Beste Tweakers,
Ik ben op zoek naar een paar goede in-ear headphones. Het aanbod is werkelijk enorm, en ik zie door de bomen het bos niet meer. Zoals de titel al zegt, ik zoek in-ears voor rond de 100-150 euro. Hoger wil ik principieel niet gaan

De in-ears worden binnenshuis gebruikt, en voor het OV. Ik moet ook vermelden dat ik geen hardcore audiofiel ben. Ik moet goed geluid hebben, maar wil geen honderden euro's uitgeven.
Ik luister veel muziek met bass (techno, deep house etc), dus ik ben op zoek naar oordopjes die een goede heldere bassweergave hebben.
Op dit moment gebruik ik de JBL J33i. De hoge tonen zijn zo scherp dat ze pijn doen aan mijn oren, en met de equalizer klinkt de muziek niet meer zoals het bedoeld is.
De volgende modellen vielen mij al op:
Sennheiser Momentum M2 IEG
RHA MA750i
Philips Fidelio S2
Shure SE215
Nu is mijn vraag, hebben mensen ervaringen met deze in-ears? Zijn er betere alternatieven? Hieronder de vragen/antwoorden.
Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
JBL33i. Niet helder, muted high/mid. Hoge tonen zijn zo scherp dat ik er hoofdpijn van krijg. Bassweergave is redelijk, maar verhinderd mid/high
In-ears of oordopjes?
In-ear
Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld):
Nadruk op de bassweergave zonder dat mid/high verstoord wordt.
Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Deep House, Techno, EDM. In de meeste muziek die ik luister komt bass voor.
Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Thuis en in het OV (trein)
Heb je een merkvoorkeur?
Nee, ik sta voor alles open, als het maar kwaliteit is.
Wat is het budget??
€100 - €150,-
[
Voor 35% gewijzigd door
Sander64 op 07-07-2016 18:39
]
Corsair 4000D // AMD Ryzen 7 5800X // MSI RTX3080 Gaming X Trio // Gigabyte B450M Aorus Pro // Kingston HyperX Fury 32GB DDR4-3600 // Be Quiet Dark Rock Pro 4 // WD SN550 1TB + Crucial P1 2TB // Corsair RM750x