Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:11
Als je van Beyerdynamic koptelefoon naar Shure se215 gaat ga je zwaar teleurgesteld worden vanwege gebrek aan detail rommelige bas en oppervlakkig dynamiek.

Ik denk dat het budget omhoog moet gooien. Misschien RHA 750? Geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

In-ears gaan vergelijken door over ears is ook niet echt een vergelijk natuurlijk, totaal andere eigenschappen.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Of je moet hybride in ears hebben of met meerderen balanced armature drivers zit wel prijskaartje aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Laatst online: 20-09 13:24
Moet ook ter vergelijking van de cx175 een stap vooruit gaan. Begrijp dat de koptelefoon en in ear niet dezelfde eigenschappen zullen hebben.
Helemaal niet voor de 90 Euro die ik uit wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Audio technica Ath e40
Rha 750 die komen mij te binnen maar eerste is redelijk groot verschilt per oor natuurlijk en over de oren kabel maar dat heeft Se215 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Ik ben op zoek naar iets vergelijkbaar met de Xiaomi Pistons V2. Mijn V3's zijn net gesneuveld, maar vond de bass van de V2 fijner klinken. Momenteel heb ik KZ Ates, maar die vind ik totaal niet fijn zitten. Wel heb ik het gevoel dat ik met die oortjes net even wat meer hoog hoor, wat bij sommige muziek net even een andere dimensie geeft.

Iemand dus een tip voor goedkope oortje, die zowel dikke bass geven als aanwezig hoog? Budget is max 25 euro, dus vergelijkbaar met de Pistons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
barrymossel schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:56:
Ik ben op zoek naar iets vergelijkbaar met de Xiaomi Pistons V2. Mijn V3's zijn net gesneuveld, maar vond de bass van de V2 fijner klinken. Momenteel heb ik KZ Ates, maar die vind ik totaal niet fijn zitten. Wel heb ik het gevoel dat ik met die oortjes net even wat meer hoog hoor, wat bij sommige muziek net even een andere dimensie geeft.

Iemand dus een tip voor goedkope oortje, die zowel dikke bass geven als aanwezig hoog? Budget is max 25 euro, dus vergelijkbaar met de Pistons.
Niet dat ik direct een tip heb, maar het klinkt wel alsof je op zoek bent naar v-shaped IEM's. Hiermee kan je je zoektocht wat beperken. Ook vind ik zelf websites als head-fi erg fijn omdat in het forum daar heel veel oordopjes vergeleken zijn, onderverdeeld zijn in prijscategorie. Ook veel chinese merken die je op aliexpress vindt bijvoorbeeld.

Nu ik zo aan het typen ben bedenk ik me opeens dat ik in de afgelopen dagen nog ergens een setje ben tegen gekomen wat niet duur was, welke aparte filters had zodat je daarmee het geluidsbeeld kon bepalen. Ik ga nog even in mn geschiedenis kijken zo.

edit: Hmmm ik kan ze zo snel niet meer vinden. Maar misschien dat er hier wel wat tussen zit voor je:
http://www.head-fi.org/t/...se-headphones-dap-section

En anders zit er hier misschien nog wel iets tussen: http://www.headphoneslab....arbuds-the-ultimate-list/

Deze is iets boven je budget maar wordt wel goed gereviewed: http://www.whathifi.com/soundmagic/e10c/review

Zelf heb ik mijn WING oordopjes binnen. Dit is een bluetooth IEM welke ik via indiegogo heb gekocht. Eerste indrukken zijn redelijk positief. Ik gebruik ze voor mij het sporten. Geluidskwaliteit is best prima. Al mis ik zelf nog wel wat laag (ik luister veel house, hardstyle en overige EDM), maar goed wellicht komt dat met het inspelen nog.
Ik stond laatst op de corsstrainer en liep even weg om deze schoon te maken, maar mijn telefoon liet ik bij de crosstrainer liggen. De oordopjes had ik in. Maar 10m verder (waar het papier en de spray hing) had ik nog altijd gewoon geluid. Best ok dus.

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 18-12-2016 15:10 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:25
Ik zoek wat in-ears voor bij het sporten (fitness & MTB). Geen hoge eisen aan het geluid (zal voornamelijk EDM luisteren) maar ze moeten wel goed blijven zitten. Nu lees ik op verschillende plekken (dankzij MKBHD) dat de Jaybirds erg goed zijn, vind ze ook erg prijzig, al helemaal aangezien ik geen audiofiel ben.

Welke goedkopere zijn aan te raden?
  • Philips SHB5800
  • Philips SHQ7300
  • Plantronics BackBeat Go 2
  • Jabra Sport Coach
  • JBL Reflect Mini
  • Motorola Verveloop+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 14:59
Ik ben al een tijdje aan het zoeken voor nieuwe tips voor op mijn KZ ATR maar kan nergens duidelijk vinden welke maat ik zou moeten pakken van bijvoorbeeld Comply foam.
Ik had al via aliexpress maatje t100 gepakt maar deze past niet. Wie weet welke maat ik moet pakken? T200?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:41

DjVe

Hatsaflats!

Vissert schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:33:
Ik heb op dit moment (zoals velen hier gok ik) een setje Shure SE215 maar helaas heb ik standaard na een maand of 6 problemen met de kabel.

Hebben jullie ervaring met het halen van vervangende kabels van ebay? Ik vind de prijs van 50 euro voor een kabel vrij hoog bij Shure zelf. Daarnaast las ik dat de kabel van de Logitech U900 (20 euro) ook prima op de Shure kan?
Ik heb ervaring met meerdere en kan je zeggen dat de kwaliteit wisselend is. Pak er wel 1 met afstandsbediening en mic in het koord (handig) en bestel er desnoods gelijk 2.

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 13:18
DjVe schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:26:
[...]

Ik heb ervaring met meerdere en kan je zeggen dat de kwaliteit wisselend is. Pak er wel 1 met afstandsbediening en mic in het koord (handig) en bestel er desnoods gelijk 2.
Bedankt voor de reactie!

Ik heb gistermiddag een setje U900 kabels binnen gekregen. Snoer is iets korter maar voor de rest bevallen ze prima :)

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Heeft er iemand van jullie al ervaring met de Beyerdynamics Byron BT(A)?

De eerste reviews zien goed en lovend uit, echter word er nauwelijks gesproken over de meerwaarde van de BTA. Bij de BTA is het oplaadmechanisme anders en deze heeft een betere DSP processor. Zit echter met de vraag of dit de 100,- extra waard is?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robin1301
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 14:50
Momenteel heb ik Shure E3c, maar het geluid begint links af en toe te kraken... draad zal slecht worden. Gezien de reviews valt het alles mee dat ik er al meer dan 10 jaar mee loop. Ik weet niet goed hoe dat paar zich verhoudt tot de SE215 / SE315 / SE415. Die laatste twee heb ik wel overwogen, maar ik stap nu toch even van Shure af om een heel andere reden.
De beste geluidskwaliteit en comfort had ik met die zachte gele foams , maar die worden na verloop van tijd vies. Ik vind het belachelijk dat ze 5 paar van die schuimpjes voor €20 euro durven te verkopen. Dan zijn ze ook nog weleens wat schuin gesneden of is de ene bijna een mm dikker dan de andere. Op deze foto kun je goed zien wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: https://thumbs1.static-thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/bdb/127879/10520544_800.jpg
Je weet dat het voor minder dan 10 cent geproduceerd wordt. Ik gun ze hun winst, maar dat is echt een belachelijke marge.

Ik heb gisteren de 1More E1001 triple driver besteld bij de Duitse Amazon. Even een weekje geduld hebben. Ik ben erg benieuwd naar het verschil, gezien dit paar de helft kost van m'n oude E3c. Ik zal vast moeten wennen aan het snoer dat niet langer achter m'n oor loopt. Dat vond ik altijd wel prettig (dan trekt het gewicht van het snoer aan je oor ipv gehoorgang).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
robin1301 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:03:
[..] die zachte gele foams [..] voor €20 euro
Wat ik helemaal frappant vind, is dat je tegenwoordig bij elke chinese-webstore-electronicaboer, voor iets meer dan een tientje, wel IEM's met meerdere drivers en/of balanced-armatures kan kopen (die vrij behoorlijk zouden moeten klinken, zeker vergeleken met wat er 10~15 jaar geleden voor de hoofdprijs te koop was van A-merken) ... maar setjes foamies voor de populaire nozzle-maten zijn (afaik) nergens goedkoop te vinden. 8)7

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Laatst online: 23:37
2Dutch schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:19:
Vorige week de bluetooth lanyard van Trinity Audio binnengekregen. Schrok eerst even, klonk verre van okee aan mijn macbook, maar na ff naar iPhone gewisseld te zijn en weer terug was het beter, pfew. Denk echter niet dat ik em hou: het gevoel van die stuggere draden/klein accupackje in de nek ben ik niet gewend en werkt me tegen bij sporten, de jaybirds zijn daarin fijner, en die klinken ook net wat beter (vermoed door hun aangepaste codec). Hou het wel op de fijne sound van de Delta v2's ouderwets met de kabel eraan ;) Wel erg impressed door de fijne knoppen en het ultralichte gewicht van de lanyard. Double remote zie je niet vaak.
Bedankt voor de tip. Vorige week de bluetooth lanyard gekocht met mmcx aansluiting. Er was een kortingsactie en ik heb ook maar de headfi kortingscode op goed geluk geprobeerd. Kwam ik uit op 35 euro :o

Gister binnen gekregen en even snel aangesloten op mijn Aurisonics Harmony. Eerste indruk is prima maar ik had geen tijd gehad om te testen dus maar even een paar minuten geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

dcell schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:10:
Bedankt voor de tip. Vorige week de bluetooth lanyard gekocht met mmcx aansluiting. Er was een kortingsactie en ik heb ook maar de headfi kortingscode op goed geluk geprobeerd. Kwam ik uit op 35 euro :o

Gister binnen gekregen en even snel aangesloten op mijn Aurisonics Harmony. Eerste indruk is prima maar ik had geen tijd gehad om te testen dus maar even een paar minuten geluisterd.
Heb de lanyard vanwege niet lekker zitten teruggestuurd en keurig geld terug gehad,maar fijn dat ie bevalt: vond het wel een kek dingetje, zeker voor dat geld ;) Geld echter meteen weer uitgegeven voor de nieuwe Master met die absurde deal van ze (60GBP): mooi slankere versie met nieuwe kabelsysteem..ze komen ook met een bluetooth setje/dac/amp..oh help.. :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 00:25
Card Nox schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:04:
Ik zoek wat in-ears voor bij het sporten (fitness & MTB). Geen hoge eisen aan het geluid (zal voornamelijk EDM luisteren) maar ze moeten wel goed blijven zitten. Nu lees ik op verschillende plekken (dankzij MKBHD) dat de Jaybirds erg goed zijn, vind ze ook erg prijzig, al helemaal aangezien ik geen audiofiel ben.

Welke goedkopere zijn aan te raden?
  • Philips SHB5800
  • Philips SHQ7300
  • Plantronics BackBeat Go 2
  • Jabra Sport Coach
  • JBL Reflect Mini
  • Motorola Verveloop+
Heb inmiddels de Soundpeats Q21 besteld vanwege de vele positieve reviews, we gaan het zien. Stond ook een setje freedoms te koop op Marktplaats voor 80euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03-2024
M-slayer schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:24:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken voor nieuwe tips voor op mijn KZ ATR maar kan nergens duidelijk vinden welke maat ik zou moeten pakken van bijvoorbeeld Comply foam.
Ik had al via aliexpress maatje t100 gepakt maar deze past niet. Wie weet welke maat ik moet pakken? T200?
Ik heb er T400 op zitten en ze raken niet los in mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:07
Zo, mijn Phantom Master 4's weer terug gestuurd. Ik vond dit kwalitatief niet in verhouding met de Shures die ik heb. Kabels lieten los van de oordoppen, oordoppen zelf klonken nog niet heel best (heeft vast met inburn te maken) en ze vielen uit mijn oren omdat ze nogal groot waren. Geen match met mij dus.

Nu zit ik nog steeds met mijn Shure's en die heb ik toch al ruim 4 jaar. Kabel begint het nu wel te begeven en het enige nadeel wat ik van deze oordoppen vind, is dat de kabels los kunnen van de dopjes.
Nu is dit eigenlijk een gigantisch voordeel ivm vervanging (huh?!?), maar als er wat water op de connectoren komt, krijg ik er groene aanslag op (oxidatie). De kwaliteit van de muziek veranderd hierdoor en dan moet ik met een ontkalker voorzichtig de oxidatie verwijderen. Dit heb ik nu al een aantal keer gedaan, maar ik merk nu met het bewegen van mijn hoofd dat de muziek af en toe kraakt of dat er soms helemaal niets te horen is.

Welke alternatieven zijn er voor deze dopjes die qua geluid, qua pasvorm en qua kabel minimaal hetzelfde zijn of beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 18:02
Vandaag de sennheiser momentum ie besteld ben benieuwd :)

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met de Bose Soundsport Wireless oortjes?

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:08
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:24:
Heeft iemand hier ervaring met de Bose Soundsport Wireless oortjes?
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tevreden?

Ben opzoek naar oortjes voor het hardlopen. Dus ze moeten goed blijven zitten, daarnaast is het natuurlijk mooi meegenomen als er ook nog eens goed geluid uit komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:08
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:34:
[...]

Tevreden?

Ben opzoek naar oortjes voor het hardlopen. Dus ze moeten goed blijven zitten, daarnaast is het natuurlijk mooi meegenomen als er ook nog eens goed geluid uit komt ;)
Jazeker, ik vind ze zeer comfortabel. Die stay-hear tips (silicone) zijn erg zacht, je merkt amper dat die in je oor zitten. Maar ze zorgen er wel voor dat ze goed blijven zitten in ieder geval. Ze komen ook in 3 maten dus eigenlijk past er altijd wel een van. De oortjes zijn wel groter dan 'normale' oortjes, maar dat komt omdat de accu/bt in de oortjes verwerkt zit (toch blijven ze dus goed zitten). Ze zijn ook waterbestendig uiteraard.

Als je ze puur voor hardlopen gebruikt zou je ook kunnen overwegen de Pulse variant aan te schaffen voor 5 tientjes meer, deze heeft een hartslagmeter in het oortje zitten. Werkt samen met veel apps zoals Runkeeper. Misschien interessant voor je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Heb de Sennheiser momentum binnen en ze klinken fantastisch. Alleen heb ik een klein probleempje. Als ik mijn telefoon (samsung galaxy s7) oplaad en tegelijkertijd muziek luister hoor ik een statisch geluid. gewoon luisteren zonder opladen heb ik dat niet. Is dit normaal?

verder wens ik jullie een fijn 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Nieuwe VSonic's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FSMKG5G0MXrDgi1nr9zBNEot/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3eCmnvQGnYWWtWWk1OH0nQbR/full.jpg

Klinken heel ruimtelijk, goede basweergave en erg gedetailleerd. De harde weergave van S en T-klanken begint echter een beetje tegen de grens van het dragelijke te komen. Beetje jammer dat.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Atomsk schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:29:
Nieuwe VSonic's.
[afbeelding]
[afbeelding]

Klinken heel ruimtelijk, goede basweergave en erg gedetailleerd. De harde weergave van S en T-klanken begint echter een beetje tegen de grens van het dragelijke te komen. Beetje jammer dat.
blijkbaar was ik niet de enigste die daar laatst van had. Vooral mid tonen(beetje opera zang die toon hoogte) vond ik dat heel vervelend. Bouw kwaliteit vond ik bij Vsonic echt dramatisch vooral kabel was echt slecht.

Head hifi hype zullen we maar zeggen wat voor verschrikkelijke onzin hypes daar soms vandaan komt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Amdwarrior schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:25:
[...]
blijkbaar was ik niet de enigste die daar laatst van had. Vooral mid tonen(beetje opera zang die toon hoogte) vond ik dat heel vervelend. Bouw kwaliteit vond ik bij Vsonic echt dramatisch vooral kabel was echt slecht.

Head hifi hype zullen we maar zeggen wat voor verschrikkelijke onzin hypes daar soms vandaan komt :')
Vind de kabel wel ok hoor. Bij m'n eerste VSD3 sleet de kabel door bij het linkeroortje. Afneembare kabel, maar geen vervanging te krijgen voor een normale prijs (wel een imitatie besteld, maar de paste niet).

Met VSD3S nog geen problemen gehad. Kabel is wat stug, maar geen last van microphonics e.d. Die zwarte siliconen geleiders voor om je oren moet je echter niet gebruiken: ondingen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Deze hebben geen mmcx connector meer? Op Head hifi ook veel klachten over bouw kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
Amdwarrior schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:20:
Deze hebben geen mmcx connector meer? Op Head hifi ook veel klachten over bouw kwaliteit.
Nee, allemaal vaste kabels tegenwoordig.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Even een simple vragen voor mensen met in ear oordopjes :)
Hoe hard zetten jullie je volume ? Tegenwoordig heeft elke telefoon/mp3 een volume begrenzer maar elke track heeft een ander volume niveau. Spotify heeft een optie om het volume gelijk te houden voor elke track daarnaast kunnen sommige oortjes harder dan anderen. Zelf ben ik bang om mijn oren te beschadigen als ik niet oplet, want de oortjes zitten diep in mijn oren :)

Wat zouden jullie mij adviseren.
Dus hoeveel procent het volume moet zijn en of er apps zijn die kunnen helpen :)
Het liefst blijf ik op < 77 decibel omdat dat niet schadelijk voor je oren is
(Bron Google:) )

Wat specs van de oordopjes ( Sennheiser momemtum in ear )
Impedantie 18 Ω

Frequentiereactie (microfoon) 100 – 10,000 Hz

Frequentiereactie (hoofdtelefoons) 15Hz - 22000Hz

Geluidsdrukniveau (sound pressure level - SPL) 118 dB (1kHz/1Vrms)

THD, totale harmonische vervorming <0.5 % (1 kHz, 100 dB SPL)

Oppikpatroon Omni-directioneel

Gevoeligheid microfoon - 44 dB V/Pa

Alvast bedankt:)

[ Voor 31% gewijzigd door tweakerjunior op 02-01-2017 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Met mijn shure's zit ik meestal op één of twee streepjes, max 5 op een schaal van 40 op mijn j3 mp speler. Kortom heel heel zacht.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:13
Volgens mij kan hier nooit een zinvolle discussie uit komen. Ik heb geen spotify, maar als je in deze app het volume kunt aanpassen met de fysieke volume-knoppen (hoofdvolume), dan is er geen vergelijking mogelijk. Dat het volume van tracks onderling wordt "gelijkgetrokken" betekent volgens mij niet dat alle oordopjes ook daadwerkelijk hetzelfde volume weergeven op een bepaalde stand.

Er zijn meerdere variabelen; mastervolume van het audio-bestand, gevoeligheid van de oordopjes, uitgangsvermogen van de audio-hardware. De volume-weergave van het apparaat is slechts een schaalverdeling tussen het maximum en minimum volume.

Mocht ik het mis hebben en is een bepaalde stand in de ene combinatie ook echt gelijk aan diezelfde stand met een andere combinatie, dan kan ik vertellen dat ik het volume van mijn Android telefoon meestal op de helft heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Aller eerst bedankt voor de snelle reacties :)
Als het maximale druk niveau van de koptelefoon 118 db is, betekent het dan dat 50% volume 2x zo zacht is ?
Met mp3gain heb ik gekeken naar het volume van de mp3 bestanden en ze zaten allemaal tussen de 90 en 100 decibel dus als je het volume op 100% hebt heb je 100 decibel?
Zelf houd ik het volume op 40% op een samsung galaxy s7 met de samsung music player of met spotify.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amdwarrior
Spotify heeft een optie om het volume gelijk te houden voor elke track
Spotify verkracht toch dynamic range daarmee? Persoonlijk vind ik dat echt een nadeel voor sommige muziek. Ik gebruik altijd van die Sony hybride tips die isoleren erg goed (moet je natuurlijk geen oordopjes met ventilatie gatjes hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

tweakerjunior schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:15:
Als het maximale druk niveau van de koptelefoon 118 db is, betekent het dan dat 50% volume 2x zo zacht is ?
Met mp3gain heb ik gekeken naar het volume van de mp3 bestanden en ze zaten allemaal tussen de 90 en 100 decibel dus als je het volume op 100% hebt heb je 100 decibel?
Zelf houd ik het volume op 40% op een samsung galaxy s7 met de samsung music player of met spotify.
Ik denk dat je het te eenvoudig wilt zien. Ten eerste is de decibel schaal logaritmisch en niet lineair. Verder is de beleving van geluid sterk afhankelijk van zowel afstand als wel de bron. Die bron is zoals anderen hierboven al aangaven nou juist het lastige en laat zich met telefoons/mp3spelers/variatie in koptelefoons/variatie in gebruikte app om af te spelen lastig vergelijken. Als ik mijn shure's slecht in doe of niet afsluitend in doe is zowel de afstand anders als wel de ervaring op zich. Doe ik andere koptelefoons in, bv die ik bij mijn telefoon kreeg of in een vliegtuig klinkt dat ook weer heel anders (even puur over volume niet de beleving / kwaliteit) omdat ze meestal niet afsluiten.
Het zelfde geld voor de kwaliteit van bepaalde mp3, mate van compressie etc (bron bestand muziek)

Tot slot speelt ook nog een beetje je eigen oor mee. Mocht je al beschadigingen hebben of al wat ouder zijn, dan neemt je waarnemend vermogen ook weer af. (anders gezegd hoge tonen vallen buiten je bereik, of je hebt al dergelijke beschadigingen opgelopen dat je zachte muziek niet meer hoort en automatisch een hoger volume verlangt)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
tweakerjunior schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:15:
De dB schaal is logaritmisch. 10dB extra betekend 10x meer geluidsdruk. Al die slimmigheid met mp3 gain en wat je koptelefoon maximaal kan produceren aan dB is echter zinloos. Je hebt niks aan het maximale vermogen van je speakers of oortjes, of relatieve verschillen binnen een geluidsbestand.

Je moet het absolute aantal dB weten en de enige manier om daar achter te komen, is door deze te meten met een dB meter. Het gaat erom hoeveel druk er op je trommelvlies terecht komt, niet om of de geluidsbron in je oor zit, of "veilig" op 10m afstand.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Bedankt voor jullie reacties ! Ik denk dat ik korte pauzes ga nemen bij het luisteren en het volume op 30% hou :)

[ Voor 12% gewijzigd door tweakerjunior op 02-01-2017 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als je 'moe' wordt van het geluidsniveau dan staat deze zeker te luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
SirNobax schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:24:
[...]

Wat ik helemaal frappant vind, is dat je tegenwoordig bij elke chinese-webstore-electronicaboer, voor iets meer dan een tientje, wel IEM's met meerdere drivers en/of balanced-armatures kan kopen (die vrij behoorlijk zouden moeten klinken, zeker vergeleken met wat er 10~15 jaar geleden voor de hoofdprijs te koop was van A-merken) ... maar setjes foamies voor de populaire nozzle-maten zijn (afaik) nergens goedkoop te vinden. 8)7
Wat is goedkoop? Aliexpress staat vol met foam tips, van T100 tot T500 voor bijna niets. Voor €20 heb je minimaal 30 paar foamtips.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54

mno

Heeft iemand een goede tip voor bluetooth oordopjes voor het hardlopen met een goede prijs-kwaliteit verhouding? Tot nu toe gebruik ik altijd bedrade oortjes, de MEElectronics M6 maar die beginnen af te takelen en blijven niet altijd meer lekker zitten. Ook wil ik van de draad af.

Edit: Soundpeats Q9A besteld op amazon.de. Voor €16 verwacht ik geen topgeluid, maar door de hoge rating (4,3 van 5 gemiddeld) leek het me wel de moeite waard om te proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door mno op 04-01-2017 11:56 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:32

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Heb een de volgende in-ears uit china besteld:
Senzer H1
KZ ATR
KZ ZST
Vivo XE800

ATR en H1 al binnen gehad vorige week en de H1 is echt heel goed. Heel veel detail vergeleken met mijn Klipsch Image S4. Wel wat zwaardere bass, maar hele goede kwaliteit en ze waren maar €15. Waarbij mijn Image S4 destijds meer dan het dubbele waren.

Kan ik zeker aanraden als je op zoek bent naar een goede in-ear voor niet te veel geld.

ATR is voor €4 helemaal een lachertje, voor het geld qua detail erg goed maar mist mijn inziens wel wat sprankeling in het hogere gedeelte. Wel veel beter dan de oortjes van €5 die je bij de hema en de action kan kopen.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 20-09 09:41
Nog meer mensen hier met heel kleine oren?
Mijn standaard iPhone dopjes doen dus gewoon echt pijn.
Wat raden de mensen met kleine oren me hier aan?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Of het bij apple mogelijk is weet ik niet (zal wel niet), maar vaak kun je er zelf andere tips opzetten. Ik weet dat RHA een set van 6 verschillende tips in 3 maten mee levert (iig bij de MA750).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 20-09 09:41
Dat zijn in-ears… Die gaan idd. Maar zoek eigenlijk 'gewone' oordopjes.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
Als ik zo ongeveer twee tientjes uit wil geven. Kan ik daar een beetje goede oordopjes voor kopen? Ik luister gewoon Spotify op de fiets voornamelijk. Ik had een draadloze koptelefoon van de Hema. Die beviel wel maar is kapot. En ga liever terug naar oordopjes omdat die makkelijker mee te nemen zijn. Verder heel geen audiofiel Ik heb nu oordopjes van Philips die ik ooit gevonden heb. Maar die geven wel erg mager geluid. Weet verder niet wat voor type het is. Staat enkel Philips op.

edit: Ze zien er uit zoals deze https://www.bol.com/nl/p/...72/?suggestionType=browse

[ Voor 22% gewijzigd door borbit op 14-01-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 10:55
Volgens Head-Fi is dit een goede budget optie:

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

borbit schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:32:
Als ik zo ongeveer twee tientjes uit wil geven. Kan ik daar een beetje goede oordopjes voor kopen? Ik luister gewoon Spotify op de fiets voornamelijk. Ik had een draadloze koptelefoon van de Hema. Die beviel wel maar is kapot. En ga liever terug naar oordopjes omdat die makkelijker mee te nemen zijn. Verder heel geen audiofiel Ik heb nu oordopjes van Philips die ik ooit gevonden heb. Maar die geven wel erg mager geluid. Weet verder niet wat voor type het is. Staat enkel Philips op.

edit: Ze zien er uit zoals deze https://www.bol.com/nl/p/...72/?suggestionType=browse
Dan zou ik in China gaan shoppen.
Heb nu 1 paar dopjes van KZ en nog een bij besteld, zijn echt geweldig.
Hoor er meer mensen erg positief over.
http://www.banggood.com/search/kz.html
Ik heb sinds een paar week de ATE, en ik heb vorige week de ZS3 bij besteld.
Verzenden duurt iets meer dan een week.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:07
Ik kom momenteel af van de Shure SE215 en deze heb ik verkocht. Qua geluidskwaliteit zou ik ze ze opnieuw kopen, alleen door het oxideren en het kraken van de kabel (na lang gebruik), zorgt ervoor dat ik ook naar andere oordoppen kijk. Bijv. de MA750i.

Naar welke dopjes zou ik kunnen kijken als ik qua geluidskwaliteit een stapje omhoog doe? Wederom naar Shures (maar een hoger typenummer) of een ander 'duurder' merk. Goedkoper mag uiteraard ook, maar dan begint de kwaliteit van de muziek toch al vaak af te nemen. En omdat ik van de SE215 af kom, wil ik minimaal hetzelfde geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Audio Technica Ath e40 zelfs goedkoper is wel stuk groter maar betere trebble 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 07:39
Ik wil IEMs kopen via Ali/Banggood, maar ik kan nergens vinden of de volumebediening geschikt is voor iPhone, iemand hier raad mee? bepaalde zoekterm oid?

[ Voor 10% gewijzigd door Niet_Jan_Jaap op 22-01-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Niet_Jan_Jaap schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:27:
Ik wil IEMs kopen via Ali/Banggood, maar ik kan nergens vinden of de volumebediening geschikt is voor iPhone, iemand hier raad mee? bepaalde zoekterm oid?
Het is geen garantie, maar de verkoper een bericht sturen kan een begin zijn.
Daarbij iPhone in je zoekterm zetten kan misschien helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar In-Ear oortjes, Bluetooth hoeft niet, wel graag bediening volume en microfoon ivm telefoneren.

Wat gebruik je nu?
De originele Apple (gen2) oordopjes die bij mijn iPhone kwamen. Kwa geluid zijn die voor mij prima.

Wat is je budget?
Maximaal 80 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
muziek luisteren vanaf mijn iPhone dmv Spotify en films te kijken dmv Netflix.
Ik reis veel met de trein en wil graag indien mogelijk niets van de rest van de buiten wereld horen (lekker sociaal ik weet het 😉)

Wat heb je zelf al gevonden ?
Uhm, extreem veel informatie en gebruikers revieuws die allemaal (is natuurlijk persoonlijk) positief zijn op diverse site zoals op headfi

Welke merken ?
Merk is niet belangrijk

Welke vragen heb je hier nog over?
Er is zoveel keus (bekende door de bomen het bos niet kunnen zien). Ik hoop op goed advies dmv eigen gebruiks ervaringen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Ik ben opzoek naar nieuwe bluetooth oordopjes voor mijn iPhone 7 Plus voor onderweg.
Budget is ongeveer tot €50,- tot €75,-

Ik ben al een behoorlijke tijd te spreken over de producten van Xiaomi en heb al aardig wat dingetjes van hun thuis liggen. Iemand toevallig ervaring met de Xiaomi Sports In-Ears oordopjes?
Op Gearbest veel lovende woorden.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/0f77d3b3f25710ee07bd14a7d01c52ae.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thi181
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 18:17
Weet iemand waar ik een goede audioloog kan vinden die custom in-ear molds kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:02

SaN

borbit schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:32:

Ik gebruik deze nu voor op de fiets naar het werk, en ben heel erg tevreden over het geluid. https://nl.aliexpress.com...=UjaeaiYf&addresstype=600

Geven niet al te veel ruis door de wind. Let daar op, met sommige oordopjes (die ver uitsteken) kan je bijna niet fietsen.

Zie nu pas dat je het al op 14 januari hebt gevraagd. Waarschijnlijk ben je al wel voorzien ondertussen.

[ Voor 4% gewijzigd door SaN op 28-01-2017 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

thi181 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 23:01:
Weet iemand waar ik een goede audioloog kan vinden die custom in-ear molds kan maken?
Gewoon even zoeken in je eigen stad naar iemand die gehoorapparaten/gehoorbescherming maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
shaggy8675 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:02:
[...]

Gewoon even zoeken in je eigen stad naar iemand die gehoorapparaten/gehoorbescherming maakt.
Tegenwoordig kan dat op best veel plekken. Ik denk dat je bijna bij elke audicien wel terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldy31
  • Laatst online: 06-02-2021
robcoenen schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 22:16:
Ik ben opzoek naar nieuwe bluetooth oordopjes voor mijn iPhone 7 Plus voor onderweg.
Budget is ongeveer tot €50,- tot €75,-

Ik ben al een behoorlijke tijd te spreken over de producten van Xiaomi en heb al aardig wat dingetjes van hun thuis liggen. Iemand toevallig ervaring met de Xiaomi Sports In-Ears oordopjes?
Op Gearbest veel lovende woorden.

[afbeelding]
Heb er enkele weken geleden mijn broer eentje voor zijn verjaardag gegeven, hij is er heel blij mee, werkt heel goed, goede autonomie (meer dan 5 uur) alleen de bas is ietsje minder, hij gebruikt het met ipone 7 256GB. Enige grote nadeel is dat hij de witte versie heeft wat wel snel vuil wordt. Ikzelf heb de grijze versie besteld bij Banggood maar is al sinds 25 november in bestelling en pas ongeveer een week geleden opgestuurd. Ikzelf gebruik de Meizu EP-51 http://www.gearbest.com/s...nes/pp_356162.html?wid=21 en ben ook heel tevreden, voor hiphop bvb. zet ik de equalizer op bas en klink zeer goed. Gebruik het ook voor via tv box films te zien s'avonds waar ze echt ook heel goed voor zijn ivm autonomie (4-5 uur)
Succes ermee !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Laatst online: 02-09 08:40
boldy31 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:12:
[...]

Heb er enkele weken geleden mijn broer eentje voor zijn verjaardag gegeven, hij is er heel blij mee, werkt heel goed, goede autonomie (meer dan 5 uur) alleen de bas is ietsje minder, hij gebruikt het met ipone 7 256GB. Enige grote nadeel is dat hij de witte versie heeft wat wel snel vuil wordt. Ikzelf heb de grijze versie besteld bij Banggood maar is al sinds 25 november in bestelling en pas ongeveer een week geleden opgestuurd. Ikzelf gebruik de Meizu EP-51 http://www.gearbest.com/s...nes/pp_356162.html?wid=21 en ben ook heel tevreden, voor hiphop bvb. zet ik de equalizer op bas en klink zeer goed. Gebruik het ook voor via tv box films te zien s'avonds waar ze echt ook heel goed voor zijn ivm autonomie (4-5 uur)
Succes ermee !!
Inmiddels besteld. Bedankt voor je input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Ik ben weer helemaal om de andere kant op. Heb mijn goedkope JBL-dopjes (15 euro) weer eens tevoorschijn gehaald na het sneuvelen van verscheidene China-dopjes. En die klinken eigenlijk behoorlijk goed. En ze gaan al anderhalf jaar mee. En ik kan ze om de hoek kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Nu mijn V-Sonic GR-7 kabel de geest aan het geven is ben ook ik opzoek naar wat anders.

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
V-Sonic GR-7 dus, deze bevallen erg goed.

• In-ears of oordopjes?
In-ears

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Overwegend neutraal, met een lichte nadruk op de lage tonen.

• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Voornamelijk power metal en (punk)rock. Af en toe klassiek, dance of akoestische muziek.

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Eigenlijk overal. Thuis, onderweg op de fiets, tijdens het sporten, in het vliegtuig, op het werk, enzovoorts.

• Heb je een merkvoorkeur?
Nee

• Wat is het budget?
150-200 euro, al hoeft dit natuurlijk niet op.

• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Het liefst oordoppen waarbij het mogelijk is om te switchen tussen een bedrade en een draadloze verbinding. Zodat ik de voordelen van beide werelden kan benutten.

Graag hoor ik van jullie of er leuke en interessante in-ears zijn die voldoen aan de bovenstaande wensen.

• Remon2809
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-12-2023
De oordopjes die bij mijn telefoon kwamen hebben het begeven. Het perfecte excuus om voor een upgrade te gaan.

Ik ben op zoek naar oordopjes het liefst onder de €50. Ik gebruik mijn oortjes thuis en onderweg i.c.m. mijn android telefoon, dus als ik deze hiermee kan bedienen is dat bonuspunten, maar geen must have. Kwa geluid zie ik het graag gebalanceerd met een nadruk op de lage tonen, alhoewel je voor €50 natuurlijk geen top of the bill moet verwachten.

Ik heb wat onderzoek gedaan en kwam goede reviews tegen over de volgende modellen:
Xiaomi in ear headphones pro (hd)
Trinity Hyperion
OnePlus Bullet v2

Heeft iemand ervaring met deze oordopjes of andere suggesties? Ik hoor het graag.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:24

FeaR

In GoT we trust

Ik heb het idee dat mijn Velodyne vPulse niet helemaal lekker meer zijn. Mogelijk te lang niet gebruikt, dus ik kijk het dit weekend nog even aan maar anders moet ik toch op zoek naar wat anders. En laat ik van in-ears geen verstand hebben...

Reden dat ik voor de vPulse was gegaan is omdat ik aan één van de twee paar toentertijd verkrijgbaar in Nederland kon komen. En omdat mijn subwoofer van hetzelfde merk is was het eigenlijk meer voor de fun. Gelukkig sprak het relatief aanwezige/schelle hoog in combinatie met een strakke bas aan. Het is in lijn met de Focal speakers die in de huiskamer staan en de Argon 7450 naast de PC.

• In-ears of oordopjes?
In-ears

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Nadruk op de lage tonen mag, net zoals de vPulse wel echt alleen de lage tonen.

Te divers voor woorden. Van New Age, ambient en harp tot Psy Trance en Nu-Metal.

• Hoe wil je jouw in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Vooral thuis en onderweg. Zeker niet in combinatie met sporten. Daar gebruik ik de low-budget Sennheiser wel voor.

Nee, al is een wat unieker merk toch wel aantrekkelijk :P

• Wat is het budget?
Zo rond de 150 euro.

De Velodyne vPulse hebben een bediening in de kabel zitten. Werkt met iOS het beste, maar de belangrijkste functies (pauze en volgend nummer) werken in Android ook. De platte kabel die de vPulse hebben zal lastig worden, het werkt wel verdomd goed tegen het niet in de knoop raken van de kabel.

• Wat heb je zelf al gevonden?
Natuurlijk kan ik weer voor een paartje vPulse gaan, maar een ander merk lonkt toch ook wel. Als ik bij Coolblue wat eisen/voorkeuren invoer wordt dit de short-list.
  • Shure SE315
  • Focal Sphear
  • NuForce NE800M
Allen vallen binnen budget (duh...) De laatste twee hebben de "kabel met bediening" waardoor die eigenlijk een streepje voor hebben op de Shure. Qua laag lees ik over het algemeen dat de Shure en Focal wat achterblijven. Dat tegen elkaar wegstrepende zou het de NuForce worden. Of zie ik een merk en type over het hoofd?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
@drBunhead Ik denk dat de HP20 oortjes van NAD wel een test waard zijn voor je. Mooi neutraal geluid. Het laag wordt naar mijn mening goed weergeven maar is absoluut niet te aanwezig. En het stereobeeld is voor een setje in-ears echt prachtig. Heb altijd het gevoel dat de muziek zich buiten m'n oortjes begeeft als ik in woorden moet beschrijven. Je kan echt de verschillende instrumenten mooi onderscheiden. Sluit ook perfect aan op je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
FeaR schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:23:
Ik heb het idee dat mijn Velodyne vPulse niet helemaal lekker meer zijn. Mogelijk te lang niet gebruikt, dus ik kijk het dit weekend nog even aan maar anders moet ik toch op zoek naar wat anders. En laat ik van in-ears geen verstand hebben...
Kijk eens of je de RHA MA750i kunt beluisteren ergens. Het ligt onder je budget, maar het zijn zeer goede in-ears. Ik zie nu dat er meer en meer reviews over verschijnen (allen zeer positief) en dat ze ook al in meerdere winkels te koop zijn.

Ik maak er zelf al enige tijd gebruik van. Zorg wel dat je ze combineert met een goede audioplayer, want een slechte dac of slechte opname worden genadeloos duidelijk gemaakt. Goede dac en goede opname is puur genieten.

Let bij beluisteren er wel op dat je niet een exemplaar uit de doos krijgt, want ze kennen nogal een inspeeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
RHA is een mooi merk ja. Vanaf de hogere modellen leveren ze zelfs comply ear tips in de doos. Voelt ook allemaal heel premium aan voor schappelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Mijn in-ears zijn stuk. Tijd voor nieuwe dus

pricewatch: Philips SHX20 (Zwart) Geluidskwaliteit is acceptabel, en ik heb het idee dat ze relatief lang zijn meegegaan. Ik kijk eigenlijk nog wel meer naar een sportmodel, ook al ben ik absoluut geen sporter. Zo nu en dan val ik in slaap boven op de dopjes of prop ik ze in een broekzak, en ik heb het idee dat oordopjes er toch uiteindelijk aan komen te overlijden. Je hebt binnen no-time een draadbreuk of speakers die half werken.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Zo neutraal mogelijk. Ik hoef geen extra bass, maar om de bass weg te halen is natuurlijk weer een ander uiterste.
Allerlei. Klassiek, rock, jazz.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Vooral thuis. Misschien soms op de fiets. Zo nu in dan in bed. Af en toe zullen ze in een tas verdwijnen of een broekzak, als ik ze wil meenemen.
Ik heb de ervaring dat Phillips dopjes lang meegaan.
• Wat is het budget?
Enkele tientjes. 20-30 euro of zo.
Ik wil een zo goed en neutraal mogelijk geluid, maar in de eerste plaats moeten ze lang meegaan. Verder wil ik graag een afstandsbediening, welke Android-compatible moet zijn.
• Wat heb je al gevonden?
pricewatch: Sennheiser CX 686G SPORTS (Groen) Deze dopjes zijn een niet te duur sportmodel. Maar volgens een review is de bass wel wat aangedikt. Ik ben niet de beste in het verstaan van stemmen als de bass dik is. Iemand noemde ook al de 1More 1M301. Deze hebben ook allerlei dingen als Kevlar en zouden dus stevig moeten zijn. Ik zie maar 1 review, maar die klinkt wel vrij goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Amanoo op 21-02-2017 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 09:09

Corpii

Le Tostie

Ik ben aan het kijken naar nieuwe oordopjes, mijn oog islam gevallen op RHA en dan nog twijfelend tussen de MA600i en MA750i alleen lees ik dat de remote Apple specifiek is en de volume knoppen niet op Android werken. Is dat nog steeds het geval?

Wat zouden jullier aanraden qua model? De MA600i of MA750i?

Deze oordopjes zouden de sennheiser 5.00 vergangen die goed bevielen qua klank maar minder qua blijven zitten tijdens het fietsen. Ik luister voornamelijk naar de progressieve stijlen van metal en of tijdens het sporten of in het OV.

[ Voor 27% gewijzigd door Corpii op 12-03-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
Iemand die goede oortjes zoekt met een nadruk op bas, moet de Sony MDR XB 50 AP eens proberen. Zeer degelijk (wel iets groot) en ze zitten heel comfortabel. Ik heb ze nu al een half jaar en ze hebben al wat meegemaakt ;)

Dus voor wie in ear dopjes zoekt voor hip-hop en muziek met bass, raad ik deze echt wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Laatst online: 20-09 14:20
Nu twee setjes Sennheiser CX 300 II die uiteindelijk allebei last van kabelbreuk kregen, ben ik op zoek naar iets robuusters. Ik luister graag een audioboek in bed, val daarbij in slaap, en dan krijgt de kabel het soms nog wel eens te verduren. Logisch dat dat gebeurt, maar ben nu op zoek naar iets met een stevige kabel, die bij voorkeur ook nog eens te vervangen is. Je hoeft niet lang rond te kijken om te zien dat de Shure SE215 dan een logische keuze lijkt. Ik heb een sterke voorkeur voor Sennheiser, maar als je die met een afneembare kabel wilt, heb je in-ears van meer dan 200 euro. Voor de volledigheid het lijstje:

Sennheiser CX 300 II precision. Die bevallen op zich prima, alleen wordt de levensduur beperkt omdat de kabel breekt op het Y stuk.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Niet echt van toepassing, maar een hele zware bas is niet nodig.
Ik luister het meest naar audioboeken met m'n in-ears.
Met name om in bed naar een audioboek te luisteren. Sporadisch voor muziek in het OV of op m'n werk, maar in principe heb ik daar al een een goede sennheiser on-ear headphone voor (Sennheiser HD 25-1 II).
Sennheiser (maar daar zal ik in dit geval waarschijnlijk van moeten afwijken)
• Wat is het budget?
Maximaal 100 euro, als het voor minder kan, graag.

Kan iemand nog een goed alternatief voor de Shure SE215 adviseren, of wordt dat toch de beste keuze?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

swbr schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:45:

Kan iemand nog een goed alternatief voor de Shure SE215 adviseren, of wordt dat toch de beste keuze?
Beste keuze ;)

Ik heb vele setjes Sennheiser versleten. Allemaal kabelbreuk. Ook ik slaap in met de oortjes in. Met zowel de 215 als de 535 nog nooit problemen gehad met de kabel. Zijn echt heel sterk, en makkelijk te vervangen indien nodig. Geluid is gewoon erg goed, niet zo bass heavy als de CX-300.

Sennheiser is een zeer goed merk, maar qua in-ears vind ik de Shures toch beter, mijn stereo koptelefoons thuis zijn wel van Sennheiser, maar ja, het is maar wat je graag op je kop hebt staan. Een miskoop zal je met de 215 iig niet snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik gebruik de Shure SE215 voor motorrijden. Door de helm gingen de kabels van mijn vorige inears steeds kapot. Deze kabels zijn zoveel sterker en plat dat ze heel goed onder de helm passen, geen pijn doen en het geluid goed afsluiten.

Lijkt me dat ze ideaal zijn voor het slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Laatst online: 20-09 14:20
Bedankt voor de bevestiging, de bestelling is inmiddels de deur uit :)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:09
Jeanke117 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:54:
Iemand die goede oortjes zoekt met een nadruk op bas, moet de Sony MDR XB 50 AP eens proberen. Zeer degelijk (wel iets groot) en ze zitten heel comfortabel. Ik heb ze nu al een half jaar en ze hebben al wat meegemaakt ;)

Dus voor wie in ear dopjes zoekt voor hip-hop en muziek met bass, raad ik deze echt wel aan.
Sony doet het goed qua prijs kwaliteit verhouding. Ik heb zelf de mdr-ex650, wat meer gebalanceerd en zeer breed frequentiebereik.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
swbr schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:16:
Bedankt voor de bevestiging, de bestelling is inmiddels de deur uit :)
Ga je geen spijt van krijgen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Hallo,

Mijn vriendin is op zoek naar oordopjes geschikt voor kleine oren. Ze had 7 jaar lang de Philips O'neill specked oordopjes. De tips lijken 1cm breed en 0.8cm breed aan respectievelijk de achter en voorkant te meten.

Als ik op amazon zoek naar gel tips (leken me het meest geschikte type aan de hand van de opening post) dan zie ik dat iemand deze heeft gemeten op 1cm (ik hoop aan de achterkant).

Weet iemand een paar redelijke earphones tot ~€25 die vergelijkbaar kleine oordopjes hebben of compatibel zijn met de gelinkte (of een ander klein alternatief)? Hoeft geen boomy bass te hebben maar gewoon helder goed geluid. Gelieve voorzien van kabeltjes die niet in de war raken, bij voorkeur stoffen. En als het helemaal perfect kan, liefst ook nog met clipje om de 'splitsing' van de kabel te verstellen.
De AMNIE AM-EM128 Earphones die we hebben geprobeerd waren een miskoop.

[ Voor 7% gewijzigd door Xthemes.us op 29-03-2017 18:34 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn Dash is inmiddels non-functional.

Ik zit in het beta programma en tijdens het updaten is de left dash vastgelopen of in ieder geval werkt deze niet meer.
Support opgenomen met Bragi en ze geven aan dat mijn warranty inmiddels verlopen is (ontvangen op 29 januari 2016) en dat ik maar een nieuwe left dash moet kopen.
Overigens dacht ik dat de minimale fabrieksgarantie 2 jaar moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Ik zit een beetje door dit thread te scrollen en in het begin hield ik mijn hart echt even vast, allerlei aliexpress oortjes van een 10tje. Maar gelukkig zag ik erna de Shures al voorbij komen :)

Heb nu de 215, waanzinnig geluid voor een instapmodel!
Mocht er ooit iets mee gebeuren kan je alles los vervangen, maar ga daarna denk toch voor de 535 (de bronzen zien er echt geweldig uit).

Mochten mensen een stap hoger willen dan hun Apple oortjes, dan is de 215 zeker een aanrader (Uit mijn hoofd nu 89 euro), je zal er geen spijt van krijgen!

[EDIT]

Zijn er hier mensen die een NuForce HEM8 setje hebben? Wat mij betreft 1 van de mooiste setje oortjes, als iemand zijn ervaring kan plaatsen graag :)

[ Voor 13% gewijzigd door Skinnyice op 31-03-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Xiaomi Piston 3. Bevallen uitstekend.
Voordelen: Lage prijs, goed geluid, prettige materiaal kabel. Helaas, na een aardig jaar dienst, begint de kabel het bij de plug te begeven.
Nadelen: Veel ruis bij wind, hard geluid als je de kabel aanraakt. Model is nu uit productie.
• In-ears of oordopjes?
In-ears, omdat het geluid beter is.
Neutraal.
Divers. Wisselt veel. Luister ook veel podcasts (geen muziek).
Veelal onderweg (op de fiets), maar ook af en toe thuis.
Nee.
• Wat is het budget?
Rond 20 euro.
Beetje neutrale looks, liefst zwart van kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Tk55 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:28:
Xiaomi Piston 3. Bevallen uitstekend.
Voordelen: Lage prijs, goed geluid, prettige materiaal kabel. Helaas, na een aardig jaar dienst, begint de kabel het bij de plug te begeven.
Nadelen: Veel ruis bij wind, hard geluid als je de kabel aanraakt. Model is nu uit productie.
• In-ears of oordopjes?
In-ears, omdat het geluid beter is.
Neutraal.
Divers. Wisselt veel. Luister ook veel podcasts (geen muziek).
Veelal onderweg (op de fiets), maar ook af en toe thuis.
Nee.
• Wat is het budget?
Rond 20 euro.
Beetje neutrale looks, liefst zwart van kleur.
Misschien zijn de nieuwe Xiaomi HD earphones wat voor je? Zag dat ze in de aanbieding zijn bij Gearbest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01
Tigerblood schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:32:
[...]

Misschien zijn de nieuwe Xiaomi HD earphones wat voor je? Zag dat ze in de aanbieding zijn bij Gearbest
Dan zou ik voor de Pro HD gaan, komen ook goed uit de reviews bij Head HiFi.

https://nl.aliexpress.com...i-In-Ear/32784142866.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:43:
[...]

Dan zou ik voor de Pro HD gaan, komen ook goed uit de reviews bij Head HiFi.

https://nl.aliexpress.com...i-In-Ear/32784142866.html
Als je de link had geklikt dan had je gezien dat het dezelfde zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Tigerblood schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:55:
[...]

Als je de link had geklikt dan had je gezien dat het dezelfde zijn :+
Uiteraard heb ik de link geklikt.........Als je goed had gelezen, had je gezien dat er verschil zit tussen de Pro en de Pro HD..........

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre_nr1 op 01-04-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@Tigerblood @Pierre_nr1
Bedankt voor de tips. Er zit inderdaad verschil tussen de Pro en Pro HD, maar heel duidelijk maken doen ze het niet.

Is er een vergelijkbaar model die ook een L-plug heeft? Ik denk dat met mijn gebruik een L-plug voor een langere levensduur kan zorgen. Mijn telefoon zit constant in mijn broekzak en daar heeft de plug aardig onder te lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Tk55 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:45:
@Tigerblood @Pierre_nr1
Bedankt voor de tips. Er zit inderdaad verschil tussen de Pro en Pro HD, maar heel duidelijk maken doen ze het niet.

Is er een vergelijkbaar model die ook een L-plug heeft? Ik denk dat met mijn gebruik een L-plug voor een langere levensduur kan zorgen. Mijn telefoon zit constant in mijn broekzak en daar heeft de plug aardig onder te lijden.
Volgens mij is er geen versie met een L-plug. Ik moet wel zeggen dat de Pro HD een geweldig geluid geeft. De reviews zijn ook erg lovend.

http://www.head-fi.org/t/...dphones-pro-hd-2-1-hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

Sennheiser CXII-200, bevallen uitstekend.
Nadelen: Geen Bluetooth :p
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Neutraal.
Klassiek, met uitstapjes naar top-50
Onderweg (OV), op kantoor, maar ook onder het hardlopen. Bluetooth vereist want iPhone 7.
Nee.
• Wat is het budget?
Maximaal €75.
Ik wil geen enorme 'aan m'n oor' of 'om mijn hoofd'-klem constructies. Een beetje minimaal qua 'sportyness' dus. Maar ze moeten wel blijven zitten met een rustige jog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten30
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-04 17:58
Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Apple earpods in combinatie met een Bluetooth kastje voldoen aan mijn eisen maar wil graag wat meer diepgang en detail
In-ears of oordopjes?
Maakt niet zoveel uit
Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst?
ik heb het liefst iets meer bass
Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Ik luister voornamelijk naar (deep)House, hiphop en rap en af en toe naar hardstyle/hardcope
Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken?
Voornamelijk voor het sporten (fitness) en af en toe op de fiets/in de trein.
Heb je een merkvoorkeur?
Nee.
Wat is het budget?
+- €80
Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Bluetooth zou wel ideaal zijn, dit zou het huidige kastje kunnen vervangen. (maar dus niet noodzakelijk)
mochten ze bluetooth zijn moeten ze er niet uitzien als een gehoorapparaat of enorme oorschelphouders hebben.
het zou fijn zijn als deze een afstandbediening in de draad heeft om het volume mee te kunnen regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michidez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-09 17:32

Michidez

Zelden zo gelachen!

Pierre_nr1 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:10:
[...]

Uiteraard heb ik de link geklikt.........Als je goed had gelezen, had je gezien dat er verschil zit tussen de Pro en de Pro HD..........
De link van Tigerblood is ook van de Pro HD's. Check het stokje onder van het oortje. Bij de reguliere Pro's is dit rechthoekig vanonder, bij de Pro HD's is dit afgerond.

Ook staat er dat er 3 speakers in zitten en bij de Pro is dit maar 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Michidez schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:50:
[...]

De link van Tigerblood is ook van de Pro HD's. Check het stokje onder van het oortje. Bij de reguliere Pro's is dit rechthoekig vanonder, bij de Pro HD's is dit afgerond.

Ook staat er dat er 3 speakers in zitten en bij de Pro is dit maar 2.
Dank voor de verheldering, dit ondanks de twijfel die ik nog heb. Als het inderdaad de HD Pro zijn dan kan ik deze zeer aanbevelen, zeker nu de prijs zo laag is. Normaal zitten ze zo rond de 25,- Euro namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michidez

Michidez

Zelden zo gelachen!

Pierre_nr1 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:53:
[...]

Dank voor de verheldering, dit ondanks de twijfel die ik nog heb. Als het inderdaad de HD Pro zijn dan kan ik deze zeer aanbevelen, zeker nu de prijs zo laag is. Normaal zitten ze zo rond de 25,- Euro namelijk.
Laten we hopen van wel, ik heb ze namelijk besteld ginder. Ze zijn vandaag aangekomen in België, dus ik neem aan dat ik ze maandag of dinsdag heb.

Ik zal laten weten welke ze nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Michidez schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:46:
[...]

Laten we hopen van wel, ik heb ze namelijk besteld ginder. Ze zijn vandaag aangekomen in België, dus ik neem aan dat ik ze maandag of dinsdag heb.

Ik zal laten weten welke ze nu zijn.
Ik ben benieuwd, ze zijn het wachten waard :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skinnyice
Voor een prikkie kan ik een setje Shure SE535 Ltd overnemen van iemand, oortjes komen terug van de garantie, dus nog niet gebruikt. Deze upgrade wordt helemaal top! SE215 kan weer lekker in het doosje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Skinnyice schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:48:
Voor een prikkie kan ik een setje Shure SE535 Ltd overnemen van iemand, oortjes komen terug van de garantie, dus nog niet gebruikt. Deze upgrade wordt helemaal top! SE215 kan weer lekker in het doosje
Zijn echt hele fijne IEM, zeker van de 215 een mooie stap. Ben zelf ook van de 215 naar de 535Ltd gegaan *O* d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Skinnyice schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:48:
Hoeveel heb je ervoor betaald dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skinnyice
Amdwarrior schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:12:
[...]

Hoeveel heb je ervoor betaald dan?
150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
shaggy8675 schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:55:
[...]

Zijn echt hele fijne IEM, zeker van de 215 een mooie stap. Ben zelf ook van de 215 naar de 535Ltd gegaan *O* d:)b
Heb bij m'n 215's dat de naam aan de buitenkant van de oortjes verdween, heb je dat bij de 535 ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

@maarten30 Ik kan je de Soundmagic E80 van harte aanbevelen.

Mijn lijst van ex-oordopjes bestaat uit oa:
- sony ex50
- sony ex70
- soundmagic pl30
- soundmagic pl50
- vmoda vibe
- sennheiser cx300

En deze dopjes bevallen mij erg goed. De pl50 had een 'mooier' midden, maar hadden erg veel boost nodig om tot indrukwekkend laag te komen (ze konden het prima, maar standaard erg vlak)
Deze dopjes doen eigenlijk alles erg goed, toen ik ze de eerste twee dagen in had was er af en toe een scherp randje in het hoog, maar dat kan ik eigenlijk niet meer terugvinden. Of dat komt doordat ik voldoende doof ervoor geworden ben of dat de pl50s dat gewoon echt beter deden durf ik je niet te zeggen. Op dit moment zou ik de dopjes in ieder geval meteen weer kopen als ze stuk zouden gaan :) En over het stukgaan maak ik mij niet zo'n zorgen, er zit eenzelfde gedraaide kabel bij als bij de v-moda, dat spul lijkt erg stevig.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Skinnyice schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:46:
[...]

Heb bij m'n 215's dat de naam aan de buitenkant van de oortjes verdween, heb je dat bij de 535 ook?
Nee, deze naam etc. zijn er niet op maar in gedrukt bij de 535.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michidez

Michidez

Zelden zo gelachen!

Pierre_nr1 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:29:
[...]

Ik ben benieuwd, ze zijn het wachten waard :)
Ik heb ze gisteren aangekregen. Het is nu zeker dat ze Hybrid Pro HD's zijn.

Fantastisch geluid, en eindelijk IEM's die me passen dankzij de kleinste tips die erbij zitten.
Pagina: 1 ... 20 ... 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie