• bert56
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 23:21
Geen idee of ik hier op de juiste plek ben:

Mijn vrouw heeft net een paar Jabra Elite Active 4 in-ears gekocht. Nu is echter de bijbehoren app (Jabra sound +) uit de Play Store verdwenen. Op Twitter erkend Jabra (20 uur geleden) dat dit probleem bestaat, maar tot die tijd kan ANC dus bijvoorbeeld niet aan (of uit) gezet worden. Iemand die een work a round heeft?

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
bert56 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:35:

Mijn vrouw heeft net een paar Jabra Elite Active 4 in-ears gekocht. Nu is echter de bijbehoren app (Jabra sound +) uit de Play Store verdwenen. Op Twitter erkend Jabra (20 uur geleden) dat dit probleem bestaat, maar tot die tijd kan ANC dus bijvoorbeeld niet aan (of uit) gezet worden. Iemand die een work a round heeft?
Bij mijn Jabra Elite 75t active kan ik de schakelen tussen ANC, HearThrough en volledig uit door op de knop van het linkeroortje te drukken. Dit stond zo als default al ingesteld. Mogelijk kan dat ook met de Active 4 zonder dat je de app nodig hebt?

GamerTag: ReVisionsX

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:15
Iemand hier bekend met de jabra elite 7 pro?

Ik heb de elite active 75t. Die bevallen qua geluid en comfort heel goed. Maar BT-bereik vind ik tegenvallen (als foon in linkerjaszak zit, dan hapert de ontvangst al. Idem met smartwatch om linkerhorloge). En ANC lijkt bij mij helemaal niks te doen.

Hoe zit dat bij de elite 7 pro, vwb bluetooth ontvangst en ANC?

Nu met de 30 euro korting, wil ik wel overwegen om te upgraden :)

• ReVision.
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:03:

Ik heb de elite active 75t. Die bevallen qua geluid en comfort heel goed. Maar BT-bereik vind ik tegenvallen (als foon in linkerjaszak zit, dan hapert de ontvangst al. Idem met smartwatch om linkerhorloge). En ANC lijkt bij mij helemaal niks te doen.

Dan zijn de oordopjes eerder defect ben ik bang.

Ik kan met precies dezelfde Jabra's mijn telefoon in de woonkamer neerleggen en door vrijwel het hele appartement lopen zonder dat ik problemen heb met bereik.
Ook als mijn telefoon in de broekzak, jaszak en zelf rugzak zit hem ik geen issues met bereik.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raymond
ReVision. schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:24:
[...]

Dan zijn de oordopjes eerder defect ben ik bang.

Ik kan met precies dezelfde Jabra's mijn telefoon in de woonkamer neerleggen en door vrijwel het hele appartement lopen zonder dat ik problemen heb met bereik.
Ook als mijn telefoon in de broekzak, jaszak en zelf rugzak zit hem ik geen issues met bereik.
Dat kan ik ook.
Het gaat juist mis wanneer de "zender" (smartwatch, of telefoon) aan de verkeerde kant van mn lichaam zit.
Misschien wordt het signaal wel verstoord door mn stalen zenuwen :+

• ReVision.
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:49:

Dat kan ik ook.
Het gaat juist mis wanneer de "zender" (smartwatch, of telefoon) aan de verkeerde kant van mn lichaam zit.
Ah dat begreep ik dan verkeerd, ik heb daar overigens met mijn dopjes nog nooit last van gehad.

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:05
Flamesz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:17:
[...]

Ik heb hier zelf wat meer aan gegoogled, en blijkbaar is de hoeveelheid ruis die opgepakt word verbonden aan de sensitivity van de oordopes, en hebben deze Pro x dopjes een aardige hoge sensitivity van 112 db. Als ik het goed begrijp zal ik dus exact het zelfde krijgen als ik nog een set bestel. Helaas, vond ze behalve de ruis heel erg fijn klinken, en ben niet van plan continu een extra DAC bij me te dragen.
Beeetje spuit 11 op deze post, maar ik heb de KZ Terminator in combinatie met deze:

AZ09 Bluetooth

Ideaal. Onder aan de streep zul je er in kwaliteit vast iets op inboeten, maar draadloos gemak is ook wat waard. Accu van de AZ is ruim voldoende voor mij, de ' haak' achter je oren is even wennen, maar voor mij niet storend in elk geval, en weegt op tegen het ' niet de hele tijd met je draad ergens achter haken' ..

Maar punt is Ik hoor geen ruis als ik via de laptop of GSM muziek luister en deze tijdelijk op stil heb.

[Voor 3% gewijzigd door Koepert op 25-05-2022 15:32. Reden: Vergeten punt te maken......]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koepert
Raymond schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:49:
[...]

Dat kan ik ook.
Ik verwacht dat het dat is idd.. Want ik heb hetzelfde met meerdere soorten oordoppen (bovengenoemde KZ soms, Edifier X3 vaker). Dan zit de telefoon in mn broekzak: luister ik muziek, gaat prima, kijk ik naar (links geloof ik).. storing..

[Voor 11% gewijzigd door Koepert op 25-05-2022 15:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-03 14:28
Koepert schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:30:
[...]

Beeetje spuit 11 op deze post, maar ik heb de KZ Terminator in combinatie met deze:

AZ09 Bluetooth

Ideaal. Onder aan de streep zul je er in kwaliteit vast iets op inboeten, maar draadloos gemak is ook wat waard. Accu van de AZ is ruim voldoende voor mij, de ' haak' achter je oren is even wennen, maar voor mij niet storend in elk geval, en weegt op tegen het ' niet de hele tijd met je draad ergens achter haken' ..

Maar punt is Ik hoor geen ruis als ik via de laptop of GSM muziek luister en deze tijdelijk op stil heb.
Reactie is inderdaad een beetje laat maar wel relevant voor mijn casus destijds. Ik heb over de optie die jij noemt destijds ook gelezen, maar dat niet gedaan omdat ik juist bedrade oortjes wil. Geen zin in gezeur met moeten opladen of lege batterij wanneer je ze wilt gebruiken.

Na mijn KZ oortjes te hebben teruggestuurd heb ik op op basis van willekeurige reviews die ik op google vond de misschien ietwat overpricede Beyerdynamic Soul Byrds gekocht en ik ben daar sindsdien tevreden mee.

• Koepert
Flamesz schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:38:
[...]

Reactie is inderdaad een beetje laat maar wel relevant voor mijn casus destijds. Ik heb over de optie die jij noemt destijds ook gelezen, maar dat niet gedaan omdat ik juist bedrade oortjes wil. Geen zin in gezeur met moeten opladen of lege batterij wanneer je ze wilt gebruiken.

Na mijn KZ oortjes te hebben teruggestuurd heb ik op op basis van willekeurige reviews die ik op google vond de misschien ietwat overpricede Beyerdynamic Soul Byrds gekocht en ik ben daar sindsdien tevreden mee.
Dat is op zich ook begrijpelijk. Ik gebruik ze 80% van de tijd gekoppeld aan mijn laptop. Het doosje van de oorhaken geeft een oranje lampje als ze (ik meende) 70% leeg zijn, dan gooi ik ze aan de lader, het is mij nog maar 1x gebeurd dat ik ze mee wilde en met een rood lampje zat (90% leeg meende ik, kan alsnog dan wel uurtje mee). Daar kan ik prima mee leven. Maar zoals gezegd, ik gebruik ze niet vaak onderweg, dus noodzaak tot ' altijd vol' is er niet zo.. evengoed is t in jouw geval natuurlijk niet meer relevant op dit moment :+

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-03 14:28
Koepert schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:44:
[...]

Dat is op zich ook begrijpelijk. Ik gebruik ze 80% van de tijd gekoppeld aan mijn laptop. Het doosje van de oorhaken geeft een oranje lampje als ze (ik meende) 70% leeg zijn, dan gooi ik ze aan de lader, het is mij nog maar 1x gebeurd dat ik ze mee wilde en met een rood lampje zat (90% leeg meende ik, kan alsnog dan wel uurtje mee). Daar kan ik prima mee leven. Maar zoals gezegd, ik gebruik ze niet vaak onderweg, dus noodzaak tot ' altijd vol' is er niet zo.. evengoed is t in jouw geval natuurlijk niet meer relevant op dit moment :+
Nee, mijn oortjes leven als ik ze niet gebruik in mijn jaszak, voor thuis heb ik al een koptelefoon. Is dus inderdaad een hele andere manier van gebruiken.

• Raymond
[...]

Ik verwacht dat het dat is idd.. Want ik heb hetzelfde met meerdere soorten oordoppen (bovengenoemde KZ soms, Edifier X3 vaker). Dan zit de telefoon in mn broekzak: luister ik muziek, gaat prima, kijk ik naar (links geloof ik).. storing..
hmm, dat zou betekenen dat ik niet hoef te verwachten dat ik betere resultaten krijg als ik upgrade.

• Koepert
Raymond schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:20:
[...]

hmm, dat zou betekenen dat ik niet hoef te verwachten dat ik betere resultaten krijg als ik upgrade.
Tis n klein beetje hit en miss hoor. Sporadisch storing, niet dat ik t elke keer naar links kijkend heb. En gevoelsmatig hoe leger de accu hoe vaker, hoe meer wind, hoe vaker (maw hoe zwakker het signaal hoe vaker) maar dan nog niet elke keer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:21

ANC lijkt bij de 75T inderdaad toegevoegd te zijn (een jaar na de release) om ze qua prijs te kunnen laten meekomen met ANC-oortjes. Heel erg effectief is 't allemaal niet, maar aan de andere kant is de passieve ruisonderdrukking zodanig effectief (zeker met Spinfit doppen) dat ANC ook niet zo heel veel hoeft te doen.

Betreft ontvangst: jouw ervaring deel ik niet met met de 75T, maar dat kan ook aan 't gebruik liggen. Ik luister al wandelend voornamelijk podcasts op relatief lage bitrate, misschien dat de BT-verbinding dan iets minder kritisch is óf de oortjes kunnen net wat langere periodes bufferen. Met mijn Edifier oortjes ondervind ik namelijk wel dat de verbinding onderbreekt, en geluid links/rechts niet juist synchroniseert als ik m'n hoofd snel beweeg. Overigens los ik dat op door de telefoon in m'n achterzak te stoppen, dan gaat 't wel goed.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

bert56 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:35:

https://www.apkmirror.com/apk/jabra-by-gn-audio/jabra-sound/

APKMirror is een betrouwbare site.

Android developer & dürüm-liefhebber

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:17

13art

Moderator Mobile

Bijzonder van dat bereik
Ik sport altijdet de dopjes in. Loop dat soms naar de andere zaal om iets te pakken terwijl ik mijn telefoon laat liggen en bereik is dat echt opvallend goed. Pas op grote afstand en met een muur er tussen begint het na een meter of 15 pas te haperen.

Mee eens dat het geluid prima is. Al moet ik zeggen dat ik in ears (bedraad van KZ meen ik) die opvallend veel meer detail en ruimtelijk klinken.

De ANC bij de 75T dacht ik eerst dat het best ok was maar daar kom ik de laatste tijd wel een beetje op terug.

Enjoy the silence

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:17
[...]

AZ09 Bluetooth

Die KZ combi klinkt interessant.
Hoe werkt deze, heeft die Bluetooth module een multipair optie? Ik gebruik de headset voor 2 uiteenlopende zaken.
Tijdens het werken om via de laptop en telefoon te kunnen bellen.
Daarnaast wil ik ze in de vrije tijd ook gebruiken om muziek te luisteren tijdens het hardlopen of als ik op een zitmaaier bezig ben (waardoor (A)NC belangrijk is).

Tijdens het hardlopen ben ik wel lastig omdat ik ook al een bril draag waardoor met een haakje achter het oor het niet lekker zit of continue tikt.

Momenteel gebruik ik de oneplus bullets wireless z, die aan alle eisen behalve de ANC voldoen.

• Koepert
sweetdude schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:11:
[...]

Die KZ combi klinkt interessant.
Hoe werkt deze, heeft die Bluetooth module een multipair optie? Ik gebruik de headset voor 2 uiteenlopende zaken.
Tijdens het werken om via de laptop en telefoon te kunnen bellen.
Daarnaast wil ik ze in de vrije tijd ook gebruiken om muziek te luisteren tijdens het hardlopen of als ik op een zitmaaier bezig ben (waardoor (A)NC belangrijk is).

Tijdens het hardlopen ben ik wel lastig omdat ik ook al een bril draag waardoor met een haakje achter het oor het niet lekker zit of continue tikt.

Momenteel gebruik ik de oneplus bullets wireless z, die aan alle eisen behalve de ANC voldoen.
Even puntsgewijs:

1) Volgens mij werkt pairing niet naadloos simultaan. Dus luisteren op je pc en dan n gesprek met je gsm opnemen. Maar eerlijk: ik heb t zelden/nooit zo geprobeerd. Ik switch altijd ‘hard’ tussen gsm en laptop (laatste vaakst alleen)
2) Tijdens fietsen blockt hij nagenoeg alles Incl rijwind mits je ze goed sluitend in doet. Of dat kwaliteit (A)NC of pasvorm is kan ik je niet zeggen. Volume kan ook HARD. Dus daar heb je ruimte. Maar dat is uiteindelijk ook wel weer iets met gehoorbescherming
3) de oorhaken (van de NIET PRO AZ09) zijn erg comfortabel ook met bril. Enige is dat de accu’s enig ‘gewicht’ meenemen. Dat voel je in t begin wat. Maar went erg snel dus ik heb er geen last van. Wellicht dat de pro nog comfortabeler is maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:30
Hallo medetweakers, een vraag:
Ik zoek anc dopjes voor tijdens het sporten in de sportschool. Ik heb nu AirPods maar die hebben geen anc. Resultaat dat ik de vaak te harde muziek in de sportschool hard er doorheen hoor. Ik zoek dus zeer goede anc en een neutraal open geluid. Ik heb voor thuis de Sennheiser Momentum 3 over-ear hoofdtelefoon. Die bevalt qua geluid uitstekend, maar vind ik te lomp en zit bij mij helaas veel te losjes voor tijdens de work-out.
Ik zoek in de categorie rond max. €150. Ik vind de Sony 1000xm4 dus te duur, en geen echte fan van het Sony geluid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:06
XM4 is vrij neutraal voor sony en prima te tweaken met de app.

Heeft iemand de linkbuds S al?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lau_P schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:45:
Hallo medetweakers, een vraag:
Ik zoek anc dopjes voor tijdens het sporten in de sportschool. Ik heb nu AirPods maar die hebben geen anc. Resultaat dat ik de vaak te harde muziek in de sportschool hard er doorheen hoor. Ik zoek dus zeer goede anc en een neutraal open geluid. Ik heb voor thuis de Sennheiser Momentum 3 over-ear hoofdtelefoon. Die bevalt qua geluid uitstekend, maar vind ik te lomp en zit bij mij helaas veel te losjes voor tijdens de work-out.
Ik zoek in de categorie rond max. €150. Ik vind de Sony 1000xm4 dus te duur, en geen echte fan van het Sony geluid.
Zoek dopjes waar je foamtips op kunt zetten. Dat zet zich naar je gehoorgang, dempt prima en valt niet uit.
Heb zelf KZ (zs10pro en zex) spul met earhooks (zonder ANC), maar ook dat dempt prima eigenlijk. Sowieso, voor dat geld prima te proberen en dan heb je behoorlijk goede kwaliteit van geluid :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:10
Ja ik, zie eerder in dit topic :P : musicfreak in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic"

Ik heb dus zowel de 85T als 7 pro gehad en besloten de 85T te houden vanwege de (tot mijn verbazing) veel betere ANC. Het enige jammere is dat je door de vorm (wat forser, steekt meer uit) meer last hebt van windgeruis.

[Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 28-05-2022 08:43]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-03 16:25

Fordox

00101010

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de Fiio FD3? Ik zat te kijken naar in-ears met een aardige soundstage en een lichte V-shape (geen EQ op mn telefoon) en ik denk dat ze best goed zijn voor mijn smaak :)

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Update, ik heb de FiiO FD3 binnen en daardoor ben ik (alweer) in de rabithole van frequentie respons plots gevallen. Als elektronica engineer ga ik wel goed op metingen en bodeplotten :)
Hierin ben ik de site crinacle.com tegen gekomen, waar hij heel veel metingen heeft. Aan de hand van deze metingen heeft hij ook een zeer goeie tier-list omtrent IEM's, waar (bijna) alle IEM's wel op staan.

Ook is er het 'auto EQ' project opgestart waar zijn metingen ook in worden gebruikt, samen met een aantal andere bronnen die ook metingen uitvoeren.

Ik vind zelf de EQ's die worden gemaakt via het project niet even lekker werken. De EQ drukt de koptelefoon/IEM naar keuze richting de Harman target, wat heel goed werkt voor de midden regio, maar ik vind het net iets tekort schieten in het treble onderdeel.

Ik ben een aardig tijdje bezig geweest om metingen met elkaar te vergelijken, en aan de hand daarvan parametrische EQ's aan te passen naar mijn wensen in de treble hoek. Mijn FD3 klonk in het begin heerlijk in de bass tot midrange, maar had wat fluctuaties in de treble. Na wat spelen met de EQ aan de hand van de metingen heb ik mn treble glad kunnen strijken en klinken ze heerlijk :)

Naar mijn mening is de tuning van een IEM niet heel belangrijk, maar de technicalities wel. De tuning kun je zelf aanpassen door middel van EQ. Of je oortjes de EQ netjes accepteren, ligt aan de technicalities.

Ik kan het iedereen aanraden!

[Voor 7% gewijzigd door Fordox op 07-06-2022 12:17]

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-02 18:21
Welke oortjes raden jullie aan om te sporten?
Sony linkbuds
Sony linkbuds S
apple airpods
Sony WF-1000XM4

Belangrijk: dat ze niet uitvallen, en dat ik goed verstaanbaar podcasts kan luisteren tijdens het lopen en fietsen.
Niet zo heel belangrijk: NC, mag maar geen must aangezien ik me dan wat veiliger voel met het verkeer.

[Voor 50% gewijzigd door BasGenk op 16-06-2022 10:28]

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:06
Voegt niets toe, dus weg.

[Voor 66% gewijzigd door janvanduschoten op 17-06-2022 09:45]

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:21
Heb sinds een week een setje Sennheiser Momentum True Wireless 3 oortjes. Geluid bevalt prima, ANC in de trein ook prima, maar als ik ga lopen, dan valt het geluid regelmatig weg. Sta of zit ik stil is er geen probleem, maar bij het wandelen en soms ook op de fiets, gaat het niet helemaal goed.

Telefoon zit dan gewoon in m'n broekzak. Heb al een andere codec geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Batterij van telefoon en doppen zijn meer dan voldoende opgeladen.

Doe ik iets fout, moet ik iets veranderen aan de instellingen of de set gewoon terugsturen?

Handtekening

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-03 11:28
Ik gebruik zelf de beoplay ex oordopjes.
Deze maken gebruik van multipoint.

Regelmatig luister ik iets op mijn laptop terwijl de oordopjes ook verbonden zijn met mijn telefoon. Wanneer ik mijn telefoon unlock word de audio/video op mijn laptop pauze gezet. Dit terwijl geen audio/video actief is op mijn telefoon.

Iemand die weet wat hier mis gaat?

• Koepert
pitchdown schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:05:
Ik gebruik zelf de beoplay ex oordopjes.
Deze maken gebruik van multipoint.

Regelmatig luister ik iets op mijn laptop terwijl de oordopjes ook verbonden zijn met mijn telefoon. Wanneer ik mijn telefoon unlock word de audio/video op mijn laptop pauze gezet. Dit terwijl geen audio/video actief is op mijn telefoon.

Iemand die weet wat hier mis gaat?
Wellicht te simpel gedacht maar is het niet gewoon het ‘unlock geluidje’ dat activiteit genereert waardoor de dopjes switchen van input?

• pitchdown
Koepert schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:08:
[...]

Wellicht te simpel gedacht maar is het niet gewoon het ‘unlock geluidje’ dat activiteit genereert waardoor de dopjes switchen van input?
En waar zou je dat kunnen instellen?

• Koepert
pitchdown schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:11:
[...]

En waar zou je dat kunnen instellen?
Ongetwijfeld in de settings van je telefoon. Maar waar dit zit hangt weer af van je telefoon merk/type.

Soms bij submenu meldingen soms bij geluiden etc. Meeste telefoons hebben tegenwoordig een zoekveld in hun instellingenmenu.

Unlock of Ontgrendel even opzoeken.

Maar wellicht kan niet elke telefoon dat. Geen idee. Zowel mijn iPhone als m’n zakelijke toestellen (Xiaomi, Poco, Nokia) konden het.

• pitchdown
Het is inderdaad een telefoon-instelling omdat het met andere oordoppen ook gebeurd.
Helaas de juiste instelling nog niet gevonden.

• pitchdown
pitchdown schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:40:
Het is inderdaad een telefoon-instelling omdat het met andere oordoppen ook gebeurd.
Helaas de juiste instelling nog niet gevonden.
Ik merk dat het vanuit Windows ook geïnitieerd kan worden.
Zou het dan toch een proces in de oordoppen zijn?

Ik zie in ieder geval geen settings waar dit gewijzig kan worden.

• pitchdown
pitchdown schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:24:
[...]

Ik merk dat het vanuit Windows ook geïnitieerd kan worden.
Zou het dan toch een proces in de oordoppen zijn?

Ik zie in ieder geval geen settings waar dit gewijzig kan worden.
Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:45
13art schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:26:
[...]

Bijzonder van dat bereik
Ik sport altijdet de dopjes in. Loop dat soms naar de andere zaal om iets te pakken terwijl ik mijn telefoon laat liggen en bereik is dat echt opvallend goed. Pas op grote afstand en met een muur er tussen begint het na een meter of 15 pas te haperen.

Mee eens dat het geluid prima is. Al moet ik zeggen dat ik in ears (bedraad van KZ meen ik) die opvallend veel meer detail en ruimtelijk klinken.

De ANC bij de 75T dacht ik eerst dat het best ok was maar daar kom ik de laatste tijd wel een beetje op terug.
Late reactie, maar ik herken beide: ik kan hier in huis rondlopen en naar buiten gaan zonder problemen, verbinding onderbreekt niet. Maar tijdens het fietsen kan ik soms als ik mijn hoofd zo draai dat het rechteroortje zich verder van mijn telefoon bevindt (meestal in mijn achterzak), dat de verbinding dan even wegvalt.

Ik merk met name dat de ANC wel werkt voor windgeluid, maar verder inderdaad weinig effect.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• afca123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-03 18:19

afca123

PSN Blasterus15

Balboa schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:25:
Heb sinds een week een setje Sennheiser Momentum True Wireless 3 oortjes. Geluid bevalt prima, ANC in de trein ook prima, maar als ik ga lopen, dan valt het geluid regelmatig weg. Sta of zit ik stil is er geen probleem, maar bij het wandelen en soms ook op de fiets, gaat het niet helemaal goed.

Telefoon zit dan gewoon in m'n broekzak. Heb al een andere codec geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Batterij van telefoon en doppen zijn meer dan voldoende opgeladen.

Doe ik iets fout, moet ik iets veranderen aan de instellingen of de set gewoon terugsturen?
Ik heb de Sennheiser Momentum True Wireless 3 ook gehad en die vielen mij qua geluid tegen. Ik luister veel house muziek en de bass vond ik niet echt aanwezig. ( ook met bass functie) Ook liep ik tegen het probleem aan wat Balboa beschrijft. Hier kan je helaas niets aan doen, behalve opnieuw pairen. Ik ben dus weer opzoek naar een andere.

Wat ik belangrijk vind is

-Muziekkwaliteit goede bass functie
- Spatwaterdicht ( ik wil er graag mee kunnen sporten)
- Goede noisecancelling
- Prijs tot ongeveer 250,- tenzij meerpijs gerechtvaardigd wordt.

Ik heb enkele modellen geselecteerd in de prijswatch waar ik op uit kom. Andere suggesties zijn ook welkom.

- Sony WF-1000XM4 (Zwart)
pricewatch: Sony WF-1000XM4 (Zwart)

- Wachten op de nieuwe Airpods pro

- Sony linksbuds S

- Beat Fits Pro
pricewatch: Beats Fit Pro (Zwart)

Wat zijn jullie ervaringen ?

• pitchdown
afca123 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:53:
[...]

Ik heb de Sennheiser Momentum True Wireless 3 ook gehad en die vielen mij qua geluid tegen. Ik luister veel house muziek en de bass vond ik niet echt aanwezig. ( ook met bass functie) Ook liep ik tegen het probleem aan wat Balboa beschrijft. Hier kan je helaas niets aan doen, behalve opnieuw pairen. Ik ben dus weer opzoek naar een andere.

- Goede noisecancelling

Ik heb enkele modellen geselecteerd in de prijswatch waar ik op uit kom. Andere suggesties zijn ook welkom.

- Sony linksbuds S

- Beat Fits Pro

Nuratrue

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:55
afca123 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:53:
[...]

- Goede noisecancelling

- Sony linksbuds S

- Beat Fits Pro

Huawei FreeBuds Pro, of nog beter de net nieuw geïntroduceerde Pro 2. :)

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23 19"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:30
Ik heb sinds een paar dagen mijn eerste in ear oordopjes , Jabra 85t.

Werkt allemaal prima maar als ik ze een tijdje in heb gehad en uit mn oren haal heb ik steeds een soort ruis in mn oor dit blijft vrij lang aan houden. Is dit normaal bij dit soort oordopjes?

Is het normaal dat als je geen geluid via je oordopjes afspeelt en je ANC aan hebt dat je dan een soort ruis hoort?

[Voor 18% gewijzigd door ramrodwillem op 05-07-2022 08:05]

• Fordox

Fordox

00101010

ramrodwillem schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:40:

Werkt allemaal prima maar als ik ze een tijdje in heb gehad en uit mn oren haal heb ik steeds een soort ruis in mn oor dit blijft vrij lang aan houden. Is dit normaal bij dit soort oordopjes?

Is het normaal dat als je geen geluid via je oordopjes afspeelt en je ANC aan hebt dat je dan een soort ruis hoort?
ANC werkt door het omgevingsgeluid in negatief af te spelen in je oren. Je krijgt dan inderdaad een soort ruis te horen die je brein wegfiltert, die wordt weer duidelijk als je de bron van ruis weg haalt.
ANC kan ook een soort drukgevoel op je trommelvlies maken waardoor ANC niet voor iedereen is weggelegd. Ik ben er ook geen fan van.

Ik merk ook als het geluid niet 'neutraal' is, na ik de koptelefoon of oortjes af heb gedaan, dat de omgeving ook een beetje vervormd klinkt. Je brein compenseert heel veel voor je.

[Voor 9% gewijzigd door Fordox op 06-07-2022 10:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ramrodwillem schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:40:

Zoals je het vertelt klinkt het alsof je het geluid te hard hebt staan waardoor je een ruis/piep hoort nadat je klaar bent met luisteren. Oftewel oorsuizen a.k.a. tinnitus. Gelukkig gaat het nu nog over bij je, maar als je niet oppast kan het iets blijvends worden.

[Voor 6% gewijzigd door 13art op 06-07-2022 11:53]

Enjoy the silence

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:30
Dank voor de reacties, ik heb wel een lichte vorm van tinnitus en dan met oorsuizen maar heb het idee dat het na het uitdoen het voor een paar uur erger was. Ik had geen muziek geluisterd dus kan te hard spelen het niet zijn. Wellicht wennen aan die ANC .

• THE_BASE
  • Niet online
Mocht iemand op zoek zijn naar Sony LinkBuds S, ik heb deze eens geprobeerd. Ik ben op zoek naar goed zittende in-ears met beter geluid dan AirPods 1st Gen. Dan zou je denken dat dit geen issue is door AirPods Pro te kiezen, helaas passen deze mij op geen enkele manier. Ze blijven uitvallen.

LinkBuds S besteld en deze zijn echt onwijs licht, slechts 4,8 gram heb je in je oren hangen. Daardoor geen gewicht en blijven beter zitten. Tot er gelopen gaat worden, langzaam bewegen ze uit de oren, ook met andere tips. Het geluid is volledig aan te passen en dat is erg fijn. Dit kan via de prima werkende applicatie van Sony zelf. Mijn gesprekspartner was aangenaam verrast geen wind meer te horen 'aan de andere kant', terwijl bij mij de wind twee keer zo hard binnen kwam in vergelijking met AirPods.

De ANC werkt op zich prima, marginaal slechter dan AirPods Pro. Als Apple deze vorm van AirPods zou aanbieden, zou ik het zeker doen. Het feit dat ze niet multipoint zijn én toch weer uitvallen houdt me nog enigzins tegen. Maar 149 euro voor deze prachtige dingen of 139 euro voor de huidige (uit 2019) AirPods 2nd Gen: Apple eat your heart out!

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 09:05

murphylee

MurphyLee#2626

nokie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:07:
[...]
Late reactie, maar ik herken beide: ik kan hier in huis rondlopen en naar buiten gaan zonder problemen, verbinding onderbreekt niet. Maar tijdens het fietsen kan ik soms als ik mijn hoofd zo draai dat het rechteroortje zich verder van mijn telefoon bevindt (meestal in mijn achterzak), dat de verbinding dan even wegvalt.

Ik merk met name dat de ANC wel werkt voor windgeluid, maar verder inderdaad weinig effect.
Dit heb ik ook. Iets wat mij vreselijk irriteert aan de 75t.
Ik draag de dopjes voornamelijk tijdens het fietsen en dan valt het geluid voortdurend weg. En dan heb ik de telefoon in de middelste achterzak. (Wielren shirt) in de rechterzak heb ik hier minder last van.
Rechts bevind zich de driver (aansturing en Bluetooth connectie)

Ik heb de Jabra elite 75t een jaar geleden aangekocht. Na een half jaar heb ik al problemen gekregen met mijn rechter oordopje. Geluid is bijna niet meer te horen terwijl de linker dropje het wel nog gewoon doet.
Na wat zoekwerk er achter gekomen dat dit wordt veroorzaakt door het kleine "ontluchting" kanaaltje.
Schoon maken en dan zou die het weer doen volgens enkele YouTube kanalen.

Heeft het wel geteld 2 weken weer gedaan en daarna precies hetzelfde euvel.
Wegens garantie terug gestuurd en een hagel nieuw setje gekregen. Wat denk je..
Ja hoor. Weer precies hetzelfde

Edit: voorlopig opgelost door met een kleine naald gehele oordopje van links naar rechts schoon te maken.

[Voor 4% gewijzigd door murphylee op 08-07-2022 09:30]

I bad beat my meat by busting my nuts!

• nokie
murphylee schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:02:
[...]

Ik draag de dopjes voornamelijk tijdens het fietsen en dan valt het geluid voortdurend weg. En dan heb ik de telefoon in de middelste achterzak. (Wielren shirt) in de rechterzak heb ik hier minder last van.

Ik heb de Jabra elite 75t een jaar geleden aangekocht. Na een half jaar heb ik al problemen gekregen met mijn rechter oordopje. Geluid is bijna niet meer te horen terwijl de linker dropje het wel nog gewoon doet.
Na wat zoekwerk er achter gekomen dat dit wordt veroorzaakt door het kleine "ontluchting" kanaaltje.

Voor mij nooit meer een Jabra tenzij dit wordt opgelost in de nieuwe versie
Dat heb ik nu ook, maar dan aan mijn linkeroortje, exact hetzelfde (was ook de reden dat ik hier nog eens passeerde).

Voor mij is waterdichtheid een belangrijk criterium (heb al zoveel setjes “verdronken” in een regenbui tijdens het hardlopen), en de Jabra setjes hebben IP57 wat er niet zo heel veel hebben (of waar ik het niet van geloof, ik heb 2 setjes Jaybird gehad die na minder dan een jaar volledig tilt sloegen bij de minste regenbui, IPX4 begin ik zelfs niet meer aan).

Ik overweeg nu toch een nieuw setje Elite 7 Active te kopen, maar ik twijfel nog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
murphylee schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:02:
[...]

Voor mij nooit meer een Jabra tenzij dit wordt opgelost in de nieuwe versie
Herkenbaar tot het stukje dat het na 2 weken weer terug was. Is bij mij één keer voorgekomen en daarna nooit meer. Dus misschien nog een keer schoonmaken en hopelijk daarna weer lang er tegenaan kunnen d:)b

Enjoy the silence

Acties:
  • +2Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

13art schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:52:
[...]

Herkenbaar tot het stukje dat het na 2 weken weer terug was. Is bij mij één keer voorgekomen en daarna nooit meer. Dus misschien nog een keer schoonmaken en hopelijk daarna weer lang er tegenaan kunnen d:)b
Heb mijn vorige post aangepast naar aanleiding van het schoon maken.

Heb voorzichtig met een naald alle kiertjes en gaatjes "schoon" gemaakt.
Daarna deed die het weer.

Geluidskwaliteit ben ik nog uitermate tevreden over. Als beide dopjes goed blijven werken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nokie
Ook maar eens geprobeerd maar geen succes. Vooral de lage tonen doen het niet in het linkeroortje dus begin te denken dat het misschien iets anders is. Denk dat ik op zoek kan naar iets nieuws…

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-03 01:56
Goedemorgen, ik ben opzoek naar een set draadloze in-ears of oordoppen die tevens mijn eerste zijn. Ik heb recentelijk de Galaxy Buds Live besteld en snel geretoure, omdat de rechter helaas niet goed in mijn oor paste (met zowel beide oordopjes). Ik had ook sleeves gekocht uit china maar die maakte helaas ook niet dat het paste. Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe paar die compatibel zijn met mijn iphone X. Graag wil ik er mee sporten. ANC lijkt mij fijn maar ik hecht meer waarde aan geluidskwaliteit & makkelijk om mee te sporten/schoon te maken. Het is ook bedoeld voor reizen met het OV en werken achter het bureau. Budget is rond de 100,- maar als er iets op de markt is of gaat komen dat aanzienlijk beter is dan kan ik eventueel 200,- overwegen als maximum. Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik kom er zelf niet uit. Ik lees dat de Galaxy Buds Pro niet compatibel zijn met de iphone (of niet goed). Het maakt mij niet uit of het in-ears zijn of oordoppen, zolang het aan het bovenstaande voldoet en ze er niet uitvallen bij veel bewegen.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:46
De Nothing ear (1) was voor maar $60 te koop bij Amazon en ik heb het vandaag ontvangen.

Eerste indruk is prima, op het geluid na. Maar ik zie weinig klachten bij reviews over het geluid, dus kan het zijn dat ik het fout op/in heb?

Mijn referentiepunt zijn mijn Bose QC35ii (over-ear) en de Sony MH750 (in-ear, gratis bij m'n Z3 Compact).

De mid-hoge tonen klinken... matig. Een beetje tin-can-achtig. Klopt dat bij deze oortjes, of heb ik ze gewoon verkeerd in? Heb alle maten geprobeerd - met de kleine dopjes zit de boel te los en er lijkt minder goede sluiting te zijn bij de grote dopjes. De middelste zit, maar lijkt me iets aan de lossere kant. Ze dichten in ieder geval niet zo goed af als de Sony oordopjes.

Hoor ik de Nothing ook mijn oorkanaal in te duwen, of moet die gewoon "zitten" in de concha van je oorschelp?

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

nokie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:23:
[...]
Dat heb ik nu ook, maar dan aan mijn linkeroortje, exact hetzelfde (was ook de reden dat ik hier nog eens passeerde).

Voor mij is waterdichtheid een belangrijk criterium (heb al zoveel setjes “verdronken” in een regenbui tijdens het hardlopen), en de Jabra setjes hebben IP57 wat er niet zo heel veel hebben (of waar ik het niet van geloof, ik heb 2 setjes Jaybird gehad die na minder dan een jaar volledig tilt sloegen bij de minste regenbui, IPX4 begin ik zelfs niet meer aan).

Ik overweeg nu toch een nieuw setje Elite 7 Active te kopen, maar ik twijfel nog.
Al een keuze kunnen maken?

Mijn 75t heb ik opgestuurd naar Jabra RMA.

Bij lage volume merk ik grote verschillen tussen de linker (harder) en rechter oordopje.
Dus de euvel wat ik had in het begin schijnt terug gekeerd te zijn. Jammer maar helaas

Mocht ik een compleet nieuwe set krijgen dan gaat die direct de verkoop in.
Ben wel benieuwd of de nieuwe versies dit probleem niet hebben.

Anders wordt het toch verder kijken. Maar helaas zijn er niet heel veel goede in-ear oordoppen op de markt.

• 13art

13art

Moderator Mobile
murphylee schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:00:
[...]

Bij lage volume merk ik grote verschillen tussen de linker (harder) en rechter oordopje.
Dus de euvel wat ik had in het begin schijnt terug gekeerd te zijn. Jammer maar helaas

Anders wordt het toch verder kijken. Maar helaas zijn er niet heel veel goede in-ear oordoppen op de markt.
Klein gokje vooraf, ze maken een van de gaatjes schoon van het rechter dopje en het probleem is opgelost tot het weer opnieuw optreedt.

Enjoy the silence

• nokie
[...]

Ik heb nog niet beslist. Ik heb eventjes getwijfeld of ik toch niet voor de Jaybird Vista 2 zou gaan (hebben IP68 en ook het doosje heeft IP68, wat betekent dat ik dat ook veilig in mijn achterzak kwijt kan, ik luister ook niet de hele tijjd muziek).

Maar de recenties daarvan blijken niet geweldig goed te zijn (veel klachten over uitvallen, geluidskwaliteit zou ook minder zijn - ik hou van een neutraal geluid - en qua belfunctionaliteit is het blijkbaar ook niet alles. Ook verbinden met zowel mijn iPad als iPhone vind ik een plus bij Jabra).

Ik wacht nog even af, ik had een deal gezien op een 7 Pro voor dezelfde prijs als een 7 Active, maar ik was net te laat. Misschien komt er nog iets voorbij met black friday (ik kan momenteel wel zonder).

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

13art schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:55:
[...]

Klein gokje vooraf, ze maken een van de gaatjes schoon van het rechter dopje en het probleem is opgelost tot het weer opnieuw optreedt.
Ik hoop het eerlijk gezegd niet. Mocht er toch wat anders het probleem zijn dan krijg ik een vervangend exemplaar. Dus geheel nieuwe set.

Ik moet het nu doen met een bedraad iPod Mini en dan merk je gelijk het verschil. Stereo vs mono
Wel wat "overdreven" 😝

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46
Vraag. Ik ben op zoek naar een in-ear setje die ik wil gebruiken tijdens gamen(simracen). Tot op heden gebruikte ik een wireless (wifi) over-ear headset en die werkt prima. Echter race ik in VR en die headset is al warm zat. Daar een over-ear headset overheen is te veel voor mij.

Voor tijdens het sporten had ik een Ali in-ear BT setje. Maar deze heeft helaas last van een flinke vertraging, denk 500-600 ms. Iig te veel voor tijdens te gamen. Vanavond van alles zitten proberen met Bluetooth, Low Latancy en aptX, maar volgens mij ondersteud dat setje dit niet. Ik draai Windows 11 op een ROG STRIX B550-E GAMING moederbord. Deze heeft een intel Wi-Fi 6 AX200 160Mhz chipset, die BT 5.1 ondersteund.

Gobale behoefte:
-Budget max 100 euro
-Mag bedraad zijn tussen beide oortjes
-latency boven alles.
-ANC niet belangrijk
-Geluidskwaliteit ook niet extreem

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:57

SkyStreaker

Move on up!

GAEvakYD schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:26:

Deze heeft een intel Wi-Fi 6 AX200 160Mhz chipset, die BT 5.1 ondersteund.

Gobale behoefte:
-Budget max 100 euro
-Mag bedraad zijn tussen beide oortjes
-latency boven alles.
-ANC niet belangrijk
-Geluidskwaliteit ook niet extreem
De AX200-chip ondersteund BT 5.2 :) AptX is mogelijk, maar tricky: https://www.reddit.com/r/...er_install_in_windows_11/

Ietwat offtopic, maar kan helpen in je zoektocht.

[Voor 17% gewijzigd door SkyStreaker op 08-08-2022 21:35]

MSI Gaming X570 Plus | AMD 5900x | G.Skill Ripjaws V 4x8GB 3600 (3733 OC, B-Die) CL14-14-14-34 | Sapphire Nitro+ 6900XT SE (XTXH Pre-bin)

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46
SkyStreaker schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:32:
[...]

De AX200-chip ondersteund BT 5.2 :) AptX is mogelijk, maar tricky: https://www.reddit.com/r/...er_install_in_windows_11/

Ietwat offtopic, maar kan helpen in je zoektocht.
Hehe die had ik vanavond geprobeerd. Dat is oude driver uit 2015. Geïnstalleerd en daarna wilde mijn headset niet verbonden blijven. Constant connect/disconnect issues. Dus toen maar weer gedeinstalleerd.
Las later wel iets dat je in dat geval dat je dan kon proberen de mic of modem functie moest uitschakelen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Fordox

Fordox

00101010

Als je goede latency wil hebben en dat je enige eis is en bedraad heb je geen moeite mee, dan is elke in-ear wel geschikt.
De eerste die in mij op komt is dan de Moondrop Aria, dat is onder de in-ear enthousiastelingen de go-to aanrader.
Helaas is die in Nederland niet echt verkrijgbaar. De goedkopere variant is de Moondrop Chu https://www.wifimedia.eu/nl/moondrop-chu.html
Die is verkrijgbaar en klinkt eigenlijk als een in-ear van een aantal tientjes duurder. Dat is het proberen wel waard :)

[Voor 3% gewijzigd door Fordox op 09-08-2022 11:42]

• Appie de Drenth
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-02 16:12
Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
-Jabra Elite 75T Active (RMA na een jaar vanwege accu problemen en random disconnects. verder zeer tevreden)
-Jabra Elite 7 Active (Gekregen ter vervanging van de 75t actives, maar gaan retour. Random disconnects en heel veel vertraging/latency)
-Passing: goed, Waterdichtheid: uitstekend, Software: Kwalitatief Uitermate Teleurstellend

In-ears of oordopjes?
-In-ears, mag eventueel met een draad ertussen. als daar maar geen enorme bedienings/accu klomp aan zit.

Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
neutraal tot bassy

Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Rock, Metal, Hardcore en soms een beetje klassiek

Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Thuis, tijdens het sporten en tijdens het werk als monteur. Ze willen nog wel eens nat en vies worden

Heb je een merkvoorkeur?
-Geen Jabra.

Wat is het budget?
-ergens tussen de €150 en de €250 zat ik aan te denken. Meer wil ik best in overweging nemen

Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
-IP57 of hoger
-Fatsoenlijke software/software support
-Gewoon goed geluid
-Niet te veel Latency. Bij de 75t Active was dat geen probleem, bij de 7 Active is het te veel merkbaar.

Hopelijk heeft iemand nog goede ideeën. Ik ben inmiddels wel een beetje klaar met het gedoe. Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn om een goed oordopje waterdicht te maken.

Mvg.
Albert

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-03 21:36
Ik heb een probleempje met mijn KZ ZS10 Pro IEM's waar ik jullie ervaring bij nodig heb.

Ik heb sinds juli 2021 mijn tweede setje ZS10 Pro's, waar nu hetzelfde probleem bij voor komt als bij het eerste setje. Het probleem is dat de bas ineens bijna volledig weg is, het klinkt heel raar. Ik ken deze oortjes en weet hoe goed en gebalanceerd ze klinken, maar wat ze nu weergeven lijkt daar totaal niet meer op. De bas is weg, subbas is er nog een beetje en het mid lijkt ineens wat geboost. Het klinkt alsof één van de drivers gewoon niet meer mee doet. Of kan het zijn dat er ergens iets verstopt zit?

Ik heb dit setje voornamelijk gebruikt in combinatie met een Samsung S9 en later een Samsung S21 (met USB adaptertje). Het vorige setje is voornamelijk met de S9 gebruikt, en vaak met de laptop. Ik gebruik Comply foam tips, maar ook met de originele tips klinkt het anders (nog slechter zelfs).

Zijn er mensen met de ZS10 Pro waarbij dit herkenbaar is? Het lijkt mij te toevallig dat dit nu het tweede setje is wat op deze manier sneuvelt. Al lees ik ook verhalen dat de QC ook wel eens de wensen over laat. Iemand tips of ideeën?

• Savkate
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-02 21:13
Hoi iedereen! Wat zijn nu de beste noise cancelling oordopjes?

Ik heb een Bose Quietcomfort 35 II koptelefoon maar ik wil toch graag ook dopjes voor:

- tijdens het sporten
- als ik geen ruimte heb om m'n koptelefoon mee te nemen, soms in het OV bijvoorbeeld
- op de scooter

Het is belangrijk dat de noise cancelling uit te schakelen is voor als ik op de scooter zit. Budget rond de 200 euro. M'n broertje heeft de Sony WF-1000XM4, is die nog steeds aan te raden? Hoor het graag!

EDIT: ik luister podcast en verder van alles wat, wel meer in de rock kant (metalcore, grunge, rock, indie, maar ook disco, drum 'n bass, etc.)

[Voor 13% gewijzigd door Savkate op 16-08-2022 12:23]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Oyster schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:39:
Jaren geleden ooit eens nieuwe iems gekocht. Sindsdien toch wel een beetje verslingerd geraakt. Van de Shure e2c, naar de e3c en e4c. Uiteindelijk ben ik geeindigd bij een Westone UM2.
De laatste tijd ervaar ik steeds meer beperkingen bij mijn Westone UM2. De filtertjes verstoppen regelmatig, de behuizing is gebarsten en daarnaast is grijpt ook de trp-connector niet meer goed aan in de headphone jack. Na meer dan 10 jaar goed en tevreden gebruik is dat ook niet vreemd. Reshellen van de UM2's heeft vermoedelijk niet veel zin aangezien de techniek sindsdien waarschijnlijk sprongen vooruit heeft gemaakt.

Ik ben dus op zoek naar een vervanger. De UM2's waren destijds meer dan 200e, maar dat wil ik voor nu nog niet uitgeven. Ik ben dus op zoek naar een acceptabele chi-fi en denk aan de TinHifi T3 Plus. Heeft iemand een mening hierover, of welke iem kan je aanraden die vergelijkbaar of beter is dan de UM2?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Savkate schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:22:
Hoi iedereen! Wat zijn nu de beste noise cancelling oordopjes?

Ik heb een Bose Quietcomfort 35 II koptelefoon maar ik wil toch graag ook dopjes voor:

- tijdens het sporten
- als ik geen ruimte heb om m'n koptelefoon mee te nemen, soms in het OV bijvoorbeeld
- op de scooter

Het is belangrijk dat de noise cancelling uit te schakelen is voor als ik op de scooter zit. Budget rond de 200 euro. M'n broertje heeft de Sony WF-1000XM4, is die nog steeds aan te raden? Hoor het graag!

EDIT: ik luister podcast en verder van alles wat, wel meer in de rock kant (metalcore, grunge, rock, indie, maar ook disco, drum 'n bass, etc.)
Volgens mij worden de Sony's inderdaad nog wel als beste noice cancelling in ears gezien echter daar betaal je ook voor. Heb zelf deze onlangs gekocht voor 67 euro. Daar heb ik wel deze ear tips op gezet omdat het geheel anders naar mijn idee teveel geluid door liet. Ik moet zeggen dat ik uitmate tevreden ben over deze combinatie. Goed geluid en de ANC is ook dik in orde, zeker voor die prijs.

Wil je wat geld overhouden, wel goed geluid hebben en goede ANC dan is het de moeite waar om het leaderboard op Scarbir is eens door te nemen,

Enjoy the silence

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

murphylee schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:25:
[...]
Ik hoop het eerlijk gezegd niet. Mocht er toch wat anders het probleem zijn dan krijg ik een vervangend exemplaar. Dus geheel nieuwe set.
Even een update:

Gisteren bericht gekregen van Jabra.
Paartje wat ik had kon niet meer gemaakt worden. Ik krijg een geheel nieuwe set 85T omdat de 75T niet meer in productie is. Dus qua support zit het wel snor.

Nu is de vraag wat ik met de 85T ga doen.

Ik ben wel van mening dat ik toch liever een in-ear gebruik dan mijn oude ipod nano.
Bedraad zuigt gewoon :*)

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03 18:54
Oyster schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:21:
[...]

De laatste tijd ervaar ik steeds meer beperkingen bij mijn Westone UM2. De filtertjes verstoppen regelmatig, de behuizing is gebarsten en daarnaast is grijpt ook de trp-connector niet meer goed aan in de headphone jack. Na meer dan 10 jaar goed en tevreden gebruik is dat ook niet vreemd. Reshellen van de UM2's heeft vermoedelijk niet veel zin aangezien de techniek sindsdien waarschijnlijk sprongen vooruit heeft gemaakt.

Ik ben dus op zoek naar een vervanger. De UM2's waren destijds meer dan 200e, maar dat wil ik voor nu nog niet uitgeven. Ik ben dus op zoek naar een acceptabele chi-fi en denk aan de TinHifi T3 Plus. Heeft iemand een mening hierover, of welke iem kan je aanraden die vergelijkbaar of beter is dan de UM2?
Heb je al eens bij Moondrop gekeken? De KATO of de Aria zijn wel goede kandidaten binnen je budget.

• Oyster
  • Niet online
RikHouben schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:44:
[...]

Heb je al eens bij Moondrop gekeken? De KATO of de Aria zijn wel goede kandidaten binnen je budget.
Met de Aria ben ik bekend. Met de Kato nog niet. Daar ga ik even naar speuren, dank je. Er is momenteel een hoop onrust en onduidelijkheid gaande in de chi-fi iem markt. Tot heden heb ik goede ervaringen met de Tinhifi T3 plus gelezen. Ik denk dat ik daar dan direct dit bluetooth nekkoord bij bestel. Mocht het toch niet naar mijn zin zijn dan is het in elk geval een leuke set voor gebruik tijdens sporten.

• RikHouben
Oyster schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:21:
[...]

Met de Aria ben ik bekend. Met de Kato nog niet. Daar ga ik even naar speuren, dank je. Er is momenteel een hoop onrust en onduidelijkheid gaande in de chi-fi iem markt. Tot heden heb ik goede ervaringen met de Tinhifi T3 plus gelezen. Ik denk dat ik daar dan direct dit bluetooth nekkoord bij bestel. Mocht het toch niet naar mijn zin zijn dan is het in elk geval een leuke set voor gebruik tijdens sporten.
Over welke onduidelijkheid heb je het eigenlijk? Ik ben niet helemaal op de hoogte.

• nokie
[...]

Uiteindelijk toch een setje Elite 7 Active besteld (ze waren terug 139 euro, dat vond ik nog aanvaardbaar). Ik heb ze nog niet echt gebruikt, ze zitten zeker aangenamer dan mijn 75t, en beter op hun plaats te blijven zitten. Verder kan ik nog niet echt iets zeggen.

• Oyster
  • Niet online
Oyster schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:21:
[...]

Even een korte update, het is de TinHifi T3+ geworden. Zonder in allerlei audiofiele kwalificaties te vervallen bevalt deze iem mij uitstekend. De response lijkt goed gebalanceerd en ze nodigen uit tot verder luisteren, daar gaat het wat mij betreft om. De T3+ is wel een stuk groter dan de Westone UM2. Dat komt vermoedelijk door het verschil in de balanced armatures van de UM2 of de dynamic drivers van de T3+.

De bouwkwaliteit is uitstekend, ik moet wel even wennen aan de hyperflexibele kabel. Als je de 0.78 mm kabel op de juiste manier aansluit dan is de kabel correct voorgevormd voor plaatsing achter de oorschelp. Daarbij is de trp connector recht en niet in 90 graden uitgevoerd. Aangezien telefoons tegenwoordig bijzonder groot zijn neemt dit weer extra ruimte in beslag, gelukkig is daar een eenvoudige oplossing voor.

Ik heb zojuist een bluetooth conversiekabel (0.78mm) gekocht. Ik ben benieuwd naar de signal-to-noise ratio daarvan, dat is meestal niet in orde met dit type draadloze verbinding. De bluetooth 5.1 chipset met AptX HD geeft mij dan wel weer vertrouwen daarin. Het is even afwachten. Ik ben hoe dan ook tevreden met de T3+.
RikHouben schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 07:49:
[...]

Over welke onduidelijkheid heb je het eigenlijk? Ik ben niet helemaal op de hoogte.
Ik bedoel daarmee de KZ-controversie. Berichten vanuit de community waaruit blijkt dat KZ gebruik maakt van oneerlijke marketing doordat drivers uit diverse modellen niet actief blijken te zijn. Daarmee zijn ook diverse influencers onderuit gegaan die aan deze multi-driver setup allerlei merkbare kenmerken aan toe hebben gedicht.

[Voor 10% gewijzigd door Oyster op 16-09-2022 23:03]

• RikHouben
Ah ja, dat. KZ is niet echt eerlijk geweest over de producten die ze verkochten. Ik denk dat ze dat nu zuur aan het opbreken is.

• Oyster
  • Niet online
Het is een gedoe allemaal. Ik volg het ook al even niet meer maar ben benieuwd wat eruit gaat komen.

Zojuist even de T3+ vergeleken met de UM2. Het vergelijk was al snel klaar, de UM2 biedt geen tegenwicht tegen de T3+. Het enige dat ik aan kan dragen is dat de UM2 een betere pasvorm heeft. Niet dat de T3+ geen goede pasvorm heeft maar de oorstukken daarvan zijn zoals ik in mijn voorgaande post al zei nu eenmaal lomper.

Waarschijnlijk wordt deze ondergang ook grotendeels veroorzaakt doordat de UM2's niet meer in de beste conditie zijn. De schelpen zijn gebarsten en de filters verstopt. Dit zorgt sowieso voor een zeer merkbare disbalans tussen de oorstukken. 14 jaar geleden heb ik de UM2 uit Amerika gehaald wegens de ongekend muzikale kwaliteit. Wellicht dat ik in de toekomst de armaturen van de UM2 nog goed online probeer te krijgen.

Voor nu ben ik zeer tevreden met de T3+. De prijs is ongekend.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:54

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik dacht ik ga hier is kijken wat de ervaringen zijn van andere Tweakers over de Devialet Gemini in-ears, maar tot mij verbazing is er hier helemaal niks te vinden over deze high-end in-ears, terwijl de reviews die ik online kan vinden allemaal zeer positief zijn en ook de prijs van 179 euro die ze er nu voor vragen, vind ik persoonlijk heel netjes voor een merk als Devialet. Is er soms een rede dat jullie deze Devialet Gemini in-ears links laten leggen? Of komt het misschien door de onbekendheid van dit merk?

Edite: Ik heb zelf maar een setje Devialet Gemini in-ears besteld, en die zijn inmiddels binnen. Ze zijn in één woord echt geweldig. Ik moest wel eerst even de juiste maat tips zoeken (je hebt keuze uit 4 verschillende maten), want sluiten die niet goed aan in je oor, dan neemt de base in sterkte af. Maar toen ik de juiste maat had gevonden, kon het genieten echt beginnen. De kwaliteit van het geluid (van hoog tot laag) is gewoon geweldig. Ook de pasvorm en de noise-canceling zijn dik in orde, en zeker net zo goed als de Sony WF-1000XM4. Ik mag wel zeggen dat dit de beste in-ears zijn die ik zelf ooit heb gehad, en kan deze dan ook iedereen aanraden die opzoek is naar een setje High-End in-ears, en dat ook nog voor een redelijke prijs (179 euro). Ik heb het product ook gelijk laten toevoegen aan de pricewatch van Tweakers... :)

[Voor 112% gewijzigd door DON PAPA op 22-09-2022 11:36]

• head.fi
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-03 17:46
Hi allen, nieuw hier dus hopelijk ben ik aan het juiste adres in dit topic. Is er iemand die ervaring heeft met Etymotic in-ears en mij er meer over zou kunnen vertellen? Deze zijn, zo begreep ik, in Nederland niet meer in te kopen omdat de importeur is voor de Benelux met Etymotic is gestopt. Daardoor is het dus lastig om ze ‘offline’ te vinden.

• 13art

13art

Moderator Mobile
DON PAPA schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:23:
Ik dacht ik ga hier is kijken wat de ervaringen zijn van andere Tweakers over de Devialet Gemini in-ears, maar tot mij verbazing is er hier helemaal niks te vinden over deze high-end in-ears,......
Er zijn tegenwoordig zoveel in ears dat de markt overvol is en ja dan zijn er merken die minder gaan opvallen. Daarbij zijn er legio in ears die veel minder kosten en ook zeer goed, zo niet, net zo goed presteren.

Heb even wat reviews opgezocht van de in ears waar jij het over hebt, maar lang niet elke review is zo lovend als jij bent. Dus ik denk dat ze daarmee ook het interesse van het grote publiek niet weten te wekken.

Enjoy the silence

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Beetje aparte vraag maar ik zoek een paar in-ear doppen juist om geluid door te laten, moet juist aanspreekbaar blijven terwijl de slijpschijven rond m'n oren vliegen.

Mijn oog was gevallen op de welbekende Sony wf-1000XM4 waar ik nogal m'n twijfels of deze wel gesprekken kan oppakken als een ander mij aanspreekt en al helemaal in een metaal werkplaats. Hoe vergelijkt de jabra elite 85t en 7 op dit vlak?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zo'n beetje elke in ear met ANC heeft ook een hear through functie. Daarvoor hoef je dan niet meteen naar het hogere segment te kijken.
De Soundcore Life P3 in ears die ik nu zelf heb, hebben ook deze functie. Naast meer dan prima geluid kunnen ze dus ook geluid doorlaten zodat gesprekken ed nog gewoon kunnen plaats vinden. Maar hoe goed of slecht dit is in vergelijking met andere in ears, geen idee. Ik weet wel dat ze op dit moment in de aanbieding zijn.

Enjoy the silence

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:21
Arloid schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:23:
Beetje aparte vraag maar ik zoek een paar in-ear doppen juist om geluid door te laten, moet juist aanspreekbaar blijven terwijl de slijpschijven rond m'n oren vliegen.

Mijn oog was gevallen op de welbekende Sony wf-1000XM4 waar ik nogal m'n twijfels of deze wel gesprekken kan oppakken als een ander mij aanspreekt en al helemaal in een metaal werkplaats. Hoe vergelijkt de jabra elite 85t en 7 op dit vlak?
Zijn earbuds dan niet handiger? Marshall Minor III bijvoorbeeld. Die sluiten de gehoorgang niet helemaal af, waardoor je niet het omgevingsgeluid hoeft te versterken wat ook niet altijd heel fijn klinkt.

• Arloid
  • Niet online
13art schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:04:
Zo'n beetje elke in ear met ANC heeft ook een hear through functie. Daarvoor hoef je dan niet meteen naar het hogere segment te kijken.
De Soundcore Life P3 in ears die ik nu zelf heb, hebben ook deze functie. Naast meer dan prima geluid kunnen ze dus ook geluid doorlaten zodat gesprekken ed nog gewoon kunnen plaats vinden. Maar hoe goed of slecht dit is in vergelijking met andere in ears, geen idee. Ik weet wel dat ze op dit moment in de aanbieding zijn.
Interessante keuze, geluid is kwa muziek voor mij op het moment wel lage prioriteit buiten gesprekken om, aangezien ik tijdens werk geen muziek draai, gaat puur om het ontprikkelen. Kwa prijs zijn de soundcore wel erg interessant om uit te proberen. :)
B64 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:38:
[...]

Zijn earbuds dan niet handiger? Marshall Minor III bijvoorbeeld. Die sluiten de gehoorgang niet helemaal af, waardoor je niet het omgevingsgeluid hoeft te versterken wat ook niet altijd heel fijn klinkt.
Het gaat mij vooral om de anc en helaas earbuds vallen er bij mij uit of doen pijn.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Arloid schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:46:
[...]

Interessante keuze, geluid is kwa muziek voor mij op het moment wel lage prioriteit buiten gesprekken om, aangezien ik tijdens werk geen muziek draai, gaat puur om het ontprikkelen. Kwa prijs zijn de soundcore wel erg interessant om uit te proberen. :)
Als ik je goed begrijp kan je het denk ik beter zoeken op het vlak van gehoorbescherming waarbij de frequenties voor spraak wel wat doorgelaten worden.

Want je wil dus wel anc om geluid te dempen maar je wil ook hear through. Tegelijkertijd gaat niet. Dus je hebt of anc waarbij geluiden, en dus ook spraak, worden gedempt. Hear through laat juist geluiden door zodat ook passieve noise cancelling min of meer wordt opgeheven.

Kortom, beide tegelijk wordt een lastige opgave. Wel kan je natuurlijk switchen tussen anc en heart through en beide uit.

Enjoy the silence

• The Eagle

The Eagle

Een iem met foamtips nemen, die zetten zich naar je oor, blijven goed zitten. Zijn er in verschillende maten. Maar als het puur om geluidsdemping gaat bij machines kun je denk ik beter in het DIY topic vragen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Arloid
  • Niet online
Heb helaas weinig te zeggen over de machines, snap dat het lastig combineren wordt. Ging er zelf vanuit dat de software wel zou kunnen herkennen wanneer er gepraat wordt om tussen anc en ambient te switchen. Zo te zien kan de Sony XM4 het tot zekere hoogte doormiddel van voice mode, echter om dat van het lagere segment te verwachten...

Mij leek het handig voor onder m'n oorkappen of als ik deze tijdens het zandstralen niet kan dragen (wat toch wel mijn hoofdwerkzaamheid is.). Meestal is het geluidsniveau in de werkplaats wel tamelijk te doen waardoor oorkappen niet nodig zijn.

[Voor 30% gewijzigd door Arloid op 10-10-2022 20:30]

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Arloid schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:13:
Heb helaas weinig te zeggen over de machines, snap dat het lastig combineren wordt. Ging er zelf vanuit dat de software wel zou kunnen herkennen wanneer er gepraat wordt om tussen anc en ambient te switchen. Zo te zien kan de Sony XM4 het tot zekere hoogte doormiddel van voice mode, echter om dat van het lagere segment te verwachten...

Mij leek het handig voor onder m'n oorkappen of als ik deze tijdens het zandstralen niet kan dragen (wat toch wel mijn hoofdwerkzaamheid is.). Meestal is het geluidsniveau in de werkplaats wel tamelijk te doen waardoor oorkappen niet nodig zijn.
Het geblaas en die hoge tonen van het stralen zullen best gedempt worden tot een aangenaam niveau met anc. Dat is een relatief hoog geluid, boven het spraakgebied.
Wil je dat een collega die je op de schouders tikt kunnen verstaan wanneer hij wat tegen je zegt of wil je hele gesprekken kunnen voeren of ergens op reageren tijdens het stralen?
NC en toch spraak doorlaten is als gasgeven en remmen tegelijkertijd.
Je zou als het puur om demping van het straalgeluid gaat eens kunnen kijken met een app op je telefoon in welk frequentiegebied het straalgeluid zit, daar specifiek getunede in-ear filters/plugs voor bestellen zodat je spraak nog wel hoort maar de omgeving een stuk stiller wordt.
Dan ben je specifieker aan het dempen dan met oorkappen die vrijwel alles buitensluiten.
Nog mooier zou zijn wanneer je ANC kan vertellen alleen de hoogste frequenties te dempen, dan blijft het (lagere) spraakgebied gewoon doorkomen, geen idee of zoiets op de markt is tho.

Weet niet wat je straalt maar heb zelf jarenlang in een lab gewerkt waar ik ook regelmatig, weliswaar met kleine werkstukken, aan het stralen was. Het geluid van het stralen en de afzuiging veroorzaakte destijds behoorlijk wat vermoeidheid dus kan me levendig voorstellen dat je iets van demping wil zonder compleet van de wereld afgesloten te zijn.

[Voor 14% gewijzigd door PalingDrone op 11-10-2022 17:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Arloid
  • Niet online
@PalingDrone tijdens het zandstralen zal niemand mij aantikken, dan draag ik een helm met luchtaanvoer. Ik straal rvs onderdelen van redelijke omvang, het straalpistool zelf is een geval wat je op de schouders moet nemen, opzich valt het geluid best mee. De compressor is daarintegen een klank kast en de container waar ik in sta al helemaal.

Ik ben uiteindelijk voor de soundcore space a40 gegaan met de a3i voor noppes in de actie. De P3 leek mij wat ongemakkelijk met oorkappen tijdens m'n overige werkzaamheden.

Inmiddels zijn mijn werkzaamheden wat meer uitgebreid naar ook zaagwerk van rvs profielen, dan wil ik juist omgevingsgeluid onder m'n oorkappen kunnen horen.

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Arloid schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:12:
@PalingDrone tijdens het zandstralen zal niemand mij aantikken, dan draag ik een helm met luchtaanvoer. Ik straal rvs onderdelen van redelijke omvang, het straalpistool zelf is een geval wat je op de schouders moet nemen, opzich valt het geluid best mee. De compressor is daarintegen een klank kast en de container waar ik in sta al helemaal.

Ik ben uiteindelijk voor de soundcore space a40 gegaan met de a3i voor noppes in de actie. De P3 leek mij wat ongemakkelijk met oorkappen tijdens m'n overige werkzaamheden.

Inmiddels zijn mijn werkzaamheden wat meer uitgebreid naar ook zaagwerk van rvs profielen, dan wil ik juist omgevingsgeluid onder m'n oorkappen kunnen horen.
Ah, da's "heavy(er) metal" :)
Ik hield mij bezig met metaal van kronen, bruggen e.d. (tandtechniek), inbedmateriaal na het gieten wegstralen etc., vrij kleine werkstukken en dan zit je met je neus bovenop een straalkast met afzuiging, hoop geblaas en gesis,.
Jij staat er middenin, zal een flinke bak herrie zijn met die compressor.
Anyway hoop dat die Soundcores je goed bevallen, lijken mij prima oortjes.

• Arloid
  • Niet online
PalingDrone schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:12:
[...]

Ah, da's "heavy(er) metal" :)
Ik hield mij bezig met metaal van kronen, bruggen e.d. (tandtechniek), inbedmateriaal na het gieten wegstralen etc., vrij kleine werkstukken en dan zit je met je neus bovenop een straalkast met afzuiging, hoop geblaas en gesis,.
Jij staat er middenin, zal een flinke bak herrie zijn met die compressor.
Anyway hoop dat die Soundcores je goed bevallen, lijken mij prima oortjes.
M'n muziek smaak ligt wel op het heavy metal genre ja ;) .

Het geluid valt wel mee, ik geloof dat het al vrij goed met passieve noise canceling wordt opgelost. Naast de lage toon van de compressor kast vallen de hoge tonen vrij in het niets. Over het algemeen niet het niveau waarvoor gehoorbescherming nodig is, maar wel prettig.

Ik ben iedergeval benieuwd, de a3i wil ik voorlopig als werk doppen gebruiken ivm. stof. In m'n eigen werkplaats werk ik met hout, met de bijkomende extra decibel. Wellicht interessant om te kijken of het meerwaarde heeft in combinatie met oorkappen.

• Arloid
  • Niet online
Toch even een update, in een zandstraal cabine (container) werkt noise canceling prima. De compressor valt daarmee weg, waarmee enkel het zandstraal pistool nog te horen is. Echter genoeg reductie dat zelfs met het stralen prima muziek te luisteren valt.

Met ambient mode ingesteld dat deze enkel stemgeluid doorlaat is muziek luisteren in de cabine waardeloos.

Inmiddels heb ik muziek luisteren op de werkvloer voor nu even opgegeven, zit nog redelijk in de introductie dus nog veel collegiaal contact om het vak te leren. Vanmiddag hoop ik nog even in m'n werkplaats te zijn, echter ligt dat aan het weer wat toch niet zo best is vandaag.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:33
Gehoorbescherming aandoen in vorm van koptelefoon en in ear anc oortjes is heerlijk. Gebruik dit altijd op mijn zitmaaier.

• aking
  • Laatst online: 31-03 02:34
Ik ben wel toe aan nieuwe, fatsoenlijke oortjes, dus ik wil graag een:
Dus here we go:
• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
HEMA oordopjes, leek een mooie deal maar valt vies tegen. de oortjes blijven niet goed in de houder zitten waardoor ze willekeurig aangaan als die bijvoorbeeld in mijn tas zit, ook laden ze hierdoor niet goed op. Daarnaast is de kwaliteit van de microfoon om te huilen.
• In-ears of oordopjes?
Ik denk in-ears
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Weet ik niet/geen voorkeur
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Pop/rock (Radio 2), Electro (techno, trance, psy, minimal etc.)
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Ik ben veel (soms 10-12u per dag) onderweg (vooral in het OV, en heb dan graag een muziekje op. meestal heb ik maar één oortje in zodat ik ook nog wat meekrijg van de omgeving, waarbij de andere dan dus eventueel bij kan laden in het hoesje. hetgeen natuurlijk scheelt voor de totale gebruiksduur per dag (eigenlijk dus twee keer zo lang).
Ik ben dus op zoek naar simpele maar goeie oortjes, met een langere batterij/gebruiksduur, en oplaadmogelijkheid in de case. Daarnaast een fatsoenlijke microfoon zodat ik er ook mee kan bellen.

• Heb je een merkvoorkeur?
Nee
• Wat is het budget?
Maximaal een euro of 100, al hoeft dat niet en ben ik dus ook tevreden met oordopjes van bijvoorbeeld 50 euro die voldoen. Ik wil graag de best bang for my buck
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Mogelijkheid tot opladen in de case, lange batterijduur, goeie/acceptabele microfoon

Ik dank u bij voorbaat voor de suggesties :Y

• 13art

13art

Moderator Mobile
aking schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 00:07:

Met de wensen die je hier stelt zal vrijwel elke in ear voldoen en zijn de keuzes zo goed als eindeloos.

Lees anders even wat reviews op scarbir.com daar staan legio reviews van in ears met jouw budget.

[Voor 4% gewijzigd door 13art op 24-10-2022 08:22]

Enjoy the silence

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag m'n Sony WF-1000XM4's binnengekregen. Na het lezen van veel reviews leken dit toch de ultieme in-ears met ANC te zijn.

Eerste indrukken bij gebruik voor muziek waren erg goed. Van de noise cancelling had ik wel wat meer verwacht, getest met verschillende soorten achtergrondgeluid en het komt er toch nog vrij goed doorheen (vooral de hogere frequenties).

Daarna even getest met een telefoongesprek. Meteen viel me op dat er opeens heel duidelijk ruis te horen is wanneer ik iemand begin te bellen. Dan is het gesprek nog niet eens begonnen, maar gaat de telefoon alleen nog maar over. Alsof ik met een hele slechte analoge lijn bel. En die ruis blijft dus het hele gesprek zeer duidelijk aanwezig.

Na het nodige onderzoek op internet blijkt dit een opzettelijke "feature" te zijn (https://www.sony.com/electronics/support/articles/00273844). Om jezelf tijdens het gesprek beter te kunnen verstaan, wordt het microfoongeluid ook afgespeeld. Blijkbaar vergezeld van een behoorlijke hoeveelheid ruis. Het klinkt als de achtergrondruis van een microfoon van 5 gulden die ik in de jaren 90 had.

Ik begrijp werkelijk niet hoe het mogelijk is dat geen enkele review die ik heb gelezen dit heeft vermeld. De oordopjes zijn hierdoor voor mij onbruikbaar voor het voeren van telefoongesprekken. De ruis is dermate hard dat het voor mij enorm storend is. Ik ben opgelucht als het gesprek voorbij is en de ruis weer weg is.

Voor wie dit leest, deze dopjes overweegt, er ook mee wil gaan bellen en ook gevoelig is voor ruis: Koop deze absoluut niet; je gaat je eraan storen.

Ironisch eigenlijk, want mensen kopen volgens mij juist ANC oordopjes omdat ze niet goed tegen ruis en achtergrondgeluiden kunnen en dan krijg je ze van de dopjes versterkt te horen tijdens het bellen. Wat een ongelofelijke misser van Sony. Hoe kan iedere review dit nou gemist hebben? Test niemand ze met bellen?

Ik ga ze terugsturen.

[Voor 20% gewijzigd door Wouter op 01-11-2022 22:34]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:55

[...]

Dus here we go:
HEMA oordopjes, leek een mooie deal maar valt vies tegen. de oortjes blijven niet goed in de houder zitten waardoor ze willekeurig aangaan als die bijvoorbeeld in mijn tas zit, ook laden ze hierdoor niet goed op. Daarnaast is de kwaliteit van de microfoon om te huilen.
• In-ears of oordopjes?
Ik denk in-ears
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Ik ben veel (soms 10-12u per dag) onderweg (vooral in het OV, en heb dan graag een muziekje op. meestal heb ik maar één oortje in zodat ik ook nog wat meekrijg van de omgeving, waarbij de andere dan dus eventueel bij kan laden in het hoesje. hetgeen natuurlijk scheelt voor de totale gebruiksduur per dag (eigenlijk dus twee keer zo lang).
Ik ben dus op zoek naar simpele maar goeie oortjes, met een langere batterij/gebruiksduur, en oplaadmogelijkheid in de case. Daarnaast een fatsoenlijke microfoon zodat ik er ook mee kan bellen.

Nee
• Wat is het budget?
Maximaal een euro of 100, al hoeft dat niet en ben ik dus ook tevreden met oordopjes van bijvoorbeeld 50 euro die voldoen. Ik wil graag de best bang for my buck
Mogelijkheid tot opladen in de case, lange batterijduur, goeie/acceptabele microfoon

Ik heb zelf Huawei Freebuds Pro 2 in ears. Super blij mee, geweldig mooi geluid van diep laag tot hoog. Ook goede ANC. Deze zitten niet in je gewenste budget, maar het uitlopende model wel.
Dat is de FreeBuds Pro, die was oorspronkelijk €179,95 maar nu afgeprijsd naar €99,95. Echt relatief een koopje! Google maar voor reviews.
Zie: https://consumer.huawei.com/nl/headphones/freebuds-pro/buy/

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23 19"

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:19

[...]

Dus here we go:
• In-ears of oordopjes?
Ik denk in-ears

Nee
• Wat is het budget?

Ik heb zelf even geleden de Sennheiser CX plus SE true wireless aangeschaft in de outlet van Sennheiser voor €74. Deze zitten prima, al steken ze wel een stukje uit je oorschelp door de wat grotere "kast". Voor mij niet zo'n probleem, de features wegen op tegen dit nadeel.

Er zit een goede app bij waarmee je de equalizer kunt instellen, wel of geen ANC, hoeveel je je eigen stem hoort bij telefoneren en je kunt het ambient geluid toevoegen. Zo kun je dus genieten van stereo geluid, terwijl je toch nog wat meekrijgt van de omgeving. Dit is ook met 1 tikje op de earbud aan of uit te zetten, dus als je even van je muziek wil genieten en je ANC aanzet in de trein dan kun je met 1 tikje het omroepbericht weer meeluisteren.

Batterijduur is prima, al zullen ze geen 10 uur meegaan. (ik heb ze nooit langer als een uur in)

• MaartjeS11
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-03 12:26
Hoi,

Ik ben op zoek naar simpele, goedkope (max. rond de 30 euro) oordopjes met draad voor in mijn telefoon (3.5 mm jackplug) Gewoon om in de trein een muziekje te luisteren. Ik wil niet dat ze te blikkerig klinken, dus geen oortjes van 4 euro van de action zeg maar. Bij Coolblue adviseerde ze de apple EarPods, alleen die zitten niet lekker in mijn oor. Ik wil eigenlijk een paar met van die siliconen dopjes. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand advies?

Alvast bedankt!

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

MaartjeS11 schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:15:
Hoi,

Ik ben op zoek naar simpele, goedkope (max. rond de 30 euro) oordopjes met draad voor in mijn telefoon (3.5 mm jackplug) Gewoon om in de trein een muziekje te luisteren. Ik wil niet dat ze te blikkerig klinken, dus geen oortjes van 4 euro van de action zeg maar. Bij Coolblue adviseerde ze de apple EarPods, alleen die zitten niet lekker in mijn oor. Ik wil eigenlijk een paar met van die siliconen dopjes. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand advies?

Alvast bedankt!
De Sony MDR-EX110APB bijvoorbeeld, mooi vol, warm geluid en draagt heel comfortabel door de bescheiden maat en siliconen dopjes.
Klinkt absoluut niet blikkerig of schel, ook niet bonkerig in het laag maar juist heel zuiver en aangenaam diep zonder vermoeiend te worden.
Ik stond verbaasd hoe allround goed deze dopjes klinken, stukken beter dan mijn huidige bluetooth geval iig.
Rond de 20 euro op Amazon en dan heb je een meer dan prima in-ear setje.

• The Eagle

The Eagle

MaartjeS11 schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:15:
Hoi,

Alvast bedankt!
Geen siliconen dopjes pakken, maar die verwisselen met foamtips. Das memory foam, zet zich naar je oor. Kun je urenlang dragen zonder last :)

Mocht je iets meer uit willen geven: bestel een setje KZ zs10 pro. Kost ca 50 euro, maar loopt qua geluidskwaliteit rondjes om de gemiddelde 200 euro dopjes. Foamtips kosten een paar euro. Zie bijvoorbeeld eardopes.nl of gewoon via Ali :)

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:07

Grozno

acts without consequence!

Heeft iemand hier ervaring met de uitvoering: Moondrop Chu (Zwart)?
Gaat online de ronde als nieuwe prijs/kwaliteit winnaar.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Grozno schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:54:
Heeft iemand hier ervaring met de uitvoering: Moondrop Chu (Zwart)?
Gaat online de ronde als nieuwe prijs/kwaliteit winnaar.
Geen ervaring mee, maar als ik het pricewatch grafiekje bekijk, zijn ze nu 42 euro terwijl ze eerder 20 waren, dus die prijs/kwaliteitsverhouding zal allicht wat verschoven zijn.

Zelf overigens net nieuwe Etymotic ER3se besteld, nadat van m'n huidige ER3se één kant uitgevallen is. Ik hou van een neutrale sound, en de ER3se is daar goed in. Zit zelfs nog wel een goede bas in, mits je een goede fit van de oordopjes hebt.

• tjoep
  • Laatst online: 31-03 16:32
henkie196 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:15:
[...]Geen ervaring mee, maar als ik het pricewatch grafiekje bekijk, zijn ze nu 42 euro terwijl ze eerder 20 waren, dus die prijs/kwaliteitsverhouding zal allicht wat verschoven zijn.
atm €16.99 op amazon.de of amazon.nl (+shipping)
Ljikt me nog steeds goedkoop te zijn. Ook geen ervaring mee persoonlijk.

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:07

Grozno

acts without consequence!

Bij WifiMedia zijn ze ook rond de €20,-, maar die doen blijkbaar niet meer mee in de Tweakers Pricewatch. Ondertussen heb ik de Truthear x Crinacle Zero besteld, op basis van de recensie hier: https://www.audiosciencer...le-zero-iem-review.37380/

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• MaartjeS11
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-03 12:26
PalingDrone schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:22:
[...]

De Sony MDR-EX110APB bijvoorbeeld, mooi vol, warm geluid en draagt heel comfortabel door de bescheiden maat en siliconen dopjes.
Klinkt absoluut niet blikkerig of schel, ook niet bonkerig in het laag maar juist heel zuiver en aangenaam diep zonder vermoeiend te worden.
Ik stond verbaasd hoe allround goed deze dopjes klinken, stukken beter dan mijn huidige bluetooth geval iig.
Rond de 20 euro op Amazon en dan heb je een meer dan prima in-ear setje.
Ik denk dat ik voor deze ga! Ik vind ze ook bij Mediamarkt en Bol.com, daar heten ze exact hetzelfde maar dan zonder de B erachteraan (MDR-EX110AP). Is dat datzelfde? Ik kan zo geen verschillen ontdekken in ieder geval.
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee