• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:58
Sinds een paar maanden loop ik veel (anderhalf tot 3 uur per dag) waarbij ik regelmatig vergaderingen volg/deelneem of telefoontjes met collegas/vrienden pleeg.

Ik zoek een nieuw setje oortjes omdat ik met mijn huidige set met een beetje wind niet meer verstaanbaar ben en in het heuvelland waait het nogal vaak ben ik achter...

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
ik heb nu QCY T5 oortjes en die bevallen qua pasvorm en geluid perfect. Alleen vangen ze dus enorm veel wind als ik buiten loop en spreek.
• In-ears of oordopjes?: in ears
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld): Ik luister meestal naar vergaderingen of luisterboeken, dus klankbeeld maakt niet heel veel uit.
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?Als ik muziek luister is het radio of een mix van vanalles en nog wat....van oude 80s rock tot dance....
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?: Vooral voor buiten als ik ga wandelen.
• Heb je een merkvoorkeur? Nee. Qua telefoon heb ik een iphone.
• Wat is het budget? Alles tot 200 euro als ik er iets voor terug krijg wat doet wat ik wil.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes? [i]Demping van de wind op de microfoon[ en het liefst een bluetooth variant/i]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:04
miel schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:17:
Sinds een paar maanden loop ik veel (anderhalf tot 3 uur per dag) waarbij ik regelmatig vergaderingen volg/deelneem of telefoontjes met collegas/vrienden pleeg.

Ik zoek een nieuw setje oortjes omdat ik met mijn huidige set met een beetje wind niet meer verstaanbaar ben en in het heuvelland waait het nogal vaak ben ik achter...

ik heb nu QCY T5 oortjes en die bevallen qua pasvorm en geluid perfect. Alleen vangen ze dus enorm veel wind als ik buiten loop en spreek.
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld): Ik luister meestal naar vergaderingen of luisterboeken, dus klankbeeld maakt niet heel veel uit.
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?Als ik muziek luister is het radio of een mix van vanalles en nog wat....van oude 80s rock tot dance....
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?: Vooral voor buiten als ik ga wandelen.
• Wat is het budget? Alles tot 200 euro als ik er iets voor terug krijg wat doet wat ik wil.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes? Demping van de wind op de microfoon
Bluetooth of bedraad?

• miel
Bluetooth, ik heb het even aangepast.

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-03 13:01

• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes? [i]Demping van de wind op de microfoon[ en het liefst een bluetooth variant/i]
Earfun Air Pro 2 heb ik zelf gekocht met name vanwege ANC en wind reductie. Bevalt tot nu toe ERG goed.
veel reviews te vinden op internet, met korting voor 53 EURO gekocht.

• miel
the_eye6 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:36:
[...]

Earfun Air Pro 2 heb ik zelf gekocht met name vanwege ANC en wind reductie. Bevalt tot nu toe ERG goed.
Maar is dat wind reductie voor je eigen geluid of op de microfoon voor de andere kant?

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:49

Is dit iets?
https://www.scarbir.com/tws/elevoc-clear-review

No matter the age, never lose the Kramer inside

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 16:52
Tsja, wind gaat altijd wel een dingetje blijven, want dat is niet omgevingsgeluid dat door ANC- of CVC-algoritmes onderdrukt kan worden. Wellicht dat de Jabra Elite 7 Pro het enigszins betrouwbaar kan onderdrukken, die gebruikt o.a. botgeleiding om het stemgeluid van de spreker te identificeren, en kan daarmee het overige geluid onderdrukken. Die komt volgende maand, dus 't is nog de vraag wat dat systeem allemaal kan.

Maar serieus, als je werkelijk windgeluid wilt onderdrukken, zou ik het zoeken bij een dasspeldmicrofoon met windkap. Ziet er lullig uit en de kans is klein dat je zoiets ook nog met bluetooth kunt combineren (weet niet of dat er is) maar dat is wel de meest betrouwbare methode. Anders blijf je toch afhankelijk van de betrouwbaarheid van algoritmes om windgeluid uit te filteren. Die worden steeds beter, maar zijn nog zeker niet onfeilbaar.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:49
miel schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:59:
[...]

Zou kunnen maar is nog niet op de markt toch?
Je hebt gelijk. Ze staan op indiegogo: https://www.indiegogo.com...oise-cancelling-earbuds#/ . Verwachte shipping in oktober.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
the_eye6 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:36:
[...]

Earfun air pro 2 klinken heel goed. 2 vragen, hoe werken de touch controls om ANC aan of uit te zetten. Goed? En waar krijg je deze voor €53?

• the_eye6
Joehoe900 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 00:20:
[...]

Earfun air pro 2 klinken heel goed. 2 vragen, hoe werken de touch controls om ANC aan of uit te zetten. Goed? En waar krijg je deze voor €53?
Touch controls werken vlekkeloos bij mij. ANC aan-ambient-uit met vasthouden linker earbud. Je hoort dan in het Engels een stem in je oor waar hij nu op staat.
53 EURO via Amazon, met actie van 30% early bird korting + 10% extra korting via Amazon toen wat ik kon aanvinken. :) :)

• MazeWing
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Sinds gisteren voor het eerst draadloze oordopjes. Galaxy Buds 2, gekocht en ik ben erg tevreden met wat ik voor die €140 heb gekregen. Ik ben iemand die veel waarde hecht aan geluid en ze zijn beter dan ik had verwacht.

Mijn speakers betreffen de B&W 704s2's en qua koptelefoons heb ik de Sennheiser HD595 en Philips Fidelio X2 en qua oordopjes die Fidelio S2.
Qua gekuidsbeeld lijken ze heel erg op de Fidelio S2 alleen dan met ANC. Een geluid dat voor mij als fijn en warm wordt ervaren. De bass is redelijk diep, echter ontbreekt de "punch" zoals ik die bij de X2 heb of in-ears van vele honderden euro's.
Ik heb gewoon de "standaard" EQ-instelling in de app en die geeft een mooi gebalanceerd geluid zonder op te vallen in het hoog of laag. Dynamic past het laag aan waardoor het allemaal heel wollig gaat klinken.

Verder niets dan lof over de buds 2. Het instellen en koppelen met mijn fold 3 was zo makkelijk als een iPhone met earpods en zodra je ze uit het doosje haalt staan ze aan en gaat het geluid standaard via de buds. Ook de pasvorm is prima en blijft zelfs na enkel uren zonder problemen comfortabel zitten. Ik heb er nog niet mee gesport dus weet niet hoe ze dan blijven zitten, echter is er geen beweging in te krijgen als ik absurd hard met m'n hoofd beweeg. Uiteraard kan zweet e.e.a. beïnvloeden, maar van wat ik lees zou dit geen issue moeten zijn.

Al bij al dus erg tevreden en zeker een optie voor iedereen die rond die prijsrange aan het zoeken is!

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
the_eye6 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:24:
[...]

Touch controls werken vlekkeloos bij mij. ANC aan-ambient-uit met vasthouden linker earbud. Je hoort dan in het Engels een stem in je oor waar hij nu op staat.
53 EURO via Amazon, met actie van 30% early bird korting + 10% extra korting via Amazon toen wat ik kon aanvinken. :) :)
Thanx. Lees veel via reddit en zag ook review Youtube dat er een hissing/buzz sound is als je ANC zet bij deze oordopjes en kan groot probleem zijn. Heb je dit ook bij dit model?

Bron: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

• the_eye6
Joehoe900 schreef op zondag 12 september 2021 @ 00:10:
[...]

Thanx. Lees veel via reddit en zag ook review Youtube dat er een hissing/buzz sound is als je ANC zet bij deze oordopjes en kan groot probleem zijn. Heb je dit ook bij dit model?

Bron: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
hier geen last van. Alleen met ANC hoor je op de achtergrond de white noise, een bekend item bij veel earbuds, zo niet alle.

• miel

Ik kreeg wat bol.com bonnen van het werk en heb Airpods Pro gekocht. Deze doen exact wat ik wil en ik ben top verstaanbaar zelfs in harde wind. Voor mij ideaal dus.

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik ben sinds ruim een jaar Windows/Android gebruiker. Hiervoor was ik volledig Apple-ecosysteem gebruiker. Daarbij had ik ook AirPods (1e generatie volgens mij) zonder ANC. Dit werkte op alle devices perfect: macbook, ipad, iphone.

Nu mijn huidige lijst aan devices: Windows desktop + Windows laptop + galaxy flip z + ipad pro 10,5 inch. Daar heb ik sinds een paar maanden Bose QuietComfort Earbuds bij en daar ben ik op 1 ding na, super tevreden over: op Windows 10 + 11 heb ik video en audio out of sync. Zowel in YouTube in de browser, Netflix app, Google Meet, Teams, Zoom, etc. Alles op windows is out of sync met de Bose QC Earbuds. Dat is overigens ook het geval als ik m'n AirPods op Windows gebruik.

Op mijn Android toestel en iPad heb ik dit probleem niet minder. Er zit volgens mij wel een soort van delay in, maar niet storend.

Nu dacht ik: het ligt vast aan de codec, maar die is bij zowel de Airpods als Bose QC Earbuds AAC LC, 48khz:

Ik had gehoopt dat de Windows 10 update met AAC (wat dus werkt) deze out-of-sync issues zou verhelpen. Dat doet het niet. De Bose update van vorige maand helpt ook niet. Er is nog steeds een te grote delay op Windows (+- 270ms).

Nu mijn vraag aan jullie hier, als ervaringsdeskundigen die ook nog eens Windows gebruiken. Hebben jullie ANC inears die op windows geen lag/out-of-sync audio/video hebben? Of is dat domweg niet haalbaar op Windows? Heb je dan toch aptx nodig? Is dat mogelijk het verschil?

In dat geval zou ik op de Jabra 7 Pro's gaan wachten, hoewel daar nu uit Jabra-Support bronnen blijkt dat er geen aptx op zit...

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020

kramon schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:13:
....
de Windows 10 update met AAC (wat dus werkt) deze out-of-sync issues zou verhelpen. Dat doet het niet. De Bose update van vorige maand helpt ook niet. Er is nog steeds een te grote delay op Windows (+- 270ms).

Nu mijn vraag aan jullie hier, als ervaringsdeskundigen die ook nog eens Windows gebruiken. Hebben jullie ANC inears die op windows geen lag/out-of-sync audio/video hebben? Of is dat domweg niet haalbaar op Windows? Heb je dan toch aptx nodig? Is dat mogelijk het verschil?

In dat geval zou ik op de Jabra 7 Pro's gaan wachten, hoewel daar nu uit Jabra-Support bronnen blijkt dat er geen aptx op zit...
Met of zonder ANC is er in mijn ervaring er altijd wel iets van een delay of een soort korte hapering bij het starten van muziek. ANC vraagt natuurlijk enige 'verwerkingstijd', maar die zou bij een goede in-ear (zoals jouw Airpods of Bose's) niet al te groot en merkbaar moeten zijn.
Plus er zijn verschillen in de soort ANC in hoe het externe geluid wordt 'uitgebalanceerd' en gecombineerd met het afspelen van audio; en de implementatie daarvan van de fabrikant.

Alles bij elkaar zou ik verwachten dat je tussen verschillende goede headsets die up-to-date zijn, meestal niet al te grote verschillen zult zien. Zeker niet als het met een Android of iPad beter gaat. Al zullen sommige combinaties van apparaten wellicht beter werken en wordt er nog steeds technische vooruitgang geboekt waar nieuwere devices van kunnen profiteren.

Windows is in de loop van de jaren duidelijk een heel stuk beter geworden met bluetooth audio, maar enige latency blijft vaak wel. Apple heeft met de Mac of Samsung met een telefoon ook het voordeel zowel de software als hardware ontwerp en productie te beheren.
Bij Windows apparaten merk je vaak ook deels hoe goed de onderdelen zijn (bluetooth module in dit geval) in de kleinere details, zoals hoe goed, stabiel en hoe regelmatig drivers of bijbehorende software wordt geupdate. Of zoals in dit geval: de latency.
Bijv. Intel is vaak prima, Realtek en Broadcom wisselt wat meer en Mediatek vind je vaak meer aan de onderkant van de markt. Ook de ondersteuning voor bijv. verschillende codecs kan soms net wat anders werken.*
kramon schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:13:
Windows desktop + Windows laptop + galaxy flip z + ipad pro 10,5 inch. Daar heb ik sinds een paar maanden Bose QuietComfort Earbuds bij en daar ben ik op 1 ding na, super tevreden over: op Windows 10 + 11 heb ik video en audio out of sync. Zowel in YouTube in de browser, Netflix app, Google Meet, Teams, Zoom, etc. Alles op windows is out of sync met de Bose QC Earbuds. Dat is overigens ook het geval als ik m'n AirPods op Windows gebruik.

Op mijn Android toestel en iPad heb ik dit probleem niet minder. Er zit volgens mij wel een soort van delay in, maar niet storend.

Jabra is zeker één van de betere merken op het moment voor goede draadloze in-ears, maar wellicht is het handig eerst aan de Windows kant e.e.a. na te lopen.

Je zou eens kunnen beginnen met het updaten van de drivers van de bluetooth module. De fabrikant biedt meestal op de site de meest recente drivers aan. Windows Updates bieden die drivers ook, maar de driver versies lopen vaak wat achter. Soms komt daarbij ook wat extra software voor het instellen van de bluetooth, je kunt er eens naar kijken of er bijv. opties in beschikbaar zijn zoals low-latency aptX, vaak niet, maar het is een poging waard.**

Nu weet ik niet in hoeverre je inmiddels bekend bent geraakt met Windows en in welke mate je er tijd aan wilt besteden? Mocht je verder willen gaan dan de driver update van de bluetooth module, je handig / vertrouwd bent met wat meer technisch bezig zijn in Windows én er wat meer mee willen gaan tweaken, kijk eens naar het volgende:
(let op: het is niet héél technisch, maar er is enig risico, weet waar je aan begint, het is en blijft jouw eigen risico!)
- om te beginnen is het misschien handig een herstelpunt te maken, voordat je verder gaat
- loop in de Windows bluetooth settings en apparaatbeheer (incl. verborgen items) na of er nog oude, niet meer gebruikte bluetooth apparaten staan en verwijder deze.
- download de driver van de fabrikant, via apparaatbeheer kun je de driver deïnstalleren. Herstart de pc en start direct daarna de installatie van de driver software (evt. kun je automatisch installeren van drivers en software via Windows Update tijdelijk uitzetten, **dit is de meer 'technische' meer diepgaande variant van de driver update).
- laat de in-ears een keer verbinden met een ander apparaat, vergeet ze in Windows settings en voeg ze opnieuw toe.
Let er op dat bij sommige laptops en desktops de draadloze module voor zowel wifi als bluetooth kan worden gebruikt.
LET OP 2: een enkele keer, kun je bij sommige desktop moederborden dan ook het moederbord of het BIOS moeten gaan updaten om e.e.a. goed te laten werken. Dat is geen raketwetenschap, maar er kán een hoop bij mis gaan. Tenzij je zelf er handig mee bent en het vaker hebt gedaan, zou ik NIET aan beginnen om een moederbord of BIOS zomaar te gaan updaten, als je enige doel is om de bluetooth latency te verminderen.

Als er iets onduidelijk is, laat maar weten. Mocht het wat uitgebreid verwoord zijn, het is lastig om op afstand in te schatten hoe handig iemand anders is met Windows :)

Buiten bovenstaande, kunnen er ook heel wat andere zaken soms een rol spelen:
- is er aanvullende software (bijv. een equalizer) actief die op jouw Windows pc gebruikt wordt i.c.m. audio output?
- *AAC vraagt relatief wat meer bandbreedte en rekenkracht, je zou bijv. eens kunnen kijken als test of wisselen naar een andere codec optie (bijv. sbc) effect heeft. Soms wil ook wel eens de energie setting (via apparaatbeheer) voor een wifi/bluetooth module invloed hebben, komt niet vaak voor, maar je kunt eens kijken er naar mocht je er verder in willen duiken. Mocht je bijv. software van de fabrikant bij de bluetooth unit hebben, dan zou je eens naar de energiesettings en de bandbreedte instellingen kunnen kijken.
- mocht jouw Bose of Apple set meerdere bluetooth verbindingen tegelijk ondersteunen, dan heb ik wel eens gezien dat het o.a. enige latency wil geven. Uitschakelen van de bluetooth van de andere apparaten (zodat er maar één connectie tegelijk is) wil dan nog wel eens helpen.
- soms wil het wel eens invloed hebben hoeveel andere bluetooth apparaten er in de buurt (en actief) zijn.

Meeste van de direct hierboven genoemde zaken zijn wat zeldzamer, maar als je het de moeite vindt er wat meer tijd aan te besteden, dan kun je wellicht er wat zaken mee proberen uit te sluiten.
Je zou overigens voor verder advies anders ook eens kunnen kijken of er op GoT een Windows (of misschien audio?) subforum is waar de vraag past. Gezien het toch meer in de Windows of laptop/desktop kant lijkt te zitten en er daar wellicht wat meer tweakers zijn die er meer over zouden kunnen weten.
Driver updates enzo in een Wearable's subforum, krijgt wellicht toch wat minder ogen er op ;)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• kramon
  • Nu online
Bluepenguin schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:26:
[...]

Met of zonder ANC is er in mijn ervaring er altijd wel iets van een delay of een soort korte hapering bij het starten van muziek. ANC vraagt natuurlijk enige 'verwerkingstijd', maar die zou bij een goede in-ear (zoals jouw Airpods of Bose's) niet al te groot en merkbaar moeten zijn.
Plus er zijn verschillen in de soort ANC in hoe het externe geluid wordt 'uitgebalanceerd' en gecombineerd met het afspelen van audio; en de implementatie daarvan van de fabrikant.

Alles bij elkaar zou ik verwachten dat je tussen verschillende goede headsets die up-to-date zijn, meestal niet al te grote verschillen zult zien. Zeker niet als het met een Android of iPad beter gaat. Al zullen sommige combinaties van apparaten wellicht beter werken en wordt er nog steeds technische vooruitgang geboekt waar nieuwere devices van kunnen profiteren.

Windows is in de loop van de jaren duidelijk een heel stuk beter geworden met bluetooth audio, maar enige latency blijft vaak wel. Apple heeft met de Mac of Samsung met een telefoon ook het voordeel zowel de software als hardware ontwerp en productie te beheren.
Bij Windows apparaten merk je vaak ook deels hoe goed de onderdelen zijn (bluetooth module in dit geval) in de kleinere details, zoals hoe goed, stabiel en hoe regelmatig drivers of bijbehorende software wordt geupdate. Of zoals in dit geval: de latency.
Bijv. Intel is vaak prima, Realtek en Broadcom wisselt wat meer en Mediatek vind je vaak meer aan de onderkant van de markt. Ook de ondersteuning voor bijv. verschillende codecs kan soms net wat anders werken.*

[...]

Jabra is zeker één van de betere merken op het moment voor goede draadloze in-ears, maar wellicht is het handig eerst aan de Windows kant e.e.a. na te lopen.

Je zou eens kunnen beginnen met het updaten van de drivers van de bluetooth module. De fabrikant biedt meestal op de site de meest recente drivers aan. Windows Updates bieden die drivers ook, maar de driver versies lopen vaak wat achter. Soms komt daarbij ook wat extra software voor het instellen van de bluetooth, je kunt er eens naar kijken of er bijv. opties in beschikbaar zijn zoals low-latency aptX, vaak niet, maar het is een poging waard.**

Nu weet ik niet in hoeverre je inmiddels bekend bent geraakt met Windows en in welke mate je er tijd aan wilt besteden? Mocht je verder willen gaan dan de driver update van de bluetooth module, je handig / vertrouwd bent met wat meer technisch bezig zijn in Windows én er wat meer mee willen gaan tweaken, kijk eens naar het volgende:
(let op: het is niet héél technisch, maar er is enig risico, weet waar je aan begint, het is en blijft jouw eigen risico!)
- om te beginnen is het misschien handig een herstelpunt te maken, voordat je verder gaat
- loop in de Windows bluetooth settings en apparaatbeheer (incl. verborgen items) na of er nog oude, niet meer gebruikte bluetooth apparaten staan en verwijder deze.
- download de driver van de fabrikant, via apparaatbeheer kun je de driver deïnstalleren. Herstart de pc en start direct daarna de installatie van de driver software (evt. kun je automatisch installeren van drivers en software via Windows Update tijdelijk uitzetten, **dit is de meer 'technische' meer diepgaande variant van de driver update).
- laat de in-ears een keer verbinden met een ander apparaat, vergeet ze in Windows settings en voeg ze opnieuw toe.
Let er op dat bij sommige laptops en desktops de draadloze module voor zowel wifi als bluetooth kan worden gebruikt.
LET OP 2: een enkele keer, kun je bij sommige desktop moederborden dan ook het moederbord of het BIOS moeten gaan updaten om e.e.a. goed te laten werken. Dat is geen raketwetenschap, maar er kán een hoop bij mis gaan. Tenzij je zelf er handig mee bent en het vaker hebt gedaan, zou ik NIET aan beginnen om een moederbord of BIOS zomaar te gaan updaten, als je enige doel is om de bluetooth latency te verminderen.

Als er iets onduidelijk is, laat maar weten. Mocht het wat uitgebreid verwoord zijn, het is lastig om op afstand in te schatten hoe handig iemand anders is met Windows :)

Buiten bovenstaande, kunnen er ook heel wat andere zaken soms een rol spelen:
- is er aanvullende software (bijv. een equalizer) actief die op jouw Windows pc gebruikt wordt i.c.m. audio output?
- *AAC vraagt relatief wat meer bandbreedte en rekenkracht, je zou bijv. eens kunnen kijken als test of wisselen naar een andere codec optie (bijv. sbc) effect heeft. Soms wil ook wel eens de energie setting (via apparaatbeheer) voor een wifi/bluetooth module invloed hebben, komt niet vaak voor, maar je kunt eens kijken er naar mocht je er verder in willen duiken. Mocht je bijv. software van de fabrikant bij de bluetooth unit hebben, dan zou je eens naar de energiesettings en de bandbreedte instellingen kunnen kijken.
- mocht jouw Bose of Apple set meerdere bluetooth verbindingen tegelijk ondersteunen, dan heb ik wel eens gezien dat het o.a. enige latency wil geven. Uitschakelen van de bluetooth van de andere apparaten (zodat er maar één connectie tegelijk is) wil dan nog wel eens helpen.
- soms wil het wel eens invloed hebben hoeveel andere bluetooth apparaten er in de buurt (en actief) zijn.

Meeste van de direct hierboven genoemde zaken zijn wat zeldzamer, maar als je het de moeite vindt er wat meer tijd aan te besteden, dan kun je wellicht er wat zaken mee proberen uit te sluiten.
Je zou overigens voor verder advies anders ook eens kunnen kijken of er op GoT een Windows (of misschien audio?) subforum is waar de vraag past. Gezien het toch meer in de Windows of laptop/desktop kant lijkt te zitten en er daar wellicht wat meer tweakers zijn die er meer over zouden kunnen weten.
Driver updates enzo in een Wearable's subforum, krijgt wellicht toch wat minder ogen er op ;)
Wow thanks! Een aantal zaken heb ik al gedaan, maar de bluetooth drivers bijvoorbeeld niet. Ik ga ermee aan de slag. Ik vind mezelf vrij technisch, ook op Windows inmiddels wel weer, dus dat gaat wel lukken. Ik zal 't delen als ik verbeteringen ontdek.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 21:55
B64 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:34:
Tsja, wind gaat altijd wel een dingetje blijven, want dat is niet omgevingsgeluid dat door ANC- of CVC-algoritmes onderdrukt kan worden. Wellicht dat de Jabra Elite 7 Pro het enigszins betrouwbaar kan onderdrukken, die gebruikt o.a. botgeleiding om het stemgeluid van de spreker te identificeren, en kan daarmee het overige geluid onderdrukken. Die komt volgende maand, dus 't is nog de vraag wat dat systeem allemaal kan.
Ik heb de afgelopen 1,5 week de Jabra Elite 7 pro's uitgeprobeerd en helaas ga ik ze toch weer terugsturen. Helaas omdat de oordopjes mooi klein zijn en goed in mijn oor passen, beter dan de Jabra Elite 85t's die ik kort daarvoor had gekocht. Maar toen de 7 pro's werden aangekondigd wilde ik ze wel even geprobeerd hebben.
Doordat de 7 pro's beter in mijn oor vallen is de passieve geluidsisolatie al vrij goed (en heb ik veel minder last van windgeruis) maar de actieve ANC werkt echt minder goed, ook na het instellen met de 'personalize ANC' schuif in de app. Het is geen subtiel verschil tussen beide modellen.

Ik heb overigens niet getest met bellen, de 7 pro's zouden dat inderdaad beter moeten doen. Het ging mij primair om de ANC. Oh en het klopt inderdaad dat de 7 pro geen AptX ondersteund wat ik hier las. De goedkopere Elite zonder ANC 3 overigens wel, gek genoeg.

Misschien ga ik nog wat experimenteren met andere eartips voor de 85t, om de pasvorm nog te verbeteren. Had al even gekeken op AliExpress maar echt goedkoop zijn ze daar niet. Iemand nog tips op dit vlak?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03 16:15

13art

Moderator Mobile
musicfreak schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 08:48:
[...]
Misschien ga ik nog wat experimenteren met andere eartips voor de 85t, om de pasvorm nog te verbeteren. Had al even gekeken op AliExpress maar echt goedkoop zijn ze daar niet. Iemand nog tips op dit vlak?
Voor de 75T heb ik deze gekocht. Ik vind ze heerlijk zitten. Stuk beter dan de bijgeleverde siliconen tips.

Enjoy the silence

• musicfreak
@13art Die zien er goed uit echter ze passen niet op de 85t. Deze heeft namelijk ovale uiteindes en dus ook ovale tips nodig. Heb het geprobeerd, maar de ronde tips die ik nog had liggen passen helaas echt niet.

• B64
@musicfreak voor de betere afdichting kun je foamtips gebruiken, zoals de Comply TrueGrip Pro Two-220-C.

Qua siliconen eartips scoort Spinfit heel goed. Voor de 85T hebben ze de CP1025, die heeft een verloopje om van het ovale poortje naar een ronde eartip te komen - geen idee hoe goed dat werkt. Ik heb de CP360 op m'n 75T's en die bieden een veel betere geluidsisolatie dan de meegeleverde eartips.

Ik heb overigens bewust geen foamtips. Die zijn wat bewerkelijker om in te doen en ik wil snel mijn oortjes in kunnen doen op het moment dat de telefoon gaat.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:42

Daniel36

Koffiejunkie

Sinds kort heb ik een koptelefoon versterker tussen mijn telefoon en mijn in-ears.

Bevalt prima maar de versterker aan de telefoon binden met de meegeleverde elastieken band bevalt me minder.

Ik wil iets waarbij het scherm vrij blijft ipv van zo'n band eroverheen.

Mijn beste idee tot nu toe is klittenband.
Daarmee blijven ze wel aan elkaar zitten verwacht ik.

Maar mooi is anders natuurlijk.

Zijn er hier mensen met een hoofdtelefoon versterker die hier mooiere oplossingen hebben of kennen?

Mijn dank is bij voorbaat al groot.
:)

It is nice to be important, but more important to be nice.

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-03 18:15
Welke dongle gebruik je dan?
Ik heb een iBasso en die laat ik gewoon los aan de telefoon bengelen.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:42

Daniel36

Koffiejunkie

It is nice to be important, but more important to be nice.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31
Iemand ervaring met oordopjes voor het zwemmen?
• waterdicht :P
• bluetooth (telefoon op de kant)
• koordje oid tegen verlies
• opslag (optioneel)

Vooralsnog lijkt het aanbod beperkt tot Chinese meuk waarbij claims niet direct op waarde zijn te schatten :P

• RikHouben
Beetje overkill voor IEMs, niet?
Is er ook ergens objectieve data die aantoont dat deze ook echt beter is dan de 3,5mm uitgang van je telefoon?

• B64
Rukapul schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:33:
• opslag (optioneel)

Vooralsnog lijkt het aanbod beperkt tot Chinese meuk waarbij claims niet direct op waarde zijn te schatten :P
Ik weet niet of de bluetoothverbinding stabiel blijft als je oortjes in het water liggen. Sowieso hebben de meeste bluetoothverbindingen een maximaal bereik van iets van 10 meter (zonder obstakels) dus zelfs als je bij een 25-meterbad je telefoon ergens halverwege op de kant legt krijg je een behoorlijk krakkemikkige verbinding.

Ik zie deze bij de Decathlon. Geen bluetooth maar lokale opslag; geen idee hoe goed ze verder zijn maar wellicht is 't iets voor je.
Rukapul schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:33:
• opslag (optioneel)

Een ander voorbeeld met hetzelfde idee als @B64, is een serie Walkman MP3-spelers van Sony. Bijv.:
pricewatch: Sony Walkman NW-WS413 4GB Zwart
pricewatch: Sony NW-WS623 4GB Zwart

Die worden ook verkocht met de claim dat deze geschikt zijn voor zwemmen (blijkbaar ook in zout water, wordt geclaimd) (https://www.sony.nl/electronics/walkman/nw-ws620-series en https://www.sony.nl/electronics/walkman/nw-ws410-series)

Het is wel een wat niche product, dus het kan de moeite zijn om naast de reguliere webshops zoals de Pricewatch toont, ook even te kijken op de site van Sony zelf in de winkelzoeker. Daar staan namelijk ook lokale audio-speciaalzaken bijv. bij, wellicht handig als je een specifieke uitvoering er van wilt (kleur of aantal GB opslag).

De Decathlon optie die @B64 noemt, is wel een heel stuk betaalbaarder. Al lijkt die mp3-speler wel een aansluiting te hebben waarop je de headset klikt. Wellicht is het heel goed gemaakt, maar meestal zou je haast denken dat een extra aansluiting, ook een extra risico is met elektronica in het water.

Mocht je in de Pricewatch zoeken naar bluetooth oordopjes, dan zou je eens kunnen kijken of er iets bij zit wanneer je de IP rating op IP-X7 of IP-X8 zet. Beetje afhankelijk van hoe waterbestendig je wilt gaan (wel of niet een paar meter kunnen duiken bijv.) en wat voor vorm headset je zoekt.
Verder is het wellicht handig om te checken wat de fabrikant aangeeft naast de ip-rating, mocht je willen weten of een oordopje ook echt gemaakt is voor zwemmen. Als daarmee geadverteerd wordt op de site, dan weet je al meer; en mocht je ooit de oordopjes door waterschade defect zien gaan, dan is garantie waarschijnlijk makkelijker. Vooral IP-X8 kent daarnaast alleen een ondergrens voor het minimale aantal meters onder water en voor hoe lang; de rest is hoe de fabrikant het min of meer invult (zover ik die classificatie ken). Dus mocht je af en toe er ook een paar meter onder water mee willen :)
https://tweakers.net/kopt...iMGkJpmOqvnv406eyXSeLbWvg

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:00
Ik ben op zoek naar true wireless in-ears. Bij voorkeur zonder "stokje". Ik heb nu Galaxy Buds, maar m'n laaddoosje is kwijt. Nu kan ik een nep case bij Amazon kopen, maar ik twijfel ook om gewoon te upgraden.

Use-case: met name op de fiets naar het werk. Eventueel 1-2 keer per jaar in de trein en buiten Corona 3-4 keer per jaar vliegtuig (vlucht 1-2 uur).

Budget: 100 euro range, max. 150 euro

Ik twijfel of ANC voor mij een meerwaarde gaat zijn, maar het zou fijn zijn als het windgeluid weg kan filteren op de fiets. Die paar keer per jaar vliegen wil ik best voor lief nemen. Van de Galaxy Buds vond ik het vooral irritant dat ze alleen uit te zetten zijn door ze in het doosje te doen. Daardoor moet deze dus in mijn jas meegenomen worden, waardoor de case nu weg is. Standaard controls moeten aanwezig zijn (dus niet zoals bij de Pixel Buds geen volume zonder voice control).

Mijn zoektocht levert veel op, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Jabra Elite 75t klinkt interessant, maar is dan de upgrade naar de 85t interessanter? Galaxy Buds 2, Pro, Plus, Live krijgen niet de allerbeste reviews, maar zijn misschien voor mij prima genoeg. https://www.techradar.com...tek-pureplay-z3-20-review lijken ook interessant, maar geen ANC.

Dit zou misschien ook een optie zijn? https://www.bol.com/nl/nl...th-rood/9300000045629417/

De Earfun Air Pro 2 lijkt ook wel wat. Goedkoop, maar wel "stokje". Misschien dat dat me helemaal niet irriteert.

Iemand ervaringen met bovenstaande? Of misschien een andere hele mooi optie??

• 13art

13art

Moderator Mobile
barrymossel schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:13:

Iemand ervaringen met bovenstaande? Of misschien een andere hele mooi optie??
Ik heb zelf de 75t en daar ben ik zeer zeker tevreden over. Het verschil met de 85t zit hem in het geluid. De 75t gaat wat lager meen ik me te herinneren. Maar er zijn daarover genoeg recensies te vinden die deze twee vergelijken (waar regelmatig de 75t als winnaar uit de bus komt).

Ze in hebben op de fiets heb ik geen ervaring mee dus hoe het zit met het weg filteren van het fluit geluid weet ik niet. Overigens zou ik op de fiets adviseren hear through aan te zetten. Dit met het oog op veiligheid.

Enjoy the silence

• barrymossel
13art schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:41:
[...]

Ik heb zelf de 75t en daar ben ik zeer zeker tevreden over. Het verschil met de 85t zit hem in het geluid. De 75t gaat wat lager meen ik me te herinneren. Maar er zijn daarover genoeg recensies te vinden die deze twee vergelijken (waar regelmatig de 75t als winnaar uit de bus komt).

Ze in hebben op de fiets heb ik geen ervaring mee dus hoe het zit met het weg filteren van het fluit geluid weet ik niet. Overigens zou ik op de fiets adviseren hear through aan te zetten. Dit met het oog op veiligheid.
Ben voor de Galaxy Buds Pro gegaan. En vanmiddag weer teruggestuurd. Zaten me niet lekker en begonnen te irriteren. Op de fiets met noise cancellation aan veel windgeluid (misschien zonder niet, vergeten te testen). Teams via Windows was echt bagger (robotgeluiden, dus ik vermoed storing op de bluetooth).
Zojuist de Galaxy Buds 2 besteld voor de andere fit (de originele Buds waren prima voor me). Ambient noise of hear through ga ik sowieso niet gebruiken, want dat klinkt echt te bagger. En zonder hoor ik nog steeds alles. NC ga ik niet gebruiken op de fiets (stond vandaag nog aan, was ik vergeten) en dan hoor ik meer dan genoeg.
Hopelijk zijn deze beter...

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het is de vraag of het fluiten met noice canceling te maken heeft. Oortjes steken iets uit, gaat de wind langs dus dat kan dan inderdaad gaan fluiten. Maar kan me voorstellen dat het per in ear verschilt.

Enjoy the silence

• SD5k
  • Laatst online: 08:22

SD5k

>4&X

13art schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:41:
[...]

Ook hier een tevreden 75t gebruiker, gebruik ze inmiddels 2 jaar dagelijks. De ANC die er sinds vorig jaar aan toegevoegd is werkt goed, maar verwacht geen wonderen. Hear Through met wat wind vind ik niet aan te raden, maar voor de veiligheid in het verkeer is het wel je beste optie inderdaad.

Ik heb overigens de bas wel wat verlaagd d.m.v. de EQ in de app, geeft naar mijn smaak nu wel een mooi gebalanceerd geluid.

• barrymossel
13art schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:21:
Het is de vraag of het fluiten met noice canceling te maken heeft. Oortjes steken iets uit, gaat de wind langs dus dat kan dan inderdaad gaan fluiten. Maar kan me voorstellen dat het per in ear verschilt.
Ik ga het van de week testen, maar wow wat een verademing die Buds 2 t.o.v. de Pro (voor mij dan). Ik weet niet of het aan de fit ligt, maar serieus, de noise cancellation werkt goed. Ambient noise klinkt niet alsof er robots praten. En ze zitten gewoon goed. En zoals je zegt, dat gefluit kan ook inherent zijn aan oordopjes in het algemeen. Al dacht ik dat m'n oude Galaxy Buds het veel minder hadden dan de Pro's.
Ik ben in ieder geval erg content. En dan krijg ik er nog een draadloze lader bij. Kan ik eindelijk dat China ding met laser-led (erg irritant naast m'n bed) vervangen.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:58
barrymossel schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:13:
Jabra Elite 75t klinkt interessant, maar is dan de upgrade naar de 85t interessanter?
Geen ervaring met de 85t, maar als je top oortjes zoekt zit je met de 75t helemaal goed.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• barrymossel
hoevenpe schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:43:
[...]

Geen ervaring met de 85t, maar als je top oortjes zoekt zit je met de 75t helemaal goed.
Te laat! ;)

• musicfreak
Mooi te horen dat die Buds2 zo goed bevallen @barrymossel. Ik gebruik nu twee setjes in ears, de Jabra 85t voor de goede ANC (echt verbazingwekkend hoe goed die werkt), maar ik heb wel veel last van windgeruis. Dat heb ik met de Haylou GT 1 plus totaal niet, die zijn kleiner en vallen meer / dieper in m'n oren. Deze oordopjes hebben echter geen ANC. Heb je nog last van windgeruis met de Buds2? Zo ja, is het minder dan bij de Buds pro?

• barrymossel
musicfreak schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 07:37:
Mooi te horen dat die Buds2 zo goed bevallen @barrymossel. Ik gebruik nu twee setjes in ears, de Jabra 85t voor de goede ANC (echt verbazingwekkend hoe goed die werkt), maar ik heb wel veel last van windgeruis. Dat heb ik met de Haylou GT 1 plus totaal niet, die zijn kleiner en vallen meer / dieper in m'n oren. Deze oordopjes hebben echter geen ANC. Heb je nog last van windgeruis met de Buds2? Zo ja, is het minder dan bij de Buds pro?
Ik zal het je maandag laten weten. Ze zijn in ieder geval wat kleiner en zitten dieper in het oor.

• RikHouben
Wat een bass-monsters die 75t:
Voor de rest wel een hele nette curve eigenlijk.
En verrassend dat die enorme bass-boost niet door loopt en de middentonen verstoort.

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-01 18:26
Ben afgelopen week 1 van mijn dopjes kwijt geraakt van mijn Sony WF-SP800N.

Iemand een idee hoe ik misschien aan 1 los dopje kan komen? Wel zo duurzaam, vind het zonde om een nieuwe te gaan kopen.

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-03 18:57

Grozno

acts without consequence!

Via Sony?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• Anoniem: 1667784
  • Registratie: Oktober 2021
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een setje bluetooth oordopjes. Hoeft niet true wireless, mag gerust draadje tussen zitten.
Met mijn moeilijke oren (smalle gehoorgang) blijft alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb lastig zitten. JBL sport headset ging redelijk goed met oorhaakje maar heel zacht geluid. House of Marley uplift 2 is prima qua geluid maar krijg ik niet goed in mijn oren, valt er bijna direct uit. Zelfs kleinere siliconen stukjes blijft het niet mee zitten. Ook Blitwolf FYE2 geprobeerd, idem, valt uit mijn oren.
Sennheiser CX 500 heb ik bekabeld en die zit prima, valt er niet uit productreview: Sennheiser CX 500 Titan (Titanium) review door DjVe

JBL reflect contour bleef ook goed zitten, maar veel te zacht geluid https://www.ebay.nl/itm/3...G51arg5VZwZsaAk3FEALw_wcB

Iemand tips? En bestellen om te proberen is geen punt, maar ik zie vaak genoeg dat het niet terug kan ivm hygiëne.

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 1667784 op 08-11-2021 05:24]

Anoniem: 1667784 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:49:
Ik ben op zoek naar een setje bluetooth oordopjes. Hoeft niet true wireless, mag gerust draadje tussen zitten.
Met mijn moeilijke oren (smalle gehoorgang) blijft alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb lastig zitten. JBL sport headset ging redelijk goed met oorhaakje maar heel zacht geluid. House of Marley uplift 2 is prima qua geluid maar krijg ik niet goed in mijn oren, valt er bijna direct uit. Zelfs kleinere siliconen stukjes blijft het niet mee zitten. Ook Blitwolf FYE2 geprobeerd, idem, valt uit mijn oren.

Iemand tips? En bestellen om te proberen is geen punt, maar ik zie vaak genoeg dat het niet terug kan ivm hygiëne.
Heb je wellicht (behalve de JBL) nog een voorbeeld van een bekabeld oordopje of in-ear die wel goed in het oor valt? Dat geeft ons misschien een wat beter idee wat kan werken?
JBL maakt redelijk veel oordopjes die voor sport ingezet kunnen met allerlei vormen en maten, dus mocht je een linkje uit bijv. de PriceWatch er bij hebben, dan geeft dat waarschijnlijk een beter beeld :)

• Anoniem: 1667784
  • Registratie: Oktober 2021
  • Niet online
Bluepenguin schreef op maandag 8 november 2021 @ 00:24:
[...]

Heb je wellicht (behalve de JBL) nog een voorbeeld van een bekabeld oordopje of in-ear die wel goed in het oor valt? Dat geeft ons misschien een wat beter idee wat kan werken?
JBL maakt redelijk veel oordopjes die voor sport ingezet kunnen met allerlei vormen en maten, dus mocht je een linkje uit bijv. de PriceWatch er bij hebben, dan geeft dat waarschijnlijk een beter beeld :)
Links erbij gezet.

• barrymossel
musicfreak schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 07:37:
Vanochtend, met noise cancellation, minimaal windgeruis. Als je omgevingsgeluid aan zet natuurlijk wel. Zonder beide heb ik niet getest, aangezien ik dat in de app zou moeten aanpassen en daar had ik geen zin in op de fiets.
Voor mij totaal acceptabel en stukken beter dan mijn ervaring met de Pro's (al kan dit ook door mij komen), maar ook andere dopjes die ik in het verleden heb gebruikt...

---edit---
Terugweg zonder noise cancellation en ook daar is het windgeruis acceptabel voor mij.

[Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 08-11-2021 16:36]

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-01 18:26
Heb niets gezien op de website maar zal even contact met ze opnemen iig.

• pitchdown
  • Laatst online: 26-03 20:16
Hier inmiddels een setje soundcore liberty 3 pro in huis.
Echt top geluid, en comfort is ook goed.
Komt ook heel goed uit diverse reviews!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:38
Ik ben opzoek naar een "Best-Buy" setje draadloze oordoppen.

Zelf heb ik de samsung galaxy buds, opzich prima setje, alleen dramatisch met microfoon, tevens met sporten en het wel bekende "persgezicht" merk ik dat mn oortjes de neiging hebben om uit mn gehoorgang te drukken.

Nu is het een sinterklaas/kerstcadeau voor mijn vriendin. Die verwacht een vergelijkbare werking als die ik heb maar ik denk dan bij mezelf er moet vast wat beters zijn inmiddels voor dezelfde prijs als de originele eerste buds nu nog steeds kosten (70euro).

Budget is om en rond de 70-100 euro, afhankelijk van wat je er voor krijgt.

Het belangrijkste is gebruiksgemak (doosje open en meteen verbonden), goede muziek en een lang luister plezier en evt. beetje waterdicht. Gewicht oid is minder van belang, evenals ANC, als het erop zit prima anders ook prima.

Ik ben van plan de aankoop te doen op/rond black friday. Ik zag dat LG tone free een cashback heeft dus wellicht dat dit een optie is verder ben ik geneigd naar buds 2 of buds pro mits onder de 100 euro.

Ik zie her en der de 75t echter weet ik niet wat die doet tov de bovengenoemde in gemakken etc.

• B64
mxmemx schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:33:
Ik ben opzoek naar een "Best-Buy" setje draadloze oordoppen.

Zelf heb ik de samsung galaxy buds, opzich prima setje, alleen dramatisch met microfoon, tevens met sporten en het wel bekende "persgezicht" merk ik dat mn oortjes de neiging hebben om uit mn gehoorgang te drukken.

Nu is het een sinterklaas/kerstcadeau voor mijn vriendin. Die verwacht een vergelijkbare werking als die ik heb maar ik denk dan bij mezelf er moet vast wat beters zijn inmiddels voor dezelfde prijs als de originele eerste buds nu nog steeds kosten (70euro).

Budget is om en rond de 70-100 euro, afhankelijk van wat je er voor krijgt.

Het belangrijkste is gebruiksgemak (doosje open en meteen verbonden), goede muziek en een lang luister plezier en evt. beetje waterdicht. Gewicht oid is minder van belang, evenals ANC, als het erop zit prima anders ook prima.

Ik ben van plan de aankoop te doen op/rond black friday. Ik zag dat LG tone free een cashback heeft dus wellicht dat dit een optie is verder ben ik geneigd naar buds 2 of buds pro mits onder de 100 euro.

Ik zie her en der de 75t echter weet ik niet wat die doet tov de bovengenoemde in gemakken etc.
Check scarbir.com of soundguys.com. (die hebben in de meeste reviews ook een geluidsopname van de microfoon).

Microfoon is bij vrijwel alle bluetooth in-ears een compromis, dat is gewoon inherent aan die verbindingsmethode. Wel zie je vaak dat bij fabrikanten die wat meer doen in telefonie (zoals Jabra, en in iets mindere mate ook Sony en Samsung) de spraakfunctie beter is - maar perfect wordt het nooit.

En oortjes die je eruit drukt - klinkt alsof je te grote siliconendopjes gebruikt.

Ik ben tevreden gebruiker van de Jabra 75T's (icm Spinfit siliconendopjes) zowel qua klank als functionaliteit, maar heb geen ervaring met andere in-ears dus kan niet zeggen wat de verschillen zijn met je Samsung Buds of andere modellen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-03 17:31
En weer een adviesvraag :) Na 3 setjes Airpods (2x 1e generatie, 1x 2e generatie) is het tijd voor iets wat wél hufterproof is.

Ik zoek een nieuw setje in-ears voor mijn vrouw.

- Apple is dus uitgesloten.
- in-ear, draadloos
- moet goed geluid uitkomen, hoeft niet het allerbeste te zijn maar vergelijkbaar of beter dan de Apple
- 80% muziek, 20% calls
- moet NC hebben
- moet een oplaadcase hebben
- moet geruis tijdens het fietsen weg kunnen filteren
- budget ca. 200 euro (iets meer mag, maar dan moet het wel echt meerwaarde hebben)
- fijn als het een beetje waterdicht is zodat het na een regenachtige fietsrit niet meteen stuk is > IPX4 of hoger?
- worden ook vaak gebruikt tijdens hardlopen

Via een vriend kan ik DEVIALET GEMINI bestellen met 20% korting. Weet alleen niet of dit iets is?

Zelf gevonden

- Jabra Elite 85T
- Jabra Elite 75T
- Sennheiser Momentum True Wireless II
- Sony WF-1000XM4
- JBL Reflect Mini NC
- Teufel AIRY TRUE WIRELESS

[Voor 23% gewijzigd door havana op 16-11-2021 16:16]

DIT IS MIJN WEBSITE

• B64
havana schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:38:
En weer een adviesvraag :) Na 3 setjes Airpods (2x 1e generatie, 1x 2e generatie) is het tijd voor iets wat wél hufterproof is.

- in-ear, draadloos
- moet goed geluid uitkomen, hoeft niet het allerbeste te zijn maar vergelijkbaar of beter dan de Apple
- 80% muziek, 20% calls
- moet NC hebben
- budget ca. 200 euro (iets meer mag, maar dan moet het wel echt meerwaarde hebben)
- fijn als het een beetje waterdicht is zodat het na een regenachtige fietsrit niet meteen stuk is > IPX4 of hoger?

Via een vriend kan ik DEVIALET GEMINI bestellen met 20% korting. Weet alleen niet of dit iets is?

Zelf gevonden

- Jabra Elite 85T
- Jabra Elite 75T
- Sony WF-1000XM4
- JBL Reflect Mini NC
Die eerste zes wensen zijn een tick in de box voor alle gegadigden volgens mij.
Windgeruis tijdens het fietsen zal met alle oortjes een dingetje zijn vrees ik. Wellicht dat de nieuwste modellen er een goed algoritme voor hebben middels microfoontjes aan de binnenkant, maar aangezien windgeruis geen omgevingsgeluid is (wordt voornamelijk veroorzaakt door wervelingen rond de behuizing van de oortjes) pakken de ANC-microfoons het niet op.
Mijn Jabra 75T's zijn tijdens het wandelen, ook met forse wind, behoorlijk stil, maar ik heb hier ook weleens commentaar van iemand gelezen die met die dingen juist heel veel last van windgeruis heeft. Het zal dus ook met de vorm van de oorschelp te maken hebben. Geen idee hoe dat bij fietssnelheden is - niet dat ik nooit fiets maar omdat ik geen oortjes in doe tijdens het fietsen.

Tijdens het hardlopen vind ik de 75T niet echt een aanrader, ze zijn vrij licht maar toch voel je bij iedere stap een drukverschil in je oor optreden door het heen- en weer wiebelen van die oortjes. Bij oortjes die zwaarder zijn, of verder uit je oor steken, zal dat effect alleen maar erger zijn
Kun je beter iets hebben dat middels snoer of 'n haak wat steviger in/aan je oor gefixeerd is.

In plaats van de Jabra Elite 75T kun je ook kijken naar de Elite Active 75T. Die heeft alleen passieve NC, maar betere weerbestendigheid.

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-03 20:01
Heeft er hier iemand ervaring met het direct koppelen van Jabra’s 85t met een Philips oled Android TV?
Mij lukt het niet, de tv ziet je jabra’s niet.
Jabra’s beide knop 3 seconden ingedrukt, op een Bud gaat een blauw ledje knipperen. Maar de TV ziet ze niet als ik ze zoek. De tv ziet wel SMA omvormers.
Iemand enig idee?

Bedankt!

• SD5k
  • Laatst online: 08:22

SD5k

>4&X

havana schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:38:

- in-ear, draadloos
- 80% muziek, 20% calls
- moet NC hebben

Zelf gevonden

- Jabra Elite 85T
- Jabra Elite 75T
- Sony WF-1000XM4
- JBL Reflect Mini NC
In de Black Friday sale van Jabra kun je de 85t voor €149,99 krijgen en de 75t zelfs voor €89,99, ik kan je die laatstegenoemde uit eigen ervaring van harte aanbevelen, zéker voor deze prijs. :)

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-03 18:31
Weet iemand of je bij de Jabra Elite 75t de touchknoppen VOLLEDIG uit kunt zetten ? Ik heb een Kronaby smart horloge en in de software daarvan kan ik een knop op het horloge instellen voor next song en dat is alles wat ik nodig heb. Ik hoef geen toetsen op de oortjes zelf. Ik heb video's gekeken op youtube en zie daar wel dat je de knoppen kunt configureren voor verschillende mogelijkheden maar uit heb ik nog niet gezien.

• B64
Ja die kun je uitzetten in de app. Maar de 75T heeft geen touchknoppen, het zijn knoppen die je echt in moet drukken. Komt zelden voor dat ik een knop per ongeluk indruk.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Voor de eerste keer nu dan eindelijk Wireless In-Ears besteld, ga eindelijk overstappen van wired.
Ik heb wel een korte tijd een wireless headset gehad (Sony WH-1000XM3) maar dat was ik eigenlijk niet tevreden over. Ik ben sowieso meer een in ear persoon dan van een full size koptelefoon.

Nu dus naar aanleiding van veel reviews en berichten hier de Jabra Elite 75t besteld voor een leuke prijs
Iemand toevallig ervaringen met het gebruik van zijn wireless In ears in combinatie met de Switch (OLED) ?

Ik ga mijn Elite's voornamelijk gebruiken met mijn mobiel, maar als het een beetje werkt wil ik ze misschien ook gebruiken icm de Switch,

GamerTag: ReVisionsX

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-03 14:45

RaJitsu

B.S.U.R.

Even een vraag. Ik heb even wat van mijn oortjes getest hoe ze qua microfoonkwaliteit klinken. Het valt enorm op dat als ik iets opneem via mijn telefoon, de kwaliteit gewoon slechter is dan wanneer ik dit doe via Windows. Iemand die weet hoe dit komt? Is er een bepaald construct binnen Windows die de voicekwaliteit verbetert? Of werkt audio over bluetooth gewoon niet zo best op Android (Ik gebruik een Galaxy S10)?

B.S.U.R.

• B64
@RaJitsu ligt er helemaal aan op welk bluetooth protocol de telefoon of computer overschakelt op het moment dat je je microfoon gebruikt. Juist Windows heeft de naam belabberde geluidskwaliteit te hebben als je met in-ears in bijvoorbeeld een Teams- of Zoom meeting zit.
Hoe dat bij je testje zit weet ik niet, kan ook aan de combinatie van gebruikte oortjes en apps komen.

Maar in het algemeen is het zo dat bluetooth en koptelefoon-microfoons per definitie een compromis is, echt geweldig zal die geluidskwaliteit niet worden. Mede daarom hebben gamer-headsets en headsets die bedoeld zijn voor kantoortoepassingen een losse (non-bluetooth) dongle.

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-03 14:45

RaJitsu

B.S.U.R.

B64 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:56:
@RaJitsu ligt er helemaal aan op welk bluetooth protocol de telefoon of computer overschakelt op het moment dat je je microfoon gebruikt. Juist Windows heeft de naam belabberde geluidskwaliteit te hebben als je met in-ears in bijvoorbeeld een Teams- of Zoom meeting zit.
Hoe dat bij je testje zit weet ik niet, kan ook aan de combinatie van gebruikte oortjes en apps komen.

Maar in het algemeen is het zo dat bluetooth en koptelefoon-microfoons per definitie een compromis is, echt geweldig zal die geluidskwaliteit niet worden. Mede daarom hebben gamer-headsets en headsets die bedoeld zijn voor kantoortoepassingen een losse (non-bluetooth) dongle.
Ik heb gewoon de standaard recorder van Windows 11 gebruikt icm met een setje Jabra 7 Pro en Teufel Airy Sports TWS. Beiden zijn matig als ik via Android wat opneem, maar loepzuiver wanneer ik dit via Windows doe.

Mijn ervaring is inderdaad dat als collega's een TWS-setje gebruiken via teleconference, het geluid matig is. Maar ik weet niet of dat misschien met de compressie van deze diensten te maken heeft? Want ook het beeld is veel matiger dan je hebt wanneer je gewoon video met je webcam opneemt.

B.S.U.R.

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 16:38
Ik heb momenteel de PowerBeats3 maar deze zijn helaas weer kapot. De eerste keer was nog onder garantie en kreeg ik een nieuwe maar deze is na iets meer dan een jaar helaas ook kapot.

Ik gebruik ze voornamelijk tijdens het fitnessen en hardlopen.

Nu ben ik op zoek naar een nieuw setje. Ik heb een iPhone en Apple Watch dus ik ben geneigd om naar een Apple of Beats product te kijken.

De Beats Fit Pro lijken mij wel ideaal hebben veel features en vallen niet uit tijdens het hardlopen. Maar nog niet leverbaar in NL en ook niet duidelijk wanneer dat wel zal zijn. Welke andere opties heb ik dan?

Mij lijkt zo'n oplaad case wel makkelijk. Ben bang dat de Apple AirPods Pro zullen uitvallen met hardlopen. De oude PowerBeats Pro zien er ook wel ideaal uit maar vind die relatief duur en mist ANC wat de aankomende Beat Fit Pro wel heeft en die gaat waarschijnlijk hetzelfde kosten.

Nog andere opties die ik zou kunnen overwegen?

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:38:
... ben een aardige tijd geleden voor onderweg op de fiets overgestapt naar Jaybird Bluebuds X.
Denk ik doe eens een update :P

Heb de Jaybird Bluebuds X nog steeds :D Denk sinds 2014? Heb ze nu in gebruik voor het sporten (en stofzuigen :+), ze houden het nog een stevige workout uit, gemiddeld 1,5 uur. Ik sport zo'n 3 keer per week sinds maart, stofzuigstats weeknie :P Bikkeltje _/-\o_

De Jaybird X2's wil ik 'goed' houden voor op de fiets naar kantoor kachelen :)

Voor aan de laptop heb ik de pricewatch: JBL Live Pro+ TWS (Beige) liggen, reviewsample van werk die mocht blijven en had een nogal besmettelijke kleur dus me over ontfermd. Klinken wel redelijk, en voor die paar keer dat ik in bed of op de bank een beetje flapflop dikke prima, stiekem wel chill zo'n laadcase die ook nog eens met Qi te laden valt. Mis dan wel meteen de foamtips, vind sowieso die 'draadloze' in-ears meestal maar mwoa zitten, ondanks allerlei vinnen om ze goed in je oor te houden.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• topsolid1
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-02 07:05
Sinds mijn gsm enkel een usb-c aansluiting heeft heb ik al verschillende oortjes en 3,5mm adapters versleten.

Mijn hobbies zijn lopen en wandelen.
Lopen zou perfect met draadloze oortjes kunnen.
Maar voor langeafstandwandelingen (12+ uur weg) gaan de batterijen niet lang genoeg mee.
Ook wil ik de volgende dag kunnen vertrekken zonder aan die batterij te moeten denken.
Dus oortjes met een draad, waar ik niets tegen heb trouwens!
Probleem dat ik nu heb is dat de aansluiting steeds kapot gaat wanneer ik wandel met mijn gsm in mijn broekzak.

Bij een usb-c oortje gaat het aan de poort al mis.
Met een adapter gaat de adapter vaak stuk na een paar weken.

Hebben jullie suggesties voor oortjes of adapters die niet zo snel kapot gaan van in een broekzak zitten?

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:59
topsolid1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:12:
Sinds mijn gsm enkel een usb-c aansluiting heeft heb ik al verschillende oortjes en 3,5mm adapters versleten.

Maar voor langeafstandwandelingen (12+ uur weg) gaan de batterijen niet lang genoeg mee.
Ook wil ik de volgende dag kunnen vertrekken zonder aan die batterij te moeten denken.
Probleem dat ik nu heb is dat de aansluiting steeds kapot gaat wanneer ik wandel met mijn gsm in mijn broekzak.

Hebben jullie suggesties voor oortjes of adapters die niet zo snel kapot gaan van in een broekzak zitten?
Wil je ook echt die 12+ uur non-stop muziek kunnen luisteren? Dan kom je denk ik eerder uit bij een koptelefoon dan oordopjes. Als non-stop luisteren niet nodig is, is het dan een optie om toch voor bluetooth oordopjes te gaan en die tussentijd gewoon op te laden in de case waar ze in komen? Eventueel nog een kleine powerbank mee zodat je die case ook kunt opladen als het echt nodig is? Of heb je geen rugzak oid bij je bij die wandelingen waardoor het echt in je broekzak moet passen? Denk namelijk dat bedrade oordopjes in jouw geval zullen blijven sneuvelen.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• topsolid1
Wekko306 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:22:
[...]

Wil je ook echt die 12+ uur non-stop muziek kunnen luisteren? Dan kom je denk ik eerder uit bij een koptelefoon dan oordopjes. Als non-stop luisteren niet nodig is, is het dan een optie om toch voor bluetooth oordopjes te gaan en die tussentijd gewoon op te laden in de case waar ze in komen? Eventueel nog een kleine powerbank mee zodat je die case ook kunt opladen als het echt nodig is? Of heb je geen rugzak oid bij je bij die wandelingen waardoor het echt in je broekzak moet passen? Denk namelijk dat bedrade oordopjes in jouw geval zullen blijven sneuvelen.
Het is een afwisseling van podcasts en muziek.
Tot 12 uur luister ik wel constant.
Langere wandelingen zijn er ook stukken waar ik gewoon van de omgeving geniet.

Je voorstel om een koptelefoon te gebruiken heb ik ook overwogen, maar aangezien ik de oortjes ook wil gebruiken om mee te gaan lopen heb ik die optie achterwege gelaten.

Het is echt een lastige combinatie van factoren.
Daar ben ik me ook van bewust.

Ik heb echter liever één oplossing voor beide toepassingen dan twee toestellen die dan elks minder gebruikt worden.

Wel bedankt voor je reactie.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:59
topsolid1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:43:
[...]

Je voorstel om een koptelefoon te gebruiken heb ik ook overwogen, maar aangezien ik de oortjes ook wil gebruiken om mee te gaan lopen heb ik die optie achterwege gelaten.

Ik heb echter liever één oplossing voor beide toepassingen dan twee toestellen die dan elks minder gebruikt worden.

Begrijpelijk hoor, maar wel een lastige case inderdaad. Heb je overwogen zo'n band te kopen die je rondom je arm doet waar je je telefoon in kan doen ipv in je broekzak? Dan kun je gewoon bedrade oortjes blijven gebruiken.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• Adaptix
  • Laatst online: 15-04-2022
Ik ben op zoek naar draadloze in-ears met een koordje voor sporten (hardlopen en fitness) die compatible zijn met Comply foam tips.
Ter referentie qua geluidsbeleving: momenteel gebruik ik Samsung S8 AKG in-ears.
Qua muziek luister ik vooral naar house, techno en af en toe pop.

Ik heb zelf nog niks gevonden omdat ik niet meer op de hoogte ben van de draadloze in-ears in de markt, maar ik ben benieuwd welke draadloze in-ears een gebalanceerde geluidsprofiel hebben en lange en stabiele batterijduur hebben.
Wie kan mij suggesties geven?
topsolid1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:12:

wat wekko zegt, volledig draadloze oordopjes die 12+ uren non-stop meegaan op de accu zijn lastig vindbaar.

Mocht je een draadloze set met alleen een kabel tussen de oordopjes willen overwegen, dan zijn er wel de nodige mogelijkheden. In de kabel zit dan vaak een deel met een microfoon en bediening en tegelijk is dat dan een punt waar vaak een nét wat grotere accu te vinden is.
De headset hangt dan als het ware achter de nek voor een deel. Dus dat houd de oortjes redelijk stabiel op de plek en je hebt meestal nog fysieke knoppen bij het microfoon gedeelte (mocht je dat handig vinden).
Nadeel is dan wel, je zult dus na die dag wandelen wel de oortjes moeten opladen. Volledig draadloze oortjes hebben meestal een oplaadcase die een aardige accu heeft, dat mis je met een 'semi'-draadloze set.

Bijv. pricewatch: Sony WI-C310 (Zwart)
of pricewatch: JBL Tune 125BT (Wit)
zijn daar relatief betaalbare voorbeelden van.
Mocht je een iPhone of ander Apple device gebruiken voor de podcasts etc., dan is kan misschien de Beats Flex (pricewatch: Beats Flex (Zwart)) interessant zijn, die is namelijk voorzien van een Apple W1 chip (zelfde chip als de eerste generatie Airpods).

Zijn uiteraard ook duurdere sets van te vinden met beter geluid (vooral ook betere microfoons), pricewatch: Jabra Evolve 75e (Zwart) bijv., bovenstaande zijn meer voorbeelden die een aardige prijs met een aardig geluid combineren.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

topsolid1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:43:
[...]

Galaxy buds doen iets van 11 uur op de accu dus dan kom je al een heel eind.

• topsolid1
Bluepenguin schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:17:
[...]

wat wekko zegt, volledig draadloze oordopjes die 12+ uren non-stop meegaan op de accu zijn lastig vindbaar.

Mocht je een draadloze set met alleen een kabel tussen de oordopjes willen overwegen, dan zijn er wel de nodige mogelijkheden. In de kabel zit dan vaak een deel met een microfoon en bediening en tegelijk is dat dan een punt waar vaak een nét wat grotere accu te vinden is.
De headset hangt dan als het ware achter de nek voor een deel. Dus dat houd de oortjes redelijk stabiel op de plek en je hebt meestal nog fysieke knoppen bij het microfoon gedeelte (mocht je dat handig vinden).
Nadeel is dan wel, je zult dus na die dag wandelen wel de oortjes moeten opladen. Volledig draadloze oortjes hebben meestal een oplaadcase die een aardige accu heeft, dat mis je met een 'semi'-draadloze set.

Bijv. pricewatch: Sony WI-C310 (Zwart)
of pricewatch: JBL Tune 125BT (Wit)
zijn daar relatief betaalbare voorbeelden van.
Mocht je een iPhone of ander Apple device gebruiken voor de podcasts etc., dan is kan misschien de Beats Flex (pricewatch: Beats Flex (Zwart)) interessant zijn, die is namelijk voorzien van een Apple W1 chip (zelfde chip als de eerste generatie Airpods).

Zijn uiteraard ook duurdere sets van te vinden met beter geluid (vooral ook betere microfoons), pricewatch: Jabra Evolve 75e (Zwart) bijv., bovenstaande zijn meer voorbeelden die een aardige prijs met een aardig geluid combineren.
Van volledig draadloze oortjes heb ik enkel de Sony WF SP800N gevonden die lang genoeg meegaan en OK zijn qua prijs.

Ik heb ook eens nagedacht of ik echt constant naar podcasts en muziek wil blijven luisteren.
En hier wil ik best wel wat in minderen, waardoor batterij een minder groot issue wordt.

Je overige voorstellen zijn wel interessant en had ik eigenlijk nog niet grondig overwogen.
Bedankt voor de links :)

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:54
Skidmarks schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:44:
Ik heb momenteel de PowerBeats3 maar deze zijn helaas weer kapot. De eerste keer was nog onder garantie en kreeg ik een nieuwe maar deze is na iets meer dan een jaar helaas ook kapot.

Ik gebruik ze voornamelijk tijdens het fitnessen en hardlopen.

Nu ben ik op zoek naar een nieuw setje. Ik heb een iPhone en Apple Watch dus ik ben geneigd om naar een Apple of Beats product te kijken.

De Beats Fit Pro lijken mij wel ideaal hebben veel features en vallen niet uit tijdens het hardlopen. Maar nog niet leverbaar in NL en ook niet duidelijk wanneer dat wel zal zijn. Welke andere opties heb ik dan?

Mij lijkt zo'n oplaad case wel makkelijk. Ben bang dat de Apple AirPods Pro zullen uitvallen met hardlopen. De oude PowerBeats Pro zien er ook wel ideaal uit maar vind die relatief duur en mist ANC wat de aankomende Beat Fit Pro wel heeft en die gaat waarschijnlijk hetzelfde kosten.

Nog andere opties die ik zou kunnen overwegen?
De Beats Fit Pro zijn eindelijk in NL te bestellen: https://www.apple.com/nl/...dloze-oortjes-beats-black

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 21:32

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Ik ben opzoek naar wat advies van ervaringsdeskundige.

Blijkbaar heb ik een wat moeilijke oren, en heb ik al verschillende opties geprobeerd. Maar na diverse opties te hebben geprobeerd geef ik het op, en moet ik toch maar wat hulp inschakelen.

Ik heb verschillende headsets in verschillende vormen en maten met allemaal heb ik diverse problemen vaak hoofd of oorpijn gerelateerd. Echter ben ik redelijk wat aan het racen op een race-simulator, en dit werkt het beste met mijn Bose QuietComfort over-ear head set. Echter na 20-30 minuten beginnen mijn oren enorm te gloeien met hoofdpijn als resultaat.

Daarom heb ik recent met Apple Airpods (normale) een poging gedaan, wat eigenlijk wel top was! Echter is de microfoon van die kop telefoon natuurlijk weer belabberd.

Na het lezen van dit topic ben ik redelijk enthousiast geraakt van de Jabra 75T headset. Zo doende ben ik even langs de plaatselijke electronica winkel gereden en heb ik er 1 aangeschaft. Echter was ik even vergeten dat ik in-ears meestal amper mijn oor in krijg zo ook met deze en doet de koptelefoon echt na 2 minuten al enorm pijn. Ook geen optie dus :(

Heeft iemand tips om qua pasvorm gelijk aan airpods te zitten, bijvoorkeur bedraad (usb of audiojack) en met microfoon?

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:00
pitchdown schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:51:
Hier inmiddels een setje soundcore liberty 3 pro in huis.
Echt top geluid, en comfort is ook goed.
Komt ook heel goed uit diverse reviews!
Hoe bevallen ze na enkele maanden in gebruik?
Ik zie dat ze nu in de aanbieding zijn voor 120, na enkele reviews gekeken en gelezen te hebben, lijken ze een aardig goede prijs kwaliteit te hebben.

• pitchdown
  • Laatst online: 26-03 20:16
G33st schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:46:
[...]

Hoe bevallen ze na enkele maanden in gebruik?
Ik zie dat ze nu in de aanbieding zijn voor 120, na enkele reviews gekeken en gelezen te hebben, lijken ze een aardig goede prijs kwaliteit te hebben.
Het zijn mijn daily-drivers geworden.
Dit komt voornamelijk door de geluidskwaliteit, het comfort, en de goede belkwaliteit.
Daarnaast nog het feit dat ze multipoint zijn.

waar zie je deze terug voor 120 euro?

• G33st
pitchdown schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:42:
[...]

Dit komt voornamelijk door de geluidskwaliteit, het comfort, en de goede belkwaliteit.

Op de website van Soundcore zelf. Daar zit staat een actiecode.

• G33st
pitchdown schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:42:
[...]

Werkt multipoint met een laptop (Windows) en telefoon ook een beetje aardig?
Reviews zoomen daar niet echt op in, om dat dit een van de weinige (enige?) oordopjes zijn die dat kunnen vanwege bluetooth 5.2.

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-03 18:31
Ik ben nu een aantal weken in het bezit van de Sony WF-1000XM4 in-ears. Ik merk zeer vervelende artifacts in het geluid wanneer ik ANC aan heb, en bijvoorbeeld een YouTube filmpje kijk. In voornamelijk de rechter earbud hoor ik constant een mechanische klank over het standaard geluid heen vallen. Het beste hoorbaar bij spraak. Wanneer ik ANC uitzet is dit weg.

Is er iemand anders die dit fenomeen herkent? Heb ik soms een defect setje earbuds te pakken?

Dit filmpje laat het effect goed horen. Vooral wanneer de AI aan het praten is: YouTube: Leta, GPT-3 AI - Episode 30 (impossible questions) - Conversations a...

Ik kan er echt niet aan wennen. Ik ben bang dat dit het zoveelste merk wordt wat ik moet retourneren..

• AlainSki
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-03 13:09
Was al even op zoek naar een aanbieding voor de WF-1000XM4. Amazon ES heeft ze in de aanbieding voor EUR 169 (laagste prijs pricewatch EUR 239) en heb ze gelijk besteld. Uiteraard worden ze verkocht door Amazon zelf, anders had ik het niet gedeeld.

https://www.amazon.es/Son...1000xm4%2Caps%2C70&sr=8-3

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-03 21:13
G33st schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:55:
[...]

Werkt multipoint met een laptop (Windows) en telefoon ook een beetje aardig?
Reviews zoomen daar niet echt op in, om dat dit een van de weinige (enige?) oordopjes zijn die dat kunnen vanwege bluetooth 5.2.
Als je een set met multipoint zoekt, zijn de setjes van Oneplus ook goed. Ik gebruik al de hele thuiswerk periode OnePlus Bullets Wireless Z. en met een simpele dubbeltap op de functieknop schakelt hij tussen twee devices. Deze is al wat ouder en gebruikt BT 5.0.

Ik ben wel op zoek naar iets ernaast met ANC, maar ik kan op de een of andere manier geen over the ear dragen. Op een gegeven moment gaan deze altijd pijn doen in combinatie met mijn bril.

• G33st
Ik heb overigens zelf de Liberty 3 Pro's besteld, maar ga ze weer retourneren. Bij ANC kan ik niet wennen aan een licht achtergrond geluid. Daarnaast past de kleinste set met tips echt slecht in mijn oren. Dit kan ik niet vergelijken met andere in-ears, want dit is mijn eerste paar.

Ik ga denk ik wachten op de nieuwe Sony Linkbuds. In-ears zijns chijnbar toch niks voor mij.
Red_Head schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:10:

Daarom heb ik recent met Apple Airpods (normale) een poging gedaan, wat eigenlijk wel top was! Echter is de microfoon van die kop telefoon natuurlijk weer belabberd.

Heeft iemand tips om qua pasvorm gelijk aan airpods te zitten, bijvoorkeur bedraad (usb of audiojack) en met microfoon?
Welke versie - generatie van de Airpods beviel je goed? Was dat het nieuwe model (pricewatch: Apple AirPods (2021) (Wit)) of het iets oudere model (pricewatch: Apple Airpods (2019) met oplaadcase (Wit)) dat al jaren super populair is?

Mocht je iets zoeken dat vergelijkbaar is met het iets oudere model (1e of 2e generatie Airpod) dan zijn de bedraadde Apple Earpods (pricewatch: Apple EarPods (met 3,5mm connector) (Wit)) misschien een goede optie?

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:34
Ik heb deze week via Amazon de KZ ZSN PRO X gekocht, vanwege de hoge beoordeling die de youtuber Dankpods ze geeft.
Ik heb ze binnen en ben heel blij met de geluidskwaliteit die ze hebben wanneer ik er mee naar muziek luister. Echter geven ze een best wel merkbare ruis tijdens stilte. Best irritant als je er iets anders mee doet dan naar muziek luisteren.

Als ik de Amazon reviews check zie ik af en toe iemand die hetzelfde zegt. Moet ik dit zien als product eigenschap? Of kan ik ze retourneren en verwachten dat een ander paar van het zelfde model dit niet heeft?

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:34
Flamesz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:17:
Ik heb deze week via Amazon de KZ ZSN PRO X gekocht, vanwege de hoge beoordeling die de youtuber Dankpods ze geeft.
Ik heb ze binnen en ben heel blij met de geluidskwaliteit die ze hebben wanneer ik er mee naar muziek luister. Echter geven ze een best wel merkbare ruis tijdens stilte. Best irritant als je er iets anders mee doet dan naar muziek luisteren.

Als ik de Amazon reviews check zie ik af en toe iemand die hetzelfde zegt. Moet ik dit zien als product eigenschap? Of kan ik ze retourneren en verwachten dat een ander paar van het zelfde model dit niet heeft?
Ik heb hier zelf wat meer aan gegoogled, en blijkbaar is de hoeveelheid ruis die opgepakt word verbonden aan de sensitivity van de oordopes, en hebben deze Pro x dopjes een aardige hoge sensitivity van 112 db. Als ik het goed begrijp zal ik dus exact het zelfde krijgen als ik nog een set bestel. Helaas, vond ze behalve de ruis heel erg fijn klinken, en ben niet van plan continu een extra DAC bij me te dragen.

• Empathy
  • Laatst online: 25-03 17:18

Empathy

Extreme Audio

Hi guys, ik ben op zoek naar allround BT oordoppen (online meetings, sporten, casual), en zie in de sportschool en op kantoor veel mensen enthousiast zijn over de Jabra Elite 75t. Zelf twijfel ik dan tussen de 75t en de Elite 7 Pro, want ik denk dan dat je wat meer future proof bent (die 75t's zijn toch al dik 2 jaar oud). Online zie ik voor de 7 Pro vooral oude reviews waarin de doppen wat kinderziektes hadden die na een update nu wel opgelost zouden moeten zijn.

Wat vind ik belangrijk:
- Moet een paar uur achter elkaar die dingen zonder irritaties in kunnen hebben
- Geluidskwaliteit redelijk belangrijk (ben geen audiofiel)
- Moeten blijven zitten met sporten (ik zweet niet echt hard)
- Moet wel een beetje verstaanbaar zijn tijdens meetings
- De doppen moeten niet debiel lomp eruit zien
- Bediening

Dus, kan ik beter een paar tientjes in m'n zak laten door voor de 75t's te gaan, of dan toch wat meer uitgeven voor de 7 Pro's? Of beter voor iets totaal anders gaan? Budget is 100-200e.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B64
@Empathy Of oortjes blijven zitten, en of ze gaan irriteren, hangt mede ook af van de vorm en gevoeligheid van je oor en gehoorgang. En bij het sporten hangt het er ook vanaf wat voor sport dat is natuurlijk. Ik doe mijn 75T's niet in bij het hardlopen, omdat ze bij iedere stap toch een beetje wiebelen wat toch voor drukverschillen op m'n trommelvlies zorgt en dat voelt niet fijn. Maar het kan prima zo zijn dat een ander daar geen last van heeft.

Qua verstaanbaarheid tijdens meetings zijn de 75T's één van de beste oordoppen, met de kanttekening dat microfoonkwaliteit over bluetooth toch altijd wel een dingetje zal blijven. En als je de meeting in Windows doet, zal het OS ook nog eens een niet echt optimaal geluidsprotocol kiezen. De 7 Pro heeft nog wat technieken in huis om verstaanbaarheid te vergroten, maar ook daar blijft bluetooth de grootste struikelblok.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:20
Empathy schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:04:
Hi guys, ik ben op zoek naar allround BT oordoppen (online meetings, sporten, casual), en zie in de sportschool en op kantoor veel mensen enthousiast zijn over de Jabra Elite 75t. Zelf twijfel ik dan tussen de 75t en de Elite 7 Pro, want ik denk dan dat je wat meer future proof bent (die 75t's zijn toch al dik 2 jaar oud)
Waarom dan niet de 85t? Heb ik laatst (in Duitsland) voor EUR 160 online besteld.

[Voor 5% gewijzigd door iamerwin op 06-03-2022 21:54]

Hello. Is it me you're looking for?

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

B64 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:50:
@Empathy Of oortjes blijven zitten, en of ze gaan irriteren, hangt mede ook af van de vorm en gevoeligheid van je oor en gehoorgang. En bij het sporten hangt het er ook vanaf wat voor sport dat is natuurlijk. Ik doe mijn 75T's niet in bij het hardlopen, omdat ze bij iedere stap toch een beetje wiebelen wat toch voor drukverschillen op m'n trommelvlies zorgt en dat voelt niet fijn. Maar het kan prima zo zijn dat een ander daar geen last van heeft.

Qua verstaanbaarheid tijdens meetings zijn de 75T's één van de beste oordoppen, met de kanttekening dat microfoonkwaliteit over bluetooth toch altijd wel een dingetje zal blijven. En als je de meeting in Windows doet, zal het OS ook nog eens een niet echt optimaal geluidsprotocol kiezen. De 7 Pro heeft nog wat technieken in huis om verstaanbaarheid te vergroten, maar ook daar blijft bluetooth de grootste struikelblok.
iamerwin schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:53:
[...]

Waarom dan niet de 85t? Heb ik laatst (in Duitsland) voor EUR 160 online besteld.
Ik lees overal dat je eigenlijk net zo goed voor de 75t kunt gaan na de anc update en dat de pasvorm minder is?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hi guys, ik ben op zoek naar allround BT oordoppen (online meetings, sporten, casual), en zie in de sportschool en op kantoor veel mensen enthousiast zijn over de Jabra Elite 75t. Zelf twijfel ik dan tussen de 75t en de Elite 7 Pro, want ik denk dan dat je wat meer future proof bent (die 75t's zijn toch al dik 2 jaar oud). Online zie ik voor de 7 Pro vooral oude reviews waarin de doppen wat kinderziektes hadden die na een update nu wel opgelost zouden moeten zijn.

Wat vind ik belangrijk:
- Bediening

Dus, kan ik beter een paar tientjes in m'n zak laten door voor de 75t's te gaan, of dan toch wat meer uitgeven voor de 7 Pro's? Of beter voor iets totaal anders gaan? Budget is 100-200e.
Tja in hoeverre is 'future proof' iets wat op gaat voor in ears? Het is niet dat ze achteraf opeens extra codecs kunnen inbouwen. Bug gevoelig zijn ze ook niet. Extra features verwacht ik ook niet waarmee toekomstige updates ook minder van belang zijn. Dus dat future proof zou wat mij betreft een overweging zijn die je makkelijk kan laten vallen.

Ben zelf overigens een zeer tevreden 75t gebruiker.

Enjoy the silence

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

13art schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:36:
[...]

Tja in hoeverre is 'future proof' iets wat op gaat voor in ears? Het is niet dat ze achteraf opeens extra codecs kunnen inbouwen. Bug gevoelig zijn ze ook niet. Extra features verwacht ik ook niet waarmee toekomstige updates ook minder van belang zijn. Dus dat future proof zou wat mij betreft een overweging zijn die je makkelijk kan laten vallen.

Ben zelf overigens een zeer tevreden 75t gebruiker.
Ja snap ik, maar ik dacht dat er misschien na een paar jaar iets onmisbaars is bijgekomen. Maar afgezien een wat betere accuduur kon ik ook niet echt wat vinden.
Dan denk ik dat ik er wel uit ben, dank allen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B64
Empathy schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:29:

Ik lees overal dat je eigenlijk net zo goed voor de 75t kunt gaan na de anc update en dat de pasvorm minder is?
De ANC van de 75T is niet heel erg geweldig hoor - die van de 85T schijnt beter te zijn dus als dat belangrijk voor je is dan zou ik dat toch wel meenemen. En zoals ik hierboven al schreef: pasvorm is puur persoonlijk, net als de beoordeling van geluidskwaliteit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-03 13:21

Wat vind ik belangrijk:
- Bediening

Ik zit hetzelfde te bekijken en moet zeggen dat ik nu richting de Soundcore liberty 3 Pro neig. De 75t's van m'n vriendin klinken prima en zijn mega comfortabel, maar ik stel wellicht wat hogere eisen qua geluid. Daarnaast lijken de Soundcore qua specs toch iets moderner te zijn (BT 5.2 bijvoorbeeld). De soundcore app hoor ik ook veel goeds over. Ze zijn nu 147 op amazon.nl

• musicfreak
@Empathy @B64
Ik had begrepen dat de 75T en de 7 pro alleen softwarematige ANC hebben, en de 85T ook een ANC chip aan boord heeft. Heb zelf de 85T, waarvan ik de ANC echt top vind. De 75T heb ik nooit gehoord, wel de 7 pro. Daarvan was de ANC duidelijk minder.

• B64
musicfreak schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:53:
@Empathy @B64
Ik had begrepen dat de 75T en de 7 pro alleen softwarematige ANC hebben, en de 85T ook een ANC chip aan boord heeft. Heb zelf de 85T, waarvan ik de ANC echt top vind. De 75T heb ik nooit gehoord, wel de 7 pro. Daarvan was de ANC duidelijk minder.
Wat bedoel je met softwarematige ANC?

ANC pikt extern geluid op, en compenseert dat door 'tegengolven' zodat er netto geen/minder extern geluid te horen is. Geen idee hoe je dat alleen softwarematig kunt doen, je zult toch echt het buitengeluid moeten oppikken om te weten welk geluid er geëlimineerd moet worden.

Bij de 75T is de ANC-functionaliteit achteraf toegevoegd, toen de oortjes al ongeveer een jaar op de markt waren (ik meen zo rond het uitbrengen van de 85T). Geen idee of dat altijd al de bedoeling was, maar ik kan me zo voorstellen dat de processorkracht niet voldoende is om

Dat de 85T een aparte processor voor ANC heeft zou kunnen, maar dat verandert op zich niks aan de functionaliteit op zich, hooguit aan de verwerkingscapaciteit en -snelheid.

De 85T heeft meer microfoons voor de ANC-functie: twee microfoons aan de buitenkant van ieder oortje (die heeft de 75T ook), plus een feedback-microfoon aan de binnenkant. Dat zorgt voor een beter functionerend ANC. De 7 Pro heeft min of meer dezelfde microfoon-layout als de 75T, maar voegt daar botgeleiding aan toe wat met name de ANC-functionaliteit in de microfoon-input (dus bij gesprekken) zou moeten verbeteren.

• ocmer
  • Laatst online: 08:51
Ik heb de Jabra elite 85t nu 3 weken in gebruik en bevalt super op één groot punt na. Ik gebruik deze vooral voor MS Teams en treinreizen. Belangrijkste eisen zijn daarom ANC en multi-point om automatisch tussen telefoon en laptop te schakelen.

Dat bevalt perfect.....behalve als ik bel in een rumoerige omgeving. Het lijkt er op alsof het omgevingsgeluid nog meer wordt doorgegeven dan mijn stem. Ik heb al een paar keer in een gesprek moeten switchen naar bellen-met-de-telefoon-aan-mijn-oor omdat de andere kant mij nauwelijks kon verstaan. Ik lees online heel veel mensen met deze klacht en niemand met een oplossing.
Ik wil de 85t daarom retourneren en andere kopen. Maar welke?

Mijn wensen:
- draadloos (bluetooth)
- ANC
- heel eenvoudig/automatisch schakelen tussen telefoon en laptop
- muziekkwaliteit is niet het belangrijkste; het is vooral voor zakelijk gebruik.

Ik kan maar weinig earbuds vinden die hieraan voldoen. Iemand suggesties?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ocmer schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:22:
Ik heb de Jabra elite 85t nu 3 weken in gebruik en bevalt super op één groot punt na. Ik gebruik deze vooral voor MS Teams en treinreizen. Belangrijkste eisen zijn daarom ANC en multi-point om automatisch tussen telefoon en laptop te schakelen.

Dat bevalt perfect.....behalve als ik bel in een rumoerige omgeving. Het lijkt er op alsof het omgevingsgeluid nog meer wordt doorgegeven dan mijn stem. Ik heb al een paar keer in een gesprek moeten switchen naar bellen-met-de-telefoon-aan-mijn-oor omdat de andere kant mij nauwelijks kon verstaan. Ik lees online heel veel mensen met deze klacht en niemand met een oplossing.
Ik wil de 85t daarom retourneren en andere kopen. Maar welke?

Mijn wensen:
- draadloos (bluetooth)
- ANC
- heel eenvoudig/automatisch schakelen tussen telefoon en laptop
- muziekkwaliteit is niet het belangrijkste; het is vooral voor zakelijk gebruik.

Ik kan maar weinig earbuds vinden die hieraan voldoen. Iemand suggesties?
Als ik het zo snel zie voldoet deze aan al je eisen:

https://www.scarbir.com/tws/soundcore-liberty-3-pro-review

Enjoy the silence

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-03 17:39
Ik heb zitten zoeken of mijn vraag in gaming, consumenten of telefoons hoort.
Niet uitgekomen, dus maar hier plaatsen.

Als verjaardag cadeau voor een teenager zoek ik oordopjes met mute aan/uit knop voor de playstation (volgens mij werken alle/meeste oordopjes met een 3,5mm jack op PS controller)

Alles wat ik vind is ingedrukt houden voor mute of oordopjes van paar euro :?
Zoek ik niet goed?
Dus het moet een knop hebben om de mic aan en uit te zetten zonder dat het ingedrukt moet blijven. Hij gebruikt ze wel eens paar uur achterelkaar dus een beetje goed is wel goed.

Enige zoek advies of oordopjes? Heb niet echt een budget maar rond 50euro is ook wel goed als het echt niet anders kan.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Vintelligence
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-03 15:42
Afgelopen weekend de 64 Audio TIA Fourté gekocht, samen met de premium vol zilveren kabel. Ben er heel tevreden mee!

Anderen die ook ervaring hebben met het merk 64 Audio?

Mac Mini M1

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-03 18:12
Flamesz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:17:
[...]

Ik heb hier zelf wat meer aan gegoogled, en blijkbaar is de hoeveelheid ruis die opgepakt word verbonden aan de sensitivity van de oordopes, en hebben deze Pro x dopjes een aardige hoge sensitivity van 112 db. Als ik het goed begrijp zal ik dus exact het zelfde krijgen als ik nog een set bestel. Helaas, vond ze behalve de ruis heel erg fijn klinken, en ben niet van plan continu een extra DAC bij me te dragen.
Ik heb ook een setje van KZ en die hebben deze ruis ook, dat wordt meer uitgesproken met de KZ AZ09 bluetooth set die de kabels vervangen, maar op zich stoort het me niet bepaald omdat ik toch continu muziek luister als ik ze op heb.
Naast deze set heb ik ook de KZ EDC die ik gebruik met mijn Minidisc walkman, die heeft het ook een beetje, maar heeft niet zulke hoge senisitivity als de ZS10.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vintelligence schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:50:
Afgelopen weekend de 64 Audio TIA Fourté gekocht, samen met de premium vol zilveren kabel. Ben er heel tevreden mee!

Anderen die ook ervaring hebben met het merk 64 Audio?
Alleen via een Kickstarter waarbij ze continu het product bleven aanpassen. Uiteindelijke product was niet slecht, maar ik heb ze vrij snel verkocht: niet enorm bijzonder, ruwe afwerking (3D-print). Klonken wel goed :) Is alweer wat jaren geleden, maar het merk staat wel goed bekend voor zover ik weet.

2Dutch in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic"

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vintelligence
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-03 15:42
2Dutch schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:28:
[...]

Alleen via een Kickstarter waarbij ze continu het product bleven aanpassen. Uiteindelijke product was niet slecht, maar ik heb ze vrij snel verkocht: niet enorm bijzonder, ruwe afwerking (3D-print). Klonken wel goed :) Is alweer wat jaren geleden, maar het merk staat wel goed bekend voor zover ik weet.

Leuk, dan heb je het in de tijd gekocht dat het nog 1964 audio heette. Leuk filmpje om te kijken: YouTube: 10 Years in the Making | 64 Audio Documentary

Mac Mini M1

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee