Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dewil1990
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
thunder68 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:35:
[...]
Heb sinds een week de nieuwe Teufel Airy TWS...
Wellicht kun jij mijn vragen beantwoorden.
1. Weet jij of deze oordoppen met meerdere apparaten kan worden verbonden?
2. Heb jij deze oordoppen wel eens gebruikt met een skype/teams call via laptop/pc?

Thanks!

• thunder68
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 21:58
dewil1990 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:28:
[...]

Wellicht kun jij mijn vragen beantwoorden.
1. Weet jij of deze oordoppen met meerdere apparaten kan worden verbonden?
2. Heb jij deze oordoppen wel eens gebruikt met een skype/teams call via laptop/pc?

Thanks!
Hoi, heb ze in teams gebruikt, ging prima; goede ruisonderdrukking voor de spraak zodat je in 99% van de gevallen goed n dudelijk te horen bent..
Of ze multichannel zijn weet ik niet; heb dat niet geprobeerd. Ze zijn wel BT5.0. Ik zou je aanraden ze gewoon te bestellen; je mag ze wel 8 weken uitproberen namelijk.

• B64
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 23-02 20:07
Zojuist een setje Edifier TWS200 besteld. Was op zoek naar een setje half-in-ears omdat het niet altijd even handig is om van de buitenwereld afgesloten te zijn (zodat ik bij het koken hóór wat er op het fornuis gebeurt, en op kantoor ook gewoon een kort gesprek kan voeren). Ik heb nu een Fiio F3 (bedrade IEM) en een bejaarde Sennheiser Urbanite XL wireless (die laatste klinkt mooi maar is loodzwaar), ben benieuwd hoe die Edifier dopjes bevallen in vergelijking met deze twee...

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Spinfits
Waar kan je deze nu het beste kopen? Want ik kan ze moeilijk vinden. Ik heb deze gevonden:
https://nl.aliexpress.com/item/32822368790.html

Maar zijn dat de juiste spinfits? En welke raden jullie aan, die met dubbele cone (CP2x0) of enkele (CP100)? Ik heb nooit het nut van dubbele cone begrepen eigenlijk.

edit: https://spinfiteartip.com/en/product-list 8)7
Wel prijzige dingen dus, die officiele.

[Voor 13% gewijzigd door Jazco2nd op 11-09-2020 12:48]

• anoniem987654
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 13-02 21:12
Aankoop advies gevraagd!

Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar nieuwe in-ear headphones, graag een bedraade, dus 3.5 mm uitgang omdat ik vergeet dingen op te laden en zo hoop op betere kwaliteit. Zal ff de vragen aflopen die op pagina 1 stonden:

- Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
IK heb nu de JBL T110BT oodropjes. En heel eerlijk gezegd vind ik er vrij weinig aan. Bluetooth verbind soms niet met mn pc. Het volume kan niet laag genoeg, de microfoon is bagger, en elke gitaar mist smoothness, je hoort wel de lage noot, de eerste keer, maar dan stopt ie abrupt, net alsof er geen mids/hoge tonen voorkomen in de oordopjes. Elke vocalen (e.g. black dirt track - the waifs, rather be - clean bandit/jess glynne, lovefool - postmodern jukebox versie,wasting my young years - london grammar, the night before - hooverphonic) worden overrompelt door de lage notes en stemmen komen niet tot hun recht.

- In ears of oordopjes?
In-ear oordopjes, geen heaphones graag, haat de druk op mn oren

- hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge notes het liefst?
Het schijnt dat ik van trebble houd en van goeie vocalen, dus denk dat midden hetgeen is wat ik nu het meeste mis

- Welke muziekgenres luister je het meest naar? en welke af en toe?
Ik zou mezelf niet echt kunnen klassificeren, dus hier welke bands:
- rock: the last shadow puppets, franz ferdinand, the black keys, the strokes, interpol, dire straits, arcade fire
, the fratellis, nothing but thieves
- country/alternative: London grammar, alexandra savior, wolf alice, tori forsyth, darlyn, first aid kit, the common linnets, snow patrol, kings of leon, mark knopfler
- random: postmodern jukebox, hooverphonic, fleetwood mac, of monsters and men, florence + the machine, elvis, the monkees, supertramp, puddles pity party, agnes obel, vitamin string quartet
Dus, geen rap, hip hop, overdreven pop muziek er dergelijke.

Hoe wil je jouw oordopjes gaan gebruiken?
- Ik ga ze gebruiken voor volgen van video-lectures wanneer ik online les heb na een on-campus klas. Dus een microfoon erin is een must. Daarnaast zullen ze ook in het OV gebruikt worden en voor studeren op de universiteit. Eventuele minder cable noice zou gewaardeerd worden

Heb je een merkvoorkeur?
- Neuh absoluut niet

Wat is het budget
- rond de 80 euro, lager is altijd beter.

Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
- graag comfortabel om te dragen voor 1.5 uur.
- mooie soundstage voor onderscheiden instrumenten.

Mijn vooronderzoek had me de volgende paar oordopjes voorgeschoteld:
- soundmagic e11c
- Shure SE215
- Sennheiser momentum in-ear G
- Sennheiser CX 400-II precision
- Sony MDR-EX650AP
- xiaomi mi anc type-c in ear earphones

Echter vertrouw ik sites als "theponograph" en "whathifi" niet meer omdat alles goed is als ik hun zou moeten geloven. Vooral shure zie ik veel polariserende review over. Is er eentje die jullie zouden adviseren?

Met vriendelijke groet,

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 06:57
Hoi,

Ik heb een setje jabra active 75T's
Ik wil een vervangend "siliconendopje" kopen. Nu zijn natuurlijk via de jabra site de originele zwartgrijze uitverkocht: https://www.jabra.nl/accessories/jabra-elite-75t-eargels#/#100-62970000-00

Enig idee waar deze nog meer te koop zijn (ik kan het niet vinden :X) Of zijn er goede alternatieven te krijgen?
Normaal koop ik dit spul altijd via amazon.de, maar die heeft helemaal niks te krijgen :o

• thunder68
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 21:58
Ik kan je deze aanraden (mits ze passen, check de diameter van het tipje waar ze opmoeten op je jabra's)
https://www.amazon.co.uk/...bio-eartips/dp/B088HJGRDD

Goede pasvorm door de memoryfoam kern en door de siliconen buitenkant goed schoon te maken!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Omdat de meeste in-ears die tegenwoordig verkocht worden echt in-ear zijn en geen oordopjes, en aangezien ik de in-ears niet verdraag, heb ik een apart topic gemaakt specific voor draadloze oordopjes die niet in-ear gaan: [Bluetooth oordopjes, niet in-ear] Ervaringen & Discussie :)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• PatrickPR
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online
anoniem987654 schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:09:
Aankoop advies gevraagd!

Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar nieuwe in-ear headphones, graag een bedraade, dus 3.5 mm uitgang omdat ik vergeet dingen op te laden en zo hoop op betere kwaliteit. Zal ff de vragen aflopen die op pagina 1 stonden:

- Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
IK heb nu de JBL T110BT oodropjes. En heel eerlijk gezegd vind ik er vrij weinig aan. Bluetooth verbind soms niet met mn pc. Het volume kan niet laag genoeg, de microfoon is bagger, en elke gitaar mist smoothness, je hoort wel de lage noot, de eerste keer, maar dan stopt ie abrupt, net alsof er geen mids/hoge tonen voorkomen in de oordopjes. Elke vocalen (e.g. black dirt track - the waifs, rather be - clean bandit/jess glynne, lovefool - postmodern jukebox versie,wasting my young years - london grammar, the night before - hooverphonic) worden overrompelt door de lage notes en stemmen komen niet tot hun recht.

- In ears of oordopjes?
In-ear oordopjes, geen heaphones graag, haat de druk op mn oren

- hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge notes het liefst?
Het schijnt dat ik van trebble houd en van goeie vocalen, dus denk dat midden hetgeen is wat ik nu het meeste mis

- Welke muziekgenres luister je het meest naar? en welke af en toe?
Ik zou mezelf niet echt kunnen klassificeren, dus hier welke bands:
- rock: the last shadow puppets, franz ferdinand, the black keys, the strokes, interpol, dire straits, arcade fire
, the fratellis, nothing but thieves
- country/alternative: London grammar, alexandra savior, wolf alice, tori forsyth, darlyn, first aid kit, the common linnets, snow patrol, kings of leon, mark knopfler
- random: postmodern jukebox, hooverphonic, fleetwood mac, of monsters and men, florence + the machine, elvis, the monkees, supertramp, puddles pity party, agnes obel, vitamin string quartet
Dus, geen rap, hip hop, overdreven pop muziek er dergelijke.

Hoe wil je jouw oordopjes gaan gebruiken?
- Ik ga ze gebruiken voor volgen van video-lectures wanneer ik online les heb na een on-campus klas. Dus een microfoon erin is een must. Daarnaast zullen ze ook in het OV gebruikt worden en voor studeren op de universiteit. Eventuele minder cable noice zou gewaardeerd worden

Heb je een merkvoorkeur?
- Neuh absoluut niet

Wat is het budget
- rond de 80 euro, lager is altijd beter.

Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
- graag comfortabel om te dragen voor 1.5 uur.
- mooie soundstage voor onderscheiden instrumenten.

Mijn vooronderzoek had me de volgende paar oordopjes voorgeschoteld:
- soundmagic e11c
- Shure SE215
- Sennheiser momentum in-ear G
- Sennheiser CX 400-II precision
- Sony MDR-EX650AP
- xiaomi mi anc type-c in ear earphones

Echter vertrouw ik sites als "theponograph" en "whathifi" niet meer omdat alles goed is als ik hun zou moeten geloven. Vooral shure zie ik veel polariserende review over. Is er eentje die jullie zouden adviseren?

Met vriendelijke groet,
Ik weet niet of je al iets gevonden hebt, maar kijk ook eens naar de 1More Triple Driver en de KZ ZS10 Pro. De 1More Triple Driver is in Nederland te bestellen bij Bol.com maar de voorraad bij de diverse webshops is wel aan het slinken heb ik het idee. Als je wat langer kunt wachten vind ik de KZ ZS10 Pro uit China ook een aanrader.

Qua pasvorm is de 1More wat eenvoudiger in te brengen en er worden veel siliconen en foam tips meegeleverd. De KZ is wat bulkier en wat meer een IEM, maar met wat pielen zit deze ook fijn. Met grotere oren zit de KZ wel wat beter.

Qua geluid zijn de 2 erg aan elkaar gewaagd, waarbij de KZ echt een neutrale klank heeft over het hele frequentiegebied en erg veel details geeft. De 1More zou je met een EQ in het laag wat moeten afzwakken en in het hoog wat bijkrikken. Ook de 1More klinkt heel gedetailleerd.

De KZ heeft als nadelen dat de kabel eigen connectoren gebruikt en dat er geen schuifje op zit om de kabel achter het hoofd vast te zetten (wat bijv. een Shure SE215 wel heeft). Op zich geen grote nadelen. Voor de KZ is het wel handig om het bijbehorende hard case opbergtasje of de ABS case mee te bestellen. De 1More heeft niet echt nadelen vind ik.

• anoniem987654
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 13-02 21:12
PatrickPR schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:55:
[...]

Ik weet niet of je al iets gevonden hebt, maar kijk ook eens naar de 1More Triple Driver en de KZ ZS10 Pro. De 1More Triple Driver is in Nederland te bestellen bij Bol.com maar de voorraad bij de diverse webshops is wel aan het slinken heb ik het idee. Als je wat langer kunt wachten vind ik de KZ ZS10 Pro uit China ook een aanrader.

Qua pasvorm is de 1More wat eenvoudiger in te brengen en er worden veel siliconen en foam tips meegeleverd. De KZ is wat bulkier en wat meer een IEM, maar met wat pielen zit deze ook fijn. Met grotere oren zit de KZ wel wat beter.

Qua geluid zijn de 2 erg aan elkaar gewaagd, waarbij de KZ echt een neutrale klank heeft over het hele frequentiegebied en erg veel details geeft. De 1More zou je met een EQ in het laag wat moeten afzwakken en in het hoog wat bijkrikken. Ook de 1More klinkt heel gedetailleerd.

De KZ heeft als nadelen dat de kabel eigen connectoren gebruikt en dat er geen schuifje op zit om de kabel achter het hoofd vast te zetten (wat bijv. een Shure SE215 wel heeft). Op zich geen grote nadelen. Voor de KZ is het wel handig om het bijbehorende hard case opbergtasje of de ABS case mee te bestellen. De 1More heeft niet echt nadelen vind ik.
Dankjewel voor je antwoord. Heb al de sony's gekocht.

• delorean7
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:05

delorean7

Let's take the Aston toni

Iemand die al iets durft te zeggen over deze:

https://www.indiegogo.com...oise-out-never-fall-out#/

Kom verschillende goede reviews tegen, maar ben wat terughoudend over een indiegogo project.

Met name microphoon opname kwaliteit is voor mij belangrijk.

Thoughts?

• B64
@delorean7 Die reviews zeggen niet zoveel, tenzij je zeker weet dat het een enigszins neutrale reviewer is. En van die IGG-page begint het bij mij wat te jeuken, hoop blabla over bedrijven waar ze 'mee samenwerken' (=ze betalen gewoon voor al die technologie) maar vrijwel niets over de klankkwaliteit van de oordopjes.

Als je op zoek bent naar betaalbare oortjes die geschikt zijn voor bellen (goede microfoonkwaliteit, wegfilteren van omgevingsgeluid tijdens het bellen) heb je wellicht iets aan scarbir.com, of je koopt voor ongeveer hetzelfde geld als die PaMu een Jabra 65T

• delorean7

delorean7

Hoop inderdaad dat scarbir ze binnenkort even beet zal pakken. Alhoewel een aantal aanbevelingen die ze doen met name op call q of zoom in youtube reviews met samples er niet best af komen.

Die jabras heb ik toevallig en zijn echt belabberd voor dit doel.

• B64
delorean7 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:19:
Die jabras heb ik toevallig en zijn echt belabberd voor dit doel.
Wat is er precies belabberd? Jabra's in het algemeen (en dus ook de 65T's) worden juist altijd geroemd om hun 'call quality', daar heeft die fabrikant een naam hoog te houden. Voor gebruik in Zoom op een lap- of desktop computer zijn ze inderdaad niet geschikt, dat wordt ook door Jabra aangegeven (bron).

Maar goed, ik lees heel vaak over issues met bluetooth headsets in combinatie met Zoom/Teams op computers, dat ligt dus eerder aan Zoom/Teams/Windows dan aan de headsets; zelf gebruik ik daar bedrade oortjes voor dus geen persoonlijke ervaring mee.

• delorean7

delorean7

Tja ik maak een opname in zoom van de iphone standaard oortjes, een cheap logitech headsetje, de laptop onboard mic en de deze jabra’s.

Voor mijn doeleinde is het kwalitatief ondermaats en komen de iphone oortjes nog als beste uit de bus.

Gisteren toch die tws200 aanbieding maar gepakt op ALI. Voor 19 euro gaan we het meemaken 😉

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 16:48

Nohead

PSN ID: Nohead

hoevenpe schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:17:
[...]

Jabra Elite 75t overwogen?
Hearthrough werkt erg goed, niet active maar vergelijkbaar effect.
En binnenkort met de nieuwe app update ook ANC optie.

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23-02 22:39
B64 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:01:
@delorean7 Die reviews zeggen niet zoveel, tenzij je zeker weet dat het een enigszins neutrale reviewer is. En van die IGG-page begint het bij mij wat te jeuken, hoop blabla over bedrijven waar ze 'mee samenwerken' (=ze betalen gewoon voor al die technologie) maar vrijwel niets over de klankkwaliteit van de oordopjes.
Het claimt pounding bass, dan weet je het wel.

Aan het andere eind van de markt.. Mijn zoon kocht laatst de Aukey EP-T21 en ik heb ze ook even een uurtje geleend. Conclusie: verbazingwekkend aardige oordopjes met een vriendelijk, licht v-shaped geluid voor een erg nette prijs. Dynamiek en detail verwachtte ik eerder in de 50-60 euro prijs klasse. Zijn echter geen oortjes die je vullingen uit de mond doen rammelen

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• B64
Wijnands schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Het claimt pounding bass, dan weet je het wel.

Aan het andere eind van de markt.. Mijn zoon kocht laatst de Aukey EP-T21 en ik heb ze ook even een uurtje geleend. Conclusie: verbazingwekkend aardige oordopjes met een vriendelijk, licht v-shaped geluid voor een erg nette prijs. Dynamiek en detail verwachtte ik eerder in de 50-60 euro prijs klasse. Zijn echter geen oortjes die je vullingen uit de mond doen rammelen
Die Aukey EP-T21 is een rebranded QCY T5, wat jij hierboven schrijft over de klank daarvan komt vrij aardig overeen met de review op Scarbir... :Y

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23-02 22:39
B64 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Die Aukey EP-T21 is een rebranded QCY T5, wat jij hierboven schrijft over de klank daarvan komt vrij aardig overeen met de review op Scarbir... :Y
oh, da's af en toe lastig bij de chinezen.. wat is er rebranded, wat is er domweg een kopie van de behuizing.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• bArT_18
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:54
Nohead schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

En binnenkort met de nieuwe app update ook ANC optie.
Vandaag is deze update uitgebracht.. Iemand die al ervaringen kan delen?

• the_eye6
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23-02 14:14
bArT_18 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:09:
[...]

Vandaag is deze update uitgebracht.. Iemand die al ervaringen kan delen?
https://www.youtube.com/watch?v=enMmUXy7hOc

• Noviomagus75
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 26-11-2020
Shure SE310 vs Shure SE535

Ik ben al geruime tijd in het bezit van een paar Shure SE310. Op zich ben ik tevreden met de geluidskwaliteit, ben dan ook geen enorme audiofiel. Heb een korte uitstap gemaakt naar de Sony WH-1000XM3 maar die vond ik op meerdere vlakken tegenvallen qua draagcomfort en geluid.

Ondanks de tevredenheid over de SE310 ben ik aan het twijfelen over een upgrade naar de SE535.
Mijn vraag is; ga ik het verschil horen/merken? Los van dat ik het in de portemonnee ga merken ;-)
Ik luister voornamelijk muziek via Spotify Premium, op iPhone en via mijn Macbook.

Ik overweeg tevens een amp erbij, of in aanvulling op mijn SE310, aan te schaffen. Dit zou dan naar alle waarschijnlijkheid de AudioQuest DragonFly Cobalt D/A converter worden.

Benieuwd naar jullie ervaringen/meningen/adviezen. Thanks alvast!

• bartmaniac
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21-02 23:40
jabra elite 75t sinds paar dagen in bezit. Verbonden met bluetooth Nvidia Shield, geen probleem tijdens een aflevering van een streamingdienst. Gisteren wil ik de volgende aflevering bekijken maar gedurende de hele tijd een gekraak in linker oortje en som wegvallen klank. Zelfs nadat alle bluetooth connecties uitgezet waren bleef er sporadisch gekraak te horen. Dus het probleem zat al niet door de bluetooth verbinding volgens mij? De smarthpone lag trouwens op de schoot. Wat ook niet werkte was de test (vanuit de jabra app) waarbij je een reeks pieptoontjes te horen krijgt en moet bevestingen. Dat werkte eerst maar half (enkel voor het rechteroortje) , bij het linkeroortje werd de test verbroken omdat hij de verbinding verloor (ik beschik nochtans over een normaal uitziend hoofd...) Dag erna test nog eens geprobeerd en nu lukte het wel.

Dus ik weet niet wat ik er van moet denken.. na wat gegoogle lees ik dat het een gekend issue de problemen met de left eearbud maar als ik dan naar de datums van die post kijk denk ik waauw bestaat al zolang en zelfs nu oktober 2020 heb ik er nog last van... (meest recente firmware is geïnstalleerd)

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08:18
Noviomagus75 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:19:

Ik ben al geruime tijd in het bezit van een paar Shure SE310. Op zich ben ik tevreden met de geluidskwaliteit, ben dan ook geen enorme audiofiel. Heb een korte uitstap gemaakt naar de Sony WH-1000XM3 maar die vond ik op meerdere vlakken tegenvallen qua draagcomfort en geluid.

Ondanks de tevredenheid over de SE310 ben ik aan het twijfelen over een upgrade naar de SE535.
Mijn vraag is; ga ik het verschil horen/merken? Los van dat ik het in de portemonnee ga merken ;-)
Ik luister voornamelijk muziek via Spotify Premium, op iPhone en via mijn Macbook.

Ik overweeg tevens een amp erbij, of in aanvulling op mijn SE310, aan te schaffen. Dit zou dan naar alle waarschijnlijkheid de AudioQuest DragonFly Cobalt D/A converter worden.

Blijf ver weg van AudioQuest spul vreselijk overpriced spul

Misschien Fiio of Etymotic voor je? Se535 erg duur naar mijn mening gezien concurrentie

• cautje
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 24-02 13:54
Hiervoor mag je een topic aanmaken in het Aankoop advies gedeelte

[Voor 90% gewijzigd door PaT op 14-11-2020 22:29]

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:50

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb zelf de shure se425 en 535s. Vond ze erg duur maar onwijs veel plezier van gehad. Totdat ik m'n stoute schoenen aantrok en via Ali de KZ ZSX Terminators kocht, uiteraard lang niet zo neutraal als de shure maar daar zit een bak geluid in zeg! En voor het geld hoef je 't niet te laten, 35 euro. Dat zou ik dan eerst proberen. Momenteel zelfs 50% korting!

[Voor 4% gewijzigd door HaterFrame op 21-11-2020 23:00]

I am the great Cornholio!

• Skinnyice
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22-02 18:43
Noviomagus75 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:19:

Korte antwoord, ja dat ga je merken.
Ben zelf van de 215 naar de 535 gegaan, beste aankoop van m'n leven. half jaar geleden gingen ze helaas kapot, zit nog steeds te twijfelen of ik een nieuw setje ga halen. Heb nu de AirPods Pro als tussenstap, wat alleen qua gebruiksgemak een dikke plus heeft.

Wat bovenstaande mensen zeggen over de KZ oortjes heb ik ook overwogen. Heb ooit de SZ5 besteld (als die zo heet?) erg goed geluid maar ontzettend lomp en groot. weet niet of de opvolgers van tegenwoordig kleiner en lekkerder in je oor zitten. Bij de shures had ik niet echt het idee dat ik iets in m'n oren had, echt top.

[edit] Zie dat ze bij Amazon via hun eigen voorraad "slechts" 310 zijn, voor de rode limited Edition. stuk goedkoper dan elders.

https://www.amazon.nl/Shu...535&qid=1606074243&sr=8-3

[Voor 9% gewijzigd door Skinnyice op 22-11-2020 20:46]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik zou ze gewoon proberen, ze zijn wel vrij groot maar zitten meer dan prima. En momenteel ben je voor 3 tientjes klaar. Bevallen ze niet kun je altijd de shures bestellen :)

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 24-02 15:22

coelho

VanTheManFan

Graag maak ik gebruik van jullie expertise:
Ik ben een thuiswerker, al jaren dus niet Covid-gerelateerd, maar onlangs is mijn functie inhoudelijk veranderd waardoor ik zo'n 8-10 uur per week in WebEx meetings zit. Momenteel doe ik dat bedraad met de standaard apple oortjes, maar tegelijkertijd is het onmogelijk om weg te lopen of even koffie te halen, de deur te openen voor een koerier of een snelle plas te doen. Nadat ik gisteren met mijn laptop naar de koffiemachine liep en door een onverwachte beweging mijn mok met inhoud uit mijn handen zag vallen was ik er klaar mee.

Ik ben op zoek naar een set draadloze oortjes die met name geschikt zijn voor een call. Dat ik ze daarnaast bij het sporten of in bus of vliegtuig kan gebruiken om muziek te luisteren of film te kijken op mijn telefoon, zou een mooie bijkomstigheid zijn. Mijn dochter gebruikt de apple airpods en hoewel ik die dingen erg goed vind klinken is het geen optie. Ze hebben namelijk geen mogelijkheid om de microfoon te muten/unmuten op de oortjes zelf. En dat is essentieel als ik er mee rond wil kunnen lopen.

Na wat googlen blijkt dat de Jabra Elite 75t dit wel kan en dat het geluid daarvan ook niet onaardig is, noice cancelling goed werkt en je ook de buitenwereld kunt horen als je daarvoor kiest, maar het schijnt dat die weer niet goed met een laptop syncen. Dus dat lijkt ook de oplossing niet te zijn.

Daarom concreet: Heeft er iemand een goed suggestie voor draadloze oortjes van kwaliteit, met een mogelijkheid tot mute/unmute op het oortje zelf én goede ondersteuning voor laptop/computer? En of het dan een systeem is dat in de oorschelp ligt (zoals apple), of in de gehoorgang zit, dat kan me in eerste instantie niet eens schelen. Ik wil alleen niet met een complete headset rondlopen.

• Bart_GR
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
coelho schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:23:
Graag maak ik gebruik van jullie expertise:
Ik ben een thuiswerker, al jaren dus niet Covid-gerelateerd, maar onlangs is mijn functie inhoudelijk veranderd waardoor ik zo'n 8-10 uur per week in WebEx meetings zit. Momenteel doe ik dat bedraad met de standaard apple oortjes, maar tegelijkertijd is het onmogelijk om weg te lopen of even koffie te halen, de deur te openen voor een koerier of een snelle plas te doen. Nadat ik gisteren met mijn laptop naar de koffiemachine liep en door een onverwachte beweging mijn mok met inhoud uit mijn handen zag vallen was ik er klaar mee.

Ik ben op zoek naar een set draadloze oortjes die met name geschikt zijn voor een call. Dat ik ze daarnaast bij het sporten of in bus of vliegtuig kan gebruiken om muziek te luisteren of film te kijken op mijn telefoon, zou een mooie bijkomstigheid zijn. Mijn dochter gebruikt de apple airpods en hoewel ik die dingen erg goed vind klinken is het geen optie. Ze hebben namelijk geen mogelijkheid om de microfoon te muten/unmuten op de oortjes zelf. En dat is essentieel als ik er mee rond wil kunnen lopen.

Na wat googlen blijkt dat de Jabra Elite 75t dit wel kan en dat het geluid daarvan ook niet onaardig is, noice cancelling goed werkt en je ook de buitenwereld kunt horen als je daarvoor kiest, maar het schijnt dat die weer niet goed met een laptop syncen. Dus dat lijkt ook de oplossing niet te zijn.

Daarom concreet: Heeft er iemand een goed suggestie voor draadloze oortjes van kwaliteit, met een mogelijkheid tot mute/unmute op het oortje zelf én goede ondersteuning voor laptop/computer? En of het dan een systeem is dat in de oorschelp ligt (zoals apple), of in de gehoorgang zit, dat kan me in eerste instantie niet eens schelen. Ik wil alleen niet met een complete headset rondlopen.
Je kan optioneel nog een Jabra Link 370 kopen, dit is een bluetooth dongle van Jabra die je kan koppelen aan je Elite 75t.
Ik heb zelf de Jabra Elite 75t 3 dagen gebruikt, maar helaas moeten terug sturen omdat het linker oortje een constant gekraak en gepiep liet horen. Dit lijkt een probleem te zijn wat al sinds de release speelt, helaas. Geluidskwaliteit + microfoon kwaliteit is wel erg goed, maar in mijn geval onbruikbaar ivm de problemen :-(

edit: zelfde issue als @bartmaniac heeft zo te lezen:
bartmaniac schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:23:
jabra elite 75t sinds paar dagen in bezit. Verbonden met bluetooth Nvidia Shield, geen probleem tijdens een aflevering van een streamingdienst. Gisteren wil ik de volgende aflevering bekijken maar gedurende de hele tijd een gekraak in linker oortje en som wegvallen klank. Zelfs nadat alle bluetooth connecties uitgezet waren bleef er sporadisch gekraak te horen. Dus het probleem zat al niet door de bluetooth verbinding volgens mij? De smarthpone lag trouwens op de schoot. Wat ook niet werkte was de test (vanuit de jabra app) waarbij je een reeks pieptoontjes te horen krijgt en moet bevestingen. Dat werkte eerst maar half (enkel voor het rechteroortje) , bij het linkeroortje werd de test verbroken omdat hij de verbinding verloor (ik beschik nochtans over een normaal uitziend hoofd...) Dag erna test nog eens geprobeerd en nu lukte het wel.

Dus ik weet niet wat ik er van moet denken.. na wat gegoogle lees ik dat het een gekend issue de problemen met de left eearbud maar als ik dan naar de datums van die post kijk denk ik waauw bestaat al zolang en zelfs nu oktober 2020 heb ik er nog last van... (meest recente firmware is geïnstalleerd)

[Voor 22% gewijzigd door Bart_GR op 16-12-2020 10:57]

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik ga van hardlopen met de Apple Watch naar Garmin 6 Titanium! Zojuist Jaybird Vista gekocht icm met mijn Garmin, Spotify Abbo...Lees goede dingen over de Vista’s? Nog tips of tricks? Of gewoon gebruiken en lopen! Haha!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• mefjoew
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 24-02 11:42
Hi! Ik drop deze vraag even hier, in de hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik zoek een
set 'true wireless' earbuds als vervangers voor mijn AirPods 2. Deze beginnen kuren te vertonen qua connectivity en switchen tussen apparaten (IPhone, MacBook en Garmin Fenix 6 Pro).

Wat is je budget?
Max 250 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
(zakelijk) te bellen, te luisteren naar muziek/podcasts terwijl ik kook en terwijl ik hardloop of in de gym ben. ANC is wenselijk met oog op wanneer we weer @ kantoor mogen werken of als vliegreizen weer zijn toegestaan. Qua accuduur heb ik geen heel grote eisen, aangezien ik normaliter niet langer dan twee uur aaneengesloten ergens naar luister. Zou mezelf daarnaast geen 'audiofiel' noemen, maar vind het wel prettig als de muziek die ik luister (top 2000 geeft een goed beeld, waarbij ik dan iets meer richting de Queen, U2 en dergelijke neig) mooi wordt weergegeven. Vanwege gebruik tijdens sporten is het fijn als de oordopjes goed blijven zitten. De AirPods 2 blijven wel in mijn oor, maar ik voel ze soms ietwat schuiven/wiebelen tijdens het rennen.

Wat heb je zelf al gevonden?
AirPods Pro (logische keuze vanwege IPhone en MacBook, maar ook relatief duur in vergelijking met alternatieven die betere prestaties lijken te leveren?)
Jabra Elite 85t (of wachten op de Active-variant?)
Sony WF-1000XM3 (komt steeds naar voren als topkeuze, maar valt denk ik af want niet geschikt voor sporten?)
Bose QuietComfort Earbuds
Sennheiser Momentum True Wireless 2

Overwogen, maar afgevallen
Powerbeats Pro ('sportvariant' van de AirPods Pro, maar qua verdere prestaties minder onder meer vanwege ontbreken ANC)
Jaybird Vista (geen ANC)

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen in deze zoektocht. Wellicht ben ik nog een goed alternatief vergeten, of ontbreekt er informatie in mijn vraag. Thanks in elk geval voor de aandacht!

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07:22

13art

Moderator Mobile
Heb je de Jabra Elite 75t (active) overwogen? Deze liggen ruim binnen je brudget, hebben goede anc en worden door menig reviewers ook beter beoordeeld op geluidskwaliteit dan de 85t.

...

• mefjoew
13art schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:45:
Heb je de Jabra Elite 75t (active) overwogen? Deze liggen ruim binnen je brudget, hebben goede anc en worden door menig reviewers ook beter beoordeeld op geluidskwaliteit dan de 85t.
Meermaals tegengekomen ook, maar had juist in reviews gelezen dat de 85t een vooruitgang waren. Twijfel zat daarom meer in eventueel daarvan de Active-variant afwachten. Jij vindt de Active 75t beter dan de andere opties?

• 13art
  • Laatst online: 07:22

13art

Moderator Mobile
mefjoew schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:09:
[...]

Meermaals tegengekomen ook, maar had juist in reviews gelezen dat de 85t een vooruitgang waren. Twijfel zat daarom meer in eventueel daarvan de Active-variant afwachten. Jij vindt de Active 75t beter dan de andere opties?
Of ze beter zijn dan de andere opties kan ik niet goed beoordelen omdat ik ze niet allemaal zelf gehad heb. Ik heb zelf de 75t's en die zijn dik in orde. Plus ik heb de nodige reviews gezien over de 75t vs de 85t daar kwam vaak uit dat de meerprijs van de 85t het niet waard zijn.

...

• RikHouben
  • Laatst online: 24-02 12:20
Kan het zijn dat mijn gehoorkanaal het niet toelaat om bassen te horen met IEMs? Met over-ear headphones heb ik vaak het tegenovergestelde. Tuning naar de 2018 Harman target curve vind ik vaak te overheersen in het laag. Maar met IEMs hoor ik zo goed als geen bassen.

Heb na lange tijd nog eens mijn 1+ bullets 2 in de oren gestoken en ben wat met de ear-tips aan het spelen. Maar zonder verbetering.
Dan met Wavelet het laag 6dB opgetrokken. Dat hoorde ik wel, maar nog steeds zeer beperkt.

Ligt dat aan mijn oren of aan de IEMs die ik tot nu toe gehoord heb?

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

RikHouben schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:17:
Kan het zijn dat mijn gehoorkanaal het niet toelaat om bassen te horen met IEMs? Met over-ear headphones heb ik vaak het tegenovergestelde. Tuning naar de 2018 Harman target curve vind ik vaak te overheersen in het laag. Maar met IEMs hoor ik zo goed als geen bassen.

Heb na lange tijd nog eens mijn 1+ bullets 2 in de oren gestoken en ben wat met de ear-tips aan het spelen. Maar zonder verbetering.
Dan met Wavelet het laag 6dB opgetrokken. Dat hoorde ik wel, maar nog steeds zeer beperkt.

Ligt dat aan mijn oren of aan de IEMs die ik tot nu toe gehoord heb?
Nee, dan heb je niet de goede tips. Het staat en valt met goede afsluiting. Daar moet je dan nog even zoeken naar de juiste.

• mefjoew
13art schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:29:
[...]

Of ze beter zijn dan de andere opties kan ik niet goed beoordelen omdat ik ze niet allemaal zelf gehad heb. Ik heb zelf de 75t's en die zijn dik in orde. Plus ik heb de nodige reviews gezien over de 75t vs de 85t daar kwam vaak uit dat de meerprijs van de 85t het niet waard zijn.
Uiteindelijk toch de Pro's besteld. Diverse reviews gelezen en daaruit blijkt dat in het geval van in-ears veel tests (logischerwijs) een wat subjectief karakter hebben. De Pro's bieden niet het beste geluid, maar ik denk van mezelf te weten dat ik toch niet zo'n verfijnd gehoor heb. Vraag is dus of ik dat verschil zou merken. Als ik dan kijk naar de integratie met mijn andere Apple-producten, feit dat ik de in-ears voor een belangrijk deel zakelijk gebruik en dat de Pro's prettig schijnen te zijn met sporten...
Als het goed is komen ze morgen al binnen, dus dan maar eens zelf ervaren. Mochten ze tegenvallen, dan meld ik me zeker weer.

• RikHouben
HaterFrame schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:31:
[...]

Nee, dan heb je niet de goede tips. Het staat en valt met goede afsluiting. Daar moet je dan nog even zoeken naar de juiste.
Ja, ik ben van plan om wat te experimenteren met Comply en Spinfit tips.

• RikHouben
Ik heb ondertussen de TinHifi T2 plus wat kunnen testen met verschillende tips.
Wat een enorm verschil kan dat opleveren zeg! Van super schel tot warm en dof.
Maar uiteraard ook dingen daar tussenin, die dan heel erg aangenaam klinken.

Favorieten tot nu toe:
Standaard L tips
InAirs AIR2 M
SpinFit CP240 M

Het ligt er een beetje aan in welke mood ik ben welke ik het beste vind.

Nu overweeg ik een FiiO BTR5 aan te schaffen zodat ik de IEMs ook onderweg (wandelingen) kan gebruiken.
Ik heb wireless IEMs maar die klinken, ook na tip-rolling, super schel. Ze blijven een heel dun, scherp geluid hebben. Dus die blijven in de kast liggen.
Iemand ervaring met die Fiio BTR5?

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

mefjoew schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:35:
Hi! Ik drop deze vraag even hier, in de hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik zoek een
set 'true wireless' earbuds als vervangers voor mijn AirPods 2. Deze beginnen kuren te vertonen qua connectivity en switchen tussen apparaten (IPhone, MacBook en Garmin Fenix 6 Pro).

Wat is je budget?
Max 250 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
(zakelijk) te bellen, te luisteren naar muziek/podcasts terwijl ik kook en terwijl ik hardloop of in de gym ben. ANC is wenselijk met oog op wanneer we weer @ kantoor mogen werken of als vliegreizen weer zijn toegestaan. Qua accuduur heb ik geen heel grote eisen, aangezien ik normaliter niet langer dan twee uur aaneengesloten ergens naar luister. Zou mezelf daarnaast geen 'audiofiel' noemen, maar vind het wel prettig als de muziek die ik luister (top 2000 geeft een goed beeld, waarbij ik dan iets meer richting de Queen, U2 en dergelijke neig) mooi wordt weergegeven. Vanwege gebruik tijdens sporten is het fijn als de oordopjes goed blijven zitten. De AirPods 2 blijven wel in mijn oor, maar ik voel ze soms ietwat schuiven/wiebelen tijdens het rennen.

AirPods Pro (logische keuze vanwege IPhone en MacBook, maar ook relatief duur in vergelijking met alternatieven die betere prestaties lijken te leveren?)
Sony WF-1000XM3 (komt steeds naar voren als topkeuze, maar valt denk ik af want niet geschikt voor sporten?)

Overwogen, maar afgevallen
Powerbeats Pro ('sportvariant' van de AirPods Pro, maar qua verdere prestaties minder onder meer vanwege ontbreken ANC)
Jaybird Vista (geen ANC)

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen in deze zoektocht. Wellicht ben ik nog een goed alternatief vergeten, of ontbreekt er informatie in mijn vraag. Thanks in elk geval voor de aandacht!
Eventueel de Sony WF-SP800N? Ik heb zelf zowel de Sony WF-1000XM3 (inderdaad voor sporten niet geschikt, voor de rest misschien wel mijn favoriete oortjes ooit) en de WF-SP700N (de vorige versie van de SP800N) voor het hardlopen. Die bevallen prima, maar zijn vooral ontzettend lelijk. Dat probleem is met de SP800N opgelost, dus wellicht een goede optie.

E: Oh de keuze is al gemaakt, achja, spuit 11.

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• loen1
  • Laatst online: 21-02 08:30
Jabra komt niet met een Active versie van de 85t, de reden dat deze een lagere ip rating hebben is vanwege de semi open design.

• loen1
Hoi,

Ik ben ook op zoek naar (high end)True Wireless Earbuds:

Ik zoek een:
set 'true wireless' earbuds als vervangers jabra Elite 75t Active. Het zijn fijne dopjes, maar ik krijg de fit maar niet goed. Ik ren veel (in de stad/door de bossen) en de dopjes vallen na een km of 5 continue uit en dit begint me (erg) te irriteren .

Wat zijn mijn eisen:
- Minimaal IPX6 classifering, liefst IPX7(!)
- Goede fit, mogen niet uitvallen tijdens lopen. Ik neig dus sterk naar dopjes met "vins" zodat ze in mijn oren blijven. Ear hooks daarintegen hou ik niet van.
- Goed geluid met als wens een optie om het aan te passen (e.g. via een app)
- Hear-through mode, zeker als ze mijn oor volledig afsluiten
- Minimaal 6 uur speelduur zonder opladen
- Moet er mee kunnen bellen tijdens het lopen
- Ik heb een sterke voorkeur voor kleine oordopjes zodat ik in de winter zonder problemen een muts/Buff op kan doen.
- ANC is leuk , maar voor mijn gebruik absoluut geen must!

Wat is je budget?
- Max 300 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om:
- Met name sporten (lange afstandslopen buiten)

- Bang & Olufsen beoplay e8 sport (duur, maar nu in de aanbieding en voldoet aan alle eisen).
- JBL Under Armour Sport Wireless FLASH X (stuk goedkoper, maar geen equalizer en nogal groot)
- Bose Sport Earbuds (gaan maar 5 uur mee).
- Jaybird Vista (slechte microfoon en batterij duur valt iets tegen ~5.5. uur lees ik in de reviews)

Ik neig zelf naar de B&O E8 sport, maar de prijs weerhoudt me een beetje tot overgaan tot kopen. Anderzijds lees ik er wel veel positieve reviews over (in tegenstelling tot de gewone E8)
Er zijn vast meer hardlopers onder ons die goed geluid/kwaliteit belangrijk vinden.
Wat zijn jullie adviezen?

Alvast bedankt!

Mvg,
Loen

PS: Als het beter is om er een aparte topic aan te maken dan hoor ik dat graag.

• RikHouben
Heb je al eens met andere tips geprobeerd?

Anders zouden de Galaxy buds pro erg goed moeten klinken. (zelf niet geprobeerd)
https://crinacle.com/guide/tws/#budspro

[Voor 59% gewijzigd door RikHouben op 02-02-2021 13:51]

• loen1
Hoi, ja ik heb er meerdere geprobeerd (spinfit 360cp en comply foam tips, true grip), maar ze blijven niet zitten. Blijkbaar heb ik rare oren ;)

• JBS
  • Niet online
Als Windows/Android gebruiker ben ik op zoek naar draadloze oordopjes voor hoofdzakelijk telefoongesprekken en online meetings (Google Meet/Teams). Eigenlijk ben ik mijn bedrage oordopjes met microfoon wat beu, hoewel de kwaliteit prima is. Mijn Samsung Galaxy Buds+ vind ik prettig, maar voor het voeren van gesprekken voldoen deze niet, de kwaliteit van de microfoon is onvoldoende.

Belangrijk vind ik in geval van afsluitende in-ears ook dat je omgevingsgeluid hoort, of althans, je eigen stem normaal hoort.

Zaken als ANC vind ik ondergeschikt, focus ligt op gesprekskwaliteit.
Apple Airpods Pro spreken me aan, maar als Windows/Android gebruiker kijk ik naar een alternatief.

Mijn oog is nu gevallen op een Jabra Elite 75t of Jabra Elite 85t.
De 85t lijkt in gesprekskwaliteit nog iets/wat beter te zijn dan de 75t. Los van de prijs zou ik daar dan ook naar neigen. Iemand hier ervaring met beide die iets kan zeggen over het verschil in microfoon prestaties? Dat deze (wat) minder presteert in luidruchtige omgevingen neem ik voor lief.

Of, zie ik beter alternatief over het hoofd?

Aanvullende vraag: Aangezien mijn desktop geen bluetooth heeft, moet ik ook nog een bluetooth adapter.
Is iets als een pricewatch: Jabra Link 370 nog te verantwoorden, of is een 'simpele' BT 5.0 USB dongle gewoon prima?

[Voor 4% gewijzigd door JBS op 13-02-2021 20:22]

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 07:55

Woutoud

Advocatus ineptias

Ik heb nu een tijdje de Galaxy Buds+ in bezit, voornamelijk voor muziek en binnenmuurs bellen. Ik ben blij verrast met de audiokwaliteit. Ze klinken in mij oren beter dan een aantal koptelefoons die meer dan het dubbele kosten.
De microfoontjes zullen niet fantastisch zijn, maar ik heb nog geen klachten gehad.
Pasvorm vraagt nog wel wat gewenning. Ik heb nu de kleinste tips met de kleine wings, dat lijkt het beste compromis.

Woutoud.com | Postpone judgement.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

JBS schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:14:
Als Windows/Android gebruiker ben ik op zoek naar draadloze oordopjes voor hoofdzakelijk telefoongesprekken en online meetings (Google Meet/Teams). Eigenlijk ben ik mijn bedrage oordopjes met microfoon wat beu, hoewel de kwaliteit prima is. Mijn Samsung Galaxy Buds+ vind ik prettig, maar voor het voeren van gesprekken voldoen deze niet, de kwaliteit van de microfoon is onvoldoende.

Belangrijk vind ik in geval van afsluitende in-ears ook dat je omgevingsgeluid hoort, of althans, je eigen stem normaal hoort.

Zaken als ANC vind ik ondergeschikt, focus ligt op gesprekskwaliteit.
Apple Airpods Pro spreken me aan, maar als Windows/Android gebruiker kijk ik naar een alternatief.

Mijn oog is nu gevallen op een Jabra Elite 75t of Jabra Elite 85t.
De 85t lijkt in gesprekskwaliteit nog iets/wat beter te zijn dan de 75t. Los van de prijs zou ik daar dan ook naar neigen. Iemand hier ervaring met beide die iets kan zeggen over het verschil in microfoon prestaties? Dat deze (wat) minder presteert in luidruchtige omgevingen neem ik voor lief.

Of, zie ik beter alternatief over het hoofd?

Aanvullende vraag: Aangezien mijn desktop geen bluetooth heeft, moet ik ook nog een bluetooth adapter.
Is iets als een pricewatch: Jabra Link 370 nog te verantwoorden, of is een 'simpele' BT 5.0 USB dongle gewoon prima?
Ik gebruik mijn WF1000XM3's nu voornamelijk voor online meetings, toch fijner dan de hele tijd een koptelefoon op m'n hoofd. Nooit problemen gehad met kwaliteit van geluid/mic. Heb zelf altijd de ambient mode aan (waarin geluid door wordt gelaten) in huis en dan hoor je jezelf ook hartstikke goed. Eventueel dus ook een optie voor je.

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Ik ben overstag gegaan en heb op Aliexpress Spinfits gekocht:
CP100 M, L
CP360 M, L
CP800 M, L

Allemaal van dezelfde seller:
CP360:
https://nl.aliexpress.com/item/33011597543.html
CP100 en CP800:

Maar geen van deze kan spinnen! Het staat wel op de verpakking en er zijn >500 reviews dus dit zit wel goed dacht ik. Ben ik opgelicht? Het zijn gewoon siliconen dopjes met elk een verschillend kleurtje voor het "buisje". Meer niet!

En ik heb echt al tientallen siliconen dopjes over de jaren heen verzameld (gratis bij headsets en in-ears) dus ik vind dit wel enorm zonde dan.

• RikHouben
Jazco2nd schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:34:
Ik ben overstag gegaan en heb op Aliexpress Spinfits gekocht:
CP100 M, L
CP360 M, L
CP800 M, L

Allemaal van dezelfde seller:
CP360:
https://nl.aliexpress.com/item/33011597543.html
CP100 en CP800:

Maar geen van deze kan spinnen! Het staat wel op de verpakking en er zijn >500 reviews dus dit zit wel goed dacht ik. Ben ik opgelicht? Het zijn gewoon siliconen dopjes met elk een verschillend kleurtje voor het "buisje". Meer niet!

En ik heb echt al tientallen siliconen dopjes over de jaren heen verzameld (gratis bij headsets en in-ears) dus ik vind dit wel enorm zonde dan.
Kan je eens een eigen foto plaatsen. Heb zelf ook spinfit tips en daarvan kan je jet hoedje wel netjes kantelen. Ik heb CP100, CP155 en CP240.

Die eerste link lijken me geen echte. Het kartonnetje van de verpakking is normaal rond boven en onderaan. Die in de 2de link hebben wel zulke verpakking.

[Voor 8% gewijzigd door RikHouben op 18-02-2021 17:38]

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Sindskort de buds pro thuis met de promo van Samsung, erg goed geluid! Alleen hetgeen waar ik hem voor wil gebruiken ervaar ik dramatisch nml bellen.

Dit is m'n eerste ervaring met in ears, maar is het normaal dat het lijkt alsof je met twee vingers in je oor aan het praten bent? Tegenpartij hoort mij prima, maar ik hoor mezelf erg hol en niet natuurlijk.

Getest met toestel/slack/google meet. In alle gevallen stoor ik me aan m'n eigen stem 🙃

• vinpower
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
Dat heb je inderdaad met in ear. Na een tijdje went dat gewoon.

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 08:16
Ik gebruik de jaybird vista op dit moment.
Hele comfortabele earbuds, goed geluid, goede app en goede passive noise cancelling.

• Zorthacs
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 07:50
Even mijn ervaring meegeven: Bij het hardlopen ben ik begonnen met de standaard oordopjes van Apple, uiteraard is dit niet super gemakkelijk en dit irriteerde mij dan ook enorm. Na het rondzoeken ben ik uitgekomen op Sennheiser Momentum True Wireless 2. Wat een enorme verbetering! Draagcomfort is goed, geluid is boven gemiddeld en de accuduur met de bijgeleverde case is uitstekend. Prijzig maar het zeker waard.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zorthacs schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:10:
Even mijn ervaring meegeven: Bij het hardlopen ben ik begonnen met de standaard oordopjes van Apple, uiteraard is dit niet super gemakkelijk en dit irriteerde mij dan ook enorm. Na het rondzoeken ben ik uitgekomen op Sennheiser Momentum True Wireless 2. Wat een enorme verbetering! Draagcomfort is goed, geluid is boven gemiddeld en de accuduur met de bijgeleverde case is uitstekend. Prijzig maar het zeker waard.
Voor hardlopen zeker in stedelijk gebied is er eigenlijk maar 1 optie en dat zijn de Aftershokz oordopjes

• SD5k
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:12

SD5k

>4&X

Ik gebruik nu bijna een jaar naar volle tevredenheid de Jabra Elite 75t, afgelopen weekend een firmware update uitgevoerd en tot mijn grote verbazing hebben ze ANC toegevoegd sinds versie 2.0.0.

Werkt nog best wel goed ook, uiteraard niet zo goed als een over-ear ANC koptelefoon maar het voegt zeker wat toe. :)
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True