Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-10 17:22
FMS schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:44:
[...]

Ik had de kabels wel via AliExpress besteld: link

Had ze met 2 weken in huis. Geen import betaald. Was een heel klein onopvallend pakketje.
Heb laatst toch €35 betaald op een klein onopvallend pakje. :-(
Vaak ook totaal geen kosten, maar op zo'n klein bedrag zoveel kosten betalen wil je geen 2x doen.
Daar koop je gewoon een heel nieuw setje DQ6 voor bij Amazon.de.
Deze kabel wordt vanuit DE verzonden. Dat lijkt me veiliger op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Amanoo schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:08:
Ik zit nog even te kijken naar nieuwe oordopjes om vooral gesproken tekst te luisteren in de supermarkt of op de fiets, met hier en daar een keer muziek. Binnenkort vakantiegeld, dus dan kan ik het mooi betalen. Ik heb nu twee paar van Xiaomi, maar die zijn allebei zwaar versleten. Ik zoek iets voor max 60 euro om het te vervangen. Sowieso wil ik toch iets betere bouwkwaliteit dan Xiaomi. En het moet volledig draadloos zijn. Verder is alles dat beter is mooi meegenomen. Beetje neutraal geluid of degelijke functies.

Ik zit zelf vooral aan een van deze te denken: https://tweakers.net/pric...;1411102;1581246;1549104/

Sommige hebben minder goede reviews, maar zijn dan volgens hardware.info wel okee. En waar vergelijk je het mee? Die FN6 dingen waren ooit 150 euro. Als het geluid slecht is voor 150 is dat voor mij niet relevant. Ze kosten nu 50-60, en als ik 50 euro aan geluidskwaliteit mag verwachten vind ik het prima.
Ik luister ook veel gesproken podcasts, meerdere uren per dag zelfs. Wanneer ik muziek luister is dat vaak trance achtig of drum 'n bass maar zeker 80% is gebabbel in mijn oren.

Heb de laatste jaren veel Pistons van Xiaomi versleten, die sneuvelden vooral op kabelbreuk doordat ik achter fietssturen, deurklinken en nog meer uitstekende zaken bleef hangen.

Nav een goede scarbir review heb ik voor rond de 30 euro een setje draadloze Fiil T1 lite aangeschaft bij de Chinees en moet zeggen dat ik blij verrast ben.
Licht (4g per dopje) en uitstekend draagcomfort, lange accuduur en de geluidskwaliteit is helemaal prima, zowel voor spraak als ook voor mijn muziekdingetjes. Mooi neutraal geluid zonder vermoeiend te worden maar met een goed bronbestand (dus geen audio podcast maar een flac muziekje) shinen ze pas echt :).

Ik gebruik ze op mobiel en ook via bt bij de pc, bereik van die dingen is prima, kan bijna het hele huis doorlopen terwijl de verbinding goed blijft.
De app gebruik ik niet, harder zachter zetten doe ik wel op de telefoon, play/pause en telefoongesprekken aannemen gaat prima door op 1 van de dopjes te dubbeltikken.
Wat ik ook comfortabel vind is dat het doosje waarin ze opgeladen worden aangenaam klein is, past zo in de 5e pocket van een spijkerbroek en heeft de maat van ongeveer mijn duim, daarin kan je ze 4x opladen.

Met meer dan 6 uur luisteren op half volume is accuduur ook geen probleem. Zelf getest dat ze idd IPX 7 zijn en ze overleven een douchebeurt (al gaat de touchfunctie wel flippen door al die waterdruppels) voor rondom een bad zijn ze daarom wat meer geschikt.

De microfoon/bel kwaliteit is, mwah. Een microfoon bij je oren neemt gewoon meer omgevingsgeluid waar dan wanneer je een bedraade microfoon onder je mond hebt hangen, in rustige omgevingen werkt het trouwens prima maar in een drukke supermarkt gaan lopen bellen kan een uitdaging zijn voor je gesprekspartner.
(Iets wat overigens geldt voor de meeste volledig draadloze in-ears)

Ik ben iig erg enthousiast over dit setje, volgens mij val je je met jouw gebruiksdoel ook geen buil aan deze relatief voordelige set TWS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

@PalingDrone Interessant. De Pistons heb ik inderdaad ook gehad, en ook last van haken en kabelbreuk. Momenteel heb ik de Airdots, maar als je die een keer laat vallen gaat de knop los. Ondertussen is bij mij de batterijduur ook niet meer geweldig.

Ik weet alleen niet of ik dingen uit China wil halen. Vanaf 1 juli gaan ze op alle dingen uit China import heffen, niet alleen meer vanaf 22 euro, en ik zit niet erop te wachten om 15 euro extra neer te tellen omdat PostNL altijd graag geld vangt voor inklaringskosten. Ik ga sowieso pas volgende maand nieuwe in-ears kopen, dan krijg ik mijn vakantiegeld. Ik heb liever een Europese verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Amanoo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:56:
@PalingDrone Interessant. De Pistons heb ik inderdaad ook gehad, en ook last van haken en kabelbreuk. Momenteel heb ik de Airdots, maar als je die een keer laat vallen gaat de knop los. Ondertussen is bij mij de batterijduur ook niet meer geweldig.

Ik weet alleen niet of ik dingen uit China wil halen. Vanaf 1 juli gaan ze op alle dingen uit China import heffen, niet alleen meer vanaf 22 euro, en ik zit niet erop te wachten om 15 euro extra neer te tellen omdat PostNL altijd graag geld vangt voor inklaringskosten. Ik ga sowieso pas volgende maand nieuwe in-ears kopen, dan krijg ik mijn vakantiegeld. Ik heb liever een Europese verkoper.
Chinese Ali leverde vanuit hun warehouse in Polen ;)
Waren met een klein weekje in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

In dat geval misschien toch eens kijken. Ik ben nog gewend dat Chinese producten bestellen ook echt betekent dat het uit China komt. Niet uit een distributiecentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Je moet wel kijken dat er wel degelijk een warehouse in Polen is waar het product vandaan komt.
Anders komt het gewoon uit China en zit je met de kosten te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
RikHouben schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:01:
Je moet wel kijken dat er wel degelijk een warehouse in Polen is waar het product vandaan komt.
Anders komt het gewoon uit China en zit je met de kosten te kijken.
Dorkin digital store gaf gewoon tracking vanuit Polen naar mijn hut (via de "possibly cheaper here" link op scarbir, uiteraard wel ff ships from Polen selecteren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:08
Zijn de jabra elite 75t nu wel of niet zweet bestendig? Lees veel verschillen, 1 zegt van wel ander weer niet. Ik gebruik ze alleen met sporten. En ik zweet nogal snel. Had hiervoor se Sennheiser CX sport. Maar daar viel regelmatig het rechter oortje uit. Nu op zoek naar andere. En deze spreken mij wel aan. Behalve over wel of niet zweet bestendig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:09

13art

Moderator Mobile
harley2009 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:42:
Zijn de jabra elite 75t nu wel of niet zweet bestendig? Lees veel verschillen, 1 zegt van wel ander weer niet. Ik gebruik ze alleen met sporten. En ik zweet nogal snel. Had hiervoor se Sennheiser CX sport. Maar daar viel regelmatig het rechter oortje uit. Nu op zoek naar andere. En deze spreken mij wel aan. Behalve over wel of niet zweet bestendig
Als je even de specs er bij pakt dan zie je op de Jabra website staan dat de Jabra Elite 75t een IP55-classificatie heeft. De 75t Active is nog beter bestand tegen vocht met een IPX7 classificatie.

IP55:
A product with an IP55 rating is protected against quantity of dust that could interfere with the normal operation of the product but is not fully dust tight. The product is completely protected against solid objects. It is also protected against water jets projected by a nozzle (6.3mm) from any angle.

IPX7:
A rating of IPX7 means that the product can be immersed in water for a maximum of 30 minutes at a depth between 15cm to 1m.

Kortom, een beetje zweet zal de 75T niet deren.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 09-06-2021 07:49 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
OK. Bedankt. Dan kan ik beter voor de active gaan. (zweet behoorlijk). Is jammer dat de CX Sport het zo kort hebben gedaan, ik was over de draag comfort en geluid best wel te spreken. Iemand nog 1 tip voor oortjes (zweer bestendig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:56
Ik gebruik om dit moment 2 in-ear varianten

Jabra 75T - Muziek en bellen.
Jaybird Vista - Hardlopen

Voor mij zijn dit de fijnste in-ears voor deze doeleinden.
Nu zijn er gisteren de volgende nieuwe in-ears op de markt gebracht:

Sony wf-1000xm4 en Jaybird Vista 2.
Beide kunnen nog wel eens een verbetering zijn op mijn huidige setup.
Ik ben benieuwd wanneer en waar deze op korte termijn besteld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Inmiddels de Jabra elite active 75T besteld. Hopelijk dat deze langer mee gaan dan de Sennheiser CX sports

Edit: Inmiddels de Jabra elite active 75T ontavngen. Ben er meteen mee aan de slag gegaan. Het begin was hoe de oortjes zitten even wennen, maar wat een geluid komt eruit. + het gebruiksgemak.

Vooralsnog zeer tevreden met mijn aankoop.

[ Voor 54% gewijzigd door harley2009 op 10-06-2021 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb vandaag mijn Sony WF-1000XM4 ontvangen.
Noise-cancelling erg goed.

Wanneer ik echter het geluid vergelijk met de Jabra 75T vind ik de jabra`s echt beter.
Helderder geluid en betere bass, maar het volume op de jabra`s kunnen gewoon simpelweg harder.

Dit had ik niet verwacht, maar ik heb alle instellingen gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
pitchdown schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:49:

Wanneer ik echter het geluid vergelijk met de Jabra 75T vind ik de jabra`s echt beter.
Helderder geluid en betere bass, maar het volume op de jabra`s kunnen gewoon simpelweg harder.

Heb je ook bij de instelling gekeken waarbij volume van de koptelefoon/in ears wordt los gekoppeld van het volume van de koptelefoon/in ear. Bij sommige modellen kan dit schelen in volume.

Onder ontwikkelaarsopties - absoluut volume uitschakelen.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 12-06-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
pitchdown schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:49:

Gezien de eerste metingen op de Sony verwonderd me dat niet. https://squig.link/?share...y_WF-1000XM4_(ambient_on)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
RikHouben schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Gezien de eerste metingen op de Sony verwonderd me dat niet. https://squig.link/?share...y_WF-1000XM4_(ambient_on)
Volume niveau valt echt tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
pitchdown schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:54:
[...]

Volume niveau valt echt tegen
Ik bedoel dat de Jabra veel helderder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:50
Gisteren de 1000xm4 earbuds ontvangen. Heb hiervoor een jaar de Sennheiser MTW2 gehad.

ANC is echt mijlenver beter. Niet normaal hoe dopjes dat zo goed kunnen. Geluidskwaliteit is denk ik vergelijkbaar met de Sennheiser, misschien iets betere bass weergave.

Fit moet ik nog aan wennen, ze zijn groter en bewegen meer ten opzichte van de Sennie. Ook de accuduur lijkt me veel beter, na een paar uur spelen had ik nog 60% over. Oh en ze verbinden veel sneller met m'n android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Franco10 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:49:
Gisteren de 1000xm4 earbuds ontvangen. Heb hiervoor een jaar de Sennheiser MTW2 gehad.

ANC is echt mijlenver beter. Niet normaal hoe dopjes dat zo goed kunnen. Geluidskwaliteit is denk ik vergelijkbaar met de Sennheiser, misschien iets betere bass weergave.

Fit moet ik nog aan wennen, ze zijn groter en bewegen meer ten opzichte van de Sennie. Ook de accuduur lijkt me veel beter, na een paar uur spelen had ik nog 60% over. Oh en ze verbinden veel sneller met m'n android toestel.
Ik vind ze mbt de geluidskwaliteit niet bijzonder. Ik had hier meer van verwacht voor 280 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag in het bezit van de Sony WF-1000XM3. Weet iemand hoe ik de led indicatie uitschakel? Knippert nu steeds blauw om de 5 seconden, volgens Sony betekent dit dat het apparaat verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:40
ze knipperen niet als je ze in je oren doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zitten goed in mijn oren, en blijven zitten. Toch knipperen ze nog;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vreemd, hier knipperen ze niet als ze in mijn oren zitten. Zou een reset proberen en anders omruilen voor nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mooi! Wil ze ook gaan proberen, lijken me een perfecte upgrade vanaf de XM3. Erg benieuwd naar het geluid. Twijfelde een beetje of ik niet voor de B&W IP7 moest gaan, maar de batterijduur van de B&W's is een lachertje - doe me dan maar good old Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:50
Thomas schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:43:
[...]

Mooi! Wil ze ook gaan proberen, lijken me een perfecte upgrade vanaf de XM3. Erg benieuwd naar het geluid. Twijfelde een beetje of ik niet voor de B&W IP7 moest gaan, maar de batterijduur van de B&W's is een lachertje - doe me dan maar good old Sony.
Heb ik inderdaad ook naar gekeken. Ook al zouden ze fantastisch klinken, die batterijduur gaat alleen maar irriteren. De MTW 2 haalde nooit de opgegeven 4 uur. Op sommige momenten was dat echt niet te doen.

Met LDAC aan op een Android toestel met nummers op Tidal klinken ze voor nu goed genoeg, vooral als je de 'clear bass' wat hoger zet. Of ze beter of slechter klinken dan de Sennheiser durf ik niet te zeggen. Geen verschil van dag en nacht in ieder geval. Ik denk dat de Sennheiser een wat bredere en 'luxer' klinkende soundstage heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ZIjdelings vraagje: Ik heb op mijn KZ ZS10Pro de KZ foamtips zitten (ipv het meegeleverde siliconen). Die heb ik nu denk ik 3/4 jaar in gebruik ofzo. Inmiddels merk ik dat ze bijna niet meer veren. Is dat te verwachten en kan ik er beter gewoon nieuwe op zetten omdat ze versleten zijn? Ik heb namelijk geen idee van hoe lang die krengen mee gaan of horen te gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
The Eagle schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:04:
ZIjdelings vraagje: Ik heb op mijn KZ ZS10Pro de KZ foamtips zitten (ipv het meegeleverde siliconen). Die heb ik nu denk ik 3/4 jaar in gebruik ofzo. Inmiddels merk ik dat ze bijna niet meer veren. Is dat te verwachten en kan ik er beter gewoon nieuwe op zetten omdat ze versleten zijn? Ik heb namelijk geen idee van hoe lang die krengen mee gaan of horen te gaan.
Lijkt me redelijk normaal. Ik denk dat alle foam tips dat hebben. De "dure" van Comply schijnen nog het snelst te verslijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb afgelopen jaar best een grote set bluetooth earbuds geprobeerd.
M.b.t. muziek kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat de Jabra Elite 75T veruit de beste zijn (naar mijn mening).
Deze earbuds bieden veel hoge tonen en hele goede bass.
Iemand die nog een earbuds kent welke deze jabra`s daadwerkelijk kunnen overtreffen wat muziek betreft?
Recent heb ik ook de XM4`s geprobeerd van Sony, maar dit viel erg tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

B&W IP7? Kef Mu3?

Kleven aan beiden wel weer andere nadelen (slechte ANC, batterijduur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonkrijger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-03 12:54
Iemand die zijn draadloze oortjes gebruikt voor gamen op de pc?
Zit te kijken naar een draadloze oortjes voor een redelijke prijs 100/150 euro of minder als het kan

Had deze al besteld
https://www.amazon.nl/dp/...LGAQ&ref_=chk_typ_imgToDp
Bluetooth 5.1 USB-adapter

Ik heb Redmi oortjes of de Rolfstone Riva
Maar ik weet niet zeker of deze wel genoeg is om mee te gamen op de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10

Vraagje over de xm4 earbuds. Ik weet dat ze geen multipoint ondersteunen. (persoonlijk sws geen fan van)
Maar wat ik mij afvroeg is hoe het switchen tussen apparaten gaat.

Op mijn xm4 headphones kan ik niet tussen apparaten switchen zonder dat ik eerst handmatig de verbinding moet verbreken op het "vorige" apparaat.
Dit is super irritant wanneer ik meerdere apparaten in de buurt heb (of in een tas heb) en vervolgens mijn headphone aanzet. Hij verbindt dan automatisch met het laatst verbonden apparaat maar dan moet ik dus dat apparaat gaan zoeken om de verbinding in de settings uit te zetten zodat ik hem met het gewenste apparaat kan verbinden.

Met mijn samsung galaxy buds maakt het niet uit of ze al verbonden zijn met een apparaat. Klikken op connect en de vorige verbinding wordt automatisch verbroken en direct met het gewenste apparaat verbonden.

Dus ik vroeg mij af of ze dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:14
harley2009 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:49:
Inmiddels de Jabra elite active 75T besteld. Hopelijk dat deze langer mee gaan dan de Sennheiser CX sports

Edit: Inmiddels de Jabra elite active 75T ontavngen. Ben er meteen mee aan de slag gegaan. Het begin was hoe de oortjes zitten even wennen, maar wat een geluid komt eruit. + het gebruiksgemak.

Vooralsnog zeer tevreden met mijn aankoop.
Heb je heel toevallig een MacBook pro? Ben benieuwd of je ze daar mee kan verbinden?

Of iemand anders hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
DeBaroN schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Heb je heel toevallig een MacBook pro? Ben benieuwd of je ze daar mee kan verbinden?

Of iemand anders hier?
Nee sorry, kan ik je niet mee helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBdg
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20-08-2021
Allen,
Ik heb een vrij specifieke situatie waarvoor ik een beroep doe op jullie ervaringen.

Ik ben op zoek naar het juiste oortje/earbud voor de volgende situatie:
Ik ben vanwege een nieuwe werkgever beland in een kantoortuin. Ik heb met regelmaat klantcontact, deze gesprekken komen terecht op mijn mobiel. Om anderen niet te storen duiken we belhokjes in na een aantal meters lopen. Ik heb een paar dagen gewerkt met oortjes met touwtje, wat op zich werkt.Maar ik zou het graag draadloos willen doen, met oortjes/earbuds. Wat ik graag wil is zodra ik gebeld wordt de earbuds of oortjes in willen kunnen doen en opnemen. Ik heb een setje goedkope Lenovo oortjes gevonden om te proberen.
Echter, wanneer ik deze in hun laad-houder terug doe na een gesprek of na een x aantal tijd verbreekt de verbinding. Zodra ik gebeld wordt en ze in mijn oren stop duurt het pairen te lang en gaat dat niet altijd lekker. Werkt dus niet om standaard mee te kunnen werken. Kwaliteit van bellen was vervolgens ook niet ok volgens klanten, ik klonk ver weg. Ik zou graag luid en duidelijk over willen komen zonder de stem te hoeven verheffen.
Ik heb ook getest met een SonyWX3 (oid) koptelefoon over ear met ANC, dat werkt heerlijk voor de rust, maar bellen is zeker niet fijn om mee te doen Door de ANC klinkt het alsof je in een bubbel zit, niet prettig.

Ik ben dus op zoek naar oortjes of earbuds:
- waarbij het pairen/connecten goed en snel verloopt zodra ik gebeld word (of gewoon de hele dag in stand blijft, al dan niet teruggezet in de basis), als ik ze bij een call oppak en ze vervolgens in de oren stop moet evt connecten en/of pairen snel en goed gaan, op elk moment van de dag (nu nog even voor Apple maar binnenkort voor Samsung, voor zover dat nog van invloed is).
- goede belkwaliteiten, goede verstaanbaarheid, helder geluid
- zal zelden voor muziek worden gebruikt
- ANC zou fijn zijn, maar geen must
- budget even niet zo belangrijk
- ik denk dat ik voorkeur heb voor oordopjes met zo'n pijpje boven de in-ear gevallen, waarvan ik denk dat ze moeilijker blijven zitten.

Wie o wie gebruikt dopjes of in ears in een dergelijke situatie? Wie kan vanuit zijn ervaring voor mijn wat specifieke gebruikerswensen iets roepen?! Alvast mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb even gekeken voor je, de Jabra Elite 75t hebben binnen 1-3 sec, na het uit het doosje halen, de verbinding opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

13art schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:05:
Ik heb even gekeken voor je, de Jabra Elite 75t hebben binnen 1-3 sec, na het uit het doosje halen, de verbinding opgezet.
Zelfde met de Galaxy buds+ waarbij je ook nog tijdens t bellen willekeurig 1tje terug in t doosje kan doen zonder de verbinding te verliezen in een gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@RobBdg ietwat andere benadering, maar ik heb een BT ding met multipoint waar je normale bedrade dopjes aan kunt hangen. Zit ook een mic in. Kun je in principe aan de USB lader laten hangen als je niet van je plek af bent om te laden, kun je ook meteen alle dopjes gebruiken. En multipoint dus kan met mobiel en laptop tegelijk verbonden zijn. Ga je lopen trek je hem gewoon los.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBdg
13art schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:05:
Ok! Al even snel gekeken, dit zou weleens mijn keuze kunnen worden. Binnenkort even iets meer tijd nemen voor een goede reviewsearch en vergelijking. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBdg
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:12:
[...]

Zelfde met de Galaxy buds+ waarbij je ook nog tijdens t bellen willekeurig 1tje terug in t doosje kan doen zonder de verbinding te verliezen in een gesprek.
Heel fijn, dank je. Ik neem deze zeker mee. Een steady verbinding, ook met 1, is zeer gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBdg
The Eagle schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:07:
@RobBdg ietwat andere benadering, maar ik heb een BT ding met multipoint waar je normale bedrade dopjes aan kunt hangen. Zit ook een mic in. Kun je in principe aan de USB lader laten hangen als je niet van je plek af bent om te laden, kun je ook meteen alle dopjes gebruiken. En multipoint dus kan met mobiel en laptop tegelijk verbonden zijn. Ga je lopen trek je hem gewoon los.
Ok! Fijn dat je even meedenkt. Even een andere benadering inderdaad, maar dit zou ook weleens iets kunnen betekenen in mijn situatie. Dit ga ik zeker even goed bekijken. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Bellende met mijn Galaxy Buds+ verbonden met mijn Samsung S10 krijg ik bijna telkens de opmerking ver weg te klinken, hol te klinken of op een andere manier slecht verstaanbaar te zijn. Ervaren andere dit ook? Reviews zijn redelijk positief over de bel kwaliteit, maar niets van dat alles krijg ik terug van de andere kant van de lijn..
Ik bel in een vrijwel stille ruimte.

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 19-07-2021 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markd81
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 14:19
Vorige week heb ik de bedrade oordopjes van 1MORE (Quad Driver E1010) binnen gekregen en ik moet zeggen dat het een verademing is. Urenlang luisteren zonder dat mijn oren 'moe' worden of dat ik het luisteren zat ben. Ik gebruik ze met een Cowon Plenue D2. Dat apparaat was prijzig. De dopjes zijn goedkoop voor wat je ervoor terug krijgt.

Andere mensen ervaring met deze combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier eindelijk toe aan een upgrade. Mijn WF1000XM3's van pakweg twee jaar oud zijn kaduuk. Ik was er erg tevreden over en overweeg nu eigenlijk 2 oortjes, de KEF Mu3 en Sony XM4's. Ik vind het design van Sony mooier en de app, ANC en dergelijken zijn een mooie plus. Geluid lijkt bij KEF een stuk beter te zijn. Anderen hier die met beiden (of 1 van beiden) ervaring hebben? Zou mooi zijn als het qua geluid een step up is vanaf de WF1000XM3. Die vond ik zeker niet slecht, maar van het luisteren naar bedrade IEMs (Jerry Harvey, B&W) weet ik dat dit een stuk beter kan. Vandaar dat ik ergens meer neig naar de KEF's.

Edit: Mijn god ik vergeet nog wat belangrijks. Ik wil ze ook in met hardlopen. KEF valt dus af. Heb nu maar mijn zinnen op Sony gezet, zijn er mensen die nog ervaring met alternatieven hebben en niet (veel) duurder zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door Thomas op 24-07-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Thomas schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:08:
Hier eindelijk toe aan een upgrade. Mijn WF1000XM3's van pakweg twee jaar oud zijn kaduuk. Ik was er erg tevreden over en overweeg nu eigenlijk 2 oortjes, de KEF Mu3 en Sony XM4's. Ik vind het design van Sony mooier en de app, ANC en dergelijken zijn een mooie plus. Geluid lijkt bij KEF een stuk beter te zijn. Anderen hier die met beiden (of 1 van beiden) ervaring hebben? Zou mooi zijn als het qua geluid een step up is vanaf de WF1000XM3. Die vond ik zeker niet slecht, maar van het luisteren naar bedrade IEMs (Jerry Harvey, B&W) weet ik dat dit een stuk beter kan. Vandaar dat ik ergens meer neig naar de KEF's.

Edit: Mijn god ik vergeet nog wat belangrijks. Ik wil ze ook in met hardlopen. KEF valt dus af. Heb nu maar mijn zinnen op Sony gezet, zijn er mensen die nog ervaring met alternatieven hebben en niet (veel) duurder zijn?
Ik heb de XM4 hier en de Shure SE425 BT. Afgezien van de ANC op de Sony en de langere batterijduur, ben ik veel blijer met mijn Shure.
Door de goede isolatie mis ik de ANC niet en de geluidskwaliteit is in mijn optiek echt veel beter.
Ook in het vliegtuig mis ik zelf geen ANC bij de Shure. Ja je hoort nog wat motor geluid, maar niet storend als je muziek luisterd.
En geloof het of niet, ik heb Chinese in-ears van KZ met balanced armatures (€50 waren ze geloof ik) en die klinken ook beter dan de Sony. De Sony heeft wel meer bass dan de andere twee.

En ook al vind ik de andere twee beter klinken en een betere pasvorm hebben (Shure in-ears zijn de meest comfortabele die ik ooit gehad heb), de Sony WF-1000XM4 blijft een top ding. De app werkt goed op Android, verbinding maken gaat snel, ze zien er goed uit, de batterij van de case gaat lang mee en de geluidskwaliteit is goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Eli3l schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:19:
[...]

Ik heb de XM4 hier en de Shure SE425 BT. Afgezien van de ANC op de Sony en de langere batterijduur, ben ik veel blijer met mijn Shure.
Door de goede isolatie mis ik de ANC niet en de geluidskwaliteit is in mijn optiek echt veel beter.
Ook in het vliegtuig mis ik zelf geen ANC bij de Shure. Ja je hoort nog wat motor geluid, maar niet storend als je muziek luisterd.
En geloof het of niet, ik heb Chinese in-ears van KZ met balanced armatures (€50 waren ze geloof ik) en die klinken ook beter dan de Sony. De Sony heeft wel meer bass dan de andere twee.

En ook al vind ik de andere twee beter klinken en een betere pasvorm hebben (Shure in-ears zijn de meest comfortabele die ik ooit gehad heb), de Sony WF-1000XM4 blijft een top ding. De app werkt goed op Android, verbinding maken gaat snel, ze zien er goed uit, de batterij van de case gaat lang mee en de geluidskwaliteit is goed genoeg.
Moeilijke keuze. Zit nu vooral in het meer high-end aanbod te kijken en zie dat bijvoorbeeld ook een HiFiMAN true wireless IEMs verkoopt, maar die zijn dan ook weer niet geschikt om te sporten. Denk dat ik maar mijn verlies neem en lekker voor de XM4's ga. Zijn helaas alleen nog in zilver beschikbaar, maar goed daar kan ik mee leven.

Vond de XM3's qua geluidskwaliteit ook echt al meer dan voldoende (alleen imaging en soundstage was ik niet echt van onder de indruk, voor de rest top dingen) dus de XM4's zullen wat dat betreft ook wel bevallen.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 24-07-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Inmiddels de WF1000XM4's binnen. Klinken goed en zitten ook goed. Zeker een upgrade t.o.v. de XM3. De enige domme keuze van Sony waren de eartips. Deze foamen tips zijn echt niet comfortabel. Ik vind Comply ook niet geweldig overigens. Heb een setje witte siliconen tips besteld van Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:13
Toevallig mensen hier die de nieuwe Edifier Neobuds Pro besteld hebben?
En zo ja; wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb hier een setje galaxy buds pro.
Ik heb gemerkt dat wanneer je spotify open houd vanaf je galaxy smartphone de optie 360 audio functoneerd.
De kwaliteit valt mij niks tegen en de ervaring is dat je middenin de muziek staat en deze van verschillende kanten komt.

Iemand die dit herkend en ook actief gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theitanic
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07-2024
Wat is jullie mening over de nieuwe Beoplay EQ en de Bowers & Wilkins PI7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 15:31
Na lang wikken en wegen, en de reviews op scarbir.com en youtube allemaal gezien te hebben, uiteindelijk de 1MORE comfobuds pro besteld en vandaag ontvangen.

Eerste indruk: goede bouwkwaliteit, fijne pasvorm en wat een geluid! Voor 75 euro niet verwacht dat het geluid zo goed zou zijn. Ook ANC is prima.

Ik ga ze gebruiken voor video calls en muziek op een laptop, ipad en iphone. Mochten er vragen zijn, let me know!

Andere modellen die ik ook overwogen heb: soundcore P3, neobuds pro en de Jabra 75T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:50
Ik ben op zoek naar een goede BT in ear icm motorrijden.
Tot nu toe heb ik ali express in ears gebruikt (KZ) maar toch zit de in ear niet geweldig onder de helm en de kabels gaan ook relatief snel kapot (ijzerdraad breekt zodat hij niet meer om je oor "vouwt").

Nu wordt er veel gebruikt gemaakt van de Shure 215 onder de motor rijders, maar daar is nu geen goede BT variant meer van. Er is wel een nieuwe versie, maar dat is er 1 zonder een BT kabel maar met een grote plug achter het oor. Onbruikbaar voor gebruik in een helm dus.

Mijn vraag is of iemand weet of deze set nog ergens te krijgen is (vrees van niet, worden niet meer gemaakt) of andere goede BT alternatieven in een helm.

Optie met een draad heeft niet mijn voorkeur, dan ben ik weer wat minder flexibel waar ik mijn telefoon in kan doen (mount hem ook wel eens vast aan de motor).

edit: budget is ongeveer tot 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Pauwl schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:43:
Tot nu toe heb ik ali express in ears gebruikt (KZ) maar toch zit de in ear niet geweldig onder de helm en de kabels gaan ook relatief snel kapot (ijzerdraad breekt zodat hij niet meer om je oor "vouwt").

Nu wordt er veel gebruikt gemaakt van de Shure 215 onder de motor rijders, maar daar is nu geen goede BT variant meer van. Er is wel een nieuwe versie, maar dat is er 1 zonder een BT kabel maar met een grote plug achter het oor. Onbruikbaar voor gebruik in een helm dus.

Mijn vraag is of iemand weet of deze set nog ergens te krijgen is (vrees van niet, worden niet meer gemaakt) of andere goede BT alternatieven in een helm.

Optie met een draad heeft niet mijn voorkeur, dan ben ik weer wat minder flexibel waar ik mijn telefoon in kan doen (mount hem ook wel eens vast aan de motor).

Waarom wil je persé in ear? Er zijn genoeg bluetooth setjes speciaal voor de motor om in te bouwen in de helm. Dan heb je ook geen probleem met draadbreuken. Nadeel van in ears is dat ze wat uitsteken en dit zal niet prettig zijn met het motor rijden vermoed ik. Plus het is maar de vraag of ze goed blijven zitten op het moment dat je de helm op zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauwl
Dat heb ik geprobeerd, maar die passen niet goed in mn helm en drukken teveel op mn oren. Daarnaast is de geluidskwaliteit ook erg matig. In ears klinken veel beter en sommige passen relatief goed. Was benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 23:21
Hier vandaag de WF-1000XM4 ontvangen. Flinke upgrade t.o.v. mijn Galaxy Buds qua geluidskwaliteit, maar qua comfort en gemak zeker niet. Ik krijg ze maar moeilijk in mijn oren & na vrij korte tijd beginnen ze oncomfortabel te voelen. Misschien nog even wennen! Dit is trouwens mijn eerste ANC, maar had er na alle lovende reacties stiekem iets meer van verwacht. Wanneer je geen muziek aan hebt filtert het bijvoorbeeld niet echt voorbij rijdende auto's weg. Zou bijna zegen dat vooral de isolatie van de tips het omgevingsgeluid weg filtert. Doosje vind ik ook een beetje flimsy, mag voor bijna €300,- wel wat steviger!

Die windruis reductie functie is ook een grap zeg, ik hoor op de fiets serieus meer geruis dan op m'n Galaxy Buds zonder ANC. Twijfel om ze te retourneren.

[ Voor 53% gewijzigd door Sjoerd611 op 11-08-2021 16:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pauwl schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:43:

De variant van de Shure die je bedoeld is waarschijnlijk de Shure SE215SPE-W-BT1?

Mocht dat inderdaad de vorm zijn die je in gedachten hebt, die deed mij meteen denken aan de Sennheiser IE 100 Pro. Daarvoor bestaat een extra kabel uitbreiding die de IE Pro BT connector wordt genoemd, met daarin de bluetooth etc. Zowel als set ( https://tweakers.net/pric...eiser+IE+100+PRO+Wireless ) als los van elkaar verkrijgbaar.
Lijkt vrij sterk op de Shure qua vorm en budget. De 'haakjes' achter het oor zijn wel wat anders van vorm (andere fabrikant, dus net anders gebouwd).

Andere set die qua vorm in de buurt zitten (én zover ze me laat op de avond te binnen schieten ;) ) is de Audio Technica ATH-E40 / E50 / E70. Modellen schieten me niet te binnen, maar dOb, Mackie en Devine Audio zijn wellicht ook merken die je eens kunt bekijken. Al weet ik niet wat je qua geluid - klank zoekt, niet alle fabrikanten hebben iets meer bas en een wat sprankelender hoog zoals de Shures.

Wat je wilt zo te lezen, is iets dat ook veel aan artiesten wordt verkocht als een live-inear-monitor. Dus wellicht kun je ook eens bij de lokale audiowinkel, speciaalzaak voor gitaren etc. kijken, die hebben vaak ook allerlei apparatuur die bij optredens van pas komt van versterkers tot dit soort in-ears.

--
edit: schiet me te binnen, er zijn ook kleine bluetooth ontvangers zoals pricewatch: Sony SBH24 (Blauw, Zwart) en pricewatch: Sony Stereo Bluetooth Headset SBH56 Zilver (Zilver) , waarmee je elke standaard bekabelde set kunt voorzien van bluetooth.
Mocht je de ruimte hebben zo'n kleine ontvanger weg te werken, dan heb je wellicht véél meer in-ear sets om uit te kiezen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bluepenguin op 11-08-2021 23:44 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauwl
Bedankt voor je uitgebreide reactie :)
Ik heb heel toevallig nog een nieuwe SE215 BT1 op marktplaats gevonden. Nu maar hopen dat de kabel niet stuk gaat want dat wordt natuurlijk moeilijk om dan nog een keer te vervangen. Ik hoop dat deze goed zit onder een helm want heb er al best een paar geprobeerd :P

Aan een aparte BT ontvanger heb ik ook gedacht, om die gewoon weg te stoppen in m'n binnen jaszak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Sjoerd611 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:25:
Hier vandaag de WF-1000XM4 ontvangen. Flinke upgrade t.o.v. mijn Galaxy Buds qua geluidskwaliteit, maar qua comfort en gemak zeker niet. Ik krijg ze maar moeilijk in mijn oren & na vrij korte tijd beginnen ze oncomfortabel te voelen. Misschien nog even wennen! Dit is trouwens mijn eerste ANC, maar had er na alle lovende reacties stiekem iets meer van verwacht. Wanneer je geen muziek aan hebt filtert het bijvoorbeeld niet echt voorbij rijdende auto's weg. Zou bijna zegen dat vooral de isolatie van de tips het omgevingsgeluid weg filtert. Doosje vind ik ook een beetje flimsy, mag voor bijna €300,- wel wat steviger!

Die windruis reductie functie is ook een grap zeg, ik hoor op de fiets serieus meer geruis dan op m'n Galaxy Buds zonder ANC. Twijfel om ze te retourneren.
Ik vond de windruisreductie op de WF1000XM3 beter. M.i. het enige nadeel tegenover de vorige versie, al kan ik me ook wel in het doosje vinden. Klepje voelt gewoon minder stevig aan dan ik gewend was. Voor de rest heb ik zelf andere tips gekocht. Ik ben uiteindelijk bij de Xcessor bullet F-45 beland. Die zijn in small, large en medium en diverse kleuren beschikbaar en passen erg goed op deze oortjes. Comfort is echt vooruit geschoten. Vind ze véél prettiger zitten dan wat werd meegeleverd.

De nadelen (slechte tips vind ik, wat gammel doosje en de windruisreductie) zou je inderdaad eigenlijk niet mogen verwachten voor bijna 300 euro. Zeker omdat Sony juist deze zaken met de vorige versie wél goed op orde had. Aan de andere kant zijn het voor de rest ideale dingen vind ik. Werken goed, uitstekend geluid en de ANC ligt echt mijlen voor de concurrentie. Ik heb de WF1000XM3 als referentiekader en daarbovenop de Airpods Pro van mijn vriendin. Dag en nacht verschil. Toevallig recent op vakantie geweest met het vliegtuig, en ik ben juist ontzettend onder de indruk van de ANC. In een vliegtuig hoor je amper nog herrie, waar de Airpods Pro echt moeite hebben met het filteren. Thuis en buiten zet ik ANC/Ambient Sound in de regel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 15:32
Naar volle tevredenheid 10 maand gebruik gemaakt van een set fill+ T1XS. Toen als vervanger voor mijn sennheiser cx200 dopjes ofzo. (Die waren helemaal geniaal na hun inspeeltijd) Terug komend op mijn verhaal, de oplaad poort is kapot van de fill+ set. Ik dacht met de sony WF-1000XM3 een hele mooie opvolger te hebben. Niet dus. In mijn eigen achtertuin 2 onder 1 kap in een nieuwbouwwijk waar alles toch redelijk ruim is opgezet steeds connectie problemen. Even een kraakje, hik up, alles wat ik daar voor niet had. Terwijl het in een vol vliegtuig met xxx aantal Bluetooth apparaten het zelfs nog beter ging, alleen dan piept het linkse oortje alsnog af en toe alsof die schakelde geluid instellingen. Ook kon ik op een vlucht van 5 uurtjes 3x de oortjes terug in het doosje drukken 👎 Ook het geluid kan me niet helemaal bekoren al kan dat prima door de korte inspeel periode komen. Maar iets warmer had gemogen, bij mijn oude cx 200 had ik echt het gevoel dat er een andere wereld los ging en muziek anders klonk. Iets wat ik enigszins wel weer had verwacht.
Maar goed, ik weet nu totaal niet meer waar ik mag gaan zoeken. Ik gebruik ze voornamelijk voor luisterboeken en spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Practics schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:23:
Maar goed, ik weet nu totaal niet meer waar ik mag gaan zoeken. Ik gebruik ze voornamelijk voor luisterboeken en spotify
Voor alleen Spotify en luisterboeken lijkt het alsof de eisen niet heel hoog liggen.
Als je niet teveel wil betalen, redelijke ANC wil en goede geluidskwaliteit wil die zelf ook nog te tunen is, zou ik je de Jabra Elite 75t willen aanraden.

Heb zelf ook de Fill gehad, evenals Bomaker's (die twee ontlopen elkaar niet heel veel wat geluidskwaliteit betreft en de Bomaker's heb ik nog steeds) en gebruik nu de Jabra's nog steeds naar tevredenheid. Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het volume niet via de in ears te regelen is. Volume regeling zit er dus wel op.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 15-08-2021 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:34

B64

13art schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 07:45:
[...]

Voor alleen Spotify en luisterboeken lijkt het alsof de eisen niet heel hoog liggen.
Als je niet teveel wil betalen, redelijke ANC wil en goede geluidskwaliteit wil die zelf ook nog te tunen is, zou ik je de Jabra Elite 75t willen aanraden.

Heb zelf ook de Fill gehad, evenals Bomaker's (die twee ontlopen elkaar niet heel veel wat geluidskwaliteit betreft en de Bomaker's heb ik nog steeds) en gebruik nu de Jabra's nog steeds naar tevredenheid. Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het volume niet via de in ears te regelen is. Maar die functie gebruikte ik al niet op de vorige in ears.
Volume regelen kan wel op de Jabra 75t:
Knop links ingedrukt houden = volume omlaag
Knop rechts ingedrukt houden = volume omhoog
(tenzij je in de app wat anders hebt ingesteld natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
B64 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:27:
[...]

Volume regelen kan wel op de Jabra 75t:
Knop links ingedrukt houden = volume omlaag
Knop rechts ingedrukt houden = volume omhoog
(tenzij je in de app wat anders hebt ingesteld natuurlijk)
Krijg nou wat... Dank.
Had wel gezocht in de app ed maar niet gevonden dus dacht dat het er niet op zat. Wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonkrijger
Is het mogelijk om de microfoon van een draadloze oortje uit te schakelen op een Android telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64

B64

Zonkrijger schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:24:
Is het mogelijk om de microfoon van een draadloze oortje uit te schakelen op een Android telefoon?
Die doet 't toch alleen maar als dat nodig is (telefoongesprek, video-call, whatever...). Als je gewoon naar muziek aan 't luisteren bent is de microfoon uitgeschakeld, tenzij je ANC aan hebt staan en het ding dus moet weten welk omgevingsgeluid er gedempt moet worden.

Anders gezegd: welk probleem wil je oplossen met je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
13art schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 07:45:
[...]

Heb zelf ook de Fill gehad, evenals Bomaker's (die twee ontlopen elkaar niet heel veel wat geluidskwaliteit betreft en de Bomaker's heb ik nog steeds) en gebruik nu de Jabra's nog steeds naar tevredenheid. Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het volume niet via de in ears te regelen is. Volume regeling zit er dus wel op.
Mijn eisen zijn misschien niet bijzonder hoog, maar kan wel een stel goede oortjes waarderen en als dat dan x wat duurder is dan is dat geen probleem. Echter als oortjes van 50 euro beter functioneren en stabielere verbinden hebben en minder gezeur rondom, dan oortjes van 124 euro. Dat is het moment dat ik er iets van ga vinden. Had al wat onderzoek gedaan en de Sony’s werden op een enkele review na goed beoordeeld. Echter heb ik het zelfde als die 5% negatieve reviews. Slechte verbinding en slechte batterij duur. Waar ik het geluid niet einde van de wereld vind. Ze zijn niet 70 euro beter dan de fill set. Mocht er een set van 200 euro zijn die wel normale batterij duur heeft zonder connectie problemen (gebruik ze icm iphone 12 pro max) met iets warmer geluid dan teken ik er gelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:33
Weet iemand of het zin heeft om voor het fietsen in-ears te dragen met actieve noise cancelling tegen het windgeruis? Of zal het met windgeruis niet veel verschil maken omdat de dopjes je gehoorgang nooit 100% af kunnen sluiten van de wind?

Ik weet dat actieve noise cancelling een aanwinst kan zijn in bijvoorbeeld de trein of het vliegtuig, maar over windgeruis kan ik niets vinden.

Ik Google me helemaal suf, maar ik kan het antwoord nergens vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Cpt.Iglo schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:29:
... actieve noise cancelling een aanwinst kan zijn in bijvoorbeeld de trein of het vliegtuig, maar over windgeruis kan ik niets vinden.

je leest er inderdaad niet al te veel over. Velen willen op de fiets of lopend juist gedeeltelijk de omgeving nog wat meekrijgen, omdat het vaak wat veiliger is. Dat veiligheidsaspect is wel iets om goed in de gaten te houden. Dat gezegd hebbende:

Zover ik weet, is het bij windgeruis een beetje hit - or - miss. De betere (en daarmee wat duurdere) ANC in-ears lijken meestal de betere kansen te hebben, maar dan nog.
(zie bijv. wat @Thomas hierboven aangeeft over zijn ervaring met de WF-1000Xm3/4's, wat toch wel een serieuze in-earset is).

Zover ik het begrepen heb, is het lastige met windgeruis dat de wind op de microfoons kan komen en deze dan ineens véél geluid lijken binnen te krijgen (puur door de hoek waaronder de lucht de microfoon raakt) en in zekere mate dan kan gaan 'overcompenseren' voor omgevingsgeluid of juist omgekeerd als de wind wegdraait. Dan kan de ANC als het ware afwisselend té zeer en té weinig proberen om dat geruis te dempen, tenzij je een vrij geadvanceerde setup hebt die er op is berekend (meerdere microfoons en slimme algoritmes) of ingesteld (bijv. diverse Sony's hebben er opties voor in de app). Dat vereist bepaalde hardware aanpassingen of ontwikkeling, vandaar dat je meestal iets betere kansen hebt bij de duurdere sets.
Voor fietsen (met name als het wat sneller gaat met bijv. wielrennen, tegenover bijv. mountainbiken), dan heb je ironisch genoeg ook in die betere ANC vaak een uitdaging: meer (geadvanceerde) hardware (microfoons, chips etc) vraagt vaak wat meer ruimte, dus goede kans dat zo'n set wat meer gaat uitsteken. Oftewel, meer lucht er langs en méér ruis om voor te compenseren. De vorm speelt ook een rol daarin.
pricewatch: Sony WF-1000XM3 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser Momentum True Wireless II (Zwart)
pricewatch: Jabra Elite 75t (Titanium, Zwart)
pricewatch: Apple AirPods Pro (Wit)
Bovenstaande zijn Niet allemaal gemaakt voor sporten, meer ter vergelijking van 4 goed aangeschreven sets, met duidelijke verschillende vormen.

De meeste wat simpelere of lichtere ANC is vaak meer geschikt voor of gericht op het wegnemen van achtergrond geluid dat hetzelfde blijft van bijv. een vliegtuig of een airco. Wind wisselt veel meer.
Dat lichtere kan ook een keuze van de fabrikant zijn m.b.t. de algoritmes, hoeft niet per se budget gerelateerd te zijn. Bijv. de Airpods of Beats hoofdtelefoons staan bekend als wat lichter op dat punt. Andere fabrikanten hebben dan weer dat je uit een paar standen ANC kunt kiezen (bijv. Bose) of transparancy-mode achtige opties.

Als het je puur gaat om het dempen van omgevingsgeluid waar de wind onderdeel van is, dan kon je nog wel eens meer effect voor het geld hebben met een goed passief isolerende set. Of bijv. een over-ear hoofdtelefoon. Hangt er wellicht ook vanaf hoeveel geld je wilt uitgeven er aan en wat je graag meer aan opties er bij hebt naast de ANC, bijv. bluetooth, wat is de accuduur, equalizers via een app etc. Of misschien juist de mogelijkheid om de in-ears te gebruiken met een soort clipje - haakje dat ze goed vast houd voor sporten (bijv. pricewatch: Beats Powerbeats Pro (Zwart) of pricewatch: Jabra Sport Stereo (Geel, Zwart) bieden zoiets).

Meestal zal ANC ook niet álle windruis weg kunnen nemen, ook bij duurdere sets niet volledig. Waar een redelijk leuke in-ear (bijv. diverse Soundmagic in-ears of KZ's of goed verkrijgbare Philips of Sony's) je niet per se meer dan een euro of 30 - 40 hoeft te kosten voor iets met een kabel, 3,5mm aansluiting en dat je onderweg gebruikt. Dan kun evt. nog de foampjes / sleeves wisselen voor wat betere pasvorm, kosten daarvan zijn ook overzichtelijk.
Het is niet te vergelijken met een set als de Sony WF-1000Xm4, maar dat is de prijs ook niet ;) Breng je de oordopjes in een situatie waar je een goede kans hebt niet altijd alles weg te kunnen filteren én tegelijk te verregenen, dan kan zoiets wellicht ook een overweging waard zijn.
Weet iemand of het zin heeft om voor het fietsen in-ears te dragen met actieve noise cancelling tegen het windgeruis? Of zal het met windgeruis niet veel verschil maken omdat de dopjes je gehoorgang nooit 100% af kunnen sluiten van de wind?

Ik weet dat actieve noise cancelling een aanwinst kan zijn in bijvoorbeeld de trein of het vliegtuig, maar over windgeruis kan ik niets vinden.

Los van bovenstaande zaken, is het natuurlijk door jou beter in te schatten wat veilig en comfortabel is met luisteren. Mocht je volle stilte willen op een deel van de fietsroute en bijv. bij drukke kruisingen meer mee willen krijgen van het verkeer, dan kun je wellicht iets hebben aan een ANC die in te stellen is of makkelijk uit te schakelen.

Om terug te komen op je eerste vraag: heeft het zin? Dat kun je alleen zelf inschatten. Met betere (en meestal dus duidelijke duurdere) ANC heb je betere kansen windgeruis buiten te sluiten. Neemt niet weg dat ervaring ervan persoonlijk is, zwaardere ANC kan soms het gevoel van wat druk op de oren geven of verlies in audio kwaliteit (wederom, vaak wat beter geregeld bij duurdere in-ears). De één ervaart hoe de ANC varieert met het omgevingsgeluid als oncomfortabel voor langere tijd, waar het voor de ander totaal niet opvallen kan bij dezelfde set.
En de bekende kreet 'Your Mileage May Vary' is volop van toepassing, iedereen ervaart geluid anders, heeft weer een andere fietsroute qua verkeer en wind om zich heen etc.

Dus ja, windgeruis wegnemen kan wel tot op zekere hoogte en met de nodige voorbehoud dit en YMMV dat. Ding is: je hebt de betere kansen er mee bij de in de regel duurdere headsets, maar tegelijk kan het een dure mis blijken.
Wederom, zie bijv. ook @Thomas z'n ervaring met een in de regel goed gereviewde en dure Sony.

[ Voor 13% gewijzigd door Bluepenguin op 16-08-2021 22:55 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik leer altijd weer een hoop hier. :)

Ik wil de oordoppen gaan gebruiken voor woon-werk verkeer op een e-bike en daarnaast voor wielrennen. De snelheden liggen dus wat hoger dan fietstochten op een normale fiets, waardoor er ook automatisch meer windgeruis is.

Het geluid hoeft wat mij betreft niet volledig gedempt te worden; het is meer dat ik merk dat ik het geluid van de wind soms niet prettig en te hard vind, en dat het mij daardoor het plezier van het wielrennen wat ontneemt op de dagen waarop het harder waait. Als er een setje doppen is die zo goed afsluit dat ik het volume van de muziek gelijk kan houden, maar dat het windgeruis minder wordt, dan ben ik al tevreden. Ik weet alleen niet zeker of ACN daar een betekenisvolle rol in kan spelen. Uit jouw reactie haal ik dus ook dat het per merk & type, maar ook per persoon verschilt, waardoor het nog wel een lastige zoektocht kan worden.

Mijn budget ligt wel wat minder hoog dan de door jou aangehaalde modellen: het is maximaal €100, (Nothing Ear 1) maar ik zit bijvoorbeeld ook te kijken naar de LG Tone Free FN4 (€35 zonder ACN) en de Tone Free FN7 (€75 met ACN).

Het is een bos met heel veel bomen en ook nog eens met enorm variërende prijskaartjes.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:05

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je kan ook nog iets van cat ears proberen op de fiets. Ik weet niet of deze ook voor de normale fiets (lees zonder helm dus) zijn, maar bij mij heb ik eigenlijk vooral last van windruis op de racefiets. Voordeel is dat het los werkt van spul in je oren (dus je dopjes die je al had kan je houden), nadeel.. mogelijk verplicht helm? In ieder geval hoop ik dat je hier iets verder mee kan zoeken.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb hier de Edifier Neobuds pro. Erg fijn setje. Dit kunnen wel eens mijn favoriete earbuds worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B64

B64

@Cpt.Iglo Windgeruis is geen omgevingsgeluid, het ontstaat door de vorm van je oren en de behuizing van je oordoppen.

Bij gebruik van ANC zullen de microfoons van de oordoppen wel wat windgeruis oppikken en dat proberen te neutraliseren. Doordat dat slechts een gedeelte van alle windgeruis is dat je oor bereikt, en de oortjes links en rechts een ander windpatroon oppakken wat ze beide proberen te compenseren, is de kans groot dat het lijkt alsof de ANC het windgeruis juist versterkt in plaats van wegneemt.

Wat overblijft is zoeken naar oortjes die, in combinatie met de vorm van jouw oorschelp, zo min mogelijk luchtwervelingen rond de behuizing veroorzaken. Dat is inderdaad trial-and-error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
Dank voor de reacties.

Die cat ears zijn best interessant, @rockhopper gebruik jij ze zelf ook?

Ik heb een goedkoop setje in ears gekocht om te proberen of dit het geruis kan verminderen. Tot nu toe gebruik ik de standaard bedrade earpods, dus wie weet is het een verbetering. Uit jullie reacties haal ik in ieder geval dat ANC niet persé doet wat ik wil, dus dan denk ik dat het de investering ook niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier op de fiets ANC standaard uit. Ten eerste omdat ik nog wel wat van de omgeving mee wil krijgen, ten tweede omdat het averechts werkt, en dat geldt voor alle true wireless in ears die ik heb gebruikt (WF1000XM3+4, Airpods Pro).

In ears doen het wel beter qua geluidsdemping dan 'standaard' oortjes zoals bedrade earpods.

Zie op reddit regelmatig Moondrop langskomen. Zit zelf na te denken om eens bij wijze van probeersel een paar oortjes te kopen (Starfield schijnt wel goed te klinken), ondanks dat ik eigenlijk nooit naar bedrade in-ears luister. Hier mensen ervaring met dit merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonkrijger
B64 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:12:
[...]

Die doet 't toch alleen maar als dat nodig is (telefoongesprek, video-call, whatever...). Als je gewoon naar muziek aan 't luisteren bent is de microfoon uitgeschakeld, tenzij je ANC aan hebt staan en het ding dus moet weten welk omgevingsgeluid er gedempt moet worden.

Anders gezegd: welk probleem wil je oplossen met je vraag?
Mensen kunnen mij nooit horen als ik een gesprek voer met mijn Bluetooth draadloze oortjes, maar als ik ze uit doe en gewoon een gesprek voer met de telefoon is er niks aan de hand.

Hoewel horen wat de ander zegt zonder luidspreker is voor mij weer minder.

Ik wil gewoon de microfoon van mijn telefoon gebruiken en het geluid via de oortjes horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zonkrijger schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 05:28:
[...]

Mensen kunnen mij nooit horen als ik een gesprek voer met mijn Bluetooth draadloze oortjes, maar als ik ze uit doe en gewoon een gesprek voer met de telefoon is er niks aan de hand.

Hoewel horen wat de ander zegt zonder luidspreker is voor mij weer minder.

Ik wil gewoon de microfoon van mijn telefoon gebruiken en het geluid via de oortjes horen.
Daarvoor is dit eigenlijk het verkeerde topic, want dat draait niet om je oortjes maar je telefoon. Een korte Google leverde bij mij de app Lesser Audio Switch op. Geen idee of het werkt, volgens iemand op Quora wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25

Ik heb een half jaar terug de Jabra Elite 75T gekocht. In eerste instantie voor vergaderingen, maar tegenwoordig gebruik ik ze ook als ik met de hond ga wandelen of ga wielrennen. Met de hond loop ik regelmatig op een geluidswal naast de snelweg. De combinatie van auto's en wind wordt volledig weggefilterd zodat ik een podcast zonder enige inspanning en zonder het geluid heel hard te hoeven zetten letterlijk kan volgen.

Met wielrennen heb ik last van het geruis van de wind. Ik begin te merken dat mijn gehoor minder dan gemiddeld is/wordt, en als ik met iemand anders fiets en we in gesprek zijn, dan hoor ik mezelf regelmatig 'wat zeg je' zeggen en moet ik soms mijn hoofd naar iemand toe draaien om een oor uit de wind te hebben.

Wanneer ik alleen fiets, wordt ik soms horendol van het geruis. Op het moment dat ik mijn Jabras in doe en ik laat hearthrough aan staan, dan is het geruis vaak nog erger. Lijkt me logisch, de microfoon versterkt wat er gebeurt. Je hoort er niet doorheen, maar het geluid wordt opgevangen en doorgegeven. (overigens was dat voor mij wel wennen na bedrade Apple oortjes, waar je gewoon je omgeving hoort en er niks mechanisch gekunseld aan is).

Als ik op rustige fietspaden zit, dan zet ik met een druk op het oortje ANC aan. Heerlijk! Eindelijk stilte. Soms niet eens muziek erbij aan, gewoon rust aan mijn kop tijdens het fietsen. Het is niet 100% geluidsdicht (dat hoeft ook niet, dan wordt het wel heel gedempt), maar voldoende om van het ruisen af te zijn. Wel heb ik mezelf aangeleerd om met ANC aan nóg vaker om me heen te kijken voor medeweggebruikers en overweeg ik een Garmin Varia achterlicht die het achteropkomende verkeer detecteert en op je fietscomputer laat zien.

Kortom, voor mij werkt de Jabra ANC geweldig om van het geruis af te zijn.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

coelho schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:29:
[...]

Ik heb een half jaar terug de Jabra Elite 75T gekocht. In eerste instantie voor vergaderingen, maar tegenwoordig gebruik ik ze ook als ik met de hond ga wandelen of ga wielrennen. Met de hond loop ik regelmatig op een geluidswal naast de snelweg. De combinatie van auto's en wind wordt volledig weggefilterd zodat ik een podcast zonder enige inspanning en zonder het geluid heel hard te hoeven zetten letterlijk kan volgen.

Met wielrennen heb ik last van het geruis van de wind. Ik begin te merken dat mijn gehoor minder dan gemiddeld is/wordt, en als ik met iemand anders fiets en we in gesprek zijn, dan hoor ik mezelf regelmatig 'wat zeg je' zeggen en moet ik soms mijn hoofd naar iemand toe draaien om een oor uit de wind te hebben.

Wanneer ik alleen fiets, wordt ik soms horendol van het geruis. Op het moment dat ik mijn Jabras in doe en ik laat hearthrough aan staan, dan is het geruis vaak nog erger. Lijkt me logisch, de microfoon versterkt wat er gebeurt. Je hoort er niet doorheen, maar het geluid wordt opgevangen en doorgegeven. (overigens was dat voor mij wel wennen na bedrade Apple oortjes, waar je gewoon je omgeving hoort en er niks mechanisch gekunseld aan is).

Als ik op rustige fietspaden zit, dan zet ik met een druk op het oortje ANC aan. Heerlijk! Eindelijk stilte. Soms niet eens muziek erbij aan, gewoon rust aan mijn kop tijdens het fietsen. Het is niet 100% geluidsdicht (dat hoeft ook niet, dan wordt het wel heel gedempt), maar voldoende om van het ruisen af te zijn. Wel heb ik mezelf aangeleerd om met ANC aan nóg vaker om me heen te kijken voor medeweggebruikers en overweeg ik een Garmin Varia achterlicht die het achteropkomende verkeer detecteert en op je fietscomputer laat zien.

Kortom, voor mij werkt de Jabra ANC geweldig om van het geruis af te zijn.
Die Jabra's zorgen bij mij ook voor flink minder windgeruis, maar ik heb ANC nooit aan (de ANC vind ik sowieso niet zo heel erg geweldig werken op de 75T). De behuizing zelf veroorzaakt blijkbaar niet heel veel wervelingen, maar ik durf niet zo te zeggen of de vorm van je oorschelp daar nog van invloed op is (dus hoe goed de behuizing in je oor past, en de holte van je oorschelp is opgevuld). Zeker op de fiets is dat best van belang.

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:25

Byron010

Black Mirror Society.

Hi, wellicht dat hier mensen wat ervaring/meningen willen delen die mij kunnen helpen:

Ik ben ondertussen al anderhalf jaar eigenaar van de Sony XM3's, zeer tevreden over het geluid en de bouwkwaliteit (al te vaak laten vallen, zowel het doosje als de oortjes los).

Nou stoor ik mij eigenlijk al een hele lang tijd aan de pasvorm. Hardlopen met de oortjes is echt totaal niet te doen, ze zouden er na 2 stappen praktisch al uitvallen. Bij andere omstandigheden moet ik ze verder redelijk constant (elke paar minuten?) wat terug duwen in mijn oor omdat ze anders er heel langzaam uit glijden. Ik heb (ook met andere oortjes) altijd de middelste siliconen tips gebruikt omdat de kleinere te klein voelde.

Denken jullie dat dit is op te lossen met andere ear tips? Bijvoorbeeld door over te stappen naar foam ear tips? En zou het formaat ear tip hier toch de oorzak kunnen zijn? Of ligt het in dit geval gewoon aan de vorm van de XM3's zelf.

Verder stoor ik mij ook aan het feit dat je elke keer opnieuw de ANC setting moet instellen zodra ze aan gaan. Ik gebruik 98% van de tijd de "Ambient sound control off" in plaats van ANC, maar dat onthouden de oortjes niet. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Voor de mensen met XM4's, zijn dit nog steeds issues bij de opvolgers?

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Byron010 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:33:
Hi, wellicht dat hier mensen wat ervaring/meningen willen delen die mij kunnen helpen:

Ik ben ondertussen al anderhalf jaar eigenaar van de Sony XM3's, zeer tevreden over het geluid en de bouwkwaliteit (al te vaak laten vallen, zowel het doosje als de oortjes los).

Nou stoor ik mij eigenlijk al een hele lang tijd aan de pasvorm. Hardlopen met de oortjes is echt totaal niet te doen, ze zouden er na 2 stappen praktisch al uitvallen. Bij andere omstandigheden moet ik ze verder redelijk constant (elke paar minuten?) wat terug duwen in mijn oor omdat ze anders er heel langzaam uit glijden. Ik heb (ook met andere oortjes) altijd de middelste siliconen tips gebruikt omdat de kleinere te klein voelde.

Denken jullie dat dit is op te lossen met andere ear tips? Bijvoorbeeld door over te stappen naar foam ear tips? En zou het formaat ear tip hier toch de oorzak kunnen zijn? Of ligt het in dit geval gewoon aan de vorm van de XM3's zelf.

Verder stoor ik mij ook aan het feit dat je elke keer opnieuw de ANC setting moet instellen zodra ze aan gaan. Ik gebruik 98% van de tijd de "Ambient sound control off" in plaats van ANC, maar dat onthouden de oortjes niet. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Voor de mensen met XM4's, zijn dit nog steeds issues bij de opvolgers?
De sound control is min of meer hetzelfde, al onthouden deze het meestal wel (gek genoeg niet altijd, heel vreemd). Er uit vallen heb ik geen last van. Als ik de siliconen tips die ik op mijn XM3's gebruikte er op plop durf ik er ook niet mee hard te lopen. Ik heb nu foamen tips (xcessor bullet F-45 medium) omdat ik de tips die werden meegeleverd niet prettig vond. Net toevallig nog een half uurtje hard gelopen en deze vallen niet uit. Met de XM3's had ik hetzelfde probleem als jij, dus rende ik altijd met nog oudere oortjes die van die haakjes hadden.

Die xcessor tips zijn overigens ook niet perfect. Heb voorheen comply geprobeerd maar die vond ik erg akelig voelen, deze zitten véél beter (en zijn in grijs beschikbaar, matcht met mijn grijze XM4). Het enige nadeel(tje) is dat, zeker als je ze even goed doet, ze een frictie geluid kunnen produceren. Afijn, dat heb je ook met siliconen tips.

Overigens: Siliconen tips hebben gewoon minder grip dan foam. Ga je hardlopen dan ga je ook zweten, en wordt de boel gewoon glibberig. Met een foamen tip heb je dat probleem niet. Dat zijn een soort sponsjes, die blijven simpelweg beter in je oor zitten. Grotere eartips zouden denk ik geen verschil maken, gewoon gebruiken wat prettig zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNVKwuljOh_-BpYHGRiqtOJo7DM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLsuFIpWOVlhFE6bQj2BmPE4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Thomas op 19-08-2021 11:56 ]

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:25

Byron010

Black Mirror Society.

Thomas schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:47:
[...]
Net toevallig nog een half uurtje hard gelopen en deze vallen niet uit. Met de XM3's had ik hetzelfde probleem als jij, dus rende ik altijd met nog oudere oortjes die van die haakjes hadden.

Overigens: Siliconen tips hebben gewoon minder grip dan foam. Ga je hardlopen dan ga je ook zweten, en wordt de boel gewoon glibberig. Met een foamen tip heb je dat probleem niet. Dat zijn een soort sponsjes, die blijven simpelweg beter in je oor zitten. Grotere eartips zouden denk ik geen verschil maken, gewoon gebruiken wat prettig zit.
Zweet zal inderdaad het voornamelijkste probleem zijn, denk dat ik maar gewoon de foam tips moet gaan proberen dan :9

Wel heel goed om te horen dat de XM4's (iedergeval met foam tips) dus niet meer uit je oren vallen bij het hardlopen.. dan is in principe alles opgelost behalve de instelling van ANC.

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Byron010 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Zweet zal inderdaad het voornamelijkste probleem zijn, denk dat ik maar gewoon de foam tips moet gaan proberen dan :9

Wel heel goed om te horen dat de XM4's (iedergeval met foam tips) dus niet meer uit je oren vallen bij het hardlopen.. dan is in principe alles opgelost behalve de instelling van ANC.
Ik zal eens letten op hoe die geluidsmodi werken. Ik heb het idee dat het hit or miss is maar kan zijn dat ik er zelf naast zit. Vaak weet hij nog wel waar hij op stond, dus doe je ze terug in het doosje met ANC uit dan komen ze er ook weer zo uit. Het is niet iets waar ik bewust op heb gelet tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

De eartips van m'n Jabra 75T zijn aan vervanging toe. Ik wil liever geen foam, vind het wel handig als ik ze snel in kan doen, bijvoorbeeld als ik een gesprek aan wil nemen. Siliconen eartips dus, en dan kom je al snel bij Spinfit uit (de CP360 zou prima moeten passen) maar die zijn overal heel erg slecht voorradig.

Iemand tips voor geschikte eartips, liefst exemplaren die niet al te snel stuk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 23:21
Gezien de vele positieve reacties hier misschien maar eens de Jabra 75T proberen. Door de grootte van de XM4 oordoppen heb ik met zowel ANC aan/uit beduidend meer windgeruis dan bij mijn oude Galaxy Buds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
Thomas schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:48:
Zie op reddit regelmatig Moondrop langskomen. Zit zelf na te denken om eens bij wijze van probeersel een paar oortjes te kopen (Starfield schijnt wel goed te klinken), ondanks dat ik eigenlijk nooit naar bedrade in-ears luister. Hier mensen ervaring met dit merk?
Ja, ik heb de Moondrop Blessing 2 Dusk. Ik ben daar zéér tevreden over. Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik heb vanwege de Samsung Galaxy 20 FE nu de Galaxy Buds Pro. Ik ben er tOt nu toe erg tevreden over.
Goede NC, ik heb de TV hard aan en gezet, NC aan, en het geluid geluid van de TV was ongeveer 50% minder hoorbaar. Ook zonder NC vind ik het al goed qua omgeving geluid wat word gedempt. Geluid kwaliteit van muziek is ook goed genoeg (gratis versie Spotivy) Ook bellen met de klinkt allemaal prima en ik zelf ben ook goed hoorbaar voor een ander. De prijs vind ik wel vrij hoog van 140 euro. Persoonlijk vind ik dit soort dure earbuds hooguit 75 euro waard Maar dat zal ook voor nog duurdere varianten gelden, die zou ik al helemaal overslaan. Ik gebruik de earbus voornamelijk tijdens sporten, op bed voor rustgevende geluiden om beter in slaap te komen en tijdens reizen.

[ Voor 72% gewijzigd door Tincahunter op 23-08-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

De geluidskwaliteit van mijn Galaxy Buds+ is prima, maar valt wat (nogal!) terug wanneer ik deze als headset gebruik gekoppeld aan mijn Windows desktop met een pricewatch: ASUS USB-BT500. Kennelijk wordt dit veroorzaakt door de SBC codec in combinatie met het feit dat Buds werken als headset (geluid én spraak), wat voor mij noodzakelijk is.

Verbonden met mijn telefoon (Galaxy S10) ervaar ik deze teruggeschroefde audio kwaliteit niet, vermoedelijk omdat dan de AAC codec gebruikt wordt(?).

Hoe ervaren andere dit? Is hierin nog een verbetering haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolschaatser19
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09 14:41
Voor het fietsen was ik ook op zoek naar " in ear earbuds" , en ben uiteindelijk beland bij de de Bose Quietcomfort earbuds. Wanneer ik de ANC aanzet blijf je wind horen, maar dat komt, zoals eerder beschreven door de bouw van earbuds en de vorm van de oren. Het blijft ook fijn om je omgeving te horen tijdens het fietsen, daarom staat ANC op standje 5 , dan hoor je omgevingsgeluiden, wind is minimaal, en je hoort muziek. In mijn geval ben ik er heel tevreden mee, ook omdat de pasvorm super is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 14:45
Hoe heet die bekende website ook alweer waar regelmatig nieuwe draadloze oordoppen worden vergeleken?

Ik zoek zwarte oordoppen, draadloos uiteraard. Bellen zal ik er niet veel mee doen, zo af en toe. Het gaat vooral om muziek mee te luisteren. Verder houd ik van de standaard stijl oordoppen, zoals de airpods. Ik wil wel omgevingsgeluid kunnen horen.

Mijn budget is tot zo'n 75 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:33
Dat is scarbir.com (en ik heb er geen banden mee ;) )

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Mivadebe
Inmiddels ook de nieuwe Edifier Neobuds Pro ontvangen. Erg vergelijkbaar qua kwaliteit met de 1more comfobuds pro die ik eerder deze maand heb gekocht. Wel erg gave premium verpakking met veel tips erbij.
De geluidskwaliteit is zeer goed, nog iets beter dan de toch al vrij goede 1more's.
ANC denk ik op het zelfde niveau. Microphone/calls nog niet geprobeerd met de Edifiers. De comfobuds zijn wel erg goed. Beiden een goede koop voor de prijs!

• Practics
Mivadebe schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:41:
Inmiddels ook de nieuwe Edifier Neobuds Pro ontvangen. Erg vergelijkbaar qua kwaliteit met de 1more comfobuds pro die ik eerder deze maand heb gekocht. Wel erg gave premium verpakking met veel tips erbij.
De geluidskwaliteit is zeer goed, nog iets beter dan de toch al vrij goede 1more's.
ANC denk ik op het zelfde niveau. Microphone/calls nog niet geprobeerd met de Edifiers. De comfobuds zijn wel erg goed. Beiden een goede koop voor de prijs!
Toevallig een vergelijking met de bekroonde Sony’s?

• B64

B64

Ben wel benieuwd naar de duurzaamheid van die Edifiers. Mijn dopjes beginnen nu binnen een jaar al problemen met de bluetooth-verbinding te vertonen, en zo heel veel zijn ze nou ook weer niet gebruikt. Ze waren lekker goedkoop, maar dat valt me dan toch wel wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
De tijd za het leren!
Helas heb ik beperkt verglijksmateriaal. Deze gekocht naast de comfobuds op basis van scarbir/ youtube reviews.
Ik heb wel een sony wh-1000xm2: ik vind de in ears verassend goed qua geluid tov van de headset. ANC is niet te vergelijken.

De comfobuds stoorde ik me wel aan de app (ios). Die van edifier zit beter in elkaar!

Edit: met mijn kleine oren: De comfobuds doen de naam eer aan! Ze zijn zeker confortabeler ik m lang te dragen dan de edifiers

[ Voor 15% gewijzigd door Mivadebe op 28-08-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Mivadebe schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:41:
Zijn er in Europa/Nederland al webshops welke de edifier neobuds pro verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
pitchdown schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 15:16:
[...]

Zijn er in Europa/Nederland al webshops welke de edifier neobuds pro verkopen?
Nog niet zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Na de miskoop op de sony WF-1000XM3 gegaan voor de apple airpods pro. En ondanks ik zeer sceptisch was (het was een koopje 70 euro korting omdat verpakking beschadigd was. Wel geseald nog.) Vraag ik mij serieus af of de sony WF-1000XM3 niet gewoon defect zijn. Batterij duur is gewoon 2x zo lang (met alle opties aan) en geluid is gewoon 10x zo ruimtelijk en zit niet zo aan elkaar geplakt. Ook anc werkt gewoon echt stuk beter. Ook heb ik bij de Sony’s dat die boel ruis en onnatuurlijk de stemmen en achtergrond geluiden mee projecteert als dat gewenst is. Waar je bij de airpods met muziek uit niet eens door hebt als he ze inhoud. Ook dan is het bijzonder goed te merken hoe goed de anc werkt.

Meer mensen die ze beide hebben en zelfde ervaring hebben of kan ik met de Sony’s beter garantie gaan claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Practics schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:25:
Na de miskoop op de sony WF-1000XM3 gegaan voor de apple airpods pro. En ondanks ik zeer sceptisch was (het was een koopje 70 euro korting omdat verpakking beschadigd was. Wel geseald nog.) Vraag ik mij serieus af of de sony WF-1000XM3 niet gewoon defect zijn. Batterij duur is gewoon 2x zo lang (met alle opties aan) en geluid is gewoon 10x zo ruimtelijk en zit niet zo aan elkaar geplakt. Ook anc werkt gewoon echt stuk beter. Ook heb ik bij de Sony’s dat die boel ruis en onnatuurlijk de stemmen en achtergrond geluiden mee projecteert als dat gewenst is. Waar je bij de airpods met muziek uit niet eens door hebt als he ze inhoud. Ook dan is het bijzonder goed te merken hoe goed de anc werkt.

Meer mensen die ze beide hebben en zelfde ervaring hebben of kan ik met de Sony’s beter garantie gaan claimen?
Geen ervaring met één van de twee, maar in het algemeen wel de opmerking dat het voor zowel het klankbeeld als de werking van de ANC heel belangrijk is dat je de juiste maat eartips op je oordopjes hebt zitten. Uit je verhaal is niet op te maken of je daar al mee hebt geëxperimenteerd, zo niet dat is dat wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik gebruik verschillende earbuds (jaybird vista, bose quietcomfort, Jabra elite).
Ik heb altijd het probleem dat de earbud aan de rechterkant los raakt na verloop van tijd. Dit terwijl links geen enkel probleem is. Ik heb ook al verschillende eartips geprobeerd. Ik kan dus de earbuds niet meer de schuld geven :-).

Is er iemand die dit herkend en/of een oplossing op "maat" hiervoor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 22:37
Weet iemand waar je de tinhifi t4 foam dopjes kunt nabestellen?

De bijgeleverde foam dopjes waren vergaan dus sinds kort over op de siliconen oordopjes. Echter vallen die steeds uit.

Een zoektocht op Google heeft helaas nog geen soelaas geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
rainier15 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:03:
Weet iemand waar je de tinhifi t4 foam dopjes kunt nabestellen?

De bijgeleverde foam dopjes waren vergaan dus sinds kort over op de siliconen oordopjes. Echter vallen die steeds uit.

Een zoektocht op Google heeft helaas nog geen soelaas geboden.
Waarom geen aftermarket foam tips? Ik ben erg tevreden over die van INAIRS.
Beetje meten hoe groot de nozzle van de T4 is en dan kan je wel een gokje wagen welke maat zal passen. Ik heb de AIR2 voor mijn T2 plus gebruikt. Gewoon ff op Amazon.nl zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 22:37
RikHouben schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:26:
[...]

Waarom geen aftermarket foam tips? Ik ben erg tevreden over die van INAIRS.
Beetje meten hoe groot de nozzle van de T4 is en dan kan je wel een gokje wagen welke maat zal passen. Ik heb de AIR2 voor mijn T2 plus gebruikt. Gewoon ff op Amazon.nl zoeken.
Ik heb inmiddels een bestelling gedaan via Amazon. Ik zal een update plaatsen wanneer ze binnen zijn. Bedankt voor de tip! :+
Pagina: 1 ... 29 ... 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie