Nu twee setjes
Sennheiser CX 300 II die uiteindelijk allebei last van kabelbreuk kregen, ben ik op zoek naar iets robuusters. Ik luister graag een audioboek in bed, val daarbij in slaap, en dan krijgt de kabel het soms nog wel eens te verduren. Logisch dat dat gebeurt, maar ben nu op zoek naar iets met een stevige kabel, die bij voorkeur ook nog eens te vervangen is. Je hoeft niet lang rond te kijken om te zien dat de
Shure SE215 dan een logische keuze lijkt. Ik heb een sterke voorkeur voor Sennheiser, maar als je die met een afneembare kabel wilt, heb je in-ears van meer dan 200 euro. Voor de volledigheid het lijstje:
• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Sennheiser CX 300 II precision. Die bevallen op zich prima, alleen wordt de levensduur beperkt omdat de kabel breekt op het Y stuk.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Niet echt van toepassing, maar een hele zware bas is niet nodig.
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Ik luister het meest naar audioboeken met m'n in-ears.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Met name om in bed naar een audioboek te luisteren. Sporadisch voor muziek in het OV of op m'n werk, maar in principe heb ik daar al een een goede sennheiser on-ear headphone voor (Sennheiser HD 25-1 II).
• Heb je een merkvoorkeur?
Sennheiser (maar daar zal ik in dit geval waarschijnlijk van moeten afwijken)
• Wat is het budget?
Maximaal 100 euro, als het voor minder kan, graag.
Kan iemand nog een goed alternatief voor de Shure SE215 adviseren, of wordt dat toch de beste keuze?
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA