anoniem987654 schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:09:
Aankoop advies gevraagd!
Beste tweakers,
Ik ben op zoek naar nieuwe in-ear headphones, graag een bedraade, dus 3.5 mm uitgang omdat ik vergeet dingen op te laden en zo hoop op betere kwaliteit. Zal ff de vragen aflopen die op pagina 1 stonden:
- Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
IK heb nu de JBL T110BT oodropjes. En heel eerlijk gezegd vind ik er vrij weinig aan. Bluetooth verbind soms niet met mn pc. Het volume kan niet laag genoeg, de microfoon is bagger, en elke gitaar mist smoothness, je hoort wel de lage noot, de eerste keer, maar dan stopt ie abrupt, net alsof er geen mids/hoge tonen voorkomen in de oordopjes. Elke vocalen (e.g. black dirt track - the waifs, rather be - clean bandit/jess glynne, lovefool - postmodern jukebox versie,wasting my young years - london grammar, the night before - hooverphonic) worden overrompelt door de lage notes en stemmen komen niet tot hun recht.
- In ears of oordopjes?
In-ear oordopjes, geen heaphones graag, haat de druk op mn oren
- hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge notes het liefst?
Het schijnt dat ik van trebble houd en van goeie vocalen, dus denk dat midden hetgeen is wat ik nu het meeste mis
- Welke muziekgenres luister je het meest naar? en welke af en toe?
Ik zou mezelf niet echt kunnen klassificeren, dus hier welke bands:
- rock: the last shadow puppets, franz ferdinand, the black keys, the strokes, interpol, dire straits, arcade fire
, the fratellis, nothing but thieves
- country/alternative: London grammar, alexandra savior, wolf alice, tori forsyth, darlyn, first aid kit, the common linnets, snow patrol, kings of leon, mark knopfler
- random: postmodern jukebox, hooverphonic, fleetwood mac, of monsters and men, florence + the machine, elvis, the monkees, supertramp, puddles pity party, agnes obel, vitamin string quartet
Dus, geen rap, hip hop, overdreven pop muziek er dergelijke.
Hoe wil je jouw oordopjes gaan gebruiken?
- Ik ga ze gebruiken voor volgen van video-lectures wanneer ik online les heb na een on-campus klas. Dus een microfoon erin is een must. Daarnaast zullen ze ook in het OV gebruikt worden en voor studeren op de universiteit. Eventuele minder cable noice zou gewaardeerd worden
Heb je een merkvoorkeur?
- Neuh absoluut niet
Wat is het budget
- rond de 80 euro, lager is altijd beter.
Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
- graag comfortabel om te dragen voor 1.5 uur.
- mooie soundstage voor onderscheiden instrumenten.
Mijn vooronderzoek had me de volgende paar oordopjes voorgeschoteld:
- soundmagic e11c
- Shure SE215
- Sennheiser momentum in-ear G
- Sennheiser CX 400-II precision
- Sony MDR-EX650AP
- xiaomi mi anc type-c in ear earphones
Echter vertrouw ik sites als "theponograph" en "whathifi" niet meer omdat alles goed is als ik hun zou moeten geloven. Vooral shure zie ik veel polariserende review over. Is er eentje die jullie zouden adviseren?
Met vriendelijke groet,