terug naar 85 gegaan. Wat een kwaliteit voor dopjes van 65 euro. Goed dat ik even hier kwam vragen, had al zo'n vermoeden dat de kwaliteit niet meer enkel bij de grote dure spelers lag zoals enkele jaren terug Sony de koploper was. De 40-50 uur aan accu is ook niet mis.
Ja, de kwaliteit van de ANC is goed :) . Het zijn gewoon goede buds, met uitstekende prijs/prestatie verhouding.

Die 40-50 uur totaal (9 uur in de buds) haal je alleen als je geen LDAC gebruikt, dat slurpt batterij, zeker samen met ANC. Als je multipoint wil gebruiken, dan kun je geen LDAC gebruiken, terug naar AAC. Niets mis mee :)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 30-03-2024 20:16 ]

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie