Wat voor muziek luister je veel dat is wel belangrijkste ontbrekende factor in je eisSurfBoy schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:34:
Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel verschillende soorten oortjes. De oortjes worden in de meeste tijd gebruikt met een LG G4.
Waar ik eigenlijk een beetje naar zit te kijken is:
- Tot rond de 35 euro
- Goede geluidskwaliteit
- Sterke kabel (heb vaak genoeg een kabelbreuk gehad, ook al ging ik er redelijk zuinig mee om)
- Volume regelaar
- In-ear
Mvg Pepijn
Op eBay staan ze én nieuw voor rond de 80 euro, én tweedehands/refurbished voor 3 a 4 tientjes.harley schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:07:
Heeft er iemand toevallig een in-ear koptelefoon gevonden die zich kan meten met de :
pricewatch: Sony MDR-ED21LP (Zwart)
[afbeelding]
en dan vooral de vormgeving met de "bas-boost" oftewel het uitstekende rubber gedeelte. Al die ronde dingen van tegenwoordig zitten voor geen meter, maar mijn mdr-ed21lp is pas overleden en de enige die hem verkoop (amazon) vraagt er nog 130 dollar voor terwijl ze nieuw amper 3 tientjes waren.
Ik stel geen belachelijke hoge eisen aan het geluid, maar het draagcomfort dan weer wel, en deze zaten altijd perfect.
Ik kan op dit moment alleen de JBL Grip 100 vinden maar de meeste reviews elders op het web zijn niet echt positief en de JVC HA-EN10
Voornamelijk pop, dance, house.Amdwarrior schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:54:
[...]
Wat voor muziek luister je veel dat is wel belangrijkste ontbrekende factor in je eis
Ik wist wel dat ik wat vergeten was
pricewatch: Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)
Zou ik die gewoon doen plus als je kabel breuk hebt stuur je ze naar Sennheiser en krijg je nieuwe volgens mij?
Zou ik die gewoon doen plus als je kabel breuk hebt stuur je ze naar Sennheiser en krijg je nieuwe volgens mij?
Kreeg een mailtje van Comply in de mailbox dat ze voor hun foamdopjes (eindelijk) resellers in de Benelux hebben
Leek me handig om hier te delen:
Audique
Bekafun
Ears unlimited
Hdphns
Audique
Bekafun
Ears unlimited
Hdphns
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Vreemd ik had bij audique half jaar geleden al Foamdopjes gekocht?! Wel goed spul trouwens
Heb je nog andere oordopjes waarmee je een vergelijking kan maken? De Senfer 4in1 spreken me wel aan maar ik lees dat ze erg V shape geluidskarakter hebben, terwijl ik liever een flat/balanced geluidskarakter heb.Wicked-Game schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:48:
[...]
Heb zowel de Senfer 4in1 binnen als de KZ ATE.
Moet ze nog wel uitgebreid gaan testen, maar was vooral nu even benieuwd naar de Senfer 4in1.
De in-ears zien er erg goed uit, en wat mij direct opvalt is het gewicht van de in-ears. Ze zijn wat aan de zware kant, en voelen daardoor erg robuust aan. Zelf ondervind ik geen hinder van het gewicht in de oren, maar mogelijk dat anderen dit wel vervelend vinden.
Qua accessoires zit het bij Senfer wel in orde. De verpakking bevatte:
- 2 in-ears (L + R)
- 1 mmcx kabel (zwart)
- 18 extra tips
- opberg case (carbon look)
Dan het geluid tot nu toe (nog geen burn-in). Het geluid is het beste te omschrijven als helder hoog, maar niet scherp. Een goede mid-range met een wijde sound stage. Laag weergave is erg goed te noemen. Ze zijn niet zo bass heavy als de Bose Triport IE, maar in bass en sub-bass staat hij prima zijn mannetje.
Als ik ze naast mijn Shure E4c zou leggen dan moet ik helaas bekennen dat ik de Senfer 4in1 prettiger in het gehoor vind dan de Shure. En dan te bedenken dat die Shure aanzienlijk duurder is dan deze in-ears.
Wat dat betreft klopt de hype wel op head-fi!
Voor de mensen die een review willen lezen, zouden deze post eens moeten aanklikken:
http://www.head-fi.org/t/...-dacs/32550#post_12782719
Animu~
Ik heb hier een tijdje terug om advies gevraagd voor een vervangend setje IEM's voor mijn Fischer audio's.LA-384 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:59:
[...]
Ik heb zelf de RHA's en heb de andere twee niet gehoord. Ik kan ze van harte aanbevelen. Als je ze kunt combineren met een goede speler, dan heb je wat mij betreft gewoon goud in handen. Ik heb ze al een langere tijd in gebruik icm de HTC One (m7) en Sansa Clip+. Nu ben ik onlangs in het bezit van de nieuwe HTC 10 (met hoge kwaliteit DAC) en de RHA's weten me opnieuw te verbazen. Ik hoor opnieuw instrumenten die me voorheen niet opvielen. De bijgeleverde oortjes van de HTC 10 worden best positief ontvangen, maar naar mijn idee kunnen die totaal niet op tegen de RHA MA750. In tegenstelling tot wat sommigen beweren, zijn de RHA's niet bassy, maar ook zeker niet kil. Voor een uitgebreidere motivatie kun je nog m'n review checken hier op Tweakers.
Na lang wikken en wegen tussen de Shure SE215 en de Rha MA750i heb ik voor de Rha's gekozen.
En inderdaad wat een geluid
LA-384 thanks voor het advies en helemaal bedankt voor de uitstekende review

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Heb de Shure E4c geprobeerd, maar daarvan is helaas 1 kant gesneuveld. Eerst dacht ik dat die kapot was maar nu blijkt dat die op een lager volume speelt dan de ander. De E4c was altijd mijn daily IEM als we het zo zouden noemen.Siefat schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:09:
[...]
Heb je nog andere oordopjes waarmee je een vergelijking kan maken? De Senfer 4in1 spreken me wel aan maar ik lees dat ze erg V shape geluidskarakter hebben, terwijl ik liever een flat/balanced geluidskarakter heb.
Hier vallen een paar dingen op als ik het vergelijk met de Senfer 4in1. De plaatsing en soundstage is bij de E4c nog wel iets beter, maar de verschillen zijn wel marginaal. Het laag en sublaag is bij de Senfer iets meer aanwezig dan bij de E4c.
De v-shape sound vind ik wel meevallen. Neig eerder naar een wat neutraler geluid wat ze produceren. Het is niet zo dat de bass extra is aangezet (zoals bij de KZ ATE), of de high's meer nadruk hebben gekregen in de tuning.
Qua build quality vind ik de Senfer top! mmcx aansluiting, goede kwaliteit afwerking, en ze zitten voor mij in iedergeval wel top. Enige 2 puntjes van kritiek die je kan hebben is dat de Senfer 4in1 wat zwaarder zijn waar het bij sporten mogelijk vervelend kan worden. En de meegeleverde kabel raakt snel in de war (ansich op te lossen door een andere kabel te bestellen/plaatsen).
Tja, eerlijk gezegd als je tot de 25 euro klasse kijkt dan zijn dit hele goede in-ears. Het lastige wat ik wel vind is dat bij head-fi er zoveel verschillende meningen waren dat het altijd een "gokje" blijft of het "jouw" sound is. Maar ik ben persoonlijk erg blij dat ik ze heb aangekocht.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Ik kan zeker de VIVO XE800 ook aanbevelen. Gekocht voor slechts 18 euro op AliExpress. Het geluid is zeer ruimtelijk en komt op mij gebalanceerd over met wellicht iets een nadruk op treble. De bassen zijn toch zeer duidelijk aanwezig en zeker niet wollig maar eerder punchy. Met name de ruimtelijkheid en de details die zeer goed te horen zijn maken dit voor mij een in-ear waarvan ik blij ben dat ik hem voor zo weinig geld aangeschaft heb. Ik dacht eerst dat ze fake waren omdat ze op eBay voor veel meer verkocht worden maar via Headfi wist men me toch te verzekeren dat het de echte zijn. Het geluid heeft me daarvan ook volledig overtuigd.Siefat schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:09:
[...]
Heb je nog andere oordopjes waarmee je een vergelijking kan maken? De Senfer 4in1 spreken me wel aan maar ik lees dat ze erg V shape geluidskarakter hebben, terwijl ik liever een flat/balanced geluidskarakter heb.

De nozzles kunnen trouwens roteren wat handig is voor een betere pasvorm.
Enige nadeeltje dat is dat ik de kabel wel wat dun vind en de strain reliefs had ik graag wat steviger gezien. Maar goed, voor deze prijs haal ik gewoon een nieuwe mocht hij stuk gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Sylmaron op 15-09-2016 00:30 ]
Helemaal mee eens, heb er ook een kleine review over geschreven op head-fi:Sylmaron schreef op donderdag 15 september 2016 @ 00:27:
[...]
Ik kan zeker de VIVO XE800 ook aanbevelen.
http://www.head-fi.org/products/vivo-xe800/reviews/16422
Tof, ga ik zo even lezen met een bak koffie.Pastapipo schreef op donderdag 15 september 2016 @ 06:50:
[...]
Helemaal mee eens, heb er ook een kleine review over geschreven op head-fi:
http://www.head-fi.org/products/vivo-xe800/reviews/16422
Ik heb trouwens nooit geweten dat de Vivo dezelfde driver schijnt te hebben als de GR07 van Vsonic.
Gisteren nog eentje extra besteld als backup.
[ Voor 12% gewijzigd door Sylmaron op 15-09-2016 11:23 ]
Ik kan ook niet tegen die dingen die in je oor kanaal gaan.harley schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:07:
Heeft er iemand toevallig een in-ear koptelefoon gevonden die zich kan meten met de :
pricewatch: Sony MDR-ED21LP (Zwart)
[afbeelding]
en dan vooral de vormgeving met de "bas-boost" oftewel het uitstekende rubber gedeelte. Al die ronde dingen van tegenwoordig zitten voor geen meter, maar mijn mdr-ed21lp is pas overleden en de enige die hem verkoop (amazon) vraagt er nog 130 dollar voor terwijl ze nieuw amper 3 tientjes waren.
Ik stel geen belachelijke hoge eisen aan het geluid, maar het draagcomfort dan weer wel, en deze zaten altijd perfect.
Ik kan op dit moment alleen de JBL Grip 100 vinden maar de meeste reviews elders op het web zijn niet echt positief en de JVC HA-EN10
Misschien de bose soundtrue wat voor je?
Ik heb ze voor 50euro van amazon.de gehaald, dat hebben ze maanden lang gekost. Helaas zijn ze nu weer 100euro.
Me vrouw heeft ze 1 keer geleend en niet meer terug gegeven
Voor sporten heb ik nu de plantronics backbeat fit besteld.
Ik vind juist oordopjes die niet in mijn gehoor kanaal gaan vervelend.Sinned123 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:12:
[...]
Ik kan ook niet tegen die dingen die in je oor kanaal gaan.
Misschien de bose soundtrue wat voor je?
Ik heb ze voor 50euro van amazon.de gehaald, dat hebben ze maanden lang gekost. Helaas zijn ze nu weer 100euro.
Me vrouw heeft ze 1 keer geleend en niet meer terug gegeven![]()
Voor sporten heb ik nu de plantronics backbeat fit besteld.
Laatst had ik de TY Hi Z 32ohm gekocht. Ik was verbaast van het geweldige geluid dat deze goedkope oordopjes produceren, helaas is de vorm niets voor mij.
Hallo,
Ik heb even een vraagje, ik heb al eventjes wat rond gekeken hier om op zoek te gaan naar de perfecte in-ear oordopjes! Nu heb ik het idee dat er zoooooooo veel verschillende oordopjes zijn dat ik het gewoon helemaal kwijd ben. Zo zag ik al een aantal "reviews" van met name de goedkopere oordjes die dan via bijv aliexpress te koop zijn. Nu zou ik zelf natuurlijk op onderzoek uit kunnen gaan, maar ik denk dat ik beter om jullie advies kan vragen. Dus wat zijn mijn perfect oordopjes? Oh en voordat ik het vergeet ik luister naar veel soorten muziek van pop muziek tot (deep) house en heel af en toe iets van bijv beethoven. Qua prijs ben ik opzoek naar de beste "bang for buck" oordopjes. Als ik deze heb voor 5 euro dan is dat geweldig. Kosten deze 40 euro dan is dat ook prima. Een diepe bass hou ik wel van, en voor de rest gewoon goed geluid. Misschien doe ik of zeg ik iets wat helemaal verkeerd is (please tell me). Ik hoop dat jullie door de bomen het bos zien want ik ben verdwaald in de wereld van in ear oordopjes. Dank, en ik zie reacties graag te gemoed
Ik heb even een vraagje, ik heb al eventjes wat rond gekeken hier om op zoek te gaan naar de perfecte in-ear oordopjes! Nu heb ik het idee dat er zoooooooo veel verschillende oordopjes zijn dat ik het gewoon helemaal kwijd ben. Zo zag ik al een aantal "reviews" van met name de goedkopere oordjes die dan via bijv aliexpress te koop zijn. Nu zou ik zelf natuurlijk op onderzoek uit kunnen gaan, maar ik denk dat ik beter om jullie advies kan vragen. Dus wat zijn mijn perfect oordopjes? Oh en voordat ik het vergeet ik luister naar veel soorten muziek van pop muziek tot (deep) house en heel af en toe iets van bijv beethoven. Qua prijs ben ik opzoek naar de beste "bang for buck" oordopjes. Als ik deze heb voor 5 euro dan is dat geweldig. Kosten deze 40 euro dan is dat ook prima. Een diepe bass hou ik wel van, en voor de rest gewoon goed geluid. Misschien doe ik of zeg ik iets wat helemaal verkeerd is (please tell me). Ik hoop dat jullie door de bomen het bos zien want ik ben verdwaald in de wereld van in ear oordopjes. Dank, en ik zie reacties graag te gemoed
Beste in ears, Shure SE-846, nooit een miskoop. En als je wat meer te besteden hebt de Shure KSE-1500.
[ Voor 36% gewijzigd door Shaggy op 16-09-2016 22:01 ]
Making an ass of myself since the 70's
Wel ja 999,- euro voor een setje in ears. Met alle respect voor merken als shure (heb het ook gehad), vraag ik mij werkelijk af wat de prijs van 999,- nog rechtvaardigt.shaggy8675 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:01:
Beste in ears, Shure SE-846, nooit een miskoop. En als je wat meer te besteden hebt de Shure KSE-1500.
Als ik die reviews zo lees vindt ik het eerder gezegd nogal zwaar overpriced dat treble niet erg overtuigend is alleen bas schijnt goed te zijn maar voor 1000 Euro kun je custom IEM krijgenshaggy8675 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:01:

Jullie hebben zeker nog nooit de 846 kunnen uitproberen denk ik
Zullen ongetwijfeld hun geld waard zijn maar ik zou ze niet aanbevelen voor iemand die rond de 5-40 euro range zoekt.shaggy8675 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:59:
Flauw hoor, hij vroeg immers om het beste
Je kunt echt zelf beter op onderzoek gaan, dat heb ik ook gedaan (of ben ik eigenlijk nog steeds aan het doen). Alleen al de keuze voor de pasvorm is al lastig. Ik wilde graag de Pistons 3 proberen vanwege de pasvorm, maar die waren niet meer verkrijgbaar. De basic edition lijkt er op, dus die maar gekocht, puur voor het model.peertje1010 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:47:
Hallo,
http://www.banggood.com/O...e-With-Mic-p-1044879.html
Dat zit en klinkt een stuk beter dan de veel duurdere JBL's die ik lokaal gekocht heb.
Maar hoe jouw oren dit ervaren is weer een ander verhaal.
Wat ik in ieder geval zelf vind na een flink aantal dopjes onder de 30 euro lokaal en in China gekocht te hebben:
-zonder platte kabels hoef ik ze niet, dat is zoveel beter dan een ronde kabel.
-de Xiaomi's, KZ's etcetera zoals er veel in dit topic geroemd worden klinken allemaal OK, maar ook allemaal verschillend.
-Mijn dopjes zijn voortaan allemaal onder de 15 euro, de dopjes van 15 tot 30 euro maken het prijsverschil niet waar. Ook komen ze uit China, lokaal betaal ik meer voor minder.
Ik zou de Superlux HD381F aan willen raden. Deze zitten rond de 20 euro. Ik ben deze momenteel eigenlijk weer aan het herontdekken. Met name in combinatie met Comply Foams klinken ze heel erg fijn. Ik luister zelf naar meerdere muzieksoorten en deze bevallen toch wel erg goed.peertje1010 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:47:
Hallo,
Hallo! Bedankt voor alle reacties,
Verder weet iemand hoe de superlux zich verhouden tot de Piston's?
Mvg,
Dat zijn zeker mooie oortjes maar helaas niet mijn perfecte oortjes. Als de prijs zo'n 1000 euro lager had gelegen was het zeker een optie geweest!shaggy8675 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:01:
Bedankt voor de nuttige informatie, ik heb even rond gekeken naar die Piston's en kwam veel (positieve) reviews tegen. Enige probleem is dst ze nergens leverbaar zijn, heb jij enig idee wanneer deze weer worden verkocht?zacht schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:40:
[...]
Ik wilde graag de Pistons 3 proberen vanwege de pasvorm, maar die waren niet meer verkrijgbaar. De basic edition lijkt er op, dus die maar gekocht, puur voor het model.
Dat zit en klinkt een stuk beter dan de veel duurdere JBL's die ik lokaal gekocht heb.
Ook deze in ears heb ik even opgezocht, en kwam ook overwegend positieve reviews tegen. Een aantal problemen die andere mensen noemen zijn: de bouwkwaliteit, die schijnt niet zo goed te zijn? En de in ears hebben volgens mij iets als een open design waar door de isolatie niet zo goed is? Herken jij deze punten? Vooral de isolatie is wel iets om over na te denken aangezien ik de in ears ook graag op openbare plekken wil gebruiken met toch wel wat omgevingsgeluid. (Met name de trein, maar ook bijvoorbeeld tijdens het hardlopen of op de fiets).Sylmaron schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:19:
[...]
Ik zou de Superlux HD381F aan willen raden. Deze zitten rond de 20 euro. Ik ben deze momenteel eigenlijk weer aan het herontdekken. Met name in combinatie met Comply Foams klinken ze heel erg fijn. Ik luister zelf naar meerdere muzieksoorten en deze bevallen toch wel erg goed.
Mvg,
Voor dat geld zou ik voor CIEMs gaan. Sowieso, sinds ik custom in ears heb, wil ik nooit meer iets anders.shaggy8675 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:59:
Ik heb de Xiaomi basic edition en de Piston 3 naast elkaar beluisterd. Moet zeggen dat de Piston 3 toch wel een stuk beter klinken dan de Basic edition.zacht schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:40:
[...]
Je kunt echt zelf beter op onderzoek gaan, dat heb ik ook gedaan (of ben ik eigenlijk nog steeds aan het doen). Alleen al de keuze voor de pasvorm is al lastig. Ik wilde graag de Pistons 3 proberen vanwege de pasvorm, maar die waren niet meer verkrijgbaar. De basic edition lijkt er op, dus die maar gekocht, puur voor het model.
Wat ik in ieder geval zelf vind na een flink aantal dopjes onder de 30 euro lokaal en in China gekocht te hebben:
-zonder platte kabels hoef ik ze niet, dat is zoveel beter dan een ronde kabel.
-de Xiaomi's, KZ's etcetera zoals er veel in dit topic geroemd worden klinken allemaal OK, maar ook allemaal verschillend.
-Mijn dopjes zijn voortaan allemaal onder de 15 euro, de dopjes van 15 tot 30 euro maken het prijsverschil niet waar. Ook komen ze uit China, lokaal betaal ik meer voor minder.
https://www.ibuygou.com/p...ign-2015-winner-6680.html
Hier is nog wel een iets duurdere variant te verkrijgen.
Iemand een goede tip/gebruikservaring voor een bluetooth in-ear hoofdtelefoon? Ik wil graag niet meer dan 100 euro uitgeven.
De Jaybird X2 wordt gezien als 1 van de beste bluetooth in-ear koptelefoons. Google maar eens. Komt vaak als 1e uit de bus met reviews. Als je goed zoekt dan vindt je ze al voor €110. Dat tientje zou ik dan zeker bij je budget doenReverb_ schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:42:
Iemand een goede tip/gebruikservaring voor een bluetooth in-ear hoofdtelefoon? Ik wil graag niet meer dan 100 euro uitgeven.
Hoi allemaal.
Ik ben op zoek naar goeie in ears. Ik heb de B&W C5 (S2) gehad maar die zijn jammergenoeg gestolen. Gebruik nu als koptelefoon een marshall major 2. Ik was dus aan het kijken voor nieuwe in ears en ik kwam al snel de shure se series tegen. Voor ongeveer 60 euro kan nieuwe se215 op de kop tikken via marktplaats. Maar ik twijfel nog tussen de se215 en de se315. Hoor overal verschillende meningen er over. Het gaat mij niet heelerg om de bas van de 215. En ik kan natuurlijk ook weer de B&W c5 kopen, ben er niet over uit of die mooier is dan se215/315. Wat is dus de beste optie? Ik wil niet meer dan 150 euro uitgeven.
Ik kan ook via marktplaats ed. oortjes als de se530 kopen. Maar die zijn dan 6jaar oud ofz. Blijven ze hun kwaliteid behouden als ze gewoon normaal gebruikt zijn?
Mvg, Tamar
Ik ben op zoek naar goeie in ears. Ik heb de B&W C5 (S2) gehad maar die zijn jammergenoeg gestolen. Gebruik nu als koptelefoon een marshall major 2. Ik was dus aan het kijken voor nieuwe in ears en ik kwam al snel de shure se series tegen. Voor ongeveer 60 euro kan nieuwe se215 op de kop tikken via marktplaats. Maar ik twijfel nog tussen de se215 en de se315. Hoor overal verschillende meningen er over. Het gaat mij niet heelerg om de bas van de 215. En ik kan natuurlijk ook weer de B&W c5 kopen, ben er niet over uit of die mooier is dan se215/315. Wat is dus de beste optie? Ik wil niet meer dan 150 euro uitgeven.
Ik kan ook via marktplaats ed. oortjes als de se530 kopen. Maar die zijn dan 6jaar oud ofz. Blijven ze hun kwaliteid behouden als ze gewoon normaal gebruikt zijn?
Mvg, Tamar
Goede tip thanks, hier heb ik wat aan.2Dutch schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:26:
Kreeg een mailtje van Comply in de mailbox dat ze voor hun foamdopjes (eindelijk) resellers in de Benelux hebbenLeek me handig om hier te delen:
Audique
Bekafun
Ears unlimited
Hdphns
Ze zijn niet echt zwak of zo. Ze zien er alleen niet erg luxe uit en de bedrading is wat dunner dat ik zou willen. Ik heb geen idee hoe de isolatie is maar aangezien niet helemaal dicht zijn zouden ze wellicht niet optimaal zijn voor als je ze in het openbaar vervoer wil gebruiken.peertje1010 schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:23:
Ook deze in ears heb ik even opgezocht, en kwam ook overwegend positieve reviews tegen. Een aantal problemen die andere mensen noemen zijn: de bouwkwaliteit, die schijnt niet zo goed te zijn? En de in ears hebben volgens mij iets als een open design waar door de isolatie niet zo goed is? Herken jij deze punten? Vooral de isolatie is wel iets om over na te denken aangezien ik de in ears ook graag op openbare plekken wil gebruiken met toch wel wat omgevingsgeluid. (Met name de trein, maar ook bijvoorbeeld tijdens het hardlopen of op de fiets).
Mvg,
Probleem met de vraag hoe ze zich tot andere IEM's verhouden is dat je altijd persoonlijke smaakverschillen zult houden. De één wil graag veel details horen en kan bijv. goed tegen hogere tonen. De ander ervaart ze als scherp en wil graag een wat meer afgevlakte treble. Dat maakt het heel lastig. Ik denk dat je je zowel met de Superlux als de Piston geen buil zult vallen. Je kunt misschien wat reviews opzoeken op Youtube of sites als Headfi om er een beetje achter te komen welke je beter zal bevallen. Er zijn natuurlijk altijd meerdere keuzes, ik vind de Alpha & Delta D2 en de Fostex TE-02 ook wel de moeite van het noemen waard. Hebben ook nog eens het voordeel dat ze rustig nat kunnen worden en je er bij wijze van spreken mee in de regen kunt lopen zonder dat ze stuk gaan.
Zijn er ook draadloze bluetooth in-ears die je óók bedraad kunt gebruiken?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ja die zijn er. Deze bijvoorbeeld.Christiano007 schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:15:
Al moet ik er wel bij zeggen dat ik ze niet gepaired kreeg met mijn OnePlus 3 toestel en de LG g2 van mn vrouw.
Nu dus maar deze besteld. Helaas was ik net twee dagen te laat om nog bij de eerste lichting te zitten. Nu moet ik tot november wachten tot ik ze binnen krijg. Echter hebben die geen kabel om ze te kunnen blijven gebruiken als de accu op is.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
http://www.head-fi.org/t/...id-iem/6210#post_12877560Reverb_ schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:42:
Geen idee wat ze gaan kosten, maar zien er veelbelovend uit.
Je hebt modellen die eigenlijk gewoon een reguliere headset zijn met een bluetooth ontvanger waar je hem inplugt. Zoiets bijvoorbeeld:Christiano007 schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:15:
http://www.banggood.com/S...e-with-Mic-p-1022849.html
Zou ook graag echte in-ears hebben waar je bij een dode accu een snoertje in kunt prikken, dat vind ik één van de pluspunten van mijn JBL on-ear, daar prik je een los snoertje in en je kunt bedraad luisteren.
Heb nu overigens de Awei a920bl besteld, ik ben benieuwd naar de echte looks, het geluid, en of de kant met bediening niet uit mijn oor dondert.
Nadeel van die dingen zijn dat je dan gelijk bij veel dopjes alsnog heel lang snoer hebt. En hoe goed zijn die draadloze ontvangers? Maar bedankt voor je tipzacht schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:09:
[...]
Je hebt modellen die eigenlijk gewoon een reguliere headset zijn met een bluetooth ontvanger waar je hem inplugt. Zoiets bijvoorbeeld:
Zou ook graag echte in-ears hebben waar je bij een dode accu een snoertje in kunt prikken, dat vind ik één van de pluspunten van mijn JBL on-ear, daar prik je een los snoertje in en je kunt bedraad luisteren.
Heb nu overigens de Awei a920bl besteld, ik ben benieuwd naar de echte looks, het geluid, en of de kant met bediening niet uit mijn oor dondert.
Het zou mij ideaal lijken, draadloze in-ears waar je gewoon via micro/mini usb to 3.5mm gewoon kunt luisteren. Dan zijn ze áltijd te gebruiken
Ter land, ter zee en in de kroeg
Die zoek ik dus ook. Bij mijn JBL on-ear (zie v&a) zit een 3.5 mm naar 2.5 mm kabel. De 2.5 mm stekker kun je gewoon in de koptelefoon pluggen als de accu leeg is. Die 2.5 mm aansluiting dient tevens als oplaadaansluiting via een 2.5mm-naar-usb-kabel.Christiano007 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:52:
[...]
Nadeel van die dingen zijn dat je dan gelijk bij veel dopjes alsnog heel lang snoer hebt. En hoe goed zijn die draadloze ontvangers? Maar bedankt voor je tip
Het zou mij ideaal lijken, draadloze in-ears waar je gewoon via micro/mini usb to 3.5mm gewoon kunt luisteren. Dan zijn ze áltijd te gebruiken
Ideaal zou denk ik zijn als er bij bluetooth in-ears bijvoorbeeld in de control unit een 2.5 mm aansluiting zou zitten.
Heb de Awei 920 maar vind de dopjes omdat ze van metaal zijn wel zwaar aanvoelen, valllen ook wel wat makkelijk uit de oren bij mij en familieleden tenminste, veel betere keuze zou de Meizu http://www.gearbest.com/s...nes/pp_356162.html?wid=21 zijn. Die zijn licht (alu) en 4 a 5 uur muziek ipv 2 a 2 1/2 uur bij de awei. bas is echt wel goed bij de awei, meizu is meer allround goed.zacht schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:09:
[...]
Je hebt modellen die eigenlijk gewoon een reguliere headset zijn met een bluetooth ontvanger waar je hem inplugt. Zoiets bijvoorbeeld:
Trinity Audio heeft weer een Kickstarterprojectje..dit keer o.a. een wireless IEMsetje, met een doosje waarmee je de dopjes 10x kunt opladen. 45 min laden voor 75-80% vol en 1 uur tot compleet vol. Zelf twijfel ik een beetje (3-4 uur playtime is voor mij net te weinig voor 2 dagen commute bv), maar de prijs is an sich wel prima: zo'n 100 euro als je rap bent. Gesprekken maken/aannemen kan er ook mee: mic in rechterdop + knop. De kleurcombi's zijn helaas niet echt jofel: had liever all black/gunmetal gezien, maar ben niet de enige lees ik 
Van andere fabrikanten/projecten met wireless dopjes moet je maar hopen dat er een beetje leuk geluid uit komt. In het project worden ook erg strak uitziende Phantom Master 6' doppies verkocht btw..titanium drivertjes en co, strakke looks, ook weer de filters. Mooi speelgoed
Van andere fabrikanten/projecten met wireless dopjes moet je maar hopen dat er een beetje leuk geluid uit komt. In het project worden ook erg strak uitziende Phantom Master 6' doppies verkocht btw..titanium drivertjes en co, strakke looks, ook weer de filters. Mooi speelgoed
[ Voor 0% gewijzigd door 2Dutch op 26-09-2016 09:21 . Reden: is nog vroeg.. ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Let even op met de kickstarter dat de dopjes alleen AAC en ATPX ondersteunen. Mocht je telefoon dat niet ondersteunen (zoals mijn Oneplus 2 dat volgens mij niet doet), dan is de geluidskwaliteit meteen stukken minder.
Mooi speelgoed inderdaad, maar ik zie meer nadelen van voordelen van draadloze oordopjes.
Als ik in de trein of achter een bureau zit, heb ik absoluut geen last van een draad. Daarnaast kan ik door die draag mijn eigen DAC aansluiten en hoef ik mijn oortjes niet op te laden.
In de sportschool zullen die draadloze oordopjes zeker handig zijn, mits ze niet uit mijn oren knikkeren.
Laat me nog even wat gal spuwen over draadloze oordopjes, waarna ik me weer zal gedragen:
Om muziek te produceren moet een muziek bestand een keten doorlopen, met als belangrijke onderdelen: 1. het muziekbestand zelf, bestaande uit 1en en 0en (bits). 2. een digitaal/analoog converter en versterker (dac/amp) 3. de oortjes zelf.
Deze 3 dingen bepalen onder andere de geluidskwaliteit. Als 1 of 2 slecht is, zal nummer 3 nooit goed geluid kunnen produceren.
Stel je voor dat je muziek luistert op je mobiele telefoon, dan staat daar een muziek bestand op, die door de dac/amp van je telefoon van bits tot een signaal wordt omgetoverd en naar de magneetjes van je oordopjes wordt gestuurd. Ieder apparaat dat zelf geluid kan produceren heeft dus een dac/amp, of het nu een telefoon, pc of koelkast is.
Wat gebeurt er nu als je draadloze oordopjes neemt? Je telefoon of PC geeft het muziek bestand in bits door via bluetooth verzender naar de bluetooth ontvanger van je oordopjes. Hier worden de bits omgezet door de dac/amp in je oordopjes tot een signaal en wordt het signaal doorgestuurd naar de magneetjes in je oordoppen.
Nu kost een goede dac/amp meerdere euros. Ook hebben zowel de dac/amp als de bluetooth ontvanger energie nodig. Dus in plaats dat je oordoppen alleen magneetjes bevatten, bevatten ze nu daarnaast nog een dac/amp, een bluetooth ontvanger en een accu.
Aangezien je voor beide oordoppen nu de hele keten moet aanschaffen, gaat er een aanzienlijk deel van de kosten nu naar de techniek i.p.v. het geluid. Er is een reden dat de nieuwe Apple Airpods $159 kosten en de geluidskwaliteit gelijkwaardig is aan de $30 earpods. Vergeet daarnaast niet dat accu's een bepaalde levensduur hebben, dus niet jaren meegaan.
Motorola, LeTV en Apple zien de 3.5mm aansluiting van een telefoon als een probleem, terwijl je het ook als voordeel kan zien. Zoals LG. Die hebben bij de LG V20 een kwaliteits-dac/amp in het toestel gebouwd. Dan betaal je 1 keer voor een goede dac/amp en hebben al je oordopjes/koptelefoons/speakers er profijt van.
Als ik in de trein of achter een bureau zit, heb ik absoluut geen last van een draad. Daarnaast kan ik door die draag mijn eigen DAC aansluiten en hoef ik mijn oortjes niet op te laden.
In de sportschool zullen die draadloze oordopjes zeker handig zijn, mits ze niet uit mijn oren knikkeren.
Laat me nog even wat gal spuwen over draadloze oordopjes, waarna ik me weer zal gedragen:
Om muziek te produceren moet een muziek bestand een keten doorlopen, met als belangrijke onderdelen: 1. het muziekbestand zelf, bestaande uit 1en en 0en (bits). 2. een digitaal/analoog converter en versterker (dac/amp) 3. de oortjes zelf.
Deze 3 dingen bepalen onder andere de geluidskwaliteit. Als 1 of 2 slecht is, zal nummer 3 nooit goed geluid kunnen produceren.
Stel je voor dat je muziek luistert op je mobiele telefoon, dan staat daar een muziek bestand op, die door de dac/amp van je telefoon van bits tot een signaal wordt omgetoverd en naar de magneetjes van je oordopjes wordt gestuurd. Ieder apparaat dat zelf geluid kan produceren heeft dus een dac/amp, of het nu een telefoon, pc of koelkast is.
Wat gebeurt er nu als je draadloze oordopjes neemt? Je telefoon of PC geeft het muziek bestand in bits door via bluetooth verzender naar de bluetooth ontvanger van je oordopjes. Hier worden de bits omgezet door de dac/amp in je oordopjes tot een signaal en wordt het signaal doorgestuurd naar de magneetjes in je oordoppen.
Nu kost een goede dac/amp meerdere euros. Ook hebben zowel de dac/amp als de bluetooth ontvanger energie nodig. Dus in plaats dat je oordoppen alleen magneetjes bevatten, bevatten ze nu daarnaast nog een dac/amp, een bluetooth ontvanger en een accu.
Aangezien je voor beide oordoppen nu de hele keten moet aanschaffen, gaat er een aanzienlijk deel van de kosten nu naar de techniek i.p.v. het geluid. Er is een reden dat de nieuwe Apple Airpods $159 kosten en de geluidskwaliteit gelijkwaardig is aan de $30 earpods. Vergeet daarnaast niet dat accu's een bepaalde levensduur hebben, dus niet jaren meegaan.
Motorola, LeTV en Apple zien de 3.5mm aansluiting van een telefoon als een probleem, terwijl je het ook als voordeel kan zien. Zoals LG. Die hebben bij de LG V20 een kwaliteits-dac/amp in het toestel gebouwd. Dan betaal je 1 keer voor een goede dac/amp en hebben al je oordopjes/koptelefoons/speakers er profijt van.
Niet bij stilgestaan, goed dat je het aankaartTano schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:48:
Let even op met de kickstarter dat de dopjes alleen AAC en ATPX ondersteunen. Mocht je telefoon dat niet ondersteunen (zoals mijn Oneplus 2 dat volgens mij niet doet), dan is de geluidskwaliteit meteen stukken minder.
Klopt helemaal. Maar die trend richting draadloos gaat nu toch wel erg hard. . Voor mij is het ook een soort van testcase: hoe klinken ze, hoe snel ga ik me ergeren aan bijladen, voelt het wel secure in de oren als ik fanatiek ga doen, etc. Trinity Audio kennende gaan ze geen flutgeluid produceren, en mochten ze niet bevallen raak ik ze toch wel makkelijk kwijt. Heb nog een bluetooth lanyard in bestelling staan voor mijn Delta v2's, daar ben ik ook benieuwd naar (leeg? terug naar draad/jack). Het is niet voor lange luistersessies, daar heb ik een Aune T1 + HD 600 voor liggenPastapipo schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:23:
Het wordt natuurlijk pas echt interessant als bt-dopjes 20+ uur meegaan, uitstekend klinken en ook nog betaalbaar zijn. Misschien is dat iPhone 7 zonder jack-gedoetje wel goed voor de ontwikkeling van bt-dopjes in het algemeen. Maar helaas zullen we eerst nog even mogen gniffelen als we folks met die elektrische tandenborstel-borstels in hun oren voorbij zien lopen
Ik zou in ieder geval voor apt-x gaan (en een afspeeldevice met apt-x). Dat schijnt toch net wat beter te werken dan zonder.
Heb de awei a920bl binnen. Geinige magneetsluiting die tevens als aan/uit dient, veel te zware controls die de rechterdop nogal eens uit je oor trekken, al helpt het clipje om hem aan je shirt vast te maken flink , en mwah-geluid. Minder dan bedraad. Heeft ook geen apt-x trouwens. Zitten verder wel lekker overigens.
Deze gaan de deur weer uit voor de liefhebber.
Volgend onderzoekje worden de soundpeats q12, wel met apt-x, en een stuk lichter dan de awei doppen.
Edit: na wat experimenteren met dopjes en het clipje toch besloten de Awei's een tijdje te gebruiken. Ze zitten en klinken nu beter dan in het begin (betere afsluiting denk ik). En die magneetsluiting is echt briljant.
Heb de awei a920bl binnen. Geinige magneetsluiting die tevens als aan/uit dient, veel te zware controls die de rechterdop nogal eens uit je oor trekken, al helpt het clipje om hem aan je shirt vast te maken flink , en mwah-geluid. Minder dan bedraad. Heeft ook geen apt-x trouwens. Zitten verder wel lekker overigens.
Deze gaan de deur weer uit voor de liefhebber.
Volgend onderzoekje worden de soundpeats q12, wel met apt-x, en een stuk lichter dan de awei doppen.
Edit: na wat experimenteren met dopjes en het clipje toch besloten de Awei's een tijdje te gebruiken. Ze zitten en klinken nu beter dan in het begin (betere afsluiting denk ik). En die magneetsluiting is echt briljant.

[ Voor 23% gewijzigd door zacht op 30-09-2016 14:25 ]
En jij hebt wel de beloofde 6 uur afspeeltijd zekerzacht schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:38:
Ik zou in ieder geval voor apt-x gaan (en een afspeeldevice met apt-x). Dat schijnt toch net wat beter te werken dan zonder.
Heb de awei a920bl binnen. Geinige magneetsluiting die tevens als aan/uit dient, veel te zware controls die de rechterdop
[afbeelding]
Oh nee, eerder 3 a 4 of zo. Ding laadt wel binnen een half uur op, dat is dan weer het voordeel van een kleine accuboldy31 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:48:
[...]
En jij hebt wel de beloofde 6 uur afspeeltijd zeker
Het grootste geluidsprobleem is/was overigens vooral dat de standaard Android equalizer geen effect heeft op bluetooth headphones en speakers. Geen idee waarom, want ik heb een stuk of 10 apps geprobeerd en die gaven wel thuis bij bluetooth devices. Nu dus met werkende equalizer, en dat scheelt nogal.
Ik zoek China oordopjes voor onder de 50 euro die vooral goed is in het laag (strakke Bass, niet plat). Ik ga ze vooral gebruiken bij het sporten dus ze moeten wel goed in mijn oren blijven zitten.boldy31 schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:35:
[...]
De piston 3 zijn nauwelijks leverbaar omdat ze niet meer worden gemaakt, heb toendertijd een stuk of 6 van gekocht/verkocht, laatste prijzen toen was tussen 11 en 13 euro, ik was blij dat ik ervan af was omdat ik ze te flat vond klinken. De 1more voice of China iem's trekken er het meest op maar zijn ook heel moeilijk verkrijgbaar, toen bij Gearbest voor 16,5€ en ook ios compatibel. Zoals Tigerblood zegt kan je misschien beter voor de hybrids gaan, kosten rond 14 a 15€ en imo klinken ze veel beter, een voller geluid en de bas komt goed tot zijn recht. http://www.banggood.com/O...e-With-Mic-p-1010328.html voor 14€ en de kwaliteit is echt top !!!
Voldoen die Hybrid drivers dan ? Of hebben jullie een betere suggestie ? Ik zie trouwens dat ze nu niet meer 14 euro kosten...
Na aanschaf van een Grado koptelefoon heb ik mijn pistons 2.1 weggegeven wegens saai geluid; aan welke prijsklasse/oortjes moet ik denken wil ik iets hebben dat me niet teleurstelt?
Die pistons kosten ook maar 20 Euro en Grado stuk duurder niet dat prijs altijd iets zegt. Maar je zoekt open geluid en heldere hoog tonen geluid?Kwabbernoot schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:21:
Na aanschaf van een Grado koptelefoon heb ik mijn pistons 2.1 weggegeven wegens saai geluid; aan welke prijsklasse/oortjes moet ik denken wil ik iets hebben dat me niet teleurstelt?
Ik weet dat Grado oordopjes verkoopt die kosten echter minimaal 350
https://hdphns.com/grado-gr8e.html
Echter hebben die natuurlijk niet zo grote soundstage als zijn koptelefoon versie
Uiteraard. Ik was inderdaad erg vaag.
Wat zijn leuke oordopjes als ik een stapje hoger wil dan pistons 2.1? Grado geluid in een in-ear dopje is niet nodig. Is dat de €50/80,- range met merken als Soundmagic?
Wat zijn leuke oordopjes als ik een stapje hoger wil dan pistons 2.1? Grado geluid in een in-ear dopje is niet nodig. Is dat de €50/80,- range met merken als Soundmagic?
Shure SE-215 is misschien iets voor je?Kwabbernoot schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:51:
Uiteraard. Ik was inderdaad erg vaag.
pricewatch: Shure SE215 (Zwart)
Persoonlijk vind ik Se215 vreselijk om lang te luisteren heel erg compressed geluid en veel te veel op mid range gericht en bas is heel erg boomy en vermoeiend en treble is erg matigTigerblood schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:14:
[...]
Shure SE-215 is misschien iets voor je?
pricewatch: Shure SE215 (Zwart)
http://www.bax-shop.nl/li...RfvUPzfmgUccFKRoCx5Hw_wcB
Heb ik nu als ex Se215 gebruiker klinken stuk dynamischer
In deze prijsklasse is Sony mdr-ex650 ook een aantrekkelijke kreuze. Ik heb het zelf ook en ben wel tevreden over de range qua frequentiebereik. Alleen hoor je de hoge tonen in het begin wat te overdreven maar na een week gebruik is dat weg en is er een veel rijker geluid.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Vorige week de bluetooth lanyard van Trinity Audio binnengekregen. Schrok eerst even, klonk verre van okee aan mijn macbook, maar na ff naar iPhone gewisseld te zijn en weer terug was het beter, pfew. Denk echter niet dat ik em hou: het gevoel van die stuggere draden/klein accupackje in de nek ben ik niet gewend en werkt me tegen bij sporten, de jaybirds zijn daarin fijner, en die klinken ook net wat beter (vermoed door hun aangepaste codec). Hou het wel op de fijne sound van de Delta v2's ouderwets met de kabel eraan
Wel erg impressed door de fijne knoppen en het ultralichte gewicht van de lanyard. Double remote zie je niet vaak.
[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 15-12-2016 11:37 ]
Voor sinterklaas ben ik opzoek naar een setje in-ears voor mijn schoonvader. Het budget wat we hebben is max 13,- euro. Dus klein budget, en laat ik nu net tevreden zijn over chinese IEM's.
Nu zat ik te kijken en kom ik uit op de volgende shortlist:
- KZ ATE (Heb ik zelf, alleen qua vormgeving vind ik ze niet heel top zitten... denk ook dat mijn schoonvader hiermee gaat worstelen.)
- KZ ED9 (mooie in-ear met dito recensies.)
- Rock Zircon
Wat zouden jullie aanraden? Zelf neig ik sterk naar de ED9
- KZ ATE (Heb ik zelf, alleen qua vormgeving vind ik ze niet heel top zitten... denk ook dat mijn schoonvader hiermee gaat worstelen.)
- Rock Zircon
Omdat je denkt dat hij problemen gaat krijgen met hoe de ATE zit de ED9. Maar de KZ ATR is een verfijning van de ATE en die zijn ook verdomd fijn en neutraal van geluid (cleaner van geluid en voor een bizar lage prijs van onder de 5 euro te krijgen via Gearbest). De Rock Zircon vind ik zelf teveel nadruk op de bassen hebben en hij schijnt nogal wat problemen te kunnen krijgen op de langere termijn (rechterkant valt na tijdje soms uit bij sommigen).Wicked-Game schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:57:
Voor sinterklaas ben ik opzoek naar een setje in-ears voor mijn schoonvader. Het budget wat we hebben is max 13,- euro. Dus klein budget, en laat ik nu net tevreden zijn over chinese IEM's.
- Rock Zircon
Hoi allemaal! Heb toch maar een keer een account aangemaakt, aangezien ik toch altijd hier terug kom voordat ik ook maar IETS koop
Sinds juni heb ik genoten van de Xiaomi Piston 3 set, maar die heeft het vorige week begeven (kabelbreuk bij de plug, voor zover ik kan inschatten). Nu dus op zoek naar iets nieuws!
• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Meest recentelijk de Xiaomi Piston 3, en daarvoor de Piston 2. Beviellen beiden prima, maar ik vond ze niet denderend omdat van wat voller geluid hou. Heb een hele lange tijd Sennheiser CX300-II's gehad die me erg goed bevielen, maar ze gingen te vaak stuk en ben daarom op zoek gegaan naar wat anders.
• In-ears of oordopjes?
In-ears.
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik geniet erg van bass, maar het moet niet overstemmen. De CX300-II's waren wat dat betreft erg fijn.
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Pop, alternative, (classic) rock en af en toe dance. Erg veel Imagine Dragons en Muse.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Thuis, en soms in het OV. Zowel via telefoon als laptop.
• Heb je een merkvoorkeur?
Liever niet te exotisch (ben een beetje afgeknapt op chinese merken), maar geen harde voorkeur.
• Wat is het budget?
Onder €100. Heb voorheen goedkope setjes gehad (~€20), en zou wel eens een iets duurdere set willen gebruiken in de hoop dat die wat langer mee gaan
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Duurzaamheid is wel een belangrijk punt, omdat ik veel problemen heb gehad met kabelbreuk e.d. (ondanks dat ik altijd voorzichtig ben). Vandaag heb ik toevallig ook een wireless set getest van Creative, maar die verloor regelmatig verbinding met mijn laptop waardoor ik misschien toch wel liever draad heb
Sinds juni heb ik genoten van de Xiaomi Piston 3 set, maar die heeft het vorige week begeven (kabelbreuk bij de plug, voor zover ik kan inschatten). Nu dus op zoek naar iets nieuws!
Meest recentelijk de Xiaomi Piston 3, en daarvoor de Piston 2. Beviellen beiden prima, maar ik vond ze niet denderend omdat van wat voller geluid hou. Heb een hele lange tijd Sennheiser CX300-II's gehad die me erg goed bevielen, maar ze gingen te vaak stuk en ben daarom op zoek gegaan naar wat anders.
• In-ears of oordopjes?
In-ears.
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik geniet erg van bass, maar het moet niet overstemmen. De CX300-II's waren wat dat betreft erg fijn.
Pop, alternative, (classic) rock en af en toe dance. Erg veel Imagine Dragons en Muse.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Liever niet te exotisch (ben een beetje afgeknapt op chinese merken), maar geen harde voorkeur.
• Wat is het budget?
Onder €100. Heb voorheen goedkope setjes gehad (~€20), en zou wel eens een iets duurdere set willen gebruiken in de hoop dat die wat langer mee gaan
Duurzaamheid is wel een belangrijk punt, omdat ik veel problemen heb gehad met kabelbreuk e.d. (ondanks dat ik altijd voorzichtig ben). Vandaag heb ik toevallig ook een wireless set getest van Creative, maar die verloor regelmatig verbinding met mijn laptop waardoor ik misschien toch wel liever draad heb
Shure SE-215 dus
Of RHA MA750. Ook een zeer goede IEM. Ik heb het nooit kunnen vergelijken met de Shure, maar weet dat destijds de RHA altijd beter scoorde in reviews.
Ik heb zowel de MA750 als de SE-215 in mijn oren gehad. Helaas erg kort en alweer een tijdje terug. Ik vond de RHA MA750 een tikkeltje meer V-shaped dan de Shure-215. De Shure heeft daarnaast een verwisselbare kabel. Beide vond ik erg goed klinken met onze gedeelde muzieksmaak
Verwijderd
Goedendag,
Ik heb zelf op zoek naar nieuwe in-ear headphones. Om de voorgestelde vragen te beantwoorden:
Ik heb lange tijd geen muziekspeler gebruikt. Nu een FiiO X5II gekocht. Wanneer ik achter de PC muziek met een koptelefoon luister gebruik ik een Sennheiser HD 558. Toen ik nog een mp3-speler gebruikte voor in-ears de Sennheiser CX 300-II.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Shoegaze, ambient / soundscapes, noise, geïmproviseerde / rauwe black metal, post-rock. Soms wat neoklassiek.
Hoofdzakelijk buitenshuis en laboratoriumwerk. Wat dat betreft (vrijwel) dagelijks en frequent.
Nee. Plus dat ik te weinig kunde heb om een sterk merkoordeel te vellen buiten de meer algemene positief beoordeelde merken.
• Wat is het budget?
€100,- tot €130,-
Design maakt weinig uit. Geen draadloze producten.
Ik heb zelf al naar de Philips Fidelio S2, Sennheiser Momentum en FiiO X1 gekeken welke mij wel positief oogden. Echter, ik hoor graag een waardeoordeel van anderen voor een uiteindelijk of natuurlijk andere keuze.
Ik heb zelf op zoek naar nieuwe in-ear headphones. Om de voorgestelde vragen te beantwoorden:
Ik heb lange tijd geen muziekspeler gebruikt. Nu een FiiO X5II gekocht. Wanneer ik achter de PC muziek met een koptelefoon luister gebruik ik een Sennheiser HD 558. Toen ik nog een mp3-speler gebruikte voor in-ears de Sennheiser CX 300-II.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Shoegaze, ambient / soundscapes, noise, geïmproviseerde / rauwe black metal, post-rock. Soms wat neoklassiek.
Hoofdzakelijk buitenshuis en laboratoriumwerk. Wat dat betreft (vrijwel) dagelijks en frequent.
Nee. Plus dat ik te weinig kunde heb om een sterk merkoordeel te vellen buiten de meer algemene positief beoordeelde merken.
• Wat is het budget?
€100,- tot €130,-
Design maakt weinig uit. Geen draadloze producten.
Ik heb zelf al naar de Philips Fidelio S2, Sennheiser Momentum en FiiO X1 gekeken welke mij wel positief oogden. Echter, ik hoor graag een waardeoordeel van anderen voor een uiteindelijk of natuurlijk andere keuze.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2016 15:58 ]
Verwijderd
Weet iemand nog een site waar je de originele Xiaomi Pistons 2.0 (Goud) kunt krijgen? Het geluid is echt ontzettend goed voor de prijs en wil graag nog een setje scoren voor als deze de geest geven.
Heb je ebay al eens geprobeerd? Volgens mij staan er daar nog te koop.
onder andere:
http://www.ebay.com/itm/3...505%26rk%3D1%26rkt%3D1%26
onder andere:
Verwijderd
Thanks voor je reactie. Voor die prijs echter lijken me het niet de originele te zijn. Dit type is juist berucht om alle namaakdingen die natuurlijk van veel slechtere kwaliteit zijn. Maar bedankt voor je tip, zal ebay eens afstruinen.LA-384 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:01:
Heb je ebay al eens geprobeerd? Volgens mij staan er daar nog te koop.
onder andere:
Bose SoundTrue Ultra misschien? Ik gebruik ze zelf ook en vind het fijne oortjes. Hou er wel rekening mee dat ze active noise cancelling hebben dus als je veel beweegt kan dat irritant zijn.
Zelf heb ik de Fidelio S1, die zou qua geluid niet veel verschillen van de S2. Ze zijn beiden echter "openback" waardoor ze niet echt geschikt zijn voor het OV. Voor op het lab is het geluid wel zeer geschikt, mooi ruimtelijk en gebalanceerd.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:19:
Verwijderd
Hoewel active noise cancelling mij enerzijds erg fijn lijkt zal het bewegen een probleem zijn, zowel op het lab als buiten wandelen. Voor stilzitten in het OV lijkt het mij erg prettig, maar dat zal waarschijnlijk niet de meest frequente gebruikslocatie zijn. In hoeverre ervaar jij irritatie? Geld het voor elke beweging, of? Plus, is het enigszins tegen te gaan?Arthur-M. schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:31:
[...]
Bose SoundTrue Ultra misschien? Ik gebruik ze zelf ook en vind het fijne oortjes. Hou er wel rekening mee dat ze active noise cancelling hebben dus als je veel beweegt kan dat irritant zijn.
Verwijderd
In hoeverre is het problematisch binnen het OV? Gaat het dan over het moeten verhogen tot een onprettig volume (dat naaste reizigers ook 'ervaren') om al / het merendeel van het geluid weg te filteren? Het maakt mij, binnen het OV (wat niet mijn meest frequente luisterlocatie gaat zijn) niet uit als niet al het omgevingsgeluid volledig weggefilterd wordt. Zal vooral voor labwerk, wandelen en wanneer mogelijk op de fiets worden.Pastapipo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:02:
[...]
Zelf heb ik de Fidelio S1, die zou qua geluid niet veel verschillen van de S2. Ze zijn beiden echter "openback" waardoor ze niet echt geschikt zijn voor het OV. Voor op het lab is het geluid wel zeer geschikt, mooi ruimtelijk en gebalanceerd.
Ik kan je oprecht de i.valux 10mm hybrids (ik heb ze met inline mic) aanraden; kostte mij geloof iets van 50 euro via aliexpress en is het zeker waard!mart_92 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:55:
Hoi allemaal! Heb toch maar een keer een account aangemaakt, aangezien ik toch altijd hier terug kom voordat ik ook maar IETS koop![]()
• In-ears of oordopjes?
In-ears.
• Wat is het budget?
Onder €100. Heb voorheen goedkope setjes gehad (~€20), en zou wel eens een iets duurdere set willen gebruiken in de hoop dat die wat langer mee gaan![]()
De Fidelio S1 en S2 bieden weinig isolatie in het OV. Het volume moet dan omhoog. Aangezien ik mijn gehoor langer nodig heb, vind ik dat niet prettig. Het geluid 'lekt' niet naar andere reizigers. Voor labwerk zijn het prima dingen mits je ze voor de jusite prijs kan vinden. De adviesprijzen vind ik vrij stevig voor de geboden geluidskwaliteit.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:24:
[...]
In hoeverre is het problematisch binnen het OV? Gaat het dan over het moeten verhogen tot een onprettig volume (dat naaste reizigers ook 'ervaren') om al / het merendeel van het geluid weg te filteren? Het maakt mij, binnen het OV (wat niet mijn meest frequente luisterlocatie gaat zijn) niet uit als niet al het omgevingsgeluid volledig weggefilterd wordt. Zal vooral voor labwerk, wandelen en wanneer mogelijk op de fiets worden.
Ik heb er zelf inmiddels geen last meer van omdat ik er aan gewend ben. Meestal gebruik ik ze als ik achter m'n computer zit, maar ik kan er ook prima mee hardlopen of gebruiken in het OV of vliegtuig.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:21:
[...]
Hoewel active noise cancelling mij enerzijds erg fijn lijkt zal het bewegen een probleem zijn, zowel op het lab als buiten wandelen. Voor stilzitten in het OV lijkt het mij erg prettig, maar dat zal waarschijnlijk niet de meest frequente gebruikslocatie zijn. In hoeverre ervaar jij irritatie? Geld het voor elke beweging, of? Plus, is het enigszins tegen te gaan?
Als je veel skypet is het wel vervelend, kan niet echt uitleggen waarom, maar het voelt raar als je praat terwijl je de oortjes in hebt.
Verwijderd
Pastapipo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:51:
[...]
De Fidelio S1 en S2 bieden weinig isolatie in het OV. Het volume moet dan omhoog. Aangezien ik mijn gehoor langer nodig heb, vind ik dat niet prettig. Het geluid 'lekt' niet naar andere reizigers. Voor labwerk zijn het prima dingen mits je ze voor de jusite prijs kan vinden. De adviesprijzen vind ik vrij stevig voor de geboden geluidskwaliteit.
Bedankt beide! Heb deze twee als uiteindelijke keuze genoteerd, samen met de RHA MA750Arthur-M. schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:07:
[...]
Ik heb er zelf inmiddels geen last meer van omdat ik er aan gewend ben. Meestal gebruik ik ze als ik achter m'n computer zit, maar ik kan er ook prima mee hardlopen of gebruiken in het OV of vliegtuig.
Als je veel skypet is het wel vervelend, kan niet echt uitleggen waarom, maar het voelt raar als je praat terwijl je de oortjes in hebt.
Ik heb onlangs de VJJB K4 binnen gekregen van aliexpress. Ik had een klein beetje onderzoek gedaan en was zo bij deze in ears uitgekomen. Ze zien er mooi uit, en ik vind ze erg goed klinken.
Ik las ook veel enthousiaste reviews over de Rock Zirkoon in ears, dus die heb ik tegelijk besteld. Deze zijn nog onderweg.
Ik las ook veel enthousiaste reviews over de Rock Zirkoon in ears, dus die heb ik tegelijk besteld. Deze zijn nog onderweg.
Zijn inmiddels uit, review: http://theverge.com/2016/...uds-review-bluetooth-dashViper® schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:54:
Zag gisteravond trouwens dat Bragi (bekend van the dash) nu ook met wireless BT headphones komt, welke aanzienlijk goedkoper zijn dan de dash en een betere BT verbinding zou moeten hebben
http://www.bragi.com/theheadphone/
Ziet er goed uit! Reviewer heeft alleen wel problemen in verbinding met MacBook, dat zou voor mij deal breaker zijn. Nog even andere reviews afwachten
Hippos are apparently just rage filled hate tanks
Ik doe niks met apple en Mac's.sfinx schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:43:
[...]
Zijn inmiddels uit, review: http://theverge.com/2016/...uds-review-bluetooth-dash
Ziet er goed uit! Reviewer heeft alleen wel problemen in verbinding met MacBook, dat zou voor mij deal breaker zijn. Nog even andere reviews afwachten
Heb ze inmiddels ook al bested, kreeg korting ivm the dash
Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Sennheiser MX475 en Xiaomi piston 3 (die is helaas overleden)
In-ears of oordopjes?
In-ear
Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst?
Ik ben niet zo ervaren met de muziek termen
Ik zoek een v-shaped sound
Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
House/Techno/edm. Ook de top 40 af en toe
Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken?
Thuis,op school, en in het OV dus goede afsluiting
Met welke devices zal je het gebruiken?
Met een galaxy s7
Wat is het budget?
Het budget is maximaal 100 euro. Het liefst goedkoper:) Ik ben nog 16 dus elke euro telt
Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Een mooi design en goede bouwkwaliteit. Ze moeten dus lang meegaan:)
Wat heb je zelf gevonden ?Goedkopere alternatieven:Alle 5 hebben goede reviews alleen is de keuze zo moeilijk:). Is het de moeite waard om bluetooth oordopjes te kopen ? De 3.5 mm poort begint te verdwijnen uit mobieltjes dan heb je geen zin in verleng kabeltjes
Sennheiser MX475 en Xiaomi piston 3 (die is helaas overleden)
In-ears of oordopjes?
In-ear
Ik ben niet zo ervaren met de muziek termen
House/Techno/edm. Ook de top 40 af en toe
Thuis,op school, en in het OV dus goede afsluiting
Met een galaxy s7
Wat is het budget?
Het budget is maximaal 100 euro. Het liefst goedkoper:) Ik ben nog 16 dus elke euro telt
Een mooi design en goede bouwkwaliteit. Ze moeten dus lang meegaan:)
Wat heb je zelf gevonden ?Goedkopere alternatieven:Alle 5 hebben goede reviews alleen is de keuze zo moeilijk:). Is het de moeite waard om bluetooth oordopjes te kopen ? De 3.5 mm poort begint te verdwijnen uit mobieltjes dan heb je geen zin in verleng kabeltjes
[ Voor 16% gewijzigd door tweakerjunior op 27-11-2016 19:46 ]
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar In-Ear oortjes, maar ik weet niet echt welke van de vele nou de beste keuze voor mij is.
Wat is je budget?
Maximaal 70 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga de oortjes gebruiken om van A naar B te gaan doordeweeks. Ik reis met de trein, dus ik wil graag niet dat ze te veel geluid lekken waardoor medereizigers last hebben van mijn muziek.
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: RHA MA600i (Zwart)
pricewatch: Sennheiser Momentum In-Ear G (Zwart)
pricewatch: Sennheiser CX 5.00G (Zwart)
Ik luister veel naar house (Don Diablo), trap (RL Grime), electronisch (Flume), maar soms ook naar rustige nummers zoals van de groep Coldplay. Ik houd van een goede bass, alleen moet deze niet ten koste gaan van de andere tonen. Ik wil namelijk niet hebben dat de bass overmeesterd en dat je de andere tonen amper meer hoort. Wat ik dus eigenlijk zoek zijn In-Ear oortjes die goed zijn voor de muziek die ik luister, een goede bass hebben, maar voor de rest ook goede andere tonen hebben.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn keuze.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik als house, trap en elektronisch liefhebber wil natuurlijk wel een goede bass, alleen niet te overheersend. Als jullie nog andere suggesties binnen mijn budget hebben, laat het dan gerust weten!
Ik ben op zoek naar In-Ear oortjes, maar ik weet niet echt welke van de vele nou de beste keuze voor mij is.
Wat is je budget?
Maximaal 70 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga de oortjes gebruiken om van A naar B te gaan doordeweeks. Ik reis met de trein, dus ik wil graag niet dat ze te veel geluid lekken waardoor medereizigers last hebben van mijn muziek.
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: RHA MA600i (Zwart)
pricewatch: Sennheiser Momentum In-Ear G (Zwart)
pricewatch: Sennheiser CX 5.00G (Zwart)
Ik luister veel naar house (Don Diablo), trap (RL Grime), electronisch (Flume), maar soms ook naar rustige nummers zoals van de groep Coldplay. Ik houd van een goede bass, alleen moet deze niet ten koste gaan van de andere tonen. Ik wil namelijk niet hebben dat de bass overmeesterd en dat je de andere tonen amper meer hoort. Wat ik dus eigenlijk zoek zijn In-Ear oortjes die goed zijn voor de muziek die ik luister, een goede bass hebben, maar voor de rest ook goede andere tonen hebben.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn keuze.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik als house, trap en elektronisch liefhebber wil natuurlijk wel een goede bass, alleen niet te overheersend. Als jullie nog andere suggesties binnen mijn budget hebben, laat het dan gerust weten!
Trinity Audio bluetooth lanyardje voor IEM's met de fit die voor mij niet goed was? Berichtje gestuurd: willen jullie hem terug, partial refund ben ik al blij mee (normaal retour in 14 dgn zonder gezeur). Berichtje terug: no problemo, als je hem terugstuurt krijg je full refund. Customer service ++ 
Voor mensen die de PM4 hebben (besteld): er zijn inderdaad wat issues, maar er wordt naar een mooie oplossing gezocht, hou je mailbox in de gaten. Zat zelf ook te twijfelen, maar wacht op de nieuwe spullen: ze hebben weer leuke nieuwe plannen..au au mijn portemonnee
(Zie ook head fi)
Stop af en toe ook nog de 1964 adel's in mijn oortjes, toch ook wel lekker geluidje hoor, alleen die kabels..moet niet te hard ademen want dan breken ze misschien zeg maar..
Voor mensen die de PM4 hebben (besteld): er zijn inderdaad wat issues, maar er wordt naar een mooie oplossing gezocht, hou je mailbox in de gaten. Zat zelf ook te twijfelen, maar wacht op de nieuwe spullen: ze hebben weer leuke nieuwe plannen..au au mijn portemonnee
Stop af en toe ook nog de 1964 adel's in mijn oortjes, toch ook wel lekker geluidje hoor, alleen die kabels..moet niet te hard ademen want dan breken ze misschien zeg maar..
[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 06-12-2016 14:47 ]
*knip*. Reclame voor V&A advertenties zijn niet toegestaan op het forum.
[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 08-12-2016 08:34 ]
Na twee jaar intensief gebruik gemaakt te hebben van mijn SE215, was ik ze van de week ineens kwijt 
Dopjes zelf waren nog perfect (muv wat optische beschadigingen). De kabel al wel twee maal vervangen voor een goedkope eBay variant met mic en bediening.
Gezien ik nog veel foams heb liggen en uitermate tevreden ben met het kunnen vervangen van de kabel, ben ik wederom weer bij Shure gaan kijken. De SE325 krijgt minder positieve review, waarbij men aangeeft dat de SE215 fijner klinkt. Ik miste in de SE215 wel een klein beetje laag, maar de SE425 vind ik weer te duur. Uiteindelijk gegaan voor de SE215 SE edition (blauw). Deze dopjes geven net iets meer laag. Ze zijn niet echt bass heavy, maar het laag is net wat dikker aangezet. In mijn oren, is dit de beste IE met een prijskaartje van €100 (daar zijn ze voor te vinden).
Ben helemaal in m'n dopjes
Dopjes zelf waren nog perfect (muv wat optische beschadigingen). De kabel al wel twee maal vervangen voor een goedkope eBay variant met mic en bediening.
Gezien ik nog veel foams heb liggen en uitermate tevreden ben met het kunnen vervangen van de kabel, ben ik wederom weer bij Shure gaan kijken. De SE325 krijgt minder positieve review, waarbij men aangeeft dat de SE215 fijner klinkt. Ik miste in de SE215 wel een klein beetje laag, maar de SE425 vind ik weer te duur. Uiteindelijk gegaan voor de SE215 SE edition (blauw). Deze dopjes geven net iets meer laag. Ze zijn niet echt bass heavy, maar het laag is net wat dikker aangezet. In mijn oren, is dit de beste IE met een prijskaartje van €100 (daar zijn ze voor te vinden).
Ben helemaal in m'n dopjes
Wat zijn de problemen met de PM4?2Dutch schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:46:
Trinity Audio bluetooth lanyardje voor IEM's met de fit die voor mij niet goed was? Berichtje gestuurd: willen jullie hem terug, partial refund ben ik al blij mee (normaal retour in 14 dgn zonder gezeur). Berichtje terug: no problemo, als je hem terugstuurt krijg je full refund. Customer service ++
Voor mensen die de PM4 hebben (besteld): er zijn inderdaad wat issues, maar er wordt naar een mooie oplossing gezocht, hou je mailbox in de gaten. Zat zelf ook te twijfelen, maar wacht op de nieuwe spullen: ze hebben weer leuke nieuwe plannen..au au mijn portemonnee(Zie ook head fi)
Ik heb ze binnen gekregen en ben nu even wat aan het testen/luisteren. Ik kom van Shure SE-215 af en die klinken op dit moment beter en zitten beter. Nu kan dat eerste het inspelen zijn van de PM4 en gewenning van de iets grotere dopjes (misschien nog andere tips proberen).
Maar goed de kabels zien er top uit van de PM4, maar ik heb het idee dat de bouwkwaliteit wat minder overkomt. Het ziet er niet zo strak uit als de Shures.
Ik dacht ook dat ik 7 paar filters zou krijgen, maar ik heb alleen 2 zilvere en 1 paar Gunmetal. Nu heb ik ook het idee dat die filters er nogal simpel uit zien (waarschijnlijk hoort dat wel zo), maar ik zie alleen een gaasje.
Waar ik ook last van heb is dat als ik mijn hoofd omlaag doe of omhoog, dan klinkt het geluid heel anders. Komt misschien door mijn kleine oren en de grote dopjes?
Ik luister zelf graag naar House, Deephouse, techno etc. Er mag een stevige bass zijn, maar vooral moet het geluid zuiver zijn. Op mijn werk heb ik een Philips X1 Fidelio (over-ear), thuis boxen van Dali en die lijn wil ik doorzetten naar in-ears. De Shure deed dit, alleen doordat de kabels en dopjes los van elkaar zitten, moet ik nu om de haverklap groene aanslag verwijderen. Anders valt je geluid weg wanneer je je hoofd lichtjes draait.
Heb ik dus nu voor de goede gekozen met de PM4? Hieronder dus maar even wat puntjes (hopelijk iemand die een idee heeft)
Shure SE-215, en die waren super! Kabel kan beter en misschien hetzelfde soort in-ears met iets meer bass.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Alle soorten house (deep, techo etc.)
Woon-werk verkeer. OV en op de fiets.
Nee. Al vind ik de Shures er wel goed uitzien.
• Wat is het budget?
€100,- tot €200,-
Het moet gewoon top zijn en dus is de max. wel rekbaar.
Heb niet alles gelezen want het topic gaat als een malle (zou dat in jouw geval wel even doen!).Krilo_89 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:31:
Wat zijn de problemen met de PM4?
Ik heb ze binnen gekregen en ben nu even wat aan het testen/luisteren. Ik kom van Shure SE-215 af en die klinken op dit moment beter en zitten beter. Nu kan dat eerste het inspelen zijn van de PM4 en gewenning van de iets grotere dopjes (misschien nog andere tips proberen).
Maar goed de kabels zien er top uit van de PM4, maar ik heb het idee dat de bouwkwaliteit wat minder overkomt. Het ziet er niet zo strak uit als de Shures.
Ik dacht ook dat ik 7 paar filters zou krijgen, maar ik heb alleen 2 zilvere en 1 paar Gunmetal. Nu heb ik ook het idee dat die filters er nogal simpel uit zien (waarschijnlijk hoort dat wel zo), maar ik zie alleen een gaasje.
QC issues: bij de behuizing, filters (schroeven niet goed vast). Ontbreken van filters heb ik ook vaker gezien, maar schijnt dat sommige in het tasje zitten of buiten de kartonnen doos zijn beland. Anders even contact opnemen met ze, dan sturen ze je de filters zonder morren na. Heb niet het idee dat ze niet goed klinken als ik de reviews zo lees, maar dat is natuurlijk persoonlijk en ook afhankelijk van de filters. Ik denk ook niet dat ze lastig doen als jij de boel wat later terugstuurt omdat je niet alle filters hebt kunnen proberen. Als je geluid bij beweging verandert is de fit idd niet goed: ik ben zelf altijd fan van foam of siliconen met foamvulling: foam zit vrijwel altijd goed want het vorm zich naar je binnenoor als de laag dik genoeg is.
Sowieso: bevalt het geluid/fit niet? Binnen 14 dagen terugsturen zonder gezeik en je krijgt je geld terug. Ik baalde ook dat mijn bluetooth lanyard niet lekker zittend te krijgen was > die zijn nu retour en de centjes komen dan terug.
Zelf had ik de PM4's bijna gehaald, maar wilde gunmetal en dat waren de shells met de meeste issues dus die was uitverkocht..en toen las ik het gelinkte bericht van Bob. Ik wacht nu dus toch maar op de nieuwe revisie met andere kabelsysteem, aangezien draadloos bij die IEM's niet hoeft (heb al een volledig draadloos setje gebacked via Kickstarter). Dus als het je toch niet bevalt, schroom niet om ze even te contacten met vragen!
[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 08-12-2016 15:56 ]
Heb momenteel al contact met ze en stuur ze vanavond een foto op van mijn complete setje wat ik gehad heb. Bij mij ontbreken er dus sowieso wel filters (zit ook niets meer in het doosje).2Dutch schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:50:
[...]
Heb niet alles gelezen want het topic gaat als een malle (zou dat in jouw geval wel even doen!).
QC issues: bij de behuizing, filters (schroeven niet goed vast). Ontbreken van filters heb ik ook vaker gezien, maar schijnt dat sommige in het tasje zitten of buiten de kartonnen doos zijn beland. Anders even contact opnemen met ze, dan sturen ze je de filters zonder morren na. Heb niet het idee dat ze niet goed klinken als ik de reviews zo lees, maar dat is natuurlijk persoonlijk en ook afhankelijk van de filters. Ik denk ook niet dat ze lastig doen als jij de boel wat later terugstuurt omdat je niet alle filters hebt kunnen proberen. Als je geluid bij beweging verandert is de fit idd niet goed: ik ben zelf altijd fan van foam of siliconen met foamvulling: foam zit vrijwel altijd goed want het vorm zich naar je binnenoor als de laag dik genoeg is.
Sowieso: bevalt het geluid/fit niet? Binnen 14 dagen terugsturen zonder gezeik en je krijgt je geld terug. Ik baalde ook dat mijn bluetooth lanyard niet lekker zittend te krijgen was > die zijn nu retour en de centjes komen dan terug.
Zelf had ik de PM4's bijna gehaald, maar wilde gunmetal en dat waren de shells met de meeste issues dus die was uitverkocht..en toen las ik het gelinkte bericht van Bob. Ik wacht nu dus toch maar op de nieuwe revisie met andere kabelsysteem, aangezien draadloos bij die IEM's niet hoeft (heb al een volledig draadloos setje gebacked via Kickstarter). Dus als het je toch niet bevalt, schroom niet om ze even te contacten met vragen!
Welk gelinkte bericht van Bob? En waar kan ik het topic vinden? (zie nergens iets voorbij komen op hun site, of bedoel je deze: http://www.head-fi.org/t/...id-iem/9270#post_13064118)
Die post van Bob bedoelde ik, staat in het juiste topic ook ja, excuses voor de onduidelijkheidKrilo_89 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:10:
Heb momenteel al contact met ze en stuur ze vanavond een foto op van mijn complete setje wat ik gehad heb. Bij mij ontbreken er dus sowieso wel filters (zit ook niets meer in het doosje).
Welk gelinkte bericht van Bob? En waar kan ik het topic vinden? (zie nergens iets voorbij komen op hun site, of bedoel je deze: http://www.head-fi.org/t/...id-iem/9270#post_13064118)
Vind het wel jammer (ondanks dat het grootste deel van de gebruikers wel happy is) dat deze issues er zijn, maar blijf de manier waarop ze het oplossen wel erg netjes vinden. Leuk is het niet natuurlijk, vooral als je er lang op hebt gewacht
[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 12-12-2016 13:52 ]
Heb laatst deze oordopjes: http://www.gearbest.com/e...nes/pp_351813.html?wid=21
Somic v4 met dual drivers besteld ben erg benieuwd of iemand al ervaring heeft met deze IEM's?
Somic v4 met dual drivers besteld ben erg benieuwd of iemand al ervaring heeft met deze IEM's?
Jaybirds Freedom (zeer vervelend statisch achtergrond geluid waardoor ik opzoek ben naar wat nieuws)
In-ears of oordopjes?
In-ear
Ik hou van een punchy bass, maar deze mag de mids en highs niet overdonderen. dus eigenlijk een gebalanceerde sound signature
Metal/rock/hardrock/blues/soul, en af en toe electronisch en EDM (heel breed dus)
Thuis/school/stage/OV/sportschool
IPhone 7
Wat is het budget?
Max 160 euro
Design/sweat resistant/wireless/App om de EQ aan te passen
Wat heb je zelf gevonden ?
Jaybird x2
Jaybird x3 (dan wel via een canadees op eBay)
Jaybirds Freedom (zeer vervelend statisch achtergrond geluid waardoor ik opzoek ben naar wat nieuws)
In-ears of oordopjes?
In-ear
Ik hou van een punchy bass, maar deze mag de mids en highs niet overdonderen. dus eigenlijk een gebalanceerde sound signature
Metal/rock/hardrock/blues/soul, en af en toe electronisch en EDM (heel breed dus)
IPhone 7
Wat is het budget?
Max 160 euro
Jaybird x2
Ik ben op zoek naar oordopjes omdat ik nu een bt headset heb maar die na 2 jaar minder begint te worden.
Luister naar house dus bass moet goed zijn maar niet dat ik niks meer van de highs/mids hoor. Ik reis elke dag met het OV dus heb graag dat ze niet zomaar uit mijn oren vallen.
Iemand een aanrader voor mij?
Noice cancelling mag maar had gehoord dat dat niet goed werkt als het oortje zelf niet goed in je oor zit.
Luister naar house dus bass moet goed zijn maar niet dat ik niks meer van de highs/mids hoor. Ik reis elke dag met het OV dus heb graag dat ze niet zomaar uit mijn oren vallen.
Iemand een aanrader voor mij?
Noice cancelling mag maar had gehoord dat dat niet goed werkt als het oortje zelf niet goed in je oor zit.
Gisteren zijn mijn doppen (Sennheiser CX2.00) kapot gegaan en heb nu maar de Momentum oortjes (ook van Sennheiser) besteld. Als het goed is zijn ze hier morgen, zeer benieuwd. Reviews zijn lovend dus denk dat dat wel goed moet komen.
Misschien vind je dit wat;
pricewatch: Beyerdynamic Byron BT (Zwart)
Of het grote broertje;
pricewatch: Beyerdynamic Byron BTA (Zwart)
De reviews zijn positief over beide, misschien goed om te overwegen en allicht hebben lui in het topic hier ervaringen met de dopjes. Beyerdynamic maakt overigens fantastische koptelefoons met een heldere, warme klank. Hoe de oortjes zijn weet ik niet (al heb ik ook overwogen een bedraad setje te kopen), maar met de koptelefoons is in ieder geval alles in orde.
http://majorhifi.com/beyerdynamic-byron-bt-review/
http://majorhifi.com/beyerdynamic-byron-bta-wireless-review/
Weet alleen niet of ze erg geschikt zijn om mee te sporten.
Kan je in de muziek app zelf de EQ niet aanpassen? Of een losse EQ app downloaden?raider009 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:44:
In-ears of oordopjes?
In-ear
IPhone 7
Wat is het budget?
Max 160 euro
Jaybird x2
Of het grote broertje;
De reviews zijn positief over beide, misschien goed om te overwegen en allicht hebben lui in het topic hier ervaringen met de dopjes. Beyerdynamic maakt overigens fantastische koptelefoons met een heldere, warme klank. Hoe de oortjes zijn weet ik niet (al heb ik ook overwogen een bedraad setje te kopen), maar met de koptelefoons is in ieder geval alles in orde.
Thanks voor de tips! Maar ik heb al via Amazon een paar Jaybird x3's te pakken kunnen krijgenThomas schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:00:
Gisteren zijn mijn doppen (Sennheiser CX2.00) kapot gegaan en heb nu maar de Momentum oortjes (ook van Sennheiser) besteld. Als het goed is zijn ze hier morgen, zeer benieuwd. Reviews zijn lovend dus denk dat dat wel goed moet komen.
[...]
Kan je in de muziek app zelf de EQ niet aanpassen? Of een losse EQ app downloaden?
Of het grote broertje;
Edit: Ze zijn er vrijdag al
Ik ben ook van plan om de momenten te kopen. Ben benieuwd naar je ervaringen:)Thomas schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:00:
[...]
Kan je in de muziek app zelf de EQ niet aanpassen? Of een losse EQ app downloaden?
Of het grote broertje;
Ik zal hier morgen wel even posten, als het goed is komen ze 's ochtends aan dus de hele dag om ze te testentweakerjunior schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:17:
[...]
Ik ben ook van plan om de momenten te kopen. Ben benieuwd naar je ervaringen:)
Alvast bedankt voor de moeite !Thomas schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:14:
[...]
Ik zal hier morgen wel even posten, als het goed is komen ze 's ochtends aan dus de hele dag om ze te testen.
Nou ze zijn vroeg aangekomen dus heb er een minuut of 20 mee gespeeld. Lichte dingen, zitten best comfortabel en lijken me stevig.
De bass is diep, erg aanwezig en een stuk helderder dan bij mijn vorige setje (Sennheiser CX2.00). Hoge tonen zijn ook scherp en helder. Eigenlijk sluit ik me betreft de middentonen aan bij veel reviews, die zijn wat 'minder', hoog en laag overheersen, al is het geluid goed gelaagd waardoor je de middentonen ook nog vrij goed hoort. Verder hebben ze een aardige soundstage, er zit diepte in het geluid.
Eigenlijk heel tevreden tot nu toe, zeker elektronische muziek klinkt erg goed.
E: Ook even mee buiten geweest, lijken gek genoeg het omgevingsgeluid beter weg te houden dan m'n vorige oortjes, ondanks dat ze niet heel anders zitten voor mijn gevoel. Postief als je van stilte houdt, negatief als je je omgeving nog wil horen.
Voor de rest vind ik ze wel wat lastiger om in m'n oren te stoppen, het zijn nogal grote dingen en het duurt even voordat ze fijn zitten, maar als ze zitten dan merk ik eigenlijk niet eens meer dat ze in m'n oren zitten. Voor de rest hoor je het zoals met alle oortjes/koptelefoons als je kabel ergens tegenaan knalt, dus als je loopt dan merk je dat wel.
De bass is diep, erg aanwezig en een stuk helderder dan bij mijn vorige setje (Sennheiser CX2.00). Hoge tonen zijn ook scherp en helder. Eigenlijk sluit ik me betreft de middentonen aan bij veel reviews, die zijn wat 'minder', hoog en laag overheersen, al is het geluid goed gelaagd waardoor je de middentonen ook nog vrij goed hoort. Verder hebben ze een aardige soundstage, er zit diepte in het geluid.
E: Ook even mee buiten geweest, lijken gek genoeg het omgevingsgeluid beter weg te houden dan m'n vorige oortjes, ondanks dat ze niet heel anders zitten voor mijn gevoel. Postief als je van stilte houdt, negatief als je je omgeving nog wil horen.
Voor de rest vind ik ze wel wat lastiger om in m'n oren te stoppen, het zijn nogal grote dingen en het duurt even voordat ze fijn zitten, maar als ze zitten dan merk ik eigenlijk niet eens meer dat ze in m'n oren zitten. Voor de rest hoor je het zoals met alle oortjes/koptelefoons als je kabel ergens tegenaan knalt, dus als je loopt dan merk je dat wel.
[ Voor 32% gewijzigd door Thomas op 15-12-2016 12:07 ]
Ik heb op dit moment (zoals velen hier gok ik) een setje Shure SE215 maar helaas heb ik standaard na een maand of 6 problemen met de kabel.
Hebben jullie ervaring met het halen van vervangende kabels van ebay? Ik vind de prijs van 50 euro voor een kabel vrij hoog bij Shure zelf. Daarnaast las ik dat de kabel van de Logitech U900 (20 euro) ook prima op de Shure kan?
Hebben jullie ervaring met het halen van vervangende kabels van ebay? Ik vind de prijs van 50 euro voor een kabel vrij hoog bij Shure zelf. Daarnaast las ik dat de kabel van de Logitech U900 (20 euro) ook prima op de Shure kan?
Bedankt voor je ervaringenThomas schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:53:
Nou ze zijn vroeg aangekomen dus heb er een minuut of 20 mee gespeeld. Lichte dingen, zitten best comfortabel en lijken me stevig.
Zelf wil ik stilte en geluid isolatie en het geluid zit dik in orde. Dit wordt hem denk ik.
weet iemand als/waar ik de Audio-Technica ATH-IM70 Dual symphonic-driver In-ear Monitor headphones
in NL/EU kan kopen?
in NL/EU kan kopen?
Die hebben inmiddels een opvolger Ath e40 coolblue heeft hem voor ongeveer 80€ ik heb hem namelijk ook en ook de ath e50 😋 die heeft vrij neutraal geluid.thi181 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:34:
weet iemand als/waar ik de Audio-Technica ATH-IM70 Dual symphonic-driver In-ear Monitor headphones
in NL/EU kan kopen?
http://www.hoofdtelefoons...dio-technica-ath-e40.html
Zal wel andere tips opzetten want die meegeleverd isoleren voor geen meter.
[ Voor 16% gewijzigd door Amdwarrior op 16-12-2016 21:02 ]
Bedankt, wist niet dat er een nieuwe versie uitgekomen was en erg bedankt voor het eartips idee 
Amdwarrior schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:00:
[...]
Die hebben inmiddels een opvolger Ath e40 coolblue heeft hem voor ongeveer 80€ ik heb hem namelijk ook en ook de ath e50 😋 die heeft vrij neutraal geluid.
http://www.hoofdtelefoons...dio-technica-ath-e40.html
Zal wel andere tips opzetten want die meegeleverd isoleren voor geen meter.
Hoe kwam je op de Im70 uit ? Die is hier officieel nooit uitgebracht volgens mij
Helaas is 1 kant van mijn CX175 oordopjes overleden, dus moet op zoek naar nieuwe doppen.
Wie weet hebben jullie nog wat leuke tips qua doppen.
Sennheiser cx175.
Bevallen op zich ok voor muziek, af en toe iets aan de doffe kant.
Dit merk ik vooral bij klassiek o.i.d.
Bas is prima, moet niet meer zijn.
Tijdens netflix kijken stemgeluid wel erg dof, bijna tegen het vervelende aan.
heb ook een Beyerdynamic DT770 250 Ohm, en deze is vele malen helderder dan de doppen, wellicht dat het hierom extra dof klinkt.
• In-ears of oordopjes?
In ears
Liefst wat helder, met redelijke soundstage, maar met voldoende warmte en voldoende bas(!).
van alles, van singer songwriter tot 90's rap tot klassiek.
Ook vaak Ambient, of blank & jones etc. waar wat nadruk licht op lage tonen i.c.m. violen/synthesizers bijvoorbeeld.
Luister geen EDM, speedrock,hardcore etc.
Gebruik het voor 90 % voor in slaap vallen en in bed. moet dus niet hele grote doppen zijn die ver uitsteken, en ze moeten tegen een stootje kunnen.
Niet echt, weinig ervaring qua merken.
Wel lichte voorkeur voor Beyerdynamic, maar dat is puur omdat de koptelefoon goed bevalt.
Absoluut geen ' beats'.
• Wat is het budget?
tot 80-90 euro.
Geen draad over de oren, dat vind ik erg vervelend.
Niet te groot/ver uitsteken i.v.m. slapen.
Bouw kwaliteit redelijk goed i.v.m. slapen.
Heb zelf volgende dopjes bekeken na het lezen van het topic.
Shure se215, deze worden goed beoordeeld maar hebben schijnbaar weinig basweergave, en draad gaat over de oren. Geen optie ben ik bang.
Senfer 4in1, deze vooral i.v.m. de hypetrain. Ook bijkomend voordeel dat snoer te vervangen is. Ben wel bang voor de grootte van de dopjes, deze lijken behoorlijk uit te steken.
Sennheiser MOMENTUM M2 IEG, tja Sennheiser, zelfde merk, alleen duurder (dus beter?). Slechte redenatie maar gevoelskwestie.
Wellicht hebben jullie nog een leuke kanshebber die ik niet mag missen.
Wie weet hebben jullie nog wat leuke tips qua doppen.
Sennheiser cx175.
Bevallen op zich ok voor muziek, af en toe iets aan de doffe kant.
Dit merk ik vooral bij klassiek o.i.d.
Bas is prima, moet niet meer zijn.
Tijdens netflix kijken stemgeluid wel erg dof, bijna tegen het vervelende aan.
heb ook een Beyerdynamic DT770 250 Ohm, en deze is vele malen helderder dan de doppen, wellicht dat het hierom extra dof klinkt.
• In-ears of oordopjes?
In ears
Liefst wat helder, met redelijke soundstage, maar met voldoende warmte en voldoende bas(!).
van alles, van singer songwriter tot 90's rap tot klassiek.
Ook vaak Ambient, of blank & jones etc. waar wat nadruk licht op lage tonen i.c.m. violen/synthesizers bijvoorbeeld.
Luister geen EDM, speedrock,hardcore etc.
Gebruik het voor 90 % voor in slaap vallen en in bed. moet dus niet hele grote doppen zijn die ver uitsteken, en ze moeten tegen een stootje kunnen.
Niet echt, weinig ervaring qua merken.
Wel lichte voorkeur voor Beyerdynamic, maar dat is puur omdat de koptelefoon goed bevalt.
Absoluut geen ' beats'.
• Wat is het budget?
tot 80-90 euro.
Geen draad over de oren, dat vind ik erg vervelend.
Niet te groot/ver uitsteken i.v.m. slapen.
Bouw kwaliteit redelijk goed i.v.m. slapen.
Heb zelf volgende dopjes bekeken na het lezen van het topic.
Shure se215, deze worden goed beoordeeld maar hebben schijnbaar weinig basweergave, en draad gaat over de oren. Geen optie ben ik bang.
Senfer 4in1, deze vooral i.v.m. de hypetrain. Ook bijkomend voordeel dat snoer te vervangen is. Ben wel bang voor de grootte van de dopjes, deze lijken behoorlijk uit te steken.
Sennheiser MOMENTUM M2 IEG, tja Sennheiser, zelfde merk, alleen duurder (dus beter?). Slechte redenatie maar gevoelskwestie.
Wellicht hebben jullie nog een leuke kanshebber die ik niet mag missen.
Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie